Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:23

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

PvS_68 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:10:
[...]

Die melding heb ik regelmatig gehad in het voorjaar (ook dit jaar alweer een keer). Hier vorig jaar al eens gemeld op het forum, maar toen geen reactie op gehad. Ik dacht al dat ik de enige was.
Het is typisch met dit weer als je idd lekker de airco uit hebt staan en raampje open in de bebouwde kom. Dat ding wordt schijnbaar snel heet. Zo'n wart scherm neemt natuurlijk wel wat hitte van zonlicht op.
Exact. Maar schijnbaar gaat Polestar ervan uit dat de berijder de A/C (lees de klimaatregeling ansich) aan heeft staan. In mijn vorige auto's ging iig nooit de A/C aan om de head-unit te moeten koelen :D

Als ik de auto een middagje vol in de zon in Zandvoort parkeer, wordt het met gemak 70°C binnen, gaat hij dan ook de A/C aanzetten om het ding te koelen, ook al staat ie uit/in stand-by? :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-09 10:01
Appelstroop schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 21:16:
Kleine meevaller vandaag.

Graag informeren wij je over een wijziging van jouw bestelling. Tot op heden was de Standard range Polestar 2 voorzien van een 64 kWh accu. Deze is nu echter vervangen door een 69 kWh accu waardoor jouw Polestar 2 wordt geleverd met deze doorontwikkelde accu.

De 64 kWh- en 69 kWh-accu’s verschillen alleen in capaciteit en DC-laadsnelheid. De verhoogde capaciteit is te danken aan verbeterde cel chemie. De DC-laadsnelheid is verhoogd van 116 kW naar 130 kW, met een vlakkere curve om hogere laadsnelheden langer vast te houden. Bovendien neemt de actieradius volgens de WLPT-testmethode met 30 km toe.

Hoewel de Polestar 2 met hogere accucapaciteit €1000,- hoger geprijsd wordt, blijft de aanschafwaarde voor jouw reeds aangeschafte Polestar 2 gelijk. Je hebt daarmee een hogere actieradius en laadsnelheid, zonder meerkosten. Indien je bijtelling betaalt, wordt deze berekend over de verhoogde fiscale waarde.

Met vriendelijke groet,

Polestar support
Geen lease-rijder? Anders toch een tientje per maand voor die verhoogde fiscale waarde van EUR 1000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

PvS_68 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:12:
[...]

Al eens gehad zonder navigatie aan en zonder FlitsMeister (dat kon toen nog niet eens). Dit gebeurt echt vrij snel met dit weer als je de airco niet aan hebt.
Idd, ik had enkel Spotify aan, en de kaart op het bestuurdersscherm, meer niet, lijkt mij standaard gebruik van het systeem.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikAWD
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-07-2022
PvS_68 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:12:
[...]

Al eens gehad zonder navigatie aan en zonder FlitsMeister (dat kon toen nog niet eens). Dit gebeurt echt vrij snel met dit weer als je de airco niet aan hebt.
Wat een bizar slecht ontwerp!
Ik heb de airco bijna nooit aan. Tenzij het echt 27C+ is. Heb een hekel aan koude/droge aircolucht.

Porsche 718 Boxster | Polestar 2 Dual Motor Plus/Pilot/Performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

ErikAWD schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:18:
[...]

Wat een bizar slecht ontwerp!
Ik heb de airco bijna nooit aan. Tenzij het echt 27C+ is. Heb een hekel aan koude/droge aircolucht.
Nou, dat wordt afzien voor je dan want op het moment dat de auto de A/C aanzette voelde je dit ook goed in de 'cabine' en bij de voeten. Iedere keer, -heb de melding denk ik 5 keer gehad op ~30km- sprong de A/C aan voor ongeveer 8-10 seconden. 8)7

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:10
PvS_68 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:05:
[...]

Ik werk misschien teveel met software-leveranciers om "This change is expected to be updated in the next software update (2.1)" niet te interpreteren als "het probleem wordt opgelost". Al helemaal niet omdat updaten betekent dat er meestal iets wordt toegevoegd. Die term wordt meestal niet gebruikt bij het herstellen van iets dat stuk gegaan is. Ik las ergens dat deze 'limited the functionality available from the USB-C port' waarschijnlijk voor Apple Carplay was en dat daarvoor de poort in device-mode (i.p.v. host-mode) zou moeten o.i.d.. Dat is precies het tegenovergestelde van wat je nodig hebt om een USB-drive uit te kunnen lezen. Het 'updaten' zou dus zomaar kunnen betekenen dat data-transfer voor Carplay aangezet wordt maar dus niet om een USB-device te kunnen lezen en schrijven (vergeet niet dat AudioWagon ook indexeert en dat op je USB drive wegschrijft).
De vaagheid van de omschrijving is in mijn ervaring met software-leveranciers bijna een garantie dat het niet herstelt gaat worden. Hopelijk heb ik ongelijk.

M.b.t. punt 2: Dat heb ik dan bij deze gedaan dus ben benieuwd naar het antwoord.
Je zou hier zomaar eens gelijk kunnen hebben. Wellicht dat ze een toggle in de settings moeten maken waar de gebruiker kan kiezen tussen device en host mode. Dit zou in principe geen grote wijziging moeten zijn.

Ik gebruik Audiowagon nooit dus het zal mij niet uitmaken maar ik snap dat dit voor velen als een schok ik gekomen ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikAWD
MisteRMeesteR schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:22:
[...]

Nou, dat wordt afzien voor je dan want op het moment dat de auto de A/C aanzette voelde je dit ook goed in de 'cabine' en bij de voeten. Iedere keer, -heb de melding denk ik 5 keer gehad op ~30km- sprong de A/C aan voor ongeveer 8-10 seconden. 8)7
Blijf het vreemd vinden dat een computer afhankelijk is van de klimaatsystemen van de cabine.
Alsof ik bij warmer weer een externe airco naast m'n PC moet zetten om te zorgen dat hij blijft functioneren. Beetje overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joydashy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:16
Is dat ook niet heel slecht voor de A/C compressor, om constant aan/uit geschakeld te worden? Dat heb ik altijd zo begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:48
Zijn er al mensen die een OBD dongel gebruiken op de Polestar? (restricties?)
En wat kan je dan (tot nu toe) uitlezen?

tia

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PvS_68
Ik las op het Polestar forum dat iemand schreef dat afspelen van muziek via USB (weet niet meer de exacte omschrijving) initieel als feature is genoemd door Polestar.
Nu heb ik bij de bestelling in november 2019 een screenscrape gedaan van de features zoals die toen op de Polestar website stonden verkondigd. Dat is dus info waarop ik toen mijn keuze voor de P2 heb gemaakt. Ik ging dus zoeken naar data/muziek/usb etc, maar kwam die functionaliteit niet tegen. Daarmee is het (voor zover mij bekend) nooit als 'producteigenschap' genoemd, helaas.

Maar wel het volgende:

Elektrisch bediende bestuurdersstoel met geheugen:
Zowel de bestuurdersstoel als het zitkussen zelf zijn verstelbaar, zodat het comfortniveau van de bestuurder in hoge mate instelbaar is. Met knoppen aan de zijkant van de stoel, die op het middendisplay en in de Polestar Connect-app worden weergegeven, kunt u de stoel en de buitenspiegels instellen. De voorkeursinstellingen worden opgeslagen in de app (en bovendien in de sleutel en in de twee geheugenknoppen op het voorportier), wat betekent dat de Polestar 2 zichzelf automatisch op de bestuurder instelt.

Elektrisch bediende vierweglendensteun:
De voorzetels zijn ook uitgerust met een verstelbare Iendensteun. Bediend met beide ergonomische knoppen op de zetelrand, en via de middenconsoledisplay.

Elektrisch bediende achterklep:
De achterklep van de Polestar 2 is voorzien van een scharnier aan de bovenkant van de ruit voor onbeperkte toegang tot de hele kofferruimte. Dankzij meerdere opties voor openen en sluiten (via de app, een knop op het dashboard, een knop op de klep zelf en een sensor onder de bumper) is de toegang tot de bagageruimte van 405 liter (VDA) verzekerd.

Laden:
Omdat de Polestar 2 zowel met wisselstroom als met gelijkstroom kan worden opgeladen, kunt u erop vertrouwen dat er altijd voldoende laadmogelijkheden binnen bereik zijn. Thuis of op het werk kunt u dan het beste wisselstroom gebruiken en onderweg of als de tijdsdruk hoog is gelijkstroom (tot 150 kW). Het type laadstroom, de duur, het maximale laadniveau en nog veel meer zijn instelbaar in de auto of met behulp van de Polestar Connect app. Standaard wordt er een laadkabel voor wisselstroomladen (voor normale stopcontacten) van 7 meter meegeleverd, met als optie een laadkabel voor gelijkstroomladen (voor wallboxen/openbare locaties) van 4,5 meter voor sneller opladen.

Ben benieuwd wanneer ze deze features gaan implementeren. De plannen waren destijds groots.... De uitvoering beduidend minder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PS2Driver
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-07 17:37
kramon schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:08:
[...]

Je ziet er niks van, tenzij je op de grond gaat liggen ;-) Ik zal je een foto sturen zo van hoe hij eruit komt.

Hier zie je het gat in je bodem waar de trekhaak uitkomt:
[Afbeelding]

Zo valt ie eruit als je op het knopje drukt om hem uit te klappen. Dan moet je 'm nog even omhoog trekken:
[Afbeelding]

In vol ornaat:
[Afbeelding]
Thanks!

Polestar 2 Launch edition, PP, Snow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 21:36
Weet iemand of de hoedenplank ook (eventueel omgekeerd) liggend op de laadvloer past?
Ik krijg de auto pas over een paar weken anders had ik zelf uiteraard even geprobeerd.
Kan het niet opmaken uit de beelden die online te vinden zijn...

Dit ivm tijdelijke extra reisbagage die mee moet ergens gedurende de geplande roadtrip.
Maar wil wel de hoedenplank gewoon mee en geplaatst hebben de rest van de tijd.

Dank vast!

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Rene
Ze zijn lekker bezig bij Google. Vandaag op de Polestar Facebook wederom een nieuwe feature. En deze keer een goede ook :)

Negatieve SOC weergave!

Wordt binnen enkele dagen uitgerold.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QlF2Cn_NQk_M0dFCp319A4lHlZg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LHmHpFRNuAsh5joA6NGz1vgG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Rene schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:59:
Ze zijn lekker bezig bij Google. Vandaag op de Polestar Facebook wederom een nieuwe feature. En deze keer een goede ook :)

Negatieve SOC weergave!

[Afbeelding]
Wat vertelt men nog meer in dat filmpje ;) ?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-09 14:35

Negatieve SOC weergave!

[Afbeelding]
Da’s een goeie idd!
En nu hopen dat je de weergave ook op 2D kan zetten zonder noorden boven, dan ben ik helemaal blij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
iRenik schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:46:
Weet iemand of de hoedenplank ook (eventueel omgekeerd) liggend op de laadvloer past?
Ik krijg de auto pas over een paar weken anders had ik zelf uiteraard even geprobeerd.

Dit ivm tijdelijke extra reisbagage die mee moet ergens gedurende de geplande roadtrip.

Dank vast!
Ik zou het moeten testen, maar ik geloof dat Matt Watson van carwow dit gedaan heeft (doet die meestal) en dat het niet gaat. Iemand zal dit wel met zekerheid kunnen bevestigen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikAWD
PvS_68 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:06:
Ben benieuwd wanneer ze deze features gaan implementeren. De plannen waren destijds groots.... De uitvoering beduidend minder....
De uitvoering is dramatisch. Ik ben echt benieuwd wat de app-ontwikkeling dwarszit.
Is het de ontwikkelcapaciteit? Gebrek aan focus op software? Of is het toch het platform wat domweg niet geschikt is voor deze features via de app? Iets als de huidige locatie van de auto weergeven in de app lijkt me toch niet zo moeilijk, tenzij de app geen toegang kan krijgen tot dit soort gegevens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicklesz
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-10-2022

Dank vast!
YouTube: Polestar 2 EV review - see where it beats the Tesla Model 3 op 13:15 vind je het antwoord op je vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Laatst online: 00:31

Dank vast!
Weinig nut om dat van tevoren te weten toch. Of ga je dan je road trip annuleren? 😛

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Dank!! Dat gaat prima passen voor dat stukje. Plank op zn kop tegen beschadigingen op de normale vloer en zachte tassen erop...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:20

Negatieve SOC weergave!

[Afbeelding]
Das wel echt een fijne feature! Elke keer weer als ik een bestemming niet haal ga je je lopen irriteren omdat je niet weet hoeveel je te kort komt en hoelang je dus ongeveer moet laden. Tot dit! En ook fijn dat Polestar dit soort dingen wel blijft communiceren. Kan Volvo nog wat van leren. _/-\o_

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
VidaR-9 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 13:48:
[...]

Weinig nut om dat van tevoren te weten toch. Of ga je dan je road trip annuleren? 😛
Nee maar dan hoeven we niet eerst naar onze bestemming te rijden, uit te laden, en dan het stukje terug naar de airport met een lege auto om de persoon die komt invliegen op te halen en kunnen we direct langs het vliegveld op de route tussen de bestemmingen. Hoedenplank dan onder de zachte reiskoffers en de extra koffer het stukje er bovenop ;)

En aangezien ik het ticket/vlucht nu moet boeken is dit dus handig om te weten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
ErikAWD schreef op woensdag 13 april 2022 @ 13:13:
[...]

De uitvoering is dramatisch. Ik ben echt benieuwd wat de app-ontwikkeling dwarszit.
Is het de ontwikkelcapaciteit? Gebrek aan focus op software? Of is het toch het platform wat domweg niet geschikt is voor deze features via de app? Iets als de huidige locatie van de auto weergeven in de app lijkt me toch niet zo moeilijk, tenzij de app geen toegang kan krijgen tot dit soort gegevens.
Ik heb er nooit bij stil gestaan maar bijv. de GPS antenne, zou zomaar eens onder Android-beheer kunnen vallen (zoals de GPS op je telefoon dat ook is). Dat maakt het niet vanzelfsprekend dat een externe app (de Polestar app doet alleen de voertuig-zaken klimaat, batterij & deuren) zomaar gebruik kan maken van informatie van de GPS antenne die onder Android beheer valt. Al helemaal niet als de auto uit staat en dat Android ding dus eigenlijk niets doet (waarschijnlijk ook gewoon uit/slaapmodus).....

Ik denk dat de keuze voor Android hen achteraf veel kopzorgen heeft bezorgd i.r.t. het ontwikkelen van features in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeurtG
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-08 12:45
PvS_68 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:50:
[...]

Ik heb er nooit bij stil gestaan maar bijv. de GPS antenne, zou zomaar eens onder Android-beheer kunnen vallen (zoals de GPS op je telefoon dat ook is). Dat maakt het niet vanzelfsprekend dat een externe app (de Polestar app doet alleen de voertuig-zaken klimaat, batterij & deuren) zomaar gebruik kan maken van informatie van de GPS antenne die onder Android beheer valt. Al helemaal niet als de auto uit staat en dat Android ding dus eigenlijk niets doet (waarschijnlijk ook gewoon uit/slaapmodus).....

Ik denk dat de keuze voor Android hen achteraf veel kopzorgen heeft bezorgd i.r.t. het ontwikkelen van features in de app.
Denk dat je daar dichtbij de waarheid komt. Ook de integratie met Apple CarPlay, waarvoor strikte regels gelden, zal ongetwijfeld diep ingrijpen in de basismodulen van Google Automotive zodat zowel Google als Polestar veel werk onder de motorkap hebben moeten uitvoeren of nog uitvoeren. En dat bedoel ik dan niet letterlijk natuurlijk :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:28
guido66 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 17:03:
Sinds de update naar 2.0 klinkt er binnen 5 seconden na het achteruit wegrijden een korte schelle toon. Klinkt dit bekend voor iemand?
Ik ben er eindelijk achter: het komt door de Flitsmeister app op mijn telefoon, die laat bij het starten van de auto weten dat ie aktief is. Voor 2.0 had ik dit nooit gehoord. Ik rijd 99% van de keren eerst achteruit, maar vooruit gebeurt het dus ook. :P

Nog een nieuwe feature sinds kort in Google maps: alternatieve routes zijn nu ook te zien op het cockpitscherm.

[ Voor 7% gewijzigd door guido66 op 13-04-2022 16:27 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikAWD
PvS_68 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:50:
[...]Al helemaal niet als de auto uit staat en dat Android ding dus eigenlijk niets doet (waarschijnlijk ook gewoon uit/slaapmodus)....
Het valt me wel op dat de Polestar geen range verliest als hij lang stil staat.
Mijn oude Model 3 verloor soms op een dag zo 30km aan range.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• guido66
ErikAWD schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:51:
[...]

30 km per dag! Gebruikt Elon zijn auto’s stiekem om Bitcoin te minen of zo? ;)

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 17:23
ErikAWD schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:51:
[...]

Is dat mogelijk vanwege de sentry modus van de Tesla? Volgens een collega staat deze modus bij een Tesla altijd aan. Ik kan me voorstellen dat dit ook het nodige stroom verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-09 11:47

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

dutchman666 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 18:36:
[...]

Is dat mogelijk vanwege de sentry modus van de Tesla? Volgens een collega staat deze modus bij een Tesla altijd aan. Ik kan me voorstellen dat dit ook het nodige stroom verbruikt.
30km is ongeveer 7kWh... Lijkt me erg veel om continue 300W te verstoken aan sentry modus. 8)7 Maarja, met Elon weet je nooit.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikAWD
dutchman666 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 18:36:
[...]

Nee hoor die stond niet aan. En die staat ook niet altijd aan, je zet hem bewust vanuit de app of auto aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikAWD
Paku schreef op woensdag 13 april 2022 @ 19:02:
[...]

30km is ongeveer 7kWh... Lijkt me erg veel om continue 300W te verstoken aan sentry modus. 8)7 Maarja, met Elon weet je nooit.
Nou nee. Ik reed met de Model 3 (Standard range plus, single motor) zo'n 12.8kwh per 100km gemiddeld.
Het was de ene dag ook erger dan de andere. Vooral als het koud was liep hij hard terug. Soms waren er ook dagen dat hij nauwelijks terugliep (zo'n 5km per dag). Heel vreemd maar hoorde er veel oud collega's over klagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:09

Negatieve SOC weergave!

[Afbeelding]
Heb vandaag die vorige feature ‘zoeken in een gebied’ uitgeprobeerd maar dat werkt niet lekker bij mij. Als ik inzoom en dan op zoek in dit gebied klik gaat hij alsnog uitzoomen en krijg ik laadpalen honderden kilometers verderop. Op de smartphone app van GM werkt dat heel anders.

Net terug van 2x500km in Duitsland. Heerlijk, lekker de paardjes uitlaten en viel me toch weer enorm mee dat je dan toch maar 1x per rit kort hoeft te laden. BMW M3 kon me in eerste instantie niet bijhouden… totdat hij met 220 toch langs zij kwam.. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
JTHZZ schreef op woensdag 13 april 2022 @ 19:16:
[...]

Heb vandaag die vorige feature ‘zoeken in een gebied’ uitgeprobeerd maar dat werkt niet lekker bij mij. Als ik inzoom en dan op zoek in dit gebied klik gaat hij alsnog uitzoomen en krijg ik laadpalen honderden kilometers verderop. Op de smartphone app van GM werkt dat heel anders.

Net terug van 2x500km in Duitsland. Heerlijk, lekker de paardjes uitlaten en viel me toch weer enorm mee dat je dan toch maar 1x per rit kort hoeft te laden. BMW M3 kon me in eerste instantie niet bijhouden… totdat hij met 220 toch langs zij kwam.. :w
Ik vond het vooral grappig om te zien dat toen ik volgas naar een super charger reed op rustige weg mijn snelheid steeds verder terug zakte naarmate m’n SoC minder werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
VidaR-9 schreef op maandag 11 april 2022 @ 18:00:
[...]

Denk eerder dat t aan de paal ligt. Heb je in die gevallen ook omgeplugt naar andere paal? Ik had het laatst tijdens lange trip bij laatste laadpunt bij Fastned. Kwam niet boven de 50kw. Toen uitgezet. Kabel eruit en laad sessie opnieuw gestart (zelfde paal), waarna ik wel 150kw haalde.
Bedankt, het lag inderdaad aan de paal. Andere IONITY paal was sneller. Sommige laadpunten in Spanje hebben jammer genoeg enkel trage palen. Pamplona bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
[...]

Dat is dus echt een nieuwe button die zoeken in een gebied? Heb dat nog niet gezien in Maps. Waar moet je die zien?

Maar de 3d weergave heb ook nog niet dus wellicht moet mijn maps update nog komen. Vanavond nog gechecked maar geen update nog.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

[...]

Dat is wel een beetje vreemd, vandaag zat ik even in een xc40 twin, die heeft die knop ook in google maps zitten en zoekt dan diverse laadpalen (op de route!) en geeft erbij aan hoe lang je ervoor moet omrijden. Van 1 minuut tot 10 ongeveer afhankelijk van welke je selecteerd. Ik dacht dat de xc40 en p2 redelijk gelijk liepen qua onderliggende software?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op woensdag 13 april 2022 @ 20:41:
[...]

Dat is dus echt een nieuwe button die zoeken in een gebied? Heb dat nog niet gezien in Maps. Waar moet je die zien?

Maar de 3d weergave heb ook nog niet dus wellicht moet mijn maps update nog komen. Vanavond nog gechecked maar geen update nog.
Als je ergens naar zoekt en je verschuift de kaart of zoomt in of uit, verschijnt bovenaan ‘zoek in dit gebied’

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Pixeltje schreef op woensdag 13 april 2022 @ 21:08:
[...]

Dat is wel een beetje vreemd, vandaag zat ik even in een xc40 twin, die heeft die knop ook in google maps zitten en zoekt dan diverse laadpalen (op de route!) en geeft erbij aan hoe lang je ervoor moet omrijden. Van 1 minuut tot 10 ongeveer afhankelijk van welke je selecteerd. Ik dacht dat de xc40 en p2 redelijk gelijk liepen qua onderliggende software?
De Google Maps app is identiek en ik denk dat jij het hebt over de zoekfunctie die inderdaad al langer bestaat. Nieuw is dat je de kaart kunt verschuiven en opnieuw kunt zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 17:23
Paku schreef op woensdag 13 april 2022 @ 19:02:
[...]

Tja dat vinden ze op de Tesla forums ook wel bizar. De Sentry Modus verbruikt blijkbaar continue rond de 200W. Er worden op hun forums op dag basis zo'n 7% batterij verlies genoemd in bepaalde gevallen.

https://teslamotorsclub.c...dbbd711eca96aa706db7a54f9

Maar goed volgens mij stond deze modus niet aan in het genoemde voorbeeld in deze thread dus vermoedelijk is er toch nog een andere oorzaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-09 11:47

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

dutchman666 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:51:
[...]

Tja dat vinden ze op de Tesla forums ook wel bizar. De Sentry Modus verbruikt blijkbaar continue rond de 200W. Er worden op hun forums op dag basis zo'n 7% batterij verlies genoemd in bepaalde gevallen.

https://teslamotorsclub.c...dbbd711eca96aa706db7a54f9

Maar goed volgens mij stond deze modus niet aan in het genoemde voorbeeld in deze thread dus vermoedelijk is er toch nog een andere oorzaak.
Wellicht is de wagen bitcoins aan het minen in idle time.... :)

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanoDiBosso
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 21:20
Hi all,

Sinds half januari in het bezit van een Polestar 2, heerlijke auto! Echter, ik loop nu tegen iets aan waar ik weinig over terug vind op de fora..

Sinds een week, als ik uit de auto stap en de auto wil afsluiten door op de deurklink te drukken (keyless) gebeurd er niets. Dit gebeurd met de normale sleutel en de digital key, die beide perfect werken als ik in wil stappen. Verder geen problemen met bereik (TCAM o.i.d.) en zowel op 1.9 als 2.0 blijft het probleem bestaan.

Ik open nu de app om de auto op die manier te sluiten, maar dat is natuurlijk niet ideaal..
Iemand enig idee waar ik verder kan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
1. korte reset
2. lange reset
3. bezoekje dealer, misschien is de sensor in de deur kapot

Zoiets zal het worden denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
StefanoDiBosso schreef op donderdag 14 april 2022 @ 12:01:
Hi all,

Sinds half januari in het bezit van een Polestar 2, heerlijke auto! Echter, ik loop nu tegen iets aan waar ik weinig over terug vind op de fora..

Sinds een week, als ik uit de auto stap en de auto wil afsluiten door op de deurklink te drukken (keyless) gebeurd er niets. Dit gebeurd met de normale sleutel en de digital key, die beide perfect werken als ik in wil stappen. Verder geen problemen met bereik (TCAM o.i.d.) en zowel op 1.9 als 2.0 blijft het probleem bestaan.

Ik open nu de app om de auto op die manier te sluiten, maar dat is natuurlijk niet ideaal..
Iemand enig idee waar ik verder kan zoeken?
Bij alle klinken of 1 specifieke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanoDiBosso
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 21:20
k-jah schreef op donderdag 14 april 2022 @ 12:12:
[...]
Bij alle klinken of 1 specifieke?
Bij alle 4 de klinken.. Enige manier om de auto op slot te krijgen zonder de app (ik rijd eigenlijk altijd zonder sleutel) is door de achterklep te openen en 'm weer te sluiten met het knopje met het slotje.
Support stuurt me gelijk naar de dealer, maar hoop het zelf op te kunnen lossen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
JTHZZ schreef op donderdag 14 april 2022 @ 08:01:
[...]

Als je ergens naar zoekt en je verschuift de kaart of zoomt in of uit, verschijnt bovenaan ‘zoek in dit gebied’
Zie nu ook op Facebook dat anderen merken dat dit nog niet goed werkt. Als je op ‘zoek in dit gebied’ drukt verschuift de kaart vrolijk naar een ander gebied en laat zoekresultaten zien. Moet Google dus nog aan werken.

Verder bevestigd door Polestar voor de roadmap: 1. tussenstops niet alleen via voice en 2. Satellite view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

JTHZZ schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:17:
[...]

Zie nu ook op Facebook dat anderen merken dat dit nog niet goed werkt. Als je op ‘zoek in dit gebied’ drukt verschuift de kaart vrolijk naar een ander gebied en laat zoekresultaten zien. Moet Google dus nog aan werken.

Verder bevestigd door Polestar voor de roadmap: 1. tussenstops niet alleen via voice en 2. Satellite view.
Roadmap, geven ze daarbij ook aan hoever ze vooruit kijken? :+ :'(

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Welke versie van Maps moet je hebben voor zoeken in gebied en 3D kaart weergave?

Mijn laatste update is van 20 maart dus daar zal het dan nog niet inzitten.

[ Voor 33% gewijzigd door Juancho op 14-04-2022 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
MisteRMeesteR schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:23:
[...]

Roadmap, geven ze daarbij ook aan hoever ze vooruit kijken? :+ :'(
Dat niet. Maar ik vind het positief dat het wordt bevestigd. Er had ook kunnen staan: zijn we niet mee bezig, doen we niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
JTHZZ schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:17:

Stond er ook bij dat ze het her organiseren van je route ook gelijk meenemen? Dat je via via touch bestemmingen kan herplaatsen..? Dan hebben ze eindelijk een belangrijk issue opgelost wat mij betreft _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JTHZZ schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:42:
[...]

Dat niet. Maar ik vind het positief dat het wordt bevestigd. Er had ook kunnen staan: zijn we niet mee bezig, doen we niet
Grappig dat je dit zegt want Volvo zei mij dat juist vorige week WEL:
we hebben dit voor je nagevraagd bij collega's en hier is op dit moment nog geen oplossing voor noch is dit in ontwikkeling. We sturen deze vraag wel door naar het ontwikkelteam!
_O- oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Satellite view
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WgSCPmNcQ2CBFGYdEhQuOCjXZ7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U19D8lpBOkwsKhceV9FEGK4k.jpg?f=fotoalbum_large
Waypoints
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uqKjdjHT9VXmO5ovkslBPKxwG4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M5e8DrUyQTTVeLK2926r4uf7.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CQFWFEjnhHd4XBazSXWgLhVNWl4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L7YWIMyy0HdebGxJVI5yI3GT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Toch fijn die communicatie vanuit Polestar....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joydashy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:16
Waar kan je met Polestar communiceren over de roadmap? Mag toch hopen dat dat niet alleen via Metabook kan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-09 19:45
Juancho schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:35:
Toch fijn die communicatie vanuit Polestar....
Had jij toch niet liever een Polestar gehad? 😂🤦‍♂️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:10
Joydashy schreef op donderdag 14 april 2022 @ 16:23:
Waar kan je met Polestar communiceren over de roadmap? Mag toch hopen dat dat niet alleen via Metabook kan?
Facebook is het enige platform.

Er is laatst wel een enquete vanuit Polestar geweest over community, waarin waarschijnlijk ieder weldenkend mens heeft gestemd op een community buiten Facebook. Het is afwachten.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
De info voor de verlagingsset stond deels online en is weer offline gehaald:

https://webcache.googleus...mance-pack/lowering-kit/+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Mickvanderveen schreef op donderdag 14 april 2022 @ 19:02:
[...]

Had jij toch niet liever een Polestar gehad? 😂🤦‍♂️
Die rijd ik praktisch al maar dan wat hoger. En jij rijdt praktisch een XC40 maar dan wat lager op de weg 😁😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 10:09

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Zojuist zonwering besteld voor in de polestar 😎. Dochter ook weer blij!

https://www.privacyshades...ren-2-delig-autozonwering

Ik had helaas wel de laatste set zo te zien. Hou de website dus ik de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Laatst online: 08-09 22:03
Meer mensen hier recent last van gehad?

Auto gisterochtend tot 100% geladen omdat ik lang stuk moest rijden. Echter kon ik op locatie laden, dus de limiet weer op 90% gezet. Toch had de auto doorgeladen tot 100%.
Hetzelfde gebeurde gisteravond thuis, terwijl ik rond 11 uur op de app zag dat hij gestopt was met laden op 90%. Toch weer een trigger gehad om daarna weer door te laden naar 100%. Heel vreemd.

Zit op 2.0, en meen me te herinneren dat deze oude bug al geplet was.

[ Voor 28% gewijzigd door BartWNL op 19-02-2024 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
BartWNL schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 09:19:

Auto gisterochtend tot 100% geladen omdat ik lang stuk moest rijden. Echter kon ik op locatie laden, dus de limiet weer op 90% gezet. Toch had de auto doorgeladen tot 100%.
Hetzelfde gebeurde gisteravond thuis, terwijl ik rond 11 uur op de app zag dat hij gestopt was met laden op 90%. Toch weer een trigger gehad om daarna weer door te laden naar 100%. Heel vreemd.

[Afbeelding]
Deze bug is ondertussen vaker gerapporteerd met P2.0. Heb er zelf geen last van, maar het lijkt erop alsof de laadlimiet op de oude waarde blijft staan als je deze tijdens het laden verandert. Had je dit tijdens het laden aangepast? Ik heb namelijk ook de limiet zonder problemen aangepast maar dat was telkens voor het laden. Dat ging goed.

Mijn nergens op gebaseerde vermoeden is dat ze de laadlimietinstelling in de app aan het implementeren zijn en dat de auto door een fout soms vanuit de cloud een 100% laadlimiet (default waarde?) door krijgt.

[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 15-04-2022 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
..

[ Voor 149% gewijzigd door JTHZZ op 15-04-2022 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:29
SpeedfreakR schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 08:25:

Er waren nog wel 2 sets met ook de achterruit shade erbij. (Nu nog 1 :-)

[ Voor 29% gewijzigd door _--[]--__ op 15-04-2022 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:29

[Afbeelding]
Heb ik sinds de update naar 2.0 nu ook al twee keer gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Laatst online: 08-09 22:03
JTHZZ schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 09:27:
[...]

Deze bug is ondertussen vaker gerapporteerd met P2.0. Heb er zelf geen last van, maar het lijkt erop alsof de laadlimiet op de oude waarde blijft staan als je deze tijdens het laden verandert. Had je dit tijdens het laden aangepast? Ik heb namelijk ook de limiet zonder problemen aangepast maar dat was telkens voor het laden. Dat ging goed.

Mijn nergens op gebaseerde vermoeden is dat ze de laadlimietinstelling in de app aan het implementeren zijn en dat de auto door een fout soms vanuit de cloud een 100% laadlimiet (default waarde?) door krijgt.
Nee pas hem altijd aan voor ik ga laden. Heb de auto niet stil laten staan zonder te laden in die periode, dus wellicht geen tijd gehad om te “setten” oid. Jouw verklaring klinkt ook wel plausibel, kijken of ze het binnenkort adresseren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah

[Afbeelding]
Heb je al een soft-reset al geprobeerd (infotainment)? Heb menen te lezen op ps forum dat dit voor sommigen het probleem heeft verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-09 15:32
Sinds de 2.0-update werkt de 'Hey Google'-activatie bij mij niet meer. Via de knop op het stuur werkt het prima. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 12:45
Koekhapperrr schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:56:
Sinds de 2.0-update werkt de 'Hey Google'-activatie bij mij niet meer. Via de knop op het stuur werkt het prima. Meer mensen hier last van?
Jup, bij mij werkt het ook niet meer. Heb het al vaker gelezen na de 2.0 update.
Wellicht dat een reboot helpt, nog niet getest, maar anders wordt het vast wel gefixt in 2.1 ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:30

Hoop dat er ook een komt voor het dakraam. Vind het een gemis dat er standaard geen rolbare verduistering in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:38
Ik heb juist het idee dat het nu beter werkt sinds de update….

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL

Eindelijk, alleen ontbreekt voor mij de allerbelangrijkste: voor het glazen dak!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• k-jah
AartJW schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:13:
[...]

Hoop dat er ook een komt voor het dakraam. Vind het een gemis dat er standaard geen rolbare verduistering in zit.
Kan je al via de extra’s op de UK shop bestellen, zal binnenkort bij ons ook wel beschikbaar komen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BWw18QZhkLYCFv2sxOdUS5Ee1T4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RWji4aloZklHqzussqQ3xKal.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:30
k-jah schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:46:
[...]

Kan je al via de extra’s op de UK shop bestellen, zal binnenkort bij ons ook wel beschikbaar komen:

[Afbeelding]
Oh nice! Wel wat aan de prijs maar precies wat ik zocht. Thanks (y) en hopelijk voor de zomer in NL.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7EnB57tI7C_HUFCq9Mum7OCfKiw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l8fydP5tBQfjI0vTABkGEo7M.jpg?f=fotoalbum_large

De auto is weer klaar voor de zomer. Coating ziet er ook nog goed uit.

Gelijk een mooie mogelijkheid om de nieuwe HR spuit te testen. De stoelen heb ik gereinigd met de dampwasser, dat werkt helemaal top!

Ben alleen benieuwd of ik maandag weer opnieuw kan beginnen… morgen nog een dagje skiën een dan ziet de auto er daarna normaal gesproken niet meer uit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
k-jah schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:46:
[...]

[Afbeelding]
Ah, super! Dank voor de tip! Die komt op de lijst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Rene schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:15:
[Afbeelding]

Gelijk een mooie mogelijkheid om de nieuwe HR spuit te testen. De stoelen heb ik gereinigd met de dampwasser, dat werkt helemaal top!
Grappig AVA of Norway!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
Die worden hier om de hoek gemaakt ;) (letterlijk)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Laatst online: 23:05

Freakie1NL

Grote Baas

Rene schreef op maandag 11 april 2022 @ 22:04:
Ik vind het hele cockpit gevoel super. Veel beter wordt het niet voor mij. Zo een interieur als de Ioniq 5 vind ik bijvoorbeeld niet om aan te zien. (Maar alles is natuurlijk persoonlijk).

De tunnel zit er om batterijen kwijt te kunnen. Ook zit er een airbag in het midden. Al zal deze ook in de stoel kunnen zitten. Dit heb en wil ik liever niet testen ;)

Dit:

[Afbeelding]

Vs:

[Afbeelding]
Helemaal met je eens. Ik kom mij ook even in dit topic melden. Nu ID.3 rijder.

Ga echter wisselen van werkgever, dus nieuwe leaseauto. Als ik nu toch meer bijtelling moet gaan betalen en ik zie hoe weinig het verschil is tussen een ID.3 en een Polestar Standard Range dan heb ik die paar euro's voor maand voor een Polestar er echt wel voor over.

Dus vandaar dat ik af en toe even meelees, even kijken of de Polestar 2 hem echt gaat worden. (Wel lekker snel leverbaar, relatief gezien)

[ Voor 5% gewijzigd door Freakie1NL op 15-04-2022 15:19 ]

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:15
JTHZZ schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 09:27:
[...]

Ik heb het ook een paar keer gehad de laatste tijd, met P1.9 en P2.0. Auto tijdens het rijden/gebruiken "alvast" op 100% gezet omdat ik me bedenk dat ik de volgende dag wat verder moet rijden. Dan staat ie 's ochtends op 90% klaar. Zet ik 'm dan terug naar 90% omdat het niet meer nodig is, laadt ie de volgende dag door naar 100%. Als ik het dan gewoon op 90% laat staan dan is het de dagen erna weer netjes 90%. Net alsof de instelling pas ná de volgende keer volledig laden geactiveerd wordt.

Best irritant als je er echt afhankelijk van bent. Heb me gelukkig met 5 min snellladen kunnen redden 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 15:25
Jep hier ook !

Wat mij trouwens ook opgevallen is, is dat de borden herkenning nu ook de icoontjes voor auto(snel)weg laat zien. Misschien was dat ook al zo :+

[ Voor 3% gewijzigd door Ktenolix op 15-04-2022 18:18 ]

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Laatst online: 23:05

Freakie1NL

Grote Baas

Zoals vandaag aangeven overweeg in een Polestar 2 als nieuwe leaseauto.

Al sinds 2020 BEV rijder dus wat dat betreft geen vragen. Sindsdien volg ik ook TeslaBjorn.

Zojuist zijn bananendoos test van Polestar 2 bekeken. Opzich niet heel boeiend want voor komende jaren zat genoeg qua ruimte in een Polestar 2. Alleen in dit filmpje is benoemd dat de hoofdsteunen achter niet los kunnen. Dit bevreemd mij, hoe maak je dan immers veilig de top-tether van de isofix vast? Iemand daar ervaring mee?

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59

Reinier

\o/

Het bevreemdt ( ;) ) mij ook. Maar het kan simpelweg niet. Stoel van mijn dochter past daarom erg slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 12:37
Freakie1NL schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 21:01:
Zoals vandaag aangeven overweeg in een Polestar 2 als nieuwe leaseauto.

Al sinds 2020 BEV rijder dus wat dat betreft geen vragen. Sindsdien volg ik ook TeslaBjorn.

Zojuist zijn bananendoos test van Polestar 2 bekeken. Opzich niet heel boeiend want voor komende jaren zat genoeg qua ruimte in een Polestar 2. Alleen in dit filmpje is benoemd dat de hoofdsteunen achter niet los kunnen. Dit bevreemd mij, hoe maak je dan immers veilig de top-tether van de isofix vast? Iemand daar ervaring mee?
Die kan je gewoon er onderdoor halen, maar door een specifieke hoek van de achterbank heeft het mij wel moeite gekost om het strak aangetrokken te krijgen

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 00:19
Nu mag ik formeel mee doen, zojuist de wagen opgehaald, LRDM, Pilot en plus pakket, 20", in Thunder kleur stelling.

Later wel een foto.

Nu zelf eerst aan het infuus, de laatste diesel en benzine derivaten uit mijn bloed verwijderen :D
De auto ook, aan de 230v infuus, komende woensdag wordt de lader geïnstalleerd.

Erg wennen, anders, erg fijn. Plussen en minnen. Maar ik ga lekker genieten!

[ Voor 12% gewijzigd door blue eyes op 16-04-2022 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah
blue eyes schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:14:
Nu mag ik formeel mee doen, zojuist de wagen opgehaald, LRDM, Pilot en plus pakket, 20", in Thunder kleur stelling.

Later wel een foto.

Nu eerst aan het infuus, de laatste diesel en benzine derivaten uit mijn bloed verwijderen :D

Erg wennen, anders, erg fijn. Plussen en minnen. Maar ik ga lekker genieten!
Mooi! Tweeling van de mijne ;)
Veel plezier er mee en de foto’s zien we graag verschijnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• myigit
  • Laatst online: 03-07-2022
Ik had hetzelfde probleem. Probleem opgelost door in de instellingen ‘Hey Google’ uit en opnieuw aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Alle configurators (behalve de UK) zijn nog offline. Ben wel benieuwd hoeveel duurder ze zullen worden. Dat zal vast een invloed hebben op heel wat fleet wagens (die vaak aan een hard budget moeten voldoen). Magnesium wordt alvast de nieuwe standaard kleur ipv zwart. En die +800 euro bij de basisauto wordt ook meteen in de basisprijs verekend. Die 800 euro is er halverwege het modeljaar bijgekomen omwille van upgrade van het battery pack van 64 naar 69 kWh standaard. (nieuwe of betere supplier of zo)

We zullen het zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjotreke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:07
myigit schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 13:56:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. Probleem opgelost door in de instellingen ‘Hey Google’ uit en opnieuw aan te zetten.
Bij mij werkte dit niet. Ik heb het systeem een keer opnieuw opgestart door de home button ingedrukt te houden en daarna kon ik weer ‘Hey Googlen’

Andere vraag, Tunein vraagt om in te loggen. Ik dacht dat deze app gratis was, maar ik kan alleen maar doorgaan als ik een account aanmaak en mijn betaalgegevens doorgeef. Is dit gewoon een trial geweest dan tot nu toe? Heb de auto nu een maand.

2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Vandaag de zonschermen binnen gekregen en gemonteerd. Ben niet helemaal enthousiast, met name de bevestiging. De schermen zelf zijn echt mooi en mooie kwaliteit. De bevestigingsclipjes zijn van metaal en komen tegen het raam aan. Gezien mijn ramen extra zijn geblindeerd met folie ben ik hier niet zo blij mee. Dit heb ik opgelost van heel dun vilt van de action. Eind goed al goed, maar de bevestiging had zeker anders gemoeten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m7nJ3uo5OJVzDLNe1FwE2zu84Ik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FXjOeeliGcFKrVnZ3SOS5mk1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cPW7hzqpQ1wMvD46qE76y5T_dJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5mpxvEB0T4Hpro7l64C2VxIo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:21
pjotreke schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 15:36:
[...]

Bij mij werkte dit niet. Ik heb het systeem een keer opnieuw opgestart door de home button ingedrukt te houden en daarna kon ik weer ‘Hey Googlen’

Andere vraag, Tunein vraagt om in te loggen. Ik dacht dat deze app gratis was, maar ik kan alleen maar doorgaan als ik een account aanmaak en mijn betaalgegevens doorgeef. Is dit gewoon een trial geweest dan tot nu toe? Heb de auto nu een maand.
Blijkbaar heb je nu een abonnement nodig bij TuneIn via AAOS. Via de smartphone of laptop/desktop/Denon Heos/... kan je nog gewoon luisteren.
Hopelijk is het gewoon een glitch, maar ik voel een nieuw verdienmodel aankomen voor apps via AAOS...

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
SpeedfreakR schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 20:55:
Vandaag de zonschermen binnen gekregen en gemonteerd. Ben niet helemaal enthousiast, met name de bevestiging. De schermen zelf zijn echt mooi en mooie kwaliteit. De bevestigingsclipjes zijn van metaal en komen tegen het raam aan. Gezien mijn ramen extra zijn geblindeerd met folie ben ik hier niet zo blij mee. Dit heb ik opgelost van heel dun vilt van de action. Eind goed al goed, maar de bevestiging had zeker anders gemoeten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waarom blindering én schermen?
Ik had voor m’n vorige BMW ook schermen mee besteld bovenop de blindering maar nooit gebruikt uiteindelijk. Was bedoeld voor m’n zoontje maar die vond het juist niks 😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Cpt. Peacock schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 20:59:
[...]

Blijkbaar heb je nu een abonnement nodig bij TuneIn via AAOS. Via de smartphone of laptop/desktop/Denon Heos/... kan je nog gewoon luisteren.
Hopelijk is het gewoon een glitch, maar ik voel een nieuw verdienmodel aankomen voor apps via AAOS...
Bij mij doet ie het nog gewoon, ik was al wel ingelogd met een gratis account. Ik denk dat daar het verschil zit.

Wat gebeurt er als je een gratis account maakt op een ander apparaat en daarna probeert in te loggen in de P2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

VidaR-9 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 21:27:
[...]

Waarom blindering én schermen?
Ik had voor m’n vorige BMW ook schermen mee besteld bovenop de blindering maar nooit gebruikt uiteindelijk. Was bedoeld voor m’n zoontje maar die vond het juist niks 😛
Ik merk dat mijn dochter toch nog erg last heeft van de zon. En dat ondanks de blindering. In de auto van mijn vrouw hebben we het ook dubbel op en daar gaat het nu goed. Dus weet ook zeker dat mij dochter het niet erg vindt 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 06:41
SpeedfreakR schreef op zondag 17 april 2022 @ 07:14:
[...]

Ik merk dat mijn dochter toch nog erg last heeft van de zon. En dat ondanks de blindering. In de auto van mijn vrouw hebben we het ook dubbel op en daar gaat het nu goed. Dus weet ook zeker dat mij dochter het niet erg vindt 😁
Geen last van de zon die door het glazen dak naar binnen komt dan?

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
guido66 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 21:39:
[...]

Bij mij doet ie het nog gewoon, ik was al wel ingelogd met een gratis account. Ik denk dat daar het verschil zit.

Wat gebeurt er als je een gratis account maakt op een ander apparaat en daarna probeert in te loggen in de P2?
Hier ook een TuneIn account (geen premium) maar via de QR code die op het scherm wordt getoond als je wilt inloggen kom je uit bij de betaalmuur van TuneIn. Je kunt dus niet inloggen.

Hoop inderdaad op een glitch. De iPhone App werkt wel gewoon evenals de TuneIn intergratie in mijn home audio systeem.

Edit/
Iemand die weet of de Zijdelingse Park Assist optie ook naar de non-MY23 versies komt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zL4b6LISA6CX2z_PzMC5SFSfgWA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ykqn314XhnuTiIJce4Y0v4JY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door vacuumcleaner op 17-04-2022 08:54 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank88
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10-06-2022
Polestar geeft aan dat de de single motor van 0-100 in 7.2sec zou moeten afleggen. Heeft iemand dit al eens getimed?

Flitsmeister klokt dit als je hem aan hebt staan en van stilstand wegtrekt naar de 100. Echter haal ik altijd precies 9 seconden…

Het lijkt net of de Polestar zich in houd van 0 tot 40/50 en dan voel je hem ineens meer aantrekken.

Hebben jullie die 7.2 al eens gehaald?
(Niet dat dat supere belangrijk is maar ik vind het toch wel heerlijk soms)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
vacuumcleaner schreef op zondag 17 april 2022 @ 08:45:
[...]

Edit/
Iemand die weet of de Zijdelingse Park Assist optie ook naar de non-MY23 versies komt?

[Afbeelding]
Is dit iets anders dan de zijdelingse parkeersensoren die we al hebben? Wat is dat plaatje precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Frank88 schreef op zondag 17 april 2022 @ 09:42:
Polestar geeft aan dat de de single motor van 0-100 in 7.2sec zou moeten afleggen. Heeft iemand dit al eens getimed?

Flitsmeister klokt dit als je hem aan hebt staan en van stilstand wegtrekt naar de 100. Echter haal ik altijd precies 9 seconden…

Het lijkt net of de Polestar zich in houd van 0 tot 40/50 en dan voel je hem ineens meer aantrekken.

Hebben jullie die 7.2 al eens gehaald?
(Niet dat dat supere belangrijk is maar ik vind het toch wel heerlijk soms)
Kan het aan je accu lading liggen?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
VonDutch schreef op zondag 17 april 2022 @ 08:08:
[...]

Gisteren nog eens op gelet maar het panoramadak is echt heel goed geblindeerd. Je kunt gewoon in de zon kijken zonder dat je er last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

VonDutch schreef op zondag 17 april 2022 @ 08:08:
[...]

Zeker! Dat is de volgende stap. Even wachten tot die via polestar zelf in Nederland beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
vacuumcleaner schreef op zondag 17 april 2022 @ 08:45:
[...]

Hier ook een TuneIn account (geen premium) maar via de QR code die op het scherm wordt getoond als je wilt inloggen kom je uit bij de betaalmuur van TuneIn. Je kunt dus niet inloggen.
Is bewust gedaan door TuneIn: https://www.polestar-foru...nein-no-longer-free.6370/

Thank you for contacting TuneIn support. We recently updated our Polstar app, which requires users to opt into a premium subscription trial to use the app. We issued this update to provide Polestar users access to TuneIn Premium for 90 days. This way, users can enjoy the full benefits of our premium service at no cost. You can cancel and continue logging in as a free user once the trial ends. After the trial period, users can opt into a premium subscription or continue with their free account. I hope this helps.

[ Voor 38% gewijzigd door guido66 op 17-04-2022 10:17 ]

Pagina: 1 ... 80 ... 219 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.