Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 214 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23:16
P2Hattem schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 09:46:
[...]

Het is dus wel positief dat een PS2 PP net zo zuinig is als een M3 als je de laadverliezen meeneemt en die zijn er nu ook eenmaal. Dus leuk zo’n laag getal op je display, maar je daadwerkelijke electriciteitskosten per km zijn dus fors hoger (20% in dit geval).

We rijden dus een goudeerlijke Zweed die je gewoon vertelt hoe je echte verbruik er voor staat O-)
PS2 SMLR met 20 inch bedoel je, maar het blijft bijzonder, zeker tov 18 inch SR+

[ Voor 4% gewijzigd door JTHZZ op 23-04-2022 10:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ewdevries
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-08 10:37
Kleineheino schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 19:27:
[...]

De TuneIn leverancier kan er niets aan doen dat Polestar besluit DAB+ uit het pakket te halen. Als Polestar vindt dat TuneIn gebruikt moet worden dienen zij dat goed te implementeren. Ik gebruik TuneIn thuis en dat werkt prima, het zou oneerlijk zijn om de app dan maar slecht te beoordelen, toch? Wellicht is het verstandiger dat iedereen zijn beklag doet bij Polestar.
Niet mee eens. Ja het is Polestar geweest die DAB+ eruit gehaald heeft. Maar daar gaat het nu niet om. Ik ben P2 rijder van het eerste uur. Gebruik daarnaast TuneIn al jaren op mijn telefoon en heb een account, maar zonder Premium abonnement. Maar kan niet meer inloggen zonder Trail abonnement af te sluiten. TuneIn heeft bewust deze optie erin gezet, zie ook hun reactie die ze mij vannacht hebben gemaild:

Hello Edwin,

Thank you for contacting TuneIn Support. My name is Giovanni and I'd be happy to clear this up. We recently updated our Polestar app, which requires users to opt into a premium subscription trial to use the app. We issued this update to provide Polestar users access to TuneIn Premium for 90 days. This way, users can enjoy the full benefits of our premium service at no cost. You can cancel and continue logging in as a free user once the trial ends. After the trial period, users can opt into a premium subscription or continue with their free account. I hope this helps.

Can you confirm if you are getting the free trial offer on the Polestar app?

I look forward to hearing from you!

Sincerely,
Giovanni

Ze hebben hier duidelijk voor gekozen en ze zijn 'vergeten' om netals bij een telefoon een optie in te bouwen om het weg te klikken. Op de telefoon krijg je dit ook aangeboden maar door rechts boven aan op het kruisje te drukken skip je de trail optie. Dat kan niet in de Polestar. Daarmee is het voor de Polestar een slecht product geworden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03-08 17:32
Mickvanderveen schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 09:05:
[...]

Was even doorbijten (half uur…), maar interessante uitkomst! “Ich bin Paff” 😂
Leuke link, maar ik kan mij er (nog) niet bij aansluiten.

Ik kan mij nl niét voorstellen dat de laadverliezen zo enorm zijn bij M3 waar deze alles goed voor elkaar heeft.

Neem deze 2 auto's en rij ze beide (achter elkaar aanrijdend én wisselend voorop) totaal leeg.
En bereken dan de km/kWh geladen.
Dat het dashboard van Tesla TE positief is, lijkt mij duidelijk, zoals ook de pk's en Koppels niet kloppen van T.

Meerdere (ook Duitse) testen laten een ander plaatje zien. Ik hou het op de midden weg.

Tesla zuiniger: ja (2 +2 aandrijving..)
Zoveel als ze beloven/doen voorkomen: NEE

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02-08 12:52
JTHZZ schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 10:15:
[...]

PS2 SMLR met 20 inch bedoel je, maar het blijft bijzonder, zeker tov 18 inch SR+
Ik zag de PP velgen, vandaar. Maar de goudkleurige remmen ontbreken inderdaad nu ik goed oplet.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Vandaag onze nieuwe vouwwagen op kunnen halen bij Vouwwagen Centrum in Siddeburen (GR). Het gaat om een Cabanon Malawi 2.0 Deluxe met bermkeuken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z2W7N_IweCgyzYsKGZOWytUvHX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dGxEiCyuaS2Y4wg1AB1jhvyg.jpg?f=fotoalbum_large

Direct een mooie mogelijkheid om verbruik te testen, want we hebben onze dochter vóór het ophalen van de vouwwagen bij m'n ouders gedropt en dat is 77km rijden over o.a. de A7. Dus op de terugweg konden we mooie lange stukken (wind mee) rijden met de vouwwagen over de snelweg. Dat is namelijk waar ik vandaag het meest nieuwsgierige naar was: het rijden met de vouwwagen en het verbruik van de P2.

Dat verbruik was uitstekend!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7opkLWNL0WyAQQuLwlVJt_51HWs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AmyNPmcUx3c8FRN4YvO7seuS.jpg?f=fotoalbum_large

Zie hier (links, TM) 77km afstand, met 17 graden celsius en dus vooral wind mee. We hebben het snelweg stuk in 3en gedeeld: 1 stuk 90km p/u, 1 stuk 100km p/u en 1 stuk met 110km p/u. Het verbruik was op die stukken in alle gevallen tussen de 20-24 kWh/100km! Dus blij verrast! Airco/verwarming op 20" eco stand en rustig gereden.

Gewicht van de aanhanger is denk ik tussen de 300-400kg geweest en het heeft dus nagenoeg geen effect op lange stukken op dezelfde snelheid. Waar wel een groot verschil zit is het optrekken. Ik heb rustig gereden en zag bij optrekken naar 80-90 de verbruiksmeter naar 60-80 kWh/100km uitschieten en dat zakt dan in 10-15 seconden weer naar normaal. Dit zou zonder de vouwwagen denk ik max 35-40 geweest zijn. Dit betekent dus dat de lange stukken snelweg geen probleem zijn, maar dat de kortere stukjes van snelweg naar camping inefficient zullen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GIpLQiz0ZHzeOp3d7DLLO6NuxNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/se9EmoS8xIjngpmaqWsDXmpN.jpg?f=fotoalbum_large

De weg van ouders naar eigen huis (vanavond) ging met 24-25 kWh/100km. Enige verschil: wind tegen en koude motor. Nog steeds erg acceptabel!

Dus een vouwwagen is heel goed te doen en we kijken echt uit naar onze zomervakantie naar Zuid-Frankrijk met de P2 en de vouwwagen!

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wingwalker
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik rijd intussen een kleine week rond met de P2 en eerst en vooral: wat een fantastische wagen! Ik ben alvast helemaal verkocht.
2 vraagjes intussen:

- ik vind de pilot assist nogal kritisch betreffende het houden van de handen op het stuur. Ik hou het stuur niet te stevig vast om het systeem niet tegen te werken en ben op een rit van 100km snelweg toch tussen de 5 à 10 keer op de ‘vingers getikt geweest’. Zijn hier instellingen voor?

Ook merk ik dat bluetooth audio (podcast op de telefoon) niet gepauzeerd wordt bij een navigatiemelding. Ook hiervoor kon ik niet meteen een instelling vinden. Mijn vorige wagen deed dit wel goed.

Details details😉

P2 LRSM MY22 Midnight 19” pilot plus 2.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• myigit
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 03-07-2022
Sinds de P2.0 update merk ik dat de Spotify app veel sneller werkt. Een van mijn irritaties in de Spotify app was ook dat tijdens het in-uitschakelen van de lichtsensor (bijv. door een tunnel rijden op klaarlichte dag) mijn nummer werd geminimaliseerd en terug ging naar de afspeellijst. Dit is gelukkig ook verholpen sinds de P2.0 update.

Nu hopen dat met de volgende update de nummers in de afspeellijst gesorteerd kunnen worden 🙏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:52
myigit schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 22:10:
.

Nu hopen dat met de volgende update de nummers in de afspeellijst gesorteerd kunnen worden 🙏
Dit issue heb ik 1,5 jaar geleden al ingediend bij zowel Volvo, als Google als Spotify. Bij die laatste zelfs genoeg badges behaald om het überhaupt onder de aandacht te krijgen, maar er is nog niks mee gebeurd.

Ik heb wel een handige workaround voor je. Tenminste als je net als mij werkt met lijsten die of automatisch wekelijks geupdate worden of je hebt je eigen lijsten die je bijhoudt en aanvult en dus de nieuwe nummers boven aan wil.

Hoe krijg je dat? Maak een clone van je playlist en copy/paste daar elke keer na aanpassingen de lijst in. Dan zie je dat in je auto de laats toegevoegde nummers bovenaan staan. Misschien heb je er iets aan. Mij heeft het iig geholpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 23-04-2022 23:10 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-08 12:59
De afgelopen week met temperaturen in Noorwegen van 10-20 graden continu beter als de WLTP gereden, zelfs met wat sprietjes tussendoor!

Laatste op een rit van 27 km was 14,2 kWh/100km. Hoogste ca 17,5 kWh/100km.

Vandeweek gaan we van 19” winter naar 20” zomer. Dan zal het verbruik wel iets stijgen. Maar er zijn duidelijk stappen gemaakt sinds vorig jaar.

(Ter info: vmax hierzo ik 80 km/u. Dus harder dan 85 zal ik niet gereden hebben op een enkele sprint na).

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• myigit
  • Laatst online: 03-07-2022
Juancho schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 23:10:
[...]
Thanks Juancho 😊!

Dit issue heb ik 1,5 jaar geleden al ingediend bij zowel Volvo, als Google als Spotify. Bij die laatste zelfs genoeg badges behaald om het überhaupt onder de aandacht te krijgen, maar er is nog niks mee gebeurd.

