Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 00:19
Even als reactie op zaken die wel of niet geleverd worden.

Ik heb sinds gisteren mijn PS2. Maar wellicht bevestigend, GEEN DAB, wel de voetsensor. En wel de pixel LED lampen.
Ik moet nog even zoeken naar de productiedatum van mijn wagen, ik weet deze niet uit het hoofd, ik heb deze wagen aangeboden gekregen toen deze eind maart op de kade van Zeebrugge stond wegens een annulering.

Andere zaken die al dan niet geleverd zouden zijn moet ik nog controleren. Uit mijn hoofd onderdelen van interieur verlichting, mistlampen?

Maar DAB lijkt er niet op te zitten. Ik zie alleen maar FM als ik de radio app open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desheba
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-08-2022
blue eyes schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:19:

Ik heb sinds gisteren mijn PS2. Maar wellicht bevestigend, GEEN DAB, wel de voetsensor. En wel de pixel LED lampen.
Ik moet nog even zoeken naar de productiedatum van mijn wagen, ik weet deze niet uit het hoofd, ik heb deze wagen aangeboden gekregen toen deze eind maart op de kade van Zeebrugge stond wegens een annulering.

Andere zaken die al dan niet geleverd zouden zijn moet ik nog controleren. Uit mijn hoofd onderdelen van interieur verlichting, mistlampen?

Maar DAB lijkt er niet op te zitten. Ik zie alleen maar FM als ik de radio app open.
Ik heb hem vorige week in België in ontvangst genomen. Was een snel leverbaar model. Zowel DAB, voet sensor en pixel lights zat er allemaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Doe ik dan iets verkeerds? Ik had ook verwacht DAB te hebben.... In mijn andere auto heb ik 100% DAB ontvangst, daar kan het niet aan liggen.

Moet er iets geactiveerd worden, of?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjotreke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:07
guido66 schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:16:
[...]

Is bewust gedaan door TuneIn: https://www.polestar-foru...nein-no-longer-free.6370/

Thank you for contacting TuneIn support. We recently updated our Polstar app, which requires users to opt into a premium subscription trial to use the app. We issued this update to provide Polestar users access to TuneIn Premium for 90 days. This way, users can enjoy the full benefits of our premium service at no cost. You can cancel and continue logging in as a free user once the trial ends. After the trial period, users can opt into a premium subscription or continue with their free account. I hope this helps.
Ik ga mijn creditcard gegevens niet zomaar doorgeven. Exit TuneIn voor mij dus.

2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotreke
blue eyes schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:34:
Doe ik dan iets verkeerds? Ik had ook verwacht DAB te hebben.... In mijn andere auto heb ik 100% DAB ontvangst, daar kan het niet aan liggen.

Je hebt niks verkeerd gedaan. Zit er gewoon niet op vanwege chip tekort en dankzij de Nederlandse regelgeving.

2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Dat dacht ik ook idd. Ik zal net de batch hebben waarbij DAB is verwijderd.
Mensen op het forum met ongeveer gelijke leverdata hebben het wel, daarom verwarrend, de vraag of ik iets verkeerd doe.

Lijkt mij niet, zal net pech hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-09 14:35

Nee, normaal zou je DAB zenders gewoon in de lijst moeten zien. Zie je ze niet, mag je er van uitgaan dat je wagen geen DAB ontvanger heeft.
Mijn P2 (gebouwd dec ‘21, geleverd 8/4, Belgische markt) is ook compleet; dab, pixel lights en kicksensor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah
pjotreke schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:34:
[...]

Ik ga mijn creditcard gegevens niet zomaar doorgeven. Exit TuneIn voor mij dus.
Had Polestar tunein niet naar voren geschoven als alternatief voor het ontbreken van DAB ontvangers?
Dan zou ik er niet zo blij mee zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Laatst online: 12:45
k-jah schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:50:
[...]
Had Polestar tunein niet naar voren geschoven als alternatief voor het ontbreken van DAB ontvangers?
Dat werd tegen mij wel verteld ja.... ben er dan ook niet heel blij mee.
Er schijnt nog een ander alternatief te zijn, Open radio oid, iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjotreke
k-jah schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:50:
[...]

Ja schandalig eigenlijk voor een auto van >60k

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:16
pjotreke schreef op zondag 17 april 2022 @ 11:48:
[...]

Ja schandalig eigenlijk voor een auto van >60k
Zou zo maar eens tactiek van TuneIn kunnen zijn om geld uit Polestar AB te trekken. Polestar geeft TuneIn als alternatief om geen DAB te leveren, maar TuneIn verdient er niks op. Benieuwd hoe dit valt qua wetgeving, want nu levert Polestar wellicht geen volwaardig alternatief voor DAB.

Ook ik ga geen creditcard invullen bij TuneIn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• blue eyes
Vandaag de eerste 300 km gereden met de PS2.

Vertrokken op 85% (lader komt pas woensdag, 230v laden duurt lang :D) .
Op de terugreis wel even geladen, in 15 minuten er 22kWh erin gekregen, Fastnet, 130kWh aangetikt.
Het had misschien niet, net wel, net niet gehoeven.

Verbruik op ongeveer 22 kWh per 100 km, meestal CC op 110 gehad.

Eerste indruk:
net iets rapper dan de BMW, mindere stoelen (maar echt niet slecht!), CC minder verfijnd, dashboard prima, stuurgedrag minder verfijnd dan de aangepaste BMW.
Audio echt een paar klassen lager, maar niet geheel fair daar ik voor 4k euro aan audio in de BMW had gepompt.

Al met al zeer tevreden. Tijdens het kwartiertje laden even rustig met een ijsje er naast gezeten - echt wel gave looks, imo in deze prijsklasse de mooiste.
Nogmaals, erg tevreden!

[ Voor 3% gewijzigd door blue eyes op 17-04-2022 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-08 21:16
Wat zijn jullie ervaringen bij PS2 voor degene die er al een jaar of zelfs iets langer mee rijd? Max is uiteraard 2 jaar… 😉

Ik mag binnenkort nieuwe lease kiezen en denk een elektrische te nemen. Woon-werk is maar 25km enkel. Dus elektrische is dan de juiste keuze..

Alternatief is Skoda Enyaq, Tesla 3 of een ID3/4/5.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:09
Sphinkx schreef op zondag 17 april 2022 @ 21:37:
Wat zijn jullie ervaringen bij PS2 voor degene die er al een jaar of zelfs iets langer mee rijd? Max is uiteraard 2 jaar… 😉

Ik mag binnenkort nieuwe lease kiezen en denk een elektrische te nemen. Woon-werk is maar 25km enkel. Dus elektrische is dan de juiste keuze..

Alternatief is Skoda Enyaq, Tesla 3 of een ID3/4/5.
Ik ben superenthousiast maar je zult hier ook genoeg mensen vinden die ontevreden zijn. De auto’s die je noemt zijn allemaal anders. Skoda/VW kunnen zowel qua looks als qua performance niet aan de P2 tippen maar rijden wel zuiniger (met minder PKs maar ook kleinere accu)
Tesla: de beste electrische performance qua verbruik en laden: daar kan geen enkel merk aan tippen. Maar ik vind de P2 veel meer ‘auto’, de ‘hardware’ zit kwalitatief beter in elkaar. De software van de P2 kan niet aan Tesla tippen. Het doet (meestal) wat het moet doen maar is absoluut minder uitgebreid. En toch zijn er ook dingen die mij bekende Tesla rijders echt beter vinden aan de P2: al was het maar de normale kofferklep:)

Ik zou gewoon je gevoel volgen: de perfecte auto moet nog gemaakt worden.

[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 17-04-2022 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:21
guido66 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 21:39:
[...]

Bij mij doet ie het nog gewoon, ik was al wel ingelogd met een gratis account. Ik denk dat daar het verschil zit.

Wat gebeurt er als je een gratis account maakt op een ander apparaat en daarna probeert in te loggen in de P2?
Vreemd genoeg werkt TuneIn op de Polestar wel nog, maar niet meer op de XC40 P8. Zal te maken hebben met een update van de TuneIn app die nog niet is gedownload op de Polestar, vermoed ik.
Account had ik reeds, maar ik blijf op de P8 maar doorgestuurd worden naar de betaallink.

Edit: kan dit niet omzeild worden door TuneIn in de Vivaldi-app te openen voor de ongelukkigen waar de update al is doorgevoerd?

[ Voor 9% gewijzigd door Cpt. Peacock op 17-04-2022 22:01 ]

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
Gevoel is uiteraard belangrijk. Dus gaat puur om looks en dan is de P2 duidelijk de betere...

Ik heb nog met geen enkele gereden Zelfs niet meegereden behalve een Tesla, maar dat was wel een S.

Maar ik ga nooit alleen op gevoel af. Zelfs niet met een lease via werk…

Er zouden dan veel meer Alfa’s rondrijden dan 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 17:23
Sphinkx schreef op zondag 17 april 2022 @ 21:58:
Gevoel is uiteraard belangrijk. Dus gaat puur om looks en dan is de P2 duidelijk de betere...

Ik heb nog met geen enkele gereden Zelfs niet meegereden behalve een Tesla, maar dat was wel een S.

Hoi als je over de looks al tevreden bent, dan rest je feitelijk alleen nog een proefrit. Mogelijk kun je bij een van de Polestar spaces in je buurt een proefrit in een P2 boeken. Hopelijk kun je dan beter je keuze bepalen :)

https://www.polestar.com/nl/spaces/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:16
Cpt. Peacock schreef op zondag 17 april 2022 @ 21:57:
[...]

Edit: kan dit niet omzeild worden door TuneIn in de Vivaldi-app te openen voor de ongelukkigen waar de update al is doorgevoerd?
Kun je minstens niet van zender wisselen tijdens rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Alleen NL, AT, CH, SE hebben geen DAB+ meer ivm wetgeving die het toestaat dat fabrikanten een waardig alternatief mogen bieden, zoals online radio. De vraag is nu dus of TuneIn nog een waardig alternatief genoemd mag worden als je moet dokken.

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ErikAWD
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-07-2022
Sphinkx schreef op zondag 17 april 2022 @ 21:58:

Ik heb ze allemaal gereden. Kia, Skoda, VW, Hyundai, Cupra en Volvo. Daarnaast 3 jaar lang Tesla. Ze komen allemaal niet in de buurt van de Polestar. Niet in de rijbeleving en in de looks. Het enige waar Polestar de mindere is, is de efficiëntie. Ik haal 480km met mijn dual motor (performance pack, dus 20 inch) als ik extreem voorzichtig rij en het 15+ graden is. Maar in de winter kom ik echt niet boven de 370. Laden gaat dan wel weer sneller dan de Tesla (langer 100+ kWh).

Porsche 718 Boxster | Polestar 2 Dual Motor Plus/Pilot/Performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
xsive schreef op maandag 18 april 2022 @ 00:11:
[...]

Alleen NL, AT, CH, SE hebben geen DAB+ meer ivm wetgeving die het toestaat dat fabrikanten een waardig alternatief mogen bieden, zoals online radio. De vraag is nu dus of TuneIn nog een waardig alternatief genoemd mag worden als je moet dokken.
Wat dus niet hoeft, zoals hierboven beschreven. Trial afsluiten, opzeggen en gratis verder luisteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blue eyes
Weet iemand, niet kunnen vinden in dit topic, of er een soort van log file is van de PS2?

Een EV is een grote rijdende computer, een rijdende database. Alles wordt gelogd.

Is er iets van een app, prog. die elke laadbeurt weergeeft?
Bijv. datum - locatie - aantal kWh?
En dan nog leuker, ook verbruik per dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:10
blue eyes schreef op maandag 18 april 2022 @ 09:11:
Weet iemand, niet kunnen vinden in dit topic, of er een soort van log file is van de PS2?

Een EV is een grote rijdende computer, een rijdende database. Alles wordt gelogd.

Is er iets van een app, prog. die elke laadbeurt weergeeft?
Bijv. datum - locatie - aantal kWh?
En dan nog leuker, ook verbruik per dag.
https://play.google.com/s...ey.log.production.android

Zoiets? Komt als het goed is eind van de maand beschikbaar voor ons.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:28

MaxxMark

HT is Tof!

Helaas, is er allemaal (nog) niet. Er zijn wel tools en applicaties geweest die bepaalde informatie uitlezen, maar die mogen officieel (nog) niet bestaan en lopen daarmee kans dat ze uit de playstore verdwijnen.

Ik zit er ook met smart op te wachten. Zeker omdat Volvo on Call in het verleden gewoon prima uit te lezen was met een API. Maar sinds de overgang naar AAOS en het compleet overhoop gooien van Polestar/Volvo-connect is het allemaal behelpen.

Meelurken in het Android Automotive topic https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2017746 is misschien wel leuk.

Journey Log is een nieuwe app van Polestar maar die is nog niet in NL beschikbaar. Mogelijk dat die interessante info gaat bevatten :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blue eyes
Thx beiden!

API klinkt interessant, XLS of CSV output mag ook ;)

Ik ben gelukkig niet de enige cijfertjes neuroot :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-09 11:47

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

blue eyes schreef op maandag 18 april 2022 @ 09:26:
Thx beiden!

API klinkt interessant, XLS of CSV output mag ook ;)

Ik ben gelukkig niet de enige cijfertjes neuroot :D
Nee hoor.... Excel is my master... 8)7

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

JTHZZ schreef op maandag 18 april 2022 @ 09:02:
[...]

Wat dus niet hoeft, zoals hierboven beschreven. Trial afsluiten, opzeggen en gratis verder luisteren
OK, dan heb ik niet goed gelezen. Gelukkig heeft mijn MY22 wel DAB.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• blue eyes
Als beloofd, foto van oud en nieuw ;)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ltFM6rB7Sq74TbcFgvbIVi6wgjw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gCccWxuLD5vsMVNQXe1uT2Jx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugnummer10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05-2023
Hallo allen,

Sinds 2 weken ben ik de berijder van een Polestar 2 LRSM, in de kleur void. Nu ben ik hier al een tijdje aan het meelezen en had ik al gezien dat de void lak dramatisch is, maar dat het zo erg is..

Eerste keer door de wasstraat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PuQs4_RcxUUmI-v_V7BR-s2y7JY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GIJnaDVsaebxWz3UszHLuSwi.jpg?f=fotoalbum_large

Is het bij meer mensen zo slecht gesteld met de lak van de void? Ik heb een Duitse versie, bpm is volgens RDW op 20-12 betaald dus ik verwacht dat de auto inmiddels al zeker 4 maanden terug geproduceerd is. Dat lijkt me tijd zat voor het uitharden van de lak..

[ Voor 12% gewijzigd door Rugnummer10 op 18-04-2022 13:55 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dON001iPrxOpPWagBNsG9oMrMpQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l7I982vJoceTwgdvhkCN6ZTc.jpg?f=fotoalbum_large

Was gezellig laden gisteren in Leende

Uit de Thunder stapten zowaar 5 schoonheden _/-\o_ :*)

[ Voor 6% gewijzigd door xsive op 18-04-2022 14:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:49
xsive schreef op maandag 18 april 2022 @ 14:30:
[Afbeelding]

Was gezellig laden gisteren in Leende

Uit de Thunder stapten zowaar 5 schoonheden _/-\o_ :*)
Wel typisch natuurlijk dat juist alle polestars onderweg bijgeladen moeten worden ;)

@Rugnummer10 de lak is inderdaad zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

ach-jee schreef op maandag 18 april 2022 @ 14:36:
[...]

Wel typisch natuurlijk dat juist alle polestars onderweg bijgeladen moeten worden ;)

Ja andere EVs laden zichzelf op 8)7

Polestar rijders houden gewoon van Fastned :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
ach-jee schreef op maandag 18 april 2022 @ 14:36:
[...]

Huh? Dit soort beschadigingen is echt niet normaal van een keertje wasstraat. Heb hem al vaak door de wasstraat gehaald zonder problemen. Dit is echt garantie-werk voor de Volvo garage en is zeker niet normaal.

[ Voor 10% gewijzigd door JTHZZ op 18-04-2022 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:49
JTHZZ schreef op maandag 18 april 2022 @ 15:32:
[...]

Huh? Dit soort beschadigingen is echt niet normaal van een keertje wasstraat. Heb hem al vaak door de wasstraat gehaald zonder problemen. Dit is echt garantie-werk voor de Volvo garage en is zeker niet normaal.
Het lijkt wat erger door schittering van de zon denk ik in bovenstaande foto. Mijn Void heeft ook dergelijke krasjes her en der, vooral op de flanken. Geeft een beetje een hologram-achtig effect. De Void lak is gewoon erg matig, niet voor niets dat die er straks niet meer is denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
Void is ook een niet metalic kleur zeker. Uiteraard geen excuus voor dergelijke schade te hebben…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugnummer10
ach-jee schreef op maandag 18 april 2022 @ 15:51:
[...]

Het lijkt wat erger door schittering van de zon denk ik in bovenstaande foto. Mijn Void heeft ook dergelijke krasjes her en der, vooral op de flanken. Geeft een beetje een hologram-achtig effect. De Void lak is gewoon erg matig, niet voor niets dat die er straks niet meer is denk ik.
De schittering van de zon heeft idd wel gezorgd voor een wat extra "wow" effect, nu er wat meer schaduw op zit is het al lastiger te zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Sowieso zou ik even langs de dealer gaan..... Laat hun dat dan ook maar even vaststellen, bevestigen.

Wellicht door de zon, maar het ziet er niet vrolijk uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
Rugnummer10 schreef op maandag 18 april 2022 @ 13:51:
Hallo allen,

Sinds 2 weken ben ik de berijder van een Polestar 2 LRSM, in de kleur void. Nu ben ik hier al een tijdje aan het meelezen en had ik al gezien dat de void lak dramatisch is, maar dat het zo erg is..

Eerste keer door de wasstraat:

[Afbeelding]

Is het bij meer mensen zo slecht gesteld met de lak van de void? Ik heb een Duitse versie, bpm is volgens RDW op 20-12 betaald dus ik verwacht dat de auto inmiddels al zeker 4 maanden terug geproduceerd is. Dat lijkt me tijd zat voor het uitharden van de lak..
De uitgeharde lak is nog steeds uitermate zacht. Veel zachter dan 'normaal'. Helaas een bekend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Laatst online: 02-07-2024

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

Bij mij werkt sinds vanmorgen de app helemaal niet meer (alles grijs)
De sleutels bij de auto doen het ook niet meer (ook niet met de knoppen)
De enige manier om de auto te openen en te starten is met de telefoon (waarschijnlijk via BT?)..
Ook melding op scherm " eCall Service vereist"
De Tcam reset lijkt ook niet te werken.
Jammer. De keyless entry werkte sinds 2.0 goed bij mij.
Toch weer onbetrouwbaar, zeker als zelfs de sleutels niet werken .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 15:25
dagobert1966 schreef op maandag 18 april 2022 @ 19:22:
De enige manier om de auto te openen en te starten is met de telefoon (waarschijnlijk via BT?)..
Exact dit heb ik ook al twee keer gehad. Even langs de dealer gaan. Het spanningloos maken van enkele modules zou het moeten verhelpen.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

dagobert1966 schreef op maandag 18 april 2022 @ 19:22:
Ik blijf bewust nog even op 1.9 aangezien de DK bij mij daarmee tot nu toe zeer vlekkeloos verloopt, buiten dat ik even de app opstart als ik richting auto loop. Andere software versies heb ik nog geen ervaring mee O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

xsive schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:47:
[...]

Ik blijf bewust nog even op 1.9 aangezien de DK bij mij daarmee tot nu toe zeer vlekkeloos verloopt, buiten dat ik even de app opstart als ik richting auto loop. Andere software versies heb ik nog geen ervaring mee O-)
Ik moet zeggen dat met 2.0 mij DK juist erg goed werkte. Tot nu toe geen enkel probleem.
Erg zorgelijk vind ik echter dat ook de gewone sleutels niet meer werken. Ook niet bij het gebruiken van de knoppen op de sleutels ...
Dus zelfs als je de sleutels meeneemt kun je een probleem hebben om de auto te kunnen gebruiken ... dat is toch wel echt zorgelijk en onacceptabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 16:11
Hier werkt de DK ook nagenoeg vlekkeloos op iPhone13 icm 1.9 en 2.0. Soms moet ik de app opstarten, maar dat zal wel te maken hebben met een iOS of app update.
Enkel de achterklep openen via de kick sensor werkt niet altijd. De sensor herkent mijn voet wel wat ik hoor het ding piepen, maar de klep opent niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
RobboNL schreef op maandag 18 april 2022 @ 23:37:
Hier werkt de DK ook nagenoeg vlekkeloos op iPhone13 icm 1.9 en 2.0. Soms moet ik de app opstarten, maar dat zal wel te maken hebben met een iOS of app update.
Enkel de achterklep openen via de kick sensor werkt niet altijd. De sensor herkent mijn voet wel wat ik hoor het ding piepen, maar de klep opent niet altijd.
Dit komt denk ik omdat de sleutels / telefoon niet in bereik zijn. Althans, dit is bij mij de reden dat de kick-to-open niet altijd werkt (piept).

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

Vanmorgen Polestar gebeld. Uiteindelijk in de auto geraakt en, vanwege eCall melding, het dringende advies naar de dealer te gaan.
Volvo Nieuwenhuis in Apeldoorn heeft geen tijd en geen vervangend vervoer.
Volvo Nieuwenhuis in Zutphen heeft geen tijd en geen vervangend vervoer.
Toen Arval gebeld. Zij zeggen dat de dealer altijd extern vervangend vervoer kan inhuren maar dat ze daar geen zin in hebben vanwege het extra werk .. lekker dan, ik ben wel een klant.
Arval heeft uiteindelijk Volvo Nieuwenhuis in Raalte bereid gevonden mij verder te helpen.

Al met al zeer kwalijk vind ik: een auto waarvan de basis funktie (de sleutel) niet werkt, dealers die je niet (willen) helpen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:28

MaxxMark

HT is Tof!

Ik heb sinds de 2.0 update dat de BT verbinding en dus ook het geluid van de telefoon regelmatig verbreekt. Gebeurt vooralsnog met volledige willekeur. De ene keer werkt het gewoon en kan ik media afspelen op m’n telefoon over de auto. En de andere keer niet. Vaak moet ik dan ff op Connect drukken en het “muziek” icoontje bij m’n telefoon weer aanklikken. In sommige gevallen was het zelfs zo dat de telefoonverbinding er wel was, dus niet alles was verbroken.

Het enige wat ik nog niet gedaan heb is de verbinding vanuit de polestar app volledig verwijderen en de pairings volledig verbreken en opnieuw doen. Want dan moet ik weer met alle sleutels naar de auto :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikAWD
dagobert1966 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:26:
Al met al zeer kwalijk vind ik: een auto waarvan de basis funktie (de sleutel) niet werkt, dealers die je niet (willen) helpen ....
Precies mijn ervaring bij problemen! Volvo dealers die geen tijd hebben...
Ik ben benieuwd of mensen met een 'echte' Volvo ook zo lang moeten wachten. Of dat dit een partijtje Polestar pesten is. Of misschien slechte afspraken tussen de twee merken?

Als ik nu een probleem met mijn auto heb dan moet ik snel geholpen worden. Ik kan mijn problemen toch niet vooruit plannen?!? Laatst moest ik bij alle dealers in de buurt 7-8 weken wachten op een afspraak. Uiteindelijk in Breda (85km rijden) een dealer gevonden waar ik 'maar' 3 weken hoefde te wachten.

Als ik een probleem met mijn Tesla had kon ik daar altijd dezelfde week nog terecht. En er stond altijd een leenauto klaar! Ze kwamen zelfs aan huis voor kleine issues die onsite op te lossen waren.

[ Voor 9% gewijzigd door ErikAWD op 19-04-2022 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

MaxxMark schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:32:
Ik heb sinds de 2.0 update dat de BT verbinding en dus ook het geluid van de telefoon regelmatig verbreekt. Gebeurt vooralsnog met volledige willekeur. De ene keer werkt het gewoon en kan ik media afspelen op m’n telefoon over de auto. En de andere keer niet. Vaak moet ik dan ff op Connect drukken en het “muziek” icoontje bij m’n telefoon weer aanklikken. In sommige gevallen was het zelfs zo dat de telefoonverbinding er wel was, dus niet alles was verbroken.

Het enige wat ik nog niet gedaan heb is de verbinding vanuit de polestar app volledig verwijderen en de pairings volledig verbreken en opnieuw doen. Want dan moet ik weer met alle sleutels naar de auto :)
Herkenbaar!!
Volgens mij is dit inderdaad sinds de 2.0 upgrade. De verbinding komt bij instappen niet tot stand, of de verbinding valt tijdens een rit spontaan weg en komt dan niet meer vanzelf terug. Dan moet ik de spraak en/of muziek even opnieuw aantikken in op de console bij 'verbinden'. Geen drama, maar wel jammer omdat het eerst beter werkte dan nu.

Mijn DK verliest ook regelmatig de connectie, ik heb mijn frustratie hierover al eerder geuit, maar dan lijkt BT uit en vervolgens weer aan op mijn telefoon tot nu toe goed genoeg om mijn DK weer up te krijgen. Vervelend blijft het wel dus ik heb altijd de sleutel in mijn zak en gebruik de DK zo af en toe als de wagen voor de deur staat en ik moet erin zijn.

Overigens is de app (3.10) met 2.0 wel lekker snel in het bijwerken van de gegevens. Met name de SoC is er in een flits tot nu toe. Dus ook zeker goed nieuws! :) Ook timers en deur/klimaat lijkt prima te werken. Nu zou de locatie van de wagen wel lekker zijn om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

ErikAWD schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:45:
[...]

Als ik nu een probleem met mijn auto heb dan moet ik snel geholpen worden. Ik kan mijn problemen toch niet vooruit plannen?!? Laatst moest ik bij alle dealers in de buurt 7-8 weken wachten op een afspraak. Uiteindelijk in Breda (85km rijden) een dealer gevonden waar ik 'maar' 3 weken hoefde te wachten.

Als ik een probleem met mijn Tesla had kon ik daar altijd dezelfde week nog terecht. En er stond altijd een leenauto klaar! Ze kwamen zelfs aan huis voor kleine issues die onsite op te lossen waren.
Gaat dit alleen over Nederlandse dealers? Zijn er dezelfde ervaringen bij de Belgische dealers?
Ik heb mijn P2 in Brussel moeten ophalen destijds maar gelukkig nog geen dealercontact hoeven hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 09:15
dagobert1966 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:26:
Vanmorgen Polestar gebeld. Uiteindelijk in de auto geraakt en, vanwege eCall melding, het dringende advies naar de dealer te gaan.
Volvo Nieuwenhuis in Apeldoorn heeft geen tijd en geen vervangend vervoer.
Volvo Nieuwenhuis in Zutphen heeft geen tijd en geen vervangend vervoer.
Toen Arval gebeld. Zij zeggen dat de dealer altijd extern vervangend vervoer kan inhuren maar dat ze daar geen zin in hebben vanwege het extra werk .. lekker dan, ik ben wel een klant.
Arval heeft uiteindelijk Volvo Nieuwenhuis in Raalte bereid gevonden mij verder te helpen.

Mijn vaste dealer is Henk Scholten Volvo in Arnhem. Moet zeggen dat ik hier altijd erg over te spreken ben. Voor dringende problemen maken ze tijd (toen m'n auto nog maar 1 fase laadde kon ik dezelfde dag terecht). Kreeg als vervangend vervoer een V60 Cross Country mee, mocht deze een dag later omruilen voor een gehuurde Polestar 2.
Heb nu voor donderdag een afspraak staan voor wat kleinere issues, hier moest ik inderdaad 2 weken op wachten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nordic_blue
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 25-04 11:28

nordic_blue

P2 PP Void

Ben afgelopen weekend met de caravan op pad geweest. Verbruik kwam uit op 40kwh/100 met 90 op de snelweg, je zou dan ca. 200 km kunnen rijden met caravan van 1200 kg (teruggekeurd).

Het rijden met caravan gaat uiteraard uitstekend met zoveel power (DM). Op de camping heb ik de auto bijgeladen met 6A (in de auto het laadvermogen lager gezet, weet niet of dat echt nodig is) via een stroompunt van lege plek naast de caravan. Ging ook prima.

Trekhaak werkt heel prettig met de gecombineerde stekker in de trekhaak. Dat was bij andere auto's soms een drama (moet je half onder de auto kruipen).

Al met al tevreden. Ik wist vooraf dat het actieradius beperkt zou zijn. In de zomer dan ook bewust voor een vakantie gekozen zonder eigen caravan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:23

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

nordic_blue schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:55:
Ben afgelopen weekend met de caravan op pad geweest. Verbruik kwam uit op 40kwh/100 met 90 op de snelweg, je zou dan ca. 200 km kunnen rijden met caravan van 1200 kg (teruggekeurd).

Het rijden met caravan gaat uiteraard uitstekend met zoveel power (DM). Op de camping heb ik de auto bijgeladen met 6A (in de auto het laadvermogen lager gezet, weet niet of dat echt nodig is) via een stroompunt van lege plek naast de caravan. Ging ook prima.

Trekhaak werkt heel prettig met de gecombineerde stekker in de trekhaak. Dat was bij andere auto's soms een drama (moet je half onder de auto kruipen).

Al met al tevreden. Ik wist vooraf dat het actieradius beperkt zou zijn. In de zomer dan ook bewust voor een vakantie gekozen zonder eigen caravan.
Maar.. Heb je met caravan ook het stoplichtsprintje gewonnen van die Golf naast je? :*) 8) >:)

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:10

Interessant! Wij halen aanstaande zaterdag onze nieuwe vouwwagen op. Ik ga zeker wat verbruikscijfers delen hiervan.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikAWD
Dat is niet reëel want van 100 tot 0% kan niet.
Tenzij je zonder laadstops naar je bestemming kan rijden.
Maar dan nog is het niet verstandig om de accu zo ver leeg te rijden.

Als je echt met zo'n caravan ver op pad wil gaan is het dus niet te doen.
200km theoretisch bereik betekent dat je 8-9 keer moet snelladen om 1000km te rijden (zegt ABRP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desheba
Na 600 km mijn polestar gisteren voor de eerste keer gaan wassen in de self car wash (Heb het nog lang uitgehouden voor de eerste keer ;) )
Tijdens het wassen heeft mijn wagen hem bijna continu gelocked en terug unlocked. Leek alsof hij de druk van het water op de deurhendels als actie van mij zag.

Nog mensen die dit voorhebben of is dit abnormaal gedrag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nordic_blue
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 25-04 11:28

nordic_blue

P2 PP Void

ErikAWD schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:26:
[...]

Dat is niet reëel want van 100 tot 0% kan niet.
Tenzij je zonder laadstops naar je bestemming kan rijden.
Maar dan nog is het niet verstandig om de accu zo ver leeg te rijden.

Als je echt met zo'n caravan ver op pad wil gaan is het dus niet te doen.
200km theoretisch bereik betekent dat je 8-9 keer moet snelladen om 1000km te rijden (zegt ABRP).
Ja klopt. Met Fastned laden kan wel met caravan aangekoppeld, alleen dan maak je denk ik weinig vrienden (je blokkeert dan de halve laadstraat).

In BENELUX en deel Duitsland (Eifel) kun je wel prima op vakantie, maar dat is dus wel beperkt. Nogmaals, ik ben hier van te voren van uit gegaan en kies voor de zomer nu een Mobilehome oid.

Meivakantie gaan we weer op pad met caravan (ook in de buurt) en Hemelvaart waarschijnlijk ook nog. Voor de kids maakt de locatie van de camping überhaupt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikAWD
Heeft iemand ervaring met een dakkoffer?
Ik zou er graag één aanschaffen voor de vakantie maar ik moet nu al zo'n enorme moeite moet doen om 19kwh/100km te rijden. Terwijl ik met mijn Model 3 zonder enige moeite 12.8 kwh/100km reed. Vrees dat een dakkoffer het helemaal dramatisch maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikAWD
nordic_blue schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:31:
[...]

Ja klopt. Met Fastned laden kan wel met caravan aangekoppeld, alleen dan maak je denk ik weinig vrienden (je blokkeert dan de halve laadstraat).
Daar had ik nog niet eens over nagedacht. Elke keer loskoppelen om te kunnen laden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 16:37

Isniedood

nee, echt niet!

Ik lees hier berichten over dat de auto zonder DAB+ geleverd wordt maar de specificaties op de website geven aan dat dit er wel op zit. Zouden nieuw bestelde auto's dat dan wel weer krijgen ?

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
ErikAWD schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:45:
[...]

Ik ben benieuwd of mensen met een 'echte' Volvo ook zo lang moeten wachten. Of dat dit een partijtje Polestar pesten is. Of misschien slechte afspraken tussen de twee merken?
Mijn Volvo dealer had zelf geen tijd / moeite genomen om mij de gevraagde offerte en gegevens door te sturen. Het verkoopsteam van Polestar was wel behulpzaam;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magnifique
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16:52
desheba schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:30:
Na 600 km mijn polestar gisteren voor de eerste keer gaan wassen in de self car wash (Heb het nog lang uitgehouden voor de eerste keer ;) )
Tijdens het wassen heeft mijn wagen hem bijna continu gelocked en terug unlocked. Leek alsof hij de druk van het water op de deurhendels als actie van mij zag.

Dat is normaal gedrag, ik leg mijn sleutel altijd wat verder weg als ik de auto schoonmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikAWD
kmser schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:34:
[...]

Mijn Volvo dealer had zelf geen tijd / moeite genomen om mij de gevraagde offerte en gegevens door te sturen. Het verkoopsteam van Polestar was wel behulpzaam;
Polestar zelf is inderdaad behulpzaam. Maar zodra Volvo erbij komt kijken gaat het een stuk minder soepel.
Polestar gebruikt 'service bij Volvo' als een positief verkooppraatje. Maar de praktijk is erg slecht.
We worden bij Volvo een beetje als tweederangsburger behandelt. Dat is in ieder geval mijn ervaring tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah
Paku schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:48:
[...]

Gaat dit alleen over Nederlandse dealers? Zijn er dezelfde ervaringen bij de Belgische dealers?
Ik heb mijn P2 in Brussel moeten ophalen destijds maar gelukkig nog geen dealercontact hoeven hebben.
Ik had een issue 3 dagen na ophalen: kon niet snelladen, op verschillende tijdstippen geprobeerd bij verschillende stations. Omdat ik de dag nadien naar Frankrijk vertrok was dit wel echt een groot issue. Heb toen meteen naar De Smet gebeld en kon diezelfde dag nog langsgaan. d:)b
Dus nee, die ervaring deel ik zeker niet.
Onderweg naar hun nog getest, en snelladen werkte plots wel en is nadien geen probleem meer geweest. Afspraak dan maar afgebeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Isniedood schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:33:
Ik lees hier berichten over dat de auto zonder DAB+ geleverd wordt maar de specificaties op de website geven aan dat dit er wel op zit. Zouden nieuw bestelde auto's dat dan wel weer krijgen ?
Ik zie DAB+ niet in de NL configurator maar wel in de BE, of ik kijk er overheen. Dus voor Nederlandse modellen lijkt me niet dat het erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikAWD
desheba schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:30:

Ik heb dit weekend toevallig hetzelfde gehad. Ik had de auto open gelaten en de sleutel ver buiten bereik gelegd. Toch continu open/dicht/open/dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:23

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

ErikAWD schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:31:
Ik zou er graag één aanschaffen voor de vakantie maar ik moet nu al zo'n enorme moeite moet doen om 19kwh/100km te rijden. Terwijl ik met mijn Model 3 zonder enige moeite 12.8 kwh/100km reed. Vrees dat een dakkoffer het helemaal dramatisch maakt.
Welkom bij Polestar :+

Ik ga van de zomer op pad met 4 fietsen op het dak.. ben benieuwd :)

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• desheba
ErikAWD schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:41:
[...]

Ik heb dit weekend toevallig hetzelfde gehad. Ik had de auto open gelaten en de sleutel ver buiten bereik gelegd. Toch continu open/dicht/open/dicht.
lastig om de sleutel ver weg te leggen in een publieke wasstraat - maar goed om te weten dat ik niet de enige ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
desheba schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:48:
[...]

lastig om de sleutel ver weg te leggen in een publieke wasstraat - maar goed om te weten dat ik niet de enige ben :)
In de auto leggen, dat werkt prima. Auto gaat alleen op slot met een sleutel buiten de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desheba
JTHZZ schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:55:
[...]

In de auto leggen, dat werkt prima. Auto gaat alleen op slot met een sleutel buiten de auto.
Ah, ideaal dat wist ik niet. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:48
Oepsie, dat klinkt mij best wel "sterk" in de oren. :+
Dat zou betekenen dat als je wél wat moeite zou doen... je 10.0 /100km zou scoren?

Ik wéét dat de M3 geen permanente AWD is... (2 +2 indien nodig) maar dan nóg een wel héél aparte score, zeker naar wat ik van ándere M3 rijders verneem.

* ps er is een test geweest met oa verbruikcijfertjes caravan, vouwwagen, dakkoffer eo fietsen, ik dacht engels.

[ Voor 7% gewijzigd door Hansieo op 19-04-2022 11:10 ]

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikAWD
Haha ik wist waar ik aan begon :)
De verkoper was ook gewoon heel eerlijk (die zei, max 270km per lading). En de reviews online zijn ook heel duidelijk. Maar een bezineauto heb ik ook nooit gekocht met verbruik bovenaan de wensenlijst. Sterker nog, dat kwam nooit in de top 10 eisen voor ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-zUK3avBV4LDsbYFj4Y3kS3EIVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VSzPDOdwroNVp1URW5QubzFV.jpg?f=fotoalbum_large

Dakkoffer type Thule (Volvo) Dynamic 900 geeft ongeveer 10% extra verbruik. Wellicht iets meer bij hogere snelheden (100+ km/u).

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikAWD
Hansieo schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:07:
[...]

Oepsie, dat klinkt mij best wel "sterk" in de oren. :+
Dat zou betekenen dat als je wél wat moeite zou doen... je 10.0 /100km zou scoren?
De vergelijking is niet helemaal eerlijk want de Tesla was een standard range plus (RWD).
Ik zou hem eigenlijk met de single motor Polestar moeten vergelijken maar die heb ik nog nooit gereden.
128wh/km was mijn normale zomerverbruik. Ik rij ook wel erg rustig hoor. Wel altijd de max. snelheid maar niet continu sprintjes en ik anticipeer ver vooruit met af'remmen'. En bijna altijd op een steady cruise control.

En ik weet dat de gemiddelde M3 rijder veel hoger zit. Maar de gemiddelde M3 rijder is een opgefokt kantoormannetje die in het verkeer in even moet overcorrigeren voor het gebrek aan autoriteit tijdens de werkdag en daardoor zijn rechtervoet niet in bedwang kan houden :P

[ Voor 16% gewijzigd door ErikAWD op 19-04-2022 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

ErikAWD schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:12:
[...]

De vergelijking is niet helemaal eerlijk want de Tesla was een standard range plus (RWD).
Ik zou hem eigenlijk met de single motor Polestar moeten vergelijken maar die heb ik nog nooit gereden.
128wh/km was mijn normale zomerverbruik. Ik rij ook wel erg rustig hoor. Wel altijd de max. snelheid maar niet continu sprintjes en ik anticipeer ver vooruit met af'remmen'. En bijna altijd op een steady cruise control.

En ik weet dat de gemiddelde M3 rijder veel hoger zit. Maar de gemiddelde M3 rijder is een opgefokt kantoormannetje die in het verkeer in even moet overcorrigeren voor het gebrek aan autoriteit tijdens de werkdag en daardoor zijn rechtervoet niet in bedwang kan houden :P
Zelf ben ik ook een rustige rijder en heb mijn P2 pas 4 maanden.

Afgelopen zondag heb ik met mijn single motor met 20 graden een ritje gemaakt van 200 km snelweg met CC op 102. Verbruik was 16.4, wat me wel verraste. Lager kom ik tot nu toe echt niet op de snelweg. Misschien in de zomer als de accu gedurende de nacht wat minder afkoelt.

Op B wegen heb ik 1 keer op een warme dag in maart 14.5 gehaald over 70km. Dat was wel het laagste wat ik heb gezien tot nu toe. Tufte 70-80 in een rijtje wagens rustig door maar het was wel een heeeel saaaai ritje. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ja ervaring met dakkoffer en twee kinderfietsen achterop. Ik kwam op 23kWh/100km uit met een Performance-versie met 20" en een buitentemperatuur van ongeveer 16 graden.

Ik vond dat zelf best meevallen haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikAWD
GuiltyNL schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:03:
[...]

Ja ervaring met dakkoffer en twee kinderfietsen achterop. Ik kwam op 23kWh/100km uit met een Performance-versie met 20" en een buitentemperatuur van ongeveer 16 graden.

Ik vond dat zelf best meevallen haha.
Dat is zeker niet slecht! Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikAWD
Paku schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:52:
[...]

Zelf ben ik ook een rustige rijder en heb mijn P2 pas 4 maanden.

Afgelopen zondag heb ik met mijn single motor met 20 graden een ritje gemaakt van 200 km snelweg met CC op 102. Verbruik was 16.4, wat me wel verraste. Lager kom ik tot nu toe echt niet op de snelweg. Misschien in de zomer als de accu gedurende de nacht wat minder afkoelt.

Op B wegen heb ik 1 keer op een warme dag in maart 14.5 gehaald over 70km. Dat was wel het laagste wat ik heb gezien tot nu toe. Tufte 70-80 in een rijtje wagens rustig door maar het was wel een heeeel saaaai ritje. :O
No way dat ik die getallen ga halen. Zelfs niet met 60 op de cruise control.
Kan je natuurlijk ook niet verwachten met 2x dezelfde motor in 1 auto.
Jammer dat de tweede zichzelf niet gewoon uit kan schakelen als hij niet nodig is. Wat mij betreft zelfs met een handmatige actie...

[ Voor 14% gewijzigd door ErikAWD op 19-04-2022 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaoZeetie
  • Laatst online: 29-08 13:27
blue eyes schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:19:

Ik heb contact gehad met Polestar en blijkt dat DAB er bij mij ook niet op zit. Was, ivm chip tekort, keuze voor welke opties er niet op zouden zitten. DAB is er toen afgevallen in plaats van de voetsensor en pixel LED lampen.

Polestar 2 LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Thx, daarom mijn vraag ook.
"Lijkt" willekeur. Batches met zelfde leverdatum WEL DAB, andere uit de batch weer niet.

Daarom begon ik te twijfelen of ik dan iets moest activeren wat mij al erg raar voor kwam, maar je gaat te veel verkeerd denken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 23:52

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

[...]

Nou nou :?

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikAWD
Zeg dat het nog waar is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
[...]

Ahh, dat is inderdaad héél wat anders. Ook heb je het nu over érg rustig rijden en vér anticiperen. lol

En volgens mij heeft de M3 SM óók nog eens kleinere velg maat?

Ga ik dan uit van appels met appels, dan is de M3 nog stééds zuiniger, maar het gat een stuk kleiner,
en dan is het balletje weer rond. :')

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
ErikAWD schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:07:
[...]

No way dat ik die getallen ga halen. Zelfs niet met 60 op de cruise control.
Kan je natuurlijk ook niet verwachten met 2x dezelfde motor in 1 auto.
Jammer dat de tweede zichzelf niet gewoon uit kan schakelen als hij niet nodig is. Wat mij betreft zelfs met een handmatige actie...
Tóch wel degelijk mogelijk.
Op de 17e April een "Groninger" bloembollen route gereden... (via snelweg naar het startpunt route)
lekker relaxed binnendoor 15.5 score over totale rit van pakweg 170km.

Auto gegevens: LRDM, 19", Zonnedak, en Nappa gekoelde stoelen (geen idee of die veel zwaarder zijn..)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikAWD
Hansieo schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:59:
[...]

Ahh, dat is inderdaad héél wat anders. Ook heb je het nu over érg rustig rijden en vér anticiperen. lol

En volgens mij heeft de M3 SM óók nog eens kleinere velg maat?

Ga ik dan uit van appels met appels, dan is de M3 nog stééds zuiniger, maar het gat een stuk kleiner,
en dan is het balletje weer rond. :')
Nee de velgen zijn gelijk.
Ik moet eerlijk zeggen dat zelfs de Tesla servicemonteur die een keer bij me instapte mijn verbruik nauwelijks kon geloven. Maar toen toch echt bewezen door het verbruik van de laatste 50km te laten zien. Bij navigeren geeft de auto de verwachtte resterende SoC aan bij aankomst. Daar zat ik ook altijd ~20% boven.

Logisch dat ik met deze rijstijl ook de performance upgrade heb gekocht he ;)
Zo af en toe een Audi/BMW/GTI rijder voor gek zetten bij het stoplicht is gewoon leuk.

[ Voor 9% gewijzigd door ErikAWD op 19-04-2022 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikAWD
Hansieo schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:09:
[...]

Tóch wel degelijk mogelijk.
Op de 17e April een "Groninger" bloembollen route gereden... (via snelweg naar het startpunt route)
lekker relaxed binnendoor 15.5 score over totale rit van pakweg 170km.

Auto gegevens: LRDM, 19", Zonnedak, en Nappa gekoelde stoelen (geen idee of die veel zwaarder zijn..)
Dit weekend zat ik heel even op 16.0 maar dat was bij 20 graden, geen airco en alleen 60km/u binnenwegen.
Ik denk dat de 20inch PP wielen ook wel veel extra verbruiken. Die hebben ook nog eens hele zachte SportContact 6 banden. Die ga ik snel vervangen voor iets efficienters als ze een beetje op zijn. Nu zijn ze nog splinternieuw.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ik laat het verbruik maar helemaal los, ik kijk er ook niet meer naar. Bij mij vliegt het sinds ik 'm heb alle kanten op, altijd zo geweest en zal ook altijd zo blijven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hansieo
ErikAWD schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:21:
[...]

Nee de velgen zijn gelijk.
Ik moet eerlijk zeggen dat zelfs de Tesla servicemonteur die een keer bij me instapte mijn verbruik nauwelijks kon geloven. Maar toen toch echt bewezen door het verbruik van de laatste 50km te laten zien. Bij navigeren geeft de auto de verwachtte resterende SoC aan bij aankomst. Daar zat ik ook altijd ~20% boven.

Logisch dat ik met deze rijstijl ook de performance upgrade heb gekocht he ;)
Zo af en toe een Audi/BMW/GTI rijder voor gek zetten bij het stoplicht is gewoon leuk.
Doe ik niet vaak, maar op de terugweg een steekje laten vallen.
Ik reed binnendoor 80 (waar limiet 80 was) en er was een "snelle????" witte duitse BMW aan het jo-jo-jo-en achter mij. kleven...wegzakken...kleven.. wegzakken.
Op een 80 weg maak je mij echter niet gek.... te gevaarlijk (om verschillende redenen.. O-) )

Maar toen draaide we bocht van de A7 op, en die 2 gassies weer hangen..
tja... moet ik méér zeggen? (leuk die extra power-patch update.. _O-

Ineens kwamen ze NIET meer kleven... raar hé? -O- ze kwamen zéfs niet voorbij toen ik weer rustig ging..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Laatst online: 12:45
Verbruik hier met deze temperaturen is prima, van het weekend ook al in de 16 gehaald op een rit van 120km.
SMSR met 19"

Dit was daarnet op de rit kantoor naar huis. niet voorverwarmd oid.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZTlrQ3YN5dJkWEzmU0_OWma_Kw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fxOhTGDcmILNZPELEaDZZlcq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blue eyes
Hansieo schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:08:
[...]

Doe ik niet vaak, maar op de terugweg een steekje laten vallen.
Ik reed binnendoor 80 (waar limiet 80 was) en er was een "snelle????" witte duitse BMW aan het jo-jo-jo-en achter mij. kleven...wegzakken...kleven.. wegzakken.
Op een 80 weg maak je mij echter niet gek.... te gevaarlijk (om verschillende redenen.. O-) )

Maar toen draaide we bocht van de A7 op, en die 2 gassies weer hangen..
tja... moet ik méér zeggen? (leuk die extra power-patch update.. _O-

Ineens kwamen ze NIET meer kleven... raar hé? -O- ze kwamen zéfs niet voorbij toen ik weer rustig ging..
De meesten pak je wel, maar soms moet je even goed kijken naar het type. Niet alles rij je naar huis ;)

(sorry ook BMW liefhebber :D :P )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
blue eyes schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:22:
[...]

De meesten pak je wel, maar soms moet je even goed kijken naar het type. Niet alles rij je naar huis ;)

lol, ik heb ze alleen in mijn achteruitkijk spiegel gezien... kan ik daar iets aan afleiden?? :)F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blue eyes
Hansieo schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:37:
[...]

lol, ik heb ze alleen in mijn achteruitkijk spiegel gezien... kan ik daar iets aan afleiden?? :)F
Ja - je hebt je laten uitdagen door een 114i :P

lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
blue eyes schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:38:
[...]

Ja - je hebt je laten uitdagen door een 114i :P

lol.
Ik ben zéker geen BMW expert, maar deze lijkt-er-in-de verste verte niet op...
ik zou zeggen een formaatje 7 serie van vroeger. Het was zéker een mooie uitvoering.
Als ze terug zakte en een sprintje naar mijn bumper trokken ging dat best rap... dat oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
De configurator is nog steeds offline. (zowel NL als BE).

Maar volgens goede bron evolueren de (basisprijzen) dus als volgt:

In MY22 had je
Basisprijs: 37107 (BE) of 37942 (NL) ex. BTW
Meerkost (verplicht): 826 euro voor de mid-cycle upgrade van 64 kWh naar 69 kWh

In MY23 is
de 69 kWh standaard. Die batterij meerkost is niet meer zichtbaar en opgenomen in de basisprijs.
De basisprijs is ongeveer 1650 euro duurder dan MY22 zonder de batterij meerkost, en ongeveer 826 euro duurder dan MY22 incl batterij meerkost.

Standaard zwart (void) is vervangen door standaard Magnesium.

Optiepakketten ongeveer idem neem ik aan.

Voor wie een polestar wil samenstellen in lease (of bij de werkgever) met een (hard) budget plafond.

Gezien de prijsverhogingen die ze allemaal doorvoeren tegenwoordig, zowel ICE and EV, van meerdere duizenden euros, had ik veel erger verwacht. Dit valt in principe nog wel mee gezien de huidige marktwerking

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
270km op een lading? 400 zul je bedoelen! In ieder geval bij deze temperaturen.
Heen en terug rit over NL snelwegen, op terugweg klein beetje file gehad. ACC 110, paar kleine sprintjes, airco aan, klimaat eco en met volledig koude accu gestart. DMLR 19”.
TM na 50km gereset zodat je ziet wat het effect van het opwarmen van de accu’s is in het begin (=significant).
234.3km en 59% verbruikt dus 397km theoretisch.
Ik geef toe, de verleiding om 120 of harder te rijden is hoog maar toch ook leuk te zien dat dit ook kan zonder achter vrachtwagens te gaan hangen ofzo. En met voorverwarmen kom je nog net een stukje verder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0z9WJHMhgBtMGdKhkMUQ5sF_zmA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u7YxHjoyQb4aapLEy99Yuwxf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door JTHZZ op 19-04-2022 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikAWD
blue eyes schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:22:
[...]

Zelfs de huidige M4 pak je bij het stoplicht. Pas vanaf zo’n 130kmu komt ie je voorbij. En dan moet ie met launch control aan van ze plek. Leuk die 0-100 tijdens van sportieve ICE auto’s maar alleen met LC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rugnummer10
blue eyes schreef op maandag 18 april 2022 @ 18:32:
Sowieso zou ik even langs de dealer gaan..... Laat hun dat dan ook maar even vaststellen, bevestigen.

Wellicht door de zon, maar het ziet er niet vrolijk uit....
Net nog even terug geweest naar de wasstraat, de eigenaar hiervan gaf aan dat hij niet dacht dat dit door de wasstraat zou komen. Konden wel een onafhankelijke expert inschakelen á 300 euro, maar wil daarvoor toch eerst even informatie inwinnen bij de dealer.

Morgenochtend maar even daar langsrijden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ErikAWD
Zojuist de twee deurstikkers verwijderd en er één voor teruggeplakt 😉Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vl5LKiqK_PfC4KTtarbmv8A6euE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iwdHAiMb6fRW3EnILwHyuAFB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Rugnummer10 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:41:
[...]

Net nog even terug geweest naar de wasstraat, de eigenaar hiervan gaf aan dat hij niet dacht dat dit door de wasstraat zou komen. Konden wel een onafhankelijke expert inschakelen á 300 euro, maar wil daarvoor toch eerst even informatie inwinnen bij de dealer.

Morgenochtend maar even daar langsrijden.
Wat je ziet in je lak is marring. Kan door wasstraat komen, maar ook door bijvoorbeeld verkeerde poetsdoeken of door het schoonwrijven van je lak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:10
Ik laat t verbruik ook grotendeels voor wat het is. Alleen voor deze zomer met vouwwagen wordt het wel een dingetje.

Grootste verschil zit volgens mij gewoon in de 20vs19" wielen. Als ik zo alles wat lees, zit dáár het verschil, mogelijk i.c.m. de banden die erop zitten.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 17:02
kramon schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:47:
Ik laat t verbruik ook grotendeels voor wat het is. Alleen voor deze zomer met vouwwagen wordt het wel een dingetje.

Grootste verschil zit volgens mij gewoon in de 20vs19" wielen. Als ik zo alles wat lees, zit dáár het verschil, mogelijk i.c.m. de banden die erop zitten.
Just ride it :9
Al die verhalen van verbruik, heb er echt nog 0 keer naar gekeken. Heb de angst niet om ff te laden tussendoor. 8)7

Ff pissen als hij leeg is dan zit ik vaak toch al te lang in de auto, benen strekken en koffie halen. Ff tweakers bijlezen of journaal kijken en door!

En heb blijf hier maar over het verbruik gaan op het forum :?
Pagina: 1 ... 81 ... 219 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.