• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:46
Bastiaan schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:06:
Lekker is dat. Vertrouw ik sinds ik de auto heb op een digitale sleutel, is de koppeling met mijn Polestar weg. Moet ik het koppelingsproces opnieuw doorlopen. Vanmorgen ben ik daar nog gewoon mee naar kantoor gereden, in de tussentijd geen iOS of app-updates gehad, en nu mag ik het zelf uitzoeken, vind 'ie... Dat wordt dus een OV-tje vanmiddag en morgenvroeg. En de laatste keer dat ik zonder fysieke sleutel de deur uit ben... :(
ook ik heb welgeteld 1 keer op de digitale sleutel vertrouwd. kort na het koppelings proces met nieuwe telefoon. naar de winkel in de buurt met de sleutel maar niet meer weg kunnen rijden er mee. gelukkig kwam de vrouw ook net thuis en had de fietsbenen nog aan.

• Tvdl2000
overigens ben ik onlangs de 200K Km gepasseerd en het 4 jarige contract loopt pas in december af. accu degradatie is stevig onderweg. waar hij eerder nog wel eens 390 of 400KM aan gaf met volle accu, komt hij nu niet verder dan 350 in het display.

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-03 21:21
Na 200k km is dat niet zo gek toch??

Zo goed als Iedere ICE heeft dan ook zn beste tijd gehad

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:50
Tvdl2000 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 18:33:
overigens ben ik onlangs de 200K Km gepasseerd en het 4 jarige contract loopt pas in december af. accu degradatie is stevig onderweg. waar hij eerder nog wel eens 390 of 400KM aan gaf met volle accu, komt hij nu niet verder dan 350 in het display.
Verder in die 200k nog gekke reparaties gehad? Straks met het mooie weer zal die accu ook nog wel weer naar de 370 of hoger gaan lijkt me.

• Tvdl2000
De fiscalist schreef op maandag 2 maart 2026 @ 19:43:
Na 200k km is dat niet zo gek toch??

Zo goed als Iedere ICE heeft dan ook zn beste tijd gehad
diverse ICE begint dan net pas ingelopen te zijn.....

nee ok nu weer ff serieus, 200K is voor de meeste huis tuin en keuken auto's veel.... maar voor een beetje diesel is 300K " het beste wel gehad" moment

• Tvdl2000
lonehitman schreef op maandag 2 maart 2026 @ 19:46:
[...]

Verder in die 200k nog gekke reparaties gehad? Straks met het mooie weer zal die accu ook nog wel weer naar de 370 of hoger gaan lijkt me.
nee, enige is dat ik al 2 keer nieuwe aandrijfassen achter heb gehad, en deze set ratelt ook weer.... een set aandrijfassen per jaar zeg maar (dual motor long range met perf SW )

[ Voor 4% gewijzigd door Tvdl2000 op 02-03-2026 19:51 ]

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Tvdl2000 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 18:33:
Hoe heb je in die periode de accu “verzorgd”? Elke keer 20-90% aan de laadpaal of 0-100% onverwarmd snelladen?

• Tvdl2000
SirLenncelot schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:04:
[...]

Hoe heb je in die periode de accu “verzorgd”? Elke keer 20-90% aan de laadpaal of 0-100% onverwarmd snelladen?
ik laad ongeveer 80% van de kwhtjes thuis op, en in vakantie periodes houd ik hem tot max 90% behalve nacht voor een auto-trip

werkdagen is altijd tot 100% laden en soms met 1% thuis aankomen maar meestal wel tussen de 7 en 15% thuis aankomen... en 1 keer koud aangekomen bij snellader met 0% accu

[ Voor 5% gewijzigd door Tvdl2000 op 02-03-2026 20:10 ]

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:38
Dit blijft toch wel een terugkerend issue hoor... Gister de auto weg gezet, niks aan de hand. Kijk ik vanmorgen in de app...normaal had ik alleen 1 raam en ook vaak rechtsachter. Nu blijkbaar 2 ramen en beide voorin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QAe7010C-agEYHzP8bFxwr0SpN0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ToWazwKFw8cCS2jPimeRqQD6.jpg?f=fotoalbum_large

Ga het maar weer eens melden dan bij Polestar die me ongetwijfeld weer verwijzen naar een servicepunt.

[ Voor 22% gewijzigd door Juancho op 03-03-2026 10:11 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-03 12:48

Stimulate14

⭐⭐⭐

Juancho schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 10:09:
Dit blijft toch wel een terugkerend issue hoor... Gister de auto weg gezet, niks aan de hand. Kijk ik vanmorgen in de app...normaal had ik alleen 1 raam en ook vaak rechtsachter. Nu blijkbaar 2 ramen en beide voorin.

[Afbeelding]

Ga het maar weer eens melden dan bij Polestar die me ongetwijfeld weer verwijzen naar een servicepunt.
Ik heb wel eens met uitstappen dat ik op 1 of andere manier een knopje indruk met uitstappen. Mezelf wel eens betrapt, dus het is vanuit mijn situatie geen bug.

• Juancho
Stimulate14 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 10:39:
[...]

Ik heb wel eens met uitstappen dat ik op 1 of andere manier een knopje indruk met uitstappen. Mezelf wel eens betrapt, dus het is vanuit mijn situatie geen bug.
Dan zou de melding er direct moeten staan. Ik had gisteravond na laden en terugzetten auto al eens de app geopend om de range te checken. Dus als ik het zelf had gedaan, zou de melding er al moeten staan.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Bastiaan schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:06:
Lekker is dat. Vertrouw ik sinds ik de auto heb op een digitale sleutel, is de koppeling met mijn Polestar weg. Moet ik het koppelingsproces opnieuw doorlopen. Vanmorgen ben ik daar nog gewoon mee naar kantoor gereden, in de tussentijd geen iOS of app-updates gehad, en nu mag ik het zelf uitzoeken, vind 'ie... Dat wordt dus een OV-tje vanmiddag en morgenvroeg. En de laatste keer dat ik zonder fysieke sleutel de deur uit ben... :(
"sinds ik de auto heb", hoelang is dat?

Want ik rijd hem sinds begin 2022 en heb er nog nooit op durven vertrouwen eigenlijk, gebruik het af en toe wel eens maar auto gaat vaker niet open dan wel en de app is ook al meermaals zijn login kwijt geweest op iOS 8)7

Ooit al hier gepost maar het werd mij bij aflevering ook afgeraden, uiteraard wel gaan gebruiken en op mijn aller eerste ritje naar de supermarkt moest mijn vrouw de sleutel al komen brengen :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Donstil
  • Niet online
imeR schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 12:04:
[...]

Een bekend probleem om op te letten zijn ratelende geluiden uit de aandrijfassen.
Hee grappig dat ik dit nu lees, de mijne heeft dat.
Eigenlijk al 25.000 km ongeveer (ik zit nu iets boven de 50k totaal) maar leek niet erger te worden, tot ongeveer 1000 km geleden, nu is het ook voor andere in de auto hoorbaar.

Wat gebeurt er doorgaans, breekt het allemaal af ofz?

• Juancho
Donstil schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:51:
[...]

Want ik rijd hem sinds begin 2022 en heb er nog nooit op durven vertrouwen eigenlijk, gebruik het af en toe wel eens maar auto gaat vaker niet open dan wel en de app is ook al meermaals zijn login kwijt geweest op iOS 8)7

Ooit al hier gepost maar het werd mij bij aflevering ook afgeraden, uiteraard wel gaan gebruiken en op mijn aller eerste ritje naar de supermarkt moest mijn vrouw de sleutel al komen brengen :P
Het issue met een digital key is dat al zal het voor 99% van de tijd werken (wat al heel goed is...) het gaat om die ene keer dat het niet werkt en je dus geen kant op kan met je auto. Ik heb het ook 1x gehad, gelukkig 100m verderop bij de laadpaal dus geen probleem. Maar sindsdien neem ik altijd de sleutel mee.

• Donstil
  • Niet online
Juancho schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:58:
[...]

Het issue met een digital key is dat al zal het voor 99% van de tijd werken (wat al heel goed is...) het gaat om die ene keer dat het niet werkt en je dus geen kant op kan met je auto. Ik heb het ook 1x gehad, gelukkig 100m verderop bij de laadpaal dus geen probleem. Maar sindsdien neem ik altijd de sleutel mee.
Ik vind 99% een gewaagde schatting eigenlijk, voor mijn persoonlijke ervaring is het maximaal 75%.
Regelmatig een weekje geprobeerd maar had dan toch wel meermaals dat de handgreep nergens op reageerde en ik via de app moest unlocken. Rijden erna werkte wel vrijwel altijd.

(met meerdere generaties iPhone en dus iOS)

Edit: Wat ik wel jammer vind overigens, mijn vrouw rijd een BMW en als ik zie hoe goed het daar werkt wordt ik daar toch wel jaloers op :)

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 03-03-2026 12:29 ]

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-03 16:10

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Donstil schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:51:
[...]

Ik rijd 'm nu bijna twee jaar; nieuw, sinds juli '24.

Ik heb in die tijd vaker gehad dat het niet meteen werkte of dat ik moest uit- en inloggen omdat de app lastig deed, maar dat mijn auto helemaal niet meer in mijn app/account staat en die hele koppeling opnieuw moet doorlopen was een nieuwe voor me.

[ Voor 37% gewijzigd door Bastiaan op 03-03-2026 13:08 ]

• SirLenncelot
  • Niet online
Juancho schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:58:
[...]

99 op de 100 keer je auto openen vind ik niet goed genoeg hoor, dat is tientallen keren per jaar dat de deur niet open kan. Je zou maar ver weg zijn of nood hebben. Een sleutel werkt gewoon in 100% van de gevallen,

• Ollie89
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 00:49
Kan iemand mij uitleggen waarom je geen sluiten zou meenemen? Dat is jarenlang goed gegaan bij mij en vele anderen. De sleutel is er ooit ook voor bedacht en ontworpen om auto's te openen. Dat gaat al goed sinds begin 1900.

• Juancho
Tja, sommigen vinden het misschien een lomp ding in de broekzak. Of vergeten het wel eens. Geen idee maar tegenwoordig is de telefoon heilig en zal het eerste zijn wat men pakt en nooit zal vergeten :).

Ik heb zelf de huissleutels ook aan de PS2 sleutel dus die gaat ook altijd mee. Maar sowieso vertrouw ik dus niet meer 100% op de digital key. 1x in de steek laten en dat vertrouwen is wel weg om er op te 'gokken'.

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-03 21:37
Ollie89 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 13:39:
Kan iemand mij uitleggen waarom je geen sluiten zou meenemen? Dat is jarenlang goed gegaan bij mij en vele anderen. De sleutel is er ooit ook voor bedacht en ontworpen om auto's te openen. Dat gaat al goed sinds begin 1900.
Waarom hebben we geen bankpasje meer bij ons? Waarom steken we de sleutel er niet gewoon in en draaien we?

Het werkt allemaal maar dat was vroegah ;)

• Ollie89
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 00:49
Awesomo4k schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 15:47:
[...]

Waarom hebben we geen bankpasje meer bij ons? Waarom steken we de sleutel er niet gewoon in en draaien we?

Het werkt allemaal maar dat was vroegah ;)
Dat is precies wat ik bedoel. Dat werkt inderdaad ook allemaal, maar als er een pinstoring is heb je toch contant geld nodig. Dat is nu precies zo met de autosleutel. Kunnen we allemaal over gaan klagen, maar is wat het is.

• SirLenncelot
  • Niet online
Als die autosleutels op de telefoon net zo betrouwbaar werkt als de bankpas op de telefoon ben ik om, tot die tijd neem ik gewoon een sleutel mee.

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-03 21:37
Ja dat is het een beetje... Vriend van me heeft een Tesla en daar werkt het *altijd*... Ik heb de auto vanaf vrijdag en hebt digital key al eraf gegooid... De sleutel werkt gelukkig wel maar jammer dat het nodig is.

Kon 2x niet weg en stond 1x met zoontje niet kort bij huis. Dan maar de "ouderwetse" manier!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:46
Bijzonder om te lezen dit. Ik heb de auto nu sinds augustus 2024, en ik neem eigenlijk nooit mijn fysieke sleutel mee. Nog nooit problemen gehad dat het niet werkte. Het enige probleem dat ik heb is als er wel een sleutel is die in de auto ligt en hij dicht is dat ik de auto met de app handmatig moet openen.

• Juancho
Had het volgens mij al eens eerder gezegd, maar ik ben nog even wat gaan spelen met het audio systeem, maar dat Bowers & Wilkens audio systeem is echt bizar goed hoor. Als je de keuze hebt en je houdt van muziek, absoluut nemen! Enorm strak en helder geluid, ongeacht het volume. Ben zowaar zwaar onder de indruk want normaliter is audio in de auto niet heel sterk. Maar dit hebben ze echt tot neergezet, echt een dikke upgrade voor de PS2 MY26 versie.

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-03 17:35
Juancho schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 10:09:

[Afbeelding]

tja , dat is in de volvo app ook het geval . Het lost zich ook vanzelf weer op . .

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:00
Juancho schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 19:15:
Had het volgens mij al eens eerder gezegd, maar ik ben nog even wat gaan spelen met het audio systeem, maar dat Bowers & Wilkens audio systeem is echt bizar goed hoor. Als je de keuze hebt en je houdt van muziek, absoluut nemen! Enorm strak en helder geluid, ongeacht het volume. Ben zowaar zwaar onder de indruk want normaliter is audio in de auto niet heel sterk. Maar dit hebben ze echt tot neergezet, echt een dikke upgrade voor de PS2 MY26 versie.
Merk je verbetering sinds nieuw? Ik heb de H&K die wel wat minder zal klinken, maar het is merkbaar beter geworden door gebruik. De aggressieve eq settings die je ook online voorbeelden van kan vinden zijn er inmiddels af, nu vooral nog een dipje op 1k en 2k en wat meer hoog. Inspelen lijkt dus wel effect te hebben.

Vind de klank overigens alleen echt goed bij een hoger volume (60-70%), daaronder is het acceptabel maar mis ik wel wat.

Wilde de meerprijs voor de B&W niet neerleggen zonder te luisteren, maar zo te horen heb ik mezelf geld bespaard :P (edit: voor de duidelijkheid, had het wellicht niet kunnen weerstaan maar kan nu ook zonder tevreden zijn)

[ Voor 4% gewijzigd door jjkester op 03-03-2026 19:35 ]

• Juancho
jjkester schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 19:24:
[...]

Merk je verbetering sinds nieuw? Ik heb de H&K die wel wat minder zal klinken, maar het is merkbaar beter geworden door gebruik. De aggressieve eq settings die je ook online voorbeelden van kan vinden zijn er inmiddels af, nu vooral nog een dipje op 1k en 2k en wat meer hoog. Inspelen lijkt dus wel effect te hebben.

Vind de klank overigens alleen echt goed bij een hoger volume (60-70%), daaronder is het acceptabel maar mis ik wel wat.

Wilde de meerprijs voor de B&W niet neerleggen zonder te luisteren, maar zo te horen heb ik mezelf geld bespaard :P (edit: voor de duidelijkheid, had het wellicht niet kunnen weerstaan maar kan nu ook zonder tevreden zijn)
Misschien een combi van beide. Toen ik de PS2 kreeg gingen we een paar dagen later op roadtrip door Spanje. Dus niet echt tijd/moeite genomen om te tweaken. Daarna wel, en laatst nog eens. Valt gewoon op hoeega zuiver het geluid is. Zal morgen wel even een foto van mn EQ banden maken, maar dit B&W systeem is wat mij betreft echt een van de beste zoniet de beste in zijn klasse. Chappeau voor deze samenwerking! 🙏

• lonehitman
Zinloos1 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 19:12:
Bijzonder om te lezen dit. Ik heb de auto nu sinds augustus 2024, en ik neem eigenlijk nooit mijn fysieke sleutel mee. Nog nooit problemen gehad dat het niet werkte. Het enige probleem dat ik heb is als er wel een sleutel is die in de auto ligt en hij dicht is dat ik de auto met de app handmatig moet openen.
Hier sinds oktober een polestar 2. Tot nu toe nog nooit problemen gehad met de digitale sleutel op een Android telefoon.

• SirLenncelot
  • Niet online
Awesomo4k schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 18:50:
Ja dat is het een beetje... Vriend van me heeft een Tesla en daar werkt het *altijd*... Ik heb de auto vanaf vrijdag en hebt digital key al eraf gegooid... De sleutel werkt gelukkig wel maar jammer dat het nodig is.

Kon 2x niet weg en stond 1x met zoontje niet kort bij huis. Dan maar de "ouderwetse" manier!
Naja wij hebben ook een Model Y en daar is het ook niet zaligmakend hoor. Een upgrade van mijn telefoon heeft het wel beter gemaakt (laten we zeggen van 50% goed maar 99% goed) maar nog altijd minder betrouwbaar dan een sleutel / keyfob.

Volgens mij wordt er tegenwoordig gewerkt met een bluetooth signaal omdat dat beter te beveiligen is dan de signalen die men hiervoor gebruikte, die waren relatief eenvoudig te onderscheppen voor mensen die je auto wilde meenemen. Het nadeel van bluetooth is volgens mij dat het device meer in slaapstand gaat en moet ontwaken en dan nog verbinding maken. Dat gaat niet altijd even snel.

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Nieuwe versie in de app, je kan de software controleren of je de laatste hebt. #iOS

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejlE23h48wviigjBFB1XYagU6gQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WSmcO39T1YR07xpavn0E5dpG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JDiDccTRrd-_ydaZAasz5iJ5beM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lDIsWadcrLKWBVsJHT0XNVao.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Stimulate14 op 04-03-2026 08:57 ]

• Juancho
SirLenncelot schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 08:33:
[...]

Naja wij hebben ook een Model Y en daar is het ook niet zaligmakend hoor. Een upgrade van mijn telefoon heeft het wel beter gemaakt (laten we zeggen van 50% goed maar 99% goed) maar nog altijd minder betrouwbaar dan een sleutel / keyfob.

Volgens mij wordt er tegenwoordig gewerkt met een bluetooth signaal omdat dat beter te beveiligen is dan de signalen die men hiervoor gebruikte, die waren relatief eenvoudig te onderscheppen voor mensen die je auto wilde meenemen. Het nadeel van bluetooth is volgens mij dat het device meer in slaapstand gaat en moet ontwaken en dan nog verbinding maken. Dat gaat niet altijd even snel.
Maar dan nog. Toen het bij mij niet werkte kon ik de auto wel openen met de app. Maarja, wegrijden lukte niet. Geen foutmelding, bluetooth verbinding was er gewoon maar de digital key werd niet gepakt/herkent zodat je ook daadwerkelijk kon rijden.

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:09
Ik neem de sleutel alleen op vakantie mee. DK werkt al 4 jaar voor mij, alleen is er wel eens wat softwarematig aan de hand (de app, auto, telefoon,...). Dat vraagt soms om opnieuw inloggen, de app openen of even geduld hebben. Met alle computertjes om ons leven gemakkelijker te maken, zijn dat soort handelingen bijna routine geworden.

Edit: o ja, en twee keer per jaar bij de bandenboer bedenken dat het handig is om dan een losse sleutel mee te nemen, zodat je niet je telefoon hoeft af te geven. :F

[ Voor 20% gewijzigd door Highland op 04-03-2026 10:14 ]

• IPeukieI
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:10
luke22 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 16:29:
de snapdragon upgrade heeft het precies 2 weken goed gedaan, en nu komt de camera niet meer naar voren bij acteruit rijden en flikkert het scherm...
Is het al verholpen? Ik twijfel een beetje om deze upgrade te laten uitvoeren. Er lijken toch nog wel wat kinderziektes in te zitten, zowel het proces als het "product" zelf. Ik zie het ook nergens meer aangeboden worden. Hebben jullie gewooon een Volvo dealer gebeld?

Ik belde laatst om een extra reserve sleutel bij te laten maken, ze lijken haast wel zenuwwachtig te worden. Hadden geen idee wat het zou gaan kosten, moesten van alles uitzoeken, gewoon bij een bekende Volvo dealer in de randstad. Beetje typisch. Zo uniek zijn die Polestars toch niet meer..

Ik had gister ook gedoe met de sleutel, alleen had ik de fysieke sleutel gewoon bij me.. Mijn Polestar stond een paar plekken verder. 8)7 |:(

[ Voor 24% gewijzigd door IPeukieI op 04-03-2026 16:04 ]

• Tvdl2000
Donstil schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:56:
[...]

Hee grappig dat ik dit nu lees, de mijne heeft dat.
Eigenlijk al 25.000 km ongeveer (ik zit nu iets boven de 50k totaal) maar leek niet erger te worden, tot ongeveer 1000 km geleden, nu is het ook voor andere in de auto hoorbaar.

Wat gebeurt er doorgaans, breekt het allemaal af ofz?
afbreken. nee dat loopt wel los, het is simpelweg een speling van het lager in de homokineet t.o.v. de cup waar die invalt. effectief is het een micro trilling tussen de tandwielvertraging en de aandrijfassen. als hij voelbaar wordt ipv alleen hoorbaar. dan begint het toch echt tijd te worden dat hij echt vervangen MOET gaan worden. daarvoor is het nog geen ramp.

• Tvdl2000
IPeukieI schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 16:00:
[...]

Is het al verholpen? Ik twijfel een beetje om deze upgrade te laten uitvoeren. Er lijken toch nog wel wat kinderziektes in te zitten, zowel het proces als het "product" zelf. Ik zie het ook nergens meer aangeboden worden. Hebben jullie gewooon een Volvo dealer gebeld?

Ik belde laatst om een extra reserve sleutel bij te laten maken, ze lijken haast wel zenuwwachtig te worden. Hadden geen idee wat het zou gaan kosten, moesten van alles uitzoeken, gewoon bij een bekende Volvo dealer in de randstad. Beetje typisch. Zo uniek zijn die Polestars toch niet meer..

Ik had gister ook gedoe met de sleutel, alleen had ik de fysieke sleutel gewoon bij me.. Mijn Polestar stond een paar plekken verder. 8)7 |:(
PEBKAC all over again.....

Problem Exists Between Keyfob And Car :P

[ Voor 8% gewijzigd door Tvdl2000 op 04-03-2026 16:57 ]

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:31
SirLenncelot schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 08:33:
[...]

Ik heb naast een Volvo EC40 ook een Tesla privé en daar werkt het altijd voor 100%, op zowel mijn iPhone 16 Pro als mijn vrouw haar iPhone 12 Pro. Mijn vrouw heeft zelf geen keycard mee en ze rijdt er nu alle dagen mee, heb haar nog niet gehoord dat ze niet in de wagen kon. Ook zonder iPhone werkt het bij mij... via de Apple Watch. Bij de Volvo kan ik via de Apple Watch wel mijn deuren openen, maar dan via de app.

• Square_R3
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 00:11
De paar keer dat bij het wegrijden de Digital Key niet werd herkend, heb ik mijn telefoon in de middenconsole geplaatst en vervolgens de auto via de knoppen op het portier vergrendeld en ontgrendeld. Daarna werd de Digital Key alsnog herkend en kon ik wegrijden.

Voor de dagelijkse supermarkt- en woon-werkritjes heb ik de standaardsleutel vaak niet mee, maar voor een langere rit neem ik dat risico inderdaad niet. Zoals anderen ook aangeven, is 99% betrouwbaarheid niet voldoende...

Het grootste probleem dat mijn vrouw en ik ervaren, is dat de auto erg lastig ontgrendelt wanneer we allebei naast de auto staan. Soms moeten we de auto zelfs via de app ontgrendelen in plaats van met de Digital Key of de sleutel (fob).

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-03 15:40
Van 0 euro naar 33 euro per maand.
En nu van 33 euro per maand naar 290 euro per kwartaal.

Leuk dat electrisch rijden. U betaalt 70% van het personenautotarief.
Sja. wel over 2088kg dus.

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:17
Square_R3 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 09:50:
De paar keer dat bij het wegrijden de Digital Key niet werd herkend, heb ik mijn telefoon in de middenconsole geplaatst en vervolgens de auto via de knoppen op het portier vergrendeld en ontgrendeld. Daarna werd de Digital Key alsnog herkend en kon ik wegrijden.

Voor de dagelijkse supermarkt- en woon-werkritjes heb ik de standaardsleutel vaak niet mee, maar voor een langere rit neem ik dat risico inderdaad niet. Zoals anderen ook aangeven, is 99% betrouwbaarheid niet voldoende...

Het grootste probleem dat mijn vrouw en ik ervaren, is dat de auto erg lastig ontgrendelt wanneer we allebei naast de auto staan. Soms moeten we de auto zelfs via de app ontgrendelen in plaats van met de Digital Key of de sleutel (fob).
Je weet dat als de sleutel zich aan 1 zijde de auto bevindt er ook eerst aan die kant een deur ontgrendeld moet worden? Als degene aan de andere zijde van de auto sneller dan jij de deurgreep vastheeft gaat de auto inderdaad niet open. Dit is zo bedoeld om carjacking te voorkomen. Het werkt zo met de keyfob en dat zal met de digital key niet anders zijn.

Mijn dochter vergeet dit vaak en wil sneller dan mij de deur openen, maar dat gaat dus niet.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• luke22
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:47
De cameras zijn magisch weer gaan werken op de snapdragon upgraded polestar... appart. duurde echt een halve week

• Square_R3
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 00:11
guido66 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 12:47:
[...]

Je weet dat als de sleutel zich aan 1 zijde de auto bevindt er ook eerst aan die kant een deur ontgrendeld moet worden? Als degene aan de andere zijde van de auto sneller dan jij de deurgreep vastheeft gaat de auto inderdaad niet open. Dit is zo bedoeld om carjacking te voorkomen. Het werkt zo met de keyfob en dat zal met de digital key niet anders zijn.

Mijn dochter vergeet dit vaak en wil sneller dan mij de deur openen, maar dat gaat dus niet.
Interessant, zo wordt een probleem spontaan een 'feature' :*)
Hier zal ik de eerstvolgende keer even op letten. Dankje!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:41
kevertje1977 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 12:41:
Van 0 euro naar 33 euro per maand.
En nu van 33 euro per maand naar 290 euro per kwartaal.

Leuk dat electrisch rijden. U betaalt 70% van het personenautotarief.
Sja. wel over 2088kg dus.
Maar dat weten we toch al jaren dat dit eraan zat te komen?

Ik heb vorig jaar gewoon een Polestar 2 gekocht en als je naar de totale kosten kijkt blijft elektrisch voor mij nog steeds een stuk goedkoper.

Ik rijd +/- 20.000 km per jaar.

Polestar 2 (gem. 23 kWh / 100 km):
20.000 / 100 × 23 = 4600 kWh per jaar
Thuis laden: 4600 × €0,24 ≈ €1104
Wegenbelasting: €1160
Totaal: +/- €2264 per jaar

Mijn oude Ford (10,5 L / 100 km):
2100 liter × €2,12 = €4452
Wegenbelasting: €796
Totaal: +/- €5248 per jaar

Zelfs als ik volledig publiek laad (ongeveer €1200 extra) zit ik nog rond de €3464 per jaar.

Dus ja, de wegenbelasting gaat omhoog. Maar per kilometer is elektrisch voor mij nog steeds fors goedkoper dan benzine. Met mijn cijfers ligt het omslagpunt rond de 2200 km per jaar.

Natuurlijk zijn er benzineauto’s die zuiniger rijden, maar dat is eigenlijk geen eerlijke vergelijking. Zelfs mijn oude 1.8 Focus komt qua rijcomfort, vermogen en stilte niet in de buurt van de Polestar.

Uiteindelijk gaat het gewoon om de totale kosten per kilometer, en die vallen voor mij nog steeds duidelijk in het voordeel van elektrisch uit.

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:59
Ik heb ook een soortgelijke vergelijking gemaakt, maar dan Polestar vs leaseauto (netto bijtelling ongeveer 450 euro) en dan kom ik inclusief (een aangenomen) afschrijving nog altijd meer dan 2000 euro per jaar goedkoper uit. En dat is met zo'n 23000km per jaar. Dus dat is voor mij een no-brainer, zeker aangezien het zo mocht zijn dat ik m een keer total loss rij dat ik alsnog zou kunnen overstappen naar de leaseregeling.

flickr iRacing Profiel

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-03 15:40
Absoluut en al helemaal als je nu de benzine/diesel prijzen omhoog ziet gaan.

Maar de verhoging in percentages qua wegenbelasting is wel fors. That's all

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:10
Iemand ervaring met een leaseauto en deze te laten upgraden met de nieuwe board computer? Heb de vraag uitstaan bij LM, die verwijzen weer naar de wagenpark beheerder.

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-03 15:59
MR. RHS schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 13:57:
Iemand ervaring met een leaseauto en deze te laten upgraden met de nieuwe board computer? Heb de vraag uitstaan bij LM, die verwijzen weer naar de wagenpark beheerder.
Geen ervaring mee, maar als wagenparkbeheerder zijnde zou ik deze kosten 100% doorbelasten aan jou.

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-03 15:52
Nog even wat nutteloze MY26 statistiek: De zomerbanden zitten er weer onder (*O*), gemiddelde voor de winter is uitgekomen op de 19.3 kWh per 100 km, oftewel zo’n 400 km bereik in de winter, ben ik prima tevreden mee. Met de launch zat ik rond de 23 kWh.

• Juancho
ach-jee schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 15:25:
Nog even wat nutteloze MY26 statistiek: De zomerbanden zitten er weer onder (*O*), gemiddelde voor de winter is uitgekomen op de 19.3 kWh per 100 km, oftewel zo’n 400 km bereik in de winter, ben ik prima tevreden mee. Met de launch zat ik rond de 23 kWh.
Lol... Ik heb ook exact 19,3kWh als gemiddelde sinds de winterbanden er onder zitten. Toen ik na de banden wissel weg reed heb ik de tripmeter weer op 0 gezet. Dus die 19,3 is puur vanaf moment winterbanden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zm-MoF03k0Xz1XPRHv1Vic_IjN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0zhrlaB5Rzdx4v3JgdAy4e66.jpg?f=fotoalbum_large

Over een week of 2 gaan de zomerbanden er weer op. Dan zet ik het weer op 0 maar laat ik de meter dit keer een heel jaar dus met beide banden, doorlopen.

Ik zag trouwens deze week al weer een keer 500km staan bij 98%.op de wintersloffen dus!

[ Voor 18% gewijzigd door Juancho op 06-03-2026 16:46 ]

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:58
Het kan nog zuiniger, wel met 20 inch zomerbanden…

Afstand: 1015 km
Gemiddelde snelheid: 72 km/h
Gemiddeld verbruik: 17 kWh/100 km

• Juancho
Zouden jullie onderstaande scherm/UI upgrade als positief zien voor de Polestar 2 of liever niet en houden zoals het nu is omdat bijv. het scherm daarvoor te klein zou zijn? Vanuit de Volvo XC/EC40 rijders hoor ik wisselende verhalen. Die auto's hebben een nog iets kleiner scherm dan de Polestar 2 maar de OTAs worden al uitgerold met deze nieuwe UI schil.

De afbeelding hieronder is overigens vanuit de Polestar 3 die een (veel)groter middenscherm heeft dus daar past het natuurlijk prima. Maar persoonlijk zou ik het denk wel graag willen in mijn Polestar 2. Ik klik me nu namelijk geregeld rot tussen Maps en Spotify, best irritant. Met iig de muziekplayer (en dus welk nummer er afspeelt) zou het al een stuk schelen. Het zou nog mooier zijn als je de afmetingen zelf kan bepalen, maar dat zal denk ik sowieso niet komen. Maar bijv. het blokje telefoon weg en Spotify over de hele breedte zodat je evt. ook een stukje van je playlist kan laten zien onder de Maps kaart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rdVCeIbGoatvUOf6Iy0nX9tX3lM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I7LdkZbywGYSvJzpeJrmjsAw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 06-03-2026 23:44 ]

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:10
dakathefox schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 15:22:
[...]

Geen ervaring mee, maar als wagenparkbeheerder zijnde zou ik deze kosten 100% doorbelasten aan jou.
Ik ook >:) . Met nog 33 maanden voor de boeg lijkt het me te overzien… laat nog wel weten wat eruit komt.

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-03 16:58
Juancho schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 23:42:
Zouden jullie onderstaande scherm/UI upgrade als positief zien voor de Polestar 2 of liever niet en houden zoals het nu is omdat bijv. het scherm daarvoor te klein zou zijn?
[Afbeelding]
Ik mis de functionaliteit om zowel de kaart als muziekbediening in beeld te hebben dus ik zou het graag willen.
Of het scherm er groot genoeg voor is zal pas duidelijk worden als het er is helaas. Dus hopelijk maken ze er een optie van, als het ooit komt.

• tormentor1985
darwusch schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 09:44:
[...]

Ik mis de functionaliteit om zowel de kaart als muziekbediening in beeld te hebben dus ik zou het graag willen.
Of het scherm er groot genoeg voor is zal pas duidelijk worden als het er is helaas. Dus hopelijk maken ze er een optie van, als het ooit komt.
Anders voor nu gewoon Android auto gebruiken. Dan heb je die mogelijkheid ook.

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:49
Ik zag dat Android auto Google Maps in de Polestar 2 nu ook batterij percentage integratie heeft. Is heel mooi, was nog niet een paar weken geleden.
Weet iemand of Android auto Google Maps de accu kan preconditionen als je naar een snellader rijdt? Heb het nog niet geprobeerd.

• Juancho
ReconE schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 14:46:
Ik zag dat Android auto Google Maps in de Polestar 2 nu ook batterij percentage integratie heeft. Is heel mooi, was nog niet een paar weken geleden.
Weet iemand of Android auto Google Maps de accu kan preconditionen als je naar een snellader rijdt? Heb het nog niet geprobeerd.
Dit zou dan idd nieuw zijn. Vreemd dat een merk, Polestar in dit geval, dat niet even communiceert. Of Google namens Polestar. Want het was toch geen onderdeel van de laatste OTA?

Ik ga het wel morgen gelijk checken want als AA de auto data eindelijk mag inlezen en gebruiken biedt het functioneel wel iets meer dan AAOS.

Al zit ik dan wel gelijk weer met m'n telefoon oplader die ik netjes heb ingebouw. AA is namelijk alleen bedraad beschikbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 07-03-2026 19:23 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:18
Dat zit er toch echt alweer een paar weken in hoor. Ik denk ergens in januari dat ik het zag in de app. Mijn ervaring is ook dat de updates zeer infrequent zijn (soms duurt het echt uren voor het goed in Google staat). Dus vooralsnog denk ik niet dat het heel erg bruikbaar is, en zeker niet bi-directioneel om bijvoorbeeld aan preconditioning te doen.

• Juancho
Ah ok ja ik gebruik eigenlijk nooit AA. Vind het zonder stabiele data verbinding met de wagen niks toevoegen. Alleen als acxupercentage en zaken als voorverwarmen snellader etc ook werkt.

Maar nog beter en ik denk tegen beter weten in, hoop ik dat Android met Polestar AAOS eens een nieuwe betere en meer functionele schil gaat geven.

[ Voor 28% gewijzigd door Juancho op 07-03-2026 20:03 ]

• darwusch
Sinds gisteren kan het portier links achter niet meer open. Zowel van binnen als van buiten.
Ik hoor het wel ontgrendelen en vergrendelen.
Kinderslot een paar keer aan/uit gedaan zonder resultaat.
Via de app een paar keer ontgrendelen en vergrendelen, geen resultaat.
De hendel van buiten uitgetrokken en vervolgens vergrendelen en ontgrendelen, geen resultaat.
Iemand nog een idee voordat ik weer naar de garage ga?

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:49
GENETX schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 19:26:
Dat zit er toch echt alweer een paar weken in hoor. Ik denk ergens in januari dat ik het zag in de app. Mijn ervaring is ook dat de updates zeer infrequent zijn (soms duurt het echt uren voor het goed in Google staat). Dus vooralsnog denk ik niet dat het heel erg bruikbaar is, en zeker niet bi-directioneel om bijvoorbeeld aan preconditioning te doen.
Goed dat je meedenkt. Ik had hier nog niet gelezen dat batterijcapaciteit in Android auto Google Maps werd weergegeven, ondanks dat het al weken zo werkt. Het lijkt mij logisch dat preconditionen ook wordt ondersteund, en net zo logisch dat het later/niet werkt. Dus vandaar vroeg ik mij af of iemand dit al wel/niet heeft zien werken. Blijkbaar niet, dus ik ga het komende tijd eens proberen, maar dan moet m'n batterij eerst goed leeggereden zijn. Ik laat het weten, kan even duren. Als iemand er eerder achter kan komen, be my guest. :)

• Juancho
In dat kader blijf ik het zo vreemd vinden dat Polestar wel kan laten zien als de accu koud is bij wegrijden maar nog altijd niet kan tonen als de accu wordt voorverwarmd.....

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:18
ReconE schreef op zondag 8 maart 2026 @ 19:44:
[...]

Goed dat je meedenkt. Ik had hier nog niet gelezen dat batterijcapaciteit in Android auto Google Maps werd weergegeven, ondanks dat het al weken zo werkt. Het lijkt mij logisch dat preconditionen ook wordt ondersteund, en net zo logisch dat het later/niet werkt. Dus vandaar vroeg ik mij af of iemand dit al wel/niet heeft zien werken. Blijkbaar niet, dus ik ga het komende tijd eens proberen, maar dan moet m'n batterij eerst goed leeggereden zijn. Ik laat het weten, kan even duren. Als iemand er eerder achter kan komen, be my guest. :)
Aah my bad, ik had gemist dat het ging om Android Auto en niet om de gewone Google Maps (ik gebruik geen Android Auto). In die laatste zit het dus al een tijdje.

Maar dan nog neem ik aan dat het geen verschil maakt, omdat het hoogstwaarschijnlijk onderhuids toch dezelfde app is. Daarnaast zou ik niet snappen waarom preconditioning ineens zou moeten werken. Dan zou men echt een hele API moeten hebben opgezet met Polestar (het kan natuurlijk). Ik verwacht het niet, gezien de trage updates in de normale Google Maps op mijn telefoon. Om een indicatie te geven, mijn Google maps staat nog steeds op 30% accu (van afgelopen donderdag!), terwijl de auto alweer ca 30 uur op 90% staat... Daarnaast, ik hoop eigenlijk ook niet dat het werkt. Daarnaast lijkt het me zeker niet evident dat dit zo zou werken. Het lijkt me zeer onwenselijk als een app toegang krijgt tot essentiële functies (batterij management) van een auto via een USB kabeltje :X .

Maar ik laat me graag verrassen overigens. Ook als dit wel al bij andere merken zou werken.

• SirLenncelot
  • Niet online
GENETX schreef op zondag 8 maart 2026 @ 21:41:
[...]

Aah my bad, ik had gemist dat het ging om Android Auto en niet om de gewone Google Maps (ik gebruik geen Android Auto). In die laatste zit het dus al een tijdje.

Maar dan nog neem ik aan dat het geen verschil maakt, omdat het hoogstwaarschijnlijk onderhuids toch dezelfde app is. Daarnaast zou ik niet snappen waarom preconditioning ineens zou moeten werken. Dan zou men echt een hele API moeten hebben opgezet met Polestar (het kan natuurlijk). Ik verwacht het niet, gezien de trage updates in de normale Google Maps op mijn telefoon. Om een indicatie te geven, mijn Google maps staat nog steeds op 30% accu (van afgelopen donderdag!), terwijl de auto alweer ca 30 uur op 90% staat... Daarnaast, ik hoop eigenlijk ook niet dat het werkt. Daarnaast lijkt het me zeker niet evident dat dit zo zou werken. Het lijkt me zeer onwenselijk als een app toegang krijgt tot essentiële functies (batterij management) van een auto via een USB kabeltje :X .

Maar ik laat me graag verrassen overigens. Ook als dit wel al bij andere merken zou werken.
Je zegt dat je verwacht dat het hetzelfde werkt omdat het dezelfde app is en daarna dat het toch niet zou moeten kunnen…

In ieder geval doet de standaard GoogleMaps app het wel
To reduce the charging time for fast charging in cold weather, the battery needs to be preconditioned, which is done by adding a fast charging station as a destination in Google Maps.
https://www.polestar.com/...7df00acac0a801512bfd5131/
Of GMaps het kan via AA weet ik niet, maar het kan wel mogelijk gemaakt worden aangezien de 2026 modellen van de Mach E van Ford het zelfs via AppleMaps in CarPlay kunnen. Het is aan de ontwikkelaars van de autosoftware om het mogelijk te maken.

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Wanneer kregen jullie de 'regulier onderhoud vereist' gepushed? Komt nu sinds een paar dagen voorbij.
29K km's inmiddels.

• marco.n
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-03 21:23
Stimulate14 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 09:12:
Wanneer kregen jullie de 'regulier onderhoud vereist' gepushed? Komt nu sinds een paar dagen voorbij.
29K km's inmiddels.
Bij mij vanaf het moment dat je de 29K hebt bereikt inclusief melding op je display elke keer als je gaat rijden. Helaas had bij mij de garage pas plek na 3 weken dus tot die tijd kon ik meerdere keren per dag die melding wegklikken. Eerste wereld probleem, maar toch irritant :)

• de meester01
  • Laatst online: 13-03 12:24
marco.n schreef op maandag 9 maart 2026 @ 09:42:
[...]

Bij mij vanaf het moment dat je de 29K hebt bereikt inclusief melding op je display elke keer als je gaat rijden. Helaas had bij mij de garage pas plek na 3 weken dus tot die tijd kon ik meerdere keren per dag die melding wegklikken. Eerste wereld probleem, maar toch irritant :)

IONIQ 5 Lounge 73kw & Polestar 2 LRDM Launch Edition

• andrik1
  • Laatst online: 13-03 14:07
IPeukieI schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 16:00:
[...]

Ik heb de snapdragonupgrade nu twee weken draaien. 1 x gehad dat alle camera's het gewoon niet deden (ik las op facebook iemand die exact hetzelfde had na de snapdragon update). Dit was anders dan het gebruikelijke 'de camera is niet beschikbaar', dit was gewoon een grijs scherm. Maar goed, volgende dag deed ie het weer normaal. Kan ook aan de laatste update liggen want die kreeg ik er meteen bij.
Voor de rest zeer tevreden over de snapdragon. Alles is zoveel sneller. Hoef niet eerst een halve minuut te wachten tot google maps eens een keer is ingeladen, hij is er gewoon direct. Ook het doorsturen van routes vanaf mijn telefoon (wat ik veel gebruik) werkt nu goed, voorheen was dat een beetje hit or miss.

• Lixis
Afgelopen zaterdag bij de Polestar dealer in Zwolle geweest voor een proefrit en meteen een deal gesloten. We kwamen eigenlijk voor een LRSM uit 2023 in de kleur Thunder met 63k op de teller. Die had dusdanig veel vlekken en krassen in het interieur dat we er niet van overtuigd waren dat dat met een goede schoonmaak opgelost kon worden. Toen zijn we gaan kijken wat ze verder nog hadden staan en werden we meteen verliefd op de kleur Magnesium. Iets meer kilometers op de teller (81k), maar daardoor ook iets goedkoper. Die kleur was me bij de zoektocht niet opgevallen, omdat het op alle foto's wit lijkt te zijn.

Eind deze maand ophalen, ik kan niet wachten! oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W6ytZAyxl7KgvZaKWmOeibi8-bE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kHBkaax2z1PLGwGTWkyjZLP5.jpg?f=fotoalbum_large

• marco.n
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-03 21:23
Ah thanks goed om te weten voor volgende keer! De auto is net vanmorgen opgehaald voor zijn beurt.

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:43

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Heb zelf ook magnesium, gave lak!
(daarna naast een witte bestelbus zetten en foto maken, zie je het verschil)
Lixis schreef op maandag 9 maart 2026 @ 14:41:
Afgelopen zaterdag bij de Polestar dealer in Zwolle geweest voor een proefrit en meteen een deal gesloten. We kwamen eigenlijk voor een LRSM uit 2023 in de kleur Thunder met 63k op de teller. Die had dusdanig veel vlekken en krassen in het interieur dat we er niet van overtuigd waren dat dat met een goede schoonmaak opgelost kon worden. Toen zijn we gaan kijken wat ze verder nog hadden staan en werden we meteen verliefd op de kleur Magnesium. Iets meer kilometers op de teller (81k), maar daardoor ook iets goedkoper. Die kleur was me bij de zoektocht niet opgevallen, omdat het op alle foto's wit lijkt te zijn.

Eind deze maand ophalen, ik kan niet wachten! oOo

[Afbeelding]

An Explanation of l33t Speak

• dakathefox
Zouden jullie onderstaande scherm/UI upgrade als positief zien voor de Polestar 2 of liever niet en houden zoals het nu is omdat bijv. het scherm daarvoor te klein zou zijn? [Afbeelding]
De onderste 3 cm van het scherm is gewoon ronduit bagger.

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:21

Ibex

^^ met stom.

Zouden jullie onderstaande scherm/UI upgrade als positief zien voor de Polestar 2 of liever niet en houden zoals het nu is omdat bijv. het scherm daarvoor te klein zou zijn?

[Afbeelding]
Ik gebruik maps nooit op de middenconsole, behalve om een bestemming in te geven of een tusseenstop in te geven ofzo. Bij mij staat het scherm altijd op de 4 overzichtskaartjes.

Dus voor mij is een nieuwe UI niet perse aanlokkelijk.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

• Juancho
Ibex schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 07:40:
[...]

Ik gebruik maps nooit op de middenconsole, behalve om een bestemming in te geven of een tusseenstop in te geven ofzo. Bij mij staat het scherm altijd op de 4 overzichtskaartjes.

Dus voor mij is een nieuwe UI niet perse aanlokkelijk.
Ik weet alleen niet of het huidige homescreen verdwijnt. Dus die 4 tegels idd. De afbeelding die ik poste is volgens mij als je Maps opent op het grotere scherm. Maar dat weet ik niet 100% zeker. Heb wel proefgereden in de PS4 en die had ook zoiets maar dat was nog anders dan de AAOS schil van in dit geval de PS3 en wat de Volvos hebben/krijgen.

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Zijn er mensen hier met de Flitsmeister DOT? Mijn vraag is dan als volgt, waar heb je hem zitten?

• Juancho
Helaas weer een issue, de laatste tijd valt het me op dat als mijn vriendin de Polestar mee heeft gehad en ik vervolgens zelf later instap met mijn eigen sleutel, de stoel niet volledig in mijn ingestelde stand gaat. Dat moet ik dan weer handmatig doen door op de 1 te drukken. Meer mensen last van?

• SirLenncelot
  • Niet online
Nee, jouw vriendin rijdt nooit in mijn auto.

• darwusch
Juancho schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 11:42:
Helaas weer een issue, de laatste tijd valt het me op dat als mijn vriendin de Polestar mee heeft gehad en ik vervolgens zelf later instap met mijn eigen sleutel, de stoel niet volledig in mijn ingestelde stand gaat. Dat moet ik dan weer handmatig doen door op de 1 te drukken. Meer mensen last van?
Ja dat heb ik ook een tijdje gehad. Na een paar weken werkte het weer normaal. Dat was wel rond het moment dat de rechter buitenspiegel een smeerbeurt had gekregen want die haperde.
Kan zijn dat de volledige werking van het verstellen van de spiegels en de stoel stopte wanneer de spiegel blokkeerde. Kan ook toeval zijn geweest dat de stoel toen ook niet volledig naar de geprogrammeerde stand ging.

• dakathefox
SirLenncelot schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 14:47:
Nee, jouw vriendin rijdt nooit in mijn auto.
Ik heb het probleem inderdaad ook niet. Ben dan ook de enige bestuurder van de auto, misschien dat dat de reden is?

• FutureTrunksZ
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:33
Ik ben op zoek naar een P2 occasion en wat mij opvalt is dat er nogal wat aanbod is van ex huurauto's, ex leaseauto's en import autos. Dat zijn alle type autos waarvan je vaak hoort dat je ze beter kan vermijden, maar voor een P2 occasion lijkt dat onmogelijk. Mijn vraag is welke van deze opties mogelijk de beste keus zou zijn en waarom?

Daarnaast valt mij op dat de autos bij de merkdealer aanzienlijk duurder zijn dan bij 'gewone' Bovag garages en dat CPO of volledige Bovag garantie vaak wordt aangeboden tegen meer betaling. Heeft of zou iemand van jullie bijvoorbeeld Certified Pre Owned verkiezen boven Bovag garantie of zelfs standaard garantie en waarom?

• Lixis
FutureTrunksZ schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:55:
Ik ben op zoek naar een P2 occasion en wat mij opvalt is dat er nogal wat aanbod is van ex huurauto's, ex leaseauto's en import autos. Dat zijn alle type autos waarvan je vaak hoort dat je ze beter kan vermijden, maar voor een P2 occasion lijkt dat onmogelijk. Mijn vraag is welke van deze opties mogelijk de beste keus zou zijn en waarom?

Daarnaast valt mij op dat de autos bij de merkdealer aanzienlijk duurder zijn dan bij 'gewone' Bovag garages en dat CPO of volledige Bovag garantie vaak wordt aangeboden tegen meer betaling. Heeft of zou iemand van jullie bijvoorbeeld Certified Pre Owned verkiezen boven Bovag garantie of zelfs standaard garantie en waarom?
Ik hoor eigenlijk nooit dat je ex-leaseauto’s moet vermijden en ik kan ook moeilijk bedenken waarom dat zo zou zijn. Ik zou denken dat het juist auto’s zijn die elk jaar netjes bij de merkdealer onderhouden zijn, want het kostte de leaserijder toch niets (zeg ik als ex-leaserijder).

• SirLenncelot
  • Niet online
FutureTrunksZ schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:55:

Volgens mij komt dat doordat slechts 1 op de 5 nieuwe auto’s door particulieren gekocht (of private lease) genomen wordt en daarnaast zit je met de duur van contracten die zo rond de 4-5 jaar ligt voor zakelijke lease. Als je kijkt naar een auto die nu 5 jaar op de markt is dan kan ik me heel goed voorstellen dat het aanbod particuliere auto’s erg klein is.

• lonehitman
Lixis schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 21:03:
[...]

Ik hoor eigenlijk nooit dat je ex-leaseauto’s moet vermijden en ik kan ook moeilijk bedenken waarom dat zo zou zijn. Ik zou denken dat het juist auto’s zijn die elk jaar netjes bij de merkdealer onderhouden zijn, want het kostte de leaserijder toch niets (zeg ik als ex-leaserijder).
Ex lease auto's met een brandstofmotor kan ik mij nog indenken om deze te mijden. Veel van deze bestuurders knallen de wagen bij een koude motor al lekker vol in de toeren. Het zelfde met demo voertuigen en leenvoertuigen(auto's die je meekrijgt als jouw eigen auto in de garage staat voor onderhoud reparatie)

Maar met een ev die uit de lease komt kan toch weinig misgaan?

• Joost©
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 00:14
Hallo mede-tweakers,

Ik heb een vraag rondom de verzekering voor een 2022 P2 LRDM (Pilot, Plus) die ik hopelijk binnenkort aanschaf.

Mijn eigen zoektochten komen uit op een premie van circa 75~100€ per maand WA+, en 150~175€ All-risk.
(Minder dan 15.000km per jaar, 6 schadevrije jaren, 26 jaar oud en uitgaand van een klasse 3 beveiligings systeem)

Hiernaast ben ik ook recent verhuisd, op mijn vorige adres zou dit uitkomen op 65~75€ WA+, 100~130€ All-risk.

Nu vraag ik mij af of er tips zijn voor het regelen van de verzekering? Misschien dat ik het verkeerd aanpak en bij bepaalde verzekeraars een stuk lager kan uitkomen?

Laatste jaren zit ik bij promovendum, met hoogopgeleide korting en een aantal keer op het juiste moment van verzekering veranderen om schade vrije jaren omhoog te laten afronden kom ik met mijn huidige auto uit op 45€ per maand. Maar de automatische berekening laat zien dat ik met de P2 niet geaccepteerd zou worden (heb nog niet gebeld).

• luke22
Joost© schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 23:25:
Hallo mede-tweakers,

Ik heb een vraag rondom de verzekering voor een 2022 P2 LRDM (Pilot, Plus) die ik hopelijk binnenkort aanschaf.

Mijn eigen zoektochten komen uit op een premie van circa 75~100€ per maand WA+, en 150~175€ All-risk.
(.......)
Er hangen veel factoren vanaf zoals je woonplaats (tot aan wijkniveau aan toe), maar een Dual Motor polestar 2 zet 410 pk naar de wielen, elke verzekeraar gaat je een (ruime) verhoging geven met zoveel vermogen, ik weet niet precies vanaf welk punt de "toeslag" ligt maar de single motor valt daar ter idee weer buiten.

• Metalman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:19
(Minder dan 15.000km per jaar, 6 schadevrije jaren, 26 jaar oud en uitgaand van een klasse 3 beveiligings systeem)

Hiernaast ben ik ook recent verhuisd, op mijn vorige adres zou dit uitkomen op 65~75€ WA+, 100~130€ All-risk.

Nu vraag ik mij af of er tips zijn voor het regelen van de verzekering? Misschien dat ik het verkeerd aanpak en bij bepaalde verzekeraars een stuk lager kan uitkomen?
Allereerst: leuk dat je overweegt de PS2 aan te schaffen!

Qua verzekering spelen inderdaad meerdere factoren. Woonplaats had je al gemerkt, maar ook het aantal pk’s en je relatief lage leeftijd maken de premie denk ik hoger.

Promovendum kwam ik idd ook niet door de berekening heen wegens teveel vermogen. Als jij daar nu al wel klant bent zou ik ze wel even opbellen. Misschien is er wel iets mogelijk dan, zeker als ze van jou al weten dat je weinig/geen schade hebt gereden tot nu toe.

Ik ben zelf bij InShared uitgekomen als goedkoopste optie (daar zat ik ook al met mijn vorige auto).

Mocht Promovendum ook niet thuisgeven dan ben ik bang dat je premie inderdaad zal uitvallen in de range die andere verzekeraars aangeven… Naarmate je nog meer schadevrije jaren opbouwt wordt het nog iets goedkoper natuurlijk, en qua leeftijd ga je op een gegeven moment ook in een lagere risicogroep komen. Maar daar koop je nu niets voor natuurlijk ;)

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-03 21:21
Ik zit met de polestar Sinds het begin 2020 bij Univé, dat was toen de beste in mijn situatie. Zij accepteerden het fabrieksalarm als voldoende.

Er was een gedoetje met de klasse 3 certificering omdat de sleutels na 2 min inactief worden ipv na 20 sec. Geen certificaat, geen dekking voor diefstal…aandachtspuntje dus…

• Joost©
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 00:14
Dank voor de reacties, zal inderdaad binnenkort maar even Promovendum bellen.

Ook maar eens kijken hoeveel het zou schelen als ik voor een LRSM alternatief zou gaan...

• blibby1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-03 12:10
lonehitman schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 22:30:
[...]

Ex lease auto's met een brandstofmotor kan ik mij nog indenken om deze te mijden. Veel van deze bestuurders knallen de wagen bij een koude motor al lekker vol in de toeren. Het zelfde met demo voertuigen en leenvoertuigen(auto's die je meekrijgt als jouw eigen auto in de garage staat voor onderhoud reparatie)

Ik denk dat het bij lease bij sommige mensen veel meer is dan alleen vol toeren met koude motor. Bij lease heeft de auto vaste kosten per maand, ongeacht hoe je er mee om gaat. Dus hard optrekken, hard remmen en hard over drempels. Dus slijtage is hoger. Verbruik maakt dan ook niets uit. Mensen gaan over het algemeen beter met spullen om als ze van zichzelf zijn en zelf moeten betalen voor de consequenties als er niet goed/zuinig mee omgegaan wordt.
Daarbij denk ik dat prive eigenaren van een nieuwe auto in deze prijsklasse ook wel gewoon naar de merkdealer gaan voor onderhoud.

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:09
Ik heb afwisselend privé en lease gereden. Het is echt niet zo dat ik plotseling in een onverschillig beest verander wanneer ik in een lease-auto rijdt en in museumbeheerder wanneer ik in een privé auto rijdt. En dat heb ik ook nooit bij collega's gezien. Dus ik zou zonder problemen een ex-lease kopen (zoals ik ook heb gedaan).

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:00
Zakelijk bereden EVs, zeker die met niet de grootste range, zouden nog wel eens relatief vaak tot 100% geladen kunnen hebben en veel snelladers hebben gezien, maar dat is absoluut geen regel.

Ik zie om mij heen ook dat leaserijders over het algemeen prima met auto's om gaan. Voor mij zou een deugdelijk rapport over de staat van de accu belangrijker zijn dan de herkomst van de auto.

• Bamieater
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-03 12:59
De fiscalist schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 07:19:
Ik zit met de polestar Sinds het begin 2020 bij Univé, dat was toen de beste in mijn situatie. Zij accepteerden het fabrieksalarm als voldoende.

Er was een gedoetje met de klasse 3 certificering omdat de sleutels na 2 min inactief worden ipv na 20 sec. Geen certificaat, geen dekking voor diefstal…aandachtspuntje dus…
Polestar maar één keer gestolen
Opvallend in de lijst is het merk Polestar. Hiervan werd in heel 2024 maar één auto gestolen, terwijl er de afgelopen jaren ruim 11.000 verkocht werden. Een bijzonder goede score voor dit elektrische zustermerk van Volvo.

Bron: https://www.anwb.nl/verze...t-gestolen-autos-van-2024

Say what you want to say, BUT don't speak!

• tormentor1985
Met betrekking tot de verzekering. Ik woon in Noord-Holland en rijd een Polestar 2 Dual Motor Performance met een cataloguswaarde van ongeveer €70.500. Die cataloguswaarde heeft natuurlijk ook invloed op de premie en op eventuele aanvullende beveiligingseisen.

Bij ANWB kwam ik voor all risk + inzittendenverzekering + rechtsbijstand + 2 jaar aanschafwaardegarantie uit op €142,85 per maand. Dat is op basis van 40 jaar leeftijd en 19 schadevrije jaren.

Daar zaten echter wel een paar voorwaarden aan. Ik moest jaarlijks een Kiwa SCM certificaat laten keuren, de sleutels moesten voorzien worden van een K01 keyless protect maatregel (wat neerkomt op vrij dure batterijen van samen zo’n €150), en er zat ook nog een clausule op dat bestuurders onder de 24 jaar de auto niet mogen besturen.

Dat bedrag vond ik uiteindelijk toch wat te gortig. Ik ben daarom overgestapt naar ABN AMRO met vrijwel dezelfde dekking. Daar betaal ik nu €109,79 per maand, hoef ik geen jaarlijkse Kiwa-keuring meer te doen, kan ik gewoon normale batterijen in de sleutels gebruiken, heb ik geen clausule voor jonge bestuurders en krijg ik zelfs een langere aanschafwaardegarantie.

Als je puur naar de premie kijkt scheelt dat €33,06 per maand, dus €396,72 per jaar. Tel je daar nog bij op dat ik geen €150 aan sleutel batterijen en geen Kiwa-keuring meer hoef te betalen, dan zit de totale besparing in de praktijk ergens rond de €550 per jaar.

Het loont dus wel om goed te kijken waar je het beste je auto kan verzekeren.

• de meester01
  • Laatst online: 13-03 12:24
Hallo mede-tweakers,

Laatste jaren zit ik bij promovendum, met hoogopgeleide korting en een aantal keer op het juiste moment van verzekering veranderen om schade vrije jaren omhoog te laten afronden kom ik met mijn huidige auto uit op 45€ per maand. Maar de automatische berekening laat zien dat ik met de P2 niet geaccepteerd zou worden (heb nog niet gebeld).
Bij mij was Promovendum wel behoorlijk goedkoop, zeker in relatie tot de pakketkorting (woonhuis, AP, reis etc + auto). Maar goed, ik heb 21 schadevrije jaren en betaal net geen €70 per maand voor all risk. Alarm klasse 1 was voldoende.

Maar niks zo verschillend als een verzekeringspremie. Gewoon even bellen om een beeld van de markt te krijgen. Maar let wel: 2.100 kg + 408 PK wil de premie wel opstuwen.

IONIQ 5 Lounge 73kw & Polestar 2 LRDM Launch Edition

• luke22
Eeeeeeen de cameras op de Snaldragon infotainment zijn er weer magisch mee gestopt...

• Juancho
Vanuit het XC40 Topic.... Er komt een grote Maps update aan en ook voor AAOS?

nieuws: Nieuwe 3d-navigatie in Google Maps moet afslaan en invoegen duidelijk...

• Bamieater
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-03 12:59
luke22 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 08:40:
Eeeeeeen de cameras op de Snaldragon infotainment zijn er weer magisch mee gestopt...
Vanmorgen stopten mijn camera's er ook even mee bij het achteruit inparkeren.

Say what you want to say, BUT don't speak!

• andrik1
  • Laatst online: 13-03 14:07
lonehitman schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 22:30:
[...]

Ik denk dat er rond lease-rijders nog steeds een reputatie hangt van 'I don't care, tis niet mijn eigen auto'.
Ik weet niet in hoeverre dat werkelijkheid is, maar heb zelf 20 jaar leaseauto's gereden en ben er altijd erg zorgvuldig mee omgegaan. Ik rij op dit moment anderhalf jaar een ex-lease Lauchedition en die is voor zover ik kan beoordelen in prima staat. Alles netjes en SOH was 94% bij aanschaf en uiteraard netjes dealeronderhouden, dus ik zie niet zo snel een risico.
Misschien dat EV-leaserijders hun accu elke dag tot 100% laden, of alleen maar snelladen? geen idee.

• EstevanRocha
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 13-03 14:12
Juancho schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 17:19:
[...]

Net even gemaakt toen ik de auto van de paal haalde en (achteruit) inparkeerde op dezelfde plek als de foto van laatst. Ik vind dan alsnog het beeld eigenlijk heel slecht, maar je ziet nu iig duidelijk de witte lijnen van het parkeervak. En ja ik weet dat de camera niet mega schoon is, maar ik heb uiteraard dezelfde test ook wel gedaan met een schone camera. Overdag is het beeld dan wat scherper, maar in het donker net zo onbruikbaar als een wat bevuilde camera.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Meer nuttige informatie vind je hier
@MR. RHS dat kan je nog wat strakker weg werken he ;). #kabelmanagement. Je kan je kabel achter het scherm laten gaan, aan de achterkant van je vakjes (die 3d bakjes die ik ook heb) en dan zo via de rechterkant de USB poort in. Om het nog mooier te maken moet je eigenlijk een USB C kabel hebben met haakse poort ipv zo'n rechtopstaande :)
Eens, het beeld in het donker is echt matig. Volgens mij ligt het niet eens zozeer aan een vuile lens, maar eerder aan de sensor zelf of aan de softwarematige verwerking bij weinig licht. Het is bizar dat het overdag prima is, maar dat er 's nachts zoveel ruis ontstaat dat je de lijnen van het parkeervak amper nog ziet. Misschien de moeite waard om te checken of er een firmware-update is die de belichting van de camera aanpakt?

[ Voor 4% gewijzigd door EstevanRocha op 13-03-2026 14:12 ]

• Juancho
EstevanRocha schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 14:11:
[...]

Eens, het beeld in het donker is echt matig. Volgens mij ligt het niet eens zozeer aan een vuile lens, maar eerder aan de sensor zelf of aan de softwarematige verwerking bij weinig licht. Het is bizar dat het overdag prima is, maar dat er 's nachts zoveel ruis ontstaat dat je de lijnen van het parkeervak amper nog ziet. Misschien de moeite waard om te checken of er een firmware-update is die de belichting van de camera aanpakt?
Ik heb dit al bij Polestar neergelegd incl alles foto's. Ze snappen het het is doorgezet maar uiteraard doen ze er niks mee. Ik heb die hoop al opgegeven maar als jij het nog verder wil oppakken graag!

• Juancho
App had weer eens issues, geen data, voorverwarmen bleef hangen. Dacht even de cache legen van de app en nu moet ik helemaal opnieuw koppelen.

Maar in de auto is gewoon m'n profiel actief, bluetooth werkt en het middenscherm toont niks. dus wat moet ik nu in hemelsnaam doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQHmr7d3bQoiTAukDuiyJdAret4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A1KFyUr98aA25jvNXjR2Ks4S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ae3CuVq7ELN6xSeXo_-ePvLRz1Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rDlZ7evwuNE9cpQ0WzwYswkT.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 237 238 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.