@DetailingBySmotske
Regio Den Haag zou fijn zijn.
Wij hebben geen problemen bij Niham op het forepark. Wel lange wachttijden.De fiscalist schreef op maandag 29 juni 2026 @ 17:12:
Heeft iemand goede ervaringen met een Polestar service center? Ik wil graag overstappen maar heb geen idee waar het goed is.
No signature required.
Het is toch belachelijk dat dit dan soms wel werkt en soms niet? Die connectie tussen apps en de auto is er toch gewoon altijd?volgens mij springt de paal zelf gewoon weer op groen als de auto wil laden. Immers de laadsessie is nooit stopgezet. Ook niet als de ingestelde limiet is bereikt.Tvdl2000 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 08:24:
[...]
[Afbeelding]
dit logo betekent dat het nog gesynchroniseert moet worden met de auto, en soms duurt dit lang..... HEEL LANG (of gebeurt niet tot je de auto wakker maakt)
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
kan Autobedrijf van der Wulp Spijkenisse B.V. (volvo dealer) aanraden. ben altijd netjes geholpen. wellicht niet altijd opd e meesta handige manier (zoals onderdelen die ik zeker weet dat de auto moet hebben niet bestellen maar de service afwachten, dan bestellen en mij er voor terug laten komen) maar ja, zit ook met een leasmaatschappij er tussen natuurlijk....De fiscalist schreef op maandag 29 juni 2026 @ 17:12:
Heeft iemand goede ervaringen met een Polestar service center? Ik wil graag overstappen maar heb geen idee waar het goed is.
Onze dealer geeft mixed messages, monteurs weten ervan, maar verkoop hoort het voor het eerst. Minder officieel is natuurlijk minder zeker, want zomaar hardware upgraden zou in toekomstige updates weleens voor software mismatches kunnen zorgen.
Daarom vraag ik me af of er in dexe groep ervaringsdeskundigen zijn. De snelheidsverbetering is mij de investering zeker waard, maar ik wil niet terechtkomen in een situatie waarin elke update tot handmatige aanpassingen leidt. Wat is jullie ervaring? Blijft de snelheid hoger na enige tijd gebruik? Zijn er nadien software updates geweest en hoe liep dat?
Ongeveer een maand geleden heb ik bij Broekhuis Volvo de IHU-upgrade laten uitvoeren. Qua snelheid vind ik dit een grote vooruitgang. Dat merk ik onder andere bij het wisselen van profielen (iets wat ik regelmatig doe), het doorsturen van bestemmingen vanuit Google Maps naar de auto, het uitvoeren van opdrachten via Google Assistant en natuurlijk bij de algemene bediening van functies via het scherm.robinVerdegaal schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 12:04:
Sinds de Gemini update is mijn interesse in de Snapdragon upgrade alleen maar toegenomen. We rijden een '21 Polestar 2 PPP en ik dacht een officieel Polestar bericht over een retrofit op oudere modellen te hebben gezien, maar het meest officiele wat ik daar nu over kan vinden is de pagina van Volvo dealer van der Veen in Nijverdal, verder alleen deze DIY installatie op Youtube. Misschien heb ik de dealerpagina wel voor een officieel Polestar bericht gezien, want elders is er niets (meer) over te vinden.
Onze dealer geeft mixed messages, monteurs weten ervan, maar verkoop hoort het voor het eerst. Minder officieel is natuurlijk minder zeker, want zomaar hardware upgraden zou in toekomstige updates weleens voor software mismatches kunnen zorgen.
Daarom vraag ik me af of er in dexe groep ervaringsdeskundigen zijn. De snelheidsverbetering is mij de investering zeker waard, maar ik wil niet terechtkomen in een situatie waarin elke update tot handmatige aanpassingen leidt. Wat is jullie ervaring? Blijft de snelheid hoger na enige tijd gebruik? Zijn er nadien software updates geweest en hoe liep dat?
Kort samengevat is het systeem nu sneller dan toen ik mijn Polestar '24 nieuw aanschafte. Het enige probleem was dat ik de Digital Key(s) niet opnieuw kon koppelen, maar dat is gisteren door de dealer verholpen.
Wat betreft de werkzaamheden voor de processor upgrade kan je mogelijk referentie " TJ 37413" benoemen. Dit is een technisch journaal met daarin de info over deze upgrade voor de dealer/werkplaats.
Ik heb de upgrade laten uitvoeren begin dit jaar. Het systeem is opmerkelijk sneller en blijft ook veel sneller dan de standaardprocessor. De dealer had flink wat moeite om het draaiende te krijgen waardoor de auto is blijven overnachten daar. Er zijn m.u.v. de snelheid geen andere problemen opgelost.robinVerdegaal schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 12:04:
Sinds de Gemini update is mijn interesse in de Snapdragon upgrade alleen maar toegenomen. We rijden een '21 Polestar 2 PPP en ik dacht een officieel Polestar bericht over een retrofit op oudere modellen te hebben gezien, maar het meest officiele wat ik daar nu over kan vinden is de pagina van Volvo dealer van der Veen in Nijverdal, verder alleen deze DIY installatie op Youtube. Misschien heb ik de dealerpagina wel voor een officieel Polestar bericht gezien, want elders is er niets (meer) over te vinden.
De eerstvolgende beschikbare update weigerde te installeren en daarvoor ben ik opnieuw moeten langsgaan, kostenloos, bij de dealer. Dat hebben ze netjes opgelost.
Algemeen vind ik het updatebeleid van Polestar ondermaats. Er zijn van de verschillende modellen lijsten met bekende bugs waar niets mee gedaan wordt. Soms zaken die al jaren bestaan. Wetende dat MY27 het laatste modeljaar is, vrees ik dat er niet heel veel meer zal gebeuren op softwarevlak voor de Polestar 2.
Wees je ook bewust van dat dit niets toevoegt aan de restwaarde van de auto. Misschien dat je particulier dit verkocht krijgt als iets positiefs, maar zakelijke overnemers kijken er niet naar om. Dat weet ik omdat ik, na enkele jaren, beslist heb om een andere auto te kopen. Toevallig was de verkoper waarmee ik sprak in de garage waar ik mijn nieuwe auto heb gekocht iemand die voorheen tewerkgesteld was als verkoper bij een Volvo-dealer. Die persoon gaf duidelijk aan dat hij daar weggegaan is door de vele aanhoudende, gekende problemen waarmee niets gebeurde vanuit Volvo/Polestar. Hij somde problemen op die inderdaad al vanaf ik de auto heb aanwezig zijn.
Samenvattend zou ik stellen dat het een dure upgrade is voor wat het maar is.
Ook ik heb de snapdragon update laten installeren. In februari. Systeem is echt super responsive nu. Ik heb wel, zeker in het begin, paar keer momenten gehad dat hij juist niet reageerde, of super traag werd. Meestal gepaard met het niet beschikbaar zijn van de camera's. Dit was meestal na een dagje wel weer voorbij en de laatste paar maanden ook niet meer gehad. Ook bij mij wil de laatste update niet installeren. Paar keer geprobeerd maar gaat steeds fout, nu wordt hij niet meer aangeboden ota en moet ik daarvoor naar de garage. Komt nog wel een keer. Voor de rest een dikke aanrader!Flying schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 13:19:
[...]
Ik heb de upgrade laten uitvoeren begin dit jaar. Het systeem is opmerkelijk sneller en blijft ook veel sneller dan de standaardprocessor. De dealer had flink wat moeite om het draaiende te krijgen waardoor de auto is blijven overnachten daar. Er zijn m.u.v. de snelheid geen andere problemen opgelost.
De eerstvolgende beschikbare update weigerde te installeren en daarvoor ben ik opnieuw moeten langsgaan, kostenloos, bij de dealer. Dat hebben ze netjes opgelost.
Algemeen vind ik het updatebeleid van Polestar ondermaats. Er zijn van de verschillende modellen lijsten met bekende bugs waar niets mee gedaan wordt. Soms zaken die al jaren bestaan. Wetende dat MY27 het laatste modeljaar is, vrees ik dat er niet heel veel meer zal gebeuren op softwarevlak voor de Polestar 2.
Wees je ook bewust van dat dit niets toevoegt aan de restwaarde van de auto. Misschien dat je particulier dit verkocht krijgt als iets positiefs, maar zakelijke overnemers kijken er niet naar om. Dat weet ik omdat ik, na enkele jaren, beslist heb om een andere auto te kopen. Toevallig was de verkoper waarmee ik sprak in de garage waar ik mijn nieuwe auto heb gekocht iemand die voorheen tewerkgesteld was als verkoper bij een Volvo-dealer. Die persoon gaf duidelijk aan dat hij daar weggegaan is door de vele aanhoudende, gekende problemen waarmee niets gebeurde vanuit Volvo/Polestar. Hij somde problemen op die inderdaad al vanaf ik de auto heb aanwezig zijn.
Samenvattend zou ik stellen dat het een dure upgrade is voor wat het maar is.
Hier overigens nog altijd geen OTA te zien, draai nog altijd op een 4.x versie. Afspraak gemaakt bij Volvo maar dat kan pas 3de week augustus. Niet dat ik iets mis maar ik vind het wel heel slecht dat onze PS2 na nog net geen jaar geleden te hebben gekregen al geen OTAs meer ontvangt.
[ Voor 42% gewijzigd door Juancho op 04-07-2026 11:14 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik lees overal dat de ota's bij Polestar beetje bijzonder zijn. De maanstand de windrichting en het tij moeten goed staan en dan krijg je er een.Juancho schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 11:13:
@Flying komt er nog een MY27 update dan ja? Zou ik heel vreemd vinden aangezien ze vorig jaar al een nieuwe my26 op de markt gebracht hebben en ergens in 2027 zou de nieuwe PS2 toch moeten komen?
Hier overigens nog altijd geen OTA te zien, draai nog altijd op een 4.x versie. Afspraak gemaakt bij Volvo maar dat kan pas 3de week augustus. Niet dat ik iets mis maar ik vind het wel heel slecht dat onze PS2 na nog net geen jaar geleden te hebben gekregen al geen OTAs meer ontvangt.
Ze blijven verkopen tot in 2027 ergens. In het voorjaar kondigen ze dan het nieuwe modeljaar aan, wat hier ook gebeurd is samen met de aankondiging dat dit het laatste modeljaar is. Rond de zomer worden de eerste exemplaren van het modeljaar geleverd.Juancho schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 11:13:
@Flying komt er nog een MY27 update dan ja? Zou ik heel vreemd vinden aangezien ze vorig jaar al een nieuwe my26 op de markt gebracht hebben en ergens in 2027 zou de nieuwe PS2 toch moeten komen?
Als het is zoals bij Volvo dan verwacht ik dat ze de productie in 2027 stopzetten en op een gegeven moment enkel nog de voorraad verkopen. Er zit ook altijd flink wat tijd tussen dr aankondiging van een nieuw model en de echte release, zie ook de EX60. Ik zie de opvolger niet geleverd worden voor 2028, maar het verleden is niet altijd een garantie voor de toekomst.
Kijk hoe lang ze al bezig zijn met de station variant van de PS4 en die is er ook pas eind dit jaar.
Yep, dat denk ik ook. 2028 de nieuwe. De Polestar 5 zou ook ondertussen moeten rondrijden, maar dat is ook uitgesteld.Flying schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 14:12:
[...]
Ze blijven verkopen tot in 2027 ergens. In het voorjaar kondigen ze dan het nieuwe modeljaar aan, wat hier ook gebeurd is samen met de aankondiging dat dit het laatste modeljaar is. Rond de zomer worden de eerste exemplaren van het modeljaar geleverd.
Als het is zoals bij Volvo dan verwacht ik dat ze de productie in 2027 stopzetten en op een gegeven moment enkel nog de voorraad verkopen. Er zit ook altijd flink wat tijd tussen dr aankondiging van een nieuw model en de echte release, zie ook de EX60. Ik zie de opvolger niet geleverd worden voor 2028, maar het verleden is niet altijd een garantie voor de toekomst.
Kijk hoe lang ze al bezig zijn met de station variant van de PS4 en die is er ook pas eind dit jaar.
Volgens mij is de productie al stopgezet. Ik was paar maanden geleden bij Polestar Eindhoven en de verkoper daar gaf toen al aan dat ze geen nieuwe p2's meer geleverd krijgen en dus alleen nog bestaande voorraad verkopen.Flying schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 14:12:
[...]
Ze blijven verkopen tot in 2027 ergens. In het voorjaar kondigen ze dan het nieuwe modeljaar aan, wat hier ook gebeurd is samen met de aankondiging dat dit het laatste modeljaar is. Rond de zomer worden de eerste exemplaren van het modeljaar geleverd.
Leek mij ook logisch als je in 2027 de nieuwe PS2 op de markt wil brengen. Ik zie echter op de Polestar site dat ik nog wel een PS2 kan samenstellen en nergens staat vermeld dat het afhankelijk is van de voorraad. Er staat wel:andrik1 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:03:
[...]
Volgens mij is de productie al stopgezet. Ik was paar maanden geleden bij Polestar Eindhoven en de verkoper daar gaf toen al aan dat ze geen nieuwe p2's meer geleverd krijgen en dus alleen nog bestaande voorraad verkopen.
Afleverdatum: Begin augustus
Dat is al over 3-5 weken, lijkt me stug dat je wagen dan al op de stoep staat en dus eerder idd een voorraad model.
Ik maak me toch een beetje zorgen, ik heb het standaard audio systeem.
Erg blij met het voorraad systeem van Polestar, want de auto verwachten we medio augustus al voor de deur. In tegenstelling tot Toyota waar ze de C-HR+ op het showroommodel na in december konden afleveren.....
Bedoel je niet MY26? MY27 is er toch helemaal niet?Mandera schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 11:29:
Ik heb afgelopen maandag de PS2 MY27 besteld, SMLR in Midnight blue.
Erg blij met het voorraad systeem van Polestar, want de auto verwachten we medio augustus al voor de deur. In tegenstelling tot Toyota waar ze de C-HR+ op het showroommodel na in december konden afleveren.....
De auto ging normaal aan, maar er kwamen direct alarmerende meldingen, met ongeveer de volgende tekst "herstart niet mogelijk" en "storing 12V laden". Ik moest op dat moment echt weg en heb toen mijn oldtimer (504) maar gepakt.
4 uur later kwam ik terug en meldde de auto "beperkt vermogen" en dat was letterlijk want ik haalde niet eens wandelsnelheid.
Daarop 10 minuten de minpool van de accu losgehaald. Daarna kwam de auto direct weer normaal tot leven.
Toen maar direct naar mijn lokale garage gereden om de auto uit le laten lezen en de accu te controleren. Diagnose kwam direct: 12V accu zo goed als overleden. Eind van diezelfde dag hadden ze een vervangende accu binnen en kon ik mijn auto weer ophalen.
Die avond nog 2 ritjes gemaakt en elke keer was 10 minuten na het stoppen de auto offline. Bij het starten moest het middendisplay telkens geheel vanuit het niets opstarten. Thuis nog het laatste restje op de zon geladen en toen dat stopte ging de auto ook al snel weer offline.
Vanochtend even de laadpaal op 11kW gezet en daar werd de auto direct weer wakker van. Vandaag wat meer km's gereden en toe nu toe blijft de auto online en het middendisplay bij de les.
De vervangende accu moest blijkbaar even bijgeladen worden, en zo lang dat niet het geval is gaat de auto in een soort van energiebesparingsmodus, ik heb op een gegeven moment ook een melding met die strekking gezien, waar weet niet meer exact wat daar stond.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
[ Voor 9% gewijzigd door pietjm op 08-07-2026 20:09 ]
NH, vrijstaand, 182 m2 incl verw garage, 1 Quatt met T87M2018 thermostaat, alles OT, duurzaam in Quatt app aan met echte tarieven, HRE 36/30, 4950 wp panelen, vvw beneden met HR++, radiatoren boven, de koffie nog steeds op z’n Italiaans.
Maar in jou geval: Wat zegt je slimme meter? Die zou sowieso goed moeten werken. Eventueel onderbreek je het laden even en kijk je hoeveel de meting inzakt, die 3,7kW is een hele marge om goed genoeg een fout in één van de fasen te detecteren. Je kan natuurlijk ook het vermogen en/of de stroom per fase in je slimme meter bekijken.
[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 08-07-2026 21:18 ]
Dat is wel apart. Het lijkt erop dat jouw laadpaal het correcte aangeeft: als je namelijk kijkt naar de tijd die de Polestar app aangeeft dat de auto nodig heeft om van 28% naar 80% te gaan (7 uur: van 17:07 (tijd van screenshot) naar 00:07 uur), dan is dat nooit 10,9/11kW, aangezien hij met 7 uur laden op 11 kW zo'n beetje van helemaal leeg (0%) naar helemaal vol (100%) kan laden. Wellicht dat de Polestar app niet herkent/ondersteunt dat er met 2 fasen geladen worden en rondt de app dat af naar 3 fasen en daarmee 11 kW. Wel slecht dan overigens.pietjm schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 20:05:
Ik zie in mijn app dat de auto op 10,9 kW wordt geladen, maar mijn app van de laadpaal geeft 7,2 kW aan. Dus 2 fasen ipv 3 fasen. De vraag is nu: geeft de PS2 iets fout aan of de app van de laadpaal. Of zit er iets fout in de PS2.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je kunt ook nog even kijken hoeveel procent accu erbij gekomen is na een uur, dan weet je ook hoe snel hij laadt (percentage wat erbij gekomen is vermenigvuldigen met grootte van de accu en dan vermenigvuldigen met 1,08 (voor laadverlies)).
[ Voor 8% gewijzigd door vithar op 08-07-2026 21:27 ]
Ja, er is gewoon een MY27. Deze is qua specs echter identiek aan de MY26: er zijn dus geen wijzigingen door Polestar doorgevoerd van MY26 naar MY27. Zie ook de website van Polestar waar je bij de voorraad PS2's in het filter kunt selecteren op modeljaar 2026 en 2027.Juancho schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 13:42:
[...]
Bedoel je niet MY26? MY27 is er toch helemaal niet?
Ik zat ook al te kijken, maar volgens mij echt 0 verschil. Beetje idioot om het dan een MY27 te noemen. Bij alle voorgaande modellen werd er wel iets veranderd. Van de gril tot plaatsing motor tot laadsnelheid tot kleurtjes en tot een top audio systeem. MY27 is dus gewoon MY26, wat ik al dacht. Zou ook raar zijn als er een jaar na de MY26 en het ingaan van het laatste jaar huidige PS2 opeens weer een aangepaste PS2 zou komen. Ik las zelfs dat je niet meer nieuw kan bestellen en dat Polestar de voorraad wil wegwerken.vithar schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 21:25:
[...]
Ja, er is gewoon een MY27. Deze is qua specs echter identiek aan de MY26: er zijn dus geen wijzigingen door Polestar doorgevoerd van MY26 naar MY27. Zie ook de website van Polestar waar je bij de voorraad PS2's in het filter kunt selecteren op modeljaar 2026 en 2027.
Of je hebt een defecte OBC. Dit heb ik ooit ook gehad, maar toen zat deze informatie nog niet in de app. In mijn laadpaal kan ik per fase zien wat er geleverd wordt, en fase 2 lag er toen uit in de P2. Op het dashboard stond toen enkel 3f/16A. De OBC is toen (ik meen in 2022) onder garantie vervangen.pietjm schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 20:05:
Ik zie in mijn app dat de auto op 10,9 kW wordt geladen, maar mijn app van de laadpaal geeft 7,2 kW aan. Dus 2 fasen ipv 3 fasen. De vraag is nu: geeft de PS2 iets fout aan of de app van de laadpaal. Of zit er iets fout in de PS2.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vroege P2's hebben een hoge uitval van OBC, maar ik dacht dat dit bij latere bouwjaren opgelost was.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Ik zie aan mijn slimme meter dat die de hele tijd niet boven de ong 7.7 kW is gekomen. De app van de laadpaal lijkt dus de juiste gegevens te laten zien.GENETX schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 21:17:
Tsja, lastig te zeggen. Ik weet wel dat de Polestar 2 behoorlijk kan afwijken van de metingen, aangezien het lijkt dat ze spanning*stroom*fasen doen om tot het vermogen te komen (voor de fasen neem ik even aan dat dat goed werkt). Natuurlijk klopt dat, maar de Polestar 2 meet de stroom in integers, wat tot behoorlijke afwijkingen kan leiden. Ik heb dit onlangs gezien toen ik de nieuwe Polestar api in Home Assistant aan het testen was en de data vergeleek met mijn Peblar metingen. En ja, andersom kon de Polestar ook vermogen uit het niets creëren.
Maar in jou geval: Wat zegt je slimme meter? Die zou sowieso goed moeten werken. Eventueel onderbreek je het laden even en kijk je hoeveel de meting inzakt, die 3,7kW is een hele marge om goed genoeg een fout in één van de fasen te detecteren. Je kan natuurlijk ook het vermogen en/of de stroom per fase in je slimme meter bekijken.
NH, vrijstaand, 182 m2 incl verw garage, 1 Quatt met T87M2018 thermostaat, alles OT, duurzaam in Quatt app aan met echte tarieven, HRE 36/30, 4950 wp panelen, vvw beneden met HR++, radiatoren boven, de koffie nog steeds op z’n Italiaans.
Dat had ik toevallig ook gemeten. Duidelijk geen 10.9 kW cq 3 fasen:vithar schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 21:23:
[...]
Dat is wel apart. Het lijkt erop dat jouw laadpaal het correcte aangeeft: als je namelijk kijkt naar de tijd die de Polestar app aangeeft dat de auto nodig heeft om van 28% naar 80% te gaan (7 uur: van 17:07 (tijd van screenshot) naar 00:07 uur), dan is dat nooit 10,9/11kW, aangezien hij met 7 uur laden op 11 kW zo'n beetje van helemaal leeg (0%) naar helemaal vol (100%) kan laden. Wellicht dat de Polestar app niet herkent/ondersteunt dat er met 2 fasen geladen worden en rondt de app dat af naar 3 fasen en daarmee 11 kW. Wel slecht dan overigens.
Je kunt ook nog even kijken hoeveel procent accu erbij gekomen is na een uur, dan weet je ook hoe snel hij laadt (percentage wat erbij gekomen is vermenigvuldigen met grootte van de accu en dan vermenigvuldigen met 1,08 (voor laadverlies)).
Ik heb een MY24. Maar als ik er niet uitkom met de laadpaalleverancier zal ik dit eens laten controleren..guido66 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 21:45:
[...]
Of je hebt een defecte OBC. Dit heb ik ooit ook gehad, maar toen zat deze informatie nog niet in de app. In mijn laadpaal kan ik per fase zien wat er geleverd wordt, en fase 2 lag er toen uit in de P2. Op het dashboard stond toen enkel 3f/16A. De OBC is toen (ik meen in 2022) onder garantie vervangen.
Vroege P2's hebben een hoge uitval van OBC, maar ik dacht dat dit bij latere bouwjaren opgelost was.
Het is de MY27, die identiek is aan de MY26 overigens....Juancho schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 13:42:
[...]
Bedoel je niet MY26? MY27 is er toch helemaal niet?
Maar hij staat al in de haven van Zeebrugge dus zodra het contract rond is hopelijk met een maandje hier voor de deur.
Is ook niet zo raar, want ze leveren alleen nog maar uit voorraad, dus er hoeft niks uit het buitenland geïmporteerd te worden. Maar volgens mij is het gewoon MY26, aangezien productie al gestopt is, of het is marketing talk ;-)Mandera schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 11:29:
Ik heb afgelopen maandag de PS2 MY27 besteld, SMLR in Midnight blue.
Oei was dat je niet opgevallen? Of heb je enorm gesloten velgen dat je de smurrie in je velgrand niet ziet? 😊About2Break schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 07:46:
[Afbeelding] Zowel de ashoes links als rechts was gescheurd dus die worden ook vervangen.
Ik was zelf voor service bij Volvo/Polestar in Beverwijk trouwens. Fijne partij en ze zijn officieel ook Polestar aan het worden. De schade voor onderhoud met apk was rond de 450 euro. Prima prijs en kon erop wachten.
Tevens opnieuw de CP pin bijgewerkt. Dat hadden ze een paar weken geleden gedaan waardoor de issues met snelladen verholpen waren maar ik daarvoor in de plaats af en toe een laadfout had met AC laden. Gelukkig nu geen issues meer 🎉
Hier nu ook de nieuwste software.
[ Voor 45% gewijzigd door tormentor1985 op 10-07-2026 10:54 ]
Precies wat ik ook dacht en al eerder poste. Stel maar eens een nieuwe Polestar 2 samen op hun site: levertijd 3 weken. Polestar 2 is nu echt aan zn einde, nieuwe autos worden niet meer gebouwd en alles moet uit de voorraad komen. Is denk ik wel een teken dat de nieuwe PS2 en die 7 wat een kleinere SUV gaat worden snel zullen komen al dan niet gepresenteerd worden. Ben erg benieuwd, want hoewel het nog een jaar of 3 duurt lijkt me die SUV een hele interessante opvolger voor de huidige PS2. Met als voordeel dat die nieuwe modellen dan al een jaar of 2 rijden en kinderziektes hopelijk opgelost zijn. Zelfde verhaal eigenlijk voor de volledig nieuwe EX40 die volgens mij ook in de loop van 2027 bekend wordt. Interesse wagens voor de toekomst!andrik1 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 09:01:
[...]
Is ook niet zo raar, want ze leveren alleen nog maar uit voorraad, dus er hoeft niks uit het buitenland geïmporteerd te worden. Maar volgens mij is het gewoon MY26, aangezien productie al gestopt is, of het is marketing talk ;-)
Prima prijs???? Wat denk je dan dat ze allemaal voor dat onderhoud gedaan hebben? Hele dure wasstraat?tormentor1985 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 10:46:
[...]
De schade voor onderhoud met apk was rond de 450 euro. Prima prijs en kon erop wachten.
Laatst op facebook zag ik een teaser van de nieuwe 2. Wordt geen SUV, maar meer een evolutie van de huidige. Ik vind hem er persoonlijk niet persé mooier op worden helaas. de huidige 2 (pré grill update) is wat mij betreft nog steeds de fraaiste ev.Juancho schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:24:
[...]
Precies wat ik ook dacht en al eerder poste. Stel maar eens een nieuwe Polestar 2 samen op hun site: levertijd 3 weken. Polestar 2 is nu echt aan zn einde, nieuwe autos worden niet meer gebouwd en alles moet uit de voorraad komen. Is denk ik wel een teken dat de nieuwe PS2 en die 7 wat een kleinere SUV gaat worden snel zullen komen al dan niet gepresenteerd worden. Ben erg benieuwd, want hoewel het nog een jaar of 3 duurt lijkt me die SUV een hele interessante opvolger voor de huidige PS2. Met als voordeel dat die nieuwe modellen dan al een jaar of 2 rijden en kinderziektes hopelijk opgelost zijn. Zelfde verhaal eigenlijk voor de volledig nieuwe EX40 die volgens mij ook in de loop van 2027 bekend wordt. Interesse wagens voor de toekomst!
(4) Auto Express - New Polestar 2 to lose SUV looks and embrace its... | Facebook
Klopt ik las ook dat het nog meer een sedan wordt maar er komt nog een nieuw model, een kleinere SUV. Daar ben ik vooral heel benieuwd naar. Hoewel ik de PS2 heerlijk vind rijden denk ik wel dat de volgende leaseauto, als die er nog komt, wel weer een hoger model wordt.andrik1 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 14:27:
[...]
Laatst op facebook zag ik een teaser van de nieuwe 2. Wordt geen SUV, maar meer een evolutie van de huidige. Ik vind hem er persoonlijk niet persé mooier op worden helaas. de huidige 2 (pré grill update) is wat mij betreft nog steeds de fraaiste ev.
(4) Auto Express - New Polestar 2 to lose SUV looks and embrace its... | Facebook
Wat hebben ze allemaal gedaan bij dat onderhoud?tormentor1985 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 10:46:
[...]
Oei was dat je niet opgevallen? Of heb je enorm gesloten velgen dat je de smurrie in je velgrand niet ziet? 😊
Ik was zelf voor service bij Volvo/Polestar in Beverwijk trouwens. Fijne partij en ze zijn officieel ook Polestar aan het worden. De schade voor onderhoud met apk was rond de 450 euro. Prima prijs en kon erop wachten.
Tevens opnieuw de CP pin bijgewerkt. Dat hadden ze een paar weken geleden gedaan waardoor de issues met snelladen verholpen waren maar ik daarvoor in de plaats af en toe een laadfout had met AC laden. Gelukkig nu geen issues meer 🎉
Hier nu ook de nieuwste software.
[Afbeelding]
Ik heb een voorstel gekregen inclusief APK voor € 650,-
NIet zoveelArie van Dijk schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:28:
[...]
Prima prijs???? Wat denk je dan dat ze allemaal voor dat onderhoud gedaan hebben? Hele dure wasstraat?
Zit een leuk artikeltje achter met meer toelichting op keuzes en design mogelijkheden https://www.autoexpress.co.uk/polestar/2/368990/new-polestar-2-way-more-range-better-tech-and-saloon-transformationandrik1 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 14:27:
[...]
Laatst op facebook zag ik een teaser van de nieuwe 2. Wordt geen SUV, maar meer een evolutie van de huidige. Ik vind hem er persoonlijk niet persé mooier op worden helaas. de huidige 2 (pré grill update) is wat mij betreft nog steeds de fraaiste ev.
Ik heb na een telefoontje naar een andere Volvo garage ook een andere offerte gekregen.tormentor1985 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 16:03:
[...]
NIet zoveelEen peperduur interieur filter vervangen (70 euro ex), nieuwe software inladen, wassen en stofzuigen inderdaad en apk doen en afmelden. Maar goed wel een mooi officieel stempeltje in het boekje wat ook wel weer wat waard is natuurlijk. Bij de bovag garage om de hoek betaal ik ook 102,50 euro ex btw per uur en was APK bij elkaar ook 62 euro ex en dan is de vraag hoe goed ze de auto kennen en waar ze op moeten letten.
Nu inclusief APK voor €475. Scheelt toch weer €175,-
Vergelijken helpt, moet alleen iets verder rijden.
Ik heb even de factuurregels door ai gegooid. Scheelt typenMartinV schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 16:00:
[...]
Wat hebben ze allemaal gedaan bij dat onderhoud?
Ik heb een voorstel gekregen inclusief APK voor € 650,-
Uitgevoerd onderhoud:
17300 Originele 17400 Volvo Service 2.0, inclusief softwaredownload voor de regeleenheden en Service 2.0-upgrade: € 268,23 excl. btw / € 324,56 incl. btw
17432 Luchtfilter van het passagierscompartiment vervangen — multifilter, onderdeelnummer 31497285: € 70,25 excl. btw / € 85,00 incl. btw
09300 APK-keuring in combinatie met onderhoud: € 14,07 excl. btw / € 17,02 incl. btw
09191 Afmeldkosten APK: € 6,59 excl. btw / € 7,97 incl. btw
46669 Aandrijfasafdichting: € 15,95 excl. btw / € 19,30 incl. btw
Klem, onderdeelnummer 95722: € 1,35 excl. btw / € 1,63 incl. btw
Kleinmateriaal: € 9,19 excl. btw / € 11,12 incl. btw
Totaal van deze regels: € 385,63 excl. btw / € 466,61 incl. 21% btw.
Die aandrijfas dichting viel me ook mee. De ashoes was natuurlijk zoals ik een tijdje terug had gemeld vervangen en afgedicht met een tight wrap bij een door autotrust "goedgekeurde garage" onder garantie. Schandalig dat dit zo is "gerepareerd" maar gelukkig nu weer in orde en klaar voor de vakantie naar Spanje.
Dit is trouwens de beurt met inmiddels kilometerstand 80.000+. Wellicht dat jij meer kilometers gereden hebt en er meer moet gebeuren?
Ik zit op 55.000 km maar bij mij hadden ze remvloeistof en ruitenwissers erbij staan.tormentor1985 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 20:58:
[...]
Ik heb even de factuurregels door ai gegooid. Scheelt typen
Uitgevoerd onderhoud:
17300 Originele 17400 Volvo Service 2.0, inclusief softwaredownload voor de regeleenheden en Service 2.0-upgrade: € 268,23 excl. btw / € 324,56 incl. btw
17432 Luchtfilter van het passagierscompartiment vervangen — multifilter, onderdeelnummer 31497285: € 70,25 excl. btw / € 85,00 incl. btw
09300 APK-keuring in combinatie met onderhoud: € 14,07 excl. btw / € 17,02 incl. btw
09191 Afmeldkosten APK: € 6,59 excl. btw / € 7,97 incl. btw
46669 Aandrijfasafdichting: € 15,95 excl. btw / € 19,30 incl. btw
Klem, onderdeelnummer 95722: € 1,35 excl. btw / € 1,63 incl. btw
Kleinmateriaal: € 9,19 excl. btw / € 11,12 incl. btw
Totaal van deze regels: € 385,63 excl. btw / € 466,61 incl. 21% btw.
Die aandrijfas dichting viel me ook mee. De ashoes was natuurlijk zoals ik een tijdje terug had gemeld vervangen en afgedicht met een tight wrap bij een door autotrust "goedgekeurde garage" onder garantie. Schandalig dat dit zo is "gerepareerd" maar gelukkig nu weer in orde en klaar voor de vakantie naar Spanje.
Dit is trouwens de beurt met inmiddels kilometerstand 80.000+. Wellicht dat jij meer kilometers gereden hebt en er meer moet gebeuren?
In de 2e offerte van de dealer waar de auto oorspronkelijk vandaan komt hebbben ze die er niet bij gezet. Was blijkbaar niet nodig aangezien zij er historie van de auto kennnen.
de melding "ik ben off-line" krijgen? (P2 launch, met Gemini)
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Jij hebt lekker KM's gemaakt zie ik!Tvdl2000 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 15:04:
[Afbeelding]
met het gedoe van laats (heel vaak uitvallen) hebben ze denk ik ook de laatste versie er maar opgezet.... was me niet eens opgevallen, wel dat hij niet continu meer uitvalt.
als gemidelde van afgelopen 1220 dagen doorgaat eindig ik leasecontract op 272 alleen als ik de tendens binnen dat gemiddelde doorvoer dan eindig ik net voor de 300
[ Voor 18% gewijzigd door Tvdl2000 op 12-07-2026 18:27 ]
- zet de taal van je Google account (telefoon/tablet/laptop) op ENG VS
- zet vervolgens de taal van Google in je PS2 ook op ENG VS
- Restart de boel
- je krijgt gelijk een popup scherm om Gemini te gebruiken
- Je kan nu weer de taal terug op NL zetten en als het goed is blijft Gemini dan gewoon werken
[ Voor 29% gewijzigd door Juancho op 12-07-2026 19:37 ]
Dit al een aantal keer geprobeerd de afgelopen weken maar steeds springt hij na een paar minuten weer terug naar Google (microfoontje)Juancho schreef op zondag 12 juli 2026 @ 19:37:
Voor de personen die graag Gemini willen, dit kan je forceren:Heb het net getest, en werkte perfect.
- zet de taal van je Google account (telefoon/tablet/laptop) op ENG VS
- zet vervolgens de taal van Google in je PS2 ook op ENG VS
- Restart de boel
- je krijgt gelijk een popup scherm om Gemini te gebruiken
- Je kan nu weer de taal terug op NL zetten en als het goed is blijft Gemini dan gewoon werken
[Afbeelding]
Bij mij ook inderdaad... En het Google profiel van mijn vrouw heeft hem wel gepushed gekregen 😭izzy67 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 19:41:
[...]
Dit al een aantal keer geprobeerd de afgelopen weken maar steeds springt hij na een paar minuten weer terug naar Google (microfoontje)
Toch voor elkaar gekregen, in deze volgorde.
Switchen van Nederlands naar Engels totdat er in de instellingen van de assistent de optie komt om te switchen naar Gemini. Eerst terug switchen naar Nederlands en als je dan op. "Terug" drukt staat die melding et nog. Dat werkt nu voor mij.
[ Voor 30% gewijzigd door Chillko op 12-07-2026 20:26 ]
EDIT: ik had even moeten zoeken in dit forum. Is al veel over geschreven.
[ Voor 21% gewijzigd door pietjm op 12-07-2026 23:28 ]
vandaag nog even getest, als je systeem op engels laat staan en invoer op NL dan blijft het icoontje van Gemini wel staan, maar de spraak assistant is dan weer Google en niet Gemini. Dit kan je zien in als je de spraakassistent kiest, daar is de optie om te schakelen tussen Gemini/Google weg. als hij op engels staat dan heb je die optie wel.Chillko schreef op zondag 12 juli 2026 @ 20:10:
[...]
Bij mij ook inderdaad... En het Google profiel van mijn vrouw heeft hem wel gepushed gekregen 😭edit:
Toch voor elkaar gekregen, in deze volgorde.
Switchen van Nederlands naar Engels totdat er in de instellingen van de assistent de optie komt om te switchen naar Gemini. Eerst terug switchen naar Nederlands en als je dan op. "Terug" drukt staat die melding et nog. Dat werkt nu voor mij.
Wordt helaas wachten op de officiele melding.
1. Sinds kort blijft het rode alarmlampje op het dashboard knipperen tijdens het rijden. Vooral als het donker is, is dat heel erg vervelend. Kennen jullie dit probleem en zo ja, hoe los je dit op?
2. Is er een mogelijkheid om de helderheid van het het display bij het stuur en de middendisplay aan te passen? Het scherm is ineens veel donkerder en is nu met veel zon moeilijk af te lezen.
Misschien heeft dit te maken met probleem 1?
Ik hoor graag van jullie
hasmit12 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 12:51:
Even 2 vraagjes:
1. Sinds kort blijft het rode alarmlampje op het dashboard knipperen tijdens het rijden. Vooral als het donker is, is dat heel erg vervelend. Kennen jullie dit probleem en zo ja, hoe los je dit op?
2. Is er een mogelijkheid om de helderheid van het het display bij het stuur en de middendisplay aan te passen? Het scherm is ineens veel donkerder en is nu met veel zon moeilijk af te lezen.
Ik hoor graag van jullie
- niet herkenbaar, zou even langs de Volvo dealer gaan
- helaas, langgekoesterde wens maar Polestar/Volvo doen helaas niet aan eigen keuze voor light/dark mode. Met daglicht kan je dus niks aanpassen qua helderheid. Alleen als de auto automatisch switch naar darkmode kan je aanpassen via het menu. Waarom dit nog altijd niet mogelijk is....schiet mij maar lek.
Bij alle (vage) problemen is actie/tip nr 1 om het infotainment systeem te herstarten (op streep midden onderaan scherm drukken totdat scherm opnieuw gaat opstarten); als dat het probleem niet oplost dan een TCAM reset doen (knop voor vol blazen op voorruit die rechtsvoor de versnellingspook zit ingedrukt houden totdat SOS lampje boven binnenspiegel rood gaat knipperen). Als het issue er dan nog steeds is, dan contact opnemen met Polestar support of de Volvo dealer.hasmit12 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 12:51:
Even 2 vraagjes:
Ik hoor graag van jullie
Ik heb een 2020 PS2 maar zelfs met een zonnebril op (met polariserend filter, geen vriend van displays) zie ik alles perfect. Ligt het niet aan je zonnebril oid? Links naast het stuur zit nog een wieltje om de helderheid van het display aan te passen. Die al gezien?hasmit12 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 12:51:
Even 2 vraagjes:
Ik hoor graag van jullie
[ Voor 16% gewijzigd door de meester01 op 13-07-2026 14:14 ]
IONIQ 5 Lounge 73kw & Polestar 2 LRDM Launch Edition
In de 2024 uitvoering zit dat wieltje nietde meester01 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 14:11:
[...]
Ik heb een 2020 PS2 maar zelfs met een zonnebril op (met polariserend filter, geen vriend van displays) zie ik alles perfect. Ligt het niet aan je zonnebril oid? Links naast het stuur zit nog een wieltje om de helderheid van het display aan te passen. Die al gezien?[Afbeelding]
Klopt, dat moet dan via het menu. Maar nogmaals, dat kan alleen bij nachtmodus.
That sucks
IONIQ 5 Lounge 73kw & Polestar 2 LRDM Launch Edition
Ik heb sinds een maand of 2 geen LTE meer gezien, nergens in het land waar ik geweest ben. Ook meermaals gereset etc., maar geen verandering. Gok dat er iets aan de Polestar of provider kant is aangepast.pietjm schreef op zondag 12 juli 2026 @ 23:23:
Ik krijg sinds een paar dagen geen LTE meer te zien in mijn scherm, maar alleen nog maar 3G. Iemand een idee hoe dat kan? Ik heb niet echt het idee dat internet trager is nu. Alle reset al gedaan.
EDIT: ik had even moeten zoeken in dit forum. Is al veel over geschreven.
Nou zit ik naar dakdragers te kijken en dan vind ik een set van Green Valley voor 99,- of een set van Thule voor 299,-. Aan de ene kant denk ik: hoeveel verschil kan er kwalitatief tussen zitten? Het is allebei een staaf staal. Aan de andere kant is het prijsverschil zo groot dat ik een Temu-gevoel krijg bij die Green Valley.
Wij hebben geen 3G meer in NL? Als in fysiek bestaat dat netwerk niet meer.IJsrace schreef op maandag 13 juli 2026 @ 17:22:
[...]
Ik heb sinds een maand of 2 geen LTE meer gezien, nergens in het land waar ik geweest ben. Ook meermaals gereset etc., maar geen verandering. Gok dat er iets aan de Polestar of provider kant is aangepast.
Vziw gebruikt de Polestar het Odido netwerk, wat tot volgende maand nog werkt met 3G. Zal mij benieuwen wat er daarna gebeurt 😅thomvh schreef op maandag 13 juli 2026 @ 18:27:
[...]
Wij hebben geen 3G meer in NL? Als in fysiek bestaat dat netwerk niet meer.
Of wellicht is een visuele bug en maakt de auto ondertussen vrolijk gebruik van LTE.
[ Voor 12% gewijzigd door IJsrace op 13-07-2026 18:36 ]
Ohja. Die hebben 2G eruit gegooid.IJsrace schreef op maandag 13 juli 2026 @ 18:35:
[...]
Vziw gebruikt de Polestar het Odido netwerk, wat tot volgende maand nog werkt met 3G. Zal mij benieuwen wat er daarna gebeurt 😅
Of wellicht is een visuele bug en maakt de auto ondertussen vrolijk gebruik van LTE.
Ikzelf heb 2 jaar geleden een set van Farad via de welbekende tweedehands spullen website op de kop getikt en die doen sindsdien elke vakantie prima hun werk. Ze hebben een aantal modellen, waarbij het grootste verschil wel of geen T-sleuf en de breedte van de wingbar (de stang) is. Kijk even wat voor je eigen dakkoffer het meest praktische is. Met andere merken heb ik geen ervaring.Lixis schreef op maandag 13 juli 2026 @ 17:42:
Heeft iemand al ervaring met (goedkopere) dakdragers op de Polestar? Wij gaan in september kamperen in Italië en om alles mee te krijgen toch een dakkoffer nodig.
Nou zit ik naar dakdragers te kijken en dan vind ik een set van Green Valley voor 99,- of een set van Thule voor 299,-. Aan de ene kant denk ik: hoeveel verschil kan er kwalitatief tussen zitten? Het is allebei een staaf staal. Aan de andere kant is het prijsverschil zo groot dat ik een Temu-gevoel krijg bij die Green Valley.
Nou, contact gehad met Polestar en blijkbaar kenden ze deze bug. Oplossing: de rechterachterdeur 10 minuten open laten staan. Dan schijnt er iets in de software te gebeuren. Maar inderdaad het probleem is voorbij en het scherm is ook weer helder. Heel aparthasmit12 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 12:51:
Even 2 vraagjes:
Ik hoor graag van jullie
Die werkt gewoon! Alleen achteruit de piepers werken niet.Juancho schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 00:00:
Hoe zit het nu met ACC en lane keeping als je een fietsendrager gebruikt? Nog nooit getest maar straks op vakantie nemen we eigen fietsen mee. 1e keer dat ik een auto met trekhaak heb. Hoop toch wel dat ACC gewoon blijft werken...
Dit viel me ook al op, bij mijn PS2 precies hetzelfde. Ik heb ook steeds vaker slecht bereik voor mijn gevoel. In november verloopt de data van de Polestar. Die ga ik zo dus echt niet verlengen.IJsrace schreef op maandag 13 juli 2026 @ 17:22:
[...]
Ik heb sinds een maand of 2 geen LTE meer gezien, nergens in het land waar ik geweest ben. Ook meermaals gereset etc., maar geen verandering. Gok dat er iets aan de Polestar of provider kant is aangepast.
ACC en lane keeping assist werken gewoon. De dode hoek sensor echter niet meer. Net als de piepjes bij achteruit rijden zoals al is gezegd.Juancho schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 00:00:
Hoe zit het nu met ACC en lane keeping als je een fietsendrager gebruikt? Nog nooit getest maar straks op vakantie nemen we eigen fietsen mee. 1e keer dat ik een auto met trekhaak heb. Hoop toch wel dat ACC gewoon blijft werken...
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Mooie taak voor vrouwlief 😁😉thomvh schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 08:34:
[...]
Die werkt gewoon! Alleen achteruit de piepers werken niet.
Ik had hier de afgelopen 3 weken ook weer last van, tweemaal een TCAM reset gedaan in de eerste week wat geen verandering bracht, dus had het maar gelaten voor wat het was. Vandaag bij het instappen zag ik dat hij weer LTE had, oftewel geduld is een schone zaak ( wel onnodig en irritant)IJsrace schreef op maandag 13 juli 2026 @ 17:22:
[...]
Polestar 2 LRDM Launch Edition
Ik wilde net gaan vragen of er meer mensen waren met dit probleem, ik heb er ook weer last van sinds 2 weken. Mooie nieuws is (not), dat Odido binnenkort gaat stoppen met 3G. Benieuwd of we dan helemaal geen verbinding meer hebbenFiXeR.nl schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 09:03:
[...]
Dit viel me ook al op, bij mijn PS2 precies hetzelfde. Ik heb ook steeds vaker slecht bereik voor mijn gevoel. In november verloopt de data van de Polestar. Die ga ik zo dus echt niet verlengen.
Maken jullie meldingen van het 3G issue bij Polestar? Ik was het wel van plan om de druk er een beetje op te houden.
Goeie mbt melding maken, ik ga dan meteen het 3G/Odido probleem aankaarten.MrMGeeIsTheName schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 11:56:
[...]
Ik wilde net gaan vragen of er meer mensen waren met dit probleem, ik heb er ook weer last van sinds 2 weken. Mooie nieuws is (not), dat Odido binnenkort gaat stoppen met 3G. Benieuwd of we dan helemaal geen verbinding meer hebben![]()
Maken jullie meldingen van het 3G issue bij Polestar? Ik was het wel van plan om de druk er een beetje op te houden.
Met geen meldingen maken krijgen ze (PS) ook geen inzicht wat er echt speelt en wat de issues van hun gebruikers is. Al doen ze er niets mee zou ik toch altijd melding maken.Juancho schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 12:29:
Melden heeft geen zin. Ze verwijzen je door naar een servicepunt.en die kunnen er verder ook weinig aan doen want netwerk probleem van provider. Het is gewoon wachten tot Odido als laatste eindelijk 3g eruit haalt.
Heeft iemand anders dit ook en belangrijker, weet iemand een oplossing?
(entertainment restart lost het niet op)
Had ik ook, alleen dan specifiek de Spotify app. Heb uiteindelijk de Snapdragon upgrade gedaan en sindsdien geen last meer van gehadcaptnemo schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:35:
In onze MY21 met GA 5.0.10 (ook al op 3.7) stopt de muziek af en toe. Spotify, radio maakt niet uit. Op Play/Pauze knop drukken dan speelt hij nog 1 sec en gaat op pauze, nog een keer drukken en hij speelt weer verder.
"We hebben een aantal berijders die momenteel ook op 3G rijden, we hebben dit doorgegeven aan onze technische afdeling. Voor ons is het nodig om ook deze melding van jou erbij te maken indien je ; langer dan een week geen internet hebt of 3 G - een foto kunt aanleveren waarbij dit zichtbaar is . Zodra we dit hebben ontvangen zullen we de melding maken richting ons technische team. Ook Odido word hierin meegenomen
Ik heb navraag gedaan bij ons intern ; we zijn op de hoogte van de wijziging bij Odido - we zijn hier op voorbereidt en begrijpen dat de provider zich focust op 4-5G ipv 3G omdat dit teveel geld zou kosten.
We zijn samen met Odido ingesprek en momenteel borgen we alle klanten die problemen hebben met de connectiviteit en deze geven we door aan de technische dienst maar ook aan Odido zodat wij zo ook goed voorbereidt zijn en met het probleem aan de gang gaan"
Oftewel, zeker melden wanneer dit voorkomt!
Dit komt door je mobiele telefoon, heb ik ook last van, Ik heb Flitsmeister op telefoon altijd aanstaan en heb dit een vaak een paar keer per uur. 1x keer drukken en een paar seconden wachten dan gaat hij weer verder met afspelen van de radio.captnemo schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:35:
In onze MY21 met GA 5.0.10 (ook al op 3.7) stopt de muziek af en toe. Spotify, radio maakt niet uit. Op Play/Pauze knop drukken dan speelt hij nog 1 sec en gaat op pauze, nog een keer drukken en hij speelt weer verder.
Heeft iemand anders dit ook en belangrijker, weet iemand een oplossing?
(entertainment restart lost het niet op)
Als ik telefoon (carplay) loskoppelt dan heb ik het niet meer.
Dus ik heb het maar geaccepteerd. ZIt op de laatste software 5.1.17
hasmit12 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 08:22:
[...]
Nou, contact gehad met Polestar en blijkbaar kenden ze deze bug. Oplossing: de rechterachterdeur 10 minuten open laten staan. Dan schijnt er iets in de software te gebeuren. Maar inderdaad het probleem is voorbij en het scherm is ook weer helder. Heel apart
Vanmiddag had ik plotseling weer een LTE verbinding. Blijft vreemd allemaal.FiXeR.nl schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 09:03:
[...]
Dit viel me ook al op, bij mijn PS2 precies hetzelfde. Ik heb ook steeds vaker slecht bereik voor mijn gevoel. In november verloopt de data van de Polestar. Die ga ik zo dus echt niet verlengen.
Ik heb dit eergisteren ook gemeld bij Polestar Support, mede omdat ik ook een ander probleem heb. Er werd op deze melding niet gereageerd, maar vanmiddag wel opeens LTE.Guthfox schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:09:
Zie reactie Polestar:
"We hebben een aantal berijders die momenteel ook op 3G rijden, we hebben dit doorgegeven aan onze technische afdeling. Voor ons is het nodig om ook deze melding van jou erbij te maken indien je ; langer dan een week geen internet hebt of 3 G - een foto kunt aanleveren waarbij dit zichtbaar is . Zodra we dit hebben ontvangen zullen we de melding maken richting ons technische team. Ook Odido word hierin meegenomen
Ik heb navraag gedaan bij ons intern ; we zijn op de hoogte van de wijziging bij Odido - we zijn hier op voorbereidt en begrijpen dat de provider zich focust op 4-5G ipv 3G omdat dit teveel geld zou kosten.
We zijn samen met Odido ingesprek en momenteel borgen we alle klanten die problemen hebben met de connectiviteit en deze geven we door aan de technische dienst maar ook aan Odido zodat wij zo ook goed voorbereidt zijn en met het probleem aan de gang gaan"
Oftewel, zeker melden wanneer dit voorkomt!
Nu ik de auto bijna een jaar in bezit heb zijn er toch meer en meer dingen, afgezien van het rijden zelf, want dat gaat echt héér-lijk, die mij tegen staan met AA. En een aantal zaken die ik eigenlijk onbegrijpelijk vind, waarvan ik niet snap waarom het nog niet opgelost is en wat jullie ervaringen zijn. Connectiviteitsproblemen heb ik volgens mij niet dusdanig veel of vaak, of het is mij (nog) niet opgevallen, maar ik zal daar de komende tijd eens op letten in combinatie met welke verbinding ik heb (3G of LTE).
In volgorde van hoe vaak het voorkomt:
- Waze crashed direct: nagenoeg altijd wanneer ik in de auto stap om weg te rijden en ik Waze aan klik, crashed deze zodra ik een bestemming heb opgezocht, de routes krijg en op rijden/navigeren klik. Zonder uitzondering gebeurt dit nagenoeg elke keer. Auto heeft echt stil en uit gestaan, ik stap in, klik Waze aan (maakt volgens mij niet uit of de auto nog in P staat of al in D), voer mijn bestemming in, krijg een route voorgeschoteld en de app crashed zodra ik op rijden/navigeren klik om de routebeschrijving te starten.
- Spiegel van bijrijder draait niet naar beneden bij achteruitrijden: dit komt zo af en toe voor, maar ik heb (nog) niet kunnen bepalen of dit ergens aan gerelateerd is. Of dat ik met een te hoge voorwaartse snelheid de auto in achteruit zet, dat ik de 'pook' niet hard/ver genoeg in de R stand duw of wat dan ook. Vaak eenmaal, maar soms ook helemaal niet, helpt het door een klein stukje vooruit te rijden en opnieuw achteruit te rijden.
- Cockpitdisplay toont geen navigatiekaart* wanneer ik navigeer met behulp van Waze dan zie ik geen kaart in het display achter het stuur. De navigatie afsluiten en opnieuw opstarten verhelpt dit niet, ook Google Maps opstarten/gebruiken niet geloof ik. Alleen een reset werkt. De routebeschrijving zonder kaart, met alleen de volgende afslag over zoveel meter etc., werkt wel gewoon.
- Spotify laat geen informatie zien over afspelend nummer: eens in de zoveel tijd, wanneer ik een nummer aan klik op Spotify, krijg ik niet de balk onderin het scherm van Spotify te zien met wat er speelt, de voortgang van het nummer, pauzeren etc. Een reset verhelpt dit eigenlijk altijd. In het overzichtsscherm zie ik wel alle informatie met titel en artiest etc. Maar Spotify zelf laat alleen een miniscule 'Play' knop midden in het scherm zien en verder niks.
- Audio kraakt, ongeacht bron van het geluid*: tot nu toe zeer sporadisch lijkt er iets fout te gaan bij het initialiseren van de audio. Het geluid uit de speakers lijkt corrupt en kraakt waarbij het niet uitmaakt of dit het geluid van de richtingaanwijzers, Spotify, navigatie of wat dan ook is. Reset verhelpt dit.
*EDIT: auto zit (nog) op softwareversie 4.2.13, schijnbaar zijn punt 3 en 5 verholpen met de meest actuele versie. Zie: https://www.polestar.com/nl/manual/polestar-2/2026/software-updates/
[ Voor 4% gewijzigd door Vickiieee op 16-07-2026 00:13 ]
Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!
Wellicht ten overvloede maar punt 2 is een instelling. Je kunt kiezen voor een enkele spiegelzaal, beide spiegels of geen spiegel die naar beneden gaat bij het achteruit rijden. Heb je al geprobeerd deze instelling even aan te passen en het zo te resetten?Vickiieee schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 23:45:
Sinds 25 september vorig jaar ben ook ik (de trotse) eigenaar van een PS2, te weten een MY'26 SRSM Prime uitvoering met B&W.
Nu ik de auto bijna een jaar in bezit heb zijn er toch meer en meer dingen, afgezien van het rijden zelf, want dat gaat echt héér-lijk, die mij tegen staan met AA. En een aantal zaken die ik eigenlijk onbegrijpelijk vind, waarvan ik niet snap waarom het nog niet opgelost is en wat jullie ervaringen zijn. Connectiviteitsproblemen heb ik volgens mij niet dusdanig veel of vaak, of het is mij (nog) niet opgevallen, maar ik zal daar de komende tijd eens op letten in combinatie met welke verbinding ik heb (3G of LTE).
In volgorde van hoe vaak het voorkomt:Dit zijn een aantal bugs/issues die me zo te binnen schieten die al een tijd spelen en waarvan ik eigenlijk benieuwd ben wat jullie ervaringen zijn. Ook vind ik het eigenlijk te bizar dat een auto zoals de PS2 nog altijd aan dit soort kinderziektes (in mijn ogen) lijdt. Voor een elektrische auto die al zes (!) jaar op de markt is, waarbij Android Automotive dusdanig ingebakken zit dat je er niet omheen kan (afgezien van Android Auto via je telefoon) vind ik te gek voor woorden eigenlijk.
- Waze crashed direct: nagenoeg altijd wanneer ik in de auto stap om weg te rijden en ik Waze aan klik, crashed deze zodra ik een bestemming heb opgezocht, de routes krijg en op rijden/navigeren klik. Zonder uitzondering gebeurt dit nagenoeg elke keer. Auto heeft echt stil en uit gestaan, ik stap in, klik Waze aan (maakt volgens mij niet uit of de auto nog in P staat of al in D), voer mijn bestemming in, krijg een route voorgeschoteld en de app crashed zodra ik op rijden/navigeren klik om de routebeschrijving te starten.
- Spiegel van bijrijder draait niet naar beneden bij achteruitrijden: dit komt zo af en toe voor, maar ik heb (nog) niet kunnen bepalen of dit ergens aan gerelateerd is. Of dat ik met een te hoge voorwaartse snelheid de auto in achteruit zet, dat ik de 'pook' niet hard/ver genoeg in de R stand duw of wat dan ook. Vaak eenmaal, maar soms ook helemaal niet, helpt het door een klein stukje vooruit te rijden en opnieuw achteruit te rijden.
- Cockpitdisplay toont geen navigatiekaart* wanneer ik navigeer met behulp van Waze dan zie ik geen kaart in het display achter het stuur. De navigatie afsluiten en opnieuw opstarten verhelpt dit niet, ook Google Maps opstarten/gebruiken niet geloof ik. Alleen een reset werkt. De routebeschrijving zonder kaart, met alleen de volgende afslag over zoveel meter etc., werkt wel gewoon.
- Spotify laat geen informatie zien over afspelend nummer: eens in de zoveel tijd, wanneer ik een nummer aan klik op Spotify, krijg ik niet de balk onderin het scherm van Spotify te zien met wat er speelt, de voortgang van het nummer, pauzeren etc. Een reset verhelpt dit eigenlijk altijd. In het overzichtsscherm zie ik wel alle informatie met titel en artiest etc. Maar Spotify zelf laat alleen een miniscule 'Play' knop midden in het scherm zien en verder niks.
- Audio kraakt, ongeacht bron van het geluid*: tot nu toe zeer sporadisch lijkt er iets fout te gaan bij het initialiseren van de audio. Het geluid uit de speakers lijkt corrupt en kraakt waarbij het niet uitmaakt of dit het geluid van de richtingaanwijzers, Spotify, navigatie of wat dan ook is. Reset verhelpt dit.
*EDIT: auto zit (nog) op softwareversie 4.2.13, schijnbaar zijn punt 3 en 5 verholpen met de meest actuele versie. Zie: https://www.polestar.com/nl/manual/polestar-2/2026/software-updates/
Punt 2 kun je ook oplossen door op de L en R toets te klikken zodra je in de achteruit staat.Vickiieee schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 23:45:
Sinds 25 september vorig jaar ben ook ik (de trotse) eigenaar van een PS2, te weten een MY'26 SRSM Prime uitvoering met B&W.
In volgorde van hoe vaak het voorkomt:Dit zijn een aantal bugs/issues die me zo te binnen schieten die al een tijd spelen en waarvan ik eigenlijk benieuwd ben wat jullie ervaringen zijn. Ook vind ik het eigenlijk te bizar dat een auto zoals de PS2 nog altijd aan dit soort kinderziektes (in mijn ogen) lijdt. Voor een elektrische auto die al zes (!) jaar op de markt is, waarbij Android Automotive dusdanig ingebakken zit dat je er niet omheen kan (afgezien van Android Auto via je telefoon) vind ik te gek voor woorden eigenlijk.
Nu moet ik wel zeggen. De kinderziektes die jij noemt op punten 2 en 5 na hebben meer van doen met de app ontwikkelaar en Google dan met Polestar... Polestar bouwt Waze niet of de Spotify app niet. Daarbij kan ik je alleen de 5 update aanraden, daar is heel wat in gefixt naar mijn idee.
Dan even off topic. Ik reed ook altijd met Waze maar ben geswitched naar Google maps omdat Waze geen preconditioning doet.
Totdat ik het geld tegen de Snapdragon upgrade heb aangesmeten zit is dus op Google Maps hierdoor.
Oh, en sinds gisteren hier na maanden ineens weer LTE ook
[ Voor 9% gewijzigd door IJsrace op 16-07-2026 10:21 ]
Goed punt en dat had ik er bij moeten zetten, maar die instelling heb ik juist aan staan. Dat is het stomme. Vaak genoeg doet de spiegel wat hij moet doen en draait hij naar beneden zodra ik de auto in de R zet, maar in 5-10% van de gevallen gebeurt dit niet. Dat is het maffe juist.Chillko schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 00:31:
[...]
Wellicht ten overvloede maar punt 2 is een instelling. Je kunt kiezen voor een enkele spiegelzaal, beide spiegels of geen spiegel die naar beneden gaat bij het achteruit rijden. Heb je al geprobeerd deze instelling even aan te passen en het zo te resetten?
Zal er eens meer op letten of ik kan achterhalen waar het hem in zit. Zoals benoemd weet ik niet of ik de hendel hard genoeg naar voren duw, maar zal het in de gaten houden.
Goeie van de L en R toets, daar had ik niet aan gedacht en werkt vast sneller dan de auto weer even in z'n vooruit te moeten zetten. Dank! :)thomvh schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 07:22:
[...]
Punt 2 kun je ook oplossen door op de L en R toets te klikken zodra je in de achteruit staat.
Nu moet ik wel zeggen. De kinderziektes die jij noemt op punten 2 en 5 na hebben meer van doen met de app ontwikkelaar en Google dan met Polestar... Polestar bouwt Waze niet of de Spotify app niet. Daarbij kan ik je alleen de 5 update aanraden, daar is heel wat in gefixt naar mijn idee.
Dan even off topic. Ik reed ook altijd met Waze maar ben geswitched naar Google maps omdat Waze geen preconditioning doet.
Je hebt helemaal gelijk wat betreft de apps en daarvoor moet mijn frustratie eigenlijk op Google en Spotify respectievelijk gericht zijn. Zal eens kijken of ik die update naar versie 5 bij Polestar Beesd kan laten installeren.
Tot nu toe heb ik eigenlijk nooit dusdanig grote stukken hoeven/moeten rijden dat tussendoor laden vereist is. Vaak is opladen naar 90/100% voldoende om mijn bestemming te bereiken, waarna ik ter plekke weer laad. Vandaar dat ik (binnen NL) eigenlijk altijd met Waze rijd, maar wat betreft pre-conditioning heb je natuurlijk een punt voor echt lange ritten op één dag.
Kan je ergens zien dat de auto met pre-conditioning bezig is trouwens?
AAOS! Op de auto zelf. Met Android Auto, wat ik eigenlijk niet gebruik, heb ik tot nu toe geen problemen gehad!SirLenncelot schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 07:27:
@Vickiieee voor de duidelijkheid, bedoel je AA (via je telefoon) of AAOS (op de auto)?
Correct, gaat inderdaad om AAOS!IJsrace schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 10:21:
Gezien de beschrijvingen denk ik dat het om AAOS gaat. Het crashen van Waze heb ik ook, dit is echt te wijten aan de enorme hoeveelheid resources die Waze opslokt, en dat gewoon te veel is voor de ingebouwde processor / geheugen. Mijn idee is dat Waze zodra hij de route gaat berekenen vanalles in laadt en dan door Android ge-OOM-killed wordt. Ik heb dit ook, en als ik na een herstart dan een route heb lopen en Spotify op de achtergrond open heb, wordt Spotify steeds gekilled en stopt de muziek dus keihard.
Totdat ik het geld tegen de Snapdragon upgrade heb aangesmeten zit is dus op Google Maps hierdoor.
Oh, en sinds gisteren hier na maanden ineens weer LTE ookSnap er helemaal niks meer van, maar prima, het werkt weer.
Dat Waze veel resources op slokt zou goed kunnen en daarmee is de crash ook goed te verklaren. Maar waarom blijft hij dan niet crashen en waarom gebeurt dit ook op de PS2 MY26, waarin juist de processor en geheugen een upgrade gehad hebben ten opzichte van voorgaande MY's?
Zo te lezen is dit in jouw geval een goede verklaring, maar zou dit met mijn PS2 niet mogen kunnen gezien de interne upgrades van o.a. de processor.
Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!
[ Voor 45% gewijzigd door Juancho op 17-07-2026 09:41 ]
Net terug van vakantie, enkele trip van goed 780km. Alles verliep vlot. Toch weer twee keer gehad dat een laadpaal het niet deed (Ionity) en ik moest wisselen. Iemand anders kon dan wel perfect laden bij die paal. Franse binnenwegen zijn erg leuk met de PS2, daar kun je hem echt waarderen voor zijn rijkwaliteiten.
Mijn Connected+ is verlopen en heb ik niet verlengd. Aangezien ik een andere auto heb besteld is het sop de kolen niet meer waard. Bovendien werkt het ook via een hotspot met de telefoon. Daarover: het verbinden met de hotspot gaat nooit automatisch. Telkens moet je die instellingen in om het netwerk te selecteren. Als je dan ergens stopt dan mag je zeker niet te ver weggaan van de auto of de connectie valt weg. Ik vind de hotspot best een gedoe. Of ik doe iets fout, dat kan ook.
Nog vele malen irritanter: ik gebruik de ingebouwde Google Maps voor navigatie en dan Waze erbij met Spotify beiden via Carplay. De ingebouwde Spotify is best slecht in vergelijking met de Carplay-versie. Voortdurend springt het spelen van muziek over van de Carplay-versie naar de ingebouwde Spotify. Het liedje pauzeert dan en ook dat is een heel gedoe. Nog iemand die hier last van heeft?
Doe je goed! Ik krijg mijn verbruik met moeite onder de 17kWh per 100km. Maar heb de dual motor. Dus dat zal er ook niet bij helpen.Juancho schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 09:40:
Grappig, voor het eerst dat ik bij 100% volgeladen 590km zie staan. Mn gemiddelde verbruik ligt de laatste periode ook iets onder of iets boven de 14kWh. Ook apart, ik had de laadlimiet op 100% staan en zette die net terug naar 90. De actieradius sprong gelijk van 590 maar 560. En even later dus op 570km. En Ja ik weet dat het allemaal niet zoveel zegt. We gaan zo rijden en 100% zeker dat de actieradius dan heel snel niet meer zo mooi is 🤣
[Afbeelding]
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/KVYVhDpmIrXxgwQWspdJUppn.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/RpNOi0Cw1mTaVutsME7PG4ME.png?f=fotoalbum_large)