Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Katseviool schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:52:
Hier aangekomen in Slovenië. 0 controles onderweg gehad. Duitsland vonden wij nogal tense met het hele corona maar in Oostenrijk en Slovenië zijn ze veel relaxter. Echt heerlijk vertoeven hier dus mocht er nog Tweakers twijfelen over hun zomer, Google eens Slovenië. Het is hier echt schitterend, lekker eten (+ bier Lasko), super vriendelijke lui en niet alles draait hier om corona :)
Vonden wij ook, het blijven Duitsers hè...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Herko_ter_Horst schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:45:
[...]

Het hele verhaal over border traffic (en zelfs de 24 uur) staat toch na de "or", dus dat heeft toch geen invloed op "passing through Germany by the fastest route".

Dus het is óf "border traffic max 24 uur", óf doorreis.
Je hebt gelijk het zijn losse punten, maar tot gisteren gaf ANWB en Buitenlandse zaken aan dat je tot 24 uur kon verblijven in Duitsland zodoende de twee onbewust met elkaar verbonden. De recente toevoeging bij buitenlandse zaken is vandaag pas toegevoegd. Zie ook mijn aanvulling hierboven. Hoe dan ook de Duitse overheidsbron is altijd leidend in deze dus bij doorreis geen tijdslimiet, maar ook geen overnachting mogelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door funrider op 28-07-2021 11:59 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
funrider schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:38:

"6. spent less than 24 hours in a risk area or will spend less than 24 hours in the Federal Republic of Germany under
the border traffic regime
"
Diezelfde bron zegt ook:
"2. are only passing through the Federal Republic of Germany and will be leaving the country by the quickest route to complete their transit"

Het hele verhaal rond "grensverkeer" is simpelweg niet relevant voor vakantiegangers.

Overigens vind ik de eis die in het reisadvies staat dat je niet mag overnachten, niet terug in de Duitse bronnen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 14:42
Humma Kavula schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:52:
[...]

Ik heb vanochtend de GGD gebeld en had binnen een half uur een afspraak. Ik wacht echter nog steeds op de test uitslag.
Ze zeiden al dat het wel 30 uur kon duren, waardoor ik die test gelijk al bestempel als nutteloos want je kan in die uren nog meer dan genoeg besmettingshaarden aantreffen..
Die 30 uur zal dan voor een PCR-test zijn, daarvan weet ik dat die lang op zich kan laten wachten. Maar een antigeentest is prima voor mijn reis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 14:42
Katseviool schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:47:
[...]

Binnen half uur bij aanbieder Spoedtest op Testen voor je reis :)
Kijk, lekker vlot dus. Bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Herko_ter_Horst schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:00:
[...]

Diezelfde bron zegt ook:
"2. are only passing through the Federal Republic of Germany and will be leaving the country by the quickest route to complete their transit"

Het hele verhaal rond "grensverkeer" is simpelweg niet relevant voor vakantiegangers.

Overigens vind ik de eis die in het reisadvies staat dat je niet mag overnachten, niet terug in de Duitse bronnen.
Er staat inderdaad in de Duitse bron nergens iets over het feit dat je niet mag overnachten.

Ik snap echter niet waarom er dan voor doorreis verkeer geen maximale tijdsduur wordt gesteld en overigens ook niks over overnachting alleen 'will be leaving the country by the quickest route to complete their transit'. Dat laatste maak ik uit op dat overnachting niet is toegestaan.

[ Voor 3% gewijzigd door funrider op 27-07-2021 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

greatgonzo

schit-te-rend!

Wisselende info dus.. Ik wilde vrijdag vanuit Twente via Duitsland naar zuid Limburg.

Dat zie ik als border traffic (<24u).. Geen testplicht toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:42
Naar Frankrijk toe was er ook geen controle. De camping checkte wel. Had je geen test- of vaccinatiebewijzen dan mocht je het zwembad niet in. Verblijven was geen probleem. Ik ben benieuwd hoe vaak ik mijn QR-code mag delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Blackouts schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:36:
Komend weekend rij ik naar Italie toe met een overnachting in Duitsland. Ik dacht steeds dat er geen beperkingen waren als je maar <24u in Duitsland verblijft, maar op de officiele duitse website zie ik staan:

Exemptions persons who:
- are only passing through Germany and leaving the country via the fastest route available
or
- in the case of border traffic: persons who have spent less than 24 hours in a risk area or are only entering Germany for a period of up to 24 hours.

Die 24 uur lijkt dus te gelden voor grensverkeer en niet per se voor doorreizend verkeer met tussenstop.
Overnachten in Duistland en toch <24u in het land verblijven is dus een beetje op de randje (of er overheen?) van de regels.

Nu rijden we via Basel, maar heb ik het goed dat als ik onderweg een nacht verblijf in Frankrijk, net over de grens, ik volledig aan de Duitse regels voldoe? Op zowel dag 1 (+/- 8u) en dag 2 (+/- 1 uur) ben ik dan ruim minder dan 24u in Duitsland...
Als alternatief kun je ook in Zwitserland overnachten. Dan hoef je (vooralsnog) geen test o.i.d. te overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 17:42
DeKever schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:30:
Naar Frankrijk toe was er ook geen controle. De camping checkte wel. Had je geen test- of vaccinatiebewijzen dan mocht je het zwembad niet in. Verblijven was geen probleem. Ik ben benieuwd hoe vaak ik mijn QR-code mag delen.
Ben inmiddels 5 dagen in zuid Frankrijk (richting Monaco )

0 controles
0 checks gehad, ook niet bij supermarkten of zwembad of restaurants.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-09 09:24
Katseviool schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:52:
Hier aangekomen in Slovenië. 0 controles onderweg gehad. Duitsland vonden wij nogal tense met het hele corona maar in Oostenrijk en Slovenië zijn ze veel relaxter. Echt heerlijk vertoeven hier dus mochten er nog Tweakers twijfelen over hun zomer, Google eens Slovenië. Het is hier echt schitterend, lekker eten (+ bier Lasko), super vriendelijke lui en niet alles draait hier om corona :)
En ze praten beter Engels dan de Oostenrijkers, Duitsers, Fransen etc.

Waar zit je in Slovenië? wij zijn er namelijk vorig jaar geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Mektheb schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:47:
[...]

0 controles
De restaurant regel is ook pas per 1
Augustus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
TrailBlazer schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:54:
[...]

De restaurant regel is ook pas per 1
Augustus
Klopt maar als ik het zo inschat doen ze dat niet.

Gisteren nog een vuurwerkfestival gehad, mannetje of 500.
En nee geen anderhalve meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Laatst online: 08:05
funrider schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:06:
[...]

Er staat inderdaad in de Duitse bron nergens iets over het feit dat je niet mag overnachten.

Ik snap echter niet waarom er dan voor doorreis verkeer geen maximale tijdsduur wordt gesteld en overigens ook niks over overnachting alleen 'will be leaving the country by the quickest route to complete their transit'.
https://www.bundesgesundh...oronaEinreiseV_120521.pdf
(1) Die §§ 3 und 4 gelten nicht für Personen, die
2. zur Durchreise in die Bundesrepublik Deutschland einreisen und die Bundesrepublik
Deutschland auf schnellstem Wege wieder verlassen, um die Durchreise abzuschließen

4. sich im Rahmen des Grenzverkehrs weniger als 24 Stunden in einem Risikogebiet auf-gehalten haben oder für bis zu 24 Stunden in die Bundesrepublik Deutschland einreisen,
"Grenzverkehr" wordt gezien als het verkeer dat veroorzaakt wordt door mensen die familie en vrienden aan beide kanten van de grens hebben wonen, het even tanken over de grens, een happie eten, of even boodschappen doen zoals men dat altijd al deed. Er wordt in het wetsartikel namelijk ook regelmatig gesproken over "Reisebewegungen und Grenzverkehr", wat dus impliceert dat een vakantiereis niet onder grensverkeer valt.

Als dat het geval is dan is uitzondering #4 ook niet van toepassing op vakantieverkeer en zou enkel uitzondering #2 nog van toepassing zijn. Dan is het dus de vraag of een overnachting nog binnen de kaders van "het binnenreizen en zo snel mogelijk weer verlaten van Duitsland" valt. Een overnachting op weg naar een vakantielocatie valt in mijn optiek ook gewoon onder toerisme en Duitsland valt makkelijk zonder tussentijdse overnachting te verlaten.

Maar goed, IANAL. En je hebt natuurlijk de wet, de uitleg en vervolgens nog eens de uitvoering hiervan.

§§ 3 en 4 zijn overigens respectievelijk de aanmeldingsplicht en de quarantaineplicht. §5 betreft de testplicht bij het inreizen van Duitsland voor hoogrisicogebieden, zoals Nederland op het moment. Dit maar even voor de volledigheid :)

Edit: En voor de volledigheid, op de testplicht bij inreizen zijn ook een aantal uitzonderingen, zie: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/68182236

@Blackouts Ik denk dat dit ook jouw vraag beantwoordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Cid Highwind op 27-07-2021 16:19 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mektheb schreef op maandag 26 juli 2021 @ 22:21:
[...]

Klopt maar als ik het zo inschat doen ze dat niet.

Gisteren nog een vuurwerkfestival gehad, mannetje of 500.
En nee geen anderhalve meter
Oef, wat slecht... Gelijk weg gegaan zeker?

Ik snap niet dat ik zoveel reacties zie dat mensen blij zijn dat de maatregelen in het buitenland lekker genegeerd worden. Dat Tweakers dit ophemelen van "waar kan ik corona maatregelen negeren" toelaat snap ik ook niet....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Humma Kavula schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:52:
[...]

Ik heb vanochtend de GGD gebeld en had binnen een half uur een afspraak. Ik wacht echter nog steeds op de test uitslag.
Ze zeiden al dat het wel 30 uur kon duren, waardoor ik die test gelijk al bestempel als nutteloos want je kan in die uren nog meer dan genoeg besmettingshaarden aantreffen..
Of je neemt de test een beetje serieus en zorgt dat je in die tussentijd dus geen besmettingshaarsen tegenkomt? Zo moeilijk is het niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Skating_vince schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 07:48:
[...]

Ik snap niet dat ik zoveel reacties zie dat mensen blij zijn dat de maatregelen in het buitenland lekker genegeerd worden. Dat Tweakers dit ophemelen van "waar kan ik corona maatregelen negeren" toelaat snap ik ook niet....
Ben blij dat het niet weg gecensureerd wordt. Nu weet je waar je rekening mee kan houden, juist ook als je je wel voorzichtig wil gedragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
freestyler2 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 18:48:
Haha mogelijk kans op boete van 95 euro of:

[...]

Bron

Do I need to say more?

Wie bedenkt nu eigenlijk dit soort boetes? 169 euro pp betalen voor een test of mogelijk kans op 95 euro boete waarvan je weet dat de pakkans zo goed als Nihil is.

Doe of volledige grens controle (voor zover mogelijk) zodat de pakkans 80% wordt of gooi de boete naar een bedrag dat je wel 10x nadenkt of het toch niet verstandig is om een test te doen.
Er zullen een aantal factoren meespelen. Pakkans is er één die altijd van belang is maar in NL redelijk laag blifjt (of dat positief of negatief is voor eenieder om zelf te concluderen). Daarnaast zal de overweging waarschijnlijk zijn dat men er voor wil zorgen dat er geen aantekening op je strafblad komt en dan zit je al direct aan bedragen onder de 130 euro. Je opent wel de deur naar kosten-batenafwegingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:42
[...]

Volgens mij is het meeste vrij feitelijk beschreven, het blij zijn valt wel mee. Ik ben zelf wel blij dat er niet veel gecontroleerd wordt, de meeste mensen houden zich zonder controle wel aan maatregelen, controle maak maatregelen niet veel effectiever. Bovendien, controle in het buitenland levert toch altijd wat stress op. Je telefoon zal maar net uitvallen.

De risico's zinder controle zullen mogelijk wat hoger zijn, maar het blijft een kwestie van je gezonde verstand gebruiken. Je hoeft niet de illusie te hebben dat je deze zomer zonder risico de kroeg in kunt, ook niet als gevaccineerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Mektheb schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:47:
[...]

0 controles
Waar zit je? Var of Alpes-Maritimes? En hoe is het dagelijkse leven daar? Veel mondkapjes?

@TommyGun
Duitsland, 0 controles.
Zwitserland, 0 controles.
Italië, 0 controle
Zwitserland zou je sneller verwachten gezien de douane versus of je de sticker hebt. Ben je via Basel gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

@martwoutnl grens overgestoken bij Thayngen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
[...]

Er is wel een verschil tussen het beschrijven van de feitelijke situatie en 'waar kan ik corona maatregelen negeren'.

Als de feitelijke situatie is dat Corona maatregelen veelal genegeerd worden kan dat best benoemd worden.

Wat hier natuurlijk meespeelt is dat we het hebben over (soms verregaande) inperkingen van persoonlijke vrijheden, terwijl de onderbouwing daarvan vrij discriminatoir en veelal vertraagd is. Mensen zien de noodzaak niet altijd. Ook omdat deze er af en toe niet meer helemaal is.

'Mooi' voorbeeld hiervan is dat toen we op het hoogtepunt van de afgelopen besmettingsgolf waren we nog overal mochten reizen. En dat nu het weer de goede kant op gaat in Nederland we plotseling met allerlei beperkingen geconfronteerd worden omdat de golf van een paar weken geleden eindelijk door de ambtelijke molens is gesijpeld.

Mensen zien dit gebeuren en raken hier gefrustreerd over. En zoals gezegd komt dat extra hard aan omdat het persoonlijke vrijheden betreft (en dat ook nog eens in een vakantieperiode).

Ga zelf vrij veel met Duitsers om, en die staan bekend als redelijk plichtsgetrouw. Maar zelfs bij hun zie ik nu de gedachte 'het zal allemaal wel' postvatten. Het pure opvolgen van (te trage) regels heeft plaatsgemaakt voor het (veelal) gewoon gebruiken van je gezond verstand. Dat er lieden zijn die hier niet mee om kunnen gaan is evident en dat is heel jammer.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
[...]

ik heb dit ook al eens eerder aangegeven in dit topic.
Wellicht kunnen we de titel van dit topic omdopen tot ''deel hier je tips om maatregelen in het buitenland te omzeilen''.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
alexbl69 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:13:
[...]

Er is wel een verschil tussen het beschrijven van de feitelijke situatie en 'waar kan ik corona maatregelen negeren'.

Als de feitelijke situatie is dat Corona maatregelen veelal genegeerd worden kan dat best benoemd worden.
Dit dus.

Ik vind het best interessant om te lezen hoe de regels nageleefd en gehandhaafd worden. Maar ik heb geen enkele intentie om ze te negeren (hoeft ook niet, want volledig gevaccineerd en jonge kinderen). En ik zie dat ook helemaal niet in dit topic terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Helaas moeten wij dus sinds vandaag onze enkele overnachting in Duitsland annuleren, nu wordt het een erg lange rit maar daar is weinig aan te doen. Eerst konden we nog tot 24 uur blijven maar als ik het zo lees gaat deze vlieger nu niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Qua voorbereidingen is het echt anders plannen zo met wekelijks wisselende voorwaarden en condities, maar het is uiteindelijk wel te doen. De extra tests nemen we voor lief - het feit dat er wel of niet gecontroleerd wordt doet niet ter zake, ik kies er voor te reizen en hou me aan de regels die het gastland daar aan stelt. Het maakt daarbij niet uit of ik het ermee mee eens ben of niet.

Enige wat ik tot nu toe zelf als vervelend ervaar is dat ik voor Italie m'n kinderen moet laten testen. Gelukkig vinden die dat geen probleem en hebben ze dat in Nederland al een aantal keer gekozen om te doen zodat ze met verkoudheidje weer naar school mochten.

Overal buiten NL mondkapjes dragen e.d. is wel typisch - vraag je je toch af of we het hier wel zo handig aanpakken. Maargoed, vind dit topic in ieder geval een prettige aanvulling op de theorie - dank voor het delen van ervaringen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van mij mag het wel weer ontopic: concreet bespreken van de regels en situatie die je ter plaatse aantreft als je op pad gaat. Een controle is daarbij relevant. Want hoewel wij alles op orde hebben doet het toch afbreuk aan je vakantieplezier als je dat om de haverklap moet aantonen en de sfeer die dat meebrengt , nog even los van de tijd die het kost.

in de topic start staat inderdaad dat omzeilen of promoten niet de bedoeling is, maar zoals ik de posts hier lees gebeurt dat niet of sporadisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:21

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Voor de duidelijkheid: dit topic gaat over de maatregelen in de diverse landen:
- Toegangseisen
- Lokale maatregelen
- Etc

Het gaat hier niet over het onderliggende beleid, of het wel of niet verantwoord is om op vakantie te gaan, of je regels kan overtreden door gebrekkige controle, etcetera. Dat kan, op dat laatste na, prima op andere plekken en zal hier dus ook gewoon verwijderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
Hopelijk kan iemand mij/ons helpen want ben het spoor een beetje bijster met de vele uitzonderingen en maatregelen...

Wij vertrekken maandag 2 augustus naar Nederland, stoppen eerst om een nacht in Frankrijk door te brengen (van 2 tot 3 augustus), rijden dan door naar Duitsland en blijven een nacht in Keulen (3 tot 4 augustus) van waar wij naar Nederland gaan.
  • Mijn vrouw heeft haar tweede prik 16 juli gehad.
  • Ik heb mijn tweede prik 20 juli gehad.
  • Wij hebben het digitale COVID paspoort al gedownload.
Mijn vraag is:
  • Moeten wij voor Frankrijk een PCR doen of formulieren invullen?
  • Moeten wij voor Duitsland een PCR doen of formulieren invullen?
  • Moeten wij voor Nederland een PCR doen of formulieren invullen?
Zoals ik het nu begrijp hebben wij voor Frankrijk niks nodig omdat daar de eerste prik + 15 dagen geld.
Voor Duitsland is het toch anders omdat wij uit een hoog risico gebied komen, nu hebben ze het daar over quarantine maar is het wat raar geformuleerd...

https://www.auswaertiges-...alt/EinreiseUndAufenthalt
Under the new Ordinance on Coronavirus Entry Regulations, persons entering Germany following a stay in a risk area, high incidence area or area of variant of concern in the last ten days must

proceed directly to their destination following entry and
self-isolate there for ten days (quarantine). After a stay in an area of variant ofconcern, travellers must self-isolate for 14 days rather than 10 days.
During this quarantine, travellers may not leave the house or flat or receive guests.

For persons who have been vaccinated or recovered from an infection and arrive from a high incidence area, mandatory quarantine ends immediately after submitting proof of vaccination or proof of recovery.

A period of at least 14 days must have elapsed since receiving the last vaccine dose.
At least 14 days, op de dag dat wij aankomen is mijn tweede prik precies 14 dagen...

Alvast bedankt

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:02
Vandaag dagje Legoland. De QR code moest ik laten zien maar werd niet gescand. Gaat dus ook nergens over. Na de update van een paar dagen geleden kan mijn vrouw overigens nog altijd niet haar app updaten. Gelukkig hebben we een pdf gedownload.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Cobb schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:06:
De QR code moest ik laten zien maar werd niet gescand.
8)7

Werd het door een Cyborg bekeken of zo?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Steevo_S schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:43:
Hopelijk kan iemand mij/ons helpen want ben het spoor een beetje bijster met de vele uitzonderingen en maatregelen...
[...]

Mijn vraag is:
  • Moeten wij voor Frankrijk een PCR doen of formulieren invullen?
  • Moeten wij voor Duitsland een PCR doen of formulieren invullen?
  • Moeten wij voor Nederland een PCR doen of formulieren invullen?
Je hebt naast je QR-code het volgende nodig:
  • Voor Frankrijk: je bent volledig gevaccineerd (2e prik + 7 dagen). Je hebt verder alleen een schriftelijke eigen verklaring nodig (uitprinten en bij je houden).
  • Voor Duitsland: je bent op volledig gevaccineerd (2e prik + 14 dagen). Je moet je een paar dagen van tevoren aanmelden (vaccinatiebewijs in PDF-vorm kun je downloaden via CoronaCheck.nl en uploaden als bewijs)
  • Voor Nederland: Je bent volledig gevaccineerd, je hoeft verder niets te doen. Aangeraden wordt een (zelf)test 5 dagen na thuiskomst.

[ Voor 10% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 27-07-2021 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:20:
[...]

Je hebt naast je QR-code het volgende nodig:
  • Voor Frankrijk: je bent volledig gevaccineerd (2e prik + 7 dagen). Je hebt verder alleen een schriftelijke eigen verklaring nodig (uitprinten en bij je houden).
  • Voor Duitsland: je bent op 3 augustus al 14 dagen + een aantal uur volledig gevaccineerd, dus dat zit goed. Je moet je een paar dagen van tevoren aanmelden (vaccinatiebewijs in PDF-vorm kun je downloaden via CoronaCheck.nl en uploaden als bewijs)
  • Voor Nederland: Je bent volledig gevaccineerd, je hoeft verder niets te doen. Aangeraden wordt een (zelf)test 5 dagen na thuiskomst.
Dat was een ninja edit ;-)

Bedankt, dit stelt ons al veel meer gerust. Nu de enige zorg is hoe ik al de kleding van mijn vrouw in de auto krijg :X

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Steevo_S schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:27:
[...]

Bedankt, dit stelt ons al veel meer gerust. Nu de enige zorg is hoe ik al de kleding van mijn vrouw in de auto krijg :X
Oh, dat was ik vergeten te melden: vanwege de Europese anti-coronamaatregelen, is het verboden meer dan 1 set kleding per 2 dagen van je reis mee te nemen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
[...]

Even 1x offtopic. Ik moet meteen aan Guust Flater denken die een kast op de zijkant legt en dan met een schep alles erin schept. Running gag als ik ergens een overvolle auto zie.

Edit: Ik weet niet of er vandaag mensen via Duitsland rijden maar de A3 bij Leverkusen is dicht i.v.m. een grote brand bij een chemisch bedrijf. Ook A1 en A59 daar zijn dicht.

[ Voor 16% gewijzigd door martwoutnl op 27-07-2021 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:40:
[...]

Oh, dat was ik vergeten te melden: vanwege de Europese anti-coronamaatregelen, is het verboden meer dan 1 set kleding per 2 dagen van je reis mee te nemen O-)
En elk kledingstuk moet worden getest op de afwezigheid van virusdeeltjes :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
[...]

Oeps, blijkbaar zat ik er toch naast w.b.t. Duitsland. Als ik helemaal terug ga naar de wet/verordeningstekst (en die goed heb vertaald), dan staat er dat er 14 dagen verstreken moeten zijn na je laatste prik. Aangezien het DCC geen tijdstip bevat, zou dat betekenen 14 dagen verstreken na jouw prikdatum = het begin van de 15e dag na 20 juli = 4 augustus. Dat zou betekenen dat je dan toch te maken krijgt met quarantaine (die overigens voor jou dan maximaal 1 dag kan duren, want zodra je een geldig vaccinatiebewijs upload naar die site, eindigt de quarantaine). Als je dus meer zekerheid wil, toch even een test inplannen in Frankrijk.

Frankrijk klopt dan gek genoeg weer wel: die rekenen de 7e dag na de vaccinatie al goed (die hebben dus niet de eis dat er 7 dagen verstreken moeten zijn). Dus daar is jouw vaccinatiebewijs vanaf vandaag geldig. Dit kun je checken met de Tous Anti Covid Verif app (op een tweede telefoon, of met de papieren QR-code en je eigen telefoon).

[ Voor 30% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 27-07-2021 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 14:07
greatgonzo schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:26:
Wisselende info dus.. Ik wilde vrijdag vanuit Twente via Duitsland naar zuid Limburg.

Dat zie ik als border traffic (<24u).. Geen testplicht toch?
Voor info over dit onderwerp kun je vaak goed kijken op land.nrw/corona (als je prima Duits kan). Daar staat nu dat er geen meldplicht geldt voor grensverkeer < 24, familiebezoek < 72 uur en doorreizen. Er geldt dan echter wel nog een plicht voor een testbewijs, volledige vaccinatie of bewijs van herstel. De uitzonderingen daarop zijn transport en beroepsmatige grenspendelaars of grenspendelaars voor studie (die moeten iedere 72 uur testen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8PckcOH-Ai2ynDg7dcJHF3OS6Ug=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ktLHhUwGhIpHqCfC4NS7F0nX.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1W8oTQwKTiuPQ_Ii57b-3RPfqTk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5LXspzSOyjBsg908mudCFugt.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
daanb14 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:29:
[...]

Voor info over dit onderwerp kun je vaak goed kijken op land.nrw/corona (als je prima Duits kan). Daar staat nu dat er geen meldplicht geldt voor grensverkeer < 24, familiebezoek < 72 uur en doorreizen. Er geldt dan echter wel nog een plicht voor een testbewijs, volledige vaccinatie of bewijs van herstel. De uitzonderingen daarop zijn transport en beroepsmatige grenspendelaars of grenspendelaars voor studie (die moeten iedere 72 uur testen).

[Afbeelding][Afbeelding]
Wat greatgonzo van plan is, lijkt me geen grensverkeer/pendelaars, transport of familiebezoek, maar transit-verkeer (Durchreisende), daarvoor gelden heel weinig regels (in elk geval is er geen registratie of test of quarantaine nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:02
alexbl69 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:20:
[...]

8)7

Werd het door een Cyborg bekeken of zo?
Ha een Terminatrix O+

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:34:
[...]

Wat greatgonzo van plan is, lijkt me geen grensverkeer/pendelaars, transport of familiebezoek, maar transit-verkeer (Durchreisende), daarvoor gelden heel weinig regels (in elk geval is er geen registratie of test of quarantaine nodig).
Technisch gezien is het inderdaad een doorreis dus registratie en quarantaine zijn niet nodig. [snip]voorheen incorrect, zie: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/68182236 [/snip]

[ Voor 15% gewijzigd door Cid Highwind op 27-07-2021 16:18 . Reden: Correctuur ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Katseviool
  • Laatst online: 11-09 16:59
PEBKAC schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:49:
[...]

En ze praten beter Engels dan de Oostenrijkers, Duitsers, Fransen etc.

Waar zit je in Slovenië? wij zijn er namelijk vorig jaar geweest.
offtopic:
Wij zijn begonnen bij Blet, morgen Ljubljana voor paar dagen, dan de Vipava vallei om dan te eindigen in de Soča vallei met Tolmin & Most na Soči :) Het land is gelukkig overzichtelijk. Waar zaten jullie?

Ze hebben hier trouwens sinds maandag nieuwe regels. Ze moeten officieel vragen om een vaccinatie- of testbewijs om binnen te zitten. Terras niks nodig dus met dit weer zit iedereen toch lekker buiten :)

Gele boekje accepteren ze hier trouwens - 7 dagen na tweede Pfizer is al volledig gevaccineerd.

[ Voor 26% gewijzigd door ZieMaar! op 27-07-2021 16:10 . Reden: niet slowchatten aub ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Cid Highwind schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:09:
[...]

Technisch gezien is het inderdaad een doorreis dus registratie en quarantaine zijn niet nodig. Maar je bent echter niet bevrijd van het bij je moeten hebben van een negatief testbewijs, of bewijs van volledige vaccinatie.
Die regel ben ik nog niet tegengekomen, waar lees je die?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:12
Katseviool schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:13:
[...]

Wij zijn begonnen bij Blet...
Neem aan dat je het meer Bled bedoeld, of is er nog een ander mooie toeristische plek die ik nog niet ken?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:40:
En maximaal voor twee dagen levensmiddelen, vanwege corona verplicht elke dag uit eten... 8)

Vergeet het bijna, kledingwinkels! Dat zijn echte besmettingshaarden, dus in dat leuke stadje zijn die no-go evenals winkels met zinloze prullaria. Los daarvan elk half uur de keel ontsmetten met minimaal 5% alcoholoplossing...

Alleen samen krijgen we corona onder controle

[ Voor 27% gewijzigd door hoevenpe op 27-07-2021 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:24
Cid Highwind schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:09:
[...]

Technisch gezien is het inderdaad een doorreis dus registratie en quarantaine zijn niet nodig. Maar je bent echter niet bevrijd van het bij je moeten hebben van een negatief testbewijs, of bewijs van volledige vaccinatie.
Dit klopt niet, er zijn geen restricties voor doorreizigers door Duitsland, dus geen testbewijs of bewijs van vaccinatie nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 09:50

P-ter

...

Hi-Sintar schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:56:
[...]

Dit klopt niet, er zijn geen restricties voor doorreizigers door Duitsland, dus geen testbewijs of bewijs van vaccinatie nodig.
De uitzondering voor doorreizigers is dat ze geen registratieplicht en geen quarantaineplicht hebben. De testplicht (te vervangen door een vaccinatiebewijs of bewijs van herstel van Corona) geldt voor alle reizigers (ook de doorreizigers) als ze ergens in de afgelopen 10 dagen in een hoog risicogebied zijn geweest. Dit noemen ze in het Duits 'Nachweispflicht'. Hieronder een stukje uit de inreis verordening van Duitsland (in het Engels).

(1) In the following cases, persons over the age of six years must be in possession of proof of testing, proof of recovery
or proof of vaccination upon entry into the Federal Republic of Germany:
1. If they have at any time within the last 10 days prior to entry stayed in an area which is classified as a high-incidence
area at the time of their entry

https://www.bundesgesundh...onsolidiert_EN_210721.pdf

[ Voor 3% gewijzigd door P-ter op 27-07-2021 15:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
P-ter schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:30:
[...]

De uitzondering voor doorreizigers is dat ze geen registratieplicht en geen quarantaineplicht hebben. De testplicht (te vervangen door een vaccinatiebewijs of bewijs van herstel van Corona) geldt voor alle reizigers (ook de doorreizigers) als ze ergens in de afgelopen 10 dagen in een hoog risicogebied zijn geweest. Dit noemen ze in het Duits 'Nachweisepflicht'. Hieronder een stukje uit de inreis verordening van duitsland (in het Engels).

(1) In the following cases, persons over the age of six years must be in possession of proof of testing, proof of recovery
1. If they have at any time within the last 10 days prior to entry stayed in an area which is classified as a high-incidence

Bijna, en het is bijzonder lastig opgeschreven, maar iets verder daaronder (in section 6, subsection 3) staat met betrekking tot section 5:
Sentence 1 no. 1 does not apply to persons referred to in subsection (1) sentence 1 nos. 1, 2 and 4.
"Subsection (1) sentence 1 no. 2" is de uitzondering voor mensen op doorreis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
P-ter schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:30:
[...]

