• van der Berg
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 00:22
Ik wil graag naar Marrakech maar moet even kijken of dit mogelijk is. Ik ben afhankelijk van mijn schoonfamilie en de maatregelen

[Voor 7% gewijzigd door van der Berg op 22-08-2021 22:12]

Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - MSI Ventus OC RTX 2080 - Samsung 980 Pro 1TB - Gigabyte M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Watch 4 Classic 46mm- S20 Ultra - Tab S5e 128/6GB

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:05
Net terug uit Hongarije we waren met de auto.
Nergens op heen en terugreis ook maar iets van enige controle gehad. Wij waren alle 3 uiteraard gevaccineerd. En hadden gele boekje en int. QR code.

W204 '13 ✅

• martwoutnl
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 29-11 17:41
van der Berg schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 22:02:
Ik wil graag naar Marrakech maar moet even kijken of dit mogelijk is. Ik ben afhankelijk van mijn schoonfamilie en de maatregelen
Al bij https://www.nederlandwere...marokko/reizen/reisadvies gekeken?

• Mawlana
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 29-11 17:26
Gisteren aangekomen in Turkije (met de auto). We zijn door Duitsland (met overnachting), Oostenrijk, Hongarije, Servië (met overnachting), Bulgarije gaan rijden. Pas bij aankomst in Turkije werd bij de grensovergand gevraagd naar een coronabewijs. De medewerker vroeg of we twee prikken hebben gehad, toen ik ja knikte mochten we alweer doorrijden.

Ook bij het hotel hier in Istanbul is nergens naar gevraagd. Voor niets die 5G-chips laten inspuiten (grapje)... ;)

• DiscoNootje
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 28-11 22:00
Wellicht kan iemand mij helpen.

Ik moet voor een zakenreis 1 dag in Zwitserland zijn. Ik vlieg op dinsdag, blijf 1 nacht, en dan vlieg ik woensdag terug.

Ik ben niet gevaccineerd.

Ik dacht dat een PCR test (72 uur) voldoende zou zijn. Maar ik lees nu dat ik waarschijnlijk dan ook nog een test moet doen in Zwitserland voor de terugreis? Ergens wel logisch, maar praktisch gezien onmogelijk omdat ik de hele dag/avond in vergadering zit.

Heeft iemand hier ervaring mee of verstand van?

• bug53
  • Registratie: november 2019
  • Niet online
DiscoNootje schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:43:

Ik moet voor een zakenreis 1 dag in Zwitserland zijn. Ik vlieg op dinsdag, blijf 1 nacht, en dan vlieg ik woensdag terug.

Ik dacht dat een PCR test (72 uur) voldoende zou zijn. Maar ik lees nu dat ik waarschijnlijk dan ook nog een test moet doen in Zwitserland voor de terugreis? Ergens wel logisch, maar praktisch gezien onmogelijk omdat ik de hele dag/avond in vergadering zit.

iets langer blijven of het praktisch mogelijk maken door een deel van de vergadering te skippen. als een blokje niet door een rondje past moet je schaven ( in dit geval is het rondje de eisen die er zijn, die kun je niet aanpassen, het blokje -aanwezigheid bij vergadering en verblijfsduur- wel ) .

lurkt sinds 1999, account sinds 2019

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 29-11 09:47
NiGeLaToR schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 14:55:
@Shocked ...
Wij zijn de afgelopen weken in Frankrijk, Italie (incl Sicilie), Zwitserland en Duitsland geweest, met auto en ferry. Veel controles en pogingen tot controles gezien, van heel strikt (Disneyland) tot bijna hilarisch (Ferry) at random 5 mensen met voorhoofd temp checken en de ander e 2.000 mensen niet.
...
Hoe controleren ze bij Disney, we overwegen een camping vlakbij Parijs om een dagje sightseeing te gaan doen, zoonlief is het er niet meer eens dat wel vaker in frankrijk zijn geweest maar dat hij de Eiffeltoren nog steeds niet gezien heeft. Dagje disney zou dus eventueel ook tot de mogelijkheden behoren.

...

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 22:57
harley schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:57:
[...]

Hoe controleren ze bij Disney, we overwegen een camping vlakbij Parijs om een dagje sightseeing te gaan doen, zoonlief is het er niet meer eens dat wel vaker in frankrijk zijn geweest maar dat hij de Eiffeltoren nog steeds niet gezien heeft. Dagje disney zou dus eventueel ook tot de mogelijkheden behoren.
Pass sanitair - op basis van de internationale QR-code. (ID + QR mee, wordt gescanned)
Kinderen onder de 12 niet, maar wel vanaf 6 jaar gehele dag, overal, mondkapje op.

Verder luchthaven-achtige security - nog steeds ivm terrorisme dreiging.

Edit: als je niet gevaccineerd bent kun je ter plaatse een test plannen en doen - PCR & antigen.

[Voor 6% gewijzigd door NiGeLaToR op 23-08-2021 11:32]

Weg uit m'n comfortzone, ik bouw aan USG21.com

• Grouchy
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:26

Grouchy

meep meep

Als je geen tijd had in het verleden was 2x een test in Nederland voor vertrek ook wel eens een optie.
Je vliegt op dinsdag naar Zwitserland en komt woensdag terug. 1e afspraak & test op maandag in NL, met dezelfde dag resultaat. De 2e deed je dan dinsdag op weg naar Schiphol of op de luchthaven zelf. Die uitslag had je ook dezelfde dag of in ieder geval binnen 24 uur zodat je de uitslag in ieder geval had voor de terugreis. Voor jouw trip is je 2e PCR test in NL dan lang genoeg geldig.

Een andere optie was voor vertrek terug naar huis vaak een (snel)test op de luchthaven zelf. Voor trips vanwege m'n werk naar Zwitserland heb ik in in het verleden afspraken kunnen maken voor (snel)testen op Kloten & de Geneva luchthavens.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Als je binnen 1 dag terugvliegt dan is die PCR test nog gewoon geldig, er geldt immers bij vertrek uit Zwitserland:
Uw negatieve PCR-test niet ouder is dan 72 uur, of;

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Wolly schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:08:
[...]

Als je binnen 1 dag terugvliegt dan is die PCR test nog gewoon geldig, er geldt immers bij vertrek uit Zwitserland:

[...]
Uw negatieve PCR-test niet ouder is dan 72 uur, of;
Dat is oude info van een paar weken terug.

Terugreis naar Nederland

U hoeft als u uit Zwitserland terug naar Nederland reist niet in (thuis)quarantaine.

U heeft als u terugreist uit Zwitserland een coronabewijs nodig. Dit betekent dat u 1 van de volgende 3 bewijzen moet kunnen laten zien:

Een vaccinatiebewijs waaruit blijkt dat u volledig gevaccineerd bent met een vaccin dat is goedgekeurd door de EMA (Europees Geneesmiddelenbureau) of WHO (Wereldgezondheidsorganisatie). Of;
Een testbewijs (PCR/NAAT-test of antigeentest). Uw negatieve PCR/NAAT-test mag niet ouder zijn dan 48 uur oud voor vertrek naar Nederland. Uw negatieve antigeentest mag niet ouder zijn dan 24 uur oud voor vertrek naar Nederland. Of;
<knipperdeknip>

[Voor 16% gewijzigd door Grouchy op 23-08-2021 12:13]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• DiscoNootje
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 28-11 22:00
Grouchy schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:12:
[...]

Dat is oude info van een paar weken terug.

Terugreis naar Nederland

U hoeft als u uit Zwitserland terug naar Nederland reist niet in (thuis)quarantaine.

U heeft als u terugreist uit Zwitserland een coronabewijs nodig. Dit betekent dat u 1 van de volgende 3 bewijzen moet kunnen laten zien:

Een vaccinatiebewijs waaruit blijkt dat u volledig gevaccineerd bent met een vaccin dat is goedgekeurd door de EMA (Europees Geneesmiddelenbureau) of WHO (Wereldgezondheidsorganisatie). Of;
Een testbewijs (PCR/NAAT-test of antigeentest). Uw negatieve PCR/NAAT-test mag niet ouder zijn dan 48 uur oud voor vertrek naar Nederland. Uw negatieve antigeentest mag niet ouder zijn dan 24 uur oud voor vertrek naar Nederland. Of;
<knipperdeknip>
Waar lees je dat het 48 uur is?

Hier staat 72 uur https://www.nederlandwere...serland/reizen/reisadvies

Los daarvan dacht ik dat het überhaupt niet zou uitmaken, want ik ben immers niet getest in Zwitserland maar in Nederland, terwijl ik wel een dag daar heb rondgelopen?

• martwoutnl
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 29-11 17:41

Vergeet het formulier niet. Alle info vind je bij https://www.bag.admin.ch/...rantaene-einreisende.html Daar staat test en formulier. Link staat op die website.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

DiscoNootje schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:34:
[...]

Los daarvan dacht ik dat het überhaupt niet zou uitmaken, want ik ben immers niet getest in Zwitserland maar in Nederland, terwijl ik wel een dag daar heb rondgelopen?
Op die webpagina mag je wat naar beneden scrollen en : Coronavirus, lees meer over Zwitserland en het coronavirus klikken.
De info staat ook in Timatic - IATA (wat de airlines gebruiken):
Test proof. The test proof must include either a negative NAAT test (PCR, mPOCT, NAAT, RT PCR, RT LAMP and TMA) result taken within 48 hours before departure, or a negative rapid test (Antigen, NAAT, TMA, RT-LAMP, ID-Now and PCR) result taken within 24 hours before departure.

Plus kan je ook bijvoorbeeld hier vinden:

https://www.rijksoverheid...derland/wanneer-verplicht
en dan naar welke testuitslag heeft u nodig:

U heeft nodig:

een negatieve NAAT(PCR)-testuitslag die is afgenomen maximaal 48 uur voor vertrek, of
een negatieve antigeentest die is afgenomen maximaal 24 uur voor vertrek.

From 8 August 2021 onwards

You need:

a negative NAAT (PCR) test result conducted up to 48 hours before departure in the foreign country, or
a negative antigen test result conducted up to 24 hours before departure.

Waar je getest bent maakt in principe niet uit zolang er maar in staat wat er in moet staan. Voordat ik gevaccineerd was gebruikte ik de NL PCR test vaak zowel voor de heen en terugreis of voor de 2e bestemming die week :)

• JtjeWtje
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 00:50
Ik heb dat FCS formulier per ongeluk verkeerd ingevuld (moderna aangegeven ipv Pfizer). Kan dat nog kwaad? We vliegen morgen 😅 maar kan dat nergens aanpassen.

Heb desondanks wel gewoon een QR code gekregen.

[Voor 24% gewijzigd door JtjeWtje op 24-08-2021 18:59]

• daveytje
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22:48
DiscoNootje schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:34:
[...]

Je moet bij terugreis kijken. Niet bij de heenreis.

Daar wordt doorgelicht naar: https://www.rijksoverheid...derland/wanneer-verplicht

• JtjeWtje
JtjeWtje schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:58:
Ik heb dat FCS formulier per ongeluk verkeerd ingevuld (moderna aangegeven ipv Pfizer). Kan dat nog kwaad? We vliegen morgen 😅 maar kan dat nergens aanpassen.

Heb desondanks wel gewoon een QR code gekregen.
We gaan t wel zien morgen. Zal jullie op de hoogte houden.

• Zware Unit
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 27-11 17:42
Na 15 dagen in Verweggistan tref ik op Schiphol toch een bijzondere situatie aan.

Iemand een idee hoe het werkt met het quarantaineformulier welke je moet invullen en mogelijk moet afgeven op Schiphol bij terugkomst uit een land met thuisquarantaine verplichting? Ben zojuist geland op Schiphol, maar nergens is gevraagd om dit formulier. Wel PCR en de gebruikelijke paspoort controle, maar nergens heb ik het quarantaineformulier hoeven te laten zien laat staan af te geven. Heb ik iets gemist of is men op Schiphol gestopt met de handhaving?

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• JtjeWtje
Update vanaf mallorca:

In het FCS formulier mogen best fouten zitten. Je dient er echter wel een voor ieder lid van de familie te hebben, dus ook minderjarige kids en babies. (Je mag daar aangekomen m ook nog invullen). Ze controleren daar wel de FCS en niet het europese corona paspoort.

[Voor 8% gewijzigd door JtjeWtje op 25-08-2021 21:55]

• XunFar
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Kroatië is in twee kleuren ingedeeld. zaghreb omgeving (noorden) groen en langs adriatische zee geel. Hoe weten ze in Nederland uit welk deel je van Kroatië komt?
Autovakantie.

[Voor 4% gewijzigd door XunFar op 25-08-2021 22:38]

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Hangt er allemaal van af hoe hard jij bereid bent te liegen op de formulieren die je kunt invullen, en hoe diep ze willen graven als ze jou aan controle onderwerpen.

Als je controle krijgt moet je overtuigend kunnen aantonen dat je in de groene regio verbleven hebt ;).

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Nou ik ben absoluut niet van plan om te gaan liegen. Het idee alleen al. the horror.
Ik ben wel langs de adriatische kust geweest, maar dat was begin augustus. toen was heel Kroatië groen. Daarna ben ik vooral in het noorden geweest.
het aantal mensen op een kluitje in het noorden (zaghreb) was ook veel meer dan het zuiden. stranden, steden in het zuiden waren uitgestorven. Alleen op de campings met de hordes Duitsers was het druk. Maar daar ben ik niet geweest. de horror op campings. brr.

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als je gewoon ingeënt bent is er geen praktisch verschil tussen groen en geel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Ik heb maar 1 prik gehad. tweede heb ik laten herplannen. wel een pcr test gedaan.

• kurk_droog
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 06:17
XunFar schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 23:12:
Ik heb maar 1 prik gehad. tweede heb ik laten herplannen. wel een pcr test gedaan.
De kans dat ze je bij de grens controleren is nagenoeg nihil.

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

kurk_droog schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 00:40:
[...]

De kans dat ze je bij de grens controleren is nagenoeg nihil.
hem oké. stel dat je die controle wel krijgt, wat kunnen ze me maken? terugsturen naar Kroatië? en stel dat ik gewoon zeg dat ik uit zaghreb kom, hoe willen ze mij dwingen bewijs te leveren? gaat ze geen funk aan.

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:09

JB

Cédric roelt!

Inchecken KLM terugvlucht geeft ons geen boarding pass.

“Sorry, we kunnen uw boarding pass niet afgeven omdat we uw reisdocumenten eerst op de luchthaven moeten goedkeuren”

Zou dat te maken hebben met gezondheidsverklaring documenten die je in moet vullen ivm terugvliegen NL?

We zijn onze hele trip nog nergens naar gevraagd hier in Italië.

Mijn boefje is liev!

• LAD93
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 22:47
JB schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 07:26:

“Sorry, we kunnen uw boarding pass niet afgeven omdat we uw reisdocumenten eerst op de luchthaven moeten goedkeuren”

Zou dat te maken hebben met gezondheidsverklaring documenten die je in moet vullen ivm terugvliegen NL?

Heb ik ook weleens gehad voor de hele COVID situatie, lijkt me niet gerelateerd.

per aspera ad astra

• Ferra
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19:26

Had ik ook vanuit Nice. En vervolgens op de airport in Nice moest ik bij het inchecken de coronacheckapp tonen met QR. Niks spannends.

• kurk_droog
  • Registratie: april 2013
XunFar schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 01:59:
[...]

hem oké. stel dat je die controle wel krijgt, wat kunnen ze me maken? terugsturen naar Kroatië? en stel dat ik gewoon zeg dat ik uit zaghreb kom, hoe willen ze mij dwingen bewijs te leveren? gaat ze geen funk aan.
Terugsturen mag niet want je hebt het recht om terug naar huis te gaan. Stel dat ze je controleren dan moet je gewoon zeggen *knip*. Maak het jezelf niet zo moeilijk.

We houden ons bij legale adviezen.

[Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 26-08-2021 23:01]

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

kurk_droog schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:14:
[...]

Terugsturen mag niet want je hebt het recht om terug naar huis te gaan. Stel dat ze je controleren dan moet je gewoon zeggen *knip* Maak het jezelf niet zo moeilijk.
Liegen en de boel opzettelijk bedriegen lijkt me nou niet echt de beste manier om controles te behandelen.

Ben gewoon eerlijk en geef toe dat je niet aan de regel3hebt voldaan. Eerlijk duurt nog altijd het langst.

[Voor 9% gewijzigd door tweakduke op 26-08-2021 23:02. Reden: Quote aangepast]

Virussen? Scan ze hier!

• Arrne
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 01:14
Hij zou toch helemaal niet liegen, aangezien hij uit het (groene) noorden van Kroatië komt. Dat hij weken geleden in een gebied was wat daarna geel is geworden, is toch totaal niet meer relevant.

Lekker alles nog wat extra lastig maken voor elkaar en jezelf mensen. 8)7

• Upquark
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 29-11 12:51

Wij hadden hetzelfde voor onze vlucht naar Budapest. Bleek inderdaad te zijn omdat ze de QR-code wilden scannen.

Psalmen @ YouTube

• funrider
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 11:02
De ECDC kaart is weer aardig rood/geel aan het kleuren in de EU:

Je kunt trouwens vrij makkelijk die van vorige weken erbij pakken door foto URL aan te passen van nu
code:
1
https://www.ecdc.europa.eu/sites/default/files/styles/is_full/public/images/2021w32_COVID19_EU_EEA_Subnational_Combined_traffic.png?itok=H-jApCTs
naar die van bijv. week 28 door '32' te veranderen in '28'.

