Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 211 212 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:00
guido66 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 15:11:
[...]

Het lijkt mij dat standaard alleen corrigeert voor de temperatuur, en dynamisch ook kijkt naar je rijstijl en gehaalde snelheden.
Helemaal mee eens, dat denk ik dus ook maar ik ben nog zoekende.

Vriend van me, met iets meer EV ervaring (Tesla Model 3 en XPeng), beweerd / denkt dat standaard een beter beeld geeft van het aantal haalbare km-ers.

Was even benieuwd naar de ervaring van de ervaren PS2 bestuurders hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:15
ST10©DE schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:11:
[...]

Ik stond vanochtend aan een snellader en kon niks anders ontdekken. Dus ik zag gewoon met hoeveel de auto aan het laden was.
en je keek op de app? of op de laadpaal? (en thuis? waar ik dus laad)

[ Voor 4% gewijzigd door Hansieo op 27-06-2025 15:32 ]

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Die standaard instelling van de range meter doet het helemaal niet voor mij, dynamisch vind ik erg precies. Ik rij wel vooral snelweg, gok zo 90% van de afstanden. Dynamisch heeft blijkbaar mijn rijgedrag goed door en houdt prima rekening met klimaat invloed, er wordt flink gecorrigeerd bij lage temperatuur. In het vlakke Nederland lijkt me voorspellen ook niet zo lastig, geen idee of de dynamische range ook rekening houdt met hoogteverschillen, ik kan me voorstellen dat het verbruik en regeneratie anders is als je een bergpas neemt.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-07 20:26
Geen merkbare veranderingen na de update op een Polestar uit 2021. Als de auto nog aan het opstarten is krijg ik standaard het bericht camera niet beschikbaar. Als het wel werkt staat het standaard nog in de 360 view.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:38

Pixeltje

Woo-woohoo!

Pixeltje schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 08:11:
[...]

Ik heb een ticket open staan bij polestar support over de werking van de camera. De eerstelijn kon me geen sluitend antwoord geven of mijn MY2023 (november 2022) met de nieuwe update zou switchen van standaard 360 graden view naar alleen achteruit, en of ik dan elke keer de 360 graden camera handmatig aan moet zetten.

Hij gaf wel aan dat als ik deze update niet zou doen, toekomstige updates ook niet meer aangeboden zouden worden. Ik heb aangegeven dat ik het vreemd vind dat met deze update een functie die nu standaard is ineens optioneel wordt zonder dat je daar als gebruiker een keuze in hebt. Ben benieuwd naar het antwoord.
En ik heb ook al reactie;
In dit geval onthoud de Polestar de laatste instelling wanneer jij de auto in de achteruit zet. Zodra jij de 360 graden camera hebt geselecteerd, wordt deze ook getoond zodra jij de volgende keer de auto in de achteruit zet.

De update heeft dus verder geen invloed op de huidige ervaringen.
Ben de update aan het installeren nu, all in snel gereageerd want ik heb gister gebeld.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online

Stimulate14

⭐⭐⭐

ST10©DE schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 13:26:
[...]

Ik zag op Reddit meer meldingen. En ook dat het vanzelf weer weg zou gaan?
Na de update verdwenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:08
MrMGeeIsTheName schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 15:28:
[...]

Helemaal mee eens, dat denk ik dus ook maar ik ben nog zoekende.

Vriend van me, met iets meer EV ervaring (Tesla Model 3 en XPeng), beweerd / denkt dat standaard een beter beeld geeft van het aantal haalbare km-ers.

Was even benieuwd naar de ervaring van de ervaren PS2 bestuurders hier.
Maar waarvoor gebruik je die range indicatie eigenlijk? Ik kijk er nooit naar. Als je wilt weten of je een bestemming haalt is het aankomstpercentage van Maps veel handiger want die houdt rekening met verwachte rijsnelheden, hoogteverschillen, file etc. Ik let eigenlijk nooit op dat aantal kilometers want dat klopt toch eigenlijk nooit: de ene keer rij ik met 135 in de avond, de andere keer met wind mee op een provinciale weg en weer een andere keer maak ik allemaal korte ritjes. Dat kan die voorspelling niet weten terwijl het flinke impact op je range kan hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 28-06-2025 13:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-07 21:09

ST10©DE

Dus.............

Iets irriteert. Als ik radio luister, en ik bedenk me, ik wil muziek van spotify luisteren. Dan druk ik op het icoontje van spotify, maar dan komt de radio app naar voren. De tweede keer werkt het altijd wel. En andersom is het ook zo. Als ik spotify aan heb en wil switchen naar de radio, dan druk ik op het radio icoontje en opent spotify weer. Hebben meer mensen hier last van of doe ik iets fout?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:51
ST10©DE schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 18:36:
Iets irriteert. Als ik radio luister, en ik bedenk me, ik wil muziek van spotify luisteren. Dan druk ik op het icoontje van spotify, maar dan komt de radio app naar voren. De tweede keer werkt het altijd wel. En andersom is het ook zo. Als ik spotify aan heb en wil switchen naar de radio, dan druk ik op het radio icoontje en opent spotify weer. Hebben meer mensen hier last van of doe ik iets fout?
Nope ik heb ook al een tijd last van die bug, een enkele keer krijg ik zelfs even het geluid van beide tegelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:49
Heeft mijn xc40 ook, bugje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234Rob5678
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 07:20
JTHZZ schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 13:21:
[...]

Maar waarvoor gebruik je die range indicatie eigenlijk? Ik kijk er nooit naar. Als je wilt weten of je een bestemming haalt is het aankomstpercentage van Maps veel handiger want die houdt rekening met verwachte rijsnelheden, hoogteverschillen, file etc. Ik let eigenlijk nooit op dat aantal kilometers want dat klopt toch eigenlijk nooit: de ene keer rij ik met 135 in de avond, de andere keer met wind mee op een provinciale weg en weer een andere keer maak ik allemaal korte ritjes. Dat kan die voorspelling niet weten terwijl het flinke impact op je range kan hebben.
De range voorspelling van Maps werkt voor normaal rijden wel aardig, meestal kom ik met een paar procentjes meer aan op plaats van bestemming. Zodra er een aanhanger achter hangt klopt er niets meer van, terwijl de dynamische range wel aangepast wordt. Het is dan voornamelijk zelf nadenken en naar de kilometers kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
update: 2 dagen deed de APP geen "laadstroom" meer laten zien en alleen het "eind-tijdstip-klaar en nu ineens laat de APP het wél weer zien.....

Een nachtje(2) in slaapstand, doet dus niet alleen wonderen voorde P2, maar ook de APP heeft er profijt van. :+

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Hansieo schreef op zondag 29 juni 2025 @ 09:00:
update: 2 dagen deed de APP geen "laadstroom" meer laten zien en alleen het "eind-tijdstip-klaar en nu ineens laat de APP het wél weer zien.....

Een nachtje(2) in slaapstand, doet dus niet alleen wonderen voorde P2, maar ook de APP heeft er profijt van. :+
Slaapstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Android16
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:36
Oeii, zojuist reed ik voorbij Stabroek (BE) richting de Nederlandse grens. Stond een Polestar 2 in de kreukels. Zag er heftig uit, alle airbags waren ook naar buiten gekomen. Was het iemand van hier? Hopelijk gaat het goed met de inzittenden, schade aan de auto is nooit fijn maar het belangrijkste is het welzijn van de mens! Mocht er meegelezen worden veel sterkte en hopelijk valt het mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:21
Same here (launch edition). Voor mijn gevoel al meer dan een jaar. Weet niet of het ooit door een software-upgrade ontstaan is, maar kan wel irritant zijn. Ik denk dat het met een tekort aan resources (met name memory) te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Nu online

Stimulate14

⭐⭐⭐

Hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:59
Ja, dat is enkele updates geleden ontstaan. Ik ben er inmiddels al zo aan gewend dat het me niet meer irriteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan3006
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-07 10:31
Hier ook het geval, maar luister 99% van de tijd Spotify dus wissel zo weinig dat het geen probleem is.

Naar mijn gevoel is het systeem sneller geworden met de 3.6.4 update, vooral in maps valt het op dat zoeken en starten van een route vlotter gaat. Nog iemand die ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
lol, slaapstand is bv auto op slot, uurtje met rust laten en een eventueel probleem kán dan spontaan weg zijn.

In mijn geval was dat nu ook met de APP....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 16:59
Had het voorheen ook, de eerste keer. Vanmorgen -zonder overdrijven- heb ik zeker een minuut lopen kloten voordat ik de radio geactiveerd kreeg. Echt, wanneer je denkt dat het niet kutter kan, releasen ze een nieuwe update. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:25
De laatste update om de camera te fixen heeft helemaal niets gefixt.
Wat een waardeloos bedrijf op software vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-07 07:37
Heeft iemand toevallig behoefte aan 3 gebruikte conti sportcontacts, originele polestar banden, 245/40/20.

Ik heb er eentje stuk gereden en vervang ze alle 4 ivm overstap naar Michelin (in de hoop dat die een beter bereik geven, en stiller zijn).

Denk 4,5 mm profiel nog, zal ze eens nameten.

Afhalen in den haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Knip

[ Voor 96% gewijzigd door Notna op 30-06-2025 22:34 . Reden: Dit mag in V&A (Overig) ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-07 19:52

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Sinds de update naar 3.6.4 merk ik best een vertraging in de range-app als het aankomt op het gebruik/terugwinnen van vermogen. Nog los van de grafieken die al een tijdje niet kloppen doordat ze een historisch punt vasthouden, het actuele meten zolang je dat open hebt staan, en je actuele data weer verliezen als je de grafieken wegdrukt. En dat klinkt als iets sufs, maar ik gebruik die functies echt met regelmaat, met zo’n +800 kilometer per week achter het stuur. Net zoals Google Maps die ineens een shitload aan spookfiles op de route toont zonder een vuiltje aan de lucht als je op dat punt rijdt.

Ik heb het bijgehouden, en ik krijg na iedere update alleen maar méér onstabiliteit in plaats van dat er verbeteringen merkbaar zijn. Ik begin wel langzaam op een punt te komen dat mijn enthousiasme van de auto behoorlijk getemperd wordt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Vreemd dat dit niet mag, maar ok. Laat ik het dan wat anders vragen ook. Op de site zie ik staan:
Semi-elektrische, inklapbare trekhaak
Gewicht accessoire: 29,8 kg
Diameter trekhaakkogel: 50 mm
Max. geremd aanhanggewicht: 1500 kg
Max. ongeremd aanhanggewicht: 750 kg
Max. kogeldruk: 90 kg
13-polige aansluiting
Weet iemand of deze trekhaak dan voorzien is van "FIX4BIKE"?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-07 18:23
Juancho schreef op maandag 30 juni 2025 @ 23:07:
Mijn 2021 Launch Edition, waar in 2023 een trekhaak onder is gekomen bij de dealer, heeft dat niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XmsFkmFRAeGE8tCHUrRvKKTrCIM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/isYIgWN2WfUoyxH886IYE3rG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14:53
Juancho schreef op maandag 30 juni 2025 @ 23:07:
[...]
In de extra's shop van Polestar.com staat het in ieder geval niet. Lijkt mij wel als het een feature is die erop zit ze dit wel aanhalen in de beschrijving. Wat zegt de dealer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Iemand hier die toevallig de iOS beta's draait? Ben wel benieuwd hoe CarPlay in de update uitpakt op het scherm van de P2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Bastiaan schreef op maandag 30 juni 2025 @ 22:41:
Sinds de update naar 3.6.4 merk ik best een vertraging in de range-app als het aankomt op het gebruik/terugwinnen van vermogen. Nog los van de grafieken die al een tijdje niet kloppen doordat ze een historisch punt vasthouden, het actuele meten zolang je dat open hebt staan, en je actuele data weer verliezen als je de grafieken wegdrukt. En dat klinkt als iets sufs, maar ik gebruik die functies echt met regelmaat, met zo’n +800 kilometer per week achter het stuur. Net zoals Google Maps die ineens een shitload aan spookfiles op de route toont zonder een vuiltje aan de lucht als je op dat punt rijdt.

Ik heb het bijgehouden, en ik krijg na iedere update alleen maar méér onstabiliteit in plaats van dat er verbeteringen merkbaar zijn. Ik begin wel langzaam op een punt te komen dat mijn enthousiasme van de auto behoorlijk getemperd wordt…
Die mediaconsole van de Launch Edition loopt echt op zijn tandvlees (bij mij i.i.g.). Ik heb al eens gedacht om hem terug naar fabriekinstelingen te brengen maar heb geen zin om alles opnieuw in te richten. Dan is nog steeds de vraag of het weer soepeler en beter werkt, nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:25
Na het verwijderen van opslag en cache geheugen van Google Maps is het opnieuw acceptabel snel. Benieuwd hoe lang het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Nu online

Stimulate14

⭐⭐⭐

Mijn auto is sinds de update alleen maar offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimTrucker
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 09-07 15:29
Goedemiddag allemaal. Ik ben sinds kort Polestar 2 rijder, na 4 jaar met veel plezier in een Ford Mustang Mach-E gereden te hebben. De range van een Polestar 2 LRSM is wel fantastisch en het verbruik is echt bizar goed. Met de Mustang kwam ik maar 320km ver (WLTP 440km) met 20kWh/100km. Ik heb nu 2 ritten van 500km gemaakt met de Polestar en mn gemiddelde verbruik was 16.1kWh/100km. Dat is echt een grote verbetering.

Maar ik heb toch een vraag over 1 vreemd ding aan de auto: is het nu echt zo dat de auto niet automatisch op slot gaat als ik (met de sleutel op zak) weg loop van de auto?
De Mustang ging automatisch op slot en dus heb ik de Polestar nu al meerdere keren laten staan zonder hem op slot te doen. Ik kan ook in de menu optie niets vinden over het automatisch op slot gaan bij het verlaten van de auto. Moet ik echt met mn hand iedere keer de buitenkant van de deurhendel aanraken om de auto op slot te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:11
SimTrucker schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:29:
Moet ik echt met mn hand iedere keer de buitenkant van de deurhendel aanraken om de auto op slot te zetten?
Yup. Geen automatisch slot.

Welkom in de groep :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

PvS_68 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 09:00:
[...]

Die mediaconsole van de Launch Edition loopt echt op zijn tandvlees (bij mij i.i.g.). Ik heb al eens gedacht om hem terug naar fabriekinstelingen te brengen maar heb geen zin om alles opnieuw in te richten. Dan is nog steeds de vraag of het weer soepeler en beter werkt, nl.
Die poging heb ik ook gedaan in mijn MY24, maar anders dan tijd om het weer ingericht te krijgen (voorál het trutten met het terugvinden van de fijnste equalizer-settings), heeft het me niets gebracht…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
SimTrucker schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:29:
Goedemiddag allemaal. Ik ben sinds kort Polestar 2 rijder, na 4 jaar met veel plezier in een Ford Mustang Mach-E gereden te hebben. De range van een Polestar 2 LRSM is wel fantastisch en het verbruik is echt bizar goed. Met de Mustang kwam ik maar 320km ver (WLTP 440km) met 20kWh/100km. Ik heb nu 2 ritten van 500km gemaakt met de Polestar en mn gemiddelde verbruik was 16.1kWh/100km. Dat is echt een grote verbetering.

Maar ik heb toch een vraag over 1 vreemd ding aan de auto: is het nu echt zo dat de auto niet automatisch op slot gaat als ik (met de sleutel op zak) weg loop van de auto?
De Mustang ging automatisch op slot en dus heb ik de Polestar nu al meerdere keren laten staan zonder hem op slot te doen. Ik kan ook in de menu optie niets vinden over het automatisch op slot gaan bij het verlaten van de auto. Moet ik echt met mn hand iedere keer de buitenkant van de deurhendel aanraken om de auto op slot te zetten?
De range is alsnog goed van de PS2 maar die heeft wel een WLTP van 659km he. Ik weet niet of je bedoelt dat je 500km kon rijden op 1 volle accu maar dan levert de Polestar alsnog meer in dan je Mustang ;)

PS2: 659 - 500= 159km
Mustang: 440- 320= 120km
;)

Ivm onze huidige XC40P8 gaan we er ook fors op vooruit (ik haal nu met 100% lading max 360km) maar ik had het wel goed en mooi gevonden als de PS2, zeker de nieuwe modeljaren, dichter tegen de WLTP aan zaten met goede omstandigheden. Dat je bijv. de 600km kan aantikken. Maar dat zit er denk ik niet in?

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 01-07-2025 15:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Juancho schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:17:
[...]

De range is alsnog goed van de PS2 maar die heeft wel een WLTP van 659km he. Ik weet niet of je bedoelt dat je 500km kon rijden op 1 volle accu maar dan levert de Polestar alsnog meer in dan je Mustang ;)

PS2: 659 - 500= 159km
Mustang: 440- 320= 120km
;)
159/659 = 0.24
120/440 =0.27

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SimTrucker
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 09-07 15:29
ST10©DE schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:35:
[...]

159/659 = 0.24
120/440 =0.27
Ok, dus de Polestar heeft geen auto-lock, dat wordt een kwestie van gewoon worden.

En over het verbruik: het is meer psychologisch dan exacte wetenschap. Met de Mustang kon ik theoretish 75kW / 20 kWh = 375km rijden. Maar na 320km was de range anxiety zo ver dat ik echt wel wilde laden.

Mn eerste 1000km snelweg met de Polestar was 16.1kWh/100km , dus 82kW / 16.1= 509km snelweg range. Dat is al heel wat meer dan 320 en daar wordt de bestuurder (ik) blij van :-).

Ik denk dat de sedan vorm van de Polestar helpt in het bereiken van een beter verbruik bij 110 a 120km/h. Ik rij 98% van de tijd snelweg dus ik ben eigenlijk geen goede elektrische rijder. Weinig kans op regenereren op de snelweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08:04
SimTrucker schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 20:57:
[...]

En over het verbruik: het is meer psychologisch dan exacte wetenschap. Met de Mustang kon ik theoretish 75kW / 20 kWh = 375km rijden. Maar na 320km was de range anxiety zo ver dat ik echt wel wilde laden.

Mn eerste 1000km snelweg met de Polestar was 16.1kWh/100km , dus 82kW / 16.1= 509km snelweg range. Dat is al heel wat meer dan 320 en daar wordt de bestuurder (ik) blij van :-).
Hier ook een ex Mach-e rijder 75kW. Ik herken je getallen zeker. Ik kwam zomers met alleen snelweg niet verder dan 370 km en dan hield ik mij goed aan de 104 km/u. Ik reed overigens door totdat er nog 9 km op de Guess-O-meter stond..... Met minimaal 210 km per dag kon ik net heen en weer naar kantoor. Naar klanten moest ik altijd plannen of ik ergens een uurtje aan een AC-paal kon staan.... In het eerst jaar ging dat meestal zonder problemen. Later waren de palen bij klanten vaak bezet.( of OOO)
Nu met de P2 SMLR en 19" haal ik 500 km op 90% lading. Kan 2 dagen heen en weer naar kantoor en nooit meer zoeken naar een laadpaal onderweg. Dan is thuisladen echt een heerlijkheid....! oOo <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Zou er technisch gezien nog verder gesleutel kunnen worden dat, bijv. de nieuwere modellen, nog zuiniger worden en echt meer richting die 600km grens kruipen? Of is dit het nu wel een beetje wat het is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bamieater
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:13
Juancho schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 23:43:
Zou er technisch gezien nog verder gesleutel kunnen worden dat, bijv. de nieuwere modellen, nog zuiniger worden en echt meer richting die 600km grens kruipen? Of is dit het nu wel een beetje wat het is?
Ik observeer de industrie al jaren, en zie dat bij alle merken de KM grens jaarlijks steeds hoger wordt. Het is een combinatie van betere accu technologie, en betere laad technologie.

Kijk ook maar eens naar de Chinese markt waar nu al met 1000kW geladen wordt, 400KM in 5 minuten, i.e. de technologie van BYD.

