Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Net aangekomen op mijn naturistische camping in de Dordogne (Le Couderc), na een helse rit van 13 uur en 1000 km.

Onderweg niet één keer om een coronabewijs gevraagd. Niet bij de grens, niet bij de peages, niet bij de tankstations etc.

Alleen de receptie van de camping vroeg erom. CoronaCheck volstond, even scannen en hij gaf netjes Valide aan. Wekte perfect

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:07

backupdevice

Boeh!

evleerdam schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 16:41:
[...]

Als Nederlander hoef je ook geen test te doen als je volledig bent ingeënt, is al een tijdje zo en volgens mij vrij duidelijk?

https://www.nederlandwere...sadvies#anker-coronavirus
Ja dat is wat Nederland zegt als je vanuit Nederland naar Duitsland reist.

In dit geval gaat het om dat wij vanuit Spanje naar Duitsland reizen . Spanje is voor Duitsland een risico gebied . Dit is wat deze Duitse website zegt

https://www.auswaertiges-...alt/EinreiseUndAufenthalt

Mandatory testing or proof of immunity for persons who have been vaccinated or recovered from COVID-19
Upon entering Germany, travellers aged twelve years or older must hold proof of the following:

Entry from an area of variant of concern: negative COVID-19 test result. Proof of a full COVID-19 vaccination or proof of recovery from an infection is not sufficient.
Entry from any other Country or area: a negative COVID-19 test result, proof of a full COVID-19 vaccination or proof of recovery from an infection.
This proof must be held prior to entering the country, and must be presented to the airline before departure where applicable.

De informatie vanuit het reisbureau is dat wij het niet nodig hebben. De luchtvaartmaatschappij & de reisorganisatie zijn totaal niet bereikbaar .

Ik weet niet hoe ik dit anders moet lezen .

Ik weet niet zeker wat nu te doen, behalve voor de zekerheid die gratis sneltest te doen om richting Spanje te kunnen en in Spanje te testen op de dag van de vlucht terug .

[ Voor 6% gewijzigd door backupdevice op 14-08-2021 20:29 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

backupdevice schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:27:
[...]

In dit geval gaat het om dat wij vanuit Spanje naar Duitsland reizen . Spanje is voor Duitsland een risico gebied . Dit is wat deze Duitse website zegt

Mandatory testing or proof of immunity for persons who have been vaccinated or recovered from COVID-19
Upon entering Germany, travellers aged twelve years or older must hold proof of the following:

Entry from an area of variant of concern: negative COVID-19 test result. Proof of a full COVID-19 vaccination or proof of recovery from an infection is not sufficient.
Entry from any other Country or area: a negative COVID-19 test result, proof of a full COVID-19 vaccination or proof of recovery from an infection.
This proof must be held prior to entering the country, and must be presented to the airline before departure where applicable.

De informatie vanuit het reisbureau is dat wij het niet nodig hebben. De luchtvaartmaatschappij & de reisorganisatie zijn totaal niet bereikbaar .

Ik weet niet zeker wat nu te doen, behalve voor de zekerheid die gratis sneltest te doen om richting Spanje te kunnen en in Spanje te testen op de dag van de vlucht terug .
Ja is idd wel frappant voor reizen vanuit gevarengebied.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 14-08-2021 20:31 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

YakuzA schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:31:
[...]

Ja is idd wel frappant voor reizen vanuit gevarengebied.
Ja voor Nederland is Spanje geen risico gebied , voor Duitsland wel. Dus als ik vanuit Amsterdam of Eindhoven zou vliegen was mijn vaccinatie bewijs genoeg .

Dus voor heenreis is het wel duidelijk. Gewoon voor de zekerheid laten wij ons testen. Voor terug is het onduidelijk of het moet. Zelfde of wij zo’n gezondsheidsverklaring moeten invullen op de weg terug .

Zowieso is het raar in Duitsland. Zoals ik zei ging mijn Duitse collega vorige week naar Griekenland wat niet op de lijst staat en zijn hele gezin werd gevraagd om een negatieve test te overleggen, heen & terug .

[ Voor 25% gewijzigd door backupdevice op 14-08-2021 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:52
backupdevice schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:27:
[...]

Maar dat gaat toch alleen om (tekst uit je eigen quote):

Entry from an area of variant of concern

En dat is Spanje toch niet, althans niet volgens hier (pdf alert):

https://www.rki.de/DE/Con...df?__blob=publicationFile

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

evleerdam schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:44:
[...]

Maar dat gaat toch alleen om (tekst uit je eigen quote):

Entry from an area of variant of concern

En dat is Spanje toch niet, althans niet volgens hier (pdf alert):

https://www.rki.de/DE/Con...df?__blob=publicationFile
Uit de PDF

Spain incl. the Balearic Islands and the Canary Islands (high risk area since 27 July
2021; basic risk area form 11 July 2021 until 26 July 2021)

Mis ik iets? Zie echt door de bomen het bos niet meer

[ Voor 4% gewijzigd door backupdevice op 14-08-2021 20:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evleerdam
backupdevice schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:53:
[...]

Uit de PDF

Spain incl. the Balearic Islands and the Canary Islands (high risk area since 27 July
2021; basic risk area form 11 July 2021 until 26 July 2021)
Ja exact. High Risk. Geen variant of concern.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

evleerdam schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:55:
[...]

Ja exact. High Risk. Geen variant of concern.

Ahhh thx dat is het verschil dus . Dus geen COVID test nodig naast bewijs van inenting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 17:50
wildhagen schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 17:42:
Net aangekomen op mijn naturistische camping in de Dordogne (Le Couderc), na een helse rit van 13 uur en 1000 km.

Onderweg niet één keer om een coronabewijs gevraagd. Niet bij de grens, niet bij de peages, niet bij de tankstations etc.

Alleen de receptie van de camping vroeg erom. CoronaCheck volstond, even scannen en hij gaf netjes Valide aan. Wekte perfect
Ik hier in Valence ook niet, ook niet bij het hotel. Dat hoeft pas bij het eventuele ontbijt of barbezoek.

Morgen door naar de camping, daar zal het idd wel gebeuren lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moest op de terugreis in fr bij grote fastfoodketen qr laten zien als je koos voor 'hier opeten'. Bijna geen bezette tafeltjes, drukte bij de bestelzuilen en afhaal balie, allemaal in dezelfde ruimte.
Snap dat ze de aan de regels moeten voldoen en dat ze tegelijkertijd 'winkel' en restaurant zijn, maar het levert wel een gekke situatie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:42
Bij fastfoodketens is het idd redelijk bizar in Frankrijk. Sur place en emporter zitten gezellig in dezelfde ruimte. De 1 om te eten en de ander om te wachten. Ook rare situaties op kleine terrassen. Gisteren koffie gedronken bij een koffiewinkel die ook 3 tafeltjes (en dus 6 stoelen) buiten hadden staan. Tegen de gevel en eigenlijk dus op straat, maar zonder QR code mocht je er niet zitten.

Hier (Bretagne) sowieso best strikt allemaal. In veel stadjes of toeristische dorpjes is een mondkapje buiten verplicht en men houdt zich daar raar genoeg vaak beter aan dan in de supermarkt. Ook gendarmes die gebaren dat je je kapje op moet doen als je dat niet hebt. (In het voorbijgaan, dus verder geen enkele consequenties, maar toch).

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:03
Bij het zitgedeelte van het 'wegrestaurant' en camping in Normandië de passe sanitaire moeten laten zien. Verder mondkapjes op de gebruikelijke plekken waar men zich ook aan houdt. De sanitairgebouwen en zwembad (kleine doorloop binnendoor) zijn voorzien van een sticker maar heerst de praktijk van het gezonde verstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:37
backupdevice schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 07:39:
[...]

Wij vliegen a.s vrijdag via Düsseldorf naar Ibiza. Was even uitzoeken wat er precies nodig is qua bewijs want de Nederlandse informatie is anders als de Duitse . De reisorganisatie zegt dat je alleen moet kunnen laten zien dat je volledig gevaccineerd bent om via Duitsland te vliegen . Maar als je de duitse informatie leest dan moet je sowieso bij terugkomst een negatieve sneltest laten zien . Sterker nog , mijn Duitse collega is vorige week met zijn gezin naar Griekenland gevlogen en moest heen & terug van heel zijn gezin een negatieve test overleggen naast vaccinatie. Is wel iets om uit te zoeken hoor. Wij hebben nu een sneltest voor volgende week vrijdag morgen geregeld want we vliegen einde middag, op de terugweg kunnen wij in het hotel een test laten uitvoeren
Bedankt voor de informatie, kun je me laten weten hoe het verliep? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 11:26
Nu in Spanje. Bizar om te zien hoeveel mensen nog mondkapjes op straat dragen, ook op plekken waar het niet druk is. Zie zelfs op lege stranden mensen nog in bikini maar met mondkapje lopen tot ze een plek hebben gevonden. Ook op uitzichtpunten op een berg in middle of nowhere waar je 50 meter afstand kan houden als je wil zie je veel mensen eerst dat mondkapje op doen voor ze uit de auto durven te komen. Dat het ding dan soms onder hun neus hangt doet er dan weer niet toe. Mensen lijken het eerder te zien als een talisman voor bescherming dan de echte gedachte erachter.
Afstand houden in rijen doet dan weer niemand en binnen boven op elkaar zitten in een restaurant is ook vrij normaal. Hoewel er in Nederland soms laks mee om werd gegaan vond ik dat toch een betere aanpak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Danielson schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 20:16:
[...]

Bedankt voor de informatie, kun je me laten weten hoe het verliep? :)
Ik heb het uitgezocht en laten verifiëren door een Duitse collega. Je hebt alleen een van de drie bewijzen nodig bij terugkomst via Duitsland . Negatieve test, of bewijs van genezing of volledige vaccinatie . Je moet wel het formulier invullen bij terugkomst maar dat is voor ons Nederlanders een formaliteit .

Wij laten ons voor de heenreis wel testen omdat wij niet daar ziek willen worden. Op de terugweg laten wij ons thuis weer testen

[ Voor 11% gewijzigd door backupdevice op 16-08-2021 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

MysticMan schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 22:54:
Nu in Spanje. Bizar om te zien hoeveel mensen nog mondkapjes op straat dragen, ook op plekken waar het niet druk is. Zie zelfs op lege stranden mensen nog in bikini maar met mondkapje lopen tot ze een plek hebben gevonden. Ook op uitzichtpunten op een berg in middle of nowhere waar je 50 meter afstand kan houden als je wil zie je veel mensen eerst dat mondkapje op doen voor ze uit de auto durven te komen. Dat het ding dan soms onder hun neus hangt doet er dan weer niet toe. Mensen lijken het eerder te zien als een talisman voor bescherming dan de echte gedachte erachter.
Afstand houden in rijen doet dan weer niemand en binnen boven op elkaar zitten in een restaurant is ook vrij normaal. Hoewel er in Nederland soms laks mee om werd gegaan vond ik dat toch een betere aanpak.
In Spanje waren de boetes soms niet mals. Een bekende van mij heeft vorig jaar een boete van 500€ gekregen omdat ie niet noodzakelijke dingen had gekocht bij de supermarkt. Dit was ter beoordeling van de lokale Guardia civil die gewoon bij de uitgang van de supermarkt stond te controleren. Voor noodzakelijke dingen mocht het wel.

Vreemde wezens af en toe die Spanjaarden maar ik snap wel dat ze zich, met zulke boetes, aan de zichtbare dingen beter houden dan hier in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 11:26
Indoubt schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:06:
[...]

In Spanje waren de boetes soms niet mals. Een bekende van mij heeft vorig jaar een boete van 500€ gekregen omdat ie niet noodzakelijke dingen had gekocht bij de supermarkt. Dit was ter beoordeling van de lokale Guardia civil die gewoon bij de uitgang van de supermarkt stond te controleren. Voor noodzakelijke dingen mocht het wel.

Vreemde wezens af en toe die Spanjaarden maar ik snap wel dat ze zich, met zulke boetes, aan de zichtbare dingen beter houden dan hier in Nederland.
Ja dat begrijp ik ook maar de mondkapjesplicht buiten is in Spanje in juni al afgeschaft maar toch draagt 50% die nog, ook op plekken met zo'n beetje 0 risico. Vond het vrij opmerkelijk, zeker als je het vergelijkt met hoe snel de mondkapjes in Nederland in winkels weer grotendeels verdwenen, terwijl het risico in een drukke supermarkt veel groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik ben gisteren terug gevlogen uit Bulgarije (prachtig land overigens), op de terugreis 0,0 controles gehad. Niet in Bulgarije en niet in Eindhoven. Alleen op de heenreis hebben ze naar een PCR gevraagd (want Nederland was dieprood en Bulgarije is groen op de kaart), that's it.

In Bulgarije zelf waren er eigenlijk niet of nauwelijks maatregelen, alleen een mondkapje in de grote supermarkten (in kleine winkels draagt niemand ze). Voor de rest lijkt het alsof Corona daar niet bestaat. Restaurants zitten vol, clubs zijn open, er zijn straatfeesten, enzovoort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:25
Heeft er iemand ervaring met het vliegen met wizzair / Ryanair en het toewijzen van zitplaatsen? Vanuit het verleden verdom ik het om extra te betalen om naast elkaar te kunnen zitten. Ik vind het ook een taak van een vliegtuigmaatschappij om de kans om verspreiding zo klein mogelijk te houden, dus per boeking de reizigers zoveel mogelijk bij elkaar te zetten. Weet iemand Dit? Wij vliegen aankomend weekend voor het eerst sinds 1,5 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
flyingdutchboy schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:24:
Heeft er iemand ervaring met het vliegen met wizzair / Ryanair en het toewijzen van zitplaatsen? Vanuit het verleden verdom ik het om extra te betalen om naast elkaar te kunnen zitten. Ik vind het ook een taak van een vliegtuigmaatschappij om de kans om verspreiding zo klein mogelijk te houden, dus per boeking de reizigers zoveel mogelijk bij elkaar te zetten. Weet iemand Dit? Wij vliegen aankomend weekend voor het eerst sinds 1,5 jaar
Ik heb gisteren met Wizz gevlogen, niet betaald voor mn plek dus ik zat willekeurig op een XL plek. Mijn vriendin zat ergens anders. :P

Het vliegtuig zat vol overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 17:33
flyingdutchboy schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:24:
Is toch niet zo lastig? Gewoon niet vliegen met dit soort maatschappijen.

Sluit Ryanair cs standaard uit bij de zoekresultaten.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

alexbl69 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:33:
[...]

Is toch niet zo lastig? Gewoon niet vliegen met dit soort maatschappijen.

Sluit Ryanair cs standaard uit bij de zoekresultaten.
Ja maar ze zijn 5 euro goedkoper he.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 17:33
CyBeR schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:34:
[...]

Tijd voor een minimumprijs per 100nm.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:25
CyBeR schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:34:
[...]

Naast elkaar zitten kosten 12 euro enkele reis. Ticket pp enkele reis is 15 euro (wizzair- discount club)
Tja, als ik Ryanair en wizzair uit zo moeten sluiten vanuit Eindhoven airport, kan ik bijna nergens meer naartoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:09
Frankrijk heeft vandaag de teugels aangetrokken (omgeving Fréjus-Cannes).
Restaurants met QR-code en ook de Supermarché kwam je nu alleen binnen met mondkapje en QR-code. Dat leverde vandaag een hoop ongelovige gezichten op bij de ingang…
Wat ze over Macron zeiden zal ik maar niet herhalen maar ik denk wel dat deze dwang effect zal hebben op de vaccinatiegraad.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Shocked schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:13:
Frankrijk heeft vandaag de teugels aangetrokken (omgeving Fréjus-Cannes).
Restaurants met QR-code en ook de Supermarché kwam je nu alleen binnen met mondkapje en QR-code. Dat leverde vandaag een hoop ongelovige gezichten op bij de ingang…
Wat ze over Macron zeiden zal ik maar niet herhalen maar ik denk wel dat deze dwang effect zal hebben op de vaccinatiegraad.
Dit is al erg lang aangekondigd dus die mensen hadden het kunnen weten. Ik volg zelf met regelmaat het Franse journaal via de Ziggo-box en hoop zaterdag over een week daar ook te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
In topic start post is overigens ook deze lijst opgenomen (echter daar niet specifiek aangeduid welke voor welk land is) waar zowel buitenlandse Covid verificatie apps als covid certificaat apps van de diverse landen staan (op een iOS device kun je de apps ook zo downloaden via de lijst).

Overigens voor Duitsland kun je wel je Nederlandse of Belgische QR importeren en zien of deze al geldig is in Duitsland met de Duitse Corona-Warn-App (iOS / Android) en ik heb ook met de developer contact gehad van de andere Duitse apps (CovPass, CovPass Check) en begrepen dat die ook snel in de US App Stores beschikbaar zal zijn. Wanneer deze apps echter ook in NL en BE Stores zullen staan is nog niet duidelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door funrider op 18-08-2021 11:23 . Reden: edit typos ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

flyingdutchboy schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:50:
[...]

Naast elkaar zitten kosten 12 euro enkele reis. Ticket pp enkele reis is 15 euro (wizzair- discount club)
Tja, als ik Ryanair en wizzair uit zo moeten sluiten vanuit Eindhoven airport, kan ik bijna nergens meer naartoe
Dan betaal je dat toch lekker als je het belangrijk vindt om naast elkaar te zitten . Zo werkt hun business model nu eenmaal . Betalen of andere maatschappij kiezen en nog wat meer betalen .
Komt op mij een beetje schraperig over om onder het mom van COVID risico reductie van hen te verwachten om ineens gratis te maken waar ze normaal geld voor rekenen . Ze laten de keus bij de passagier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Ik vlieg aanstaande zaterdag vanuit Schiphol Amsterdam. Wat ik raar vond in het vliegtuig van mijn vrouw Boeing 737-800 was het bomvol en geen stoel vrij. Ik dacht dat dit niet mocht wegens de 1.5M afstand? Ik maak me een beetje zorgen wat betreft mijn vlucht

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Die beperking is al een héle tijd opgeheven vizw.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:21
Van der Berg schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:53:
Ik vlieg aanstaande zaterdag vanuit Schiphol Amsterdam. Wat ik raar vond in het vliegtuig van mijn vrouw Boeing 737-800 was het bomvol en geen stoel vrij. Ik dacht dat dit niet mocht wegens de 1.5M afstand? Ik maak me een beetje zorgen wat betreft mijn vlucht
Dit is al het geval sinds mei of juni 2020, dus al meer dan een jaar, als het überhaupt al een regel is geweest. Ik weet het niet zeker meer, maar mogelijk dat het zelfs nooit is toegepast. Er is wel altijd een mondkapjesplicht geweest sinds corona.

Dit is een nieuwsartikel van juni 2020: https://www.rtlnieuws.nl/...een-vliegtuig-hoe-kan-dat

Als je je afvraagt wat nu, heb je enkel zelf de keuze of je wel of niet instapt. De kosten bij het niet instappen zijn gewoon voor jou als reiziger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:05

-tom-562

Oliesjeik

Van der Berg schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:53:
Waarom maak je je zorgen? Bang dat je neerstort? Ik zie geen andere reden waarom je je zorgen moet maken? :?

[ Voor 6% gewijzigd door -tom-562 op 17-08-2021 21:06 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Wij vliegen ook naar Italie. Passenger Locator ingevuld, evenals de Corona check app paraat icm uitgeprinte versies en gele boekje. Nu lees ik ook veelvuldig een "green pass" icm QR. Is dat nog iets anders dan de "Corona check" app die ik bij me ga hebben?

Reisbureau heeft hier verder niets van gemeld en op hun site evenals nederlandwereldwijd.nl vind ik die term niet terug.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
flyingdutchboy schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:50:
Dat is bij alle maatschappijen zo (behalve als je misschien paar 100 extra betaald voo premium dan ofzo waar dit stiekem al in zit).
Dit is gewoon het verdien model, bij alle maatschappijen. Je kan heel goedkoop vliegen als het je niet uitmaakt waar je zit, hoeveel je meeneemt etc. Vind je dit belangrijk dan moet je daar inderdaad voor betalen. Maar nogmaals, dat is echt overal. Dus het is niet zo dat je bij een wizzair of Ryanair genaaid wordt en bij een transavia, easyjet of klm niet. Daar moet je ook gewoon extra betalen als je van te voren je stoel wilt reserveren of bagage mee wilt nemen. Dus die tickets die jij initieel ziet, overal, moet je gewoon + 50-100 euro doen want dat is zo'n beetje de prijs voor ruim bagage + stoelkeuze afhankelijk van hoeveelheid bagage en beenruimte.
Maar als jij denkt dat je voor 15 euro enkele reis met alle luxe en comfort een paar duizend km kan reizen wellicht even bij jezelf nagaan hoe reëel dat is ;)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
JB schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 00:00:
Wij vliegen ook naar Italie. Passenger Locator ingevuld, evenals de Corona check app paraat icm uitgeprinte versies en gele boekje. Nu lees ik ook veelvuldig een "green pass" icm QR. Is dat nog iets anders dan de "Corona check" app die ik bij me ga hebben?

Reisbureau heeft hier verder niets van gemeld en op hun site evenals nederlandwereldwijd.nl vind ik die term niet terug.
Green pass = QR/Gele Boekje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:29
JB schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 00:00:

'Green pass' is hetzelfde als wat de CoronaCheck app laat zien / wat je hebt uitgeprint.

Je kunt voor de volledigheid nog de Italiaanse scan-app downloaden (op een ander toestel, uiteraard) om je eigen QR-code te scannen. Als dubbelcheck, zeg maar.

Ben zeer geïnteresseerd wat je op de vliegvelden tegenkomt. Ik vlieg nl. zelf de 31e naar Italië (Venetië).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Borromini schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:08:
Die beperking is al een héle tijd opgeheven vizw.
Volgens mij is ie er nooit geweest zelfs.

Vorig jaar was het trouwens wel lekker rustig. De enige keer dat ik vloog was ik samen met een handvol anderen de enige in het vliegtuig. Dat is dan ook weer surrealistisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

autje schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:16:
[...]

Ben zeer geïnteresseerd wat je op de vliegvelden tegenkomt. Ik vlieg nl. zelf de 31e naar Italië (Venetië).
Ik ook... Vliegen met KLM vanuit Schiphol.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Indoubt schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:28:
[...]

Volgens mij is ie er nooit geweest zelfs.
Afaik is dat idd nooit een officiële regel geweest maar hebben de meeste luchtvaartmaatschappijen wel de middelste stoelen vrij gehouden (inzover hun kisten niet gewoon voornamelijk leeg waren.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Nu online
-tom-562 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:05:
[...]

Waarom maak je je zorgen? Bang dat je neerstort? Ik zie geen andere reden waarom je je zorgen moet maken? :?
Nee, maar wegens het coronavirus.. hoe veilig is dat als er geen afstand meer is. Oke iedereen moet aanboord of een vacinatiebewijs of PCR overhandigen. PCR kan je zo na maken door de datums te wijzigen. Je bent verplicht om aanboord een mondkapje te dragen behalve als je gaat eten.

[ Voor 8% gewijzigd door Van der Berg op 18-08-2021 11:00 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:33
Van der Berg schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:58:
[...]

Nee, maar wegens het coronavirus.. hoe veilig is dat als er geen afstand meer is. Oke iedereen moet aanboord of een vacinatiebewijs of PCR overhandigen. PCR kan je zo na maken door de datums te wijzigen. Je bent verplicht om aanboord een mondkapje te dragen behalve als je gaat eten.
Tja maatregelen zijn altijd veilig zolang men ze volgt :+
je maakt je geen zorgen of de piloot wel écht een piloot is toch? :+

ja een hoop is te vervalsen als je wilt. Maar ik denk dat voor velen het risico toch te groot is om zoiets te gaan doen. Een enkeling vast, maar een grote groep? mwoah.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:05

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Zit je in de risicogroep en ben je nog ongevaccineerd dan?
Anders lijkt het mij druk maken om niks

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Nu online
VERNederlander schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:41:
[...]

Dit is al het geval sinds mei of juni 2020, dus al meer dan een jaar, als het überhaupt al een regel is geweest. Ik weet het niet zeker meer, maar mogelijk dat het zelfs nooit is toegepast. Er is wel altijd een mondkapjesplicht geweest sinds corona.

Dit is een nieuwsartikel van juni 2020: https://www.rtlnieuws.nl/...een-vliegtuig-hoe-kan-dat

Als je je afvraagt wat nu, heb je enkel zelf de keuze of je wel of niet instapt. De kosten bij het niet instappen zijn gewoon voor jou als reiziger.
Mondkapje is ook niet 100%. Ik dacht juist dat de 1.5 maatregel werd gehandhaafd, blijkbaar niet. Het gevaarlijke is, dat bewijzen na te maken zijn. Ik hoorde eens dat iemand een PCR certificaat had en bij de tweede vakantie heeft hij de datum aangepast in Acrobat Reader en ging hij zonder problemen aanboord. Dus als nog is het niet 100% en kan iemand die positief is mee vliegen en er is dan geen afstand in het vliegtuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Nu online
-tom-562 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:06:
[...]

Zit je in de risicogroep en ben je nog ongevaccineerd dan?
Anders lijkt het mij druk maken om niks
Ik ben volledig gevaccineerd met Pfizer. Er is mijn verteld dat ik als nog de kans heb om besmet te kunnen raken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

vliegen heeft net als allerlei andere dingen waarbij je in de buurt van mensen komt een verhoogd risico op covid overdracht. Zoals in het hierboven gequote rtl artikel is dit bekend maar geaccepteerd, omdat wel kunnen blijven vliegen belangrijker geacht wordt dan het risico. Deze afweging ligt voor andere dingen -met mogelijk hetzelfde risico- weer anders omdat die dingen minder belangrijk geacht worden.
Aan jezelf of je dit risico wil aangaan of niet, net zoals je dat -onbewust- voor allerlei andere dingen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:29
JB schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:55:
[...]

Ik ook... Vliegen met KLM vanuit Schiphol.
Bedoel je dat je ook met KLM naar Venetië vliegt op de 31e? Want dat zou wel heel toevallig zijn :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Van der Berg schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:08:
[...]

Ik ben volledig gevaccineerd met Pfizer. Er is mijn verteld dat ik als nog de kans heb om besmet te kunnen raken
Wil je geen enkel risico lopen kun je jezelf het beste thuis opsluiten met eten voor het komend halfjaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 08-09 11:42
[...]

Als je je niet prettig voelt bij het vliegen en huidige maatregelen zou je twee dingen kunnen doen naar mijn idee:
1. niet vliegen en op vakantie met je eigen auto (als je die hebt)
2. wel vliegen, FFP2 mondneusmasker op gehele vlucht en dus niet eten/drinken gedurende de vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:21
Van der Berg schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:06:
[...]

Mondkapje is ook niet 100%. Ik dacht juist dat de 1.5 maatregel werd gehandhaafd, blijkbaar niet. Het gevaarlijke is, dat bewijzen na te maken zijn. Ik hoorde eens dat iemand een PCR certificaat had en bij de tweede vakantie heeft hij de datum aangepast in Acrobat Reader en ging hij zonder problemen aanboord. Dus als nog is het niet 100% en kan iemand die positief is mee vliegen en er is dan geen afstand in het vliegtuig.
Je zult jezelf ook af moeten vragen hoeveel 1,5 meter nog uitmaakt als je voor lange tijd in dezelfde ruimte zit. Mijn niet onderbouwde gevoel zegt dat als ik bijv. 2 uur in een beperkte ruimte maar wel 1,5m afstand met een besmet persoon zit, dat ik ook zomaar eens besmet kan raken.

Ventilatie van de ruimte speelt hierbij zeker een rol, die is in vliegtuigen naar het schijnt wel beter. Je zou in het vliegtuig in ieder geval vol je persoonlijke ventilatie open kunnen zetten om verse lucht te krijgen.

Daarnaast is het nooit in te schatten hoe mensen omgaan met regels, testen, vaccinaties en alles biedt maar beperkte garanties. Dus is aan het jezelf de keuze te maken welk risico je accepteert en welk niet. Voor mezelf sprekend is er dus nog geen haar op mijn hoofd die nagedacht heeft over het boeken van een vliegreis.

Het volgende bedoel ik niet verwijtend, meer als leerervaring: Eerlijk gezegd vraag ik me wel af waarom je tickets geboekt hebt zonder dit van tevoren uit te zoeken. In een vliegtuig zit je normaal gesproken niet alleen, want dat kan niet uit voor vliegmaatschappij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 12:08
[...]

Anders koop je een medisch mondkapje (FFP2) en draag je die? Scheelt een stuk meer dan degene die in Nederland normaal zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower
  • Laatst online: 18:42

Mfpower

In dubio

VERNederlander schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:50:
[...]

Je zult jezelf ook af moeten vragen hoeveel 1,5 meter nog uitmaakt als je voor lange tijd in dezelfde ruimte zit. Mijn niet onderbouwde gevoel zegt dat als ik bijv. 2 uur in een beperkte ruimte maar wel 1,5m afstand met een besmet persoon zit, dat ik ook zomaar eens besmet kan raken.
offtopic:
In december ben ik voor de tweede keer besmet geraakt met Corona. Ik was op bezoek bij een gezin waarvan de oudste dochter uit huis is in principe, maar ze was van haar paard gevallen en kwam langs en is toen op de bank gaan liggen vanwege hoofdpijn van de val. Ik zat samen met mijn vrouw aan een grote keukentafel, de rest van het gezin zat aan de andere kant van de keukentafel op ruim 2m van ons. Afstand van de keukentafel tot bank is 7 meter. Zij is niet in de buurt van ons geweest maar wel 2 uur in dezelfde ruimte. Ze ging zich steeds minder goed voelen, is naar haar eigen huis gegaan en testte de volgende dag positief op corona. De hoofdpijn kwam dus niet van de val van het paard. 3-5 dagen later was iedereen in die ruimte besmet geraakt, inclusief mijn vrouw en ik en de 4 overige gezinsleden, waarvan wij dus afstand hielden. Zieke dochter heeft niet gehoest of geniest, alleen geslapen op de bank.

Dit is mijn n=1 ervaring, en geeft maar aan wat het belang is van ventilatie. Buiten werkt 1,5m prima maar binnen is het vaak niet voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

autje schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:10:
[...]

Bedoel je dat je ook met KLM naar Venetië vliegt op de 31e? Want dat zou wel heel toevallig zijn :).
Oh haha nee ik wist niet dat jij ook KLM vliegt. Wij vliegen naar Florence en dan de Toscane in.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Wat ik mis in de OP; voor Frankrijk moet je een Statement of honor (schriftelijk) kunnen overhandigen;
https://www.interieur.gou...e-of-international-travel

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:57
Oké net terug van 10 dagen Franrkijk, dus ik hoop een ieder hier nog te kunnen helpen met wat praktijk ervaringen:
  • Op zowel heen- als terugweg geen enkele grenscontrole gespot, niet NL > BE en niet BE > FR. Niet bij Duinkerken, niet bij Lille en niet bij Hazeldonk. Als je met de auto reist zou ik mij geen zorgen maken of ik het land wel of niet in kom met testverklaringen e.d.
  • Ereverklaring is een wassenneus, heb hem zes keer uitgeprint maar zitten nog ongeroerd in de tas. Werkelijk niemand vraagt hierom en grenscontrole wanneer je over de weg het land inreist is er niet.
  • Vaccinatiebewijs is enorm belangrijk, "Pass Sanitaire" is inmiddels in alle binnenruimtes ingevoerd behalve losse winkels. Dit betekent dus op het terras, restaurant, musea's, winkelcentra en zelfs afgesloten exposities buiten. Het makkelijkste is met de CoronaCheck App, soms wordt de QR code gescand soms moet je hem alleen laten zien. In geen geval wordt er ook om een Identiteitsbewijs gevraagd voor verficatie van jouw QR code. Hier is simpelweg geen tijd voor dus maak je daar niet te druk om.
  • Op veel drukkere plekken, pleinen en stadscentra is inmiddels weer een mondkapjes plicht ingevoerd. Ongeveer 50% van de Fransen houd zich hieraan. Hoewel je er technisch gezien een boete voor kunt krijgen is er nauwelijks controle en wordt niemand aangesproken. Doe dus vooral waar je jezelf goed bij voelt. Wat opviel is dat in alle gebieden waar ik geweest ben (Normandie, Bretange, Bordeaux en Parijs) juist in Parijs de mondkapjesbereidheid extreem laag was. Hooguit 1 op de 10 droeg er daar eentje buiten terwijl dit voor de hele stad "verplicht" is. Het stelt dus niet veel voor en je hoeft je hier niet door af te laten schrikken.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:27

DDX

Ook net terug uit Frankrijk, alleen op terugreis bij een wegrestaurant mijn qr code moeten tonen om op terras of binnen te mogen zitten.
Op vakantie zelf nergens hoeven tonen. (ik zat op camping en aantal keer uit eten gegaan in restaurant 's avonds, overdag lunch bij bakkertjes)
Wel 1 keer bij telefonische reservering restaurant de vraag of we een pass sanitaire hadden, maar op locatie zelf verder geen controle.

