Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
dutchman666 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:04:
Herkent iemand dit?

Ik probeer altijd de achterklep te openen met een voet beweging onder de achterzijde van de auto langs. En 9 van de 10 x lukt dit dus niet.

Echter het gebeurt regelmatig als ik dicht langs de achter kant van de wagen loop dat de achterklep dan wel spontaan open gaat :?
Het lukt bij mij 19 van de 20 keer wel. Dus eigenlijk heel constant, ik doe een schopbeweging links naast de nummerplaat en ik gebruik de parkeersensor als oriëntatiepunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik moet binnenkort een nieuwe bedrijfswagen kiezen, polestar 2 is een van de opties, rest is VAG. Heb weinig zin om veel te gaan testrijden, dus ik kies gewoon op uiterlijk.

Vraagje, ben je verplicht een google account in te vullen? Je kan vast wel een 'wegwerp' gmail maken en die invoeren als je echt niet anders kan?

Ik heb verder niets nodig van apps en andere onzin in een auto. Bluetooth en muziek van m'n telefoon volstaat. Of gewoon de radio.

Ben je verplicht van die connected app te gebruiken? Opnieuw, hoef niet elke minuut te weten wat het laadpercentage is en dergelijke meer. Dat krijg ik wel mee door de auto te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankie
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 20-05 20:31
Herkent iemand dit?

Ik probeer altijd de achterklep te openen met een voet beweging onder de achterzijde van de auto langs. En 9 van de 10 x lukt dit dus niet.

Echter het gebeurt regelmatig als ik dicht langs de achter kant van de wagen loop dat de achterklep dan wel spontaan open gaat :?
Lijkt er op dat je sensor niet goed gericht staat. Trekhaak?
Hier probleemloos.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GuiltyNL
@Amos_x Je hoeft het niet in te vullen, maar waarom zou je het niet doen? Als je bang bent voor je privacy of je geeft er niets om, dan is het concept van de Polestar wellicht niet op jou toegespitst.

Ik vind je wel goed makkelijk verder, waarom zou je niet de moeite nemen om test te rijden? En als het je toch allemaal niet interesseert, dat kan natuurlijk, waarom dan toch hier je vraag stellen. Want als je niets nodig hebt van die 'onzin' in de auto, heb je sowieso geen account nodig. ;)

De app hoef je ook niet te gebruiken. Het is geen eerste levensbehoefte, maar wat kan je mij gelukkig maken met een ontdooide en/of voorverwarmde (winter) of gekoelde (zomer) auto. Omdat ik dat in de app aangetikt heb.

Ik vind het wel grappig dat je er niets om geeft, maar wel op het Tweakers forum zit, haha.

Ik vind de software juist van toegevoegde waarde en ik zou niets anders meer willen (Parkeerapp vanuit de auto, die ook automatisch uitschakelt als je wegrijdt, Maps navigatie, Spotify, de app, tegen de assistant kunnen praten voor het maken van afspraken, herinneringen en de bediening van mijn huis als ik naar huis toe rijd: Hey Google, zet de verwarming in de woonkamer hoger).

[ Voor 30% gewijzigd door GuiltyNL op 06-04-2022 09:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:23

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Amos_x schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:23:
Ik moet binnenkort een nieuwe bedrijfswagen kiezen, polestar 2 is een van de opties, rest is VAG. Heb weinig zin om veel te gaan testrijden, dus ik kies gewoon op uiterlijk.

Vraagje, ben je verplicht een google account in te vullen? Je kan vast wel een 'wegwerp' gmail maken en die invoeren als je echt niet anders kan?

Ik heb verder niets nodig van apps en andere onzin in een auto. Bluetooth en muziek van m'n telefoon volstaat. Of gewoon de radio.

Ben je verplicht van die connected app te gebruiken? Opnieuw, hoef niet elke minuut te weten wat het laadpercentage is en dergelijke meer. Dat krijg ik wel mee door de auto te gebruiken.
Ik gebruik voor de auto ook een dedicated (wegwerp) emailadres idd :) Verder kun je de auto gewoon gebruiken zonder verdere verplichtingen.

www.google.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-09 19:29
Herkent iemand dit?

Ik heb het precies andersom, met de bewuste voetbeweging lukt het 9 van de 10 keer wel in één keer en als ik dicht achter de auto langsloop heb ik nog nooit gehad dat de klep open gaat. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-09 14:35
k-jah schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:48:
Moest net ergens naartoe en heb al de gevreesde driehoek met het kruisje :')
Tcam reset werkt niet (of ik doe iets verkeerd). Zal maar nachtje laten staan en hopelijk morgen opgelost.
Na een nachtje slapen was het allemaal weer in orde. Computers hè ;)

Maar wou net snelladen bij Fastned, alleen kreeg ik maar geen connectie lader/wagen (rode ring).
Niet erg bemoedigend voor m’n trip morgen.
Ga straks nog maar eens testen en anders vandaag nog proberen service afspraak te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
k-jah schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:54:
[...]

Maar wou net snelladen bij Fastned, alleen kreeg ik maar geen connectie lader/wagen (rode ring).
Ga straks nog maar eens testen en anders vandaag nog proberen service afspraak te maken.
De stekker langer vasthouden en er goed ingedrukt houden tijdens het vergrendelproces helpt. Heb je dat geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 17:23
GuiltyNL schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:11:
[...]

Het lukt bij mij 19 van de 20 keer wel. Dus eigenlijk heel constant, ik doe een schopbeweging links naast de nummerplaat en ik gebruik de parkeersensor als oriëntatiepunt.
Nu geef ik toe dat ik me ook niet echt bewust ben waar nu precies de laadklep sensor zich bevindt. :+ Ik zal eens een schopbeweging maken zoals jij aangeeft. Ik maak nu meer een karate voet veeg beweging van links naar rechts. Misschien is dit niet een beweging die de sensor detecteert. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-09 15:32
Lang geleden, maar mijn TCAM deed het vanochtend weer niet :+

Opvallend wel dat de app consequent <1 seconde doorheeft dat de auto niet bereikbaar is. Wanneer ik instap zie ik meestal de LTE-verbinding pas na een paar seconden actief worden, zou dit soms ook gebeuren als je met de app verbinding maakt (en daarom dus een paar seconden moeten wachten tot de status van de auto geladen is)?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GuiltyNL
dutchman666 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:15:
[...]

Nu geef ik toe dat ik me ook niet echt bewust ben waar nu precies de laadklep sensor zich bevindt. :+ Ik zal eens een schopbeweging maken zoals jij aangeeft. Ik maak nu meer een karate voet veeg beweging van links naar rechts. Misschien is dit niet een beweging die de sensor detecteert. ;)
Je simuleert daarmee een kat die onder je bumper doorloopt van links naar rechts. Katten behoren altijd genegeerd te worden, dat doen zij andersom immers ook. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• espro
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-09 21:14
dutchman666 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:15:
[...]

Bij de handover werd mij verteld dat een links-rechts beweging niet werkt. Je moet een voor-achter beweging maken om de klep te openen

Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah
GuiltyNL schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:58:
[...]

De stekker langer vasthouden en er goed ingedrukt houden tijdens het vergrendelproces helpt. Heb je dat geprobeerd?
Ja :/
Zal na ‘t werk nog eens proberen, had niet zo veel tijd en wou nog een andere lader testen maar niet gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjotreke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:25
espro schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:25:
[...]

Bij de handover werd mij verteld dat een links-rechts beweging niet werkt. Je moet een voor-achter beweging maken om de klep te openen
Schoppen werkt bij mij eigenlijk altijd.

2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bananensap
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-04-2022
iqcgubon schreef op maandag 4 april 2022 @ 18:20:
Het is zo ver! Morgen gaan ophalen bij Scancar in Wilrijk B)
Hoe is de delivery experience je bevallen? Ga binnen een kleine maand mijn wagen ook daar afhalen.

En belangrijker - hoe bevalt je Polestar je na de eerste kilometers? :D

Polestar LRSM, 19", Midnight, Pilot - Besteld Jan. 2022, Earliest handover 04/05/2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weghorst
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-07-2023
GuiltyNL schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:24:
[...]

Correct, bij mij staat achter de naafkap of het een voor- of achterwiel betreft.
Ik heb gisteren gekeken, maar kon niets vinden. Wel heeft iemand de banden uitgelijnd ofzo, want er stonden stift markeringen in de binnenkant. Kun je een foto maken van waar jij het ziet staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-09 12:33
Herkent iemand dit?

Waarschijnlijk ben je te nadrukkelijk bezig met je voet bewegen onder de auto.
Ik had daar bij het begin ook struggles mee, bleek dat een enkele keer me voet eronder gooien werkt.
En juist niet zodra ik blijf hangen eronder :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-08 18:57
k-jah schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:54:
[...]

Had dat vorige week ook op een 350 kW lader … had niet gezien dat op het scherm een startknop stond waar je blijkbaar eerst op moet drukken. Alleen de laadsleutel ervoor houden is niet genoeg lijkt het?!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
weghorst schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:54:
[...]

Ik heb gisteren gekeken, maar kon niets vinden. Wel heeft iemand de banden uitgelijnd ofzo, want er stonden stift markeringen in de binnenkant. Kun je een foto maken van waar jij het ziet staan?
Ik heb andere velgen (Performance), dus wellicht is het dan alleen bij mijn velgen zo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
GuiltyNL schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:28:
@Amos_x Je hoeft het niet in te vullen, maar waarom zou je het niet doen? Als je bang bent voor je privacy of je geeft er niets om, dan is het concept van de Polestar wellicht niet op jou toegespitst.
Huh? Juist wel.

En nee, ik ga niet, als ik de keuze heb, mezelf identicifieren bij Geely (chinees bedrijf) die dan een mooi profiel kan bijhouden van waar ik exact ga en sta ... 8)7

En waarom moet het concept van een auto 'toegespitst' zijn op mensen die graag met hun data strooien? Waarom kan een auto niet 'toegespitst' zijn op vervoer van A naar B. Ja, vergezocht, ik weet het...

En btw, ik vind het design wel erg mooi, beter dan VAG EV's, als ik ze zie rijden/geparkeerd staan. Dus het is alvast deels 'toegespistst' op mij, namelijk het gedeelte 'auto'. Met uitzondering dus van een aantal specifieke punten. 80% 'toegespitst' dus.
Ik vind je wel goed makkelijk verder, waarom zou je niet de moeite nemen om test te rijden? En als het je toch allemaal niet interesseert, dat kan natuurlijk, waarom dan toch hier je vraag stellen. Want als je niets nodig hebt van die 'onzin' in de auto, heb je sowieso geen account nodig. ;)
Geen zin, geen tijd.

Als ik slechts de keuze heb uit een polestar en wat andere VAG auto's, ga ik mij wel interesseren in wat ze differentieert, en ga ik toch hier de vraag stellen. Vooral dus over hoe het werkt met die google-account. Vooral omdat ik de polestar, puur op design, dus mooier vind dan de VAG keuzes (enyaq, ID5, ..)

Ik weet ook helemaal niet of het zo evident is dat je 'geen account nodig hebt'. Dat zeg jij, dat kan ik zomaar niet opmaken uit de brochures of de website (waarom zouden ze dat vermelden?). Het zou niet voor het eerst zijn dat je toch echt een account nodig hebt, ook al gebruik je niets van de 'onzin' in een auto. Net zoals er vermoedelijk IoT wasmachines zijn die je niet aan de gang krijgt zonder account, ook al wil je geen 'firmware updates'

Volgens mij moet je echt wel een google account ingeven in de auto, dat was de vraag.
De app hoef je ook niet te gebruiken. Het is geen eerste levensbehoefte, maar wat kan je mij gelukkig maken met een ontdooide en/of voorverwarmde (winter) of gekoelde (zomer) auto. Omdat ik dat in de app aangetikt heb.
Het is maar waar je gelukkig van wordt natuurlijk. :z Ik vind het allemaal frivole 'gadgets' die ik na 2 keer niet meer zal gebruiken. Ik ben heel die app-economy ook hartgrondig beu. Tegenwoordig kan je niets meer kopen of gebruiken zonder dat er een of andere vage slecht geprogrammeerde bout-app aanhangt. Ik ben ook helemaal geen boomer trouwens.
Ik vind het wel grappig dat je er niets om geeft, maar wel op het Tweakers forum zit, haha.
Ik geef niets om EV's, maar moet me hier spijtig genoeg in interesseren om toch met minimum kennis een keuze te maken. Trouwens, wat heeft het 'op tweakers zitten' te maken met interesses in EV? :? Hier op tweakers zijn er massa's onderwerpen, het is geen EV forum.
Ik vind de software juist van toegevoegde waarde en ik zou niets anders meer willen (Parkeerapp vanuit de auto, die ook automatisch uitschakelt als je wegrijdt, Maps navigatie, Spotify, de app, tegen de assistant kunnen praten voor het maken van afspraken, herinneringen en de bediening van mijn huis als ik naar huis toe rijd: Hey Google, zet de verwarming in de woonkamer hoger).
Maps en muziek zit er hopelijk standaard op? Navigatie zit al in iedere auto die ik heb gereden, dus is dat nu een toegevoegde waarde? En met bluetooth kan ik alle muziek luisteren die ik wil vanop mijn telefoon.

Voor afspraken maken en herinneringen heb ik mijn telefoon.

Op de dag dat je me tegen m'n telefoon, auto of badkamer lamp ziet lullen als een soort wannabee Tony Stark mag je me afvoeren naar een psychiatrische instelling. Ik ben niet gehandicapt, en ben volledig in controle van m'n motorische functies. Ik hoef tegen niets te praten als ik dat niet wil, en die 'silicon valley' opgedrongen semi-futuristische nonsens hoef ik niet. En al zeker niet via Google. Als ik ooit aan hieraan begin zal het via Homekit/Apple zijn.

Zal niets anders opzitten dan toch een dag uit te trekken om te gaan testen... :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-09 07:36
App heb je niet nodig, bij mij werkt ie al bijna twee jaar niet, het grootste nadeel is dat je de auto dan niet van afstand kunt voorverwarmen of koelen.

Voor het rijden zelf heb je geen Google account nodig, echter de software werkt wel een stuk beter als je er in in zet. Ook voor mij is dat een account wat ik nergens anders voor gebruik.

Succes met de keuze

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GuiltyNL
@Amos_x Je hoeft mij niet te overtuigen hoor. Maar ik stel je antwoord op prijs.

Als je je druk maakt om Geely, dan moet je je denk ik net zo druk maken om Apple, Google, Meta en zelfs DPG Media.

De Polestar 2 is meer dan een EV en juist de eerste auto op basis van het Android Automove platform, meestal trekt dat Tweakers juist aan, maar jij wilt er weinig mee te maken hebben. Vandaar.

Maar goed, als je Google zo vreselijk vindt, dan zou ik kijken naar een andere auto met Apple CarPlay ondersteuning, dat past denk ik beter in jouw ecosysteem.

Je zet je namelijk wel heel erg agressief af en dat is je goedrecht, maar daarom denk ik dat de auto niet zo bij jou past.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb geen Polestar, ik heb geen geld voor een Polestar, maar ik wil even zeggen, wat rijden jullie enorm brute bakken zeg. Echt geweldige auto's om te zien.
Klassieke lijnen, maar toch super modern design.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GuiltyNL
Mad-Matt schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:40:
Ik heb geen Polestar, ik heb geen geld voor een Polestar, maar ik wil even zeggen, wat rijden jullie enorm brute bakken zeg. Echt geweldige auto's om te zien.
Klassieke lijnen, maar toch super modern design.
Je woont in Rotterdam, als je wilt kan je een keer een rondje meerijden? Met de performance versie inclusief power upgrade. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004

Mad-Matt

TheDoctor#2181

GuiltyNL schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:43:
[...]

Je woont in Rotterdam, als je wilt kan je een keer een rondje meerijden? Met de performance versie inclusief power upgrade. 8)
Ik moet mijn profiel eens update, woon tegenwoordig in Reeuwijk, net ff te ver.
Maar bedankt voor het aanbod :)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 15:25
Monteur heeft zojuist gebeld dat de auto (en de sleutels) weer werken :) Uurtje of wat de spanning van enkele modules afgehaald..
Tevens wat nieuwe software geladen, hoop dat dat P2.0 is :o Zo na het werk maar eens de auto ophalen en kijken.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:49
Ktenolix schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:07:
Monteur heeft zojuist gebeld dat de auto (en de sleutels) weer werken :) Uurtje of wat de spanning van enkele modules afgehaald..
Tevens wat nieuwe software geladen, hoop dat dat P2.0 is :o Zo na het werk maar eens de auto ophalen en kijken.
Ik hoop zo hetzelfde te doen, +/- 2 weken zonder connectiviteit gezeten hier, is toch redelijk irritant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VTiHP6zJgtfX4tfJQRV_OTm2Buk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u74oWhOI5LrYsEfbUqKuo42J.jpg?f=fotoalbum_large

In de UK is al iemand die de OTA download melding heeft ontvangen in de auto. Het is nog geen half april, maar mij hoor je niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Mad-Matt schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:05:
[...]

Ik moet mijn profiel eens update, woon tegenwoordig in Reeuwijk, net ff te ver.
Maar bedankt voor het aanbod :)
Haha, ok, mocht je toch een keer in de buurt zijn dan geef je maar een seintje.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iqcgubon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-09 12:17
bananensap schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:44:
[...]

Hoe is de delivery experience je bevallen? Ga binnen een kleine maand mijn wagen ook daar afhalen.

En belangrijker - hoe bevalt je Polestar je na de eerste kilometers? :D
Zeer vlot. Overdracht duurde ongeveer een uur waarbij ze alles netjes uitleggen en alle nodige accounts koppelen. Ook die van mijn vrouw zodat de beide profielen helemaal zijn ingesteld.

Ondertussen een 60-70tal km gereden, en ik ben helemaal mee :) kijk uit om de komende 5 jaar met deze wagen te rijden. Straks onze laadpaal thuis ook eens testen, haha.

Eerste klein probleempje al gevonden: "hey Google" werkt ineens niet meer. Gisteren nog wel probleemloos. Zal het infotainment systeem wel eens resetten. De fysieke spraakknop doet het gewoon wel.

En ohja: zowel de voetsensor als DAB+ waren gewoon geïnstalleerd. Gelukkig maar.

[ Voor 17% gewijzigd door iqcgubon op 06-04-2022 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-09 11:47

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Amos_x schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:58:
[...]

Huh? Juist wel.

En nee, ik ga niet, als ik de keuze heb, mezelf identicifieren bij Geely (chinees bedrijf) die dan een mooi profiel kan bijhouden van waar ik exact ga en sta ... 8)7

En waarom moet het concept van een auto 'toegespitst' zijn op mensen die graag met hun data strooien? Waarom kan een auto niet 'toegespitst' zijn op vervoer van A naar B. Ja, vergezocht, ik weet het...

En btw, ik vind het design wel erg mooi, beter dan VAG EV's, als ik ze zie rijden/geparkeerd staan. Dus het is alvast deels 'toegespistst' op mij, namelijk het gedeelte 'auto'. Met uitzondering dus van een aantal specifieke punten. 80% 'toegespitst' dus.

[...]

Geen zin, geen tijd.

Als ik slechts de keuze heb uit een polestar en wat andere VAG auto's, ga ik mij wel interesseren in wat ze differentieert, en ga ik toch hier de vraag stellen. Vooral dus over hoe het werkt met die google-account. Vooral omdat ik de polestar, puur op design, dus mooier vind dan de VAG keuzes (enyaq, ID5, ..)

Ik weet ook helemaal niet of het zo evident is dat je 'geen account nodig hebt'. Dat zeg jij, dat kan ik zomaar niet opmaken uit de brochures of de website (waarom zouden ze dat vermelden?). Het zou niet voor het eerst zijn dat je toch echt een account nodig hebt, ook al gebruik je niets van de 'onzin' in een auto. Net zoals er vermoedelijk IoT wasmachines zijn die je niet aan de gang krijgt zonder account, ook al wil je geen 'firmware updates'

Volgens mij moet je echt wel een google account ingeven in de auto, dat was de vraag.

[...]

Het is maar waar je gelukkig van wordt natuurlijk. :z Ik vind het allemaal frivole 'gadgets' die ik na 2 keer niet meer zal gebruiken. Ik ben heel die app-economy ook hartgrondig beu. Tegenwoordig kan je niets meer kopen of gebruiken zonder dat er een of andere vage slecht geprogrammeerde bout-app aanhangt. Ik ben ook helemaal geen boomer trouwens.

[...]

Ik geef niets om EV's, maar moet me hier spijtig genoeg in interesseren om toch met minimum kennis een keuze te maken. Trouwens, wat heeft het 'op tweakers zitten' te maken met interesses in EV? :? Hier op tweakers zijn er massa's onderwerpen, het is geen EV forum.

[...]

Maps en muziek zit er hopelijk standaard op? Navigatie zit al in iedere auto die ik heb gereden, dus is dat nu een toegevoegde waarde? En met bluetooth kan ik alle muziek luisteren die ik wil vanop mijn telefoon.

Voor afspraken maken en herinneringen heb ik mijn telefoon.

Op de dag dat je me tegen m'n telefoon, auto of badkamer lamp ziet lullen als een soort wannabee Tony Stark mag je me afvoeren naar een psychiatrische instelling. Ik ben niet gehandicapt, en ben volledig in controle van m'n motorische functies. Ik hoef tegen niets te praten als ik dat niet wil, en die 'silicon valley' opgedrongen semi-futuristische nonsens hoef ik niet. En al zeker niet via Google. Als ik ooit aan hieraan begin zal het via Homekit/Apple zijn.

Zal niets anders opzitten dan toch een dag uit te trekken om te gaan testen... :|
Zeer herkenbaar voor mij maar het is wel een erg persoonlijke keuze ben ik achter gekomen.
Ik heb een googleaccount voor de wagen specifiek. Maar waarschijnlijk kunnen ze dat toch wel koppelen aan mijn identiteit aangezien ik mijn telefoon altijd bij me heb (met mijn prive google account) en dat carpoolen gaat dan wel heel erg ver... :) .
Als je geen google account hebt in de wagen zal de app-store niet werken, maar maps is standaard geinstalleerd. Kaarten en verkeersinfo haalt ie wel online op maar nieuwe functionaliteiten zul je wel met een app update moeten krijgen.

Praten tegen dingen doe ik ook niet, ook niet in de wagen. Krijg 'hey google' echt niet uit mijn strot.
Dus mijn navigatie type ik altijd gewoon in. ABRP werkt dan wel weer leuk met synchroniseren tussen telefoon en wagen. Dat is buiten google om, wel met een simpel ABRP accountje. Persoonlijk vind ik Spotify in de wagen dan wel weer lekker, naast de radio. Verder heb ik ook een podcast apje geinstalleerd, ook fijn, kun je een beetje afwisselen tijdens lange ritten. Maar beiden kan je ook via BT doen.

Kan me helemaal vinden in je verhaal, behalve dat Apple zinnetje... dat was dan weer jammer... echt zonde. ;w

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Net bij het instappen een melding voor een update, eenmalig toegestaan maar nu nergens meer terug te vinden :+

Zal wel aan het downloaden zijn.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-09 15:32
MisteRMeesteR schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:13:
Net bij het instappen een melding voor een update, eenmalig toegestaan maar nu nergens meer terug te vinden :+

Ook niet bij het 'Software Update'-scherm in de instellingen? Daar moet je het iig kunnen zien als de update aan het downloaden is (of anders de download kunnen starten wanneer dit toch niet gebeurt is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:13
Koekhapperrr schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:21:
[...]

Ook niet bij het 'Software Update'-scherm in de instellingen? Daar moet je het iig kunnen zien als de update aan het downloaden is (of anders de download kunnen starten wanneer dit toch niet gebeurt is).
Nee, daar zie je niks terwijl hij aan het downloaden is. Mijn rit van 40 minuten was nog niet voldoende om de update binnen te halen.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
Auto net weer opgehaald, 2.0 staat er op, maar dat valt verder niet echt op. Laten we hopen dat het voor wat stabiliteit zorgt. De ‘sounder’ voor is vervangen dus als het goed is heb ik eindelijk AVAS, onderweg wat geluisterd, maar ik kon het niet echt ontdekken. Natte straten maken meer geluid lijkt het :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-09 19:29
Amos_x schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:23:

De polestar app hoef je niet te gebruiken zolang je niet op afstand dingen aan/uit wilt zetten. Je hoeft geen polestar account aan te maken tenzij je de auto zelf besteld (dat moet met een polestar account).
Volgens mij kan de auto geen OTA updates ophalen zonder account maar die updates kun je ook bij de garage laten installeren. Er zijn intussen toch wel een paar vervelende bugs gefixed met updates dus dat zou ik wel één keer in de zoveel tijd laten doen. Software updates hebben niet alleen maar nadelen :+

Je hoeft ook geen Google account aan te maken, je mist dan alleen de extra apps uit de appstore maar je geeft al aan die niet belangrijk te vinden.

Ik dacht alleen dat je zonder Google account ook geen updates van Google maps kreeg. Als je maps wel gebruikt (is in de P2 wel erg handig ivm te verwachte percentage accu bij aankomst, te selecteren laadstops met daarbij het voorverwarmen van de accu als je naar een snellader navigeert) dan mis je waarschijnlijk wel functionaliteit (zoals filters op laadsnelheid en meer) als je niet een recente versie hebt.

Je zou kunnen overwegen een dedicated Google account aan te maken waarin je geen eigen contactgegevens koppelt en er ergens op een publieke parkeerplaats mee in te loggen om updates voor maps binnen te halen en dan weer uit te loggen. Wel ff alle data opslag en sharing in dat Google account uitzetten.

Veel plezier met je auto. Een proefrit is niet nodig hoor, het is een fantastische bak om in te rijden. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
P2Hattem schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:58:
[...]

Had dat vorige week ook op een 350 kW lader … had niet gezien dat op het scherm een startknop stond waar je blijkbaar eerst op moet drukken. Alleen de laadsleutel ervoor houden is niet genoeg lijkt het?!
Via de app zou het zonder startknop moeten lukken.
De Fastned app gaf dit ook aan (“klaar om te laden”), en je hoorde deze starten, alleen lukte de handshake niet.
Anyhow, onderweg naar service center passeerde ik m weer en dacht “laat ik toch nog maar eens proberen” en rarara het lukte plotseling wel. 7(8)7
Hopelijk morgen ook nog!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
Ik heb inmiddels ook P2.0 erop staan :) merk nog geen verschil, maar goed het ritje naar huis was ook vrij kort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vithar
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:18
Voor de mensen die reeds P2.0 hebben: gebruiken jullie toevallig ook AudioWagon om muziek vanaf een USB drive af te spelen en zo ja, werkt dit nog na de upgrade?

Er komen namelijk berichten binnen dat dit met P2.0 niet meer zou werken. Voor mij zou dat een reden zijn om nog even te wachten met de installatie van P2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 17:10
Voor de P2.0 mensen onder ons: ik heb m via de garage gekregen en heb beveiligingsupdate 1 december 2021, met een uitroepteken ervoor. Hoe is dat bij jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uK17O8AhbusF8dTcfAgbVrWGnuw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wFsCD2Jh8jewXR6iSW9iXgvl.jpg?f=fotoalbum_large

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
kramon schreef op woensdag 6 april 2022 @ 19:22:
Voor de P2.0 mensen onder ons: ik heb m via de garage gekregen en heb beveiligingsupdate 1 december 2021, met een uitroepteken ervoor. Hoe is dat bij jullie?

[Afbeelding]
Ik heb ook 1 december 2021, maar volgens mij zonder uitroepteken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

vithar schreef op woensdag 6 april 2022 @ 17:57:
Voor de mensen die reeds P2.0 hebben: gebruiken jullie toevallig ook AudioWagon om muziek vanaf een USB drive af te spelen en zo ja, werkt dit nog na de upgrade?

Er komen namelijk berichten binnen dat dit met P2.0 niet meer zou werken. Voor mij zou dat een reden zijn om nog even te wachten met de installatie van P2.0.
Ik heb even voor je gekeken, doet het niet meer. Ziet geen usb-stick of -ingang meer, ook niet na herinstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Verwijderd schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:41:
[...]

Ik heb even voor je gekeken, doet het niet meer. Ziet geen usb-stick of -ingang meer, ook niet na herinstallatie.
Oei oei, bedankt voor de feedback!

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vithar
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:18
Verwijderd schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:41:
[...]

Mmm, dat is balen; dank voor het nakijken.

Ik zie op de officiele site ( https://github.com/MoleMa.../blob/master/CHANGELOG.md ) dat de auteur een logfunctie in de meest recente versie (1.5.6) heeft toegevoegd met het verzoek om foto's van die log aan hem te sturen zodat hij het probleem kan analyseren. Dus mocht je in de gelegenheid daartoe zijn, dan zou het mooi zijn als je hem daarbij kan helpen, zodat we binnenkort weer een werkende versie van AudioWagon op P2.0 hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

MisteRMeesteR schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:13:

Ok, van de update is geen enkel spoor meer te bekennen :+ Auto geeft netjes aan 1.9 up-to-date. We wachten het maar weer af, zo schokkend zijn de wijzigingen van 2.0 toch niet imho :)

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
OTA update voor 2.0 beschikbaar. Percentage helaas te laag, dus eerst ff laden en dan morgen installeren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCdBrA-5o9HLpg3PXyD4vW5rf4s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SjG6tbENdgbeFEy5cCfXcpxM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
Bij mij is die ook binnen, ga wel nog even wachten met installeren, morgen lange rit voor de boeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
BartWNL schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:39:
OTA update voor 2.0 beschikbaar. Percentage helaas te laag, dus eerst ff laden en dan morgen installeren

[Afbeelding]
Mwoa, ik heb hem net maar gewoon gestart met 14% en de lader op de planning voor vannacht. Zal wel loslopen. Er wordt ook nergens in de schermen melding gemaakt van de criteria voor het kunnen starten van de update en er zit blijkbaar ook geen check op. Dan zal het wel kunnen. Ze hebben inmiddels genoeg kunnen oefenen. En anders kan ik een keer kijken of de Polestar support-knop goed werkt :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• espro
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-09 21:14
gerrit105 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 22:52:
[...]

Mwoa, ik heb hem net maar gewoon gestart met 14% en de lader op de planning voor vannacht. Zal wel loslopen. Er wordt ook nergens in de schermen melding gemaakt van de criteria voor het kunnen starten van de update en er zit blijkbaar ook geen check op. Dan zal het wel kunnen. Ze hebben inmiddels genoeg kunnen oefenen. En anders kan ik een keer kijken of de Polestar support-knop goed werkt :+
Uit ervaring werkt die knop prima. Ik zou alleen oordoppen in doen. Je kunt het volume niet regelen en dat staat ERG HARD

Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
gerrit105 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 22:52:
[...]

Update was niet gestart. Had een melding op het scherm dat de accu minimaal 40% moet zijn en een knop om installatie opnieuw te starten. Er zit dus op de achtergrond wel een check op. Nu nog zorgen dat je ook voor het starten van de update al de criteria te zien krijgt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:18
Polestar bevestigd dat Audiowagon inderdaad niet werkt. Maar indirect hinten ze er ook op dat Carplay wellicht in de P2.1 update zit :)

Dat is goed nieuws voor de Carplay fans!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XN_QDu6fUCBEFRQtOkOa--fxCpc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Kc9rj6VntrZHZvAowo3oH3F5.png?f=user_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Hier gister aangezet met 40% SoC en update was vanmorgen geslaagd volgens m’n vriendin. Benieuwd of ik überhaupt iets merk, bij de vorige update alleen gemerkt dat m’n adaptieve cruise control minder fijn werkt.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 16:56
Ik had voor versie 2.0 op zijn minst de volgende functionaliteiten verwacht:

- een 'find my car feature' verwacht,
- het kunnen inzien van autogegevens, voorbeeld kilometerstand, temperatuur in de auto, etc.
- notificatie indien alarm afgaat

Ik blijf hopen, mijn lease loopt in 10-2024 af dus ze hebben nog tijd 😂.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
BlacKstaR- schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:33:
Ik had voor versie 2.0 op zijn minst de volgende functionaliteiten verwacht:

- een 'find my car feature' verwacht,
- het kunnen inzien van autogegevens, voorbeeld kilometerstand, temperatuur in de auto, etc.
- notificatie indien alarm afgaat

Ik blijf hopen, mijn lease loopt in 10-2024 af dus ze hebben nog tijd 😂.
Dat lijkt me allemaal betrekking te hebben op de app. Verwacht niet dat ze daarvoor update aan de auto kant voor nodig hebben.

Ik mis ik de app vooral de functie om de maximale SoC aan te passen. Ik heb best wel veel momenten dat ik die even op 100% zou willen zetten even voor vertrek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchman666
GuiltyNL schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:11:
[...]

Vanochtend diverse keren in de parkeer garage geprobeerd (er waren gelukkig geen getuigen :P ). Dit werkt prima bedankt! _/-\o_

Conclusie zijwaartse bewegingen hebben geen zin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 16:28

MaxxMark

HT is Tof!

Het is echt een handigheidje die je effe door moet hebben. Sinds ik het door heb heb ik eigenlijk nooit meer dat het mis gaat. Ja, als ik mn sleutels vergeet en hij 'piep-piep-piep' heel zachtjes doet :(

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-09 10:01
Rene schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:23:
Polestar bevestigd dat Audiowagon inderdaad niet werkt. Maar indirect hinten ze er ook op dat Carplay wellicht in de P2.1 update zit :)

Dat is goed nieuws voor de Carplay fans!

[Afbeelding]
Nu is de vraag of ik 2.0 over kan slaan tot 2.1 beschikbaar komt. Ik zou wel erg balen als ik een paar maanden niet naar mijn favoriete muziek kan luisteren in de auto.

En als ik mocht kiezen tussen Carplay en Audiowagon, dan wist ik het wel. Alhoewel een aantal Apple bezitters daar mogelijk anders over denken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
PvS_68 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:02:
[...]

Nu is de vraag of ik 2.0 over kan slaan tot 2.1 beschikbaar komt. Ik zou wel erg balen als ik een paar maanden niet naar mijn favoriete muziek kan luisteren in de auto.

En als ik mocht kiezen tussen Carplay en Audiowagon, dan wist ik het wel. Alhoewel een aantal Apple bezitters daar mogelijk anders over denken...
Volgens mij kan dat sowieso.

Toen ik mijn auto kreeg had de auto een paar updates gemist en 1.7 was toen de eerstvolgende en die kwam gewoon binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
VidaR-9 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:23:
[...]

Volgens mij kan dat sowieso.

Toen ik mijn auto kreeg had de auto een paar updates gemist en 1.7 was toen de eerstvolgende en die kwam gewoon binnen.
Normaal kan dit inderdaad. Ik weet in ieder geval 1 persoon weke van 1.8 naar 2.0 is gegaan.

Maar…..

Ik vraag me af of je van P1.X naar P2.X kan (uitgezonderd P2.0). Polestar heeft aangegeven dat dit een grote file is. En daaruit zou je kunnen concluderen dat Android 11 een vereiste is voor de volgende updates in de P2.X reeks en dat ze de filesize nu weer naar beneden gaan brengen.

De mijne is nu bezig met updaten. Kreeg de OTA wolk na een minuut of 25 rijden (3 korte ritjes). Blijkbaar snelle 4G hierzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Rene schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:27:
[...]

Normaal kan dit inderdaad. Ik weet in ieder geval 1 persoon weke van 1.8 naar 2.0 is gegaan.

Maar…..

Ik vraag me af of je van P1.X naar P2.X kan (uitgezonderd P2.0). Polestar heeft aangegeven dat dit een grote file is. En daaruit zou je kunnen concluderen dat Android 11 een vereiste is voor de volgende updates in de P2.X reeks en dat ze de filesize nu weer naar beneden gaan brengen.

De mijne is nu bezig met updaten. Kreeg de OTA wolk na een minuut of 25 rijden (3 korte ritjes). Blijkbaar snelle 4G hierzo :+
Dan kan je ook dan een twee staps update doen toch oOo

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
xsive schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:34:
[...]

Dan kan je ook dan een twee staps update doen toch oOo
Het is een Polestar hè :+

Update naar P2.0 zonder problemen 👍 straks stukje rijden ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-09 10:01
Rene schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:27:
[...]

Maar…..

Precies waar ik ook bang voor ben idd.
Verder meen ik ook eerder gelezen te hebben dat iemand niet kon updaten en daarvoor naar de dealer moest. Als ik me goed herinner ging het toen om een pilot model dat lang bij een dealer of LM heeft gestaan voor uitlevering. Daar zou hetzelfde gespeeld kunnen hebben van Android 9 naar 10....
Misschien maar eens met Polestar support contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000

backupdevice

Boeh!

Na de upgrade geeft maps niet meer % van accu aan bij aankomst

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 12:00
Dat zou wel een enorm gemis zijn! :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000

backupdevice

Boeh!

Bij mij is het weg

Herstel. Wissen van cash geheugen en restart media systeem heeft het opgelost

[ Voor 70% gewijzigd door backupdevice op 07-04-2022 15:40 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Hier staat 2.0 nu ook te installeren.... Kreeg hem net plotseling onderweg naar huis aangeboden.
Accu is nog 70% dus verwacht wel een succesvolle installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:20
Valt de lang verwachte Android 2.0 update bij jullie Polestar 2 rijders ook zo enorm tegen? Of zit er verschil tussen de P2 en P8? Behalve wat hippere icoontjes is er maar bar weinig verbetert/toevoegt...

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:32
Bij mij mislukte de 1.8 installatie. Toen moest ik naar de dealer om de installatie handmatig te laten doen.

Nu nog steeds niet de 1/9 & 2.0 update mogen ontvangen, dus voor de zekerheid maandag naar de dealer. Hoop dat het hierna wel opgelost is. Want vond die OTA updates altijd wel fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 14:27
ach-jee schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:51:
Auto net weer opgehaald, 2.0 staat er op, maar dat valt verder niet echt op. Laten we hopen dat het voor wat stabiliteit zorgt. De ‘sounder’ voor is vervangen dus als het goed is heb ik eindelijk AVAS, onderweg wat geluisterd, maar ik kon het niet echt ontdekken. Natte straten maken meer geluid lijkt het :)
Hoe heb je er voor gezorgd dat de garage die speakers ging vervangen?
Ik was onlangs bij de garage en wisten ze niks af van de speakers op aanraden van mede tweaker Polestar support gemaild. Nu geven ze weer aan om bij een Polestar Servicepunt aan te kloppen, dat is dezelfde garage 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
Juancho schreef op donderdag 7 april 2022 @ 16:08:
Valt de lang verwachte Android 2.0 update bij jullie Polestar 2 rijders ook zo enorm tegen? Of zit er verschil tussen de P2 en P8? Behalve wat hippere icoontjes is er maar bar weinig verbetert/toevoegt...
Volgens mij zijn er zelfs geen icoontjes veranderd, maar volgens mij wisten we allemaal al dat dit vooral een onderliggende systeemupdate zou zijn. Bugfixes en stabiliteitsverwachting en een upgrade voor toekomstige verbeteringen. Wat mij betreft wel prima eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:16
Juancho schreef op donderdag 7 april 2022 @ 16:08:
Dit lijkt enkel en alleen de update naar een nieuwe Android versie, waarbij ze aan de UI zelf niks veranderd hebben.

Je kan er wel rekening mee houden dat een nieuwe Android versie nieuwe functionaliteit mogelijk maakt, en van Polestar uit snap ik dat ze daar een nieuwe major release aan hangen, maar als rijder heb je er dan idd nog niet veel aan. Kan me voorstellen dat Carplay nieuwe android features nodig heeft die in Android R zitten, maar die releases kun je op deze manier netjes los koppelen van elkaar.

Overigens, zaken als extra dingen laten zien in de app zijn misschien ook wel afhankelijk van nieuwe API's, die heb je ook niet zo snel tussendoor met alleen beveiligingsupdate op android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:20
Zou kunnen maar ik begreep eerder van anderen dat juist deze grote Android update veel nieuwe dingen zou bevatten en echt de wagens naar een volgend level zou tillen. Maar het is dan vooral onder water wat er allemaal is toegevoegd en zo blijft het een beetje hangen. Ook met bijv. FM. Die gasten willen wel, maar Google/Android werkt niet echt mee. En dat zie je na zo'n 1,5 jaar ook wel terug in de store die bijzonder karig is.

Maargoed, er gaan meerdere merken met AAOS werken dus wie weet komt het tempo er nog een keertje in.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
assn schreef op donderdag 7 april 2022 @ 16:12:
[...]

Ik was onlangs bij de garage en wisten ze niks af van de speakers op aanraden van mede tweaker Polestar support gemaild. Nu geven ze weer aan om bij een Polestar Servicepunt aan te kloppen, dat is dezelfde garage 8)7
Polestar support zet het in het systeem bij je auto. Als de dealer dan inlogt en kijkt, dan zien ze de serviceaanvraag staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
assn schreef op donderdag 7 april 2022 @ 16:12:
[...]

Vervelend. Bij mijn garage waren ze volgens mij ook niet bekend met de problematiek van AVAS, in ieder geval niet de mensen die ik sprak (maar misschien in de werkplaats wel). Sterker nog, ik heb speciaal de auto gisteren naar de garage gebracht zodat ze e.e.a. uit konden zoeken en eventueel onderdelen konden bestellen voor volgende week als de auto voor z'n (haar?) eerste beurt gaat. Ze hebben gisteren inderdaad bevestigd dat de auto bij het voorwaarts rijden geen geluid maakt, 'sounder' besteld (of die hadden ze al liggen), en meteen op dezelfde dag vervangen. Best wel tevreden dus en daardoor denk ik dat ze al wel bekend waren met het issue.

Als je wil verstuur ik de garage in een DM.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GuiltyNL
Juancho schreef op donderdag 7 april 2022 @ 16:17:
Zou kunnen maar ik begreep eerder van anderen dat juist deze grote Android update veel nieuwe dingen zou bevatten en echt de wagens naar een volgend level zou tillen. Maar het is dan vooral onder water wat er allemaal is toegevoegd en zo blijft het een beetje hangen. Ook met bijv. FM. Die gasten willen wel, maar Google/Android werkt niet echt mee. En dat zie je na zo'n 1,5 jaar ook wel terug in de store die bijzonder karig is.

Maargoed, er gaan meerdere merken met AAOS werken dus wie weet komt het tempo er nog een keertje in.
Ik denk dat deze update de basis zal moeten worden. Maar eigenlijk zitten ze vooral nog in de modus om de software zo te krijgen zoals de software had moeten zijn in de zomer van 2020. Niet iedereen is daar comfortabel bij, maar de meesten zijn onverschillig. Zo van: de auto rijdt en wat ik nodig heb werkt, dus ik vind het prima.

Maar ergens is het natuurlijk wel heel treurig dat we bijna twee jaar verder zijn en nog steeds niet op het eigenlijke startpunt zijn (DK, Apple Carplay, routeregistratie, werkende audio-speakers, een app die zo basic is, dat we tien jaar terug gaan in de tijd, in 2012 had ik voor mijn BWM al een app waarmee ik de locatie van mijn BMW kon zien, kon toeteren en kon seinen op afstand (reuzehandig in het donker op hele grote parkeerplaatsen)) En dan hebben we nog de zaken die weliswaar niet aangekondigd waren, maar waar je dan wel op hoopte (Chrome browser, Youtube, voor sommigen Netflix tijdens het laden).

En ik sluit weer af met dat ik het een fijne rijdersauto vind! ;)

Trouwens, maandag gaan eindelijk die 'anti-submarine' balken uit de stoelen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 12:00
En nog de afstand streepjes niet gefikst...... Man man man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

@Arie van Dijk Nou idd, zou toch niet al te moeilijk op te lossen moeten zijn :(

[ Voor 64% gewijzigd door MisteRMeesteR op 07-04-2022 18:48 ]

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Arie van Dijk schreef op donderdag 7 april 2022 @ 17:31:
En nog de afstand streepjes niet gefikst...... Man man man.
Haha, en dan zet je 'm op de kortste afstand en dan nog remt hij 20 autolengtes achter je voorligger. Dát is pas irritant. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Ik zal morgen beter testen maar ik had het idee dat die streepjes nu weer werken?!

Zit er een soort van “cool-down” op. Als ik het tijdsinterval verander en wacht tot de streepjes weer weg zijn dan komen ze gelijk tevoorschijn als ik daarna 1x op het knopje druk…

Edit: werkt hier ook niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Rene op 08-04-2022 07:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Ik kreeg eergisteren de melding dat de update er was en of ik hem wilde downloaden (uiteraard "ja") gezegd. Nu 2 dagen later, met wel aardig wat ritjes nog geen melding dat de update gedaan kon worden (saillant detail is dat de 1.9 update bij mij gedownload was binnen 900 meter rijden). Bij het klikken op system > check for updates zegt ie nu dat hij up to date is met 1.9.

Wat het mij mogelijk zegt zijn 3 dingen:
  1. Er is iets misgegaan met de download en ik moet uiteindelijk naar de garage om het te laten fixen (ik heb al een verzoek tot afspraak gedaan omdat hij met elke start van de auto de melding geeft dat de exterieur speaker het niet doet)
  2. De download duurt gewoon lang, en wanneer je hebt aangegeven dat hij mag downloaden, is het systeem (en de update check) daar niet van op de hoogte en zit je in een soort limbo en blijft het systeem vinden dat hij up-to-date is (zou een nasty bug zijn)
  3. Zolang er systeemfouten zijn (externe audio issues) download een update niet en moet je sowieso naar een garage
Ik hou me in ieder geval vast aan de tegeltjeswijsheid:

"Erger u niet, verwonder u slechts..."

:)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerRik
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 15-07-2023
dnns85 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:51:
[...]

Ik merkte toevallig hetzelfde. Niet in een tunnel maar gewoon op de snelweg rond 17:30 uur. Al een paar keer eerder deze week, viel me vandaag weer op. Terwijl er veel verlichting om me heen was. Het is dan een enorm geflits, een soort kerstshow. Zet ik dan maar snel uit. Op deze plekken nog nooit eerder gehad en heb de auto een jaar. Dacht eerst dat het aan vuil op de sensor lag maar na een wasbeurt hetzelfde paar keer gehad.

Later reed ik op een donkere weg met uitsluitend wat zwakke verlichting op het fietspad ernaast aan de rechterzijde en verder heel donker met bomen aan de linkerzijde. Daar had ie dan wel aangemogen, maar helaas. Er lijkt hier dus ook wat veranderd met P1.7.
Dit bericht is al van een tijd geleden, maar dit is het recentste wat ik kon vinden dat hier aan gerelateerd kan zijn. Ik ervaar namelijk al een aantal maanden functieverlies met adaptief groot licht (om auto's heen), niet te verwarren met automatisch groot licht (alles of niets).

Als ik nu in het donker de snelweg op rij met matrix (A) geactiveerd, dan werkt initieel adaptief groot licht, ook op hogere snelheden (130-140 km/u). Na een paar honderd meter besluit het systeem dat adaptief niet meer kan en schakelt over op automatisch. Daar blijft het dan ook bij. Vanaf dat moment enkel automatisch groot licht, ook als hij in het pikkedonker ergens een lichtpuntje vindt moet alles weer uit.
Bizar genoeg doet de aan/uit schakelaar geen reset, maar er is wél een magische reset als ik mijn snelheid verlaag naar ~70 km/u (werkzaamheden), dan mag het weer even adaptief werken. Dit terwijl adaptief voorheen altijd werkte op de snelweg, ook met hogere snelheid (zie bijv. https://www.youtube.com/watch?v=eW3DQi6RTC8&t=71s).
In de handleiding heb ik geen aanleiding gevonden, Polestar support stuurde me naar de Volvo dealer, dealer heeft alles gereset geüpdatet en ondertussen vragen gesteld bij Polestar, het wachten is op een antwoord. Ik verwacht niet dat de 2.0 update dit veranderd. Ik vind dit wel erg jammer, want verder is het een fantastische auto.

Zijn er meer van jullie die dit ervaren? Of kloppen mijn verwachtingen niet en is dit hoe het (ondertussen) hoort te werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:09
MaxxMark schreef op donderdag 7 april 2022 @ 20:12:
Ik kreeg eergisteren de melding dat de update er was en of ik hem wilde downloaden (uiteraard "ja") gezegd. Nu 2 dagen later, met wel aardig wat ritjes nog geen melding dat de update gedaan kon worden (saillant detail is dat de 1.9 update bij mij gedownload was binnen 900 meter rijden). Bij het klikken op system > check for updates zegt ie nu dat hij up to date is met 1.9.

Wat het mij mogelijk zegt zijn 3 dingen:
  1. Er is iets misgegaan met de download en ik moet uiteindelijk naar de garage om het te laten fixen (ik heb al een verzoek tot afspraak gedaan omdat hij met elke start van de auto de melding geeft dat de exterieur speaker het niet doet)
  2. De download duurt gewoon lang, en wanneer je hebt aangegeven dat hij mag downloaden, is het systeem (en de update check) daar niet van op de hoogte en zit je in een soort limbo en blijft het systeem vinden dat hij up-to-date is (zou een nasty bug zijn)
  3. Zolang er systeemfouten zijn (externe audio issues) download een update niet en moet je sowieso naar een garage
Ik hou me in ieder geval vast aan de tegeltjeswijsheid:

"Erger u niet, verwonder u slechts..."

:)
Een center display reset helpt soms om na download het wolkje te triggeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

JTHZZ schreef op donderdag 7 april 2022 @ 20:51:
[...]

Een center display reset helpt soms om na download het wolkje te triggeren
Meteen ff geprobeerd. Maar helaas!

Morgen wel weer 130km rijden. En de dag er na terug. Dus dan zou het wel binnen moeten zijn.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:09
Even tijd voor weer wat positief nieuws. Er komt alweer een nieuwe feature in Google Maps: ‘search this area’. Je kunt de kaart naar een willekeurig punt verschuiven en in dat gebied naar laadpunten, restaurants enz zoeken. Handig om bijv laadpunten rond je bestemming te vinden.
Plaatje van Polestar Facebook:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RlcSQKo49wmNnJ7SDz1H9bN-lJE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IrZCqHbkyOMKdSZd4FlWczRS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14-09 19:09
Ik heb nu al een aantal keer gehad dat mijn laadpaal ‘laadfout’ aangeeft. Het gebeurt telkens wanneer ik de wagen al aansluit na mijn werk en de timer ingesteld staat om later pas te starten met laden. Ergens tussen aansluiten en starttijdstip om te laden valt hij in storing. Stekker uit en terug in lost het op. Voorheen nooit een probleem gehad. Laadpaal is een Powerdale Nexxtender. Nog iemand dit probleem?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• k-jah
Vandaag eerste stuk van de allereerste trip met de P2 gedaan en kort gezegd; super goed bevallen!
De weersomstandigheden vandaag waren erg slecht (veel regen, slechte zichtbaarheid en veel wind), maar de auto rijdt echt als een droom.
Toegegeven, vond het wel spannend (nieuwe auto, nieuw in EV wereld) maar allemaal “zorgen” om niets. 2x opgeladen onderweg bij Ionity, eerste keer net lang genoeg voor een koffie en tweede keer voor lunch. Kon via de app makkelijk het batterij percentage checken, icm ABRP als voorbereiding.
En auto hangt nu aan de lader van het hotel.
Morgen weer verder doorheen de Vogezen.

Kreeg ook een compliment van een Fransman over de wagen en vroeg naar merk etc. leuk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NEX4jrlPSjvdGtMT35lL5QKia38=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rCfStAok0i7gGALu97O8oNH2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-09 11:47

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

k-jah schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:40:

Kreeg ook een compliment van een Fransman over de wagen en vroeg naar merk etc. leuk!
De fransen zien natuurlijk (nog) niet zoveel Polestars op de wegen aangezien het logo een 'plagiaat' was van het DS logo volgens hen. Ik meen dat er in de 2e helft van 2020 een verbod was op Polestar autos om deze reden.
Maar blijkbaar een fransman met smaak overigens... :)

[ Voor 6% gewijzigd door Paku op 08-04-2022 09:00 ]

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AartJW
JTHZZ schreef op donderdag 7 april 2022 @ 22:13:
Even tijd voor weer wat positief nieuws. Er komt alweer een nieuwe feature in Google Maps: ‘search this area’. Je kunt de kaart naar een willekeurig punt verschuiven en in dat gebied naar laadpunten, restaurants enz zoeken. Handig om bijv laadpunten rond je bestemming te vinden.
Plaatje van Polestar Facebook:
[Afbeelding]
Dat is echt een mooie functionaliteit die ik vaak gemist heb. Zoek naar laadpalen doet ie nu alleen op huidige locatie/route en dat is soms erg onhandig als je nog niet bij je bestemming bent. Hiermee wordt dit probleem opgelost. Nu nog makkelijker tussenstops toevoegen en verschuiven en ik ben een tevreden gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
Helemaal eens. Dat was idd onhandig, dus erg welkom dit!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• laserfreak
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-09 22:04
Wat leuk, ik had dit deel van het forum nog niet gezien. Eind deze maand gaan we op zakenrijs naar Praag en dit startende vanaf de Belgische kust. Dit ga ik doen met mijn P2 single motor long range met pilot en plus pakket. Ik ga jullie op de hoogte houden van de laadstatus en beschikbaarheid van laadstations.

Liefhebber van embedded hardware en software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 14:23
Heb een probleem, dat ik niet kan inloggen op de PoleStar app op een iPhone SE 2020 (door de baas gegeven, samen met de auto).
Hiervoor een ticket aangemaakt bij PoleStar Support, hierop kreeg ik hele vage antwoorden (had te maken met carplay etc)
Daarna hebben ze het ticket eenzijdig gesloten, waardoor ik een survey kreeg over het ticket.
Deze vrij negatief ingevuld. Daardoor heeft PoleStart (happy customer manager) contact met mij gezocht om het probleem te bespreken.

Lang verhaal kort... laatste bericht wat ik kreeg vanuit PoleStar was:
de combinatie SE2020 en de Polestar app is geen gelukkig huwelijk.
Meerdere klanten hebben problemen met deze telefoon in combinatie met onze app.

We willen je daarom vragen om de app te testen op een zwaarder/sneller toestel die de kracht van de app beter aan kan, want met de SE2020 zal je problemen blijven houden.
Indien je met een ander toestel dezelfde problemen hebt horen wij het graag zodat we het nogmaals uit kunnen zoeken.

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Uw Polestar team
De vraag is dus... wat is er zo speciaal aan de PoleStar App dat deze niet kan draaien op een iPhone SE 2020..... erg vaag dit

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrLink
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-08 18:06
Helaas is mijn Polestar ervaring toch wel in het water gevallen.
Had de auto 2 weken in bezit en 2000km gereden, totdat deze geheel stil viel op de A2 afgelopen zaterdag. Melding in display over een fout in de aandrijving en dat de auto gaat afremmen. Uitgerold op de vluchtstrook, en geen meter meer kunnen rijden. Niet voor of achteruit. De auto is weggesleept door Rijkswaterstaat ism ANWB. Op een carpool plek heeft de ANWB nog een poging gedaan tot reset (12v accu) maar mocht niet baten.
De auto dus weer op sleepwagen en naar het depot van de berger. Aldaar een vervang auto mee (Volvo S60)

Op maandag is de Polestar naar dichtstbijzijnde Volvo garage gebracht, uitgelezen, new software geladen, maar had geen effect. Report naar de importeur gestuurd en afgelopen woensdag kwam het bericht dat de gehele aandrijving (ofwel de elektro motor) vervangen moet worden. Is besteld, zou er volgende week moeten zijn.

Al met al een enorme deuk in het vertrouwen en plezier in de auto. Eigenlijk te bizar voor woorden dat dit gebeurd bij een gloednieuwe auto...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r84sTWwJIQzMIsjw3LVC2w768dE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cHkIiiXgemfz0sLgwWoeRcwl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door MrLink op 08-04-2022 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
MrLink schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:03:
Helaas is mijn Polestar ervaring toch wel in het water gevallen.
Had de auto 2 weken in bezit en 2000km gereden, totdat deze geheel stil viel op de A2 afgelopen zaterdag. Melding in display over een fout in de aandrijving en dat de auto gaat afremmen. Uitgerold op de vluchtstrook, en geen meter meer kunnen rijden. Niet voor of achteruit. De auto is weggesleept door Rijkswaterstaat ism ANWB. Op een carpool plek heeft de ANWB nog een poging gedaan tot reset (12v accu) maar mocht niet baten.
De auto dus weer op sleepwagen en naar het depot van de berger. Aldaar een vervang auto mee (Volvo S60)

Op maandag is de Polestar naar dichtstbijzijnde Volvo garage gebracht, uitgelezen, new software geladen, maar had geen effect. Report naar de importeur gestuurd en afgelopen woensdag kwam het bericht dat de gehele aandrijving (ofwel de elektro motor) vervangen moet worden. Is besteld, zou er volgende week moeten zijn.

Al met al een enorme deuk in het vertrouwen en plezier in de auto. Eigenlijk te bizar voor woorden dat dit gebeurd bij een gloednieuwe auto...

[Afbeelding]
Zo dat is flink balen idd, gelukkig kon je wel nog op de vluchtstrook komen. Heb dit de laatste periode weinig meer gehoord op de verschillende forums. Aan het begin was er idd een probleem en zijn er auto's stilgevallen. Dit is toen verholpen met een recall. Sterkte en hopelijk is de auto snel weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 17:10
Allemachtig @MrLink wat rot en inderdaad, dat gaat wel een tijdje duren voordat je weer het vertrouwen hebt. Ik sluit me bij @AartJW aan: issues met aandrijving waren er helemaal in het begin wel eens. Ook gevallen die stilvielen, maar daarna al heeeel lang niet meer gehoord.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

MAdD schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:01:
Heb een probleem, dat ik niet kan inloggen op de PoleStar app op een iPhone SE 2020 (door de baas gegeven, samen met de auto).
Hiervoor een ticket aangemaakt bij PoleStar Support, hierop kreeg ik hele vage antwoorden (had te maken met carplay etc)
Daarna hebben ze het ticket eenzijdig gesloten, waardoor ik een survey kreeg over het ticket.
Deze vrij negatief ingevuld. Daardoor heeft PoleStart (happy customer manager) contact met mij gezocht om het probleem te bespreken.

Lang verhaal kort... laatste bericht wat ik kreeg vanuit PoleStar was:

[...]

De vraag is dus... wat is er zo speciaal aan de PoleStar App dat deze niet kan draaien op een iPhone SE 2020..... erg vaag dit
Wat een raar verhaal. Ik gebruik ook een iPhone SE2020 en ervaar (naast de reguliere klachten) geen problemen. Bovendien is de SE2020 een stuk sneller dan een iPhone 7 of 8 welke ook de app kunnen draaien lijkt mij.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:48:
[...]

Wat een raar verhaal. Ik gebruik ook een iPhone SE2020 en ervaar (naast de reguliere klachten) geen problemen. Bovendien is de SE2020 een stuk sneller dan een iPhone 7 of 8 welke ook de app kunnen draaien lijkt mij.
vond ik ook al.. het probleem is, zodra ik probeer in te loggen (en gebruik maak van bitwarden voor het wachtwoord) ik de melding krijg :

code:
1
2
3
 Dat vinden wij erg jammer!
Dit aanmeldverzie is verlopen.
Ga terug naar waar u zich voor het eerst heeft aangemeld, en begin vanaf daar opnieuw met u aan te melden.

Hetzelfde gebeurd dus als ik het wachtwoord kopieer, of een nieuw account aan maak met een "simpel" wachtwoord.....

dus schiet mij maar lek

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

MAdD schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:03:
[...]

vond ik ook al.. het probleem is, zodra ik probeer in te loggen (en gebruik maak van bitwarden voor het wachtwoord) ik de melding krijg :

code:
1
2
3
 Dat vinden wij erg jammer!
Dit aanmeldverzie is verlopen.
Ga terug naar waar u zich voor het eerst heeft aangemeld, en begin vanaf daar opnieuw met u aan te melden.

Hetzelfde gebeurd dus als ik het wachtwoord kopieer, of een nieuw account aan maak met een "simpel" wachtwoord.....

dus schiet mij maar lek
Tering, mooie vertaling ook :'( :+

Je app is up-to-date (app-store)? Inloggen op een ander (iPhone/Android) toestel lukt wel met je credentials.
Ik gebruik ook bitwarden op de iPhone SE2020 om in te loggen als ik er weer eens uit ben gegooid, ook geen problemen mee :+

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchman666
Vandaag bij Stern Volvo te Hillegom langs geweest, om de Polestar 2 Ohlin dempers laten instellen op standje comfort (meer bij mijn huidige rij stijl passend). Dit klusje was binnen een half uur geklaard.

Ik moet zeggen dat deze instelling me erg bevalt je voelt oneffenheden in het weg dek nu veel minder (nauwelijks eigenlijk) en ook verkeersdrempels (legio van aanwezig in Hoofddorp en Nieuw-Vennep) voelen nu veel meer relaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:06:
[...]

Tering, mooie vertaling ook :'( :+

Je app is up-to-date (app-store)? Inloggen op een ander (iPhone/Android) toestel lukt wel met je credentials.
Ik gebruik ook bitwarden op de iPhone SE2020 om in te loggen als ik er weer eens uit ben gegooid, ook geen problemen mee :+
yep werkt perfect op iPad en een Nokia 7 Plus... maar dat zijn geen werk devices (zoals de auto)... dus heb het liefst op de iPhone....
Daarnaast app al meerdere keren verwijderd en opnieuw geinstalleerd.. dus ja ook de nieuwste app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

MAdD schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:16:
[...]

yep werkt perfect op iPad en een Nokia 7 Plus... maar dat zijn geen werk devices (zoals de auto)... dus heb het liefst op de iPhone....
Daarnaast app al meerdere keren verwijderd en opnieuw geinstalleerd.. dus ja ook de nieuwste app
Geen company-policy op je 'werk'-telefoon? Of doet je werkgever niet aan MDM? Anders heb ik ook geen oplossing voor je.

www.google.nl

Pagina: 1 ... 78 ... 219 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.