Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Steevo_S schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:25:
@Herko_ter_Horst weet jij misschien hoe dat met het Duitse formulier werkt? Er staat, adres voor de komende tien dagen maar we verblijven een nacht, moet ik dat negeren en gewoon dat formulier invullen?
Durf het niet met zekerheid te zeggen, de vraag is wat vreemd aangezien je als het goed is niet in quarantaine hoeft met een vaccinatie-, herstel- of testbewijs. Ik zou denk ik gewoon het adres van je overnachting invoeren.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:44
Knoop doorgehakt. Geen Noorwegen helaas, de reis gaat naar Oostenrijk hierzo. Dochter van 12 moet een pcr als ik het goed heb gelezen, dat overleven we wel. Ze heeft er pas 6 gehad... :X Zoon van 10 gaat vrijuit en wij zijn geprikt. Hopen dat de regels niet veranderen...

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:41
De verplichte negatieve test om Duitsland binnen te komen, ongeacht land van herkomst geldt toch niet voor mensen die op doorreis zijn? Dat maak ik op uit de site van de Duitse overheid (ik kan niet linken, want mobiel). Maar echt heel duidelijk vind ik het niet. Er staat: ‘ Exemptions from requirement of testing or providing proof of immunity
Exemptions apply for

persons, who are only passing through Germany without a stopover, and’.

Het staat echter wel onder het kopje ‘ Mandatory testing or proof of immunity for persons who have been vaccinated or recovered from COVID-19 ’. Nergens anders zie ik het duidelijk staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Fuujii schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:25:
De verplichte negatieve test om Duitsland binnen te komen, ongeacht land van herkomst geldt toch niet voor mensen die op doorreis zijn? Dat maak ik op uit de site van de Duitse overheid (ik kan niet linken, want mobiel). Maar echt heel duidelijk vind ik het niet. Er staat: ‘ Exemptions from requirement of testing or providing proof of immunity
Exemptions apply for

persons, who are only passing through Germany without a stopover, and’.

Het staat echter wel onder het kopje ‘ Mandatory testing or proof of immunity for persons who have been vaccinated or recovered from COVID-19 ’. Nergens anders zie ik het duidelijk staan.
Omdat wij voor Oostenrijk onze dochter van 12 toch moeten laten testen, voldoen we eraan, maar volgens mij is het inderdaad een uitzondering. Ik lees hier:

https://duitslandinstituu...sland-veelgestelde-vragen
- Testplicht: Voor reizigers uit Hochinzidenzgebiet die geen vaccinatiebewijs of bewijs van een doorgemaakte coronabesmetting hebben, geldt een testplicht bij inreizen. Het mag een pcr-test van maximaal 72 uur oud zijn, of een antigeentest van maximaal 48 uur oud. De testplicht geldt voor volwassenen en kinderen vanaf zes jaar (vanaf 1 augustus 12 jaar). Voor kinderen onder de zes jaar is de test niet verplicht, maar zij moeten wel in quarantaine (zie hierboven).
Het testbewijs moet u digitaal inleveren bij uw Einreiseanmeldung en als daarom wordt gevraagd aan de bevoegde instanties tonen.

Uitzonderingen op de testplicht gelden voor:
Gevaccineerden
Transitverkeer, mensen die slechts op doorreis door Duitsland komen en het land zo snel mogelijk weer verlaten
Transportpersoneel onder voorwaarden en bepaalde regeringsdelegaties

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:17

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Mistraller schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:34:
Knoop doorgehakt. Geen Noorwegen helaas, de reis gaat naar Oostenrijk hierzo. Dochter van 12 moet een pcr als ik het goed heb gelezen, dat overleven we wel. Ze heeft er pas 6 gehad... :X Zoon van 10 gaat vrijuit en wij zijn geprikt. Hopen dat de regels niet veranderen...
Waarom toch geen Noorwegen? Omdat je kinderen in quarantaine moeten?

Wel zuur. Eigenlijk heel Europa is prima te bereizen als je gevaccineerd bent, maar bij kinderen kan dat helemaal niet. Ik zou goed kijken bij Oostenrijk, daar moet je volgens mij veel en vaak testen, maar ik weet niet vanaf welke leeftijd. Voordeel is dat alles vrij normaal is daar, verder. Alleen in supermarkten ed een mondkapje en zelfs dat wordt soepeler volgens mij…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Alpine schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:45:
[...]

Dat was dan eenmalig zeker? Ik ben vanochtend naar Italië gevlogen maar er was zelfs geen enkele controle op corona. Ik heb de qrcode, COVID-19 test en passenger locator nergens hoeven laten zien. Boarden ging zoals gewoonlijk pre-covid.
Blijkbaar een ding van Italiaanse maatschappijen. Mijn zus had het ook niet met KLM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
ZieMaar! schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 07:54:
[...]

Wel zuur. Eigenlijk heel Europa is prima te bereizen als je gevaccineerd bent, maar bij kinderen kan dat helemaal niet. Ik zou goed kijken bij Oostenrijk, daar moet je volgens mij veel en vaak testen, maar ik weet niet vanaf welke leeftijd. Voordeel is dat alles vrij normaal is daar, verder. Alleen in supermarkten ed een mondkapje en zelfs dat wordt soepeler volgens mij…
Noorwegen: Eerst aanmelden, en vooraf testen. Dan bij aankomst: testen. Alle kinderen: 3 dagen quarantaine; en dan wéér testen. Dat circus gaan we niet doen.

In Oostenrijk is een PCR bij binnenkomst nodig voor het oudste kind. We hebben appartementen geboekt, dus we kunnen zelf koken. Voor onze oudste geldt inderdaad dat we wellicht nog een keer extra moeten testen, maar ik lees wel dat dit heel goed geregeld is. Maar ik denk eigenlijk niet dat dat vaak nodig zal zijn, we zijn vooral veel aan de wandel :)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Bron: VRT.be
Volledig gevaccineerd en naar Verenigd Koninkrijk? Geen quarantaine meer nodig

Wie volledig gevaccineerd is en vanuit de VS of Europa naar het Verenigd Koninkrijk afreist, moet niet meer in quarantaine. De Britse regering kondigde die nieuwe maatregel vorige week aan, vanaf vandaag gaat de nieuwe maatregel ook effectief in. Reizigers moeten wel nog steeds een coronatest doen voor hun vertrek en een test op de tweede dag na aankomst in het VK. Voor reizigers uit Frankrijk blijven wel strengere regels gelden: wie daar volledig gevaccineerd is en naar het Verenigd Koninkrijk afreist, moet nog steeds in quarantaine.
Het komt uit hun liveblog vandaar dat ik quote ipv link. Wel apart dat zelfs gevaccineerde nog moeten testen. Hoe zit het andersom? Mag een gevaccineerde Brit zo Nederland in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
martwoutnl schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:43:
Het komt uit hun liveblog vandaar dat ik quote ipv link. Wel apart dat zelfs gevaccineerde nog moeten testen. Hoe zit het andersom? Mag een gevaccineerde Brit zo Nederland in?
Momenteel niet: er is een test- en quarantaineverplichting (ook voor terugkerende Nederlanders).

[ Voor 41% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 02-08-2021 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:16

Garyu

WW

ZieMaar! schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 07:54:
[...]

In Oostenrijk is testen vrij goed geregeld, het is per provincie geregeld in principe. In Wenen zelf moeten kinderen vanaf 6 jaar getest worden (PCR: 72 uur geldig, sneltest: 48 uur), in de rest van Oostenrijk vanaf 12 jaar. Vaccinatie geldt vanaf drie weken na de *eerste* prik.

Dochter van 12 jaar zou de vaccinatie ook al kunnen krijgen toch? Dan heb je misschien helemaal geen last meer van het hele test-gebeuren.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Mistraller schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:30:
[...]

