Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arthas schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:24:
Morgen reizen wij af naar Italië en wij hadden daarbij een overnachting in Freiburg gepland staan.

Na contact met de ANWB over eventuele quarantaine-eisen in Duitsland meldden zij dat een overnachting onderweg, ook al is het er maar één, deze tot de quarantaine-verplichting van 10 dagen (met negatieve test in te korten tot 5 dagen) voor onze zoon van 8 zou leiden.

Hierna hebben we het hotel in Freiburg zelf gebeld en zij bevestigen dit. Een reiziger uit een hoog-risico gebied is verplicht bij overnachting tot quarantaine van minimaal 5 dagen. Het hotel zelf was heel coulant en gaven aan dat de reeds overgemaakte gelden teruggeboekt zullen worden.

We reizen nu via Mulhouse, Frankrijk.
ga zelf niet via Duitsland, daarom een hypothetische vraag die voor anderen wellicht wel reëel is: als je een tussenovernachting boekt en in overleg met hotel direct naar je kamer gaat (meestal bij tussenovernachting, slapen, ontbijten en weer door), daar je ontbijt nuttigt en weer doorgaat , valt dat dat binnen de regels? Je hebt dan quarantaine op je kamer en gaat de volgende dag in je eigen blikken bubble weer verder.

gaat dus nadrukkelijk om mensen met vaccinatie/negatieve test op zak en is ook geenszins bedoeld om regels te omzeilen of tegen de geest van de regels te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:48:
[...]

ga zelf niet via Duitsland, daarom een hypothetische vraag die voor anderen wellicht wel reëel is: als je een tussenovernachting boekt en in overleg met hotel direct naar je kamer gaat (meestal bij tussenovernachting, slapen, ontbijten en weer door), daar je ontbijt nuttigt en weer doorgaat , valt dat dat binnen de regels? Je hebt dan quarantaine op je kamer en gaat de volgende dag in je eigen blikken bubble weer verder.

gaat dus nadrukkelijk om mensen met vaccinatie/negatieve test op zak en is ook geenszins bedoeld om regels te omzeilen of tegen de geest van de regels te handelen.
Zie de post boven je: nee dus.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:29
Morgen reizen wij af naar Italië en wij hadden daarbij een overnachting in Freiburg gepland staan.

Na contact met de ANWB over eventuele quarantaine-eisen in Duitsland meldden zij dat een overnachting onderweg, ook al is het er maar één, deze tot de quarantaine-verplichting van 10 dagen (met negatieve test in te korten tot 5 dagen) voor onze zoon van 8 zou leiden.

Hierna hebben we het hotel in Freiburg zelf gebeld en zij bevestigen dit. Een reiziger uit een hoog-risico gebied is verplicht bij overnachting tot quarantaine van minimaal 5 dagen. Het hotel zelf was heel coulant en gaven aan dat de reeds overgemaakte gelden teruggeboekt zullen worden.

Dit soort situaties is dus exemplarisch waarom de burgerlijke ongehoorzaamheid aangaande sommige maatregelen zo toeneemt.

Wat heeft het in vredesnaam voor zin dat iemand die op doorreis is door je land en maar 1 keer wil overnachten 5 of 10 dagen in datzelfde land in quarantaine moet?

Wees dan reëel en sluit simpelweg je grenzen, want dit slaat helemaal nergens op.

Er worden momenteel allerhande hele strenge regels geïmplementeerd waarvan de autoriteiten op voorhand weten dat ze niet te controleren zijn. Gecombineerd met het feit dat men tegelijkertijd niet overweegt de grenzen te sluiten betekent dat in mijn ogen enkel dat al die overtredingen simpelweg gedoogd zullen worden.

Precies de ervaringen van heel veel reizigers die hun ervaringen in dit topic gepost hebben. En het strookt ook met mijn eigen ervaringen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herko_ter_Horst schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:50:
[...]

Zie de post boven je: nee dus.
nu beter gelezen, begrijp wat er staat, maar lijkt me erg onhandig voor mensen die al overnachting in DE geboekt hebben. Zal dus voor sommigen overnachting in ander land worden en voor anderen dan maar doorkachelen, wat ook niet geheel risicoloos is. dit als oplossingen, het beleid zelf bediscussiëren is offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 14:57

Wij rijden nog wel via Duitsland naar Italië, maar gaan net na freiburg de grens over, overnachten in Frankrijk en rijden de dag erna weer via Duitsland richting Basel.
Het slaat nergens op, maar hierdoor voldoen we wel aan de regels. En omrijden is het ook niet. We hebben een camping in Frankrijk op 10min van de Duitse autobahn.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
alexbl69 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 19:18:
[...]

Wat heeft het in vredesnaam voor zin dat iemand die op doorreis is door je land en maar 1 keer wil overnachten 5 of 10 dagen in datzelfde land in quarantaine moet?

Wees dan reëel en sluit simpelweg je grenzen, want dit slaat helemaal nergens op.
Of laat het pas ingaan als je minimaal 24 uur in een land verblijft (lees: hotel, camping etc) en niet als je alleen overnacht. Zoveel extra contacten t.o.v. stops langs de autoweg heb je niet en ontbijt/diner kan je ook afzonderen zoals op de kamer.

Via Frankrijk naar Basel is prima te doen. We gaan zelf 19-8 weg en overnachten in de Elzas (vast hotel) op weg naar Zwitserland. We doen ervoor nog een overnachting in Luxemburg (we doen het rustig aan). Enige regel daar als gevaccineerde is mondkap op als je je verplaatst. In de hartelijke bedank-mail werden we daarop gewezen en dat je de nationale regels moet volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 19:48

Slapstick

Me, myself or I

_eLMo_ schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:43:
Wij zijn gister door Duitsland naar Denemarken gereden. Ging prima, bij de Deense grenscontrole even de QR moeten laten zien, werd niet gescand though :')

Hebben ze daar niet net zo’n makkelijke app als ons? In NL is het gewoon coronascan downloaden en je krijgt op de QR’s een rood of groen vinkje.

Denk dat we het in NL maar weer goed voor elkaar hebben vergeleken veel andere landen :Y)
Dan ken je de Denen nog niet. Echt alles gaat in Denemarken in goed vertrouwen en dat werkt ook nog eens. De cijfers zijn hier ondanks het Delta virus nog betrekkelijk laag. Ik heb al een halfjaar een QR code, die is hier nog nooit gescand, maar even flashen is goed genoeg.

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 08:04
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:48:
[...]
Als je gevaccineerd bent geldt er sowieso geen quarantaine in Duitsland 🤔

Ga zelf een aantal dagen op de motor naar het Sauerland komende week. Wel een administratie hoor, vaccinatiebewijs op pdf downloaden, aanmelden op de einreise anmeldung, pdf uploaden, en het hotel vraagt ook nog een vaccinatiebewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
spokje schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:55:
Gelden er voor vluchten andere regels dan voor afreizen met de auto? Lijkt me persoonlijk heel sterk?
Lijkt me op zich niet toch niet zo heel lastig voor te stellen dat voor een vervoermiddel waar tientallen, zo niet honderden personen, mogelijk meerdere uren dicht op elkaar gepakt zitten (met slechte ventilatie) zwaardere regels gelden dan voor een gezin dat met eigen auto onderweg is.

Het gaat hier dus niet alleen om toegangseisen voor het land, maar vooral ook om de toegangseisen voor het vliegtuig (en hier staat KLM zeker niet alleen in).

[ Voor 4% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 29-07-2021 10:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik zou komende zondag naar Bulgarije vliegen voor een vakantie, maar deze kan helaas niet doorgaan.

Drie dagen geleden hebben ze de regels veranderd dat je verplicht een PCR test van max 72 uur oud bij hebt bij binnenkomst. Dat is natuurlijk geen probleem. Inmiddels hebben ze gisteren de regels wederom aangepast.

Nu moet je volledig gevaccineerd zijn én een negatieve PCR test doen. Geldig voor iedereen vanaf 12 jaar.

