Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:35
@alexbl69
Kon je nog doorschuiven of helaas geld kwijt?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:00
hoevenpe schreef op zondag 25 juli 2021 @ 10:25:
@alexbl69
Kon je nog doorschuiven of helaas geld kwijt?
Hotel kon ik nog annuleren, vluchten zijn we kwijt. Misschien iets voor de doorlopende reisverzekering :). Kan altijd een belletje wagen, maar verwacht er niets van.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
alexbl69 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 10:38:
Kan altijd een belletje wagen, maar verwacht er niets van.
Gewoon proberen, waarschijnlijk geven ze geen geld terug maar wellicht een voucher.

Nadeel in jouw situatie is dat Spanje Nederland (nog) niet op de rode lijst heeft gezet, in mijn geval speelde het zeker mee dat haar eigen regering ongevaccineerde Nederlanders defacto weigert.

Al met al vooral heel irritant, vakantie zou ontspanning en voorpret moeten opleveren. Dit jaar lijkt het vooral het tegendeel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Er was hier toch ook iemand die binnenkort naar Noorwegen ging? :N
Noorwegen verscherpt vanaf maandag de coronaregels voor mensen die het Scandinavische land willen bezoeken. Alle niet volledig gevaccineerde reizigers moeten verplicht in quarantaine, meldt het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken.

Reizigers die langer dan drie weken geleden het vaccin van Janssen kregen of langer dan een week geleden hun tweede prik met een ander coronavaccin ontvingen, gelden voor Oslo als volledig gevaccineerd.

Niet volledig gevaccineerde bezoekers moeten zich registreren voor aankomst in Noorwegen en een negatieve PCR-test laten zien en in quarantaine voor een periode van tien dagen. Daarvan moeten de eerste drie dagen in een door de Noorse overheid toegewezen hotel worden doorgebracht. Na een negatieve PCR-test op dag vier is het in principe mogelijk de quarantaine in een gewenste locatie (hotel of huisje) af te maken. Minderjarigen hoeven niet in een quarantainehotel maar kunnen elders de quarantainetijd doorbrengen. Kinderen jonger dan 12 hoeven niet te worden getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Naast Noorwegen, scherpt ook Bulgarije, na het gebeuren rondom :"Dansen met Janssen" de eisen voor Nederlandse toeristen nu aan:
Voor Nederlandse reizigers naar Bulgarije houdt de verscherping in dat ze vanaf maandag een negatieve PCR-test moeten kunnen overhandigen, ook als ze (volledig) zijn gevaccineerd of een herstelbewijs hebben. Op maandag zelf mogen ook reizigers, bij wijze van uitzondering, inreizen met alleen een negatieve antigeentest. Dat is vanaf dinsdag niet meer mogelijk.

Of er uitzonderingen zijn op de regel, is nog niet bekend. Het ministerie laat weten met meer informatie te komen zodra deze bekend is.
Zie: Noorwegen en Bulgarije scherpen maatregelen voor Nederlandse toeristen aan

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:44
Ik raak in de war voor portugal. De overheid zegt dat je een pcr nodig hebt, bij de anwb staat alleen voor vliegen pcr, per auto geen restricties.

Wat is juist? Want met een meerdaagse stop in de Pyreneeën kan ik nooit aan die 72 uur voldoen mocht dat zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Ook Oostenrijk verscherpt de maatregelen iets voor o.a. de Nederlanders maar alleen als je gaat vliegen gek genoeg. Je zult dan als deels gevaccineerde (1 prik) ook een negatieve test moeten kunnen laten zien. Bron

Vanaf 15 augustus zoals ook al eerder benoemt kun je alleen nog als volledig gevaccineerde toegang krijgen tot o.a restaurants: bij 2 prikken en direct na 2e prik (dus geen 14 dagen wachttijd) als 1 van de 3Gs. Bron

[ Voor 6% gewijzigd door funrider op 25-07-2021 13:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 14:42
AMARONE schreef op zondag 25 juli 2021 @ 09:33:
[...]

Wat weer blijkt maar al 1,5 jaar is dat die varianten niet tegen te houden zijn in Europa en dat al die kleurcodes en grenabeperkingen een totale farce zijn. Van mij mag Nederland gewoon prima de grens openen voor iedereen en alle Europese landen gewoon op groen zetten als signaal naar de rest.

Dit hele gedoe slaat namelijk helemaal nergens op.

1 week voor vaka tie en ik weet mijn bestemming nog niet. Hier mensen met ervaring richting spanje/portugal met de auto?
Het is 1 grote grap inderdaad..

Na die enorme piek wachten alle landen rustig 2 weken tot een Europese instantie hun kleurplaat aanpast, om vervolgens extra maatregelen te introduceren op een moment dat de besmettingen alweer flink gedaald zijn.

De grenzen ook dichthouden met landen met de delta variant, terwijl die ook al lang dominant is in eigen land.

En in de praktijk kun je zo'n beetje heel Europa doorcrossen zonder ooit gecontroleerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:16
Dat is een beetje mijn vraag, zijn er daadwerkelijk veel grenscontroles?

Voor volgend weekend heb ik een weekend motorrijden in het Sauerland gepland staan, alleen krijg ik pas donderdag m'n tweede prik. Officieel zal ik dus in quarantaine moeten. Maar als er geen controle is dan laat ik me via testen voor vakantie nog ff testen en ga dan vrijdag gewoon op pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Insert12 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:10:

Voor volgend weekend heb ik een weekend motorrijden in het Sauerland gepland staan, alleen krijg ik pas donderdag m'n tweede prik. Officieel zal ik dus in quarantaine moeten. Maar als er geen controle is dan laat ik me via testen voor vakantie nog ff testen en ga dan vrijdag gewoon op pad.
Het punt is natuurlijk niet of er veel controles zijn maar dat je wel tegen een controle aan kunt lopen. Er zijn verschillende landen met een flink ander boeteregime als in Nederland. Dan kan het toch heel flink in de papieren lopen

Edit: ik kijk even bij de anwb reiswijzer voor Spanje. Die geeft aan dat er boetes zijn tot 60.000€ Wat je moet doen om die boete te krijgen weet ik niet.

Ook andere landen hebben hele flinke boetes

Ik heb wel van vrienden gehoord vorig jaar in Spanje tijdens de lockdown dat ie een boete had gekregen van net onder de 500€ omdat de politie beoordeelde dat een fles wijn kopen bij de supermarkt niet essentieel genoeg was.

[ Voor 23% gewijzigd door Indoubt op 25-07-2021 14:18 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online

waarom zou je je niet houden aan de maatregelen van het betreffende land dat je gaat bezoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Indoubt schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:14:
[...]

Het punt is natuurlijk niet of er veel controles zijn maar dat je wel tegen een controle aan kunt lopen. Er zijn verschillende landen met een flink ander boeteregime als in Nederland. Dan kan het toch heel flink in de papieren lopen

Edit: ik kijk even bij de anwb reiswijzer voor Spanje. Die geeft aan dat er boetes zijn tot 60.000€ Wat je moet doen om die boete te krijgen weet ik niet.

Ook andere landen hebben hele flinke boetes

Ik heb wel van vrienden gehoord vorig jaar in Spanje tijdens de lockdown dat ie een boete had gekregen van net onder de 500€ omdat de politie beoordeelde dat een fles wijn kopen bij de supermarkt niet essentieel genoeg was.
Zit wat in idd. En niet voldoen aan de quarantaine plicht kan potentieel wel een hoop gedoe opleveren.

Ik zit nog even online te zoeken en kom deze website tegen. Hierop staat dan weer dat je niet in quarantaine hoeft met een negatieve test. Ik zie ook niks over die vijf dagen quarantaine staan terwijl dat op de website van de ANWB wel genoemd wordt. Die negatieve test alleen lijkt al voldoende voor high incidence areas.
https://www.auswaertiges-...alt/coronavirus#content_5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Indoubt schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:14:
Sowieso verwacht ik dat NL-kentekens bij onze oosterburen aandacht trekken, we zijn niet voor niets een hochinzidenz-gebiet. Zeker met kinderen op de achterbank zal je er eerder uitgepikt worden, die moeten in in alle gevallen 5 dagen in quarantaine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 16:59
Hier even gestopt in Duitsland - net voorbij Frankfurt (Weibersbrunn) - even auto aan de lader gehangen. Wilde even wat gaan lunchen maar hier moet je dus overal een FFP2 mondkapje op om ergens binnen te mogen, zelfs naar buitenterras achter de zaak lopen was niet mogelijk met een normaal mondkapje. Was bij de andere stops niet het geval.

[ Voor 4% gewijzigd door Katseviool op 25-07-2021 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Insert12 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:27:
Ik zit nog even online te zoeken en kom deze website tegen. Hierop staat dan weer dat je niet in quarantaine hoeft met een negatieve test. Ik zie ook niks over die vijf dagen quarantaine staan terwijl dat op de website van de ANWB wel genoemd wordt.
Het staat hier op de door jou genoemde site:
For arrivals from high incidence areas, the quarantine period may be ended on the basis of a negative test carried out no earlier than five days after entry. For persons who have been vaccinated or recovered from an infection and arrive from a high incidence area, mandatory quarantine ends immediately after submitting proof of vaccination or proof of recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
hoevenpe schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:31:
[...]

Het staat hier op de door jou genoemde site:

[...]
Oh ik zie het idd, dat stuk had ik gemist. Dan houdt het op, vakantie verplaatsen dan maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69

Woon een paar honderd meter van de grens en ga vrijwel dagelijks naar Duitsland.

Er is geen enkele controle. Niet bij de snelwegen, niet bij de doorgaande wegen, en (natuurlijk) al helemaal niet bij de vele geitenpaadjes die we hier kennen.

Zonder een totaalverbod om in een ander land te komen is controle ook niet te doen. De A1 de grens over is (behalve nu in het weekend) net zo druk als elke snelweg in de spits. Veel succes om daar het verkeer aan te houden en te controleren.

Sinds de grenzen open zijn (en alle douanefaciliteiten afgebroken) is het grensoverschrijdend verkeer zo hard gegroeid dat controle praktisch onmogelijk is geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Katseviool schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:31:
Hier even gestopt in Duitsland - net voorbij Frankfurt (Weibersbrunn) - even auto aan de lader gehangen. Wilde even wat gaan lunchen maar hier moet je dus overal een FFP2 mondkapje op om ergens binnen te mogen, zelfs naar buitenterras achter de zaak lopen was niet mogelijk met een normaal mondkapje. Was bij de andere stops niet het geval.
Klopt, dat moet in Duitsland vrijwel nog overal. Hele vreemde gewaarwording als je daarna in Nederland een supermarkt in stapt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
alexbl69 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:47:
[...]

Klopt, dat moet in Duitsland vrijwel nog overal. Hele vreemde gewaarwording als je daarna in Nederland een supermarkt in stapt :).
Vreemd. Ik was een aantal weken geleden in Münster en daar was het een mix van de mondmasker hier en die FPP2-maskers. Nergens tegengehouden ook niet in de horeca. De gewone blauwe van hier was akkoord.
EN volgens https://www.bundesregieru...chraenkung-gelten-1734724 mag een OP-masker in een zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

KlaasjeNL schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:31:
[...]

@YakuzA @vandermark @wildhagen

Blijkbaar dus gewoon de datum van vaccinatie +7. Geen gedoe met tijdstip waarop de prik is gezet.

[Afbeelding]
Kan ik nu bevestigen. Vandaag ook even die TousAntiCovid-Verif applicatie gebruikt met mijn QR-code, en die geeft nu netjes een groen vinkje met "Valide". Vorige week zondag dus 2e prik gehad.

Ik ben er dus klaar voor. Nu nog even 3 weken wachten tot ik afzak richting Frankrijk (14 augustus vertrek ik). Erewoord-verklaring ligt inmiddels ook klaar, net als wat mondkapjes.

Dus als er qua regels niets meer veranderd in de regels die Frankrijk zelf stelt komt het wel goed :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
alexbl69 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:47:
[...]

Kom eens naar Zeeland, heb je supermarkten vol met Duitsers die mondkapjes dragen. Naar rood gebied op vakantie gaan is blijkbaar prima, maar dat mondkapje blijft op. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Het opzetten van een (FFP2-)mondkapje is ook een kleine moeite. Ik zou niet weten waarom je dat niet zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Commendatore schreef op zondag 25 juli 2021 @ 17:17:
Het opzetten van een (FFP2-)mondkapje is ook een kleine moeite. Ik zou niet weten waarom je dat niet zou doen.
Zeker alleen heb ik geen FFP2-mondkapje maar een reguliere :)

Die FFP2 dingen moesten we toch voor de zorg houden.

[ Voor 8% gewijzigd door Katseviool op 25-07-2021 18:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
Arrne schreef op zondag 25 juli 2021 @ 16:27:
[...]

Kom eens naar Zeeland, heb je supermarkten vol met Duitsers die mondkapjes dragen. Naar rood gebied op vakantie gaan is blijkbaar prima, maar dat mondkapje blijft op. 8)7
Daarom slaan die kleuren en dat gedoe per land nergens op.

Duitsers trouwens voorop, ken er een paar en alleen met een vingertje wijzend naar hoe wij het hier aanpakken. Prima juist hoe het hier gaat, niet te krampachtig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-09 09:24
Zaterdag aangekomen in Oostenrijk met de auto, wij hebben overnacht in Duitsland. Maar nergens iets van controle aan de grens, behalve op mondmaskers in wegrestaurants, daar waren ze dan weer heel strikt op.

Misschien dat het vanaf dinsdag strenger word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:33

heho

Ommen, Overijssel

Net terug van 2 weken Frankrijk, en eigenlijk helemaal niets van corona maatregelen gemerkt. Nog een mondkapje op in de supermarkt, museum en in de hotels onderweg. Verder heerlijk onbezorgde vakantie gehad. Alleen in Monaco waren ze in bepaalde gebieden wat strenger op het dragen van de mond/neus kap. Nergens gecontroleerd of gevraagd naar vaccinatie of PCR test.
We zijn/waren beide overigens al volledig gevaccineerd (langer dan 2 weken) en de kinderen zijn nog onder de 10.

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
martwoutnl schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:17:
[...]

Vreemd. Ik was een aantal weken geleden in Münster en daar was het een mix van de mondmasker hier en die FPP2-maskers. Nergens tegengehouden ook niet in de horeca. De gewone blauwe van hier was akkoord.
EN volgens https://www.bundesregieru...chraenkung-gelten-1734724 mag een OP-masker in een zaak.
Bedoelde ook maskers in het algemeen. Loop ook 'altijd' met de blauwe maskers in Duitsland.

Volgens mij zijn de FPP2 maskers formeel wel verplicht, maar het valt me op dat met name het personeel ze nooit op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
PEBKAC schreef op zondag 25 juli 2021 @ 19:29:
Zaterdag aangekomen in Oostenrijk met de auto, wij hebben overnacht in Duitsland. Maar nergens iets van controle aan de grens, behalve op mondmaskers in wegrestaurants, daar waren ze dan weer heel strikt op.

Misschien dat het vanaf dinsdag strenger word?
Speciaal omdat Nederland nu op rood staat ofzo? Lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:16
Arrne schreef op zondag 25 juli 2021 @ 20:14:
[...]

Speciaal omdat Nederland nu op rood staat ofzo? Lijkt me sterk.
Vanaf dinsdag gelden er strengere inreis beperkingen als je van Nederland naar Duitsland gaat. Niet ondenkbaar dat niet alleen de maatregelen strenger zijn, maar er ook meer of strenger gecontroleerd gaat worden.

https://nos.nl/l/2390478

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
alexbl69 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 19:50:
[...]

Bedoelde ook maskers in het algemeen. Loop ook 'altijd' met de blauwe maskers in Duitsland.

Volgens mij zijn de FPP2 maskers formeel wel verplicht, maar het valt me op dat met name het personeel ze nooit op heeft.
Klopt, ik werd ook bij een zaak geweigerd door een gast met zo’n simpel masker omdat ik geen FPP2 masker droeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 14:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Verschilt het in Duitsland niet ook per deelstaat welk masker je op moet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
_Bailey_ schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:27:
[...]

waarom zou je je niet houden aan de maatregelen van het betreffende land dat je gaat bezoeken?
Dat is waarschijnlijk om dezelfde reden dat mensen (ook in dit topic) op vakantie gaan naar een land waarvoor oranje kleurcodes gelden (wat betekent: alleen noodzakelijke reizen).

Mensen weten het altijd beter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arrne
Het is gewoon een idioot systeem wat totaal niet werkt. Alleen al omdat je voortdurend weken achter de feiten aan hobbelt. En bijna niemand nu echt goed weet wat de regels zijn, als je bijv. door 3 landen rijdt hebben al die landen een andere definitie wanneer iemand volledig gevaccineerd is.

Maar ja, er is vol op ingezet door alle regeringen en vanuit Brussel. Niemand die lef heeft om de stekker eruit te trekken. Ook al is het weinig meer dan een papieren werkelijkheid, zonder noemenswaardige handhaving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
evleerdam schreef op zondag 25 juli 2021 @ 20:27:
[...]

Vanaf dinsdag gelden er strengere inreis beperkingen als je van Nederland naar Duitsland gaat. Niet ondenkbaar dat niet alleen de maatregelen strenger zijn, maar er ook meer of strenger gecontroleerd gaat worden.

https://nos.nl/l/2390478
Ja dat snap ik. Maar daarom gaan ze toch niet in heel Duitsland extra controleren. Hooguit aan de Duits-Nederlanse grens een paar grote overgangen. .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Arrne schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:04:
[...]

Ja dat snap ik. Maar daarom gaan ze toch niet in heel Duitsland extra controleren. Hooguit aan de Duits-Nederlanse grens een paar grote overgangen. .
Klopt, afgezien van het vliegverkeer zijn alle maatregelen enkel een papieren werkelijkheid. Regels veranderen van dag tot dag, met verschillen per herkomstland van de toerist.

En dan loopt het ook nog eens volledig achter de feiten aan. We krijgen vanaf nu maatregelen voor de opleving die we een paar weken geleden hadden.

Je kunt toch niet van een hotelier of restauranthouder verwachten dat die dat allemaal bijhoudt? Die zijn al lang blij dat ze gasten hebben en gaan ze zeker niet met deze paarse krokodillen lastig vallen.

Een paar maand geleden was er nog een defacto inreisverbod voor de Duitsers in Nederland. De stad hier zat echter elke zaterdag en op Duitse feestdagen tjokvol met Duitsers die formeel een paar dagen in quarantaine hadden gemoeten, wat natuurlijk niemand deed. Toen was de nood hoger dan nu en de verkeersstromen maar een fractie van de huidige. En ook toen werd er al niemand gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Als je bedrijven het controlewerk laat doen dan hoef je als overheid niet zoveel te doen. Ik neem aan dat de meeste mensen toch gebruik maken van restaurants, hotels en campings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-09 09:24
[...]

Ik bedoelde ook de grensovergangen, maar ik ben heel benieuwd of er vanaf dinsdag strengere grenscontroles komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
alexbl69 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 19:50:
[...]

Dat was mijn ervaring ook. Ik had uit het straatbeeld niet door dat ze een kwaliteitseis aan maskers hebben. De bewoording op diverse sites is ook vaag, FFP2 en chirurgisch masker wordt door elkaar gebruikt.
alexbl69 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:43:
[...]

Een paar maand geleden was er nog een defacto inreisverbod voor de Duitsers in Nederland. De stad hier zat echter elke zaterdag en op Duitse feestdagen tjokvol met Duitsers die formeel een paar dagen in quarantaine hadden gemoeten, wat natuurlijk niemand deed. Toen was de nood hoger dan nu en de verkeersstromen maar een fractie van de huidige. En ook toen werd er al niemand gecontroleerd.
Mijn pet peeve is mijn normale duikbestemming in Egypte. Ze hebben daar genoeg Fransen, Duitsers, Belgen, Hongaren en Tsjechen over de vloer. Je maakt mij die wijs dat die allemaal bij terugkomst in quarantaine gaan. Zit je dan thuis met je goede gedrag...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 15:58
alexbl69 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:43:
[...]

Een paar maand geleden was er nog een defacto inreisverbod voor de Duitsers in Nederland. De stad hier zat echter elke zaterdag en op Duitse feestdagen tjokvol met Duitsers die formeel een paar dagen in quarantaine hadden gemoeten, wat natuurlijk niemand deed.
Die quarantaine was toch alleen maar een "dringend advies"? Alleen voor "zeerhoogrisicogebieden" (wat Duitsland nooit geweest is vziw) hebben we een formele quarantaineplicht maar zelfs daarop geldt een uitzondering voor een verblijf van <12 uur in Nederland. Die Duitsers deden formeel niets verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:26
AMARONE schreef op zondag 25 juli 2021 @ 09:33:
[...]

