Ik heb het standaard geluidssysteem (my22) en een extra subwoofer (Blam CR20) in de kofferbak voor het betere petjesgeluid. Dus geen maatwerk systeem. Omdat ik de sub al had, had ik voor alleen de inbouwkosten wel meer luisterplezier.Spekkie99 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 17:24:
[...]
Heb je zelf een sub toegevoegd? Welk sound systeem heb je in je ps2?
Ik heb ook lang overwogen om het HK systeem te upgraden met een goede installatie, maar de kosten wogen voor mij niet op tegen de verwachte lease tijd ivm mijn vele kilometers. Het hele systeem in de polestar loopt via een proprietaire optische aansluiting tot aan de DSP achterin. Dat zou betekenen dat je alle kanalen pas na de versterker en DSP van Polestar kan onderscheppen, én dat je een serieuze DSP en versterker in moet bouwen om alle kanalen te gebruiken.Spekkie99 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 17:24:
[...]
Heb je zelf een sub toegevoegd? Welk sound systeem heb je in je ps2?
Dat gezegd hebbende is na de laatste software-update het geluid in de auto aanzienlijk verbeterd. De achterspeakers doen ineens wat, en het lijkt wel alsof de subwoofers nu pas aangezet zijn, want de bass is ineens ook goed vertegenwoordigd.
Ik heb in mijn vorige auto’s altijd een custom geluidsinstallatie gehad en daar kan de Polestar (MY 2023 met HK dus) nog echt niet aan tippen, maar het is serieus verbeterd.
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
In dat kader enorm nieuwschierig naar het nieuwe Bowers & Wilkins audio systeem die nieuw en speciaal voor de PS2 is ontwikkeld. Ik heb het in een duurdere Volvo gehoord en dat klonk echt wel een niveautje of wat beter dan m'n HK systeem die dus de PS2 ook heeft.
Voor €2000 mag je ook wel wat meer kwaliteit en klasse verwachten natuurlijk 😁
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|
Ik stuur je een DMrbeek010 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:31:
[...]
Ik heb de bekerhouder zelf geprint (eigen 3d printer) vanaf een bestaand model.
De telefoonhouder is een Spigen MagSafe draadloze oplader. Deze kwam met een specifieke hoek-montageplaat voor Tesla schermen die niet achter de hoeken van het Polestar scherm past ivm ruimtegebrek tussen scherm en dashboard. Dus ik heb zelf een dunner plaatje gemodelleerd en geprint zodat ik de rest van de mount wel kan gebruiken.
Ben vooral benieuwd welke geluidsbron je wil gaan gebruiken…..Juancho schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 21:13:
In dat kader enorm nieuwschierig naar het nieuwe Bowers & Wilkins audio systeem die nieuw en speciaal voor de PS2 is ontwikkeld. Ik heb het in een duurdere Volvo gehoord en dat klonk echt wel een niveautje of wat beter dan m'n HK systeem die dus de PS2 ook heeft.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Vandaag bericht van de leasemaatschappij dat ze mn 2e Polestar 2 gaan bestellen😀
P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020
Sowieso om te testen straks zo'n beetje alle opties.ST10©DE schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 22:09:
[...]
Ben vooral benieuwd welke geluidsbron je wil gaan gebruiken…..
Werd ook tijd, maar nu zit ik met een permanente melding dat de auto niet binne bereik is. Er is nergens een optie om dat af te zetten (niet in app en niet bij meldingen in settings app).SirLenncelot schreef op donderdag 24 april 2025 @ 22:47:
[Afbeelding]
Prima update van de app dit. Ik begin zelfs te geloven dat de notificatie wanneer laden gereed is ooit gaat komen.
Die heb ik al jarendeSenna24 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 07:50:
[...]
Werd ook tijd, maar nu zit ik met een permanente melding dat de auto niet binne bereik is. Er is nergens een optie om dat af te zetten (niet in app en niet bij meldingen in settings app).
Al jaren? Sinds de app update van 17 april (ik heb em van gisteren) zijn er push meldingen bijgekomen. Op Reddit zie ik screenshots van anderen die de melding van out of range of die "digital key ingeschakeld" afzetten, zou in de settings app van Android moeten staan maar bij mij staat er niks van deze opties bij. Iemand een idee? Is een S22 met Android 14 (OneUI 6.1).
Eerste screenshot is de mijne, tweede screenshot die van een Reddit user
:strip_exif()/f/image/0e90Oh0JxFHQJYZIz9XU41Lf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uXJlUHYBd9rtGRnpzMOz1Wel.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja, de '<autonaam> out of range' of '<autonaam> verbonden' notificatie omtrent DK zie ik al sinds ik de app heb (~2 jaar geleden).deSenna24 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 08:46:
[...]
Al jaren? Sinds de app update van 17 april (ik heb em van gisteren) zijn er push meldingen bijgekomen. Op Reddit zie ik screenshots van anderen die de melding van out of range of die "digital key ingeschakeld" afzetten, zou in de settings app van Android moeten staan maar bij mij staat er niks van deze opties bij. Iemand een idee? Is een S22 met Android 14 (OneUI 6.1).
Eerste screenshot is de mijne, tweede screenshot die van een Reddit user
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Probleem opgelost, in de Android settings bij notifications > advanced settings > notification categories for each app aanvinken, daarna kwamen ze tevoorschijn. Vreemd dat dat uit stond, heb in het verleden al aparte meldingen per app ingesteld gehad, misschien met een Android update. Alles dus in ordedeSenna24 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 08:46:
[...]
Vandaag eindelijk de bevestiging vanuit Polestar gehad voor mijn MY26 met alle opties behalve de B&W speakers.
Verwachte levering is op dit moment September-Oktober.
Ik kan mijn bevestiging ook elk moment verwachten volgens de LM. Ben je gebeld door Polestar?Stormcagy schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:03:
Vandaag eindelijk de bevestiging vanuit Polestar gehad voor mijn MY26 met alle opties behalve de B&W speakers.
Als de LM de bestelling definitief heeft doorgezet naar Polestar word je idd binnen een paar dagen gebeld door Polestar om hrt door te nemen en de aflevering locatie alvast te bepalen.Pavare schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:56:
[...]
Ik kan mijn bevestiging ook elk moment verwachten volgens de LM. Ben je gebeld door Polestar?
Mijne staat nu gepland voor levering augustus / september. Model year 2026
Gister stond de status van mijn order nog op verwachte leverdatum augustus/september. Nu staat er dit, betekent dat nog iets nieuws?