Dus we kunnen niet gaan, ik heb mijn 2e prik niet 14 dagen voor aankomst en mijn vriendin heeft er nog maar 1. Dus we zouden dan 10 dagen in quarantaine moeten voor onze 14 daagse vakantie. ;w Dus alle hotels gelukkig kunnen annuleren maar het heeft wel enkele honderden euro's aan vliegtickets gekost. (Terwijl we zo bewust voor een groen land hebben gekozen en zelf zo voorzichtig zijn)

Ook zuur voor alle mensen met jonge kinderen van 12 tot 16 die überhaupt nog niet gevaccineerd mogen of konden worden, je komt er simpelweg niet in. :/

Nu weet ik zelf niet zo goed wat wijsheid is. De vlucht staat nog wel gepland en we hopen dat voor de derde keer deze week de regels worden aangepast. Maar ik vrees er voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
FiXeR.nl schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:32:
Nu weet ik zelf niet zo goed wat wijsheid is. De vlucht staat nog wel gepland en we hopen dat voor de derde keer deze week de regels worden aangepast. Maar ik vrees er voor.
Nederland blijft waarschijnlijk nog rood op de ECDC-kaart die vandaag weer wordt bijgewerkt en Bulgarije volgt hetzelfde 14-daags gemiddelde, dus ik acht de kans niet heel groot dat Bulgarije z'n beleid nog gaat aanpassen voor je weg zou gaan.

Overigens betekent een groen reisadvies alleen maar dat verblijven in dat land geen/weinig risico oplevert. Het zegt niks over de eisen om het land binnen te komen.

[ Voor 13% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 29-07-2021 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

OMG dit is ook echt typisch Frans...

Om Frankrijk binnen te gaan moet je een "Déclaration sur l'Honneur" laten zien. Om dat makkelijk te maken hebben ze een site gemaakt waar je je informatie kan invullen en dan rolt daar een PDFje uit met een QR-code die je dan dus ook digitaal kunt laten zien:

https://media.interieur.g...e-plus-onze-ans-covid-19/

Het probleem is... De enige postcodes die ze accepteren zijn postcodes met vijf cijfers. Vul je een Nederlandse postcode in met vier cijfers en twee letters, dan komt er een kruisje achter te staan, mag niet. Oké, dan haal ik de letters eraf, gewoon vier cijfers, zoals in België, en bij de voorbeelden staat ook "ex: Bruxelles" dus België zou moeten kunnen... In plaats van het kruisje staat er dan een vinkje, so far so good! Maar dan druk je op de knop om een PDF te genereren en dan gebeurt er niets, de cursor verspringt naar het postcode veld. Pas als je er een getal aan toevoegt om er 5 cijfers van te maken kan je een PDF genereren.

:F

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Wij hebben contact met mensen op Sicilie ivm onze reis daar heen.
Omdat in Italie er autonome regio's zijn, gelden daar weer andere regels. Ze verwachten per 6 augustus nieuwe regels, verbonden aan een 'groen vinkje' in een app. Lijkt dezelfde kant op te gaan als Frankrijk.
Met dien verstande dat men kinderen vanaf 6 jaar vooralsnog daar ook onder laat vallen - nu nog een PCR test van max 48 uur nodig voor Italie maar ik begrijp voor Sicilie voor iedereen ook als je al gevaccineerd bent, maar dan bij aankomst.

Kortom: het wijzigt ook hier nog wel een paar keer voor we er zijn.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

FiXeR.nl schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:32:
Tijd om de annuleringsvoorwaarden in te duiken dus! Direct bij de luchtvaartmaatschappij geboekt of via een tussenpersoon?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Mx. Alba schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:05:

Om Frankrijk binnen te gaan moet je een "Déclaration sur l'Honneur" laten zien. Om dat makkelijk te maken hebben ze een site gemaakt waar je je informatie kan invullen en dan rolt daar een PDFje uit met een QR-code die je dan dus ook digitaal kunt laten zien:

Sinds wanneer is dit verplicht? ANWB en andere bronnen spreken enkel van de Ereverklaring en Vaccinatie en/of testbewijs. Is dit weer een nieuwe registratie dan? Want ben deze nog nergens tegen gekomen voor onze autovakantie naar Frankrijk volgende week.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:16

-tom-562

Oliesjeik

Het probleem is... De enige postcodes die ze accepteren zijn postcodes met vijf cijfers. Vul je een Nederlandse postcode in met vier cijfers en twee letters, dan komt er een kruisje achter te staan, mag niet. Oké, dan haal ik de letters eraf, gewoon vier cijfers, zoals in België, en bij de voorbeelden staat ook "ex: Bruxelles" dus België zou moeten kunnen... In plaats van het kruisje staat er dan een vinkje, so far so good! Maar dan druk je op de knop om een PDF te genereren en dan gebeurt er niets, de cursor verspringt naar het postcode veld. Pas als je er een getal aan toevoegt om er 5 cijfers van te maken kan je een PDF genereren.

0 ervoor zetten? :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Davidshadow13 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:09:
[...]

Sinds wanneer is dit verplicht? ANWB en andere bronnen spreken enkel van de Ereverklaring en Vaccinatie en/of testbewijs. Is dit weer een nieuwe registratie dan? Want ben deze nog nergens tegen gekomen voor onze autovakantie naar Frankrijk volgende week.
Dit is die "ereverklaring". Die kan je zelf schrijven natuurlijk maar dan moet het op papier. Als je hem daar maakt kan het dus ook digitaal maar dan loop je tegen die typisch Franse postcode-shenanigans aan. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ja natuurlijk kan dat... Of de postcode voor de naam van de stad zetten (dat kan wel) en bij de postcode 99999 invullen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:24
alexbl69 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 19:18:
[...]

Dit soort situaties is dus exemplarisch waarom de burgerlijke ongehoorzaamheid aangaande sommige maatregelen zo toeneemt.

Er worden momenteel allerhande hele strenge regels geïmplementeerd waarvan de autoriteiten op voorhand weten dat ze niet te controleren zijn. Gecombineerd met het feit dat men tegelijkertijd niet overweegt de grenzen te sluiten betekent dat in mijn ogen enkel dat al die overtredingen simpelweg gedoogd zullen worden.

Precies de ervaringen van heel veel reizigers die hun ervaringen in dit topic gepost hebben. En het strookt ook met mijn eigen ervaringen.
Semi-offtopic:
offtopic:
Simpel gezegd: Vanuit Duits perspectief is jouw reis, jouw vakantie, compleet irrelevant. Dat jij last hebt, interesseert hen terecht niks omdat de doelstelling is corona beheersbaar te houden zodat men na de zomervakantie een situatie heeft waar kinderen zonder problemen naar school kunnen.

Die ene overnachting die jij niet maakt zijn een flink aantal exposures minder. De enige reden waarom je door het land mag reizen, is omdat men Schengen niet terzijde kan leggen. De uitzondering van 24 uur is er niet voor jou als toerist, maar voor mensen die anders hun familie of partner niet zouden zien.

De regels zijn niet waterdicht te controleren, maar ze zorgen er wel voor dat het het aantal reisbewegingen reduceert en dat degenen die wel op pad gaan een stuk bewuster op reis gaan in een tijd waarin het de vraag is of je inderdaad niet beter de grenzen nog dicht kunt houden. Wees dus blij dat je dit jaar wél op pad kunt ondanks de situatie en de beperkingen, daar worden reeds een hoop concessies gedaan en uitzonderingen gelaten die eigenlijk niet op je van toepassing waren :)

Dat gezegd hebbende, er is in Duitsland inmiddels een discussie gaande of men iedereen (lees: Allen zonder volledige coronavaccinatie) bij terugkomst van vakantie moet laten testen, ongeacht vervoersmiddel. Op het moment is dat voor niet-risicolanden namelijk enkel van toepassing voor vliegverkeer. Mijn advies voor degenen die dus later in de zomer naar Duitsland willen of door Duitsland moeten is om het nieuws daaromtrent in de gaten te houden. Het kan zijn dat er op korte termijn nog iets gaat veranderen. (bron: https://www1.wdr.de/nachr...pahn-drei-fragen-100.html)

Edit: Men overweegt ook of het zinvol is of gevaccineerden ook een test moeten kunnen overhandigen, dit omdat die immers ook het virus met zich mee kunnen dragen. Tevens zou er controle plaats moeten vinden in de vorm van steekproeven in grensregio's en treinverkeer.

[ Voor 5% gewijzigd door Cid Highwind op 29-07-2021 12:29 . Reden: Essentiële toevoeging op het eind van de post ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:46:
[...]

