Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
ulTimaS schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:50:
Ik ben nu ik Oostenrijk en op eens is mijn qrcode "invalid" via de greencheck.gv.at check. Voordat ik op vakantie ging was het wel groen. Elk ander land blijft wel groen scannen (Italië, Frankrijk, Duitsland, België).

Ik stond dus bij een zwembad en daar kwamen ze scannen, rood kruis dus. Ik liet vervolgens de data zien en het was wel ok, maar ik stond wel met m'n mond vol tanden.

Ik ben dus benieuwd of ze ergens anders nog moeilijk gaan doen. Ik heb geen zin om mij elke keer te laten testen.

edit: ik heb de qr code al opnieuw opgehaald, maar dat mocht niet baten. Daarnaast heb ik de qr code voor de vakantie ook uitgeprint, maar is ook invalid. Er staat dat het verlopen is.
Mag ik vragen wat je qua 3Gs hebt: (volledig) gevaccineerd, recent getest, genezen in afgelopen 180 dagen?
Fuujii schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 00:46:
Het aantal besmettingen stijgt. Het is natuurlijk de vraag hoe dit verder gaat, maar dit zal niet magisch weer een laag aantal worden. Grote kans dat Nederland (donker)rood gaat kleuren. Over twee weken ga ik naar Oostenrijk. Bestemming is al geboekt en kan niet geannuleerd worden(…)

Als ik de OP geloof dan is NL tzt wel een hoog risicogebied(?) volgens Oostenrijk. Ik zal echter dan wel - volgens Oostenrijkse maatstaven - gevaccineerd zijn (dat betekent: 22 dagen na eerste prik het land binnen gaan). Landen die nu geweerd worden zijn “new virus variant countries”. Delta gaat natuurlijk hard voor Nederland, maar dat geldt voor heel Europa. Dus gaat Nederland ook onder deze catogorië vallen?

Dus betekent dit nou dat Nederlanders waarschijnlijk alsnog 100% geweerd gaan worden? Of kunnen we dan alsnog gaan, ook al vallen de cijfers hoog uit?

Edit: we gaan met de auto en hebben een eigen appartement.
Ik ga ook begin augustus richting Oostenrijk (als het kan doorgaan) het is afwachten. Het enige gunstige is dat Spanje en Portugal ook nog steeds in Appendix 1 staan die nu al op de ECDC kaart oranje/rood zijn echter misschien nog geen 14 dagen al gaat dit donderdag 15 juli vast wel zo zijn. Nederland zal met superstip binnenkomen op de ECDC kaart met rood deze donderdag. Deze pagina's in de gaten houden voordat je gaat reizen: entry regulations (met een landen lijst), pre-travel clearance

Overigens voor Appendix 2 landen 'risicovolle variant gebied' (o.a. UK) is het gewoonweg geen toegang meer tot Oostenrijk als toerist alleen inwoners van Oostenrijk (en enkele andere uitzondering daar gelaten) mogen binnen met:

2 prikken - 14 dagen na 2e prik - geldig vanaf 15 dagen erna (Pfizer, Moderna, Astra Zenica)
1 prik - 21 dagen na prik - geldig vanaf 22 dagen erna (Janssen - J&J)

Huidige manier waarop deze Appendix 2 bepalen bron:

Wie werden die Staaten und Gebiete der Anlage 1 ausgewählt?

Die Entscheidung, welche Staaten und Gebiete in Anlage 1 der Einreiseverordnung gelistet werden, unterliegt einem langen Prozess unter Einbindung von Expertinnen und Experten des Bundesministeriums für Soziales, Gesundheit, Pflege und Konsumentenschutz, sowie Empfehlungen der EU bzw. des ECDC.

Die Bewertung erfolgt nach verschiedenen Indikatoren wie der 14-Tagesinzidenz, der Anzahl der Testungen sowie deren Positivitätsrate und dem aktuellen Trend. Zusätzlich werden auch qualitative Kriterien wie Botschaftsberichte der Staaten herangezogen. Die Bewertung von EU-Staaten orientiert sich an der Ratsempfehlung 2020/1475 und an der Ratsempfehlung 2020/912 zur Bewertung von Drittstaaten.

[ Voor 11% gewijzigd door funrider op 13-07-2021 09:43 . Reden: aanpassing quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
funrider schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:33:
[...]

Mag ik vragen wat je qua 3Gs hebt: (volledig) gevaccineerd, recent getest, genezen in afgelopen 180 dagen?
Ik ben niet degene die in Oostenrijk is :) Misschien wil @ulTimaS de vraag beantwoorden?

[ Voor 8% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 13-07-2021 09:42 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:40:
[...]

Ik ben niet degene die in Oostenrijk is :) Misschien wil @ulTimaS de vraag beantwoorden?
Zojuist gewijzigd excuses 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Laatst online: 11-09 11:09
forzav schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:55:
[...]

Ik wel, het staat in het artikel van de Telegraaf. Waar kunnen we de daadwerkelijke inhoud van de nieuwe maatregelen vinden?
Dat kan hier : https://www.gouvernement.fr/info-coronavirus

Let op, de Engelse pagina is nog niet geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurf1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 13:05
FRANQ schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:52:
Wij gaan ook naar Frankrijk 27 juli, maar helaas pas 1 week de 2e pfizer prik.
En mijn vriendin krijgt de 2e pas na de vakantie.

Ik ben vooral benieuwd naar of je wel de supermarkt in mag, en of het zwembad op de camping open blijft.
We doen nooit heel veel op vakantie waarvoor ik nu zo'n pas nodig heb.
Maar 1x in de week een kasteel, grot of wat anders bezoeken doen we wel.
Grot vaak op regen dagen, om dan toch wat te kunnen doen.

Hoop eigenlijk ook dat je bij een simpel terrasje/kraampje nog gewoon wat kan bestellen, dat is buiten en vaak niet op niveau van een echt restaurant.

Maak me ook een beetje zorgen over eten, drinken en toiletten onderweg.
Als ze zo'n heel gebouw langs de peage als horeca aanvinken, vallen de toiletten ook onder de toegangspas. :X

We gaan wel gewoon.

[...]

zelfs de onbekende boeren camping van mijn collega's zwager zit helemaal vol.
Ze hebben dat nog nooit gehad.
De gebouwen langs de peages etc zou volgens mij geen probleem moeten zijn, want je moet je toch laten testen voor vertrek. Deze negatieve test kan je dan tijdens de reis toch gebruiken voor toegang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

funrider schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:33:
[...]

> 180 dagen positief + vaccinatie (Moderna 15 juni), dus volledig gevaccineerd (doses 1 van 1). Alle andere scanners heb ik groene check.

Grens werd niet gecontroleerd. Restaurant waar we zaten ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:44
Slurf1 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:11:
[...]

De gebouwen langs de peages etc zou volgens mij geen probleem moeten zijn, want je moet je toch laten testen voor vertrek. Deze negatieve test kan je dan tijdens de reis toch gebruiken voor toegang?
Terugweg kan dan wel een probleem worden :P Dan zou je je bij wijze van spreken weer één of twee dagen voor de terugreis moeten laten testen.

Hier wel een beetje hetzelfde schuitje, we gaan zondag naar Frankrijk voor twee weken, ik heb gisteren m'n tweede prik gehad, m'n vrouw krijgt hem zaterdag (1 dag voor vertrek dus). Allebei vrijdag een PCR test gepland.

Zoals we het nu lezen is er niet heel veel aan de hand als de écht strenge regels pas per augustus ingaan (aangezien we dus de 31e weer terugkomen :+ ), maar er is nog veel onduidelijk. Het zou de pret wel flink bederven als je om de dag kan gaan testen om uberhaupt de camping te verlaten of om naar het zwembad op de camping te mogen. Zelfs de 'strengere grenscontroles' kan je nog uitleggen als 'we flikkeren een paar van die landen naar oranje'. Nog veel onduidelijk iig, komende dagen het nieuws maar goed in de gaten houden en eens kijken wat de camping zelf aangeeft qua aanpassing in regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-09 21:22
Slurf1 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:11:
[...]

Ja je hebt gelijk voor de heenweg, maar ik bedoelde vooral de terugweg.
Op de terugweg rij je toch vaak overdag en dan moet je wel ergens stoppen voor avondeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16
ulTimaS schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:15:
[...]

> 180 dagen positief + vaccinatie (Moderna 15 juni), dus volledig gevaccineerd (doses 1 van 1)
> betekent meer dan. Als dat geen foutje van je is dan weet je nu waarom het niet (meer) geldig is.

Een besmetting telt alleen als het max 6 maanden geleden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-07 23:06

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Op de hierboven genoemde Franse overheidswebsite staat:
- 21 juli : alle plaatsen van vrije tijd en cultuur die meer dan 50 mensen samenbrengen;
- Begin augustus : cafés, restaurants, winkelcentra, ziekenhuizen, rusthuizen, medisch-sociale instellingen, reizen per vliegtuig, trein en touringcar voor langeafstandsreizen.

Stranden en zwembaden lijken daar dan ook onder te vallen. Campings en bungalowparken in essentie ook, maar dat kan ik me moeilijk voorstellen. Terrassen worden niet apart genoemd dus ik vrees dat dat ook niet mogelijk is. Tenzij je dus bent getest (max 48u oud) of volledig gevaccineerd.

[ Voor 4% gewijzigd door PaPa op 13-07-2021 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 15:14
Rukapul schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:36:
[...]

> betekent meer dan. Als dat geen foutje van je is dan weet je nu waarom het niet (meer) geldig is.

Klopt dit wel?
wij hebben thuis allebei in december corona gehad (meer dan 6 maanden geleden dus), vervolgens een kleine maand geleden allebei Pfizer 1 prik.

We hebben in de corona check app allebei een Internationale QR code kunnen genereren en als je dan op het ? drukt bovenin bij de QR code staat er bij doses 1/1

Als we deze internationale QR code scannen met de franse app (die gelinkt staat op pagina 1) dan krijgen wij "valide" te zien.

overigens vertrekken wij vrijdag ochtend naar Frankrijk (voor 3 volle weken) en hebben woensdag ochtend toch voor de zekerheid maar even een PCR test gepland (uitslag dan donderdag)

We gaan die verklaring invullen (formulier) en veel meer weten wij ook niet te doen..... onze kids zijn 9 en 6 en dat zou dus geen issue moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
PaPa schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:45:
- 21 juli : alle plaatsen van vrije tijd en cultuur die meer dan 50 mensen samenbrengen;
- Begin augustus : cafés, restaurants, winkelcentra, ziekenhuizen, rusthuizen, medisch-sociale instellingen, reizen per vliegtuig, trein en touringcar voor langeafstandsreizen.

Stranden en zwembaden lijken daar dan ook onder te vallen. Campings en bungalowparken in essentie ook, maar dat kan ik me moeilijk voorstellen. Terrassen worden niet apart genoemd dus ik vrees dat dat ook niet mogelijk is. Tenzij je dus bent getest (max 48u oud) of volledig gevaccineerd.
Je noemt twee data en komt dan met '...lijken daar dan ook onder te vallen', dat maakt het allemaal niet overzichtelijker.

Je kan praktisch van alles scharen onder 'vrije tijd en cultuur', dus in die zin valt eigenlijk alles wat niet nadrukkelijk genoemd is per augustus er wel onder; terrassen, musea, zwembaden, saunas, kastelen, dierenparken, pretparken, vakantieparken, zelfs het lokale parkje zou je er dan onder kunnen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
KnuCha schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:47:
[...]

Klopt dit wel?
wij hebben thuis allebei in december corona gehad (meer dan 6 maanden geleden dus), vervolgens een kleine maand geleden allebei Pfizer 1 prik.

We hebben in de corona check app allebei een Internationale QR code kunnen genereren en als je dan op het ? drukt bovenin bij de QR code staat er bij doses 1/1

Als we deze internationale QR code scannen met de franse app (die gelinkt staat op pagina 1) dan krijgen wij "valide" te zien.

overigens vertrekken wij vrijdag ochtend naar Frankrijk (voor 3 volle weken) en hebben woensdag ochtend toch voor de zekerheid maar even een PCR test gepland (uitslag dan donderdag)

We gaan die verklaring invullen (formulier) en veel meer weten wij ook niet te doen..... onze kids zijn 9 en 6 en dat zou dus geen issue moeten zijn
Zij hebben het over Oostenrijk, jij over Frankrijk.

Kom op hey mensen, het is al niet heel overzichtelijk allemaal, als we dan ook nog tig dingen door elkaar gaan halen hier of zelf met vage statements gaan komen wordt het niet heel veel beter. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Een EUDCC code genereren kan (bijna) altijd wel, maar het hangt van de regels van de scanner af, wat je daarmee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Laatst online: 11-09 21:31

Mfpower

In dubio

Martijn schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:15:
Met al het nieuws omtrent Frankrijk is me de leeftijdsgrens voor testen wel onduidelijk. Op verschillende nieuwssites wordt gesproken over 'ouder dan 11 jaar', echter op officiële sites dacht ik weer '11 jaar en ouder' te begrijpen...

Iemand die dit kan opklaren? In mijn geval zou dat de trip naar Spanje namelijk veel gemakkelijker maken, dochters van 8 en 11 met gevaccineerde pa/ma ;).
Ik zat me dit ook al af te vragen, het is wisselend en ik heb hetzelfde gezien als jij. Vrienden van ons gaan er gemakshalve vanuit dat 11 jaar de grens is, en hebben om die reden besloten niet langer te gaan. Kind iedere 48 uur testen willen ze niet aan beginnen en dat snap ik wel. Gelukkig zijn die van mij nog jonger.

Gisteren was ik vrij resoluut in het niet-gaan naar Frankrijk, maar zolang we de buitendingen gewoon kunnen doen willen we misschien toch wel gaan. Ik weiger (in NL en Frankrijk) om "normale" dingen zoals een winkel ingaan een QR code te laten scannen (ik wil niet meedoen aan een tweedelingsmaatschappij, en ik vind dat vaccinatie een vrijwillige keuze moet zijn, ook al zijn wij nu volledig gevaccineerd). Toegang tot het land snap ik wel en wil ik aan meewerken, met m'n gele boekje. Zolang de zee en het buitenzwembad benaderbaar zijn dan is het wellicht een optie. Ik doe ook niets met een app (telefoon blijft in de vakantie lekker thuis) dus moet een QR geprint meenemen maar die verloopt de 27e... ook lekker handig zeg! Dan moet ik tijdens de vakantie ergens een nieuwe printen... voor mijn vrouw idem dito.

Maar goed helemaal besloten hebben we nog niet. Volgende week gaan we eerst een weekje proefkamperen en het plan was daarna op de bonnefooi naar Frankrijk te gaan (kamperen). Wellicht bij mooi weer blijven we gewoon in NL.

Ik moet ook zeggen dat ik er naast mijn principiële bezwaren gewoon chagrijnig van word, het maakt dat ik gen zin meer heb in m'n vakantie, veel te veel gedoe. Aan de andere kant: 1,5 jaar op m'n zolderkamer, ik moet er gewoon uit.. ben op het randje depressief van die vier muren. Ik vind dat ook een gezondheidsaspect. Dan kun je wel zeggen dat vakantie luxe is, en dat klopt ook wel, maar het is natuurlijk niet zomaar dat iedereen geacht wordt 14 dagen vrij te zijn elk jaar... de boog moet gewoon af en toe niet gespannen staan. En met de betrouwbaarheid van het NL weer word ik van een vakantie in eigen land gewoon niet zo gelukkig. Gewoon buiten, op de camping, met een tent en af en toe zwemmen/wandelen en de kids vrij kunnen spelen is alles wat ik nodig heb. Wellicht is dat haalbaar. Maar ik heb nu stress over de vakantie, en dat is ook geen goed teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

[...]

Nee, want Oostenrijk kijkt alleen naar 1 vaccinatie + 22 dagen. Daarnaast ben je in NL volledig gevaccineerd als je eerder een besmetting hebt gehad ongeacht of het > 180 dagen of minder is. Daarnaast deed het vorige week nog wel terwijl het toen ook al langer dan 180 dagen geleden is (31 december positieve test).

https://www.rijksoverheid...orgemaakte-covid-infectie

[ Voor 13% gewijzigd door ulTimaS op 13-07-2021 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Als stranden en buitenzwembaden hieronder gaan vallen dan valt het doek voor ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mfpower schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:08:
[...]

Als stranden en buitenzwembaden hieronder gaan vallen dan valt het doek voor ons.
dat staat er niet, als je stress wil vermijden zou ik je aanraden te baseren op de officiële bronnen en niet op de interpretatie van anderen ( daarom laat ik de mijne hier ook even achterwege).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Mfpower schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:08:
[...]

Het is nog vrij vaag, vallen bv. publieke zwembaden er onder? of alle zwembaden? Hoe werkt dat dan op een vakantiepark? Gaan die dan bv. tijdslots invoeren zodat er nooit meer dan 49 mensen in/rond het zwembad zijn? Vragen, vragen. Beste is toch gewoon nog even afwachten en informeren bij je accommodatie tzt, al zullen die nu ook wel gebombardeerd worden met vragen.

EDIT: persoonlijk denk ik dat de soep niet zo heet gegeten wordt als we nu denken, en eens met @Verwijderd , we gaan ons nu heel druk maken over vertalingen van één zin op een website. Áls (ALS!) ze dit op deze manier implementeren is het gewoon de doodsteek voor het toeristische seizoen, dus dat zie ik niet zo snel gebeuren. Ik denk dat je het vooral moet lezen als; met ingang van de 21e gaat het gelden voor festivals, concerten, theatervoorstellingen, dat soort grote culturele activiteiten met meer dan 50 bezoekers, en per 1 augustus voor de horeca.

[ Voor 33% gewijzigd door The_Admin op 13-07-2021 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik hoop dat al deze regels 'gewoon' zijn in het toeristenseizoen (juli-augustus) en niet semi-permanent. Aan de ene kant heb ik er wel ergens begrip voor dat ze niet al die toeristen de boel willen laten besmetten, aan de andere kant is het toch weer een stuk macht dat ze grijpen.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurf1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 13:05
[...]

Waarom heb je gekozen voor een PCR-test? Een antigeentest is toch voldoende, en voor dit doel ook geldig? Lees dat meer mensen voor een PCR test kiezen, maar hierbij is de kans op vertraging in de uitslag een stuk groter lijkt me? Of mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
ulTimaS schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:07:
Daarnaast ben je in NL volledig gevaccineerd als je eerder een besmetting hebt gehad ongeacht of het > 180 dagen of minder is.
Alleen is dat dus voor Oostenrijk niet interessant. Nog geen verklaring waarom het nu ineens misgaat bij je, maar de Nederlandse regels zijn irrelevant buiten Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:10:
[...]

dat staat er niet, als je stress wil vermijden zou ik je aanraden te baseren op de officiële bronnen en niet op de interpretatie van anderen ( daarom laat ik de mijne hier ook even achterwege).
Ik weet het maar stress vermijden is onderhand onvermijdelijk. Alleen om die reden denk ik laat maar, we verzinnen wel een nieuw plan. Ik zag altijd uit naar een vakantie maar nu is dat gewoon helemaal weg. Ik ben vier weken vrij, ik ga wel klussen in huis doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mfpower op 13-07-2021 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 16:59
Zijn er toevallig nog Tweakers die naar of in Slovenie zitten? Wij gaan namelijk (hopelijk) de 25ste en ik ben even benieuwd hoe de situatie daar is.

[ Voor 41% gewijzigd door Katseviool op 13-07-2021 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-09 13:35
Mfpower schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:06:
[...]

Ik zat me dit ook al af te vragen, het is wisselend en ik heb hetzelfde gezien als jij. Vrienden van ons gaan er gemakshalve vanuit dat 11 jaar de grens is, en hebben om die reden besloten niet langer te gaan. Kind iedere 48 uur testen willen ze niet aan beginnen en dat snap ik wel. Gelukkig zijn die van mij nog jonger.

Gisteren was ik vrij resoluut in het niet-gaan naar Frankrijk, maar zolang we de buitendingen gewoon kunnen doen willen we misschien toch wel gaan. Ik weiger (in NL en Frankrijk) om "normale" dingen zoals een winkel ingaan een QR code te laten scannen (ik wil niet meedoen aan een tweedelingsmaatschappij, en ik vind dat vaccinatie een vrijwillige keuze moet zijn, ook al zijn wij nu volledig gevaccineerd). Toegang tot het land snap ik wel en wil ik aan meewerken, met m'n gele boekje. Zolang de zee en het buitenzwembad benaderbaar zijn dan is het wellicht een optie. Ik doe ook niets met een app (telefoon blijft in de vakantie lekker thuis) dus moet een QR geprint meenemen maar die verloopt de 27e... ook lekker handig zeg! Dan moet ik tijdens de vakantie ergens een nieuwe printen... voor mijn vrouw idem dito.

Maar goed helemaal besloten hebben we nog niet. Volgende week gaan we eerst een weekje proefkamperen en het plan was daarna op de bonnefooi naar Frankrijk te gaan (kamperen). Wellicht bij mooi weer blijven we gewoon in NL.

Ik moet ook zeggen dat ik er naast mijn principiële bezwaren gewoon chagrijnig van word, het maakt dat ik gen zin meer heb in m'n vakantie, veel te veel gedoe. Aan de andere kant: 1,5 jaar op m'n zolderkamer, ik moet er gewoon uit.. ben op het randje depressief van die vier muren. Ik vind dat ook een gezondheidsaspect. Dan kun je wel zeggen dat vakantie luxe is, en dat klopt ook wel, maar het is natuurlijk niet zomaar dat iedereen geacht wordt 14 dagen vrij te zijn elk jaar... de boog moet gewoon af en toe niet gespannen staan. En met de betrouwbaarheid van het NL weer word ik van een vakantie in eigen land gewoon niet zo gelukkig. Gewoon buiten, op de camping, met een tent en af en toe zwemmen/wandelen en de kids vrij kunnen spelen is alles wat ik nodig heb. Wellicht is dat haalbaar. Maar ik heb nu stress over de vakantie, en dat is ook geen goed teken.
100% herkenbaar, vooral al het gedoe verpest het aardig. Mijn grootste zorg is eigenlijk niet eens de test vooraf voor in ons geval Spanje (met doorreis in Frankrijk), maar meer de test die we DAAR moeten doen om terug te kunnen reizen. Stel nou dat ze daar een besmetting oploopt, kans klein maar toch, dan zit je gewoon in quarantaine...

Weet niet of ik 3 weken lang op vakantie me zorgen wil maken over een kans dat dat misschien gebeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Mfpower schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:12:
[...]

Ik weet het maar stress vermijden is onderhand onvermijdelijk. Alleen om die reden denk ik laat maar, we verzinnen wel een nieuw plan. Ik zag altijd uit naar een vakantie maar nu is dat gewoon helemaal weg. Ik ben vier weken vrij, ik ga wel klussen in huis doen.
Eerlijk is eerlijk, dit jaar op buitenlandse vakantie gaan was natuurlijk altijd een gok. Een gok die ook wij genomen hebben, en het leek heel lang heel goed te gaan en gaat nu ineens heel snel weer fout, dus in die zin komt er ineens een hoop stress bij kijken. Maar het is natuurlijk nooit zorgeloos geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

The_Admin schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:14:
[...]

Eerlijk is eerlijk, dit jaar op buitenlandse vakantie gaan was natuurlijk altijd een gok. Een gok die ook wij genomen hebben, en het leek heel lang heel goed te gaan en gaat nu ineens heel snel weer fout, dus in die zin komt er ineens een hoop stress bij kijken. Maar het is natuurlijk nooit zorgeloos geweest.
Dat is ook de reden dat we niet geboekt hebben. Gewoon met de tent op de bonnefooi was het idee, en als het niet lukt dan is er niets verloren (behalve dan de vakantie zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
ulTimaS schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:15:
[...]

> 180 dagen positief + vaccinatie (Moderna 15 juni), dus volledig gevaccineerd (doses 1 van 1). Alle andere scanners heb ik groene check.

Grens werd niet gecontroleerd. Restaurant waar we zaten ook niet.
Voor zover ik kan zien is Oostenrijk ook tevreden met 1 vaccinatie die langer dan 22 dagen geleden is (waar jij al voorbij zat) (bron). Ik krijg momenteel een groen scherm als ik GreenCheck erbij pak en mijn international QR scan al heb ik ook 1 van 2 Pfizer prikken gehad dus dat klopt voor Oostenrijk.

Voor appendix 2 (UK) landen 'risicovol variant gebied' gelden wel 2 prikken of 1 prik en korter dan 180 dagen doorgemaakt, maar dan ben je als toerist ook niet welkom is alleen voor Oostenrijkse burgers die huiswaarts keren vooral.
[...]

Dat klopt voor de meeste landen, echter Oostenrijk is al tevreden met 1 prik mits langer dan 22 dagen geleden (die hij ook heeft en correcte termijn) voor Appendix 1 landen waar Nederland nog op staat.

[ Voor 3% gewijzigd door funrider op 13-07-2021 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
ulTimaS schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:07:
[...]

Nee, want Oostenrijk kijkt alleen naar 1 vaccinatie + 22 dagen. Daarnaast ben je in NL volledig gevaccineerd als je eerder een besmetting hebt gehad ongeacht of het > 180 dagen of minder is. Daarnaast deed het vorige week nog wel terwijl het toen ook al langer dan 180 dagen geleden is (31 december positieve test).

https://www.rijksoverheid...orgemaakte-covid-infectie
Laten we alsjeblieft informatie bij de bron halen en geen gare verhaspelde info van anderen.

Voor Oostenrijk is https://www.sozialministe...ise-nach-Oesterreich.html een aardig startpunt.

Ik vind het niet eenvoudig om de tekst te interpreteren, met name omdat juist jouw scenario niet expliciet genoemd wordt. Je bent afhankelijk van een tussenstap (2 dosis vaccin icm besmetting lang geleden -> 1 dosis) die wel of niet van toepassing is.

Ik sluit dus zelfs een 'computer says no' niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:27
Ik ga midden augustus naar het land van herkomst van mijn vrouw Marokko. Ik controleer elke dag de situatie daar. Ik kom zelf niet uit Marokko, maar ik ben al sinds december 2014 met haar samen in Nederland. Ik heb haar via een internationale datingsite leren kennen InternationalCupid.com, dat terzijde. Ik maak mij enorme zorgen, want ik lees per dag tussen 1200 tot 1500 besmettingen in Marokko. Ik wil daar niet vast komen te zitten als ze de grenzen sluiten en dat is eerder gebeurd. Nu is het sinds 15 juni geopend.

Ik ben weer welkom, want vorige jaar mochten alleen Marokkanen met Marokkaanse nationaliteit afreizen naar Marokko en dit jaar mogen ook toeristen weer naar Marokko en ben ik welkom.

Ik vlieg met hun maatschappij Air Royal Maroc en hun koning van Marokko heeft 10 miljoen euro (wegens Covid-19) geschonken aan de maatschappij in voorwaarde dat de ticketprijzen omlaag gaan. Wij hebben daarom voor een retourtje €151,55,- betaald (normaal rond de €250,-) per persoon inclusief de belastingen en daar verblijven wij bij haar broers en zussen.

Ze willen de Economie van het land weer aantrekt en de toeristen weer komen.

Ik hoop dat het veilig is en ik niet ben opgesloten, want haar familie brengt mij iedere keer een reis door het binnenland en ik heb al veel plekken bezocht in Marokko.

Ik kijk er erg naar uit, maar daar vast zitten vind ik het ergste. Communiceren gaat voor lastig en alles gaat via mijn vrouw als tolk voor mij. Ik spreek geen Arabisch of Frans en haar familie alleen weer Frans en Arabisch.

Als ik terug ben moet ik weer in quarantaine, ondanks dat ik al volledig ben gevaccineerd. Op de luchthaven in Marokko moetje nog eens een extra test PCR doen.

Weet iemand misschien of je bij vertrek een PCR test moet hebben? Bij volledig gevaccineerd. Volgens de Marokkaanse Ambassade in Den Haag heb ik genoeg aan een vaccinatie bewijs. Toch doe ik nog een PCR

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
Mfpower schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:16:
[...]

Dat is ook de reden dat we niet geboekt hebben. Gewoon met de tent op de bonnefooi was het idee, en als het niet lukt dan is er niets verloren (behalve dan de vakantie zelf).
Precies, dat is wel een handige insteek. Maar goed, je zit wel gevangen in de geldende regels, en dan snap ik eerlijk gezegd je eerdere posts niet zo waar je ageert met 'ik ga niet overal een QR code laten scannen', 'ik neem geen telefoon mee dus moet printen, lekker handig'. Je bent dan het ook wel een beetje zo moeilijk mogelijk voor jezelf aan het maken natuurlijk. Los van of we het nou eens zijn met alle regels die links en rechts opgelegd worden, het is wel de realiteit waar we mee moeten dealen, zeker als we hopen naar het buitenland te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa

PaPa

The_Admin schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:48:
[...]

Je noemt twee data en komt dan met '...lijken daar dan ook onder te vallen', dat maakt het allemaal niet overzichtelijker.

Je kan praktisch van alles scharen onder 'vrije tijd en cultuur', dus in die zin valt eigenlijk alles wat niet nadrukkelijk genoemd is per augustus er wel onder; terrassen, musea, zwembaden, saunas, kastelen, dierenparken, pretparken, vakantieparken, zelfs het lokale parkje zou je er dan onder kunnen hangen.
Overzicht krijgen van maatregelen die absoluut zeker en helder zijn is nogal lastig als maatregelen aan dagkoersen onderhevig zijn en niet helder worden gecommuniceerd. Voorlopig gaat het veelal om interpretatie en sentiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
PaPa schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:20:
[...]

Overzicht krijgen van maatregelen die absoluut zeker en helder zijn is nogal lastig als maatregelen aan dagkoersen onderhevig zijn en niet helder worden gecommuniceerd. Voorlopig gaat het veelal om interpretatie en sentiment.
Zeker, maar als je komt met 2 data en vervolgens lukraak roept dat iets er ook onder lijkt te vallen zonder aan te geven wélke datum je uberhaupt bedoelt wordt het natuurlijk alleen nog maar meer afhankelijk van hoe men het leest, dat was meer mijn punt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 18:31
@Van der Berg Waarom zouden wij het beter weten dan het consulaat van Marokko.
Maar goed als ik je verhaal lees schat ik je in als iemand die graag op 110% zekerheid inzet. Dan zou ik zeker een test inplannen om alleen maar gerust te zijn.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
funrider schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:16:
[...]

Dat klopt voor de meeste landen, echter Oostenrijk is al tevreden met 1 prik (die hij ook heeft) voor Appendix 1 landen waar Nederland nog op staat.
Oja. Helder. Ik zou dan gewoon lekker het papieren vaccinatiebewujs meeslepen als backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

The_Admin schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:18:
[...]

Precies, dat is wel een handige insteek. Maar goed, je zit wel gevangen in de geldende regels, en dan snap ik eerlijk gezegd je eerdere posts niet zo waar je ageert met 'ik ga niet overal een QR code laten scannen', 'ik neem geen telefoon mee dus moet printen, lekker handig'. Je bent dan het ook wel een beetje zo moeilijk mogen voor jezelf aan het maken natuurlijk. Los van of we het nou eens zijn met alle regels die links en rechts opgelegd worden, het is wel de realiteit waar we mee moeten dealen, zeker als we hopen naar het buitenland te kunnen.
Nou wie maakt het nou moeilijk? Ik wil best mijn gele boekje meenemen.. daar staat prima in dat ik gevaccineerd ben en accepteer ook wel dat inreizen een ding is wat men wil controleren. QR code, nou ook prima voor eenmalig gebruik. Dat zou NL ook eens moeten doen.

Waar het mij om gaat is dat voor gewone zaken ik niet met een bewijs wil rondlopen om de gewone dingen van het leven te kunnen. Dat staat me in NL tegen (gelukkig valt het hier mee) maar ik wil ook principieel niet meewerken aan een dergelijke maatschappij. Wat mij betreft draai je de zaken om: er worden hele basale rechten geschonden, en dan doe ik lastig ... maar dat is wat ik aangaf, de regels zijn niet compatible met mij dus moet ik de conclusie trekken niet te gaan. En waarom zou zo'n geprint certificaat moeten verlopen? Waar zit de lastigheid nou precies? You tell me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
Slurf1 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:12:
[...]

Waarom heb je gekozen voor een PCR-test? Een antigeentest is toch voldoende, en voor dit doel ook geldig? Lees dat meer mensen voor een PCR test kiezen, maar hierbij is de kans op vertraging in de uitslag een stuk groter lijkt me? Of mis ik iets?
ik lees op de vele sites (zowel franse overheids pagina's als sites in NL die bijhouden wat de status is) toch meer over pcr testen dan over de antigeen testen. dit is overigens mijn gevoel/interpretatie. overigens is de test gratis, dan maar de full tutti optie..

de uitslag zou voor ons op tijd moeten komen (testen woensdag om 09:00, vertrekken vrijdag ochtend om 06:00)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
Mfpower schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:24:
[...]

Nou wie maakt het nou moeilijk? Ik wil best mijn gele boekje meenemen.. daar staat prima in dat ik gevaccineerd ben en accepteer ook wel dat inreizen een ding is wat men wil controleren. QR code, nou ook prima voor eenmalig gebruik. Dat zou NL ook eens moeten doen.

Waar het mij om gaat is dat voor gewone zaken ik niet met een bewijs wil rondlopen om de gewone dingen van het leven te kunnen. Dat staat me in NL tegen (gelukkig valt het hier mee) maar ik wil ook principieel niet meewerken aan een dergelijke maatschappij. Wat mij betreft draai je de zaken om: er worden hele basale rechten geschonden, en dan doe ik lastig ... maar dat is wat ik aangaf, de regels zijn niet compatible met mij dus moet ik de conclusie trekken niet te gaan. En waarom zou zo'n geprint certificaat moeten verlopen? Waar zit de lastigheid nou precies? You tell me.
Joh dat is prima, dat is een andere discussie. In Frankrijk gaat het wel die kant op (en ging het al meer die kant op tbh), dus dan zal je je conclusies moeten trekken. Dan kan je wel heel dwars daarheen gaan en overal waar ze een QR code willen scannen met je gele boekje gaan wapperen, maar ongetwijfeld krijg je dan ergens het deksel op je neus. En denk je dat de Fransen dan denken 'oh Mfpower mocht hier niet in en is boos, we gaan het echt helemaal anders doen nu!'...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaPa

PaPa

The_Admin schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:21:
[...]

Zeker, maar als je komt met 2 data en vervolgens lukraak roept dat iets er ook onder lijkt te vallen zonder aan te geven wélke datum je uberhaupt bedoelt wordt het natuurlijk alleen nog maar meer afhankelijk van hoe men het leest, dat was meer mijn punt :+
Ik copy/paste het letterlijk van een Franse overheidswebsite. Wat er bedoeld wordt in mijn beleving, is dat er per 21 juli maatregelen ingaan en er per begin augustus aanvullende maatregelen bijkomen. Maar goed, ik had het nog wel verder kunnen specificeren daar heb je gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

The_Admin schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:28:
[...]

Joh dat is prima, dat is een andere discussie. In Frankrijk gaat het wel die kant op (en ging het al meer die kant op tbh), dus dan zal je je conclusies moeten trekken. Dan kan je wel heel dwars daarheen gaan en overal waar ze een QR code willen scannen met je gele boekje gaan wapperen, maar ongetwijfeld krijg je dan ergens het deksel op je neus. En denk je dat de Fransen dan denken 'oh Mfpower mocht hier niet in en is boos, we gaan het echt helemaal anders doen nu!'...
Precies! En is dus nu de overweging: gaan en dan alle zaken waar je een QR code voor nodig hebt vermijden (behalve inreizen) -> dat is een prima optie, maar als zwembaden en stranden daaronder vallen dan lukt het gewoon niet. Of niet gaan maar dan valt een vakantie die we hard nodig hebben in het water. En daarbovenop komt ook nog dat ik er eigenlijk gewoon geen zin meer in heb op zo'n manier. Het hele idee van vakantie is voor ons relaxen en ons vrij voelen en spontaan dingen bedenken. Daar kan ik me misschien nog overheen zetten, maar de voorpret is wel een beetje weg.

Naar een ander land dan Frankrijk gaan is ook nog een optie. Maar hebben we nog niet uitgezocht.
En denk je dat de Fransen dan denken 'oh Mfpower mocht hier niet in en is boos, we gaan het echt helemaal anders doen nu!'...
Nee maar ik heb de ijdele hoop dat mensen wat meer in gaan zien wat er nou eigenlijk speelt wanneer het gaat om basale rechten en vrijheden waar hard voor gevochten is. Wat mij betreft is het een vorm van chantage wat er nu gebeurt, en zouden we gewoon met z'n allen moeten boycotten. Nogmaals: ijdele hoop.

[ Voor 19% gewijzigd door Mfpower op 13-07-2021 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
Mfpower schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:31:
[...]

Precies! En is dus nu de overweging: gaan en dan alle zaken waar je een QR code voor nodig hebt vermijden (behalve inreizen) -> dat is een prima optie, maar als zwembaden en stranden daaronder vallen dan lukt het gewoon niet. Of niet gaan maar dan valt een vakantie die we hard nodig hebben in het water. En daarbovenop komt ook nog dat ik er eigenlijk gewoon geen zin meer in heb op zo'n manier. Het hele idee van vakantie is voor ons relaxen en ons vrij voelen en spontaan dingen bedenken. Daar kan ik me misschien nog overheen zetten, maar de voorpret is wel een beetje weg.
Ja, dat ben ik helemaal met je eens. Er is nog een hoop vaag, hopelijk wordt het snel een beetje verduidelijkt, zie al dat de Volkskrant het heeft over ook restaurants en winkelcentra per 21/7, maar zo'n beetje iedereen interpreteert het weer anders. Geloof dat Macron wel per vandaag de (medische) noodtoestand weer af gaat kondigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Cobb schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:21:
@Van der Berg Waarom zouden wij het beter weten dan het consulaat van Marokko.
Maar goed als ik je verhaal lees schat ik je in als iemand die graag op 110% zekerheid inzet. Dan zou ik zeker een test inplannen om alleen maar gerust te zijn.
Ik ga dat waarschijnlijk toch doen om zeker te zijn. Volstaat een PCR? Vorige jaar weet ik nog dat voor Marokko PCR + Antigenen vroeg. Dit jaar weet ik niet? Ik doe alleen PCR

Wat ik niet helemaal snap: Ik moet bij terugkomst toch nog in quarantaine. Ik krijg een test op de luchthaven in Marokko voordat ik het vliegtuig in mag. Ik ben dan volledig gevaccineerd met Pfizer en toch moet ik dan weer 5 dagen in quarantaine gaan en als die uitslag na 5 dagen negatief is, ik weer naar werk mag

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
PaPa schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:31:
[...]

Ik copy/paste het letterlijk van een Franse overheidswebsite. Wat er bedoeld wordt in mijn beleving, is dat er per 21 juli maatregelen ingaan en er per begin augustus aanvullende maatregelen bijkomen. Maar goed, ik had het nog wel verder kunnen specificeren daar heb je gelijk in.
Je copy/paste gedeeltelijk van de Franse website, maar vervolgens hang je daar nog een eigen interpretatie aan die NIET op de site staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaPa

PaPa

Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:35:
[...]

Je copy/paste gedeeltelijk van de Franse website, maar vervolgens hang je daar nog een eigen interpretatie aan die NIET op de site staat.

[...]
Klopt, maar wat is daar mis mee als duidelijk is dat het een interpretatie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:55
KnuCha schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:27:
[...]

ik lees op de vele sites (zowel franse overheids pagina's als sites in NL die bijhouden wat de status is) toch meer over pcr testen dan over de antigeen testen. dit is overigens mijn gevoel/interpretatie. overigens is de test gratis, dan maar de full tutti optie..

de uitslag zou voor ons op tijd moeten komen (testen woensdag om 09:00, vertrekken vrijdag ochtend om 06:00)
Ik kies bewust voor de antigeen test voor vakantie naar FR. Die is ook geldig en internet staat nu vol met verhalen van PCR tests die niet of veel te laat komen... Voor antigeen is ook meer plek beschikbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door vandermark op 13-07-2021 11:46 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

PaPa schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:37:
[...]

Klopt, maar wat is daar mis mee als duidelijk is dat het een interpretatie is?
Onnodig verwarring zaaien?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Van der Berg schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:35:
[...]

Ik ga dat waarschijnlijk toch doen om zeker te zijn. Volstaat een PCR? Vorige jaar weet ik nog dat Marokko PCR + Antigenen vroeg. Dit jaar weet ik niet? Ik doe alleen PCR

Wat ik niet helemaal snap: Ik moet bij terugkomst toch nog in quarantaine. Ik krijg een test op de luchthaven in Marokko voordat ik het vliegtuig in mag. Ik ben dan volledig gevaccineerd met Pfizer en toch moet ik dan weer 5 dagen in quarantaine gaan en als die uitslag na 5 dagen negatief is, ik weer naar werk mag
Je hoeft niet in quarantaine bij terugkomst (als je een negatieve test, vaccinatie- of herstelbewijs hebt), volgens: https://www.nederlandwere...sadvies#anker-coronavirus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:28
Wij zouden naar Zweden; dit plan dateerde zelfs nog van vorig jaar. In het voorjaar hebben we besloten in NL te blijven omdat we niet willen dat maatregelen nadelige invloed hebben op bestemmingen/attracties/horeca etc. Zo lees ik bv max vier personen aan 1 tafel in een restaurant als maatregel. Niet echt gezellig voor een gezin met 5.

Als ik dit topic zo lees hebben we er goed aan gedaan om in NL te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bommel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:48
[...]

Klopt dit wel?
Ik heb hier hetzelfde geprobeerd maar krijg "Import error", this certificate can't be imported (de app probeert dus via de qr code mijn "certificaat" toe te voegen aan de wallet. Heb jij dit op een andere manier getest?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
bommel schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:40:
[...]

Ik heb hier hetzelfde geprobeerd maar krijg "Import error", this certificate can't be imported (de app probeert dus via de qr code mijn "certificaat" toe te voegen aan de wallet. Heb jij dit op een andere manier getest?
Je moet de "TousAntiCovid Verif" app hebben (de scanner app), zo te lezen heb jij de "gewone" app waarmee de fransen hun eigen certificaat kunnen ophalen gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
bommel schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:40:
[...]

Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:42:
[...]

Je moet de "TousAntiCovid Verif" app hebben (de scanner app), zo te lezen heb jij de "gewone" app waarmee je een certificaat kan ophalen gepakt.
Ik denk dat Herko gelijk heeft, je moet de scanner app gebruiken. deze leest dan jouw QR code uit de coronacheck app

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaPa

PaPa

Slasher schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:38:
[...]

Onnodig verwarring zaaien?
Dat zie ik anders. Als we moeten gaan wachten tot alles absoluut zeker is, dan kan dat mogelijk heel lang gaan duren met deze dagkoersen. En mogelijk is het tegen die tijd al weer helemaal anders. Voorlopig gaat het veelal om interpretatie en sentiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Wat mij trouwens wel opviel na het scannen met TAC Verif (Frankrijk) van de QR codes van mijn schoonzus en zwager; zij hadden allebei een groen vinkje, na één vaccinatie en een eerdere coronabesmetting. Echter was die besmetting van december, dus ik vraag me af hoe hard die 6 maanden eis is? Ik krijg 'm ook niet helemaal helder via de Franse bronnen, maar meerdere Nederlandse sites (waaronder MinBuZa; https://www.nederlandwere...ankrijk/reizen/reisadvies) melden dat je positieve test niet ouder dan 6 maanden mag zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
PaPa schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:46:
[...]

Dat zie ik anders. Als we moeten gaan wachten tot alles absoluut zeker is, dan kan dat mogelijk heel lang gaan duren met deze dagkoersen. En mogelijk is het tegen die tijd al weer helemaal anders. Voorlopig gaat het veelal om interpretatie en sentiment.
Nou... nee. Uiteindelijk zijn de regels wel zwart/wit, alleen is het op het moment niet helemaal uitgekristalliseerd. Je hebt er niet zoveel aan als je straks aan de grens staat met bv. 2 prikken <2 weken en je aankomt met 'ja maar volgens mijn interpretatie van de vertaling van deze website moet dit kunnen hoor!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:57
Wat zijn de ervaringen met de coronacheck app als het gaat om de 2e vaccinatie? Staat die er uiterlijk 2 weken na vaccinatie in je app?

Bij mij werd verteld dat het maximaal 2 weken zou duren. Maar om daar nou op te vertrouwen...

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

PaPa schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:46:
[...]

En zie dat anders. Jij zaait verwarring met jouw interpretatie van berichtgeving, over stranden en zwembaden die ook onder de restricties vallen. Aan interpretaties hebben we niets. Alleen aan feiten.

Dus zorg je voor onnodige verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
The_Admin schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:48:
Wat mij trouwens wel opviel na het scannen met TAC Verif (Frankrijk) van de QR codes van mijn schoonzus en zwager; zij hadden allebei een groen vinkje, na één vaccinatie en een eerdere coronabesmetting. Echter was die besmetting van december, dus ik vraag me af hoe hard die 6 maanden eis is? Ik krijg 'm ook niet helemaal helder via de Franse bronnen, maar meerdere Nederlandse sites (waaronder MinBuZa; https://www.nederlandwere...ankrijk/reizen/reisadvies) melden dat je positieve test niet ouder dan 6 maanden mag zijn.
Zelfde situatie hier, vrouw en ik beiden in december positief getest. Ik denk dat de wetgeving in NL leidend is bij het genereren van de internationale QR code. dus 1 prik voldoende na besmetting, hierdoor ben je dus aangemerkt als "volledig gevaccineerd"

zo ziet dit er bij ons uit Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_EmdIaFFaXauxrbAic3XyTX1n7M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/00cUzep6QzDrKiOB6DI5VBFc.png?f=user_large

en zo ziet dit er uit als je de scan doen met de franse scan app.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DEieMkzCrRSdsaxGmLlIDl-5VPU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/M7SvKFhOGxz2593Aez8Sntu4.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door KnuCha op 13-07-2021 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:50

Garyu

WW

funrider schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:16:
[...]

Voor zover ik kan zien is Oostenrijk ook tevreden met 1 vaccinatie die langer dan 22 dagen geleden is (waar jij al voorbij zat) (bron). Ik krijg momenteel een groen scherm als ik GreenCheck erbij pak en mijn international QR scan al heb ik ook 1 van 2 Pfizer prikken gehad dus dat klopt voor Oostenrijk.

Voor appendix 2 (UK) landen 'risicovol variant gebied' gelden wel 2 prikken of 1 prik en korter dan 180 dagen doorgemaakt, maar dan ben je als toerist ook niet welkom is alleen voor Oostenrijkse burgers die huiswaarts keren vooral.

[...]

Dat klopt voor de meeste landen, echter Oostenrijk is al tevreden met 1 prik mits langer dan 22 dagen geleden (die hij ook heeft en correcte termijn) voor Appendix 1 landen waar Nederland nog op staat.
Wat er kan gaan gebeuren is dat Oostenrijk besluit om Nederland in de tweede categorie te plaatsen. Dat zou voor mij heel bitter zijn. Wij gaan volgende week in Oostenrijk trouwen en het zou toch wel heel bitter zijn als de Nederlandse familie dan op het nippertje niet zou mogen komen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa

PaPa

The_Admin schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:50:
[...]

Nou... nee. Uiteindelijk zijn de regels wel zwart/wit, alleen is het op het moment niet helemaal uitgekristalliseerd. Je hebt er niet zoveel aan als je straks aan de grens staat met bv. 2 prikken <2 weken en je aankomt met 'ja maar volgens mijn interpretatie van de vertaling van deze website moet dit kunnen hoor!'.
De realiteit is dat veel mensen nu keuzes moeten maken of ze iets boeken/afzeggen en dat kan alleen met de info die nu voorhanden is. Als je moet wachten totdat het helemaal is "uitgekristalliseerd" dan ben je vaak te laat.
Slasher schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:53:
[...]

En zie dat anders. Jij zaait verwarring met jouw interpretatie van berichtgeving, over stranden en zwembaden die ook onder de restricties vallen. Aan interpretaties hebben we niets. Alleen aan feiten.

Dus zorg je voor onnodige verwarring.
Als je alleen feiten wil dan kan je naar (overheids)websites als nederlandwereldwijd.nl en F5-en tot er wat veranderd :+ En zelfs dan ben je nog niet zeker.

[ Voor 28% gewijzigd door PaPa op 13-07-2021 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Possible schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:52:
Wat zijn de ervaringen met de coronacheck app als het gaat om de 2e vaccinatie? Staat die er uiterlijk 2 weken na vaccinatie in je app?

Bij mij werd verteld dat het maximaal 2 weken zou duren. Maar om daar nou op te vertrouwen...
Bij mij stond het er de avond na de vaccinatie in, maar het hangt voornamelijk af van of jouw lokale GGD de boel snel in het centrale GGD systeem zet.

Als je op coronatest.nl jouw 2 afspraken als afgerond ziet staan, dan zal het niet lang meer duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
KnuCha schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:53:
Zelfde situatie hier, vrouw en ik beiden in december positief getest. Ik denk dat de wetgeving in NL leidend is bij het genereren van de internationale QR code. dus 1 prik voldoende na besmetting, hierdoor ben je dus aangemerkt als "volledig gevaccineerd"
Incorrect, wat "volledig gevaccineerd" is, bepaalt elk land zelf. Veel landen hebben vrij vergelijkbare regels, maar de "mening" van NL is hierin niet leidend. Nederland geeft met 1/1 wel aan dat we hier vinden dat de vaccinatie hiermee volledig is, maar andere landen hoeven dit niet over te nemen.

[ Voor 14% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 13-07-2021 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:58:
[...]

Incorrect, wat "volledig gevaccineerd" is, bepaalt elk land zelf. Veel landen hebben vrij vergelijkbare regels, maar de "mening" van NL is hierin niet leidend. Nederland geeft met 1/1 wel aan dat we hier vinden dat de vaccinatie hiermee volledig is, maar andere landen hoeven dit niet over te nemen.
Eens, voor ons is dit eigenlijk alleen voor Frankrijk van belang en dit toont als "valide" tot zover iig...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DEieMkzCrRSdsaxGmLlIDl-5VPU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/M7SvKFhOGxz2593Aez8Sntu4.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

PaPa schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:54:
Als je alleen feiten wil dan kan je naar (overheids)websites als nederlandwereldwijd.nl en F5-en tot er wat veranderd :+ En zelfs dan ben je nog niet zeker.
Het punt, je mist het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hoe kan ik vanuit die Tousanticovid Verif eigenlijk de code uit CoronaCheck overnemen? Of moet ik die code eerst uitprinten en dan scannen?

Helpt niet dat die tool geen Engelse vertaling heeft en ik spreek geen Frans...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:06:
Hoe kan ik vanuit die Tousanticovid Verif eigenlijk de code uit CoronaCheck overnemen? Of moet ik die code eerst uitprinten en dan scannen?

Hij scant via de camera (volgens mij geen mogelijkheid om een bestand te uploaden o.i.d.), dus je hebt of een 2e telefoon nodig, of inderdaad de geprinte versie (die je ook als PDF kan downloaden via coronacheck.nl, dan kun je hem vanaf een monitor scannen).

[ Voor 4% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 13-07-2021 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:58:
[...]

Maar dat is dan een bugje in TAC Verif ofzo, want ik heb ook kunnen verifiëren dat het 'valide' zegt voor iemand met 1 vaccinatie (geen Janssen) en een positieve PCR test van 7 maanden terug. Dat klopt dus niet met de regels van de Fransen zoals ik ze lees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

heb zelf van qr uit coronacheck even screenshot gemaakt en op ander scherm gezet. Franse app scant m , laat correct naam en geboortedatum zien en geeft een 'invalid' , wat momenteel nog klopt. Hij laat niet zien wanneer er een prik gezet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnuCha
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:08:
[...]

Hij scant via de camera (volgens mij geen mogelijkheid om een bestand te uploaden o.i.d.), dus je hebt of een 2e telefoon nodig, of inderdaad de geprinte versie (die je ook als PDF kan downloaden via coronacheck.nl, dan kun je hem vanaf een monitor scannen).

Klopt je scant met de camera de QR code (de internationale in de cornacheck app) je hebt dus twee telefoons nodig. OF je maakt even een screenshot van de QR code en mailt deze even naar een tablet/pc whatever en scant deze vervolgens met de franse scan app. zo werkt het ook :) de code is alleen beperkt houdbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Garyu schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:54:
[...]
Wat er kan gaan gebeuren is dat Oostenrijk besluit om Nederland in de tweede categorie te plaatsen. Dat zou voor mij heel bitter zijn. Wij gaan volgende week in Oostenrijk trouwen en het zou toch wel heel bitter zijn als de Nederlandse familie dan op het nippertje niet zou mogen komen.
Dat is het scenario waar ik van hoop dat dit niet zal gebeuren aangezien Spanje en Portugal hier ook nog niet inzitten en die al langer oranje/rood kleuren op de ECDC kaart die Oostenrijk ook als 1 van de punten in haar beslissing gebruikt zie ook mijn eerdere post en bron.

Volgende week zit je vast nog goed ik hoop dat het ook in augustus Appendix 1 blijft voor ons (ga dan zelf). Alvast een mooie trouwdag gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
The_Admin schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:09:
[...]

Maar dat is dan een bugje in TAC Verif ofzo, want ik heb ook kunnen verifiëren dat het 'valide' zegt voor iemand met 1 vaccinatie (geen Janssen) en een positieve PCR test van 7 maanden terug. Dat klopt dus niet met de regels van de Fransen zoals ik ze lees.
Zou het niet zo kunnen zijn dat je op het moment van prikken minder dan 6 maanden geleden positief getest moest zijn? Dat de prik dan als booster dient en je voldoende beschermd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:00
Ik heb COVID in september 2020 gehad, en ben 3 weken terug gevaccineerd met 1 prik Moderna.

Ik ben ook gewoon valid met de scan van de Fransen, ze kijken waarschijnlijk naar de flagstatus die het land afgeeft aan de persoon.

Nederland geeft mij met 1/1 volledige vaccinatie stempel en dat nemen ze volgens mij over.
Ondanks dat ze zelf andere regels hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

KnuCha schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:12:
[...]

[...]

Klopt je scant met de camera de QR code (de internationale in de cornacheck app) je hebt dus twee telefoons nodig. OF je maakt even een screenshot van de QR code en mailt deze even naar een tablet/pc whatever en scant deze vervolgens met de franse scan app. zo werkt het ook :) de code is alleen beperkt houdbaar
Beperkt houdbaar als in een week of een maand oid?

Ik ga dus 14 augustus, en krijg komende zondag mijn 2e prik

Als ik hem dan op 1 augustus (2 weken na de prik) scan, verloopt hij dan al voor de 28e augustus (als ik terug kom?

En mocht hij verlopen moet ik dan alleen opnieuw scannen, of moet ik dan nieuwe prikken halen voor hij weer geldig wordt?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:39:
[...]

Je hoeft niet in quarantaine bij terugkomst (als je een negatieve test, vaccinatie- of herstelbewijs hebt), volgens: https://www.nederlandwere...sadvies#anker-coronavirus
Ik ga dit vandaag aan mijn leidinggevende laten zien. Ik heb namelijk 5 dagen extra verlof in verband met quarantaine. Ze zeiden op mijn werk verplicht wegens code oranje. Hier is het bewijs dat het niet hoeft. Kunnen ze moeilijk doen op werk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Heb je dan een franse app nodig in Frankrijk? Is die coronacheck niet goed genoeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Slasher schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:22:
[...]

Heb je dan een franse app nodig in Frankrijk? Is die coronacheck niet goed genoeg?
Nee, dit is om te checken of je Nederlandse EUDCC-code in Frankrijk een groen vinkje oplevert. QR code in CoronaCheck app (of PDF) is voldoende binnen de EU + overige deelnemende landen (IJsland, Liechtenstein, Noorwegen, San Marino, Zwitserland en Vaticaanstad).

[ Voor 14% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 13-07-2021 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Slasher schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:22:
[...]

Volgens mij is CoronaCheck voldoende, maar ik wil geen risico lopen dat de Fransen die toch weigeren. Fransen staan nu eenmaal bekend om hun bureaucratie en eigenzinnigheid ofzo.

Als ik hierdoor in problemen kan komen tijdens de vakantie wil ik dat liever voorkomen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Bah, ook nu.nl (en ANWB) loopt weer extra onduidelijkheid te scheppen door te zeggen dat (voor hen) nog niet duidelijk is of de CoronaCheck app ook zal werken als Health Pass. Nou, volgens mij wijst alles daar op. Zowel de TousAntiCovid (verif) app en dit:
The French health pass is interoperable with the EU Digital COVID Certificate scheme for travel within the European Union, Iceland, Lichtenstein, Norway, San Marino Switzerland and the Vatican.
Bron: https://www.gouvernement.fr/en/coronavirus-covid-19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
SH4D3H schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:16:
[...]

Zou het niet zo kunnen zijn dat je op het moment van prikken minder dan 6 maanden geleden positief getest moest zijn? Dat de prik dan als booster dient en je voldoende beschermd bent.
Zou een uitleg kunnen zijn, maar zo staat het niet op BuZa;
U een verklaring heeft waaruit blijkt dat u hersteld bent van COVID-19 en dat u 1 vaccin heeft gekregen. Daarbij moet u het betreffende positieve resultaat van uw PCR- of antigeentest kunnen tonen (ouder dan 15 dagen, maar niet ouder dan 6 maanden).
https://www.nederlandwere...ankrijk/reizen/reisadvies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
barrymossel schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:27:
Bah, ook nu.nl (en ANWB) loopt weer extra onduidelijkheid te scheppen door te zeggen dat (voor hen) nog niet duidelijk is of de CoronaCheck app ook zal werken als Health Pass. Nou, volgens mij wijst alles daar op. Zowel de TousAntiCovid (verif) app en dit:

[...]

Bron:https://www.gouvernement.fr/en/coronavirus-covid-19
Dat het de ene kant op werkt (Franse werkt met de Europese) hoeft misschien niet te zeggen dat het andersom ook zo is? Probleem is wel dat je momenteel niet je Europese code kan importeren in TousAntiCovid, dus je kan hem niet 'omzetten' oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 21:57
Lekker, die nieuwe maatregelen in Frankrijk :'(
Het grootste deel van de familie is niet (volledig) gevaccineerd. We gaan echt niet heel moeilijk doen daar met om de zoveel dagen testen. En ook geen zin om dan maar allerlei beperkingen op de koop toe te nemen.
Dat wordt dus de vakantie annuleren, kan gelukkig nog met teruggave van alle kosten tot eind deze week...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
The_Admin schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:30:
[...]

Dat het de ene kant op werkt (Franse werkt met de Europese) hoeft misschien niet te zeggen dat het andersom ook zo is? Probleem is wel dat je momenteel niet je Europese code kan importeren in TousAntiCovid, dus je kan hem niet 'omzetten' oid.
Waar denk je dat ze aan de deur mee controleren? De TousAntiCovid Verif app. Die geeft (momenteel) gewoon 'valid' wanneer dat zo is volgens de Franse regels (en soms wat vaker schijnbaar). Er is dus (momenteel) geen enkele reden om aan te nemen dat een willekeurig geldig DCC niet gebruikt zou kunnen worden. Ik vind het echt kwalijk dat een zoiets dan wel genoemd wordt. Unlikely en onbevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bommel
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:42:
[...]

Je moet de "TousAntiCovid Verif" app hebben (de scanner app), zo te lezen heb jij de "gewone" app waarmee de fransen hun eigen certificaat kunnen ophalen gepakt.
Klopt! Dankjewel, geeft nu iid Valide ✅ aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
KnuCha schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:12:
De CoronaCheck app zegt (op iOS althans) nadat ik een screenshot heb gemaakt, dat dat geen geldig bewijs is. Mogelijk heeft dat screenshot ook een afwijkende geldigheid, dat kan ik zo niet zien.

De printbare code die je als PDF kunt downloaden van https://coronacheck.nl/nl/print/, geeft voor een Vaccinatiebewijs aan dat die een jaar geldig is.

[ Voor 7% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 13-07-2021 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 11:20
Hoe zit het nou eigenlijk precies met het verschil tussen de pcr-test en de antigeentest in Frankrijk?

Aanstaande zondag heb ik mijn tweede Pfizer-vaccin. Precies een week later vertrekken we richting Frankrijk. De zaterdag voor vertrek hebben ik en mijn vrouw een afspraak voor een antigeentest.

Nu lees ik overal dat de antigeentest minder nauwkeurig/grondig werkt dan een pcr-test, maar vooralsnog wordt deze gewoon geaccepteerd (voor zover ik kan vinden). Aan de andere kant lees ik artikelen over oplopende wachttijden mbt uitslagen van de coronatesten die voor de vakanties worden afgenomen.

Gaat het in dit laatste geval altijd om pcr-testen of loop ik de kans dat de uitslag van een antigeentest ook pas later binnen is? En is er nog een verwachting m.b.t. de geldigheid van antigeentesten? Dat regeringen bepalen dat een pcr-test noodzakelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
KlaasjeNL schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:52:
Hoe zit het nou eigenlijk precies met het verschil tussen de pcr-test en de antigeentest in Frankrijk?

Aanstaande zondag heb ik mijn tweede Pfizer-vaccin. Precies een week later vertrekken we richting Frankrijk. De zaterdag voor vertrek hebben ik en mijn vrouw een afspraak voor een antigeentest.

Nu lees ik overal dat de antigeentest minder nauwkeurig/grondig werkt dan een pcr-test, maar vooralsnog wordt deze gewoon geaccepteerd (voor zover ik kan vinden). Aan de andere kant lees ik artikelen over oplopende wachttijden mbt uitslagen van de coronatesten die voor de vakanties worden afgenomen.

Gaat het in dit laatste geval altijd om pcr-testen of loop ik de kans dat de uitslag van een antigeentest ook pas later binnen is? En is er nog een verwachting m.b.t. de geldigheid van antigeentesten? Dat regeringen bepalen dat een pcr-test noodzakelijk is?
Ja, het wordt behoorlijk door elkaar heen gebruikt (soms lees je ook een PCR sneltest.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel

Ik zou voor de zekerheid toch voor de PCR test gaan (of allebei). Volgende week donderdag gaan we redelijk zeker op dieprood. En dan weet je het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online

Volgens mij is het voornaamste verschil, dat een PCR-test betrouwbaarder is dan een antigeen-test. De potentiële vertraging zit hem er mede in, dat een PCR-test in een laboratorium moet worden uitgevoerd (het wattenstaafje moet eerst naar dat lab), terwijl een antigeentest ook ter plekke kan worden bekeken.

Zie ook: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/testen

In veel gevallen wordt aan een antigeentest ook een kortere geldigheid meegegeven dan aan een PCR-test (bijv. 48 vs 72 uur).

[ Voor 4% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 13-07-2021 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
barrymossel schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:58:
[...]

Ik zou voor de zekerheid toch voor de PCR test gaan (of allebei). Volgende week donderdag gaan we redelijk zeker op dieprood. En dan weet je het gewoon niet.
Dat is wel de afweging die ik heb gemaakt ja... Antigeen is sneller maar onbetrouwbaarder, als je bv. Frankrijk ziet accepteren ze geen antigeen meer bij een hoger risiconiveau (oranje landen). Ik wil niet het risico lopen dat ik vrijdag antigeentest doe, en het zaterdag of zondag verandert en alleen PCR wordt geaccepteerd terwijl ik zondag die kant op ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
The_Admin schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:01:
[...]

Dat is wel de afweging die ik heb gemaakt ja... Antigeen is sneller maar onbetrouwbaarder, als je bv. Frankrijk ziet accepteren ze geen antigeen meer bij een hoger risiconiveau (oranje landen). Ik wil niet het risico lopen dat ik vrijdag antigeentest doe, en het zaterdag of zondag verandert en alleen PCR wordt geaccepteerd terwijl ik zondag die kant op ga.
Waar staat dat?
Ik lees alleen:
that you have been tested (PCR or antigen) with a negative result within the last 48hrs;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bommel
Het voordeel van een antigeen test is wel dat je met een kwartiertje een uitslag hebt en dus niet afhankelijk bent van verwerkingstijd van het/een lab...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:05

Volgens de franse website mag je een antigeentest doen als bewijs.
Ook in Frankrijk zelf kan je die doen, kost 29 euro.
Ik heb het uitgezocht voor mijn vakantie-adres in augustus (Fréjus) omdat ik 1 dochter moet laten testen. Dat kan bij de lokale Pharmacie in het dorp zelf. Het certificaat is dan 72 uur geldig. Overigens is een antigeentest (via wangslijmvlies of stukje in de neus) wat minder onprettig dan een PCR-test. Dus tja, het is te doen allemaal.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
dangerousp schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:03:
[...]

Waar staat dat?
Ik lees alleen:
that you have been tested (PCR or antigen) with a negative result within the last 48hrs;
Als je hier kijkt; https://www.diplomatie.go...als-in-france/#sommaire_1

we zijn nu nog groen, maar stel dat we naar oranje gaan dan wordt er geen antigeen meer geaccepteerd en moet je volledig gevaccineerd zijn én een negatieve PCR test hebben.

Niet juist, volledig gevaccineerd mag je nog Frankrijk in bij oranje, met een negatieve PCR test (72u geldig) of een negatieve antigeentest (48u geldig).

[ Voor 12% gewijzigd door The_Admin op 13-07-2021 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
The_Admin schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:11:
[...]

Als je hier kijkt; https://www.diplomatie.go...als-in-france/#sommaire_1

we zijn nu nog groen, maar stel dat we naar oranje gaan dan wordt er geen antigeen meer geaccepteerd en moet je volledig gevaccineerd zijn én een negatieve PCR test hebben.
En met een reproductiegetal dat ruim boven de 2 ligt (2,17 gemiddeld. de delta variant zelfs meer dan 2,5) kan het haast niet anders dat wij niet groen zullen blijven de komende tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
Oh never mind, goed lezen. Antigeen wordt ook nog geaccepteerd maar is 48 geldig max :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 08:17

ko9

laat maar. Loveless85 had zelf het goede antwoord al gevonden

[ Voor 195% gewijzigd door ko9 op 13-07-2021 13:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
KnuCha schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:13:
[...]

En met een reproductiegetal dat ruim boven de 2 ligt (2,17 gemiddeld. de delta variant zelfs meer dan 2,5) kan het haast niet anders dat wij niet groen zullen blijven de komende tijd.
Let op dat Frankrijk volgens die link per kleur een eigen lijst landen heeft, die afwijkt van de Europese kaart. Ik zie Europese landen nog niet snel naar Oranje of Rood gaan op de Franse lijst, anders had dat voor Spanje en Portugal al moeten gebeuren.

[ Voor 21% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 13-07-2021 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:17:
[...]

Let op dat Frankrijk volgens die link, per kleur een eigen lijst landen heeft, die afwijkt van de Europese kaart. Ik zie Europese landen nog niet snel naar Oranje of Rood gaan op de Franse lijst, anders had dat voor Spanje en Portugal al moeten gebeuren.
Dat gevoel heb ik ook ja, ik denk dat 'we' wel groen blijven maar ze een flinke portie beperkingen opleggen voor iedereen in Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 11:20
barrymossel schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:58:
[...]

Oorspronkelijk wilden we ook een PCR-test, maar daarvoor was geen mogelijkheid (meer) in de 3 dagen voorafgaand aan ons vertrek. Begin vorige week al eens gekeken en gebeld met de GGD, maar dan krijg je te horen dat je maximaal 14 dagen in de toekomst kan inplannen. Vanaf afgelopen donderdag daarmee bezig geweest, maar op geen enkele locatie ruimte voor een pcr-test. Daarom uiteindelijk voor de antigeentest gekozen.

Maar als ik dan zo de berichtgeving over het testen lees, denk ik dat de kans groter is dat een antigeentest wordt geaccepteerd dan dat je de uitslag van de PCR-test op tijd binnen hebt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:28
wildhagen schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:21:
[...]

Beperkt houdbaar als in een week of een maand oid?

Ik ga dus 14 augustus, en krijg komende zondag mijn 2e prik

Als ik hem dan op 1 augustus (2 weken na de prik) scan, verloopt hij dan al voor de 28e augustus (als ik terug kom?

En mocht hij verlopen moet ik dan alleen opnieuw scannen, of moet ik dan nieuwe prikken halen voor hij weer geldig wordt?
Volgens mij is de internationale QR code een jaar geldig. Alleen de binnenlandse QR code (om bijv. naar het theater te gaan; 'geplaceerde' evenementen) heeft een beperkte houdbaarheid, waarvan ik niet precies weet hoe lang die is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

autje schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:42:
[...]

Volgens mij is de internationale QR code een jaar geldig. Alleen de binnenlandse QR code (om bijv. naar het theater te gaan; 'geplaceerde' evenementen) heeft een beperkte houdbaarheid, waarvan ik niet precies weet hoe lang die is.
Tnx.

Ik was toch niet van plan om dat soort zaken te bezoeken.

Zal vooral op de camping zelf blijven met hier en daar een uitstapje naar een kasteel of een oud stadje ofzo. En natuurlijk de grotten van Lascaux en als het even kan ook Oradour-sur-Glane wil ik bezoeken. Ik zit in de Dordogne, bij Naussannes (camping Le Couderc) dus aan kastelen en oude stadjes geen gebrek :P

Zie daar dan weinig problemen gelukkig.

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 4 ... 29 Laatste

Let op:
We bespreken hier alleen de maatregelen ed binnen vakantielanden. We gaan niet bespreken of het beleid deugt (dat kan ergens anders), of je de toegangseisen kan vermijden (dat kan nergens anders) en we gaan ook niet slowchatten.

Klagen over maatregelen of over annuleringen is ook offtopic,