Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Iemand dit al bij Maps voor Android gezien? Ik ben beta tester, zie geen update maar heb dit nog niet zichtbaar in Maps...daniel14 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:33:
Weer wat nieuws in de app van Google Maps
op mijn telefoon (IOS) hij ziet nu mijn daadwerkelijke accu percentage
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ygt0HJV6dStc0cRTXhQ07Osc.jpg?f=user_large)
Bij de wagen aangekomen, gaf het dashboard geen enkele melding weer. Omdat ik wegmoest, ben ik gaan rijden, en heb ik de app niet meer gecheckt. Maar deze melding was later op de dag gewoon weg en bleef weg.
Maar zojuist weer hetzelfde . Er was niets geks te zien in de app (vanaf zondag dus). Ik hang de wagen aan de lader en ik krijg weer deze melding.
Straks als ie klaar is zal ik nog eens checken, maar het lijkt me meer een issue met de app dan echt een accuprobleem (hoop ik
Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"
Idem hier, wilde het ook net komen posten of er nog iemand last van had. Auto geeft geen melding, enkel de app. Ik heb nu 3 weken verlof en ga de auto weinig tot niet gebruiken dus heb em ingeplugd met de granny charger en 50% target, als het nodig is kan ie bijladen. Ik heb een maand geleden nog maar onderhoud laten doen, zou mij sterk verbazen moest de accu op een maand tijd ineens slecht zijn.Paku schreef op donderdag 27 november 2025 @ 11:05:
Zondag zag ik in de app dat ik een lage 12v accu had. Dat was tijdens het laden toen ik wilde zien of de wagen al gereed was.
[Afbeelding]
Bij de wagen aangekomen, gaf het dashboard geen enkele melding weer. Omdat ik wegmoest, ben ik gaan rijden, en heb ik de app niet meer gecheckt. Maar deze melding was later op de dag gewoon weg en bleef weg.
Maar zojuist weer hetzelfde . Er was niets geks te zien in de app (vanaf zondag dus). Ik hang de wagen aan de lader en ik krijg weer deze melding.
Straks als ie klaar is zal ik nog eens checken, maar het lijkt me meer een issue met de app dan echt een accuprobleem (hoop ik).
Wat ik wel gemerkt heb is dat de SoC zo'n 1% zakt per 12 uur ongeveer, heb je daar ook last van? Is nog maar enkele dagen maar loopt wel gelijk met die lage 12v accu melding.
[ Voor 4% gewijzigd door deSenna24 op 27-11-2025 11:30 ]
Nee, die 1% per 12 uur zie ik hier niet terug. Wel dat de SoC 's ochtends na een koude nacht wel iets lager is (dat was altijd al zo) maar hij gaat niet structureel omlaag. SoC gaat wel over de 400V accu terwijl de melding over de 12V accu gaat.deSenna24 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 11:29:
[...]
Idem hier, wilde het ook net komen posten of er nog iemand last van had. Auto geeft geen melding, enkel de app. Ik heb nu 3 weken verlof en ga de auto weinig tot niet gebruiken dus heb em ingeplugd met de granny charger en 50% target, als het nodig is kan ie bijladen. Ik heb een maand geleden nog maar onderhoud laten doen, zou mij sterk verbazen moest de accu op een maand tijd ineens slecht zijn.
Wat ik wel gemerkt heb is dat de SoC zo'n 1% zakt per 12 uur ongeveer, heb je daar ook last van? Is nog maar enkele dagen maar loopt wel gelijk met die lage 12v accu melding.
Ik heb eerder het gevoel dat het een app 5.0 issue is.
Klopt, SoC (de HV accu) gaat structureel omlaag bij mij, die 12V accu melding is er nu bijna een week. Dat kan wel wat gelijk lopen met de Polestar app update, die is uit sinds 13 november zie ik.Paku schreef op donderdag 27 november 2025 @ 11:41:
[...]
SoC gaat wel over de 400V accu terwijl de melding over de 12V accu gaat.
Ik heb eerder het gevoel dat het een app 5.0 issue is.
EDIT: mijn app is bijgewerkt op 18 november, komt gelijk met die 12v accu melding.
Online zie ik meerdere gebruikers zeggen de auto te vertrouwen ipv de app.
[ Voor 7% gewijzigd door deSenna24 op 27-11-2025 11:53 ]
De problemen worden erger. Vandaag eerst geen beeld. Bij de volgende rit bleef het camerabeeld van op de parking de hele rit op het scherm staan. Het geluid werkt dan ook niet. Het lijkt alsof het systeem zich plots geregeld ophangt… Op basis van de reacties hier lijkt het dan niet te komen door de 2 profielen die we sinds kort hebben. Iemand een ander idee? Cache ga ik opkuisen. (Wel nog even zoeken hoe) Misschien wat apps wissen, al staan er niet veel op. Reset via scherm is al uitgevoerd. Verder weet ik het niet.Davy_Rx schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 21:17:
Ik heb 5 jaar een MY2021. Nooit noemenswaardige problemen gehad behalve dat ik heel af en toe eens een reset van het systeem moest doen. Sinds kort heb ik een P4 en nu rijdt mijn vrouw met de P2. Ze heeft nu al een paar keer gehad dat het infotainment vastliep met een zwart scherm en dashboard tot gevolg. Is het toeval dat dit nu gebeurt of zou de reden kunnen zijn dat er nu 2 bestuurdersprofielen zijn? Heeft nog iemand deze problemen? Ik lees hier al jaren mee maar kan me dit niet herinneren te hebben zien passeren. Alvast bedankt voor de info!
Ergens was de verleiding groot om uit te proberen of ik het zou halen (zit er nog reserve in de accu?), maar ik vond het risico dat ik de auto de laatste km moest duwen toch te groot. Of was ik te bang?
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
Mooi die BYD die het door de berg af te rollen nog tot een charger redt.Bl@ckbird schreef op donderdag 27 november 2025 @ 14:03:
[YouTube: I drove these NEW electric cars until they DIED!]
Inclusief alle meldingen die je gaat krijgen...
Laatst tot de laatste 2km range leeg gereden op weg naar kantoor. Was iets te optimistisch vertrokken en daarna leek het een mooie uitdaging. Maar je verliest zoveel vermogen dat het eigenlijk niet meer bijzonder veilig is om te rijden. Vooral omdat jezelf (en anderen) een misplaatste verwachting hebt over de mogelijkheden van de wagen.
Ik kan het niemand aanraden.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Vaak bu-j te bang!Highland schreef op donderdag 27 november 2025 @ 13:53:
Eergisteren de thuisreis gestart met de wetenschap dat het krap zou worden om het op de lading te halen. Vanwege allerhande file-ellende veel langer onderweg geweest. Langzamer rijden helpt, maar het was ook koud en verwarmen helpt niet. Meestal is de voorspelling op Maps wat pessimistischer en trekt het aan het eind van de rit wel voldoende bij. Nu bleef het spannend. Bij nog 14km te rijden, gaf het dynamisch bereik nog 11 km aan, bij nog 7km te rijden nog 5km bereik (accu ondertussen 0%-score) en bij nog 3,5 km te rijden en nog 2km bereik maar gecapituleerd en een paal opgezocht om 5 minuten te laden.