Nederland blijft waarschijnlijk nog rood op de ECDC-kaart die vandaag weer wordt bijgewerkt en Bulgarije volgt hetzelfde 14-daags gemiddelde, dus ik acht de kans niet heel groot dat Bulgarije z'n beleid nog gaat aanpassen voor je weg zou gaan.
Ik verwacht ook dat we rood blijven. Al waren we dat al een week of twee voordat ze ons in Bulgarije op hun eigen rode lijst zette. Dus het is allemaal lekker onduidelijk.
Overigens betekent een groen reisadvies alleen maar dat verblijven in dat land geen/weinig risico oplevert. Het zegt niks over de eisen om het land binnen te komen.
Klopt, alleen is dat natuurlijk ook een graadmeter of het er een beetje veilig is. Ik zit liever in Bulgarije dan op een camping in Spanje bijvoorbeeld. :P Dat is het enige waar ik invloed op heb.
Mx. Alba schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:08:
[...]

Tijd om de annuleringsvoorwaarden in te duiken dus! Direct bij de luchtvaartmaatschappij geboekt of via een tussenpersoon?
Direct, bij Wizz Air, dus we kunnen tot 3 uur voor de vlucht vertrekt annuleren voor ongeveer 120 euro aan annuleringskosten. (Beter dan niets) Gelukkig bij Booking.com bijna alle hotels kunnen annuleren gratis, slechts 1 kon er niet meer volledig maar daar ligt nu een verzoek tot volledige terugbetaling. Dus de schade hebben we iets weten te beperken.

Dus we bekijken de situatie gewoon aan tot zaterdagavond, ik verwacht niet dat er iets veranderd maar mocht dat zo zijn dan annuleren we hem en gaan we ergens anders naar toe waar het wel mogelijk is.

Ik baal er gewoon van dat we niet gewoon Janssen hebben gepakt, dan hadden we wel gemogen... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Oh trouwens, als je dat bogus documentje maakt voor een reis naar Frankrijk, denk eraan dat men in Frankrijk verwacht dat je er je volledige eerste voornaam invult zoals die op je paspoort staat. Dus stel dat je Jan Jansen heet maar in je paspoort staat Johannes Marinus Hendrikus Jansen, dan moet je als je naam Johannes Jansen invullen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:51

goede tip. Maar is die PCR nu ook verplicht als je volledig gevaccineerd bent? ( Deze verklaring moet, samen met een biologisch onderzoek van negatieve virologische screening (PCR) dat minder dan 72 uur geleden is uitgevoerd, worden voorgelegd aan vervoersbedrijven voordat ze aan boord gaan, evenals aan de autoriteiten die belast zijn met grenscontrole.) Niet toch? Het formulier doet dan weer denken van wel...Gelukkig kunnen ze het niet duidelijker maken ... :? (of ik heb het gewoon mis natuurlijk)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hopjesvla79 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:09:
[...]

goede tip. Maar is die PCR nu ook verplicht als je volledig gevaccineerd bent? ( Deze verklaring moet, samen met een biologisch onderzoek van negatieve virologische screening (PCR) dat minder dan 72 uur geleden is uitgevoerd, worden voorgelegd aan vervoersbedrijven voordat ze aan boord gaan, evenals aan de autoriteiten die belast zijn met grenscontrole.) Niet toch? Het formulier doet dan weer denken van wel...Gelukkig kunnen ze het niet duidelijker maken ... :? (of ik heb het gewoon mis natuurlijk)
Als ik het goed begrepen heb is het nu op dit moment zo dat wanneer je volledig gevaccineerd bent alleen maar dat bewijs van vaccinatie (CoronaCheck QR code) en deze eigen verklaring nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:51
Mx. Alba schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:12:
[...]

Als ik het goed begrepen heb is het nu op dit moment zo dat wanneer je volledig gevaccineerd bent alleen maar dat bewijs van vaccinatie (CoronaCheck QR code) en deze eigen verklaring nodig hebt.
zo dacht ik het ook inderdaad. Maar die verklaring lijkt weer iets ander te beweren..

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hopjesvla79 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:13:
[...]

zo dacht ik het ook inderdaad. Maar die verklaring lijkt weer iets ander te beweren..
Daar heb je gelijk in inderdaad. Blijft vreemd, die Fransen en hun bureaucratie. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl

Volgens mij moet je het formulier ook ondertekenen. ANWB verwijst naar de pdf-versie.
Dat gezegd hebbende, er is in Duitsland inmiddels een discussie gaande of men iedereen (lees: Allen zonder volledige coronavaccinatie) bij terugkomst van vakantie moet laten testen, ongeacht vervoersmiddel. Op het moment is dat voor niet-risicolanden namelijk enkel van toepassing voor vliegverkeer. Mijn advies voor degenen die dus later in de zomer naar Duitsland willen of door Duitsland moeten is om het nieuws daaromtrent in de gaten te houden.
Volgens mij is dat alleen voor Duitsers zelf die terugkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
FiXeR.nl schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:49:
[...]
Ik verwacht ook dat we rood blijven. Al waren we dat al een week of twee voordat ze ons in Bulgarije op hun eigen rode lijst zette. Dus het is allemaal lekker onduidelijk.
We zijn sinds een week donkerrood, ik denk dat dat de trigger was.
Klopt, alleen is dat natuurlijk ook een graadmeter of het er een beetje veilig is. Ik zit liever in Bulgarije dan op een camping in Spanje bijvoorbeeld. :P Dat is het enige waar ik invloed op heb.
Dat klopt toch ook? Bulgarije is groen, Spanje geel (voorheen oranje). Zegt alleen niks over de eisen die gesteld worden om zo'n land binnen te komen (Bulgarije: quarantaine, Spanje: geen probleem).

De kleur van het reisadvies kijkt alleen naar het eerste (zijn er belangrijke risico's) en niet naar het tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GQAH
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 15:29

GQAH

King Tux

Hopjesvla79 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:13:
[...]

Als je op de Engelstalige site kijkt staat het er als volgt:
2.2. Health control measures
If you are already vaccinated, you must present proof of vaccination status and a sworn statement attesting to the absence of symptoms of covid-19 infection and contact with a confirmed case of covid-19.

If you are not vaccinated, you must present to the transport company and border control authorities a certificate of recovery older than eleven days and less than six months or a negative PCR or antigen test not older than 72 hours before departure (departure of first flight in the event of a connecting flights). Some countries in the European area have been placed under surveillance. For unvaccinated travelers from Cyprus, Spain, Greece, the Netherlands and Portugal, a negative PCR or antigen test of less than 24 hours is required.

Children under the age of twelve are exempt from testing. You must also present a sworn statement attesting to the absence of symptoms of covid-19 infection and contact with a confirmed case of covid-19.

GQAH - Good, Quick and Helpful

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Laatst online: 14:24
martwoutnl schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:42:
[...]

Een dergelijke vorm van discriminatie is niet toegestaan, dat heeft de Duitse staat nog wel vers in het geheugen van hun PKW-Maut. ;)
De wet zal het zeer waarschijnlijk over "inreizenden" hebben, waarbij het dus niet uitmaakt of je als Duitser terugkomt van vakantie, of als niet-Duitser Duitsland betreedt juist voor vakantie.

Zie ook onderstaand citaat uit het eerder aangehaalde bericht van de WDR.
Was sieht der Entwurf aus dem Ministerium vor?

Der Entwurf sieht ein Inkrafttreten der Verordnung am 1. August vor. Die Bundesregierung hatte den Starttermin der Neuregelung aber zuletzt offen gelassen und auf noch nötige interne Abstimmungen verwiesen.

