Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Herken dit ook, soms wordt dit ineens geactiveerd op de snelweg (onnodig). Na een paar honderd meter rijden gaat het weer uit om tot de door jouw genoemde snelheidsverlaging niet meer aan te gaan.TweakerRik schreef op donderdag 7 april 2022 @ 20:27:
[...]
Dit bericht is al van een tijd geleden, maar dit is het recentste wat ik kon vinden dat hier aan gerelateerd kan zijn. Ik ervaar namelijk al een aantal maanden functieverlies met adaptief groot licht (om auto's heen), niet te verwarren met automatisch groot licht (alles of niets).
Als ik nu in het donker de snelweg op rij met matrix (A) geactiveerd, dan werkt initieel adaptief groot licht, ook op hogere snelheden (130-140 km/u). Na een paar honderd meter besluit het systeem dat adaptief niet meer kan en schakelt over op automatisch. Daar blijft het dan ook bij. Vanaf dat moment enkel automatisch groot licht, ook als hij in het pikkedonker ergens een lichtpuntje vindt moet alles weer uit.
Bizar genoeg doet de aan/uit schakelaar geen reset, maar er is wél een magische reset als ik mijn snelheid verlaag naar ~70 km/u (werkzaamheden), dan mag het weer even adaptief werken. Dit terwijl adaptief voorheen altijd werkte op de snelweg, ook met hogere snelheid (zie bijv. https://www.youtube.com/watch?v=eW3DQi6RTC8&t=71s).
In de handleiding heb ik geen aanleiding gevonden, Polestar support stuurde me naar de Volvo dealer, dealer heeft alles gereset geüpdatet en ondertussen vragen gesteld bij Polestar, het wachten is op een antwoord. Ik verwacht niet dat de 2.0 update dit veranderd. Ik vind dit wel erg jammer, want verder is het een fantastische auto.
Zijn er meer van jullie die dit ervaren? Of kloppen mijn verwachtingen niet en is dit hoe het (ondertussen) hoort te werken?
Woon zelf in de Randstad, (snel)wegen zijn hier overal genoeg verlicht om geen grootlicht nodig te hebben. Maar af en toe kom ik meer in het oosten van het land waar je (rondom de Veluwe vooral) onverlichte snelwegen hebt. Dan rij je 's avonds laat op een rustige, donkere snelweg en zou je juist het automatische grootlicht verwachten. Maar alleen op echt lage snelheid wordt dit getriggerd, bij alles boven de 100km/h gebeurt bovenstaand scenario.
Heb hetzelfde (iPhone SE2020), bitwarden werkt niet icm met de Polestar app.MAdD schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:03:
[...]
vond ik ook al.. het probleem is, zodra ik probeer in te loggen (en gebruik maak van bitwarden voor het wachtwoord) ik de melding krijg :
code:
1 2 3 Dat vinden wij erg jammer! Dit aanmeldverzie is verlopen. Ga terug naar waar u zich voor het eerst heeft aangemeld, en begin vanaf daar opnieuw met u aan te melden.
Hetzelfde gebeurd dus als ik het wachtwoord kopieer, of een nieuw account aan maak met een "simpel" wachtwoord.....
dus schiet mij maar lek
Je moet zowel het emailadres als het wachtwoord typen, dus niet kopieren of automatisch laten invullen.
Wanneer je handmatig alles invult kan je wel inloggen.
Dit heeft mij ook de nodige frustraties gekost.
Vreemd?ob3lix schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:48:
[...]
Heb hetzelfde (iPhone SE2020), bitwarden werkt niet icm met de Polestar app.
Je moet zowel het emailadres als het wachtwoord typen, dus niet kopieren of automatisch laten invullen.
Ik werk ook met (self-hosted) BitWarden i.c.m. de iPhone SE2020 en ervaar geen problemen bij het inloggen.
www.google.nl
Ja hier hetzelfde inderdaad. Begint bij het opdraaien van de snelweg met adaptief/matrix en boven een bepaalde snelheid alleen nog maar aan/uit, ookal is de snelweg helemaal leeg verder en is er maar één verlicht stipje te zien, dan gaat hij helemaal uit. Ik reed toevallig vannacht op een bijna lege snelweg (135 km/h) en verbaasde me er nog over dat hij niet adaptief wilde.TweakerRik schreef op donderdag 7 april 2022 @ 20:27:
[...]
Zijn er meer van jullie die dit ervaren? Of kloppen mijn verwachtingen niet en is dit hoe het (ondertussen) hoort te werken?
Mijn ervaring is dat dit op een 80 km weg (waar ik ook wel es 90/95 rijd) wel goed werkt, en ook op sommige stukken op de snelweg gaat het wel naar adaptief/matrix, maar dat is altijd op een druk stuk waar je max 100 kan rijden. Daar lijkt bij mij dus het omslagpunt tussen adaptief/matrix en aan/uit te liggen. Zal nog eens goed opletten.
ga het eens probleren ob3lix... ik dacht dat ik dit al eens in het verleden had gedaan (met het 20+ karakter wachtwoord), maar dat ik dezelfde foutmelding kreeg.....ob3lix schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:48:
[...]
Heb hetzelfde (iPhone SE2020), bitwarden werkt niet icm met de Polestar app.
keep you posted!
Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work
Want na de installatie stond de taal van de auto opeens op "Deutsch". Kleinigheidje uiteraard, maar toch ook wel vreemd.
Polestar 2, SRSM, Void, Pilot, Plus
Is Polestar hier uberhaupt van op de hoogte? (en dus niet enkel een support medewerker)Arie van Dijk schreef op donderdag 7 april 2022 @ 17:31:
En nog de afstand streepjes niet gefikst...... Man man man.
En zien ze dit ook zelf als een bug?
Als men het niet weet of het als een feature ziet kun je er namelijk lang op wachten...
Praktijk is toch: Je rijd op een constante afstand tot je voorligger. Drukt op de knop en je zult merken dat de auto dan reageert. Mogelijk dat men het pas nodig vind om ook optisch de huidige stand aan te geven als je meer dan 1 stap verandert..
Gaat verder niet over de wenselijkheid van die keuze, maar het kan wel een keuze zijn. En ALS dat zo is heeft het weinig zin elke nieuwe update weer te irriteren over het feit dat het er NOG niet is..
Plaatje is voor de fun

(Compleet) Zwart dak is onderdeel van het Performance Pack.Nicklesz schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:05:
Kan iemand mij vertellen waarom bij de ene polestar ik wel een zwarte antenne zie (inclusief het dak er om heen en bij de andere polestar dit gewoon de kleur van de auto is? terwijl ze dan beide een panoramisch dak hebben.
Plaatje is voor de fun![]()
[Afbeelding]
www.google.nl
De Performance versies hebben een zwart dakdeel + antenne. De normale niet.Nicklesz schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:05:
Kan iemand mij vertellen waarom bij de ene polestar ik wel een zwarte antenne zie (inclusief het dak er om heen en bij de andere polestar dit gewoon de kleur van de auto is? terwijl ze dan beide een panoramisch dak hebben.
Plaatje is voor de fun![]()
[Afbeelding]
Dat zou ik wel een hele vreemde keuze vinden dan. Waarom 1 streepje niet en 2 wel? En dit werkte voorheen ook gewoon vanaf de eerste klik.P2Void schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:30:
[...]
