My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Mag deze test een zelftest zijn voor COVID-19 of moet ik echt langs bij een instelling.
Ik heb thuis een zelftest COVID-19 voor €3,- is dat voldoende?
[ Voor 5% gewijzigd door Van der Berg op 09-09-2021 17:11 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Maar als je het zelf niet vervelend vind, zou ik gewoon een GGD test afnemen, is volgens mij nog steeds mogelijk (gratis).
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Bedankt dat jij mij geantwoord heb. Ik heb het gevonden waar ik gratis kan testen. Ik wilde mij opgegeven maar het wordt pas zondag in verband met buitenlandse simkaart nu. Ik heb een Nederlandse simkaart nodig om de afspraak te activeren per sms. Mijn T-Mobile simkaart is geblokkeerd op het moment en kan hier niet gebruikt worden tot zondag.ZeRoC00L schreef op donderdag 9 september 2021 @ 17:25:
Vraag je baas wat hij wil.
Maar als je het zelf niet vervelend vind, zou ik gewoon een GGD test afnemen, is volgens mij nog steeds mogelijk (gratis).
Mooi dat het gratis kan
Ik word al aan het idee een beetje nerveus van de test met een stokje in mijn neus, door de zuster
[ Voor 7% gewijzigd door Van der Berg op 09-09-2021 18:03 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Inmiddels kan ik bevestigen dat je met 1 prik gewoon de green pass hebt in Italië, vandaag in het Pantheon in Rome geweest en daar ging je gewoon met een vinkje door de screening. Wel apart dat ze op veel plekken ook je temperatuur meten van je rechterhand, dat zie je in Nederland nergens, terwijl dat hier heel normaal is.Gynnad schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:09:
[...]
Die pagina gaat vooral over toegang tot het land dan moet je inderdaad volledig zijn gevaccineerd of een negatieve test hebben van X-uur oud.
Maar ik kan daar niet uithalen dat dit ook zo is voor musea / restaurants. Restaurants is niet zo'n probleem omdat het mooi weer is en we toch buiten zullen eten. Maar voor musea zou het wel erg jammer zijn, dan zouden we evt. een test bij een apotheek fzo moeten doen en die dag de musea moeten bezoeken.
Maar dat het twee prikken zijn is dus tegenstrijdig met wat ik in die bovengenoemde nieuwsartikelen lees, daar hebben ze het juist over 1 prik.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Verwijderd
Ik kon mijn buitenlandse nummer ook prima gebruiken om testen te activeren in Nederland (testen voor toegang en testen voor vakantie)Van der Berg schreef op donderdag 9 september 2021 @ 17:44:
[...]
Bedankt dat jij mij geantwoord heb. Ik heb het gevonden waar ik gratis kan testen. Ik wilde mij opgegeven maar het wordt pas zondag in verband met buitenlandse simkaart nu. Ik heb een Nederlandse simkaart nodig om de afspraak te activeren per sms. Mijn T-Mobile simkaart is geblokkeerd op het moment en kan hier niet gebruikt worden tot zondag.
Mooi dat het gratis kan
Ik word al aan het idee een beetje nerveus van de test met een stokje in mijn neus, door de zuster
Je baas mag je helemaal niet dwingen om een test te doen. Hij mag ook niet vragen of je gevaccineerd bent.Van der Berg schreef op donderdag 9 september 2021 @ 17:07:
Aanstaande zondag vlieg ik eindelijk terug naar Nederland. Ik ga zaterdag al mijn papierwerk invullen met mijn vrouw. Ik ben benieuwd of al onze papierwerk worden gecontroleerd op de luchthaven Amsterdam Schiphol. Wij hoeven bij aankomst in Nederland niet in quarantaine volgens de Ministerie van Buitenlandse Zaken. Ik moet nog 1 weekje van mijn baas thuis blijven en op dag 5 moet ik volgens hem een test doen, terwijl ik volledig gevaccineerd ben.
Mag deze test een zelftest zijn voor COVID-19 of moet ik echt langs bij een instelling.
Ik heb thuis een zelftest COVID-19 voor €3,- is dat voldoende?
https://www.fnv.nl/corona...van-besmetting-met-corona
https://www.ad.nl/werk/ka...eltest-te-doen~a0e3fe617/
Dat weekje thuis blijven vind ik ook bijzonder, maar ligt misschien aan je werkzaamheden.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Er werd bij de douane ons niks gevraagd over de extra documenten die wij vooraf hadden ingevulgd wegens corona.
Na ons bagage zijn we doorgelopen door groen, toen we in de aankomsthal arriveerde krijgen wij van een vrouw medewerker op schiphol 4 dozen gratis mee voor COVID-19 sneltest
Ondanks alles was het een geslaagde vakantie
[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 12-09-2021 19:08 ]
Op de terugweg kreeg ik pas na controle van mijn QR code de boarding pass (KLM). Verder ook geen enkele controle (ook niet op Schiphol).
In Venetië zelf houdt men zich wel aan de mondkapjes-plicht in restaurants en winkels. Ik was er voor het filmfestival, en daar was de controle streng: mondkapjes in de zaal met toezicht, en temperatuurcheck bij de toegangen tot het festivalterrein. Handig: bij niet-gevaccineerden werd een hoek van de accreditatie-badge geknipt, zodat ze makkelijk te herkennen waren. Die moesten dan ook iedere 48 uur een test doen (antigen, gratis door het festival uitgevoerd).
Overigens ook niemand die echt goed met zijn mondkapjes omgaat, maar dat is nooit geweest.
Sinds zaterdagavond weer terug in Nederland. Er is in de vier weken werkelijk nergens gevraagd om een coronabewijs.Mawlana schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:00:
Gisteren aangekomen in Turkije (met de auto). We zijn door Duitsland (met overnachting), Oostenrijk, Hongarije, Servië (met overnachting), Bulgarije gaan rijden. Pas bij aankomst in Turkije werd bij de grensovergand gevraagd naar een coronabewijs. De medewerker vroeg of we twee prikken hebben gehad, toen ik ja knikte mochten we alweer doorrijden.
Ook bij het hotel hier in Istanbul is nergens naar gevraagd. Voor niets die 5G-chips laten inspuiten (grapje)...
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Overigens wordt de VS nu dus een van de eerste landen die de stap neemt om voor niet-ingezetenen vaccinaties verplicht te stellen; je komt niet binnen met alleen een negatieve test en een quarantaine o.i.d. Enige uitzondering tot dusverre is voor kinderen van onder de 12 waarvoor de vaccinaties nog niet beschikbaar zijn. Ik ben daar op zich wel blij mee eigenlijk. Geen gezeik gewoon die prik halen.
Vraag is wel of ze ook 'recent hersteld' toe gaan staan zodat iemand die hersteld is van covid en twee maanden lang geen prik mag halen niet in de problemen komt. Maar daarover hebben ze nog niks bekend gemaakt.
[ Voor 23% gewijzigd door CyBeR op 21-09-2021 04:10 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
- Liften op volle capaciteit, maar wel met masker
- Skipas alleen met 3G (bij wat slechtere situatie alleen nog PCR test)
- Horeca ook alleen met 3g, maar de barretjes kunnen ook 2g (testen kan niet meer) of 1g (genezen telt niet meer) worden obv de ziekenhuis cijfers
Frankrijk en Italië zullen wel een soortgelijke koers kiezen (past in het verlengde van de zomermaatregelen).
Hoe checks ed eruit gaan zien, dat moet nog blijken.
Mijn actuele ervaring:wErudite schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:49:
Mensen hier die hun ervaringen op Zakynthos willen delen? Vertrek er binnenkort heen en wil goed voorbereid zijn
Vul het formulier (PLF) op tijd in. Bij aankomst checken ze losjes of je m bij hebt (ah, een A4 met een blauwe balk, loop maar door!). In theorie worden we bij aankomst willekeurig mensen uitgeplukt voor een test maar ik heb het niet zien gebeuren...
Eenmaal binnen: formeel bij ieder restaurant / binnen QR code laten zien + mondkapje. In de praktijk bestaat corona hier niet en zijn er 0 controles. Mondkapjes worden half gedragen.
En in supermarkten bijvoorbeeld? Dragen ze daar mondkapjes?kjast schreef op woensdag 22 september 2021 @ 17:32:
[...]
Mijn actuele ervaring:
Vul het formulier (PLF) op tijd in. Bij aankomst checken ze losjes of je m bij hebt (ah, een A4 met een blauwe balk, loop maar door!). In theorie worden we bij aankomst willekeurig mensen uitgeplukt voor een test maar ik heb het niet zien gebeuren...