Noorwegen: Eerst aanmelden, en vooraf testen. Dan bij aankomst: testen. Alle kinderen: 3 dagen quarantaine; en dan wéér testen. Dat circus gaan we niet doen.

In Oostenrijk is een PCR bij binnenkomst nodig voor het oudste kind. We hebben appartementen geboekt, dus we kunnen zelf koken. Voor onze oudste geldt inderdaad dat we wellicht nog een keer extra moeten testen, maar ik lees wel dat dit heel goed geregeld is. Maar ik denk eigenlijk niet dat dat vaak nodig zal zijn, we zijn vooral veel aan de wandel :)
Bedenk dat je ook voor restaurantbezoek een test nodig hebt. En dat dat deels ook op de Almhütten gecontroleerd wordt. Beetje zuur als je na drie uur wandelen in de bergen bij zo'n huisje aankomt en je dochter mag niet naar binnen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Klopt overigens dat het testen heel goed geregeld is in Oostenrijk, maar 't moet wel praktisch overal inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Garyu schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:24:
[...]

Bedenk dat je ook voor restaurantbezoek een test nodig hebt. En dat dat deels ook op de Almhütten gecontroleerd wordt. Beetje zuur als je na drie uur wandelen in de bergen bij zo'n huisje aankomt en je dochter mag niet naar binnen ;).
Ons huisje geldt niet als restaurant ;)
Maar blijkbaar kan je vaak voor die gelegenheid zelfs ter plekke een testje doen. En anders gaan ik gewoon lekker een pizza halen en peuzelen we hem thuis op. Dat zien we daar wel verder.
Overnachting in de hutten doen we eigenlijk liever niet; ik heb een hekel aan slaapzalen, (in Noorwegen zouden we normaliter wildkamperen zo nu en dan) maar als dat in de planning zou liggen dan komt dat testje wel goed.
Meeste sociale contact is doorgaans op campings met onze vakanties, maar daarom hebben we nu dus 2x een huisje geboekt.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Garyu schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:23:
[...]

Dochter van 12 jaar zou de vaccinatie ook al kunnen krijgen toch? Dan heb je misschien helemaal geen last meer van het hele test-gebeuren.
Tot dusver hebben we haar alleen aangemoedigd het wel te doen; ik vind dat ze het gevoel moet hebben dat het haar eigen besluit is, maar ze wil het nog niet. Vanaf 15 augustus geldt dat "1 prik is genoeg" verhaal niet meer in Oostenrijk, dus voor deze vakantie had het toch niet uitgemaakt. (Maar ik denk dat ze straks, als ze naar het voortgezet onderwijs gaat, wel heel wat gedoe voorkomt inderdaad)

Gek genoeg is het mondkapje dan weer vanaf 14 jaar trouwens.
Sinds 1 juli in elk geval geen FFP2 meer nodig, en ook niet als je voldoet aan de zgn 3G's dwz gevaccineerd, genezen of getest.

Wat me nog niet helemaal duidelijk is, is of je een zelftest mag doen. Volgens de uitbater van een bepaalde berghut wél: https://www.deberghut.com/coronaproof/ en dan is het ongemak natuurlijk wel héél minimaal.

Ik zie het hier nog niet heel duidelijk staan alleen, maar ik denk dat het wel eens zou kunnen kloppen. ("zelftest onder toezicht")
https://www.austria.info/...gangstesten-in-oostenrijk

Enfin, we kopen gewoon een dik pak zelftests sowieso (En een FFP2 kapje om te kunnen tanken in duitsland). Zelftestjes zijn we al zo bedreven in inmiddels, al zouden we in Nederland verblijven, dan zouden die ook meegaan en regelmatig gebruikt worden.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Mistraller schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:53:
[...]

Ons huisje geldt niet als restaurant ;)
Maar blijkbaar kan je vaak voor die gelegenheid zelfs ter plekke een testje doen. En anders gaan ik gewoon lekker een pizza halen en peuzelen we hem thuis op. Dat zien we daar wel verder.
Overnachting in de hutten doen we eigenlijk liever niet; ik heb een hekel aan slaapzalen, (in Noorwegen zouden we normaliter wildkamperen zo nu en dan) maar als dat in de planning zou liggen dan komt dat testje wel goed.
Meeste sociale contact is doorgaans op campings met onze vakanties, maar daarom hebben we nu dus 2x een huisje geboekt.
Ik bedoelde nog niet eens slapen in een slaapzaal, maar een colaatje buiten op het terras kan ook niet zonder testcertificaat. Tenminste, officieel niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Mistraller schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:23:
[...]

Tot dusver hebben we haar alleen aangemoedigd het wel te doen; ik vind dat ze het gevoel moet hebben dat het haar eigen besluit is, maar ze wil het nog niet. Vanaf 15 augustus geldt dat "1 prik is genoeg" verhaal niet meer in Oostenrijk, dus voor deze vakantie had het toch niet uitgemaakt. (Maar ik denk dat ze straks, als ze naar het voortgezet onderwijs gaat, wel heel wat gedoe voorkomt inderdaad)

Gek genoeg is het mondkapje dan weer vanaf 14 jaar trouwens.
Sinds 1 juli in elk geval geen FFP2 meer nodig, en ook niet als je voldoet aan de zgn 3G's dwz gevaccineerd, genezen of getest.

Wat me nog niet helemaal duidelijk is, is of je een zelftest mag doen. Volgens de uitbater van een bepaalde berghut wél: https://www.deberghut.com/coronaproof/ en dan is het ongemak natuurlijk wel héél minimaal.

Ik zie het hier nog niet heel duidelijk staan alleen, maar ik denk dat het wel eens zou kunnen kloppen. ("zelftest onder toezicht")
https://www.austria.info/...gangstesten-in-oostenrijk

Enfin, we kopen gewoon een dik pak zelftests sowieso (En een FFP2 kapje om te kunnen tanken in duitsland). Zelftestjes zijn we al zo bedreven in inmiddels, al zouden we in Nederland verblijven, dan zouden die ook meegaan en regelmatig gebruikt worden.
Ik woon in Wenen, en ken vooral de lokale regels hier, waar dus zelf-tests niet meer geldig zijn. We hebben er nog een stuk of vijftig thuis liggen, maar kunnen ze dus eigenlijk nergens meer voor gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:41
Mistraller schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 07:36:
[...]

Omdat wij voor Oostenrijk onze dochter van 12 toch moeten laten testen, voldoen we eraan, maar volgens mij is het inderdaad een uitzondering. Ik lees hier:

https://duitslandinstituu...sland-veelgestelde-vragen

[...]
Dank je wel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Ik ben nu ruim een week in Oostenrijk (Tirol) en mijn ervaring is dat je voor toegang tot bijvoorbeeld zwembaden wel een 3G bewijs (getest, gevaccineerd, genezen) moet laten zien, maar dan toon je even de tekst onder het info icoontje van je QR code - want met de QR code zelf kunnen ze niks - en dan is het al snel goed. Soms kijken ze (denk ik) even snel of ze ergens de naam van een vaccin en een datum zien staan, maar ik heb vaak het idee dat ze puur voor de formaliteit even een blik op je scherm werpen. In restaurants kunnen ze vragen of je een 3G bewijs hebt en dan is een 'ja' al snel voldoende, maar dat gebeurt vaker niet dan wel. Het gaat wat dat betreft overal op goed vertrouwen.

Ook zijn er bij restaurants overal QR codes waarmee je kunt 'inchecken' via bijvoorbeeld Whatsapp. Dat heb ik twee dagen netjes gedaan en daarna ook niet meer. Wordt ook niet om gevraagd of gecontroleerd en niemand doet het volgens mij.

Mondkapje wordt eigenlijk alleen in supermarkten en bij in- en uitstappen van liften gebruikt, maar in restaurants hoeft het (volgens de lokale uitbaters) niet meer. Af en toe zie je nog een befehl-ist-befehl Duitser die braaf een FFP2 kapje opheeft, maar dat valt dan gelijk op.

Het is eigenlijk wel vrij relaxed hier B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
VanRoyal schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:15:
Ik ben nu ruim een week in Oostenrijk (Tirol) en mijn ervaring is dat je voor toegang tot bijvoorbeeld zwembaden wel een 3G bewijs (getest, gevaccineerd, genezen) moet laten zien, maar dan toon je even de tekst onder het info icoontje van je QR code - want met de QR code zelf kunnen ze niks - en dan is het al snel goed. Soms kijken ze (denk ik) even snel of ze ergens de naam van een vaccin en een datum zien staan, maar ik heb vaak het idee dat ze puur voor de formaliteit even een blik op je scherm werpen. In restaurants kunnen ze vragen of je een 3G bewijs hebt en dan is een 'ja' al snel voldoende, maar dat gebeurt vaker niet dan wel. Het gaat wat dat betreft overal op goed vertrouwen.

Ook zijn er bij restaurants overal QR codes waarmee je kunt 'inchecken' via bijvoorbeeld Whatsapp. Dat heb ik twee dagen netjes gedaan en daarna ook niet meer. Wordt ook niet om gevraagd of gecontroleerd en niemand doet het volgens mij.

Mondkapje wordt eigenlijk alleen in supermarkten en bij in- en uitstappen van liften gebruikt, maar in restaurants hoeft het (volgens de lokale uitbaters) niet meer. Af en toe zie je nog een befehl-ist-befehl Duitser die braaf een FFP2 kapje opheeft, maar dat valt dan gelijk op.

Het is eigenlijk wel vrij relaxed hier B-)
Dit hoor ik vaker idd. Ook in Slovenië gaat het zo volgens mij (toch @Katseviool ?). Helemaal prima wmb, mondkapje in supermarkt boeit me niet echt, maar dat het in restaurants niet hoeft is fijn.

Ik ben dus van plan om naar Slovenië te gaan, pak op de heenweg een overnachting in Salzburg, maar terug misschien in Duitsland. Ik word echter nog niet echt wijs uit welke mondkapjes je nou nodig hebt in Duitsland? Mogen de stoffen of papieren kapjes die wij hier hadden? Of moet het echt ffp2 zijn? Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Garyu schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:46:
[...]

Ik woon in Wenen, en ken vooral de lokale regels hier, waar dus zelf-tests niet meer geldig zijn. We hebben er nog een stuk of vijftig thuis liggen, maar kunnen ze dus eigenlijk nergens meer voor gebruiken.
We zoeken het nooit zo in stedelijk gebied sowieso, maar dat Wenen strenger is hadden we inderdaad gelezen.
Garyu schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:44:
[...]

Ik bedoelde nog niet eens slapen in een slaapzaal, maar een colaatje buiten op het terras kan ook niet zonder testcertificaat. Tenminste, officieel niet...
Nee klopt dat begreep ik. En eigenlijk ga ik er vanuit dat voor liftjes ook officieel een 3G vraag kan komen.
Ik heb inmiddels snel even gechecked en er zijn bij beide accomodaties die we geboekt hebben een teststation in de buurt, en dan is het 48 uur geldig. Dus in het meest ongunstige geval moet mijn dochter 7x testen. Wellicht dat ze dan ook serieus nadenkt over haar vaccinatie, want zo zal het straks op haar nieuwe school ook gaan denk ik ;) Vanavond nog eens een gesprek gehad, ze is eigenlijk vooral bang voor de bijwerkingen; mijn vrouw had er een weekje last van. (Een zgn Covid-arm)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
ZieMaar! schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 22:30:
[...]

Dit hoor ik vaker idd. Ook in Slovenië gaat het zo volgens mij (toch @Katseviool ?). Helemaal prima wmb, mondkapje in supermarkt boeit me niet echt, maar dat het in restaurants niet hoeft is fijn.

Ik ben dus van plan om naar Slovenië te gaan, pak op de heenweg een overnachting in Salzburg, maar terug misschien in Duitsland. Ik word echter nog niet echt wijs uit welke mondkapjes je nou nodig hebt in Duitsland? Mogen de stoffen of papieren kapjes die wij hier hadden? Of moet het echt ffp2 zijn? Weet iemand dat?
In Duitsland toch echt wel ffp2. We nemen een pakje mee, ook al zijn we op doorreis, er zal toch gepauzeerd en getankt moeten worden.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Mistraller schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 23:26:
[...]

In Duitsland toch echt wel ffp2. We nemen een pakje mee, ook al zijn we op doorreis, er zal toch gepauzeerd en getankt moeten worden.
Bij de tank stations in DE niemand gezien met ffp2.
Iedereen liep er met de blauwe type II chirurgische variant rond.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Onze (gezin, beide gevaccineerd, met dochter van 10) vakantie naar Dresden is omgezet naar 2 weekjes Hongarije aan het Balatonmeer. Onder de 18 kom je gewoon binnen als je ouders ook naar binnen kunnen, dus geen flauwekul met quarantaine of PCR-testen. Just what the doctor ordered. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:01
Mistraller schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:34:
Volgens de onderstaande Noorse site moet iedereen uit Nederland bij aankomst gewoon 10 dagen in quarantine. Vakantie naar Noorwegen is niet te doen als je niet uit een groen land komt.

https://www.fhi.no/en/op/...uarantine-travel-covid19/

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Gisteren heeft mijn vriendin antigeen test in frankrijk laten doen. 25,01 euro lappen en 15 minuten later een uitslag ophalen. Gewoon bij een apotheek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Strider schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 00:36:
[...]

Volgens de onderstaande Noorse site moet iedereen uit Nederland bij aankomst gewoon 10 dagen in quarantine. Vakantie naar Noorwegen is niet te doen als je niet uit een groen land komt.

Nope. Volledig gevaccineerden niet.
Fully vaccinated persons and persons who have had COVID-19 during the past six months are exempt from entry quarantine.
Als volledig gevaccineerde heb je nergens inreisbeperkingen, op Bulgarije na, daar moet je nog een test doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:53
Mistraller schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 23:26:
[...]

Dat hangt van het Bundesland af. Beieren is graag "anders", daar is FFP2 verplicht voor binnenruimten. In NRW bijvoorbeeld voldoet een chirurgisch masker, over andere Bundesländer zal je op de websites van de betreffende Landesregierungen moeten kijken. Heb je FFP2 maskers bij je zit je natuurlijk altijd goed omdat dat de hoogstmogelijke graad is wat eisen betreft.

Tevens moeten het in dat geval dichte maskers zijn, maskers zoals deze zijn expliciet niet toegestaan: https://chemistextra.co.uk/ffp2-face-mask/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Gisteren (per vliegtuig) teruggekomen uit Italië. Geen enkele corona-gerelateerde vraag gekregen en ook niks hoeven te laten zien. Wel werd op de luchthaven van Rome onze temperatuur 2x gemeten (bij binnenkomst en bij de gate).

Wel werden drie meiden die stoffen mondkapjes ophadden verplicht om nog snel medische mondkapjes te kopen op het vliegveld van Rome, anders mochten ze niet mee.

Verder was er een stel in het vliegtuig die hun mondkapje telkens onder de neus of afdeden. De purser heeft ze na drie keer waarschuwen gezegd dat als ze zich nu niet beter gingen gedragen, ze niet op de aansluitende vlucht mee mochten.
---
Verder in Italië zijn de regels heel duidelijk (wij zijn vnl. in Zuid-Italië en op Sicilië geweest) en was mijn indruk dat de regels vrij goed opgevolgd worden. De stelregel is "in openbare ruimtes mondkapje op". Natuurlijk ook wel vaak mensen met het mondkapje onder de neus of op de kin gezien, maar over het algemeen wordt de basisregel in enige mate wel opgevolgd (en soms ook gehandhaafd door het personeel).
Zoals eerder gepost moesten we op de heenweg op Schiphol de coronacheck app laten zien en het ingevulde PLF. In Italië is verder twee keer (geautomatiseerd) onze temperatuur gemeten waarna we naarbinnen mochten. Verder nergens de coronacheck app o.i.d. hoeven te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 12-09 11:01
ZieMaar! schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 07:25:
[...]

