• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-02 13:37

Stimulate14

⭐⭐⭐

darwusch schreef op maandag 9 februari 2026 @ 13:54:
[...]

Ziet er mooi uit!
Wlke aandrijving heb je? 4-wiel / voorwiel / achterwiel
En hoe rijdt het in de sneeuw?
Thnx. Maar welke aandrijving, geen idee, hoe kan ik dit zien :D?
In de sneeuw rijden ging goed hoor, kalm aan met winterbanden dan kom je al heel ver. Ik had de sneeuwkettingen mee, just to be sure maar niet nodig gehad.

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 09:58

Smurf

Detri

@darwusch heb je vorige maand niet "buiten gespeeld" met de sneeuw? Of lag er bij jullie niet zoveel?
Ik heb zelf de RWD versie en was eigenlijk wel onder de indruk van hoe goed de auto de achterkant onder controle hield, zelfs als ik m'n best deed.

Met ESC uit is het een ander verhaal natuurlijk, maar dat doe je niet onbewust.

)

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-02 17:09
Stimulate14 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 14:15:
[...]

Thnx. Maar welke aandrijving, geen idee, hoe kan ik dit zien :D?
In de sneeuw rijden ging goed hoor, kalm aan met winterbanden dan kom je al heel ver. Ik had de sneeuwkettingen mee, just to be sure maar niet nodig gehad.
In de polestar app kun je dat zien, als je die gebruikt.
Onderaan klikken op het auto-symbool -> Specificaties -> Motor
Daar staat in elk geval of je dual motor of singel motor hebt.

• darwusch
  • Laatst online: 11-02 17:09
Smurf schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 14:52:
@darwusch heb je vorige maand niet "buiten gespeeld" met de sneeuw? Of lag er bij jullie niet zoveel?
Ik heb zelf de RWD versie en was eigenlijk wel onder de indruk van hoe goed de auto de achterkant onder controle hield, zelfs als ik m'n best deed.

Met ESC uit is het een ander verhaal natuurlijk, maar dat doe je niet onbewust.
Die week was ik naar Noorwegen gevlogen, dus heb alle sneeuw hier gemist.
Ik heb wel ervaring met mijn oude P2 AWD maar ben benieuw hoe de LRSM in de sneeuw is.
Goed te horen dat je de RWD even goed hebt kunnen testen in de sneeuw! Dat geeft vertrouwen. Ben erg benieuwd, binnenkort gaan we de Franse Alpen uitproberen.

[ Voor 11% gewijzigd door darwusch op 11-02-2026 16:02 ]

• Metalman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:36
darwusch schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 15:05:
[...]

In de polestar app kun je dat zien, als je die gebruikt.
Onderaan klikken op het auto-symbool -> Specificaties -> Motor
Daar staat in elk geval of je dual motor of singel motor hebt.
Je kan ook de sticker onder op het voorportier bekijken. Als daar 310kW of meer staat heb je een dual motor, anders de single motor.

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-02 19:36
MR. RHS schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 14:55:
[...]

Waardevolle inside intel 😂
Ik heb de snapdragon upgrade er inmiddels in zitten. Dat ging helaas niet zonder slag of stoot… Dealer belde aan het einde van dag 1 dat ze het verkeerde onderdeel hadden besteld en de auto dus niet klaar hadden. Einde dag 2 is het dan toch gelukt…. Een duidelijke factuur kon er helaas niet vanaf. Ik hoop dat op een andere manier zichtbaar is dat mijn auto de moderne computer heeft…

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:01
Volgens deze post en de daarin gelinkte pdf op het Duitse forum is er nu een lader waarmee o.a. de P2 bidirectioneel kan laden:

https://polestar.fans/t/b...n-beim-polestar-2/19313/9

Bijzonder dat er 3 Polestar modellen op de lijst staan, maar geen Volvo's.

Meer info op: https://www.ambibox.de/?lang=de
De lader maakt dus max. 10,5 kW DC.

[ Voor 29% gewijzigd door guido66 op 11-02-2026 19:13 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• stefan3006
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:58
SirLenncelot schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 18:29:
Hee eerlijk, ik zou een P2 niet aanraden als iemand twee kinderen wil vervoeren en ermee op vakantie gaan. Die kinderen worden groter en er moet ook nog baggage mee, de P2 is geen kleine auto maar blinkt achterin gewoon niet uit in ruimte. Zowel op de achterbank als door de lage ruimte in het koffer. Er zijn in deze prijsklasse auto’s met meer ruimte en comfort te vinden, maar die zijn dan natuurlijk wel minder cool dan een P2.
Hier toch ook geen probleem hoor.
Onlangs midweek weg met 2 kinderen (17 en 14jaar en we zijn allemaal tussen 1m70 en 1m85). Een hondenbench in de koffer en al de rest van de benodigdheden goed gestapeld. Het zat goed vol, maar daarmee leer je wel overbodige zaken thuis te laten en een grote hulp zijn vacuüm getrokken zakken 😀

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-02 19:37
stefan3006 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 08:13:
[...]

Hier toch ook geen probleem hoor.
Onlangs midweek weg met 2 kinderen (17 en 14jaar en we zijn allemaal tussen 1m70 en 1m85). Een hondenbench in de koffer en al de rest van de benodigdheden goed gestapeld. Het zat goed vol, maar daarmee leer je wel overbodige zaken thuis te laten en een grote hulp zijn vacuüm getrokken zakken 😀
Ik zit ook een beetje verbaasd te lezen haha. Ik denk terug aan de tijd dat ik jong was en mijn ouders samen met mijn broer en mij ritjes naar Duitsland en Frankrijk maakte in een Suzuki Alto 0.8 😅 Maar ook in zelf deed het tot vorig jaar nog met een Ford focus hatchback met 2 kinderen van 2 en 7.

De Polestar heeft meer dan genoeg ruimte :) Vooral de vrouw zal misschien eens na moeten denken of het echt zo nodig is om extra schoenen mee te nemen en het ook laten om 14 sets kleding mee te nemen voor 7 dagen.

Ik ben zelf 1.83 en mn oudste zoon kan prima zitten in zijn kinderstoel. Als je iets langer bent dan lijkt het mij geen probleem om als de kids mee zijn je stoel iets verder naar voren te zetten dan je gewend bent.

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:10
Ik had een review laten zien op Youtube en toen ging er iemand achterin zitten(waarschijnlijk een groot iemand) en toen begonnen de twijfels. Daarom even zelf gaan kijken. Ik vind het ook genoeg plek. We hadden vroeger een opel corsa en daarna een Astra en reden er om de week meer naar Brussel +/- 1.5u(familie). Ging best en dan ging je maar beetje scheef zitten.

• Square_R3
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-02 15:32
Heeft iemand al succesvol een afspraak kunnen maken bij een andere Volvo-dealer dan die in Nijverdal voor de processorupgrade?
Bij Broekhuis kom ik namelijk niet veel verder dan: “Als dit bestond, hadden we het wel geweten.”

• Smurf

Smurf

Detri

Broekhuis is niet echt merkgebonden. Voordeel is natuurlijk dat je voor elke auto bij ze terecht kan. Nadeel is dat ze niet alle ins en outs van elk merk gelijk weten. Zit er geen "echte" Volvo-dealer bij je in de buurt?

)

• Square_R3
Smurf schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 11:21:
Broekhuis is niet echt merkgebonden. Voordeel is natuurlijk dat je voor elke auto bij ze terecht kan. Nadeel is dat ze niet alle ins en outs van elk merk gelijk weten. Zit er geen "echte" Volvo-dealer bij je in de buurt?
Dat had ik misschien moeten verduidelijken: het is een officiële Volvo-dealer en een servicepunt voor Polestar hier in Utrecht.

• poolster
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 09:26
bij Niham den Haag (zie post op 10 dec 2025)

• Frosty__
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-02 17:35
lonehitman schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 12:11:
[...]

Wat een koopje. Ik moet morgen en ze gaven me een schatting van 400/450 euro..
En wat moest je nu uiteindelijk afrekenen? Waarschijnlijk moest er dan wel meer gedaan worden dan een luchtfilter (remvloeistof vervangen?)

• Joosie200
  • Niet online
Frosty__ schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 17:55:
[...]

En wat moest je nu uiteindelijk afrekenen? Waarschijnlijk moest er dan wel meer gedaan worden dan een luchtfilter (remvloeistof vervangen?)
Ik was €515 kwijt voor nieuwe luchtfilter en remvloeistof verversen. Bij Volvo Nieuwenhuijse. Als onderdeel van de 120k beurt dus wat de vorige lease toko heeft overgeslagen voor ie als ex lease uit de vloot werd afgestoten.

• De fiscalist
Square_R3 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 11:12:
Heeft iemand al succesvol een afspraak kunnen maken bij een andere Volvo-dealer dan die in Nijverdal voor de processorupgrade?
Bij Broekhuis kom ik namelijk niet veel verder dan: “Als dit bestond, hadden we het wel geweten.”
Niham, Nu zouden ze ondertussen moeten weten wat ze moeten bestellen en wat ze moeten doen...

Het is bij mij gelukt uiteindelijk (na 8 weken wachten op de afspraak, en een dag extra omdat ze dus eerst het verkeerde onderdeel in huis hebben gehaald).

[ Voor 11% gewijzigd door De fiscalist op 12-02-2026 19:23 ]

• luke22
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:17
Square_R3 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 11:12:
Volvo Serva in Amersfoort kan dit voor je doen :) die hebben de onze ook gedaan.

Vraag of de monteur met de naam Mark de werkzaamheden kan uitvoeren, die is ermee bekend.

• Awesomo4k
Wat moesten jullie betalen voor de upgrade naar Snapdragon?

• luke22
Wij hebben het gecombineerd met andere werkzaamheden , maar volgensmij is het 1300-1400 euro all in

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:17
Frosty__ schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 17:55:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pIzbxHyFznv00sP9QMfRUd7GCtI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0LY4joCnXyILUQD7JoBzFpdU.jpg?f=fotoalbum_large

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:07
Heeft iedereen ondertussen de OTA ontvangen naar 4.X.X? Zit hier zelf nog op 3.6.4 namelijk.

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:18
Zinloos1 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 09:45:
Heeft iedereen ondertussen de OTA ontvangen naar 4.X.X? Zit hier zelf nog op 3.6.4 namelijk.
Ik zit ook nog op 3.6.4.
Ik las dat regeneratief remmen is veranderd in 4xx, waar ik geen behoefte aan heb. Tja, moet er toch eens aan geloven denk ik.

• Frosty__
SirLenncelot schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 18:29:
Hee eerlijk, ik zou een P2 niet aanraden als iemand twee kinderen wil vervoeren en ermee op vakantie gaan. Die kinderen worden groter en er moet ook nog baggage mee, de P2 is geen kleine auto maar blinkt achterin gewoon niet uit in ruimte. Zowel op de achterbank als door de lage ruimte in het koffer. Er zijn in deze prijsklasse auto’s met meer ruimte en comfort te vinden, maar die zijn dan natuurlijk wel minder cool dan een P2.
Ik vind de P2 geen ruimtewonder, maar achterin vind ik het (voor twee personen) toch nog niet heel erg verkeerd. Ik ben zelf best lang 1.90 en kan toch behoorlijk goed zitten. Doordat de accu's niet in de bodem zitten maar in de middentunnel zit ik niet zo met opgetrokken benen zoals in veel andere EV's. Dat maakt voor mij persoonlijk een enorm verschil, in de positieve zin vh woord.

• Frosty__
Joosie200 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:03:
[...]

Ik was €515 kwijt voor nieuwe luchtfilter en remvloeistof verversen. Bij Volvo Nieuwenhuijse. Als onderdeel van de 120k beurt dus wat de vorige lease toko heeft overgeslagen voor ie als ex lease uit de vloot werd afgestoten.
Ja, vooral de remvloeistof maakt het wel wat prijziger, maar hoeft niet iedere beurt.

• Frosty__
Dank je! Wordt pechhulp dan ook (weer) verlengd t/m de volgende beurt of moet je dat extra afsluiten?

• luke22
Mocht je je polestar 2 in het klein willen: https://additionals.poles...lestar-2-143-scale-model/

ze zijn nu 15 euro :D

• De fiscalist
Nog even over de snapdragon processor upgrade…

Nieuwe computer betekent opnieuw aanmelden, ook opnieuw telefoon koppelen….

En dat gaat niet met een lege activity key,….pffff

Maar eens dat ding open prutsen om er een nieuwe batterij in te stoppen

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:27
Ik merk zelf overigens ook wel echt verschil na de OTA wbt OPD afremmen. Dat gaat idd een stuk minder "hard" dan voor de update. Op dezelfde stukken wegen moet ik nu vaak toch nog even extra remmen voor het stoplicht terwijl de wagen normaliter wonderbaarlijk vaak precies voor de streep stil stond zonder bij te remmen. Dat is echt geen gevoelskwestie, er is 100% wat aangepast aan de mate van afremmen met OPD.

Wat mij betreft zeker geen verbetering dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 13-02-2026 13:16 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-02 01:17
Juancho schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 13:16:
Wat mij betreft zeker geen verbetering dus.
Ik bemerk hetzelfde, alhoewel het ook deels met de overgang van AWD naar RWD te maken kan hebben.

Jammer dat in de release notes niet staat of dit klopt en waarom dit nu veranderd is (efficiënter).
Ik zou liever zien dat er gewoon een instelling voor is, zoals ik 7+ jaar geleden ook had bij de Kia eNiro.

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-02 18:20
Klaus_1250 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 13:33:
[...]

Ik bemerk hetzelfde, alhoewel het ook deels met de overgang van AWD naar RWD te maken kan hebben.

Jammer dat in de release notes niet staat of dit klopt en waarom dit nu veranderd is (efficiënter).
Ik zou liever zien dat er gewoon een instelling voor is, zoals ik 7+ jaar geleden ook had bij de Kia eNiro.
de overgang van AWD naar RWD is erg significant, motortje minder om mee af te remmen. De impact van de update is subtiel, maar er is wel degelijk iets aangepast.

• DNLK
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-02 21:40
De fiscalist schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 12:56:

Bij de dealer kunnen ze ook gewoon die sleutel uit het systeem halen.

• Awesomo4k
Helaas plus 22 euro verzendkosten... Jammer..

• Juancho
Klaus_1250 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 13:33:
[...]

Het is gewoon vervelend omdat er al 3 standen te kiezen zijn in de auto als ik het goed heb. Als ik minder fel afremmen met OPD wil, zet ik de zachtste stand wel aan. Nu was het altijd perfect en ik merkte eerlijk gezegd weinig verschil met AWD vanuit de XC40. Die overgang naar RWD van de PS2 ging eigenlijk geruisloos.

Maar nu moet ik letterlijk veel vaker zelf bijremmen. Gewoon irritant.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Burchov
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

Succes met dat laatste. Ik had vorige week precies hetzelfde probleem, en dacht het ook wel even open te maken. Ik heb wat filmpjes opgezocht daarover en dat zou nogal wat moeite kosten, omdat het allemaal waterdicht is. Met het risico dat je dat ding dan helemaal sloopt. Ik heb 'em dus laten uitleren bij een servicepunt, kostte wel weer 120 euro, maar nu kan ik ook een telefoon koppelen met maar 2 sleutels in de auto

• Metalman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:36
Ik moet zeggen dat ik sinds de update geen wezenlijk ander OPD gedrag ervaar in mijn MY25 LRDM Performance. Het enige wat me opviel: bij het uitschakelen van de cruise control komt het afremmen wat langzamer opzetten dan voorheen (prettig wat mij betreft).

Zou iedereen die merkt dat OPD is gewijzigd sinds 4.2.13 kunnen delen welk MY en type aandrijving (SM, DM) je hebt? Misschien kunnen we daar een patroon in herkennen…

• Juancho
MY26 SMER

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-02 01:17
MY26 SMER

• lonehitman
Frosty__ schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 11:25:
[...]

Dank je! Wordt pechhulp dan ook (weer) verlengd t/m de volgende beurt of moet je dat extra afsluiten?
Nee dat moet je helaas zelf verlengen..

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:29
Burchov schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 16:00:
[...]

Succes met dat laatste. Ik had vorige week precies hetzelfde probleem, en dacht het ook wel even open te maken. Ik heb wat filmpjes opgezocht daarover en dat zou nogal wat moeite kosten, omdat het allemaal waterdicht is. Met het risico dat je dat ding dan helemaal sloopt. Ik heb 'em dus laten uitleren bij een servicepunt, kostte wel weer 120 euro, maar nu kan ik ook een telefoon koppelen met maar 2 sleutels in de auto
Tsja, als je het ding helemaal sloopt kun je natuurlijk alsnog gewoon de 120 euro aftikken. Oftewel, niet geschoten is altijd mis. Maar het is wel een operatie, ben er zeker een uur zoet mee geweest en in mijn geval moest ik ook nog met de soldeerbout aan de slag omdat ik iets te fanatiek was :+

Ik kan een replacemenhouder van Aliexpress wel aanbevelen voor @De fiscalist .

• de meester01
  • Laatst online: 01:47

Dat laatste moet je niet op vrijdag de 13e doen kwam ik achter. Na 10 minuten worstelen om het ding open te krijgen brak de minpool af van de printplaat toen ik de knoopcel probeerde los te krijgen van de gesoldeerde stripjes 8)7

Stukje tin solderen maar dat blijft niet op de printplaat zitten. Uiteindelijk met vasthouden van de knoopcel en aandrukken op de printplaat de tag kunnen gebruiken om mijn iPhone te kunnen koppelen :+

Bij de volgende beurt laat ik hem uitprogrammeren. Klaar.

IONIQ 5 Lounge 73kw & Polestar 2 LRDM Launch Edition

• GENETX
de meester01 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 21:00:
[...]

Dat laatste moet je niet op vrijdag de 13e doen kwam ik achter. Na 10 minuten worstelen om het ding open te krijgen brak de minpool af van de printplaat toen ik de knoopcel probeerde los te krijgen van de gesoldeerde stripjes 8)7

Stukje tin solderen maar dat blijft niet op de printplaat zitten. Uiteindelijk met vasthouden van de knoopcel en aandrukken op de printplaat de tag kunnen gebruiken om mijn iPhone te kunnen koppelen :+

Bij de volgende beurt laat ik hem uitprogrammeren. Klaar.
Ooh, bij mij brak ook een van de polen af, maar die kon ik wel gewoon terug op zijn plek solderen. Een stukje aluminiumfolie een paar keer dubbelvouwen en vastzetten met wat tape kan ook wonderen doen overigens (werkte voor ik ging solderen om alvast de telefoon te koppelen ;) ). Aluminiumfolie is de 4e onmisbare tool na WD40, Ducttape en Tie-wraps :+

[ Voor 10% gewijzigd door GENETX op 13-02-2026 21:21 ]

• Frosty__
lonehitman schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 17:50:
[...]

Nee dat moet je helaas zelf verlengen..
Dat is jammer. Zou de prijs wel wat meer rechtvaardigen. Heb jij, of iemand anders, enig idee wat Polestar Assistance kost? Ik heb er wel naar gezocht maar bedragen krijg ik niet gevonden.

[ Voor 10% gewijzigd door Frosty__ op 14-02-2026 12:05 ]

• De fiscalist
GENETX schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 20:40:
[...]

Tsja, als je het ding helemaal sloopt kun je natuurlijk alsnog gewoon de 120 euro aftikken. Oftewel, niet geschoten is altijd mis. Maar het is wel een operatie, ben er zeker een uur zoet mee geweest en in mijn geval moest ik ook nog met de soldeerbout aan de slag omdat ik iets te fanatiek was :+

Ik kan een replacemenhouder van Aliexpress wel aanbevelen voor @De fiscalist .
Heb je toevallig een link naar zo’n replacementhouder van ali?

• GENETX
@De fiscalist, uiteraard! De link die ik had werkt blijkbaar niet meer (typisch Ali), maar ik heb deze dus (een maand geleden wel voor 18 euro...): https://nl.aliexpress.com/item/1005010248870605.html

Maar wellicht kun je meer vinden met "polestar/volvo sport/activity key replacement/shell" als zoektermen. Eventueel zijn er ook replacementbatterijen met de polen te koop op Ali, mocht je liever de boel lossolderen dan prutsen met een tangetje (maar pas wel op met de lithium...).

Note, je moet twee stukjes zwart plastic in de key ook nog verwijderen voor de printplaat los komt. Voorzichtig vlak met een stanleymesje op gelijke hoogte met de printplaat snijden. Wees ook weer niet te bang, het spul kan echt wel wat hebben. Ik zou vooral eerst zorgen dat je je telefoon kan koppelen door een batterij even zelf vast te klemmen. Dan kun je daarna doorgaan om het netjes te maken zonder risico.

Op deze manier hoef ik in ieder geval de sleutel niet te deprogrammeren. Met deze replacement kan ik altijd makkelijk de batterij vervangen wanneer het nodig is in de toekomst (en in wezen is de sleutel als vanouds bruikbaar, maar niet waterdicht dus).

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-02 17:39
GENETX schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 20:40:
[...]

Tsja, als je het ding helemaal sloopt kun je natuurlijk alsnog gewoon de 120 euro aftikken. Oftewel, niet geschoten is altijd mis.
Ach, we zijn tweakers of we zijn het niet :-)

• Kubusje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-02 20:45
Voor wie zich afvraagt of de laatste update het 150 kW snellaad probleem (vanaf MY24) heeft opgelost, het antwoord is ja:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-MCUnQzMVAjUDKj5c51w0-ePYEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lKJFdKAOtln45NQS0mitzPHq.jpg?f=fotoalbum_large

• Juancho
Kubusje schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 16:53:
Voor wie zich afvraagt of de laatste update het 150 kW snellaad probleem (vanaf MY24) heeft opgelost, het antwoord is ja:

[Afbeelding]
Is alleen nog geen 205kW terwijl je met 16% laad wat toch ideaal zou moeten zijn. Wel lang genoeg de accu kunnen voorverwarmen?

• marco.n
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21-02 19:33
GENETX schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 11:03:
@De fiscalist, uiteraard! De link die ik had werkt blijkbaar niet meer (typisch Ali), maar ik heb deze dus (een maand geleden wel voor 18 euro...): https://nl.aliexpress.com/item/1005010248870605.html
Of voor wie een 3D printer heeft staan voor een paar cent zelf te printen: https://www.printables.co...-2-activity-key-enclosure

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-02 19:37
Juancho schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 18:11:
[...]

Is alleen nog geen 205kW terwijl je met 16% laad wat toch ideaal zou moeten zijn. Wel lang genoeg de accu kunnen voorverwarmen?
Als ik maar de laadcurve kijk bij evkx.net zie ik eigenlijk al rond 16% al een eerste drop. Dus op maximale snelheid laden gaat tot ongeveer daar en zag daarna richting 40% SOC gelijdelijk af richting 150kw. Ik vermoed dus dat dit wel correct is.

• Awesomo4k
marco.n schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 21:42:
[...]

Of voor wie een 3D printer heeft staan voor een paar cent zelf te printen: https://www.printables.co...-2-activity-key-enclosure
Is er zoiets ook voor de "grote" sleutel?

• GENETX
Waarom vraag je dat? Er zijn in ieder geval wel covers voor en achter te koop om de look helemaal te veranderen en de sleutels er als nieuw uit te laten zien.

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20-02 12:15
Awesomo4k schreef op zondag 15 februari 2026 @ 00:18:
[...]

Is er zoiets ook voor de "grote" sleutel?
Ik heb deze laatst geprint voor mijzelf:
https://makerworld.com/nl...ob-case#profileId-2478304
Prima wel, is wel een case, dus houd de boel bij elkaar.

@DetailingBySmotske

• lonehitman
Frosty__ schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 08:55:
[...]

Dat is jammer. Zou de prijs wel wat meer rechtvaardigen. Heb jij, of iemand anders, enig idee wat Polestar Assistance kost? Ik heb er wel naar gezocht maar bedragen krijg ik niet gevonden.
Dat je via de Polestar shop zelf bekijken. Ook de kosten van de verlengde garantie staat daar.

• Square_R3
Frosty__ schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 08:55:
[...]

Via deze pagina kan je een offerte aanvragen voor verlengde pechhulp en/of garantie: https://www.polestar.com/nl/shop/extras/all/364/

Nadat je alle gegevens hebt ingevoerd, krijg je de bedragen te zien en kun je eventueel ook nog de duur (1 of 2 jaar) aanpassen.

Bij mij was 3 jaar pechhulp inbegrepen, maar de garantie van 2 jaar verloopt binnenkort. Deze kon ik hier verlengen.

• Ollie89
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 10:31
Square_R3 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 09:24:
[...]

Via deze pagina kan je een offerte aanvragen voor verlengde pechhulp en/of garantie: https://www.polestar.com/nl/shop/extras/all/364/

Nadat je alle gegevens hebt ingevoerd, krijg je de bedragen te zien en kun je eventueel ook nog de duur (1 of 2 jaar) aanpassen.

Bij mij was 3 jaar pechhulp inbegrepen, maar de garantie van 2 jaar verloopt binnenkort. Deze kon ik hier verlengen.
Wat waren de kosten?

• Square_R3
€ 137,49 voor 1 jaar pechhulp. Ik vermoed dat het exacte bedrag afhankelijk is van kilometerstand, leeftijd, etc

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
Zinloos1 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 09:45:
net gechecked, en ik zit er óók nog op (Launch model DMLR+ en van jan2021)

(ps: zijn ze gestopt met uitrollen??)

[ Voor 7% gewijzigd door Hansieo op 16-02-2026 12:59 ]

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• Smurf

Smurf

Detri

Ik kreeg hem vorige week binnen. 1 dag voordat ik de 30k onderhoudsbeurt gepland had. (MY25 SMLR)

[ Voor 6% gewijzigd door Smurf op 16-02-2026 13:46 ]

)

• de meester01
Hier ook 3.6.4

• DNLK
Hier ook nog niks, MY22. Misschien omdat het ook niks toevoegt aan de oudere versies?

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-02 21:57
DNLK schreef op maandag 16 februari 2026 @ 20:50:
Hier ook nog niks, MY22. Misschien omdat het ook niks toevoegt aan de oudere versies?
Zelfde hier, en 2 weken geleden bij dealer geweest voor (deel) reparatie.

• k-jah
DNLK schreef op maandag 16 februari 2026 @ 20:50:
Denk aan de stability improvements!!

• DNLK
k-jah schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 13:16:
[...]

Denk aan de stability improvements!!
Die voegen ook vaak niks toe 8)7

• de meester01
Als PS2 noob even een vraagje: ik heb mijn iPhone 15 pro als sleutel aangemeld (na reanimatie van de kleine sleutel) maar na een paar keer openen met alleen de telefoon in de zak kreeg ik vandaag de auto niet keyless open met alleen de telefoon in de zak. Wel met de app en daarna kon ik hem wel keyless sluiten. De auto heeft 2-3 dagen stilgestaan maar dat kan het niet zijn. Toch?

Doe ik iets verkeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door de meester01 op 17-02-2026 16:44 ]

• Kubusje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-02 20:45
Juancho schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 18:11:
[...]

Schijnbaar de piek op 207 kW maar zoals @tormentor1985 terecht aangeeft is dit wel in lijn met de laadcurve, op 16-17% zakt hij onder de 200 kW.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lfPxzuVaTwSbcdQhqN7Hs9K5X1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zEDTCXOskcZMi31IyETcYrtM.jpg?f=fotoalbum_large

• DNLK
de meester01 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:44:
Als PS2 noob even een vraagje: ik heb mijn iPhone 15 pro als sleutel aangemeld (na reanimatie van de kleine sleutel) maar na een paar keer openen met alleen de telefoon in de zak kreeg ik vandaag de auto niet keyless open met alleen de telefoon in de zak. Wel met de app en daarna kon ik hem wel keyless sluiten. De auto heeft 2-3 dagen stilgestaan maar dat kan het niet zijn. Toch?

Doe ik iets verkeerd?
Nee soms is dat wel eens, dat de verbinding wat traag op gang komt, de app openen is dan vaak al meer dan genoeg.

• Juancho
Kubusje schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 17:26:
[...]

Schijnbaar de piek op 207 kW maar zoals @tormentor1985 terecht aangeeft is dit wel in lijn met de laadcurve, op 16-17% zakt hij onder de 200 kW.

[Afbeelding]
Blijft toch wel jammer hoor, dat de PS2 niet een wat strakkere curve kan vasthouden. Dan heb je eigenlijk ook helemaal geen 800v nodig eigenlijk. Net even wat langer op die 200kW grens, vervolgens net even wat langer op de 150kW grens en tot slot net even wat langer op de 100kW grens. Geen idee of dat technisch mogelijk is zonder de accu op te blazen of dat ze daar uberhaubt nog tijd en energie in stoppen. Maar het zou wel de PS2 afmaken zeg maar ;)

• de meester01
DNLK schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 20:17:
[...]

Nee soms is dat wel eens, dat de verbinding wat traag op gang komt, de app openen is dan vaak al meer dan genoeg.
OK, ik dacht dat het via de NFC chip ging.

Telefoon bij de deur gehouden maar ook dat werkte niet.

Edit: bloetoet 4.2 dus.

Tis wel kak onhandig, toch maar een echte sleutel mee dus.

[ Voor 11% gewijzigd door de meester01 op 18-02-2026 01:23 ]

• Joosie200
  • Niet online
Als de nieuwe P2 dan maar op een 800v platform komt te staan. Das het enige wat ik nu mis op mijn launch model. Echt snelladen.

• Juancho
Erg benieuwd naar de nieuwe PS2 en ook zeker de SUV PS7! Als die over ongeveer 2-3 jaar op de markt komen rijd ik mijn huidige PS2 MY26 ook alweer 3-4 jaar dus dan zou het, als het gave wagens worden, een mooie tussenperiode kunnen zijn om die nieuwe modellen in de gaten te houden en hopelijk dat de eerste rits aan errors, fouten en bugs en weet ik veel wat allemaal er dan na een jaar ook wel uit zijn. Ook de PS4 had daar flink last van bij lancering en ik heb mijn portie wel gehad als testdriver van de XC40P8.

Dus qua timing kan het bijna niet beter :). Leuk om te volgen, net zoals wat Volvo gaat doen met de volledig nieuwe EX40 waarover nog geen nieuws is maar die is natuurlijk tegelijk met de PS2 op de markt gekomen dus het lijkt me dat Volvo ook wel binnenkort met nieuws komt.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Hoop dat ze sneller op de markt komen. Wij moeten volgend jaar al een nieuwe uitzoeken, en de auto moet praktischer worden dan de P2.

No signature required.

• k-jah
P4 lichten :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8UTDOnSHCnMQ9v0-vFTAzNL3UIY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IfeChl0NvsQHwrqJI35UjtS2.jpg?f=fotoalbum_large

• dakathefox
M3rcury schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 14:23:
Hoop dat ze sneller op de markt komen. Wij moeten volgend jaar al een nieuwe uitzoeken, en de auto moet praktischer worden dan de P2.
Hier staat de P2 op de nominatielijst om volgend jaar vervangen te worden. Ik zat al voorzichtig om me heen te kijken, maar kan nou niet echt zeggen dat ik warm wordt van het spul dat op de markt is. De EX30 is te klein bijvoorbeeld, de EX40 of EC40 vind ik verouderd. VW vind ik saai, Audi zit niet lekker, Skoda is seksloos, heel Stellantis valt af. Renault heeft wel wat leuks, maar ja, Roest en Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd. Leapmotor toevallig vanochtend nog bekeken, maar gottegot wat een lelijk interieur. BYD is een 'mwah', Ford is technisch achterhaalt en Tesla blijf ik gewoon lelijk vinden: het blijven de Opels van weleer. Zo is er met alles wel iets op en aan te merken.

Maar als ik dan weer met de P2 kneiterhard een klaverblad pak, dan weet ik weer waarom ik ooit voor de P2 ben gevallen.

• de meester01
dakathefox schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 20:09:
[...]

Hier staat de P2 op de nominatielijst om volgend jaar vervangen te worden. Ik zat al voorzichtig om me heen te kijken, maar kan nou niet echt zeggen dat ik warm wordt van het spul dat op de markt is. De EX30 is te klein bijvoorbeeld, de EX40 of EC40 vind ik verouderd. VW vind ik saai, Audi zit niet lekker, Skoda is seksloos, heel Stellantis valt af. Renault heeft wel wat leuks, maar ja, Roest en Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd. Leapmotor toevallig vanochtend nog bekeken, maar gottegot wat een lelijk interieur. BYD is een 'mwah', Ford is technisch achterhaalt en Tesla blijf ik gewoon lelijk vinden: het blijven de Opels van weleer. Zo is er met alles wel iets op en aan te merken.

Maar als ik dan weer met de P2 kneiterhard een klaverblad pak, dan weet ik weer waarom ik ooit voor de P2 ben gevallen.
Volvo EX60? Realistisch vanaf 65K met metallic lak en het laagste uitrusting niveau.

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:01
dakathefox schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 20:09:
[...]

Wachten op de volgende EX40 (schijnbaar eind dit jaar, zie EX40 topic).

Ik kijk ook met interesse naar de BZ4X touring, 380 pk is ook genoeg lijkt me.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• dakathefox
de meester01 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 20:55:
[...]

Volvo EX60? Realistisch vanaf 65K met metallic lak en het laagste uitrusting niveau.
Prachtige auto, maar boven het budget dat ik mezelf heb opgelegd. Volvo kennende zullen de eerste EX60's afgeladen vol met opties zitten en komen daarna de goedkopere modellen. Maar dan nog wil ik niet meer dan 55k uitgeven.

• de meester01
dakathefox schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 09:45:
[...]

Prachtige auto, maar boven het budget dat ik mezelf heb opgelegd. Volvo kennende zullen de eerste EX60's afgeladen vol met opties zitten en komen daarna de goedkopere modellen. Maar dan nog wil ik niet meer dan 55k uitgeven.
Ja, dan houdt het wel op inderdaad.

Tenzij je de auto zakelijk koopt en de BTW kunt aftrekken maar anders gaat het feest niet door.

• Wors
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zm_bE7N7BCmt-84nQivuBszWez8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T2IDYGxaaNscrgV1fpE0GwT9.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand ervaring met een niet werkende camera in de spiegel? Reset van entertainment gaf geen verschil.

Begin deze week update geïnstalleerd. Sindsdien geen werkende camera meer. Geen idee of er verband is met de update. Kan toeval zijn.

LRSM MY26

[ Voor 12% gewijzigd door Wors op 19-02-2026 21:29 ]

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21-02 16:24
Wors schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 21:26:
[Afbeelding]

Iemand ervaring met een niet werkende camera in de spiegel? Reset van entertainment gaf geen verschil.

Begin deze week update geïnstalleerd. Sindsdien geen werkende camera meer. Geen idee of er verband is met de update. Kan toeval zijn.

LRSM MY26
Deur al eens open en dicht gedaan?

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

• Wors
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09:06
Goede tip, klinkt heel logisch.

Vanochtend was het vanzelf opgelost. Had ik ook wel kunnen weten, want na vijf jaar Polestar rijden, weet je dat je kunt vertrouwen op de zelfherstelfunctie van de auto.. :-)

• De fiscalist

Nou, activitykey open geprutst, nieuwe batterij en weer dicht, dat werkt.
Opnieuw koppelen….
….

Na vele pogingen, uiteindelijk de hele app te hebben verwijderd (de app was natuurlijk nog gekoppeld aan de oude computer) en weer terug geïnstalleerd is het dan toch gelukt. De telefoon is gekoppeld;) ik kan weer alles normaal gebruiken lijkt het.

Tips:
- ontkoppel je telefoon voordat je je auto inlevert!
- zorg dat auto en telefoon op hetzelfde account zijn aangemeld om te kunnen koppelen na de operatie
- hou rekening met de activity key en de lege batterij.

Alles werkt nu weer naar behoren lijkt het (en een stuk vlugger, wat de bedoeling was). Hopelijk ben ik hiermee voldoende voorbereid om deze auto nog enkele jaren door te rijden. Ik heb niet nog iets beters kunnen vinden namelijk en wil hem dus nog even houden wel.

• De fiscalist
Dat kon er ook nog wel bij,

Accuspanning 12v accu laag…

Gelijk maar een nieuwe besteld, wil niet straks op wintersport stil komen met dat ding.

Iemand tips?

• koekroeck
  • Laatst online: 21-02 20:49
De fiscalist schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 19:16:

Gelijk maar een nieuwe besteld, wil niet straks op wintersport stil komen met dat ding.

Iemand tips?
Geeft de auto het aan of de app? Als het de app is, dan zal uw accu wel nog in orde zijn.

• De fiscalist
Het is de app.

Maar wel op een moment dat de spanning normaal zou moeten zijn ( na een rit van 30 min).

Voor € 150 ga ik het risico niet nemen en zet ik er gewoon een nieuwe in. Als het stuk gaat, komt dat altijd op een slecht moment, daar heb ik geen trek in.

• DNLK
De fiscalist schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 08:36:
Het is de app.

Maar wel op een moment dat de spanning normaal zou moeten zijn ( na een rit van 30 min).

Voor € 150 ga ik het risico niet nemen en zet ik er gewoon een nieuwe in. Als het stuk gaat, komt dat altijd op een slecht moment, daar heb ik geen trek in.
Is gewoon een bug in de app, is hier al vaker voorbij gekomen, als het echt zo is zou de auto het moeten aangeven en dit ook communiceren met de app.

• koekroeck
  • Laatst online: 21-02 20:49
De fiscalist schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 08:36:
Het is de app.

Dat is echt gewoon een bug hoor. Er zijn er zoveel die die melding hebben gekregen. De kans dat je lage accu gaat krijgen in de app met uw nieuwe 12v-accu is zeer groot.

• Terrie
  • Nu online

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Mijn PS2 SRSM 2021 is vorige week weer teruggekomen van reparatie. Ze hebben de gehele elektromotor vervangen met nog 10 maanden leasecontract te gaan. Mag wat kosten.. Haha

Hij is nu wel merkbaar veel stiller en trekt iets beter op lijkt wel - ook heel blij dat ik de Volvo EX30 weer in mocht leveren.

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

• de meester01
De fiscalist schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 19:16:

Iemand tips?
Tip: laat dan direct een Bluetooth accu-monitor plaatsen voor extra gemoedsrust. Kun je onafhankelijk uitlezen of je accu met de pootjes omhoog ligt of niet.

• De fiscalist
Dank voor de tip.

Accu is ook 5,5 jaar oud, dus zo gek is het niet dat ie een keer de geest geeft.
Ik heb eigenlijk nog nooit een 12V accu het veel langer zien doen dan dat.

Maargoed, misschien ben ik er te snel mee, dat kan (is nu toch al besteld, dus gaat er in(

• Morales79
  • Registratie: Oktober 2022
Ik heb een nieuwe baan en lever mijn MY26 leasewagen na 4 maanden en 7.5k km weer in volgende week.
Weet niet of ik hem echt ga missen. Over een paar maanden (eerst poolauto) dan wordt het wsnlk een BMW I4 of ik wacht op de 3 serie neue klasse.
Bedankt voor het delen van de info en ervaringen!

• Juancho
Morales79 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 11:57:
Ik heb een nieuwe baan en lever mijn MY26 leasewagen na 4 maanden en 7.5k km weer in volgende week.
Weet niet of ik hem echt ga missen. Over een paar maanden (eerst poolauto) dan wordt het wsnlk een BMW I4 of ik wacht op de 3 serie neue klasse.
Bedankt voor het delen van de info en ervaringen!
Mocht je de PS2 niet meenemen? Of wilde je dat zelf liever niet en betaalt je nieuwe werkgever de (forse) boete?

• Joosie200
  • Niet online
Vandaag nieuwe mrb brief op de mat. Ik heb 2 maanden maar 30 euro wegenbelasting hoeven te betalen eind december tot nu. Dat gaat nu richting 90 euro wegenbelasting per maand. Zelfs dan nog is het met all risk verzekering + onderhoud en afschrijving goedkoper dan mijn vorige private lease EV.

• Morales79
Juancho schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 12:56:
[...]

Mocht je de PS2 niet meenemen? Of wilde je dat zelf liever niet en betaalt je nieuwe werkgever de (forse) boete?
Nee mijn nieuwe werkgever heeft een andere carpolicy met specifiek merkenbeleid.
De P2 blijft gewoon in de pool van mijn huidige werkgever. Geen sprake van boete.
Ik wilde hem overigens ook niet meenemen, al had het gekund.

[ Voor 7% gewijzigd door Morales79 op 21-02-2026 13:43 ]

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Juancho schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 12:56:
[...]

Bij ons worden die gewoon doorgeschoven naar een volgende starter. Zo ben ik ook aan mijn EC40 MY26 geraakt, die was 6 maand oud met 7500km op de teller. Na mij (januari) zijn er al 4 nieuwe starters begonnen en we zijn nog niet eens eind februari en enkel in mijn afdeling.
Maar als ik moest kiezen tussen een PS2 en i4... mja.. zou niet lang moeten nadenken 8)

• PinnaclePeer
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09:54
Voor mij was het ook zover, melding "stop veilig, auto zal stoppen, fout in aandrijfsysteem" kwam in beeld. Gelijk vermogen verloren en (gelukkig) gestrand op een parkeerplaats. Betreft een MY25 Standard Range. Nu ongeveer 20k op de teller.

Ik wist dat deze problemen eerder voorkwamen bij eerdere edities, echter had ik niet verwacht dat dit zou gebeuren met de MY25.

Door even uit te stappen, de auto uit te zetten, en te wachten was na 5 minuten de melding weg. Nu kon ik naar huis rijden, echter ben ik wel huiverig geworden. Maandag maar even de garage bellen.

[ Voor 4% gewijzigd door PinnaclePeer op 21-02-2026 16:28 ]

• Awesomo4k
Nieuwe auto(voor mij nieuw) gaat maandag naar de keuring en dan krijg ik een afleverdatum! Kan niet wachten!

• Juancho
Morales79 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 13:43:
[...]

Nee mijn nieuwe werkgever heeft een andere carpolicy met specifiek merkenbeleid.
De P2 blijft gewoon in de pool van mijn huidige werkgever. Geen sprake van boete.
Ik wilde hem overigens ook niet meenemen, al had het gekund.
Is de MY26 je zo slecht bevallen dan?

• Morales79
Juancho schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 18:18:
[...]

Is de MY26 je zo slecht bevallen dan?
Nou slecht is wat overdreven maar er zijn wel genoeg dingen die ik er niet zo prettig aan vind. Veel dingen zijn hier in het topic al besproken.
Uiteindelijk denk ik toch ook dat ik meer een persoon ben die van een wat strakker sturende auto houdt. De P2 is toch wat minder sportief dan wat ik in het verleden reed (Tesla en BMW).
Laten we het erop houden dat het niet echt een goede match was tussen de P2 en mij.
De B&W audio ga ik wsnlk wel missen, die is erg goed.
Pagina: 1 ... 235 236 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.