Toon posts:

Vakanties 21/22: maatregelen in het buitenland

Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste
Acties:

• Estoque
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 26-11 13:28

Estoque

Turbobrick Owner

Dennahz schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:38:
[...]

Kan je je dan zomaar laten prikken in het buitenland? Ben zelf aan het wachten op Novavax bijvoorbeeld en ik weet niet zeker of ze dat hier in Nederland gaan aanbieden.
Nope, dat gaat niet zomaar.
Ik ga het ook niet doen hoor.

Ik wacht wel even een weekje of 2. Dan zal er ongetwijfeld meer bekend zijn.

Respect to the man in the icecream van!

• Togi
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 17:24
Idd info komt redelijk vanzelf. Dat 2g eraan zat te komen in Oostenrijk was al wel een beetje bekend maar dat ze strakker zouden zijn met de geldigheid van vaccinaties komt onverwachts.
Nederland volgt gewoon de richtlijnen van de EMA en die geven nog niet aan dat een booster voor Janssen nodig is. Dat die Oostenrijkers weer moeten afwijken wat er Europees is bepaald is natuurlijk gewoon raar maar ook wel begrijpelijk aangezien ze redelijk onderaan bungelen met hun vaccinatiegraad en de teugels dus nu moeten aantrekken

• Apache4u
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Togi schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:31:
Idd info komt redelijk vanzelf. Dat 2g eraan zat te komen in Oostenrijk was al wel een beetje bekend maar dat ze strakker zouden zijn met de geldigheid van vaccinaties komt onverwachts.
Nederland volgt gewoon de richtlijnen van de EMA en die geven nog niet aan dat een booster voor Janssen nodig is. Dat die Oostenrijkers weer moeten afwijken wat er Europees is bepaald is natuurlijk gewoon raar maar ook wel begrijpelijk aangezien ze redelijk onderaan bungelen met hun vaccinatiegraad en de teugels dus nu moeten aantrekken
Het is ook niet raar van Oostenrijk als je de onderzoeken naar de effectiviteit van Janssen er bij pakt. Weliswaar beschermt het nog redelijk tegen ziekenhuisopname maar het lijkt me dat zieke mensen meer verspreiden dan niet-zieke mensen.
De studie waarop het Amerikaanse boosterbeleid oa is gebaseerd: https://www.science.org/doi/10.1126/science.abm0620

Dat betekent, stam + t .

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:33
Togi schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:31:
Ik zie 2G ook in Duitsland (op ?)komen en dat is balen als iemand van bouwjaar 1968 die te vlug op Janssen hapte. Ik zie de booster voor 50ers niet voor maart/april komen en het is dan verdomd irritant als je bv. voor werk niet naar Duitsland kan reizen omdat je nergens een hotel of restaurant in komt.

Denk dat de EU meer duidelijk moet scheppen over booster shots. Op deze manier wordt het een zooitje en knap balen als je een reis moet cancellen en in gevecht over kosten alleen omdat de overheid qua vaccinatie strategie achter de feiten aanloopt.

(je kan natuurlijk ook zeggen, boek gewoon geen vakanties de komende 3-4 jaar, maar dat is te makkelijk)

iMac 27" 2019 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 12 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 6 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• hoevenpe
  • Registratie: juni 2000
  • Nu online
Lijkt me een gat in de markt voor commerciële boostershots, op de totale prijs van een vakantie maakt het niet zoveel uit.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Apache4u
  • Niet online
loekf2 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:01:
[...]

Ik zie 2G ook in Duitsland (op ?)komen en dat is balen als iemand van bouwjaar 1968 die te vlug op Janssen hapte. Ik zie de booster voor 50ers niet voor maart/april komen en het is dan verdomd irritant als je bv. voor werk niet naar Duitsland kan reizen omdat je nergens een hotel of restaurant in komt.

Denk dat de EU meer duidelijk moet scheppen over booster shots. Op deze manier wordt het een zooitje en knap balen als je een reis moet cancellen en in gevecht over kosten alleen omdat de overheid qua vaccinatie strategie achter de feiten aanloopt.

(je kan natuurlijk ook zeggen, boek gewoon geen vakanties de komende 3-4 jaar, maar dat is te makkelijk)
Vooral omdat je een door de overheid voorgeschreven vaccin hebt genomen, je keurig aan het advies hebt gehouden (hier 1976, ook Janssen) en waarbij je van te voren niet wist, als ik een weekje wacht, dan krijg ik alsnog mRNA aangeboden. En nu gaat diezelfde overheid, die voor jou heeft bepaald dat jij dat specifieke vaccin toegediend hebt gekregen er niet voor zorgen dat je net zo goed beschermd bent en dezelfde privileges geniet binnen Europa als de andere jaargangen met een ander vaccin. Ik vind het eigenlijk verbazingwekkend dat dat zo maar mag/kan nu ik het zo op schrijf.

Maar goed, reizen naar de US mag wel weer na vaccin + test (ook een single Janssen shot). Wat ik van vrienden aldaar begrepen heb is dat je zonder ID en/of SSN zo een mRNA shot kan krijgen. Dus mocht je geld en tijd over hebben, boek een weekendje New York en neem daar je Pfizer. Vraag die dan blijft staan is hoe je dat dan weer in de NL GGD database geimporteerd krijgt.

Dat betekent, stam + t .

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:35
Estoque schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:44:

In de eisen van Nederlandwereldwijd.nl staat namelijk niets over de verplichting (ik heb telefonisch contact gehad, maar daar werd bevestigd dat de informatie over reizen naar Oostenrijk nog steeds up to date was en dat er niets bekend was over een 2e Janssen vaccinatie verplichting.
Zojuist is het reisadvies naar Oostenrijk aangepast:
"Voor het inreizen is de vaccinatie van Janssen nog steeds 270 dagen geldig. Alleen binnen Oostenrijk geldt de eenmalige Janssen-vaccinatie per 2 januari als onvoldoende. Dit betekent dat u met uw eenmalige Janssen-vaccinatie wel kan inreizen zolang deze niet ouder is dan 270 dagen, maar binnen Oostenrijk is deze per 2 januari niet geldig als toegangsbewijs."

https://www.nederlandwere...tenrijk/reizen/reisadvies

Met andere woorden: je mag naar binnen, maar je kan er niets mee volgend jaar.

Disclaimer: Nederlandwereldwijd heeft het helaas ook nog wel eens fout gehad in het verleden, dus hopelijk is deze info accuraat.

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• loekf2
Kees_B schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:34:
[...]

Zojuist is het reisadvies naar Oostenrijk aangepast:
"Voor het inreizen is de vaccinatie van Janssen nog steeds 270 dagen geldig. Alleen binnen Oostenrijk geldt de eenmalige Janssen-vaccinatie per 2 januari als onvoldoende. Dit betekent dat u met uw eenmalige Janssen-vaccinatie wel kan inreizen zolang deze niet ouder is dan 270 dagen, maar binnen Oostenrijk is deze per 2 januari niet geldig als toegangsbewijs."

https://www.nederlandwere...tenrijk/reizen/reisadvies

Met andere woorden: je mag naar binnen, maar je kan er niets mee volgend jaar.

Disclaimer: Nederlandwereldwijd heeft het helaas ook nog wel eens fout gehad in het verleden, dus hopelijk is deze info accuraat.
Inmiddels gaat België de ~400K Janssen gelukkigen daar ook boosteren met mRNA.

Zoals iemand hier voor ook schreef, overheid heeft een zorgplicht. Herinner me nog de quote van de Jong, Janssen is een prima vaccin, voorkomt echt ziekenhuis opnames en daar gaat het om.

Vaker gezegd gooi die booster dan maar ook in de reis vaccinatie. Betaal ik het zelf wel, zelfs tegen hogere kosten.

iMac 27" 2019 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 12 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 6 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• loekf2
Apache4u schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:13:
[...]

Vooral omdat je een door de overheid voorgeschreven vaccin hebt genomen, je keurig aan het advies hebt gehouden (hier 1976, ook Janssen) en waarbij je van te voren niet wist, als ik een weekje wacht, dan krijg ik alsnog mRNA aangeboden. En nu gaat diezelfde overheid, die voor jou heeft bepaald dat jij dat specifieke vaccin toegediend hebt gekregen er niet voor zorgen dat je net zo goed beschermd bent en dezelfde privileges geniet binnen Europa als de andere jaargangen met een ander vaccin. Ik vind het eigenlijk verbazingwekkend dat dat zo maar mag/kan nu ik het zo op schrijf.

Maar goed, reizen naar de US mag wel weer na vaccin + test (ook een single Janssen shot). Wat ik van vrienden aldaar begrepen heb is dat je zonder ID en/of SSN zo een mRNA shot kan krijgen. Dus mocht je geld en tijd over hebben, boek een weekendje New York en neem daar je Pfizer. Vraag die dan blijft staan is hoe je dat dan weer in de NL GGD database geimporteerd krijgt.
Niet denk ik. Opnemen van de EMA goedgekeurde vaccins in de RIVM database, dat is ze nog steeds niet gelukt. Enige wat je kun is met zo'n amerikaans kaartje of papiertje zwaaien mocht je die gehad hebben. Dus eigenlijk heb je er niets aan, behalve voor jezelf lagere kans op erge Corona.

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Vandaag nog 2 belletjes gewaagd over de situatie m.b.t. Oostenrijk.

Zowel GGD als Nederland Wereldwijd geven het volgende aan:

- Op dit moment komt informatie maar mondjesmaat binnen vanuit Oostenrijk met betrekking tot de vaccinatieverplichting. Of er verzachtende omstandigheden komen voor mensen die het Janssen vaccin hebben en na 3 januari gebruik willen maken van openbare voorzieningen is vooralsnog hoogst onwaarschijnlijk.

- Ook het bij laten zetten van een boosterprik van een andere farmaceut dan Janssen, is op dit moment niet mogelijk. Daar komen nog wel ontwikkelingen in, maar of die op tijd zullen zijn voor de vroege reizigers in januari, durven ze niet te zeggen.

- Er is ook geen mogelijkheid om tegen betaling een vaccin te krijgen die bijgeschreven wordt in je vaccinatie-kaart.

Ik zie op dit moment geen andere oplossing dan te wachten en de deadline voor annuleren in de gaten te houden.

• Woy
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
loekf2 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:21:
[...]

Niet denk ik. Opnemen van de EMA goedgekeurde vaccins in de RIVM database, dat is ze nog steeds niet gelukt. Enige wat je kun is met zo'n amerikaans kaartje of papiertje zwaaien mocht je die gehad hebben. Dus eigenlijk heb je er niets aan, behalve voor jezelf lagere kans op erge Corona.
Dat is gewoon al een tijd mogelijk, zolang je er maar een bewijs van hebt: https://www.rijksoverheid...cineerd-in-het-buitenland

Je kunt langsgaan bij de GGD in Utrecht of Groningen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• loekf2
Estoque schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:25:
- Ook het bij laten zetten van een boosterprik van een andere farmaceut dan Janssen, is op dit moment niet mogelijk. Daar komen nog wel ontwikkelingen in, maar of die op tijd zullen zijn voor de vroege reizigers in januari, durven ze niet te zeggen.
Begint ietwat off topic te worden (sorry mod).

Maar wat zijn we toch eigenwijs hier. Belgie begint gewoon (of was al) begonnen met alleen mRNA boosters te geven. Dat was (dacht ik) ook al het advies van de Gezondheidsraad. Dus de GGDs moeten beter de adviezen lezen. Zie:

https://www.gezondheidsra...vaccinatie-tegen-covid-19

Op dit moment voorziet de commissie dat voor een eventueel boosteraanbod mRNA-vaccins
gebruikt worden (BioNTech/Pfizer of Moderna). Op theoretische gronden is er geen bezwaar
tegen boostervaccinatie met een heteroloog vaccin

Denk dat het probleem is de software/databases en daaraan gelinked het certificaat zit. Zou me niets verbazen dat ze 3 prikken en het mixen nog moeten inbouwen.. Andere kant, staat me iets bij dat ze al eens 1x Astrazenia + 1x mRNA gedaan hebben om de AZ 60ers over de streep te trekken na alle ophef.

heteroloog = mix and match

(en ja dat is al eens gebeurd met AZ, 2e prik met mRNA)

• Apache4u
  • Niet online
Ik realiseer me net, na het nogmaals lezen van de Oostenrijkse eisen, dat de enige manier voor Janssen-vaccinado’s om een groen vinkje te scoren voor Oostenrijk opzettelijk een covid-besmetting oplopen is. Gekkenhuis 🤪.

Dat betekent, stam + t .

• eMiz0r
  • Laatst online: 29-11 18:28
Woy schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 06:57:
[...]

Heb je dan de Nederlandse app gebruikt, of de lokale app waar je wat moet importeren?

Ik ga er in december als het goed is heen, dus ben benieuwd hoe het precies werkt
Nederlandse coronacheck app en dan de internationale QR code waar vaccin e.d. bij staat. Dit wordt al gecontroleerd voor het boarden (in ieder geval bij Emirates, maar zal denk ik voor alle airliners wel gelden).

Ga zelf ook naar Dubai in december. Je moet een negatieve PCR test van max 72u oud hebben. Ook die moet je tonen voor het boarden in amsterdam. Aanvullend kan je nog gratis testen op DXB airport met een uitslag binnen 30 mins (staan echt bizar veel testlocaties her en der verspreid in de terminal). Mocht je (net zoals wij) naar de F1 van Abu Dhabi willen dan is de negatieve test bij binnenkomst naar Dubai voldoende. Maand of 2 terug moest je nog eens een extra test doen om in Abu Dhabi te komen.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
eMiz0r schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:50:
[...]
Mocht je (net zoals wij) naar de F1 van Abu Dhabi willen dan is de negatieve test bij binnenkomst naar Dubai voldoende. Maand of 2 terug moest je nog eens een extra test doen om in Abu Dhabi te komen.
Idd, naar de F1, maar volgens mijn informatie moet je alsnog een test doen voor toegant tot het circuit, die maximaal 48 uur oud is.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• eMiz0r
  • Laatst online: 29-11 18:28
Woy schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 19:05:
[...]

Idd, naar de F1, maar volgens mijn informatie moet je alsnog een test doen voor toegant tot het circuit, die maximaal 48 uur oud is.
Oh goed dat je het zegt. Wij vliegen vrijdag om 15:20 en komen 00:10 zaterdag aan dus dan kan het de moeite zijn op DXB nog even een (gratis) test te doen voor de race zondag.

[Voor 3% gewijzigd door eMiz0r op 09-11-2021 19:24]

• ericplan
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:09

ericplan

5180 Wp PV

Vanaf 15 december is het in Frankrijk voor 65+ verplicht om een booster gehad te hebben voor een geldige pass sanitaire.
Hugo mag wel opschieten.
https://twitter.com/itose.../1458167277480775682?s=20

[Voor 3% gewijzigd door ericplan op 09-11-2021 21:49]

ZonPHP PVOutput

• henkzelf
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22:01
Die zag ik ook net en dit stond op teletekst:

NOS Teletekst 125

Macron:alleen pas 65+ na booster


 De coronapas van 65-plussers is vanaf
half december in Frankrijk alleen
geldig als ze een boosterprik hebben
gehad.President Macron heeft dat in een
tv-toespraak aangekondigd.Zonder pas is
geen toegang te krijgen tot onder meer
de horeca en het openbaar vervoer.

Macron zei ook dat Fransen tussen 50 en
65 jaar vanaf december een boosterprik
kunnen krijgen.Voor Fransen vanaf 65
jaar is hij al langer beschikbaar.

Macron zei verder dat vanwege corona de
hervorming van het pensioenstelsel tot
na de presidentsverkiezingen van 2022
wordt uitgesteld en dat Frankrijk
nieuwe kernreactoren gaat bouwen.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Sint-Michielsgestel

• martwoutnl
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 29-11 17:41
ericplan schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 21:49:
Vanaf 15 december is het in Frankrijk voor 65+ verplicht om een booster gehad te hebben voor een geldige pass sanitaire.
Hugo mag wel opschieten.
https://twitter.com/itose.../1458167277480775682?s=20
Maar hoe willen ze dit voor buitenlanders regelen? De QR-code is gewoon nog geldig lijkt me. Zal wel alleen om Franse QR-code's gaan.

