loekf2 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:01:
[...]
Ik zie 2G ook in Duitsland (op ?)komen en dat is balen als iemand van bouwjaar 1968 die te vlug op Janssen hapte. Ik zie de booster voor 50ers niet voor maart/april komen en het is dan verdomd irritant als je bv. voor werk niet naar Duitsland kan reizen omdat je nergens een hotel of restaurant in komt.
Denk dat de EU meer duidelijk moet scheppen over booster shots. Op deze manier wordt het een zooitje en knap balen als je een reis moet cancellen en in gevecht over kosten alleen omdat de overheid qua vaccinatie strategie achter de feiten aanloopt.
(je kan natuurlijk ook zeggen, boek gewoon geen vakanties de komende 3-4 jaar, maar dat is te makkelijk)
Vooral omdat je een door de overheid voorgeschreven vaccin hebt genomen, je keurig aan het advies hebt gehouden (hier 1976, ook Janssen) en waarbij je van te voren niet wist, als ik een weekje wacht, dan krijg ik alsnog mRNA aangeboden. En nu gaat diezelfde overheid, die voor jou heeft bepaald dat jij dat specifieke vaccin toegediend hebt gekregen er niet voor zorgen dat je net zo goed beschermd bent en dezelfde privileges geniet binnen Europa als de andere jaargangen met een ander vaccin. Ik vind het eigenlijk verbazingwekkend dat dat zo maar mag/kan nu ik het zo op schrijf.
Maar goed, reizen naar de US mag wel weer na vaccin + test (ook een single Janssen shot). Wat ik van vrienden aldaar begrepen heb is dat je zonder ID en/of SSN zo een mRNA shot kan krijgen. Dus mocht je geld en tijd over hebben, boek een weekendje New York en neem daar je Pfizer. Vraag die dan blijft staan is hoe je dat dan weer in de NL GGD database geimporteerd krijgt.
Dat betekent, stam + t .