Wat weer blijkt maar al 1,5 jaar is dat die varianten niet tegen te houden zijn in Europa en dat al die kleurcodes en grenabeperkingen een totale farce zijn. Van mij mag Nederland gewoon prima de grens openen voor iedereen en alle Europese landen gewoon op groen zetten als signaal naar de rest.

Dit hele gedoe slaat namelijk helemaal nergens op.

1 week voor vaka tie en ik weet mijn bestemming nog niet. Hier mensen met ervaring richting spanje/portugal met de auto?
Wij verblijven inmiddels een kleine week in Portugal.
We zijn met ons gezin, volledig gevaccineerde ouders en 2 kinderen van 11 en 10, vorige week zondag met de auto vertrokken naar Portugal. Eerste dag door Frankrijk, gestopt in Irun, Spanje. Geen enkele controle gehad, niet bij grenzen en ook niet bij de Peages. Tweede dag doorgereden naar noord Portugal en inmiddels zitten we in midden Portugal. Geen controles gehad, er zijn ook geen quarantaine maatregelen als je per auto reist.
In de restaurants wordt soms naar onze vaccinatie gevraagd, maar we hebben toen maar het gele boekje laten zien. Dat was ok. Of ze de nederlandse qr code kunnen scannen in alle restaurantjes vraag ik me af.
Wij hebben een heerlijke vakantie hier. Het is rustig, in de kloosters en kerken die we bezochten maar ook op bijvoorbeeld de stranden bij Nazaré.
Buiten draagt vrijwel iedereen een mondkapje, zeker als het drukker is. Bijvoorbeeld in de winkels. we voelen ons hier veilig.
Morgen reizen we verder naar de zuidwest kust. Ook daar zitten we in een huisje/Quinta, niet in een druk toeristische plek. Heerlijk!

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ijdod schreef op zondag 25 juli 2021 @ 22:29:
[...]

Mijn pet peeve is mijn normale duikbestemming in Egypte. Ze hebben daar genoeg Fransen, Duitsers, Belgen, Hongaren en Tsjechen over de vloer. Je maakt mij die wijs dat die allemaal bij terugkomst in quarantaine gaan. Zit je dan thuis met je goede gedrag...
Na terugkeer uit Egypte is er momenteel ook geen quarantaine.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Denemarken heeft een geupdate lijst van landen, NL nog steeds geel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morenoo91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 15:04

Morenoo91

Flexible Mexican

https://www.nederlandwere...ontinenten/europa/country

Reist u naar Sicilië? Dan moet u zich bij aankomst op het eiland (nogmaals) laten testen. Dus ook als u een negatieve test bij zich heeft of volledig gevaccineerd bent. Deze maatregel geldt vooralsnog tot 1 september 2021.

Ik reis toevallig naar Sicilie in September, en snap niet zo goed hoe ik het bovenstaande moet interpreteren. Ik ben volledig geaccineerd, en snap niet of ik van tevoren een test moet doen (zoja, wat voor test) of dit dus bij aankomst een test faciliteit op het vliegveld aanwezig zal zijn

Iemand een tip of ervaring mee?

PSN: MGFlexican.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Campingclusters in Frankrijk: Toeristen zorgen voor explosie van coronabesmettingen
Bekijk de landkaart van Frankrijk en het is meteen duidelijk: de meeste besmettingen zijn dáár waar de toeristen zijn. De vierde coronagolf in Frankrijk treft vooral het Middellandse Zeegebied, de Atlantische kust en Parijs en omstreken. Dat zijn precies de favoriete bestemmingen van Nederlanders.
In het departement Aude bijvoorbeeld, aan de Middellandse Zee, steeg het aantal besmettingen in één week met maar liefst 260 procent. In drukke straten is daar het mondkapje opnieuw verplicht gesteld. ,,De druk op de ziekenhuizen neemt weer toe’’, liet de prefectuur weten.

Iets zuidelijker, tegen de Spaanse grens, ‘explodeert het aantal besmettingen’, zei arts en regeringsadviseur Olivier Guérin. ,,In departementen waar veel toeristen komen is het moeilijker om afstand te houden.’’ Het zijn vooral jongeren van 20 tot 29 die feestend vakantie vieren en zo het virus overdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Frankrijk blijft héél spannend. Wij vertrekken vrijdag 6 naar de Vendee naar een chalet op een camping. Heb de laatste (66%) aanbetaling nog niet gedaan (moest 1 maand vooraf) maar nog geen reminder gehad. Ik ben dan 2x gevaccineerd, mijn vrouw krijgt komende maandag 2 aug pas haar tweede, dus die zal sowieso moeten testen..

Hopelijk niet meer maatregelen komende tijd, hopelijk kijken ze de "pass sanitaire" even aan en dan ga ik wel met de kinderen uit eten steeds :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:54
De dag die je wist dat zou komen.. wat een wirwar aan regels en besmettingen in Europa. Ik boek voorlopig nog maar even niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piet_Piraat7 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:44:
[...]

De dag die je wist dat zou komen.. wat een wirwar aan regels en besmettingen in Europa. Ik boek voorlopig nog maar even niks.
uit het ronkende artikel ( waar ook nog een leeftijdsgroep wordt geduid):
,,Uit onze cijfers van coronacontactpersonen blijkt een forse stijging onder mensen die drukke plekken bezochten, zoals bars, waar de regels moeilijk te handhaven zijn’’,
het gaat in grotere mate om wat je doet ( drukke bars bezoeken etc vs, bij je eigen verblijf een biertje drinken) dan waar je het doet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:46
Piet_Piraat7 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:44:
[...]

Ik vraag me hierbij ook af of de locals in de tourisme/horeca ook niet deels zijn geweest. Dat die zich niet lieten testen, omdat ze bang waren dat ze dicht moesten of de touristen dan niet meer mochten komen naar dat gebied.

Ik merk wel wat er uiteindelijk met onze vakantie nog kan. Heb liever iets staan dat afvalt dan dat ik achteraf best had gekund 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Ga uiteindelijk nog een week naar de Achterhoek, heerlijk ontspannen en geen gedoe met stokjes, vinkjes en mondkapjes. Lang leve vakantie in eigen land... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:54
@hoevenpe geniet er van, het is goed toeven hier ;) wij blijven ook in eigen regio

[ Voor 22% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 26-07-2021 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Wij vertrekken morgen voor 1 week Denemarken gevolgd door 2 weken Zweden.

Wij hebben er zin in :D

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Dat weet ik heel goed, geweldig mooie streek.
Mijn schoonouders hebben daar al decennia een tweede huis, een authentieke boerderij midden in de natuur. Zeker in corona-tijd is het dringen met alle (klein)kinderen om erheen te mogen.

Volgend jaar een bonus-vakantie naar Duitsland, de Harz is ook in de meivakantie leuk en hopelijk is dan de ergste corona-stress verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:22
Wij gaan 4 augustus naar Italië, Lago Maggiore. Vrouw en ik zijn beide volledig gevaccineerd en de QR code + gele boekje is geregeld, maar onze dochter van 7 is niet gevaccineerd. Zij zal een antigeen of pcr test moeten doen voor vertrek. Volgens de berichten moeten we haar daar ter plekke wat vaker laten controleren als wij iets willen ondernemen. Ik verwacht dat het een rustige vakantie op de camping gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
https://www.ad.nl/politie...uit-geel-land~a968f37a2f/

Nederland past daarnaast de aanpak van reizen binnen Europese Unie aan, als gaat om de kleurcodes groen, geel, oranje en rood. Het kabinet wil eigenlijk al langer dat er niet alleen gekeken wordt naar de besmettingscijfers om die kleur te bepalen, maar ook naar de druk op de zorg. Op die manier hoeven landen niet zo snel op oranje, met alle gevolgen van dien, zoals quarantaineplichten.

Vanaf 27 juli geeft Nederland daarom zelf geen oranje reisadviezen meer aan andere EU-landen ‘enkel op basis van het aantal coronabesmettingen’. Een land kan nog wel een oranje reisadvies krijgen als er een nieuwe virusvariant opduikt.

Nu nog wordt een reis naar een oranje land ontraden, maar volgens de nieuwe maatstaf geldt dat voor geen enkel EU-land momenteel. Het blijft wel mogelijk dat landen aan Nederlanders extra eisen opleggen, daar gaan landen immers zelf over.

Betekent dit dat Spanje/Portugal naar geel gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 12:49
Ik ben erg benieuwd hoe de GGD omgaat met de eis dat je soms twee vaccinaties nodig hebt in het buitenland. Voor de Abu Dhabi GP eind december zijn de eisen heel duidelijk:
  • Negatieve PCR test (niet ouder dan 48 uur)
  • Twee vaccinaties met een middel dat door Abu Dhabi is geautoriseerd (o.a. Pfizer/BioNTech), waarbij de tweede dosis minstens 14 dagen geleden moet zijn.
Ik heb reeds tweemaal een COVID-besmetting gehad en daarom heb ik slechts een enkele Pfizer vaccinatie gehad. Blijkbaar is dat voor in de EU prima (via de CoronaCheck applicatie), maar niet alle landen gaan daarmee akkoord. Het is overigens mogelijk een tweede vaccinatie te laten doen, maar als het niet nodig is, dan liever niet.

Weet iemand hoe ik in het buitenland kan aantonen dat ik gevaccineerd ben?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Voortaan zijn alle landen in Europa geel tenzij ze nu groen zijn.

Bij terugkomst uit geel land naar NL is PCR/antigen test verplicht, voor alle verkeersvormen, voor mensen die niet volledig zijn gevaccineerd.
Tevens is een test verplicht voor deze mensen 5 dagen na aankomst in NL.

Vanaf 8 augustus overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door Wolly op 26-07-2021 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
BugBoy schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:11:
Ik ben erg benieuwd hoe de GGD omgaat met de eis dat je soms twee vaccinaties nodig hebt in het buitenland. Voor de Abu Dhabi GP eind december zijn de eisen heel duidelijk:
  • Twee vaccinaties met een middel dat door Abu Dhabi is geautoriseerd (o.a. Pfizer/BioNTech), waarbij de tweede dosis minstens 14 dagen geleden moet zijn.
Ik heb reeds tweemaal een COVID-besmetting gehad en daarom heb ik slechts een enkele Pfizer vaccinatie gehad. Blijkbaar is dat voor in de EU prima (via de CoronaCheck applicatie), maar niet alle landen gaan daarmee akkoord. Het is overigens mogelijk een tweede vaccinatie te laten doen, maar als het niet nodig is, dan liever niet.

Om geen risico te nemen, zou ik gewoon een tweede vaccinatie halen….

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Pannekoek81 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:10:
Wij gaan 4 augustus naar Italië, Lago Maggiore. Vrouw en ik zijn beide volledig gevaccineerd en de QR code + gele boekje is geregeld, maar onze dochter van 7 is niet gevaccineerd. Zij zal een antigeen of pcr test moeten doen voor vertrek. Volgens de berichten moeten we haar daar ter plekke wat vaker laten controleren als wij iets willen ondernemen. Ik verwacht dat het een rustige vakantie op de camping gaat worden.
Voor het reizen geldt vanaf 6 jaar. Maar voor terassen/restaurants/etc is het vanaf 12 jaar.

Ik ben net terug uit Venetie en vertrek zaterdag naar Toscane. Behalve een mondkapje in de supermarkt, merk je niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
BugBoy schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:11:

Je kan niet aantonen dat je gevaccineerd bent volgens de regels van dat land, als je dat niet bent. Dat Nederland (en sommige andere landen) de combinatie herstel+1 prik voldoende vindt, betekent dat niet persé iets in alle landen.

Hoe de GGD daarmee omgaat, is dat je een 2e prik kan halen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Volgens https://france3-regions.f...-de-la-loire-2189533.html met name besmettingen tussen 20-29 en op die campings voornamelijk personeel van de animatie. Minderheid zijn gasten. In Barcares is een vakantiepark dicht vanwege besmettingen onder personeel van (ook weer) animatie. De positieve gevallen zitten nu in het park en de negatieve mensen zijn overgeplaatst naar andere parken.

De vraag is of dit niet ook al in Nederland gebeurt. Maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat de GGD niet meer onderzoek doet. De besmette personen moeten zelf maar rondbellen. Dan heb je een grote kans dat een cluster hier op een camping niet op de radar verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-09 13:58
Lijkt onze vakantie naar mallorca toch door te gaan met beiden 2 vaccinaties en ons kind onder de 12. Hopen dat de pleuris niet uitbreekt als we daar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:22
PWM schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:28:
[...]

Voor het reizen geldt vanaf 6 jaar. Maar voor terassen/restaurants/etc is het vanaf 12 jaar.

Ik ben net terug uit Venetie en vertrek zaterdag naar Toscane. Behalve een mondkapje in de supermarkt, merk je niets.
Kunnen we in ieder geval een hapje eten ergens ipv de afhaal op de camping of zelf koken.

Een mondkapje op in de supermarkt is prima uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:12:

Bij terugkomst uit geel land naar NL is PCR/antigen test verplicht, voor alle verkeersvormen, voor mensen die niet volledig zijn gevaccineerd.

stel je puber test positief.(uitgaande dat je zelf gevaccineerd bent).... en dan? Ter plekke een verlenging boeken wordt vanwege die status als je daar eerlijk over bent lastig. Bij een autovakantie lijkt in 1 lijn naar huis (via onbemande tankstations) en daar in quarantaine dan 'logischer' .