Denemarken gaat trouwens weer maatregelen nemen:
Grünes Licht für Corona-Beschränkungen in Dänemark

In Dänemark hat die Regierung vom Parlament grünes Licht für die Wiedereinführung bestimmter Corona-Beschränkungen bekommen. Der zuständige Ausschuss beschloss nach Angaben von Gesundheitsminister Magnus Heunicke am Dienstagabend, dass Covid-19 wieder als «gesellschaftskritische Krankheit» bezeichnet werden kann – zunächst für einen Monat.

Damit ist die Regierung bevollmächtigt, Massnahmen zu beschliessen, die die Verbreitung des Virus bremsen sollen, ohne vom gesamten Parlament die Zustimmung einholen zu müssen. Es reicht, wenn der Ausschuss dies absegnet.

Wirtschaftsminister Simon Kollerup kündigte an, dass von Freitag an wieder ein Covid-Zertifikat vorgezeigt werden müsse, wenn man ein Restaurant oder eine Disko besuchen wolle. Die Zertifikatspflicht gilt für alle ab 15 Jahren.

Bron: SRF.ch (Edit: bron gecorrigeerd)

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
martwoutnl schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:01:
[...]
Maar hoe willen ze dit voor buitenlanders regelen? De QR-code is gewoon nog geldig lijkt me. Zal wel alleen om Franse QR-code's gaan.
In de europse QR code zit genoeg informatie om de franse validatie app gewoon een rood kruis te laten tonen. Dat is sowieso het idee van de europese QR code, dat de beoordeling per land geregeld kan worden. Zo waren er aan het begin ook redelijk wat verschillende interpretaties over wanneer een vaccinatie geldig was ( afhankelijk van de wachttijd die verschillend was per land )

• martwoutnl
Woy schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:08:
[...]

In de europse QR code zit genoeg informatie om de franse validatie app gewoon een rood kruis te laten tonen. Dat is sowieso het idee van de europese QR code, dat de beoordeling per land geregeld kan worden. Zo waren er aan het begin ook redelijk wat verschillende interpretaties over wanneer een vaccinatie geldig was ( afhankelijk van de wachttijd die verschillend was per land )
Klopt. Daar had ik even niet aan gedacht.

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 00:23
Estoque schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:25:
Vandaag nog 2 belletjes gewaagd over de situatie m.b.t. Oostenrijk.

Zowel GGD als Nederland Wereldwijd geven het volgende aan:

- Op dit moment komt informatie maar mondjesmaat binnen vanuit Oostenrijk met betrekking tot de vaccinatieverplichting. Of er verzachtende omstandigheden komen voor mensen die het Janssen vaccin hebben en na 3 januari gebruik willen maken van openbare voorzieningen is vooralsnog hoogst onwaarschijnlijk.

Het bijzetten van een andere boosterprik ('kruisvaccinatie') kan natuurlijk prima. Mijn broer heeft (in de VS) ondertussen drie prikken gekregen: 1x Janssen, 2xPfizer. Dat de GGD het niet aanraadt, is 1 ding, dat ze het niet mogelijk maken is hun eigen keuze.
- Er is ook geen mogelijkheid om tegen betaling een vaccin te krijgen die bijgeschreven wordt in je vaccinatie-kaart.

Ik zie op dit moment geen andere oplossing dan te wachten en de deadline voor annuleren in de gaten te houden.

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:03:
[...]

Een snelle Google levert op dat Janssen nog wel kan, ook op vaste lokaties.
@MikeyMan Ik zie zojuist dat ze op die lokatie geen Janssen meer prikken, het is ook van de website gehaald.

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:09

JB

Cédric roelt!

Gelukkig is Hugo er maar druk mee want die zal zelf ook wel willen gaan skiën :z Ongelofelijk dat ieder land zijn eigen regels maakt. NOS kopt gisteren dat een booster _niet_ nodig is;

Dat betekent icm de 270 dagen geldigheid van alle vaccinaties in dit land (mijn vrouw heeft gewoon 2x Pfizer maar werkt in ziekenhuis en is al in februari gevaccineerd) straks niemand meer kan afreizen naar buurlanden want ik denk ook dat Duitsland volgt. Zij zetten toch ook vol in op die 3e prik?

@ehtweak kopte gisteren deze URL vanuit Oostenrijk;

https://orf.at/stories/3236058/

[Voor 14% gewijzigd door JB op 11-11-2021 09:04]

Mijn boefje is liev!

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 29-11 17:08
Iemand al bij de vrije inloop geweest voor een 2de prik na Janssen? Ik hoor dat je zo een 2de prik kunt krijgen, maar het zijn allemaal "een vriend van een vriend" en "vage kennis" verhalen. Volgens mij kunnen ze die 2de prik nog niet eens verwerken in het systeem.

• JB

JB

Cédric roelt!

Rudolf schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:02:
Iemand al bij de vrije inloop geweest voor een 2de prik na Janssen? Ik hoor dat je zo een 2de prik kunt krijgen, maar het zijn allemaal "een vriend van een vriend" en "vage kennis" verhalen. Volgens mij kunnen ze die 2de prik nog niet eens verwerken in het systeem.
De vraag is dus, komt die prik überhaupt in de "corona app" want leuk dat je een prik laat zetten, als Oostenrijk 'm niet slikt dan heb je er niets aan.

Mijn boefje is liev!

• martwoutnl
Ze geven hem ook niet zie https://www.destentor.nl/...3A%2F%2Fwww.google.com%2F Eerst moet er een besluit komen van de regering. En die wacht op een spoedadvies van de gezondheidsraad.

• JB

JB

Cédric roelt!

martwoutnl schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:09:
[...]

Ze geven hem ook niet zie https://www.destentor.nl/...3A%2F%2Fwww.google.com%2F Eerst moet er een besluit komen van de regering. En die wacht op een spoedadvies van de gezondheidsraad.
Maar ook hier krijg je een enorme scheefgroei mee }:O |:( _Iedereen_ gaat voor die 2e Janssen prik maar ze doen niets met de 270 dagen? Alsin;

- Janssen krijgt 2e prik
- Booster is niet nodig

:? Dan loopt over een tijd al het reizen wederom vast (de eersten kunnen nu al niet meer verblijven in landen zoals Oostenrijk want testen is niet valide) of je moet Corona gaan snuiven voor een herstelbewijs 8)7

Mijn boefje is liev!

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 29-11 17:08
Lees op diverse websites waaronder Telegraaf dat Nederlanders een boosterprik kunnen halen in Oostenrijk die direct geldig is. Registratie in Nederland zal dan wel weer een probleem geven...
Prikken in Oostenrijk
Er is een mogelijkheid om een prik te halen in Oostenrijk. Vanaf 2 november wordt deze prik al in Oostenrijk aangeboden voor iedereen vanaf 12 jaar. Volgens het Oostenrijkse ministerie van Volksgezondheid is het zeker mogelijk dat Nederlanders een booster met Pfizer of Moderna kunne halen. „Ook niet-Oostenrijkers kunnen een booster krijgen”, aldus een woordvoerder. „Wel is het daarvoor nodig dat je na vaccinatie contact opneemt met je thuisland zodat de prik goed gedocumenteerd wordt.” Pas als dat gebeurd is, word je als volledig gevaccineerd geregistreerd.

De woordvoerder van het Oostenrijkse ministerie voegde er ook aan toe dat na de registratie van de boosterprik deze direct geldig is. Een prik kun je bijvoorbeeld halen in speciale prikbussen of in de prikhallen en is gratis.

Het is spannend de komende tijd, wel zeker is dat Oostenrijk er alles aan wil doen om een “normaal” winterseizoen mogelijk te maken.

• Wolly
  • Niet online
Rudolf schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:08:
Lees op diverse websites waaronder Telegraaf dat Nederlanders een boosterprik kunnen halen in Oostenrijk die direct geldig is. Registratie in Nederland zal dan wel weer een probleem geven...

[...]
Zoals het er staat is deze direct geldig na registratie. Hopelijk hebben ze een fax staan (of gaat de GGD whatsappjes gebruiken om het bewijs toe te sturen).
„Wel is het daarvoor nodig dat je na vaccinatie contact opneemt met je thuisland zodat de prik goed gedocumenteerd wordt.” Pas als dat gebeurd is, word je als volledig gevaccineerd geregistreerd.
De woordvoerder van het Oostenrijkse ministerie voegde er ook aan toe dat na de registratie van de boosterprik deze direct geldig is

• Apache4u
  • Niet online
Anders rij je een paar weken voor je vakantie op en naar om die prik te halen. Eerder in dit topic las ik dat je buitenlandse prikken bij bepaalde GGDs kunt laten bijschrijven..

Dat betekent, stam + t .

• JB

JB

Cédric roelt!

Apache4u schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:31:
Anders rij je een paar weken voor je vakantie op en naar om die prik te halen. Eerder in dit topic las ik dat je buitenlandse prikken bij bepaalde GGDs kunt laten bijschrijven..
Alsin gele boekje? Wat een toestanden :/

Mijn boefje is liev!

• JB

JB

Cédric roelt!

Wolly schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:20:
[...]

Zoals het er staat is deze direct geldig na registratie. Hopelijk hebben ze een fax staan (of gaat de GGD whatsappjes gebruiken om het bewijs toe te sturen).

[...]

[...]
Dat is toch bij voorbaat kansloos? Gaat half NL vanuit Oostenrijk de GGD lastig vallen :X

Mijn boefje is liev!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Kameraad heeft het geprobeerd.

Is na het aanmelden, gewoon netjes weggestuurd zonder prik..

• Wolly
  • Niet online
De boosterprik wordt gegeven in Oostenrijk voor de Oostenrijkers. Nederlanders die wonen en werken in Oostenrijk kunnen wel hier gebruik van maken. Speciaal ook nagevraagd: heb je een “zweitwohnsitz”verklaring dan kan dat ook. In alle andere gevallen dus niet. Samenvattend: Toeristen uit het buitenland (lees dus ook voor de Belgen en Nederlanders) kunnen geen boosterprik halen in Oostenrijk.
Boosterprik Janssen in Oostenrijk niet voor Toeristen!

Ze hebben momenteel ook wel wat anders aan hun hoofd daar denk ik.

• JB

JB

Cédric roelt!

Wolly schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:02:
[...]

Boosterprik Janssen in Oostenrijk niet voor Toeristen!

Ze hebben momenteel ook wel wat anders aan hun hoofd daar denk ik.
En terecht toch? Ben benieuwd of Oostenrijk na 12 december überhaupt (nog) toeristen wil...

Mijn boefje is liev!

• Mawlana
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 29-11 17:26
Vanochtend van Istanbul naar Schiphol gevlogen. Op beide luchthavens is niet gevraagd naar coronabewijs en gezondheidsverklaring. :') Zo lek als een mandje dus. Tijdens de vlucht kreeg iedereen wel een gezondheidsverklaring mee, om in te vullen. Op het formulier staat dat je niet mag baarden als je een of meerdere vragen met ja hebt beantwoord. Worden mensen dan getrakteerd op een skydive-ervaring? :P

Social distancing op Schiphol stelt niets voor: het was gewoon veel te druk bij de paspoortcontroles en de bagagebanden. Ook zag ik best veel mensen zonder mondkapje.

• Valorian
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:16
JB schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:31:
[...]

En terecht toch? Ben benieuwd of Oostenrijk na 12 december überhaupt (nog) toeristen wil...
Er zijn natuurlijk altijd grote financiële prikkels, in een land wat veel omzet haalt uit toerisme. Alleen al het wintersportseizoen wat nu in het water dreigt te vallen gaat dit land weer vele miljarden kosten. Maar het lijkt erop dat dat nu wel het geval is. Maatregelen die genomen worden in Oostenrijk, maar ook Zwitserland en Frankrijk zorgen er de facto voor dat het voor buitenlanders steeds onaantrekkelijker (Oostenrijk, Frankrijk) of zelfs nagenoeg onmogelijk (Zwitserland) wordt om een weekje te komen skieën.

Op zich denk ik dat als er één vorm vakantie is die als ultiem 'luxeproduct' beschouwd zou mogen worden het wel wintersport is, dus misschien moeten we (ook ik sta graag op de piste) dat gewoon maar even slikken en kijken of we de boel onder controle kunnen krijgen.

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:50
Mawlana schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:49:
Vanochtend van Istanbul naar Schiphol gevlogen. Op beide luchthavens is niet gevraagd naar coronabewijs en gezondheidsverklaring. :') Zo lek als een mandje dus. Tijdens de vlucht kreeg iedereen wel een gezondheidsverklaring mee, om in te vullen. Op het formulier staat dat je niet mag baarden als je een of meerdere vragen met ja hebt beantwoord. Worden mensen dan getrakteerd op een skydive-ervaring? :P

Social distancing op Schiphol stelt niets voor: het was gewoon veel te druk bij de paspoortcontroles en de bagagebanden. Ook zag ik best veel mensen zonder mondkapje.
Na de ervaring met het testen van de reizigers op 2 vluchten uit Zuid Afrika (>60 positieve gevallen) zou het me niet onlogisch lijken dat we eens een dag ALLE binnenkomende reizigers op Schiphol gaan testen.

Maar heb zo'n gevoel dat de mogelijke uitkomst flink wat belangen zal schaden, dus dat zal wel niet gebeuren.

iRacing Profiel

• JB

JB

Cédric roelt!

Valorian schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:14:
[...]

Er zijn natuurlijk altijd grote financiële prikkels, in een land wat veel omzet haalt uit toerisme. Alleen al het wintersportseizoen wat nu in het water dreigt te vallen gaat dit land weer vele miljarden kosten. Maar het lijkt erop dat dat nu wel het geval is. Maatregelen die genomen worden in Oostenrijk, maar ook Zwitserland en Frankrijk zorgen er de facto voor dat het voor buitenlanders steeds onaantrekkelijker (Oostenrijk, Frankrijk) of zelfs nagenoeg onmogelijk (Zwitserland) wordt om een weekje te komen skieën.

Op zich denk ik dat als er één vorm vakantie is die als ultiem 'luxeproduct' beschouwd zou mogen worden het wel wintersport is, dus misschien moeten we (ook ik sta graag op de piste) dat gewoon maar even slikken en kijken of we de boel onder controle kunnen krijgen.
Zeker eens. Het is allemaal dubbel op basis van lik op stuk beleid overheden. Nu weer nieuwe Afrika variant. Als je op deze manier verder gaat, kun je _nooit_ meer skiën want delta 999 dient zich wel weer aan waardoor we elke winter in lockdown kunnen.

Mijn boefje is liev!

• JB

JB

Cédric roelt!

Frankrijk scherpt beleid ook al aan. 7 maanden, max 24 uur tests en boosters;

https://www.telegraaf.nl/...ijna-nergens-meer-toegang

Mijn boefje is liev!

• St@m
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:57

St@m

@ Your Service

JB schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:08:

Pfoe, voorlopig nog net an veilig.. 27-29 december naar Disney met het gezin :p

• loekf2
JB schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:08:

Lekker opgesloten in je eigen land, welkom in 2022. Als je snel rekeent (80+ in December hier) mag je straks blij zijn als je 12 maanden na je volledige vaccinatie een booster krijgt.

• loekf2
St@m schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:14:
[...]

Pfoe, voorlopig nog net an veilig.. 27-29 december naar Disney met het gezin :p
Juich niet te snel, als je kinderen van 12+ hebt en niet gevaccineerd mogen ze voor "elke scheet" ff een QR test doen, anders kom je nergens in.

• St@m
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:57

St@m

@ Your Service

loekf2 schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:36:
[...]

Juich niet te snel, als je kinderen van 12+ hebt en niet gevaccineerd mogen ze voor "elke scheet" ff een QR test doen, anders kom je nergens in.
Gelukkig <10 maar ik hou het scherp in de gaten hoor :p zomervakantie is ook al geboekt naar Frankrijk, ik ga er vanuit dat Huug op tijd boosters regelt.
Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee