Ik gok dat je net als bij mij. Rustig moet wachten tot Google vind dat jouw account ook actief mag op Nederlands. Dit heeft echt niks met Polestar te maken ben ik bang 😅. Ik zit ook nog steeds rustig te wachten hoor.Juancho schreef op zondag 13 september 2026 @ 17:12:
[...]
Die popup heb ik dus al gehad, geïnstalleerd maar zoals meerderen hier werkt het daar na niet meer in de NL taal. Dus wat nu... de push vanuit Google is immers al geweest. Dus Gemini is, waar dan ook, al geïnstalleerd op mijn wagen. Nu alleen nog actief zien te krijgen en hoe dat moet gaan werken vraag ik me dus af. En of daar een OTA voor nodig is (ik zit zoals gezegd nog op 4.x) weet ik niet. Dat gaan we dus dan maar zien na de afspraak bij de Volvo dealer.
Heeft iemand al software versie P5.1.17?
Deze software-update bevat kleine aanpassingen en algemene verbeteringen voor de Polestar 2, waaronder verbeteringen aan de USB-verbinding voor Android Auto en Apple CarPlay.
Deze wordt voor zover ik weet alleen uitgerold door de dealer.Stimulate14 schreef op maandag 14 september 2026 @ 09:36:
[...]
28 september heb ik een afspraak bij Volvo, ik zal het je daarna laten weten of Gemini werkt en op welke software. Of niet natuurlijk, dat kan ookthomvh schreef op zondag 13 september 2026 @ 18:12:
[...]
Ik gok dat je net als bij mij. Rustig moet wachten tot Google vind dat jouw account ook actief mag op Nederlands. Dit heeft echt niks met Polestar te maken ben ik bang 😅. Ik zit ook nog steeds rustig te wachten hoor.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio | MacBook Air 13" M5 24GB 1TB
Ik op 21 September. Maar ik zit wel al op 5.0.1.0 ;-) dus zal je ook op de hoogte houden.Juancho schreef op maandag 14 september 2026 @ 10:36:
[...]
28 september heb ik een afspraak bij Volvo, ik zal het je daarna laten weten of Gemini werkt en op welke software. Of niet natuurlijk, dat kan ook
Ik zit nog op 5.0.1.0 en heb vanmorgen Gemini geactiveerd gekregen, was eerst engels en ik vroeg hem of we in het nederlands konden communiceren en ineens een vriendelijke vrouwen stem in het nederlands en nu werkt het goed in het nederlands.Juancho schreef op maandag 14 september 2026 @ 10:36:
[...]
28 september heb ik een afspraak bij Volvo, ik zal het je daarna laten weten of Gemini werkt en op welke software. Of niet natuurlijk, dat kan ook
Maar had je de activatie voor het eerst gedaan of al een keer eerder?Magnifique schreef op maandag 14 september 2026 @ 16:30:
[...]
Ik zit nog op 5.0.1.0 en heb vanmorgen Gemini geactiveerd gekregen, was eerst engels en ik vroeg hem of we in het nederlands konden communiceren en ineens een vriendelijke vrouwen stem in het nederlands en nu werkt het goed in het nederlands.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio | MacBook Air 13" M5 24GB 1TB
Heb ik, 2 weken geleden tijdens de 150.000 km beurt gekregen, heb geen verschillen gemerkt. En nee Gemini heb ik ook nog niet.Stimulate14 schreef op maandag 14 september 2026 @ 09:36:
[...]
Gemini heb ik wel, gebruik ik nooit.DNLK schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:23:
[...]
Heb ik, 2 weken geleden tijdens de 150.000 km beurt gekregen, heb geen verschillen gemerkt. En nee Gemini heb ik ook nog niet.
Eerste keerJuancho schreef op maandag 14 september 2026 @ 17:21:
[...]
Maar had je de activatie voor het eerst gedaan of al een keer eerder?
Ok helder. Ik heb Gemini ergens al draaien via de NL/ENG truc maar nu werkt Gemini niet meer en kan die ook nergens aan zetten als assistent. Afwachten dan maar.
Zijn die ENET OBD-II <=> RJ45 kabeltjes gelijk voor alle automerken?guido66 schreef op zondag 13 september 2026 @ 09:54:
Gisteren ook een kabeltje ontvangen en met Hanterill mijn P2 uitgelezen, km stand ruim 117.000
[Afbeelding]
93,9% SOH is uit de kunst na bijna 6 jaar. De 91% SOC is in de auto en de app 88%!
Onderstaande foutmeldingen zal ik bij de volgende beurt aan mijn garage voorleggen:
[Afbeelding]
B179A13 lijkt te gaan over de verwarming van de radar in de grille of zo, die is wel eens uitgevallen in een sneeuwbui.
U2C7292 gaat over de stuurbekrachtiging, waar ik nog niets van gemerkt heb.
Ik zie ze nl wel veel voor BMW maar weet niet of die ook met Polestar werken.
Ja, geen probleem, die zijn allemaal hetzelfde.johanbarelds schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 10:33:
[...]
Zijn die ENET OBD-II <=> RJ45 kabeltjes gelijk voor alle automerken?
Ik zie ze nl wel veel voor BMW maar weet niet of die ook met Polestar werken.
Ik heb deze: Goldplay – Enet-RJ-45 kabel, aansluitgereedschap, Ethernet naar OBD, interfacekabel, codering voor F-serie, voor BMW : Amazon.nl: Auto & motor
En deze USB-ethernet adapter, maar zoiets heb je mogelijk al, en niet nodig als je een ethernet poort op je laptop hebt:
UGREEN USB C Ethernet Adapter USB Lan RJ45 1000Mbps Gigabit Netwerk Adapter Geschikt voor Thunderbolt 3 Mac Pro, Mac Air iPad, Galaxy S22, Ultra S21. (10cm, Grijs) : Amazon.nl: Elektronica
Op deze pagina staat welke USB adapters in elk geval werken:
hanterill/README.md at master · NicolasKheirallah/hanterill · GitHub
[ Voor 13% gewijzigd door guido66 op 15-09-2026 12:48 ]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Peblar business - Joulo - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Na lang wegen en wikken begin ik toch te kijken naar een Polestar, dit word mijn eerste full electric dan.
Ik zit te kijken naar occasions rond de 25-30k met de Twin motor, bouwjaar 2020-2022. Zijn er nog zaken die jullie aanraden om extra aandacht te geven?
Wat zaken die ik niet zo snel kan vinden waar jullie waarschijnlijk antwoord op kunnen geven:
- Hoe is de software? Ik heb nu wat recente autos gereden waar de software of drama is of rete traag, wat ik misschien heel simpel vind, gaat de radio gelijk aan bij het instappen en niet als je al 10min aan het rijden bent.
- Mijn reisafstand is ongeveer 65km enkele reis en zal gok ik in de winter 2x per week moeten laden.(3 a 4x per week naar werk) Is dit een reëel verwachtings patroon.
- andere zaken om goed op te letten? Draagarmen las ik, maarja hoe controleer ik dat als leek?
