Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:00
_eLMo_ schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:51:
Voor mijn gevoel blazen veel mensen het teveel op, ik ben vorige week terug uit Italië gekomen en ben in Duitsland, Zwitserland, Frankrijk, België en Italië nooit gecontroleerd. Niet een enkele keer door niemand.
De regels zijn er niet om gecontroleerd te worden. De regels zijn er om de verspreiding van Corona tegen te gaan. Wij zijn nou eenmaal code rood dus voor andere landen is het een risico ons te verwelkomen.

Maar goed, de telefoon vasthouden in de auto mag ook niet omdat dit de verkeersveiligheid ten goede komt. Maar men doet het toch omdat je "toch niet gecontroleerd wordt". Men kijkt tegenwoordig niet meer naar het grote plaatje, het is allemaal ik, ik, ik.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordSinclair schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:48:
[...]

De regels zijn er niet om gecontroleerd te worden. De regels zijn er om de verspreiding van Corona tegen te gaan. Wij zijn nou eenmaal code rood dus voor andere landen is het een risico ons te verwelkomen.

Maar goed, de telefoon vasthouden in de auto mag ook niet omdat dit de verkeersveiligheid ten goede komt. Maar men doet het toch omdat je "toch niet gecontroleerd wordt". Men kijkt tegenwoordig niet meer naar het grote plaatje, het is allemaal ik, ik, ik.
offtopic:
vroeger was alles beter, iedereen keek vanuit zijn plaggenhut of kasteel naar het grote plaatje , de kasteelheren keken voordat ze hun bord volschepten of er ook wel genoeg was voor de horigen..... o nee, mensen zijn altijd hetzelfde, maar het gedrag wisselt per context

voor de meesten (mijzelf in ieder geval ) hier geldt dat ze voldoen aan de regels en dat ook willen. Evengoed vind ik het relevant om te weten of er controle is. Dit omdat dit mogelijk tot vertraging leidt. Dus met qr codes gele boekjes etc. in de pocket ben ik er nog wel benieuwd naar. Maar verder eens dat het niet de bedoeling is om controles te omzeilen of niet te testen omdat er toch niet gecontroleerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
LordSinclair schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:48:
[...]

Toe aan vakantie? :+

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:12
Als ik het goed begrijp is de nieuwe regelgeving voor Nederlanders in Duitsland nog steeds niet aanwezig? Oftewel, de geruchten van gisteren zijn nog niet definitief/van toepassing?

Ik kan het (nog steeds) nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:35
Fuujii schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:34:
Als ik het goed begrijp is de nieuwe regelgeving voor Nederlanders in Duitsland nog steeds niet aanwezig? Oftewel, de geruchten van gisteren zijn nog niet definitief/van toepassing?
Nog niets bekend inderdaad, alleen geruchten.

Hoop tegen beter weten in dat ze voor kinderen een uitzondering maken, anders kan geen enkel gezin op vakantie naar Duitsland.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 20:12
ZieMaar! schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 07:46:
Inmiddels gaat ook Slovenië bij de landen horen waar je een groen vinkje nodig hebt om ergens binnen te komen, waar dan vervolgens geen regels meer gelden (dus in de praktijk alleen nog mondkapjes in winkels, verder niet).
Wat bedoel je hier precies mee en doel je op een verandering in de laatste 24 uur? Zo ja, heb je een linkje?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeweep
  • Laatst online: 09-09 08:15
Idd vanaf Dinsdag 27 juli 0:00 zitten wij samen met Spanje op het strafbankje bij de Duitsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
Maar levert dat nog concrete beperkingen op als je volledig gevaccineerd bent?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
En voor (volledig gevaccineerd) doorreizen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
Phusebox schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:58:
[...]

Het staat in hun info. Engelstalige versie: https://www.rki.de/DE/Con...df?__blob=publicationFile

Volgens mij hoef je als gevaccineerde je alleen aan te melden via hun aanmeldformulier en je bewijs up te loaden. Daarna alleen waar nodig je app laten zien (verblijf volgens mij). Je hebt geen quarantaine of test.

[ Voor 21% gewijzigd door martwoutnl op 23-07-2021 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 15:14
Even een update vanuit onze kant. Vanochtend 06:00 vertrokken richting Frankrijk, we zijn nu op de overnachtingscamping. Bij de receptie stond wel “pass sanitaire” of pcr test 48h, maar geen enkele controle.

De eigenaar wilde onze QR code niet eens zien, ook niet na aandringen vanuit onze kant :S (wilde eigenlijk onze qr eens testen “real life” helaas dus…) morgen denk ik wel dat we gecontroleerd worden (onze camping is toch wat strikter en we zijn hier eerder geweest)
Nog even spannend dus morgen, test is dan ook verlopen denk ik ( we komen ok 14:00 aan en de test is van gisteren 11:00) we hebben gewoon een internationale QR code die goed gescand wordt door de TAC Verif app, maar had een check wel lekker gevonden.

Onderweg geen controle gehad overigens.

[ Voor 9% gewijzigd door KnuCha op 23-07-2021 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Fuujii schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:34:

Ik kan het (nog steeds) nergens vinden.
Nederland is volgens de indeling van zojuist (15:45), "Hochinzidenzgebiet", maar let op: die status gaat "pas"
in vanaf dinsdag 0:00.

Dat houdt in (Engels), dat je vanaf dan bij verblijf in Duitsland in quarantaine moet, tenzij je volledig gevaccineerd bent of hersteld bent van Corona.

Ik vind de regels m.b.t. testen lastig (twee regels lijken elkaar tegen te spreken), maar het lijkt erop dat je wordt toegelaten in Duitsland met een negatieve test, wel in quarantaine moet, en na 5 dagen opnieuw kunt testen. Ben je dan weer/nog negatief, mag je uit quarantaine, anders pas na 10 dagen (totaal). Dit is de 2e regel.

Maar de eerste regel lijkt aan te geven, dat je alleen maar in quarantaine hoeft tot je vaccinatiebewijs, herstelbewijs of negatief testresultaat hebt geüpload naar https://www.einreiseanmeldung.de/

[ Voor 10% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 23-07-2021 16:07 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeweep
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:04:
[...]

Nederland is volgens de indeling van zojuist (15:45), "Hochinzidenzgebiet", maar let op: die status gaat "pas"
in vanaf dinsdag 0:00.

Dat houdt in, dat je vanaf dan bij verblijf in Duitsland in quarantaine moet, tenzij je volledig gevaccineerd bent of hersteld bent van Corona.

Ik vind de regels m.b.t. testen lastig (twee regels lijken elkaar tegen te spreken), maar het lijkt erop dat je wordt toegelaten in Duitsland met een negatieve test, wel in quarantaine moet, en na 5 dagen opnieuw kunt testen. Ben je dan weer/nog negatief, mag je uit quarantaine, anders pas na 10 dagen (totaal). Dit is de 2e regel.

Maar de eerste regel lijkt aan te geven, dat je alleen maar in quarantaine hoeft tot je vaccinatiebewijs, herstelbewijs of negatief testresultaat hebt geüpload naar https://www.einreiseanmeldung.de/
Wat ik ook onduidelijk blijf vinden is de doorreis uitzondering en max 24 uur, deze worden los van elkaar gemeld. Dus als je op doorreis bent is er weinig aan de hand, maar als je binnen 24 uur Duitsland verlaat, bv samen met een overnachting, is er ook niet veel aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:25
Wij hebben een vakantie vanaf maandag geboekt in Duitsland. Gelden de regels voor ons vanaf de dinsdag dan ook met terugwerkende kracht? Of hoeven we dan niet meer in quarantaine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 14:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
coelho schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:40:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee en doel je op een verandering in de laatste 24 uur? Zo ja, heb je een linkje?
Zie linkje bij Slovenie in de ts. Volgens mij eigenlijk al een tijdje zo, maar viel me vandeweek pas op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
martwoutnl schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:00:
Volgens mij hoef je als gevaccineerde je alleen aan te melden via hun aanmeldformulier en je bewijs up te loaden. Daarna alleen waar nodig je app laten zien (verblijf volgens mij). Je hebt geen quarantaine of test.
Begrijp ik het zo goed? Vanuit een Hochinzidenzgebiet moet je vooraf een negatieve test uploaden op de site, vanuit einfache Risikogebiete mag dat ook achteraf binnen 48 uur doen.
Reisende nach Voraufenthalt in einem Hochinzidenz- oder Virusvariantengebiet müssen grundsätzlich bereits bei Einreise einen negativen Testnachweis mit sich führen und im Falle der Inanspruchnahme eines Beförderers diesem den Nachweis zum Zwecke der Beförderung vorlegen. Bei Voraufenthalten in einem Hochinzidenzgebiet ist auch die Vorlage eines Impf- oder Genesenennachweises möglich. Eine Beförderung ohne Nachweis ist ausgeschlossen. Bei Einreise nach Voraufenthalt in einem einfachen Risikogebiet müssen Reisende spätestens 48 Stunden nach Einreise ein negatives Testergebnis, einen Impf- oder Genesenennachweis besitzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:33
Wij vertrekken morgen in plaats van maandag om niet meer in quarantaine te moeten, dus ik ga er vanuit dit het voor jullie ook positief uitpakt @nuker .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
nuker schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:06:
Wij hebben een vakantie vanaf maandag geboekt in Duitsland. Gelden de regels voor ons vanaf de dinsdag dan ook met terugwerkende kracht? Of hoeven we dan niet meer in quarantaine?
Geen terugwerkende kracht:
What counts is whether the area was classified as a risk area at the time of entry to Germany (i.e. not necessarily at the time of the stay).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 11:26
Phusebox schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:58:
[...]

Ik ga er over 2 weken heen en heb het gisteren uitgezocht. Het is allemaal niet heel duidelijk beschreven maar komt neer op het volgende:
- High Risk area (wat we de afgelopen week waren): test nodig voordat je het land in gaat tenzij je volledig gevaccineerd bent. Ook aanmelden op die website.
- High Incidence area (wat we nu zijn). Dit is een categorie erger maar was mij in eerste instantie aan de naam niet duidelijk. 5 dagen quarantaine nodig. Kan je dan uit met test (na 5 dagen) of met bewijs van volledige vaccinatie. Als je je van te voren al aanmeld hoef je als je volledig gevaccineerd bent helemaal niet in quarantaine.
- Areas of variants of concern: hoogste categorie. Sowieso in quarantaine maar hier staan geen EU landen op en lijkt ook niet te gaan gebeuren.

Wel opletten dat in sommige gebieden in Duitsland (zoals Hamburg) hotels ook een recente test willen zien (ook voor Duitsers zelf) of bewijs van vaccinatie. Ze zijn nog niet zo modern met apps dus geel boekje meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 10-09 20:12
ZieMaar! schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:07:
[...]

Zie linkje bij Slovenie in de ts. Volgens mij eigenlijk al een tijdje zo, maar viel me vandeweek pas op.
OK, reden van de vraag is een vertrek overmorgen naar Slovenie en het feit dat we de afgelopen dagen in dit topic een aantal keer over dit land gesproken hebben. Ze hadden nl. vorige week de boel versoepeld, kijken niet meer naar kleurcodes, alleen nog naar vaccinatie of pcr <72 uur. Ik schrok al even...

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-09 14:04
MysticMan schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:08:
[...]

Ik ga er over 2 weken heen en heb het gisteren uitgezocht. Het is allemaal niet heel duidelijk beschreven maar komt neer op het volgende:
- High Risk area (wat we de afgelopen week waren): test nodig voordat je het land in gaat tenzij je volledig gevaccineerd bent. Ook aanmelden op die website.
- High Incidence area (wat we nu zijn). Dit is een categorie erger maar was mij in eerste instantie aan de naam niet duidelijk. 5 dagen quarantaine nodig. Kan je dan uit met test (na 5 dagen) of met bewijs van volledige vaccinatie. Als je je van te voren al aanmeld hoef je als je volledig gevaccineerd bent helemaal niet in quarantaine.
- Areas of variants of concern: hoogste categorie. Sowieso in quarantaine maar hier staan geen EU landen op en lijkt ook niet te gaan gebeuren.

Wel opletten dat in sommige gebieden in Duitsland (zoals Hamburg) hotels ook een recente test willen zien (ook voor Duitsers zelf) of bewijs van vaccinatie. Ze zijn nog niet zo modern met apps dus geel boekje meenemen.
Volledig gevacinneerd houdt dus in, 2x geprikt en 2 weken na de laatste prik neem ik aan?

Vriendin krijgt volgende week vrijdag haar tweede prik en de week erna gaan we op vrijdag een weekendje naar Bremen maar dat lijkt er zo dus niet in te zitten als ik het zo goed zie :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
hoevenpe schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:07:
[...]

Begrijp ik het zo goed? Vanuit een Hochinzidenzgebiet moet je vooraf een negatieve test uploaden op de site, vanuit einfache Risikogebiete mag dat ook achteraf binnen 48 uur doen.

[...]
Zo lees ik het Duitse stuk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
wann0wfhc schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:11:
[...]

Volledig gevacinneerd houdt dus in, 2x geprikt en 2 weken na de laatste prik neem ik aan?
Yup. Staat ook hier.

[ Voor 12% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 23-07-2021 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Helaas pindakaas: :'(
Voraufenthalt in Hochinzidenzgebieten kann eine Testung frühestens fünf Tage nach Einreise vorgenommen werden. Nach Aufenthalt in Virusvariantengebieten dauert die Quarantäne 14 Tage und eine vorzeitige Beendigung der Quarantäne ist nicht möglich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-09 14:04
Top thanks! Dan maar even bellen met de reisorganisatie of we een weekje later kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:17
Wat ik nu niet kan zien is wat er precies nodig is op doorreis, met 1 overnachting in Duitsland. We blijven minder dan 24 uur in Duitsland, moet je dan wel aanmelden op het portal?

En moet je nog steeds een negatieve test hebben als je op doorreis bent en minder dan 14 dagen geleden de laatste prik gekregen heb?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Hier een tijdje terug de knoop doorgehakt en besloten deze zomer niet naar het buitenland te reizen.

Het alternatief, in december, is inmiddels geboekt: Curaçao.

We zien het wel tegen die tijd.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
SysRq schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:31:
Wat ik nu niet kan zien is wat er precies nodig is op doorreis, met 1 overnachting in Duitsland. We blijven minder dan 24 uur in Duitsland, moet je dan wel aanmelden op het portal?
Staat hier toch wel redelijk duidelijk? Dan heb je niks nodig.

Mogelijk wil je overnachtingslocatie nog wel iets anders, maar dat moet je aan hun vragen.

[ Voor 64% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 23-07-2021 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
wann0wfhc schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:25:
[...]

Top thanks! Dan maar even bellen met de reisorganisatie of we een weekje later kunnen :)
Doe maar een weekje en een dag :)
Ikzelf ben vorige week vrijdag (16-7) voor de tweede keer gevaccineerd en mijn QR zegt in de CoronaWarn app dat ik nog 8 dagen moet wachten voordat de bescherming volledig is. Ze rekenen dus vanaf de laatste vaccinatiedag 14 volledige dagen.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:34:
[...]

Staat hier toch wel redelijk duidelijk? Dan heb je niks nodig.
A negative test or proof of vaccination or recovery is necessary for
All air-travels to Germany and
After a stay in an area of variant of concern. In this case a negative test result is mandatory (proof of vaccination / recovery are insufficient).

Alleen als je uit een area of variant concern (wat NL volgens mij niet is, NL is een high incidence area) zou dus een test nodig zijn, ook voor 24u doorreis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arthas
  • Laatst online: 01-09 11:14
SysRq schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:31:

En moet je nog steeds een negatieve test hebben als je op doorreis bent en minder dan 14 dagen geleden de laatste prik gekregen heb?
Wij zitten in hetzelfde schuitje met ook een overnachting in Duitsland. Onze vaccinaties zitten op 12 dagen na de laatste prik op moment van reis naar hotel. Zoals Herko eigenlijk al aangeeft, bij verblijf in Duitsland minder dan 24 uur hoef je je niet aan te melden. De negatieve test kan wel een vereiste zijn bij het hotel. Wij kiezen het zekere voor het onzekere, ook omdat onze zoon een negatieve test moet hebben voor Italië

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Stefke schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:38:
Alleen als je uit een area of variant concern (wat NL volgens mij niet is, NL is een high incidence area) zou dus een test nodig zijn, ook voor 24u doorreis
Nederland is inderdaad een High Incidence area en ook een Schengenland, net als de andere landen die aan Duitsland grenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeweep
Arthas schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:39:
[...]

Wij zitten in hetzelfde schuitje met ook een overnachting in Duitsland. Onze vaccinaties zitten op 12 dagen na de laatste prik op moment van reis naar hotel. Zoals Herko eigenlijk al aangeeft, bij verblijf in Duitsland minder dan 24 uur hoef je je niet aan te melden. De negatieve test kan wel een vereiste zijn bij het hotel. Wij kiezen het zekere voor het onzekere, ook omdat onze zoon een negatieve test moet hebben voor Italië
Die 24 uur lijkt mij idd leidend, mijn twee jongste moeten testen, maar wij doen voor de zekerheid maar iedereen. Ik check nog wel even met de overnachting wat ze graag zouden willen zien, better safe than sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Wat is de kans dat de maatregelen in Duitsland over 2 weken weer versoepelen?(mits we dan zelf weer oranje-rood zijn) Weet iemand nog hoe snel dat de vorige keer is aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Laatst online: 23:15
hoevenpe schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:07:
[...]

[...]
Vanuit einfache Risikogebiete kan je je met je inreistest vrijwaarden van quarantaine. Deze is noodzakelijk bij een verblijf langer dan 24 uur en moet binnen 48 uur ter beschikking worden gesteld. Dus ook als je 36 uur in Duitsland bent, is dit officieel nodig. Je kan je bewijs ook voor aankomst uploaden.

Vanuit Hochinzidenzgebiete moet je vantevoren je negatieve test uploaden en is quarantaine verplicht. Pas vanaf dag 5 kan je je hiervoor eventueel "vrijtesten".

Een bewijs van vaccinatie volstaat als alternatieve optie, deze dient dan dus ook volgens bovenstaande tijdsbestekken te worden geüpload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Rev! schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:47:
Wat is de kans dat de maatregelen in Duitsland over 2 weken weer versoepelen?(mits we dan zelf weer oranje-rood zijn) Weet iemand nog hoe snel dat de vorige keer is aangepast?
Daar kun je denk ik weinig over zeggen, Spanje was rood op de EU kaart maar pas nu NL ook rood is wordt Spanje toegevoegd aan de high incidence area's... Terwijl ik juist hoopte dat daarom NL ook als rood niet veel zou veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees eigenlijk min of meer dat gezinnen met kinderen gewoon klaar zijn als ze naar Duitsland wilden gaan. Minimaal 5 dagen quarantaine, negatieve test voor inreizen, negatieve test voor beëindingen quarantaine na 5 dagen.

Maar even andersom: wat betekent dit voor Duitse toeristen. Die gaan nu dit weekend allemaal halsoverkop naar huis, om bij thuiskomst niet in quarantaine te hoeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:30
@Stefke volgens mij bepaalt Duitsland o.b.v. de besmettingsaantallen in welke categorie een land valt.
Zodra de 'incident rate' over de afgelopen 14 dagen >500 is, is een land een high incidence area.

Ik heb de (archief)data van het ECDC bekeken. Spanje zat in week 27 op 328 en deze week op 535. Voor NL was dat 268 in week 27 en 552 nu.

Ik hoop dat de ECDC cijfers komende week weer onder de 500 duiken. Dan zou NL weer rood moeten worden.

Link naar een Excel-sheet met de data: https://opendata.ecdc.eur...orsarchive/xlsx/data.xlsx

[ Voor 12% gewijzigd door Cranberry op 23-07-2021 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
coelho schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:09:
[...]