Nope. Volledig gevaccineerden niet.

[...]

Als volledig gevaccineerde heb je nergens inreisbeperkingen, op Bulgarije na, daar moet je nog een test doen.
Dit is dan een zeer recente aanpassing, want vorige week was dit nog niet de situatie.

*Wel goed nieuws. Lofoten is weer een optie, jammer dat er niets aan het weer te doen is :+

[ Voor 11% gewijzigd door Strider op 03-08-2021 10:37 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Laatst online: 11-09 16:59
ZieMaar! schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 22:30:
[...]

Klopt, in Slovenië is het vrij vergelijkbaar. Enkel in winkels en lift op. Ik kom net van ontbijt in hotel af (Tolmin: https://www.soca-valley.com/en/) en daar loopt enkel personeel met zo’n mondkapje op, 80% van gasten (die 20% zijn voornamelijk Duitsers) loopt hier zonder bij het ontbijtbuffet.

Verder zijn hier druk bezig met hun overheidsapp om EU QR codes te kunnen scannen maar dat werkt nog steeds niet. Je krijgt dus continue een relaas hoe hopeloos die overheid is met hun app. Bij de grotere hotels vragen ze of je gevaccineerd of getest bent en daarna vinden ze het prima. Bij kleinere familie hotels vragen ze er niet om. Wij leggen overigens gewoon continue dat gele boekje neer omdat die lui officieel een flinke boete krijgen als ze het niet vragen. Dat maakt het voor iedereen wat makkelijker :)

Wbt Duitsland zou ik inderdaad even zo’n FFP2 masker regelen. Die lui waren nogal tense toen wij er waren.

[ Voor 16% gewijzigd door Katseviool op 03-08-2021 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
YakuzA schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 23:28:
[...]

7 euro voor 10 stuks. Ga ik niet moeilijk over doen met vakantie. Beter mee verlegen dan om verlegen ;)
[...]

Als je je prikjes hebt gehad is het geen probleem. Mijn vrouw heeft er meerdere verhalen over gelezen op een forum over Noorwegen. Probleem zijn de ongevaccineerde kinderen. Daarvoor geldt minstens 3 dagen quarantaine. Hoeft bij minderjarigen geen aangewezen quarantaine hotel te zijn, maar een camping lijkt me niet toegestaan, en je kunt dus ook niet gelijk naar the middle of nowhere doorreizen. En daarvoor komen we wel.

Je kunt het hier wat prettiger nalezen. https://www.nederlandwere...orwegen/reizen/reisadvies

[ Voor 5% gewijzigd door Mistraller op 03-08-2021 11:55 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
[...]

Nee, 2e + 3e alinea:
Fully vaccinated persons and persons who have had COVID-19 during the past six months are exempt from entry quarantine. Protected persons who received their first vaccine dose between three and 15 weeks ago and children under 18 must go into entry quarantine, but may end their quarantine if they test negative no earlier than three days after arrival.

Currently, only presentation of a COVID-19 certificate (Norwegian, Danish, Swedish or EU digital COVID certificate) with a QR code which can be verified by the Norwegian authorities is considered to be a secure and verifiable way of proving vaccination or previous illness.
[edit] Oeps, eerst verder kijken of niet 3 anderen al gereageerd hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Waaj op 03-08-2021 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

YakuzA schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 23:28:
[...]

Hadden wij ook niet en zijn nergens op aangesproken

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:33
BlackLabel01 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:44:
Als je gevaccineerd bent geldt er sowieso geen quarantaine in Duitsland 🤔

Ga zelf een aantal dagen op de motor naar het Sauerland komende week. Wel een administratie hoor, vaccinatiebewijs op pdf downloaden, aanmelden op de einreise anmeldung, pdf uploaden, en het hotel vraagt ook nog een vaccinatiebewijs.
Hoe heb je dat gedaan met het registreren van adressen? Ik wil zelf ook met de motor op pad, en wil flexibel zijn in m'n route. Dus ik weet niet of ik mijn registratie elke dag kan bijwerken, telkens een nieuwe moet doen, of dat de eerste registratie voldoende is. Of heb je je verblijfplaatsen al van te voren bepaald?

Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 08:04
@torx Ik ben in hetzelfde hotel verbleven, was maar twee nachten weg. Maar waar het hotel op de website stelde dat een negatieve test ter plaatse of een vaccinatiebewijs nodig was, is er uiteindelijk nergens om gevraagd. Zou me dus niet al teveel zorgen maken als je je QR code gewoon mee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

https://nos.nl/l/2392258#UPDATE-container-55038492
Agenten keken bij 155.000 mensen naar het vaccinatie- of negatieve testbewijs; bij 616 mensen ontbrak dat of klopte er iets niet. Dat is 0,4 procent van alle gecontroleerden.
Zo te lezen worden de regels aardig goed gevolgd bij de reizigers naar Duitsland.

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 03-08-2021 18:38 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:55
YakuzA schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:38:

[...]

Zo te lezen worden de regels aardig goed gevolgd bij de reizigers naar Duitsland.
Nouja, die controle was bij het inreizen natuurlijk. Vraag me af of die quarantaine regels ook zo goed gevolgd worden.

Zelf hoop ik nog op een versoepeling in de komende weken, vooral voor kinderen. Wat mij betreft belachelijk dat kinderen onder de 12 per definitie in quarantaine moeten.

Volgens de nieuwe regels van Duitsland die per 1 augustus gelden, zou Nederland niet meer hoog risico zijn bij 100 besmettingen per 100.000 inwoners, gemeten over de laatste 7 dagen. Met een beetje geluk halen we dat komend weekend en kan er daarna versoepeld worden.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
YakuzA schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:38:

[...]

Altijd weer die halve (en pro vaccinatie) berichtgeving op nos.nl. “Dat betekent dat iedereen die niet volledig gevaccineerd is, 10 dagen in quarantaine moet”. Is pertinent onwaar. Als je een negatief test hebt hoef je ook niet in quarantaine. Als je binnen 24 uur Duitsland uit bent ook niet. Constant weer die bangmakerij door de helft van de regels weg te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Erapaz schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:55:
[...]

Altijd weer die halve (en pro vaccinatie) berichtgeving op nos.nl. “Dat betekent dat iedereen die niet volledig gevaccineerd is, 10 dagen in quarantaine moet”. Is pertinent onwaar. Als je een negatief test hebt hoef je ook niet in quarantaine. Als je binnen 24 uur Duitsland uit bent ook niet. Constant weer die bangmakerij door de helft van de regels weg te laten.
Als je nog niet gevaccineerd bent en wel een negatief test bewijs hebt, moet je toch ook in quarantaine?

Met betrekking tot doorreizen heb je wel gelijk.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Gitarist schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:12:
Gisteren (per vliegtuig) teruggekomen uit Italië. Geen enkele corona-gerelateerde vraag gekregen en ook niks hoeven te laten zien. Wel werd op de luchthaven van Rome onze temperatuur 2x gemeten (bij binnenkomst en bij de gate).

Wel werden drie meiden die stoffen mondkapjes ophadden verplicht om nog snel medische mondkapjes te kopen op het vliegveld van Rome, anders mochten ze niet mee.