De uitzondering voor doorreizigers is dat ze geen registratieplicht en geen quarantaineplicht hebben. De testplicht (te vervangen door een vaccinatiebewijs of bewijs van herstel van Corona) geldt voor alle reizigers (ook de doorreizigers) als ze ergens in de afgelopen 10 dagen in een hoog risicogebied zijn geweest. Dit noemen ze in het Duits 'Nachweispflicht'. Hieronder een stukje uit de inreis verordening van Duitsland (in het Engels).

Dit is het schema op de website van de Nederlandse overheid:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QKeX_gz9j8mv9cropqUoBsDMchk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JJ3TMATdpNTU37SyGzO7uG4I.jpg?f=fotoalbum_large

Bron: https://www.nederlandwere...sadvies#anker-coronavirus

Dit gaat dus om de situatie vanaf 27 juli. Ik ga hier vanuit en mijn vrouw (1x Pfizer) en dochter (6jr) laten zich niet testen op doorreis door Duitsland. Als het goed is zijn wij binnen 10 uur Duitsland uit. Ik ben zelf volledig gevaccineerd > 14 dagen. Het zal wel loslopen als zelfs de Nederlandse overheid vermeld dat een test voor doorreis niet noodzakelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:43:
[...]

Bijna, en het is bijzonder lastig opgeschreven, maar iets verder daaronder (in section 6, subsection 3) staat met betrekking tot section 5:

[...]

Dankje, fijn om duidelijkheid te hebben 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Hi-Sintar schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:46:
Het zal wel loslopen als zelfs de Nederlandse overheid vermeld dat een test voor doorreis niet noodzakelijk is?
Uiteraard mag je hopen dat de informatie van onze overheid klopt en up-to-date is (en voor zover ik heb gekeken, klopt deze tabel), maar er verandert zo veel zo snel, dat dat niet altijd houdbaar is.

En uiteindelijk zal het - als puntje bij paaltje komt - de Duitse overheid worst wezen hoe de Nederlandse overheid de Duitse regels uitlegt/opschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter
  • Laatst online: 12-09 09:50

P-ter

...

[...]

[...]

Het staat er inderdaad wel lastig. Ik las dat de personen onder 1,2 en 4 mits een goede reden een uitzondering konden krijgen. Maar je kunt het ook lezen als de personen onder 1,2 en 4 én mensen met een uitzondering.

Sentence 1 no. 1 does not apply to persons referred to in subsection (1) sentence 1 nos. 1, 2 and 4 and other
persons for whom the competent authority has, in justified individual cases, granted an exemption where there is
good reason to do so

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
P-ter schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:51:
[...]

Het staat er inderdaad wel lastig. Ik las dat de personen onder 1,2 en 4 mits een goede reden een uitzondering konden krijgen. Maar je kunt het ook lezen als de personen onder 1,2 en 4 én mensen met een uitzondering.

Sentence 1 no. 1 does not apply to persons referred to in subsection (1) sentence 1 nos. 1, 2 and 4 and other
persons for whom the competent authority has, in justified individual cases, granted an exemption where there is
good reason to do so
Ja, zo lees ik hem wel (personen uit groep 1, 2 of 4 en los daarvan individuele uitzonderingen). De lezing dat er alleen individuele uitzonderingen gemaakt kunnen worden voor mensen uit die groepen 1, 2 of 4, vind ik niet erg waarschijnlijk, vooral vanwege "other persons", wat ik interpreteer als anders dan personen uit de al genoemde groepen 1,2 en 4.

[ Voor 24% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 27-07-2021 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
[...]

[...]

Hartelijk dank voor de verduidelijking, ik pas mijn post ook direct even aan, verkeerde of verwarrend informatie is niemand bij gediend.

En je hebt gelijk dat het echt met de vele indents en niet altijd even duidelijk hierarchisch weergegeven secties behoorlijk verwarrend werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:46
Wacht, op die website van de overheid staat het volgende:
https://www.nederlandwere...sadvies#anker-coronavirus
In Duitsland moet elke reiziger vanaf 6 jaar die geen bewijs van vaccinatie of herstel heeft bij aankomst onmiddellijk in quarantaine.
Maar op de NOS staat het volgende:
https://nos.nl/artikel/23...uitsland-vanuit-nederland
De aanpassing betekent dat reizigers vanuit Nederland vijf dagen in quarantaine moeten als ze niet volledig zijn gevaccineerd. Dat geldt ook voor kinderen jonger dan zes jaar.
Dit spreekt elkaar toch tegen of wat?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:52
Het staat er allemaal heel vaag maar uiteindelijk is er geen haan die er naar kraait. Vandaag zonder problemen ingecheckt in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:51
En stel, dat je een dagtrip maakt naar Duitsland? Valt dat onder grensverkeer? Dus niet op doorreis, geen familiebezoek, geen woon-werk verkeer, maar gewoon een dagje uit de natuur in... ?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slurf1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 13:05
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:31:
En stel, dat je een dagtrip maakt naar Duitsland? Valt dat onder grensverkeer? Dus niet op doorreis, geen familiebezoek, geen woon-werk verkeer, maar gewoon een dagje uit de natuur in... ?
Dat valt onder grensverkeer <24h zonder verplichtingen/registratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Slurf1 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:36:
Dat valt onder grensverkeer <24h zonder verplichtingen/registratie.
Bijna, de uitzondering op het bij je hebben van een vaccinatie-, herstel- of test-bewijs geldt dan weer niet, als je niet op doorreis bent (als je bijv. zoals in dit geval, in Duitsland gaat recreëren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
evleerdam schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:24:
Dat spreekt elkaar zeker tegen. De NOS heeft volgens mij gelijk in dit geval. De enige uitzondering specifiek voor kinderen onder de 6 die ik kon vinden, is op het kunnen tonen van een vaccinatie-, herstel-, of test-bewijs (die regel geldt expliciet voor personen ouder dan 6). Maar de enige manier om versneld uit quarantaine (die ook voor <=6 geldt) te mogen, is het kunnen uploaden van een vaccinatie-, herstel-, of test-bewijs, dus hoeveel verschil dat effectief maakt...

Overigens maakt het niet veel uit of de NOS of de Rijksoverheid gelijk heeft: het is onwaarschijnlijk dat kinderen onder de 6 zonder begeleiding zullen reizen en de regels gelden in elk geval voor volwassenen...

[ Voor 16% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 27-07-2021 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Laatst online: 10-09 15:11
Met het oog op onze eigen vakantie in Duitsland (vertrek 17 augustus) baart het me zorgen met hoe grote vertraging die nieuwe maatregelen in werking zijn getreden. 8 juli was de eerste dag dat de dagelijkse besmettingscijfers op het niveau zaten dat hoort bij een 'Hochinzidenzgebiet' (>4930/dag). Nu, 19 dagen later, terwijl we qua dagcijfers alweer onder de grens zitten, zou mijn dochter in quarantaine moeten als we nu zouden vertrekken. Ik weet wel dat er wordt uitgegaan van weekgemiddelden, maar toch.

Zoals iemand ergens hierboven al zei, vakantie zou een moment van ontspanning moeten zijn, maar op deze manier...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Upquark schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:03:
Zoals iemand ergens hierboven al zei, vakantie zou een moment van ontspanning moeten zijn, maar op deze manier...?
Moet je om te kunnen ontspannen persé naar Duitsland dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:16

-tom-562

Oliesjeik

Met het oog op onze eigen vakantie in Duitsland (vertrek 17 augustus) baart het me zorgen met hoe grote vertraging die nieuwe maatregelen in werking zijn getreden. 8 juli was de eerste dag dat de dagelijkse besmettingscijfers op het niveau zaten dat hoort bij een 'Hochinzidenzgebiet' (>4930/dag). Nu, 19 dagen later, terwijl we qua dagcijfers alweer onder de grens zitten, zou mijn dochter in quarantaine moeten als we nu zouden vertrekken. Ik weet wel dat er wordt uitgegaan van weekgemiddelden, maar toch.