Ik zit te kijken naar occasions rond de 25-30k met de Twin motor, bouwjaar 2020-2022. Zijn er nog zaken die jullie aanraden om extra aandacht te geven?
Wat zaken die ik niet zo snel kan vinden waar jullie waarschijnlijk antwoord op kunnen geven:
- Hoe is de software? Ik heb nu wat recente autos gereden waar de software of drama is of rete traag, wat ik misschien heel simpel vind, gaat de radio gelijk aan bij het instappen en niet als je al 10min aan het rijden bent.
- Mijn reisafstand is ongeveer 65km enkele reis en zal gok ik in de winter 2x per week moeten laden.(3 a 4x per week naar werk) Is dit een reëel verwachtings patroon.
- andere zaken om goed op te letten? Draagarmen las ik, maarja hoe controleer ik dat als leek?
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
1. heb je een reden om perse een twin motor te willen? Leuk die power maar echt overbodig als je niet bijv. regelmatig met een aanhanger/caravan/paardentrailer etc rijdtGoldman schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 14:56:
Na lang wegen en wikken begin ik toch te kijken naar een Polestar, dit word mijn eerste full electric dan.
2. pak je een single motor (extended range evt al heb je die niet perse nodig met jouw genoemde woon-werk afstand) die wat nieuwer is (wel met achterwielaandrijving) heb je gelijk ook wat meer range ivm de eerste modellen
3. Software is mega snel als je de nieuwe proccesor erin laat zetten (misschien nog te onderhandelen?)
Zonder nieuwe processor is de software ook snel. Ik heb er geen enkel probleem mee. Snelheid is subjectief.Juancho schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 15:11:
[...]
1. heb je een reden om perse een twin motor te willen? Leuk die power maar echt overbodig als je niet bijv. regelmatig met een aanhanger/caravan/paardentrailer etc rijdt
2. pak je een single motor (extended range evt al heb je die niet perse nodig met jouw genoemde woon-werk afstand) die wat nieuwer is (wel met achterwielaandrijving) heb je gelijk ook wat meer range ivm de eerste modellen
3. Software is mega snel als je de nieuwe proccesor erin laat zetten (misschien nog te onderhandelen?)
NH, vrijstaand, 182 m2 incl verw garage, 1 Quatt met T87M2018 thermostaat, alles OT, duurzaam in Quatt app aan met echte tarieven, HRE 36/30, 4950 wp panelen, vvw beneden met HR++, radiatoren boven, de koffie nog steeds op z’n Italiaans.
Software is een beetje sloom maar prima te gebruiken. Je kan ook Android auto of CarPlay automatisch laten starten na aansluiten, dat werkt wat sneller. Muziek via Android auto stopt meteen als je de kabel losmaakt, dus bij uitstappen mis je dan doorspelende radio.Goldman schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 14:56:
TuneIn native app speelt wel door met instappen en uitstappen, ik gebruik dat.
Ja.- Mijn reisafstand is ongeveer 65km enkele reis en zal gok ik in de winter 2x per week moeten laden.(3 a 4x per week naar werk) Is dit een reëel verwachtings patroon.
Langzaam rijden met raam open: Bocht voor- en/of achteruit maken. Bij een hoop gekraak of gebrom zijn er problemen mee.- andere zaken om goed op te letten? Draagarmen las ik, maarja hoe controleer ik dat als leek?
Polestar 2 launch edition 2021, Tesla Model 3 awd 2019
Ik zeg nergens dat het oude systeem traag is, ik zeg dat die nieuwe processor een stuk sneller is. Dat is niet subjectief, dat is technisch gewoon zo en geloof me, dat merk je in praktijk ook echt wel. En dat hoeft nogmaals niet te betekenen dat de oude processor niet vooruit te branden is he.pietjm schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 15:16:
[...]
Zonder nieuwe processor is de software ook snel. Ik heb er geen enkel probleem mee. Snelheid is subjectief.
De oude processor en memory setup is bagger en enkel de laatste nieuwe software heeft het een beetje kunnen redden. Wanneer Spotify speelt en Waze start op dan stopt Spotify met spelen omdat het uit het geheugen wordt gegooid.pietjm schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 15:16:
[...]
Zonder nieuwe processor is de software ook snel. Ik heb er geen enkel probleem mee. Snelheid is subjectief.
Een processor van 10 jaar oud en 4GB ram heeft zijn limieten.
Apps worden enkel maar zwaarder dus het zal niet verbeteren
[ Voor 6% gewijzigd door Li1quid op 15-09-2026 15:50 ]
Ik gebruik Maps en Tidal op hoge kwaliteit. Nog nooit een probleem mee gehad.Li1quid schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 15:48:
[...]
De oude processor en memory setup is bagger en enkel de laatste nieuwe software heeft het een beetje kunnen redden. Wanneer Spotify speelt en Waze start op dan stopt Spotify met spelen omdat het uit het geheugen wordt gegooid.
Apps worden enkel maar zwaarder dus het zal niet verbeteren
NH, vrijstaand, 182 m2 incl verw garage, 1 Quatt met T87M2018 thermostaat, alles OT, duurzaam in Quatt app aan met echte tarieven, HRE 36/30, 4950 wp panelen, vvw beneden met HR++, radiatoren boven, de koffie nog steeds op z’n Italiaans.
Ik draai Maps met Spotify en dat werkt meestal ook goed.pietjm schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 15:49:
[...]
Ik gebruik Maps en Tidal op hoge kwaliteit. Nog nooit een probleem mee gehad.
De problemen beginnen wanneer je een andere navigatie app gebruikt. Ik vermoed dat Maps altijd in de achtergrond blijft draaien en er daardoor weinig geheugen overblijft voor andere apps.
Super! Bedankt 😃👍guido66 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 12:35:
[...]
Ja, geen probleem, die zijn allemaal hetzelfde.
Ik heb deze: Goldplay – Enet-RJ-45 kabel, aansluitgereedschap, Ethernet naar OBD, interfacekabel, codering voor F-serie, voor BMW : Amazon.nl: Auto & motor
En deze USB-ethernet adapter, maar zoiets heb je mogelijk al, en niet nodig als je een ethernet poort op je laptop hebt:
UGREEN USB C Ethernet Adapter USB Lan RJ45 1000Mbps Gigabit Netwerk Adapter Geschikt voor Thunderbolt 3 Mac Pro, Mac Air iPad, Galaxy S22, Ultra S21. (10cm, Grijs) : Amazon.nl: Elektronica
Op deze pagina staat welke USB adapters in elk geval werken:
hanterill/README.md at master · NicolasKheirallah/hanterill · GitHub
Bij het afsluiten van de auto klappen mijn spiegels niet helemaal in. Ze verdraaien minimaal.
Is dit aan te passen of is dat normaal?
Dat is normaal, of in ieder geval typisch gedrag van de Polestar spiegels. Verbaasde mij ook in het begin.MartinV schreef op woensdag 16 september 2026 @ 09:53:
Bij het afsluiten van de auto klappen mijn spiegels niet helemaal in. Ze verdraaien minimaal.
ik zou een exemplaar met warmtepomp nemen. Die zat vanaf mj 2022 in het pluspack. Voor zover ik begrepen heb zijn de 82kwh accu versies een stuk zuiniger, de AWD versies kunnen 1 vd motoren uitschakelen.Goldman schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 14:56:
Ik zie dat ze tweedehands flink duurder zijn geworden, in februari kocht ik een late 2020'er LRDM Launch ed. met 122.000km voor 19K, ik zie ze nu vanaf 23.000 staan
[ Voor 6% gewijzigd door de meester01 op 16-09-2026 12:51 ]
IONIQ 5 Lounge 73kw & Polestar 2 LRDM Launch Edition
Kabeltje ontvangen, maar ik krijg geen verbinding.guido66 schreef op zondag 13 september 2026 @ 09:54:
Gisteren ook een kabeltje ontvangen en met Hanterill mijn P2 uitgelezen, km stand ruim 117.000
[Afbeelding]
93,9% SOH is uit de kunst na bijna 6 jaar. De 91% SOC is in de auto en de app 88%!
Onderstaande foutmeldingen zal ik bij de volgende beurt aan mijn garage voorleggen:
[Afbeelding]
B179A13 lijkt te gaan over de verwarming van de radar in de grille of zo, die is wel eens uitgevallen in een sneeuwbui.
U2C7292 gaat over de stuurbekrachtiging, waar ik nog niets van gemerkt heb.
Mijn probleem: Ik heb geen laptop en heb de auto met een verlengabel verbonden met mijn Windows computer.
De auto staat uit als ik uitstap. Mogelijk is er daardoor geen verbinding mogelijk.
Welk IP adres geeft jouw auto uit?
Kunt op de play pause knop drukken. Dan gaat de auto weer aan. Ook als je uitstapt.tukker999 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 13:41:
[...]
Kabeltje ontvangen, maar ik krijg geen verbinding.
Mijn probleem: Ik heb geen laptop en heb de auto met een verlengabel verbonden met mijn Windows computer.
De auto staat uit als ik uitstap. Mogelijk is er daardoor geen verbinding mogelijk.
De auto moet wel aan blijven, natuurlijk. Een paar zware zakken op je stoel leggen?tukker999 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 13:41:
[...]
Kabeltje ontvangen, maar ik krijg geen verbinding.
Volgorde die bij mij direct werkte:
OBD inpluggen, auto aan in P, Hanterill starten, netwerkkabel inpluggen. Verbinding kwam automatisch tot stand.
Zitten in een netwerkkabel de aansluitingen normaal niet gekruist? Het zou zo maar kunnen dat verlengen voor deze toepassing niet mogelijk is? AI zegt dat het kan...
De maker van deze software is actief op het Engelstalige Polestar forum (Nicoo):
https://www.polestar-foru...nested_view=1#post-357918
Op termijn heeft ie ook een app in de planning.
[ Voor 34% gewijzigd door guido66 op 16-09-2026 17:47 ]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Peblar business - Joulo - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Net de elektromotor van de achterklep onder garantie laten vervangen. Kreeg een gloednieuwe EX30 200kW als leenauto mee. Ik vind mijn drie jaar oude Polestar toch lekkerder en fijner rijden dan die nieuwe EX30 met iets meer vermogen. De garage heeft als service ook meteen de nieuwste software erop gezet. Ik had ook nog gevraagd om onder de garantie de kapjes van de ruitenwissers te vervangen. Deze zijn helemaal verkleurd. Dit was niet mogelijk om het onder de garantie te vervangen. Iemand hier ook dergelijke verkleuringen?
:strip_exif()/f/image/3mlxdxfs73tPvn7zCzyCaDID.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3mlxdxfs73tPvn7zCzyCaDID.jpg?f=fotoalbum_large)
vraagje aan diegene waarbij wel eens (of vaker..) de aandrijfas(sen) vervangen zijn. Bij mij komt nu de 2e maal R-achter er aan.
Is het bij jullie random? L? R? voor?achter? (my 2020 Launch DMLR 476pk optie) en ik rij 97% rustig.
Is het bij jullie random? L? R? voor?achter? (my 2020 Launch DMLR 476pk optie) en ik rij 97% rustig.
[ Voor 5% gewijzigd door Hansieo op 16-09-2026 17:55 ]
10kWp + EV + 3x L/L Wtp.
Dat is gewoon verwering van het plastic. Kun je best makkelijk zelf oppoetsen en dan een coating overheen zetten. Maar heeft hij veel zon gezien of chemicaliën?lonehitman schreef op woensdag 16 september 2026 @ 16:56:
Net de elektromotor van de achterklep onder garantie laten vervangen. Kreeg een gloednieuwe EX30 200kW als leenauto mee. Ik vind mijn drie jaar oude Polestar toch lekkerder en fijner rijden dan die nieuwe EX30 met iets meer vermogen. De garage heeft als service ook meteen de nieuwste software erop gezet. Ik had ook nog gevraagd om onder de garantie de kapjes van de ruitenwissers te vervangen. Deze zijn helemaal verkleurd. Dit was niet mogelijk om het onder de garantie te vervangen. Iemand hier ook dergelijke verkleuringen?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik weet dat het verwering is. Maar die kapjes zijn bij mijn Peugeot van 15 jaar oud nog gewoon zwart. Ik ga ze nu wel behandelen, maar ik vind het productfout. Bij een auto van 50k plus mag dit toch na krap 3 jaar niet verweren ondanks wat zon, regen ed.thomvh schreef op woensdag 16 september 2026 @ 17:59:
[...]
Dat is gewoon verwering van het plastic. Kun je best makkelijk zelf oppoetsen en dan een coating overheen zetten. Maar heeft hij veel zon gezien of chemicaliën?
Ze bouwen ze niet meer zoals toenlonehitman schreef op woensdag 16 september 2026 @ 20:25:
[...]
Ik weet dat het verwering is. Maar die kapjes zijn bij mijn Peugeot van 15 jaar oud nog gewoon zwart. Ik ga ze nu wel behandelen, maar ik vind het productfout. Bij een auto van 50k plus mag dit toch na krap 3 jaar niet verweren ondanks wat zon, regen ed.
Ik heb Gimini ergens tussen 4 en 6 weken geleden ineens als standaard assistent. Heb niets gezien van een update melding of wat dan ook. Drukte per ongeluk op de assistent knop en hoorde een nieuwe stem en dat was de enige indicatie dat er een update geweest moet zijn. Gemini is vanaf begin in Nederlands bij mij en werkt prima. Ik zit nog op 4.2.13.Juancho schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 15:24:
Vraagje over Gemini. Zijn er hier meer (my26) PS2 rijders die Gemini wel hebben geactiveerd toen de melding binnen kwam en het via die ENG truc werkend wilden krijgen? Zoals bekend zet je systeem na taalwissel NL weer de oude Assistent aan.
Maar hoe ga ik nu ooit wel Gemini kunnen gebruiken? Het is al geïnstalleerd dus ik ga er vanuit dat die melding niet meer komt. Ik kan echter ook nergens in het systeem kiezen om Gemini als assistent te gebruiken. Dus hoe gaat dit in hemelsnaam ooit werken?
Vind het persoonlijk maar een hele slechte uitrol procedure van Volvo/Polestar. Doe het dan pas als het daadwerkelijk gewoon werkt, in Nederland met de eigen Nederlandse taal. Eind deze maand nog een afspraak bij Volvo vanwege geen OTAs dus mogen ze dit ook gelijk fixen.
Wat ik niet werkend krijg (ook niet op de oude assistent) is om een whatsapp te sturen via Gemini. Als ik vraag om een whatsapp te sturen wordt er netjes gereageerd en gevraagd wat de boodschap is. Spreek het in, tekst komt netjes op scherm maar wordt verzonden als sms spraakbericht en niet whatsapp...
Een bijzondere glitch, heeft iemand dit ook? Als je met 80-90 km/h heuvel af gaat, werkt de regeneratie niet meer en rijd je in neutraal op je voorligger. Tweemaal gehad inmiddels, kon tijdig remmen, dan werkt regen ook weer. Komt dit iemand bekend voor? PS2 2021.
Nee, maar ik rijd ook met one pedal drive uit.ReconE schreef op woensdag 16 september 2026 @ 20:58:
Een bijzondere glitch, heeft iemand dit ook? Als je met 80-90 km/h heuvel af gaat, werkt de regeneratie niet meer en rijd je in neutraal op je voorligger. Tweemaal gehad inmiddels, kon tijdig remmen, dan werkt regen ook weer. Komt dit iemand bekend voor? PS2 2021.
Ik heb de afgelopen week tot 2x gehad dat mijn PS2 helemaal geen geluid meer had (model MY25), geen radio, spotify, podcasts en zelf geen navigatie, richting aanwijzer en parkeer sensoren geluid. Het is helemaal stil in de auto.
De eerste keer afgelopen maandag maar nu net weer deze avond.
Maandag heb ik al even met PS support gebeld maar die had niet echt een verklaring en stelde alle standaard resets (midden console en de TCAM) voor maar dat had ik natuurlijk al gedaan (en vanavond ook weer gedaan)
Zijn er meer mensen hier op het forum die dit issue hebben gehad en wat was de uiteindelijke oplossing? Ben bang dat het een gevalletje naar de Volvo dealer wordt.
Graag hoor ik jullie ervaringen met dit issue.
Maandag heb ik al even met PS support gebeld maar die had niet echt een verklaring en stelde alle standaard resets (midden console en de TCAM) voor maar dat had ik natuurlijk al gedaan (en vanavond ook weer gedaan)
Zijn er meer mensen hier op het forum die dit issue hebben gehad en wat was de uiteindelijke oplossing? Ben bang dat het een gevalletje naar de Volvo dealer wordt.
@MrMGeeIsTheName paar posten hierboven had ik dit ook gemeld. We kwamen terug op Schiphol van 7 dagen vakantie en bij het wegrijden ook niks geen geluid. Audio niet, telefoon BT niet, richtingaanwijzers niet.
Even de home knop ingedrukt houden en het was opgelost. Daarna niet weer gebeurt.
Even de home knop ingedrukt houden en het was opgelost. Daarna niet weer gebeurt.
Ik heb regelmatig geen geluid, vaak lost het zich op door het knipperlicht aan te zetten, soms een pas na een reset. Maar mijn knipperlicht geeft dan eerst ook geen geluid.MrMGeeIsTheName schreef op woensdag 16 september 2026 @ 22:40:
Ik heb de afgelopen week tot 2x gehad dat mijn PS2 helemaal geen geluid meer had (model MY25), geen radio, spotify, podcasts en zelf geen navigatie, richting aanwijzer en parkeer sensoren geluid. Het is helemaal stil in de auto.
Het idee is volgens mij dat de breedte van de ingeklapte spiegels gelijk is aan de breedte van de auto. Zo weet je dat je bijvoorbeeld tussen twee paaltjes door kan en niet vastloopt aan de achterzijde. De Polestar is achter vrij breed dus klappen ze maar weinig in. Om het zeker te weten... wie gaat het opmeten?MartinV schreef op woensdag 16 september 2026 @ 09:53:
Was het eenmalig bij jou @Juancho ? Nog contact met PS support of met de garage gehad hierover? Bij mij hielp geen enkele reset helaas.Juancho schreef op woensdag 16 september 2026 @ 23:32:
@MrMGeeIsTheName paar posten hierboven had ik dit ook gemeld. We kwamen terug op Schiphol van 7 dagen vakantie en bij het wegrijden ook niks geen geluid. Audio niet, telefoon BT niet, richtingaanwijzers niet.
Regelmatig, dat meen je niet, ik heb het nu zelf 2x gehad en mijn vrouw 1x, ben er na 3x al helemaal klaar mee, ze gaan dit maar oplossen zeg ikDNLK schreef op donderdag 17 september 2026 @ 07:44:
[...]
Ik heb regelmatig geen geluid, vaak lost het zich op door het knipperlicht aan te zetten, soms een pas na een reset. Maar mijn knipperlicht geeft dan eerst ook geen geluid.
Eenmalig volgens mij. Een reset van het systeem (met mijn MY26 gaat dat heel snel) was het dan ook zo opgelost. Verder niet gemeld bij Polestar. Heeft een nachtje de auto laten staan het toevallig ondertussen voor je opgelost?MrMGeeIsTheName schreef op donderdag 17 september 2026 @ 09:01:
[...]
Was het eenmalig bij jou @Juancho ? Nog contact met PS support of met de garage gehad hierover? Bij mij hielp geen enkele reset helaas.
[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 17-09-2026 09:44 ]
Hij doet het deze ochtend wel weer, PS support gesproken, maar ik ga wel de auto aanbieden bij de dealer om hem door te lichten en te onderzoekenJuancho schreef op donderdag 17 september 2026 @ 09:43:
[...]
Eenmalig volgens mij. Een reset van het systeem (met mijn MY26 gaat dat heel snel) was het dan ook zo opgelost. Verder niet gemeld bij Polestar. Heeft een nachtje de auto laten staan het toevallig ondertussen voor je opgelost?
Ja als resets en een nachtje slapen niet werkt met Volvo/Polestar het idd nakijken natuurlijk. Ben benieuwd wat het is!MrMGeeIsTheName schreef op donderdag 17 september 2026 @ 10:11:
[...]
Hij doet het deze ochtend wel weer, PS support gesproken, maar ik ga wel de auto aanbieden bij de dealer om hem door te lichten en te onderzoeken
Hij doet het nu wel weer @Juancho na een nachtje rust maar ik heb dit nu 3x gehad en daar ga ik niet mee akkoord, ze gaan er maar induiken bij Volvo/PS. Als ik meer weet zal ik het hier ook met iedereen delen.Juancho schreef op donderdag 17 september 2026 @ 10:19:
[...]
Ja als resets en een nachtje slapen niet werkt met Volvo/Polestar het idd nakijken natuurlijk. Ben benieuwd wat het is!
[ Voor 7% gewijzigd door MrMGeeIsTheName op 17-09-2026 10:35 ]
Er is eindelijk een officiële API:
https://data-portal.polestar.com/nl/auth
Je kunt ook alle data tot 1 jaar terug inzien.
[ Voor 16% gewijzigd door guido66 op 17-09-2026 21:18 ]
Ik las het al op Facebook, maar hoe krijg ik leesbare data?guido66 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 21:14:
Er is eindelijk een officiële API:
Ik had nog 100 euro aan Claude credits die overmorgen verlopen, dus o.a. met deze hacs plugin voor home assistant:pietjm schreef op donderdag 17 september 2026 @ 21:52:
[...]
Ik las het al op Facebook, maar hoe krijg ik leesbare data?
https://github.com/lvlie/ha_polestar-data-portal
Eigen risico, maar hier draait ie als een zonnetje in elk geval. Het mooie is dat iedereen hier nu dus mee aan de slag kan
Finally, trips!Loen schreef op donderdag 17 september 2026 @ 22:09:
[...]
Ik had nog 100 euro aan Claude credits die overmorgen verlopen, dus o.a. met deze hacs plugin voor home assistant:
https://github.com/lvlie/ha_polestar-data-portal
Eigen risico, maar hier draait ie als een zonnetje in elk geval. Het mooie is dat iedereen hier nu dus mee aan de slag kan
Zo ik heb mijn bezigheidstherapie weer gehad voor vandaag, hij is nog lang niet af, leuk begin dat wel. Alles is read-only maar wel geinig om mee te klooien./f/image/UCjAzoHoDQ9ZYxDl9ghUEjxZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/UCjAzoHoDQ9ZYxDl9ghUEjxZ.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 25% gewijzigd door Guthfox op 18-09-2026 23:12 ]
Polestar 2 LRDM Launch Edition
bij mij 92,1 % na 5 jaar en 125.000km (2021LE LRDM)lonehitman schreef op zondag 20 september 2026 @ 19:31:
Ook de inmiddels hier bekende app geïnstalleerd. Na bijna 80k aan kilometers de huidige score.
[Afbeelding]
Mijn eerste onderhoudsbeurt komt eraan, ik krijg waarschuwingen om die in te gaan plannen.
Zijn er dealers aan te raden, of juist af te raden binnen Zuid-Holland?
Say what you want to say, BUT don't speak!
Nou, update geweest. Natuurlijk sterft mijn sports key wanneer die bij de dealer staat dus ben benieuwd of ze alles gedaan hebben. Maar nog geen Gemini gezienJuancho schreef op maandag 14 september 2026 @ 10:36:
[...]
Jammer en ik blijf het heel vreemd vinden dat er zulke grote gaten zitten tussen die Gemini upgrade. Je zou denken, AAOS is gewoon een platform als een Android telefoon. Kan je wel iets van uitrol verschil hebben maar ondertussen wordt dat verschil echt wel groot tussen de eerste personen die het kregen en de personen die er nu nog op wachten.thomvh schreef op maandag 21 september 2026 @ 20:02:
[...]
Nou, update geweest. Natuurlijk sterft mijn sports key wanneer die bij de dealer staat dus ben benieuwd of ze alles gedaan hebben. Maar nog geen Gemini gezien
ik heb goede ervaringen met Niham Den HaagBamieater schreef op maandag 21 september 2026 @ 11:57:
Mijn eerste onderhoudsbeurt komt eraan, ik krijg waarschuwingen om die in te gaan plannen.
Nou mijn sports key ging dus dood terwijl die bij de dealer stond. Ik vlaggetje garantie opgooien aangezien de auto nog onder volledige fabrieksgarantie is. Maar helaas, dat was toch echt geen garantie volgens de dealer.
Blijft toch bijzonder dat je een sleutel kunt maken die "kapot" gaat binnen de garantietermijn van de auto.
Edit; Polestar zelf heeft er een stokje voor gestoken. Toch wel garantie.
Blijft toch bijzonder dat je een sleutel kunt maken die "kapot" gaat binnen de garantietermijn van de auto.
Edit; Polestar zelf heeft er een stokje voor gestoken. Toch wel garantie.
[ Voor 10% gewijzigd door thomvh op 22-09-2026 20:14 ]
Ik ben heel tevreden met Hooftman Alphen a/d Rijn; let wel op, ik heb een leaseauto dus ze mogen van mij altijd alles doen..Bamieater schreef op maandag 21 september 2026 @ 11:57:
Ik moet over 3 maanden de auto (SMSR 2021Pilot inleveren, twijfel heel erg wat de opvolger gaat zijn. De nieuwe PS2 MY27 rijdt wel heel erg lekker, maar mijn gevoel zegt dat ik wat anders wil. Lastig..
Je moet het willen, maar ik zou echt even een tijdelijke auto nemen (misschien kan je een oudere PS2 pakken) en dan straks als de nieuwe modellen van Polestar/Volvo bekend zijn er daar 1 van pakken. Heb je de nieuwste technieken, nieuwe looks, nieuw interieur. Vind de PS4 SUV heel vet maar wel echt groot/lomp. Er komt nog een kleinere SUV aan, een opvolger van de PS2, Volvo komt met een EX50 en waarschijnlijk ook een volledig nieuwe EX40/EC40. Ik zou persoonlijk daar echt even op wachten. De bijtelling is dit jaar en volgend jaar toch gelijk.Terrie schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 23:44:
[...]
Ik ben heel tevreden met Hooftman Alphen a/d Rijn; let wel op, ik heb een leaseauto dus ze mogen van mij altijd alles doen..
Ik moet over 3 maanden de auto (SMSR 2021Pilot inleveren, twijfel heel erg wat de opvolger gaat zijn. De nieuwe PS2 MY27 rijdt wel heel erg lekker, maar mijn gevoel zegt dat ik wat anders wil. Lastig..
Vanmiddag kreeg ik opeens Gemini. Wel vreemd dat ik de eerste keer een vrouwenstem in het Nederlands kreeg en daarna 1 keer een mannenstem in het Engels. Daarna steeds weer Nederlands. Bugje?
Gewoon zeggen dat je voortaan altijd in het Nederlands wil pratenpietjm schreef op woensdag 23 september 2026 @ 16:32:
Vanmiddag kreeg ik opeens Gemini. Wel vreemd dat ik de eerste keer een vrouwenstem in het Nederlands kreeg en daarna 1 keer een mannenstem in het Engels. Daarna steeds weer Nederlands. Bugje?
😜Magnifique schreef op woensdag 23 september 2026 @ 16:54:
[...]
Gewoon zeggen dat je voortaan altijd in het Nederlands wil praten
Ik kreeg hem ook vanochtend in één keerpietjm schreef op woensdag 23 september 2026 @ 16:32:
Tja, wil je die kopen in het eerste jaar na lancering? Volgens mij is daar de reputatie van Volvo/Polestar/Geely niet bepaald goed. Sprak een vriend van me, kende meerdere mensen die hun gloednieuwe EX90 hebben geretourneerd richting de dealer vanwege alle kinderziektes….Juancho schreef op woensdag 23 september 2026 @ 09:42:
[...]
Je moet het willen, maar ik zou echt even een tijdelijke auto nemen (misschien kan je een oudere PS2 pakken) en dan straks als de nieuwe modellen van Polestar/Volvo bekend zijn er daar 1 van pakken. Heb je de nieuwste technieken, nieuwe looks, nieuw interieur. Vind de PS4 SUV heel vet maar wel echt groot/lomp. Er komt nog een kleinere SUV aan, een opvolger van de PS2, Volvo komt met een EX50 en waarschijnlijk ook een volledig nieuwe EX40/EC40. Ik zou persoonlijk daar echt even op wachten. De bijtelling is dit jaar en volgend jaar toch gelijk.
Hier ook vandaag, via een popup. Gelijk in het Nederlands.pietjm schreef op woensdag 23 september 2026 @ 16:32:
Ik ben aan het oriënteren voor een (voor mij) nieuwe auto en een van de kandidaten is een polestar 2 2024/2025 en dan misschien zelfs een 2024 dual motor (gewoon omdat het kan). Auto wordt privé aangeschaft en moet meer dan 7 jaar in gebruik blijven (ca 10.000 km per jaar).
Ik heb nog wel wat vragen/bedenkingen:
- aandrijfassen, hebben de latere modellen hier nog steeds last van en alleen de dual motor of ook de LRSM?
- kan er aftermarket een wegklapbare trekhaak gemonteerd worden en wat zijn hier de richtprijzen voor?
- Welke opties heb ik perse nodig? Ik zal er dagelijks geen grote afstanden mee rijden, maar vakanties wel.
- Waar moet ik op letten tijdens een proefrit?
- Welke software versie moet ik minimaal hebben?
- aandrijfassen, hebben de latere modellen hier nog steeds last van en alleen de dual motor of ook de LRSM?
- kan er aftermarket een wegklapbare trekhaak gemonteerd worden en wat zijn hier de richtprijzen voor?
- Welke opties heb ik perse nodig? Ik zal er dagelijks geen grote afstanden mee rijden, maar vakanties wel.
[ Voor 4% gewijzigd door jbbrans op 23-09-2026 23:16 ]
I kreeg gemini ook vandaag, ze zullen wel ergens een knopje hebben ingedrukt.
Ander vraagje, zie foto hieronder, heeft iemand rond deze positie wel eens gehad dat je een heel irritant tikje hoort, beetje krakend tikje, vermoedelijk het zoveelste plastic onderdeel wat ergens tegenaan schuurt oid.
Zou wel willen weten je hoe je dit plastic los kan krijgen zodat ik met wat tape aan de haal kan gaan.
Ander vraagje, zie foto hieronder, heeft iemand rond deze positie wel eens gehad dat je een heel irritant tikje hoort, beetje krakend tikje, vermoedelijk het zoveelste plastic onderdeel wat ergens tegenaan schuurt oid.
Zou wel willen weten je hoe je dit plastic los kan krijgen zodat ik met wat tape aan de haal kan gaan.
De app werkt als een trein. Hier een SOH van 97,18%, na 45000 km waarvan 7000 met caravan. De auto is 2 jaar oud.lonehitman schreef op zondag 20 september 2026 @ 19:31:
Ook de inmiddels hier bekende app geïnstalleerd. Na bijna 80k aan kilometers de huidige score.
[Afbeelding]
Ik heb er een originele wegklapbare trekhaak achteraf op laten monteren. Inclusief het knopje om hem los te laten komen. Bij de Volvo dealer in Drachten.- kan er aftermarket een wegklapbare trekhaak gemonteerd worden en wat zijn hier de richtprijzen voor?
Kosten: 1300 euro
Een aftermarket afneembare trekhaak kostte 1000 (bij twee garages gevraagd, kwamen daar beiden op uit).
Ik kan het niet helemaal terugvinden, is dit een native app? Of in combinatie met een odb kabel oid?antonrops schreef op donderdag 24 september 2026 @ 08:34:
[...]
De app werkt als een trein. Hier een SOH van 97,18%, na 45000 km waarvan 7000 met caravan. De auto is 2 jaar oud.
Dat is een nette prijs voor de originele trekhaak. Ik meen me te herinneren dat hij voor 1100 op de optielijst stond (2 jaar terug).
)
De EX90 had idd grote problemen, en dat was eigenlijk al voor lancering bekend. Maar blijkbar moesten ze die wagen op de markt pushen. Ik weet toevallig van een betrouwbare bron bij Volvo dat dat met de allereerste XC40P8 (EV) destijds ook zo was. De wagen was eigenlijk nog niet klaar en goed genoeg getest om de markt op te gaan maar het moest wel. Ik had dus ook zo'n 1e GEN model en idd ook aardig wat problemen gehad in het eerste jaar.MR. RHS schreef op woensdag 23 september 2026 @ 20:24:
[...]
Tja, wil je die kopen in het eerste jaar na lancering? Volgens mij is daar de reputatie van Volvo/Polestar/Geely niet bepaald goed. Sprak een vriend van me, kende meerdere mensen die hun gloednieuwe EX90 hebben geretourneerd richting de dealer vanwege alle kinderziektes….
Over de volledig nieuwe EX60 hoor ik daarentegen amper klachten, dat is natuurlijk een ingedeukte EX90 dus die zal al die kinderziektes niet hebben. Ik verwacht dat de EX50 en evt. volledig nieuwe EX40 weer ingedeukte versies zijn van de EX60 dus daar mag je ook minder issues mee verwachten. Maargoed, dat is altijd een risico ja, een volledig nieuw model. Heeft voordelen (nieuwe technieken, interieur en op papier klaar voor de toekomst) en wat nadelen (werkt alles direct perfect na levering of ben je soort van testpersoon).
Als ik mijn PS2 eind dit jaar moest inleveren had ik wel even een tijdelijke wagen genomen en bekeken waarmee Volvo/Polestar komend jaar gaan komen. De stap lijkt me namelijk best groot (in positieve zin) dus dat zou het wachten wel waard zijn voor mij. Echte alternatieven zie ik ook niet. Ik had voor ik de PS2 koos nog gedacht aan de Xpeng G6 (te lelijk, te Chinees, wel heel fijn) en mijn voorkeur de Zeekr 7x (te duur want Chinees maar ook gewoon Geely
[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 24-09-2026 10:12 ]
Probeer eerst eens dry lube er tussen te spuiten. Dit lost het vaak al op.Guthfox schreef op woensdag 23 september 2026 @ 23:05:
I kreeg gemini ook vandaag, ze zullen wel ergens een knopje hebben ingedrukt.
Zou wel willen weten je hoe je dit plastic los kan krijgen zodat ik met wat tape aan de haal kan gaan.[Afbeelding]
jbbrans schreef op woensdag 23 september 2026 @ 22:59:
Ik ben aan het oriënteren voor een (voor mij) nieuwe auto en een van de kandidaten is een polestar 2 2024/2025 en dan misschien zelfs een 2024 dual motor (gewoon omdat het kan). Auto wordt privé aangeschaft en moet meer dan 7 jaar in gebruik blijven (ca 10.000 km per jaar).
Ik heb deze bij de koop laten monteren voor rond de € 1100,-. Kan dus goedkoper.
Wanneer en waar heb jij die laten monteren?pietjm schreef op donderdag 24 september 2026 @ 11:43:
[...]
Ik heb deze bij de koop laten monteren voor rond de € 1100,-. Kan dus goedkoper.
Ik wil nog wat geld overhouden voor een set all-season banden, dus elk voordeel moet ik pakken 😉
[ Voor 17% gewijzigd door jbbrans op 24-09-2026 12:16 ]
Wellicht de inflatie die op de optie zit. Af fabriek was ik 1200 kwijt bij het afsluiten van de lease.jbbrans schreef op donderdag 24 september 2026 @ 12:14:
[...]
Wanneer en waar heb jij die laten monteren?
Ik wil nog wat geld overhouden voor een set all-season banden, dus elk voordeel moet ik pakken 😉
Doorzoek dit topic op Hanterill, dit draait op een pc, en je hebt een Enet kabel nodig. Er is al het nodige over gemeld hier.Chillko schreef op donderdag 24 september 2026 @ 09:02:
[...]
Ik kan het niet helemaal terugvinden, is dit een native app? Of in combinatie met een odb kabel oid?
Dat zijn vaak mooie onderhandelpunten bij aankoop. Voor zo'n bedrag kan je een inklapbare trekhaak niet achteraf geplaatst als 'losse klant'.pietjm schreef op donderdag 24 september 2026 @ 11:43:
[...]
Zie ondertitel
Bij HJ Lange in Middelie. Maar dat was bij de koop, dus wellicht korting. Ik zou het laten doen bij de garage waar je de auto koopt. Kwestie van afdingen.jbbrans schreef op donderdag 24 september 2026 @ 12:14:
[...]
Ik kreeg hem ook op dat moment, denk dat ze weer een batch(je) aan Gemini hebben vrijgegeven voor de PS2pietjm schreef op woensdag 23 september 2026 @ 16:32:
Hanterill, een open source programma in combinatie met een OBDII kabel.Chillko schreef op donderdag 24 september 2026 @ 09:02:
[...]
Ik kan het niet helemaal terugvinden, is dit een native app? Of in combinatie met een odb kabel oid?
https://www.polestar.com/nl/shop/extras/all/225/jbbrans schreef op donderdag 24 september 2026 @ 12:14:
[...]
Dit is inclusief installatie. Als ik zie dat de kale trekhaak op vStore al 1175 euro is is dat opzich geen slechte prijs.
Thanks voor de tip!lonehitman schreef op donderdag 24 september 2026 @ 11:10:
[...]
Probeer eerst eens dry lube er tussen te spuiten. Dit lost het vaak al op.
Het kijkt grotendeels weg te zijn, ik kreeg een tip op het polestar-forum om te kijken bij de front camera behuizing achter de achteruitkijkspiegel. Heb hier een flinke lading aan wiring harnass tape aangebracht. Nu hopen dat het wegblijft.
Trekhaak is altijd aftermarket, ook als je hem nieuw bestelde, zette de dealer hem er op…thomvh schreef op donderdag 24 september 2026 @ 15:33:
[...]
https://www.polestar.com/nl/shop/extras/all/225/
Dit is inclusief installatie. Als ik zie dat de kale trekhaak op vStore al 1175 euro is is dat opzich geen slechte prijs.
Verder met de proefrit vooral luisteren naar rare geluiden uit de wielophanging, checken of alles werkt, vreemde slijtage die er niet hoort te zitten. OP het aandrijfassen verhaal na, zijn er weinig issues. Er rijden er ook zat rond die geen problemen hebben met de aandrijfassen (zoals ik, met toch wel de powerupgrade erop)
Ik heb de laatste tijd vrij vaak dat het lang duurt voordat de auto sleutels detecteert. Voorheen had ik met mijn oude Galaxy S23 dat hij structureel meteen open ging zodra ik het handvat vast pak. Op een gegeven moment moest ik elke keer mijn telefoon openen en de app starten. Ondertussen overgestapt naar een Pixel 11 Pro en ook die doet het de helft van de tijd niet direct totdat ik de app open. De app heeft gewoon alle toestemmingen die hij moet hebben en staat niet op batterijbesparing. Soms open ik de app niet apart en dan duurt het misschien een seconde of 10 voordat hij toch opeens open gaat. Iemand die dit herkent en een oplossing weet?
Ik heb zelf nog de S23 die het prima doet maar had met een andere app wel vergelijkbare issues.Zinloos1 schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 12:57:
Ik heb de laatste tijd vrij vaak dat het lang duurt voordat de auto sleutels detecteert. Voorheen had ik met mijn oude Galaxy S23 dat hij structureel meteen open ging zodra ik het handvat vast pak. Op een gegeven moment moest ik elke keer mijn telefoon openen en de app starten. Ondertussen overgestapt naar een Pixel 11 Pro en ook die doet het de helft van de tijd niet direct totdat ik de app open. De app heeft gewoon alle toestemmingen die hij moet hebben en staat niet op batterijbesparing. Soms open ik de app niet apart en dan duurt het misschien een seconde of 10 voordat hij toch opeens open gaat. Iemand die dit herkent en een oplossing weet?
In de batterijsettings van de app staan meestal 3 opties: Restricted, Optimized en Unrestricted.
Bij mij moest het op Unrestricted staan om de app goed (direct) te laten werken.
Uit je verhaal maak ik op dat het bij jou niet op Restricted staat, maar op welke van de overige twee opties staat het bij jou?
Als een Polestar 2 geïmporteerd is vanuit Duitsland naar Nederland, dan moet het marktcertificaat aangepast worden. Anders krijg je bijvoorbeeld een Duitser aan de lijn bij pechhulp in plaats van een Nederlander. Weet iemand, die dit proces misschien al een keer doorlopen heeft, of het mogelijk is om te bepalen of het juiste marktcertificaat al is ingesteld in de auto? Zonder de SoS-knop in te drukken
natuurlijk. Misschien ergens weggestopt in een menu?
Ik heb hier nu die opties niet exact meer, maar volgens mij zou hij niet moeten worden gestopt voor welke reden dan ook. Soms hoef ik de app ook niet te openen, maar duurt het gewoon lang voordat hij opent. Lijkt alsof de auto dan wakker moet worden ofzo, alsof de BLE niet snel genoeg verbinding maakt .darwusch schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 15:40:
[...]
Ik heb zelf nog de S23 die het prima doet maar had met een andere app wel vergelijkbare issues.
In de batterijsettings van de app staan meestal 3 opties: Restricted, Optimized en Unrestricted.
Bij mij moest het op Unrestricted staan om de app goed (direct) te laten werken.
Uit je verhaal maak ik op dat het bij jou niet op Restricted staat, maar op welke van de overige twee opties staat het bij jou?
[ Voor 16% gewijzigd door Zinloos1 op 26-09-2026 07:08 ]
Ik moet op mijn Pixel 9 eigenlijk altijd mijn telefoon unlocken en dan doet hij het... Weet niet steeds niet waarom. Behalve dat mijn Pixel 9 geen Bluetooth UWB heeft. Maar geen idee of Polestar dat gebruikt.Zinloos1 schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 12:57:
Vandaag even een kwartiertje of wat geprutst aan de auto. Ik vond de glossy plaat rondom de versnellingspook nogal lelijk geworden en vrouwlief mopperde zo nu en dan over de weerkaatsing van zonlicht. Dus voor een tientje of 6,5 een 3D reliëf versie besteld (origineel Polestar) bij Mamoparts: https://mamoparts.com/nl/originele-polestar-2-paneel-middenconsole-3d-geetste-decoratie-32396628?srsltid=AU7gw4WO4SCvPRao2ZJSnVL_THlFnT1SwcGNfKI4oj1y6o_LwVag2Wti
Tip: alle YouTube video's waar mensen het paneel er in 2 seconden uit rossen.... die vertellen je niet dat er rondom een soort van metalen rand onder de buitenrand van het kunstof zit. Als je daar onder gaat trekken of een interieur tooltje zet dan krijg je het paneel nooit - ik herhaal: nooit van de plek want je bent aan het trekken aan de volledige middenconsole ipv alleen het afdekplaatje
Enniewee - gelukt door aan de smalle kant te beginnen en dan de tool tussen de afdekplaat en de metalen rand te proppen en de tool rustig naar voren schuiven en liften. Hier het resultaat:
:strip_exif()/f/image/kj5KfHhmPwSyQ7l4i5IZK2Yd.jpg?f=fotoalbum_large)
Tip: alle YouTube video's waar mensen het paneel er in 2 seconden uit rossen.... die vertellen je niet dat er rondom een soort van metalen rand onder de buitenrand van het kunstof zit. Als je daar onder gaat trekken of een interieur tooltje zet dan krijg je het paneel nooit - ik herhaal: nooit van de plek want je bent aan het trekken aan de volledige middenconsole ipv alleen het afdekplaatje
Enniewee - gelukt door aan de smalle kant te beginnen en dan de tool tussen de afdekplaat en de metalen rand te proppen en de tool rustig naar voren schuiven en liften. Hier het resultaat:
:strip_exif()/f/image/kj5KfHhmPwSyQ7l4i5IZK2Yd.jpg?f=fotoalbum_large)
IONIQ 5 Lounge 73kw & Polestar 2 LRDM Launch Edition
Nee, de P2 gebruikt geen UWB.thomvh schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 22:52:
[...]
Ik moet op mijn Pixel 9 eigenlijk altijd mijn telefoon unlocken en dan doet hij het... Weet niet steeds niet waarom. Behalve dat mijn Pixel 9 geen Bluetooth UWB heeft. Maar geen idee of Polestar dat gebruikt.
Op mijn Samsung S26U heb ik 'Pin app to recents' gedaan dit heeft mobile key echt een stuk betrouwbaarder gemaakt.
Maar volgens mij is dit een Samsung-only feature
Maar volgens mij is dit een Samsung-only feature
Ik kon het ook niet laten en toch maar een kabel besteld. Ik heb nooit de SOH bekeken ook niet tijdens aankoop gezien hij gewoon net bij de Volvo dealer voor onderhoud was geweest. Al met al wel blij met het resultaat ook. LRDM 21.lonehitman schreef op zondag 20 september 2026 @ 19:31:
[Afbeelding]
Misschien ligt het aan mij maar je kan toch zo je Volvo dealer even vragen om dat uit te lezen? Waarom zou je daarvoor zelf een kabel bestellen? Tenzij je die data natuurlijk leuk vind, ieder zn ding.
Ik vraag me verder af hoe betrouwbaar zon meting is. Misschien totaal anders maar je kan bijv ook je telefoon soort van uitlezen via kabeltje in je laptop en via ADB gegevens inzien. Al vaak gehoort dat het percentage batterij totaal niet overeenkomt met gebruik ervaringen. Nieuwe batterij erin en je merkt echt het grote verschil. Dus hoe betrouwbaar dat allemaal is...
Ik vraag me verder af hoe betrouwbaar zon meting is. Misschien totaal anders maar je kan bijv ook je telefoon soort van uitlezen via kabeltje in je laptop en via ADB gegevens inzien. Al vaak gehoort dat het percentage batterij totaal niet overeenkomt met gebruik ervaringen. Nieuwe batterij erin en je merkt echt het grote verschil. Dus hoe betrouwbaar dat allemaal is...
[ Voor 48% gewijzigd door Juancho op 27-09-2026 09:34 ]
Omdat er veel meer info uit komt dan alleen de SOH, ook afwijkende accucellen en voor de gebruiker onzichtbare foutmeldingen bv.Juancho schreef op zondag 27 september 2026 @ 09:32:
Misschien ligt het aan mij maar je kan toch zo je Volvo dealer even vragen om dat uit te lezen? Waarom zou je daarvoor zelf een kabel bestellen? Tenzij je die data natuurlijk leuk vind, ieder zn ding.
En niet iedereen gaat naar de Volvo dealer.
[ Voor 3% gewijzigd door guido66 op 27-09-2026 10:02 ]
Inderdaad zoals aangegeven je krijgt veel meer parameters. Daarnaast heb ik altijd zoiets wc eend adviseert wc eend. Ik lees liever zelf alle 27 cellen individueel uit dan uit te gaan van de algemene waarde die de Volvo dealer geeft. Het kan best zijn dat de SOH 90% is maar 1 module gewoon kapot is en zolang mijn garantie nog loopt zou ik dat graag willen weten.Juancho schreef op zondag 27 september 2026 @ 09:32:
Ik vind wel meer interessante data overigens. Bijvoorbeeld temperatuur van de koelvloeistof richting en vanuit het accupakket. Mega interessant om zo nu en dan eens te testen tijdens het snelladen.
[ Voor 20% gewijzigd door tormentor1985 op 27-09-2026 10:44 ]
Met Hanterill 0.2.2 kun je inmiddels storingscodes resetten en zien of ze terugkomen. Ik heb deze terugkerende foutcode op een P2 MY2021: Heated Emblem Actuation: Circuit open B179A13.
Ik denk dat de verwarming van de radar voorplaat niet werkt. Heeft iemand dit zelf kunnen oplossen (hoe?) of bij de dealer (kosten?).
Ik denk dat de verwarming van de radar voorplaat niet werkt. Heeft iemand dit zelf kunnen oplossen (hoe?) of bij de dealer (kosten?).
Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/ci1P1c8OLuKxHrGEgxUYmOj5.jpg?f=fotoalbum_large)