Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:23
Zooo blij dat we gisteravond nog even een antigeentest gereserveerd hebben voor de dag van vertrek.
Er zal nu wel een run op ontstaan.

We lazen dat de ggd testafspraken afgezegd had, en toen dus uit voorzorg een antigeentest besteld.
Hebben nu zaterdag* pcr, maandag* pcr en maandag* antigeen. Dinsdag* om 2:00 snachts rijden.

*Volgende week.

[ Voor 8% gewijzigd door FRANQ op 17-07-2021 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
FRANQ schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:16:
Zooo blij dat we gisteravond nog even een antigeentest gereserveerd hebben voor de dag van vertrek.

We lazen dat de ggd testafspraken afgezegd had, en toen dus uit voorzorg een antigeentest besteld.
Hebben nu zaterdag* pcr, maandag* pcr en maandag* antigeen. Dinsdag* om 2:00 snachts rijden.

*Volgende week.
Goed bezig, geen wonder dat de capaciteit tekort schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:03

*Volgende week.
Viel me nog mee hoeveel ik kon kiezen voor vanmiddag last minute. Nu zorgen dat we morgen in de ochtend de grens over zijn. Als er geen plek meer was geweest zouden we vanmiddag al gaan rijden met een extra overnachting. Pas als we de grens over zijn laat ik het vakantiegevoel toe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Wolly schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:18:
[...]

Goed bezig, geen wonder dat de capaciteit tekort schiet.
Dat komt dus door bijgestelde regels.
Niet omdat ik testen zo leuk vind..

Die antigeen is overigens een betaalde omdat we gewoon geen gezeik willen op de dag van vertrek.

En die eerste gaan we denk ik afzeggen omdat die toch verlopen is.

[ Voor 9% gewijzigd door FRANQ op 17-07-2021 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 18:43
Net m’n vrouw en kinderen afgezet op Schiphol voor haar trip naar Turkije. Als je volledig gevaccineerd bent valt het reuze mee.

Sidenote de pcr test van mijn dochter is nu 52 uur terug afgenomen en nog steeds de uitslag niet binnen.

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

FRANQ schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:08:
[...]

tr
Zorg dan wel dat je de eerste peage al te pakken hebt gehad.
Volgens mijn collega was er geen controle bij de grens, maar wel bij de eerste peage.

Dus op de lijn onder Parijs overnachten lijkt me veilig.
zo ver hoeven we helemaal niet. We hebbten nu een hotel bij Metz geregeld eigenlijk weten we niet eens waar we de grens over gaan op dit moment. We rijden Antwerpen/Brusselt en dan richting het zuid-oosten. Dan kijken hoeveel tijd we hebben tot onze PCR test 24 uur oud is. Mochten ze ons aanhouden na onze overnachting laat ik mijn hotelbon wel zien.

Misschien kunnen we de camping nog een dag vervroegen maar dit is nu ons plan.

[ Voor 5% gewijzigd door TrailBlazer op 17-07-2021 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Mach schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:49:
[...]

If so Dan hoor je mij niet klagen. Donderdagochtend hopen wij in het vliegtuig naar Zakynthos te zitten. Van enige vakantie voorpret is echter geheel geen sprake. Wie had dat vier weken geleden gedacht.
Velen volgens mij hadden dat gedacht, in ieder geval dat er toch een zeker risico in zit, er gaan een hoop minder mensen naar het buitenland op vakantie als in 2019 en daarvoor.

Dat betekend niet dat het perse niet kan maar wel dat er een zeker risico in zit dat je vakantieplannen in het water vallen of dat je naar alternatieven op zoek moet of dat er redelijke beperkingen zijn.

Ik zelf ga niet omdat ik geen zin had in die beperkingen/onzekerheden maar dat is voor ieder anders (en dan ben ik al volledig gevaccineerd, nu net twee weken geleden tweede prik gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
wildhagen schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:07:
[...]

Maar bij een antigeentest heb je de uitslag vaak al na 30-60 minuten, en die wordt in veel landen (o.a. Frankrijk) gewoon geaccepteerd.
Camping in Duitsland verzocht echter PCR. Weet niet of dat landelijk is maar ja, tekenend voor de verwarring denk ik. Systeem werkt gewoon niet.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:41

*Volgende week.
Dus je doet twee pcr tests voor niks. Lekker asociaal, zo is het natuurlijk niet zo gek dat die labs overbezet raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:42

m0nk

16-09-2003 15.15

Half 2 met zn 3en een antigeen test laten doen, net de uitslag binnen. Dus morgen relatief rustig op vakantie richting Frankrijk.. Uitslag PCR van gisterochtend nog steeds niet binnen overigens..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:11
Wat ik begrijp voor Duitsland:
Transit passagiers hoeven geen test te overhandigen, enkel bij verblijf in Duitsland is een negatief test resultaat verplicht, maar bij een doorreis niet.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
c-nan schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:21:
Wat ik begrijp voor Duitsland:
Transit passagiers hoeven geen test te overhandigen, enkel bij verblijf in Duitsland is een negatief test resultaat verplicht, maar bij een doorreis niet.
Klopt en grensverkeer is uitgezonderd.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
De antigeentesten in Duitsland (die in 20 minuten klaar zijn) krijg je ook een Engelstalig rapport bij wat je dus mooi op doorreis naar het 2e land kunt gebruiken. PCR is ook mogelijk maar heb ik me niet in verdiept.

Dit is dus een goede mogelijkheid als je op doorreis door Duitsland gaat, test nodig hebt voor het opvolgende land, en de testen in Nederland niet voldoende lang geldig zijn of te laat komen.

[ Voor 3% gewijzigd door !null op 17-07-2021 15:03 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
The_Admin schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:04:
[...]

Dus je doet twee pcr tests voor niks. Lekker asociaal, zo is het natuurlijk niet zo gek dat die labs overbezet raken.
Heb al gezegd dat dat door de veranderende regels komt.

De antigeen hebben we bij een commerciële partij in Schiphol. Dit vanwege het bericht gisteren dat de ggd testafspraken afzegt, en we daar niet afhankelijk van willen zijn.

De eerste pcr is inmiddels afgezegd, want niet nodig.
De 2e niet want daarmee kunnen we in Frankrijk nog een restaurant in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 16:59
ijdod schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:44:
Volgens de bekende rekenaars op twitter zijn we per gisteren door het 14-dagen gemiddelde gegaan voor donkerrood. Daar gaan we dus zeer waarschijnlijk per donderdag a.s. in.
En wat zijn de mogelijke implicaties als we van rood naar donkerrood gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Katseviool schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 17:20:
[...]

En wat zijn de mogelijke implicaties als we van rood naar donkerrood gaan?
Dat landen nog strengere restricties aan Nederlanders op gaan leggen, of in het ergste geval de grens geheel sluiten voor Nederlandse reizigers. Mogelijk met uitzondering van gevaccineerde mensen dan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Ik ben wel benieuwd of ze niet een leeftijdsgrens kunnen handhaven. Jongeren zijn meer besmet en komen feesten. Die zijn de grootste risicofactor. Maar dat zal wel weer discriminatie zijn. Wel onderbouwde discriminatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:14
Donderdag een pcr test gedaan, 24 uur later op vrijdag geen uitslag dus alsnog een antigeen test gedaan. Vandaag zaterdag nog geen uitslag van de pcr....

Vanmorgen om 4 uur vertrokken via Enschede, Keulen, Luxemburg en nu in Mâcon. Geen enkele controle of zelfs iets wat er op lijkt gezien...

Blijft wel bij dat de pcr een drama is en nu hij toch 24 uur geldig moet zijn zou ik zeker voor de antigeen gaan.

Edit, pcr is net binnen. Ruim 48 uur na testen pas de uitslag....

[ Voor 7% gewijzigd door NL_Scratch op 17-07-2021 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 11:20
Met het constante wijzigen van de regels ben ik zo'n beetje elke dag weer druk om uit te zoeken wat ik nou precies nodig heb om op vakantie naar Frankrijk te kunnen.

We vertrekken zondag 25 juli en hadden een PCR-test gepland staan voor vrijdagochtend 23 juli. Vervolgens druppelden berichten dat de uitslagen van PCR-tests lang op zich kunnen laten wachten. Dus besloten de afspraak te wijzigen naar een Antigeen-test op zaterdagmiddag 24 juli.

Vervolgens was er sprake van dat de prikinterval verkort zou worden. Onze tweede prik staat gepland voor morgen, zondag 18 juli. Precies een week voor vertrek. We hebben er een telefoontje aan gewaagd in de hoop voor 11 juli een tweede prik te krijgen, maar dit bleek niet mogelijk. Dan maar alle hoop vestigen op de test.

Vervolgens was er eerder vandaag opluchting dat we onze PCR-test van meer dan 48 uur voor vertrek hadden gewijzigd naar een Antigeen-test binnen 24 uur voor vertrek, omdat tests nog maar 24 uur geldig bleken te zijn.

En nu blijkt dat we de test helemaal niet meer nodig hebben, omdat we 25 juli precies een week dubbel gevaccineerd zijn.

Nu maar afwachten wat er in de komende week nog allemaal gaat veranderen. De testafspraak laten we in elk geval staan. Maar mocht de situatie ongewijzigd blijven, dan gaan we daar niet naar toe. Je moet er toch niet aan denken dubbel gevaccineerd te zijn, maar de dag voor vertrek een (vals)positieve test af te leggen en alsnog niet op vakantie te kunnen. Terwijl ik zonder die test dubbel gevaccineerd gewoon naar de camping had kunnen rijden.

Of is een negatieve test alsnog nodig om Duitsland, Luxemburg of België te doorkruizen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:37
@KlaasjeNL Ik begrijp je verwarring en je twijfels. Op dit moment kan niemand je zekerheid geven wat te doen, het verandert van dag tot dag. Wat nu gezegd wordt kan morgen weer heel anders zijn. De situatie in Nederland is kritiek en mochten we de komende week donkerrood gaan kleuren dan zullen ongetwijfeld meerdere maatregelen getroffen gaan worden door het buitenland voor Nederlandse vakantiegangers. Ik zou me ook niet echt fijn voelen als ik de komende weken op vakantie zou gaan, en de onzekerheid neemt alleen maar toe. Sterkte in ieder geval!

[ Voor 5% gewijzigd door Pierre_nr1 op 17-07-2021 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:41
Wij hadden pcr en antigeen gepland, dit omdat je simpelweg niet weet waar je aan toe bent en dadelijk antigeen niet geaccepteerd wordt. Net een mail ontvangen dat pcr niet binnen 24 uitslag kan geven en moet rekenen op 40 uur.

Pcr afgezegd en antigeen laten staan. Na de testuitslag stappen we in de auto (Frankrijk) en hotel onderweg maar een nacht extra geboekt….

Lang leve de Testsamenleving

wijze woorden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BugBoy
  • Laatst online: 05-09 12:49
barrymossel schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:17:
Ik ben wel benieuwd of ze niet een leeftijdsgrens kunnen handhaven. Jongeren zijn meer besmet en komen feesten. Die zijn de grootste risicofactor. Maar dat zal wel weer discriminatie zijn. Wel onderbouwde discriminatie.
Je bedoelt diezelfde jongeren die een jaar lang binnen hebben moeten zitten, omdat ze de ouderen anders konden besmetten? En dan wil je nu de vakanties voor enkel de jongeren tegenhouden? Solidariteit werkt twee kanten op...

Disclaimer: Ben zelf 47 jaar oud en heb geen kinderen.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
BugBoy schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:47:
[...]

Je bedoelt diezelfde jongeren die een jaar lang binnen hebben moeten zitten, omdat ze de ouderen anders konden besmetten? En dan wil je nu de vakanties voor enkel de jongeren tegenhouden? Solidariteit werkt twee kanten op...

Disclaimer: Ben zelf 47 jaar oud en heb geen kinderen.
Hoho, ik wijs niemand aan als schuldige. Ik kan me alleen heel goed voorstellen dat landen als Spanje juist het feestvolk wil weigeren, zodat de besmettingen beperkt zijn (die zijn immers in NL het meest besmet én zorgen voor meer besmettingen door hun gedrag op vakantie). Ik zeg ook niet dat die landen dat moeten doen, maar ik kan het me voorstellen, als het dus überhaupt al mag.

En hou nou eens op met dat de jongeren zo zielig zijn. We doen het samen, binnen de regels. En ja, door die regels hebben de jongeren veel besmettingen gekregen. Maar dat kan juist een reden zijn om die doelgroep te weigeren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

barrymossel schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 20:13:
[...]

Hoho, ik wijs niemand aan als schuldige. Ik kan me alleen heel goed voorstellen dat landen als Spanje juist het feestvolk wil weigeren, zodat de besmettingen beperkt zijn (die zijn immers in NL het meest besmet én zorgen voor meer besmettingen door hun gedrag op vakantie). Ik zeg ook niet dat die landen dat moeten doen, maar ik kan het me voorstellen, als het dus überhaupt al mag.

En hou nou eens op met dat de jongeren zo zielig zijn. We doen het samen, binnen de regels. En ja, door die regels hebben de jongeren veel besmettingen gekregen. Maar dat kan juist een reden zijn om die doelgroep te weigeren...
Tsssk die jongeren hebben het zelf uit Spanje meegenomen hierheen en nu willen ze hun virus niet terug… :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BugBoy
Als je geen feest wilt en de daarbijbehorende besmettingen, dan moet je gewoon de clubs sluiten. Dan blijft de jeugd ook weg. Of je moet het land op slot doen voor tourisme, maar dat doen ze niet vanwege economische belangen. Als je het open laat, dan is het niet raar dat iemand van 20 jaar daar feest gaat vieren. De geest van een jong-volwassene gaat heel anders om met risico's dan iemand die 40 jaar oud is.
Als 45+-er zonder kinderen en met een baan waarbij thuiswerken prima gaat heb ik vrijwel geen enkele last gehad van het hele Corona-gebeuren. Alleen mijn wintersport heb ik moeten overslaan en wat minder feestjes gehad, maar dat is prima te overzien. Als ik dan kijk naar mijn nichtjes (rond de 18 jaar), dan hebben die er gewoon veel meer onder geleden. Op die leeftijd is sociale interactie zo ongeveer het belangrijkste wat er is, dus in hun beleving is het ook erger.

Jongeren hebben best een offer gebracht vind ik. Blijkbaar hebben de meeste jongeren zich prima aan de regels gehouden, want nu de regels zo versoepeld zijn slaat de vlam meteen in de pan en gaat het mis. Daarbij wordt naar de jongeren gewezen, maar de regels zijn juist versoepeld door de "ouderen" (politici). Veel jongeren hadden amper last van een COVID besmetting, maar bleven toch veelal thuis. Nu hebben de jongeren veel besmettingen (nog steeds vrijwel geen last) en dan willen de ouderen wel op stap. Dat vind ik hypocriet en niet solidair.

Als blijkt dat er vrijwel geen IC opnames meer zijn onder gevaccineerde risicogroepen, dan snap ik sowieso het probleem niet zo. Het draagvlak voor de maatregelen valt dan grotendeels weg. Daarbij is de angst over de oplopende Corona-infecties met name ingegeven vanuit de angst om er niet door op vakantie te kunnen en niet zozeer de gezondheid. De echte risicogroepen zijn volledig gevaccineerd en worden zelfs bij deze cijfers nog niet vaak opgenomen op de IC. Komt natuurlijk wel voor, maar over het algemeen lijkt het beeld toch te zijn dat vaccin-weigeraars in de risicogroepen grotendeels de IC's bezetten.

[ Voor 18% gewijzigd door BugBoy op 17-07-2021 20:52 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:42
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:48:
[...]

ik sprak je niet tegen, maar alleen mijn verbazing uit :) als je frankrijk als transit land kiest staat er 11 jaar en jonger vrijgesteld , als je frankrijk als bestemming kiest is het vanaf 11 testen
Er is geen touw meer aan vast te knopen, lijkt nu dat per 18 juli de eisen wel strenger worden (24 uur test houdbaarheid), maar tegelijkertijd is het nu pas vanaf 12 en niet meer 11…

Tenminste dit zegt nederlandwereldwijd.nl…

https://www.nederlandwere...ontinenten/europa/country

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:47
Martijn schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 20:50:
[...]

Er is geen touw meer aan vast te knopen, lijkt nu dat per 18 juli de eisen wel strenger worden (24 uur test houdbaarheid), maar tegelijkertijd is het nu pas vanaf 12 en niet meer 11…

Tenminste dit zegt nederlandwereldwijd.nl…

https://www.nederlandwere...ontinenten/europa/country
Die site is van BuZa. En die hebben een paar weken geleden al toegegeven dat ze het niet goed bij kunnen houden met alle veranderingen. Soms staat er informatie die al meer dan een week niet meer klopt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
BugBoy schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 20:49:
[...]

Als je geen feest wilt en de daarbijbehorende besmettingen, dan moet je gewoon de clubs sluiten. Dan blijft de jeugd ook weg. Of je moet het land op slot doen voor tourisme, maar dat doen ze niet vanwege economische belangen. Als je het open laat, dan is het niet raar dat iemand van 20 jaar daar feest gaat vieren. De geest van een jong-volwassene gaat heel anders om met risico's dan iemand die 40 jaar oud is.

[...]

Als 45+-er zonder kinderen en met een baan waarbij thuiswerken prima gaat heb ik vrijwel geen enkele last gehad van het hele Corona-gebeuren. Alleen mijn wintersport heb ik moeten overslaan en wat minder feestjes gehad, maar dat is prima te overzien. Als ik dan kijk naar mijn nichtjes (rond de 18 jaar), dan hebben die er gewoon veel meer onder geleden. Op die leeftijd is sociale interactie zo ongeveer het belangrijkste wat er is, dus in hun beleving is het ook erger.

Jongeren hebben best een offer gebracht vind ik. Blijkbaar hebben de meeste jongeren zich prima aan de regels gehouden, want nu de regels zo versoepeld zijn slaat de vlam meteen in de pan en gaat het mis. Daarbij wordt naar de jongeren gewezen, maar de regels zijn juist versoepeld door de "ouderen" (politici). Veel jongeren hadden amper last van een COVID besmetting, maar bleven toch veelal thuis. Nu hebben de jongeren veel besmettingen (nog steeds vrijwel geen last) en dan willen de ouderen wel op stap. Dat vind ik hypocriet en niet solidair.

Als blijkt dat er vrijwel geen IC opnames meer zijn onder gevaccineerde risicogroepen, dan snap ik sowieso het probleem niet zo. Het draagvlak voor de maatregelen valt dan grotendeels weg. Daarbij is de angst over de oplopende Corona-infecties met name ingegeven vanuit de angst om er niet door op vakantie te kunnen en niet zozeer de gezondheid. De echte risicogroepen zijn volledig gevaccineerd en worden zelfs bij deze cijfers nog niet vaak opgenomen op de IC. Komt natuurlijk wel voor, maar over het algemeen lijkt het beeld toch te zijn dat vaccin-weigeraars in de risicogroepen grotendeels de IC's bezetten.
Het boeit me eerlijk gezegd geen reet of en hoe andere landen dat willen aanpakken. Ik vroeg me slechts hardop af of ze dat zouden willen doen.

En nogmaals: jank niet zo over die jongeren. N=1. Zelf heb ik nogal een knauw gehad door het zelf
handhaven van de regels. Maar daar gaat het niet om wat betreft reizen (waar dit topic overduidelijk over gaat).

Andere landen willen zo min mogelijke besmette mensen hun land in. In Nederland zijn veel (jonge) mensen besmet. Ze kunnen de toegang voor NL dichtgooien. Ze kunnen vaccinaties eisen. Maar ook gewoonweg jongeren weigeren, want grotere risicogroep. (En nogmaals, dan zal het wel weer discriminatie zijn.)

Het gaat dus in dezen niet om IC's en niet om zielige jongeren (of ouderen), maar om risico's. En als in het vakantieland de vaccinatiegraad onder de 80-90% is en de onze besmettingsgraad hoger dan die van hun, dan importeer je risico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
RocketKoen schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 20:58:
[...]

Die site is van BuZa. En die hebben een paar weken geleden al toegegeven dat ze het niet goed bij kunnen houden met alle veranderingen. Soms staat er informatie die al meer dan een week niet meer klopt.
Altijd handig om dan bij de bron te kijken: https://www.interieur.gou...-deplacement-et-de-voyage (die vandaag is bijgewerkt):

Nederland hoort nog tot de groene landen (net als alle EU-landen), maar er zijn wel strengere regels, die afwijken van overige groene landen (eigenlijk alleen m.b.t. hoe oud een test mag zijn: 24 i.p.v. 72 uur).

Je mag Frankrijk in (komende vanuit Nederland) als je verklaart (formulier invullen) dat je de afgelopen 48 uur geen corona-symptomen hebt gehad, en de afgelopen 14 dagen geen contact hebt gehad met iemand die bewezen Covid heeft/had en daarnaast:
- je (volledig) gevaccineerd bent, of
- je een negatieve PCR- of antigeentest van max 24 uur oud kunt laten zien, of
- je leeftijd < 12 is (dus 0 t/m 11-jarigen).

[ Voor 3% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 17-07-2021 21:25 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Laatst online: 09-09 18:43
Uitslag is nu binnen, lekker op tijd Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbdH1G_yvrboTBbrSmcRMtw8ovA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UpMBJhw8Bpm7CHPWJgtgzzs8.jpg?f=user_large

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
barrymossel schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:09:
En nogmaals: jank niet zo over die jongeren. N=1.
Met dit soort taalgebruik hoef ik geen verdere discussie meer. ;w

[ Voor 31% gewijzigd door BugBoy op 17-07-2021 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:17:
[...]

Altijd handig om dan bij de bron te kijken: https://www.interieur.gou...-deplacement-et-de-voyage (die vandaag is bijgewerkt):

Nederland hoort nog tot de groene landen (net als alle EU-landen), maar er zijn wel strengere regels, die afwijken van overige groene landen (met name voor niet-gevaccineerden).

Je mag Frankrijk in (komende vanuit Nederland) als je verklaart (formulier invullen) dat je de afgelopen 48 uur geen corona-symptomen hebt gehad, en de afgelopen 14 dagen geen contact hebt gehad met iemand die bewezen Covid heeft/had en daarnaast:
- je (volledig) gevaccineerd bent, of
- je een negatieve PCR- of antigeentest van max 24 uur oud kunt laten zien, of
- je leeftijd < 12 is (dus 0 t/m 11-jarigen).
Maar daar wordt dan weer niet aangegeven wat onder "(volledig) gevaccineerd" wordt verstaan. Ik neem aan dat de eerder vermeldde 7 dagen vanaf een tweede prik hiermee bedoeld wordt, maar het is bijzonder lastig om alle informatie op 1 pagina te vinden. Als BuZa het al lastig vindt om de juiste informatie te verzamelen, hoe moet een vakantieganger het dan allemaal op een rijtje krijgen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Ik heb ook maar 1 prik Pfizer gehad en dat is ook zichtbaar in de QR code. Heb twee keer COVID gehad, waarvan eentje 1.5 maand voor de vaccinatie. Daarom was 1 prik voldoende, maar hoop niet dat je straks toch weer wordt uitgesloten in bepaalde landen. Iemand die weet hoe dat zit? Of is dat ook weer zo'n beleid dat blijft veranderen? In de EU zal het wel loslopen, maar weet niet hoe het daarbuiten gaat. Wil in december eigenlijk naar de F1 en die eisen volledige vaccinatie. Geen idee hoe je dat aantoont buiten de EU...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:20
Vandaag in Duitsland aangekomen. Gast achter de balie wist blijkbaar nog niet eens dat het morgen strenger werd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
BugBoy schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:20:
[...]

Met dit soort taalgebruik hoef ik geen verdere discussie meer. ;w
Is goed hoor. Jammer dat je niet inhoudelijk in gaat op de rest doordat je gekwetst bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:26:
[...]

Maar daar wordt dan weer niet aangegeven wat onder "(volledig) gevaccineerd" wordt verstaan. Ik neem aan dat de eerder vermeldde 7 dagen vanaf een tweede prik hiermee bedoeld wordt, maar het is bijzonder lastig om alle informatie op 1 pagina te vinden. Als BuZa het al lastig vindt om de juiste informatie te verzamelen, hoe moet een vakantieganger het dan allemaal op een rijtje krijgen? :?
Foutje, het staat dus wel op diezelfde pagina:
- 28 dagen na Janssen,
- 7 dagen na 2e Pfizer/Moderna/AstraZenenca

[ Voor 35% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 17-07-2021 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

BugBoy schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:30:
Ik heb ook maar 1 prik Pfizer gehad en dat is ook zichtbaar in de QR code. Heb twee keer COVID gehad, waarvan eentje 1.5 maand voor de vaccinatie. Daarom was 1 prik voldoende, maar hoop niet dat je straks toch weer wordt uitgesloten in bepaalde landen. Iemand die weet hoe dat zit? Of is dat ook weer zo'n beleid dat blijft veranderen? In de EU zal het wel loslopen, maar weet niet hoe het daarbuiten gaat. Wil in december eigenlijk naar de F1 en die eisen volledige vaccinatie. Geen idee hoe je dat aantoont buiten de EU...
Met je vaccinatie boekje met 2 stempels.
Dat was niet zo moeilijk uit te vogelen.

(Of een schietgebedje doen en hopen dat tegen die tijd de Europese QR code wereldwijd gebruikt kan worden)

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 17-07-2021 21:41 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:34:
[...]

Dat staat dan weer hier: https://www.gouvernement.fr/info-coronavirus/pass-sanitaire
- 2 weken na je 2e Pfizer/Moderna/AstraZeneca prik
- 4 weken na je Janssen prik
- 2 weken na je enige prik als je al Covid hebt gehad
En die info zou dan weer niet kloppen omdat het nu 1 week na je 2e Pfizer/Moderna/AstraZeneca prik zou zijn... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:47

orf

Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:34:
[...]

Dat staat dan weer hier: https://www.gouvernement.fr/info-coronavirus/pass-sanitaire
- 2 weken na je 2e Pfizer/Moderna/AstraZeneca prik
- 4 weken na je Janssen prik
- 2 weken na je enige prik als je al Covid hebt gehad
Maar hier is dat veranderd naar 1 week na Pfizer/Moderna/AstraZeneca: https://www.interieur.gou...cement-et-de-voyage#from2
Het vaccinatieschema wordt als voltooid beschouwd 28 dagen na toediening van een dosis voor het Janssen-vaccin en 7 dagen na toediening van een tweede dosis voor andere vaccins (Pfizer / Comirnaty, Moderna, AstraZeneca / Vaxzevria / Covishield).

De maatregelen voor gevaccineerde volwassenen strekken zich onder dezelfde voorwaarden uit tot minderjarigen die hen vergezellen, al dan niet gevaccineerd.
Voor mij wel bepalend, omdat ik precies 7 dagen na mijn tweede prik naar Frankrijk ga en nu een PCR test ingepland heb staan voor de dag ervoor, maar dat wordt nog lastig met maximaal 24 uur na de testuitslag de grens over. Het alternatief is een antigeentest op de dag zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:38:
[...]

En die info zou dan weer niet kloppen omdat het nu 1 week na je 2e Pfizer/Moderna/AstraZeneca prik zou zijn... 8)7
Klopt, dat is vanaf middernacht: https://cabinetpm.hosting...cc0%2Dae7f%2Dbc085a6d01c4

En het stond dus wel op die eerste pagina (had ik overheen gelezen).

[ Voor 18% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 17-07-2021 21:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Ah, kijk. Maar nu lijkt het alsof dit vandaag is besloten, terwijl ik uit andere bronnen afleidt dat dit 13 juli al bekend is gemaakt en vandaag pas door de Nederlandse media lijkt te zijn overgenomen.

Het valt mij vooral tegen hoe de regeringen omgaan met "1 Europa". Juist tegenover alle Europa-sceptici had men nu de toegevoegde waarde kunnen laten zien. Handelsverdragen etc. zijn belangrijk, maar Henk en Ingrid zien hier niet direct de voordelen van. Henk en Ingrid zien echter wel de voordelen van een enkele, meertalige, internationale informatiebron rond internationaal reizen in coronatijd. Maar in plaats daarvan raken Henk en Ingrid verstrikt in een web van vreemdtalige informatiebronnen die elkaar tegen spreken of niet up to date zijn. Je vraagt je af hoe ingewikkeld het in "1 Europa" kan zijn om een website op te zetten en 1 of 2 stagiaires per land de informatie te laten verzamelen en bundelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
1. Alles staat en valt met het feit dat landen binnen de EU gaan over hun eigen volksgezondheid(sbeleid). Daar kun je van alles van vinden, maar dat is niet iets wat gedurende deze pandemie opgelost gaat worden.
2. Natuurlijk zou een centrale site met alle info mooi zijn, maar net als Nederland Wereldwijd gaat die op enig moment uit de pas kunnen lopen met de officiële informatie, aangezien de ontwikkelingen razendsnel gaan. Als het zo makkelijk zou zijn als een paar stagiairs inhuren, dan zou je verwachten dat ons eigen MinBuZa het ook wel voor elkaar zou krijgen voor 1 taal, toch? Volgens mij zijn ze trouwens goed bij, ook al hebben ze er zelf een disclaimer bij gezet.

Ik voorzie ook nog wel aansprakelijkheidsissues bij zo'n site. Als jij afgaat op dit site en het blijkt toch niet te kloppen, waardoor jouw vakantie in het water valt, wie draait er dan voor de kosten op?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:47
Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:53:
1. Alles staat en valt met het feit dat landen binnen de EU gaan over hun eigen volksgezondheid(sbeleid). Daar kun je van alles van vinden, maar dat is niet iets wat gedurende deze pandemie opgelost gaat worden.
2. Natuurlijk zou een centrale site met alle info mooi zijn, maar net als Nederland Wereldwijd gaat die op enig moment uit de pas kunnen lopen met de officiële informatie, aangezien de ontwikkelingen razendsnel gaan. Als het zo makkelijk zou zijn als een paar stagiairs inhuren, dan zou je verwachten dat ons eigen MinBuZa het ook wel voor elkaar zou krijgen voor 1 taal, toch? Volgens mij zijn ze trouwens goed bij, ook al hebben ze er zelf een disclaimer bij gezet.

Ik voorzie ook nog wel aansprakelijkheidsissues bij zo'n site. Als jij afgaat op dit site en het blijkt toch niet te kloppen, waardoor jouw vakantie in het water valt, wie draait er dan voor de kosten op?
Je zou denken dat we om deze reden ambassades hebben in al die landen. Die zouden die ideale invullers van die data zijn.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:32
Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:53:
wie draait er dan voor de kosten op?
ik mag hopen jij. Je hebt toch zelf besloten om op vakantie te gaan in deze tijd en af te gaan op een site. Het is en blijft een advies. Mag hopen dat we hier in NL niet de juridische toestanden van de US krijgen ;)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 15:14
Naar aanleiding van de nieuwe regels voor Frankrijk hebben wij onze pcr test afspraak voor woensdag geannuleerd. Deze zou niet lang genoeg meer geldig zijn en is dus nutteloos.

Wij vertrekken vrijdag om 06:00 en zijn beiden voorzien 1 prik Pfizer en een doorgemaakte Corona besmetting in december. Qr code is ok en the wordt goed gelezen door de Franse scan app.

Zoals de situatie nu is, zou er voor ons geen reden zijn tot testen.. we hebben just to be sure toch maar een antigeen test gepland voor donderdagmiddag om 11:45 dat redden we dan met de geldende 24 uur ruim tot we de Franse grens passeren. Dit eigenlijk puur om eventueel wijzigende regels op de dag voor vertrek voor te zijn. Een pcr test is dan niet meer mogelijk (uitslag duurt dan te lang) en zo hebben we iig iets mocht het nodig zijn.

Eigenlijk hopen we gewoon dat het blijft zo en dat we als volledig gevaccineerden geen extra maatregelen opgelegd krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
YakuzA schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:36:
[...]

Met je vaccinatie boekje met 2 stempels.
Dat was niet zo moeilijk uit te vogelen.
Ik heb maar 1 stempel omdat ik maar 1 vaccinatie nodig had (Pfizer en 2x COVID positief). Dat is in Nederland volledig gevaccineerd, maar in Duitsland niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
barrymossel schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:33:
Is goed hoor. Jammer dat je niet inhoudelijk in gaat op de rest doordat je gekwetst bent.
Ben niet zo snel gekwetst. Heb alleen niet zoveel zin om te discussiëren met iemand die zo’n toon aanslaat.

Als het gaat om risico te mijden kan je jongeren wellicht op de korte termijn de toegang ontzeggen. Alleen op lange termijn gaat dat denk ik terecht tegen je werken omdat het draagvlak wegvalt. Clubs dicht op Mallorca lijkt me veel effectiever. Grote mensenmassa’s moet je voorkomen. Reisbewegingen wellicht ook, maar vakanties verbieden is geen draagvlak voor. Iedereen wil er toch op uit en economische belangen zijn groot.

Ik weet de vaccinatiegraad in Spanje niet. Is die laag dan is het niet slim om mensen nu binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
BugBoy schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 22:44:
[...]

Ik heb maar 1 stempel omdat ik maar 1 vaccinatie nodig had (Pfizer en 2x COVID positief). Dat is in Nederland volledig gevaccineerd, maar in Duitsland niet.
Heb je geen optie om alsnog een tweede te halen? Evt via inloop morgen bij GGD (Amsterdam), ben je van al dat gezeur af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
KnuCha schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 22:30:
en zijn beiden voorzien 1 prik Pfizer en een doorgemaakte Corona besmetting in december. Qr code is ok en the wordt goed gelezen door de Franse scan app.
Huh, december is toch meer dan 6 maanden terug? Ik krijg mijn November Covid bedmetting er niet in, want meer dan 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Je weet dus zowel het probleem als de oplossing :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
YakuzA schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 23:22:
Je weet dus zowel het probleem als de oplossing :)
Extra vaccinatie kan natuurlijk, maar als het onnodig is dan liever niet. Tweede keer amper klachten gehad bij COVID besmetting. Daarna nog een vaccinatie gehad, dus denk dat het wel goed zit. Gaat me puur dat ik geregistreerd ben als volledig gevaccineerd. Heb nog tot december de tijd 😀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:21
[...]

Mijn ouders hadden hetzelfde in Duitsland en moesten toch in (uiteraard kon die Duitser geen Engels :/ ) heel gebrekkige communicatie uitleggen dat ze corona hebben gehad en dat 1 prik voldoende was.. Ze mochten in het restaurant komen maar wat een gezeik. Die gaan nu alsnog voor de Pfizer booster om dat gekloot voor te zijn.

Als je kan zou ik hem ook nog halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:22
En dan word je wakker en lees je dat testcoronanu.nl de antigeen test heeft geannuleerd voor vandaag.

Goed voor de stressfactor als je aankomende nacht van plan bent om naar Frankrijk te gaan.

Het is dat ik vroeg wakker ben en de sms en 4? E-mails hierover lees, gelijk maar een andere afspraak ingepland.. Happy Holidays....

Bla Bla Bla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 15:14
!null schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 23:08:
[...]

Huh, december is toch meer dan 6 maanden terug? Ik krijg mijn November Covid bedmetting er niet in, want meer dan 6 maanden.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, het enige wat wij hebben moeten doen is het aangeven dat wij Corona gehad hebben en dat we dus voor de 1 prik optie gingen (zoals door de overheid zelf geadviseerd) mogelijk hebben ze ook het positieve testresultaat uit de database gehaald? Geen idee hoe dit werkt.

Bij ons in de internationale QR code staat bij doses 1/1 en dus niet 1/2. Daardoor is de QR code voor de Franse scan app “valide”

Zie ook Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_EmdIaFFaXauxrbAic3XyTX1n7M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/00cUzep6QzDrKiOB6DI5VBFc.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DEieMkzCrRSdsaxGmLlIDl-5VPU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/M7SvKFhOGxz2593Aez8Sntu4.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:54
Regelt hier iemand ook nog zo’n geel boekje of gaan we uit van de werking van het corona QR code gebeuren?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
NiGeLaToR schreef op zondag 18 juli 2021 @ 07:52:
Regelt hier iemand ook nog zo’n geel boekje of gaan we uit van de werking van het corona QR code gebeuren?
Heb beide maar ik vertrouw die QR app wel eerlijk gezegd. Evt neem je QR print als backup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Ik heb niet speciaal hiervoor een geel boekje aangeschaft. Had het al vanwege de vaccinaties voor het reizen naar Azië. Geldt ook voor m'n vrouw. Kleine moeite om deze ook te laten stempelen.

Betwijfel of ik het speciaal hiervoor zou aanschaffen aangezien je toch een mooi overzicht kan printen (moet ook wanneer je bijvoorbeeld naar Turkije reist aangezien ze daar niks met DCC kunnen/willen doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Thanks. Zag al dat de levertijd op zo’n boekje erg lang is.

Ik zie ook dar Frankrijk de termijn voor volledige inenting toch verlaagd heeft naar 7 dagen. Dat was wat verwarrend gisteren maar dit is blijven staan.
U bent 7 dagen of langer geleden volledig gevaccineerd (met Pfizer, Moderna of AstraZeneca).
Ook DCC natuurlijk en het erewoord ding.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
NiGeLaToR schreef op zondag 18 juli 2021 @ 08:07:
Mijn broer heeft onlangs een paar boekjes op de kop kunnen tikken bij een ANWB-winkel. Daar schijnen ze nog een hele voorraad te hebben (dit was vorige week of de week ervoor). Online zat ie ook met flinke levertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15:58
NiGeLaToR schreef op zondag 18 juli 2021 @ 08:07:
Ik kreeg bij mijn inenting eentje van de huisarts (in Duitsland), misschien daar eens vragen?

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik doe niet aan rare boekjes, de CoronaCheck-app is voldoende. Wel laat ik hem nog even dubbelchecken via de Franse app (TousAntiCovid Verif) of alles aan de Franse eisen voldoet (ik ga naar Frankrijk op 14 augustus), maar ik verwacht hier geen enkel probleem.

Vanmiddag om 17:45 krijg ik mijn tweede prik, dus dat moet wel goedkomen. Stond vorige keer (12 juni) dezelfde dag al netjes in Mijn RIVM en werd door CoronaCheck netjes opgepikt. Zal met de tweede prik (zelfde lokatie) niet anders zijn denk ik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
wildhagen schreef op zondag 18 juli 2021 @ 08:20:
[...]

Ik doe niet aan rare boekjes, de CoronaCheck-app is voldoende. Wel laat ik hem nog even dubbelchecken via de Franse app (TousAntiCovid Verif) of alles aan de Franse eisen voldoet (ik ga naar Frankrijk op 14 augustus), maar ik verwacht hier geen enkel probleem.

Vanmiddag om 17:45 krijg ik mijn tweede prik, dus dat moet wel goedkomen. Stond vorige keer (12 juni) dezelfde dag al netjes in Mijn RIVM en werd door CoronaCheck netjes opgepikt. Zal met de tweede prik (zelfde lokatie) niet anders zijn denk ik.
Er zijn genoeg verhalen van mensen die volledig gevaccineerd zijn of een negatieve test hebben, maar waarbij de QR-code in de Franse app geen groen vinkje laat zien.

Vandaag krijg ik mijn tweede vaccin en 7 dagen later vertrekken we, dus zou ik dan een groen vinkje moeten zien. Maar wat als ik dat groene vinkje hij vertrek niet krijg? We hebben dus voor de zekerheid ook maar een geel boekje gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

KlaasjeNL schreef op zondag 18 juli 2021 @ 08:26:
[...]

Er zijn genoeg verhalen van mensen die volledig gevaccineerd zijn of een negatieve test hebben, maar waarbij de QR-code in de Franse app geen groen vinkje laat zien.

Vandaag krijg ik mijn tweede vaccin en 7 dagen later vertrekken we, dus zou ik dan een groen vinkje moeten zien. Maar wat als ik dat groene vinkje hij vertrek niet krijg? We hebben dus voor de zekerheid ook maar een geel boekje gehaald.
Als je geen vinkje krijgt, kan je desnoods de QR code ook nog uitprinten: https://coronacheck.nl/nl/print/

Daarnaast heb je die Franse app strikt gezien niet nodig, want CoronaCheck kan je ook de Internationale QR-code mee laten zien, en die wordt in Frankrijk ook gewoon geaccepteerd (Europesse afspraak, want CoronaCheck is gewoon de Nederlande implementatie van het EU-brede DCC). En daar staat de datum van vaccinatie ook gewoon in verwerkt, dus kan de controleur netjes checken of je aan die 7-dagen regel voldoet.

Dus in feite is zo'n geel boelje de 4e optie (aka 3e backup). Als je je er prettiger bij voelt, doe het vooral (why not?), maar nodig is het absoluut niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
wildhagen schreef op zondag 18 juli 2021 @ 08:31:
[...]

Als je geen vinkje krijgt, kan je desnoods de QR code ook nog uitprinten: https://coronacheck.nl/nl/print/

Daarnaast heb je die Franse app strikt gezien niet nodig, want CoronaCheck kan je ook de Internationale QR-code mee laten zien, en die wordt in Frankrijk ook gewoon geaccepteerd (Europesse afspraak, want CoronaCheck is gewoon de Nederlande implementatie van het EU-brede DCC). En daar staat de datum van vaccinatie ook gewoon in verwerkt, dus kan de controleur netjes checken of je aan die 7-dagen regel voldoet.

Dus in feite is zo'n geel boelje de 4e optie (aka 3e backup). Als je je er prettiger bij voelt, doe het vooral (why not?), maar nodig is het absoluut niet.
Mijn ervaring is dat Fransen graag analoog werken. Veel papierwerk etc. Dus als de techniek even niet meewerkt is het altijd prettig om zo'n lullig boekje bij de hand te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

KlaasjeNL schreef op zondag 18 juli 2021 @ 08:39:
[...]

Mijn ervaring is dat Fransen graag analoog werken. Veel papierwerk etc. Dus als de techniek even niet meewerkt is het altijd prettig om zo'n lullig boekje bij de hand te hebben.
Klopt. Daarom neem ik de print-out van de QR code (analoog dus) ook mee :)

Dan heb ik dus:

1) CoronaCheck
2) TousAntiCovid Verif
3) de printout van de QR-code.

De kans dat geen enkele van die 3 niet wordt geaccpteerd lijkt me persoonlijk zó klein dat die, for all practical purposes, gelijk te stellen is aan 0. Vrijwel zeker is optie 1 al meer dan afdoende, en anders heb ik 2 en 3 nog.

Maargoed, iedereen moet vooral lekker doen wat ze zelf willen, zoals ik al aangaf :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
wildhagen schreef op zondag 18 juli 2021 @ 08:42:
[...]

Dan heb ik dus:

1) CoronaCheck
2) TousAntiCovid Verif

De kans dat geen enkele van die 3 niet wordt geaccpteerd lijkt me persoonlijk zó klein dat die, for all practical purposes, gelijk te stellen is aan 0. Vrijwel zeker is optie 1 al meer dan afdoende, en anders heb ik 2 en 3 nog.

Maargoed, iedereen moet vooral lekker doen wat ze zelf willen, zoals ik al aangaf :)
Maar ben je bij alle 3 de opties die je noemt niet afhankelijk van een juiste verwerking van je tweede vaccin door de GGD? Ik bedoel: de prik kan wel gezet worden, maar als het in de administratieve afronding om welke reden dan ook misloopt, heb je geen vinkje in de CoronaCheck, geen werkende QR-code en ook niets aan de TousAntiCovid Verif-app. Bij het gele boekje boeit dat allemaal niet. Na de prik krijg je een stempel en je bent klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
@KnuCha Mooi, net even gekeken, die van mij staat ook op 1/1

@NiGeLaToR wij hadden al gele boekjes en die gaan mee. Verder kun je hem ook nog uitprinten. Dat laatste lijkt me wel handig. Telefoon leeg etc.

[ Voor 54% gewijzigd door !null op 18-07-2021 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:41

The Legend

*Plop*

KlaasjeNL schreef op zondag 18 juli 2021 @ 08:26:
[...]

Ik heb mijn 2e prik gehad op 9 juli. Dat zou een week later een groen vinkje moeten opleveren, maar werkt hier ook nog niet in de Verif app. Zitten al wel in Frankrijk, dus zou pas relevant worden na de 21e.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

KlaasjeNL schreef op zondag 18 juli 2021 @ 09:24:
[...]

Maar ben je bij alle 3 de opties die je noemt niet afhankelijk van een juiste verwerking van je tweede vaccin door de GGD? Ik bedoel: de prik kan wel gezet worden, maar als het in de administratieve afronding om welke reden dan ook misloopt, heb je geen vinkje in de CoronaCheck, geen werkende QR-code en ook niets aan de TousAntiCovid Verif-app. Bij het gele boekje boeit dat allemaal niet. Na de prik krijg je een stempel en je bent klaar.
Maar in de praktijk verloopt die verwerking gewoon prima. Er waren initieel wat problemen met registraties van vaccinaties, maar dat waren vooral vaccinaties die door huisartsen gezet zijn. en die problemen zijn inmiddels opgelost.

Daarnaast ging het vooral mis met de registratie bij het RIVM, niet bij de GGD zelf. Dat is in de praktijk geen probleem, want CoronaCheck checkt immers niet alleen de registratie bij het RIVM, maar óók die bij de GGD zelf.

Ik snap die bijna obsessie met het Gele Boekje niet zo eerlijk gezegd. Als de stempel onduidelijk is (inkt in de stempel bijna op) kan ook die gewoon niet geaccepteerd worden, Het is geen wondermiddel ofzo.

Em je kan wel met elke eventualiteit rekening gaan houden, maar als je zo extreem nerveus bent, is het dan wel verstandig om op vakantie te gaan Stel er wordt eeni nieuwe regel afgekondigd, wat dan? Moet je echt elke 0,000000001 procent risico af gaan dekken? Dan heb je straks een hele aanhanger met alternatieven nodig, want stel dit, of stel dat, wat dan?

Dit soort gestress is nou niet mijn idee van een vakantie zeg maar. Ik ga liever ontspannen op reis ipov me zorgen te maken over de meest onwaaschijnlijke vergezochte scenarios ;)

Ja, voorbereiden is goed, maar het heeft een grens, het moet geen parodie worden en de hele vakantie gaan overheersen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Katseviool schreef op zondag 18 juli 2021 @ 08:01:
[...]

Heb beide maar ik vertrouw die QR app wel eerlijk gezegd. Evt neem je QR print als backup.
Als ik vandaag zo'n print regel maar pas 20-8 de grens met Frankrijk en 21-8 Zwitserland doorkruis, is het dan nog steeds geldig? De app heb ik al draaien en gele boekje heb ik ook met de 2 stempels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

martwoutnl schreef op zondag 18 juli 2021 @ 09:52:
[...]

Als ik vandaag zo'n print regel maar pas 20-8 de grens met Frankrijk en 21-8 Zwitserland doorkruis, is het dan nog steeds geldig? De app heb ik al draaien en gele boekje heb ik ook met de 2 stempels.
De QR code is afaik één jaar geldig.

Edit: sterker nog, hij is vooralsnog onbeperkt geldig volgens https://coronacheck.nl/nl...meerdere-keren-gebruiken/

[ Voor 19% gewijzigd door wildhagen op 18-07-2021 09:55 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

ik heb laten stempelen in het gele boekje (die had ik al)

Ik geloof best wel dat die app werkt maar zodra je buiten Nederland komt lijkt het af en toe of je in digibetenland komt met sommige zaken.

Zowel in Duitsland als in Frankrijk frequent meegemaakt dat je bij een restaurant gewoon alleen met cash kan betalen. Je hoeft er dus niet eens ver voor. Dat is in Nederland bijna niet voor te stellen. Dat is dan niet in grote steden als Parijs of Berlijn maar meer kleinere stadjes/dorpjes.

Ik moet eind augustus voor werk naar Duitsland. Het gele boekje wordt daar gewoon geaccepteerd dus die gaat mee. Ik kan altijd nog wel de app downloaden voor backup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:25

DDX

wildhagen schreef op zondag 18 juli 2021 @ 08:42:
[...]

Dan heb ik dus:

1) CoronaCheck
2) TousAntiCovid Verif
Maar die optie 2 is toch een app om 1 (of 3) te checken ?
Heb je dus zelf niet direct iets aan.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DDX schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:08:
[...]

Maar die optie 2 is toch een app om 1 (of 3) te checken ?
Heb je dus zelf niet direct iets aan.
Jawel, want ook die geeft een groen vinkje met "Valide" (waarmee je dus binnenkomt) of een rood kruis met "Invalide" :)

Zie KnuCha in "Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DEieMkzCrRSdsaxGmLlIDl-5VPU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/M7SvKFhOGxz2593Aez8Sntu4.png?f=user_large

Bij mij is hij nu nog rood, wat klopt, omdat ik pas vanmiddag mijn 2e prik krijg. Op 25/26 juli, dus na 7 dagen, zal die gewoon een groen vinkje geven.

Een collega van me, die 3 weken terug zijn 2e prik al gehad heeft, heeft al wel een groen vinkje :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Laatst online: 11:51
Wij zitten nu een week in Denemarken met nog een week te gaan. Toen wij de Deense grens overgingen vond Denemarken NL een groen land. Dit hield voor mij in dat ik een negatieve test moest laten zien aangezien ik mijn 2e shot Pfizer na de vakantie krijg. Prima, antigeen test laten doen de dag voor vertrek.
Komen we bij de grens lange rij auto’s voor de controles, zijn we aan de beurt wuift hij ons gewoon door. Niets hoeven laten zien 😕

In de Denemarken komen we met de Nederlandse app tot nu toe overal in. Ook al heb ik nog maar 1 shot gehad. Hier wordt verder ook nergens om legitimatie gevraagd, laat staan dat ze de QR code echt scannen. Alleen bij Lego House werd de code daadwerkelijk gescand, maar zonder naar legitimatie te vragen. Ik had veel meer gezeik verwacht, maar het valt reuze mee met die app.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
wildhagen schreef op zondag 18 juli 2021 @ 09:53:
[...]

De QR code is afaik één jaar geldig.

Edit: sterker nog, hij is vooralsnog onbeperkt geldig volgens https://coronacheck.nl/nl...meerdere-keren-gebruiken/
Dank. Zie het nu ook. Inmiddels is hij aangemaakt en geprint. Meteen maar in het gele boekje gevoegd. Dan is de administratie klaar voor dan. Gezondheidsverklaring Frankrijk is ook printklaar. Die moeten we 2x in 3-voud printen omdat na het weekje Zwitserland we naar Zuid-Frankrijk gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
MarchelHoek schreef op zondag 18 juli 2021 @ 06:29:
En dan word je wakker en lees je dat testcoronanu.nl de antigeen test heeft geannuleerd voor vandaag.

Goed voor de stressfactor als je aankomende nacht van plan bent om naar Frankrijk te gaan.

Het is dat ik vroeg wakker ben en de sms en 4? E-mails hierover lees, gelijk maar een andere afspraak ingepland.. Happy Holidays....
Vanwege een klein datalekje :+
https://www.rtlnieuws.nl/...jzen-datalek-testcoronanu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

martwoutnl schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:18:
[...]

Dank. Zie het nu ook. Inmiddels is hij aangemaakt en geprint. Meteen maar in het gele boekje gevoegd. Dan is de administratie klaar voor dan. Gezondheidsverklaring Frankrijk is ook printklaar. Die moeten we 2x in 3-voud printen omdat na het weekje Zwitserland we naar Zuid-Frankrijk gaan.
Gezondheidsverklaring? Bedoel je hiermee de erewoord-verklaring, of heb ik nog iets gemist wat ik nog moet doen?

Erewoordverklaring heb iig alvast klaarliggen, kan maar geregeld zijn :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mijn god, wat een fraudeurs. Dit is wel iets meer dan een datalek alleen, je kon dus zelf je gewenste test-resultaat al invullen.
In de database van het testbedrijf kon je zelf invullen wat voor test je wilde, bijvoorbeeld antigeen of pcr, wanneer deze is afgenomen en wat het resultaat is. Daarna kon je een Nederlands of Europees coronabewijs maken die beide worden geaccepteerd voor evenementen en reizen. Ook krijg je automatisch een reiscertificaat van Testcoronanu met daarop de handtekening van een dokter dat je negatief bent getest.
Ik mag toch hopen dat alle door dit bedrijf gegenereede codes direct ongeldig veklaart worden, en degenen die gebruik gemaakt hebben van deze mogelijkheid worden aangepakt? Dit is gewoon moedwillig de boel verzieken :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
@MarchelHoek ik zie in de reviews dat allerlei mailadressen in de CC stonden van de annuleringsmail, bij jou ook?
https://nl.trustpilot.com/review/testcoronanu.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Eigenlijk niet onverwacht.

Je kon verwachten dat er met de app gerotzooit zou worden en dat het niet waterdicht zou zijn maar deze is wel heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
wildhagen schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:22:
[...]

Gezondheidsverklaring? Bedoel je hiermee de erewoord-verklaring, of heb ik nog iets gemist wat ik nog moet doen?

Erewoordverklaring heb iig alvast klaarliggen, kan maar geregeld zijn :P
Die bedoelde ik. :) Qua maatregelen houd ik gewoon rekening met even wachten bij winkels ivm limiet aantal mensen c.q. mondkap op bij horeca en drukke plekken (België is ook nog zo). Kan het alleen maar meevallen. Sluiting wat er nu is rond Perpignan kan best dan ook zijn maar voor 23.00 zijn we allang terug in het huisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:42

m0nk

16-09-2003 15.15

Vanochtend bij Rijsel/Lille de grens over gereden. 0 controle.. ook verderop bij de tolweg richting Parijs niets..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:32
voordeel van NL op rood/donkerrood is dat het in Zeeland en op Texel wat rustiger is ipv hele hordes Duitsers en Belgen ;)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:55

Polycom

Poes van goud

Vriendin van me vloog van Amsterdam naar Sicilië via Rome.
Er werd niet eens naar haar paspoort gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bockelaar schreef op zondag 18 juli 2021 @ 11:43:
voordeel van NL op rood/donkerrood is dat het in Zeeland en op Texel wat rustiger is ipv hele hordes Duitsers en Belgen ;)
Mjah, schiet je qua drukte weinig mee op, want nu zitten daar allemaal Nederlanders. En van Nederlandse toeristen wordt je ook niet altijd echt vrolijk, zie gisteren nog: https://www.ad.nl/buitenl...d-in-ziekenhuis~a7b69670/ :X

Zeker als er wat alcohol in zit gecombineerd met een shotje, een pilletje of een snuifje van weet ik veel wat.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
wildhagen schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:11:
[...]

Jawel, want ook die geeft een groen vinkje met "Valide" (waarmee je dus binnenkomt) of een rood kruis met "Invalide" :)

[Afbeelding]

Bij mij is hij nu nog rood, wat klopt, omdat ik pas vanmiddag mijn 2e prik krijg. Op 25/26 juli, dus na 7 dagen, zal die gewoon een groen vinkje geven.

Een collega van me, die 3 weken terug zijn 2e prik al gehad heeft, heeft al wel een groen vinkje :)
Maar dat vinkje krijg je alleen als je een valide QR scant. Daarvoor heb je dus die QR nodig (optie 1 of 3). Dus optie 2 is alleen controle en daar heb je buiten de check of je QR valide is helemaal niks aan qua bewijslast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Polycom schreef op zondag 18 juli 2021 @ 11:59:
Binnen Schengen kan je dan ook gewoon reizen met je identiteitskaart :P.

offtopic:
Flauw, ik weet het.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
wildhagen schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:11:
[...]

[Afbeelding]

Net geprobeerd: mijn vrouw krijgt ‘valide’ met 1 x pfizer en ik dus een rood kruis met dezelfde enkele vaccinatie. Werkt .. anders dan verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:31

EraZor

Don't mention the war

Heb afgelopen vrijdagochtend een antigeen testje gedaan (tweede prik afgelopen dinsdag pas). Alles keurig verwerkt in de app.

Maar noch bij de grens (we zijn rond 4 uur vertrokken vanuit NL in de nacht van vrijdag op zaterdag), noch bij de camping, noch bij restaurants enige vorm van controle. (Franse Jura). Geen stress dus.

Valt me wel op dat we hier werkelijk de enige Nederlanders zijn. Maar zou kunnen dat er vandaag nog wat nieuwe aanvoer is (niet dat dat perse hoeft wat mij betreft 😂)

[ Voor 34% gewijzigd door EraZor op 18-07-2021 14:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Polycom schreef op zondag 18 juli 2021 @ 11:59:
Klopt, dat is al sinds 1995 zo. Soms wil de luchtvaartmaatschappij je identiteit nog wel eens controleren, maar binnen Schengen passeer je geen paspoortcontrole (uitzonderingen daargelaten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

NiGeLaToR schreef op zondag 18 juli 2021 @ 13:35:
[...]

Net geprobeerd: mijn vrouw krijgt ‘valide’ met 1 x pfizer en ik dus een rood kruis met dezelfde enkele vaccinatie. Werkt .. anders dan verwacht.
Computer says "NO"

Ik ga in ieder geval zorgen dat ik gewoon een papieren versie heb 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Uit eerste hand toch weer een bijzonder verhaal gehoord.

Nederlander in Spanje test positief voor terugreis maar NL en moet in quarantaine hotel. Nogmaals testen wederom positief.

Op eigen kosten nog een test gedaan (3e test dus) en ditmaal negatief.

Persoon mag direct naar NL vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

prijk schreef op zondag 18 juli 2021 @ 13:45:
[...]

Klopt, dat is al sinds 1995 zo. Soms wil de luchtvaartmaatschappij je identiteit nog wel eens controleren, maar binnen Schengen passeer je geen paspoortcontrole (uitzonderingen daargelaten).
Meestal wordt dat alleen gecontroleerd als je bij een balie incheckt of baggage af geeft.

Als je al online ingecheckt bent scan je vaak alleen 2x je boarding pas binnen de EU.
Af en toe bij het boarden of security wordt het nog wel gevraagd.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wolly schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:21:
Uit eerste hand toch weer een bijzonder verhaal gehoord.

Nederlander in Spanje test positief voor terugreis maar NL en moet in quarantaine hotel. Nogmaals testen wederom positief.

Op eigen kosten nog een test gedaan (3e test dus) en ditmaal negatief.

Persoon mag direct naar NL vliegen.
Zonder type test te vermelden zegt dit niet zoveel?
Gezien het 3x testen zal het wel de minder sensitieve antigeen sneltest zijn, waar idd van bekend is dat die minder nauwkeurig zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 18-07-2021 14:27 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:26:
[...]

Zonder type test te vermelden zegt dit niet zoveel?
Gezien het 3x testen zal het wel de minder sensitieve antigeen sneltest zijn, waar idd van bekend is dat die minder nauwkeurig zijn?
Het is jammer dat ik niet weet welke testtypes het zijn, het verbaast mij wel dat je dus kan doortesten tot een welgevallige uitslag en dan weer mag vertrekken.

Scheelt je toch weer een aantal vakantiedagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Iemand die iets zinnigs kan zeggen over hoe men die 7 dagen vanaf het laatste vaccin berekent in Frankrijk? Ik heb net om 14.30 mijn tweede vaccin gehad, vertrek volgende week zondagochtend en verwacht voor 14.30 de grens met Frankrijk over te steken.
Ben ik de hele zondag volledig gevaccineerd, vanaf 14.30 uur of pas vanaf maandag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Geen idee, maar ik vermoed vanaf maandag. Als ik in de QR-code (de internationale) in CoronaCheck kijk staat er namelijk alleen een datum, en geen tijdstip.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Wolly schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:28:
[...]

Het is jammer dat ik niet weet welke testtypes het zijn, het verbaast mij wel dat je dus kan doortesten tot een welgevallige uitslag en dan weer mag vertrekken.
Dit gebeurde met TvT ook al...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:41

The Legend

*Plop*

NiGeLaToR schreef op zondag 18 juli 2021 @ 13:35:
[...]

Hier 2x Pfizer +7 dagen en Non Valide, top systeem :+

Ik ben toch malle pietje niet!

Pagina: 1 ... 8 ... 29 Laatste

Let op:
We bespreken hier alleen de maatregelen ed binnen vakantielanden. We gaan niet bespreken of het beleid deugt (dat kan ergens anders), of je de toegangseisen kan vermijden (dat kan nergens anders) en we gaan ook niet slowchatten.

Klagen over maatregelen of over annuleringen is ook offtopic,