Ik moet wel zeggen dat de Reis app dit netjes met notificaties aangeeft zo kreeg ik dit nu ook voor Oostenrijk (op basis van eerdere zomervakantie) wat wijzigingen zijn als je land inreist of terugkomt uit het land en per wanneer welke regels gelden al met al erg goed.

De huidige (stand 26-Augustus 14.25 uur) 7 daagse incident/nieuwe infectie ratio (o.a. te vinden op Corona-im-zahlen) bij landen als Oostenrijk beginnen nu aardig op die van Nederland te lijken waar dit tot voorkort 30-50 was gaat dit nu richting de 100 en Duitsland zit inmiddels ook al op 66. Een kleine lijst:

Nederland: 107,9
Belgie: 118,6
Oostenrijk: 95,3
Duitsland: 66
Frankrijk: 216,6
Italië: 75,5
Spanje: 149
Portugal: 159,8
VK: 347,4

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

WTF, die cijfers voor Ierland, Frankrijk en het VK... En Zwitserland ligt ook lekker hoog.

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• van der Berg
Ik vlieg op zondag 12 september 2021 terug naar Nederland. Via Casablanca International Airport rechtstreeks naar Amsterdam Schiphol.

Ik ben twee keer gevaccineerd met Pfizer en volgens de site van het Ministerie van Buitenlandse zaken, hoef ik geen PCR te doen? Maar ik moet wel 2 formulieren uitprinten en invullen? Ik heb mijn gele vacinatieboekje bij me en eveneens mijn corona bewijs van Mijn RIVM op papier.

Een verklaring blijkbaar dat ik moet inleveren

Ik moet nog 1 week extra thuis blijven na aankomst en moet volgens mijn leidinggevende na de 5e dag van mijn aankomst een corona test doen en hij zegt dat dit de richtlijnen zijn van de RIVM. Op de site van Ministerie van Buitenlandse zaken staat echter, bij terugkomst in Nederland hoef ik niet in quarantaine? Hoe kan dit?

Wordt ik geachte dit te doen? Ik heb maar niet tegengesproken

[Voor 35% gewijzigd door van der Berg op 26-08-2021 20:16]

Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - MSI Ventus OC RTX 2080 - Samsung 980 Pro 1TB - Gigabyte M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Watch 4 Classic 46mm- S20 Ultra - Tab S5e 128/6GB

• YakuzA
  • Laatst online: 22:46

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Oef Georgië op 794.

Veiligste vakantie bestemmingen zijn Polen en uuuuuhm Syrië :+

[Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 26-08-2021 20:35]

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Erapaz
  • Laatst online: 02-11 21:45
Blackouts schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 08:55:
Ik ben nu in Italië. Tot zaterdag helemaal niks gemerkt van enige controles in Duitsland, Frankrijk (tussenstop), Zwitserland en Italië.
Vanaf afgelopen zaterdag is de green pass verplicht bij oa restaurants. Sinds afgelopen zaterdag 2 restaurants bezocht. Bij de eerste binnen gezeten, maar daar werden volgens mij alleen Italianen gevraagd om een QR code. We stonden klaar met onze telefoon, maar er werd niet om gevraagd.
Tweede restaurant vroeg er wel om, maar alleen als we binnen wilden zitten. Buiten was het niet nodig.
Heb je de Italiaanse app gebruikt? In combinatie met een test of vaccinatie? Of kon je de Nederlandse app gebruiken?

• Blackouts
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:54
Erapaz schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:43:
[...]

Heb je de Italiaanse app gebruikt? In combinatie met een test of vaccinatie? Of kon je de Nederlandse app gebruiken?
Uiteindelijk nergens de QR code te hoeven laten zien, maar je kan gewoon de Nederlandse coronacheck app gebruiken met de QR code voor het buitenland.
En als je twijfelt kun je thuis met een tweede telefoon testen met de Italiaanse scan app verificaC19

[Voor 11% gewijzigd door Blackouts op 26-08-2021 22:21]

• THE_BASE
  • Niet online
Wij vertrekken zondag naar Kreta, Griekenland. Beiden gevaccineerd en QR-code beschikbaar. Ook uitgeprint bewijs. Daarnaast PLF-formulier ingevuld voor ons samen. Mijn naam plus partner vermeld.

Maar lees hier nu dat het per persoon apart ingevuld moet worden? Of is dat voor een ander land.

Ook vind ik het allemaal toch best wat spannender dan normaal. Ik heb geen klachten, maar stel dat ik een steekproef krijg en ze corona constateren, dan kan ik weer naar huis of hoe zit dat?

En dan nog de reisverzekering. Voor Nederland is alles geel. Maar stel dat het oranje wordt, dan wil ik uiteraard wel weten wat er gaat gebeuren. De ene verzekeraar zegt linea recta gas op die lollie en naar huis, de andere zegt je mag je vakantie gezellig afmaken.

Kortom: ik ben wellicht wat naïef geweest, ik snap dat het allemaal anders gaat dan normaal, maar vind het best spannend om te reizen, zeker nu ook in Griekenland, met name Kreta, de besmettingen oplopen. Moet ik wel zeggen dat wij in een klein dorpje zitten, op een plek waar we twee keer eerder zijn geweest en weinig van de accommodatie af zullen komen.

Ergens zou ik wel gerust gesteld willen worden, want ook hier heb je bij Albert Heijn gewoon kans op besmettingen, verder vermijd ik ook hier drukte. Maar het is ver van huis en geen controle over. :)

Edit: lees nu dat de overheid 26/7 alle landen op groen of geel heeft gezet en het pas op oranje zal zetten als er een gevaarlijke nieuwe variant opduikt. Dat geeft enigszins rust, kabinet zal dus niet op oranje zetten als de besmettingen uit de hand lopen. Maar goed. Kabinet komt wel vaker afspraken niet na. :)

[Voor 10% gewijzigd door THE_BASE op 26-08-2021 22:38]

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 06:16

Gynnad

* * *

Blackouts schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:19:
[...]

Uiteindelijk nergens de QR code te hoeven laten zien, maar je kan gewoon de Nederlandse coronacheck app gebruiken met de QR code voor het buitenland.
En als je twijfelt kun je thuis met een tweede telefoon testen met de Italiaanse scan app verificaC19
Volgens de regels zou 1 prik voldoende moeten zijn voor het betreden van restaurants en musea, maar volgens de genoemde app krijg je een rood scherm in dat geval..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 19:32
THE_BASE schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:28:
Ook vind ik het allemaal toch best wat spannender dan normaal. Ik heb geen klachten, maar stel dat ik een steekproef krijg en ze corona constateren, dan kan ik weer naar huis of hoe zit dat?
Ik heb toevallig ook net Griekenland geboekt. Dit antwoord was ik tegen gekomen.

Je wordt bij een positieve test naar een afgelegen quarantaine hotel verscheept waar je 10 dagen moet blijven.
Al met al een prima reden om de paar weken voor vertrek extra voorzichtig te zijn.

TheS4ndm4n#1919

• Nomis
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 29-11 16:04
Ik denk dat het in Griekenland veel locatie afhankelijk is. Mijn schoonzusje is in kos, daar moet iedereen boven de 6 een mondkapje op in binnen ruimtes. En handschoenen dragen bij het eten pakken bij het buffet. Wij zijn met ons gezin in kreta. Het personeel heeft een mondkapje onder de kin hangen, zowel binnen als buiten. Verder merk je niet dat corona bestaat hier.

Bij zowel mijn schoonzusje als bij ons waren er amper controles op schiphol. Bij de baggage dropoff even je vaccinatie bewijs laten zien. In Griekenland word bij de landing gevraagd om het plf formulier. Dat wordt niet eens echt bekeken. En door...

• THE_BASE
  • Niet online
Nomis schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 06:51:
Ik denk dat het in Griekenland veel locatie afhankelijk is. Mijn schoonzusje is in kos, daar moet iedereen boven de 6 een mondkapje op in binnen ruimtes. En handschoenen dragen bij het eten pakken bij het buffet. Wij zijn met ons gezin in kreta. Het personeel heeft een mondkapje onder de kin hangen, zowel binnen als buiten. Verder merk je niet dat corona bestaat hier.

Bij zowel mijn schoonzusje als bij ons waren er amper controles op schiphol. Bij de baggage dropoff even je vaccinatie bewijs laten zien. In Griekenland word bij de landing gevraagd om het plf formulier. Dat wordt niet eens echt bekeken. En door...
Dank voor je antwoord. Dit geeft me wel enige rust. Ik begrijp goed dat men in deze tijden niet onbezorgd op vakantie kan, maar het moet ook geen stressfactor worden.

