Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 14:42
alexbl69 schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:58:
[...]

Had dat vorige week ook bij een restaurant in Duitsland... bijna surrealistische ervaring 8)7. Keek die man aan van 'hou je me nu voor de gek?'. Maar hij bleef bloedserieus en 'controleerde' iedereen op die manier.
Ik was een maand geleden in Berlijn, maar de controles waren nog veel minder dan in Nederland.
Niet 1x daadwerkelijk de QR gescand (als er überhaupt om gevraagd werd), als een paar personen in het gezelschap de QR hadden laten ziet geloofden ze het wel, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pauperesk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-08 11:08
Apache4u schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:44:
21 januari richting Curacao (hoop ik).. Voor nu betekent dat max 48u voor vertrek een negatieve pcr test en 3 dagen na aankomst een negatieve antigeentest aangezien Nederland als hoog risico wordt gezien. Het zal me benieuwen of we uberhaupt nog gaan aangezien Curacao inreizen verbiedt voor mensen uit de zgn. omicron hotspots. Over een paar weken is dat dus de hele wereld ;-).
Ik zit er nu, heerlijk! Alleen totaal onduidelijk of we nu een pcr moeten doen voor terugkeer (22 december vertrek Curaçao, 23 december aankomst NL). De Jonge had het over “derdelanders” die de pcr moeten doen… Dat zou betekenen dat we niet hoeven, maar niemand schijnt te weten hoe het nu precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:15

vhal

ಠ_ಠ

Voor 2022 was het idee om naar Griekenland te gaan maar sinds 19 december 2021 moet iedere reiziger vanaf 5 jaar een negatieve PCR-test aan kunnen tonen die max 72 uur oud is of een antigentest die 24h oud mag zijn.
Ik vind het nogal wat, niet voor mijzelf maar eerder voor kinderen. Mogelijk verandert dit nog wel in 2022 maar om nou op voorhand een paar duizend euro neer te leggen voor een vakantie met dit gegeven...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Wij zijn in zowel 2020 als 2021 met de auto in Europa (Duitsland, Tsjechië, Zwitserland, Italie) op vakantie geweest, in plaats van onze geplande Amerika-reis. Nu staat laatstgenoemde wederom gepland (voor 2022 dus), maar ik krijg er nu al weer een hard hoofd in... Nog een jaar met de auto zien we niet zitten, ik denk dat het dan IJsland of zo gaat worden (en dan daar natuurlijk wel rondrijden :P).

Al moet ik 10x testen om de USA in te mogen; mij best! Het enige waar we bang voor zijn is dat je daar positief test en in quarantine moet (of zelfs uit voorzorg al 5 dagen of zo in je hotel moet blijven...). Dat zou uiteraard zonde zijn van je dagen.

[ Voor 24% gewijzigd door TommyGun op 20-12-2021 11:01 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 09:47

Agent47

I always close my contracts.

vhal schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:45:
Voor 2022 was het idee om naar Griekenland te gaan maar sinds 19 december 2021 moet iedere reiziger vanaf 5 jaar een negatieve PCR-test aan kunnen tonen die max 72 uur oud is of een antigentest die 24h oud mag zijn.
Ik vind het nogal wat, niet voor mijzelf maar eerder voor kinderen. Mogelijk verandert dit nog wel in 2022 maar om nou op voorhand een paar duizend euro neer te leggen voor een vakantie met dit gegeven...
Daarom boek ik de zomervakantie (juni gepland) mooi in mei denk ik. Het wordt een last-minute. Hopelijk is de booster dan genoeg om zonder PCR test het vliegtuig in te kunnen. OF ze moeten een regel maken dat je je geld terug krijgt als je positief test. Anders is het serieus weggegooid geld.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Pauperesk schreef op maandag 20 december 2021 @ 00:42:
[...]

Ik zit er nu, heerlijk! Alleen totaal onduidelijk of we nu een pcr moeten doen voor terugkeer (22 december vertrek Curaçao, 23 december aankomst NL). De Jonge had het over “derdelanders” die de pcr moeten doen… Dat zou betekenen dat we niet hoeven, maar niemand schijnt te weten hoe het nu precies zit.
Hier kan je checken of en wat er nodig is voor je terugreis: https://reizentijdenscorona.rijksoverheid.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
noo schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:12:
[...]

Hier kan je checken of en wat er nodig is voor je terugreis: https://reizentijdenscorona.rijksoverheid.nl/
Uit die checklist blijkt dat een extra test voor terugreis naar NL niet nodig zou zijn. Ik zit nu in Egypte en vlieg donderdag terug. Tui is op aanraden van ons op onderzoek uit gegaan en die denken nu dat het wel moet.
Ach, ik wacht het even af en anders zoek ik morgen wel waar ik hier in de stad ergens een test kan doen.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
noo schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:12:
[...]

Daar staat het advies nogmaals te checken op de 22ste omdat dan de regels veranderen |:( 8)7

Anyways, ministerie gebeld; geen test nodig. Gaat om reizigers die geen Eu/Schengen nationaliteit hebben. Tekst op de website is op meerdere manieren te interpreteren.

Update; KLM is het er niet mee eens en stelt nu (na eerder te zeggen van niet) dat we wel een test nodig hebben. Dus morgen maar op stel en sprong een test regelen. Wat een top communicatie weer van alle partijen.

[ Voor 18% gewijzigd door Pauperesk op 21-12-2021 00:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Pauperesk schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:25:
[...]

Daar staat het advies nogmaals te checken op de 22ste omdat dan de regels veranderen |:( 8)7

Anyways, ministerie gebeld; geen test nodig. Gaat om reizigers die geen Eu/Schengen nationaliteit hebben. Tekst op de website is op meerdere manieren te interpreteren.

Update; KLM is het er niet mee eens en stelt nu (na eerder te zeggen van niet) dat we wel een test nodig hebben. Dus morgen maar op stel en sprong een test regelen. Wat een top communicatie weer van alle partijen.
Tui doet hier in Egypte exact hetzelfde: roepen dat het wel nodig is, terwijl die checklist zegt dat het niet nodig is.

Die checklist kan al rekening houden met nieuwe regels (want je vult een datum in), maar doet dat dus niet. :X

Volgens deze site is het wel degelijk nodig, voor reizen uit niet-EU / Schengen-landen:
https://www.rijksoverheid...zigers-buiten-eu-schengen

Ergo, ik regel hier wel even een test.
Maar voor de 'caribische delen van het koninkrijk' lijkt wel degelijk een uitzondering te zijn. ;)

In het ergste geval gaat het helemaal mis en zien wij elkaar donderdag in een soort quarantainezaaltje op Schiphol. :)

[ Voor 4% gewijzigd door dreamscape op 21-12-2021 11:57 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Doei wintersport in Oostenrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:33
Is nog niet 100%, maar een gerucht van een wel zeer goed geinformeerd blad. Dus ja, vanaf Vrijdag zal het wel dag zijn voor de wintersport in Oostenrijk :X

Ik ga hem ook wel knijpen voor onze wintersport in Frankrijk om eerlijk te zijn. Maar liever vóóraf (ook al heb ik dan een superteleurgestelde 5 jarige hier, zou zijn eerste wintersport worden) dan bij aankomst te horen krijgen dat je naar huis moet (zoals bija 2 jaar geleden gebeurde. toen net op tijd terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:15
Edit: nevermind

[ Voor 95% gewijzigd door Valorian op 21-12-2021 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Volgens Wintersport.nl wel (en die ligt er nu ook uit).In ieder geval dat ze vaker het bij het rechte eind hadden....

Er zal wel een ontkenning komen vandaag als het niet zo is. Geen ontkenning weet je genoeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-09 12:13
Waah schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:15:
[...]

Is nog niet 100%, maar een gerucht van een wel zeer goed geinformeerd blad. Dus ja, vanaf Vrijdag zal het wel dag zijn voor de wintersport in Oostenrijk :X

Ik ga hem ook wel knijpen voor onze wintersport in Frankrijk om eerlijk te zijn. Maar liever vóóraf (ook al heb ik dan een superteleurgestelde 5 jarige hier, zou zijn eerste wintersport worden) dan bij aankomst te horen krijgen dat je naar huis moet (zoals bija 2 jaar geleden gebeurde. toen net op tijd terug)
Het artikel van Nieuwnieuws is wel erg stellig, zonder erbij te zeggen dat het maar een gerucht is en nog niet vast staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
handoff schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:41:
[...]

Het artikel van Nieuwnieuws is wel erg stellig, zonder erbij te zeggen dat het maar een gerucht is en nog niet vast staat.
Tiroler Tageszeitung zegt hetzelfde.
Großbritannien, Norwegen, Dänemark und die Niederlande werden Virusvariantengebiete
Wie die TT aus dem Gesundheitsministerium erfahren hat, stuft Österreich Großbritannien, Norwegen, Dänemark und die Niederlande ab Freitag als Virusvariantengebiete ein.

Das bedeutet, dass alle Einreisenden eine verpflichtende Quarantäne antreten müssen, was de facto einem Einreisestopp gleichkommt. Die Verordnung soll morgen verlautbart werden und ab Freitag (24. Dezember) gültig sein.

Anmerkung: Bei der Einreise aus Virusvariantengebieten ist eine zehntägige Quarantäne vorgesehen. Frühestens nach fünf Tagen kann man sich "freitesten" (zur Seite des Gesundheitsministeriums).
https://liveblog.tt.com/4...den-virusvariantengebiete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
https://www.rtlnieuws.nl/...ne-wintersport-vaccinatie

RTL nieuws houdt nog een slag om de arm met dezelfde bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 00:58

JB

Cédric roelt!

Waarom zou het niet kloppen? Oostenrijk past constant de regels aan. Ik begrijp niet waarom ze niet meteen zeggen; niet welkom :/ Wederom 5 voor 12 de deuren dichtgooien.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
JB schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:51:
Waarom zou het niet kloppen? Oostenrijk past constant de regels aan. Ik begrijp niet waarom ze niet meteen zeggen; niet welkom :/ Wederom 5 voor 12 de deuren dichtgooien.
Omdat het dichtgooien van het wintersportseizoen zorgt voor een miljardenverlies. Ik begrijp wel dat ze daar zo lang mogelijk mee gewacht hebben, de kosten (steun etc) worden nu niet veel hoger en als er toch nog een kans was dat het open kon / kan blijven dan is het logisch dat ze daar op sturen. Die paar ontevreden Nederlanders die om 5 voor 12 rechtsomkeert moeten nemen ze dan voor lief ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Ik had al een PCR gepland voor vrijdag, we (zouden) vertrekken zaterdag. We zitten in een appartementje met de familie, horeca boeit me niet zo.. al is een pilsje en een lekkere lap schnitzel wel lekker.. als ik maar even op de latten kan staan. Ik snap de paniek wel, maar het blijft wel jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

JB schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:51:
Is echt lastig om je vakantie nog te plannen met dit jojo-beleid in Oostenrijk. Na het bericht van vorige rondom 2G+ meteen maar PCR afspraak gemaakt voor eind 2021.

Nu ben ik straks ook deze kosten kwijt (naast mijn aanbetaling). Is een drama hoeveel paniek er is. Als je kijkt naar de besmettingscijfers gaat het hier in Nederland juist steeds beter. Vandaag zelfs onder de 10K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Woudloper schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:26:
[...]

Is echt lastig om je vakantie nog te plannen met dit jojo-beleid in Oostenrijk. Na het bericht van vorige rondom 2G+ meteen maar PCR afspraak gemaakt voor eind 2021.

Nu ben ik straks ook deze kosten kwijt (naast mijn aanbetaling). Is een drama hoeveel paniek er is. Als je kijkt naar de besmettingscijfers gaat het hier in Nederland juist steeds beter. Vandaag zelfs onder de 10K.
Herkenbaar. De laatste 2 jaar heb ik zowel in de zomer als winter met onzekerheid moeten afwachten.

Ik trek de jeugd “gewoon” van school de volgende keer. Ik wacht niet meer netjes op schoolvakanties zo. Ben er klaar mee.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
[...]

Een test afspraak kan je vaak gratis annuleren, en om al ver van tevoren een test te plannen is ook niet nodig, er is voor privé testen eigenlijk altijd op heel korte termijn plek.

Cijfers dalen (doordat men nu meer thuis test in plaats van bij de GGD) maar percentage positieve testen blijft stijgen dus dat is niet veelbelovend.

Als je in tijden van Covid wilt reizen moet je eigenlijk gewoon accepteren dat je reis last minute niet door kan gaan of lastig kan worden door veranderende regels en dat daarbij de nodige onkosten kunnen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
JB schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:32:
[...]
Ik trek de jeugd “gewoon” van school de volgende keer. Ik wacht niet meer netjes op schoolvakanties zo. Ben er klaar mee.
Daar zou ik voorzichtig mee zijn, kan veel problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Homeland schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:52:
[...]

Daar zou ik voorzichtig mee zijn, kan veel problemen geven.
Weet ik... maar hierdoor loopt het steeds vast. Piekmomenten drukte icm corona.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:08
JB schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:32:
[...]
Herkenbaar. De laatste 2 jaar heb ik zowel in de zomer als winter met onzekerheid moeten afwachten.

Of dat nu verstandig is....., ik zou toch zeggen dat gezien er al zoveel aangegeven wordt dat leerlingen het zwaar hebben doordat ze niet / minder naar school kunnen, onze onderwijs kwaliteit achteruit gaat door alle corona perikelen dat het dan niet heel handig is kinderen van school weg te houden omdat je anders niet op vakantie zou kunnen. Je moet er toch niet aan denken dat kinderen nog meer achterstand oplopen die ze jaren kan achtervolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]
Is een drama hoeveel paniek er is. Als je kijkt naar de besmettingscijfers gaat het hier in Nederland juist steeds beter. Vandaag zelfs onder de 10K.
Dat zegt niets, natuurlijk ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
dreamscape schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:56:
[...]

Tui doet hier in Egypte exact hetzelfde: roepen dat het wel nodig is, terwijl die checklist zegt dat het niet nodig is.

Die checklist kan al rekening houden met nieuwe regels (want je vult een datum in), maar doet dat dus niet. :X

Volgens deze site is het wel degelijk nodig, voor reizen uit niet-EU / Schengen-landen:

Ergo, ik regel hier wel even een test.
Maar voor de 'caribische delen van het koninkrijk' lijkt wel degelijk een uitzondering te zijn. ;)

In het ergste geval gaat het helemaal mis en zien wij elkaar donderdag in een soort quarantainezaaltje op Schiphol. :)
Haha gezellig.

We hebben een antigentest voor morgenochtend ingepland, geen pcr want dat is een stuk duurder en duurt weer langer. Overigens heeft de KLM alleen in de app een waarschuwing gestuurd, dus als ze er morgen op gaan handhaven zou het mij niet verbazen als een hoop mensen niks hebben geregeld.

Die checklist website is verschrikkelijk brak, los van dat ie geen rekening houdt met nieuwe regels geeft ie ook niet de correcte datum weer. Als ik invul dat ik op 23 aankom geeft ie een resultaat voor de 22ste aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Tja op zich jammer van de vakanties maar dit was toch een beetje te verwachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Deruxian schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:35:
Tja op zich jammer van de vakanties maar dit was toch een beetje te verwachten?
Precies dat. "Een beetje". Iedereen die wintersport geboekt heeft kon weten dat er een káns zou zijn dat dit niet door kon gaan. Wie slim was heeft gekozen voor een optie die geannuleerd kan zonder kosten, of met beperkte kosten. Maar dat kan niet altijd en veel mensen hebben dus 'de gok' maar genomen, want te lang wachten betekent dat alle accomodaties op goede plekken vol zijn.

Als het dan uiteindelijk - zo vlak van tevoren – toch niet kan dan is dat misschien geen héle grote verrassing, maar desalniettemin nog steeds erg zuur. Verder zijn er ook veel mensen met leerplichtige kinderen die alléén met schoolvakanties kunnen wintersporten. Die hebben nog minder opties en voor hen geldt vaak dat dit ook betekent dat het wintersporten geheel vervalt (waar de kinderlozen nog kunnen hopen op een wat later weekje in bijvoorbeeld maart). Al kan het natuurlijk zo zijn dat de voorjaarsvakantie nog tijdig op groen gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Valorian schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:45:
[...]
(waar de kinderlozen nog kunnen hopen op een wat later weekje in bijvoorbeeld maart).
In februari/maart is de voorjaarsvakantie, dus dat kan ook nog voor de mensen met kinderen.
Ofwel de krokusvakantie zoals dat in 'mijn tijd' heette :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

anandus schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:48:
[...]
In februari/maart is de voorjaarsvakantie, dus dat kan ook nog voor de mensen met kinderen.
Zo begonnen we vorig jaar ook ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
[...]
Ha ja, die valt inderdaad laat, met een stukje in maart. Zelf overigens geen kinderen, dus ik blijf wijselijk weg van die drukke én peperdure weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Vanaf aanstaande vrijdag zou in Spanje en Portugal een quarantaineplicht van tien tot veertien dagen gaan gelden voor alle Nederlanders die een van die landen binnen reizen. Deze nu nog interne informatie wordt rondgestuurd onder Transavia-personeel, vertellen bronnen aan NieuwNieuws.
https://www.nieuwnieuws.n...rs-in-spanje-en-portugal/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mooi man, de Nederlanders worden nu _overal_ geweigerd...?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Tsja.. “vertellen bronnen” zonder verdere info of linkjes is wel érg summier. Vraag mij oprecht af of dit gerucht niet gewoon een gevalletje klok-klepel is en/of poging tot clickbait om nog wat extra traffic naar deze merkwaardige site te krijgen. Maar eerlijk: met oostenrijk waren ze ook een vd eerste, dus wie weet moet ik wat meer vertrouwen hebben ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Valorian op 21-12-2021 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Valorian schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:05:
[...]

Tsja.. “vertellen bronnen” zonder verdere info of linkjes is wel érg summier. Vraag mij oprecht af of dit gerucht niet gewoon een gevalletje klok-klepel is en/of poging tot clickbait om nog wat extra traffic naar deze merkwaardige site te krijgen.
Misschien haalt iemand Austria en Asturia door elkaar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ook wel prachtig trouwens. Neem je als land de meest verregaande maatregelen, met momenteel een enorme daling. En wordt je overal geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:18:
Ook wel prachtig trouwens. Neem je als land de meest verregaande maatregelen, met momenteel een enorme daling. En wordt je overal geweigerd.
Je zou bijna denken dat die maatregelen en dat weigeren met elkaar te maken heeft. Een aardige verspreiding van een virusvariant, bijvoorbeeld 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:18:
Zuid Afrika had ook last van hun eigen persbericht dat ze het omicron virus hadden gevonden :+ Nu denkt het buitenland waarschijnlijk dat wij hier massaal doodvallen op straat omdat we die enorm zware maatregelen hebben genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

[...]
Dat heet hier de carnavalsvakantie.
Voorjaarsvakantie en krokusvakantie zijn termen die hier echt nooit gebruikt worden 😂

Overigens haat ik carnaval :P

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

21 januari richting Curacao (hoop ik).. Voor nu betekent dat max 48u voor vertrek een negatieve pcr test en 3 dagen na aankomst een negatieve antigeentest aangezien Nederland als hoog risico wordt gezien. Het zal me benieuwen of we uberhaupt nog gaan aangezien Curacao inreizen verbiedt voor mensen uit de zgn. omicron hotspots. Over een paar weken is dat dus de hele wereld ;-).
In 2020 Bonaire moeten annuleren. In 2021 Bonaire moeten annuleren. Frustrerend omdat wij alleen in schoolvakanties kunnen reizen en zulke tickets 11 maanden van tevoren moeten kopen (in verband met prijsstelling).

Ben wel een beetje klaar met zulke (vlieg)reizen. Ben blij dat KLM alles netjes heeft teruggestort maar tegen corona valt echt niet tegenop te plannen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
anandus schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:20:
[...]
Je zou bijna denken dat die maatregelen en dat weigeren met elkaar te maken heeft. Een aardige verspreiding van een virusvariant, bijvoorbeeld 🤔
Toch zijn er landen die het veel slechter doen maar wel welkom zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Wolly schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:21:
[...]

Zuid Afrika had ook last van hun eigen persbericht dat ze het omicron virus hadden gevonden :+ Nu denkt het buitenland waarschijnlijk dat wij hier massaal doodvallen op straat omdat we die enorm zware maatregelen hebben genomen.
Dit denk ik dus ook. "Oh zware maatregelen, dan gaat het vast slecht!"

Zeg niet dat het hier goed gaat. Maar de selectie van landen is bijzonder te noemen. België bv niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Waah schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:29:
[...]

Dit denk ik dus ook. "Oh zware maatregelen, dan gaat het vast slecht!"

Zeg niet dat het hier goed gaat. Maar de selectie van landen is bijzonder te noemen. België bv niet?
En dat mag klaarblijkelijk gewoon als/binnen een EU... Sluit gewoon willekeurig landen uit.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Er valt daar toch geen fuck te beleven. Welgeteld één straat met Nederlands personeel dat Heineken en bitterballen serveert, en een brug met wat kleurrijke pandjes er omheen. Wat een deceptie was dat eiland zeg (en ik zat nog wel in het duurste hotel van het eiland, het Baoase...).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 15:01
MaZo schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:02:
[...]
Er valt daar toch geen fuck te beleven. Welgeteld één straat met Nederlands personeel dat Heineken en bitterballen serveert, en een brug met wat kleurrijke pandjes er omheen. Wat een deceptie was dat eiland zeg (en ik zat nog wel in het duurste hotel van het eiland, het Baoase...).
Haha, maar dat weet je toch wel een beetje van tevoren? Je gaat daar enkel heen voor de stranden, cocktails en misschien wat feestjes. Wat was je verwachting?

Wij gaan wellicht een weekje in feb., zal de 3de keer worden. Gewoon een weekje op 't strand liggen en 5KG aankomen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
-Muncky- schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:13:
[...]

Haha, maar dat weet je toch wel een beetje van tevoren? Je gaat daar enkel heen voor de stranden, cocktails en misschien wat feestjes. Wat was je verwachting?

Wij gaan wellicht een weekje in feb., zal de 3de keer worden. Gewoon een weekje op 't strand liggen en 5KG aankomen O+
Ja, was daar met name om in de zon aan het zwembad / strand te liggen, maar het feit dat we alles met de taxi moesten doen en zelfs een restaurant vinden een flinke opgave bleek te zijn, viel ons echt tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Laatst online: 11-09 15:01
MaZo schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:17:
[...]
Ja, was daar met name om in de zon aan het zwembad / strand te liggen, maar het feit dat we alles met de taxi moesten doen en zelfs een restaurant vinden een flinke opgave bleek te zijn, viel ons echt tegen.
Dat is balen. Op Curacao een auto huren is gewoon het makkelijkste (en kostte voorheen echt bijna niks).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
JB schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:49:
[...]

En dat mag klaarblijkelijk gewoon als/binnen een EU... Sluit gewoon willekeurig landen uit.
Ik denk dat werkelijke uitsluiting nog wat meer kritiek zal opleveren (maar wellicht wel kan...). Oostenrijk doet het (overigens net als Zwitserland een paar weken geleden) slim: ze sluiten niet uit maar stellen wel een quarantaine-plicht in van 10 dagen. Dat betekent in praktijk alsnog een soort uitsluiting (want vrijwel niemand gaat 10 dagen in quarantaine om daarna 6 dagen te wintersporten) zonder dat ze dat zo hard hoeven te stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Valorian schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:34:
[...]

Ik denk dat werkelijke uitsluiting nog wat meer kritiek zal opleveren (maar wellicht wel kan...). Oostenrijk doet het (overigens net als Zwitserland een paar weken geleden) slim: ze sluiten niet uit maar stellen wel een quarantaine-plicht in van 10 dagen. Dat betekent in praktijk alsnog een soort uitsluiting (want vrijwel niemand gaat 10 dagen in quarantaine om daarna 6 dagen te wintersporten) zonder dat ze dat zo hard hoeven te stellen...
Zwitserland heeft de quarantaineplicht onlangs alweer opgeheven. Enige vereiste is één of twee testen (antigeen of PCR), afhankelijk van vaccinatiestatus.

[ Voor 4% gewijzigd door MaZo op 22-12-2021 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

MaZo schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:09:
[...]
Zwitserland heeft de quarantaineplicht onlangs alweer opgeheven.
Daarom gaat het inmiddels nergens meer over. Ben benieuwd wat er vanmiddag gecommuniceerd gaat worden vanuit Oostenrijk.

Van
- vaccins die verlopen
Naar 2G
- boosters
Naar 2G+
- zonder boosters is ook PCR tests
Naar Quarantaine
- ook al heb je boosters

Ja het is een gok om te gaan maar nog geen week voor kerst de boel op slot gooien heeft echt wel andere gevolgen kijkende naar annuleren etc. Wellicht dekken ze niet eens want je kunt in theorie wel gaan… Het voelt als een dikke middelvinger :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
JB schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:12:
[...]

Daarom gaat het inmiddels nergens meer over. Ben benieuwd wat er vanmiddag gecommuniceerd gaat worden vanuit Oostenrijk.

Van
- vaccins die verlopen
Naar 2G
- boosters
Naar 2G+
- zonder boosters is ook PCR tests
Naar Quarantaine
- ook al heb je boosters

Ja het is een gok om te gaan maar nog geen week voor kerst de boel op slot gooien heeft echt wel andere gevolgen kijkende naar annuleren etc. Wellicht dekken ze niet eens want je kunt in theorie wel gaan… Het voelt als een dikke middelvinger :/
Oostenrijk heeft al veel dikke middelvingers aan haar volk gegeven, dus van die paar (veelal dronken) wintersporters uit Nederland zullen ze zich helemaal weinig van aantrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
MaZo schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:09:
[...]
Zwitserland heeft de quarantaineplicht onlangs alweer opgeheven. Enige vereiste is één of twee testen (antigeen of PCR), afhankelijk van vaccinatiestatus.
Ja klopt. Een Oostenrijk en Italië hadden als 2G+ (dus alleen gevaccineerd of genezen, én ook nog een test) maar kennelijk verwacht Oostenrijk dat er dan tóch nog teveel besmette mensen binnenkomen. Hopelijk volgt Italië dit voorbeeld niet, want ik heb mid-januari een tripje Val Gardena gepland staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
JB schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:12:
[...]

Ja, dat "in theorie kunnen gaan" vond ik ook een lastig stukje bij het inschatten wat wel/niet te boeken. Heb uiteindelijk gekozen voor Italië icm een huisje waar je slechts 100 euro p.p. aanbetaald en de rest cash (ja, cash, want Italie, daar is de halve maatschappij nog cash) bij aankomst. Op die manier is de schade maximaal 100 euro, want de rest kunnen ze onmogelijk afdwingen (ook als er discussie is over of je niet toch had gekund, zoals bij quarantaine).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
[...]
Wilde ook altijd die kant op... Tot ik in Azië was geweest :+

Voor de liefhebbers, men wacht op het begin van de aankondiging. Die is al uitgesteld naar 14:00 en nog steeds niet begonnen....
https://orf.at/newsroom/livestream/14151334

EDIT: dit is de livetream van de locatie. Zat iemand net lekker op zijn telefoon te spelen voor de camera _O-
https://orf.at/newsroom/l...erenz-nach-dem-CoV-Gipfel

[ Voor 29% gewijzigd door Waah op 22-12-2021 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Laatst online: 19:57
Valorian schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:34:
[...]

Ja klopt. Een Oostenrijk en Italië hadden als 2G+ (dus alleen gevaccineerd of genezen, én ook nog een test) maar kennelijk verwacht Oostenrijk dat er dan tóch nog teveel besmette mensen binnenkomen. Hopelijk volgt Italië dit voorbeeld niet, want ik heb mid-januari een tripje Val Gardena gepland staan...
Als Italië fan kijk ik regelmatig in de reisapp van onze overheid en daar staat dat Italië vanaf 17 december ook 2G+ hanteert, dus test en twee prikken of herstelbewijs.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Inderdaad een quarantaine voor mensen uit Omikron-risicogebied. En ja, NL is Omikron risicogebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Met booster en PCR-test mag je nog naar Oostenrijk en kan je skiën zonder quarantaine. Alle anderen moeten in quarantaine. Jammer dat Nederland zo traag is met de booster campagne.

[ Voor 22% gewijzigd door Woudloper op 22-12-2021 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Woudloper schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:43:
Met booster en PCR-test mag je nog naar Oostenrijk. Jammer dat Nederland zo traag is met de booster campagne.
Zonder quarantaine?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Woudloper schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:43:
Met booster en PCR-test mag je nog naar Oostenrijk. Jammer dat Nederland zo traag is met de booster campagne.
Zonder quarantaine? Mijn duits is niet top... Maar dacht dat ze zei dat PCR en booster mocht, uitgezonderd Engeland, Nederland etc. Maar zoals gezegd: Mijn Duits is niet geweldig.

Klopt. Dus met PCR + booster ben je welkom

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 22-12-2021 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 19-08 10:57
Pauperesk schreef op maandag 20 december 2021 @ 00:42:
[...]

Hoe is het gegaan? Ik heb vandaag mijn laatste volledige dag op Curaçao. Zo te zien is geen test benodigd dus wij stappen morgenavond gewoon weer in het vliegtuig.

Heerlijke vakantie.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:07
Waah schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:44:
[...]

Zonder quarantaine? Mijn duits is niet top... Maar dacht dat ze zei dat PCR en booster mocht, uitgezonderd Engeland, Nederland etc. Maar zoals gezegd: Mijn Duits is niet geweldig.

Klopt. Dus met PCR + booster ben je welkom
Nu.nl zegt:

''Reizigers vanuit Nederland [..] vanaf vrijdag verplicht in quarantaine na aankomst, tenzij zij een boosterprik hebben gehad en een negatieve PCR-test kunnen overhandigen.''

Verplichte quarantaine is 10 dagen.

''Naast de quarantaine eis geldt in Oostenrijk het 2G-beleid. Dat houdt in dat alleen gevaccineerden en genezen mensen met een coronapas toegang hebben tot veel publieke locaties, waaronder skigebieden.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
Hoe lang geleden moet je booster gezet zijn voor Oostenrijk? Kan je bijvoorbeeld onderweg naar Oostenrijk in Duitsland je booster halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@handoff los van je vraag, maar ik lees veel dat Duitsland nu actief mensen wegstuurt met een NL paspoort. Dus het erop gokken dat je in DE een prik krijgt ;-) is een gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

handoff schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:53:
Hoe lang geleden moet je booster gezet zijn voor Oostenrijk? Kan je bijvoorbeeld onderweg naar Oostenrijk in Duitsland je booster halen?
Per direct was het steeds maar of dat nu ook is…

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
Eiríkr schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:47:
[...]

Hoe is het gegaan? Ik heb vandaag mijn laatste volledige dag op Curaçao. Zo te zien is geen test benodigd dus wij stappen morgenavond gewoon weer in het vliegtuig.

Heerlijke vakantie.
Wij vertrekken vanavond 21.00 lokale tijd; we hebben vanochtend antigeentest gedaan. KLM geeft aan dat de test nodig is, website van Schiphol ook (checklist van de overheid overigens niet).

We hoorden bij de testlocatie dat TUI zegt dat het niet nodig is. Wil geen risico lopen op gedoe; KLM ontzegd je zonder test hoogstwaarschijnlijk de toegang zonder test (zij zullen lokaal verantwoordelijk zijn voor de controle). Kortom; anitigeen test a $30 de neus en als blijkt dat de KLM het fout heeft; soit, in ieder geval geen gedoe gehad. Geen zin in stress en gezeik aan het einde van een heerlijk ontspannen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Pauperesk schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:05:
[...]

Wij vertrekken vanavond 21.00 lokale tijd; we hebben vanochtend antigeentest gedaan. KLM geeft aan dat de test nodig is, website van Schiphol ook (checklist van de overheid overigens niet).

We hoorden bij de testlocatie dat TUI zegt dat het niet nodig is. Wil geen risico lopen op gedoe; KLM ontzegd je zonder test hoogstwaarschijnlijk de toegang zonder test (zij zullen lokaal verantwoordelijk zijn voor de controle). Kortom; anitigeen test a $30 de neus en als blijkt dat de KLM het fout heeft; soit, in ieder geval geen gedoe gehad. Geen zin in stress en gezeik aan het einde van een heerlijk ontspannen tijd.
Heel apart. KLM geeft bij mij net zoals de website van de Rijksoverheid aan dat je niet hoeft te testen bij terugkeer naar Nederland.

“Nieuwe inreisregels gelden niet voor reizigers die reizen uit EU/Schengenlanden en de Caribische delen van het Koninkrijk naar Nederland”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ik zie overigens niets over de jeugd mbt Oostenrijk?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
JB schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:17:
Ik zie overigens niets over de jeugd mbt Oostenrijk?
Ik verwacht dat ze de huidige regels aanhouden tov kinderen, dus:
https://www.austria.info/...-heenreis-naar-oostenrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Zijn de Oostenrijkgangers ook op de hoogte dat er een wijziging komt in de horeca? Zie https://orf.at/stories/3241152/

Edit: En Zweden eist vanaf 28-12 een negatieve test ook voor gevaccineerden: https://www.regeringen.se...nreseforbud-till-sverige/ Google-vertaling: https://www-regeringen-se...v&_x_tr_tl=nl&_x_tr_hl=nl

[ Voor 58% gewijzigd door martwoutnl op 22-12-2021 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
martwoutnl schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:33:
Zijn de Oostenrijkgangers ook op de hoogte dat er een wijziging komt in de horeca? Zie https://orf.at/stories/3241152/
Dus maximaal 25 man aprés ski in de skibarren :+
tenzij ze allemaal zitten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

JB schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:58:
[...]

Per direct was het steeds maar of dat nu ook is…
Als je kunt aantonen met het gele boekje dat je de booster hebt gezet ben je veilig om het lang in te gaan. Mocht je volgende week naar Oostenrijk gaan kun je onderweg nog een boosterprik halen. Momenteel worden de locaties van Aken en Munchen genoemd waar je als niet-Duitser ook een boosterprik kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Maar volgens mij is een 'booster' alszijnde booster helemaal niet noodzakelijk. Een volledig verse volledige vaccinatie lijkt me ook geldend (met de termijn na laatste injectie in acht nemend) toch?!

Hoe kunnen ze het anders controleren?

Mijn Janssen 'booster' is gewoon geregistreerd als volledige Moderna vaccinatie, maar met een recente datum.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
handoff schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:53:
Vergeet niet dat je in DL na de booster injectie ook nog naar een apotheek moet overigens ;)

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Woudloper schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:40:
[...]

Als je kunt aantonen met het gele boekje dat je de booster hebt gezet ben je veilig om het lang in te gaan. Mocht je volgende week naar Oostenrijk gaan kun je onderweg nog een boosterprik halen. Momenteel worden de locaties van Aken en Munchen genoemd waar je als niet-Duitser ook een boosterprik kunt halen.
Dat gele boekje is ook een wassen neus maar goed.

Schrijft DE ook in dat boekje bij?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Dean Martin schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:42:
Maar volgens mij is een 'booster' alszijnde booster helemaal niet noodzakelijk. Een volledig verse volledige vaccinatie lijkt me ook geldend (met de termijn na laatste injectie in acht nemend) toch?!

Hoe kunnen ze het anders controleren?

Mijn Janssen 'booster' is gewoon geregistreerd als volledige Moderna vaccinatie, maar met een recente datum.
in de internationale QR staat toch waarmee je bent gevaccineerd? met álle vaccins? niet alleen je laatste,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
JB schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:44:
[...]

Ja.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Waah schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:45:
[...]

in de internationale QR staat toch waarmee je bent gevaccineerd? met álle vaccins? niet alleen je laatste,....
Ik kan het er niet uithalen eerlijk gezegd.

Bij mij staat 12-12-21 Moderna 2/2.
Meer niet.

En ik had dus Janssen en Moderna booster.

[ Voor 6% gewijzigd door Dean Martin op 22-12-2021 15:46 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Maar ik neem aan dat ze iets digitaals willen zien in Oostenrijk en geen genoegen nemen met alleen je stempelboekje? Dat zou wel heel makkelijk vervalsen worden 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Dean Martin schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:45:
[...]

Ik kan het er niet uithalen eerlijk gezegd.

Bij mij staat 12-12-21 Moderna 2/2.
Meer niet.

En ik had dus Janssen en Moderna booster.
Swipe eens naar rechts op de internationale code :+

heb zelf alvast de Franse app geinstalleerd, en die vind ik wat dat betreft duidelijker, heeft een shortcut direct naar je code ipv altijd de app openen. En leuke confetti als je je code toevoegd. Veel beter :+

Ohja, en alles over de laatste cijfers etc.

[ Voor 28% gewijzigd door Waah op 22-12-2021 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Waah schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:47:
[...]

Swipe eens naar rechts op de internationale code :+

heb zelf alvast de Franse app geinstalleerd, en die vind ik wat dat betreft duidelijker, heeft een shortcut direct naar je code ipv altijd de app openen. En leuke confetti als je je code toevoegd. Veel beter :+

Ohja, en alles over de laatste cijfers etc.
Ik heb ook de Franse app, en de Duitse.
In beide staat gewoon 2/2 Moderna.

Niks meer over Janssen. Kan ik ook niet apart toevoegen want dan zegt 'ie dat het dezelfde QR code is.

Kan overigens in beide apps niet rechts swipen.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Valorian schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:46:
[...]

Maar ik neem aan dat ze iets digitaals willen zien in Oostenrijk en geen genoegen nemen met alleen je stempelboekje? Dat zou wel heel makkelijk vervalsen worden 🤪
Maar dat was de vraag niet ;)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Overigens is een booster na Janssen ook pas naar 8-14 dagen geldig. Afhankelijk van het land.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Dean Martin schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:50:
[...]

Ik heb ook de Franse app, en de Duitse.
In beide staat gewoon 2/2 Moderna.

Niks meer over Janssen. Kan ik ook niet apart toevoegen want dan zegt 'ie dat het dezelfde QR code is.

Kan overigens in beide apps niet rechts swipen.
Daar gaat iets niet lekker dan...
Als je een geprinte versie maakt via coronacheck.nl zie je dan ook maar één vaccinatie?

Vriendin heeft jansen + booster en die heeft wel 2 prikken in de app. En ik heb momenteel ook 2 prikken (2x Pfizer).

met slechts 1 code, met daarbij Moderna als naam zou je wel eens een probleem kunnen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Waah schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:54:
[...]

Daar gaat iets niet lekker dan...
Als je een geprinte versie maakt via coronacheck.nl zie je dan ook maar één vaccinatie?

Vriendin heeft jansen + booster en die heeft wel 2 prikken in de app. En ik heb momenteel ook 2 prikken (2x Pfizer).

met slechts 1 code, met daarbij Moderna als naam zou je wel eens een probleem kunnen hebben
Ik heb geen Nederlandse QR code of registratie.

Overigens scant 'ie m wel gewoon. Ook (nog) op Oostenrijk met datum volgende week.

Edit: ik heb overigens wel gewoon een Janssen QR code in mijn Nederlandse app. Dus goed komen zal het wel. Maar het is wel gek geregeld zo.

Edit 2: ik kan beide QR codes nu wel inladen.
Dus heb een '1/1' en een '2/2' code nu.

[ Voor 23% gewijzigd door Dean Martin op 22-12-2021 16:10 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

JB schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:44:
[...]

Ben dat boekje kwijt :F Hopelijk staat mijn booster er op tijd in/bij in die geweldige app...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

De overheid zegt nu anders? 7(8)7
Om Oostenrijk in te kunnen reizen moet u een negatieve PCR-test niet ouder dan 72 uur bij aankomst laten zien naast uw vaccinatie- of herstelbewijs. Dit is de 2G+ regel. U hoeft dan niet in quarantaine. Als u een boostervaccinatie heeft, of in de afgelopen 90 dagen hersteld bent van corona, hoeft u geen extra PCR-test te laten zien en hoeft u niet in quarantaine.
Ik lees dit als; booster hoeft geen PCR test?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 09:00
JB schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:06:

[...]

Klinkt als de regels van vorige week...

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:09

Grouchy

meep meep

Meeste Oostenrijkse bronnen zeggen 3 vaccinaties en een PCR test, anders quarantaine;

drei Impfungen plus PCR-Test, ansonsten muss man in Quarantäne.

Zwar wurden auch die Einreise-Regelungen aus Ländern, in denen Omikron bereits stark verbreitet ist, verschärft. So zählen Großbritannien, Norwegen, Dänemark und die Niederlande ab dem 25. Dezember ebenfalls zu den Virusvarianten-Gebieten. Neu ist allerdings eine Ausnahme von der bislang unbedingt notwendigen Quarantäne aus diesen Ländern. Und zwar für jene, die bereits dreifach geimpft wurden, und einen negativen PCR-Test vorweisen können.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pauperesk
Eiríkr schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:10:
[...]

Heel apart. KLM geeft bij mij net zoals de website van de Rijksoverheid aan dat je niet hoeft te testen bij terugkeer naar Nederland.

“Nieuwe inreisregels gelden niet voor reizigers die reizen uit EU/Schengenlanden en de Caribische delen van het Koninkrijk naar Nederland”
Volgens mij wijzigen deze pagina’s ook gewoon nog met het uur. Eerder stonden de eilanden niet genoemd, volgens mij zelfs eerder vandaag nog. Ik zie nu inderdaad dat ze het kopje met de eilanden hebben toegevoegd. In traveldoc van KLM staat nog steeds dat de test nodig is…

Het is wel een rotzooitje, anyways, wij zitten sowieso goed want net de negatieve uitslag, alles al geüpload en goedgekeurd door de KLM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
Pauperesk schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:40:
[...]

Volgens mij wijzigen deze pagina’s ook gewoon nog met het uur. Eerder stonden de eilanden niet genoemd, volgens mij zelfs eerder vandaag nog. Ik zie nu inderdaad dat ze het kopje met de eilanden hebben toegevoegd. In traveldoc van KLM staat nog steeds dat de test nodig is…

Het is wel een rotzooitje, anyways, wij zitten sowieso goed want net de negatieve uitslag, alles al geüpload en goedgekeurd door de KLM.
Super! Goede reis! Wij genieten nog even van de laatste dag op het strand bij Avila Beach Hotel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pauperesk
Eiríkr schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:02:
[...]

Super! Goede reis! Wij genieten nog even van de laatste dag op het strand bij Avila Beach Hotel.
Thanks, wij liggen ook nog op het strand tot we de auto vanavond inleveren op het vliegveld.

Have fun!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 09:20

Nhz

Grouchy schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:21:
Meeste Oostenrijkse bronnen zeggen 3 vaccinaties en een PCR test, anders quarantaine;

Zwar wurden auch die Einreise-Regelungen aus Ländern, in denen Omikron bereits stark verbreitet ist, verschärft. So zählen Großbritannien, Norwegen, Dänemark und die Niederlande ab dem 25. Dezember ebenfalls zu den Virusvarianten-Gebieten. Neu ist allerdings eine Ausnahme von der bislang unbedingt notwendigen Quarantäne aus diesen Ländern. Und zwar für jene, die bereits dreifach geimpft wurden, und einen negativen PCR-Test vorweisen können.
Dus als je een J&J vaccin hebt en nu een booster (of 2e prik) haalt, moet je alsnog in quarantaine. Zo wordt het je wel onmogelijk gemaakt zeg.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

[...]
Kan je dan niet gewoon beter op vakantie gaan naar het Europese gedeelte van Nederland?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Nhz schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:46:
[...]

Dus als je een J&J vaccin hebt en nu een booster (of 2e prik) haalt, moet je alsnog in quarantaine. Zo wordt het je wel onmogelijk gemaakt zeg.
Men spreekt over het algemeen vaker over 2 prikken als volledige vaccinatie. Ook in landen waar J&J gewoon geldig is/was. Zou officiële berichten maar eens afwachten.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02

[...]

Booster hoeft geen extra PCR test.
Zonder booster moet na de quarantaine weer een PCR test doen.
Maar je moet er met booster nog wel een hebben bij aankomst.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 01:02
Grouchy schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:21:

Ja en hier heb ik dus de balen van!
IK heb in april 2020 corona gehad. In juli 1 prik Pfizer. Op 1 december 2021 (voor de booster campagne) spontaan een tweede prikje Pfizer gehaald. En dat zou voorlopig voldoende moeten zijn. In de app staat 2/2
Dat 1 prik beleid na Corona is echt een drama op EU niveau.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

[...]

Dit is echt verschrikkelijk irritant en ook de grootste reden waardoor we de afgelopen 2 jaar niet naar het buitenland gegaan zijn. Landen veranderen continu de regels at random.

Nu moet je dus al 3 prikken + negatieve PCR hebben, anders moet je in quarantaine. Zijn we (Oostenrijk in dit geval) niet gewoon een "beetje" aan het overdrijven met z'n allen? Het is geen ebola of de pest hé.

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nhz schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:46:
[...]

Zou dat misschien de bedoeling zijn denk je?
Dennahz schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:30:
[...]

Dit is echt verschrikkelijk irritant en ook de grootste reden waardoor we de afgelopen 2 jaar niet naar het buitenland gegaan zijn. Landen veranderen continu de regels at random.

Nu moet je dus al 3 prikken + negatieve PCR hebben, anders moet je in quarantaine. Zijn we (Oostenrijk in dit geval) niet gewoon een "beetje" aan het overdrijven met z'n allen? Het is geen ebola of de pest hé.
Was het dat maar, dan waren we allang van het gedonder af geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Dennahz schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:30:
[...]

Beetje maar :D

The best is yet to come

Pagina: 1 ... 22 ... 29 Laatste

Let op:
We bespreken hier alleen de maatregelen ed binnen vakantielanden. We gaan niet bespreken of het beleid deugt (dat kan ergens anders), of je de toegangseisen kan vermijden (dat kan nergens anders) en we gaan ook niet slowchatten.

Klagen over maatregelen of over annuleringen is ook offtopic,