• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:30
Volgens GGD Amsterdam site kan het een paar dagen duren voor je hem op kunt halen.

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
DeBaroN schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:59:
Net booster ontvangen. Maar wanneer kan je nieuwe QR code opvragen via de app? Op moment haalt hij alleen de oudere op.
Willen eigenlijk morgen richting Oostenrijk.
Gelderland-Midden:
14:30 gevaccineerd, 21:00 in de app.
De snelheid verbaasde mij :)

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

geenstijl schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:05:
[...]
Gelderland-Midden:
14:30 gevaccineerd, 21:00 in de app.
De snelheid verbaasde mij :)
Dat is supersnel - ik heb me 24 dec laten boosteren - maar nog niks in de app.. :?

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:30
Merlijn_merlin schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:06:
[...]

Dat is supersnel - ik heb me 24 dec laten boosteren - maar nog niks in de app.. :?
je moet hem in de app wel ophalen, maar dat zul je wel weten. Niet dat je denkt dat ie er vanzelf komt te staan.

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:18
Iemand een idee of de test uitslag van de GGD geaccepteerd wordt in Oostenrijk? Of moet je naar een commerciële teststraat?

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:42

Nox

Noxiuz

BB-One schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:24:
Iemand een idee of de test uitslag van de GGD geaccepteerd wordt in Oostenrijk? Of moet je naar een commerciële teststraat?
GGD test niet voor een reis. Je moet naar een commerciële teststraat. testenvoorjereis.nl

[Voor 3% gewijzigd door Nox op 03-01-2022 14:32]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Nox schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:32:
[...]

GGD test niet voor een reis. Je moet naar een commerciële teststraat. testenvoorjereis.nl
Maar het werkt wel gewoon.

Verwacht: Audi E-tron Q4 Sportback S edition 40

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:11

pinda powerrr

Slow down...

jan390 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 08:36:
[...]

Interessante optie, maar krijg je bij testen voor toegang een QR code die te lezen is door de de Italiaanse VerificaC19 app, zodat de Italianen deze ook accepteren als test?
Anderen hebben al geantwoord, maar ja dus. Had zelf de Italiaanse app gedownload (Immuni) en vrouw + kids gescand, hartstikke groen! :Y

Dus ja, dat werkt.
De testlocatie waar we geweest waren, stuurde een mail met: " Uw testgegevens zijn bekend voor testen voor toegang, evenementen en reizen."
Oftewel, allemaal hetzelfde dus en in ons geval scheelde dat vier keer €35 daar hebben we al lekker van gegeten ondertussen ;)

Waiting on the world to change

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:13

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Alleen als je positief test en dan na 10 dagen een herstelbewijs aan kan maken werkt die van de GGD? :P
pinda powerrr schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:18:
[...]

Anderen hebben al geantwoord, maar ja dus. Had zelf de Italiaanse app gedownload (Immuni) en vrouw + kids gescand, hartstikke groen! :Y

Dus ja, dat werkt.
De testlocatie waar we geweest waren, stuurde een mail met: " Uw testgegevens zijn bekend voor testen voor toegang, evenementen en reizen."
Oftewel, allemaal hetzelfde dus en in ons geval scheelde dat vier keer €35 daar hebben we al lekker van gegeten ondertussen ;)
Mooi dat het werkt, voor je TvT test had je toch allang betaald via de belasting :)

(had verwacht dat ze het TvR wel al gescheiden hadden van de TvT door alleen een Nederlandse QR te geven, maar blijkbaar niet :) )

[Voor 61% gewijzigd door YakuzA op 03-01-2022 15:30]

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Garyu schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:45:
[...]

Ik snap je punt niet helemaal? 3 prikken wordt gewoon de standaard.

Hier in Oostenrijk heb je ook al een booster-verplichting voor events >2000 personen (en nog een geldige PCR test ook). Wil je naar een concert, dan zorg je maar dat je een booster+PCR test hebt....
Of 2 in geval van Janssen. Want m'n QR werkt bij de grens gewoon met 2 vaccinaties.

Verwacht: Audi E-tron Q4 Sportback S edition 40

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

YakuzA schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:28:
[...]

Alleen als je positief test en dan na 10 dagen een herstelbewijs aan kan maken werkt die van de GGD? :P

[...]

Mooi dat het werkt, voor je TvT test had je toch allang betaald via de belasting :)

(had verwacht dat ze het TvR wel al gescheiden hadden van de TvT door alleen een Nederlandse QR te geven, maar blijkbaar niet :) )
De TvT, of TvR is een RAT (rapid antigen test). Dus je krijgt daarvoor een QR code, die is niet nationaal, of internationaal, maar gewoon een bewijs dat je negatief getest bent. Komt ook extra in je overzicht te staan.

En die werkt dus zowel met de NL scan app, als ook met de Italiaanse versie.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:39

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Zoals in de Tw duidelijk staat: het gaat hier sec over de maatregelen per land, waar je als vakantieganger mee te maken krijgt. Wat je er van vindt, doet in dit topic niet ter zake. Daarom zijn er een hoop reacties verwijderd, er zijn genoeg andere topics om wél over het beleid te discussiëren, maar dus niet hier.

• brothermaynard
  • Laatst online: 16:18
hoe zit het met de regels voor oostenrijk? Mijn hotel voor volgende week meldt: 2G+ booster + PCR + entrance formulier.
De website van de ambassade meldt alleen 2G+ booster + PCr en dan is het formulier niet nodig. Ik ga met de trein, dus verwacht sowieso geen controle van het formulier op het moment van binnenreizen (op een donderdag, geen standaard reisdag daarmee), maar zou graag weten of ik alle 'hoepels' correct ga nemen voordat ik aldaar voor 'jan dup' in quaraintaine moet

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:57
De wetgeving in Frankrijk rond de omvorming van de pass sanitair naar pass vaccinale loopt vertraging op. Volgens BFMTV zie https://www.bfmtv.com/pol...ulte_AV-202201040044.html is het proces voorlopig opgeschort. Als ik het goed lees, zijn er leden van de eigen partij van Macron niet voor dus meerderheid wordt lastig.

• martwoutnl
brothermaynard schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:18:
hoe zit het met de regels voor oostenrijk? Mijn hotel voor volgende week meldt: 2G+ booster + PCR + entrance formulier.
De website van de ambassade meldt alleen 2G+ booster + PCr en dan is het formulier niet nodig. Ik ga met de trein, dus verwacht sowieso geen controle van het formulier op het moment van binnenreizen (op een donderdag, geen standaard reisdag daarmee), maar zou graag weten of ik alle 'hoepels' correct ga nemen voordat ik aldaar voor 'jan dup' in quaraintaine moet
Qua Oostenrijk binnenkomen is het 3 vaccinaties en max 48 uur oude PCR als ik de website van ze zie https://www.sozialministe...uelle-Ma%C3%9Fnahmen.html goed lees. Naar welk gebied ga je? Tirol? Misschien dat zo'n lokale overheid nog extra regels stelt.

• brothermaynard
martwoutnl schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:29:
[...]

Qua Oostenrijk binnenkomen is het 3 vaccinaties en max 48 uur oude PCR als ik de website van ze zie https://www.sozialministe...uelle-Ma%C3%9Fnahmen.html goed lees. Naar welk gebied ga je? Tirol? Misschien dat zo'n lokale overheid nog extra regels stelt.
grensgebied tirol/vorarlberg. maar de landelijke entry regels zijn landelijk volgens mij? Heb de vraag maar bij de ambassade gedropt, kijken wat die zeggen. maar het is weer heerlijk overzichtelijk . Ik dacht ook dat het is zoals jij meldt trouwens ;)
_/-\o_

[Voor 8% gewijzigd door brothermaynard op 04-01-2022 08:46]

• martwoutnl
brothermaynard schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:42:
[...]

grensgebied tirol/vorarlberg. maar de landelijke entry regels zijn landelijk volgens mij? Heb de vraag maar bij de ambassade gedropt, kijken wat die zeggen. maar het is weer heerlijk overzichtelijk . Ik dacht ook dat het is zoals jij meldt trouwens ;)
_/-\o_
Ik heb even via de website van Tirol zie https://www.willkommen.ti...nism-form-travelWarn-form gekeken. Daar kan je je land ingeven plus plaats daar. Daar hebben ze het wel over een pre-clearence-formulier maar volgens mij is dat, als ik het goed lees, alleen voor mensen uit niet-virusvariantenlanden.

• brothermaynard
martwoutnl schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:48:
[...]