Voor onszelf acht ik de kans dat dit gebeurt nihil gezien invulling van vakantie, maar evengoed een 'interessante' casus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:42:
[...]

stel je puber test positief.(uitgaande dat je zelf gevaccineerd bent).... en dan? Ter plekke een verlenging boeken wordt vanwege die status als je daar eerlijk over bent lastig. Bij een autovakantie lijkt in 1 lijn naar huis (via onbemande tankstations) en daar in quarantaine dan 'logischer' .

Voor onszelf acht ik de kans dat dit gebeurt nihil gezien invulling van vakantie, maar evengoed een 'interessante' casus.
Kwestie van doortesten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Net terug van 5 dagen Zweden en Åland. Alleen op de heenweg op Schiphol werd m'n QR-code gescand. Op de terugweg krijg ik na het online inchecken tot mijn verrassing al de boarding pass toegestuurd. Verder ook op de boot naar Åland geen enkele controle.

Tweede helft augustus met het gezin naar Duitsland, dat wordt 'm dus niet met een ongevaccineerde dochter van 10 die fan is van klimbossen en attractieparken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:42:
[...]

stel je puber test positief.(uitgaande dat je zelf gevaccineerd bent).... en dan? Ter plekke een verlenging boeken wordt vanwege die status als je daar eerlijk over bent lastig.
Daar heb je een reisverzekering voor :p Als jij in een geel land bent en niet kan reizen doordat je Corona ter plekke hebt opgelopen, is dat in principe verzekeringswerk. Blijft huisje vinden wellicht lastig, maar de kosten zouden gedekt moeten zijn.

Lees je wel in in de voorwaarde van je eigen verzekering :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:34
PWM schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:28:
[...]

Er vanuit gaande dat je hebt gevlogen: hoe waren de checks op vliegveld Marco Polo, en was je daar veel extra tijd mee kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:49
Wolly schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:12:

Ik zie om me heen dat eigenlijk iedereen wel even een (gratis) test voorafgaande aan de vakantie regelt, ook al weet men dat er aan de grens niet gecontroleerd wordt. Maar ik zie het echt niet gebeuren dat veel mensen dat ook voor de terugreis gaan regelen.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
klaaas schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:14:
Maar ik zie het echt niet gebeuren dat veel mensen dat ook voor de terugreis gaan regelen.
Zeker als je daarvoor moet betalen, we blijven Hollanders tenslotte... :)

Komt bij dat de Nederlandse strafmaat geen angst inboezemt, in het ergste geval krijg je een paarse brief uit Leeuwarden. Soit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

autje schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:13:
[...]

Er vanuit gaande dat je hebt gevlogen: hoe waren de checks op vliegveld Marco Polo, en was je daar veel extra tijd mee kwijt?
Geen enkele check bij aankomst noch bij vertrek naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Upquark schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:48:
Net terug van 5 dagen Zweden en Åland. Alleen op de heenweg op Schiphol werd m'n QR-code gescand. Op de terugweg krijg ik na het online inchecken tot mijn verrassing al de boarding pass toegestuurd. Verder ook op de boot naar Åland geen enkele controle.

Tweede helft augustus met het gezin naar Duitsland, dat wordt 'm dus niet met een ongevaccineerde dochter van 10 die fan is van klimbossen en attractieparken. :/
5 dagen klimmen op de hotelkamer in Duitsland :P

Nu zie ik dat Duitsland in eerste instantie kijkt naar het aantal besmettingen per 100.000 inwoners en vervolgens naar enkele andere criteria. Vanaf 50 per 100.000 is er sprake van een basic risk area en vanaf 200 een high incidence area.

Nu snap ik niet helemaal waarom NL dan een high incidence area is, voorzover ik kan zien is het aantal besmettingen altijd onder de 200 per 100.000 geweest. Max rond de 65 per 100.000 rond 16 juli. Misschien kijken ze nog naar specifieke regio's binnen NL en niet naar gemiddeld.

Nu daalt het gemiddelde wel vrij snel, gemiddeld nu nog maar 32.9 dus wellicht dat we begin of halverwege augustus alweer terug gaan naar basic risk.

Bronnen: NL cijfers: https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen
Duitse criteria: https://www.rki.de/DE/Con...df?__blob=publicationFile

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 14:57
Komend weekend rij ik naar Italie toe met een overnachting in Duitsland. Ik dacht steeds dat er geen beperkingen waren als je maar <24u in Duitsland verblijft, maar op de officiele duitse website zie ik staan:

Exemptions persons who:
- are only passing through Germany and leaving the country via the fastest route available
or
- in the case of border traffic: persons who have spent less than 24 hours in a risk area or are only entering Germany for a period of up to 24 hours.

Die 24 uur lijkt dus te gelden voor grensverkeer en niet per se voor doorreizend verkeer met tussenstop.
Overnachten in Duistland en toch <24u in het land verblijven is dus een beetje op de randje (of er overheen?) van de regels.

Nu rijden we via Basel, maar heb ik het goed dat als ik onderweg een nacht verblijf in Frankrijk, net over de grens, ik volledig aan de Duitse regels voldoe? Op zowel dag 1 (+/- 8u) en dag 2 (+/- 1 uur) ben ik dan ruim minder dan 24u in Duitsland...

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@evleerdam Bij de Duitse criteria gaat om het totaal aantal besmettingen in de afgelopen 7 dagen per 100.000 inwoners. Dan kloppen de maatregelen wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:30
@evleerdam volgens mij wordt niet gerekend met het aantal besmettingen per 100.000 per dag maar het totaal aantal besmettingen per 100.000 over een periode van 7 dagen.

Als we puur naar de cijfers kijken, zitten we met de uitslag van vandaag op ~237 bestemmingen/100.000 in de afgelopen 7 dagen. Op 11 juli zaten we voor het laatst op dat niveau.
Als de daling qua aantal besmettingen in hetzelfde tempo doorzet, duiken we deze week weer onder de 200.

Het zou mooi zijn als de quarantaineplicht voor NL-ers deze week weer komt te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Lekker die nieuwe terugkeer regels ik ben safe want tweede vaccinatie bij terugkeer twee weken geleden. Mijn vriendin zou moeten testen en bij positief moet zij in Frankrijk blijven. Ik smokkel d’r wel mee in de dakkoffer. Boven die boete is 95 euro test is 44 euro met de verwachtte pakkans durf ik die gok wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
@Waaj @Cranberry Scherp en bedankt voor het corrigeren!

Ik tel dan inderdaad ook ongeveer 230 besmettingen per 100.000 in de afgelopen 7 dagen en binnen enkele dagen zal dat alsnog onder de 200 zakken. Daar hoeft de daling niet per se voor door te zetten, met het huidige niveau zal dat alsnog gebeuren.