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

• aveenhuysen
  • Laatst online: 29-11 15:02
Ik woon al een aantal jaar in Spanje en hier in Barcelona kun je gewoon staan en gaan waar je wilt in cafes, restuarants etc. Zonder vragen, zonder bewijzen, zonder apps. Ze hebben al genoeg geleden, dus elke klant is welkom. Je loopt binnen met je masker en zodra je zit doe je hem af. Op straat mag je gewoon zonder masker lopen als je wat afstand houdt.

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 Sym Symphony ST 125 LC ABS

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 00:23
Gynnad schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:34:
[...]

Volgens de regels zou 1 prik voldoende moeten zijn voor het betreden van restaurants en musea, maar volgens de genoemde app krijg je een rood scherm in dat geval..
In Italië is het twee prikken, en de tweede prik moet > 14 dagen geleden zijn voor een groen scherm. Het wordt niet heel intensief gecontroleerd is mijn ervaring. Alleen bij officiële instellingen als musea, etc. wel. Restaurants soms wel, soms niet, of alleen (één van) de volwassenen, of alleen gevraagd of je aan de regels voldoet zonder app te gebruiken.

• Frieks
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 29-11 17:04
THE_BASE schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:28:
Wij vertrekken zondag naar Kreta, Griekenland. Beiden gevaccineerd en QR-code beschikbaar. Ook uitgeprint bewijs. Daarnaast PLF-formulier ingevuld voor ons samen. Mijn naam plus partner vermeld.

Maar lees hier nu dat het per persoon apart ingevuld moet worden? Of is dat voor een ander land.

En dan nog de reisverzekering. Voor Nederland is alles geel. Maar stel dat het oranje wordt, dan wil ik uiteraard wel weten wat er gaat gebeuren. De ene verzekeraar zegt linea recta gas op die lollie en naar huis, de andere zegt je mag je vakantie gezellig afmaken.

Kortom: ik ben wellicht wat naïef geweest, ik snap dat het allemaal anders gaat dan normaal, maar vind het best spannend om te reizen, zeker nu ook in Griekenland, met name Kreta, de besmettingen oplopen. Moet ik wel zeggen dat wij in een klein dorpje zitten, op een plek waar we twee keer eerder zijn geweest en weinig van de accommodatie af zullen komen.

Ergens zou ik wel gerust gesteld willen worden, want ook hier heb je bij Albert Heijn gewoon kans op besmettingen, verder vermijd ik ook hier drukte. Maar het is ver van huis en geen controle over. :)

Edit: lees nu dat de overheid 26/7 alle landen op groen of geel heeft gezet en het pas op oranje zal zetten als er een gevaarlijke nieuwe variant opduikt. Dat geeft enigszins rust, kabinet zal dus niet op oranje zetten als de besmettingen uit de hand lopen. Maar goed. Kabinet komt wel vaker afspraken niet na. :)
Ik ben inmiddels drie weken terug uit Kos. Wij hebben per persoon inderdaad een PLF-formulier ingevuld, maar één voor het hele huishouden is ook voldoende. (Mocht je twijfelen dan kan je partner ook nog zelf één invullen, max 24 uur van te voren)

Wij vlogen met TUI en online inchecken kon gewoon. Vreemde was wel dat we onze boardingpass uitgeprint moesten laten zien :? (had ik gelukkig gedaan).

Eenmaal aangekomen op Kos worden er bij de bagagehal een stuk of tien mensen uitgepikt om een test te doen. Stelt niet zoveel voor. Even je neusvleugel kietelen en klaar is Kees.

Op het eiland zelf lijkt het alsof corona niet bestaat. Winkeliers en bediening heeft het mondkapje op de kin hangen of niet op. De wat chiquere tenten en grote supermarkten zijn wel wat strenger daarentegen.

Samengevat:

* Tickets uitprinten

* Online inchecken en boardingpass uitprinten (De RIVM-gezondheidsverklaring zit ingebakken in het online inchecken, dus die hoef je niet apart te regelen)

* PLF-Formulier uitprinten

* Vaccinatiebewijs uitprinten voor het geval de mobiele versie niet werkt

* Plezier maken

• Nomis
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 29-11 16:04
Compleet mee eens. Op het puntje na dat in kreta helemaal niemand getest of er tussenuit gepikt werd. Even zwaaien met een plf formulier was voldoende.

• Gynnad

Gynnad

* * *

Garyu schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:47:
[...]

In Italië is het twee prikken, en de tweede prik moet > 14 dagen geleden zijn voor een groen scherm. Het wordt niet heel intensief gecontroleerd is mijn ervaring. Alleen bij officiële instellingen als musea, etc. wel. Restaurants soms wel, soms niet, of alleen (één van) de volwassenen, of alleen gevraagd of je aan de regels voldoet zonder app te gebruiken.
Dat is eigenlijk wel vreemd, aangezien eerdere nieuwsberichten juist aangaven dat de regel zou zijn minimaal 1 prik (Gynnad in "Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland").

Probleem is dat met wie ik ga pas 1 prik heeft en de 2e pas kan krijgen na de vakantie.

• Garyu
Gynnad schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:36:
[...]

Dat is eigenlijk wel vreemd, aangezien eerdere nieuwsberichten juist aangaven dat de regel zou zijn minimaal 1 prik (Gynnad in "Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland").

Probleem is dat met wie ik ga pas 1 prik heeft en de 2e pas kan krijgen na de vakantie.
Hier had ik dat vandaan: http://www.italia.it/en/u...rmation-for-tourists.html

• Gynnad

Gynnad

* * *

Die pagina gaat vooral over toegang tot het land dan moet je inderdaad volledig zijn gevaccineerd of een negatieve test hebben van X-uur oud.

Maar ik kan daar niet uithalen dat dit ook zo is voor musea / restaurants. Restaurants is niet zo'n probleem omdat het mooi weer is en we toch buiten zullen eten. Maar voor musea zou het wel erg jammer zijn, dan zouden we evt. een test bij een apotheek fzo moeten doen en die dag de musea moeten bezoeken.

Maar dat het twee prikken zijn is dus tegenstrijdig met wat ik in die bovengenoemde nieuwsartikelen lees, daar hebben ze het juist over 1 prik.

• weebl
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21:04

weebl

YARR!

JtjeWtje schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:54:
Update vanaf mallorca:

In het FCS formulier mogen best fouten zitten. Je dient er echter wel een voor ieder lid van de familie te hebben, dus ook minderjarige kids en babies. (Je mag daar aangekomen m ook nog invullen). Ze controleren daar wel de FCS en niet het europese corona paspoort.
Hoe is het verder op Mallorca qua maatregelen? Veel gesloten? Moet ik veel mondkapjes meenemen?

Ik ga begin oktober voor een weekje met m'n vrouw en onze twee zoons (4 en 0). All-inclusive hotel in Alcudia. Vrouw en ik zijn beide volledig gevaccineerd.

• Garyu
weebl schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:33:
[...]

Hoe is het verder op Mallorca qua maatregelen? Veel gesloten? Moet ik veel mondkapjes meenemen?

Ik ga begin oktober voor een weekje met m'n vrouw en onze twee zoons (4 en 0). All-inclusive hotel in Alcudia. Vrouw en ik zijn beide volledig gevaccineerd.
De situatie kan begin oktober weer helemaal anders zijn, daar kan je nu nog niet veel over zeggen.

• Garyu
Gynnad schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:09:
[...]

Die pagina gaat vooral over toegang tot het land dan moet je inderdaad volledig zijn gevaccineerd of een negatieve test hebben van X-uur oud.

Maar ik kan daar niet uithalen dat dit ook zo is voor musea / restaurants. Restaurants is niet zo'n probleem omdat het mooi weer is en we toch buiten zullen eten. Maar voor musea zou het wel erg jammer zijn, dan zouden we evt. een test bij een apotheek fzo moeten doen en die dag de musea moeten bezoeken.

Maar dat het twee prikken zijn is dus tegenstrijdig met wat ik in die bovengenoemde nieuwsartikelen lees, daar hebben ze het juist over 1 prik.
Wat ik daar lees:
Persons over the age of 12 must present a COVID-19 digital green pass in order to access certain services and activities:

Travelling by air, train, ship, ferry or bus throughout Italy
Restaurants, bars, ice cream parlours and pastry shops for consumption at table indoors
Performances open to the public, sporting events, both outdoors and indoors
Museums and places of culture, shows
Swimming pools and gyms
Private parties, such as wedding receptions
Festivals and trade fairs
Conventions and congresses
Spas and fitness centres
Gaming halls and betting shops, bingo halls and casinos
Access to these services and activities is allowed on presenting the EU Digital COVID Certificate or an equivalent certificate issued by the health authorities of Canada, Japan, Israel, the United Kingdom and the United States.
Aangezien ze daar vragen naar een "COVID-19 digital green pass" nam ik aan dat het dezelfde restrictie betreft. Maar inderdaad overal verder lees je het volgende:
The so-called “Green Pass” is now required to enter archaeological sites, gyms, theaters, indoor pools and the indoor sections of restaurants, bars and cafes. To obtain a certificate, individuals must show they have received at least one dose of a coronavirus vaccine approved for use in the European Union, recovered from COVID-19 in the past six months or have negative lab results from a test done within the previous 48 hours.

