• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ltLD82V3gSC9AfuNNd6LDSigb8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/adngbwzna30Y7VgpIXqW1aqQ.jpg?f=fotoalbum_large

Hier helaas vanochtend bij een moeilijke achteruitparkeer manoeuvre schade gereden bij het rechterachterwiel. Iemand enig idee wat de kosten ongeveer zullen zijn? Is natuurlijk metalic lak en er zit ook nog een heel kleine deuk net bij die vouw... Ik hoop dat ik onder de 1000 euro kan blijven, maar ben nog niet helemaal overtuigd. Is er overigens een manier om te toetsen of hij helemaal tot het metaal door zit? Want een klein stukje is echt wel vrij diep, maar lijkt meer groenig dan echt metaal. Dit i.v.m. mogelijk roesten voordat ik hem kan laten spuiten/uitdeuken.

• luke22
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02:03
danbo schreef op maandag 13 april 2026 @ 14:22:
Na lang meelezen in dit topic en veel afwegingen verder hebben wij afgelopen weekend ook een Polestar 2 gekocht. Ik kon het niet laten toch even een plaatje te delen! Hebben jullie verder nog tips/tricks voor een nieuwe Polestar rijder?
* een upgrade naar de snapdragon processor is wel een gave
* bekerhouders printen of laten printen:
https://makerworld.com/en...=search#profileId-1144289
* je kunt de polestar integreren met EVCC als je slim wil laden / uitlezen
* stel een polestar account in per berijder.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:45
Zijn deze bekerhouders die in de deur gaan wel diep genoeg voor bijv. een dopperfles? Ik heb zelf 2 bekerhouders laten printen die je aan het dashboardkastje klikt, dat werkt top en zitten ook niet in de weg met een passagier en zijn diep genoeg. Maar het vakje in de deurpanelen is zo onhandig gemaakt dat ik er eigenlijk helemaal niks mee doe/kan. Misschien handig om daar een 2de bekerhouder in te zetten want ik heb best vaak wel koffie/thee + water mee. Maar dat moet dan natuurlijk wel diep genoeg zijn zodat het niet gaat wiebelen of nog erger, eruit kan vallen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 24-04 17:08
Zinloos1 schreef op maandag 13 april 2026 @ 15:22:
[Afbeelding]

Hier helaas vanochtend bij een moeilijke achteruitparkeer manoeuvre schade gereden bij het rechterachterwiel. Iemand enig idee wat de kosten ongeveer zullen zijn? Is natuurlijk metalic lak en er zit ook nog een heel kleine deuk net bij die vouw... Ik hoop dat ik onder de 1000 euro kan blijven, maar ben nog niet helemaal overtuigd. Is er overigens een manier om te toetsen of hij helemaal tot het metaal door zit? Want een klein stukje is echt wel vrij diep, maar lijkt meer groenig dan echt metaal. Dit i.v.m. mogelijk roesten voordat ik hem kan laten spuiten/uitdeuken.
even bij 2 schadebedrijven vragen hoe of wat, dan heb je een indicatie :'(

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:22
Zinloos1 schreef op maandag 13 april 2026 @ 15:22:
[Afbeelding]

Zal inclusief uitdeuken rond de 600/700 wel klaar moeten zijn. Misschien kan het op een zaterdag ergens met een kleine btw korting.

• MartinV
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22:39
Hallo,
Ik heb op dit moment een cupra Born uit 2021 en overweeg een polestar 2 uit 2022 aan te schaffen.
Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden?
Heeft de auto zwakke punten?
Mijn gebruik over de laatste 40.000 km ligt op 17 kWh.
Is dat haalbaar met een standard range?
En hoeveel kan hij maximaal laden bij een snellader?
Ik hoor het graag?
Gr. Martin

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02:32
DNLK schreef op maandag 13 april 2026 @ 14:27:
[...]

Zeker, rempedaal inhouden met de linkervoet en gaspedaal met de rechtervoet. Rem los laten komen en geniet van je grijns op je gezicht.
Dit is de eerste auto waarmee ik een motorfiets bij het stoplicht 'slaag' kon geven O-)

OK, het was geen Hayabusa maar toch dikke grijns. Eveneens bij mijn vrouw op de passagierstoel wiens enige opmerking 'trappen!' was 8)

IONIQ 5 Lounge 73kw & Polestar 2 LRDM Launch Edition

• koekroeck
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-04 16:41
Gisteren nieuwe crossclimate 3 sport-banden op de performance gestoken. Eerste indruk is alvast uitstekend.

• Hansieo
koekroeck schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 10:18:
Gisteren nieuwe crossclimate 3 sport-banden op de performance gestoken. Eerste indruk is alvast uitstekend.
betreffende???? verbruik? geluid? grip? alle?? (graag wat meer info inplaats van droppen..)

[ Voor 7% gewijzigd door Hansieo op 14-04-2026 11:07 ]

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• koekroeck
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-04 16:41
Hansieo schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 11:07:
[...]

betreffende???? verbruik? geluid? grip? alle?? (graag wat meer info inplaats van droppen..)
Je hebt gelijk, excuses.

Met name de rolweerstand was toch een pak beter dan mijn versleten michelin winterbanden.
Qua grip vind ik hem de eerste kilometers alleszins pak snediger door de bochten gaan.
Verbruik laat ik binnen paar weken wel weten.

• Hansieo
met rolweerstand bedoel je afrol geluiden? dat kan heel goed, want je zet ze af tegen winterbanden.
Qua grip kan ik mij óók goed voorstellen. Winterbanden bij 14° > is niet waar ze voor zijn.
Ga er maar van uit dat ze een pak zuiniger zullen zijn dan wat je zag met je winterbanden, want ja, cross-climate.

Ik denk dat je er veel plezier van zult hebben, het is een hoog segment band. d:)b

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-04 22:54
MartinV schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:42:
Hallo,
Ik heb op dit moment een cupra Born uit 2021 en overweeg een polestar 2 uit 2022 aan te schaffen.
Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden?
Heeft de auto zwakke punten?
Mijn gebruik over de laatste 40.000 km ligt op 17 kWh.
Is dat haalbaar met een standard range?
En hoeveel kan hij maximaal laden bij een snellader?
Ik hoor het graag?
Gr. Martin
Er is in maart/april van 2022 een leverstop geweest, waarna de auto's die vanaf mei/juni van de band zijn gerold iets anders zijn. Ze hebben een grotere accu en wat andere modificaties. Dus ik zou sowieso voor een versie met eerste toelating vanaf juni 2022 gaan.

Voor de rest weinig aandachtspunten. Let even op de draagarmen en aandrijfassen, het schijnt een probleem te zijn geweest maar ik heb daar geen gedoe mee.

130 kw/h moet je kunnen halen. Soms tegen de 140 kw/h, maar dat is piekmoment. Vakantie naar Spanje is gewoon prima te doen.

• Juancho
ThAZiP schreef op maandag 13 april 2026 @ 14:24:
[...]

Als het iets van hars is, gaat dat prima met een beetje terpentine. Geldt ook voor de lak. Keer issue gehad na een zomervakantie in Italië waarbij het ook op de lak zat. Beetje op een microvezeldoek en je veegt het zo weg. En ja, dat is veilig voor de lak, het is geen thinner.
Terpentine deed the job! Klein beetje opgesmeerd met een keukenrol en na een 2x keer was de vlek weg. Nog geen idee wat het dan is geweest, maar blijkbaar wel naar spul die er zelfs met wassen incl. hogedrukspuit er niet vanaf ging.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-04 21:20
Juancho schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 13:50:
[...]

Terpentine deed the job! Klein beetje opgesmeerd met een keukenrol en na een 2x keer was de vlek weg. Nog geen idee wat het dan is geweest, maar blijkbaar wel naar spul die er zelfs met wassen incl. hogedrukspuit er niet vanaf ging.
Told ya! Fijn te horen.

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 13:16
Vanochtend nog weggereden met 3 graden en onderweg werd het zo’n 7 graden. Ritje van zo’n 75 km. Daarnaast eens opgeladen tot 100% om vervolgens direct weg te rijden.

Dit zijn de cijfers die je wilt zien. Single Motor Long Range MY25.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v7XQVomPd2lCMQVXBt0w4Dau9lc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N2BJj3Y1q4IZwUMgrO9fksxx.jpg?f=fotoalbum_large

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-04 09:54
NokiaFan schreef op woensdag 15 april 2026 @ 17:16:
Vanochtend nog weggereden met 3 graden en onderweg werd het zo’n 7 graden. Ritje van zo’n 75 km. Daarnaast eens opgeladen tot 100% om vervolgens direct weg te rijden.

Dit zijn de cijfers die je wilt zien. Single Motor Long Range MY25.[Afbeelding]
Heb je hem wel op dynamic range staan?

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:38
Ik doe met mijn 2026 SRSM (540km WLTP ofzo) op dynamische range 450 km met dit weer, 560 met een long range en rustig rijden lijkt me dan wel haalbaar.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 16:01

ST10©DE

Dus.............

DNLK schreef op maandag 13 april 2026 @ 14:27:
[...]

Zeker, rempedaal inhouden met de linkervoet en gaspedaal met de rechtervoet. Rem los laten komen en geniet van je grijns op je gezicht.
Werkt dit bij alle versie’s? Dus ook de smsr? Ik vraag dit voor een vriend 8) 8) :+

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• DNLK
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:29
ST10©DE schreef op woensdag 15 april 2026 @ 21:16:
[...]

Werkt dit bij alle versie’s? Dus ook de smsr? Ik vraag dit voor een vriend 8) 8) :+
Zekers!😉

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 13:16
tormentor1985 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 20:01:
[...]

Heb je hem wel op dynamic range staan?
Uiteraard. Vanwaar deze vraag? :)

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05:39
Na een automatische app-update op een Samsung S25 is de digitale sleutel volledig verdwenen. Wees gewaarschuwd.

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:08
Juancho schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 13:50:
Dat kan wel eens van bomen afkomen, is er bijna niet vanaf te krijgen met een normaal sopje of hoge druk spuit.

• Chillko
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:35
Arie van Dijk schreef op donderdag 16 april 2026 @ 12:16:
Na een automatische app-update op een Samsung S25 is de digitale sleutel volledig verdwenen. Wees gewaarschuwd.
Als in helemaal niet meer mogelijk, of moest je hem opnieuw instellen?

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53

Ibex

^^ met stom.

Ik zou graag een activity key hebben omdat ik de blok-sleutel een gigantisch groot en lomp ding vind. De sleutel is net wat sneller en vlotter dan de digital key. Ik kon 'm online vinden voor ~160 euro, maar blijkbaar moet je langst een service punt om 'm te laten programmeren, maar mijn lokale volvo dealer vraagt ~300 euro voor een sleutel + programmeren 8)7.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zNP5y9gGQXOz6vykP4jZki8SL6E=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ytukMWIz07Qal2EoenMufBlD.png?f=user_large

Da's toch echt te gek voor woorden :(.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:21
Chillko schreef op donderdag 16 april 2026 @ 15:32:
[...]

Als in helemaal niet meer mogelijk, of moest je hem opnieuw instellen?
Ik kom hem probleemloos in de app weer aanzetten terwijl ik in de bank zat op 6 meter van mijn P2.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• x0z8_
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22-04 22:40
Vanochtend weer voor de zoveelste keer deze melding gehad:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gHcNndla6A8QCHhpkoB3A8Fi8TY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nNoGGQMD2OwGiXZirK1QIGCQ.jpg?f=fotoalbum_large

Normaliter kon ik gewoon weer verder rijden en was de melding weg zodra ik stil stond, echter ging deze keer de melding niet zomaar weg. Normaliter krijg ik de melding en kan ik helemaal geen gas meer geven, nu ging er rond de 40KM/h nog een schok door de auto heen. Ik moest de auto via het infotainment uitzetten en een kwartier de auto op slot gehad. Daarna kwam de melding terug, kon ik wel wegrijden en verdween de melding. Toch maar een afspraak bij de garage maken ;)

• dakathefox
x0z8_ schreef op donderdag 16 april 2026 @ 17:58:

[Afbeelding]

Normaliter kon ik gewoon weer verder rijden en was de melding weg zodra ik stil stond, echter ging deze keer de melding niet zomaar weg. Normaliter krijg ik de melding en kan ik helemaal geen gas meer geven, nu ging er rond de 40KM/h nog een schok door de auto heen. Ik moest de auto via het infotainment uitzetten en een kwartier de auto op slot gehad. Daarna kwam de melding terug, kon ik wel wegrijden en verdween de melding. Toch maar een afspraak bij de garage maken ;)
Ah, dit is een herkenbaar probleem - ik heb het ook gehad. Van wanneer dateert jouw auto?

• x0z8_
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22-04 22:40
dakathefox schreef op donderdag 16 april 2026 @ 18:23:
[...]

Ah, dit is een herkenbaar probleem - ik heb het ook gehad. Van wanneer dateert jouw auto?
11-8-2023

Ik heb ook het gevoel dat dit vaak voor komt op momenten dat de ABS ook in zou grijpen. Vandaag gebeurde het nadat ik op een landweggetje iets te ver van de weg af reed en het gras in/van die betonnen roosters langs de weg die kabaal maken

• Chillko
guido66 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 17:57:
[...]

Ik kom hem probleemloos in de app weer aanzetten terwijl ik in de bank zat op 6 meter van mijn P2.
Inderdaad hier ook, zowel op mijn telefoon als op die van mijn vrouw. Even opnieuw de digitale key instellen en het werkte weer.

• MartinV
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22:39
dakathefox schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 12:55:
[...]

Er is in maart/april van 2022 een leverstop geweest, waarna de auto's die vanaf mei/juni van de band zijn gerold iets anders zijn. Ze hebben een grotere accu en wat andere modificaties. Dus ik zou sowieso voor een versie met eerste toelating vanaf juni 2022 gaan.

Voor de rest weinig aandachtspunten. Let even op de draagarmen en aandrijfassen, het schijnt een probleem te zijn geweest maar ik heb daar geen gedoe mee.

130 kw/h moet je kunnen halen. Soms tegen de 140 kw/h, maar dat is piekmoment. Vakantie naar Spanje is gewoon prima te doen.
Bedankt voor de info
Zag een paar auto’s van begin 22 maar heb er nu een gevonden van 06-23 met een groter accupakket.
Zal even wennen zijn, is net even iets anders dan mijn Cupra.

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:35

[Afbeelding]

Heb dit ook gehad. Zie mijn eerdere Posts in dit topic. Bij was het de koeling van de E-motor.

• hasmit12
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 24-04 14:35
De PS2 heeft achter bredere velgen dan voor, maar weet iemand hoe ik kan zien of de velgen op de juiste plek zijn teruggezet tijdens de bandenwissel? Volgens mij is dit bij mij niet goedgegaan

• Klaus_1250
hasmit12 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 12:45:
De PS2 heeft achter bredere velgen dan voor, maar weet iemand hoe ik kan zien of de velgen op de juiste plek zijn teruggezet tijdens de bandenwissel? Volgens mij is dit bij mij niet goedgegaan
Waarom denk je dit?

Toen ik de vorig jaar de auto bracht voor de winterbanden wissel en dit wou aangegeven, werd me vriendelijke meegedeelt dat ze dit toch echt wel wisten. Maar bij de wissel terug vorige week heb ik zo ook mijn twijfels

• hasmit12
Klaus_1250 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 13:26:
[...]

Waarom denk je dit?

Toen ik de vorig jaar de auto bracht voor de winterbanden wissel en dit wou aangegeven, werd me vriendelijke meegedeelt dat ze dit toch echt wel wisten. Maar bij de wissel terug vorige week heb ik zo ook mijn twijfels
Gevoel van de auto tijdens rijden. Maar er zal toch wel een manier zijn om te checken zonder de banden eraf te hoeven halen?

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03:02
Bredere velgen is toch ook bredere banden? Dus dat zou je af moeten kunnen lezen aan de bandenmaat.

• Bamieater
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-04 12:04
Het is niet af te lezen aan de bandenmaat, want die is hetzelfde voor alle 4 de banden.

Je kan proberen aan de binnenkant velg te kijken (met een camera) en het volgende velg typenummer achterhalen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZKJXZ9A2vEU1jmTEBf1xTRyUfIc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UVdGGUV0MzXI2gHSqx0A4KNE.jpg?f=user_large

Anders kun je de breedte opmeten voor en achter, en die vergelijken. Of visueel checken. Achter ziet er m.i. visueel veel breder uit dan voor.

Say what you want to say, BUT don't speak!

• jjkester
Als je goed kijkt kan je het aan de stand van de wang van de band zien, voor buigt de wang wat meer naar binnen dan achter. Als je naar een velg-bandcombinatie kijkt zonder referentie vind ik het knap als je weet of hij van voor of achter komt, maar het verschil tussen voor en achter aan dezelfde kant van de auto kan je wel zien.

In mijn ervaring is de handling van de auto sowieso wel anders met zomer en winterbanden, dus dat je verschil ervaart is op zich niet heel gek.

En anders, meten = weten!

• Klaus_1250
zjeeraar84 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 13:48:
Bredere velgen is toch ook bredere banden? Dus dat zou je af moeten kunnen lezen aan de bandenmaat.
Nee, dat is bij de Polestar 2 specifiek niet het geval! Je hebt dus 4 keer dezelfde maat band, maar een verschil in voor- en achtervelgen!

• Ollie89
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 23:12
Ik wil graag verlengde garantie kopen. Nu kan dat via Polestar voor 1, 2 of 3 jaar verlengen. Wij gaan deze auto nog minimaal 1 jaar rijden, maar mogelijk langer. Is er een optie om nu te verlengen met 1 jaar en daarna nog een jaar bij te kopen? Of moet dat direct nu?

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53

Ibex

^^ met stom.

Met de zachtere temperaturen gaan mijn dynamic range bij 100% vlot de hoogte in, netjes. MY26 SMLR.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/36AhJ5sqT9N30EuFHqQjf8apK1A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VT0SmlYrF1Lkz6eKW32G0pN0.png?f=fotoalbum_large

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

• dakathefox
x0z8_ schreef op donderdag 16 april 2026 @ 18:58:
[...]

11-8-2023

Ik heb ook het gevoel dat dit vaak voor komt op momenten dat de ABS ook in zou grijpen. Vandaag gebeurde het nadat ik op een landweggetje iets te ver van de weg af reed en het gras in/van die betonnen roosters langs de weg die kabaal maken
Hmm, nee, dat was het bij mij niet. Ik had gewoon problemen met de omvormer. Zeker als er weinig stroom in de accu zat, dan was even het gaspedaal flink intrappen voldoende om een 'kloenk' te horen en alles klapte er dan uit. Hij is uiteindelijk bij de dealer geweest, omvormer vervangen en daarna nooit meer een probleem gehad.

Nu 96.000 probleemloze kilometers.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Bij de bredere velg liggen de schroeven iets dieper

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:50
hasmit12 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 13:36:
[...]

Gevoel van de auto tijdens rijden. Maar er zal toch wel een manier zijn om te checken zonder de banden eraf te hoeven halen?
Heb hem nu niet meer maar ik checkte altijd met een meetlatje of rolmaat. Je steekt die gewoon door de velg om de breedte te meten. Het breedteverschil is bij 19inch velgen precies 1 inch/2,54cm dus dat is prima te meten. Bij mij is het 5 jaar lang 2x per jaar goed gegaan bij de bandenboer.

[ Voor 9% gewijzigd door JTHZZ op 17-04-2026 20:37 ]

• hasmit12
SirLenncelot schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 20:14:
[...]

Bij de bredere velg liggen de schroeven iets dieper
Toptip. Ze zitten dus goed bij mij

• stefan3006
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:46
stefan3006 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 07:49:
- doordat de velg achteraan breder is zie je de wand van de band schuin naar naar het loopvlak toegaan, waar dat vooral recht omhoog gaat (dat is toch zo bij mijn zomer en winterbanden set op dezelfde velg)
- de wielbouten zitten achteraan dieper dan vooraan.
- zelf niet voorgehad, maar je zou het direct voelen als je ermee gaat rijden.

• Pavare
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 24-04 18:14

[Afbeelding]

Ik had deze melding recent ook bij mijn my26 SRSM en hij stopte er ook echt mee. Niet fijn. Omdat ik het weekend erna naar Luxemburg ging en niet met op de linkerbaan bij Verviers stil wilde vallen gelijk bij de garage gemeld. Ze pakten het serieus op. Na een snelle uitlezing wilden ze de auto toch een tijdje in de garage houden om verder te onderzoeken. Ik kreeg een vervangende LRSM mee. De auto staat er nu nog. Ik begreep deze week van Polestar dat ze geen technische oorzaak hebben gevonden (dus miet het koel issue wat vaker voor schijnt te komen), maar dat ze een uitvoerig rapport met het Polestar technisch centrum in Brussel zouden bespreken. Ik hoop hem komende week weer terug te krijgen. Natuurlijk jammer dat dit gebeurt, maar prima service van Polestar en de Volvo garage waar hij staat.

• Hansieo
Ik moest het even checken of ik het goed had, ik dacht namelijk dat het op één van de "spaken" staat op de binnenzijde.

En jawel, ik had het goed, Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rae536iWNwwZgXnaT4lrhIj2ai0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6MKb6rasmIgduvyuis5PevTs.jpg?f=fotoalbum_large

• Ollie89
Ollie89 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:52:
Ik wil graag verlengde garantie kopen. Nu kan dat via Polestar voor 1, 2 of 3 jaar verlengen. Wij gaan deze auto nog minimaal 1 jaar rijden, maar mogelijk langer. Is er een optie om nu te verlengen met 1 jaar en daarna nog een jaar bij te kopen? Of moet dat direct nu?
Niemand hier een antwoord op?

• IPeukieI
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:44
Ollie89 schreef op zondag 19 april 2026 @ 18:16:
[...]

Ik niet. Anders morgen even de dealer bellen, die zal het wel weten toch?

Heeft iemand hier ervaring met rijden met de automatische achterklep deels open met een uitstekende lading? Laat ik de klep dan wel automatisch dicht gaan tot deze niet verder kan? Of op dat moment het sluiten stoppen? En dan de klep ergens aan vast binden.

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:22
Ollie89 schreef op zondag 19 april 2026 @ 18:16:
[...]

Je kan verlengen tot het derde jaar of 160.000. Als je daar volgend jaar nog aan voldoet dan kan je nogmaals verlengen.

• dakathefox
IPeukieI schreef op zondag 19 april 2026 @ 18:26:
[...]

Heeft iemand hier ervaring met rijden met de automatische achterklep deels open met een uitstekende lading? Laat ik de klep dan wel automatisch dicht gaan tot deze niet verder kan? Of op dat moment het sluiten stoppen? En dan de klep ergens aan vast binden.
Volgens mij gaat de klep automatisch weer open als er iets tussen zit (anders is het zo zielig voor die kinderhandjes), dus je zult 'm handmatig moeten stoppen.

• Juancho
Klopt, je moet de klep dan zelf op het juiste punt stopzetten. Dan blijft die prima zitten. Zeker als je rustig binnendoor rijdt.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

IPeukieI schreef op zondag 19 april 2026 @ 18:26:
[...]

Ik had in het verleden de verwachting dat hij op een bepaalde stand bleef staan, maar tijdens de rit viel hij dicht. Ik zou hem dus even vastmaken.

No signature required.

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-04 15:13

sopsop

[v] [;,,;] [v]

[Afbeelding]

Ik heb dit ook gehad. Soms zat er een paar maanden tussen, maar het kwam iedere keer weer terug. Ik was alle vertrouwen in de auto kwijt, want het gebeurde ook op een provinciale- en snelweg. Levensgevaarlijk.

Bij mij lag het aan de koeling van de invertor. Daar heeft schijnbaar een one way valve vastgezeten, waardoor de boel oververhit kan raken, daardoor raakt er vanalles beschadigd. Uiteindelijk is volgens mij de hele invertor en een zwik koelleidingen vervangen.

Zie: sopsop in "Het grote Polestar 2 Topic"

Monteur zei dat het inclusief arbeidsloon 10k+ zou kosten, nu was het nog garantie blijkbaar.

• Pavare
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 24-04 18:14
Pavare schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 10:57:
[...]

Ik had deze melding recent ook bij mijn my26 SRSM en hij stopte er ook echt mee. Niet fijn. Omdat ik het weekend erna naar Luxemburg ging en niet met op de linkerbaan bij Verviers stil wilde vallen gelijk bij de garage gemeld. Ze pakten het serieus op. Na een snelle uitlezing wilden ze de auto toch een tijdje in de garage houden om verder te onderzoeken. Ik kreeg een vervangende LRSM mee. De auto staat er nu nog. Ik begreep deze week van Polestar dat ze geen technische oorzaak hebben gevonden (dus miet het koel issue wat vaker voor schijnt te komen), maar dat ze een uitvoerig rapport met het Polestar technisch centrum in Brussel zouden bespreken. Ik hoop hem komende week weer terug te krijgen. Natuurlijk jammer dat dit gebeurt, maar prima service van Polestar en de Volvo garage waar hij staat.
Ik heb hem vanmiddag weer op gehaald. Toch ook een koelprobleem. Er blijkt een koelslang met veel aders over de accu te lopen om die te koelen. Daar zat een haarscheurtje in. Die slang is nu vervangen.

• MR. RHS
Iemand ook problemen externe geluidssysteem (zoemen tijdens t rijden) gehad? Vorige week kreeg een keer een melding, nu is het eigenlijk bij elke rit dat ik waarschuwing krijg met een melding om service te laten verrichten. (Ik heb lamineer gezocht in het topic maar kon het zo snel niet vinden).

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04 22:10

Smurf

Detri

M3rcury schreef op maandag 20 april 2026 @ 11:52:
[...]

Ik had in het verleden de verwachting dat hij op een bepaalde stand bleef staan, maar tijdens de rit viel hij dicht. Ik zou hem dus even vastmaken.
Dichtvallen gaat niet, want zijn lading zit er tussen.
Mijn praktijkervaring met zowel de klep van de Polestar als mijn vorige auto (Kodiaq) is dat die automatisch sluitbare kleppen vast blijven staan in de stand waarin ze eindigen. Ik doe altijd een doek (oud gordijn) om de lading heen om de rand van de klep te beschermen en sluit deze dan tot hij vanzelf stopt (want lading) en laat het dan zo.
Als je rustig rijdt blijft hij dan gewoon op z'n plek hangen.

)

• Juancho
Ik mis in de PS2 Spotify app de (standaard) playlist Jouw afleveringen. Deze gebruik ik op mobiel/laptop veel voor oa podcasts waar dan nieuwe afleveringen in komen te staan. Heel handig, maar ik zie deze niet terug in de Spotify app van de auto... Is dit weer een volgende beperking van de tocht al zwaar beperkte Spotify app voor AAOS?

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 16:01

ST10©DE

Dus.............

Juancho schreef op woensdag 22 april 2026 @ 09:57:
Ik mis in de PS2 Spotify app de (standaard) playlist Jouw afleveringen. Deze gebruik ik op mobiel/laptop veel voor oa podcasts waar dan nieuwe afleveringen in komen te staan. Heel handig, maar ik zie deze niet terug in de Spotify app van de auto... Is dit weer een volgende beperking van de tocht al zwaar beperkte Spotify app voor AAOS?
Hmm, die staat toch gewoon helemaal rechts (bibliotheek)? Ik volg ook een aantal podcasts. En zie wel altijd van welke podcast er een nieuwe aflevering is, deze komt dan automatisch bovenaan te staan.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Juancho
Ik heb nu volledig mijn vertrouwen opgegeven in de digital key. Gister en en vandaag werkt het gewoon niet, 0,0 meer. Auto openen met de telefoon werkt niet dus de auto starten nadat de auto open gedaan is via de app werk ook niet. Transponder sleutel niet gevonden.

Gister had ik gelukkig mijn sleutel mee anders had ik de auto moeten laten staan op ruim een uur rijden van huis. Vandaag testte ik het voor het huis. Totaal onbetrouwbaar zo, jammer en wat mij betreft ook ongelofelijk slecht van Polestar. En ja ik weet dat er ook mensen zijn die al jarenlang zonder sleutel rijden. Maar dit mag nooit enig verschil maken natuurlijk. Dit moet gewoon werken. Punt.

Ik heb ook geen idee hoe het weer zou moeten werken, digital key is gewoon ingesteld, ik kan dus de auto gewoon openen met de app dus de verbinding is er wel. Maar no way dat ik zonder sleutel op pad ga. Ook niet voor een kort ritje. Het vertrouwen is compleet verdwenen terwijl het de eerste maanden altijd goed ging.

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-04 09:54
Juancho schreef op donderdag 23 april 2026 @ 12:26:
Ik heb nu volledig mijn vertrouwen opgegeven in de digital key. Gister en en vandaag werkt het gewoon niet, 0,0 meer. Auto openen met de telefoon werkt niet dus de auto starten nadat de auto open gedaan is via de app werk ook niet. Transponder sleutel niet gevonden.

Gister had ik gelukkig mijn sleutel mee anders had ik de auto moeten laten staan op ruim een uur rijden van huis. Vandaag testte ik het voor het huis. Totaal onbetrouwbaar zo, jammer en wat mij betreft ook ongelofelijk slecht van Polestar. En ja ik weet dat er ook mensen zijn die al jarenlang zonder sleutel rijden. Maar dit mag nooit enig verschil maken natuurlijk. Dit moet gewoon werken. Punt.

Ik heb ook geen idee hoe het weer zou moeten werken, digital key is gewoon ingesteld, ik kan dus de auto gewoon openen met de app dus de verbinding is er wel. Maar no way dat ik zonder sleutel op pad ga. Ook niet voor een kort ritje. Het vertrouwen is compleet verdwenen terwijl het de eerste maanden altijd goed ging.
Ik moest na de laatste software update bij digital key ergens de sleutel opnieuw laten maken. Maar dan nog vertrouw ik er ook niet op en neem zeker bij grote afstanden gewoon de sleutel mee. Het is ook wel lekker soms om alvast daarmee de achterklep van de auto open te doen als ik aan kom lopen.

• de meester01

Ik heb het maar opgegeven dat die D-Key wat wordt. Heb de auto nu 2,5 maand maar neem altijd de gewone sleutel mee. Die doet ook al wat nukkig: de deur wil alleen open als ik met mijn broekzak waarin de sleutel zit naar het portier toe sta, de batterij in de FOB is 9 weken oud :-(

• Juancho
Maar mijn MY26 heeft helemaal geen software update gehad, de wagen staat nog steeds op 4.2.13. Dus het komt ook een beetje vanuit het niets dat het nu al 2 dagen totaal niet werkt. Even in de auto gekeken maar DK staat nog gewoon aangemeld onder beide profielen, BT verbinding is er, ik kan de wagen bedienen op afstand. Dat is het allemaal niet.

Heb het maar weer belegd bij PS support.

• de meester01
Juancho schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:46:
Maar mijn MY26 heeft helemaal geen software update gehad, de wagen staat nog steeds op 4.2.13. Dus het komt ook een beetje vanuit het niets dat het nu al 2 dagen totaal niet werkt. Even in de auto gekeken maar DK staat nog gewoon aangemeld onder beide profielen, BT verbinding is er, ik kan de wagen bedienen op afstand. Dat is het allemaal niet.

Heb het maar weer belegd bij PS support.
Ik kan de app ook gewoon gebruiken maar de DK vertikt het. Direct na installatie deed hij het een paar keer en daarna niks meer.

Ik heb een iPhone 15 pro die draait op iOs 26.3.1a

[ Voor 5% gewijzigd door de meester01 op 23-04-2026 13:56 ]

• Juancho
de meester01 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:56:
[...]

Ik kan de app ook gewoon gebruiken maar de DK vertikt het. Direct na installatie deed hij het een paar keer en daarna niks meer.

Ik heb een iPhone 15 pro die draait op iOs 26.3.1a
Ik heb een S23 en de PS2 app voor Android draait op versie 5.6.0 (laatste update was 10 april). Als ik reactie van support heb laat ik het hier wel weten, blijkbaar hebben er dus meer mensen last van. Dat doet mij vermoeden dat het toch echt bij de Polestar (servers?) ligt....

• pietjm
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 24-04 14:06
De key werkt bij mij wel, maar moet sinds de laatste update eerst de app openen. Daarna geen probleem.

NH, vrijstaand, 182 m2 incl verw garage, 1 Quatt met T87M2018 thermostaat, alles OT, duurzaam in Quatt app aan met echte tarieven, HRE 36/30, 4950 wp panelen, vvw beneden met HR++, radiatoren boven, de koffie nog steeds op z’n Italiaans.

• MR. RHS
Dat haalt de use-case toch echt wel onderuit. Dan liever de gewoon sleutel in de zak en gewoon op deurhendel drukken. :-(

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-04 17:44

Heb je Bluetooth uit- en aangezet, wifi uit, en telefoon in bekerhouder gedaan?

• Hansieo
de meester01 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:14:
[...]

Ik heb het maar opgegeven dat die D-Key wat wordt. Heb de auto nu 2,5 maand maar neem altijd de gewone sleutel mee. Die doet ook al wat nukkig: de deur wil alleen open als ik met mijn broekzak waarin de sleutel zit naar het portier toe sta, de batterij in de FOB is 9 weken oud :-(
ik kan je (en ook andere gebruikers met problemen..) zeggen dat niet alle 2032 batterijen hetzelfde zijn.
Na meerdere merken ervaringen, zijn er die na slecht weken ophouden met vreemde meldingen en andere deden het soms héél lang prima (helaas hield ik het toen nog niet bij..en ja, ik lette altijd goed op -versheid-)

Ik zou zeggen, neem eens een ander merk.

• de meester01
Hansieo schreef op donderdag 23 april 2026 @ 17:41:
[...]

ik kan je (en ook andere gebruikers met problemen..) zeggen dat niet alle 2032 batterijen hetzelfde zijn.
Na meerdere merken ervaringen, zijn er die na slecht weken ophouden met vreemde meldingen en andere deden het soms héél lang prima (helaas hield ik het toen nog niet bij..en ja, ik lette altijd goed op -versheid-)

Ik zou zeggen, neem eens een ander merk.
Dit zijn GP batterijen die ik ook in de sleutel van mijn Hyundai heb (eveneens keyless) en daar gaan ze 2 jaar mee :|

Ik zal de sleutel van mijn vrouw wel gappen, eens kijken of die het ook doet. Misschien geef ik wel straling af en verstoort mijn lijf het signaal :+

• Hansieo
worden die net zo veelvuldig gebruikt?
bv polestar 6 dgn/2x per dag
tegen de andere alleen in weekeinde of zo?

(gewoon maar wat in mij opkomt :henk ) het is lastig te achterhalen, maar met deze laatste batterij even geen gekke dingen... klop,klop,klop, klóóóóóóp O-)

• Chillko
Wacht, dus de digitale key icm keylessweigert wel eens? Werkt in dat geval openen via de app nog wel? Ik ga heel vaak zonder sleutel op pad, maar dit klinkt dan wel spannend!

• Juancho
ReconE schreef op donderdag 23 april 2026 @ 16:49:
[...]

Heb je Bluetooth uit- en aangezet, wifi uit, en telefoon in bekerhouder gedaan?
Nee en eigenlijk ook nooit van deze workaround (?) gehoord. Hoe kom je hierbij?

• Juancho
Chillko schreef op donderdag 23 april 2026 @ 18:44:
Wacht, dus de digitale key icm keylessweigert wel eens? Werkt in dat geval openen via de app nog wel? Ik ga heel vaak zonder sleutel op pad, maar dit klinkt dan wel spannend!
Jup, dat kan dus. Als ik gister geen sleutel bij me had stond ik op 1,5 uur van ons huis. Kon ik geen kant op. En vandaag zelfde verhaal. Digital Key werkt gewoon niet meer. Geen idee waarom niet. Maar idd, totaal niet betrouwbaar dus en ik zou oprecht iedereen afraden om (altijd) zonder sleutel op pad te gaan. Al gaat het 99x goed, zal je net die ene keer zien....

• Juancho
pietjm schreef op donderdag 23 april 2026 @ 14:43:
De key werkt bij mij wel, maar moet sinds de laatste update eerst de app openen. Daarna geen probleem.
Even getest, werkt niet hier. Maar zoals gezegd heb ik in de MY26 ook geen update gehad.

• SirLenncelot
  • Niet online
Juancho schreef op donderdag 23 april 2026 @ 19:04:
[...]

Even getest, werkt niet hier. Maar zoals gezegd heb ik in de MY26 ook geen update gehad.
Misschien de app op je telefoon geüpdatet?

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-04 17:44
Juancho schreef op donderdag 23 april 2026 @ 19:02:
[...]

Nee en eigenlijk ook nooit van deze workaround (?) gehoord. Hoe kom je hierbij?
Hier gelezen: https://www.polestar.com/...b1d12a98c0a80151417c0e7b/
Voor mij werkt Bluetooth uit/aan en dan in de bekerhouder het beste als dk niet werkt. Heb er namelijk ook wel eens last van. Succes!

• Chillko
Zijn er al wat ervaringen en verbruikscijfers met een caravan? Ik zag in deze thread wel eentje langskomen maar dat was ook een flinke caravan. Ben benieuwd hoe een single motor met een kleine caravan (700-850 kg) er achter het doet qua verbruik .

• Jorik90
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:12
Chillko schreef op donderdag 23 april 2026 @ 18:44:
Wij gebruiken vrijwel uitsluitend de digital key (langere reizen voor de zekerheid de gewone sleutel mee). Iets van 1 op de 10 keer wil de auto niet zo vlot van slot. Na een paar pogingen gebruik ik dan meestal de knop bij het kenteken om de kofferbak open te doen, dat werkt om een vage reden wel altijd. Openen/sluiten in de app werkt ook, maar volgens mij gaat dat via de cloud en werkt dus niet op plekken waar de auto (of telefoon) geen bereik heeft.

• Ollie89
Om nog even terug te komen op mijn eigen eerdere vraag rondom garantie. De verlengde garantie is te verlengen tot de auto 3 jaar oud is óf 100.000 km heeft gereden en is, los van de looptijd van de garantie, geldig tot maximaal 160.000 km. Verlengen kan eenmalig voor 1, 2 of 3 jaar aldus Polestar.

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-04 12:22
Mijn PS2 heeft al sinds de (tweedehands) aanschaf problemen met het scherm, veel besproken hier.
Ik heb ook meerdere keren met PS-support contact gehad. Super vriendelijke mensen en ze helpen je echt maar dit probleem kunnen ze niet oplossen.
Ik heb nu een formele mail gestuurd dat ik ontevreden ben, temeer omdat er nu een upgrade mogelijk is die 1500 euro kost.
Daarmee erkent Polestar wellicht wel het probleem.

Nu krijg ik als antwoord om een afspraak te maken bij volvo/polestar.
Uiteraard ga ik dat binnenkort wel doen maar ik kan me niet voorstellen dat dit zin heeft.

Andere vraag over Spotify : ik kan met de spotify app zelf niet zoeken, ik kan alleen maar met Siri praten als ik iets wil. Klopt dat ? apple-car-play spotify werkt wel, maar het is wel een gemis. (iets met veiligheid wellicht?)

• SirLenncelot
  • Niet online
kevertje1977 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 07:23:
Andere vraag over Spotify : ik kan met de spotify app zelf niet zoeken, ik kan alleen maar met Siri praten als ik iets wil. Klopt dat ? apple-car-play spotify werkt wel, maar het is wel een gemis. (iets met veiligheid wellicht?)
Ja dat is hoe Spotify binnen CarPlay werkt, dat is niet polestar specifiek.
Als je een nummer zoekt via spotify in AAOS dan kun je daarna weer terug naar CarPlay spotify.
Niet zoeken tijdens het rijden uiteraard.

• pietjm
kevertje1977 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 07:23:
Mijn PS2 heeft al sinds de (tweedehands) aanschaf problemen met het scherm, veel besproken hier.
Ik heb ook meerdere keren met PS-support contact gehad. Super vriendelijke mensen en ze helpen je echt maar dit probleem kunnen ze niet oplossen.
Ik heb nu een formele mail gestuurd dat ik ontevreden ben, temeer omdat er nu een upgrade mogelijk is die 1500 euro kost.
Daarmee erkent Polestar wellicht wel het probleem.

Nu krijg ik als antwoord om een afspraak te maken bij volvo/polestar.
Uiteraard ga ik dat binnenkort wel doen maar ik kan me niet voorstellen dat dit zin heeft.

Waarom via CarPlay? Kan toch gewoon via aaos? Zelf gebruik ik Tidal en dat werkt prima.

NH, vrijstaand, 182 m2 incl verw garage, 1 Quatt met T87M2018 thermostaat, alles OT, duurzaam in Quatt app aan met echte tarieven, HRE 36/30, 4950 wp panelen, vvw beneden met HR++, radiatoren boven, de koffie nog steeds op z’n Italiaans.

• Juancho
Ik heb even contact gehad met Polestar support over het digital key issue. Kan iemand, liefst met Android telefoon, voor mij een test doen?
- Kijk daarnaast in de Bluetooth-instellingen of het apparaat “Polestar2” zichtbaar is. Dit is de verbinding die voor de Digital Key wordt gebruikt. (“Polestar PS2” wordt alleen gebruikt voor media via Bluetooth en niet voor de sleutel).
Ik zie op mijn S23 alleen de Polestar PS2 BT connectie. Ik kan me ook niet herinneren dat er nog een 2de, de Poelstar2, connectie stond toen de boel nog wel werkte maar dat kan ik fout hebben. Die verbinding zoeken/tot stand brengen lukt niet want die wordt dus niet gevonden. Ik ben dus even benieuwd of jullie beide wel hebben staan in de lijst van BT koppelingen.

Ik kan natuurlijk de hele BT verbinding eruit gooien en opnieuw instellen, maar dat wil ik JUIST (nog) niet doen en eerst wil zien of het op te lossen valt zoals je straks in de praktijk evt. ook kan oplossen als de DK niet werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 24-04-2026 09:55 ]

• Jorik90
Ik heb alleen de Polestar PS2 als bluetooth koppeling.

• DNLK
Juancho schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 09:54:
Ik heb even contact gehad met Polestar support over het digital key issue. Kan iemand, liefst met Android telefoon, voor mij een test doen?

[...]

Ik zie op mijn S23 alleen de Polestar PS2 BT connectie. Ik kan me ook niet herinneren dat er nog een 2de, de Poelstar2, connectie stond toen de boel nog wel werkte maar dat kan ik fout hebben. Die verbinding zoeken/tot stand brengen lukt niet want die wordt dus niet gevonden. Ik ben dus even benieuwd of jullie beide wel hebben staan in de lijst van BT koppelingen.

Ik kan natuurlijk de hele BT verbinding eruit gooien en opnieuw instellen, maar dat wil ik JUIST (nog) niet doen en eerst wil zien of het op te lossen valt zoals je straks in de praktijk evt. ook kan oplossen als de DK niet werkt.
Ik heb beide zichtbaar, maar dit is op iphone. Toevallig wel al eens de telefoon goed opnieuw opgestart?

• Juancho
DNLK schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 10:08:
[...]

Ik heb beide zichtbaar, maar dit is op iphone. Toevallig wel al eens de telefoon goed opnieuw opgestart?
Uiteraard, verder alle standaard en logische stappen al getest. De lijst van de PS medewerker was ook langer maar alles had ik zelf al gedaan.

• Juancho
Jorik90 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 10:06:
Ik heb alleen de Polestar PS2 als bluetooth koppeling.
Android dan denk ik? Dan zal die 2de verbinding wellicht alleen voor Iphone zijn?

• Jorik90
Juancho schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 10:13:
[...]

Android dan denk ik? Dan zal die 2de verbinding wellicht alleen voor Iphone zijn?
Android inderdaad. De tweede zal nodig zijn, maar staat niet bij de gepairde apparaten (mijn Nuki smartlocks staan er ook niet tussen terwijl die ook via bluetooth werken).

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:21
Kwam ik tegen in het P4 topic, er is een alternatieve HA integratie voor Polestar met meer mogelijkheden:

k-jah in "Het grote Polestar 4 Topic"

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• jjkester

[...]

Ik heb Polestar 2 niet (Pixel 10). Ik had issues met koppelen en die verwijderen zorgde dat het koppelen werkte. De digital key was bij de laatste update stuk, via de app moest het aanmaken opnieuw (lukte alleen met de auto aan).

Digital key werkt nu weer maar is wel altijd wat traag (hand een seconde op de deurgreep voor hij open gaat bijv) en zie soms de melding transponder sleutel niet gevonden, maar een 2e poging lukt dan wel.

Heb je gekeken of er permissies van de app gereset worden door je OS? Energiebeheer, locatie rechten, melding rechten kan allemaal invloed hebben op het op de achtergrond kunnen draaien van de digital key!

Ik vertrouw er niet op (ook omdat de telefoon leeg kan), zie het als een handige back-up en voor even iets pakken of van- en naar de laadpaal rijden.

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 00:35
guido66 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 12:14:
Kwam ik tegen in het P4 topic, er is een alternatieve HA integratie voor Polestar met meer mogelijkheden:

k-jah in "Het grote Polestar 4 Topic"
Deze is heel interessant! Iemand ervaring mee op de Polestar 2? Er zitten ook allerlei functionaliteiten in die blijkbaar wel mogelijk zijn, maar niet ondersteund door de app. Zoals voorverwarmen/koelen op een specifieke temperatuur in plaats van 22 graden + stoelverwarmingstanden aanpassen, real time locatie in plaats van alleen maar bij park, ramen open/dicht doen, bandendruk, geheugen om laadinstelling te koppelen aan een specifieke locatie. Allemaal dingen waarvan ik me altijd al heb afgevraagd waarom ze dit niet in de gewone app hadden..

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:22
Jorik90 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 10:14:
[...]

Android inderdaad. De tweede zal nodig zijn, maar staat niet bij de gepairde apparaten (mijn Nuki smartlocks staan er ook niet tussen terwijl die ook via bluetooth werken).
Bij mij idem (Samsung S23). De dk werkt wel bij mij, maar ik heb na de recente update wel de dk verwijderd en opnieuw ingesteld. Kost <1minuut. Wat ik recent wel merk is dat vaker dan voorheen het openen langer duurt ( dan open ik maar via de app) en dat vervolgens het starten ook tijd nodig heeft. Het kan natuurlijk ook komen doordat er iets in Android is veranderd.

• pietjm

[...]

Ik heb een test gedaan maar wel met een iPhone. Ik had 2 Polestar Bluetooth koppelingen, maar had er 1 weggehaald (Polestar 2). Misschien dat de digital key daarom niet goed werkte.

Ik heb nu mijn telefoon in de bekerhouder gezet, digital key in de app uit en weer aangezet. Nu heb ik weer 2 Bluetooth koppelingen en werkt de key weer zoals het hoort. Misschien ook wel niet nodig om hem in de bekerhouder te plaatsen.
Zal met Android telefoon waarschijnlijk niet anders zijn. Te proberen waard.

• Juancho
Ok ik weet het denk ik. In de auto gekeken bij digital key en dat stond goed. Maar in de app, ik had dat nog niet gezien, staat onderstaande. De hele koppeling is zomaar weg . Zal het straks opnieuw instellen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Dl_-7Xixt2qmabbmDmEZkM0MVI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HHMweY37f9J74QSQRvoCfnmI.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe dan ook geeft het wel aan hoe zoiets zomaar ontkoppelt kan zijn met wellicht een onderwater update. Daarom zal ik het nooit meer vertrouwen. Hooguit bij het rijden naar/van de laadpaal in de straat.

[ Voor 15% gewijzigd door Juancho op 24-04-2026 14:46 ]

• antonrops
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:08
Chillko schreef op donderdag 23 april 2026 @ 20:58:
Zijn er al wat ervaringen en verbruikscijfers met een caravan? Ik zag in deze thread wel eentje langskomen maar dat was ook een flinke caravan. Ben benieuwd hoe een single motor met een kleine caravan (700-850 kg) er achter het doet qua verbruik .
Wij rijden met een T@b 320 caravan van zo'n 900 kg. Het verbruik bij 90 km/h ligt steeds rond de 33kWh/100km. De auto is een LRSM, modeljaar 2025.

• Juancho
Juancho schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 14:44:
Ok ik weet het denk ik. In de auto gekeken bij digital key en dat stond goed. Maar in de app, ik had dat nog niet gezien, staat onderstaande. De hele koppeling is zomaar weg . Zal het straks opnieuw instellen...

[Afbeelding]

Hoe dan ook geeft het wel aan hoe zoiets zomaar ontkoppelt kan zijn met wellicht een onderwater update. Daarom zal ik het nooit meer vertrouwen. Hooguit bij het rijden naar/van de laadpaal in de straat.
En het werkt weer. Verder niks te koppelen, alleen op die knop drukken en de connector was er weer.

• jjkester
Juancho schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 14:44:

[Afbeelding]

Exact dat had ik dus ook, op de knop drukken met de computer in de auto actief loste het direct op

• DNLK
Telesto schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 13:02:
[...]

Deze is heel interessant! Iemand ervaring mee op de Polestar 2? Er zitten ook allerlei functionaliteiten in die blijkbaar wel mogelijk zijn, maar niet ondersteund door de app. Zoals voorverwarmen/koelen op een specifieke temperatuur in plaats van 22 graden + stoelverwarmingstanden aanpassen, real time locatie in plaats van alleen maar bij park, ramen open/dicht doen, bandendruk, geheugen om laadinstelling te koppelen aan een specifieke locatie. Allemaal dingen waarvan ik me altijd al heb afgevraagd waarom ze dit niet in de gewone app hadden..
Temperatuur aanpassen is volgens mij pas sinds de laatste update van polestar mogelijk bij de P4 in de app, ramen open en dicht gaat wel in de app, bandendruk gaat niet want die sensoren heeft de P2 niet

• de meester01
Hansieo schreef op donderdag 23 april 2026 @ 18:12:
worden die net zo veelvuldig gebruikt?
bv polestar 6 dgn/2x per dag
tegen de andere alleen in weekeinde of zo?

(gewoon maar wat in mij opkomt :henk ) het is lastig te achterhalen, maar met deze laatste batterij even geen gekke dingen... klop,klop,klop, klóóóóóóp O-)
De Ioniq rijdt 5-6 dagen per week, woon-werkverkeer, privé ritten etc en de PS2 twee dagen per week (2e auto voor de fun).

Pagina: 1 ... 241 242 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.