Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
WhatsappHack schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:47:
In België is t best relaxt. Geen gedoe en iedereen doet eigenlijk overal mondkapjes op, wat een verademing is vergeleken met NL. Alles was toegankelijk en mensen houden netjes afstand. Touren met gidsen leken wel sterk verminderd of absent, zo moest je jezelf rondleiden op veel plekken. Alleen in restaurants geldt er blijkbaar geen 1.5M afstand regel, dat is wel wat minder plezant... In Frankrijk idem dito: geen gelazer met inreizen (geheel gevaccineerd), iedereen mondkapjes op overal en alles was geopend en men hield goed afstand. In beide landen leek het beter geregeld qua maatregelen en compliance dan in NL, wat een verademing. Niemand zonder maskertje gezien in winkels/attracties, niemand die klaagt… Zijn er dan relatief zoveel zeurpieten in NL…? Afijn.

Hadden wel een imho heel erg bizarre situatie met de inreismaatregelen, maar gezien beleid hier niet besproken mag worden volgens de modbreak laat ik dat maar achterwege.
Wat bedoel je met zeurpieten? In Nederland zijn op veel plekken mondkapjes niet meer verplicht (alleen in het OV). Vandaar dat je ze niet ziet. Wat heeft dat met zeurpieten te maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Erapaz schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 20:53:
[...]

Wat bedoel je met zeurpieten? In Nederland zijn op veel plekken mondkapjes niet meer verplicht (alleen in het OV). Vandaar dat je ze niet ziet. Wat heeft dat met zeurpieten te maken?
Ja ik weet dat we hier zo dom zijn geweest om die verplichting af te schaffen. Ik heb het ook niet over dat ik ze hier nauwelijks zie, ik heb het over het zeuren erover wat ik daar niet zie en waar ik niemand zonder heb gezien in tegenstelling tot in NL. Toen ze hier nog wel verplicht waren, iets dat we hopelijk snel opnieuw gaan invoeren ondanks dat de regering de glazen her en der heeft ingegooid, had je enorm veel zeikstralen en weigeraars.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:13
WhatsappHack schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 23:13:
[...]

Ja ik weet dat we hier zo dom zijn geweest om die verplichting af te schaffen. Ik heb het ook niet over dat ik ze hier nauwelijks zie, ik heb het over het zeuren erover wat ik daar niet zie en waar ik niemand zonder heb gezien in tegenstelling tot in NL. Toen ze hier nog wel verplicht waren, iets dat we hopelijk snel opnieuw gaan invoeren ondanks dat de regering de glazen her en der heeft ingegooid, had je enorm veel zeikstralen en weigeraars.
+1

Zoveel fijner hier in Frankrijk dat iedereen gewoon dat ding op heeft in de supermarkt, bakkerij, rij bij kaartverkoop, en in de chateaus.

Niemand ook die dat ding onder zijn neus doet of zelfs onder zijn kin zoals je in Nederland veel zag.

Vond het vorig jaar al beter geregeld en nu nog steeds.

Het enige dat ruk is hier, is testafspraken maken.
Ze zitten hier nog in 1854, alles telefonisch in het Frans en uitslag op papier (antigeen)
Niemand die ook maar een woord Engels spreekt, dus alles via google translate communiceren.

En nu is het vervelendste nog dat we afgelopen woensdag een afspraak hebben proberen te maken voor de terugreis, maar zaterdag en zondag kan niet. Maandag was alleen pcr beschikbaar, en maandag reizen we terug.

Hopelijk zit de negatieve uitslag in de mail voor we de grens naar Nederland over gaan.

Mijn vriendin heeft zich kapot getest de afgelopen 3 weken, ze heeft gisteren nog getest voor de tussenstop bij Parijs.

Ikzelf ontspring de dans gelukkig vanwege volledige vaccinatie. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
WhatsappHack schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 23:13:
[...]

Okay, ieder zijn meug denk ik dan.

Ik was eerder dit jaar in Zweden, daar droeg vrijwel niemand ze, terwijl ze in Nederland nog verplicht waren. Dat vond ik pas een verademing (letterlijk). Waar ik nu ben moeten ze in de winkel op helaas, doet toch afbreuk aan de vakantie constant zorgen dat je ze bij je hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
FRANQ schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 23:59:
[...]

En nu is het vervelendste nog dat we afgelopen woensdag een afspraak hebben proberen te maken voor de terugreis, maar zaterdag en zondag kan niet. Maandag was alleen pcr beschikbaar, en maandag reizen we terug.

Hopelijk zit de negatieve uitslag in de mail voor we de grens naar Nederland over gaan.

Of gewoon niet testen en terugrijden. De boete is 95 euro, maar je mag wel naar huis. Een test kost rond de 50 euro + gedoe met het risico dat je in quarantaine moet op eigen kosten in een ander land als je positief test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het Frankrijk waar ik ben lijkt wel een ander land dan hierboven beschreven . Vrije neuzen en kinkapjes alom . Verder vrij relaxte houding , waarbij sommigen er geen op hebben waar gevraagd en sommigen er een dragen tijdens een buitenrit op een paard. En iedereen lijkt elkaar daarin vrij te laten, maar weet niet of dat de conclusie ondersteunt dat er geen gezeur is en of Fransen minder zeuren dan Nederlanders.
Als je veelvuldig moet testen tijdens vakantie had ik denk ik toch programma wat aangepast. Na 2 verblijf locaties nog niets hoeven tonen maar we zijn behalve de supermarkt dan ook uitsluitend buiten geweest qr op zak , maar zonder controles op dat en bijv je id voelt het toch net meer als normale vakantie .

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2021 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

FRANQ schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 23:59:
[...]

+1

Zoveel fijner hier in Frankrijk dat iedereen gewoon dat ding op heeft in de supermarkt, bakkerij, rij bij kaartverkoop, en in de chateaus.

Niemand ook die dat ding onder zijn neus doet of zelfs onder zijn kin zoals je in Nederland veel zag.

Vond het vorig jaar al beter geregeld en nu nog steeds.

Het enige dat ruk is hier, is testafspraken maken.
Ze zitten hier nog in 1854, alles telefonisch in het Frans en uitslag op papier (antigeen)
Niemand die ook maar een woord Engels spreekt, dus alles via google translate communiceren.

Mijn vriendin heeft zich kapot getest de afgelopen 3 weken, ze heeft gisteren nog getest voor de tussenstop bij Parijs.

Ikzelf ontspring de dans gelukkig vanwege volledige vaccinatie. :)
Mijn vriendin heeft zich hier in Frankrijk een keer (antigeen) laten testen en was echt een eitje anders. Geen afspraak nodig gewoon apotheek inlopen kwartier later de uitslag op papier met een qr code die je kan inladen op je telefoon.

Overigens gisteren naar en klimbos geweest waar volgens mij een test nodig was geweest maar helemaal niks gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:13
TrailBlazer schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 07:33:
[...]
. Geen afspraak nodig gewoon apotheek inlopen kwartier later de uitslag op papier met een qr code die je kan inladen op je telefoon.
De dichtstbijzijnde apotheek is een half uur rijden dus dat hebben we niet geprobeerd.

We hebben via de camping eigenaar afspraken gemaakt.

Hadden jullie ook dat die code niet in de telefoon blijft staan?
Mijn vriendin moest het papiertje daarom bij zich houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
SH4D3H schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:48:
[...]
Niets over 'compleet' of die 14 dagen dus. Het lijkt erop dat één prik hier voldoende is. Waarschijnlijk omdat het voor de Italianen zelf ook wel vervelend wordt ;)
Meerdere nieuwsbronnen melden nu ook dat het inderdaad minimaal 1 vaccinatie is, dus dan zitten wij goed :)
The Green Pass is a digital or paper certificate that shows if someone has received at least one jab, has tested negative or has recently recovered from the coronavirus.
Bron: https://www.reuters.com/w...tory-teachers-2021-08-05/
The health certificate proves bearers have either been vaccinated with at least one dose, have recovered from Covid-19 within the past six months, or have tested negative in the previous 48 hours.
Bron: https://www.france24.com/...ss-mandatory-for-teachers
The "green pass" will allow access for people who have had at least one vaccine dose, have recovered from coronavirus or who have tested negative within 48 hours.
Bron: https://www.bbc.com/news/world-europe-58115213

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:41
Zojuist terug gekomen uit Oostenrijk & Italië (via Duitsland). Hierbij even mijn ervaring. We zijn nergens gecontroleerd. In Italië (camping) werd er nergens om gevraagd. In Oostenrijk wel - bij meerdere restaurants, cafés en hotels. Meestal geloofden ze ons op ons woord, soms wilden ze het echt zien. Best bizar voelde het, maar verder geen problemen. Tussendoor ons één keer laten testen in Oostenrijk, zodat we door konden naar Italië. Testen was top (en gratis) geregeld.

Corona bracht toch wel wat extra kopzorgen met zich mee, vooral in de voorbereidingen (dag voorpret…) en toen de regels meerdere keren veranderden. Je wilt op vakantie ontspannen, niet bezig zijn met zulk gezeik. Het was het echter 100% waard uiteindelijk. Want los van dit soort momentjes hebben we eigenlijk vrij weinig te maken gehad met corona (veel de natuur in geweest).

Ik hoop niet dat dit een voorbode is voor toekomstige vakanties.

Bedankt nog aan iedereen die me heeft geholpen met mijn vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

FRANQ schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:21:
[...]

De dichtstbijzijnde apotheek is een half uur rijden dus dat hebben we niet geprobeerd.

We hebben via de camping eigenaar afspraken gemaakt.

Hadden jullie ook dat die code niet in de telefoon blijft staan?
Mijn vriendin moest het papiertje daarom bij zich houden.
Apotheek was op 20 minuten oid wat ons betreft prima om langs te gaan en daarna weer verder. Geloof wel dat mijn vriendin hem opnieuw moest toevoegen maar een papiertje meenemen is prima te doen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

TommyGun schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:47:
Status so far;

Duitsland, 0 controles.
Zwitserland, 0 controles.
Italië, 0 controles.
Stand na de terugreis nog steeds hetzelfde. Gisteren is wel de Green Pass ingegaan in Italië maar daar hebben we niks meer van meegekregen, we moesten onze vakantie helaas afbreken omdat ik ziek geworden ben. (Weliswaar geen covid - simpelweg zware verkoudheid / grieperig - maar overal wordt je weg gekeken dus je kunt toch niks meer doen).
Erapaz schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 07:04:
[...]

Of gewoon niet testen en terugrijden. De boete is 95 euro, maar je mag wel naar huis. Een test kost rond de 50 euro + gedoe met het risico dat je in quarantaine moet op eigen kosten in een ander land als je positief test.
Ik heb me bewust ook niet in het buitenland laten testen. Geen zin om opgesloten te zitten in een land als Italië. Uit gechecked, auto ingestapt en in 1 ruk doorgereden (natuurlijk wel wat gegeten en getankt maar ja je moet wat...).

[ Voor 34% gewijzigd door TommyGun op 07-08-2021 18:16 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
TommyGun schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 18:13:
[...]

Stand na de terugreis nog steeds hetzelfde. Gisteren is wel de Green Pass ingegaan in Italië maar daar hebben we niks meer van meegekregen, we moesten onze vakantie helaas afbreken omdat ik ziek geworden ben. (Weliswaar geen covid - simpelweg zware verkoudheid / grieperig - maar overal wordt je weg gekeken dus je kunt toch niks meer doen).

[...]

Ik heb me bewust ook niet in het buitenland laten testen. Geen zin om opgesloten te zitten in een land als Italië. Uit gechecked, auto ingestapt en in 1 ruk doorgereden (natuurlijk wel wat gegeten en getankt maar ja je moet wat...).
Je schrijft geen covid, maar je hebt je niet laten testen?

8)

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

evleerdam schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 18:31:
[...]

Je schrijft geen covid, maar je hebt je niet laten testen?

8)
Zelftest, en thuis nog een 'echte'

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Nvt.

[ Voor 98% gewijzigd door Ferra op 08-08-2021 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:27
0,0 controles gehad. We waren naar Spanje (westen, baskenland, atlantische kust). Wat wel opvalt is dat men overal mondkapjes draagt (niet verplicht) en ze binnen in een slecht geventileerd (oud pand) cafe af doet. Hmm ik denk dat ik weet hoe het komt dat het daar donkerrood is. Gelukkig waren wij al helemaal gevaccineerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
glatuin schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:19:
0,0 controles gehad. We waren naar Spanje (westen, baskenland, atlantische kust). Wat wel opvalt is dat men overal mondkapjes draagt (niet verplicht) en ze binnen in een slecht geventileerd (oud pand) cafe af doet. Hmm ik denk dat ik weet hoe het komt dat het daar donkerrood is. Gelukkig waren wij al helemaal gevaccineerd.
In binnenruimtes is het verplicht tenzij je aan de bar of aan tafel zit, ga je naar het toilet moet je een mondkapje op. Donkerrood in Spanje is niet door de horeca maar door de jeugd die nadat alle regels versoepelt werden massaal gingen feesten. Gemiddelde besmetting leeftijd in Spanje is 33 (bron, ik woon in Spanje).

Op dit moment is 70% van de bevolking (18+) gevaccineerd met op zijn minst een dosis en 60 met beiden, dus waarschijnlijk de mensen die jij in die bar ziet hebben beiden vaccinaties al gehad...

[ Voor 11% gewijzigd door Steevo_S op 07-08-2021 21:25 ]

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Ik hoor wat geluiden dat je in Nice aan de Cote d’azur op het strand/straat ook een mondkapje op moet. Iemand die daar toevallig zit en dit kan bevestigen/ontkrachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ferra schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 00:06:
Ik hoor wat geluiden dat je in Nice aan de Cote d’azur op het strand/straat ook een mondkapje op moet. Iemand die daar toevallig zit en dit kan bevestigen/ontkrachten?
Dat is alweer een dikke 2 weken verplicht ja.
– Buiten hoefden mondkapjes bijna niet meer op, met uitzondering van grote evenementen, wachtrijen en markten. Maar nu het aantal besmettingen weer is opgelopen, moet je in diverse vakantiestreken op drukke plekken ook buiten weer een masker op. Dit is onder meer het geval in de Pyrénées-Oriëntales (Collioure), de Var (Saint-Tropez, Sainte-Maxime) en Alpes-Maritimes (Nice, Cannes, Côte d’Azur).

– Dus let op de borden en zorg dat je genoeg mondkapjes bij je hebt. De Fransen zijn sinds het begin van de epidemie gewend mondkapjes te dragen, dus bovenstaande richtlijnen worden over het algemeen nauw nageleefd. De boete voor het niet dragen van een masker op een plek waar dat wel moet is €135.
Zie https://www.frankrijk.nl/...rand-restaurants-winkels/

Dus meestal niet op strand, maar wel op straat.

[ Voor 53% gewijzigd door wildhagen op 08-08-2021 05:26 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Zonder enige vorm van controle of zelfs zichtbare politie of douane in Lille aangekomen voor mijn eerste laadstop in Frankrijk.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 04:39:
[...]

Dat is alweer een dikke 2 weken verplicht ja.

[...]

Zie https://www.frankrijk.nl/...rand-restaurants-winkels/

Dus meestal niet op strand, maar wel op straat.
Hmmmm vervelend. Ik kan me niet voorstellen dat ik zonnend met een mondkapje op het strand moet zitten, dat zou wel tegenvallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Ferra schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:16:
[...]

Hmmmm vervelend. Ik kan me niet voorstellen dat ik zonnend met een mondkapje op het strand moet zitten, dat zou wel tegenvallen...
Op het strand hoeft het niet: https://www.alpes-maritim...-dans-les-Alpes-Maritimes Is dus meer op de stoep erlangs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:37
Iets wat ik niet kan vinden:

Ik heb een geel vaccinatieboekje, waar er maar één paspoortnummer ingevuld kan worden. Leuk en aardig, maar ik heb zowel een paspoort als ID-kaart. Ik snap dat vanuit het SDU er niet is uitgegaan van een situatie waar je binnen de EU/Schengen het boekje nodig zou hebben, maar dat is nu wel de realiteit. Wat is nu het handigste? Nog een vaccinatieboekje bestellen en deze voor mijn ID-kaart gebruiken? "Gewoon" beide nummers neerzetten uit praktische overwegingen? Is dat überhaupt toegestaan? Ook mijn paspoort meenemen als ik onverhoopt naar het buitenland zou gaan? (Liever niet, mijn ID zou genoeg moeten zijn.)

[ Voor 10% gewijzigd door Maarten_E op 08-08-2021 17:26 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:29

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik weet het niet precies @Maarten_E maar ik denk dat het niet zoveel uitmaakt. Gele boekjes werden hiervoor eigenlijk vooral gebruikt door mensen die veel en ver reisden en daarbij zijn veel vaccins langer geldig dan je paspoort. Ik heb daar nooit problemen mee gehad (maar ook nog nooit het gele boekje hoeven laten zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:37
ZieMaar! schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 17:32:
Ik weet het niet precies @Maarten_E maar ik denk dat het niet zoveel uitmaakt. Gele boekjes werden hiervoor eigenlijk vooral gebruikt door mensen die veel en ver reisden en daarbij zijn veel vaccins langer geldig dan je paspoort. Ik heb daar nooit problemen mee gehad (maar ook nog nooit het gele boekje hoeven laten zien).
Dat ook inderdaad. Ik zie echter al een situatie waar, als ik mijn paspoortnummer invul en ik alleen mijn ID-kaart bij mij heb, er een probleem kan ontstaan als het een overijverige controleur is. Zit te denken om wellicht een apart velletje toe te voegen met daarop mijn ID-nummer, maar weet niet of dát dan weer problemen zou veroorzaken. Wellicht denk ik gewoon te moeilijk.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Zou je met een overijverige controleur niet sowieso in de problemen komen met het gele boekje? Anyway: je zou ook nog het printje van de GGD mee kunnen nemen, daar staat je naam ook op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

In mijn gele boekje staat geen paspoort nummer geschreven, ging gewoon zonder problemen door de douane heen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Net weer terug in Nederland maar geen controle te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Maarten_E schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 17:25:
Iets wat ik niet kan vinden:

Ik heb een geel vaccinatieboekje, waar er maar één paspoortnummer ingevuld kan worden. Leuk en aardig, maar ik heb zowel een paspoort als ID-kaart. Ik snap dat vanuit het SDU er niet is uitgegaan van een situatie waar je binnen de EU/Schengen het boekje nodig zou hebben, maar dat is nu wel de realiteit. Wat is nu het handigste? Nog een vaccinatieboekje bestellen en deze voor mijn ID-kaart gebruiken? "Gewoon" beide nummers neerzetten uit praktische overwegingen? Is dat überhaupt toegestaan? Ook mijn paspoort meenemen als ik onverhoopt naar het buitenland zou gaan? (Liever niet, mijn ID zou genoeg moeten zijn.)
Ik zit even in mijn eigen gele boekje te kijken en daar is helemaal geen invulveld voor een paspoortnummer. Het is ook geen officieel document dus als jouwe dat wel heeft (oude druk?) en je voelt je daar beter bij zet je gewoon je ID-kaartnummer er ook bij.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
TrailBlazer schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 18:23:
Net weer terug in Nederland maar geen controle te zien.
Met auto, vliegtuig, trein, fiets whatever?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 11:26
Hier ook even mijn ervaringen na een lang weekend weg. Met de trein naar Hamburg gegaan en een dag later door naar Kopenhagen.

Duitsland
Online dat formulier ingevuld. Niet de duidelijkste website van de Duitse overheid en beetje idioot dat je het nog moet printen. Ook idioot dat je een dag voor vertrek nog een email krijgt met de melding dat om quarantaine te voorkomen je het vaccinatiebewijs moet uploaden. Dat had ik allang gedaan dus niet onder de indruk van de Duitse IT. Niet gecontroleerd in de trein.
Bij hotels wordt er wel om gevraagd en moet je of een test laten zien of vaccinatiebewijs. Verder is het vergeleken met NL extreem streng met mondkapjes en alles. Overal binnen nodig, maar heb wel het idee dat er op straat minder afstand wordt gehouden. Ook op terrassen moet je bij het naar je tafel lopen eigenlijk een mondkapje op. Personeel draagt het ook allemaal. Bij winkels moet je je overal registreren met de Luca app, en ook op terrassen. Ik vraag me af of ze dit nu echt gebruiken. Zat op een enorm terras bij een brouwerij maar als aan de andere kant van het terras iemand corona zou hebben dan had ik echt geen risico gelopen terwijl je in theorie wel gewaarschuwd zou worden. De Bluetooth apps lijken me dan toch iets nuttiger.
Om binnen te zitten moet je officieel een test bewijs hebben. Of vaccinatie ook telt was me niet helemaal duidelijk maar nergens binnen gezeten.
Ook nog mooie ruzie in de trein meegemaakt: een Duitse man zette even 2 minuten zijn mondkapje af om een broodje te eten en werd meteen op een hele lompe toon streng aangesproken door een vrouw die zei dat hij zijn krankheit aan het verspreiden was :P. Hele discussie volgde maar ik moest toch echt de man gelijk geven haha. (Bovendien was dit een hele lege eerste klas waarbij er 3 meter ruimte tussen mensen zat).

Denemarken
In tegenstelling tot Duitsland heeft Denemarken wel een overzichtelijke website waar je in 1 oogopslag kan zijn welke eisen er gelden voor je. Ook geen gedoe met formulieren die je moet invullen aangezien de Coronacheck app gewoon wordt geaccepteerd. Voorbeeld voor het zou moeten!
De trein stopte hier wel bij de grens en tot mijn verbazing gingen ze met drugshonden de trein door en werd bij iedereen ID en de app gecontroleerd. Ze checkten alleen of je een QR code had, deze werd raar genoeg niet gescand.

Mondkapjes niet verplicht, zelfs in OV niet als je eenmaal zit. In de praktijk komt het erop neer dat in de metro nog geen 25% ze draagt. Erg apart. Om binnen te mogen zitten wordt wel over de QR code in de app gecheckt waarbij de Nederlandse app gewoon wordt geaccepteerd. Ze scannen het overigens zelden, het is heel erg gebaseerd op vertrouwen. Voor mensen die niet gevaccineerd zijn hebben ze overal gratis testlocaties. Eigenlijk voelde Denemarken hierdoor aan alsof je in pre-corona tijd was. Heel fijn eigenlijk! Paar Denen gesproken die zeiden dat het beleid ook is dat ze niet overdreven voorzichtig willen zijn, maar op deze manier met veel testen en een hele grote vaccinatie bereidheid de ziekenhuisopnames relatief laag kunnen houden en toch de samenleving open hebben. Leuk weekend gehad!

Nederland
Bij terugkeer naar NL werd op het vliegveld wel om de QR code gevraagd maar niemand die het scande. Aangezien de internationale QR code ook al wordt vertoond voordat de 14 dagen erop zitten is het dus niet echt een waterdicht systeem. Op Schiphol heeft niemand ook maar iets gecontroleerd. Wel werden er zodra je na de bagagebanden in de aankomsthal komt 2 zelf tests per persoon uitgedeeld met instructies wat ik er netjes vond!

In Denemarken redelijk onder de mensen geweest dus straks voordat ik de deur uitga even zo’n zelftest doen en zal dat de komende dagen nog een paar keer herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

We gaan vrijdag naar België.
Mijn jongste heeft 1-8 haar tweede prik gehad.

Ze heeft dus een negatieve pcr-test nodig als we langer dan 48 uur blijven.
Maar binnen die 48 uur zijn ook de twee weken om die na de tweede prik ingaan en is ze dus volledig gevaccineerd.

Dus, wel of niet testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Duitsland heeft blijkbaar de regels veranderd. Sinds afgelopen zondag is verkeer dan minder dan 24 uur in Duitsland verblijft niet mee uitgezonderd van een negatieve test/vaccinatiebewijs/herstel bewijs. Dit was eerst wel het geval.

Dit is mooi ruk als je al in het buitenland zit. Want om terug te reizen moet je nu zowel betalen voor een test, rekening houden met de planning van de test en als je positief bent zit je opeens vast in het land waar je nu bent. Leuk dat ze de regels tijdens het spel veranderen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Ik ben nu in het buitenland en ik accepteer volledig het risico op steeds veranderende regels. Had ik anders maar thuis moeten blijven.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Idem voor mijn reis die zo begint.