OK, reden van de vraag is een vertrek overmorgen naar Slovenie en het feit dat we de afgelopen dagen in dit topic een aantal keer over dit land gesproken hebben. Ze hadden nl. vorige week de boel versoepeld, kijken niet meer naar kleurcodes, alleen nog naar vaccinatie of pcr <72 uur. Ik schrok al even...
Sorry :). Fijne vakantie in ieder geval! Het staat op onze shortlist, afhankelijk van de dan geldende maatregelen dus wellicht kan je een update doen als je terplekke bent ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:05
Zijn er verwachtingen dat Oostenrijk zijn regels nog gaat aanscherpen? Ik wil met mijn vriendin komende woensdag op vakantie gaan. We zouden eerst naar Frankrijk, maar door de scherpe maatregelen viel die optie weg.

Nu zullen we naar Oostenrijk, maar een paar nachten eerst in Duitsland verblijven valt nu ook weg. We hebben nu het plan in één keer door te rijden, maar zijn bang dat Oostenrijk nu ook nog de regels gaat aanscherpen.

We verblijven in hotels en eten logischerwijs altijd buiten de deur. Verder zijn wel allebei 1 keer gevaccineerd (sneller kon niet). Oostenrijk heeft nu bijvoorbeeld nog de regel dat je 22 dagen na je eerste vaccinatie 'gevaccineerd' bent. Dat zou voor ons natuurlijk super erg schelen en scheelt constant testen.

We boeken gelukkig wel hotels die we gewoon kosteloos kunnen annuleren tot en met de dag ervoor, zo kunnen we op het laatste moment nog de plannen omgooien (nu al voor de 2e keer in korte tijd, haha).

Ben benieuwd of iemand hier meer weet over Oostenrijk, hoe frequent zij regels aanpassen en of er geluiden zijn dat ze binnenkort nog regels gaan aanscherpen?

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Mundatin op 23-07-2021 17:47 ]

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:00
Nee hoor, net geweest, hoop nog een keer te kunnen, dus zal blij zijn als we dan nog welkom zijn en niet vanwege 'ons' gedrag geweigerd worden d:)b

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BfpvDfWBExbeJumZsIYjL9lyDLo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/08aRyanzc6mNEvHD5U43GaR4.jpg?f=fotoalbum_large

Reisadvies Duitsland nu ook geupdate

https://www.nederlandwere...itsland/reizen/reisadvies

[ Voor 17% gewijzigd door _eLMo_ op 23-07-2021 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:14
Mundatin schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:44:
Zijn er verwachtingen dat Oostenrijk zijn regels nog gaat aanscherpen? Ik wil met mijn vriendin komende woensdag op vakantie gaan. We zouden eerst naar Frankrijk, maar door de scherpe maatregelen viel die optie weg.

Nu zullen we naar Oostenrijk, maar een paar nachten eerst in Duitsland verblijven valt nu ook weg. We hebben nu het plan in één keer door te rijden, maar zijn bang dat Oostenrijk nu ook nog de regels gaat aanscherpen.

We verblijven in hotels en eten logischerwijs altijd buiten de deur. Verder zijn wel allebei 1 keer gevaccineerd (sneller kon niet). Oostenrijk heeft nu bijvoorbeeld nog de regel dat je 22 dagen na je eerste vaccinatie 'gevaccineerd' bent. Dat zou voor ons natuurlijk super erg schelen en scheelt constant testen.

We boeken gelukkig wel hotels die we gewoon kosteloos kunnen annuleren tot en met de dag ervoor, zo kunnen we op het laatste moment nog de plannen omgooien (nu al voor de 2e keer in korte tijd, haha).

Ben benieuwd of iemand hier meer weet over Oostenrijk, hoe frequent zij regels aanpassen en of er geluiden zijn dat ze binnenkort nog regels gaan aanscherpen?

Alvast bedankt!
Wij zijn op dit moment in Oostenrijk. We verblijven in een hotel en hebben bij het inchecken even aan moeten geven wat onze "status" was. We hebben beiden een eerste vaccinatie gehad (3+ weken geleden) en kunnen tot dusver overal netjes terecht. Ik heb wel begrepen dat Oostenrijk vanaf 15 augustus het een en ander gaat aanscherpen, waardoor volledige vaccinatie nodig is voor hotels en restaurants (bron: austria.info).

Al met al hoeven we bij binnenkomst in het restaurant hier enkel "in te checken" met een QR code en een app (bron en contact onderzoek) en even te laten zien dat we onze eerste vaccinatie hebben. Het valt allemaal reuze mee (gelukkig) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:05
phpn3rd schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 18:02:
[...]

Wij zijn op dit moment in Oostenrijk. We verblijven in een hotel en hebben bij het inchecken even aan moeten geven wat onze "status" was. We hebben beiden een eerste vaccinatie gehad (3+ weken geleden) en kunnen tot dusver overal netjes terecht. Ik heb wel begrepen dat Oostenrijk vanaf 15 augustus het een en ander gaat aanscherpen, waardoor volledige vaccinatie nodig is voor hotels en restaurants (bron: austria.info).

Al met al hoeven we bij binnenkomst in het restaurant hier enkel "in te checken" met een QR code en een app (bron en contact onderzoek) en even te laten zien dat we onze eerste vaccinatie hebben. Het valt allemaal reuze mee (gelukkig) :)
Thanks! Ik had inderdaad ook al wat gelezen over nieuwe regels vanaf 15 augustus, maar vraag mij af of het wellicht mogelijk is (gezien historie) dat ze al eerder regels gaan aanscherpen.

Mag ik vragen welke QR-code je gebruikt en welke app voor bron en contact onderzoek? Ik heb gewoon de Nederlandse apps CoronaCheck en CoronaMelder. :)

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Vandaag Zweden in gegaan. Ik had hier eenzelfde grenscontrole verwacht als bij Denenmarken (paspoort en test) maar alles was open en ze haalden niet eens toeristen er tussenuit, terwijl dat makkelijk zat zou zijn bij de tolpoorten.
Verder nog niet op reguliere campings gestaan in alle landen tot nu toe, dus weet niet hoe het gaat.

Al met al lijkt het erop dat het reizen op de bonnefooi met camper nog goed kan deze kant op
(Denenmarken en Zweden). Uiteraard wel test hebben gedaan.
Voor terugweg door Duitsland lijkt er eigenlijk niet veel veranderd te zijn, maar lijkt het me makkelijker om een testresultaat al bij je te hebben. En terugweg heeft als voordeel dat vaccinatie meer dan 14 dagen terug is.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpn3rd
Mundatin schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 18:19:
[...]

Thanks! Ik had inderdaad ook al wat gelezen over nieuwe regels vanaf 15 augustus, maar vraag mij af of het wellicht mogelijk is (gezien historie) dat ze al eerder regels gaan aanscherpen.

Mag ik vragen welke QR-code je gebruikt en welke app voor bron en contact onderzoek? Ik heb gewoon de Nederlandse apps CoronaCheck en CoronaMelder. :)
Dat eerste kan ik natuurlijk niks over zeggen, maar tot nu toe valt het me erg mee.

De app die hier in de regio (Fiss/Serfaus) gebruikt wordt is de MyVisitPass. Hier kun je je QR code van de CoronaCheck app in importeren (als je je naam precies goed schrijft) en dan controleren ze die. Ook staat er op elk tafeltje in de restaurants een QR code die je kunt gebruiken om in te checken (en later natuurlijk weer uit te checken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Zijn de strenge regels in Oostenrijk ook niet vooral straks dat je niet meer kan testen voor je vinkje, maar alleen nog gevaccineerd zijn telt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Hoe moet ik dit trouwens interpreteren "de afgelopen 10 dagen alleen in Nederland bent geweest"

Wij zitten nu in Italië. Zijn volgende week woensdag, donderdag en vrijdag in Nederland. Gaan zaterdag naar Poznan in Polen (dus doorreis Duitsland, geen probleem), verblijven daar 4 dagen en gaan daarna op de terugweg 3 dagen in Berlijn.

Dan zijn we die laatste 10 dagen in ieder geval 3 dagen in Polen geweest en 3 in Nederland.

Zijn trouwens volledig gevaccineerd inclusief de 14 dagen.

[ Voor 3% gewijzigd door hars73 op 23-07-2021 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:16
In jouw quote staat dat kinderen vanaf 6 jaar een negatieve test moeten kunnen overleggen. Dus niet in quarantaine dan?

In het NOS artikel staat zelfs dat kinderen tot 6 jaar in quarantaine moeten.

https://nos.nl/l/2390478
De aanpassing betekent dat reizigers vanuit Nederland vijf dagen in quarantaine moeten als ze niet volledig zijn gevaccineerd. Dat geldt ook voor kinderen jonger dan zes jaar.
Aangezien die per definitie nog niet gevaccineerd kunnen zijn is het nogal sneu voor gezinnen met kinderen.

[ Voor 6% gewijzigd door evleerdam op 23-07-2021 19:13 ]

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Er staat geen -of-, dus ja, denk negatieve test en 5 dagen quarantaine + nieuwe test.

@hars73 dan ben je dus niet de afgelopen 10 dagen alleen (continu) in hoogrisico gebied geweest. Dus niks aan het handje.

[ Voor 42% gewijzigd door _eLMo_ op 23-07-2021 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat denken we, kan ik in oktober -voor onze laatste trip met z'n tweetjes- mijn ouders nog bezoeken in de VS? Biden lijkt niet echt happig op het Europese vaccinatie paspoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
MikeyMan schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 19:21:
Wat denken we, kan ik in oktober -voor onze laatste trip met z'n tweetjes- mijn ouders nog bezoeken in de VS? Biden lijkt niet echt happig op het Europese vaccinatie paspoort.
Heb sterke twijfels erover, drie weken geleden dacht ik ook dat een huisje in Duitsland boeken makkelijk kon. Nu nog maar eens zien of er iets kan verschuiven, het is al betaald en non-refundable.

Zou niet langer dan een week vooruit kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpn3rd
ZieMaar! schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 18:56:
Zijn de strenge regels in Oostenrijk ook niet vooral straks dat je niet meer kan testen voor je vinkje, maar alleen nog gevaccineerd zijn telt?
Voor zover ik heb begrepen volstaan testen ook nog steeds, ook als de regels 15 augustus wijzigen.

[ Voor 0% gewijzigd door phpn3rd op 23-07-2021 20:20 . Reden: Typo. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:41
Ik kom op 26 juli aan in Duitsland en wil dan tm 3 augustus blijven..
Airbnb huisje dus lekker op onszelf

Hoe ik het nu interpreteer is dat ik nog steeds met een negatieve pcr /antigeen test binnenkom (wel even registeren) en daar gewoon "vrij" mag zij zonder quarantaine verplichtingen.

Ziet iemand dit anders ?

[ Voor 6% gewijzigd door Daannn1987 op 23-07-2021 20:34 ]

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
evleerdam schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 19:11:
[...]

In jouw quote staat dat kinderen vanaf 6 jaar een negatieve test moeten kunnen overleggen. Dus niet in quarantaine dan?

In het NOS artikel staat zelfs dat kinderen tot 6 jaar in quarantaine moeten.
Zoals ik het lees, gelden de toegangsregels voor personen van 6 jaar of ouder, en de quarantaine-regels inderdaad voor iedereen (geen leeftijdsuitzondering)
Daannn1987 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 20:32:

Hoe ik het nu interpreteer is dat ik nog steeds met een negatieve pcr /antigeen test binnenkom (wel even registeren) en daar gewoon "vrij" mag zij zonder quarantaine verplichtingen.

Ziet iemand dit anders ?
Whoops, correct, ik had verkeerd geteld. De 26e zou er inderdaad niets aan de hand moeten zijn qua quarantaine.

[ Voor 145% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 23-07-2021 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dinsdag is de 27e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 20:47:
[...]

Zoals ik het lees, gelden de toegangsregels voor personen van 6 jaar of ouder, en de quarantaine-regels voor iedereen (geen leeftijdsuitzondering)

[...]

Volgens mij niet. Vanaf de 26e is Nederland "Hochinzidenzgebiet". Je moet dan in quarantaine en met een test mag je pas na 5 dagen met een tweede negatieve test weer uit quarantaine. (Met een vaccinatie- of herstelbewijs mag je direct weer uit quarantaine, waardoor je daarmee dan effectief geen quarantainverplichting hebt).
Zoals @Verwijderd ook al aangeeft de nieuwe regels gaan pas dinsdag 27 middernacht in.. 26e zijn we nog geen Hochinzidenzgebiet, en dan komen wij daar aan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
hars73 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 19:01:
[...]

Hoe moet ik dit trouwens interpreteren "de afgelopen 10 dagen alleen in Nederland bent geweest"
De tekst uit de Duitse bron interpreteer ik als: ben je ergens in de 10 dagen voorafgaand aan je binnenkomst in Duitsland in een land/regio geweest die op het moment dat je daar was op 1 van de Duitse risico-lijsten stond?

"Personen, die in die Bundesrepublik Deutschland einreisen wollen/eingereist sind und sich zu einem beliebigen Zeitpunkt in den letzten zehn Tagen vor der Einreise in einem zum Zeitpunkt
der Einreise als Risikogebiet eingestuftem Gebiet aufgehalten haben, sind verpflichtet..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 19:44:
[...]

Heb sterke twijfels erover, drie weken geleden dacht ik ook dat een huisje in Duitsland boeken makkelijk kon. Nu nog maar eens zien of er iets kan verschuiven, het is al betaald en non-refundable.

Zou niet langer dan een week vooruit kijken.
Nee das zeker zo. Gelukkig zijn we flexibel en dik buiten het hoogseizoen.

Vreemde is wel dat de NL tour operators een minimale boekingstermijn van 8 weken van tevoren aanhouden.

Maar ik ga zeker niet meer dan twee weken van tevoren boeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:10
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 20:53:
[...]

De tekst uit de Duitse bron interpreteer ik als: ben je ergens in de 10 dagen voorafgaand aan je binnenkomst in Duitsland in een land/regio geweest die op het moment dat je daar was op 1 van de Duitse risico-lijsten stond?

"Personen, die in die Bundesrepublik Deutschland einreisen wollen/eingereist sind und sich zu einem beliebigen Zeitpunkt in den letzten zehn Tagen vor der Einreise in einem zum Zeitpunkt
der Einreise als Risikogebiet eingestuftem Gebiet aufgehalten haben, sind verpflichtet..."
Correct.

Zie ook de Engelstalige tekst die je eerder linkte: https://www.auswaertiges-...alt/coronavirus#content_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
n.m.

[ Voor 101% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 23-07-2021 21:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Daannn1987 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 20:32:
Dat mag inderdaad, als je maar niet teveel file hebt en voor 24:00u de grens over bent...

Lucky you, geniet ervan (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
hoevenpe schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 21:08:
[...]

Dat mag inderdaad, als je maar niet teveel file hebt en voor 24:00u de grens over bent...

Lucky you, geniet ervan (y)
Haha thanks , gaan we zeker doen.
Zitten nu een weekje op safari resort Beekse bergen dus al een stukje in de richting ten opzichte van Noord Holland waar wij wonen .

Verwacht niet teveel drama op de weg op de maandag.. en vertrekken hier om 10.00 dus moet al heel gek lopen als wij voor 24.00 Duitsland niet in zijn :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:16
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 20:47:
[...]

Zoals ik het lees, gelden de toegangsregels voor personen van 6 jaar of ouder, en de quarantaine-regels inderdaad voor iedereen (geen leeftijdsuitzondering)
Ben het met je eens. Beetje sneu dan voor iedereen met kinderen tot 12 jaar. Want die zijn per definitie niet gevaccineerd en moeten dus sowieso in quarantaine.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maj-Maj
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-07 21:01
Hoe ver van tevoren kun je die einreiseanmeldung doen? Kan nu maar tot en met de 26ste. Zou dat bewust zijn omdat een dag later de maatregelen ingaan? En in welk format upload je eigenlijk een bewijs? Kan dat de pdf van coroancheck.nl zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Inmiddels in Stuttgart; 0,0 controles so far

@Maj-Maj ik heb idd gewoon die PDF ingezonden

[ Voor 36% gewijzigd door TommyGun op 23-07-2021 23:26 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:27
Maj-Maj schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:51:
Hoe ver van tevoren kun je die einreiseanmeldung doen? Kan nu maar tot en met de 26ste. Zou dat bewust zijn omdat een dag later de maatregelen ingaan? En in welk format upload je eigenlijk een bewijs? Kan dat de pdf van coroancheck.nl zijn?
Dat was al zo. Je kunt je niet eerder dan 3 dagen vantevoren aanmelden. Volgens mij is het pdf'je van coronacheck prima, maar ik heb het nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 20:53:
[...]

Ja.. Zo interpreteer ik het dan inderdaad ook. Dan wordt het gewoon aanmelden voordat we weggaan en het vaccinatie bewijs uploaden. Ik las hier laatst dat iemand dat ook graag gedaan, maar vervolgens niks in z'n mail kreeg wat ie als bewijs van aanmelding af kon drukken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:27
hars73 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 00:38:
[...]

Ja.. Zo interpreteer ik het dan inderdaad ook. Dan wordt het gewoon aanmelden voordat we weggaan en het vaccinatie bewijs uploaden. Ik las hier laatst dat iemand dat ook graag gedaan, maar vervolgens niks in z'n mail kreeg wat ie als bewijs van aanmelding af kon drukken?
Ik heb begrepen dat je geen bevestiging krijgt. Je staat geregistreerd, mocht je gecontroleerd worden, dan kunnen ze die gegevens erbij pakken. Maar je kunt op coronacheck.nl/print ook gewoon je vaccinatiebewijs afdrukken op papier. Duitsland kennende, heb je daar waarschijnlijk meer aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
!null schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 18:24:
Vandaag Zweden in gegaan. Ik had hier eenzelfde grenscontrole verwacht als bij Denenmarken (paspoort en test) maar alles was open en ze haalden niet eens toeristen er tussenuit, terwijl dat makkelijk zat zou zijn bij de tolpoorten.
Verder nog niet op reguliere campings gestaan in alle landen tot nu toe, dus weet niet hoe het gaat.

Al met al lijkt het erop dat het reizen op de bonnefooi met camper nog goed kan deze kant op
(Denenmarken en Zweden). Uiteraard wel test hebben gedaan.
Voor terugweg door Duitsland lijkt er eigenlijk niet veel veranderd te zijn, maar lijkt het me makkelijker om een testresultaat al bij je te hebben. En terugweg heeft als voordeel dat vaccinatie meer dan 14 dagen terug is.
Dus in Denemarken een echte grenscontrole op of je aan de regels voldoet? Krijg je ook vragen wat je purpose is?
Als ik je zo hoor lijkt het verstandig om zelfs met 2 inentingen +14dgn een test mee te nemen?

(Wij gaan naar Noorwegen)

Edit: ik zie nu op de lijst met landen van Denemarken wel staan dat van "17- juli t/m 31 juli" heb t idee dat dat er eerder niet stond (31-7)?
Wij gaan 2-8 dus mogelijk dan net wijzigingen

[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 24-07-2021 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
@Stefke Nou ja, met onze camper hoeven ze niet te vragen naar het doel haha.
Ze vroegen naar een test, maar zijn de regels niet zo dat je ook volledig gevaccineerd kunt zijn?
Was bij ons nog niet het geval dus sowieso de antigeentest gedaan.

Maarja, check de regels voor je gaat.
Ze halen de buitenlandse kentekens er zo uit. Maar er is volgens mij niks spannends aan.
Volgens mij heeft voor jullie route Noorwegen nu de strengste regels en kom je dan dus ook wel door de rest.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Iemand recent nog gevlogen?
Hoe was dat, voelde het ‘fijn’, hadden passagiers mondkapjes op?

Gewoon ter interesse, vakantie staat half augustus, dus heb nog even on te beslissen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wij zijn eind juni naar Stockholm gevlogen vanuit Brussel, dat was op zich best OK. Mondmaskers waren verplicht, maar na het inschepen leek er niet extreem strikt op te worden gehandhaafd (helaas). Oude man met FFP2-masker bv. die het losmaakte om een dutje te doen (...), de inflight catering komt dan langs, en dan 'mag' je je mondmasker wel afzetten om iets te schnabbelen om te drinken :?

Ik voelde me niet altijd op m'n gemak. Ondertussen moet iedereen aan de social distancing en de mondmaskers maar schnabbels op een vlucht van < 3u, dat kan dan weer wel blijkbaar. De logica daarvan ontgaat me volledig.

Wij hebben half oktober Japan voorzien, in business, dus qua social distancing valt dat wel mee :+. Vraag is alleen of ze open gaan gaan voor toeristen, zonder quarantaine.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
!null schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 09:02:
@Stefke Nou ja, met onze camper hoeven ze niet te vragen naar het doel haha.
Ze vroegen naar een test, maar zijn de regels niet zo dat je ook volledig gevaccineerd kunt zijn?
Was bij ons nog niet het geval dus sowieso de antigeentest gedaan.

Maarja, check de regels voor je gaat.
Ze halen de buitenlandse kentekens er zo uit. Maar er is volgens mij niks spannends aan.
Volgens mij heeft voor jullie route Noorwegen nu de strengste regels en kom je dan dus ook wel door de rest.
Ik zou me inderdaad meer zorgen maken over de maatregelen in Noorwegen op het moment. Maar een maand van tevoren is het nog niet erg nuttig om er diep in te duiken, want de situatie zal vrijwel zeker nog veranderen in die tijd.

[ Voor 46% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 24-07-2021 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
1,5 week bedoel je.

Maar Noorwegen is volledig gevaccineerd geen probleem (vooralsnog) ook niet voor Spanjaarden de afgelopen weken. Het punt was alleen dat je in NW maar één week na je 2e al volledig gevaccineerd bent en we willen/wilden proberen dan al te gaan, alleen dan is Denemarken wel lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Wij gaan over 8 dagen, niet een maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Ah ja, op de een of andere manier dacht ik aan september i.p.v. augustus.

Als je alleen maar door Denemarken wilt reizen op weg naar een ander land, heb je met vaccinatie+2 weken niks nodig en zonder vaccinatie of herstel alleen een negatieve test (zolang Nederland niet rood wordt op de Deense lijst, wat erg onwaarschijnlijk lijkt, tenzij de besmettingen exponentieel zouden doorstijgen, wat ze niet lijken te doen), zo te zien: https://en.coronasmitte.d...ark/foreigners-in-transit

[ Voor 33% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 24-07-2021 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Net een reactie terug van de verhuurder van mijn Duitse huisje: het was voor haar ook nog erg onduidelijk, ze dacht dat we wel met kinderen konden komen maar dinsdag krijgt ze vanuit de overheid aanvullende informatie. Dat zal ze gelijk aan me terugkoppelen.

Mocht het inderdaad zo zijn dat de kinderen in quarantaine moeten dan kunnen we kosteloos omboeken naar een later tijdstip. Heel erg coulant, ook in de krokus of meivakantie zal het daar leuk toeven zijn.

Dus ook als je al volledig betaald hebt, gewoon proberen of er wat te schuiven is. Mocht er dinsdag iets verrassends uitkomen dan laat ik dat hier natuurlijk ook weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 11:19:
Ah ja, op de een of andere manier dacht ik aan september i.p.v. augustus.

Als je alleen maar door Denemarken wilt reizen op weg naar een ander land, heb je met vaccinatie+2 weken niks nodig en zonder vaccinatie of herstel alleen een negatieve test (zolang Nederland niet rood wordt op de Deense lijst, wat erg onwaarschijnlijk lijkt, tenzij de besmettingen exponentieel zouden doorstijgen, wat ze niet lijken te doen), zo te zien: https://en.coronasmitte.d...ark/foreigners-in-transit
Misschien omdat wij zowel augustus als september gaan 😀😉
Maar tussen nu en 2/3-aug (dan zijn we 14dgn gevac) kan er nog eea veranderen sinds NL donkerrood is, ik verwacht zelf dat t meevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik ben trouwens op een dinsdag om 15:30 gevaccineerd. Is je code dan ook exact 2 wk later om 15:30 geldig? Of gewoon op die dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Voor zover ik kan zien, staat er geen tijd in de QR-code, alleen de datum van de laatste vaccinatie.

In de Franse app is het vaccinatiedag+7, dus dezelfde dag van de week een week later. De Nederlandse (binnenlandse) code is vergelijkbaar, die is op vaccinatiedag+14 actief (dus dezelfde dag van de week, 2 weken later).

Mijn aanname is, dat de Deense/Noorse regels ook zo werken, dus 14 dagen na de volledige vaccinatiedatum die in de QR-code staat. Dus als op een dinsdag je laatste prik hebt gehad, is het ook op dinsdag (1 of 2 weken later, afhankelijk van het land) dat je als volledig gevaccineerd wordt beschouwd.

Het is dus iets langer dan exact 14 periodes van 24 uur na je laatste vaccinatie (want dat zou in jouw geval al op de maandag 15:30 zijn).

[ Voor 49% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 24-07-2021 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:35

m0nk

16-09-2003 15.15

Vandaag voor het eerst gecheckt in Frankrijk. Bezochten Oradour sur Glane. Bij de ingang werd iedereen gecheckt op de Pass Sanitaire.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
  • Laatst online: 11-09 16:59
Hier helemaal klaar voor Slovenie. Gelukkig houden ze daar nog steeds vast aan vaccinatie (7 dagen na tweede Pfizer = volledig gevaccineerd) of negatieve test ongeacht kleurcodes van een land :)

Net voor de doorreis in Duitsland ons ook maar even aangemeld bij https://www.einreiseanmeldung.de/ en daar net zowel vaccinatie als antigeen resultaat van uurtje geleden ge-upload. We blijven er waarschijnlijk 26-28 uur maar allicht dat dit wel handig is voor terugreis. Op deze manier kun je altijd relaxt Duitsland weer in (ik weet niet hoe de wereld er over 2 weken uit ziet) en evt overnachten. Je hoeft namelijk geen exit date bij registratie mee te geven.

[ Voor 4% gewijzigd door Katseviool op 24-07-2021 21:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 15:14
Update 2: we zijn aangekomen op onze camping van bestemming in Frankrijk.

Bij de receptie een formulier moeten invullen (soort verklaring van geen klachten etc. Maar niet dat officiële sworn understanding document hoeven tonen)

Vervolgens controle van de pass sanitaire, hiervoor hebben wij gewoon de CoronaCheck app gebruikt met de internationale QR code. Dit ging allemaal prima :)

Onze situatie is, allebei Corona gehad in december en ingeënt op 18 juni, 1x Pfizer. De Fransen hanteren dezelfde logica ik deze situatie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Semi-offtopic: door alle annulerende Duitsers is er opeens weer ruim ultra-last-minute aanbod in eigen land.

Bandjes oppompen en met de kids van B&B naar B&B fietsen is ook leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Vanmorgen vroeg vertrokken geen controle bij de grens of peage. Beetje vaag maar onze coronatest had geen ophaalcode maar ze vonden het uitslag formulier ook prima.

Weer even wennen om in de winkel weer een mondkapje op te hebben vooral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Gevuld gele boekje was voldoende om de grens bij Oekraïne over te komen.

EU QR code hadden ze geen boodschap aan en konden ze niets mee :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
YakuzA schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:45:
Gevuld gele boekje was voldoende om de grens bij Oekraïne over te komen.

EU QR code hadden ze geen boodschap aan en konden ze niets mee :P
Dat was ook mijn ervaring :) Ik heb het geprinte vaccinatiebewijs laten zien.

Morgen de terugvlucht, hopelijk gaat dat ook weer zo soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
ZeRoC00L schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 09:28:
Iemand recent nog gevlogen?
Hoe was dat, voelde het ‘fijn’, hadden passagiers mondkapjes op?

Gewoon ter interesse, vakantie staat half augustus, dus heb nog even on te beslissen.
Ja ben net een week terug uit Italië voor een periode van 10 dagen. We vlogen met Ryanair. Hoofdzakelijk Nederlanders heen en een handje vol Italianen en terug hetzelfde.

Op de heenreis werd duidelijk gezegd dat de mondkapjes op moesten, er waren ook stewardessen die dat controleerden en erop aandrongen. Op de terugvlucht zat er een NL koppel bij ons in de buurt die dat wat minder nodig vonden. Dat vond ik ronduit vervelend en asociaal. Heb me er niet al te zeer over opgewonden maar als je dat fatsoen niet kan opbrengen op een vlucht van 1,5 uur dan zak je er maar in.

Verder Italië in en uit, geen controles. Niets gebeurd met de PCR test die we bij ons hadden, het passenger locator form of de gezondheidsverklaringen.

Wat ik positief vond was het personeel op EHV airport en dat het iets minder druk leek dan normaal rond deze tijd van het jaar.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:00
Voor toegang tot Duitsland moet je je aanmelden online via https://www.einreiseanmeldung.de/#/register. Moet je dit per persoon apart doen of kan dit in een keer voor je hele groep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Laatst online: 11-09 16:59
Falch schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 21:04:
Voor toegang tot Duitsland moet je je aanmelden online via https://www.einreiseanmeldung.de/#/register. Moet je dit per persoon apart doen of kan dit in een keer voor je hele groep?
Heb zelf per persoon gedaan. Je kan namelijk maar max 2 bestanden na aanmelding uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:00
Katseviool schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 21:06:
[...]

Heb zelf per persoon gedaan. Je kan namelijk maar max 2 bestanden na aanmelding uploaden.
Merci, ga ik dat ook zo doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Laatst online: 23:17
Zojuist terug gekomen vanuit Oostenrijk. Wat opviel was een grenscontrole op de A10 ter hoogte van kufstein, deze controle was in beide richtingen. Op middelste rijstrook stonden politie agenten en naast de snelweg was controle post. Kon niet zien of er iemand werd gecontroleerd, ook rondom onze auto werd niemand van de weg gehaald. Reden controle dus onbekend, maar vond opvallend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RoD schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:52:
[...]
Dat was ook mijn ervaring :) Ik heb het geprinte vaccinatiebewijs laten zien.

Morgen de terugvlucht, hopelijk gaat dat ook weer zo soepel.
Hier met de auto. Grens over gaan duurde wel bijna 3 uur omdat er maar 60 auto’s/uur door mochten :X

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 14:42
Hoe lang zouden ze trouwens mbt reisadviezen en quarantaineverplichting vast blijven houden aan kwalificaties als 'landen met een zorgwekkende variant'?

Dat is inmiddels natuurlijk compleet onzinnig geworden nu de delta variant hier (en ook in de rest van de EU) al lang en breed dominant is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
De kwalificatie zal wel blijven bestaan (er zijn nog veel meer varianten dan alfa tot delta), maar de indeling van landen zal wel opschuiven op een gegeven moment.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:44
Arrne schreef op zondag 25 juli 2021 @ 00:14:
Hoe lang zouden ze trouwens mbt reisadviezen en quarantaineverplichting vast blijven houden aan kwalificaties als 'landen met een zorgwekkende variant'?

Dat is inmiddels natuurlijk compleet onzinnig geworden nu de delta variant hier (en ook in de rest van de EU) al lang en breed dominant is..
Wat weer blijkt maar al 1,5 jaar is dat die varianten niet tegen te houden zijn in Europa en dat al die kleurcodes en grenabeperkingen een totale farce zijn. Van mij mag Nederland gewoon prima de grens openen voor iedereen en alle Europese landen gewoon op groen zetten als signaal naar de rest.

Dit hele gedoe slaat namelijk helemaal nergens op.

1 week voor vaka tie en ik weet mijn bestemming nog niet. Hier mensen met ervaring richting spanje/portugal met de auto?

[ Voor 7% gewijzigd door AMARONE op 25-07-2021 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
AMARONE schreef op zondag 25 juli 2021 @ 09:33:
[...]

Wat weer blijkt maar al 1,5 jaar is dat die varianten niet tegen te houden zijn in Europa en dat al die kleurcodes en grenabeperkingen een totale farce zijn. Van mij mag Nederland gewoon prima de grens openen voor iedereen en alle Europese landen gewoon op groen zetten als signaal naar de rest.

[…]
Could not agree more.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 00:00
AMARONE schreef op zondag 25 juli 2021 @ 09:33:
[...]

1 week voor vaka tie en ik weet mijn bestemming nog niet. Hier mensen met ervaring richting spanje/portugal met de auto?
Heb onze vakantie naar Mallorca geannuleerd. De vliegreis nekt je in deze, met de auto had ik het wel aangedurfd.

Probleem is dat de maatregelen allemaal veel te laat komen. We hebben hier een opleving gehad, maar inmiddels lijken we de weg naar beneden (qua besmettingen) weer gevonden te hebben. Maar aangezien er internationaal wordt uitgegaan van de cijfers van een paar weken oud krijg je nu dat er ondanks lagere actuele besmettingscijfers er wellicht toch zwaardere maatregelen gaan gelden.

Het was een vrij kostbare vakantie (voor 6 personen), maar met alle extra stress die je nu hebt, en dan met name de wetenschap dat ook als je daar bent je nog voor onaangename verrassingen kunt komen te staan (iemand die positief test voor de terugreis) hebben we eieren voor ons geld gekozen.

Maar als antwoord op je vraag; met de auto had ik geen moment getwijfeld.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 12 ... 29 Laatste

Let op:
We bespreken hier alleen de maatregelen ed binnen vakantielanden. We gaan niet bespreken of het beleid deugt (dat kan ergens anders), of je de toegangseisen kan vermijden (dat kan nergens anders) en we gaan ook niet slowchatten.

Klagen over maatregelen of over annuleringen is ook offtopic,