Grundsätzlich sollen laut Entwurf künftig alle Einreisenden ab sechs Jahren über einen negativen Testnachweis, Genesenen-Nachweis oder Nachweis einer vollständigen Impfung verfügen müssen - egal von wo und auf welchem Weg sie nach Deutschland kommen. Bei der Einreise aus einem Gebiet mit besorgniserregenden Virus-Varianten soll immer ein Testnachweis nötig sein - Nachweise als Geimpfter oder Genesener sollen dann nicht reichen.[/b]

Überprüft werden sollen die neuen Regelungen stichprobenartig im Autoverkehr an Grenzen und im grenzüberschreitenden Zugverkehr auch während der Fahrt. Für Flugpassagiere gilt bereits eine Testpflicht.
Disclaimer: Het betreft hier een ontwerp en discussie, niet om reeds "brand" te schreeuwen, maar ter informatie dat er mogelijk veranderingen op korte termijn aan zitten te komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Cid Highwind op 29-07-2021 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:06
Ik zie op de nieuwe ECDC map van vandaag dat een aantal Griekse eilanden waaronder Rhodos donkerrood is gekleurd. Weet iemand of dat ook consequenties gaat hebben voor het reisadvies vanuit BuZa? Ik ben het spoor even bijster.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
Cheezborger schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:44:
Ik zie op de nieuwe ECDC map van vandaag dat een aantal Griekse eilanden waaronder Rhodos donkerrood is gekleurd. Weet iemand of dat ook consequenties gaat hebben voor het reisadvies vanuit BuZa? Ik ben het spoor even bijster.
Zolang er geen nieuwe varianten daar zijn, blijft het maximaal geel.Oranje gaat alleen nog gelden als er een nieuwe variant rondgaat.

Edit: Zie ook de info van de rijksoverheid: https://www.rijksoverheid...-reizen-binnen-europa-aan Daar wordt het uitgelegd.

[ Voor 15% gewijzigd door martwoutnl op 29-07-2021 15:17 . Reden: Info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Cid Highwind schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:32:
[...]

Disclaimer: Het betreft hier een ontwerp en discussie, niet om reeds "brand" te schreeuwen, maar ter informatie dat er mogelijk veranderingen op korte termijn aan zitten te komen.
Volgens https://www.tagesschau.de...hefs-testpflicht-103.html is het al bijna rond en gaat het 1 augustus in. Ze gaan ook de risikogebieden herindelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
martwoutnl schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:25:
Volgens https://www.tagesschau.de...hefs-testpflicht-103.html is het al bijna rond en gaat het 1 augustus in. Ze gaan ook de risikogebieden herindelen.
Betreft dit ook de quarantaine voor Nederlanders die in Duitsland op vakantie gaan?
Dan heb ik mijn reis met vertrek op de 31e voor niets geannuleerd... :(

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeweep
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 08:15
martwoutnl schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:25:
[...]

Hopelijk blijft dan de doorreis uitzondering gelden. Ik had al mijn overnachting voor volgende week geannuleerd om in een keer door te gaan naar Oostenrijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
hoevenpe schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:28:
[...]

Betreft dit ook de quarantaine voor Nederlanders die in Duitsland op vakantie gaan?
Dan heb ik mijn reis met vertrek op de 31e voor niets geannuleerd... :(
En dat noemen ze 1 Europa :/.

Zit ook al dagen/weken te hannesen en proberen te reageren op regels die van de een op de andere dag ingaan of niet meer gelden.

Als je eenmaal op reis bent moet je af en toe wel de regels breken om überhaupt weer in Nederland te kunnen komen.

Wat een chaos is dit geworden.

De chaos is ook groter dan vorig jaar. Toen wist iedereen waar hij aan toe was en kon je daar tijdig op anticiperen. Nu is er in de aanloop naar deze vakantie de indruk gewekt dat alles weer redelijk normaal zou zijn, maar plotseling is elk land 'overnight' het wiel opnieuw uit aan het vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Laatst online: 12-09 18:09
Ik ben op vakantie in Italië. Nu heb ik in Nederland al onze overnachting voor de terugreis geboekt in Duitsland. Vanochtend gebeld met het hotel in DE en die geven aan dat we zonder testbewijs kunnen overnachten. Zij gaven aan dat we dat wel nodig hebben bij de grens.
Op de telefoon alles opzoeken werkt niet fantastisch. De overheid en anwb geven aan dat we zonder testbewijs kunnen doorreizen incl overnachting in DE. Iemand die dit kan bevestigen?

Anders annuleer ik de overnachting in DE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Roodey schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:38:
Ik ben op vakantie in Italië. Nu heb ik in Nederland al onze overnachting voor de terugreis geboekt in Duitsland. Vanochtend gebeld met het hotel in DE en die geven aan dat we zonder testbewijs kunnen overnachten. Zij gaven aan dat we dat wel nodig hebben bij de grens.
Op de telefoon alles opzoeken werkt niet fantastisch. De overheid en anwb geven aan dat we zonder testbewijs kunnen doorreizen incl overnachting in DE. Iemand die dit kan bevestigen?

Anders annuleer ik de overnachting in DE.
Voor zover ik de regels begreep gelden die alleen voor mensen die in de afgelopen 14 dagen x dagen in NL waren.
Als je dus 2 weken in IT was en dan terug rijd, zouden er weer andere regels gelden voor je dan als je vanuit NL komt.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 12-09 17:42
martwoutnl schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:42:
[...]

Volgens mij moet je het formulier ook ondertekenen. ANWB verwijst naar de pdf-versie.

[...]

Niemand die er naar vraagt, al zou ik hem wel meenemen en invullen.
Maar ik heb nog geen Corona check gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
YakuzA schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:41:
[...]

Voor zover ik de regels begreep gelden die alleen voor mensen die in de afgelopen 14 dagen x dagen in NL waren.
Als je dus 2 weken in IT was en dan terug rijd, zouden er weer andere regels gelden voor je dan als je vanuit NL komt.
Zo lees ik het ook. Gaat om vakantie vanuit NL. Maar is dat ter plekke uit te leggen / onderbouwen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Heel coulant kosteloos omgeboekt naar mei, vanmiddag leuke hotelletjes in Zuid-Limburg geregeld. Met de fiets in de trein naar Maastricht, eindelijk vakantiegevoel zonder corona-gedoe :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:50
hoevenpe schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:54:
[...]

Heel coulant kosteloos omgeboekt naar mei, vanmiddag leuke hotelletjes in Zuid-Limburg geregeld. Met de fiets in de trein naar Maastricht, eindelijk vakantiegevoel zonder corona-gedoe :)
offtopic:
Vermoedelijk ten overvloede maar niet vergeten fietsplek in trein te reserveren. Om ander gedoe te voorkomen :)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Zonder corona gedoe lukt aardig in Zweden en Denemarken. Op het moment dat we daadwerkelijk terugrijden door Duitsland kijk ik wel wat er dan nodig is, dat zal wellicht nog een test zijn.

Maar met de populaire vakantie landen Frankrijk, Duitsland en Italië is het zeker als gezin niet fantastisch, dan is een vakantie in eigen land veel minder stressvol.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:03
!null schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 21:28:
Zonder corona gedoe lukt aardig in Zweden en Denemarken. Op het moment dat we daadwerkelijk terugrijden door Duitsland kijk ik wel wat er dan nodig is, dat zal wellicht nog een test zijn.

Maar met de populaire vakantie landen Frankrijk, Duitsland en Italië is het zeker als gezin niet fantastisch, dan is een vakantie in eigen land veel minder stressvol.
Ach, vrouw en ik zijn beiden dubbel gevaccineerd en de kids zijn 4 en 8, dus Frankrijk is prima te doen. Eens kijken of ik volgende week kan rolschaatsen in het Louvre :+

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:35
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:16:
[...]

Lijkt me op zich niet toch niet zo heel lastig voor te stellen dat voor een vervoermiddel waar tientallen, zo niet honderden personen, mogelijk meerdere uren dicht op elkaar gepakt zitten (met slechte ventilatie) zwaardere regels gelden dan voor een gezin dat met eigen auto onderweg is.

Het gaat hier dus niet alleen om toegangseisen voor het land, maar vooral ook om de toegangseisen voor het vliegtuig (en hier staat KLM zeker niet alleen in).
Maar is dit jouw mening of is dit een feit? Want KLM is er nergens duidelijk over of je daadwerkelijk hun vliegtuigen niet in mag zonder een negatieve test of volledig gevaccineerd. Die hele Traveldoc van hun is totaal onoverzichtelijk. Bovenin staat 'geen speciale immigratievereisten' en vervolgens komt er een hele lijst met maatregelen maar er word niet gerept over vaccinaties.

Edit: hmm, op hun eigen FAQ staat het volgende:
Ik ben al gevaccineerd voor COVID-19, moet ik nog steeds getest worden?

