• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
deSenna24 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 20:06:
Sinds november meldingen van lage 12v accu in de app, de laatste maand ging mijn alarm ook willekeurig enkele seconden af, meldingen dat de auto en/of kofferbak ontgrendeld is etc. Vandaag eindelijk laten nakijken (een week voor de P2 verkocht wordt) en nu bleek de oorzaak een defect handvat te zijn van de passagierdeur rechts achter.

Kostprijs om het binnenwerk met bekabeling te vervangen was 365 euro, dat alleen al is de goede nachtrust al waard. Niets zo vervelend als een autoalarm dat een paar keer per dag kort afgaat op een paar meter van de slaapkamer :)
Hmm. Ik werd vandaag door de buren gebeld. Had de P2 voor hun voortuin staan en hij ging vandaag in 1.5h tijd 3x af. Zelfs met lowered guard ingeschakeld. Zag niks geks rondom, geen ruitje ingetikt. 12v accu staat qua status op goed.

Nu heb ik over ruim een week de afspraak staan voor een grote beurt. Ik ga volvo maar eens vragen of ze meteen de deurgrepen kunnen checken bij mijn P2. Want ik kwam geen vlieg/mug binnen tegen of een kat/steenmarter die alle sensoren op hol doet slaan.

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:25
Joosie200 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 22:10:
[...]

Hmm. Ik werd vandaag door de buren gebeld. Had de P2 voor hun voortuin staan en hij ging vandaag in 1.5h tijd 3x af. Zelfs met lowered guard ingeschakeld. Zag niks geks rondom, geen ruitje ingetikt. 12v accu staat qua status op goed.

Nu heb ik over ruim een week de afspraak staan voor een grote beurt. Ik ga volvo maar eens vragen of ze meteen de deurgrepen kunnen checken bij mijn P2. Want ik kwam geen vlieg/mug binnen tegen of een kat/steenmarter die alle sensoren op hol doet slaan.
Krijg je ook melding van de app dat de wagen of kofferbak ontgrendeld is? Als ik de melding net krijg en ik ging kijken was de interieurverlichting aan. De handgrepen kun je makkelijk checken door ze gewoon aan te raken. Als ze locken/unlocken werken ze nog. Lowered guard had ik ook geprobeerd maar deed niks.

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:01
Stimulate14 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 12:26:
Nieuwe app versie in de App Store.

5.2.0
Yes, ik krijg nu ook een push melding op mijn apple watch als de auto nog ontgrendeld is.

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-01 15:52

Stimulate14

⭐⭐⭐

Juancho schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 13:01:
Ik heb liever dat ze die OTA eens gaan uitrollen om eerlijk te zijn ;)
Zeker, helaas nog niet ontvangen.

• MrMGeeIsTheName
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-01 16:49
Stimulate14 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 14:18:
[...]

Zeker, helaas nog niet ontvangen.
Vandaag laten installeren via de Volvo dealert, was 45 min werk.

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:21
Als ik het goed begreep rollen ze de OTA uit op basis van VIN. Blijft dus altijd de vraag wanneer je aan de beurt bent.

• deSenna24
Klaus_1250 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 17:38:
Als ik het goed begreep rollen ze de OTA uit op basis van VIN. Blijft dus altijd de vraag wanneer je aan de beurt bent.
Zouden ze dan oudste VIN eerst updaten?

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:27
deSenna24 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 15:54:
[...]

Bij Volvo is daar echt geen touw aan vast te knopen hoor. Lijkt me stug bij Polestar wel. Dat gaat gewoon dwars door elkaar, oude modellen, facelifts en de nieuwe MY26 modellen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• koekroeck
  • Laatst online: 16:21
Klaus_1250 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 17:38:
Is gewoon per land dat ze activeren. UK was bijvoorbeeld nu de eerste. De moment dat het in België/Nederland wordt opengezet, krijgt iedereen hem hoor.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:51
deSenna24 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 15:54:
[...]

Mwoah, denk het niet want ik heb nog geen update gekregen voor mijn auto met eerste registratie op 6 oktober 2020.

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01-02 07:26
Ik ook niet met registratie in augustus 2020 ;)

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:23
Werkt bij jullie de lendensteun vierpunt druktoets in alle vier de richtingen? Bij mij doet naar achteren niets, hoor wel een klik geluidje, geen servo motor geluid. Bij naar voren, omhoog en omlaag doen de servos iets. Weet niet of het zo hoort.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

ReconE schreef op zondag 25 januari 2026 @ 10:31:
Werkt bij jullie de lendensteun vierpunt druktoets in alle vier de richtingen? Bij mij doet naar achteren niets, hoor wel een klik geluidje, geen servo motor geluid. Bij naar voren, omhoog en omlaag doen de servos iets. Weet niet of het zo hoort.
Het is het tegenovergestelde van naar voren. Dus als je hem naar voren hebt gezet, zou hij ook naar achter moeten. Als hij in de uiterste stand staat, dan hoor je alleen de relais klik.

No signature required.

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:23
M3rcury schreef op zondag 25 januari 2026 @ 12:47:
[...]

Het is het tegenovergestelde van naar voren. Dus als je hem naar voren hebt gezet, zou hij ook naar achter moeten. Als hij in de uiterste stand staat, dan hoor je alleen de relais klik.
Ik heb de lendensteun wat naar voren gezet, dan moet naar achteren toch ook weer kunnen, ook al is het tegenovergesteld van wat ik denk hoe het zou moeten werken. Alleen naar voren werkt bij mij.
Werken bij jou alle richtingen van die drukknop?

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ja, alle 4 de kanten van de ronde knop doen hier iets.

No signature required.

• Juancho
Hier ook maar ik heb geen flauw idee wat ik aan het doen ben en wat goed/prettig is 😁

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Juancho
Kreeg een wat apart mailtje van Polestar support, hoewel ik prima contact heb met 1 specifiek persoon. Maar het lijkt me stug dat ze specifiek mijn PS2 voorrang kunnen geven toch?
We gaan deze week nog beginnen met het verzenden van de nieuwe software voor jouw auto. Het advies is om de komende dagen de meldingen in je Polestar in de gaten te houden, als het goed is krijg je automatisch een berichtje als de update binnen is nadat er even gereden is in de Polestar.

• Klaus_1250
Voorrang is niet het goede woord, maar een update releasen voor een specifieke VIN zou wel moeten kunnen. Tenminste, zoals ik het begrepen heb van diverse fora word de update op basis van VIN uitgerold. Dus specifieke VIN's aan een uitrol toevoegen (of juist niet) zou gewoon moeten kunnen.

• Juancho
Klaus_1250 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 11:02:
Voorrang is niet het goede woord, maar een update releasen voor een specifieke VIN zou wel moeten kunnen. Tenminste, zoals ik het begrepen heb van diverse fora word de update op basis van VIN uitgerold. Dus specifieke VIN's aan een uitrol toevoegen (of juist niet) zou gewoon moeten kunnen.
Waarom zouden ze die moeite doen en niet gewoon de boel uitrollen voor een hele batch VIN's? Ik vind het heel schappelijk hoor, als ze de VIN van mijn PS2 specifiek en handmatig toevoegen zodat ik de update deze week krijg, maar dat lijkt me iets overdreven?

• vithar
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:56
Juancho schreef op maandag 26 januari 2026 @ 11:06:
[...]
Waarom zouden ze die moeite doen en niet gewoon de boel uitrollen voor een hele batch VIN's? Ik vind het heel schappelijk hoor, als ze de VIN van mijn PS2 specifiek en handmatig toevoegen zodat ik de update deze week krijg, maar dat lijkt me iets overdreven?
Het zal aan mij liggen, maar ik interpreteer de reactie van Polestar support anders: mijn inziens staat er dat jouw auto deel uitmaakt van de batch waarvoor ze deze week gaan beginnen met de uitrol. Die batch stond dus allang gepland voor start in deze week (let op: er wordt gezegd dat ze deze week gaan beginnen; dit betekent niet dat het deze week al wordt afgerond) en jouw VIN maakt daar toevallig deel van uit. Ik denk niet dat ze iets speciaals gaan doen voor jouw specifieke VIN.

• Joosie200
  • Niet online
Voor 19 inch raadt Polestar aan 245/45/19 qua band. Hoe zit het als je hiervan afwijkt door 225/50/19 te monteren? Ik heb een setje Goodyear vector 4 gen 3 gezien in die maat. Dot code van vorig jaar.. De hoogte neemt toe: geen 0,45 * 245 = 110,25 maar 0,5 * 225 = 112,50. Zit er genoeg speling in de wielkasten om dat kwijt te kunnen?

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
vithar schreef op maandag 26 januari 2026 @ 11:12:
[...]

Het zal aan mij liggen, maar ik interpreteer de reactie van Polestar support anders: mijn inziens staat er dat jouw auto deel uitmaakt van de batch waarvoor ze deze week gaan beginnen met de uitrol. Die batch stond dus allang gepland voor start in deze week (let op: er wordt gezegd dat ze deze week gaan beginnen; dit betekent niet dat het deze week al wordt afgerond) en jouw VIN maakt daar toevallig deel van uit. Ik denk niet dat ze iets speciaals gaan doen voor jouw specifieke VIN.
dat lees ik er niet eens in. Jouw auto" kan ook op de volledige vloot van Polestar 2 slaan en daar hebben we er toevallig één van...

• Juancho
We gaan het vanzelf wel zien. Behalve het sneller kunnen laden (wat ik niet zo vaak doe) bevat die OTA eigenlijk niks. Dus of die nu deze week komt of volgende week...ik zie het wel verschijnen :).

• captnemo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-02 00:24
daniel14 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 09:18:
[...]

Yes, ik krijg nu ook een push melding op mijn apple watch als de auto nog ontgrendeld is.
Prettig, ik vergeet nog steeds de auto af te sluiten, Tesla gaat gewoon op slot. Ik heb auto-locking nog niet in kunnen stellen op de Polestar 2 MY2021, niet met de app of de sleutel...

• deSenna24
captnemo schreef op maandag 26 januari 2026 @ 13:53:
[...]

Prettig, ik vergeet nog steeds de auto af te sluiten, Tesla gaat gewoon op slot. Ik heb auto-locking nog niet in kunnen stellen op de Polestar 2 MY2021, niet met de app of de sleutel...
Dat heeft de Polestar 2 ook niet.
Even snel op het handvak tikken went wel snel.

[ Voor 6% gewijzigd door deSenna24 op 26-01-2026 13:57 ]

• Bamieater
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-02 10:19
captnemo schreef op maandag 26 januari 2026 @ 13:53:
[...]

De app kun je wel een notificatie laten sturen indien de auto te lang open staat.

Say what you want to say, BUT don't speak!

• Ollie89
  • Registratie: Juli 2024
Onze Polestar 2 beslaat nogal met dit weer, ondanks dat de verwarming op 21 staat en stand 3 automatisch. We hebben vieze ramen, lijkt het. Hoe maken jullie dit streeploos schoon?

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-01 20:06

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Heb je de clima ook aanstaan, of alleen maar een verwarming op standje 3? Die clima droogt de lucht in de auto namelijk ook, waardoor het beslaan eigenlijk niet voor zou moeten kunnen komen.

• Juancho
Ollie89 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 16:57:
Onze Polestar 2 beslaat nogal met dit weer, ondanks dat de verwarming op 21 staat en stand 3 automatisch. We hebben vieze ramen, lijkt het. Hoe maken jullie dit streeploos schoon?
Hier geen last van eigenlijk. Standje 2, automatisch en met dit weer stoel/stuurverwarming op 1 streepje. Met 1 of 2 personen aanwezig in de auto geen last van beslagen ramen.

Ik weet wel dat als de eco stand aanstaat je er wel last van hebt, dat ding raak ik dan ook nooit aan. Waarom zou je jezelf geen cozy Polestar 2 gunnen ;)

• Ollie89
Bastiaan schreef op maandag 26 januari 2026 @ 17:12:
Heb je de clima ook aanstaan, of alleen maar een verwarming op standje 3? Die clima droogt de lucht in de auto namelijk ook, waardoor het beslaan eigenlijk niet voor zou moeten kunnen komen.
Je bedoeld de airco? Ja deze, staat ook aan. Meen mij ook te herinneren dat het vorig jaar geen issue was. Zit nu zelfs alleen in de auto. Met z'n tweeën is het op lange ritten niet te doen. Achterkant is dan volledig beslagen, dan zelfs op stand 4 automatisch (geen eco)

• Juancho
Ollie89 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 17:44:
[...]

Je bedoeld de airco? Ja deze, staat ook aan. Meen mij ook te herinneren dat het vorig jaar geen issue was. Zit nu zelfs alleen in de auto. Met z'n tweeën is het op lange ritten niet te doen. Achterkant is dan volledig beslagen, dan zelfs op stand 4 automatisch (geen eco)
Toevallig niet de eco mode aan? Dan gaat het klimaatsysteem namelijk een stuk minder hard werken en beslaat de boel. Dit kan je vinden bij volgens mij het verbruiks tabje op het homescreen. Wat jij omschrijft zou absoluut niet mogen bij normaal gebruik namelijk. Tenzij je met 4 mensen in de auto zit die net hard gesport hebben... moet de wagen gewoon netjes vrij zijn van beslagen ruiten.

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Staat recirculatie uit? Ik had het laatst ook dat mn vrouw hem vergeten was weer uit te zetten en dan beslaat de boel vrij snel wat logisch is natuurlijk :)

Een ander issue wat ik wel eens gelezen heb is een interieurfilter wat echt aan vervanging toe is.

• Rene
  • Laatst online: 19:43
Als het niet verdwijnt kan je eventueel de bekleding uit de kofferbak halen (is zo te doen zonder gereedschap). Bij ons lag daar 4 liter water. (Dus onder de dubbele bodem)

2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30

• Ollie89
tormentor1985 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 19:13:
[...]

Staat recirculatie uit? Ik had het laatst ook dat mn vrouw hem vergeten was weer uit te zetten en dan beslaat de boel vrij snel wat logisch is natuurlijk :)

Een ander issue wat ik wel eens gelezen heb is een interieurfilter wat echt aan vervanging toe is.
Ja, recirculatie staat uit. Bij 30k beurt is als het goed is filter vervangen. Heb nu 40k op teller staan. Afspraak bij Volvo ingeboekt.

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01-02 07:26
Misschien eerst even controleren of het filter echt is vervangen….mij mij zijn ze dat eens ‘vergeten’ bij een beurtje…

Online kun je zo vinden wat je moet doen achter het dashboard kastje. Er staat een productiedatum op het filter, dat geeft wel een indicatie.

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-02 10:58
Mijn "Connected Service Plus" verloopt op 19-05-2026
Weet iemand wat er dan gebeurd ?

De pechhulp verloopt ook bijna. Is dat nog zinnig om via polestar te verlengen ?

Ik heb ooit de garantie verlengd tot maart 2027 maar nu staat er opeens "verlopen 02-03-2027 of na 72843 kilometer"

[ Voor 25% gewijzigd door kevertje1977 op 27-01-2026 10:09 ]

• deSenna24
kevertje1977 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 10:07:
Mijn "Connected Service Plus" verloopt op 19-05-2026
Weet iemand wat er dan gebeurd ?

De pechhulp verloopt ook bijna. Is dat nog zinnig om via polestar te verlengen ?

Ik heb ooit de garantie verlengd tot maart 2027 maar nu staat er opeens "verlopen 02-03-2027 of na 72843 kilometer"
Hier even naar beneden scrollen, staat een tabel met de standard en connected services plus
https://www.polestar.com/...estar/connected-services/

• Ollie89
De fiscalist schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 07:33:
Misschien eerst even controleren of het filter echt is vervangen….mij mij zijn ze dat eens ‘vergeten’ bij een beurtje…

Online kun je zo vinden wat je moet doen achter het dashboard kastje. Er staat een productiedatum op het filter, dat geeft wel een indicatie.
Nou, dat is op zich een goeie. Ik had bij die beurt ook het idee dat mijn ruitenwissers al niet waren vervangen namelijk...

• captnemo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-02 00:24
Bamieater schreef op maandag 26 januari 2026 @ 15:57:
[...]

De app kun je wel een notificatie laten sturen indien de auto te lang open staat.
Ja die notificatie ken ik inmiddels wel |:(

• Juancho
Bamieater schreef op maandag 26 januari 2026 @ 15:57:
[...]

Dit werkt idioot genoeg niet als je ramen open staan. En er wil nog wel eens een raam iets omlaag zakken uit zichtzelf. Je weet het pas als je toevallig de app opent, want daar wordt het wel getoond/aangegeven. Maar een pushmelding krijgen ho maar.

• Juancho
Ondertussen weer een bug gevonden, ben nou eenmaal tester van beroep ;). Viel me de laatste periode al op dat de verwachte range in de app na laden niet klopte. Wat blijkt, als het ingestelde percentage is behaald en het laden dus is gestopt, laat de app de WLTP range zien ipv de dynamische range. Ik heb dit net kunnen dubbelchecken en de cijfers kloppen exact. Op moment dat je de auto van de laadpaal haalt en weer kijkt in de app staat de ingestelde dynamische range er weer.

Voorbeeldje van wat ik net had:

1. laadlimiet ingesteld op 90%
2. Toen ik rond 85% even keek stond de range op ongeveer 340-350km
3. Toen het laden met 90% afgerond was en ik in de app keek stond er 470km actieradius.
4. Auto van de laadpaal gehaald, app openen stond er 370km actieradius
5. In de auto de verwachte actieradius op WLTP gezet en toen werd er in de auto en app 470km getoond.
6. Weer terug naar dynamische range en er stond weer 370km.

Kortom, de verkeerde range wordt alleen getoond als je laadsessie is gestopt. Tussentijds gaat het namelijk wel goed. Benieuwd of anderen dit scenario ook herkennen en/of kunnen naspelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 27-01-2026 13:54 ]

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-01 08:26
Ik heb iets heel vreemds.
Nu 2 keer deze week zag ik dat de achterklep vanzelf was open gegaan terwijl de auto geparkeerd stond en op slot was.
De auto stond beide keren al zo'n 24 uur geparkeerd en dan zomaar uit het niets was de achterklep ineens wagenwijd open.
Iedereen had er zo in gekund, en als het zou regenen dan was alles nat geworden.

Er zat niets dat zou kunnen zorgen voor een blokkeringen van de sluiting of iets dergelijks, er lag niets in de laadruimte.
Iemand dit ook al eens meegemaakt?

[ Voor 15% gewijzigd door darwusch op 27-01-2026 14:01 ]

• Juancho
darwusch schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:55:
Ik heb iets heel vreemds.
Nu 2 keer deze week zag ik dat de achterklep vanzelf was open gegaan terwijl de auto geparkeerd stond en op slot was.
De auto stond beide keren al zo'n 24 uur geparkeerd en dan zomaar uit het niets was de achterklep ineens wagenwijd open.
Iedereen had er zo in gekund, en als het zou regenen dan was alles nat geworden.

Er zat niets dat zou kunnen zorgen voor een blokkeringen van de sluiting of iets dergelijks, er lag niets in de laadruimte.
Iemand dit ook al eens meegemaakt?
Heel onprettig natuurlijk. Kan me maar 1 ding voorstellen, dat je auto zo dicht op je woning (?) stond geparkeerd dat de sleutels zouden kunnen werken en er bijv. een kat of wat dan ook onder de kofferbak liep waardoor de sensor werd getriggerd. Lijkt me wel iets om direct bij Polestar te melden want wat je zegt, voor hetzelfde geldt nemen boeven wel spullen mee of nog erger, je auto.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:51

ST10©DE

Dus.............

Juancho schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:52:
Ondertussen weer een bug gevonden, ben nou eenmaal tester van beroep ;). Viel me de laatste periode al op dat de verwachte range in de app na laden niet klopte. Wat blijkt, als het ingestelde percentage is behaald en het laden dus is gestopt, laat de app de WLTP range zien ipv de dynamische range. Ik heb dit net kunnen dubbelchecken en de cijfers kloppen exact. Op moment dat je de auto van de laadpaal haalt en weer kijkt in de app staat de ingestelde dynamische range er weer.

3. Toen het laden met 90% afgerond was en ik in de app keek stond er 470km actieradius.
5. In de auto de verwachte actieradius op WLTP gezet en toen werd er in de auto en app 470km getoond.

Kortom, de verkeerde range wordt alleen getoond als je laadsessie is gestopt. Tussentijds gaat het namelijk wel goed. Benieuwd of anderen dit scenario ook herkennen en/of kunnen naspelen.
Vreemd. Dan zouden meerdere mensen hier last van moeten hebben. Ik heb het niet, en ook nog nooit gehoord.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• hasmit12
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-01 09:42
ST10©DE schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 14:21:
[...]

Vreemd. Dan zouden meerdere mensen hier last van moeten hebben. Ik heb het niet, en ook nog nooit gehoord.
Dit heb ik ook, sinds de laatste update van de app eergisteren

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Juancho schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:52:

Ah, blijkbaar dus een app fout. Goed gezien! Alleen heb ik dat niet. Ik heb een iPhone.

• hasmit12
ST10©DE schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 16:19:
[...]

Ah, blijkbaar dus een app fout. Goed gezien! Alleen heb ik dat niet. Ik heb een iPhone.

Ik heb ook een Iphone....

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Versie 5.2.0? En welk MY, ik heb een MY 2025

• Klaus_1250
Same here, op mijn iPhone zie ik sinds enige tijd in de app ook de WLTP range en niet de dynamische range. MY2026

• hasmit12
ST10©DE schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 16:23:
[...]

Versie 5.2.0? En welk MY, ik heb een MY 2025
MY 2024
App versie: 5.2.0

• Juancho
Ik heb een Android maar ik lees nu al dat er meerdere mensen dit euvel hebben. Zowel Android als IOS. Dusbwel een bug dan.

Mixut iemand het willen inschieten, graag. Ik ben daar even klaar mee.

• DutchBB
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
Zojuist de Performance upgrade besteld, ben benieuwd hoe snel ik de OTA binnen heb😅😀

P2 2026 Prime Space DMLR november 2025

• Juancho
Weet iemand of het al bekend is of Polestar ook de Google Assistent gaat vervangen voor Gemini AI? Zie onderstaand bericht van Volvo, dat gaat ook over de nieuwe AAOS UI schil die de Polestar 2 (en 4) voorlopig niet krijgen aldus Polestar zelf. Dus ik was even benieuwd of Gemini dan wel komt. Lijkt me een hele mooie verbetering namelijk....
Volvo lanceert een van de meest uitgebreide software-updates in zijn geschiedenis. In de tweede helft van 2026 zal de Zweedse autofabrikant op afstand de multimediasystemen bijwerken van alle auto's met Android Automotive die na 2020 zijn geproduceerd. Hierdoor zullen oudere Volvo-modellen "bijna als nieuw" aanvoelen – althans wat betreft hun interface en digitale mogelijkheden.

Het belangrijkste onderdeel van de update, zoals gemeld door Tarantas News, is de overgang naar de nieuwe Volvo Car UX. Dit is dezelfde gebruikersinterface die al te vinden is in de EX30, EX90 en de onlangs onthulde EX60 elektrische voertuigen. De interface kenmerkt zich door een herziene menulogica, modernere graphics en vereenvoudigde navigatie. De meeste visuele elementen en functies worden aangepast aan de schermen en rekenkracht van eerdere modellen.

Tegelijkertijd vervangt Volvo de vorige Google Assistant door het geavanceerdere, door AI aangedreven Google Gemini-systeem. De nieuwe spraakassistent kan meer "menselijk" dialoog voeren, natuurlijke spraak beter begrijpen, helpen bij het zoeken in de handleiding, routes verfijnen, tekst vertalen en zelfs ondersteunen bij het opstellen van berichten.

Volvo-ingenieurs benadrukken dat het hoofddoel van de update is om de cognitieve belasting van de bestuurder te verminderen. Dankzij Gemini kunnen sommige taken via spraak worden uitgevoerd, waardoor complexe menu's en schermen worden vermeden. Het bedrijf merkt eerlijk op dat vanwege hardwarebeperkingen in oudere auto's de interface in sommige details kan verschillen, maar dat de belangrijkste functies behouden blijven. Het OTA-pakket ondergaat momenteel de laatste validatie.

Volvo's Chief Technology Officer, Anders Bell, noemde het een van de grootste updates in de geschiedenis van het merk. De update wordt automatisch geïnstalleerd zonder een bezoek aan de dealer, wat vooral belangrijk is voor eigenaren in afgelegen regio's.

In de praktijk zet Volvo een nieuwe standaard voor voertuigondersteuning. In plaats van minimale patches biedt het merk een volledige digitale upgrade naar het niveau van nieuwe modellen. In een tijdperk waarin software net zo belangrijk wordt als de motor, kan deze aanpak de restwaarde en eigenaarsloyaliteit aanzienlijk verhogen.

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:30
Juancho schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 10:15:
Weet iemand of het al bekend is of Polestar ook de Google Assistent gaat vervangen voor Gemini AI? Zie onderstaand bericht van Volvo, dat gaat ook over de nieuwe AAOS UI schil die de Polestar 2 (en 4) voorlopig niet krijgen aldus Polestar zelf. Dus ik was even benieuwd of Gemini dan wel komt. Lijkt me een hele mooie verbetering namelijk....

[...]
Ja dat nieuws is in november reeds naar buiten gebracht bij Polestar. Beginnend bij Polestar 2.

• Juancho
lonehitman schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 10:23:
[...]

Ja dat nieuws is in november reeds naar buiten gebracht bij Polestar. Beginnend bij Polestar 2.
Ah ok thanks. Dan zou ik het heel vreemd vinden als die nieuwe AAOS UI niet mee komt. Die zit/komt overigens wel op de PS3. Waarom Volvo het dus wel breedt uitrolt over al haar modellen en Polestar het voorlopig niet doet is me een raadsel.

[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 28-01-2026 10:36 ]

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:51
Juancho schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 10:35:
[...]

Ah ok thanks. Dan zou ik het heel vreemd vinden als die nieuwe AAOS UI niet mee komt. Die zit/komt overigens wel op de PS3. Waarom Volvo het dus wel breedt uitrolt over al haar modellen en Polestar het voorlopig niet doet is me een raadsel.
Van wat ik heb begrepen zouden de Polestar 3 en 4 wel de nu AAOS UI meekrijgen, maar de Polestar 2 niet in verband met de trage CPU.

• Klaus_1250
Maar de trage CPU is in het huidige Polestar 2 model vervangen en voor oudere bouwjaren is een upgrade te koop

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Juancho schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 10:15:
Lijkt me een hele mooie verbetering namelijk....
[...]
I don't know. Ik ben terug geswitched op mn mobiel omdat simpele dingen als "turn on coffee machine" of "turn on ground floor lights" thuis ineens niet meer werkte :)

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-02 12:06
dakathefox schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 13:00:
[...]

Van wat ik heb begrepen zouden de Polestar 3 en 4 wel de nu AAOS UI meekrijgen, maar de Polestar 2 niet in verband met de trage CPU.
Maar diezelfde CPU zit in de XC40, die de update wel krijgt...

• lonehitman
dakathefox schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 13:00:
[...]

2025.11.19
ID 694815
Polestar brengt Google Gemini naar alle modellen
Polestar brengt Google Gemini naar alle modellen
Polestar en Google presenteren Gemini, een geavanceerde nieuwe AI-spraakassistent en upgrade van Google Assistant
Eerste publieke Gemini-demonstratie in een Polestar 5 tijdens Slush, op 19 en 20 november 2025 in Helsinki, Finland
Polestar plant uitrol van Gemini in alle modellen via een toekomstige Google-update

GÖTEBORG, ZWEDEN – 19 november 2025. Polestar, het Zweedse elektrische performance automerk, gaat Google Gemini, de volgende generatie AI-spraakassistent, integreren in alle modellen. Deze technologie wordt beschikbaar gemaakt voor alle modellen vanaf de Polestar 2 via een toekomstige Google-update. Polestar en Google geven deze week een demonstratie van Gemini in een Polestar 5 tijdens Slush, een toonaangevend, Europees tech-event.

Sid Odedra, Head of UI/UX bij Polestar: “Door samen te werken met Google blijven we de digitale ervaring in onze auto’s continu vernieuwen. Gemini biedt de volgende generatie AI-spraakinteractie, en we zijn verheugd om een eerste indruk te geven van hoe deze technologie de rijervaring van Polestar-rijders naar een nog hoger niveau gaat tillen.”

Gemini is een geavanceerde upgrade van Google Assistant, op basis van geïntegreerde generatieve AI, waardoor gebruikers natuurlijker met hun Polestar kunnen communiceren. Gemini Live biedt naast het reageren op eenvoudige commando’s ook uitgebreide interactiemogelijkheden. Door simpelweg “Hey Google, let's talk” te zeggen, kunnen gebruikers de nieuwe functie activeren, hardop brainstormen, vervolgvragen stellen en onderweg nieuwe inzichten verkrijgen. Gemini vervangt de huidige Google Assistant in alle Polestar-modellen.

Haris Ramic, Director of Product Management bij Google: “We werken al jaren samen met Polestar om onze innovaties in connected cars te integreren. We zijn verheugd om tijdens Slush onze nieuwste technologie te presenteren in de Polestar 5."

Polestar en Google exposeren samen op Slush, dat op 19 en 20 november 2025 plaatsvindt in Helsinki, Finland. Bezoekers krijgen op de Polestar-stand de kans om Gemini zelf te ervaren in de Polestar 5.

Polestar-rijders kunnen Gemini vanaf 2026 gebruiken, te beginnen met Amerikaans Engels.

• dakathefox
imeR schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 16:24:
[...]

Maar diezelfde CPU zit in de XC40, die de update wel krijgt...
Ik weet het ook niet helemaal zeker. Wellicht even de vraag bij Polestar zelf leggen.

• Juancho
dakathefox schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 17:42:
[...]

Ik weet het ook niet helemaal zeker. Wellicht even de vraag bij Polestar zelf leggen.
Heb ik dus gedaan. Hun antwoord?
Bezoek Polesta
Met de term "basislijn" bedoel ik eigenlijk dat Android 13 achter de schermen een hoop verbeteringen met zich meebrengt, zoals betere prestaties en ondersteuning voor eventuele toekomstige functionaliteiten. Deze nieuwe AAOS versie komt vanuit Google, maar de visuele schil, inderdaad vergelijkbaar met OneUI, is de verantwoordelijkheid van Polestar om eventueel te updaten.

Het klopt dat een bredere line-up bij Volvo de nieuwe Volvo AAOS-schil krijgt, maar dit is niet inherent afhankelijk van de Android versie. Ik durf nog niet te zeggen of een upgrade van de schil uiteindelijk ook naar de Polestar 2 komt, maar ik kan dit dus ook nog niet uitsluiten.
Kortom, maar dat haal ik eruit, de nieuwe UI schil is niet perse van Google maar van Volvo of Polestar. Daarom krijgen alle Volvos die update wel, ook de eerste modelen met trage processor. Volvo past wat kleine aanpassingen toe zodat die processors het ook aan kunnen.

Polestar heeft zo'n schil wel voor de Polestar 3 maar bljjkbaar niet voor de 4 en in ons geval de Polestar 2. Ik snap daar niks van, het is een schil, dat rol je toch uit op al je AAOS modellen? Ook qua onderhoud en ontwikkeling is dat toch veel beter?

• DeSeend
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 21:55
Hoi mensen,

Ben hier, vers op Tweakers en ook redelijk vers Polestar 2-eigenaar (sinds eind november, P2 LRSM uit 2024). Aanvankelijk niets dan lof over de auto, maar sinds enkele weken heb ik behoorlijk last van het 'sticky steering'-probleem dat ik hier ook al voorbij heb zien komen.

Hier even de beschrijving, zoals ik die ook aan Polestar teruggekoppeld heb:
Het probleem doet zich met name voor als ik op de snelweg rijd. Het stuur lijkt alleen maar rechtdoor te willen en ik moet door een weerstand sturen om waardoor je eigenlijk overcorrigeert. Elke keer als ik langere tijd rechtdoor rijd, lijkt het bijna alsof de stuurinrichting in slaap valt en ik het stuur weer wakker moet schudden. Het probleem doet zich voor bij alle verschillende niveaus van bekrachtiging en zowel met rijbaandetectie aan en uit. Met dat laatste heeft het voor mijn gevoel ook niet te maken, want soms stuurt de auto zelf richting de lijn, om dan zelf in te grijpen.

Maar goed, ik wil er geen klaagzang van maken. Waar ik met name benieuwd naar ben: ik heb het hele topic doorgeplozen maar niet gevonden of het probleem ooit bij iemand opgelost is. Mocht dat bij iemand wel gelukt zijn, dan hoor ik dat heel graag, want dan kan ik Polestar een beetje de weg wijzen. In elk geval alvast heel veel dank voor het meedenken!

• daniel14
DeSeend schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 11:40:
Hoi mensen,

Ben hier, vers op Tweakers en ook redelijk vers Polestar 2-eigenaar (sinds eind november, P2 LRSM uit 2024). Aanvankelijk niets dan lof over de auto, maar sinds enkele weken heb ik behoorlijk last van het 'sticky steering'-probleem dat ik hier ook al voorbij heb zien komen.

Hier even de beschrijving, zoals ik die ook aan Polestar teruggekoppeld heb:
Het probleem doet zich met name voor als ik op de snelweg rijd. Het stuur lijkt alleen maar rechtdoor te willen en ik moet door een weerstand sturen om waardoor je eigenlijk overcorrigeert. Elke keer als ik langere tijd rechtdoor rijd, lijkt het bijna alsof de stuurinrichting in slaap valt en ik het stuur weer wakker moet schudden. Het probleem doet zich voor bij alle verschillende niveaus van bekrachtiging en zowel met rijbaandetectie aan en uit. Met dat laatste heeft het voor mijn gevoel ook niet te maken, want soms stuurt de auto zelf richting de lijn, om dan zelf in te grijpen.

Maar goed, ik wil er geen klaagzang van maken. Waar ik met name benieuwd naar ben: ik heb het hele topic doorgeplozen maar niet gevonden of het probleem ooit bij iemand opgelost is. Mocht dat bij iemand wel gelukt zijn, dan hoor ik dat heel graag, want dan kan ik Polestar een beetje de weg wijzen. In elk geval alvast heel veel dank voor het meedenken!
Klinkt gewoon als een gevalletje afspraak maken bij de garage.

• DeSeend
daniel14 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 11:51:
[...]

Klinkt gewoon als een gevalletje afspraak maken bij de garage.
Helemaal gelijk inderdaad. Die is er zelfs al geweest (testrit en uitlezen/modules resetten). Ze erkennen het probleem, maar zijn er niet mee bekend. Dus iedere aanvullende informatie die ik bij de vervolgafspraak mee kan geven, is welkom.

• daniel14
Playgarden schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:32:
Misschien een vreemd verhaal, maar ik irriteer mij de laatste tijd aan het stuurgedrag op de snelweg waarbij het lijkt alsof het stuur "vast" staat. Je moet het stuur dan echt door een stroef/dood punt duwen terwijl je kleine correcties wilt aanbrengen. Dit lukt dan niet en moet je het stuur dus door door dat dode punt heen bewegen. Dit gebeurt dus alleen wanneer je het stuur een tijdje in een min of meer vaste stand houd. Ook in een lange flauwe bocht bv blijft het stuur dan een beetje hangen in een vaste positie en moet je hem door een soort dood punt heen bewegen. Mateloos irritant als je er op let.

Ik heb de mate van stuurbekrachiging al aangepast en lane assist uitgeschakeld maar hier ligt het niet aan. Meer mensen met deze ervaring?
Is dit nog opgelost geworden?

@DeSeend volgens mij is dit ongeveer hetzelfde gedrag als die van jou toch?

[ Voor 4% gewijzigd door daniel14 op 29-01-2026 13:10 ]

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TlLMjSopuoQxEX7VX6UVuHdifjY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fITa7DmV1Udapl6DRrAN4Kur.jpg?f=fotoalbum_large

Zeer fijne cover. Mede mogelijk gemaakt door @Smotske. Op naar de Alpen!

• DeSeend
daniel14 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 13:09:
[...]

Is dit nog opgelost geworden?

@DeSeend volgens mij is dit ongeveer hetzelfde gedrag als die van jou toch?
Ik had het inderdaad zelf niet beter kunnen omschrijven. Exact mijn probleem.

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:53
DeSeend schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 13:32:
[...]

Ik had het inderdaad zelf niet beter kunnen omschrijven. Exact mijn probleem.
Ik ervaar het ook (MY25), maar wel incidenteel wat het nog vreemder maakt

• Shrek
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 31-01 16:49
Zijn er meer mensen bij wie de polestar app/digital key momenteel helemaal niet werkt?

• TTC
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-01 20:34

TTC

Shrek schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 08:11:
Zijn er meer mensen bij wie de polestar app/digital key momenteel helemaal niet werkt?
Hier ook sinds gisteren avond geen werkende app meer, best jammer want ik had hem wel graag voorverwarmd deze ochtend.:)

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Vanochtend om 07:00 werkte de app nog bij mij. Ik kon de auto nog voorverwarmen. Inmiddels is de auto offline volgens de app. Misschien de OTA update?

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Bij mij werkt alles.

• Stormcagy
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-01 11:46
Geen problemen hier ook.

• PinnaclePeer
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 23:10
Telesto schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 22:33:
[...]

Ik ervaar het ook (MY25), maar wel incidenteel wat het nog vreemder maakt
Same here, ik dacht dat ik zelf gek aan het worden was. Maar blijkbaar niet :P

• SirLenncelot
  • Niet online
Stimulate14 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 13:26:
[Afbeelding]

Zeer fijne cover. Mede mogelijk gemaakt door @Smotske. Op naar de Alpen!
Had er begin januari één besteld bij Polestar, die is vandaag verzonden, nu zal het wel de komende drie jaar niet sneeuwen… :9

• Juancho
SirLenncelot schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 12:32:
[...]

Had er begin januari één besteld bij Polestar, die is vandaag verzonden, nu zal het wel de komende drie jaar niet sneeuwen… :9
Heb in 5,5 jaar tijd XC40/PS2 nog nooit meegemaakt dat ik zo'n kapje/klepje miste. Ook de afgelopen weken met 2x flinke sneeuw niet. Laadklepje gaat altijd prima open en er staat ook, behalve in de rand, eigenlijk nooit water ofzo.

• SirLenncelot
  • Niet online
Juancho schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 14:27:
[...]

Heb in 5,5 jaar tijd XC40/PS2 nog nooit meegemaakt dat ik zo'n kapje/klepje miste. Ook de afgelopen weken met 2x flinke sneeuw niet. Laadklepje gaat altijd prima open en er staat ook, behalve in de rand, eigenlijk nooit water ofzo.
Begin dit jaar het klepje dichtgevroren, lijkt me dat het ook kan gebeuren met de laadkabel.

• Juancho
SirLenncelot schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 17:40:
[...]

Begin dit jaar het klepje dichtgevroren, lijkt me dat het ook kan gebeuren met de laadkabel.
Echt nog nooit last van gehad. Nog niet een beetje vast gevroren. En onze auto staat gewoon altijd buiten, dus ook in de sneeuw en bij vriezen. Klepje gaat altijd moeiteloos open.

• SirLenncelot
  • Niet online
Juancho schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 17:43:
[...]

Echt nog nooit last van gehad. Nog niet een beetje vast gevroren. En onze auto staat gewoon altijd buiten, dus ook in de sneeuw en bij vriezen. Klepje gaat altijd moeiteloos open.
Maakt nogal verschil waar je auto staat. Binnen een meter van je verwarmde huis zal het minder snel gebeuren dan helemaal vrij tussen weilanden in het buitengebied.

• Klaus_1250
Vraag - zijn er nog mensen met de Pixel headlights ? Ik had ze op de MY2021, maar absolute verschrikking. Werkte eigenlijk nooit (als ik heuvel opreed) en zonder groot licht zag je eigenlijk niks. Ben nu blij dat ik weer gewone koplampen heb, mis alleen de koplamp sproeiers eigenlijk. Zijn er mensen met positieve ervaringen?

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:50
Klaus_1250 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 20:51:
Vraag - zijn er nog mensen met de Pixel headlights ? Ik had ze op de MY2021, maar absolute verschrikking. Werkte eigenlijk nooit (als ik heuvel opreed) en zonder groot licht zag je eigenlijk niks. Ben nu blij dat ik weer gewone koplampen heb, mis alleen de koplamp sproeiers eigenlijk. Zijn er mensen met positieve ervaringen?
Ik mis ze ook niet op de MY26, maar ik hoor dan ook bij de groep mensen die gruwelt van de chauffeurs die ervan uitgaan dat het automatische grootlicht alles wel voor ze oplost (en dat is m.i. zelden het geval). Leuk om te showen aan passagiers, maar waar ik woon volstrekte kansloos. Als je rondrijdt in het oosten/noorden van het land of andere minder bevolkte delen van de wereld kan ik me wel voorstellen dat het wat toevoegt.

• Juancho
ach-jee schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 20:58:
[...]

Ik mis ze ook niet op de MY26, maar ik hoor dan ook bij de groep mensen die gruwelt van de chauffeurs die ervan uitgaan dat het automatische grootlicht alles wel voor ze oplost (en dat is m.i. zelden het geval). Leuk om te showen aan passagiers, maar waar ik woon volstrekte kansloos. Als je rondrijdt in het oosten/noorden van het land of andere minder bevolkte delen van de wereld kan ik me wel voorstellen dat het wat toevoegt.
Dat automatische grootlicht werkt ook hier in het oosten lang niet altijd hoor. Fietsers en lopers herkent de auto niet. Ik wil het nog wel eens aanzetten als ik na een kantoor dag binnendoor van Groningen naar Zwolle rijd. Over de N wegen is het soms wel fijn. Maar ik ben dan wel altijd aan het opletten of ze weer dimmen als er een tegenligger komt.

• notzain
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:08
Ik ben op zoek naar mijn eerste elektrische auto maar vind het nog wel spannend om op puur elektrisch te gaan rijden. Mijn oog is gevallen op de P2 MY21/22 en past in budget, maar moet alle pakketten en opties nog even uitvogelen: pilot, pilot lite, plus, launch edition etc.

Ben benieuwd naar de ervaringen van mijn mede-tweakers over deze auto en misschien wat advies of weetjes voordat ik de aankoop doe!

• SirLenncelot
  • Niet online
@notzain wat verwacht je van de auto? Aan welke eisen moet die voldoen?

• DutchBB
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
Ik heb ze nu ook niet op mijn tweede Polestar 2. En ik mis ze totaal niet. Het lichtbeeld was veel te onrustig met al die oververlichtte borden en reflectoren..

P2 2026 Prime Space DMLR november 2025

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:01
Dat ik de auto kocht/bestelde (medio 2020 Launch versie) was het naar mijn idee een onnodige optie die er "helaas" op zat en ik dus voor betaalde.

Maar die mening veranderde snel. Ik heb welgezegd (als ik érg hard terugdenk...) 2x in afgelopen 5 jaren!! een tegenligger gehad die een flitsje gaf, en dan betrof dat met een korte aparte situatie (bocht e/o heuvel/ e/o rood/witte reflectie hekken.

Maar het rijden op snelwegen... NOOIT een flitser gehad, óók niet op de duitse autobahn
Ook in NL met vooral N-wegen, incl bochten /rotondes /vrachtauto's passeren..... never..
En dat dwingt bij mij (sceptisch.... the proof is in the pudding persoon..) toch wel respect af.
Ook wel eens een test gezien tussen pixel lampen van andere merken/vergelijking en Polestar stond op 2e plaats vlak onder de nr-1, maar ruim boven de andere "top" merken.
Kortom, pixel WIL ik straks op mijn volgende auto, maar zal wel testen/ willen weten of deze net zo goed is als de Polestar.
Het lichtbeeld (en zeker als je in gebieden komt met wild etc) is gewoonweg subliem. d:)b

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
(ps: woonachtig NO Groningen en vertoef veel NW-midden Duitsland)

[ Voor 4% gewijzigd door Hansieo op 31-01-2026 10:52 ]

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:32

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Mijn 2 centjes;

Ik heb behoorlijk wat auto’s gereden met matrix LED en de PS2 staat hier ook bovenaan.

VW, Audi, Tesla. Allemaal kunnen ze niet tippen aan de snelheid/flexibiliteit van de Pixel LED koplampen. Als je een rijtje tegemoet komende auto’s tegenkomt schijnen de Pixel lampen zelfs tussen de tegenliggers, iets wat de andere merken niet doen of kunnen.

Ook zeer snelle responsetijd ten opzichte van de concurrentie, een paar keer ‘geflitst’ door een tegenligger maar dit kwam vaker door de situatie, zoals flauwe bocht of bomen in de bocht dan door het systeem zelf.

www.google.nl

• ach-jee
Het zijn niet de andere auto's op de weg die het probleem zijn, dat gaat meestal inderdaad wel goed. Het zijn meer de wandelaars en de fietsers. Die kunnen ook niet terugflitsen ;) Weinig N-wegen hier waar geen fietspad of parallelweg naast ligt.

• Metalman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:13
Ik mis hier nog een ander scenario wat ik zelf heb: wel de Pixel lampen op een MY25, maar automatisch grootlicht heb ik standaard uit staan. Ook in dat scenario ben ik erg blij met de Pixel lampen en het lichtbeeld. Ook het actief meedraaien in bochten is prettig!

• Rene
  • Laatst online: 19:43
Pixel lampen vond ik fantastisch. Zoal andere zeggen werkt het in de meeste gevallen super. Ik koop nooit meer een auto zonder matrix verlichting. (Maar ik rij dan ook veel meer op overlichte B-wegen in Noorwegen).

Bij de aankoop van een nieuwe auto was dit ook 1 van de harde criteria.

2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30

• Morales79
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20:51
notzain schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 02:56:
Ik ben op zoek naar mijn eerste elektrische auto maar vind het nog wel spannend om op puur elektrisch te gaan rijden. Mijn oog is gevallen op de P2 MY21/22 en past in budget, maar moet alle pakketten en opties nog even uitvogelen: pilot, pilot lite, plus, launch edition etc.

Ben benieuwd naar de ervaringen van mijn mede-tweakers over deze auto en misschien wat advies of weetjes voordat ik de aankoop doe!
Ik zou een auto nemen die puur als EV is ontworpen. Een Model 3 van 4,5 jaar oud heb je nu voor een prikkie omdat er zoveel tegelijk uit de lease komen. Een nieuwe standard 3 of Y is trouwens met huurkoop financiering zeer aantrekkelijk. Ik rij nu paar maanden met een P2 MY26 maar als ik particulier iets van en aan paar jaar oud zou kopen zou het nooit een Polestar worden. Heb hiervoor jaren Tesla gereden en die hebben een hoop zaken gewoon beter voor elkaar. Veel mensen zullen het niet met me eens zijn maar Tesla roept nu eenmaal een hoop emotie op. Het zijn geweldige EV’s.

[ Voor 11% gewijzigd door Morales79 op 31-01-2026 12:59 ]

• Hansieo
ach-jee schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 11:59:
Het zijn niet de andere auto's op de weg die het probleem zijn, dat gaat meestal inderdaad wel goed. Het zijn meer de wandelaars en de fietsers. Die kunnen ook niet terugflitsen ;) Weinig N-wegen hier waar geen fietspad of parallelweg naast ligt.
Best kans (?? moet ik eens testen met de buren.. 8)7 ) dat deze er "wat" last van hebben.

Maar wat is belangrijker? veel fietsers en ook voetgangers buiten bebouwde kom (want alleen dán wil pixel-auto inschakelen!) hebben óf geen verlichting óf geen reflectie band om, en dát is pas gevaarlijk als dat plots voor je opduikt (of je hebt tegenlicht).

Liever dat ze wat last hebben .....en niet dat je op laatste moment een zwieper aan je stuur moet geven omdat menslief een hondje aan lange lijn hebben.

m2C

(ik denk dat het net is als one-pedal-drive, love it or hate it??)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• Hansieo
Morales79 schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 12:51:
[...]

Ik zou een auto nemen die puur als EV is ontworpen. Een Model 3 van 4,5 jaar oud heb je nu voor een prikkie omdat er zoveel tegelijk uit de lease komen. Een nieuwe standard 3 of Y is trouwens met huurkoop financiering zeer aantrekkelijk. Ik rij nu paar maanden met een P2 MY26 maar als ik particulier iets van en aan paar jaar oud zou kopen zou het nooit een Polestar worden. Heb hiervoor jaren Tesla gereden en die hebben een hoop zaken gewoon beter voor elkaar. Veel mensen zullen het niet met me eens zijn maar Tesla roept nu eenmaal een hoop emotie op. Het zijn geweldige EV’s.
Klopt dat de M3 een paar zaken béter voor elkaar heeft.
(regelmatig passagier geweest en zelf ook achter stuur mogen plaatsnemen vóórdat ik de Polestar kocht..)
Maar.... interieurgeluid, afwerking, machtige remmen, en-geen-7-pulldown-menus om simpele dingen aan te passen, liet mij géén andere keus,
en nog steeds als ik in de Tesla stap zeg/denk ik..... liever de Polestar.

m(2+2)C :henk

(dat skum musk de balans nóg verder heeft laten doorslaan is alleen maar geweten strelend O-),
ook mijn Tesla laad-app is foetsie ondanks dat zijn tarieven vaak lager zijn, principe's /ruggengraat mag wat kosten. :Y )

• ach-jee
Hansieo schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 13:07:
[...]

Best kans (?? moet ik eens testen met de buren.. 8)7 ) dat deze er "wat" last van hebben.

Maar wat is belangrijker? veel fietsers en ook voetgangers buiten bebouwde kom (want alleen dán wil pixel-auto inschakelen!) hebben óf geen verlichting óf geen reflectie band om, en dát is pas gevaarlijk als dat plots voor je opduikt (of je hebt tegenlicht).

Liever dat ze wat last hebben .....en niet dat je op laatste moment een zwieper aan je stuur moet geven omdat menslief een hondje aan lange lijn hebben.

m2C

(ik denk dat het net is als one-pedal-drive, love it or hate it??)
Het probleem is, voor mij in ieder geval (en ik zal er verder niet te veel over doorzagen ;) ), dat die fietsers en wandelaars gewoon op perfect afgescheiden fietspaden/parallelwegen/voetpaden fietsen/lopen, en alsnog vaak de volle pixellaag krijgen, ook als ze een lampje of wat dan ook aan hebben. Vooral als er ook bomen tussen de weg en het fietspad staan. Ik heb er zelf ook een hekel aan als ik op de fiets zit 's nachts (netjes met verlichting) en continu verblind wordt door auto's met hun brakke camera's en software. Hoe moeilijk is het om gewoon je grootlicht aan te doen als dat nodig is en zelf een beetje op te letten wat je allemaal verblindt denk ik dan. Het is niet alsof de meesten van ons in donker Scandinavië wonen.

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:46
ach-jee schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 13:55:
[...]
Hoe moeilijk is het om gewoon je grootlicht aan te doen als dat nodig is en zelf een beetje op te letten wat je allemaal verblindt denk ik dan. Het is niet alsof de meesten van ons in donker Scandinavië wonen.
Tja, hoe moeilijk is het om je ruitenwisser met de hand te bedienen als het regent. Dat moeten Tesla rijders ook (;)) en dat werkt ook. Maar gemak dient de mens en ik rijd nu geen Polestar meer maar sinds de P2 was bij mij ook matrix lampen een harde eis. Veel licht en nooit verblindend. Ik heb er veel nut van gehad.
Ik let inderdaad op fietsers en voetgangers die tegemoet komen en dan zet ik het even af. Op de snelweg vind ik het trouwens weinig toevoegen, want daar is in NL vaak verlichting en door alle tegenliggers en andere auto’s wordt het dan snel een lichtshow en in het beste geval heb je wat extra licht op de berm..

[ Voor 23% gewijzigd door JTHZZ op 31-01-2026 14:07 ]

• lonehitman

Wij vonden het ook spannend. Uiteindelijk hadden we 4 opties over :tesla model 3, Mustang emach, polestar 2 en een audi q4. Uiteindelijk na een aantal proefritten gekozen voor de Polestar. Het is niet de meest zuinige van de 4 maar overal hadden wij hier het beste gevoel bij.

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:44
Hansieo schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 13:21:
[...]
Klopt dat de M3 een paar zaken béter voor elkaar heeft.
(regelmatig passagier geweest en zelf ook achter stuur mogen plaatsnemen vóórdat ik de Polestar kocht..)
Maar.... interieurgeluid, afwerking, machtige remmen, en-geen-7-pulldown-menus om simpele dingen aan te passen, liet mij géén andere keus,
en nog steeds als ik in de Tesla stap zeg/denk ik..... liever de Polestar.
Ieder zijn smaak en laat dan ook ieder voor zichzelf de keuze maken.

Ik heb een jaar geleden ook voor de keuze gestaan, en als je alle opties wilt die een M3 standaard heeft, moet je Pilot en Plus pakket hebben en ik had een MY22 Polestar en voor dezelfde prijs had ik een MY24 M3 Highland, waar ze het interieurgeluid en afwerking al een pak beter voor mekaar hebben. En ik zou niet weten waar je 7 pulldown-menus voor nodig hebt.

Rij nu terug een Volvo EC40 MY26 als bedrijfswagen en de M3 is naar de vrouw gegaan, dus ik kan echt vergelijken tussen beiden :)

• deSenna24
Zo, woensdag de Seal gaan halen en gisteren is de Polestar opgehaald, ik ga nog even lurken in het PS2 topic maar voornamelijk actief in het BYD Seal topic nu :) was een leuke tijd met de PS2 met wat vreemde issues (12v melding en random alarm), maar software en aandrijving hebben mij nooit in de steek gelaten. Jammer dat de PS2 dual motors met Prime packs zo duur uitvallen, anders had ik er weer eentje gekocht.

• dakathefox
Ik heb gekozen voor de Polestar 2 na proefritten te hebben gemaakt met zo'n beetje elke EV die op dat moment op de markt was en binnen hetzelfde budget zat (2022). De Tesla model 3 is de beste EV, maar de Polestar 2 is met afstand de beste auto die toevallig ook een EV is. Ja, het verbruik is forser, maar het is een mooiere auto om te zien, om te rijden en afgezien van de kleine kinderziektes in het begin, zijn de laatste 90.000 km volledig probleemloos geweest. Kijk ik naar mijn auto nu en vergelijk ik die met de model 3 van dezelfde tijd, dan ben ik nog steeds tevreden.

Ik heb zelfs het leasecontract verlengd met nogmaals 2 jaar. Ik heb 29 auto's gehad en dit is by far de beste en mooiste ooit.
Pagina: 1 ... 233 234 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.