Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:45

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Gitarist schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:48:
[...]

Mag ik vragen wat voor mondkapje je op had? Gewoon een "normale" of een medische?

Volgens deze site vereist Italië een 'surgical mask', maar als ik dat opzoek in het Nederlands kom ik uit bij chirurgisch mondmasker en die hoeven niet eens per sé ook 'medisch' te zijn. Oftewel die dingen die "iedereen" in Nederland op heeft/had. Maar ik wil dit uiteraard graag zeker weten ;)
Bijzonder, aangezien dat nergens bij de officiële sites staat vermeld. Ik had gewoon een goedkoop kapje op van de hema. Ik zag wel ffp2 maskers op Eindhoven maar 95% van wat ik zag lopen had allemaal normale maskers op.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Aquafreak schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:10:
[...]

Eens, maar precies wat PWM zegt; ze zijn maar al te blij met het geld dat ze verdienen door toerisme.
Over een paar weken (of maanden...?) maar eens terugkijken wat het geworden is...
Tja. Het geld wat ze niet verdienen bedelen ze wel bij de EU voor elkaar waardoor ze van ellende niet meer weten waar ze het aan uit moeten geven.

Dat is veel makkelijker dan een morrende bevolking die weer in lockdown moet omdat die stomme Hollanders zo nodig op vakantie moesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Aquafreak schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:28:
Ik lees diverse mensen roepen 'De vakantie naar het buitenland kan je vergeten', maar zijn er überhaupt nu al Europese landen die andere Europese landen weigeren o.b.v. aantal besmettingen?

En dan heb ik het vooral over de Zuid-Europese landen die graag weer geld willen verdienen (denk aan Spanje en Griekenland)? Voor zover ik kan vinden heeft sowieso Griekenland geen onderscheid gemaakt tussen landen in de EU, dus ook al wordt Nederland (donker)rood op de ECDC kaart wordt je niet geweigerd.
Net zoals Frankrijk, die graag de Nederlandse toerist wil hebben deze zomer.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

loewie1984 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:12:
[...]

Bijzonder, aangezien dat nergens bij de officiële sites staat vermeld. Ik had gewoon een goedkoop kapje op van de hema. Ik zag wel ffp2 maskers op Eindhoven maar 95% van wat ik zag lopen had allemaal normale maskers op.
Ja idd bijzonder, ik las het ook nergens anders. Vandaar ook mijn twijfel en m'n vraag hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 21:37

Mach

[END]Avengers

Aquafreak schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:46:
[...]

Ik zal je m'n adres vast sturen O-)
Maar als ze dit van plan zijn, dan zou Griekenland toch al extra regels voor Spanje moeten hebben? Aangezien delen daarvan al een tijdje op rood staan. Zelfde geldt voor Nederland een tijdje terug, toen we nog rood waren waren er ook geen extra regels (voor zover ik weet).
Laat ik eens gek doen en je die fles niet bijna beloven maar die fles je echt beloven. Je argument ten aanzien van Spanje is eigenlijk wel valide.

Je mag me dus over 4 weken hopelijk houden aan deze belofte :)

DUGG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aquafreak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:47
Mach schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:21:
[...]

Laat ik eens gek doen en je die fles niet bijna beloven maar die fles je echt beloven. Je argument ten aanzien van Spanje is eigenlijk wel valide.

Je mag me dus over 4 weken hopelijk houden aan deze belofte :)
Die fles wijn mag je houden, doe dan maar bier O-)
*zet herinnering in z'n agenda voor over 4 weken* :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:48

Mfpower

In dubio

Aquafreak schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:28:
Ik lees diverse mensen roepen 'De vakantie naar het buitenland kan je vergeten', maar zijn er überhaupt nu al Europese landen die andere Europese landen weigeren o.b.v. aantal besmettingen?

En dan heb ik het vooral over de Zuid-Europese landen die graag weer geld willen verdienen (denk aan Spanje en Griekenland)? Voor zover ik kan vinden heeft sowieso Griekenland geen onderscheid gemaakt tussen landen in de EU, dus ook al wordt Nederland (donker)rood op de ECDC kaart wordt je niet geweigerd.
Frankrijk laat geen vakantiereizen toe uit code rood landen en ongeacht vaccinatiestatus moet je 7 dagen in quarantaine. Bron: https://www.diplomatie.go...eign-nationals-in-france/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:52
Mfpower schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:15:
[...]

Frankrijk laat geen vakantiereizen toe uit code rood landen en ongeacht vaccinatiestatus moet je 7 dagen in quarantaine. Bron: https://www.diplomatie.go...eign-nationals-in-france/
Andere code "rood". Cyprus is diep rood op de Europese ECDC kaart en is tot op heden zonder extra maatregels welkom, het valt onder de EU landen voor Frankrijk in staat niet de rode lijst.

[ Voor 5% gewijzigd door Theebag op 08-07-2021 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aquafreak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:47
Mfpower schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:15:
[...]

Frankrijk baseert de codes echter niet op de ECDC kaart voor zover ik kan zien. Sterker nog, EU wordt als 1 groep landen genoemd bij de landen die horen bij groen. Oftewel, heel de EU is welkom in Frankrijk o.b.v. hun regels voor groene landen onafhankelijk van de corona situatie in dat land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-05 13:17
de Peer schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:19:
[...]

Zijn jouw zelftests geldig in Duitsland dan?

Volgens mij is het een stuk makkelijker om gewoon het Duitse systeem te volgen.
Ja misschien dan daar de juiste tests kopen inderdaad.
Als onze status weer geel wordt maakt dat volgens mij niet uit als je al in Duitsland bent.
Ik vrees dat we niet op tijd weg zijn :P
Ik ga het wel in de gaten houden, we zitten hierdoor wel te twijfelen om dit nu naar voren te halen, dat we ergens volgende week te gaan. Oh well, we zien wel.
Quarantaine plicht zou het wel redelijk moeilijk maken, al gaan we ook nog naar vrienden toe.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:46

de Peer

under peer review

!null schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:33:
[...]

Ja misschien dan daar de juiste tests kopen inderdaad.
Testen is gratis in Duitsland en kan op elke hoek van de straat.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:48

Mfpower

In dubio

@Aquafreak @Theebag bedankt voor de correcties. Erg eenduidig al die verschillende soorten code rood. Not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1279036

Mfpower schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:46:
@Aquafreak @Theebag bedankt voor de correcties. Erg eenduidig al die verschillende soorten code rood. Not.
vooral als je een rondreis doet en meerdere landen bezoekt wordt het ingewikkeld.

Bij één te bezoeken land is het nog te doen, dan dus de info die dat land zelf verstrekt raadplegen (bij voorkeur direct ) en hoe Nederland naar dat land kijkt. Doorreis zonder overnachten is tot nu toe altijd toegestaan geweest bij mijn weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-02 10:36
Captain Planet schreef op maandag 5 juli 2021 @ 23:16:
Ik lees op meerdere sites dat reizen buiten de EU (Turkije) mogelijk is zonder PCR test mits je volledig gevaccineerd bent. Ik kan alleen nergens vinden hoe dit vaccinatie bewijs eruit zit en of QR-code van DCC is toegestaan. En zowel VWS, buitenlandse zaken en de vliegtuigmaatschappij kunnen mij niet verder helpen.

Hebben jullie een idee ?
Als je volledig gevaccineerd bent en je je laatste prik 14 dagen voor je reis hebt gehad kan je idd zonder pcr test naar Turkije. Het inentingsbewijs van de GGD moet voldoende zijn

Daarnaast moet je dit formulier digitaal invullen en bij je hebben bij inreis
https://register.health.gov.tr/

[ Voor 8% gewijzigd door assassin85 op 08-07-2021 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Aquafreak schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:31:
[...]

Frankrijk baseert de codes echter niet op de ECDC kaart voor zover ik kan zien. Sterker nog, EU wordt als 1 groep landen genoemd bij de landen die horen bij groen. Oftewel, heel de EU is welkom in Frankrijk o.b.v. hun regels voor groene landen onafhankelijk van de corona situatie in dat land.
Dus wat denk je, volgende week kun je nog steeds als Nederlander naar Frankrijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Slasher schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:57:
[...]

Dus wat denk je, volgende week kun je nog steeds als Nederlander naar Frankrijk?
Aangezien je nu nog als Spanjaard naar Frankrijk kunt: waarschijnlijk wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Intrepidity schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:00:
[...]

Aangezien je nu nog als Spanjaard naar Frankrijk kunt: waarschijnlijk wel ja.
Mijn indruk is dat Frankrijk niet zo moeilijk doet, onder meer vanwege de "rode" situatie in Spanje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:25

TommyGun

Stik er maar in!

Boek je 3 weken Italië omdat je trip naar de VS (wederom :() niet door gaat, moet je je zelfs zorgen gaan maken of een EU vakantie wel kan :+ Wat een ellende weer.

Ik weet wel dat we gewoon gaan (indien de grenzen niet dicht zijn - al gaan we met de auto, dus dat maakt de zaak wellicht wat makkelijker) en als het op oranje gaat terwijl we er zijn; so be it.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Slasher schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:57:
[...]
Zal prima lukken denk ik.

Het enige wat ik verwacht dat misschien gaat komen is dat iedereen uit NL verplicht een recente PCR test moet hebben.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:40
Maar waarschijnlijk niet als je volledig gevaccineerd bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Stefke schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:42:
Maar waarschijnlijk niet als je volledig gevaccineerd bent..
Mijn vrouw is volledig gevaccineerd, en ik heb volgende week donderdag een PCR test staan voor vertrek naar Frankrijk. De situatie nu is dat zij geen PCR test hoeft te doen maar een idee hoe de situatie over een week is, en of Frankrijk aanvullende eisen stelt.

Het is echt onduidelijkheid troef op dit moment :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-05 11:52
TommyGun schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:11:
Boek je 3 weken Italië omdat je trip naar de VS (wederom :() niet door gaat, moet je je zelfs zorgen gaan maken of een EU vakantie wel kan :+ Wat een ellende weer.

Ik weet wel dat we gewoon gaan (indien de grenzen niet dicht zijn - al gaan we met de auto, dus dat maakt de zaak wellicht wat makkelijker) en als het op oranje gaat terwijl we er zijn; so be it.
Op dit moment zijn mensen uit Spanje ook welkom zonder extra quarantaine met alleen een volledige vaccinatie + 14 dagen.

Voor Europa is alleen voor VK in Italië quarantaine plicht.

Ik ga ook naar Italie, dus ik hoop dat we daarom evengoed welkom zijn.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Blackouts schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:45:
[...]

Ik ga ook naar Italie, dus ik hoop dat we daarom evengoed welkom zijn.
Heb je https://euplf.eu/en/home/index.html al ingevuld?

Ik v/d week; Status:Submitted - geen idee hoe lang dat duurt / hoe belangrijk dat is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-05 11:52
@TommyGun ik ga pas over 3 weken dus ik wacht nog even de maatregelen tegen die tijd af.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Blackouts schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:14:
@TommyGun ik ga pas over 3 weken dus ik wacht nog even de maatregelen tegen die tijd af.
Wij ook, maar heb dat toch maar alvast gedaan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 16:29
Hij heeft geen andere status dan submitted. Dan heb je je ding gedaan. Je kan een PDF downloaden (of krijg je gemaild). Let ook op eventuele meldplicht in de doorreislanden indien van toepassing. DE is vrij duidelijk, CH is qua actuele regels een puinhoop.

[ Voor 36% gewijzigd door ijdod op 09-07-2021 14:57 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 21:37

Mach

[END]Avengers

De Duitse toeristen laten zich voorlopig niet tegenhouden door onze besmettingen. De a58 stond net mudje vol met Duitse kentekens

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:53
Toch wel benieuwd wat Frankrijk gaat doen hoor, besmettingen in hun eigen land lopen op, buurland wat knalrood is. 'We hebben toerisme nodig' is ook maar tot op zekere hoogte natuurlijk, het is een kleine stap om wat EU-landen naar 'oranje' te gooien. Dan ben je nog welkom, mits volledig gevaccineerd (+14 dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
The_Admin schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:46:
Toch wel benieuwd wat Frankrijk gaat doen hoor, besmettingen in hun eigen land lopen op, buurland wat knalrood is. 'We hebben toerisme nodig' is ook maar tot op zekere hoogte natuurlijk, het is een kleine stap om wat EU-landen naar 'oranje' te gooien. Dan ben je nog welkom, mits volledig gevaccineerd (+14 dagen).
Helaas wel met een PCR test (als je gevaccineerd bent) als je per vliegtuig reist. Ik kan nergens terug vinden of dat ook van toepassing is als je met de auto komt. Daar zitten ook verschillen in per land 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:53
Theebag schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:32:
[...]

Helaas wel met een PCR test (als je gevaccineerd bent) als je per vliegtuig reist. Ik kan nergens terug vinden of dat ook van toepassing is als je met de auto komt. Daar zitten ook verschillen in per land 8)7 .
Volgens mij maakt Frankrijk daar iig geen onderscheid in, klopt inderdaad dat je wel PCR-test nodig hebt. In principe voor de reiziger een kleine moeite, en zo hou je als land het enigszins onder controle (erg kleine kans dat je veel besmettingen importeert als mensen gevaccineerd + 2 weken wachttijd + recente negatieve test voor inreizen moet hebben). Zou het vanuit Frankrijk (en andere landen) snappen, al zou ik er zelf niet blij mee zijn, aangezien ik a.s. maandag m'n tweede prikkie krijg en in principe de zondag er op naar Frankrijk vertrek ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
The_Admin schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:48:
[...]

Volgens mij maakt Frankrijk daar iig geen onderscheid in, klopt inderdaad dat je wel PCR-test nodig hebt. In principe voor de reiziger een kleine moeite, en zo hou je als land het enigszins onder controle (erg kleine kans dat je veel besmettingen importeert als mensen gevaccineerd + 2 weken wachttijd + recente negatieve test voor inreizen moet hebben). Zou het vanuit Frankrijk (en andere landen) snappen, al zou ik er zelf niet blij mee zijn, aangezien ik a.s. maandag m'n tweede prikkie krijg en in principe de zondag er op naar Frankrijk vertrek ;w
Inderdaad, we zullen zien. Frankrijk heeft tot op heden Spanje en Cyprus ook niet op oranje gezet. Enkel Duitsland en Belgie zijn tot op heden proactief.

[ Voor 3% gewijzigd door Theebag op 09-07-2021 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

ijdod schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:56:
Hij heeft geen andere status dan submitted. Dan heb je je ding gedaan. Je kan een PDF downloaden (of krijg je gemaild). Let ook op eventuele meldplicht in de doorreislanden indien van toepassing. DE is vrij duidelijk, CH is qua actuele regels een puinhoop.
PDF / QR code inderdaad. Bedankt!

Eerlijk gezegd alleen de landen benoemd waar we verblijven (DE), dus niet CH... (rijden we alleen doorheen).

[ Voor 12% gewijzigd door TommyGun op 09-07-2021 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
TommyGun schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:56:
[...]

PDF / QR code inderdaad. Bedankt!

Eerlijk gezegd alleen de landen benoemd waar we verblijven (DE), dus niet CH... (rijden we alleen doorheen).
Er stond ook in dat formulier alleen landen waar je verblijft, niet doorheen reist alleen.

Ik heb alleen NL als vertrek land aangegeven.

Maar in het formulier staat locatie van binnenkomst (heb maar dorpje naast Como) gekozen.

En op het pdf wordt dat vertaald naar “station of arrival (final)”

Dus nog maar een keer het document doorlopen, maar bij dat boarding gedeelte kan ik geen enkele stad bij aankomst invullen.

Sowieso nergens een accomodatie oid hoeven invullen. Vind het maar een apart document.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Klopt.... je kan OTHER kiezen en dan handmatig een stad invullen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:16
Zelf ben ik met 2 vrienden "heel juni" (4 weken) in Costa Rica geweest.
  • Ticket (KLM): 500 a 600 pp (gold vs geen flying blue en dus wel/geen koffer)
  • Villa's met gigantische eigen terreinen dicht bij zee en een eigen zwembad: 30 a 40 euro pp per nacht
  • Hele periode een grote 4x4 huren: 250 a 300 euro pp
  • Een losse reisverzekering die alles dekt, inclusief de kosten bij een eventuele quarantaine als je PCR test positief is wanneer je terug wilt vliegen naar Nederland: 19 euro.
Uiteindelijk hebben we nul problemen ervaren. Bij het boarden terug naar Nederland hebben we een verklaring moeten invullen dat we in quarantaine zouden gaan bij terugkomst. Het was sowieso al het plan om ons hier aan te gaan houden. We vlogen terug op een zaterdag, waardoor we zondag in de ochtend weer in Nederland waren. Van te voren alvast Picnic en HelloFresh ingesteld op een levering voor de maandag, met als notitie het verzoek afstand te houden bij aflevering. Daarna vijf dagen thuisgewerkt (al doen we dat alle 3 al sinds maart 2020) en tussen het Netflixen door een beetje genieten van de F1, Tour de France en het EK.

Op de vrijdag een test gedaan bij de GGD (dag van landen + 5) en de zaterdag wakker geworden met de bevestiging dat we negatief getest waren en dat we daarmee officieel uit de quarantaine konden.

Ik zou iedereen aanraden deze periode te gebruiken om relatief goedkoop eens wat anders te doen dan voor de zoveelste keer weer binnen Europa te gaan vliegen. Zelfs een week of twee een surfkamp volgen is het al waard ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
TommyGun schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:01:
Klopt.... je kan OTHER kiezen en dan handmatig een stad invullen
Hahaha, dus…
Lastig, opnieuw invullen, of zo laten?

Het blijft een lastig formulier.

“Boarding station” vertaal ik als punt van binnenkomst.

Pas later als hij ingediend is, staat er (final) bij…

Ik had ook verwacht dat ik locaties waar ik zou moeten verblijven moest toevoegen, maar nergens tegengekomen.

[ Voor 37% gewijzigd door renedr op 10-07-2021 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Je kan 'm editen.
Ik heb bij "Station of Arrival (Final)" handmatig de stad + provincie ingevuld.
En "I will enter in the following Italian Region" heb ik geïnterpreteerd als "waar kom je de grens over"; op Maps gekeken wat de snelste route is en de eerste provincie in IT gekozen uit de drop down.

Inderdaad een wazig formulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
Paprika schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:02:
Zelf ben ik met 2 vrienden "heel juni" (4 weken) in Costa Rica geweest.
  • Ticket (KLM): 500 a 600 pp (gold vs geen flying blue en dus wel/geen koffer)
  • Villa's met gigantische eigen terreinen dicht bij zee en een eigen zwembad: 30 a 40 euro pp per nacht
  • Hele periode een grote 4x4 huren: 250 a 300 euro pp
  • Een losse reisverzekering die alles dekt, inclusief de kosten bij een eventuele quarantaine als je PCR test positief is wanneer je terug wilt vliegen naar Nederland: 19 euro.
Uiteindelijk hebben we nul problemen ervaren. Bij het boarden terug naar Nederland hebben we een verklaring moeten invullen dat we in quarantaine zouden gaan bij terugkomst. Het was sowieso al het plan om ons hier aan te gaan houden. We vlogen terug op een zaterdag, waardoor we zondag in de ochtend weer in Nederland waren. Van te voren alvast Picnic en HelloFresh ingesteld op een levering voor de maandag, met als notitie het verzoek afstand te houden bij aflevering. Daarna vijf dagen thuisgewerkt (al doen we dat alle 3 al sinds maart 2020) en tussen het Netflixen door een beetje genieten van de F1, Tour de France en het EK.

Op de vrijdag een test gedaan bij de GGD (dag van landen + 5) en de zaterdag wakker geworden met de bevestiging dat we negatief getest waren en dat we daarmee officieel uit de quarantaine konden.

Ik zou iedereen aanraden deze periode te gebruiken om relatief goedkoop eens wat anders te doen dan voor de zoveelste keer weer binnen Europa te gaan vliegen. Zelfs een week of twee een surfkamp volgen is het al waard ;).
Moet je als je volledige vaccinatie erop zit, nog steeds in quarantaine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:16
renedr schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:34:
[...]

Moet je als je volledige vaccinatie erop zit, nog steeds in quarantaine?
U blijft verplicht 10 dagen thuis (thuisquarantaine) na een verblijf in een gebied met een zeer hoog coronarisico. Deze quarantaineplicht geldt ook voor reizigers met een vaccinatiebewijs of herstelbewijs. Met een coronatest op dag 5 kunt u de duur van het thuisblijven verkorten. Er gelden uitzonderingen op de quarantaineregels voor sommige reisdoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:13
Dankzij de fijne cijfers kunnen we onze vakantie op onze buik schrijven. Noorwegen heeft met de veerboten de ultieme controle over de toeristenstroom. -O- Aangezien ook kinderen onder de 12 in quarantaine moeten uit niet-groene landen, heeft onze eigen vaccinatie weinig te bieden...

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:35
Morgen op reis naar Duitsland met overnachtingen en dinsdag door naar Zwitserland voor 5 dagen.
Zoals nu staat geen gedoe verder.

Duitsland hotel had wel als eis nog een negatieve test of 14+ dagen na 2e prik.
Gelukkig was ik negatief (antigeen test) en heeft mijn vrouw de vaccinatie al compleet afgerond met 14+ dagen.

Ik ga door Frankrijk en Belgie rijden als ik de navigatie volg.
Zoals ik zie is een antigeen test negatief genoeg voor Frankrijk en Belgie heeft geen eisen als je kort verblijft/door reis.

De vakantie kan doorgaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik vlieg 3 aug naar Nice. Nu heb ik 20 juli m’n 2e vaccinatie. Je zou dus zeggen dat het op 3 aug dag 14 is. Denken jullie, even uitgaande dat frankrijk en NL groen zijn, dat ze dit zien als “de volledige 2 weken voor vertrek gevaccineerd” of zal ik alsnog een pcr test moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:33
Normaal rekenen ze de dag van vaccinatie als dag 0, maar ik denk dat ze ook wel coulant zijn.

Tegelijkertijd, de app zal op rood staan... Dus als je mbv de app wilt aantonen IPV geel boekje moet je eerst even testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Mistraller schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 23:53:
Dankzij de fijne cijfers kunnen we onze vakantie op onze buik schrijven. Noorwegen heeft met de veerboten de ultieme controle over de toeristenstroom. -O- Aangezien ook kinderen onder de 12 in quarantaine moeten uit niet-groene landen, heeft onze eigen vaccinatie weinig te bieden...
Wat bedoel je precies met dankzij de fijne cijfers, zijn er updates? Twee keer ingeënt mag je Noorwegen in, maar kinderen komen er niet in. Dat is dan toch de enige reden dat het voor jullie een probleem is? Balen voor jullie.
Wij hebben geen kinderen, dus wij kunnen vooralsnog 1 aug naar Noorwegen maar je opmerking baart me wat zorgen 🤔😉

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 11-07-2021 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Boarding station is waar je reis vertrekt, met eventuele tussenstoppen die je daar aan kan heven. Dat is dus NL. Point of Entry is Maslianico als je via CH/Gotthard komt. Dit deel is duidelijk meer geschreven op vervoersmiddelen als trein en vliegtuig. Het lastige deel is adressen. Permanent address is normaal gesproken je huisadres; maar in deze context *vermoedelijk* je adres in Italie. Zeker daar de volgende vraag is 'als je daar de volgende 14 dagen niet bent...'. De context van die velden veranderd echter van hoe ver van te voren je dat formulier invult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:06

ultimateharry

Team Slayer:-)

ijdod schreef op zondag 11 juli 2021 @ 08:41:
De context van die velden veranderd echter van hoe ver van te voren je dat formulier invult.
Heb alvast even een account aangemaakt. Heb je tips over hoe ver van te voren het formulier in te vullen?
Wacht het nu nog even af in verband met onzekerheid op de heen-route (situatie Zwitserland bijvoorbeeld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
@ultimateharry Zelf een week van te voren, maar daar zat geen specifiek plan aan. Voor DE hebben we de dag van vertrek ingevuld, direct na de test, omdat daar (toen nog) de testresultaten aan moesten worden toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:31
Mooi overzicht! Wat ik hier nog niet terug zie (en ook zeer lastig is om te achterhalen) is wat er gebeurd als je onverhoopt toch corona oploopt in het buitenland. Een kennis van mij overkwam dit in Italië onlangs en hoewel weinig symptomen moest ie logischerwijs wel in quarantaine daar blijven. In eerste instantie zou het om 21 (!) dagen gaan in een militaire kazerne. Dat werd uiteindelijk teruggebracht t slechts 2 dagen mits ‘ie door iemand zou worden opgehaald met de auto.

Wat kun je met deze informatie? Nou niet zoveel vrees ik. Want zal per land en zelfs kanton/provincie en soort incident verschillen dus in kaart brengen is niet echt een optie. Maar laat het vooral een reminder zijn dat je het beste maar je laptop mee kan nemen zodat je aan het werk kan (indien mogelijk) en dat je eventueel wat reserve-achtervang thuis hebt (huisdierenverzorging, etc). Want als je pech hebt kán het dus best lang duren voor je weer weg mag 😶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:31
Mistraller schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 23:53:Noorwegen heeft met de veerboten de ultieme controle over de toeristenstroom.
Dit is niet helemaal waar. Je kunt ook helemaal met auto via Kopenhagen-Mälmo (Zweden) toch? Lost voor jou niets op vrees ik want verboden is verboden, maar dacht geef het toch even mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
stefanass schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:08:
[...]

In dat geval zou een PM of post hier zeer gewaardeerd worden! & goeie reis alvast :)
Bij deze :) Geen probleem bij de grens gehad met het geprinte vaccinatiecertificaat, en ook het feit dat ik pas een week geleden ben geprikt was geen probleem.

Zorg er wel voor dat je een geprint certificaat hebt, met QR codes doen ze daar niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:25
RoD schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:57:
[...]

Bij deze :) Geen probleem bij de grens gehad met het geprinte vaccinatiecertificaat, en ook het feit dat ik pas een week geleden ben geprikt was geen probleem.

Zorg er wel voor dat je een geprint certificaat hebt, met QR codes doen ze daar niets.
Super bedankt! Nu maar hopen dat de regels niet aangescherpt gaan worden, ik ga pas over 2 weken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik zit nu in vliegtuig naar Italië :) Zowel de tests als de voor Italië verplichte Passenger Locator form werden op Schiphol gecontroleerd.

Edit:

In Italië niets

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 11-07-2021 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:38
Theebag schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:20:
[...]

Inderdaad, we zullen zien. Frankrijk heeft tot op heden Spanje en Cyprus ook niet op oranje gezet. Enkel Duitsland en Belgie zijn tot op heden proactief.
Wat bedoel je met proactief? Als je uit een rood EU land komt mag je er gewoon in mits gevaccineerd of negatief getest.

https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Stefke schreef op zondag 11 juli 2021 @ 08:41:
[...]

Wat bedoel je precies met dankzij de fijne cijfers, zijn er updates? Twee keer ingeënt mag je Noorwegen in, maar kinderen komen er niet in. Dat is dan toch de enige reden dat het voor jullie een probleem is? Balen voor jullie.
Wij hebben geen kinderen, dus wij kunnen vooralsnog 1 aug naar Noorwegen maar je opmerking baart me wat zorgen 🤔😉
Tja, vorig jaar was het allemaal al vrij streng, maar konden we nog net "binnenglippen".
Mijn vrouw onderhoudt wat contacten en op dit moment kom je inderdaad wel binnen met volledige vaccinatie. Hoe dat over 3 weken is... Ik hoop met je mee!

De helsenorge site begrijp ik ook niet helemaal hoor, want ik zie daar in de algemene tekst staan:
Who can travel to Norway?
You cannot travel to Norway if you are:

a tourist (does not apply to travellers from green countries or regions)
Dus vermoedelijk is dubbel gevaccineerd daar wel weer een uitzondering op.
Maar de jongste is hier 10 dus die krijgt gewoon zeker nog geen prik. Als de cijfers niet ineens zo explosief stegen was NL wellicht ook eventjes groen geweest om snel te kunnen gaan. Vorig jaar op de gok een korte overtocht geboekt zodat we niet zoveel zouden verliezen (en dat ging goed!), maar nu wilden we de overtocht naar Bergen, en een overtocht van €700 op de gok boeken was toch wat veel van het goede.

De terugtocht boeken vanuit Noorwegen was overigens geen probleem, en nog goedkoper ook. Of dat komt omdat ik de Noorse variant van de site had gebruikt weet ik niet ;)
Valorian schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:07:
[...]

Dit is niet helemaal waar. Je kunt ook helemaal met auto via Kopenhagen-Mälmo (Zweden) toch? Lost voor jou niets op vrees ik want verboden is verboden, maar dacht geef het toch even mee.
Klopt, maar dan kom je ook nog eens door een Zweedse oranje regio, en bovendien haat ik zulke mega lange autoritten. Die in Scandinavië ook nog eens veel langzamer gaan. Boot overtocht is zoveel fijner. Brug wel ooit gedaan hoor met een Zweedse vakantie, maar doe mij maar een ferry. Mijn vakantie start al op de boot :)

We hopen dat het in Oostenrijk nog wel gaat lukken, want een vakantie is bij ons geen vakantie zonder meerdaagse hikes door de bergen...

[ Voor 4% gewijzigd door Mistraller op 11-07-2021 21:44 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:26
Ben echt al de hele dag in dubio. Volgende week Zondag zouden wij naar Rhodos op vakantie gaan. Nu wordt komende donderdag dus bekend dat Nederland op rood gaat (waarschijnlijk). Welke gevolgen Griekenland daar aan gaat hangen is onduidelijk. Ik heb nog de mogelijkheid om morgen mijn reis te cancellen. Maar ja het zou ook zo kunnen dat Griekenland niks veranderd en we met een negatieve test toch kunnen gaan. Cancellen we niet en worden Nederlanders geweerd dan zijn we het geld kwijt. Dit is eigenlijk het laatste moment om op vakantie te gaan voorlopig (vrouw is zwanger). Wat is jullie verwachting dat er gaat gebeuren vanuit de Europese landen?

[ Voor 14% gewijzigd door Mirved op 11-07-2021 21:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theebag
barrymossel schreef op zondag 11 juli 2021 @ 19:54:
[...]

Wat bedoel je met proactief? Als je uit een rood EU land komt mag je er gewoon in mits gevaccineerd of negatief getest.

https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/
Met proactief bedoel ik bijvoorbeeld Malta; ze hebben eenzijdig besloten dat je er alleen in komt met een geldige vaccinatie - dus twee tot vier weken na de tweede prik. Herstelbewijs, PCR test of 1 prik na herstel zijn niet meer voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:03
Mirved schreef op zondag 11 juli 2021 @ 21:46:
Ben echt al de hele dag in dubio. Volgende week Zondag zouden wij naar Rhodos op vakantie gaan. Nu wordt komende donderdag dus bekend dat Nederland op rood gaat (waarschijnlijk). Welke gevolgen Griekenland daar aan gaat hangen is onduidelijk. Ik heb nog de mogelijkheid om morgen mijn reis te cancellen. Maar ja het zou ook zo kunnen dat Griekenland niks veranderd en we met een negatieve test toch kunnen gaan. Cancellen we niet en worden Nederlanders geweerd dan zijn we het geld kwijt. Dit is eigenlijk het laatste moment om op vakantie te gaan voorlopig (vrouw is zwanger). Wat is jullie verwachting dat er gaat gebeuren vanuit de Europese landen?
Wat vind je erger qua gevoel:
- een kleine kans op zorgeloze vakantie mis lopen

Of

- een grote kans dat je je geld kwijt bent

Uiteindelijk moet je het als een kansspel zien, waarbij je sowieso verliest...

Kijk ik naar https://www.google.com/se...id=chrome-mobile&ie=UTF-8 dan lijkt het mij in Griekenland ook niet zo best gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-05 23:15
PWM schreef op zondag 11 juli 2021 @ 14:17:
Ik zit nu in vliegtuig naar Italië :) Zowel de tests als de voor Italië verplichte Passenger Locator form werden op Schiphol gecontroleerd.

Edit:

In Italië niets
Kun je dat Passenger Locator form eventueel ook op Schiphol nog invullen, of moet dat per se online (ga zelf naar Venetië over 7 weken, dus ik hou je posts een beetje in de gaten ;)).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:33
Kan ook in Schiphol, maar je moet een mail krijgen waarin staat of je wel of niet een test moet doen. Die mail duurt soms iets langer als site druk bezocht is.

Maar voor rest, als je zorgt dat er genoeg tijd is kan t best.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

President schreef op maandag 12 juli 2021 @ 07:01:
[...]

Of

Kijk ik naar https://www.google.com/se...id=chrome-mobile&ie=UTF-8 dan lijkt het mij in Griekenland ook niet zo best gaan
er zit ook nog een winst variant bij (over de kans erop heb ik geen idee en of het verstandig is om te gaan ook niet): het gaat gewoon door, je hebt in het vliegtuig 2 stoelen voor jezelf omdat anderen wel afgezegd hebben en ook ter plaatse is het heerlijk rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:58
Spannende week. Paar weken geleden toch de camping in Frankrijk geboekt met vertrek komend weekend, kleine camping en ruime plaatsen. Leek ons wel prima gezien de cijfers en vorig jaar had het achteraf ook gekund :+ maar eens zien wat het advies einde van de week is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Mistraller schreef op zondag 11 juli 2021 @ 21:43:
[...]

Tja, vorig jaar was het allemaal al vrij streng, maar konden we nog net "binnenglippen".
Mijn vrouw onderhoudt wat contacten en op dit moment kom je inderdaad wel binnen met volledige vaccinatie. Hoe dat over 3 weken is... Ik hoop met je mee!

De helsenorge site begrijp ik ook niet helemaal hoor, want ik zie daar in de algemene tekst staan:
Kreeg vanmorgen een update van de site in de mail:
"All persons arriving in Norway from abroad, with the exception of green countries/regions in Europe, must go into quarantine, although certain exemptions apply.". 2x gevaccineerd met QR -code is een uitzondering.
Vorig jaar waren er natuurlijk nog geen vaccinaties dus dat maakte het allemaal veel moeilijker.
Oostenrijk is voor ons ook nog wel een optie alhoewel ik me afvraag of je daar op t laatst nog wel een plek op de camping krijgt.
All persons travelling to Norway from abroad, except countries/regions in the EEA/Schengen/United Kingdom which have a sufficiently low infection rate (green countries/regions shown on the map below) must go into entry quarantine, unless they are covered by the exemption provisions of the COVID-19 Regulation.

Entry quarantine lasts for 10 days. Fully vaccinated persons and persons who have had COVID-19 during the past six months are exempt from entry quarantine.
Ik heb nergens kunnen lezen dat dat bijv, niet geldt voor mensen uit Spanje (Rood), dus ik heb niet de indruk dat deze uitzondering gaat wijzigen als nederland rood wordt (kruist vingers)

[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 12-07-2021 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-05 23:15
99ruud99 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 07:50:
Kan ook in Schiphol, maar je moet een mail krijgen waarin staat of je wel of niet een test moet doen. Die mail duurt soms iets langer als site druk bezocht is.

Maar voor rest, als je zorgt dat er genoeg tijd is kan t best.
Ik ben al dubbel gevaccineerd (plus twee weken), dus testen zal hopelijk niet nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
President schreef op maandag 12 juli 2021 @ 07:01:
[...]

Of

Waar baseer je die kansen op? (niet vervelend bedoelt). Dat vind ik dus het vervelende van deze situatie dat er gewoon niks vast ligt en veel onduidelijkheid is. Ze hebben een kleur systeem maar wat landen daarmee gaan doen is onduidelijk en die beslissingen kunnen direct ingaan dus mensen die net rond die beslissingsperiode op vakantie willen kunnen niks meer regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Southern Sun schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:01:
Spannende week. Paar weken geleden toch de camping in Frankrijk geboekt met vertrek komend weekend, kleine camping en ruime plaatsen. Leek ons wel prima gezien de cijfers en vorig jaar had het achteraf ook gekund :+ maar eens zien wat het advies einde van de week is.
Zeker spannende week, ik wil ook eind deze week vertrekken naar Frankrijk. Zelf denk ik dat het wel goed komt. Ik begreep dat Frankrijk de toerist zo weinig mogelijk hindernissen wil opwerpen, en ze hanteren hun eigen kleursysteem. Spanje was al rood, maar er waren geen grote beperkingen als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
ijdod schreef op zondag 11 juli 2021 @ 08:41:
Boarding station is waar je reis vertrekt, met eventuele tussenstoppen die je daar aan kan heven. Dat is dus NL. Point of Entry is Maslianico als je via CH/Gotthard komt. Dit deel is duidelijk meer geschreven op vervoersmiddelen als trein en vliegtuig. Het lastige deel is adressen. Permanent address is normaal gesproken je huisadres; maar in deze context *vermoedelijk* je adres in Italie. Zeker daar de volgende vraag is 'als je daar de volgende 14 dagen niet bent...'. De context van die velden veranderd echter van hoe ver van te voren je dat formulier invult.
Ik vind het nog steeds maar vaag...
Dus dit zou goed staan als ik via Zwitserland naar binnen kom?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a-9xQQEt9OnBRqSF3g8K0QshOpY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OWZf6AJeTBGEucqvAgd6wuja.jpg?f=fotoalbum_large

Lastige is gewoon dat je ook niet weet of er iets verandert voor Zwitserland, dan kun je beter via Oostenrijk rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Stefke schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:07:
[...]

Oostenrijk is voor ons ook nog wel een optie alhoewel ik me afvraag of je daar op t laatst nog wel een plek op de camping krijgt.
In Oostenrijk zijn de campings dan ook heel anders dan in Noorwegen; vaak veel luxer dus inderdaad reserveren. In Noorwegen reizen de meesten op de bonnefooi maar wij gaan ook vaak gewoon wildkamperen. Drukke grote campings hebben wij nooit leuk gevonden, nu al helemaal niet, dus de tent blijft op zolder dit jaar, als we gaan, dan pakken we een huisje.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
@renedr Volgens mij wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
Vervolgens heb ik bij permanent address gewoon mijn huisadres ingevuld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6vKTwzZFK3PAAKDIq_kJtiRHaWg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xuS9Ha7hIXCyntwWzZFyTY08.jpg?f=fotoalbum_large

Dat klopt dan dus niet?

Toch, als ik de zin eronder bekijk:

If in the 14 days prior to your arrival you have stayed in a country (not transit) other than your permanent address, declare below the countries/cities where you stayed

Dan denk ik toch dat het adres in Nederland bedoeld wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door renedr op 12-07-2021 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 07:05
Estland heeft nu ook nieuwe restricties ingesteld voor Spanje en Andorra (10 dagen quarantaine). Echter: ook hier staat er bij :
The 10-days restrictions on movement and COVID-19 testing are not mandatory for individuals (both when arriving from Europe and other regions), who:

[..] have undergone COVID-19 vaccination and no more than one year has passed since its completion.
Met een vaccinatiepaspoort kom je binnen de EU nog steeds overal in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 11:50

Neus

www.zenaconsult.com

renedr schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:06:
[...]
Vervolgens heb ik bij permanent address gewoon mijn huisadres ingevuld:
Dan denk ik toch dat het adres in Nederland bedoeld wordt.
Klopt, er staat dan ook: Permanent Residence = je vaste woonadres.

Gisteren vanuit Nederland terug naar Italie (mijn residentie adres) gekomen en heb dus niet mijn adres alwaar ik in Nederland sliep ingevuld.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
@renedr Dat is wat ik eerder bedoelde met dat het afhangt van wanneer je het invult. Normaal is je vaste adres je woonadres. Alleen omdat er dus bij het volgende pagina (other) staat 'als je daar de komende 14 dagen niet bent.' Gezien de vragen zou het kunnen dat ze dit bedoelen vanuit de context van eventuele quarantaine en controle. Hoe dan ook: ik heb het ingevuld als 'permanent' = huisadres (NL), en other = bestemming IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:08
Wij gaan week 35 van dit jaar met de Carbagerun mee doen naar Montenegro, hier komen we o.a. door Duitsland, Oostenrijk, Slovenië, Kroatië, Bosnië en Montenegro. Ik zie het inmiddels erg somber in, ook al zijn we tegen die tijd volledig gevaccineerd. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Mirved schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:51:
[...]

Waar baseer je die kansen op? (niet vervelend bedoelt). Dat vind ik dus het vervelende van deze situatie dat er gewoon niks vast ligt en veel onduidelijkheid is. Ze hebben een kleur systeem maar wat landen daarmee gaan doen is onduidelijk en die beslissingen kunnen direct ingaan dus mensen die net rond die beslissingsperiode op vakantie willen kunnen niks meer regelen.
Die kansen zijn gewoon uit de lucht gegrepen met de huidige besmetting cijfers... Ik ben blij dat ik niks geboekt heb, maar als je vandaag zou moeten beslissen of je de vakantie wilt laten staan of de vakantie kosteloos wilt annuleren .. dan zou ik die 2000 euro liever op mijn rekening houden ipv het risico te lopen al je geld kwijt te zijn.

Maar dat is puur omdat die poster het had over geld kwijt zijn, ik neem aan dat reisorganisaties gewoon kosteloos annuleren als een vakantie niet door kan of mag gaan.

Helemaal benieuwd vanaf welke leeftijd elk land straks wil dat je 2 vaccinaties hebt gekregen. Als dat bijvoorbeeld vanaf 12 jaar is dan wordt het sowieso voor veel gezinnen lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-05 09:56
In de planning om komende zaterdag de 17e naar Zuid-Frankrijk af re reizen (Ardeche/privas). Camping etc. al tijdje terug geboekt. Tent en alle spulletjes liggen klaar om gepakt te worden in de auto :)

Echter als we op rood gaan komende donderdag kunnen we er dan wel komen?
Zou het nog nut hebben om eerder die kant op te reizen, zodat we er alvast zijn voordat Nederland op de Europese kaart (donker)rood kleurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirved
President schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:41:
[...]

Die kansen zijn gewoon uit de lucht gegrepen met de huidige besmetting cijfers... Ik ben blij dat ik niks geboekt heb, maar als je vandaag zou moeten beslissen of je de vakantie wilt laten staan of de vakantie kosteloos wilt annuleren .. dan zou ik die 2000 euro liever op mijn rekening houden ipv het risico te lopen al je geld kwijt te zijn.
Dat is nou precies wat ik bedoel. We weten de gevolgen niet. Mogelijk doen veel toeristische landen helemaal niks aanpassen omdat ze het toerisme nodig hebben. Het is allemaal maar giswerk. Als er nou gewoon duidelijke gevolgen bij aantallen waren vast gelegd dan wist iedereen waar die aan toe was met de aantallen die we nu hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
Mirved schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:06:
[...]

Dat is nou precies wat ik bedoel. We weten de gevolgen niet. Mogelijk doen veel toeristische landen helemaal niks aanpassen omdat ze het toerisme nodig hebben. Het is allemaal maar giswerk. Als er nou gewoon duidelijke gevolgen bij aantallen waren vast gelegd dan wist iedereen waar die aan toe was met de aantallen die we nu hebben.
Klopt, daarom zeg ik al: het is een kansspel.. En het rotte is dat het dus per week kan gaan verschillen. Niet alleen zou het duidelijker moeten zijn wanneer je wel/niet op vakantie gaat en hoe ver van tevoren je dat weet, maar ook wat de gevolgen precies zijn als een land nu op slot gaat. Niet meer verzekerd voor covid gerelateerde kosten? Moet je direct naar huis keren met vliegtuig of auto? Of kan je je vakantie uitzitten als ziekenhuis opnames meevallen ondanks aantal positieve besmettingen?

Los daarvan is de hele corona dus straks na de zomer niet voorbij, weten we niet of we straks de middelbare scholen tm universiteiten weer volledig kunnen openen, etc.

Zekerheid dat een vakantie niet kan doorgaan is zelfs beter dan de onzekerheid of die wel of niet kan doorgaan naar mijn mening, we wachten maar week tot week af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
[...]

Dat was zeker mooi geweest, maar om daarover heel Europa op 1 lijn te krijgen had zeker tot ná de vakantieperiode geduurd (en in de tussentijd was de situatie vergelijkbaar geweest met nu, met als bijkomend nadeel dat er dan geen Europa-breed certificaat was geweest en je dus aan elke hoteleigenaar opnieuw moet gaan uitleggen dat het Nederlandse RIVM/GGD toch echt een betrouwbare bron is voor jouw status). En uiteindelijk zijn we geen Verenigde Staten van Europa, dus de afzonderlijke landen hebben het uiteindelijk zelf voor het zeggen op het gebied van gezondheidszorg.

Overigens heeft Nederland er voor gepleit in heel Europa dezelfde eisen te hanteren, maar daar was verder weinig draagvlak voor binnen de EC.

[ Voor 6% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 12-07-2021 12:42 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 16:30
Upquark schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:09:
Estland heeft nu ook nieuwe restricties ingesteld voor Spanje en Andorra (10 dagen quarantaine). Echter: ook hier staat er bij :
[...]

Met een vaccinatiepaspoort kom je binnen de EU nog steeds overal in.
Nog wel, maar vrees voor de quarantaine eis of sowieso niet toelaten van toerisen ondanks volledige vaccinatie omdat je uit een 'risicovolle variant' gebied komt waar UK nu onder valt (niet EU, enkel Schengen).

Noorwegen (note: Schengen, geen EU) staat momenteel geen kinderen toe ook al zijn ouders ervan volledig gevaccineerd.
[...]

Ja het lijkt erop dat veel landen die de toeristen (inkomsten) hard nodig hebben landen niet snel op de risicovolle varianten lijst zetten (en daardoor veelal quarantaine verplicht ondanks volledige vaccinatie).
Blackouts schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:45:
[...]

Op dit moment zijn mensen uit Spanje ook welkom zonder extra quarantaine met alleen een volledige vaccinatie + 14 dagen.

Voor Europa is alleen voor VK in Italië quarantaine plicht.
Ben wel benieuwd waarom Spanje en Portugal of Nederland niet op die lijst zouden komen? Omdat deze landen wel allemaal zijn aangesloten bij EU en half juni deze afspraken hebben gemaakt.
Mistraller schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 23:53:
Dat is echt ontzettend balen. Ik hoop zo voor jullie dat er nog een uitweg is omdat jullie als ouders volledig gevaccineerd zijn en 14 dagen na 2e prik zitten. Al contact gezocht met Noorwegen hierover of er voor kinderen geen uitzondering is? Zoals ook in EU is overeengekomen (14 juni 2021) waarbij kinderen t/m 11 jaar uitgezonderd worden mits ouders volledig gevaccineerd zijn al staat ieder land het vrij hier van af te wijken (wat Noorwegen nu dan ook doet al zitten die in Schengen niet in de EU).

Ik ben zelf ook heel benieuwd of onze vakantie naar Oostenrijk kan doorgaan.

Kan iemand mij vertellen waarom UK anders is dan bijvoorbeeld Spanje, Portugal of Nederland op dit moment? De dominante variant in al deze landen is volgens mij de Delta variant of heb ik het mis?

Delta % (bron, bron) - *data is nog veelal oud: van 5 juli / 30 Juni NL):
UK: 98.4%*
Portugal: 84.1%*
Spanje: 50.3%*
Nederland: 38.5%* - flink data 30 Juni
Duitsland: 48.4%*

Nederland gaat UK achterna als we er al niet zijn (vrees ik) zeker als je bedenkt dat de aanscherpingen van vorige week weinig voorstellen (o.a. geen mondneusmaskers: FFP2 please! verplicht in binnenruimtes, restaurants nog tot 0.00 uur open). Ik hoop zo dat Nederland niet op het 'risicovolle varianten lijst' terecht komt waar UK wel op staat, maar Spanje en Portugal (nog) niet want dan zijn we in veel landen niet meer welkom of moeten eerst 10 dagen in quarantaine (en soms testen na 5 dagen).

Een voorbeeld: Duitsland laat momenteel wel Spanjaarden en Portugezen toe zonder quarantaine maar mensen uit UK moeten in quarantaine.

[ Voor 0% gewijzigd door funrider op 12-07-2021 14:03 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

NL_Scratch schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:43:
In de planning om komende zaterdag de 17e naar Zuid-Frankrijk af re reizen (Ardeche/privas). Camping etc. al tijdje terug geboekt. Tent en alle spulletjes liggen klaar om gepakt te worden in de auto :)

Echter als we op rood gaan komende donderdag kunnen we er dan wel komen?
Zou het nog nut hebben om eerder die kant op te reizen, zodat we er alvast zijn voordat Nederland op de Europese kaart (donker)rood kleurt.
frankrijk bepaalt zelf de regels voor buitenlanders, dit kan afwijken van de europese kaart. Momenteel hanteert Frankrijk onverdeeld groen voor de hele EU, ook voor die delen die volgens de Europese kaart rood zijn.

Eerder die kant op heeft zeker nut, langere vakantie ;)

Verder mijn 2cts: frankrijk laat ons heel de zomer toe, maar zal mogelijk de bestaande regels meer gaan handhaven /controleren, bijv door controles onderweg of eisen van accommodaties dat ze er op controleren op straffe van hoge boete. Dit is niet op feiten gebaseerd en geen enkele garantie, maar heb er zelf wel zoveel vertrouwen in dat ik vandaag of morgen de restsom van onze vakantie zal betalen

url, staat overigens ook in startpost:
https://www.diplomatie.go...als-in-france/#sommaire_1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Anoniem: 1279036 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:47:
[...]

frankrijk bepaalt zelf de regels voor buitenlanders, dit kan afwijken van de europese kaart. Momenteel hanteert Frankrijk onverdeeld groen voor de hele EU, ook voor die delen die volgens de Europese kaart rood zijn.

Eerder die kant op heeft zeker nut, langere vakantie ;)

Verder mijn 2cts: frankrijk laat ons heel de zomer toe, maar zal mogelijk de bestaande regels meer gaan handhaven /controleren, bijv door controles onderweg of eisen van accommodaties dat ze er op controleren op straffe van hoge boete. Dit is niet op feiten gebaseerd en geen enkele garantie, maar heb er zelf wel zoveel vertrouwen in dat ik vandaag of morgen de restsom van onze vakantie zal betalen

url, staat overigens ook in startpost:
https://www.diplomatie.go...als-in-france/#sommaire_1
Mijn vermoeden zegt ook dat we zaterdag prima kunnen inreizen.
Zowel ik als mijn vriendin zijn volledig gevaccineerd (alleen ik nog geen 4 weken, maar 3 weken jansen)
We hebben het gele boekje en ik doe nog een PCR test omdat Janssen nog geen 4 weken geleden is geweest. Volgens mij moet het dan haast wel goed gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
funrider schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:44:

Dat is echt ontzettend balen. Ik hoop zo voor jullie dat er nog een uitweg is omdat jullie als ouders volledig gevaccineerd zijn en 14 dagen na 2e prik zitten. Al contact gezocht met Noorwegen hierover of er voor kinderen geen uitzondering is? Zoals ook in EU is overeengekomen (14 juni 2021) waarbij kinderen t/m 11 jaar uitgezonderd worden mits ouders volledig gevaccineerd zijn als staat ieder land het vrij hier van af te wijken (wat Noorwegen nu dan ook doet).
Mijn dochter is 12 dus die mag per vandaag haar eerste prik halen, dus de tweede prik +2 weken wachttijd zit er gewoon niet in.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-04 11:07

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Betreft Frankrijk; weet iemand hoe vaak de lijsten van groene/oranje landen worden aangepast?

Wij willen komend weekend of volgende week richting Frankrijk, maar ik krijg deze vrijdag pas m'n 2e Pfizer prik. Dus officieel ben ik pas 2 weken later volledig gevaccineerd. Als Nederland in de oranje lijst komt dan hebben we daardoor een probleem.

Vanaf vrijdag 2 weken wachten tot volledige vaccinatie is eventueel ook een optie, maar dan staan we wellicht inmiddels op rood in de Franse lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:54

Indoubt

Always be indoubt until sure

PaPa schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:03:
Betreft Frankrijk; weet iemand hoe vaak de lijsten van groene/oranje landen worden aangepast?

Wij willen komend weekend of volgende week richting Frankrijk, maar ik krijg deze vrijdag pas m'n 2e Pfizer prik. Dus officieel ben ik pas 2 weken later volledig gevaccineerd. Als Nederland in de oranje lijst komt dan hebben we daardoor een probleem.

Vanaf vrijdag 2 weken wachten tot volledige vaccinatie is eventueel ook een optie, maar dan staan we wellicht inmiddels op rood in de Franse lijst.
Formeel op donderdag in de loop van de dag, tenminste die van de ECDC.

Dan nog kan elk land zijn eigen afweging maken. Gezondheid is niet iets wat we in de EU centraal geregeld hebben, daarin is elk land souverein en bepaald zijn eigen koers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 16:30
Mistraller schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:56:
[...]

Mijn dochter is 12 dus die mag per vandaag haar eerste prik halen, dus de tweede prik +2 weken wachttijd zit er gewoon niet in.
Als ik het goed lees zijn alleen toeristen uit groene landen welkom in Noorwegen met een lijst uitzonderingen waaronder:
* a foreign citizen with a European COVID-19 certificate that is valid in Norway and that shows that you are fully vaccinated or have had COVID-19 during the preceding six months.

Om nog even in de te gaan op de kinderen. De Engelse versie erbij pak en 'I am full vaccinated or have COVID-19 during last six months and travel with a child' selecteer lees ik gekgenoeg niets over 12 jarigen alleen er staat. Momenteel zijn we nog oranje volgens Noorwegen, maar het zal waarschijnlijk na ECDC update van donderdag naar rood gaan en dan staat er dit voor de kinderen die meereizen met volledig gevaccineerde ouders:

The following applies when arriving from a country or area defined as red:
- 72 uur van te voren travel form (voor de kids)
- Children over the age of 12 years old will need to provide documentation of a negative test result. The test must be taken less than 24 hours prior to entry to Norway. Children under the age of 12 years old are exempt from providing documentation of a negative test result. Certain exceptions apply, see this list.
- You will need to take a test at the border upon arrival. This is a rapid antigen-based test and you will have to wait at the testing station for the test result. If taking the test is disproportionately difficult, children under the age of 12 can be exempt. This decision will be taken art the test station. (Neem aan met 'you' dat ze de kinderen bedoelen niet de ouders?)
- You will need to enter a travel quarantine, either in their own home or at another suitable place of residence. As a rule of thumb, the travel quarantine duty period is 10 days. (ook hier neem ik aan dat ze de kinderen bedoelen)
Children and youth under the age of 18 years old can take a PCR-based test three days after arrival. If the test result comes back negative (no virus detected) the travel quarantine can be ended. You must be able to document the test result.

[ Voor 8% gewijzigd door funrider op 12-07-2021 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
PaPa schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:03:

Ik heb Jansen gehad, maar ik zit op 3 i.p.v. 4 weken.
Derhalve ook een PCR test gepland via https://afspraak.testenvoorjereis.nl/evenement/type
Met deze PCR test die 72 uur geldig is zou je dus gewoon kunnen afreizen, mits we niet volledig worden geweerd door Frankrijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaPa

PaPa

Indoubt schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:17:
[...]

Formeel op donderdag in de loop van de dag, tenminste die van de ECDC.

Dan nog kan elk land zijn eigen afweging maken. Gezondheid is niet iets wat we in de EU centraal geregeld hebben, daarin is elk land souverein en bepaald zijn eigen koers
Als de Fransen hun lijsten baseren op data van het ECDC, maar dat kan ik niet vinden. Spanje en Portugal staan er (o.a. volgens ECDC) niet best voor, maar volgens de Franse lijst wel op groen. Frankrijk lijkt dus vooralsnog niet erg streng voor reizigers uit hoge risicogebieden.

Het wordt inderdaad door ieder land voor zich geregeld, dat maakt het zo lastig. Iedereen gebruikt weer andere kleurcoderingen en waar het allemaal op gebaseerd is mag Joost weten. De Franse info is nog redelijk begrijpelijk, maar je mist toch het een en ander om een goede afweging te kunnen maken. In Duitsland hebben ze überhaupt nog nooit van kleurtjes gehoord, daar werken ze weer met categorieën: High-incidence areas, Areas of variants of concern, basic risk area.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
PaPa schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:44:
[...]

Als de Fransen hun lijsten baseren op data van het ECDC, maar dat kan ik niet vinden. Spanje en Portugal staan er (o.a. volgens ECDC) niet best voor, maar volgens de Franse lijst wel op groen. Frankrijk lijkt dus vooralsnog niet erg streng voor reizigers uit hoge risicogebieden.

Het wordt inderdaad door ieder land voor zich geregeld, dat maakt het zo lastig. Iedereen gebruikt weer andere kleurcoderingen en waar het allemaal op gebaseerd is mag Joost weten. De Franse info is nog redelijk begrijpelijk, maar je mist toch het een en ander om een goede afweging te kunnen maken. In Duitsland hebben ze überhaupt nog nooit van kleurtjes gehoord, daar werken ze weer met categorieën: High-incidence areas, Areas of variants of concern, basic risk area.
Het lijkt mij inderdaad dan toch dat ze eerder mensen uit spanje/portugal zullen weren dan ons, immers we staan er nu nog "goed" voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaPa

PaPa

NL_Scratch schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:10:
[...]

Het lijkt mij inderdaad dan toch dat ze eerder mensen uit spanje/portugal zullen weren dan ons, immers we staan er nu nog "goed" voor.
Nou we zijn op onderstaand kaartje al aardig donkerrood en paars aan het kleuren, net als Spanje en VK:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qBBFhIS0aUr9IY83JRPJXTXTpAQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RbBrL7pfsCs8dfd4SmCV7kUE.jpg?f=fotoalbum_large

Bron kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:06

ultimateharry

Team Slayer:-)

PaPa schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:41:
[...]

Nou we zijn op onderstaand kaartje al aardig donkerrood en paars aan het kleuren, net als Spanje en VK:

[Afbeelding]

Bron kaart
Yep, het is duidelijk in welk 'bakje" landen wij nu vallen....

Wat een verschillen ook, regio naast regio, sta er echt van te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:27
PaPa schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:44:
[...]

Is het niet gewoon de 5e2 cases/14 dagen/1e5 inwoners waar naar gekeken wordt zoals bij de vorige golf? Portugal volgde destijds (pak 'm beet april) redelijk strak die waarden voor het al dan niet toelaten van bepaalde toeristen.
Zowel Spanje als Portugal zitten daar nu ook (ruim) onder, dus als ze die aanhouden (wat op zich logisch is) dan kunnen we met het aanhouden van de huidige cijfers nog pak 'm beet 6 dagen naar Frankrijk voor we aanvullende maatregelen krijgen.

Gezien we momenteel wel boven de 250/7 dagen/1e5 inwoners zitten zou het me niet verbazen als de fransen echter wat aanvullende barricades opwerpen om ons buiten te houden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-05 14:42
Wellicht een domme vraag, maar ik kan er zo 1-2-3 niet echt antwoord op vinden. Ik vraag me iets af met de kleurcodes die NL geeft aan andere landen. Half mei toen reizen naar het buitenland weer mogelijk werd gaf de overheid aan dat de kleurcodes o.a. gebaseerd zouden zijn op het aantal besmettingen én of je als NL burger het betreffende land in mocht. Aan de hand daarvan zou het land dan groen/geel zijn of oranje.

Als ik op nederlandwereldwijd.nl kijk zie ik bij de uitleg over oranje kleurcodes ook dit staan:

"Er kan een inreisverbod gelden voor reizigers uit Nederland. U kunt het land dan niet inreizen, ook niet voor een noodzakelijke reis."

Nu is het zo dat de V.S. geel is maar je hier als NL burger niet naartoe kunt, i.i.g. niet zonder een hele omweg te maken via andere landen.

Waarom staat de V.S. dan op geel en niet oranje? Als je nu dus een reis geboekt hebt naar de V.S. zoals ik zelf ben je best wel de sigaar als de grens dichtblijft. Reisbureau geeft dan aan dat gezien het code geel is het je eigen probleem is of je erin komt of niet. Uiteraard proberen ze de schade wel zo goed mogelijk te beperken maar je zult hoe dan ook geld kwijtraken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

[...]

[Afbeelding]

Bron kaart
Leuk... Nóg een bron.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
[...]

[Afbeelding]

Bron kaart
Damn, das nie best.
Maar dan is nu vooral de vraag wat Frankrijk (in geval van Frankrijk) zelf gaat doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Slasher schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:58:
[...]

Leuk... Nóg een bron.....
En het irritante is dat deze weer andere cijfers gebruikt dan ECDC. Waarom niet overal dezelfde cijfers en kleurtjes? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
De cijfers van vandaag dalen gelukkig ten aanzien van gisteren.
Maar dan is het natuurlijk weer afwachten wat er na afgelopen weekend is gebeurt.
Actuele cijfers van vandaag https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen

met 49 per 100.000 "valt het nog mee"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
NL_Scratch schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:04:
[...]

Damn, das nie best.
Maar dan is nu vooral de vraag wat Frankrijk (in geval van Frankrijk) zelf gaat doen...
Volgende week nog niet vermoed ik. Donderdag zullen we naar rood op de ECDC kaart gaan, maar nog (net) niet naar dieprood. Als er snel genoeg een daling in wordt gezet, dan blijven we op rood, maar die kans acht ik klein; volgende weet dan dieprood. En wat dat voor gevolgen heeft kan niemand voorspellen, al hoop ik dat volledig gevaccineerden en kinderen gewoon Frankrijk in mogen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
NL_Scratch schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:07:

met 49 per 100.000 "valt het nog mee"
Besef wel dat dat dagcijfers zijn en die van ECDC cumulatief over twee weken. Met deze cijfers zouden we over een periode van 14 dagen diepdieprood zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

barrymossel schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:09:
[...]

Volgende week nog niet vermoed ik. Donderdag zullen we naar rood op de ECDC kaart gaan, maar nog (net) niet naar dieprood. Als er snel genoeg een daling in wordt gezet, dan blijven we op rood, maar die kans acht ik klein; volgende weet dan dieprood. En wat dat voor gevolgen heeft kan niemand voorspellen, al hoop ik dat volledig gevaccineerden en kinderen gewoon Frankrijk in mogen... ;)
Het gaat wel meevallen in het geval van Frankrijk. Ik hoor nog niets over een weigering van Spanjaarden en die staan al een tijdje op dieprood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 07:05
ultimateharry schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:48:
[...]

Yep, het is duidelijk in welk 'bakje" landen wij nu vallen....

Wat een verschillen ook, regio naast regio, sta er echt van te kijken.
Aan de andere kant:
Since July 11, Sunday, Spaniards and other residents of Spain travelling to Germany are obliged to present proof of vaccination against COVID-19, proof of recent recovery from the virus, or negative test results, after the German Robert Koch Institute categorized the country as a simple risk area.

The RKI, a German federal government agency based in Berlin, responsible for disease control and prevention, has also placed Ireland’s Mid-West and Midland regions into the same list, which means the same requirements now apply to arrivals from these countries as well.
Gevaccineerd zit je nog steeds goed voor een bezoekje aan de oosterburen. Zal voor ons ook wel gaan gelden binnen enkele dagen.
Pagina: 1 2 ... 29 Laatste

Let op:
We bespreken hier alleen de maatregelen ed binnen vakantielanden. We gaan niet bespreken of het beleid deugt (dat kan ergens anders), of je de toegangseisen kan vermijden (dat kan nergens anders) en we gaan ook niet slowchatten.

Klagen over maatregelen of over annuleringen is ook offtopic,