Juancho schreef op maandag 12 januari 2026 @ 09:51:
Vanmorgen weer eens 2 vervelende issues te pakken:
1. Voorverwarmen werkte niet, error dat er geen internet connectie was terwijl de wagen voor op een paar meter voor de deur staat. Auto openen/ramen bedienen op afstand werkte wel dus er was gewoon internet
2. Auto aan de laadpaal op werk, op 100% ingesteld maar het sprong steeds terug naar 90%. Uiteindelijk stopte het laadproces dan ook bij 90%
Ik moet toch eerlijk zeggen dat ik na de overstap van XC40 naar de PS2 MY26 wel een stabielere auto verwacht had. Althans, het zal allemaal software geneuzel zijn want de wagen zelf rijdt geweldig. Maar er zijn toch wel stiekem best veel kleine bugs/foutjes/problemen zo door de tijd heen. En vaak komen ze ook naar voren op een vervelend moment, zoals vanmorgen dat je een koude auto in stapt en dat je door het smerige weer heen naar de auto moet om het te proberen op 100% te krijgen. Gewoon heel irritant. Van een MY26 variant van een wagen die ondertussen al wat jaartjes op de markt is had ik wel wat meer stabiliteit verwacht. Zo ook dat verhaal van brightness van het tablet scherm dat soms niet mee gaat met de instellingen, het gedoe met slecht zicht van de camera etc. Toch jammer van een verder geweldige wagen.
Ik weet niet of het bij jou óók gaat werken: ( mijn workaround reeds einde 2025 doorgegeven aan support..)
Bij mij léék?? het alsof er een mismatch wat tussen wijzigen via auto setting én app setting.
vb
app staat op 90%. Ik ging rijden en zette de áuto alvast op 100%.
Thuisgekomen check in app #$#$ 90%, dus ik zet via app op 100% en zie het 2-pijlen-wieltje draaien, draaien draaien en het sprong terug naar 90%.... WTF. Dit was óók met de app op mijn vrouw haar mobiel.
Ik denk door de mismatch dat de auto reeds op 100 stond en de app op 90.
De auto terug op 90%, daarna de app op 100, en ja, het commando/handshaking kwam door.
note: óndanks dat ik de app niét op 100% kon zetten, was het de polestar
in car setting van 100% die wél prevaleerde en kon ik tóch 100% laden terwijl de app op 90% bleef staan.
Langverhaal, maar ik weet niet hoe ik dit "fenomeen" duidelijker kan omschrijven.
Ik hoop een hint in de richting voor jóuw probleem.
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)