Reizigers binnen de EU met een coronabewijs (bijvoorbeeld het Digitaal Corona Certificaat) hebben geen negatieve testuitslag nodig. Check in TravelDoc het type vaccinatie dat is toegestaan en de minimale tijd die nodig is tussen de laatste injectie en uw aankomst. Controleer ook of uw bestemming vaccinaties accepteert van het land waarin u bent gevaccineerd.

Reist u buiten de EU? Dan gelden er mogelijk andere regels. Check wat van toepassing is op uw reis in TravelDoc.

Let op: het scannen van de QR-code is nog niet overal mogelijk. Neem voor de zekerheid uw vaccinatiebewijs (gele boekje), negatieve testuitslag of herstelbewijs op papier mee.
Ze verwijzen dus wel weer naar traveldoc, die met al die pcr waarschuwingen komt.

[ Voor 31% gewijzigd door spokje op 29-07-2021 22:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:14

Mfpower

In dubio

alexbl69 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:22:
[...]

En dat noemen ze 1 Europa :/.

Zit ook al dagen/weken te hannesen en proberen te reageren op regels die van de een op de andere dag ingaan of niet meer gelden.

Als je eenmaal op reis bent moet je af en toe wel de regels breken om überhaupt weer in Nederland te kunnen komen.

Wat een chaos is dit geworden.

De chaos is ook groter dan vorig jaar. Toen wist iedereen waar hij aan toe was en kon je daar tijdig op anticiperen. Nu is er in de aanloop naar deze vakantie de indruk gewekt dat alles weer redelijk normaal zou zijn, maar plotseling is elk land 'overnight' het wiel opnieuw uit aan het vinden.
Ironisch eigenlijk. Nu is een groot deel minstens een keer gevaccineerd itt vorig jaar, maken ze een Corona paspoort om het nóg makkelijker te maken en dan is het resultaat dat alles veel moeilijker is, deels juist door het paspoort. Als je erover nadenkt is het ook zot dat kinderen in het ene land wel besmettelijk zijn en in het andere land niet. Net als dat mondkapjes in het ene land wel werken en in het andere niet. /s

Wij zitten nu 1,5 week op een camping in Frankrijk en genieten vooral van het strand en de natuur. Veel hoestende mensen, dat wel maar we houden netjes afstand en komen niet op drukke plaatsen. Nu de Fransen nog even afstand houden in de supermarkt. Wel mondkapjes, geen afstand.

Vanaf 1 augustus gaan hier de strengere regels in maar we hebben toch maar verlengd tot 4 augustus. Morgen of overmorgen een keer uit eten op een terras en daarna kan dat niet meer zonder QR code. We zijn wel beide gevaccineerd maar aan die tweedeling werken we niet mee. Al erg interessante gesprekken hierover gehad met Fransen op de camping. Zowel gevaccineerden als ongevaccineerden die we gesproken hebben vinden de nieuwe regels veel te ver gaan.

En nu leg ik m’n mobiel weer weg, bij wijze van uitzondering zit ik er op maar ik moest toch even hier kijken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
mekkieboek schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 21:24:
offtopic:
Vermoedelijk ten overvloede maar niet vergeten fietsplek in trein te reserveren. Om ander gedoe te voorkomen :)
offtopic:
Nu blijkt dat je maximaal twee fietsen per trein kunt reserveren, zelfs als mijn vrouw en ik opsplitsen moeten we alsnog één kind op het perron laten staan... :P

Krijg er een beetje de corona-vibe bij, lang leve de regeltjes. Ga maar eens de naïeve Hollander uithangen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

hoevenpe schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:59:
[...]

offtopic:
Nu blijkt dat je maximaal twee fietsen per trein kunt reserveren, zelfs als mijn vrouw en ik opsplitsen moeten we alsnog één kind op het perron laten staan... :P

Krijg er een beetje de corona-vibe bij, lang leve de regeltjes. Ga maar eens de naïeve Hollander uithangen...
Of je moet dat raadsel met de wolf, geit en de kool oplossen ;)
Maar naïef zijn werkt vast ook wel.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 30-07-2021 05:51 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arthas
  • Laatst online: 01-09 11:14
Blackouts schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:07:
[...]

Wij rijden nog wel via Duitsland naar Italië, maar gaan net na freiburg de grens over, overnachten in Frankrijk en rijden de dag erna weer via Duitsland richting Basel.
Het slaat nergens op, maar hierdoor voldoen we wel aan de regels. En omrijden is het ook niet. We hebben een camping in Frankrijk op 10min van de Duitse autobahn.
Wij hebben dus nagenoeg hetzelfde gedaan gisteren. Freiburg voorbij gereden en de grens met Frankrijk overgestoken. We rijden vandaag via Frankrijk Zwitserland binnen.
In het hotel hier zitten meer Nederlanders onderweg naar Italië, met soortgelijke verhalen.
Onderweg trouwens geen controles, ook in het Franse hotel werd tot nu toe nergens om gevraagd.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:11
Roodey schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:47:
[...]

Zo lees ik het ook. Gaat om vakantie vanuit NL. Maar is dat ter plekke uit te leggen / onderbouwen?
Heb je nog ergens bewijs van een reservering van hotel/appartement/camping (doorstrepen wat niet van toepassing is)? Dan kun je laten zien dat je twee weken in Italië bent geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:45
laat maar verkeerd gelezen...

[ Voor 98% gewijzigd door BB-One op 30-07-2021 07:42 . Reden: verkeerd gelezen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
spokje schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:12:
[...]

Maar is dit jouw mening of is dit een feit? Want KLM is er nergens duidelijk over of je daadwerkelijk hun vliegtuigen niet in mag zonder een negatieve test of volledig gevaccineerd. Die hele Traveldoc van hun is totaal onoverzichtelijk. Bovenin staat 'geen speciale immigratievereisten' en vervolgens komt er een hele lijst met maatregelen maar er word niet gerept over vaccinaties.
Is het mijn mening dat het niet moeilijk voor te stellen is, ja dat is mijn mening. Overigens stellen ook sommige landen (waaronder bijv. Frankrijk) extra eisen aan het inreizen per vliegtuig, bus of boot, die niet gelden voor mensen die per auto het land binnenkomen.

Is het mijn mening dat vervoerders (maar ook locaties als restaurants, hotels, etc) zelf extra eisen mogen stellen voor toegang, nee, dat is een feit.

[ Voor 26% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 30-07-2021 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GQAH

GQAH

King Tux

Dit betreft trouwens een "oud" document. Als je de PDF versie van 25-01-2021 pakt zie je dat de tekst overeen komt met de webapplicatie. Als je via de website van de overheid nu de PDF pakt, krijgt je een versie van 09-06-2021. Hier staat ook niet meer het laatste stukje dat je een antigeen of PCR test hebt ondergaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeweep
Zoals bekend gaan de Duitsers wat dingen veranderen op 1 augustus.
https://www.welt.de/polit...ckkehrer-ab-1-August.html

Zoals het er nu naar uitziet gaat de test leeftijd omhoog naar 12 jaar, dat zou in ons geval heel gunstig kunnen uitpakken aangezien de rest van de familie al gevaccineerd is.

Even afwachten wat de details nu zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:41
Als ik de laatste 10 dagen niet in een risk area ben geweest en Duitsland in ga (ik kom uit Italië/Oostenrijk, Italië is overigens wel oranje op ECDC map…), dan gelden er toch geen regels betreft een negatieve test of quarantine? Dat is me niet helemaal duidelijk uit de bronnen van de OP.

[ Voor 8% gewijzigd door Fuujii op 30-07-2021 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
De ARD heeft meer info over de nieuwe regels: https://www.tagesschau.de...g-einreiseregeln-101.html

Grote wijziging is dat je straks alleen nog hochrisiko en virusvariantengebied hebt. Bij 100 per 100.000 is het al hochrisiko. Dus er gaan straks meer landen eronder vallen, schat ik in. En de regel blijft van kracht tot einde van het jaar. En de verplichte test mag ook Antigeen zijn.

Verder las ik gisteren via de ORF (kan het even niet terugvinden) dat Oostenrijk bij vliegen naar het land ook een test gaat eisen. Gevaccineerden hoeven dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:00
Fuujii schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:37:
Als ik de laatste 10 dagen niet in een risk area ben geweest en Duitsland in ga (ik kom uit Italië/Oostenrijk, Italië is overigens wel oranje op ECDC map…), dan gelden er toch geen regels betreft een negatieve test of quarantine? Dat is me niet helemaal duidelijk uit de bronnen van de OP.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kT-4_RMsPoh4Y6dlD3jNpnG97M8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p4p1bnZFXDCK9bYzLTZBI36V.png?f=fotoalbum_large

https://www.einreiseanmeldung.de/

Als je daar aangeeft dat je uit Nederland komt krijg je wel een lijst met acties die je moet ondernemen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeweep
martwoutnl schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:40:
De ARD heeft meer info over de nieuwe regels: https://www.tagesschau.de...g-einreiseregeln-101.html

Grote wijziging is dat je straks alleen nog hochrisiko en virusvariantengebied hebt. Bij 100 per 100.000 is het al hochrisiko. Dus er gaan straks meer landen eronder vallen, schat ik in. En de regel blijft van kracht tot einde van het jaar. En de verplichte test mag ook Antigeen zijn.

Verder las ik gisteren via de ORF (kan het even niet terugvinden) dat Oostenrijk bij vliegen naar het land ook een test gaat eisen. Gevaccineerden hoeven dat niet.
Onder de 12 jaar hoeven dus niet meer te testen maar moeten nog wel helaas in quarantaine, ze gaan er na 5 dagen automatisch uit. Dacht even dat ze helemaal check vrij waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
eeweep schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:35:
Zoals bekend gaan de Duitsers wat dingen veranderen op 1 augustus.
https://www.welt.de/polit...ckkehrer-ab-1-August.html

Zoals het er nu naar uitziet gaat de test leeftijd omhoog naar 12 jaar, dat zou in ons geval heel gunstig kunnen uitpakken aangezien de rest van de familie al gevaccineerd is.

Even afwachten wat de details nu zijn.
Ik ben benieuwd. Ik heb zelf geen kinderen, dus voor mij maakt het niet zo heel veel uit. Maar een goede vriendin heeft een camping geboekt met dure gehuurde tent en alles erbij, waar ze met haar dochters van 8 en 11 naar toe wil. De regels zoals ze nu gelden (dat kinderen ondanks test toch in quarantaine moeten) gooiden voor haar nogal wat roet in het eten...

edit: ik lees nu pas de andere berichten hierboven. Dat schiet dus nog steeds niet echt op. Het zou fijn zijn als dat andersom zou werken: wél testen en bij negatief resultaat dus geen quarantaine meer.

Overigens snap ik die Duitsers prima. Het is alleen niet echt te doen om een kind 5 dagen in quarantaine te houden in een tent, als je maar een weekje op vakantie gaat... ;)

* dreamscape moet sneller lezen en/of minder snel posten.

[ Voor 20% gewijzigd door dreamscape op 30-07-2021 09:56 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:35
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 08:49:
[...]

Is het mijn mening dat het niet moeilijk voor te stellen is, ja dat is mijn mening. Overigens stellen ook sommige landen (waaronder bijv. Frankrijk) extra eisen aan het inreizen per vliegtuig, bus of boot, die niet gelden voor mensen die per auto het land binnenkomen.

Is het mijn mening dat vervoerders (maar ook locaties als restaurants, hotels, etc) zelf extra eisen mogen stellen voor toegang, nee, dat is een feit.
Het ging mij erom of iemand in dit topic wist of je een PCR test nodig had voor een KLM vlucht naar Italië. Je had ook niet kunnen reageren of zeggen dat je het niet zeker wist ipv zo'n verhaal op te hangen met daarin je mening, waar niemand werkelijk wat aan heeft O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Volgens de KLM moet ik een test doen voor Italie :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/15c4oIWHL8vSRXhVAKhQftl7SsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HUoJmrHLYgbrqZ6GTEPYpjdM.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens https://www.nederlandwere.../italie/reizen/reisadvies niet. Dacht ook dat dubbele vaccinatie, net als 2 weken geleden, nog goed is?

EDIT:

https://www.salute.gov.it...ovoCoronavirus&menu=vuoto

Laten we de Italiaanse overheid maar vertrouwen :p

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 30-07-2021 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

GQAH schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:30:
[...]

Dit betreft trouwens een "oud" document. Als je de PDF versie van 25-01-2021 pakt zie je dat de tekst overeen komt met de webapplicatie. Als je via de website van de overheid nu de PDF pakt, krijgt je een versie van 09-06-2021. Hier staat ook niet meer het laatste stukje dat je een antigeen of PCR test hebt ondergaan.
Ah cool, thanks! Daar staat ook op dat het document ook geldt voor minderjarigen die meereizen dus hoeft mijn kind er niet ook een te hebben. Er staat alleen wel dat het alleen geldt voor wanneer je uit een groen gebied komt.

Maar vreemd genoeg staat Nederland hier op groen: https://www.interieur.gou...-deplacement-et-de-voyage

[ Voor 5% gewijzigd door Mx. Alba op 30-07-2021 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

@PWM Op de site van de Belgische overheid lees ik dat volledig gevaccineerd voor Italië ook goed is idd. Traveldoc lijkt nogal wat kuren te hebben momenteel. Gisteren ook nagekeken voor transit in DOH, sloot aan info, maar niks over transit bv..

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GQAH

GQAH

King Tux

Mx. Alba schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:29:
[...]

Ah cool, thanks! Daar staat ook op dat het document ook geldt voor minderjarigen die meereizen dus hoeft mijn kind er niet ook een te hebben. Er staat alleen wel dat het alleen geldt voor wanneer je uit een groen gebied komt.
Geen probleem :)

We zijn (nog) groen volgens de kaart van de Franse overheid. Echter wel met speciale maatregelen (de 24 uur geldigheid van een test i.p.v. 72 uur)
If you are not vaccinated, you must present to the transport company and border control authorities a certificate of recovery older than eleven days and less than six months or a negative PCR or antigen test not older than 72 hours before departure (departure of first flight in the event of a connecting flights). Some countries in the European area have been placed under surveillance. For unvaccinated travelers from Cyprus, Spain, Greece, the Netherlands and Portugal, a negative PCR or antigen test of less than 24 hours is required.

[ Voor 35% gewijzigd door GQAH op 30-07-2021 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

GQAH schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:32:
[...]

Geen probleem :)

We zijn (nog) groen volgens de kaart van de Franse overheid. Echter wel met speciale maatregelen (de 24 uur geldigheid van een test i.p.v. 72 uur)

[...]
Thanks! Ik zie in ieder geval dat wanneer je gevaccineerd bent, je zelfs zonder problemen vanuit een rood gebied naar Frankrijk kunt gaan.

En mijn kind woont in Frankrijk dus zelfs als tijdens diens vakantie hier Nederland op rood wordt gezet kan die terug Frankrijk in, eventueel met een negatieve test aangezien die nog maar half gevaccineerd zal zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 30-07-2021 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:02
Wij gaan zondag terug van Denemarken, via Duitsland dus. Kunnen wij nog ergens een stopje maken en ergens binnen eten? Wij zijn gevaccineerd en hebben een herstel bewijs. Van onze drie kinderen heb ik geen bewijzen (geen DigiD) oudste is 11.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Voor de auto rijders. Mijn broer en een collega hebben vandaag controle gehad aan de Italiaanse grens. Met veel boetes tot gevolg. Iedereen heeft zijn test/vaccinatie wel op orde, maar bijna niemand de Passenger Located form die ook verplicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
De Duitse regering heeft de wijziging bekrachtigd volgens ARD. Ze hebben een bericht gemaakt met de wijzigingen: https://www.tagesschau.de/corona-einreiseverordnung-107.html Zuid-Afrika halen ze van de virusvariantenlijst af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:11
PWM schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:59:
Voor de auto rijders. Mijn broer en een collega hebben vandaag controle gehad aan de Italiaanse grens. Met veel boetes tot gevolg. Iedereen heeft zijn test/vaccinatie wel op orde, maar bijna niemand de Passenger Located form die ook verplicht is.
Wordt er ook beboet als dat fout ingevuld is? Ik vind het nl. nogal onduidelijk welk adres je waar in moet vullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

autje schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:30:
[...]