Ik heb even via de website van Tirol zie https://www.willkommen.ti...nism-form-travelWarn-form gekeken. Daar kan je je land ingeven plus plaats daar. Daar hebben ze het wel over een pre-clearence-formulier maar volgens mij is dat, als ik het goed lees, alleen voor mensen uit niet-virusvariantenlanden.
de website van de ambassade waar naar verwezen wordt stelt ook duidelijk dat het pre-clearance form niet noodzakelijk is, mits geboosterd en negatieve pcr <48 uur oud. dat zal dan wel kloppen. die hoepels ga ik (hopelijk, pcr is altijd afwachten) kunnen doorspringen

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:16
brothermaynard schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:08:
[...]

de website van de ambassade waar naar verwezen wordt stelt ook duidelijk dat het pre-clearance form niet noodzakelijk is, mits geboosterd en negatieve pcr <48 uur oud. dat zal dan wel kloppen. die hoepels ga ik (hopelijk, pcr is altijd afwachten) kunnen doorspringen
^^ dit staat ook op de website van het ministerie: https://www.sozialministe...ise-nach-Oesterreich.html
Wer darf trotz Einreiseverbot aus Virusvariantengebieten und -staaten der Anlage 1 einreisen?:
(dit geldt dus voor Nederlandse reizigers)

Personen, die bereits „geboostert“ sind und über ein negatives molekularbiologisches Testergebnis (z.B. PCR-Test, höchstens 48 Stunden alt) verfügen,

Für diese Personen gelten bei der Einreise folgende Regelungen:

Registrierung zur Pre-Travel-Clearance ODER Impfnachweis über eine weitere Dosis („Booster“) und molekularbiologscher Test (z.B. PCR-Test, nicht älter als 48 Stunden)

Nachweis im Sinne der 2-G-Regel
Eine Einreise nach Österreich ist nur mit einem gültigen Impf- oder Genesungsnachweis bzw. einem ärztlichen Zeugnis darüber möglich. Diese Dokumente müssen in lateinischer Schrift in deutscher oder englischer Sprache ausgestellt sein.

Negativer molekularbiologischer Test (z.B. PCR-Test) ODER Impfnachweis über eine weitere Dosis („Booster“)
Sie müssen bei der Einreise ein ärztliches Zeugnis oder ein Testergebnis in Deutsch oder Englisch über ein negatives molekularbiologisches Testergebnis (z.B. PCR-Test) vorlegen, dessen Probenentnahme nicht länger als 72 Stunden zurückliegen darf. Sofern es sich beim 2-G-Nachweis um einen Impfnachweis einer weiteren Dosis („Booster“), muss kein negatives Testergebnis vorgelegt werden.

Sofortiger Antritt einer zehntägigen Quarantäne ODER Impfnachweis über eine weitere Dosis („Booster“) und molekularbiologscher Test (z.B. PCR-Test, nicht älter als 48 Stunden)

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:07
@brothermaynard Let wel even op. Donderdag is er in Oostenrijk een persconferentie. Ik zeg niet dat er iets veranderd, maar de kans met exploderende corona dragende wintersporters die besmet raken is de kans wel aanwezig.

• brothermaynard
SlqmLqck schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:58:
@brothermaynard Let wel even op. Donderdag is er in Oostenrijk een persconferentie. Ik zeg niet dat er iets veranderd, maar de kans met exploderende corona dragende wintersporters die besmet raken is de kans wel aanwezig.
dank voor je tip. hopen dan maar dat ze het hoofd koel houden en dat er niets veranderd aldaar. Gelukkig zitten we hier in lockdown en zijn daardoor onze cijfers redelijk stabiel

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-05 16:21
Iemand een idee hoe het momenteel geregeld is op Curacao? Zijn alle hotel etc. gewoon open?

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:03
pinda powerrr schreef op zondag 2 januari 2022 @ 23:34:
Goedenavond vanuit Rome! 🇮🇹

Afgelopen augustus ook geweest, berg papieren ingevuld, niemand naar gevraagd. Wel overal binnen mondkapjes en green pass.

Nu zijn de regels strenger geworden, pcr, of antigeen test vooraf + vaccinatie.
Weer een hele berg papieren, zowel om NL uit te mogen, als om Italië binnen te komen. En raad eens....niemand die er ook maar om vraagt.
Uiteraard wel green pass bij hotel en restaurant.

De antigeen test hebben we gedaan via Testen voor Toegang, welke exact hetzelfde is als de antigeen test voor reizen, alleen dan gratis 8) dus gratis tip! :P
Is dit voor vliegen ook voldoende of heb je daar wel een internationaal reiscertificaat voor nodig?

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:36
-Muncky- schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:16:
Iemand een idee hoe het momenteel geregeld is op Curacao? Zijn alle hotel etc. gewoon open?
Ja zijn open. Geplaceerde horeca ook open tot 00:00. Grote feesten zijn in de ban gegaan.

Verder niet veel maatregelen daar, maar de besmettingen gaan wel door het dak heen.

• Vinny1
Vinny1 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:08:
[...]

Is dit voor vliegen ook voldoende of heb je daar wel een internationaal reiscertificaat voor nodig?
Op de website van de Rijksoverheid lees ik dus van wel. https://www.rijksoverheid...9/coronabewijs/testbewijs

Maar ik heb het ook even nagevraagd bij KLM.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Nou, tot zover de strenge regels...had een boom kunnen besparen met al die printjes van formulieren. Want die waren voor de terugreis naar NL ook verplicht.

Op Fiumicino Airport (grootste luchthaven van Italië) alleen even de QR code laten zien (vaccinatie) en dat was het.....

In NL ook niks, geen vragen naar de formulieren.

Maar qua handhaving en hoe de mensen zich aan de regels houden, is het in Italië strakker geregeld.
Geen gedoe over mondkapjes, iedereen draagt ze. Is er iemand die het onder de neus draagt, dan is er wel iemand van politie die er wat van zegt. Was in augustus ook al zo, nu niet anders.

Zijn we in NL dan allemaal zo eigenwijs?

Edit: in het vliegtuig en openbaar vervoer in IT is een FFP2 mondmasker verplicht.

[Voor 6% gewijzigd door pinda powerrr op 05-01-2022 19:58]

• martwoutnl
De Franse 2e kamer heeft de omzetting naar 2G alsnog goedgekeurd. Dus de eerste horde naar 2G in o.a. de horeca is daar gezet.

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik lees dat Italië ook antigeen-tests accepteert. Nu zie ik dat er een partij is die die dingen naar huis stuurt, waarbij je in praktijk dus een zelftest doet. Vervolgens stuur je foto op van het resultaat en krijg het een reiscertificaat toegestuurd. Kosten 19,95. Hoewel ik mij afvraag hoe ze kunnen checken of jij wel echt diegene bent die de test gedaan heeft is voor mij voor dit doeleinde dit wel een hele makkelijke en goedkope oplossing. Of zijn er nog addertjes onder het gras?

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:07

Nhz

Deventer

Crosspost, maar hier misschien ook interessant.

Samenvatting van de nieuwe maatregelen in Oostenrijk.

https://www.derstandard.a...nfrastruktur-zu-schuetzen

Groetjes Bas

• martwoutnl
Nhz schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:48:

En dan hebben ze maar ruim 8k nieuwe besmettingen als ik de link lees.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier tot onze grote spijt een tripje naar Denemarken gecanceled. Er kan natuurlijk (veel) meer daar dan hier, maar musea e.d. zijn dicht. Is voor ons wel een dealbreaker. Goed, we krijgen gelukkig het volledige bedrag terug (annuleringsverzekering), plannen we de boel wel als dit wel weer kan.

| Switch FC: SW-3939-0492-5105 |

• Vinny1
Valorian schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:16:
Ik lees dat Italië ook antigeen-tests accepteert. Nu zie ik dat er een partij is die die dingen naar huis stuurt, waarbij je in praktijk dus een zelftest doet. Vervolgens stuur je foto op van het resultaat en krijg het een reiscertificaat toegestuurd. Kosten 19,95. Hoewel ik mij afvraag hoe ze kunnen checken of jij wel echt diegene bent die de test gedaan heeft is voor mij voor dit doeleinde dit wel een hele makkelijke en goedkope oplossing. Of zijn er nog addertjes onder het gras?
Hierboven geven leden aan dat je dus ook testenvoortoegang (gratis) kan gebruiken. Maar ik heb hier nog geen bevestiging van gezien.

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:16
Nhz schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:48:

Dank, mooie nuance staat hier:
De Groene Pas is slechts zes maanden geldig voor mensen die twee keer zijn ingeënt . Met ingang van 1 februari. Na boostervaccinaties is deze negen maanden geldig.
ad.nl meldt onderstaande. Ik begraap na je link pas dat het met booster wel 9 maanden is:
Daarnaast is besloten dat de vaccinatiebewijzen voortaan zes maanden gelden en dat er meer controles komen op het 2G-beleid in winkels.

[Voor 4% gewijzigd door s3n op 06-01-2022 16:35]

• Valorian
  • Nu online
Vinny1 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:24:
[...]

Hierboven geven leden aan dat je dus ook testenvoortoegang (gratis) kan gebruiken. Maar ik heb hier nog geen bevestiging van gezien.
Dank. Maar dat blijft een beetje vaag (inderdaad onbevestigd), en voelt ook als misbruik maken van het systeem, want daar zijn de gratis testen niet voor bedoeld natuurlijk. Als ik voor die 2 tientjes iets heb wat sowieso goedgekeurd wordt en dan ook nog zelf kan uitvoeren ipv ergens heen moet dan geniet dat (die optie die ik noemde) de voorkeur. Inmiddels wat reviews gevonden en het lijkt toch echt te mogen via dat opsturen van een foto van de test, dus denk dat ik daar maar voor ga :)

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Valorian schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:16:
Ik ben net terug uit Rome, heb Testen voor Toegang gedaan, is hetzelfde als een reistest. Code inladen in je app en je krijgt een extra QR code die 24 uur geldig is. Lees even mijn vorige berichten hier terug, staat zelfs in de mail van de uitslag dat deze hetzelfde is als TvT. Scheelt toch aardig wat geld.

Zet je Coronacheck app op je hoofdscherm, want overal vragen ze een "Green Pass" om ergens binnen te komen.

Edit: @Valorian houd goed in de gaten dat een FFP2 masker verplicht is in het vliegtuig, openbaar vervoer en overheidsgebouwen.
Buiten is een normaal masker verplicht.

[Voor 7% gewijzigd door pinda powerrr op 06-01-2022 18:40]

• Nhz
  • Laatst online: 20:07

Nhz

Deventer

We gaan over 2 weken richting Oostenrijk en nu is er 1 van ons die slechts 1 Janssen prik heeft gehad. Omdat hij eind November corona heeft gehad mag hij nog geen booster. Eerst dachten we dat hij daardoor niet mee kon. Niks nieuws onder de zon, hij is niet de enige.

Nu kwam hij echter op de site van de Oostenrijkse Ambassade (https://www.bmeia.gv.at/n...virus-covid-19-en-reizen/) tegen dat een eenmalige prik met Janssen + een genezing van corona ook gezien wordt als 'geboosterd'. Zie sectie II, dan onder uitklapmenu 3) FAQs

Of zoek op 'I am vaccinated and have recently recovered, or I am vaccinated, have recovered and have been vaccinated again'.

Kan iemand hier bevestigen dat dit echt zo is? Het staat daar, maar ik kan dat na al het slechte nieuws over Janssen eigenlijk amper geloven. Ik was er van overtuigd dat men na een Janssen een mrna booster wel accepteerden, niet dat een herstelbewijs ook als booster wordt gezien. Praktijkervaring zou helemaal mooi zijn, zo lullig als we er bij de grensovergang achter komen dat het toch niet zo werkt.

De reden dat er twijfel is, komt doordat onderstaande link zegt dat hij geen geldig bewijs heeft.
https://gruenerpass.gv.at/en/geimpft/

edit:

Ik zie nu dat als je het andersom invult, dus eerst besmet en dan geprikt, dat het wel werkt. Is dit een foutje in de tool? Dat komt niet overeen met wat er op de site van de ambassade staat.

[Voor 19% gewijzigd door Nhz op 07-01-2022 10:01]

Groetjes Bas

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nhz schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 01:22:
We gaan over 2 weken richting Oostenrijk en nu is er 1 van ons die slechts 1 Janssen prik heeft gehad. Omdat hij eind November corona heeft gehad mag hij nog geen booster. Eerst dachten we dat hij daardoor niet mee kon. Niks nieuws onder de zon, hij is niet de enige.

Nu kwam hij echter op de site van de Oostenrijkse Ambassade (https://www.bmeia.gv.at/n...virus-covid-19-en-reizen/) tegen dat een eenmalige prik met Janssen + een genezing van corona ook gezien wordt als 'geboosterd'. Zie sectie II, dan onder uitklapmenu 3) FAQs

Of zoek op 'I am vaccinated and have recently recovered, or I am vaccinated, have recovered and have been vaccinated again'.

Kan iemand hier bevestigen dat dit echt zo is? Het staat daar, maar ik kan dat na al het slechte nieuws over Janssen eigenlijk amper geloven. Ik was er van overtuigd dat men na een Janssen een mrna booster wel accepteerden, niet dat een herstelbewijs ook als booster wordt gezien. Praktijkervaring zou helemaal mooi zijn, zo lullig als we er bij de grensovergang achter komen dat het toch niet zo werkt.

De reden dat er twijfel is, komt doordat onderstaande link zegt dat hij geen geldig bewijs heeft.
https://gruenerpass.gv.at/en/geimpft/

edit:

Ik zie nu dat als je het andersom invult, dus eerst besmet en dan geprikt, dat het wel werkt. Is dit een foutje in de tool? Dat komt niet overeen met wat er op de site van de ambassade staat.
Op die pagina die je zelf linkt staat onderaan een megagrote mogelijkheid om vragen te stellen aan de ambassade.

Met dat antwoord kan je uiteindelijk veel meer dan wat een random Tweaker je gaat vertellen?

• Tom-Z
  • Laatst online: 23:22
Nhz schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 01:22:
Je kan het nalezen direct bij de bron, in de tekst van de officiële regeling.

Inreizen uit een Virusvariantengebiet als Nederland is geregeld in § 6. Om niet in quarantaine te moeten moet je voldoen aan de voorwaarden uit lid 1 sub 18, d.w.z. je moet een negatieve test van minder dan 48 uur oud hebben én een bewijs als bedoeld in "§ 2 Abs. 1 Z 3 lit. d" hebben. Daar voldoe je niet aan, maar er is een gelijkstelling:
(5) Liegt sowohl ein Nachweis gemäß Abs. 1 Z 3 lit. a oder b als auch ein Nachweis gemäß Abs. 1 Z 4 vor, ist dies einem Nachweis gemäß Abs. 1 Z 3 lit. d gleichgestellt.
Aan "Abs. 1 Z 3 lit. a oder b" voldoe je, want (b) is namelijk de inenting met Janssen:
b) Ablauf von 21 Tagen seit der Impfung bei Impfstoffen, bei denen nur eine Impfung vorgesehen ist, wobei diese nicht länger als 270 Tage zurückliegen darf,
en aan "Abs. 1 Z 4 vor" is ook voldaan:
4. Genesungsnachweise über eine in den letzten 180 Tagen überstandene Infektion.
Dus er is gelijkstelling met "Abs. 1 Z 3 lit. d". Dus met Janssen van minder dan 270 dagen oud + recente besmetting in de afgelopen 180 dagen kan je inreizen mits je ook een negatieve test hebt.

• martwoutnl
Duitsland gaat mogelijk per 15 januari 2G+ in horeca invoeren. Zie https://www.tagesschau.de...ender-ueberblick-103.html Booster geldt als uitzondering op test. En de maatregel zou onafhankelijk van de cijfers zijn.

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-05 20:27
Hoe strikt zijn de controles nu in de VS op de 24h test resultaten? Mijn vriendin vliegt komende week van Bogota naar Atlanta, paar uur lay over en dan naar Schiphol. Maar in Colombia nemen ze tijd als een iets ander concept dan dat wij doen zeg maar.. Daar is het nog maar de vraag of je het binnen de juiste tijd krijgt.

En ik neem aan dat de 24h in gaat op het moment dat je de uitslag ontvangt? Anders wordt binnen 24h nogal een lastig principe.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Die 24u gaat zo goed als altijd in op het moment dat de test wordt afgenomen. Je kan 't altijd nakijken via traveldoc.aero - da's een website opgezet door AF/KL.

Ik schat dat je gewoon niet de vlucht opmag in Bogotá als je testresultaat niet in orde is. Als ze in de VS wordt teruggestuurd is dat volledig op kosten van de luchtvaartmaatschappij. Dus wees daar maar vrij zeker van dat daarop wordt gecontroleerd.

[Voor 43% gewijzigd door Borromini op 07-01-2022 13:37]

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:02
Ik heb 28 december positief getest en mag dus tot begin april geen booster halen. Ik zou graag begin februari gaan skiën in Oostenrijk, natuurlijk zónder quarantaine. Maar overal staat dat je een booster nodig hebt. Is dat ook feitelijk zo, of is mijn infectie voldoende?

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:16
Aristos schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:14:
Ik heb 28 december positief getest en mag dus tot begin april geen booster halen. Ik zou graag begin februari gaan skiën in Oostenrijk, natuurlijk zónder quarantaine. Maar overal staat dat je een booster nodig hebt. Is dat ook feitelijk zo, of is mijn infectie voldoende?
Blihi schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:08:
[...]

Thanks! Wij willen op 1 januari naar Oostenrijk, maar sinds vorige week maandag is mijn vrouw ziek. De PCR test was positief, dus ze zit al een week in isolatie (en ik gezellig met de kinderen in quarantaine).

Wij zijn allemaal dubbel gevaccineerd (en als het aan ons had gelegen ook al geboosterd, maar ja, wij hebben Hugo de Betweter).

Ik maakte me dus zorgen over de PCR test van 31-12 voor mijn vrouw, maar als ik het goed begrijp is een herstelbewijs, in combinatie met de twee eerdere vaccinaties een reden om geen negatieve PCR test te hoeven overleggen. (bron: https://www.sozialministe...ise-nach-Oesterreich.html)

Nu lees ik dat daarvoor eigenlijk een verklaring door een arts afgegeven moet worden, namelijk een ingevulde Annex I (https://www.ris.bka.gv.at...nlage=11&Uebergangsrecht=)

Heb je enig idee of we dit ook zelf kunnen invullen? Of zou de huisarts hieraan mee willen werken?
Uit een ander topic.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• FreakNL
  • Laatst online: 19:52

FreakNL

Well do ya punk?

Ben op dit moment privé in Sevilla.

Mondmasker is overal verplicht (ook buiten) maar in de praktijk zie je hetzelfde als in NL:
Geen mondkapje terwijl het wel moet (alhoewel ik dat vooral buiten zie, en dat is natuurlijk sowieso een onzinmaatregel).
Mondkapje alleen over mond
Mondkapje op de kin…

QR code wordt nergens om gevraagd verder

Tja.

Wel relax dat alles hier gewoon open is. Stikt ook van de Nederlanders hier. Eigenlijk raar, dat dit zo kan in een pandemie, zo op vakantie. Ik ben verder ook niet roomser dan de paus hoor, want dit valt natuurlijk totaal niet onder de noemer “blijf zoveel mogelijk thuis”… Maar ik ben er wel klaar mee ook, heel eerlijk…

[Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 07-01-2022 19:36]

• Valorian
  • Nu online
Iemand al evaring met Italië's "Super Green Pass" in skigebieden, en de eis om dagelijks je QR code te scannen icm ski-pas voor een activatie van die skipas? Gaat dit allemaal een beetje soepel?

[Voor 199% gewijzigd door Valorian op 08-01-2022 17:07]

• henkzelf
  • Laatst online: 12:17
Valorian schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:05:
Iemand al evaring met Italië's "Super Green Pass" in skigebieden, en de eis om dagelijks je QR code te scannen icm ski-pas voor een activatie van die skipas? Gaat dit allemaal een beetje soepel?
Vanaf 19 februari kan ik je pas meer vertellen. Fingers crossed. Heb al wel de app gedowload.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Sint-Michielsgestel

• Valorian
  • Nu online
henkzelf schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:19:
[...]

Vanaf 19 februari kan ik je pas meer vertellen. Fingers crossed. Heb al wel de app gedowload.
Ha dan ben ik al lang en breed weer terug uit de dolomiten. Dus ik zal jou dan hier van een update voorzien ;)

PS: een speciale super green pass of skipas app?

• henkzelf
Valorian schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:23:
[...]

Ha dan ben ik al lang en breed weer terug uit de dolomiten. Dus ik zal jou dan hier van een update voorzien ;)

PS: een speciale super green pass of skipas app?
Dolomiti ski pass app. Daar zit een QR scan knopje en een pasnr invoer veld in.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Sint-Michielsgestel

• Valorian
  • Nu online
henkzelf schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:25:
[...]

Dolomiti ski pass app. Daar zit een QR scan knopje en een pasnr invoer veld in.
Ah perfect, gevonden. Stom, ik maar denken dat we daar 's ochtends ergens elke dag in een rij in de kou moeten staan om iets te doen. Maar kan natuurlijk gewoon via de app. Perfect!

• henkzelf
Valorian schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:39:
[...]

Ah perfect, gevonden. Stom, ik maar denken dat we daar 's ochtends ergens elke dag in een rij in de kou moeten staan om iets te doen. Maar kan natuurlijk gewoon via de app. Perfect!
En de Italiaanse scan app heet VerificaC19. Kun je thuis alvast je QR codes testen. :)

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:45
Even een play stupid games win stupid prizes.

We moesten en zouden op vakantie gaan volgens mijn vriendin. Ik zag beren op de weg en was pessimistisch en als er wat gebeurde zagen we dat dan wel, cijfers waren toch laag in Mexico?

Resultaat, we hadden afgelopen dinsdag terug moeten vliegen maar helaas beide positief op pcr en antigeen. Geen symptomen. Vandaag weer positief. Sinds die tijd in isolatie gegaan alleen naar buiten voor een test. Als het tegenzit kunnen we pas na 11 dagen terug mits we dokters verklaring krijgen of hopelijk negatief testen. Schijnt dat je nog weken negatief kan testen. Fun times dus.

Mijn advies, blijf lekker thuis. Had ik, ondanks waarschijnlijk flinke ruzie met vriendin, ook gewoon moeten doen.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:41
mannowlahn schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 18:40:
Even een play stupid games win stupid prizes.

We moesten en zouden op vakantie gaan volgens mijn vriendin. Ik zag beren op de weg en was pessimistisch en als er wat gebeurde zagen we dat dan wel, cijfers waren toch laag in Mexico?

Resultaat, we hadden afgelopen dinsdag terug moeten vliegen maar helaas beide positief op pcr en antigeen. Geen symptomen. Vandaag weer positief. Sinds die tijd in isolatie gegaan alleen naar buiten voor een test. Als het tegenzit kunnen we pas na 11 dagen terug mits we dokters verklaring krijgen of hopelijk negatief testen. Schijnt dat je nog weken negatief kan testen. Fun times dus.

Mijn advies, blijf lekker thuis. Had ik, ondanks waarschijnlijk flinke ruzie met vriendin, ook gewoon moeten doen.
Balen man! Maar gelukkig wel zonder klachten, gezondheid is toch het belangrijkst.
Weet niet wat voor werk jullie doen, maar recentelijk heb ik mijn werk laptop meegenomen op een trip. Als in dan toch in isolatie moet, dan maar het beste er van maken… be prepared 🤠

• mannowlahn
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:39:
[...]

Balen man! Maar gelukkig wel zonder klachten, gezondheid is toch het belangrijkst.
Weet niet wat voor werk jullie doen, maar recentelijk heb ik mijn werk laptop meegenomen op een trip. Als in dan toch in isolatie moet, dan maar het beste er van maken… be prepared 🤠
Kan remote werken, maar blijft kut. Allemaal onzeker wanneer terug en je moet binnen blijven dus weinig genieten van mooi weer. Dit kost overigens klauwen met geld. Maar gelukkig niet ziek nee, enige voordeel.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Mja dat is het risico dat je neemt. Overigens waarom meteen naar Mexico? Hier in Spanje is het ook mooi weer (20graden vandaag) en geen test nodig om terug te gaan.

Keuzes… :)

Vandaag overigens heerlijk over Plaza America gewandeld in de zon en tapas gegeten bij een lekker tentje onder de Giralda. Lijkt wel of COVID hier niet bestaat (op de mondmaskers na)…

• mannowlahn
FreakNL schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 21:52:
Mja dat is het risico dat je neemt. Overigens waarom meteen naar Mexico? Hier in Spanje is het ook mooi weer (20graden vandaag) en geen test nodig om terug te gaan.

Keuzes… :)

Vandaag overigens heerlijk over Plaza America gewandeld in de zon en tapas gegeten bij een lekker tentje onder de Giralda. Lijkt wel of COVID hier niet bestaat (op de mondmaskers na)…
Ik wilde ook niet weg, juist hierom. Maar ja mijn vriendin wilde Perse daarheen, vraag mij niet waarom.

Hoef ook geen medelijden hoor, onze eigen schuld en was een groot risico. Wil alleen andere sukkels behoeden mochten die nog overwegen om naar Mexico te gaan.

• Arrne
  • Laatst online: 19:36
Als je de quarantaine netjes uitzit en daarna nog langere tijd niet terug kunt omdat je positief blijft testen zou ik het wel weten - terugvliegen naar een EU-land wat niet om een test vraagt.

Het is bijzonder dat er in de regels geen rekening is gehouden met een dergelijke situatie, wetend dat je soms nog tot 8 weken positief kunt blijven testen.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:38
Weet iemand hoe het zit als je gevaccineerd bent met Janssen en een booster hebt?

Ik zit in die situatie; en zou, als ik de check apps moet geloven, gewoon een PCR test doen omdat ik geen 3 vaccinaties heb.
Mijn vrouw heeft geen Janssen gehad, dus zit nu op 2 vaccinaties+booster. En die zou geen PCR hoeven te doen.

Is het zo dat je nu met Janssen een beetje het onderspit delf? Geen mogelijkheid tot "2e prik", en vast zitten aan PCR testjes. (Bijv. in Luxemburg)

Pvouput live

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Janssen + booster telt ook gewoon, binnen de EU. Daarbuiten kunnen ze zelf besluiten wat ze wel en niet toelaten.

[Voor 53% gewijzigd door CyBeR op 09-01-2022 00:32]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• mannowlahn
Arrne schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 23:15:
Als je de quarantaine netjes uitzit en daarna nog langere tijd niet terug kunt omdat je positief blijft testen zou ik het wel weten - terugvliegen naar een EU-land wat niet om een test vraagt.

Het is bijzonder dat er in de regels geen rekening is gehouden met een dergelijke situatie, wetend dat je soms nog tot 8 weken positief kunt blijven testen.
Yep ik voorzie grote issues met terugvliegen dus Spanje or Duitsland zijn de landen die we gaan uitzoeken. Morgen naar een dokter om een verklaring vragen dat we niet besmettelijk zijn, maar geen idee hoe die dokter dat gaat bepalen? Eigenlijk is het een soort van catch22. Eenmaal positief en je hangt.

• Tom-Z
  • Laatst online: 23:22
Aristos schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:14:
Ja, de positieve test geeft je voor wat betreft inreizen 180 dagen dezelfde status als een booster, mits je laatste inenting maximaal 270 dagen geleden is. Dat is geregeld in § 2 Abs. 5 van de verordening:
(5) Liegt sowohl ein Nachweis gemäß Abs. 1 Z 3 lit. a oder b als auch ein Nachweis gemäß Abs. 1 Z 4 vor, ist dies einem Nachweis gemäß Abs. 1 Z 3 lit. d gleichgestellt.

• Nox

Nox

Noxiuz

mannowlahn schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 22:29:
[...]

Ik wilde ook niet weg, juist hierom. Maar ja mijn vriendin wilde Perse daarheen, vraag mij niet waarom.

Hoef ook geen medelijden hoor, onze eigen schuld en was een groot risico. Wil alleen andere sukkels behoeden mochten die nog overwegen om naar Mexico te gaan.
Balen, maar dekt je reisverzekering dit niet? Volgens mij doet men in .nl niet moeilijk over de terugreis mits gevaccineerd?

Wij hebben maanden terug (na einde anderhalve meter, vaccinatiecampagne etc.) een reis geboekt naar curacao met 9 personen. Benieuwd hoe dat gaat :p

Stiekem denk ik dat het het beste is dat ze alles cancellen. Maar de economie op curacao draait te veel op toerisme. Terugreis zal amper een probleem vormen, geen test nodig. Heenreis wel 2 testen. (Pcr vooraf, antigeen op locatie 3 dagen later).

Nu ben ik niet bang dat ik delta oploop. Maar omikron is een ander wezen, je wordt er amper ziek van maar kan wel positief testen. Vanwege een zwak virus je reis moeten cancellen zit ik niet op te wachten.

[Voor 12% gewijzigd door Nox op 09-01-2022 17:42]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• mannowlahn
Nox schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:40:
[...]

Balen, maar dekt je reisverzekering dit niet? Volgens mij doet men in .nl niet moeilijk over de terugreis mits gevaccineerd?

Wij hebben maanden terug (na einde anderhalve meter, vaccinatiecampagne etc.) een reis geboekt naar curacao met 9 personen. Benieuwd hoe dat gaat :p

Stiekem denk ik dat het het beste is dat ze alles cancellen. Maar de economie op curacao draait te veel op toerisme. Terugreis zal amper een probleem vormen, geen test nodig. Heenreis wel 2 testen. (Pcr vooraf, antigeen op locatie 3 dagen later).

Nu ben ik niet bang dat ik delta oploop. Maar omikron is een ander wezen, je wordt er amper ziek van maar kan wel positief testen. Vanwege een zwak virus je reis moeten cancellen zit ik niet op te wachten.
Nederland eist een negatief Corona bewijs mits je buiten de eu komt. Je ontkomt er dus niet aan.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

mannowlahn schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:05:
[...]

Nederland eist een negatief Corona bewijs mits je buiten de eu komt. Je ontkomt er dus niet aan.
Sinds wanneer? In oktober uit Singapore teruggevlogen en in november uit Bahrein. Gevaccineerd was genoeg.

/edit
Ah is recentelijk verandert. En terecht. Ik verbaas me er al maanden over dat ze niet gewoon een negatieve test eisen. Ook voor vluchten binnen Europa zou dat moeten gelden.

[Voor 21% gewijzigd door FreakNL op 09-01-2022 18:55]

• Nox

Nox

Noxiuz

mannowlahn schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:05:
[...]

Ah, die is dan recent gewijzigd inderdaad. De reisorga heeft dit nog niet gewijzigd. Dacht dat geboosterden gewoon mochten vliegen.

Opmerkelijk dat landen wel op geel en niet oranje of rood worden gezet dus officieel is het gewoon 'ga lekker op vakantie'. Als ze op oranje gaan, gaan alle reizen geschrapt worden en kost het de economie weer geld.

Edit:

Vanaf curacao niet nodig, dán ligt het wel in de eu.

[Voor 5% gewijzigd door Nox op 09-01-2022 19:13]

• Arrne
  • Laatst online: 19:36
mannowlahn schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:23:
[...]

Yep ik voorzie grote issues met terugvliegen dus Spanje or Duitsland zijn de landen die we gaan uitzoeken. Morgen naar een dokter om een verklaring vragen dat we niet besmettelijk zijn, maar geen idee hoe die dokter dat gaat bepalen? Eigenlijk is het een soort van catch22. Eenmaal positief en je hangt.
Gewoon netjes je quarantaine periode uitzitten, en dan zou je er toch van uit kunnen gaan dat je niet besmettelijk bent toch?

Daarna kun je gewoon naar diverse Europese landen vliegen met je vaccinatie bewijs.

Maar goed, wie weet test je volgende week wel weer gewoon negatief. Dat kan natuurlijk ook nog.

[Voor 7% gewijzigd door Arrne op 09-01-2022 19:31]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

FreakNL schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:53:
[...]

Ik verbaas me er al maanden over dat ze niet gewoon een negatieve test eisen. Ook voor vluchten binnen Europa zou dat moeten gelden.
Waarom? Welk nut heeft dat, anders dan moeilijkdoenerij? Het is niet alsof we hier coronavrij zijn. Een beetje het beste jongetje van de klas spelen met tests eisen, maar ondertussen zelf veel meer infecties hebben. Onzin, mee ophouden. Kost klauwen met geld en zorgt alleen maar voor onzekerheid bij reizigers.

[Voor 23% gewijzigd door CyBeR op 09-01-2022 19:58]

• mannowlahn
Arrne schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:28:
[...]

Gewoon netjes je quarantaine periode uitzitten, en dan zou je er toch van uit kunnen gaan dat je niet besmettelijk bent toch?

Daarna kun je gewoon naar diverse Europese landen vliegen met je vaccinatie bewijs.

Maar goed, wie weet test je volgende week wel weer gewoon negatief. Dat kan natuurlijk ook nog.
Schijnt gewoon zo te zijn dat je nog wel 8 weken positief blijft testen. Uit meerdere medische bronnen dit bevestigd gekregen. Uiteraard zitten we onze periode uit, ik neem zo min mogelijk risico. Maar na die periode ben ik wel bereid om andere mogelijkheden te verkennen. Nu is het zo dat bv een vlucht uit Mexico naar Spanje een layover in amsterdam heeft. Als je die pakt hoef je geen negatief bewijs te laten zien en kan je in theorie uitstappen in amsterdam. Daar zullen wel halen en ogen aan zitten overigens. Maar je zit dan dus wel in een vliegtuig met mensen die gewoon positief kunnen zijn als die bv naar Spanje vliegen.

Wij hebben overigens nooit symptomen gehad, dus voor hetzelfde geld hebben wij al meer dan twee weken Corona. Dus of we besmettelijk zijn is dan moeilijk te stellen. In Nederland is het zo dat je na 10 dagen uit quarantine mag, canda en usa hebben het zelf naar 5 dagen gebracht ivm omikron. Wat is waarheid in deze? Doordat wij geen symptomen hebben acht ik de kans dat wij binnen aanzienlijke tijd negatief testen zeer klein, anders was dit al gebeurt.

[Voor 16% gewijzigd door mannowlahn op 09-01-2022 20:33]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

CyBeR schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:53:
[...]

Waarom? Welk nut heeft dat, anders dan moeilijkdoenerij? Het is niet alsof we hier coronavrij zijn. Een beetje het beste jongetje van de klas spelen met tests eisen, maar ondertussen zelf veel meer infecties hebben. Onzin, mee ophouden. Kost klauwen met geld en zorgt alleen maar voor onzekerheid bij reizigers.
Het nut is dat je niet als besmet persoon in een vacuüm kist gaat zitten voor 3/6/9 uur. Lijkt me volkomen logisch toch?

Draai het eens om;
Ik had een collega die testte positief in Singapore terwijl zijn terugreis 2 dagen later ingeplanned stond. Volgens de (toen nog) regel had hij gewoon willens en wetens terug mogen vliegen (want gevaccineerd). Heeft hij niet gedaan overigens, hij is 2 weken later pas terug gevlogen, dan ben je namelijk niet meer besmettelijk. Maar volgens jouw redenering had hij gewoon terug mogen vliegen en onderwijl nog even een paar mensen mogen besmetten.

Ik reis veel zakelijk en ik voel me er prettiger bij als ik weet dat iedereen in die kist 24 uur vantevoren nog negatief testte. Is geen volledige garantie uiteraard maar wel een filter.

@mannowlahn dat van dat 8 weken positief blijven testen is vooral een theoretisch dingetje. Ik ken inmiddels (zakelijk) al 12 mensen die in het buitenland besmet raakten (wij testen als bedrijf preventief in het buitenland) en 11 daarvan testten na een dag of 7 tot 10 alweer negatief. De 12e na 14 dagen nog niet maar na 18 dagen al wel. En anders is er altijd nog een doktersverklaring, na Max een dag of 14 ben je sowieso niet meer besmettelijk.

[Voor 16% gewijzigd door FreakNL op 09-01-2022 20:47]

• mannowlahn
Okay, dat geef dan nog wat hoop mbt negatief resultaat. Na 18 dagen is wel redelijk lang lol.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

FreakNL schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:43:
[...]

Het nut is dat je niet als besmet persoon in een vacuüm kist gaat zitten voor 3/6/9 uur. Lijkt me volkomen logisch toch?
Het is geen vacuum kist. De lucht in vliegtuigen wordt continue ververst met lucht van buiten. En lucht die wel gecirculeerd wordt gaat door filters heen. Dit probleem is al decennia geleden opgelost.
Maar volgens jouw redenering had hij gewoon terug mogen vliegen en onderwijl nog even een paar mensen mogen besmetten.
Nee, want hij wist dat hij besmet was. Dan is dat uitermate onbeschoft, net als bijvoorbeeld naar de supermarkt gaan of met de trein reizen, waar ook geen tests voor nodig zijn. Vliegtuigen zijn niet speciaal. En als je denkt dat er in die andere plekken wél en in vliegtuigen geen afstand gehouden wordt heb ik je een brug te verkopen.

Raad mensen vooral aan om een test te doen voor ze op reis gaan, daar heb ik geen enkel probleem mee. Zelf ook gedaan laast; kost me 3 euro bij de supermarkt en een kwartiertje naar een stuk plastic kijken. Maar verplichten (met alle rompslomp die daar bij komt) is onzin.
Ik reis veel zakelijk en ik voel me er prettiger bij als ik weet dat iedereen in die kist 24 uur vantevoren nog negatief testte. Is geen volledige garantie uiteraard maar wel een filter.
Dat mag, maar ik heb er echt helemaal niks aan.

Om de een of andere reden bestaat het idee dat zodra je een grens over gaat, virussen zich speciaal gedragen of zo. Is niet zo, kappen met die onzin en stoppen met doen alsof corona een buitenlands probleem is wat alleen maar meegenomen wordt het land in.

[Voor 27% gewijzigd door CyBeR op 09-01-2022 22:47]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Dat de lucht in een vliegtuig constant ververst wordt is vooral een marketing-verhaal van de luchtvaartmaatschappijen. Mijn boerenverstand zegt iets anders. En je hebt het nieuws over die vlucht uit Zuid-Afrika gemist zeker?

Internationaal reizen zorgt gewoon voor een grote verspreiding en lastigere indamming. Dan kun je een kulverhaal ophangen over dat het virus grensoverschrijdend is maar daarmee bevestig je alleen mijn punt. Waarom denk je dat Singapore en Nieuw-Zeeland het zo lang buiten de deur hebben kunnen houden? Door de quarantaine regels.

Ik vind dat als je willens en wetens naar Spanje, Griekenland of verder gaat je ook akkoord moet gaan met een negatieve test voor de terugreis. Anders blijf je maar thuis. Er zijn genoeg landen waar dat vanaf dag-1 al standaard is… Maar zoals met alles laat Nederland het maar gewoon een beetje op zijn beloop.

/disclaimer
Ik ben ook niet roomser dan de paus hè, ik zit ook gewoon in Spanje. Maar dat wil niet zeggen dat ik er geen mening over mag hebben.

[Voor 60% gewijzigd door FreakNL op 09-01-2022 23:14]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

FreakNL schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:48:
Dat de lucht in een vliegtuig constant ververst wordt is vooral een marketing-verhaal van de luchtvaartmaatschappijen. Mijn boerenverstand zegt iets anders.
Ik snap niet wat boerenverstand met luchtvaarttechniek te maken heeft? Dat jij niet weet hoe de luchtverversing in een vliegtuig werkt betekent niet dat 't opeens niet werkt zoals gezegd wordt.

Echt, als "boerenverstand" de basis van je argumentatie is kun je beter meteen afdruipen en toegeven dat je niet weet waar je 't over hebt. Kom nou.
En je hebt het nieuws over die vlucht uit Zuid-Afrika gemist zeker?
Nee hoor, zeker niet. Prima voorbeeld van hoe 't niet moet, met die 100% test bij aankomst waarbij mensen uren dicht op elkaar in een afgesloten ruimte hebben moeten zitten. Als ze niet al in Zuid-Afrika corona opgelopen hadden dan hebben ze 't op Schiphol wel gekregen.

[Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 09-01-2022 22:54]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Dus jij wil zeggen dat als er in een volle kist van 400 man 10 besmettelijke mensen zitten deze geen anderen besmetten in die 9 uur durende vlucht naar (bijvoorbeeld) Curacao?

Sorry, daar geloof ik niet in. Zelfs niet als iedereen consequent en correct zijn mondmasker draagt.

Heb je überhaupt gevlogen tijdens Corona? Ik wel. Als je het tijdens de vlucht niet oploopt is het wel bij het inchecken, boarden, disembarken of bagage ophalen… Iedereen staat op een kluit. Om maar niet te spreken van het wangedrag van mensen aan boord…

[Voor 31% gewijzigd door FreakNL op 09-01-2022 22:58]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

FreakNL schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:55:
Dus jij wil zeggen dat als er in een volle kist van 400 man 10 besmettelijke mensen zitten deze geen anderen besmetten in die 9 uur durende vlucht naar (bijvoorbeeld) Curacao?
Geen idee. Misschien, misschien niet, en er is geen manier om dat met zekerheid te zeggen. Tests doen daar niks aan, je kunt prima besmet raken, nog negatief testen en dán besmettelijk worden.
Heb je überhaupt gevlogen tijdens Corona? Ik wel.
Ja een keer of 10 in de afgelopen drie maanden en dan heb ik nog shit moeten cancellen ook. Maar doe vooral alsof ik geen ervaring met reizen heb of zo. Niet alsof ik frequent flyer ben verder.
Als je het tijdens de vlucht niet oploopt is het wel bij het inchecken, boarden, disembarcken of bagage ophalen… Iedereen staat op een kluit.
En dit is anders dan de supermarkt, metro, trein, bus, drogist, etc. hoe, precies?

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Nee maar de supermarkt lijkt me een stuk crucialer dan met zijn allen in een volle vakantievlucht naar Kreta…. Dat laatste is totaal onnodig. En als we dat wel nodig vinden moeten we ook niet meer zeuren over Corona.

We pakken allerlei dingen aan om het virus te vertragen. Dat is de hele essentie van het pakket aan maatregelen, de zorg ontlasten. Ik denk dat positief geteste mensen vanuit het buitenland even niet toelaten een prima vertragende maatregel is. Ook best wel non-invasive ook, want je HOEFT niet op reis… Vandaar dat ik niet zo goed begrijp dat deze maatregel niet standaard in het pakket van maatregelen zit. Ik zou er voorstander van zijn. Er zijn veel maatregelen waar ik een stuk meer vraagtekens bij gezet heb, zoals de avondklok bijvoorbeeld.

Laatste post van mij, je bent me te agressief. Fijne avond.

[Voor 77% gewijzigd door FreakNL op 09-01-2022 23:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

FreakNL schreef op zondag 9 januari 2022 @ 23:05:
Nee maar de supermarkt lijkt me een stuk crucialer dan met zijn allen in een volle vlucht naar Kreta….
Hoewel inderdaad minder essentieel dan voedsel, niet te ontkennen, is vakantie wel degelijk een behoefte voor mensen, en dat heeft de afgelopen meer dan anderhalf jaar met lockdowns en reisbeperkingen haarfijn laten zien.
Ah, je boerenverstand kan het niet meer aan begrijp ik.

Sorry, ik word gewoon met de dag gestoorder van alle shit die gedaan wordt steeds met maatregelen die op z'n minst twijfelachtig zijn, wetenschap waar niet naar geluisterd wordt ten faveure van boerenverstand (niet bedoeld richting jou) en een algemene "we moeten iets doen dus we doen maar wat" mentaliteit.

Als voorbeeld: mensen begonnen te zeiken dat tijdens de huidige lockdown de winkels op Schiphol uitgezonderd waren. Dus de politiek meteen "we moeten iets doen" want optics, en zijn de winkels daar een dag of misschien twee dicht geweest. Nu zijn ze weer open maar dan met een "order and collect" systeem wat betekent dat je vooraan de winkel tegen een medewerker praat die dan je item gaat pakken ipv dat je zelf door de winkel kijkt naar wat je wilt hebben, wat dus het aantal contactmomenten tussen jou en her personeel verhoogt én zorgt dat alle klanten van die winkel op een kluitje moeten staan want die medewerkers staan nou eenmaal op één plek. Is dat nou slim?

[Voor 47% gewijzigd door CyBeR op 09-01-2022 23:22]

• Nox

Nox

Noxiuz

FreakNL schreef op zondag 9 januari 2022 @ 23:05:
Nee maar de supermarkt lijkt me een stuk crucialer dan met zijn allen in een volle vakantievlucht naar Kreta…. Dat laatste is totaal onnodig. En als we dat wel nodig vinden moeten we ook niet meer zeuren over Corona.

We pakken allerlei dingen aan om het virus te vertragen. Dat is de hele essentie van het pakket aan maatregelen, de zorg ontlasten. Ik denk dat positief geteste mensen vanuit het buitenland even niet toelaten een prima vertragende maatregel is. Ook best wel non-invasive ook, want je HOEFT niet op reis… Vandaar dat ik niet zo goed begrijp dat deze maatregel niet standaard in het pakket van maatregelen zit. Ik zou er voorstander van zijn. Er zijn veel maatregelen waar ik een stuk meer vraagtekens bij gezet heb, zoals de avondklok bijvoorbeeld.

Alleen gaan die paar reisbewegingen stoppen niks vertragen. Het is niet verplicht om op reis te gaan, maar mijn vakantie staat al een hele tijd gepland. Ga jij hem annuleren en de kosten ervan op je nemen? Ik ben best bereid later te reizen als het me niks extra's kost. Maar zo zijn reisbureaus niet. De kosten daarvoor moeten door iemand betaald worden. Jij wil een vakantie annuleren, dan mag diegene ook de lasten dragen. Er is een grens aan wat een mensenleven kost. Als maatschappij voor die paar doden nog meer op slot gaan doet meer kwaad dan dat het aan mensenlevens redt.

Als ik niet ziek ben/voel is de kans dat ik actief verspreid nihil. Zeker met een omikron die al minder ziekmakend is en ik al de boosterprik heb gehaald. Er is een punt dat je een eind gaat breien aan een pandemie en de cure erger wordt dan de disease. Je zal altijd wel risicos blijven houden.

[Voor 8% gewijzigd door Nox op 10-01-2022 01:43]

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:04

sh4d0wman

Long live the King!

Nu een vakantie boeken is nog al een gok. Tot voor kort kon je bijvoorbeeld Thailand binnen zonder quarantaine. Toen kwam Omnicron en nu moet je weer een verplichte quarantaine periode uitzitten op eigen kosten. Ongeacht of je compleet geboosterd bent. Dan ben je dus opeens de helft van je vakantiedagen kwijt.

Vergeet niet dat sommige landen de regels een stuk scherper handhaven dan NL. B.v geen mondkapje dragen kan hier in Cambodja resulteren in boete of gevangenis. Dus lees je goed in over de bestemming.

Ik zou dus dicht(er) bij huis blijven en ook zeker rechtstreeks bij een maatschappij boeken dan er een reisbureau tussen te zetten. Er zullen nog genoeg omvallen zodra de steun terug betaald moet worden en vakantiegangers niet genoeg toenemen. Dat gezegd hebbende zit je waarschijnlijk veiliger met een auto/caravan vakantie dan het vliegtuig. Er hoeft maar 1 Delta-like mutatie uit te breken en je hele reis staat op zijn kop...

Being a hacker does not say what side you are on. Being a hacker means you know how things actually work and can manipulate the way things actually work for good or for harm.
Come to the dark side. We've got cookies.

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-05 17:12
Wij zijn dus deze kerstvakantie naar Portugal gegaan met de camper. Sowieso wel laag risico qua besmetting vergeleken met andere vormen van vakantie (vliegtuig, apres ski bar etc)

Maar er zaten wel 3 landen tussen. Dus al met al ook aardig wat risico dat een land ineens regels verandert vanwege nieuwe variant.

Ampera-e (60kWh)

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:57
Ik zie zelf door de bomen het bos even niet meer, dus wellicht dat iemand hier beter in begrijpend lezen is dan ik ben.

Situatie:
Halverwege maart staat er een ski-trip naar Oostenrijk gepland. Nu heb ik vrij recent pas mijn eerste vaccinatie gehad en de tweede staat over enkele weken gepland. Ik ging er vanuit dat een booster dan niet nodig is gezien de werking van de eerste prikken nog niet afgezwakt zou zijn, maar ik lees op verschillende sites nu toch tegenstrijdige berichten dat je hoe dan ook een derde prik moet hebben. Kan ik beter gaan annuleren of kom ik toch de piste op?

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:18
Net terug van een weekje Frankrijk (Paradiski, Les Arcs, Bourg-Saint-Maurice). Het QR code gebeuren gaat daar met de Franse slag....

Skipassen gewoon online besteld en ter plekke uit een automaat gehaald. Geen QR code voor nodig.

Bij de liften is er in totaal in de hele week 4 keer om een QR code gevraagd. Als je die niet bij je zou hebben kun je waarschijnlijk gewoon omdraaien en naar een andere lift skien (maar niet geprobeerd, want ik had hem natuurlijk bij me).

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
infidel011 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:42:
Ik zie zelf door de bomen het bos even niet meer, dus wellicht dat iemand hier beter in begrijpend lezen is dan ik ben.

Situatie:
Halverwege maart staat er een ski-trip naar Oostenrijk gepland. Nu heb ik vrij recent pas mijn eerste vaccinatie gehad en de tweede staat over enkele weken gepland. Ik ging er vanuit dat een booster dan niet nodig is gezien de werking van de eerste prikken nog niet afgezwakt zou zijn, maar ik lees op verschillende sites nu toch tegenstrijdige berichten dat je hoe dan ook een derde prik moet hebben. Kan ik beter gaan annuleren of kom ik toch de piste op?
Als bewijs voor de 2G maatregel is je vaccinatiebewijs gewoon geldig, zolang je 2e vaccinatie maar niet langer dan 270 dagen geleden is.

Enige probleem op dit moment is dat je wel 10 dagen in quarantaine moet (vrijtesten na 5 dagen mogelijk) zonder booster EN negatieve PCR test, dit komt omdat Oostenrijk Nederland om wat voor reden dan ook als virus variant gebied beschouwd.

Zodra ze dat terugdraaien (en dat lijk me niet onrealistisch dat dit snel gebeurd omdat Omicron inmiddels overal dominant is) dan kun je onder die quarantaine uit middels een booster OF een negatieve PCR test.

Bron: https://www.nederlandwere...sadvies#anker-coronavirus

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:57
ik222 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:11:
[...]

Als bewijs voor de 2G maatregel is je vaccinatiebewijs gewoon geldig, zolang je 2e vaccinatie maar niet langer dan 270 dagen geleden is.

Enige probleem op dit moment is dat je wel 10 dagen in quarantaine moet (vrijtesten na 5 dagen mogelijk) zonder booster EN negatieve PCR test, dit komt omdat Oostenrijk Nederland om wat voor reden dan ook als virus variant gebied beschouwd.

Zodra ze dat terugdraaien (en dat lijk me niet onrealistisch dat dit snel gebeurd omdat Omicron inmiddels overal dominant is) dan kun je onder die quarantaine uit middels een booster OF een negatieve PCR test.

Bron: https://www.nederlandwere...sadvies#anker-coronavirus
Oftewel, met 2 prikken zal ik met de huidige maatregelen sowieso in quarantaine moeten, zelfs met een negatieve PCR test.

In dat geval annuleer ik alles maar, dat kan tot vandaag nog kosteloos. Op het (tijdig) terugdraaien van de maatregelen heb ik weinig vertrouwen gezien het verleden.

Blijf het toch wel raar vinden dat er zo gehamerd wordt op die booster als de eerste prikken er nog vrij recent in zitten maargoed 8)7.

• ik222
  • Niet online
Als je maar tot vandaag kunt annuleren zou ik annuleren inderdaad in jou situatie. Anders blijft het een gok.

Het is inderdaad vooral raar dat 2 prikken binnen 270 dagen na de laatste prik wel goed genoeg is als 2G bewijs maar dan weer niet bij de inreis i.c.m. PCR test. Maar ja dat zijn wel de regels nu, doe je dus niets aan.

• Nox

Nox

Noxiuz

infidel011 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:50:
[...]

Oftewel, met 2 prikken zal ik met de huidige maatregelen sowieso in quarantaine moeten, zelfs met een negatieve PCR test.

In dat geval annuleer ik alles maar, dat kan tot vandaag nog kosteloos. Op het (tijdig) terugdraaien van de maatregelen heb ik weinig vertrouwen gezien het verleden.

Blijf het toch wel raar vinden dat er zo gehamerd wordt op die booster als de eerste prikken er nog vrij recent in zitten maargoed 8)7.
Oostenrijk hanteert inderdaad een eigenaardige set regels. "Een geldig vaccinatiebewijs" zou beter zijn. Medisch gezien kan jij helemaal geen booster krijgen (moet rond 6 maanden, minimaal 3, na je 2e prik). Klinkt meer als een actie van Macron om ongeboosterden het leven gewoon zo zuur mogelijk te maken. Ik heb er dan wel weer respect voor dat hij het gewoon uitspreekt wat hij wil.

• Morked
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
infidel011 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:42:

Situatie:
Halverwege maart staat er een ski-trip naar Oostenrijk gepland. Nu heb ik vrij recent pas mijn eerste vaccinatie gehad en de tweede staat over enkele weken gepland.
Ik zit in bijna dezelfde situatie. Vorige week mijn 2e prik gehad. Ook halverwege maart skieen gepland.
Vers geprikt lijkt mij ook beter dan een lange tijd geleden de 2e of 3e prik, maar helaas denken ze daar in Oostenrijk anders over.

Ik zie als enige oplossing zsm een infectie doormaken en een herstelbewijs aanvragen.
Zelf hoop ik dat Nederland van de risicolijst af gaat. Dan komen we wel binnen met "slechts" 2 verse prikken.

Voor Oostenrijk moet er trouwens minimaal 120 dagen tussen prik 2 en 3 zitten, niet 3 maanden.

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-05 09:05
Hoe schatten jullie de mogelijkheden in om weer buiten Europa te reizen het komende halfjaar?

Zijn er hier mensen die dat alweer gedaan hebben?

Ik zou graag weer een keer naar Azië, Afrika of Zuid-Amerika willen gaan. Het lastige is dat regels soms om de haverklap veranderen. Ook verschilt dit per land natuurlijk. Nu omicron lijkt mee te vallen, geeft dat weer wat meer vertrouwen.

Het liefst een land waarbij geen negatieve test voor nodig is. Dat maakt het allemaal toch een stuk spannender.
Ik ben wel gevaccineerd.

[Voor 15% gewijzigd door Fuujii op 10-01-2022 11:23]

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:05

Makkelijk

Ik zie het nut ook niet

Morked schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:18:
[...]

Voor Oostenrijk moet er trouwens minimaal 120 dagen tussen prik 2 en 3 zitten, niet 3 maanden.
Is dat in de praktijk iets waar naar gekeken zou worden dan? Zouden ze een Nederlandse (of buitenlandse) booster afkeuren als er te weinig tijd tussen zat?

In dat geval moet ik ook dingen gaan annuleren. Ik heb pas eind november mijn 2e vaccinatie gehad omdat ik in eerste instantie maar 1x pfizer kreeg vanwege een recente coronabesmetting. Booster mag ik in Nederland pas eind februari.

Ik ben ook een klant

• ik222
  • Niet online
Volgens mij geldt die termijn alleen om in Oostenrijk in aanmerking te komen voor een booster, het is volgens mij niet zo dat je booster ongeldig is als hij binnen 120 dagen na prik 2 gezet is.

• Morked
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Makkelijk schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:22:
[...]

Is dat in de praktijk iets waar naar gekeken zou worden dan? Zouden ze een Nederlandse (of buitenlandse) booster afkeuren als er te weinig tijd tussen zat?
Ik heb uberhaupt geen idee hoe er gecontroleerd wordt.

https://www.austria.info/...rmation/entry-regulations
Op deze site lees ik:
Two-dose vaccinations are currently valid for 270 days after the second or any additional dose. There need to be at least 14 days in between the first and second jab and 120 days between the second and third one.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:16
Fuujii schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:21:
Als je een beetje terug leest zie je al wat ervaringen. Onder andere iemand die in Mexico vast zit door een positive test. :)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• martwoutnl
Sinds vandaag vaccinatiepas in Italië in hotels en restaurants. Test voldoet niet meer zie liveblog VRT https://www.vrt.be/vrtnws...10/coronablog-10-januari/

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:32

Dennahz

Life feels like hell should.

*knip*graag feitelijk houden in dit topic

Dus m.a.w.: kinderen mogen het land ook niet meer in als ze niet gevaccineerd of hersteld zijn. Nederland is voor Duitsland blijkbaar een hoogrisicogebied.

We hebben nog wel even de tijd om om te boeken, maar in Duitsland gaan ze wel heel erg ver inmiddels. 2G, 2G+ en zelfs kinderen ontspringen de dans niet. *knip*graag feitelijk houden in dit topic

[Voor 20% gewijzigd door ZieMaar! op 10-01-2022 14:03]

Twitter

• martwoutnl
Dennahz schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:08:
[mbr]*knip*graag feitelijk houden in dit topic[/]

[Afbeelding]

Dus m.a.w.: kinderen mogen het land ook niet meer in als ze niet gevaccineerd of hersteld zijn. Nederland is voor Duitsland blijkbaar een hoogrisicogebied.

We hebben nog wel even de tijd om om te boeken, maar in Duitsland gaan ze wel heel erg ver inmiddels. 2G, 2G+ en zelfs kinderen ontspringen de dans niet. [mbr]*knip*graag feitelijk houden in dit topic[/]
Nederland is al een aardig tijdje hochrisiko daar. Zie verder https://www.rki.de/DE/Con...us/Risikogebiete_neu.html waar je aan moet voldoen. Ook via https://www.nederlandwere...itsland/reizen/reisadvies kan je wat lezen. Testen is al vanaf 6 jaar.

• Dennahz

Dennahz

martwoutnl schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:06:
[...]

Nederland is al een aardig tijdje hochrisiko daar. Zie verder https://www.rki.de/DE/Con...us/Risikogebiete_neu.html waar je aan moet voldoen. Ook via https://www.nederlandwere...itsland/reizen/reisadvies kan je wat lezen. Testen is al vanaf 6 jaar.
Heb geen probleem met testen voor een reis. Best een logische regel zelfs. Maar om te eisen dat kinderen gevaccineerd of hersteld moeten zijn gaat me wel erg ver.

Ik verwacht dat Nederland wel van die lijst af is tegen het einde van de volgende maand, maar goed, zeker weten doe je dat nooit natuurlijk.

Bedankt voor de links!

Twitter

• martwoutnl
Dennahz schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:13:
[...]

Heb geen probleem met testen voor een reis. Best een logische regel zelfs. Maar om te eisen dat kinderen gevaccineerd of hersteld moeten zijn gaat me wel erg ver.

Ik verwacht dat Nederland wel van die lijst af is tegen het einde van de volgende maand, maar goed, zeker weten doe je dat nooit natuurlijk.

Bedankt voor de links!
Volgens mij eist Duitsland geen vaccinatie als ik https://www.bundesgesundh...aq-tests-einreisende.html goed lees. Test is voldoende vanaf 6 jaar. Dus dan snap ik Centerparcs niet.

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 11:10
Weet iemand ergens een overheids lijst te vinden van aangesloten commerciele test bedrijven waar je een betrouwbare PCR kunt laten afnemen en je ook binnen enkele uren de uitslag hebt die in het buitenland rechtsgeldig is? Ik heb flink gezocht op de overheidsites en d.m.v. Google, maar kom niet ver op de sites van de aanbieders wordt wel benoemt dat ze RIVM gevalideerd laboratorium gebruiken en bij de meeste ook uitslag in CoronaCheck app en deze algemene pagina op Rijksoverheid.nl. Ik vond wel deze Coronavirustest site (niet van de overheid) die diverse commerciele testlocaties heeft verzameld.

Inmiddels in de start post een lijst met de grotere bedrijven verzameld met prijs, tijdsduur en link naar ervaringen.

Afgelopen zomer ben ik voor de gratis test bij GGD teststraat gegaan. Nu ben ik aangewezen op een commerciele teststraat.

[Voor 116% gewijzigd door funrider op 10-01-2022 17:13]

• mannowlahn
Fuujii schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:21:
Hoe schatten jullie de mogelijkheden in om weer buiten Europa te reizen het komende halfjaar?

Ik zou graag weer een keer naar Azië, Afrika of Zuid-Amerika willen gaan. Het lastige is dat regels soms om de haverklap veranderen. Ook verschilt dit per land natuurlijk. Nu omicron lijkt mee te vallen, geeft dat weer wat meer vertrouwen.

Het liefst een land waarbij geen negatieve test voor nodig is. Dat maakt het allemaal toch een stuk spannender.
Ik ben wel gevaccineerd.
Die mogelijkheid is het al. Maar negative test nodig bij terugkomst is naar mijn ervaring best wel een risico. Ik zit hierdoor nu sinds vorige week in quarantaine in Mexico. Zolang je negative test nodig heb om terug te vliegen zou ik niet meer weg gaan. Tenzij je twee weken extra op vakantie met werk kan combineren en je twee weken in een hotelkamer oid niet erg vind.

• Dennahz

Dennahz

martwoutnl schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:31:
[...]

Volgens mij eist Duitsland geen vaccinatie als ik https://www.bundesgesundh...aq-tests-einreisende.html goed lees. Test is voldoende vanaf 6 jaar. Dus dan snap ik Centerparcs niet.
Volgens mij weten ze het zelf niet eens meer tegenwoordig. Had me eigenlijk voorgenomen geen vakantie meer te annuleren dit jaar en denk dat we deze trip gewoon open gaan houden. We kunnen nog omboeken indien de regels nog steeds streng/onduidelijk zijn, maar verwacht eigenlijk tegen het eind van februari dat de boel wel weer gekalmeerd is.

Bedankt voor je reactie. Het is als buitenstaander best lastig om goede, correcte info te vinden.

Twitter

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

funrider schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:02:
Weet iemand ergens een overheids lijst te vinden van aangesloten commerciele test bedrijven waar je een betrouwbare PCR kunt laten afnemen en je ook binnen enkele uren de uitslag hebt die in het buitenland rechtsgeldig is?
De overheid heeft afaik niet zo'n lijst want je vraagt om tests die in het buitenland geaccepteerd worden en daar gaan ze hier niet over. (Tests zijn sowieso niet "rechtsgeldig").

KLM Health Services biedt die dienst ook aan, is een betrouwbare partij maar ze zitten natuurlijk niet in 't hele land.

Pagina: 1 ... 24 ... 28 Laatste

Let op:
We bespreken hier alleen de maatregelen ed binnen vakantielanden. We gaan niet bespreken of het beleid deugt (dat kan ergens anders), of je de toegangseisen kan vermijden (dat kan nergens anders) en we gaan ook niet slowchatten.

Klagen over maatregelen of over annuleringen is ook offtopic,

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee