Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Morales79
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19:15
JTHZZ schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 19:59:
[...]

Zijn er buiten Tesla heel veel merken die direct verkopen dan?

[...]

In hoeverre zijn ze dat niet? Volvo is ook een Geely dochter en Polestar is voor de meerderheid in handen van Geely en een klein deel Volvo. En een minderheid is via de beurs in handen van overige aandeelhouders.
Feitelijk gezien is Polestar nu een zelfstandig bedrijf met eigen winst en verlies rekening en eigen bestuur, formeel gevestigd in UK, HQ in Gothenburg en eigen beursnotering aan de Nasdaq. Geely zit er nu wel dik in via allerlei aandeel constructies maar Polestar is niet volledig geintegreerd zoals andere Geely merken (Zeekr, Lynk & Co en Lotus). Vergelijk het met Porsche binnen de VW Groep. Alleen Porsche ag is dus wel winstgevend.
Geely zal echt niet door blijven gaan met miljardenverliezen te compenseren en uiteindelijk het bedrijf volledig overnemen en integreren.
Hoe de positionering dan zal worden en of er een sterke link blijft met Volvo Cars valt dan te bezien.

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:18
Morales79 schreef op zondag 2 november 2025 @ 02:20:
[...]

Feitelijk gezien is Polestar nu een zelfstandig bedrijf met eigen winst en verlies rekening en eigen bestuur, formeel gevestigd in UK, HQ in Gothenburg en eigen beursnotering aan de Nasdaq. Geely zit er nu wel dik in via allerlei aandeel constructies maar Polestar is niet volledig geintegreerd zoals andere Geely merken (Zeekr, Lynk & Co en Lotus). Vergelijk het met Porsche binnen de VW Groep. Alleen Porsche ag is dus wel winstgevend.
Op papier heb je gelijk. In de praktijk wordt echter maar een minderheid van de aandelen vrij verhandeld en is een meerderheid van de aandelen in handen van Geely en Volvo, waarbij de laatste ook in handen is van Geely. Dat noem ik geen ‘zelfstandig’ bedrijf. Porsche is moeilijk vergelijkbaar omdat er een wederzijdse afhankelijkheid met VW groep is en de familie Porsche er ook in zit.
Geely zal echt niet door blijven gaan met miljardenverliezen te compenseren en uiteindelijk het bedrijf volledig overnemen en integreren.
Hoe de positionering dan zal worden en of er een sterke link blijft met Volvo Cars valt dan te bezien.
Blijkbaar heb je meer inzicht in de denkwijze van Geely dan ik, maar ik heb nergens gezien of gelezen dat ze dit gaan doen en zelfs als dat zo is, kan het alle kanten op. Miljardenverliezen zijn op dit moment schering en inslag in de autoindustrie, zowel bij EV als bij ‘old auto’ dus als je er in gelooft als Geely zul je nog even door moeten.
En Porsche staat er zeker beter voor, maar winstgevend?
https://www.vierenzestig....erlies-treft-porsche-hard

Maar misschien moeten we het hier weer over de polestar 2 gaan hebben :)

[ Voor 7% gewijzigd door JTHZZ op 02-11-2025 10:09 ]

• Morales79
JTHZZ schreef op zondag 2 november 2025 @ 09:44:
[...]

Op papier heb je gelijk. In de praktijk wordt dus een minderheid van de aandelen vrij verhandeld en is een meerderheid van de aandelen in handen van Geely en Volvo, waarbij de laatste ook in handen is van Geely. Dat noem ik geen ‘zelfstandig’ bedrijf. Porsche is moeilijk vergelijkbaar omdat er een wederzijdse afhankelijkheid met VW groep is en de familie Porsche er ook in zit.

[...]

Blijkbaar heb je meer inzicht in de denkwijze van Geely dan ik, maar ik heb nergens gezien of gelezen dat ze dit gaan doen en zelfs als dat zo is, kan het alle kanten op. Miljardenverliezen zijn op dit moment schering en inslag in de autoindustrie, zowel bij EV als bij ‘old auto’ dus als je er in gelooft als Geely zul je nog even door moeten.
En Porsche staat er zeker beter voor, maar winstgevend?
https://www.vierenzestig....erlies-treft-porsche-hard
Je gaat allemaal erg kort door de bocht. Misschien moet je je wat beter inlezen over hoe het werkt met aandeelhouders en zeggenschap. Polestar wordt zelfstandig bestuurd. Ze worden gefinancierd door het investeringsvehikel van de oprichter van Geely. Ook Geely zelf en Volvo Cars hebben aandelen. Er vindt uitwisseling van kennis, productiefaciliteiten en technologie plaats, maar Polestar is daar zelf van in de lead. Er zal ongetwijfeld op de achtergrond veel meegedacht worden en alle partijen hebben daarin zo hun belangen maar Polestar is niet geïntegreerd binnen de Geely groep zoals een reeks andere merken. Dat lijkt misschien gemiereneuk maar het is juist fundamenteel. Polestar kan zich nu profileren als een Europees bedrijf, net als Volvo Cars en heeft daar allerlei voordelen van. Mijn werkgever bijvoorbeeld staat geen Chinese merken toe in de carpolicy. Polestar mag als Europees bedrijf wel. De EU werpt allerlei importblokkades op voor Chinese bedrijven. Daar kunnen (konden want staat nu onder zware druk) Polestar en Volvo handig omheen manoeuvreren, ookal produceren ze in China. Gezien alle ontwikkelingen op dit vlak zal dit ook niet door kunnen blijven gaan is mijn inschatting.
De situatie van Porsche die dit jaar een slecht financieel resultaat hebben is niet vergelijkbaar. Porsche is decennia lang zwaar winstgevend geweest en is nu door politiek beleid gedwongen tot een verlieslatende strategie. Ik refereer aan hen vanwege hun zelfstandige positie binnen ten opzichte van de VW Groep, niet een slecht financieel jaar.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:33
Polestar komt straks toch met een paar nieuwe modellen waaronder een nieuwe kleinere SUV die de goedkoopste Polestar moet worden? Lijkt me een mega belangrijke wagen voor ze. En daarnaast zal er nog wel een keer, op niet zo'n lange termijn, de echte PS2 opvolger komen toch? Ik weet niet precies hoe die auto het buiten NL/Europa doet maar ik NL zie je de wagen natuurlijk best veel.

Ik denk persoonlijk niet dat Polestar snel zal omvallen, hooguit dat Volvo/Geely zich wat meer gaat bemoeien.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• JTHZZ
Morales79 schreef op zondag 2 november 2025 @ 10:11:
[...]

Je gaat allemaal erg kort door de bocht. Misschien moet je je wat beter inlezen over hoe het werkt met aandeelhouders en zeggenschap. Polestar wordt zelfstandig bestuurd. Ze worden gefinancierd door het investeringsvehikel van de oprichter van Geely. Ook Geely zelf en Volvo Cars hebben aandelen. Er vindt uitwisseling van kennis, productiefaciliteiten en technologie plaats, maar Polestar is daar zelf van in de lead. Er zal ongetwijfeld op de achtergrond veel meegedacht worden en alle partijen hebben daarin zo hun belangen maar Polestar is niet geïntegreerd binnen de Geely groep zoals een reeks andere merken. Dat lijkt misschien gemiereneuk maar het is juist fundamenteel. Polestar kan zich nu profileren als een Europees bedrijf, net als Volvo Cars en heeft daar allerlei voordelen van. Mijn werkgever bijvoorbeeld staat geen Chinese merken toe in de carpolicy. Polestar mag als Europees bedrijf wel. De EU werpt allerlei importblokkades op voor Chinese bedrijven. Daar kunnen (konden want staat nu onder zware druk) Polestar en Volvo handig omheen manoeuvreren, ookal produceren ze in China. Gezien alle ontwikkelingen op dit vlak zal dit ook niet door kunnen blijven gaan is mijn inschatting.
De situatie van Porsche die dit jaar een slecht financieel resultaat hebben is niet vergelijkbaar. Porsche is decennia lang zwaar winstgevend geweest en is nu door politiek beleid gedwongen tot een verlieslatende strategie. Ik refereer aan hen vanwege hun zelfstandige positie binnen ten opzichte van de VW Groep, niet een slecht financieel jaar.
Ik ben het niet met je oneens. Wat ik al zei: op papier een zelfstandig bedrijf maar Geely heeft direct en indirect volop zeggenschap. Waar we het niet eens zijn is dat je nu al kunt zeggen wat er met Polestar gaat gebeuren.

• Morales79
JTHZZ schreef op zondag 2 november 2025 @ 13:59:
[...]

Ik ben het niet met je oneens. Wat ik al zei: op papier een zelfstandig bedrijf maar Geely heeft direct en indirect volop zeggenschap. Waar we het niet eens zijn is dat je nu al kunt zeggen wat er met Polestar gaat gebeuren.
De tijd zal het leren. Ik heb geleerd dat financiele markten meestal gelijk hebben/krijgen.

• Juancho
Voor zover ik weet is er nog geen Podimo app (podcasts) voor AAOS toch?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• MrMGeeIsTheName
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:29
Juancho schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:22:
Voor zover ik weet is er nog geen Podimo app (podcasts) voor AAOS toch?
Pockets Casts is er als podcast app.
(https://pocketcasts.com/)

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Fijne speler maar volgens mij heb je daar niets aan als je (met abonnement) betaalde podcasts van Podimo afspelen wil.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• Juancho
Ik heb sindskort problemen met het laden in de PS2. Niet het laden zelf, dat werkt prima. Maar de slider van percentage in de app werkt niet met wat ik in de auto aangeef. Voorbeeld, laden in de auto op 100% gezet, de app laat 90% zien en dan stopt de auto ook bij 90%. Zet ik het in de app op 100% en kijk even later weer in de app... Staat er weer 90%!!!Heel irritant. Iemand een idee?

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 04-11-2025 13:36 ]

• MrMGeeIsTheName
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:29
In de serie, hebben jullie daar ook last van?
Dat de achterbak verlichting niet altijd aangaat! Heel irritant en het valt me de afgelopen periode pas echt op, nu het donker is in de ochtend en avond dat je soms iets in de achterbak wil zetten en dat de achterbak verlichting het niet doet. Heel irritant zo'n donker gat.

Ben ik de enige?
Heeft iemand wellicht een oplossing oid?

[ Voor 5% gewijzigd door MrMGeeIsTheName op 04-11-2025 13:49 ]

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 13:34
Juancho schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 13:09:
Ik heb sindskort problemen met het laden in de PS2. Niet het laden zelf, dat werkt prima. Maar de slider van percentage in de app werkt niet met wat ik in de auto aangeef. Voorbeeld, laden in de auto op 100% gezet, de app laat 90% zien en dan stopt de auto ook bij 90%. Zet ik het in de app op 100% en kijk even later weer in de app... Staat er weer 90%!!!Heel irritant. Iemand een idee?
de algemene resets al eens gedaan?

• Fatburner
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-11 13:13
daniel14 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 15:06:
[...]

de algemene resets al eens gedaan?
Heb ik ook al vaker gehad (wel minder tegenwoordig).
Meestal gefixt na restart van het infotainment inderdaad.

• AteZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:37
Juancho schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 13:09:
Ik heb dat soms als de laadpaal ingeplugd is, maar het laden nog niet gestart is door een schema, of dynamisch laden met zonnestroom. Eenmaal ingeplugd kan ik het laadpercentage niet meer wijzigen via de app. Ik haal dan de stekker eruit. pas het percentage aan en plug weer in. wel is het zo dat het mij laatst wel weer lukte via de App.

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:58
Hansieo schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:11:
[...]

De "staven" grafiek is naar de kl@ten, en al vrij lang, en dit heb ik al meerdere keren doorgegeven aan Polestar.

"er zal een update komen maar we kunnen nog niet zeggen wanneer".... tja, waarom zou je ook iets moois naar de kl... helpen en niet weer récht zetten...
(wissel o.a. maar eens tussen de verschillende -laatste xxx km- weergaves.
Ik heb dit vandaag zelf even gecontroleerd en helaas is er bij mij ook sprake van een bug. Het verbruik is bij de andere verhoudingen zo’n 15 kWh/100 km i.p.v. 11,4 kWh/100 km.

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:53
MrMGeeIsTheName schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 13:48:
Dat de achterbak verlichting niet altijd aangaat! Heel irritant en het valt me de afgelopen periode pas echt op, nu het donker is in de ochtend en avond dat je soms iets in de achterbak wil zetten en dat de achterbak verlichting het niet doet. Heel irritant zo'n donker gat.

Ben ik de enige?
Ja! Afgelopen weekend was het voor een rit uit, en na een rit aan. Binnenkort maar eens kijken of instappen (activeert alle systemen) helpt

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23:54
Mag binnenkort een nieuwe leasewagen bestellen, en vandaag even een testrit met een 4 gaan maken, wat een verschil in auto zeg. Alles net dat tikkeltje beter:

- zetels: veel comfortabeler
- stil: je hoort bijna niets, zelfs met de 21" waarmee de wagen was uitgerust
- ruimte op de achterbank: ik paste comfortabel achter mezelf
- infotainment: ben wel fan van de horizontale positie en het feit dat je meer info er op kunt toveren (bijv navigatie én Spotify, wow)
- algemeen rijgedrag, veel zachter dan mijn LRDM met 20 duimers
- HUD, zeer goed uitgevoerd

De cons:
- de spiegel die nu een display is; toch erg wennen, telkens wanneer ik er in keek moest ik even opnieuw focussen, geen idee of dit went en hoe dit na een lange rit is
- OPD: veel minder agressief dan de P2, geen idee of dit aan de single motor variant lag die ik reed, maar m’n vriendin heeft een XC40 single motor en die komt toch ook sneller tot stilstand.
Dit ben ik wel zeker dat het gewenning is.

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:03

Ben ik de enige?
Nu je het zegt, heb ik ook af en toe last van. Nog niet echt een duidelijk lijn in kunnen ontdekken.

• Genos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:52
Hi allen; wij zijn in de markt voor een (voor ons) nieuwe auto; elektrisch lijkt het toch wel te gaan worden deze ronde. Budget zit ergens rond de €22,5k en een P2 Long Range lijkt ons een mooie wagen.

Ben zelf vrij lang, dus weet dat ik eentje met een Plus pakket moet nemen wegens de mooie stoelverlengers voor de benen (mis ik in mijn huidige auto). We moeten natuurlijk even gaan proefzitten en rijden, maar ik dacht ik vraag hier al eens een beetje info.

Ik weet dat ik sowieso naar de SOH van de accu moet kijken, maar zijn er specifieke dingen om op te letten bij een P2? Alvast bedankt!

• Juancho
k-jah schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 19:58:
Mag binnenkort een nieuwe leasewagen bestellen, en vandaag even een testrit met een 4 gaan maken, wat een verschil in auto zeg. Alles net dat tikkeltje beter:

- zetels: veel comfortabeler
- stil: je hoort bijna niets, zelfs met de 21" waarmee de wagen was uitgerust
- ruimte op de achterbank: ik paste comfortabel achter mezelf
- infotainment: ben wel fan van de horizontale positie en het feit dat je meer info er op kunt toveren (bijv navigatie én Spotify, wow)
- algemeen rijgedrag, veel zachter dan mijn LRDM met 20 duimers
- HUD, zeer goed uitgevoerd

De cons:
- de spiegel die nu een display is; toch erg wennen, telkens wanneer ik er in keek moest ik even opnieuw focussen, geen idee of dit went en hoe dit na een lange rit is
- OPD: veel minder agressief dan de P2, geen idee of dit aan de single motor variant lag die ik reed, maar m’n vriendin heeft een XC40 single motor en die komt toch ook sneller tot stilstand.
Dit ben ik wel zeker dat het gewenning is.
Heb de PS4 ook proefgereden naast de PS2. Deels met je eens, geweldige wagen, veel meer ruimte, ook mede omdat het natuurlijk een ander en volledig elektrisch platform is. De PS2 staat nog op het oude brandstof platform.

Echter is de PS2 ook zo 10k duurder dus je praat wel over echt een andere categorie auto wat mij betreft. Vergelijken vind ik in dat kader ook niet helmaal fair, dan moet je de PS4 tegenover echte concurrenten zetten. Maar als je gewoon op basis van je eigen ervaring de PS2 naast de PS4 legt, ben ik het wel met je eens. Echt een mooie wagen! Al heeft/had die best veel issues, zie daarvoor het PS4 topic.

Ik koos overigens voor de PS2 ipv de PS4 omdat ik anders maandelijks flink meer eigen bijdrage moest betalen voor een auto waarvan de extra ruimte totaal niet nodig zijn. Vond ik zonde geld omdat ik na corona veel minder kilometers maak en de PS2 ook gewoon een gave wagen vond.

Maar dat mensen enthousiast zijn over de PS4 snap ik zeker! Vind hem ook mooier dan de nog duurdere PS3.

• Juancho
Genos schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 20:46:

Ben zelf vrij lang, dus weet dat ik eentje met een Plus pakket moet nemen wegens de mooie stoelverlengers voor de benen (mis ik in mijn huidige auto). We moeten natuurlijk even gaan proefzitten en rijden, maar ik dacht ik vraag hier al eens een beetje info.
Nou als je echt lang bent... Ga vooral een aantal keren meer en wat langer proefrijden. De PS2 staat bekend om z'n krappe zit voor de rijder als je wat langer bent. Die verlengers doen daar weinig aan, het is namelijk de lompe middentunnel. Ik heb er zelf overigens met m'n 1.78m geen last van en vindt het eerder fijn om tegen aan te leunen 🙂

• rbeek010
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-11 16:19

Ben ik de enige?
Dit is mij pas geleden ook opgevallen. Ik heb standaard de binnenverlichting uitgeschakeld, dus bij openen van de deuren blijft het donker in de auto. Maar de kofferbakverlichting werkt soms wel en soms niet. Toevallig haalde ik gisteren wat uit de kofferbak en klaagde ik nog over de lamp die het niet deed, vervolgens sloot en opende ik de kofferbak weer en toen ging het licht wel aan :?

• jjkester
Juancho schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 21:14:
[...]

Nou als je echt lang bent... Ga vooral een aantal keren meer en wat langer proefrijden. De PS2 staat bekend om z'n krappe zit voor de rijder als je wat langer bent. Die verlengers doen daar weinig aan, het is namelijk de lompe middentunnel. Ik heb er zelf overigens met m'n 1.78m geen last van en vindt het eerder fijn om tegen aan te leunen 🙂
@Genos Ik ben zelf net geen 2 meter en de stoelen zijn top! Uitproberen, liefst wat verder dan een rondje om de kerk raad ook ik aan. Middentunnel zelf geen last van (ook ik waardeer het leunen) maar het stuur komt dicht bij knieën (zeker met nette schoenen met een hakje). Daarnaast kan het stuur voor je armen net ver weg staan, je net je arm niet in de deur kan leggen, etc. Ik zit vrij ver naar voren met vrij rechte leuning en volledige helling van het zitvlak en dan zit ik ook erg lekker, maar het was oefenen om in en uit te stappen… speciaal daarvoor een 2e proefrit geboekt. Gaat overigens prima nu en ben erg blij met het comfort als ik zit!

Het kan dus prima zijn, maar met net andere proporties of zithouding ook ronduit slecht. Neem dus echt de tijd!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:33
NokiaFan schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 18:01:
[...]

Ik heb dit vandaag zelf even gecontroleerd en helaas is er bij mij ook sprake van een bug. Het verbruik is bij de andere verhoudingen zo’n 15 kWh/100 km i.p.v. 11,4 kWh/100 km.
vergelijk de 3 standen maar eens met elkaar, en dan zie ik dat 2 schermen eigenlijk hetzelfde zijn, wat niet kan omdat de gemeten afstanden totaal anders zijn....

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• x0z8_
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19:45
Ik rijd sinds kort een polestar 2 MY2024 via de zaak (overgenomen van collega, hiervoor XC40 recharge en privé Kuga) en zeer tevreden en fijne auto voor de dik 10K per maand die ik rijd. Het enige gemis is ACC want de auto heeft alleen plus pack, verder enorm tevreden!

Ik heb echter de volgende dingen geconstateerd:
- auto blijft soms koude lucht blazen terwijl de warmtepomp aan staat om binnen te stoken. Links blijft koud en rechts word wel warm.
- op sommige momenten hoor je dik 10 minuten lang de kleppen in het kachelhuis verstellen. Om redelijk specifiek te zijn hoor je ongeveer 2 á 3 keer per seconde een motortje een kachelklep verstellen.

Ik ben benieuwd of dit normaal is of een probleem? In mijn Kuga had ik exact het zelfde probleem (alleen werd rechts niet warm) en daar was een kachelklep kapot. Ik heb daarom het idee dat er mogelijk ook een probleempje is met mijn kachelhuis. Herkennen jullie dit euvel? Ookal is het een leaseauto, ik wil liever niet gelijk hiermee naar de dealer omdat ik dan meerdere dagen de auto kwijt ben.

Ik las dat je sinds kort bij de XC40 het pilot pack achteraf kan kopen, komt dat ook voor de polestar 2? Het is namelijk wel het zelfde platform. Ik las dat je ook met bepaalde software het aan kan zetten. Ik modificeer veelvuldig fordjes en zet dan ook veel ACC aan aftermarket, maar met een leaseauto zou ik dat niet zo gauw aandurven.

• SirLenncelot
  • Niet online
x0z8_ schreef op woensdag 5 november 2025 @ 17:05:
Ik las dat je sinds kort bij de XC40 het pilot pack achteraf kan kopen, komt dat ook voor de polestar 2? Het is namelijk wel het zelfde platform. Ik las dat je ook met bepaalde software het aan kan zetten. Ik modificeer veelvuldig fordjes en zet dan ook veel ACC aan aftermarket, maar met een leaseauto zou ik dat niet zo gauw aandurven.
Ik heb dit laatst aan Polestar support gevraagd voor een MY24 en helaas was dit volgens hen niet mogelijk omdat het model dan standaard zonder allerlei benodigde sensoren komt.

Maar ergens op Reddit (trust me) wordt beweerd dat het met OrBit zelf zou kunnen. https://spaycetech.com/

• Juancho
Google Maps op de Polestar krijgt een nieuwe gave en ik denk hele handige functie als eerste!

https://www.autoweek.nl/a...iste-rijstrook-te-rijden/

• k-jah
SirLenncelot schreef op woensdag 5 november 2025 @ 17:13:
[...]

Ik heb dit laatst aan Polestar support gevraagd voor een MY24 en helaas was dit volgens hen niet mogelijk omdat het model dan standaard zonder allerlei benodigde sensoren komt.

Maar ergens op Reddit (trust me) wordt beweerd dat het met OrBit zelf zou kunnen. https://spaycetech.com/
Lijkt me sterk.
Wat met de hardware verschillen? Zoals mistlichten, BLIS spiegels,.. behalve de ACC schiet er dan niet meer veel pilot over.

• vithar
  • Laatst online: 20:09
Juancho schreef op woensdag 5 november 2025 @ 23:08:
Google Maps op de Polestar krijgt een nieuwe gave en ik denk hele handige functie als eerste!

https://www.autoweek.nl/a...iste-rijstrook-te-rijden/
Is volgens mij alleen voor de Polestar 4 (vooralsnog); zo werd het in ieder geval op de officiele Facebook pagina aangekondigd. De Polestar 2 heeft daar volgens mij de camera's ook niet voor waardoor de kans dat dit naar de Polestar 2 komt nihil is.

• SirLenncelot
  • Niet online
k-jah schreef op woensdag 5 november 2025 @ 23:48:
[...]

Lijkt me sterk.
Wat met de hardware verschillen? Zoals mistlichten, BLIS spiegels,.. behalve de ACC schiet er dan niet meer veel pilot over.
Bij de MY24 zijn er meer onderdelen op de basis uitvoering aanwezig. Vanaf dat modeljaar zou het mogelijk zijn om acc/pilot te activeren.

Maar goed, ik heb het er ook niet op gegokt.

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:26
x0z8_ schreef op woensdag 5 november 2025 @ 17:05:

- auto blijft soms koude lucht blazen terwijl de warmtepomp aan staat om binnen te stoken. Links blijft koud en rechts word wel warm.
Dit probleem heb ik ook gehad. De volvodealer heeft het verholpen, was iets van een klep of klepmotor die niet meer (goed) functioneerde.

• Juancho
vithar schreef op donderdag 6 november 2025 @ 00:04:
[...]

Is volgens mij alleen voor de Polestar 4 (vooralsnog); zo werd het in ieder geval op de officiele Facebook pagina aangekondigd. De Polestar 2 heeft daar volgens mij de camera's ook niet voor waardoor de kans dat dit naar de Polestar 2 komt nihil is.
Hoezo? De PS2 heeft toch ook een front camera waar ze het over hebben in het artikel? Er is een 360 camera zelfs waar je prima de banen moet kunnen zien lijkt me. Bovendien, welke camera's heeft een PS4 nog meer dan?

En tot slot, staat er ook nog dit:
Logischerwijs zit dit op den duur ook in het vat voor andere auto's met het infotainmentsysteem op Google-basis. Denk daarbij bijvoorbeeld aan Renault en natuurlijk ook Polestar-zustermerk Volvo.
Welke camera's hebben die wagens dan wel die de PS2 niet heeft? Als het puur de PS4 en bijv de EX90 zijn zou dat toch wel in het artikel gestaan hebben lijkt me.

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:31

Ibex

^^ met stom.

Ik vermoed dat _als_ het komt, het enkel voor MY26 zal zijn gezien alle camera klachten in de oudere versies. Het lijkt me dat daar wel wat processing voor nodig is.

Als de MY26 al de juiste camera's heeft. Lijkt me nog niet zo vanzelfsprekend eigenlijk in druk verkeer met weinig zicht.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

• Juancho
Maar dan zou Maps toch iig alsvast de juiste rijbaan kunnen aangeven die je moet pakken? Daar heb je geen camera's voor nodig. Immers, oudere navigatiesystemen hebben dit allang.

Zou wel teleurstellend zijn als dit niet algemen uitgerold wordt op auto's met AAOS en Maps ingebakken. Dat is juist niet de insteek van AAOS lijkt me.

Maargoed, aan de andere kant is er ondertussen allang een nieuwe en betere AAOS schil die de PS2 ook nog steeds niet heeft of krijgt. Terwijl 2026 modellen van Volvo deze direct bij aflevering al op de wagen krijgen en de oudste modellen het ook krijgen.

Ik snap daar helemaal niks van, waarom dit dan niet naar de Polestar komt.

[ Voor 63% gewijzigd door Juancho op 06-11-2025 11:47 ]

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

De juiste rijbaan aanduiden doe hij momenteel al bij mij. Iets minder grafisch, maar met pijltjes als baanvakken, waarbij de juiste baanvakken in een lichtere kleur zijn.

Wrt algemene updates, misschien dat dit pas bij de volgende OTA mee zal komen?

• k-jah
Juancho schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:33:
Maar dan zou Maps toch iig alsvast de juiste rijbaan kunnen aangeven die je moet pakken? Daar heb je geen camera's voor nodig. Immers, oudere navigatiesystemen hebben dit allang.

Zou wel teleurstellend zijn als dit niet algemen uitgerold wordt op auto's met AAOS en Maps ingebakken. Dat is juist niet de insteek van AAOS lijkt me.

Maargoed, aan de andere kant is er ondertussen allang een nieuwe en betere AAOS schil die de PS2 ook nog steeds niet heeft of krijgt. Terwijl 2026 modellen van Volvo deze direct bij aflevering al op de wagen krijgen en de oudste modellen het ook krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VxzkNyX4QZIBurz4x-K6YXPCjjA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZEZkbXveePpbksMZDj7Ime1m.jpg?f=fotoalbum_large

• Juancho
Jammer. Als die AAOS schil dan ook al niet komt lijkt het erop alsof de ontwikkeling van de Polestar 2 stil staat.

• jjkester
Als ik dit zo lees hangt het er vooral vanaf of de auto de processing capaciteit heeft. EX90 en PS3 krijgen al nieuwe computers (weliswaar voor andere functies die al verkocht maar niet werkend waren, dus niet helemaal vergelijkbaar). Geen idee wat er in een PS4 zit, maar gezien de leeftijd van de PS2 als model zou het me niet verbazen als we het niet krijgen.

Eerlijk, het is een coole feature, maar volgens mij ben ik zelf prima in staat in te schatten of het handig is om al eerder van baan te wisselen als ik mijn aandacht bij het verkeer heb, in combinatie met de bestaande rijstrook indicaties van Maps. Al laten die laatste best vaak te wensen over, maar dat gaat deze feature niet fixen

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Helaas zou het ook perfect te begrijpen zijn dat ze zo'n feature bewust niet implementeren in een "lager" model. Je moet voldoende verschil tussen je modellen kunnen creeren om een prijsverschil te verantwoorden.

Tegenwoordig zitten er overal al zo veel sensoren in voor basis features dat high-end features ook mogenlijk zouden zijn. Maar ik vermoed dat ze de winsten dan graag op high end modellen halen door "goedkope" software features enkel daar te enablen.

• Juancho
Het verschil zit hem in toch totaal andere zaken? Tastbare zaken vooral. Ga maar eens in een PS3 of PS4 zitten, totaal andere uitstraling, luxe en vooral ruimte dan in de PS2. En daar betaal je voor.

We praten hier puur over een Maps feature die hele oude navigatie systemen al hebben. En die AAOS schil krijgen zelfs de oudste EX40 modellen met oude hardware. Maar ook die schil is maar een klein software dingetje waar je als gebruiker toch helemaal niet duizenden euro's meer voor gaat betalen?

Ik snap best dat er verschillen moetrn zijn, maar niet op dit soort pietluttige dingen. Desnoods laat je het dynamische met die Maps upgrade weg maar toon je wel extra duidelijk welke rijbaan je straks moet pakken.

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 06-11-2025 16:37 ]

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

De schil zal misschien nog wel komen in een OTA. De rijbaanaanduiding hebben we toch al? Enkel de in-welke-baan-zit-ik-nu niet.

• Hansieo
Ibex schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:44:
De schil zal misschien nog wel komen in een OTA. De rijbaanaanduiding hebben we toch al? Enkel de in-welke-baan-zit-ik-nu niet.
lol, maar ik denk dat onze "natuurlijke radars" dit prima kunnen zien..... 8) hoop ik... :henk

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• Juancho
Hansieo schreef op donderdag 6 november 2025 @ 17:11:
[...]

lol, maar ik denk dat onze "natuurlijke radars" dit prima kunnen zien..... 8) hoop ik... :henk
Die update is wel iets meer dan dat hé 😉. Kan best handig zijn op drukke en onbekende verkeersrotondes, pleinen of drukke knooppunten waar meerdere wegen samen komen en je het beste al tijdig rijstrook x kan nemen.

Daar heb je een deel van de update met sensors niet voor nodig. Die info heeft Maps echt wel maar soms kan het wat beter en sneller aangegeven worden zodat je al vroegtijdig hiermee rekening kan houden.

• Juancho
Ibex schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:44:
Polestar heb ik hier diverse malen om gevraagd. Staat voorlopig niet op de planning voor de PS2. In dat kader ben ik benieuwd of de Volvo modelen, onder MY26, de update nog dit jaar krijgen. Media bericht gaf aan dat het in de loop van 2025 zou zijn. Zoveel tijd is er dus niet meer 😁

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:41
Juancho schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:33:
Dat gebeurt ook al. Het verschil met deze feature is dat de camera wordt gebruikt om te zien of de chauffeur al op de juiste rijbaan zit, en tijdig instructies kan geven als 'schuif drie naar rechts' of 'blijf op deze baan rijden'.

Hardware moet hier wel op ingericht zijn. De PS2 heeft een camera achter de spiegel zitten, die onder andere voor de pilot assist Deze camera wordt wel alleen voor interne rijhulpsystemen gebruikt, de kans is groot dat er fysiek geen link is tussen die camera en AAOS.

De overige camera's wel natuurlijk, voor de 360-graden-camera bijvoorbeeld. Maar die zijn niet geschikt voor deze feature.

• vithar
Juancho schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:10:
[...]
Hoezo? De PS2 heeft toch ook een front camera waar ze het over hebben in het artikel? Er is een 360 camera zelfs waar je prima de banen moet kunnen zien lijkt me. Bovendien, welke camera's heeft een PS4 nog meer dan?

En tot slot, staat er ook nog dit:
[...]
Welke camera's hebben die wagens dan wel die de PS2 niet heeft? Als het puur de PS4 en bijv de EX90 zijn zou dat toch wel in het artikel gestaan hebben lijkt me.
De PS2 heeft 5 camera's en de PS4 heeft 11 camera's, dus dat zijn wel substantieel meer camera's (zie: https://www.polestar.com/...adars-cameras-and-sensors en https://www.polestar.com/...radar-cameras-and-sensors).

Zoals je uit een screenshot hebt kunnen zien dat iets later is gepost, is bij de aankondiging vanuit Polestar zelf wel specifiek de PS4 genoemd. Dat Autoweek dat niet heeft overgenomen in hun artikel, betekent niet dat het opeens wel over alle modellen heen gaat. Zie ook het officiele persbericht van Polestar: https://media.polestar.com/nl/nl/media/pressreleases/694474 .

• Juancho
vithar schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 12:10:
[...]

De PS2 heeft 5 camera's en de PS4 heeft 11 camera's, dus dat zijn wel substantieel meer camera's (zie: https://www.polestar.com/...adars-cameras-and-sensors en https://www.polestar.com/...radar-cameras-and-sensors).

Zoals je uit een screenshot hebt kunnen zien dat iets later is gepost, is bij de aankondiging vanuit Polestar zelf wel specifiek de PS4 genoemd. Dat Autoweek dat niet heeft overgenomen in hun artikel, betekent niet dat het opeens wel over alle modellen heen gaat. Zie ook het officiele persbericht van Polestar: https://media.polestar.com/nl/nl/media/pressreleases/694474 .
Ja dat zag ik later ook, helaas maar dan gaat dit vast niet naar de PS2 komen. Benieuwd of er überhaupt nog wel wat grotere/handige/leuke updates komen die echt van toegevoegde waarde zijn. Of dat de ontwikkeling wel een beetje is afgelopen omdat de techniek te ver achterloopt...

• DutchBB
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
Deze week mijn tweede P2 opgehaald. Vanaf november 2020 vijf jaar lang ontzettend fijn gereden in de LRDM Launch Edition. Nu weer een LRDM met Prime in de kleur Space. Wat een verschil, een veel mooier zwart interieur, veel betere stoelen met een veel fijnere stof en weer een supersnel entertainment systeem. Ook veel zuiniger o.a. door de warmtepomp. Zo blij mee😀😀

[ Voor 6% gewijzigd door DutchBB op 07-11-2025 21:15 ]

P2 2026 Prime Space DMLR november 2025

• Juancho
DutchBB schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 20:54:
Deze week mijn tweede P2 opgehaald. Vanaf november 2020 vijf jaar lang ontzettend fijn gereden in de LRDM Launch Edition. Nu weer een LRDM met Prime in de kleur Space. Wat een verschil, een veel mooier zwart interieur, veel betere stoelen met een veel fijnere stof en weer een supersnel entertainment systeem. Zo blij mee😀😀
Stoelen zijn idd top! Hoor het ook steeds van mede passagiers. Nou kan ik niet vergelijken met PS2 modellen voor MY26 maar die van ons met Bio-attributed MicroTech (met die blokjes) zitten echt heerlijk.

Mis alleen nog wel eens steun in de nek omdat de hoofdsteun te ver weg is om je nek lekker in te leggen. Misschien toch eens zo'n extra nek steun kopen en proberen.

En ik vind het jammer dat stoelmassage geen optie was. Heb de PS4 ook proefgereden en die had het wel. Vond het erg fijn!

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 07-11-2025 21:09 ]

• k-jah
Juancho schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 12:40:
[...]

Ja dat zag ik later ook, helaas maar dan gaat dit vast niet naar de PS2 komen. Benieuwd of er überhaupt nog wel wat grotere/handige/leuke updates komen die echt van toegevoegde waarde zijn. Of dat de ontwikkeling wel een beetje is afgelopen omdat de techniek te ver achterloopt...
Welke dingen verwacht/mis je nog?

• Juancho
k-jah schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 22:14:
[...]

Welke dingen verwacht/mis je nog?
Oa de soort van multi screen functies. Ik switch best vaak tussen Maps, homescherm, Spotify en telefoon. En elke keer moet je terug naar home. Ik zou graag het scherm beter, gemakkelijker en gebruiksvriendelijker ingericht zien worden zodat je minder hoeft te klikken. En het is gelijk een stuk veiliger toch?

Daarnaast vind ik het zo jammer dat Polestar maar ook Volvo zo weinig doen met het mooie drivers display voor je neus. Het is Maps of een halve vorm van Maps. Geen multimedia, geen andere keuzes, geen leuke diversiteit in thema's.... Daar valt zoveel meer uit te halen dan nu. Bijkomend voordeel kan dan bijv. Zijn dat je Maps alsnog full screen kan draaien en bijv. Je multimedia ook op het drivers display ziet.

En zo zijn er nog wel meer leuke dingen te bedenken. Zou juist een mooi voorbeeld van AAOS moeten zijn. Maar ook apps gericht. Spotify van AAOS is bijv een ramp als het gaat om gebruiksvriendelijkheid tov Spotify op je laptop. Neem alleen al het ontbreken van een simpele sorteringsoptie. Super irritant als je werkt met je eigen playlist(s) die je wekelijks update zoals ik. Dan is het altijd oud naar nieuw. Ik heb het opgelost met een woekaround door een clone te maken op de PC en die na elke update ff leeg te trekken en de originele playlist met updates er weer in te zetten. Dan is het wel opeens nieuw naar oud. Maargoed, dit idee 5 jaar geleden al ingediend en ik heb meer dan genoeg votes maar Spotify doet er niks mee.

Maar Polestar/Volvo kunnen zelf ook met wat toffe nieuwe en handige features komen toch? Dat hoeft echt niet elke maand maar als na 5 jaar de ontwikkeling al zou stoppen vind ik dat best snel. Begrijp me verder niet verkeerd, wat er nu is is prima en voldoet ook. En zeker met de nieuwe hardware is het systeem super snel. Maarja, we zijn toch Tweakers hé dus altijd gek op nieuwe dingetjes, handige features en leuke extra dingen op je "device" 😁

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 07-11-2025 22:55 ]

• FutureTrunksZ
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:37
Ik overweeg een Polestar 2 te leasen en zit te kijken naar de extra pakketten die er zijn. Ik wil sowieso ACC en heb het idee dat daar geen Pilot meer voor nodig is zoals voorheen? Nu krijg ik het idee dat de extra pakketten behalve luxe weinig toevoegen, of zie ik iets over het hoofd? Wat is jullie ervaring met de extra pakketten en hoeveel gebruik maak je er daadwerkelijk van?

• DutchBB
  • Niet online
FutureTrunksZ schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 10:14:
Ik overweeg een Polestar 2 te leasen en zit te kijken naar de extra pakketten die er zijn. Ik wil sowieso ACC en heb het idee dat daar geen Pilot meer voor nodig is zoals voorheen? Nu krijg ik het idee dat de extra pakketten behalve luxe weinig toevoegen, of zie ik iets over het hoofd? Wat is jullie ervaring met de extra pakketten en hoeveel gebruik maak je er daadwerkelijk van?
Ik heb de Prime uitvoering en gebruik dagelijks bijna alle extra’s. Het privacy glas ziet er ook gewoon stoer uit😀. Dus voor mij een nobrainer👊🏻

• Juancho
Met Prime zit je denk ik altijd goed. Heb je 3 pakketten + donkere ramen achter. Ben je een grote muziek liefhebber (net als mij) kan je het betere B&W Audio systeem nemen. Heb ik dus gedaan 🙂 maar anders heb je standaard al het betere H&K systeem inbegrepen. Nog een trekhaak erbij als je dat nodig hebt en je hebt een hele complete wagen.

Pilot Assist is eigenlijk het enige wat ik in Nederland eigenlijk nooit gebruik. Op de lange brede en rustige snelwegen in Frankrijk werkte dat veel beter. ACC daarentegen zet ik zovaak aan, beetje op de automatische piloot. Ook op 50-70-80 wegen. Werkt ook gewoon heerlijk intuïtief.

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 08-11-2025 10:43 ]

• NokiaFan
Ik heb een LRSM MY25 met nagenoeg alle pakketten. Pro zou ik niet per se zelf hebben gekozen, maar het zat er nou eenmaal op net als het Nappaleer met ventilatie.

Plus, Pilot en Climate zou ik sowieso weer kiezen voor de goede stoelen, hulpsystemen en een warmtepomp. Ook automatisch dimmende spiegels en achterklep met sensoren etc.

Door Prime te kiezen bij een LRSM worden al deze pakketten voor € 1.450,- toegevoegd. Dat lijkt me een no-brainer.

• Morales79
Vrijdag mijn P2 LRSM MY26 opgehaald.
Inclusief Prime, Pro, B&W audio en electrische trekhaak.
Na 6 jaar en 2 varianten van de Tesla M3 is het een ‘interessante’ overstap.
Ik kan uiteraard nog geen definitieve review geven na slechts 2 dagen dus ik laat het voor nu even bij wat plaatjes en de eerste indrukken.

Allereerst vind ik het uiterlijk in deze configuratie/ kleur enorm dik. Ben daar echt blij mee. Ook qua gebruikte materialen en het algehele gevoel is dit duidelijk meer Premium dan de Tesla.
Qua rij eigenschappen is het erg wennen. Voordat ik Tesla reed had ik een BMW 320D dus ik heb nu 10 jaar lang in erg sportief sturende auto’s gereden met strakke wegligging. Dat is bij de P2 toch een tandje minder, deze deint wat meer en er zit een vertraging op de stuurreactie, ook in sportmodus. Daarentegen staat wel meer comfort, met name op de snelweg prettig.

Qua infotainment, de B&W speakerset klinkt geweldig. Ik ben een grote muziekliefhebber dus dit is voor mij erg belangrijk, en het stelt niet teleur.
Wat wel aanzienlijk minder is dan ik gewend ben, is de integratIe van de streaming apps. Ik gebruik zowel Spotify als Tidal en ik mis hier toch een hoop in de praktische functionaliteiten. Ook heb ik het scherm al een keer moeten resetten omdat het bleef hangen op ‘content laden’ en ook al een keer dat hij maar bleef bufferen,
Dit zijn dingen waar je je snel aan gaat ergeren. Ook het openen met de voetbeweging van de kofferbak gaat moeizaam (trage reactie). Het zijn kleine dingetjes maar het geeft je wel het gevoel dat veel dingen niet zo goed werken als ze zouden kunnen.

De reacties van de omgeving zijn allemaal positief, mensen vinden het een erg mooie wagen.
De Tesla Model 3 vind ik geen prettige reiswagen, op de snelweg gedraagt hij zich toch wat nerveus. Deze Polestar voelt wat dat betreft meer als een comfortabele reisgenoot.

Dan nu de beloofde plaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZXR9iZI0KH0tNDSHZNf7WcJTQIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Emh2fTsR2HvBBjOn20UmdhOv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U20ijvXgOoCxi2braIQt6tALaCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5sICxiEAiPLVXpne9XKnEMd9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fqw379qD_Wtz4BIZ5EUYEjwhTuM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ncwloA7MAPOjXe2k825BkEU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s6yYAmzEIRvS7UmhnKS6Saya_OQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CopZzb8yoDlaWUGWlWwcnZf3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZNvM-QWExdvAjGvqexYbdddOVxo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s0w1XFwSMcX6GMCpVyJq8E8M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hyP-ydRL36f8kD2qOpkmqGIFJcM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z5GYpuDwQL6GutcYtKD6QLeL.jpg?f=fotoalbum_large

• Juancho
@Morales79 gefeliciteerd! Mooie uitvoerinf en leuk dat ik ook eens iemand anders hier zie die het B&W Audio systeem heeft gekozen. Ben ook enorm te spreken, echt een dikke upgrade wat mij betreft. Zo helder, zo zuiver, zo vol van geluid!

Twee dingen:

1. Ik herken je punt van de kofferbak niet. Die sensor is juist vernieuwd bij MY26 en die wekt bij mij als een tierelier. Het maakt nu niet meer uit waar je een klein schopje geeft, de kofferbak gaat altijd open en ook snel. Zelfs met digital key. Erg te spreken over!
2. Wbt streaming en wat bugjes, klopt. Maar in mijn geval vooral in Spotify en dat ligt denk ik gewoon aan de brakke Spotify app zelf. Soms ontbreekt opeens de optie om te zien wat er op dat moment afspeelt of het now playing deel. Even een reset uitvoeren en het werkt weer maar wel vervelend natuurlijk. Het bufferen had ik ook maar sinds ik opeens wel LTE heb is dat volledig verdwenen.

Sowieso is het systeem super super super snel. Enorm blij met die nieuwe processor want in dagelijks gebruikt scheelt dat zo enorm veel. Ik hoop van harte en gun het ook van harte dat die upgrade voor iedereen beschikbaar komt tegen een kleine vergoeding.

Verder notlf een tip qua praktische beperkingen. Er zijn 2 hele handige dingen die ik wel een beetje als must zie: een 3D bekerhouder die je vast zet aan je dashboardkastje en een 3D orginizer die je net ff wat meer (kleine) vakjes geeft om spulletjes in kwijt te kunnen.

[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 09-11-2025 15:49 ]

• Morales79
Bedankt @Juancho !
Wat betreft de 2 punten, er zit dan toch iets niet goed met de sensor van mijn kofferbak, want het is allesbehalve snel. Ook het lampje van de kofferbak werkt trouwens niet.

Wat betreft de streaming apps, kijk mijn referentie hiervoor is Tesla en die hebben deze integratie perfect voor elkaar. Ik wist van tevoren dat dit minder goed zou werken. Het zal ook gewenning zijn maar eerlijk gezegd snap ik niet dat ze na zoveel jaar nog niet met updates gezorgd hebben dat bijvoorbeeld je muziek player altijd in beeld is en je niet moet switchen met 2 of 3 handelingen via het hoofdmenu.

Die 3D bekerhouder en organizer, kan ik die ergens vinden?

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:26
Ik herken het streaming verhaal deels. Met Spotify nergens last van, met Tidal veel en vaak issues. Met name (vermoed ik) omdat tidal veel meer bandbreedte van de fair use gebruikt. Ik heb hier meermaals bij Polestar geklaagd, tevens over het 3G vs 4G issue. Volgens hun moet het in principe onbeperkt dataverkeer zijn, maar ze geven ook aan dat de provider misschien bandbreedte, of traffic shaping, of bepaalde content knijpt, wanneer die 'exorbitant' veel bandbreedte gebruikt. Hoeveel dat is, of wat de fair use is, dat weet niemand. Ik vermoed echter wel dat dit aan de hand is.

• Juancho
Wat betreft de 2 punten, er zit dan toch iets niet goed met de sensor van mijn kofferbak, want het is allesbehalve snel. Ook het lampje van de kofferbak werkt trouwens niet.
Dat moet wel een issue zijn dan want bij MY26 werkt en moet het razendsnel werken, ongeacht waar je een schopje geeft. Zou de dealer er even naar laten kijken dan.
Het zal ook gewenning zijn maar eerlijk gezegd snap ik niet dat ze na zoveel jaar nog niet met updates gezorgd hebben dat bijvoorbeeld je muziek player altijd in beeld is en je niet moet switchen met 2 of 3 handelingen via het hoofdmenu.
Klopt, ook een grote bron van irritatie voor mij. Er is wel een nieuwe AAOS UI die dat beter doet. Volvo heeft die al, bij Polestar alleen de 4. Polestar gaf mij aan dat er nog geen plannen zijn om die ook naar de 2 uit te rollen maar het zou me enorm verbazen als dit niet gebeurt. Zelfs de oude Volvo modellen krijgen het, met trage hardware. Is gewoon een Android update die toch in elke AAOS gebaseerde auto zou moeten komen. Dan ziet het er zo uit (op ons scherm natuurlijk een stuk kleiner allemaal) :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C-TozgxT6xPV_x9QULmPZ58VpJw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LQCtSwbiTkH7m2ugpNXzuzZR.jpg?f=fotoalbum_large
Die 3D bekerhouder en organizer, kan ik die ergens vinden?
Een lid hier heeft dat voor mij geprint (ik heb wel het bestand zelf moeten kopen). Pima kwaliteit! Maar je kan het ook online bestellen volgens mij op een Amazon ofzo.

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 09-11-2025 18:31 ]

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik krijg mijn nieuwe telefoon niet gekoppeld aan de auto :(

Tijdens het proces van koppelen kan de de P2 de sleutels niet vinden. Het blijft hangen in stap 2/3 Naar sleutels zoeken…

Beide sleutels zijn aanwezig in de auto, ze kunnen individueel wel gekoppeld worden aan het profiel. En beide sleutels functioneren verder prima.

Reset van infotainment maakt geen verschil. De TCAM reset wil maar niet, ik hou de front defroster soms wel een minuut ingedrukt maar de SOS knop knippert nooit…

Iemand een idee?

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:08
Heb je je oude telefoon ontkoppeld?

Edit: Stond vanmorgen bij Leidsche Rijn een P2 met pech langs de A2 op een bijzonder ongelukkige plek (L nummerbord geloof ik), iemand van hier? Dan zit je toch altijd net wat minder lekker in je eigen auto daarna.

[ Voor 75% gewijzigd door ach-jee op 10-11-2025 09:25 ]

• vithar
SirLenncelot schreef op maandag 10 november 2025 @ 08:58:
Tijdens het proces van koppelen kan de de P2 de sleutels niet vinden. Het blijft hangen in stap 2/3 Naar sleutels zoeken…
Heb je een launch versie (< augustus 2021)? Daarbij zaten namelijk 2 normale sleutels en 1 activity key. Ook al is die activity key niet meer in gebruik, dan nog moet die wel aanwezig zijn in de auto (en nog werken) wil je een telefoon kunnen koppelen. Mocht de activity key niet meer aanwezig zijn, dan kun je de Volvo dealer deze laten uitprogrammeren, zodat de auto deze niet meer verwacht (dat uitprogrammeren is helaas niet gratis).

• SirLenncelot
  • Niet online
MY24 met twee sleutels. Mijn vorige toestel is ontkoppeld, en werkte eigenlijk prima met de functies op afstand.

• poolster
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 13-11 11:18
ff de app van je telefoon verwijderen en helemaal opnieuw installeren

• SirLenncelot
  • Niet online
poolster schreef op maandag 10 november 2025 @ 09:47:
ff de app van je telefoon verwijderen en helemaal opnieuw installeren
yes goed idee, heb ik ook al geprobeerd.

De fout zit volgens al daarvoor, echt in de auto. Omdat bij het koppelen de sleutels al niet gedetecteerd worden.

Denk dat een TCAM reset misschien kan helpen, alleen lukt die niet op dit moment. Ik hou de defroster 20-60 seconden ingedrukt maar er gebeurt helemaal niets. De SOS button gaat niet knipperen en er wordt niets herstart.

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:08
De TCAM reset heb ik ook nooit succesvol kunnen uitvoeren bij m'n eerste P2. Ik had eerst ook wat gezeur toen ik een nieuwe telefoon had aangschaft, volgens mij was het uiteindelijk een kwestie van een heel nieuw Admin profiel aanmaken.

• poolster
SirLenncelot schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:24:
[...]

yes goed idee, heb ik ook al geprobeerd.

De fout zit volgens al daarvoor, echt in de auto. Omdat bij het koppelen de sleutels al niet gedetecteerd worden.

Denk dat een TCAM reset misschien kan helpen, alleen lukt die niet op dit moment. Ik hou de defroster 20-60 seconden ingedrukt maar er gebeurt helemaal niets. De SOS button gaat niet knipperen en er wordt niets herstart.
En de plek waar je de sleutels neerlegt is essentieel: voorin het middenvak

• JTHZZ
poolster schreef op maandag 10 november 2025 @ 13:16:
[...]

En de plek waar je de sleutels neerlegt is essentieel: voorin het middenvak
Nee dat maakt niets uit. Vorige week nog een nieuwe koppeling gemaakt en de sleutels gewoon in mijn zak gehouden.
Dat vak is er alleen om de sleutels te detecteren als de batterijtjes leeg zijn. Er zit een RFID spoeltje in de sleutel en als je hem in dat vak legt wordt hij dan alsnog gedetecteerd. Dit is ook een oplossing als de batterij van de activity key leeg is. Die heeft ook een RFID spoeltje erin zitten.
Het is overigens niet het voorste vakje, maar het vak onder de armsteun. Daar staat ook een sleutelsymbool op de bodem.

[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 10-11-2025 13:36 ]

• k-jah
Ik ga het schip verlaten, einde lease komt in zicht. :'(

Maar wel een hele mooie opvolging: heb een polestar 4 besteld.
Nog eventjes geduld want geschatte levertijd is maart 26.

• SimTrucker
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 13-11 14:58
Phone pairen.... Nadat ik een upgrade van iPhone had gedaan kreeg ik de nieuwe iphone niet gepaired. Ik heb toe systematisch dingen getest maar ik kon niet echt een patroon ontdekken.
Ik heb een paar keer tot 15 minuten op de "Find Keys" zitten wachten. En toen het goed ging werden de keys binnen enkele seconden gevonden. Dus als dat niet gebeurt dan niet eindeloos wachten maar gelijk opnieuw proberen.
Mijn enige doorbraak was om in de Polestar app de privacy verklaringen weer helemaal door te lezen en accepteren. Daarna ging het opeens in 1 keer. Toeval of niet???

Dit is wat ik opgeschreven heb voor de volgende keer:
- Pair iphone via bluetooth
- in iPhone Polestar app go to account settings and read ALL 3 privacy clauses linked
- In car go to Settings - Privacy data sharing - Polestar Connect - toggle "on"
- put both keys in central storage / cup holder
- start Polestar app on iPhone and select "Pair"
- in menu go to - Profile - beheerder - de Digital key
- go to "Find keys" wait for response, keys should be detected within seconds.
- Car will show a 6 digit number
- Verify this number on iPhone app
- press done/apply and phone is paired with car

• SirLenncelot
  • Niet online
SimTrucker schreef op maandag 10 november 2025 @ 19:12:
Phone pairen.... Nadat ik een upgrade van iPhone had gedaan kreeg ik de nieuwe iphone niet gepaired. Ik heb toe systematisch dingen getest maar ik kon niet echt een patroon ontdekken.
Ik heb een paar keer tot 15 minuten op de "Find Keys" zitten wachten. En toen het goed ging werden de keys binnen enkele seconden gevonden. Dus als dat niet gebeurt dan niet eindeloos wachten maar gelijk opnieuw proberen.
Mijn enige doorbraak was om in de Polestar app de privacy verklaringen weer helemaal door te lezen en accepteren. Daarna ging het opeens in 1 keer. Toeval of niet???

Dit is wat ik opgeschreven heb voor de volgende keer:
- Pair iphone via bluetooth
- in iPhone Polestar app go to account settings and read ALL 3 privacy clauses linked
- In car go to Settings - Privacy data sharing - Polestar Connect - toggle "on"
- put both keys in central storage / cup holder
- start Polestar app on iPhone and select "Pair"
- in menu go to - Profile - beheerder - de Digital key
- go to "Find keys" wait for response, keys should be detected within seconds.
- Car will show a 6 digit number
- Verify this number on iPhone app
- press done/apply and phone is paired with car
Ik wilde dit proberen, stap in de auto en die staat nog op “sleutels zoeken“. Vindt mijn sleutels terwijl ik ze nog in mijn hand heb… daarna direct in de iOS app gekoppeld en succes!

Polestar works in mysterious ways….

• Bamieater
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:38
Deze methode werkte voor mij bij het wisselen naar de laatste iPhone:
Bamieater schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:24:
[...]

Mocht iemand wisselen van telefoon, dan is de juiste procedure als volgt voor Apple iOS:

1. In de Polestar app op je huidige telefoon de Digital Key uitschakelen.
Dit doe je in het volgende menu: Auto -> Instellingen -> Digital Key -> De toggle op "uit" zetten.

2. Uitloggen uit de Polestar app:
Profiel -> Account -> Uitloggen

3. Dan de Polestar app verwijderen voor-, of nadat je de iCloud backup terugzet op de nieuwe telefoon.
Doe je dit niet, dan krijg je mogelijk de melding: "De app kan momenteel geen verbinding maken met de cloud. Probeer het opnieuw."

Blijkbaar komt wat data mee die corrupt raakt na het terugzetten. Een schone install van de app is nodig.

4. In de auto, in je profiel, de digital key ontkoppelen.

5. De Polestar telefoon app weer installeren.

6. Inloggen, en daarna het koppel process weer doorlopen en eventueel de digital key aanmaken. Dit proces wordt goed begeleid met instructies vanuit de app en de auto. :-)

Say what you want to say, BUT don't speak!

• JTHZZ
Bamieater schreef op maandag 10 november 2025 @ 20:33:
Deze methode werkte voor mij bij het wisselen naar de laatste iPhone:

[...]
In het verleden inderdaad ook gehad. Bij het overzetten van de app van de oude naar de nieuwe iPhone gaat er iets mis. App eraf en de Bluetooth connectie Polestar2 verwijderen. Dan app opnieuw installeren en dan koppelen.

• Juancho
Ik heb ondertussen bijna 940km op de winterbanden gereden en het gemiddelde verbruik is 17.2kWh! Dat zijn gewoon bijna zomerse cijfers dus dat valt me enorm mee. Ik begrijp alleen niet waarom de actieradius voorspelling een stuk lager is dan met de zomerbanden. Ik kom nu niet boven de 450km uit en dat was daarvoor altijd wel rond de 520-540km. Verder viel me vooral op dat het wat langer duurde voor ik rond dat getal zat (in de zomer heel snel). De auto blijft wat langer op 20-22kWh en zakt daarna wel verder terug.

Ik moet wel zeggen, afgelopen weken was het natuurlijk wel erg zacht en moet de echte kou nog komen. En dat komt want afgelopen 2 nachten was het al een stuk kouder. Komende periode even weer meten want als ik dan naar kantoor ga (retourtje Zwolle/Groningen) zal het in de ochtend bij vertrek een graadje of 4 a 5 zijn denk ik. Benieuwd hoe de PS dan presteert met winterbanden.

[ Voor 24% gewijzigd door Juancho op 11-11-2025 16:10 ]

• Morales79
Omdat ik mezelf wil dwingen niet op m’n telefoon te zitten tijdens het rijden maar wel FM waarschuwing wil ontvangen heb ik al een tijdje geleden een FM One aangeschaft.

De P2 heeft wel een goede plek om hem te plaatsen, zo tussen het stuur en het scherm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/htUFXTnxDyTJNn2ohKpZDcWduPk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bujImojZLfRsZWxuFDSReD6Y.jpg?f=fotoalbum_large

• Juancho
Morales79 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 13:52:
Omdat ik mezelf wil dwingen niet op m’n telefoon te zitten tijdens het rijden maar wel FM waarschuwing wil ontvangen heb ik al een tijdje geleden een FM One aangeschaft.

De P2 heeft wel een goede plek om hem te plaatsen, zo tussen het stuur en het scherm.

[Afbeelding]
Ik begrijp dat ding eigenlijk niet zo goed. Als je het niet zichbaar in beeld wil hebben (je telefoon dus in zicht) dan volstaat het toch ook gewoon door even de audio te koppelen? Dan krijg je netjes de meldingen door maar hebt je telefoon niet nodig. Nu betaal je neem ik aan ook een extra abonnement aan FM? Ieder zijn ding he, laat dat duidelijk zijn, maar ik zie de nut van dat apparaatje niet zo als je meldingen toch niet in beeld wil ;)

• Metalman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:37
Ik mag me ook melden als bijna-eigenaar van een PS2 '25 LRDM Performance (met Plus, Pilot, Climate, Nappa leather) in Snow. Het is een pre-owned demo auto van Polestar, 1.100 km op de teller. Offerte is getekend, nog even wachten op een afleverdatum 🤞

Dit topic volg ik al een paar jaar, en heb via Hertz al meerdere malen een PS2 gehuurd voor vakanties naar Noorwegen/Zweden. Ik kijk er enorm naar uit om de auto binnenkort zelf voor de deur te hebben staan!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZmjUPMXzL5uZrTS2scZYSH_iWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x4aFvhDfs2ZHVqppqia5fis4.jpg?f=fotoalbum_large

• Morales79
Juancho schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 14:45:
[...]

Ik begrijp dat ding eigenlijk niet zo goed. Als je het niet zichbaar in beeld wil hebben (je telefoon dus in zicht) dan volstaat het toch ook gewoon door even de audio te koppelen? Dan krijg je netjes de meldingen door maar hebt je telefoon niet nodig. Nu betaal je neem ik aan ook een extra abonnement aan FM? Ieder zijn ding he, laat dat duidelijk zijn, maar ik zie de nut van dat apparaatje niet zo als je meldingen toch niet in beeld wil ;)
Nee hoor geen abbo voor nodig.
Audio koppelen is irritant, dan wordt de hele tijd je muziek gedempt. Nu heb je gewoon een zacht piepje en licht signaal.

• SirLenncelot
  • Niet online
Morales79 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 13:52:

[Afbeelding]
Ik heb dat ding in onze andere auto achter het beeldscherm gezet. Maar ben ook daar weer terug naar de melding via BT audio, ik weet nooit welke piep wat betekent...

• Morales79
SirLenncelot schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 17:22:
[...]

Ik heb dat ding in onze andere auto achter het beeldscherm gezet. Maar ben ook daar weer terug naar de melding via BT audio, ik weet nooit welke piep wat betekent...
Ik zal niet zeggen dat het een ideaal ding is maar je kan wel in de app instellen welke meldingen je uberhaupt wil krijgen van FM. Ik heb alleen flitsers en trajectcontroles aan staan. En dan is het sws vrij duidelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aj4EDyKNybvtrr9a18-4kj0vy4o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yE2XhkXjIAxoloVza5nB88TG.png?f=fotoalbum_large

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:30
Helaas .... afscheid. Ik word geacht mijn PS2 in te leveren en een auto uit de pool te nemen, Helaas hebben wij nogal veel collegae moeten laten vertrekken, de parkeer plaats staat vol.
Dat wordt wel een verschilletje met de PS2 (kale Megane, kale ID3 is de hoofdmoot).

Vraag. Wat moet ik allemaal doen, software matig? Google account ontkoppelen? Adresboeken, etc.
In de app ontkoppelen, etc.?

Ik ga nog wel even googlen wat er nodig is om de auto niet meer aan mij te linken.

Alvast dank - en dank voor alle ervaringen en tips hier. 4 jaar plezier gehad, 125000 veilige km's gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door blue eyes op 11-11-2025 22:32 ]

• Juancho
blue eyes schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 22:32:
Helaas .... afscheid. Ik word geacht mijn PS2 in te leveren en een auto uit de pool te nemen, Helaas hebben wij nogal veel collegae moeten laten vertrekken, de parkeer plaats staat vol.
Dat wordt wel een verschilletje met de PS2 (kale Megane, kale ID3 is de hoofdmoot).

Vraag. Wat moet ik allemaal doen, software matig? Google account ontkoppelen? Adresboeken, etc.
In de app ontkoppelen, etc.?

Ik ga nog wel even googlen wat er nodig is om de auto niet meer aan mij te linken.

Alvast dank - en dank voor alle ervaringen en tips hier. 4 jaar plezier gehad, 125000 veilige km's gehad.
Wat balen zeg! Helemaal als je verplicht wordt en dan een flinke stap omlaag moet zetten qua auto.

Ik heb in augustus m'n xc40 ingeleverd en toen voldeed een factory reset in de auto. Dan wordt alles ontkoppeld en gewist.

• NokiaFan
Metalman schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 15:48:
Ik mag me ook melden als bijna-eigenaar van een PS2 '25 LRDM Performance (met Plus, Pilot, Climate, Nappa leather) in Snow. Het is een pre-owned demo auto van Polestar, 1.100 km op de teller. Offerte is getekend, nog even wachten op een afleverdatum 🤞

Dit topic volg ik al een paar jaar, en heb via Hertz al meerdere malen een PS2 gehuurd voor vakanties naar Noorwegen/Zweden. Ik kijk er enorm naar uit om de auto binnenkort zelf voor de deur te hebben staan!

[Afbeelding]
Proficiat, mooie bak. Leuk om te zien dat er meer mensen zijn die de auto zelf aanschaffen, omdat ze het gewoon een mooie en fijne auto vinden. En ondanks dat het financieel volgend jaar weer wat minder aantrekkelijk wordt. :)

Heb bijna dezelfde configuratie als jij, maar dan de LRSM, dus ook geen performance pack. Ben benieuwd naar je verbruik uiteindelijk.

Sterkte met het wachten. Het zal vast niet langer dan enkele weken duren. :)

[ Voor 6% gewijzigd door NokiaFan op 12-11-2025 06:12 ]

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-11 09:42

Smurf

Detri

Morales79 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:35:
[...]

Nee hoor geen abbo voor nodig.
Audio koppelen is irritant, dan wordt de hele tijd je muziek gedempt. Nu heb je gewoon een zacht piepje en licht signaal.
Dat hoeft met een telefoon ook niet. Gewoon Flitsmeister meldingen (geforceerd) via de telefoonspeaker laten lopen. Die optie zit ergens in de settings.

)

• Juancho
Auw...eerste schade aan de nieuwe Polestar is een feit. En ik baal daar wel van. Tis niet erg ofzo, wat krasjes, maar ik moest vanmorgen parkeren in een andere garage dan normaal en in haast zag ik niet dat het plafond heel laag was. Dus je voelt hem al aankomen...ik open de kofferbak en die knalt tegen het plafond.

Ik blijf het zo idioot vinden dat daar geen sensor in zit. Wil het bijna schandalig noemen. Straks bij daglicht maar even de schade checken en hopelijk geen deuken etc. Wat krasjes kunnen ze zo even netjes overspuiten lijkt me.

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Juancho schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:21:
Auw...eerste schade aan de nieuwe Polestar is een feit. En ik baal daar wel van. Tis niet erg ofzo, wat krasjes, maar ik moest vanmorgen parkeren in een andere garage dan normaal en in haast zag ik niet dat het plafond heel laag was. Dus je voelt hem al aankomen...ik open de kofferbak en die knalt tegen het plafond.

Ik blijf het zo idioot vinden dat daar geen sensor in zit. Wil het bijna schandalig noemen. Straks bij daglicht maar even de schade checken en hopelijk geen deuken etc. Wat krasjes kunnen ze zo even netjes overspuiten lijkt me.
Da's balen. Hopelijk valt het mee.

Hier had ik na een paar weken ook al schade, maar niet zo erg. Het vloertje in de koffer kan open gehouden worden door zo'n plastiek steuntje. Ik had die open gezet om wat spullen eruit te halen op vakantie, en dochterlief wou het deksel terug dichtklappen. En in plaats van bij wat weerstand te kijken hoe het kwam, heeft ze gewoon het deksel dicht geforceerd waardoor de steun helemaal verbogen was 😅.

[ Voor 22% gewijzigd door Ibex op 12-11-2025 09:29 ]

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:32
Dat is de reden dat ik de achterklep lager afgesteld heb bij openen. Ik durf hem vanuit de auto overal te openen, zonder bang te zijn tegen iets aan te komen. Het is maar een cm of 5, maar vaak precies genoeg om geen risico te lopen.

https://www.polestar.com/...1b668afbc0a801516c83ba13/

• Juancho
Ja maar deze garage was wel erg laag, ik denk dat de klep ongeveer 50% open kon. Ik heb dit eigenlijk ook nooit gehad/ervaring, ook niet met de XC40 hiervoor. Dus nooit op gelet behalve 1x in Spanje maar dat viel bij inrijden gelijk al op.

De klep zo laag instellen is weer irritant bij normaal gebruik want dan moet de klep een stuk verder open. Tis gewoon heel gek en raar vind ik dat er geen sensor in zit zodat de klep automatisch stopt net voor aanraking met iets. Overal zitten sensors maar daar dan weer niet... |:( 8)7

• JTHZZ
Balen @Juancho !
Zijn er eigenlijk autos met zo’n sensor in de achterklep? Ik heb daar nog nooit van gehoord maar zou inderdaad heel wat schadegevalletjes kunnen voorkomen.

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-11 14:57
Kan je het openen halverwege stoppen?

• poolster
Als je op een vd knoppen drukt stopt de openingsbeweging

• Juancho
Ja maar je moet het wel weten. Ik keek net nog even maar nu snap ik ook waarom het mij niet opviel. De plek waar ik parkeerde was nog extra verlaagd, maar dat zie je niet bij inrijden. Daarom geen moment gedacht om de klep tegen te houden met een flinke klap als gevolg. De schade lijkt mee te vallen, geen deuken maar wel wat krasjes. Toch balen.

• Bamieater
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:38
Helaas bij mij ook onlangs gebeurd. Plafond hoog genoeg, maar precies in het midden liep een sprinklerbuis die ik over hoofd zag. Met als gevolg een kleine duts in de achterklep. Die duts wil ik nog wel aanstippen met wat lak. Poetsen had geen zin.

Krasjes kun je wellicht nog wegpoetsen met turtle wax scratch remover.

Ook in deze garage was ik niet de eerste, op andere parkeerplekken zag ik dat huurders een stuk "leidingfoam" hadden aangebracht.

Say what you want to say, BUT don't speak!

• DutchBB
  • Niet online
poolster schreef op woensdag 12 november 2025 @ 13:26:
Als je op een vd knoppen drukt stopt de openingsbeweging
Je kan gewoon de klep met je hand tegenhouden, stopt ie gelijk 8)

• interFace
  • Laatst online: 19:52
Huh? Meestal is mijn gebruik rond 17, dat kan toch niet zo laag zijn???

2025 P2 LRSM
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YyX_e7ijYzlWmtEEkq1nNdWpOEw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uaELR5Pw8SJNVdJETYUyFc05.jpg?f=fotoalbum_large

• Juancho
Lijkt me idd een foutje :) :D

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:04
interFace schreef op woensdag 12 november 2025 @ 23:31:
Huh? Meestal is mijn gebruik rond 17, dat kan toch niet zo laag zijn???

2025 P2 LRSM
[Afbeelding]
Is al tijden enorm buggy

• Hansieo
deze fout heb ik al meerdere keren aangegeven. Dit is er ingekomen na een "update" afgelopen zomer?? en ze zijn er nog steeds mee bezig om het op te pakken.

Zojuist weer doorgegeven, en of het nog lang(er) gaat duren.
Indien er mensen zijn die deze info prettig vinden, trek dan aan de bel, wellicht zetten ze er dan wat meer druk op.

het wás jaren goed, vernaggelt, en moet makkelijk terug te zetten zijn.. :F

• Juancho
Valt deze bug er ook onder? Sinds ik de winterbanden er onder heb + de tripmeter gereset heb geeft de app een hogere actieradius aan bij laden tot 100% dan de auto zelf. Eenmaal in de auto de app weer openen geeft wel een gelijke range aan als de auto. Overigens is het verbruik sinds de winterbanden 17,3kWh. De auto zit dus een stuk dichterbij de de waarschijnlijke daadwerkelijke actieradius.

App:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9npVY4S5CF1VcabsPaO5rDhZ0XY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LTYumjLvIMHzv7AFfNdroErC.jpg?f=fotoalbum_large

Auto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m0HX0H2sQ_keGjowUIUnakIg94A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vVC3Z5Qfno8sf70vkL7HBNMt.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 224 225 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.