Wordt er ook beboet als dat fout ingevuld is? Ik vind het nl. nogal onduidelijk welk adres je waar in moet vullen.
Ja, fors ook. Weet niet precies hoeveel, maar ze kijken naar het totaal aantal personen * iets van 100,-.

Volgens mij kijken ze in het geheel niet naar de informatie die je invult, maar alleen of je het wel gedaan hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Als de Nederlandse regering lef heeft raden ze de bevolking af om vanaf nu nog naar het buitenland te gaan.

Elk lang stelt zijn eigen regels en systemen op en vereist allerhande vage formulieren.

Ben een kleine 2 weken geleden voor een paar dagen naar de Bodensee geweest, en toen had je ook vanaf zondag (de dag dat we gingen) weer een nieuw formuliertje nodig. Uitdaging was wel dat je die procedure vanaf diezelfde zondagochtend pas kon doorlopen. Zaterdagavond werkte het nog niet.

Was toen niet zo'n punt (hoewel ik het formulier 's ochtends nog wel ingevuld en geprint heb) omdat er geen haan naar kraaide, maar als je met dit soort praktijken van de weg kunt worden geplukt met de kans op boetes van 100 euro omdat je het laatste formuliertje niet hebt kun je als overheid beter eerlijk tegen je burgers zeggen dat ze beter niet naar het buitenland kunnen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 14:06
alexbl69 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:00:
Als de Nederlandse regering lef heeft raden ze de bevolking af om vanaf nu nog naar het buiteland te gaan.
Omdat de bevolking te dom is om zelf na te denken?

Omdat het leed te groot is bij de rubbertegelmaatschappijleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Rukapul schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:12:
[...]

Omdat de bevolking te dom is om zelf na te denken?

Omdat het leed te groot is bij de rubbertegelmaatschappijleden?
Zelf nadenken?

Reizigers die hun best doen en proberen uit te zoeken hoe de vork in de steel zit krijgen tegenstrijdige adviezen van verschillende instanties. Dat zie je hier toch ook gebeuren?

En de rubbertegelmaatschappij komt juist tot uiting in maatregelen a la de Duitse overheid die overnachten voor doorreizigers in hun land onmogelijk maakt met hun nieuwe regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
alexbl69 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:29:
[...]

Zelf nadenken?

Reizigers die hun best doen en proberen uit te zoeken hoe de vork in de steel zit krijgen tegenstrijdige adviezen van verschillende instanties. Dat zie je hier toch ook gebeuren?
Prima toch. Als je daar niet mee om kunt gaan dan bij twijfel niet inhalen.

Daar heb je de overheid niet voor nodig.

Ik vind de Italiaanse overheid briljant. Keurig vanaf een overheidssite in het Engels naar de wetstekst / decreet gelinkt: een niet doorzoekbare, niet eenvoudig vertaalbare PDF. Dan weet je dus exact wat voor risico je loopt als je geen Italiaans spreekt, namelijk onbeperkt omdat je geen flauw idee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Vanaf zondag de zwaardere regels in Frankrijk tot nu toe is het prima te doen allemaal. Atttactieparken ed waren we toch al niet van plan te doen. Misschien gaannwe nog wel een keer een antigeen test doen voor mijn vriendin voor de terugreis als we dat een beetje voor elkaar krijgen met die rare fransen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 21:36
ORF: regels vliegvelden Oostenrijk aangescherpt per dinsdag a.s.
Einreiseregeln für Urlauber verschärft

Für Reiserückkehrer und Urlauber aus den Niederlanden, Spanien und Zypern gelten ab Dienstag verschärfte Regeln auf österreichischen Flughäfen. Bei ihrer Einreise müssen sie eine Vollimmunisierung oder einen negativen PCR-Test vorweisen. Ausgenommen sind Kinder unter zwölf Jahren.
https://tvthek.orf.at/top...uber-verschaerft/14969005

Uit de video (globaal vertaald):
Kom je niet met het vliegtuig, maar met de auto op weg naar de Middellandse zee, dan wordt er aan de grens niet gecontroleerd.

[ Voor 14% gewijzigd door U123456 op 30-07-2021 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:50
TrailBlazer schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 20:15:
Vanaf zondag de zwaardere regels in Frankrijk tot nu toe is het prima te doen allemaal. Atttactieparken ed waren we toch al niet van plan te doen. Misschien gaannwe nog wel een keer een antigeen test doen voor mijn vriendin voor de terugreis als we dat een beetje voor elkaar krijgen met die rare fransen.
Vandaag weer thuis gekomen uit Frankrijk. Zag bij de laatste peage voor Valenciennes de andere richting op veel politie, maar in de gauwigheid niet gezien of ze ook iemand er tussenuit haalde. Wellicht in aanloop naar 1 augustus? Wij hebben gelukkig nergens last van gehad dus ondanks de verpeste voorpret toch blij dat we zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Southern Sun schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:09:
[...]

Vandaag weer thuis gekomen uit Frankrijk. Zag bij de laatste peage voor Valenciennes de andere richting op veel politie, maar in de gauwigheid niet gezien of ze ook iemand er tussenuit haalde. Wellicht in aanloop naar 1 augustus? Wij hebben gelukkig nergens last van gehad dus ondanks de verpeste voorpret toch blij dat we zijn gegaan.
Ik baal wel van de restaurant regel had nog een beetje hoop dat die uitgesteld zou worden maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Laatst online: 01-09 11:14
PWM schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:32:
[...]

Ja, fors ook. Weet niet precies hoeveel, maar ze kijken naar het totaal aantal personen * iets van 100,-.

Volgens mij kijken ze in het geheel niet naar de informatie die je invult, maar alleen of je het wel gedaan hebt.
Ook wel een gevalletje vette pech. Wij zijn vandaag via de Gotthardpas (file voor de tunnel stond er om 9.30 al, dus gingen we er maar overheen) Italie bij Chiasso binnen gereden. Er stond een file van ongeveer 40 minuten voor de grens. In het stapvoets rijden geen controles gezien, noch zijn we zelf stil gezet.
Ook in Italië hebben we tot nu geen enkele vraag of controle gehad. Iedereen lijkt zich goed aan de regels te houden, maar ook hier lopen hordes met de kinkapjes.

Beetje off-topic: Voor de mensen die morgenmiddag/avond Italië binnenrijden of in Noord-Italië verblijven, er is een weerswaarschuwing afgegeven voor zeer zwaar onweer. Ook Weerplaza's Wouter van Bernebeek meldt het op zijn Twitter.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
PWM schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:32:
[...]

Dus bij fout invullen valt het wel mee, bedoel je eigenlijk te zeggen. De 'Ja, fors ook' valt dus wel mee.

Helemaal niks aan formulieren invullen... Tsja, dat is gewoon niet zo slim. ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
alexbl69 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:29:
[...]

En de rubbertegelmaatschappij komt juist tot uiting in maatregelen a la de Duitse overheid die overnachten voor doorreizigers in hun land onmogelijk maakt met hun nieuwe regels.
Wat maakt het onmogelijk? Website van ministerie van BZ en Anwb spreken elkaar tegen. Als jij de waarheid weet hoor ik het graag. Rij maandag terug vanuit Italië en ben van plan te overnachten in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Roodey schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 23:26:
[...]
Wat maakt het onmogelijk? Website van ministerie van BZ en Anwb spreken elkaar tegen. Als jij de waarheid weet hoor ik het graag. Rij maandag terug vanuit Italië en ben van plan te overnachten in Duitsland.
Ben het met je eens hoor :).

Je krijgt nu soms tegenstrijdige informatie waarbij echter wel (hoge) boetes dreigen als je je niet aan de regels houdt.

Maar over Duitsland is er volgens mij wel consensus dat je bij een verblijf (overnachting) minimaal 5 dagen in quarantaine moet. Of dat gehandhaafd wordt (of kan worden) is natuurlijk een tweede.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Bij het boarden naar Italië vandaag bleek een nieuw formulier nodig te zijn, welke elke volwassenen in moet vullen. Bovenop de Passenger locater.

Staan opeens 150 man driftig formulieren in te vullen.

200.000 mensen per dag vliegen naar Italië. Dat zijn 1.4 miljoen A4tjes per week, die nooit iemand ooit zal bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
Wat voor extra info wilden ze dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
alexbl69 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 09:06:
[...]

Maar over Duitsland is er volgens mij wel consensus dat je bij een verblijf (overnachting) minimaal 5 dagen in quarantaine moet. Of dat gehandhaafd wordt (of kan worden) is natuurlijk een tweede.
Als ik de Duitse tekst lees geldt voor Nederlanders die uit Nederland Duitsland inreizen nog steeds dat je gevaccineerd, genezen of getest moet zijn. Daarbij komt dat ook gevaccineerden of genezen personen een negatieve antigeen- of PCR-test moeten kunnen tonen. Alleen als je niet aan die voorwaarden voldoet moet je in quarantaine.

[edit] En je moet je vooraf aanmelden op einreiseanmeldung.de

[ Voor 7% gewijzigd door Waaj op 31-07-2021 12:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 09:50

P-ter

...

Waaj schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:45:
[...]

Daarbij komt dat ook gevaccineerden of genezen personen een negatieve antigeen- of PCR-test moeten kunnen tonen. Alleen als je niet aan die voorwaarden voldoet moet je in quarantaine.
Dit laatste klopt niet, gevaccineerd of genezenen hoeven geen negatieve test te overhandigen. Wel bewijs van vaccinatie of herstel. Zie ook
https://www.bundesgesundh...ln_August_2021_Update.pdf

Hochrisikogebiet

Bei Einreise bzw. vor
Beförderung: Impf- oder
Genesenennachweis oder
negativer PCR-Test (max. 72h)
oder Antigen-Test (max. 48h)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12-09 07:45

HSG

Ik zit nu in Polen en het enige wat je nodig hebt is een negatief testbewijs of bewijs van herstel/vaccinatie en het maakt niet uit waar je vandaan komt, ook al staat jouw land op "groen".

Maar de grenzen van Polen en andere Schengen/EU-landen worden al lang niet meer gecontroleerd.

Maar je vraagt je af wat de mentaliteit van de Polen zijn tegenover deze pandemie. Mondkapjes zijn overal verplicht maar veel mensen houden zich daar niet aan. B.v. in de tram als er 20 man in staan hebben 11 mensen geen kapje op. Bijna nergens wordt er wat van gezegd en nergens is er controle.

[ Voor 34% gewijzigd door HSG op 01-08-2021 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12-09 07:45

HSG

Cobb schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:09:
Wij gaan zondag terug van Denemarken, via Duitsland dus. Kunnen wij nog ergens een stopje maken en ergens binnen eten? Wij zijn gevaccineerd en hebben een herstel bewijs. Van onze drie kinderen heb ik geen bewijzen (geen DigiD) oudste is 11.
Ik zou mij daar niet druk om maken. Het is niet de bedoeling dat je ergens overnacht en je hoeft ook niet verwachten dat een restaurant of pomphouder, eigenaar van een supermarkt ect bij binnenkomst direct om een testbewijs vraagt. In mijn ervaring hebben mensen daar geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurf1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 13:05
TrailBlazer schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:34:
[...]

Ik baal wel van de restaurant regel had nog een beetje hoop dat die uitgesteld zou worden maar helaas.
Die regel is uitgesteld tot 9 augustus:

https://m.standaard.be/cnt/dmf20210728_95857651

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Duitsland gaat controleren maar qua binnengrenzen slechts steekproeven: https://www.tagesschau.de...ontrollen-corona-101.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:02
@HSG het is dan ook 1000% meegevallen.
Bij uitreis Denemarken geen controle. De andere kant op Denemarken in stond rond 16.00 uur wel een enorme file voor de grenspost. Zeker wel een ruim uur wachttijd als je aansloot.

Als iemand naar Denemarken af reist de komende dagen, zorg dan dat je vroeg of erg laat aankomt bij de grens.

[ Voor 8% gewijzigd door Cobb op 01-08-2021 10:33 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:39
Is het een idee een apart topic te openen met enkel en alleen ervaringen bij grensovergangen/controles? Mensen delen hier hun ervaring wel maar die verzuipen in de vragen en discussie over de actuele stand van zaken. Als er een topic is met alleen posts met een datum/tijd/lokatie en wat er gecontroleerd was etc, zonder verdere discussie of bijzaken, dan is het veel makkelijker om te zien hoe de situatie buiten is.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij eerste tolpoort in fr vanaf be steekproef controle, weet niet of dat op covid papierwinkel ( die netjes in orde was) was, want niet aangehouden.
Verder relaxed , kapje in de winkels is voor ons geen grote drempel. Kapjes buiten wat op sommige plekken verplicht is en sommigen zelfs ook buiten op een landweg doen komt op ons wel apart over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Arthas schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 22:04:
[Ook in Italië hebben we tot nu geen enkele vraag of controle gehad. Iedereen lijkt zich goed aan de regels te houden, maar ook hier lopen hordes met de kinkapjes.
Ze waren tot een maand geleden in Italie ook buiten verplicht. Wat de Italianen veel doen is ze 'bij de hand houden' door hem onder de kin te dragen, totdat ze een winkel inmoeten cq het te druk wordt. (op dat moment zetten ze hem correct(er) op).

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
Waaj schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:45:
[...]

Als ik de Duitse tekst lees geldt voor Nederlanders die uit Nederland Duitsland inreizen nog steeds dat je gevaccineerd, genezen of getest moet zijn. Daarbij komt dat ook gevaccineerden of genezen personen een negatieve antigeen- of PCR-test moeten kunnen tonen. Alleen als je niet aan die voorwaarden voldoet moet je in quarantaine.

[edit] En je moet je vooraf aanmelden op einreiseanmeldung.de
Ik vul nu dat formulier in en er staat, adres waar je verblijft voor de komende 10 dagen, ik neem aan dat als je gevaccineerd bent je daar niet tien dagen hoeft te blijven aangezien we maar van plan zijn een nacht daar door te brengen?

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:53
Pcr test gedaan maar voelde wel heel amateuristisch aan. 2x de neus, snel draaien en we konden weer weg. Nja, hopelijk een snelle uitslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:50
.

[ Voor 115% gewijzigd door mekkieboek op 01-08-2021 18:28 . Reden: Verwijderd, verwarrende mis-informatie ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
ijdod schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 10:47:
[...]

Ze waren tot een maand geleden in Italie ook buiten verplicht. Wat de Italianen veel doen is ze 'bij de hand houden' door hem onder de kin te dragen, totdat ze een winkel inmoeten cq het te druk wordt. (op dat moment zetten ze hem correct(er) op).
Of als elleboog kapjes....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Wel goed lezen: die testverplichting gaat over virus-variant gebieden en dat is Nederland niet (wij zijn Hochrisikogebiet)..

[ Voor 6% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 01-08-2021 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
@Herko_ter_Horst weet jij misschien hoe dat met het Duitse formulier werkt? Er staat, adres voor de komende tien dagen maar we verblijven een nacht, moet ik dat negeren en gewoon dat formulier invullen?

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:42

Alpine

Twisted animator

PWM schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:07:
Bij het boarden naar Italië vandaag bleek een nieuw formulier nodig te zijn, welke elke volwassenen in moet vullen. Bovenop de Passenger locater.

Staan opeens 150 man driftig formulieren in te vullen.

200.000 mensen per dag vliegen naar Italië. Dat zijn 1.4 miljoen A4tjes per week, die nooit iemand ooit zal bekijken.
Dat was dan eenmalig zeker? Ik ben vanochtend naar Italië gevlogen maar er was zelfs geen enkele controle op corona. Ik heb de qrcode, COVID-19 test en passenger locator nergens hoeven laten zien. Boarden ging zoals gewoonlijk pre-covid.

Pas bij de trein naar Rome termini kwam er een thermometer aan de pas.
Pagina: 1 ... 15 ... 29 Laatste

Let op:
We bespreken hier alleen de maatregelen ed binnen vakantielanden. We gaan niet bespreken of het beleid deugt (dat kan ergens anders), of je de toegangseisen kan vermijden (dat kan nergens anders) en we gaan ook niet slowchatten.

Klagen over maatregelen of over annuleringen is ook offtopic,