• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:59
Obbbert schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 17:36:
Ik heb een bericht gehad dat de Connected services plus vervalt.

Zijn er mensen die het verlengd hebben en zo ja waarom?

Ik vind €120 voor 12 mnd een hoop geld.
Ja verlengd. Gemak.

• Chillko
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:27

• IPeukieI
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-08 15:03
Juancho schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:55:
[...]

De updates bij de dealer zijn vaak nog wat meer dan alleen die OTA aangeboden worden. Soms ook wat voor je TCAM module etc. Wellicht dat dat een trigger is om ook Gemini NL te pushen. We gaan het zien... Als ik geen Gemini op de auto zie nadat ze klaar zijn zal ik het gelijk even op locatie navragen bij Volvo/Polestar.
Toevallig sinds vandaag Gemini beschikbaar. Maar kreeg geen melding meer dat het beschikbaar was. Mogelijk omdat ik die al had gehad voor de Engelse versie.

• Rakthi
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 16:32
Ook verlengd ... te veel gedoe met hotspot €10/maand valt nog mee

• Chillko
Rakthi schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 21:27:
[...]

Ook verlengd ... te veel gedoe met hotspot €10/maand valt nog mee
Ik ook. Grappig detail, in Frankrijk (in het buitengebied )is de dekking niet zo goed. Op de camping had ik dus nauwelijks tot helemaal geen internet via 4g. In de auto op hetzelfde netwerk gek genoeg wel. Via de browser (in de airco) ging ik af en toe even wat praktische zaken opzoeken over de omgeving. Ik vermoed omdat er in de auto veel grotere antennes zitten dan in de telefoon. Hoewel dat in Nederland doorgaans niet echt een probleem is meestal, is het wel een voordeel.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:02
Had gister even het idee dat er eindelijk updates door kwamen aangezien het systeem bij het instappen opeens blijkbaar een reset had gedaan. Het Polestar logo verschijnt dan en de boel start (razend snel met de nieuwe processor, dat wel) weer op. Maar helaas, nog geen Gemini, nog steeds op OTA 4.x en de laatste beveiligingsupdate dateert ook alweer van 5 maart 2025(!!!). Wagen ontvangen in augustus 2025.

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 10-08-2026 15:15 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio | MacBook Air 13" M5 24GB 1TB

• IPeukieI
Juancho schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 15:15:
Had gister even het idee dat er eindelijk updates door kwamen aangezien het systeem bij het instappen opeens blijkbaar een reset had gedaan. Het Polestar logo verschijnt dan en de boel start (razend snel met de nieuwe processor, dat wel) weer op. Maar helaas, nog geen Gemini, nog steeds op OTA 4.x en de laatste beveiligingsupdate dateert ook alweer van 5 maart 2025(!!!). Wagen ontvangen in augustus 2025.
Dat herken ik. Om de zoveel tijd lijkt het alsof AAOS opnieuw is opgestart. Frequentie lijkt een beetje te wisselen tussen een aantal weken en een aantal maanden. Ik heb er nog geen patroon in ontdekt, en inderdaad ook geen zichtbare wijzigingen. Heb je al is geprobeerd de taal aan te passen naar het Engels? Dat gaf bij mij binnen een aantal minuten een grote pop-up met dat het beschikbaar is. Alleen verdween het weer toen ik terug schakelde naar Nederlands.

• thomvh
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:35
Updates komen niet zomaar door. Die moet jij accepteren zodat ze geinstalleerd worden. Je loopt nu waarschijnlijk te ver achter waardoor je geen OTA's meer krijgt tot je bij de dealer bent geweest.

• Juancho
IPeukieI schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 19:11:
[...]

Dat herken ik. Om de zoveel tijd lijkt het alsof AAOS opnieuw is opgestart. Frequentie lijkt een beetje te wisselen tussen een aantal weken en een aantal maanden. Ik heb er nog geen patroon in ontdekt, en inderdaad ook geen zichtbare wijzigingen. Heb je al is geprobeerd de taal aan te passen naar het Engels? Dat gaf bij mij binnen een aantal minuten een grote pop-up met dat het beschikbaar is. Alleen verdween het weer toen ik terug schakelde naar Nederlands.
Ja getest, zelfde verhaal. Ik ga daar verder niet meer tijd aan besteden. Het moet gewoon fatsoenlijk gepushed worden naar de wagen incl. OTAs die ik al bijna een jaar volgens mij niet meer krijg. Over 2 weken mag de dealer het fixen, benieuwd of de boel dan weer up & running is.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio | MacBook Air 13" M5 24GB 1TB

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-08 12:36
Same here, nog steeds. Pas als er een update komt die echt wat verbetert/toevoegt maak ik een afspraak met de garage, en wie weet komt er toch een OTA voor ons.

• IPeukieI
Ik zit trouwens nog op de 5.0.10 versie. Heeft iemand met de CPU upgrade wel al OTA updates ontvangen? Het zou op zijn minst helpen als ze update proces wat transparanter maken. Nu is het gewoon wachten tot je bij gods gratie een update gepushed krijgt, en als dat te lang duurt dan moet je zelf maar tot de conclusie komen dat OTA's niet meer gepushed worden tot je bij de dealer bent geweest, die dan voor een klein vermogen op de update knop drukt. :|

[ Voor 63% gewijzigd door IPeukieI op 11-08-2026 09:56 ]

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:47
IPeukieI schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 09:50:
Ik zit trouwens nog op de 5.0.10 versie. Heeft iemand met de CPU upgrade wel al OTA updates ontvangen? Het zou op zijn minst helpen als ze update proces wat transparanter maken. Nu is het gewoon wachten tot je bij gods gratie een update gepushed krijgt, en als dat te lang duurt dan moet je zelf maar tot de conclusie komen dat OTA's niet meer gepushed worden tot je bij de dealer bent geweest, die dan voor een klein vermogen op de update knop drukt. :|
Ik niet. Ik heb in februari de CPU upgrade gedaan daar zat versie 4.2.13 bij. Een paar maanden later toen ik op vakantie was kwam hij met een update naar 5.0.10. Die heeft ie tot twee maal geprobeerd te installeren, maar beide keren ging het fout. Ik weet niet of dat komt omdat ik in het buitenland was. Mijn vermoeden is eigenlijk dat het met Android te maken heeft. Die cpu upgrade bracht ook Android 13 met zich mee en het doel van de 5.0.10 firmware was om het systeem te upgraden naar Android 13, maar aangezien ik dat al had, ging het daar misschien fout. Hoedanook ik zit nu dus op 4.2.13 en eerlijkgezegd het interesseert me niet zoveel. Alles werkt naar behoren en die updates komen ooit nog wel eens als ik bij de garage ben voor een onderhoudsbeurt.

• thomvh
andrik1 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 13:27:
[...]

Ik niet. Ik heb in februari de CPU upgrade gedaan daar zat versie 4.2.13 bij. Een paar maanden later toen ik op vakantie was kwam hij met een update naar 5.0.10. Die heeft ie tot twee maal geprobeerd te installeren, maar beide keren ging het fout. Ik weet niet of dat komt omdat ik in het buitenland was. Mijn vermoeden is eigenlijk dat het met Android te maken heeft. Die cpu upgrade bracht ook Android 13 met zich mee en het doel van de 5.0.10 firmware was om het systeem te upgraden naar Android 13, maar aangezien ik dat al had, ging het daar misschien fout. Hoedanook ik zit nu dus op 4.2.13 en eerlijkgezegd het interesseert me niet zoveel. Alles werkt naar behoren en die updates komen ooit nog wel eens als ik bij de garage ben voor een onderhoudsbeurt.
Dat zou wel een hele logische verklaring zijn. Dan zit er een mismatch in de Android versie en wat de OTA verwacht.

• IPeukieI
andrik1 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 13:27:
[...]

Ja dat klinkt wel aannemelijk. Ik kreeg vlak voor de CPU upgrade de update naar 5.0.10. Dus het is nog relatief kort sinds de laatste 2 updates. De eerste daarvan voegt sowieso niets toe. De tweede had wat verbetering voor Android auto en Carplay maar dat gebruik ik toch niet. Dus hier ook weinig haast. Gaat meer om de bevestiging dat OTA's uberhaubt nog werken.

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:49
Leek me met zowel een werk als prive telefoon toch wel handig om een Brodit houder aan te schaffen. Deze heb ik rechts van het scherm gemonteerd. Qua functionaliteit erg tevreden mee (dit is de Qi met swivel). Montage was ook niet ingewikkeld, wel een beetje prutsen om de schroeven in de gaatjes te krijgen.

Het is me na een paar dagen wel opgevallen dat het kunststof dat het dashboard bedekt krom is geworden waar de houder gemonteerd is.

P2 Brodit

Omdat dit niet een officieel ondersteunde plek is geef ik Brodit niet de schuld, en waarschijnlijk komt het wel weer goed als ik de houder verwijder. Aangezien er hier volgens mij meerdere mensen zijn die hem rechts hebben, is dit herkenbaar of heb ik mogelijk iets fout gedaan?

[ Voor 8% gewijzigd door jjkester op 11-08-2026 17:24 ]

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:07
Hi all,

Ik ben op zoek naar een gebruikte P2. Ik rijd ongeveer 18k km per jaar, dus de modellen van <5j oud met <100k zijn het interessantst vanuit accugarantie perspectief.

Kom ook het nodige tegen met wat hogere teller standen (~130k km) waarmee ik dus voor de 8 jaar al uit de accugarantie zou lopen. Zien jullie naast een mogelijk lagere SoH nog andere aandachtspunten voor een P2 met hogere tellerstanden?

Aanschaf zou sowieso met garantie zijn, nadat mijn vorige bmw aankoop zich binnen 1 jaar kapot draaide wil ik dat risico niet nog eens nemen.

dank!

• Juancho
jjkester schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 17:21:
Leek me met zowel een werk als prive telefoon toch wel handig om een Brodit houder aan te schaffen. Deze heb ik rechts van het scherm gemonteerd. Qua functionaliteit erg tevreden mee (dit is de Qi met swivel). Montage was ook niet ingewikkeld, wel een beetje prutsen om de schroeven in de gaatjes te krijgen.

Het is me na een paar dagen wel opgevallen dat het kunststof dat het dashboard bedekt krom is geworden waar de houder gemonteerd is.

[Afbeelding: P2 Brodit]

Omdat dit niet een officieel ondersteunde plek is geef ik Brodit niet de schuld, en waarschijnlijk komt het wel weer goed als ik de houder verwijder. Aangezien er hier volgens mij meerdere mensen zijn die hem rechts hebben, is dit herkenbaar of heb ik mogelijk iets fout gedaan?
Het kan eigenlijk maar op 1 manier. Die van mij hangt links van het scherm, zie eerder geposte afbeelding. Je moet de mount een beetje wrikken tussen het dashboard maar het past wel. En dan is het heel simpel de houder erop schroeven. Was echt een paar min werk en het zit na een jaar nog steeds muurvast. Heb niks gezien van kromtrekkende dashboard panelen maar wellicht omdat links van het scherm er amper dashboard is cq zichtbaar is.

• jjkester
Juancho schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 17:59:
[...]

Het kan eigenlijk maar op 1 manier. Die van mij hangt links van het scherm, zie eerder geposte afbeelding. Je moet de mount een beetje wrikken tussen het dashboard maar het past wel. En dan is het heel simpel de houder erop schroeven. Was echt een paar min werk en het zit na een jaar nog steeds muurvast. Heb niks gezien van kromtrekkende dashboard panelen maar wellicht omdat links van het scherm er amper dashboard is cq zichtbaar is.
Rechts lijkt hij prima te passen, maar mogelijk dat daar de hoogte net wat minder is waardoor het dashboard iets omhoog geduwd wordt. Misschien dat ik 'm links nog probeer, maar ik denk dat dat irritant ga vinden met het stuur en ruitenwisserhendel.

• Juancho
jjkester schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 23:11:
[...]

Rechts lijkt hij prima te passen, maar mogelijk dat daar de hoogte net wat minder is waardoor het dashboard iets omhoog geduwd wordt. Misschien dat ik 'm links nog probeer, maar ik denk dat dat irritant ga vinden met het stuur en ruitenwisserhendel.
Ik heb daar op een hele enkele keer geen last van. Partner ook niet. Maar dat ligt natuurlijk aan de dikte van je telefoon/hoesje en natuurlijk je vinger. Wij hebben een Samsung S23 met standaard dikte hoesje en dat past prima. Vingers passen nog net tussen de ruitenwisserhendel. Stuur helemaal geen last van.

Rechts zal het meer in de weg zitten omdat ik daar die 3d bekerhouder heb zitten. Die zit helemaal links van het dashboardkastje en tegen de middentunnel aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 11-08-2026 23:20 ]

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-08 13:35

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Binnenkort ga ik met de P2 op de veerboot naar Texel. Nu las ik dat je de auto kunt vergendelen met beperkt-alarmmodus om ongewenst triggeren van je alarm tegen te gaan tijdens de overtocht.

Heeft iemand daar al ervaring mee? Werkt dit?

Bij een vorige auto (BMW 320 in 2015) werkte dit niet goed en stond ie lekker te loeien toen ik weer beneden kwam.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

• pietjm
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 09:55
Paku schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 08:41:
Binnenkort ga ik met de P2 op de veerboot naar Texel. Nu las ik dat je de auto kunt vergendelen met beperkt-alarmmodus om ongewenst triggeren van je alarm tegen te gaan tijdens de overtocht.

Bij een vorige auto (BMW 320 in 2015) werkte dit niet goed en stond ie lekker te loeien toen ik weer beneden kwam.
Staat in handleiding: https://www.polestar.com/nl/manual/polestar-2/2024/article/27e64a635c8cf396c0a801516cfb7da0/

NH, vrijstaand, 182 m2 incl verw garage, 1 Quatt met T87M2018 thermostaat, alles OT, duurzaam in Quatt app aan met echte tarieven, HRE 36/30, 4950 wp panelen, vvw beneden met HR++, radiatoren boven, de koffie nog steeds op z’n Italiaans.

• izzy67
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-08 21:41
jjkester schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 17:21:

[Afbeelding: P2 Brodit]

Ik heb hem ook links, ik heb wel mijn stuur een cm naar voren gezet zodat er meer ruimte tussen telefoon en hendels zit, ik heb nu geen last meer bij gebruik van de ruitenwisser.

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:27

Mijn N=2 ervaring (heen en terug) op de veerboot naar Texel zijn prima, met verlaagd alarm ging 'ie in ieder geval niet af. Twijfel eerlijk gezegd of ik beide kanten op wel die verlaagd alarm-modus aan had staan.

• Juancho
Reken maar dat je wagen gaat piepen als je dat niet aan hebt staan op de boot...

