Delen van referrals (verzoeken om deze te gebruiken) wordt beschouwd als spam en is niet toegestaan op tweakers.
[ Voor 90% gewijzigd door deepbass909 op 05-05-2022 21:39 ]
[ Voor 90% gewijzigd door deepbass909 op 05-05-2022 21:39 ]
…maar het echte verschil zie je vooral als het donker is vanuit de wagenxsive schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:49:
[...]
Pixel LED koplamp
[Afbeelding]
Standaard LED koplamp
[Afbeelding]
[ Voor 117% gewijzigd door vacuumcleaner op 04-05-2022 15:51 ]
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Uit interesse op geklikt, maar de code doet het al niet meer, enig idee wat je krijgt van Polestar als de code gebruikt word?
[ Voor 34% gewijzigd door deepbass909 op 05-05-2022 21:41 ]
Een jas/hoodie voor degene die de link uitgeeft. 100 euro laadtegoed voor de eigenaar van de nieuwe auto.daniel14 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:41:
[...]
Uit interesse op geklikt, maar de code doet het al niet meer, enig idee wat je krijgt van Polestar als de code gebruikt word?
Eens, die Pixels zijn echt bizar, maar oprecht mis ik niets aan die standaard koplampen.k-jah schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:24:
[...]
…maar het echte verschil zie je vooral als het donker is vanuit de wagen
[ Voor 26% gewijzigd door xsive op 04-05-2022 17:31 ]
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
[ Voor 8% gewijzigd door dnns85 op 04-05-2022 19:03 ]
Verwijderd
Nog restschade aan de laadpoort, je kijkt zo naar binnen lijkt het? Ook is het vreemd dat het laadlampje brandt terwijl er geen kabel inzit en de kleur is ook vreemd, enkel rood, geel, blauw en groen zijn de normale kleuren voor mij.dnns85 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 19:00:
Ik heb net iets heel geks ontdekt. Mijn hele laadkabelaansluiting (of is daar een naam voor?) zit ineens een stuk dieper en kiert heel erg. Het viel me net pas op bij het aansluiten van de kabel, niet eerder gezien. Ook niets gemerkt tijdens het rijden, lijkt me ook sterk dat het toen is gebeurd. Eerder lijkt het me dat er iemand tegen de kabel heeft geduwd of er tegenaan is gereden terwijl ik geparkeerd stond aan de rechterzijde van de weg en aan het laden was. Het klepje is echter schadevrij en ook op de laadkabel is vrij van krassen. De hele unit werkt gewoon en zit eigenlijk heel steady, vandaar dat het me ook niet opviel waarschijnlijk.
Iemand ooit iets soortgelijks gehad of die de mogelijke oorzaak kan ontrafelen? Heb een afspraak staan bij de dealer over 2 weken voor het vervangen van de aandrijfas/motor, meteen maar even naar laten kijken. 🤷🏼♂️
[Afbeelding]
-edit- ik bedenk me net dat twee maanden geleden schade is hersteld aan die zijde van de auto, maar zou dat ermee te maken kunnen hebben? Voor het spuiten van een scherm zou die unit toch niet los hoeven?
[ Voor 113% gewijzigd door deepbass909 op 05-05-2022 21:42 ]
De kleur is normaal. Dit is de (te felle) hulpverlichting als er nog geen kabel inzit.Verwijderd schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 20:23:
[...]
Nog restschade aan de laadpoort, je kijkt zo naar binnen lijkt het? Ook is het vreemd dat het laadlampje brandt terwijl er geen kabel inzit en de kleur is ook vreemd, enkel rood, geel, blauw en groen zijn de normale kleuren voor mij.
[ Voor 11% gewijzigd door JTHZZ op 04-05-2022 20:46 ]
Neem hier eens een kijkjeAmos_x schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:41:
Heb net een volvo C40 geparkeerd gezien. Nog iemand die er een iets opgeblazen polestar op (kleine) stelten in ziet? Volvo laat zich wel erg inspireren door hun zusterbedrijf. Nu kan je ook zeggen dat polestar wel wat design language van volvo overnam, en ze elkaar sowieso beïnvloeden.
Ook alle specs zijn vrijwel gelijk. Batterij grootte, 0-100 (voor de FWD alvast), wltp range... (verbruik nagenoeg gelijk, en volgens mij lager dan de XC40 recharge)
www.google.nl
Het was geen makkelijke keuze, eerlijk gezegd stond de XC40 continu op een gedeelde 1e plaats met de Polestar. Dit kwam doordat de XC40 hoger zit, meer ruimte rondom de bestuurder en passagiers, meer ruimte in de kofferbak, vlakke laadvloer, gewoon wat praktischer.gustaveau schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:48:
[...]
Wat heeft voor jullie de doorslag gegeven? Ik ben zelf namelijk ook nog erg benieuwd naar de XC 40
Ja dat gaat prima 👍Kleineheino schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:57:
Vraagje, kan je op de Polestar met glazen dak ook een dakkoffer kwijt?
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
MisteRMeesteR schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:51:
[...]
Neem hier eens een kijkje
https://www.media.volvoca...ls/volvo-concept-402/2017
Wow! Daar zou ik toch wat sneller proberen mee langs de dealer te gaan!dnns85 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 19:00:
-edit- ik bedenk me net dat twee maanden geleden schade is hersteld aan die zijde van de auto, maar zou dat ermee te maken kunnen hebben? Voor het spuiten van een scherm zou die unit toch niet los hoeven?
Voor mij heeft Polestar precies de zaken aangepakt die ik design technisch niet mooi vind bij een Volvo, zowel exterieur als interieur.Amos_x schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:41:
Heb net een volvo C40 geparkeerd gezien. Nog iemand die er een iets opgeblazen polestar op (kleine) stelten in ziet? Volvo laat zich wel erg inspireren door hun zusterbedrijf. Nu kan je ook zeggen dat polestar wel wat design language van volvo overnam, en ze elkaar sowieso beïnvloeden.
Ook alle specs zijn vrijwel gelijk. Batterij grootte, 0-100 (voor de FWD alvast), wltp range... (verbruik nagenoeg gelijk, en volgens mij lager dan de XC40 recharge)
Klopt, vooral interieurxsive schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:23:
[...]
Voor mij heeft Polestar precies de zaken aangepakt die ik design technisch niet mooi vind bij een Volvo, zowel exterieur als interieur.
Kleineheino schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:57:
Vraagje, kan je op de Polestar met glazen dak ook een dakkoffer kwijt?
Bedoel je met vervallen dat deze niet meer verkrijgbaar zijn of dat deze voortaan standaard inbegrepen zijn?Davidshadow13 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:48:
[...]
AFAIK zijn alleen de Pixel LED koplampen komen te vervallen.
Door hardwaretekorten voorlopig niet meer leverbaar.Jspp schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:42:
[...]
Bedoel je met vervallen dat deze niet meer verkrijgbaar zijn of dat deze voortaan standaard inbegrepen zijn?
Vandaag nog even een vriend laten zien en gezegd hoe stom ik het vond dat het me niet was opgevallen... Bleek uiteindelijk het rubber van de laadpoort te zijn, zie fotok-jah schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 07:35:
[...]
Wow! Daar zou ik toch wat sneller proberen mee langs de dealer te gaan!
Maar zeg je nu dat je daar al 2 maanden misschien mee rond rijdt? Zou toch moeten opvallen..
Anyhow, benieuwd naar het vervolg!
[ Voor 11% gewijzigd door JTHZZ op 05-05-2022 22:55 ]
Geen idee.Kleineheino schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 22:30:
Heeft iemand ervaring met de standaard Video Player app? Wat kan je daar allemaal in afspelen?
Volgens mij kan hij op 1 fase tot 32A (max 7.x kw), maar op 3 fases is het sowieso max 3x16, met 11kw max.
Qua aanbod zit er een soort van web link in naar NPO... Maar met de Vivaldi browser heeft dat weinig nut meer. Rest is meer Scandinavisch aanbod laatst dat ik keekKleineheino schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 22:30:
Heeft iemand ervaring met de standaard Video Player app? Wat kan je daar allemaal in afspelen?
Inderdaad en in de US of A zelfs tot 48A op 1 fase (11kW), maar daar hebben ze ook een andere plug/kabel. In heel veel landen is een 3 fase huisaansluiting niet gebruikelijk.Loen schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:13:
[...]
Volgens mij kan hij op 1 fase tot 32A (max 7.x kw), maar op 3 fases is het sowieso max 3x16, met 11kw max.
[ Voor 15% gewijzigd door JTHZZ op 06-05-2022 10:34 ]
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
1. Je kunt nu scrollen en zoomen terwijl de route staat ingesteld. Dat kon niet.JTHZZ schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 22:55:
Beetje cryptisch maar volgens mij bedoelen ze dat je tijdens navigeren vrij kunt zoomen en scrollen [Afbeelding]
[ Voor 37% gewijzigd door JTHZZ op 06-05-2022 15:15 ]
Idd, was me gisteren opgevallen toen ik in de file wat aan het klooien was, je wagen/positie wordt als het ware een ghost (of kon dit al?):JTHZZ schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:40:
[...]
1. Je kunt nu scrollen en zoomen terwijl de route staat ingesteld. Dat kon niet.
[ Voor 11% gewijzigd door k-jah op 06-05-2022 16:11 ]
Ik ga er volgende week naar laten kijken als ik weer in het land ben 🤞🏼GuiltyNL schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 22:27:
@dnns85 Je poort ziet er nog steeds niet goed uit hoor!
Ik denk dat je de hint niet helemaal snapt: de polestar 2 was oorspronkelijk ontworpen als Volvo V40 parallel aan de XC40, maar ‘gekaapt’ toen polestar een apart merk moest worden. De C40 is een afgeronde XC40 die als voordeel de hoge instap van de XC40 heeft.
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Dit is nog de oude weergave. In de nieuwe weergave blijft de route info in dat witte vlak en komt er een “centreren” knop in het middenk-jah schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 16:07:
[...]
Idd, was me gisteren opgevallen toen ik in de file wat aan het klooien was, je wagen/positie wordt als het ware een ghost (of kon dit al?):
[Afbeelding]
Edit: valt me nu pas op dat ik geen connectie had bij het maken van de foto. Zal wel snel terug ok geweest zijn.
Over windgeruis gesproken, in mijn herinnering was het tijdens de P2 proefritten stiller aan boord dan bij mijn MY22 (begin maart 2022)Mga1600 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 22:12:
[...]
Ik denk dat je de hint niet helemaal snapt: de polestar 2 was oorspronkelijk ontworpen als Volvo V40 parallel aan de XC40, maar ‘gekaapt’ toen polestar een apart merk moest worden. De C40 is een afgeronde XC40 die als voordeel de hoge instap van de XC40 heeft.
Ik vind de P2 ook veel mooier dan zowel de C40 als de XC40, maar hij is mij op mijn oude dag gewoon te laag en een beetje krap.De XC40 zit perfect voor mij, is ruim maar maakt meer windgeruis. De C40 zit perfect en is stiller en wat zuiniger en ruim maar minder praktisch qua bagageruimte can de XC. .Ik denk dat er voor alle 3 wat ( veel) te zeggen is.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Ter vergelijk:dnns85 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 18:33:
[...]
Ik ga er volgende week naar laten kijken als ik weer in het land ben 🤞🏼
De dieper liggende laadklep hebben alle P2's denk ik, ik heb het ook ontdekte ik net, maar kan me er niet aan storen.kramon schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:36:
Ik ga binnenkort even langs de garage voor twee wat wonderlijke cosmetische zaken.
1. Mijn motorkap is scheef gaan staan:
[Afbeelding]
2. Mijn laadklepje ligt dieper dan de rest van de buitenkant (zie nu dat deze foto niet scherp is, maar wel duidelijk wat ik bedoel denk ik):
[Afbeelding]
Bij Volvo leidt dit gebrek ook tot langere levertijd voor een uitvoering met pixel lampen. De basisprijs van de ultimate uitvoering waar ze eerst standaard waren is met 1000 euro verlaagd en de pixel lampen zijn nu een 1000 euro kostende optie voor zien van een waarschuwing over de langere levertijd.GuiltyNL schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:53:
[...]
Door hardwaretekorten voorlopig niet meer leverbaar.
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Verwijderd
Niemand wil de vraag stellen dus doe ik het maarGuiltyNL schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 12:51:
[...]
De dieper liggende laadklep hebben alle P2's denk ik, ik heb het ook ontdekte ik net, maar kan me er niet aan storen.
Je motorkap moet makkelijk te stellen zijn, maar ook dat is minimaal, toch?
Ik vind die kieren bij de achterlichten opvallender.