Zal echt afhangen of je in toeristisch gebied zit vermoed ik of restauarants ed er echt op controleren.
Davidshadow13 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:25:
In geen geval wordt er ook om een Identiteitsbewijs gevraagd voor verficatie van jouw QR code. Hier is simpelweg geen tijd voor dus maak je daar niet te druk om.[/li]
Wat ik begreep (van camping beheerder) dat ze niet om id mogen vragen, dat alleen politie dit volgens de wet mag.

[ Voor 39% gewijzigd door DDX op 18-08-2021 16:38 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Van der Berg schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:06:
[...]

In het vliegtuig is er geen afstand en zal je dus vreemden direct voor, achter en naast je hebben. Een enkeling zal een pcr namaken maar dat zal echt vrijwel niet gebeuren.

Je kan een medisch masker dragen (n95) maar ik merkte zelf dat ik dat tijdens een vlucht van 3uur toch wel beperkend vond qua ademen. Nu dus gewoon een simpel mondkapje op en gaan, merendeel van de mensen is gevaccineerd en heb het idee dat de meeste wappies/bewuste weigeraars niet direct de mensen zijn die vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

@Davidshadow13 goede info, thanks. Ik ga morgen naar Le Mans maar de organisatie aldaar heeft wel bepaald dat mondkapjes overal op moeten (ook buiten), dus ik ben benieuwd hoe zwaar dat nageleefd (en gecontroleerd) wordt. Ondingen...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

TommyGun schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:39:
@Davidshadow13 goede info, thanks. Ik ga morgen naar Le Mans maar de organisatie aldaar heeft wel bepaald dat mondkapjes overal op moeten (ook buiten), dus ik ben benieuwd hoe zwaar dat nageleefd (en gecontroleerd) wordt. Ondingen...
Dat was bij Spielberg ook bepaald maar niemand droeg ze. Politie stond erbij en keer er naar.

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 18-08-2021 18:31 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
Wij zijn afgelopen maandag terug gekomen van ruim twee weken vakantie naar Italië, met de auto door Duitsland, Frankrijk en Zwitserland.

Voor de reis hadden wij de PLF voor Italië ingevuld. Voor onze reis speciaal FPP2 en mondkapjes voor kinderen gekocht, ivm eisen in Italie en Duitsland.
  • Op de eerste reisdagen was Nederland rood gebied voor Duitsland (eind juli) en dat betekende dat wij (13 dagen volledig gevaccineerd destijds) en onze zoon (8j) in 5-daagse quarantaine zouden moeten bij een overnachting in Duitsland. Wij hebben toen ons hotel in Freiburg op de laatste avond voor vertrek nog geannuleerd en net over de FR-DE grens een hotel in Mulhouse, FR, geboekt.
  • Controle op de Duitse Autobahn richting Mulhouse was er niet. Wel veel wegwerkzaamheden, zoals gewoonlijk in Duitsland. In de wegrestaurants wel mondkapjesplicht.
  • Controle op corona-documenten in het Franse hotel was er niet. Ook geen Pass Sanitaire controle, die toen net ingevoerd was. Wederom verplichte mondkapjes. De Franse gezondheidsverklaring hebben we onderweg nog ingevuld, maar ook daar is niet naar gevraagd.
  • Doorreis Zwitserland, geen controles, maar deze hadden we daar niet verwacht
  • Inreis Italie duurde lang (>45minuten file) ivm wegwerkzaamheden in de buurt van de grensovergang in Chiasso (CH-IT). Geen enkele controle gehad of gezien, ook niet op de PLF formulieren. Wel meerdere verhalen gehoord dat mensen wel gecontroleerd zijn op die documenten, maar misschien dat de A2 Chiasso grensovergang veel te druk is (?)
  • In Italie wel veel beter beleid qua corona-basisregels. Bijna iedere grotere winkel (hypermarkets, grote supermarkten, malls) heeft temperatuur-controle. Als je geen verhoging (koorts) hebt hoef je je daar niet druk om te maken. Ook niet als je net in een hete auto hebt gezeten.
  • Op 6 augustus werd de Italiaanse Green Pass ingevoerd en vanaf dat moment werden er meer controles gedaan. De Green Pass is onze internationale QR code en kon ook gewoon vanaf de Corona-check app uitgelezen worden. Let er wel op dat je de goede QR code pakt. De nationale QR net als evt verlopen QR's van tests geven een fail.
  • Green Pass controle op terrassen is er niet, wel als je binnen wilt zitten. Dit geldt ook bij een McDonalds en wegrestaurants
  • Op de terugweg door Duitsland, met overnachting, hebben we geen controles gehad.
Al met al hebben we een geslaagde vakantie gehad, die wel met hoofdbrekens begon. Bij terugkomst, even naar de NL supermarkt is wel een vreemde gewaarwording nadat je bijna 20 dagen met een mondkapje rond gelopen hebt.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Mfpower schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:20:
[...]

offtopic:
In december ben ik voor de tweede keer besmet geraakt met Corona. Ik was op bezoek bij een gezin waarvan de oudste dochter uit huis is in principe, maar ze was van haar paard gevallen en kwam langs en is toen op de bank gaan liggen vanwege hoofdpijn van de val. Ik zat samen met mijn vrouw aan een grote keukentafel, de rest van het gezin zat aan de andere kant van de keukentafel op ruim 2m van ons. Afstand van de keukentafel tot bank is 7 meter. Zij is niet in de buurt van ons geweest maar wel 2 uur in dezelfde ruimte. Ze ging zich steeds minder goed voelen, is naar haar eigen huis gegaan en testte de volgende dag positief op corona. De hoofdpijn kwam dus niet van de val van het paard. 3-5 dagen later was iedereen in die ruimte besmet geraakt, inclusief mijn vrouw en ik en de 4 overige gezinsleden, waarvan wij dus afstand hielden. Zieke dochter heeft niet gehoest of geniest, alleen geslapen op de bank.

Dit is mijn n=1 ervaring, en geeft maar aan wat het belang is van ventilatie. Buiten werkt 1,5m prima maar binnen is het vaak niet voldoende.
Maar juist in een vliegtuig is de claim dat ventilatie juist wel heel goed is. Dat ze daar de beste filters etc gebruiken die er zijn. Juist omdat het anders 1 grote incubatiebuis wordt. Ook voor Corona wilde je niet dat iedereen verkouden en ziek uit een vliegtuig zou komen.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Laatst online: 18:42

Mfpower

In dubio

thewizard2006 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:22:
[...]

Maar juist in een vliegtuig is de claim dat ventilatie juist wel heel goed is. Dat ze daar de beste filters etc gebruiken die er zijn. Juist omdat het anders 1 grote incubatiebuis wordt. Ook voor Corona wilde je niet dat iedereen verkouden en ziek uit een vliegtuig zou komen.
Dat klopt. Daarom herhaal ik maar dat zonder goede ventilatie 1,5m binnen niet voldoende is. In een vliegtuig loop je dus vooral risico door de mensen die binnen die afstand van je zitten.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Schiphol is dus vanaf de gate mondkapjes plicht? Ook maar raar allemaal. Hoe hebben anderen het ervaren aldaar op de luchthaven?

Mijn boefje is liev!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zit nu 5 dagen in Frankrijk (Dordogne) en ben tot nu toe welgeteld twee keer om een "Pas sanitaire" gevraagd: bij het inchecken op de camping, en vandaag bij het bezoeken van een kasteel (Château de Beynac).

Beide keren voldeed de CoronaCheck probleemloos. Geen van beide keren om identificatie gevraagd.

De overige 3 uitstapjes tot nu toe nergens om gevraagd.

Erewoordverklaring heeft nog niemand naar gevraagd (heb hem uiteraard wel klaar liggen indien nodig).

Qua mondkapjes: 25 procent draagt hem waar verplicht, 25 procent draagt hem niet (en wordt dan toch vaak gewoon binnen gelaten), en 50 procent draagt hem onder de kin en trekt hem even omhoog als er controle is (en laat hem daarna weer zakken).

[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 19-08-2021 20:47 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Nu online
JB schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 20:30:
Schiphol is dus vanaf de gate mondkapjes plicht? Ook maar raar allemaal. Hoe hebben anderen het ervaren aldaar op de luchthaven?
Ik vlieg morgen vanaf Schiphol en bij binnenkomst is mondkapje verplicht toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Van der Berg schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:05:
[...]

Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:34

tha_crazy

Mafketel

Geld dat ook bij vertrek vanaf Rotterdam?
Ik was in de veronderstelling dat dat namelijk pas in het vliegtuig ging gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 12-09 16:06
Hmm... ik vertrek morgen voor een weekje naar Duitsland. Hier in Nederland beschouwen we heel Duitsland als 'groen', maar op de kaart van ECDC is het grotendeels oranje en een paar Bundesländer zijn zelfs rood. Dat geldt ook voor Saarland, waar ik heen ga.

Nou ben ik dubbel gevaccineerd, houd ik me netjes aan alle Duitse maatregelen en vind je mij niet snel op een illegaal feest in een evenementenhal of overvolle kroeg, dus eigenlijk maak ik me niet zo ontzettend veel zorgen.

Wat me wel zorgen baart: bij code rood is het niet de bedoeling erheen te reizen, doen reisverzekeringen moeilijk als het misgaat en moet je bij thuiskomst in quarantaine. Maar Nederland vindt dat hele land 'groen'.

Mag van mij verwacht worden dat ik websites van RKI, ECDC en Saarland.de ga uitpluizen? Of mag ik gewoon aannemen dat ik de juiste adviezen krijg via nederlandwereldwijd.nl?

Mijn verzekeraar verwijst in ieder geval naar nederlandwereldwijd.nl, dus misschien moet ik me er maar niet zo'n zorgen over maken...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Ik heb hier uiteindelijk niet meer geschreven wat ik nou uiteindelijk gedaan heb om van Zweden terug te komen naar Nederland. In principe zou mijn QR voldoende zijn (1x Pfizer want Covid gehad maar wel buiten 6 maanden) maar gezinslid liet zich toch al testen, dus het ook maar gewoon gedaan. Dat gedaan in Malmo en toen direct naar Denenmarken, en enigzins traag, in 48 uur Duitsland in. Ook bijna in de 48 uur in Nederland, maar dat redden we niet.

Op deze terugweg zonder ferries echt 0 controle gehad, maar dat is niet de reden om het te doen. Zelfs met vaccinaties heb je nooit 100% dekking en ik vind het logisch om een test te doen als je naar een ander land gaat.
Verder in Zweden zelf werd nergens op gecontroleerd, bij restaurants of campings.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dreamscape schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:19:
Hmm... ik vertrek morgen voor een weekje naar Duitsland. Hier in Nederland beschouwen we heel Duitsland als 'groen', maar op de kaart van ECDC is het grotendeels oranje en een paar Bundesländer zijn zelfs rood. Dat geldt ook voor Saarland, waar ik heen ga.

Nou ben ik dubbel gevaccineerd, houd ik me netjes aan alle Duitse maatregelen en vind je mij niet snel op een illegaal feest in een evenementenhal of overvolle kroeg, dus eigenlijk maak ik me niet zo ontzettend veel zorgen.

Wat me wel zorgen baart: bij code rood is het niet de bedoeling erheen te reizen, doen reisverzekeringen moeilijk als het misgaat en moet je bij thuiskomst in quarantaine. Maar Nederland vindt dat hele land 'groen'.

Mag van mij verwacht worden dat ik websites van RKI, ECDC en Saarland.de ga uitpluizen? Of mag ik gewoon aannemen dat ik de juiste adviezen krijg via nederlandwereldwijd.nl?

Mijn verzekeraar verwijst in ieder geval naar nederlandwereldwijd.nl, dus misschien moet ik me er maar niet zo'n zorgen over maken...
je hebt allerlei codes rood

de code waar verzekeraars naar kijken is die van het reisadvies van buitenlandse zaken. andere kleurcodes zijn voor dat aspect niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Van der Berg schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:05:
[...]

Overal in het vliegveld is het verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 14:42
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:26:
[...]

je hebt allerlei codes rood

de code waar verzekeraars naar kijken is die van het reisadvies van buitenlandse zaken. andere kleurcodes zijn voor dat aspect niet relevant.
Ik heb thuis een kaart opgehangen waarop ik de hele wereld groen heb gekleurd. Ik ben van mening dat deze leidend zou moeten zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
dreamscape schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:19:

Wat op nederlandwereldwijd staat is gewoon leidend (nouja, de onderliggende informatie dan). Oftewel Duitsland is gewoon groen.

Hier ook naar Duitsland morgen, voor 3 weken. Ben helaas morgen pas 12 dagen gevaccineerd, dus eerst nog even een test.

Overigens scherpt Duitsland de maatregelen weer iets aan als per 23 augustus.

Vanaf 23 augustus 2021 geldt de zogeheten 3G-regel (gevaccineerd, genezen, getest) als voorwaarde voor toegang tot:
ziekenhuizen en bejaarden- en verzorgingstehuizen;
het binnengedeelte van restaurants of een verblijf in een hotel of pension;
indoor evenementen, festivals en sportactiviteiten;
en bijvoorbeeld de kapper of een schoonheidssalon.

De regel houdt in dat u een antigeentest (maximaal 24 uur oud) of een PCR-test (maximaal 48 uur oud) moet kunnen laten zien, als u niet volledig gevaccineerd bent of genezen bent van een Covid-19-besmetting. Als de 7 dagen incidentie in een gemeente stabiel onder de 35 nieuwe infecties per 100.000 inwoners ligt, kán de 3G-regel geheel of gedeeltelijk worden stopgezet in een gemeente.

Oftewel als je niet volledig gevaccineerd bent, moet je elke 48 uur een test doen (als je in hotels slaapt of in restaurants eet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
evleerdam schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:18:
[...]

Wat op nederlandwereldwijd staat is gewoon leidend (nouja, de onderliggende informatie dan). Oftewel Duitsland is gewoon groen.

Hier ook naar Duitsland morgen, voor 3 weken. Ben helaas morgen pas 12 dagen gevaccineerd, dus eerst nog even een test.

(...)
Ik zag inderdaad ook dat de boel werd aangescherpt. Maar voor ons is dat geen punt. Mijn partner en ik zijn beide meer dan twee weken geleden volledig gevaccineerd.

En voor jou komt het uiteindelijk ook goed, zo te zien. Op de 23e zit jij ook op meer dan 14 dagen. Goede timing. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Homeland schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:13:
[...]

Overal in het vliegveld is het verplicht.
Ook kleine kinderen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:34
Zitten nu in Frankrijk, voor vertrek de pcr test gehad, alleen bij de McDonalds op de heenreis gecontroleerd verder nergens. Maar we willen ook nog naar Parijs en eventueel Fontaine blue, dus wel zullen nog een test moeten doen om daar binnen te komen en ergens te kunnen eten. Maar zijn ze nu 48 of 72 uur geldig ? En waarom zou je voor de duurdere langzamere pcr kiezen als een antigeen goedkoper sneller en dus ook de volle tijd geldig is ?

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:36

Garyu

WW

harley schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 22:39:
Zitten nu in Frankrijk, voor vertrek de pcr test gehad, alleen bij de McDonalds op de heenreis gecontroleerd verder nergens. Maar we willen ook nog naar Parijs en eventueel Fontaine blue, dus wel zullen nog een test moeten doen om daar binnen te komen en ergens te kunnen eten. Maar zijn ze nu 48 of 72 uur geldig ? En waarom zou je voor de duurdere langzamere pcr kiezen als een antigeen goedkoper sneller en dus ook de volle tijd geldig is ?
Omdat sommige landen alleen een PCR test accepteren. Voor binnenlandse dingen kun je met een snel test prima vooruit.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Verplicht vanaf 13jaar voor op Schiphol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:09
evleerdam schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:18:
[...]

Vanaf 23 augustus 2021 geldt de zogeheten 3G-regel (gevaccineerd, genezen, getest) als voorwaarde voor toegang tot:
ziekenhuizen en bejaarden- en verzorgingstehuizen;
het binnengedeelte van restaurants of een verblijf in een hotel of pension;
indoor evenementen, festivals en sportactiviteiten;
en bijvoorbeeld de kapper of een schoonheidssalon.

De regel houdt in dat u een antigeentest (maximaal 24 uur oud) of een PCR-test (maximaal 48 uur oud) moet kunnen laten zien, als u niet volledig gevaccineerd bent of genezen bent van een Covid-19-besmetting. Als de 7 dagen incidentie in een gemeente stabiel onder de 35 nieuwe infecties per 100.000 inwoners ligt, kán de 3G-regel geheel of gedeeltelijk worden stopgezet in een gemeente.

Oftewel als je niet volledig gevaccineerd bent, moet je elke 48 uur een test doen (als je in hotels slaapt of in restaurants eet).
Wat betekend dat voor de doorreis van 12 jarige (niet gevaccineerd). We rijden uit Slovenie komende week terug. (Na 23 aug)
Moet ze dan een antigeen test doen voordat we duitsland door gaan? Slovenie en oosterijk zijn groen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Nu online
Ik ben inmiddels op Luchthaven Schiphol bij de gate. De controle was erg simpel verder heeft ze niks gevraagd bij het inchecken.

[ Voor 9% gewijzigd door Van der Berg op 21-08-2021 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:47
Twee weken Portugal achter de rug. Voor de heenreis nog een en het ander in moeten vullen aan formulieren. Allemaal voor de bühne. Er is me op Eindhoven Airport nergens om gevraagd.

Gedurende de twee weken daar was alles op vertrouwen, niks hoeven laten zien. Wel mondkapjes plicht, gek genoeg ook op straat. Een dag wilde we met de kinderen nog naar een waterpark. Op de website werd gesproken over max capaciteit en andere maatregelen. Kaarten gekocht, naar binnen en het was afgeladen vol. Kon door de ligbedden en handdoeken geen grassprietje meer zien. Meteen omgedraaid en met wat ferme praat geld teruggekregen.

Terugreis werd op het vliegveld daar wel om het vaccinatiebewijs gevraagd. Bij terugkomst in NL gratis thuistesten gekregen.

[ Voor 26% gewijzigd door sjufke op 21-08-2021 18:07 ]

PSN: bollsie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
sjansen schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 15:07:
[...]

Wat betekend dat voor de doorreis van 12 jarige (niet gevaccineerd). We rijden uit Slovenie komende week terug. (Na 23 aug)
Moet ze dan een antigeen test doen voordat we duitsland door gaan? Slovenie en oosterijk zijn groen..
De regels gelden voor iedereen, ook voor groene landen.

Alle personen vanaf 12 jaar die geen herstel- of vaccinatiebewijs kunnen laten zien, moeten zich vóór vertrek naar Duitsland laten testen op corona.
Dit geldt ook voor doorreizigers en voor het klein grensverkeer dat voor maximaal 24 uur Duitsland inreist.

https://www.nederlandwere...itsland/reizen/reisadvies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
wildhagen schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 20:38:
Erewoordverklaring heeft nog niemand naar gevraagd (heb hem uiteraard wel klaar liggen indien nodig).
Als ik me niet vergis, is dat alleen voor het binnenrijden (je passeert de grens) van Frankrijk. Daarna en op terugreis heb je het niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

martwoutnl schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 09:17:
[...]

Als ik me niet vergis, is dat alleen voor het binnenrijden (je passeert de grens) van Frankrijk. Daarna en op terugreis heb je het niet nodig.
Ah dat wist ik dus niet.

Inmiddels heb ik een stuk of 18 of 20 uitstapjes gemaakt waarvan men aangaf een "pas sanitaire" te vereisen. In werkelijkheid is er maar 2 keer om gevraagd (zonder identiteitscontrole), plus een keer op de camping.

Ook mondkapjes waarvan men aangeeft dat die "obligatoir" zijn, worden in zeker de helft van de gevallen of helemaal niet gedragen, of enkel onder de kin (en dus nutteloos) en dan bij controle snel even omhoog trekken. Zowel binnen als buiten, door zowel toeristen als Fransen zelf.

Ook in restaurants en bars is me nog niet één keer om die pas of om mondkapjes gevraagd ook al staat op hun deur dat het verplicht is.

Zowel die pas sanitaire als mondkapjes lijken hier in Frankrijk dus niet heel erg serieus genomen te worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:47
wildhagen schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 09:47:
[...]

Ah dat wist ik dus niet.

Inmiddels heb ik een stuk of 18 of 20 uitstapjes gemaakt waarvan men aangaf een "pas sanitaire" te vereisen. In werkelijkheid is er maar 2 keer om gevraagd (zonder identiteitscontrole), plus een keer op de camping.

Ook mondkapjes waarvan men aangeeft dat die "obligatoir" zijn, worden in zeker de helft van de gevallen of helemaal niet gedragen, of enkel onder de kin (en dus nutteloos) en dan bij controle snel even omhoog trekken. Zowel binnen als buiten, door zowel toeristen als Fransen zelf.

Ook in restaurants en bars is me nog niet één keer om die pas of om mondkapjes gevraagd ook al staat op hun deur dat het verplicht is.

Zowel die pas sanitaire als mondkapjes lijken hier in Frankrijk dus niet heel erg serieus genomen te worden.
Hier in La Grave en omgeving het omgekeerde. Mondkapjes overal (winkel, terras etc) en pass sanitaire ook bij elke horeca. Uitzondering was Briançon waar op het terras geen pass sanitaire werd gevraagd,maar wel overal mondkapjes. Ach, kleine moeite.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hopjesvla79 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 09:52:
[...]

Hier in La Grave en omgeving het omgekeerde. Mondkapjes overal (winkel, terras etc) en pass sanitaire ook bij elke horeca. Uitzondering was Briançon waar op het terras geen pass sanitaire werd gevraagd,maar wel overal mondkapjes. Ach, kleine moeite.
Ik zit in de Dordogne (uiterste zuiden van het departement). Enige waar ik wel structureel mondkapjes zie is de supermarkt, daar draagt bijna iedereen er één. Overige winkels weet ik niet, daar kom ik niet.

Heb diverse kastelen bezocht, andere toeristische attracties en dorpen waar mondkapjes op straat verplicht zijn (aangegeven met borden) en daar heb ik dus bovenstaande ervaren. Slechts bij één kasteel (Château de Beynac) en één toeristische attractie (Roque Saint-Christophe) werd me daadwerkelijk om die pas gevraagd.

Heb hem overigens wel gewoon altijd bij me en ook mondkapje heb ik uiteraard gewoon op zak.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
wildhagen schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 09:47:
[...]

We gaan zelf donderdag overnachten in de Elzas op weg naar Zuid-Frankrijk (we maken een leuke route in 3,5 dag via Zwitserland en Franse Alpen) en het hotel stuurde gisteren een automatische mail dat ze uitkijken naar ons bezoek en wezen op de pass sanitair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Nu online
Ik ben inmiddels aangekomen in Marokko en heerlijk zomer weer hier. Gisterenavond bij de Marokkaanse douane gaf ik mijn Nederlands paspoort en vroegte hij om PCR terwijl ik volledig ben gevaccineerd, hij keek in mijn gele vacinatieboekje en was gelukkig in orde. Hij keek ook het papier "Van Mijn RIVM" dat ik had uitgeprint via DIGID

Andere probleem waar ik tegen aan liep, bij de aankomst had ik een privé-adres in Marokko en hij vroeg mij steeds waar mijn reservering is van een hotel en dit verplicht is wegens COVID-19. De douanier spraak erg goed Engels en ik antwoordde dat dit niet verplicht is. Ik kwam 2 jaar geleden ook al met deze adres aan. Hij zei nu is het anders. Ik kreeg uiteindelijk een mooie stempel in mijn Nederlands paspoort en kon verder gaan

[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 22-08-2021 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

martwoutnl schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 10:02:
[...]

We gaan zelf donderdag overnachten in de Elzas op weg naar Zuid-Frankrijk (we maken een leuke route in 3,5 dag via Zwitserland en Franse Alpen) en het hotel stuurde gisteren een automatische mail dat ze uitkijken naar ons bezoek en wezen op de pass sanitair.
Jep, kreeg van mijn camping twee dagen voor vertrek ook een nette reminder. En inderdaad bij inchecken moest ik die pas daar laten zien. Wel maar één keer, zoals het hoort voor het hele verblijf van 2 weken.

Receptie is hier buiten, dus daar zijn mondkapjes sowieso niet verplicht.

Komende zaterdag weer naar huis helaas...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
Terug van Frankrijk, omgeving Cannes.

Maatregelen waren hier en daar flink aangescherpt. Grotere supermarkten, shopping centra, McDonalds, restaurants en musea e.d. : QR-code verplicht. Kleinere winkels alleen mondkapje.
Sommige Fransen stonden bij de controle met een papieren uitslag met qr-code en mopperden dat ze toch maar gingen vaccineren om van het gedoe af te zijn.

Verder was alles wel relaxed. Wel een hoop “vraagtekens” gezien: bij het kayakken bijvoorbeeld waren hele families van jong tot oud aan het snotteren en hoesten. Daar dacht ik wel wat van…

Op de terugreis had ik eigenlijk voor mijn dochter 1 antigeen inreis nodig voor Nederland. Dat risico heb ik maar genomen en bij de grensovergang Maastricht geen mens gezien.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
@Shocked voor kinderen toch niet verplicht testen bij terugkeer?

Wij zijn de afgelopen weken in Frankrijk, Italie (incl Sicilie), Zwitserland en Duitsland geweest, met auto en ferry. Veel controles en pogingen tot controles gezien, van heel strikt (Disneyland) tot bijna hilarisch (Ferry) at random 5 mensen met voorhoofd temp checken en de andere 2.000 mensen niet.

Wel overal mondkapjes binnen, wat best goed werd nageleefd en diverse restaurants en andere binnen locaties de QR code moeten laten zien. Bij toeristische plekken (ook buiten) ook. Maar soms ook niet.

Zwitserland deed men vooral niets viel me op: geen vragen, geen QR code en geen mondkapjes. Desgevraagd werd met glimlach uitgelegd dat het inderdaad wel moet.

Fijne zomer gehad in ieder geval - blij met de vaccinatie, eigen transport en eigen verblijfplekken op enkele nacht na.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Van der Berg schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:03:
Ik ben inmiddels op Luchthaven Schiphol bij de gate. De controle was erg simpel verder heeft ze niks gevraagd bij het inchecken.
Idemdito alhier. Schiphol zonder ook maar iets te hoeven laten zien, nu in Italië. Hier in Italië heeft ook nog niemand iets gevraagd. Liepen zo naar de uitgang bij de luchthaven, auto ophalen en door.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Hier in Duitsland geldt vanaf morgen de 3G-regel, maar op veel plekken houdt men zich er nu al aan. Van het hotel wist ik dat ze een verklaring wilden, maar gisteren in een restaurant werd er ook om gevraagd.

In beide gevallen low-tech. Die QR-code geloofden ze op zich wel, maar ze hadden niks om mee te scannen (regel dat dan!). Best handig dat ik mijn gele boekje had meegenomen. Opengevouwen op de pagina met twee Comirnaty-stickers en wat stempels, vindt men het helemaal prima. Er wordt niet gevraagd of het überhaupt mijn eigen boekje is.

Ach, zij doen ook maar wat hen opgedragen is. En ik mag maar binnen en krijg een grote pot Maisel's Weisse. Ik vind het wel best. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Van der Berg schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 10:04:
Ik ben inmiddels aangekomen in Marokko en heerlijk zomer weer hier. Gisterenavond bij de Marokkaanse douane gaf ik mijn Nederlands paspoort en vroegte hij om PCR terwijl ik volledig ben gevaccineerd, hij keek in mijn gele vacinatieboekje en was gelukkig in orde. Hij keek ook het papier "Van Mijn RIVM" dat ik had uitgeprint via DIGID

Andere probleem waar ik tegen aan liep, bij de aankomst had ik een privé-adres in Marokko en hij vroeg mij steeds waar mijn reservering is van een hotel en dit verplicht is wegens COVID-19. De douanier spraak erg goed Engels en ik antwoordde dat dit niet verplicht is. Ik kwam 2 jaar geleden ook al met deze adres aan. Hij zei nu is het anders. Ik kreeg uiteindelijk een mooie stempel in mijn Nederlands paspoort en kon verder gaan
Zijn daar verder nog beperkingen waar je last van hebt? Ik las het e.e.a. over een avondklok en reisbeperkingen tussen steden, dus vraag me af hoe het in de praktijk daar is.

Ik ga (wellicht) over een maandje daarheen, dus ben wel benieuwd hoe het daar nu is. Al kan het allemaal weer heel anders zijn tegen die tijd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
NiGeLaToR schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 14:55:
@Shocked voor kinderen toch niet verplicht testen bij terugkeer?
Volgens mij wel vanuit wat Nederland ziet als een risicogebied (Frankrijk ook dus), kinderen vanaf 12 jaar. Tja, vind het ook maar zo-zo.
Kijk hier: https://www.rijksoverheid...cklist-inreizen-nederland
Dat was afgelopen weken af en toe in het nieuws dat ze steekproefgewijs grenscontroles uitvoerden. Ik zou me er maar niet druk over maken, ik heb ook nergens bij welke grens dan ook - iets gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:26
Iemand onlangs in Griekenland op vakantie geweest? Hoe was dat qua maatregelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Shocked schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 18:39:
[...]

Volgens mij wel vanuit wat Nederland ziet als een risicogebied (Frankrijk ook dus), kinderen vanaf 12 jaar. Tja, vind het ook maar zo-zo.
Kijk hier: https://www.rijksoverheid...cklist-inreizen-nederland
Dat was afgelopen weken af en toe in het nieuws dat ze steekproefgewijs grenscontroles uitvoerden. Ik zou me er maar niet druk over maken, ik heb ook nergens bij welke grens dan ook - iets gezien.
Ah zo! Vanaf 12 jaar zie je vaak in de EU, voor Italie was het 6+. Onze kinderen zijn 6 en 8, dus 1 keer een antigen test laten doen.

Dank voor de toelichting.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-09 13:58
Weet iemand hoe lang je zo’n FCS formulier van te voren kunt regelen? Er zit een wachttijd op die QR code maar hij moet wel binnen 48 uur. Wij vliegen woensdag 12:00 dus dan maandagavond of dinsdag ochtend invullen?

Wat een gedoe trouwens, ik hoor inmiddels van iedereen in mijn omgeving dat ze niet een keer gecontroleerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Piet_Piraat7 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:06:
Iemand onlangs in Griekenland op vakantie geweest? Hoe was dat qua maatregelen?
Ja, 2 weken geleden geweest. Weinig gemerkt, alleen dat mondkapjes verplicht waren in winkels e.d.. En controle van test- of vaccinatie bewijs bij aankomst.

Al was mijn vakantie misschien niet helemaal representatief. Rondreizen en wildkamperen in het noorden is nogal verschillend van wat de doorsnee toerist in Griekenland komt doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Nu online
Arrne schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 17:41:
[...]

Zijn daar verder nog beperkingen waar je last van hebt? Ik las het e.e.a. over een avondklok en reisbeperkingen tussen steden, dus vraag me af hoe het in de praktijk daar is.

Ik ga (wellicht) over een maandje daarheen, dus ben wel benieuwd hoe het daar nu is. Al kan het allemaal weer heel anders zijn tegen die tijd natuurlijk.
We werden gisterenavond tegen gehouden vanaf het vliegveld onderweg naar mijn zwagers vakantiehuisje.

Er geldt een avondklok na 21:00 en mijn zwager werd boos, hij zei we komen vanaf het vliegveld en dit is onze passagier en mochten verder rijden. Hij wilde bijna ons een boete geven. Ik zei dit is ook niet de bedoeling. Als reiziger mag je naar huis

Voor 21:00 is alles gewoon geopend en na 21:00 is alles dicht en moet je een verklaring hebben om buiten te zijn.

Je moet volledig gevaccineerd zijn en dit moet je aantonen bij aankomst op Luchthaven of anders een PCR dat 72 uur volgens mij. Ik had geen PCR nodig omdat ik volledig gevaccineerd bent.

Verder gelden overal het dragen van een mondkapje en zoals bij ons 1.5m afstand houden.

De douanier deed ook eerst moeilijk, want ik had Marokkaanse privé-adres en geen hotel. Maar dat vond ik meer een onzin. Hij zei wegens COVID-19 moet je een hotel hebben en dat is niet volgens de regels. Als een van de landen wel in lijst bij zit moet je pas verplicht 10-dagen in quarantaine volgens Marokko bij aankomst.

Hij vroeg mij steeds om een hotelreservering

[ Voor 4% gewijzigd door Van der Berg op 22-08-2021 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Arrne schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:11:
[...]

Ja, 2 weken geleden geweest. Weinig gemerkt, alleen dat mondkapjes verplicht waren in winkels e.d.. En controle van test- of vaccinatie bewijs bij aankomst.

Al was mijn vakantie misschien niet helemaal representatief.
@Piet_Piraat7 ben nu in lefkas, zelfde beeld.
Met name locals lopen met mondkapjes en iedereen in winkels.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Pagina: 1 ... 18 ... 29 Laatste

Let op:
We bespreken hier alleen de maatregelen ed binnen vakantielanden. We gaan niet bespreken of het beleid deugt (dat kan ergens anders), of je de toegangseisen kan vermijden (dat kan nergens anders) en we gaan ook niet slowchatten.

Klagen over maatregelen of over annuleringen is ook offtopic,