Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:54
The Legend schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:08:
[...]

Hier 2x Pfizer +7 dagen en Non Valide, top systeem :+
Haha ja en mijn vrouw dus 1 x pfizer en een Valide :+ (oh en nooit positief getest op c19)

Ik denk dat het goed is om gewoon je inentingspapieren mee te nemen. Zouden ze dat ipv je gele boekje ook gewoon stempelen en tekenen? Ipv dat uitknippen en in je boekje plakken.

[ Voor 4% gewijzigd door NiGeLaToR op 18-07-2021 15:40 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

NiGeLaToR schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:40:
[...]

Haha ja en mijn vrouw dus 1 x pfizer en een Valide :+ (oh en nooit positief getest op c19)

Ik denk dat het goed is om gewoon je inentingspapieren mee te nemen. Zouden ze dat ipv je gele boekje ook gewoon stempelen en tekenen? Ipv dat uitknippen en in je boekje plakken.
Bedoel je die bevestiging die je krijgt bij de GGD na het inenten? Nee, die wordt niet geaccepteerd. Staat ook heel duidelijk op het formulier dat het geen vaccinatiebewijs is.

Idem voor de uitdraai op Mijn RIVM, ook dat is niet geldig als vaccinatiebewijs.

Frankrijk gaat overigens de regels wel opnieuw versoepelen:
Frankrijk gaat na massale protesten de regels versoepelen voor het gebruik van de gezondheidspas. Minister van Financiën Bruno Le Maire zei in een interview met de krant JDD dat mensen die 'pass sanitaire' straks niet nodig zullen hebben om toegang te krijgen tot winkelcentra met een omvang van minder dan 20.000 vierkante meter.

Dat besluit is bedoeld om de negatieve gevolgen voor ondernemers te beperken, legde Le Maire uit. Hij erkende dat vanuit het bedrijfsleven bezorgd wordt gereageerd op de plannen van de overheid.

Frankrijk verplicht volwassenen vanwege de coronacrisis om vanaf 21 juli met de pas aan te tonen dat ze geen gezondheidsrisico vormen bij onder meer grote evenementen, bioscopen en pretparken. De 'pass sanitaire' is vanaf augustus ook nodig bij bezoeken aan onder meer horecazaken en winkelcentra. Fransen kunnen met de pas laten zien dat ze gevaccineerd, negatief getest of recent hersteld zijn van het coronavirus.
Zie https://www.nu.nl/coronav...-kleine-winkelcentra.html

[ Voor 46% gewijzigd door wildhagen op 18-07-2021 16:14 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Vandaag in Frankrijk aangekomen en geen controles gezien, ook niet bij de peage. Wel jammer dat nu weer gegevens gelekt zijn bij de instantie waar ik gisteren nog de antigeentest heb laten doen :') al de derde keer dit jaar dat een dergelijk bericht binnen komt.

*Edit: eigenlijk nog mazzel gehad met die aanscherping maar 24u. M'n vriendin heeft de PCR uitslag van 3 ochtenden terug nog steeds niet binnen :')

[ Voor 29% gewijzigd door Southern Sun op 19-07-2021 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 22:29
@wildhagen en nu moeten we nog zien te achterhalen welke winkelcentra onder, en welke boven die 20.000 vierkante meter zitten

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk741 op 18-07-2021 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:22
Pino112 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:52:
@MarchelHoek ik zie in de reviews dat allerlei mailadressen in de CC stonden van de annuleringsmail, bij jou ook?
https://nl.trustpilot.com/review/testcoronanu.nl
Ja, afgelopen nacht in totaal 4 mails gehad.
Eerste 2 mails ongeveer 1000 mailadressen in de mail zichtbaar.

Ook het adres wat ik hiervoor heb gebruikt
:|

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
wildhagen schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:12:
[...]

Bedoel je die bevestiging die je krijgt bij de GGD na het inenten? Nee, die wordt niet geaccepteerd. Staat ook heel duidelijk op het formulier dat het geen vaccinatiebewijs is.

Idem voor de uitdraai op Mijn RIVM, ook dat is niet geldig als vaccinatiebewijs.
Waarom als je dat stukje in het gele boekje plakt en er een stempeltje van de GGD op laat zetten in ene wel?

Daarom mijn gedachte: laat ze dat documentje stempelen, dan is het hetzelfde 'bewijs-met-stempel' als in het gele boekje.

Maargoed, schijnbaar ontgaat mij de magie van de bureaucratie en is dit wederom een hoepel om door te springen. We gaan nog wel even kijken of die gele boekjes te krijgen zijn, het vaccinatiebewijs erin plakken en een stempeltje halen bij de GGD :+
(ik zie diverse varianten van het inschrijven in dat boekje, maar lees vooral dat het uitknippen van je vaccinatie bewijsje na inenting en erin plakken + stempeltje van de GGD de truc is?)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

NiGeLaToR schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:00:
[...]
Waarom als je dat stukje in het gele boekje plakt en er een stempeltje van de GGD op laat zetten in ene wel?

Daarom mijn gedachte: laat ze dat documentje stempelen, dan is het hetzelfde 'bewijs-met-stempel' als in het gele boekje.

Maargoed, schijnbaar ontgaat mij de magie van de bureaucratie en is dit wederom een hoepel om door te springen. We gaan nog wel even kijken of die gele boekjes te krijgen zijn, het vaccinatiebewijs erin plakken en een stempeltje halen bij de GGD :+
(ik zie diverse varianten van het inschrijven in dat boekje, maar lees vooral dat het uitknippen van je vaccinatie bewijsje na inenting en erin plakken + stempeltje van de GGD de truc is?)
Je onderschat duidelijk de macht van de stempel.
Voor een Nederlander goed te begrijpen :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
YakuzA schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:49:
[...]

Je onderschat duidelijk de macht van de stempel.
Voor een Nederlander goed te begrijpen :)
Haha ik voelde ‘m al aankomen. :)

Hoepel -> springen. Good dolphin 🐬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

NiGeLaToR schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:21:
[...]
Haha ik voelde ‘m al aankomen. :)

Hoepel -> springen. Good dolphin 🐬
Zolang je met een gestempeld gele boekje overal wereldwijd terecht kan en met de QR code alleen binnen de EU zal het een hoepel blijven die moet worden genomen.

(Het uitknippen van je Nederlandstalig vaccinatiebewijs zal overigens niet veel toevoegen)

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 18-07-2021 18:36 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
YakuzA schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:29:
[...]

Zolang je met een gestempeld gele boekje overal wereldwijd terecht kan en met de QR code alleen binnen de EU zal het een hoepel blijven die moet worden genomen.

(Het uitknippen van je Nederlandstalig vaccinatiebewijs zal overigens niet veel toevoegen)
Las op een of de site van het gele boekje dat advies. Maargoed, stempeltje moet er hoe dan ook in.

Ben de hele wereld zonder geel boekje over geweest, maar heb mezelf wel altijd in laten enten. Dacht dat het gele boekje iets uit oma’s tijd was. Overigens wel eens met het idee om niet alleen te vertrouwen op een app - dus we gaan er voor om ook dit gewoon te regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

NiGeLaToR schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:42:
[...]

Las op een of de site van het gele boekje dat advies. Maargoed, stempeltje moet er hoe dan ook in.

Ben de hele wereld zonder geel boekje over geweest, maar heb mezelf wel altijd in laten enten. Dacht dat het gele boekje iets uit oma’s tijd was. Overigens wel eens met het idee om niet alleen te vertrouwen op een app - dus we gaan er voor om ook dit gewoon te regelen.
Gele Boekje is zeker niet per se uit oma's tijd.

Ook nu nog eisen veel landen in Afrika, Azië en Zuid-Amerika een vaccinatie tegen Gele Koorts, en doorgaans bewijs je dat met het gele boekje.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:55
wildhagen schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:44:
Geen idee, maar ik vermoed vanaf maandag. Als ik in de QR-code (de internationale) in CoronaCheck kijk staat er namelijk alleen een datum, en geen tijdstip.
Ik hoop toch zondag al. Er wordt geen tijd geregistreerd, enkel datum. Als je zondag dan 2e prik hebt is dat 1e dag. Dan is zaterdag erna de 7e dag en dan dus de zondag erna de 8e dag toch?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Andere vraag. Voor Frankrijk is test verplicht vanaf 12 jaar lees ik nu op ANWB en op Twitter bevestigen ze dat dat is aangepast vanaf 11 naar 12 jaar. Scheelt bij ons weer een test met 11 jarig kind. Klopt dit nu inderdaad? Ik lees namelijk nog veel 11 jaar als grens voor Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

vandermark schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:57:
[...]

Ik hoop toch zondag al. Er wordt geen tijd geregistreerd, enkel datum. Als je zondag dan 2e prik hebt is dat 1e dag. Dan is zaterdag erna de 7e dag en dan dus de zondag erna de 8e dag toch?
Maandag is 1 dag na zondag, dinsdag is 2 dagen na etc.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:12
vandermark schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:59:
Andere vraag. Voor Frankrijk is test verplicht vanaf 12 jaar lees ik nu op ANWB en op Twitter bevestigen ze dat dat is aangepast vanaf 11 naar 12 jaar. Scheelt bij ons weer een test met 11 jarig kind. Klopt dit nu inderdaad? Ik lees namelijk nog veel 11 jaar als grens voor Frankrijk.
Dat staat toch allemaal aangegeven?
https://www.nederlandwere...ontinenten/europa/country

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
YakuzA schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:00:
[...]

Maandag is 1 dag na zondag, dinsdag is 2 dagen na etc.
Ja en de volgende zondag is dan dus 7 dagen na de 2e prik en dus zit je net goed? Vandaag heeft vrouw 2e prik gehad en komende zondag gaan we Frankrijk binnen, dan zit ze toch net veilig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

vandermark schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:04:
[...]

Ja en de volgende zondag is dan dus 7 dagen na de 2e prik en dus zit je net goed? Vandaag heeft vrouw 2e prik gehad en komende zondag gaan we Frankrijk binnen, dan zit ze toch net veilig?
Weet je zeker dat je dat risico wil nemen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandermark
wildhagen schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:06:
[...]

Weet je zeker dat je dat risico wil nemen?
Ik ging er van uit dat er geen risico is. Zondag 2e prik dan voldoe je de zondag aan eis dat de 2e prik 7 dagen geleden is volgens mij logica maar jouw reactie die ik quote bracht me aan het twijfelen 😉.
U bent 7 dagen of langer geleden volledig gevaccineerd (met Pfizer, Moderna of AstraZeneca

[ Voor 13% gewijzigd door vandermark op 18-07-2021 20:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:31

Mfpower

In dubio

Na lang wikken en wegen zijn we toch maar naar Frankrijk gegaan. Nu halverwege waar we willen zijn, morgen ruim ik de mobiel op dan begint mn vakantie echt. Geen controles waar dan ook. En de B&B eigenaren begonnen een heel verhaal te reutelen over het verdwijnen van liberte en fraternite door macron en hoe niemand zich hier aan de regels gaat houden. Welkom in Frankrijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:25

DDX

wildhagen schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:11:
[...]

Jawel, want ook die geeft een groen vinkje met "Valide" (waarmee je dus binnenkomt) of een rood kruis met "Invalide" :)

Zie KnuCha in "Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland"

[Afbeelding]

Bij mij is hij nu nog rood, wat klopt, omdat ik pas vanmiddag mijn 2e prik krijg. Op 25/26 juli, dus na 7 dagen, zal die gewoon een groen vinkje geven.

Een collega van me, die 3 weken terug zijn 2e prik al gehad heeft, heeft al wel een groen vinkje :)
Maar dat is dus toch gewoon checken van optie 1 (of 3) zoals je noemde ?
Het is niet dat je met die app los wat kan laten zien.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 11:20
KlaasjeNL schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:39:
Iemand die iets zinnigs kan zeggen over hoe men die 7 dagen vanaf het laatste vaccin berekent in Frankrijk? Ik heb net om 14.30 mijn tweede vaccin gehad, vertrek volgende week zondagochtend en verwacht voor 14.30 de grens met Frankrijk over te steken.
Ben ik de hele zondag volledig gevaccineerd, vanaf 14.30 uur of pas vanaf maandag?
@YakuzA @vandermark @wildhagen

Blijkbaar dus gewoon de datum van vaccinatie +7. Geen gedoe met tijdstip waarop de prik is gezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hSl0fNlnZE3NeOIpsxf8Zd2Blg4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vxNzKpXLgj7NsRJwDjPSrmJ3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

KlaasjeNL schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:31:
[...]

Blijkbaar dus gewoon de datum van vaccinatie +7. Geen gedoe met tijdstip waarop de prik is gezet.

[Afbeelding]
Duidelijk 1-based tellen ipv 0-based dus :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
[...]

[Afbeelding]
Welke app is dat die dit zo aangeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 15:14
[...]

[Afbeelding]
Is dit niet gewoon de app voor de Fransen zelf? Heb die even gedownload maar ik krijg er niets voor elkaar met een vaccinatie ofzo. Het lijkt eerder op onze coronamelder app.

In ons (nl) geval is de internationale QR code prima om te tonen in Frankrijk. Die zal daar gescant worden met de app (zie ook eerdere post van mij in dit topic)

Correct me if I’m wrong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik ben aan het kijken naar landen waar je met zo min mogelijk maatregelen terecht zou kunnen. Naast Denemarken, Noorwegen en Zweden kan ook Oostenrijk nu op die lijst. Zo min mogelijk maatregelen is overigens niet de beste term, omdat je in Oostenrijk praktisch overal een groen vinken moet hebben, maar dan dus geen maatregelen meer hebt.

In de praktijk dus, naast je vinkje, alleen mondkapjes in het OV (en nu nog even in supermarkten ed). Volgens mij ben je, als volledig gevaccineerde, ook in al die landen gewoon welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
KnuCha schreef op maandag 19 juli 2021 @ 07:02:
[...]

Is dit niet gewoon de app voor de Fransen zelf? Heb die even gedownload maar ik krijg er niets voor elkaar met een vaccinatie ofzo. Het lijkt eerder op onze coronamelder app.

In ons (nl) geval is de internationale QR code prima om te tonen in Frankrijk. Die zal daar gescant worden met de app (zie ook eerdere post van mij in dit topic)

Correct me if I’m wrong?
Klopt inderdaad. Het ging mij er met name even om hoe de Fransen die 7 dagen zou berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:01
KnuCha schreef op maandag 19 juli 2021 @ 07:02:
[...]

Correct me if I’m wrong?
Ik heb die app ook geïnstalleerd, en kan gewoon mijn Nederlandse (papieren) qr code scannen, en dan staat deze ook in die Franse app als geldige QR code (ik ben hersteld en heb 1x Pfizer gehad).

Beide QR codes (die vanuit de franse app wordt gegenereerd is een andere als die van NL) geven overigens in de "Verif" app een "Valide" resultaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Master__R op 19-07-2021 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
ZieMaar! schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:20:
Ik ben aan het kijken naar landen waar je met zo min mogelijk maatregelen terecht zou kunnen. Naast Denemarken, Noorwegen en Zweden kan ook Oostenrijk nu op die lijst. Zo min mogelijk maatregelen is overigens niet de beste term, omdat je in Oostenrijk praktisch overal een groen vinken moet hebben, maar dan dus geen maatregelen meer hebt.

In de praktijk dus, naast je vinkje, alleen mondkapjes in het OV (en nu nog even in supermarkten ed). Volgens mij ben je, als volledig gevaccineerde, ook in al die landen gewoon welkom.
Frankrijk en Zwitserland ook. In het laatste land hoef je geen verklaring te hebben. Alleen je app of gele boekje is genoeg. Zelfs als we als virusvariantland zouden worden gezien. Zie https://www.bag.admin.ch/...rantaene-einreisende.html En qua maatregelen alleen mondkap in binnenlocaties en OV. Zie https://www.bag.admin.ch/...assnahmen-des-bundes.html

Frankrijk straks alleen je app bij horeca, een museum en grote winkelcentra mits ze het ook vragen. En eventueel mondkap buiten bij drukte als een gebied daar donker wordt (nu alleen rond Perpignan).

Oostenrijk is strikter als ik https://www.sozialministe...ona-regelungen-ab-22-juli lees. Dan geldt de eis van vaccinatie ook bij hotels of verblijf.

[ Voor 7% gewijzigd door martwoutnl op 19-07-2021 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Klopt @martwoutnl maar daarmee hoef je in AT dus ook geen mondkapjes op in je hotel/accommodatie of restaurant. Ik was vorig jaar ook in Oostenrijk en toen was het hetzelfde (minus het vinkje uiteraard), wat dus prima was.

Ik ga eind augustus, maar weet nog niet waarheen. Ik heb zelf geen enkel probleem met het vinkje maar wil verder eigenlijk zo min mogelijk maatregelen (afstand houden vind ik niet erg, maar hoe minder mondkapjes hoe beter en het is fijn als qua activiteiten alles kan).

[ Voor 37% gewijzigd door ZieMaar! op 19-07-2021 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:50
Ook lekker vreemd. Mijn tweede vaccinatie is dus een paar weken geleden gezet. Staat wel online bij Coronatest.nl bij 'Afgenomen afspraken'. Echter bij mijn.rivm.nl en de CoronaCheckApp komt die tweede vaccinatie maar niet zichtbaar.

Net maar eens naar dat nummer van de GGD gebeld. "Alles staat goed meneer dus het komt vanzelf goed". Dus uitgelegd dat we deze eind week naar Frankrijk reizen.Dus kreeg ik het advies om maar te gaan testen voor vertrek. Ook omdat volgens de vrouw van de GGD aan de telefoon Frankrijk het Gele boekje niet meer accepteren. Dat laatste is ook voor het eerst dat ik dat hoor of lees.

Ik zou zeggen, als alles goed staat, fix gewoon die registratie van tweede vaccinatie.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
GAEvakYD schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:59:
Ook lekker vreemd. Mijn tweede vaccinatie is dus een paar weken geleden gezet. Staat wel online bij Coronatest.nl bij 'Afgenomen afspraken'. Echter bij mijn.rivm.nl en de CoronaCheckApp komt die tweede vaccinatie maar niet zichtbaar.

Net maar eens naar dat nummer van de GGD gebeld. "Alles staat goed meneer dus het komt vanzelf goed". Dus uitgelegd dat we deze eind week naar Frankrijk reizen.Dus kreeg ik het advies om maar te gaan testen voor vertrek. Ook omdat volgens de vrouw van de GGD aan de telefoon Frankrijk het Gele boekje niet meer accepteren. Dat laatste is ook voor het eerst dat ik dat hoor of lees.

Ik zou zeggen, als alles goed staat, fix gewoon die registratie van tweede vaccinatie.
Bizar. En wat als je met je papieren "bewijs" bij je huisarts langsgaat? Zij hebben toch zo'n systeem om het handmatig door te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt erg te verschillen, vraag me af waar dat in zit , batchverwerking of zo? in het ene geval is het minutenwerk, in het andere geval blijkbaar dagen.

edit: hier geeft de franse check app al 'valide' terug op de uitgeprinte qr code terwijl prik 2 slechts 3 dagen geleden is.

edit 2: edit 1 is niet corect, je krijgt eerst een valide terug die aangeeft dat het scannen gelukt is, in 2e scherm zag ik alsnog een terechte 'non valid'

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2021 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Mijn 2e prik stond na 2 dagen op mijn.rivm.nl. De 1e prik duurde ook >2 weken, was in die periode ook bekend dat het lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:50
Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:14:
lijkt erg te verschillen, vraag me af waar dat in zit , batchverwerking of zo? in het ene geval is het minutenwerk, in het andere geval blijkbaar dagen.

edit: hier geeft de franse check app al 'valide' terug op de uitgeprinte qr code terwijl prik 2 slechts 3 dagen geleden is.

edit 2: edit 1 is niet corect, je krijgt eerst een valide terug die aangeeft dat het scannen gelukt is, in 2e scherm zag ik alsnog een terechte 'non valid'
Klopt. Mijn vrouw en twee vrienden hadden de registratie na 1 dag al in de apps staan. Ik had een prik locatie in een andere stad, vanwege mijn werk. De eerste prik was ook al een drama. Die duurde ook 4.5 week en die leek te triggeren doordat de CoronaCheckApp toen werd vrijgegeven.

Ze klagen over drukte in die teststraten. Misschien moeten ze dan eens zorgen dat dit soort onnodige extra testen niet nodig zijn. O-) O-)

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

vandermark schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:16:
Mijn 2e prik stond na 2 dagen op mijn.rivm.nl. De 1e prik duurde ook >2 weken, was in die periode ook bekend dat het lang duurt.
Bij mij was het in beiden gevallen direct de dag erna al verwerkt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s0CnLYM1fa518GqgsL9EFrZmIls=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7Jw0NvMxVnElv0UKlAWHwRij.png?f=user_large

De GGD had hem zelfs al binnen een uur na het prikken in hun systeem staan.

Moet nu alleen nog 14 dagen wachten tot hij voor NL geldig wordt, maar CoronaCheck ziet hem dus al wel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:46
Zojuist in het AD:

Demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) zei na het overleg dat Nederland ‘donkerrood’ gaat kleuren op de kaart van de Europese gezondheidsdienst ECDC. Dat betekent dat landen vakantievierende Nederlanders kunnen verplichten tot quarantaine. ,,We gaan daarover in gesprek met landen of dat echt nodig is, maar uiteindelijk is het aan landen zelf.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:27:
Zojuist in het AD:

Demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) zei na het overleg dat Nederland ‘donkerrood’ gaat kleuren op de kaart van de Europese gezondheidsdienst ECDC. Dat betekent dat landen vakantievierende Nederlanders kunnen verplichten tot quarantaine. ,,We gaan daarover in gesprek met landen of dat echt nodig is, maar uiteindelijk is het aan landen zelf.”
Voorlopig lijkt het nog wel mee te vallen. Sowieso voor Griekenland (zie quote) maar de meeste landen zien Nederlanders nog wel als welkom, met name ook gewoon voor de toerismesector/omzet natuurlijk.
Volgens de Griekse minister van Toerisme Harris Theocharis hoeven Nederlandse toeristen niet te vrezen dat zij in zijn land in quarantaine moeten. “Dat is niet aan de orde,” klinkt het. Griekenland kijkt naar de Nederlandse ziekenhuisopnames in plaats van naar het aantal besmettingen, zoals het Europese centrum voor coronabestrijding ECDC doet. “De ziekenhuisopnames zijn onder controle en de vaccinatiegraad in Nederland loopt hard op,” aldus de bewindsman.
Bron: https://www.parool.nl/wer...nger-nog-welkom~b9a85743/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:43

ultimateharry

Team Slayer:-)

Razr schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:34:
[...]

Voorlopig lijkt het nog wel mee te vallen. Sowieso voor Griekenland (zie quote) maar de meeste landen zien Nederlanders nog wel als welkom, met name ook gewoon voor de toerismesector/omzet natuurlijk.

[...]

Bron: https://www.parool.nl/wer...nger-nog-welkom~b9a85743/
Inderdaad, voor de zuidelijke landen is het toerisme gewoon erg belangrijk.
Toch is de ontwikkeling van de situatie in die landen (besmettingen, maar vooral ziekenhuisbezetting) natuurlijk wel een factor om in de gaten te houden.
Zeker als de publieke opinie kantelt, zou het kunnen dat landen toch nog zwaardere inreisbeperkingen in gaan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:01
Pierre_nr1 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:27:
Zojuist in het AD:

Zal hopelijk ook wel mee vallen, delen van Spanje en Cyprus zijn al langere tijd donkerrood en daar is NL al mee gelijkgetrokken in de meeste landen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
ZieMaar! schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:59:
Klopt @martwoutnl maar daarmee hoef je in AT dus ook geen mondkapjes op in je hotel/accommodatie of restaurant. Ik was vorig jaar ook in Oostenrijk en toen was het hetzelfde (minus het vinkje uiteraard), wat dus prima was.

Ik ga eind augustus, maar weet nog niet waarheen. Ik heb zelf geen enkel probleem met het vinkje maar wil verder eigenlijk zo min mogelijk maatregelen (afstand houden vind ik niet erg, maar hoe minder mondkapjes hoe beter en het is fijn als qua activiteiten alles kan).
In Oostenrijk is trouwens op 16 juli aangekondigd dat vanaf 15 augustus alleen nog volledig gevaccineerden groen licht krijgen (naast de andere 2Gs: Getest, Genezen). Er hoeft geen 7 of 14 dagen gewacht te worden aangezien dit direct ingaat op de dag van de 2e prik (bron).
GAEvakYD schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:59:
Niet toevallig je internet browser op je smartphone op 'Prive' staan of cookie beperkingen? Dit was bij mij eerder de oplossing op mijn iPhone bij Apple Safari browser om Prive modus tijdelijk uit te zetten.
vandermark schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:16:
Hier gisterochtend (rond 10.00 uu) 2e prik en in de avond (18.30 uur) al zichtbaar in systemen (GGD) en daardoor ophalen in CoronaCheck app. Over 2 weken afreizen naar Oostenrijk via Duitsland helaas eisen de Duitsers 14 dagen na 2e prik ook voor Pfizer ondanks dat EMA 7 dagen al voldoende vind bij Pfizer zodoende toch sneltest afspraak uitstaan op de dag voor vertrek (overigens ook voor dochter van 7 jaar aangezien ook dat in Duitsland vanaf 6 jaar negatieve test nodig is). Wij blijven namelijk net iets langer in Duitsland (1 overnachting) dus vallen net niet onder uitzondering bij doorreizen binnen 24 uur.

[ Voor 7% gewijzigd door funrider op 19-07-2021 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Hier hebben we echt lekker mazzel met laatste wijzigingen voor Frankrijk: vaccinatie compleet na 7 ipv 14 dagen --> partner precies op tijd klaar. Leeftijd waarvoor alles geldt 11 --> 12 jaar, daardoor 11 jarige dochter ook 'vrij'. Nu enkel een sneltest voor 14-jarige zoon gepland die 1 prik heeft gehad en 2e prik pas na vakantie krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 13:46
vandermark schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:40:
Hier hebben we echt lekker mazzel met laatste wijzigingen voor Frankrijk: vaccinatie compleet na 7 ipv 14 dagen --> partner precies op tijd klaar. Leeftijd waarvoor alles geldt 11 --> 12 jaar, daardoor 11 jarige dochter ook 'vrij'. Nu enkel een sneltest voor 14-jarige zoon gepland die 1 prik heeft gehad en 2e prik pas na vakantie krijgt.
waar haal je die info vandaan?
Op de ambasade site staat nog 2 weken:
https://nl.ambafrance.org...in-Frankrijk-en-Nederland

" ! LET OP:
Op dinsdag 13 juli 2021 heeft de Franse Minister van Volksgezondheid, Olivier Véran het volgende aangegeven: « men wordt in Frankrijk beschouwd als volledig gevacineerd als er één week - in plaats van twee weken - verstreken is sinds de tweede dosis ».
De minister heeft toegevoegd dat deze laatste maatregel voor nu alleen wordt toegepast door de Franse autoriteiten en gezegd dat « op het vlak van de Europese harmonisatie deze stap nog moet worden gezet. Daarom geldt voor reizen binnen de EU nog steeds dat dat pas mogelijk is als men ten minste twee weken voordien volledig gevaccineerd is ».
! Voor Nederlanders die naar Frankrijk reizen geldt dus nog steeds dat er twee weken verstreken moeten zijn sinds de tweede dosis voordat men met de gezondheidspas toegang krijgt tot het Franse grondgebied, maar dat de gezondheidspas al één week na de tweede dosis toegang geeft tot gezondheidspasplichtige locaties in Frankrijk (zoals discotheken, schouwburgen en circustenten).

"

[ Voor 45% gewijzigd door Androo op 19-07-2021 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Androo schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:49:
[...]

" ! LET OP:
Op dinsdag 13 juli 2021 heeft de Franse Minister van Volksgezondheid, Olivier Véran het volgende aangegeven: « men wordt in Frankrijk beschouwd als volledig gevacineerd als er één week - in plaats van twee weken - verstreken is sinds de tweede dosis ».
De minister heeft toegevoegd dat deze laatste maatregel voor nu alleen wordt toegepast door de Franse autoriteiten en gezegd dat « op het vlak van de Europese harmonisatie deze stap nog moet worden gezet. Daarom geldt voor reizen binnen de EU nog steeds dat dat pas mogelijk is als men ten minste twee weken voordien volledig gevaccineerd is ».
! Voor Nederlanders die naar Frankrijk reizen geldt dus nog steeds dat er twee weken verstreken moeten zijn sinds de tweede dosis voordat men met de gezondheidspas toegang krijgt tot het Franse grondgebied, maar dat de gezondheidspas al één week na de tweede dosis toegang geeft tot gezondheidspasplichtige locaties in Frankrijk (zoals discotheken, schouwburgen en circustenten).

"
13 juli is toch echt oude info. Alom bekend dat het deze week van 2 --> 1 week is gegaan. Zoek maar op recente bronnen.

Edit, zie nu de toevoeging... Hmmm dat is dan wel weer apart...

[ Voor 3% gewijzigd door vandermark op 19-07-2021 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Androo schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:49:
[...]

---achterhaald verhaal--
https://mobile.interieur....TmmBGNQQDmd5OnS5FQOq5C-Jg

en

https://www.nederlandwere...ankrijk/reizen/reisadvies

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2021 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:25
vandermark schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:40:
Ik denk dat je voor de zekerheid de TousAntiCovid Verif app moet downloaden, dan kan je de QR-code even scannen. Dat doen de Fransen bij jouw straks ook en weet je meteen wat zij zien :P Valide of Invalide..

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandermark
Shocked schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:00:
[...]

Ik denk dat je voor de zekerheid de TousAntiCovid Verif app moet downloaden, dan kan je de QR-code even scannen. Dat doen de Fransen bij jouw straks ook en weet je meteen wat zij zien :P Valide of Invalide..
Ik heb de Franse Covid app geïnstalleerd en daar de internationale QR code al aan toegevoegd, werkt ideaal en die app geeft aan dat vanaf 7 dagen na 2e prik beide codes 'Valid' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
vandermark schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:01:
[...]

Ik heb de Franse Covid app geïnstalleerd en daar de internationale QR code al aan toegevoegd, werkt ideaal en die app geeft aan dat vanaf 7 dagen na 2e prik beide codes 'Valid' zijn.
De Nederlandse app is toch ook geldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:46
martwoutnl schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:02:
[...]

De Nederlandse app is toch ook geldig?
Met de Franse app scan je de QR-code die door de Nederlandse app is gegenereerd. Zo weet je of je 'veilig' bent in Frankrijk.

De Nederlandse app gebruik je altijd wanneer er in het buitenland om de QR-code wordt gevraagd. Dat is namelijk je bewijs.

[ Voor 17% gewijzigd door Pierre_nr1 op 19-07-2021 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 22:29
Weet iemand hoe het in Frankrijk werkt wanneer je als een keer gevaccineerde een test moet doen? Kan je een (hopelijk negatieve) Franse testuitslag in de Nederlandse app uploaden, of heb je daarvoor de Franse app nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandermark
Pierre_nr1 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:20:
[...]

Met de Franse app scan je de QR-code die door de Nederlandse app is gegenereerd. Zo weet je of je 'veilig' bent in Frankrijk.

De Nederlandse app gebruik je altijd wanneer er in het buitenland om de QR-code wordt gevraagd. Dat is namelijk je bewijs.
Nee, dit is verwarrend: Er zijn twee apps. Jij bedoelt de TousAntiCovid Verif app. Daarmee kan je inderdaad een QR code scannen en wordt aangegeven of die klopt/geldig is.

Ik bedoel de reguliere Franse TousAntiCovid app die vergelijkbaar is met de NL CoronaCheck app. Deze app accepteert ook internationale QR codes en kan je in Frankrijk dus gebruiken als alternatief voor de NL CoronaCheck app. Er is zelfs een 'border mode' die de info laat zien die nodig is bij de grens.

Ik vind het handig als backup, maakt het veel uit? Waarschijnlijk niet maar het is een kleine moeite deze te gebruiken en de chauvinistische Fransen kun je er wellicht net wat blijer mee maken ;) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

vandermark schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:43:
[...]

Nee, dit is verwarrend: Er zijn twee apps. Jij bedoelt de TousAntiCovid Verif app. Daarmee kan je inderdaad een QR code scannen en wordt aangegeven of die klopt/geldig is.

Ik bedoel de reguliere Franse TousAntiCovid app die vergelijkbaar is met de NL CoronaCheck app. Deze app accepteert ook internationale QR codes en kan je in Frankrijk dus gebruiken als alternatief voor de NL CoronaCheck app. Er is zelfs een 'border mode' die de info laat zien die nodig is bij de grens.

Ik vind het handig als backup, maakt het veel uit? Waarschijnlijk niet maar het is een kleine moeite deze te gebruiken en de chauvinistische Fransen kun je er wellicht net wat blijer mee maken ;) :)
een backup in de vorm van een geprinte QR heeft denk ik meer waarde (wetend dat die verif app de qr van de nl app correct kan verwerken).
Printje heb ik als onderdeel van de voorpret al op mijn bureau liggen en kijk ik tijdens saaie meetings naar :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Upquark
  • Laatst online: 10-09 15:11
^^ beetje doodlen, wat witte vakjes zwart maken enzo >:) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:53:
[...]

een backup in de vorm van een geprinte QR heeft denk ik meer waarde (wetend dat die verif app de qr van de nl app correct kan verwerken).
Printje heb ik als onderdeel van de voorpret al op mijn bureau liggen en kijk ik tijdens saaie meetings naar :P
Uiteraard heb ik die ook klaar liggen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theebag
vandermark schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:01:
[...]

Uiteraard heb ik die ook klaar liggen :)
Hier hetzelfde, printjes liggen klaar. Maar toch een vraag, zelf kan ik geen enkele QR in de AntiCovid app uploaden - elke code krijgt een waarschuwing dat enkel Franse QR codes geldig zijn ? Daaronder staat dat je EU code hoe dan ook gelezen kan worden in Frankrijk.

Laat maar, er was een App update in de App zelf - niet via de store 8)7.

Haptic feedback en confetti bij de bevestiging van het groene vinkje voor de Fransen :D :+ .

[ Voor 16% gewijzigd door Theebag op 19-07-2021 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Theebag schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:23:
[...]
Haptic feedback en confetti bij de bevestiging van het groene vinkje voor de Fransen :D :+ .
Ja ze maken er een mooi feestje van in de app *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

vandermark schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:44:
[...]

Ja ze maken er een mooi feestje van in de app *O*
Nu nog een Freddy erin met ‘I want to break free’ en dan is het feest compleet.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:47
Vraagje; ik weet niet of dit de goede plek is maar goed:

In december ben ik positief getest op Corona. In april Astra Zeneca vaccin gekregen. 1 want Corona gehad. Nu de Corona check app met een QR code op de telefoon

Vanmorgen de Franse Corona app gedownload om ff te testen vanwege een vakantie in Frankrijk as woensdag. Deze app geeft echter aan; non-valide. Volgens de GGD staat alles er echter goed in…. Wat is nu verstand om te doen? Met wie contact opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
De ANWB winkel had nog ‘gele boekjes’ dus dat gaan we regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
sjaak81 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 19:41:

In december ben ik positief getest op Corona. In april Astra Zeneca vaccin gekregen. 1 want Corona gehad. Nu de Corona check app met een QR code op de telefoon

Vanmorgen de Franse Corona app gedownload om ff te testen vanwege een vakantie in Frankrijk as woensdag. Deze app geeft echter aan; non-valide. Volgens de GGD staat alles er echter goed in…. Wat is nu verstand om te doen? Met wie contact opnemen?
Kan je nog een herstelbewijs aanmaken ? Een tip die ik eerder gelezen had was om alle QR codes (of de app te wissen, vervolgens eerst het herstelbewijs te generen en dan het vaccinatiebewijs. Als je het vraagtekentje van het vaccinatiebewijs selecteert zou er dan 1/1 staan i.p.v. 1/2. (De reden dat je geen groen vinkje hebt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
Theebag schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:37:
[...]

Kan je nog een herstelbewijs aanmaken ? Een tip die ik eerder gelezen had was om alle QR codes (of de app te wissen, vervolgens eerst het herstelbewijs te generen en dan het vaccinatiebewijs. Als je het vraagtekentje van het vaccinatiebewijs selecteert zou er dan 1/1 staan i.p.v. 1/2. (De reden dat je geen groen vinkje hebt.)
Kan helaas al niet meer, ben langer dan 180 dagen positief getest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:12
@sjaak81 precies je vraag is voorbij gekomen in de max vakantieman van vanavond (npo1). Het korte antwoord: de GGD moet het handmatig goedzetten. Voor het lange antwoord mag je terugkijken 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:12
Vanmiddag Frankrijk binnen gereden. Nul controle, niet aan de grens en niet bij Peage. Wel zijn de meeste wegrestaurants dicht, dus we hebben het met een panini moeten doen vanavond. Ter info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Laatst online: 13:41

Gewoon rijden. Er is helemaal niks aan controle. De grens is niks meer dan een blauw bordje met Frankrijk er op. Vandaag Frankrijk ingereden. Niks gezien qua controle. Niet bij de grens noch de Peage.
Ook hotel vraagt er niet aan.

wijze woorden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:29

St@m

@ Your Service

Helaas woensdag alweer terug naar Nederland rijden, vakantie in Frankrijk zit er weer bijna op. Het was weer even wennen aan de mondkapjes, maar verder een heerlijke vakantie gehad. Niemand die zich druk lijkt te maken. Wat me nog wel opviel was dat ook op de (kneiterdrukke) buitenmarkten men ook een mondkapje draagt, dus zorg er eigenlijk gewoon voor dat je altijd zo'n ding bij je hebt.

Ook politie die we onderweg meerdere malen tegen zijn gekomen, hebben niet de moeite genomen om te vragen naar een bewijs o.i.d.
Zelfs nog een tijdje gevolgd door een politiewagen met blauw aan op een provinciale weg, toen begon ik te twijfelen of ze ons moesten hebben :D maar het was de Fransoos voor ons.
Zorg er gewoon voor dat je je spullen op orde hebt als je de grens over gaat.

Voor de mensen die nog gaan, hele fijne vakantie! Maak je (voorlopig) geen zorgen over een onbezorgde vakantie.

[ Voor 11% gewijzigd door St@m op 19-07-2021 23:06 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
jongetje schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:47:
@sjaak81 precies je vraag is voorbij gekomen in de max vakantieman van vanavond (npo1). Het korte antwoord: de GGD moet het handmatig goedzetten. Voor het lange antwoord mag je terugkijken 😉
Top ga ik terugkijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:41

Maar staat er als je in de coronacheck app op het vraagteken tikt 1/2 doses of 1/1? In dat laatste geval zou het betekenen dat je 'non valide' bent omdat je besmetting >6 maanden geleden is. Zou betekenen dat ze de apps aangepast hebben want waren hier meer mensen met dat scenario (en bv m'n zwager/schoonzus ook) en die hadden wel allemaal een 'valide'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Pierre_nr1 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:20:
[...]

Maar als ergens in Frankrijk de QR-code wordt gevraagd is de Franse app toch niet verplicht. Dan kan je toch de QR-code van je Coronacheck-app laten zien? Ik begreep juist dat onze app geldig is voor die pass sanitaire.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
martwoutnl schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:29:
[...]

Maar als ergens in Frankrijk de QR-code wordt gevraagd is de Franse app toch niet verplicht. Dan kan je toch de QR-code van je Coronacheck-app laten zien? Ik begreep juist dat onze app geldig is voor die pass sanitaire.
Tis alleen handig die Franse app 's te proberen, dan weet je al wat de uitkomst is van de check.
Een papieren versie van je internationale QR code kan dus ook handig zijn.

Allemaal what-if's, in principe klopt het wat je zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:30
Als het goed is wel inderdaad, maar zoals @vandermark hierboven al zei:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

klopt het dat de QR code voor internationaal reizen van de CoronoCheck-app niet erkend wordt in Engeland, zodat je daar alsnog 10 dagen in quarantaine moet met 2 tot 3 extra PCR testen ook al ben je meer dan 14 dagen geleden dubbel gevaccineerd?

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
B-Real schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:53:
Als het goed is wel inderdaad, maar zoals @vandermark hierboven al zei:

[...]
Dat is een goede argument. Ik had hem eerder al eens gedownload en zie dat het slechts even scannen van de QR-code is om hem toe te voegen. Wel handig dat de app meteen in het Engels gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

JJ Le Funk schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:00:
klopt het dat de QR code voor internationaal reizen van de CoronoCheck-app niet erkend wordt in Engeland, zodat je daar alsnog 10 dagen in quarantaine moet met 2 tot 3 extra PCR testen ook al ben je meer dan 14 dagen geleden dubbel gevaccineerd?
De internationale code uit de Corona Check app is een EU QR code.

Aangezien de UK geen EU is, zal de QR niet werken/erkend worden tenzij daar losse extra afspraken voor zijn gemaakt.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Laatst online: 18:54

Gotiniens

Fairly odd Tim

YakuzA schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:26:
[...]

Aangezien de UK geen EU is, zal de QR niet werken/erkend worden tenzij daar losse extra afspraken voor zijn gemaakt.
En daarbij bevat de EU QR code slechts informatie over de test/vaccinatie die je gehad hebt. Het land heeft vervolgens de vrijheid om zelf beslissingen te nemen op basis van die informatie.

De QR code hebben garandeert dus niet dat je niet in quarantaine hoeft

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:00
JJ Le Funk schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:00:
Daar lijkt het wel op
Before travel to England
Before you travel to England you must:

take a COVID-19 test – children aged 10 and under do not need to take this test
book and pay for day 2 and day 8 COVID-19 tests – to be taken after arrival in England
complete a passenger locator form
On arrival in England
On arrival in England you must:

quarantine at home or in the place you are staying for 10 days
take a COVID-19 test on or before day 2 and on or after day 8
Read about quarantine and taking COVID-19 tests.

Children aged 4 and under do not need to take the day 2 or day 8 test but must still quarantine at their home or in the place that they are staying.

You may be able to end quarantine early if you pay for a private COVID-19 test through the Test to Release scheme.

If you have been in a country or territory on the red list
If you have also been in or through a country or territory on the red list in the 10 days before you arrive in England, you must follow the red list rules.
Tenzij je hebt deelgenomen aan het UK vaccinatieprogramma. Dan gelden deze regels.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Graag de discussie beperken tot welke maatregelen waar gelden. Hoe groot de pakkans is en dergelijke gaan we hier niet verder bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:43

ultimateharry

Team Slayer:-)

YakuzA schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:26:
[...]

Yep, zoals bijvoorbeeld de afspraken die met Zwitserland zijn gemaakt: https://www.schengenvisai...ose-issued-by-eu-members/

Maar met de hele Brexit-politiek zal het maken van afspraken met de UK wat minder vlot gaan vermoed ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:17
Heb dit draadje een stuk teruggelezen, weinig mensen met ervaring in Duitsland?
Zelf beide een groen vinkje maar begrijp dat ik nu met de kinderen naar de teststraat mag, zelfs die van 7...

Verder mensen al terug met een beeld van wat daar wel en wat er niet kan?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 20:12
Katseviool schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:23:
[...]

Dus zoals ik het lees zijn er dus geen restricties als je binnen 24 uur Duitsland weer verlaat. Wij gaan namelijk naar Slovenië en overnachten wel in Duitsland maar zijn wel binnen 24 uur weer weg.
Wij gaan ook naar Slovenië komend weekend met overnachting in Duitsland. Naar verwachting 27 uur in Duitsland. Ik neem de gok en ga het niet aanmelden. Mocht ik op de heenweg naar het hotel gecontroleerd worden, dan vertrekken we om 08:00 ipv om 11:00 uur. Dan blijven we toch binnen de 24 uur.

Oostenrijk vraagt nergens om als je alleen op doorreis bent.

Slovenië zelf was nog even spannend. Ik heb een 15-jarige die (uiteraard) nog niet volledig gevaccineerd is. We gaan deze week als Nederland 100% zeker op donkerrood (is gewoon uit te rekenen). Tot afgelopen week zou iemand uit een donkerrood land en 15 of ouder niet meer binnenkomen zonder vaccinaties. Nou blijkt Slovenië afgelopen zaterdag afgestapt te zijn van het aanhouden van kleurcodes en is het voldoende om gevaccineerd te zijn of een PCR <72 uur te hebben. Mag hij toch mee :+

Ben wel erg benieuwd of er überhaubt ergens gecontroleerd wordt, of dat het alleen een wassen neus is.

Het enige wat een beetje tricky is, is het verkrijgen van de PCR resultaten. We laten de kinderen 36 uur voor vertrek testen, dus dat zou goed moeten komen. Ik hoor echter om me heen dat van de gratis testen soms de resultaten wel 50 uur op zich laten wachten. Dan kunnen wij nog uit met een 72-uurs geldigheid, maar je zou naar Frankrijk gaan waar de test maximaal 24 uur oud mag zijn.... :X

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:00
coelho schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:56:
Ben wel erg benieuwd of er überhaubt ergens gecontroleerd wordt, of dat het alleen een wassen neus is.
In Duitsland kwamen we het hotel en daarna een appartement niet in zonder bewijs van een negatieve test of vaccinatiebewijs.

En de regels zijn er niet om gecontroleerd te worden maar om de verspreiding tegen te gaan (hoe ver dat nog mogelijk is). Maar goed we zijn Nederlanders. Dus als er niet gecontroleerd wordt is het nergens voor nodig je aan de regels te houden en dat we daar corona verder mee door Europa verspreiden zal ons een worst wezen.

[ Voor 6% gewijzigd door LordSinclair op 20-07-2021 13:05 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
LordSinclair schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:03:
[...]

In Duitsland kwamen we het hotel en daarna een appartement niet in zonder bewijs van een negatieve test of vaccinatiebewijs.

En de regels zijn er niet om gecontroleerd te worden maar om de verspreiding tegen te gaan (hoe ver dat nog mogelijk is). Maar goed we zijn Nederlanders. Dus als er niet gecontroleerd wordt is het nergens voor nodig je aan de regels te houden.
Dat hoor je me niet zeggen :)
Ik zorg zelf dat mijn situatie op orde is (wellicht met de iets te flexibele uitleg van de 24 uur in Duitsland, maar dat gaat alleen over registratie, niet over vaccinaties/testen). Heb bewust een vakantie geboekt op een locatie waar ik alleen met het gezin kan verblijven en niet in meutes mensen hoef te bewegen.

Het gaat me alleen om het feit dat er inderdaad veel mensen zijn die ergens misbruik van maken. Dus een steekproefsgewijze controle zou wat mij betreft best mogen. Als tenslotte morgen op Facebook staat dat je nergens een testbewijs hoeft te laten zien als je naar Zuid Frankrijk rijdt, dan zullen veel mensen gewoon gaan zonder de test.

Dus eigenlijk denken we er hetzelfde over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:20
hoevenpe schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:47:
Zelf beide een groen vinkje maar begrijp dat ik nu met de kinderen naar de teststraat mag, zelfs die van 7...

Vrouw en oudste kind (20) zijn net terug uit Berlijn. Oudste had niet op tijd testuitslag, maar dat maakte uiteindelijk niet uit. Onderweg (trein) geen controle en ook bij het hotel geen controle (maar daar lees ik ook andere dingen over). Bij restaurants werd er soms om gevraagd, bij musea niet en buiten ook niet. Testen was laagdrempelig.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:59

Grouchy

meep meep

coelho schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:56:
[...]
Oostenrijk vraagt nergens om als je alleen op doorreis bent.

Duitsland: Laatste grenscontrole was voor mij in Mei, sindsdien niks meer. Hotels vragen wel om een vaccinatie bewijs/PCR test.
Oostenrijk: Tot nu toe elke keer een grenscontrole, laatste twee nog afgelopen week. Wees er dus op voorbereid dat de beambte kan vragen om een bewijs dat Oostenrijk niet je eindbestemming is.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
klaaas schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:25:
Bij restaurants werd er soms om gevraagd, bij musea niet en buiten ook niet. Testen was laagdrempelig.
Hoe werkt dat dan voor mensen die een PCR test in Nederland laten doen?
Mijn kinderen worden 36 uur voor vertrek getest, dat is de tweede dag verlopen. Mogen die niet met ons mee naar een restaurant of begrijp ik het verkeerd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
Grouchy schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:26:

Oostenrijk: Tot nu toe elke keer een grenscontrole, laatste twee nog afgelopen week. Wees er dus op voorbereid dat de beambte kan vragen om een bewijs dat Oostenrijk niet je eindbestemming is.
Hopelijk is een boekingsbevestiging van mijn eerste lokatie in Slovenië met datum voldoende. Is overigens wel in het Nederlands, want via een NL tussenpersoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:30

de Peer

under peer review

Net 10 dagen Duitsland erop zitten. Sauerland en langs de moezel.
eigenlijk kan bijna alles gewoon.

Restaurants: briefje invullen met je contact info. Soms ook helemaal niets.
Hotels : antigeen test. kan in elk dorp wel ergens en gratis. Vaak ook gewoon bij het hotel zelf. Uitslag na 15 min.
Verder wel overal binnen een mondkapje op.

Bootreis op rijn met veel bejaarden : mondkap op binnen. Verder totaal geen controle oid. Dat vond ik wel onverantwoord eigenlijk.

Kinderen geen ervaring mee.
Wij zijn nog niet volledig gevaccineerd.

[ Voor 10% gewijzigd door de Peer op 20-07-2021 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op verschillende Nederlandse sites ( waaronder telegraaf) is te lezen dat in je in frankrijk aan het begin van je verblijf op een camping de pass sanitaire moet tonen die dan voor de rest van het verblijf niet meer getoond hoeft te worden.

Kan dus extra testen betekenen afhankelijk van aantal verschillende te bezoeken locaties, vaccinatiestatus en hoe de campinghouders hier mee om gaan.

Is er wel een die ik een beetje verwachtte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• funrider

Klopt inderdaad voor kinderen vanaf 6 jaar moet je een recente negatieve test (PCR of antigeen sneltest).
Wij hebben drie jonge kinderen en de oudste van 7 jaar moet er ook aan geloven en overigens ik zelf ook omdat ik met 13 dagen na 2e prik in Duitsland ben en ze minimaal 14 dagen na 2e prik eisen (ondanks dat EMA daar anders over denkt met Pfizer).

"Upon entering Germany, travellers aged six years or older must hold proof of the following:"

"A negative test result obtained using nucleic acid amplification technology (e.g. PCR, PoC- PCR) in German, English, French, Italian or Spanish. The test must have been carried out no more than 72 hours prior to entry (time of swabbing).

Alternatively, a negative antigen rapid test result in German, English, French, Italian or Spanish. Following a stay in a risk area or high incidence area, the test must have been carried out no more than 48 hours prior to entry. Following a stay in an area of variant of concern, the test must have been carried out no more than 24 hours prior to entry."

Bron

Overigens is er wel een uitzonderingen waardoor je geen test hoeft te doen:

"- are only passing through Germany and leaving the country via the fastest route available
or
- in the case of border traffic: persons who have spent less than 24 hours in a risk area or are only entering Germany for a period of up to 24 hours."

Let er wel op als je dus toch een nachtje (zoals wij) in een appartement of hotel verblijft dat je dus wel een negatieve test uitslag moet hebben of een geldig vaccinatie bewijs.

Vergeet daarnaast ook niet de meldplicht: Reizigers uit risicogebied die langer dan 24 uur in Duitsland blijven, moeten zich voor hun vertrek naar Duitsland digitaal aanmelden.

Kijk overigens ook nog even wat de deelstaten waar je verblijft eisen want ook die kan weer afwijken van landelijke maatregelen (eventueel strenger).

Wat er wel en niet kan is eerder ook al door een paar andere hier aangegeven en de eerder genoemde overheidswebsite.

[ Voor 24% gewijzigd door funrider op 20-07-2021 14:14 . Reden: digitaal aanmelden toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
funrider schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:53:
"A negative test result obtained using nucleic acid amplification technology (e.g. PCR, PoC- PCR) in German, English, French, Italian or Spanish. The test must have been carried out no more than 72 hours prior to entry (time of swabbing).
Ik meen hier 48 uur gelezen te hebben, begrijp ik het goed dat je je daarnaast ook nog bij de Duitse overheid moet registreren opdat de lokale GGD langs kan komen om de eventuele quarantaineplicht te controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:46:
op verschillende Nederlandse sites ( waaronder telegraaf) is te lezen dat in je in frankrijk aan het begin van je verblijf op een camping de pass sanitaire moet tonen die dan voor de rest van het verblijf niet meer getoond hoeft te worden.

Kan dus extra testen betekenen afhankelijk van aantal verschillende te bezoeken locaties, vaccinatiestatus en hoe de campinghouders hier mee om gaan.

Benieuwd hoe dit gaat werken met een geldigheid van 24 uur. Wij worden vrijdagochtend om 11 uur getest. We zijn dan nooit om 11 uur op zaterdag op de camping. We zorgen er wel voor dat we voor 11 uur in frankrijk zijn maar op de camping gaat het hem niet worden ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funrider
hoevenpe schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:59:
[...]

Ik meen hier 48 uur gelezen te hebben, begrijp ik het goed dat je je daarnaast ook nog bij de Duitse overheid moet registreren opdat de lokale GGD langs kan komen om de eventuele quarantaineplicht te controleren?
PCR 72 uur, antigeentest 48 uur volgens Duitse overheid in geval van hoog risico gebied. Als we naar een risicovolle variant gebied gaan is antigeentest 24 uur en moeten mijn kinderen verplicht in quarantaine (laten we hopen dat Duitsland dit niet gaat doen anders gaan wij in 1 keer doorrijden als dit nog wel mag om binnen 24 uur te blijven). Je moet je ook registreren inderdaad als je niet doorreist, en langer als 24 uur in Duitsland bllijft inderdaad op deze site (heb het ook aangevuld in mijn eerdere bericht).

Kijk overigens ook nog even wat de deelstaten waar je verblijft eisen want ook die kan weer afwijken van landelijke maatregelen (eventueel strenger) ik lees daar bijv. bij deelstaaat Baden-Wurtenberg om deel te nemen aan binnen activiteiten een test (antigeen?) maximaal 24 uur oud mag zijn dit lijkt meer bedoelt voor lokale activiteiten dan reizigers.

Blijven jullie in Duitsland langer dan 24 uur en zo ja 48 uur of meer dan dat?

[ Voor 24% gewijzigd door funrider op 20-07-2021 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 15:09
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:46:

heb je een link zonder betaalmuur?

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
funrider schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:12:
Blijven jullie in Duitsland langer dan 24 uur en zo ja 48 uur of meer dan dat?
Weekje naar de Harz in Niedersachsen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SnowDude schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:14:
[...]

heb je een link zonder betaalmuur?
helaas nog niet gevonden, maar het stukje koptekst op telegraaf.nl lijkt het belangrijkste weer te geven: https://www.telegraaf.nl/...eganger-op-franse-camping

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funrider
hoevenpe schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:18:
[...]

Weekje naar de Harz in Niedersachsen
De lokale maatregelen voor Niedersachsen lijken minder scherp voor kinderen als ik dit zo lees al moet je door andere regios in Duitsland reizen waar wellicht de landelijke maatregelen van toepassing zijn :O .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:22
Ik zal ook nog even een melding eruit gooien.

Maandagochtend om 03:00 vertrokken naar Frankrijk.
1 volledig gevaccineerd, 1 met een pcr test (die waardeloos was, want max 24 uur) en een antigeen van zondagnamiddag.
Beide uiteraard negatief.

Zonder ook maar 1 controle gereden naar de franse Jura. Op de camping even een formulier van de organisatie ingeleverd en verder een prettige vakantie en verblijf.

Nu even kijken wat de mogelijkheden zijn voor Zwitserland en Italië, maar verwacht er geen bijzonderheden

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 15:09
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:26:
[...]

helaas nog niet gevonden, maar het stukje koptekst op telegraaf.nl lijkt het belangrijkste weer te geven: https://www.telegraaf.nl/...eganger-op-franse-camping
Dank u!

Ik wordt er steeds geruster op dat we zonder problemen naar Frankrijk op vakantie kunnen.

Het enige waar ik nog naar op zoek ben is of het gele vaccinatie boekje nog wordt geaccepteerd in Frankrijk. Mijn vriendin is in NL gevaccineerd maar ze heeft nog geen BSN en daardoor dus ook geen corrona-check app.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
Volgende week ben ik van plan om in België goederen op te halen en eventueel een klein dagtripje van te maken. Ik verwacht binnen 12 uur weer het land uit te zijn.

Zoals ik het nu begrijp mag ik België inreizen zonder corona-test of een Passagier Lokalisatie Formulier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Wij hebben contact gehad met de Franse camping. Zij willen pcr/antigeen zien van max 48 uur oud. De regel lijkt dus te zijn max 24 uur oud om Frankrijk binnen te komen max 48 uur oud voor op de camping.
Pagina: 1 ... 9 ... 29 Laatste

Let op:
We bespreken hier alleen de maatregelen ed binnen vakantielanden. We gaan niet bespreken of het beleid deugt (dat kan ergens anders), of je de toegangseisen kan vermijden (dat kan nergens anders) en we gaan ook niet slowchatten.

Klagen over maatregelen of over annuleringen is ook offtopic,