Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:12
Nou lekker dan...Ik ga zondag naar Oostenrijk. Ik had gehoopt op een tussenstop in Duitsland, wat ik vind het vrij ver rijden. Ik weet niet of ik het in één keer red. :'(
Je mag maximaal 24 uur verblijven in Duitsland. Misschien een gekke vraag, maar is het wel toegestaan om een overnachting te boeken? Mits je binnen 24 uur weer het land uit bent?
En stel je bent enkel op doorreis, moet je dan alsnog de digital registration of entry invullen? Ja hè?
Let op: ik ben niet volledig gevaccineerd, dus ik zal een negatieve PCR-/antigeen test moeten doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Fuujii op 22-07-2021 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:58
When do I not need to provide my details?
If you only passed through a risk area without a stopover or are only passing through Germany.
Volgens mij hoef je niet in te vullen als je alleen door Duitsland reist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:58
Om Duitsland in te komen geldt nu al een meldings- en quarantaineplicht. Hierop zijn uitzonderingen voor doorreizen (via de snelste route Duitsland weer uit) én voor verblijven van <24 uur.
Nederland wordt nu waarschijnlijk Hochincidenzgebiet wat betekent dat er een testplicht bij komt. Hiervoor geldt wél de uitzondering voor doorreizen maar niet de uitzondering voor <24 uur.

Het enige verschil van betekenis is dus dat een persoon die <24 uur blijft en niet onder de doorreis-uitzondering valt, nu ook een negatieve test moet hebben. Edit: En een ander, veel belangrijker verschil is dat de quarantaine minimaal 5 dagen duurt en pas bij een negatieve test mag worden opgeheven. Voor een "normaal risicogebied" mag de quarantaine met een negatieve test meteen worden opgeheven.

[ Voor 18% gewijzigd door Tom-Z op 22-07-2021 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:12
Stefke schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:46:
[...]

Volgens mij hoef je niet in te vullen als je alleen door Duitsland reist
Maar Nederland is toch al wel een risk area? En aangezien ik daar vandaan kom is er geen sprake van een risk area without a stopover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:40
Ik moet zaterdag door Duitsland heen naar Rostock ivm de boot naar Zweden.
Heb gelukkig al een test afspraak staan morgen.

Enige wat ik nog nergens kan vinden, is hoe lang de test geldig is wat de Duitsers betreft. Voor Frankrijk werd dit natuurlijk plotseling aangepast naar 24 uur, of Duitsland dit ook gaat doen is nergens te vinden. Kom voorlopig alleen maar 48 uur tegen voor de antigeen, 72 uur voor de pcr.
Zou anders toch zomaar kunnen dat mijn test te vroeg is, hoewel ik dus zeker niet lang in DE wil blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

JeroenV_ schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:53:
Ik moet zaterdag door Duitsland heen naar Rostock ivm de boot naar Zweden.
Heb gelukkig al een test afspraak staan morgen.

Enige wat ik nog nergens kan vinden, is hoe lang de test geldig is wat de Duitsers betreft.
Staat toch gewoon in het officiele reisadvies?
Als u zich in Nederland laat testen dan kan de antigeen sneltest hooguit 48 uur en de PCR-test hooguit 72 uur voor aankomst in Duitsland worden afgenomen.
Zie https://www.nederlandwere...sadvies#anker-coronavirus

Wat het eventueel gaat worden is natuurlijk nog niet bekend, dus zul je dat idd niet gaan vinden. Dat zou immers de toekomst voorspellen zijn, dat kan niemand. Niemand is helderziend.

[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 22-07-2021 16:59 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeweep
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 08:15
Wat ik mij dan afvraag is hoe ze die 24 uur gaan controleren, geloven ze je op je blauwe ogen of gaan ze bv kentekens scannen.

Wij hadden ook een overnachting staan, ik twijfel nu sterk om toch maar door te rijden in een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
En via https://www.auswaertiges-...ovid-19/2296762#content_5 kan je ook veel info vinden over hoe en wat. De link van het aanmeldformulier is in het Engels en daar staat een stappenplan. Dan moet je het land selecteren waar je bent geweest en dan zie je wat nodig.

Zwitserland heeft ook zo'n stappenplan om te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik lees dat veel Tweakers een PCR of Antigeen test doen voor vertrek. Even voor mijn gemoedstoestand; ik vlieg ruim 2 weken na 2e vaccinatie naar Frankrijk met mijn vrouw en kind van 10. Mijn vrouw zit ook 2 weken na haar 2e vaccinatie.

Ik heb dan geen PCR of Antigeen test nodig toch? Puur alleen het gele boekje of app met QR code neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Ferra schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 17:02:
Ik lees dat veel Tweakers een PCR of Antigeen test doen voor vertrek. Even voor mijn gemoedstoestand; ik vlieg ruim 2 weken na 2e vaccinatie naar Frankrijk met mijn vrouw en kind van 10. Mijn vrouw zit ook 2 weken na haar 2e vaccinatie.

Ik heb dan geen PCR of Antigeen test nodig toch? Puur alleen het gele boekje of app met QR code neem ik aan?
Klopt: https://www.diplomatie.go...eign-nationals-in-france/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:15
eeweep schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 17:01:
Wat ik mij dan afvraag is hoe ze die 24 uur gaan controleren, geloven ze je op je blauwe ogen of gaan ze bv kentekens scannen.

Wij hadden ook een overnachting staan, ik twijfel nu sterk om toch maar door te rijden in een keer.
Ik zou het voor m'n eigen gemoedsrust omdraaien. Als je van een uitzondering gebruik wilt maken is het handig om iets bij de hand te hebben waarmee je kunt aantonen dat je er ook daadwerkelijk voor in aanmerking komt. Voor vertrek of bij de grens even tanken zorgt automatisch voor een bonnetje wat wellicht de nodige discussie kan voorkomen. Een beetje meedenken wordt naar mijn ervaring met de Duitse politie erg gewaardeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arthas
  • Laatst online: 01-09 11:14

Een inwoner van een EU-Schengen land kan gewoon Duitsland inreizen.

What restrictions apply to air, sea and overland travel within Europe (entering Germany from another member state of the European Union or from Switzerland, Liechtenstein, Norway or Iceland)?
No pandemic-related travel restrictions currently apply to travellers entering Germany from member states of the European Union or from Switzerland, Liechtenstein, Norway or Iceland. However, under the Ordinance on Coronavirus Entry Regulations (Coronavirus-Einreiseverordnung) all travellers are required to complete digital registration on entry, to present proof of a negative COVID-19 test result depending on the risk status of the country of departure or the mode of transport (aircraft), and to comply with the quarantine regulations.
Het begint al bij de eerste: digital registration upon entry. Digitale Einreiseanmeldung is al een aantal keer voorbij gekomen. Als je binnen 24 uur weer weg bent of via de snelste mogelijke route, hoef je ook die Einreiseanmeldung niet in te vullen. Je hoeft als afkomstige uit een Hochinzidenzgebiet ook niet in quarantaine als je niet langer dan 24 uur blijft.

Waar je wel rekening mee moet houden is een eventuele negatieve test die gevraagd kan worden bij de ene overnachting.

[ Voor 3% gewijzigd door Arthas op 22-07-2021 17:13 ]

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke

Je kunt toch gewoon een test doen? Wat is het probleem? (Heb nog nooit getest zelf)

Wij doen een test omdat we voor zover ik kon nagaan die nodig hebben om door Denemarken te reizen (NL is nu nog geel voor Denemarken, maar dat kan mogelijk wijzigen nu). Wij gaan binnen 24u door Duitsland en Denemarken. Mogelijk is die test dan ook nodig voor Duitsland nu NL rood is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:19

DDX

Ook zo mooi als je naar Frankrijk wilt reizen moet je ook zo'n erewoord verklaring invullen.
Zat dat net even te bekijken :

https://www.interieur.gou...nternational-travel#from2

'For a short stay (less than 90 days): Proof of resources and accommodation, and a short stay visa if applicable to their nationality;'

Leuk als je gewoon ergens heen gaat en daar geen bewijs van hebt.
Goed de controle zal wel loslopen als je de grens over gaat met de auto maar toch.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Stefke schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 17:11:
[...]
Je kunt toch gewoon een test doen? Wat is het probleem? (Heb nog nooit getest zelf)
Het probleem zit m in het feit als je een overnachting in Duitsland hebt staan (als tussenstop) of als je een vakantie hebt staan in Duitsland is er nu ineens sprake van quarantaine en opnieuw testen na 5 dagen. Dat maakt nogal een verschil.

Ik heb ook twee testen uit staan zoals eerder benoemd omdat wij een tussenstop hebben staan op heen en terugreis. Overigens nu ik het bedenk is terug nog wel te doen omdat ik dan sowieso na 14 dagen zit van 2e prik en we meer dan 10 dagen in Oostenrijk hebben gezeten en daardoor oudste dochter (7 jaar) uit een groen gebied komt. Heen is dan meer het issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferra schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 17:02:

vanuit frankrijk bezien niet, ik weet niet of schiphol of de luchtvaartmaatschappijen nog aanvullende eisen (kunnen) stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:25
Op Ad.nl lees ik dat die verplichte quarantaine kan worden opgeheven bij een nieuwe test. Geldt dan nu wel of geen quarantaine? Wij hebben een vakantie gepland staan in Duitsland maar hebben nog geen 2 vaccinaties gehad (pas 1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeweep
funrider schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 17:16:
[...]

Het probleem zit m in het feit als je een overnachting in Duitsland hebt staan (als tussenstop) of als je een vakantie hebt staan in Duitsland is er nu ineens sprake van quarantaine en opnieuw testen na 5 dagen. Dat maakt nogal een verschil.

Ik heb ook twee testen uit staan zoals eerder benoemd omdat wij een tussenstop hebben staan op heen en terugreis. Overigens nu ik het bedenk is terug nog wel te doen omdat ik dan sowieso na 14 dagen zit van 2e prik en we meer dan 10 dagen in Oostenrijk hebben gezeten en daardoor oudste dochter (7 jaar) uit een groen gebied komt. Heen is dan meer het issue.
Precies dat, volgens de regels moeten je minimaal vijf dagen in quarantaine zodra je langer dan 24 uur in Duitsland bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
eeweep schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 17:22:
[...]

Precies dat, volgens de regels moeten je minimaal vijf dagen in quarantaine zodra je langer dan 24 uur in Duitsland bent.
In 24 uur kun je Duitsland 3x door met de auto. En het is 24 uur in Duitsland, niet 24 uur vanaf jouw locatie in NL tot aan de grensovergang waar je Duitsland uit gaat.

Ga je toevallig op vakantie in Duitsland volgende week, dan is het vervelend met die quarantaine-plicht. Maar over doorreis zou ik mij geen zorgen maken.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
https://www.volkskrant.nl...-is-niet-genoeg~b026c911/

Zit je dan als gevaccinnerde ouders met kids op de achterbank:

Quarantaine is vanaf 6 jaar als ik het artikel mag geloven ?

EDIT: op zich is het wel goed dat buur landen het "even" laten voelen dat we met de Corona aanpak hier in NL volkomen de plank mis sloegen, ondanks alle excuses van de politiek verantwoordelijke. Leuk is natuurlijk anders.

[ Voor 49% gewijzigd door loekf2 op 22-07-2021 17:56 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nuker
Die hele corona regels zijn tegenstrijdig en zelfs discriminerend. Als je jonger bent dan 40 jaar kun je vaak nog niet eens 2x gevaccineerd zijn. Waarom dan een regel introduceren dat je bij geen volledige vaccinatie in quarantaine moet in Duitsland. Overdragen kunnen volledig gevaccineerden namelijk wel nog gewoon. Onbegrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:14
nuker schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 17:59:
Die hele corona regels zijn tegenstrijdig en zelfs discriminerend. Als je jonger bent dan 40 jaar kun je vaak nog niet eens 2x gevaccineerd zijn. Waarom dan een regel introduceren dat je bij geen volledige vaccinatie in quarantaine moet in Duitsland. Overdragen kunnen volledig gevaccineerden namelijk wel nog gewoon. Onbegrijpelijk.
Het voelt nu überhaupt als een farce met al die kleurcodes. Gooi het gewoon open met de basisregels. Maar nu afraden om te reizen, terwijl als je reist er blijkbaar niets aan de hand is is zo verwarrend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefke
Dat is niet discriminerend, dat is gewoon pech hebben. Je kunt niet iedereen tegelijk inenten, en het is toevallig nu net vakantietijd. Samenloop van omstandigheden. Heel vervelend maar zo is t nou eenmaal. Ik loop tegen de 50 en had graag in juni al naar Noorwegen gewild, maar ja, ik kon niet ingeent worden want het was nog niet mijn beurt.
Is het discriminerend dat ik niet in juni al op vakantie kon en oudere mensen wel? Kom op zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
loekf2 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 17:54:

EDIT: op zich is het wel goed dat buur landen het "even" laten voelen dat we met de Corona aanpak hier in NL volkomen de plank mis sloegen, ondanks alle excuses van de politiek verantwoordelijke. Leuk is natuurlijk anders.
De plank mis sloegen zie ik niet helemaal. Ja de besmettingen liepen op maar voor de rest niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
nuker schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 17:19:
Op Ad.nl lees ik dat die verplichte quarantaine kan worden opgeheven bij een nieuwe test. Geldt dan nu wel of geen quarantaine? Wij hebben een vakantie gepland staan in Duitsland maar hebben nog geen 2 vaccinaties gehad (pas 1).
Wanneer je uit een hoogrisicogebied komt kan je je quarantaine pas na dag 5 beëindigen met een negatieve test. Voorheen voldeed een negatieve test binnen 48 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:35
nuker schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 17:19:
72 uur voor aanvang een negatieve PCR test toch, of een QR code

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuker
Stefke schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 18:02:
Dat is niet discriminerend, dat is gewoon pech hebben. Je kunt niet iedereen tegelijk inenten, en het is toevallig nu net vakantietijd. Samenloop van omstandigheden. Heel vervelend maar zo is t nou eenmaal. Ik loop tegen de 50 en had graag in juni al naar Noorwegen gewild, maar ja, ik kon niet ingeent worden want het was nog niet mijn beurt.
Is het discriminerend dat ik niet in juni al op vakantie kon en oudere mensen wel? Kom op zeg...
Er is geen verschil tussen volledig gevaccineerden en niet-volledig gevaccineerden als je negatief bent getest. Beide kunnen alsnog corona krijgen en het overdragen. Dat er nu wel onderscheid wordt gemaakt is niet logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
Als je jonger bent dan 40 jaar en per sé naar het buitenland op vakantie moest was er altijd de optie om je met Janssen te laten vaccineren. Dat men in Duitsland wat strenger is, is juist om te voorkomen dat de onverantwoorde keuzes van buurlanden niet overwaaien naar de eigen maatschappij. Men denkt daar niet alleen aan de vakanties, maar maakt zich vooral zorgen over het volgende schooljaar. Nederland wist welk risico er werd genomen in juni, de spelregels waren ook duidelijk.

Ik ben al blij dat er überhaupt mogelijkheden zijn om op vakantie te kunnen gedurende een pandemie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:59

Grouchy

meep meep

Onbegrijpelijk.
Dat was ook de reactie van de meeste Duitsers die we spraken eind Juni/ Juli.

Jullie hebben nog steeds zowat de hoogste cijfers in de EU! Waarom laten jullie alles los? Onbegrijpelijk.

En nu zegt Duitsland in feite tegen de NL's vakantiegangers;
'Poor planning on your part does not necessitate an emergency on mine.'

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 15:36
Ik heb me gisteren geregistreerd bij Einreiseanmeldung en zojuist een testbewijs geupload. Daarna kreeg ik alleen een melding: you can close the application. Kregen jullie wel een pdf of mail bevestiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:33
Cid Highwind schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 18:09:
[...]

Als je jonger bent dan 40 jaar en per sé naar het buitenland op vakantie moest was er altijd de optie om je met Janssen te laten vaccineren.
Dit klopt niet. Ik heb bij de eerste mogelijkheid een afspraak gemaakt voor 1e en 2e vaccinatie via internet. Later bleek dat je door bellen een vroegere afspraak in kon plannen. Paar weken later kwam pas Janssen ter sprake, maar toen had ik mijn 1e vaccinatie al gekregen en kon ik niet meer wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Die hele corona regels zijn tegenstrijdig en zelfs discriminerend. Als je jonger bent dan 40 jaar kun je vaak nog niet eens 2x gevaccineerd zijn. Waarom dan een regel introduceren dat je bij geen volledige vaccinatie in quarantaine moet in Duitsland.
Edit: foutje, ik bekeek de inreis-eisen. De quarantaine-regels gelden ook voor NL sinds we een risico-gebied is geworden (blijkbaar al sinds 16 juli). Ja, vaccinatie is dan je get-out-of-quarantaine-fast kaart.

Overigens wordt dit niet met terugwerkende kracht actief, dus als je al in DE bent, is er niks aan de hand (het gaat om de status van je herkomstland/regio op het moment dat je DE binnen bent gekomen).
hoevenpe schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 18:04:
[...]

72 uur voor aanvang een negatieve PCR test toch, of een QR code
Als je niet gevaccineerd bent (of hersteld), heb je een negatieve test nodig om Duitsland binnen te mogen, maar je moet nog steeds in quarantaine. Na 5 dagen kun je dan een 2e test doen om weer uit quarantaine te mogen.

[ Voor 61% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 22-07-2021 19:19 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 18:58:
[...]

Dit klopt niet. Volgens het reisadvies: "Dan moet u zich vóór vertrek registreren. Als u het negatief testresultaat, het (digitaal) vaccinatiebewijs of herstelbewijs upload tijdens het registreren, dan hoeft u niet in quarantaine.". Dit wordt ook bevestigd op de site van het Duitse ministerie van buitenlandse zaken.

Dus ook met een test of herstelbewijs kun je zonder quarantaine naar Duitsland (en ook langer dan 24 uur).
Waarschijnlijk is de informatie nog niet bijgewerkt. Waar ik me aan stoor is het ontbreken van een simpele, centrale Europese pagina met een totaaloverzicht en tot op het laatste moment bijgewerkt. Of is deze er wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Dus ook met een test of herstelbewijs kun je zonder quarantaine naar Duitsland (en ook langer dan 24 uur).
Dat zijn de huidige regels, morgen wordt dat blijkbaar aangescherpt.

Als ik het Volkskrant artikel goed begrijp is het voor niet volledig gevaccineerden sowieso 5 dagen in quarantaine, en dan ter plaatse een (betaalde?) test waarmee de quarantaine opgeheven wordt. Na 10 dagen is het ook zonder test oké. Dit zou ook voor kinderen vanaf 6 jaar gaan gelden, daarmee zijn dus alle Nederlandse gezinnen het haasje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:59
Mach schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:20:
[...]

Als alles meezit kan ik het je vanaf morgenmiddag vertellen. Dan hopen wij op Zakynthos aan te komen.
En, goed aangekomen? Ik ben ontzettend benieuwd hoe het allemaal loopt, ik had in de planning om er over een paar weken heen te gaan :X

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Als je niet gevaccineerd bent (of hersteld), heb je een negatieve test nodig om Duitsland binnen te mogen, maar je moet nog steeds in quarantaine. Na 5 dagen kun je dan een 2e test doen om weer uit quarantaine te mogen.
Als dat echt zo gaat worden dan is het einde vakantie: 5 dagen met de kids binnen in het huisje blijven, op de 6e dag laten testen en op de 7e dag weer naar huis.

Non-refundable, want 3 weken geleden geboekt toen er geen vuiltje aan de lucht leek.
Naja, het is maar geld... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 19:19:
[...]

Als dat echt zo gaat worden dan is het einde vakantie: 5 dagen met de kids binnen in het huisje blijven, op de 6e dag laten testen en op de 7e dag weer naar huis.

Non-refundable, want 3 weken geleden geboekt toen er geen vuiltje aan de lucht leek.
Naja, het is maar geld... :/
Ben je al in DE? De regels kijken naar de situatie van het moment dat je DE binnen bent gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 19:20:
Ben je al in DE? De regels kijken naar de situatie van het moment dat je DE binnen bent gekomen.
Over 9 dagen, dus we gaan het zien.

Dit wordt potentieel een gevalletje: kinderen ik heb goed en slecht nieuws....
Het goede nieuws is dat morgen geen stokjes in de neus hoeven... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 19:24:
[...]

Over 9 dagen, dus we gaan het zien.

Dit wordt potentieel een gevalletje: kinderen ik heb goed en slecht nieuws....
Het goede nieuws is dat morgen geen stokjes in de neus hoeven... |:(
Waarom zou je een stokje in de neus doen als je pas over 9 dagen gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 19:26:
Waarom zou je een stokje in de neus doen als je pas over 9 dagen gaat?
Bedoelde dat dit over 7 dagen de 'grap' wordt, de tests zijn al ingepland.
We gaan het zien, kunnen er niet zoveel meer aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 19:27:
[...]

Bedoelde dat dit over 7 dagen de 'grap' wordt, de tests zijn al ingepland.
We gaan het zien, kunnen er niet zoveel meer aan doen.
Ah, ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Wij zijn Duitsland door gegaan, hebben in Duitsland een antigeentest gedaan en deze laten zien bij de grens naar Denemarken, waar om paspoorten en test werd gevraagd. Dat zal voor Zweden ook zo zijn.
In Duitsland geen controle, en als we gecontroleerd zouden worden voldeden we aan de regels.

Antigeentest kan in Duitsland op heel veel plekken maar ze maken wel onderscheid tussen toeristen en Duitsers. Wij zijn uiteindelijk maar naar een plek gereden, hem ter plekke online geboekt en naar binnen gelopen.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 10-09 20:12
Het zotte van de hele regelgeving is natuurlijk dat men naar de afgelopen 14 dagen kijkt. De mensen die afgelopen week naar Duitsland zijn gereden toen het nog code rood was, of zelfs net voordat het code rood werd, zaten in een land met een besmettingslast van zo'n 11.000 cases per dag. Momenteel is dat ongeveer gehalveerd. De kans dat je nu dus een besmet persoon tegenkomt is gehalveerd ten opzichte van 10 dagen terug. Zo loopt de regelgeving achter de feiten aan.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeweep
Wij gaan waarschijnlijk voor de 24 uur route met overnachting. Eerst testen dan zo laat mogelijk de grens over, avondeten slapen en dan door naar Oostenrijk dat red je makkelijk binnen 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
We zitten erover te twijfelen om eerder naar Duitsland te vertrekken. Kan iemand beamen of onze redenatie klopt? Vorige week heeft de Duitse overheid op vrijdag nieuwe maatregelen aangekondigd die zondag 18 juli in zijn gegaan: https://www.nederlandwere...ontinenten/europa/country

Ik ga er vanuit dat deze week hetzelfde gebeurt: morgen officiële aankondiging nieuwe maatregelen die zondag in gaan. We gaan dan zaterdag naar Duitsland, gaan ter plekke in quarantine en doen vervolgens een test om er weer uit te komen. Het oorspronkelijke plan was maandag (25 juli) vertrekken met (hopelijk) uitslag van PCR test van zondag, in DE in quarantine, maar daar kunnen we de 1e 5 dagen niet uit door nieuwe regels.

Stimmt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:25

Tja, mijn vakantie naar Noorwegen viel al direct in het water toen we van groen af gingen, want de Noren tellen alle kinderen boven de 1 mee. Wen er maar aan, we zijn nog lang niet van corona af. Dansen met jansen was net zo'n onbezonnen vrijheidststap als toen we onze lockdown "intelligent" gingen noemen.
Soms ben ik helemaal geen trotse hollander en de afgelopen anderhalf jaar voel ik dat best vaak.
Wij plannen in elk geval geen vakantie, we zien wel wat de status is tzt, en wat er dan kan en mag. We zijn toch als laatste regio. Ook in het kader van het hier al eerder genoemde "Hoop is uitgestelde teleurstelling". Ik ga gewoon nergens op hopen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
eeweep schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:02:
Wij gaan waarschijnlijk voor de 24 uur route met overnachting. Eerst testen dan zo laat mogelijk de grens over, avondeten slapen en dan door naar Oostenrijk dat red je makkelijk binnen 24 uur.
Je kunt ook kijken wat qua tijd nog haalbaar is met de grens in Oostenrijk. Ik zit er bijvoorbeeld 1 uur vanaf met mijn hotel. Als we dus op dag 2 om 08:00 vertrekken, zijn we daar om 09:00 uur. Als ik dan op dag 1 om 09:00 uur Duitsland in reis, voldoe ik aan de 24 uur. Ben ik alsnog rond 16:00 bij mijn hotel, en kan ik nog lekker even op het terras genieten van een halve liter met hänchen. Wanneer ik echter niet gecontroleerd wordt aan de grens, dan durf ik wel wat later en uitgebreider te ontbijten en pas om 11:00 uur aan de Oostenrijkse grens te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
JvdS schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:05:
We zitten erover te twijfelen om eerder naar Duitsland te vertrekken. Kan iemand beamen of onze redenatie klopt? Vorige week heeft de Duitse overheid op vrijdag nieuwe maatregelen aangekondigd die zondag 18 juli in zijn gegaan: https://www.nederlandwere...ontinenten/europa/country

Ik ga er vanuit dat deze week hetzelfde gebeurt: morgen officiële aankondiging nieuwe maatregelen die zondag in gaan. We gaan dan zaterdag naar Duitsland, gaan ter plekke in quarantine en doen vervolgens een test om er weer uit te komen. Het oorspronkelijke plan was maandag (25 juli) vertrekken met (hopelijk) uitslag van PCR test van zondag, in DE in quarantine, maar daar kunnen we de 1e 5 dagen niet uit door nieuwe regels.

Stimmt?
Ik snap niet helemaal wat je zegt. Waar ga je op vakantie, hoe lang wil je in Duitsland blijven en wat is de huidige vaccinatiestatus van jou en je reisgenoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
JvdS schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:05:

Stimmt?
Er bestaat een kans dat de regels pas zondag ingaan. Er bestaat ook een kans dat dat niet zo is.
Maar waarom in (vooral) dat eerste geval in quarantaine? Doe nu de test en reis zaterdag Duitsland in.
Inderdaad een beetje een vaag verhaal... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Nou wij hebben ons eindelijk laten testen voor onze reis naar Frankrijk. Let op: wij waren bij twee testlocaties die niet in het echt bestaan terwijl ze wel op testenvoorjereis.nl stonden. Pas bij de derde konden wij terecht.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
coelho schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:11:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je zegt. Waar ga je op vakantie, hoe lang wil je in Duitsland blijven en wat is de huidige vaccinatiestatus van jou en je reisgenoten?
Excuus, heb inderdaad niet alle details genoemd. We (vriendin en ik) hebben afgelopen maandag pas 2e vaccinatie gehad, kon helaas niet eerder. We willen naar Duitsland. Oorspronkelijke plan was maandag 26 juli vertrekken, maar willen mogelijk eerder gaan (zaterdag 24 juli) om de verplichte quarantine te omzeilen. Klopt onze redenatie? Het lijkt er namelijk op dat de regels in Duitsland per bepaalde datum in gaan en niet met terugwerkende kracht zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:11
Tom-Z schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:47:
Om Duitsland in te komen geldt nu al een meldings- en quarantaineplicht. Hierop zijn uitzonderingen voor doorreizen (via de snelste route Duitsland weer uit) én voor verblijven van <24 uur.
Nederland wordt nu waarschijnlijk Hochincidenzgebiet wat betekent dat er een testplicht bij komt. Hiervoor geldt wél de uitzondering voor doorreizen maar niet de uitzondering voor <24 uur.

Het enige verschil van betekenis is dus dat een persoon die <24 uur blijft en niet onder de doorreis-uitzondering valt, nu ook een negatieve test moet hebben.
Kom net terug van een uitje naar de Bodensee. Heb er eerder deze week al over bericht, maar de teneur zette zich gewoon door... geen enkele controle.

Hoewel, vandaag bijna. Bij een Rastätte vroeg de dame achter de kassa ons of we het bestelde eten mee wilden nemen of binnen wilden eten. Toen ik zei binnen vroeg ze me zowaar om een vaccinatiebewijs. Maar voordat ik ook maar iets kon antwoorden werd ze er door een collega al op terecht gewezen dat ze helemaal niks meer controleren.

Het enige dat ons gevraagd werd was om met de qr-code op de tafel met de mobiel onze naw gegevens in te vullen. Die site gaf een 404, maar na een beetje de omgeving in de gaten te hebben gehouden bleek niemand die ging zitten de moeite te nemen om die code te scannen.

Moest er toen aan denken dat in de 4 restaurants die we tijdens onze trip bezocht hebben er maar bij 1 een blaadje op tafel lag waarop je je naw in moest vullen. Had ook niet de indruk dat daar veel mee gedaan werd.

Ergo; de coronamaatregelen voor toeristen bestaan uit heel veel mooie regeltjes, maar in de praktijk houdt bijna niemand zich er aan. Waarschijnlijk ook logisch, want het is praktisch niet te doen. De regels hoe men om dient te gaan met toeristen veranderen bijna met de dag, met ook nog eens verschillen per herkomstland van de toerist. Dus in de praktijk wordt er bijna niets gecontroleerd.

De enige uitzondering is het vliegverkeer. We zouden dus met onze kinderen een week naar Mallorca gaan, maar dat gaat vrijwel zeker niet door. Om te kunnen vliegen moet je testen (zoals de vlag er nu bij staat moet dit misschien zelf met gevaccineerde Nederlanders gaan gebeuren), en als één persoon in je groep positief is mag je met het hele gezin een paar dagen fijn in een quarantaine-hotel doorbrengen.

Wil best wat risico lopen, maar als ik eenmaal op vakantie ben zit ik daar graag relaxed. En niet in angst dat iemand op de één-na-laatste dag van de vakantie positief test en ons verblijf onvrijwillig verlengd wordt. Dus nu op zoek naar wat anders, met de auto welteverstaan :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
JvdS schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:28:
[...]

Excuus, heb inderdaad niet alle details genoemd. We (vriendin en ik) hebben afgelopen maandag pas 2e vaccinatie gehad, kon helaas niet eerder. We willen naar Duitsland. Oorspronkelijke plan was maandag 26 juli vertrekken, maar willen mogelijk eerder gaan (zaterdag 24 juli) om de verplichte quarantine te omzeilen. Klopt onze redenatie? Het lijkt er namelijk op dat de regels in Duitsland per bepaalde datum in gaan en niet met terugwerkende kracht zijn.
Het zal inderdaad nooit met terugwerkende kracht zijn. Dan hoop ik voor je dat je flexibel genoeg kunt zijn om voor de ingangsdatum af te reizen, want als de geruchten kloppen over de mogelijke regels die morgen aangekondigd gaan worden, zul je inderdaad in quarantaine moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:43

ultimateharry

Team Slayer:-)

Mighty schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:23:
Nou wij hebben ons eindelijk laten testen voor onze reis naar Frankrijk. Let op: wij waren bij twee testlocaties die niet in het echt bestaan terwijl ze wel op testenvoorjereis.nl stonden. Pas bij de derde konden wij terecht.
Heb je wel gewoon online een afspraak gemaakt bij die twee locaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
coelho schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:36:
[...]

Het zal inderdaad nooit met terugwerkende kracht zijn. Dan hoop ik voor je dat je flexibel genoeg kunt zijn om voor de ingangsdatum af te reizen, want als de geruchten kloppen over de mogelijke regels die morgen aangekondigd gaan worden, zul je inderdaad in quarantaine moeten.
Bedankt voor het meedenken, dan zal het dus wel kloppen. Blijft een rare situatie met deze regels die zoals hierboven beschreven in de praktijk niet werken en gelden voor cijfers die de afgelopen 2 weken ons tot donkerrode status hebben gebracht…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
alexbl69 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:32:
[...]

Kom net terug van een uitje naar de Bodensee. Heb er eerder deze week al over bericht, maar de teneur zette zich gewoon door... geen enkele controle.

Hoewel, vandaag bijna. Bij een Rastätte vroeg de dame achter de kassa ons of we het bestelde eten mee wilden nemen of binnen wilden eten. Toen ik zei binnen vroeg ze me zowaar om een vaccinatiebewijs. Maar voordat ik ook maar iets kon antwoorden werd ze er door een collega al op terecht gewezen dat ze helemaal niks meer controleren.

Het enige dat ons gevraagd werd was om met de qr-code op de tafel met de mobiel onze naw gegevens in te vullen. Die site gaf een 404, maar na een beetje de omgeving in de gaten te hebben gehouden bleek niemand die ging zitten de moeite te nemen om die code te scannen.

Moest er toen aan denken dat in de 4 restaurants die we tijdens onze trip bezocht hebben er maar bij 1 een blaadje op tafel lag waarop je je naw in moest vullen. Had ook niet de indruk dat daar veel mee gedaan werd.

Ergo; de coronamaatregelen voor toeristen bestaan uit heel veel mooie regeltjes, maar in de praktijk houdt bijna niemand zich er aan. Waarschijnlijk ook logisch, want het is praktisch niet te doen. De regels hoe men om dient te gaan met toeristen veranderen bijna met de dag, met ook nog eens verschillen per herkomstland van de toerist. Dus in de praktijk wordt er bijna niets gecontroleerd.

De enige uitzondering is het vliegverkeer. We zouden dus met onze kinderen een week naar Mallorca gaan, maar dat gaat vrijwel zeker niet door. Om te kunnen vliegen moet je testen (zoals de vlag er nu bij staat moet dit misschien zelf met gevaccineerde Nederlanders gaan gebeuren), en als één persoon in je groep positief is mag je met het hele gezin een paar dagen fijn in een quarantaine-hotel doorbrengen.

Wil best wat risico lopen, maar als ik eenmaal op vakantie ben zit ik daar graag relaxed. En niet in angst dat iemand op de één-na-laatste dag van de vakantie positief test en ons verblijf onvrijwillig verlengd wordt. Dus nu op zoek naar wat anders, met de auto welteverstaan :).
Bedankt voor het delen van je ervaringen! Geeft inzicht in wat ons te wachten staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

ultimateharry schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:38:
[...]

Heb je wel gewoon online een afspraak gemaakt bij die twee locaties?
Ja bevestiging per email gekregen. Bij de een hing er een briefje dat het adres geen testlocatie is en bij de andere vertelde mensen die er stonden dat er al dagen mensen voor niets naar die plek kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Mighty schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 21:05:
Ja bevestiging per email gekregen. Bij de een hing er een briefje dat het adres geen testlocatie is en bij de andere vertelde mensen die er stonden dat er al dagen mensen voor niets naar die plek kwamen.
Wat een bizar verhaal 8)7
Binnenkort maar even langsrijden dan om te zien of de locatie waar ik gereserveerd heb echt bestaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

hoevenpe schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 21:06:
[...]

Binnenkort maar even langsrijden dan om te zien of de locatie waar ik gereserveerd heb echt bestaat.
Je kan het denk ik ook zien aan hoe vol de testlocatie zit. Bij beiden die niet bestonden was er volop ruimte. Bij de plek die wel bestond waren er veel plekken al bezet. Dat was ook de reden dat wij eerst naar de anderen waren gegaan.

Voor de details van de valse testlocaties:
Fruitweg 25, 2525 KG, Den Haag
Monsterseweg 93, 2553 RJ, Den Haag

[ Voor 10% gewijzigd door Mighty op 22-07-2021 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:03

Mach

[END]Avengers

posttoast schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 19:02:
[...]

En, goed aangekomen? Ik ben ontzettend benieuwd hoe het allemaal loopt, ik had in de planning om er over een paar weken heen te gaan :X
Jazeker. De eerste mythos en tzatziki is al genuttigd.
De reis ging soepel. Bij het inchecken op Schiphol wordt je test bewijs in de check app gecontroleerd. Vrij secuur al zeg ik het zelf. Vliegtuig zat vol, maar iedereen netjes mondkapjes op. Op het vliegveld van Zakynthos werd ook weer vrij secuur de QR code gecheckt. Dus de controle is zeker daar en niet marginaal.

Op het eiland is het druk maar niet zoals vroeger. In de winkels wordt je geacht een mondkapje op te doen. Buiten en op de terrassen hoeft dat niet.

Verder is het prachtig weer dus we genieten volop :)

DUGG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mighty schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 21:14:
[...]

Je kan het denk ik ook zien aan hoe vol de testlocatie zit. Bij beiden die niet bestonden was er volop ruimte. Bij de plek die wel bestond waren er veel plekken al bezet. Dat was ook de reden dat wij eerst naar de anderen waren gegaan.

Voor de details van de valse testlocaties:
Fruitweg 25, 2525 KG, Den Haag
Monsterseweg 93, 2553 RJ, Den Haag
mag hopen dat dergelijke tenten geen geld krijgen voor 'uitgevoerde testen' die ze dus helemaal niet hebben verricht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:11
Mighty schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 21:05:
[...]
Oh ja, dat had ik ook nog willen melden (over Duitsland) :) . Er zijn daar werkelijk overal testlocaties. We waren in Konstanz (84.000 inwoners), en hebben er daar al 3 gezien. Waarschijnlijk waren er nog wel meer. Afspraak niet nodig, gewoon naar binnen lopen. Op de momenten dat we er voorbij liepen was er geen wachtrij.

Je kon op de uitslag wachten (15 minuten) of kreeg hem op je mobiel.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:44
Afgelopen dinsdag naar Denemarken gereisd. Nergens zijn we gecontroleerd, ook bij de camping niet.
Woensdag tijdens een restaurant bezoek binnen werd gevraagd naar onze status. Ze konden echter niets scannen.
Vandaag Lego House werd er naar gevraagd en werden onze QR codes gescand (helaas deed de app het niet van mijn vrouw na een update, gelukkig konden we een papieren versie downloaden..)
In het restaurant en in Lego House wordt geen afstand gehouden, een enkeling met een kapje op maar voor de rest het oude normaal.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 21:06:
[...]

Zo bizar is dat niet, er zijn vele geluiden dat die testcentra zoveel mogelijk reistest afspraken willen hebben omdat de overheid die vergoed.

Vervolgens krijg je te horen dat het resultaat door drukte of whatever op zich kan laten wachten maar dat je gelukkig ter plekke een commerciële test kan doen die binnen een paar uur wel resultaat geeft.

Dan is het verhaal van gesloten deuren ook niet gek, gratis geld voor de aanbieder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:43
In de strijd tegen de jongste coronagolf is in Italië voortaan een coronapas nodig als je binnen in een restaurant wilt eten of naar een bar wilt gaan. Dat maakte gezondheidsminister Roberto Speranza donderdag bekend. De eis gaat op 6 augustus in.

Het bewijs, dat aantoont dat je bent gevaccineerd, onlangs getest of genezen, wordt ook een vereiste voor onder meer stadions, sportscholen, zwembaden musea en beurzen. Op het terras heb je het bewijs niet nodig, en ook niet wanneer je iets afhaalt aan de counter.
Vakantie in Italië gaat het 'm niet worden voor degenen die niet zijn gevaccineerd. Of juist nog even snel daarheen vóór 6 augustus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:27

Wel goed? Heb je wel door wat je zegt? Ik kan voor het eerst in 2 jaar tijd weer op vakantie en heb dus een weekje Berlijn gepland. Dat kan nu misschien niet doorgaan omdat 1 van de kinderen nog niet volledig gevaccineerd is (heeft 1 prik gehad). Als je toch een negatieve testuitslag kunt laten zien bij binnenkomst die hooguit 3 dagen oud is, dan is er toch niks aan de hand? Mijn kinderen zitten de hele vakantie binnen achter de pc, is dat geen quarantaine genoeg?

Natuurlijk ligt de verantwoordelijkheid volledig bij de minister die veel te snel versoepelde, maar wat heb ik daaraan? Kan ik ergens geld claimen wegens gedorven vakantiegenot? En nee, ik kan mijn vakantie niet even uitstellen, want ik zit vast aan de schoolvakanties. Maar dat was zeker te moeilijk om te bedenken voordat ze versoepelden. Waarom worden de minister en premier niet ontslagen omdat ze al anderhalf jaar lang puur wanbeleid voeren op coronagebied? Het is werkelijk de ene blunder na de andere. Je zou denken dat politici worden betaald om vooruit te denken, maar op deze manier kan ik ook wel premier worden. Ik zou het waarschijnlijk zelfs beter doen, want veel slechter kan het niet...

Overigens snap ik Duitsland ook niet helemaal, want het is onvermijdelijk dat er continu uitbraakjes zullen zijn. Het coronavirus gaat niet meer weg en de vaccins werken niet 100%, dus er zullen altijd mensen ziek blijven worden. Willen ze dan die coronamaatregelen tot in de eeuwigheid blijven afdwingen? Dat is toch niet realistisch? We zullen moeten accepteren dat het virus er is en dat er soms mensen ziek van zullen worden. Het enige wat we moeten voorkomen is dat de zorg daardoor kapotloopt, en dat lukt aardig met de vaccinaties totnutoe. Maar uitroeien gaat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Wolly schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:19:
[...]

Zo bizar is dat niet, er zijn vele geluiden dat die testcentra zoveel mogelijk reistest afspraken willen hebben omdat de overheid die vergoed.

Vervolgens krijg je te horen dat het resultaat door drukte of whatever op zich kan laten wachten maar dat je gelukkig ter plekke een commerciële test kan doen die binnen een paar uur wel resultaat geeft.

Dan is het verhaal van gesloten deuren ook niet gek, gratis geld voor de aanbieder!
En dat vind je niet bizar? Bizar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
PhilipsFan schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:41:
[...]

Wel goed? Heb je wel door wat je zegt? Ik kan voor het eerst in 2 jaar tijd weer op vakantie en heb dus een weekje Berlijn gepland. Dat kan nu misschien niet doorgaan omdat 1 van de kinderen nog niet volledig gevaccineerd is (heeft 1 prik gehad). Als je toch een negatieve testuitslag kunt laten zien bij binnenkomst die hooguit 3 dagen oud is, dan is er toch niks aan de hand? Mijn kinderen zitten de hele vakantie binnen achter de pc, is dat geen quarantaine genoeg?

Natuurlijk ligt de verantwoordelijkheid volledig bij de minister die veel te snel versoepelde, maar wat heb ik daaraan? Kan ik ergens geld claimen wegens gedorven vakantiegenot? En nee, ik kan mijn vakantie niet even uitstellen, want ik zit vast aan de schoolvakanties. Maar dat was zeker te moeilijk om te bedenken voordat ze versoepelden. Waarom worden de minister en premier niet ontslagen omdat ze al anderhalf jaar lang puur wanbeleid voeren op coronagebied? Het is werkelijk de ene blunder na de andere. Je zou denken dat politici worden betaald om vooruit te denken, maar op deze manier kan ik ook wel premier worden. Ik zou het waarschijnlijk zelfs beter doen, want veel slechter kan het niet...

Overigens snap ik Duitsland ook niet helemaal, want het is onvermijdelijk dat er continu uitbraakjes zullen zijn. Het coronavirus gaat niet meer weg en de vaccins werken niet 100%, dus er zullen altijd mensen ziek blijven worden. Willen ze dan die coronamaatregelen tot in de eeuwigheid blijven afdwingen? Dat is toch niet realistisch? We zullen moeten accepteren dat het virus er is en dat er soms mensen ziek van zullen worden. Het enige wat we moeten voorkomen is dat de zorg daardoor kapotloopt, en dat lukt aardig met de vaccinaties totnutoe. Maar uitroeien gaat niet gebeuren.
Volgens mij ben je aan vakantie toe... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
barrymossel schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:47:
[...]

Volgens mij ben je aan vakantie toe... ;)
Ja, na 2 jaar ben ik daar wel aan toe. Daarom baal ik hier ook zo van. Van alle mogelijkheden die er waren komt alles precies op het verkeerde moment. Ik kan ook niet dit weekend al vertrekken want bijbaantjes van kinderen. Hopeloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:05
PhilipsFan schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:49:
[...]

Ja, na 2 jaar ben ik daar wel aan toe. Daarom baal ik hier ook zo van. Van alle mogelijkheden die er waren komt alles precies op het verkeerde moment. Ik kan ook niet dit weekend al vertrekken want bijbaantjes van kinderen. Hopeloos.
Dan doe je toch wat anders. In elk geval geen goede reden om zo van de kook te raken. Zeker als wat bijbaantjes al prioriteit hebben.

* Rukapul heeft nog niets geboekt terwijl hij wel over twee weken weg denkt te gaan. Lekker nergens druk over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Mawlana schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:39:
[...]

Vakantie in Italië gaat het 'm niet worden voor degenen die niet zijn gevaccineerd. Of juist nog even snel daarheen vóór 6 augustus. :+
Kan dat nou niet centraal geregeld worden. Elk land komt met zijn eigen app en pas?

Of is de coronacheck app werkend ook daar?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PhilipsFan
Rukapul schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:53:
[...]

Dan doe je toch wat anders. In elk geval geen goede reden om zo van de kook te raken. Zeker als wat bijbaantjes al prioriteit hebben.

* Rukapul heeft nog niets geboekt terwijl hij wel over twee weken weg denkt te gaan. Lekker nergens druk over maken.
Wat een denigrerende en lullige opmerking. Blijkbaar heb je geen kinderen in die leeftijd. 'wat bijbaantjes'? Natuurlijk hebben die voor mij geen prioriteit. Maar ik kan toch moeilijk zeggen, we gaan morgen al, zorg maar dat je vrij krijgt. Dan krijgt hij geheid ruzie met z'n baas. Voor hem is dat baantje wel heel belangrijk, want dat bepaalt of hij na de vakantie eindelijk die nieuwe game-pc kan kopen.

Het idee van vakantie is dat je iets gaat doen wat je leuk vindt, en die mogelijkheden heb ik op dit moment niet in NL. Vakantie is voor mij niet even willekeurig 'wat anders'. Ik mag daar best even van balen. Zeker als het niet doorgaan het gevolg is van politieke keuzes waarvan het resultaat prima te voorspellen was. Maar als heel Europa tot in de eeuwigheid zo paniekerig blijft doen over wat corona-uitbraken, dan vrees ik dat ik nooit meer vakantiedagen hoef op te nemen, want dan kun je gewoon nooit meer ergens naartoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
barrymossel schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:47:
[...]

En dat vind je niet bizar? Bizar...
Nee ik vind het niet bizar dat er mensen goed gebruik maken van de geldpest waar de overheid momenteel aan lijdt. Gelegenheid maakt de dief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Wolly schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 23:19:
[...]

Nee ik vind het niet bizar dat er mensen goed gebruik maken van de geldpest waar de overheid momenteel aan lijdt. Gelegenheid maakt de dief.
Dat vind ik dus bizar. Vuile dieven. Maar goed, daar gaat het hier niet over...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:05
Wolly schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 23:19:
[...]

Om vergelijkbare reden had testen voor je reis nooit helemaal gratis moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Wij vertrekken maandag voor 1 week Denemarken gevolgt door 2 weken Zweden. Zo te zien nog geen probleem.

Duitsland: <24h doorreis, dus geen restricties
Denemarken: ik neem negatieve test mee, kids geen probleem (jonger dan 17), en vrouw al een maand volledig gevaccineerd.
Zweden: Ten minste 14 dagen geleden 1e dosis, dus geen probleem, en kids <18 ook geen probleem.

Hopelijk blijft het ongeveer zo!

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Wellicht al vermeld maar voor Duitsland moet je nu ook iets invullen; https://www.einreiseanmeldung.de/
Bewijs kun je in PDF formaat verkrijgen op https://coronacheck.nl/nl/print/print-vaccinatie.

Wij vertrekken morgen, paar dagen DE en dan 3 weken Italië. Ik ben benieuwd
AMARONE schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 23:07:
[...]

Kan dat nou niet centraal geregeld worden. Elk land komt met zijn eigen app en pas?

Dat laatste zo te lezen, https://www.nederlandwere.../italie/reizen/reisadvies

[ Voor 38% gewijzigd door TommyGun op 23-07-2021 00:15 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:17
Wij zijn bijna aan eind van onze vakantie, 2 weken in Oostenrijk. We zijn in twee verschillende dalen geweest, zugspitzearena en zillertal. Wij zijn beide volledig gevaccineerd, vrouw al maanden terug en mijne 3 weken oud. De kinderen hoeven vanwege hun leeftijd niet.

Bij eerste appartement werd gevraagd om bewijs van testen of vaccinatie. Het prikbewijs van ggd werd als voldoende beschouwd en het was voor de eigenaresse een moetje ivm eventuele controle. Bij het tweede appartement is hier niet om gevraagd.

In de winkels wordt netjes een mondkapje gedragen. Maar zoals in Nederland wordt de afstand tussen elkaar niet altijd meer gerespecteerd.

In de meeste restaurants en almen waar we hebben gegeten en gedronken werd gevraagd naar bewijs van testen of vaccinatie. Het openen van de app en dan tonen van de info was voldoende. Bij enkele restaurants was het nodig de gegevens voor bron en contact onderzoek in te vullen.

Bij de zwembaden, zowel binnen als buiten, werd altijd gevraagd om bewijs van testen of vaccinatie. Het tonen van de app was voldoende.

Bergtoppen welke uitsluitend worden bereikt met maximaal 2 grote gondels werden volgestopt. Dit weliswaar met mondkapje maar afstand houden was niet mogelijk. Bij de bergbaan naar zugspitse, werden mensen door de bestuurder actief aangesproken als hun mondkapje niet meer goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vlieg volgende week vanaf Dusseldorf. Moet ik dan ook die einreiseanmeldung invullen? Wat verstaan ze onder doorreis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Inmiddels gaat ook Slovenië bij de landen horen waar je een groen vinkje nodig hebt om ergens binnen te komen, waar dan vervolgens geen regels meer gelden (dus in de praktijk alleen nog mondkapjes in winkels, verder niet). Same voor Oostenrijk en Denemarken (en volgens mij ook Zweden?).

In Frankrijk en Italië heb je dus straks ook je vinkje nodig, maar betekent dat dan ook dat het gebeurt is met afstand en mondkapje als je het vinkje hebt? Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:22
_eLMo_ schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 23:45:
Wij vertrekken maandag voor 1 week Denemarken gevolgt door 2 weken Zweden. Zo te zien nog geen probleem.

Duitsland: <24h doorreis, dus geen restricties
Denemarken: ik neem negatieve test mee, kids geen probleem (jonger dan 17), en vrouw al een maand volledig gevaccineerd.
Zweden: Ten minste 14 dagen geleden 1e dosis, dus geen probleem, en kids <18 ook geen probleem.

Hopelijk blijft het ongeveer zo!
Weet je dat zeker van Denemarken? Ik dacht dat je ondanks een vaccinatie ook negatief getest moet zijn en dat al vanaf 14 jaar?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arthas
ZieMaar! schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 07:46:
Inmiddels gaat ook Slovenië bij de landen horen waar je een groen vinkje nodig hebt om ergens binnen te komen, waar dan vervolgens geen regels meer gelden (dus in de praktijk alleen nog mondkapjes in winkels, verder niet). Same voor Oostenrijk en Denemarken (en volgens mij ook Zweden?).

In Frankrijk en Italië heb je dus straks ook je vinkje nodig, maar betekent dat dan ook dat het gebeurt is met afstand en mondkapje als je het vinkje hebt? Weet iemand dat?
Voor Italië, aangezien we daar zelf volgende week naartoe gaan:

De algemene maatregelen veranderen niet. Dus nog steeds afstand houden en mondkapje op in locaties waar je geen afstand kunt houden of openbare binnenruimten . Regel voor de mondkapjes geldt vanaf 6 jaar

Vanaf 6 augustus is een Green Pass nodig voor het volgende:

- Restaurant en barbezoek als je aan een tafel binnen gaat zitten. Je Espresso staand ophalen bij de bar valt niet onder de regel
-sportscholen, zwembaden, spas
-bioscopen, theaters, museums
-Stadions, sportarena's en concertarena's

Een Green Pass kun je krijgen als:
- je minimaal 1x gevaccineerd bent of
- in de laatste 6 maanden genezen verklaard bent van Covid19 of
- je een negatieve test kunt laten zien van maximaal 48 uur oud.

De Green Pass eis geldt voor iedereen van 12 jaar en ouder.
link

Edit: Openbaar vervoer is voorlopig nog uitgesloten van deze green pass.

[ Voor 8% gewijzigd door Arthas op 23-07-2021 08:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:43

ultimateharry

Team Slayer:-)

Zojuist net voor vertrek met de auto antigeentest laten doen, 5 minuten binnen, binnen 10 minuten resultaat in de mail. Perfect!

Nu op naar Italië met een tussenstop in Zwitserland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Malandro schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:11:
[...]

Weet je dat zeker van Denemarken? Ik dacht dat je ondanks een vaccinatie ook negatief getest moet zijn en dat al vanaf 14 jaar?
Niet als NL niet rood is, en op de Deense lijst van landen is NL nog geel (net als Spanje). Lijst is wel van 17-7 dus zou kunnen veranderen de komende dagen (neem aan dat ze die eens per week updaten of zo..), maar omdat Spanje ook niet als rood wordt gezien zou je mogen verwachten dat het voor NL zo blijft (tenzij ze nu ineens gaan besluiten om zowel Spanje als NL rood te maken....)

Wij gaan ook door Duitsland en Denemarken, maar dan Noorwegen in
https://en.coronasmitte.d...tegorization-of-countries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:51
Arthas schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:15:
[...]

Voor Italië, aangezien we daar zelf volgende week naartoe gaan:

De algemene maatregelen veranderen niet. Dus nog steeds afstand houden en mondkapje op in locaties waar je geen afstand kunt houden of openbare binnenruimten . Regel voor de mondkapjes geldt vanaf 6 jaar

Vanaf 6 augustus is een Green Pass nodig voor het volgende:

- Restaurant en barbezoek als je aan een tafel binnen gaat zitten. Je Espresso staand ophalen bij de bar valt niet onder de regel
-sportscholen, zwembaden, spas
-bioscopen, theaters, museums
-Stadions, sportarena's en concertarena's

Een Green Pass kun je krijgen als:
- je minimaal 1x gevaccineerd bent of
- in de laatste 6 maanden genezen verklaard bent van Covid19 of
- je een negatieve test kunt laten zien van maximaal 48 uur oud.

De Green Pass eis geldt voor iedereen van 12 jaar en ouder.
link

Edit: Openbaar vervoer is voorlopig nog uitgesloten van deze green pass.
Dit is gewoon de QR code uit de Coronacheck app, toch? Ik ga 31 augustus, dus ik heb nog wel even, maar ben graag goed voorbereid.

Key uit dat Repubblica artikel: Discos do not reopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:56
PhilipsFan schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 23:10:
Het idee van vakantie is dat je iets gaat doen wat je leuk vindt, en die mogelijkheden heb ik op dit moment niet in NL. Vakantie is voor mij niet even willekeurig 'wat anders'. Ik mag daar best even van balen. Zeker als het niet doorgaan het gevolg is van politieke keuzes waarvan het resultaat prima te voorspellen was. Maar als heel Europa tot in de eeuwigheid zo paniekerig blijft doen over wat corona-uitbraken, dan vrees ik dat ik nooit meer vakantiedagen hoef op te nemen, want dan kun je gewoon nooit meer ergens naartoe.
Precies, het wordt nooit meer anders dan dit. Vorig jaar was het laatste jaar dat je normaal op vakantie kon. Wen er maar aan en over een jaar kijken we wel of ik gelijk had of niet. Iedereen die zich heeft laten vaccineren "zodat ze op vakantie konden" is er door Hugo bij gelapt en heeft ook pech gehad. Goed bezig met z'n allen! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Malandro schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:11:
[...]

Ik vaar blind op de Reisapp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/61ifrbOsO6f_hUhOY4jtk7gAoOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v10phtDi3YzgRDlujnHRKLjw.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.nederlandwere...emarken/reizen/reisadvies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
AMARONE schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 23:07:
[...]

Snap ik ook niet. Ik snap dat je vaccinatie en test data uit databases per land wilt ophalen, maar je had een app kunnen maken met een login afhankelijk van land, zelfde voor back-end (ophalen van data).

De franse app doet ook de BT tracking, wat we hier met twee apps doen.

Duitsland is beetje fuzzy, geloof dat er meerdere apps zijn.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arthas
autje schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:50:
[...]

Dit is gewoon de QR code uit de Coronacheck app, toch? Ik ga 31 augustus, dus ik heb nog wel even, maar ben graag goed voorbereid.

Key uit dat Repubblica artikel: Discos do not reopen
inderdaad, de internationale QR uit de coronacheck app.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
loekf2 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:22:
[...]
Snap ik ook niet. Ik snap dat je vaccinatie en test data uit databases per land wilt ophalen, maar je had een app kunnen maken met een login afhankelijk van land, zelfde voor back-end (ophalen van data).
Dat zou ongetwijfeld hebben geleid tot een enorm Europees IT project, wat volgend jaar nog niet klaar zou zijn geweest, laat staan op tijd voor de zomervakantie.

Hier in Nederland lukt het al niet altijd om uit alle verschillende bronnen (GGD, RIVM, testaanbieders) de juiste certificaten te destilleren, dat zou met alle EU-bronnen daar nog bij helemaal een ramp zijn geworden.

Overigens werkt onze buitenlandse QR-code (en ook de CoronaCheck app) ook gewoon in alle landen. Dat er in dit topic soms apps van andere landen genoemd/gebruikt worden, is puur om vooraf te checken of je QR-code volgens de regels van dat land een groen vinkje oplevert. Je kunt gewoon de Nederlandse app blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:22
_eLMo_ schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:09:
[...]

Ik vaar blind op de Reisapp.
Dapper! Ik ga nog eens overleggen thuis..

@Stefke Juist die update ben ik bang voor..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Malandro schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:39:
[...]

Dapper! Ik ga nog eens overleggen thuis..

@Stefke Juist die update ben ik bang voor..
Ik ben van het kamp “ik houd me al 1,5 jaar goed aan de regels en nu ga ik op vakantie”. Ik vind het prima om te vaccineren en testen, een app bij te hebben en doe alles wat ik kan doen.

Voor mijn gevoel blazen veel mensen het teveel op, ik ben vorige week terug uit Italië gekomen en ben in Duitsland, Zwitserland, Frankrijk, België en Italië nooit gecontroleerd. Niet een enkele keer door niemand.

En ja, ik had netjes mijn test bewijs bij enzo.

[ Voor 3% gewijzigd door _eLMo_ op 23-07-2021 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

_eLMo_ schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:51:
[...]

Ik ben van het kamp “ik houd me al 1,5 jaar goed aan de regels en nu ga ik op vakantie”. Ik vind het prima om te vaccineren en testen, een app bij te hebben en doe alles wat ik kan doen.

Voor mijn gevoel blazen veel mensen het teveel op, ik ben vorige week terug uit Italië gekomen en ben in Duitsland, Zwitserland, Frankrijk, België en Italië nooit gecontroleerd. Niet een enkele keer door niemand.

En ja, ik had netjes mijn test bewijs bij enzo.
Het is ook geen 100% controle, volgens mij is dat maar op heel weinig plaatsen of helemaal niet binnen de EU. Het is veel meer dat je steekproef kunt hebben bij inreizen en voor sommige activiteiten en of gelegenheden wel moet kunnen aantonen dat je gevaccineerd bent of negatief getest.

Verschillende kennissen moesten bv wel bij inchecken hotel of bij een restaurant bewijs van vaccinatie laten zien maar zijn niet tegen gehouden bij de grens of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
Altijd handig om ook het land zelf nog te checken: https://en.coronasmitte.d...tegorization-of-countries Nederland is oranje daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
martwoutnl schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:17:
[...]

Altijd handig om ook het land zelf nog te checken: https://en.coronasmitte.d...tegorization-of-countries Nederland is oranje daar.
Geel momenteel (oranje wordt alleen gebruikt voor landen buiten de EU).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:28:
[...]

Geel momenteel (oranje wordt alleen gebruikt voor landen buiten de EU).
Bedankt voor de oplettendheid. Wel apart dat Nederland dan niet in de lijstjes staat. Ik heb 2x het doorgekeken maar zie het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

martwoutnl schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:14:
[...]

Bedankt voor de oplettendheid. Wel apart dat Nederland dan niet in de lijstjes staat. Ik heb 2x het doorgekeken maar zie het niet.
Dat is correct, Nederland staat niet in het lijstje. Er staat dat als je niet in het lijstje staat en een EU land ben dat je dan geel bent als land. Dat staat in de tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 08-09 11:42
Het is aftellen tot 13.00 uur tot we kunnen zien of de berichtgeving inderdaad waar is qua 'hoog risico' gebied voor Duitsland zoals ook veelvuldig besproken hier.
De bron(nen) waar we dat gaan zien is Duitse RKI: hier (Duits) en hier (Engels)
martwoutnl schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:14:
[...]

Indoubt schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:18:
[...]
Dat is correct, Nederland staat niet in het lijstje. Er staat dat als je niet in het lijstje staat en een EU land ben dat je dan geel bent als land. Dat staat in de tekst
Het is niet de meest duidelijke die ik heb gezien, maar het staat er inderdaad in het begin. Normaal ben je inderdaad geneigd op 'Netherlands' te zoeken en dan de kleurcode te zien. Ze maken het sowieso iets lastiger om uberhaupt de site te zien door eerst vliegtuigen te spotten :|

[ Voor 24% gewijzigd door funrider op 23-07-2021 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
funrider schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:25:

Het is niet de meest duidelijke die ik heb gezien, maar het staat er inderdaad in het begin. Normaal ben je inderdaad geneigd op 'Netherlands' te zoeken en dan de kleurcode te zien. Ze maken het sowieso iets lastiger om uberhaupt de site te zien door eerst vliegtuigen te spotten :|
Je leest er inderdaad snel overheen. Dan doen andere landen zoals Duitsland het handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Indoubt schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:18:
[...]

En voor de volledigheid, Spanje is ook geel voor Denemarken..

edit: Noorwegen is geupdate
https://www.fhi.no/en/op/...uarantine-travel-covid19/

Nederland is nu rood, net als Spanje, dat betekent quarantine bij binnenkomst, behalve als je volledig gevaccineeerd bent. Behalve dat NL nu rood is voor Noorwegen verandert er voor ons niks gelukkig

[ Voor 33% gewijzigd door Stefke op 23-07-2021 13:23 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 29 Laatste

Let op:
We bespreken hier alleen de maatregelen ed binnen vakantielanden. We gaan niet bespreken of het beleid deugt (dat kan ergens anders), of je de toegangseisen kan vermijden (dat kan nergens anders) en we gaan ook niet slowchatten.

Klagen over maatregelen of over annuleringen is ook offtopic,