Eenmaal binnen: formeel bij ieder restaurant / binnen QR code laten zien + mondkapje. In de praktijk bestaat corona hier niet en zijn er 0 controles. Mondkapjes worden half gedragen.
Ik ben gevraagd om iets op te halen in Duitsland (werk), maar ik ben (nog) niet gevaccineerd. Uiteraard kan ik me laten testen, maar het geval wil dat ik a.s zaterdag al getest moet worden voor een evenement, en halverwege komende week dan naar Duitsland zou gaan. Dan moet ik me dus 2 keer laten testen, binnen een paar dagen.
Nu komt het, op de site van het Duitse ministerie kom ik de volgende tekst tegen:
Nou is mijn Duits niet geweldig, maar ik kan hieruit opmaken dat je als dagpendelaar geen vaccinatie- of testbewijs moet hebben. Maar wel een bewijs van binnenkomstGibt es Ausnahmen für Grenzpendler, Familienbesuche etc.?
Ausnahmen von der Nachweispflicht sind z. B. für Grenzpendler und Grenzgänger (Personen, die aus beruflichen Gründen, zu Studien- oder Ausbildungszwecken regelmäßig eine Grenze überqueren) sowie Tagespendler (die sich weniger als 24 Stunden in Deutschland aufhalten bzw. nach weniger als 24 Stunden wieder in Deutschland einreisen) vorgesehen. Grenzgänger, Grenzpendler und Tagespendler müssen bei Einreise aus einem Hochrisikogebiet oder Virusvariantengebiet allerdings über einen Nachweis verfügen. Personen, die keinen Impfnachweis oder Genesenennachweis haben, benötigen einen Testnachweis lediglich zweimal pro Woche. Für Einreisen per Flugzeug gelten diese Ausnahmen nicht.
Zijn er meer mensen die (nog) niet gevaccineerd zijn, die wel eens voor een korte duur (minder dan 24 uur dus) naar Duitsland zijn geweest? Is iemand hiermee bekend toevallig?
Ik heb in de basis geen moeite met testen voor toegang e.d, da's gewoon een gevolg van mijn keuze om me (nog) niet te laten vaccineren. Ik zit dus niet te wachten op reacties op anti-test toon. Evenmin ben ik opzoek naar een maas in de wet, maar ik heb wel een bezwaar tegen 2 tests in een paar dagen en vraag me dus af hoe ik aan zo'n bewijs van binnenkomst moet komen en of ik de klus gezien de situatie kan aannemen, of dit niet moet doen..
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik heb het verhaal inderdaad even door de browser laten vertalen, om het zo te zeggenTom-Z schreef op donderdag 23 september 2021 @ 23:26:
@Destruction Dat "bewijs van binnenkomst" heb je zeker uit Google Translate? Dat is gewoon een verkeerde vertaling. Wat er in de verkeerd vertaalde zinsnede staat is dat je wel een testbewijs moet hebben als je uit een hoogrisicogebied of gebied met virusvariant komt. Dat is Nederland niet. Je hebt inderdaad geen test nodig als je minder dan 24 uur blijft.
Dat scheelt dan in ieder geval al een stuk, bedankt
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Heen hebben we 2 overnachtingen in Oostenrijk gedaan, verder in toscane en venetië regio's geweest.
Terug zijn we door Zwitserland, frankrijk, luxemburg en België gereden, nergens een controlle gehad.
Het was lastig om Pharmacia's te vinden die konden testen voor de zgn green pass, maar als je die eenmaal gevonden had konden die testen voor 15 en ergens anders voor 22 euro zodat je weer 48 uur vooruit kon.
Restaurants binnen eten, green pass nodig, buiten eten niet. Kerk in of andere bezienswaardigheden, greenpass en mijn QR code nodig.
Eigenlijk viel het allemaal reuze mee en op drukke plekken was het hutjemutje met een mondkapje op.
Ben zelf afgelopen week ook terug gekomen uit Italië, voor de green pass is 1 vaccinatie voldoende (voor het bezoeken van restaurants, museums, etc.) Om het land binnen te komen of te vertrekken dien je wel volledig gevaccineerd of getest te zijn.wokkelz schreef op donderdag 23 september 2021 @ 23:45:
Ik ben trouwens net terug van 2 weken italië met de auto. Ik ben gevaccineerd, mijn vriendin niet.
Heen hebben we 2 overnachtingen in Oostenrijk gedaan, verder in toscane en venetië regio's geweest.
Terug zijn we door Zwitserland, frankrijk, luxemburg en België gereden, nergens een controlle gehad.
Het was lastig om Pharmacia's te vinden die konden testen voor de zgn green pass, maar als je die eenmaal gevonden had konden die testen voor 15 en ergens anders voor 22 euro zodat je weer 48 uur vooruit kon.
Restaurants binnen eten, green pass nodig, buiten eten niet. Kerk in of andere bezienswaardigheden, greenpass en mijn QR code nodig.
Eigenlijk viel het allemaal reuze mee en op drukke plekken was het hutjemutje met een mondkapje op.
Grappig overigens dat op het vliegveld de officiële corona app niet werd herkend, maar het test bewijs wel. Ze deden de corona app niet scannen (zoals op meer plaatsen het geval was), maar alleen bekijken en ze wilde weten welk vaccin ik had gehad en wanneer... Volgens mij is juist het idee dat je hem scant om die informatie te krijgen, maar toen ik het gewoon vertelde vonden ze het wel prima.. beetje vreemd dat het zo gaat op een vliegveld
Maar hoevaak heb je het moeten laten zien? Ik helemaal nergens namelijk. Heb 1x in Florance gezien dat ze het bij een museum vroegen toen we er langs liepen.Gynnad schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 06:58:
[...]
Ben zelf afgelopen week ook terug gekomen uit Italië, voor de green pass is 1 vaccinatie voldoende (voor het bezoeken van restaurants, museums, etc.) Om het land binnen te komen of te vertrekken dien je wel volledig gevaccineerd of getest te zijn.
Grappig overigens dat op het vliegveld de officiële corona app niet werd herkend, maar het test bewijs wel. Ze deden de corona app niet scannen (zoals op meer plaatsen het geval was), maar alleen bekijken en ze wilde weten welk vaccin ik had gehad en wanneer... Volgens mij is juist het idee dat je hem scant om die informatie te krijgen, maar toen ik het gewoon vertelde vonden ze het wel prima.. beetje vreemd dat het zo gaat op een vliegveld
Elk museum in Rome (Colosseum, Ostia Antica, Engelenburcht, Forum Romano, Pantheon, etc.) waar we zijn geweest moesten we het laten zien. Soms werd het gescand en soms was alleen het tonen voldoende.dr86 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 07:27:
[...]
Maar hoevaak heb je het moeten laten zien? Ik helemaal nergens namelijk. Heb 1x in Florance gezien dat ze het bij een museum vroegen toen we er langs liepen.
Op het vliegveld alleen van Rome naar Weeze, de heenweg niet.
Ik ben net terug van een maand Duitsland (omgeving van Berlijn) voor werk. Ik ben wel gevaccineerd en heb daar ook bewijs van maar ik heb nergens een bewijs van vaccinatie moeten laten zien. Niet in Hotels, niet in restaurants, niet bij de tankstellen en niet in de trein.Destruction schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:59:
Ik heb ook een vraagje, misschien dat iemand het hier weet.
Ik ben gevraagd om iets op te halen in Duitsland (werk), maar ik ben (nog) niet gevaccineerd. Uiteraard kan ik me laten testen, maar het geval wil dat ik a.s zaterdag al getest moet worden voor een evenement, en halverwege komende week dan naar Duitsland zou gaan. Dan moet ik me dus 2 keer laten testen, binnen een paar dagen.
Nu komt het, op de site van het Duitse ministerie kom ik de volgende tekst tegen:
[...]
Nou is mijn Duits niet geweldig, maar ik kan hieruit opmaken dat je als dagpendelaar geen vaccinatie- of testbewijs moet hebben. Maar wel een bewijs van binnenkomstIk kan daar dus helemaal niks over vinden...
Zijn er meer mensen die (nog) niet gevaccineerd zijn, die wel eens voor een korte duur (minder dan 24 uur dus) naar Duitsland zijn geweest? Is iemand hiermee bekend toevallig?
Ik heb in de basis geen moeite met testen voor toegang e.d, da's gewoon een gevolg van mijn keuze om me (nog) niet te laten vaccineren. Ik zit dus niet te wachten op reacties op anti-test toon. Evenmin ben ik opzoek naar een maas in de wet, maar ik heb wel een bezwaar tegen 2 tests in een paar dagen en vraag me dus af hoe ik aan zo'n bewijs van binnenkomst moet komen en of ik de klus gezien de situatie kan aannemen, of dit niet moet doen..
Waar wel stevig op wordt gelet is het dragen van mondkapjes in de openbare binnenruimte en restaurants, winkels, OV etc. DIe gaan op zodra je naar binnen gaat en in restaurants pas weer af als je zit. Dat doet ook vrijwel iedereen, het opvolgen van die regel wordt heel goed nageleefd.
Misschien verschilt het ook iets per deelstaat.
Ben benieuwd hoe ze dit gaan implementeren. Bij het kopen van de skipas of bij de liften zelf? Beide lijkt me onmogelijk te controleren.ZieMaar! schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:20:
Inmiddels heeft Oostenrijk ook het plan gedeeld voor het winterseizoen. Eigenlijk niet zo verrassend allemaal:
- Liften op volle capaciteit, maar wel met masker
- Skipas alleen met 3G (bij wat slechtere situatie alleen nog PCR test)
- Horeca ook alleen met 3g, maar de barretjes kunnen ook 2g (testen kan niet meer) of 1g (genezen telt niet meer) worden obv de ziekenhuis cijfers
Frankrijk en Italië zullen wel een soortgelijke koers kiezen (past in het verlengde van de zomermaatregelen).
Hoe checks ed eruit gaan zien, dat moet nog blijken.
Heb liever niet dat al die Oostenrijk vakantiegangers de skipistes hier in Zwitserland komen bezetten.
[ Voor 6% gewijzigd door MaZo op 24-09-2021 11:40 ]
Anyways allemaal behoorlijk ingewikkeld laat staan met PCR testen, 2x vaccineren (als je al COVID gehad hebt) e.t.c. En dan vlieg ik ook nog via Madrid (2 uur overstap tijd) moet ik dan ook nog een QR code hebben wat ik las?
Niet nodig, het is geen evenement...segil schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:00:
Binnenkort wil ik een wandeling gaan doen met een maatje van me net over de grens in België. We rijden met de auto naar Wortel (onder Breda) en lopen daar een 18 km gps route door de natuur en gaan weer terug richting Nederland met de auto. Max 5 uurtjes in België. Ik ben gevaccineerd, die maat van mij niet. Ons is nu niet duidelijk of hij hiervoor ook een recente negatieve test op zak moet hebben? En is dat dan bedoeld om te kunnen overhandigen als je wordt staande gehouden door een agent? Want er zijn geen grenscontroles ofzo.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Ons werd gezegd dat we ook nog dit formulier moesten invullen, maar daar is in Spanje niet naar gevraagd.coelho schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:52:
Ik ga volgende week een paar dagen met het vliegtuig naar Spanje. Als ik naast de Nederlandse QR code ook de Spaanse QR code heb van de SpTH app, is dat dan voldoende of moet ik ook nog een papier meenemen?
https://www.who.int/publi...th-passenger-locator-card
Verder de gezondsheidscheck voor de vlucht, maar dat kun je doen bij het online inchecken.
Op de terugreis kon in niet online inchecken, maar het tonen van de dcc qr code was voldoende.
Bij binnenkomst werd inderdaad de SpTH QR code gecontroleerd (ook op de kleine luchthaven waar wij landden). Veel hadden die dus niet, wat leidde tot behoorlijk vertraging en een lange rij. Voordeel : als je daar door bent hoef je niet meer op de koffers te wachten
Zal wellicht per stad verschillen, ben zelf niet in Rome geweest.Gynnad schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:03:
[...]
Elk museum in Rome (Colosseum, Ostia Antica, Engelenburcht, Forum Romano, Pantheon, etc.) waar we zijn geweest moesten we het laten zien. Soms werd het gescand en soms was alleen het tonen voldoende.
Op het vliegveld alleen van Rome naar Weeze, de heenweg niet.
Hotel was 2G regel.
2 restaurants en een bakker/lunchroom waren 3G.
Allen wilde ze mijn QR of geel boekje zien (das war egal) echter.. niemand heeft de code ook echt gescanned. Enkel gekeken of er een QR stond. Die had dus prima aar Rickroll kunnen doorverwijzen.
Ook nergens ID laten zien samen met de code.
Zo waterdicht zijn onze oosterburen dus ook niet.
Wel opvallend is dat de mondkapjesplicht daar 100x beter nageleefd wordt dan deze in Nederland werd. Heb 1 dame met kapje onder haar neus gezien. De rest correcte. En genoeg plekken waar een lapje stof niet afdoende is. Vaak zelfs nog verplicht op de parkeerplaats van de supermarkt.
Dikke pluim daarvoor. Maar de coronapas controle was 1 lachertje.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Ik heb even de CovPass Check geïnstalleerd om te zien wat de Duitsers zien bij het scannen van mijn Internationale QR Code. Deze geeft gewoon een Certificate valid* (* Person has recovery or vaccination certificate.) aan. Echter is dat niet een vaccinatiebewijs laten zien in het Duits. Daarvoor moet ik mijn eigen app openen en op het i'tje drukken om de informatie te tonen (of pdf printen). Daar komt dan naar voren hoe vaak je gevaccineerd bent.In Duitsland gelden sinds 9 mei versoepelingen voor gevaccineerden en genezenen, zij hoeven niet te testen en niet in quarantaine. Dit geldt alleen voor mensen die minstens twee weken volledig zijn ingeënt met een door de EU goedgekeurd vaccin en die een geldig vaccinatiebewijs in het Engels, Duits, Frans, Spaans of Italiaans kunnen laten zien.
Ook nergens staat dat dat 2/2 Pfizer moet zijn. Ik heb een 1/1 Pfizer (corona gehad) in mijn Internationale QR code staan. Check ik de code van mijn ouders waarin 1/2 Pfizer staat dan geeft de CovPass Check een rood kruis.
Wij willen ook graag een bezoekje brengen aan Phantasialand. Zij noemen echter specifiek 2 injecties:
Ook bv Walibi Belgium noemt heel specifiek dat je 2x ingeënt moet zijn voor het Covid-save ticket.quote: phantasialandEen officieel bewijs van volledige** vaccinatie dat ouder dan 14 dagen is*.
**Je wordt als gevaccineerd beschouwd na de tweede injectie voor vaccins met een dubbele dosis (Pfizer/BioNTech - Moderna - AstraZeneca) en na één enkele injectie voor vaccins met een enkele dosis (Johnson & Johnson).
Is de informatie van bv Phantasialand incorrect en kom je gewoon binnen als de CovPass Check een groen vinkje toont? Of zouden zij echt de 2/2 willen zien?
Ga ik nu wel of niet toegelaten worden in een Hotel, restaurant of specifiek Phantasialand?
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Eigen ervaring, ben recent 3 weken in Duitsland geweest. In meerdere pretparken geweest, dierentuinen, hotels, restaurants etc. etc. Dat vinkje of QR code heeft geen zin, wordt nergens gescanned. Op de 'i' klikken en dan zie je de relevante informatie, dat is voldoende. Soms nog wel een paspoort nodig als verficatie dat jij dat het bent. Overigens niet specifiek in Phantasialand geweest.Twazerty schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:25:
Wij willen zeer binnenkort een weekje naar Duitsland (Nordrhein Westfalen), maar ik kom er niet uit. Op veel websites en websites van de overheid lees ik dat je volledig gevaccineerd moet zijn. Bijvoorbeeld:
[...]
Ik heb even de CovPass Check geïnstalleerd om te zien wat de Duitsers zien bij het scannen van mijn Internationale QR Code. Deze geeft gewoon een Certificate valid* (* Person has recovery or vaccination certificate.) aan. Echter is dat niet een vaccinatiebewijs laten zien in het Duits. Daarvoor moet ik mijn eigen app openen en op het i'tje drukken om de informatie te tonen (of pdf printen). Daar komt dan naar voren hoe vaak je gevaccineerd bent.
Ook nergens staat dat dat 2/2 Pfizer moet zijn. Ik heb een 1/1 Pfizer (corona gehad) in mijn Internationale QR code staan. Check ik de code van mijn ouders waarin 1/2 Pfizer staat dan geeft de CovPass Check een rood kruis.
Wij willen ook graag een bezoekje brengen aan Phantasialand. Zij noemen echter specifiek 2 injecties:
[...]
Ook bv Walibi Belgium noemt heel specifiek dat je 2x ingeënt moet zijn voor het Covid-save ticket.
Is de informatie van bv Phantasialand incorrect en kom je gewoon binnen als de CovPass Check een groen vinkje toont? Of zouden zij echt de 2/2 willen zien?
Ga ik nu wel of niet toegelaten worden in een Hotel, restaurant of specifiek Phantasialand?
Verder geldt de 3G regel overal: getest, gevaccineerd of hersteld. Als jij dus een bewijs meeneemt dat je herstelt bent, dan is dat al voldoende. Gevaccineerd is 14 dagen na de 2e vaccinatie.
Overigens staat het hier redelijk uitgelegd:
https://www.bundesgesundh...sts-entering-germany.html
En over Phantasialand, op hun website staat het volgende: Vanaf 27 juli moet je een toelatingsbewijs laten zien in de vorm van ofwel een bewijs van volledige vaccinatie, een bewijs van genezing of een negatief testresultaat.
https://www.phantasialand.de/nl/informatie-over-de-opening/
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Niet overal. Ik ben op meerdere plekken geweest met de 2G regelevleerdam schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:53:
[...]
Eigen ervaring, ben recent 3 weken in Duitsland geweest. In meerdere pretparken geweest, dierentuinen, hotels, restaurants etc. etc. Dat vinkje of QR code heeft geen zin, wordt nergens gescanned. Op de 'i' klikken en dan zie je de relevante informatie, dat is voldoende. Soms nog wel een paspoort nodig als verficatie dat jij dat het bent. Overigens niet specifiek in Phantasialand geweest.
Verder geldt de 3G regel overal: getest, gevaccineerd of hersteld. Als jij dus een bewijs meeneemt dat je herstelt bent, dan is dat al voldoende. Gevaccineerd is 14 dagen na de 2e vaccinatie.
En over Phantasialand, op hun website staat het volgende: Vanaf 27 juli moet je een toelatingsbewijs laten zien in de vorm van ofwel een bewijs van volledige vaccinatie, een bewijs van genezing of een negatief testresultaat.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
De grap is dat ik geen bewijs kan laten zien van herstel. Is 7 maanden geleden dat ik positief ben bevonden. Extra prik halen is onhaalbaar kwa tijd. Er staat inderdaad wel dat 1 prik voldoende is met bewijsmevleerdam schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:53:
[...]
Eigen ervaring, ben recent 3 weken in Duitsland geweest. In meerdere pretparken geweest, dierentuinen, hotels, restaurants etc. etc. Dat vinkje of QR code heeft geen zin, wordt nergens gescanned. Op de 'i' klikken en dan zie je de relevante informatie, dat is voldoende. Soms nog wel een paspoort nodig als verficatie dat jij dat het bent. Overigens niet specifiek in Phantasialand geweest.
In mijn ogen is de 1/1 het bewijs dat je volledig bent gevaccineerd, immers is 1/1 alleen mogelijk als je positief bent bevonden door de GGD en dus hersteld. Maar de Duitsers denken daar dus anders over.
Ik ga niet op het onzekere spelen, dus denk dat die Duitsers pech hebben en we maar een vakantie binnen Nederland doen.
Edit: toch kan ik er geen logisch verhaal van maken.
Terwijl hun eigen check app 1/1 wel goedkeurt. Wat is het nu?for recovered persons, consist of the administration of one vaccine dose. To prove they are fully vaccinated, recovered persons must prove that they had had COVID-19 before they were vaccinated.
Ik heb eens op de site van hun check app gekeken: https://digitaler-impfnachweis-app.de/en/faq
Die is kraakhelder:
I have had COVID-19 and have recovered. How can I prove that I have full immunity?
You had COVID-19 less than six months ago: recovery certificate
Any individual who has been infected with the SARS-CoV-2 coronavirus and can verify this with a positive PCR test is eligible for a recovery certificate. The PCR test must be no older than 180 days. The recovery certificate is valid from the 28th day after the test and for a duration of 180 days after the test.
You can receive the recovery certificate from a doctor’s practice or pharmacy.
If you scan the QR code on your recovery certificate in the CovPass-App, the verification of full immunity will be displayed for as long as the certificate remains valid.
Once the recovery certificate has expired, you will need to have a single vaccine dose. If you do not want to have any gaps in immunity, you must receive this vaccination no later than 15 days prior to your certificate expiring.
You had COVID-19 more than six months ago: single vaccination with vaccination certificate
If you were infected with the SARS-CoV-2 coronavirus more than 180 days ago, a recovery certificate can no longer be issued to you. You will need to have a single vaccine dose in this case. You will then be considered fully immunised.
You can get the EU Digital COVID Certificate for single vaccination in pharmacies, doctors’ practices or vaccination centres. If you do not receive this certificate directly when you receive your vaccination, you will need to present your positive PCR test or a recovery certificate along, with your yellow vaccination record or proof of vaccination and an ID document, in order to receive the certificate after the fact.
Scan the QR code on the certificate in the CovPass-App. The app will show full immunity 15 days after your vaccination.
Note: on your digital vaccination certificate, ‘1/1’ must be entered for ‘Number in a series of vaccinations/doses and the overall number of doses in the series’. Only then can the app indicate that you are fully vaccinated.
[ Voor 45% gewijzigd door Twazerty op 27-09-2021 16:00 ]
7 maanden is gewoon te lang geleden om positief gevonden te worden:Twazerty schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:41:
[...]
De grap is dat ik geen bewijs kan laten zien van herstel. Is 7 maanden geleden dat ik positief ben bevonden. Extra prik halen is onhaalbaar kwa tijd. Er staat inderdaad wel dat 1 prik voldoende is met bewijsm
In mijn ogen is de 1/1 het bewijs dat je volledig bent gevaccineerd, immers is 1/1 alleen mogelijk als je positief bent bevonden door de GGD en dus hersteld. Maar de Duitsers denken daar dus anders over.
Ik ga niet op het onzekere spelen, dus denk dat die Duitsers pech hebben en we maar een vakantie binnen Nederland doen.
Edit: toch kan ik er geen logisch verhaal van maken.
[...]
Terwijl hun eigen check app 1/1 wel goedkeurt. Wat is het nu?
for recovered persons, consist of the administration of one vaccine dose. To prove they are fully vaccinated, recovered persons must prove that they had had COVID-19 before they were vaccinated. Proof is provided by submitting a positive PCR test
and it was performed no less than 28 days and no more than six months previously.
Waarom hun check app het wel goedkeurt heb ik ook geen verklaring voor..
Zie mijn edit hierboven. Daarin staat naar mijn idee de uitleg waarom de check app het wel goedkeurt.evleerdam schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:02:
[...]
7 maanden is gewoon te lang geleden om positief gevonden te worden:
for recovered persons, consist of the administration of one vaccine dose. To prove they are fully vaccinated, recovered persons must prove that they had had COVID-19 before they were vaccinated. Proof is provided by submitting a positive PCR test
and it was performed no less than 28 days and no more than six months previously.
Waarom hun check app het wel goedkeurt heb ik ook geen verklaring voor..
Ah ok, ik zie je edit nu. Dus als je recovery meer dan 6 maanden geleden is, dan is dat nog steeds geen probleem, zo lang je maar 1x gevaccineerd bent dan.Twazerty schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:03:
[...]
Zie mijn edit hierboven. Daarin staat naar mijn idee de uitleg waarom de check app het wel goedkeurt.
Dat had ik al doorevleerdam schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:06:
[...]
Ah ok, ik zie je edit nu. Dus als je recovery meer dan 6 maanden geleden is, dan is dat nog steeds geen probleem, zo lang je maar 1x gevaccineerd bent dan.
In het voorbeeld van Phantasialand geeft de Engelse pagina een ander antwoord:
daar wordt niet gesproken over 2 dosissen. Alleen over "completed". Ja 1/1 is ook compleet. 1/2 is niet compleet.Your official proof of vaccination or vaccination passport. The original vaccination passport must be presented (not a copy). The proof of completed vaccination must be older than 14 days.
Ik heb nu een mailtje naar Phantasialand gestuurd met mijn vragen.
[ Voor 5% gewijzigd door Twazerty op 27-09-2021 16:15 ]
Nouja, theoretisch is 'completed' of 'volledig' dus ook een besmetting van meer dan 6 maanden geleden en 1 vaccinatie. Althans, zo beschrijven de Duitse websites dat.Twazerty schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:14:
[...]
Dat had ik al door
[...]
daar wordt niet gesproken over 2 dosissen. Alleen over "completed". Ja 1/1 is ook compleet. 1/2 is niet compleet.
tip: Doe het wel voor kinderen onder de 12. Want op het vliegveld in Barcelona mocht ik, samen met een medewerker die enkel Spaans sprak, nog 2 formulieren invullen en de QR code opslaan op de telefoon. En dit was voor een baby van 7 maanden en een kind van 4.
Men gaf al aan dat het fout op de site stond en dat dit dus wel nodig was.
TLDR; Reis je naar Spanje? Vul óók voor kinderen het formulier in.
Mondkapjes werden overal gedragen (behalve buiten) .
Coronacheck app was nodig bij de verschillende momenten zoals de Acropolis.
Bij de hotels mogen er maar 2 mensen per keer in. Daar werd op gecontroleerd in het hotel waar ik in zat .
Maximaal 10 personen bij elkaar in een restaurant behalve op de eilanden.
Verder geen beperkingen.
In mijn mailtjes richting Phantasialand heb ik aangegeven dat we geen officieel certificaat van besmetting na 6 maanden kunnen krijgen. Dit staat zelfs op de website van CovPass Check:Twazerty schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:14:
[...]
Dat had ik al door
[...]
daar wordt niet gesproken over 2 dosissen. Alleen over "completed". Ja 1/1 is ook compleet. 1/2 is niet compleet.
Daarnaast concreet een screenshot van mijn vaccinatiebewijs met duidelijk de 1/1 Pfizer erop opgestuurd.Ist Ihre Infektion mit dem Coronavirus SARS-CoV-2 schon länger als 180 Tage her, kann Ihnen kein Genesenenzertifikat mehr ausgestellt werden. Dann brauchen Sie eine einmalige Genesenenimpfung. Damit gelten Sie als vollständig immunisiert.
Hier kreeg ik een ontwijkend antwoord op:
dus ze negeren gewoon compleet het punt dat je geen officieel herstelbewijs kunt leveren. Om niet te veel discussie te krijgen heb ik ze nog 2 schermprintjes gestuurd van mijn positieve testresultaat met de vraag of ik daarmee binnengelaten wordt.Gelieve uw positieve test en inentingsbewijs te tonen aan de ingang, dit is voldoende om ons resort te bezoeken.
Als je naar https://coronacheck.nl gaat en deze op Engels zet en daarna kiest voor "A recovery certificate" dan krijg je wel te zien dat je positief getest bent, maar je kunt geen certificaat aanmaken. Ik heb een printje opgestuurd van de hoofdpagina ( Your retrieved positive test result ) en van de details.
De 2 printjes van mijn positieve test resultaat + vaccinatiebewijs met 1/1 Pfizer wordt geaccepteerd:
Als Phantasialand het accepteert, zal de rest van dezelfde deelstaat het ook wel accepteren neem ik aan?Het verheugt ons te kunnen bevestigen dat het bijgevoegde testresultaat en vaccinatiecertificaat volstaan.
Elke commerciële instelling kan zijn eigen eisen verzinnen zolang daar geen 2/2 staat neem ik aan?Twazerty schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:40:
[...]
Als Phantasialand het accepteert, zal de rest van dezelfde deelstaat het ook wel accepteren neem ik aan?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
[ Voor 89% gewijzigd door ZieMaar! op 15-10-2021 14:13 ]
Zit er erg aan te denken om een reisje te boeken rond kerst.
We willen graag weer naar Egypte rond nieuwjaar. We vliegen vanuit Duitsland.
Samenstelling: gezin M & V & Kind 12 (gevaccineerd) en Kind 10 (niet gevaccineerd, vanwege leeftijd).
We weten welke verplichtingen gelden voor de reis en verblijf. We hebben geen grote vrees om corona te krijgen. (We hebben hele sterke vermoedens dat wij allemaal Corona hebben gehad in 2020)
Ook worden de regels erg goed nageleefd in het resort waar we naartoe willen; volgens recente ervaringen van anderen).
Maar ik ben wel bang dat alles op slot gaat. En we niet meer wegkunnen. Of NL niet meer inkomen.
Het zal wel niet verstandig zijn om een weekje weg te gaan. Maar heeft iemand tips of ervaringen?
EDIT
Hoe erg we ook toe zijn aan zon en vakantie. We gaan dit jaar maar -weer- niet.
[ Voor 29% gewijzigd door bord4kop op 25-10-2021 08:54 ]
| Security Management |
Ik ben al in dubio voor een weekendje Duitsland met kinderen dezelfde leeftijd
[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 23-10-2021 08:59 ]
Geen enkel hotel vroeg om QR code. Maar wel bijna alle musea/historische plekken. Ook als je binnen wil zitten in restaurants wordt er bijna overal gevraagd of je gevaccineerd bent. Maar de helft controleert dat vervolgens niet. Op de plaatsen waar ze wel controleerden legden ze een aantal keer uit dat ze het deden omdat de politie streng handhaafde en er een hoop boetes waren uitgedeeld.
Overal binnen een mondkapje op behalve aan je tafel in het restaurant. Bij het buffet in de hotels ook nog plastic handschoenen als je eten wilt halen.
Voor vakantie is het eigenlijk al 2G, tenzij je in een all-inclusive resort zit. Want je kan eigenlijk niks doen zonder QR code.
Het hangt er waarschijnlijk behoorlijk vanaf waar je heen gaat. Ik ben net terug uit zweden en het enige waar ik de QR code voor nodig had was het KLM vliegtuig.RocketKoen schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:21:
Net terug van 2,5 week Griekenland (vaste land, naxos, santorini, kreta).
Geen enkel hotel vroeg om QR code. Maar wel bijna alle musea/historische plekken. Ook als je binnen wil zitten in restaurants wordt er bijna overal gevraagd of je gevaccineerd bent. Maar de helft controleert dat vervolgens niet. Op de plaatsen waar ze wel controleerden legden ze een aantal keer uit dat ze het deden omdat de politie streng handhaafde en er een hoop boetes waren uitgedeeld.
Overal binnen een mondkapje op behalve aan je tafel in het restaurant. Bij het buffet in de hotels ook nog plastic handschoenen als je eten wilt halen.
Voor vakantie is het eigenlijk al 2G, tenzij je in een all-inclusive resort zit. Want je kan eigenlijk niks doen zonder QR code.
Daarna nergens meer. Ook niet in Hotels of restaurants
Ik verwacht een grote correlatie tussen het belang van de toerisme industrie en de strengheid van de maatregelen.Indoubt schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:01:
[...]
Het hangt er waarschijnlijk behoorlijk vanaf waar je heen gaat. Ik ben net terug uit zweden en het enige waar ik de QR code voor nodig had was het KLM vliegtuig.
Daarna nergens meer. Ook niet in Hotels of restaurants
Want aan de ene kant zijn bijna alle (buitenlandse) toeristen gewoon gevaccineerd. En aan de andere kant zou het veel slechter zijn voor een toerisme industrie als de grenzen weer (verder) op slot gaan.
Al doen veel van de uitbaters het vooral om geen boete te krijgen... Zo moest iedereen op een open boot een mondkapje op

Je kan met de CoronaCheck app met de internationale code toch heel de EU door, dus ook Duitsland.martwoutnl schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:21:
Even een vraag aan mensen die in Duitsland zijn geweest en QR moesten laten zien. Werd de Nederlandse gewoon geaccepteerd? Of is het verstandig de Duitse app te installeren? Acceptatie Nederlandse QR-app zou uiteraard moeten maar toch even check. Ik ga eind komende week een week richting de Elzas en we kunnen dan ook trips maken richting Zwarte Woud of Zwitserland. Maskers gaan mee en verklaring van eer alsmede voor zekerheid formulier Zwitserland alhoewel we binnen een dag weer dat land verlaten dus lijkt me meer onder transit of grensverkeer vallen.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Vooraf netjes getest (op de laatste dag van de gratis test) en vervolgens zonder problemen daar heen kunnen gaan. Die hele gezondheidsverklaring die verplicht is hebben we niet nodig gehad.
In Turkije zelf zijn er nog wel regels maar niemand lijkt deze na te leven. In het OV "moet" je een mondkapje op maar vrijwel niemand doet dat. Ook in ons hotel moest je een mondkapje op in de openbare ruimtes en daar zat wel controle op. Buiten was het uiteraard niet nodig.
Voor de terugreis een PCR test kunnen doen in het hotel voor omgerekend 6 euro per persoon en zonder problemen terug kunnen vliegen. Verder geen enkele beperking voor niet gevaccineerde of voordelen voor wel gevaccineerde.
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1
Nederland is nu nog niet een risicogebied, maar ik verwacht dat het wel gaat gebeuren. De vraag is hoe landen daar op reageren. Ik heb aardig gezocht op Google, ANWB en ook op de Europa-website. Ik kan eigenlijk nergens duidelijk info vinden wat de gevolgen zijn als Nederland weer rood kleurt. Het verschil met vorige winter zijn natuurlijk de vaccinaties.
Is er iets van een centrale website waar ik meer info kan vinden per land? Iets wat meer houvast geeft op basis van afgelopen jaar?
Nu snap ik dat niemand een glazen bol heeft en dat er altijd risico is, maar nu voelt het echt als een
enorme gok. Zijn er landen die sowieso coulant gaan zijn zolang je netjes bent gevaccineerd?
[ Voor 202% gewijzigd door Fuujii op 28-10-2021 21:03 ]
Dus afhankelijk van hoe het verder gaat (als landen in lockdown gaan is het natuurlijk anders), maar in principe denk ik dat je afgelopen zomer wel enigszins als maatstaf kan nemen.
Zie https://www.rki.de/DE/Con...us/Risikogebiete_neu.html . Daar staat dat ze alleen hoogrisiko of virusvariant hebben als gebied. Bij hoogrisiko moet je als gevaccineerde je aanmelden en je bewijs van vaccinatie uploaden. Daarna vervalt de quarantaineplicht meteen.Fuujii schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:37:
Aanstaande maanden wil ik graag nog een weekendje naar het buitenland (vliegen). De besmettingen lopen overal flink op. Dit geeft veel onzekerheid. In Duitsland is er een verplichte quarantaine wanneer de besmettingen te hoog zijn. Andere landen vragen een verplichte PCR-test. Zelf ben ik gevaccineerd.
Nederland is nu nog niet een risicogebied, maar ik verwacht dat het wel gaat gebeuren. De vraag is hoe landen daar op reageren. Ik heb aardig gezocht op Google, ANWB en ook op de Europa-website. Ik kan eigenlijk nergens duidelijk info vinden wat de gevolgen zijn als Nederland weer rood kleurt. Het verschil met vorige winter zijn natuurlijk de vaccinaties.
Is er iets van een centrale website waar ik meer info kan vinden per land? Iets wat meer houvast geeft op basis van afgelopen jaar?
Nu snap ik dat niemand een glazen bol heeft en dat er altijd risico is, maar nu voelt het echt als een
enorme gok. Zijn er landen die sowieso coulant gaan zijn zolang je netjes bent gevaccineerd?
ZieMaar! schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 22:31:
Voor gevaccineerden maakte het afgelopen zomer allemaal niets uit (in Europa). De enige uitzondering is als Duitsland Nederland aanwijst als gebied met gevaarlijke variant, dan moet iedereen (volgens mij) in quarantaine.
Dus afhankelijk van hoe het verder gaat (als landen in lockdown gaan is het natuurlijk anders), maar in principe denk ik dat je afgelopen zomer wel enigszins als maatstaf kan nemen.
Heel erg bedankt! Enorm fijn dit.martwoutnl schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 17:08:
[...]
Zie https://www.rki.de/DE/Con...us/Risikogebiete_neu.html . Daar staat dat ze alleen hoogrisiko of virusvariant hebben als gebied. Bij hoogrisiko moet je als gevaccineerde je aanmelden en je bewijs van vaccinatie uploaden. Daarna vervalt de quarantaineplicht meteen.
Er zijn al landen waar dit geldt, in Oostenrijk en Kroatie 'vervalt' je vaccinatie na 9 maanden, zie bijvoorbeeld:Valorian schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:16:
Ik hoorde op de radio dat sommige landen, waaronder Italië, overwegen (of al doorgevoerd hebben, dat werd mij niet helemaal duidelijk) dat je vaccinatiebewijs max 6 maanden geleden mag zijn als je daar op vakantie wilt, en dat dat kan zorgen voor problemen zomer 2022. Weet iemand hoe concreet dat is (ik kan het nieuwsbericht nergens terugvinden), en of het op dit moment nog niet van toepassing is? Kortom: kan ik (vooralsnog, onder huidige omstandigheden/regelgeving) prima op wintersport in januari als ik dan 6+ maanden geleden mijn 2e vaccinatie heb gehad?
https://www.austria.info/...-heenreis-naar-oostenrijk
Ik weet niet exact de laatste geruchten in Italie, maar daar geldt dit nog niet. Volgens mij overwegen meerdere EU landen dit overigens wel, maar ik verwacht dat de regel samen zal hangen met een nieuw advies voor een 3e prik.
https://www.austria.info/...-heenreis-naar-oostenrijkDe tweede vaccinatie is geldig tot 360 dagen na de datum van de tweede vaccinatie. Hetzelfde geldt voor herstelde personen die eenmaal zijn gevaccineerd. Alleen BioNtech/Pfizer, AstraZeneca (of Covishield), Moderna en de Chinese vaccins Sinopharm en Sinovac worden erkend. Voor vaccins die slechts één vaccinatie vereisen, is deze geldig vanaf de 22e dag gedurende 270 dagen vanaf de datum van vaccinatie.
In Kroatie moet je een geldig EU Digital COVID Certificate hebben. Heb je die niet, maar ben je wel gevaccineerd, dan pas geldt de regel dat je vaccinatie maximaal 365 dagen oud mag zijn:
https://mup.gov.hr/uzg-covid/english/286212Exceptionally, passengers arriving directly from the countries and/or regions of the European Union, i.e. countries and/or regions of the Schengen area and Schengen associated countries, who do not yet possess an EU Digital COVID Certificate, will be allowed entry into the Republic of Croatia if they have the following:
- certificate that they have received two doses of vaccine used in the EU Member States (Pfizer, Moderna, AstaZeneca, Gamaleya, Sinopharm) not older than 365 days, or a certificate that they have received one dose of the vaccine if the vaccine is administered in a single dose (Janssen/Johnson&Johnson) not older than 365 days, provided that 14 days have passed since they received the single dose;
- certificate showing that they have received the first dose of the Pfizer, Moderna or Gamaleya vaccine, on the basis of which they can enter the Republic of Croatia in the period of 22 to 42 days from receiving the vaccine, or 22 to 84 days from receiving the first dose of the AstraZeneca vaccine;
- certificate showing that they have recovered from COVID-19 and have received one dose of vaccine within eight months from contracting the disease, provided that the vaccine was administered less than 12 months from their arrival at the border crossing point;
In Italie gelden de huidige regels nog even:
https://www.salute.gov.it...onavirus&menu=vuoto&tab=3Validity of regulations:
The provisions remain in force until December 15, 2021.
Data ultimo aggiornamento: 26 October 2021
[ Voor 64% gewijzigd door U123456 op 01-11-2021 11:43 ]
AFgelopen weekend in Stockholm geweest (net als een paar weken geleden) en daar is alles terug naar normaal, nergens verplicht mondkapje of enige beperkingen. Bovenal een erg mooie stad, genoeg te zien/doen, veel goede museu, natuur dicht bij de stad, kan het van harte aanraden.Fuujii schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:37:
Aanstaande maanden wil ik graag nog een weekendje naar het buitenland (vliegen). De besmettingen lopen overal flink op. Dit geeft veel onzekerheid. In Duitsland is er een verplichte quarantaine wanneer de besmettingen te hoog zijn. Andere landen vragen een verplichte PCR-test. Zelf ben ik gevaccineerd.
Bieden ze wel een tweede aan dan?Focus schreef op zondag 7 november 2021 @ 07:51:
Oostenrijk heeft aangekondigd dat het jansen vaccin voor iedereen tot 3 januari geldig is.
Verenigde arabische emiraten zijn op dit moment code geel. Dubai en Abu Dhabi bijvoorbeeld kom je overal prima binnen mits negatieve PCR test bij de heenreis. Ook terug geen bijzondere verplichtingen behalve QR code uit de Corona-app.
Willen ze op korte termijn aanbieden.
https://www.wintersport.n...ntersport-naar-oostenrijk
Serieuze impact dit. Ken genoeg mensen, die zijn begin dit jaar gevaccineerd. Stel je gaat skiën in het nieuwe jaar. Dan heb je dus een booster nodig, hoe lang gaat dat nog duren in Nederland?
Redelijk irritant dat die geldigheidsduren, vaccinatieprogramma’s en regels matig op elkaar afgestemd zijn. Kan voor de zomer nog wel een groter probleem worden (als eea dan nog relevant is).
Voor wintersport zijn Frankrijk en Zwitserland nog wel goede alternatieven, daar is de geldigheid nog niet beperkt volgens mij.
Vanaf vanmorgen ben ik al aan het bellen met de GGD en Buitenlandse zaken over de maatregelen die Oostenrijk heeft aangekondigd.
Verschillende wintersport websites kondigen aan dat je vanaf 3 januari in Oostenrijk een 2e Janssen vaccinatie moet hebben gehad voor de geldigheid.
Echter geeft de GGD aan dat ze daar nog geen bevestiging van hebben. Ook Buitenlandse zaken zegt dat het vooralsnog niet zo is, maar kan mij niet bevestigen dat je inderdaad een 2e Janssen Vaccinatie nodig hebt voor toegang van de horeca etc.
Vooralsnog lijkt het zo dat een aantal websites de eisen voor een Grüner Pass (de Oostenrijkse CoronaCheck QR-code) hebben benoemd als eisen voor inreisende vakantiegangers.
In de eisen van Nederlandwereldwijd.nl staat namelijk niets over de verplichting (ik heb telefonisch contact gehad, maar daar werd bevestigd dat de informatie over reizen naar Oostenrijk nog steeds up to date was en dat er niets bekend was over een 2e Janssen vaccinatie verplichting.
Zelf ga ik op 8 januari en 29 januari een week skiën in Oostenrijk, dus ben daarom aan het bellen.
Enige wat ik nog kan doen is naar Oostenrijk bellen voor bevestiging, maar zo vloeiend duits spreek ik niet
Vooralsnog gelden de volgende eisen aan een reis naar Oostenrijk:
https://www.nederlandwere...tenrijk/reizen/reisadvies
De Oostenrijkse maatregelen, op de site van de oostenrijkse overheid: Hierin wordt gesproken over de 3e en 2e janssen vaccinatie na 3 januari, maar daar staat niets over reizigers etc. Alleen dat het een eis is voor een Grüner Pass.
https://www.sozialministe...nahmen-ab-8-november-2021
Overzicht van de maatregelen, wederom op de website van de overheid.
https://corona-ampel.gv.a...n/bundesweite-massnahmen/
Ik probeer alleen waarheden te zoeken, ben in deze tijd van Misinformatie wel een beetje klaar met al die sensatieberichten over corona. Dus vandaar dat ik alleen overheidswebsites raadpleeg en geloof.
Heb dus nog geen definitef antwoord of ik 8 januari gewoon op wintersport kan met mijn 1e Janssen vaccin. Ook heb ik geen antwoord of ik tijdig een 2e Janssen vaccin kan aanvragen (kan vooralsnog niet) of ik een booster van een andere farmaceut mag hebben.
Vooralsnog ga ik er vanuit dat ik gewoon op vakantie kan, maar een definitieve bevestiging heb ik niet.
Respect to the man in the icecream van!
Bundesministerium Soziales, gesundheit, Plege und Konsumentenschutz
Aktuelle Maßnahmen ab 8. November 2021
<knipperdeknip>
Grüner Pass:
Gültigkeit für neun Monate nach der 2. Impfung, danach braucht es eine 3. Dosis für ein gültiges Zertifikat (tritt am 6.12.2021 in Kraft).
Für Janssen-Geimpfte gilt ab 3.1.2022: Es braucht eine 2. Dosis für einen gültigen Grünen Pass.
[ Voor 9% gewijzigd door Grouchy op 08-11-2021 13:29 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Je hebt sowieso een Grüner Pass nodig om een ski-ticket te kopen, dus mijns inziens is het niet relevant of je deze ook nodig hebt om in te reizen. Tenzij je alleen op vakantie gaat, en niet gaat skiënEstoque schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:44:
Ik had al gehoopt dat er hier een paar vragen zouden zijn m.b.t. Oostenrijk en de 2e Janssen Vaccinatie.
Vanaf vanmorgen ben ik al aan het bellen met de GGD en Buitenlandse zaken over de maatregelen die Oostenrijk heeft aangekondigd.
Verschillende wintersport websites kondigen aan dat je vanaf 3 januari in Oostenrijk een 2e Janssen vaccinatie moet hebben gehad voor de geldigheid.
Echter geeft de GGD aan dat ze daar nog geen bevestiging van hebben. Ook Buitenlandse zaken zegt dat het vooralsnog niet zo is, maar kan mij niet bevestigen dat je inderdaad een 2e Janssen Vaccinatie nodig hebt voor toegang van de horeca etc.
Vooralsnog lijkt het zo dat een aantal websites de eisen voor een Grüner Pass (de Oostenrijkse CoronaCheck QR-code) hebben benoemd als eisen voor inreisende vakantiegangers.
In de eisen van Nederlandwereldwijd.nl staat namelijk niets over de verplichting (ik heb telefonisch contact gehad, maar daar werd bevestigd dat de informatie over reizen naar Oostenrijk nog steeds up to date was en dat er niets bekend was over een 2e Janssen vaccinatie verplichting.
Zelf ga ik op 8 januari en 29 januari een week skiën in Oostenrijk, dus ben daarom aan het bellen.
Enige wat ik nog kan doen is naar Oostenrijk bellen voor bevestiging, maar zo vloeiend duits spreek ik niet
Vooralsnog gelden de volgende eisen aan een reis naar Oostenrijk:
https://www.nederlandwere...tenrijk/reizen/reisadvies
De Oostenrijkse maatregelen, op de site van de oostenrijkse overheid: Hierin wordt gesproken over de 3e en 2e janssen vaccinatie na 3 januari, maar daar staat niets over reizigers etc. Alleen dat het een eis is voor een Grüner Pass.
Overzicht van de maatregelen, wederom op de website van de overheid.
https://corona-ampel.gv.a...n/bundesweite-massnahmen/
Ik probeer alleen waarheden te zoeken, ben in deze tijd van Misinformatie wel een beetje klaar met al die sensatieberichten over corona. Dus vandaar dat ik alleen overheidswebsites raadpleeg en geloof.
Heb dus nog geen definitef antwoord of ik 8 januari gewoon op wintersport kan met mijn 1e Janssen vaccin. Ook heb ik geen antwoord of ik tijdig een 2e Janssen vaccin kan aanvragen (kan vooralsnog niet) of ik een booster van een andere farmaceut mag hebben.
Vooralsnog ga ik er vanuit dat ik gewoon op vakantie kan, maar een definitieve bevestiging heb ik niet.
Naleesbron: https://www.austria.info/...laub-in-zeiten-von-corona
Voor zover ik weet kan je ook een andere 2de dosis nemen (Moderna of Pfizer), als je je daar beter mee voelt. Maar een 2e dosis is inderdaad verplicht.Grouchy schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:26:
Als je kijkt op de Oostenrijkse regerings sites staat het er al, ook dat van Janssen;
<knipperdeknip>
Grüner Pass:
Gültigkeit für neun Monate nach der 2. Impfung, danach braucht es eine 3. Dosis für ein gültiges Zertifikat (tritt am 6.12.2021 in Kraft).
Für Janssen-Geimpfte gilt ab 3.1.2022: Es braucht eine 2. Dosis für einen gültigen Grünen Pass.
En als je al 2 doses Astra / Pfizer / Moderna hebt gehad, moet je opletten dat de laatste prik minder dan 9 maanden oud is, anders moet je ook een derde prik halen.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Ja dat snap ik, maar onze coronacheck-app is gelijk aan de Gruner Pass. Met onze internationale QR-code kunnen ze de zelfde informatie opvragen als bij de Grüner Pass.Grouchy schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:26:
Als je kijkt op de Oostenrijkse regerings sites staat het er al, ook dat van Janssen;
<knipperdeknip>
Grüner Pass:
Als buitenlander een Grüner Pass aanvragen/invullen/hebben, is dat uberhaupt mogelijk?
Ik heb zojuist 20min met Buitenlandse zaken getelefoneerd, en ook zij kunnen mij niet vertellen of ik een 2e spuit nodig heb. De informatie die jij geeft, stond indd op de website die ik meenam in mijn bericht, maar daar staat niet in dat dat ook voor buitenlanders geldt die geen Grüner Pass, maar de Corona-check app hebben.
Kortom, volstaat mijn Internationale QR-code na 3 januari nog met 1 Janssen prik?
Dat is wat ik wil weten en niemand mij kan vertellen. GGD niet, Buitenlandse Zaken niet.
Daarnaast kunnen ze mij ook niet zeggen of ik een 2e prik kan aanvragen, want zover zijn we nog niet in Nederland.
Grüner pass? of is de internationale corona-check app QR-Code ook goed? Want die kunnen ze ook gewoon scannen.Cheesy schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:29:
[...]
Je hebt sowieso een Grüner Pass nodig om een ski-ticket te kopen, dus mijns inziens is het niet relevant of je deze ook nodig hebt om in te reizen. Tenzij je alleen op vakantie gaat, en niet gaat skiën
Je hoeft normaliter niet de app/pass/bewijs te hebben van het land waar je bent, omdat je de internationale QR-code hebt.
Volgens mij maak je een denkfoutje die veel mensen makenEstoque schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:46:
[...]
Ja dat snap ik, maar onze coronacheck-app is gelijk aan de Gruner Pass. Met onze internationale QR-code kunnen ze de zelfde informatie opvragen als bij de Grüner Pass.
Als buitenlander een Grüner Pass aanvragen/invullen/hebben, is dat uberhaupt mogelijk?
Ik heb zojuist 20min met Buitenlandse zaken getelefoneerd, en ook zij kunnen mij niet vertellen of ik een 2e spuit nodig heb. De informatie die jij geeft, stond indd op de website die ik meenam in mijn bericht, maar daar staat niet in dat dat ook voor buitenlanders geldt die geen Grüner Pass, maar de Corona-check app hebben.