Is Polestar hier uberhaupt van op de hoogte? (en dus niet enkel een support medewerker)
Als men het niet weet of het als een feature ziet kun je er namelijk lang op wachten...
Praktijk is toch: Je rijd op een constante afstand tot je voorligger. Drukt op de knop en je zult merken dat de auto dan reageert. Mogelijk dat men het pas nodig vind om ook optisch de huidige stand aan te geven als je meer dan 1 stap verandert..
Gaat verder niet over de wenselijkheid van die keuze, maar het kan wel een keuze zijn. En ALS dat zo is heeft het weinig zin elke nieuwe update weer te irriteren over het feit dat het er NOG niet is..
Ik ken ook geen een andere auto waar het niet visueel wordt weergegeven als je de afstand van ACC wijzigt.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Dank voor de snelle reacties! Dat wordt wrappen dus
Jawel, is op Facebook als bug bevestigd door Polestar met de belofte dat het in een van de komende updates wordt gefixed. Bug is bij een van de eerdere updates geïntroduceerdP2Void schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:30:
[...]
Is Polestar hier uberhaupt van op de hoogte? (en dus niet enkel een support medewerker)
Zomer? Winter? Nederland?Amos_x schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:31:
Weet iemand het gemiddeld verbruik aan 130/135 km/u van een polestar 2
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Wat een wagen. De eerste 300km gisteren waren een plezier. Voornamelijk autosnelweg en zeer tevreden over het verbruik (18kw). Is heel wat zuiniger dan onze XC40 P8, maar die is dan ook niet zo aerodymisch natuurlijk (en grotere velgen ook).
:strip_exif()/f/image/Hn6Z2OjYUSjJlihUTrpcWFGu.jpg?f=fotoalbum_large)
Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"
Op een rit van 50 km incl 8 km rijden van/naar snelweg, niet voorverwarmd:Amos_x schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:31:
Weet iemand het gemiddeld verbruik aan 130/135 km/u van een polestar 2
Tot 6 graden 28 kWh/100km
6-12 graden 25
12-16 graden 23
Bij een langere rit wordt het niet veel lager bij mij.
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Ik heb ook een SE2020 (zonder bedrijfsprofiel) en bitwarden. Met een wachtwoord van 20 karakters (zonder speciale tekens) geen probleem met inloggen.MAdD schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:03:
[...]
vond ik ook al.. het probleem is, zodra ik probeer in te loggen (en gebruik maak van bitwarden voor het wachtwoord) ik de melding krijg :
code:
1 2 3 Dat vinden wij erg jammer! Dit aanmeldverzie is verlopen. Ga terug naar waar u zich voor het eerst heeft aangemeld, en begin vanaf daar opnieuw met u aan te melden.
Hetzelfde gebeurd dus als ik het wachtwoord kopieer, of een nieuw account aan maak met een "simpel" wachtwoord.....
dus schiet mij maar lek
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Hier geen toon te horen.guido66 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 17:03:
Sinds de update naar 2.0 klinkt er binnen 5 seconden na het achteruit wegrijden een korte schelle toon. Klinkt dit bekend voor iemand?
Hier ook geen toon. Wel een SoC die continu update tijdens het AC laden en ook geen verdwijnende Google Maps meer voor mijn neus bij profielwissel. En Easypark doet het ook nog gewoon (bij de XC40 niet meer)
[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 09-04-2022 17:37 ]
Wij hebben interesse in een Polestar, de single motor long range. Tot op heden gaan wij elk jaar op vakantie naar Spanje met onze caravan van 1500kg. De Polestar kan dit trekken maar als ik de berichten hier lees is dat niet zo'n goed plan. Dramatische actieradius en continu caravan afkoppelen. Omdat wij kamperen erg fijn vinden dacht ik dat het wellicht anders is met een vouwwagen. Deze is immers een stuk lichter, minder breed en lager dan de auto. Zijn er mensen die ervaring hebben met een vouwwagen achter de Polestar?
Bij voorbaat dank,
Heino
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Ik heb de update naar 2.0 klaar staan maar nog niet geïnstalleerd. Heb de laatste paar dagen ook de indruk dat de lucht die hij inblaast eerst gewoon koud blijft. Heb al eens een reset van het mediascherm gedaan en toen werd het wel snel warm. Moet er nog mee stoeien om te kijken wat er aan de hand is, maar had dit nooit eerder gehad.backupdevice schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 14:48:
Meer mensen die sinds 2.0 merken dat de kachel langer nodig heeft om warm te worden ?
Is dat toevallig niet bij het ingaan van de zomertijd gebeurd? Toen is dat vaker langsgekomen.guido66 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 22:04:
Nog een raar dingetje: bij de update naar 2.0 zijn bij mij de voorverwarmingstimers 2 uur vroeger gezet.
Nee toen stond ie een uur later.JTHZZ schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:11:
[...]
Is dat toevallig niet bij het ingaan van de zomertijd gebeurd? Toen is dat vaker langsgekomen.
Ja waar normaal binnen minuten de warmte binnenkomt gebeurt er nu kilometers niks. Gisteren deed die het toen ik de verwarming op 25 zette .PvS_68 schreef op zondag 10 april 2022 @ 00:19:
[...]
Ik heb de update naar 2.0 klaar staan maar nog niet geïnstalleerd. Heb de laatste paar dagen ook de indruk dat de lucht die hij inblaast eerst gewoon koud blijft. Heb al eens een reset van het mediascherm gedaan en toen werd het wel snel warm. Moet er nog mee stoeien om te kijken wat er aan de hand is, maar had dit nooit eerder gehad.
Zucht ….
Mwah kan ook gewoon iets kapot zijn hèblue eyes schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:59:
De mensen die hier deze issues noemen, zijn dat met name de mensen met de eerste series van PS2, of ook recente leveringen?
Dat snap ik. Maar ik wilde gewoon even horen of de issues uit de eerste of huidige lichting komen, of dat het niet uitmaakt, nieuwsgierigheid
Zit geloof ik niet echt een patroon in en dit zijn ook geen massaal optredende issues anders had het hier heel wat voller gestaan met klachten. Het enige wat structureel lastig blijft is digital key. Hij doet het prima, heb nooit meer een sleutel bij me, maar je moet toch nog af en toe twee keer de handgreep pakken. Volgens mij algemeen Bluetooth probleempje, hoor het ook van Tesla collega’s .blue eyes schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:15:
[...]
Dat snap ik. Maar ik wilde gewoon even horen of de issues uit de eerste of huidige lichting komen, of dat het niet uitmaakt, nieuwsgierigheid
Herkenbaar. Ik heb de sleutel gewoon in mijn zak nu, wat prima is. Moet hem toch altijd meenemen want de DK was inderdaad niet 100% betrouwbaar. En niet 100% betrouwbaar is gelijk aan 0% wat mij betreft.gerrit105 schreef op maandag 11 april 2022 @ 08:28:
Ik heb digital key weer uitgeschakeld. Had het eindelijk aan de praat gekregen, maar het werkte bij mij buggy en de accu van m'n telefoon wordt echt als een malle leeg gezogen. Nog veel te verbeteren. Tot dan neem ik wel gewoon de sleutel mee.
Met de wagen op 2.0 en de app op 3.10 heb ik het nog niet echt geprobeerd moet ik toegeven. Mijn vertrouwen is nog niet echt terug.
Dat ie wat trager is, en dat je het handvat 2x moet triggeren, daar kan ik nog mee leven. Maar dat je naast je wagen staat te klungelen met je BT en af en toe moet reconnecten dat gaat me echt te ver. Ik heb de DK nog wel actief op mijn telefoon voor het geval mijn sleutel het begeeft.
Ik moet overigens ook zeggen dat sinds de 2.0 versie in de wagen mijn telefoon regelmatig niet met de wagen verbonden is als ik instap, of zelfs halverwege de rit verbreekt.
Volgens mij gebruikt de app ~1% batterij per uur op mijn telefoon (Samsung A71), dus dat valt nog wel mee.
Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"
Ik gebruik uitsluitend de DK, heb geen normale sleutel meer mee bij dagelijks gebruik. De App gebruikte ook maar 1% van de batterij de afgelopen 24 uur (iPhone 12).
Tevens lijkt de update frequentie van de SOC in orde. Ik zie deze nu gewoon realtime oplopen.
Op het moment dus een happy persoon en geen issues te rapporteren!
Ps. Volgens de geruchten komt vandaag MY23 uit. Best vervelend dat de mooiste kleur nu gratis wordt
[ Voor 15% gewijzigd door Rene op 11-04-2022 09:04 ]
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Die issues zijn er (iig op een iPhone) echt wel uit. Batterijverbruik is verwaarloosbaar (1-2% per dag) en ik ben al weken op pad zonder sleutel: doet het gewoon altijd. Alleen dus soms met een vertraging. Volgens mij omdat de BT verbinding niet snel genoeg kan worden opgebouwd. In combinatie met HomeLink geen enkele sleutel meer op zakPaku schreef op maandag 11 april 2022 @ 08:56:
[...]
Herkenbaar. Ik heb de sleutel gewoon in mijn zak nu, wat prima is. Moet hem toch altijd meenemen want de DK was inderdaad niet 100% betrouwbaar. En niet 100% betrouwbaar is gelijk aan 0% wat mij betreft.
Met de wagen op 2.0 en de app op 3.10 heb ik het nog niet echt geprobeerd moet ik toegeven. Mijn vertrouwen is nog niet echt terug.
Dat ie wat trager is, en dat je het handvat 2x moet triggeren, daar kan ik nog mee leven. Maar dat je naast je wagen staat te klungelen met je BT en af en toe moet reconnecten dat gaat me echt te ver. Ik heb de DK nog wel actief op mijn telefoon voor het geval mijn sleutel het begeeft.
[ Voor 12% gewijzigd door JTHZZ op 11-04-2022 09:16 ]
Verlengd weekend in de Vogezen.
Ondanks de soms zeer slechte omstandigheden (veel regen, wind, sneeuw en bergachtig gebied) een mooi verbruik van +/-22,5kWh/100km.
Snellaadmogelijkheden in de regio zijn nihil, maar we konden aan het hotel gratis laden dus nooit range-anxiety gehad.
Een aanrader!
:strip_exif()/f/image/waXCWhGbvHKQY6yh0o2Z3qpj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Aut5tYGf0wZQWcXmohW12lWu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lKwvA5TVdAKNinahJcQvbg8o.jpg?f=fotoalbum_large)
Is dit dan op eigen initiatief of een reactie op een service verzoek (door PS/Volvo uitgevoerd)?GuiltyNL schreef op donderdag 7 april 2022 @ 16:22:
[...]
Trouwens, maandag gaan eindelijk die 'anti-submarine' balken uit de stoelen!
Ik (1m92, 95kg) heb de balk niet gevoeld. Wel MY22, mocht dat verschillen…
Eigen initiatief, ik heb het meermaals bij Polestar support aangegeven, maar er zit geen schot in de zaak. Het kost mij nu geld (5 manuren voor de twee stoelen), maar ik ben die balk zo zat dat ik niet meer bereid ben om op Polestar te wachten.k-jah schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:44:
[...]
Is dit dan op eigen initiatief of een reactie op een service verzoek (door PS/Volvo uitgevoerd)?
Ik (1m92, 95kg) heb de balk niet gevoeld. Wel MY22, mocht dat verschillen…
Er zijn als het goed is nog geen wijzigingen doorgevoerd aan de stoel. Ik begon het na verloop van tijd meer te voelen, omdat het foam wat meer in is gaan zakken.
Het ligt er trouwens ook aan hoe je je stoel hebt afgesteld. En hoe lang je benen in verhouding tot de rest van je lichaam.
Is die balk typisch voor de stoelen met verlengbare zitting of ook voor de standaard stoelen? Bij mij is er niets verlengbaar qua stoelen namelijk. Ben zelf 1m93 en 95kg namelijk, vandaar mijn vraag. Overigens vind ik de stoelen erg comfortabel en voel ik (nog) niets vreemds.GuiltyNL schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:52:
[...]
Eigen initiatief, ik heb het meermaals bij Polestar support aangegeven, maar er zit geen schot in de zaak. Het kost mij nu geld (5 manuren voor de twee stoelen), maar ik ben die balk zo zat dat ik niet meer bereid ben om op Polestar te wachten.
Er zijn als het goed is nog geen wijzigingen doorgevoerd aan de stoel. Ik begon het na verloop van tijd meer te voelen, omdat het foam wat meer in is gaan zakken.
Het ligt er trouwens ook aan hoe je je stoel hebt afgesteld. En hoe lang je benen in verhouding tot de rest van je lichaam.
[ Voor 7% gewijzigd door Paku op 11-04-2022 11:22 ]
Ik durf dat niet te zeggen. Ik heb het idee dat ze de stoelen in de tussentijd aan hebben gepast, maar dat ze dat dus stilhouden, omdat eigenaren van een vroege versie dan massaal een stoelvervanging aanvragen.Paku schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:59:
[...]
Is die balk typisch voor de stoelen met verlengbare zitting of ook voor de standaard stoelen? Bij mij is er niets verlengbaar qua stoelen namelijk. Ben zelf 1m93 en 95kg namelijk, vandaar mijn vraag. Overigens vind ik de stoelen erg comfortabel en voel ik (nog) niets vreemds.
Ik heb dan geen verlengbare stoel, maar als ik de balk opzoek voel ik hem wel zitten, heb er tijdens het rijden geen last van, auto is van afgelopen jaarGuiltyNL schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:29:
[...]
Ik durf dat niet te zeggen. Ik heb het idee dat ze de stoelen in de tussentijd aan hebben gepast, maar dat ze dat dus stilhouden, omdat eigenaren van een vroege versie dan massaal een stoelvervanging aanvragen.
Heb je al de kans gehad om in een recenter model plaats te nemen en te vergelijken?GuiltyNL schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:29:
[...]
Ik durf dat niet te zeggen. Ik heb het idee dat ze de stoelen in de tussentijd aan hebben gepast, maar dat ze dat dus stilhouden, omdat eigenaren van een vroege versie dan massaal een stoelvervanging aanvragen.
Ik heb een tijd geleden een andere Polestar meegekregen omdat bij mij de onboard charger defect was. Ik had de indruk dat de balk hier minder voelbaar in was, maar dat kan natuurlijk ook komen doordat het een auto was met aanzienlijk minder gebruik (en dus het foam minder ingezakt).k-jah schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:45:
[...]
Heb je al de kans gehad om in een recenter model plaats te nemen en te vergelijken?
Ik heb toevallig een uurtje geleden met Polestar support gechat en daaruit bleek dus dat het inderdaad een probleem lijkt te zijn van de eerste serie:Shorteh schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:54:
[...]
Ik heb een tijd geleden een andere Polestar meegekregen omdat bij mij de onboard charger defect was. Ik had de indruk dat de balk hier minder voelbaar in was, maar dat kan natuurlijk ook komen doordat het een auto was met aanzienlijk minder gebruik (en dus het foam minder ingezakt).
Ik: Is er al nieuws of de bar in de stoelen aangepast kan worden
Support: Een collega is hiermee bezig, de precieze status weet ik niet
Ik: Ze worden er vanmiddag uitgehaald, dus veel haast heb ik er nu niet meer mee
Support: Ik weet wel dat ze dit serieus hebben aangepakt
Ik: Ik zou het fijn vinden als er op termijn wel iets anders in kan worden gezet
Support: Inderdaad, het probleem geldt - als ik me niet vergis - voor een kleine partij VIN nummers. Deze worden allemaal aangepakt
Ik: Het zal de eerste serie zijn geweest
Support: Ja, klopt.
Velgen ben ik nog steeds geen fan van.

[ Voor 18% gewijzigd door k-jah op 11-04-2022 14:07 ]
Op zich logisch maar verre van eerlijk dat ik daar 1000 euro voor heb betaald PLUS de 6000 euro voor het performance pack.
Porsche 718 Boxster | Polestar 2 Dual Motor Plus/Pilot/Performance
GuiltyNL schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:01:
[...]
Ik heb toevallig een uurtje geleden met Polestar support gechat en daaruit bleek dus dat het inderdaad een probleem lijkt te zijn van de eerste serie:
Ik: Is er al nieuws of de bar in de stoelen aangepast kan worden
Support: Een collega is hiermee bezig, de precieze status weet ik niet
Ik: Ze worden er vanmiddag uitgehaald, dus veel haast heb ik er nu niet meer mee
Support: Ik weet wel dat ze dit serieus hebben aangepakt
Ik: Ik zou het fijn vinden als er op termijn wel iets anders in kan worden gezet
Support: Inderdaad, het probleem geldt - als ik me niet vergis - voor een kleine partij VIN nummers. Deze worden allemaal aangepakt
Ik: Het zal de eerste serie zijn geweest
Support: Ja, klopt.

Bij mij gaven zij aan dat het probleem was dat alles stoelen hetzelfde waren en dat daarom iets opnieuw designen een groot probleem zou ziin.
Ach ja, ik heb ondertussen een acceptable setting gevonden en rij al weer een kleine 12K KM met veel plezier rond
Powerrrrrrrrrrr
Verwijderd
Als ik het goed begrijp dan kost het Performance Pack incl. Performance Upgrade zelfs helemaal niets als je eenmaal gekozen hebt voor DMErikAWD schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:22:
Hebben ze de performance upgrade nou in het performance pack gestopt?
Op zich logisch maar verre van eerlijk dat ik daar 1000 euro voor heb betaald PLUS de 6000 euro voor het performance pack.

/f/image/Ob8VIVrPcWKdooncTHNZ3WrC.png?f=fotoalbum_large)
Nee, kost gewoon hetzelfde alleen de motor wordt eveneens gewijzigd.Verwijderd schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:48:
[...]
Als ik het goed begrijp dan kost het Performance Pack incl. Performance Upgrade zelfs helemaal niets als je eenmaal gekozen hebt voor DM?
[Afbeelding]
Dus 6000 voor de motorupgrade en 5000 voor de PP(P) upgrade.
:strip_exif()/f/image/DzRtG02MF3CUrZUWCqlj9b8E.jpg?f=fotoalbum_large)
Zullen wij dit ook krijgen in een update? Ik mis dat blauwe cleanzone icoontje al een tijdje...
[ Voor 18% gewijzigd door Rene op 11-04-2022 15:30 ]
Hey ja, wat gek, waar is dat icoontje gebleven??Rene schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:29:
[Afbeelding]
Zullen wij dit ook krijgen in een update? Ik mis dat blauwe cleanzone icoontje al een tijdje...
XPENG G9 Performance 2024
Dat blauwe icoontje hebben wij volgens mij niet eerder gehad? Voor China zit er een extra luchtkwaliteitssensor in. Voor Europa heeft deze er - zover ik weet - niet bijgezeten.kramon schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:32:
[...]
Hey ja, wat gek, waar is dat icoontje gebleven??
In het begin heb ik wel het CleanZone icoontje gezien, maar is idd ergens in een update weggehaald. Zal nu alleen getoond worden in Chinese auto's denk ik.GuiltyNL schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:44:
[...]
Dat blauwe icoontje hebben wij volgens mij niet eerder gehad? Voor China zit er een extra luchtkwaliteitssensor in. Voor Europa heeft deze er - zover ik weet - niet bijgezeten.
Jawel, dat icoontje was er in het begin wel. Maar dat is later verdwenen. Het staat nog wel in de handleiding:GuiltyNL schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:44:
[...]
Dat blauwe icoontje hebben wij volgens mij niet eerder gehad? Voor China zit er een extra luchtkwaliteitssensor in. Voor Europa heeft deze er - zover ik weet - niet bijgezeten.
https://www.polestar.com/...2/2021/article/CleanZone/
https://www.polestar.com/...erior-Air-Quality-System/
Maar ik vermoed inderdaad dat dit weer een nieuwe filter is
[ Voor 7% gewijzigd door Rene op 11-04-2022 15:56 ]
Ik word nu doorverwezen naar de garage maar ben benieuwd hoe die mij verder gaan helpen. De app moet nog steeds losgekoppeld worden van de auto, dus kan blijven resetten maar dat los niks op..
Denk eerder dat t aan de paal ligt. Heb je in die gevallen ook omgeplugt naar andere paal? Ik had het laatst tijdens lange trip bij laatste laadpunt bij Fastned. Kwam niet boven de 50kw. Toen uitgezet. Kabel eruit en laad sessie opnieuw gestart (zelfde paal), waarna ik wel 150kw haalde.timofp schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:51:
Wij zij een roadtrip aan het maken van België naar Gibraltar met de polestar 2. We laden voornamelijk bij IONITY. Wat me opvalt vandaag is dat we al twee keer maximaal the aan 20kW kunnen laden (batterij rond 54%). We zijn steeds de enige die aan het laden zijn. Zou dit door stress/oververhitting van de batterij kunnen zijn? Iets anders?
Ik heb vorig weekend toch een testrit gedaan. Was niet ver uit de buurt dus dat kon nog wel._--[]--__ schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:57:
[...]
Veel plezier met je auto. Een proefrit is niet nodig hoor, het is een fantastische bak om in te rijden.
En inderdaad, ik vind de auto wel erg goed. Het design, dat spreekt voor zich. Ben zeer te vinden voor dat erg Scandinavische design. Een beetje de ‘moderne’ Saab 900 zeg maar. Modern en eigentijds zonder compleet de futuristische toer op te gaan, enkel omdat ‘ie elektrisch aangedreven is.
Dus in het aanbod waaruit ik kan kiezen, polestar of de gebruikelijke VAG wagens, is het wat betreft design/auto wel duidelijk. De enige andere die ik nog zou overwegen in hetzelfde budget tegenover de polestar is de skoda enyaq.
Ik reed de standard range, single engine, Is voor mij normaalgezien meer dan voldoende. Eventueel het pilot pakket er op.
Het interieur voelt veel meer ‘duits’ (Audi) dan wat ik had gedacht, en dat is positief. Vooral vergeleken met het ultra crappy plastiek interieur uit een id3/4/5. De polestar is erg mooi en degelijk in elkaar gezet (zo op het eerste zicht)
Wat me wel verbaast, is dat de auto intern absoluut geen gebruik maakt van het gegeven dat het een EV is. De middenconsole is enorm. Dat is voor mij persoonlijk wel ok, maar je moet wel houden van dat cockpit/cocon gevoel. Er is ook een ‘tunnel’ dwars onder de achterbank, wat normaal ook niet nodig zou moeten zijn.
In elk geval is de polestar in de eerste plaats een auto, en in de tweede plaats een EV. En daar is zeker een doelpubliek voor. Dus niet een iPad op wielen waar ook toevallig nog eens een auto omheen zit.
In het budget waaruit ik kan kiezen, kan ik geen warmtepomp selecteren. Dat is nog wel een dingetje waar ik moet over nadenken.
Ik vermoed dat je een trekhaak er vast ook wel achteraf kan laten op plaatsen? Die moet niet meteen af-fabriek geïnstalleerd zijn? Om toch ietwat het budget te optimaliseren.
Verder niets op aan te merken, aangenaam verrast. De range blijft wel een issue voor mijn use case. Ik moet nog niet meteen beslissen dus ik ga ook nog even die enyaq goed bestuderen.
Wat is de beste kleur volgens de rijders hier?
Enkel in de maand juli in Zuidwest Oezbekistan. Rijd jij enkel in de zomer misschien? Als ik grootte-ordes zoek is het om m’n vooropgesteld gebruik tijden het volledige jaar te kunnen toetsen aan wat mogelijk is
Bedankt voor jouw antwoord, daar kan iets mee. Toch wel best stevig. Natuurlijk het nadeel van een design dat geen compromissen doet om er uit te zien als een platgeslagen vis (tesla). Dat moet je er natuurlijk bijnemen/aanvaarden als je gaat voor een normaal vormgegeven auto.P2Hattem schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 12:31:
[...]
Op een rit van 50 km incl 8 km rijden van/naar snelweg, niet voorverwarmd:
Tot 6 graden 28 kWh/100km
6-12 graden 25
12-16 graden 23
Bij een langere rit wordt het niet veel lager bij mij.
Is dus een stuk hoger dan de 18kWh die eerder werd genoemd door een recente eigenaar.
Heb je een warmtepomp? In de winter haal je dus niet meer dan 230km op een 100% volle batterij (er wordt 80% gesuggereerd). Met een 58 kWh Enyaq ga je natuurlijk nog minder ver waarschijnlijk
Vind het op zich wel goed dat de instap/basis-versie van de polestar een 67 kWh batterij heeft, om een beetje te compenseren voor het ‘muscle car’ design. Daar waar de instappers bij andere merken vaak rond de 50-55 hangen, met een Long range rond de 75-80. De polestar zit daar dus duidelijk net tussenin, met een aantrekkelijke prijs voor het basispakket, en dus toch iets meer batterij capaciteit.
De tunnel zit er om batterijen kwijt te kunnen. Ook zit er een airbag in het midden. Al zal deze ook in de stoel kunnen zitten. Dit heb en wil ik liever niet testen
Dit:
:strip_exif()/f/image/Ai2HYEHeEAMKXz2lfJliRhUK.jpg?f=fotoalbum_large)
Vs:
/f/image/CaXScUeoJTa3oOkd7n745WsA.webp?f=fotoalbum_large)
[ Voor 51% gewijzigd door Rene op 11-04-2022 22:11 ]
Trekhaak wordt nooit in de fabriek gemonteerd dus is eigenlijk altijd een achteraf montage ook als hij gelijk wordt meebesteld.Amos_x schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:43:
[...]
Ik vermoed dat je een trekhaak er vast ook wel achteraf kan laten op plaatsen? Die moet niet meteen af-fabriek geïnstalleerd zijn? Om toch ietwat het budget te optimaliseren.
P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro
Toevallig vandaag net een offerte gekregen van een Volvo specialist, 1250 euro.Lutra schreef op maandag 11 april 2022 @ 22:05:
[...]
Trekhaak wordt nooit in de fabriek gemonteerd dus is eigenlijk altijd een achteraf montage ook als hij gelijk wordt meebesteld.
Dat is of een dure specialist, of de prijzen zijn gestegen want dit zou gewoon € 1.150 moeten zijn naar mijn weten.blue eyes schreef op maandag 11 april 2022 @ 22:06:
[...]
Toevallig vandaag net een offerte gekregen van een Volvo specialist, 1250 euro.
Het hoge verbruik dat je noemt is gebaseerd op een dual motor P2 die 130 tot 135 km/u rijdt. De 18kw/u is een standard range P2 die 100-110 km/u rijdt.Amos_x schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:43:
[...]
Ik heb vorig weekend toch een testrit gedaan. Was niet ver uit de buurt dus dat kon nog wel.
En inderdaad, ik vind de auto wel erg goed. Het design, dat spreekt voor zich. Ben zeer te vinden voor dat erg Scandinavische design. Een beetje de ‘moderne’ Saab 900 zeg maar. Modern en eigentijds zonder compleet de futuristische toer op te gaan, enkel omdat ‘ie elektrisch aangedreven is.
Dus in het aanbod waaruit ik kan kiezen, polestar of de gebruikelijke VAG wagens, is het wat betreft design/auto wel duidelijk. De enige andere die ik nog zou overwegen in hetzelfde budget tegenover de polestar is de skoda enyaq.
Ik reed de standard range, single engine, Is voor mij normaalgezien meer dan voldoende. Eventueel het pilot pakket er op.
Het interieur voelt veel meer ‘duits’ (Audi) dan wat ik had gedacht, en dat is positief. Vooral vergeleken met het ultra crappy plastiek interieur uit een id3/4/5. De polestar is erg mooi en degelijk in elkaar gezet (zo op het eerste zicht)
Wat me wel verbaast, is dat de auto intern absoluut geen gebruik maakt van het gegeven dat het een EV is. De middenconsole is enorm. Dat is voor mij persoonlijk wel ok, maar je moet wel houden van dat cockpit/cocon gevoel. Er is ook een ‘tunnel’ dwars onder de achterbank, wat normaal ook niet nodig zou moeten zijn.
In elk geval is de polestar in de eerste plaats een auto, en in de tweede plaats een EV. En daar is zeker een doelpubliek voor. Dus niet een iPad op wielen waar ook toevallig nog eens een auto omheen zit.
In het budget waaruit ik kan kiezen, kan ik geen warmtepomp selecteren. Dat is nog wel een dingetje waar ik moet over nadenken.
Verder niets op aan te merken, aangenaam verrast. De range blijft wel een issue voor mijn use case. Ik moet nog niet meteen beslissen dus ik ga ook nog even die enyaq goed bestuderen.
Wat is de beste kleur volgens de rijders hier?![]()
[...]
Enkel in de maand juli in Zuidwest Oezbekistan. Rijd jij enkel in de zomer misschien? Als ik grootte-ordes zoek is het om m’n vooropgesteld gebruik tijden het volledige jaar te kunnen toetsen aan wat mogelijk is
[...]
Bedankt voor jouw antwoord, daar kan iets mee. Toch wel best stevig. Natuurlijk het nadeel van een design dat geen compromissen doet om er uit te zien als een platgeslagen vis (tesla). Dat moet je er natuurlijk bijnemen/aanvaarden als je gaat voor een normaal vormgegeven auto.
Is dus een stuk hoger dan de 18kWh die eerder werd genoemd door een recente eigenaar.
Heb je een warmtepomp? In de winter haal je dus niet meer dan 230km op een 100% volle batterij (er wordt 80% gesuggereerd). Met een 58 kWh Enyaq ga je natuurlijk nog minder ver waarschijnlijk
Vind het op zich wel goed dat de instap/basis-versie van de polestar een 67 kWh batterij heeft, om een beetje te compenseren voor het ‘muscle car’ design. Daar waar de instappers bij andere merken vaak rond de 50-55 hangen, met een Long range rond de 75-80. De polestar zit daar dus duidelijk net tussenin, met een aantrekkelijke prijs voor het basispakket, en dus toch iets meer batterij capaciteit.
Hierbij een grove inschatting van mijn verbruik (single motor standard range MY22):
Winter 4-6 graden
130 km/u 26 kw/100km
100 km/u 20 kw/100km
Lente:
130 km/u 24 kw/100km
100 km/u 18 kw/100km of zelfs lager
Komt geregeld voor dat ik met 15 graden celsius 100 km/u rijdt en maar 14 kw/100km op de actieradiusassistent zie staan.
Als je een beetje volgens de regels rijdt, kom je in de zomer makkelijk richting de 380 tot 400 km ver. In de winter om en nabij de 300km.
Ik denk dat een Volvo dealer zich aan de Polestar prijzen moet houden, een Volvo specialist heeft die afspraken wellicht niet.Pluisie schreef op maandag 11 april 2022 @ 22:29:
[...]
Dat is of een dure specialist, of de prijzen zijn gestegen want dit zou gewoon € 1.150 moeten zijn naar mijn weten.
Uiteraard speelde gisteren het warmere weer mee maar ook vandaag en eerder deze week merkte ik dit. Om je een idee te geven, deze ochtend lag het gemiddeld verbruik op 18.6 kwh/100km op een stuk van 55 km (snelweg, stad). Normaal zit dit rond de 21/22 zit. Ook de temperatuur vanochtend (6-10 graden) wijkt niet erg veel af van de afgelopen weken.
Ik ben er blij mee aangezien we binnenkort voor het eerst met de Polestar op vakantie willen gaan richting zuid Frankrijk!
:strip_exif()/f/image/G65MlSUfr33kmR9IDTNiHqDg.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik moet wel eerlijk bekennen dat de (dikste) IONIQ5 in het echt best een bijzondere ervaring is en dat je het interieur veel beter ervaart dan op de foto's inclusief materiaalbeleving. Je zit er echt in als een vorst. Ik kwam ook van een SUV, dus bij de Polestar zit je een stuk meer "ingebouwd".Rene schreef op maandag 11 april 2022 @ 22:04:
Ik vind het hele cockpit gevoel super. Veel beter wordt het niet voor mij. Zo een interieur als de Ioniq 5 vind ik bijvoorbeeld niet om aan te zien. (Maar alles is natuurlijk persoonlijk).
De tunnel zit er om batterijen kwijt te kunnen. Ook zit er een airbag in het midden. Al zal deze ook in de stoel kunnen zitten. Dit heb en wil ik liever niet testen
Dit:
[Afbeelding]
Vs:
[Afbeelding]
Eigenlijk kun je beide auto's niet met elkaar vergelijken.
De IONIQ5 zou voor mij vooral een rationele keuze zijn geweest. Dat is eigenlijk wat ik altijd bij Aziatische merken heb. Vrijwel 0 emotie, exoten uitgezonderd.
De PS2 is gewoon porno.
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Brrr, ik ben heel gevoelig voor de looks en het ontwerp. Wellicht nog meer bij het interieur dan het exterieur. Smaken verschillen, gelukkig, maar ik zou na het zien van zo'n interieur de deur weer dichtdoen en de showroom uit lopen.

Ik heb ook een offerte voor 1150. Laat het binnenkort doen. Vraagje aan mensen hier met een trekhaak, zie je van achteren het gat/ de ruimte, waarin de trekhaak verdwijnt als ie niet is uitgeklapt goed zitten of niet zichtbaar wanneer je er achter staat/rijdt?blue eyes schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 07:50:
[...]
Ik denk dat een Volvo dealer zich aan de Polestar prijzen moet houden, een Volvo specialist heeft die afspraken wellicht niet.
Polestar 2 Launch edition, PP, Snow
Hahaha, dat is precies wat wij gedaan hebbenGuiltyNL schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 09:22:
[...]
Brrr, ik ben heel gevoelig voor de looks en het ontwerp. Wellicht nog meer bij het interieur dan het exterieur. Smaken verschillen, gelukkig, maar ik zou na het zien van zo'n interieur de deur weer dichtdoen en de showroom uit lopen.
Ik noem het 'tunnel' omwille van de gebruikelijke naam 'transmission tunnel', ook al zit er geen versnellingsbak meer in.blue eyes schreef op maandag 11 april 2022 @ 21:40:
De tunnel zoals je dat benoemd heeft er ook mee te maken dat de Polestar 2 geen dedicated EV platform heeft, maar een gedeelde platform met ICE en hybride broertjes en zusjes.
Vermoedelijk kunnen ze daardoor ook een iets normalere auto-vorm aanhouden (door te batterijen omhoog te packagen in die T-vorm). Zo moeten ze niet meteen aan het CUV/SUV/Cross-over design. Van alle EV's is de polestar toch het minst CUV, slechts heel lichtjes. En dat kan ik apprecieren, aangezien ik weinig heb met CUV's.
Nu, de Tesla 3 is ook een normale berline vorm (zowat het enige waar ik ze echt voor bewonder) en die slagen er wel in alle batterijen in de vloerplaat te houden en erg veel ruimte te creeren.
Ik ben het er mee eens hoor, ik vind het ook zeker ok. Dat 'ingebouwde' waar @xsive het over heeft, spreekt me ook wel aan. Het is een meer sportieve, 'ingesnoerde', cockpit. Ik rijd prive een sportieve wagen die datzelfde gevoel heeft.Rene schreef op maandag 11 april 2022 @ 22:04:
Ik vind het hele cockpit gevoel super. Veel beter wordt het niet voor mij. Zo een interieur als de Ioniq 5 vind ik bijvoorbeeld niet om aan te zien. (Maar alles is natuurlijk persoonlijk).
Dit:
[Afbeelding]
Vs:
[Afbeelding]
Ik had een bijrijder mee, die er toch wat moeite mee had en het nogal claustrofobisch vond aanvoelen. Zeker nu meer en meer mensen wennen aan EV's met platte skateboard vloer en beseffen dat je een veel meer 'open' en ruimtelijk interieur kan creeren. Zoals een Tesla 3 bvb.
Ik vrees het ergste nu de configurator gesloten is. In de UK (link hierboven) is de basisprijs met 2000 pond gestegen. Wel is de prijs voor levering en admin weggehaald. Ik vrees dat bij het openen van de configurator de prijs zodanig zal stijgen dat hij net buiten het budget van mijn werkgever valt.
Ook is de nieuwe standaard kleur een saai grijs, en moet je bijbetalen voor alle andere kleuren. Vind zwart in de basis dan toch veel beter.
De basis (zwart, 19" en pilot lite package) pasten net in het budget, en dat zie ik straks niet meer goed komen. Dus waarschijnlijk zal ik 'm aan me voorbij moeten laten gaan, maar dat zie ik dan wel.
Je ziet er niks van, tenzij je op de grond gaat liggen ;-) Ik zal je een foto sturen zo van hoe hij eruit komt.PS2Driver schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 09:45:
[...]
Ik heb ook een offerte voor 1150. Laat het binnenkort doen. Vraagje aan mensen hier met een trekhaak, zie je van achteren het gat/ de ruimte, waarin de trekhaak verdwijnt als ie niet is uitgeklapt goed zitten of niet zichtbaar wanneer je er achter staat/rijdt?
Hier zie je het gat in je bodem waar de trekhaak uitkomt:
:strip_exif()/f/image/Tvw1ngMNJCNuEJTLGhhBJH9K.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo valt ie eruit als je op het knopje drukt om hem uit te klappen. Dan moet je 'm nog even omhoog trekken:
:strip_exif()/f/image/FHOQZJgI1iKjhLx4zm7umTv9.jpg?f=fotoalbum_large)
In vol ornaat:
:strip_exif()/f/image/pXa9bzCdW3moz6ZoJNy2gnEp.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 60% gewijzigd door kramon op 12-04-2022 10:17 ]
XPENG G9 Performance 2024
Wat zeg je nou. Saai grijsAmos_x schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:07:
[...]
Ik noem het 'tunnel' omwille van de gebruikelijke naam 'transmission tunnel', ook al zit er geen versnellingsbak meer in.
Vermoedelijk kunnen ze daardoor ook een iets normalere auto-vorm aanhouden (door te batterijen omhoog te packagen in die T-vorm). Zo moeten ze niet meteen aan het CUV/SUV/Cross-over design. Van alle EV's is de polestar toch het minst CUV, slechts heel lichtjes. En dat kan ik apprecieren, aangezien ik weinig heb met CUV's.
Nu, de Tesla 3 is ook een normale berline vorm (zowat het enige waar ik ze echt voor bewonder) en die slagen er wel in alle batterijen in de vloerplaat te houden en erg veel ruimte te creeren.
[...]
Ik ben het er mee eens hoor, ik vind het ook zeker ok. Dat 'ingebouwde' waar @xsive het over heeft, spreekt me ook wel aan. Het is een meer sportieve, 'ingesnoerde, cockpit. Ik rijd prive een sportieve wagen die datzelfde gevoel heeft.
Ik had een bijrijder mee, die er toch wat moeite mee had en het nogal claustrofobisch vond aanvoelen. Zeker nu meer en meer mensen de EV's gewend worden met platte skateboard vloer en beseffen dat je een veel meer 'open' en ruimtelijk interieur kan creeren. Zoals een Tesla 3 bvb.
Ik vrees het ergste nu de configurator gesloten is. In de UK (link hierboven) is de basisprijs met 2000 pond gestegen. Wel is de prijs voor levering en admin weggehaald. Ik vrees dat bij het openen van de configurator de prijs zodanig zal stijgen dat hij net buiten het budget van mijn werkgever valt.
Ook is de nieuwe standaard kleur een saai grijs, en moet je bijbetalen voor alle andere kleuren. Vind zwart in de basis dan toch veel beter.
De basis (zwart, 19" en pilot lite package) pasten net in het budget, en dat zie ik straks niet meer goed komen. Dus waarschijnlijk zal ik 'm aan me voorbij moeten laten gaan, maar dat zie ik dan wel.
:strip_exif()/f/image/UmLAZmhTJUlDT6w2D0d8FFEp.jpg?f=fotoalbum_large)
En woohoo, ik ben van die stomme balken in mijn stoelen af. En het zit nu heel veel beter! Wat een verschil!
Misschien blonde vraag maar hoe krijg je dat overzicht van de trip/totaal te zien?
Polestar 2, LRDM, thunder, pilot, plus, 19”
Drukken op de 'cirkelknop' rechts op je stuur.Polare schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:35:
[...]
Misschien blonde vraag maar hoe krijg je dat overzicht van de trip/totaal te zien?
Het heeft gewoon bijna een week geduurd. En een km of 400 later. Ik had de hoop al opgegeven en was bang dat ik naar de garage moest.MaxxMark schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:54:
[...]
Meteen ff geprobeerd. Maar helaas!
Morgen wel weer 130km rijden. En de dag er na terug. Dus dan zou het wel binnen moeten zijn.
Conclusie is in ieder duidelijk geval dat een fout als de “exterior speaker issue” geen invloed heeft op wel of geen update. Want daarnet kreeg ik de fout nog steeds. En de update kan ik installeren. Als ik thuis ben maar eens doen.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Magnesium is de bom! Het enige dat ik jammer vind, is dat het exclusievere er wat af is nu het de standaardlak voor MY23 is. Maar ergens geeft dit een bevestiging voor een goede, vooruitstrevende smaak die sommigen van ons al haddenRene schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:58:
[...]
Wat zeg je nou. Saai grijsMagnesium is de mooiste kleur IMHO
. De gratiskleur blijft dus het mooiste hahaha. (Ik vond Void eigenlijk de kleur maar mijn ervaring met zwart en kinderen was niet zo gelukkig).
[Afbeelding]
Maar eigenlijk hoop ik stiekem dat iedereen vooral Thunder, Midnight, etc, blijft aanvinken
Toen ik mijn auto ophaalde 5 maart, was het samen met 4 anderen. Alle 4 hadden Thunder
[ Voor 4% gewijzigd door xsive op 12-04-2022 15:15 ]
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Tevens gevraagd of ik de 2.0 release kan overslaan of uitstellen tot het in 2.1 gefixt is en de bevestiging gevraagd of dit ook daadwerkelijk in 2.1 gefixt wordt.
Ben benieuwd. Dit is de 2e keer dat ik hier gebruik van maak. Op mijn eerste vraag in oktober 2020 moet ik nog antwoord krijgen.........
Die 2 vragen zijn al gesteld en beantwoord door Polestar in de officiele Facebook groep:PvS_68 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:52:
Ik heb op Polestar Support een support vraag gesteld over het niet meer werken van lezen (en schrijven) van data van/nar de USB poort.
Tevens gevraagd of ik de 2.0 release kan overslaan of uitstellen tot het in 2.1 gefixt is en de bevestiging gevraagd of dit ook daadwerkelijk in 2.1 gefixt wordt.
Ben benieuwd. Dit is de 2e keer dat ik hier gebruik van maak. Op mijn eerste vraag in oktober 2020 moet ik nog antwoord krijgen.........
- USB-C poort is bewust uitgeschakeld in P2.0; gaat waarschijnlijk weer aan in P2.1
- Over het overslaan van P2.0 kwam een vaag antwoord dat dit auto-afhankelijk zou zijn en je daarover contact met Polestar support moet opnemen
Eerste semi-zomerse dag dus klimaatregeling helemaal uit en raampjes open. Reed een tractor voor dus ging met een gangetje van 40km/h, inhalen kon niet.
Krijg ik opeens een melding in het bestuurdersscherm dat de klimaat benodigd is om het infosysteem te koelen

Vroeger had ik al wel waterkoeling, maar de gehele AC aanslingeren om te koelen?
www.google.nl
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Heb geen FM op de head-unit. Wel het zonnetje eropJuancho schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:12:
FM aan staan? Die vreet nogal capaciteit. Ook op de telefoon trouwens, mijn Samsug S21 wordt iig altijd knetter heet als ik FM aan heb staan. Weet niet wat die app doet maar die is behoorlijk veeleisend
www.google.nl
Hier ook een melding gekregen deze morgen dat het infotainment-systeem gekoeld werd. Dus zelfs geen vraag om de klimaatregeling aan te zetten. Ik heb overigens niets zien veranderen aan het klimaatscherm, dat bleef op uit staan.MisteRMeesteR schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:09:
Ok, hier net ff een WTF momentje.
Eerste semi-zomerse dag dus klimaatregeling helemaal uit en raampjes open. Reed een tractor voor dus ging met een gangetje van 40km/h, inhalen kon niet.
Krijg ik opeens een melding in het bestuurdersscherm dat de klimaat benodigd is om het infosysteem te koelen![]()
![]()
Vroeger had ik al wel waterkoeling, maar de gehele AC aanslingeren om te koelen?
Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"
Haha nee maar je had het over het infosysteem en daar draait FM natuurlijk op en die vertraagt nogal de boel. Misschien vreet dat ding wel zoveel CPU dat de rest zwaar in de problemen komt op moment dat het buiten ook wat warmer wordtMisteRMeesteR schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:13:
[...]
Heb geen FM op de head-unit. Wel het zonnetje erop
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Je bedoelt toch FlitsMeister? Die app heb ik niet op mijn head unit dus kan hij ook niets vertragen.Juancho schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:55:
[...]
Haha nee maar je had het over het infosysteem en daar draait FM natuurlijk op en die vertraagt nogal de boel. Misschien vreet dat ding wel zoveel CPU dat de rest zwaar in de problemen komt op moment dat het buiten ook wat warmer wordt
www.google.nl
Graag informeren wij je over een wijziging van jouw bestelling. Tot op heden was de Standard range Polestar 2 voorzien van een 64 kWh accu. Deze is nu echter vervangen door een 69 kWh accu waardoor jouw Polestar 2 wordt geleverd met deze doorontwikkelde accu.
De 64 kWh- en 69 kWh-accu’s verschillen alleen in capaciteit en DC-laadsnelheid. De verhoogde capaciteit is te danken aan verbeterde cel chemie. De DC-laadsnelheid is verhoogd van 116 kW naar 130 kW, met een vlakkere curve om hogere laadsnelheden langer vast te houden. Bovendien neemt de actieradius volgens de WLPT-testmethode met 30 km toe.
Hoewel de Polestar 2 met hogere accucapaciteit €1000,- hoger geprijsd wordt, blijft de aanschafwaarde voor jouw reeds aangeschafte Polestar 2 gelijk. Je hebt daarmee een hogere actieradius en laadsnelheid, zonder meerkosten. Indien je bijtelling betaalt, wordt deze berekend over de verhoogde fiscale waarde.
Met vriendelijke groet,
Polestar support
Ik werk misschien teveel met software-leveranciers om "This change is expected to be updated in the next software update (2.1)" niet te interpreteren als "het probleem wordt opgelost". Al helemaal niet omdat updaten betekent dat er meestal iets wordt toegevoegd. Die term wordt meestal niet gebruikt bij het herstellen van iets dat stuk gegaan is. Ik las ergens dat deze 'limited the functionality available from the USB-C port' waarschijnlijk voor Apple Carplay was en dat daarvoor de poort in device-mode (i.p.v. host-mode) zou moeten o.i.d.. Dat is precies het tegenovergestelde van wat je nodig hebt om een USB-drive uit te kunnen lezen. Het 'updaten' zou dus zomaar kunnen betekenen dat data-transfer voor Carplay aangezet wordt maar dus niet om een USB-device te kunnen lezen en schrijven (vergeet niet dat AudioWagon ook indexeert en dat op je USB drive wegschrijft).vithar schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:05:
[...]
Die 2 vragen zijn al gesteld en beantwoord door Polestar in de officiele Facebook groep:
- USB-C poort is bewust uitgeschakeld in P2.0; gaat waarschijnlijk weer aan in P2.1
- Over het overslaan van P2.0 kwam een vaag antwoord dat dit auto-afhankelijk zou zijn en je daarover contact met Polestar support moet opnemen
De vaagheid van de omschrijving is in mijn ervaring met software-leveranciers bijna een garantie dat het niet herstelt gaat worden. Hopelijk heb ik ongelijk.
M.b.t. punt 2: Dat heb ik dan bij deze gedaan dus ben benieuwd naar het antwoord.
Ivm koelbox.
https://www.polestar.com/...-aansluitingen-gebruiken/VidaR-9 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:08:
Weet iemand of het stroom punt in de kofferruimte stroom blijft geven als je parkeert? Ik vermoed van niet.
Ivm koelbox.
Niet als de wagen uitstaat...
[ Voor 4% gewijzigd door Paku op 13-04-2022 09:13 ]
Die melding heb ik regelmatig gehad in het voorjaar (ook dit jaar alweer een keer). Hier vorig jaar al eens gemeld op het forum, maar toen geen reactie op gehad. Ik dacht al dat ik de enige was.MisteRMeesteR schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:09:
Ok, hier net ff een WTF momentje.
Krijg ik opeens een melding in het bestuurdersscherm dat de klimaat benodigd is om het infosysteem te koelen![]()
![]()
Het is typisch met dit weer als je idd lekker de airco uit hebt staan en raampje open in de bebouwde kom. Dat ding wordt schijnbaar snel heet. Zo'n wart scherm neemt natuurlijk wel wat hitte van zonlicht op.
Al eens gehad zonder navigatie aan en zonder FlitsMeister (dat kon toen nog niet eens). Dit gebeurt echt vrij snel met dit weer als je de airco niet aan hebt.Juancho schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:12:
FM aan staan? Die vreet nogal capaciteit. Ook op de telefoon trouwens, mijn Samsug S21 wordt iig altijd knetter heet als ik FM aan heb staan. Weet niet wat die app doet maar die is behoorlijk veeleisend
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.