• JtjeWtje
[...]

Winkels en supermarkten is een mondkapje verplicht en zonder kom je er niet in. Terrassen zijn ze ook verplicht maar je ziet mensen zonder komen en gaan. Moet zelf af en toe achter de kleine aanvangen over de terrassen heen en dan wordt ik er ook niet op aangesproken. Of dat laatste in alcudia hetzelfde is weet ik niet.

• Blackouts
Weet iemand wat de maatregelen zijn als je vanuit Nederland een dagje pretpark wilt doen in Duitsland?
Ik lees tegenstrijdige informatie.
Voor de grens over te gaan moet je vanaf 12j getest, genezen of gevaccineerd zijn.
Ik lees ook dat kinderen vanaf 6j getest moeten worden voor toegang tot een attractiepark, maar ook dat dit pas vanaf 12j is...

Specifiek is de vraag dus moet ik mijn kinderen van 8 jaar (en 5) laten testen voor een bezoek aan een attractiepark in Duitsland?

[Voor 16% gewijzigd door Blackouts op 27-08-2021 21:16]

• ZieMaar!
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:39

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
@Blackouts ik weet niet welk park je wilt bezoeken, maar https://www.movieparkgerm...vie/de/covid-info-nl.html bijvoorbeeld is duidelijk: boven de 6 jaar testen. Die uitzondering voor schoolkinderen lijkt alleen voor Duitse kinderen te zijn...

• Blackouts
ZieMaar! schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 21:45:
@Blackouts ik weet niet welk park je wilt bezoeken, maar https://www.movieparkgerm...vie/de/covid-info-nl.html bijvoorbeeld is duidelijk: boven de 6 jaar testen. Die uitzondering voor schoolkinderen lijkt alleen voor Duitse kinderen te zijn...
Je hebt gelijk. Ik had diezelfde informatie inderdaad gevonden op de website van movie park, maar in het Duits. Uit de Duitse tekst niet helemaal goed begrepen dat specifiek Duitse scholieren niet getest hoeven te worden en kinderen vanaf 6 jaar uit Nederland wel.

• daveytje
Nomis schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:50:
Compleet mee eens. Op het puntje na dat in kreta helemaal niemand getest of er tussenuit gepikt werd. Even zwaaien met een plf formulier was voldoende.
15 augustus ook. Toen werden er wel wat mensen uitgekozen op kreta voor een test maar naar de papieren werd niet echt gekeken. Als ik de papieren van mijn buurman in mij handen had had ik ook door kunnen lopen.

• evleerdam
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 04:30
Blackouts schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 21:12:
Weet iemand wat de maatregelen zijn als je vanuit Nederland een dagje pretpark wilt doen in Duitsland?
Ik lees tegenstrijdige informatie.
Voor de grens over te gaan moet je vanaf 12j getest, genezen of gevaccineerd zijn.
Ik lees ook dat kinderen vanaf 6j getest moeten worden voor toegang tot een attractiepark, maar ook dat dit pas vanaf 12j is...

Specifiek is de vraag dus moet ik mijn kinderen van 8 jaar (en 5) laten testen voor een bezoek aan een attractiepark in Duitsland?
Ligt een beetje aan welk pretpark en wat daar de lokale regels zijn.

Hier helemaal geen test plicht:

https://www.heide-park.de...rent-visitor-information/

Hier vanaf 6 jaar een testplicht:

https://www.phantasialand...formation-to-the-opening/

Hier dan weer een voorbeeld vanaf 12 jaar:

https://www.europapark.de/en/current-information#proof

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• autje
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21:30
Garyu schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 18:22:
[...]

Wat ik daar lees:

[...]

Aangezien ze daar vragen naar een "COVID-19 digital green pass" nam ik aan dat het dezelfde restrictie betreft. Maar inderdaad overal verder lees je het volgende:

[...]
Ik ben volgende week in Venetië voor het filmfestival, en communicatie vanuit het festival geeft aan:
To collect the accreditation pass and gain admission to the Venice Film Festival premises and the theatres on the Lido and in Venice, visitors must have and show to anyone responsible for verification, a Green Pass or equivalent certification, as proof of one of the following cases: complete vaccination with vaccines approved by the EMA (Moderna, Pfizer, AstraZeneca, Johnson&Johnson), administration of the first dose which will be valid starting on the fifteenth day after the dose and until the administration of the second dose (in the case of vaccines requiring two doses), a certificate of complete recovery from Covid-19, or a negative result from a PCR or rapid antigen test taken within 48 hours before the visit.
Natuurlijk een beetje N=1, maar ik zie niet in waarom in ieder geval voor andere culturele instellingen waar veel mensen bij elkaar komen iets anders zou gelden. Let wel: zalen zullen maar een halve bezetting hebben.

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 02:24

pinda powerrr

Slow down...

Net terug van een weekje Rome.
Vanaf Eindhoven naar Ciampino Airport.

Van tevoren ingevuld:
NL uitreis formulier (verplicht)
Italiaanse DLPF formulier (verplicht) met QR code waarin je verklaard gezond te zijn en met gegevens waar je verblijft.

Voor de terugreis wederom een NL inreis formulier.

Zowel op Eindhoven, als op Ciampino niks laten zien, heen en terug. Werd nergens om gevraagd, was overal gewoon doorlopen.
Terug op Eindhoven stonden er wel twee mannetjes van de brandweer steekproefsgewijs mensen te checken op hun NL QR code van de corona check app bij de bagageband, maar ze hielden na tien mensen wel weer op.

In Rome zelf zijn ze een stuk strenger. Zodra je bij een restaurant binnen wil zitten moet je de QR code laten zien. Ook meegemaakt dat een stel naast ons werd weggestuurd omdat ze blijkbaar geen goede code hadden, mochten wel op het terras zitten.
Mondkapjes verplicht binnen en iedereen doet het ook en je merkt dat de Italianen zelf er geen moeite mee hebben. Ze zijn zelfs licht panisch erin, maar dat heeft met de recente geschiedenis te maken van de ellende die ze hebben meegemaakt.

Al met al dus prima te doen, zolang je een geldige QR code hebt en een voorraad mondkapjes. En niet de eigenwijze buitenlander uithangen, je wordt vanzelf terecht gewezen.

Twice as much ain’t twice as good

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
THE_BASE schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 07:32:
[...]

Dank voor je antwoord. Dit geeft me wel enige rust. Ik begrijp goed dat men in deze tijden niet onbezorgd op vakantie kan, maar het moet ook geen stressfactor worden.
Check even met je hotel. Heel heel soms willen ze een test-bewijs van niet ouder dan 24/72 uur (ipv QR code) en sommige vliegvelden/hotels doen ook temp-checks.

En idd als je positief test mag je niet direct naar huis weer, maar word je in quarantaine gehouden.

[Voor 10% gewijzigd door CyberMania op 28-08-2021 22:54]

• THE_BASE
  • Niet online
CyberMania schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 22:53:
[...]

Check even met je hotel. Heel heel soms willen ze een test-bewijs van niet ouder dan 24/72 uur (ipv QR code) en sommige vliegvelden/hotels doen ook temp-checks.

En idd als je positief test mag je niet direct naar huis weer, maar word je in quarantaine gehouden.
Zojuist aangekomen in Kreta, vanaf Eindhoven Airport. Daar is het al bijna weer normaal, geen enkele afstand tussen mensen. Hooguit mondkapjes. Dame checkte QR en LPF al in de rij.

Aangekomen op Heraklion, vluchtig LPF bekeken en door. Werden wat mensen uitgepikt voor sneltest. Maar dat was het. Het leek van tevoren spannender dan het uiteindelijk was.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Inmiddels ben ik een paar dagen in Slovenië. Alleen in de supermarkt heeft iedereen een mondkapje op, verder zie je het eigenlijk nergens. Hotels/restaurants mag je alleen in met een QR code, maar wij hebben een particulier appartement en daar hoefden we niets te laten zien. Nog niet uit eten geweest (alleen een terrasje gehad), maar dat volgt nog wel.

In Oostenrijk moest ik bij het inchecken in het hotel wel echt mijn QR laten zien en die werd gechecked, de ochtend daarna bij het ontbijt ook én ik moest daar gegevens achter laten. Uiteraard geen mondkapjes of afstand (hoeft niet ivm de QR code). Supermarkt had wel mondkapjes.

