Vrijdag gaan we naar Parijs. Voor het eerst sinds ik de auto heb (september 2020) dat ik aan de snelweg moet laden en in het buitenland moet laden. Deze week in NL bij Shell Recharge getest. Dat werkt in elk geval. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik het toch best spannend vind omdat het de eerste keer is en omdat Frankrijk niet bekend staat om de hoeveelheid (werkende) laadpalen.
Misschien kunnen jullie mij gerust stellen met wat lessons learned
Het plan is om met 100% te vertrekken en 2x bij Ionity te laden. Enerzijds vanwege de plugsurfing korting en anderzijds vanwege de betrouwbaarheid (althans zo lees ik). Dat dit 40km om is accepteer ik.
Ik kom dan met 40% aan zodat ik nog ruim voldoende mogelijkheden heb om rond te zoeken naar een laadpaal (Disneyland of een dorp met een LIDL/supermarkt waar ik hopelijk kan laden) omdat er geen mogelijkheid lijkt te zijn voor de granny charger. Mogelijk pak ik nog een Total net boven Parijs om met 60%+ SoC aan te komen, dan kan ik daarmee ook weer terugkomen bij Ionity.
Ik rijd liever niet in 1x naar Ionity Baralle. Als het laden dan niet lukt heb ik namelijk een probleem. Alternatief is om de Ionity Wetteren over te slaan en te laden bij ofwel Allego Nazareth of Total Laarne waar @
SpeedfreakR eerder succesvol heeft geladen.
Met een flinke omweg zou ik nog naar de Tesla Supercharger kunnen bij Valenciennes. Ga er van uit dat dit niet nodig is.
Als laadpassen heb ik:
- Eneco (gekregen van leasemij). Deze zou in heel Europa moeten werken
- Plugsurfing 2 passen
- Ionity (betalen in de app of met Apple Pay)
- ENBW (Duits) waarmee je blijkbaar via de app vrijwel overal kunt betalen
- Tesla voor de supercharger in Valenciennes
Idealiter had ik nog een Shell Recharge pas besteld maar dat red ik qua doorlooptijd niet.
Ik neem aan dat dit goed moet komen. Jullie ook?
PS: het makkelijkste is om onze Peugeot 3008 mee te nemen maar ik wil juist van de range anxiety af