Ergens was de verleiding groot om uit te proberen of ik het zou halen (zit er nog reserve in de accu?), maar ik vond het risico dat ik de auto de laatste km moest duwen toch te groot. Of was ik te bang?
Geen garantie, maar ik denk dat je het wel had gehaald. Zie: YouTube: I drove Polestar 2 LR SM refresh until the battery died
Ik probeer de accu tussen de 20 en 90% te houden. Het is niet goed voor de accu om heel vaak tot 100% te laden en onder de 10% te komen.
[ Voor 98% gewijzigd door Notna op 28-11-2025 10:39 . Reden: Dit mag in V&A (Overig)! ]
Reactie support 27 nov:
In navolging op ons voorgaande contact, deel ik graag een reactie vanuit ons hoofdkantoor:
Het systeem in de auto is ontworpen om ervoor te zorgen dat noodoproepen (zoals e-Call) altijd werken. Hiervoor wordt een spraakgestuurde modem gebruikt die prioriteit geeft aan het netwerk met het sterkste signaal voor oproepen. In sommige grensgebieden kan dit betekenen dat de auto verbinding maakt met een 2G- of 3G-netwerk in plaats van 4G of 5G, omdat die oudere netwerken daar mogelijk een sterkere dekking hebben.
Meestal merk je dit niet, omdat de 4G- en 5G-signalen op de meeste plaatsen sterk zijn. In de buurt van de grens hebben sommige providers hun 4G/5G-dekking echter nog niet volledig verbeterd, waardoor de auto mogelijk nog een tijdje op 2G/3G blijft, zelfs nadat hij een gebied met een betere 4G/5G-dekking heeft bereikt.
Het goede nieuws is dat dit in de loop van de tijd zal verbeteren,
aangezien 2G- en 3G-netwerken in heel Europa geleidelijk worden uitgeschakeld.
Ik vertrouw erop je voldoende te hebben geïnformeerd en wens je alvast een prettige avond toe.
Met vriendelijke groet,
ter info, ik heb hier dus eigenlijk pas recent last van.....
Maar die "verbetering" komt wel érg snel, vandaag (28 nov..
schiet mij maar lek
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Ik snap best dat je in bepaalde uithoeken ff geen LTE hebt, maar je gaat mij niet wijsmaken dat het in grote delen van ons kikkerlandje is. Zeker als je de communicatie module reset in een prima dekkingsgebied zou je gewoon weer op het LTE netwerk gezet moeten worden.
Ze weten het zelf ook gewoon niet. Dat lijkt me een meer realistische conclusie. Ik heb zelf overigens nog steeds LTE nadat ik vanaf de aflevering eind augustus lang op 3G zat in NL.
[ Voor 18% gewijzigd door Juancho op 28-11-2025 13:24 ]
Als ik het filmpje zo zie, dan had ik het inderdaad gehaald. Maar het valt me wel op dat de auto in de video (op 01:54) al in de turtle-mode ging met nog 10km bereik, terwijl ik bij slechts 2km bereik nog geen turtle-mode had. Ook was de beperking van het vermogen in het filmpje al veel meer dan bij mij (grofweg 10mm vs 2 mm).NokiaFan schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 06:10:
[...]
Vaak bu-j te bang!
Geen garantie, maar ik denk dat je het wel had gehaald. Zie: YouTube: I drove Polestar 2 LR SM refresh until the battery died
Ik probeer de accu tussen de 20 en 90% te houden. Het is niet goed voor de accu om heel vaak tot 100% te laden en onder de 10% te komen.
Ik ga er geen gewoonte van maken de auto zo leeg te rijden, maar toch goed om te weten dat de auto nog meer kan in de situatie dat die allerlaatste laadpaal toch defect blijkt te zijn en je nog een paar km verder moet.
Hier ook sinds een week of 2 3G. Nooit last van gehad. Kom nooit in grensregio. Meeste gebruik rondom Amersfoort/Utrecht. Polestar weet het dus zelf ook inderdaad niet. Grensregio is onzin.Juancho schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 13:23:
Wat een lulverhaal van Polestar zeg. Heeft niks met grensgebieden te maken. De verhalen en voorbeelden zijn niet meer op 2 handen te tellen. 10 handen ook niet. Door heel NL hebben mensen gewoon langdurig last van 3G verbinding en eenmaal amper in BE/DE gelijk LTE. en andersom gelijk weer 3G.
Ik snap best dat je in bepaalde uithoeken ff geen LTE hebt, maar je gaat mij niet wijsmaken dat het in grote delen van ons kikkerlandje is. Zeker als je de communicatie module reset in een prima dekkingsgebied zou je gewoon weer op het LTE netwerk gezet moeten worden.
Ze weten het zelf ook gewoon niet. Dat lijkt me een meer realistische conclusie. Ik heb zelf overigens nog steeds LTE nadat ik vanaf de aflevering eind augustus lang op 3G zat in NL.
Bij mij dus ook al langere tijd dit probleem en ik woon zelf in Utrecht en rij 95% van de tijd rond in de randstad, wat bij de laatste check op google maps toch een behoorlijk stuk van de grens ligtOllie89 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 14:40:
[...]
Hier ook sinds een week of 2 3G. Nooit last van gehad. Kom nooit in grensregio. Meeste gebruik rondom Amersfoort/Utrecht. Polestar weet het dus zelf ook inderdaad niet. Grensregio is onzin.
sexy: use feather kinky:use entire chicken ...
Het zit denk ik niet in de hardware want het heeft jarenlang probleemloos gewerkt. Het is iets van het laatste half jaar dus ergens is er een setting veranderd, ik vermoed bij Odido (enige nog met 3G in Nederland).AteZ schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 16:43:
Het zit gewoon in de modemfirmware van de 4g module in combinatie met het netwerk van de provider, en welke CAT standaarden ze allemaal ondersteunen. het kan dus zijn dat de provider en de modem een cat mismatch hebben in dat gebied, of de modem wil niet naar de andere frequentieband overspringen. Ik vermoed dat de snelste oplossing is even de simkaart erin en eruit. maar ik heb dit zelf nog nooit getest. (die zit boven in bij de interieurverlichting) ik vraag me ook af of het beter wordt als er een simkaart van een andere provider in gaat.
Het is trouwens een E-sim dus kaart erin en eruit wordt lastig.
[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 28-11-2025 17:14 ]
Hun antwoord is dan ook logisch op een globaal niveau; er zijn ongetwijfeld streken in de wereld waar de dekking allesbehalve goed zit. De support geeft ook maar door wat ze verteld krijgen, ik vermoed dat de medewerkers hier niet perse kaas hebben gegeten van 3G/4G/5G/dekking of wat dat allemaal wil zeggen.
Dat dit voor Nederland totaal niet relevant is weten zij misschien niet. En de support hogerop heeft wellicht geen idee hoe het zit in Nederland.
Het lijkt me inderdaad een staaltje "poep provider". Als in, een MVNO die infrastructuur huurt, en wellicht om de kosten te drukken niet overal voor 4G/5G kiest, maar enkel op bepaalde verstedelijkte plaatsen? En dan is het in Belgie wel goed, omdat door de stedenbouwkundige mesthoop er zowat overal huizen staan, en ze dan misschien maar besloten om hier wel overal voor 4G/5G te kiezen.
Je kan dan wel bij Polestar klagen, maar wellicht kan niemand iets veranderen aan welke provider ze in de landen hebben. Hoeveel lagen van subleveranciers zouden er daar niet tussen zitten. En bij de provider zelf gaan ze ook niet veel helpen, je bent er immers toch geen klant.
Hopen dat 3G snel de pijp uit is, zodat ze wel moeten switchen naar meer hedendaagse technologie.
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be
Maar dan zou een communicatie module reset toch ook moeten werken? Als ik het goed heb word je dan opnieuw aangemeld op het netwerk , net zoals bij een mobiele telefoon. Maar dat hielp bij mij totaal niet.AteZ schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 16:43:
Het zit gewoon in de modemfirmware van de 4g module in combinatie met het netwerk van de provider, en welke CAT standaarden ze allemaal ondersteunen. het kan dus zijn dat de provider en de modem een cat mismatch hebben in dat gebied, of de modem wil niet naar de andere frequentieband overspringen. Ik vermoed dat de snelste oplossing is even de simkaart erin en eruit. maar ik heb dit zelf nog nooit getest. (die zit boven in bij de interieurverlichting) ik vraag me ook af of het beter wordt als er een simkaart van een andere provider in gaat.
Wat wel hielp was gewoon wachten. Zonder andere ritten te maken dan anders had ik van de een op andere dag weer LTE. dus ik geloof niet zo in dat locatie geneuzel van Polestar.
Als klant kijk ik ook alleen naar Polestar. Zij leveren de auto met bijbehorende data. Bjj wie ze dat doen en tegen welke voorwaarden interessant mij als klant eigenlijk niet 😁
Er is geen aparte keuze per land gemaakt. In België en Duitsland is 3G al eerder uitgefaseerd dus daar kan de auto niet anders dan LTE. In Nederland is het ook bij alle providers behalve Odido gestopt. En laat dat nou net de provider zijn die Polestar gebruikt..Ibex schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:43: En dan is het in Belgie wel goed, omdat door de stedenbouwkundige mesthoop er zowat overal huizen staan, en ze dan misschien maar besloten om hier wel overal voor 4G/5G te kiezen.
Je kan dan wel bij Polestar klagen, maar wellicht kan niemand iets veranderen aan welke provider ze in de landen hebben. Hoeveel lagen van subleveranciers zouden er daar niet tussen zitten. En bij de provider zelf gaan ze ook niet veel helpen, je bent er immers toch geen klant.
Hopen dat 3G snel de pijp uit is, zodat ze wel moeten switchen naar meer hedendaagse technologie.
Het is sowieso heel slecht voor je accu om hem tot 0% te rijden omdat je dan in een spanningsgebied zit waar schade sneller ontstaan (net als 100% overigens). Incidenteel kan het wel maar ik zou dit niet aan de lopende band doen.Highland schreef op donderdag 27 november 2025 @ 13:53:
Eergisteren de thuisreis gestart met de wetenschap dat het krap zou worden om het op de lading te halen. Vanwege allerhande file-ellende veel langer onderweg geweest. Langzamer rijden helpt, maar het was ook koud en verwarmen helpt niet. Meestal is de voorspelling op Maps wat pessimistischer en trekt het aan het eind van de rit wel voldoende bij. Nu bleef het spannend. Bij nog 14km te rijden, gaf het dynamisch bereik nog 11 km aan, bij nog 7km te rijden nog 5km bereik (accu ondertussen 0%-score) en bij nog 3,5 km te rijden en nog 2km bereik maar gecapituleerd en een paal opgezocht om 5 minuten te laden.
Toen ik de wagen koos hield ik rekening met wat ik realistisch wou afleggen in 1 stuk, en in hoeverre dat in in 60% van de range zou passen. Met mijn LRSM is dat pak 'm beet 300km. Verder rij ik toch niet graag zonder langere pauze.
Op de momenten dat er LTE verbinding is, dan is het systeem spectaculair snel.
Ik geloof het hierboven genoemde verhaal van Polestar HQ wel, maar dit is opzich niet het probleem in NL. Het probleem is de combinatie van dit protocol met Odido als provider, die dat oude 3G netwerk nog volledig support. Het systeem zoekt gewoon constant het sterkste signaal en dat is kennenlijk op veel plekken nog steeds 2/3G. Ik woon overigens zelf in Brabant, Breda regio en maak hier ook de meeste km’s.
Odido geeft op hun eigen site https://www.odido.nl/service/netwerk/3G aan dat ze stoppen met het ondersteunen van 3G per 1 aug 2026.
Ik acht de kans groter dat we dit probleem tot die tijd gaan hebben dan dat Polestar het voor die tijd gaat oplossen.
[ Voor 13% gewijzigd door Morales79 op 29-11-2025 07:52 ]
Of nu Odido de schuldige is of Polestar, hr tis gewoon best treurig vind ik en al helemaal omdst ze het maar een beetje onder water vegen en mensen ook bewust naar de dealer laten gaan voor een afspraak terwijl ze drommels goed weten dat dst niks oplevert. Wees dan gewoon eerlijk en zeg: dit issue blijft bestaan tot Odido halverwege 2026 stopt met 3G.
Sneeuwkettingen4U of SneeuwKettingStore hebben Pewag of König voor €399, best prijzig voor iets wat je (bijna) nooit nodig hebt. Sneeuwkettingen voor de Tesla Model 3 waren €170...
Ik heb de 245/45R19 banden.
Ik heb zelf de originele van polestar, via de shop gekocht voor destijds 400 euro.captnemo schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 14:16:
Heeft iemand aanbevelingen voor sneeuwkettingen?
Erg duur, maar wel makkelijk vast te maken.
Toen mijn auto precies 5 jaar oud was kreeg ik die melding ook. Het vervangen van de accu was geen goedkoop feestje met 410 euro. Dit was dan ook een merkgarage, dus ik vermoed dat het wel goedkoper kan.deSenna24 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 15:15:
Toevallig iemand hier de 12v batterij al laten vervangen? Wat waren/zijn hier de kosten van? Ik krijg nu meldingen in de app maar niet in de auto. Mijn Volvo garage heeft pas tijd vanaf 6 januari, dan is de auto mogelijk net wel net niet verkocht maar wil de nieuwe eigenaar ook niet opzadelen met een bijna defecte 12 batterij.
Hoe werkt dat dan in Duitsland of België waar het netwerk slechter is en 3G al niet meer bestaat? Heb nog niet gehoord dat daar auto’s massaal in de problemen komen omdat er geen data is in een noodsituatie. Daarnaast is er ook nog steeds GPRS/2G in noodsituaties. Het zijn allemaal schijnargumenten: het heeft jarenlang prima gewerkt met 4G/LTE en inderdaad 3G of G als je in een echt afgelegen gebied zat maar zodra je dan weer in de bewoonde wereld kwam schakelde de auto terug naar LTE en dat bleef dan zo. Pas een half jaar geleden ofzo is er iets veranderd waardoor dit niet meer goed werkt. Ik denk dat ze er gewoon niet uitkomen waar dit door komt en omdat het een uniek Nederlands probleem is krijgt het waarschijnlijk weinig prioriteit in Zweden,Juancho schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 12:27:
En ze kunnen/willen/durven dus niet de setting aan te vinken dat 3g niet meer door komt want de auto moet in noodsituaties altijd data hebben? Opzich begrijpelijk hoor maar aam de andere kant, alle andere providers gebruiken geen 3g meer en hebben toch ook gewoon altijd data?
[ Voor 7% gewijzigd door JTHZZ op 30-11-2025 10:53 ]
F$#%$Burchov schreef op zondag 30 november 2025 @ 08:47:
[...]
Toen mijn auto precies 5 jaar oud was kreeg ik die melding ook. Het vervangen van de accu was geen goedkoop feestje met 410 euro. Dit was dan ook een merkgarage, dus ik vermoed dat het wel goedkoper kan.
Deze H6 AGM batterijen koop je va 140,= MERK!!
bv Varta A7 /E39 (speciaal type en nét wat beter..) 140,=
Dan zet ik ém er zélf wel in....
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Wel als het echt pas januari is wil ik wel eens de tijd nemen om het zelf te doen, enige wat mij tegenhoudt is dat ik nog nooit gesleuteld heb aan een auto en misschien wat schrik heb om wat te breken. Er moeten wel wat vijzen en panelen uit en ook die vijzen met rivetjes zie ik wat tegenop 😅Hansieo schreef op zondag 30 november 2025 @ 11:22:
[...]
F$#%$![]()
Deze H6 AGM batterijen koop je va 140,= MERK!!
bv Varta A7 /E39 (speciaal type en nét wat beter..) 140,=
Dan zet ik ém er zélf wel in....
Mee eens, het is niet geheel standaard, maar reken mee:deSenna24 schreef op zondag 30 november 2025 @ 12:04:
[...]
Wel als het echt pas januari is wil ik wel eens de tijd nemen om het zelf te doen, enige wat mij tegenhoudt is dat ik nog nooit gesleuteld heb aan een auto en misschien wat schrik heb om wat te breken. Er moeten wel wat vijzen en panelen uit en ook die vijzen met rivetjes zie ik wat tegenop 😅
140,= betalen wíj voor de supermooie batterij, dus merkdealer 110,= ?? (hoge kortingen)
en dan 410,00 - 110,00 is dus ~300,= rekenen voor inbouw?
Ik denk dat als je een paar keer dit gedaan hebt, die trunk wegnemen, dat je in 20 minuten klaar bent?
laat het 30 min. zijn...
Een paar verschillen vallen op.
-Bij een beetje optrekken van 0 naar 100 (pedaal ~80% ingedrukt) voel ik een lichte trilling rond 70-80 kmh. Het voelt niet alarmerend maar ik had dit nooit bij de vorige.
-Nu met single motor nog meer dan genoeg vermogen.
-De infotainment is iets sneller maar als je snel door verschillende menu's heen gaat bevriest het beeld soms een paar seconden.
-De stoelen (MicroTech) voelen beter aan, er lijkt meer stevigheid in te zitten, al kan dat ook zijn doordat ze in de vorige 5 jaar oud waren inmiddels.
-Geen activity key en geen 230 Vac laadkabel meer standaard meegeleverd.
-De (nu verplichte) melding dat je te snel rijdt is makkelijk uit te zetten met het pijltje naar links op het stuur.
-Verder lijkt alles identiek en net zo fijn als de vorige!
Het trillen heb ik op dit forum eerder gelezen. Bij de ene was het verholpen na vervanging van de aandrijfas en deel van de elektromotor, en bij een ander bleken de banden niet goed uitgelijnd. Dat laatste zou een opluchting zijn. Toevallig komen volgende week de winterbanden dus ben benieuwd of ik dan verschil merk.
Het is geen 1:1 "tik" met elke hobbel of bobbel maar een ietswat oneffen wegdek is al voldoende om het geluid op te laten treden maar ook dan is het niet altijd.
Het geluid klinkt alsof een kabel spontaan tikt maar daar is de beweging van de auto veel te klein voor. Het zetten van het dak zou het misschien ook kunnen zijn maar dan zou dat toch niet 10 tallen keren te horen moeten zijn tijdens een rit?
Ik heb overal tegenaan " gebonkt" op de hemel maar niks wijst op iets loshangends. Ook banken plat, ramen open , hoedenplank eruit helpt allemaal niet.
Iemand die dit herkent?
Zou het van de gewichtjes onderaan de koordjes van de hoedenplank kunnen komen? Die willen in de kofferbak nog wel eens ergens tegenaan slaan en dan hoor je ook getik.FreeMen schreef op zondag 30 november 2025 @ 19:42:
Ik heb sinds een aantal weken (sinds het kouder is?) gedurende elke rit diverse "tikken" in de auto welke gevoelsmatig van het (panorama) dak achterin lijken te komen.
Het is geen 1:1 "tik" met elke hobbel of bobbel maar een ietswat oneffen wegdek is al voldoende om het geluid op te laten treden maar ook dan is het niet altijd.
Het geluid klinkt alsof een kabel spontaan tikt maar daar is de beweging van de auto veel te klein voor. Het zetten van het dak zou het misschien ook kunnen zijn maar dan zou dat toch niet 10 tallen keren te horen moeten zijntijdens een rit?
Ik heb overal tegenaan " gebonkt" op de hemel maar niks wijst op iets loshangends. Ook banken plat, ramen open , hoedenplank eruit helpt allemaal niet.
Iemand die dit herkent?
Je geeft aan dat je het ook hoort zonder hoedenplank erin dus dat zou het niet kunnen zijn, maar toch even ter check.
Ah, dan ligt het dus niet alleen aan mijn exemplaar. Ik heb dit ook sinds kort, en voor het eerst. Ik rij deze auto nu sinds november 2022, en voor het eerst in 130k km dat ik het hoor.FreeMen schreef op zondag 30 november 2025 @ 19:42:
Ik heb sinds een aantal weken (sinds het kouder is?) gedurende elke rit diverse "tikken" in de auto welke gevoelsmatig van het (panorama) dak achterin lijken te komen.
Het geluid klinkt alsof een kabel spontaan tikt maar daar is de beweging van de auto veel te klein voor. Het zetten van het dak zou het misschien ook kunnen zijn maar dan zou dat toch niet 10 tallen keren te horen moeten zijn tijdens een rit?
Iemand die dit herkent?
Bij mij lijkt het rechtsvoor vandaan te komen, en het geluid houdt het midden tussen een kabeltje wat ergens tegenaan tikt en zand/grind wat door de a-stijl lijkt te rammelen. Ik heb nog niks kunnen vinden, maar de touwtjes van de hoedenplank zijn het zeker niet..
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Missschien iemand bewust achterin laten zitten en het zo proberen te vinden als het tijdens het rijden weer gebeurt?Pixeltje schreef op maandag 1 december 2025 @ 07:20:
[...]
Ah, dan ligt het dus niet alleen aan mijn exemplaar. Ik heb dit ook sinds kort, en voor het eerst. Ik rij deze auto nu sinds november 2022, en voor het eerst in 130k km dat ik het hoor.
Bij mij lijkt het rechtsvoor vandaan te komen, en het geluid houdt het midden tussen een kabeltje wat ergens tegenaan tikt en zand/grind wat door de a-stijl lijkt te rammelen. Ik heb nog niks kunnen vinden, maar de touwtjes van de hoedenplank zijn het zeker niet..
Nouja, het komt dus van rechtsvoor, en daar zit de directie meestal. Die heeft meegeluisterd en gekeken maar we kunnen niks vinden.Juancho schreef op maandag 1 december 2025 @ 09:11:
[...]
Missschien iemand bewust achterin laten zitten en het zo proberen te vinden als het tijdens het rijden weer gebeurt?
Ik lever de PS2 in over 3 weken, dus ik ga er niet meer achteraan maar het verbaasde me wel.
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
[ Voor 42% gewijzigd door Juancho op 01-12-2025 10:48 ]
Ik heb eerder een glijbaan van 2.90 vervoerd, die stak uit. Het zal er om spannen met 2,60 gok ik zo.Juancho schreef op maandag 1 december 2025 @ 10:47:
Iemand wel eens een pakket van 2.60m vervoerd met de PS2? Past dit als je de achterbank en voorstoel zo plat mogelijk legt? Ik heb evt. wel een trekhaak voor geval het pakket wat uitsteekt zodat ik de kofferbak kan vastbinden aan de trekhaak, maar idealiter heb je natuurlijk gewoon de klep helemaal dicht
Ah dank je! Het zijn van die houten wandpanelen dus ik kan ze ook niet wat opvouwen zeg maarMR. RHS schreef op maandag 1 december 2025 @ 10:50:
[...]
Ik heb eerder een glijbaan van 2.90 vervoerd, die stak uit. Het zal er om spannen met 2,60 gok ik zo.
Hangt van de breedte af.Juancho schreef op maandag 1 december 2025 @ 10:47:
Iemand wel eens een pakket van 2.60m vervoerd met de PS2? Past dit als je de achterbank en voorstoel zo plat mogelijk legt? Ik heb evt. wel een trekhaak voor geval het pakket wat uitsteekt zodat ik de kofferbak kan vastbinden aan de trekhaak, maar idealiter heb je natuurlijk gewoon de klep helemaal dicht
Langere pakketten gaan bij mij op de dakdragers (indien niet te zwaar).
3 pakketen, per doos 260 x 52,6 x 2,2 cm.
Ik weet niet of je dat bedoelde maar je kunt de rugleuning (dus niet de zitting) van de bijrijdersstoel helemaal naar achteren doen: dan kun je de pakketten er overheen leggen (eventueel zelfs op dashboard boven dashboardkastje laten rusten) en zal het waarschijnlijk goed passen.Juancho schreef op maandag 1 december 2025 @ 10:47:
Thanks!
Hier ook, pas gemerkt een paar dagen terug.N1traat schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:22:
Bij mij is sinds een week of twee de mogelijkheid verdwenen om vanuit google maps op de telefoon de bestemming naar de auto te sturen. Ik ben met dezelfde google account op beide ingelogd, maar toch is die optie er niet meer.. Hebben meer mensen dit? (even uitsluiten dat het gaat om een incidenteel geval)
Thanks!
Ik heb de optie nog, wel de “berekening” update nog niet om de SoC bij vertrek en aankomst in te stellen:N1traat schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:22:
Bij mij is sinds een week of twee de mogelijkheid verdwenen om vanuit google maps op de telefoon de bestemming naar de auto te sturen. Ik ben met dezelfde google account op beide ingelogd, maar toch is die optie er niet meer.. Hebben meer mensen dit? (even uitsluiten dat het gaat om een incidenteel geval)
Thanks!
https://www.polestar.com/...02b789b2c0a80151285659cb/Juancho schreef op maandag 1 december 2025 @ 10:47:
1,70m t/m het einde van de neergeklapte bank. Dat wordt erg krap.
No signature required.
Niet gemerkt dat het weg is, maar de paar keer dat ik het gebruikt heb werkte het niet (nog nooit dus)...N1traat schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:22:
Thanks!
Heb je in de Maps-app op je telefoon de auto nog wel gekoppeld staan? Kan bij instellingen -> voertuigen.N1traat schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:22:
Thanks!
Ben net gaan dubbelchecken in de auto en eens uitgelogd/opnieuw ingelogd met hetzelfde Google account. Als ik de Maps app open zie ik bij mijn voertuigen geen optie om iets toe te voegen, enkel de adapter types en de driving avatar.Koekhapperrr schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:34:
[...]
Heb je in de Maps-app op je telefoon de auto nog wel gekoppeld staan? Kan bij instellingen -> voertuigen.
Toch maar een afspraak ingepland bij de dealer, ze wilden 5 december wel eens kijken. Ze bevestigden ook al wel dat die HV batterij die 12v batterij gaat bijladen, dat kan die phantom drain verklaren.Hansieo schreef op zondag 30 november 2025 @ 12:14:
[...]
Mee eens, het is niet geheel standaard, maar reken mee:
140,= betalen wíj voor de supermooie batterij, dus merkdealer 110,= ?? (hoge kortingen)
en dan 410,00 - 110,00 is dus ~300,= rekenen voor inbouw?
Ik denk dat als je een paar keer dit gedaan hebt, die trunk wegnemen, dat je in 20 minuten klaar bent?
laat het 30 min. zijn...
Het paste uiteindelijk prima hoor, kofferklep kon gewoon dicht! Zelfs nog zonder de pakketen op het dashboardkastje te leggen dus daar zat zelfs nog wat speling. Irritante is alleen dat de stoel wel heel fijn plat kan, maar de hoofdsteun zit dan eigenlijk in de weg. Geen idee of je die er af kan halen, ik kreeg het niet zo snel voor elkaar. Maar dat zou nog wat handiger zijn en dan kan je dus behoorlijke lange pakketten wel meenemen. Handig!M3rcury schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:33:
[...]
https://www.polestar.com/...02b789b2c0a80151285659cb/
1,70m t/m het einde van de neergeklapte bank. Dat wordt erg krap.
Ik las in het XC40 forumdeel dit ook al. Er schijnt een update te komen dat Maps je huidige SoC kan uitlezen, dus dan zie je niet meer standaard staan: vertrekken met 90%, maar letterlijk je huidige SoC zodat de planning daar ook rekening mee kan houden. Wellicht is dat het daarom even niet meer zichtbaar in de app?N1traat schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:22:
Thanks!
Er zijn op het forum sinds kort meer mensen met dezelfde melding in de app. Ik zelf ook, zie mijn eerdere post van verleden week.deSenna24 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 15:15:
Toevallig iemand hier de 12v batterij al laten vervangen? Wat waren/zijn hier de kosten van? Ik krijg nu meldingen in de app maar niet in de auto. Mijn Volvo garage heeft pas tijd vanaf 6 januari, dan is de auto mogelijk net wel net niet verkocht maar wil de nieuwe eigenaar ook niet opzadelen met een bijna defecte 12 batterij.
De autostatus is oke maar de app geeft een 12V accu probleem. De melding komt en verdwijnt elke paar dagen in de app bij mij. Het lijkt een probleem sinds de 5.0 app, wellicht een soort incompatibiliteit.
Als het in de auto prima is dan ga ik ervan uit dat de accu prima is. De wagen zelf heeft nog geen enkele keer geklaagd.
Ik zag het ook, maar van vorige jaren ook wat. Ik verlies wel wat % op de HV accu, wat zou verklaren waarom die 12v accu dan wel dan geen melding geeft, dat die door de HV accu wordt bijgeladen als die te laag staat. Ik wil wel even het zekere voor het onzekere nemen, als ik de Polestar 2 verkoop aan een particulier en er staat melding in de app dat de 12v accu een lage spanning heeft wil ik bevestiging van een derde partij dat er niets mee scheeltPaku schreef op maandag 1 december 2025 @ 16:27:
[...]
Er zijn op het forum sinds kort meer mensen met dezelfde melding in de app. Ik zelf ook, zie mijn eerdere post van verleden week.
De autostatus is oke maar de app geeft een 12V accu probleem. De melding komt en verdwijnt elke paar dagen in de app bij mij. Het lijkt een probleem sinds de 5.0 app, wellicht een soort incompatibiliteit.
Als het in de auto prima is dan ga ik ervan uit dat de accu prima is. De wagen zelf heeft nog geen enkele keer geklaagd.
Verleden week heb ik een kast vervoerd die uitstak. Het is wel wat koud met dit weer maar het ging prima.Juancho schreef op maandag 1 december 2025 @ 10:47:
Tip: als je klep openstaat kun je met een touw de klep 'sluiten' terwijl hij open staat.
Doe eerst de klep met de knopjes in de klep zover mogelijk naar beneden. Als je het touw in het slotmechanisme omhoogdrukt spingt de klep op slot. En daarmee is je touw 'gelockt in het slot. Eventueel kun je handmatig de klep nog wat naar beneden forceren.
Je kan het touw daarna vastknopen aan de haak van het slot beneden (of aan je trekhaak). Werkt perfect.
De klep unlock je weer met je sleutel, klep open knopje een seconde inhouden en je touw valt eruit.
Ik heb het vorige week een aantal keren uitgetest en het werkte uiteindelijk prima.
Die gangbare leeftijd betwijfel ik.deSenna24 schreef op maandag 1 december 2025 @ 16:31:
[...]
Ik zag het ook, maar van vorige jaren ook wat. Ik verlies wel wat % op de HV accu, wat zou verklaren waarom die 12v accu dan wel dan geen melding geeft, dat die door de HV accu wordt bijgeladen als die te laag staat. Ik wil wel even het zekere voor het onzekere nemen, als ik de Polestar 2 verkoop aan een particulier en er staat melding in de app dat de 12v accu een lage spanning heeft wil ik bevestiging van een derde partij dat er niets mee scheeltIndien wel kan die vervangen worden. Is nog niet gebeurd op 4 jaar tijd, en van wat ik lees is dat zowat de gangbare leeftijd.
Kijk, vroegehh moest de accu een paar maal per dag(?) een flinke startstroom leveren,
met bijbehorende loodplaten die kunnen protesteren door bv kromtrekken /afschilveren.
Maar met een EV?? startstromen? Nope, een vrij stabiele stroomafname voor de electronica, ja.
Wat is beter voor de accu? ik zou zeggen de EV belasting.
note: ik kocht altijd de grootste loodaccu die in mijn accubak paste.
Warmteverliezen /kromtrekken /schilveren is dan minimaal, en dus ging een accu bij mij soms wel 9 jaren mee.
Die 4 jaren lijken mij dus juist erg kort, of er moet iets zijn dat ik niet weet...
Dit zie ik dus ook!deSenna24 schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:57:
[...]
Ben net gaan dubbelchecken in de auto en eens uitgelogd/opnieuw ingelogd met hetzelfde Google account. Als ik de Maps app open zie ik bij mijn voertuigen geen optie om iets toe te voegen, enkel de adapter types en de driving avatar.
[Afbeelding]
Handige tip! Ik wist dat in het slot vallen niet. Maar sowieso is het een zware klep dus ik had anders een touwtje om de ruitenwisser gedaan (bevestigingspunt) en die aan de trekhaak. Als je rustig binnendoor rijdt lijkt het me niet dat er iets kan gebeuren. Maar handig om te weten van dat trucje!Paku schreef op maandag 1 december 2025 @ 16:36:
[...]
Verleden week heb ik een kast vervoerd die uitstak. Het is wel wat koud met dit weer maar het ging prima.
Tip: als je klep openstaat kun je met een touw de klep 'sluiten' terwijl hij open staat.
Doe eerst de klep met de knopjes in de klep zover mogelijk naar beneden. Als je het touw in het slotmechanisme omhoogdrukt spingt de klep op slot. En daarmee is je touw 'gelockt in het slot. Eventueel kun je handmatig de klep nog wat naar beneden forceren.
Je kan het touw daarna vastknopen aan de haak van het slot beneden (of aan je trekhaak). Werkt perfect.
De klep unlock je weer met je sleutel, klep open knopje een seconde inhouden en je touw valt eruit.
Ik heb het vorige week een aantal keren uitgetest en het werkte uiteindelijk prima.
Ruitenwisser? Welk pakket was dat ?Juancho schreef op maandag 1 december 2025 @ 17:02:
[...]
Handige tip! Ik wist dat in het slot vallen niet. Maar sowieso is het een zware klep dus ik had anders een touwtje om de ruitenwisser gedaan (bevestigingspunt) en die aan de trekhaak. Als je rustig binnendoor rijdt lijkt het me niet dat er iets kan gebeuren. Maar handig om te weten van dat trucje!
Owja, shit. Ik zat nog in de XC40 modus
Dat was ook mijn reactie voordat ik 'em had laten vervangen, dus ik heb toen zitten zoeken of dat ook echt klopt. De batterij is een Absorbed Glass Mat batterij, en op internet kwam ik best veel resultaten tegen die zeggen dat de levensduur van zo'n batterij 3-5 jaar is. Bij mij dus 5 jaar blijkbaar. Wellicht dat een ander type batterij die langer mee gaat ook compatibel is met de PS2, maar de af-fabriek 12v batterij houdt het niet zo heel lang vol.Hansieo schreef op maandag 1 december 2025 @ 16:46:
[...]
Die 4 jaren lijken mij dus juist erg kort, of er moet iets zijn dat ik niet weet...
Precies dat ja en het lijkt soms iets te varieren waar het vandaan komt. Het is inderdaad iets tussen een tik en een kraak. Vanmorgen was het behoorlijk koud en hoor je het echt vaak maar het is bijzonder lastig te duiden waar het exact vandaan komt. Ergens van rechtschter heb ik het idee. Zelf ook al achterin gezeten toen het nog wat minder vaak was maar kon het zelf gewoon niet goed plaatsen waar het precies zit en dat is precies waarom ik vermoed dat het van het dak (raam) komt.Pixeltje schreef op maandag 1 december 2025 @ 07:20:
[...]
Ah, dan ligt het dus niet alleen aan mijn exemplaar. Ik heb dit ook sinds kort, en voor het eerst. Ik rij deze auto nu sinds november 2022, en voor het eerst in 130k km dat ik het hoor.
Ik zie het nog een paar dagen aan anders maar een afspraak maken, stoor mij er behoorlijk aan.
Audi A6 E-tron Avant S edition
Ik ben erachter denk ik; de plastic lijst rechtsvoor die op de A-stijl zit op de voorruit lijkt los te zitten. Tijdens het rijden zal daar wel wind onder komen waardoor het ding gaat tikken. Ik heb een melding gemaakt bij de leasemij of dat nog gerepareerd mag worden. Met de wachttijden bij Volvo-dealers hier in de buurt zal dat niet passen denk ikFreeMen schreef op maandag 1 december 2025 @ 17:45:
[...]
Precies dat ja en het lijkt soms iets te varieren waar het vandaan komt. Het is inderdaad iets tussen een tik en een kraak. Vanmorgen was het behoorlijk koud en hoor je het echt vaak maar het is bijzonder lastig te duiden waar het exact vandaan komt. Ergens van rechtschter heb ik het idee. Zelf ook al achterin gezeten toen het nog wat minder vaak was maar kon het zelf gewoon niet goed plaatsen waar het precies zit en dat is precies waarom ik vermoed dat het van het dak (raam) komt.
Ik zie het nog een paar dagen aan anders maar een afspraak maken, stoor mij er behoorlijk aan.
Maar die tip van @Paku had ik nog nooit aan gedacht. Die ga ik zeker ook eens proberen.
)
De ene AGM is de andere niet, en kan mij best voorstellen dat Polestar niet gelijk de beste/duurste af fabriek doet. (hoewel mijn Audi's vaak "hoppecke batterij" hadden.Burchov schreef op maandag 1 december 2025 @ 17:24:
[...]
Dat was ook mijn reactie voordat ik 'em had laten vervangen, dus ik heb toen zitten zoeken of dat ook echt klopt. De batterij is een Absorbed Glass Mat batterij, en op internet kwam ik best veel resultaten tegen die zeggen dat de levensduur van zo'n batterij 3-5 jaar is. Bij mij dus 5 jaar blijkbaar. Wellicht dat een ander type batterij die langer mee gaat ook compatibel is met de PS2, maar de af-fabriek 12v batterij houdt het niet zo heel lang vol.
Ook volgens ChatGPT (ja, die heeft het wel eens fout..) zie je dit:
Het “xEV ready” label (zoals bij de Varta A7 / E39) betekent dat de accu ontworpen is voor moderne auto’s met:
veel elektrische verbruikers (computers, verlichting, sensoren),
frequente korte ritten,
“soft-start / stop-/electric-load” omstandigheden zoals bij EV’s.
api.data-varta-automotive.com
+1
Daarom is deze accu het meest aanbevolen voor jouw Polestar 2.
Ik zal volgende keer bij volvo eens vragen.... of beter, support vragen? Ik laat het nog weten.
ps: welke heeft Polestar gemonteerd bij vervanging (code? factuur?)
ppss: hoe zou Li-Po het doen als batterij??
Top dank je! Ik kon deze niet zo snel vinden, maar als je de hoofdsteun er ook nog af kan halen heb je vrijwel een platte bank waar je flink wat pakketten mooi over heen kan leggen mits ze niet te breed zijn. Gister zat er door de hoofdsteun toch nog een klein knikje in het pakket wat je liever niet wil.poolster schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 09:52:
De hoofdsteun kan eruit door bij de rechterpoot het kleine knopje met een klein voorwerp in te drukken, hiermee is de vergrendeling opgeheven. Vervolgens de hoofdsteun omhoog te trekken.
in de 'gekoppelde Google service' was Google Maps niet meer geselecteerd. Na deze te hebben geselecteerd werkt de koppeling weer.
Absolute held wie dat heeft gevonden! Blijkt door die DMA dat Maps niet automatisch gekoppeld is als je wat reset.Juancho schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 10:17:
Wbt de mensen die niet meer via Maps op de telefoon een bestemming naar Maps in AAOS kunnen sturen, check even in de auto of je Google accounts nog aanwezig zijn. Als die ontbreken werkt het idd niet meer. Vanuit het Volvo topic:
[...]
Staat op smartphone bij Google app > rechtsboven account > manage your Google account > data and privacy > naar beneden naar Linked Google Services en daar moet je Maps aanduiden en doorgaan.
Dan wel nog even in Maps bij your vehicles de auto aanduiden.
[ Voor 4% gewijzigd door deSenna24 op 02-12-2025 10:42 ]
Top! Dit was het inderdaad. Voor de mensen met NL taalsetting, is het dan: rechtsboven op je voorletter tikken -> Je Google-account beheren -> Gegevens en privacy -> Ergens op 2/3e van de pagina staat een kopje met: Gekoppelde Google-services; daaronder staat een button waar je op kunt klikken en dan kun je Google Maps aanvinken en middels Volgende bevestigen. Direct daarna kun je in GoogledeSenna24 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 10:41:
[...]
Absolute held wie dat heeft gevonden! Blijkt door die DMA dat Maps niet automatisch gekoppeld is als je wat reset.![]()
Staat op smartphone bij Google app > rechtsboven account > manage your Google account > data and privacy > naar beneden naar Linked Google Services en daar moet je Maps aanduiden en doorgaan.
Dan wel nog even in Maps bij your vehicles de auto aanduiden.
Maps als je een route plant bij voertuig je Polestar 2 weer selecteren en dan kun je weer routes naar de auto sturen.
En was dat inbegrepen bij een servicebeurt?
tia
Hoe heb je ze dan neergelegd? Achterover of juist voorover? Want ik heb meerdere keren spullen vervoerd en kan me niet herinneren dat ik de stoel echt goed plat kreeg. Heb je een foto?Juancho schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 10:04:
[...]
Top dank je! Ik kon deze niet zo snel vinden, maar als je de hoofdsteun er ook nog af kan halen heb je vrijwel een platte bank waar je flink wat pakketten mooi over heen kan leggen mits ze niet te breed zijn. Gister zat er door de hoofdsteun toch nog een klein knikje in het pakket wat je liever niet wil.
Eerst de achterbank plat, dan de rugleuning van de voorstoel helemaal naar achteren. Die gaat behoorlijk plat. Alleen de hoofdsteun zit dan eigenlijk in de weg om grotere pakketten mooi neer te leggen. Maar de voorste passagiersstoel kan echt heel ver naar achter met de rugleuning hoor. Probeer maar eens. Voorover werkt idd niet.Zinloos1 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 13:59:
[...]
Hoe heb je ze dan neergelegd? Achterover of juist voorover? Want ik heb meerdere keren spullen vervoerd en kan me niet herinneren dat ik de stoel echt goed plat kreeg. Heb je een foto?
Zet je de stoel dan ook helemaal naar voren eerst?Juancho schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 14:40:
[...]
Eerst de achterbank plat, dan de rugleuning van de voorstoel helemaal naar achteren. Die gaat behoorlijk plat. Alleen de hoofdsteun zit dan eigenlijk in de weg om grotere pakketten mooi neer te leggen. Maar de voorste passagiersstoel kan echt heel ver naar achter met de rugleuning hoor. Probeer maar eens. Voorover werkt idd niet.
gister niet gedaan, hoeft denk ik ook niet omdat de rugleuning vrijwel geheel plat kan. Maar misschien moet je daarmee een beetje spelen, wellicht zit de achterbank dan in de weg en schuif je de voorstoel nog wat naar voren. Maar het kan vrijwel, op de hoofdsteun na, geheel plat. Heb helaas geen foto van gister.Zinloos1 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 15:21:
[...]
Zet je de stoel dan ook helemaal naar voren eerst?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Aangezien het een officieel Polestar servicepunt was, ga ik er van uit dat hetzelfde type geplaatst is. Ik heb er verder geen onderzoek naar gedaan, werkgever betaalde de factuurHansieo schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 09:14:
ps: welke heeft Polestar gemonteerd bij vervanging (code? factuur?)
Top! Dit werkt. En ik zie nu ook het huidige accupercentage van de auto als start. Je kunt het vervolgens aanpassen. Er is alleen blijkbaar geen koppeling met de polestar api want het is het percentage van toen ik ben uitgestapt. Daarna is de auto opgeladen maar daar weet Google blijkbaar niets van. Er staat ook bij dat het 2,5 uur geleden is geupdate. En je kunt het zelf aanpassen.vithar schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 11:31:
[...]
Top! Dit was het inderdaad. Voor de mensen met NL taalsetting, is het dan: rechtsboven op je voorletter tikken -> Je Google-account beheren -> Gegevens en privacy -> Ergens op 2/3e van de pagina staat een kopje met: Gekoppelde Google-services; daaronder staat een button waar je op kunt klikken en dan kun je Google Maps aanvinken en middels Volgende bevestigen. Direct daarna kun je in Google
Maps als je een route plant bij voertuig je Polestar 2 weer selecteren en dan kun je weer routes naar de auto sturen.
[ Voor 4% gewijzigd door JTHZZ op 02-12-2025 22:28 ]
/f/image/dlvp7aHajyMgmOoRlssLuYd9.png?f=fotoalbum_large)
Het werkt nog niet helemaal zoals het moet 😅. Misschien omdat mijn vrouw de laatste keer met haar gebruiker in de auto heeft gereden?
[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 03-12-2025 13:34 ]
En natuurlijk gelijk weer doorgegeven aan Support
Maar komt dit niet gewoon door de provider? In dit geval Odido? Kunnen we er zelf geen vodafone sim kaart indrukken oid?Hansieo schreef op woensdag 3 december 2025 @ 14:23:
Helaas, pindakaasie.... de 3G is na zéker 3 dagen, weer terug van weggeweest.![]()
En natuurlijk gelijk weer doorgegeven aan Support
ben wel zeker dat het een odido / Polestar probleem s.lonehitman schreef op woensdag 3 december 2025 @ 15:53:
[...]
Maar komt dit niet gewoon door de provider? In dit geval Odido? Kunnen we er zelf geen vodafone sim kaart indrukken oid?
Als het odido is, moet polestar ze op hun #$#@& geven,
dat ze zoveel onrust veroorzaken op een premium auto.
tenzij.... tenzij polestar een "uitkeknepen" deal heeft gesloten dat die 3G mag,
dan moet polestar met de billen bloot.
Spontaan of heb je iets gedaan / laten door door PS/Volvo?hasmit12 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 14:04:
En ik heb ineens weer LTE na 2 maanden 3G..
Blijft wel kuddos dat ze zoiets aanbieden. Een auto 5 jaar na datum kunnen upgraden is wel top.
Als je op de EU/NL site kijkt dan staat er het volgende bij:Ibex schreef op woensdag 3 december 2025 @ 19:11:
Oh, netjes, da's wel een redelijk OK prijs lijkt me. Als het inbouwen niet al te duur is tenminste. Ideaal voor de tweedehandsmarkt of voor eigenaars. Wellicht de moeite niet waard voor leaserijders.
Blijft wel kuddos dat ze zoiets aanbieden. Een auto 5 jaar na datum kunnen upgraden is wel top.
Montage is mogelijk in onze werkplaats in Nijverdal voor een vaste prijs van €199,95 inclusief software en btw.
Download de benodigde software (toepassing ter waarde van €65,95) bij de Volvo-dealer voor de correcte werking van het accessoire.
[ Voor 4% gewijzigd door SirLenncelot op 03-12-2025 19:25 ]
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Dus voor 1139.9 ben je klaar. Da's echtwel netjes denk ik voor een nieuwe boordcomputer. Zeker omdat de mensen aan MY26 zullen kunnen zien hoe de software daar eventueel nog zal evolueren en of het voor hen de moeite waard is. Maar wellicht haal je de prijs er zo uit bij herverkoop.SirLenncelot schreef op woensdag 3 december 2025 @ 19:24:
[...]
Als je op de EU/NL site kijkt dan staat er het volgende bij:
[...]
[...]
Zal straks vast wel ergens bij een Poolse volvo garage voor de helft te verkrijgen zijn.Ibex schreef op woensdag 3 december 2025 @ 19:32:
[...]
Dus voor 1139.9 ben je klaar. Da's echtwel netjes denk ik voor een nieuwe boordcomputer. Zeker omdat de mensen aan MY26 zullen kunnen zien hoe de software daar eventueel nog zal evolueren en of het voor hen de moeite waard is. Maar wellicht haal je de prijs er zo uit bij herverkoop.
Als je er 1 voor de helft uit een schade-auto kunt vinden is het wel interessanter.lonehitman schreef op woensdag 3 december 2025 @ 19:50:
[...]
Zal straks vast wel ergens bij een Poolse volvo garage voor de helft te verkrijgen zijn.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Helemaal niets gedaan.MrMGeeIsTheName schreef op woensdag 3 december 2025 @ 16:25:
[...]
Spontaan of heb je iets gedaan / laten door door PS/Volvo?
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.