Hier is update 5.0.10 vandaag ook binnen gekomen. Nog niet veel mee bezig geweest of gereden sinds de installatie, maar het lijkt wel sneller te zijn dan ervoor, maar dat kan natuurlijk ook in 't kopje zitten š
Nette deal voor een fan-tas-ti-sche auto!Guthfox schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 16:45:
[...]
Al om al, eindstand is dat ik hem kan aanschaffen voor ipv 18990 voor 17500 inclusief een stille auto (oftewel aandrijfas aangepakt en gefixt) met 12 maanden garantie vanuit de verkoper ( geen viabovag )
Verder, holy moly, komende vanaf een bezine auto met 140pk is dit een wereld van verschil, apparaat rijd enorm fijn!
Bij mij zijn vorige week (onder garantie) achter 2 aandrijfassen vervangen. Totale kosten waren 1462 euro, maar dat was inclusief 15% dealer-dealer korting.Guthfox schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 16:45:
[...]
In mijn bijzijn heeft de verkoper volvo dealer Barendrecht gebeld met de vraag wat de eventuele kosten zijn, geven aan tussen 1200-1500 euro (klopt dit?)
Ik heb mijn LRDM LE sinds half december. Wat een heerlijk rijplezier toch elke dag. Had wel gehoopt op iets beter verbruik, want over 4000+ kilometer heb ik nu een gemiddelde van iets boven de 25kWh/100km. En ik rijd gemengd stad/snelweg en weinig zware voet. Wellicht dat het zomerweer mijn jaargemiddelde wat kan verbeteren
Binnenkort 4 nieuwe banden uitzoeken en hopelijk de Snapdragon update uitvoeren en dan kan hij weer vooruit!
Die delen van de middenconsole moeten er uit voor de snapdragon upgrade, kun je er gelijk een of twee vervangenā¦dakathefox schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 19:21:
[...]
Nette deal voor een fan-tas-ti-sche auto!
Zie MP
Marktplaats
Klinkt als een nette deal idd. Veel plezier er mee.
PS ik heb nog een complete bekledingsset liggen, bijna ongebruikt in grijs. (Upgrade naar aftermarket leer)
[ Voor 15% gewijzigd door De fiscalist op 26-03-2026 21:25 ]
Als ik hem heb ga ik idd me even inlezen voor die upgrade, die bekledingen ga ik even onthouden, mag ik je daar voor dm'n mocht dat concreet worden?De fiscalist schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 21:23:
[...]
Die delen van de middenconsole moeten er uit voor de snapdragon upgrade, kun je er gelijk een of twee vervangenā¦
Zie MP
Marktplaats
Klinkt als een nette deal idd. Veel plezier er mee.
PS ik heb nog een complete bekledingsset liggen, bijna ongebruikt in grijs. (Upgrade naar aftermarket leer)
Edit: ik zie nu je MP link, ik ga hem even opslaan just to be sure
[ Voor 4% gewijzigd door Guthfox op 26-03-2026 21:30 ]
Sinds afgelopen zomer rij ik in de zomer op de Michelin E Primacy 245/40R20 99 Y XL, MO, dat scheelde bij mij flink in het verbruik. 15% beter dan op de conti sportcontacts.IJsrace schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 20:49:
[...]
. Had wel gehoopt op iets beter verbruik, want over 4000+ kilometer heb ik nu een gemiddelde van iets boven de 25kWh/100km. En ik rijd gemengd stad/snelweg en weinig zware voet. Wellicht dat het zomerweer mijn jaargemiddelde wat kan verbeteren
Binnenkort 4 nieuwe banden uitzoeken en hopelijk de Snapdragon update uitvoeren en dan kan hij weer vooruit!
Ah dankjewel! Ik had die inderdaad openstaan als optie, maar twijfel nog tussen zomer of all-seasons. Er zitten nu Conti PremiumContact 6 POL onder in 245/40R20 dus dat is dan een redelijk vergelijkbaar verschil als wat jij had! Voor all-seasons keek ik naar de Michelin CrossClimate 3 Sport, maar ja blijft toch een compromis.De fiscalist schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 21:43:
[...]
Sinds afgelopen zomer rij ik in de zomer op de Michelin E Primacy 245/40R20 99 Y XL, MO, dat scheelde bij mij flink in het verbruik. 15% beter dan op de conti sportcontacts.
Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat het 15% verbruik zou schelen dus wellicht toch maar voor setje losse zomer- en winterwielen gaan dan.
Of in de winter op all seasons rijdenā¦.
Michelin Cross climate 2 doet het prima op de 19 inch velgen
Ideaal voor de NL winterse periode, ook prima geschikt voor wintersport. Wel meer geluid en hoger verbruik dan de E primacy (en dat merk je vooral als je ze net hebt gewisseld weet ik toevallig)
Michelin Cross climate 2 doet het prima op de 19 inch velgen
Ideaal voor de NL winterse periode, ook prima geschikt voor wintersport. Wel meer geluid en hoger verbruik dan de E primacy (en dat merk je vooral als je ze net hebt gewisseld weet ik toevallig)
Ik ben woensdag terug gewisseld van P Zero Winter naar de standaard Michelin E Primacy (19") en merk direct dat ik een heel stuk verder kom op een lading, naast dat de zomerbanden echt een stuk stiller zijn. Zat vandaag woon/werk (snelweg met hier en daar file) op 14,5 kWh/100km waar dit met winterbanden met vergelijkbaar weer 17kWh was. En de zomerbanden zijn een stuk stiller.
Veruit de langste tijd van het jaar zijn de zomerbanden optimaal (en de winterbanden zitten toch in de lease erbij) dus ik pak graag het beetje ongemak met de wissel voor de voordelen de rest van het jaar
Veruit de langste tijd van het jaar zijn de zomerbanden optimaal (en de winterbanden zitten toch in de lease erbij) dus ik pak graag het beetje ongemak met de wissel voor de voordelen de rest van het jaar
Wat betreft de aandrijfassen die mogelijk snel af zijn, zijn dat met name problemen bij de dual motor of zijn er hier ook veel ervaringen met de single motor en vroeg/snel vervangen van de aandrijfassen. Ik heb een my21 gekocht single motor. Verder lees ik ook jullie enthousiasme over de nieuwe update Android versie, maar dat zal voornamelijk bij de nieuwere modellen zijn neem ik aan?
Mooie wagen š We hebben dezelfde uitvoering met alle aanklikbare opties aangevinkt š lekker van genieten deze zomer met geventileerde stoelen.T1eA schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 18:31:
Een paar weken terug weer een Polestar 2 gekocht. Het is een oude leaseauto die in de winter is ingeleverd. Dus lekker de Performance velgen met de winterbanden gelaten en een setje Volvo 21 inch eronder gezet voor de zomer. Mijn oude leaseauto was geen Performance en ik wilde graag lerenbekleding met koeling. Dat is gelukt!
Ik ben nog in de markt voor een Snapdragon upgrade. En dan is het wel weer even goed.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Hmm, de journey log app heeft na afgelopen maandag niets meer vastgelegd. Meer mensen dit (ooit) gehad?
Eigenlijk heeft deze het feilloos gedaan de afgelopen twee jaar, met uitzondering van toen ze overstapten van Google-ID naar Polestar-ID.
Eigenlijk heeft deze het feilloos gedaan de afgelopen twee jaar, met uitzondering van toen ze overstapten van Google-ID naar Polestar-ID.
Die velgen staan hem goed zeg!T1eA schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 18:31:
Een paar weken terug weer een Polestar 2 gekocht. Het is een oude leaseauto die in de winter is ingeleverd. Dus lekker de Performance velgen met de winterbanden gelaten en een setje Volvo 21 inch eronder gezet voor de zomer. Mijn oude leaseauto was geen Performance en ik wilde graag lerenbekleding met koeling. Dat is gelukt!
Ik ben nog in de markt voor een Snapdragon upgrade. En dan is het wel weer even goed.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
No signature required.
Oei ik ga al niet graag, maar als ik dan toch moet gaan, niet hierin
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Land ik net op het vliegveld, krijg ik de melding dat de nieuwe software kan installeren. De auto heeft net een week op het vliegveld gestaan, dat zou een prima moment geweest kunnen zijnā¦Dan maar vanavond als ik het niet vergeet.
Had ik de vlucht maar niet moeten omboeken š¤£
Had ik de vlucht maar niet moeten omboeken š¤£
[ Voor 9% gewijzigd door ST10©DE op 28-03-2026 08:51 ]
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Bedankt voor de leuke reacties. Ik ben zelf ook heel blij hoe het hem staat!lonehitman schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 20:53:
[...]
Zijn deze velgen achter ook breder dan de voorste?
Het zijn rondom dezelfde velgen in de maat:
21 inch
9J
ET39
Michelin PS4s 245/35
ICT G33K
De update werkt niet op mijn P2. Twee keer geprobeerd, doet niets. Ze start niet, zelfs na een volledige nacht laten draaien. De boordcomputer crasht voortdurend, de cameraās werken niet meer. Er moet toch een betere manier zijn in dit tijdperk dan OTAās die zogenaamd uren duren om te installeren.
Geinstalleerd op m'n MY23. Dit moet de eerste keer zijn dat een update een toestel effectief sneller maakt. Hopelijk blijft het zo!
Iemand ruitenwisserbladen al eens zelf vervangen?
Volgens de specs moeten het deze eventueel zijn (600/475mm met klikbevestiging) kentekencheck zegt op die site echter niet compatible⦠foutje in de site?
Volgens de specs moeten het deze eventueel zijn (600/475mm met klikbevestiging) kentekencheck zegt op die site echter niet compatible⦠foutje in de site?
Ik heb deze nog in mijn winkelmandje. Volgens de Winparts site was die compatibel met Polestar 2.SirLenncelot schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 21:56:
Degene die jij linkt is 650mm, niet 600mm
[ Voor 3% gewijzigd door IJsrace op 28-03-2026 22:16 ]
De Bosch A620s is de set die je zoekt.SirLenncelot schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 21:56:
Misschien kun je punt 2 verhelpen door standaard Android Auto te laten starten als je je telefoon connect en binnen de Android auto instellingen aan te geven dat de radio app altijd moet spelen. Misschien werkt dit ook zo met CarPlay. Is niet zo snel als de native app en de muziek kapt er mee zodra je de telefoon disconnect. Dus uitstappen met muziek nog aan gaat niet. Maar goed, je hebt wel soort van automatisch muziek.SimTrucker schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 08:01:
Ik kan melden dat versie software P5.0.10 mijn 2 bugs, die ik iedere ochtend tegen kom, nog steeds niet heeft opgelost.
1: het heeft geregend, je stapt in de auto, de auto registreert dat iemand op de bestuurders stoel zit en "helpt" je door met de ruitenwissers de voorruit schoon te maken.... Maar ik ben net 2 seconden geleden ingestapt en ik heb de deur nog open! Dus nu krijg ik spetters regenwater van de ruitenwissers via de linker A stijl op mn deur.
2: de radio gaat nog steeds niet automatisch aan. Iedere ochtend als ik de auto start moet ik de radio _weer_ aanzetten.
Auto gekocht?Guthfox schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 11:21:
Goedemorgen allemaal,
Ik ben sinds een paar weken aan het kijken voor een EV, hierop is mijn uiteindelijke keuze gevallen op een polestar 2.
Ik heb me redelijk goed ingelezen in de auto, oa dat de aandrijfassen een punt van aandacht zijn.
Ik ga er zo 1 bekijken in Oudewater, kosten 18990.
KM stand is 151k
SOH 93%
https://www.cartradenass.nl/occasions/polestar-2-3370316/
Zijn er nog andere tips waarmee ik die kant op kan gaan?
Bedankt alvast!
Ik zie in de advertentietekst dat er 2 sleutels bij zitten. Eigenlijk horen er 3 bij: 2 blokken met knoppen, en een kleine knoploze derde "sport tag".
Vaak heb je alle drie de sleutels tegelijk nodig om een nieuw account te koppelen en sleutels toe te wijzen aan profielen. Tenzij die kleine derde is uitgeprogrammeerd, dan heb je aan twee genoeg. Wel even zeker weten waar de derde is gebleven, en of ie duurzaam is verwijderd uit de auto.
Die sport tag is de hel want de batterij is na 5 jaar leeg, en dan mag je honderden ⬠betalen voor een nieuwe. Of je breekt de oude open om zelf de knoopcel te vervangen. Laatste heb ik gedaan, post nog wel wat foto's.
Zoals hierboven beschreven was de batterij van mijn sport tag leeg; ik kreeg m'n Polestar 2 2021 niet meer open met dit prijzige kleinood. Ik volgde dit filmpje YouTube: 1. Volvo sport key tag Battery replacement #Volvo #smartkey en het is gelukt!
De vlogger krijgt alleen de gesoldeerde batterij los met wat trekken; ik heb per ongeluk ook de lipjes losgetrokken. Nouja, alles weer teruggeplakt met dik plakband. Als er maar een stroomkring is, zoals de vlogger zegt. Ik heb er op gelet dat de zijkant van de batterij geen kortsluiting veroorzaakt door wat dik plakband op het 'hoge' lipje te plakken. Beetje afwasspons erbij gedaan om de boel geveerd af te vullen aan de binnenkant.
Foto met nog de originele knoopcel:
:strip_exif()/f/image/g67WIyhXsDX3r68TUIVytcce.jpg?f=fotoalbum_large)
Met nieuwe Action knoopcel:
:strip_exif()/f/image/fEw8xtfxAlaX4oeDdhKNVS08.jpg?f=fotoalbum_large)
Boel weer dichtgeplakt met zwart/geel dik plakband. Ik denk plakband ook van de Action:
:strip_exif()/f/image/CdFFxJgdWbKN96w0TPqqK5Ox.jpg?f=fotoalbum_large)
Het ziet er niet uit, maar het pokkeding werkt weer goed!
Zoals eerder gezegd door anderen had dit prima een verwisselbare knoopcel kunnen zijn.
De vlogger krijgt alleen de gesoldeerde batterij los met wat trekken; ik heb per ongeluk ook de lipjes losgetrokken. Nouja, alles weer teruggeplakt met dik plakband. Als er maar een stroomkring is, zoals de vlogger zegt. Ik heb er op gelet dat de zijkant van de batterij geen kortsluiting veroorzaakt door wat dik plakband op het 'hoge' lipje te plakken. Beetje afwasspons erbij gedaan om de boel geveerd af te vullen aan de binnenkant.
:strip_exif()/f/image/g67WIyhXsDX3r68TUIVytcce.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fEw8xtfxAlaX4oeDdhKNVS08.jpg?f=fotoalbum_large)
Boel weer dichtgeplakt met zwart/geel dik plakband. Ik denk plakband ook van de Action:
:strip_exif()/f/image/CdFFxJgdWbKN96w0TPqqK5Ox.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals eerder gezegd door anderen had dit prima een verwisselbare knoopcel kunnen zijn.
Hoeft niet. Ik heb mijn 3e sleutel al bij aflevering uit laten schakelen. Dit was een vereiste voor de verzekering, want die 3e sleutel kon niet aangepast worden voor het KE01 certificaat.ReconE schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:04:
[...]
Auto gekocht?
Ik zie in de advertentietekst dat er 2 sleutels bij zitten. Eigenlijk horen er 3 bij: 2 blokken met knoppen, en een kleine knoploze derde "sport tag".
Vaak heb je alle drie de sleutels tegelijk nodig om een nieuw account te koppelen en sleutels toe te wijzen aan profielen. Tenzij die kleine derde is uitgeprogrammeerd, dan heb je aan twee genoeg. Wel even zeker weten waar de derde is gebleven, en of ie duurzaam is verwijderd uit de auto.
Die sport tag is de hel want de batterij is na 5 jaar leeg, en dan mag je honderden ⬠betalen voor een nieuwe. Of je breekt de oude open om zelf de knoopcel te vervangen. Laatste heb ik gedaan, post nog wel wat foto's.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
OkĆ© top. De vraagsteller wilde tips om op te letten bij occasionaankoop, lijkt me dat die vraag wat betreft sleutels nu wel ingelost is šguido66 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:50:
[...]
Hoeft niet. Ik heb mijn 3e sleutel al bij aflevering uit laten schakelen. Dit was een vereiste voor de verzekering, want die 3e sleutel kon niet aangepast worden voor het KE01 certificaat.
Nog niet, wel goed dat je dat aangeeft. Ik zal dat morgen navragen! Ook bedankt voor de uitgebreide uitleg met foto's!ReconE schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:04:
[...]
Auto gekocht?
Bij mij heeft deze app het afgelopen jaar nog nooit doorgezonden ondanks correct ingestelde email etc. dus of het ook iets geregistreerd heeft is een absoluut raadsel....SirLenncelot schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 10:56:
Hmm, de journey log app heeft na afgelopen maandag niets meer vastgelegd. Meer mensen dit (ooit) gehad?
was dit een CR2032 cell? zo ja, je kan deze dacht ik ook kopen met soldeer lips. (geen idee of dat past)ReconE schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:24:
Zoals hierboven beschreven was de batterij van mijn sport tag leeg; ik kreeg m'n Polestar 2 2021 niet meer open met dit prijzige kleinood. Ik volgde dit filmpje YouTube: 1. Volvo sport key tag Battery replacement #Volvo #smartkey en het is gelukt!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Ja, CR2032.Hansieo schreef op zondag 29 maart 2026 @ 11:41:
[...]
was dit een CR2032 cell? zo ja, je kan deze dacht ik ook kopen met soldeer lips. (geen idee of dat past)
Ik interpreteer je bericht alsof je verwacht dat ie automatisch doorzendt, maar dat is de werking niet. In de app wordt de rit gelogd en je kunt ze handmatig exporteren naar het opgegeven mailadres.Waps61 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 11:39:
[...]
Bij mij heeft deze app het afgelopen jaar nog nooit doorgezonden ondanks correct ingestelde email etc. dus of het ook iets geregistreerd heeft is een absoluut raadsel....
Nog een tip qua sleutel batterijen. Voor zover ik begrepen heb zou de auto een melding moeten maken wanneer de batterij bijna leeg is.
Dat was bij mij nog niet het geval, toch kreeg ik steeds vaker de auto niet "keyless" open, op de knop drukken werkte dan wel. Maar ook in de auto herkende die steeds vaker de sleutel niet.
En als hij de sleutel wel herkende dan kreeg ik vaak de melding dat ik de schakelpook (oid) helemaal naar achter moest trekken om de auto te activeren. Toch maar de batterij vervangen, werkt weer als een zonnetje.
Nog een andere, als je ook allergisch bent voor de pianolak in het middenconsole, omdat als je er te lang naar kijkt er al vlekken op zitten. Ik heb bij Mamoparts een origineel vervangend paneel besteld voor een paar tientjes. Verrassend eenvoudig zelf te installeren. Er zijn ook mensen die met plakplastic aan de slag gaan, maar ik ben niet zo'n knutselaar.
Voor zover ik weet heeft mijn Polestar geen trekhaak, maar ik vind net een witte kenteken plaat achter in de auto (mijn kenteken). Maar die kan toch alleen nut hebben als de auto een trekhaak heeft? Of zijn er nog andere toepassingen?
Dat was bij mij nog niet het geval, toch kreeg ik steeds vaker de auto niet "keyless" open, op de knop drukken werkte dan wel. Maar ook in de auto herkende die steeds vaker de sleutel niet.
En als hij de sleutel wel herkende dan kreeg ik vaak de melding dat ik de schakelpook (oid) helemaal naar achter moest trekken om de auto te activeren. Toch maar de batterij vervangen, werkt weer als een zonnetje.
Nog een andere, als je ook allergisch bent voor de pianolak in het middenconsole, omdat als je er te lang naar kijkt er al vlekken op zitten. Ik heb bij Mamoparts een origineel vervangend paneel besteld voor een paar tientjes. Verrassend eenvoudig zelf te installeren. Er zijn ook mensen die met plakplastic aan de slag gaan, maar ik ben niet zo'n knutselaar.
Voor zover ik weet heeft mijn Polestar geen trekhaak, maar ik vind net een witte kenteken plaat achter in de auto (mijn kenteken). Maar die kan toch alleen nut hebben als de auto een trekhaak heeft? Of zijn er nog andere toepassingen?
[ Voor 11% gewijzigd door IPeukieI op 29-03-2026 14:56 ]
Zeker weten dat ie geen trekhaak heeft? Zit er geen knopje links in de kofferbak, misschien verborgen achter de EHBO kit?IPeukieI schreef op zondag 29 maart 2026 @ 14:53:
Ik ga straks even kijken. Geen knop te bekennen, zou naast/in de buurt van de 12v aansluiting moeten zitten toch?Klaus_1250 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 15:03:
[...]
Zeker weten dat ie geen trekhaak heeft? Zit er geen knopje links in de kofferbak, misschien verborgen achter de EHBO kit?
Het enige wat ik mij kan bedenken is dat lease maatschappijen het misschien standaard meegeven, omdat dat misschien goedkoper is dan het achteraf op individueel verzoek te moeten leveren (auto is ex lease).
[ Voor 9% gewijzigd door IPeukieI op 29-03-2026 17:02 ]
Ik ben wel benieuwd naar die vervangende middenconsole paneeltje. Ik zat op amazon ook eentje in matt zwart. Maar durf het niet aan om het zelf te vervangen. Je gaf aan dat het eenvoudig is maar niet bang dat het breekt? Welke kleur heb je gekozen?IPeukieI schreef op zondag 29 maart 2026 @ 14:53:
Sticker van aliexpress ziet er ook prima uit. Ben je voor 4 euro klaar.Chillko schreef op zondag 29 maart 2026 @ 20:06:
[...]
Ik ben wel benieuwd naar die vervangende middenconsole paneeltje. Ik zat op amazon ook eentje in matt zwart. Maar durf het niet aan om het zelf te vervangen. Je gaf aan dat het eenvoudig is maar niet bang dat het breekt? Welke kleur heb je gekozen?
Ik heb deze gekozen. Ik zal morgen even een foto maken in de auto. Je moet inderdaad behoorlijk wat kracht zetten, maar uiteindelijk is het wel gemaakt om op deze manier te verwijderen. Hoewel je dat waarschijnlijk niet dagelijks moet willen doen. Ik heb een paar videos bekeken om een beetje een gevoel te krijgen bij hoeveel kracht je moet zetten.Chillko schreef op zondag 29 maart 2026 @ 20:06:
[...]
Ik ben wel benieuwd naar die vervangende middenconsole paneeltje. Ik zat op amazon ook eentje in matt zwart. Maar durf het niet aan om het zelf te vervangen. Je gaf aan dat het eenvoudig is maar niet bang dat het breekt? Welke kleur heb je gekozen?
:strip_exif()/f/image/kpR8MStxMzAwGljIVUEKQtv1.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is zeker waar! Maar ik heb simpelweg het geduld niet om dat er fatsoenlijk opgeplakt te krijgen. Met de jaren komt er toch wat zelfkennis. šlonehitman schreef op zondag 29 maart 2026 @ 20:52:
[...]
Sticker van aliexpress ziet er ook prima uit. Ben je voor 4 euro klaar.
[ Voor 3% gewijzigd door IPeukieI op 29-03-2026 21:17 ]
Mooi plaatje wel! Ben heel benieuwd naar het resultaat!IPeukieI schreef op zondag 29 maart 2026 @ 21:15:
[...]
Ik heb deze gekozen. Ik zal morgen even een foto maken in de auto.
@SirLenncelot Dat is precies wat ik een aantal keren geprobeerd heb, maar nooit met succes....SirLenncelot schreef op zondag 29 maart 2026 @ 12:21:
[...]
Ik interpreteer je bericht alsof je verwacht dat ie automatisch doorzendt, maar dat is de werking niet. In de app wordt de rit gelogd en je kunt ze handmatig exporteren naar het opgegeven mailadres.
Was blij dat Polestar voor de my26 versie grotendeels het piano lak weg heeft gelaten. Ziet er stukken beter uit. Maar nu irriteer ik me alsnog aan dat laatste stukje piano lak, aan de zijkanten. Ondanks dat ik het voor mijn gevoel amper aanraakt zie je na iedere rit vinger afdrukken en het een lading stof. Ook de knoppen op het stuur zijn pianolak ivm de veel mooiere mat zwarte knoppen in de vorige xc40.
Ik blijf het bizar vinden dat automerken pianolak serieus een goede keuze vonden bij de design fase.
Ik blijf het bizar vinden dat automerken pianolak serieus een goede keuze vonden bij de design fase.
[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 29-03-2026 23:48 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Nog een tip: goedkope knoopcellen raken in mijn keyfob minstens twee keer zo snel leeg. Op zich geen ramp als ze makkelijk te vervangen zijn, maar in dit geval raad ik aan om voor een A-merk te kiezen. Die paar euro extra zijn een ergernis minder wel waard.ReconE schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:24:
Chillko schreef op zondag 29 maart 2026 @ 21:26:
[...]
Mooi plaatje wel! Ben heel benieuwd naar het resultaat!
[ Voor 241% gewijzigd door IPeukieI op 30-03-2026 11:05 ]
Ik krijg zin in een spelletje QBert
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Hahahah ja idd, het is het zelfde patroon als de binnenzijde van de wandjes in het middenconsole. Het oogt verder wel rustig als je rijdt.
Wel handig dat die paneeltjes nu beschikbaar zijn omdat de nieuwere modeljaren zoals eerder al genoemd het hoogglans zwart en andere afwerking gewisseld hebben met de rand.
Dat zou ook betekenen dat in de nieuwe modeljaren een rand van een ouder model zou kunnen passen...
Dat zou ook betekenen dat in de nieuwe modeljaren een rand van een ouder model zou kunnen passen...
Is er trouwens iemand die wel eens de kofferklep opnieuw heeft laten afstellen? Het lijkt erop dat deze bij mijn auto iets te ver naar beneden getrokken wordt. Hierdoor lijnen de lichten in de carrosserie en kofferklep net niet netjes uit.
Ik ga binnenkort naar de garage voor de Snapdragon update dan wil ik dit bespreken maar ik was vooraf benieuwd of iemand anders dit ook al heeft gehad?
Ik ga binnenkort naar de garage voor de Snapdragon update dan wil ik dit bespreken maar ik was vooraf benieuwd of iemand anders dit ook al heeft gehad?
ICT G33K
Vandaag de afspraak bij de garage gehad, het portier kan nu weer open.darwusch schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 20:10:
Sinds gisteren kan het portier links achter niet meer open. Zowel van binnen als van buiten.
Ik hoor het wel ontgrendelen en vergrendelen.
Kinderslot een paar keer aan/uit gedaan zonder resultaat.
Via de app een paar keer ontgrendelen en vergrendelen, geen resultaat.
De hendel van buiten uitgetrokken en vervolgens vergrendelen en ontgrendelen, geen resultaat.
Iemand nog een idee voordat ik weer naar de garage ga?
Het bleek een storing te zijn, en na een reset was deze verholpen. Het bleek dus volledig softwarematig waardoor het portier niet meer open kon.
Er was overigens geen storing te zien bij Autostatus in het infotainment dus het lag wel wat dieper.
Ziet er echt netjes uit, ik denk dat ik dat ook ooit ga doen als ik de moed heb verzameld...IPeukieI schreef op maandag 30 maart 2026 @ 12:57:
[...]
Hahahah ja idd, het is het zelfde patroon als de binnenzijde van de wandjes in het middenconsole. Het oogt verder wel rustig als je rijdt.
kun je dat niet zelf doen door āde haakā die de sluiting pakt een stukje te verplaatsen?T1eA schreef op maandag 30 maart 2026 @ 16:21:
Is er trouwens iemand die wel eens de kofferklep opnieuw heeft laten afstellen? Het lijkt erop dat deze bij mijn auto iets te ver naar beneden getrokken wordt. Hierdoor lijnen de lichten in de carrosserie en kofferklep net niet netjes uit.
Is niet veel aan hoor. Gewoon hard trekken, kan weinig mis gaan.Chillko schreef op maandag 30 maart 2026 @ 17:48:
[...]
Ziet er echt netjes uit, ik denk dat ik dat ook ooit ga doen als ik de moed heb verzameld...
Ooit de mijne gewrapt. En het voordeel: bij einde lease trek je de wrap er zo van af en is dat stuk als nieuw.
[ Voor 19% gewijzigd door k-jah op 30-03-2026 20:14 ]
Ik kreeg zowaar vandaag ineens de update binnen van 3.6.4 naar 5.0.10. MY2021 LRDM, had beetje de hoop opgegeven dat die nog kwam haha. Ben benieuwd morgen of ik nog iets merk!
Hah, hier ook! Maar dit is dus een andere dan we voorheen zagen voorbij komen, want dat is niet de 4.2.13 die voorheen werd gemeld (en deze heeft mijn PS2 ook overgeslagen). Deze 5.x serie brengt blijkbaar Android 13 mee. Zie ook: https://www.polestar.com/...-2/2025/software-updates/IJsrace schreef op maandag 30 maart 2026 @ 21:20:
Ik kreeg zowaar vandaag ineens de update binnen van 3.6.4 naar 5.0.10. MY2021 LRDM, had beetje de hoop opgegeven dat die nog kwam haha. Ben benieuwd morgen of ik nog iets merk!
Ik heb vanochtend de update ook binnengekregen. Ik werk vandaag op locatie en zweefde met mijn vinger boven de 'nu installeren' knop. Omdat ik alleen de digital key bij me heb, durfde ik het toch niet aan. De dk werkt eigenlijk altijd, maar een update is toch een gevoelig moment. Dus ik dacht: waarom een risico op niet werkende dk nemen zonder winstkansen (de update geeft geen merkbare nieuwe functionaliteiten)? Ik installeer hem vanavond wel wanneer ik thuis ben.
Heb daar eens half-half naar gekeken, maar die buitenrand loshalen is helaas wel wat meer werk dan het middenpaneel.jjkester schreef op maandag 30 maart 2026 @ 14:16:
Wel handig dat die paneeltjes nu beschikbaar zijn omdat de nieuwere modeljaren zoals eerder al genoemd het hoogglans zwart en andere afwerking gewisseld hebben met de rand.
)
Same. Eerste indruk is dat het iets sneller is, maar goed, dat is een Android telefoon ook altijd na een update. Voor de rest is de telefoon-app iets anders.IPeukieI schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 10:26:
Hier ook de update vanmorgen ontvangen, hij staat nu te pruttelen op de P + R. Op goed geluk š
Wij rijden met onze andere EV in de winter op Crossclimates SUV. Die banden 'zuipen' 15% meer dan de zomerbanden (Primacy E).IJsrace schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 21:49:
[...]
Ah dankjewel! Ik had die inderdaad openstaan als optie, maar twijfel nog tussen zomer of all-seasons. Er zitten nu Conti PremiumContact 6 POL onder in 245/40R20 dus dat is dan een redelijk vergelijkbaar verschil als wat jij had! Voor all-seasons keek ik naar de Michelin CrossClimate 3 Sport, maar ja blijft toch een compromis.
Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat het 15% verbruik zou schelen dus wellicht toch maar voor setje losse zomer- en winterwielen gaan dan.
IONIQ 5 Lounge 73kw & Polestar 2 LRDM Launch Edition
Is een groot deel van de 15% niet sowieso doordat je in de winter veel meer verbruikt? Ik rij het liefst gewoon door op all season vanaf het moment dat ik mijn huidige zomer set heb afgereden. Een beetje meer verbruik vind ik niet erg, maar 15% veranderd de situatie. Ik lees veel terug over een veel hoger verbruik maar het lijkt me zo lastig vergelijken als je verbruik onder koudere omstandigheden sowieso een stuk hoger ligt.de meester01 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 12:58:
[...]
Wij rijden met onze andere EV in de winter op Crossclimates SUV. Die banden 'zuipen' 15% meer dan de zomerbanden (Primacy E).
Wij zijn van plan om onze polestar 2 uit 10/2020 weg te doen.
Heeft iemand enig idee kwa waarde waar we zoiets voor op marktplaats moeten zetten?
Of misschien een betere manier om te verkopen?
Kleur void
2020 Maand 10 ( launch model)
Performance uitvoering
148.000km
Optisch in nette staat.
Heeft iemand enig idee kwa waarde waar we zoiets voor op marktplaats moeten zetten?
Kleur void
Performance uitvoering
148.000km
Optisch in nette staat.
5740wp 30gr Noord | 4815wp 35gr Oost | 2140wp 10gr Oost | 4800wp 30gr Zuid | 3645wp 8gr Zuid | 5760wp 35gr West | 1215wp 5gr Zuid | Totaal 28115WP
Bij mij staat 5.0.10 in de auto klaar om te installeren.
Al iemand deze draaiende op een MY21? Ik ben vooral benieuwd of de 360° camera als default blijft bij het inschakelen van R. En dat deze dus niet na de update standaard op de achteruitrijcamera staat en deze elke keer moet omschakelen.
Al iemand deze draaiende op een MY21? Ik ben vooral benieuwd of de 360° camera als default blijft bij het inschakelen van R. En dat deze dus niet na de update standaard op de achteruitrijcamera staat en deze elke keer moet omschakelen.
Nee, ik zie het verschil direct in de eerste ritten na de wissel.Chillko schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:14:
[...]
Is een groot deel van de 15% niet sowieso doordat je in de winter veel meer verbruikt? Ik rij het liefst gewoon door op all season vanaf het moment dat ik mijn huidige zomer set heb afgereden. Een beetje meer verbruik vind ik niet erg, maar 15% veranderd de situatie. Ik lees veel terug over een veel hoger verbruik maar het lijkt me zo lastig vergelijken als je verbruik onder koudere omstandigheden sowieso een stuk hoger ligt.
Daarbij komt dan later de verandering in buitentemperatuur.
Als deze set aan vervanging toe is wil ik de Hankook iOn flexclimate eens proberen.
Onder de PS2 liggen Primacy 5's met nog 5-6mm. Daar doe ik nog wel even mee als secundaire auto.
Marktplaats heb ik prima ervaringen mee.zonnepaneelxl schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:30:
Wij zijn van plan om onze polestar 2 uit 10/2020 weg te doen.
Kleur void
Performance uitvoering
148.000km
Optisch in nette staat.
Wil je hem snel kwijt dan ga je aan de onderkant van de markt zitten 17.5k. Heb je de tijd dan zet je eerst in op 22k.
oh cool, je kan tegenwoordig de software vanuit de app installeren?Awesomo4k schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 20:49:
[Afbeelding]
Kijk eens! Uit t niets van 3.2.6 naar 5.x. LRDM 2021
Dat kon al een tijdje.N1traat schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 20:53:
[...]
oh cool, je kan tegenwoordig de software vanuit de app installeren?
Meer schone voorruit is alleen maar meer beter toch?
)
De 360° camera blijft de defaultguido66 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 17:08:
Bij mij staat 5.0.10 in de auto klaar om te installeren.
Gister bij de carglass geweest voor de voorruit te vervangen. Was het ze niet gelukt om de camera te calibreren en de dealer heeft pas in mei ergens tijd.
Vannacht 5.0.10 geinstalleerd en nu doet carplay raar en komt de muziek alleen door de speaker boven het stuurā¦
Vannacht 5.0.10 geinstalleerd en nu doet carplay raar en komt de muziek alleen door de speaker boven het stuurā¦
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Is er iemand hier met een Polestar 2 zonder panoramadak in de hemel, die een foto wil plaatsen van het dak? Ik heb het idee dat er daklijsten/sierlijsten missen bij mij? Of hoort er aan beide kanten van het dak een goot te zitten?
[ Voor 44% gewijzigd door lonehitman op 01-04-2026 16:40 ]
En helaas nog steeds even slecht in het donker
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Oei. Ik moet morgen naar Autotsalglas voor een nieuwe ruit. Ben benieuwd of het bij mij wel lukt!Terrie schreef op woensdag 1 april 2026 @ 14:17:
Gister bij de carglass geweest voor de voorruit te vervangen. Was het ze niet gelukt om de camera te calibreren en de dealer heeft pas in mei ergens tijd.
Hij zei dat het ook vaker niet lukt als de auto nog een update heeft staan.. Of ze hadden er gewoon geen zin in, dat kan ook.jjkester schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:59:
[...]
Oei. Ik moet morgen naar Autotsalglas voor een nieuwe ruit. Ben benieuwd of het bij mij wel lukt!
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Ik heb sinds een weekje geen muziek via YouTube music. De nummers lijken niet te laden. Via Carplay loopt het gewoon - zowel wired als wireless via een dongle.
Heeft iemand nog een tip om dat weer aan de praat te krijgen? Ter info: de 5.x update draait nu.
Heeft iemand nog een tip om dat weer aan de praat te krijgen? Ter info: de 5.x update draait nu.
[ Voor 26% gewijzigd door de meester01 op 01-04-2026 16:49 ]
Ervan uitgaande dat je geen 1 april grap maakt: nee hoor, zo zit het bij mij ook. Mijn wagen is een MY22.lonehitman schreef op woensdag 1 april 2026 @ 14:57:
Is er iemand hier met een Polestar 2 zonder panoramadak in de hemel, die een foto wil plaatsen van het dak? Ik heb het idee dat er daklijsten/sierlijsten missen bij mij? Of hoort er aan beide kanten van het dak een goot te zitten?
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Paku op 01-04-2026 17:47 ]
Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"
Haha nee was geen 1 april grap. De versie met panoramadak heeft daar wel een strip in namelijk.Paku schreef op woensdag 1 april 2026 @ 17:47:
[...]
Ervan uitgaande dat je geen 1 april grap maakt: nee hoor, zo zit het bij mij ook. Mijn wagen is een MY22.
Ik heb de 5.0.10 firmware een dag geleden geĆÆnstalleerd. Mijn opmerkingen:
De digital key wordt helaas niet sneller herkend als ik buiten de auto sta en hand in handvat steek dan voor de update.
Android beveiligingupdate is van 1 feb 2026, was eerder van twee jaar geleden.
Ietsje vlottere ux ervaring, heb nog een oude processor uit '21, maar nog steeds een beetje sloom.
Anderen meldden dat de one pedal drive ervaring was aangepast, maar daar merk ik niks van, remt nog als voor de update.
De digital key wordt helaas niet sneller herkend als ik buiten de auto sta en hand in handvat steek dan voor de update.
Ietsje vlottere ux ervaring, heb nog een oude processor uit '21, maar nog steeds een beetje sloom.
Anderen meldden dat de one pedal drive ervaring was aangepast, maar daar merk ik niks van, remt nog als voor de update.
[ Voor 6% gewijzigd door ReconE op 02-04-2026 08:16 ]
Meest opvallende aan 5.0.10 voor mij: eindelijk zijn de icoontjes bovenaan het scherm weer een stuk kleiner. Ziet er veel beter uit.
Verder nog geen verschillen of bugs opgemerkt.
Verder nog geen verschillen of bugs opgemerkt.
ik moet ook een nieuwe voorruit maar laat het gelijk de volvo garage maar doen. Die kunnen de calibratie dan gelijk uitvoeren, ben de auto dan wel een dag kwijt.Terrie schreef op woensdag 1 april 2026 @ 16:19:
[...]
Hij zei dat het ook vaker niet lukt als de auto nog een update heeft staan.. Of ze hadden er gewoon geen zin in, dat kan ook.
5.0.10 is bij mij ook geinstalleerd (2020 model), het lijkt allemaal net wat beter en stabieler te reageren dan versie 4.xx waar ik op zat. Eigenlijk een hele mooie verbetering. enige wat ik gister wel had was dat de next/previous knoppen op het stuur niks meer deden bij muziek afspelen in carplay. Ga ns restarten vandaag als het nog steeds zo is.
Mij lijkt de afgelopen week op te vallen dat het openen van Spotify of Radio, niet meer de vorige applicatie opent. Voorheen moest ik vaak 2x proberen om van medium te veranderen. Iets met cache was dat blijkbaar. Lijkt bij mij nu opgelost *klop klop*ReconE schreef op woensdag 1 april 2026 @ 21:45:
Ik heb de 5.0.10 firmware een dag geleden geĆÆnstalleerd. Mijn opmerkingen:
Bij mij is de app offline, nog meer mensen die dat probleem hebben? Of is het een probleem bij mij specifiek? Mijn vrouw heeft de auto mee maar hij staat bij het ziekenhuis waar doorgaans gewoon dekking is
Edit: ik heb de auto net een paar dagen trouwens, en bij de garage was er een ecall foutmelding die ze hebben verholpen. Geen idee of dat een probleem met wegvallen van de verbinding is die meer problemen gaat geven.
Edit: ik heb de auto net een paar dagen trouwens, en bij de garage was er een ecall foutmelding die ze hebben verholpen. Geen idee of dat een probleem met wegvallen van de verbinding is die meer problemen gaat geven.
[ Voor 34% gewijzigd door Chillko op 02-04-2026 10:50 ]
Bij mij doet 'ie het wel. Ik heb (heel) soms dat de auto offline staat in de app. Dit heeft verder nooit tot issues geleid met de auto zelf, de verbinding in de auto tijdens het rijden, of de digital key (die werkt ook als de app offline is).Chillko schreef op donderdag 2 april 2026 @ 10:48:
Bij mij is de app offline, nog meer mensen die dat probleem hebben? Of is het een probleem bij mij specifiek? Mijn vrouw heeft de auto mee maar hij staat bij het ziekenhuis waar doorgaans gewoon dekking is
Als dit is verholpen wanneer je vrouw weer wegrijdt met de auto, en het verder niet te vaak gebeurd, zou ik er niet zo veel achter zoeken.
Thanks, hij staat nog geparkeerd en het werkt weer! Ik hou het even in de gaten šKoekhapperrr schreef op donderdag 2 april 2026 @ 10:57:
[...]
Als dit is verholpen wanneer je vrouw weer wegrijdt met de auto, en het verder niet te vaak gebeurd, zou ik er niet zo veel achter zoeken.
Vanuit het PS4 topic vernam ik dat men een brief/mail kreeg over het uitfaseren van de 2g/3g en dat je daardoor kortstondig even geen verbinding kon krijgen. Ik weet niet op de PS2 op hetzelfde netwerk (Odido?) zit? Toevallig had ik afgelopen maandag bij een kort ritje de heenweg geen dataverbinding en bij het naar huis rijden was alles weer goed. Terwijl ik afgelopen half jaar geen enkele keer data issues had. Wellicht had het hier ook mee te maken.
Ik ben dus niet de enige. Het viel me sinds de update ook al op dat vooral in de ochtend de auto "wakkerder" was als ik wegreed. De kaart en route zijn nu net wat sneller geladen dan dat ik gewend was.wimpod schreef op donderdag 2 april 2026 @ 08:09:
[...]
ik moet ook een nieuwe voorruit maar laat het gelijk de volvo garage maar doen. Die kunnen de calibratie dan gelijk uitvoeren, ben de auto dan wel een dag kwijt.
5.0.10 is bij mij ook geinstalleerd (2020 model), het lijkt allemaal net wat beter en stabieler te reageren dan versie 4.xx waar ik op zat. Eigenlijk een hele mooie verbetering. enige wat ik gister wel had was dat de next/previous knoppen op het stuur niks meer deden bij muziek afspelen in carplay. Ga ns restarten vandaag als het nog steeds zo is.
)
Bij mij is het na de 5.0.10 nog wel zo dat consequent de radio op een ander station staat na het opnieuw starten van de auto dan de zender waar hij op stond voordat de auto werd uitgezet. Dit was overigens ook al zo bij versie 4.x. Het is nu wel nieuw dat de auto een sterke voorkeur heeft gekregen voor Q-music 80s, 90s, 00sPaku schreef op donderdag 2 april 2026 @ 08:57:
[...]
Mij lijkt de afgelopen week op te vallen dat het openen van Spotify of Radio, niet meer de vorige applicatie opent. Voorheen moest ik vaak 2x proberen om van medium te veranderen. Iets met cache was dat blijkbaar. Lijkt bij mij nu opgelost *klop klop*
Ik luister nooit radio maar wat mij vanaf het begin wel opvalt is dat Spotify bij instappen heel kort iets afspeelt (niet altijd, wel regelmatig) om daarna direct op pauze te springen zodat je zelf via de play knop de muziek weer aan moet zetten. Ik vind dat opzich niet erg want muziek direct laten afspelen terwijl je instapt heeft ook zo zijn nadelen en wat kost het nou om even op de play knop te drukken. Maar het gaat me puur om het feit dat er soms heel kort iets afgespeeld wordt om vervolgens gelijk op pauze te gaan. Vreemd gedrag, maargoed, dat is niet door een OTA want dat heb ik al vanaf aflevering wagen eind augustus 2025.
Voor wie EVCC gebruikt in combinatie met zijn polestar, de fix is er :
download: EVCC 0.304.0
Als je EVCC nog niet gebruikt kan ik het ten zeerste aanraden dat wel te gaan doen
download: EVCC 0.304.0
Als je EVCC nog niet gebruikt kan ik het ten zeerste aanraden dat wel te gaan doen
Dit hoor ik ook bij mij in de wagen. Volgens mij is dat het legen van een buffer. Daarna stopt de muziek inderdaad en moet je opnieuw manueel Spotify bedienen. Zal de volgende keer voor het uitstappen op de pauzeknop duwen en kijken wat er daarna gebeurd.Juancho schreef op donderdag 2 april 2026 @ 23:08:
Ik luister nooit radio maar wat mij vanaf het begin wel opvalt is dat Spotify bij instappen heel kort iets afspeelt (niet altijd, wel regelmatig) om daarna direct op pauze te springen zodat je zelf via de play knop de muziek weer aan moet zetten. Ik vind dat opzich niet erg want muziek direct laten afspelen terwijl je instapt heeft ook zo zijn nadelen en wat kost het nou om even op de play knop te drukken. Maar het gaat me puur om het feit dat er soms heel kort iets afgespeeld wordt om vervolgens gelijk op pauze te gaan. Vreemd gedrag, maargoed, dat is niet door een OTA want dat heb ik al vanaf aflevering wagen eind augustus 2025.
Radio blijft bij mij gewoon op de juiste zender staan. Geen gekke voorkeuren. Alhoewel Radio1 vaak wordt overgenomen door Arrow Classic Rock. Ook tijdens het autorijden springt ie weleens over, maar daar hebben meerdere mensen last van. Ze zitten waarschijnlijk redelijk dicht bij elkaar.
Ook na een restart werken de knoppen op het stuur niet meer met carplay met de 5.0.10 update. Ligt niet aan de laatste iOS versie, een oudere iPhone heeft hetzelfde. Hopelijk komen ze met een fix.wimpod schreef op donderdag 2 april 2026 @ 08:09:
[...]
5.0.10 is bij mij ook geinstalleerd (2020 model) ... enige wat ik gister wel had was dat de next/previous knoppen op het stuur niks meer deden bij muziek afspelen in carplay. Ga ns restarten vandaag als het nog steeds zo is.
[ Voor 6% gewijzigd door wimpod op 03-04-2026 11:33 ]
Sinds de snapdragon upgrade zit er een kraakje in alle speakers, zowel bij radio, spotify als signalen van de parkeersensorenā¦.;(
Het is niet super opvallend, maar wel te horen en irritant.
Herkent iemand dit?
Herkent iemand dit?
Misschien. Mij viel sinds twee dagen ook een kraakje op, maar ik heb een MY26 en rij al ruim een half jaar met Snapdragon, en de laatste update is ook al even geleden (zit op 4.2.13). Nu is mijn voorruit vervangen en ik zat te denken dat het wellicht daarmee te maken heeft (klein stukje glas op de speaker bijv.).De fiscalist schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 18:38:
Sinds de snapdragon upgrade zit er een kraakje in alle speakers, zowel bij radio, spotify als signalen van de parkeersensorenā¦.;(
Herkent iemand dit?
Ik zal nog eens goed luisteren in welke speaker(s) ik het hoor, als het ook uit de speakers in de deuren komt zal ik het hier laten weten (en een afspraak bij de garage maken, immers garantie).
Ik hoor het zelfs, soms, bij de signalen achter van de parkeersensoren.
Het is echt een kraakje/snerpje wat af te toe, maar soms best regelmatig (random) hoorbaar is.
Het is echt een kraakje/snerpje wat af te toe, maar soms best regelmatig (random) hoorbaar is.
Hier een MY26 met B&W audio, geen last van piepjes/kraakjes. Sterker nog, het geluid is bizar mooi, helder, zuiver, in balans. By far het beste wat ik ooit in een auto gehad heb.
Jaloers! Volgende keer bij de dealer maar eens naar gaan luisteren.Juancho schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 20:51:
Hier een MY26 met B&W audio, geen last van piepjes/kraakjes. Sterker nog, het geluid is bizar mooi, helder, zuiver, in balans. By far het beste wat ik ooit in een auto gehad heb.
Ik vind de HK (MY20) niet heel fantastisch. Sterk in de mids, maar modderige lows en doffe highs.
Verre van slecht hoor, maar zeker niet onderscheidend.
Vandaag toch beslist om de garantie met 3 jaar te verlengen via Polestar. Kosten 1485... nu maar hopen dat er iets stuk gaat.š
Dit zou heel goed kunnen. Niet gerelateerd aan een auto, maar een vriend van me had een mooie dure NAD versterker gekocht. Heel erg mooi geluid, maar bij een paar nummers op hetzelfde moment had ie steeds wat tikjes. Dit bleek later een software issue te zijn in de versterker.De fiscalist schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 18:38:
Herkent iemand dit?
Mijn 3 jaar garantieverlenging loopt in november af.lonehitman schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 08:48:
Vandaag toch beslist om de garantie met 3 jaar te verlengen via Polestar. Kosten 1485... nu maar hopen dat er iets stuk gaat.š
Eind mei gaat de garage het geratel bij mijn achterste aandrijfassen onderzoeken en verhelpen.
Ik hoop dat andere eventuele 'grote' defecten zich binnen een half jaar openbaren. Anders moet ik bij verkoop/inruil toch een lager bedrag verwachten.
Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/m7f3wVOjm7WB9E0o6whrybKH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wehCvD11uKZf3dXUohQiM41N.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EkzeZqgO8Z8vmmGgJLnDLMQw.jpg?f=fotoalbum_large)