Verder was er een stel in het vliegtuig die hun mondkapje telkens onder de neus of afdeden. De purser heeft ze na drie keer waarschuwen gezegd dat als ze zich nu niet beter gingen gedragen, ze niet op de aansluitende vlucht mee mochten.
---
Verder in Italië zijn de regels heel duidelijk (wij zijn vnl. in Zuid-Italië en op Sicilië geweest) en was mijn indruk dat de regels vrij goed opgevolgd worden. De stelregel is "in openbare ruimtes mondkapje op". Natuurlijk ook wel vaak mensen met het mondkapje onder de neus of op de kin gezien, maar over het algemeen wordt de basisregel in enige mate wel opgevolgd (en soms ook gehandhaafd door het personeel).
Zoals eerder gepost moesten we op de heenweg op Schiphol de coronacheck app laten zien en het ingevulde PLF. In Italië is verder twee keer (geautomatiseerd) onze temperatuur gemeten waarna we naarbinnen mochten. Verder nergens de coronacheck app o.i.d. hoeven te laten zien.
Regels gaan per 6 augustus in Italie veranderen, waarbij je een coronapas moet hebben voor restaurants (binnen), stadions, musea, etc. Benieuwd hoe dat gaat verlopen..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 12-09 19:57
Gynnad schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 20:07:
[...]

Regels gaan per 6 augustus in Italie veranderen, waarbij je een coronapas moet hebben voor restaurants (binnen), stadions, musea, etc. Benieuwd hoe dat gaat verlopen..
Vanaf welke leeftijd? Tis onmogelijk om jonge kinderen gevaccineerd te hebben nu en ze elke paar dagen laten testen is ook niet bepaald ideaal?

Overigens in Frankrijk toegang tot steeds meer openbare locaties of attractieparken met de QR code. Dit wordt actief getest met de app zoals in dit topic al vaker gedeeld.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:29
Erapaz schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:55:
Als je een negatief test hebt hoef je ook niet in quarantaine.
Nog steeds minimaal 5 dagen totdat een tweede test op locatie ook negatief is?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12-09 07:45

HSG

Zijn er mensen bij de grens gecontroleerd? Of aangehouden? Ik namelijk nergens.

Er werd zo op gehamerd dat er gecontroleerd zou worden maar je leest nu overal dat er bijna geen controles zijn.

[ Voor 79% gewijzigd door HSG op 03-08-2021 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
HSG schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:50:

Er werd zo op gehamerd dat er gecontroleerd zou worden maar je leest nu overal dat er bijna geen controles zijn.
En je leest dus dus ook dat de controles bij toegang (tot locaties en evenementen) toeneemt. Grenscontroles zijn sowieso lastig sinds de EU, maar ook kostbaar. Controle bij potentiële hotspots aan mensen is wellicht logisch.

De QR code lijkt vooralsnog goed te werken en wordt direct geaccepteerd.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

NiGeLaToR schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:58:
[...]

En je leest dus dus ook dat de controles bij toegang (tot locaties en evenementen) toeneemt. Grenscontroles zijn sowieso lastig sinds de EU, maar ook kostbaar. Controle bij potentiële hotspots aan mensen is wellicht logisch.

De QR code lijkt vooralsnog goed te werken en wordt direct geaccepteerd.
Waar nemen ze toe? Ik heb de indruk dat ze in Polen het minder serieus nemen.

Daarbij moet ik wel zeggen dat de aantal besmettingen hier wel erg laag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

YakuzA schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:41:
[...]

Voor zover ik de regels begreep gelden die alleen voor mensen die in de afgelopen 14 dagen x dagen in NL waren.
Als je dus 2 weken in IT was en dan terug rijd, zouden er weer andere regels gelden voor je dan als je vanuit NL komt.
Dus als ik meer dan 10 dagen in een groen land heb gezeten kan ik zonder testbewijs een hotel in Duitsland boeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@HSG in Frankrijk middels de ‘pass sanitaire’ wat effectief de QR code is. Ik lees een paar posts hierboven dat het in Italie ook gaat gelden.

Het zal nog steeds wel afhangen van de exploitant hoe serieus het écht wordt genomen, maar bijv voor pretparken is het onderdeel van de toegangsprocedure om je QR te scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

NiGeLaToR schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:26:
@HSG in Frankrijk middels de ‘pass sanitaire’ wat effectief de QR code is. Ik lees een paar posts hierboven dat het in Italie ook gaat gelden.

Het zal nog steeds wel afhangen van de exploitant hoe serieus het écht wordt genomen, maar bijv voor pretparken is het onderdeel van de toegangsprocedure om je QR te scannen.
Ja oke maar het is niet zo, en denk ook dat dat nergens gaat gebeuren, dat op elk hoek van de straat een mannetje met een scanner staat die iedereen op een QR gaat controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
HSG schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:30:
[...]

Ja oke maar het is niet zo, en denk ook dat dat nergens gaat gebeuren, dat op elk hoek van de straat een mannetje met een scanner staat die iedereen op een QR gaat controleren.
Dat zou ook geen zinvol doel dienen. Als je risico op besmetting wilt verkleinen probeer je dat te doen op plekken waar veel mensen vreemden at random tegen komen en afstand houden lastiger is, lijkt mij.

Wat overigens wel zorgelijk is, is dat de regels nog steeds wekelijks wijzigen en je echt nergens vanuit kan gaan. Je daarop voorbereiden voor een reis blijft zo een gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

HSG schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:50:

YakuzA in "Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland"
Maar verder zullen het vooral steekproeven zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 03-08-2021 23:53 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Nu online
NiGeLaToR schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:29:
[...]

Vanaf welke leeftijd? Tis onmogelijk om jonge kinderen gevaccineerd te hebben nu en ze elke paar dagen laten testen is ook niet bepaald ideaal?
Kan dat niet goed vinden maar zal vanaf 6 jaar (of 12?) zijn. Maar dat maakt het wel lastig idd om een dergelijk land met kinderen te bezoeken.

Kroatië lijkt wat soepeler te zijn, zijn momenteel geel dus voor je terug gaat dien je je wel te laten testen. Hoor niemand over ervaringen in Kroatië deze zomer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:02
NiGeLaToR schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:29:
[...]

Overigens in Frankrijk toegang tot steeds meer openbare locaties of attractieparken met de QR code. Dit wordt actief getest met de app zoals in dit topic al vaker gedeeld.
vanaf 13
As of 6 August 2021, everyone over the age of 12 must present a COVID-19 digital green certificate to access certain services and activities:
http://www.italia.it/en/u...rmation-for-tourists.html

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-09 13:58
*knip* even los van of dit allemaal waar is, dit is hier sowieso offtopic

[ Voor 98% gewijzigd door ZieMaar! op 04-08-2021 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
*knip*

Edit: Geen inreisbeperking maar Duitsland overweegt dat niet gevaccineerden zonder test bijna nergens meer in mogen: https://www.bz-berlin.de/...en-drohen-fuer-ungeimpfte Ik post het maar omdat het vergelijkbaar is met pass sanitair elders.

[ Voor 60% gewijzigd door ZieMaar! op 04-08-2021 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
*knip* offtopic, ook andere offtopic reacties zijn verwijderd

[ Voor 147% gewijzigd door ZieMaar! op 04-08-2021 22:13 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 15:12

codex

Geen OpenAI agent :)

8 september zou ik vertrekken naar Lissabon voor een citytrip. Inmiddels weet ik dat de avondklok is opgeheven en de horeca weer tot 02:00 geopend is.

Wat mij alleen niet duidelijk is, het gebruik van gezichtsmaskers is verplicht indien er niet 2 meter afstand bewaart kan worden. In de praktijk ben ik dan benieuwd hoe zich dit uit, met name op straat en in de horeca. Ik kan er niks zinnigs over vinden, ik bedacht misschien te kijken met livecams maar die kan ik ook niet vinden.

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
codex schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:43:
Wat mij alleen niet duidelijk is, het gebruik van gezichtsmaskers is verplicht indien er niet 2 meter afstand bewaart kan worden. In de praktijk ben ik dan benieuwd hoe zich dit uit, met name op straat en in de horeca.
Ik vermoed dat bij drukte dan buiten en bij horeca van en naar de tafel. Zo werkt het tenminste elders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Even wat anders. Ik lees net via https://www.bfmtv.com/san...ovid_AV-202108040245.html dat de cijfers in Frankrijk aan het stabiliseren zijn. In o.a. Pyrenees-Oriental daalt het cijfer per 100.000.

Zal nog wel even duren eer het weer op normaal niveau is, denk ik maar dit is wel een lichtpuntje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Laatst online: 22-08 10:16
Net vanuit Barcelona, via Frankrijk en Duitsland in Nederland aangekomen. Alle papieren netjes ingevuld, ffp2 mondkapjes gekocht omdat de andere in Duitsland niet mogen, covid paspoort uitgeprint en mee...

Wat blijkt, geen enkele keer gevraagd om papieren, die ffp2 mondkapjes zijn niet meer verplicht in Duitsland en je kan met de normale chirurgische overal binnen.

Veel kopzorgen om niks.

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Hier in de Dordogne is alleen bij de camping onze QR gescand en bij een kasteel (beiden zonder controle identiteit). Verder nergens.
Handhaving is ver te zoeken. Al die regels zijn er alleen ter afschrikking. Wat dan ook weer begrijpelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Steevo_S schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:30:
...die ffp2 mondkapjes zijn niet meer verplicht in Duitsland en je kan met de normale chirurgische overal binnen.
Dat is al maanden zo. Zelfgemaakte lapjes of leuke stoffen design mondkapjes mogen niet. De 'medizinale' of FFP2 mondkapjes waren al die tijd al gewoon toegestaan.

Wil je geen discussie over wat chirurgisch of 'medizinal' is, dan neem je gewoon een voorraadje FFP2's mee. Dat staat er namelijk gewoon op. En ze kosten (zeker in .de) geen drol en je ademt er ook nog eens prettiger door. :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Thanks voor de link!

Dat is geruststellend voor toegang tot diverse locaties. Toegang tot Italie zelf moet echter wel met een negatieve test, lees ik op dezelfde link:
Children under the age of 6 are not obliged to present proof of a negative result for molecular or antigen tests on entry into Italy, but must comply with the isolation obligation when required.
Persons under the age of 18 are exempted from the obligation of isolation (where applicable) only if they are accompanied by an adult (parent or other companion) in possession of a COVID green certificate (green pass).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:47

Louw Post

Cerenas

8 september zou ik vertrekken naar Lissabon voor een citytrip. Inmiddels weet ik dat de avondklok is opgeheven en de horeca weer tot 02:00 geopend is.

Wat mij alleen niet duidelijk is, het gebruik van gezichtsmaskers is verplicht indien er niet 2 meter afstand bewaart kan worden. In de praktijk ben ik dan benieuwd hoe zich dit uit, met name op straat en in de horeca. Ik kan er niks zinnigs over vinden, ik bedacht misschien te kijken met livecams maar die kan ik ook niet vinden.

Iemand een idee?
Mijn collega is net terug uit Portugal en gaf aan dat zo goed als iedereen op straat een masker droeg, maar op terrasjes eigenlijk zo goed als niet. Zelfs als het druk was en mensen dicht bij elkaar zaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:51
Gynnad schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 07:37:
[...]

Kan dat niet goed vinden maar zal vanaf 6 jaar (of 12?) zijn. Maar dat maakt het wel lastig idd om een dergelijk land met kinderen te bezoeken.

Kroatië lijkt wat soepeler te zijn, zijn momenteel geel dus voor je terug gaat dien je je wel te laten testen. Hoor niemand over ervaringen in Kroatië deze zomer..
Wij zitten in Kroatië en je merkt echt dat mensen hier veel soepeler omgaan met covid-19. Je merkt er in het dagelijks leven vrijwel niets van, behalve in de supermarkten, waar nog wel enigszins wordt gestuurd op het verplicht dragen van een mondkapje. Verder leeft iedereen nagenoeg naar de maatstaven van het "oude normaal". Dit i.t.t. bijvoorbeeld Duitsland.

Bij de grensovergang vanuit Slovenië naar Kroatië werden wel de paspoorten gecheckt en de qr code gescand. Dit leken ze steekproefsgewijs uit te voeren. Wij hadden ons netjes vooraf aangemeld en alle documenten waren in orde, dus we konden ook binnen 1 minuut vervolgen. Maar controle aan de grens is er dus weldegelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Hi-Sintar op 04-08-2021 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:10

Iemand een idee?
Wij zijn op dit moment in Portugal. Lissabon stond op de planning, maar dat hebben we ivm de Covid situatie niet bezocht. We zitten nu in het zuidwesten, maar hebben ook stops gemaakt in het noorden, bij Viana do Castelo, en in het midden van Portugal (in de buurt van Tomar). Onze ervaring is dat er ook buiten door heel veel mensen mondkapjes worden gedragen, binnen is het bijna overal verplicht.
Op terassen kan het kapje af als je zit. Hoe dit in Lissabon is weet ik niet, ik weet dat de regels daar mbt openingstijden iets strenger waren, maar die zijn onlangs versoepeld.
Wij hebben hier heerlijk vakantie gevierd. Corona maatregelen heb je in Nederland ook, het weer, de cultuur en het eten maken er een goede vakantie van.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Shit, vanaf zondag is een coronabewijs nodig om Nederland in te reizen... Mijn kind heeft net pas gisteren hun eerste vaccinatie gehad dus die zal dan zaterdag een test moeten doen zodat die maandag met mij mee naar Nederland kan rijden.

De kans op controle aan de grens lijkt me heel klein maar ik wil ook geen risico lopen...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
NiGeLaToR schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:26:

Moet die Coronatest app wel werken. Zus stond gister bij een museum in Frankrijk naar een spinnende circel te kijken omdat er geen internet verbinding was. Ik dacht dat eenmaal aangemaakt die code in de app staat, ook offline, maar blijkbaar doet ie toch een paar in de zoveel dagen een phone home check en moet je een online verbinding hebben voor het tonen van die code.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
loekf2 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:47:
[...]

Moet die Coronatest app wel werken. Zus stond gister bij een museum in Frankrijk naar een spinnende circel te kijken omdat er geen internet verbinding was. Ik dacht dat eenmaal aangemaakt die code in de app staat, ook offline, maar blijkbaar doet ie toch een paar in de zoveel dagen een phone home check en moet je een online verbinding hebben voor het tonen van die code.
Daarom heb ik de QR-code ook in printvorm en hem ook in de Franse app zitten. Een mobiele kan of net even niet goed werken of inderdaad geen internet hebben. Je hebt in Frankrijk weleens gaten in de dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Ik weet niet of de printscreen van de QR lang geldig blijft. Maar inderdaad: niet handig, zonder internet. Dus beetje voorbereiden en screenshot desnoods periodiek maken kan handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:54
Wordt er vanaf zondag op Schiphol gecheckt? Ik ga op 21 augustus en kom pas in september terug

Ik hoef geen PCR bij terugkomst heb ik begrepen, want ik ben al twee keer gevaccineerd

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Laatst online: 11-09 22:50
Vanochtend vanuit Spanje (Costa Brava) Frankrijk ingereden zonder controle. Mij benieuwen of er op de tussenstop camping (in Frankrijk) nog iets gevraagd/gecontroleerd wordt.

Vrienden reden vanochtend dezelfde route en kregen bij de eerste tolpoort na de grens wel een controle met alleen de vraag "zijn jullie gevaccineerd?" (wat ze inderdaad zijn) en mochten na een mondelinge "ja" gelijk doorrijden. Bijzonder gemakkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
NiGeLaToR schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:22:
Ik weet niet of de printscreen van de QR lang geldig blijft. Maar inderdaad: niet handig, zonder internet. Dus beetje voorbereiden en screenshot desnoods periodiek maken kan handig zijn.
Even ter compleetheid (zie dat ik niet helemaal helder was). Ik doelde op de papieren QR-code die je via coronacheck.nl kan printen. Die is tot in 22 geldig (staat erop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:21

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Mx. Alba schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:32:
Shit, vanaf zondag is een coronabewijs nodig om Nederland in te reizen... Mijn kind heeft net pas gisteren hun eerste vaccinatie gehad dus die zal dan zaterdag een test moeten doen zodat die maandag met mij mee naar Nederland kan rijden.

