Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 209 210 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:04

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Stimulate14 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 09:39:
Even wellicht (domme) vraag. Ik ga over een paar weken een weekend raven in Berlijn en ga met de PS2 die kant op.
Mijn laaddruppel is van Leaseplan met EU DKV. Hoe is jullie ervaring met laden in DE? Is het allemaal goed toegankelijk? Moet ik de pas ook meenemen voor de zekerheid?

Dank jullie wel!
Mijn vriendin woont in Frankfurt, en ik rijd dus de helft van mijn tijd in Duitsland rond. De laadvoorzieningen zijn echt wel goed. Niet zo goed als in Nederland (als in: uitgebreid of wisselend qua aantal laders per station - en wellicht in jouw geval ook: hotels), maar nooit problemen gehad met iets tijdig vinden. Wel merk je vlot langs de autobahnen dat laders makkelijk allemaal bezet zijn, dus het loont zich wel om een laadpunt te pakken welke iets van de snelweg af ligt. Moet dat ook een snellader zijn, kan het zijn dat dat wel even iets beter zoeken is. In bijvoorbeeld de grotere parkeergarages zijn de voorzieningen vaak ook erg goed, maar over het algemeen alleen 11/22 kW-laders (eigenlijk net zoals in NL), dus.

Ik hoef niet te kijken naar leveranciers, dus hoe dat expliciet met jouw druppel zit durf ik niet te zeggen. Maar als je je daarvan minder afhankelijk kan maken, zou laden an sich geen probleem moeten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:40

Stimulate14

⭐⭐⭐

Bastiaan schreef op maandag 16 juni 2025 @ 10:32:
[...]

Mijn vriendin woont in Frankfurt, en ik rijd dus de helft van mijn tijd in Duitsland rond. De laadvoorzieningen zijn echt wel goed. Niet zo goed als in Nederland (als in: uitgebreid of wisselend qua aantal laders per station - en wellicht in jouw geval ook: hotels), maar nooit problemen gehad met iets tijdig vinden. Wel merk je vlot langs de autobahnen dat laders makkelijk allemaal bezet zijn, dus het loont zich wel om een laadpunt te pakken welke iets van de snelweg af ligt. Moet dat ook een snellader zijn, kan het zijn dat dat wel even iets beter zoeken is. In bijvoorbeeld de grotere parkeergarages zijn de voorzieningen vaak ook erg goed, maar over het algemeen alleen 11/22 kW-laders (eigenlijk net zoals in NL), dus.

Ik hoef niet te kijken naar leveranciers, dus hoe dat expliciet met jouw druppel zit durf ik niet te zeggen. Maar als je je daarvan minder afhankelijk kan maken, zou laden an sich geen probleem moeten opleveren.
Ik hoef ook niet te kijken naar leveranciers, de druppel is voor heel Europa en elk station wat is aangesloten bij DKV kan ik gebruiken.
Goed om te weten dat de voorzieningen goed zijn en ook met een druppel werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Beetje offtopic, maar ik heb gemerkt dat alle laadpassen, ook niet dkv het gewoon kunnen doen in het buitenland. Totdat mijn werkgever het ook doorheeft natuurlijk :P

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:00

sopsop

[v] [;,,;] [v]

SirLenncelot schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:38:
Beetje offtopic, maar ik heb gemerkt dat alle laadpassen, ook niet dkv het gewoon kunnen doen in het buitenland. Totdat mijn werkgever het ook doorheeft natuurlijk :P
Ik heb ook een laadpas van mijn leasemaatschappij, expliciet voor alleen NL: die doet het ook gewoon in het buitenland (ik krijg de buitenlandse kosten overigens sowieso vergoed tot een bepaald bedrag, dus dit scheelt weer administratie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morales79
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 06:47
Wat is jullie ervaring met de activity key? Mijn P2 is besteld bij de LM maar ik ben de deze vergeten te bestellen. Ik rij al jaren Tesla en heb nooit een sleutel bij, altijd gewoon met telefoon toegang. Is de activity key een must? Ik kan hem denk ik nog wel nabstellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 22:13
Morales79 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 19:07:
Wat is jullie ervaring met de activity key? Mijn P2 is besteld bij de LM maar ik ben de deze vergeten te bestellen. Ik rij al jaren Tesla en heb nooit een sleutel bij, altijd gewoon met telefoon toegang. Is de activity key een must? Ik kan hem denk ik nog wel nabstellen
Nee, de app op je mobiel werkt ook als digitale sleutel. De 'digital key' noemen ze die. Dus als je jouw mobiel bij je houd dan werkt het ook. Maar persoonlijk vertrouw ik er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:43

Ibex

^^ met stom.

Is dacht ik enkel beschikbaar met het Plus pakket.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
Ibex schreef op maandag 16 juni 2025 @ 19:48:
Is dacht ik enkel beschikbaar met het Plus pakket.
oh dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:08
Heb je het pluspakket of het overkoepelende Prima pakket? Zoja, dan zit het erbij. Zonee? Heb je denk ik pech gehad als de bestelling al richting fabriek is...
Polestar Digital Key
Ontgrendel sleutelvrij autorijden. Het Plus pack geeft de hardware van de Polestar 2 een upgrade waardoor je je smartphone kunt gebruiken als sleutel. Nadat de Polestar-app is geïnstalleerd en ingesteld, herkent de auto je telefoon zodra je dichtbij komt. Nu kunnen de deuren worden ontgrendeld door de handgreep aan te raken.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morales79
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 06:47
Juancho schreef op maandag 16 juni 2025 @ 23:01:
[...]

Heb je het pluspakket of het overkoepelende Prima pakket? Zoja, dan zit het erbij. Zonee? Heb je denk ik pech gehad als de bestelling al richting fabriek is...

[...]
Ja heb alle pakketten behalve performance dus die digital key is geen probleem. Maar mijn vraag ging over die activity key, dat is een los te bestellen accessoire. Ik weet niet hoe betrouwbaar die digital key is bij Polestar, ik dacht in dit topic al eens gelezen te hebben dat het allemaal niet super stabiel is met die app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:02
Morales79 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 08:19:
[...]

Ja heb alle pakketten behalve performance dus die digital key is geen probleem. Maar mijn vraag ging over die activity key, dat is een los te bestellen accessoire. Ik weet niet hoe betrouwbaar die digital key is bij Polestar, ik dacht in dit topic al eens gelezen te hebben dat het allemaal niet super stabiel is met die app.
Ik heb er veel problemen gehad om het te installeren. Sindsdien draait t perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
[...]

Ah ok, die sleutel kende ik niet. Ik weet ook niet of die er tegenwoordig nog steeds is? Ik hoop iig wel dat je er sowieso standaard 2 sleutels bij krijgt, 1 voor mezelf en 1 voor mijn vriendin, om zo de profielen op te kunnen slaan. Die digital key kan dan ook op beide telefoons.

Maar zo'n specifieke activity key is wel handig, ook als je gaat sporten etc. Benieuwd of je die bij het plus pakket krijgt. Volgens Gemini wel:
Ja, de Polestar 2 wordt geleverd met een activity key, ook wel bekend als de Digital Key. Deze is echter niet meer standaard inbegrepen, maar maakt nu deel uit van het Plus pack. De Polestar 2 wordt ook nog steeds geleverd met een fysieke sleutel voor extra veiligheid

[ Voor 15% gewijzigd door Juancho op 17-06-2025 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

sopsop schreef op maandag 16 juni 2025 @ 16:15:
[...]

Ik heb ook een laadpas van mijn leasemaatschappij, expliciet voor alleen NL: die doet het ook gewoon in het buitenland (ik krijg de buitenlandse kosten overigens sowieso vergoed tot een bepaald bedrag, dus dit scheelt weer administratie).
SirLenncelot schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:38:
Maar de pas of de druppel? :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:00

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Stimulate14 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:28:
[...]

[...]

Maar de pas of de druppel? :$
Laadpas == druppel in mijn geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:17
[...]

Ik neem eerdere ergens gelezen te hebben dat de activity key ( kleine variant van de fysieke sleutel maar dan zonder knoppen) vervangen is door de Digital key (telefoon).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wors
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21-06 23:18
Activity key zat er bij de Launch Edition standaard bij. Nu moet je ‘m bijbestellen voor 250 euro. Ideaal voor watersporten. De Digital Key is mij niet betrouwbaar genoeg gebleken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Voor mij is de standaard keyfob prima. Automatische unlock als ik aan kom lopen (100% van de gevallen, itt alle oplossingen met mobiel) en bij weglopen alleen even de klink aanraken om af te sluiten. Werkt voor mij zelfs beter dan helemaal keyless weglopen, hoewel het altijd werkt ben ik toch elke keer nerveus of het wel goed gaat. Met name als het mobiel gekoppeld is vind ik dat je echt ver van de auto moet lopen voordat ie op slot gaat. Ben je het nu echt vergeten kun je via de app de auto ook sluiten/openen.

Enige echte nadeel is dat die standaard keyfob heftig groot is. Daar heb ik toch wel al betere ontwerpen van in handen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13:31
Hier sinds 2 weken regelmatig problemen met AC laden aan eigenlijk alle publieke laadpalen. Soms werkt ie wel meteen, maar vaak pas na 3 of 4 verschillende laadpalen geprobeerd te hebben. Auto wil geen verbinding maken of soms start ie met laden, maar houdt dan opeens weer op.

Iemand nog tips? Heb alle standaard zaken al geprobeerd en aan DC laden gaat zonder problemen. Hij moet volgende week voor onderhoud, maar tot die tijd is het aardig irritant.

Thanks

[ Voor 10% gewijzigd door AartJW op 17-06-2025 22:17 ]

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
@AartJW klinkt als een bijna gesneuvelde OBC. Die wordt bij DC laden niet gebruikt.

Bij mij was het de 2e fase die problemen gaf, dus kon ik toen nog wel met de granny lader zonder problemen laden. Is 2 jaar geleden onder garantie vervangen.

[ Voor 48% gewijzigd door guido66 op 17-06-2025 22:35 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13:31
guido66 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 22:33:
@AartJW klinkt als een bijna gesneuvelde OBC. Die wordt bij DC laden niet gebruikt.

Bij mij was het de 2e fase die problemen gaf, dus kon ik toen nog wel met de granny lader zonder problemen laden. Is 2 jaar geleden onder garantie vervangen.
Ben hier ook bang voor. Heeft het dan toch 4,5 jaar volgehouden en meer dan 170k km. Gelukkig een leaseauto maar jammer dat die dingen toch vaak kapot gaan.

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:36
Zou iemand die een Polestar 2 MY24/25 met standaard audio bezit kunnen aangeven in hoeverre podcasts goed te volgen zijn, terwijl je op de snelweg rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234Rob5678
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 11:14
Wat is het verschil tussen een podcast, gewoon radio of bellen? Met de standaard audio is niks mis. Het kan beter, maar het is ook niet slecht. Ik,luister geen podcasts, maar kan me niet voorstellen dat je daar dure audio,voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
1234Rob5678 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 07:29:
Wat is het verschil tussen een podcast, gewoon radio of bellen? Met de standaard audio is niks mis. Het kan beter, maar het is ook niet slecht. Ik,luister geen podcasts, maar kan me niet voorstellen dat je daar dure audio,voor nodig hebt.
Podcast wil je over het algemeen goed kunnen volgen. :)

Het gaat me vooral om deze specifieke combinatie, dus op de snelweg, standaard audio en podcasts, omdat ik daar zelf mee te maken ga krijgen. :)

Achtergrond: in het kort komt het er op neer dat ik een auto heb gekocht, waarbij initieel H&K aanwezig zou zijn, maar nu blijkt dit niet meer het geval te zijn. Het wordt volgens de verkoper opgelost, ik hoor morgen wat hun voorstel wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1234Rob5678
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 11:14
Dat is wel vervelend. Als je voornemens bent het te accepteren kan je toch eerst zelf een proefrit maken. Bevalt het niet dan hou je ze aan de koop. Maar wellicht wordt het gewoon opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:25
NokiaFan schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 07:39:
[...]

Podcast wil je over het algemeen goed kunnen volgen. :)

Het gaat me vooral om deze specifieke combinatie, dus op de snelweg, standaard audio en podcasts, omdat ik daar zelf mee te maken ga krijgen. :)

Achtergrond: in het kort komt het er op neer dat ik een auto heb gekocht, waarbij initieel H&K aanwezig zou zijn, maar nu blijkt dit niet meer het geval te zijn. Het wordt volgens de verkoper opgelost, ik hoor morgen wat hun voorstel wordt.
H&K voor podcasts is volgens mij zware overkill, met het standaard audio is het dik prima te volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:55
Juancho schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:14:
[...]

Maar zo'n specifieke activity key is wel handig, ook als je gaat sporten etc. Benieuwd of je die bij het plus pakket krijgt. Volgens Gemini wel:

Ja, de Polestar 2 wordt geleverd met een activity key, ook wel bekend als de Digital Key. Deze is echter niet meer standaard inbegrepen, maar maakt nu deel uit van het Plus pack. De Polestar 2 wordt ook nog steeds geleverd met een fysieke sleutel voor extra veiligheid
[...]
Bij elke AI moet je na het antwoord altijd vragen of hij het zeker weet, heb ik inmiddels gemerkt. Vaak krijg je dan alsnog een ander antwoord.

Ook in dit geval, want Gemini praat hier onzin. De activity-key (Polestars officiële benaming: Key Tag) is niet gelijk aan de Digital Key, wat een key in de Polestar app is.
Daarmee zou ik persoonlijk ook meteen twijfelen aan de correctheid van de rest van het antwoord.
Misschien gewoon even navragen bij Polestar supoprt via de chat ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12:45
PvS_68 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:22:
[...]

Bij elke AI moet je na het antwoord altijd vragen of hij het zeker weet, heb ik inmiddels gemerkt. Vaak krijg je dan alsnog een ander antwoord.

Ook in dit geval, want Gemini praat hier onzin. De activity-key (Polestars officiële benaming: Key Tag) is niet gelijk aan de Digital Key, wat een key in de Polestar app is.
Daarmee zou ik persoonlijk ook meteen twijfelen aan de correctheid van de rest van het antwoord.
Misschien gewoon even navragen bij Polestar supoprt via de chat ofzo?
Precies. De digital key werkt bij mij prima. Soms wat lag maar ik gebruik al 2 jaar niets anders en heb nooit problemen gehad. Fysieke sleutel ligt altijd thuis. Mijn activity key is na 4 jaar leeg en batterij is niet te vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door JTHZZ op 18-06-2025 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
daniel14 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:41:
[...]

H&K voor podcasts is volgens mij zware overkill, met het standaard audio is het dik prima te volgen.
Heb jij zelf ook de standaard audio? En zo ja, wat zijn je ervaringen met de overige zaken zoals DAB+, Spotify muziek en carkit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:25
NokiaFan schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:51:
[...]

