Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 23:10
Pilot pack dus, want helaas geen panoramadak.
Ik moest kiezen uit beschikbare pool auto's want had geen zin om zo lang te wachten.

Wel een genot om in te rijden trouwens, zo heerlijk stil en soepel.
Ik had hiervoor tijdelijk een volkswage t-cross ivm schade en om daarvandaan in de Polestar te mogen stappen is een wereld van verschil. (moet natuurlijk ook wel, met een waarde die 2x zo hoog is en auto's in verschillende segmenten, maar toch)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeywezep
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-03-2024
kmser schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:06:
[...]

Lijkt me logisch. Het was een tijdje niet mogelijk om Polestars te bestellen i.v.m. de "update". Geplaatste bestellingen tijdens de afgelopen weken zullen deze week geplaatst zijn bij Polestar.
Dit antwoord kreeg ik inderdaad van Polestar support en Alphabet ook te horen. Mijn bestelling stond ook on-hold tot dat de configurator weer operationeel zou zijn. Dit zou echter geen impact hebben op de aangegeven levertijd vanuit de LM (geschatte levertijd week van 30 juli in mijn geval). Ik ben zeer benieuwd.

In bestelling: Polestar 2, LRSM, Magnesium, 19”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-09 11:47

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

gustaveau schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:55:
[...]

Ik heb gisteren mijn Polestar 2 ontvangen van de leasemaatschappij en ben er nu mee aan het spelen.
Accu stond vanmorgen op 40% dus ben ik hem gaan laden bij een Shell snellader van 175kwh, echter die laadsnelheden die jij noemt haalde ik totaal niet. Ik ben gaan laden na een ritje van 30 minuten, dus ik zou verwachten dat hij wel wat opgewarmt is.
Hij is nu tot 75% opgeladen en is tussen de 40-75% niet boven de 50kwh laadsnelheid uitgekomen.
Is dat een gangbare waarde voor de Polestar 2? Of was het simpelweg te koud vandaag om een hogere laadsnelheid van 100 te kunnen halen?
Afgelopen woensdag na een rit van ongeveer 200 was mijn accu van 75% naar 25% leeggereden. In maps was de snellader van Fastned als bestemming en hij ging hij als een dolle!! Ik hoefde maar een paar minuten te laden om thuis te kunnen komen.

Bij 75% vol hoef je inderdaad geen hoge laadsnelheden meer te verwachten. Het meest efficient is om hem inderdaad wat verder leeg te rijden met als bestemming een snellader.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M0mUMdzI6UygliGiXt4nl2ZoG_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JhnD6oE8LpYoeYslhQgtFqtC.jpg?f=fotoalbum_large

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
Over de laadsnelheid bij een snellader zoals Fastnet of Shell Recharge nog even dit: een (lachwekkende) fout die ik in het begin nog wel eens maakte is dat ik dan naar een laadstation met hoge laadsnelheid (bv 150 kwh) reed maar ter plekke de auto aansloot op een laadpaal die maar 50 kwh snelheid biedt. Je ziet dan te laat dat alleen de andere paal/palen de hogere snelheid geven. Dus even goed opletten kan het verschil maken

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
guido66 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:48:
Het zonnescherm staat in NL voor €150,- in de configurator. Of je ‘m voor die prijs ook los kunt kopen? Voor mij een overbodig accessoire. Ik heb vorige zomer nooit last gehad van teveel zonnewarmte in de auto.
Klopt helemaal, dak laat vrijwel geen warmte door, hebben ze heel goed gedaan. Zie hier en daar een opmerking voorbij komen dat het zo warm zou zijn op iemands hoofd of in de ruimte, maar ik heb er een keer op gelet en midden in de zomer met de zon pal boven mij, voelde ik alsnog geen warmte op mijn hoofd.

Toch koop ik deze, omdat bij een bepaalde stand van de zon, de zon nog wel eens in het gezicht van de achterpassagiers wil schijnen en dat is zelfs met de tint van het dak, best flink op een mooie zonnige dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

Pixeltje

Woo-woohoo!

kmser schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:06:
[...]

Lijkt me logisch. Het was een tijdje niet mogelijk om Polestars te bestellen i.v.m. de "update". Geplaatste bestellingen tijdens de afgelopen weken zullen deze week geplaatst zijn bij Polestar.
Ja dat dacht ik ook maar op de site van polestar stond dat de leasemaatschappij wel kon bestellen. Er is ook een my2022 besteld.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
Misschien gekke vraag en natuurlijk smaken verschillen maar wij komen er niet uit welke kleur interieur we willen bij de nieuwe standaard kleur Magnesium. We kunnen kiezen uit slate weavetech with black ash deco (grijs) of charcoal weavetech with black ash deco (donkerder). We vragen ons af of de eerste (grijs) niet vloekt met de kleur van de buitenkant, magnesium?

[ Voor 3% gewijzigd door Kleineheino op 29-04-2022 19:17 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Veilig aangekomen in Parijs :)

Het snelladen met 2x Ionity en 1x Tesla Supercharger (wilde toch graag met 50% accu aankomen) was probleemloos. Steeds met 80% weer vertrokken. Ondertussen ook een granny optie gevonden op het park dus met 100% en de eerste snellaad ervaring ga ik de terugweg voor 1 stop.

Viel me wel op dat er vrijwel alleen maar Nederlanders aan het laden waren. Voor een aantal was het ook zoeken hoe en wat. Je hebt dus blijkbaar ook mensen die totaal onvoorbereid vertrekken en op de laad locatie wel zien hoe en wat. Daar lukte het overigens ook :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:10
Kleineheino schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 19:15:
Misschien gekke vraag en natuurlijk smaken verschillen maar wij komen er niet uit welke kleur interieur we willen bij de nieuwe standaard kleur Magnesium. We kunnen kiezen uit slate weavetech with black ash deco (grijs) of charcoal weavetech with black ash deco (donkerder). We vragen ons af of de eerste (grijs) niet vloekt met de kleur van de buitenkant, magnesium?
Ik ben voor magnesium en charcoal gedaan. Dat grijze vond ik maar niks. (Maar gelukkig verschillen de smaken).

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Hier nog 1000 euro betaald voor Magnesium lak... }:|

Dat Zinc interieur had voor mij persoonlijk te groen-blauwige schijn in werkelijkheid, je ziet er wel minder je huidsmeer ( :r ) vlekken op dan op charcoal interieur dat ik nu zelf heb.
Ik denk overigens niet dat Zinc perse vloekt met de Magnesium buitenlak, maar wellicht helpen onderstaande foto's van vorig jaar zomer om het zelf te beoordelen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23Zudq0Mc1uf2E9G_NlvgeCVi6E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7x8RygwTNJyo01yjJDaOsUpi.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nLEA2pqoiB5Rlkhn030mhtBufVU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2QRzGDOwr6K0IZZ2SSdugkAC.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T7BIG8CwU2DoJ-Fz3Xj7vOQN3lc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oMHKLLrNRrkdalWaQ8FnEf4t.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xWXYqVZbO5hGLXyn5nL3b0xoCrQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ss9vn7FDabZcEGwxY0dISzdJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door xsive op 30-04-2022 18:27 ]

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-09 07:36
Slate combineert uitstekend met magnesium

Is best een donkere grijs die voldoende contrasteert met de zilveren lak.

Ik ben er al bijna twee jaar zeer content mee, zeker na de upgrade naar nappa leer (helaas niet helemaal in de correcte kleur, zit iets bruinigs in)

Te bezichtigen in Den Haag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FCc-OD2DkCtlCWC5eo9q74aaFjI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A9mIEPEUT7egJur5d3SkbJIv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ix0KpzoKssB7VU63kIOL8LOsQw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yHd0ZoGU63smVmqP8hksqLAx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door De fiscalist op 30-04-2022 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
@De fiscalist Ik vind je leer goed staan hoor, kleur is prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:25

Freakie1NL

Grote Baas

Vraagje over de ACC.

Heb nu een ID3 en die geeft in het cockpit scherm de auto voor je weer en met een streep de ingestelde afstand. Of te wel je ziet als je de auto voor je benadert en welke afstand de VW daarop wil gaan houden. Erg handig als je wilt gaan inhalen in plaats van er achter hangen.

Tijdens testrit zag ik niet iets dergelijks terugkomen bij de Polestar?

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:42

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Freakie1NL schreef op zondag 1 mei 2022 @ 07:38:
Vraagje over de ACC.

Heb nu een ID3 en die geeft in het cockpit scherm de auto voor je weer en met een streep de ingestelde afstand. Of te wel je ziet als je de auto voor je benadert en welke afstand de VW daarop wil gaan houden. Erg handig als je wilt gaan inhalen in plaats van er achter hangen.

Tijdens testrit zag ik niet iets dergelijks terugkomen bij de Polestar?
Klopt. Het ‘autotje’ in je dash wordt enkel geel als er een voertuig wordt gezien door de radar maar verder is deze nutteloos.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-09 14:35
Je kan wel de afstand tot de wagen voor jou zien als je de afstand vergroot met de knop op het stuur. (Wel pas bij de 2de keer, is een bug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

k-jah schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:22:
Je kan wel de afstand tot de wagen voor jou zien als je de afstand vergroot met de knop op het stuur. (Wel pas bij de 2de keer, is een bug).
Dus als je de knop indrukt dan zie je wanneer hij wil gaan afremmen (als de auto voor je langzamer rijdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:24
Heeft de P2 niet net als de P8 een metertje in het scherm voor je neus waarbij je visueel kan zien of je inloopt of uitloopt op je voorganger met AAC aan?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:28

MaxxMark

HT is Tof!

Nee helaas heeft de p2 niet zo’n indicator. Ben ik ook nog steeds boos over. Zeker omdat de p8 het wel heeft.

Ik mis het dagelijks

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:21
Mijn vader heeft net zijn P2 in ontvangst mogen nemen in België. Maar wie verlost ons uit ons vragenleed: heeft een P2 nu een Wifi hotspot mogelijkheid die bruikbaar is of niet? Want de T-Mobile HotspotDrive product naam lijkt daar wel op te alluderen maar volgens mij kan het even goed ook gewoon het abonnement zijn wat mijn vader 3 jaar gratis krijgt om de auto zelf connected te maken zodat hij zonder een ander toestel (mobiel) in de wagen te hebben Spotify en alle andere internet diensten kan gebruiken.

EDIT: "hotspot functie" is wat ik noem dat de auto als een (rijdend) access point kan fungeren voor apparaten zodat passagiers met een tablet een filmpje kunnen kijken of kunnen surfen op de achterbank.

[ Voor 16% gewijzigd door HyperBart op 01-05-2022 12:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

HyperBart schreef op zondag 1 mei 2022 @ 11:59:
Mijn vader heeft net zijn P2 in ontvangst mogen nemen in België. Maar wie verlost ons uit ons vragenleed: heeft een P2 nu een Wifi hotspot mogelijkheid die bruikbaar is of niet? Want de T-Mobile HotspotDrive product naam lijkt daar wel op te alluderen maar volgens mij kan het even goed ook gewoon het abonnement zijn wat mijn vader 3 jaar gratis krijgt om de auto zelf connected te maken zodat hij zonder een ander toestel (mobiel) in de wagen te hebben Spotify en alle andere internet diensten kan gebruiken.

EDIT: "hotspot functie" is wat ik noem dat de auto als een (rijdend) access point kan fungeren voor apparaten zodat passagiers met een tablet een filmpje kunnen kijken of kunnen surfen op de achterbank.
Nee, dat kan mijns inziens niet. Er wordt vanuit gegaan dat elk device op zichzelf online is. Wat tegenwoordig ook wel bijna altijd zo is.

Je kunt je wagen wel aan je mobiel hangen als je na 3 jaar geen internet meer hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Paku op 01-05-2022 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

k-jah schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:22:
Dan zie je toch puur en enkel de instelling zelf? En niet de op dat moment afstand-tot-voorligger?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

MisteRMeesteR schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:55:
[...]

Dan zie je toch puur en enkel de instelling zelf? En niet de op dat moment afstand-tot-voorligger?
Correct :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18:16
Juancho schreef op zondag 1 mei 2022 @ 11:15:
Heeft de P2 niet net als de P8 een metertje in het scherm voor je neus waarbij je visueel kan zien of je inloopt of uitloopt op je voorganger met AAC aan?
Dan zie je nog steeds niet op welk punt hij gaat remmen, toch? Op zich gaat het afremmen zo geleidelijk dat zodra je de snelheid met 1 km/u naar beneden ziet gaan, je alleen maar je knipperlicht hoeft aan te zetten. Auto versnelt weer en je kunt rustig inhalen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 00:19
Zo, de eerste maand, ok, 2 weken afgesloten. Iets meer dan 1600 km gereden in deze 2 weken. Regelmatig ritjes van 300 km per dag, elke dag thuis kunnen laden. Muv de eerste dag, maar toen was de thuislader nog niet geïnstalleerd.
Gemiddeld verbruik, bij met name op CC rijden (110) is 22 kWh per 100 km.

De auto rijdt goed, systemen werken goed, geen issues gehad en super tevreden.
Ik blijf het een fijne en goede auto vinden. Ik heb ze zeker wel minder gereden.
Directe concurrent is de Tesla. Imo veel en veel minder mooi om te zien! En daar kijk ik toch het eerst na.
Geen spijt!

In vergelijk met mijn "vorige" (nog niet verkocht) is deze auto op rijgedrag zeker minder. Domweg minder gevoel in het sturen. De auto heeft gewoon een minder gebalanceerd onderstel, is gewoon minder verfijnd dan mijn huidige. Je moet gewoon harder werken, de wagen helt meer en communiceert minder. Snelle rotondes gaat de auto glijden waarbij de BMW geen krimp geeft.
De stoelen zijn goed, maar voor mij net niet (been ruimte, en zitting voor mij te kort). Wellicht kan ik de m-stoelen overzetten , lol.
De stereo vind ik echt tegenvallen. Ook al heb ik de luxe uitvoering. Zonder tweaken met de equalizer is het niet goed, en met tweaken ook niet denderend (audiofiel hiero :P ).
Het is een lease auto, indien ik de auto gekocht had zou ik dit aan gaan passen net als ik dat ook bij de BMW heb gedaan.
Maar afgezien deze punten, super, erg blij mee!

Maar al met al, super tevreden! Absoluut aan te raden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

JTHZZ schreef op zondag 1 mei 2022 @ 13:28:
[...]

Dan zie je nog steeds niet op welk punt hij gaat remmen, toch? Op zich gaat het afremmen zo geleidelijk dat zodra je de snelheid met 1 km/u naar beneden ziet gaan, je alleen maar je knipperlicht hoeft aan te zetten. Auto versnelt weer en je kunt rustig inhalen
Zelf vind ik wel dat het afremmen af en toe toch te abrubt gebeurt. Ik kan er nog niet de vinger opleggen.

De ene keer merk je niets en rijd je al een poosje te sukkelen achter je voorganger en de andere keer heb je het idee dat de remlichten wel aan zijn gegaan omdat je hem sterk voelt afremmen. Ik heb dat laatste ook als de afstand nog flink groot is (een auto of 10 lengte) en het snelheidsverschil niet zo groot. Hebben jullie dezelfde ervaring hier?

Bij het knipperlicht aanzetten en naar links gaan hielp de tip me wel om dat niet te langzaam te doen anders houdt de wagen halverwege nog even in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
MisteRMeesteR schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:55:
[...]

Klopt, dacht dat ook de vraag was :)
Is het een meerwaarde om te zien wat de feitelijke afstand is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

k-jah schreef op zondag 1 mei 2022 @ 14:37:
[...]

Klopt, dacht dat ook de vraag was :)
Is het een meerwaarde om te zien wat de feitelijke afstand is?
Het is niet de feitelijke afstand die weergegeven wordt op een p8 (of iedere andere Volvo met acc) maar het snelheidsverschil.

Het geeft inzicht in hoe de acc zich zal gedragen wanneer het in actie zal komen. Is het verschil groot dan zal het minder geleidelijk zijn dan als het verschil klein is.

Daarnaast geeft het met enige ervaring ook inzicht in hoe snel auto zal gaan reageren en daarmee geeft het ook een ruwe indicatie over wanneer je van baan moet wisselen om de ingestelde snelheid gelijk te houden (iets waar ik het hoofdzakelijk voor gebruikte in m’n v60)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

blue eyes schreef op zondag 1 mei 2022 @ 13:42:
!

In vergelijk met mijn "vorige" (nog niet verkocht) is deze auto op rijgedrag zeker minder. Domweg minder gevoel in het sturen. De auto heeft gewoon een minder gebalanceerd onderstel, is gewoon minder verfijnd dan mijn huidige. Je moet gewoon harder werken, de wagen helt meer en communiceert minder. Snelle rotondes gaat de auto glijden waarbij de BMW geen krimp geeft.
De stoelen zijn goed, maar voor mij net niet (been ruimte, en zitting voor mij te kort). Wellicht kan ik de m-stoelen overzetten , lol.
De stereo vind ik echt tegenvallen. Ook al heb ik de luxe uitvoering. Zonder tweaken met de equalizer is het niet goed, en met tweaken ook niet denderend (audiofiel hiero :P ).
Het is een lease auto, indien ik de auto gekocht had zou ik dit aan gaan passen net als ik dat ook bij de BMW heb gedaan.

Is natuurlijk wel een beetje appels met peren vergelijken. Op uitzonderingen na in de 1 en 2 serie is een BMW minimaal achterwiel aangedreven. Dat zorgt natuurlijk voor een heel ander karakter, juist in de bochten/rotonde.

Persoonlijk vind ik het jammer dat de single motor voorwiel aandrijving heeft. Maar de auto is natuurlijk ook niet als sportieveling in de markt gezet ten opzichte van de Dual Motor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GuiltyNL
blue eyes schreef op zondag 1 mei 2022 @ 13:42:

Performance versie moeten nemen, daarmee wordt het onderstel erg goed, vergelijkbaar met mijn eerdere RS6 (2014).

Sturen is minder direct dan BMW, maar wel duidelijk.

Stoelen kan ik ook niet aan wennen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blue eyes
Freakie1NL schreef op zondag 1 mei 2022 @ 16:36:
[...]

Is natuurlijk wel een beetje appels met peren vergelijken. Op uitzonderingen na in de 1 en 2 serie is een BMW minimaal achterwiel aangedreven. Dat zorgt natuurlijk voor een heel ander karakter, juist in de bochten/rotonde.

Persoonlijk vind ik het jammer dat de single motor voorwiel aandrijving heeft. Maar de auto is natuurlijk ook niet als sportieveling in de markt gezet ten opzichte van de Dual Motor.
Ik heb de x-drive uitvoering, dus ook 4 wiel aangedreven. De PS heb ik als DMLR uitvoering.

Ik vind zelf eigenlijk ook niet dat je mag vergelijken, zeker niet als je naar de nieuwprijs kijkt.
Maar dat doe je automatisch bij je huidige, nieuwe, oude, vorige wagen, toch?

Zoals gezegd zie ik echt plus punten. Ik ga mij 200% vermaken in de Polestar :)

@ GuiltyNL : dat kon helaas niet meer. Ik geloof je op je woord, ook wegens je ervaring met bepaalde wagens ;) Dan is er dus een fors verschil door de Ohlins vering.

[ Voor 13% gewijzigd door blue eyes op 01-05-2022 17:15 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JTHZZ
Voor diegenen die Journey Log gebruiken en de notificatie bovenaan (oranje streepje) irritant vinden: ga naar je instellingen->Apps en notificaties->Alle apps weergeven. Dan naar Journey Log scrollen en Meldingen op Off zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiMe65
  • Laatst online: 07-09 08:45
Paku schreef op zondag 1 mei 2022 @ 14:20:
[...]

Zelf vind ik wel dat het afremmen af en toe toch te abrubt gebeurt. Ik kan er nog niet de vinger opleggen.

De ene keer merk je niets en rijd je al een poosje te sukkelen achter je voorganger en de andere keer heb je het idee dat de remlichten wel aan zijn gegaan omdat je hem sterk voelt afremmen. Ik heb dat laatste ook als de afstand nog flink groot is (een auto of 10 lengte) en het snelheidsverschil niet zo groot. Hebben jullie dezelfde ervaring hier?

Bij het knipperlicht aanzetten en naar links gaan hielp de tip me wel om dat niet te langzaam te doen anders houdt de wagen halverwege nog even in.
Precies wat jij zegt ‘ ik kan m’n vinger er niet opleggen’. Ik heb dezelfde ervaring. Als ik achter iemand hang en zie dat er iemand tussen piept (dat kan makkelijk omdat er nou eenmaal best een grote afstand tussen de voorganger zit) haal ik ‘m vaak even van de ACC af om te voorkomen dat ie sterk gaat afremmen.
Wat mij betreft mag het allemaal wat soepeler, maar is wel beter geworden sinds 1.7 of 1.8 (weet niet meer precies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
JTHZZ schreef op zondag 1 mei 2022 @ 19:45:
Voor diegenen die Journey Log gebruiken en de notificatie bovenaan (oranje streepje) irritant vinden: ga naar je instellingen->Apps en notificaties->Alle apps weergeven. Dan naar Journey Log scrollen en Meldingen op Off zetten.
Thanks 🙏 !!!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Rugnummer10 schreef op maandag 18 april 2022 @ 13:51:
Hallo allen,

Sinds 2 weken ben ik de berijder van een Polestar 2 LRSM, in de kleur void. Nu ben ik hier al een tijdje aan het meelezen en had ik al gezien dat de void lak dramatisch is, maar dat het zo erg is..

Eerste keer door de wasstraat:

[Afbeelding]

Is het bij meer mensen zo slecht gesteld met de lak van de void? Ik heb een Duitse versie, bpm is volgens RDW op 20-12 betaald dus ik verwacht dat de auto inmiddels al zeker 4 maanden terug geproduceerd is. Dat lijkt me tijd zat voor het uitharden van de lak..
Mijn vader heeft ook een p2 met void.

Ik durf dat ding niet aanraken. Ik ging in de week met mijn vingertoppen over de wagen om de lijn van de koffer te volgen (leek een deukje in te zitten), auto was vers uit de showroom na 100km.

Krassen…

Ik weet echt niet wat die mannen van Polestar gedaan hebben met die lak maar hoe snel Void (zichtbaar?) krast is echt niet normaal. Dan mag je nog zeggen dat er wat vuil of zo op lag maar als je droog met een versgewassen washmitt je auto afstoft alsof je een baby over zijn hoofdje wrijft en er komen kleine krassen op dan is er ECHT iets mis mee.

Ik nodig een aantal detailers uit om naar de wagen van mijn vader te komen kijken. Die heeft echt een hemelse schrik om ‘m de eerste keer te wassen.

Voor de rest tot nu toe echt een prima wagen, maar Void is echt een af te raden kleur.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• huubv
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15-05-2024
Je kan ook lederen bekleding erin laten zetten, ik heb het bij Alba in Amsterdam laten doen. Vind het goed gelukt, erg tevreden mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C8wKTKypYtvJ09NNl9hR3DfPWKg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DOlZIDWEr8uI2d7uELkn87g2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/86VoPS8UsuXd9nzmDX57d40d13s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pwh05lVGonYbKjWBEmR06OxC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nvvYUHmUa3FvIBJBA9w09mFhOpk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S5wMPVKLcFu3Wfx0hQgumhS4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WdOefeGOvM4OOM6VByEeU0iV1x0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fGkz95vJ21Nuh67X0KkpYODL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xWFUEyO1yzvNuY9Daw59ZzHO0EE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UwHY5dYfvPLTmV2Gc6arFB2e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gzyNfObVvHtCJz5DNWUxbsc15L4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GjNiRDQULUNgDlBopq9rCCQl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
huubv schreef op zondag 1 mei 2022 @ 23:25:
[...]

Je kan ook lederen bekleding erin laten zetten, ik heb het bij Alba in Amsterdam laten doen. Vind het goed gelukt, erg tevreden mee.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wauw :*) wat kost zoiets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• huubv
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15-05-2024
Ongeveer € 3.100,-

Heb het bewust achteraf gedaan, scheelt weer in de bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
Hansieo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:14:
[...]

Pixel 6 Pro staat op mijn verlanglijstje.
Werk het contactloos opladen goed met de P2? (kort offTopic -O- : bevalt deze goed?)
Voor mij werkt dit nog niet. Ik probeer het met een Iphone die thuis wel draadloos oplaad op van die Ikea dingen, dus vraag me af of ik nog ergens een instelling moet veranderen?

Polestar website geeft helaas weinig informatie hierover, anders dan dat het gewoon zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:10
gustaveau schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:16:
[...]

Voor mij werkt dit nog niet. Ik probeer het met een Iphone die thuis wel draadloos oplaad op van die Ikea dingen, dus vraag me af of ik nog ergens een instelling moet veranderen?

Polestar website geeft helaas weinig informatie hierover, anders dan dat het gewoon zou moeten werken.
Mijn P6 laadt prima op, je moet 'm gewoon goed neerleggen ;-)

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ericzone
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-05 09:01
[...]

Ik leg mijn iPhone 13 Pro er geregeld op. De auto geeft aan dat de telefoonlader gebruikt wordt. De telefoon wordt wel mega heet hiervan, terwijl ik dit bij andere Qi laders niet heb. Ik heb eigenlijk nooit gecheckt of de telefoon ook goed opgeladen was hierna...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah
[...]

Heb je wel het Plus pakket?
De draadloze lader is alleen hierin beschikbaar namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah
Ericzone schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:43:
[...]

Ik leg mijn iPhone 13 Pro er geregeld op. De auto geeft aan dat de telefoonlader gebruikt wordt. De telefoon wordt wel mega heet hiervan, terwijl ik dit bij andere Qi laders niet heb. Ik heb eigenlijk nooit gecheckt of de telefoon ook goed opgeladen was hierna...
Bij mij hetzelfde, ik vind de draadloze “lader” waardeloos. Vorige week er eens op gelet, een rit van een uur, met 88% vertrokken, met 85% toegekomen en telefoon (iPhone 13 pro) heet.
Ik gebruik al jaren een draadloze lader (belkin) zonder enig probleem. Laadt super snel op en zonder warmteontwikkeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustaveau
k-jah schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:54:
[...]

Heb je wel het Plus pakket?
De draadloze lader is alleen hierin beschikbaar namelijk.
Ah, ik zie het. Ik heb slechts het Pilot pakket.
Het is wat verwarrend omdat je wel die plek in de auto hebt, maar de optie dus niet ingeschakeld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

gustaveau schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:04:
[...]

Ah, ik zie het. Ik heb slechts het Pilot pakket.
Het is wat verwarrend omdat je wel die plek in de auto hebt, maar de optie dus niet ingeschakeld is.
Vond het ook wel jammer dat ik het niet had in mijn Pilot pakket, maar zo te lezen missen we er niet zoveel aan. :) Ik heb een klein kabeltje liggen en dat werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
Dat wordt voor mij ook de oplossing. Dat net zo goed, zo niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
gustaveau schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:51:
Dat wordt voor mij ook de oplossing. Dat net zo goed, zo niet beter.
Bij mij laadt hij wel normaal op op de draadlozer oplader maar ik gebruik vaak het korte kabeltje. Met USB-C laadt hij supersnel op, altijd sneller dan draadloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blue eyes
Vinden jullie de "gevaren button" ook zo irritant / verkeerd geplaatst?

"regelmatig" dat ik per abuis de knop aanraak / activeer als ik op het scherm iets doe, etc.
Over 1e wereld issues gesproken ;)

Ik kreeg vanochtend rare blikken waarom ik de alarmlichten activeerde, er was niets. Dat klopt. Ik was iets aan het veranderen en raakte per abuis de knop aan :D

[ Voor 37% gewijzigd door blue eyes op 02-05-2022 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
blue eyes schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:23:

"regelmatig" dat ik per abuis de knop aanraak / activeer als ik op het scherm iets doe, etc.

Ik kreeg vanochtend rare blikken waarom ik de alarmlichten activeerde, er was niets. Dat klopt. Ik was iets aan het veranderen en raakte per abuis de knop aan :D
Sterker nog. Als je op de play/pause knop drukt gaan de alarmlichten ook aan.. 🙄

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnoesify
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20-08 14:27
Even off-topic, maar via deze weg nog even een bedankje voor de P2-rijder die even de tijd nam om mij te voorzien van een review! Het was op zondagochtend bij Backerei Derks en er liep een eend eigenwijs te doen, dan weet hij vast genoeg 😉
Hij leest hier mee, dus vandaar even via deze weg een duim!
(En ja, ik ben nog ongeduldiger dan ik al was…)

SMLR | Midnight | Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
VidaR-9 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:27:
[...]

Sterker nog. Als je op de play/pause knop drukt gaan de alarmlichten ook aan.. 🙄
Hadden ze dat niet aangepast op de nieuwere modellen? Ik heb het nog niet gehad alleszins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:57
k-jah schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:38:
[...]

Hadden ze dat niet aangepast op de nieuwere modellen? Ik heb het nog niet gehad alleszins.
Ik heb een van de vroege modellen en heb er nog nooit last van gehad, en ja ik gebruik de knop wel degelijk.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
[...]

Nu ga ik twijfelen..... ik ga testen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Hansieo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:14:
[...]

Pixel 6 Pro staat op mijn verlanglijstje.
Werk het contactloos opladen goed met de P2? (kort offTopic -O- : bevalt deze goed?)
Telefoon bevalt goed, opladen verloopt heel wisselend. Ik heb 'm op verschillende manieren erop gelegd, maar ik weet nog niet zo goed wat de best positie is. De 6 Pro wordt niet zo achterlijk heet als sommige toestellen, maar laadt ook niet helemaal lekker op volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
[...]

Dat gebeurt me wel eens, maar dan ram ik toch echt te hard op de play/pause knop ;-) Met een launch Edition O-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Nog iemand die een beetje "european muscle car vibes" heeft bij de polestar 2? De stoere frontale look, profiel, de 'fastback' aflopende daklijn. Een beetje in de traditie van een Jensen Interceptor of Ford Capri. De Polestar 1 sluit een beetje aan als spirituele opvolger voor een volvo P1800.

Het is alvast een van de mooiere ("betaalbare") EV's (betaalbaar vergeleken met taycan of lucid air bvb). In de meeste andere EV's zou ik niet dood gevonden willen worden als iemand die toch iets of wat autoliefhebber is :/ .

Ook een van de weinige EV's die er nog min of meer als een normale auto uit zien zonder SUV trekjes. De renault e-megane heeft dat ook wel. Kan me behalve tesla model 3 geen EV voor de geest halen die niet meteen ook Cross-Over kenmerken heeft (omwille van de ruimte voor de "drive train")

Vind Polestar ook een beetje de vibe en 'geest' hebben van de saabs van vroeger (900/9000). Niet toevallig ook scandinavisch. Voor een specifiek publiek. De bewuste rijder die iets 'apart' zoekt, iets wat er herkenbaar uitziet als 'anders', en daar de mogelijke voor- en nadelen bijneemt.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:27
HyperBart schreef op zondag 1 mei 2022 @ 22:44:
[...]

Mijn vader heeft ook een p2 met void.

Ik durf dat ding niet aanraken. Ik ging in de week met mijn vingertoppen over de wagen om de lijn van de koffer te volgen (leek een deukje in te zitten), auto was vers uit de showroom na 100km.

Krassen…

Ik weet echt niet wat die mannen van Polestar gedaan hebben met die lak maar hoe snel Void (zichtbaar?) krast is echt niet normaal. Dan mag je nog zeggen dat er wat vuil of zo op lag maar als je droog met een versgewassen washmitt je auto afstoft alsof je een baby over zijn hoofdje wrijft en er komen kleine krassen op dan is er ECHT iets mis mee.

Ik nodig een aantal detailers uit om naar de wagen van mijn vader te komen kijken. Die heeft echt een hemelse schrik om ‘m de eerste keer te wassen.

Voor de rest tot nu toe echt een prima wagen, maar Void is echt een af te raden kleur.
Ook een Void P2 hier en inderdaad, de lak is zeer gevoelig. Ik heb al een afspraak gemaakt om de wagen te laten coaten, om m'n gemoed wat te gerust te stellen. :P

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Amos_x schreef op maandag 2 mei 2022 @ 18:28:
Nog iemand die een beetje "european muscle car vibes" heeft bij de polestar 2? De stoere frontale look, profiel, de 'fastback' aflopende daklijn. Een beetje in de traditie van een Jensen Interceptor of Ford Capri. De Polestar 1 sluit een beetje aan als spirituele opvolger voor een volvo P1800.

Het is alvast een van de mooiere ("betaalbare") EV's (betaalbaar vergeleken met taycan of lucid air bvb). In de meeste andere EV's zou ik niet dood gevonden willen worden als iemand die toch iets of wat autoliefhebber is :/ .

Ook een van de weinige EV's die er nog min of meer als een normale auto uit zien zonder SUV trekjes. De renault e-megane heeft dat ook wel. Kan me behalve tesla model 3 geen EV voor de geest halen die niet meteen ook Cross-Over kenmerken heeft (omwille van de ruimte voor de "drive train")

Vind Polestar ook een beetje de vibe en 'geest' hebben van de saabs van vroeger (900/9000). Niet toevallig ook scandinavisch. Voor een specifiek publiek. De bewuste rijder die iets 'apart' zoekt, iets wat er herkenbaar uitziet als 'anders', en daar de mogelijke voor- en nadelen bijneemt.

***members only***
Bij de allereerste keer dat ik 'm zag op een pre productie foto moest ik ook aan een Saab 900/9000 denken.
Mooie lijnen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

blue eyes schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:23:

Heb ik ook al sinds het begin last van:
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:30:
Gaan bij jullie ook de alarmlichten aan als je hard op de play/pause knop drukt? Lijkt wel alsof het hele rijtje met knopjes wordt ‘ingedrukt’ op het moment dat je hard op de play/pause knop drukt.

Dat harde drukken komt puur doordat ik de play/pause waardeloze feedback vind geven.

Vaak weet ik nu niet of de knop is ingedrukt simpelweg door de minimale feedback, dit terwijl je de knop vaak blind bedient. Ook de audio die dan op play danwel pause wordt gezet reageert net te traag om het gebrek aan feedback van de knop weg te nemen. Jammer.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag kreeg ik zowat een hartverzakking toen ik een rijbaan naar links wilde opschuiven (voor rechtdoor) en een bestelwagen op die linkerbaan achter mij langs naar rechts wilde gaan (voor rechtsaf), hij gebruikte netjes zijn rechter knipperlicht zag ik maar reed wel wat te hard. Op het moment dat ik naar links ging greep opeens dat verdomde Collision Attraction System in met een enorme ruk naar rechts aan het stuur 😠. Het is dat ik dat stuur met twee handen vast had want het had wel eens kunnen uitdraaien op een aanrijding.
Kan het a.u.b. UIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Verwijderd schreef op maandag 2 mei 2022 @ 20:11:
Vandaag kreeg ik zowat een hartverzakking toen ik een rijbaan naar links wilde opschuiven (voor rechtdoor) en een bestelwagen op die linkerbaan achter mij langs naar rechts wilde gaan (voor rechtsaf), hij gebruikte netjes zijn rechter knipperlicht zag ik maar reed wel wat te hard. Op het moment dat ik naar links ging greep opeens dat verdomde Collision Attraction System in met een enorme ruk naar rechts aan het stuur 😠. Het is dat ik dat stuur met twee handen vast had want het had wel eens kunnen uitdraaien op een aanrijding.
Kan het a.u.b. UIT!
Moeilijk in te schatten maar klinkt als een nuttige ingreep waarvan je pas achteraf kunt zeggen dat het niet nodig was geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 12:00
[...]

Alle knoppen zijn aanraak gevoelig. Het is 1 dezelfde klik. Dus dat wat je aanraakt - dat activeer je. Niet je vinger ook op de alarmlichten laten rusten is de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JTHZZ schreef op maandag 2 mei 2022 @ 21:37:
[...]

Moeilijk in te schatten maar klinkt als een nuttige ingreep waarvan je pas achteraf kunt zeggen dat het niet nodig was geweest.
Wat je zegt: moeilijk in te schatten.
De ingreep was overduidelijk niet nodig maar helaas grijpt het systeem in op basis van een beperkte hoeveelheid informatie en in dit geval was dat te weinig. Het draait in dit geval om het knipperlicht dat ik wel waarneem en het systeem niet.
Wat mij betreft kan het uitgezet worden, beter geen ingreep dan een onterechte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Arie van Dijk schreef op maandag 2 mei 2022 @ 21:51:
[...]

Alle knoppen zijn aanraak gevoelig. Het is 1 dezelfde klik. Dus dat wat je aanraakt - dat activeer je. Niet je vinger ook op de alarmlichten laten rusten is de oplossing.
Niet waar. Als ik 'hard' op de Play/Pause knop druk zonder daarbij ook maar in de buurt te komen van de alarmlichten toets, gaan toch de alarmlichten aan :+

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:25
MisteRMeesteR schreef op maandag 2 mei 2022 @ 22:12:
[...]

Niet waar. Als ik 'hard' op de Play/Pause knop druk zonder daarbij ook maar in de buurt te komen van de alarmlichten toets, gaan toch de alarmlichten aan :+
Ik heb het geprobeerd, maar mij lukt het bij m'n my22 niet...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Loen schreef op maandag 2 mei 2022 @ 22:19:
[...]

Wellicht is het een launch-edition dingetje.. Alarmlichten aan, voet op de rem, andere voet op het 'gas' en LAUNCH :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 15:25
Loen schreef op maandag 2 mei 2022 @ 22:19:
[...]

Ik heb het zo nu en dan op m’n MY22.. vaker niet dan wel :+

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Verwijderd schreef op maandag 2 mei 2022 @ 22:09:
[...]

Wat je zegt: moeilijk in te schatten.
De ingreep was overduidelijk niet nodig maar helaas grijpt het systeem in op basis van een beperkte hoeveelheid informatie en in dit geval was dat te weinig. Het draait in dit geval om het knipperlicht dat ik wel waarneem en het systeem niet.
Wat mij betreft kan het uitgezet worden, beter geen ingreep dan een onterechte.
Beter soms een (achteraf) onterechte ingreep dan geen ingreep als het nodig is. Iemand die hard aan komt rijden maar zijn knipperlicht is vergeten uit te zetten.. en een ongeval veroorzaakt. En dan? Ik vind het prima dat een systeem niet blind op een knipperlicht vertrouwt. Maar goed, ik ga je niet overtuigen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Vanochtend ging ik over de 10.000 km met mijn wagen.

Op zich niets schokkends maar ik zag dat mijn TM (Trip Handmatig) bij deze waarde automatisch werd gereset. Deze had ik vanaf het begin laten oplopen om het globale verbruik te meten (vind ik gewoon leuk).

Helaas ben ik deze nu kwijt. Jammer, maar blijkbaar werkt dat bij de P2 zo. We beginnen maar weer opnieuw.

Ik ben ooit in dit forum iets tegengekomen over een spontane reset van deze waardes, maar het kan dus inderdaad per 10.000 zijn dat dat gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewdevries
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-09 11:52
ewdevries schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 18:22:
TuneIn forceert de Polestar 2 gebruikers een Trial Premium af te nemen en creditcard gegevens achter te laten. TuneIn wordt vooral aangegeven als alternatief voor een ieder die geen DAB+ heef, maar ook fijn voor andere atreaming kanalen zoals GrandPrixRadio. Je kan de app normaal ook gratis gebruiken. Dit lukt ook op je mobiel, maar in de Polestar moeten we langs het 'betaal' scherm. Skippen lukt niet. Er zijn inmiddels al meerdere meldingen van gemaakt, maar nu even een collectieve vraag.

In de PlayStore kan je een lage score geven voor de app. Ik heb zojuist maar 1 ster gegeven met de feedback dat ze een aanpassing moeten maken aan hun policy om Polestar 2 rijders altijd een trial te laten afnemen. Als we nu collectief dit doen, zal TuneIn zeker met een actie moeten komen.

Link naar de playstore: https://play.google.com/store/apps/details?id=tunein.player
Update t.a.v. inlog problemen TuneIn:

Als je op je mobiel een gratis account aanmaakt, kan je je aanmelden via de QR code en dan met je bestaande account gegevens inloggen ipv aanmelden (helemaal onderaan op het aanmeldscherm op je mobiel). Ik heb geen Creditcard gegevens hoeven invullen. Voor nu werkt het. Weet niet wat voor melding hij gaat geven na afloop van de Trail periode. In de auto zie je niet of je nu Premium member bent. Op mijn mobiel zie ik dat ik geen Premium me er ben. Dus gaat goed volgens mij.

Je kan hem ook koppelen aan je Gmail adres, maar als je daar Creditcard gegevens aangekoppeld hebt, zou het kunnen zijn dat hij een betaling gaat regelen na afloop van de periode.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:10
Eerste jaar met de P2 zit erop, en ik moet toegeven het was geen sraf ;)

Zal niet teveel posten maar dit zijn de statistieken:
- 0 Keer volledig stil gestaan
- 0 Bezoeken aan de werkplaats
- 1 probleem met de AVAS speaker (opgelost door een mobiele service auto op mijn werk)
- 1 Keer niet willen starten (10 minuten wachten en het probleem was weg 8)7 )

Realistisch verbruik winter met 19": 20 kWh/100km
Realistisch verbruik zomer met 20": 18 kWh/100km

Laagste verbruik (eco mode en maximaal coasten): 14,5 kWh/100km
Hoogste verbruik (Bergop met veel leuke bochten): 45 kWh/100km
Verbruik met kleine aanhanger: 29kWh/10km

(Let op: Vmax in Noorwegen is niet zo hoog als NL, dus verbruik is wellicht niet helemaal representatief).

Overige bevindingen:
- Verbruik met 20" is aanzienlijk hoger dan 19" (orde +10-15%). Rijcomfort is ook beter met 19" (minder herrie). Toch wil ik absoluut niet wisselen.
- Warmtepomp heeft minimaal effect op het verbruik (ref. 2 collega's met P2 welke dezelfde of slechtere waardes halen)
- 408 PK is ruim voldoende, binnenkort maar eens kijken of we er 68PK aan toevoegen.
- Geen rare piepjes en kraakjes.
- DK Werkt hier al maanden zonder problemen. App werkt sinds de laatste update ook helemaal top _/-\o_

Samengevat: Wil je een zuinige auto, loop verder. Wil je een sportieve EV, overweeg een P2. Is het allemaal kommer en kwel: Nee, je hoort voornamelijk het geklaag van anderen. Zoals te lezen zijn de eerste 21K kilometer zonder problemen gereden!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Paku schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:12:
Vanochtend ging ik over de 10.000 km met mijn wagen.

Op zich niets schokkends maar ik zag dat mijn TM (Trip Handmatig) bij deze waarde automatisch werd gereset. Deze had ik vanaf het begin laten oplopen om het globale verbruik te meten (vind ik gewoon leuk).

Helaas ben ik deze nu kwijt. Jammer, maar blijkbaar werkt dat bij de P2 zo. We beginnen maar weer opnieuw.

Ik ben ooit in dit forum iets tegengekomen over een spontane reset van deze waardes, maar het kan dus inderdaad per 10.000 zijn dat dat gebeurt.
Ik deed hetzelfde als jij, maar na de 2.0 update was mijn verbruik van die teller opeens 0,6 kWh/100km geworden, dus zelf maar gereset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
[b]Rene in "Het grote Polestar 2 Topic"
Samengevat: Wil je een zuinige auto, loop verder. Wil je een sportieve EV, overweeg een P2. Is het allemaal kommer en kwel: Nee, je hoort voornamelijk het geklaag van anderen. Zoals te lezen zijn de eerste 21K kilometer zonder problemen gereden!
Mooie samenvatting!

Die 20" kan ik me trouwens helemaal in vinden. Dat is volgens mij ook de reden dat mijn verbruik over 't algemeen wat hoger is dan anderen ;-)

En hij is niet zuinig idd, maar zuinig genoeg voor mij en m'n vrouw om gewoon door heel Europa te cruisen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mijn P2 moet volgende week voor de 30.000km onderhoudsbeurt. Iemand een idee wat ze bij zo’n beurt gaan doen? Is het alleen een visuele inspectie, software update en ruitenwissers of worden er ook vloeistoffen vervangen en andere zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Aghanim schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:20:
Mijn P2 moet volgende week voor de 30.000km onderhoudsbeurt. Iemand een idee wat ze bij zo’n beurt gaan doen? Is het alleen een visuele inspectie, software update en ruitenwissers of worden er ook vloeistoffen vervangen en andere zaken?
Ik heb 'm een paar weken geleden gehad. Exact wat jij zegt eigenlijk.

Ik had alleen nog een nieuwe AVAS speaker gekregen, maar dat had niets met die 30.000km check te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 17:23
Klopt het dat rijden met de Adaptive CC aan in ieder geval voor de P2 veel zuiniger is dan manueel rijden?

Ik zag gisteren op de A10 dat mijn P2 bij exact 100 KM (ingesteld) steeds een verbruik toonde van 16 tot 19 KWH. Als ik echter de ACC er weer af zette dan zat het verbruik consequent boven de 20 kw tot 23 kw. Terwijl ik toch echt achter dezelfde wagen bleef hangen op de rechter baan.

Ook heb ik het gevoel alsof de P2 bij ACC stiekem de OPD aanzet want ik voel dezelfde mate van afremming. Ik rij normaal altijd met OPD volledig uit.

Op zich ben ik zeker niet ontevreden over het verbruik van mijn P2, bij een stand van 10.000+ KM staat het gebruik gemiddeld op 23 KWH wat me op zich erg meevalt aangezien ik zonder OPD rijdt en voor de rest nooit zo op mijn verbruik let.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:35
dutchman666 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:00:
Klopt het dat rijden met de Adaptive CC aan in ieder geval voor de P2 veel zuiniger is dan manueel rijden?

Ik zag gisteren op de A10 dat mijn P2 bij exact 100 KM (ingesteld) steeds een verbruik toonde van 16 tot 19 KWH. Als ik echter de ACC er weer af zette dan zat het verbruik consequent boven de 20 kw tot 23 kw. Terwijl ik toch echt achter dezelfde wagen bleef hangen op de rechter baan.

Ook heb ik het gevoel alsof de P2 bij ACC stiekem de OPD aanzet want ik voel dezelfde mate van afremming. Ik rij normaal altijd met OPD volledig uit.

Op zich ben ik zeker niet ontevreden over het verbruik van mijn P2, bij een stand van 10.000+ KM staat het gebruik gemiddeld op 23 KWH wat me op zich erg meevalt aangezien ik zonder OPD rijdt en voor de rest nooit zo op mijn verbruik let.
Wil niet weer een oude discussie starten, maar de stand van OPD heeft niet direct wat met je verbruik te maken. Het is vooral de rijstijl in de verschillende standen. Sommige standen maken het makkelijker, afhankelijk van je voorkeur en rijstijl, om efficiënt te rijden. Ook met OPD uit gebruikt de auto zoveel mogelijk regen tijdens remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:45
ewdevries schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:35:
[...]
Update t.a.v. inlog problemen TuneIn:

Als je op je mobiel een gratis account aanmaakt, kan je je aanmelden via de QR code en dan met je bestaande account gegevens inloggen ipv aanmelden (helemaal onderaan op het aanmeldscherm op je mobiel). Ik heb geen Creditcard gegevens hoeven invullen. Voor nu werkt het. Weet niet wat voor melding hij gaat geven na afloop van de Trail periode. In de auto zie je niet of je nu Premium member bent. Op mijn mobiel zie ik dat ik geen Premium me er ben. Dus gaat goed volgens mij.

Je kan hem ook koppelen aan je Gmail adres, maar als je daar Creditcard gegevens aangekoppeld hebt, zou het kunnen zijn dat hij een betaling gaat regelen na afloop van de periode.
Bedoel je dat account aanmaken door tune-in eerst op je telefoon te installeren en dan een account aan te maken, om vervolgens in te loggen in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman666
AartJW schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 11:03:
[...]

Wil niet weer een oude discussie starten, maar de stand van OPD heeft niet direct wat met je verbruik te maken. Het is vooral de rijstijl in de verschillende standen. Sommige standen maken het makkelijker, afhankelijk van je voorkeur en rijstijl, om efficiënt te rijden. Ook met OPD uit gebruikt de auto zoveel mogelijk regen tijdens remmen.
Mijn vraag had met name betrekking op het mogelijk 'zuiniger' verbruik met ACC aan versus ACC uit.

De OPD aan uit discussie is een heel andere subject die voor mij wat minder relevant is in dit vraagstuk ;) Wat mij betreft vervalt het OPD comment. Dan blijft alleen de vraag inzake het zuiniger verbruik van de ACC aan en uit over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
dutchman666 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:21:
[...]

Mijn vraag had met name betrekking op het mogelijk 'zuiniger' verbruik met ACC aan versus ACC uit.

De OPD aan uit discussie is een heel andere subject die voor mij wat minder relevant is in dit vraagstuk ;) Wat mij betreft vervalt het OPD comment. Dan blijft alleen de vraag inzake het zuiniger verbruik van de ACC aan en uit over.
ACC zal niet per ongeluk, of onnodig, etc. het pedaal gebruiken. Als je met je eigen voet "ACC" doet wel.
Wellicht is dat een verschil?
ACC is constant - onze eigen voeten als ACC is wat meer variabel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman666
blue eyes schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:34:
[...]

ACC zal niet per ongeluk, of onnodig, etc. het pedaal gebruiken. Als je met je eigen voet "ACC" doet wel.
Wellicht is dat een verschil?
ACC is constant - onze eigen voeten als ACC is wat meer variabel .
H'm dat klinkt logisch.

Ik krijg soms wel eens de opmerking van medepassagiers dat ik blijkbaar voortdurend gas geef en loslaat. Maar naar mijn eigen gevoel valt dat wel mee :P . Echter als ik het verbruik van ACC aan versus ACC uit vergelijk dan kan een constante tempo blijkbaar toch wel een stuk schelen, ik ga ACC maar eens wat vaker gebruiken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:40
kramon schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:30:
[...]

Ik heb 'm een paar weken geleden gehad. Exact wat jij zegt eigenlijk.

Ik had alleen nog een nieuwe AVAS speaker gekregen, maar dat had niets met die 30.000km check te maken.
Zelfde hier een paar weken geleden, inclusief AVAS speaker (maar dat had ik separaat van tevoren vermeld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewdevries
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-09 11:52
JeroenV_ schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 11:47:
[...]

Bedoel je dat account aanmaken door tune-in eerst op je telefoon te installeren en dan een account aan te maken, om vervolgens in te loggen in de auto?
Yep, dat is in ieder geval een weg die nu lukt. Toen ze het net hadden geïmplementeerd kon je niet met een bestaand account inloggen. Dat lukt nu wel. En op je mobiel kan je gewoon een gratis account aanmaken bij TuneIn zonder Creditcard gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpi
  • Laatst online: 09-09 14:17
ewdevries schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:38:
[...]

Yep, dat is in ieder geval een weg die nu lukt. Toen ze het net hadden geïmplementeerd kon je niet met een bestaand account inloggen. Dat lukt nu wel. En op je mobiel kan je gewoon een gratis account aanmaken bij TuneIn zonder Creditcard gegevens.
Ik heb gekoppeld met een gmail adres via de qr code, maar zie in mijn subscriptions nergens tunein verschijnen. Ging op zich vlot, maar geen idee wat ik nu precies aanvaard heb.

Ik zie in tunein nu wel ineens mijn favorites niet meer op een beginscherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

dutchman666 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:04:
[...]

H'm dat klinkt logisch.

Ik krijg soms wel eens de opmerking van medepassagiers dat ik blijkbaar voortdurend gas geef en loslaat. Maar naar mijn eigen gevoel valt dat wel mee :P . Echter als ik het verbruik van ACC aan versus ACC uit vergelijk dan kan een constante tempo blijkbaar toch wel een stuk schelen, ik ga ACC maar eens wat vaker gebruiken :)
Of geen medepassagiers meenemen

Off topic: vandaag een mede enthousiaste magnesium rijder ingehaald in de bocht van a58 naar a27. Altijd top hoe enthousiast wij polestar rijders naar elkaar zijn! *O*

[ Voor 13% gewijzigd door xsive op 03-05-2022 18:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De fiscalist
Niet dat ik het weet, maar ik schat zo ongeveer:
Remvloeistof, iedere 2 jaar
Ruitenwissers, ieder jaar
Visuele inspectie neem ik aan
Software update
Proefrit

Verder geen idee, Max 30 minuten werk lijkt me… :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
De fiscalist schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 18:33:
[...]

Niet dat ik het weet, maar ik schat zo ongeveer:
Remvloeistof, iedere 2 jaar
Ruitenwissers, ieder jaar
Visuele inspectie neem ik aan
Software update
Proefrit

Verder geen idee, Max 30 minuten werk lijkt me… :)
+ nieuwe ventieldopjes :+

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
Oh ja, bandenspanning controleren, hoe kan ik het vergeten…..

En ruitensproeier vloeistof bijvullen ( maar daarvoor mag je ook tussentijds naar de dealer :) )

[ Voor 44% gewijzigd door De fiscalist op 03-05-2022 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Dit is wat kwikfit doet bij een ‘EV beurt’ dus zal wel vergelijkbaar zijn. Software update lijkt me niet nodig als alle OTAs zijn uitgevoerd.

Standaard controle in en om de auto
Controle banden
Remmen testen, reinigen en meten
Airco controle op werking en uitstroom temperatuur
Controle verlichting
Ruitensproeiervloeistof bijvullen
Overige vloeistoffen controleren
12 volt accutest met print
Visuele uitlijncontrole

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kleineheino
xsive schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 18:25:
[...]

Hier nog 1000 euro betaald voor Magnesium lak... }:|

Dat Zinc interieur had voor mij persoonlijk te groen-blauwige schijn in werkelijkheid, je ziet er wel minder je huidsmeer ( :r ) vlekken op dan op charcoal interieur dat ik nu zelf heb.
Ik denk overigens niet dat Zinc perse vloekt met de Magnesium buitenlak, maar wellicht helpen onderstaande foto's van vorig jaar zomer om het zelf te beoordelen?

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heel erg bedankt voor de foto's. Wij vinden de bekleding mooi maar de donkere bekleding wat praktischer voor ons ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
huubv schreef op zondag 1 mei 2022 @ 23:25:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel mooi, maar ik vind het een beetje zonde om zoveel geld uit te geven voor een lease-auto die weer ingeleverd moet worden.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Kleineheino
De keuze is gemaakt, we twijfelden tussen een XC40 of de Polestar. Het is de Polestar geworden 😊

Standard Range Single Motor , Pilot lite pack, Plus pakket, Magnesium, Charcoal WeaveTech with Black Ash deco, Semi-elektrische, inklapbare trekhaak.

Ik hoop dat we er geen spijt van krijgen. De BMW X2 wordt ingeleverd zodra de Polestar aflevering is. Elektrisch rijden is dus helemaal nieuw voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Kleineheino schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 19:48:
[...]

Heel erg bedankt voor de foto's. Wij vinden de bekleding mooi maar de donkere bekleding wat praktischer voor ons ;)
Graag gedaan, magnesium/charcoal zou ik zelf zo weer bestellen! Mooie keuze gemaakt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-09 10:01
Ik zou nog even op het rapport moeten kijken, maar ik weet me te herinneren dat ze bij mij ook de camera-unit op de voorruit schoon hebben gemaakt. Remvloeistof is volgens mij voor de volgende beurt. Uiteraard wordt wel de ruitensproeier vloeistof aangevuld. Daarnaast natuurlijk gordels inspecteren en dat was het volgens mij zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-09 10:01
dutchman666 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:04:
[...]

H'm dat klinkt logisch.

ACC rijdt alleen constanter als je voorganger dat doet. Als die ook steeds gas geeft en loslaat wordt het voor jouw alleen maar slechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
Kleineheino schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 20:10:
De keuze is gemaakt, we twijfelden tussen een XC40 of de Polestar. Het is de Polestar geworden 😊
Wat heeft voor jullie de doorslag gegeven? Ik ben zelf namelijk ook nog erg benieuwd naar de XC 40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
gustaveau schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:48:
[...]

Wat heeft voor jullie de doorslag gegeven? Ik ben zelf namelijk ook nog erg benieuwd naar de XC 40
Zoiets is heel persoonlijk. De Polestar is denk ik wat sportiever qua looks en rijgedrag. De XC40 is wellicht wat praktischer, maar ik vind het interieur daarvan (voor dashboard) minder modern ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

Pixeltje

Woo-woohoo!

GuiltyNL schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:22:
[...]

Zoiets is heel persoonlijk. De Polestar is denk ik wat sportiever qua looks en rijgedrag. De XC40 is wellicht wat praktischer, maar ik vind het interieur daarvan (voor dashboard) minder modern ogen.
en de actieradius kan meespelen, de p2 rijdt als ik het goed heb net wat verder op dezelfde accu. Dat was voor mij ook een van de doorslaggevende punten.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Weet er iemand wat het verschil is tussen de pilot lite pack en het vroegere pilot pack?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:04
kmser schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:45:
Weet er iemand wat het verschil is tussen de pilot lite pack en het vroegere pilot pack?
AFAIK zijn alleen de Pixel LED koplampen komen te vervallen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

kmser schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:45:
Pixel LED koplamp
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JvToBgwPOQITK2UGgAxrAkBSyjA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ipCuKtGDoRVROGgdofYXXoW7.jpg?f=fotoalbum_large

Standaard LED koplamp
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oi2Mma-KhK-89ACl5CDq7q1VLNM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/utmKampMYS3vJrTKUbR7Q3ih.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 84 ... 218 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.