Hahahahaha... Ik realiseerde me het zelf ook. Heb oude auto's uit elkaar getrokken, complete units ingebouwd en zelfs CEMS (Volvo's) geprogrammeerd. Dan moet dit me ook wel lukken. ;-)
De vraag is waarom moet de oude unit retour ?JB schreef op donderdag 11 december 2025 @ 13:10:
[...]
De IHU moet retour, anders houden ze 395 euro extra in...
Worden ze omgebouwd naar Snapdragon ?
"Producenten en importeurs zijn verantwoordelijk voor de inzameling en recycling van hun producten."RobboNL schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 08:58:
[...]
De vraag is waarom moet de oude unit retour ?
Worden ze omgebouwd naar Snapdragon ?
Ik vermoed dat ze refurbished of recycled worden.
Say what you want to say, BUT don't speak!
En daarom ben ik als consument verplicht om iets terug te sturen of 395 euro te leggen? Spare part idee, 2x betaald voor een IHU?Bamieater schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 09:08:
[...]
"Producenten en importeurs zijn verantwoordelijk voor de inzameling en recycling van hun producten."
Ik vermoed dat ze refurbished of recycled worden.
[ Voor 3% gewijzigd door JB op 12-12-2025 09:12 ]
Mijn boefje is liev!
Je kan wellicht stellen dat Polestar je oude unit wil overnemen voor 395 euro. Dan klinkt het allemaal wat beter 😅.
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be
Ja al helemaal omdat je ook meer dan 1K moet leggen voor die nieuwe IHU omdat er ooit gekozen is voor de verkeerde SoC... Lekker duurzaam allemaal.Ibex schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 09:20:
Je kan wellicht stellen dat Polestar je oude unit wil overnemen voor 395 euro. Dan klinkt het allemaal wat beter 😅.
Mijn boefje is liev!
Slaat werkelijk nergens op om de oude unit af te moeten staan. Je koopt toch gewoon een nieuwe unit en dan mag je in mijn opinie die oude bewaren als spare part (voor als de nieuwe er onverwacht ooit eens mee ophoud) of voor de verkoop (er zullen uiteindelijk vast mensen zijn die zoiets willen kopen als het stuk is).
Gaan ze mij bijvoorbeeld ook eerst naar huis laten rijden als ik de unit thuis zelf inbouw en de software erop wil laten zetten maar de oude unit thuis heb laten liggen? Waar ligt precies de grens dat wat van mij is van mij blijft dan? Echt werkelijk ongekend om 395 euro extra te vragen als je de oude unit niet wilt afstaan.
Gaan ze mij bijvoorbeeld ook eerst naar huis laten rijden als ik de unit thuis zelf inbouw en de software erop wil laten zetten maar de oude unit thuis heb laten liggen? Waar ligt precies de grens dat wat van mij is van mij blijft dan? Echt werkelijk ongekend om 395 euro extra te vragen als je de oude unit niet wilt afstaan.
Mijn dealer heeft nu gereageerd dat ze weigeren om een niet-oirigneel onderdeel te monteren en dat ze enkel willen assisteren bij het installeren van de benodigde software. Lijkt mij dat dit absoluut een origineel onderdeel is.
Tijd om een andere dealer te zoeken.
Welke dealer?Flying schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 10:32:
Mijn dealer heeft nu gereageerd dat ze weigeren om een niet-oirigneel onderdeel te monteren en dat ze enkel willen assisteren bij het installeren van de benodigde software. Lijkt mij dat dit absoluut een origineel onderdeel is.
Werkt S. van der Veen - Volvo Nijverdal dan niet volgens de officiële Volvo manier? En waarom (kunnen) leveren zij (als enige zo lijkt) een origineel Volvo IHU onderdeel (leveren)? Dat partnummer kan jouw dealer ook gewoon bestellen, lijkt me?
[ Voor 43% gewijzigd door JB op 12-12-2025 10:43 ]
Mijn boefje is liev!
Kunnen de mensen die voorheen buiten de boot vielen voor DAB+, hiermee ook toch nog DAB+ krijgen? (Daar val ik zelf trouwens gelukkig niet onder).
Instagram. Twee handen aan het stuur!ErnstHE schreef op donderdag 11 december 2025 @ 19:14:
Welke activiteit is niet beschikbaar tijdens het rijden? Geen kaart meer…
[Afbeelding]
Op de foto hierboven zie ik rechtsbovenin DAB staan... Zou dat de bevestiging zijn?blibby1 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 11:26:
Kunnen de mensen die voorheen buiten de boot vielen voor DAB+, hiermee ook toch nog DAB+ krijgen? (Daar val ik zelf trouwens gelukkig niet onder).
Als de juiste antenne in de auto's zonder DAB aanwezig is zou dit moeten werken.dakathefox schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 12:46:
[...]
Op de foto hierboven zie ik rechtsbovenin DAB staan... Zou dat de bevestiging zijn?
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Het is in België. Ondertussen contact gehad met Polestar België en zij staan in contact met de dealer, maar ik ga nu toch een andere gebruiken. Dit is de tweede keer dat zij communicatief de mist in gaan en dat maakt voor mij dat ik er klaar mee ben.JB schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 10:33:
[...]
Welke dealer?
Werkt S. van der Veen - Volvo Nijverdal dan niet volgens de officiële Volvo manier? En waarom (kunnen) leveren zij (als enige zo lijkt) een origineel Volvo IHU onderdeel (leveren)? Dat partnummer kan jouw dealer ook gewoon bestellen, lijkt me?
[Afbeelding]
Polestar spreekt tegen mij aan telefoon over echt een processor upgrade, niet over het wisselen van de IHU. Als ik het hier lees dan gaat het net wel over het wisselen van de IHU. Er lijkt veel onduidelijkheid te zijn hierover. Als ik technisch meer vertrouwen had dan deed ik het zelf en moet ik enkel naar de dealer voor de software.
Vraag me af wat Polestar hier vanaf weet. Vstore is een los staand iets vanuit Nijverdal. Ik denk dat zij gewoon handige jongens hebben zitten, die dat leuk vinden en voor elkaar hebben gekregen.Flying schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 14:35:
[...]
Polestar spreekt tegen mij aan telefoon over echt een processor upgrade, niet over het wisselen van de IHU. Als ik het hier lees dan gaat het net wel over het wisselen van de IHU. Er lijkt veel onduidelijkheid te zijn hierover. Als ik technisch meer vertrouwen had dan deed ik het zelf en moet ik enkel naar de dealer voor de software.
Mijn boefje is liev!
Eureka! De andere dealer (ACG) heeft alles nagevraagd bij Polestar en heeft de juiste instructies ontvangen. De werkzaamheden worden in januari uitgevoerd. Ze waren zeer behulpzaam en dat op een vrijdagnamiddag. Het zou ongeveer twee uur werk zijn.
Oké, interessant. Dat geeft aan dat Polestar er dus bekend mee is. Weet iemand of er een VIN-koppeling is bij een Polestar en deze dus ook aangepast moet worden om de nieuwe hardware geaccepteerd te krijgen? Volgens mij is dat bij Volvo wel een dingetje, dus wellicht daarom nog niet beschikbaar voor Volvo AAOS? Tegelijkertijd staan er wel XC40 EVs geplanned, zo lijkt;Flying schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 16:04:
Eureka! De andere dealer (ACG) heeft alles nagevraagd bij Polestar en heeft de juiste instructies ontvangen. De werkzaamheden worden in januari uitgevoerd. Ze waren zeer behulpzaam en dat op een vrijdagnamiddag. Het zou ongeveer twee uur werk zijn.
[ Voor 22% gewijzigd door JB op 12-12-2025 16:50 ]
Mijn boefje is liev!
Ik heb overigens sinds kort een ander issue lijkt wel. Als ik uit mijn stoel stap stopt de radio niet meer, gaan de ruitenwissers door en kan ik de auto zonder in de stoel te zitten in drive zetten (maar niet laten rijden omdat de deur dan open staat). Vraag me af of iemand ook al eens zo'n issue heeft gehad. Wellicht een defecte sensor in de stoel of misschien een software issue.
Edit : een complete shutdown van de auto via auto uitschakelen heeft het volgend mij verholpen. Even in de gaten houden.
Edit : een complete shutdown van de auto via auto uitschakelen heeft het volgend mij verholpen. Even in de gaten houden.
[ Voor 13% gewijzigd door tormentor1985 op 12-12-2025 17:49 ]
De installatie gids:Flying schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 14:35:
[...]
Het is in België. Ondertussen contact gehad met Polestar België en zij staan in contact met de dealer, maar ik ga nu toch een andere gebruiken. Dit is de tweede keer dat zij communicatief de mist in gaan en dat maakt voor mij dat ik er klaar mee ben.
https://www.polestar-forum.com/attachments/393-pdf.38724/
Polestar heeft hierover op Facebook en op de community website gecommuniceerd. Dus het is helemaal officieel en geen ‘handige jongens’ oplossingJB schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 15:08:
[...]
Vraag me af wat Polestar hier vanaf weet. Vstore is een los staand iets vanuit Nijverdal. Ik denk dat zij gewoon handige jongens hebben zitten, die dat leuk vinden en voor elkaar hebben gekregen.
https://community.polesta.../68d033c8b0169d2dfcbb2549
[ Voor 33% gewijzigd door JTHZZ op 12-12-2025 19:27 ]
Waarom 2 handen aan het stuur? Auto staat stil: er staat duidelijk 0 km/h!Stimulate14 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 11:27:
[...]
Instagram. Twee handen aan het stuur!
En de foto is gemaakt door de bijrijder!
Auto staat in D, niet in P dus klaar om te rijden.ErnstHE schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 20:04:
[...]
Waarom 2 handen aan het stuur? Auto staat stil: er staat duidelijk 0 km/h!
En de foto is gemaakt door de bijrijder!
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Is het nou echt nodig om hierover discussie te voeren. Echt irritant gewoon.guido66 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 20:13:
[...]
Auto staat in D, niet in P dus klaar om te rijden.
Schoenmaat 50 en je kasten in huis zijn niet hoger dan 50 cm?tormentor1985 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 23:01:
[...]
Is het nou echt nodig om hierover discussie te voeren. Echt irritant gewoon.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
De digital key is niet echt betrouwbaar, moet ik helaas na een maand en 3k km in mijn MY26 constateren.
Vaker niet dan wel opent de wagen vanzelf als ik de fysieke sleutel niet bij me heb. Ik moet dan via de app unlocken.
Hoe is dat bij jullie?
Ik vergeet de fysieke sleutel nog regelmatig, na 6 jaar Tesla is dat toch lastig.
Vaker niet dan wel opent de wagen vanzelf als ik de fysieke sleutel niet bij me heb. Ik moet dan via de app unlocken.
Hoe is dat bij jullie?
Ik vergeet de fysieke sleutel nog regelmatig, na 6 jaar Tesla is dat toch lastig.
Het was ooit redelijk ok maar ik moest steeds vaker mn telefoon uit mn zak halen. Geen idee meer of hij op zn minst unlocked moest zijn of dat ik de Polestar app ook open zette. Maar als de telefoon dan zeer dichtbij de auto was werkte het wel.Morales79 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 08:56:
De digital key is niet echt betrouwbaar, moet ik helaas na een maand en 3k km in mijn MY26 constateren.
Hoe is dat bij jullie?
Het meest irritante was dat het een keer niet functioneerde toen ik in een garage 3 verdiepingen onder de grond stond waar zowel mijn auto als telefoon geen internet verbinding hadden. Ik kon daar dus ook niet met de app unlocken. Gelukkig had ik mijn vrouw bij me die iets later ook kwam aanlopen en met haar telefoon weetje het wel. Sindsdien neem ik gewoon altijd de sleutel mee en is mn telefoon een backup gezien ook de batterij in de sleutel snel leeg gaat.
Over dat laatste gesproken... Ik moet in verband met mijn verzekering ieder jaar het autoalarm laten keuren. Ook de sleutels moeten voorzien zijn van keyless protect om een SCM certificaat te kunnen krijgen.
Nou is de laatste keer een batterij met keyless protect techniek erin gezet maar gezien de snelheid waarmee die batterij drained is dat financieel geen aantrekkelijke optie. Die batterijen waren per stuk volgens mij 75 euro en als die iedere 3 tot 6 maanden vervangen moeten worden tikt dat aardig aan. Afzetterij natuurlijk maar goed hè... Beter dat dan 0 euro krijgen bij diefstal.
Nou zijn er ook nog duurdere oplossingen waarbij je gewoon reguliere (kleinere) batterijen in een huls met keyless protect doet. Zijn er mensen die daar goeie ervaring mee hebben?
Ik rij al zeker 3 jaar zonder fysieke sleutel rond. Af en toe moet je hem een handje helpen inderdaad maar het werkt altijd.tormentor1985 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 09:48:
[...]
Het was ooit redelijk ok maar ik moest steeds vaker mn telefoon uit mn zak halen. Geen idee meer of hij op zn minst unlocked moest zijn of dat ik de Polestar app ook open zette. Maar als de telefoon dan zeer dichtbij de auto was werkte het wel.
Het meest irritante was dat het een keer niet functioneerde toen ik in een garage 3 verdiepingen onder de grond stond waar zowel mijn auto als telefoon geen internet verbinding hadden. Ik kon daar dus ook niet met de app unlocken. Gelukkig had ik mijn vrouw bij me die iets later ook kwam aanlopen en met haar telefoon weetje het wel. Sindsdien neem ik gewoon altijd de sleutel mee en is mn telefoon een backup gezien ook de batterij in de sleutel snel leeg gaat.
Over dat laatste gesproken... Ik moet in verband met mijn verzekering ieder jaar het autoalarm laten keuren. Ook de sleutels moeten voorzien zijn van keyless protect om een SCM certificaat te kunnen krijgen.
Nou is de laatste keer een batterij met keyless protect techniek erin gezet maar gezien de snelheid waarmee die batterij drained is dat financieel geen aantrekkelijke optie. Die batterijen waren per stuk volgens mij 75 euro en als die iedere 3 tot 6 maanden vervangen moeten worden tikt dat aardig aan. Afzetterij natuurlijk maar goed hè... Beter dat dan 0 euro krijgen bij diefstal.
Nou zijn er ook nog duurdere oplossingen waarbij je gewoon reguliere (kleinere) batterijen in een huls met keyless protect doet. Zijn er mensen die daar goeie ervaring mee hebben?
Die SCM onzin is geldklopperij. De sleutel heeft al een bewegingssensor die het signaal uitschakelt als de sleutel een tijdje stil ligt. Alleen voldoet de tijdsinterval niet aan de eisen. Dus een dief heeft dan net een paar seconde extra en dat wil SCM niet. Ze moeten zichzelf natuurlijk ook ergens van betalen dus dan maar zo denk ik.
Nog iemand het probleem dat de camera achteraan gewoon niet meer werkt? Als ik achteruit rijd, verandert het scherm zelf niet meer naar het camerascherm. Op het camera icoon drukken doet niks, verandert niet naar camera app. De klassieke resets halen niks uit. Ik ben deze wagen zo moe ...
Ik snap dat het onzin is maar de voorwaarden in mijn autoverzekering zijn dat niet 🤡 Die zijn echt vrij duidelijk zelfs. Geen geldig certificaat staat gelijk aan niet verzekerd bij diefstal van (onderdelen van) het voertuig.JTHZZ schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 10:05:
[...]
Ik rij al zeker 3 jaar zonder fysieke sleutel rond. Af en toe moet je hem een handje helpen inderdaad maar het werkt altijd.