De kans op controle aan de grens lijkt me heel klein maar ik wil ook geen risico lopen...
Een test is waarschijnlijk duurder als de boete van 95 euro.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

NiGeLaToR schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:22:
Screenshot heb ik net geprobeerd, werkt niet ivm beveiligingsinstellingen. :)

Maar ik heb voor mijzelf ook nog mijn gele boekje als achtervang voor als de app niet werkt. En dat is allemaal ook alleen maar voor het geval ik gecontroleerd zou worden, de kans waarop kennelijk niet erg groot is.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:59:
[...]

Screenshot heb ik net geprobeerd, werkt niet ivm beveiligingsinstellingen. :)

Maar ik heb voor mijzelf ook nog mijn gele boekje als achtervang voor als de app niet werkt. En dat is allemaal ook alleen maar voor het geval ik gecontroleerd zou worden, de kans waarop kennelijk niet erg groot is.
Zoals gezegd, je kunt gewoon een PDF downloaden op CoronaCheck.nl, dus screenshot is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:21:
[...]

Zoals gezegd, je kunt gewoon een PDF downloaden op CoronaCheck.nl, dus screenshot is niet nodig.
Precies. En natuurlijk volkomen overbodig, maar ik heb die PDF ook maar gewoon even geprint. Het is een kleine moeite, maar als ik komende week in het buitenland een controle tegenkom, dan heb ik een app met QR-code, een geel boekje en dat printje.

Die download was sowieso al handig, vanwege de Einreiseanmeldung in Duitsland. ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Laatst online: 11-09 16:59
Steevo_S schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:30:
Net vanuit Barcelona, via Frankrijk en Duitsland in Nederland aangekomen. Alle papieren netjes ingevuld, ffp2 mondkapjes gekocht omdat de andere in Duitsland niet mogen, covid paspoort uitgeprint en mee...

Wat blijkt, geen enkele keer gevraagd om papieren, die ffp2 mondkapjes zijn niet meer verplicht in Duitsland en je kan met de normale chirurgische overal binnen.

Veel kopzorgen om niks.
Ligt aan de deelstaat; vanochtend in Beieren met een FFP2 masker en van die chirurgische plastic handschoenen bij het ontbijtbuffet gestaan.

Die chirurgische maskers werden niet geaccepteerd bij aankomst hotel. Ik moest eerst een FFP2 masker kopen, daarna vaccinatiebewijs overleggen waarna ze ook nog begonnen over een sneltest. Die hoefden we uiteindelijk niet te doen omdat we de laatste 10 dagen in Slovenië waren. Zien ze als veilig gebied.

Dus die kopzorgen kunnen ze je nog steeds bezorgen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Katseviool op 05-08-2021 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
Gisteren met de auto via Duitsland en Zwitserland aangekomen in Italië. Vrouw en ik zijn beide volledig gevaccineerd en onze dochter van 7 heeft een antigeen test moeten doen. Voor Italië verplicht vanaf 6 jaar. Onderweg bij het tanken of een broodje met een bakkie koffie halen even een mondkapjes op.

In Italië is er bij de camping is er niet om gevraagd. Van andere Nederlanders begreep ik al dat er nergens om gevraagd wordt. In de winkels is het mondkapje wel verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Kan iemand mij toelichten wat die 270 dagen voor Oostenrijk inhoudt?
Gevaccineerd"

Een vaccinatie is geldig vanaf de 22e dag na de eerste vaccinatie*. Na de 2de vaccinatie is de totale geldigheid van het vaccin 270 dagen. Bij vaccinaties die slechts 1 dosis vereisen, is deze geldig vanaf de 22e dag voor een periode van 270 dagen. *vanaf 15 augustus is volledige vaccinatie vereist
Lopen de Oostenrijkers vooruit en moet je sowieso na verloop van tijd een booster hebben? Dus wat gebeurt er als de 270 dagen verlopen zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Mx. Alba schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:59:
En dat is allemaal ook alleen maar voor het geval ik gecontroleerd zou worden, de kans waarop kennelijk niet erg groot is.
Over je kind zou ik me niet teveel zorgen maken: controles zijn steekproefsgewijs en als de KMar echt lastig doet (wat meestal wel meevalt) is het slechts een Mulder-feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Vlassie1980 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:43:
Kan iemand mij toelichten wat die 270 dagen voor Oostenrijk inhoudt?

[...]

Lopen de Oostenrijkers vooruit en moet je sowieso na verloop van tijd een booster hebben? Dus wat gebeurt er als de 270 dagen verlopen zijn?
De regels veranderen zo snel...
Overigens staat er op de engelstalige site dat het je vaccin "extend" met 270 dagen. Bovenop de 90 dagen die je kreeg na 1 dosis. Wat het totaal op 1 jaar brengt.

Waarschijnlijk willen ze nog beoordelen of het vaccin een jaarlijkse booster nodig gaat hebben of niet. En hebben ze de regels zo ingesteld dat ze nu uitgaan van die booster. Achteraf versoepelen is makkelijker dan achteraf aanscherpen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bootje
  • Laatst online: 11-09 22:50
Bootje schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:46:
Mij benieuwen of er op de tussenstop camping (in Frankrijk) nog iets gevraagd/gecontroleerd wordt.
Nou, helemaal niets dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:42

Mfpower

In dubio

Vandaag teruggekomen na 2,5 week Frankrijk. Geen controles gehad in die periode. Dat wil zeggen: ik heb op enkele tolwegen de Fransen hier en daar controles zien uitvoeren (grens Spanje -> Frankrijk) maar ook daar zijn wij niet uitgepikt.

[ Voor 20% gewijzigd door Mfpower op 05-08-2021 22:19 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Ik val in herhaling, maar we houden ons toch niet alleen aan de regels in verband met de pakkans? Ik vind het wel zo netjes om als gast de regels van het land waar ik heen ga to honoreren - ook al is de kans op controle wellicht klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Nu online
Ik lees nu her en der dat voor de Italiaanse coronapas één vaccinatie al voldoet, dus je hoeft niet volledig te zijn gevaccineerd. Ik lees dit echter voornamelijk op Belgische nieuwssites, iemand de officiële regels al kunnen vinden op een Italiaanse site?

Ook hoe je de pas kunt aanvragen etc? Bijv. is het gele boekje voldoende om bij te hebben?

[ Voor 8% gewijzigd door Gynnad op 06-08-2021 06:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:00
NiGeLaToR schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:41:
Ik val in herhaling, maar we houden ons toch niet alleen aan de regels in verband met de pakkans? Ik vind het wel zo netjes om als gast de regels van het land waar ik heen ga to honoreren - ook al is de kans op controle wellicht klein.
Ik zou je graag gelijk geven, maar als ik om mij heen kijk in het verkeer naar appende en handheld bellende mensen moet ik toch vrezen dat je geen gelijk hebt. Het gaat alleen om de pakkans.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
LordSinclair schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 07:48:
[...]

Ik zou je graag gelijk geven, maar als ik om mij heen kijk in het verkeer naar appende en handheld bellende mensen moet ik toch vrezen dat je geen gelijk hebt. Het gaat alleen om de pakkans.
Leading by example :) het maakt mij niet uit wat de rest doet. Overigens zie ik gerust velen zich bewust nergens van aantrekken, maar nog meer mensen zich wel bewust bezig houden met hoe houd je je aan de regels. Zoals in dit topic. Tis wellicht geboren uit ‘nood’ en zorgen over gedoe, maar thuiskomen met een covid infectie is ook niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Het lijkt me een combinatie van pakkans en acceptatie van de maatregel.

Als je volledig achter de regel staat hou je je er ook zonder handhaving aan, bij die borden 100 langs de weg is voor mij en veel anderen vooral pakkans relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
Gynnad schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 06:49:
Ik lees nu her en der dat voor de Italiaanse coronapas één vaccinatie al voldoet, dus je hoeft niet volledig te zijn gevaccineerd. Ik lees dit echter voornamelijk op Belgische nieuwssites, iemand de officiële regels al kunnen vinden op een Italiaanse site?

Ook hoe je de pas kunt aanvragen etc? Bijv. is het gele boekje voldoende om bij te hebben?
Op de site van de ANWB staan de huidige regels.
https://www.anwb.nl/vakan.../coronamaatregelen-italie

Als Coronapas wordt de Corona app met je vaccinatiebewijs geaccepteerd of je gele boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Nu online
Pannekoek81 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:44:
[...]

Op de site van de ANWB staan de huidige regels.
https://www.anwb.nl/vakan.../coronamaatregelen-italie

Als Coronapas wordt de Corona app met je vaccinatiebewijs geaccepteerd of je gele boek.
Maar in de Belgische media staat dat voor het bezoeken van een restaurant/musea/etc. 1 vaccinatie al volstaat, echter kan ik dit nergens duidelijk terug vinden.

Probleem zit hem er in dat er 1 iemand mee gaat op vakantie die de 2e vaccinatie pas kan halen na de vakantie (de 1e heeft diegene wel al (Pfizer)). Mocht het zo zijn dat 1 vaccinatie volstaat voor het bezoeken van restaurants/musea/etc. dan zou dat mooi meegenomen zijn.

Voor het binnen komen van Italie gaat diegene zich laten testen om zo met een testbewijs het land binnen te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
In België is t best relaxt. Geen gedoe en iedereen doet eigenlijk overal mondkapjes op, wat een verademing is vergeleken met NL. Alles was toegankelijk en mensen houden netjes afstand. Touren met gidsen leken wel sterk verminderd of absent, zo moest je jezelf rondleiden op veel plekken. Alleen in restaurants geldt er blijkbaar geen 1.5M afstand regel, dat is wel wat minder plezant... In Frankrijk idem dito: geen gelazer met inreizen (geheel gevaccineerd), iedereen mondkapjes op overal en alles was geopend en men hield goed afstand. In beide landen leek het beter geregeld qua maatregelen en compliance dan in NL, wat een verademing. Niemand zonder maskertje gezien in winkels/attracties, niemand die klaagt… Zijn er dan relatief zoveel zeurpieten in NL…? Afijn.

Hadden wel een imho heel erg bizarre situatie met de inreismaatregelen, maar gezien beleid hier niet besproken mag worden volgens de modbreak laat ik dat maar achterwege.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Gynnad schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:28:
Maar in de Belgische media staat dat voor het bezoeken van een restaurant/musea/etc. 1 vaccinatie al volstaat, echter kan ik dit nergens duidelijk terug vinden.
Ik was tegen hetzelfde aangelopen. Het enige dat ik kon vinden was deze pagina, waar ik terecht kwam na het klikken op een boel Italiaanse links :+

Daar staat het volgende voor het binnenkomen van Italië (dikgedrukt door mij):
la vaccinazione completa anti-COVID-19, eseguita da almeno 14 giorni
Complete vaccinatie en 14 dagen dus.

Bij de certificazione verde staat dan weer dit:
vaccinazione contro il COVID-19
Niets over 'compleet' of die 14 dagen dus. Het lijkt erop dat één prik hier voldoende is. Waarschijnlijk omdat het voor de Italianen zelf ook wel vervelend wordt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
SH4D3H schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:48:
[...]

Ik was tegen hetzelfde aangelopen. Het enige dat ik kon vinden was deze pagina, waar ik terecht kwam na het klikken op een boel Italiaanse links :+

Daar staat het volgende voor het binnenkomen van Italië (dikgedrukt door mij):

[...]

Complete vaccinatie en 14 dagen dus.

[...]

Niets over 'compleet' of die 14 dagen dus. Het lijkt erop dat één prik hier voldoende is. Waarschijnlijk omdat het voor de Italianen zelf ook wel vervelend wordt ;)
Op die site zit een taal-selectie box. Engels leest wat makkelijker denk ik ;)
Ze eisen volledige vaccinatie + 14 dagen. Of een test van max 48 uur oud voor iedereen boven de 12 (vanaf 13 dus).

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Gynnad schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:28:
[...]
Wat een geldig vaccinatiebewijs is, staat daar direct onder (even snel door Google Translate gehaald):
Het vaccinatiebewijs is negen maanden geldig vanaf de voltooiing van de vaccinatiecyclus: als het vaccin twee doses bevat, begint de geldigheid van negen maanden dus vanaf de toediening van de tweede dosis. De certificering wordt ook afgegeven na de eerste dosis; in dit geval begint de geldigheid vijftien dagen na toediening en vervalt na toediening van de tweede dosis.

[ Voor 33% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 06-08-2021 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Nu online
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:31:
[...]

Wat een geldig vaccinatiebewijs is, staat daar direct onder (even snel door Google Translate gehaald):

[...]
Maar dat zou dan dus aangeven dat 1 vaccinatie dus volstaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Gynnad schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:43:
[...]

Maar dat zou dan dus aangeven dat 1 vaccinatie dus volstaat?
Dat is wat er staat bij het vaccinatiebewijs dat een van de mogelijkheden is voor het "groene certificaat" dat toegang geeft tot "openbare evenementen", waaronder vanaf vandaag ook restaurants (binnen) vallen.

Overigens is dit informatie van de site van de Italiaanse bureau voor toerisme, geen overheidssite.

Hoe dit in de praktijk uitpakt, weet ik niet. Aangezien voor toegang tot Italië zelf blijkbaar een volledige vaccinatie nodig is (of herstel of test), zou ik er zelf voor de zekerheid niet van uitgaan dat 1 van 2 prikken genoeg is.

[ Voor 7% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 06-08-2021 18:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Frankrijk vandaag ingereden. Nul controles.
Grens niks, péages niks. In het hotel (in de buurt van Lyon) vroegen ze ook nergens naar, wel mondkapjesplicht.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
RocketKoen schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:14:
[...]
Op die site zit een taal-selectie box. Engels leest wat makkelijker denk ik ;)
Dat zou je denken, maar dat is (of was iig) niet dezelfde tekst als de IT versie.

@Gynnad Inmiddels ook deze bron gevonden:
La Certificazione attesta una delle seguenti condizioni:
- aver fatto la vaccinazione anti COVID-19 (in Italia viene emessa sia alla prima dose sia al completamento del ciclo vaccinale)
La Certificazione dovrà attestare di aver fatto almeno una dose di vaccino [...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
Nederland vanaf zondag geen hoogrisicogebied meer voor Duitsland. Geen quarantaine en geen vooraf aanmelden meer.

Dat is toch snel!

https://nos.nl/l/2392903

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Afgelopen dindsag naar Noorwegen gegaan, via Denemarken en Duitsland. in Denemarken werd voor je de boot op ging gevraagd of je ingeent bent, in Noorwegen werd het daadwerkelijk gechecked :) Wij waren groen bij de scan en zitten nu op Vega
Pagina: 1 ... 16 ... 29 Laatste

Let op:
We bespreken hier alleen de maatregelen ed binnen vakantielanden. We gaan niet bespreken of het beleid deugt (dat kan ergens anders), of je de toegangseisen kan vermijden (dat kan nergens anders) en we gaan ook niet slowchatten.

Klagen over maatregelen of over annuleringen is ook offtopic,