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:18

Ja, een tijdje terug ook die veerboot gehad en niets gehoord/gezien van een alarm. Idem afgelopen vakantie in Noorwegen. Consequent die modus aanzetten en geen problemen. De ferry naar de Lofoten (Bodø - Moskenes) waren er veel die hun alarm niet hadden beperkt... Ging maar door met lawaai, wat bovendeks te horen was...

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:41
Google is weer eens aan het prutsen geweest: de route wordt niet meer in blauw, maar in paars weergegeven, echter alleen in de cockpit. Op het grote scherm is de route nog steeds blauw.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Peblar business - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:41
Ik heb sinds enkele weken het probleem dat de kaart in het dashboard niet meer wisselt naar donkere modus. Iemand dit al gehad en een oplossing voor gevonden? Nu schakel ik Waze in zodat het wel donker is.

• Juancho
guido66 schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 18:19:
Google is weer eens aan het prutsen geweest: de route wordt niet meer in blauw, maar in paars weergegeven, echter alleen in de cockpit. Op het grote scherm is de route nog steeds blauw.
Zijn wel meer dingetjes anders merkte ik. Bijv. De straatnamen of afslagen in een dikker blauw blok. Af en toe zie je van die veranderingen. Ook vaak dat ik denk... Met welk idee want ik kan wel een top 5 maken van veel betere aanpassingen 🤣

@Flying standaard reactie maar ik moet het vragen, beide resets al eens gedaan? Heel soms had ik dit op de vorige Volvo xc40. Wat een glitch, met reset of stukje rijden loste het zich wel op.

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-08 21:15
Vandaag bij broekhuis in Groningen geweest:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PWpTe-IoP3N81pV2UzhAfy4BTeo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i90jh9ow6k73aHch67EB0Y8C.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas geen oorzaak voor de meerdere storingen aan de airco. De monteur kwam niet verder dan: heeft u Eco-klimaat gebruikt of dat het erg warm was in Frankrijk. Er stonden geen storingen in het systeem. Nog de tip gedeeld over het teveel aan koelmiddel in het systeem, niks mee gedaan.

Wel gaat er een nieuwe speaker voor het externe audio systeem, hier kreeg ik storingsmeldingen van.

Een EX30 meegekregen als vervangend vervoer. Leuk om de nieuwe schil en interface te zien op AAOS, maar vooral nieuw eyecandy. Qua Interface van de auto als geheel echt een achteruitgang, geen scherm achter het stuur, bijna alles via het touchscreen. En dan een systeem dat controleert of je de ogen op de weghoudt terwijl de bediening in de center console zit weggewerkt |:(.

• Juancho
Wat zwak van die dealer zeg. Ondanks dat het vast heel warm was in Frankrijk moet je airco het gewoon doen. Hadden wij vorig jaar ook hoor tijdens onze roadtrip naar en door noord/oost/midden spanje. Hoog in de 30 graden een paar keer. Maar geen centje pijn met de airco. Zeker niet mer even voorverkoelen.

• MR. RHS
Was niet de uitkomst waar ik hoopte. Tja als je niks in de logs lijkt mij dat ook lastig. Heb het al teruggelegd bij PS support. Vrijdag staat hij er voor de speaker. Wellicht hebben die inzichten die helpen om tot een diagnose te komen.

in tussen kijk ik al bij de additionals vanwege deze teleurstellende klant ervaring :+

• Juancho
Snap ik, maar dat ze niks met die tip hebben gedaan is wel heel erg slecht hoor. Ze konden het op zijn minst even checken toch? Zou voor mij gelijk een dealer zijn waar ik niet meer zou komen. Ik weet dat men het druk heeft (ik wacht ook al tijden voor een afspraak omdat ik al langere tijd geen updates meer ontvang) maar dat wil niet zeggen dat je dan maar broddelwerk moet afleveren.

• Microstar
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:25
MR. RHS schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:08:
[...]

De airco is inmiddels voor de derde keer tijdens het rijden opgehouden 😭. 2x tijdens een lange reisdag in zuid Frankrijk en 1x tijdens een korte rit. PS support maar aan het werk gezet met de vraag om een structurele oplossing.

In mijn zoektocht naar oplossingen, kwam ik ook de climate control reset tegen (20 seconden de auto knop op het scherm ingedrukt houden tot de temperatuur instelling terug springt naar 22), maar dit hielp niet. Alleen de deep reset (auto uit, weglopen, 20 minuten wachten), helpt.

Benieuwd waar support mee gaat komen…
Bij de XC40 heb ik dit ook regelmatig na de laatste software-update. Tijdens het rijden start ik het middenscherm opnieuw op (homeknop ingedrukt houden) en daarna werkt de airco weer. Dacht eerst dat het aan mij lag…..

2022 XC40 MY23 P6 Plus

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:22

Stimulate14

⭐⭐⭐

MR. RHS schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 23:14:
Vandaag bij broekhuis in Groningen geweest:

[Afbeelding]

Helaas geen oorzaak voor de meerdere storingen aan de airco. De monteur kwam niet verder dan: heeft u Eco-klimaat gebruikt of dat het erg warm was in Frankrijk. Er stonden geen storingen in het systeem. Nog de tip gedeeld over het teveel aan koelmiddel in het systeem, niks mee gedaan.

Wel gaat er een nieuwe speaker voor het externe audio systeem, hier kreeg ik storingsmeldingen van.

Een EX30 meegekregen als vervangend vervoer. Leuk om de nieuwe schil en interface te zien op AAOS, maar vooral nieuw eyecandy. Qua Interface van de auto als geheel echt een achteruitgang, geen scherm achter het stuur, bijna alles via het touchscreen. En dan een systeem dat controleert of je de ogen op de weghoudt terwijl de bediening in de center console zit weggewerkt |:(.
Sorry man ik moest lachen. Wat een peuter support zeg.

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:25
De paarse kleur in de dash is echt waardeloos. Bijna geen contrast met de andere wegen.. 8)7

• pietjm
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 09:55
MR. RHS schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 23:31:
Was niet de uitkomst waar ik hoopte. Tja als je niks in de logs lijkt mij dat ook lastig. Heb het al teruggelegd bij PS support. Vrijdag staat hij er voor de speaker. Wellicht hebben die inzichten die helpen om tot een diagnose te komen.

in tussen kijk ik al bij de additionals vanwege deze teleurstellende klant ervaring :+
Dat er bij mij teveel koelmiddel in zat, stond ook niet in de logs. Dealer kwam daar zelf achter. In Spanje met die hitte ging het fout. De laatste week hier was het net zo warm met een prima werkende airco. Ze hadden hier minstens naar moeten kijken.

NH, vrijstaand, 182 m2 incl verw garage, 1 Quatt met T87M2018 thermostaat, alles OT, duurzaam in Quatt app aan met echte tarieven, HRE 36/30, 4950 wp panelen, vvw beneden met HR++, radiatoren boven, de koffie nog steeds op z’n Italiaans.

• poolster
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 09:45
vreemd, bij mij ook op het grote scherm paars. Ik vind het een verbetering, want veel duidelijker te lezen

• IPeukieI
Sinds Gemini merk ik dat er af toe een andere stem wordt gebruikt, kort na elkaar. Lijkt op een soort fallback als de internet verbinding nog niet opgezet is, of te traag is voor Gemini TTS.

Ik ga binnenkort een week of 3 a 4 weg op de motor. De polestar staat dan stil. Zijn er nog dingen die ik moet doen of laten? Ik dacht zelf aan wegzetten met 90% lading, zodat de 12v accu wel bijgeladen kan worden. Als ik online zoek zie ik een beetje wisselende berichten. P2 MY22.

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-08 13:35

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

IPeukieI schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:50:
Sinds Gemini merk ik dat er af toe een andere stem wordt gebruikt, kort na elkaar. Lijkt op een soort fallback als de internet verbinding nog niet opgezet is, of te traag is voor Gemini TTS.

Ik ga binnenkort een week of 3 a 4 weg op de motor. De polestar staat dan stil. Zijn er nog dingen die ik moet doen of laten? Ik dacht zelf aan wegzetten met 90% lading, zodat de 12v accu wel bijgeladen kan worden. Als ik online zoek zie ik een beetje wisselende berichten. P2 MY22.
Zou zelf voor 50-60% gaan. Ben ook al eens 3 weken op vakantie geweest en de auto laten staan ergens rond dat percentage. Was geen enkel probleem.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

• Yackall
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-08 13:57
@BartWNL

[tr]
[td]Yackall[/td]
[td]Launch[/td]
[td]Void[/td]
[td]19"[/td]
[td]Charcoal[/td]
[td]Pilot, Plus, Performance[/td]
[td]Den Haag[/td]
[/tr]

• DutchBB
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
Vandaag bij de dealer versie 5.1.17 erop laten zetten omdat OTA updates niet doorkwamen. Ik krijg nog steeds een zwart scherm voor mijn neus bij navigeren. Moet ik nog iets resetten of heeft iemand anders dezelfde ervaring? Hoe weet je of Gemini geïnstalleerd is?

P2 2026 Prime Space DMLR november 2025

• IPeukieI
DutchBB schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:20:
Vandaag bij de dealer versie 5.1.17 erop laten zetten omdat OTA updates niet doorkwamen. Ik krijg nog steeds een zwart scherm voor mijn neus bij navigeren. Moet ik nog iets resetten of heeft iemand anders dezelfde ervaring? Hoe weet je of Gemini geïnstalleerd is?
Is het niet gewoon dat knopje op je stuur waarmee je het navigatie achter je stuur aan/uit kan zetten (keuze tussen standaard gegevens zoals snelheid e.d. en aangevuld met navigatie als het aan staat)? Misschien een beetje een basic vraag, maar dat herken ik als het "zwarte scherm" dat je noemde.

Als gemini al aan staat dan krijg je het gemini icoontje te zien als je een spraak opdracht geeft met ok google of knop op stuur. In theorie kan het beschikbaar zijn maar dat het nog uit staat, je kan dat aanpassen in de instellingen maar weet uit mijn hoofd niet exact waar in het menu.

• MR. RHS
Juancho schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 23:35:
Snap ik, maar dat ze niks met die tip hebben gedaan is wel heel erg slecht hoor. Ze konden het op zijn minst even checken toch? Zou voor mij gelijk een dealer zijn waar ik niet meer zou komen. Ik weet dat men het druk heeft (ik wacht ook al tijden voor een afspraak omdat ik al langere tijd geen updates meer ontvang) maar dat wil niet zeggen dat je dan maar broddelwerk moet afleveren.
Ja het is huilen met de pet op. PS support weet het ook niet beter en vind het wel best. We houden de vinger aan de pols, ja daar houdt ik de auto niet mee koel.

Vrijdag even de boel op scherp zetten.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

MR. RHS schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 21:03:
[...]

Ja het is huilen met de pet op. PS support weet het ook niet beter en vind het wel best. We houden de vinger aan de pols, ja daar houdt ik de auto niet mee koel.

Vrijdag even de boel op scherp zetten.
Lekker dan. In juni in Frankrijk geweest met 44 graden en de auto is gewoon koud. Hoge temp. in Frankrijk mag dus niet echt een reden zijn.

No signature required.

• DutchBB
  • Niet online
IPeukieI schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:29:
[...]

Is het niet gewoon dat knopje op je stuur waarmee je het navigatie achter je stuur aan/uit kan zetten (keuze tussen standaard gegevens zoals snelheid e.d. en aangevuld met navigatie als het aan staat)? Misschien een beetje een basic vraag, maar dat herken ik als het "zwarte scherm" dat je noemde.

Als gemini al aan staat dan krijg je het gemini icoontje te zien als je een spraak opdracht geeft met ok google of knop op stuur. In theorie kan het beschikbaar zijn maar dat het nog uit staat, je kan dat aanpassen in de instellingen maar weet uit mijn hoofd niet exact waar in het menu.
Ik ken dat knopje wel maar de kaart verschijnt niet alleen maar een zwart vlak 8)7

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
DutchBB schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 22:49:
[...]

Ik ken dat knopje wel maar de kaart verschijnt niet alleen maar een zwart vlak 8)7
Heb je scherm gereboot door 20 sec home streep vast te houden?

• thomvh
Ik wil wel even melden. Ik geloof dat niemand de laatste 2 updates via OTA heeft gekregen. Dus ik gok dat het altijd dealer updates tot je weer op de laatste versie zit.

• dennisdew16
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Is er iemand die mij kan adviseren in volgende situatie: Ik heb 2 maanden geleden een tweedehands polestar 2 gekocht. Nu heb ik nog niet veel geladen maar viel me vandaag pas op dat er op de dc laadpoort geen rubber afdekkap zit. Dit heeft er sinds mijn aankoop ook nooit gezeten maar lijkt me toch wel handig met laden tijdens de regen (en hoort er natuurlijk ook gewoon op te zitten). Kan ik dit ergens nabestellen of kan ik gewoon een aliexpress variant halen zolang de laadpoort maar afgedekt is?

Andere optie is natuurlijk gewoon de dealer bellen en kijken wat die kan betekenen.

• Juancho
dennisdew16 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 14:04:
Is er iemand die mij kan adviseren in volgende situatie: Ik heb 2 maanden geleden een tweedehands polestar 2 gekocht. Nu heb ik nog niet veel geladen maar viel me vandaag pas op dat er op de dc laadpoort geen rubber afdekkap zit. Dit heeft er sinds mijn aankoop ook nooit gezeten maar lijkt me toch wel handig met laden tijdens de regen (en hoort er natuurlijk ook gewoon op te zitten). Kan ik dit ergens nabestellen of kan ik gewoon een aliexpress variant halen zolang de laadpoort maar afgedekt is?

Andere optie is natuurlijk gewoon de dealer bellen en kijken wat die kan betekenen.
Heb je de auto particulier gekocht? Dan even bij die persoon navragen. En anders idd via de dealer, zal vast niet het meest kostbare onderdeel van een PS2 zijn :)

• DutchBB
  • Niet online
ReconE schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 09:56:
[...]

Heb je scherm gereboot door 20 sec home streep vast te houden?
Yep ook al gedaan. Maar vanochtend opeens wel het navigatiescherm voor mn neus met paarse route. Waar een nachtje wachten al weer goed voor is :)

• Verbatz
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 13:38
Aangezien er hier veel Polestar gebruikers zijn met praktijk ervaring :
Zou je nu iemand (mij) nu een Polastar 2 occassion aanraden ( 2022 - 2023 ) ?

Komend vanaf een Lync & Co 01, op zoek naar een sportieve, volledig electrische vervanger.

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:36
Verbatz schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 12:14:

Komend vanaf een Lync & Co 01, op zoek naar een sportieve, volledig electrische vervanger.
Absoluut. Vorig jaar een LRSM uit 2023 gekocht, en nog elke dag ontzettend blij mee. Maar uiteindelijk ligt het er natuurlijk aan wat je nodig hebt in een auto, dat kunnen wij niet voor je invullen.

• Verbatz
imeR schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 12:26:
[...]

Maar uiteindelijk ligt het er natuurlijk aan wat je nodig hebt in een auto, dat kunnen wij niet voor je invullen.
Nee dat is begrijpelijk.
Ik weet wat voor "toeters en bellen" er in de Polstar zitten en dat is de reden dat ik juist deze zou overwegen.

Na een paar jaar rijervaring kun vaak wat kritscher zijn op de auto.
Voldoet deze nog steeds, of zijn er toch punten die achter af toch een "dealbreaker" zouden zijn.

( ondertussen spit ik dit forum door...)

• Ollie89
  • Laatst online: 15:10
Verbatz schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 12:36:
[...]

Nee dat is begrijpelijk.
Ik weet wat voor "toeters en bellen" er in de Polstar zitten en dat is de reden dat ik juist deze zou overwegen.

Na een paar jaar rijervaring kun vaak wat kritscher zijn op de auto.
Voldoet deze nog steeds, of zijn er toch punten die achter af toch een "dealbreaker" zouden zijn.

( ondertussen spit ik dit forum door...)
Ik heb de 2024 Long Range Single Motor met Plus pakket gekocht (toen met 5500 op de teller). Nu inmiddels 60.000 mee gereden. Nog geen moment spijt gehad van mijn keuze. Was al vanaf introductiedatum de auto die ik wilde hebben. Dat ik deze nu kan rijden en nog iedere keer bij parkeren terugkijk naar de auto met een glimlach, maakt het voor mij een topauto.

Omdat ik inmiddels wat ruimte te kort kom overweeg ik om deze auto niet meer weg te doen en volgend jaar een Volvo EX60 of Polestar 4 SUV ernaast te kopen als 'eerste' auto en deze Polestar 2 als 'tweede auto' te houden.

NB: als toevoeging op bovenstaande. Er is dus een upgrade versie geweest tussen modeljaar 2023-2024. De 2024 versie die wij hebben heeft achterwielaandrijving en dat maakt voor mij als fervent autorijder wel verschil met de vorige versie. Daarnaast wat meer RAM in de infotainment, waardoor het niet iets soepeler gaat. Mocht je het geld hebben, dan zou ik deze versie prefereren boven de 2022/2023. Dat maakt die vorige versie geen 'slechte' auto, overigens. Daarnaast is 2024 versie o.a. sneller in laden, zuiniger en mooier front.

[ Voor 20% gewijzigd door Ollie89 op 21-08-2026 13:31 ]

• Verbatz
Ollie89 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 13:28:
[...]NB: als toevoeging op bovenstaande. Er is dus een upgrade versie geweest tussen modeljaar 2023-2024. De 2024 versie die wij hebben heeft achterwielaandrijving en dat maakt voor mij als fervent autorijder wel verschil met de vorige versie. Daarnaast wat meer RAM in de infotainment, waardoor het niet iets soepeler gaat. Mocht je het geld hebben, dan zou ik deze versie prefereren boven de 2022/2023. Dat maakt die vorige versie geen 'slechte' auto, overigens. Daarnaast is 2024 versie o.a. sneller in laden, zuiniger en mooier front.
Dank voor je uiteenzetting.
Ik ben bekend met de verieuwen die op de 2024 zijn uitgevoerd.
Helaas is het budget maximaal 30K en ben ik beperkt tot de 2023 occassions :+

• Juancho
De Google assistent doet in de PS2 helemaal niks meer behalve zeggen: sorry ik begrijp het niet. Zelfs simpele vragen niet en commando's ook niet. Helemaal niks. Meer mensen last van? De boel resetten hielp niet. En ook nog steeds geen Gemini hier.

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 23-08-2026 11:21 ]

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verbatz schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 13:34:
[...]

Niks mis met de MY23. De upgrade van de 24 is het waard, maar als dit je budget is is een '23 echt prima. en daarnaast vind ik de gril van de 23 mooier :-D

No signature required.

• thomvh
Juancho schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 11:20:
De Google assistent doet in de PS2 helemaal niks meer behalve zeggen: sorry ik begrijp het niet. Zelfs simpele vragen niet en commando's ook niet. Helemaal niks. Meer mensen last van? De boel resetten hielp niet. En ook nog steeds geen Gemini hier.
Google Assistant is uitgezet. Dus dat zou een verklaring zijn 🤣 heb ook nog geen Gemini omdat plaatsnamen in het Nederlands echt verschrikkelijk zijn op de Engelse variant.

• Juancho
thomvh schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 14:25:
[...]

Google Assistant is uitgezet. Dus dat zou een verklaring zijn 🤣 heb ook nog geen Gemini omdat plaatsnamen in het Nederlands echt verschrikkelijk zijn op de Engelse variant.
Huh uitgezet? Terwijl nog lang niet alle wagens op Gemini draaien? Wat is dat voor onzin van Polestar joh?

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Stimulate14 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 09:17:
[...]

Sorry man ik moest lachen. Wat een peuter support zeg.
Oké dikke karma denk ik, na de boodschappen wegrijden en op een kruispunt stil komen te staan. Harde reset, 15 min de auto uit en Support gebeld. Na de reboot getest en toen kon ik naar huis rijden, langzaam (just in case). Thuis geparkeerd en zonder nieuwe foutmeldingen. Morgen kijken wat de wagen doet en anders de dealer bellen. Dit was overigens ook het advies van Support.

🤣.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BmR83AQr_w5Ahg9PLJc4Ad2_xJo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/70XjtviBPnTlNyiL74YQd04H.jpg?f=fotoalbum_large

• MR. RHS
Stimulate14 schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 17:08:
[...]

Oké dikke karma denk ik, na de boodschappen wegrijden en op een kruispunt stil komen te staan. Harde reset, 15 min de auto uit en Support gebeld. Na de reboot getest en toen kon ik naar huis rijden, langzaam (just in case). Thuis geparkeerd en zonder nieuwe foutmeldingen. Morgen kijken wat de wagen doet en anders de dealer bellen. Dit was overigens ook het advies van Support.

🤣.

[Afbeelding]
Bij mij was het destijds het koelsysteem van de elektromotoren die het had begeven. Fingers crossed

• Pavare
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 14:48
MR. RHS schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 19:36:
[...]

Bij mij was het destijds het koelsysteem van de elektromotoren die het had begeven. Fingers crossed
Heb ik ook meegemaakt, bij mij was er een lekkage in het koelsysteem van de accu's. (MY26 SRSM). Ik kon na een reset ook weer rijden, maar kreeg wel een melding dat service vereist was.

[ Voor 13% gewijzigd door Pavare op 23-08-2026 22:35 ]

• thomvh
Juancho schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 14:58:
[...]

Huh uitgezet? Terwijl nog lang niet alle wagens op Gemini draaien? Wat is dat voor onzin van Polestar joh?
Helaas is dat niet Polestar zijn keus. Alleen was ik wel fout het is nog niet zo: nieuws: Google vervangt Assistant vanaf 4 september door Gemini op Android en...

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:16

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Stimulate14 schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 17:08:
[...]

🤣.

[Afbeelding]
Toevallig laatst een polestar monteur tegengekomen op een verjaardag. Ik heb dit issue ook gehad: polestar heeft in de 2024 variant van de polestar een terugslagklep met thermostaat in de koelleiding leiding gemonteerd die van buitenaf niet te zien is. De polestar monteurs wisten ook niet van het bestaan af. Dat ding heeft blijkbaar de neiging om wel eens te blijven plakken, wat er voor zorgt dat de koeling niet op de plek komt waar die op dat moment nodig is. Bij mij is hierdoor de invertor beschadigd en vervangen moeten worden, inclusief het halve koelsysteem.

Dit issue gaat vaker terugkomen. Ik zou geen genoegen nemen met 'wij kunnen niets vinden' of 'we hebben een software update uitgevoerd'. Dit issue gebeurt ook als je 130 op de linkerbaan van de snelweg rijdt...

• Juancho
We gaan zo het eerst met de Polestar w en fietsen achterop , op vakantie . Gister opgeladen tot 100% met een actieradius van 510km (zonder fietsenrek erop).we willen zo weg rijden zie ik opeens een actieradius van 289km staan!! Zoveel verlies kan toch nooit met een fietsendrager?

Gelijk mn hele plan weer in de war omdat we ergens tussendoor moeten laden waaar ik niet op gerekend had....

• thomvh
Juancho schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 09:54:
We gaan zo het eerst met de Polestar w en fietsen achterop , op vakantie . Gister opgeladen tot 100% met een actieradius van 510km (zonder fietsenrek erop).we willen zo weg rijden zie ik opeens een actieradius van 289km staan!! Zoveel verlies kan toch nooit met een fietsendrager?

Gelijk mn hele plan weer in de war omdat we ergens tussendoor moeten laden waaar ik niet op gerekend had....
Auto preheated? Want bij mij schiet hij de eerste paar km ook altijd omlaag als ik de auto niet goed heb opgewarmd. Zou lekker gaan rijden en dan zien hoe en wat. Die 510 is altijd wel onhaalbaar als je het mij vraagt.

[ Voor 8% gewijzigd door thomvh op 24-08-2026 09:56 ]

• Ollie89

Dat is een onzin range. Dat hadden wij de eerste keer ook met aankoppelen van de fietsendrager. Lijkt alsof hij rekening houdt met een dubbele caravan aan gewicht. Op de een of andere manier hadden we de tweede keer dat we de fietsendrager eraan hingen ineens een veel ruimere range. Ik zou rekening houden met ongeveer 10% minder range.

• Ollie89
thomvh schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 09:56:
[...]

Auto preheated? Want bij mij schiet hij de eerste paar km ook altijd omlaag als ik de auto niet goed heb opgewarmd. Zou lekker gaan rijden en dan zien hoe en wat. Die 510 is altijd wel onhaalbaar als je het mij vraagt.
Heb regelmatig 580 op de range staan met LRSM 2024 Plus. Als ik zelf dan ga rijden en herreken, dan kom ik op een praktische range uit van 500.

[ Voor 10% gewijzigd door Ollie89 op 24-08-2026 09:58 ]

• Ollie89
sopsop schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 08:48:
[...]

Toevallig laatst een polestar monteur tegengekomen op een verjaardag. Ik heb dit issue ook gehad: polestar heeft in de 2024 variant van de polestar een terugslagklep met thermostaat in de koelleiding leiding gemonteerd die van buitenaf niet te zien is. De polestar monteurs wisten ook niet van het bestaan af. Dat ding heeft blijkbaar de neiging om wel eens te blijven plakken, wat er voor zorgt dat de koeling niet op de plek komt waar die op dat moment nodig is. Bij mij is hierdoor de invertor beschadigd en vervangen moeten worden, inclusief het halve koelsysteem.

Dit issue gaat vaker terugkomen. Ik zou geen genoegen nemen met 'wij kunnen niets vinden' of 'we hebben een software update uitgevoerd'. Dit issue gebeurt ook als je 130 op de linkerbaan van de snelweg rijdt...
Ik heb dit issue ook een jaar geleden een keer gehad. Naar Volvo-dealer geweest. Was wel een foutmelding. Ze hebben kalibratie van software achteras (?) gedaan. Daarna nooit weer teruggekomen. Eenmalig naar het lijkt. Inmiddels minimaal 40k aan kilometers geleden.

• Juancho
Ollie89 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 09:56:
[...]

Dat is een onzin range. Dat hadden wij de eerste keer ook met aankoppelen van de fietsendrager. Lijkt alsof hij rekening houdt met een dubbele caravan aan gewicht. Op de een of andere manier hadden we de tweede keer dat we de fietsendrager eraan hingen ineens een veel ruimere range. Ik zou rekening houden met ongeveer 10% minder range.
Maar wordt dit dan nog gekalibreerd tijdens het rijden? Want ik kan pas over 4,5 uur rijden de boel afkoppelen.... Zou erg vervelend zijn als we perse moeten laden volgens de auto over amper 2 uur omdat de accu zogenaamd leeg is.

• thomvh
Juancho schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 10:04:
[...]

Maar wordt dit dan nog gekalibreerd tijdens het rijden? Want ik kan pas over 4,5 uur rijden de boel afkoppelen.... Zou erg vervelend zijn als we perse moeten laden volgens de auto over amper 2 uur omdat de accu zogenaamd leeg is.
Ja de hele tijd. Hij daalt ook als je een berg op rijd. Om daarna weer te stijgen als je de berg afrijd. Ik zou naar Google Maps kijken niet naar de estimate op je scherm.

[ Voor 7% gewijzigd door thomvh op 24-08-2026 10:05 ]

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Jullie reacties nodigen mij niet uit om zo even lekker op pad te gaan |:( .
Ik ben nog niet in de auto gestapt na het incident, misschien even wat rondjes in de wijk rijden vanavond. Als ik dan kom stil te staan dan kan ik naar huis lopen en dan staat de wagen niet in de weg.

@Ollie89 @MR. RHS @sopsop @Pavare

• Ollie89
Juancho schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 10:04:
[...]

Ja, kalibratie gedurende de rit uiteraard

• Ollie89
Stimulate14 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 10:25:
Ik ben nog niet in de auto gestapt na het incident, misschien even wat rondjes in de wijk rijden vanavond. Als ik dan kom stil te staan dan kan ik naar huis lopen en dan staat de wagen niet in de weg.

Ach, is weer even vertrouwen opbouwen. Ik ben er na 40k aan kilometers wel gerust op. Mij werd uitgelegd dat in mijn geval er een disbalans zou zijn ontstaan, waardoor de auto in een veiligheidsloop komt en in sturingsmodus kwam. Hoeft natuurlijk niet hetzelfde te zijn als bij jou.

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

We gaan het zien, feedback volgt hier.

• Juancho
Op bestemming aanbeland. Klopte idd niks van, uiteindelijk een dikke 400km gereden. En 1x kort geladen omdat hond toch even uit moest. En baasje trouwens ook 😀. Benieuwd of op de terugweg en 2de keer fietsenrek aankoppelen het issue er niet is.

Overigens zag ik wel dat het fietsenrek tijdens de rit iets naar 1 kant schoof. Ik kan het rek ook wat handmatig bewegen terwijl alles toch echt goed vast zit. Strakker kan niet. kan het komen omdat het de eerste keer is dat er iets op die kogel zit? Misschien nog wat glad/vettig?

Het is allemaal wel goed gegaan verder hoor dus niks aan het handje verder

• Ollie89
Juancho schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 17:15:
Op bestemming aanbeland. Klopte idd niks van, uiteindelijk een dikke 400km gereden. En 1x kort geladen omdat hond toch even uit moest. En baasje trouwens ook 😀. Benieuwd of op de terugweg en 2de keer fietsenrek aankoppelen het issue er niet is.

Overigens zag ik wel dat het fietsenrek tijdens de rit iets naar 1 kant schoof. Ik kan het rek ook wat handmatig bewegen terwijl alles toch echt goed vast zit. Strakker kan niet. kan het komen omdat het de eerste keer is dat er iets op die kogel zit? Misschien nog wat glad/vettig?

Het is allemaal wel goed gegaan verder hoor dus niks aan het handje verder
Ik heb zelf een Thule rek op de trekhaak (met in die tijd nieuwe trekhaak). Het schuiven komt mij niet bekend voor. Lijkt mij niet eigenlijk. Denk eerder toch verkeerd aangekoppeld.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:47

Freakie1NL

Grote Baas

Ga binnenkort dit topic verlaten. Polestar 2 loopt uit de lease.

Werkgever bood aan 1 jaar te verlengen maar ik ben steeds minder tevreden/blij geraakt met de Polestar 2.

In het begin was het een fijne wagen, maar ik heb er teveel problemen mee gehad. Sommige totaal niet de schuld van Polestar, andere vind ik het merk aan te rekenen.

-Motor vervangen met minder dan 50K km

-Kofferbak opening defect na 2,1 jaar en 80K km

-Ramen blijven piepen, ook na vervanging rubbers en raammechanisme.

-Infotainment steeds trager en trager geworden.

-12V batterij binnen 1,5 jaar kapot at 40K km per jaar

-Internet stopt en moet voor betaald worden, op zich normaal en bijna alle merken doen dat maar Polestar 2 had hier voor de problemen die meerdere rijders hebben gehad best een ander model voor kunnen opzetten. Ook omdat je het perse per jaar moet kopen.

-Uitvallende systemen

-Volvo dealers zien je liever niet

Waar ben ik wel altijd blij mee geweest;

-De veiligheid, op 2 cm na een keer een achterligger in mijn bumper gehad. Nou de auto was er klaar voor (aangespannen remmen en gordel).

-Service van Polestar Nederland

Heb nog getwijfeld over een Polestar 4, maar geen achterruit kon voor mij echt niet. Er is een versie met achterruit die geloof ik nog op de markt gaat komen maar dat wilde ik niet afwachten. Ook omdat de verdere ervaringen met het merk niet echt geweldig zijn. Polestar Nederland is wel top.

Het is een BMW i4 geworden, als het goed is rond eind dit jaar.

10*290 WP (2900) op ZW & 9*450 WP (4050).

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Met trekhaak rijden pakt hij de range van de laatste keer met trekhaak rijden. Als het de eerste keer is pakt hij vast iets van 25kwh/100km of meer.

No signature required.

• blauwe eend
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-08 22:42
Verbatz schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 13:34:
[...]

Met goed zoeken en geduld kun je een 2024 versie krijgen voor 30K. Km'ers zijn minder belangrijk dan de SoH in mijn optiek.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Freakie1NL schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 17:25:
Ga binnenkort dit topic verlaten. Polestar 2 loopt uit de lease.

Werkgever bood aan 1 jaar te verlengen maar ik ben steeds minder tevreden/blij geraakt met de Polestar 2.

In het begin was het een fijne wagen, maar ik heb er teveel problemen mee gehad. Sommige totaal niet de schuld van Polestar, andere vind ik het merk aan te rekenen.

-Motor vervangen met minder dan 50K km

-Kofferbak opening defect na 2,1 jaar en 80K km

-Ramen blijven piepen, ook na vervanging rubbers en raammechanisme.

-Infotainment steeds trager en trager geworden.

-12V batterij binnen 1,5 jaar kapot at 40K km per jaar

-Internet stopt en moet voor betaald worden, op zich normaal en bijna alle merken doen dat maar Polestar 2 had hier voor de problemen die meerdere rijders hebben gehad best een ander model voor kunnen opzetten. Ook omdat je het perse per jaar moet kopen.

-Uitvallende systemen

-Volvo dealers zien je liever niet

Waar ben ik wel altijd blij mee geweest;

-De veiligheid, op 2 cm na een keer een achterligger in mijn bumper gehad. Nou de auto was er klaar voor (aangespannen remmen en gordel).

-Service van Polestar Nederland

Heb nog getwijfeld over een Polestar 4, maar geen achterruit kon voor mij echt niet. Er is een versie met achterruit die geloof ik nog op de markt gaat komen maar dat wilde ik niet afwachten. Ook omdat de verdere ervaringen met het merk niet echt geweldig zijn. Polestar Nederland is wel top.

Het is een BMW i4 geworden, als het goed is rond eind dit jaar.
Ik ga het topic ook verlaten. Ik wissel van werkgever en de auto gaat niet mee. Nieuwe functie zonder leaseauto. Tweedehands wel gekeken maar allemaal dure opties als ik meeneem dat ik nog een prima functionerende auto heb.

2,5 jaar gereden 65000km. Nul defecten of problemen.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik nader de 20k in 8 maanden. Begonnen met een 1000km km winter challenge, halverwege een accuswap onder garantie. Zelfs een LRDM launch model met bijna 150k op de teller en 90% soh geeft mij genoeg range. En meer range dan dat een spiksplinternieuwe Citroën EC4 mij ooit heeft gegeven. Bruikbare range op snelweg tempo: daadwerkelijk 380km in zomer en 300km in winter.

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:44

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik heb nu een jaar de FitcamX 4K dashcam voor de PS2 ingebouwd zitten, maar mijn beeld glitched regelmatig. Als in: iedere paar minuten wordt het beeld uit elkaar getrokken voor een paar seconden (Star Treks faster-than-light engagement zou er jaloers op zijn). Nu heb ik een situatie waarin precies op zo'n moment in een rechtzaal gebruikt hadden moeten worden, maar ik er dus niet voldoende iets aan heb en het wel eenvoudig doorslaggevend had kunnen zijn. Voor mij aanleiding om bijna te gaan kijken naar een alternatief.

Bijna, want zoals deze is ingebouwd heeft wel heel sterk de voorkeur. Ik krijg het glitchen alleen niet opgelost met instellingen, andere geheugenkaarten of resets/formats. Een firmware-update is er niet zonder de leverancier te benaderen, maar daarmee kom ik weinig verder omdat ik de camera via AliExpress heb gekocht via een burner-account. Herkent iemand van jullie dit probleem, of hoe dit dan nog op te lossen kan zijn?

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Stimulate14 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 10:25:

Gisteren een KM of 10 gereden, nergens geen last van..

• Kubusje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:22
Iemand ervaring met een “kwakkelende” laadcurve, zie onderstaand voorbeeld. Niet elke laadbeurt het geval maar wel met enige regelmaat. Tripje naar de dealer?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y9hCFzpG3tXU_B5XUFqYrKG-quo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8XgvwIeWFnSQbrq2xy3nzq2w.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U73xjt8duBvlMNa7B5WeP77BWO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Z88Wkd96qdgQeClLcLTpqdS.jpg?f=fotoalbum_large

• SirLenncelot
  • Niet online
Bastiaan schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 09:24:
Ik heb nu een jaar de FitcamX 4K dashcam voor de PS2 ingebouwd zitten, maar mijn beeld glitched regelmatig. Als in: iedere paar minuten wordt het beeld uit elkaar getrokken voor een paar seconden (Star Treks faster-than-light engagement zou er jaloers op zijn). Nu heb ik een situatie waarin precies op zo'n moment in een rechtzaal gebruikt hadden moeten worden, maar ik er dus niet voldoende iets aan heb en het wel eenvoudig doorslaggevend had kunnen zijn. Voor mij aanleiding om bijna te gaan kijken naar een alternatief.