Heb jij zelf ook de standaard audio? En zo ja, wat zijn je ervaringen met de overige zaken zoals DAB+, Spotify muziek en carkit?
Jep, heb een MY22, ik ben welles waar geen audiofiel, maar voor mij is de kwaliteit prima, bass had wat meer gemogen, maar vind het nog prima. Heb totaal geen klachten. DAB+ doet het ook prima, tenzij ik bij eindhoven op de A2 rijd, maar dat ligt volgens mij aan de geluidschermen daar. Carkit kwaliteit is ook helemaal prima, zeker als ik hem vergelijk met een collega met een mustang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
NokiaFan schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:51:
[...]

Wat je bij H&K wel hebt maar bij de standaard audio niet is een grotere speaker midden in het dashboard. Persoonlijk vind ik HK daarom veel beter/fjner omdat het geluid meer gecentreerd binnen komt. Wat ik 3x niks vind is het zogenoemde dirac systeem dat Volvo/Polestar hebben en waardoor de mensen achterin amper wat kunnen horen.

Ik ben daarom heel benieuwd hoe dat gaat zijn in mijn nieuwe PS2 met het nieuwe B&W audio systeem. Als het goed is moet dat vele malen beter zjn. Ook dan HK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005

Pixeltje

Woo-woohoo!

Juancho schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 13:02:
[...]

Wat je bij H&K wel hebt maar bij de standaard audio niet is een grotere speaker midden in het dashboard. Persoonlijk vind ik HK daarom veel beter/fjner omdat het geluid meer gecentreerd binnen komt. Wat ik 3x niks vind is het zogenoemde dirac systeem dat Volvo/Polestar hebben en waardoor de mensen achterin amper wat kunnen horen.

Ik ben daarom heel benieuwd hoe dat gaat zijn in mijn nieuwe PS2 met het nieuwe B&W audio systeem. Als het goed is moet dat vele malen beter zjn. Ook dan HK.
Bij een van de laatste SW updates is het HK systeem ook veel beter geworden. Er komt nu ook daadwerkelijk geluid uit de luidsprekers achter. Hoe het B&W systeem zich daartoe verhoudt weet ik niet, maar gezien de meerprijs mag je best wat verwachten.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0cVjt0WzzuIiZ5cEXLDJcLT4KkA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pN9l6XuBNMS2ipLqdtPxPEJA.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand ervaring met deze foutmelding? Ik kan echt niets nuttigs vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
Stimulate14 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 14:57:
[Afbeelding]

Die zal mogelijk versleten zijn. Bij mij hebben ze hem na plmin 3,5 jaar ook vervangen. Met al die elektronica als 4G connectivity voor de app etc. wordt die wel wat zwaarder belast buiten 'rijtijden' dan bij traditionele auto's.
Ik zou ermee naar de garage gaan/bellen, want als die het helemaal niet meer doet moet je worst case met de fysieke sleutel (verstopt in je grote sleutel) de auto open maken.
Besef dat zelfs bij een elektrische auto er nog steeds een traditionele 12V accu aan boord is omdat alle systemen behalve de aandrijving gebaseerd zijn op 12V en dus door die accu worden gevoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Pixeltje schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 13:08:
[...]

Bij een van de laatste SW updates is het HK systeem ook veel beter geworden. Er komt nu ook daadwerkelijk geluid uit de luidsprekers achter. Hoe het B&W systeem zich daartoe verhoudt weet ik niet, maar gezien de meerprijs mag je best wat verwachten.
Ik heb het toevallig pas nog eens getest toen er weer eens mensen achterin zitten, maar ik heb niet gemerkt dat ze beter zouden zijn geworden en volgens mij zitten ze er vooral in voor de datasheet:
veel speakers - CHECK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:24

ST10©DE

Dus.............

PvS_68 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:55:
[...]

Die zal mogelijk versleten zijn. Bij mij hebben ze hem na plmin 3,5 jaar ook vervangen. Met al die elektronica als 4G connectivity voor de app etc. wordt die wel wat zwaarder belast buiten 'rijtijden' dan bij traditionele auto's.
Ik zou ermee naar de garage gaan/bellen, want als die het helemaal niet meer doet moet je worst case met de fysieke sleutel (verstopt in je grote sleutel) de auto open maken.
Besef dat zelfs bij een elektrische auto er nog steeds een traditionele 12V accu aan boord is omdat alle systemen behalve de aandrijving gebaseerd zijn op 12V en dus door die accu worden gevoed.
Volgens mij is de auto amper een half jaar oud……

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
NokiaFan schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 06:32:
Zou iemand die een Polestar 2 MY24/25 met standaard audio bezit kunnen aangeven in hoeverre podcasts goed te volgen zijn, terwijl je op de snelweg rijdt?
Ik heb geen audiofiel gehoor maar vind het geluid van de standaard audio echt goed te noemen. Podcasts zijn uitstekend te volgen, veel beter dan in onze Tesla bijvoorbeeld waar ik soms echt mijn best moet doen om stemmen te onderscheiden. Verder werkt de audio equalizer voor mij voldoende, muziek met veel bass knalt best lekker. Een HK of BW upgrade zal vast beter zijn met met de standaard audio is imho echt niets mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Op reddit wordt melding gemaakt van OTA 3.6.4 zonder releasenotes.

https://www.reddit.com/r/Polestar/s/1YQfponfeV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

SirLenncelot schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 18:02:
[...]

Ik heb geen audiofiel gehoor maar vind het geluid van de standaard audio echt goed te noemen. Podcasts zijn uitstekend te volgen, veel beter dan in onze Tesla bijvoorbeeld waar ik soms echt mijn best moet doen om stemmen te onderscheiden. Verder werkt de audio equalizer voor mij voldoende, muziek met veel bass knalt best lekker. Een HK of BW upgrade zal vast beter zijn met met de standaard audio is imho echt niets mis.
Ik denk dat sommige onder ons elvenoren hebben. Ik ben ook wel benieuwd wat voor geluidssystemen thuis hebben staan? Ik heb zelf een, vind ik tenminste, deftige NAD versterker met mooie Engelse speakers. Het geluid in de P2 (wel HK) doet daar niet voor onder. Je hebt toch altijd bijgeluiden in de P2, het is geen bmw 7 serie , Mercedes s klasse, Lexus gs, …..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ST10©DE schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 19:24:
[...]

Ik denk dat sommige onder ons elvenoren hebben. Ik ben ook wel benieuwd wat voor geluidssystemen thuis hebben staan? Ik heb zelf een, vind ik tenminste, deftige NAD versterker met mooie Engelse speakers. Het geluid in de P2 (wel HK) doet daar niet voor onder. Je hebt toch altijd bijgeluiden in de P2, het is geen bmw 7 serie , Mercedes s klasse, Lexus gs, …..
Dat laatste hoop ik wel een beetje te krijgen met het nieuwe B&W audio systeem in de Polestar. Toch weer €2000 extra :) .

Ik ben zelf overigens gek op en van muziek, ik produceer zelf ook (in mn studiootje staan Hedd Type 07 monitor speakers) dus gebruik ook regelmatig de auto als test systeem. HK is zeker niet slecht, tenminste zolang je voorin zit. Achterin is het serieus heel, heel slecht (in de XC40 dan, maar PS heeft hetzelfde dirac systeem). Wat ik wel echt mis in de XC40 is een hele fijne balans. Itt de PS2 heeft de XC40 geen losse EQ regeling. Ben in dat kader ook benieuwd wat B&W voor audio software meelevert bij de PS2 qua instellingen, thema's, voorgeprogrammeerde simulaties etc. etc. Kan niet wachten om dat te testen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arms2Short
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:32
Juancho schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 20:29:
[...]
HK is zeker niet slecht, tenminste zolang je voorin zit. Achterin is het serieus heel, heel slecht (in de XC40 dan, maar PS heeft hetzelfde dirac systeem).
Geluid achterin is toch ook helemaal niet belangrijk. Als ik mensen achterin heb zitten heb ik de muziek niet aan om een gesprek te kunnen voeren. Misschien dat je muziek aan zou doen als er kinderen achterin zitten maar die geven toch geen biet om audiokwaliteit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Arms2Short schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 20:48:
[...]

