Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:33
Weet iemand wat de Hochincidenzgebiet-status van Duitsland inhoudt (gaat het waarschijnlijk worden)? Wij vertrekken maandag 26 aug per auto voor paar dagen naar Duitsland waarna we door rijden naar Italië. Krijg woensdag 2e prik (kon niet eerder) en heb 25 PCR test gepland staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:07
Dat betekent concreet dat je zonder een PCR-test met een door Duitsland erkend certificaat het land niet meer in mag. Ik weet niet wat het betekent m.b.t. vaccinaties, maar toen het gebeurde in april was het een kwestie van negatieve PCR-test van maximaal 48 uur oud of volledige vaccinatie met twee weken wachttijd. Toen was er nog geen Europees vaccinatiebewijs, dus dat werd toen der tijd lastig. Dat zou nu natuurlijk nog strenger kunnen worden i.v.m. delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
daanb14 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:04:
Dat betekent concreet dat je zonder een PCR-test met een door Duitsland erkend certificaat het land niet meer in mag. Ik weet niet wat het betekent m.b.t. vaccinaties, maar toen het gebeurde in april was het een kwestie van negatieve PCR-test van maximaal 48 uur oud of volledige vaccinatie met twee weken wachttijd. Toen was er nog geen Europees vaccinatiebewijs, dus dat werd toen der tijd lastig. Dat zou nu natuurlijk nog strenger kunnen worden i.v.m. delta.
Dus geen verschil met de regels die vanaf zondag in gaan?

Wat ik trouwens nog niet helemaal begrijp aan de regels is het volgende:
Ik dien bij binnenkomst van Duitsland een PCR test van maximaal 72 uur oud te overhandigen en dien daarna opnieuw een PCR test te doen om de quarantine te beëindigen...? 8)7

Wat heeft het doen van de PCR voorafgaand aan het binnenkomen van het land dan voor nut? We wonen hier een half uur rijden van Duitsland af en en na doen van de PCR test kom ik niemand meer tegen tot de grens...
Following a stay in a risk area, you are required in general to stay in quarantine for 10 days after entry into Germany.
You can end this quarantine early by presenting a test result or proof of vaccination or recovery to the competent authority.
Bron: https://www.einreiseanmeldung.de

Iemand die hier iets over weet? Ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
@JvdS eeder was het zo (en dat kan dus gewijzigd zijn) dat je in Q moest. Om daar uit te komen moest je dus een van de genoemde bewijzen hebben, waarmee je per direct de Q kan beeindigen, en dus effectief niet in Q moet.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheByteBoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:28
The requirement to quarantine applies to arrivals from risk areas and high incidence areas until proof of full vaccination, recovery from an infection or a negative test result is submitted via the entry portal of the Federal Republic of Germany (www.einreiseanmeldung.de).
Ik lees hier uit dat bij risk areas je direct de negatieve test kan uploaden en daardoor dus niet in quarantaine moet. In dezelfde tekst staat dat bij high incidence areas de negatieve test pas op dag 5 na binnenkomst mag plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Is toch vrij duidelijk? Je moet eerst bewijzen dat je geen Corona hebt op het moment dat je Duitsland binnenkomt, in quarantaine gaat en dan opnieuw een test doet na 5 dagen om de quarantaine af te mogen breken. Aangezien de incubatietijd van Covid gemiddeld 3-4 dagen is, geeft dat meer zekerheid dat je geen nieuw Covid-geval het land in brengt.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
@Herko_ter_Horst Kennelijk niet :D. Voor een risk area mag je direct uit Q, voor een high-incidence area moet je sowieso in Q, en mag je daar naar 5 dagen uit na een negatieve test. Wij vallen (nog) in die eerste categorie volgens het RKI.

[ Voor 13% gewijzigd door ijdod op 16-07-2021 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
ijdod schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:22:
@Herko_ter_Horst Kennelijk niet :D. Voor een risk area mag je direct uit Q, voor een high-incidence area moet je sowieso in Q, en mag je daar naar 5 dagen uit na een negatieve test. Wij vallen (nog) in die eerste categorie volgens het RKI.
Volgens mij ging het over het geval dat we high incidence zijn op het moment dat de vraagsteller naar Duitsland zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
Klopt. En die na 5 dagen in Q testen zag ik bij einreiseanmeldung.de niet staan, maar bij de bron van TheByteBoy wel (https://www.auswaertiges-...seUndAufenthalt#content_4). Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
@Herko_ter_Horst Die status van een gewoon risico gebied is actueel. De laatste update van het RKI is van 16/7, en wordt 18/7 actief. Dan pas zijn we dus een risiko gebied. Vanaf zonder gelden dus de regels voor een risicogebied. Of en wanneer we een hoogrisicogebied worden is koffiedik kijken (volgende week :P)

[ Voor 13% gewijzigd door ijdod op 16-07-2021 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Klopt het ook dat als je eerder Duitsland binnenbent, dat je vanaf 18e nog steeds eraan moet voldoen? Want het gaat immers om 10 dagen ervoor.

Ik denk dat wij maar gewoon PCR-test of antigeen test doen, en dan alleen overdag door Duitsland rijden en savonds alweer in land 2 zijn.
Als we uberhaupt niet het hele plan in prullenbak gooien en lekker in NL blijven.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Als je Duitsland alleen maar zo snel mogelijk doorkruist naar een ander Schengenland, valt dat met de huidige status (en ook met die van zondag) van NL onder de uitzonderingen voor doorreizen en hoef je helemaal niks (tenzij je vliegt met een tussenstop in DE).

[ Voor 48% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 16-07-2021 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 18:43
Nog steeds geen uitslag binnen. Gaat lekker zo

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan hier nog steeds niet helemaal bij hoor. Echt zo'n compleet groene kaart en dan 2/3 van de Benelux en een zuidelijk vlak in het rood...... This is what happens when the shit hits the fan..... |:( Het is maar goed dat NL geen commerciëel bedrijf is, want dan konden Rutte en De Jonge nu op zoek naar een ander baantje.

Zo blij dat ik deze zomer NERGENS op gerekend heb.

Zie vandaag ook weer 11k+ nieuwe gevallen en de instroom in de ziekenhuizen lijkt begonnen te zijn. :(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2021 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:19
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:27:
[...]

zeker mazzel, maar anders ook geen hele hoge drempel, even testje doen en alsnog zonder quarantaine naar binnen.
Afhankelijk van welke deelstaat je wil verblijven. Voor alleen doorreis gelden inderdaad andere regels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ook België gaat strengere eisen stellen aan Nederlanders, als die langer dan 48 uur in het land zijn:
Nederlanders die naar België reizen en niet volledig zijn ingeënt tegen het coronavirus, moeten een negatieve coronatest kunnen laten zien. België is strenger voor reizigers uit Nederland nu dat door het groeiende aantal besmettingen helemaal rood is gekleurd.

Nederlanders die op doorreis zijn naar vakantielanden als Frankrijk hoeven geen test te laten zien. De regel geldt alleen voor mensen die 48 uur of langer in België doorbrengen. Ook kinderen onder de 12 zijn uitgezonderd.

Het is nog onduidelijk wanneer de aanscherping precies ingaat. Nederland is sinds donderdag helemaal rood op de coronakaart van het ECDC, het Europese RIVM.
(AD Liveblog)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theebag
  • Laatst online: 11-09 11:09
wildhagen schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 17:12:
Ook België gaat strengere eisen stellen aan Nederlanders, als die langer dan 48 uur in het land zijn:

[...]

(AD Liveblog)
Dat is niet geheel onverwacht. Sinds de invoering van het Corona Paspoort kan je zien wat er gebeurd als een land op ECDC rood/dieprood gaat :

https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:17
Wat ik eigenlijk nergens kan vinden is het volgende. Wanneer ben je volledig gevaccineerd? Is dat na je tweede prik, of is dat twee weken na je tweede prik? Of geld die twee weken alleen bij Janssen omdat die maar 1 prik geeft.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
ymoona schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:36:
Wat ik eigenlijk nergens kan vinden is het volgende. Wanneer ben je volledig gevaccineerd? Is dat na je tweede prik, of is dat twee weken na je tweede prik? Of geld die twee weken alleen bij Janssen omdat die maar 1 prik geeft.
Volgens mij 2 weken na bijvoorbeeld de 2de prik van Pfizer.

4 weken na Jansen.

https://www.rivm.nl/covid...gen-achtergronden/werking

Wanneer ben je na vaccinatie beschermd tegen COVID-19?

Je bent één week (met het vaccin van Pfizer) tot twee weken (met de vaccins Moderna, AstraZeneca) na de 2de vaccinatie goed beschermd tegen het coronavirus. Na de eerste vaccinatie met Pfizer, Moderna of Astrazeneca kun je nog corona krijgen omdat je afweer tegen het virus nog niet helemaal is opgebouwd. Na de tweede vaccinatie is de kans om ziek te worden veel kleiner omdat je beter beschermd bent. Het is daarom belangrijk om ook de tweede vaccinatie te halen. Zie: 'Vier redenen waarom je tweede coronaprik geen overbodige luxe is' op Rijksoverheid.nl.
Je bent 2 weken na één vaccinatie met Janssen ook voldoende beschermd tegen COVID-19.
Je bent 2 weken na één vaccinatie en als je vóór die vaccinatie corona hebt gehad, ook voldoende beschermd tegen COVID-19.

[ Voor 57% gewijzigd door Rockvee2 op 16-07-2021 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:17
Rockvee2 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:39:
[...]

Volgens mij 2 weken na bijvoorbeeld de 2de prik van Pfizer.

4 weken na Jansen.

https://www.rivm.nl/covid...gen-achtergronden/werking

Wanneer ben je na vaccinatie beschermd tegen COVID-19?

Je bent één week (met het vaccin van Pfizer) tot twee weken (met de vaccins Moderna, AstraZeneca) na de 2de vaccinatie goed beschermd tegen het coronavirus. Na de eerste vaccinatie met Pfizer, Moderna of Astrazeneca kun je nog corona krijgen omdat je afweer tegen het virus nog niet helemaal is opgebouwd. Na de tweede vaccinatie is de kans om ziek te worden veel kleiner omdat je beter beschermd bent. Het is daarom belangrijk om ook de tweede vaccinatie te halen. Zie: 'Vier redenen waarom je tweede coronaprik geen overbodige luxe is' op Rijksoverheid.nl.
Je bent 2 weken na één vaccinatie met Janssen ook voldoende beschermd tegen COVID-19.
Je bent 2 weken na één vaccinatie en als je vóór die vaccinatie corona hebt gehad, ook voldoende beschermd tegen COVID-19.
Goede informatie! Dat betekend dus ook na twee weken dus de corona check app een groen vinkje geeft?

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:50

Wokschotel

Op 6 wielen

ymoona schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:59:
[...]

Goede informatie! Dat betekend dus ook na twee weken dus de corona check app een groen vinkje geeft?
Ik hoop het wel, want ik heb mijn vakantie naar Frankrijk gepland met vertrek op 2 weken+1 dag na mijn 2e vaccinatie :P

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ymoona schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:59:
[...]

Technisch gezien geeft je Corona check app alleen een QR code, maar een beambte die hem scant na x weken krijgt dan idd een groen vinkje te zien.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hippiepaci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:35
Ik heb in de planning om vrijdag 23 juli naar Duitsland te gaan. Vriendin en ikzelf hebben al lang onze tweede prik gehad en de pcr voor de oudste (7 jaar) staat in de planning voor woensdag.

Als ik het goed heb wordt de Europese kaart elke donderdag geüpdatet. Dus ik hoop/denk dat er in het geval van een nog hogere classificatie van NL het nieuwe beleid van Duitsland pas in gaat nadat ik al in Duitsland ben. Zou nieuw beleid dan nog nieuw gedoe voor ons kunnen opleveren als we er al zijn? Extra testen of quarantaine? Kan niet echt wat vinden qua info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 06:48
Rockvee2 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:39:
[...]
Wat ik interessant vind om te weten is of alle andere landen dat ook zo zien. In Nederland was (is?) het beleid dat mensen die ziek zijn geweest maar 1 prik krijgen. Tenzij je expliciet aangeeft er 2 te willen (wat ik gedaan heb).

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 16:59
Dus zoals ik het lees zijn er dus geen restricties als je binnen 24 uur Duitsland weer verlaat. Wij gaan namelijk naar Slovenië en overnachten wel in Duitsland maar zijn wel binnen 24 uur weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hippiepaci schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:17:
Ik heb in de planning om vrijdag 23 juli naar Duitsland te gaan. Vriendin en ikzelf hebben al lang onze tweede prik gehad en de pcr voor de oudste (7 jaar) staat in de planning voor woensdag.

Als ik het goed heb wordt de Europese kaart elke donderdag geüpdatet. Dus ik hoop/denk dat er in het geval van een nog hogere classificatie van NL het nieuwe beleid van Duitsland pas in gaat nadat ik al in Duitsland ben. Zou nieuw beleid dan nog nieuw gedoe voor ons kunnen opleveren als we er al zijn? Extra testen of quarantaine? Kan niet echt wat vinden qua info.
Weet haast zeker van niet, dit gaan ze alleen doen als hier een of andere mutatie is die er nog niet is in duitsland en die heel gevaarlijk is. Lees de site van RKI maar eens na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:14
Vanaf omgeving Almelo rijden wij zaterdag ochtend naar Frankrijk naar de Ardeche. Ik zou eigenlijk graag over Maastricht rijden om er nog even te tanken. (tankpas:))

Nu lijkt me dat gezien de overstromingen niet handig omdat je na Maastricht over Luik gaat.

Nu is de vraag, hoe zouden jullie rijden? Vandaag negatieve test gehaald en de vrouw is reeds volledig gevaccineerd. Gewoon maar over Duitsland, Luxemburg, Frankrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:28
Morgen naar Duitsland; camping heeft aangegeven dat ze officieel een negatieve test moeten hebben maar dat ze er eigenlijk niet naar vragen. Via test voor je reis vanmiddag om 1500 een afspraak gemaakt, blijkt dat de PCR testresultaten minimaal 30 uur later komen |:( Lekker systeem dus, die tijd was gebaseerd op onze aankomsttijd in Duitsland.

Backup plan is om naar de locale supermarkt te rijden en daar een sneltest te doen, die geeft binnen 15 minuten resultaat.

Campingbeheerder zei dat corona ook niet echt de prio was op moment, we zitten in Saarland, ten zuiden van het overstromingsgebied. De authoriteiten hadden andere varkentjes te wassen (sorry) dacht hij zo.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 22:29
@NL_Scratch persoonlijk zou ik morgenochtend ook proberen om Luik te ontzien, en dus via Duitsland en Luxemburg naar Frankrijk te rijden. Dan maar goedkoop in Luxemburg tanken i.p.v. de tankpas ;)

Wij vertrekken woensdagochtend naar Frankrijk, dus wij kijken nog wat langer aan hoe de situatie rond Luik tegen die tijd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Luuk741 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:57:
@NL_Scratch persoonlijk zou ik morgenochtend ook proberen om Luik te ontzien, en dus via Duitsland en Luxemburg naar Frankrijk te rijden. Dan maar goedkoop in Luxemburg tanken i.p.v. de tankpas ;)

Wij vertrekken woensdagochtend naar Frankrijk, dus wij kijken nog wat langer aan hoe de situatie rond Luik tegen die tijd is
Zou nog over Venlo kunnen rijden en daar Duitsland in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 22:29
NL_Scratch schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:58:
[...]

Zou nog over Venlo kunnen rijden en daar Duitsland in.
Das waar. Buiten dat je relatief later kunt tanken scheelt dat ook direct het noordelijk deel van het Ruhrgebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
posttoast schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:18:
[...]

Wat ik interessant vind om te weten is of alle andere landen dat ook zo zien. In Nederland was (is?) het beleid dat mensen die ziek zijn geweest maar 1 prik krijgen. Tenzij je expliciet aangeeft er 2 te willen (wat ik gedaan heb).
Frankrijk heeft hetzelfde beleid: https://www.diplomatie.go...ls-in-france/#vaccination

Zelf heb ik ook expliciet aangeven 2 te willen omdat inderdaad niet alle landen op dezelfde lijn zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door Theebag op 16-07-2021 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Gisteren om 16:30 getest via covida in Deventer.
Nog steeds geen uitslag gehad. Op advies van test voor je reis nog een antigeentest gedaan zojuist in Zwolle om 19:00.

Gelukkig na een uurtje al de uitslag dus we kunnen morgen op pad. Negatieve test, verklaring, gele boekje, en geprinte QR van vaccinatie van Janssen welke in mijn 2e week vd vakantie er 4 weken in zit. Volgens mij moet het goedkomen als we naar Frankrijk reizen.

[ Voor 12% gewijzigd door NL_Scratch op 16-07-2021 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Katseviool schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:23:
[...]

Dus zoals ik het lees zijn er dus geen restricties als je binnen 24 uur Duitsland weer verlaat. Wij gaan namelijk naar Slovenië en overnachten wel in Duitsland maar zijn wel binnen 24 uur weer weg.
Dit vraag ik me dus ook af, wij hebben ook een overnachting in Duitsland op weg naar Oostenrijk maar zijn ook (net) geen 24u in Duitsland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

als je naar of via duitsland gaat zou ik ook even kijken naar het zuiden van Nordrhein westfalen en Rheinland Pfalz of de wegen een beetje begaanbaar / niet afgesloten zijn.

De wateroverlast is daar nog vele malen groter dan in NL en er zijn veel reddingsoperaties. Er worden nog veel mensen vermist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hoe zit het nou met een kind van 10 en Frankrijk? Is er dan een PCR nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:14

m0nk

16-09-2003 15.15

Ferra schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 23:45:
Hoe zit het nou met een kind van 10 en Frankrijk? Is er dan een PCR nodig?
Nee, vanaf 11 jaar.

Wij vertrekken zondag richting Frankrijk. Vanochtend 9 uur een PCR test laten doen, kreeg al snel daarna een email dat de uitslag was vertraagd en dat het tot 36 uur kon duren. Verder zitten wij voor 1 augustus beide op 2 weken na 2e Pfizer/Moderna vaccinatie gelukkig dus ga er vanu.. hoop op een vrij zorgeloze vakantie wat dat betreft..

[ Voor 45% gewijzigd door m0nk op 16-07-2021 23:53 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Zojuist de Franse grens overgestoken bij Lille. Geen controle oid gezien.
Edit: bij de eerste tolweg stonden wel een hoop douaniers met stopborden, vermoed controle maar wij konden doorrijden.

[ Voor 45% gewijzigd door Gumball op 17-07-2021 08:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
Katseviool schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:23:
[...]

Hou er rekening mee dat het hotel (cq het restaurant) zelf wel mogelijk restricties kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
ijdod schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 08:16:
[...]

Hou er rekening mee dat het hotel (cq het restaurant) zelf wel mogelijk restricties kent.
Ja ik heb voor de zekerheid toch ook maar zo’n vakantietest ingepland. Twijfel nog wel om gewoon voor antigeen te gaan. Is er al binnen kwartier ipv mogelijk 30 uur en wbt geldigheid is 48 uur voldoende.

Wij zijn overigens dan al wel dubbel gevaccineerd echter op een paar dagen na geen 14 dagen.

[ Voor 10% gewijzigd door Katseviool op 17-07-2021 08:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Hoe vervelend het ook is voor mensen die nu weg willen (qua onzekerheid), maar volgens mij lijkt zich toch langzaam het beeld te ontwikkelen waarin je met een volledige vaccinatie eigenlijk geen belemmeringen lijkt te hebben om te gaan reizen en Europa, hoe rood Nederland ook is of blijft.

Daar heb je als dertiger met jonge kinderen die deze of volgende week weg willen, niet zoveel aan, maar ga je wat later of heb je geen jonge kinderen, dan lijkt het erop dat je bijna overal wel heen kan. Ben benieuwd hoe dit verder gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
nogmaals een reminder:

voor mensen die naar Spanje reizen (per vliegtuig!) , zorg ervoor dat je onderstaand formulier ( Public Health Passenger Locator Card) hebt ingevuld en het allerbelangrijkste is dat je vervolgens de QR code krijgt.
Je kan het FCS-formulier te allen tijde invullen, maar je kunt hem pas afronden binnen 48 uur voor vertrek; dan pas kan je namelijk jouw gezondheidsklachten doorgeven. Na het invullen en digitaal ondertekenen, krijg je per e-mail de benodigde QR-code voor Spanje opgestuurd

https://www.spth.gob.es

Zonder een QR code is de kans enorm groot dat je tijdens de check in NIET wordt geacepteerd voor check in.

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 17-07-2021 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 22:38

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Gisteren om 13u afspraak om te testen, na 1u in de rij gestaan te hebben vannacht om 12u uitslag binnen. Mijn vriendin daarentegen heeft nog helemaal niks binnen wij zijn op het zelfde moment getest.

10u na mijn uitslag kan ik deze nog steeds niet toevoegen in mijn Corona check app.. meer mensen hier last van of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:00
https://www.nu.nl/coronav...s-coronarisicogebied.html

Mij is niet duidelijk of transit/doorrijders uitgezonderd zijn, ik kan het niet zo snel terug vinden.

Mijn vrouw heeft haar tweede prik ruim een maand geleden gehad, ik heb mijn 2e prik pas op 13/07 gehad en ons zoon van 9 helemaal geen prik.

Wij willen 21/07 (~07:00 uur) Duitsland inrijden en dezelfde dag ~18:00 Duitsland weer verlaten. We zullen enkel stoppen om te tanken en een hapje te eten (naast de auto. niet in een restaurant).

Voor mijn zoon en voor mijzelf had ik al een PCR afspraak staan op 20/07 om 08:00 uur, echter lees ik dat o.a. regio Haaglanden vertraging heeft met het leveren van de testuitslagen.

Suggesties, tips? Wellicht dat wij uitgezonderd zijn omdat we binnen 24 uur het land verlaten? Moeten we ons überhaupt nog ergens aanmelden?

Zelf heb ik het volgende gevonden:
https://duitslandinstituu...t_page=8#UitzonderingenDE
Een uitzondering op de meld-, test- en quarantaineplicht voor reizigers uit risicogebieden geldt voor transitverkeer: mensen die alleen op doorreis door risicogebied zijn gekomen en daar niet hebben verbleven; en mensen die alleen op doorreis zijn door Duitsland en daar niet uitstappen. U moet op doorreis Duitsland wel direct verlaten. Mogelijk moet u, als u onderweg wordt gecontroleerd, kunnen aantonen waarom u door Duitsland rijdt. Reizigers die met het vliegtuig in Duitsland arriveren, moeten wel een negatieve test bij zich hebben, ongeacht uit welk land ze komen.
Mensen uit risicogebied die minder dan 24 uur in Duitsland blijven, hoeven zich niet vooraf aan te melden en niet in quarantaine. Volgens het grensinfopunt geldt voor dit zogenoemde kleine grensverkeer, dat minder dan 24 uur de grens over gaat, ook een uitzondering op de testplicht.
Een uitzondering op de meld- en quarantaineplicht geldt verder onder meer voor grensgangers en grenspendelaars en voor mensen die maximaal 72 uur in Duitsland zijn voor familiebezoek. Zie voor meer info de Duitse Einreise-Verordnung
Zie ook de website van het Duitse ministerie van Buitenlandse Zaken in het Engels of in het Duits
https://www.auswaertiges-...navirus/2317268#content_5
On travels from, to or within Schengen passing through Germany and when leaving Germany via the fastest route available the following applies:

The digital entry registration and quarantine do not apply.

A negative test or proof of vaccination or recovery is necessary for
All air-travels to Germany and
After a stay in an area of variant of concern. In this case a negative test result is mandatory (proof of vaccination / recovery are insufficient).

A negative test or proof of vaccination or recovery is not necessary for
Entries to Germany by any means of transport other than air travel (i.e. by car or ship) if you have not been to an area of variant of concern.
Travel bans from countries affected by coronavirus variants​​​​​​​ do also apply for transit. Therefore in general, transiting from an area of variant of concern through Germany to other Schengen member states is not possible.
Nederland staat in het lijstje met basic risk areas.

Zijn wij uitgezonderd? Volgens mij wel?

[ Voor 63% gewijzigd door c-nan op 17-07-2021 10:42 ]

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
c-nan schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:33:
https://www.nu.nl/coronav...s-coronarisicogebied.html

Mij is niet duidelijk of transit/doorrijders uitgezonderd zijn, ik kan het niet zo snel terug vinden.

Mijn vrouw heeft haar tweede prik ruim een maand geleden gehad, ik heb mijn 2e prik pas op 13/07 gehad en ons zoon van 9 helemaal geen prik.

Wij willen 21/07 (~07:00 uur) Duitsland inrijden en dezelfde dag ~18:00 Duitsland weer verlaten. We zullen enkel stoppen om te tanken en een hapje te eten (naast de auto. niet in een restaurant).

Voor mijn zoon en voor mijzelf had ik al een PCR afspraak staan op 20/07 om 08:00 uur, echter lees ik dat o.a. regio Haaglanden vertraging heeft met het leveren van de testuitslagen.

Suggesties, tips? Wellicht dat wij uitgezonderd zijn omdat we binnen 24 uur het land verlaten? Moeten we ons überhaupt nog ergens aanmelden?

Zelf heb ik het volgende gevonden:
https://duitslandinstituu...t_page=8#UitzonderingenDE

[...]

https://www.auswaertiges-...navirus/2317268#content_5

[...]

Nederland staat in het lijstje met basic risk areas.

Zijn wij uitgezonderd? Volgens mij wel?
Je kan altijd antigeen test doen. Gelijk binnen en ideaal voor korte periodes. Gaan wij doen. Ben ik gelijk van al dat gezeur af mocht straks dat 24 uur doorreizen of een kleurcode worden aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
@c-nan Wij overwegen Duitsland - Denenmarken - Zweden. Ook alleen overdag in Duitsland.
Gezien we basic risk area zijn, zijn er geen doorreisbeperkingen. En ik denk er nu aan om juist gewoon in Duitsland een antigeentest te doen en die gebruiken voor Denenmarken en Zweden, nodig voor de binnenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Frankrijk scherpt het inreisbeleid aan voor reizigers uit Nederland en meerdere andere Europese landen. Zij hebben vanaf middernacht op zondag een negatieve coronatestuitslag nodig die niet meer dan 24 uur oud is, maakte de regering bekend.

De nieuwe regel gaat ook gelden voor reizigers uit het Verenigd Koninkrijk, Cyprus, Spanje, Portugal en Griekenland.
Zie https://www.nu.nl/coronav...an-voor-nederlanders.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@wildhagen Je was me net voor :P
Dus dit betekent dat voor velen Nederlanders overschakelen van PCR naar antigeentest.

Hoe werkt het eigenlijk met die tijd? Want de grenzen zijn volgens mij nog altijd open dus hoe weten ze wanneer je het land binnen bent gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:29

St@m

@ Your Service

!null schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:14:

Hoe werkt het eigenlijk met die tijd? Want de grenzen zijn volgens mij nog altijd open dus hoe weten ze wanneer je het land binnen bent gekomen?
Dit geldt alleen voor een eventuele (zeer onwaarschijnlijke) controle bij de grens.

Vliegveld en trein zijn uiteraard goed te controleren.

[ Voor 7% gewijzigd door St@m op 17-07-2021 11:18 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

!null schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:14:
@wildhagen Je was me net voor :P
Dus dit betekent dat voor velen Nederlanders overschakelen van PCR naar antigeentest.
Jep. Ik ga 14 augustus naar Frankrijk, en ben dan volledig gevaccineerd (ik krijg morgen mijn 2e prik), maar moet dus ook zo'n antigeentest hebben.

Via http://testenvoorjereis.nl/ kan ik die nu echter nog niet reserveren. Weet iemand hoelang dat van tevoren kan? De site zegt 5 dagen, maar is dat echt zo? Dat lijkt me wat kort, dan zit alles toch al vol? :?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:43

ultimateharry

Team Slayer:-)

wildhagen schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:18:
[...]

Jep. Ik ga 14 augustus naar Frankrijk, en ben dan volledig gevaccineerd (ik krijg morgen mijn 2e prik), maar moet dus ook zo'n antigeentest hebben.

Via http://testenvoorjereis.nl/ kan ik die nu echter nog niet reserveren. Weet iemand hoelang dat van tevoren kan? De site zegt 5 dagen, maar is dat echt zo? Dat lijkt me wat kort, dan zit alles toch al vol? :?
Ik heb 8 dagen van te voren gereserveerd. Het schijnt wel zo te zijn dat er dichter bij de datum van testen meer opties beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ultimateharry schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:20:
[...]

Ik heb 8 dagen van te voren gereserveerd. Het schijnt wel zo te zijn dat er dichter bij de datum van testen meer opties beschikbaar komen.
Tnx, ik ga het in mijn agenda zitten voor rond 6-7 augustus.
barrymossel schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:23:
[...]

Maar geldt dit ook voor gevaccineerden?
Zoals ik het lees gaat het om alle inwoners van Nederland (plus de andere genoemde landen). Dus ook gevaccineerden, kinderen etc.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Indoubt schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 23:05:
als je naar of via duitsland gaat zou ik ook even kijken naar het zuiden van Nordrhein westfalen en Rheinland Pfalz of de wegen een beetje begaanbaar / niet afgesloten zijn.

De wateroverlast is daar nog vele malen groter dan in NL en er zijn veel reddingsoperaties. Er worden nog veel mensen vermist.
Wij zijn nu onderweg van Nijmegen richting Trier.

Autobahn 61 onder Keulen staat helemaal vast dus wij rijden juist via Maastricht en Luik. Bijna bij Maastricht en geen file tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
wildhagen schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:26:
[...]

Zoals ik het lees gaat het om alle inwoners van Nederland (plus de andere genoemde landen). Dus ook gevaccineerden, kinderen etc.
Zo lees ik het ook, maar Nu.nl vergeet wel vaker dat soort details.

---edit---
NOS heeft het over niet volledig gevaccineerden.

En Nu.nl nu ook...

[ Voor 10% gewijzigd door barrymossel op 17-07-2021 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

barrymossel schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:27:
[...]

---edit---
NOS heeft het over niet volledig gevaccineerden.

En Nu.nl nu ook...
Pffrt. Pak van mijn hart, dan geldt het dus niet voor mij, aangezien ik morgen mijn 2e prik krijg, en 25 dagen later pas afreis ben ik dan officieel 'volledig gevaccineerd'.

Scheelt weer :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
wildhagen schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:34:
[...]

Pffrt. Pak van mijn hart, dan geldt het dus niet voor mij, aangezien ik morgen mijn 2e prik ben, en 25 dagen later pas afreis ben ik dan officieel 'volledig gevaccineerd'.

Scheelt weer :X
Idem. Ben al volledig gevaccineerd en m'n vrouw ook. Kinderen onder de 11 zullen hier ook buiten vallen neem ik aan. Staat anders ook redelijk haaks op hun eigen beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
barrymossel schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:27:
[...]

Artikel is aangepast.

Zowiezo een max 24 oude test MET uitslag kan toch helemaal niet of mis ik iets ? Meestal heb je de uitslag binnen 24 uur.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Linkje naar de officiële Franse tekst / bekendmaking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

loekf2 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:35:
[...]

Artikel is aangepast.

Zowiezo een max 24 oude test MET uitslag kan toch helemaal niet of mis ik iets ? Meestal heb je de uitslag binnen 24 uur.
Dat is alleen bij PCR, bij allergeentest heb je de uitslag vaak al binnen enkele uren.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Staat in de Franse versie van deze site:

https://www.diplomatie.go...icle/coronavirus-covid-19

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Deze passage, bedank Hugo en Mark maar:

“ Un régime renforcé est ensuite mis en place pour le Royaume-Uni, avec un test exigé au départ (PCR ou antigénique) de moins de 24 h pour les personnes non-vaccinées.

L’Espagne, le Portugal, Chypre, les Pays-Bas et la Grèce sont mis sous surveillance au sein de l’espace européen, avec un test exigé au départ de moins de 24 h pour les personnes non vaccinées.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Pff wat een week. Gisterochtend PCR laten doen om morgen te vertrekken. Nu a la minute nog een antigeentest gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:14

m0nk

16-09-2003 15.15

Southern Sun schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:51:
Pff wat een week. Gisterochtend PCR laten doen om morgen te vertrekken. Nu a la minute nog een antigeentest gepland.
Hier zelfde, gisterochtend voor niets ook een PCR. Nu net een Antigeen gepland voor half 2. Gedoe allemaal..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:55
Maar ook goed nieuws voor Frankrijk: Vanaf nu ben je vanaf 7 dagen na 2e prik 'veilig' ipv 14 dagen.

Bron, nieuwsbericht Franse overheid: https://cabinetpm.hosting...cc0%2Dae7f%2Dbc085a6d01c4

In Engels vertaald:
PRESS RELEASE

GOVERNMENT ADAPTS MEASURES AT BORDERS TO LIMIT THE DISSEMINATION OF CORONAVIRUS VARIANTS OF INTEREST

While the epidemic dynamic is on the rise again globally and on national territory, under the effect of the rapid spread of the Delta variant, the Government is choosing to adapt its measures to control arrivals from third countries.

The list of red countries will first be extended to Tunisia, Mozambique, Cuba and Indonesia. For unvaccinated travelers from these countries, they must, in accordance with the rules in force, be able to justify a compelling reason, present proof of test on departure, and comply with the obligation to test on arrival, as well as to observe a controlled quarantine of 10 days once on French soil.

A reinforced regime is then put in place for the United Kingdom, with a test required initially (PCR or antigen) of less than 24 hours (compared to 48 hours today) for non-vaccinated people.

Also, Spain, Portugal, Cyprus, the Netherlands and Greece will be placed under surveillance within the European area, with a test required at the start of less than 24 hours for unvaccinated people (against 72 hours today). 'hui).

These measures will come into effect on Sunday July 18 at midnight .

At the same time, and because the vaccines are effective against the virus, and in particular its variant Delta, the constraints weighing on travelers benefiting from a complete vaccination schedule with a vaccine recognized by the European Medicines Agency (Pfizer, Moderna , AstraZeneca or Janssen) will be lifted from this Saturday , July 17 , regardless of the country of origin. However, it is strongly advised not to travel to a red country.

Also, and taking into account the converging opinions of the Scientific Council and the Vaccine Strategy Orientation Council, the vaccination schedule is now considered complete, for anyone traveling to France, after the injection of 2 doses (or one dose). dose for people who have already contracted the virus) and a period of 7 days, compared to 14 days previously. For the Janssen single dose vaccine, the regimen remains complete after injection and a period of 28 days.

Finally, it is specified that the Covishield vaccine, whose composition and manufacturing process are similar to those of the Vaxzevria vaccine from the AstraZeneca laboratory, is now recognized for the health pass.

For French people living abroad who do not have a complete vaccination schedule, the tests will be free on national territory.

The Government will strengthen controls on all airlines and shipping companies responsible for enforcing this system. Random controls at land borders will also be increased.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Maar dus nergens iets over kinderen onder de 11. Vind het nogal een dingetje om in het onwaarschijnlijke geval een stok in hun neus te laten duwen voor een vakantie. Niet dat we het niet zouden doen, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
vandermark schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:55:
Maar ook goed nieuws voor Frankrijk: Vanaf nu ben je vanaf 7 dagen na 2e prik 'veilig' ipv 14 dagen.

Bron, nieuwsbericht Franse overheid: https://cabinetpm.hosting...cc0%2Dae7f%2Dbc085a6d01c4

In Engels vertaald:

[...]
Oeh, dat is wel heel fijn. De QR code zal dan wel of niet goed gelezen worden maar het gele boekje wordt geaccepteerd. We reizen 9 dagen na de tweede prik richting Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
barrymossel schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:59:
Maar dus nergens iets over kinderen onder de 11. Vind het nogal een dingetje om in het onwaarschijnlijke geval een stok in hun neus te laten duwen voor een vakantie. Niet dat we het niet zouden doen, maar goed...
Ik vind vooral het gebrek aan een beleid in de EU weer stuitend. Wij zetten de grenzen hier wijd open, andere landen trekken wel de touwtjes strakker aan, wat hun goed recht is (reden dat ik ook de natte groene droom van Timmermans en Samson met een korreltje zout neem, einde off topic).

Onder de 12 is tot nu buiten schot in Frankrijk.

Vind het wel interessant dat ze Covishield ook noemen. Dat is een vaccin uit india. Wordt hier nergens toegediend (in de EU) voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Theebag schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:02:
[...]

Oeh, dat is wel heel fijn. De QR code zal dan wel of niet goed gelezen worden maar het gele boekje wordt geaccepteerd. We reizen 9 dagen na de tweede prik richting Frankrijk.
Ja hier ook. Valt me op dat je hier niks over leest op NOS/Nu.nl
Klopt mijn conclusie? Ja toch? Ik heb de directe link van NOS artikel gepakt, vertaald en gelezen. Volgens mij is die 7 dagen nu de nieuwe norm toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theebag
vandermark schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:05:
[...]

Klopt mijn conclusie? Ja toch? Ik heb de directe link van NOS artikel gepakt, vertaald en gelezen. Volgens mij is die 7 dagen nu de nieuwe norm toch?
Yup, zo lees ik hem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
loekf2 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:05:
[...]

Ik vind vooral het gebrek aan een beleid in de EU weer stuitend. Wij zetten de grenzen hier wijd open, andere landen trekken wel de touwtjes strakker aan, wat hun goed recht is (reden dat ik ook de natte groene droom van Timmermans en Samson met een korreltje zout neem, einde off topic).

Vind het wel interessant dat ze Covishield ook noemen. Dat is een vaccin uit india. Wordt hier nergens toegediend (in de EU) voor zover ik weet.
Ik snap wel dat andere landen niet de dupe willen zijn van de inschattingsfouten die hier zijn gemaakt. Terecht dat ze ons beperkingen en eisen opleggen.
Ik denk ook dat kinderen onder de 11 buiten schot blijven, maar het staat nog nergens vermeld en het is toch wel zo fijn om dit vooraf te weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
vandermark schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:05:
[...]

QR code toch nog steeds 2 weken na 2e prik of Janssen ?

Daar kunnen ze dus blijkbaar 7 dagen van maken. Janssen zouden ze 28 dagen van moeten maken. 7 dagen vind ik wel kort, maar ws heb je dan bijna 70% bescherming gehaald, die stijgt meestal door tot zelfs 50-60 dagen na vaccinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
loekf2 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:09:
[...]

Daar kunnen ze dus blijkbaar 7 dagen van maken. Janssen zouden ze 28 dagen van moeten maken. 7 dagen vind ik wel kort, maar ws heb je dan bijna 70% bescherming gehaald, die stijgt meestal door tot zelfs 50-60 dagen na vaccinatie.
Wij nemen allebei gele boekje mee, dat zal dan goed moeten zijn met duidelijke data erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
loekf2 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:09:
[...]

Misschien werkt de QR code gewoon wel. Elke nationale scan-app heeft zijn eigen controle regels en in de QR code staat de datum wanneer je je tweede prik hebt gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:26

DDX

Zou je moeten kunnen controlleren met de franse app lijkt me.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
DDX schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:14:
Zou je moeten kunnen controlleren met de franse app lijkt me.
Pas vanaf zondag, zou ik denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

loekf2 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:05:
[...]

De EU gaat daar dus niet over. De 27 soevereine landen hebben bepaald dat volksgezondheid een landsaangelegenheid is. De EU probeert wel wat maar de beslissing ligt bij de landen zelf.

Ik moet wel zeggen dat ik dit jammer vindt. Niet perse dat ik meer macht wil naar Brussel of zo maar sommige zaken zijn wel heeeeeeel erg handig om die op EU niveau te coördineren. Wat mij betreft mag dat wel beter maar ja, dan moeten daar eerst afspraken over worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
ANWB zegt dit:
Negatieve test noodzakelijk
Ja, bij binnenkomst verplicht (vanaf 11 jaar), tenzij je een vaccinatie- of herstelbewijs kunt overleggen

Anders een PCR-test óf snelle antigeentest (beiden per 18 juli max. 24 uur oud)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:40
Indoubt schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:17:
[...]
De EU gaat daar dus niet over. De 27 soevereine landen hebben bepaald dat volksgezondheid een landsaangelegenheid is. De EU probeert wel wat maar de beslissing ligt bij de landen zelf.
Op zich niets mis met dat de landen het zelf kunnen bepalen, maar om op zaterdag aan te kondigen dat per ingang van komende nacht regels wijzigen is natuurlijk niet echt heel netjes.
Je zal inderdaad maar alvast hebben getest en uitgegaan zijn van 48 of 72 uur, op deze manier wordt je planning toch aardig in de war gestuurd. En dat in een periode dat op vakantie gaan toch al 'lekker' stressvol is.

Duitsland kondigde het tenminste vrijdagmorgen nog aan, dan heb je iets meer de tijd. Ik hoop dat ook dat die niets meer wijzigen tot volgende week zondag. Moet namelijk komende zaterdag even in Duitsland zijn om de boot naar Zweden te pakken, dus heb al een testafspraak staan. Die staat echter op vrijdagmorgen, dus als hun het zouden wijzigen naar 24u ben ik ook de sjaak, of ik moet al zorgen dat ik heel vroeg de grens over ga en dan maar de rest van de dag daar rondhangen. Wat is er dan veiliger :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
wildhagen schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:18:
[...]

Als ik het artikel op nu.nl lees geldt die test verplichting alleen voor niet of gedeeltelijke gevaccineerden:
De regel geldt alleen voor niet-gevaccineerden en mensen die deels gevaccineerd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ZieMaar! schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:34:
[...]

Als ik het artikel op nu.nl lees geldt die test verplichting alleen voor niet of gedeeltelijke gevaccineerden:

[...]
Ja klopt, de tekst is aangepast later. Oorspronkelijk leek het voor iedereen te gelden, ongeacht vaccinatiestatus of leeftijd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
En de franse overheid heeft een handige PDF in het frans:

https://www.diplomatie.go...ernationaux_cle078f1f.pdf

Engelse site is nog steeds niet aangepast.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YzGz7AQNt-4_Iwv2WEeWagKfyVQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WFIy2EJDLEgK4LRqjFjBGLxq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
ZieMaar! schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:34:
[...]

[...]
Klopt het geldt "pour les personnes non vaccinées" volgens de Franse tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

loekf2 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:36:
En de franse overheid heeft een handige PDF in het frans:

https://www.diplomatie.go...ernationaux_cle078f1f.pdf

Engelse site is nog steeds niet aangepast.[Afbeelding]
Iemand die dit kan vertalen? Mijn Frans gaat niet veel verder dan "Mon Dieu" en "Une baguette" zeg maar :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheByteBoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:28
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:27:
Wij zijn nu onderweg van Nijmegen richting Trier.

Autobahn 61 onder Keulen staat helemaal vast dus wij rijden juist via Maastricht en Luik. Bijna bij Maastricht en geen file tot nu toe.
Thanks voor de update. Wij rijden morgen (hopelijk) van Utrecht naar Saarland en zijn ook van plan via Maastricht, Luik, Verviers te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
wildhagen schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:39:
[...]

Iemand die dit kan vertalen? Mijn Frans gaat niet veel verder dan "Mon Dieu" en "Une baguette" zeg maar :X
EU is groen gebied voor EUers en Fransen (klopt want EU vrijheid van verkeer)
Gevaccineerd : je kan staan en gaan waar je wil, maar er kunnen in regio’s of landen maatregelen gelden
Niet gevaccineerd: om Frankrijk in te komen uit een groen land (EU) test max 72 uur van te voren, mag antigeen of PCR zijn. Uitzonderingen voor UK, Spanje, Cyprus, Griekenland, Portugal en NL.

Kan de reden dat Griekenland voor ons nog geel is… de vakantie van de koning zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Volgens de bekende rekenaars op twitter zijn we per gisteren door het 14-dagen gemiddelde gegaan voor donkerrood. Daar gaan we dus zeer waarschijnlijk per donderdag a.s. in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

wij hadden 48 uur van te voren onze test gepland. Nu maar een hotel vlak over de grens nemen om er 24 uur eerder te zijn. Geen drama verder maar ik zal zo blij zijn als de tent staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:03

Mach

[END]Avengers

loekf2 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:44:
[...]

Gevaccineerd : je kan staan en gaan waar je wil, maar er kunnen in regio’s of landen maatregelen gelden
Niet gevaccineerd: om Frankrijk in te komen uit een groen land (EU) test max 72 uur van te voren, mag antigeen of PCR zijn. Uitzonderingen voor UK, Spanje, Cyprus, Griekenland, Portugal en NL.

Kan de reden dat Griekenland voor ons nog geel is… de vakantie van de koning zijn?
If so Dan hoor je mij niet klagen. Donderdagochtend hopen wij in het vliegtuig naar Zakynthos te zitten. Van enige vakantie voorpret is echter geheel geen sprake. Wie had dat vier weken geleden gedacht.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
ijdod schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:44:
Volgens de bekende rekenaars op twitter zijn we per gisteren door het 14-dagen gemiddelde gegaan voor donerrood. Daar gaan de dus zeer waarschijnlijk per donderdag a.s. in.
Klopt. Ik hou het zelf ook bij. Donderdag is 100% zeker donkerrood. De week erna kan het weer rood worden mits er deze dagen een daling begint. En dan moeten we heel snel onder de 6500 besmettingen per dag zitten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
TheByteBoy schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:44:
[...]

Thanks voor de update. Wij rijden morgen (hopelijk) van Utrecht naar Saarland en zijn ook van plan via Maastricht, Luik, Verviers te rijden.
Nu voorbij Verviers. Het is heel rustig op de weg, veel minder verkeer dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:50
Vwb de te overleggen negatieve test voor Frankrijk: gaat de 24 uur in vanaf de moment van testen, of vanaf het moment van verkrijgen van de uitslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Nu online
loekf2 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:44:
[...]

Dat staat er, maar klopt dus niet meer sinds 2 uur geleden. Test mag nu maximaal 24u oud zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Nu online
peppie71 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:55:
Vwb de te overleggen negatieve test voor Frankrijk: gaat de 24 uur in vanaf de moment van testen, of vanaf het moment van verkrijgen van de uitslag?
Testen lijkt me, je test of je op dat moment corona hebt, de tijd van uitslag zegt niet zoveel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:55
Hoe zouden jullie het doen als je op vakantie gaat. Vrijdag mijn 2e prik en de week erop wil ik naar portugal of Oostenrijk afhankelijk van de maatregelen daar.

PCR test erbij voor de grens en dan hopen dat je geen check krijgt in die week op locatie ivm de 2 weken na Pfizer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
peppie71 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:55:
Dacht moment testen tot vertrek tijd. Dus als jij 9u op vrijdag test, Antigeen resultaat vrijdag middag krijgt, 9 uur op zaterdag in de auto stapt en om 12u een douanier bij Lille tegen komt zou het ok moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dat is dus de grap, PCR testresultaten geregeld via testen voor je reis komen dus vaak meer dan 24 uur na het testen pas beschikbaar. Useless dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dr. Strangelove schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:06:
Dat is dus de grap, PCR testresultaten geregeld via testen voor je reis komen dus vaak meer dan 24 uur na het testen pas beschikbaar. Useless dus.
Maar bij een antigeentest heb je de uitslag vaak al na 30-60 minuten, en die wordt in veel landen (o.a. Frankrijk) gewoon geaccepteerd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-09 21:22
TrailBlazer schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:49:
wij hadden 48 uur van te voren onze test gepland. Nu maar een hotel vlak over de grens nemen om er 24 uur eerder te zijn. Geen drama verder maar ik zal zo blij zijn als de tent staat.
Zorg dan wel dat je de eerste peage al te pakken hebt gehad.
Volgens mijn collega was er geen controle bij de grens, maar wel bij de eerste peage.

Dus op de lijn onder Parijs overnachten lijkt me veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:06:
Klopt, mijn zus heeft nu voor de 12 jarige ook ff snel een antigeen geregeld voor volgende week als we naar Frankrijk rijden. PCR is nutteloos zo langzamerhand met overbelaste labs en de 24 uur max.

Ik verwacht dat meer landen dat gaan aanpassen zo lang we rood/donkerrood blijven.

Pagina: 1 ... 7 ... 29 Laatste

Let op:
We bespreken hier alleen de maatregelen ed binnen vakantielanden. We gaan niet bespreken of het beleid deugt (dat kan ergens anders), of je de toegangseisen kan vermijden (dat kan nergens anders) en we gaan ook niet slowchatten.

Klagen over maatregelen of over annuleringen is ook offtopic,