Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavare
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 23-10 18:32
Juancho schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 21:13:
Vraagje aan de mensen die wel LTE hebben en idealiter ook de nieuwe MY26 chip. Zien jullie ook kort staan dat Spotify aan het bufferen is? Kwaliteit van Spotify op z'n hoogst en dan vanuit het homescherm (de 4 tegels) even op volgend nummer (next) klikken?

Het systeem is nogmaals super snel maar gaat me even om dat 3g issue en of de LTE gelukkigen dit ook zien. Dan kan ik het meenemen als Volvo dit gaat onderzoeken.
Vanochtend even geprobeerd, ik stond toch in de file. In de hoogste kwaliteit zie ik inderdaad wel heel even een melding dat hij aan het bufferen is, maar dat is maar een fractie van een seconde en eigenlijk niet merkbaar. Overigens heb ik sinds ik de auto heb, nu ruim 4 weken, altijd LTE gehad. Ik ben alleen nog niet in het buitenland geweest, dus geen ervaring met wisselen tussen 3G en LTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-10 23:25
Ik heb soms het idee dat wanneer je relatief veel data gebruikt, het fair use mechanisme van de aanbieder je snelheid en soms ook de connectiviteit beperkt. Bijvoorbeeld alleen op 3G. Ik gebruik regelmatig Tidal, die best veel data gebruikt, maar met die app op de infotainment ervaar ik regelmatig dat die niet wil beginnen met streamen, willekeurig afbreekt etc. Als ik dat op de wifi test, doet de app het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:54

ST10©DE

Dus.............

Ik ben gisteren in België geweest. Ton ik Nederland uit reed ging die van 3G naar LTE. Zoals ik gewend ben als ik naar het buitenland ga. Maar toen ik NL weer inreed, bleef hij op LTE! Normaal springt het dan weer terug naar 3G. En vanochtend stond er nog steeds LTE! Niet te vroeg juichen, maar toch....

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 23:53

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

tormentor1985 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 09:33:
[...]

knip knip

Een klein tikje op het pedaal zal de auto weer langzaam laten file rijden zodra het op gang komt.
Wat overigens ook werkt om de ACC te re-activeren in een file is het bovenste knopje aan de linkerkant op je stuur ("pijtje omhoog"). Dan kun je je voeten gewoon op het dashboard laten liggen :9

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke22
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:21
de launch edition polestar 2 hier draait nog op p.3.4.4 en wilt met geen mogelijkheid updaten zo lijkt het

Ook het laden van kaarten gebeurt niet in het dashboard. (zwarte achtergrond)

al geprobeerd:
* reboot -> home knop ingedurkt houden tot polestar logo verschijnt
* google maps wijzigen naar wazen weer terug
* cache wissen google maps

is er nog meer dat geprobeerd kan worden of wordt dit even de auto laten updaten bij de dealer? (kost dit geld?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:39
luke22 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 14:25:
de launch edition polestar 2 hier draait nog op p.3.4.4 en wilt met geen mogelijkheid updaten zo lijkt het

Ook het laden van kaarten gebeurt niet in het dashboard. (zwarte achtergrond)

al geprobeerd:
* reboot -> home knop ingedurkt houden tot polestar logo verschijnt
* google maps wijzigen naar wazen weer terug
* cache wissen google maps

is er nog meer dat geprobeerd kan worden of wordt dit even de auto laten updaten bij de dealer? (kost dit geld?)
De andere reset al gedaan? ontwaseming knop lang ingedrukt houden tot de SOS knop gaat knipperen... Dan wordt de gehele communicatiemodule gereset.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke22
o ja! die heb ik ook gedaan idd, dan gaat het SOS lampje uit inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke22
net nog even hooftman gebeld, die rekenen moooi 400-500 euro voor het updaten van de auto (high voltage gedeelte missen updates) en daarnaast het android gedeelte... wat een bizarre prijs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:10
Hier is ie sinds vorige week (zonder naar het buitenland te gaan) helaas ook op 3G gesprongen, en gebleven. TCAM nog niet gereset.

Muziek buffer issue herken ik wel ja, viel me voor het lezen van de post van @Juancho al op, eerder met LTE niet gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekroeck
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:30
Polestar heeft op facebook bevestigd dat we binnenkort 'excited news' mogen verwachten voor oude polestar 2's. Dus de nieuwe chip zal retrofit erin geraken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
koekroeck schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 19:18:
Polestar heeft op facebook bevestigd dat we binnenkort 'excited news' mogen verwachten voor oude polestar 2's. Dus de nieuwe chip zal retrofit erin geraken!
Linkje? Ik zie namelijk niks op de pagina van Polestar zelf staan. Ik hoop vooral, als het waar is, dat ze de nieuwe UI van AAOS ook uitrollen naar de PS2. Daar was namelijk voorlopig nog geen sprake van terwijl de (oude) Volvo's het bijv. wel krijgen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
Paku schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 13:35:
[...]

Wat overigens ook werkt om de ACC te re-activeren in een file is het bovenste knopje aan de linkerkant op je stuur ("pijtje omhoog"). Dan kun je je voeten gewoon op het dashboard laten liggen :9
Lovely 😅 Ik kon het vandaag ook niet laten om tijdens het file rijden even mijzelf omhoog te duwen zodat de stoel sensor denkt dat er niemand in de stoel zit. Ik had verwacht dat alle hulpmiddelen direct zouden stoppen maar toch niet 😅 Mijn filosofische brein begon al meteen te fantaseren wat er dan allemaal voor onverstandige dingen mogelijk zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koekroeck
  • Laatst online: 10:30
Juancho schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 19:24:
[...]

Linkje? Ik zie namelijk niks op de pagina van Polestar zelf staan. Ik hoop vooral, als het waar is, dat ze de nieuwe UI van AAOS ook uitrollen naar de PS2. Daar was namelijk voorlopig nog geen sprake van terwijl de (oude) Volvo's het bijv. wel krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r-IvPZ5eKZJ747z5Ds1GD-E-olg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/L9GtivRzWcPncgt8NmIGpXaN.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:26
Juancho schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 19:24:
[...]
Daar was namelijk voorlopig nog geen sprake van terwijl de (oude) Volvo's het bijv. wel krijgen.
Dat ging in 2025 gebeuren, we zijn oktober en nog steeds niks.. Ik had al vanaf de eerste post hieromtrent al voorspeld dat het niet gaat gebeuren met de oude hardware (SoC), maar met een retrofit zou het misschien wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
RigolleM schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 19:58:
[...]

Dat ging in 2025 gebeuren, we zijn oktober en nog steeds niks.. Ik had al vanaf de eerste post hieromtrent al voorspeld dat het niet gaat gebeuren met de oude hardware (SoC), maar met een retrofit zou het misschien wel lukken.
Dat ging in de loop van 2025 gebeuren. Dat was het officiele bericht. Het is nog niet halverwege oktober dus het kan nog _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbart
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 09:03
Gisteravond heb ik mijn auto op de oprit geparkeerd en afgesloten, en toen ik vanmorgen naar buiten liep zag ik:
1. de lichten stonden aan en de verwarming was aan het blazen,
2. de ramen stonden allemaal volledig open.

De auto was verder wel nog op slot, en ik weet 100% zeker dat ik niet de ramen allemaal heb opengezet. In de app is er volgens mij ook geen knop waarop ik perongeluk heb kunnen drukken.

Ik was bijna bang dat er iemand had ingebroken, maar dat lijkt er niet op. Zijn er hier meer mensen met zo'n soort ervaring? MY2025 SRSM Plus voor wat het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Roshnak

PSN: Roshgill

Goedemorgen,
Ik heb sinds 2 maanden een Polestar 2 Launch Edition uit 2020 maar ik hoor sinds een klein weekje een tikkend geluid als ik op de OPD afrem of licht de rem aanraak, hebben meer mensen hier last van?

Ik las op diverse fora dat dit een probleem kan zijn met de achter as, zijn deze kosten voor mijzelf, of is hier een keer een terugroep actie voor geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bamieater
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-10 08:00
tweakerbart schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 08:41:
Gisteravond heb ik mijn auto op de oprit geparkeerd en afgesloten, en toen ik vanmorgen naar buiten liep zag ik:

De auto was verder wel nog op slot, en ik weet 100% zeker dat ik niet de ramen allemaal heb opengezet. In de app is er volgens mij ook geen knop waarop ik perongeluk heb kunnen drukken.

Ik was bijna bang dat er iemand had ingebroken, maar dat lijkt er niet op. Zijn er hier meer mensen met zo'n soort ervaring? MY2025 SRSM Plus voor wat het waard is.
Ik weet dat je met de remote door de knop "Open" lang ingedrukt te houden alle ramen kan openen.
Sowieso kan de auto zonder interactie of zonder bestuurder niet langer dan 30 minuten (?) actief blijven.
Stond er iets zwaars op je voorstoel?

Say what you want to say, BUT don't speak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamieater
koekroeck schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 19:18:
Is er een manier om te achterhalen welke hardware je auto heeft?
Mijn display performance is snel genoeg, in ieder geval niet frustrerend langzaam. Mijn auto is van februari 2024, dus net op de grens van twee revisies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ach-jee schreef op donderdag 25 september 2025 @ 15:24:
[...]

Als je de auto koopt met winterbanden dan krijg je ze er wel meteen bij, maar dat zal de leasemaatschappij niet doen. Bandjes kunnen ze ongetwijfeld goedkoper via de eigen kanalen regelen. De winterbanden worden ook gewoon om je huidige velgen gelegd.

Als ik een afspraak moet maken voor de wissel, moet ik aangeven of ik al winterbanden ergens heb liggen, zo niet worden ze besteld (ik neem aan in overeenstemming met de leasemaatschappij). Zal ook eens nagaan bij de leasemaatschappij hoe dat precies in z'n werk gaat.
Ik heb vandaag even contact gehad. Ook met wat collega's gesproken. Ik heb gekozen om naar Profile te gaan. Die zit bovendien fijn dicht bij huis. Vanuit de leasemaatschappij is er een voorkeur voor Michelin banden (mag wel vanaf geweken worden) dus dat heb ik doorgegeven. Ook dat ik nu op Michelin e-primacy Total Performance rij. Ze zullen met een advies komen die we donderdag bespreken en dan kunnen de banden besteld worden en/of komende periode er al opgezet worden. Ik ben zelf wel te spreken over de Michelin e-primacy Total Performance banden dus prima als het soortgelijke worden maar dan voor de winter.

Jij/jullie al een keuze gemaakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:27
Hi, ik zit er over te denken om een polestar 2 tweedehands voor privé te kopen.
Zouden jullie dat überhaupt aanraden, een polestar 2 tweedehands?
Zou iemand een dealer in regio Breda aanraden, of is de gaspedaal app prima om een keuze te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:11
ReconE schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:54:
Zou iemand een dealer in regio Breda aanraden, of is de gaspedaal app prima om een keuze te maken?
Dat heb ik gedaan. Nu, anderhalf jaar verder, nog geen problemen ondervonden. Auto wordt in december 3 jaar oud. Ik raad mensen rondom me aan om op de tweedehandsmarkt naar elektrische auto's te kijken. Ze schrijven nieuw ontzettend veel af waardoor je tweedehands mooie deals kunt vinden. Het enige wat ik zou veranderen, mocht ik opnieuw voor de beslissing staan, is kiezen voor de long range i.p.v. standard range. Er is één afstand die ik vaker doe die ik net niet haal met de standard range (MY23).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:51
Niks mis met Bluekens in Breda.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:42

Ibex

^^ met stom.

Wij hebben onze prive EV ook tweedehands gekocht. Op zich heb je dan iets oudere technologie, maar da's niet anders dan bij een ICE. De batterij is meestal al wat SoH kwijt (die van ons stond op 87% na ~5j, maar is wellicht niet met de nodige liefde behandeld), maar ik maak me daar in de praktijk niet al te veel zorgen over.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-10 17:53
Juancho schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:39:
[...]

Jij/jullie al een keuze gemaakt?
Ik heb de afspraak gemaakt bij Profile, maar heb geen vrije keuze bij Alphabet. We gaan het meemaken wat ze eronder gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
Roshnak schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 08:53:
Goedemorgen,
Ik heb sinds 2 maanden een Polestar 2 Launch Edition uit 2020 maar ik hoor sinds een klein weekje een tikkend geluid als ik op de OPD afrem of licht de rem aanraak, hebben meer mensen hier last van?

Ik las op diverse fora dat dit een probleem kan zijn met de achter as, zijn deze kosten voor mijzelf, of is hier een keer een terugroep actie voor geweest?
Je zou eens in dit draadje moeten zoeken, er zijn naar mijn weten best wel wat assen onder garantie ontvangen, maar ik geloof niet dat daar een hele terugroepactie voor is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik heb even contact gehad met Profile en ze gaan, bij akkoord van mij, de Continental FR WinterContact TS 870P (245/45R19 102v XL) op de Polestar 2 zetten. Iemand ervaring mee? Gewicht 10.7KG/grip nat wegdek B/Brandstofofefficientie C/Rolgeluid 71dB.

Normaliter zouden er Michelin Pilot Alphin 5 MI banden op komen maar die zijn momenteel niet leverbaar en dat kon nog wel maanden gaan duren...

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 15-10-2025 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Laatst online: 23-10 17:30

Stimulate14

⭐⭐⭐

tweakerbart schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 08:41:

Misschien een kindje die op de knop heeft gedrukt van de sleutel?

Overigens moest ik gelijk aan de Even Apeldoorn Bellen reclame denken na jouw verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morales79
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11:24
Zodra ik het kenteken heb (aflevering 7 nov) ga ik mijn winterbanden bestellen. Heb gelukkig vrije merkkeuze bij de LM.
Ga voor Michelin, aangezien ik daar een (arbeids)verleden heb en montage bij de lokale Euromaster, waar ik goede ervaringen heb.
Krijg je het kenteken eigenlijk al op voorhand door, of pas bij de aflevering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morales79
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11:24
Juancho schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:55:
Ik heb even contact gehad met Profile en ze gaan, bij akkoord van mij, de Continental FR WinterContact TS 870P (245/45R19 102v XL) op de Polestar 2 zetten. Iemand ervaring mee? Gewicht 10.7KG/grip nat wegdek B/Brandstofofefficientie C/Rolgeluid 71dB.

Normaliter zouden er Michelin Pilot Alphin 5 MI banden op komen maar die zijn momenteel niet leverbaar en dat kon nog wel maanden gaan duren...
Heb ff snel gecheckt, mar jouw maat in Michelin Pilot Alpin is wel op voorraad bij Euromaster en Kwikfit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
Morales79 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 13:06:
Zodra ik het kenteken heb (aflevering 7 nov) ga ik mijn winterbanden bestellen. Heb gelukkig vrije merkkeuze bij de LM.
Ga voor Michelin, aangezien ik daar een (arbeids)verleden heb en montage bij de lokale Euromaster, waar ik goede ervaringen heb.
Krijg je het kenteken eigenlijk al op voorhand door, of pas bij de aflevering?
Stond bij mij 2/3 weken voor aflevering in het Polestar account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Morales79 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 13:20:
[...]

Heb ff snel gecheckt, mar jouw maat in Michelin Pilot Alpin is wel op voorraad bij Euromaster en Kwikfit
Ja maar ik koos door positieve verhalen van collega's en mijn contactpersoon bij de LM juist voor Profile 😁. Die gaven aan dat de genoemde Continentals ook gewoon premium banden zijn. En ach, ze zitten er maar een paar maand onder. En volgens mij heeft elke winterband merk wel iets van actieradius verlies door hoger verbruik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09:25
Let wel op dat de velgmaat bij een polestar 2 voor en achter verschillend is terwijl de bandenmaat wel hetzelfde is, dus de velgen moeten wel weer terug op dezelfde as. Dat gaat bij zo’n bandenboer niet altijd automatisch goed..

[ Voor 12% gewijzigd door JTHZZ op 15-10-2025 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edb1
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-10 17:55
JTHZZ schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:47:
Let wel op dat de velgmaat bij een polestar 2 voor en achter verschillend is terwijl de bandenmaat wel hetzelfde is, dus de velgen moeten wel weer terug op dezelfde as. Dat gaat bij zo’n bandenboer niet altijd automatisch goed..
Hoe kan ik dat controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JTHZZ schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:47:
Goede vraag! Zal ze dit morgenochtend nog even doorgeven. Als dat namelijk een probleem is kunnen ze het nog fixen voor de afspraak einde middag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefan3006
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:24
Juancho schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:55:
Die heb ik erop liggen in de winter. Zijn ook de banden die Polestar zelf op de winterset plaatst. (Of dat was 2jaar terug toch zo)
Op zich tevreden van de banden en geen problemen mee, maar iets meer lawaai en hoger verbruik (voor mij ~3kwh extra)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
edb1 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 19:07:
[...]

Met een rolmaatje even de breedte van de velg meten (dus door de velg steken). Je zou dan voor en achter een verschil van 1 inch/2,54cm moeten meten. Als je goed kijkt kun je het ook wel zien. Vooras moet 8 inch zijn en achteras 9 inch breed. Althans bij de 19 en 20 inch wielen. Omdat de bandenmaten wel hetzelfde zijn voor en achter, gaat het gemakkelijker mis als er niet goed wordt opgelet welke velg van welke as kwam.

[ Voor 24% gewijzigd door JTHZZ op 15-10-2025 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
stefan3006 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 21:03:
[...]

Die heb ik erop liggen in de winter. Zijn ook de banden die Polestar zelf op de winterset plaatst. (Of dat was 2jaar terug toch zo)
Op zich tevreden van de banden en geen problemen mee, maar iets meer lawaai en hoger verbruik (voor mij ~3kwh extra)
Mijn 1e vraag is dan natuurlijk... Is die 3kWh extra puur door de winterbanden of een combinatie van winterbanden en het herfst en winter weer? Lijkt me vrij lastig los van elkaar te meten toch? En als het idd een combinatie van alle factoren is valt het me nog wel mee.

Morgen gaan na bijna 6500km de winterbanden eronder en ik zit op een gemiddeld verbruik van 16,7kWh. Gemeten over alle mogelijke ritten en snelheden dus voor mij zeer bruikbare cijfers. Als daar ongeveer 3kWh bjj op komt zou ik alsnog onder de 20kWh blijven in de winter. Das vrij netjes toch?

Mijn vorige xc40P8 had al moeite om de 20kWh te halen in de zomer 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e_CG1cYz83w2uVdyPhqT-i7Tsp8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ONvl4wlXkGQycBJtxCfrXLzX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JTHZZ schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 21:50:
[...]

Met een rolmaatje even de breedte van de velg meten (dus door de velg steken). Je zou dan voor en achter een verschil van 1 inch/2,54cm moeten meten. Als je goed kijkt kun je het ook wel zien. Vooras moet 8 inch zijn en achteras 9 inch breed. Althans bij de 19 en 20 inch wielen. Omdat de bandenmaten wel hetzelfde zijn voor en achter, gaat het gemakkelijker mis als er niet goed wordt opgelet welke velg van welke as kwam.
Ik ben hierin echt een totale leek, maar zoiets ziet de bandenboer toch ook wel neem ik aan als ze de wissel doen? Dat het dan evt. niet past, tja, dat is hun pakkie aan. Ik heb het ze wel doorgemaild vanavond dus ze weten er iig wel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Juancho schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 22:53:
[...]

Ik ben hierin echt een totale leek, maar zoiets ziet de bandenboer toch ook wel neem ik aan als ze de wissel doen? Dat het dan evt. niet past, tja, dat is hun pakkie aan. Ik heb het ze wel doorgemaild vanavond dus ze weten er iig wel vanaf.
Ik heb mijn auto twee keer bij Profile gedumpt zonder er iets over te zeggen en een uur later zaten de banden erop. Velg nog even nagetrokken en weggereden zonder problemen.

Ik ga er vanuit dat men het type auto in de computer invoert en dan terugkrijgen welke banden eronder horen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
JTHZZ schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 21:50:
[...]

Die banden hebben gewoon een andere offset. Geen zorgen, die ga je niet op de verkeerde as zetten. Valt een beetje in het kaliber dat we kunnen proberen een usb A aansluiting verkeerd om in de socket te duwen maar we vrij snel doorhebben dat we hem even moeten omdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
tormentor1985 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 00:31:
[...]

Die banden hebben gewoon een andere offset. Geen zorgen, die ga je niet op de verkeerde as zetten. Valt een beetje in het kaliber dat we kunnen proberen een usb A aansluiting verkeerd om in de socket te duwen maar we vrij snel doorhebben dat we hem even moeten omdraaien.
Ik check het liever. Ze passen prima op beide assen zonder geweld te gebruiken en er zijn legio berichten in internationale forums waar het mis is gegaan bij profile en co, zelfs eentje bij een Volvo dealer. Het is niet gevaarlijk maar zal er ook zeker niet goed voor zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stefan3006
JTHZZ schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 07:26:
[...]

Ik check het liever. Ze passen prima op beide assen zonder geweld te gebruiken en er zijn legio berichten in internationale forums waar het mis is gegaan bij profile en zo, zelfs eentje bij een Volvo dealer. Het is niet gevaarlijk maar zal er ook zeker niet goed voor zijn.
Inderdaad, de steek (zoals we in Vlaanderen zeggen, geen idee in NL) is dezelfde tussen de voor en achter velgen dus kunnen zonder probleem fout gemonteerd worden, maar het valt eigenlijk heel snel op als die fout zitten.

- doordat de velg achteraan breder is zie je de wand van de band schuin naar naar het loopvlak toegaan, waar dat vooral recht omhoog gaat (dat is toch zo bij mijn zomer en winterbanden set op dezelfde velg)
- de wielbouten zitten achteraan dieper dan vooraan.
- zelf niet voorgehad, maar je zou het direct voelen als je ermee gaat rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefan3006
Juancho schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 22:32:
[...]

Mijn 1e vraag is dan natuurlijk... Is die 3kWh extra puur door de winterbanden of een combinatie van winterbanden en het herfst en winter weer? Lijkt me vrij lastig los van elkaar te meten toch? En als het idd een combinatie van alle factoren is valt het me nog wel mee.
Het zal wrs een combinatie van alles zijn.

Zomer zit ik rond de 15,4.
1ste winter op 18.9 en 2de op 18.5.

2de winter was iets minder streng wat betreft lage temperaturen. 1ste winter had ik de auto net, dus dat kan ook meegespeeld hebben 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Al reactie van Profile, dit was hun idd bekend dus dat kwam helemaal goed :). Benieuwd naar de eerste kilometers en het verbruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn77
  • Laatst online: 07:28
Juancho schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 09:15:
Al reactie van Profile, dit was hun idd bekend dus dat kwam helemaal goed :). Benieuwd naar de eerste kilometers en het verbruik!
Dat was ook de reactie die ik kreeg bij het wisselen (Profile). Maar na het wisselen was ik “blij” dat ik een merkteken er op had gemaakt waardoor direct zichtbaar was dat voor en achter gewisseld was.

Polestar 2 Launch edition 2021 | Audi A6 E-tron Avant in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Martijn77 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 10:19:
[...]

Dat was ook de reactie die ik kreeg bij het wisselen (Profile). Maar na het wisselen was ik “blij” dat ik een merkteken er op had gemaakt waardoor direct zichtbaar was dat voor en achter gewisseld was.
Das wel een goede. Zal ff een stipje op de voor velgen zetten. Wel afwasbaar natuurlijk 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:17
edb1 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 19:07:
[...]

staat dacht ik ook op de velg

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:41
Worden jullie door de leasemaatschappij verplicht om nu al winterbanden onder de Polestar 2 te leggen? Ik vind dit op z’n zachts gezegd nogal overdreven. Heb altijd onthouden dat je dit pas moet doen wanneer de temperatuur structureel onder de 7 graden blijft.

De afgelopen jaren heb ik de bandenwissel sowieso geskipt. Er was maar één dag of twee dagen waarvan ik dacht, oké ik blijf uit voorzorg thuiswerken. Ga je op wintersport, dan is het natuurlijk een ander verhaal. :)

Vanochtend overigens een ritje van 91 km gehad. Gemiddelde snelheid 78 km/h. Verbruik 13,84 kWh/100 km.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FK4Y9ThhjjeipXSapE1CJT8m5l4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AaZ1zp5OjlATCxqp8z3jfkjk.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien ligt het eraan dat ik de auto privé heb gekocht, maar ik verbaas me ook dat ik geregeld screenshots voorbij zie komen, waarbij de auto is opgeladen tot 100%. Zou ik zelf nooit doen. Altijd max. tot 90% zoals aanbevolen. Dan heb ik alsnog een praktisch rijbereik van 500 km. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
NokiaFan schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 18:26:
Worden jullie door de leasemaatschappij verplicht om nu al winterbanden onder de Polestar 2 te leggen? Ik vind dit op z’n zachts gezegd nogal overdreven. Heb altijd onthouden dat je dit pas moet doen wanneer de temperatuur structureel onder de 7 graden blijft.

Vanochtend overigens een ritje van 91 km gehad. Gemiddelde snelheid 78 km/h. Verbruik 13,84 kWh/100 km.

[Afbeelding]

Misschien ligt het eraan dat ik de auto privé heb gekocht, maar ik verbaas me ook dat ik geregeld screenshots voorbij zie komen, waarbij de auto is opgeladen tot 100%. Zou ik zelf nooit doen. Altijd max. tot 90% zoals aanbevolen. Dan heb ik alsnog een praktisch rijbereik van 500 km. :)
Oktober is meestal wel zo'n beetje de tijd dat je gevraagd wordt om te wisselen ja. Geen idee wat er gebeurt als je dat niet doet, misschien dat ze lastig gaan doen mocht je onverhoopt een ongeluk krijgen. Voor puur de Nederlandse winters ben ik ook niet zo'n groot gelover in winterbanden. Ik hoef de deur dan ook niet per se uit als er sneeuw ligt. Maar ja, ook al scheelt het in andere condities maar 2% in veiligheid, dan is dat misschien nog steeds de 'moeite' waard. Los van dat je er ook gewoon voor betaalt natuurlijk. Nu ik een RWD in plaats van een AWD heb is het misschien nog wat relevanter geworden.

Ik laadde mijn launch P2 als het kouder werd altijd tot 100% op, daardoor haalde ik nog de 2 x heen en weer naar werk met wat marge, maar ik ben dat met de long range niet van plan. De accu een beetje in goede conditie houden voor de volgende eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

MIjn journey log app werkt al een tijdje niet meer. Als ik de app verwijder en opnieuw installeer, ben ik dan alles kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke22
a deze komt er ook nog bij.

de polestar is gisteren uitgelijnd en daarbij werd gemeld door de monteur dat de aandrijfhoezen voor open zijn :/

hopelijk is dat nog te repareren zonder al te veel gekkigheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-10 14:59
luke22 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:19:
a deze komt er ook nog bij.

de polestar is gisteren uitgelijnd en daarbij werd gemeld door de monteur dat de aandrijfhoezen voor open zijn :/

hopelijk is dat nog te repareren zonder al te veel gekkigheid
Dat heb ik met mijn launch edition nu zo'n 4 keer gehad. Steeds opnieuw een lekkende as-hoes, zowel links als rechts vooraan.
Ze hebben geen idee hoe het komt, en ik rij vrijwel alleen op asfalt dus geen opspattende steentjes oid.

Meestal goed te repareren.
De dealer zegt wel dat het gevaarlijk is om er mee door te rijden omdat de hoezen olie bevatten die er uit lekt doordat ze kapot zijn, en die olie er niet voor niets in zit.

[ Voor 15% gewijzigd door darwusch op 17-10-2025 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke22
hier in het forum staat dat als ze goed ingesmeerd worden aan de buitenkant , en je niet met maximale uitslag instuurt het goed zou moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-10 14:59
luke22 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:48:
hier in het forum staat dat als ze goed ingesmeerd worden aan de buitenkant , en je niet met maximale uitslag instuurt het goed zou moeten gaan?
Ik dacht zelf ook dat het kwam doordat ik vaak maximaal stuur om te kunnen keren in mijn straat. De dealer zei dat dit niet de oorzaak kan zijn maar daar twijfel ik toch aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Haha super dom maar ik irriteer me nog zo over de switch tussen Radio > Spotify. Dat werkt gewoon niet goed.
Hoe kan het zijn dat dit soort simpele dingen niet goed functioneert. Ik rijd toch niet in een auto met een AliExpress opensource display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Stimulate14 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:19:
Haha super dom maar ik irriteer me nog zo over de switch tussen Radio > Spotify. Dat werkt gewoon niet goed.
Hoe kan het zijn dat dit soort simpele dingen niet goed functioneert. Ik rijd toch niet in een auto met een AliExpress opensource display?
Wat is het issue dan? Ik luister zelf echt nooit naar de radio 😬😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Dit bedoel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-10 20:40

Smurf

Detri

NokiaFan schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 18:26:

De afgelopen jaren heb ik de bandenwissel sowieso geskipt. Er was maar één dag of twee dagen waarvan ik dacht, oké ik blijf uit voorzorg thuiswerken. Ga je op wintersport, dan is het natuurlijk een ander verhaal. :)

[Afbeelding]

Het liefst zou ik ook de week voordat het weer echt omslaat pas wisselen, maar voor m'n vorige auto moest ik of bij de dealer of bij Profile zijn, en de eerste afspraakmogelijkheid is vaak pas zo'n 4 weken verder. De bandenboer van de huidige LM kon daarintegen wel weer heel snel schakelen. Maar allicht dat dat kwam omdat het de eerste keer is en ze de banden maar gelijk besteld hadden. Die willen ze natuurlijk ook weer niet te lang in de weg hebben liggen.

In other news: De Emuks zijn eerder deze week binnengekomen en gisterenavond de caravan opgehaald voor de herfstvakantie. Zo veel meer zicht naar achteren ineens. En als bonus is de kleur grijs van de spiegels bijna hetzelfde als vapour op de P2.
Foto's komen nog, was al donker gisteren.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:10
Wisselen tussen muziek apps (niet radio) gaat bij mij dan wel weer goed, de now playing gaat best vaak stuk in Pocket Casts (en werkt dan ook niet meer goed in andere apps). Balk onderin verdwijnt, opent wel via de tegel op het hoofdscherm maar dan zonder inhoud of werkende knoppen. Geforceerd stoppen van de app werkt dan niet en alleen reset van het hele display lost het dan op... Met Spotify en Tidal nog niet gezien, dus ik denk een bug in de app. Meer mensen die dit herkennen (met Pocket Casts of juist andere apps)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-10 20:12
ach-jee schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 18:36:
[...]

Oktober is meestal wel zo'n beetje de tijd dat je gevraagd wordt om te wisselen ja. Geen idee wat er gebeurt als je dat niet doet, misschien dat ze lastig gaan doen mocht je onverhoopt een ongeluk krijgen. Voor puur de Nederlandse winters ben ik ook niet zo'n groot gelover in winterbanden. Ik hoef de deur dan ook niet per se uit als er sneeuw ligt. Maar ja, ook al scheelt het in andere condities maar 2% in veiligheid, dan is dat misschien nog steeds de 'moeite' waard. Los van dat je er ook gewoon voor betaalt natuurlijk. Nu ik een RWD in plaats van een AWD heb is het misschien nog wat relevanter geworden.

Ik laadde mijn launch P2 als het kouder werd altijd tot 100% op, daardoor haalde ik nog de 2 x heen en weer naar werk met wat marge, maar ik ben dat met de long range niet van plan. De accu een beetje in goede conditie houden voor de volgende eigenaar.
Toen ik mijn P2 kreeg heb ik geprobeerd uit te zoeken wat nou het effect van winterbanden en zomerbanden in NL-omstandigheden is. De meeste artikelen die je vindt over winterbanden gaan over testen op ijsplaten, die 'schokkende resultaten' laten zien maar totaal niet representatief zijn voor winters in Nederland.

Tot ik deze video tegenkwam, die met dezelfde auto, in een indoorhal waar ze de temperatuur van het asfalt kunnen regelen, met verschillende type banden tests gingen uitvoeren: YouTube: The TRUTH About Winter, All Season and Summer Tires ❄ Tested at 0c, ...

TLDR: In Nederlandse omstandigheden werken zomerbanden in de zomer, en all-season-banden in de winter het beste. Op een droog wegdek, bij 8 graden, had een winterband een 4 meter langere remweg dan een zomerband. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OvN2zkE-SUJn2m-9WggSrKV7neo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FJyVD8Scvd3SexvSzE04SjuH.png?f=fotoalbum_large

Terwijl onder natte omstandigheden de all-season-banden bij lagere temperaturen gelijkwaardig presteert aan een winterband (en de zomerband wel slechter begint te worden) Let op, x-as is hier omgedraaid:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a79PKg1j3J-Nx-wljRCje9-64U8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f1vn1unCsL3Peo9KcsU5FwEG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hasmit12
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:19
Net weer snelladen, met een voorverwarmde batterij die op 10% staat, met een max. van 150. Weten jullie of hier intussen al een oplossing voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
hasmit12 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:57:
Net weer snelladen, met een voorverwarmde batterij die op 10% staat, met een max. van 150. Weten jullie of hier intussen al een oplossing voor is?
Nope, is nog niet gefikst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
JTHZZ schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 16:20:
[...]

Overigens kwam ik vandaag vanuit het buitenland met LTE en bij de Nederlandse grens kreeg ik weer 3G, net als de vorige keer! Op de heenreis had ik bij vertrek uit Nederland wel gewoon LTE. Nu op de terugweg 30km verderop in Nederland de TCAM tijdens het rijden gereset en er kwam 1 sec 3G en meteen schakelde hij door naar LTE en was het opgelost. Dus er zit iets randoms in en soms blijft hij hangen op 3G en komt niet meer terug in LTE. Het lijkt een of andere instelling die niet lekker werkt met het Nederlandse Odido netwerk want in het buitenland is er geen probleem. En het treedt dus alleen op als je vanuit het buitenland Nederland in rijdt.
En vandaag wederom hetzelfde verhaal. Grens over terug in Nederland en prompt weer 3G. Dit keer hielp ook de TCAM reset niet. Dus zit nog steeds met 3G. @Juancho is jouw 3G probleem al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JTHZZ schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:38:
[...]

En vandaag wederom hetzelfde verhaal. Grens over terug in Nederland en prompt weer 3G. Dit keer hielp ook de TCAM reset niet. Dus zit nog steeds met 3G. @Juancho is jouw 3G probleem al opgelost?
Nee helaas niet. Ik zou volgende week donderdag de afspraak hebben bij bij Volvo maar dan zit ik in het buitenland. Is nu verzet naar 18 november. Tot op heden in NL nog geen enkele keer LTE gehad dus ik geloof er ook niet meer in dat het zomaar vanzelf wel naar voren komt. Ze lossen het maar op bjj Volvo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
Welke modeljaren hebben hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
Vandaag bij de Volvo dealer geweest omdat de rechter buitenspiegel niet altijd automatisch uitklapt. Probleem kon niet zo snel worden opgelost. Mag over zes weken weer terugkomen. Maar ook dan is het nog onzeker of ze het probleem structureel kunnen oplossen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Bij een 400V lader zoals Tesla zou het volgens polestar geen probleem moeten zijn om de 205kW te halen. De fix komt via OTA in het vierde kwartaal, dus dit jaar nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marco.n
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-10 20:10
Juancho schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 19:00:
[...]

Nee helaas niet. Ik zou volgende week donderdag de afspraak hebben bij bij Volvo maar dan zit ik in het buitenland. Is nu verzet naar 18 november. Tot op heden in NL nog geen enkele keer LTE gehad dus ik geloof er ook niet meer in dat het zomaar vanzelf wel naar voren komt. Ze lossen het maar op bjj Volvo...
Na 8 weken 3G gehad te hebben vanwege een ritje buitenland en daarna een aantal TCAM resets zonder succes, schoot deze week de verbinding toch spontaan weer terug naar LTE. De afgelopen dagen bleef dat zo, dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Ik heb geen flauw idee waarom het nu weer terug naar normaal is. Volgende week ben ik weer even in Duitsland, dus we gaan zien wat ik bij thuiskomst ga aantreffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23-10 23:06
Dit heb ik ook. Ik vond het al raar dat er hier nooit over gesproken werd. Idd irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JTHZZ schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:49:
[...]

Bij een 400V lader zoals Tesla zou het volgens polestar geen probleem moeten zijn om de 205kW te halen. De fix komt via OTA in het vierde kwartaal, dus dit jaar nog.
Ik dacht dat dit een soort van vinkje aanzetten was ergens in de backend. Ik verbaas me een beetje dat dit via een OTA moet. Maargoed, als het maar opgelost wordt natuurlijk 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn77
  • Laatst online: 07:28
marco.n schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:16:
[...]

Na 8 weken 3G gehad te hebben vanwege een ritje buitenland en daarna een aantal TCAM resets zonder succes, schoot deze week de verbinding toch spontaan weer terug naar LTE. De afgelopen dagen bleef dat zo, dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Ik heb geen flauw idee waarom het nu weer terug naar normaal is. Volgende week ben ik weer even in Duitsland, dus we gaan zien wat ik bij thuiskomst ga aantreffen...
Exact hetzelfde. Vorige week uit Duitsland gekomen: 3G. Tijd rondgereden met 3G. Maandagmiddag in Duitsland gelijk LTE. Gisteren weer vanuit Düsseldorf naar huis gereden en bij binnen rijden Nederland: LTE. Tot op heden is het ook LTE gebleven

Polestar 2 Launch edition 2021 | Audi A6 E-tron Avant in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kubusje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Op 15 september nog onderstaand bericht gekregen van Polestar:

Even geleden sinds mijn laatste mail omtrent het snelladen van de Polestar 2.

We zijn nog steeds druk bezig met een fix, deze zal met een software update volgen echter kan ik op dit moment nog geen tijdlijn delen. Zodra er wat meer concreet bekend is hoor je weer van me, mocht ik in de tussentijd nog iets kunnen betekenen laat het dan ook gerust weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22-10 20:50
Koekhapperrr schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:24:
[...]

Toen ik mijn P2 kreeg heb ik geprobeerd uit te zoeken wat nou het effect van winterbanden en zomerbanden in NL-omstandigheden is. De meeste artikelen die je vindt over winterbanden gaan over testen op ijsplaten, die 'schokkende resultaten' laten zien maar totaal niet representatief zijn voor winters in Nederland.

Tot ik deze video tegenkwam, die met dezelfde auto, in een indoorhal waar ze de temperatuur van het asfalt kunnen regelen, met verschillende type banden tests gingen uitvoeren: YouTube: The TRUTH About Winter, All Season and Summer Tires ❄ Tested at 0c, ...

TLDR: In Nederlandse omstandigheden werken zomerbanden in de zomer, en all-season-banden in de winter het beste. Op een droog wegdek, bij 8 graden, had een winterband een 4 meter langere remweg dan een zomerband. [Afbeelding]

Terwijl onder natte omstandigheden de all-season-banden bij lagere temperaturen gelijkwaardig presteert aan een winterband (en de zomerband wel slechter begint te worden) Let op, x-as is hier omgedraaid:
[Afbeelding]
Mooi staatje, en ook in lijn met wat andere tests laten zien. De Michelin Cross Climate 2 is echt een topper voor de NL winters, en ook in de sneeuw (zeker met AWD) kom je prima uit de voeten, daar zijn ook genoeg tests en praktijkfilmpjes van.

Ik heb ook ergens eens een test gezien dat het verval bij de Cross Climate 2 veel minder is dan bij een winterband. Dus met de slijtage gaan de prestaties een stuk minder hard achteruit, ook onder de 4mm (hoewel het op sneeuw natuurlijk niet beter wordt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Gister einde middag en later savonds terug het "befaamde" ritje Zwolle Eindhoven waar ik het eerder over had en voor ons erg belangrijk was. De vorige keer was ik niet mee en was het overdag. Dit keer terug naar huis tegen 22:00 en dus 120-130 op de teller.

Overal kwam ik uit op 17,1kWh over 398km wat ik eigenlijk best netjes vind. Heenweg veelal 110 gereden op een stukje file na. En terug dus veel 125km/h op de ACC aangezien er amper verkeer was. Heenweg graadje of 12, terugweg graadje of 7. Vertrokken met 100% en bij thuiskomst nog 15% over. Totale actieradius ligt dus wat lager dan de 520km die ik bijna altijd zie maar dat zal mede komen door de hogere snelheid van die laaste rit lijkt me dus dat hersteld wel weer.

Dat zijn cijfers die ik met de XC40 nog niet eens op een perfecte zonnige EV dag zag 😁.

[ Voor 16% gewijzigd door Juancho op 19-10-2025 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku
  • Laatst online: 23:53

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

De laatste tijd heb ik het volgende bij mijn navigatie in Google Maps. Ik dacht eerst dat het een eenmalig iets was, maar het is structureel.

Als ik de opdracht geef om te navigeren naar huis of werk (locaties die ik heb ingesteld) met spraak, doet ie het goed. Maar elke andere opdracht naar een straat of locatie, wat voorheen wel werkte, geeft "Sorry ik begrijp je niet".

Alles andere functionaliteiten lijken wel te werken met de Assistent.

Ik heb Google Assistent al opnieuw geinstalleerd maar dat geeft hetzelfde resultaat.

Iemand een idee?

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
  • Laatst online: 11:21
Bij mij is het 3G issue weer terug spontaan, nee niet in het buitenland geweest.
Had het spontaan een aantal weken terug ook en had zelfs al een afspraak bij de Volvo dealer staan maar toen verdween het even spontaan als dat het kwam en heb ik weken lang gewoon LTE gehad.

Is er iemand van jullie met het 3G issue naar de dealer geweest en wat hebben ze toen daadwerkelijk gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Ik heb vanochtend de bandenwissel gehad. Ze hebben eerst de voorbanden gedaan en daarna de achterbanden. Zo hebben ze geen fout kunnen maken met het verwisselen van de velgen. Ik heb Pirelli SOTTOZERO 3 LM1 er onder liggen nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
MrMGeeIsTheName schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 09:07:
Bij mij is het 3G issue weer terug spontaan, nee niet in het buitenland geweest.
Had het spontaan een aantal weken terug ook en had zelfs al een afspraak bij de Volvo dealer staan maar toen verdween het even spontaan als dat het kwam en heb ik weken lang gewoon LTE gehad.

Is er iemand van jullie met het 3G issue naar de dealer geweest en wat hebben ze toen daadwerkelijk gedaan?
We wachten allemaal op het bezoek van @Juancho bij de Volvo garage. :) Ik rij ondertussen met 3G rond. Op zich werkt alles en zelfs YouTube of andere streaming gaat redelijk. Soms zet ik hem via wifi op mijn telefoon hotspot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
JTHZZ schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:05:
[...]

We wachten allemaal op het bezoek van @Juancho bij de Volvo garage. :) Ik rij ondertussen met 3G rond. Op zich werkt alles en zelfs YouTube of andere streaming gaat redelijk. Soms zet ik hem via wifi op mijn telefoon hotspot.
Vanwege bezoek buitenland afspraak moeten verzetten van a.s. vrijdag naar 18 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Overigens, gister nog even het issue getest dat sommigen hier hebben met switchen van audio bron (Spotify/radio/weer terug etc)...maar ik ervaar dat niet in de MY26 PS2. Ik kan gewoon switchen en dat werkt elke keer prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
JTHZZ schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:05:
[...]

Voor wat het waard is.... ik ga bijna wekelijks heen/terug Duitsland (net óók weer) en afgezien van de gebruikelijk strubbels (offline etc aanverwant) komt/blijft het wél LTE.
(Launch jan2021)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Hansieo schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:33:
[...]

Voor wat het waard is.... ik ga bijna wekelijks heen/terug Duitsland (net óók weer) en afgezien van de gebruikelijk strubbels (offline etc aanverwant) komt/blijft het wél LTE.
(Launch jan2021)
Ja het is ondertussen wel helder, ook vanuit het Volvo topic, dat het puur ligt aan de Nederlandse provider. Of icm iets van Volvo/Polestar, geen idee, mogen ze uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
Wees blij dat jullie in ieder geval nog 3G hebben. Ik heb in mijn EX30 een maand lang enkel internet gehad via m’n persoonlijke hotspot. Om dat per rit aan te zetten om bijvoorbeeld te kunnen navigeren, muziek te streamen etc. daar word je niet vrolijk van. :)

In mijn MY25 ervaar het issue rondom het switchen van Spotify naar DAB+ ook. Bij de tweede keer werkt het altijd goed.

Speelt het issue rondom snelladen (150 i.p.v. 205 kWh) alleen op MY26 of op meerdere modeljaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rvzoggie
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 09:54
NokiaFan schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 15:25:
Wees blij dat jullie in ieder geval nog 3G hebben. Ik heb in mijn EX30 een maand lang enkel internet gehad via m’n persoonlijke hotspot. Om dat per rit aan te zetten om bijvoorbeeld te kunnen navigeren, muziek te streamen etc. daar word je niet vrolijk van. :)

In mijn MY25 ervaar het issue rondom het switchen van Spotify naar DAB+ ook. Bij de tweede keer werkt het altijd goed.

Speelt het issue rondom snelladen (150 i.p.v. 205 kWh) alleen op MY26 of op meerdere modeljaren?
Ik heb het laadprobleem tijdelijk gehad van 150kw en ik heb een my24. Inmiddels is dit probleem er niet meer en gaat het gewoon weer goed..... zonder iets te hebben gedaan. Ik weet niet waar het aan heeft gelegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Gister contacteerde Polestar mij nog voor het 3G issue. Ik vroeg ze dus gelik nog een naar de status van niet met 205kW kunnen laden. Ik kreeg te horen dat dit nog steeds niet opgelost was en dat ze er druk mee bezig zijn. Persoonlijk kan ik ook nog steeds niet sneller laden dan 150kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamieater
Rvzoggie schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:40:
[...]

Ik heb het laadprobleem tijdelijk gehad van 150kw en ik heb een my24. Inmiddels is dit probleem er niet meer en gaat het gewoon weer goed..... zonder iets te hebben gedaan. Ik weet niet waar het aan heeft gelegen.
Laadstations waarbij je sneller kan laden zitten dan waarschijnlijk nog niet op de laatste versie van het protocol. In ieder geval fijn dat de updates niet breaking zijn, en de veiligheid gewaarborgd blijft. Vind het wel bijzonder dat de uitrol zo ongecoördineerd overkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andrik1
  • Laatst online: 23-10 09:47
Roshnak schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 08:53:
Goedemorgen,

Nee er is geen terugroepactie voor geweest. Ik heb zelf vorig jaar een tweedehands launchedition 21 gekocht. Tijdens de proefrit hetzelfde geconstateerd. De verkopende garage op de hoogte gebracht en die heeft met Polestar/Volvo naar het probleem gekeken. Volvo gaf in eerste instantie aan niet bekend te zijn met het probleem, hoewel er legio klachten over zijn. Uiteindelijk heeft de verkopende garage een soort van coulance deal weten te sluiten, waarbij de kosten 50/50 werden verdeeld over Volvo en de verkopende garage.
Voor zover ik weet is er dus geen standaard procedure voor afhandelen van dit probleem en ligt het aan Volvo en de andere partij hoe en of ze er uit komen.
Het is overigens een niet op te lossen probleem...nu een jaar later hoor ik heel af en toe het geluid al weer terugkomen..op een set assen van een jaar oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andrik1
  • Laatst online: 23-10 09:47
Jazeker! Zelf ook gedaan een 21 launch edition. Vorig jaar gekocht en nog geen enkel probleem ondervonden, naast de standaard issues met het infotainment systeem wat poep-traag is, maar ik stoor me daar niet heel erg aan, af en toe gewoon resetten.
Ik zou alleen voor aanschaf de SoH laten uitvragen en ervoor zorgen dat die niet lager is dan rond de 95%. Maar goed dat is persoonlijke voorkeur. De oudere p2 zijn niet bijzonder efficiënt dus elke % batterij helpt.
Helaas niet bekend met een adres rond Breda.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:24:
Gister contacteerde Polestar mij nog voor het 3G issue. Ik vroeg ze dus gelik nog een naar de status van niet met 205kW kunnen laden. Ik kreeg te horen dat dit nog steeds niet opgelost was en dat ze er druk mee bezig zijn. Persoonlijk kan ik ook nog steeds niet sneller laden dan 150kW.
Bij mij is hij gisteren weer terug op LTE gesprongen. Vreemd allemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasmit12
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:19
Lo and Behold: ik las gister hier iets over het schakelen tussen spotify en dan weer radio en wat schetst mijn verbazing: LTE!
Onbegrijpelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

hasmit12 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:13:
Lo and Behold: ik las gister hier iets over het schakelen tussen spotify en dan weer radio en wat schetst mijn verbazing: LTE!
Onbegrijpelijk
Wat schrijf je allemaal? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
update:

(Bijna) altijd wel LTE gehad bij grens heen/terug, maar zie vanochtend ineens 3G bij vertrek van huis, en dat is naar mijn idee raar.
Ik kwam gisteren terug met LTE, in de garage geparkeerd, en vanochtend met vertrek.... 3G.
Dit heb ik nog niet meegemaakt, er gaat nu is duidelijk iets mis met Polestar/Odido relatie. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamieater
De observatie dat schakelen tussen de Radio en Spotify app resulteert in een network switch naar LTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Bamieater schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 08:00:
[...]

De observatie dat schakelen tussen de Radio en Spotify app resulteert in een network switch naar LTE.
Het blijft hier gewoon 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
Bamieater schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 08:00:
[...]

Kan je dit iets beter uitleggen? Denk dat er een aantal mensen zijn die dit willen snappen, ik in ieder geval wel :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
Volgens mij is er geen samenhang met die switch. Bij mij is de auto 2x volledig willekeurig van 3G op LTE teruggesprongen. Vanaf dat moment hou ik continu LTE totdat ik weer een keer vanuit het buitenland Nederland binnenrijd.
Dus ik kan nu zeggen dat het bij mij gebeurde toen ik de airco op 21 graden zette ipv 20 of toen ik een tijdje precies 107km/u reed, maar dat is dus geen causaal verband..

[ Voor 24% gewijzigd door JTHZZ op 23-10-2025 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
JTHZZ schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 12:34:
Volgens mij is er geen samenhang met die switch. Bij mij is de auto 2x volledig willekeurig van 3G op LTE teruggesprongen. Vanaf dat moment hou ik continu LTE totdat ik weer een keer vanuit het buitenland Nederland binnenrijd.
Dus ik kan nu zeggen dat het bij mij gebeurde toen ik de airco op 21 graden zette ipv 20 of toen ik een tijdje precies 107km/u reed, maar dat is dus geen causaal verband..
:) _/-\o_ :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
Niet heel boeiend, maar: na 1.600km met de MY26 a 16kWh gemiddeld zijn de winterbanden eronder geschroefd. Prima tevreden met de auto en het verbruik tot nu toe. Ook nog geen andere piepjes of kraakjes of zaken die opvallen versus de launch editie. Ik mis de limiter nog steeds, maar die discussie zal ik niet opnieuw oprakelen ;) De winterbanden zijn Bridgestone Blizzaks geworden. Niet eerder met het merk gereden, maar gezien ik geen Verstappen heet verwacht ik niet dat het m'n leven drastisch zal veranderen.
Pagina: 1 ... 222 223 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.