Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
Delen van referrals (verzoeken om deze te gebruiken) wordt beschouwd als spam en is niet toegestaan op tweakers.

[ Voor 90% gewijzigd door deepbass909 op 05-05-2022 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-09 14:35
xsive schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:49:
[...]

Pixel LED koplamp
[Afbeelding]

Standaard LED koplamp
[Afbeelding]
…maar het echte verschil zie je vooral als het donker is vanuit de wagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
Nm.

[ Voor 117% gewijzigd door vacuumcleaner op 04-05-2022 15:51 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 16:13
GuiltyNL schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:15:
*knip*Verwijderde referral *knip*
Uit interesse op geklikt, maar de code doet het al niet meer, enig idee wat je krijgt van Polestar als de code gebruikt word?

[ Voor 34% gewijzigd door deepbass909 op 05-05-2022 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarvinOA
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-05-2023
daniel14 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:41:
[...]

Uit interesse op geklikt, maar de code doet het al niet meer, enig idee wat je krijgt van Polestar als de code gebruikt word?
Een jas/hoodie voor degene die de link uitgeeft. 100 euro laadtegoed voor de eigenaar van de nieuwe auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

k-jah schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:24:
[...]

…maar het echte verschil zie je vooral als het donker is vanuit de wagen ;)
Eens, die Pixels zijn echt bizar, maar oprecht mis ik niets aan die standaard koplampen.

Voor mij is vooral de light signature belangrijk en die is volledig in-tact gebleven. Hoewel ik wel graag de achterlicht animatie had gehad en ik nog steeds hoop dat dat een software trucje is 😇

[ Voor 26% gewijzigd door xsive op 04-05-2022 17:31 ]

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dank allen, geen hele spannende onderhoudsbeurt dus. Door planning garage en zelf te laat vooruit plannen loop ik wat over de 30000km heen voordat ik volgende week aan de beurt ben. Zo te lezen moet dat niet zo spannend zijn dat ik daardoor de P2 even moet laten staan.

Ik dacht nog dat koelvloeistof misschien vervangen zou worden en twijfelde toen of een EV dat wel heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:55
Ik heb net iets heel geks ontdekt. Mijn hele laadkabelaansluiting (of is daar een naam voor?) zit ineens een stuk dieper en kiert heel erg. Het viel me net pas op bij het aansluiten van de kabel, niet eerder gezien. Ook niets gemerkt tijdens het rijden, lijkt me ook sterk dat het toen is gebeurd. Eerder lijkt het me dat er iemand tegen de kabel heeft geduwd of er tegenaan is gereden terwijl ik geparkeerd stond aan de rechterzijde van de weg en aan het laden was. Het klepje is echter schadevrij en ook op de laadkabel is vrij van krassen. De hele unit werkt gewoon en zit eigenlijk heel steady, vandaar dat het me ook niet opviel waarschijnlijk.

Iemand ooit iets soortgelijks gehad of die de mogelijke oorzaak kan ontrafelen? Heb een afspraak staan bij de dealer over 2 weken voor het vervangen van de aandrijfas/motor, meteen maar even naar laten kijken. 🤷🏼‍♂️

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/byeBYIVGbrRF2_56t5VBH7LgrqU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q95CpHNshsZErU9rVkD4cP7p.jpg?f=user_large

-edit- ik bedenk me net dat twee maanden geleden schade is hersteld aan die zijde van de auto, maar zou dat ermee te maken kunnen hebben? Voor het spuiten van een scherm zou die unit toch niet los hoeven?

[ Voor 8% gewijzigd door dnns85 op 04-05-2022 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dnns85 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 19:00:
Ik heb net iets heel geks ontdekt. Mijn hele laadkabelaansluiting (of is daar een naam voor?) zit ineens een stuk dieper en kiert heel erg. Het viel me net pas op bij het aansluiten van de kabel, niet eerder gezien. Ook niets gemerkt tijdens het rijden, lijkt me ook sterk dat het toen is gebeurd. Eerder lijkt het me dat er iemand tegen de kabel heeft geduwd of er tegenaan is gereden terwijl ik geparkeerd stond aan de rechterzijde van de weg en aan het laden was. Het klepje is echter schadevrij en ook op de laadkabel is vrij van krassen. De hele unit werkt gewoon en zit eigenlijk heel steady, vandaar dat het me ook niet opviel waarschijnlijk.

Iemand ooit iets soortgelijks gehad of die de mogelijke oorzaak kan ontrafelen? Heb een afspraak staan bij de dealer over 2 weken voor het vervangen van de aandrijfas/motor, meteen maar even naar laten kijken. 🤷🏼‍♂️

[Afbeelding]

-edit- ik bedenk me net dat twee maanden geleden schade is hersteld aan die zijde van de auto, maar zou dat ermee te maken kunnen hebben? Voor het spuiten van een scherm zou die unit toch niet los hoeven?
Nog restschade aan de laadpoort, je kijkt zo naar binnen lijkt het? Ook is het vreemd dat het laadlampje brandt terwijl er geen kabel inzit en de kleur is ook vreemd, enkel rood, geel, blauw en groen zijn de normale kleuren voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
*knip* Referrals zijn niet toegestaan! *knip*

[ Voor 113% gewijzigd door deepbass909 op 05-05-2022 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:47
Verwijderd schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 20:23:
[...]

Nog restschade aan de laadpoort, je kijkt zo naar binnen lijkt het? Ook is het vreemd dat het laadlampje brandt terwijl er geen kabel inzit en de kleur is ook vreemd, enkel rood, geel, blauw en groen zijn de normale kleuren voor mij.
De kleur is normaal. Dit is de (te felle) hulpverlichting als er nog geen kabel inzit.
https://www.polestar.com/...-laadaansluiting-op-auto/

[ Voor 11% gewijzigd door JTHZZ op 04-05-2022 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Heb net een volvo C40 geparkeerd gezien. Nog iemand die er een iets opgeblazen polestar op (kleine) stelten in ziet? Volvo laat zich wel erg inspireren door hun zusterbedrijf. Nu kan je ook zeggen dat polestar wel wat design language van volvo overnam, en ze elkaar sowieso beïnvloeden.

Ook alle specs zijn vrijwel gelijk. Batterij grootte, 0-100 (voor de FWD alvast), wltp range... (verbruik nagenoeg gelijk, en volgens mij lager dan de XC40 recharge)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:17

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Amos_x schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:41:
Heb net een volvo C40 geparkeerd gezien. Nog iemand die er een iets opgeblazen polestar op (kleine) stelten in ziet? Volvo laat zich wel erg inspireren door hun zusterbedrijf. Nu kan je ook zeggen dat polestar wel wat design language van volvo overnam, en ze elkaar sowieso beïnvloeden.

Ook alle specs zijn vrijwel gelijk. Batterij grootte, 0-100 (voor de FWD alvast), wltp range... (verbruik nagenoeg gelijk, en volgens mij lager dan de XC40 recharge)
Neem hier eens een kijkje ;)

https://www.media.volvoca...ls/volvo-concept-402/2017

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
gustaveau schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:48:
[...]

Wat heeft voor jullie de doorslag gegeven? Ik ben zelf namelijk ook nog erg benieuwd naar de XC 40
Het was geen makkelijke keuze, eerlijk gezegd stond de XC40 continu op een gedeelde 1e plaats met de Polestar. Dit kwam doordat de XC40 hoger zit, meer ruimte rondom de bestuurder en passagiers, meer ruimte in de kofferbak, vlakke laadvloer, gewoon wat praktischer.

Maar de Polestar heeft een wat grotere actieradius en is wat sportiever. Ook hoefde ik bij de Polestar geen metallic lak te kiezen, MY2023 heeft standaard Magnesium gekregen. Bij de XC40 kost dit bijna 1000 euro extra wat je in de lease uiteindelijk zelf betaald.

Wat ook (zwaar) heeft meegeteld is de 10% korting die de leasemaatschappij tot 30 april gaf op de Polestar. Deze heb ik nu kunnen bestellen inclusief Pilot lite en Plus pakket voor bijna dezelfde prijs als de XC40 Plus uitvoering. De XC40 Ultimate uitvoering kon ik niet bestellen. Zonder Plus pakket had ik de Polestar niet genomen, de (standaard) stoelen zitten echt niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
Vraagje, kan je op de Polestar met glazen dak ook een dakkoffer kwijt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 23:25
Kleineheino schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:57:
Ja dat gaat prima 👍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-zUK3avBV4LDsbYFj4Y3kS3EIVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VSzPDOdwroNVp1URW5QubzFV.jpg?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v5NMuZfRycCC7RJEMH5n0jc75Ok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DCvqhSKBFZRVQpuWAbC495Bg.jpg?f=fotoalbum_large

Inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• k-jah
dnns85 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 19:00:

Wow! Daar zou ik toch wat sneller proberen mee langs de dealer te gaan!
Maar zeg je nu dat je daar al 2 maanden misschien mee rond rijdt? Zou toch moeten opvallen..
Anyhow, benieuwd naar het vervolg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Amos_x schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:41:

Voor mij heeft Polestar precies de zaken aangepakt die ik design technisch niet mooi vind bij een Volvo, zowel exterieur als interieur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
xsive schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:23:
[...]

Voor mij heeft Polestar precies de zaken aangepakt die ik design technisch niet mooi vind bij een Volvo, zowel exterieur als interieur.
Klopt, vooral interieur

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42

Reinier

\o/

Kleineheino schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:57:
Afbeeldingslocatie: https://vicfan.com/wp-content/uploads/2021/02/polestar-2-vacation-mode.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jspp
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 04-12-2023
Davidshadow13 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:48:
[...]

AFAIK zijn alleen de Pixel LED koplampen komen te vervallen.
Bedoel je met vervallen dat deze niet meer verkrijgbaar zijn of dat deze voortaan standaard inbegrepen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Jspp schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:42:
[...]

Bedoel je met vervallen dat deze niet meer verkrijgbaar zijn of dat deze voortaan standaard inbegrepen zijn?
Door hardwaretekorten voorlopig niet meer leverbaar. :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnns85
k-jah schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 07:35:
[...]

Wow! Daar zou ik toch wat sneller proberen mee langs de dealer te gaan!
Maar zeg je nu dat je daar al 2 maanden misschien mee rond rijdt? Zou toch moeten opvallen..
Anyhow, benieuwd naar het vervolg!
Vandaag nog even een vriend laten zien en gezegd hoe stom ik het vond dat het me niet was opgevallen... Bleek uiteindelijk het rubber van de laadpoort te zijn, zie foto 7(8)7

Denk dat ze met het herstellen van de schade (uitdeuken achterscherm) het rubber niet netjes terug hebben gedaan. Qua diepte of stevigheid was er niets veranderd, maar alleen de rubber rand. Meestal is het donker als ik 'm aan de lader hang, dus waarschijnlijk daarom nooit opgevallen.

Wel beetje jammer dat daar dus ook gewoon regen doorheen kon. Erg slordig. Maargoed, er is wel meer mis gegaan met het herstellen van de schade :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ZrA1zj0Ha0HBpgAdVNB2RcUWdk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8VuFub35nT5Sw8ITPuSfGgMQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
@dnns85 Je poort ziet er nog steeds niet goed uit hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
Heeft iemand ervaring met de standaard Video Player app? Wat kan je daar allemaal in afspelen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JTHZZ
Beetje cryptisch maar volgens mij bedoelen ze dat je tijdens navigeren vrij kunt zoomen en scrollen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s8c1PC7F9bsetdrJlYGmn114dgk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AsG9sAtiRBd7cTLPNL1R5efj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door JTHZZ op 05-05-2022 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
Kleineheino schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 22:30:
Heeft iemand ervaring met de standaard Video Player app? Wat kan je daar allemaal in afspelen?
Geen idee.
De zeldzame momenten dat ik in de wagen iets kijk (snelladen) gebruik ik de vivaldi browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:02
Als ik de P2 van mijn vader oplaad zie ik heel vaak de 32A vermelding. Mijn Alfen levert maar 3 x 16A maar kan de P2 dan 22kW aan? Ik lees overal maar 11kW maar ik snap dan niet dat ze in de GUI van het dashboard dan zeggen bv iets zoals 16/32A 3 ~ 230V.

Dan lijkt dat te zeggen "ik kan tot 32A" gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:52
HyperBart schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:44:

Dan lijkt dat te zeggen "ik kan tot 32A" gaan?
Volgens mij kan hij op 1 fase tot 32A (max 7.x kw), maar op 3 fases is het sowieso max 3x16, met 11kw max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:52
Kleineheino schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 22:30:
Qua aanbod zit er een soort van web link in naar NPO... Maar met de Vivaldi browser heeft dat weinig nut meer. Rest is meer Scandinavisch aanbod laatst dat ik keek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Loen schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:13:
[...]

Volgens mij kan hij op 1 fase tot 32A (max 7.x kw), maar op 3 fases is het sowieso max 3x16, met 11kw max.
Inderdaad en in de US of A zelfs tot 48A op 1 fase (11kW), maar daar hebben ze ook een andere plug/kabel. In heel veel landen is een 3 fase huisaansluiting niet gebruikelijk.
Voor de vonkentrekkers onder ons: De 3 gelijkrichters worden dan parallel geschakeld en kunnen met een stroom tot 48A worden gebruikt uit 1 fase.

[ Voor 15% gewijzigd door JTHZZ op 06-05-2022 10:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-08 18:57
Er wordt dus al getest met versie P2.1

https://www.polestar-forum.com/threads/ota-v2-1.6669/

Vrees alleen dat die beste man gek wordt van alle vragen over deze versie 🤪

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
JTHZZ schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 22:55:
Beetje cryptisch maar volgens mij bedoelen ze dat je tijdens navigeren vrij kunt zoomen en scrollen [Afbeelding]
1. Je kunt nu scrollen en zoomen terwijl de route staat ingesteld. Dat kon niet.
2. Als er een laadplanning is gemaakt kun je nu per laadpunt zien wat de bezetting en laadsnelheid is. Dat kon ook niet.

(Edit: meende een nieuwe bug gevonden te hebben maar was mijn eigen fout :) )

[ Voor 37% gewijzigd door JTHZZ op 06-05-2022 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
JTHZZ schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:40:
[...]

1. Je kunt nu scrollen en zoomen terwijl de route staat ingesteld. Dat kon niet.
Idd, was me gisteren opgevallen toen ik in de file wat aan het klooien was, je wagen/positie wordt als het ware een ghost (of kon dit al?):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CX26KeHVZs51Lb_TmAUW-_3pB3A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vsebu2gqCscdhnKfgZbMnvcF.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: valt me nu pas op dat ik geen connectie had bij het maken van de foto. Zal wel snel terug ok geweest zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door k-jah op 06-05-2022 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
GuiltyNL schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 22:27:
@dnns85 Je poort ziet er nog steeds niet goed uit hoor!
Ik ga er volgende week naar laten kijken als ik weer in het land ben 🤞🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 01:11
Amos_x schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:10:
[...]

:D >:) Vreemde keuzes wel bij Geely
Ik denk dat je de hint niet helemaal snapt: de polestar 2 was oorspronkelijk ontworpen als Volvo V40 parallel aan de XC40, maar ‘gekaapt’ toen polestar een apart merk moest worden. De C40 is een afgeronde XC40 die als voordeel de hoge instap van de XC40 heeft.
Ik vind de P2 ook veel mooier dan zowel de C40 als de XC40, maar hij is mij op mijn oude dag gewoon te laag en een beetje krap.De XC40 zit perfect voor mij, is ruim maar maakt meer windgeruis. De C40 zit perfect en is stiller en wat zuiniger en ruim maar minder praktisch qua bagageruimte can de XC. .Ik denk dat er voor alle 3 wat ( veel) te zeggen is.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
k-jah schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 16:07:
[...]

Idd, was me gisteren opgevallen toen ik in de file wat aan het klooien was, je wagen/positie wordt als het ware een ghost (of kon dit al?):
[Afbeelding]

Edit: valt me nu pas op dat ik geen connectie had bij het maken van de foto. Zal wel snel terug ok geweest zijn.
Dit is nog de oude weergave. In de nieuwe weergave blijft de route info in dat witte vlak en komt er een “centreren” knop in het midden ;). Even checken of er een update voor maps is, de mijne kwam gisteren binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Mga1600 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 22:12:
[...]

Ik denk dat je de hint niet helemaal snapt: de polestar 2 was oorspronkelijk ontworpen als Volvo V40 parallel aan de XC40, maar ‘gekaapt’ toen polestar een apart merk moest worden. De C40 is een afgeronde XC40 die als voordeel de hoge instap van de XC40 heeft.
Ik vind de P2 ook veel mooier dan zowel de C40 als de XC40, maar hij is mij op mijn oude dag gewoon te laag en een beetje krap.De XC40 zit perfect voor mij, is ruim maar maakt meer windgeruis. De C40 zit perfect en is stiller en wat zuiniger en ruim maar minder praktisch qua bagageruimte can de XC. .Ik denk dat er voor alle 3 wat ( veel) te zeggen is.
Over windgeruis gesproken, in mijn herinnering was het tijdens de P2 proefritten stiller aan boord dan bij mijn MY22 (begin maart 2022)

Wellicht dat het tussen mijn oren zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 00:41

MaxxMark

HT is Tof!

Kan ook zijn dat je er nu meer op let ;)

Ik heb heb namelijk hetzelfde maar kan je zeggen dat er fysiek niets is veranderd aan mijn auto tussen levering in december 2020 en nu :D

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GuiltyNL
dnns85 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 18:33:
[...]

Ik ga er volgende week naar laten kijken als ik weer in het land ben 🤞🏼
Ter vergelijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DqJ7F3qjEuiy2ZogGIa2St8DSTI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/soWln9XRVR42CLHEcFh9dcln.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
kramon schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:36:
Ik ga binnenkort even langs de garage voor twee wat wonderlijke cosmetische zaken.

1. Mijn motorkap is scheef gaan staan:
[Afbeelding]

2. Mijn laadklepje ligt dieper dan de rest van de buitenkant (zie nu dat deze foto niet scherp is, maar wel duidelijk wat ik bedoel denk ik):
[Afbeelding]
De dieper liggende laadklep hebben alle P2's denk ik, ik heb het ook ontdekte ik net, maar kan me er niet aan storen.

Je motorkap moet makkelijk te stellen zijn, maar ook dat is minimaal, toch?

Ik vind die kieren bij de achterlichten opvallender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 01:11
GuiltyNL schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:53:
[...]

Door hardwaretekorten voorlopig niet meer leverbaar. :|
Bij Volvo leidt dit gebrek ook tot langere levertijd voor een uitvoering met pixel lampen. De basisprijs van de ultimate uitvoering waar ze eerst standaard waren is met 1000 euro verlaagd en de pixel lampen zijn nu een 1000 euro kostende optie voor zien van een waarschuwing over de langere levertijd.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GuiltyNL schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 12:51:
[...]

De dieper liggende laadklep hebben alle P2's denk ik, ik heb het ook ontdekte ik net, maar kan me er niet aan storen.

Je motorkap moet makkelijk te stellen zijn, maar ook dat is minimaal, toch?

Ik vind die kieren bij de achterlichten opvallender.
Niemand wil de vraag stellen dus doe ik het maar :) : Welke kieren bij de achterlichten (van welk merk auto)?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:36
Kenteken is bekend, op 5 paarden na perfect: P-471-LR :)
Dinsdag wordt het feest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23:01
Hier voor de eerste keer (hopelijk laatste) de sleutels niet herkend (incl SOS foutmeldingen, geen app toegang etc etc. Dus TCAM issue) :( Stond mijn vriendin dus om 00:30 in Den Haag aan een laadpaal vast. Uiteindelijk met veel gedoe werkt het allemaal weer 👍🏻 Voor anderen dus als ze vergelijkbaar probleem hebben het stappenplan:

- Met de fysieke sleutel deur open maken (alarm gaat af).
- Sleutel in middenconsole leggen. Alarm kan niet uit want auto wil niet in Drive, omdat laadkabel aangesloten is...
- Kabel ontkoppelen met knop bij de laadaansluiting werkt niet (want alarm), maar via scherm werkt het wel als sleutel aanwezig is.
- Laadkabel dan ontkoppelen en auto in Drive zetten, het alarm gaat dan eindelijk uit en meteen vrienden gemaakt in Den Haag :w

Eenmaal thuis wil de auto niet meer op slot en dus zo laten staan op straat.

We hadden de auto nodig vandaag dus besloten zelf TCAM reset uit te voeren (dealer zijn tevens dicht en ANWB sleept m waarschijnlijk af). Hoe dit werkt staat hier duidelijk beschreven, maar is wel beetje een klusje (tweede keer zou me maar 5 min kosten denk ik):

https://www.polestar-foru...elievable.4872/post-91319

Uiteindelijk alles weer helemaal okay voor zolang het duurt. Morgen maar eens de dealer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
[quote]AartJW schreef op zondag 8 mei 2022 @ 17:58:
Hier voor de eerste keer (hopelijk laatste) de sleutels niet herkend (incl SOS foutmeldingen, geen app toegang etc etc. Dus TCAM issue) :( Stond mijn vriendin dus om 00:30 in Den Haag aan een laadpaal vast. Uiteindelijk met veel gedoe werkt het allemaal weer 👍🏻 Voor anderen dus als ze vergelijkbaar probleem hebben het stappenplan:

- Met de fysieke sleutel deur open maken (alarm gaat af).
- Sleutel in middenconsole leggen. Alarm kan niet uit want auto wil niet in Drive, omdat laadkabel aangesloten is...
- Kabel ontkoppelen met knop bij de laadaansluiting werkt niet (want alarm), maar via scherm werkt het wel als sleutel aanwezig is.
- Laadkabel dan ontkoppelen en auto in Drive zetten, het alarm gaat dan eindelijk uit en meteen vrienden gemaakt in Den Haag :w

Eenmaal thuis wil de auto niet meer op slot en dus zo laten staan op straat.

Zoals eerder betoogd gewoon sleutel gebruiken vooralsnog en app absoluut niet installeren. Niet stabiel en zorgt als klap op de vuurpijl voor allerlei nieuwe problemen. Heb app nooit geïnstalleerd en ervaar sinds september 2020 geen enkel probleem hoe dan ook.Probleemloos en veel genot verschaffend geheel onze PS2.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
Volgens mij wordt in dat topic van polestar-forum.com juist gepromote om digital key als backup te gebruiken. Die werkt hier al tijdenlang probleemloos ondertussen, net als de app trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door JTHZZ op 08-05-2022 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
JTHZZ schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:25:
Volgens mij wordt in dat topic van polestar-forum.com juist gepromote om digital key als backup te gebruiken. Die werkt hier al tijdenlang probleemloos ondertussen, net als de app trouwens.
Nou ja je kan gelijk hebben.Lees op dit forum alleen het werkt wel en plots niet. Wat moet ik doen? Sta ik hier midden in de nacht en dat soort verhalen. Begrijp echt wel dat forum bedoeld is waarvoor het bedoeld is. Maar denk nog steeds tot heden lekker niet aan de app beginnen. Wellicht komende winter voor voorverwarmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:37
Ben helemaal DK fan. Ik heb steeds vaker dat ik achteraf erachter kom dat ik mijn gewone sleutel niet mee had. Dus dat is een goed teken van vertrouwen in de DK.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
kramon schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:46:
Ben helemaal DK fan. Ik heb steeds vaker dat ik achteraf erachter kom dat ik mijn gewone sleutel niet mee had. Dus dat is een goed teken van vertrouwen in de DK.
Je bent dan type geluk van Gaal. Je leest toch ook alle problemen met de app.Of be le Blind?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
P2void19noPP schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:56:
[...]

Je bent dan type geluk van Gaal. Je leest toch ook alle problemen met de app.Of be le Blind?
Volgens mij sinds de P2.0 OTA en na alle app updates een stuk minder geworden qua probleemmeldingen met de app. De SoC wordt netjes realtime geupdate, parkeerpositie werkt. Ik zou zeggen: geef die app een nieuwe kans, misschien word je positief verrast?

[ Voor 19% gewijzigd door JTHZZ op 08-05-2022 21:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:37
[...]

Die uitdrukking begrijp ik niet.

Ik lees dingen en ik ervaar dingen. Mijn ervaringen met de DK zijn de laatste 6 maanden uitstekend. Dus jij gaat mij nu vertellen dat ik dat gemak weg moet gooien, omdat andere mensen er issues mee hebben. Daar pas ik voor.

Het ding is nog steeds beta (denk ik?), dus er kan natuurlijk nog van alles misgaan/veranderen O-)

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
Zoals eerder betoogd gewoon sleutel gebruiken vooralsnog en app absoluut niet installeren. Niet stabiel en zorgt als klap op de vuurpijl voor allerlei nieuwe problemen. Heb app nooit geïnstalleerd en ervaar sinds september 2020 geen enkel probleem hoe dan ook.Probleemloos en veel genot verschaffend geheel onze PS2.
Heb zelf geen problemen met de app de laatste tijd en moet zeggen dat ik er nu heel tevreden mee ben (buiten het telkens opnieuw inloggen). En heeft ook niks te maken met het probleem wat we hadden (aanname). App is zeer nuttig voor mij met voorverwarmen/koelen, locatie en laadpercentage.

DK gebruiken we niet actief, maar als backup of even snel wat uit de auto halen. Als de TCAM module het niet doet is een fysieke sleutel wel de enige manier om nog met de auto te rijden (met heel veel gedoe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
Net ingeplugd en wou naar goede gewoonte met de laadtimer instellen, maar op het drivers display stonden compleet andere uren dan ik instelde op het centrale display. Omdat ik morgen een lange rit voor de boeg heb toch maar de timer uitgezet. Dit werkte tot net altijd goed.
Gekend issue waarschijnlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
Graag wil ik vragen of iemand mij kan helpen bij wat vragen over het laden. Ik zie door de bomen het bos niet meer en ik heb geen verstand van elektrotechniek.

We krijgen hoogstwaarschijnlijk een Alfen Pro laadpaal van Eneco, deze kan tot 22 kW opladen. Polestar heeft 4 kabels in het assortiment, maar voor zover ik zie is 11kW de hoogste laadsnelheid. Maar wellicht begrijp ik het niet :?

Ook werd mij geadviseerd om onze aansluiting thuis te verzwaren. Op dit moment hebben wij een 1x35 Ampere, deze kunnen we verzwaren tot 3x25 Ampere. Maar waarom zouden we dat doen? Kan je met 1x35A niet 11kW laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
Kleineheino schreef op zondag 8 mei 2022 @ 22:03:
Graag wil ik vragen of iemand mij kan helpen bij wat vragen over het laden. Ik zie door de bomen het bos niet meer en ik heb geen verstand van elektrotechniek.

We krijgen hoogstwaarschijnlijk een Alfen Pro laadpaal van Eneco, deze kan tot 22 kW opladen. Polestar heeft 4 kabels in het assortiment, maar voor zover ik zie is 11kW de hoogste laadsnelheid. Maar wellicht begrijp ik het niet :?

Ook werd mij geadviseerd om onze aansluiting thuis te verzwaren. Op dit moment hebben wij een 1x35 Ampere, deze kunnen we verzwaren tot 3x25 Ampere. Maar waarom zouden we dat doen? Kan je met 1x35A niet 11kW laden?
Bij de auto worden 2 kabels geleverd, 1 zgn granny charger (voor in het gewone stopcontact) en 1 type 2 kabel, die je kan gebruiken voor in de Alfen en openbaar te laden. Deze is Max 11kW.
Je moet dus geen kabel kopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

11 kW ga je enkel halen met 3 fases. Je aansluiting moet dus 3 fases worden en dat is voor een eenmalig bedrag te regelen bij je netbeheerder. Verder kost je de 3x25A per maand niets extra's. Een 3 fase aansluiting betekent wel de nodige aanpassingen in de meterkast, er zal minimaal een hoofdschakelaar aanwezig moeten zijn voordat de aansluiting aangepast kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
k-jah schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:36:
Net ingeplugd en wou naar goede gewoonte met de laadtimer instellen, maar op het drivers display stonden compleet andere uren dan ik instelde op het centrale display. Omdat ik morgen een lange rit voor de boeg heb toch maar de timer uitgezet. Dit werkte tot net altijd goed.
Gekend issue waarschijnlijk?
Toevallig vanavond precies hetzelfde gehad, nadat ik timer weer uit en aan zette was het weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Verwijderd schreef op zondag 8 mei 2022 @ 15:57:
[...]

Niemand wil de vraag stellen dus doe ik het maar :) : Welke kieren bij de achterlichten (van welk merk auto)?
De P2. Boven de achterlichten zie je bij de meeste P2's een flinke kier, je kunt naar binnen kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ

Op 1 fase (1x35A aansluiting) kan de P2 max 1x32A (7.4kW) laden. En dan is er nog maar 3A (690W) over voor de rest van het huis. Dat is niet echt handig.
Op 3 fasen (3x25A aansluiting) laadt hij max 3x16A (11kW) en dan is er nog 3x9A (6210W) over en dat is meestal voldoende voor andere apparaten.
Meestal wordt er load balancing geïnstalleerd, dan schakelt je laadpaal terug als het huis meer vraagt.

Heel veel info is in het thuis laden topic te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 09-05-2022 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
daniel14 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 23:36:
[...]

Toevallig vanavond precies hetzelfde gehad, nadat ik timer weer uit en aan zette was het weer normaal.
Had ik geprobeerd, maar niet geholpen. Zal vanavond wel reboot van infotainment proberen.
Bij het ontpluggen bleef de indicator ook groen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Td6kytPWsUsa8N2WWL0kWi768BQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2tITEoUXxky08R67AIrqAFdO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PS2Driver
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-07 17:37
kramon schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:46:
Hier hetzelfde sinds de 2.0 update, helemaal tevreden over de DK en de App in het algemeen.

Polestar 2 Launch edition, PP, Snow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
JTHZZ schreef op maandag 9 mei 2022 @ 00:53:
[...]

Op 1 fase (1x35A aansluiting) kan de P2 max 1x32A (7.4kW) laden. En dan is er nog maar 3A (690W) over voor de rest van het huis. Dat is niet echt handig.
Op 3 fasen (3x25A aansluiting) laadt hij max 3x16A (11kW) en dan is er nog 3x9A (6210W) over en dat is meestal voldoende voor andere apparaten.
Meestal wordt er load balancing geïnstalleerd, dan schakelt je laadpaal terug als het huis meer vraagt.

Heel veel info is in het thuis laden topic te vinden.
Hartelijk dank, hoe wordt dit dan in de meterkast aangesloten? Ik begrijp dat er een nieuwe hoofdschakelaar dient te komen, maar worden er dan ook 3 nieuwe groepen van 16A geplaatst?

We krijgen ook zonnepanelen die via een zogenaamde PV-verdeler via de groep van de wasmachine aangesloten wordt. Heeft dat ook nog impact op de volledige installatie?

Ik heb nog even in dat thuisladen topic gezocht maar ben er toch wat te onbekend mee. dat topic is overigens gesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
@Kleineheino Ik snap je vragen, maar deze horen niet in dit topic thuis, maar in deze:

Thuisladen van je EV deel 2

Deze is gewoon geopend en daar kun je al je vragen stellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iqcgubon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-09 12:17
Vreemd. Vandaag duurde het een tweetal minuten voor mijn infotainment systeem is opgestart. Toen ik van de oprit reed blijf hij even op een zwart "Polestar 2" scherm en vervolgens logde hij aan met een 'E' (empty?) user account.

Na 2 minuutjes kwam hij erdoor. Nog niet eerder meegemaakt.

De reacties zijn wel grappig. "Hey, da's die van de reclame!" (Blijkbaar zenden ze TV reclamespots uit tegenwoordig) of overlaatst een verkoper aan de deur: "Zeg, is dat de Polestar 2? Dure auto wel he." Tja, bedrijfswagen he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-09 15:32
P2void19noPP schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:15:
[quote]AartJW schreef op zondag 8 mei 2022 @ 17:58:
Er is nog een verschil tussen de app installeren en de DK gebruiken. De app biedt prima functionaliteit nu buiten de DK om, die je mist als je de app niet geïnstalleerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 11:53

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Digital key blijft bij mij greyed out.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pf4XWMwgHG_KwIl2S3taYgKdAsM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lhFK2k3HOpNo21ASCMX7bFfC.png?f=fotoalbum_large

Wat doe ik fout? Kan het dus niet activeren? Ook wel eens in de auto geprobeerd maar lukt niet.

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-09 11:47

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Terrie schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:55:

[Afbeelding]

Wat doe ik fout? Kan het dus niet activeren? Ook wel eens in de auto geprobeerd maar lukt niet.
Domme vraag maar heb je in de wagen en in de app hetzelfde account?
Normaal moet je met al je sleutels (2 bij mij) en je telefoon in de wagen gaan zitten en activeren via de wagen.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah

[Afbeelding]

Alle toegang in de privacy geaccepteerd?
Moet en locatie, en ook in fitness iets als ik me goed herinner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:21
In de Polestar-app zie ik mijn oplaadstatus (hij wordt sinds vanochtend opgeladen), de deuren zijn op slot (klopt) en het klimaat is actief. Maar het klimaat hoeft voor mij niet aktief te zijn, de auto staat de komende uren nog stil op de P-plaats dus ik wil het klimaat uitzetten. Wanneer ik in de app op de klimaatknop druk, kom ik in het klimaatmenu. Daar kan ik normaal gesproken het klimaat uitzetten. Er staat nu: '28 minuten te gaan', als ik op de knop 'uitzetten' druk dan blijft het klimaat echter op 'aan' staan.

Wat mis ik? Waarom kan het klimaat niet uitzetten? Is dit een auto-instelling die ik niet ken? Of is het een foutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:58
Crosspost met FlowDesign in "Het grote KIA EV6 topic"

[ Voor 95% gewijzigd door deepbass909 op 09-05-2022 23:14 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-09 11:47

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Highland schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:09:
In de Polestar-app zie ik mijn oplaadstatus (hij wordt sinds vanochtend opgeladen), de deuren zijn op slot (klopt) en het klimaat is actief. Maar het klimaat hoeft voor mij niet aktief te zijn, de auto staat de komende uren nog stil op de P-plaats dus ik wil het klimaat uitzetten. Wanneer ik in de app op de klimaatknop druk, kom ik in het klimaatmenu. Daar kan ik normaal gesproken het klimaat uitzetten. Er staat nu: '28 minuten te gaan', als ik op de knop 'uitzetten' druk dan blijft het klimaat echter op 'aan' staan.

Wat mis ik? Waarom kan het klimaat niet uitzetten? Is dit een auto-instelling die ik niet ken? Of is het een foutje?
Lijkt erop dat je een klimaattimer hebt staan. Misschien moet je die weghalen.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:21
Paku schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:21:
[...]

Lijkt erop dat je een klimaattimer hebt staan. Misschien moet je die weghalen.
Helaas: ik heb geen klimaattimer ingesteld. Nooit gedaan ook.
De melding is nu dat ik nog 22 minuten te gaan heb. Ik vraag me ook af wat er dan over 22 minuten klaar is.

Edit: ik ben eens naar de auto toegelopen. Toen ik dichterbij was gaf de app aan dat de klimaatregeling uit was. Blijkbaar dus een verbindingsprobleem.

[ Voor 17% gewijzigd door Highland op 09-05-2022 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr

Bugje, je klimaat staat helemaal niet aan. Wanneer je op 'uitzetten' drukt wordt er een toggle-signaal naar je auto gestuurt waardoor 'ie juist aan gaat.

Als je de app afsluit en opnieuw opent (dus niet alleen naar home gaan) zie je dat je klimaat eigenlijk gewoon uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:34
[...]

Ik kreeg t/m versie 1.8 de DK met geen mogelijkheid aan de praat maar gebruik nu al sinds de 1.9 update (al een half jaar dus)zonder problemen de DK. Een enkele keer moet ik m’n telefoon (iPhone SE 2020) unlocken maar dat is dan ook alles. De echte sleutel zit in Alufolie gewikkeld in mijn tas en de enige keer dat ik die eruit heb gehaald was voor de monteur tijdens de banden wissel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 12:00

Hele irritante bug. Als je een eerdere rit de klimaatfunctie handmatig hebt gestart lijkt het of deze geactiveerd wordt zodra je de app na je rit nogmaals start.
Enige oplossing is volgens mij uitzetten -> dan gaat ie juist aan -> nogmaals uitzetten -> dan gaat ie uit.
Soms moet ik het wel 5x doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo3010
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 30-07-2024

[Afbeelding]

Dit had ik ook. Bij de dealer vertelde ze dat de module dan niet actief is om dit in te stellen. Even langs de dealer en ze regelen het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
Highland schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:37:
[...]

Helaas: ik heb geen klimaattimer ingesteld. Nooit gedaan ook.
De melding is nu dat ik nog 22 minuten te gaan heb. Ik vraag me ook af wat er dan over 22 minuten klaar is.
Na die tijd "mocht die toch aan staan" stopt die ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fkeizer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-09 19:40
Heeft iemand weleens deze melding gehad? Ik kan verder gewoon rijden en heb verder geen enkel gevoel dat er iets mis is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/emUXgC22sX50Ub5AoqT__OzeHN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ELy9LQ5kpxFVNkaKRqbE91q2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K8y9oSMjIipfjGllqofk_OhsxDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YChdqRJ30LU9dy1DRn27AVVj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

GuiltyNL schreef op maandag 9 mei 2022 @ 00:07:
[...]

De P2. Boven de achterlichten zie je bij de meeste P2's een flinke kier, je kunt naar binnen kijken.
Ik had een lampje nodig, auto stond in de schaduw, en moest de goede kijkhoeken kiezen maar inderdaad, heel wat ruimte achter de lichtunits. Misschien een bewuste keuze van Polestar om geen afdichting te gebruiken want het regenwater kan er ook weer gemakkelijk uit zodat de ruimtes goed drogen. Heb in ieder geval geen lekkage naar binnen toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
fkeizer schreef op maandag 9 mei 2022 @ 18:10:
Heeft iemand weleens deze melding gehad? Ik kan verder gewoon rijden en heb verder geen enkel gevoel dat er iets mis is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Daar zou ik geen risico mee nemen. Daar zijn er al veel, ook van andere merken, mee op de sleepwagen beland. Soms is het een software iets, soms moet knalt een hele elektromotor eruit.

[ Voor 4% gewijzigd door JTHZZ op 09-05-2022 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
Koekhapperrr schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:45:
[...]

Er is nog een verschil tussen de app installeren en de DK gebruiken. De app biedt prima functionaliteit nu buiten de DK om, die je mist als je de app niet geïnstalleerd hebt.
Dank je. Zo had ik het nog niet bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fkeizer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-09 19:40
JTHZZ schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:03:
[...]

Daar zou ik geen risico mee nemen. Daar zijn er al veel, ook van andere merken, mee op de sleepwagen beland. Soms is het een software iets, soms moet knalt een hele elektromotor eruit.
Bij mij ontstond de melding niet eens tijdens het rijden, maar direct na de melding (ook een bug) dat de sleutel niet aanwezig is, terwijl er eigenlijk bedoeld wordt "de deur zit niet goed dicht".

Bij reset dmv ingedrukt houden home knop is de melding (voor nu) weg.

Wat duurt het trouwens lang om de bandenspanning op te slaan. Is dat normaal? Hij was er echt minuten mee bezig voordat ik het opgaf en er verder geen aandacht meer aan heb gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dvdberg
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:34

Dvdberg

PSN: dennisvandenb

fkeizer schreef op maandag 9 mei 2022 @ 18:10:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die heb ik enige tijd geleden gehad: Dvdberg in "Het grote Polestar 2 Topic"

Bij mij liep dit af met afvoeren op de sleepwagen. Opgelost door een firmware update van de elektromotoren (??)

PSN: dennisvandenb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:08
fkeizer schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:47:
[...]

Bij mij ontstond de melding niet eens tijdens het rijden, maar direct na de melding (ook een bug) dat de sleutel niet aanwezig is, terwijl er eigenlijk bedoeld wordt "de deur zit niet goed dicht".

Bij reset dmv ingedrukt houden home knop is de melding (voor nu) weg.

Wat duurt het trouwens lang om de bandenspanning op te slaan. Is dat normaal? Hij was er echt minuten mee bezig voordat ik het opgaf en er verder geen aandacht meer aan heb gegeven.
Die bandenspanning wordt pas opgeslagen na een stukje rijden.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingwalker
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik merk op dat de Google assistent en maps hoofdzakelijk met een Nederlands accent praten met af en toe een Vlaamse zin er tussen.
Als Belgische rijder mag dit gerust het laatste zijn 😉
Valt dit ergens in te stellen? Mijn taalinstellingen zijn voor zover ik zie correct…

P2 LRSM MY22 Midnight 19” pilot plus 2.7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
fkeizer schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:47:
[...]

Bij de sleepwagenklanten begon het ook met een melding die je weg kon klikken. Nogmaals, kan niks zijn, maar kan je ook heel veel tijd gaan kosten. Dus Volvo bellen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:08
Vanochtend voor het eerst in bijna 1,5 jaar P2 last van bufferen in Youtube Music. Storing bij Google of T-mobile?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
guido66 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:03:
Vanochtend voor het eerst in bijna 1,5 jaar P2 last van bufferen in Youtube Music. Storing bij Google of T-mobile?
Heb dezelfde problemen met Spotify, de browser en Google Assistant die zegt dat verbinding niet stabiel is. Lijkt de T-mobile/netwerk ding te zijn. Ook Tcam reset maakt geen verschil.

[ Voor 7% gewijzigd door AartJW op 10-05-2022 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:39
Ik had ook een half uur geen verbinding, zal wel een tijdelijk T-Mobile ding zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
P2void19noPP schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:06:
[...]

Dank je. Zo had ik het nog niet bekeken.
Heb zelf DK wel ingesteld, maar uitgeschakeld in de app. Dan heb je hem wel achter de hand in noodgevallen (sleutel kwijt bijvoorbeeld), maar niet de battery drain waar ik zelf last van had. Neem normaal toch altijd de sleutel mee.

Kan dan wel op afstand zien of laden al gereed is, en bijvoorbeeld vast de airco aanzetten op een warme dag. Of zien waar 'ie geparkeerd staat (wat in mijn geval enorm handig is, nu ik hem random in een woonwijk achter m'n appartementencomplex moet parkeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03:12
Volgende week ben ik als het goed is 5 dagen vrij en wil graag een road-trip maken. Ik ben er nog niet over uit of dit met de Polestar of motor zal zijn.

Nu ben ik voor de Polestar op zoek naar wat inspiratie voor een rondje. Ik zit erover te denken om Zweden en/of Noorwegen in te rijden. Volgens mij zijn meerdere hier al eens die kant op gegaan, dus wellicht hebben jullie wat tips qua leuke trajecten, maar ook praktische (ivm laadpunten) zaken.

Ik dacht zelf bijvoorbeeld om via Kopenhagen en Oslo naar Stavanger te rijden. En dan te zien hoe ver ik kom.

Veerboten wil ik graag vermijden, wil daar niet afhankelijk van zijn.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 12:00
Koekhapperrr schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:11:
[...]
....maar niet de battery drain waar ik zelf last van had....
Sinds de laatste twee app versies heb ik eindelijk geen last meer van die battery drain op Android. Ik zou zeggen app updaten en probeer het nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo3010
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 30-07-2024
Hebben jullie ervaring met het verlengen van de ''granny charger''? Ik ben op zoek naar een verlengkabel van +- 10 M. Dit lijkt mij handig voor op vakantie. Iemand advies welke? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:10
Geen idee wat betreft verlengen van de charger, maar houdt in ieder geval wel rekening met een enorm lange laadtijd.
Ik heb hem er afgelopen weekend aangehangen en het duurde ronde de 24 uur om hem weer vol te krijgen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rene
Ivo3010 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:33:
Hebben jullie ervaring met het verlengen van de ''granny charger''? Ik ben op zoek naar een verlengkabel van +- 10 M. Dit lijkt mij handig voor op vakantie. Iemand advies welke? :)
Moraalriddermodus: Volgens de handleiding is het niet de bedoeling om verlengkabels tussen de laadkabel en het stopcontact te gebruiken.

https://www.polestar.com/...aden-via-een-stopcontact/

Ik heb lang geleden weleens via een verlengkabel onze e-up opgeladen en dat gaat verder prima.

Hou er op vakantie overigens rekening mee dat:
A: Je niet overal mag opladen via het stopcontact
B: De stopcontacten op campings het niet leuk vinden als er meerdere tegelijk willen laden
C: De overige het niet leuk vinden als de stoppen eruit springen (wellicht moet je begrenzen op 6A)
D: Het tergend langzaam gaat

Mij protip is dan ook om lekker 10 minuten aan de snellader te hangen vs. een hoop gerommel met verlengkabels etc. Been there done that :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:34
Rene schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:46:
[...]
Mij protip is dan ook om lekker 10 minuten aan de snellader te hangen vs. een hoop gerommel met verlengkabels etc. Been there done that :)
Mijn ervaring is dat er bijvoorbeeld in midden Frankrijk plaatsen zijn waar de dichtstbijzijnde snellader bijna een uur rijden is, dan is je accu al bijna weer leeg als je terugkomt 8)7 . Been there done that :)
Pagina: 1 ... 85 ... 218 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.