KlaasjeNL schreef op zondag 18 juli 2021 @ 09:24:
[...]
Maar ben je bij alle 3 de opties die je noemt niet afhankelijk van een juiste verwerking van je tweede vaccin door de GGD? Ik bedoel: de prik kan wel gezet worden, maar als het in de administratieve afronding om welke reden dan ook misloopt, heb je geen vinkje in de CoronaCheck, geen werkende QR-code en ook niets aan de TousAntiCovid Verif-app. Bij het gele boekje boeit dat allemaal niet. Na de prik krijg je een stempel en je bent klaar.
Maar in de praktijk verloopt die verwerking gewoon prima. Er waren initieel wat problemen met registraties van vaccinaties, maar dat waren vooral vaccinaties die door huisartsen gezet zijn. en die problemen zijn inmiddels opgelost.
Daarnaast ging het vooral mis met de registratie bij het RIVM, niet bij de GGD zelf. Dat is in de praktijk geen probleem, want CoronaCheck checkt immers niet alleen de registratie bij het RIVM, maar óók die bij de GGD zelf.
Ik snap die bijna obsessie met het Gele Boekje niet zo eerlijk gezegd. Als de stempel onduidelijk is (inkt in de stempel bijna op) kan ook die gewoon niet geaccepteerd worden, Het is geen wondermiddel ofzo.
Em je kan wel met elke eventualiteit rekening gaan houden, maar als je zo extreem nerveus bent, is het dan wel verstandig om op vakantie te gaan Stel er wordt eeni nieuwe regel afgekondigd, wat dan? Moet je echt elke 0,000000001 procent risico af gaan dekken? Dan heb je straks een hele aanhanger met alternatieven nodig, want stel dit, of stel dat, wat dan?
Dit soort gestress is nou niet mijn idee van een vakantie zeg maar. Ik ga liever ontspannen op reis ipov me zorgen te maken over de meest onwaaschijnlijke vergezochte scenarios
Ja, voorbereiden is goed, maar het heeft een grens, het moet geen parodie worden en de hele vakantie gaan overheersen.