[ Voor 6% gewijzigd door JTHZZ op 08-05-2022 20:25 ]
Nou ja je kan gelijk hebben.Lees op dit forum alleen het werkt wel en plots niet. Wat moet ik doen? Sta ik hier midden in de nacht en dat soort verhalen. Begrijp echt wel dat forum bedoeld is waarvoor het bedoeld is. Maar denk nog steeds tot heden lekker niet aan de app beginnen. Wellicht komende winter voor voorverwarmen.JTHZZ schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:25:
Volgens mij wordt in dat topic van polestar-forum.com juist gepromote om digital key als backup te gebruiken. Die werkt hier al tijdenlang probleemloos ondertussen, net als de app trouwens.
XPENG G9 Performance 2024
Je bent dan type geluk van Gaal. Je leest toch ook alle problemen met de app.Of be le Blind?kramon schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:46:
Ben helemaal DK fan. Ik heb steeds vaker dat ik achteraf erachter kom dat ik mijn gewone sleutel niet mee had. Dus dat is een goed teken van vertrouwen in de DK.
Volgens mij sinds de P2.0 OTA en na alle app updates een stuk minder geworden qua probleemmeldingen met de app. De SoC wordt netjes realtime geupdate, parkeerpositie werkt. Ik zou zeggen: geef die app een nieuwe kans, misschien word je positief verrast?P2void19noPP schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:56:
[...]
Je bent dan type geluk van Gaal. Je leest toch ook alle problemen met de app.Of be le Blind?
[ Voor 19% gewijzigd door JTHZZ op 08-05-2022 21:04 ]
Die uitdrukking begrijp ik niet.P2void19noPP schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:56:
[...]
Je bent dan type geluk van Gaal. Je leest toch ook alle problemen met de app.Of be le Blind?
XPENG G9 Performance 2024
Heb zelf geen problemen met de app de laatste tijd en moet zeggen dat ik er nu heel tevreden mee ben (buiten het telkens opnieuw inloggen). En heeft ook niks te maken met het probleem wat we hadden (aanname). App is zeer nuttig voor mij met voorverwarmen/koelen, locatie en laadpercentage.Zoals eerder betoogd gewoon sleutel gebruiken vooralsnog en app absoluut niet installeren. Niet stabiel en zorgt als klap op de vuurpijl voor allerlei nieuwe problemen. Heb app nooit geïnstalleerd en ervaar sinds september 2020 geen enkel probleem hoe dan ook.Probleemloos en veel genot verschaffend geheel onze PS2.
Bij de auto worden 2 kabels geleverd, 1 zgn granny charger (voor in het gewone stopcontact) en 1 type 2 kabel, die je kan gebruiken voor in de Alfen en openbaar te laden. Deze is Max 11kW.Kleineheino schreef op zondag 8 mei 2022 @ 22:03:
Graag wil ik vragen of iemand mij kan helpen bij wat vragen over het laden. Ik zie door de bomen het bos niet meer en ik heb geen verstand van elektrotechniek.
We krijgen hoogstwaarschijnlijk een Alfen Pro laadpaal van Eneco, deze kan tot 22 kW opladen. Polestar heeft 4 kabels in het assortiment, maar voor zover ik zie is 11kW de hoogste laadsnelheid. Maar wellicht begrijp ik het niet![]()
Ook werd mij geadviseerd om onze aansluiting thuis te verzwaren. Op dit moment hebben wij een 1x35 Ampere, deze kunnen we verzwaren tot 3x25 Ampere. Maar waarom zouden we dat doen? Kan je met 1x35A niet 11kW laden?
Verwijderd
11 kW ga je enkel halen met 3 fases. Je aansluiting moet dus 3 fases worden en dat is voor een eenmalig bedrag te regelen bij je netbeheerder. Verder kost je de 3x25A per maand niets extra's. Een 3 fase aansluiting betekent wel de nodige aanpassingen in de meterkast, er zal minimaal een hoofdschakelaar aanwezig moeten zijn voordat de aansluiting aangepast kan worden.Kleineheino schreef op zondag 8 mei 2022 @ 22:03:
Graag wil ik vragen of iemand mij kan helpen bij wat vragen over het laden. Ik zie door de bomen het bos niet meer en ik heb geen verstand van elektrotechniek.
We krijgen hoogstwaarschijnlijk een Alfen Pro laadpaal van Eneco, deze kan tot 22 kW opladen. Polestar heeft 4 kabels in het assortiment, maar voor zover ik zie is 11kW de hoogste laadsnelheid. Maar wellicht begrijp ik het niet![]()
Ook werd mij geadviseerd om onze aansluiting thuis te verzwaren. Op dit moment hebben wij een 1x35 Ampere, deze kunnen we verzwaren tot 3x25 Ampere. Maar waarom zouden we dat doen? Kan je met 1x35A niet 11kW laden?
Toevallig vanavond precies hetzelfde gehad, nadat ik timer weer uit en aan zette was het weer normaal.k-jah schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:36:
Net ingeplugd en wou naar goede gewoonte met de laadtimer instellen, maar op het drivers display stonden compleet andere uren dan ik instelde op het centrale display. Omdat ik morgen een lange rit voor de boeg heb toch maar de timer uitgezet. Dit werkte tot net altijd goed.
Gekend issue waarschijnlijk?
De P2. Boven de achterlichten zie je bij de meeste P2's een flinke kier, je kunt naar binnen kijken.Verwijderd schreef op zondag 8 mei 2022 @ 15:57:
[...]
Niemand wil de vraag stellen dus doe ik het maar: Welke kieren bij de achterlichten (van welk merk auto)?
Op 1 fase (1x35A aansluiting) kan de P2 max 1x32A (7.4kW) laden. En dan is er nog maar 3A (690W) over voor de rest van het huis. Dat is niet echt handig.Kleineheino schreef op zondag 8 mei 2022 @ 22:03:
[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 09-05-2022 00:58 ]
Had ik geprobeerd, maar niet geholpen. Zal vanavond wel reboot van infotainment proberen.daniel14 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 23:36:
[...]
Toevallig vanavond precies hetzelfde gehad, nadat ik timer weer uit en aan zette was het weer normaal.
Hier hetzelfde sinds de 2.0 update, helemaal tevreden over de DK en de App in het algemeen.kramon schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:46:
Ben helemaal DK fan. Ik heb steeds vaker dat ik achteraf erachter kom dat ik mijn gewone sleutel niet mee had. Dus dat is een goed teken van vertrouwen in de DK.
Polestar 2 Launch edition, PP, Snow
Hartelijk dank, hoe wordt dit dan in de meterkast aangesloten? Ik begrijp dat er een nieuwe hoofdschakelaar dient te komen, maar worden er dan ook 3 nieuwe groepen van 16A geplaatst?JTHZZ schreef op maandag 9 mei 2022 @ 00:53:
[...]
Op 1 fase (1x35A aansluiting) kan de P2 max 1x32A (7.4kW) laden. En dan is er nog maar 3A (690W) over voor de rest van het huis. Dat is niet echt handig.
Op 3 fasen (3x25A aansluiting) laadt hij max 3x16A (11kW) en dan is er nog 3x9A (6210W) over en dat is meestal voldoende voor andere apparaten.
Meestal wordt er load balancing geïnstalleerd, dan schakelt je laadpaal terug als het huis meer vraagt.
Heel veel info is in het thuis laden topic te vinden.
Er is nog een verschil tussen de app installeren en de DK gebruiken. De app biedt prima functionaliteit nu buiten de DK om, die je mist als je de app niet geïnstalleerd hebt.P2void19noPP schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:15:
[quote]AartJW schreef op zondag 8 mei 2022 @ 17:58:
Zoals eerder betoogd gewoon sleutel gebruiken vooralsnog en app absoluut niet installeren. Niet stabiel en zorgt als klap op de vuurpijl voor allerlei nieuwe problemen. Heb app nooit geïnstalleerd en ervaar sinds september 2020 geen enkel probleem hoe dan ook.Probleemloos en veel genot verschaffend geheel onze PS2.
Domme vraag maar heb je in de wagen en in de app hetzelfde account?Terrie schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:55:
Digital key blijft bij mij greyed out.
[Afbeelding]
Wat doe ik fout? Kan het dus niet activeren? Ook wel eens in de auto geprobeerd maar lukt niet.
Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"
Alle toegang in de privacy geaccepteerd?Terrie schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:55:
[Afbeelding]
Wat doe ik fout? Kan het dus niet activeren? Ook wel eens in de auto geprobeerd maar lukt niet.
[ Voor 95% gewijzigd door deepbass909 op 09-05-2022 23:14 ]
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Lijkt erop dat je een klimaattimer hebt staan. Misschien moet je die weghalen.Highland schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:09:
In de Polestar-app zie ik mijn oplaadstatus (hij wordt sinds vanochtend opgeladen), de deuren zijn op slot (klopt) en het klimaat is actief. Maar het klimaat hoeft voor mij niet aktief te zijn, de auto staat de komende uren nog stil op de P-plaats dus ik wil het klimaat uitzetten. Wanneer ik in de app op de klimaatknop druk, kom ik in het klimaatmenu. Daar kan ik normaal gesproken het klimaat uitzetten. Er staat nu: '28 minuten te gaan', als ik op de knop 'uitzetten' druk dan blijft het klimaat echter op 'aan' staan.
Wat mis ik? Waarom kan het klimaat niet uitzetten? Is dit een auto-instelling die ik niet ken? Of is het een foutje?
Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"
Helaas: ik heb geen klimaattimer ingesteld. Nooit gedaan ook.Paku schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:21:
[...]
Lijkt erop dat je een klimaattimer hebt staan. Misschien moet je die weghalen.
[ Voor 17% gewijzigd door Highland op 09-05-2022 14:03 ]
Bugje, je klimaat staat helemaal niet aan. Wanneer je op 'uitzetten' drukt wordt er een toggle-signaal naar je auto gestuurt waardoor 'ie juist aan gaat.Highland schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:09:
In de Polestar-app zie ik mijn oplaadstatus (hij wordt sinds vanochtend opgeladen), de deuren zijn op slot (klopt) en het klimaat is actief. Maar het klimaat hoeft voor mij niet aktief te zijn, de auto staat de komende uren nog stil op de P-plaats dus ik wil het klimaat uitzetten. Wanneer ik in de app op de klimaatknop druk, kom ik in het klimaatmenu. Daar kan ik normaal gesproken het klimaat uitzetten. Er staat nu: '28 minuten te gaan', als ik op de knop 'uitzetten' druk dan blijft het klimaat echter op 'aan' staan.
Wat mis ik? Waarom kan het klimaat niet uitzetten? Is dit een auto-instelling die ik niet ken? Of is het een foutje?
Ik kreeg t/m versie 1.8 de DK met geen mogelijkheid aan de praat maar gebruik nu al sinds de 1.9 update (al een half jaar dus)zonder problemen de DK. Een enkele keer moet ik m’n telefoon (iPhone SE 2020) unlocken maar dat is dan ook alles. De echte sleutel zit in Alufolie gewikkeld in mijn tas en de enige keer dat ik die eruit heb gehaald was voor de monteur tijdens de banden wissel.P2void19noPP schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:56:
[...]
Hele irritante bug. Als je een eerdere rit de klimaatfunctie handmatig hebt gestart lijkt het of deze geactiveerd wordt zodra je de app na je rit nogmaals start.Highland schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:09:
Dit had ik ook. Bij de dealer vertelde ze dat de module dan niet actief is om dit in te stellen. Even langs de dealer en ze regelen hetTerrie schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:55:
[Afbeelding]
Na die tijd "mocht die toch aan staan" stopt die ermee.Highland schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:37:
[...]
Helaas: ik heb geen klimaattimer ingesteld. Nooit gedaan ook.
De melding is nu dat ik nog 22 minuten te gaan heb. Ik vraag me ook af wat er dan over 22 minuten klaar is.
Verwijderd
Ik had een lampje nodig, auto stond in de schaduw, en moest de goede kijkhoeken kiezen maar inderdaad, heel wat ruimte achter de lichtunits. Misschien een bewuste keuze van Polestar om geen afdichting te gebruiken want het regenwater kan er ook weer gemakkelijk uit zodat de ruimtes goed drogen. Heb in ieder geval geen lekkage naar binnen toe.GuiltyNL schreef op maandag 9 mei 2022 @ 00:07:
[...]
De P2. Boven de achterlichten zie je bij de meeste P2's een flinke kier, je kunt naar binnen kijken.
Daar zou ik geen risico mee nemen. Daar zijn er al veel, ook van andere merken, mee op de sleepwagen beland. Soms is het een software iets, soms moet knalt een hele elektromotor eruit.fkeizer schreef op maandag 9 mei 2022 @ 18:10:
Heeft iemand weleens deze melding gehad? Ik kan verder gewoon rijden en heb verder geen enkel gevoel dat er iets mis is.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door JTHZZ op 09-05-2022 20:04 ]
Dank je. Zo had ik het nog niet bekeken.Koekhapperrr schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:45:
[...]
Er is nog een verschil tussen de app installeren en de DK gebruiken. De app biedt prima functionaliteit nu buiten de DK om, die je mist als je de app niet geïnstalleerd hebt.
Bij mij ontstond de melding niet eens tijdens het rijden, maar direct na de melding (ook een bug) dat de sleutel niet aanwezig is, terwijl er eigenlijk bedoeld wordt "de deur zit niet goed dicht".JTHZZ schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:03:
[...]
Daar zou ik geen risico mee nemen. Daar zijn er al veel, ook van andere merken, mee op de sleepwagen beland. Soms is het een software iets, soms moet knalt een hele elektromotor eruit.
Die heb ik enige tijd geleden gehad: Dvdberg in "Het grote Polestar 2 Topic"fkeizer schreef op maandag 9 mei 2022 @ 18:10:
Heeft iemand weleens deze melding gehad? Ik kan verder gewoon rijden en heb verder geen enkel gevoel dat er iets mis is.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
PSN: dennisvandenb
Die bandenspanning wordt pas opgeslagen na een stukje rijden.fkeizer schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:47:
[...]
Bij mij ontstond de melding niet eens tijdens het rijden, maar direct na de melding (ook een bug) dat de sleutel niet aanwezig is, terwijl er eigenlijk bedoeld wordt "de deur zit niet goed dicht".
Bij reset dmv ingedrukt houden home knop is de melding (voor nu) weg.
Wat duurt het trouwens lang om de bandenspanning op te slaan. Is dat normaal? Hij was er echt minuten mee bezig voordat ik het opgaf en er verder geen aandacht meer aan heb gegeven.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
P2 LRSM MY22 Midnight 19” pilot plus 2.7
Bij de sleepwagenklanten begon het ook met een melding die je weg kon klikken. Nogmaals, kan niks zijn, maar kan je ook heel veel tijd gaan kosten. Dus Volvo bellen als ik jou was.fkeizer schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:47:
[...]
Bij mij ontstond de melding niet eens tijdens het rijden, maar direct na de melding (ook een bug) dat de sleutel niet aanwezig is, terwijl er eigenlijk bedoeld wordt "de deur zit niet goed dicht".
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Heb dezelfde problemen met Spotify, de browser en Google Assistant die zegt dat verbinding niet stabiel is. Lijkt de T-mobile/netwerk ding te zijn. Ook Tcam reset maakt geen verschil.guido66 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:03:
Vanochtend voor het eerst in bijna 1,5 jaar P2 last van bufferen in Youtube Music. Storing bij Google of T-mobile?
[ Voor 7% gewijzigd door AartJW op 10-05-2022 08:36 ]
Heb zelf DK wel ingesteld, maar uitgeschakeld in de app. Dan heb je hem wel achter de hand in noodgevallen (sleutel kwijt bijvoorbeeld), maar niet de battery drain waar ik zelf last van had. Neem normaal toch altijd de sleutel mee.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Sinds de laatste twee app versies heb ik eindelijk geen last meer van die battery drain op Android. Ik zou zeggen app updaten en probeer het nog eens.Koekhapperrr schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:11:
[...]
....maar niet de battery drain waar ik zelf last van had....
Moraalriddermodus: Volgens de handleiding is het niet de bedoeling om verlengkabels tussen de laadkabel en het stopcontact te gebruiken.Ivo3010 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:33:
Hebben jullie ervaring met het verlengen van de ''granny charger''? Ik ben op zoek naar een verlengkabel van +- 10 M. Dit lijkt mij handig voor op vakantie. Iemand advies welke?
Mijn ervaring is dat er bijvoorbeeld in midden Frankrijk plaatsen zijn waar de dichtstbijzijnde snellader bijna een uur rijden is, dan is je accu al bijna weer leeg als je terugkomtRene schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:46:
[...]
Mij protip is dan ook om lekker 10 minuten aan de snellader te hangen vs. een hoop gerommel met verlengkabels etc. Been there done that
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq