• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:48
mversluis schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 20:23:
[...]

Ik heb morgen nieuwe afspraak staan om een goede proefrit te maken ( auto is dan ook helemaal geladen)
Gaat om 2020 versie.

Nog tips / tricks waar ik even op moet letten ?
Een bekende kwaal zijn de trillingen in het stuur rond de 100 km/u. Ga even de snelweg op en let op hoe erg het bij dit exemplaar is. Niet alle XC40‘s hebben het of in elk geval niet even erg.

Had je niet toevallig een oranje sleutel mee bij de eerste proefrit? De oranje sleutel is gekoppeld aan een profiel dat minder vermogen geeft.

Ik heb zelf een P8 uit 2021. Als je bij de eerste keer plankgas niet schrikt van die schop in je rug, dan is er iets mis. ;)

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:05
Oranje sleutel minder vermogen? Ik heb die bijna elke dag bij me maar dat zou een bak zijn ;)

Maar idd je hoort een aantal mensen over trillingen op de snelweg. Ik heb daar zelf geen last van 21/22 model p8.
Verder gewoon goed nalopen en kijken wat de actieradius is bij dat verbruik. Of ook even een accu test laten uitvoeren.

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:28

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

[...]

kraken voorophanging, kraken bestuurdersstoel

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• mversluis
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:15
Venomer schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 20:37:
[...]

Een bekende kwaal zijn de trillingen in het stuur rond de 100 km/u. Ga even de snelweg op en let op hoe erg het bij dit exemplaar is. Niet alle XC40‘s hebben het of in elk geval niet even erg.

Had je niet toevallig een oranje sleutel mee bij de eerste proefrit? De oranje sleutel is gekoppeld aan een profiel dat minder vermogen geeft.

Ik heb zelf een P8 uit 2021. Als je bij de eerste keer plankgas niet schrikt van die schop in je rug, dan is er iets mis. ;)
Alle 3 de sleutels , incl Oranje lagen in de auto. Weet niet welke die pakt dan.

Zal morgen oranje niet meenemen

An optimist is a person who sees only the lights in the picture, Whereas a pessimist sees only the shadows.An idealist, however is one who sees the light and the shadows, but in addition sees something else:.......the possibility of changing the picture

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:58
mversluis schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 22:32:
[...]

Alle 3 de sleutels , incl Oranje lagen in de auto. Weet niet welke die pakt dan.

Zal morgen oranje niet meenemen
Als je twijfelt aan t vermogen en ze hebben er nog eentje staan, vraag dan om een proefrit ter referentie. Zelfs mijn 252pk RWD geeft een stevige duw in de rug, zeker 50-130 gaat erg vlot

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:39
Microkid schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 21:11:
kraken voorophanging, kraken bestuurdersstoel
Vergeet ook zeker niet het gerammel in de voortrein bij slecht wegdek of korte drempels en kuilen. Dit is vaak oorzaak door toplagers die ontworpen zijn voor de ICE XC40 die niet berekend zijn op een zware EV. Hier is een modificatie voor.

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-01 16:26
RoelsRules schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 20:42:
Oranje sleutel minder vermogen? Ik heb die bijna elke dag bij me maar dat zou een bak zijn ;)

Maar idd je hoort een aantal mensen over trillingen op de snelweg. Ik heb daar zelf geen last van 21/22 model p8.
Verder gewoon goed nalopen en kijken wat de actieradius is bij dat verbruik. Of ook even een accu test laten uitvoeren.
De oranjesleutel kan inderdaad via het scherm geprogrammeerd worden om het vermogen te beperken.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• RoelsRules
Mga1600 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 09:04:
[...]

De oranjesleutel kan inderdaad via het scherm geprogrammeerd worden om het vermogen te beperken.
Echt nog nergens gezien :)
En dat is dan toch niet alleen de oranje sleutel daar dat gewoon een cover is.

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
RoelsRules schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 09:11:
[...]

Echt nog nergens gezien :)
En dat is dan toch niet alleen de oranje sleutel daar dat gewoon een cover is.
De topsnelheid kan gelimiteerd worden, niet het vermogen. Die instelling zit bij de profielen.

[ Voor 5% gewijzigd door Avvd op 24-01-2026 09:16 ]

• RoelsRules
Avvd schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 09:15:
[...]

De topsnelheid kan gelimiteerd worden, niet het vermogen. Die instelling zit bij de profielen.
Zal eens kijken, thx. Maar dat heeft dus geen impact op de acceleratie zoals eerder werd gesteld. En zou dus per sleutel ingesteld moeten kunnen worden (niet de oranje bij default :))

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:48
RoelsRules schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 09:20:
[...]

Zal eens kijken, thx. Maar dat heeft dus geen impact op de acceleratie zoals eerder werd gesteld. En zou dus per sleutel ingesteld moeten kunnen worden (niet de oranje bij default :))
Excuus voor het verspreiden van foute informatie.

Hier staat hoe het zit:
https://www.volvocars.com...harge-pure-electric_20w37
Het gaat om de Care Key.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• cdwave
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-01 16:15
[...]
Ik heb morgen nieuwe afspraak staan om een goede proefrit te maken ( auto is dan ook helemaal geladen)
Gaat om 2020 versie.
Zorg dat de auto nog "slaapt" als je begint met je proefrit. Dan ervaar je 'm op z'n slechtst. Dus laat de huidige eigenaar hem niet aanraken die dag...

Typische dingen die je kunt verwachten bij een koude start zijn dat audio niet werkt, de camera hapert of weigert en dat de navigatie heel traag opstart, of zelfs helemaal niet. Zie je niks van dit alles dan heb je een geluksexemplaar, of de eigenaar had stiekem al een rondje gereden voor je kwam (dat zou ik ook doen als ik een auto tweedehands particulier verkoop).

• pascalo
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:16
Ik rijd nu een aantal jaar een Volvo EX40 en ik ben benieuwd of anderen dit gedrag herkennen. Bij publieke AC-laadpalen met twee aansluitingen merk ik dat mijn auto soms stopt met laden op het moment dat er een tweede auto naast me wordt ingeplugd. In plaats van het laadvermogen terug te schalen, gaat de laadstatus bij mijn EX40 op pauze of stopt het laden volledig, waarna hij het niet altijd vanzelf weer oppakt. Vaak moet ik de laadbeurt dan opnieuw starten.

Met mijn vorige auto, een Tesla Model 3, heb ik dit bij dezelfde laadpalen nooit meegemaakt, wat mij doet vermoeden of dit specifiek samenhangt met de manier waarop de Volvo EX40 omgaat met veranderingen in beschikbaar vermogen tijdens AC-laden.

Herkennen andere EX40 rijders dit? Is dit bekend gedrag en zijn er ervaringen met instellingen die dit verbeteren?

• Juancho
  • Laatst online: 20:25
pascalo schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 16:47:
Ik rijd nu een aantal jaar een Volvo EX40 en ik ben benieuwd of anderen dit gedrag herkennen. Bij publieke AC-laadpalen met twee aansluitingen merk ik dat mijn auto soms stopt met laden op het moment dat er een tweede auto naast me wordt ingeplugd. In plaats van het laadvermogen terug te schalen, gaat de laadstatus bij mijn EX40 op pauze of stopt het laden volledig, waarna hij het niet altijd vanzelf weer oppakt. Vaak moet ik de laadbeurt dan opnieuw starten.

Met mijn vorige auto, een Tesla Model 3, heb ik dit bij dezelfde laadpalen nooit meegemaakt, wat mij doet vermoeden of dit specifiek samenhangt met de manier waarop de Volvo EX40 omgaat met veranderingen in beschikbaar vermogen tijdens AC-laden.

Herkennen andere EX40 rijders dit? Is dit bekend gedrag en zijn er ervaringen met instellingen die dit verbeteren?
laat me raden, toevallig een Zoë die erbij komt laden? Ik had hier ook altijd last van met onze vorige XC40 en dat is met de PS2 helaas niet anders. Iemand in onze straat heeft zo'n Zoë en die dingen gooien 8 van de 10x mijn laadsessie eruit. Andersom trouwens ook, als ik de sessie opnieuw opstart zie ik letterlijk de sessie van de Zoë stoppen. Bizar gedrag, maar letterlijk alleen bij Zoë's en niet bij andere merken die aan dezelfde laadpaal staan te laden.

Online ook wel wat over te vinden, maar blijft een gevalletje van wie is de schuldige. Ik zou zeggen dat het niks uit moet maken wie er laadt en dat de laadpaal provider het gewoon zo moet regelen dat sessies nooit elkaar kunnen stoppen. Daar moet iets tussen komen te zitten waardoor een andere auto niet in de problemen komt. In dit geval is het overigens veel bij Vattenfall. Ik heb ze het al 2x voorgelegd maar het is een afschuwelijke partij als het gaat om communicatie en het opvolgen van gemelde storingen.

[ Voor 15% gewijzigd door Juancho op 24-01-2026 17:05 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• pascalo
  • Laatst online: 19:16
Juancho schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 17:03:
[...]

laat me raden, toevallig een Zoë die erbij komt laden? Ik had hier ook altijd last van met onze vorige XC40 en dat is met de PS2 helaas niet anders. Iemand in onze straat heeft zo'n Zoë en die dingen gooien 8 van de 10x mijn laadsessie eruit. Andersom trouwens ook, als ik de sessie opnieuw opstart zie ik letterlijk de sessie van de Zoë stoppen. Bizar gedrag, maar letterlijk alleen bij Zoë's en niet bij andere merken die aan dezelfde laadpaal staan te laden.

Online ook wel wat over te vinden, maar blijft een gevalletje van wie is de schuldige. Ik zou zeggen dat het niks uit moet maken wie er laadt en dat de laadpaal provider het gewoon zo moet regelen dat sessies nooit elkaar kunnen stoppen. Daar moet iets tussen komen te zitten waardoor een andere auto niet in de problemen komt. In dit geval is het overigens veel bij Vattenfall. Ik heb ze het al 2x voorgelegd maar het is een afschuwelijke partij als het gaat om communicatie en het opvolgen van gemelde storingen.
Geen Renault Zoe maar een nieuwe Tesla Model Y (taxi). Over iets meer dan een maand heb ik de 30K onderhoudsbeurt, daar ga ik dit probleem ook wel aankaarten. Begint erg irritant te worden als je afhankelijk bent van publieke laadpalen in de straat.

Ik heb het niet alleen bij Vattenfall laadpalen, maar ook bij laadpalen van Qwello.

[ Voor 3% gewijzigd door pascalo op 24-01-2026 17:56 ]

• peutje
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 21:34
Hier vaak met een bmw naast me, soms zo erg dat de hele paal uitschakeld. Nu staat ie rustig te laden naast een hybride.

• mversluis
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:15
Vandaag 2e proefrit gemaakt en een wereld van verschil. Enorm snel optrekken en ook versnellen.

Durfde niet geheel vol gas te gaan op de kronkelende 80km wegen daar 😉

Geen rare geluiden gehoord

Dank voor de adviezen

An optimist is a person who sees only the lights in the picture, Whereas a pessimist sees only the shadows.An idealist, however is one who sees the light and the shadows, but in addition sees something else:.......the possibility of changing the picture

• MartijnEV
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 23:35
Sinds ca. een week doet CarPlay het niet meer. In het infotainment scherm blijft de melding staan: "Sluit aan met een USB kabel".
Ik dacht eerst dat de oorzaak een defect in mijn USB kabeltje was. Vanmorgen heb ik een andere kabel geprobeerd, maar het probleem bleef. Verder heb ik nog geprobeerd:
- Reset van het EX40 infotainment systeem (lang drukken home button tot reset begint)
- Reset van mijn iPhone (16e)
Dit gaf geen oplossing helaas.
Nu zie ik een mogelijk verband:
- onlangs de EX40 OTA naar 4.2.13 gedaan
- onlangs de iOS update naar 26.2 gedaan

Zou het kunnen dat er een bug in 4.2.13 zit of in 26.2 ? Of is er iets anders waar ik nog naar kan kijken?

MY26 | Volvo EX40 Plus | Single Motor Extended Range | Vapour Grey | Connect Microtech/Nubuck | Visual Park Assist | Donkergetinte achterruiten | Trekhaak | geproduceerd: 12 mei 2025 | afgeleverd: 27 juni 2025 | software 4.2.13

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 00:40
MartijnEV schreef op maandag 26 januari 2026 @ 12:13:
Sinds ca. een week doet CarPlay het niet meer. In het infotainment scherm blijft de melding staan: "Sluit aan met een USB kabel".
Ik dacht eerst dat de oorzaak een defect in mijn USB kabeltje was. Vanmorgen heb ik een andere kabel geprobeerd, maar het probleem bleef. Verder heb ik nog geprobeerd:
- Reset van het EX40 infotainment systeem (lang drukken home button tot reset begint)

Zou het kunnen dat er een bug in 4.2.13 zit of in 26.2 ? Of is er iets anders waar ik nog naar kan kijken?
Ik zit op zelfde software versies als jij en hier draait het als een zonnetje. Zit je usb kabel wel in de juiste aansluiting? (Die wit omcirkelde)

Ik heb nu ander probleem: de kaart achter het stuur verschijnt niet meer sinds vanochtend (gewoon met maps op aaos). Reset lost het ook niet op. Als iemand daar een tip voor heeft hou ik me ook aanbevolen…

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:18

The GUI

ClickOps < DevOps

Kammika schreef op maandag 26 januari 2026 @ 12:26:
[...]

Ik zit op zelfde software versies als jij en hier draait het als een zonnetje. Zit je usb kabel wel in de juiste aansluiting? (Die wit omcirkelde)

Ik heb nu ander probleem: de kaart achter het stuur verschijnt niet meer sinds vanochtend (gewoon met maps op aaos). Reset lost het ook niet op. Als iemand daar een tip voor heeft hou ik me ook aanbevolen…
Op stuur aan de rechterknop de knop met de 3 streepjes indrukken?

Volvo EX40 Ultra Twin Motor MY26 | 13,2 kWp ZZW

• MartijnEV
Kammika schreef op maandag 26 januari 2026 @ 12:26:
[...]

Ja zit in wit omcirkelde aansluiting. Heeft altijd prima gewerkt.

MY26 | Volvo EX40 Plus | Single Motor Extended Range | Vapour Grey | Connect Microtech/Nubuck | Visual Park Assist | Donkergetinte achterruiten | Trekhaak | geproduceerd: 12 mei 2025 | afgeleverd: 27 juni 2025 | software 4.2.13

• Kammika
The GUI schreef op maandag 26 januari 2026 @ 12:28:
[...]

The GUI schreef op maandag 26 januari 2026 @ 12:28:
[...]

dat had ik al geprobeerd uiteraard. Die wisselt dan tussen geen kaart en de navigatie instructie bovenaan (waar je normaal dan dus ook de kaart in beeld hebt onder die instructie) en alleen de instructie van het midden van het scherm.... Als je dan terugwisselt, flitst heel even een kaart in beeld, die op een verkeerde plek staat en dan gelijk weer zwart wordt...

heel wazig, nog nooit eerder gehad dit...

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-01 15:46
Kammika schreef op maandag 26 januari 2026 @ 13:13:
[...]

[...]

dat had ik al geprobeerd uiteraard. Die wisselt dan tussen geen kaart en de navigatie instructie bovenaan (waar je normaal dan dus ook de kaart in beeld hebt onder die instructie) en alleen de instructie van het midden van het scherm.... Als je dan terugwisselt, flitst heel even een kaart in beeld, die op een verkeerde plek staat en dan gelijk weer zwart wordt...

Ik had ooit soortelijke bug als ik Android Auto gebruikte op mijn OnePlus 13. Zodra ik een bestemming selecteerde verdween de kaart op het drivers display en werd die gewoon zwart. Zonder bestemming werd de kaart wel getoond. Uiteindelijk zichzelf opgelost vermoedelijk door een AA of OnePlus update. Naar mijn gevoel zat er een bug in de overlay van de instructies waardoor de kaart verdween.

Zie je wel een kaart als je geen bestemming ingeeft?

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:42

Herkenbaar probleem echter heb ik deze melding via de Ottocast mini cube 3.0 dongle. Even eruit en erin wil het soms verhelpen. Dacht dat het aan de CarPlay dongle lag hier. Zelfde software versies. 4.2.13 en 26.2

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-01 13:57
Kammika schreef op maandag 26 januari 2026 @ 13:13:
[...]

[...]

Ik heb precies hetzelfde gehad, en zonder wat te doen was het probleem weg na een paar dagen...

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 50000km

• Kammika
Largamelion schreef op maandag 26 januari 2026 @ 13:31:
[...]
Ik had ooit soortelijke bug als ik Android Auto gebruikte op mijn OnePlus 13. Zodra ik een bestemming selecteerde verdween de kaart op het drivers display en werd die gewoon zwart. Zonder bestemming werd de kaart wel getoond. Uiteindelijk zichzelf opgelost vermoedelijk door een AA of OnePlus update. Naar mijn gevoel zat er een bug in de overlay van de instructies waardoor de kaart verdween.

Zie je wel een kaart als je geen bestemming ingeeft?
nope, maakt niet uit...

• Kammika
rolfio schreef op maandag 26 januari 2026 @ 13:41:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gehad, en zonder wat te doen was het probleem weg na een paar dagen...
hmm... dan maar hopen dat die het om 1600 weer doet (moet dan lange rit doen... vind die navigatie op instrumentcluster toch veel fijner dan steeds op zij te moeten kijken, bovendien heb ik normaal altijd de overzichtskaar op staan, dat moet ik dan ook offeren....)

[ Voor 10% gewijzigd door Kammika op 26-01-2026 13:55 ]

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-01 13:57
En... ik durf het bijna niet hardop te zeggen, maar het lijkt erop dat ik eindelijk eens nummers zie die ik recentelijk heb toegevoegd aan een afspeellijst in Spotify. In ieder geval in de playlist gelikete numers...

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 50000km

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:20

Had ik ook met een draadloze dongle, even de CarPlay app killen loste het bij mij op. Edit: in de auto in het menu privacy-alle apps-CarPlay-gedwongen stoppen

[ Voor 9% gewijzigd door Marko72 op 26-01-2026 20:09 ]

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:28
Nu al meer dan een week niet mogelijk om een route vanuit mijn telefoon naar de auto te sturen. In het menu "mijn voertuig" op mijn telefoon staat ook de C40 niet meer tussen. Kan enkel nu kiezen of mijn auto benzine, hybride of elektrisch is, maar geen actieve koppeling met de auto.

Iemand dit al eens gehad of een idee hoe ik dat op kan lossen?

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Gutanoth schreef op maandag 26 januari 2026 @ 16:21:
Nu al meer dan een week niet mogelijk om een route vanuit mijn telefoon naar de auto te sturen. In het menu "mijn voertuig" op mijn telefoon staat ook de C40 niet meer tussen. Kan enkel nu kiezen of mijn auto benzine, hybride of elektrisch is, maar geen actieve koppeling met de auto.

Iemand dit al eens gehad of een idee hoe ik dat op kan lossen?
Heb ik vorig jaar een keer gehad, oplossing is volgens mij dat je op een desktop of laptop in je google account de geconnecteerde apparaten ergens moet zoeken en dan eruit gooien, daarna de app opnieuw aan de wagen koppelen. Zoiets zots was het. Heeft hier onlangs nog ergens gestaan in een reactie hoe je dat doet in je account.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

• Francisp1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:18

Al eens de aansluiting van je iPhone van pluisjes ontdaan? Onlangs ook problemen gehad, blijkbaar zat er echt veeel pluis in de usb-c connector. Ik had dan zelf genoeg verbinding voor op te laden, maar niet voor data.

[ Voor 3% gewijzigd door Francisp1 op 26-01-2026 17:20 ]

Volvo C40 Recharge Twin Ultimate

• caspervc
Zo net terug van de vaker genoemde Volvo garage in Nijverdal. In tegenstelling tot @Tranquility binnen 3 uur weer buiten voor nieuwe IHU en software laden. Daarna nog even een half uurtje bezig met alles instellen en voila. Een serieus snel systeem. Ik ben blij.

• caspervc
Beste feature overigens : scherm dimmen in 't donker!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/70HNZIKwoWyqFSI_Rxh32oJVf_Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gn25wX0cgwvrP4k5FsLWSSqc.jpg?f=fotoalbum_large

• tukker999
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 23:06
caspervc schreef op maandag 26 januari 2026 @ 21:14:
Beste feature overigens : scherm dimmen in 't donker!
Geldt dat ook voor de bouwlamp van Google Maps overdag? Dat dimmen bedoel ik.

22,29 kWh/100km

• MartijnEV
Dank voor het meedenken allemaal, uiteindelijk bleek de oplossing bij mij het ‘vergeten’ van mijn EX40 in de Bluetooth instellingen van mijn iPhone.
Had al de indruk dat hij ‘half’ verbonden was met Bluetooth: wel geluid van FM via de speakers maar geen telefoonfunctie via de EX40 (Bluetooth) telefoon app. Toch een bug misschien. Maar fijn dat CarPlay weer werkt!

Nog maar even niet geprobeerd om ook de Bluetooth verbinding weer te maken.

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

tukker999 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 23:00:
[...]

Geldt dat ook voor de bouwlamp van Google Maps overdag? Dat dimmen bedoel ik.
Grappig dat iedereen het over bouwlampen heeft, ik heb die ervaring dan weer niet.
Maar voor zover ik weet (lang geleden dat ik daarin bezig geweest ben) kun je ergens in de instellingen dingen als interieurverlichting met een slider dimmen, of je hebt een aantal standen..
En daarmee dimt ook die display.

Zal binnenkort als ik eraan toekom wel eens gaan rommelen in die menus
Volvo zegt dit:
Interieurverlichting aanpassen via het middendisplay

Tik op Settings symbol op het middendisplay.
Tik vervolgens op Bedieningselementen.
Pas de gewenste instelling voor interieurverlichting aan.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Pagina: 1 ... 355 356 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"