Uiteindelijk kunnen we waarschijnlijk met minder accu capaciteit verder komen, en sneller tussendoor laden.

[ Voor 0% gewijzigd door Bamieater op 02-07-2025 11:23 . Reden: typo ]

Say what you want to say, BUT don't speak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Bamieater schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:10:
[...]

Ik observeer de industrie al jaren, en zie dat bij alle merken de KM grens jaarlijks steeds hoger wordt. Het is een combinatie van betere accu technologie, en betere laad technologie.

Kijk ook maar eens naar de Chinese markt waar nu al met 1000kW geladen wordt, 400KM in 5 minuten, i.e. de technologie van BYD.

Uiteindelijk kunnen we waarschijnlijk met minder accu capaciteit verder komen, en sneller tussendoor laden.
Snap ik maar ik bedoel specifiek voor al bestaande modellen. Voorheen heeft Volvo/Polestar wel eens wat gesleuteld met software zodat je via een OTA net ff wat meer range erbij kreeg. Ik weet niet of ze nu wel zo'n beetje aan hun max zitten?

Dat de nieuwe generatie wagens een stuk verder komen en ook een stuk sneller kunnen laden klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:31
Is er eigenlijk een mogelijkheid om je MY22 nieuwe elektromotoren te laten zetten? Of zijn die formfactor heel anders geworden? Zou het met genoeg km's best waard zijn om van 20kw/100km naar 16kw/100km te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie89
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 09-07 23:34
Een vraag van een hele andere orde. Hoe maken jullie het interieur van de Polestar 2 schoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamieater
Ollie89 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 12:00:
Een vraag van een hele andere orde. Hoe maken jullie het interieur van de Polestar 2 schoon?
1. Eerst goed stofzuigen
2. Schoonmaken met een microvezeldoekje (niet pluizend) en water

Dit staat ook in de officiële instructie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bamieater
Juancho schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:30:
[...]

Snap ik maar ik bedoel specifiek voor al bestaande modellen. Voorheen heeft Volvo/Polestar wel eens wat gesleuteld met software zodat je via een OTA net ff wat meer range erbij kreeg. Ik weet niet of ze nu wel zo'n beetje aan hun max zitten?

Dat de nieuwe generatie wagens een stuk verder komen en ook een stuk sneller kunnen laden klopt.
Ah, voor de nieuwere modellen 3 en 4 - zeker. Ik zat bij de dealer voor onderhoud, en sprak wat eigenaren dat die modellen nu geparkeerd/idle nog best veel stroom trekken. (Toekomstige) software updates beloven verbeteringen op het stroomverbruik.

Bij de PS2 vermoed ik dat ze wel aan de max zitten. De PS2 lijn is ook vrij volwassen inmiddels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:51

Smurf

Detri

Ze hebben met MY24 nog een grote efficiency slag gemaakt met een nieuw type motoren, maar daar zal qua software aanpassingen inmiddels ook wel het maximale uitgehaald zijn.

@Juancho De trekhaak die je in de configurator kan toevoegen heeft niet die extra fix4bike uitsteeksels aan de trekhaak zitten.
Weet niet of je al een fietsendrager hebt, maar er zijn ook genoeg alternatieven die je ook op de trekhaak knijpt zonder dit systeem. Ik heb zelf een Multa fietsendrager: Compact op te vouwen en niet al te zwaar (<15kg) maar toch 80kg draagvermogen. Zijn nieuw volgens mij niet meer te krijgen, maar op Marktplaats staan er genoeg.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Smurf schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 12:30:
Ze hebben met MY24 nog een grote efficiency slag gemaakt met een nieuw type motoren, maar daar zal qua software aanpassingen inmiddels ook wel het maximale uitgehaald zijn.

@Juancho De trekhaak die je in de configurator kan toevoegen heeft niet die extra fix4bike uitsteeksels aan de trekhaak zitten.
Weet niet of je al een fietsendrager hebt, maar er zijn ook genoeg alternatieven die je ook op de trekhaak knijpt zonder dit systeem. Ik heb zelf een Multa fietsendrager: Compact op te vouwen en niet al te zwaar (<15kg) maar toch 80kg draagvermogen. Zijn nieuw volgens mij niet meer te krijgen, maar op Marktplaats staan er genoeg.
Ah thanks helder! Nee we hebben nog geen fietsendrager maar ik wil er wel 1 gaan kopen als we straks de PS2 krijgen. Hoeft ook geen nieuwe te zijn want zovaak gebruiken we het niet. Zolang het maar een handig, stevig en goed ding is die 2 elektrische fietsen kan/mag dragen. Ik zal wel even kijken op Marktplaats, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Nu online

Stimulate14

⭐⭐⭐

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1S9rswsbFAIclRGX7PaBJ1z6Uz8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mjAvWdB2ycTOEoL3HjVS2WnI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Bamieater schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 12:13:
[...]
Bij de PS2 vermoed ik dat ze wel aan de max zitten. De PS2 lijn is ook vrij volwassen inmiddels.
De PS2 lijn kan natuurlijk tot in het oneindige doorontwikkeld worden.

De VW Golf bestaat als lijn ook al sinds 1974.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
SimTrucker schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 20:57:
[...]
Ik denk dat de sedan vorm van de Polestar helpt in het bereiken van een beter verbruik bij 110 a 120km/h. Ik rij 98% van de tijd snelweg dus ik ben eigenlijk geen goede elektrische rijder. Weinig kans op regenereren op de snelweg.
Vergeet niet dat er in die afgelopen 4 a 5 jaar wel wat ontwikkeling is geweest in efficientere motoren en betere batterijen. De cijfers die jij met je Mach-E haalde zijn nagenoeg 1-op-1 vergelijkbaar met mijn P2 Launch Edition (sep 2020). Als ik nu tot 90% laad staat er 340km op de range-meter. Dat zou dus 374km zijn op 100%. In de winter gaat daar 25-30% af en haal ik geen 300km op een volle batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-07 20:02
Voor het reguliere: Stofzuigen, daarna een rondje met een kwast en doek en een interieur detailer. Gyeon Interior, of Monello Opaco.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-07 16:35
Mijn huidige polestar 2 (launch edition) loopt tegen het einde van het leasecontract. Ik ben van plan om er weer een te bestellen aangezien hij toch prima bevalt.
Ik heb nu echter dual motor en zou vanwege de hogere bijtelling nu single motor gaan kiezen.
Heeft iemand ervaring met beide en valt de single motor erg tegen als je vierwiel aandrijving gewend bent?
Ik zal een proefrit gaan plannen maar ben benieuwd naar de ervaring van anderen. Ook in de bergen of met sneeuw bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Nu online

Stimulate14

⭐⭐⭐

Is er iemand die app Polestar Charge app heeft gekoppeld aan de laaddruppel van Leaseplan / Ayvens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Stimulate14 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:28:
Is er iemand die app Polestar Charge app heeft gekoppeld aan de laaddruppel van Leaseplan / Ayvens?
Koppelen? Wat bedoel je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Nu online

Stimulate14

⭐⭐⭐

JTHZZ schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 14:52:
[...]

Koppelen? Wat bedoel je ?
Ik ga volgende week naar Berlijn. Stel ik wil (of moet) laden bij een Tesla lader dan kan je alleen hun app gebruiken. Althans, dat hebben ze mij wijs gemaakt. Stel dat mijn EU druppel niet werkt en ik moet de Polestar app gebruiken, dan kan het direct worden gefactureerd aan Leaseplan / Ayvens zonder het zelf te moeten voorschieten.

[ Voor 33% gewijzigd door Stimulate14 op 03-07-2025 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Stimulate14 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 15:36:
[...]

Ik ga volgende week naar Berlijn. Stel ik wil (of moet) laden bij een Tesla lader dan kan je alleen hun app gebruiken. Althans, dat hebben ze mij wijs gemaakt. Stel dat mijn EU druppel niet werkt en ik moet de Polestar app gebruiken, dan kan het direct worden gefactureerd aan Leaseplan / Ayvens zonder het zelf te moeten voorschieten.
Ga je laden bij Tesla moet je dan zonder passende pas idd zelf voorschieten en de laten. Mijn leasepas kan ik ook niet toevoegen aan de Tesla app. Maar voor die 1 a 2x in het jaar dat ik bij Tesla moet laden declareer ik dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09-07 22:21
Hoe is de ervaring met de tol badge voor Frankrijk op de voorruit? De instructie geeft aan deze naast de spiegel te plaatsen maar wou wat praktische ervaringen horen van mede ps rijders, geen zin in boze Fransozen bij het eerste tolpoortje. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Stimulate14 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 15:36:
[...]

Nee dat kan niet. Je zult het dan moeten declareren bij Ayvens. Als je van hun een Travelcard laaddruppel hebt gekregen kun je die wel in de tesla app koppelen dan wordt het direct gefactureerd. Maar aan polestar charge kun je geen laadpas koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Nu online

Stimulate14

⭐⭐⭐

Dank je wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
k-jah schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 15:45:
Hoe is de ervaring met de tol badge voor Frankrijk op de voorruit? De instructie geeft aan deze naast de spiegel te plaatsen maar wou wat praktische ervaringen horen van mede ps rijders, geen zin in boze Fransozen bij het eerste tolpoortje. :)
Bedoel je zo'n sticker of zo'n automatische tol zodat je, vaak links, zo door kan rijden? Wij zijn vorig jaar door Frankrijk gereden met een sticker (deze zomer weer) en die heb ik gewoon helemaal links onderin het raam geplakt. Zo min mogelijk in zicht. 0 issues mee gehad. Bovendien zijn al die tolwegen bijna onbemand. Je kan gewoon contactloos pinnen voor het poortje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:15
Juancho schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 16:22:
[...]

Bedoel je zo'n sticker of zo'n automatische tol zodat je, vaak links, zo door kan rijden? Wij zijn vorig jaar door Frankrijk gereden met een sticker (deze zomer weer) en die heb ik gewoon helemaal links onderin het raam geplakt. Zo min mogelijk in zicht. 0 issues mee gehad. Bovendien zijn al die tolwegen bijna onbemand. Je kan gewoon contactloos pinnen voor het poortje.
Over welke sticker heb je het? Milieu-vignet sticker?

@k-jah ik zou gewoon de instructies volgen van de tolbadge leverancier. Ik kleef die altijd rechts naast de spiegel zoals voorgeschreven door Bip&Go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
RigolleM schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 16:38:
[...]

Over welke sticker heb je het? Milieu-vignet sticker?

@k-jah ik zou gewoon de instructies volgen van de tolbadge leverancier. Ik kleef die altijd rechts naast de spiegel zoals voorgeschreven door Bip&Go.
Ja sorry ik had het over een milieu vignet sticker. Dat is natuurlijk wat anders dan zo'n tol sticker/apparaatje zodat je gelijk door kunt rijden bij de poortjes. Wij gaan altijd laatste week augustus rijden, dat is net buiten het hoogseizoen en vorig jaar ging dat perfect. Hooguit een paar auto's voor je maar vaak genoeg konden we zo doorrijden, pinnen en weer door. Kan me wel voorstellen dat het in het hoogseizoen wel wat drukken kan zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hermanbbbb

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

k-jah schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 15:45:
De Bip&Go badge deed het bij ons prima vorig jaar. Ik had hem ook gewoon naast de achteruitkijkspiegel geplakt, zoals de instructies zeiden (daarin staan ook dingen over specifieke zones van je voorruit waar je hem moet plakken, maar ik geloof niet dat dat voor ons van toepassing is). Hij doet wat de naam zegt: je komt aanrijden, hoort de badge "bip" doen, de slagboom gaat open, en Go...

De meeste poortjes waar je met bankkaart kunt betalen hebben trouwens ook die Bip&Go herkenning, dus als je twijfelt kun je altijd naar zo'n poortje rijden. Als de badge het doet merk je het vanzelf, en zo niet dan kun je gewoon met je bankkaart betalen zonder boze Fransen achter je :-)

Vorig jaar reed ik "heen" op een zwarte zaterdag maar op onze route (naar Zwitserland) was het eigenlijk heel rustig, dus zonder badge was het ook prima gegaan.

Edit: aanvulling

[ Voor 11% gewijzigd door Hermanbbbb op 03-07-2025 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08:54
Stimulate14 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:28:
Wat is de use case voor de app als je een druppel hebt. Of is dat juist t buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
MR. RHS schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 20:51:
[...]

Wat is de use case voor de app als je een druppel hebt. Of is dat juist t buitenland?
Bij superchargers kun je geen druppel of pas gebruiken, dat moet via de Tesla App. Edit tenminste die waar ik geweest ben.

@Stimulate14 Ik heb vanmiddag nog mijn P2 zo geladen bij een Tesla laadpunt, Ayvens Travelcard direct gekoppeld in de tesla App.

[ Voor 4% gewijzigd door SirLenncelot op 03-07-2025 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
SirLenncelot schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 21:37:
[...]

Bij superchargers kun je geen druppel of pas gebruiken, dat moet via de Tesla App. Edit tenminste die waar ik geweest ben.

@Stimulate14 Ik heb vanmiddag nog mijn P2 zo geladen bij een Tesla laadpunt, Ayvens Travelcard direct gekoppeld in de tesla App.
Als je in de Tesla app een kaart/druppel wilt koppelen zie je overigens gelijk of die van jou wordt geaccepteerd. 9 van de 10 zullen dat niet zijn dus moet je je pinpas of creditcard koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:15
Juancho schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 23:40:
[...]

Als je in de Tesla app een kaart/druppel wilt koppelen zie je overigens gelijk of die van jou wordt geaccepteerd. 9 van de 10 zullen dat niet zijn dus moet je je pinpas of creditcard koppelen.
Dit zijn de te koppelen laadpassen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0glKwGzCPOiiWnBorc3uQUg_iFc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9izy4Um2oeJNqKyJX2MB4fPs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik heb de eerste keer ook wel zitten prutsen om het voor elkaar te krijgen omdat het met de laadkaart van Polestar (waaraan mijn credit card is gekoppeld) zelf niet werkt, maar uiteindelijk heb ik de laadkaart toegevoegd op de volgende manier:

1. Een Tesla-charger in je Polestar Charge app opzoeken en selecteren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BO4PUQSMaVtMmPdN_6yT1eI810M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cyqfx70all9JOmvO8BDma5uy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sBD7vN7PANsDvX8F3wGbuhXl7Fo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VoUypdE3f5jADFiw1usLdtYo.jpg?f=fotoalbum_tile

2. Via Details activeer je het Tesla-netwerk, krijg je een virtuele laadpascode en open je de Tesla-app:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k_SL4pnltLv3CRTBYWynbHFxfms=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3n8yRHFILtmzzoHp0mFMFvsa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xvjnQNl6UflpPqfqomsYbOnoINw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mXXzoyU6yvPiwJJwCRwtSysL.jpg?f=fotoalbum_tile

3. Invullen, bevestigen, en klaar!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MyeVrQbgI1UAokgUzTexP3jzvQM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vVS50cEWwMPhNZy7BdBNf8Fn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sOX76sh1y5LQG1XKNojA_qkt_jU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/guer0jjP66n4ZWTzyNiaxmYw.jpg?f=fotoalbum_tile

De werking zelf heb ik nog niet getest omdat mijn primaire laadpas tot nu toe overal in Europa blijkt te werken, maar better safe then sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Nu online

Stimulate14

⭐⭐⭐

SirLenncelot schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 21:37:
[...]

Dank je wel, ga ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Nu online

Stimulate14

⭐⭐⭐

MR. RHS schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 20:51:
[...]

Nou van de week stond ik met 3% bij een Tesla lader, en daar moest ik het wiel uitvinden en dat is nog niet gelukt. Dus ik wil dat geregeld hebben voor het geval ik weer in zo'n situatie beland ;). Ik ga volgend weekend naar de Loveparade in Berlijn dus ik moet een stukje met de PS2 op pad.

edit, mijn druppel is EU, maar je zal net zien dat hij ergens niet werkt en dan kan ik het op die manier regelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Stimulate14 op 04-07-2025 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

Ik heb een Multitankcard druppel (NL-MTE) die ook in heel Europa moet werken, behalve bij Tesla idd. De Polestar Charge card gebruik ik als backup. Deze is gekoppeld aan de credit card. En omdat die wél aan Tesla gekoppeld kan worden heb ik dat ook gelijk maar gedaan.

In tegenstelling tot @Bastiaan die een omweg nodig had kon ik de Polestar Charge card wel direct in de Tesla app als betaalmiddel toevoegen. ymmv dus :)

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Waarom zou je als je een leasepas hebt, de Polestar card koppelen aan je creditcard en die weer door linken in de Tesla app? Dan moet je toch alsnog declareren? Waarom niet gewoon je creditcard /bankpas koppelen aan de Tesla app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

Dat had inderdaad gekund. Dit was deels "omdat het kan" en deels omdat m'n portemonnee op dat moment niet in de buurt lag (en de autosleutel+laaddruppel wel).

En voor declareren leek het me ook wel handig om alle transacties in het (maand)overzicht van een enkele laad-app te hebben.

)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kallie123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:36
Li1quid schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 10:16:
Na het verwijderen van opslag en cache geheugen van Google Maps is het opnieuw acceptabel snel. Benieuwd hoe lang het zo blijft.
was er wezenlijk snelheids verschil te merken? Na het wegrijden is de eerste 5 minuten de NAV eigenlijk niet te gebruiken zo traag is alles. Ook podcast starten werkt niet, die stopt er dan regelmatig mee. Na die 5 minuten werkt het min of meer weer als voor heen. Google maps wel iets trager maar wel do-able.

Ik ga morgen eens cache van Maps weg gooien kijken of dat effect heeft.

Zijn er hier nog ander tips om de boel weer wat beter werkbaar te krijgen. (betreft een launch edition, bijna 5 jaar oud).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:11
CarPlay (of de Android variant) gebruiken. Sinds CarPlay op m’n launch model beschikbaar is heb ik het brakke OS van de Polestar niet meer aangeraakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:14
Na 157K km en net geen geen vier jaar de Polestar 2 LR DM met performance upgrade weer ingeleverd.

Opzich een lekkere auto, maar niet voor mij - toch teveel gedoe. Nooit echt lekker ingezeten, ontzettend veel kraakjes, tegenvallende elektrische prestaties (range en laadsnelheid). Bizar slechte lak. Ook twee keer de aandrijfassen moeten vervangen voor en achter. Overall raad ik bekenden als ze ernaar vragen geen Polestar aan.

Conclusie: achteraf gezien m’n 330i nooit vervroegd moeten inleveren en blij dat ik er nu eindelijk weer vanaf ben :+

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanbbbb

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

Herkent iemand dat de Polestar app op de telefoon internetverbinding nodig heeft op het moment dat je de digital key gebruikt? Ik dacht dat dat niet nodig was namelijk omdat de digital key immers via BlueTooth werkt.

Ik heb nu al een paar keer gehad dat de digital key niet werkte in de parkeergarage waar onze auto staat omdat de app per se eerst verbinding wilde maken met de cloud voor hij mij toegang gaf tot de digital key. Op dat moment was ook alle andere informatie over de auto niet beschikbaar in de app. Als ik buiten ben werkt de key prima. En ook als ik na zo'n ritje weer thuis kom werkt hij normaal (kennelijk is de informatie in de app dan actueel genoeg, want ook in de garage zichtbaar op de telefoon).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Hermanbbbb schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 01:10:
Herkent iemand dat de Polestar app op de telefoon internetverbinding nodig heeft op het moment dat je de digital key gebruikt? Ik dacht dat dat niet nodig was namelijk omdat de digital key immers via BlueTooth werkt.

Ik heb nu al een paar keer gehad dat de digital key niet werkte in de parkeergarage waar onze auto staat omdat de app per se eerst verbinding wilde maken met de cloud voor hij mij toegang gaf tot de digital key. Op dat moment was ook alle andere informatie over de auto niet beschikbaar in de app. Als ik buiten ben werkt de key prima. En ook als ik na zo'n ritje weer thuis kom werkt hij normaal (kennelijk is de informatie in de app dan actueel genoeg, want ook in de garage zichtbaar op de telefoon).
Nee herken ik niet. Werkt bij mij ook zonder internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-07 16:35
Kallie123 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 21:51:
[...]

was er wezenlijk snelheids verschil te merken? Na het wegrijden is de eerste 5 minuten de NAV eigenlijk niet te gebruiken zo traag is alles. Ook podcast starten werkt niet, die stopt er dan regelmatig mee. Na die 5 minuten werkt het min of meer weer als voor heen. Google maps wel iets trager maar wel do-able.

Ik ga morgen eens cache van Maps weg gooien kijken of dat effect heeft.

Zijn er hier nog ander tips om de boel weer wat beter werkbaar te krijgen. (betreft een launch edition, bijna 5 jaar oud).
Bij mijn launch edition werkt alleen nog een reboot van de infotainment en dat doe ik nu 1x per week, of nadat mijn vrouw met haar profiel heeft gereden.
Vanaf MY24 was de hardware pas wat verbeterd, en vanaf MY26 weer wat sneller.
Voorlopig is er geen optie om de hardware te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-07 20:56
PvS_68 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 14:55:
[...]

Vergeet niet dat er in die afgelopen 4 a 5 jaar wel wat ontwikkeling is geweest in efficientere motoren en betere batterijen. De cijfers die jij met je Mach-E haalde zijn nagenoeg 1-op-1 vergelijkbaar met mijn P2 Launch Edition (sep 2020). Als ik nu tot 90% laad staat er 340km op de range-meter. Dat zou dus 374km zijn op 100%. In de winter gaat daar 25-30% af en haal ik geen 300km op een volle batterij.
Dan is ie wel erg achteruit gegaan…ik haal met mooi weer nog 400 +

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickvanderveen
PvS_68 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 14:55:
[...]

Was wel met het zeer warme weer Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vpz8maSDpIiz0TUYq6EyIx2UZoI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8k44ry0o1Q6kwepvcLH9uPtS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
darwusch schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 10:15:
[...]

Bij mijn launch edition werkt alleen nog een reboot van de infotainment en dat doe ik nu 1x per week, of nadat mijn vrouw met haar profiel heeft gereden.
Vanaf MY24 was de hardware pas wat verbeterd, en vanaf MY26 weer wat sneller.
Voorlopig is er geen optie om de hardware te vervangen.
Ik doe het incidenteel: vanuit de instellingen alle apps sluiten en dan een reboot van het infotainment systeem door 20 sec. op de ontwaseming te drukken. Maar eigenlijk zelden nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanbbbb

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

JTHZZ schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 09:22:
[...]

Nee herken ik niet. Werkt bij mij ook zonder internet.
Hmm, interessant wel. Ik heb het ook nooit eerder gehad - tot recent. En dat is sinds we een tweede Polestar hebben die óók in mijn app zit (je kunt via een knopje wisselen tussen de twee auto's). Dus mijn vermoeden is nu dat de app bij meer dan één auto niet onthoudt welke auto's van mij/ons zijn en daarom iedere keer in de cloud gaat checken of ik wel bij de goede sta.

Wel waanzinnig onhandig, want ik gebruikte al tijden geen fysieke sleutel meer en vergeet die ook steeds mee te nemen naar de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Mickvanderveen schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 10:16:
[...]

Dan is ie wel erg achteruit gegaan…ik haal met mooi weer nog 400 +
Ik heb in het verleden met mooi weer wel een keer 400+km gezien toen ik hem tot 100% oplaadde. Meestal laad ik maar tot 90%. Volgens mij valt de degradatie nog wel mee, maar mijn gemiddelde verbruik over de afgelopen 9000km is 19.9Kwh/100km. Hij heeft altijd veel verbruikt.
Toen hij nieuw was kon met met -5 graden (winterweer) en 130Km/uur al amper 240 km autosnelweg rijden van 100% naar 0%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
Hermanbbbb schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 01:10:

Als je (in jou geval met 2 autos) Internet verbinding nodig hebt om te ontgrendelen kan dat in een parkeergarage wel eens verkeerd uitpakken. Als je maar diep genoeg onder de grond staat wordt het hopen op bereik :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
Eerste software hick-up met een P2 LRSM met PPC packs MY25 versie 3.6.4, na zo'n 2200km.
Ik gebruik Waze als navigatie app en af en toe via Carplay. In Waze heb ik een aangepast icoontje voor de auto ipv de standaard blauwe pijl. Ik had ook ontdekt dat je de standaard app kan wijzigen van Google maps naar in dit geval Waze voor o.a. gesproken opdrachten zoals "Hey Google navigeer naar ....".
Toen ik de laatste keer deze opdracht gaf opende Waze netjes, ook in de drivers display, terwijl ik de telefoon niet via een kabel had verbonden en Carplay dus niet kan draaien.
Tot mijn verbazing zag ik op zowel de driversdisplay als het centrale scherm het autoicoontje ipv de blauwe pijl(zie rood omcirkelde icoontjes is de foto. Cool dacht ik..... en het werkte verder prima tot aan de eindbestemming.
De volgende keren dat ik dit deed starte Waze op beide schermen, liet de route zien, na starten van de rit en gaf een gesproken instructie. Meteen daarna verdween de route van het scherm kwam er nog één gesproken instructie waarna de navigatie stopte. De app ansich bleef werken op beide displays, de autopositie werd ook netjes geupdate, maar geen route(blauwe lijn) geen aanwijzigingen, niks.
Ook als ik de navigatie daarna in Google Maps probeerde laten uitvoeren vertoonde Google Maps hetzelfde probleem. Als ik vervolgens Waze via Carplay startte ging het goed, zonder problemen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fblh7wG9VCkcah8DPJf4XySxvLU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PtwEapU8jRMR1Je9MPBVGH6r.jpg?f=fotoalbum_large
Herkenbaar? Ik heb de standaard app voor navigatie teruggezet naar Google Maps. Ik ben benieuwd of het nu weer zonder problemen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garycooper33
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 14:03
Die vochtige babydoekjes werken ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamieater
Op het scherm heb ik een screen protector, het scherm en het pianomateriaal maak ik schoon met AH brillenpoetsdoekjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/huRAhgFAbCJss8Uj0b_fEV-Ye80=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/i9P6mvs09tS5jSz2xGBy7des.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garycooper33
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 14:03
Vraagje over kamperen met de Polestar 2:

Ik vertrek zaterdag voor 2.5 week naar Noorwegen en zal hier ook een aantal nachten wildkamperen zonder stroomvoorziening. Nu ben ik van plan een koelbox op de 12v aansluiting in de kofferbak aan te sluiten, maar deze schakelt uit zodra de bestuurder de auto uit stapt. Ik lees online dat de 12v aansluiting 15 minuten actief blijft na het drukken op de play/pause knop bij het uitstappen. Is er geen andere optie om dit ook voor langere periodes automatisch in te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamieater
garycooper33 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 12:10:

Ik vertrek zaterdag voor 2.5 week naar Noorwegen en zal hier ook een aantal nachten wildkamperen zonder stroomvoorziening. Nu ben ik van plan een koelbox op de 12v aansluiting in de kofferbak aan te sluiten, maar deze schakelt uit zodra de bestuurder de auto uit stapt. Ik lees online dat de 12v aansluiting 15 minuten actief blijft na het drukken op de play/pause knop bij het uitstappen. Is er geen andere optie om dit ook voor langere periodes automatisch in te regelen?
Zet een oplaadbare accu op 12V ertussen als buffer, zodat die kan opladen wanneer de auto aanstaat, en stroom levert wanneer de auto uit staat. Indien je nog geen koelbox hebt, dan is het aan te raden om voor een koelbox met compressor te gaan i.p.v. een koelbox met peltier element i.v.m. het stroomverbruik.

Wellicht een suffe oplossing, maar wel pragmatisch. De PS2 heeft niet een kampeermodus, zoals andere auto's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waps61
garycooper33 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 12:10:

Koelbox op de bestuurdersstoel zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 22:52
Juancho schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 16:22:
[...]

Vandaag weer eentje gebruikt. Het maakt niet zoveel uit waar je die automatische tolkastjes plaatst. Zolang het maar niet achter een shielded deel van de voorruit is. Bij de PS2 heb ik dat nog niet ontdekt. Overigens staan er ook altijd automaten bij de automatische tolpoorten. Die kastjes kunnen namelijk ook stuk gaan of de batterij leeg. (Zet onder geen beding de auto in de achteruit, daar kunnen de fransen echt niet tegen, met goede reden)

[ Voor 5% gewijzigd door N1traat op 07-07-2025 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
N1traat schreef op maandag 7 juli 2025 @ 17:28:
[...]

Vandaag weer eentje gebruikt. Het maakt niet zoveel uit waar je die automatische tolkastjes plaatst. Zolang het maar niet achter een shielded deel van de voorruit is. Bij de PS2 heb ik dat nog niet ontdekt. Overigens staan er ook altijd automaten bij de automatische tolpoorten. Die kastjes kunnen namelijk ook stuk gaan of de batterij leeg. (Zet onder geen beding de auto in de achteruit, daar kunnen de fransen echt niet tegen, met goede reden)
Wij gaan laatste week augustus weg dus zo'n automatische tolkastje hebben we niet nodig. Gewoon bij het poortje ff telefoon ervoor en doorrrrr :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter74
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 12:08
Zo mijn polestar is geleverd (MY2025 srsm). En vandaag mijn eerste langere rit. Mijn eerste indrukken vergeleken met mijn vorige EV (Skoda Enyaq).

Een stille wagen, wat grotere draaicirkel dan de Skoda. Infotainment gaat vlot, standaard muzieksysteem vind ik prima klinken, navigeren met het systeem gaat ook fijn. Onderweg even snel geladen om te proberen. Ging met een keurige laad snelheid.

Wat ik minder vond is de GOM. Bij de Skoda klopte dat aardig. Bij de Polestar niet. Ik had de auto tot 90 procent geladen en hij gaf 370 km range op. Mijn eerste stop was na circa 100 km. Toen ik daar aankwam gaf hij nog 350 km range op. Toen mijn weg vervolgt, ik moest nog 175 km rijden. Na 80 kilometer gaf ie nog 280 km range op. Het meerendeel van de rit was autosnelweg.

Hij rijdt dus veel zuiniger dan de GOM aangeeft?

Ik ben overigens een rustige rijder, ik hou me aan de geldende maximum snelheden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Welk cijfer bekijk je? Standaard range, dynamische range of soc bij aankomst in maps?

Die eerste is volgens mij gebaseerd op WLPT, de dynamische range doet het voor mij persoonlijk uitstekend en de soc in maps is erg pessimistisch als je netjes rijdt en past zich gedurende een rit steeds aan.

Edit: dynamische range werkt de eerste paar kilometer ook wat heftig omdat dan het verbruik relatief hoger is. Na een beetje rijden komt die prima tot rust. Bijvoorbeeld ik start met 400km range, dan dropt die in de eerste 5 kilometer naar 350 om daar vervolgens lang op te blijven hangen omdat het gemiddelde verbruik /100km blijft zakken.

[ Voor 36% gewijzigd door SirLenncelot op 09-07-2025 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter74
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 12:08
Hij staat op dynamisch, maar zo te zien past hij zich dan snel aan de realiteit. Maar het is een beetje gek dat hij begint met 370 km en dat ie dan na een uur rijden nog op 350 staat terwijl je gemiddeld 100 km per uur rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:42
Ik kan me zo voorstellen dat de dynamische range data gebruikt over je rijgedrag, en dat heeft 'ie bij een nieuwe auto nog niet.

Ik merkte het bij de proefrit ook, kwam na een uur rijden met net zo veel range terug als waarmee ik vertrok, schijnbaar best rustig gereden en opzichte van andere proefrijders dus ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door jjkester op 09-07-2025 08:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
wouter74 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 08:03:
Hij staat op dynamisch, maar zo te zien past hij zich dan snel aan de realiteit. Maar het is een beetje gek dat hij begint met 370 km en dat ie dan na een uur rijden nog op 350 staat terwijl je gemiddeld 100 km per uur rijdt.
Nee, niet gek. Bij aanvang van je rit is het verbruik véél hoger omdat de batterij op temperatuur gebracht gaat worden.

Na een stuk rijden is dat over, en zie je wat je nog kán verwachten.
Naar mijn idee (na 4.5 jaar) een prima systeem waarmee ik meer dan uitstekend kan "sturen".

Ben ik terug op weg naar huis na een lange rit, kan ik met mijn "snelheidspedaal" héél nauwkeurig mijn aankomst SoC regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Nu online

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik heb nu vaak dat de auto offline is, en niet meer te bereiken is via de app.
Meer mensen last van?

Ik had nog een AirTag in de la liggen, die heb ik nu met een mooie magneethouder in de auto gedaan. Just in case de app offline is en ik de auto niet kan vinden op bijv een uitdagende parkeerplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:27
Stimulate14 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 09:50:
Ik heb nu vaak dat de auto offline is, en niet meer te bereiken is via de app.
Meer mensen last van?

Ik had nog een AirTag in de la liggen, die heb ik nu met een mooie magneethouder in de auto gedaan. Just in case de app offline is en ik de auto niet kan vinden op bijv een uitdagende parkeerplaats.
heb het nu ook 2x in een week gehad dat mn P2 offline was.
Vrijdag naar Frankrijk, hoop dat het dan wel goed gaat.
Pagina: 1 ... 211 212 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.