Ik heb wel een handige workaround voor je. Tenminste als je net als mij werkt met lijsten die of automatisch wekelijks geupdate worden of je hebt je eigen lijsten die je bijhoudt en aanvult en dus de nieuwe nummers boven aan wil.

Hoe krijg je dat? Maak een clone van je playlist en copy/paste daar elke keer na aanpassingen de lijst in. Dan zie je dat in je auto de laats toegevoegde nummers bovenaan staan. Misschien heb je er iets aan. Mij heeft het iig geholpen.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-08 20:48
Ik heb vanochtend vroeg even wat sprinttijden vastgelegd met mijn P2 die sinds 1,5 maand de OTA performance update heeft ontvangen.

Ik vertrok met 90% SOC en heb redelijk wat sprintjes kunnen trekken op het industrie terrein waar een weg langs het spoor loopt met diverse rotondes en geen fiets paden of voetgangers paden in de buurt.

De wagen stond met de sport modus aan en ik heb ten alle tijden gebruik gemaakt van de brake en release start methode. Die ik bij dagelijks gebruik niet hanteer omdat het toch nog wel wat coördinatie vraagt haha.

Hieronder de beste run namelijk 4.39 sec, welke dus conform is aan wat Polestar opgeeft op hun site namelijk 4.4 sec.

(foto dragy run).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NVdSVPyZxrbwOLeCP9ivqfd6-2g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eQawod2HufgxbQ2XIZreKQIn.jpg?f=fotoalbum_large

(foto met alle runs) het lijkt er erop alsof (mijn) wagen in ieder geval niet sneller dan 4.39 kan. Want de 2 snelste tijden waren namelijk exact identiek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4QuNw4Yy-ATxKZIx8PIGasl-HPc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7l39LH6WgnE7cGodsRjcUBi7.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna ben ik nog even vrolijk doorgereden en heb mijn wagen even zijn wekelijkse wasbeurt gegeven in de wasbox. Helaas is de kwaliteit van foto wat minder door mijn slechte Iphone camara :|

Overige tijden op hogere snelheden waren te riskant gezien de beperkte ruimte die ik had op het industrie terrein. Morgen lever ik de dragy meter weer in bij mijn collega van wie ik het mocht lenen. Het was in ieder geval fijn om te kunnen zien dat de wagen de beloofde fabriek waarden kan halen. :P Toen ik overigens thuis kwam was mijn SOC 80% wat me dus nog meeviel :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DmTbSvQ4Tsr6UIOMp_XVUAL76ZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HfMXWGgIpWRD5jOorG14x0wc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 22:37
ewdevries schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 10:35:
[...]

Niet mee eens. Ja het is Polestar geweest die DAB+ eruit gehaald heeft. Maar daar gaat het nu niet om. Ik ben P2 rijder van het eerste uur. Gebruik daarnaast TuneIn al jaren op mijn telefoon en heb een account, maar zonder Premium abonnement. Maar kan niet meer inloggen zonder Trail abonnement af te sluiten. TuneIn heeft bewust deze optie erin gezet, zie ook hun reactie die ze mij vannacht hebben gemaild:

Hello Edwin,

Thank you for contacting TuneIn Support. My name is Giovanni and I'd be happy to clear this up. We recently updated our Polestar app, which requires users to opt into a premium subscription trial to use the app. We issued this update to provide Polestar users access to TuneIn Premium for 90 days. This way, users can enjoy the full benefits of our premium service at no cost. You can cancel and continue logging in as a free user once the trial ends. After the trial period, users can opt into a premium subscription or continue with their free account. I hope this helps.

Can you confirm if you are getting the free trial offer on the Polestar app?

I look forward to hearing from you!

Sincerely,
Giovanni

Ze hebben hier duidelijk voor gekozen en ze zijn 'vergeten' om netals bij een telefoon een optie in te bouwen om het weg te klikken. Op de telefoon krijg je dit ook aangeboden maar door rechts boven aan op het kruisje te drukken skip je de trail optie. Dat kan niet in de Polestar. Daarmee is het voor de Polestar een slecht product geworden
Ik heb ook al jaren een account.
Toch net maar even weer aangemeld, via PayPal, koste mij 1 euro.
Na het inloggen en activatie direct het abbonement opgezegd, heb nu tot 23 juli nog premium.

Ik ken mijzelf, anders vergeet ik het op te zeggen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ericzone
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-05 09:01
Ik heb vorig weekend de PS2 voor de 3e keer in een half jaar de auto moeten laten afslepen.
De sleutels werkten plots niet meer. En dan kun je dus vrijwel niets meer. Met het kleine sleuteltje die verstopt zit in de grote sleutel kon ik wel fysiek de auto in, maar dan gaat het alarm non stop af.

De wegenwacht is een uur lang (met oordoppen ivm het alarm) bezig geweest. Uiteindelijk ervoor gekozen om de laadkabel er fysiek af te halen. Dat kon alleen door het linkerachterwiel eraf te halen, wielkast open, en dan kan de kabel losgeschroefd worden.
Nadat de kabel eraf was leek er wat leven in de auto te komen. Want door de sleutels in de achterste bekerhouder te leggen maakten deze wel contact. Maar de auto op slot doen vanaf buiten kon niet. Want als je de bestuurdersdeur opent, gaat van alle deuren het slot eraf, en met het kleine sleuteltje kun je alleen de bestuurdersdeur op slot doen. Dus hem laten staan was geen optie.

Uiteindelijk is de TCAM module weer gereset en opnieuw ingesteld, en deed alles het weer. Het probleem 'is bij Volvo bekend', aldus de monteur.

Overigens lijkt er wel 1 constante in in de problemen met de TCAM module te zitten; eigenlijk elke keer als ik de iPhone 11 Pro van mijn partner via bluetooth koppel ontstaan er binnen 24u problemen met de TCAM module. De 4G verbinding die lang of helemaal wegvalt, nu dat zelfs de sleutels geen verbinding kunnen maken. Het komt op mij over als een irritante bug, die hopelijk makkelijk te fixen is.
Maar in nog geen half jaar de PS2 3x laten afslepen en een dag bij de garage voor het resetten van de TCAM begint mij toch wat te gortig te worden. Als het wegslepen in dit tempo doorgaat, dan is de auto aan het eind van zijn lease periode 30 keer weggesleept....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank88
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10-06-2022
pjotreke schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 14:40:
Dan toch maar weer een nieuw issue. Ik had al het probleem opgelost dat de auto niet meer reageerde op “hey google” . Dit heb ik opgelost door het infotainment te resetten. Vanmorgen werkte het weer niet dus weer moeten resetten, ik hoop niet dat dit met enige regelmaat nodig gaat zijn.

Verder probleemloos tot nu toe hoor. Dat steeds weer reageren op de sleutel tijdens het wassen vind ik niet zo’n probleem.
Ik heb nu twee weken mijn Polestar 2 en ik heb dit onderhand al 5 keer moeten doen.
Begint een aardige irritatiefactor te worden.

Het is niet alleen ''Hey Google'' maar ook dat mijn radio het niet wil doen. Na het resetten werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1521590

Frank88 schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:42:
[...]

Ik heb nu twee weken mijn Polestar 2 en ik heb dit onderhand al 5 keer moeten doen.
Begint een aardige irritatiefactor te worden.

Het is niet alleen ''Hey Google'' maar ook dat mijn radio het niet wil doen. Na het resetten werkt het weer.
Over dat 'de radio het niet wil doen', bedoel je dat de ronde play/pauze en volume knop niet werkt? Ik heb dat ook heel vaak en gebruik dan de radio-app waarbij het altijd werkt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03:58
Even een positieve ervaring delen qua sluipverbruik: donderdagochtend de auto weggezet op het vliegveld met 60% SoC en vanmiddag weer opgehaald met 61%.. :+

Ik had het nooit eerder echt getest, mijn auto staat ook bijna nooit 24u stil, maar dus compleet geen terugloop in SoC gedurende ruim 4 dagen. Echt positief verrast na ervaringen van vrienden met andere EV’s.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• vithar
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:22
Vandaag een lange rit gedaan van het drielandenpunt naar het midden van het land. Zo’n 80% van de rit op de snelweg met 106 op de cruise control; rest op provinciale wegen. Temperatuur was ongeveer 10 graden. Het betreft een MY2022 LRSM 19” met Plus-pack en zomerbanden. Zeer nette score mijn inziens!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wvufjBhdixyB9lVXmdvp2hRLQt0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nQl2BIp39C4PkSdeVsHOZ8QD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verkeerd gekeken.

Iemand toevallig in Center Parcs Nature Village bij Parijs geweest? Ik ben benieuwd of er laadpalen zijn en/of je bij je huisje kunt laden. De website is niet bepaald duidelijk.

[ Voor 98% gewijzigd door Aghanim op 25-04-2022 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:09
Aghanim schreef op maandag 25 april 2022 @ 19:11:
Verkeerd gekeken.

Iemand toevallig in Center Parcs Nature Village bij Parijs geweest? Ik ben benieuwd of er laadpalen zijn en/of je bij je huisje kunt laden. De website is niet bepaald duidelijk.
Google is uw vriend: https://www.centerparcsin...ewtopic.php?t=12&start=55 derde bericht geloof ik. Ziet er niet hoopgevend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 22:01
Met de granny vanuit het huisje moet altijd kunnen toch….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
De fiscalist schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:21:
Met de granny vanuit het huisje moet altijd kunnen toch….
Mits je de auto bij het huisje mag parkeren, centerparcs heeft nogal wat autoluwe parken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07-2024

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

Ericzone schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:58:
Ik heb vorig weekend de PS2 voor de 3e keer in een half jaar de auto moeten laten afslepen.
De sleutels werkten plots niet meer. En dan kun je dus vrijwel niets meer. Met het kleine sleuteltje die verstopt zit in de grote sleutel kon ik wel fysiek de auto in, maar dan gaat het alarm non stop af.

De wegenwacht is een uur lang (met oordoppen ivm het alarm) bezig geweest. Uiteindelijk ervoor gekozen om de laadkabel er fysiek af te halen. Dat kon alleen door het linkerachterwiel eraf te halen, wielkast open, en dan kan de kabel losgeschroefd worden.
Nadat de kabel eraf was leek er wat leven in de auto te komen. Want door de sleutels in de achterste bekerhouder te leggen maakten deze wel contact. Maar de auto op slot doen vanaf buiten kon niet. Want als je de bestuurdersdeur opent, gaat van alle deuren het slot eraf, en met het kleine sleuteltje kun je alleen de bestuurdersdeur op slot doen. Dus hem laten staan was geen optie.

Uiteindelijk is de TCAM module weer gereset en opnieuw ingesteld, en deed alles het weer. Het probleem 'is bij Volvo bekend', aldus de monteur.

Overigens lijkt er wel 1 constante in in de problemen met de TCAM module te zitten; eigenlijk elke keer als ik de iPhone 11 Pro van mijn partner via bluetooth koppel ontstaan er binnen 24u problemen met de TCAM module. De 4G verbinding die lang of helemaal wegvalt, nu dat zelfs de sleutels geen verbinding kunnen maken. Het komt op mij over als een irritante bug, die hopelijk makkelijk te fixen is.
Maar in nog geen half jaar de PS2 3x laten afslepen en een dag bij de garage voor het resetten van de TCAM begint mij toch wat te gortig te worden. Als het wegslepen in dit tempo doorgaat, dan is de auto aan het eind van zijn lease periode 30 keer weggesleept....
Bekend verhaal dit ... zeer vervelend.
Enige verschil: wij hebben geen iPhone ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
dagobert1966 schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:06:
[...]

Bekend verhaal dit ... zeer vervelend.
Enige verschil: wij hebben geen iPhone ...
Hier geen last met de TCAM module maar ik vroeg me wel af of de melding op het display dat de transponder sleutel niet wordt herkend als er een deur niet goed dicht is al gefixt is. Kan me voorstellen dat je dan denkt dat de sleutel kapot is terwijl er een deur niet goed dicht is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
JTHZZ schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:37:
[...]

Hier geen last met de TCAM module maar ik vroeg me wel af of de melding op het display dat de transponder sleutel niet wordt herkend als er een deur niet goed dicht is al gefixt is. Kan me voorstellen dat je dan denkt dat de sleutel kapot is terwijl er een deur niet goed dicht is..
Nope die melding is er nog steeds….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-08 11:51
PvS_68 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:02:
[...]

Nu is de vraag of ik 2.0 over kan slaan tot 2.1 beschikbaar komt. Ik zou wel erg balen als ik een paar maanden niet naar mijn favoriete muziek kan luisteren in de auto.

En als ik mocht kiezen tussen Carplay en Audiowagon, dan wist ik het wel. Alhoewel een aantal Apple bezitters daar mogelijk anders over denken...
Maar even mezelf quoten...
Ik heb van Polestar Support vernomen dat je de 2.0 software update kan oversaan als in, daarna meteen 2.1 installeren nadat die gedwonload is. Komt dus neer op uitstellen en als je inmiddels weet dat 2.1 ook uit is (komt hier op het forum ongetwijfeld langs), dan pas installeren en wacht op de 2.1 update.

Het feit of de functionaliteit van lezen en schrijven (doet AudioWagon) terug komt zoals het er was, daarover wordt ik nog geïnformeerd. In 2.1 wordt de poort idd voor data weer enabled en dat heeft idd met Apple carplay te maken. De vraag is echter of de 1.9 functionaliteit daarmee ook terug komt. Zodra ik bericht heb, laat ik het hier weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
kramon schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 20:47:
Vandaag onze nieuwe vouwwagen op kunnen halen bij Vouwwagen Centrum in Siddeburen (GR). Het gaat om een Cabanon Malawi 2.0 Deluxe met bermkeuken:
[Afbeelding]

Direct een mooie mogelijkheid om verbruik te testen, want we hebben onze dochter vóór het ophalen van de vouwwagen bij m'n ouders gedropt en dat is 77km rijden over o.a. de A7. Dus op de terugweg konden we mooie lange stukken (wind mee) rijden met de vouwwagen over de snelweg. Dat is namelijk waar ik vandaag het meest nieuwsgierige naar was: het rijden met de vouwwagen en het verbruik van de P2.

Dat verbruik was uitstekend!

[Afbeelding]

Zie hier (links, TM) 77km afstand, met 17 graden celsius en dus vooral wind mee. We hebben het snelweg stuk in 3en gedeeld: 1 stuk 90km p/u, 1 stuk 100km p/u en 1 stuk met 110km p/u. Het verbruik was op die stukken in alle gevallen tussen de 20-24 kWh/100km! Dus blij verrast! Airco/verwarming op 20" eco stand en rustig gereden.

Gewicht van de aanhanger is denk ik tussen de 300-400kg geweest en het heeft dus nagenoeg geen effect op lange stukken op dezelfde snelheid. Waar wel een groot verschil zit is het optrekken. Ik heb rustig gereden en zag bij optrekken naar 80-90 de verbruiksmeter naar 60-80 kWh/100km uitschieten en dat zakt dan in 10-15 seconden weer naar normaal. Dit zou zonder de vouwwagen denk ik max 35-40 geweest zijn. Dit betekent dus dat de lange stukken snelweg geen probleem zijn, maar dat de kortere stukjes van snelweg naar camping inefficient zullen zijn.

[Afbeelding]

De weg van ouders naar eigen huis (vanavond) ging met 24-25 kWh/100km. Enige verschil: wind tegen en koude motor. Nog steeds erg acceptabel!

Dus een vouwwagen is heel goed te doen en we kijken echt uit naar onze zomervakantie naar Zuid-Frankrijk met de P2 en de vouwwagen!
Mooie combinatie, dat is exact zoals wij het ook voor ogen hebben. Echter maken wij ons nogal zorgen om de actieradius.

Wij krijgen steeds het advies om bij langere ritten te laden tussen 20 en 80%. Van 0 tot 20 en van 80 tot 100% schijnt het langst te duren. Dat houdt in dat je dus 60% accu verbruikt van laadpunt naar laadpunt, toch? Ik heb onderstaande berekeningen gemaakt en vraag me af of deze kloppen?

Polestar met accucapaciteit 69kWh, volgens ev-database heb je dan een bruikbare accucapaciteit van 67kWh.
60% van 67kWh is 40,2kWh.
Bij een verbruik van 24kWh/100km kan je dus 167,5km rijden van het ene naar het andere laadpunt als je van 80 naar 20% leeg rijdt.

Accucapaciteit 78kWh, bruikbare accucapaciteit 75kWh
60% van 75kWh is 45kWh.
Bij een verbruik van 24kWh/100km kan je dus 187,5km rijden.

Als deze berekeningen kloppen kom je dus niet heel erg ver met een vouwwagen achter de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 22:01
Ongeveer 2 uur….

Je kunt best meer leeg rijden op de vakantierit. En in de zomer zal het verbruik wat gunstiger zijn.

Bij mij maakte het op een lange rit vorig jaar met karretje niet uit. 90 met karretje deed qua verbruik ongeveer hetzelfde als 110 zonder karretje. Van <10% snelladen haalt de P2 behoorlijke laadsnelheden de laatste tijd dus dat moet goed komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramon
  • Nu online
Dat 0-20 traag is snap ik niets van. Dan laad ik t snelste ... Bij onze rit naar Spanje vorig jaar laden we van 5-10 naar 90. Dat duurde net zolang als koffie-wc-babyverschonen (30min). Ik zit er totaal niet meer over in, met vouwwagen. Dit worden onze ritten komende zomer. De enige die tricky is, is de eerste denk ik. Maar daar zitten genoeg laders.

Dag 1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QdWzLOssdEO6AXKDDE3zAOKjoOw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KGELugboY0zq8xMcbhL9ycIt.png?f=fotoalbum_large

Dag 2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qObnUdIqZxlrMLK5AaIjJzSFRls=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WwJF3cNSjzeG29SxnqY33s4L.png?f=fotoalbum_large

De Tesla supercharger is mooi, want dat was t knelpunt vorig jaar: 4 laders samen voor heen/terug bij Nancy. Dat zijn nu samen ruim 20 palen met Tesla erbij *O*

@Kleineheino wat ik zou doen om er wat meer comfy mee te worden. Stel bij ieder vertrek je bestemming bij maps in. Maps zal steeds je aankomst percentage aangeven. Daar mag je op vertrouwen. Bijrijder kan eventueel met chargemap-app een alternatieve laadpaal zoeken als je m knijpt.

Wij hebben op al die lange ritten een paar keer gehad dat het aankomst percentage van 13% naar 8% ging en dat vonden we spannend. Dat was echter alleen terwijl we 130 reden. Vervolgens gingen we de laatste hondert kilometer 110 rijden en kwamen we weer op 12% uit.

Je zal merken dat je steeds meer gaat vertrouwen op dat aankomst percent.

[ Voor 20% gewijzigd door kramon op 26-04-2022 13:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Kleineheino schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:49:
[...]

Mooie combinatie, dat is exact zoals wij het ook voor ogen hebben. Echter maken wij ons nogal zorgen om de actieradius.

Wij krijgen steeds het advies om bij langere ritten te laden tussen 20 en 80%. Van 0 tot 20 en van 80 tot 100% schijnt het langst te duren. Dat houdt in dat je dus 60% accu verbruikt van laadpunt naar laadpunt, toch? Ik heb onderstaande berekeningen gemaakt en vraag me af of deze kloppen?

Polestar met accucapaciteit 69kWh, volgens ev-database heb je dan een bruikbare accucapaciteit van 67kWh.
60% van 67kWh is 40,2kWh.
Bij een verbruik van 24kWh/100km kan je dus 167,5km rijden van het ene naar het andere laadpunt als je van 80 naar 20% leeg rijdt.

Accucapaciteit 78kWh, bruikbare accucapaciteit 75kWh
60% van 75kWh is 45kWh.
Bij een verbruik van 24kWh/100km kan je dus 187,5km rijden.

Als deze berekeningen kloppen kom je dus niet heel erg ver met een vouwwagen achter de auto.
Geen idee wie die slechte adviezen geeft maar het snelst laadt de auto tussen 0-40% (150kW), dan zakt het langzaam af tot net onder 100 bij 60%. Ik vertrek dan meestal, ca 20-25 minuten later. Als ik ga lunchen ofzo dan kom ik bij de auto terug en zit hij al ruim over 80%. De truc is dus om hem zo ver mogelijk leeg te rijden en dan zo ver te laden als nodig maar niet wachten op laden boven 60 of 80%. Dat is zonde van je tijd.
Ik ga tegenwoordig tot 5% (volgens de indicatie van Google Maps). Als ik zie dat ik door file of werkzaamheden met hogere SoC dreig aan te komen dan geef ik wat extra gas/stroom. Zeker in Duitsland werkt dat goed.

Maar als je minder vaak lange ritten maakt, voel je je misschien nog wat fijner bij 10% SoC bij aankomst. Je zult zien dat je steeds meer op GM gaat vertrouwen omdat het gewoon altijd goed werkt. En 5% is altijd nog 15-20km tot 0% en dan begint de buffer van 30-40km nog. Maar heb je nooit nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 26-04-2022 14:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Huismarb
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-08 16:18
VidaR-9 schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:03:
Even een positieve ervaring delen qua sluipverbruik: donderdagochtend de auto weggezet op het vliegveld met 60% SoC en vanmiddag weer opgehaald met 61%.. :+

Ik had het nooit eerder echt getest, mijn auto staat ook bijna nooit 24u stil, maar dus compleet geen terugloop in SoC gedurende ruim 4 dagen. Echt positief verrast na ervaringen van vrienden met andere EV’s.
ik ervaar het zelfde, afgelopen 2 weken op vakantie geweest, auto heeft ongeveer 15 dagen stil gestaan, had exact het zelfde batterij percentage toen ik terug kwam (51%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
kramon schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 12:54:
Dat 0-20 traag is snap ik niets van. Dan laad ik t snelste ... Bij onze rit naar Spanje vorig jaar laden we van 5-10 naar 90. Dat duurde net zolang als koffie-wc-babyverschonen (30min). Ik zit er totaal niet meer over in, met vouwwagen. Dit worden onze ritten komende zomer. De enige die tricky is, is de eerste denk ik. Maar daar zitten genoeg laders.

Dag 1:
[Afbeelding]

Dag 2:
[Afbeelding]

De Tesla supercharger is mooi, want dat was t knelpunt vorig jaar: 4 laders samen voor heen/terug bij Nancy. Dat zijn nu samen ruim 20 palen met Tesla erbij *O*

@Kleineheino wat ik zou doen om er wat meer comfy mee te worden. Stel bij ieder vertrek je bestemming bij maps in. Maps zal steeds je aankomst percentage aangeven. Daar mag je op vertrouwen. Bijrijder kan eventueel met chargemap-app een alternatieve laadpaal zoeken als je m knijpt.

Wij hebben op al die lange ritten een paar keer gehad dat het aankomst percentage van 13% naar 8% ging en dat vonden we spannend. Dat was echter alleen terwijl we 130 reden. Vervolgens gingen we de laatste hondert kilometer 110 rijden en kwamen we weer op 12% uit.

Je zal merken dat je steeds meer gaat vertrouwen op dat aankomst percent.
Teslachargers tegenwoordig ook al buiten Nederland opengesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
  • Nu online
daniel14 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:57:
[...]

Teslachargers tegenwoordig ook al buiten Nederland opengesteld?
Deels: nieuws: Tesla stelt alle Superchargers in Nederland open voor andere auto's -...

Vanuit de Tesla app. Je krijgt niet goed beeld, want als je inzoomt zie je meer. Gewoon app downloaden en gratis account aanmaken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pTN94oEQfMdEYhlg7DF0A8qd6tc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qJ2m5kLjGeKGW1aZ51GUGkjS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burchov
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
PvS_68 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:56:
[...]
Het feit of de functionaliteit van lezen en schrijven (doet AudioWagon) terug komt zoals het er was, daarover wordt ik nog geïnformeerd. In 2.1 wordt de poort idd voor data weer enabled en dat heeft idd met Apple carplay te maken. De vraag is echter of de 1.9 functionaliteit daarmee ook terug komt. Zodra ik bericht heb, laat ik het hier weten.
Ik had vandaag ook contact met Polestar hierover, en ik kreeg het antwoord dat in 2.1 Audiowagon weer zou moeten werken. Nu was dat via Customer Support, dus in hoeverre dat correct is (getuige de andere berichten hierover) is nog maar afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:44
JTHZZ schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:45:
[...]En 5% is altijd nog 15-20km tot 0% en dan begint de buffer van 30-40km nog. Maar heb je nooit nodig.
Ik hou het al een kleine 2 jaar bij, maar van die buffer na 0% had ik nog niet gehoord (of het is niet blijven hangen 8)7 ).
Waar heb je dat vernomen ? Of zelf uitgetest ? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
RobboNL schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:12:
[...]

Ik hou het al een kleine 2 jaar bij, maar van die buffer na 0% had ik nog niet gehoord (of het is niet blijven hangen 8)7 ).
Waar heb je dat vernomen ? Of zelf uitgetest ? :)
https://youtu.be/IhSRwG9oQVc
Hier kwamen ze nog 15km ver na de 0%. De auto kon nog verder, maar met sterk gereduceerd vermogen dus ze stopten er maar mee.
Dus iets te positief onthouden.

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 26-04-2022 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:44
JTHZZ schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:23:
[...]

https://youtu.be/IhSRwG9oQVc
Hier kwamen ze nog 15km ver na de 0%. De auto kon nog verder, maar met sterk gereduceerd vermogen dus ze stopten er maar mee.
Dus iets te positief onthouden.
Ja die had ik wel gezien :)
Sindsdien zijn er wel een paar flinke updates geweest, met name diegene waar ze wat ‘extra’ accu capaciteit vrijgemaakt hebben. Hopelijk niet ten koste van die 15km.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:44
De Journey log app van Polestar is beschikbaar in de Play Store: https://play.google.com/s...ey.log.production.android

Hier nog een video met een uitleg:

[ Voor 24% gewijzigd door AartJW op 27-04-2022 07:36 ]

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
AartJW schreef op woensdag 27 april 2022 @ 07:25:
De Journey log app van Polestar is beschikbaar in de Play Store: https://play.google.com/s...ey.log.production.android

Hier nog een video met een uitleg:
[YouTube: Drive Log video]
Ik heb hem al geprobeerd en hij bouwt netjes een historie op van al je ritten. Start en stop gaan automatisch zodra je van P naar D gaat of omgekeerd. Alleen irritant dat hij een notificatie plaatst dat de rit wordt opgeslagen. Daardoor wordt het streepje bovenaan oranje en dat triggert OCD-dingetjes bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
JTHZZ schreef op woensdag 27 april 2022 @ 08:51:
[...]

Ik heb hem al geprobeerd en hij bouwt netjes een historie op van al je ritten. Start en stop gaan automatisch zodra je van P naar D gaat of omgekeerd. Alleen irritant dat hij een notificatie plaatst dat de rit wordt opgeslagen. Daardoor wordt het streepje bovenaan oranje en dat triggert OCD-dingetjes bij mij.
Werkt hier ook vlekkenloos!

Als ze nu een optie inbouwen om ritten samen te voegen / herstart uit te stellen zijn we pas echt goed bezig.

Wat 1 rit is kan nu 3 of 4 ritten in de app zijn.
-Stop bij het kinderdagverblijf na 1 km
-Stop bij school na 1,5 km
-Red bull bij de supermarkt na 4 km
-Aankomst werk

Ik krijg nu dus 4 ritten als ik naar mijn werk rij ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Vrijdag gaan we naar Parijs. Voor het eerst sinds ik de auto heb (september 2020) dat ik aan de snelweg moet laden en in het buitenland moet laden. Deze week in NL bij Shell Recharge getest. Dat werkt in elk geval. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik het toch best spannend vind omdat het de eerste keer is en omdat Frankrijk niet bekend staat om de hoeveelheid (werkende) laadpalen.

Misschien kunnen jullie mij gerust stellen met wat lessons learned :)

Het plan is om met 100% te vertrekken en 2x bij Ionity te laden. Enerzijds vanwege de plugsurfing korting en anderzijds vanwege de betrouwbaarheid (althans zo lees ik). Dat dit 40km om is accepteer ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h0CB-unusQw61n7JCIab7lr_rLA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CZpGrJSH1uMi0MJsMcAz69ap.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kom dan met 40% aan zodat ik nog ruim voldoende mogelijkheden heb om rond te zoeken naar een laadpaal (Disneyland of een dorp met een LIDL/supermarkt waar ik hopelijk kan laden) omdat er geen mogelijkheid lijkt te zijn voor de granny charger. Mogelijk pak ik nog een Total net boven Parijs om met 60%+ SoC aan te komen, dan kan ik daarmee ook weer terugkomen bij Ionity.

Ik rijd liever niet in 1x naar Ionity Baralle. Als het laden dan niet lukt heb ik namelijk een probleem. Alternatief is om de Ionity Wetteren over te slaan en te laden bij ofwel Allego Nazareth of Total Laarne waar @SpeedfreakR eerder succesvol heeft geladen.

Met een flinke omweg zou ik nog naar de Tesla Supercharger kunnen bij Valenciennes. Ga er van uit dat dit niet nodig is.

Als laadpassen heb ik:
- Eneco (gekregen van leasemij). Deze zou in heel Europa moeten werken
- Plugsurfing 2 passen
- Ionity (betalen in de app of met Apple Pay)
- ENBW (Duits) waarmee je blijkbaar via de app vrijwel overal kunt betalen
- Tesla voor de supercharger in Valenciennes

Idealiter had ik nog een Shell Recharge pas besteld maar dat red ik qua doorlooptijd niet.

Ik neem aan dat dit goed moet komen. Jullie ook?

PS: het makkelijkste is om onze Peugeot 3008 mee te nemen maar ik wil juist van de range anxiety af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Is het niet mogelijk om later te laden? Als je eerste stop Ionity Wetteren Noord is zou ik lekker met 70% vertrekken.

Aankomen met 50% batterij is funest voor de laadsnelheid. (eventueel kan je natuurlijk met 100% vertrekken en flink gasgeven ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Rene schreef op woensdag 27 april 2022 @ 11:00:
Is het niet mogelijk om later te laden? Als je eerste stop Ionity Wetteren Noord is zou ik lekker met 70% vertrekken.

Aankomen met 50% batterij is funest voor de laadsnelheid. (eventueel kan je natuurlijk met 100% vertrekken en flink gasgeven ;))
Dat kan zeker. Daar zit alleen de angst voor het onbekende: stel dat die IONITY niet zou werken dan heb ik meteen minder SoC voor een vervolg.

Met een aantal positieve ervaringen op zak zou ik zeker meer risico nemen, maar die moet ik nog opbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Ik zou gewoon meteen doorrijden naar die tweede Ionity en daar met 5-10% aankomen. 320km haal je makkelijk en de kans dat Ionity niet werkt is heel heel klein en zelfs dan is er altijd wel iets binnen 30-40km te vinden. En laden naar 95% vind ik echt zonde van mijn tijd. Waarom niet met 30% aankomen, dat is altijd nog ruim 100km range

[ Voor 28% gewijzigd door JTHZZ op 27-04-2022 11:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
JTHZZ schreef op woensdag 27 april 2022 @ 11:06:
Ik zou gewoon meteen doorrijden naar die tweede Ionity en daar met 5-10% aankomen. 320km haal je makkelijk en de kans dat Ionity niet werkt is heel heel klein en zelfs dan is er altijd wel iets binnen 30-40km te vinden.
Precies.

Ik kan vertellen dat laadangst echt geen probleem hoeft te zijn als je 75kWh beschikbaar hebt. Wij zijn met onze e-Golf (met 21 kWh capaciteit en 40kW laadsnelheid) 3 x naar Zweden gereden (vanuit west Noorwegen). Dan leer je snel dat je af en toe op de limiet moet rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-08 15:46
Aghanim schreef op woensdag 27 april 2022 @ 10:43:
Vrijdag gaan we naar Parijs. Voor het eerst sinds ik de auto heb (september 2020) dat ik aan de snelweg moet laden en in het buitenland moet laden. Deze week in NL bij Shell Recharge getest. Dat werkt in elk geval. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik het toch best spannend vind omdat het de eerste keer is en omdat Frankrijk niet bekend staat om de hoeveelheid (werkende) laadpalen.

Het plan is om met 100% te vertrekken en 2x bij Ionity te laden. Enerzijds vanwege de plugsurfing korting en anderzijds vanwege de betrouwbaarheid (althans zo lees ik). Dat dit 40km om is accepteer ik.

[Afbeelding]

Ik kom dan met 40% aan zodat ik nog ruim voldoende mogelijkheden heb om rond te zoeken naar een laadpaal (Disneyland of een dorp met een LIDL/supermarkt waar ik hopelijk kan laden) omdat er geen mogelijkheid lijkt te zijn voor de granny charger. Mogelijk pak ik nog een Total net boven Parijs om met 60%+ SoC aan te komen, dan kan ik daarmee ook weer terugkomen bij Ionity.

Ik rijd liever niet in 1x naar Ionity Baralle. Als het laden dan niet lukt heb ik namelijk een probleem. Alternatief is om de Ionity Wetteren over te slaan en te laden bij ofwel Allego Nazareth of Total Laarne waar @SpeedfreakR eerder succesvol heeft geladen.

Met een flinke omweg zou ik nog naar de Tesla Supercharger kunnen bij Valenciennes. Ga er van uit dat dit niet nodig is.

Als laadpassen heb ik:
- Plugsurfing 2 passen

Idealiter had ik nog een Shell Recharge pas besteld maar dat red ik qua doorlooptijd niet.

PS: het makkelijkste is om onze Peugeot 3008 mee te nemen maar ik wil juist van de range anxiety af :)
Ik zou denk ik rechtstreeks naar de supercharger rijden, dat is zo'n 270 km en dus met voldoende marge mogelijk.

Dat zou dan ook de enige stop hoeven te zijn aangezien het dan nog ca. 230 km is. Eventueel kan net boven Parijs nog even een top up gedaan worden zodat je wat marge hebt voor je bestemming, in dat geval kun je bij Tesla laden tot ca. 60% om stoptijd te optimaliseren.
Je totale laadtijd zal dan ong. een half uur zijn.

Ter indicatie als ik naar Duitsland ga dan is mijn eerste stop ook ong. 270 km (en dan rijd ik in Duitsland 150-160 waar dat mag. Dit is ruim voldoende marge, zeker als je

Polestar 2 LRSM '21 Magnesium 19" Pilot (P3.4.4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:55

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Aghanim schreef op woensdag 27 april 2022 @ 10:43:

[Afbeelding]

Als laadpassen heb ik:
- Plugsurfing 2 passen

Nazareth was voor mij op de terug weg laden.
Heenweg heb ik maar 1x hoeven snelladen en dat heb ik hier gedaan: PROVIRIDIS Charging Station, Voie du grand large Plateforme multimodale Delta 3 Dourges 62119 FR, Frankrijk
Beetje in de middle of niks maar werkt perfect!

Ben inmiddels 2x naar Disney gereden en 2x dezelfde route en stops.

Laden in en om Disney is een drama. Alleen bij ons Disney hotel zelf kon ik laden. Niks in de buurt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
@SpeedfreakR dit was ook mijn eerste keus. Heb jij bij Proviridis toevallig met Plugsurfing geladen?

We zitten in Center Parcs onder Disney. Er zouden 2 dorpen moeten zijn met laadpalen bij de supermarkten (Villeneuve Le Comte en linksonder Disney net onder Chanteloup en Brie). Bij CP kun je namelijk niet laden ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:55

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Aghanim schreef op woensdag 27 april 2022 @ 12:18:
@SpeedfreakR dit was ook mijn eerste keus. Heb jij bij Proviridis toevallig met Plugsurfing geladen?

We zitten in Center Parcs onder Disney. Er zouden 2 dorpen moeten zijn met laadpalen bij de supermarkten (Villeneuve Le Comte en linksonder Disney net onder Chanteloup en Brie). Bij CP kun je namelijk niet laden ;(
Yes Plugsurfing! Want heb nog aardig wat tegoed op staan wat ik toen van polestar heb gekregen. Kijk wel even goed welke stekker je pakt, het staat er duidelijk op hoor maar toch pakte ik de 100kw ipv de 200kw😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:00
Configurators van MY23 staan ondertussen online voor NL en BE.
Zijn de prijzen nu gestegen? Heb geen idee hoeveel ze voorheen kostte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
Goedkoopste Polestar 2 krijgt groter bereik en sterkere elektromotor.
Nieuw accupakket ook sneller te laden.

https://www.autoweek.nl/a...en-sterkere-elektromotor/

Maar die standaard 19 inch wielen. Wie heeft dat bedacht. Ziet er toch niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
P2void19noPP schreef op woensdag 27 april 2022 @ 16:14:

Maar die standaard 19 inch wielen. Wie heeft dat bedacht. Ziet er toch niet uit.
Die batterij wordt al een tijdje geleverd. Ik had eigenlijk stiekem gehoopt dat de dual motor een iets grotere batterij kreeg en iets efficienter werd zodat de keuze makkelijker zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 31-07 09:06
[...]

En 5% is altijd nog 15-20km tot 0% en dan begint de buffer van 30-40km nog
TIL :) Ik vroeg me al af wat er gebeurt als je effectief tot 0% blijft rijden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JTHZZ
Even de app updaten voor ‘Parked at’
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8uqgD6NheMKBtXy6MIaBo_mQVuc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gzbq8HjHkfcLAKpg4Jb6MGKr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 27-04-2022 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 02-08 00:22
Heb de indruk dat de bezels van het centraal display een pak kleiner zijn op de MY23:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAGN4wWFBhbw7eLlWAV-l64tBa4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zPOi7Neqgr0pBqBuJ4b3yMXu.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 22:37
JTHZZ schreef op woensdag 27 april 2022 @ 16:51:
[Afbeelding]
Is dat met Easypark ?

Zelf al gevonden, via FB:

We're constantly working on improving the Polestar app, and today we release version 3.11. Besides general enhancements and bug fixes for better overall performance, we're also adding a new feature called 'car position'. When the car is parked, this feature allows you to view the address and the map location of the car.

[ Voor 30% gewijzigd door blue eyes op 27-04-2022 17:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Hattem
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YVC3XW0aYRi9imKdoXmPRRM9gBo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R88rT3kNudHku7ZmIzyFtn9X.jpg?f=user_large

De Journey Log app is er ook.
Laat even geen grote foto zijn uit privacy overwegingen, maar erboven staat de route afgebeeld.

Je moet wel inloggen met je Gmail account en toestemming geven voor het vastleggen van de route.

Eerste dingetje dat opvalt is dat bovenin het centrale scherm het streepje oranje wordt als de app draait. Beetje onnodig wat mij betreft, maar ja, wie ben ik 🙄?!

[ Voor 27% gewijzigd door P2Hattem op 27-04-2022 17:53 ]

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
JTHZZ schreef op woensdag 27 april 2022 @ 16:51:
[Afbeelding]
Eindelijk!!! Dus er is wat vooruitgang geboekt bij de developers 😊

[ Voor 5% gewijzigd door P2Hattem op 27-04-2022 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-08 19:35

De velgen in dit artikel lijken niet de standaard velgen, de standaard velgen volgens de configurator vallen nog wel mee. Vraag me af of iemand die lelijke velgen tegen meerprijs zou willen 🤷🏼‍♂️

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/axGZEoDxrRRLRppWVSx11X7cEQI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MlFqBm5UNTV0Wcj0vdJAzfhU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
dnns85 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 18:19:
[...]

De velgen in dit artikel lijken niet de standaard velgen, de standaard velgen volgens de configurator vallen nog wel mee. Vraag me af of iemand die lelijke velgen tegen meerprijs zou willen 🤷🏼‍♂️

[Afbeelding]
:N
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qp3YGV9DcIRWqZHAb4Y_Z3BjGHs=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/zmFUDoY41hPdjkjlSKHDTqgU.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CSVXLgwsVTZ92lXTRGoWaxswemU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AaetwUBy9Nev2KpJMCtkeodr.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-08 17:55
Ik ga een nieuwe auto bestellen. Mijn oog is gevallen op de polestar 2 :) Nu twijfel ik of de 69kw voldoende is of toch voor de long range 79kw moet gaan. (Dit zal ten koste gaan van het plus pakket en of pilot pakket).

Ik zal voornamelijk van mijn huis (Kruiningen of all places..) naar kantoor in Eindhoven (260km) of Amsterdam (340km) rijden. Deze rit maak ik 1-2x per week.

Advies suggesties ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024

Zoals reeds gemeld, maar voor de volledigheid, het gelinkte artikel toont een polestar met opties, waaronder de 20" velgen. Persoonlijk vind ik de 19" ook nog wel meevallen.

Het groter accupakket is niet nieuw. De upgrade naar 69 kWh was een 'mid cycle upgrade' voor MY22 (van 64 naar 69) waarvoor je een verplichte meerkost betaalde van 826 euro. De 69 kWh batterij is nu standaard, en de meer kost geïntegreerd in de basisprijs.
Li1quid schreef op woensdag 27 april 2022 @ 16:07:
Configurators van MY23 staan ondertussen online voor NL en BE.
Zijn de prijzen nu gestegen? Heb geen idee hoeveel ze voorheen kostte.
(zie ook vorige post)

MY22
Basisprijs: 37107 (BE) of 37942 (NL) ex. BTW
Meerkost (verplicht): 826 euro voor de mid-cycle upgrade van 64 kWh naar 69 kWh

MY 23
38760 (BE) ex. BTW of 39548 (NL) ex. BTW.

Dus zoals ik toen ook al vermelde (de dealers hadden toen al de nieuwe prijzen ontvangen), ongeveer 1600 euro meer. Dit is inclusief de 5 kWh meerkost van +- 800 euro die nu gewoon in de prijs zit, dus +-800 euro prijsstijging.

Valt me nog mee als ik hoor wat andere merken aan toeslag (tekorten, logistiek, inflatie, ...ed.) rekenen. Meerdere duizenden euros voor alles van VAG (enyaq, id4.pro, id5.pro, ...)

Standaardkleur voor MY22 zwart, standaardkleur voor MY23 Magnesium. Alle andere kleurtjes zijn (en waren toen) bij te betalen

[ Voor 3% gewijzigd door Amos_x op 27-04-2022 21:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
Burchov schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 17:24:
[...]

Ik had vandaag ook contact met Polestar hierover, en ik kreeg het antwoord dat in 2.1 Audiowagon weer zou moeten werken. Nu was dat via Customer Support, dus in hoeverre dat correct is (getuige de andere berichten hierover) is nog maar afwachten...
Ze gaan het rond 25 mei voor me testen met de 2.1 software versie. Dan laten ze me weten of het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheetar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-08 15:46
BlowFish schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:25:
Ik ga een nieuwe auto bestellen. Mijn oog is gevallen op de polestar 2 :) Nu twijfel ik of de 69kw voldoende is of toch voor de long range 79kw moet gaan. (Dit zal ten koste gaan van het plus pakket en of pilot pakket).

Ik zal voornamelijk van mijn huis (Kruiningen of all places..) naar kantoor in Eindhoven (260km) of Amsterdam (340km) rijden. Deze rit maak ik 1-2x per week.

Advies suggesties ?
Amsterdam (340km) is wat ver voor de 69kw accu, zeker in de winter.

Kun je op kantoor laden, of vind je het prima om even onderweg 5-10 min bij een snellader te staan? Dan zou de 69kw prima zijn, anders zou ik de long range nemen.

Polestar 2 LRSM '21 Magnesium 19" Pilot (P3.4.4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
Cheetar schreef op woensdag 27 april 2022 @ 23:51:
[...]

Amsterdam (340km) is wat ver voor de 69kw accu, zeker in de winter.

Kun je op kantoor laden, of vind je het prima om even onderweg 5-10 min bij een snellader te staan? Dan zou de 69kw prima zijn, anders zou ik de long range nemen.
@BlowFish Ik vrees dat je 340km in de winter met de 78kWh accu ook niet haalt. Zojuist bij 5 graden 150km enkele reis naar het werk gedaan van 90% naar 50% (pilot uitvoering met 78kWh). Dan zou 340km in 1 rit (1 keer accu opwarmen) plmin 90% zijn, met koud lente-ochtendweer.

Ik laad meestal tot 90% en gooi hem op het werk even (20% in uurtje of 2) aan de lader om weer thuis te komen. Beter voor de accu ook dan hem 's-winters met vrieskou tot 100% op te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iqcgubon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 31-07 09:06
Owla, die "parked at" feature is wel zeer handig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
PvS_68 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 08:26:
[...]

@BlowFish Ik vrees dat je 340km in de winter met de 78kWh accu ook niet haalt. Zojuist bij 5 graden 150km enkele reis naar het werk gedaan van 90% naar 50% (pilot uitvoering met 78kWh). Dan zou 340km in 1 rit (1 keer accu opwarmen) plmin 90% zijn, met koud lente-ochtendweer.

Ik laad meestal tot 90% en gooi hem op het werk even (20% in uurtje of 2) aan de lader om weer thuis te komen. Beter voor de accu ook dan hem 's-winters met vrieskou tot 100% op te laden.
Lees ik het verkeerd of kan je in principe dan ook nog terug? 90->50->10% ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
PvS_68 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 08:26:
[...]

340 is op het randje, dan moet je in de winter in ieder geval de snelheidslimieten respecteren, voorverwarmen en tot 100% laden. Of even 5 minuten snelladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:17
BlowFish schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:25:

Advies suggesties ?
Als je voor de LR packs moet missen, zou ik mooi de SR nemen en als het moet voor die paar keer 10min aan de snellader.
De 69KW SR is best wel zuinig trouwens, als je kan voorverwarmen + 100% voor vertrek, kan het wel lukken; ook in de winter.
De rest van de tijd heb je dan een mooi aangeklede P2 :9 :9 :9

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-08 15:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De nieuwe 20 inch velg is duidelijk geïnspireerd op de O2 concept car:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LGxSQhavZ3Mw09Ta286CYeVou_0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SaqrgOdAmCzD1XHo4VZclpla.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gW4S3-xHh0EP0Vx07SkrV3oqzN8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kQKmRgfzuRwgu5nT6e4N6JSG.png?f=fotoalbum_large

Ik vind wel het wel nice eigenlijk, beetje edgy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
En de vorige generatie 20" is duidelijk geinspireerd op de concept 40.2 ;). Beetje 2022 velgen op een 2016 model auto plaatsen, dat kan natuurlijk niet :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v7dbOFZD6m1eTYkJGxoMOGEf3ng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Ec6AeH1oXgv4eONNILJsWKy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oShdOUsOA-xu1JFYIkBY57Jhieo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qX38BB3Fn2YDjrJOvsZEXO5F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickSsss
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
Ik weet dus niet of het op het forum al voorbij is gekomen maar ik ben dus zo iemand die zich mateloos kan irriteren aan tikjes en vibraties in de auto, zeker met zo'n stille elektrische auto valt dat meteen heel erg op. En vind dat ze het over het algemeen heel goed en degelijk gebouwd hebben... Alleen de HK front speaker cover... Bij lage frequentie tonen rammelt die flink. Zoveel dat ik tijdens het rijden nog wel eens met mijn vingers de ventilatie roostertjes probeer te "dempen" om uit te vinden waar het gerammel toch vandaan komt.
Vandaag uit frustrate de cover eraf gehaald en alle bewegende delen gefixeerd. Alles lamellen met een tiewrap en nog wat extra schuim tussen de lamellen aan de bovenkant (die zijn alleen om te testen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jU0nmq_jN146LIHuKZVgnJGO420=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sfmxSGWrHSBSB4ZY0MYpYhuu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gxdzuwqIRREJl1yj04IL9kHxzyE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9gkxtMwTvY8QJpdGA4lJAHSP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O3hMc9eRZ5q1nWMYpPrN2Epd2G0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lmkaprocElIZmw9PH3128Lo5.jpg?f=fotoalbum_large

Polestar 2 launch edition - Apr. '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mbo
  • Laatst online: 03-07 15:56

mbo

Weet iemand of het mogelijk is om "uit te opten" van die parked at feature?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:32
mbo schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:28:
Weet iemand of het mogelijk is om "uit te opten" van die parked at feature?
Het is informatie die je auto toch al heeft. Waarom zou je het willen?

(Bij nader inzien bedenk ik me dat er mensen zijn die vreemd gaan bij het leven en daardoor graag locatie zouden willen hiden....)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mbo

mbo

Beetje privacy kan geen kwaad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• k-jah
mbo schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:33:
En dan in een auto met Google rijden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Femme schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:58:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vooral BMW i4

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:32
mbo schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:33:
Maar, jouw auto weet zijn locatie, en de app haalt de locatie op van de auto. Het ontgaat mij een beetje waar dat wringt met de privacy.
Ja, het gaat vast ergens bij een google API langs om daar het adres bij te zoeken, maar als dat het probleem is dan had je inderdaad beter een andere auto kunnen kiezen (de auto laat toch altijd zijn locatie al zien op de kaart denk ik, volgens mij kun je dat niet eens uit zetten).
Als je niet wilt dat je partner de locatie kunt zien, dan moet je ervoor zorgen dat ze de app niet gebruikt. Of wellicht kun je gps uit zetten in de auto? Of internet?

Of je kunt hiervoor natuurlijk een request in dienen bij polestar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mbo

mbo

Ik weet inderdaad wel dat die informatie al bekend is bij Google, Polestar en weet ik veel wie. Ik wil gewoon niet dat mijn partner constant weet waar ik ben, om dezelfde reden ga ik ook mijn locatie niet permanent delen via Whatsapp of via find my friends en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeurtG
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-07 08:28
mbo schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:20:
Ik weet inderdaad wel dat die informatie al bekend is bij Google, Polestar en weet ik veel wie. Ik wil gewoon niet dat mijn partner constant weet waar ik ben, om dezelfde reden ga ik ook mijn locatie niet delen via Whatsapp of via find my friends en dergelijke.
Helemaal eens, ik snap ook niet waarom mensen niet begrijpen hoe belangrijk privacy is en waarom je daar kritisch en zuinig op moet zijn. Sommigen gooien hun hele hebben en houden op het internet 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
Als deze in NL ook zo duur wordt, dan sla ik zeker even over en houd ik het bij mijn Amazon cheap ass oplossing van 18 euro. :)F TIP: maak er twee aan elkaar vast en het is precies de breedte van het panoramadak, terwijl je voorin nog lekker kunt genieten van het open dak. TIP 2: je kunt ze ook voor de zijruiten gebruiken natuurlijk. d:)b

EDIT: staat voor 150 euro alleen nu in de configurator en niet in de Extra's Shop

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CEHGG87q1DS9c-g04oZjCQYOG30=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/epgtzppkpJ1vMQDvjPAbQdUZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door AartJW op 28-04-2022 16:58 ]

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:07
Het zonnescherm staat in NL voor €150,- in de configurator. Of je ‘m voor die prijs ook los kunt kopen? Voor mij een overbodig accessoire. Ik heb vorige zomer nooit last gehad van teveel zonnewarmte in de auto.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
Amos_x schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:12:
[...]

Lees ik het verkeerd of kan je in principe dan ook nog terug? 90->50->10% ?
Nu met dit weer zeker (ben net van 80% naar 46% dus verbruik 34%, terug gereden). Als het 's-middags 18 graden is gaat het verbruik aanzienlijk naar beneden.
Dat betekent vandaag retour (2 x 150km, heenweg 5 graden en terugweg 18 graden) een verbruik van 40% + 34% = 74% van 78kWh, dus 58kWh. Dat zou voor 340km dus ong. 64kWh zijn (82%).
Maar 's-winters als het bijv. de hele dag vriest, dan ga je van 100% naar 0% (als je zover durft te gaan) dus ook niet halen. Dat bedoel ik te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
guido66 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:48:
Het zonnescherm staat in NL voor €150,- in de configurator. Of je ‘m voor die prijs ook los kunt kopen? Voor mij een overbodig accessoire. Ik heb vorige zomer nooit last gehad van teveel zonnewarmte in de auto.
Thanks had nog gekeken, maar over het hoofd gezien. Nog steeds erg duur voor stukje stof... Tegen de warmte werkt de coating perfect, maar onze zoon heeft last van de zon in zijn ogen en op een rit naar Frankrijk is dat wel irritant.

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:17
Femme schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:58:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ja, ik vind ze ook mooi!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8CqoEIXkXbpYk9SZzrg6_KRo3Kg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XCJu9Fu4ti1pmWR7Ctvkkv2y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZfhoQy5DV3rzYiJE6iTXFuEFPck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iF46P1IGK8KZ2rKaOrjG3SCn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/56qrmcvY04z_9bFqg7Ga4MAhuCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ql6hjhil7E4i6IrZYuWNcvmZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/awkQ39m3attAnGxCpPPtdolJ6gk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y14SNEBhs62VerPuMyRNnNht.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y20Hskq1__I5Unf7gCMUpzw9nZQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zaCaadBEGeeMCKHY5W8KttJN.jpg?f=fotoalbum_large

Spanning (of eigenlijk… lage spanning) langs de Franse autosnelweg vandaag 😬

Via Polestar connect advies en een garage aangeboden gekregen.

De lokale buurman en buurman garage had natuurlijk geen nieuwe band maar durfde de reparatie wel aan en ook de lease maatschappij was ok, als ik het thuis maar liet maken haha. En anders hebben we altijd de SOS knop nog.

Fingers crossed en thuis gelijk een nieuwe band erop laten zetten haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rugnummer10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05-2023
Rugnummer10 schreef op maandag 18 april 2022 @ 13:51:
Hallo allen,

Sinds 2 weken ben ik de berijder van een Polestar 2 LRSM, in de kleur void. Nu ben ik hier al een tijdje aan het meelezen en had ik al gezien dat de void lak dramatisch is, maar dat het zo erg is..

Eerste keer door de wasstraat:

[Afbeelding]

Is het bij meer mensen zo slecht gesteld met de lak van de void? Ik heb een Duitse versie, bpm is volgens RDW op 20-12 betaald dus ik verwacht dat de auto inmiddels al zeker 4 maanden terug geproduceerd is. Dat lijkt me tijd zat voor het uitharden van de lak..
Vanmiddag bij de dealer in Breda geweest, waar ze ook een schadebedrijf hebben. De krasjes die zichtbaar zijn, zijn "normaal" door het gebruik van de wasstraat. Omdat het een zwarte auto is zie je er alles op, daardoor zijn de krassen extra goed zichtbaar. Het tegengaan van dit soort krasjes is helaas niet mogelijk, ook al laat je de auto poetsen en je wast met de hand, is het een kwestie van tijd dat ze weer zichtbaar zijn.. Toch wel jammer, maar goed, niks aan te doen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GuiltyNL
Rugnummer10 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:51:
[...]

Vanmiddag bij de dealer in Breda geweest, waar ze ook een schadebedrijf hebben. De krasjes die zichtbaar zijn, zijn "normaal" door het gebruik van de wasstraat. Omdat het een zwarte auto is zie je er alles op, daardoor zijn de krassen extra goed zichtbaar. Het tegengaan van dit soort krasjes is helaas niet mogelijk, ook al laat je de auto poetsen en je wast met de hand, is het een kwestie van tijd dat ze weer zichtbaar zijn.. Toch wel jammer, maar goed, niks aan te doen.
Het is pertinent niet waar dat je deze krassen krijgt als je goed met de hand wast.

Met de juiste spullen en wastechniek, blijft je auto gewoon lang mooi. Op jouw foto zag je 'marring' een zware vorm van 'swirls'. Met een goede wastechniek met de hand krijg je hooguit lichte swirls en die zijn bovendien ook nog eens zelf te verwijderen na verloop van tijd.

Car care is al 15 jaar mijn fulltime werk en specialisme.

Schadebedrijven kunnen schade herstellen. Ze zijn meestal redelijk goed in spuitwerk, maar niet zo handig met poetsen en ze hebben ook geen kaas gegeten van lakonderhoud en al helemaal geen verstand van de juiste producten die je ervoor nodig hebt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah
Ik zou een tweede opinie durven vragen moest ik van jou zijn, het schadebedrijf van de dealer zelf is misschien een beetje bevooroordeeld.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GuiltyNL
k-jah schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:55:
Ik zou een tweede opinie durven vragen moest ik van jou zijn, het schadebedrijf van de dealer zelf is misschien een beetje bevooroordeeld.
Dealers zeggen al heel snel: dit hoort zo en kan niet anders. Zelfs bij aflevering van een nieuwe auto zeggen ze dit regelmatig. Simpelweg omdat ze zelf niet de kennis hebben om het op te lossen. De 'huispoetser' is meestal ook geen topper, want als je dat wel bent, dan werk je niet bij een dealer als poetser. Om het op te lossen moet het dus extern opgelost worden en dat kost geld.

Schadebedrijven praten vaak in hun eigen straatje: Deze kras? Dat wordt overspuiten mevrouw. Terwijl dat het 9 van de 10 keer niet overspuiten hoeft te zijn. Daarnaast hebben schadeherstellers echt geen goede kennis van lakonderhoud. Wij geven vaak hersteladvies van de lak na schadeherstel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
GuiltyNL schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:14:
[...]

Dealers zeggen al heel snel: dit hoort zo en kan niet anders. Zelfs bij aflevering van een nieuwe auto zeggen ze dit regelmatig. Simpelweg omdat ze zelf niet de kennis hebben om het op te lossen. De 'huispoetser' is meestal ook geen topper, want als je dat wel bent, dan werk je niet bij een dealer als poetser. Om het op te lossen moet het dus extern opgelost worden en dat kost geld.

Schadebedrijven praten vaak in hun eigen straatje: Deze kras? Dat wordt overspuiten mevrouw. Terwijl dat het 9 van de 10 keer niet overspuiten hoeft te zijn. Daarnaast hebben schadeherstellers echt geen goede kennis van lakonderhoud. Wij geven vaak hersteladvies van de lak na schadeherstel.
Inderdaad. En als je vervolgens je auto inlevert bij aanschaf nieuwe auto krijg je te horen dat de auto veel lakschade heeft en dus minder waard is |:(

Ik heb mijn auto laten coaten bij een proff bedrijf en uitsluitend met de hand gewassen. Er zijn na een jaar rijden nog geen swirls te zien in direct zonlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:38
[...]

Geen idee wie die slechte adviezen geeft maar het snelst laadt de auto tussen 0-40% (150kW), dan zakt het langzaam af tot net onder 100 bij 60%. Ik vertrek dan meestal, ca 20-25 minuten later. Als ik ga lunchen ofzo dan kom ik bij de auto terug en zit hij al ruim over 80%. De truc is dus om hem zo ver mogelijk leeg te rijden en dan zo ver te laden als nodig maar niet wachten op laden boven 60 of 80%. Dat is zonde van je tijd.
Ik ga tegenwoordig tot 5% (volgens de indicatie van Google Maps). Als ik zie dat ik door file of werkzaamheden met hogere SoC dreig aan te komen dan geef ik wat extra gas/stroom. Zeker in Duitsland werkt dat goed.

Maar als je minder vaak lange ritten maakt, voel je je misschien nog wat fijner bij 10% SoC bij aankomst. Je zult zien dat je steeds meer op GM gaat vertrouwen omdat het gewoon altijd goed werkt. En 5% is altijd nog 15-20km tot 0% en dan begint de buffer van 30-40km nog. Maar heb je nooit nodig.
Ik heb gisteren mijn Polestar 2 ontvangen van de leasemaatschappij en ben er nu mee aan het spelen.
Accu stond vanmorgen op 40% dus ben ik hem gaan laden bij een Shell snellader van 175kwh, echter die laadsnelheden die jij noemt haalde ik totaal niet. Ik ben gaan laden na een ritje van 30 minuten, dus ik zou verwachten dat hij wel wat opgewarmt is.
Hij is nu tot 75% opgeladen en is tussen de 40-75% niet boven de 50kwh laadsnelheid uitgekomen.
Is dat een gangbare waarde voor de Polestar 2? Of was het simpelweg te koud vandaag om een hogere laadsnelheid van 100 te kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
gustaveau schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:55:
[...]

Ik heb gisteren mijn Polestar 2 ontvangen van de leasemaatschappij en ben er nu mee aan het spelen.
Accu stond vanmorgen op 40% dus ben ik hem gaan laden bij een Shell snellader van 175kwh, echter die laadsnelheden die jij noemt haalde ik totaal niet. Ik ben gaan laden na een ritje van 30 minuten, dus ik zou verwachten dat hij wel wat opgewarmt is.
Hij is nu tot 75% opgeladen en is tussen de 40-75% niet boven de 50kwh laadsnelheid uitgekomen.
Is dat een gangbare waarde voor de Polestar 2? Of was het simpelweg te koud vandaag om een hogere laadsnelheid van 100 te kunnen halen?
Had je de snellader ook ingeven in de routeplanner (google maps), kan ook langer duren dan 30min op de boel op te warmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
Hoe moet je dat precies instellen dan in google maps? Simpelweg bestemming snellader, of zit dit in een ander menu?

Ik heb de auto gisteren afgeleverd gekregen met exact 0 uitleg over hoe alles werkt, dus het is nog even schipperen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
gustaveau schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:33:
Hoe moet je dat precies instellen dan in google maps? Simpelweg bestemming snellader, of zit dit in een ander menu?

Ik heb de auto gisteren afgeleverd gekregen met exact 0 uitleg over hoe alles werkt, dus het is nog even schipperen...
is niet echt een bepaald menu voor in google maps, wel om de direct in de buurt liggende laders te zien (werkt ook niet altijd even goed) beste is inderdaad om de snellader als bestemming in te stellen, je ziet dan ook meteen de beschikbaarheid enz. Als je de snellader als bestemming hebt, zal de auto zelf gaan voorverwarmen om met de juiste temperatuur aan te komen. (gemiddeld duurt dit 30min op voor te verwarmen is de ervaring) Overigens welke versie van de polestar heb je? De snelheden de JTHZZ beschrijft is voor de dual motor. Overigens de meeste dingen die je zoekt zijn wel al eens de revu gepasseerd. Dus met even zoeken in dit topic leer je al heel veel van de auto, ik heb zelf ook alles zelf moeten uitzoeken en daarbij was en is dit topic super handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
Ik ga me eens inlezen in het topic!

Ik kom van een Kia Niro, dus dacht dat ik al wel wat ervaring had met elektrisch rijden, maar met deze Polestar werkt het allemaal toch behoorlijk anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vithar
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:22
gustaveau schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:55:
[...]
Als je gewoon 30 minuten rijdt, dan is dit onvoldoende om de accu op optimale temperatuur voor snelladen te krijgen bij het koude weer in de ochtend van dit moment. Het resultaat is dan wat je gezien hebt: een lagere topsnelheid qua laden. Het is dan inderdaad van belang om de snellader als bestemming in te stellen: daarmee gaat de auto de accu dan automatisch voorverwarmen. Helaas kun je nergens zien dat de auto bezig is met dit voorverwarmen.

De laadcurve hangt af van de grootte van de accu die je hebt: de 64, 69 (is beide Standard Range) of 78 (is Long Range) kWh. Fastned heeft met een oude versie van de Polestar software een laadcurve voor de Longe Range op hun website staan, maar die is sinds de Polestar software update van oktober achterhaald. In dit Youtube filmpje kun je in 70 seconden zien welke laadsnelheid hoort bij welke SoC tussen 10% en 80%: YouTube: Polestar 2 | 10-80% Charging Test | After OTA P1.7 ; wederom voor een Long Range; hier kun je dit in een grafiek zien: YouTube: Polestar 2 | 10-80% Charging Test | After OTA P1.7. Mocht je een Standard Range hebben, dan zal de laadsnelheid overall zo'n 15% lager liggen. Normaal gesproken duikt de laadsnelheid pas onder de 50 kWh vanaf 78% SoC.

[ Voor 4% gewijzigd door vithar op 29-04-2022 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
Dankje Vithar, dat helpt!

Kan ik trouwens ergens in de auto zien welk model ik precies heb, via een bepaalde menu optie misschien?
Via de leasemaatschappij is de informatie echt zwaar ondermaats.
Ik weet dat ik een 64kwh single motor heb, maar de opties weet ik niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-08 17:17

Pixeltje

Woo-woohoo!

gustaveau schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:53:
Dankje Vithar, dat helpt!

Kan ik trouwens ergens in de auto zien welk model ik precies heb, via een bepaalde menu optie misschien?
Via de leasemaatschappij is de informatie echt zwaar ondermaats.
Ik weet dat ik een 64kwh single motor heb, maar de opties weet ik niet zeker
Dat is volgens mij redelijk simpel:
Als je stoelen met zittingverlengers hebt en/of een panoramadak = plus-pack
Als je mistlampen voor hebt = pilot(lite) pack
Als je goudkleurige remmen en gordels hebt = performance pack (maar dan ook dual motor versie)

Trekhaak spreekt voor zich..

Ik heb eindelijk bericht van de leasemij dat de polestar besteld is, maar nog niets gehoord van polestar zelf, dus ik hoop dat het ook daadwerkelijk gelukt is. Iemand hier ervaring met hoeveel tijd daar overheen gaat?

[ Voor 13% gewijzigd door Pixeltje op 29-04-2022 13:57 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Pixeltje schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:56:
[...]

Ik heb eindelijk bericht van de leasemij dat de polestar besteld is, maar nog niets gehoord van polestar zelf, dus ik hoop dat het ook daadwerkelijk gelukt is. Iemand hier ervaring met hoeveel tijd daar overheen gaat?
Lijkt me logisch. Het was een tijdje niet mogelijk om Polestars te bestellen i.v.m. de "update". Geplaatste bestellingen tijdens de afgelopen weken zullen deze week geplaatst zijn bij Polestar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ik heb mijn auto eens door de configurator heen getrokken. Auto blijkt nu € 3.600 duurder te zijn dan in 2020. En daarvoor krijg je in plaats van het Pilot pakket het Pilot Lite pakket, maar weer wel de warmtepomp. Levertijden ook flink opgelopen, oktober als je nu zou bestellen.

Verder wacht ik ongeduldig op de verlagingsset, die zou vorige week al online komen en ben ik benieuwd wanneer het zonnescherm voor het panodak los te krijgen is, deze zou zo € 150 moeten gaan kosten.

En voor de liefhebbers, gisteren met twee kinderfietsen achterop teruggereden van de Veluwe naar Rotterdam, 125 km/h op de ACC op de snelweg. Buitentemperatuur 11 graden, gemiddelde snelheid 86km/h en gemiddeld verbruik 28.6 kWh/100km. Vier personen aan bord en achterbak ook vol.
Pagina: 1 ... 83 ... 214 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.