Met een beetje geluk komen de cijfers alsnog in juli al in het basic risk gebied. Dan hopelijk ook begin of halverwege augustus die classificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Laatst online: 01-09 11:14
Blackouts schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:36:
Komend weekend rij ik naar Italie toe met een overnachting in Duitsland. Ik dacht steeds dat er geen beperkingen waren als je maar <24u in Duitsland verblijft, maar op de officiele duitse website zie ik staan:

Exemptions persons who:
- are only passing through Germany and leaving the country via the fastest route available
or
- in the case of border traffic: persons who have spent less than 24 hours in a risk area or are only entering Germany for a period of up to 24 hours.

Die 24 uur lijkt dus te gelden voor grensverkeer en niet per se voor doorreizend verkeer met tussenstop.
Overnachten in Duistland en toch <24u in het land verblijven is dus een beetje op de randje (of er overheen?) van de regels.

Nu rijden we via Basel, maar heb ik het goed dat als ik onderweg een nacht verblijf in Frankrijk, net over de grens, ik volledig aan de Duitse regels voldoe? Op zowel dag 1 (+/- 8u) en dag 2 (+/- 1 uur) ben ik dan ruim minder dan 24u in Duitsland...
Op de letter voldoe je er aan.
Wij rijden zelf a.s. donderdag die kant op met een stop in Freiburg
Van ons huis uit is het 6.5 uur tot aan Basel, er vanuit gaand dat er geen file onderweg is. Het moet gek lopen, of we redden het wel binnen 24 uur.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 14:57
Arthas schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:21:
[...]

Op de letter voldoe je er aan.
Wij rijden zelf a.s. donderdag die kant op met een stop in Freiburg

[...]

Van ons huis uit is het 6.5 uur tot aan Basel, er vanuit gaand dat er geen file onderweg is. Het moet gek lopen, of we redden het wel binnen 24 uur.
Het zal allemaal wel loslopen, maar toch lees ik het anders. Optie 1 je gaat via de kortst mogelijke route weer het land uit, alles wat genoemd wordt bij optie 2 gaat over grensverkeer. En dat is dus niet het geval.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
TrailBlazer schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:49:
Lekker die nieuwe terugkeer regels ik ben safe want tweede vaccinatie bij terugkeer twee weken geleden. Mijn vriendin zou moeten testen en bij positief moet zij in Frankrijk blijven. Ik smokkel d’r wel mee in de dakkoffer. Boven die boete is 95 euro test is 44 euro met de verwachtte pakkans durf ik die gok wel aan.
Ach. Eindelijk doen ze iets logisch. Heel de EU op geel of groen is prima. Bij terugkomst getest moeten worden is als de loterij winnen, gaat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69

Exemptions persons who:
or

Zolang ze geen stempel in je paspoort zetten is het onmogelijk te controleren hoe lang je al in Duitsland bent. De enige groep die gecontroleerd kan worden is die welke meerdere nachten in hetzelfde hotel verblijft. Als je maar één nacht in een hotel overnacht onderweg naar Italië valt er niks te controleren.

En trouwens, wie moet die controle uitvoeren?

Het is allemaal gebaseerd op vertrouwen, maar als jij op doorreis naar Italië 1 of 2 uur te lang in Duitsland bivakkeert heeft dat natuurlijk geen enkel effect op de besmettingskans van wie dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
YakuzA schreef op maandag 26 juli 2021 @ 06:54:
[...]

Na terugkeer uit Egypte is er momenteel ook geen quarantaine.
Ah, da's kennelijk gewijzigd (per 1 juli zo te zien). Heb er inderdaad sinds medio juni niet meer naar gekeken. Overigens zijn de bezoekers waar het me om ging de hele corona periode daar niet weggebleven. De ergernis is niet van de laatste paar weken, zeg maar...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

[dubbel post]

[ Voor 93% gewijzigd door JJ Le Funk op 26-07-2021 18:03 ]

d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
JJ Le Funk schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:48:
vanaf morgen alle EU landen groen of geel, geen negatief reisadvies meer?
bron: https://www.nu.nl/coronav...-niet-gevaccineerden.html
Daar waren we het al over eens na het persmoment van vanmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 12-09 11:31

backupdevice

Boeh!

alexbl69 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:42:
[...]

Zolang ze geen stempel in je paspoort zetten is het onmogelijk te controleren hoe lang je al in Duitsland bent. De enige groep die gecontroleerd kan worden is die welke meerdere nachten in hetzelfde hotel verblijft. Als je maar één nacht in een hotel overnacht onderweg naar Italië valt er niks te controleren.

En trouwens, wie moet die controle uitvoeren?

Het is allemaal gebaseerd op vertrouwen, maar als jij op doorreis naar Italië 1 of 2 uur te lang in Duitsland bivakkeert heeft dat natuurlijk geen enkel effect op de besmettingskans van wie dan ook.
Bij de grens wordt jouw nummerbord gescand , dus eigenlijk heel makkelijk te checken. Check in , check out. Hoe zij het willen opvolgen is een tweede …

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Haha mogelijk kans op boete van 95 euro of:
Wie de uitslag heel snel wil hebben, betaalt nog veel meer. Op de luchthaven van Berlijn is de rekening 169 euro voor een PCR-test met een uitslag binnen een uur. Ook in Italië rekenen sommige testlocaties 135 euro voor een test.
Bron

Do I need to say more?

Wie bedenkt nu eigenlijk dit soort boetes? 169 euro pp betalen voor een test of mogelijk kans op 95 euro boete waarvan je weet dat de pakkans zo goed als Nihil is.

Doe of volledige grens controle (voor zover mogelijk) zodat de pakkans 80% wordt of gooi de boete naar een bedrag dat je wel 10x nadenkt of het toch niet verstandig is om een test te doen.

En waarom moeten jij en ik trouwens betalen omdat "de Nederlander" zo graag op vakantie wilt gaan naar het buitenland? Waarom wordt ons belastinggeld zo weggegooid - of krijgen de personen die niet op vakantie kunnen gaan nu ook een X bedrag op hun rekening gestort omdat ze geen pcr-test doen voor vakantie?

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Overigens komt bovenstaande misschien heel sarcastisch over, het zijn echt serieuze vragen!

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 14:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
freestyler2 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 18:49:
Overigens komt bovenstaande misschien heel sarcastisch over, het zijn echt serieuze vragen!
Dat zal best hoor, maar er zijn echt genoeg plekken hier over het beleid te praten. Dit topic gaat alleen over de maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:30
backupdevice schreef op maandag 26 juli 2021 @ 18:28:
[...]

Bij de grens wordt jouw nummerbord gescand , dus eigenlijk heel makkelijk te checken. Check in , check out. Hoe zij het willen opvolgen is een tweede …
Keep on dreaming. Ik ken hier in de regio meer grensovergangen waar niet gescanned wordt dan wel. Sterker nog, de enige hier in de regio is de A12 bij Babberich. Neem je afslag Babberich, rij je door Babberich en rij je er bij Elten weer op, is er niks gescanned.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

SkiFan schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:18:
[...]

Keep on dreaming. Ik ken hier in de regio meer grensovergangen waar niet gescanned wordt dan wel. Sterker nog, de enige hier in de regio is de A12 bij Babberich. Neem je afslag Babberich, rij je door Babberich en rij je er bij Elten weer op, is er niks gescanned.
Ja maar de meeste Nederlanders wonen niet jouw regio hè en die zullen gewoon de grote grensovergang nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
backupdevice schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:22:
[...]

Ja maar de meeste Nederlanders wonen niet jouw regio hè en die zullen gewoon de grote grensovergang nemen
Dat geldt voor alle regio's. Diegenen die niet te goeder trouw zijn, zullen hier ook wel even over nadenken. Eigenlijk alleen op de snelwegen hangen scanners, en dan ook nog alleen NL in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

SkiFan schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:25:
[...]

Dat geldt voor alle regio's. Diegenen die niet te goeder trouw zijn, zullen hier ook wel even over nadenken. Eigenlijk alleen op de snelwegen hangen scanners, en dan ook nog alleen NL in.
Hulde je hebt een loophol gevonden .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkiFan
backupdevice schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:26:
[...]

Hulde je hebt een loophol gevonden .
Zo kun je het noemen, maar feit is dat men regelgeving optuigt die gewoon niet te handhaven is. Het gaat me niet om dat gat, het gaat me erom dat je geen regels moet maken die nergens toe leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
SkiFan schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:29:
[...]

Zo kun je het noemen, maar feit is dat men regelgeving optuigt die gewoon niet te handhaven is. Het gaat me niet om dat gat, het gaat me erom dat je geen regels moet maken die nergens toe leiden.
De regels leiden natuurlijk wel ergens toe: een groot aantal mensen gaat zich er gewoon aan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42

Exemptions persons who:
or

Wij hebben dit weekend ook een reis via Duitsland naar Oostenrijk als eind bestemming. Ik had de 24 uur in eerste instantie ook gelezen als 'are only entering Germany for a period of up to 24 hours' maar inderdaad 'in the case of border traffic is voor doorreizigers niet van toepassing.

Overigens kreeg ik ook van de ANWB ook dit antwoord "Het klopt dat je bij een verblijf van minder dan 24 uur geen verplichtingen hebt. Het kan wel zijn dat een hotel of restaurant vraagt om een vaccinatiebewijs, herstelbewijs of een test voor te leggen." Dit antwoord is dus eigenlijk onjuist vanaf 27 juli.

Als ik de eerdere reaktie van Buitenlandse zaken lees "Voor een verblijf in Duitsland van max. 24 uur geldt ook een test verplichting. Zie de tabel onder het anker Coronavirus. Doorreizigers, dus geen overnachting/verblijf, zijn uitgezonderd van registratie, test- of quarantaineverplichting." let wel op dat je kijkt bij 'Inreisbeperkingen geldig vanaf 27 juli 2021' Op een andere tweet ( beide uit tweede bron). Echter dit was gisteren.

Nu ik zojuist weer op de pagina kijk bij buitenlandse zaken staat er ineens een toevoeging bij:

* Doorreizigers of reizigers die in Duitsland overstappen en het land rechtstreeks weer verlaten - geen registratie, test of quarantaine

* Verblijf van max. 24 uur in Duitsland (in het kader van grensverkeer, niet doorreis) - geen registratie of quarantaine, maar wel een test ;(

Doe toevoeging 'niet doorreis' is nieuw bij punt verblijf van max. 24 uur dus verblijf is geen optie bij doorreis aangezien doorreis ook als apart punt benoemd staat. Hoe dan ook is de Duitse bron altijd de juiste en leidende bron.

Overigens als ik deze Duitse overheidsbron lees die Buitenlandse zaken ook gebruikt lees ik bij Section 6 - Exemptions:

"6. spent less than 24 hours in a risk area or will spend less than 24 hours in the Federal Republic of Germany under the border traffic regime"

Er staat niet echt goed uitgelegd wat ze onder 'border traffic regime' verstaan, maar ik kan mij er uiteraard iets bij voorstellen zeker omdat ze op andere pagina's doorreis apart benoemen. 1 overnachting bij doorreis is hierdoor geen optie om die 24 uur regeling alleen geldt voor grensverkeer (zonder overnachting al staat dat laatste niet specifiek in Duitse bron).

[ Voor 26% gewijzigd door funrider op 28-07-2021 11:58 . Reden: aanvulling/correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Wat zijn jullie ervaringen met de wachttijd voor de uitslag van een antigeentest via www.testenvoorjereis.nl ?

Ik vraag me af of ik 's ochtends een afspraak kan inplannen als ik eind van de middag vlieg, of beter de dag daarvoor al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
funrider schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:38:
Ik had de 24 uur in eerste instantie ook gelezen als 'are only entering Germany for a period of up to 24 hours' maar inderdaad 'in the case of border trafic maakt het lastig.
Het hele verhaal over border traffic (en zelfs de 24 uur) staat toch na de "or", dus dat heeft toch geen invloed op "passing through Germany by the fastest route".

Dus het is óf "border traffic max 24 uur", óf doorreis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Status so far;

Duitsland, 0 controles.
Zwitserland, 0 controles.
Italië, 0 controles.

:')

Zou me dus niet zo druk maken over of je de formulieren wel goed ingevuld hebt.

Disclaimer; wij hebben alles op orde (denken/hopen we :))

[ Voor 43% gewijzigd door TommyGun op 26-07-2021 19:52 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Arrne schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:40:
Wat zijn jullie ervaringen met de wachttijd voor de uitslag van een antigeentest via www.testenvoorjereis.nl ?

Ik vraag me af of ik 's ochtends een afspraak kan inplannen als ik eind van de middag vlieg, of beter de dag daarvoor al.
Binnen half uur bij aanbieder Spoedtest op Testen voor je reis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Arrne schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:40:

Ik heb vanochtend de GGD gebeld en had binnen een half uur een afspraak. Ik wacht echter nog steeds op de test uitslag.
Ze zeiden al dat het wel 30 uur kon duren, waardoor ik die test gelijk al bestempel als nutteloos want je kan in die uren nog meer dan genoeg besmettingshaarden aantreffen..

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Katseviool
Hier aangekomen in Slovenië. 0 controles onderweg gehad. Duitsland vonden wij nogal tense met het hele corona maar in Oostenrijk en Slovenië zijn ze veel relaxter. Echt heerlijk vertoeven hier dus mochten er nog Tweakers twijfelen over hun zomer, Google eens Slovenië. Het is hier echt schitterend, lekker eten (+ bier Lasko), super vriendelijke lui en niet alles draait hier om corona :)
Pagina: 1 ... 13 ... 29 Laatste

Let op:
We bespreken hier alleen de maatregelen ed binnen vakantielanden. We gaan niet bespreken of het beleid deugt (dat kan ergens anders), of je de toegangseisen kan vermijden (dat kan nergens anders) en we gaan ook niet slowchatten.

Klagen over maatregelen of over annuleringen is ook offtopic,