Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Dennahz schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:30:
[...]
Nu moet je dus al 3 prikken + negatieve PCR hebben, anders moet je in quarantaine. Zijn we (Oostenrijk in dit geval) niet gewoon een "beetje" aan het overdrijven met z'n allen? Het is geen ebola of de pest hé.
Ik boek tegenwoordig gewoon erg laat. En zoveel mogelijk zonder vooruitbetaling.
Gelukkig hoef ik ook geen half jaar vantevoren mijn vakantiedagen aan te vragen. Want midden in een golf besmettingen met een nieuwe variant kun je beter thuis blijven.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 09:20

Nhz

MikeyMan schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:34:
[...]

Zou dat misschien de bedoeling zijn denk je?
Ik weet niet of ik jouw reactie helemaal goed begrijp, maar waarom zou het de bedoeling zijn het mensen onmogelijk te maken? Waarom is een recente 2e prik niet geldig, maar een recente booster wel.

Om dat even door te trekken naar over circa 18maand, wanneer we 5 prikken verder zijn en iedereen voor booster nummer 4 (prik 6) gaat. Als Henk en Ingrid dan ineens beslissen om toch maar wel voor een vaccin te gaan, hun eerste, moeten ze dan in korte tijd ineens alle prikken afwerken om zo een geldige QR te krijgen?

Er zou voor heel de EU gewoon een eenduidige regel moeten zijn. Bijvoorbeeld dat je alleen een qr code krijgt met een recent vaccin van maximaal 9 maand oud (en minimaal 2 weken na eerste vaccin), of een herstelbewijs van max 6 maand oud. Voor niet gevaccineerden kan je een groen vinkje krijgen met een negatieve pcr test (72uur geldig, of wmt 48uur), of een antigeentest (24uur geldig, of 12uur). Geen vinkje, geen toegang. Die qr code kan dan voor alles gebruikt worden, grensovergang, kroeg, skilift, zwembad, etc.

Nu heb je zo'n wirwar van veranderende regels, dat je bijna gaat denken dat het nergens meer op slaat.

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nhz schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:56:
[...]

Ik weet niet of ik jouw reactie helemaal goed begrijp, maar waarom zou het de bedoeling zijn het mensen onmogelijk te maken? Waarom is een recente 2e prik niet geldig, maar een recente booster wel.
Het water staat ze in Oostenrijk net zo goed aan de lippen als hier. Enerzijds willen ze niet weer van alles dicht gooien, anderzijds helpen extra mensen en contacten natuurlijk niet. Dus ik denk niet dat de doelstelling is om het zo makkelijk mogelijk te maken. Zeker niet met alle berichtgeving om Nederland heen.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 22-12-2021 21:01 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:15
Sowieso moet iedereen die zich téveel opwindt over de reisbeperkingen even tot 10 tellen en zich realiseren dat:
- Ondernemers écht de dupe zijn van deze beperkingen en nog verder de schulden in gaan
- Er mensen ziek worden en/of dood gaan
- Er kinderen niet naar school kunnen en/of al 1,5 jaar matig onderwijs genieten
- Er studenten halfbakken onderwijs genieten en veel meer moeite moeten doen om aansluiting te vinden en vrienden te maken juist in de tijd dat je daar zoveel basis voor legt
- Er een complete culture sector is die kapot gaat en waarschijnlijk deels niet meer terug zal komen
- Etc.

Als dat een luxeproduct zoals je wintersportweek wegvalt, dan is dat super jammer. Vind ik ook. Maar laten we niet doen alsof dat verschrikkelijk is en een recht ons wordt ontnomen, en vooral ons realiseren dat we het kennelijk niet zo slecht hebben (want iemand zonder baan, geld of goede gezondheid zal niet snel zo'n weekje boeken).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arrne
  • Laatst online: 11-09 14:42
Hoewel enige relativering inderdaad nooit kwaad kan, wat verwacht je dan precies in het topic over vakanties? En je kunt met hetzelfde gemak de punten die je noemt ook weer relativeren als je dat zou willen natuurlijk. ;)

De 'hinder' door allerlei maatregelen is voor veel Nederlanders nu eenmaal (gelukkig!) het meest tastbare gevolg van de hele coronacrisis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Weet iemand hoe lang een Nederlandse 'Testen voor toegang' Internationale QR code geldig is in België?

Ik lees 24 op de Nederlandse websites en 36/48 op de Vlaamse overheidsites.

Het betreft dus een NIET-PCR test.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
AcIDeR schreef op woensdag 22 december 2021 @ 23:25:
Weet iemand hoe lang een Nederlandse 'Testen voor toegang' Internationale QR code geldig is in België?

Als je de geprinte QR code hebt voor je vaccinatie is die gewoon 12 maanden geldig, al wordt dat (vanaf feb geloof ik) aangepast naar 6 of 9 maanden na je laatste vaccinatie.
Ik lees niet goed :X

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-09 12:13

Het land dat controleert, bepaalt de geldigheid van de code.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

https://reopen.europa.eu/nl/from-to/NLD/BEL
Als u geen vaccinatie- of herstelcertificaat heeft, moet u
- een RAT-test de dag voor aankomst of de dag van aankomst

Zoals genoemd bepaalt de scanner de geldigheid. Ik weet niet hoe dit praktisch in de Belgische scan-app staat, maar theoretisch zou dus een maximale geldigheidsduur van 48 uur nodig zijn.

https://www.info-coronavirus.be/en/travels/
Geeft echter aan:
A test certificate is proof of a negative COVID-19 PCR test result that is less than 72 hours old or RAT test result that is less than 36 hours old.

Kortom, het is niet helemaal duidelijk, ik zou zelf de laatste bron aanhouden. In de praktijk ga je de 48 uur ook niet halen, want de teststraten zijn 's nachts niet open.

[ Voor 4% gewijzigd door Cheesy op 23-12-2021 09:28 ]

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Denemarken gaat ook een negatieve test eisen zie https://www.tagesschau.de...nemark-ab-dem-27-Dezember

Italië gaat de geldigheid van zijn groene pas verkorten naar 6 maanden en voert maskerplicht in zie https://www.tagesschau.de...sechs-Monate-gueltig-sein

[ Voor 39% gewijzigd door martwoutnl op 23-12-2021 15:09 ]

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Een TvT qr code kan je niet in het buitenland gebruiken.
Geen internationale code
Iedereen die niet (volledig) gevaccineerd is kan in Nederland terecht bij Testen voor Toegang. Bij een negatieve test krijg je per mail of app een code toegestuurd die in de Nederlandse CoronaCheck-app kan worden omgezet in een nationale QR-code. De negatieve test kan niet worden gebruikt voor het aanmaken van een internationale QR-code. Ook kan een negatieve test niet worden ingevoerd in een buitenlandse corona-app.
https://www.1limburg.nl/l...niet-geldig-over-de-grens

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:34

Wokschotel

Op 6 wielen

Weet iemand hoe de Duitse app heet waarin de vaccinaties worden geregistreerd als je in Duitsland een prik krijgt? Dus de Duitse versie van de Nederlandse Corona Check app?

De islam kan uw vrijheid schaden

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wolly schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:19:
[...]

[...]

Ik vind 1limburg nou niet echt een goede bron hiervoor dus ik ben benieuwd naar een verdere onderbouwing. Is dit sinds kort geblokkeerd in de app? Tot voor kort kon dit namelijk gewoon nog.

Op testenvoortoegang.nl staat nog gewoon het volgende:
Heb je je al laten testen voor toegang tot horeca, evenementen en andere activiteiten binnen Nederland? Dan kan je deze uitslag voor testafspraken gebruiken om mee te reizen. Kijk op www.wijsopreis.nl
voor meer informatie over reizen met een coronatoegangsbewijs.

En dit staat op rijksoverheid.nl:
Heeft u zich al laten testen via Testenvoortoegang? Bijvoorbeeld om naar een restaurant in Nederland te gaan? Dan kunt u met dit testbewijs ook een internationale QR-maken. Dit kan alleen als uw test nog geldig is voor uw reis. Anders moet u zich opnieuw laten testen. Kies in de CoronaCheck-app voor de internationale code om een negatieve test te gebruiken om te reizen.

Testen voor Toegang is bedoeld om u te laten testen voor horeca, evenementen en andere activiteiten binnen Nederland. Maak u via Testen voor Toegang toch een afspraak voor een antigeentest voor uw reis? Dan is Testen voor Toegang niet aansprakelijk voor het op tijd ontvangen van uw testuitslag.

[ Voor 30% gewijzigd door Cheesy op 23-12-2021 15:34 ]

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:53
Wokschotel schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:26:
Weet iemand hoe de Duitse app heet waarin de vaccinaties worden geregistreerd als je in Duitsland een prik krijgt? Dus de Duitse versie van de Nederlandse Corona Check app?
CovPass. Je moet hem sideloaden want hij staat niet in de Nederlandse app store.
Het werkt wat anders dan in Nederland, want je krijgt bij de apotheek een QR-code die je kan inscannen in de app. Maar je kan ook gewoon de QR-code zelf zonder app gebruiken (of er een foto van maken).

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Testen voor je Reis is nu alleen nog via commerciële tests.
Hoe die werkt staat hier:
https://www.rijksoverheid...coronatest-voor-reizigers

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 23-12-2021 15:37 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Arrne
  • Laatst online: 11-09 14:42
Maar als je alleen een antigeen test nodig hebt kun je in principe prima uit de voeten met een TvT uitslag.

Wellicht niet als je ergens heen gaat waar ze een certificaat willen zien en geen QR codes accepteren.

Maar worden er op dit moment überhaupt nog TvT tests afgenomen? Lijkt me niet, nu alles dicht is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

martwoutnl schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:08:
Denemarken gaat ook een negatieve test eisen zie https://www.tagesschau.de...nemark-ab-dem-27-Dezember

Italië gaat de geldigheid van zijn groene pas verkorten naar 6 maanden en voert maskerplicht in zie https://www.tagesschau.de...sechs-Monate-gueltig-sein
Ze zijn lekker bezig allemaal. Heb je je laten vaccineren, moet je je alsnog door allerlei loopholes wurmen om toegang te krijgen tot een land :{

Hier kan je als burger toch helemaal niks mee? Dat willekeurige in- en afvoeren van regels.
RocketKoen schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:38:
[...]

Ik boek tegenwoordig gewoon erg laat. En zoveel mogelijk zonder vooruitbetaling.
Gelukkig hoef ik ook geen half jaar vantevoren mijn vakantiedagen aan te vragen. Want midden in een golf besmettingen met een nieuwe variant kun je beter thuis blijven.
Wij hebben voor volgend jaar 3 vakanties (Denemarken, Duitsland en Portugal) in het buitenland staan. En deze keer zijn we niet van plan ze weer af te gaan zeggen :)

De afgelopen 2 jaar in Nederland waren leuk hoor, maar het is nu weer tijd om gewoon lekker naar andere landen te gaan.

[ Voor 29% gewijzigd door Dennahz op 23-12-2021 15:54 ]

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Wokschotel schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:26:
Tom-Z schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:33:
[...]

CovPass. Je moet hem sideloaden want hij staat niet in de Nederlandse app store.
Het werkt wat anders dan in Nederland, want je krijgt bij de apotheek een QR-code die je kan inscannen in de app. Maar je kan ook gewoon de QR-code zelf zonder app gebruiken (of er een foto van maken).
Handiger is de Corona-Warn en staat in de app store.
Overigens kun je de app van iedere willekeurig land gebruiken, behalve de Nederlandse.

[ Voor 30% gewijzigd door Dean Martin op 23-12-2021 16:48 ]

The best is yet to come

• Valorian
martwoutnl schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:08:

Weet iemand of het bij de geldigheid van de "green pass" gaat om maximaal 6 maanden na de laatste inenting OF maximaal 6 maanden nadat je vaccinatiebewijs geldig werd (= 14 dagen na laaste inenting)?

Als ik in de "Coronacheck app" kijk staat daar bij "Mijn bewijs" immers geldig vanaf 28 juli 2021, wat betekent dat bij 6 maanden geldigheid tot eind januari 'safe' zit. Maar kijk ik bij de vaccinatiedatum, zoals bij het tabje 'internationaal' staat aangegeven dan staat daar 14 juli 2021 voor dosis 2/2... Welke datum kijken de landen die een max geldigheid gekoppeld hebben aan de vaccinatie naar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Valorian schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:28:
[...]

Weet iemand of het bij de geldigheid van de "green pass" gaat om maximaal 6 maanden na de laatste inenting OF maximaal 6 maanden nadat je vaccinatiebewijs geldig werd (= 14 dagen na laaste inenting)?

Als ik in de "Coronacheck app" kijk staat daar bij "Mijn bewijs" immers geldig vanaf 28 juli 2021, wat betekent dat bij 6 maanden geldigheid tot eind januari 'safe' zit. Maar kijk ik bij de vaccinatiedatum, zoals bij het tabje 'internationaal' staat aangegeven dan staat daar 14 juli 2021 voor dosis 2/2... Welke datum kijken de landen die een max geldigheid gekoppeld hebben aan de vaccinatie naar?
Datum van injectie.
Die geldigheid na 14 dagen is overigens ook niet in ieder land gelijk (geweest).

[ Voor 5% gewijzigd door Dean Martin op 23-12-2021 17:59 ]

The best is yet to come

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 14:57
Weet iemand hoe het zit in Oostenrijk als je afgelopen zomer dubbel gevaccineerd bent met Pfizer en daarna afgelopen november hersteld bent van corona en dus nog niet gewenst is om een booster te krijgen?
Dus dubbel gevaccineerd + hersteld. Telt dat hetzelfde als dubbel + booster?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• Nhz

Nhz

Blackouts schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:47:
Weet iemand hoe het zit in Oostenrijk als je afgelopen zomer dubbel gevaccineerd bent met Pfizer en daarna afgelopen november hersteld bent van corona en dus nog niet gewenst is om een booster te krijgen?
Dus dubbel gevaccineerd + hersteld. Telt dat hetzelfde als dubbel + booster?
Volgens mij niet. Ik kan het zo snel even niet terug vinden, maar las ergens dat ze drie prikken willen zien. Het herstelbewijs is alleen geldig voor toegang tot de horeca etc. Dat is -volgens mij- wat anders dan voor de quarantaine plicht.

Een maat van me is deze zomer geprikt met Janssen, is vorige maand hersteld van Corona. Het ziet er naar uit dat hij dikke pech heeft. Hij moet eerst zijn 2e prik hebben en dan nog 3 maand wachten voordat men een booster wil zetten.

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcIDeR
Wolly schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:19:
[...]

[...]

Je krijgt na een TvT ook een internationale QR Code.
Althans, zo was dit op 22 november en is mij telefonisch gisteren ook verteld na het bellen van de contactlijn van TvT.

• AcIDeR
Arrne schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:43:
Maar als je alleen een antigeen test nodig hebt kun je in principe prima uit de voeten met een TvT uitslag.

Wellicht niet als je ergens heen gaat waar ze een certificaat willen zien en geen QR codes accepteren.

Maar worden er op dit moment überhaupt nog TvT tests afgenomen? Lijkt me niet, nu alles dicht is.
TvT is gewoon in te plannen, en het lijkt zelfs nog druk te zijn.
Let op, ik woon in een grensstreek en vandaar mijn orginele vraag.

Veel testen op de dag zelf, maar dat ging mij niet lukken. Vandaar de vraag hoe lang een internationale QR in België actief zou blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Nhz schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:56:
[...]

Volgens mij niet. Ik kan het zo snel even niet terug vinden, maar las ergens dat ze drie prikken willen zien.

Een maat van me is deze zomer geprikt met Janssen, is vorige maand hersteld van Corona. Het ziet er naar uit dat hij dikke pech heeft. Hij moet eerst zijn 2e prik hebben en dan nog 3 maand wachten voordat men een booster wil zetten.
Is niet geheel waar:

Drievoudig gevaccineerden met een geldige PCR-test zijn hiervan nu vrijgesteld. Personen die tweemaal met Johnson & Johnson (Janssen) zijn gevaccineerd, mogen ook quarantainevrij binnenkomen als zij een negatieve PCR-test hebben die niet ouder is dan 48 uur.

https://www.wintersport.n...quarantaine-in-oostenrijk

[ Voor 6% gewijzigd door Dean Martin op 23-12-2021 21:21 ]

The best is yet to come

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35

• Nhz

Nhz

Dean Martin schreef op donderdag 23 december 2021 @ 21:20:
[...]

Is niet geheel waar:

Drievoudig gevaccineerden met een geldige PCR-test zijn hiervan nu vrijgesteld. Personen die tweemaal met Johnson & Johnson (Janssen) zijn gevaccineerd, mogen ook quarantainevrij binnenkomen als zij een negatieve PCR-test hebben die niet ouder is dan 48 uur.

https://www.wintersport.n...quarantaine-in-oostenrijk
Dat is wel erg veranderlijk dan. Eerst was 2x een mrna voldoende, maar 1x Johnson niet. Nu is 2x mrna niet meer voldoende, maar 2x johnson wel.

Ik blijf erbij dat ze gewoon moeten zeggen dat je laatste vaccin niet langer dan x-dagen geleden mag zijn, anders quarantaine. Maar dat zal wel weer te eenvoudig gedacht zijn.

Groetjes

• Dean Martin
  • Niet online
Nhz schreef op donderdag 23 december 2021 @ 21:29:
[...]

Dat is wel erg veranderlijk dan. Eerst was 2x een mrna voldoende, maar 1x Johnson niet. Nu is 2x mrna niet meer voldoende, maar 2x johnson wel.

Ik blijf erbij dat ze gewoon moeten zeggen dat je laatste vaccin niet langer dan x-dagen geleden mag zijn, anders quarantaine. Maar dat zal wel weer te eenvoudig gedacht zijn.
Daar komt het effectief ook op neer denk ik.
Janssen wordt volgens mij namelijk nergens met Janssen geboosterd, maar met Moderna of Pfizer.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
Health Minister Roberto Speranza said mask wearing would be compulsory outdoors again and ordered people to use the more protective Ffp2 face masks on public transport and in public places, such as theatres, cinemas and at sports events.

In addition, concerts and open-air events will be banned until Jan. 31, and discos and dance clubs will have to shut their doors until that date, in an effort to prevent mass socialising during the holiday period.
Dat wordt geen après-ski voor de mensen die naar Italië zijn uitgeweken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:29

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Dit topic gaat _alleen_ over maatregelen (etc) waarmee je te maken krijgt als je gaat reizen (voor vakantie doeleinden). Zie ook de topicwarning. Of je wel of niet zou moeten reizen is offtopic (en dus grotendeels weggehaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Laatst online: 21:57

pinda powerrr

Slow down...

Zojuist via testen voor toegang een test gedaan voor de kerstdagen (afspraak met de familie die we morgen zien). Gratis testen, snel geregeld en plek zat hier in de buurt.

Krijg je dus ook een code om in je corona app te zetten. Ik voor de lol dat doen en staat dus ook gelijk in de internationale QR code erbij vermeld.

Nu ga ik binnenkort naar Italië en dus een test nodig (2g+ beleid), en vraag ik me af waarom ik €35 moet gaan betalen voor een test, als ik die op deze manier ook (gratis) kan krijgen. Nota bene dezelfde test, bij dezelfde toko.

Of maak ik nu een denkfout?

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Vraag me sowieso af hoe men dit beleid in Oostenrijk gaat uitvoeren. Ik kan me jaren geleden nog herinneren, toen hielden ze iedereen bij de grensovergang aan, om de stroom illegalen tegen te gaan. Men wilde niet in de file staan, dus ging iedereen gewoon 'binnendoor' de grens over.

Of gaan ze iedereen bij de hotels/appartementen controleren voordat je er in mag? Dit is toch een enorme gatenkaas? Zolang je niet in de horeca komt zullen ze je echt niet steekproefsgewijs van straat trekken lijkt me.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 09:00
Nhz schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:36:
Of gaan ze iedereen bij de hotels/appartementen controleren voordat je er in mag.
Zo deden ze dat van de zomer wel. En verder zou bij een skilift ook een mooie gelegenheid zijn om te controleren.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
LordSinclair schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 18:21:
[...]

Zo deden ze dat van de zomer wel. En verder zou bij een skilift ook een mooie gelegenheid zijn om te controleren.
Alleen interesseerde ze het werkelijk niks wat je liet zien.

Ik kreeg met een simpel a4tje met een negatieve test een 20tal polsbandjes zodat ik nergens meer in het hele gebied die overlast zou hebben van papieren tonen. Aldus hun eigen woorden.

Met een test die eigenlijk maar 24/48u geldig was...

[ Voor 28% gewijzigd door Dean Martin op 24-12-2021 18:29 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:01
Waarop controleren ze dan eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
jopie schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 18:33:
Waarop controleren ze dan eigenlijk?
In mijn hotel scande ze de QR code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:01
Van je PCR test? Ik bedoel dat ze nooit weten hoe lang je al in het land bent. Dat kunnen ze alleen aan de grens als ze iedere binnenkomst op dag 0 beginnen te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:57
LordSinclair schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 18:21:
[...]

In Italië (Dolomieten) krijg je zonder Green Pass geen skipas. Simpeler wordt het niet.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

henkzelf schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 19:11:
[...]

In Italië (Dolomieten) krijg je zonder Green Pass geen skipas. Simpeler wordt het niet.
Dan moeten alle skipassen op naam gezet worden. Dat deden ze voorheen alleen voor de passen die wat langer geldig waren, nier voor een simpele dag of weekpas. Op naam is de enige mogelijkheid om dit dicht te timmeren lijkt me.

Verder is je QR code in Oostenrijk volgens mij gewoon geldig volgens het 2G beleid.

[ Voor 5% gewijzigd door Nhz op 24-12-2021 20:09 ]

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:09

Grouchy

meep meep

Nhz schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:36:
Vraag me sowieso af hoe men dit beleid in Oostenrijk gaat uitvoeren. Ik kan me jaren geleden nog herinneren, toen hielden ze iedereen bij de grensovergang aan, om de stroom illegalen tegen te gaan. Men wilde niet in de file staan, dus ging iedereen gewoon 'binnendoor' de grens over.

Of gaan ze iedereen bij de hotels/appartementen controleren voordat je er in mag? Dit is toch een enorme gatenkaas? Zolang je niet in de horeca komt zullen ze je echt niet steekproefsgewijs van straat trekken lijkt me.
Bij aankomst Oostenrijk per vliegtuig; 100% check, via de weg steekproefsgewijs. Inchecken hotel....check, restaurant check, kerstmarkt check.
Wil je gaan skieen en gebruik maken van de kabelbaan; check.
Vorig jaar stonden ze zelfs bij de grenzen van de deelstaten te controleren, die kon je ook niet oversteken zonder geldige reden.
jopie schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 18:45:
Van je PCR test? Ik bedoel dat ze nooit weten hoe lang je al in het land bent. Dat kunnen ze alleen aan de grens als ze iedere binnenkomst op dag 0 beginnen te tellen.
Een tijdje geleden kon je nog met alleen gorgelen ergens binnen komen, maar nu is in Oostenrijk 2G nodig voor veel activiteiten, de negatieve COVID-19 tests alleen zijn niet langer geldig & worden niet langer geaccepteerd als toegangsbewijs.

Wil je in Wenen naar het theater dan is het 2G+; Vaccinaties & lekker gorgelen

[ Voor 12% gewijzigd door Grouchy op 24-12-2021 20:15 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

@Grouchy Dat er gecheckt wordt op QR (2G) is wel logisch, wat dat betreft zal het niet afwijken tov hoe het hier zou moeten gaan. Waar ik vooral op doelde is hoe ze die quarantaine gaan toepassen. Hoe weet het miepje bij de gondel nou hoe lang ik al in Oostenrijk ben.

Dan zullen ze je dus bij de grens aan moeten houden.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:09

Grouchy

meep meep

Dat weet ze niet. 2G is genoeg voor de skilift, dat gaan ze daar niet meer controleren.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

pinda powerrr schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:44:
Zojuist via testen voor toegang een test gedaan voor de kerstdagen (afspraak met de familie die we morgen zien). Gratis testen, snel geregeld en plek zat hier in de buurt.

Krijg je dus ook een code om in je corona app te zetten. Ik voor de lol dat doen en staat dus ook gelijk in de internationale QR code erbij vermeld.

Nu ga ik binnenkort naar Italië en dus een test nodig (2g+ beleid), en vraag ik me af waarom ik €35 moet gaan betalen voor een test, als ik die op deze manier ook (gratis) kan krijgen. Nota bene dezelfde test, bij dezelfde toko.

Of maak ik nu een denkfout?
Ik quote mijzelf maar even, want ik ga niet op skivakantie, maar begrijpelijk dat daar de discussie naar toe gaat.

Met het vliegtuig naar Italië dus en vraag me serieus af of ik niet met een TvT code, die hetzelfde is als een reistest, ook kan vliegen.

Iemand al ervaring hiermee hoe dat op het vliegveld gaat? Afgelopen zomer zijn we nergens gecontroleerd, zowel in Italië niet, als bij terugkomst in NL.

[ Voor 7% gewijzigd door pinda powerrr op 24-12-2021 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Grouchy schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 20:26:
Dat weet ze niet. 2G is genoeg voor de skilift, dat gaan ze daar niet meer controleren.
Klopt maar @Nhz heeft wel een punt: als ze je bij grens niet aanhouden (wat op steekproeven na ook niet haalbaar is bij wkntrrsport-drukke weken) dan is de quarantaineplicht toch niet te handhaven? En als je wél bij grens wordt aangehouden, wat vragen ze dan aan niet geboosterden? Een bewijs dat je quarantaine-hotel geboekt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
@Valorian Volgens mij hoeven we hier niet de mogelijkheden te bespreken om onder de regels uit te komen. Als je voldoet aan de regels is er niets aan de hand en de regels zijn duidelijk. Iemand uit Nederland gaat zo goed als nooit richting wintersport met het gezin of groep vrienden en eerst 10 dagen in quarantaine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
jongetje schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 09:59:
@Valorian Volgens mij hoeven we hier niet de mogelijkheden te bespreken om onder de regels uit te komen. Als je voldoet aan de regels is er niets aan de hand en de regels zijn duidelijk. Iemand uit Nederland gaat zo goed als nooit richting wintersport met het gezin of groep vrienden en eerst 10 dagen in quarantaine.
Ik geloof dat je mij verkeerd begrepen hebt. Het is niet mijn bedoeling om te bespreken hoe je onder de regels uit kunt komen, maar wel om te begrijpen hoe Oostenrijk de regels wilt handhaven. Uit interesse. Verder is juist het gebrek aan die mogelijkheid tot handhaven een reden waarom Nederlanders nog steeds prima zouden kúnnen gaan, zonder quarantaine met een miniem risico tot problemen. Masr eens, 99% vd nederlanders zal wegblijven want we zijn gelukkig redelijk gezagsgetrouw, dus resultaat is een niet te handhaven maatregel die niet gehandhaafd wordt maar wél werkt. Doen ze toch knap daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Als ik https://www.bfmtv.com/san...ieux_AN-202112230351.html goed begrijp, gaan ze maandag in Frankrijk de wetgeving voor de pass vaccinal presenteren. Dat wordt de opvolger van de pass sanitair. In januari wordt het dus 2G daar. Maar als ik het artikel goed lees, willen ze op bepaalde plekken 2G+ invoeren. Dus gevaccineerd/hersteld en test.

Edit: land vergeten te melden.

[ Voor 5% gewijzigd door martwoutnl op 25-12-2021 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
Valorian schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 10:23:
[...]

Ik geloof dat je mij verkeerd begrepen hebt. Het is niet mijn bedoeling om te bespreken hoe je onder de regels uit kunt komen, maar wel om te begrijpen hoe Oostenrijk de regels wilt handhaven. Uit interesse. Verder is juist het gebrek aan die mogelijkheid tot handhaven een reden waarom Nederlanders nog steeds prima zouden kúnnen gaan, zonder quarantaine met een miniem risico tot problemen. Masr eens, 99% vd nederlanders zal wegblijven want we zijn gelukkig redelijk gezagsgetrouw, dus resultaat is een niet te handhaven maatregel die niet gehandhaafd wordt maar wél werkt. Doen ze toch knap daar.
En gelukkig werkt de meerderheid van de mensen zo. Anders was de samenleving een complete chaos geweest en het verkeer een gekkenhuis. Want 99.99% van alles wat we met elkaar hebben afgesproken valt niet te 100% handhaven.

En je hebt er altijd een paar tussen zitten die vinden dat de regels niet voor hun gelden, alleen voor andere.

[ Voor 5% gewijzigd door LordSinclair op 25-12-2021 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 00:58

JB

Cédric roelt!

Oostenrijk gaat volgende week nogmaals evalueren :? Of blijft het hierbij tot volgend jaar?

RIVM is in ieder geval weer eens positief;

https://nos.nl/artikel/24...-goed-nieuws-over-omikron

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:55
Tot 1973 kan de booster inplannen, zelfs online kan je nog dit jaar geprikt worden.

Iemand een idee wat de goedkoopste betrouwbare PCR aanbieder is? Zie 80 euro bij spoedtest.nl, best prijzig.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

hoevenpe schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 11:57:
Tot 1973 kan de booster inplannen, zelfs online kan je nog dit jaar geprikt worden.

Iemand een idee wat de goedkoopste betrouwbare PCR aanbieder is? Zie 80 euro bij spoedtest.nl, best prijzig.
Iedereen kan in NL al gewoon een afspraak maken hoor. Als je op coronatest.nl een prikafspraak maakt en in de vragenlijst als geboortedatun bijvoorbeeld 1965 invult kan je gewoon inloggen met DigiD en vervolgens je afspraak inplannen. Aantal vrienden uit mijn vriendengroep hebben dit al zo gedaan, zodat ze lekker op wintersport kunnen. De prikmedewerker keek nergens naar.

[ Voor 3% gewijzigd door Nhz op 25-12-2021 12:09 ]

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Nhz schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 12:07:
[...]

Iedereen kan in NL al gewoon een afspraak maken hoor. Als je op coronatest.nl een prikafspraak maakt en in de vragenlijst als geboortedatun bijvoorbeeld 1965 invult kan je gewoon inloggen met DigiD en vervolgens je afspraak inplannen. Aantal vrienden uit mijn vriendengroep hebben dit al zo gedaan, zodat ze lekker op wintersport kunnen. De prikmedewerker keek nergens naar.
Dan hebben ze geluk gehad. Worden ook genoeg mensen gebeld door de GGD om de afspraak te annuleren. Geen idee of dat inmiddels losgelaten is.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
Nhz schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 12:07:
[...]

Formeel annuleert de GGD afspraken waarvan de geboortedatum niet klopt. Dus ze zijn erdoorheen geglipt. En voor iedereen die dit overweegt, wacht even op je beurt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:44
hoevenpe schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 11:57:

Vond dit via de ANWB wel schappelijk https://www.anwb.nl/ledenvoordeel/coronatest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Laatst online: 11-09 09:42
JB schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 11:54:
Oostenrijk gaat volgende week nogmaals evalueren :? Of blijft het hierbij tot volgend jaar?

RIVM is in ieder geval weer eens positief;

https://nos.nl/artikel/24...-goed-nieuws-over-omikron
Heb je een bron over die evaluatie? Meer landen op de ‘varianten lijst’ (Italië, Frankrijk en België zouden bijv logisch zijn)?
Of gaat de regel er weer af? Als er komende week geen schokkende dingen gebeuren in de wintersport gebieden (lees: geen uitbraak IN een ski-gebied), dan kunnen we er toch vanuit gaan dat ze hun toeristische sector niet de nek om draaien? Zeker niet met de signalen dat omicron weliswaar sneller besmet, maar tegelijkertijd daar een veel minder ernstig ziektebeeld voor terug geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Morgen gaat Frankrijk zich beraden. Ze hebben de 100k grens bereikt.

Hopelijk blijft het allemaal open (in ieder geval t/m 15-1).

Iemand die Frankrijk wat meer in detail volgt en een idee heeft wat het zou kunnen worden?

[ Voor 26% gewijzigd door Dean Martin op 25-12-2021 20:59 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

brothermaynard schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 20:27:
[...]

Heb je een bron over die evaluatie? Meer landen op de ‘varianten lijst’ (Italië, Frankrijk en België zouden bijv logisch zijn)?
Of gaat de regel er weer af? Als er komende week geen schokkende dingen gebeuren in de wintersport gebieden (lees: geen uitbraak IN een ski-gebied), dan kunnen we er toch vanuit gaan dat ze hun toeristische sector niet de nek om draaien? Zeker niet met de signalen dat omicron weliswaar sneller besmet, maar tegelijkertijd daar een veel minder ernstig ziektebeeld voor terug geeft
Ik meen dat in dit topic of juist het Wintersport topic gelezen te hebben dat er tussen kerst en oud/nieuw nog een persconferentie zou zijn. Krijg het nu niet gevonden met wat simpele zoektermen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dean Martin schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 20:44:

Iemand die Frankrijk wat meer in detail volgt en een idee heeft wat het zou kunnen worden?
Frankrijk kwam deze golf later, dus die zitten nog aan de opgaande kant.
Die zullen niet zoveel andere keus hebben dan aanscherpen.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brothermaynard
JB schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 20:59:
[...]

Ik meen dat in dit topic of juist het Wintersport topic gelezen te hebben dat er tussen kerst en oud/nieuw nog een persconferentie zou zijn. Krijg het nu niet gevonden met wat simpele zoektermen.
Dan wachten we maar weer af. Hopelijk lopen de cijfers niet te veel op in Oostenrijk, blijven de cijfers in Nederland in de buurt van de prognoses van @t_captain en is de indruk die omicron wekt ( minder opnames, minder ziekmakend) een blijvertje . Ik kan momenteel door alle hoepels springen ( aankomst 13-1, arlberg), dus moet nog even zo blijven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

brothermaynard schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 21:08:
[...]

Dan wachten we maar weer af. Hopelijk lopen de cijfers niet te veel op in Oostenrijk, blijven de cijfers in Nederland in de buurt van de prognoses van @t_captain en is de indruk die omicron wekt ( minder opnames, minder ziekmakend) een blijvertje . Ik kan momenteel door alle hoepels springen ( aankomst 13-1, arlberg), dus moet nog even zo blijven
Hier blijft het ook billen knijpen :/ 2 januari…

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brothermaynard
JB schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 21:16:
[...]

Hier blijft het ook billen knijpen :/ 2 januari…
Ik gun je een mooie tijd daar. ( en dat helpt mij wrsch ook op weg). Ze hebben bizar strenge regels, maar dat helpt hen ( en daarmee ons) wrsch veilig door het winter seizoen

[ Voor 18% gewijzigd door brothermaynard op 25-12-2021 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 22:35
YakuzA schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 21:07:
[...]

Frankrijk kwam deze golf later, dus die zitten nog aan de opgaande kant.
Die zullen niet zoveel andere keus hebben dan aanscherpen.
Spannend. Ik denk dat Frankrijk ook weinig anders kan dan aanscherpen. Wij hebben drie dagen Disneyland Parijs gepland staan vanaf 2 januari, maar ik acht de kans niet groot dat het door kan gaan.

De stijgende lijn zet daar inderdaad wel hard door zeg.
https://ourworldindata.or...aks=false&country=NLD~FRA

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
GAEvakYD schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 21:22:
[...]

Spannend. Ik denk dat Frankrijk ook weinig anders kan dan aanscherpen. Wij hebben drie dagen Disneyland Parijs gepland staan vanaf 2 januari, maar ik acht de kans niet groot dat het door kan gaan.

Hier ook Disney, maar dan wat later. Bewust dochtertje nog niks verteld....

Maar eigenlijk is een pretpark alleen in Nederland gesloten. In de andere Europese landen is alles nog open.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
GAEvakYD schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 21:22:
[...]

Ik hoop het voor je. Als ik www.nederlandwereldwijd.NL lees, zijn de maatregelen ( net als bijv Engeland) nog erg beperkt. Ik lees alleen iets over disco’s dicht sinds 10-12 voor 4 weken ( maar dat zal wel verlengd worden. Dat, gecombineerd met een ontbrekende voorafgaande golf maakt dat omicron snel door kan groeien. In die zin doet Nederland, Oostenrijk het beter
Voordeel van beperkte maatregelen is natuurlijk dat er ruimte is iets te doen zonder alles gelijk stil te leggen.
Maar euro-Disney is meestal voor publiek met kleinere kinderen, dus met een beetje geluk valt het mee voor je. Voor veel bestemmingen is er best een en ander mogelijk met gezond gedrag, wat nadenken en wat minder ‘ buiten je sociale bubbel treden’

[ Voor 14% gewijzigd door brothermaynard op 25-12-2021 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Dean Martin schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 20:44:

De vergadering morgen was al eind vorige week gepland. Ze gaan morgen praten over het plan om van 3G naar 2G te gaan. Zie ook https://www.bfmtv.com/san...emie_AD-202112250138.html Ik lees op moment van tikken nog weinig over nieuwe maatregelen bij BFM. Alhoewel dat laatste in deze tijd heel snel kan wijzigen.

[ Voor 6% gewijzigd door martwoutnl op 26-12-2021 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:39
martwoutnl schreef op zondag 26 december 2021 @ 07:26:
[...]

De vergadering morgen was al eind vorige week gepland. Ze gaan morgen praten over het plan om van 3G naar 2G te gaan. Zie ook https://www.bfmtv.com/san...emie_AD-202112250138.html Ik lees op moment van tikken nog weinig over nieuwe maatregelen bij BFM. Alhoewel dat laatste in deze tijd heel snel kan wijzigen.
In Frankrijk wordt er gesproken over een avondklok (18 uur) met ingang van de 28e.

Bovenstaande vanmorgen telefonisch doorgekregen van vrienden uit Parijs.
Doordat ik de bron niet kan vermelden bericht aangepast.

[ Voor 10% gewijzigd door limboconnect op 26-12-2021 11:06 . Reden: Kan geen bron vermelden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
martwoutnl schreef op zondag 26 december 2021 @ 07:26:
[...]

Ik heb ergens het idee dat ook op regering nivo de weerstand tegen maatregelen groeit en dat regeringen een weg uit de spiraal van lockdown naar lockdown zoeken. In Denemarken zijn de maatregelen beperkt gebleven tot heden, Groot brittanie volhardt ook in de eerder gemaakte keuzes, en zo kun je wel even doorgaan. Zuid Afrika stopt inmiddels het BCO grotendeels en de quarantaine regels worden fors versoepeld, op basis van opgebouwde immuniteit en daarbij ( of daarmee samenhangende) verminderde ziekmakend zijn van omicron

https://sacoronavirus.co....quarantine-and-isolation/

In dat licht moet ik nog zien dat Frankrijk zware extra maatregelen gaat afkondigen. In alle westerse landen wordt slechts deels naar de casus gekeken en meer en meer naar de zorg belasting ( waar het probleem ook thuis hoort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
limboconnect schreef op zondag 26 december 2021 @ 09:07:
[...]

In Frankrijk wordt er gesproken over een avondklok (18 uur) met ingang van de 28e.
De ski-stations in de Savoie hebben in ieder geval sinds gisteren mondkap-plicht en verbod alcohol op de straat. Zie https://www.francetvinfo....e-tarentaise_4893697.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:39
martwoutnl schreef op zondag 26 december 2021 @ 09:33:
[...]

De ski-stations in de Savoie hebben in ieder geval sinds gisteren mondkap-plicht en verbod alcohol op de straat. Zie https://www.francetvinfo....e-tarentaise_4893697.html
Lokaal heeft de burgemeester alvast wat maatregelen getroffen en wilde niet wachten op de regering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 22:05

St@m

@ Your Service

limboconnect schreef op zondag 26 december 2021 @ 09:07:
[...]

Bron?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
45 euro is opzich nog wel te pruimen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Beetje het nieuws geprobeerd te volgen voor Frankrijk aangezien ik overmorgen vertrek naar (jaja) Disney. Morgen is er een soort persconferentie om 16:00, maar het lijkt erop dat er alleen gesproken gaat worden over een (eventuele) avondklok op 31 december, 2g beleid en een verkorte duur van quarantaine.
Lijkt er nu dus op dat het allemaal wel mee gaat vallen, maar we gaan het meemaken morgen om 16:00 uur.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

limboconnect schreef op zondag 26 december 2021 @ 19:58:
[...]

Ik hoop dat je gelijk hebt maar het ziet er niet goed uit.
In geen enkele krant staat er iets anders. Dus waarom zou het erger zijn? Omdat jij iemand hebt gesproken die wat anders zei?

Wat jij beweert staat helemaal nergens in ieder geval.

[ Voor 8% gewijzigd door St@m op 26-12-2021 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Is het al bekend dat Luxemburg in de horeca volgens https://covid19.public.lu...res/restaurants-bars.html 2G+ heeft nu? Heb je een booster dan hoef je geen test te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Wij zijn naar Portugal gereden. Ben vooral benieuwd of er iets verandert in Frankrijk qua doorreizen.
Tot nog toe kan je zelfs met alleen een officiële test door België, Frankrijk, Spanje en Portugal in.

Maarja, dat is het risico van nu weggaan, dat het onderweg verandert.

Hier in Portugal wordt er wel meer nageleefd en zie je mensen ook gewoon in buitenlucht nog heel veel met mondkapjes lopen.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
*knip* offtopic. Ook een aantal andere offtopic reacties zijn verwijderd

[ Voor 75% gewijzigd door ZieMaar! op 27-12-2021 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ik zie geen hernieuwde maatregelen voor Frankrijk. Iemand andere informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
St@m schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:37:
Ik zie geen hernieuwde maatregelen voor Frankrijk. Iemand andere informatie?
Zou om 16u een persco zijn, maar volgens deze bron was toen het overleg pas bezig:

https://amp.france24.com/...of-expected-omicron-surge

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Dean Martin schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:43:
[...]

Zou om 16u een persco zijn, maar volgens deze bron was toen het overleg pas bezig:

https://amp.france24.com/...of-expected-omicron-surge
Top, als dat het is waar nog over gesproken wordt is er voor de normale vakantieganger weinig aan de hand.

Edit: om 19:00 uur de nieuwe maatregelen

[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 27-12-2021 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Nou het boosteren gaat zo snel in NL, nu zullen ze wel weer gauw nieuwe maatregelen gaan treffen in alle andere landen zodat we alsnog niet kunnen komen :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 01:49
St@m schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:52:
[...]

Top, als dat het is waar nog over gesproken wordt is er voor de normale vakantieganger weinig aan de hand.

Edit: om 19:00 uur de nieuwe maatregelen
Samengevat:
Het enige dat nu uit lijkt te maken is dat in skigebieden de coronapas een vaccinatiepas wordt.
Met andere woorden je mag zometeen alleen nog maar in de lift als je gevaccineerd bent (en dus niet alleen met een negatieve test)
Dit moet allemaal wel nog gestemd worden. Als dit plan door de stemming komt gaat dit 15 jan in.

Ook mag er niet meer staand gedronken worden.
Weinig aan de hand tot 15 januari. Met het huidge vaccinatie tempo in NL kan je voor die tijd waarschijnlijk wel geboosterd worden. Gaat met 3 of 4 jaren per dag momenteel...

Nu het weer nog ff meewerken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Ik zit dus al ten zuiden van Frankrijk, zonder booster, dan zou het heel onaantrekkelijk verhaal worden zouden ze dat ineens gaan vereisen.
Echter een skilift is wat anders dan gewoon nog door het land heen kunnen rijden wat nog mogelijk zal zijn. En voor 15 januari ben ik wel terug.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Waah schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:23:
[...]

Samengevat:

[...]

Weinig aan de hand tot 15 januari. Met het huidge vaccinatie tempo in NL kan je voor die tijd waarschijnlijk wel geboosterd worden. Gaat met 3 of 4 jaren per dag momenteel...

Ja, die 15 januari stond al wel een tijdje hoor. Ik maakte me meer zorgen over maatregelen als in Nederland, maar dit wordt gewoon een onbezorgd weekje center parcs en disney. Dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 01:49
St@m schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:20:
[...]

Ja, die 15 januari stond al wel een tijdje hoor. Ik maakte me meer zorgen over maatregelen als in Nederland, maar dit wordt gewoon een onbezorgd weekje center parcs en disney. Dikke prima.
Tja, als we iets hebben geleerd is dat het prima kan dat datums verschoven worden :+

• martwoutnl
Italië gaat vanaf 10 januari weer 3G invoeren in o.a.horeca en in het openbaar vervoer 2G. Zie https://www.tagesschau.de...sundheitspass-Pflicht-aus voor exacte lijst. De andere zaken zullen vakantievierders niet snel doen.

Edit: Echter volgens https://www.srf.ch/news/s...kuenftig-fast-ueberall-2g zou de 3G in horeca juist 2G zijn. Als ik https://www-rainews-it.tr...t&_x_tr_tl=nl&_x_tr_hl=nl lees, zit de Zwitserse media goed. Verder gaat quarantaine eraf voor mensen met een prik minder dan 4 maanden ervoor of met booster.

[ Voor 47% gewijzigd door martwoutnl op 30-12-2021 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
Wordt er veel gecontroleerd aan de grens van Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk en Italië?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

handoff schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 14:09:
Wordt er veel gecontroleerd aan de grens van Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk en Italië?
Frankrijk sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Waah schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:23:
[...]

Vergeet even niet dat de QR-kleur pas op groen gaat een x aantal dagen ná de vaccinatie (het is immers niet zo dat je vaccinatie meteen werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:15
Voor Frankrijk gaat de tijd om een booster te nemen en je gezondheispas te houden terug naar 4 maanden.

Le Mans gepland in Juni. Booster volgende week gepland. Dat zou betekenen dat ik voor die tijd dus mijn tweede booster moet hebben gehad (of nu moet gaan uitstellen).
Lekkere keuze weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
jan390 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:29:
Voor Frankrijk gaat de tijd om een booster te nemen en je gezondheispas te houden terug naar 4 maanden.

Le Mans gepland in Juni. Booster volgende week gepland. Dat zou betekenen dat ik voor die tijd dus mijn tweede booster moet hebben gehad (of nu moet gaan uitstellen).
Lekkere keuze weer.
Ook lekker bezig EU zou ik zeggen, met elke lidstaat die probeert voor de rest uit te lopen.
Andere kant, ik verwacht ook in Q2 de tweede booster ronde hier, dus een interval van 6 maanden.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martwoutnl
jan390 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:29:

Lekkere keuze weer.
Volgens mij gaat die periode alleen over tussen 2e prik en booster. Ik lees nog nergens dat de termijn ook al geldt tussen booster 1 en 2. De termijn die ze laatst bij de EU hebben afgesproken staat ook bij na de primaire reeks zie https://ec.europa.eu/info...ital-covid-certificate_nl

De letterlijke tekst van het artikel van https://www-lejdd-fr.tran...&_x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=op is:
Nous avons décidé de faire évoluer ces règles, mais en laissant à chacun le temps de faire son rappel : à partir du 15 février, il faudra l'effectuer quatre mois – et non plus sept – après sa deuxième dose pour avoir un schéma vaccinal complet.
Dus 4 maanden na de 2e prik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
martwoutnl schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:09:
[...]

Volgens mij gaat die periode alleen over tussen 2e prik en booster. Ik lees nog nergens dat de termijn ook al geldt tussen booster 1 en 2. De termijn die ze laatst bij de EU hebben afgesproken staat ook bij na de primaire reeks zie https://ec.europa.eu/info...ital-covid-certificate_nl

De letterlijke tekst van het artikel van https://www-lejdd-fr.tran...&_x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=op is:

[...]

Dus 4 maanden na de 2e prik.
Correct en ook logisch omdat er nog geen 2e booster wordt gegeven. Maar waar de EU nog aan het discusseren is over een geldigheid van 9 maanden en de toegevoegde waarde van boosters, zie je verschillende andere landen dus al anders acteren. Het blijft koffiedik kijken over de geldigheid van de eerste booster maar de 4 maanden (basisset en eerste booster) die Frankrijk nu aankondigt beloofd niet veel goeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
jan390 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:56:
[...]

Correct en ook logisch omdat er nog geen 2e booster wordt gegeven. Maar waar de EU nog aan het discusseren is over een geldigheid van 9 maanden en de toegevoegde waarde van boosters, zie je verschillende andere landen dus al anders acteren. Het blijft koffiedik kijken over de geldigheid van de eerste booster maar de 4 maanden (basisset en eerste booster) die Frankrijk nu aankondigt beloofd niet veel goeds.
Klopt maar nog nergens hebben ze iets formeels erover gezegd. Dat is afwachten. Voor hetzelfde geld verlengen ze de termijn weer straks. Frankrijk heeft de toerisme ook nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Vraag me nog steeds af hoe het met Janssen zit.

In Oostenrijk (grens) werkt mijn huidige QR code 2/2 Moderna (wat de booster is van Janssen).

Maar het staat er gewoon in als vaccinatie, niet als booster. Dus hoe ze hier dan weer mee om gaan?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Goedenavond vanuit Rome! 🇮🇹

Afgelopen augustus ook geweest, berg papieren ingevuld, niemand naar gevraagd. Wel overal binnen mondkapjes en green pass.

Nu zijn de regels strenger geworden, pcr, of antigeen test vooraf + vaccinatie.
Weer een hele berg papieren, zowel om NL uit te mogen, als om Italië binnen te komen. En raad eens....niemand die er ook maar om vraagt.
Uiteraard wel green pass bij hotel en restaurant.

De antigeen test hebben we gedaan via Testen voor Toegang, welke exact hetzelfde is als de antigeen test voor reizen, alleen dan gratis 8) dus gratis tip! :P

[ Voor 0% gewijzigd door pinda powerrr op 02-01-2022 23:54 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
pinda powerrr schreef op zondag 2 januari 2022 @ 23:34:

De antigeen test hebben we gedaan via Testen voor Toegang, welke exact hetzelfde is als de antigeen test voor reizen, alleen dan gratis 8) dus gratis tip! :P
Interessante optie, maar krijg je bij testen voor toegang een QR code die te lezen is door de de Italiaanse VerificaC19 app, zodat de Italianen deze ook accepteren als test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
jan390 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 08:36:
[...]

Interessante optie, maar krijg je bij testen voor toegang een QR code die te lezen is door de de Italiaanse VerificaC19 app, zodat de Italianen deze ook accepteren als test?
Je krijgt bij Testen voor Toegang ook een internationale code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

jan390 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 08:36:
[...]

Jep gewoon een internationale QR die ook in je CoronaCheck app in te laden valt

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dean Martin schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:04:
Vraag me nog steeds af hoe het met Janssen zit.

In Oostenrijk (grens) werkt mijn huidige QR code 2/2 Moderna (wat de booster is van Janssen).

Maar het staat er gewoon in als vaccinatie, niet als booster. Dus hoe ze hier dan weer mee om gaan?
De term 'booster' is erg verwarrend om in deze context te gebruiken.

In je app staan alleen de vaccinatie momenten, dus jij hebt waarschijnlijk een 1/x Janssen op datum x voor prik 1 en een 2/2 Moderna op datum y voor prik 2.

De app die leest die 2 prik/datapunten in en doet daar zijn magie mee om groen of rood te tonen :)

Het zal niet veel ingewikkelder zijn dan dat als je 2 of meer prikken hebt dat hij de datum van de laatste prik + 6 maanden pakt oid.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Net booster ontvangen. Maar wanneer kan je nieuwe QR code opvragen via de app? Op moment haalt hij alleen de oudere op.
Willen eigenlijk morgen richting Oostenrijk.
Pagina: 1 ... 23 ... 29 Laatste

Let op:
We bespreken hier alleen de maatregelen ed binnen vakantielanden. We gaan niet bespreken of het beleid deugt (dat kan ergens anders), of je de toegangseisen kan vermijden (dat kan nergens anders) en we gaan ook niet slowchatten.

Klagen over maatregelen of over annuleringen is ook offtopic,