Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Hier ook de TAC Verif app gedownload en de QR code geprint.
Staat bij mij op "Non Valide" maar dat zal wel komen omdat ik pas mijn Janssen heb gehad op 27-06-2021.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:46
Malta gaat vanaf morgen alle bezoekers die niet volledig zijn ingeënt de toegang tot het land ontzeggen

Negatieve virustests zullen niet langer voldoende zijn om naar het kleine eiland in de Middellandse Zee te mogen. "We zullen het eerste EU-land zijn dat dit doet, maar we moeten onze samenleving beschermen", zegt gezondheidsminister Fearne vorige week.

De kleurcode voor het reisadvies van Malta is groen.
Dat is nog wel een stapje verder dan Frankrijk en Griekenland

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
NL_Scratch schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:55:
Staat bij mij op "Non Valide" maar dat zal wel komen omdat ik pas mijn Janssen heb gehad op 27-06-2021.
Ja, Frankrijk accepteert Janssen na 4 weken (voor de overige 3 vaccins geldt 2 weken na het 2e shot).

[ Voor 8% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 13-07-2021 14:41 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-09 21:22
KlaasjeNL schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:22:
[...]

Oorspronkelijk wilden we ook een PCR-test, maar daarvoor was geen mogelijkheid (meer) in de 3 dagen voorafgaand aan ons vertrek. Begin vorige week al eens gekeken en gebeld met de GGD, maar dan krijg je te horen dat je maximaal 14 dagen in de toekomst kan inplannen. Vanaf afgelopen donderdag daarmee bezig geweest, maar op geen enkele locatie ruimte voor een pcr-test. Daarom uiteindelijk voor de antigeentest gekozen.

Maar als ik dan zo de berichtgeving over het testen lees, denk ik dat de kans groter is dat een antigeentest wordt geaccepteerd dan dat je de uitslag van de PCR-test op tijd binnen hebt. :+
Probeer even een andere postcode.
met onze postcode zaten alle opties vol.
En met de postcode van mijn werk 7km verderop kan ik de 25e nog zowat tegenover mijn huis terecht (200m lopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
FRANQ schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:05:
[...]

Probeer even een andere postcode.
met onze postcode zaten alle opties vol.
En met de postcode van mijn werk 7km verderop kan ik de 25e nog zowat tegenover mijn huis terecht (200m lopen).
Jup, ik rij ook 40km vanuit mijn woonplaats om een PCR test te doen.
Ik kon hem dichter bij doen maar dan zou ik hem vandaag al doen en is hij komend weekend niet meer geldig.
Gewoon even beetje testen waar nog plek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:58:
[...]

Dat is nog wel een stapje verder dan Frankrijk en Griekenland
Inderdaad.

Over strikte maatregelen gesproken (wel verstandig naar mijn mening):

Noorwegen past dit ook al toe (al is dit geen EU land maar wel onderdeel van Schengen en accepteren wel EU Covid paspoort).

Daarnaast eist Slowakije dat iedereen die aankomt in quarantaine gaat als je niet volledig gevaccineerd bent en 14 dagen na 2e prik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 13:46
NL_Scratch schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:55:
hier precies het zelfde! ( ook zelfde datum ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:50
Ik heb onze camping maar eens gemaild hoe dat zit met de nieuwe regels en buitenzwembad en overige zaken op het park. Benieuwd of ze de nieuwe regels al goed doorgenomen hebben en wat voor hun van toepassing is hoe ze gaan handhaven daarop.

mijn tweede vaccinatie is nu meer dan twee weken geleden. Staat wel geregistreerd op coronatest.nl op status afgerond. Echter nog niet bij mijn.rivm.nl en/of de coronacheckapp. Die maximale termijn van twee weken kun je dus niet vanuit gaan. Met de huidige QR code krijg ik een Non Valide error in de Franse app. Grmbl.

Ons grootste issue is onze zoon van 12 die pas eind deze week een eerste prik krijgt. Afhankelijk van de geldende regels op de camping bepalen wij of we het door laten gaan of niet. Ik vermoed alleen dat dit niet onder de voorwaarde van de camping valt om kosteloos te annuleren. Dat zou alleen gelden als iemand Covid heeft of een heel land op slot gaat.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:51
Ga vrijdag tot en met zondag naar Barcelona. Kleine twee maanden geboekt, toen alles er goed uit zag. Nu horeca om 00.30 dicht, wat prima is. Wordt woensdag eind van de dag getest (PCR) en vlieg vrijdagochtend.

Hopelijk op tijd een resultaat zodat er überhaupt gevlogen kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
Toch voor het gemak mijn 2e vaccinatie maar vervroegd.
Kan nu zondag terecht, dus op 1 augustus volledig gevaccineerd, dan zal ik 2 augustus die qr code wel hebben. (3 dagen eerder nu)

Mocht het dan nodig zijn kan ik tenminste een winkel in.
(ben wel vaker in frankrijk naar de bouwmarkt geweest voor noodreparatie aan de tent)

En het scheelt weer 1 pcr test daar als we wat leuks willen doen.

We vertrekken de 27e, hebben de 25e pcr test voor de reis.
de 27e een pcr test zodat we daar de eerste 3 dagen door zijn.
Hebben we een gat van 1-2 dagen, die komen we wel door op de camping. :)

Ben nog nooit zo voorbereid geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:49

ultimateharry

Team Slayer:-)

Wackmack schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:43:
Ga vrijdag tot en met zondag naar Barcelona. Kleine twee maanden geboekt, toen alles er goed uit zag. Nu horeca om 00.30 dicht, wat prima is. Wordt woensdag eind van de dag getest (PCR) en vlieg vrijdagochtend.

Hopelijk op tijd een resultaat zodat er überhaupt gevlogen kan worden.
Die vertraging in PCR test-resultaten is nu nog vrij fors, afhankelijk van bij welke aanbieder je je laat testen.
Zie ook: https://www.parool.nl/ned...n-vlucht-missen~b3d5640d/

Dit staat er in het artikel:
De problemen spelen in de GGD-regio’s die met Saltro werken: GGD Hollands Noorden, Zaanstreek-Waterland, Noord- en Oost-Gelderland en Gelderland-Midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
FRANQ schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:49:
Kan nu zondag terecht, dus op 1 augustus volledig gevaccineerd, dan zal ik 2 augustus die qr code wel hebben.
Of niet… ;)
GAEvakYD schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:38:
mijn tweede vaccinatie is nu meer dan twee weken geleden. Staat wel geregistreerd op coronatest.nl op status afgerond. Echter nog niet bij mijn.rivm.nl en/of de coronacheckapp. Die maximale termijn van twee weken kun je dus niet vanuit gaan. Met de huidige QR code krijg ik een Non Valide error in de Franse app. Grmbl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funrider
FRANQ schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:49:
Toch voor het gemak mijn 2e vaccinatie maar vervroegd.
Kan nu zondag terecht, dus op 1 augustus volledig gevaccineerd, dan zal ik 2 augustus die qr code wel hebben. (3 dagen eerder nu)
Hoe is je dat gelukt? Ik heb eerder al twee telefonische pogingen ondernomen om mijn 2e prik van deze zondag 1 of 2 dagen naar voren te halen maar zonder succes. Woon je ook in Nederland? Want daar is de eerdere uitspraak van Hugo de Jonge gelijk aangegeven op 10 juli door GGD dat dit nog niet mogelijk is en meer informatie later volgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

funrider schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:56:
[...]

Hoe is je dat gelukt? Ik heb eerder al twee telefonische pogingen ondernomen om mijn 2e prik van deze zondag 1 of 2 dagen naar voren te halen maar zonder succes. Woon je ook in Nederland? Want daar is de eerdere uitspraak van Hugo de Jonge gelijk aangegeven op 10 juli door GGD dat dit nog niet mogelijk is en meer informatie later volgt.
hier zelfde issue, gaat om 2 dagen, maar was niet mogelijk. Nu alsnog maar test met reisgenoten die ik toch naar testlocatie moet vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:56
@funrider
Nou ik heb vandaag mijn tweede prik gekregen…. Ik was mee met m’n moeder en ik gaf aan of ik mijn tweede prik ook al mocht krijgen (stond voor volgende week maandag anders gepland)

Geen probleem meneer, loop maar door…

Euhm oké ?

Wij gaan 31 juli naar Frankrijk dus ben benieuwd

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
@funrider @Verwijderd

Ze mogen het niet doen voor de reden vakantie, zei ze vlak voor dat ik dat wilde zeggen.
Dus ik kan niet omdat ik vanaf maandag voor mijn werk in het buitenland zit. :+

Daarnaast kunnen ze alleen vervroegen als je 2e datum meer dan zoveel dagen na de eerste datum is.
Er zit een minimale tussentijd aan.
Dus als het al vrij krap ingepland staat dan kan het niet.

Maar gewoon gebeld met 0800-7070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:00:
[...]

hier zelfde issue, gaat om 2 dagen, maar was niet mogelijk. Nu alsnog maar test met reisgenoten die ik toch naar testlocatie moet vervoeren.
Ja balen is dat. Ik ga het zonder test doen aangezien Oostenrijk nog ok is met 1 prik zit alleen met doorreis van Duitsland beetje in mijn maag al hebben die een 24 uurs doorreis principe maar we hebben wel 1 overnachting staan en op die dag zit ik aan 13 dagen na 2e prik de dag erna in Oostenrijk 14 dagen precies dus ook nog geen 15 dagen, maar voor nu nog geen probleem voor Oostenrijk al kan dat altijd nog aangescherpt worden.

Daarnaast ga ik GGD papieren en print out van CoronaCheck.nl meenemen naast app.
FRANQ schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:04:
@funrider @Verwijderd

Ze mogen het niet doen voor de reden vakantie, zei ze vlak voor dat ik dat wilde zeggen.
Dus ik kan niet omdat ik vanaf maandag voor mijn werk in het buitenland zit. :+

Daarnaast kunnen ze alleen vervroegen als je 2e datum meer dan zoveel dagen na de eerste datum is.
Er zit een minimale tussentijd aan.
Dus als het al vrij krap ingepland staat dan kan het niet.

Maar gewoon gebeld met 0800-7070
Ah vandaar dacht dat het bij jou ook om vakantie ging. Zit zelf exact aan de 5 weken tussen 1e en 2e wat huidige minimale termijn is zat daarom met smart op 3 weken ertussen te wachten zodat het enkele dagen naar voren kon halen zoals ze in België nu ook voor de jongeren doen en in Nederland algeheel naar aan het kijken zijn.
Possible schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:04:
Nou ik heb vandaag mijn tweede prik gekregen…. Ik was mee met m’n moeder en ik gaf aan of ik mijn tweede prik ook al mocht krijgen (stond voor volgende week maandag anders gepland)
Geen probleem meneer, loop maar door…

[...]
Ik heb een afspraak op een vaccinatie locatie staan 30 minuten rijden (auto) en mag blijkbaar niet van de locatie afwijken dus kan ook niet zomaar even binnen lopen en ken ook niemand waarmee ik als begeleider mee zou kunnen gaan en dit kan proberen (op een andere locatie). Ik zal denk ik gewoon zondag moeten gaan.

[ Voor 58% gewijzigd door funrider op 13-07-2021 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slurf1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 13:05
funrider schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:05:
[...]

Ja balen is dat. Ik ga het zonder test doen aangezien Oostenrijk nog ok is met 1 prik zit alleen met doorreis van Duitsland beetje in mijn maag al hebben die een 24 uurs doorreis principe maar we hebben wel 1 overnachting staan en op die dag zit ik aan 13 dagen na 2e prik de dag erna in Oostenrijk 14 dagen precies dus ook nog geen 15 dagen, maar voor nu nog geen probleem voor Oostenrijk al kan dat altijd nog aangescherpt worden.

Daarnaast ga ik GGD papieren en print out van CoronaCheck.nl meenemen naast app.

[...]

Ah vandaar dacht dat het bij jou ook om vakantie ging. Zit zelf exact aan de 5 weken tussen 1e en 2e wat huidige minimale termijn is zat daarom met smart op 3 weken ertussen te wachten zodat het enkele dagen naar voren kon halen zoals ze in België nu ook voor de jongeren doen en in Nederland algeheel naar aan het kijken zijn.

[...]

Ik heb een afspraak op een vaccinatie locatie staan 30 minuten rijden (auto) en mag blijkbaar niet van de locatie afwijken dus kan ook niet zomaar even binnen lopen en ken ook niemand waarmee ik als begeleider mee zou kunnen gaan en dit kan proberen (op een andere locatie). Ik zal denk ik gewoon zondag moeten gaan.
Ik kon ook niet vervroegen ivm minimale interval van 5 weken, maar wel verplaatsen naar een locatie in mijn woonplaats.

[ Voor 0% gewijzigd door Slurf1 op 13-07-2021 15:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
funrider schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:05:
[...]

Gaat ook om vakantie.
Heb alleen gezegd dat ik op de ingeplande datum niet in de buurt was vanwege werk.
Zit ook gewoon in NL.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Toch even nagevraagd of de nieuwe regels nog impact hebben op onze Franse camping, dit was hun repliek:
I understand your concerns with the new announcements done by President Macron yesterday night. As of now, no strict measures have been announced (such as mandatory quarantine for all travellers, lockdown, closing of borders).

To summarize, the announcement said that the Sanitary Pass was going to be asked for at the entrance of cultural and touristic venues. The Sanitary Pass being that you have to be fully vaccinated with two doses (one if you've already had Covid) or present a Negative PCR/Antigen Covid-19 test).

However, campsites are not listed in the list done yet, in this way we are still proceeding as we were before. There are no restrictions on the campsite, you can use the restaurant and bar as you please as well as the swimming pool. You still have to wear a facemasks indoors, but you are not required to so outside. We will have more information in the next few days, but coming from Holland you should already have their Negative Test from crossing the border, even then we don’t ask for it on the campsite for now.

However, you might need to if you wish to go to the restaurant or shopping centres outside of the campsite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:39
Gumball schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:35:
Toch even nagevraagd of de nieuwe regels nog impact hebben op onze Franse camping, dit was hun repliek:

[...]
Dan is de oplossing voor Frankrijk: lekker even op de camping blijven tot de vaccinatie zijn werk doet (ongeveer 1 week na aankomst) en als je uit eten wilt, ga je gewoon naar de naburige camping })

Ben trouwens wel benieuwd of supermarkten ook onder " shopping centres" vallen, en hetzelfde geldt voor 'openlucht' centrums van stadjes met winkeltjes..... Macron heeft het nog niet makkelijk gemaakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik denk dat de boost aan vaccinatieaanvragen in Frankrijk ervoor zorgt dat de regels die nu nog op allerlei manieren uitgelegd kunnen worden, de softe kant op gaan. (of is dit meer hopen ;-) ).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sammy_tukker
forzav schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:46:
Ik denk dat de boost aan vaccinatieaanvragen in Frankrijk ervoor zorgt dat de regels die nu nog op allerlei manieren uitgelegd kunnen worden, de softe kant op gaan. (of is dit meer hopen ;-) ).
hoop= uitgestelde telleurstelling ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online

[...]
TLDR: wij weten het ook nog niet precies (logisch) en voorlopig is er dus niks veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
forzav schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:46:
Ik vrees dat de gemiddelde Leclerc, SuperU of Carrefours ook een shoppingcentre is, maar kan me ook niet voorstellen dat er bij iedere een mannetje staat QR codes te scannen bij de ingang. Die bezoeken is toch wel levensbehoefte daar. Je kan niet alles bij de lokale slager en bakker halen en anders ben je een vermogen kwijt aan testen (29 euro voor antigen of 40 voor PCR).

Voor kinderen ouder dan 11 is het ruk na 1 augustus, alleen getest naar binnen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sammy_tukker
loekf2 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:57:
[...]

Ik vrees dat de gemiddelde Leclerc, SuperU of Carrefours ook een shoppingcentre is, maar kan me ook niet voorstellen dat er bij iedere een mannetje staat QR codes te scannen bij de ingang. Die bezoeken is toch wel levensbehoefte daar. Je kan niet alles bij de lokale slager en bakker halen en anders ben je een vermogen kwijt aan testen (29 euro voor antigen of 40 voor PCR).

Voor kinderen ouders dan 11 is het ruk na 1 augustus, alleen getest naar binnen.
Als het echt bij elke Leclerc en dergelijke geldt dan moet mijn vrouw de boodschappen maar doen, en anders kunnen we altijd nog zoonlief van 3 op pad sturen, al ben ik bang dat die alleen maar met toetjes aan komt lopen 8)7

Als ik op de site van onze camping kijk staat daar het volgende (camping Beau Rivage in Cardet, Cevennes):
Update 13 juli 2021

President Macron heeft gisteravond nieuwe maatregelen aangekondigd.

Voor toeristen die hier naar Frankrijk komen zijn dit de belangrijkste punten:

Wie vanaf 1 augustus een openbare ruimte zoals een café, restaurant of winkelcentrum wil bezoeken, is verplicht een coronacertificaat te overhandigen.

De zogenoemde gezondheidspas is ook nodig om te reizen met de trein of het vliegtuig.

Nederlanders kunnen via de CoronaCheck-app een certificaat in de vorm van een QR-code aanvragen als ze minstens twee weken volledig gevaccineerd zijn, negatief getest zijn of recent hersteld zijn van een coronabesmetting.

In het geval van een negatieve test mag die niet ouder zijn dan 48 uur. Vakantiegangers die niet volledig gevaccineerd zijn, moeten zich daarom elke twee dagen laten testen indien zij na 1 augustus Franse restaurants en cafés willen bezoeken.

De pas is al vanaf 21 juli vereist voor onder meer attractieparken, culturele instellingen en evenementen met meer dan vijftig personen. Met de pas wil de regering de nieuwe golf besmettingen door de deltavariant terugdringen.

Camping Beau Rivage zal zich houden aan de regel- en wetgeving van de Franse regering.

Op dit moment wachten we nog op uitgebreidere informatie van de overheid /Federatie met betrekking tot de regels die gaan gelden op campings. Zodra er meer bekend is melden we dat hier.

[ Voor 6% gewijzigd door Sammy_tukker op 13-07-2021 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Nu officieel: de CoronaCheck app is in Frankrijk gewoon geldig om evenementen, horeca, winkelcentra etc. binnen te komen.

https://www.nu.nl/coronav...oekje-naar-frankrijk.html

Had niet anders verwacht, maar goed. Paniekzaaiers.

Ik krijg steeds meer het vermoeden dat ik en m'n gezin zich geen zorgen hoeven te maken dat onze vakantie in het water valt, want gevaccineerd en jonge kinderen...

Vette pech voor de anderen... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Officieel? Sinds wanneer gaat de ANWB over wat er in Frankrijk in de toekomst gaat gebeuren?

Ik verwacht overigens ook dat de DCC gewoon bruikbaar zal zijn, maar van "officieel" is nog geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:36:
Officieel? Sinds wanneer gaat de ANWB over wat er in Frankrijk in de toekomst gaat gebeuren?

Ik verwacht overigens ook dat de DCC gewoon bruikbaar zal zijn, maar van "officieel" is nog geen sprake.
Je mag er vanuit gaan dat ze dit bij ministerie of ambassade gecheckt hebben. Officieel genoeg voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

barrymossel schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:05:
[...]

Je mag er vanuit gaan dat ze dit bij ministerie of ambassade gecheckt hebben. Officieel genoeg voor mij.
De info op de anwb site komt over het algemeen idd wel goed overeen met de informatie op de site van het NL ministerie van BuZa.

Waar ze exact de info vandaan halen en checken zou ik niet zo kunnen zeggen.

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 13-07-2021 19:09 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
barrymossel schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:05:
[...]

De NOS geeft ook aan dat de info van de ANWB bij de Franse overheid vandaan komt, maar die indruk kreeg ik helemaal niet uit het interview met de woordvoerster van de ANWB in de uitzending van Eén Vandaag van zojuist: https://www.npostart.nl/eenvandaag/13-07-2021/AT_2158955 (vanaf 6:40), die zegt toch vooral: "Wij zijn nog aan het uitzoeken", "wij verwachten dat".

Zoals gezegd, het zou mij ook zeer verbazen als het niet zo was, maar ik vind het vertrouwen in wat de ANWB zegt over wat er in Frankrijk wel en niet toegestaan gaat zijn, wat te groot o.b.v. de huidige info.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:49

ultimateharry

Team Slayer:-)

Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:34:
[...]

De NOS geeft ook aan dat de info van de ANWB bij de Franse overheid vandaan komt, maar die indruk kreeg ik helemaal niet uit het interview met de woordvoerster van de ANWB in de uitzending van Eén Vandaag van zojuist: https://www.npostart.nl/eenvandaag/13-07-2021/AT_2158955 (vanaf 6:40), die zegt toch vooral: "Wij zijn nog aan het uitzoeken", "wij verwachten dat".

Zoals gezegd, het zou mij ook zeer verbazen als het niet zo was, maar ik vind het vertrouwen in wat de ANWB zegt over wat er in Frankrijk wel en niet toegestaan gaat zijn, wat te groot o.b.v. de huidige info.
De ANWB zit natuurlijk niet alleen op de Engelstalige pagina van de Franse overheid te turen.
De ANWB Reiswijzer komt tot stand in samenwerking met de zusterclubs in Europa, ANWB Alarmcentrale en haar steunpunten in Barcelona, Frankrijk, München en Athene, ANWB Verkeersinformatie en ANWB Experts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Nou ik ben even lekker negatief, als deze shit allemaal al aan de hand is nu.(R getal) en regels in het buitenland.

Dan over 2 weken ben ik benieuwd 🤨

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theebag
  • Laatst online: 11-09 11:09
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:34:
[...]

VRT/Eén (Vlaamse NOS) meldt dat de EU QR pas voor toeristen voldoende zal zijn omdat deze compatibel is met het Franse systeem : https://www.vrt.be/vrtnws...frankrijk-pass-sanitaire/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 15:14
Goed nieuws dus! de QR code in de app zal dus volstaan voor nu, ik heb voor de zekerheid ook maar even een papieren versie afgedrukt via https://coronacheck.nl/nl/print/
dit werkte prima en is een jaar geldig.

Het enige waar ik nog enige zorg over heb is de mogelijke zaken die Frankrijk nog gaat eisen als verzwaring in het geval dat de kleurcode van NL op oranje of rood springt voor Frankrijk.
We laten voorlopig de PCR test afspraak maar even staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Laatst online: 11-09 11:09
KnuCha schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:06:
Goed nieuws dus! de QR code in de app zal dus volstaan voor nu, ik heb voor de zekerheid ook maar even een papieren versie afgedrukt via https://coronacheck.nl/nl/print/
dit werkte prima en is een jaar geldig.

Het enige waar ik nog enige zorg over heb is de mogelijke zaken die Frankrijk nog gaat eisen als verzwaring in het geval dat de kleurcode van NL op oranje of rood springt voor Frankrijk.
We laten voorlopig de PCR test afspraak maar even staan...
Spanje en Cyprus zijn al een tijdje (diep)rood en daar zijn nog geen extra eisen voor gesteld. Dus hopelijk loopt het voor NL ook los. Frankrijk (itt tot andere landen) behandeldt de EU nog steeds als één blok - (Frans)Groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Even voor wat betreft Frankrijk en testen van kinderen. Deze officiele site lijkt nu toch vanaf 12 te zeggen, waar eerder alles vanaf 11 was...

https://www.gouvernement....s-sanitaire-ce-qui-change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Martijn schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:55:
Even voor wat betreft Frankrijk en testen van kinderen. Deze officiele site lijkt nu toch vanaf 12 te zeggen, waar eerder alles vanaf 11 was...

Dan hebben ze het wellicht gelijk getrokken met de EU afspraken van half juni die enkele andere landen ook hanteren al zijn er ook genoeg (o.a. Duitsland) die daar vanaf wijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn
  • Nu online
funrider schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:06:
[...]

Dan hebben ze het wellicht gelijk getrokken met de EU afspraken van half juni die enkele andere landen ook hanteren al zijn er ook genoeg (o.a. Duitsland) die daar vanaf wijken.
Lijkt erop ja :? . Hier nog wat meer info... https://www.wintersport.n...jk-coronabewijs-verplicht

Wordt sowieso gek van al die verschillende criteria, hoezo 1 Europa... Kunt toch met elkaar in ieder geval wel eens worden over wat te doen bij welke kleurcode... Maar nee, zelfs kleurcodes zijn al niet te vergelijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Martijn schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:55:

Laat maar. Verkeerd begrepen. Helaas kids van 12 jaar zijn dus de sjaak.

[ Voor 29% gewijzigd door GAEvakYD op 13-07-2021 22:31 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Nu online
GAEvakYD schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:29:
[...]

Wow dat zou geweldig nieuws zijn. Dan zou mijn zoon van 12 jaar redelijk veilig zijn voor die nieuwe regels. Ik ga dan nog wel een test vooraf aan de reis doen, maar dan hebben we niet het gezeur van elke 48 uur testen.

Hopelijk word dit spoedig ergens bevestigd dat de regels gelden VANAF 12 jaar, dus 13 en ouder.
Vanaf 12 betekent dus t/m 11 he ;). Maargoed, misschien valt het voor alle kinderen 12-18 wel mee.

https://www.rtl.fr/actu/p...-les-12-18-ans-7900054259

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Martijn schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:32:
[...]

Vanaf 12 betekent dus t/m 11 he ;). Maargoed, misschien valt het voor alle kinderen 12-18 wel mee.

Jup. Ik was net te laat met editten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Lijkt erop dat er vanavond een lichte versoepeling op de vernieuwde regels van gisteren is gekomen.

"12-17 jarigen vrijgesteld van gezondheidspas tot 30 augustus". Dan zou die elke 48 uur test ellende voor 12-17 jarige dus uitgesteld zijn tot 1 augustus 2021.

Bron:
https://www.linternaute.c...nd-sera-t-il-obligatoire/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Martijn schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:14:
[...]

Lijkt erop ja :? . Hier nog wat meer info... https://www.wintersport.n...jk-coronabewijs-verplicht

Wordt sowieso gek van al die verschillende criteria, hoezo 1 Europa... Kunt toch met elkaar in ieder geval wel eens worden over wat te doen bij welke kleurcode... Maar nee, zelfs kleurcodes zijn al niet te vergelijken...
Autonoom en soeverein etc ;)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Nu online
GAEvakYD schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 23:00:
Lijkt erop dat er vanavond een lichte versoepeling op de vernieuwde regels van gisteren is gekomen.

"12-17 jarigen vrijgesteld van gezondheidspas tot 30 augustus". Dan zou die elke 48 uur test ellende voor 12-17 jarige dus uitgesteld zijn tot 1 augustus 2021.

Bron:
https://www.linternaute.c...nd-sera-t-il-obligatoire/
Ik kan dan wel weer niet goed vinden of dit ook voor doorreis geldt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Martijn schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:14:
[...]

Die kleurcodes zijn irritant ja, maar de criteria snap ik wel. Nederland verpest het nu even qua besmettingen en dan zou ik die mensen ook willen kunnen weigeren restricties op willen kunnen leggen.

[ Voor 3% gewijzigd door barrymossel op 14-07-2021 07:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funrider
GAEvakYD schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:29:
[...]

Laat maar. Verkeerd begrepen. Helaas kids van 12 jaar zijn dus de sjaak.
Martijn schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:32:
[...]

Mijn Frans is niet zo best en Google Translate is niet echt een geweldige vertaler, maar op de eerder genoemde overheidspagina staat toch echt: "plus de 12" = ouder dan 12 jaar (bron, 13 juli 2021)

Overigens op alle andere Franse overheidspagina's staat wel: 11 jaar en ouder dus dat zal wel de norm zijn.
"aged 11 years or older" bron, 5 juli 2021

Sites als Reopen EU schrijven overigens dat dan weer op als als kinderen jonger dan 11 jaar vrijgesteld zijn wat hetzelfde is maar kunnen we ook hierover dit eenduidig opschrijven 8)7

suggestie:
children 0 up to and including 10 years old
children aged 11 years or older
Martijn schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 00:05:
[...]

Ik kan dan wel weer niet goed vinden of dit ook voor doorreis geldt…
Het lijkt met dan dan nog steeds dit geldt:

Doorvoer over land:

Alle reizigers zijn onderworpen aan de verplichting om binnen 72 uur voor aankomst (voor PCR —test) of binnen 48 uur voor aankomst (voor antigene test) een negatieve COVID-19-test vóór vertrek uit te voeren.

Kinderen van 11 jaar en jonger zijn vrijgesteld, evenals houders van het EU-Digital Covid Certificate (EUDCC). Bron

[ Voor 19% gewijzigd door funrider op 14-07-2021 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:54

Rannasha

Does not compute.

[...]
Ik weet niet of dit verhaal helemaal correct is. De persvoorlichter van de Franse regering heeft het volgende gezegd over campings:
"Sur les campings, le pass sanitaire n'est pas exigé", a fait savoir Gabriel Attal lors d'un point presse mardi. "Mais si vous avez un restaurant qui accueille du public dans ces lieux, le pass sanitaire y est exigé", comme dans les autres restaurants, souligne-t-il.
Op campings zelf geen pas nodig, maar in restaurants op campings wel.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
Wat is jullie mening/plan? Situatie:

wij zijn allebei volledig gevaccineerd (corona gehad + 1 prik een tijd geleden) Internationale QR code wordt "valide" gescand door de Franse Scan app.

We vertrekken volgende week vrijdag ochtend om 05:00, hebben nu een PCR test gepland staan via testenvoorjereis.nl op woensdag om 09:00.

Dit eigenlijk als zekerheidje, mocht het ineens nodig zijn.. maar het lijkt er nu niet op dat het nodig is als je volledig gevaccineerd bent. het is ook wel weer een risico, wat nu als je ineens wel positief test (al dan niet false positive) ...

ik zit nu in dubio, afspraak voor ons laten staan of annuleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

funrider schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:25:

Mijn Frans is niet zo best en Google Translate is niet echt een geweldige vertaler, maar op de eerder genoemde overheidspagina staat toch echt: "plus de 12" = ouder dan 12 jaar (bron, 13 juli 2021)

Overigens op alle andere Franse overheidspagina's staat wel: 11 jaar en ouder dus dat zal wel de norm zijn.
"aged 11 years or older" bron, 5 juli 2021

Sites als Reopen EU schrijven overigens dat dan weer op als als kinderen jonger dan 11 jaar vrijgesteld zijn wat hetzelfde is maar kunnen we ook hierover dit eenduidig opschrijven 8)7

suggestie:
children 0 up to and including 10 years old
children aged 11 years or older
Er zijn 2 categoriën regels: de voorwaarden om het land binnen te mogen en de nieuwe regels omtrent de pass sanitaire voor restaurants, musea, e.d. De eerste (toegang tot land) hebben het over 11 jaar en ouder (dus 10 en jonger zijn vrijgesteld). De tweede (pass sanitaire) geldt voor 12 jaar en ouder (dus 11 en jonger zijn vrijgesteld).

Een kind van 11 heeft dus mogelijk wel een test nodig om het land binnen te komen, maar mag daarna gewoon overal naar binnen.

En ja, dat is niet consequent, maar verschillende ministeries in Frankrijk werken nauwelijks samen om dingen op één lijn te krijgen. Breek me de bek niet open daarover :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieks
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-09 09:44
Net op de radio dat Frankrijk sommige aangekondigde maatregelen terugdraait.

https://www.volkskrant.nl...ichte-coronapas~bd6838d1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 22:29
Mijn vriendin en ik zijn ook nog in dubio wat we gaan doen. Ivm ons werk zijn we afhankelijk van de schoolvakanties, maar door onze leeftijd (26 en 27) hebben we nog maar één van de twee prikken Pfizer gehad. Het idee was om van 21 juli tm 5 augustus naar Frankrijk te gaan met een negatieve test om het land binnen te komen. Voor de laatste dagen in augustus zouden we ons dus om de dag moeten laten testen (tussen 60 en 90 euro met z'n tweeën). Voor terrasjes, restaurantjes, musea, etc niet zo'n probleem, dat kunnen we ook best in het eerste deel van de vakantie concentreren. We zullen echter wel een keer een supermarkt binnen moeten in die dagen. Het is mij nu nog onduidelijk of die ook onder deze regel vallen.

Balen dat het allemaal zoveel uitzoek werk is. Als we volledig gevaccineerd waren was het toch een stuk gemakkelijker plannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
KnuCha schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:33:

wij zijn allebei volledig gevaccineerd (corona gehad + 1 prik een tijd geleden) Internationale QR code wordt "valide" gescand door de Franse Scan app.

We vertrekken volgende week vrijdag ochtend om 05:00, hebben nu een PCR test gepland staan via testenvoorjereis.nl op woensdag om 09:00.

Dit eigenlijk als zekerheidje, mocht het ineens nodig zijn.. maar het lijkt er nu niet op dat het nodig is als je volledig gevaccineerd bent. het is ook wel weer een risico, wat nu als je ineens wel positief test (al dan niet false positive) ...

Laten staan en op het laatste moment al dan niet annuleren. Dat je bang bent voor een positieve test laat erop lijken dat je het niet erg vindt om positief te reizen zolang je het niet weet. Is het dan wel erg om positief te reizen als je het wél weet? ;)

Maar goed, het begint er steeds meer op te lijken dat Frankrijk EU toerisme met vaccinatie gewoon toe blijft staan. Alleen met dieprood waar we pas volgende week donderdag misschien op komen te staan is toch het twijfelgeval. En dat valt nogal vervelend wat betreft je vakantie. Is denk ik echt iets wat je voor jezelf moet nagaan. Daar kan een andere niet voor je in beslissen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:36
Rannasha schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:27:
[...]

Ik weet niet of dit verhaal helemaal correct is. De persvoorlichter van de Franse regering heeft het volgende gezegd over campings:

Op campings zelf geen pas nodig, maar in restaurants op campings wel.
Mmh in dit artikel staat supermarkten dan weer niet maar terassen dan weer wel. Ik wacht nog even een weekje af toch er echt duidelijkheid komt. Daarna neem ik contact op met de 2 hotels waar ik verblijf want daar heb ik nog niks over gelezen. Als ik inderdaad iedere 2 dagen moet testen om mijn hotel binnen te komen of daar te ontbijten dan houdt het op voor mij, dat gaan we niet doen.

Als het inderdaad alleen geld voor horeca binnen en ik gewoon kan eten in het hotel dan doe ik wel op een aantal tactische momenten een antigeen test voor 29 euro. Ik heb ook gewoon een reisgenoot namelijk die wel volledige gevacineerd is (april al) dus dat maakt het extra zuur anders.

Inmiddels bij de GGD geprobeerd mijn 2e prikafspraak te vervroegen maar het is alsof je tegen een muur loopt. Nu drie keer gebeld, steeds begrip maar volgens de computer is er nergens "plek" en daar geloof ik dan weer niks van. Dus op tijd gevaccinneerd worden zit er niet in :'(

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
KnuCha schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:33:

beetje zelfde situatie hier;
we vertrekken de 27e, rond 03:00 snachts.
Partner is nu al volledig gevaccineerd ( phizer ) en al een groen vinkje in de Franse scanner app.
Ik zelf is het pas op de 25e , 4 weken dat ik Janssen heb gehad, dus ik moet nog even wachten op mijn groene vinkje ;)

Wij laten ons niet testen voor vertrek, nergens voor nodig in mijn inzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
barrymossel schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:57:
[...]

Laten staan en op het laatste moment al dan niet annuleren. Dat je bang bent voor een positieve test laat erop lijken dat je het niet erg vindt om positief te reizen zolang je het niet weet. Is het dan wel erg om positief te reizen als je het wél weet? ;)

Maar goed, het begint er steeds meer op te lijken dat Frankrijk EU toerisme met vaccinatie gewoon toe blijft staan. Alleen met dieprood waar we pas volgende week donderdag misschien op komen te staan is toch het twijfelgeval. En dat valt nogal vervelend wat betreft je vakantie. Is denk ik echt iets wat je voor jezelf moet nagaan. Daar kan een andere niet voor je in beslissen...
Ik ben inderdaad bang voor een onterechte positieve test... en met reden, ik heb begin februari mijzelf moeten laten testen omdat ik keelpijn had en wat verkouden was. vervolgens een test gedaan en positief bevonden.
vervolgens een test gedaan thuis en negatief ... toen een afspraak gemaakt bij een andere locatie, had 3 uur later de uitslag op DigiD en deze was negatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Luuk741 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:44:
Mijn vriendin en ik zijn ook nog in dubio wat we gaan doen. Ivm ons werk zijn we afhankelijk van de schoolvakanties, maar door onze leeftijd (26 en 27) hebben we nog maar één van de twee prikken Pfizer gehad. Het idee was om van 21 juli tm 5 augustus naar Frankrijk te gaan met een negatieve test om het land binnen te komen. Voor de laatste dagen in augustus zouden we ons dus om de dag moeten laten testen (tussen 60 en 90 euro met z'n tweeën). Voor terrasjes, restaurantjes, musea, etc niet zo'n probleem, dat kunnen we ook best in het eerste deel van de vakantie concentreren. We zullen echter wel een keer een supermarkt binnen moeten in die dagen. Het is mij nu nog onduidelijk of die ook onder deze regel vallen.

Balen dat het allemaal zoveel uitzoek werk is. Als we volledig gevaccineerd waren was het toch een stuk gemakkelijker plannen
Tsja, dat zal dan twee keer testen worden. Dat valt toch te overzien? Zeker als je net voor 1 augustus wat groter inkoopt en het uit eten daarvoor plant. Dan is het misschien helemaal niet nodig...
Maar inderdaad het is nogal onduidelijk. Ook het handhaven lijkt me onbegonnen werk als het ook bij supermarkten, slagers en bakkertjes het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

kan me moeilijk voorstellen dat je een vinkje nodig hebt om levensmiddelen (bakkers slagers supermarkten) te kopen. Voor de supers in overdekte winkelcentra kunnen ze met dranghekken oid wel een corridor maken zodat supermarktbezoek gescheiden van bezoek aan de rest van het winkelcentrum kan plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
KnuCha schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:02:
[...]

Ik ben inderdaad bang voor een onterechte positieve test... en met reden, ik heb begin februari mijzelf moeten laten testen omdat ik keelpijn had en wat verkouden was. vervolgens een test gedaan en positief bevonden.
vervolgens een test gedaan thuis en negatief ... toen een afspraak gemaakt bij een andere locatie, had 3 uur later de uitslag op DigiD en deze was negatief.
Dat is inderdaad vervelend als dat gebeurt. Ik hoop dat die kans klein is, maar daar zijn geloof ik geen gegevens van. Dus het blijven twee gokken: kans op een false positive en de kans dat met dieprood die test alsnog moet. Ik weet niet wat ik zou doen. Wij gaan een week later en dan zijn we waarschijnlijk wel dieprood, dus dan weten we het op tijd of die test nodig is. In jouw geval denk ik dat we er op zouden gokken dat een test niet nodig is en uitzoeken wat er qua testen mogelijk is bij de grenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Nu online
Rannasha schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:33:
[...]

Er zijn 2 categoriën regels: de voorwaarden om het land binnen te mogen en de nieuwe regels omtrent de pass sanitaire voor restaurants, musea, e.d. De eerste (toegang tot land) hebben het over 11 jaar en ouder (dus 10 en jonger zijn vrijgesteld). De tweede (pass sanitaire) geldt voor 12 jaar en ouder (dus 11 en jonger zijn vrijgesteld).

Een kind van 11 heeft dus mogelijk wel een test nodig om het land binnen te komen, maar mag daarna gewoon overal naar binnen.

En ja, dat is niet consequent, maar verschillende ministeries in Frankrijk werken nauwelijks samen om dingen op één lijn te krijgen. Breek me de bek niet open daarover :(
Wat betreft doorreis staat hier dus weer wat anders, namelijk 11 jaar en jonger zijn vrijgesteld... https://reopen.europa.eu/nl/from-to/NLD/ITA/FRA

Je kunt er toch op deze manier geen wijs meer uit? Voor doorreizen zou je dan moeten testen maar voor verblijven niet... Slaat totaal nergens op...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:10:
[...]

Wat betreft doorreis staat hier dus weer wat anders, namelijk 11 jaar en jonger zijn vrijgesteld... https://reopen.europa.eu/nl/from-to/NLD/ITA/FRA

Je kunt er toch op deze manier geen wijs meer uit? Voor doorreizen zou je dan moeten testen maar voor verblijven niet... Slaat totaal nergens op...
voor inreizen moet het ook ,alleen na inreis gelden dus de regels die ook voor inwoners gelden. Niet heel overzichtelijk, wel consequent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:09:
kan me moeilijk voorstellen dat je een vinkje nodig hebt om levensmiddelen (bakkers slagers supermarkten) te kopen. Voor de supers in overdekte winkelcentra kunnen ze met dranghekken oid wel een corridor maken zodat supermarktbezoek gescheiden van bezoek aan de rest van het winkelcentrum kan plaatsvinden.
Winkels voor levensmiddelen zullen gewoon open blijven voor iedereen.

Daarnaast geldt de regel voor "winkelcentra", dus groepen winkels die samen in een gebouw zitten. Winkels die direct vanaf de straat bereikbaar zijn, blijven vrij bereikbaar.

Dat is enigszins awkward, want een dergelijk onderscheid is er eerder al eens geweest tijdens de lockdowns: Winkelcentra moesten toen dicht, maar winkels die niet in een winkelcentrum zaten mochten open blijven. In de buurt van waar ik woon zit een winkelcentrum waarbij een aantal winkels direct aan de straat zit. Voor deze winkels golden dus andere regels dan voor winkels van dezelfde aard, die er praktisch naast zaten, maar die wel binnen in het centrum zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:11:
[...]

voor inreizen moet het ook ,alleen na inreis gelden dus de regels die ook voor inwoners gelden. Niet heel overzichtelijk, wel consequent.
Maar wie zegt nu dat jij gelijk hebt? O-)

Zo veel sites, zo veel smaken. En het is niet zo alsof het allerlei vage sites zijn... Reopen.europa.eu is de officiële site van de EU en die zegt 11 jaar en jonger zijn uitgesloten van testen voor doorreis...

Ander punt, iedereen heeft het hier over testen, oranje, rood, diep rood etc. Maar hoe kijken jullie aan tegen de verzekeringstechnische consequenties? Vooral bij rood/dieprood ben je volgens mij enkel nog 'basis' verzekerd via je zorgverzekering wat bij medische problemen wel een dingetje kan zijn...

[ Voor 4% gewijzigd door Martijn op 14-07-2021 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Rannasha schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:15:
[...]

Winkels voor levensmiddelen zullen gewoon open blijven voor iedereen.

Daarnaast geldt de regel voor "winkelcentra", dus groepen winkels die samen in een gebouw zitten. Winkels die direct vanaf de straat bereikbaar zijn, blijven vrij bereikbaar.

Dat is enigszins awkward, want een dergelijk onderscheid is er eerder al eens geweest tijdens de lockdowns: Winkelcentra moesten toen dicht, maar winkels die niet in een winkelcentrum zaten mochten open blijven. In de buurt van waar ik woon zit een winkelcentrum waarbij een aantal winkels direct aan de straat zit. Voor deze winkels golden dus andere regels dan voor winkels van dezelfde aard, die er praktisch naast zaten, maar die wel binnen in het centrum zaten.
Ik weet niet hoe het met overige regels werkt in Frankrijk, maar in bijvoorbeeld een bakkerszaak is het vrij eenvoudig afstand te houden en een maximum aantal bezoekers binnen te laten. Bij een supermarkt wordt het al lastiger, maar doable. Een hypermarche is niet te doen en dan is de vraag of dat een winkelcentrum op zich is.
Al met al onduidelijk en moeten we maar zien hoe dit in de praktijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
Martijn schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:16:
[...]

Zo veel sites, zo veel smaken. En het is niet zo alsof het allerlei vage sites zijn... Reopen.europa.eu is de officiële site van de EU...

Ander punt, iedereen heeft het hier over testen, oranje, rood, diep rood etc. Maar hoe kijken jullie aan tegen de verzekeringstechnische consequenties? Vooral bij rood/dieprood ben je volgens mij enkel nog 'basis' verzekerd via je zorgverzekering wat bij medische problemen wel een dingetje kan zijn...
Dit laatste punt heeft vooral betrekking op het reizen van Nederlanders naar Oranje/rode gebieden.
Hier zijn in de EU maar weinig landen die hierop verkeren. Wij als NL zijn juist onderweg naar oranje/rood.

Ik zou persoonlijk niet naar een oranje of rood land reizen voor vakantie, je hebt dan inderdaad alle kosten zelf te dragen als er wat gebeurd. de verzekering dekt dit dan veelalniet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

barrymossel schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:18:
[...]

Ik weet niet hoe het met overige regels werkt in Frankrijk, maar in bijvoorbeeld een bakkerszaak is het vrij eenvoudig afstand te houden en een maximum aantal bezoekers binnen te laten. Bij een supermarkt wordt het al lastiger, maar doable. Een hypermarche is niet te doen en dan is de vraag of dat een winkelcentrum op zich is.
Al met al onduidelijk en moeten we maar zien hoe dit in de praktijk is...
Bij mijn lokale "hypermarché" heeft men een tijdje bezoekersaantallen gecontroleerd door bij de ingang beveiligers kaartjes uit te laten delen, die je bij de kassa weer in moest leveren.

Maar goed, uiteindelijk maakt het niet veel uit. Want het idee achter de maatregelen is niet om direct besmettingen te vooorkomen door de drukte tegen te gaan in dergelijke winkels, maar eerder om de vaccinatiegraad omhoog te krijgen. Dat de regels misschien niet altijd logisch zijn, is niet echt een groot probleem. Zolang ze voor de niet gevaccineerde mensen maar vervelend genoeg zijn dat het motiveert om de prik te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
KnuCha schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:19:
[...]

Dit laatste punt heeft vooral betrekking op het reizen van Nederlanders naar Oranje/rode gebieden.
Hier zijn in de EU maar weinig landen die hierop verkeren. Wij als NL zijn juist onderweg naar oranje/rood.

Ik zou persoonlijk niet naar een oranje of rood land reizen voor vakantie, je hebt dan inderdaad alle kosten zelf te dragen als er wat gebeurd. de verzekering dekt dit dan veelalniet
Ik heb gisteren even snel gekeken en VGZ lijkt gewoon uit te keren in geval van oranje/rood. Onze leaseauto is ook gewoon verzekerd. Tsja en als m'n zonnebril dat niet is en die wordt gestolen: jammer dan.
Gaat u naar een land met code geel, oranje of rood? En wordt u daar ziek? Dan vergoeden wij de kosten. Wat we precies vergoeden hangt af van welke verzekering u heeft.
Maar ik zal het sowieso wat dieper uitzoeken, mocht het zover komen dat Frankrijk op oranje gaat...

[ Voor 10% gewijzigd door barrymossel op 14-07-2021 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zo veel sites, zo veel smaken. En het is niet zo alsof het allerlei vage sites zijn... Reopen.europa.eu is de officiële site van de EU en die zegt 11 jaar en jonger zijn uitgesloten van testen voor doorreis...
dat is wel apart, dezelfde site vermeldt

'Kinderen jonger dan 11 jaar zijn vrijgesteld van de test- of quarantainevoorschriften.' voor inreis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
[...]

Misschien voer voor een eigen topic.

Maar ik denk dat verzekeringen de kleurcode van landen voor corona los moeten laten.
Een beenbreuk is niet corona gerelateerd.
Je met een helicopter van de skipiste naar het ziekenhuis brengen ook niet.
En het terughalen van een auto met caravan ook niet.
Daarnaast is corona dermate onvoorspelbaar dat je er niet op kunt plannen, en dan nooit meer concrete vakantieplannen kunt maken.

Zelf ga ik er vanuit dat het wel losloopt, ik heb tot nu toe gelukkig nooit wat gehad op vakantie.
We zijn met de auto, dus thuis komen we wel. (hoef geen oceaan over te zwemmen als de grenzen dicht gaan)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
[...]

Dat is veel te kort door de bocht. De FBTO-reisverzekering keert bijvoorbeeld in oranje gebieden gewoon uit, tenzij de schade rechtstreeks aan corona te wijten is. Extra verblijfskosten bijvoorbeeld zijn dan niet gedekt. Voor dekking van de medische kosten ben je in zo'n geval aangewezen op je zorgverzekering. Kortom: check de voorwaarden van je reisverzekering!

[ Voor 6% gewijzigd door prijk op 14-07-2021 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:27:
[...]

dat is wel apart, dezelfde site vermeldt

'Kinderen jonger dan 11 jaar zijn vrijgesteld van de test- of quarantainevoorschriften.' voor inreis.
Er staat op die site duidelijk '11 jaar en jonger'.

Ook hier weer: https://www.ad.nl/buitenl...ie-in-frankrijk~a3646e14/

Sinds 9 juni kunnen alle EU-inwoners door Frankrijk reizen als ze hun volledige vaccinatiestatus kunnen aantonen. Sinds 1 juli kan dat eenvoudig met behulp van het Europese coronacertificaat. Als reizigers ouder dan 11 jaar niet over zo’n coronacertificaat beschikken, moeten ze aan de Franse grens wel een negatieve PCR-test of antigeentest niet ouder dan 72 uur kunnen voorleggen. Ook bij doorreis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:51
ultimateharry schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:55:
[...]

Die vertraging in PCR test-resultaten is nu nog vrij fors, afhankelijk van bij welke aanbieder je je laat testen.
Zie ook: https://www.parool.nl/ned...n-vlucht-missen~b3d5640d/

Dit staat er in het artikel:

[...]
Dankje, woon in Midden-Gelderland. Lees gelukkig op de site van de overheid:

Uw negatieve antigeentest niet ouder is dan 48 uur.

Dus morgenochtend nog even een antigeentest ingepland. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
Wackmack schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:46:
[...]

Dankje, woon in Midden-Gelderland. Lees gelukkig op de site van de overheid:

Uw negatieve antigeentest niet ouder is dan 48 uur.

Dus morgenochtend nog even een antigeentest ingepland. :)
Daarover gesproken, hoe snel heb je de uitslag van een antigeentest in je bezit? is dat gelijk uitslag? van PCR is bekend dat dat maar zo 24 uur of langer kan duren, maar antigeen staat nergens benoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:42:
[...]

Er staat op die site duidelijk '11 jaar en jonger'.

Ook hier weer: https://www.ad.nl/buitenl...ie-in-frankrijk~a3646e14/

Sinds 9 juni kunnen alle EU-inwoners door Frankrijk reizen als ze hun volledige vaccinatiestatus kunnen aantonen. Sinds 1 juli kan dat eenvoudig met behulp van het Europese coronacertificaat. Als reizigers ouder dan 11 jaar niet over zo’n coronacertificaat beschikken, moeten ze aan de Franse grens wel een negatieve PCR-test of antigeentest niet ouder dan 72 uur kunnen voorleggen. Ook bij doorreis.
ik sprak je niet tegen, maar alleen mijn verbazing uit :) als je frankrijk als transit land kiest staat er 11 jaar en jonger vrijgesteld , als je frankrijk als bestemming kiest is het vanaf 11 testen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:47
Sammy_tukker schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:48:
[...]
Daarover gesproken, hoe snel heb je de uitslag van een antigeentest in je bezit? is dat gelijk uitslag? van PCR is bekend dat dat maar zo 24 uur of langer kan duren, maar antigeen staat nergens benoemd.
Ik heb er ook 1 nodig straks. Ik heb even zitten googelen en tot mijn verbazing kan je dat zelf thuis regelen.
Als je hier kijkt (link) , dan kost dat 15 euro ofzo en kan je thuis uitvoeren en uploaden met binnen 60 minuten de uitslag.
Uiteraard kan je ook gratis bij de overheid je laten testen, maar dit is wel een noodoplossing mocht je niet aan de beurt kunnen komen.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Shocked schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:57:
[...]

Ik heb er ook 1 nodig straks. Ik heb even zitten googelen en tot mijn verbazing kan je dat zelf thuis regelen.
Als je hier kijkt (link) , dan kost dat 15 euro ofzo en kan je thuis uitvoeren en uploaden met binnen 60 minuten de uitslag.
Uiteraard kan je ook gratis bij de overheid je laten testen, maar dit is wel een noodoplossing mocht je niet aan de beurt kunnen komen.
Schandalig dat dit soort praktijken mogelijk zijn, in dat virtuele proces is er niemand die kan valideren dat de test ook daadwerkelijk bij de persoon hoort. Dit is 1 van de redenen waarom we naar (diep)rood onderweg zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sammy_tukker
[...]

Niet echt een antwoord op mijn vraag, maar je zou toch haast drie van die testjes meenemen op vakantie naar Frankrijk en dan lekker onder het luifeltje die testen uitvoeren...... scheelt weer 15 euro per stuk die niet naar de Fransen gaat (want Frankrijk het blijft een machtig mooi land, er wonen alleen van die rare Fransen....)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:04
forzav schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:03:
[...]

Schandalig dat dit soort praktijken mogelijk zijn, in dat virtuele proces is er niemand die kan valideren dat de test ook daadwerkelijk bij de persoon hoort. Dit is 1 van de redenen waarom we naar (diep)rood onderweg zijn.
Sterker nog, wie zegt dat de afnemer van de test het wattenstaafje ook daadwerkelijk in een neus / keel heeft gestoken en zo dus altijd negatief test?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

forzav schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:03:
[...]

Dit soort praktijken is dan ook precies wat het EU DCC / CoronaCheck moet tegengaan. Iedereen met een tekst/layout editor kan een officieel ogend papieren testbewijs maken. Maar de QR codes in CoronaCheck / EU DCC kunnen alleen uitgegeven worden door organisaties die door de overheid zijn goedgekeurd. Als er gesjoemeld wordt, dan kan die goedkeuring snel ingetrokken worden.

Deze tent werkt dan ook niet met CoronaCheck / EU DCC. In hun FAQ zeggen ze dat ze bezig zijn dit te regelen, maar het lijkt me sterk dat ze dat voor elkaar krijgen met hun huidige model.

Voorlopig leveren ze enkel een testbewijs dat weinig waarde heeft boven iets dat je zelf in elkaar knutselt. Dus je kunt het geld besparen door gewoon een zelftestje te kopen bij de drogist, die te doen en dan je eigen certificaatje te maken. Dat het op allerlei plekken wordt geaccepteerd omdat het onmogelijk is om te verifieren of zo'n bewijs echt is en waarde heeft, is leuk voor de organisatie, maar geen indicatie dat hun aanpak goed is.

Overigens vermoed ik dat nu het systeem met QR codes echt van start is gegaan, er op veel plekken steeds moeilijker zal worden gedaan over andersoortige testbewijzen (zeker als het EU burgers zijn die ze gebruiken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:37:
[...]

Dit soort praktijken is dan ook precies wat het EU DCC / CoronaCheck moet tegengaan. Iedereen met een tekst/layout editor kan een officieel ogend papieren testbewijs maken. Maar de QR codes in CoronaCheck / EU DCC kunnen alleen uitgegeven worden door organisaties die door de overheid zijn goedgekeurd. Als er gesjoemeld wordt, dan kan die goedkeuring snel ingetrokken worden.

Deze tent werkt dan ook niet met CoronaCheck / EU DCC. In hun FAQ zeggen ze dat ze bezig zijn dit te regelen, maar het lijkt me sterk dat ze dat voor elkaar krijgen met hun huidige model.

Voorlopig leveren ze enkel een testbewijs dat weinig waarde heeft boven iets dat je zelf in elkaar knutselt. Dus je kunt het geld besparen door gewoon een zelftestje te kopen bij de drogist, die te doen en dan je eigen certificaatje te maken. Dat het op allerlei plekken wordt geaccepteerd omdat het onmogelijk is om te verifieren of zo'n bewijs echt is en waarde heeft, is leuk voor de organisatie, maar geen indicatie dat hun aanpak goed is.

Overigens vermoed ik dat nu het systeem met QR codes echt van start is gegaan, er op veel plekken steeds moeilijker zal worden gedaan over andersoortige testbewijzen (zeker als het EU burgers zijn die ze gebruiken).
lijkt (wat mij betreft) op een cowboy die ook een graantje mee wil pikken. Zal vast lukken totdat het business model instort omdat deze vorm van testen -terecht- niet geaccepteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
[...]

Ik woon in NO-Gelderland met kennelijk lange wachtrijen voor de uitslag dus ik deze maar besteld voor mijn gemoedsrust. Heb ik iig nog een backup oplossing.
Wellicht in Frankrijk ook nog te gebruiken om de restaurants mee in te komen

[ Voor 4% gewijzigd door Gumball op 14-07-2021 12:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn
  • Nu online
[...]

Niet om reclame te maken hier, maar ben eens op zoek gegaan naar mogelijkheden om toch dekking te hebben voor ziektekosten in 'rode' landen. Blijkt dat bijvoorbeeld oomverzekeringen.nl een 'tijdelijk in het buitenland' verzekering heeft waarbij je allerlei zaken kan afdekken...

Punt is namelijk, ik snap wel dat rood betekent dat het afgeraden wordt om af te reizen, maar of ik nu in NL een camping boek waarbij we zelf knalrood zijn, of in Spanje zit op een 'rode' camping, ik zie het verschil niet echt. In beide gevallen zit ik gewoon in de buitenlucht voor mijn caravan, in het zwembad, of op het strand en maak ik me om corona niet gek veel zorgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Martijn schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:16:
[...]

Niet om reclame te maken hier, maar ben eens op zoek gegaan naar mogelijkheden om toch dekking te hebben voor ziektekosten in 'rode' landen. Blijkt dat bijvoorbeeld oomverzekeringen.nl een 'tijdelijk in het buitenland' verzekering heeft waarbij je allerlei zaken kan afdekken...
Ben je van plan om naar Afrika, Irak, Afghanistan of Jemen te gaan?
Er zijn niet zoveel landen op de wereld met een rood reisadvies namelijk:
https://www.nederlandwere...en-hebben-welke-kleurcode

(iig geen enkele in de EU :) )

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 14-07-2021 13:53 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Nu online
YakuzA schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:51:
[...]

Ben je van plan om naar Afrika, Irak, Afghanistan of Jemen te gaan?
Er zijn niet zoveel landen op de wereld met een rood reisadvies namelijk:
https://www.nederlandwere...en-hebben-welke-kleurcode
Lol, nee, niet echt. Maar eerlijk gezegd verwacht voor einde van de maand een rood Spanje, en daar hebben wij drie weken camping geboekt...

Maar mocht het idd oranje blijven, dan gaan we gewoon zonder extra verzekering.

[ Voor 7% gewijzigd door Martijn op 14-07-2021 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Het ene rood is het andere niet. Het reisadvies van BuZa staat los van de kleur van een land op de kaart van ECDC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Nu online
Upquark schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:14:
Het ene rood is het andere niet. Het reisadvies van BuZa staat los van de kleur van een land op de kaart van ECDC.
Mee eens, maar toch goed om opties te hebben ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:52
Enig inzicht in wat er in Duitsland mogelijk gaat veranderen? Wij zouden zaterdag a.s. gaan kamperen maar vraag me af of dit doorgaat.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:20
Dr. Strangelove schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:47:
Enig inzicht in wat er in Duitsland mogelijk gaat veranderen? Wij zouden zaterdag a.s. gaan kamperen maar vraag me af of dit doorgaat.
Hier hetzelfde, zaterdag een weekje naar een hotel. Denk dat er pas morgen of vrijdag meer nieuws komt als de Europese kaart geüpdatet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:50
Wat ik me ook nog afvraag en wat ik niet zo goed kan vinden op internet, is wat er gebeurt als je naar een groen/geel land gaat (zoals Frankrijk) wat nu dus nog gewoon mag en wat tijdens je vakantie vanuit Nederland gezien oranje/rood wordt.

Moet je dan bij terugkomst alsnog in quarantaine? Of hoeft dat bijv niet als je volledig gevaccineerd bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:14
voor de Italië gangers:

Moetje dat Digital Passenger Locator Form invullen als:
1 x voor het gezin?
Voor elke volwassenen?
Voor elk individu (inc kinderen zonder e-mail telefoon etc)?

American Express vraagbaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:58
TUI annuleert vanaf 16 juli alle vakantiereizen naar Spaanse eilanden..

https://www.volkskrant.nl...ettingsclusters~b9b6f2c1/

(update van 20:21)

[ Voor 5% gewijzigd door renegrunn op 14-07-2021 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:27:
voor de Italië gangers:

Moetje dat Digital Passenger Locator Form invullen als:
1 x voor het gezin?
Voor elke volwassenen?
Voor elk individu (inc kinderen zonder e-mail telefoon etc)?
Kijk even op de site waar je die moet invullen, staat het duidelijk op....
renegrunn schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:28:

Wilde deze ook posten....

De vakantie-tombola is begonnen. Worden spannende tijden.

[ Voor 37% gewijzigd door ZeRoC00L op 14-07-2021 20:30 ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:48:
[...]

ik sprak je niet tegen, maar alleen mijn verbazing uit :) als je frankrijk als transit land kiest staat er 11 jaar en jonger vrijgesteld , als je frankrijk als bestemming kiest is het vanaf 11 testen
Hier is het weer 11 voor inreizen… 🤪 Om dol van te worden… https://www.rtlnieuws.nl/...oronaregels-voor-kinderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:31

Mfpower

In dubio

Martijn schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:31:
[...]

Hier is het weer 11 voor inreizen… 🤪 Om dol van te worden… https://www.rtlnieuws.nl/...oronaregels-voor-kinderen
En daar staat ook in Frankrijk een qr voor terrassen.

Nu denk ik weer: laat maar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
https://www.frankrijk.nl/...nkrijk-nieuws-reisadvies/

hier staat dat je vaccinatie minimaal 1 week oud moet zijn / 4 weken voor Janssen.
Die 1 week voor Phizer, kan ik nergens anders vinden?

Is dat aangepast? want eerst was het toch 2 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
renegrunn schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:28:

En Corendon gaat gewoon vrolijk doorvliegen ondanks Oranje:

"Corendon daarentegen laat juist weten door te gaan met vliegen op Ibiza. Reizigers kunnen gewoon terecht in een hotel, en krijgen voor de terugreis een gratis test aangeboden. "

Bron: Telegraaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Androo schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:58:

hier staat dat je vaccinatie minimaal 1 week oud moet zijn / 4 weken voor Janssen.

In de reisapp wordt gesproken over 2 weken.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:31
Androo schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:58:

Site is wel betrouwbaar, al lees ik het verder nergens. Het zou dus 2 weken zijn bij inreizen (of negatieve test), en daarna is 1 week voor activiteiten waar de gezondheidspas voor nodig is.

Staat ook nog dat negatieve test 48u geldig is, weet niet of dat alleen bij binnenlands gebruik is of ook voor inreizen.

[ Voor 12% gewijzigd door The_Admin op 14-07-2021 21:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
_Bailey_ schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:59:
[...]

En Corendon gaat gewoon vrolijk doorvliegen ondanks Oranje:

"Corendon daarentegen laat juist weten door te gaan met vliegen op Ibiza. Reizigers kunnen gewoon terecht in een hotel, en krijgen voor de terugreis een gratis test aangeboden. "

Bron: Telegraaf
Ah... Corendon. De meest onverantwoordelijke tour-operator in deze tijden.
Net zoals de Corona-vluchten vorig jaar... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, wij vliegen vanaf Dusseldorf naar Barcelona eind juli. Zoals het er nu uitziet kan dat gewoon doorgaan, maar we twijfelen toch wel om om te boeken
Pagina: 1 ... 5 ... 29 Laatste

Let op:
We bespreken hier alleen de maatregelen ed binnen vakantielanden. We gaan niet bespreken of het beleid deugt (dat kan ergens anders), of je de toegangseisen kan vermijden (dat kan nergens anders) en we gaan ook niet slowchatten.

Klagen over maatregelen of over annuleringen is ook offtopic,