Toevallig vanavond een stukje van omroep MAX Vakantieman gezien. Elk Corona-gedoe voorbeeld kon je zo ongeveer bij roepen: "wat dacht je dan?" De zelfredzaamheid en eigen verantwoordelijkheid van mensen is hemeltergend laag.

Briljante casus: gezin naar corrupt 2e wereldland op vakantie, in NL negatief testen, op bestemming 1 persoon positief bij steekproef bij aankomst, vastgezet worden in shabby/ranzig Corona hotel/bouwval gerund door corrupte uitbater, een ranzige koude prak voorgeschoteld worden, door politie intimiderend toegeschreeeuwd worden, een touroperator die geen hulp biedt. Dat niemand je daar bij gaat helpen houd je toch rekening mee.

Of die casus waarbij 1 van 2 vriendinnen achter moet blijven ivm Corona (test + ziek). Vervolgens zeuren om de touroperatoraar die geen ruk doet, maar zelf ook te lam om wat initiatief te tonen en de zieke vriendin ter plekke bij te blijven staan (je weet wel, Mastercard).

Etc. Telkens weer: niet vooraf nadenken buiten de happy flow, geen zelfredzaamheid, geen eigen verantwoordelijkheid.

[ Voor 68% gewijzigd door Rukapul op 09-08-2021 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:10
Upquark schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 23:29:
Onze (gezin, beide gevaccineerd, met dochter van 10) vakantie naar Dresden is omgezet naar 2 weekjes Hongarije aan het Balatonmeer. Onder de 18 kom je gewoon binnen als je ouders ook naar binnen kunnen, dus geen flauwekul met quarantaine of PCR-testen. Just what the doctor ordered. :7
Wij zijn nu in Hongarije met de auto. Op de 3de aangekomen. Nergens op de heenweg ook maar iets van controle gehad. Uiteraard alle 3 gevaccineerd met int. QR code en gele boekje ingevuld. We rijden de 21ste terug. Vandaag t/m overmorgen zijn we in Budapest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Ik heb net weer een hele hoop reacties verwijderd die gaan over het nut van bepaalde maatregelen. Dat is hier, zoals in de topicwarning staat, offtopic, dat bespreken we in andere topics. Het gaat hier sec over de maatregelen zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 14:57
Ik ben nu in Italië. Tot zaterdag helemaal niks gemerkt van enige controles in Duitsland, Frankrijk (tussenstop), Zwitserland en Italië.
Vanaf afgelopen zaterdag is de green pass verplicht bij oa restaurants. Sinds afgelopen zaterdag 2 restaurants bezocht. Bij de eerste binnen gezeten, maar daar werden volgens mij alleen Italianen gevraagd om een QR code. We stonden klaar met onze telefoon, maar er werd niet om gevraagd.
Tweede restaurant vroeg er wel om, maar alleen als we binnen wilden zitten. Buiten was het niet nodig.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:53
Erapaz schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:47:
Duitsland heeft blijkbaar de regels veranderd. Sinds afgelopen zondag is verkeer dan minder dan 24 uur in Duitsland verblijft niet mee uitgezonderd van een negatieve test/vaccinatiebewijs/herstel bewijs. Dit was eerst wel het geval.

Dit is mooi ruk als je al in het buitenland zit. Want om terug te reizen moet je nu zowel betalen voor een test, rekening houden met de planning van de test en als je positief bent zit je opeens vast in het land waar je nu bent. Leuk dat ze de regels tijdens het spel veranderen.
Als je uit Nederland kwam was dat vanwege de status als hoogrisicogebied toch sowieso reeds het geval? De regels zijn weliswaar aangepast, maar volgens mij treft dat juist vooral mensen uit landen anders dan Nederland.

Daarnaast is dat geen enkel probleem als je gewoon gevaccineerd bent. Ik vind het nogal naïef om er van uit te gaan dat men gedurenden een pandemie voortschrijdend inzicht maar even links laat liggen, omdat het mogelijk een paar vakantiegangers slecht uit zo komen. Frankrijk en Italië doen hetzelfde en ook Nederland is constant aan het schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Cid Highwind schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:29:
[...]

Als je uit Nederland kwam was dat vanwege de status als hoogrisicogebied toch sowieso reeds het geval? De regels zijn weliswaar aangepast, maar volgens mij treft dat juist vooral mensen uit landen anders dan Nederland.

Daarnaast is dat geen enkel probleem als je gewoon gevaccineerd bent. Ik vind het nogal naïef om er van uit te gaan dat men gedurenden een pandemie voortschrijdend inzicht maar even links laat liggen, omdat het mogelijk een paar vakantiegangers slecht uit zo komen. Frankrijk en Italië doen hetzelfde en ook Nederland is constant aan het schroeven.
Gaat om terug naar Nederland. “Gewoon gevaccineerd” is een beetje lastig als je tweede prik in je vakantie valt. Daarnaast is vaccinatie geen silver bullet, je kunt nog steeds besmet raken en anderen besmetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Laatst online: 15:53
Erapaz schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:34:
[...]

Gaat om terug naar Nederland. “Gewoon gevaccineerd” is een beetje lastig als je tweede prik in je vakantie valt. Daarnaast is vaccinatie geen silver bullet, je kunt nog steeds besmet raken en anderen besmetten.
De datum van je tweede prik daar valt gewoon mee te plannen. Is het niet qua tijd, dan qua locatie.
Dat tweede punt is niet relevant.

Daarnaast had je het expliciet over Duitsland en niet over de terugkomst in Nederland. Voor Duitsland is er volgens mij helemaal niet zoveel veranderd vanuit Nederlands perspectief. Men moest sowieso reeds een bewijs tonen vóór binnenkomst van het land omdat Nederland een hoogrisicogebied was. Dit is weliswaar niet meer het geval, maar de regels zijn inmiddels zo aangepast dat iedereen dit moet doen, ongeacht de status van het land waar men vandaan kwam.

De uitzonderingen voor grensverkeer, familiebezoek en doorreizen bestaan nog steeds met betrekking tot de meld- en quarantaineplicht. Alleen zie ik zo snel geen uitzondering op het algemene statement (paragraaf 5) dat je niet tenminste een bewijs bij je moet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:58
Blackouts schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 08:55:
Ik ben nu in Italië. Tot zaterdag helemaal niks gemerkt van enige controles in Duitsland, Frankrijk (tussenstop), Zwitserland en Italië.
Vanaf afgelopen zaterdag is de green pass verplicht bij oa restaurants. Sinds afgelopen zaterdag 2 restaurants bezocht. Bij de eerste binnen gezeten, maar daar werden volgens mij alleen Italianen gevraagd om een QR code. We stonden klaar met onze telefoon, maar er werd niet om gevraagd.
Tweede restaurant vroeg er wel om, maar alleen als we binnen wilden zitten. Buiten was het niet nodig.
Wij zitten ook nog in Italië. Bij restaurants nog niks gemerkt. Wel bij een dierentuin/bloementuin en bij de rodelbaan bovenop de berg werd er gevraagd naar de qr code. Bij de dierentuin/bloementuin werd de qr ook daadwerkelijk gescand. Bij de rodelbaan zag hij de code en zei hij: ok loop maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:36

FreakNL

Well do ya punk?

Cid Highwind schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:54:
[...]

De datum van je tweede prik daar valt gewoon mee te plannen. Is het niet qua tijd, dan qua locatie.
Dat tweede punt is niet relevant.

Daarnaast had je het expliciet over Duitsland en niet over de terugkomst in Nederland. Voor Duitsland is er volgens mij helemaal niet zoveel veranderd vanuit Nederlands perspectief. Men moest sowieso reeds een bewijs tonen vóór binnenkomst van het land omdat Nederland een hoogrisicogebied was. Dit is weliswaar niet meer het geval, maar de regels zijn inmiddels zo aangepast dat iedereen dit moet doen, ongeacht de status van het land waar men vandaan kwam.

De uitzonderingen voor grensverkeer, familiebezoek en doorreizen bestaan nog steeds met betrekking tot de meld- en quarantaineplicht. Alleen zie ik zo snel geen uitzondering op het algemene statement (paragraaf 5) dat je niet tenminste een bewijs bij je moet hebben.
Aanmeldplicht is toch komen te vervallen?

https://nos.nl/artikel/23...ebied-meer-voor-duitsland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Cid Highwind schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:54:
De meldplicht is vervallen en daardoor is de uitzondering voor grensverkeer (bezoek van minder dan 24 uur) ook komen te vervallen.

En om de boel dan maar meteen gelijk te trekken, geldt die uitzondering ook niet meer voor een coronabewijs. Het maakt het wel gewoon overzichtelijk zo:
  • Je hoeft je niet meer te registreren, ongeacht of je nou korter of langer dan 24u in Duitsland bent.
  • Je moet wel een bewijs bij je hebben, ongeacht of je korter of langer dan 24u in Duitsland bent.
Copy/paste uit het reisadvies voor Duitsland, vanaf gisteren:
  • Nederland is voor Duitsland geen coronarisicogebied. Wanneer u de afgelopen 10 dagen alleen in Nederland was, dan hoeft u zich niet vóór vertrek te registreren en hoeft u bij aankomst ook niet in thuisquarantaine.
  • U moet wel een coronabewijs in Duitsland kunnen overleggen. Dit kan een vaccinatie-, herstelbewijs of een negatief testresultaat van een PCR- of antigeensneltest zijn.
  • Alle personen vanaf 12 jaar die geen herstel- of vaccinatiebewijs kunnen laten zien, moeten zich vóór vertrek naar Duitsland laten testen op corona.
  • Dit geldt ook voor doorreizigers en voor het klein grensverkeer dat voor maximaal 24 uur Duitsland inreist.

[ Voor 7% gewijzigd door dreamscape op 10-08-2021 10:56 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Het is dus wel veranderd, want eerst hoefde je je ook niet te laten testen (in geval van niet volledig gevaccineerd) als je minder dan 24 uur in het land was. Dat moet nu wel. Betekent voor ons 1 gezinslid die dat moet doen voor de terugweg, die ook door Duitsland gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
!null schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:47:
Het is dus wel veranderd, want eerst hoefde je je ook niet te laten testen (in geval van niet volledig gevaccineerd) als je minder dan 24 uur in het land was. Dat moet nu wel. Betekent voor ons 1 gezinslid die dat moet doen voor de terugweg, die ook door Duitsland gaat.
Dit kan veranderen als Nederland op “groen” gaat. Ik woon in Zwitserland en vanuit hier kun je gewoon de Duitse grens over zonder test zolang je maximaal 24 uur in Duitsland verblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Even een vraag, kijken ze bij de CoronaCheck-app op datum of op datum plus tijdstip van vaccinatie?

Ik ben namelijk nu op vakantie in Italië, maar aanstaande zaterdag houd deze op. Op de maandag daarna is het 14 dagen geleden dat ik gevaccineerd ben, tenzij je op minuut nauwkeurig moet kijken dan is het pas eind van de ochtend. Ik zou als die alleen naar het aantal dagen kijkt, ervoor kunnen kiezen om de terugreis in twee dagen te doen door een overnachting er tussen te doen en dan zo te reizen dat ik zondag verder reis en maandag na 0.00 de grens over ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40
Als je kijkt in de coronacheck-app bij je nederlandse QR code staat er precies bij per wanneer die geldig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
FabiandJ schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:15:
Even een vraag, kijken ze bij de CoronaCheck-app op datum of op datum plus tijdstip van vaccinatie?

Ik ben namelijk nu op vakantie in Italië, maar aanstaande zaterdag houd deze op. Op de maandag daarna is het 14 dagen geleden dat ik gevaccineerd ben, tenzij je op minuut nauwkeurig moet kijken dan is het pas eind van de ochtend. Ik zou als die alleen naar het aantal dagen kijkt, ervoor kunnen kiezen om de terugreis in twee dagen te doen door een overnachting er tussen te doen en dan zo te reizen dat ik zondag verder reis en maandag na 0.00 de grens over ga.
De DCC bevat geen tijdstip (de NL binnenlandse QR-code trouwens ook niet), alleen een datum. De regel in Duitsland is zelfs zo dat er officieel 14 dagen verstreken moeten zijn en je dus pas op de 15e dag na je prikdag als volledig gevaccineerd wordt beschouwd. Voor terugkeer in Nederland is het de 14e dag (d.w.z. dezelfde dag van de week als je vaccinatie maar dan 2 weken later, ik meen ergens gezien te hebben vanaf 01.00, maar dat kan ik niet meer terugvinden).

[ Voor 9% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 10-08-2021 22:17 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:02:
[...]

De DCC bevat geen tijdstip (de NL binnenlandse QR-code trouwens ook niet), alleen een datum. De regel in Duitsland is zelfs zo dat er officieel 14 dagen verstreken moeten zijn en je dus pas op de 15e dag na je prikdag als volledig gevaccineerd wordt beschouwd.
Ik zie het nu in de app, er staat bij mij dat het bewijs over 6 dagen automatisch geldig is. Ik zou zeggen dat dat dus aanstaande maandag is....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Toch maar een screenshot van je QR code maken. Voor het geval internet niet mee werkt nét als je het nodig hebt.

(Screen brightness evt zelf even op 100% knallen voor beste scanresultaat.)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:20:
Toch maar een screenshot van je QR code maken. Voor het geval internet niet mee werkt nét als je het nodig hebt.

Beter gewoon de "papieren" PDF-versie downloaden van CoronaCheck.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
FabiandJ schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:09:
[...]

Ik zie het nu in de app, er staat bij mij dat het bewijs over 6 dagen automatisch geldig is. Ik zou zeggen dat dat dus aanstaande maandag is....?
Ja, dezelfde dag van de week als je vaccinatie, maar dan 2 weken later (voor NL, voor DE dus een dag later).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:24:
[...]

Beter gewoon de "papieren" PDF-versie downloaden van CoronaCheck.nl
Nog beter - zonder internet zitten en dan er niet in mogen na een reis erheen is gewoon vervelend.

Overigens: op sommige toeristische plekken kun je terplekke een antigen test laten doen. Verder is de controle zoals gemeld in dit topic niet altijd consequent, doch wel regelmatig aanwezig.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 11:26
NiGeLaToR schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:20:

Je hebt geen Internet nodig om de code te openen. Zodra de app een keer de data heeft gedownload blijft het er gewoon in staan, ook al heb je geen internet. Als ze goed checken dan zou een screenshot niet eens mogen omdat je dan niet de bewegende poppetjes aan de onderkant hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Hebben jullie nog vaak temperatuurcontroles meegemaakt? Ik twijfel nog wat omdat ik volledig gevaccineerd ben maar het altijd snel warm krijg in warmere landen. Geen zin om geweigerd te worden bij een hotel etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
MaZo schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:10:
[...]
Dit kan veranderen als Nederland op “groen” gaat. Ik woon in Zwitserland en vanuit hier kun je gewoon de Duitse grens over zonder test zolang je maximaal 24 uur in Duitsland verblijft.
Ik moet het sowieso anders gaan interpreteren want ik kom uit Zweden en via Denemarken. Ook lamger dan 24 uur in Denenmarken waarschijnlijk. En dan 4 uurtjes max in Duitsland haha.

Ik moet even de juiste apps zoeken om te kijken of mijn ene Pfize4 prik (vanwege eerdere Covid infectie) ook goed genoeg is, of mijn Qr er door komt, anders toch nog even antigeen test doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36
CyberMania schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:32:
Hebben jullie nog vaak temperatuurcontroles meegemaakt? Ik twijfel nog wat omdat ik volledig gevaccineerd ben maar het altijd snel warm krijg in warmere landen. Geen zin om geweigerd te worden bij een hotel etc.
In Spanje op het vliegveld en bij een aantal restaurants.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik heb 2 kaartjes gemaakt. Misschien wat laat, maar vond het wel leuk om eens te zien hoe het nu waar zit. Allereerst: kent (of krijgen ze op korte termijn) een land een vorm van QR code toegang tot bijvoorbeeld horeca/hotels?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/75RVzh1oscDnH9m0eeYf7V0JlTk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/H6bBibrMMIzOAIYKia8QproA.jpg?f=user_large
Groen = ja, Rood = nee. In veel landen vervallen andere maatregelen dan ook direct (dus geen afstand of mondkapjes meer, terwijl in andere landen het alleen een toegangsbewijs is). Momenteel kan je overal nog een QR code krijgen met testen, genezen of gevaccineerd.

Dan de mondkapjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ChjcG-03iLt235nzCSCFk9f2q8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RdCSZWJXyFbrkzqHdg0NaAI4.jpg?f=user_large
Groen = helemaal nergens (uitgezonder luchthavens), geel = heel beperkt (ov, sommige winkels), oranje = uitgebreid (overal binnen) en rood = streng (dus soms ook buiten).

Alle info komt van reopen.eu. Het kan dus zijn dat op sommige plekken het al iets minder streng is dan op deze kaartjes, omdat die site niet altijd 100% accuraat is volgens mij.

edit: Tnx @CyberMania: portugal moet rood zijn, daar is ook soms buiten een masker verplicht...

[ Voor 3% gewijzigd door ZieMaar! op 11-08-2021 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al eens gecheckt of je lichaamstemperatuur ook daadwerkelijk stijgt als je het warm krijgt ? Geen idee of dat kan ( ik ontken het dus niet, maar ben gewoon benieuwd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
rood = streng (dus soms ook buiten)
In Portugal overal waar je geen 2m afstand kan houden is mondkapje buiten ook verplicht toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arthas
  • Laatst online: 01-09 11:14
Dat jij het warm/heet hebt, wil niet zeggen dat je lichaamstemperatuur ook daadwerkelijk hoog is :-) Bij koorts (want daar gaat het met die metingen om) heb je het namelijk eerder koud dan warm.

In de supermarkten staan wel automatische scanners en bij de hypermarkets wil nog wel een mannetje met een digitale thermometer staan die even je polstemperatuur meet. Zelfs met de huidige 38+°C en zweetdruppels tot in de onderbroek heb ik zelf nog geen lichaamstemperatuur gemeten van meer dan 36.5°C.

We zitten nu ruim 10 dagen in Italië (eerst Toscaanse kust, nu Lago Trasimeno) en we hebben tot nu toe nul controle gehad. Qua controle met de QR codes (green pass), echt alleen als je binnen wilt zitten en dat meldt de serveerster/ober/eigenaar dan ook wel.

Ik moet er wel bij zeggen dat we niet naar de echt grote toeristische trekpleisters gaan/zijn geweest.
Voor de terugreis nu ook een stop in Duitsland geboekt.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
CyberMania schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:28:
[...]

In Portugal overal waar je geen 2m afstand kan houden is mondkapje buiten ook verplicht toch?
Klopt, heb ik overheen gelezen: https://reopen.europa.eu/nl/map/PRT/6001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@ZieMaar! Haha bij die eerste is de strenge groen en bij de 2e is de strenge rood.
Ik zou zelf bij de eerste de kleuren echt andersom hebben gedaan, maar realiseer me dat dat ook subjectief is. Of je het als het positiefs ziet of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
!null schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:44:
@ZieMaar! Haha bij die eerste is de strenge groen en bij de 2e is de strenge rood.
Ik zou zelf bij de eerste de kleuren echt andersom hebben gedaan, maar realiseer me dat dat ook subjectief is. Of je het als het positiefs ziet of niet.
Ach die had ik kunnen zien aankomen ;)….ik vind ja gewoon groen en niet zo strwng en nee rood en wel streng :).

Had in die zin beter andere kleuren kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:57:
[...]

Heb je al eens gecheckt of je lichaamstemperatuur ook daadwerkelijk stijgt als je het warm krijgt ? Geen idee of dat kan ( ik ontken het dus niet, maar ben gewoon benieuwd).
Volgens https://www.rtlnieuws.nl/...meten-lichaam-thermometer stijgt je temperatuur bij zweten. Is een expert die de vraag beantwoordt.

ZieMaar!, Duitsland is toch meer oranje? Volgens mij is op straat niet meer verplicht. Alleen binnen verplicht of als je tankt.

[ Voor 11% gewijzigd door martwoutnl op 11-08-2021 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
martwoutnl schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:22:
Volgens https://www.rtlnieuws.nl/...meten-lichaam-thermometer stijgt je temperatuur bij zweten. Is een expert die de vraag beantwoordt.
Omgekeerd: je gaat zweten omdat je temperatuur stijgt (het idee van zweet is dat het je afkoelt doordat het zweet/water verdampt). De temperatuur kan stijgen door een infectie, maar uiteraard ook door inspanning (en welke het is, kun je aan de temperatuur alleen natuurlijk niet zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

ZieMaar!, Duitsland is toch meer oranje? Volgens mij is op straat niet meer verplicht. Alleen binnen verplicht of als je tankt.
Maar door zweten zal je voorhoofd juist gekoeld worden door transpiratie, dus met zo'n externe thermometer heb ik geen idee hoe goed die gaat werken :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
MysticMan schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:06:
[...]

Je hebt geen Internet nodig om de code te openen. Zodra de app een keer de data heeft gedownload blijft het er gewoon in staan, ook al heb je geen internet. Als ze goed checken dan zou een screenshot niet eens mogen omdat je dan niet de bewegende poppetjes aan de onderkant hebt.
IOS app opent niet zonder internet hier. Hebben een halve dag geen connectie kunnen krijgen met mobiele netwerken en toen was dat wel even onhandig. Lukte uiteindelijk via een wifi connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Even voor mijn begrip van deze topic. Mag er wel nieuws worden geplaatst over maatregelen in een land? Dus toegangseisen van plekken daar? In dat geval lees ik net via https://www.bfmtv.com/eco...oire_AN-202108110221.html en https://www.bfmtv.com/eco...-000_AD-202108110208.html dat departementen die 200 of meer per 100.000 zijn de pass sanitair voor winkelcentra van 20.000 m2 of meer mogen gaan eisen (de prefect mag dit beslissen). Ik kan niet achterhalen of dit ook geldt voor centra met een supermarkt aangezien iedereen moet eten.

Edit: Info gecorrigeerd plus link extra over dit nieuws.

[ Voor 20% gewijzigd door martwoutnl op 11-08-2021 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
martwoutnl schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:29:
Ik kan niet achterhalen of dit ook geldt voor centra met een supermarkt aangezien iedereen moet eten.
Je doet net of:
A. grote winkelcentra c.q. hypermarché's de enige plek zijn om aan eten te komen
B. een pass sanitair een volstrekt onhaalbaar ding is, waar niet iedereen aan kan komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Weet iemand hoe ik scan apps voor Duitsland kan installeren? En Denenmarken?
Ik heb langer dan 6 maanden terug Covid gehad, die staat niet in mijn QR maar wel de ene Pfizer prik staat er in als 1 van 1 (net als Janssen), ipv 1 van 2. Dit zou moeten gelden als volledig gevaccineerd maar ik verifieer het liever. Want anders moet ik toch nog even een antigeentest doen, wat in ieder geval werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Nu online
!null schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 19:18:
Ik heb langer dan 6 maanden terug Covid gehad, die staat niet in mijn QR maar wel de ene Pfizer prik staat er in als 1 van 1 (net als Janssen), ipv 1 van 2. Dit zou moeten gelden als volledig gevaccineerd maar ik verifieer het liever. Want anders moet ik toch nog even een antigeentest doen, wat in ieder geval werkt.
Mbt Duitsland, op onderstaande website staat dat je maximaal 6 maanden geleden Covid gehad mag hebben. Dus wordt jouw vaccinatie toch gezien als onvolledig? Of wil je testen of het toch als volledig gezien wordt?
Het herstelbewijs moet bestaan uit uw positieve PCR-testresultaat, dat minimaal 28 dagen en maximaal 6 maanden voor aankomst in Duitsland is afgenomen.
https://www.nederlandwere...sadvies#anker-coronavirus

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:58
NiGeLaToR schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:34:
[...]