Kortom, volstaat mijn Internationale QR-code na 3 januari nog met 1 Janssen prik?
Dat is wat ik wil weten en niemand mij kan vertellen. GGD niet, Buitenlandse Zaken niet.
Daarnaast kunnen ze mij ook niet zeggen of ik een 2e prik kan aanvragen, want zover zijn we nog niet in Nederland.
[...]
Grüner pass? of is de internationale corona-check app QR-Code ook goed? Want die kunnen ze ook gewoon scannen.
Je hoeft normaliter niet de app/pass/bewijs te hebben van het land waar je bent, omdat je de internationale QR-code hebt.
De Internationale QR in de Nederlandse app bevat alleen informatie.
De criteria die toegepast worden verschillen per land.
Het is dus de scanner die de criteria toepast en bepaalt of een QR geldig is.
Zie het kopje "Welche Prüfkriterien werden über die GreenCheck-Anwendung abgefragt?" op https://www.itsv.at/cdsco....866400&portal=itsvportal
Overigens hebben heel veel mensen nu een 'probleem' voor de komende wintervakantie. Waaronder veel zorgmedewerkers die al vroeg een prik kregen.
[ Voor 4% gewijzigd door Cheesy op 08-11-2021 13:51 ]
Zie dat maar eens voor elkaar te krijgenGaryu schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:40:
[...]
Voor zover ik weet kan je ook een andere 2de dosis nemen (Moderna of Pfizer), als je je daar beter mee voelt. Maar een 2e dosis is inderdaad verplicht.
En als je al 2 doses Astra / Pfizer / Moderna hebt gehad, moet je opletten dat de laatste prik minder dan 9 maanden oud is, anders moet je ook een derde prik halen.

Vanmorgen ondervonden.
De nieuwe maatregelen zijn officieel vandaag bekend gemaakt, dus niet zo heel gek dat ze in NL hier nog niet alles van weten.Estoque schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:08:
Ze vinden het niet zo leuk als je bij de afspraaklijn voor een Janssen Vaccin vraagt om een 2e
Vanmorgen ondervonden.
Overigens wat mij betreft vrij duidelijk:
Green Pass:
Valid for nine months after the 2nd vaccination, after which a 3rd dose is required for a valid certificate (will come into force on 6.12.2021).
For Janssen vaccinated from 3.1.2022: It needs a 2nd dose for a valid Green Pass.
Verder vrij lastig om een 2e Janssen te krijgen ja.
Ik woon niet in Nederland, kan het dus niet direct zeggen, maar is er geen mogelijkheid via de huisarts, eventueel op eigen kosten?
Prikken in Duitsland en de vaccinatie toe te laten voegen in Nederland. Maar nu kan niemand mij vertellen hoe ik daar een afspraak plan
Nope en nope.Garyu schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:10:
[...]
Ik woon niet in Nederland, kan het dus niet direct zeggen, maar is er geen mogelijkheid via de huisarts, eventueel op eigen kosten?
Sowieso zijn die vaccins alleen bij de GGD en in ziekenhuizen beschikbaar voor zover ik weet.
Zwarte markt wellicht, maar dit is godsonmogelijk.
Anders had mijn zwangere vrouw inmiddels nummer 3 gehad.
@Wolly Doen ze dat nog dan, Janssen halen? Alleen bij dr prikbussen dacht ik?
[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 08-11-2021 15:19 ]
Ik ken iemand die Corona heeft gehad en daarom maar 1x was geprikt. Maar degene heeft inmiddels al in Nederland de 2e prik gevraagd via de GGD en gekregen,Wolly schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:27:
Je zal maar net vorige week een Janssen prik hebben gehaald voor je skivakantie, die kan je dan mooi annuleren want de GGD gaat natuurlijk nooit een extra prik geven vóór de Kerstvakantie in Oostenrijk.
Ik kan me niet voorstellen dat die datum gaat veranderen.loeberce schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:30:
We zijn aan het plannen om in de Kerstvakantie naar Oostenrijk te gaan. Beiden zijn we met Janssen gevaccineerd dus het zou net moeten passen voor 3 januari. De vraag is ook of ze deze datum nog gaan vervroegen of dat hij blijft staan. Ik vind het wel een risico zo; wintersport is al niet goedkoop, maar ik gooi liever het geld niet weg als we door omstandigheden niet kunnen/mogen gaan.
Wel zouden eventueel nog andere maatregelen ingevoerd kunnen worden, a la mondkapjes, regelmatige PCR tests, of een lockdown / afzeggen van kerstmarkten. Ik zag gisteren echter dat de markt in het centrum van Wenen al volop opgebouwd wordt, dus of ze dat nog gaan afzeggen betwijfel ik
Een snelle Google levert op dat Janssen nog wel kan, ook op vaste lokaties.MikeyMan schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:19:
[...]
@Wolly Doen ze dat nog dan, Janssen halen? Alleen bij dr prikbussen dacht ik?
Ik heb nu dus 1x Janssen gehad.
Als ik voor mijn 2e prik een Pfizer haal, ben ik dan voldoende gevaccineerd voor Oostenrijk?
Ongeacht of het haalbaar is, weet ik niet of ik dan wel een groen vinkje krijg in Oostenrijk.
Jullie een idee?
Vraag het Hugo, voor het Corona reis certificaat ben je toch echt afhankelijk van VWS en de GGD hier.Estoque schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:15:
Oke, vraagje voor de kenners:
Ik heb nu dus 1x Janssen gehad.
Als ik voor mijn 2e prik een Pfizer haal, ben ik dan voldoende gevaccineerd voor Oostenrijk?
Ongeacht of het haalbaar is, weet ik niet of ik dan wel een groen vinkje krijg in Oostenrijk.
Jullie een idee?
Ik zit trouwens in hetzelfde schuitje. Had ik maar een week gewacht met het inplannen van mijn Jansen prik, dan had ik Pfizer kunnen kiezen.
Dit word wel een zooitje zo.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Kan je je dan zomaar laten prikken in het buitenland? Ben zelf aan het wachten op Novavax bijvoorbeeld en ik weet niet zeker of ze dat hier in Nederland gaan aanbieden.Estoque schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:13:
Ik kreeg van de GGD Janssen-afsprakenlijn de tip om het eens te proberen via Duitsland.
Prikken in Duitsland en de vaccinatie toe te laten voegen in Nederland. Maar nu kan niemand mij vertellen hoe ik daar een afspraak plan
Optie: hier in Utrecht in krachtwijken Kanaleneiland en Overvecht kan je zonder afspraak (vrije inloop) je prikken halen. 😬
Nr 3? Die ga je daar echt niet krijgen.Valorian schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:55:
[...]
Optie: hier in Utrecht in krachtwijken Kanaleneiland en Overvecht kan je zonder afspraak (vrije inloop) je prikken halen. 😬
Je bent niet verplicht om te vermelden dat je al Janssen hebt. Dus als je morgen daar naar binnen loopt voor een 1e shot Phizer dan kan je nog voor kerst een 2e Phizer halen en ben je nog voor je wintersport 2x gevaccineerd met Phizer. Of het verstandig / wenselijk is durf ik geen waardeoordeel over te geven, maar denk wel dat het theoretisch kan.
EDIT: Weet overigens niet 100% zeker of die vrije inloopuren er nog steeds zijn. Was voorheen in ieder geval wel het geval.
[ Voor 10% gewijzigd door Valorian op 08-11-2021 23:21 ]
Ik neem aan dat ze dat wel gewoon checken in het computer systeem. En je dus geen vaccinatie krijgt.Valorian schreef op maandag 8 november 2021 @ 23:18:
[...]
Je bent niet verplicht om te vermelden dat je al Janssen hebt.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Heb je dan de Nederlandse app gebruikt, of de lokale app waar je wat moet importeren?eMiz0r schreef op zondag 7 november 2021 @ 08:33:
Verenigde arabische emiraten zijn op dit moment code geel. Dubai en Abu Dhabi bijvoorbeeld kom je overal prima binnen mits negatieve PCR test bij de heenreis. Ook terug geen bijzondere verplichtingen behalve QR code uit de Corona-app.
Ik ga er in december als het goed is heen, dus ben benieuwd hoe het precies werkt
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
We bespreken hier alleen de maatregelen ed binnen vakantielanden. We gaan niet bespreken of het beleid deugt (dat kan ergens anders), of je de toegangseisen kan vermijden (dat kan nergens anders) en we gaan ook niet slowchatten.
Klagen over maatregelen of over annuleringen is ook offtopic,