Die SCM onzin is geldklopperij. De sleutel heeft al een bewegingssensor die het signaal uitschakelt als de sleutel een tijdje stil ligt. Alleen voldoet de tijdsinterval niet aan de eisen. Dus een dief heeft dan net een paar seconde extra en dat wil SCM niet. Ze moeten zichzelf natuurlijk ook ergens van betalen dus dan maar zo denk ik.
Het komt waarschijnlijk omdat de cataloguswaarde met even te hoog is. Ik vermoed dat iemand met een standaard uitvoering single motor deze voorwaarden niet heeft.
Dat snap ik. Ik bedoelde het in algemene zin, dat het allemaal knap willekeurig is. Naast dat het veiligheidstechnisch onzinnig is, is er ook nog verschil tussen verzekeringen. Ik heb via de lease nooit zo’n protector nodig gehad.tormentor1985 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 11:16:
[...]
Ik snap dat het onzin is maar de voorwaarden in mijn autoverzekering zijn dat niet 🤡 Die zijn echt vrij duidelijk zelfs. Geen geldig certificaat staat gelijk aan niet verzekerd bij diefstal van (onderdelen van) het voertuig.
Het komt waarschijnlijk omdat de cataloguswaarde met even te hoog is. Ik vermoed dat iemand met een standaard uitvoering single motor deze voorwaarden niet heeft.
[Afbeelding]
Ik heb een verzekering bij de abn amro en die hebben enkel 1500 eigen risico als je geen certificaat hebt. Dat vond ik nog wel acceptabel. Maar suf is het wel.tormentor1985 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 11:16:
[...]
Ik snap dat het onzin is maar de voorwaarden in mijn autoverzekering zijn dat niet 🤡 Die zijn echt vrij duidelijk zelfs. Geen geldig certificaat staat gelijk aan niet verzekerd bij diefstal van (onderdelen van) het voertuig.
[Afbeelding]
Ik rij sinds eind eind augustus in de MY26 PS2 en hoewel ik vaker wel dan niet een sleutel mee heb (zitten d huissleutels namelijk ook aan) werkt het de keren dat ik ze niet mee hebben heel goed en stabiel met de digital key. Volgens mij 1x de telefoon morten pakken maar verder werkt het prima.Morales79 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 08:56:
Hoe is dat bij jullie?
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik moet met m'n digital key pak 'm beet 40% van de keren even een 5 tal seconden wachten of 2 keer proberen, 40% moet ik gewoon even kort op een knopje van de telefoon drukken zodat het scherm aangaat (unlocken hoeft niet, telefoon gaan zelfs niet uit de broekzak), en 20% gaat het gewoon prima en vlot.
Ik heb mijn fysieke sleutel quasi nooit bij. Enkel bij de wat verdere trips of als ik niet weet of mn gsm niet plat gaat zijn (als het een lange dag is zonder gsm laad opties)
Ik heb mijn fysieke sleutel quasi nooit bij. Enkel bij de wat verdere trips of als ik niet weet of mn gsm niet plat gaat zijn (als het een lange dag is zonder gsm laad opties)
Ik had toen ik mijn MY22 PS2 kocht een Galaxy S22, die gaf nooit problemen met digital key en werkte altijd onmiddellijk. Zelfs een maand lang niet door gehad dat de batterij van de hoofdsleutel plat was. Dan een Xiaomi 15 gekocht met nogal streng batterijbeleid, daar werkte de digital key ook niet 100% betrouwbaar (ondanks alles unrestricted). Met de HyperOS 3.0 update is dat batterijbeleid wat versoepeld en werkt dat weer 100% betrouwbaar.
Oeh nice. Ik zat toevallig te overwegen over te stappen naar ABN gezien ANWB zn premie weer omhoog doet met 10 euro per maand.Zinloos1 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 12:06:
[...]
Ik heb een verzekering bij de abn amro en die hebben enkel 1500 eigen risico als je geen certificaat hebt. Dat vond ik nog wel acceptabel. Maar suf is het wel.
Vergeleken met ABN scheelt het bijna 4 tientjes per maand (het is +/- 140 euro per maand bij anwb vs +/- 100 euro per maand bij abn voor all risk met aanschafwaarde garantie, inzittende en rechtsbijstand). OwhjA met 19 schadevrije jaren 😅 dus het is nog "een koopje".
Met lease betaal je ook zelf die verzekering niet natuurlijk. Zo kan je als 18 jarige waarschijnlijk ook een Polestar 2 rijden in de lease terwijl er bij mijn huidige verzekering toch echt een "geen jonge bestuurder" clausule is opgenomen waarbij de auto onverzekerd is als de bestuurder jonger is dan 24 jaar.JTHZZ schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 11:48:
[...]
Ik heb via de lease nooit zo’n protector nodig gehad.
Bij inshared valt hij geheel niet te verzekeren. Daar zeggen de alleen maar dat ze de auto niet kunnen verzekeren met reden "deze auto heeft teveel vermogen".
[ Voor 4% gewijzigd door tormentor1985 op 13-12-2025 14:12 ]
Ik ben moeten wisselen van Promovendum naar ABN omdat de auto te veel vermogen had. Of ik moest acht schadevrije jaren hebben of je moest 38 jaar zijn (vrij random, zal hun risicomodel wel uitgespuugd hebben), wat ik allebei niet had. Maar eerlijk gezegd lagen de prijzen niet eens zo heel ver bij elkaar vandaan, ze waren allemaal gewoon duur.tormentor1985 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 14:03:
[...]
Oeh nice. Ik zat toevallig te overwegen over te stappen naar ABN gezien ANWB zn premie weer omhoog doet met 10 euro per maand.
Vergeleken met ABN scheelt het bijna 4 tientjes per maand (het is +/- 140 euro per maand bij anwb vs +/- 100 euro per maand bij abn voor all risk met aanschafwaarde garantie, inzittende en rechtsbijstand). OwhjA met 19 schadevrije jaren 😅 dus het is nog "een koopje".
[...]
Met lease betaal je ook zelf die verzekering niet natuurlijk. Zo kan je als 18 jarige waarschijnlijk ook een Polestar 2 rijden in de lease terwijl er bij mijn huidige verzekering toch echt een "geen jonge bestuurder" clausule is opgenomen waarbij de auto onverzekerd is als de bestuurder jonger is dan 24 jaar.
Bij inshared valt hij geheel niet te verzekeren. Daar zeggen de alleen maar dat ze de auto niet kunnen verzekeren met reden "deze auto heeft teveel vermogen".
Ik heb ruim twee weken geleden een tweedehands Polestar 2 MY22 LRSM gekocht. Ik ben tot nu toe erg blij met de auto, maar het lukt mij niet om de Polestar app aan de auto te koppelen. Ik gebruik de laatste versie van de app op de laatste versie van iOS. Ook de auto is volledig bij qua software. Ik kom bij het koppelen tot het punt dat de auto aangeeft dat de telefoon gekoppeld is. Ik heb dan in de app de mogelijkheid om een digitale sleutel in te stellen of 'de auto te bedienen'. Het maakt niet uit welke optie ik kies, het volgende scherm in de app op de telefoon is weer 'Start koppelingsproces'. Alleen door de app te verwijderen en opnieuw te installeren op mijn telefoon krijg ik het uberhaupt weer voor elkaar om de auto en de app elkaar weer te laten vinden met uiteindelijk hetzelfde resultaat. Ik heb na contact met Polestar support o.a. het infotainment deel diverse malen herstart, een TCAM reset uitgevoerd etc. maar zij komen ook niet verder en raden nu aan om een afspraak bij een Polestar servicepunt te maken. Heeft hier iemand eerder soortgelijke problemen gehad met de app en eventueel nog een suggestie die het proberen waard is?
Al eens een andere telefoon geprobeerd? Met iOS geen ervaring, maar heb het op een jaar tijd nu 3 keer gedaan met Android en nooit problemen gehad. Als de telefoon app zo blijft vasthangen lijkt het eerder daar te zitten.b0p schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 20:22:
Ik heb ruim twee weken geleden een tweedehands Polestar 2 MY22 LRSM gekocht. Ik ben tot nu toe erg blij met de auto, maar het lukt mij niet om de Polestar app aan de auto te koppelen. Ik gebruik de laatste versie van de app op de laatste versie van iOS. Ook de auto is volledig bij qua software. Ik kom bij het koppelen tot het punt dat de auto aangeeft dat de telefoon gekoppeld is. Ik heb dan in de app de mogelijkheid om een digitale sleutel in te stellen of 'de auto te bedienen'. Het maakt niet uit welke optie ik kies, het volgende scherm in de app op de telefoon is weer 'Start koppelingsproces'. Alleen door de app te verwijderen en opnieuw te installeren op mijn telefoon krijg ik het uberhaupt weer voor elkaar om de auto en de app elkaar weer te laten vinden met uiteindelijk hetzelfde resultaat. Ik heb na contact met Polestar support o.a. het infotainment deel diverse malen herstart, een TCAM reset uitgevoerd etc. maar zij komen ook niet verder en raden nu aan om een afspraak bij een Polestar servicepunt te maken. Heeft hier iemand eerder soortgelijke problemen gehad met de app en eventueel nog een suggestie die het proberen waard is?
Dat is zo'n beetje het enige dat ik nog niet heb geprobeerd omdat ik geen tweede vergelijkbare telefoon heb liggen. Maar misschien toch wel een aardige om eens te proberen. Ik heb verder nog nooit issues gehad met het koppelen van mijn huidige telefoon aan Bluetooth apparaten en gebruikte dezelfde telefoon tot een paar weken geleden dagelijks als telefoonsleutel i.c.m. een Tesla Model 3.
Sinds een paar weken lijkt mijn Google Maps niet meer te synchroniseren met de auto. Voorheen had ik de Polestar geselecteerd als mijn voertuig en kon je een route “doorsturen” naar de auto vanaf je telefoon. Deze optie mis ik sinds een aantal weken.
Iemand die dit probleem herkent of een oplossing heeft? In en uitloggen op zowel telefoon als auto heeft geen effect gehad. Alle rechten lijken ook goed ingesteld te staan.
Iemand die dit probleem herkent of een oplossing heeft? In en uitloggen op zowel telefoon als auto heeft geen effect gehad. Alle rechten lijken ook goed ingesteld te staan.
Op pagina 906 hier hadden we dat probleem ook, komt door die DMA dat de koppeling manueel opgezet moet worden, staat hier:Kubusje schreef op zondag 14 december 2025 @ 11:55:
Sinds een paar weken lijkt mijn Google Maps niet meer te synchroniseren met de auto. Voorheen had ik de Polestar geselecteerd als mijn voertuig en kon je een route “doorsturen” naar de auto vanaf je telefoon. Deze optie mis ik sinds een aantal weken.
Staat op smartphone bij Google app > rechtsboven account > manage your Google account > data and privacy > naar beneden naar Linked Google Services en daar moet je Maps aanduiden en doorgaan.
Dan wel nog even in Maps bij your vehicles de auto aanduiden.
Vraag, wie heeft er ervaring met sneeuw kettingen voor de PS2?
Wat ik graag wil weten/snappen, ik heb een LRDM versie, moet ik dan alleen sneeuwkettingen hebben voor achterste wielen? Neem aan van wel.
Zijn kan je zomaar alle sneeuw kettingen nemen? Of heb je speciale zwaardere kettingen nodig voor een EV?
Wat ik graag wil weten/snappen, ik heb een LRDM versie, moet ik dan alleen sneeuwkettingen hebben voor achterste wielen? Neem aan van wel.
Zijn kan je zomaar alle sneeuw kettingen nemen? Of heb je speciale zwaardere kettingen nodig voor een EV?
Uit de handleiding:MrMGeeIsTheName schreef op zondag 14 december 2025 @ 16:17:
Vraag, wie heeft er ervaring met sneeuw kettingen voor de PS2?
Qua type zou ik kijken naar de specificaties van de ketting, ik neem an dat daar wel een maximum gewicht zal opstaan, mocht dit relevant zijn.Het gebruik van sneeuwkettingen is alleen toegestaan op de achterwielen (geldt ook voor modellen met vierwielaandrijving).
ThanksIbex schreef op zondag 14 december 2025 @ 17:11:
[...]
Uit de handleiding:
[...]
Qua type zou ik kijken naar de specificaties van de ketting, ik neem an dat daar wel een maximum gewicht zal opstaan, mocht dit relevant zijn.
Diezelfde handleiding geeft bovenaan bij ‘Waarschuwing’ overigens ook aan dat alleen enkelzijdige oftewel loopvlaksneeuwkettingen toegestaan zijn. Dat maakt het een aardig dure grap. Heeft denk ik te maken met de hoeveelheid beschikbare ruimte rondom het wiel want die loopvlakkettingen zitten dus alleen op het loopvlak en niet helemaal rondom de band. Bij Polestar zelf kosten ze 440€..
https://www.polestar.com/nl/shop/extras/polestar-2/129/
[ Voor 41% gewijzigd door JTHZZ op 14-12-2025 19:01 ]
Dank @JTHZZ , ik ga er op letten.JTHZZ schreef op zondag 14 december 2025 @ 18:54:
[...]
Diezelfde handleiding geeft bovenaan bij ‘Waarschuwing’ overigens ook aan dat alleen enkelzijdige oftewel loopvlaksneeuwkettingen toegestaan zijn. Dat maakt het een aardig dure grap. Heeft denk ik te maken met de hoeveelheid beschikbare ruimte rondom het wiel want die loopvlakkettingen zitten dus alleen op het loopvlak en niet helemaal rondom de band. Bij Polestar zelf kosten ze 440€..
https://www.polestar.com/nl/shop/extras/polestar-2/129/
Hoop eigenlijk hier of op marktplaats een 2hands setje te scoren.
Ga al meer dan 25 jaar op wintersport en ik heb letterlijk 2x sneeuwkettingen nodig gehad.
Maar wil ze wel bij me hebben (is ook verplicht in sommige landen)
Als het je puur om extra grip gaat bij sneeuw, kun je ook sneeuwsokken overwegen. Als je verwacht in bijv Oostenrijk een weg op te gaan waar kettingen verplicht zijn (met verkeersbord), dan heb je daar niks aan want dan moet je echt kettingen hebben. Tenzij je een dualmotor LRDM hebt en goede winterbanden want vaak hebben wegen met ‘Kettenpflicht’ een uitzondering voor 4X4 auto’s (Allradfahrzeuge).MrMGeeIsTheName schreef op zondag 14 december 2025 @ 19:13:
[...]
Dank @JTHZZ , ik ga er op letten.
Hoop eigenlijk hier of op marktplaats een 2hands setje te scoren.
Ga al meer dan 25 jaar op wintersport en ik heb letterlijk 2x sneeuwkettingen nodig gehad.
Maar wil ze wel bij me hebben (is ook verplicht in sommige landen)
In de bekende alpenlanden is het niet verplicht sneeuwkettingen bij je te hebben maar kun je dus wel bij bergwegen uitkomen waar ze verplicht zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door JTHZZ op 14-12-2025 19:35 ]
Dit was precies de oplossing! Thanks!deSenna24 schreef op zondag 14 december 2025 @ 12:06:
[...]
Op pagina 906 hier hadden we dat probleem ook, komt door die DMA dat de koppeling manueel opgezet moet worden, staat hier:
Staat op smartphone bij Google app > rechtsboven account > manage your Google account > data and privacy > naar beneden naar Linked Google Services en daar moet je Maps aanduiden en doorgaan.
Dan wel nog even in Maps bij your vehicles de auto aanduiden.
Hier AWD + verlaagd, waardoor de loopvlakkettingen ook niet meer passen. Ik overweeg nog sokken, maar ik verwacht met AWD eigenlijk ook geen problemen. De Rud Centrax gaan voor de vorm gewoon mee achterin.JTHZZ schreef op zondag 14 december 2025 @ 19:28:
[...]
Als het je puur om extra grip gaat bij sneeuw, kun je ook sneeuwsokken overwegen. Als je verwacht in bijv Oostenrijk een weg op te gaan waar kettingen verplicht zijn (met verkeersbord), dan heb je daar niks aan want dan moet je echt kettingen hebben. Tenzij je een dualmotor LRDM hebt en goede winterbanden want vaak hebben wegen met ‘Kettenpflicht’ een uitzondering voor 4X4 auto’s (Allradfahrzeuge).
In de bekende alpenlanden is het niet verplicht sneeuwkettingen bij je te hebben maar kun je dus wel bij bergwegen uitkomen waar ze verplicht zijn.
[Afbeelding]
Mijn boefje is liev!
Maar als je model 2021 selecteert, is het gebruik van sneeuwkettingen enkel toegestaan op de voorwielen, ook AWD….Ibex schreef op zondag 14 december 2025 @ 17:11:
[...]
Uit de handleiding:
[...]
Qua type zou ik kijken naar de specificaties van de ketting, ik neem an dat daar wel een maximum gewicht zal opstaan, mocht dit relevant zijn.
https://www.polestar.com/...a681fb99cc0a80151602229c2
:strip_exif()/f/image/PRbAeNKYwMNnUPKgPjPogbLj.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag na 5 jaar mijn Thunder LRDM met performance pakket en upgrade ingeleverd en een LRSM opgehaald. Beetje aan laten passen, zodat hij meer naar mijn zin is met Heiko onderstel, meegespoten wielranden/bumpers en een setje mooie velgen. Keuze bij Polestar is bedroevend en nog duurder ook.
Ik mis wel de limiter
[ Voor 4% gewijzigd door Wors op 15-12-2025 22:35 ]
Ik begrijp nog steeds niet hoe dit werkend te krijgen, al heb ik een ander issue. Ik zie namelijk wel de PS2 staan in Google Maps en ik kan bestemmingen ook wel versturen vanaf de telefoon. Echter 2 issues:
1. de bestemming komt nooit binnen in de auto
2. die update waarbij Maps op de telefoon het accu percentage kan inzien klopt 9 van de 10x niet omdat het verouderde data pakt. Ik zou verwachten dat elke keer dat als je een bestemming in Maps invoert er even een API call gaat richting de Polestar om het juiste percentage op te halen. Maar nee hoor... Nu staat er ook weer 0% batterij en laatste update 53min geleden terwijl de auto nu 75% vol is
Het werkt gewoon niet en met name punt 1 vind ik super irritant want ik wil die functie nog best wel eens gebruiken. Maar ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. De vinkjes staan goed, accounts zijn hetzelfde en gekoppeld en anders had ik natuurlijk ook nooit de optie om het naar de PS2 te versturen...
Wat ik ook vaag vind is dat ik bij mijn voertuigen de Polestar niet kan verwijderen en opnieuw kan toevoegen...🤔
[ Voor 17% gewijzigd door Juancho op 15-12-2025 23:25 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Dope velgen zeg. Zijn die officieel Polestar of aftermarket? Ik ben zelf wel benieuwd welke velgen op de Polestar performance passen met Brembo remmen. Valt wellicht te overwegen als zomer set.Wors schreef op maandag 15 december 2025 @ 21:42:
[Afbeelding]
Vandaag na 5 jaar mijn Thunder LRDM met performance pakket en upgrade ingeleverd en een LRSM opgehaald. Beetje aan laten passen, zodat hij meer naar mijn zin is met Heiko onderstel, meegespoten wielranden/bumpers en een setje mooie velgen. Keuze bij Polestar is bedroevend en nog duurder ook.
Ik mis wel de limiter
En welke limiter mis je? Die van 210km/h?
Wat zien jullie met deze temperaturen staan als dynamische actieradius? Het is mijn eerste winter in de PS2 dus ik ben wel even benieuwd. Ik heb dus een SMLR en zie de afgelopen tijd, eigenlijk al vanaf het plaatsen winterbanden, zo'n 400-440km staan. Valt me toch iets tegen, maargoed, ik weet natuurlijk dat er een aantal factoren van belang zijn. Afgelopen dagen ook in de Ardennen geweest (met de PS2 alleen heen en terug gereden, op locatie niet) en ik kwam onder de 20kW uit terwijl ik stukken 130/120/110 gereden heb en rondom de Ardennen is het natuurlijk heuvelachtig. Dus in dat kader wel opzich OK verbruikcijfers.
In de zomerperiode zat ik overigens vaak op 520-550km wat me ook wat tegenviel als je uitgaat van een WLTP van 659km. Maar uiteindelijk kloppen de cijfers op EV DB wel behoorlijk dus ik ging daar bij het kiezen ook al vanuit. Het is voldoende hoor, zeker een upgrade tov de 1e generatie XC40 die in deze periode vaak tussen de 280-340 zat. En de PS2 is natuurlijk ook al een tijdje op de markt dus geen hypermoderne EV meer. Maagoed, blijkt maar weer eens dat je die WLTP echt volledig kan negeren want dat cijfertje slaat helemaal nergens op. Ook niet in perfecte omstandigheden.
In de zomerperiode zat ik overigens vaak op 520-550km wat me ook wat tegenviel als je uitgaat van een WLTP van 659km. Maar uiteindelijk kloppen de cijfers op EV DB wel behoorlijk dus ik ging daar bij het kiezen ook al vanuit. Het is voldoende hoor, zeker een upgrade tov de 1e generatie XC40 die in deze periode vaak tussen de 280-340 zat. En de PS2 is natuurlijk ook al een tijdje op de markt dus geen hypermoderne EV meer. Maagoed, blijkt maar weer eens dat je die WLTP echt volledig kan negeren want dat cijfertje slaat helemaal nergens op. Ook niet in perfecte omstandigheden.
Mijn MY22 LRSM geeft in de winter met winterbanden ongeveer 400-450km aan (90% geeft 400km), in de zomer bijna 560km aangetikt (geladen tot 90% geeft hij dan 500km aan). Ik doe wel bijna niets van snelweg.Juancho schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 14:28:
Wat zien jullie met deze temperaturen staan als dynamische actieradius? Het is mijn eerste winter in de PS2 dus ik ben wel even benieuwd. Ik heb dus een SMLR en zie de afgelopen tijd, eigenlijk al vanaf het plaatsen winterbanden, zo'n 400-440km staan. Valt me toch iets tegen, maargoed, ik weet natuurlijk dat er een aantal factoren van belang zijn. Afgelopen dagen ook in de Ardennen geweest (met de PS2 alleen heen en terug gereden, op locatie niet) en ik kwam onder de 20kW uit terwijl ik stukken 130/120/110 gereden heb en rondom de Ardennen is het natuurlijk heuvelachtig. Dus in dat kader wel opzich OK verbruikcijfers.
De facelift doet er nog bijna 100km bovenop, dan zou ik ook denken dat het hoger ligt.
De SMSR (2025) geeft bij mij 390 km aan.Juancho schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 14:28:
Ik haal dan vrijwel exact dezelfde cijfers als jij. Ik haal net ook de auto van de paal. Toto 90% geladen en een actieradius van 390-400km. Valt dan toch wat tegen...deSenna24 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 14:53:
[...]
Mijn MY22 LRSM geeft in de winter met winterbanden ongeveer 400-450km aan (90% geeft 400km), in de zomer bijna 560km aangetikt (geladen tot 90% geeft hij dan 500km aan). Ik doe wel bijna niets van snelweg.
De facelift doet er nog bijna 100km bovenop, dan zou ik ook denken dat het hoger ligt.
Deze velgen zijn exact dezelfde maat als van de originele Polestar Performance. Dus ook achter breder dan voor. Het zijn aftermarket velgen van het merk Dezent.tormentor1985 schreef op maandag 15 december 2025 @ 23:16:
[...]
Dope velgen zeg. Zijn die officieel Polestar of aftermarket? Ik ben zelf wel benieuwd welke velgen op de Polestar performance passen met Brembo remmen. Valt wellicht te overwegen als zomer set.
En welke limiter mis je? Die van 210km/h?
De limiter is een functie in de eerdere Polestar 2’s waarmee je vanaf 30km/h een maximale snelheid kunt instellen. Poor man’s cruise control, maar heerlijk als je veel door de stad moet rijden en niet per ongeluk te hard kunt gaan.
Er zit toch gewoon een limiter op? Je kan alleen niet cruise control en limiter snel door elkaar gebruiken. In de auto settings kun je togglen tussen cruise control en limiterWors schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 17:36:
[...]
Deze velgen zijn exact dezelfde maat als van de originele Polestar Performance. Dus ook achter breder dan voor. Het zijn aftermarket velgen van het merk Dezent.
De limiter is een functie in de eerdere Polestar 2’s waarmee je vanaf 30km/h een maximale snelheid kunt instellen. Poor man’s cruise control, maar heerlijk als je veel door de stad moet rijden en niet per ongeluk te hard kunt gaan.
Zelf heb ik altijd de limiter aan staan, zoveel fijner om zelf acceleratie en remmen te regelen dan cruise control.
Niet meer aanwezig op de nieuwste auto's, die hebben ISAdeSenna24 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 18:05:
[...]
Er zit toch gewoon een limiter op? Je kan alleen niet cruise control en limiter snel door elkaar gebruiken. In de auto settings kun je togglen tussen cruise control en limiterRijassist > rijondersteuning
Zelf heb ik altijd de limiter aan staan, zoveel fijner om zelf acceleratie en remmen te regelen dan cruise control.
Is dat niet nog los van de begrenzer/limiter functie? Ik kan ook togglen tussen intelligent en standaard, bij intelligent (pijltje links op linkerkant stuur) is de snelheid statisch of volgens verkeersbordherkenning.guido66 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 18:36:
[...]
Niet meer aanwezig op de nieuwste auto's, die hebben ISA
Is ISA niet enkel een systeem dat via audio/symbool weergeeft dat je te snel rijdt?
EDIT: ziet dit er vanaf 2024 anders uit? Eentje op Reddit gevonden:
https://www.reddit.com/me...d.it%2F4pevs1yjnqfd1.jpeg
[ Voor 15% gewijzigd door deSenna24 op 16-12-2025 19:19 ]
Het zit er niet meer in, mis het na 5k km in de nieuwe nog steedsdeSenna24 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 19:15:
[...]
Is dat niet nog los van de begrenzer/limiter functie? Ik kan ook togglen tussen intelligent en standaard, bij intelligent (pijltje links op linkerkant stuur) is de snelheid statisch of volgens verkeersbordherkenning.
Is ISA niet enkel een systeem dat via audio/symbool weergeeft dat je te snel rijdt?
EDIT: ziet dit er vanaf 2024 anders uit? Eentje op Reddit gevonden:
https://www.reddit.com/me...d.it%2F4pevs1yjnqfd1.jpeg
Vanochtend bij 90% een dynamisch bereik van 270 km. Ik heb ook al eens 260km gezien. In de zomer 370km. SMSR22, met 19" en Hankook winterbanden. En toch rij ik probleemloos het land door.Juancho schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 15:09:
[...]
Ik haal dan vrijwel exact dezelfde cijfers als jij. Ik haal net ook de auto van de paal. Toto 90% geladen en een actieradius van 390-400km. Valt dan toch wat tegen...
Hier een LRDM, 2021 model. Ik heb een slechte uit de serie, 23 - 24 kWh gemiddeld over 125000 km....
Interessante discussies 4 jaar geleden in dit topic
Duidelijk te zien dat de nieuwe series veel en veel beter met een accu lading omgaan!
Als ik de auto laadt, in deze tijd, krijg ik 300-310 km max, op 100% lading. 20" , winterbanden.
Met de PS2 rij ik nu best rustig, 110 km op de CC.....
Interessante discussies 4 jaar geleden in dit topic
Duidelijk te zien dat de nieuwe series veel en veel beter met een accu lading omgaan!
Als ik de auto laadt, in deze tijd, krijg ik 300-310 km max, op 100% lading. 20" , winterbanden.
Met de PS2 rij ik nu best rustig, 110 km op de CC.....
Nog Tweakers met een idee wat te doen?
Sinds enkele weken verschijnt mijn Polestar 2 niet meer als optie binnen Google Maps (desktop, Android telefoon) om de route naar te sturen. Heeft al die tijd prima gewerkt.
Volgende al geprobeerd ;
Polestar:
-Google account verwijderen en opnieuw inloggen
-TCAM reset
-Cache wissen
-Meest recente versie
Opmerkelijk: zoek adressen gaan wel mee e.g. telefoon zoek ik op Tweakers Amsterdam, daarna zie ik in de Polestar de gescheiden dat er gezocht is naar Tweakers Amsterdam.
Android (Pixel 9a)
-Cache legen
-Opnieuw opstarten
-Meest recente versie
In mijn Google profiel zie ik de Polestar 2 als apparaat toegevoegd als eveneens de Pixel 9a.
Duurt ondertussen al een paar weken.
Sinds enkele weken verschijnt mijn Polestar 2 niet meer als optie binnen Google Maps (desktop, Android telefoon) om de route naar te sturen. Heeft al die tijd prima gewerkt.
Volgende al geprobeerd ;
Polestar:
-TCAM reset
-Cache wissen
-Meest recente versie
Opmerkelijk: zoek adressen gaan wel mee e.g. telefoon zoek ik op Tweakers Amsterdam, daarna zie ik in de Polestar de gescheiden dat er gezocht is naar Tweakers Amsterdam.
Android (Pixel 9a)
-Cache legen
-Opnieuw opstarten
-Meest recente versie
In mijn Google profiel zie ik de Polestar 2 als apparaat toegevoegd als eveneens de Pixel 9a.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Waarschijnlijk staat het vinkje uit op je Android telefoon. Dit issue is de laaste weken idd vaker aan bod gekomen. Stappen staan wel in dit topic. Ergens in je Google account moet je een vinkje voor Maps zetten.Freakie1NL schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 22:03:
Nog Tweakers met een idee wat te doen?
Volgende al geprobeerd ;
Polestar:
-TCAM reset
-Cache wissen
-Meest recente versie
Android (Pixel 9a)
-Cache legen
-Opnieuw opstarten
-Meest recente versie
Ik zou graag de vraag zelf andersom willen stellen. Hoe kan je je voertuig verwijderen om die vervolgens opnieuw toe te voegen? Bij mij komt het naar de auto gestuurde bestemming namelijk NOOIT binnen in de auto.
Maar ik krijg de Polestar met geen mogelijkheid verwijderd...
[ Voor 23% gewijzigd door Juancho op 16-12-2025 22:21 ]
Dank, die oplossing werkte inderdaad. Ongelooflijk Gemini en CoPilot kwamen niet tot deze oplossing.Juancho schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 22:05:
[...]
Waarschijnlijk staat het vinkje uit op je Android telefoon. Dit issue is de laaste weken idd vaker aan bod gekomen. Stappen staan wel in dit topic. Ergens in je Google account moet je een vinkje voor Maps zetten.
Ik zou graag de vraag zelf andersom willen stellen. Hoe kan je je voertuig verwijderen om die vervolgens opnieuw toe te voegen? Bij mij komt het naar de auto gestuurde bestemming namelijk NOOIT binnen in de auto.
Maar ik krijg de Polestar met geen mogelijkheid verwijderd...
[Afbeelding]
Enfin, voor jou probleem zou ik proberen; via account settings > beveiliging en inloggen> je apparaten> alle apparaten beheren > Polestar 2 en daar weggooien. Daarna opnieuw koppelen. Was 1 van mijn pogingen om het juist wel weekend te krijgen (wat niet lukte tot de oplossing op pagina 906).
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
MY26 LRSM nu 460km (100%) laad altijd 100%, woon werkverkeer 260km per dag (95% snelweg in spits), Michelin Winterbanden scheelt zo'n 30km.Juancho schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 14:28:
izzy67 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 09:09:
[...]
Woon werkverkeer 260km per dag (95% snelweg in spits)
Hier LRSM uit 2024. Nu 540 op 100%. Dagelijks verkeer is 200km snelweg. Laden doe ik overigens altijd op 90%.
[ Voor 21% gewijzigd door Ollie89 op 17-12-2025 11:20 ]
Hier het oude model LRSM uit 23 - Nu ongeveer tussen de 360km en 400km afhankelijk van of we na of voor 19.00 uur nog op de weg zijn geweest.
No signature required.
Hmm ja dit zou ik ook verwachten met mijn LRSM MY26 versie. Maar die 540km is iets dat ik alleen afgelopen zomer zag.Ollie89 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 11:20:
Hier LRSM uit 2024. Nu 540 op 100%. Dagelijks verkeer is 200km snelweg. Laden doe ik overigens altijd op 90%.
:strip_exif()/f/image/dzS3bGjkhvEFRfKCSQVOlCty.jpg?f=fotoalbum_large)
Echt dramatisch die range in de winter…
Edit: Uit mijn rittenregistratie haal ik terug dat ik 349km gereden heb van 100 naar 0 met een SR uit '24.
[ Voor 11% gewijzigd door SirLenncelot op 17-12-2025 16:08 ]
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
1km/0% = oneindig.SirLenncelot schreef op woensdag 17 december 2025 @ 16:05:
[Afbeelding]
No signature required.
Heb in de zomer wel eens momenten gehad dat ik 600 had. Moet wel zeggen dat het erg verschilt. Deze week was het relatief zacht weer, druk op de snelweg maar wel goed doorrijdend en daardoor verbruik wel fors lager. Vorige week stond er 480 km op 100km. Ben naar kantoor wel altijd rustige rijder (+-110 op de teller).Juancho schreef op woensdag 17 december 2025 @ 15:22:
[...]
Hmm ja dit zou ik ook verwachten met mijn LRSM MY26 versie. Maar die 540km is iets dat ik alleen afgelopen zomer zag.
naar mijn idee een functie die veel mensen niet willen missen.Wors schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 17:36:
[...]
Deze velgen zijn exact dezelfde maat als van de originele Polestar Performance. Dus ook achter breder dan voor. Het zijn aftermarket velgen van het merk Dezent.
Ben het 100.0% met je eens dat het een genot is om te gebruiken in gebieden waar relatief veel wisselingen zijn in snelheden.
En dan nog, nederland heeft niet zoveel flitsblokjes langs wegen
(we willen geen politie staat zijn... ahummm) maar duitsland doet daar niet kinderachtig over.
Dus ik ben superblij met LIM en zou daar best voor willen bij betalen, dus niks poor mens
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
349 Haal ik in de zomer met moeite, dus prima wat mij betreftSirLenncelot schreef op woensdag 17 december 2025 @ 16:05:
[Afbeelding]
Edit: Uit mijn rittenregistratie haal ik terug dat ik 349km gereden heb van 100 naar 0 met een SR uit '24.
Ik neem afscheid in dit topic. Vandaag is de P2 de deur uitgegaan.
Samenvatting:
MY21 Launch Edition 80.000km / 5 jaar oud
Breakdowns: 0
Aanschafprijs: 41,500 euro
Verkocht voor 21,500 euro
Afschrijving over 5 jaar: 48% (333 euro p/m)
Onderhoud: 250 euro totaal
Verzekering: ca 50 per maand
Stroom: nagenoeg niks maar zeg 15 euro per maand
Totale kosten: ca. 400 per maand of omgerekend ca. 0,3 euro per kilometer
Hoogtepunten: fantastische performance, zeker in het begin een auto met veel bekijks. Interieur vind ik ook goed gelukt.
Neutraal: Rijbereik. Ik heb bijna nooit aan de snellader gehangen (2 laders op de oprit) maar het bereik is mwah… zeker in de winter zonder WP met veel korte ritten is het bereik niet al te best. Maks 250km. Ook had ik meer verwacht van AAOS. Systeem is traag geworden en alle beloftes zijn deels ingelost.
Dieptepunten: Als early adopter enorm veel bijdragen aan het beter maken van de auto. Polestar aan de andere kant belooft van alles maar presteert het om zo goed als niks te leveren. (Apps in de auto, apps buiten de auto, functies etc). Begrijp me niet verkeerd: alles heeft prima gewerkt de afgelopen 5 jaar, maar de arrogante houding van Polestar spreekt me totaal niet meer aan.
Helaas is de nieuwe auto geen Polestar (een P3 is veel te duur en een P4 wil ik niet vanwege de hond). We stappen over naar een Opel Grandland AWD. (Ja ik weet dat dit Stellantis is
). Het is totaal anders maar het totaalplaatje past nu beter voor ons gezin.
Samenvatting:
Hoogtepunten: fantastische performance, zeker in het begin een auto met veel bekijks. Interieur vind ik ook goed gelukt.
Neutraal: Rijbereik. Ik heb bijna nooit aan de snellader gehangen (2 laders op de oprit) maar het bereik is mwah… zeker in de winter zonder WP met veel korte ritten is het bereik niet al te best. Maks 250km. Ook had ik meer verwacht van AAOS. Systeem is traag geworden en alle beloftes zijn deels ingelost.
Dieptepunten: Als early adopter enorm veel bijdragen aan het beter maken van de auto. Polestar aan de andere kant belooft van alles maar presteert het om zo goed als niks te leveren. (Apps in de auto, apps buiten de auto, functies etc). Begrijp me niet verkeerd: alles heeft prima gewerkt de afgelopen 5 jaar, maar de arrogante houding van Polestar spreekt me totaal niet meer aan.
Helaas is de nieuwe auto geen Polestar (een P3 is veel te duur en een P4 wil ik niet vanwege de hond). We stappen over naar een Opel Grandland AWD. (Ja ik weet dat dit Stellantis is
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
€41.500,- moet €61.500,- zijn?Rene schreef op woensdag 17 december 2025 @ 19:52:
Ik neem afscheid in dit topic. Vandaag is de P2 de deur uitgegaan.
Samenvatting:
Helaas is de nieuwe auto geen Polestar (een P3 is veel te duur en een P4 wil ik niet vanwege de hond). We stappen over naar een Opel Grandland AWD. (Ja ik weet dat dit Stellantis is). Het is totaal anders maar het totaalplaatje past nu beter voor ons gezin.
Ik denk niet dat je bij Stellantis ook maar enige feedback op klachten gaat krijgen, die zijn nog erger dan Polestar.
[ Voor 5% gewijzigd door guido66 op 17-12-2025 20:26 ]
Klopt. In Noorwegen 41,500 betaald nieuw bij Polestar. Dat is inclusief een ekstra set 19" velgen met winterbandenguido66 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 19:56:
[...]
€41.500,- moet €61.500,- zijn?in Nederland tenminste. Of kreeg je zoveel subsidie in Noorwegen? En dan is de inruil ook nog eens hoger dan hier?
Ik denk niet dat je bij Stellantis ook maar enige feedback op klachten gaat krijgen, die zijn nog erger dan Polestar.
Verkocht via een online veiling. Particulier had ik er nog iets meer voor kunnen krijgen maar dan heb je weer een hoop gedoe met allerlei lui aan de deur die tot 2 jaar na aankoop kunne klagen. Daarbij vervallen er hier wat subsidies waardoor een nieuwe auto na 01.01.2026 ruim 4K duurder wordt.
En ja, Stellantis hoef je niet teveel van te verwachten maar met 5 jaar garantie is het risico beperkt
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
even een (denk ik...) korte vraag.
Ik heb morgen dus weer eenss (na lange tijd..) mijn 100% SoC nodig.
Ik zet terwijl ik in de auto zit de max op 100% ... en dacht klaar te zijn.
Thuis de Zappi er op en ik kijk in de app......#$@... deze staat op 90%.
Ok, via de app op 100% gezet.
Koud 2 min daarna, #$#@% wéér op 90%, en dat blijft hij dus doen hij wil de 100% niet vast houden.
Herkenbaar? en zo ja, hoe lossen jullie dat op?
tia
Koud 2 min daarna, #$#@% wéér op 90%, en dat blijft hij dus doen hij wil de 100% niet vast houden.
tia
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Infotainment en TCAM al eens herstart? Heb het zelf nog nooit gehad op die paar keer dat ik eens naar 100% geladen heb.Hansieo schreef op donderdag 18 december 2025 @ 10:50:
tia
Ben ik mee bezig (naar het schijnt moet er zeker 15 min tussen zitten..)
Ik laat het nog weten, maar dacht/denk dat iemand dit wellicht herkende..
15 minuten waarvoor precies? Infotainment herstarten duur 1 a 2 minuten, die TCAM kan ook zoiets duren voor die weer signaal heeft. Zelf 1 keer ooit die TCAM herstart uitgevoerd, gewoon vlak na de infotainment reboot.Hansieo schreef op donderdag 18 december 2025 @ 11:28:
Ben ik mee bezig (naar het schijnt moet er zeker 15 min tussen zitten..)
Tja, dit is wat techSupport vertelde, dus hou ik dat aan om straks niet te horen, ja maarrrrr.....
nog even eten en dan de TCAM..
nog even eten en dan de TCAM..
altijd instellen voordat je inplugt. of als je dat niet gedaan hebt; laadpaalstekker eruit - op 100% zetten - stekker er weer in. dan blijft het zeker staan. elke andere optie via de app weet je nooit zeker of hij het onthoud. en juist als je het nodig hebt wil je geen verrassingen. dus je merkt ik hou van praktische workarounds.Hansieo schreef op donderdag 18 december 2025 @ 10:50:
tia
[ Voor 3% gewijzigd door AteZ op 18-12-2025 11:42 ]
sexy: use feather kinky:use entire chicken ...
Ja, had ik al geprobeerd, en hielp niet.AteZ schreef op donderdag 18 december 2025 @ 11:40:
[...]
altijd instellen voordat je inplugt. of als je dat niet gedaan hebt; laadpaalstekker eruit - op 100% zetten - stekker er weer in. dan blijft het zeker staan. elke andere optie via de app weet je nooit zeker of hij het onthoud. en juist als je het nodig hebt wil je geen verrassingen. dus je merkt ik hou van praktische workarounds.
Nu net de pauze voorbij tussen de resets, en jawel, zowel LTE áls 100% laden blijft staan.
We gaan het meemaken de komende dagen...ik moet ook weer Duitsland in, en dan terug..
Afgelopen 2 weken een keer of 3 gehad. Maar dan andersom. Ik had het een keer op 100% gezet omdat ik het nodig had. Toen terug naar 90 maar de auto bleef het terugzetten op 100%. Geen idee hoe, maar sinds afgelopen week geen last meer van gehad en werkt het weer zoals het hoort.Hansieo schreef op donderdag 18 december 2025 @ 10:50:
tia
dank voor je input, en ja, onder/totaan de 90% had/heb ik ook geen problemen, bij mij is het de 90 naar 100%
die blijft kl@ten.
update: die LTE doet het nu nog, de 100% donderd er net (dus ná beide resets) weer af
die blijft kl@ten.
update: die LTE doet het nu nog, de 100% donderd er net (dus ná beide resets) weer af
Ik kijk naar een occasion P2, bv deze https://janbogert.nl/occa...toelverwarming-h-k-audio/
De onderhoudsintervallen iedere 30k km zijn netjes nagekomen. Wat gebeurt er eigenlijk tijdens dit onderhoud, o.a. banden pompen?
De onderhoudsintervallen iedere 30k km zijn netjes nagekomen. Wat gebeurt er eigenlijk tijdens dit onderhoud, o.a. banden pompen?
Volledig schema:ReconE schreef op donderdag 18 december 2025 @ 17:17:
Ik kijk naar een occasion P2, bv deze https://janbogert.nl/occa...toelverwarming-h-k-audio/
https://www.polestar-foru...schedule.245/#post-204067
Qua prijs vind ik dit toch hoog. Om u een idee te geven, ik heb een polestar 2 performance (inclusief geventileerde lederstoelen) gekocht met 108.000km voor 19500 euro, wel particulier. Ik denk dat er betere deals te doen zijn dan deze.ReconE schreef op donderdag 18 december 2025 @ 17:17:
Hele mooie deal, zeker die geventileerde stoelen.koekroeck schreef op donderdag 18 december 2025 @ 19:15:
[...]
Qua prijs vind ik dit toch hoog. Om u een idee te geven, ik heb een polestar 2 performance (inclusief geventileerde lederstoelen) gekocht met 108.000km voor 19500 euro, wel particulier. Ik denk dat er betere deals te doen zijn dan deze.
Ik ga deze proefrijden: https://janbogert.nl/occa...ilot-plus-19inch-carplay/
Een P2 occasion met leren stoelen kan ik niet onder de €20k vinden.
[ Voor 5% gewijzigd door ReconE op 18-12-2025 19:46 ]
Ik heb sinds halverwege deze week voortdurend geen verbinding met mijn Polestar 2. Anderen hier ook lasti van?
Als je de app bedoelt, ja. Dit heb ik ook de laatste drie weken.Ollie89 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 09:45:
Ik heb sinds halverwege deze week voortdurend geen verbinding met mijn Polestar 2. Anderen hier ook lasti van?
Volgende week lever ik mijn polestar 2 in omdat ik van werkgever wissel. Ik heb nu op de achterportieren deze carshades zitten voor de kleine, en die bevallen prima:
https://www.anwb.nl/webwi...assend-voor-polestar-2-ev
Aangezien ik geen PS2 meer heb na komende woensdag mogen deze weg. Ik hoef er niks voor te hebben (dus geen verkapte v&a). Als je in de buurt van Amersfoort bent en je wilt ze hebben, stuur dan even een berichtje.
Edit, ze zijn vergeven.
https://www.anwb.nl/webwi...assend-voor-polestar-2-ev
Aangezien ik geen PS2 meer heb na komende woensdag mogen deze weg. Ik hoef er niks voor te hebben (dus geen verkapte v&a). Als je in de buurt van Amersfoort bent en je wilt ze hebben, stuur dan even een berichtje.
Edit, ze zijn vergeven.
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Er is een nieuwe software update (4.2.13) beschikbaar met daarin de fix voor het max snelladen met 150kW ipv 205kW bij de Longe Range met 82 kWh pakket: https://www.polestar.com/...-2/2026/software-updates/ . Hopelijk komt deze ook als OTA beschikbaar.
Aparte stap van 3.7.0 naar 4.2.13vithar schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 19:00:
Er is een nieuwe software update (4.2.13) beschikbaar met daarin de fix voor het max snelladen met 150kW ipv 205kW bij de Longe Range met 82 kWh pakket: https://www.polestar.com/...-2/2026/software-updates/ . Hopelijk komt deze ook als OTA beschikbaar.
Ja! Ik heb ook geen verbinding met jouw Polestar 2 !Ollie89 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 09:45:
on a serious note: nee, geen last van.
Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
/f/image/YhpKpLl2gxJNaYdnVtEwZYAM.png?f=fotoalbum_large)