:strip_exif()/f/image/66UTRUjj4gGdwzywOlZCf9qB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/66UTRUjj4gGdwzywOlZCf9qB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4KyzZrZjNessJgFIYJozPc7S.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 42% gewijzigd door Juancho op 29-04-2025 15:41 ]
Ik zou niet te veel naar die statussen kijken (al zal dat moeilijk zijn) die sprong bij mijn order ook heen en weer en week steeds af van de status bij de order van de LM. En opeens kreeg ik het belletje dat ie er was.Juancho schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 15:39:
Gister stond de status van mijn order nog op verwachte leverdatum augustus/september. Nu staat er dit, betekent dat nog iets nieuws?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Nee ik ben nog niet gebeld door Polestar, wel allemaal mails gehad en een ID aan kunnen maken.Pavare schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:56:
[...]
Ik kan mijn bevestiging ook elk moment verwachten volgens de LM. Ben je gebeld door Polestar?
Zo ook kan ik nu de status in de app zien.
Haha ja ook last en elke dag toch ff checken teerwijl je ook wel weet dat de auto echt niet voor augustus al geleverd wordtSirLenncelot schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 16:15:
[...]
Ik zou niet te veel naar die statussen kijken (al zal dat moeilijk zijn) die sprong bij mijn order ook heen en weer en week steeds af van de status bij de order van de LM. En opeens kreeg ik het belletje dat ie er was.

Ahh, dat belletje en (of) mails moet ik dan nog krijgen, wel vanochtend van de LM bevestiging gekregen dat hij voor levering 18 september zou staan....for what it's worth.....Stormcagy schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 16:22:
[...]
Nee ik ben nog niet gebeld door Polestar, wel allemaal mails gehad en een ID aan kunnen maken.
Zo ook kan ik nu de status in de app zien.
Ja ik neem die leveringsdata van de LM niet serieus. De mijne zal pas op 31 Oktober komen volgens hun.Pavare schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 18:24:
[...]
Ahh, dat belletje en (of) mails moet ik dan nog krijgen, wel vanochtend van de LM bevestiging gekregen dat hij voor levering 18 september zou staan....for what it's worth.....
De app van Polestar zal er wel dichterbij in de buurt zitten. Die geeft nu aan September-Oktober
Ik heb een tip, er is een leveringen topic voor de P2/EX40. Kunnen we hier weer verder over de ervaringenStormcagy schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 06:46:
[...]
Ja ik neem die leveringsdata van de LM niet serieus. De mijne zal pas op 31 Oktober komen volgens hun.
De app van Polestar zal er wel dichterbij in de buurt zitten. Die geeft nu aan September-Oktober
Waar het verdacht stil over is 😏MR. RHS schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 15:34:
[...]
Ik heb een tip, er is een leveringen topic voor de P2/EX40. Kunnen we hier weer verder over de ervaringen
Net de bevestiging van de leasemaatschappij ontvangen, levering wk 45
Polestar 2 Longe Range Dual Motor Prime
Space Metallic, Charcoal with black ash deco
Plus Pack, Activity key, Elektrische trekhaak
Als ik deze deze heb afgereden heb ik er 10 jaar Polestar 2 op zitten, wat een genot😀
Polestar 2 Longe Range Dual Motor Prime
Space Metallic, Charcoal with black ash deco
Plus Pack, Activity key, Elektrische trekhaak
Als ik deze deze heb afgereden heb ik er 10 jaar Polestar 2 op zitten, wat een genot😀
P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020
Hier ook voor een tweede termijn Polestar 2 gekozen. Vijf geleden had ik niet verwacht weer een Polestar te bestellen aan het einde van de termijn, maar hij is toch wel erg goed bevallen. Daarnaast is het nog steeds een erg goed aanbod vergeleken met de concurrentie.
Vijf jaar geleden hadden we nog een bonus van 20% meer leasebudget als je een elektrische auto bestelde, maar die is er nu af en helaas is het budget ook niet geïndexeerd.
Van een Tunder Launch Edition met Performance Pakket, Performance Upgrade en after market lederen interieur naar een Vapour LRSM Prime. Ik lever bijna 200 pk in, maar krijg er 200 km meer range en een hogere laadsnelheid voor terug. :-)
Ook bij de nieuwe wat personalisatie gekozen, maar dat laat ik wel zien als hij binnen is. Hopelijk kan ik ze nog naast elkaar op een fotootje krijgen. Ergens in november vindt de wissel plaats. Ik heb geen proefrit gemaakt, dus hopelijk valt het vermogensverschil en het ontbreken van de Öhlins niet tegen.
Oja, door een goedkoper model te nemen is de bijtelling vrijwel gelijk gebleven..
Vijf jaar geleden hadden we nog een bonus van 20% meer leasebudget als je een elektrische auto bestelde, maar die is er nu af en helaas is het budget ook niet geïndexeerd.
Van een Tunder Launch Edition met Performance Pakket, Performance Upgrade en after market lederen interieur naar een Vapour LRSM Prime. Ik lever bijna 200 pk in, maar krijg er 200 km meer range en een hogere laadsnelheid voor terug. :-)
Ook bij de nieuwe wat personalisatie gekozen, maar dat laat ik wel zien als hij binnen is. Hopelijk kan ik ze nog naast elkaar op een fotootje krijgen. Ergens in november vindt de wissel plaats. Ik heb geen proefrit gemaakt, dus hopelijk valt het vermogensverschil en het ontbreken van de Öhlins niet tegen.
Oja, door een goedkoper model te nemen is de bijtelling vrijwel gelijk gebleven..
Ik vind dit toch wel gaaf om te lezen dat de ervaringen zo goed zijn dat je voor een tweede ronde gaat. Veel plezier ervan!
De SMLR heeft 300pk. Dat is echt meer dan genoeg hoor. Onze xc40P8 heeft 408PK (de eerste modellen PS2 toch ook?) en dat verschil is echt minimaal. Ik miste het totaal niet tijdens de proefritten.
Qua pk's is dat inderdaad meer dan genoeg, maar bij de DM heb je wel 4wd (bij de pre 2024 modellen zelfs permanent, gaat wel ten koste van de actieradius, maar komJuancho schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 00:14:
De SMLR heeft 300pk. Dat is echt meer dan genoeg hoor. Onze xc40P8 heeft 408PK (de eerste modellen PS2 toch ook?) en dat verschil is echt minimaal. Ik miste het totaal niet tijdens de proefritten.
Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"
Klopt, heb ik nu ook op m'n Volvo xc40 P8 eerste generatie. Heb je het nodig in Nederland? Dnek het voor 99% niet, misschien in heel specifieke gevallen. Ik heb het met 2 uur proefrijden in de PS MY25 ook geen moment gemist.Cpt. Peacock schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 21:29:
[...]
Qua pk's is dat inderdaad meer dan genoeg, maar bij de DM heb je wel 4wd (bij de pre 2024 modellen zelfs permanent, gaat wel ten koste van de actieradius, maar kom).
Waar ik het wel miste was tijdens de proefrit in de Renault Scenic etech met voorwielaandrijving. Dat was gewoon een paar keer spinnen (bewust) bij een rotonde. Met de PS2 op dezelfde rotonde geen centje pijn. En dat met meer PK dan de Renault.
Mijnn vrouw heeft sinds enkele weken nu haar (tweedehands, 2022) PoleStar 2. We hebben deze vorige week voor het eerst aan de laadpaal gehangen, maar deze trok maar 1.xx kw/u. De (gele) kabel is ook aanzienlijk dunner dan de kabel welke ik bij mijn elektrische BMW iX2 kreeg. Kan iemand mij vertellen of dit de standaard bijgeleverde kabel is, of dat we een of andere random oplaadkabel erbij hebben ontvangen? Opladen naar ~80% duurt nu gewoon een volle dag...
Surfin' paradise!
@Snappie88
Als eerste gefeliciteerd met de P2.
Wat bedoel je precies met laadpaal? Je eigen "thuis laadpaal" en zo ja, welke is dat?
Of bedoel je met laadpaal, een openbare paal bij bv een winkelcentrum?
Die kunnen meestal 11kW leveren (soms ook semi-snel) , maar is ook vaak afhankelijk of je met meerdere auto's op dezelfde laadpaal staat.
Of bedoel je een snellaadpaal? meestal langs snelwegen en soms ook op bv een industrie terrein.
Als laatse, kan je een foto plaatsen van je laadkabel, en dan indien mogelijk een opdruk.
(ps: een auto kan niet lager dan ~1.4kW laadstroom aan, dus wat zie je precies? tip: BMW kabel proberen?)
Als eerste gefeliciteerd met de P2.
Wat bedoel je precies met laadpaal? Je eigen "thuis laadpaal" en zo ja, welke is dat?
Of bedoel je met laadpaal, een openbare paal bij bv een winkelcentrum?
Die kunnen meestal 11kW leveren (soms ook semi-snel) , maar is ook vaak afhankelijk of je met meerdere auto's op dezelfde laadpaal staat.
Of bedoel je een snellaadpaal? meestal langs snelwegen en soms ook op bv een industrie terrein.
Als laatse, kan je een foto plaatsen van je laadkabel, en dan indien mogelijk een opdruk.
(ps: een auto kan niet lager dan ~1.4kW laadstroom aan, dus wat zie je precies? tip: BMW kabel proberen?)
10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Na (bijna) 5 jaar met veel plezier in de Dual Motor gereden, gisteren proefrit gemaakt in de LRSM. Helaas was dit nog niet de MY26.
Weten jullie of er verschil zit in actieradius tussen de MY25 en MY26? Het viel mij namelijk op dat bij 100% accu, er 550km werd aangegeven. Ik ben benieuwd of we bij MY26 hetzelfde kunnen verwachten.
Weten jullie of er verschil zit in actieradius tussen de MY25 en MY26? Het viel mij namelijk op dat bij 100% accu, er 550km werd aangegeven. Ik ben benieuwd of we bij MY26 hetzelfde kunnen verwachten.
Heeft er iemand al meer weet over de prijs van `Connected Services plus`?
In september verloopt mijn 3 jaar gratis abbo.
Het laatste dat ik had gelezen is dat ze technisch nog niet klaar waren met de abbo's en het voorlopig gratis bleef.
In september verloopt mijn 3 jaar gratis abbo.
Het laatste dat ik had gelezen is dat ze technisch nog niet klaar waren met de abbo's en het voorlopig gratis bleef.
@Hansieo - Thanks :-) ik had inderdaad iets vollediger kunnen zijn: ik bedoel de 11kW (openbare) paal die in onze wijk staat. Met de BMW laadkabel pakt ié ~6kW op en is dus aanzienlijk sneller met laden, maar met de 'eigen' kabel dus aanzienlijk minder snel; ergens tussen de 1 en 2kW. Foto kan ik delen wanneer ik weer thuis ben!
Surfin' paradise!
Toevallig geen maximum amperage ingesteld op de auto/app? Zo kun je namelijk ook opladen vertragen.Snappie88 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 10:38:
@Hansieo - Thanks :-) ik had inderdaad iets vollediger kunnen zijn: ik bedoel de 11kW (openbare) paal die in onze wijk staat. Met de BMW laadkabel pakt ié ~6kW op en is dus aanzienlijk sneller met laden, maar met de 'eigen' kabel dus aanzienlijk minder snel; ergens tussen de 1 en 2kW. Foto kan ik delen wanneer ik weer thuis ben!
Hij schrijft dat met andere kabel aan 6 kWh laadt, dus dat zal het probleem niet zijn.deSenna24 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 10:45:
[...]
Toevallig geen maximum amperage ingesteld op de auto/app? Zo kun je namelijk ook opladen vertragen.
Zijn die gele niet van VAW auto's? Die zijn dunner dan deze die ik al gebruikt heb (Volvo, Tesla,..), maar zouden dezelfde snelheid moet kunnen leveren.
Hmm juist, goed punt. Mogelijk toch iets aan de kabel dan. Ik heb er zelf 2 kabels bijgekregen (tweedehands MY22) en die haalt perfect 11kW en 2kW (granny). Geen idee of dat de standaard Polestar kabels zijn of niet.RigolleM schreef op maandag 5 mei 2025 @ 11:52:
[...]
Hij schrijft dat met andere kabel aan 6 kWh laadt, dus dat zal het probleem niet zijn.
Zijn die gele niet van VAW auto's? Die zijn dunner dan deze die ik al gebruikt heb (Volvo, Tesla,..), maar zouden dezelfde snelheid moet kunnen leveren.
Ik bedoelde VAG groep, zat met VW in mijn hoofd en er een mix van gemaaktdeSenna24 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 12:07:
[...]
Hmm juist, goed punt. Mogelijk toch iets aan de kabel dan. Ik heb er zelf 2 kabels bijgekregen (tweedehands MY22) en die haalt perfect 11kW en 2kW (granny). Geen idee of dat de standaard Polestar kabels zijn of niet.

Ik heb de mijne van de Volvo ook terug gegeven aan de LM, kon die perfect achterhouden, maar wat doe ik er mee? In mijn huidige wagen lagen ook 2 kabels, en de laadpaal is een vaste kabel. Geen idee of er merken/modellen zijn waar ze geen CCS laadkabel bijgeven? Dat ze de granny nalaten kan ik nog begrijpen maar de CCS kabel, is toch basis gereedschap om de wagen te laden.
Waarschijnlijk is de gele kabel een 1 fase kabel, dat zou verklaren dat er 1/3 van de snelheid gehaald wordt.RigolleM schreef op maandag 5 mei 2025 @ 11:52:
[...]
Hij schrijft dat met andere kabel aan 6 kWh laadt, dus dat zal het probleem niet zijn.
Daarnaast zou er ook een amperage limiet moeten zijn, hetzij in de auto, hetzij bij de laadpaal, anders had ik voor 1 fase rond 3,5 verwacht en rond 11 voor de andere kabel.
De standaard kabel is zwart met klittenband om kabel opgerold te houden.
[ Voor 5% gewijzigd door Cheetar op 05-05-2025 12:19 ]
Polestar 2 LRSM '21 Magnesium 19" Pilot (P3.4.4)
Dit zal het antwoord wel zijn, klinkt veel aannemelijker. Als je met andere kabel/auto 6kW haalt en nu 1/3 kan de fase een limiet zijn. Daarnaast ook laadpaal. Misschien ook nog 11kW laadpaal met 2 aansluitingen die 2 auto's gaat laden aan 1/2 snelheid? Dat zou ca. 6kW voor 2 auto's wel kunnen verklaren ook.Cheetar schreef op maandag 5 mei 2025 @ 12:17:
[...]
Waarschijnlijk is de gele kabel een 1 fase kabel, dat zou verklaren dat er 1/3 van de snelheid gehaald wordt.
Daarnaast zou er ook een amperage limiet moeten zijn, hetzij in de auto, hetzij bij de laadpaal, anders had ik voor 1 fase rond 3,5 verwacht en rond 11 voor de andere kabel.
Eéntje uit een (plug-in) hybrid dan.. Jammer dat zo'n zaken gebeurenCheetar schreef op maandag 5 mei 2025 @ 12:17:
[...]
Waarschijnlijk is de gele kabel een 1 fase kabel, dat zou verklaren dat er 1/3 van de snelheid gehaald wordt.

lol. P2 hier met de power optie dus max 475pk. MAAR!! dat is alleen bij tjokvolle batt.Juancho schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 00:14:
Kom je (dacht ik) onder 70%? dan is die bonus van 75pk weg.
en dat mérk je... op de autobahn....

Hoe leger de batterij hoe minder power ook ónder de 400pk... helaas...
maar het blijft altijd nog leuk.... (andere merken moeten BOOST oid indrukken en dan nóg beperkt
10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Dit klinkt logisch, dank je wel. De kabel is geel dus dat zal dan sowieso niet de standaard geleverde kabel zijn.Cheetar schreef op maandag 5 mei 2025 @ 12:17:
[...]
Morgen even de dealer bellen maar vermoed dat we gewoon een nieuwe kabel erbij moeten bestellen
Surfin' paradise!
Ben benieuwd hoe deze gaat reageren... Als hij een beetje commercant is dan gaat hij dit voor jou in orde brengen.Snappie88 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 20:01:
[...]
Morgen even de dealer bellen maar vermoed dat we gewoon een nieuwe kabel erbij moeten bestellen
Van 70% tot 100% heb je het volle vermogen beschikbaar. Tussen 40% en 70% gaat het vermogen stapsgewijs terug (je bent niet alles in 1 keer kwijt) en onder de 40% heb je 408pk.Hansieo schreef op maandag 5 mei 2025 @ 17:02:
[...]
lol. P2 hier met de power optie dus max 475pk. MAAR!! dat is alleen bij tjokvolle batt.
en dat mérk je... op de autobahn....![]()
maar het blijft altijd nog leuk.... (andere merken moeten BOOST oid indrukken en dan nóg beperkt)
Pas als je onder de 15% komt zal je in je display gaan zien dat niet langer al het vermogen beschikbaar is maar dat niveau bereik ik bijna nooit.
@tormentor1985tormentor1985 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 21:09:
[...]
Van 70% tot 100% heb je het volle vermogen beschikbaar. Tussen 40% en 70% gaat het vermogen stapsgewijs terug (je bent niet alles in 1 keer kwijt) en onder de 40% heb je 408pk.
Pas als je onder de 15% komt zal je in je display gaan zien dat niet langer al het vermogen beschikbaar is maar dat niveau bereik ik bijna nooit.
Je zal deze gegevens best ergens officieel gevonden hebben, maar ik heb dus éérst maanden 408pk gereden en had na de upgrade het idee (?) dat ik op de autobahn met SoC 50% de 120>>> mínder snel was,
dan mijn "oude" 408pk met SoC50% en 120>>>
Maar nogmaals, kán idee zijn daar 475pk 120>>> met SoC80% wel héuul vlot gaat.
Als je zoekt kan je die gegevens wel vinden inderdaad en er is ook een youtube filmpje van iemand die 0-100 runs doet tussen 90% en 10%.Hansieo schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 09:03:
[...]
@tormentor1985
Je zal deze gegevens best ergens officieel gevonden hebben, maar ik heb dus éérst maanden 408pk gereden en had na de upgrade het idee (?) dat ik op de autobahn met SoC 50% de 120>>> mínder snel was,
dan mijn "oude" 408pk met SoC50% en 120>>>
Maar nogmaals, kán idee zijn daar 475pk 120>>> met SoC80% wel héuul vlot gaat.
Het zit tussen je oren 😅 Dat is ook niet heel gek want toen ik net in deze auto ging rijden vond ik hem ook snel maar na een aantal dagen is het "normaal". Als je gewend bent aan 476 pk en ineens terug zakt naar 408 voelt dat waarschijnlijk "trager" dan je dacht dat het ooit was.
MY26 versie, ik heb er 1 in bestelling, heeft (helaas) geen technische aanpassingen waardoor de actieradius verhoogt is. Dat zal dus wel hetzelfde zijn als de MY25 variant. Ik krijg alleen wel van die kappen op de wielen ipv open velgen dus wellicht scheelt dat nog minimaal ietsTommie01 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 10:01:
Na (bijna) 5 jaar met veel plezier in de Dual Motor gereden, gisteren proefrit gemaakt in de LRSM. Helaas was dit nog niet de MY26.
Ik heb dit niet bij de XC40 P8 met 408pk. Ik heb eigenlijk altijd vol vermogen, behalve als ik onder de 15 of 10 of 5% zak, dan zie je het bekende schildpadje en dan heb je fors minder vermogen. Maar tot die tijd... ik ga er vanuit dat dat in mijn PS2 straks ook wel het geval zal zijn en dan heb je met 300pk meer dan genoeg power.Hansieo schreef op maandag 5 mei 2025 @ 17:02:
[...]
lol. P2 hier met de power optie dus max 475pk. MAAR!! dat is alleen bij tjokvolle batt.
en dat mérk je... op de autobahn....![]()
maar het blijft altijd nog leuk.... (andere merken moeten BOOST oid indrukken en dan nóg beperkt)
Je hebt gewoon de verkeerde kabel bij de auto geleverd gekregen. Het zou wel heel raar zijn als je zou moeten betalen voor iets wat er bij hoort te zitten.Snappie88 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 20:01:
[...]
Dit klinkt logisch, dank je wel. De kabel is geel dus dat zal dan sowieso niet de standaard geleverde kabel zijn.
P2 Void 19“ 2021 Launch Edition
Inmiddels zijn mijn beide hoedenplank koortjes gesneuveld / verloren. Nog nooit eerder gehad bij een auto.
De dealer maar eens bellen of ik die los kan bestellen. Over paar maanden moet de auto worden ingeleverd, zullen ze anders wel over zeuren.
De dealer maar eens bellen of ik die los kan bestellen. Over paar maanden moet de auto worden ingeleverd, zullen ze anders wel over zeuren.
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20
https://www.polestar-foru...part-numbers.10760/?tl=nlLutra schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:14:
[...]
Je hebt gewoon de verkeerde kabel bij de auto geleverd gekregen. Het zou wel heel raar zijn als je zou moeten betalen voor iets wat er bij hoort te zitten.
Hier staan wat relevante Posts over de koordjes als los onderdeel meen ik.
Wat een vreemd sensatie artikel. Er is dus geen probleem met de P4 terwijl ze dat wel zo laten lijken. Bovendien is het missen van een achterruit niet eens zo heftig, geldt echt voor elke vrachtwagen, bestelbus etc. En dan is er voor de P4 ook nog eens twee camera’s (de parkeerscamera en de camera op het dak die de achteruitkijkspiegel vervangt). Daar wordt helemaal geen melding van gemaakt.Juancho schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 00:06:
Terugroep actie voor de Polestar 2....
https://www.autoblog.nl/n...chteruitrijcamera-7107514
En dan terug naar de P2, ja die heeft een achterruit maar die is bij het inparkeren niets zo zinvol, ik zie in ieder geval helemaal niets daardoor… als de camera’s weigeren dan zal er iets gefixt moeten worden door Polestar. Al kom je met spiegels en parkeersensoren natuurlijk al een heel eind.
Maar iemand hier al eens gehad dat de camera helemaal weigerde?
[ Voor 3% gewijzigd door SirLenncelot op 07-05-2025 07:20 ]
In de Volvo heb ik dat wel eens ja, dan staat er letterlijk in beeld Camera niet beschikbaar. En dat dan natuurlijk net op een moment dat je graag de camera wilt gebruiken...
SirLenncelot schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 07:15:
[...]
Wat een vreemd sensatie artikel. Er is dus geen probleem met de P4 terwijl ze dat wel zo laten lijken. Bovendien is het missen van een achterruit niet eens zo heftig, geldt echt voor elke vrachtwagen, bestelbus etc. En dan is er voor de P4 ook nog eens twee camera’s (de parkeerscamera en de camera op het dak die de achteruitkijkspiegel vervangt). Daar wordt helemaal geen melding van gemaakt.
En dan terug naar de P2, ja die heeft een achterruit maar die is bij het inparkeren niets zo zinvol, ik zie in ieder geval helemaal niets daardoor… als de camera’s weigeren dan zal er iets gefixt moeten worden door Polestar. Al kom je met spiegels en parkeersensoren natuurlijk al een heel eind.
Maar iemand hier al eens gehad dat de camera helemaal weigerde?
Heb ik op mijn P2 wel eens een keer of 3/4 gehad op een half jaar tijd, eigenlijk altijd als ik vooruit wil rijden. Bij achteruit rijden nog nooit voorgehad.Juancho schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:21:
In de Volvo heb ik dat wel eens ja, dan staat er letterlijk in beeld Camera niet beschikbaar. En dat dan natuurlijk net op een moment dat je graag de camera wilt gebruiken...
Weigeren van de camera gebeurt bij mij 1 op de 10x. Even vooruit/achteruit schakelen of de cameraknop 2x indrukken en hij doet het weer.
Dit is eigenlijk altijd zo geweest sinds het begin bij alle software versies.
Dit is eigenlijk altijd zo geweest sinds het begin bij alle software versies.
[ Voor 23% gewijzigd door guido66 op 07-05-2025 09:54 ]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Hier af en toe ook wel eens een weigering, tops een handvol keer per jaar denk ik.
Zojuist een bericht in de mail en app dat mijn auto naar de pre-productie fase is gegaan, evenals de aanpassing van de verwachte leverdatum van oktober naar september.
Ik hoop het, maar ga er eigenlijk niet standaard vanuit. De auto is recent ook van dealer veranderd dus vermoed dat hij het erop gaat gooien dat de vorige dealer dit in orde had moeten maken. Kastje muur verhaal. Maar: we gaan het zienRigolleM schreef op maandag 5 mei 2025 @ 20:32:
[...]
Ben benieuwd hoe deze gaat reageren... Als hij een beetje commercant is dan gaat hij dit voor jou in orde brengen.
Surfin' paradise!
Hij werd geleverd bij de wagen, dus heb je er 'recht' op, als het hetzelfde is als bij Volvo dan komt de wagen met een laadkabel type 2 en een granny kabel.Snappie88 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:10:
[...]
Ik hoop het, maar ga er eigenlijk niet standaard vanuit. De auto is recent ook van dealer veranderd dus vermoed dat hij het erop gaat gooien dat de vorige dealer dit in orde had moeten maken. Kastje muur verhaal. Maar: we gaan het zien
Op het moment dat je een used car koopt is het gewoon as-is, tenzij het verkocht is als een Volvo premium used car of hoe ze dat ook noemen. Dan mag je meer de originele set en features verwachten.RigolleM schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:39:
[...]
Hij werd geleverd bij de wagen, dus heb je er 'recht' op, als het hetzelfde is als bij Volvo dan komt de wagen met een laadkabel type 2 en een granny kabel.
Deze kabel hoort niet bij de auto dus leverancier aanspreken.Kaoh schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:54:
[...]
Op het moment dat je een used car koopt is het gewoon as-is, tenzij het verkocht is als een Volvo premium used car of hoe ze dat ook noemen. Dan mag je meer de originele set en features verwachten.
Ik kreeg vanochtend dezelfde melding, en ook voor september.Stormcagy schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:00:
Zojuist een bericht in de mail en app dat mijn auto naar de pre-productie fase is gegaan, evenals de aanpassing van de verwachte leverdatum van oktober naar september.
De peformance upgrade is een software update om de prestaties software matig te verbeteren voor een bepaalde uitvoering?Rene schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:32:
Is er in NL ook een actie op de performance update? Is hier in Noorwegen 40% goedkoper op het moment.
FOMO slaat weer toe… zal ik toch de upgrade kopen?
[Afbeelding]
inderdaad zoals chip tuning maar dan OTAMR. RHS schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:47:
[...]
De peformance upgrade is een software update om de prestaties software matig te verbeteren voor een bepaalde uitvoering?
Bij lease iig niet meer. Bij de configurator staat de kabel ook als losse accessoire. Ik heb daarover met Polestar gesproken want ik vind het belachelijk. Maar Polestar gaat een beetje de telefoon leveranciers achterna. Ze gaan er vanuit dat ondertussen de gemiddelde EV rijder wel een kabel heeft.RigolleM schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:39:
[...]
Hij werd geleverd bij de wagen, dus heb je er 'recht' op, als het hetzelfde is als bij Volvo dan komt de wagen met een laadkabel type 2 en een granny kabel.
Mijn leasemaatschappij staat gelukkig achter mij en vinden het ook stom. Dus ik krijg er wel een standaard 11kW kabel + Granny bij die mij niks kost, maar toch. Ik blijf erbij dat een laadkabel gewoon hoort bij een (nieuwe) EV.
Normaal geef je bij overname de kabels terug mee met de LM, dus die vlieger gaat niet op.Juancho schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:49:
[...]
Ze gaan er vanuit dat ondertussen de gemiddelde EV rijder wel een kabel heeft.
Ze werden geleverd bij de wagen, dus ik ga ervan uit dat ze bij de wagen moeten blijven.
In de wagen die ik nu heb overgenomen lagen ook beide kabels netjes in de koffer, enkel de EHBO set ontbrak, maar die heeft de vorige eigenaar terug bezorgd. Ik heb de wagen gekocht bij een garage en die heeft die netjes terug ontvangen.
Gefeliciteerd met de aanschafJuancho schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:27:
[...]
MY26 versie, ik heb er 1 in bestelling, heeft (helaas) geen technische aanpassingen waardoor de actieradius verhoogt is. Dat zal dus wel hetzelfde zijn als de MY25 variant. Ik krijg alleen wel van die kappen op de wielen ipv open velgen dus wellicht scheelt dat nog minimaal iets
Heb jij voor de Standard of Long range gekozen en waarom?
In vergelijking met je huidige P8, ga je er sowieso op vooruit qua range.
Ik rijd nu het eerste model P2 dual motor, met een range van 380 - 400km. Hiermee kom ik eigenlijk prima uit en overweeg daarom om de Standard Range te kiezen. Aan de andere kant heeft de Long range wel meer gemak.
Tijd om mij hier, na wat meelezen, ook te melden. Vanaf als het goed is gaat een P2 SRSM met Prime pakket mijn Mazda 3 sedan opvolgen.
Net als de Mazda niet op basis van de meest rationele argumenten gekozen, maar de zitpositie in de Polestar is voor mij (1.95m, relatief lange benen en korte armen) erg goed, kan het rijgedrag waarderen, trek de auto aan als een jas, en geen frustrerende interface. Eigenlijk vergelijkbaar als de Mazda destijds, ookal zo'n niet praktische auto... En met het Prime pakket in de lease ook gewoon een goede aanbieding.
Net als de Mazda niet op basis van de meest rationele argumenten gekozen, maar de zitpositie in de Polestar is voor mij (1.95m, relatief lange benen en korte armen) erg goed, kan het rijgedrag waarderen, trek de auto aan als een jas, en geen frustrerende interface. Eigenlijk vergelijkbaar als de Mazda destijds, ookal zo'n niet praktische auto... En met het Prime pakket in de lease ook gewoon een goede aanbieding.
Die van mij ook, zal wel een boot vol MY26 aan komen rond dezelfde tijd!Stormcagy schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:00:
Mijn leasemaatschappij gaf aan dat als ik nog geen laadkabel heb, ik vooral die moest aanvinken in de configurator, anders zou ik 'm niet krijgen. Jammer dat het zo moet, want ik neem aan dat iedereen die al een laadkabel heeft en een nieuwe auto koopt hem of met de oude auto mee geeft, of dat de oude auto in de tweedehands verkoop alsnog van een nieuwe kabel voorzien moet worden. Telefoon argument lijkt me niet helemaal op gaan. Aan de andere kant, voor die 200 euro over 5 jaar laat ik 'm niet staan.Juancho schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:49:
[...]
Bij lease iig niet meer. Bij de configurator staat de kabel ook als losse accessoire. Ik heb daarover met Polestar gesproken want ik vind het belachelijk. Maar Polestar gaat een beetje de telefoon leveranciers achterna. Ze gaan er vanuit dat ondertussen de gemiddelde EV rijder wel een kabel heeft.
Mijn leasemaatschappij staat gelukkig achter mij en vinden het ook stom. Dus ik krijg er wel een standaard 11kW kabel + Granny bij die mij niks kost, maar toch. Ik blijf erbij dat een laadkabel gewoon hoort bij een (nieuwe) EV.
Ik zou zelf voor een minder stugge kabel gekozen hebben. Ik zag laatst iemand met zo'n kabel die in kleine lussen opkrult en daardoor niet helemaal over de grond sleepte. Lijkte me ook makkelijker opbergen.
Maar ach, wat klaag ik, bij mijn P2 zat een kabel 😋
Dank je! Ik heb een long range single motor besteld, wel lease overigens. Reden is wat je zegt vooral de range en de hogere laadsnelheid. WLTP van toch dik 100km meer tov de SR (en ja, ik weet dat je WLTP niet als reallife range moet zien). De P8 (eerste versie) is echt een drama. In de zomer zitten we vaak op max 330km en in de herfst/winter zakt dat zo tussen de 220-280km max. Dus ik hoop er idd enorm op vooruit te gaan met toch wel 375-400km in de herfst/winter en ruim boven de 500km in lente/zomer. Tijdens de beide proefritten zat ik op een verbruik waarmee dat wel mogelijk zou moetenzijn. En 55kW sneller laden dan nu, alle beetjes helpen heTommie01 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 19:25:
[...]
Gefeliciteerd met de aanschaf
Heb jij voor de Standard of Long range gekozen en waarom?
In vergelijking met je huidige P8, ga je er sowieso op vooruit qua range.
Ik rijd nu het eerste model P2 dual motor, met een range van 380 - 400km. Hiermee kom ik eigenlijk prima uit en overweeg daarom om de Standard Range te kiezen. Aan de andere kant heeft de Long range wel meer gemak.
Ik denk overigens zelfs dat de SRSM al iets verder komt dan mijn huidige P8 maar we willen gewoon graag een flinke stap vooruit maken qua range. De Polestar 2 is natuurlijk ongeveer even lang op de markt als de XC40 dus wat dat betreft geen nieuw model, nieuwe technieken en een echt EV platform. Dus daarom toch de LRSM gekozen.
Ik heb overigens ook liever wat meer actieradius dan bijv. het 800v snelladen. Als ik kijk hoevaak in bij een snellader sta...dat is heel beperkt. En met flink wat meer range zal dat straks in de PS2 alleen maar minder worden
Interessant, ik ben juist voor de SR gegaan omdat de LR wel iets meer range heeft en iets sneller kan laden, maar ik niet verwacht dat ik vaak tekort ga komen. Als ik dan keek wat het netto verschil in de lease was, vond ik de LR de meerprijs niet waard (t.o.v. een enkele keer bij de snellader staan). En in vergelijking met andere auto's liever kort bij de incidentele snellader staan dan op een echt lange (vakantie)rit de eerste stint ver komen maar dan ook lang moeten stoppen.Juancho schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 23:07:
[...]
Dank je! Ik heb een long range single motor besteld, wel lease overigens. Reden is wat je zegt vooral de range en de hogere laadsnelheid. WLTP van toch dik 100km meer tov de SR (en ja, ik weet dat je WLTP niet als reallife range moet zien).
[...]
Ik heb overigens ook liever wat meer actieradius dan bijv. het 800v snelladen. Als ik kijk hoevaak in bij een snellader sta...dat is heel beperkt. En met flink wat meer range zal dat straks in de PS2 alleen maar minder worden
Als ik kijk naar het verbruik bij de proefrit (LRSM) en wat de auto's van collega's doen met een slechtere WLTP geeft het me nog geen range anxiety.
Zo maakt ieder zijn of haar eigen afweging, en het gebruik maakt daarbij natuurlijk veel uit.
Ik rij nu benzine, dus wellicht onderschat ik het, maar dat ga ik mee maken.
[ Voor 7% gewijzigd door jjkester op 07-05-2025 23:44 ]
Herken ik en bij toeval het volgende gevonden. Mijn telefoon is verbonden via Bluetooth, en leek de internetverbinding te delen. Telefoon werd erg warm, en batterij ging vrij snel leeg. Nadat ik in mijn iPhone internet delen had uitgezet heb ik consequent meer LTE in beeld.Martijn77 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 22:16:
Meer Polestar rijders herkenning bij het volgende?
Sinds gisteren geen LTE meer in beeld. Alleen het tekentje met ontvangststerkte. Na reset zie je het LTE tekentje heel even in beeld en verdwijnt dan.
Wel gewoon internet in de auto. Alles werkt zoals het hoort te werken.
Viel mij op en was benieuwd of meer berijders dit hebben.
Say what you want to say, BUT don't speak!
Over het algemeen kun je kabels die flink wat stroom voeren beter niet oprollen. Dit ivm extra warmteontwikkeling als je er een spoel van maakt.SirLenncelot schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 20:11:
Ik zou zelf voor een minder stugge kabel gekozen hebben. Ik zag laatst iemand met zo'n kabel die in kleine lussen opkrult en daardoor niet helemaal over de grond sleepte. Lijkte me ook makkelijker opbergen.
Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"
Zijn volgens mij allemaal 1-fase kabels.Paku schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:56:
[...]
Over het algemeen kun je kabels die flink wat stroom voeren beter niet oprollen. Dit ivm extra warmteontwikkeling als je er een spoel van maakt.
Ik heb om soortgelijke reden mijn begin februari bestelde MY2025 LRSM plus met pro pack begin april om laten zetten naar MY2026 SRSM prime met pro pack. De reële extra 60-80 km heb ik dus ingeruild voor meer luxe (+warmtepomp). De mindere range los ik wel op door iets vaker te ladenjjkester schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 23:40:
[...]
Interessant, ik ben juist voor de SR gegaan omdat de LR wel iets meer range heeft en iets sneller kan laden, maar ik niet verwacht dat ik vaak tekort ga komen. Als ik dan keek wat het netto verschil in de lease was, vond ik de LR de meerprijs niet waard (t.o.v. een enkele keer bij de snellader staan). En in vergelijking met andere auto's liever kort bij de incidentele snellader staan dan op een echt lange (vakantie)rit de eerste stint ver komen maar dan ook lang moeten stoppen.
Als ik kijk naar het verbruik bij de proefrit (LRSM) en wat de auto's van collega's doen met een slechtere WLTP geeft het me nog geen range anxiety.
Zo maakt ieder zijn of haar eigen afweging, en het gebruik maakt daarbij natuurlijk veel uit.
Ik rij nu benzine, dus wellicht onderschat ik het, maar dat ga ik mee maken.
Vanmiddag berichtje gehad dat de auto vandaag van de band is gerold en binnenkort op transport gaat. Verwachte levertijd nog altijd augustus. Geen idee hoelang het vanaf nu normaal gesproken nog kost maar augustus is nog 3 maanden wat nog best een tijd is.
NB, ik vermoed dat de meeste bestellingen wel sneller geleverd zullen gaan worden met het wegvallen van de USA markt.
[ Voor 6% gewijzigd door FreeMen op 08-05-2025 21:18 ]
Wegvallen USA markt? vanwege die importheffingen? deze zijn toch op hold gezet?FreeMen schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:22:
[...]
NB, ik vermoed dat de meeste bestellingen wel sneller geleverd zullen gaan worden met het wegvallen van de USA markt.
Als een bestelling daadwerkelijk de fabriek in gaat, hoelang duurt het ongeveer voor de auto van de band rolt? Ik heb de prime met trekhaak en B&W Audio. Status is nog Bestelling ontvangen. Levering augustus/september.
[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 09-05-2025 11:39 ]
EU met USA wel ja maar USA vs China zeker niet, die zijn zelfs nog verder verhoogd.Stormcagy schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:51:
[...]
Wegvallen USA markt? vanwege die importheffingen? deze zijn toch op hold gezet?
Bij mij duurde het precies een maand.Juancho schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:38:
Als een bestelling daadwerkelijk de fabriek in gaat, hoelang duurt het ongeveer voor de auto van de band rolt? Ik heb de prime met trekhaak en B&W Audio. Status is nog Bestelling ontvangen. Levering augustus/september.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Kreeg je daar ook bericht van? Dat je dus moment van fabriceren weet en dus ook, in jouw geval, een maand later, wat ongeveer de verwachte lever maand is?
Je krijgt een mail van Polestar met daarin de melding dat hij in productie gaat. In de app krijg je dat overigens ook te zien en update dan ook gelijk alle informatie/specs van je auto en toont ook je vin.Juancho schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 23:53:
[...]
Kreeg je daar ook bericht van? Dat je dus moment van fabriceren weet en dus ook, in jouw geval, een maand later, wat ongeveer de verwachte lever maand is?
Hieronder de mail welke ik gisteren kreeg. Overigens is er niks verandert aan de verwachte leverdatum, deze staat nog sinds de preproductie status al op augustus en nu nog.
/f/image/C99Vq6Mdjs2zlqEMTs1xWR4e.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 34% gewijzigd door FreeMen op 10-05-2025 00:08 ]
Goedemiddag,
Na jarenlang meelezen (want 0,0 issues met mijn 2020 launch edition) eindelijk mijn eerste vraag:
Na de laatste update is de camera view bij het achteruit rijden split screen geworden met het bovenaanzicht en de camera er onder.
Sinds die tijd kan ik de 'whiplash stand' niet meer uitzetten bij het achteruit rijden. Iets wat helaas elke dag opnieuw moest (waarom kan dat niet vast in de settings?).
Ik wil graag door de wasstraat maar daarvoor moet ik de sensoren en botsalert wel uit kunnen zetten maar dat lukt me dus niet meer.
Iemand een idee? Kan het elders online niet vinden.
Na jarenlang meelezen (want 0,0 issues met mijn 2020 launch edition) eindelijk mijn eerste vraag:
Na de laatste update is de camera view bij het achteruit rijden split screen geworden met het bovenaanzicht en de camera er onder.
Sinds die tijd kan ik de 'whiplash stand' niet meer uitzetten bij het achteruit rijden. Iets wat helaas elke dag opnieuw moest (waarom kan dat niet vast in de settings?).
Ik wil graag door de wasstraat maar daarvoor moet ik de sensoren en botsalert wel uit kunnen zetten maar dat lukt me dus niet meer.
@JKKN
Split screen op een Launch Edition? Dat zou helemaal niet moeten kunnen, pas vanaf productiedatum 2022 wk 46. Ik hoop dat de dealer dit voor je recht kan zetten.
Split screen op een Launch Edition? Dat zou helemaal niet moeten kunnen, pas vanaf productiedatum 2022 wk 46. Ik hoop dat de dealer dit voor je recht kan zetten.
[ Voor 84% gewijzigd door guido66 op 10-05-2025 16:20 ]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
2023 dacht ik? Of moet ik ergens een optie aanzetten?guido66 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 16:14:
@JKKN
Is dat echt nodig ja? Bij mij huidige en vorige auto gingen de sensoren wel af in de wasstraat en kon ik ze met een druk op de knop uitzetten maar nodig was het niet. Is dat bij de PS2 wel nodig voordat je door de wasstraat gaatJKKN schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 15:38:
Goedemiddag,
Ik ben met mijn Launch Edition 2020 al tig-keer door de wasstraat gegaan, en daar hoef ik niks voor te doen. Niks geen sensors uitzetten oid. Wasprogramma starten, in de auto afwachten, wegrijden.JKKN schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 15:38:
Goedemiddag,
Eind september loopt het leasecontract van m'n PS2 trouwens af. Dan bijna 5 jaar veel plezier gehad van m'n auto. Alleen bij herhaling de bekende problemen met de aandrijfassen/lagers. Veder alleen maar genoten van deze auto.
Heb nu een A6 e-tron besteld, benieuwd hoe dat gaat bevallen met alleen achterwielaandrijving en "slechts" 286pk...
Er is nogal een verschil tussen een wasstraat waar je stilstaat in P en één waar je doorheen getrokken wordt terwijl je in N staat. Het advies om de automatische rem uit te zetten geldt dan ook voor de wasstraat waar je doorheen getrokken wordt.
Maar inderdaad, @JKKN jouw uitvoering zou geen split screen moeten hebben. Of heb je na de launch editie een nieuwe wagen? Als je er issues mee hebt zou ik ermee naar een dealer gaan. Hier in ieder geval gisteren nog door de wasstraat getrokken met uitgeschakelde rem.
Maar inderdaad, @JKKN jouw uitvoering zou geen split screen moeten hebben. Of heb je na de launch editie een nieuwe wagen? Als je er issues mee hebt zou ik ermee naar een dealer gaan. Hier in ieder geval gisteren nog door de wasstraat getrokken met uitgeschakelde rem.
In neutral werkt automatisch rem sowieso niet volgens mij. Maar ik zet ook altijd de parkeersensoren en auto rem alsnog uit.SirLenncelot schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 21:28:
Er is nogal een verschil tussen een wasstraat waar je stilstaat in P en één waar je doorheen getrokken wordt terwijl je in N staat. Het advies om de automatische rem uit te zetten geldt dan ook voor de wasstraat waar je doorheen getrokken wordt.
Ik had laatst hetzelfde issue dat mijn temperatuur / ventilatie bar onderin precies over de knoppen geprojecteerd stonden. Toen kon ik wel gewoon door de wasstraat zonder issues in neutral maar het was wel vervelend. Een infotainment reset verhielp het issue.
Gaaf man, ging het helaas voor mij niet worden.
Ik kijk net even op mijn profiel bij Polestar en ik zie dat mijn PS2 een Chassisnummer heeft gekregen! Betekent dit normaliter dat de wagen daadwerkelijk nu in elkaar gezet wordt? En wordt de Polestar 2 eigenlijk gebouwd in China of net als Volvo in België?
[ Voor 18% gewijzigd door Juancho op 12-05-2025 16:13 ]
AI jammer. Had gehoopt in België, dat zou nogal wat doorlooptijd schelen.ach-jee schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:22:
Allemaal in China.
Goede vraag, ik kreeg hem volgens mij pas tegelijk met de mail van eind vorige week dat hij van de band was gerold maar zou kunnen zijn dat hij al eerder in de app stond maar was me iig niet eerder opgevallen.Juancho schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:08:
Ik kijk net even op mijn profiel bij Polestar en ik zie dat mijn PS2 een Chassisnummer heeft gekregen! Betekent dit normaliter dat de wagen daadwerkelijk nu in elkaar gezet wordt? En wordt de Polestar 2 eigenlijk gebouwd in China of net als Volvo in België?
Volgens mij krijg je geen nr "vooruit" toegewezen. Staat er bij jou nog pre-productie? Bij mij staat er sinds eind vorige week productie (nu nog steeds overigens) wat een beetje vreemd is icm de eerdere mail van 8 mei met de letterlijke header "heeft de fabriek verlaten"..
Jouw verwachte levertijd is september?
Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.