Arrne schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 17:41:
[...]
Zijn daar verder nog beperkingen waar je last van hebt? Ik las het e.e.a. over een avondklok en reisbeperkingen tussen steden, dus vraag me af hoe het in de praktijk daar is.
Ik ga (wellicht) over een maandje daarheen, dus ben wel benieuwd hoe het daar nu is. Al kan het allemaal weer heel anders zijn tegen die tijd natuurlijk.
We werden gisterenavond tegen gehouden vanaf het vliegveld onderweg naar mijn zwagers vakantiehuisje.
Er geldt een avondklok na 21:00 en mijn zwager werd boos, hij zei we komen vanaf het vliegveld en dit is onze passagier en mochten verder rijden. Hij wilde bijna ons een boete geven. Ik zei dit is ook niet de bedoeling. Als reiziger mag je naar huis
Voor 21:00 is alles gewoon geopend en na 21:00 is alles dicht en moet je een verklaring hebben om buiten te zijn.
Je moet volledig gevaccineerd zijn en dit moet je aantonen bij aankomst op Luchthaven of anders een PCR dat 72 uur volgens mij. Ik had geen PCR nodig omdat ik volledig gevaccineerd bent.
Verder gelden overal het dragen van een mondkapje en zoals bij ons 1.5m afstand houden.
De douanier deed ook eerst moeilijk, want ik had Marokkaanse privé-adres en geen hotel. Maar dat vond ik meer een onzin. Hij zei wegens COVID-19 moet je een hotel hebben en dat is niet volgens de regels. Als een van de landen wel in lijst bij zit moet je pas verplicht 10-dagen in quarantaine volgens Marokko bij aankomst.
Hij vroeg mij steeds om een hotelreservering
[
Voor 4% gewijzigd door
Van der Berg op 22-08-2021 21:57
]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB