Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:55
Martijn schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:16:
[...]

Niet om reclame te maken hier, maar ben eens op zoek gegaan naar mogelijkheden om toch dekking te hebben voor ziektekosten in 'rode' landen. Blijkt dat bijvoorbeeld oomverzekeringen.nl een 'tijdelijk in het buitenland' verzekering heeft waarbij je allerlei zaken kan afdekken...

Punt is namelijk, ik snap wel dat rood betekent dat het afgeraden wordt om af te reizen, maar of ik nu in NL een camping boek waarbij we zelf knalrood zijn, of in Spanje zit op een 'rode' camping, ik zie het verschil niet echt. In beide gevallen zit ik gewoon in de buitenlucht voor mijn caravan, in het zwembad, of op het strand en maak ik me om corona niet gek veel zorgen...
Thanks, ik zit al een tijdje te azen op een reisverzekering die ook in oranje dekt. Oom is het,was die naam nog niet tegengekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:31
The_Admin schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:24:
[...]

Site is wel betrouwbaar, al lees ik het verder nergens. Het zou dus 2 weken zijn bij inreizen (of negatieve test), en daarna is 1 week voor activiteiten waar de gezondheidspas voor nodig is.

Staat ook nog dat negatieve test 48u geldig is, weet niet of dat alleen bij binnenlands gebruik is of ook voor inreizen.
Als ik kijk op de site van de ambassade van Frankrijk staat ook de 1 weeks regel: https://nl.ambafrance.org...uli-nieuwe-maatregelen-in

Je moet dus wel 2 weken gevaccineerd zijn om het land in te komen maar als je 1 week bent gevaccineerd dan kun je weer los gaan: in mijn geval betekend dat dat ik alleen 1 augustus op mijn kont aan het strand moet gaan liggen: dat red ik wel denk ik.

Overigens blijk je voor Frankrijk ook een erewoord verklaring ingevuld te moeten hebben( staat op Nederland wereldwijd), daar ga ik mij morgen maar eens in verdiepen (is een Franse site)

Het wordt er allemaal niet duidelijker op, ik zal blij zijn als mijn vouwwagen in de cevennen staat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:14
Sammy_tukker schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 22:45:
[...]

Als ik kijk op de site van de ambassade van Frankrijk staat ook de 1 weeks regel: https://nl.ambafrance.org...uli-nieuwe-maatregelen-in

Je moet dus wel 2 weken gevaccineerd zijn om het land in te komen maar als je 1 week bent gevaccineerd dan kun je weer los gaan: in mijn geval betekend dat dat ik alleen 1 augustus op mijn kont aan het strand moet gaan liggen: dat red ik wel denk ik.

Overigens blijk je voor Frankrijk ook een erewoord verklaring ingevuld te moeten hebben( staat op Nederland wereldwijd), daar ga ik mij morgen maar eens in verdiepen (is een Franse site)

Het wordt er allemaal niet duidelijker op, ik zal blij zijn als mijn vouwwagen in de cevennen staat...
n

Heb hem ook gezien.
Hier te downloaden int Engels.

https://mobile.interieur....e-of-international-travel

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:51
https://www.telegraaf.nl/...en-door-chaos-op-schiphol

Hoe is jullie ervaring op Schiphol? Vlieg morgen om 8.15 en heb de parkeerplaats om 6 uur gereserveerd. Zou toch op tijd moeten zijn?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Wackmack schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:05:

Hoe is jullie ervaring op Schiphol? Vlieg morgen om 8.15 en heb de parkeerplaats om 6 uur gereserveerd. Zou toch op tijd moeten zijn?
Schiphol medewerker hier.

Morgen begint de volgende (Nederlandse) regio met zomervakantie.
Jij vliegt in de ochtend, dan is het t.o.v. andere dagdelen zeer druk (niet bij alle luchtvaartmij'en uiteraard)
Vlieg je binnen Europa, hou 2/2,5 uur aan voor vertrek op Schiphol te zijn.
Vlieg je buiten Europa, hou zo'n 3 uur aan voor vertrek.

Hou rekening met (redelijk veel) oponthoud in de Vertrekhal(len) door diverse gezondheids(papieren)checks door het incheck personeel.

En zorg echt dat al je gezondheidsdocumenten 100% in orde zijn. We hebben afgelopen 2 weken al behoorlijk veel mensen moeten weigeren op vluchten ivm niet juiste of onvolledige documenten

en heel belangrijk; be nice voor het personeel! ;)

fijne vakantie

[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 15-07-2021 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
Wackmack schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:05:

Mijn ervaring is wel pre-covid maar gewoon even meedenken:
Als je om 6 uur op P3/P4 staat, vervolgens met de bus naar de terminal moet(15 minuten), dan nog door de massa naar de balie (10 minuten?), Daar kunt aansluiten in de rij met andere incheckers (half uurtje?), daarna de handbagage en paspoortcontrole (30-45 minuten was vroeger heel gewoon) Je houdt sowieso niet veel tijd over, zeker niet in een vakantieperiode.

Persoonlijk zit/sta ik liever een uur na de paspoortcontrole te wachten dan me op te vreten in de rijen voor die controle. En zoals _Bailey_ ook aangeeft, houd die tijden maar gerust aan. De 2 en 2.5 uur voor Europese vluchten is wat mij betreft vanaf Schiphol ingang (dus eigenlijk niet vanaf de parkeerplaats)

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Sammy_tukker schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 22:45:
[...]

Die erewoord verklaring is voor 12 jr en ouder trouwens. Geen idee wat ze er mee doen. Slaat een douanier die je checked bij de grens die ergens op ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Arthas schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:27:
[...]

Als je om 6 uur op P3/P4 staat, vervolgens met de bus naar de terminal moet(15 minuten), dan nog door de massa naar de balie (10 minuten?), Daar kunt aansluiten in de rij met andere incheckers (half uurtje?), daarna de handbagage en paspoortcontrole (30-45 minuten was vroeger heel gewoon) Je houdt sowieso niet veel tijd over, zeker niet in een vakantieperiode.

Persoonlijk zit/sta ik liever een uur na de paspoortcontrole te wachten dan me op te vreten in de rijen voor die controle. En zoals _Bailey_ ook aangeeft, houd die tijden maar gerust aan. De 2 en 2.5 uur voor Europese vluchten is wat mij betreft vanaf Schiphol ingang (dus eigenlijk niet vanaf de parkeerplaats)
Bagage inchecken en vooral de Schengen handbagage checks waren in pre-COVID drama in de zomer. Minimaal 2 uur van te voren op de luchthaven voor EU, 3 uur voor buiten Europa (tenzij alleen handbagage).

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
[quote]_Bailey_ schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:24:
[...]

Schiphol medewerker hier.

Morgen begint de volgende (Nederlandse) regio met zomervakantie.
Jij vliegt in de ochtend, dan is het t.o.v. andere dagdelen zeer druk (niet bij alle luchtvaartmij'en uiteraard)
Vlieg je binnen Europa, hou 2/2,5 uur aan voor vertrek op Schiphol te zijn.
Vlieg je buiten Europa, hou zo'n 3 uur aan voor vertrek.

Hou rekening met (redelijk veel) oponthoud in de Vertrekhal(len) door diverse gezondheids(papieren)checks door het incheck personeel.

En zorg echt dat al je gezondheidsdocumenten 100% in orde zijn. We hebben afgelopen 2 weken al behoorlijk veel mensen moeten weigeren op vluchten ivm niet juiste of onvolledige documenten

en heel belangrijk; be nice voor het personeel! ;)

fijne vakantie
[/quote
Zal zeker aardig zijn :) Dank voor je berichtje. Wel bijzonder dat iedereen zo slecht voorbereid is. Als je de site van de overheid checkt, kan er toch weinig mis gaan? Mits je natuurlijk alles op tijd binnen hebt.
Arthas schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:27:
[...]

Dank! Klinkt inderdaad stuk beter ja. Ga liever een uurtje eerder weg dan te stressen op Schiphol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Wackmack schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:32:
[quote]_Bailey_ schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:24:
[...]

Zal zeker aardig zijn :) Dank voor je berichtje. Wel bijzonder dat iedereen zo slecht voorbereid is. Als je de site van de overheid checkt, kan er toch weinig mis gaan? Mits je natuurlijk alles op tijd binnen hebt.

[...]
slecht voorbereid?

1 - het is zomervakantie, dan is het élk jaar druk op Schiphol
2 - begrijp goed dat de inreisvereisten voor de vele landen letterlijk elke dag kunnen veranderen, hier moet het incheck personeel constant op inspelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wackmack
_Bailey_ schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:35:
[...]

slecht voorbereid?

1 - het is zomervakantie, dan is het élk jaar druk op Schiphol
2 - begrijp goed dat de inreisvereisten voor de vele landen letterlijk elke dag kunnen veranderen, hier moet het incheck personeel constant op inspelen
Bedoel dat de mensen die reizen, slecht zijn voorbereid. Was vorige week nog een item op TV bij RTL nieuws. Er waren mensen bij, zonder papieren/QR codes, tja, bijzonder toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Wackmack schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:54:
[...]

Bedoel dat de mensen die reizen, slecht zijn voorbereid. Was vorige week nog een item op TV bij RTL nieuws. Er waren mensen bij, zonder papieren/QR codes, tja, bijzonder toch.
ow zo . Ja, sommige mensen vertrekken slechts met een koffer en paspoort van huis en denken daarmee klaar te zijn.
Juist dit soort mensen zorgen dus voor oponthoud bij de incheckbalies. Deze mensen worden vervolgens pissig op het personeel "ja, dat had <instert naam airline> mij moeten vertellen!!''
Gedeeltelijk waar, maar een passagier is altijd verantwoordelijk voor zijn eigen (gezondheids)documentatie en zeker nu in de corona periode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
_Bailey_ schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:58:
[...]

ow zo . Ja, sommige mensen vertrekken slechts met een koffer en paspoort van huis en denken daarmee klaar te zijn.
Juist dit soort mensen zorgen dus voor oponthoud bij de incheckbalies. Deze mensen worden vervolgens pissig op het personeel "ja, dat had <instert naam airline> mij moeten vertellen!!''
Gedeeltelijk waar, maar een passagier is altijd verantwoordelijk voor zijn eigen (gezondheids)documentatie en zeker nu in de corona periode.
En het stond waarschijnlijk op de site bij het boeken + ze hebben er mails over gehad. Maar zijn gewoon te lui/stom om zich fatsoenlijk te informeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
We zijn met de auto onderweg van Slovenie naar Nederland. Er was een grenscontrole tussen Italië en Oostenrijk.

Toen ze ons nummerbord zagen vroegen ze of we naar Nederland gingen ('ja'), en toen mochten we doorrijden. Mogelijk is het een corona-gerelateerde controle.

De heenweg en de meerdere grensovergangen van Slovenië naar Italië en Slovenië weer in (dat is soms de kortste weg) zijn we trouwens nergens tegengehouden en was alles open.

[ Voor 24% gewijzigd door Sanny1987 op 15-07-2021 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Laatst online: 11-09 16:59
Sanny1987 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:32:
We zijn met de auto onderweg van Slovenie naar Nederland. Er was een grenscontrole tussen Italië en Oostenrijk.

Toen ze ons nummerbord zagen vroegen ze of we naar Nederland gingen ('ja'), en toen mochten we doorrijden. Mogelijk is het een corona-gerelateerde controle.

De heenweg en de meerdere grensovergangen van Slovenië naar Italië en Slovenië weer in (dat is soms de kortste weg) zijn we trouwens nergens tegengehouden en was alles open.
Goed om te horen, wij gaan over 1.5 week die kant op. Hoe was de lokale situatie in Slovenie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
jip_86 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:55:
[...]

Hier hetzelfde, zaterdag een weekje naar een hotel. Denk dat er pas morgen of vrijdag meer nieuws komt als de Europese kaart geüpdatet is.
In duitsland hadden wij dat het hotel echt vroeg naar de vaccinatie of een negatieve test. Dit kan natuurlijk ook verschillen per deelstaat. Eventueel hotel van te voren even mailen/bellen en vragen wat de regels zijn en wat ze verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:42
Heb je voor Italië nou één of twee prikken (Pfizer) nodig om als gevaccineerd bestempeld te worden? Ik las namelijk dit oude bericht dat je maar één prik nodig hebt. Maar je hebt alsnog gewoon twee prikken nodig, toch?

Over anderhalve week rijd ik eerst een paar dagen naar Oostenrijk en vervolgens Italië. Ik vind het toch wel erg spannend of het allemaal door kan gaan. Vooral Oostenrijk. Ik vrees dat er nog steeds een goede kans is dat verschillende landen (o.a. Oostenrijk) Nederlanders gaan weren. Laten we het niet open...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Fuujii schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:48:
Heb je voor Italië nou één of twee prikken (Pfizer) nodig om als gevaccineerd bestempeld te worden? Ik las namelijk dit oude bericht dat je maar één prik nodig hebt. Maar je hebt alsnog gewoon twee prikken nodig, toch?

Over anderhalve week rijd ik eerst een paar dagen naar Oostenrijk en vervolgens Italië. Ik vind het toch wel erg spannend of het allemaal door kan gaan. Vooral Oostenrijk. Ik vrees dat er nog steeds een goede kans is dat verschillende landen (o.a. Oostenrijk) Nederlanders gaan weren. Laten we het niet open...
Gewoon de officiële Nederlandse site gebruiken voor je info:
https://www.nederlandwere.../italie/reizen/reisadvies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:12
Het blijft allemaal onzeker qua reisadviezen blijkt maar weer.

Wij hadden het idee om midden september nog een weekje naar Griekenland te gaan. Maar twijfelen nu toch om te boeken.
Vorig jaar september zouden we naar Zakynthos gaan. Toen ging de boel ook razendsnel op oranje, direct na het einde van de Nederlandse zomervakantie.

[ Voor 5% gewijzigd door Cheezborger op 15-07-2021 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:34

Louw Post

Cerenas

Cheezborger schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:58:
Het blijft allemaal onzeker qua reisadviezen blijkt maar weer.

Wij hadden het idee om midden september nog een weekje naar Griekenland te gaan. Maar twijfelen nu toch om te boeken.
Vorig jaar september zouden we naar Zakynthos gaan. Toen ging de boel ook razendsnel op oranje, direct na het einde van de Nederlandse zomervakantie.
Hier hetzelfde idee. We wilden midden september naar Rodos, maar wachten het nog even af voordat we gaan boeken.

Tegen die tijd zijn we beiden wel meer dan 2 weken gevaccineerd (2x Pfizer), dus dat scheelt, maar we wachten de cijfers deze maand wel even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:42
Nog een aanvullende vraag. Ik heb een doorlopende reisverzekering van FBTO. Ik heb zowel in Oostenrijk als Italië 1 accommodatie geboekt via Booking.com en de website zelf. We gaan met de auto. Nu is het dus nog even spannend of er geen gevolgen zullen zijn mochten we rood gaan kleuren op de kaart. Dat kan betekenen een inreisverbod.

Zowel FBTO als ANWB zeggen dat je geen aanspraak kan maken op een vergoeding voor de accommodatie, maar dat het met de partij/operator zelf geregeld moet worden. Zijn er überhaupt reisverzekeraars die je hier wél tegen verzekeren, of is dat simpelweg niet mogelijk? Ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer.

Het is natuurlijk een vorm van overmacht, maar tegelijk wel je eigen risico om de gok te nemen, wetende hoe de situatie is.
Mirved schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:50:
[...]

Dank je wel! Ik had gekeken op de links in de OP, maar daar werd het niet duidelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Katseviool schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:57:
[...]

Goed om te horen, wij gaan over 1.5 week die kant op. Hoe was de lokale situatie in Slovenie?
Wij waren in de regio Bovec, en daar was max 1 positive test in de regio. Gezien het inwonersaantal laag is, is dat met 1 test al oranje/rood. Wij waren op een kleine camping in de bergen en vrijwel alleen maar buiten en het gaat netjes allemaal. Sinds een weekje hoef je geen mondkapje meer op in binnenruimtes, maar iedereen heeft het nog in de supermarkt en tankstations (wellicht eisen die het nog), maar geeft wel aan dat ze er serieus mee omgaan gelukkig. Als je uit eten gaat is dat altijd op het terras ipv binnen (vaak wel overdekt). De mensen zijn verder erg vriendelijk en kunnen goed engels. Veel plezier over 1,5 week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:31
Fuujii schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:41:
Nog een aanvullende vraag. Ik heb een doorlopende reisverzekering van FBTO. Ik heb zowel in Oostenrijk als Italië 1 accommodatie geboekt via Booking.com en de website zelf. We gaan met de auto. Nu is het dus nog even spannend of er geen gevolgen zullen zijn mochten we rood gaan kleuren op de kaart. Dat kan betekenen een inreisverbod.

Zowel FBTO als ANWB zeggen dat je geen aanspraak kan maken op een vergoeding voor de accommodatie, maar dat het met de partij/operator zelf geregeld moet worden. Zijn er überhaupt reisverzekeraars die je hier wél tegen verzekeren, of is dat simpelweg niet mogelijk? Ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer.

Het is natuurlijk een vorm van overmacht, maar tegelijk wel je eigen risico om de gok te nemen, wetende hoe de situatie is.

[...]

Dank je wel! Ik had gekeken op de links in de OP, maar daar werd het niet duidelijk.
Je komt dan uiteraard meer in de hoek van een annuleringsverzekering, en geen reisverzekering. Zitten vaak ook genoeg voorwaarden en haken en ogen aan, en 'corona' zal niet zomaar een reden zijn, want zoals je zelf al zegt; iedereen die wil reizen deze zomer neemt bewust een risico en corona is niet bepaald 'overmacht' meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Louw Post schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:22:
[...]
Hier hetzelfde idee. We wilden midden september naar Rodos, maar wachten het nog even af voordat we gaan boeken.

Tegen die tijd zijn we beiden wel meer dan 2 weken gevaccineerd (2x Pfizer), dus dat scheelt, maar we wachten de cijfers deze maand wel even af.
Idem hier :) eind september 2 weken vrij en Griekenland is één van de opties. Ik ben wel blij dat we nog niks geboekt hebben als ik die onzekerheid zie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wackmack
Yes! PCR is ook binnen en weer negatief :) Gezien ik al een QR code heb in de app heb ik deze QR code uitgeprint. Vliegen moet goed komen nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 14:42
Mirved schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:50:
[...]

Als je dat als je enige bron gebruikt zou je tijdens je vakantie wel eens tegen vervelende verrassingen aan kunnen lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 14:42
Niet goed gelezen, laat maar.

[ Voor 95% gewijzigd door Arrne op 15-07-2021 13:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:42
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:16:
[...]

Idem hier :) eind september 2 weken vrij en Griekenland is één van de opties. Ik ben wel blij dat we nog niks geboekt hebben als ik die onzekerheid zie.
https://www.ad.nl/reizen/...oft-de-minister~a9e25b4b/

Griekenland en Spanje lijken ons dus sowieso niet te gaan weren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
The_Admin schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:11:
[...]

Je komt dan uiteraard meer in de hoek van een annuleringsverzekering, en geen reisverzekering. Zitten vaak ook genoeg voorwaarden en haken en ogen aan, en 'corona' zal niet zomaar een reden zijn, want zoals je zelf al zegt; iedereen die wil reizen deze zomer neemt bewust een risico en corona is niet bepaald 'overmacht' meer.
Bij FBTO is de annuleringsverzekering een (optionele) module van de reisverzekering. Inderdaad zijn daar corona-gerelateerde zaken uitgesloten (je kunt bijvoorbeeld niet annuleren omdat je bang bent voor corona, je bestemming geel/oranje/rood is of wordt of omdat er een inreisverbod wordt ingesteld en ook schade zoals een langer verblijf ter plaatse i.v.m. quarantaine of ziekenhuisopname vanwege corona, wordt niet vergoed). "Je bent wel verzekerd voor schade die niet door corona komt."

Ik zou zeker verwachten dat de meeste verzekeraars dit soort schades uitsluiten, maar ik zag eerder vandaag een post voorbij komen van een speciale verzekeraar die dat niet lijkt te doen (uiteraard niet goedkoop).

[ Voor 13% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 15-07-2021 13:34 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Laatst online: 11-09 11:09
Martijn schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:24:
[...]

Frankrijk ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
[...]

Ik snap het wel :) geld moet rollen in Griekenland en de meeste oudere Nederlanders zijn inmiddels volledig gevaccineerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:12
[...]

Ik maak me meer zorgen over het feit dat BuZa Griekenland tegen die tijd wellicht weer op oranje zet, mochten de cijfers weer stijgen (Zie de Spaanse eilanden nu). Ik geloof inderdaad niet dat de Grieken ons zullen weren. Die zien ons inderdaad graag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Béétje extra context is ook wel fijn, uit dat artikel:
Controles op Franse snelwegen, maar toerist is ‘zeer welkom’
Vakantiegangers zullen in Frankrijk vaker op de politie stuiten. ,,We gaan vanaf deze week strenger controleren aan de grens, als het gaat om bezoekers uit risicolanden’’, zei president Macron maandagavond op televisie. ,,Reizigers (uit die landen, red) die niet gevaccineerd zijn moeten dan verplicht in isolatie.’’

Frankrijk gaat niet álle auto’s tegenhouden. Er zal steekproefsgewijs maar wel regelmatig gecontroleerd gaan worden op de snelweg langs de grenzen. Toch blijven Nederlanders zeer welkom, zegt staatssecretaris Jean-Baptiste Lemoyne (Toerisme). ,,We staan klaar om jullie weer ontvangen, maar: de strijd is nog niet gestreden. We zijn bezig met een gevecht tegen de Delta-variant. Iedereen moet voorzorgsmaatregelen nemen.’’

Hat advies van Lemoyne aan Nederlandse toeristen: ,,Laat u vaccineren. Dat is hèt toegangsbewijs tot een normaal leven en tot een normale vakantie. Voor mensen die gevaccineerd zijn heffen wij zoveel mogelijk beperkingen op, los van het land waar ze vandaan komen: of het nou groen, oranje of rood is.’’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 08:17

ko9

The_Admin schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:46:
[...]

[...]
Uhhm, lees ik hier nu dat je zonder vaccinatie, maar wel met negatieve test, tóch in quarantaine moet? Dat was tot vandaag niet zo toch? NL heeft/had kleurcode groen volgens de Fransen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
[...]

[...]
Maar het is geen aanscherping van de huidige inreis regels omdat Nederland op rood gaat. Het binnenkort elke 48 uur testen is voor iedereen in Frankrijk van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
ko9 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:52:
[...]

Uhhm, lees ik hier nu dat je zonder vaccinatie, maar wel met negatieve test, tóch in quarantaine moet? Dat was tot vandaag niet zo toch? NL heeft/had kleurcode groen volgens de Fransen.
Hebben we ook nog steeds. Als we naar oranje gaan (vwb de Franse kleurcodering) kan je als niet volledig gevaccineerde sowieso niet afreizen voor vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
The_Admin schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:53:
[...]

Hebben we ook nog steeds. Als we naar oranje gaan (vwb de Franse kleurcodering) kan je als niet volledig gevaccineerde sowieso niet afreizen voor vakantie.
Maar geen enkel EU land, ook niet Cyprus, Portugal of Spanje, is op oranje gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
Theebag schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:55:
[...]

Maar geen enkel EU land, ook niet Cyprus, Portugal of Spanje, is op oranje gezet.
Precies, dus ik acht die kans klein, ze lijken de grenzen wel open te willen houden en vooral binnenlands beperkingen op te willen leggen, aan staatsburgers en toeristen. Was mijn punt ook niet zozeer hoor, maar bij de huidige kleurcoderingen van de Fransen en de bijbehorende maatregelen kan je (als 'we' naar oranje gaan) als niet volledig gevaccineerde in principe de grens niet over aangezien dan alleen noodzakelijke reizen toegestaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Theebag schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:53:
[...]

Maar het is geen aanscherping van de huidige inreis regels omdat Nederland op rood gaat. Het binnenkort elke 48 uur testen is voor iedereen in Frankrijk van toepassing.
Dat is toch pas na 01-08?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
Slasher schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:06:
[...]

Dat is toch pas na 01-08?
Deels vanaf de 21ste (locaties +50 personen zoals musea en pretparken), de rest vanaf 01-08 (horeca, winkelcentra, etc...) . Maar dat is nog geen gelopen race, moet nog goedgekeurd worden door de regering het parlement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:56
Damn ik hoop toch echt ( gevaccineerd ) op 2 Aug. naar Hongarije te kunnen rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Laatst online: 25-08 16:37
[...]

[...]
Als ik op hun kaartje kijk, dan zijn de risico landen alleen buiten de EU?
https://www.interieur.gou...1-juillet_largeur_960.jpg

Of is er nog een alternatief kaartje? Ik kan namelijk ook nergens lezen dat er voor Spanje afwijkende maatregelen zijn. (zoals geen antigeen, maar PCR test verplicht). Ik heb morgen een antigeen test, omdat alle PCR testen zijn volgeboekt en ik vertrek morgen en ga de 20e weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
dangerousp schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:16:
[...]

Als ik op hun kaartje kijk, dan zijn de risico landen alleen buiten de EU?
https://www.interieur.gou...1-juillet_largeur_960.jpg

Of is er nog een alternatief kaartje? Ik kan namelijk ook nergens lezen dat er voor Spanje afwijkende maatregelen zijn. (zoals geen antigeen, maar PCR test verplicht). Ik heb morgen een antigeen test, omdat alle PCR testen zijn volgeboekt en ik vertrek morgen en ga de 20e weer terug.
EU landen staan (voor nu) allemaal standaard op groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
[...]

Ik zie dit ook nergens terug inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
barrymossel schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:25:
[...]

https://www.nederlandwere...ankrijk/reizen/reisadvies

Misschien dat ze bedoelen vanaf 21 juli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

[...]

Euh nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
barrymossel schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:25:
[...]

Dit lijkt me ook incorrect, staat nergens op de officiele Franse sites en is ook niet gecommuniceerd de 12de en de 13de. Misschien een fout in het artikel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Theebag schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:30:
[...]

Dit lijkt me ook incorrect, staat nergens op de officiele Franse sites en is ook niet gecommuniceerd de 12de en de 13de. Misschien een fout in het artikel.
Dit staat op nederland wereldwijd:
Per 21 juli 2021 worden de grenscontroles verscherpt. Reizigers uit risicolanden zonder “sanitaire pas” (het Digitale Corona Certificaat) moeten dan verplicht in (zelf)quarantaine.
Nederland is geen risicoland volgens Frankrijk

De volgende landen zijn rood in de Franse typologie:
Afghanistan, Argentinië, Bahrein, Bangladesh, Bolivia, Brazilië, Chili, Colombia, Costa Rica, India, de Malediven, Namibië, Nepal, Pakistan, Paraguay, Rusland, de Seychellen, Sri Lanka, Suriname, Uruguay en Zuid-Afrika.

bron: ambassade

[ Voor 24% gewijzigd door Slasher op 15-07-2021 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik zag het inderdaad. Ze hebben het over risicolanden en dat zijn wij (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:33
Arrne schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:20:
[...]

Als je dat als je enige bron gebruikt zou je tijdens je vakantie wel eens tegen vervelende verrassingen aan kunnen lopen..
Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
barrymossel schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:38:
Ik zag het inderdaad. Ze hebben het over risicolanden en dat zijn wij (nog) niet.
Inderdaad, geen enkel EU land is dat tot op heden. Zelfs het VK niet, integenstelling tot Italië (zeker een Brexit appeltje dat geschild moet worden :+ ). Frankrijk hecht veel waarde aan het Europese Certifcaat.

Edit - incorrect.

[ Voor 3% gewijzigd door Theebag op 15-07-2021 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dangerousp
Theebag schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:39:
[...]

Inderdaad, geen enkel EU land is dat tot op heden. Zelfs het VK niet, integenstelling tot Italië (zeker een Brexit appeltje dat geschild moet worden :+ ). Frankrijk hecht veel waarde aan het Europese Certifcaat.
Het VK is voor Frankrijk oranje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
dangerousp schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:43:
[...]

Het VK is voor Frankrijk oranje
Ah, ik heb niets gezegd - dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Theebag schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:39:
[...]

Edit - incorrect.
Toch benieuwd hoe lang de EU dat nog vol houdt. Wij zijn een goeie exporteur van delta, net als Spanje en Portugal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
loekf2 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:07:
[...]

Toch benieuwd hoe lang de EU dat nog vol houdt. Wij zijn een goeie exporteur van delta, net als Spanje en Portugal.
Malta kreeg anders aardig op z'n flikker en had binnen een halve dag de keutel weer teruggetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:34
In Marokko is nu ook de Californische variant ontdekt, naast de deltavariant. Ik denk dat het lastig gaat worden en waarschijnlijk een lockdown zit aan te komen. Wij zijn inmiddels rood en ze kunnen daar besluiten in Marokko om ons in lijst B te zetten. Landen in lijst B moeten bij aankomst 10 dagen verplicht binnen in een hotel verblijven en dat kost dan gemiddeld €1.000 en dit moet je zelf betalen.

https://www.google.com/am...oronavarianten,36473.html

[ Voor 15% gewijzigd door Van der Berg op 15-07-2021 15:28 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:58
ZeRoC00L schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:28:

Wilde deze ook posten....

De vakantie-tombola is begonnen. Worden spannende tijden.
Yup, Sunweb is de volgende, die annuleren alle reizen naar Spanje (niet alleen de eilanden!), Portugal en Spanje.

https://www.telegraaf.nl/...spanje-portugal-en-cyprus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theebag
Misschien een prelude voor Nederland wat betreft Frankrijk:

https://www.europe1.fr/sa...ne-et-du-portugal-4058059

Portugal en Spanje blijven “Frans Groen”, dus geen inreisbeperkingen en alle Corona Paspoort regels blijven geldig, enkel mag bij ongevaccineerden de test niet ouder zijn dan 24 uur ipv de reguliere 72. Daarbij komen er extra controles aan de grens. Echter geen quarantaine maatregels of verplichte test voor iedereen (Frans Oranje).

Mijn Frans is roestig dus mocht ik het verkeerd hebben gelezen, laat het aub weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Hoe kan je test niet ouder zijn dan 24u als het momenteel al langer duurt dan 24u voor je de uitslag hebt :') neem aan dat het moment van testen (en dus niet de uitslag) leidend is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 13:46
volgens mij telt een antigeentest ook..
daarbij heb je de uitslag binnen 15min?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

The_Admin schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 08:09:
Hoe kan je test niet ouder zijn dan 24u als het momenteel al langer duurt dan 24u voor je de uitslag hebt :') neem aan dat het moment van testen (en dus niet de uitslag) leidend is
Antigeentest heb je binnen past minuten gewoon de uitslag hoor.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
Androo schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 08:13:
volgens mij telt een antigeentest ook..
daarbij heb je de uitslag binnen 15min?
Bij de huidige regels is een antigeentest inderdaad ook geldig: https://www.diplomatie.go...eign-nationals-in-france/

Die heb je inderdaad binnen een kwartier.

Maar goed, tot op heden is er voor Nederland (nog) niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Dat kwartiertje is inmiddels ook al opgelopen tot 3 uur begreep ik van een kennis die deze week naar Frankrijk ging, maar dat is nog wel te doen dan ja. Ergens wel krom, aangezien antigeentests een stuk minder betrouwbaar zijn dan pcr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:43

ultimateharry

Team Slayer:-)

The_Admin schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 08:29:
Ergens wel krom, aangezien antigeentests een stuk minder betrouwbaar zijn dan pcr
Dat klopt, maar een aantal landen hanteren een kortere geldigheidsduur vs PCR (b.v. 24 uur ipv 48 of 72). Dus dat compenseert iets denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:50
Wij zijn momenteel onderweg naar Spanje en net zonder verdere controles e.d. België binnen gereden (route Breda > Antwerpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
We hebben vandaag onze laatste dag Italië, vliegen morgen terug naar NL maar vraag me af of ik nog iets van documenten moet overleggen voor de terugreis. Zie daar eigenlijk nergens iets van terug. Iemand een idee? Het is een terugreis en geen heenreis want we zijn overduidelijk geen Italianen die Nederland willen bezoeken.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 18:43
24 uur verstreken en helaas nog steeds geen pcr uitslag binnen. Testenvoorjereis lijkt nog steeds niet lekker te gaan

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:39
loewie1984 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:47:
We hebben vandaag onze laatste dag Italië, vliegen morgen terug naar NL maar vraag me af of ik nog iets van documenten moet overleggen voor de terugreis. Zie daar eigenlijk nergens iets van terug. Iemand een idee? Het is een terugreis en geen heenreis want we zijn overduidelijk geen Italianen die Nederland willen bezoeken.
Als je de reisapp erbij pakt staat het er in en er staat bij mij, op dit moment:
- U hoeft geen coronabewijs te laten zien.
- U hoeft niet in quarantaine.
Captain Planet schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:50:
24 uur verstreken en helaas nog steeds geen pcr uitslag binnen. Testenvoorjereis lijkt nog steeds niet lekker te gaan
Ik ken diverse mensen die hun vlucht hierdoor een dag hebben moeten verplaatsen. We zijn 1,5 jaar deze crisis in en deze zaken gaan op dagelijkse basis nog steeds niet goed genoeg.

[ Voor 26% gewijzigd door NiGeLaToR op 16-07-2021 10:55 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Ik heb net mijn uitslag binnen via testenvoorjereis. Duurde iets langer dan 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Antigeentestje plannen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bootje
Ook geen controle bij de grens van België naar Frankrijk bij Tourcoing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bootje schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:00:
Ook geen controle bij de grens van België naar Frankrijk bij Tourcoing.
Als je dat stuk in een uur hebt gereden dan hebben ze je waarschijnlijk niet eens gezien :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

loewie1984 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:47:
https://www.nederlandwere...sadvies#anker-coronavirus
Negatieve COVID-19-testuitslag en thuisquarantaine in Nederland

Door de verbeterde gezondheidssituatie hoeft u na een verblijf in Italië bij terugkeer in Nederland niet in (thuis)quarantaine te gaan. Er is voor dit land ook geen testverplichting voordat u naar Nederland reist.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
Net gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Dit ligt dus aan de commerciële aanbieder die je (wellicht onbewust) gekozen hebt. Bij ons in de regio was Spoedtest.nl een groot drama. Collega heeft 3 uur in de rij gestaan en moest lang wachten op de uitslag. Bij Lead Healthcare hadden ze de zaken goed voor elkaar en was er geen enkel probleem. Dit is echt een kwestie van de Sywerts van deze wereld die even snel een testbedrijfje op poten hebben gezet om hier nog geld uit te slaan, en er voor hun ‘klanten’ een puinhoop van maken.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:22
Wolly schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:03:
[...]

Als je dat stuk in een uur hebt gereden dan hebben ze je waarschijnlijk niet eens gezien :+
Offtopic:
was net aan het teruglezen qua tijden... 1 uur om Belgie door te kruisen.. High Speed

Bla Bla Bla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
The Legend schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:07:
[...]

Dit ligt dus aan de commerciële aanbieder die je (wellicht onbewust) gekozen hebt. Bij ons in de regio was Spoedtest.nl een groot drama. Collega heeft 3 uur in de rij gestaan en moest lang wachten op de uitslag. Bij Lead Healthcare hadden ze de zaken goed voor elkaar en was er geen enkel probleem. Dit is echt een kwestie van de Sywerts van deze wereld die even snel een testbedrijfje op poten hebben gezet om hier nog geld uit te slaan, en er voor hun ‘klanten’ een puinhoop van maken.
Laten we nou oppassen om reclame te maken voor Lead Healthcare, dat zijn net zo goed cowboys.
Vakantiegangers die dinsdag een PCR-test wilden laten afnemen bij een testpunt van Lead Healthcare in Amsterdam staan voor een dichte deur. ‘Ik zou overmorgen naar Frankrijk gaan, wat moet ik nu?’
Vanwege alle vertraging besloot Lead Healthcare vanaf maandag geen nieuwe testafspraken − circa 10.000 tot 15.000 per dag − meer in te plannen. Het testbedrijf sloot 100 van zijn 107 locaties in Nederland. Mensen die een afspraak hadden gepland werden daar niet van op de hoogte gesteld.
PCR-test bij Lead Healthcare gaat ineens niet door: ‘Ik vertrouwde die club al niet’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

8)7 het zijn dus allemaal Sywerts kennelijk.. toevallig hier in de buurt dus geluk gehad.

Bottomline: altijd voor een antigeentest gaan als PCR niet verplicht is. Zo’n sneltest raken ze iig minder snel kwijt en kan door dezelfde persoon worden afgehandeld als die de test afneemt, geen afhankelijkheid van labcapaciteit.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hier net een negatieve test binnen! Best blij mee, was wmb de laatste horde voor onze vakantie morgen naar Frankrijk. Uitgevoerd door Spoedtest.nl. gistermiddag om 12.30 getest en 10.00 vanochtend de uitslag. Was ook de enige client in de "teststraat".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
Hier ook spoedtest.NL. Gisteren 10.15 getest, tot op heden niks binnen. Gaat over m’n dochter van 6. De rest van ons is gevaccineerd.

Nu heb ik bij covidianederland een antigeen test ingepland voor vanavond.

[ Voor 22% gewijzigd door Captain Planet op 16-07-2021 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 15:14
Captain Planet schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:41:
Hier ook spoedtest.NL. Gisteren 10.15 getest, tot op heden niks binnen. Gaat over m’n dochter van 6. De rest van ons is gevaccineerd
Moest jouw dochter van 6 getest worden? waar ga je heen? ben wel benieuwd waarom je hiervoor koos (ik heb zelf 2 kids van 9 en 6)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bootje
Wolly schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:03:
[...]
Hahahaha, nee hoor. Ik was wat laat met de eerste melding. We rijden met een caravan, dus snel gaat het sowieso niet. 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Captain Planet
KnuCha schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:42:
[...]

Moest jouw dochter van 6 getest worden? waar ga je heen? ben wel benieuwd waarom je hiervoor koos (ik heb zelf 2 kids van 9 en 6)
De vrouw wou haar ouders zien na 2 jaar. Turkije is een negatieve test verplicht vanaf 6 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gumball schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:33:
Hier net een negatieve test binnen! Best blij mee, was wmb de laatste horde voor onze vakantie morgen naar Frankrijk. Uitgevoerd door Spoedtest.nl. gistermiddag om 12.30 getest en 10.00 vanochtend de uitslag. Was ook de enige client in de "teststraat".
was dit pcr of antigeen? hier antigeen gepland 18 uur voor verwachte binnenkomst FR, met oog op het voldoen aan een mogelijke 24 uurs eis van test.
Mogelijk is mijn 18 uur dan wat krap ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Laatst online: 01-09 11:14
KnuCha schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:42:
[...]

Sowieso controleren wat de eisen per land zijn. Italie hanteert, net als Turkije, 6 jaar als grens. Onze zoon van 8 moet ook getest gaan worden voordat we kunnen gaan.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Gisteren per vliegtuig in Rome aangekomen. We hoefden alleen de coronacheckapp en de EUplf QR code te laten scannen op Schiphol, verder in Italië nog geen enkele vraag hoeven te beantwoorden en ook geen enkele check ondergaan qua temperatuur oid. Het was naar mijn idee zelfs makkelijker dan vorig jaar zomervakantie toen we ook naar Italië gingen.

Ook de “eis” van een “surgical” mask in het vliegtuig heb ik niet gehandhaafd zien worden. Uiteraard wel mondkapjesplicht, maar ogenschijnlijk geen eisen aan het soort. Heb allerlei soorten mondkapjes gebruikt zien worden.

Wel wordt het dragen van een mondkapje hier in Italië beter gehandhaafd dan toen de verplichting er nog was in Nederland.
Op Schiphol was er geen handhaving, zo leek het. Heb heel veel mensen gezien met een kinmasker en daar werden ze niet op aangesproken door medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:49:
[...]

was dit pcr of antigeen? hier antigeen gepland 18 uur voor verwachte binnenkomst FR, met oog op het voldoen aan een mogelijke 24 uurs eis van test.
Mogelijk is mijn 18 uur dan wat krap ....
pcr. Dat is volgens diverse bronnen 48 of 72 uur geldig. Beide voldoende. Ik verwacht morgen rond 9 uur in de ochtend in Frankrijk te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Voor de mensen die op vakantie willen naar Duitsland, of er doorheen willen rijden:
Duitsland gaat Nederland aanmerken als risicogebied. Dat maakt het Robert Koch Instituut, de Duitse evenknie van het RIVM, vrijdag bekend. Vanwege de vele besmettingen met het coronavirus gelden er vanaf zondag extra maatregelen voor mensen die naar Duitsland reizen.

Mensen die in de tien dagen voor hun reis in Nederland zijn geweest, moeten zich voorafgaand aan hun reis melden bij de Duitse autoriteiten. Voor niet-gevaccineerden geldt een quarantaineperiode van tien dagen, tenzij zij kunnen aantonen dat zij recent negatief zijn getest of hersteld zijn van COVID-19.

[...]

Duitsland beschouwt mensen die veertien dagen geleden hun tweede prik hebben gehad (of één van Janssen) als volledig gevaccineerd. Een antigeensneltest om aan te tonen dat je gezond bent, mag maximaal 48 uur oud zijn, een PCR-test 72 uur. Als je een test nodig hebt, dan moet elke reiziger van zes jaar of ouder worden getest.

Een herstelbewijs moet bestaan uit een positief PCR-testresultaat dat bij aankomst in Duitsland minimaal 28 dagen en maximaal zes maanden oud is
Bron en meer info: Duitsland bestempelt Nederland vanaf zondag als risicogebied

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theebag
Meer informatie wat betreft Duitsland: https://www.auswaertiges-...undaufenthalt/coronavirus
En de website om aan te melden : https://www.einreiseanmeldung.de/#/

[ Voor 6% gewijzigd door Theebag op 16-07-2021 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:20
wildhagen schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:14:
Voor de mensen die op vakantie willen naar Duitsland, of er doorheen willen rijden:

[...]

Bron en meer info: Duitsland bestempelt Nederland vanaf zondag als risicogebied
Hmm wij komen dus zaterdag aan. Neem aan dat je mazzel hebt dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

jip_86 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:23:
[...]

Dan heb je idd net mazzel, want dit gaat dus pas zaterdag om 23:59:59 in zeg maar :)

Door Duitsland naar bijvoorbeeld Oostenrijk of Italië gaan is voor niet-gevaccineerden dan opeens een stuk minder aantrekkelijk ivm de tests die je moet doen. Voor gevaccineerden is het minder spannend, even aanmelden en klaar.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jip_86 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:23:
[...]

zeker mazzel, maar anders ook geen hele hoge drempel, even testje doen en alsnog zonder quarantaine naar binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:43

ultimateharry

Team Slayer:-)

wildhagen schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:25:
[...]

Dan heb je idd net mazzel, want dit gaat dus pas zaterdag om 23:59:59 in zeg maar :)

Door Duitsland naar bijvoorbeeld Oostenrijk of Italië gaan is voor niet-gevaccineerden dan opeens een stuk minder aantrekkelijk ivm de tests die je moet doen. Voor gevaccineerden is het minder spannend, even aanmelden en klaar.
Dat valt wel mee volgens mij, voor Italie (en Oostenrijk geloof ik ook) moest je al een test hebben bij aankomst indien nog niet volledig gevaccinneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:20
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:27:
[...]

zeker mazzel, maar anders ook geen hele hoge drempel, even testje doen en alsnog zonder quarantaine naar binnen.
Geen hoge drempel idd, maar wel handig om te weten aangezien het anders vandaag allemaal geregeld moet worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
wildhagen schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:25:
[...]

Als dit gebeurd is op de reactie dat heel Nederland rood is geworden op de ECDC-kaart, is de kans natuurlijk aardig groot dat Nederland volgende week Hochincidenzgebiet wordt, omdat het praktisch zeker is dat Nederland volgende week donderdag naar ECDC donkerrood gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

daanb14 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:37:
[...]

Als dit gebeurd is op de reactie dat heel Nerderland rood is geworden op de ECDC-kaart, is de kans natuurlijk aardig groot dat Nederland volgende week Hochincidenzgebiet wordt, omdat het praktisch zeker is dat Nederland volgende week donderdag naar ECDC donkerrood gaat.
Dit is idd het resultaat op het "Dansen met Janssen"-feest en de opwaarding naar rood door het ECDC. Duitsland is de eerste, ik denk dat er de komende 2-3 dagen nog wel meer landen met maatregelen zullen komen tegen Nederlandse reizigers.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
wildhagen schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:39:
[...]

Dit is idd het resultaat op het "Dansen met Janssen"-feest en de opwaarding naar rood door het ECDC. Duitsland is de eerste, ik denk dat er de komende 2-3 dagen nog wel meer landen met maatregelen zullen komen tegen Nederlandse reizigers.
Ik hoop zo dat de Hochincidenzgebiet-status ons bespaard blijft. De grensregio waar ik woon is ontzettend met elkaar verweven en de situatie in het voorjaar had een aardig grote impact op de regio hier. Familieleden die niet bij elkaar konden komen bijvoorbeeld. Het onbegrip voor de versoepelingen hier aan de andere kant van de grens is ook aardig groot. Zelfs hier dragen Duitsers nog steeds mondkapjes in de supermarkt. Ik kan er verder maar beter geen woorden meer aan vuil maken, want ik word er na anderhalf jaar netjes aan de regels houden er een beetje chagrijnig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Gelukkig mag nog steeds tanken daar. Scheelt max. 20 cent/liter. Was van plan voor ik naar Frankrijk rijdt volgend week, nog even de tank vol te gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
daanb14 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:43:
[...]

Ik hoop zo dat de Hochincidenzgebiet-status ons bespaard blijft. De grensregio waar ik woon is ontzettend met elkaar verweven en de situatie in het voorjaar had een aardig grote impact op de regio hier. Familieleden die niet bij elkaar konden komen bijvoorbeeld. Het onbegrip voor de versoepelingen hier aan de andere kant van de grens is ook aardig groot. Zelfs hier dragen Duitsers nog steeds mondkapjes in de supermarkt. Ik kan er verder maar beter geen woorden meer aan vuil maken, want ik word er na anderhalf jaar netjes aan de regels houden er een beetje chagrijnig van.
Hier in Nijmegen zitten we nu ook op ruim boven de 200 per 100K. Dus kan best dat Gelderland ook op donkerrood gaat in de ECDC, en Duitsland besluit gezien grensverkeer dan maar heel NL op Hoch te zetten.

(nog steeds pissed op de boven ons gestelden, wat een stel idioten)

Pagina: 1 ... 6 ... 29 Laatste

Let op:
We bespreken hier alleen de maatregelen ed binnen vakantielanden. We gaan niet bespreken of het beleid deugt (dat kan ergens anders), of je de toegangseisen kan vermijden (dat kan nergens anders) en we gaan ook niet slowchatten.

Klagen over maatregelen of over annuleringen is ook offtopic,