Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.
Nope je bent zeker geen pietlut. Ik zie de laatste tijd best wat nieuwe auto's rijden en dan een strakke koets maar precies de laad/brandstof klep is dan uit de pas. Ziet er niet uit (sorry mijn mening) een uitstekende laad/brandstof klep op een Passat als voorbeeld of op een BYD. Ik weet niet waarom dat bij aflevering of later niet aangepast wordt.kombuis2023 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 19:37:
Ben ik nou zo een pietlut?
Heel blij met mijn ex40 April 2026, na mijn P8 uit 2021 helemaal blij verrast door de range😀 maaaar waarom gaat mijn laadklep niet meer helemaal dicht, zit gewoon een kier tussen...[Afbeelding]
Dus nee eens, geen pietlut zelf zou ik me er ook aan irriteren. Zelf geen last van buiten dat iemand een keer langs mijn laadklep is gelopen met iets en een kras erop heeft gemaakt (is niet mega groot of erg, maar valt mij op en dat vind ik irritant). Dit terwijl ik altijd mijn laadklep weer zo ver mogelijk dichtklap ipv helemaal open laat staan.
Hopelijk kunnen ze het voor jou oplossen met een beetje bijbuigen.
XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line
Schopsensor heb ik dus ook dat die amper meer werkt, dicht werkt het wel, maar open moet ik nu 9 van de 10 keer met de hand doen.wamske schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 14:31:
[...]
Hier ook; voor de update (die 2 weken dat ik hem had) kon ik de deur gewoon open trekken met de sleutel in mijn zak. Nu knippert hij wel, maar lijkt hij niet te ontgrendelen. Beetje hetzelfde als vorige auto's als je deze unlockt terwijl je de klink bediend.
De achterklep open met de schopsensor werkt vrijwel niet meer, iemand een oplossing daarvoor?
Dit zowel met de zwarte als met de oranje sleutel, dus een leegrakend batterijtje lijkt me niet helemaal waarschijnlijk als oorzaak.
Het is sinds de update.
Auto ontgrendelen heb ik nog niets opgemerkt, gaat volgens mij gewoon goed, maar zal er eens op letten.
XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp
Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"