Bijna, want zoals deze is ingebouwd heeft wel heel sterk de voorkeur. Ik krijg het glitchen alleen niet opgelost met instellingen, andere geheugenkaarten of resets/formats. Een firmware-update is er niet zonder de leverancier te benaderen, maar daarmee kom ik weinig verder omdat ik de camera via AliExpress heb gekocht via een burner-account. Herkent iemand van jullie dit probleem, of hoe dit dan nog op te lossen kan zijn?
Ik Had er een betere kwaliteit sd-kaart in gestoken en die paar keer dat ik beelden opgevraagd heb was er niets van glitches te merken.

edit, oh nvm even overheen gelezen dat je dat al geprobeerd hebt.

• de meester01
  • Laatst online: 16:35
Bastiaan schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 09:24:

Je kunt de fabrikant / fitcam support toch gewoon een mailtje sturen?
  1. If the camera stops recording, please contact us for troubleshooting. If it is confirmed through troubleshooting that the problem is with the firmware, we will send you the firmware to upgrade.

IONIQ 5 Lounge 73kw & Polestar 2 LRDM Launch Edition

• Chillko
Verbatz schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 12:14:

Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik was zelf op zoek naar een lync en co 01. Had al zeker in 4 een proefrit gedaan. Een verkoper had ook mijn huidige Polestar 2 als occasion staan my22 standard Range single motor. Ik was meteen om. Dit was afgelopen voorjaar. Helemaal geen spijt van gehad! Voor mij was het comfort en rijgevoel van 1 versnelling en 1 pedaal doorslaggevend.

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
M3rcury schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 13:19:
[...]

Niks mis met de MY23. De upgrade van de 24 is het waard, maar als dit je budget is is een '23 echt prima. en daarnaast vind ik de gril van de 23 mooier :-D
De MY23 is toch die met een dichte grille voor? Of doel je dan juist op de versie ervoor?

https://www.vanmossel.nl/voorraad/335837643-1-polestar-2-long-range-single-motor-82-kwh-ev-2023#gallery-46 deze bedoel ik dus. Of is er na deze nóg een upgrade gekomen?

• Juancho
Valt me toch weer op, door lange ritten met vakantie, hoe vreselijk gevoelig het materiaal is rondom armsteun, middeltunnel en deur waar je je arm op laat rusten. Ik weet niet precies wat dat voor materiaal is maar er komen zovaak van die lichte/witte vlekken op. Heel irritant, je blijft zo aan het poetsen als je je er aan irriteert zoals ik doe 😀. Gelukkig veeg je het er wel zo af, maar toch. Erg handig materiaal is het niet. Ik had dit in de xc40 ook nooit.

• marco.n
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-08 16:24
London schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:31:
[...]

De MY23 is toch die met een dichte grill voor? Of doel je dan juist op de versie ervoor?
De dichte grille en achterwielaandrijving zijn vanaf de MY24.

• jjkester
De modeljaren bij Polestar beginnen erg vroeg, augustus 2023 (registratie van de occasion die @London linkte) is al van het 2024 modeljaar.

Mijn MY26 is in april 2025 besteld en begin september dat jaar geleverd, in dit topic zijn de eerste MY26s volgens mij begin/half augustus 2025 geleverd.

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:44

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

SirLenncelot schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 13:58:
[...]

Ik Had er een betere kwaliteit sd-kaart in gestoken en die paar keer dat ik beelden opgevraagd heb was er niets van glitches te merken.

edit, oh nvm even overheen gelezen dat je dat al geprobeerd hebt.
En ik ben niet te beroerd om mijn huidige Sandisk Extreme nog eens een keer te vervangen met iets anders of beters, maar Sandisk is wat zij zelf adviseren en dit lijkt me een type dat voor iets als een dashcam heel prima is.
de meester01 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 14:21:
[...]

Je kunt de fabrikant / fitcam support toch gewoon een mailtje sturen?
  1. If the camera stops recording, please contact us for troubleshooting. If it is confirmed through troubleshooting that the problem is with the firmware, we will send you the firmware to upgrade.
Dat is ook wat ik gepoogd heb, maar na een paar berichten over en weer wilden ze niet meer helpen omdat de camera en ordernummer onbekend zijn bij ze - terwijl in de order zelf, de verpakking, het betaal-/ontvangstbewijs én de manual gesproken wordt over 'FitcamX' als merk én leverancier:
We're sorry, but based on the camera firmware number you provided, your camera doesn't seem to be our brand. We also can't find your AliExpress order, and the screenshot of your AliExpress order doesn't appear to be from our store.

• SirLenncelot
  • Niet online
Bastiaan schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:05:
[...]

En ik ben niet te beroerd om mijn huidige Sandisk Extreme nog eens een keer te vervangen met iets anders of beters, maar Sandisk is wat zij zelf adviseren en dit lijkt me een type dat voor iets als een dashcam heel prima is.

[...]

Dat is ook wat ik gepoogd heb, maar na een paar berichten over en weer wilden ze niet meer helpen omdat de camera en ordernummer onbekend zijn bij ze - terwijl in de order zelf, de verpakking, het betaal-/ontvangstbewijs én de manual gesproken wordt over 'FitcamX' als merk én leverancier:

[...]
Ik had zelf een SanDisk Endurance kaartje. Maar misschien kan de volgende post iets meer zinnigs erover zeggen.

B-BOB in 'Redditor test 3 jaar lang micro-SD-kaartjes door er petabytes naar te schrijven'

Wel suf dat men helemaal niet thuisgeeft om wat support te leveren.

• thomvh
Kubusje schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 13:39:
Iemand ervaring met een “kwakkelende” laadcurve, zie onderstaand voorbeeld. Niet elke laadbeurt het geval maar wel met enige regelmaat. Tripje naar de dealer?

[Afbeelding] [Afbeelding]
Is dit op dezelfde lader toevallig? Dat zie je namelijk ook vaak wanneer de kabel het amperage niet aan kan wat me beetje onlogisch lijkt bij de Polestar 2...

• Kubusje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:22
thomvh schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 17:19:
[...]

Is dit op dezelfde lader toevallig? Dat zie je namelijk ook vaak wanneer de kabel het amperage niet aan kan wat me beetje onlogisch lijkt bij de Polestar 2...
Lijkt idd zo maar is wel bij twee verschillende laders. Vandaag ook dat hij op 100 kW blijft hangen (batterijpercentage +/- 10%). Even ontkoppelen en de andere kabel van dezelfde laadpaal pakken; direct naar 200+ kW.

• thomvh
Kubusje schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 19:59:
[...]

Lijkt idd zo maar is wel bij twee verschillende laders. Vandaag ook dat hij op 100 kW blijft hangen (batterijpercentage +/- 10%). Even ontkoppelen en de andere kabel van dezelfde laadpaal pakken; direct naar 200+ kW.
Dan zou ik het toch eens na gaan vragen bij de dealer!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:16

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Stimulate14 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:08:
[...]

Gisteren een KM of 10 gereden, nergens geen last van..
Bij mij zat er soms een maand tussen de incidenten.

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

sopsop schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 08:15:
[...]

Bij mij zat er soms een maand tussen de incidenten.
We gaan het zien, voorlopig doet ie het weer.

• de meester01
  • Laatst online: 16:35
Bastiaan schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:05:

[...]
Het kan natuurlijk zijn dat je een Alie kloon gekocht hebt. Dan snap ik dat ze je niet kunnen helpen.

IONIQ 5 Lounge 73kw & Polestar 2 LRDM Launch Edition

Pagina: 1 ... 248 249 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.