Je had ook in Nederland op vakantie kunnen gaan? Dat is het risico wat je genomen hebt met het boeken van een vakantie naar het buitenland :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:04:
[...]

Moet je om te kunnen ontspannen persé naar Duitsland dan?
Vakantie staat voor mij wel gelijk aan buitenland ja. Ik ben immers het hele jaar al in Nederland? :P
-tom-562 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:04:
[...]

Je had ook in Nederland op vakantie kunnen gaan? Dat is het risico wat je genomen hebt met het boeken van een vakantie naar het buitenland :P
Gelukkig geen risico, annuleren kan nog steeds. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Upquark schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:11:
[...]

Vakantie staat voor mij wel gelijk aan buitenland ja. Ik ben immers het hele jaar al in Nederland? :P
Ik kan me vergissen, maar volgens mij is er ook nog meer buitenland dan Duitsland. En Nederland is ook meer dan je eigen woon- en werkplaats en de weg daartussen, maar goed, moet je natuurlijk zelf weten.

Je had ook plannen kunnen hebben gehad om lekker ontspannen een weekje in Limburg op een camping aan de Maas te gaan staan vorige week :)

Overigens acht ik de kans ook nog wel aanwezig dat onze "Hochinzidenz"-status er nog weer af gaat voor jij vertrekt.

[ Voor 9% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 27-07-2021 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:56:
[...]

Dat spreekt elkaar zeker tegen. De NOS heeft volgens mij gelijk in dit geval. De enige uitzondering specifiek voor kinderen onder de 6 die ik kon vinden, is op het kunnen tonen van een vaccinatie-, herstel-, of test-bewijs (die regel geldt expliciet voor personen ouder dan 6). Maar de enige manier om versneld uit quarantaine (die ook voor <=6 geldt) te mogen, is het kunnen uploaden van een vaccinatie-, herstel-, of test-bewijs, dus hoeveel verschil dat effectief maakt...

Overigens maakt het niet veel uit of de NOS of de Rijksoverheid gelijk heeft: het is onwaarschijnlijk dat kinderen onder de 6 zonder begeleiding zullen reizen en de regels gelden in elk geval voor volwassenen...
Maakt zeker wel uit lijkt me. Wat als 2 volledig gevaccineerde ouders naar Duitsland op vakantie gaan, met een kind van onder de 6. Volgens de NOS moet het kind moet dus in quarantaine, ouders niet. Volgens de NL overheid hoeft niemand in quarantaine.

Volgens mij zitten de cijfers nog steeds in het hoog risico gebied: afgelopen 7 dagen waren er 214 besmettingen per 100.000 inwoners. Dat is boven de 200, dus hoog risico gebied.

Die grens van 200 kan je hier lezen:

https://www.rki.de/DE/Con...df?__blob=publicationFile

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:16

-tom-562

Oliesjeik

Upquark schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:11:
[...]

[...]

Gelukkig geen risico, annuleren kan nog steeds. ;)
Voor mij normaal gesproken ook, maar in deze situatie heb ik totaal geen zin in gezeik (ook niet in annuleren, daar schiet je ook niks mee op, want alles in Nederland zit inmiddels ook vol en/of onbetaalbaar :P), zeker niet met een kleintje van 2 jaar oud :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
evleerdam schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:22:
[...]

Maakt zeker wel uit lijkt me. Wat als 2 volledig gevaccineerde ouders naar Duitsland op vakantie gaan, met een kind van onder de 6. Volgens de NOS moet het kind moet dus in quarantaine, ouders niet. Volgens de NL overheid hoeft niemand in quarantaine.
Ah ja, met volledig gevaccineerde ouders ben je door het kind wel de sjaak ja (voor tenminste 5 dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
martwoutnl schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:57:
[...]

Waar zit je? Var of Alpes-Maritimes? En hoe is het dagelijkse leven daar? Veel mondkapjes?

@TommyGun

[...]

Zwitserland zou je sneller verwachten gezien de douane versus of je de sticker hebt. Ben je via Basel gegaan?
Mondkapjes alleen in openbare gelegenheden binnen, maar een café aan het water bijvoorbeeld niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
[...]

Nee ik stond aan de andere kant van het water, minder goede plek maar wel zonder mensen om me heen.

Maar die Fransen doen er zelf 0 aan, ook niet in een supermarkt waar iedereen hutje mutje staat en loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:53
Weet iemand hoe de andere landen naar Nederland kijken nu die alles op geel of groen zet? Het is imo toch een voorbeeld stellen dat we Europa zijn en dat Delta overal is en niet bij de grens stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
AMARONE schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:43:
Weet iemand hoe de andere landen naar Nederland kijken nu die alles op geel of groen zet? Het is imo toch een voorbeeld stellen dat we Europa zijn en dat Delta overal is en niet bij de grens stopt.
Even terugscrollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 17:07
Donderdag gaan wij met z'n 4en naar Berlijn. Als ouders zijn we volledig gevaccineerd. Kinderen hebben een bewijs van herstel (geluk bij een ongeluk dus).
Ik had me gisteren via https://einreiseanmeldung.de/ aangemeld. Kon ook een PDF ter bevestiging downloaden. Hier heb ik ook de qr Codes geupload.
Heb vandaag email van Berlijnse Gesundheitsamt. Lijkt op een standaard email, dat we in quarantaine moeten omdat we uit een hoog risico gebied komen, tenzij we bewijs van herstel vaccinatie hebben. En dat dit geupload moet zijn. Dit heb ik dus al gedaan. Gevalletje iets misgegaan of gevalletje avg, dat ze dat niet kunnen inzien?
Iemand anders ook dit meegemaakt en nog problemen hiervan ondervonden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vTzNtdodKRNEehC7ngDk9-cL_sk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SxC3xr5Nn2sa4BdLl6R7jA68.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door SolarOrbiter op 27-07-2021 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Laatst online: 11-09 16:59
hoevenpe schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:50:
[...]

Neem aan dat je het meer Bled bedoeld, of is er nog een ander mooie toeristische plek die ik nog niet ken?
Klopt! Ik bedoelde natuurlijk Bled :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
evleerdam schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:22:
[...]

[...]

Volgens mij zitten de cijfers nog steeds in het hoog risico gebied: afgelopen 7 dagen waren er 214 besmettingen per 100.000 inwoners. Dat is boven de 200, dus hoog risico gebied.

Die grens van 200 kan je hier lezen:

https://www.rki.de/DE/Con...df?__blob=publicationFile
Bedankt, maar dat was mij bekend, omgerekend komt dat neer op 4930 besmettingen per dag. Daar zitten we momenteel al weer onder, dus het lijkt goed te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:41
Momenteel zit ik in Oostenrijk. Ik reis door naar Italië. Daarvoor heb ik opnieuw een negatieve antigeen test nodig. Het enige testcentrum in de buurt stuurt een sms met uitslag.
Krijg ik hier op aankomst geen problemen mee? Dit kan niet ingelezen worden met de QR app tenslotte.

Voor de duidelijkheid, het is een officieel testcentrum van de overheid.

[ Voor 11% gewijzigd door Fuujii op 27-07-2021 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Afgezien van de mondkapjes (die vrijwel iedereen verkeerd gebruikt - neus eruit bijv of af doen voor een selfie) is er verder weinig te merken van maatregelen in Italië. Sowieso bijzonder dat je hier maar 1m afstand hoeft te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 18:09
Fuujii schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:18:
Momenteel zit ik in Oostenrijk. Ik reis door naar Italië. Daarvoor heb ik opnieuw een negatieve antigeen test nodig. Het enige testcentrum in de buurt stuurt een sms met uitslag.
Krijg ik hier op aankomst geen problemen mee? Dit kan niet ingelezen worden met de QR app tenslotte.

Voor de duidelijkheid, het is een officieel testcentrum van de overheid.
Een week in Oostenrijk verbleven en toen met negatieve test (met SMS) doorgereden naar Italië. Bij de camping werd onze temperatuur opgemeten, maar niet gevraagd naar onze testuitslag.

De link in de SMS bevat een QR code en een pdf met alle informatie over de persoon die getest is. Wij hebben dit als voldoende beschouwd en zijn gaan rijden. Let op n=1.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
evleerdam schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:24:
Wacht, op die website van de overheid staat het volgende:
https://www.nederlandwere...sadvies#anker-coronavirus

[...]

Maar op de NOS staat het volgende:
https://nos.nl/artikel/23...uitsland-vanuit-nederland

[...]

Wat nieuwssites zeggen of de NL overheid is irrelevant. De enige goede bron is de Duitse overheid. En dan bij voorkeur de originele Duitse tekst. Daarbij moet goed gekeken worden wat de hoofdregeling is en wat aanvullende info want de grens van 6 jaar zie ik op sommige plekken wel en andere niet, maar dat hoeft niet per se tegenstrijdig te zijn.

* Rukapul ergert zich groen en geel aan 1) herverpakkers van informatie die niet linken naar de authoratieve bron, en 2) ongedateerde informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:56:
[...]

Rukapul schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 00:08:
[...]

Wat nieuwssites zeggen of de NL overheid is irrelevant. De enige goede bron is de Duitse overheid. En dan bij voorkeur de originele Duitse tekst. Daarbij moet goed gekeken worden wat de hoofdregeling is en wat aanvullende info want de grens van 6 jaar zie ik op sommige plekken wel en andere niet, maar dat hoeft niet per se tegenstrijdig te zijn.

* Rukapul ergert zich groen en geel aan 1) herverpakkers van informatie die niet linken naar de authoratieve bron, en 2) ongedateerde informatie.
Ik geef jullie groot gelijk dat de Duitse overheidsbron de enige bron moet zijn zoals ook in TS benoemt.

Ik wil echter ook opmerkingen dat deze incorrecte informatie van bijvoorbeeld RTL nieuws zowel online - 26 juli, laatste update 27 juli als in de uitzending - 27 juli half acht journaal van gisteravond note bene met de Duitse verslaggever voor onnodige verwarring zorgt. Gelukkig hebben de ANWB, Nederlandwereldwijd (NL overheid) en NOS de zaakjes (soms) beter op orde want ook de overheid had eerder geen actuele informatie zoals ze zelf ook toegaven, maar punt blijft inderdaad dat de bron altijd leading is.

[ Voor 10% gewijzigd door funrider op 28-07-2021 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

funrider schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:16:
[...]

[...]

Ik geef jullie groot gelijk dat de Duitse overheidsbron de enige bron moet zijn zoals ook in TS benoemt.

Ik wil echter ook opmerkingen dat deze incorrecte informatie van bijvoorbeeld RTL nieuws zowel online als in de uitzending van gisteravond note bene met de Duitse verslaggever voor onnodige verwarring zorgt. Gelukkig hebben de ANWB, Nederlandwereldwijd (NL overheid) en NOS de zaakjes beter op orde, maar punt blijft inderdaad dat de bron altijd leading is.
Tsjah, ik vind dat nederlandwereldwijd ook inconsequent is.

Het reisadvies voor de VS:
Alleen Amerikaanse staatsburgers, ingezetenen van de Verenigde Staten die een permanente geldige verblijfsvergunning voor de Verenigde Staten hebben (‘green card holder’) en in bepaalde gevallen hun directe familieleden, diplomaten of stafleden van internationale organisaties mogen de Verenigde Staten van Amerika inreizen. Ook voor studenten die gaan studeren aan een Amerikaanse instelling is inreizen beperkt mogelijk. Toeristische reizen zijn niet mogelijk.
Dat valt m.i. gewoon onder 'alleen noodzakelijke reizen mogelijk' en dus oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 10-09 07:50
MikeyMan schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:22:
[...]

[...]

Dat valt m.i. gewoon onder 'alleen noodzakelijke reizen mogelijk' en dus oranje.
Vind het alleen nog wel maf dat die vader en zoon vorige week wel de US in mochten voor die Blue Origin trip. Maar misschien dat voor prive jets andere regels gelden. Was in principe ook "toerisme".

Hier in Frankrijk gisteren de passe sanitaire mogen zien. Ja er stond een mannetje bij een museum, maar of ie nou echt keek of mijn QR groen was. Restaurants werd er ook amper gekeken.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:22:

De kleurcodes zijn dan ook niet gebaseerd op de (inreis-)regels in een land of wat er in de praktijk mogelijk is, maar enkel op de risico's die je daar loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wij zijn gister door Duitsland naar Denemarken gereden. Ging prima, bij de Deense grenscontrole even de QR moeten laten zien, werd niet gescand though :')

Hebben ze daar niet net zo’n makkelijke app als ons? In NL is het gewoon coronascan downloaden en je krijgt op de QR’s een rood of groen vinkje.

Denk dat we het in NL maar weer goed voor elkaar hebben vergeleken veel andere landen :Y)

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Jawel, daar hebben ze een app, die heet Coronapas

(Nou, wat hebben wij t goed in elkaar in NL? lekker donkerrood kleuren)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 17:07
voor iwe het interesseert (zie ook mijn vorige bericht)..

ik heb voor de zekerheid nog gebeld met de Berlin gesundheidsambte. Zij geven ook aan dat het een standaard email is. Zo lang je maar het bewijs hebt ge-upload, is het Oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:04
Op grond van de besmettingscijfers op het coronadashboard kom ik nu op een gemiddelde van totaal 200 besmettingen per 100.000 inwoners over de afgelopen 7 dagen.
Ben heel benieuwd welke kleur NL morgen krijgt op de europese besmettingskaart en wat het besluit van Duitsland vrijdag a.s. gaat worden.

Op basis van deze kaart én eigen overwegingen van de autoriteiten daar rolt er besluit uit. Zou mooi zijn als de quarantaine bij aankomst verleden tijd is!

Vrijdag vertrekken we naar Duitsland....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Cranberry schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:37:
Op grond van de besmettingscijfers op het coronadashboard kom ik nu op een gemiddelde van totaal 200 besmettingen per 100.000 inwoners over de afgelopen 7 dagen.
Ben heel benieuwd welke kleur NL morgen krijgt op de europese besmettingskaart en wat het besluit van Duitsland vrijdag a.s. gaat worden.

Op basis van deze kaart én eigen overwegingen van de autoriteiten daar rolt er besluit uit. Zou mooi zijn als de quarantaine bij aankomst verleden tijd is!

ECDC kijkt toch naar 14 dagen per 100.000? En vandaag waren niet alle besmettingen binnen (storing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam

Ik betwijfel of de kleur al omlaag gaat. Besmettingscijfers zijn niet compleet:

Door een ICT-probleem bij de GGD heeft het RIVM niet alle meldingen ontvangen. Het dagcijfer van vandaag is daardoor niet compleet. In werkelijkheid ligt het cijfer hoger. Dit zal worden gecorrigeerd in de cijfers van de komende dagen, die daardoor hoger zullen uitvallen.

Wellicht dat we alsnog onder de 200 besmettingen per 100.000 inwoners zakken, maar dan nog betwijfel ik of die kleur direct aangepast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
martwoutnl schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:51:
[...]

ECDC kijkt toch naar 14 dagen per 100.000? En vandaag waren niet alle besmettingen binnen (storing).
Duitsland kijkt in eerste instantie naar besmettingen van de afgelopen 7 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 22:14
Ik leest in de (recente) posts in dit topic voornamelijk mensen die naar Italië afreizen met de auto. Daarvoor begrijp ik dat als je volledig gevaccineerd bent de QR code voldoende is, dus geen PCR/Antigeen test te moeten doen.

Ik vlieg echter volgende week die kant op en nu kreeg ik net een KLM waar je een check kunt doen welke maatregelen er gelden voor het land wat je bezoekt. En tot mijn verbazing wordt er in die checklist niet gerept over vaccinatie, maar alleen dat je een PCR/Antigeen test moet kunnen aantonen (niet ouder dan 48h).

Het gaat om deze website: https://klm.traveldoc.aero/results

Dit is het resultaat als ik de beide vliegvelden invoer met de bijbehorende data:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ccl4unk00gSJ1tk86ciExaS15KM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wGQScY2y42OkiXXdRxpZ7aGi.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5p0PsuKJsyZmycIN32FTYhPC4ow=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ewpLvFRmwX5FnxTZmWrLfrs4.png?f=fotoalbum_large

Ik snap er even niets meer van. De EU website geeft aan dat ik met volledige vaccinatie gewoon welkom ben, evenals de ANWB website. Maar KLM is dus de enige die hier van afwijkt. Gelden er voor vluchten andere regels dan voor afreizen met de auto? Lijkt me persoonlijk heel sterk? Iemand met ervaring?

[ Voor 84% gewijzigd door spokje op 28-07-2021 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
evleerdam schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:53:
[...]

Duitsland kijkt in eerste instantie naar besmettingen van de afgelopen 7 dagen.
Bedankt voor de toelichting. Het zou me trouwens verbazen als Duitsland nu al gaat aanpassen. De huidige wijziging is net deze week ingegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
martwoutnl schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:05:
[...]

Bedankt voor de toelichting. Het zou me trouwens verbazen als Duitsland nu al gaat aanpassen. De huidige wijziging is net deze week ingegaan.
Lijkt mij ook niet. Op 11 juli gingen we al boven de 200 besmettingen per 100.000 en de nieuwe maatregelen zijn pas 23 juli aangekondigd. Daar zit al ruim 10 dagen tussen, dus ik verwacht ook pas op z'n vroegst een aanpassing eind volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:04
martwoutnl schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:05:
[...]

Dat is de ene kant. Aan de andere kant zou het ook goed kunnen zijn dat ze toch wel gaan aanpassen. Ik denk dat men juist wekelijks een afweging maakt om adequaat te kunnen reageren. Het is inmiddels overduidelijk dat we qua besmettingen hier onmiskenbaar de trend naar beneden goed te pakken hebben.
Dan zou men wellicht kunnen besluiten om de teugels weer iets te laten vieren.
Het is natuurlijk wel zo dat Duitsland erg gericht is op voorkomen van het oplopen van besmettingen en ze economisch veel minder hard geraakt worden door minder toeristen, zodat ze adequater verscherpen dan versoepelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:41
Roodey schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 23:48:
[...]

Een week in Oostenrijk verbleven en toen met negatieve test (met SMS) doorgereden naar Italië. Bij de camping werd onze temperatuur opgemeten, maar niet gevraagd naar onze testuitslag.

De link in de SMS bevat een QR code en een pdf met alle informatie over de persoon die getest is. Wij hebben dit als voldoende beschouwd en zijn gaan rijden. Let op n=1.
Dank je wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Cranberry schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:15:
[...]

Dat is de ene kant. Aan de andere kant zou het ook goed kunnen zijn dat ze toch wel gaan aanpassen. Ik denk dat men juist wekelijks een afweging maakt om adequaat te kunnen reageren. Het is inmiddels overduidelijk dat we qua besmettingen hier onmiskenbaar de trend naar beneden goed te pakken hebben.
Dan zou men wellicht kunnen besluiten om de teugels weer iets te laten vieren.
Het is natuurlijk wel zo dat Duitsland erg gericht is op voorkomen van het oplopen van besmettingen en ze economisch veel minder hard geraakt worden door minder toeristen, zodat ze adequater verscherpen dan versoepelen.
Maar als ze al nu besluiten, gaat dat nooit deze week meer in. Zal op zijn vroegst dan komende week ingaan. Vorig besluit werd ook pas een week later van kracht. Persoonlijk denk ik dat Duitsland eerst nog even afwacht of de daling onder 200 goed doorzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik plof zojuist op de bank na een heerlijke vakantie in de Vendee in Frankrijk. Nergens, zowel op heen- als terugreis een controle gehad. Alleen bij inreizen bij de eerste peage een dounier gezien die leek te controleren. Ik ben blij dat ik mijn vakantie hier niet voor heb laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

spokje schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:55:
Ik leest in de (recente) posts in dit topic voornamelijk mensen die naar Italië afreizen met de auto. Daarvoor begrijp ik dat als je volledig gevaccineerd bent de QR code voldoende is, dus geen PCR/Antigeen test te moeten doen.

Ik vlieg echter volgende week die kant op en nu kreeg ik net een KLM waar je een check kunt doen welke maatregelen er gelden voor het land wat je bezoekt. En tot mijn verbazing wordt er in die checklist niet gerept over vaccinatie, maar alleen dat je een PCR/Antigeen test moet kunnen aantonen (niet ouder dan 48h).

Het gaat om deze website: https://klm.traveldoc.aero/results

Dit is het resultaat als ik de beide vliegvelden invoer met de bijbehorende data:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik snap er even niets meer van. De EU website geeft aan dat ik met volledige vaccinatie gewoon welkom ben, evenals de ANWB website. Maar KLM is dus de enige die hier van afwijkt. Gelden er voor vluchten andere regels dan voor afreizen met de auto? Lijkt me persoonlijk heel sterk? Iemand met ervaring?
Ik had (nu bijna twee weken in Italië) alleen op Schiphol dat we de Corona-check met bewijs van (volledige) vaccinatie moest laten zien + het bewijs van de ingevulde euPLf (of zoiets). Ik ben niet aanvullend getest oid.
Verder nergens iets te hoeven laten zien tot dusver. Één keer was er een restaurant met temperatuurcheck die actief gebruikt/gehandhaafd werd. Verder uiteraard wel in alle openbare binnengelegenheden mondkapjesplicht.

Verder was die site van KLM de enige die specifiek aangeeft dat er op de luchthavens en tijdens de vlucht een “surgical” mask moet worden gedragen.

Disclaimer: ik weet niet of de regels inmiddels zijn aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Heb je kinderen en zo ja, hoe heb je dat geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Laatst online: 01-09 11:14
Morgen reizen wij af naar Italië en wij hadden daarbij een overnachting in Freiburg gepland staan.

Na contact met de ANWB over eventuele quarantaine-eisen in Duitsland meldden zij dat een overnachting onderweg, ook al is het er maar één, deze tot de quarantaine-verplichting van 10 dagen (met negatieve test in te korten tot 5 dagen) voor onze zoon van 8 zou leiden.

Hierna hebben we het hotel in Freiburg zelf gebeld en zij bevestigen dit. Een reiziger uit een hoog-risico gebied is verplicht bij overnachting tot quarantaine van minimaal 5 dagen. Het hotel zelf was heel coulant en gaven aan dat de reeds overgemaakte gelden teruggeboekt zullen worden.

We reizen nu via Mulhouse, Frankrijk.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Pagina: 1 ... 14 ... 29 Laatste

Let op:
We bespreken hier alleen de maatregelen ed binnen vakantielanden. We gaan niet bespreken of het beleid deugt (dat kan ergens anders), of je de toegangseisen kan vermijden (dat kan nergens anders) en we gaan ook niet slowchatten.

Klagen over maatregelen of over annuleringen is ook offtopic,