Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
Vraagje, nu bij de Single motor Standaard range modeljaar 23 het accupakket verhoogd is naar 69kWh, wat zal dan de noodzaak nog zijn om de Longe Range te kiezen? Ik dacht te lezen dat het verschil in actieradius zo'n 50km is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Kleineheino schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:04:
Vraagje, nu bij de Single motor Standaard range modeljaar 23 het accupakket verhoogd is naar 69kWh, wat zal dan de noodzaak nog zijn om de Longe Range te kiezen? Ik dacht te lezen dat het verschil in actieradius zo'n 50km is.
Ik kan me voorstellen dat een beetje extra range nog wel fijn is voor mensen die geen laadmogelijkheid aan huis of op het werk hebben of veel in het buitenland op pad zijn (vanwege de hogere DC-laadsnelheid). Als je prestaties wil van de dual motor heb je ook geen keuze.

We hebben een SMSR in bestelling die nu is opgewaardeerd naar 69 kWh (wel ten koste van de Pixel leds) en ik zie weinig waarde in 9 kWh extra accucapaciteit. Als je thuis met 11 kW kunt laden is het totaal niet boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstEV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-09 15:25
JTHZZ schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:00:
Ik vind ACC in de file en op N-wegen heerlijk! Hij stopt netjes in de file en rijdt na korte stops gewoon weer verder. Voor langere ritten zet ik hem even snel op CC als ik de snelweg op rij. Daarna weer ACC als ik eraf ga of een file in rij. Ben dat helemaal gewend, dan vind je de setting blindelings. Knopje op het stuur was nog mooier geweest.
Ik gebruik de cruise controls het liefst precies zoals hierboven beschreven, alleen het "even snel op CC" zetten is niet altijd mogelijk tijdens een rit.
Ik begrijp niet waarom het schakelen tussen ACC en CC alleen toegestaan wordt terwijl de auto stil staat. Want nu erger ik me een beetje wanneer ik besef dat het in de 'verkeerde' stand staat terwijl er voorlopig geen plek aanstaande is om te stoppen (bijv. bij een stoplicht). Want het stoort me ook weer niet zoveel dat ik daarvoor de auto langs de kant van de weg ga zetten.

Voor een leek zoals ik lijkt het eenvoudig softwarematig op te lossen. Ook al moet ik daarvoor even een menu induiken tijdens het rijden. Net als bijv. het kiezen van een andere regeneratiestand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:09
FirstEV schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:43:
[...]

Ik gebruik de cruise controls het liefst precies zoals hierboven beschreven, alleen het "even snel op CC" zetten is niet altijd mogelijk tijdens een rit.
Ik begrijp niet waarom het schakelen tussen ACC en CC alleen toegestaan wordt terwijl de auto stil staat. Want nu erger ik me een beetje wanneer ik besef dat het in de 'verkeerde' stand staat terwijl er voorlopig geen plek aanstaande is om te stoppen (bijv. bij een stoplicht). Want het stoort me ook weer niet zoveel dat ik daarvoor de auto langs de kant van de weg ga zetten.

Voor een leek zoals ik lijkt het eenvoudig softwarematig op te lossen. Ook al moet ik daarvoor even een menu induiken tijdens het rijden. Net als bijv. het kiezen van een andere regeneratiestand.
Ik kan dat gewoon tijdens het rijden aanpassen. Je moet alleen zorgen dat de cruise control op dat moment uit staat dus even rem intrappen of knopje op het stuur indrukken. Dan kun je in het menu de setting omzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
Femme schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:26:
[...]

Ik kan me voorstellen dat een beetje extra range nog wel fijn is voor mensen die geen laadmogelijkheid aan huis of op het werk hebben of veel in het buitenland op pad zijn (vanwege de hogere DC-laadsnelheid). Als je prestaties wil van de dual motor heb je ook geen keuze.

We hebben een SMSR in bestelling die nu is opgewaardeerd naar 69 kWh (wel ten koste van de Pixel leds) en ik zie weinig waarde in 9 kWh extra accucapaciteit. Als je thuis met 11 kW kunt laden is het totaal niet boeiend.
De 78kWh heeft een hogere laadsnelheid, maar of dat tijdverschil uitmaakt vraag ik me af, de 69kWh hoeft minder te laden.
Wat bedoel je met de prestaties van de dual motor?

Het niet leveren van de Pixel leds heeft volgens mij te maken met het tekort aan halfgeleiders (chips), niet met het verhoogde accupakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 16:11

De man heeft zijn pixel led mode gekoppeld aan een led bar. Erg goed gedaan.

Het lijkt mij dat dit een dergelijke setup ook een mogelijkheid biedt om extra verlichting aan het achteruitrijlicht te koppelen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikAWD
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-07-2022
Kan me echt niet voorstellen dat je NOG meer licht nodig hebt aan de voorkant!

Porsche 718 Boxster | Polestar 2 Dual Motor Plus/Pilot/Performance

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
Nee, ik ook niet, de achterzijde wel. Dat blijft altijd een ding. Zeker met regenachtig weer zie ik geen klap als ik achteruit ga rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:16
JTHZZ schreef op woensdag 20 april 2022 @ 07:30:
[...]

Ik kan dat gewoon tijdens het rijden aanpassen. Je moet alleen zorgen dat de cruise control op dat moment uit staat dus even rem intrappen of knopje op het stuur indrukken. Dan kun je in het menu de setting omzetten
Klopt. Nog steeds omslachtig, maar het kan iig wel.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:10
ErikAWD schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:11:
Kan me echt niet voorstellen dat je NOG meer licht nodig hebt aan de voorkant!
Dan heb je nog niet in dezelfde omstandigheden gereden als wij in Noorwegen ;). Je kan de A4 niet vergelijken met een aardedonkere B-weg, regen, 80km/u en de wilde dieren die rakelings oversteken.

Ik heb zelf geen LED bar maar op de meest donkere dagen is het echt wel een bak meer licht dan de Pixel LED!

Voor het achteruitrijden ben ik zelf aan de slag gegaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RsfVmcO-oJboLjALmuhV5eN13C4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xsb9PFXDXp18IrL8sQEtl92c.jpg?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iqcgubon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-09 12:17
Ondertussen een week met de Polestar 2 aan het rondrijden. Fantastisch, op alle vlakken.

Iedereen die mee rijdt vind het ook een zeer mooie wagen en geweldige ervaring. Ik zie vaak mensen voor mijn oprit even stoppen om te kijken wat voor wagen daar nu eigenlijk geparkeerd staat. >:)

Verbruik ligt meestal tussen de 16 en 18 kWh/100km, maar ik doe voornamelijk zone 50 stadsverkeer. Nog geen lange ritten gemaakt.

Voorlopig nog maar 2 kleine probleempjes gehad: "Hey Google" hotword detection heeft het al 2 keer een volledige dag laten afweten. De dag erna ging het weer prima, maar dat gebeurt op mijn smartphone soms ook dus whatever. Voor de aardigheid heb ik de GPS (GMaps) ook eens een route laten berekenen naar Frankrijk, net buiten rijbereik. Toen ik aantikte om laadstops toe te voegen weigerde hij dat te doen. Bleef oneindig lang zoeken zonder resultaat. Maar dat zal ik nog wel eens opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 00:19
Hey Google - doet het bij mij alleen als ik het knopje indruk. Spontaan Hey Google roepen geeft geen reactie.

Dat klopt dus niet?

(sorry - Apple fanaat :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-09 15:32
blue eyes schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:54:
Hey Google - doet het bij mij alleen als ik het knopje indruk. Spontaan Hey Google roepen geeft geen reactie.

Dat klopt dus niet?

(sorry - Apple fanaat :P )
Werkte eerst feilloos, sinds de 2.0-update werkt het bij mij ook niet meer. Bij iemand hier werkte het door de 'Hey Google'-detectie in de instellingen uit en weer aan te zetten, zelf nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotreke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:07
Koekhapperrr schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:02:
[...]

Werkte eerst feilloos, sinds de 2.0-update werkt het bij mij ook niet meer. Bij iemand hier werkte het door de 'Hey Google'-detectie in de instellingen uit en weer aan te zetten, zelf nog niet geprobeerd.
Even teruglezen dan maar. Bij sommigen werkt het weer door de instelling uit en aan te zetten, bij mij door het mediasysteem opnieuw op te starten door de home knop ingedrukt te houden. Succes!

2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:45
Heb gisteren maar eens gevraagd aan PS support of er al iets bekend is over de kofferbak sensor, aangezien mijn auto zonder is geleverd en de huidige auto's hem al wel weer hebben.
Helaas hebben wij nog geen informatie over de levering van de sensoren, ik verwacht dat dit nog wel enkele weken gaat duren. Wij zullen iedereen direct informeren zodra de onderdelen beschikbaar zijn en je een afspraak in kan plannen bij een Polestar Service punt.

Bedankt voor uw geduld.
-O- -O-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 17:02
Ik ben wel eens BOB super leuk uiteraard van die dronken mensen in de auto :-)

Maar ze vinden het altijd leuk om HEY GOOGLE! bla bla bla HEY GOOGLE BLAAAAAAAAAAT te doen.
Dus die staat perfect uitgeschakeld tot de laatste update, toen stond het weer aan, grrrrr :X

En ik krijg hem dus niet uit -O- hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 21:36
Rene schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:22:
[...]

Dan heb je nog niet in dezelfde omstandigheden gereden als wij in Noorwegen ;). Je kan de A4 niet vergelijken met een aardedonkere B-weg, regen, 80km/u en de wilde dieren die rakelings oversteken.

Ik heb zelf geen LED bar maar op de meest donkere dagen is het echt wel een bak meer licht dan de Pixel LED!

Voor het achteruitrijden ben ik zelf aan de slag gegaan:

[Afbeelding]

[Video: 20. april 2022]
Zo! Dat maakt een hoop uit zeg, well done.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

ErikAWD schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:34:
Zojuist de twee deurstikkers verwijderd en er één voor teruggeplakt 😉[Afbeelding]
Je hebt mij geïnspireerd, en het werd ook wel tijd hiervoor want de schoonmaakdoekjes raakten al aardig uitgedroogd :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FV1gfkEX76e8K60yLnogs_aJbAc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZWHDJCa6UoapvCZHD6RnHJPL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
ErikAWD schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:34:
Zojuist de twee deurstikkers verwijderd en er één voor teruggeplakt 😉[Afbeelding]
Mooi man! Gaat ie nu ook harder?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ErikAWD
P2void19noPP schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:00:
[...]

Mooi man! Gaat ie nu ook harder?
Sinds de software upgrade gaat ie harder.
Sinds het plakken van de stikker gaat ie NOG harder :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 00:19
pjotreke schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:43:
[...]

Even teruglezen dan maar. Bij sommigen werkt het weer door de instelling uit en aan te zetten, bij mij door het mediasysteem opnieuw op te starten door de home knop ingedrukt te houden. Succes!
Thx, het werkt nu ook! (even aan en uit zetten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Na het advies van GuiltyNL over het gebruik van microvezeldoekjes ben ik daar nu ook een blijde gebruiker van geworden. Ik kwam bij BigBazar het getoonde exemplaar tegen en ik kan jullie deze van harte aanbevelen, spotgoedkoop voor ong. € 1,- en zachter dan een babyhuidje.
Niet teveel kopen graag, ik heb er maar twee gekocht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pZcBeC8lSCiw4pKRz75ic4gCXiM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PLho7aFdIezh2dzlFhGhVYgy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• observator
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 13-09 13:26
Vraagje.

Als er geen DAB+ geleverd word en ze tune-in als alternatief aanbieden, wat gebeurt er dan als na 3 jaar je connectiviteits diensten aflopen?

Het is volgens mij nog onbekend wat de kosten dan gaan worden, toch?

Ik moet zelf nog even wachten, verwachte lever tijd begin september…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kleineheino
observator schreef op woensdag 20 april 2022 @ 20:39:
Vraagje.

Als er geen DAB+ geleverd word en ze tune-in als alternatief aanbieden, wat gebeurt er dan als na 3 jaar je connectiviteits diensten aflopen?

Het is volgens mij nog onbekend wat de kosten dan gaan worden, toch?

Ik moet zelf nog even wachten, verwachte lever tijd begin september…
Deze vraag heb ik gesteld aan Polestar. Het antwoord is:
Het is op nog onduidelijk wat Polestar connect jaarlijks gaat kosten, wij proberen dit z.s.m. te delen op de website en zijn druk bezig om dit zo gunstig mogelijk aan te bieden.
Of je kan zelf een simkaart met internetabonnement in de auto stoppen zeiden ze bij de Polestar locatie in Beesd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
Vandaag nog een proefrit gemaakt in een Polestar. Het was de SRSM met pilot lite pakket.
- Het eerste wat mij opviel toen ik ging rijden is dat ik niet lekker zat. De zitting van de stoel is erg kort en ik kreeg de stoel niet goed gesteld. Ik had echt het gevoel dat de stoel anders was dan de Polestar zonder Pluspakket waar ik voorheen in gereden had, maar dat kon niet zijn zei men daar. Dat wordt dus het dure Plus pakket voor ons.
- Omdat het mij opgevallen is dat een aantal forumleden een bedekking voor het panoramadak besteld hebben vroeg ik me af of het te heet wordt in de auto. Het antwoord is dat het panoramisch dak 90% zonwerend is, ik kan me dus voorstellen dat het toch warmer wordt dan normaal. Maar wellicht dat de forumleden de bedekking daar niet voor aanschaffen?
- Ik vroeg naar DAB, het antwoord was TuneIn is de vervanger. Echter de persoon die de auto overhandigde schrok dat er een inlog nodig was en installeerde snel een andere radio app. Deze app was onderweg toch een paar keer de radiozender kwijt. Daarom de "gewone" FM radio aangezet.
- wellicht had ik dat hier ergens kunnen vinden maar ik vroeg toch maar even naar Netflix. Dit zou beschikbaar zijn via de Vivaldi browser. Helaas, je kan via die browser wel inloggen maar zodra je een film op wil zetten wordt je verwezen naar een ander device. YouTube werkte wel.
- USB laadt wel een device op maar zoals hier veel over geschreven kan er geen data gelezen worden. Er werd verteld dat dit in sw v2.1 "wellicht" verholpen wordt.
- Er zat geen voetsensor in de wagen, ze weten niet wanneer dat weer komt.

Wat mij nog niet helemaal duidelijk is wat nu exact de verschillen tussen 69 en 78kWh zijn anders dan de range. Kan iemand mij wellicht helpen deze vraag te beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Kleineheino schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:03:
[...]

Of je kan zelf een simkaart met internetabonnement in de auto stoppen zeiden ze bij de Polestar locatie in Beesd.
Hoe dan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
Helaas zijn we vergeten dat te bekijken. Ze zeiden ergens bovenin bij de hemel. Maar ik ga mnorgen of overmorgen nog even bij ze langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-09 14:35
Vergeet dat maar nog even.
Er is inderdaad een simkaart slot in de unit bij de spiegel maar is niet geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:38
Kleineheino schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:23:
- Omdat het mij opgevallen is dat een aantal forumleden een bedekking voor het panoramadak besteld hebben vroeg ik me af of het te heet wordt in de auto. Het antwoord is dat het panoramisch dak 90% zonwerend is, ik kan me dus voorstellen dat het toch warmer wordt dan normaal. Maar wellicht dat de forumleden de bedekking daar niet voor aanschaffen?
Ik heb niet de indruk dat het heel warm wordt in de auto en mis tot op heden daar geen zonwering. Het effect van het panoramadak is overigens het mooist vanaf de achterbank…🤔

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Kleineheino schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:40:
[...]

Helaas zijn we vergeten dat te bekijken. Ze zeiden ergens bovenin bij de hemel. Maar ik ga mnorgen of overmorgen nog even bij ze langs.
k-jah schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:44:
[...]

Vergeet dat maar nog even.
Er is inderdaad een simkaart slot in de unit bij de spiegel maar is niet geactiveerd.
Ik sta gecorrigeerd. Vorig jaar ontkende Polestar dat er een simkaartslot aanwezig was. Maar hij zit er inderdaad gewoon. Niet functioneel echter als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Reinier schreef op donderdag 21 april 2022 @ 06:36:
[...]

[...]

Ik sta gecorrigeerd. Vorig jaar ontkende Polestar dat er een simkaartslot aanwezig was. Maar hij zit er inderdaad gewoon. Niet functioneel echter als ik het goed begrijp.
Correct. De auto gebruikt een eSIM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Bedekking aan de binnenkant houdt de warmte niet buiten. Is in mijn beleving ook niet nodig. De zonwering van de ruit is prima.
- Ik vroeg naar DAB, het antwoord was TuneIn is de vervanger. Echter de persoon die de auto overhandigde schrok dat er een inlog nodig was en installeerde snel een andere radio app. Deze app was onderweg toch een paar keer de radiozender kwijt. Daarom de "gewone" FM radio aangezet.
Je moet een trial starten en dan opzeggen. Dan werkt het. Heel irritant.
- wellicht had ik dat hier ergens kunnen vinden maar ik vroeg toch maar even naar Netflix. Dit zou beschikbaar zijn via de Vivaldi browser. Helaas, je kan via die browser wel inloggen maar zodra je een film op wil zetten wordt je verwezen naar een ander device. YouTube werkte wel.
De meeste streamingdienstsn (bijv Disney+, Prime) werken met Vivaldi, soms moet je de browser op desktopmodus zetten. Netflix helaas niet, wordt wel aan gewerkt volgens Polestar en er is al een plaatje gelekt met een Netflix app icoontje op het display
Wat mij nog niet helemaal duidelijk is wat nu exact de verschillen tussen 69 en 78kWh zijn anders dan de range. Kan iemand mij wellicht helpen deze vraag te beantwoorden?
DC Laadsnelheid (125 vs 150kW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:28

MaxxMark

HT is Tof!

Mijn ervaring is dat het wel warmer wordt dan wanneer je geen panoramadak hebt. Ook bij een beetje zon merk je de warmte al. Fijn in de winter. Iets minder in de zomer. De airco houdt het werk koel.

Je merkt het eigenlijk alleen met het instappen en de eerste minuten. Eenmaal op temperatuur valt heet allemaal wel mee.

Ik heb overigens als bestuurder geen enkele hinder van de zon door het dak.

Ik heb geen bekleding. En heb de p2 sinds december 2020.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
JTHZZ schreef op donderdag 21 april 2022 @ 07:18:
[...]

DC Laadsnelheid (125 vs 150kW)
Het accupakket is kleiner (69 tov 78kWh), zou de laadtijd dan niet hetzelfde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-09 10:01
Kleineheino schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:03:
[...]

Deze vraag heb ik gesteld aan Polestar. Het antwoord is:
Het is op nog onduidelijk wat Polestar connect jaarlijks gaat kosten, wij proberen dit z.s.m. te delen op de website en zijn druk bezig om dit zo gunstig mogelijk aan te bieden.
Polestar Connect bestaat uit een aantal diensten die connectiviteit vereisen. Dit zijn o.a. de Polestar app (via het Polestar datacenter) en Polestar assistance via het Polestar callcenter. De sim levert de connectiviteit, maar dat wil niet zeggen dat de diensten dan alsnog werken. Het staat nergens echt duidelijk omschreven maar ik ga er niet vanuit dat het gaat werken zonder abonnement.
Met een eigen sim zou je mogelijk wel het Android deel (Hey Google / navigatie / apps etc.) kunnen laten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Kleineheino schreef op donderdag 21 april 2022 @ 08:36:
[...]

Het accupakket is kleiner (69 tov 78kWh), zou de laadtijd dan niet hetzelfde zijn?
Dat zal inderdaad weinig schelen hoewel ik wel meestal laad op het stuk met max snelheid maar dat is dan 20% sneller gedurende 25 minuten dus misschien minutenwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Kleineheino schreef op donderdag 21 april 2022 @ 08:36:
[...]

Uiteindelijk wil je mijn inziens niet per se je accu vol hebben maar een bepaalde afstand kunnen afleggen. Hoger laadvermogen = meer kilometers per tijdseenheid (bij gelijk verbruik, de dual motor is minder efficiënt dan de single motor).

Polestar claimt dat het 69 kWh zijn maximale laadvermogen van 130 kW langer kan vasthouden. Ik heb er geen grafieken van gezien maar de long range zakt vrij snel naar 130 kW in de laadcurve van Fastned. Dat zou kunnen betekenen dat het verschil in de praktijk minimaal is.

Afbeeldingslocatie: https://support.fastned.nl/hc/article_attachments/360011682097/image__1_.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Ik denk dat de E-sim gewoon actief blijft na verloop van het abbonement. Ze zullen wel bepaalde diensten uitzetten lijkt mij. Er staat onder andere in de specificaties dat de P2 inclusief levenslange OTA updates is, hiervoor moet de E-sim blijven werken.

Overigens hebben een groot aantal eigenaren 6 jaar gratis internet ivm. CarPlay problemen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Rene schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:56:
Overigens hebben een groot aantal eigenaren 6 jaar gratis internet ivm. CarPlay problemen :P
*Privé-eigenaren :+

De leaserijders blijven nog in het ongewisse :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Rene schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:56:
Ik denk dat de E-sim gewoon actief blijft na verloop van het abbonement. Ze zullen wel bepaalde diensten uitzetten lijkt mij. Er staat onder andere in de specificaties dat de P2 inclusief levenslange OTA updates is, hiervoor moet de E-sim blijven werken.

Maar ook aan die E-sim zit een abonnement vast. Volgens mij is dat in Nederland van T-Mobile. Die gaan dat echt niet gratis doen en mijn vermoeden is dat de kosten voor dat abonnement verdisconteerd zitten in het Polerstar Connect abonnement.
Vandaar waarschijnlijk de opmerking van Polestar Support dat je daar je eigen sim in zou kunnen drukken.

Levenslange updates is in software-land een zacht eitje. Vanaf een bepaalde software-versie wordt vanzelf ondersteuning voor oudere hardware-platformen stopgezet (End of Software Maintenance). Je hebt dan nog steeds recht op OTA updates, alleen komen er geen meer beschikbaar voor je 'oude P2'.
OTA updates zullen misschien wel buiten de Polestar Connect dienstverlening vallen (alhoewel ze volgens mij wel via het Polestar datacenter gaan) en vereisen mogelijk alleen een werkende sim.

Het probleem is dat het nergens keihard omschreven staat en je dus zult moeten afwachten wat je evt. zou gaan missen als je die dienstverlening niet verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
MisteRMeesteR schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:11:
[...]

*Privé-eigenaren :+

De leaserijders blijven nog in het ongewisse :P
Ik heb als leaserijder ook gewoon de mail met verlenging gekregen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JTHZZ
Femme schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:52:
[...]

Uiteindelijk wil je mijn inziens niet per se je accu vol hebben maar een bepaalde afstand kunnen afleggen. Hoger laadvermogen = meer kilometers per tijdseenheid (bij gelijk verbruik, de dual motor is minder efficiënt dan de single motor).

Polestar claimt dat het 69 kWh zijn maximale laadvermogen van 130 kW langer kan vasthouden. Ik heb er geen grafieken van gezien maar de long range zakt vrij snel naar 130 kW in de laadcurve van Fastned. Dat zou kunnen betekenen dat het verschil in de praktijk minimaal is.

[Afbeelding]
Die Fastned curve is verouderd. Tot 40% blijft hij op 150 en tot 60% nog boven de 100. Charges like a bosssss (c) Björn Nyland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
JTHZZ schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:34:
[...]

Ik heb als leaserijder ook gewoon de mail met verlenging gekregen.
Ik niet..... Ben dus wel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
PvS_68 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:21:
[...]

Ik niet..... Ben dus wel benieuwd
Ik kreeg de Mail in september 2021. Daarna is de tekst aangepast naar voorjaar 2022 voor CarPlay.

Klinkt dus alsof levering voor september/oktober 2021 de gratis verlenging krijgt.

Wanneer heb je jouw auto ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
Rene schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:24:
[...]

Ik kreeg de Mail in september 2021. Daarna is de tekst aangepast naar voorjaar 2022 voor CarPlay.

Klinkt dus alsof levering voor september/oktober 2021 de gratis verlenging krijgt.

Wanneer heb je jouw auto ontvangen?
september 2020. Pilot uitvoering. Communicatee van Polestar op dat vlak was toen nog niet best. Kan dus zijn dat ik het wel heb, maar dat er nooit over gecommuniceerd is. Of misschien enkel naar de leasemaatschappij.

We gaan het zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WiMe65
  • Laatst online: 20:37
Via Polestar’s FB pagina:
For our customers in Europe, we're currently experiencing issues with internet connectivity. We're working closely with our supplier to solve this as quickly as possible and will share updates upon progression.

This message is also visible at [polestar.com/polestar-support/](http://polestar.com/poles...NnRzmHKdG_JUGR7SHdsz8dNKo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 09:15
WiMe65 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:21:
For our customers in Europe, we're currently experiencing issues with internet connectivity. We're working closely with our supplier to solve this as quickly as possible and will share updates upon progression.

This message is also visible at [polestar.com/polestar-support/](http://polestar.com/poles...NnRzmHKdG_JUGR7SHdsz8dNKo)
Oh nice. Ik stond vanochtend (weer) bij de dealer voor wat andere issues, toen ik instapte na de reparatie had ik idd geen internet. Monteur heeft wat dingen weggehaald en de module opnieuw verbonden. Hierna had ik wel weer internet, maar was misschien een toevalstreffer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:48

Ik stond óók in Duitsland... met een navi die niet wilde.... en een binnendoor toeristen route... :X :X :X

Paar keer RESET hielp dus niet... :F :r

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah

Niets van gemerkt (be, t-mobile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:10
Ik ga binnenkort even langs de garage voor twee wat wonderlijke cosmetische zaken.

1. Mijn motorkap is scheef gaan staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nIY2POKidi6SMU3KDYea-3jw4Q8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NDbJvnexjZYcqOFwqfRrWZuH.jpg?f=fotoalbum_large

2. Mijn laadklepje ligt dieper dan de rest van de buitenkant (zie nu dat deze foto niet scherp is, maar wel duidelijk wat ik bedoel denk ik):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2v1N_-RYS3Tjx57XkaJIbqaZ-tk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RfEjkXcIWAzccjnJHdy0OBsv.jpg?f=fotoalbum_large

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank88
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10-06-2022
Goedenavond allen,

Heeft iemand ervaring en kan me vertellen hoe ik het deurpaneel voor eraf kan halen?
Ik heb twee zwart imbus schroeven gevonden onder het bedieningspaneel (knoppen voor de ramen en spiegels) en 1 bout onderin in het midden van het paneel. Als ik die eruit schroef zit het paneel nog niet los helaas 🙈

Weet iemand hoe dit moet? 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
Nu ik het forum een tijdje volg constateer ik toch wel veel narigheid bij de Polestar. Deze auto staat nog wel op nummer 1 op ons lijstje maar de twijfel neemt met de dag toe. De Volvo stond op nummer 2 maar ook daar is van alles aan de hand. Misschien niet zo gek omdat deze 2 toch wel van hetzelfde zijn. Op nummer 3 de Kia EV6, daar lijkt echt alles wat je maar kan bedenken te werken, maar ja .........

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• k-jah
Kleineheino schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:55:
Nu ik het forum een tijdje volg constateer ik toch wel veel narigheid bij de Polestar. Deze auto staat nog wel op nummer 1 op ons lijstje maar de twijfel neemt met de dag toe. De Volvo stond op nummer 2 maar ook daar is van alles aan de hand. Misschien niet zo gek omdat deze 2 toch wel van hetzelfde zijn. Op nummer 3 de Kia EV6, daar lijkt echt alles wat je maar kan bedenken te werken, maar ja .........
Dat krijg je natuurlijk als je een forum volgt…
Iedereen is meer geneigd om de negatieve dingen of problemen te melden waar anderen misschien raad mee weten.
Dat gezegd zijnde, ik heb vandaag een lekkere probleemloze rit van 120km gemaakt. :z

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:29
Er zijn meer mensen die iets dergelijks posten, en dan zijn er vaak veel reacties van mensen die zeggen dat ze nergens écht last van hebben en ze zo weer dezelfde keuze zouden maken. Ik ben er daar 1 van. Vandaag had ik 1 korte rit even geen internet, eerste "echte" issue wat ik ervaar in half jaar rijden. Ja, DK is "flaky", en sommige mensen hebben wel echt(ere) issues...

Edit: oke, voor de volledigheid, naast DK zou ik nu geen void meer gekozen hebben. Vind de kleur het mooist, maar de lak is gewoon niet goed...

[ Voor 7% gewijzigd door Loen op 21-04-2022 20:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerjanStam
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-05-2023
Ik heb een maand de Kia EV6 gereden en dat viel mij tegen. De app werkte ook niet helemaal, voorverwarmen deed het bijv. nog niet.
De rijhulpsystemen vond ik erg irritant en kon ik niet zoals bij de polestar instellen naar mijn wensen. Verder rijdt de Polestar echt stukken beter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

k-jah schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:14:
[...]

Dat krijg je natuurlijk als je een forum volgt…
Iedereen is meer geneigd om de negatieve dingen of problemen te melden waar anderen misschien raad mee weten.
Dat gezegd zijnde, ik heb vandaag een lekkere probleemloze rit van 120km gemaakt. :z
Dit dus. Vanmiddag ook weer lekker naar huis gestuurd. Af en toe een sprintje, dan weer op de ACC aansluiten op de N-weg. Heerlijk :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

www.google.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kramon
Af en toe moeten we idd herhalen dat we hier over het algemeen alleen maar problemen delen. Daar ben ik er ook eentje van, zoals hierboven. Maar ik heb geen spijt van m'n Polestar en zou 't zo weer doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

kramon schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:44:
Af en toe moeten we idd herhalen dat we hier over het algemeen alleen maar problemen delen. Daar ben ik er ook eentje van, zoals hierboven. Maar ik heb geen spijt van m'n Polestar en zou 't zo weer doen.
Die motorkap? Lokale jeugd welke erop heeft gelegen voor de foto? :+ ?

https://www.dumpert.nl/?selectedId=100028439_01622661

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVdriver
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21:11
De TuneIn app werkt dat alleen met een premium abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
EVdriver schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:17:
De TuneIn app werkt dat alleen met een premium abonnement?
Daar is veel over geschreven laatste paar dagen op het forum. Ze hebben enkel in de polestar app een registratie verplicht gesteld waarbij je je cc op moet geven en 3 maanden premium gratis krijgt. Kun je weer opzeggen voordat je moet gaan betalen en dan hou je gewoon de gratis variant... Beetje vervelend

[ Voor 3% gewijzigd door Loen op 21-04-2022 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peer54
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-12-2024
Loen schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:24:
[...]

Daar is veel over geschreven laatste paar dagen op het forum. Ze hebben enkel in de polestar app een registratie verplicht gesteld waarbij je je cc op moet geven en 3 maanden premium gratis krijgt. Kun je weer opzeggen voordat je moet gaan betalen en dan hou je gewoon de gratis variant... Beetje vervelend
Bij de Volvo modellen speelt dit ook. Ik heb dit vanmiddag bij de dealer aangekaart. Dealer gaat contact opnemen met Volvo. Wordt vervolgd dus.

Groet Peer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
peer54 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:35:
[...]

Bij de Volvo modellen speelt dit ook. Ik heb dit vanmiddag bij de dealer aangekaart. Dealer gaat contact opnemen met Volvo. Wordt vervolgd dus.

Groet Peer
Die gaan daar echt niets aan doen hoor. Waarom zou TuneIn zijn businessmodel aan moeten passen als polestar/Volvo besluit de DAB radio te verwijderen?

Het is een app in de Google Playstore, niet iets vanuit Volvo. Tenzij er een akkoord is tussen TuneIn/Volvo gaat er dus niks veranderen. Het zou me zelfs niet verbazen als dit een creatieve move vanuit TuneIn is om wat knaken te verdienen op het AAOS ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Rene schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:39:
[...]

Die gaan daar echt niets aan doen hoor. Waarom zou TuneIn zijn businessmodel aan moeten passen als polestar/Volvo besluit de DAB radio te verwijderen?

Het is een app in de Google Playstore, niet iets vanuit Volvo. Tenzij er een akkoord is tussen TuneIn/Volvo gaat er dus niks veranderen. Het zou me zelfs niet verbazen als dit een creatieve move vanuit TuneIn is om wat knaken te verdienen op het AAOS ;).
En geef ze eens ongelijk. Al moet ik zeggen dat Sonos Radio ook gebruik maakt van TuneIn en dit 'probleem' hier niet speelt.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-08 21:16
DAB is toch verplicht tegenwoordig? Dus dat kunnen ze er toch niet zomaar uit halen. Behalve als het iets tijdelijk is als het componenten tekort probleem is opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Sphinkx schreef op donderdag 21 april 2022 @ 22:28:
DAB is toch verplicht tegenwoordig? Dus dat kunnen ze er toch niet zomaar uit halen. Behalve als het iets tijdelijk is als het componenten tekort probleem is opgelost.
Niet in NL :)

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 06-09 15:25
Inderdaad "maar ja..."
Het gras is niet altijd groener aan de overkant: Wat er beter kan aan de Kia EV6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
FirstEV schreef op donderdag 21 april 2022 @ 23:15:
[...]

Inderdaad "maar ja..."
Het gras is niet altijd groener aan de overkant: Wat er beter kan aan de Kia EV6
Wat is dat voor site? Bij de meeste meldingen staat "nog niet gemeld", gekke is dat er dan bij sommige staat prioriteit hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:48
Niet mee eens, ook daar zijn problemen...

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
Kleineheino schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 07:50:
[...]

Wat is dat voor site? Bij de meeste meldingen staat "nog niet gemeld", gekke is dat er dan bij sommige staat prioriteit hoog.
Worden alle door tweakers voor tweakers gemelde problemen bij gehouden incl status. Wel leuk gedaan

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:45
Ik rij nog een weekje in mijn C4 Picasso voordat ik de Polestar van een collega over neem. Ik heb voor de Picasso wel eens op een forum gezocht/geschreven over:
  • De internetverbinding (de 'SOS-knop en verbinding met Citroën-service) ligt er heel vaak uit.
  • De Tomtom-live navigatie ligt er af en toe ook uit, dat lost zich vanzelf op.
  • De citroën-app ben ik gestopt te gebruiken nadat ik wéér moest inloggen en gegevens kwijt waren.
  • Het rammeltje onder de achterstoelen zit er nog steeds.
  • Het bedienmenu is nog steeds onmogelijk, maar ik heb mijn weg er in gevonden (of ik vermijd het gebruik).
  • en nog wat dingetjes...
En toch omschrijf ik de afgelopen jaren in de Picasso als probleemloos, doordat ik nooit langs de kant heb gestaan, nooit extra naar de garage heb hoeven te gaan, kortom: doordat ik de auto vertrouwde.

Wat ik als voorpret op fora lees over de Polestar: rijplezier, niet superzuinig en een flink computerscherm met wat gedoetjes met de apps. Het lijkt wel mijn telefoon. Dus denk ik: dat komt wel goed, ik heb er zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:59

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Ik moet van de zomer een rit maken naar Italie met de Polestar 2. Ik rijd in een PS2 SMSR zonder plus pakket met 19'.

We hebben daar een grote villa gehuurd op zo'n 30-40KM onder Florence. 17-25 juni zullen wij hier verblijven. Nu wil ik waarschijnlijk vrijdag 17 juni vertrekken en dan of boven of onder Zwitserland overnachten. Na 25 juni reizen we door naar iets boven Marseille om daar zo'n 2 weken op een nog nader te bepalen camping twee weken te overnachten. Ik heb op de locatie van het huis geen laadpaal, ik hoop met een verlengsnoer via de grannycharger te kunnen laden. Daarnaast zit in het dichtbijzijnste dorp een 50-60KW lader bij een lokale supermarket in Siena, dit is een ENEL-X lader.

Nu dacht ik slim te zijn en alleen op Ionity laadstations te gaan laden, omdat Polestar hier een leuke actie mee heeft icm de Plugsurfing pas. Nu blijkt dus dat deze pas bij het ophalen bij de volvo dealer uit de auto is gehaald, de verkoper en ik dachten dat deze niet bij de auto hoorde. Afijn, ik Polestar Support gechat met de vraag of ze een nieuwe pas op kunnen sturen. Nu blijkt dat dus niet te kunnen omdat ik officieel de 2e eigenaar (leasemaatschappij) ben en niet de eerste(dat was de volvo dealer).

In Nederland laad ik met mijn laadpas van de zaak overal gratis, maar zodra ik de grens over ben komen meteen de kosten op mijn rekening. Nu heb ik dus al een route gemaakt met alleen Ionity laders referentie verbruik op 219(wat alleen bij 130km/u het geval zal zijn. Daarnaast met 10% aankomen bij een charger ingevuld, maar nu kan ik waarschijnlijk dus geen gebruik maken van de Ionity palen i.c.m. de korting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKQ63e8K6hGrYV1g-Ln4FwAel4Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/x7QD7duUvYYDinRhvUIAZpIg.png?f=fotoalbum_large

Zie hierboven de route.

Ik kan nu waarschijnlijk een andere plugsurfing kaart ophalen bij de dealer:) Maar wanneer dit niet werkt, hebben jullie dan nog andere tips? Daarnaast heb ik ook veel gelezen over snelladen bij ALDI SUD en dergelijke, deze laders worden alleen niet op de kaart weergegeven(chargemap ed). Ik wil best een uurtje langer reizen als het mij een flinke dot geld scheelt, we reizen met ze tweeën en gaan er toch twee dagen over doen.

Ik heb nu een MoveMove pas(alleen NL) en een Shell Recharge pas. Ik heb ook de Tesla App gekoppeld op mijn telefoon met de creditcard en een maingau account, alleen hiervoor moet je 6,99 betalen om een druppel te krijgen. Ik heb gelezen dat je voor ITalie vaak ook weer een Enel-X laadpas nodig hebt en/of de Juicepass app.

Wordt tijd dat ze gaan verplichten dat elke laadpas compatibel moet zijn met laadpalen..(indien technisch mogelijk)

[ Voor 4% gewijzigd door Terrie op 22-04-2022 11:50 ]

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikAWD
Ik heb ook een probleemloze auto. Ik ben alleen lang bezig geweest om de performance upgrade geinstalleerd te krijgen. Maar dat heeft niets met de auto zelf te maken. Dat zijn issues met customer support en dealers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k-jah
Terrie schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:49:
Wordt tijd dat ze gaan verplichten dat elke laadpas compatibel moet zijn met laadpalen..(indien technisch mogelijk)
Helemaal mee eens! Ik “zeul” er 5 verschillende mee. 8)7 thuisladen, kantoorladen BE, kantoorladen NL, shell recharge en Plugsurfing.
Om over het aantal apps nog maar te zwijgen :P .

Maar klinkt of je je al goed voorbereid hebt! Wel jammer van die Plugsurfing pass idd, scheelt toch wel wat voor Ionity… kan je lease in deze niets betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 14:27
Ik moet van de zomer een rit maken naar Italie met de Polestar 2. Ik rijd in een PS2 SMSR zonder plus pakket met 19'.

We hebben daar een grote villa gehuurd op zo'n 30-40KM onder Florence. 17-25 juni zullen wij hier verblijven. Nu wil ik waarschijnlijk vrijdag 17 juni vertrekken en dan of boven of onder Zwitserland overnachten. Na 25 juni reizen we door naar iets boven Marseille om daar zo'n 2 weken op een nog nader te bepalen camping twee weken te overnachten. Ik heb op de locatie van het huis geen laadpaal, ik hoop met een verlengsnoer via de grannycharger te kunnen laden. Daarnaast zit in het dichtbijzijnste dorp een 50-60KW lader bij een lokale supermarket in Siena, dit is een ENEL-X lader.

Nu dacht ik slim te zijn en alleen op Ionity laadstations te gaan laden, omdat Polestar hier een leuke actie mee heeft icm de Plugsurfing pas. Nu blijkt dus dat deze pas bij het ophalen bij de volvo dealer uit de auto is gehaald, de verkoper en ik dachten dat deze niet bij de auto hoorde. Afijn, ik Polestar Support gechat met de vraag of ze een nieuwe pas op kunnen sturen. Nu blijkt dat dus niet te kunnen omdat ik officieel de 2e eigenaar (leasemaatschappij) ben en niet de eerste(dat was de volvo dealer).

In Nederland laad ik met mijn laadpas van de zaak overal gratis, maar zodra ik de grens over ben komen meteen de kosten op mijn rekening. Nu heb ik dus al een route gemaakt met alleen Ionity laders referentie verbruik op 219(wat alleen bij 130km/u het geval zal zijn. Daarnaast met 10% aankomen bij een charger ingevuld, maar nu kan ik waarschijnlijk dus geen gebruik maken van de Ionity palen i.c.m. de korting.

[Afbeelding]

Zie hierboven de route.

Ik kan nu waarschijnlijk een andere plugsurfing kaart ophalen bij de dealer:) Maar wanneer dit niet werkt, hebben jullie dan nog andere tips? Daarnaast heb ik ook veel gelezen over snelladen bij ALDI SUD en dergelijke, deze laders worden alleen niet op de kaart weergegeven(chargemap ed). Ik wil best een uurtje langer reizen als het mij een flinke dot geld scheelt, we reizen met ze tweeën en gaan er toch twee dagen over doen.

Ik heb nu een MoveMove pas(alleen NL) en een Shell Recharge pas. Ik heb ook de Tesla App gekoppeld op mijn telefoon met de creditcard en een maingau account, alleen hiervoor moet je 6,99 betalen om een druppel te krijgen. Ik heb gelezen dat je voor ITalie vaak ook weer een Enel-X laadpas nodig hebt en/of de Juicepass app.

Via welke leasemaatschappij gaat dit? Ik ben ook wel benieuwd want wij hebben ook geen Ionity pas bij aflevering gekregen. Van de zomer wil ik ook naar Zuid Frankrijk en dan zou dat ook een uitkomst zijn met de korting. Ben benieuwd hoeveel je uiteindelijk kwijt bent aan al het laden. Ook benieuwd naar de ervaring met de ABRP planner, op mijn route moest ik 8 keer laden met ook laadstops van 6 minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrie

Terrie

assn schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:07:
[...]

Via welke leasemaatschappij gaat dit? Ik ben ook wel benieuwd want wij hebben ook geen Ionity pas bij aflevering gekregen. Van de zomer wil ik ook naar Zuid Frankrijk en dan zou dat ook een uitkomst zijn met de korting. Ben benieuwd hoeveel je uiteindelijk kwijt bent aan al het laden. Ook benieuwd naar de ervaring met de ABRP planner, op mijn route moest ik 8 keer laden met ook laadstops van 6 minuten.
Zie deze link: https://www.polestar.com/nl/news/polestar-and-ionity/
Het lijkt mij dat als Lease rijder je hier ook gewoon aanspraak om mag maken in het eerste jaar van eigenaarsschap. Ik heb de auto via een dealer geregeld (Hooftman Volvo) en deze is opgekocht door de LM (ALD).

Je ziet in mijn plaatje ook een laadstop van 5 min staan, deze gaan we er waarschijnlijk uit filteren(iets langer in NL laden). Maar ik sta liever wat vaker aan een paal dan dat het billenknijpen wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Terrie op 22-04-2022 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
Terrie schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:18:
[...]

Het lijkt mij dat als Lease rijder je hier ook gewoon aanspraak om mag maken in het eerste jaar van eigenaarsschap. Ik heb de auto via een dealer geregeld (Hooftman Volvo) en deze is opgekocht door de LM (ALD).

Je ziet in mijn plaatje ook een laadstop van 5 min staan, deze gaan we er waarschijnlijk uit filteren(iets langer in NL laden). Maar ik sta liever wat vaker aan een paal dan dat het billenknijpen wordt.
Klopt, leaserijder hier en gewoon een Plugsurfing (dus geen specifieke voor Ionity) gekregen.
Kaart even koppelen aan een (persoonlijke) account, en klaar.
Je moet wel even opletten of het gereduceerde tarief goed doorgerekend wordt, had al eens gehoord dat dit niet altijd het geval is. Dit kan je checken via de Plugsurfing app.
Bij mij was dit in orde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iqcgubon
Die Digital Key heb ik vandaag toch maar uitgeschakeld in de Android Polestar app. Wat een battery drain zeg... Gemiddeld 30% per dag. Nee bedankt, dan zal ik er wel gewoon aan denken op mijn sleutel mee te nemen :D

Oh ja... Onze 3-jarige is er in geslaagd om iets achter het handschoenvak te duwen. Iemand een idee of je dit makkelijk zelf even kan verwijderen, of toch maar best langs de dealer passeren?

[ Voor 31% gewijzigd door iqcgubon op 22-04-2022 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
iqcgubon schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:11:
Die Digital Key heb ik vandaag toch maar uitgeschakeld in de Android Polestar app. Wat een battery drain zeg... Gemiddeld 30% per dag. Nee bedankt, dan zal ik er wel gewoon aan denken op mijn sleutel mee te nemen :D
Ben jij gedurende de dag in de buurt van je auto? Laten we zeggen: binnen 10 meter? Dan drained ie bij mij namelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door kramon op 22-04-2022 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah

Oh ja... Onze 3-jarige is er in geslaagd om iets achter het handschoenvak te duwen. Iemand een idee of je dit makkelijk zelf even kan verwijderen, of toch maar best langs de dealer passeren?
Vreemd, hier op m’n iOS toestel (iPhone 13 Pro, iOS 15.4.1, app version 3.10.1) niets van verbruik.
Komt zelfs geen percentage achter te staan.
Is je app up-to-date?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iqcgubon
kramon schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:13:
[...]

Ben jij gedurende de dag in de buurt van je auto? Laten we zeggen: binnen 10 meter? Dan drained ie bij mij namelijk.
Niet per se. De dag dat ik het meeste drain had deze week (maar liefst 40%) was mijn vrouw de hele dag met de wagen weg. Op andere dagen is het "maar" 10-15% maar dat vind ik toch nog een veel te grote impact voor het kleine gemak.
Terrie schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:18:
[...]

Goed dat ik af en toe dit forum eens lees. Ik wist dit niet :D En inderdaad, ook in mijn leasewagen zat er een Plugsurf kaartje en geven Ionity laders 35c/kwh aan. Handig om weten voor de zomer in Frankrijk. Binnen Belgie wordt er van ons verwacht dat we de laadpas van het werk gebruiken, maar daarbuiten is het voor onze eigen rekening.

[ Voor 44% gewijzigd door iqcgubon op 22-04-2022 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotreke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:07
Dan toch maar weer een nieuw issue. Ik had al het probleem opgelost dat de auto niet meer reageerde op “hey google” . Dit heb ik opgelost door het infotainment te resetten. Vanmorgen werkte het weer niet dus weer moeten resetten, ik hoop niet dat dit met enige regelmaat nodig gaat zijn.

Verder probleemloos tot nu toe hoor. Dat steeds weer reageren op de sleutel tijdens het wassen vind ik niet zo’n probleem.

2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
pjotreke schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 14:40:
Dan toch maar weer een nieuw issue. Ik had al het probleem opgelost dat de auto niet meer reageerde op “hey google” . Dit heb ik opgelost door het infotainment te resetten. Vanmorgen werkte het weer niet dus weer moeten resetten, ik hoop niet dat dit met enige regelmaat nodig gaat zijn.

Verder probleemloos tot nu toe hoor. Dat steeds weer reageren op de sleutel tijdens het wassen vind ik niet zo’n probleem.
Dinsdag deed hey google het bij mij niet. Woensdag weer wel en sindsdien geen problemen meer. Maar zoals ik al zei: Op mijn gsm doet die dat ook niet altijd en die fysieke knop werkt altijd dus boeien.

Haha, ja dat reageren op die sleutel is inderdaad soms lastig als je net je spiegels aan het afspuiten bent :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
Gewoon je sleutel of telefoon even iets verder weg leggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

GuiltyNL schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 14:43:
Gewoon je sleutel of telefoon even iets verder weg leggen.
Zal hem de volgende keer aan Henk geven bij de wasstraat, als ik gebeld wordt mag hij opnemen en een bericht aannemen :+

Beter is het om de PAK/sleutel in de auto te laten.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem_69
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-11-2024

Heel herkenbaar van die battery-drain op mijn Android 12 phone. Sleutel maar gewoon meenemen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-08 21:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Yup.
From production week 34 2021, DAB radio is not included on Polestar 2 cars produced for customers in Sweden, the Netherlands, Austria, and Switzerland, in order to free up semiconductors for other parts of the vehicle. DAB radio has been removed in these markets since there's not a legal requirement.

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Nu heb ik dus al een route gemaakt met alleen Ionity laders referentie verbruik op 219(wat alleen bij 130km/u het geval zal zijn.
De instelling referentieverbruik is het verbruik bij 110km/u en ABRP rekent zelf om naar hogere snelheden. Je kunt instellen hoe hard je denkt te gaan rijden op de Autobahn bij ‘Snelheid’.
Bij mijn DMLR is 190 referentieverbruik bij de huidige temps een prima instelling. Met je single motor kun je hem nog wat lager zetten. Met 219 zul je snel genoeg merken dat je met hoge SoC bij de lader komt en dat is zonde van je tijd. Overigens kom ik tegenwoordig prima met 5% aan op een laadpunt. Google Maps is echt scherp en voelt geen moment spannend meer.

Die tesla app kun je voor jouw trip wel weer deleten trouwens, die zijn in D en Italië (nog) niet opengesteld.

[ Voor 68% gewijzigd door JTHZZ op 22-04-2022 17:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ewdevries
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-09 11:52
TuneIn forceert de Polestar 2 gebruikers een Trial Premium af te nemen en creditcard gegevens achter te laten. TuneIn wordt vooral aangegeven als alternatief voor een ieder die geen DAB+ heef, maar ook fijn voor andere atreaming kanalen zoals GrandPrixRadio. Je kan de app normaal ook gratis gebruiken. Dit lukt ook op je mobiel, maar in de Polestar moeten we langs het 'betaal' scherm. Skippen lukt niet. Er zijn inmiddels al meerdere meldingen van gemaakt, maar nu even een collectieve vraag.

In de PlayStore kan je een lage score geven voor de app. Ik heb zojuist maar 1 ster gegeven met de feedback dat ze een aanpassing moeten maken aan hun policy om Polestar 2 rijders altijd een trial te laten afnemen. Als we nu collectief dit doen, zal TuneIn zeker met een actie moeten komen.

Link naar de playstore: https://play.google.com/store/apps/details?id=tunein.player

[ Voor 179% gewijzigd door ewdevries op 23-04-2022 10:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57

[Afbeelding]

Zie hierboven de route.

Je kunt ook een kleinere villa huren als je zo graag wilt besparen _/-\o_

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kleineheino
ewdevries schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 18:22:
TuneIn forceert de Polestar 2 gebruikers een Trial Premium af te nemen en creditcard gegevens achter te laten. TuneIn wordt vooral aangegeven als alternatief voor een ieder die geen DAB+ heef, maar ook fijn voor andere atreaming kanalen zoals GrandPrixRadio. Je kan de app normaal ook gratis gebruiken. Dit lukt ook op je mobiel, maar in de Polestar moeten we langs het 'betaal' scherm. Skippen lukt niet. Er zijn inmiddels al meerdere meldingen van gemaakt, maar nu even een collectieve vraag.

In de PlayStore kan je een lage score geven voor de app. Ik heb zojuist maar 1 ster gegeven met de feedback dat ze een aanpassing moeten maken aan hun policy om Polestar 2 rijders altijd een trial te laten afnemen. Als we nu collectief dit doen, zal TuneIn zeker met een actie moeten komen.

Link naar de playstore: https://play.google.com/store/apps/details?id=tunein.player
De TuneIn leverancier kan er niets aan doen dat Polestar besluit DAB+ uit het pakket te halen. Als Polestar vindt dat TuneIn gebruikt moet worden dienen zij dat goed te implementeren. Ik gebruik TuneIn thuis en dat werkt prima, het zou oneerlijk zijn om de app dan maar slecht te beoordelen, toch? Wellicht is het verstandiger dat iedereen zijn beklag doet bij Polestar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie

Terrie

P2Hattem schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 18:40:
[...]

Je kunt ook een kleinere villa huren als je zo graag wilt besparen _/-\o_
Die is scherp:)

We zitten er daarom ook met 11 man in :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huubv
  • Laatst online: 15-05-2024
Sinds kort heb ik een inklapbare trekhaak laten monteren. Alleen nu gaat mijn kofferbak niet meer open met mijn voet. Om ruimte te maken voor de trekhaak is er een gat gemaakt in de bodem van de auto. Kan het zijn dat de bewegingssensor daar ook in de buurt zit?

Op internet heb ik geen technische tekening van de Polestar sensoren kunnen vinden helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
@huubv Waarschijnlijk zijn ze het stekkertje vergeten terug aan te sluiten. De sensor zit in de bumper, en die is er af geweest.

Het gat zit rechts van het midden, ik schop altijd links van het midden, gaat probleemloos. Maar ik meen dat er ook rechts een sensor zit.

[ Voor 10% gewijzigd door guido66 op 22-04-2022 22:13 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Terrie schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 19:54:
[...]

Die is scherp:)

We zitten er daarom ook met 11 man in :9
To the max dus …. Je hoeft toch niet al hun bagage mee te sjouwen hoop ik?! Da’s pas funest voor je verbruik 🤓😝

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huubv
  • Laatst online: 15-05-2024
guido66 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 21:58:
@huubv Waarschijnlijk zijn ze het stekkertje vergeten terug aan te sluiten. De sensor zit in de bumper, en die is er af geweest.

Het gat zit rechts van het midden, ik schop altijd links van het midden, gaat probleemloos. Maar ik meen dat er ook rechts een sensor zit.
Bedankt voor je reactie. Kan zijn inderdaad, volgende week ga ik maar eens terug naar de Volvo dealer.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• P2Hattem
https://youtu.be/0vOlRYvEd4w

Leuke test met een bijzondere uitkomst …. Eerlijk duurt het langst 🤓

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-09 19:45
P2Hattem schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 00:18:
https://youtu.be/0vOlRYvEd4w

Leuke test met een bijzondere uitkomst …. Eerlijk duurt het langst 🤓
Was even doorbijten (half uur…), maar interessante uitkomst! “Ich bin Paff” 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Hattem
Mickvanderveen schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 09:05:
[...]

Het is dus wel positief dat een PS2 PP net zo zuinig is als een M3 als je de laadverliezen meeneemt en die zijn er nu ook eenmaal. Dus leuk zo’n laag getal op je display, maar je daadwerkelijke electriciteitskosten per km zijn dus fors hoger (20% in dit geval).

We rijden dus een goudeerlijke Zweed die je gewoon vertelt hoe je echte verbruik er voor staat O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Mickvanderveen schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 09:05:
[...]

Heel interessant. Er is wat op af te dingen: 2 verschillende bestuurders, impact accuverwarming en 1 procent SoC=0,78kWh dus een foutmarge van 1,6kWh op 100km, maar toch een verrassende uitkomst.
Opvallend ook dat de Tesla zonder voorverwarmen minder snel laadt dan de Polestar zonder voorverwarmen. In de navigatie hadden ze niet de snellader ingesteld.

[ Voor 6% gewijzigd door JTHZZ op 23-04-2022 10:13 ]

Pagina: 1 ... 82 ... 219 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.