• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11:42

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Stimulate14 schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 17:08:
[...]

Oké dikke karma denk ik, na de boodschappen wegrijden en op een kruispunt stil komen te staan. Harde reset, 15 min de auto uit en Support gebeld. Na de reboot getest en toen kon ik naar huis rijden, langzaam (just in case). Thuis geparkeerd en zonder nieuwe foutmeldingen. Morgen kijken wat de wagen doet en anders de dealer bellen. Dit was overigens ook het advies van Support.

🤣.

[Afbeelding]
Ik heb een jaar of 2.5 geleden hetzelfde gehad. Kon mijn auto laten staan omdat ik echt weg moest en toen ik een paar uur later terugkwam verdwenen de meldingen langzaam. Op een gegeven moment deed ie het weer. De sleepdienst was al gebeld en we konden hem zo op de sleepwagen rijden.

De wagen heeft een ruime week, bijna 2, bij de garage gestaan, ze hebben niets gevonden en maar een reguliere SW update gedaan. Daarna kreeg ik m weer terug. Zonder duidelijke oorzaak of fix.

Sindsdien nooit meer gehad klop klop.

Ik hoorde later van een kennis met een Ioniq 5 dat er ook zoiets bij hem was gebeurd. Daar leek het een soort sequence te zijn van acties in de auto waardoor ie in een onduidelijke state kwam. Ik kan me bij mijn acties in de P2 niet herinneren dat ik gekke dingen heb gedaan. Hij was wel volgeladen met koffers en mensen. Dat heb ik altijd als reden gezien... wellicht onterrecht.

[ Voor 14% gewijzigd door Paku op 27-08-2026 08:28 ]

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:44

Stimulate14

⭐⭐⭐

Paku schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 08:24:
[...]

Ik heb een jaar of 2.5 geleden hetzelfde gehad. Kon mijn auto laten staan omdat ik echt weg moest en toen ik een paar uur later terugkwam verdwenen de meldingen langzaam. Op een gegeven moment deed ie het weer. De sleepdienst was al gebeld en we konden hem zo op de sleepwagen rijden.

De wagen heeft een ruime week, bijna 2, bij de garage gestaan, ze hebben niets gevonden en maar een reguliere SW update gedaan. Daarna kreeg ik m weer terug. Zonder duidelijke oorzaak of fix.

Sindsdien nooit meer gehad klop klop.

Ik hoorde later van een kennis met een Ioniq 5 dat er ook zoiets bij hem was gebeurd. Daar leek het een soort sequence te zijn van acties in de auto waardoor ie in een onduidelijke state kwam. Ik kan me bij mijn acties in de P2 niet herinneren dat ik gekke dingen heb gedaan. Hij was wel volgeladen met koffers en mensen. Dat heb ik altijd als reden gezien... wellicht onterrecht.
Thnx voor je feedback. Geruststellend op de een of andere manier. Ik reed 25km pu om vanaf een parkeerplaats van de supermarkt weg te rijden. Dus ook geen spannende dingen.

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:32

Smurf

Detri

Juancho schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 17:15:
Op bestemming aanbeland. Klopte idd niks van, uiteindelijk een dikke 400km gereden. En 1x kort geladen omdat hond toch even uit moest. En baasje trouwens ook 😀. Benieuwd of op de terugweg en 2de keer fietsenrek aankoppelen het issue er niet is.

Overigens zag ik wel dat het fietsenrek tijdens de rit iets naar 1 kant schoof. Ik kan het rek ook wat handmatig bewegen terwijl alles toch echt goed vast zit. Strakker kan niet. kan het komen omdat het de eerste keer is dat er iets op die kogel zit? Misschien nog wat glad/vettig?

Het is allemaal wel goed gegaan verder hoor dus niks aan het handje verder
De Guess-o-Meter heeft 2 tellers. Eentje voor de losse auto en een met iets aan de trekhaak. Als je nog nooit wat getrokken hebt zal daar inderdaad niet echt een realistische range op staan. Maar nu je wat kilometers met de fietsendrager hebt gereden is zal hij wat beter "ingeleerd" zijn. Hij berekend de range immers aan de hand van het verbruik in de laatste zoveel kilometers.

Met zowel een fietsendrager, kleine aanhanger als een caravan die afwisselend aan de auto hangen heb ik dit "probleem" eigenlijk altijd.

)

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11:42

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Stimulate14 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 09:29:
[...]

Thnx voor je feedback. Geruststellend op de een of andere manier. Ik reed 25km pu om vanaf een parkeerplaats van de supermarkt weg te rijden. Dus ook geen spannende dingen.
Nou, het duurde best lang voordat ik weer vertrouwen had hoor.

Bij mij werd het geinitieerd nadat ik bij mensen voor de deur stond die ik naar Schiphol moest brengen. Alles en iedereen ingeladen en we willen wegrijden... niets behalve de melding. Gelukkig hadden zij ook nog een wagen.

We hebben zelfs later een simulatie gedaan, voor mijn eigen vakantie, om het gewicht uit te sluiten. We zijn met 5 personen in de auto gaan zitten en hebben de kofferbak vol met zware boekendozen geladen om het te simuleren. Dat was een week voordat we op vakantie zouden gaan. Even een paar blokjes om gereden maar alles was normaal. Ook hier op het forum bevestigden sommigen dat ze nooit problemen hadden met het gewicht.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Pagina: 1 ... 249 250 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.