Geluid achterin is toch ook helemaal niet belangrijk. Als ik mensen achterin heb zitten heb ik de muziek niet aan om een gesprek te kunnen voeren. Misschien dat je muziek aan zou doen als er kinderen achterin zitten maar die geven toch geen biet om audiokwaliteit :+
En ze zijn maar met twee….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Juancho schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 20:29:
[...]

Dat laatste hoop ik wel een beetje te krijgen met het nieuwe B&W audio systeem in de Polestar. Toch weer €2000 extra :) .
Wat ik bedoel met het aanhalen van die auto’s, is dat die auto’s veel beter geïsoleerd zijn dan een P2. Geluidskwaliteit is daar beter te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Arms2Short schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 20:48:
[...]

Geluid achterin is toch ook helemaal niet belangrijk.
Dit is natuurlijk een persoonlijke mening ;). Ik heb regelmatig net zulke muziekfanaten als mij in de auto zitten waarmee we dan de afspeellijst delen *O*

[ Voor 19% gewijzigd door Juancho op 18-06-2025 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Over geluid valt niet te twisten, iedereen heeft een ander gehoor en voorkeur maar wat ik ronduit bizar vind is dat PS geen balans voor/achter instelling kent. Niet bij de standaard en ook niet bij de HK versie.

Bij de B&W mag ik toch zeker hopen at ze dit er wel in hebben zitten voor dat geld maar goed, die krijg ik dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawid127
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-06 22:19
Valt me op dat sinds ik de standaard radio app gebruik, het systeem dagelijks wel een keer moet herstarten.

Nooit gehad met spotify.

Komt dit bekend voor?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PvS_68
ST10©DE schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 19:24:
[...]

Het geluid van de HK set is helemaal prima hoor!. Alleen op de achterbank hoor je nagenoeg niets, ongeacht hoe je met instelling voor en achter aan het klooien bent. Er komt nauwelijks geluid uit de luidsprekers achterin de auto.
Het gevolg is dat je geen gesprek kunt voeren met iemand op de achterbank als hij/zij ook muziek wil horen, want dan staat het voorin zo hard dat je mensen op de achterbank niet meer hoort praten.
Dat vind ik voor een auto van 60K zwaar ondermaats. Het zou zomaar kunnen dat de standaard audio set (was dus niet beschikbaar op de launch edition) op dat vlak beter is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Ben wel benieuwd of B&W dit soort updates ook naar de Polestar 2 brengt. Zou wel heel gaaf zijn!

Abbey Road Studios Mode maakt wereldwijd debuut in Volvo EX90 - Volvo Car Nederland Mediacentrum https://share.google/G8dAz0ILPsSa7hzvs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kallie123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23-06 16:02
AartJW schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 22:16:
Hier sinds 2 weken regelmatig problemen met AC laden aan eigenlijk alle publieke laadpalen. Soms werkt ie wel meteen, maar vaak pas na 3 of 4 verschillende laadpalen geprobeerd te hebben. Auto wil geen verbinding maken of soms start ie met laden, maar houdt dan opeens weer op.

Iemand nog tips? Heb alle standaard zaken al geprobeerd en aan DC laden gaat zonder problemen. Hij moet volgende week voor onderhoud, maar tot die tijd is het aardig irritant.

Thanks
Ik heb het vorig jaar zomer andersom gehad. Snelladen ging niet goed, werkte soms wel en soms niet, of stopte na een korte sessie. Bleek dat een van de pinnen iets verbogen was. Volvo dealer had daar speciaal gereedschap voor, konden ze pin weer rechtzetten. Daarna geen problemen meer gehad.

Mogelijk is bij jou een van de AC pinnen iets verbogen... Maar als hij toch al naar de dealer gaat. Toen ik langs reed was het in een paar minuten gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
Oké, de koop is in goed overleg kosteloos ontbonden. Dus ik kan op zoek naar het juiste exemplaar. Zit nu in twijfel of ik voor een nieuwe MY26 LRSM met Prime pack (dus ook Pilot, Plus, Climate en privacy glas) ga of toch een MY25 met vergelijkbare specs, waar ‘de kop af’ is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying
  • Laatst online: 23-06 21:38
Om enkel op te laden bij de goedkopere Tesla-laders, is het dan een kwestie om in de instellingen alles behalve Tesla uit te schakelen? Dat lijkt mij de goedkoopste optie voor reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
Ik hoor duidelijk plopjes en klikjes achter het dashbord vandaan komen regelmatig. Hoor het al enige tijd, maar de laatste tijd (misschien met de temperatuur te maken) lijkt het luider te zijn. Heeft iemand enig idee wat het is? Het klinkt soms als een pompje, soms als een klepje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1traat
Ik sprak toevallig Polestar support vanmorgen, en die zei dat er zojuist een nieuwe OTA update is vrijgegeven, en nu in batches naar de P2 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:07
N1traat schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:50:
Ik hoor duidelijk plopjes en klikjes achter het dashbord vandaan komen regelmatig. Hoor het al enige tijd, maar de laatste tijd (misschien met de temperatuur te maken) lijkt het luider te zijn. Heeft iemand enig idee wat het is? Het klinkt soms als een pompje, soms als een klepje.
Ik heb dit al bijna zo'n 5 jaar. Het gebeurt zo weinig en ik kan ook niet helemaal vaststellen wanneer het gebeurt, dus ik heb er nooit werk van gemaakt. Je hebt er niets aan, maar het lijkt in ieder geval weinig kwaad te kunnen :)

Toen ik van de week m'n auto kwam ophalen bij Schiphol stond hij bekend als de 'enige Polestar zonder problemen' 8)7 Ze waren niet zo happig meer op het accepteren van P3's en P4's vanwege de issues die ze er mee hebben. Reddit staat er ook helemaal vol mee. Het blijft eeuwige zonde dat Polestar (maar ook Volvo) zo'n enorme zooi heeft gemaakt van de software van de auto's.

[ Voor 23% gewijzigd door ach-jee op 20-06-2025 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamieater
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-06 20:07
N1traat schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:50:
Ik zit regelmatig in de auto, ook tijdens stilstand, hierbij mijn observaties:

Tijdens het laden hoor ik wat relais schakelen, waarschijnlijk om een koelcircuit, ventilator of specifiek laadcircuit te schakelen.

Alle ventilatiekanalen worden individueel geregeld met kleppen, die hoor je ook wel eens omklappen.

Enige tijd na het inschakelen van de auto hoor ik dat de airco compressor aangezet wordt.

Fluittoon van de omvormer bij stilstand, met name in de passagiersstoel.

Wellicht kun je eens een geluidsopname maken en delen? :-)

Say what you want to say, BUT don't speak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Stimulate14 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 14:57:
[Afbeelding]

Ik zag op Reddit meer meldingen. En ook dat het vanzelf weer weg zou gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

ST10©DE schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 13:26:
[...]

Ik zag op Reddit meer meldingen. En ook dat het vanzelf weer weg zou gaan?
Ik kijk het even een paar dagen aan. Thnx.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-06 16:43
Beste medetweakers,

Afgelopen dinsdag heb ik mijn PS2 in Beesd in ontvangst genomen.
Grote blij! *O* *O*

Vraagje, het valt mij op dat de software versie op mijn PS2 V 4.3.3 was bij aflevering.
In het overzicht van Polestar zelf zie ik dat er al 3 nieuwere updates zijn, laatste versie 3.6.4
(en ik lees dat er nieuwe OTA aan zitten te komen) *O*

Vraag, ik lees dat sommige updates gaan via de dealert en andere via OTA.
Krijg ik dan wel de nieuwste update via OTA door of blijf ik door V3.4.4 hangen in deze versie en krijg ik pas de nieuwste updates via OTA door als de dealer een handmatige update heeft doorgevoerd?

Alvast dank voor jullie antwoord / reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Nu online
@MrMGeeIsTheName niet wakker van liggen, je krijgt gewoon de volgende update OTA.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-06 16:43
guido66 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 16:34:
@MrMGeeIsTheName niet wakker van liggen, je krijgt gewoon de volgende update OTA.
Thanks for the quick respons @guido66 _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

MrMGeeIsTheName schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 15:49:
Beste medetweakers,

Afgelopen dinsdag heb ik mijn PS2 in Beesd in ontvangst genomen.
Grote blij! *O* *O*

Vraagje, het valt mij op dat de software versie op mijn PS2 V 4.3.3 was bij aflevering.
In het overzicht van Polestar zelf zie ik dat er al 3 nieuwere updates zijn, laatste versie 3.6.4
(en ik lees dat er nieuwe OTA aan zitten te komen) *O*

Vraag, ik lees dat sommige updates gaan via de dealert en andere via OTA.
Krijg ik dan wel de nieuwste update via OTA door of blijf ik door V3.4.4 hangen in deze versie en krijg ik pas de nieuwste updates via OTA door als de dealer een handmatige update heeft doorgevoerd?

Alvast dank voor jullie antwoord / reactie.
Waar blijven de foto's. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:00
Ik vraag me eigenlijk af of jullie dit ook hebben. In mijn ogen valt het allemaal te verklaren en is het ergens logisch maar toch even voor de zekerheid.

Ik rij de laatste tijd veel met one pedal drive op standaard. Het is ergens wel lekker om nauwelijks het rempedaal te hoeven gebruiken.

Echter heb ik de auto onlangs voor een lange rit eens opgeladen tot 95% waardoor er logischerwijs wat remkracht ontbreekt. Het lastige hieraan is dat je het niet gewend bent en nu ineens wel het rempedaal moet gebruiken om in rustige woonwijkjes als je even een parkeervak in moet om een auto te laten passeren. Maar nu komt het, ik moet ook "vrij hard" het pedaal induwen.

Ik vermoed dat dit bewust is omdat normaal gesproken bij het bedienen van het rempedaal de ervaring wat soepel moet zijn voor een goeie mix tussen regeneratief en mechanisch remmen. Maar het verschil met een bijna volle accu of 1 die is geladen tot 80% is best ernstig. Alsof je ineens in een andere auto rijd.

Hebben jullie dezelfde ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14:44
Dat herken ik niet.
OPD v.a. dat mijn rechterbeen de auto inging :+ .

100% laden doe ik niet vaak, maar áls ik dat doe, moet/ga ik naar de snelweg en moet min 1x afremmen of soms een paar keer als ik de andere kant uit ga.

Nóóit gemerkt dat de OPD dan niet toereikend is, werkt gewoon nog prima zónder rempedaal.
Maar eerlijk is eerlijk, ik hoef niet naar stilstand! (wel haakse bochten) en dáár kan het verschil in zitten.

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 22:35

GreyGhost

Het is een spook

tormentor1985 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 10:02:

Echter heb ik de auto onlangs voor een lange rit eens opgeladen tot 95% waardoor er logischerwijs wat remkracht ontbreekt.
Hoe bedoel je dit? Remkracht ontbreekt?

For I am grey, between the darkness and the light

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
GreyGhost schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 11:23:
[...]

Hoe bedoel je dit? Remkracht ontbreekt?
Als de batterij bijna vol zit kun je wat minder op de motor remmen, nemen de remschijven de boel eerder over en merk je dat de rembalans iets anders is. Je remt wat minder snel dan je gewend bent.

V.w.b. jouw verhaal @tormentor1985, dat herken ik eigenlijk niet. Ik denk niet dat ik dit jaar het rempedaal al gebruikt heb, en ik rij ook weer niet als een omaatje. Zowel op snelwegen als in woonwijken doe ik eigenlijk alles met het acceleratiepedaal.

EDIT: Ik bedenk me dat dat ook het verschil tussen dual motor en single motor kan zijn. Ik heb een DM, dus dan kan je nog wat meer afremmen op de motoren, lijkt me. Ik zou het vervelend vinden als ik in m'n nieuwe P2 meer met twee pedalen moet gaan rijden, nooit zo bij stil gestaan eigenlijk 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door ach-jee op 21-06-2025 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:00
ach-jee schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 12:19:
[...]

Als de batterij bijna vol zit kun je wat minder op de motor remmen, nemen de remschijven de boel eerder over en merk je dat de rembalans iets anders is. Je remt wat minder snel dan je gewend bent.

V.w.b. jouw verhaal @tormentor1985, dat herken ik eigenlijk niet. Ik denk niet dat ik dit jaar het rempedaal al gebruikt heb, en ik rij ook weer niet als een omaatje. Zowel op snelwegen als in woonwijken doe ik eigenlijk alles met het acceleratiepedaal.

EDIT: Ik bedenk me dat dat ook het verschil tussen dual motor en single motor kan zijn. Ik heb een DM, dus dan kan je nog wat meer afremmen op de motoren, lijkt me. Ik zou het vervelend vinden als ik in m'n nieuwe P2 meer met twee pedalen moet gaan rijden, nooit zo bij stil gestaan eigenlijk 8)7
Ik heb zelf ook dual motor. Eigenlijk is het nooit een issue want ik laad eigenlijk nooit boven de 80%. Echter zodra je dat wel doet zie je het duidelijk in het display. Een grijze bar met allemaal schuine strepen er doorheen. Hoe voller je hem laad hoe erger die balk schuine grijze strepen krijgt.

Waar je normaliter dus het gas los laat en aanzienlijk afremt van bijv 30 km maar 0 daar ontbreekt dat zodra je die bar bijna helemaal gevuld heb met grijze strepen. Er is dan simpelweg geen of nauwelijks regeneratief remmen mogelijk. De auto moet je dan afremmen met het rempedaal anders rolt ie vrolijk door.

Als regeneratief remmen niet mogelijk is heb in dus ook het idee dat ik vrij hard het rempedaal moet indrukken, want waar je normaal al deels (extra) regeneratief gaat remmen door het rempedaal te bedienen ontbreekt die mogelijkheid nog steeds. Ik heb het idee om je mechanische remmen te activeren je wel echt wat harder het rempedaal in moet trappen, waarschijnlijk om te voorkomen dat je teveel de mechanische remmen gebruikt als je wel regeneratief kan afremmen.

Verder remt die auto wel, maar ik moet simpelweg "iets harder" duwen. De mechanische remmen gaan in ieder geval niet compenseren als regeneratief remmen niet mogelijk is om eenzelfde soort ervaring te blijven garanderen, daarvoor moet echt dat rempedaal ingedrukt worden. Dat kan wel mega verwarrend zijn als je het niet gewend bent. Zoals ik zeg, alsof je in een andere auto rijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ach-jee
Ik laad in de winter regelmatig tot 100% op als ik wat verder op pad moet, en dan gebruik ik nog steeds OPD. Deze week ook een paar keer gedaan i.v.m. wat langere ritten. De mechanische remmen nemen het gewoon over als er niet geregenereerd kan worden, ik gebruik dan het rempedaal nog steeds niet (maar moet er soms iets beter op anticiperen omdat de remweg ietsje langer is, de balans is net even iets anders). De auto rolt ook niet vrolijk door, maar stopt gewoon netjes. Ik herken jouw verhaal ook niet helemaal eigenlijk, mogelijk waren je schijven wat 'verroest'?

[ Voor 4% gewijzigd door ach-jee op 21-06-2025 13:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
tormentor1985 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:03:
[...]

Als regeneratief remmen niet mogelijk is heb in dus ook het idee dat ik vrij hard het rempedaal moet indrukken, want waar je normaal al deels (extra) regeneratief gaat remmen door het rempedaal te bedienen ontbreekt die mogelijkheid nog steeds. Ik heb het idee om je mechanische remmen te activeren je wel echt wat harder het rempedaal in moet trappen, waarschijnlijk om te voorkomen dat je teveel de mechanische remmen gebruikt als je wel regeneratief kan afremmen.
Ik rijd nooit met OPD dus altijd met het rempedaal. Af en toe laad ik tot 100%. Eerlijk gezegd hoef ik dan nauwelijks te remmen voor ik op de snelwg zit, maar ik merk ook totaal geen verschil. De remmen van de P2 zijn standaard al vrij hard en ze hebben dat blended breaking heel goed opgelost.
Ik heb pas proefgereden in een Cupra Tavascan en die remmen zijn heel zacht, tot hij fysiek bijremt. Dan worden ze wat harder. Daar voel je echt wel verschil, maar bij de P2 eigenlijk niet/nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

PvS_68 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:36:
[...]

Ik rijd nooit met OPD dus altijd met het rempedaal. Af en toe laad ik tot 100%. Eerlijk gezegd hoef ik dan nauwelijks te remmen voor ik op de snelwg zit, maar ik merk ook totaal geen verschil. De remmen van de P2 zijn standaard al vrij hard en ze hebben dat blended breaking heel goed opgelost.
Ik heb pas proefgereden in een Cupra Tavascan en die remmen zijn heel zacht, tot hij fysiek bijremt. Dan worden ze wat harder. Daar voel je echt wel verschil, maar bij de P2 eigenlijk niet/nauwelijks.
Ik vind dat als hij overschakelde van regeneratief naar remmen op de remschijven dat het vrij abrupt gaat. De remkracht is wel ongeveer hetzelfde, maar hij remt voelbaar even wat minder voor een korte tijd.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papzak2
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 23-06 16:45
Ik ga morgen kijken/proefrijden in een PS2 uit 2020, enige tips waar ik op moet letten voor de aankoop?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rvzoggie
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 11:52
papzak2 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 22:34:
Ik ga morgen kijken/proefrijden in een PS2 uit 2020, enige tips waar ik op moet letten voor de aankoop?
Ik zou navragen of de software zijn laatste updates heeft gehad. Als je dat een paar maanden niet doet moet je naar de dealer om het te laten updaten.

Ook bij vol gas even letten op de trillingen die de elektro motoren kunnen geven. Klein beetje is normaal maar bij sommige is het buiten proportie.

En ik weet niet hoeveel kms hij heeft gereden maar een noodstop maken is ook fijn omdat de remmen minder goed kunnen functioneren als je nooit meer hoeft te remmen met regeneratief remmen.

Weet niet of je het kan doen maar volgens mij noemen ze dat een state of health. Dan kijken ze hoeveel % van de batterij over is na 4 jaar. Wijst ook op of iemand altijd aan de snellader heeft gestaan of dat hij altijd thuis is bij gedruppeld.

Voor de rest lekker genieten van de auto denk ik!

En of alle sleutels er zijn! Sommige hebben er 2, sommige 3. Als je die niet hebt kun je je niet aanmelden bij Polestar. Mega irritant. De 3e sleutel is meer een dongel en wordt soms wel eens vergeten erbij in te leveren.

[ Voor 10% gewijzigd door Rvzoggie op 22-06-2025 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Nu online
Rvzoggie schreef op zondag 22 juni 2025 @ 09:20:
[...]

Ik zou navragen of de software zijn laatste updates heeft gehad. Als je dat een paar maanden niet doet moet je naar de dealer om het te laten updaten.

Ook bij vol gas even letten op de trillingen die de elektro motoren kunnen geven. Klein beetje is normaal maar bij sommige is het buiten proportie.

En ik weet niet hoeveel kms hij heeft gereden maar een noodstop maken is ook fijn omdat de remmen minder goed kunnen functioneren als je nooit meer hoeft te remmen met regeneratief remmen.

Weet niet of je het kan doen maar volgens mij noemen ze dat een state of health. Dan kijken ze hoeveel % van de batterij over is na 4 jaar. Wijst ook op of iemand altijd aan de snellader heeft gestaan of dat hij altijd thuis is bij gedruppeld.

En of alle sleutels er zijn! Sommige hebben er 2, sommige 3. Als je die niet hebt kun je je niet aanmelden bij Polestar. Mega irritant. De 3e sleutel is meer een dongel en wordt soms wel eens vergeten erbij in te leveren.
Een P2 uit 2020 heeft 3 sleutels, maar de kans dat die derde kleine sleutel er nog werkend bij is, is zeer klein. Geen probleem, zolang die maar door de garage afgemeld is in de auto. Anders kun je je telefoon niet koppelen als sleutel. Die van mij is direct bij levering in 2020 afgemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvzoggie
guido66 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 09:37:
[...]

Een P2 uit 2020 heeft 3 sleutels, maar de kans dat die derde kleine sleutel er nog werkend bij is, is zeer klein. Geen probleem, zolang die maar door de garage afgemeld is in de auto. Anders kun je je telefoon niet koppelen als sleutel. Die van mij is direct bij levering in 2020 afgemeld.
Het verschilt volgens mij weer per modeljaar. Ik heb zelf de MY24 en daar kreeg ik 1 normale sleutel en 1 druppel in usb stick formaat. Maar het gaat er in ieder geval om dat je het kan koppelen met Polestar. dat is gewoon vervelend als je dat niet kan als je net je auto hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• papzak2
Rvzoggie schreef op zondag 22 juni 2025 @ 09:20:
[...]

Heel erg bedankt voor de hulp! SoH wilde ik sowieso laten checken omdat ik daar ietwat huiverig over ben (hiervoor nooit elektrisch gereden).

Ik zal laten weten hoe we het hebben ervaren na vanavond! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Rvzoggie schreef op zondag 22 juni 2025 @ 09:55:
[...]

Het verschilt volgens mij weer per modeljaar. Ik heb zelf de MY24 en daar kreeg ik 1 normale sleutel en 1 druppel in usb stick formaat. Maar het gaat er in ieder geval om dat je het kan koppelen met Polestar. dat is gewoon vervelend als je dat niet kan als je net je auto hebt.
Blijft toch bijzonder dat sleutelbeleid. Ik heb mij mijn MY24 twee grote keyfobs gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvzoggie
papzak2 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 11:12:
[...]

Heel erg bedankt voor de hulp! SoH wilde ik sowieso laten checken omdat ik daar ietwat huiverig over ben (hiervoor nooit elektrisch gereden).

Ik zal laten weten hoe we het hebben ervaren na vanavond! :)
En waar ik mijzelf heel erg aan stoor zijn de mensen die de motorkap niet goed sluiten waardoor je een mega 'panelgap' hebt. Polestar heeft 2 sloten waar de motorkap in valt maar heel veel mensen letten daar niet op en zit hij maar met 1 slot vast. Zegt voor mij iets over hoe erg de eigenaar is betrokken bij de auto.

Kan ook een 'tik' van mij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12:45
Rvzoggie schreef op zondag 22 juni 2025 @ 12:02:
[...]

En waar ik mijzelf heel erg aan stoor zijn de mensen die de motorkap niet goed sluiten waardoor je een mega 'panelgap' hebt. Polestar heeft 2 sloten waar de motorkap in valt maar heel veel mensen letten daar niet op en zit hij maar met 1 slot vast. Zegt voor mij iets over hoe erg de eigenaar is betrokken bij de auto.

Kan ook een 'tik' van mij zijn.
Je krijgt toch een duidelijke melding op het dashboard als de kap niet goed dicht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

JTHZZ schreef op zondag 22 juni 2025 @ 12:28:
[...]

Je krijgt toch een duidelijke melding op het dashboard als de kap niet goed dicht is?
Ja maar ook nee. Ik heb ook weleens gereden met één latch niet goed dicht. Zat net iets teveel zooi in de frunk denk ik, dacht dat ik ze beiden had horen klikken maar kennelijk niet. Geen melding toen..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FreeMen
Begin augustus komt mijn MY26 met pro pack waarbij helaas de silveren 20inch velgen vervangen zijn door graphite kleur. Het is ongetwijfeld niet de smaak van iedereen naar Ik vond die silveren juist zo mooi staan bij snow. Sportief/chique. De graphite heb ik RL gezien maar het er geen kijk op , denk dat ik ze maar matig ga vinden.
Dit luxe "probleem" zojuist opgelost en op MP en hagelnieuwe set met hagelnieuwe Nichelin Pilot Alpin 5 erbij (stickers en haren zitten er nog op) weten te scoren. De set is exact gelijk als je bij Polestar kan kopen als winterset ,maar heb er nu minder dan de helft voor betaald 😁. De winterbanden gaan op de graphite en dit worden de zomer velgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jZDIirreEOAKyyuhXWNmP3mAM6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qWZ6RTYhz80eglHbecwUabRp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
papzak2 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 22:34:
En, hoe vond je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieboy
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 23-06 15:14
Hoi allen,

Binnenkort ontvang ik mijn Polestar 2 LRSM.
Ik heb zonnepanelen en zou graag zo efficient/goedkoop mogelijk willen laden. Qua laadpalen weet ik niet zo goed waar te beginnen, hebben jullie tips?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Nu online
marcieboy schreef op zondag 22 juni 2025 @ 19:49:
Hoi allen,

Ik heb zonnepanelen en zou graag zo efficient/goedkoop mogelijk willen laden. Qua laadpalen weet ik niet zo goed waar te beginnen, hebben jullie tips?

Alvast bedankt!
Ja, ga naar het thuis laden topic. Is voor elke EV hetzelfde en dus niet een onderwerp voor dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1traat
marcieboy schreef op zondag 22 juni 2025 @ 19:49:
Hoi allen,

Alvast bedankt!
Ik ben groot fan van Zaptec, en dynamische energie. (ik heb tibber) De zaptec laat zich prima sturen door tibber. Volgens Tibber is zaptec ook de enige laadpaal die tegelijkertijd slim aangestuurd kan worden door je energieleverancier, en een ocpp koppeling kan hebben. (voor het geval je betalingen wilt authorizeren bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

vithar schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 17:48:
Ik zit met een mierenkolonie probleem: ergens in Spanje is er een mierenkolonie aan boord gekomen en ik krijg ze niet weg: binnenin alles goed gezogen, onder hoge druk afgespoten aan de buitenkant, alle 4 de harde kunststof wielbogen eraf gehaald, aangezien ze daarin bleken te zitten waarschijnlijk doordat zich hier zand in had verzameld vanuit de wielkasten.

Nu lijken ze nog vooral in de harde kunststof kanalen te zitten die aan de zijkant van de auto net onder de auto lopen: bij hard kloppen daarop al een paar honderd mieren eruit gevallen en ook veel hoopjes zand. Ik weet echter niet of en zo ja hoe ik die moet demonteren.

Het houdt niet op: ze blijven maar komen, ook al sta ik al een paar dagen in een parkeergarage en dus hebben ze geen toegang meer tot nieuw zand/eten ed. Ik heb lokdoosjes op diverse plaatsen op de auto geplaatst, maar ook dat lijkt nog geen effect te sorteren.

Heeft iemand nog goede ideeen hoe hiervan af te komen?
Ik heb je vervolgposts ook gelezen, maar heb je uiteindelijk gevonden waar ze zaten? Het viel mij vandaag op dat er aan de buitenkant op de auto veel mieren liepen, auto afgespoeld en binnen kan ik (nog) niks vinden, maar wil voorkomen dat ik zometeen met een mierenkolonie in de auto zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vithar
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-06 22:02
Pixeltje schreef op zondag 22 juni 2025 @ 21:33:
[...]
Ik heb je vervolgposts ook gelezen, maar heb je uiteindelijk gevonden waar ze zaten? Het viel mij vandaag op dat er aan de buitenkant op de auto veel mieren liepen, auto afgespoeld en binnen kan ik (nog) niks vinden, maar wil voorkomen dat ik zometeen met een mierenkolonie in de auto zit.
Ze zaten op diverse plekken: onder de kunststof wielbogen en in de harde kunststof kanalen die aan de zijkant van de auto net onder de auto lopen. Door heeeeel vaak hard op die kunststof kanalen te kloppen heb ik toen alle zand/eitjes eruit gekregen en was ik er vanaf.

Het jaar erop (augustus 2024) heb ik in Spanje weer een mierenkolonie in de auto gekregen. Deze zat echt overal (ik vond zelfs een klein nest bij de laadpoort). Uiteindelijk heb ik daar een spuitbus met mierenvergif gekocht (zo eentje die verneveld en niet een die druppels sproeit) en de hele buitenkant van de auto, onder motorkap, in kanalen, etc. daarmee ingespoten. De volgende dag lagen er een paar honderd mierenlijkjes onder de auto en daarna was ik ervan af.

Beide keren waren echt bloedirritant, met name omdat ze uiteindelijk ook een weg binnen in de auto weten te vinden, dus ik hoop niet op een 3e keer als ik komende zomer weer naar Spanje ga.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

vithar schreef op zondag 22 juni 2025 @ 22:26:
[...]

Ze zaten op diverse plekken: onder de kunststof wielbogen en in de harde kunststof kanalen die aan de zijkant van de auto net onder de auto lopen. Door heeeeel vaak hard op die kunststof kanalen te kloppen heb ik toen alle zand/eitjes eruit gekregen en was ik er vanaf.

Het jaar erop (augustus 2024) heb ik in Spanje weer een mierenkolonie in de auto gekregen. Deze zat echt overal (ik vond zelfs een klein nest bij de laadpoort). Uiteindelijk heb ik daar een spuitbus met mierenvergif gekocht (zo eentje die verneveld en niet een die druppels sproeit) en de hele buitenkant van de auto, onder motorkap, in kanalen, etc. daarmee ingespoten. De volgende dag lagen er een paar honderd mierenlijkjes onder de auto en daarna was ik ervan af.

Beide keren waren echt bloedirritant, met name omdat ze uiteindelijk ook een weg binnen in de auto weten te vinden, dus ik hoop niet op een 3e keer als ik komende zomer weer naar Spanje ga.... :(
Donders, dat klinkt als gedoe inderdaad. Ik hou t even in de gaten. Vanavond eerst de kinderstoel maar eens uit elkaar halen en op etensresten controleren. Een gebroken cracker is ook mijn kind niet vreemd helaas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVPaneel
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12:09
Zijn er bij het kijken naar een tweedehands polestar 2 nog modeljaren om duidelijk te vermijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14:30
PVPaneel schreef op maandag 23 juni 2025 @ 08:41:
Zijn er bij het kijken naar een tweedehands polestar 2 nog modeljaren om duidelijk te vermijden?
Niet specifiek jaren om te vermijden, wel wat om op te letten. Als ik mij niet vergis is de warmtepomp wel pas beschikbaar vanaf MY22, die zijn te herkennen aan het zwarte logo op het stuur, MY20 en MY21 hebben een zilveren logo. In de Plus packs vanaf MY22 zit dus de warmptepomp. Als dat belangrijk is kun je daar naar kijken om ze te herkennen. Mijn P2 is ingeschreven in september 2021 maar met zwart logo, op de Polestar website staat ook modeljaar 2022 bij mijn auto. Met de dual motor geen ervaringen, daar kunnen anderen beter antwoord op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papzak2
Helaas was de auto waar wij gingen kijken echt slecht onderhouden, leek alsof de eigenaar 100 keer zijn koffer over de achterklep had getrokken zoveel krassen zaten daarop, en ook op andere plekken was de lak erg slecht etc. We hebben dan dus ook bepaald dat we de auto niet wilde hebben en ook geen proefrit gedaan aangezien we dat een beetje lullig vonden. Nu helaas afwachten tot er weer een LRDM performance te koop komt met minder dan 80k KM en voor een normale prijs ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
wat was de aanbieding?

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
papzak2 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:50:
[...]

Helaas was de auto waar wij gingen kijken echt slecht onderhouden, leek alsof de eigenaar 100 keer zijn koffer over de achterklep had getrokken zoveel krassen zaten daarop, en ook op andere plekken was de lak erg slecht etc. We hebben dan dus ook bepaald dat we de auto niet wilde hebben en ook geen proefrit gedaan aangezien we dat een beetje lullig vonden. Nu helaas afwachten tot er weer een LRDM performance te koop komt met minder dan 80k KM en voor een normale prijs ;(
De lak is ook wel een goede om even te controleren, volgens mij had het eerste modeljaar geen metallic variant van (in ieder geval) zwart (eerst Void, later is date Space geworden) en mogelijk donkerblauw (Midnight), maar die laatste weet ik niet zeker. De kwaliteit van die lak is ontzettend bedroevend. Ik ben gewoon zuinig op m'n zwarte P2, maar er zitten toch ook lelijke krassen op. Ik weet niet precies wanneer ze dat aangepast hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
Midnight = Metallic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• papzak2
geen idee of het verboden is om marktplaats linkjes te plaatsen maar bij deze!

https://www.marktplaats.n...RVVY5YWdEYXV6VGVnJTNEJTNE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vithar
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-06 22:02
Pixeltje schreef op maandag 23 juni 2025 @ 06:37:
[...]

Donders, dat klinkt als gedoe inderdaad. Ik hou t even in de gaten. Vanavond eerst de kinderstoel maar eens uit elkaar halen en op etensresten controleren. Een gebroken cracker is ook mijn kind niet vreemd helaas :+
Ja, ik heb toen ook de kinderstoelen helemaal uit elkaar gehaald inclusief met een schroevendraaier de onderste basis open gemaakt, aangezien daar ook volop mieren liepen. Toen bleek dat onderin de basis smarties lagen; dat hielp natuurlijk niet heel erg...

In 2024 bewust van te voren hele auto stof gezogen, kinderstoeltjes schoon gemaakt en daarna niet meer in auto gegeten/gesnackt, maar dat mocht dus helaas niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:46
Heeft iemand hier ervaring met de standaard Polestar 2 stoelen?
In welke mate zijn deze elektrisch verstelbaar?

Op de website zie ik staan:
Semi-elektrisch verstelbare voorstoelen met mechanische rugleuning en viervoudig verstelbare elektrische lendensteun

Volledig elektrisch verstelbare stoelen met viervoudig verstelbare elektrische lendensteun, geheugenfunctie voor de bestuurdersstoel, verlengbaar zitkussen en opbergnet aan de rugleuning (i.c.m. Plus pack)
En op een andere plek:
Verwarmde voorstoelen met elektrisch verstelbare lendensteun
Geen concessies aan comfort. Beide voorstoelen zijn standaard voorzien van individueel regelbare verwarming en een elektrisch verstelbare lendensteun met vier standen.
Op basis van de eerste quote hink ik ergens op de gedachte dat naar voor/achter wel elektrisch verstelbaar is, maar de rugleuning handmatig.
Op basis van de tweede quote verwacht ik dat alleen de lendensteun elektrisch verstelbaar is.

Weten jullie wat juist is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:47
G33st schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:39:

Op de website zie ik staan:

[...]

En op een andere plek:

[...]

Op basis van de eerste quote hink ik ergens op de gedachte dat naar voor/achter wel elektrisch verstelbaar is, maar de rugleuning handmatig.
Op basis van de tweede quote verwacht ik dat alleen de lendensteun elektrisch verstelbaar is.

Weten jullie wat juist is?
Bij mijn SMSR MY22 zijn je beide suggesties waar. Electrisch:
- naar voor/achter & boven/onder
- lendesteun in/uit & boven/onder

Rugleuning recht/schuin werkt met draaiknop.

De instelling van stoel en zijspiegels is gekoppeld aan je profiel, dus dat scheelt instellen wanneer je partner in de auto heeft gereden. Alleen verstelt die van mij de rugleuning en binnenspiegel, dus moet ik alsnog zelf de boel goed zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
G33st schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:39:
Aanvullend op de eerdere reactie: Het zijn daadwerkelijk andere stoelen tussen Plus en standaard. Ze zijn wat harder en missen het extra steuntje voor onder de bovenbenen. Imho wat minder comfortabel voor lange mensen. Ik heb zelf de proefrit gedaan met de Plus stoelen en dacht toen dat het verschil alleen elektrisch zou zijn, maar met mijn 1,90 meter vind ik de standaard stoelen wat klein. Achteraf kleine spijt dat ik niet toch voor de upgrade gegaan ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Volgens mij is bij zowel de standaard als de plus uitvoering de stoel kantelbaar, dat viel mij iig op in de standaard versie van mijn collega. Ik had verwacht dat dat enkel op de plus zou zitten maar blijkbaar niet. Ze waren niet uitschuifbaar zoals bij de plus wat naar ik meen te herinneren van de proefrit wel handmatig is.

[ Voor 7% gewijzigd door FreeMen op 23-06-2025 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:47
Ooit kreeg alles wat modern moest lijken '2000' in z'n naam. Vandaag is me het nieuwe uiterlijk van Google Maps opgevallen. Het jaar 2000 wil z'n design graag terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:39
papzak2 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 12:48:
[...]

geen idee of het verboden is om marktplaats linkjes te plaatsen maar bij deze!

https://www.marktplaats.n...RVVY5YWdEYXV6VGVnJTNEJTNE
Ik zou me niet blind staren op het aantal km…. Binnenkort komt mijn Launch Edition in de aanbieding. Bij interesse even een DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr8hube
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:00
Km stand is iets uit het fossiele tijdperk.
Ik zou meer interesse hebben in de service en storingen geschiedenis van de Polestar. Dus liever eentje die 100K gereden heeft zonder noemenswaardige problemen dan eentje met 40K op de teller die een paar serieuze problemen gehad heeft. Je kunt ook de status van de batterij laten testen.
Groetjes Gerard

P2 midnight (launch edition)

Pagina: 1 ... 209 210 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.