Duitsland eigenlijk alleen getanked en koffie gehaald, overal mondkapjes, actieve check op 3G als je binnen wil eten/drinken en vooral ook relatief veel ffp2. Heb daarnaast het idee dat de mensen in Oostenrijk en Slovenië die je met mondkapjes ziet, waar het niet hoeft, vooral nog Duitsers zijn.

• Mistraller
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20:00
Terug uit Oostenrijk. Ik had onze QR codes van de vaccinatie uitgeprint, dat was erg handig. Even wapperen en alles was okee. Sommigen checkten nog wel of we 2/2 vaccinaties hadden, maar niemand vroeg om ID, niemand scande. Mijn dochter van 12 met 1 prik moest dus wel getest worden. Vooraf een PCR gedaan, in Oostenrijk ook nog 1x laten doen, maar we merkten al snel dat als ik slechts 2 QR codes liet zien, dat ze er vanuit gingen dat dochterlief nog geen 12 was. Er werd wel bij vrijwel iedere alm of terras om gevraagd, ook hoog in de bergen. Bij de liften nergens, al waren daar wel weer mondkapjes verplicht. Anyway, uiteindelijk door de printouts vrij zorgeloos op vakantie. Supermarkten draagt iedereen mondkapjes, maar bij een benzinepomp bv weer niet. Bij het appartement wat we hadden geboekt werd wel om 3G gevraagd, (wederom niet bij dochterlief) maar bij het vakantiehuis niet, maar dat was ook vrijstaand.
In Vorarlberg in het appartement lagen zelfs zelftestjes met een QR code klaar (gratis) die je op de corona site kon registeren, die waren dan 24 uur geldig. Super geregeld! Hoe je bewijst dat het dan echt klopt weet ik niet, we hebben ze niet gebruikt

Verder in Duitsland nergens FFP2 nodig gehad bij het tanken of plassen, want ook de duitsers zelf dragen veelal de gewone blauwe kapjes.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
@Mistraller hoe ben je door Duitsland gereden? Door Beieren? Daar zag ik met name veel ffp2. Verder meer de combi, nergens stoffen eigenlijk.

En ik denk dat de liften onder openbaar vervoer vallen en dus geen 3G verplichting hebben…

• Garyu
ZieMaar! schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 08:04:
@Mistraller hoe ben je door Duitsland gereden? Door Beieren? Daar zag ik met name veel ffp2. Verder meer de combi, nergens stoffen eigenlijk.

En ik denk dat de liften onder openbaar vervoer vallen en dus geen 3G verplichting hebben…
Liften vallen inderdaad niet binnen de 3G regel in Oostenrijk, vandaar ook de mondkapjes (over het algemeen: óf kapjes, óf 3G). Dit weekend naar een concert geweest in Oostenrijk, dat was ook met 3G regel, en dus mondkapjes niet nodig.

Die "Wohnzimmer-Tests" die worden niet overal geaccepteerd trouwens. Hoe het werkt:
je maakt een foto van de testkit met het resultaat van de test zichtbaar en uploadt dat. Je schrijft er een ID/key er op die je per SMS toegestuurd krijgt. Of je de test echt daadwerkelijk goed uitgevoerd is en niet gewoon met een paar waterdruppels is gedaan wordt niet gecontroleerd. Daarom wordt het ook niet overal geaccepteerd (in Wenen bijvoorbeeld nergens).

• tha_crazy
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 21:50

tha_crazy

Mafketel

Ondertussen hier sinds vrijdag op kreta (Chersonisos)

Aankomst even zwaaien met het PLF formulier en dat was het eigenlijk wel.
In de taxi mondkapje op. Maar meer vanwege de politie.
In het hotel werd er niet om PCR of vaccinatie om gevraagd, mondkapje hoeft niet eens, wordt niet op gereageerd.
Laatst ergens bij een Beach bar binnen wat gaan drinken. En werd nog gevraagd of we gevaccineerd waren maar gecheckt werd het niet eens.

Naar de wc gaan, mondkap hoeft tot op heden nergens op.

Enige is geen muziek, maar je mag het gerust zelf draaien. Wel wordt er even geseind als er politie langs komt om het even uit te zetten.

Al met al, wordt er hier niet moelijk over gedaan, maar tot diep in de nacht feesten is er niet bij. Niet dat ik dat nog haal.. . ..

• Mistraller
Garyu schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:45:
[...]

Liften vallen inderdaad niet binnen de 3G regel in Oostenrijk, vandaar ook de mondkapjes (over het algemeen: óf kapjes, óf 3G). Dit weekend naar een concert geweest in Oostenrijk, dat was ook met 3G regel, en dus mondkapjes niet nodig.

Die "Wohnzimmer-Tests" die worden niet overal geaccepteerd trouwens. Hoe het werkt:
je maakt een foto van de testkit met het resultaat van de test zichtbaar en uploadt dat. Je schrijft er een ID/key er op die je per SMS toegestuurd krijgt. Of je de test echt daadwerkelijk goed uitgevoerd is en niet gewoon met een paar waterdruppels is gedaan wordt niet gecontroleerd. Daarom wordt het ook niet overal geaccepteerd (in Wenen bijvoorbeeld nergens).
De QR stikkertjes lagen er al naast. Een druppel water werkt overigens niet, want dan doet de controle test niets. Maar aangezien ze alleen het papiertje bekijken nergens om ID vragen en ook niet scannen, is het natuurlijk sowieso allemaal onderling vertrouwen. Je maakt het zo na.

Duitsland, heen naar Steiermark; via de 7 en de 8, terug vanuit Vorarlberg; voornamelijk de 7. Geen idee waar die precies doorheen lopen, maar blauw kapje was overal gangbaar. FFP2 ook wel maar die zag je ook in Oostenrijk wel.

---------------

• Steevo_S
  • Laatst online: 22:55
[...]

Mallorca is mondkapje in binnenruimtes maar verder business as usual.

Oktober is wel laagseizoen en denk dat je het meeste gesloten gaat zien of op het punt.

Heel mooi eiland en als je wat tips qua restaurants etc. wilt hebben moet je ff roepen :)

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

• daveytje
Nomis schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:50:
Hmm bij ons werden er wel mensen uit de rij gehaald voor een test.
Verder inderdaad even zwaaien met de papieren en je kon door ( had de papieren van mijn moeder kunnen gebruiken om binnen te komen).

Op schiphol op de heenreis werd wel gecontroleerd of je alles had dus je hebt het wel nodig, maar het land waar je het voor nodig hebt controleerd het niet of zeer minimaal.

Terugreis werd er wel gecheck of je een QR code had, wat en van wie die code is, tja.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Kwam er net per toeval achter dat Zuid Korea ons (en de meeste Schengen/EU-bewoners) per morgen (1 sept) weer binnen laat voor toerisme. Wel met 14 dagen quarantaine dus dat schiet nog niet écht op als je geen die-hard koreaboo bent maar 't is een stap in de goede richting. Die quarantaine zal vast snel volgen voor gevaccineerde reizigers (zijn nu al uitzonderingen voor, waaronder volledig gevaccineerden met vaccin toegediend in Korea, waar ze dezelfde vier vaccins gebruiken als wij.)

En wellicht relevanter voor velen: Canada laat ons per 7 september weer binnen, zonder quarantaine. Volledige vaccinatie (+ 14 dagen) is verplicht, een negatieve test of herstelbewijs is niet voldoende (maar een van beide wel verplicht). Er is expliciet ook geen uitzondering van de 2 vereiste prikken voor reizigers die hersteld zijn, dus als je daarheen wilt toch die 2e prik maar halen. (1 prik Janssen is uiteraard wel toegestaan.)

Wat ik dan weer niet kan vinden is hoe je eigenlijk aan een buitenlandse immigratieambtenaar (of uploadsysteem) moet laten zien dat je eerder een positieve test hebt gehad; meestal hebben ze allerlei vereisten zoals dat er je naam/geboortedatum/type test/etc. op moet staan maar wij hebben alleen een webpagina achter een digid-login waar op staat 'postitief/negatief' met eventueel instructies voor wat je moet doen. Edit: de printversie van je herstelbewijs op coronacheck.nl heeft bijna al die gegevens dus dat zal moeten voldoen.

[Voor 24% gewijzigd door CyBeR op 01-09-2021 00:08]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• van der Berg
Het is bijna zover met 11 dagen te gaan, voordat wij terug vliegen naar Nederland, het af tellen is begonnen en op 12 september vliegen wij terug. Eindelijk terug in Nederland. Ik ben voor 3 weken in de thuisland van mijn vrouw Marokko Casablanca en de omgeving.

Ik moet deze formulieren toch invullen voordat ik vertrek? Intakeformulier Gezondheidsverklaring reizigers en een tweede formulier GEZONDHEIDSVERKLARING REIZIGERS

Ik moet deze dus uitprinten en invullen? Anders kan ik niet vliegen.

Voor de terugreis hoef ik geen PCR? Op de heenweg was geen PCR benodigd. Ik ben volledig gevaccineerd en heb op papier mijn RIVM en mijn gele vacinatieboekje.

Hier houden ze niet echt aan de regels. Mondkapje wordt wel gedragen maar vaak hebben mensen dit alleen over hun mond en niet neus. Ik ben totaal niet blij omdat hun familieleden mij steeds een hand gegeven bij ontmoeten en ik gebruik steeds voor mijn handen desinfectiemiddel, want ik ben wel bang. Ze begroeten elkaar door omhelzen (niet bij iedereen) en dat vind ik ook niet prettig in deze tijden en is niet gepast, het is de cultuur bij hun, maar het is Covid-19 tijd. In Nederland doen we dat gelukkig niet en schudden we nu geen handen

[Voor 33% gewijzigd door van der Berg op 01-09-2021 15:13]

• Homeland
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online
Zondag vanuit Portugal naar Schiphol gevlogen, bij het inchecken kregen we het gezondheidsverklaringsformulier, in het vliegtuig nogmaals en op Schiphol is er geen enkele check, niet op een corona paspoort, niet op de verklaring, helemaal niets.

• van der Berg
Homeland schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:35:
Zondag vanuit Portugal naar Schiphol gevlogen, bij het inchecken kregen we het gezondheidsverklaringsformulier, in het vliegtuig nogmaals en op Schiphol is er geen enkele check, niet op een corona paspoort, niet op de verklaring, helemaal niets.
Dus ik hoef niks in te vullen? Of beter wel vooraf invullen voor het geval? Ik vlieg met de Marokkaanse maatschappij.

• Homeland
  • Niet online
van der Berg schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:42:
[...]

Dus ik hoef niks in te vullen? Of beter wel vooraf invullen voor het geval? Ik vlieg met de Marokkaanse maatschappij.
Ik zou het ingevuld meenemen, voor het geval de maatschappij er een probleem van maakt bij het inchecken. Als je dat niet verwacht dan zou ik me er niet druk over maken.

• codex
  • Registratie: januari 2005
  • Nu online
Homeland schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:35:
Naar Portugal zelf ook niet? Voor wat ik begrijp moet ik een digitaal formulier invullen op een Portugese site en de gezondheidsverklaring van het RIVM. Volgens mij is dit digitaal en hoef ik niet te printen.

Ben wel benieuwd hoe het is in Lissabon, of in het hotel ook maatregelen van kracht zijn.

• Homeland
  • Niet online
codex schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:52:
[...]

Naar Portugal zelf ook niet? Voor wat ik begrijp moet ik een digitaal formulier invullen op een Portugese site en de gezondheidsverklaring van het RIVM. Volgens mij is dit digitaal en hoef ik niet te printen.

Ben wel benieuwd hoe het is in Lissabon, of in het hotel ook maatregelen van kracht zijn.
We vlogen op de heenweg naar de Azoren, daar zijn de maatregelen anders. Voor Lissabon moet je ook een formulier invullen (inderdaad digitaal), maar ook daar is geen enkele controle (we hadden er zondag een tussenstop, zijn even het vliegveld uit geweest), zowel bij het verlaten als bij het binnen gaan van het vliegveld.

• flyingdutchboy
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 05:04
Wij blijven ook maar in Europa dit jaar. Zucht.... omdat onze landenlijst al enige tijd niet is meer is uitgebreid hebben we gekozen voor een lang weekend Albanië en een lang weekend Moldavië. Iemand hier ervaring mee wat betreft maatregelen ? Ik las dat de corona app in Moldavië niet geaccepteerd wordt, stempels in gele paspoort heb ik niet voor niets laten zetten.

• ninjazx9r98
  • Laatst online: 23:38
Wij zijn een aantal dagen in Noordrijn-Westfalen en de verdeling blauwe / ffp2 mondmaskers schat ik in op 50/50. Eén keer een stel gezien met stoffen mondkapjes en dat waren Nederlanders in ons hotel.
Bij iedere winkel staat duidelijk dat ze verplicht zijn en het lijkt zo'n beetje standaard dat ze een paar meter voor de ingang of bij het uitstappen uit de auto al op gaan. Vandaag waren we op een weekmarkt, geen bord oid gezien maar aangezien iedereen dat ding op had hebben we het ook maar gedaan.
Ook opvallend dat sommige grote supermarkten/drankwinkels buiten op het parkeerterrein borden/posters hebben hangen dat je daar een mondmasker op moet.
Bij veel winkels een duidelijke scheiding ingang/uitgang, soms met "hekken" of tape en grote pijlen met een verplichte looproute op de grond. Ingang/uitgang wordt netjes gevolgd, de looproute niet zo.
In het hotel mag het monddmasker af zodra je aan een tafel zit, als je gaat lopen moet dat ding weer op.
Dat corona er (nog) is zul je hier niet zo gauw vergeten, daar wordt je keer op keer op gewezen met alle maskers en posters bij winkels maar last hebben we er eigenlijk niet van.
Volgende week paar dagen Ardennen, geen idee hoe het daar is/gaat.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik heb mijn gele boekje (dat ik al had) wel bij me. Was een keer handig, omdat de QR code blijkbaar online gemaakt moet worden en ik geen bereik had.

In Duitsland herken ik idd nog wel erg veel focus op Corona. Ook hier in Slovenië zie je dat de enige mensen die mondkapjes op doen waar het niet per de hoeft, Duitsers zijn (en ja, die herken je :)). Focus is hier niet. In supermarkten zie je mondkapjes, in restaurants hebben obers ze op de kin (echt zonder uitzondering) en is het een beetje onduidelijk of je ze als klant wel of niet op moet. Officieel niet, maar officieel moet je overal je qr laten scannen en dat gebeurt echt nergens. Gisteren wel, maar dat was voor de vorm (scanner werkte ook niet), maar dat gaf de ober zelf ook aan. Er was veel politie op straat ivm Balkan conferentie met oa Orban, dat was de enige reden.

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:18

Yucon

*broem*

ZieMaar! schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:03:
Ik heb mijn gele boekje (dat ik al had) wel bij me. Was een keer handig, omdat de QR code blijkbaar online gemaakt moet worden en ik geen bereik had.

In Duitsland herken ik idd nog wel erg veel focus op Corona.
Ja hier ook. Ze letten er prima op, alleen controleerden ze dan weer niet of de QR code of het gele boekje ook bij de persoon in kwestie hoorde..

• JtjeWtje
Zijn er mensen die vanaf de Balaeren (ibiza, mallorca, etc) terug zijn gekomen?

Wij vliegen morgen en moeten een RIVM gezondheidsverklaring invullen. Dat kan bij transavia via het online inchecken, zo staat ook vermeld op de website van het RIVM, maar die mogelijkheid lijkt er nu niet te zijn voor de terugreis.

Het downloadbare formulier is tevens niet in te vullen via de telefoon. Iemand deze situatie gehad? Krijg je het formulier op de luchthaven? Of hoe had transavia dit bedacht?

[Voor 6% gewijzigd door JtjeWtje op 02-09-2021 10:02]

• Mistraller
ZieMaar! schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:03:

In Duitsland herken ik idd nog wel erg veel focus op Corona. Ook hier in Slovenië zie je dat de enige mensen die mondkapjes op doen waar het niet per de hoeft, Duitsers zijn (en ja, die herken je :)). Focus is hier niet. In supermarkten zie je mondkapjes, in restaurants hebben obers ze op de kin (echt zonder uitzondering) en is het een beetje onduidelijk of je ze als klant wel of niet op moet. Officieel niet, maar officieel moet je overal je qr laten scannen en dat gebeurt echt nergens. Gisteren wel, maar dat was voor de vorm (scanner werkte ook niet), maar dat gaf de ober zelf ook aan. Er was veel politie op straat ivm Balkan conferentie met oa Orban, dat was de enige reden.
Daarom gewoon ff uitprinten vooraf. https://coronacheck.nl/nl/print/

---------------

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 02:24

pinda powerrr

Slow down...

JtjeWtje schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:01:

Wij vliegen morgen en moeten een RIVM gezondheidsverklaring invullen. Dat kan bij transavia via het online inchecken, zo staat ook vermeld op de website van het RIVM, maar die mogelijkheid lijkt er nu niet te zijn voor de terugreis.

Het downloadbare formulier is tevens niet in te vullen via de telefoon. Iemand deze situatie gehad? Krijg je het formulier op de luchthaven? Of hoe had transavia dit bedacht?
Vorige week Eindhoven-Rome v.v. gedaan. Nergens werd om dat formulier gevraagd.

En op de website van Rijksoverheid staat ook een versie die je digitaal zou moeten kunnen invullen, zodat je niet hoeft te printen.

[Voor 8% gewijzigd door pinda powerrr op 02-09-2021 10:32]

Twice as much ain’t twice as good

• thewizard2006
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 29-11 14:47
JtjeWtje schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:01:

Ik heb het formulier zelf gewoon een paar keer uitgeprint. Wordt alleen lastiger als je geen printer hebt natuurlijk. Je kan hem anders op je pc downloaden en daar invullen en dan opslaan in je dropbox, mail oid zodat je hem te voorschijn kan toveren.
Dus nu alvast ff voor de terugreis invullen.....

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• funrider
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 11:02
thewizard2006 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:45:
[...]

Ik heb het formulier zelf gewoon een paar keer uitgeprint. Wordt alleen lastiger als je geen printer hebt natuurlijk. Je kan hem anders op je pc downloaden en daar invullen en dan opslaan in je dropbox, mail oid zodat je hem te voorschijn kan toveren.
Dus nu alvast ff voor de terugreis invullen.....
Als je m niet kunt printen dan inderdaad de PDF downloaden en opslaan op op je telefoon, Dropbox, iCloud en maar lijkt me dan ook slim deze offline ook in te kunnen zien inderdaad. Alhoewel toch op veel plekken in Duitsland en Oostenrijk men toch liever een papieren versie ziet anders willen ze al snel je telefoon vast houden (lekker Covid proof) want scannen van de QR is blijkbaar nog niet echt ingeburgd terwijl het zo makkelijk kan zijn.

Overigens viel mij trouwens in Oostenrijk ook op dat er nog op heel veel plaatsen alleen contant betaald kon worden en dat we dan lekker met zijn allen aan de zelfde muntjes en briefjes zitten. Ik had de stille hoop na Covid-19 dat contant tijden wel voorbij waren en alleen nodig zouden zijn als er een pin storing is (als backup), maar helaas.

[Voor 17% gewijzigd door funrider op 02-09-2021 15:39]

• van der Berg
Vanochtend ben ik met mijn zwager en mijn vrouw bij een internet cafe geweest om alle benodigde documenten uit te printen voor mijn en mijn vrouw voor onze terugreis op 12 september vliegen wij vanaf Casablanca International Airport rechtstreeks naar Amsterdam Schiphol.

Dit is wat ik nodig heb voor de terugreis? Ik weet niet of ze dit in Marokko naar zullen vragen. Het is alles in het Nederlands. Wij vliegen met de Marokkaanse Maatschappij.

Wij hebben ook geen PCR benodigd, omdat wij bewijs hebben dat wij volledig gevaccineerd zijn.

Op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken, staat vermeld bij advies uit Marokko: U hoeft niet in quarantaine bij aankomst in Nederland.

• wokkelz
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 23:50
Fuujii schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:40:
Zojuist terug gekomen uit Oostenrijk & Italië (via Duitsland). Hierbij even mijn ervaring. We zijn nergens gecontroleerd. In Italië (camping) werd er nergens om gevraagd. In Oostenrijk wel - bij meerdere restaurants, cafés en hotels. Meestal geloofden ze ons op ons woord, soms wilden ze het echt zien. Best bizar voelde het, maar verder geen problemen. Tussendoor ons één keer laten testen in Oostenrijk, zodat we door konden naar Italië. Testen was top (en gratis) geregeld.

Corona bracht toch wel wat extra kopzorgen met zich mee, vooral in de voorbereidingen (dag voorpret…) en toen de regels meerdere keren veranderden. Je wilt op vakantie ontspannen, niet bezig zijn met zulk gezeik. Het was het echter 100% waard uiteindelijk. Want los van dit soort momentjes hebben we eigenlijk vrij weinig te maken gehad met corona (veel de natuur in geweest).

Ik hoop niet dat dit een voorbode is voor toekomstige vakanties.

Bedankt nog aan iedereen die me heeft geholpen met mijn vragen!
Waar heb jij een locatie gevonden om te testen in Oostenrijk voor je doorreis naar Italië?

• Mistraller
wokkelz schreef op zondag 5 september 2021 @ 15:53:
[...]

Waar heb jij een locatie gevonden om te testen in Oostenrijk voor je doorreis naar Italië?
https://oesterreich-testet.at/#/landingPage

---------------

• dr86
  • Registratie: september 2009
  • Niet online
wokkelz schreef op zondag 5 september 2021 @ 15:53:
[...]

Wij zijn gister door duitsland en oostenrijk gereden, helemaal nergens enige controle gehad.

Krijg het idee dat alles in de media ontzettend overdreven wordt met al die grenscontrolles

Dat heeft idd wat hierboven ook staat de voorpret idd wel een klein beetje verpest door al dat uitzoekwerk

[Voor 11% gewijzigd door dr86 op 06-09-2021 08:04]

• Mistraller
dr86 schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:02:
[...]

Wij zijn gister door duitsland en oostenrijk gereden, helemaal nergens enige controle gehad.

Krijg het idee dat alles in de media ontzettend overdreven wordt met al die grenscontrolles

Dat heeft idd wat hierboven ook staat de voorpret idd wel een klein beetje verpest door al dat uitzoekwerk
Ligt maar net aan de locatie. Toen wij vanuit Duitsland naar Oostenrijk reden, stond er in tegenovergestelde richting (Duitsland in dus) op de A10 (Tauernautobahn) onder Salzburg dik 30km file. Puur vanwege grenscontrole.

---------------

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Mistraller schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:18:
[...]

Ligt maar net aan de locatie. Toen wij vanuit Duitsland naar Oostenrijk reden, stond er in tegenovergestelde richting (Duitsland in dus) op de A10 (Tauernautobahn) onder Salzburg dik 30km file. Puur vanwege grenscontrole.
30km file vanwege een QR code controle?

• Kr44nVogel
  • Laatst online: 23:51
Mistraller schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:18:
[...]

Op zich niet gek , toen ik in 2019 naar Kroatie ging stond het ook muurvast voor de grensovergang met Duitsland en Oostenrijk.

hoi

• Mistraller
Wolly schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:28:
[...]

30km file vanwege een QR code controle?
Heleboel oostblokkers, en dan ook nog eens het vele vakantieverkeer, het was natuurlijk wel zo'n typische vakantiezaterdag. Denk dat ze daar zeker ook de match willen maken met een geldig identiteitsbewijs. Er stonden allemaal witte tenten op de grensovergang dus dan weet je het eigenlijk wel.

---------------

• ninjazx9r98
  • Laatst online: 23:38
Zijn nu een paar dagen in Spa en ook hier mondkapjes zodra je ergens binnen gaat. Daar waar het mondkapje in Duitsland vooral goed gedragen werd door iedereen lijkt het hier voornamelijk personeel in winkels en dergelijke die maar wat doen met dat ding. Blijft een knullig gezicht, posters en dergelijke bij de ingang dat het verplicht is en dan het eigen personeel dat maar wat aanrommelt.
Net als in Duitsland verder geen controle aan de grens of onderweg.
Enige aparte en totaal niet corona gerelateerd blijft de taal. Bij de receptie van het hotel geen woord Nederlands verstaan en vragen om Engels. Als ik dan m'n verhaal gedaan heb in het Engels krijg ik antwoord in perfect Nederlands/Vlaams. Dan wordt ze rood en gaat het verder in steenkolen Engels afgewisseld met wat Nederlandse woorden. Het zal wel :)

• Bouke-p
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 23:19
Mistraller schreef op maandag 6 september 2021 @ 12:03:
[...]

Heleboel oostblokkers, en dan ook nog eens het vele vakantieverkeer, het was natuurlijk wel zo'n typische vakantiezaterdag. Denk dat ze daar zeker ook de match willen maken met een geldig identiteitsbewijs. Er stonden allemaal witte tenten op de grensovergang dus dan weet je het eigenlijk wel.
Die stonden er in 2018 ook al, is vooral gericht op asielzoekers die vanuit Oostenrijk en de balkan komen.

• Mistraller
Bouke-p schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:20:
[...]

Die stonden er in 2018 ook al, is vooral gericht op asielzoekers die vanuit Oostenrijk en de balkan komen.
Als je dan toch aan het checken bent....ik neem aan dat ze coronachecks meteen ff meepakken. Maar idd idem aan de Deens/Duitse grens, daar stond ook al grenscontrole vóór corona. Wij zijn via een andere route teruggereisd in elk geval. De reden van een dergelijk lange file hoef ik niet te weten >:)

---------------

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
De controle bij Salzburg is er al langer, die heeft volgens mij niets met Corona te maken (al nemen ze dat misschien nu mee?). Zelfde geldt voor Kufstein. Beiden alleen Duitsland in en het is wel logisch dat het op zaterdag dan heel druk is, heel Duitsland rijdt dan weer terug.
Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee