Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:04

Indoubt

Always be indoubt until sure

VulcanRaven schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:55:
Wellicht een domme vraag, maar ik kan er zo 1-2-3 niet echt antwoord op vinden. Ik vraag me iets af met de kleurcodes die NL geeft aan andere landen. Half mei toen reizen naar het buitenland weer mogelijk werd gaf de overheid aan dat de kleurcodes o.a. gebaseerd zouden zijn op het aantal besmettingen én of je als NL burger het betreffende land in mocht. Aan de hand daarvan zou het land dan groen/geel zijn of oranje.

Als ik op nederlandwereldwijd.nl kijk zie ik bij de uitleg over oranje kleurcodes ook dit staan:

"Er kan een inreisverbod gelden voor reizigers uit Nederland. U kunt het land dan niet inreizen, ook niet voor een noodzakelijke reis."

Nu is het zo dat de V.S. geel is maar je hier als NL burger niet naartoe kunt, i.i.g. niet zonder een hele omweg te maken via andere landen.

Waarom staat de V.S. dan op geel en niet oranje? Als je nu dus een reis geboekt hebt naar de V.S. zoals ik zelf ben je best wel de sigaar als de grens dichtblijft. Reisbureau geeft dan aan dat gezien het code geel is het je eigen probleem is of je erin komt of niet. Uiteraard proberen ze de schade wel zo goed mogelijk te beperken maar je zult hoe dan ook geld kwijtraken.
Dat is niet helemaal correct. Nederland gaf (en geeft) kleurcodes aan andere landen als die een bepaalde waarde hebben. Als ik me niet vergis ging dat over aantal testen per 100k en over het aantal positieve gevallen per 100k.

Dat betekende dat je bijvoorbeeld geen of wel een test moest doen voordat je het vliegtuig instapt NAAR Nederland en of je hier in NL dan wel of niet in Quarantaine moet (of wordt geadviseerd)

Dat had vaak niets te maken met of dat betreffende land aanvullende maatregelen had, bijvoorbeeld of je als Nederlander komende uit NL ter plekke eerst in quarantaine moest. of alleen wordt toegelaten met een recente negatieve test.

Er waren uitzonderingen zoals bv Noorwegen. Die stonden helemaal geen toerisme toe dus bleven op oranje staan ondanks dat het daar redelijk veilig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:26
Slasher schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:11:
[...]

Het gaat wel meevallen in het geval van Frankrijk. Ik hoor nog niets over een weigering van Spanjaarden en die staan al een tijdje op dieprood.
Die staan op rood. Niet dieprood. Althans op de ECDC kaart.
Maar inderdaad, daarom denk ik dat we volgende week gewoon nog Frankrijk in mogen. Maar als we dieprood zijn?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik houd overigens het volgende in de gaten voor onze vakantie naar Frankrijk:

België: https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/
(Zolang je uit een EU land komt - mits geen zéér hoog risicoland - dan maakt de rode kleur niks uit.)

Frankrijk: https://www.diplomatie.go...eign-nationals-in-france/
(Alle EU landen zijn groen, dus geen restricties. Wellicht gaan ze sommige landen toch op rood zetten als het echt misgaat daar, maar dat is tot op heden niet gebeurd voor een EU land.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-04 11:07

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Bastard schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:52:
[...]

Is het niet gewoon de 5e2 cases/14 dagen/1e5 inwoners waar naar gekeken wordt zoals bij de vorige golf? Portugal volgde destijds (pak 'm beet april) redelijk strak die waarden voor het al dan niet toelaten van bepaalde toeristen.
Zowel Spanje als Portugal zitten daar nu ook (ruim) onder, dus als ze die aanhouden (wat op zich logisch is) dan kunnen we met het aanhouden van de huidige cijfers nog pak 'm beet 6 dagen naar Frankrijk voor we aanvullende maatregelen krijgen.

Gezien we momenteel wel boven de 250/7 dagen/1e5 inwoners zitten zou het me niet verbazen als de fransen echter wat aanvullende barricades opwerpen om ons buiten te houden. :X
Dat wist ik niet, heb me er ook nog niet zo in verdiept moet ik zeggen, is dat een gegeven waar meer landen hun beleid op (lijken te) baseren? Als je van die 6 dagen uitgaat vanaf nu en de Fransen gooien ons op de oranje lijst, dan zou dat voor mij betekenen dat ik helaas nog even 2 weken moet wachten vanaf mijn 2e prik komende vrijdag. Zonder vaccinaties kom je er dan niet meer in vanuit een oranje gebied, als ik het goed begrijp.
Slasher schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:58:
[...]

Leuk... Nóg een bron.....
Ja geweldig.. erg relevant teneinde de reeds heersende collectieve verwarring te maximaliseren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-05 14:42
Maar op de website van de rijksoverheid staat letterlijk dit bij voorwaarden voor code oranje:

"Er kan een inreisverbod gelden voor reizigers uit Nederland. U kunt het land dan niet inreizen, ook niet voor een noodzakelijke reis."

Dat is exact de situatie daar.

Ik wilde contact opnemen met nederlandwereldwijd.nl via hun contactformulier. Toen kreeg ik het verzoek om te bellen omdat dat sneller zou gaan. Dus dat net even gedaan. Medewerker aan de lijn snapte het zelf ook niet, gaf me gelijk dat volgens hun eigen voorwaarden het op oranje zou moeten staan.

Ik snap best dat hier ergens over nagedacht is bij de overheid, maar het zou handig zijn als het duidelijk is waarom.

[ Voor 8% gewijzigd door VulcanRaven op 12-07-2021 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:39
Ondanks onlangs Covid te hebben gehad en ondanks volledige vaccinatie valt waarschijnlijk onze vakantie naar Denemarken in het water.
Nu is NL nog groen maar DK verwacht van reizigers uit rode landen dat ze in isolatie gaan.

https://en.coronasmitte.d...tegorization-of-countries

Ongeacht vaccinatie of herstel bewijs.

Dat is natuurlijk ook wel ergens logisch, rood is de hoogste alarmfase en kan worden ingezet omwille van verschillende redenen. Hoog aantal besmettingen, bijzonder gevaarlijke nieuwe variant etc een beetje weldenkend land gooit iedereen uit een rood land in quarantaine.

[ Voor 43% gewijzigd door Cobb op 12-07-2021 17:35 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:53
Cobb schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:29:
Ondanks onlangs Covid te hebben gehad en ondanks volledige vaccinatie valt waarschijnlijk onze vakantie naar Denemarken in het water.
Nu is NL nog groen maar DK verwacht van reizigers uit rode landen dat ze in isolatie gaan.

https://en.coronasmitte.d...tegorization-of-countries

Ongeacht vaccinatie of herstel bewijs.

Dat is natuurlijk ook wel ergens logisch, rood is de hoogste alarmfase en kan worden ingezet omwille van verschillende redenen. Hoog aantal besmettingen, bijzonder gevaarlijke nieuwe variant etc een beetje weldenkend land gooit iedereen uit een rood land in quarantaine.
Er is op dit moment nog geen enkele Schengenland rood voor Denemarken, ook Spanje niet (en delen daarvan zelfs nog groen). Ze nemen duidelijk niet de ECDC kleurencode over. Op basis van cijfers van de laatste dagen denk/hoop ik dat Nederland nog net geel blijft en je met vaccinatie dus probleemloos het land in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:39
@MysticMan ik hoop het ook. Er staan hier drie kinderen te springen. Afwachten voorlopig. Dinsdag is onze aankomst dag.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Pffff spannend allemaal. Ik zou a.s. zaterdag afreizen naar Frankrijk. Zelf 1x Pfizer gehad. Vrouw al een tijdje volledig gevaccineerd met Janssen, dus zij zit safe.
Ik heb dus een afspraak voor a.s. donderdag staan voor een PCR zodat ik ruim op tijd ben voor de eventuele controle bij de grens.
Maar wat als de regels ineens na een paar dagen veranderen? Kan je alsnog uit Frankrijk gebonjourd (pun not intended) worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Ik zou de 19e de 2e pfizer prik krijgen en de 22e naar Oostenrijk afreizen. Ik keek met lede ogen naar de Nederlandse besmettingscijfers en vreesde het ergste.

Gisteren belde de verhuurder van het appartement, dat er naast het appartement de komende 4 weken bauarbeiten plaatsvinden waar ze voordien niets van wisten en ik midden in de herrie en stof zou komen te zitten. Als ik wilde kon ik een paar weken later komen.

Voor mijn baas kwam uitstellen als een zegen, tevens is de vakantie nu 3 weken na de tweede vaccinatie en hopelijk is de situatie in Nederland dan ook weer genormaliseerd. Hoe kom ik zaan zo'n mazzel.

Overigens heb ik nog 38 dagen vakantie waarvan ik er dit jaar 33 op moet nemen anders ben ik ze kwijt ... Wordt nog interessant, want het is zo druk op het werk dat elke vakantie eigenlijk ongelegen komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:44
Gumball schreef op maandag 12 juli 2021 @ 19:15:
Pffff spannend allemaal. Ik zou a.s. zaterdag afreizen naar Frankrijk. Zelf 1x Pfizer gehad. Vrouw al een tijdje volledig gevaccineerd met Janssen, dus zij zit safe.
Ik heb dus een afspraak voor a.s. donderdag staan voor een PCR zodat ik ruim op tijd ben voor de eventuele controle bij de grens.
Maar wat als de regels ineens na een paar dagen veranderen? Kan je alsnog uit Frankrijk gebonjourd (pun not intended) worden?
Ik las dat er vooral aan de grens wordt gecontroleerd op je negatieve test dus als je er eenmaal bent zal het wel loslopen. Tenzij er ter plekke een lockdown afgekondigd zou worden, maar zou me verbazen als dat op korte termijn gaat gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:08
Frankrijk gaat per 1 augustus het reiscertificaat verplichten. Voor toeristen dus elke 2 dagen testen als ik het goed begrijp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
Boinkie schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:51:
Frankrijk gaat per 1 augustus het reiscertificaat verplichten. Voor toeristen dus elke 2 dagen testen als ik het goed begrijp.
Nou, voor horeca en winkelcentra: https://www.nu.nl/coronav...e-franse-horecazaken.html
Als je lekker op je camping blijft lijkt het me geen probleem. Maar nogal een domper voor velen denk ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
barrymossel schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:52:
[...]

Nou, voor horeca en winkelcentra: https://www.nu.nl/coronav...e-franse-horecazaken.html
Als je lekker op je camping blijft lijkt het me geen probleem. Maar nogal een domper voor velen denk ik...
Thanks. Luisterde met een half oor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:48
@Boinkie Lekker 2CV's spotten in Frankrijk? Ik kom je wel vergezellen, COVID-19 gevaccineerd en al!

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
[...]

Fijn al die verschillende regels, ben benieuwd wat een Frans gezondheidspas inhoudt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:35
Wellicht is het al gevraagd, maar zie langzamerhand door de bomen het bos niet meer.

Stel ik ga met mijn gezin naar Spanje begin augustus. Mijn vrouw en ik allebei volledig ingeënt, kinderen van 8 en 11 uiteraard niet. Voor Spanje hoef ik op zich niks te doen momenteel, maar voor doorreizen door Frankrijk zal ik wellicht mijn oudste dochter moeten laten testen, heen en terug.

Wat nou als iemand daar in Spanje een besmetting oploopt en de test voor de terugweg dus positief is. Moet je dan met je hele gezin daar in quarantaine, of is het dan hop de caravan in en standje ‘pedal on the metal’ naar huis? 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
forzav schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:03:
[...]

Fijn al die verschillende regels, ben benieuwd wat een Frans gezondheidspas inhoudt..
"The French health pass is interoperable with the EU Digital COVID Certificate scheme for travel within the European Union, Iceland, Lichtenstein, Norway, San Marino Switzerland and the Vatican."

https://www.gouvernement.fr/en/coronavirus-covid-19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
cyclofosfamide schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:00:
@Boinkie Lekker 2CV's spotten in Frankrijk? Ik kom je wel vergezellen, COVID-19 gevaccineerd en al!
Nee Toscane staat op de planning! Ver weg van de auto's 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-05 13:17
Nou dat is mooi waardeloos van Frankrijk. Want ik heb slechts 1 prik want al Covid 19 gehad, maar wel meer dan 6 maanden terug.
En dan iedere 2 dagen testen is best veel. Frankrijk wordt het dus in ieder geval niet.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:39
Martijn schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:04:
Wellicht is het al gevraagd, maar zie langzamerhand door de bomen het bos niet meer.

Stel ik ga met mijn gezin naar Spanje begin augustus. Mijn vrouw en ik allebei volledig ingeënt, kinderen van 8 en 11 uiteraard niet. Voor Spanje hoef ik op zich niks te doen momenteel, maar voor doorreizen door Frankrijk zal ik wellicht mijn oudste dochter moeten laten testen, heen en terug.

Wat nou als iemand daar in Spanje een besmetting oploopt en de test voor de terugweg dus positief is. Moet je dan met je hele gezin daar in quarantaine, of is het dan hop de caravan in en standje ‘pedal on the metal’ naar huis? 🤪
Zelf naar huis en dochterlief na herstel haar eerste tienertoer gunnen.

Goed dat je aan risico inschatting doet. De bijbehorende extra kosten moet je in het vakantiebudget reserveren. Verzekeren zal wel onmogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
!null schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:19:
Nou dat is mooi waardeloos van Frankrijk. Want ik heb slechts 1 prik want al Covid 19 gehad, maar wel meer dan 6 maanden terug.
En dan iedere 2 dagen testen is best veel. Frankrijk wordt het dus in ieder geval niet.
Probeer dan snel die 2e prik te laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:41
[...]

Kut, ik krijg 4 augustus m’n tweede prik en “zou” 7 augustus naar Frankrijk gaan. Geld de QR code voor die health pass ook pas twee weken na de tweede prik? Anders moet ik nog stel proberen m’n afspraak te verplaatsen morgen. Elke twee dagen testen ook nog tegen vrij hoge kosten is niet te doen.

Als je dat verplicht bent voor elke keer dat je ergens wil eten of een museum of buiten plek wilt bezoeken is dat kansloos natuurlijk. Dat is 7x testen op een vakantie van 10 dagen die dan twee keer zo duur wordt!

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Laatst online: 11-05 11:22

Mfpower

In dubio

[...]

Zojuist besloten niet meer op vakantie te gaan naar Frankrijk. Ik ben echt niet voor een maatschappij waar je je voor elk wissewasje gezond moet verklaren. Maar daarnaast moet vakantie ook ontspannen zijn en voor mij is de lol er nu wel vanaf. Kampeer maar een jaartje in eigen land dan. Their loss.

En ja ik ben volledig gevaccineerd maar ik kan niet meegaan in dit. Hopelijk komt het niet zover in ons land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:44
[...]

Ik krijg 23 juli de tweede en we gaan 14 augustus 'pas', dus dat is voor ons geen probleem. Tenzij de cijfers dan weer/nog zo enorm hoog zijn dat ze ons niet meer willen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Rukapul schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:20:
[...]

Zelf naar huis en dochterlief na herstel haar eerste tienertoer gunnen.

Goed dat je aan risico inschatting doet. De bijbehorende extra kosten moet je in het vakantiebudget reserveren. Verzekeren zal wel onmogelijk zijn.
Lol, is natuurlijk niet echt een antwoord op mijn vraag ;). Je laat je kind daar natuurlijk niet achter, dus zijn er dan quarantaine locaties, of moet je gewoon op de camping blijven tot je het kwijt bent?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:31

St@m

@ Your Service

Even een ervaring: donderdag hebben mijn vrouw en ik een antigeen test gedaan om afgelopen zaterdag naar Frankrijk af te reizen. Geen controle bij de grens en mondkapjes zijn optioneel verplicht bij de tankstations onderweg (in Frankrijk dan).

Op de camping doe je een mondkapje op als je de receptie of het winkeltje binnenloopt. In de bar (gisteren EK finale gekeken) doe je geen mondkapjes op.

In de supermarkt en overige winkels is een mondkapje ook verplicht, en iedereen houdt zich daar ook aan. Zorg dus dat je een mondkapje op zak hebt. De Fransen hebben dragen de mondkapjes als accessoire om de arm, wil je dus niet opvallen, doe dit dan ook.

Verder is het gewoon een vakantie als altijd, lekker vol zwembad/strand. Lekker schuifelen bij de bezienswaardigheden. Ik ben blij dat ik gewoon ben gegaan.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Niet online
Eind deze week 2e prik en volgende week met Antigen naar Frankrijk maar als deze beperkingen gedeeltelijk (oa. zwembaden) al per 21 juli ingaan dan maar eens goed nadenken of we die kant wel op willen.

Wat een zooitje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:18
Nou ik heb vandaag mijn tweede prik gekregen…. Ik was mee met m’n moeder en ik gaf aan of ik mijn tweede prik ook al mocht krijgen (stond voor volgende week maandag anders gepland)

Geen probleem meneer, loop maar door…

Euhm oké ?

Wij gaan 31 juli naar Frankrijk dus ben benieuwd

[ Voor 9% gewijzigd door Possible op 12-07-2021 21:33 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Possible op 12-07-2021 21:32 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Rukapul schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:21:
[...]

Probeer dan snel die 2e prik te laten zetten.
Ik dacht dat ik met Covid19 genezing en 1 prik wel goed zat. Zo kan ik wel bezig blijven.

Frankrijk behoorde nog tot opties en nu niet meer. Ja het kan nog steeds, maar relaxed is anders.

Vakantie moet ook relaxed zijn, dan is het dus ontspannender om in NL te blijven of ander land. Tenzij je 2 prikken meer dan 2 weken terug erin hebt staan of dus covid19 binnen 6 maanden + 1 prik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Davidshadow13 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:22:
[...]

Kut, ik krijg 4 augustus m’n tweede prik en “zou” 7 augustus naar Frankrijk gaan. Geld de QR code voor die health pass ook pas twee weken na de tweede prik? Anders moet ik nog stel proberen m’n afspraak te verplaatsen morgen. Elke twee dagen testen ook nog tegen vrij hoge kosten is niet te doen.

Als je dat verplicht bent voor elke keer dat je ergens wil eten of een museum of buiten plek wilt bezoeken is dat kansloos natuurlijk. Dat is 7x testen op een vakantie van 10 dagen die dan twee keer zo duur wordt!
De health pass of DCC (corona paspoort) is voor Frankrijk hetzelfde (en is the checken via de app "TousAntiCovid Verif". En je "certificaat" is 2 weken na Pfizer, Moderna en AZ geldig, of 4 weken na Janssen.
Sorry, ik zit net op de twee weken en heb een 'valid' in de app. Heb het hiervoor niet geprobeerd, dus ik weet niet of het gisteren niet 'valid' was, maar daar ga ik wel vanuit.
Pino112 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:24:
[...]

Ik krijg 23 juli de tweede en we gaan 14 augustus 'pas', dus dat is voor ons geen probleem. Tenzij de cijfers dan weer/nog zo enorm hoog zijn dat ze ons niet meer willen 8)7
Voor ons geldt hetzelfde. Ik ga er even vanuit dat de regels voor kinderen hetzelfde blijven (dus onder 11 jaar geen health pass of whatever nodig). Ik ga ook echt niet principieel doen. Zolang ik maar lekker op vakantie kan, vind ik het niet erg dat ik zo nu en dan mijn telefoon uit m'n zak moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
!null schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:33:
[...]

Ik dacht dat ik met Covid19 genezing en 1 prik wel goed zat. Zo kan ik wel bezig blijven.

Frankrijk behoorde nog tot opties en nu niet meer. Ja het kan nog steeds, maar relaxed is anders.

Vakantie moet ook relaxed zijn, dan is het dus ontspannender om in NL te blijven of ander land. Tenzij je 2 prikken meer dan 2 weken terug erin hebt staan of dus covid19 binnen 6 maanden + 1 prik.
Die booster helpt ook voor je eigen gezondheid.

Overigens werkt de coronacheckapp perfect. Ik kan nu al zien dat over negen dagen mijn hersteldbewijs geldig is. Dat is sneller dan als ik mijn 2e vaccinatie aanstaande woensdag zou krijgen :P 2e vaccinatie nu over 8 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-05 14:30
Ik denk toch voor een aantal mensen onder ons een dingetje: 1 dochter is net 15 met 1 prik tegen de vertrekdatum van 6 augustus naar Frankrijk. Zij zou dus af en toe een pcr-test moeten doen wil je ergens naar binnen. Lastig hoor en dat wordt weinig uitstapjes.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Martijn schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:27:
[...]

Lol, is natuurlijk niet echt een antwoord op mijn vraag ;). Je laat je kind daar natuurlijk niet achter, dus zijn er dan quarantaine locaties, of moet je gewoon op de camping blijven tot je het kwijt bent?
Wat wil je dan horen?

Je dochter mag Frankrijk niet in, ook niet op doorreis volgens bv ANWB. En Spanje zal ook wel enige vorm van quarantaine regels hebben.

Dus of je neemt het risico om de regels te negeren, of blijft met zijn allen langer, of een van de ouders blijft met kind achter een reist achterna. Prima behapbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Rukapul schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:43:
[...]

Wat wil je dan horen?

Je dochter mag Frankrijk niet in, ook niet op doorreis volgens bv ANWB. En Spanje zal ook wel enige vorm van quarantaine regels hebben.

Dus of je neemt het risico om de regels te negeren, of blijft met zijn allen langer, of een van de ouders blijft met kind achter een reist achterna. Prima behapbaar.
Nee goed, dan snap ik het idee. Positief betekent daar blijven, of dikke kans op boete als je toch terugrijdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Martijn schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:48:
[...]

Nee goed, dan snap ik het idee. Positief betekent daar blijven, of dikke kans op boete als je toch terugrijdt...
En dan niet op een camping natuurlijk maar in een hotelkamer met sanitaire voorzieningen en roomservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-05 16:51

ulTimaS

Mayhaps

Ik ben nu ik Oostenrijk en op eens is mijn qrcode "invalid" via de greencheck.gv.at check. Voordat ik op vakantie ging was het wel groen. Elk ander land blijft wel groen scannen (Italië, Frankrijk, Duitsland, België).

Ik stond dus bij een zwembad en daar kwamen ze scannen, rood kruis dus. Ik liet vervolgens de data zien en het was wel ok, maar ik stond wel met m'n mond vol tanden.

Ik ben dus benieuwd of ze ergens anders nog moeilijk gaan doen. Ik heb geen zin om mij elke keer te laten testen.

edit: ik heb de qr code al opnieuw opgehaald, maar dat mocht niet baten. Daarnaast heb ik de qr code voor de vakantie ook uitgeprint, maar is ook invalid. Er staat dat het verlopen is.

[ Voor 15% gewijzigd door ulTimaS op 12-07-2021 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
forzav schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:28:
Eind deze week 2e prik en volgende week met Antigen naar Frankrijk maar als deze beperkingen gedeeltelijk (oa. zwembaden) al per 21 juli ingaan dan maar eens goed nadenken of we die kant wel op willen.

Wat een zooitje
Heb ik iets gemist? Hoe kom je aan die 21 juli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Gumball schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:57:
[...]

Heb ik iets gemist? Hoe kom je aan die 21 juli?
Geldt voor attractieparken, culturele instellingen en evenementen met meer dan 50 man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
barrymossel schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:58:
[...]

Geldt voor attractieparken, culturele instellingen en evenementen met meer dan 50 man.
Ook voor het zwembad van de camping? Ik ben even benieuwd waar je deze info vandaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Gumball schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:59:
[...]

Ook voor het zwembad van de camping? Ik ben even benieuwd waar je deze info vandaan hebt.
Oeh, als het zwembad van de camping onder een attractiepark valt, ga je wel heel luxe :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Niet online
[...]

Telegraaf.nl:

"Vanaf 21 juli wordt de pas verplicht om culturele instellingen en bijvoorbeeld pretparken en zwembaden binnen te komen waar meer dan 50 mensen zijn. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

ulTimaS schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:50:
Ik ben nu ik Oostenrijk en op eens is mijn qrcode "invalid" via de greencheck.gv.at check. Voordat ik op vakantie ging was het wel groen. Elk ander land blijft wel groen scannen (Italië, Frankrijk, Duitsland, België).

Ik stond dus bij een zwembad en daar kwamen ze scannen, rood kruis dus. Ik liet vervolgens de data zien en het was wel ok, maar ik stond wel met m'n mond vol tanden.

Ik ben dus benieuwd of ze ergens anders nog moeilijk gaan doen. Ik heb geen zin om mij elke keer te laten testen.

edit: ik heb de qr code al opnieuw opgehaald, maar dat mocht niet baten. Daarnaast heb ik de qr code voor de vakantie ook uitgeprint, maar is ook invalid. Er staat dat het verlopen is.
Klopt er zit een houdbaarheid aan. Ik heb mijn dcc geprint en er staat geldig tot 29-7. Daarna moet je opnieuw printen. Ik neem geen telefoon mee op vakantie / gebruik geen app dus dat wordt nog wat (als ik nog ga, waarschijnlijk niet zie vorige post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
[...]

Gewoon het recente artikel op Nu.nl: https://www.nu.nl/coronav...lle-openbare-ruimtes.html

Voor het zwembad op de camping zou ik even de camping bellen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 21:15
Ben ook wel benieuwd naar de exacte details van de nieuwe regels in Frankrijk.

Zelf volledig gevaccineerd en vrouw na 2 dagen na aankomst (dus heenreis testen). Alleen mijn zoon is net 12 en daarvoor moeten we dus testen als we naar een restaurant willen.

Opzicht komen we niet veel van de camping af. Hooguit boodschappen doen en wat terrasjes. Dat boodschappen kan ik dan wel alleen doen. Zolang we op de camping in de campingwinkel en restaurant maar niet ook al dat gedoe krijgen met die pas. Dan zijn we wel fucked met mijn zoon.

owja, nog iets leuks. Mijn tweede vaccinatie staat nog niet in RIVM en GGD systeem. De eerste prik duurde ook wel 4-5 weken en werkte opeens bij de lancering van CoronaCheckApp. De tweede prik is nu al 2.5 week geleden. Mijn vrouw is gisteren in een andere gemeente geweest en vandaag al goed geregistreerd. Grmbl

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ulTimaS schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:50:

Ik zie dat het reisadvies voor Oostenrijk redelijk recent (7 juli) nog is bijgewerkt. Geen idee wat er precies is veranderd, maar misschien kun je daar een reden vinden waarom AT je code niet (meer) goedkeurt? https://www.nederlandwere...tenrijk/reizen/reisadvies

Kan natuurlijk ook een bug zijn in de Oostenrijkse scanner.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-05 16:51

ulTimaS

Mayhaps

Herko_ter_Horst schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:07:
[...]

Ik zie dat het reisadvies voor Oostenrijk redelijk recent (7 juli) nog is bijgewerkt. Geen idee wat er precies is veranderd, maar misschien kun je daar een reden vinden waarom AT je code niet (meer) goedkeurt? https://www.nederlandwere...tenrijk/reizen/reisadvies

Kan natuurlijk ook een bug zijn in de Oostenrijkse scanner.
Die van mn vriendin en moeder scannen nog prima, dus dat snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
GAEvakYD schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:05:
owja, nog iets leuks. Mijn tweede vaccinatie staat nog niet in RIVM en GGD systeem. De eerste prik duurde ook wel 4-5 weken en werkte opeens bij de lancering van CoronaCheckApp. De tweede prik is nu al 2.5 week geleden. Mijn vrouw is gisteren in een andere gemeente geweest en vandaag al goed geregistreerd. Grmbl
Vrij waardeloos allemaal dus.

Maar je hebt bij de vaccinatie wel een blaadje gekregen, deze zou ik meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 21:15
!null schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:29:
[...]

Vrij waardeloos allemaal dus.

Maar je hebt bij de vaccinatie wel een blaadje gekregen, deze zou ik meenemen.
Ja dat is waar. En ook de registratie in het gele boekje.

Morgen de camping maar eens benaderen over de regels op het park. Zwembad en restaurant op het park etc. Als mijn zoon daar elke twee dagen moet testen, dan ga ik proberen de boel te annuleren.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-05 14:30
GAEvakYD schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:05:
Ben ook wel benieuwd naar de exacte details van de nieuwe regels in Frankrijk.

Opzicht komen we niet veel van de camping af. Hooguit boodschappen doen en wat terrasjes. Dat boodschappen kan ik dan wel alleen doen. Zolang we op de camping in de campingwinkel en restaurant maar niet ook al dat gedoe krijgen met die pas. Dan zijn we wel fucked met mijn zoon.
Hier idem maar dan met 1 dochter die 15 is. Maar zover ik heb begrepen is eten buiten op het terras van een restaurant wel mogelijk zonder pcr test voor mijn dochter. Dus dat ken ik wel van vorig jaar in Frankrijk en was prima te doen. Binnen eten zal wel strenger zijn.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Laatst online: 08:24
Goh, dan heeft die besmetting van afgelopen April eindelijk een voordeeltje. Het 1 prik na besmetting beleid is iets waar je in de rest van de wereld waarschijnlijk toch niets aan hebt. Had namelijk iets gepland in de laatste week van Juli in Frankrijk.

Maar wat een feest voor iedereen die iets geboekt had, de meeste mensen halen de twee weken na vaccinatie niet en om nou elke 48 uur te laten testen …

Klein lichtpuntje - Frankrijk beschouwd gevaccineerd ook besmetting + 1 vaccin van twee weken. (Itt tot Malta)

[ Voor 65% gewijzigd door Theebag op 12-07-2021 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 14:33

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Wij denken er nu serieus over om de vakantie in Frankrijk te cancellen. Ik ben 2 augustus precies twee weken ingeent. Maar we hebben gewoon geen zin in het hele gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Possible
TrailBlazer schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:06:
Wij denken er nu serieus over om de vakantie in Frankrijk te cancellen. Ik ben 2 augustus precies twee weken ingeent. Maar we hebben gewoon geen zin in het hele gedoe.
Welk gedoe? Als je na 2 augustus naar Frankrijk gaat is er niks aan de hand lijkt mij. Omdat je 2 prikken hebt gehad +2 weken.

Ik en zoals velen ben er zooo klaar mee. Als het moet dan maar een week in quarantaine voor de tent op de camping...

[ Voor 12% gewijzigd door Possible op 12-07-2021 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
Possible schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:08:
[...]

Welk gedoe? Als je na 2 augustus naar Frankrijk gaat is er niks aan de hand lijkt mij. Omdat je 2 prikken hebt gehad +2 weken.
Inderdaad, Duitsland zal meer gedoe opleveren als we rood worden. Dan moet je een inreisverklaring invullen en je certificaat uploaden om quarantaine te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Laat maar

[ Voor 96% gewijzigd door Ryur op 12-07-2021 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-05 19:11
Theebag schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:39:
Goh, dan heeft die besmetting van afgelopen April eindelijk een voordeeltje. Het 1 prik na besmetting beleid is iets waar je in de rest van de wereld waarschijnlijk toch niets aan hebt. Had namelijk iets gepland in de laatste week van Juli in Frankrijk.

Maar wat een feest voor iedereen die iets geboekt had, de meeste mensen halen de twee weken na vaccinatie niet en om nou elke 48 uur te laten testen …

Klein lichtpuntje - Frankrijk beschouwd gevaccineerd ook besmetting + 1 vaccin van twee weken. (Itt tot Malta)
Krijg je niet gewoon al meteen een vinkje bij je internationale qr code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

TrailBlazer schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:06:
Same here. Overleg gehad met de vrouw en we laten het dit jaar voorbijgaan. Teveel gedoe en risico’s dat er weer iets veranderd en voor elke scheet je qr laten zien. Niet echt het idee van vrij zijn zoals wij dat zoeken in een vakantie.

Jammer we keken er naar uit en vorig jaar ging het zo makkelijk, naar Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
AMARONE schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:12:
[...]

Krijg je niet gewoon al meteen een vinkje bij je internationale qr code?
De laatste keer dat ik mijn codes aanmaakte in app kreeg ik er twee. Een herstelbewijs en een vaccinatie code van 1/2. Een internationale combi code heb ik nog niet gezien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-05 12:10
Vanmiddag knoop doorgehakt en vakantie definitief gepland en betaald lees je net dit :

https://www.ed.nl/buitenl...a-en-bij-reizen~a1517f3d/

Verplichte gezondheidspas voor alles wat je zou willen doen tijdens een vakantie en geen gratis pcr testen meer voor toeristen. Wordt een beetje simpel van al dat zwalkende beleid.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-05 10:44
Shocked schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:40:
Ik denk toch voor een aantal mensen onder ons een dingetje: 1 dochter is net 15 met 1 prik tegen de vertrekdatum van 6 augustus naar Frankrijk. Zij zou dus af en toe een pcr-test moeten doen wil je ergens naar binnen. Lastig hoor en dat wordt weinig uitstapjes.
Zelfde bij ons. 12 jarige wordt vrijdag 1e keer ingeent, we vertrekken 24e. Die zal in de twee week weinig uitstapjes kunnen maken.

Ik vind het op zich wel goed wat Frankrijk doet. Vaccineer je nou, anders moet je voor elke scheet een test halen. Wij hadden natuurlijk TvT, maar zo te lezen gaat Frankrijk vol op PCR tests. En zorgpersoneel verplicht vaccineren.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12-05 16:30
loekf2 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:54:
[...]

Zelfde bij ons. 12 jarige wordt vrijdag 1e keer ingeent, we vertrekken 24e. Die zal in de twee week weinig uitstapjes kunnen maken.

Ik vind het op zich wel goed wat Frankrijk doet. Vaccineer je nou, anders moet je voor elke scheet een test halen. Wij hadden natuurlijk TvT, maar zo te lezen gaat Frankrijk vol op PCR tests. En zorgpersoneel verplicht vaccineren.
Maak je maar alvast klaar voor een jaarlijkse terugkerende corona vaccinatie. Ieder jaar 2 spuitjes, want anders mag je geen brood halen bij de bakker. Dit soort verwijzingen mag je achterwege laten

Waanzin.

[ Voor 13% gewijzigd door Outerspace op 13-07-2021 00:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn
Gewoon een TR indienen

[ Voor 92% gewijzigd door Outerspace op 13-07-2021 00:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

WOII vergelijkingen mogen weg

Om dan mensen die niet zo'n prik gehaald hebben buiten te sluiten van van alles en nog wat (simpele dingen zoals uit eten gaan, naar winkelcentra, het ov, ...) is echt de schaamte voorbij. Zo zorgen ze ervoor dat mensen eigenlijk hun gang niet meer kunnen gaan, niet meer kunnen werken. Lekker beleid.

Als je je target behaald hebt qua vaccinatiegraad is het toch goed? Laat de rest van de mensen dan gewoon met rust? Je hebt je groepsimmuniteit.

Die 'indirecte' (inmiddels bijna directe) dwang is echt ziek en het loopt steeds verder de spuigaten uit. Frankrijk en Griekenland hebben de toon gezet voor de rest van Europa? (Ok, in Denemarken is het ook al zo).

Zorgwekkend dit, echt. En het is nog veel zorgwekkender dat veel mensen het probleem hiermee niet zien.

[ Voor 27% gewijzigd door Outerspace op 13-07-2021 00:46 ]

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn
Dennahz schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 00:35:
[...]

Accepteer nou toch eens dat sommige mensen die prik niet willen of kunnen krijgen om welke reden dan ook.
Voor de duidelijkheid, helemaal mee eens. Ik zie de ontwikkelingen in Frankrijk en Griekenland ook met lede ogen aan… Vaccinatie moet altijd een persoonlijke keuze zijn.

Als je echter dit soort vergelijkingen gaat maken sta je voor mij meteen 1-0 achter en lees ik de rest niet meer, hoe zinnig het ook kan zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-05 10:20
Het aantal besmettingen stijgt. Het is natuurlijk de vraag hoe dit verder gaat, maar dit zal niet magisch weer een laag aantal worden. Grote kans dat Nederland (donker)rood gaat kleuren. Over twee weken ga ik naar Oostenrijk. Bestemming is al geboekt en kan niet geannuleerd worden(…)

Als ik de OP geloof dan is NL tzt wel een hoog risicogebied(?) volgens Oostenrijk. Ik zal echter dan wel - volgens Oostenrijkse maatstaven - gevaccineerd zijn (dat betekent: 22 dagen na eerste prik het land binnen gaan). Landen die nu geweerd worden zijn “new virus variant countries”. Delta gaat natuurlijk hard voor Nederland, maar dat geldt voor heel Europa. Dus gaat Nederland ook onder deze catogorië vallen?

Dus betekent dit nou dat Nederlanders waarschijnlijk alsnog 100% geweerd gaan worden? Of kunnen we dan alsnog gaan, ook al vallen de cijfers hoog uit?

Edit: we gaan met de auto en hebben een eigen appartement.

[ Voor 16% gewijzigd door Fuujii op 13-07-2021 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Fuujii schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 00:46:
Het aantal besmettingen stijgt. Het is natuurlijk de vraag hoe dit verder gaat, maar dit zal niet magisch weer een laag aantal worden. Grote kans dat Nederland (donker)rood gaat kleuren. Over twee weken ga ik naar Oostenrijk. Bestemming is al geboekt en kan niet geannuleerd worden(…)

Als ik de OP geloof dan is NL tzt wel een hoog risicogebied(?) volgens Oostenrijk. Ik zal echter dan wel - volgens Oostenrijkse maatstaven - gevaccineerd zijn (dat betekent: 22 dagen na eerste prik het land binnen gaan). Landen die nu geweerd worden zijn “new virus variant countries”. Delta gaat natuurlijk hard voor Nederland, maar dat geldt voor heel Europa. Dus gaat Nederland ook onder deze catogorië vallen?

Dus betekent dit nou dat Nederlanders waarschijnlijk alsnog 100% geweerd gaan worden? Of kunnen we dan alsnog gaan, ook al vallen de cijfers hoog uit?

Edit: we gaan met de auto en hebben een eigen appartement.
Dat weet momenteel niemand 100%. Misschien wel en misschien niet. Afwachten dus.
Maar over twee weken staat Nederland op dieprood, dat is onvermijdelijk. En Oostenrijk was volgens mij redelijk streng, dus ik help je hopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000

Yucon

*broem*

barrymossel schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 06:40:
[...]

Dat weet momenteel niemand 100%. Misschien wel en misschien niet. Afwachten dus.
Maar over twee weken staat Nederland op dieprood, dat is onvermijdelijk. En Oostenrijk was volgens mij redelijk streng, dus ik help je hopen...
Als je de stijging van de afgelopen dagen bekijkt is het in ieder geval duidelijk dat een eventuele redding uit internationale aanpassing van de definitie zou moeten komen. De tijd van hopen op voldoende daling van het aantal besmettingen is helaas ook wel voorbij.

En dat wordt wel lastig. Wat zou zuid Europa doen? Enerzijds willen die echt wel graag toeristen. Maar met name Italië heeft nog wel een coronatrauma van vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Yucon schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 07:18:
[...]

Als je de stijging van de afgelopen dagen bekijkt is het in ieder geval duidelijk dat een eventuele redding uit internationale aanpassing van de definitie zou moeten komen. De tijd van hopen op voldoende daling van het aantal besmettingen is helaas ook wel voorbij.
Maar waarom zouden andere landen instemmen met een aanpassing van de definitie, zodat Nederlanders op vakantie kunnen?

Zeker als je bedenkt dat deze stijging komt door die domme blunder van Rutte en "Dansen met Janssen" die dachten dat corona over was en we terug naar normaal konden tegen alle adviezen van experts in, denk ik niet dat die landen nou heel erg genegen zullen zijn om die definitie aan te passen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
https://www.nu.nl/coronav...e-horeca-naar-binnen.html
Alleen mensen die volledig gevaccineerd zijn tegen het coronavirus mogen vanaf vrijdag Griekse horeca bezoeken, zo heeft de Griekse premier Kyriakos Mitsotakis maandagavond bekendgemaakt. Niet-gevaccineerden mogen wel plaats nemen op het terras.
gezellig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:01
barrymossel schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:03:
[...]

Gewoon het recente artikel op Nu.nl: https://www.nu.nl/coronav...lle-openbare-ruimtes.html

Voor het zwembad op de camping zou ik even de camping bellen denk ik.
Artikel is geüpdatet volgens mij staat nu niks meer in over zwembad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

wildhagen schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 07:31:
[...]

Maar waarom zouden andere landen instemmen met een aanpassing van de definitie, zodat Nederlanders op vakantie kunnen?

Zeker als je bedenkt dat deze stijging komt door die domme blunder van Rutte en "Dansen met Janssen" die dachten dat corona over was en we terug naar normaal konden tegen alle adviezen van experts in, denk ik niet dat die landen nou heel erg genegen zullen zijn om die definitie aan te passen.
Omdat ze toeristen willen. Daarom. Het dilemma is voor die landen evengoed levensgroot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
The_Admin schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 07:38:
[...]

Artikel is geüpdatet volgens mij staat nu niks meer in over zwembad.
Dat heeft er nooit ingestaan. @Gumball vroeg waar ik "mijn info" vandaan had, maar in die info had ik het niet over zwembaden.
Sowieso moet je voor definitieve informatie echt op de websites van de specifieke overheden kijken. Ook nieuwssites maken veel fouten of onduidelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Possible schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:08:
[...]

Ik en zoals velen ben er zooo klaar mee. Als het moet dan maar een week in quarantaine voor de tent op de camping...
Ik ga er al voor heen de maatregelen gaan in als ik er ben. Ik heb ook nog een vriendin die haar 2e pas krijgt na de vakantie.

Anyway de hele lol is er eigenlijk al vanaf. De week voor de vakantie alleen maar stress bij ieder kuchje dan nog een PCR halen waardoor het alsnog mis kan gaan. Dan op de plek vertrouwen op een QR code die het maar moet gaan doen nee leuk is anders dit jaar. Achteraf hadden we Nederland moeten boeken maar deze reservering hebben we doorgeschoven van vorig jaar en het leek er goed uit te gaan zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dit vind ik eerlijk gezegd nog net wat anders dan Frankrijk doet.

Horeca heb je niet per se nodig, en volgens mij is het ook al redelijk bewezen dat je binnen in kleine(re) ruimte sneller het virus oploopt. Principes mogen wat kosten vind ik en als je niet gevaccineerd wil worden zul je op een andere manier jezelf en anderen moeten beschermen.

In Frankrijk daarentegen moet je voor basale levensbehoeften een certificaat maken. Dat is voor mij synoniem aan 99% vaccinatieplicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Yucon schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 07:38:
[...]

Omdat ze toeristen willen. Daarom. Het dilemma is voor die landen evengoed levensgroot.
Maar niet ten koste van het importeren van nieuwe besmettingen met alle gevolgen vandien.

Nederland kon zich niet gedragen, dan zullen we de gevolgen daarvan ook moeten accepteren en niet verlangen dat anderen de definities aanpassen om ons eigen falen, en de gevolgen daarvan, te omzeilen. Dat is de omgekeerde wereld.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Possible
TrailBlazer schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 07:44:
[...]

Ik ga er al voor heen de maatregelen gaan in als ik er ben. Ik heb ook nog een vriendin die haar 2e pas krijgt na de vakantie.

Anyway de hele lol is er eigenlijk al vanaf. De week voor de vakantie alleen maar stress bij ieder kuchje dan nog een PCR halen waardoor het alsnog mis kan gaan. Dan op de plek vertrouwen op een QR code die het maar moet gaan doen nee leuk is anders dit jaar. Achteraf hadden we Nederland moeten boeken maar deze reservering hebben we doorgeschoven van vorig jaar en het leek er goed uit te gaan zien.
Ja het is ruk allemaal. Maar ik vind het prima om op de camping te staan 3 weken lang met de kids bij het zwembad / meertje. Alles beter dan in Nederland te blijven. Vorig jaar hebben we een Verschrikkelijke vakantie gehad in Nederland in juli (regen en 15 graden 1,5 week lang :X )

Dat nooit meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Yucon schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 07:18:
[...]

De stijging is twee weken recht omhoog gegaan. Dag op dag. Dat lijkt nu te stagneren, dus daar zit wel een positief puntje. En die internationale definitie is helemaal niks. De landen bepalen zelf wat ze ermee doen. In principe is de afspraak dat EU landen elkaar in hun land laten met een DCC. Eventueel kunnen er extra voorwaarden worden gevraagd. Maar die staan los van de internationale ECDC definitie. Ze kunnen wel als leidraad gelden...
Uiteindelijk zijn we voor onze reizen overgeleverd aan de overheid van het land waar we (door)heen willen. En wat die doen is moeilijk te voorspellen, zoals de nieuwe regel van Frankrijk wel laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

wildhagen schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 07:49:
[...]

Maar niet ten koste van het importeren van nieuwe besmettingen met alle gevolgen vandien.

Nederland kon zich niet gedragen, dan zullen we de gevolgen daarvan ook moeten accepteren en niet verlangen dat anderen de definities aanpassen om ons eigen falen, en de gevolgen daarvan, te omzeilen. Dat is de omgekeerde wereld.
Tja, je kunt direct met morele oordelen gaan smijten, maar dat is het punt niet. Ik zeg ook nergens dat die landen voor een bepaalde richting moeten kiezen. Ik wijs er wel op dat als internationale reizen vanuit nederland zonder al teveel beperkingen mogelijk gaan zijn deze zomer dat niet door een laag aantal besmettingen gaat zijn. Verder wijs ik erop dat de regeringen van met name de zuidelijke landen voor een lastig dilemma staan en wat ze daarmee doen is aan hun.

[ Voor 8% gewijzigd door Yucon op 13-07-2021 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik denk dat de ontwikkelingen in Nederland maar ook Spanje een wake up call zijn voor een hoop landen. Ze proberen nu een veilige middenweg te zoeken. Een weg die voor ons te onzeker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:13
Oke een hoop reacties over Frankrijk. Hier het zelfde, we gaan 27 july naar Frankrijk. Op 25 july is het 4 weken dat ik mijn Janssen vaccin heb gehad, en mijn partner heeft dan ook minimaal 2 weken haar 2e Phizer vaccin gehad. Geen probleem wat betreft dit dus.

Ik lees hier ( bron: https://www.gouvernement.fr/en/coronavirus-covid-19 ) dat de " TousAntiCovid" app voldoet in Frankrijk.
Zal onze Coronacheck app, ook voldoende zijn? Waar onze internationale QR code in staat?

edit: zojuist de " TousAntiCovid" app gedownload, en wou de QR code van de coronacheck app scannen, en hij geeft het volgende aan:Only French " EU Digital COVID Certificates" are accepted in the TousAntiCovid wallet.
Make sure you scan the QR code of the right document...

interessant....

[ Voor 23% gewijzigd door Androo op 13-07-2021 08:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theebag
Androo schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:15:
Oke een hoop reacties over Frankrijk. Hier het zelfde, we gaan 27 july naar Frankrijk. Op 25 july is het 4 weken dat ik mijn Janssen vaccin heb gehad, en mijn partner heeft dan ook minimaal 2 weken haar 2e Phizer vaccin gehad. Geen probleem wat betreft dit dus.

Ik lees hier ( bron: https://www.gouvernement.fr/en/coronavirus-covid-19 ) dat de " TousAntiCovid" app voldoet in Frankrijk.
Zal onze Coronacheck app, ook voldoende zijn? Waar onze internationale QR code in staat?

edit: zojuist de " TousAntiCovid" app gedownload, en wou de QR code van de coronacheck app scannen, en hij geeft het volgende aan:Only French " EU Digital COVID Certificates" are accepted in the TousAntiCovid wallet.
Make sure you scan the QR code of the right document...

interessant....
Als je de TousAntiCovid Verif app download kan je de NL internationale code wel scannen. Die zou groen moeten zijn.

De Franse website is reeds aangepast en de enige wijziging lijkt op de Corona pas aankondigingen (21 juli en 1 augustus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volgens mij is de Nederlandse CoronaCheck app in Frankrijk gewoon te gebruiken? Uiteraard wel de internationale QR code.

Ik ga zelf 14 augustus voor 2 weken naar een Franse (naturisten)camping. Zou geen probleem moeten zijn, want zondag (18 juli) krijg ik mijn 2e prik (Pfizer, eerste prik was 12 juni), dus 4 weken voor vertrek naar Frankrijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1279036

Possible schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 07:49:
[...]

Ja het is ruk allemaal. Maar ik vind het prima om op de camping te staan 3 weken lang met de kids bij het zwembad / meertje. Alles beter dan in Nederland te blijven. Vorig jaar hebben we een Verschrikkelijke vakantie gehad in Nederland in juli (regen en 15 graden 1,5 week lang :X )

Dat nooit meer
dat, en ook buiten is er nog genoeg te doen op de meeste 'vakantieplekken' in FR , kinderen in rugdrager of als ze oud genoeg zijn zelf lopen, met de auto vanaf je plek naar mooie plekjes , gebouwen,uitkijkpunten , kano huren , klimparken enz.

Paar keer naar de super en evt een terras meepakken en t lijkt (voor ons) best op vakantie 8)

als je vaak uit eten , musea en andere binnen dingen hoog op je prio lijst hebt kan ik me voorstellen dat je er anders tegenaan kijkt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 04-04 17:17
TrailBlazer schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 07:44:
[...]

Inderdaad, vorig jaar was de crisis groter, maar het reizen makkelijker. Inmiddels een jaar verder en het reizen is bizar ingewikkeld geworden. Dat noemt men vooruitgang? Half Europa is gevaccineerd, maar we mogen zonder tests de grens niet meer over. Voor mij hoeft het ook niet meer, testen, QR codes en dan elke land met andere regels en elke week weer andere maatregelen.

Nederland zal qua boekingen ook wel vol zitten ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:50
Anoniem: 1279036 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:40:
[...]

Paar keer naar de super en evt een terras meepakken en t lijkt (voor ons) best op vakantie 8)

als je vaak uit eten , musea en andere binnen dingen hoog op je prio lijst hebt kan ik me voorstellen dat je er anders tegenaan kijkt
Dat word mijn eerste week van de vakantie ook, daarna is het hele gezin (ikzelf en vrouw, kinderen onder de 12 jaar) gevaccineerd en verwacht ik eigenlijk vooral een rustige vakantie, doordat er veel mensen wegblijven. Dus eerst een weekje chillen en daarna volle bak dansen met Pfizer 8)7

Maar is al duidelijk welke datum de nieuwe regels in Frankrijk ingaan, overal lees ik begin augustus (dat kan in mijn ogen dus zijn tot 15 augustus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:10
Erapaz schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:43:
[...]

Inderdaad, vorig jaar was de crisis groter, maar het reizen makkelijker. Inmiddels een jaar verder en het reizen is bizar ingewikkeld geworden. Dat noemt men vooruitgang? Half Europa is gevaccineerd, maar we mogen zonder tests de grens niet meer over. Voor mij hoeft het ook niet meer, testen, QR codes en dan elke land met andere regels en elke week weer andere maatregelen.

En dan straks met het vingertje wijzen dat er te veel besmettingen zijn doordat er te weinig regels zijn. 8)7 Hebben we dan niets geleerd van 2 weken terug? Iets te veel regels loslaten en het gaat fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
[...]

Er bestaan besmettelijkere varianten. En er zijn ook nog veel mensen niet besmet. Zoals het vorige week omhoog is geschoten is hebben we nog niet meegemaakt. Ik snap wel dat landen voorzichtiger zijn.
Aan de andere kant, als alle risicogroepen ingeënt zijn, zou het geen probleem moeten zijn. Ja, voor mensen die vaccinatie weigeren, maar dat is niet mijn probleem…
Yup. Had afgelopen weekend een beetje zitten neuzen, maar onbetaalbaar of volgeboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:41
Wij gaan ook naar Frankrijk 27 juli, maar helaas pas 1 week de 2e pfizer prik.
En mijn vriendin krijgt de 2e pas na de vakantie.

Ik ben vooral benieuwd naar of je wel de supermarkt in mag, en of het zwembad op de camping open blijft.
We doen nooit heel veel op vakantie waarvoor ik nu zo'n pas nodig heb.
Maar 1x in de week een kasteel, grot of wat anders bezoeken doen we wel.
Grot vaak op regen dagen, om dan toch wat te kunnen doen.

Hoop eigenlijk ook dat je bij een simpel terrasje/kraampje nog gewoon wat kan bestellen, dat is buiten en vaak niet op niveau van een echt restaurant.

Maak me ook een beetje zorgen over eten, drinken en toiletten onderweg.
Als ze zo'n heel gebouw langs de peage als horeca aanvinken, vallen de toiletten ook onder de toegangspas. :X

We gaan wel gewoon.
[...]

zelfs de onbekende boeren camping van mijn collega's zwager zit helemaal vol.
Ze hebben dat nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sammy_tukker schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:46:
[...]

Maar is al duidelijk welke datum de nieuwe regels in Frankrijk ingaan, overal lees ik begin augustus (dat kan in mijn ogen dus zijn tot 15 augustus)
Sommigen maatregelen / sectoren per 21 juli al, de rest per 1 augustus. Nog geen einddatum bekend AFAIK.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Niet online
barrymossel schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 07:44:
[...]

Dat heeft er nooit ingestaan. @Gumball vroeg waar ik "mijn info" vandaan had, maar in die info had ik het niet over zwembaden.
Sowieso moet je voor definitieve informatie echt op de websites van de specifieke overheden kijken. Ook nieuwssites maken veel fouten of onduidelijkheden.
Ik wel, het staat in het artikel van de Telegraaf. Waar kunnen we de daadwerkelijke inhoud van de nieuwe maatregelen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
barrymossel schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:47:
[...]

Aan de andere kant, als alle risicogroepen ingeënt zijn, zou het geen probleem moeten zijn. Ja, voor mensen die vaccinatie weigeren, maar dat is niet mijn probleem…
Er is geen enkel vaccin wat 100% werkt. En zelfs als de 100% werken, heeft iedereen last ervan als de ziekenhuizen weer vol liggen door de vaccin-weigeraars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:00

The Legend

*Plop*

Wij zijn gisteren aangekomen in Frankrijk. Heb de afgelopen tijd via deze site het laatste nieuws in de gaten gehouden:

https://www.frankrijk.nl/...nkrijk-nieuws-reisadvies/

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:13
Theebag schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:36:
[...]

Als je de TousAntiCovid Verif app download kan je de NL internationale code wel scannen. Die zou groen moeten zijn.

De Franse website is reeds aangepast en de enige wijziging lijkt op de Corona pas aankondigingen (21 juli en 1 augustus).
Ahh.. ik had de " tousanticovid" app, zonder Verif.
Met de Verif kan ik hem wel scannen idd, maar nog niet geldig. Wat klopt ook denk ik, gezien mijn Janssen vaccin nog geen 4 weken oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

The Legend schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:58:
Wij zijn gisteren aangekomen in Frankrijk. Heb de afgelopen tijd via deze site het laatste nieuws in de gaten gehouden:

https://www.frankrijk.nl/...nkrijk-nieuws-reisadvies/
Deze site ken ik inderdaad, en lijkt een betrouwbare informatiebron.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:16
"Griekenland: alleen gevaccineerden mogen café of restaurant in, geldt ook voor toeristen"

https://www.ad.nl/buitenl...-voor-toeristen~aa620425/

Lijkt mij dat dit niet geldt voor hotels maar natuurlijk nergens uitleg te vinden. Zelfs niet op de officiële Griekse overheidswebsites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Met al het nieuws omtrent Frankrijk is me de leeftijdsgrens voor testen wel onduidelijk. Op verschillende nieuwssites wordt gesproken over 'ouder dan 11 jaar', echter op officiële sites dacht ik weer '11 jaar en ouder' te begrijpen...

Iemand die dit kan opklaren? In mijn geval zou dat de trip naar Spanje namelijk veel gemakkelijker maken, dochters van 8 en 11 met gevaccineerde pa/ma ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 04-04 17:17
SlqmLqck schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:47:
[...]

En dan straks met het vingertje wijzen dat er te veel besmettingen zijn doordat er te weinig regels zijn. 8)7 Hebben we dan niets geleerd van 2 weken terug? Iets te veel regels loslaten en het gaat fout...
Ik wijs naar niemand, het is een complex verhaal en ben blij dat ik niet aan het roer sta. Ik uit gewoon mijn frustratie dat in het jaar waarin de crisis uitbrak de zaken rondom reizen beter waren geregeld dan nu men er een jaar over na heeft kunnen denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieks
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-02 16:38
wildhagen schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 07:49:
[...]
Niet heel Nederland over één kam scheren ;) Ik moet ook de consequenties van een ander z'n fouten dragen. Ook dát is de omgekeerde wereld.

@forzav
https://reopen.europa.eu

Terugkomend op de "TousAntiCovid" app. Is hier ook een Griekse variant van? Just to be sure..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 17:26
Wij hebben in de planning om komende zaterdag de 17e af te reizen naar Frankrijk voor 2 weken. We komen zaterdag 31 juli weer terug in Nederland.
Vrouw is begin dit jaar volledig gevaccineerd.
Ik ben op 27-06-2021 met Janssen gevaccineerd, derhalve doe ik donderdag nog een PCR test omdat ik nog geen 4 weken ben gevaccineerd. Kids zijn 6 en 8, dus dat gaat sowieso goed.

Aangezien wij voor 1 augustus er al weer zijn kunnen we volgens mij nog 'redelijk" normaal op vakantie. Hoop alleen niet dat Frakrijk ons helemaal gaat weigeren.

We gaan naar een camping dus veelal gewoon rondom de tent / zwembad en misschien wat eenvoudige uitjes, geen grote attractieparken o.i.d.
Pagina: 1 ... 3 ... 29 Laatste

Let op:
We bespreken hier alleen de maatregelen ed binnen vakantielanden. We gaan niet bespreken of het beleid deugt (dat kan ergens anders), of je de toegangseisen kan vermijden (dat kan nergens anders) en we gaan ook niet slowchatten.

Klagen over maatregelen of over annuleringen is ook offtopic,