IOS app opent niet zonder internet hier. Hebben een halve dag geen connectie kunnen krijgen met mobiele netwerken en toen was dat wel even onhandig. Lukte uiteindelijk via een wifi connectie.
Op de Samsung van mijn vrouw werkt de app ook niet zonder internet. De QR code wordt niet opgehaald. Vreemd genoeg had ik op mijn iPhone wel bereik, dus hotspot aan en mijn vrouw kon de code ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:07
Ik zit dat MAX Vakantieman programma te kijken op de NPO. Programma staat reizigers bij. Om de haverklap komt er een item voorbij met reizigers die tijdens of voor de vakantie besmet raken. En dan gaan klagen en dan proberen de schuld en het risico te verschuiven naar reisorganisaties, luchtvaartmaatschappijen of de autoriteiten. Ik word daar wel een beetje misselijk van.
Zelfredzaamheid en gevoel voor eigen verantwoordelijk ontbreekt behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
evleerdam schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 19:51:
[...]

Mbt Duitsland, op onderstaande website staat dat je maximaal 6 maanden geleden Covid gehad mag hebben. Dus wordt jouw vaccinatie toch gezien als onvolledig? Of wil je testen of het toch als volledig gezien wordt?

[...]

Ja voor Duitsland lijkt het zo te zijn dus wordt sowieso een test. Denenmarken acht je volledig gevaccineerd bij 1 prik, grappig genoeg. Zie hier:
https://europa.eu/youreur...ovid/denmark/index_nl.htm

Wellicht doen we in Zweden een test op allerlaatste moment en heeft die geldigheid voor beide landen omdat we er dan in 48 uur doorheen gaan, Denenmarken en Duitsland. Even kijken hoe het loopt.

Edit: En Denenmarken neemt dus ook genoegen met een herstelbewijs van Corona in 12 maanden. Hoe ik ze dat herstelbewijs ooit ga laten zien als GGD of CoronaCheck app mij niet toestaat langer dan 6 maanden terug Covid herstel te importeren is mij een raadsel :(
Ach, we hebben het hier over 35 euro en een stokje in mijn neus, de vakantie is verder nog steeds mogelijk geweest en goed bevallen.

[ Voor 18% gewijzigd door !null op 11-08-2021 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

!null schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 19:18:
1/1 wordt gezien als volledig gevaccineerd, daar is zover ik weet geen eindtijd aan. Je zou ook voor de zekerheid alsnog de 2e prik kunnen halen zodat je netjes 2/2 hebt; lijkt mij om eerlijk te zijn de veiligste optie voor reizen buiten de EU.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
[...]

Duitsland is nogal ondoorzichtig met al die deelstaatregelingen. Volgens mij zijn er nog deelstaten waar je buiten, op sommige punten, een mondkapje op moet. Maar ik weet het niet zeker.

• Erapaz
!null schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:59:
[...]

Ja voor Duitsland lijkt het zo te zijn dus wordt sowieso een test. Denenmarken acht je volledig gevaccineerd bij 1 prik, grappig genoeg. Zie hier:
https://europa.eu/youreur...ovid/denmark/index_nl.htm

Wellicht doen we in Zweden een test op allerlaatste moment en heeft die geldigheid voor beide landen omdat we er dan in 48 uur doorheen gaan, Denenmarken en Duitsland. Even kijken hoe het loopt.

Edit: En Denenmarken neemt dus ook genoegen met een herstelbewijs van Corona in 12 maanden. Hoe ik ze dat herstelbewijs ooit ga laten zien als GGD of CoronaCheck app mij niet toestaat langer dan 6 maanden terug Covid herstel te importeren is mij een raadsel :(
Ach, we hebben het hier over 35 euro en een stokje in mijn neus, de vakantie is verder nog steeds mogelijk geweest en goed bevallen.
Positieve test meenemen, daarmee toon je aan wanneer je het gehad hebt.

• !null
Erapaz schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 07:30:
[...]

Positieve test meenemen, daarmee toon je aan wanneer je het gehad hebt.
Ja daarvan heb ik dan alleen een email.
Maar of de email voldoet of de 1/1 prik, dus 2 kansen voor Denenmarken.

En voor Duitsland sowieso testen, dus als we binnen 48 uur Denemarken + Duitsland doorgaan dan test ik gewoon ook voordat ik Denenmarken in ga.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:09

ThunderNet

Flits!

!null schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:12:
[...]

Ja daarvan heb ik dan alleen een email.
Maar of de email voldoet of de 1/1 prik, dus 2 kansen voor Denenmarken.

En voor Duitsland sowieso testen, dus als we binnen 48 uur Denemarken + Duitsland doorgaan dan test ik gewoon ook voordat ik Denenmarken in ga.
Paar week geleden konden bij de controle van DE naar DK gewoon doorrijden over de grens. Terugweg van SE naar DK werden we op de burg wel daadwerkelijk gecontroleerd. Ook als je in DK bij horeca e.d. wil zitten vragen ze je om "bewijs". (Ze keken naar de QR code zonder die te scannen en toen was het al goed :+ )

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:37
We vertrekken op 30 augustus naar Corfu en vertrekken dan vanaf Dusseldorf airport, hier heb ik nog wel vragen over:

1. Moeten we qua papierwerk nog iets regelen voor Duitsland?
2. Voor het invullen van de PLF formulier voor Griekenland kun je op een gegeven moment extra leden van je huishouden toevoegen, in dit geval mijn vrouw en zoontje van 3. Nu lees ik: "Voor de extra personen van uw huishouden hoeft u alleen de naam en de leeftijd in te vullen. Andere informatie is voor deze personen niet nodig." Moet ik voor mijn vrouw dan niet aangeven dat ze volledig gevaccineerd is?

• evleerdam
  • Nu online
Danielson schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:22:
We vertrekken op 30 augustus naar Corfu en vertrekken dan vanaf Dusseldorf airport, hier heb ik nog wel vragen over:

2. Voor het invullen van de PLF formulier voor Griekenland kun je op een gegeven moment extra leden van je huishouden toevoegen, in dit geval mijn vrouw en zoontje van 3. Nu lees ik: "Voor de extra personen van uw huishouden hoeft u alleen de naam en de leeftijd in te vullen. Andere informatie is voor deze personen niet nodig." Moet ik voor mijn vrouw dan niet aangeven dat ze volledig gevaccineerd is?
Ik weet alleen het antwoord op vraag 1:

Was u de afgelopen 10 dagen alleen in Nederland? Dan is er geen verplichting tot aanmelding vóór vertrek en thuisquarantaine bij aankomst in Duitsland. U moet nog wel bij aankomst een coronabewijs kunnen overleggen. Dit mag een negatief testresultaat, een herstelbewijs of een vaccinatiebewijs zijn (lees hieronder de vereisten). Gaat u met het vliegtuig naar Duitsland, dan moet u het coronabewijs bij het inchecken kunnen overleggen.

Ga je ook weer terug via Duitsland? Dan zal je even de kleur van Griekenland in de gaten moeten houden, dit weet ik niet exact.

• Ferra
  • Niet online
Vandaag naar Nice gevlogen; nergens geen controles in Frankrijk. Ook geen check gehad op het formulier met de ere-eed. Mondkapjes zie je wel op straat, maar veel dragen hem ook niet. In hotels etc. is het wel verplicht. Bij restaurants kom je binnen met de coronacheck app. Dus vooralsnog prima te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Even een bericht namens @hterhofte (die nog niet kan posten).
Wil je weten of je QR-code uit CoronaCheck straks buiten NL groen scant? Check https://wijsopreis.nl of installeer de scan-app van het land waar je inreist (overzicht van apps: https://docs.google.com/s...sOMvpWA/edit?usp=drivesdk), zet datum even op reisdag; scan je (een foto van) je eigen 'internationale' QR-code.

Overigens, Duitste scan app CovPass Check kun je alleen installeren als je even een Duits account maakt (op Android heb ik via VPN een Google Account gemaakt met +de achter mijn username part, vlak.voor de @). Na installatie kun je de app gewoon gebruiken. Iets dergelijks geldt ook voor scan-apps waarvan de naam in het.over@icht met * gemarkeerd is.(in elk geval Noorwegen en Polen)

Scan-apps van veel andere landen hebben die beperking niet.
Bron: https://twitter.com/Healthry/status/1423669023561109508?s=19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Upquark
  • Laatst online: 10-09 15:11
^^ de link naar dat document klopt niet helemaal, dit moet het zijn: https://docs.google.com/s...sOMvpWA/edit?usp=drivesdk.

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
evleerdam schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:12:
Ga je ook weer terug via Duitsland? Dan zal je even de kleur van Griekenland in de gaten moeten houden, dit weet ik niet exact.
Duitsland werkt niet met kleuren, maar met lijsten (Virusvariantengebiet of Hochrisikogebiet). Die vind je hier: https://www.rki.de/DE/Con...9379EC56C1363.internet081

Griekenland staat momenteel niet op een lijst, dit betekent dat dezelfde inreisregels gelden als voor inreizen uit Nederland op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnW1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-08-2021
Dit weekend ga ik met de motor weg.
Vanuit Nederland mag ik Belgie inrijden zolang ik minder als 48uur er ben, ik ben er hooguit 4 uur. Maar hoe is het als ik vanuit Belgie terug wil naar Nederland ook al ben ik er maar 4 uur geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
JohnW1 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:16:
Vanuit Nederland mag ik Belgie inrijden zolang ik minder als 48uur er ben, ik ben er hooguit 4 uur. Maar hoe is het als ik vanuit Belgie terug wil naar Nederland ook al ben ik er maar 4 uur geweest?
Voor Nederland geldt dat als je meer dan 12 uur in een geel/oranje bent geweest, je een coronabewijs (vaccinatie/herstel/test) nodig hebt bij terugkomst: https://reizentijdenscoro...gie/anders?tot=2021-08-15

[ Voor 9% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 17-08-2021 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:54
Vanochtend op de luchthaven Amsterdam. Mijn vrouw ging met vakantie. Bestemming Casablanca. Ik had echt controle verwacht, maar was heel simpel. Ze was al twee keer gevaccineerd en er was geen PCR nodig

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

JohnW1 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:16:
Gewoon aan die hendel draaien en sturen . En in België niet met de serveerster zoenen of andere risicovolle dingen doen .Ondanks/naast alle betutteling gewoon je gezond verstand gebruiken .
Als je daar langer verbleef zou je ook niet binnen 4 uur na test weer in nl zijn .

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2021 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:27:
[...]

Er is geen minimumduur in de officiële regels, dus je hebt een coronabewijs (vaccinatie/herstel/test) nodig bij terugkomst: https://reizentijdenscoro...gie/anders?tot=2021-08-15
Er is wel een minimumduur.
U reist met de auto of motor. U reist niet voor uw werk. U heeft geen negatieve NAAT(PCR)-testuitslag nodig als u:

- minder dan 12 uur in Nederland bent;
- minder dan 12 uur in een land was met een geel of oranje reisadvies door corona. Tijdens de reis maakte u alleen korte, noodzakelijke tussenstops. Of u stapte over en bleef op de overstapplaats.
https://www.rijksoverheid...-nederland/uitzonderingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Upquark schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:38:
^^ de link naar dat document klopt niet helemaal, dit moet het zijn: https://docs.google.com/s...sOMvpWA/edit?usp=drivesdk.
Bedankt beiden voor deze info. Ik had wel gelezen dat Zwitserland is gekoppeld aan het Europese systeem maar voor alle zekerheid maar Zwitserse app gedownload en code toegevoegd. Die app gaat ook automatisch in het Engels en na toevoegen zie je je volledige naam en hoeveel doses plus waarschuwing dat je ID-bewijs bij je moet hebben bij check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Ok. De checklist bevat die uitzondering niet, helaas.

[ Voor 44% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 13-08-2021 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:37:
[...]

De vraag ging over terugkomst naar Nederland na een kort bezoek aan België en ik bedoelde dus eigenlijk maximumtijd. Er is geen hoeveelheid tijd die je in België geweest mag zijn om niet aan maatregelen te hoeven voldoen (zoals omgekeerd wel geldt: als je minder dan 48 uur in België bent, hoef je voor België niks te doen, maar voor Nederland is er geen uitzondering op de regels als je maar kort in het buitenland bent).
Het staat letterlijk in de link die @Wolly geeft :

minder dan 12 uur in een land was met een geel of oranje reisadvies door corona. Tijdens de reis maakte u alleen korte, noodzakelijke tussenstops. Of u stapte over en bleef op de overstapplaats.

Als je minder dan 12 uur daar bent hoef je niet aan de eisen te voldoen . Dat kun je ook lezen als dat je er maximaal 11 uur , 59 minuten en 59 seconden mag zijn zonder dat er bewijzen nodig zijn om weer naar nl te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:45:
[...]

Het staat letterlijk in de link die @Wolly geeft :

minder dan 12 uur in een land was met een geel of oranje reisadvies door corona. Tijdens de reis maakte u alleen korte, noodzakelijke tussenstops. Of u stapte over en bleef op de overstapplaats.

Als je minder dan 12 uur daar bent hoef je niet aan de eisen te voldoen . Dat kun je ook lezen als dat je er maximaal 11 uur , 59 minuten en 59 seconden mag zijn zonder dat er bewijzen nodig zijn om weer naar nl te gaan
Ik had de tekst niet goed gelezen, dacht dat het ging over de verblijfsduur in Nederland zelf. Heb mijn reactie aangepast. De checklist bevat deze uitzondering niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:07

backupdevice

Boeh!

Danielson schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:22:

Wij vliegen a.s vrijdag via Düsseldorf naar Ibiza. Was even uitzoeken wat er precies nodig is qua bewijs want de Nederlandse informatie is anders als de Duitse . De reisorganisatie zegt dat je alleen moet kunnen laten zien dat je volledig gevaccineerd bent om via Duitsland te vliegen . Maar als je de duitse informatie leest dan moet je sowieso bij terugkomst een negatieve sneltest laten zien . Sterker nog , mijn Duitse collega is vorige week met zijn gezin naar Griekenland gevlogen en moest heen & terug van heel zijn gezin een negatieve test overleggen naast vaccinatie. Is wel iets om uit te zoeken hoor. Wij hebben nu een sneltest voor volgende week vrijdag morgen geregeld want we vliegen einde middag, op de terugweg kunnen wij in het hotel een test laten uitvoeren

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Voor mensen die door Slovenië gaan, gaat Slovenië nu een immuniteitsbewijs of testbewijs eisen ook als je het land doorrijdt: https://www.tagesschau.de...weise-auch-bei-Durchreise Gaat 23 augustus in volgens de Zwitserse SF.

[ Voor 7% gewijzigd door martwoutnl op 14-08-2021 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:07

backupdevice

Boeh!

Tjee net van de reisorganisatie een mail gehad dat je als je vanuit spanje naar Duitsland vliegt geen Sneltest of PCR uitslag hoeft te laten zien als je ingeënt bent . Dit terwijl de Duitse website zegt dat je dit wel moet hebben als Duitser. Onduidelijk of je dit ook moet hebben als Nederlander die via een Duitse luchthaven reist.

Ene kant wel spijt om via Duitsland te vliegen , ondanks dat het 400 scheelde . Ook helemaal niet aan gedacht bij het boeken

[ Voor 16% gewijzigd door backupdevice op 14-08-2021 15:37 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Nu online
backupdevice schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:36:
Tjee net van de reisorganisatie een mail gehad dat je als je vanuit spanje naar Duitsland vliegt geen Sneltest of PCR uitslag hoeft te laten zien als je ingeënt bent . Dit terwijl de Duitse website zegt dat je dit wel moet hebben als Duitser. Onduidelijk of je dit ook moet hebben als Nederlander die via een Duitse luchthaven reist.

Ene kant wel spijt om via Duitsland te vliegen , ondanks dat het 400 scheelde . Ook helemaal niet aan gedacht bij het boeken
Als Nederlander hoef je ook geen test te doen als je volledig bent ingeënt, is al een tijdje zo en volgens mij vrij duidelijk?

Pagina: 1 ... 17 ... 29 Laatste

Let op:
We bespreken hier alleen de maatregelen ed binnen vakantielanden. We gaan niet bespreken of het beleid deugt (dat kan ergens anders), of je de toegangseisen kan vermijden (dat kan nergens anders) en we gaan ook niet slowchatten.

Klagen over maatregelen of over annuleringen is ook offtopic,