Sinds gisteren heb ik dit nu ook weer met de app….Shorteh schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:40:
Vanochtend helaas weer aardig met de klimaatregeling aan het stoeien geweest ondanks dat ik de meest recente app update en softwareversie P2.0 in de auto heb geinstalleerd.
Moest de app uiteindelijk 4 keer opnieuw opstarten voordat ik uberhaupt de knoppen in beeld kreeg, toen nog 2 keer opnieuw opstarten voordat de klimaatregeling ook daadwerkelijk aanging. The story continues
Ik had hier ook last van terwijl de app en DK sinds ik de auto heb heel stabiel werkt.daniel14 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:05:
[...]
Sinds gisteren heb ik dit nu ook weer met de app….
In de auto kwam ik er achter dat er een aantal updates gedaan moesten worden in de Google Playstore.
Dit was een update voor de "Google App Host" van 60+ mb en een update voor de connectiviteit van Google.
Allebei deze updates even uitgevoerd in de auto. De mobiele verbinding en WiFi vielen hierna ook even uit.
Hierna werkte alles weer als vanouds.
Ik heb weer opnieuw een uitgevallen GPS en internet in de Polestar. Meestal komt dit na een paar dagen vanzelf terug, maar nu duurt het al ruim een week. De TCAM reset methode werkt niet: 15 seconden op de defrost knop drukken. Er zou dan een reset moeten plaatsvinden, maar er gebeurt helemaal niets. Alsof de reset functie verwijderd is. Een half jaar ofzo geleden werkte dit nog wel. Is hier iets over bekend?
Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
Ik heb een TCAM reset uitgevoerd via de onderstaande handleiding:Xenan schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:44:
Ik heb weer opnieuw een uitgevallen GPS en internet in de Polestar. Meestal komt dit na een paar dagen vanzelf terug, maar nu duurt het al ruim een week. De TCAM reset methode werkt niet: 15 seconden op de defrost knop drukken. Er zou dan een reset moeten plaatsvinden, maar er gebeurt helemaal niets. Alsof de reset functie verwijderd is. Een half jaar ofzo geleden werkte dit nog wel. Is hier iets over bekend?
https://www.polestar-foru...l-tcam-reset-method.2081/
Dit werkte bij mij wel, in de zin van dat het SOS lampje inderdaad ging knipperen.
Ook bij mij werkte de TCAM reset gisteren gewoon (na ~5 seconden gaat SOS aan en uit en start ie opnieuw op). Had een 3G icoontje en super trage verbinding en na reset weer LTE. Helaas weer geen verbinding 's avonds met de app en in de ochtend geen voorverwarming om wat voor reden (en weer opnieuw moeten inloggen voor de duizendste keer). Wel balen me dit weer....Xenan schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:44:
[ Voor 3% gewijzigd door AartJW op 01-04-2022 12:48 ]
Dat is precies de methode die ik probeerde, meerdere keren nu al, en het werkt niet bij mij. Dat zal een afspraak worden met de dealer vrees ik.Shorteh schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:39:
[...]
Ik heb een TCAM reset uitgevoerd via de onderstaande handleiding:
https://www.polestar-foru...l-tcam-reset-method.2081/
Dit werkte bij mij wel, in de zin van dat het SOS lampje inderdaad ging knipperen.
Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
Bij mij werkt het ook niet, SOS gaat nooit knipperen. Heb het op een tiental verschillende manieren geprobeerd, onderhoudsbeurtje moeten plannen helaas.Xenan schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:44:
Bij mij ook.. zul je net zien nu er een dijk sneeuw op de auto ligt. Ben er net in gaan zitten en handmatig klimaat aangezet. Opeens ging het weer werken.GuiltyNL schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:19:
Bij mij ligt de app eruit. Pech of anderen zelfde issue?
ik heb ondertussen al een pagina of 90 van dit topic gelezen en een hoop vragen zijn al beantwoord..
Toch snap ik niet waarom ik de verkeersborden herkenning niet kan uitzetten. Het gaat uit als ik dat zo in stel en na 0,5 seconden springt die automatisch weer aan
?
Toch snap ik niet waarom ik de verkeersborden herkenning niet kan uitzetten. Het gaat uit als ik dat zo in stel en na 0,5 seconden springt die automatisch weer aan

Ter info: ik heb nu ook de methode zoals beschreven in Resetting TCAM to reinitiate internet geprobeerd: eruit halen van zekering 26, 26 en 30 (even scrollen). Helaas werkt dat ook niet. Maar ik noem het hier even, misschien werkt het voor anderen wel. Afspraak met de dealer is gemaakt.
Zag vandaag een matrode P2 Utrecht binnenrijden, heb nog last van mijn nek. Erg mooie verschijning zo!
(ik hou van meer kleur op auto's)
(ik hou van meer kleur op auto's)
Grootste teleurstelling sinds de bevestiging dat Sinterklaas niet bestaat.
Jij (of iemand anders) heeft wel goed zijn best gedaan op deze :-D
Polestar 2 Launch edition, PP, Snow
Alleen al de functionaliteit voor de 'Hottest Chick' verraadt dat het een slechte grap is.
Meer mensen waarbij laad timers die je in de auto instelt totaal genegeerd wordt ?
Lampje wordt blauw maar laden als een gecko
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
1 keer gehad. Pas bij de 3e of 4e keer koppelen bleef hij inactief tot de ingestelde laadtijd.backupdevice schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 16:48:
Meer mensen waarbij laad timers die je in de auto instelt totaal genegeerd wordt ?
www.google.nl
Ik had net dat de kofferbak dicht zat maar volgens de auto open stond. Ik open de kofferklep altijd met de sleutel (knop vasthouden) om de laadkabel op te bergen, hij klikte wel maar ging niet open.
Probleem dus.. was onderweg naar de dealer toen ik het toch nog een keer wilde proberen. Terwijl ik de knop bij het kentekenplaat indrukte zo goed als mogelijk de klep 1cm opgetild en weer laten vallen waardoor hij blijkbaar weer in het slot viel, sindsdien geen problemen meer..
Probleem dus.. was onderweg naar de dealer toen ik het toch nog een keer wilde proberen. Terwijl ik de knop bij het kentekenplaat indrukte zo goed als mogelijk de klep 1cm opgetild en weer laten vallen waardoor hij blijkbaar weer in het slot viel, sindsdien geen problemen meer..
www.google.nl
Recent heb ik mijn voorruit laten vervangen en vanochtend vroeg de eerste rit in het donker sindsdien. Ik kreeg meerdere malen lichtsignalen van tegenliggers (kreeg ik voorheen nooit). Blijkbaar werkt het automatische pixel grootlicht niet goed meer. Het calibratiecertificaat van de glasboer is dus blijkbaar echt een wassen neus.
[ Voor 5% gewijzigd door guido66 op 02-04-2022 08:49 ]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Er viel mij vanmiddag eens iets op: het stuur zit niet precies in het midden tov de bestuurdersstoel. Als je je neus recht naar voren zou doen, zou je net naast het logo belanden. Nu kan ik daar enkel nog op focussen 
Je neus zit zeg maar (ongeveer) op deze lijn :
:strip_exif()/f/image/yM3M0u08b6yaJlYVL0KdJdyh.jpg?f=fotoalbum_large)
Of mijn lichaam is krom
:strip_exif()/f/image/yM3M0u08b6yaJlYVL0KdJdyh.jpg?f=fotoalbum_large)
Of mijn lichaam is krom
[ Voor 68% gewijzigd door Ktenolix op 02-04-2022 17:24 ]
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Hoe oud ben je?
Maar nu moet ik er ook op gaan letten...
[ Voor 11% gewijzigd door Paku op 02-04-2022 17:38 ]
Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"
Nog maar 32Paku schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 17:37:
[...]
Hoe oud ben je?![]()
![]()
Maar nu moet ik er ook op gaan letten...
Bedankt hè!!Ktenolix schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 17:18:
Er viel mij vanmiddag eens iets op: het stuur zit niet precies in het midden tov de bestuurdersstoel. Als je je neus recht naar voren zou doen, zou je net naast het logo belanden. Nu kan ik daar enkel nog op focussen
[Afbeelding]
Of mijn lichaam is krom
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Waarom deel je ditKtenolix schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 17:18:

Omdat ik hoop dat dit een mankement is aan mijn auto en anderen dit niet hebben, zodat het gefixed kan worden
Literally undriveable:p
[ Voor 4% gewijzigd door Ktenolix op 02-04-2022 19:04 ]
Sinds P1.9 trouwens continu DK in gebruik zonder problemen. In combinatie met HomeLink hoef ik geen enkele sleutel meer mee te nemen!
Same same. En met Apple Pay ook geen portemonnee. Moet we de telefoon met mijn leven bewaken want als die gejat wordt of de batterij leeg is heb ik een probleemJTHZZ schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 19:01:
Sinds P1.9 trouwens continu DK in gebruik zonder problemen. In combinatie met HomeLink hoef ik geen enkele sleutel meer mee te nemen!
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Ik heb sinds een paar dagen dat Google maps de bestemming spontaan in het Engels uitspreekt. Hoogeveen werd dus “Hoekevien” en daarnaast merkbaar door de melding dat het ondanks een wegafsluiting nog de snelste “roet” is. Heb geen ota update gehad of instellingen aangepast. Iemand anders dit ook gemerkt?
Daarnaast een veiligheids feature ontdekt: Als je een drempel (in een 60km weg) dusdanig hard neemt dat de auto ff loskomt dan wordt je door de gordelspanner goed diep in je stoel getrokken (nog voor je de wielen de grond weer raken).
Daarnaast een veiligheids feature ontdekt: Als je een drempel (in een 60km weg) dusdanig hard neemt dat de auto ff loskomt dan wordt je door de gordelspanner goed diep in je stoel getrokken (nog voor je de wielen de grond weer raken).
Ja! Hier hetzelfde, ik dacht dat het heel misschien nog een flauwe 1 april was, maar vandaag ging het weer mis._--[]--__ schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 20:59:
Ik heb sinds een paar dagen dat Google maps de bestemming spontaan in het Engels uitspreekt. Hoogeveen werd dus “Hoekevien” en daarnaast merkbaar door de melding dat het ondanks een wegafsluiting nog de snelste “roet” is. Heb geen ota update gehad of instellingen aangepast. Iemand anders dit ook gemerkt?
Het is ergens wel komisch met die vreemde uitspraak, maar geen idee hoe of wat. Zal zichzelf wel weer oplossen hoop ik dan maar.
Hier met Maps hetzelfde. Deels Nederlands, deels Engels.
De rotonde is the rotonde en klinkt als die rotonde en die straat en die oprit op.
En houd rechts an (ipv aan).
Amsterdam is Emsterdem, maar Den Haag is gewoon Den Haag. Terwijl Zandvoort Zendvort is geworden.
De rotonde is the rotonde en klinkt als die rotonde en die straat en die oprit op.
Amsterdam is Emsterdem, maar Den Haag is gewoon Den Haag. Terwijl Zandvoort Zendvort is geworden.
Dat heb ik sinds een tijdje ook al met m’n Google home assistent gemerkt.
lol, ik rij regelmatig Duitsland ritjes en zeg dan bv:GuiltyNL schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 21:18:
Hier met Maps hetzelfde. Deels Nederlands, deels Engels.
Papenburg... ...IK BEGRIJP JE NIET..
PAPENBURG!!!.... ik begrijp je niet...(nog net geen ..je hoeft niet bóós te worden..)
dan tik ik papenburg in en hoor: je route op Papenburg gezet... (BITCH!! dat zég ik!!)
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Bij mij ook plotseling gebeurd._--[]--__ schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 20:59:
Ik kon het oplossen door de systeemtaal op Nederlands te zetten, die stond op Engels (en daar had ik toch tot dan toe altijd NL assistant en maps mee).
Blijkbaar kijken de assistant en google maps nu naar de systeemtaal om te kiezen welke taal ze spreekt.
[ Voor 6% gewijzigd door darwusch op 03-04-2022 09:21 ]
En ze zegt dan nooit: ‘lieve Hansie, wanneer ga je nou eens een keer fatsoenlijk Duits leren’ ??Hansieo schreef op zondag 3 april 2022 @ 08:37:
[...]
lol, ik rij regelmatig Duitsland ritjes en zeg dan bv:
Papenburg... ...IK BEGRIJP JE NIET..
PAPENBURG!!!.... ik begrijp je niet...(nog net geen ..je hoeft niet bóós te worden..)
dan tik ik papenburg in en hoor: je route op Papenburg gezet... (BITCH!! dat zég ik!!)

Ik weet dat mijn Duits geen HochDeutsch is, maar háár uitspraak is nóg veel slechter...JTHZZ schreef op zondag 3 april 2022 @ 09:22:
[...]
En ze zegt dan nooit: ‘lieve Hansie, wanneer ga je nou eens een keer fatsoenlijk Duits leren’ ??

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Ik heb vaak hetzelfde als ik mijn vrouw bel…
“Bel Veronica”
…. Er is geen Veronika gevonden
“Bel Veronica”
…. Ok, ik bel Veronica
“Bel Veronica”
…. Er is geen Veronika gevonden
“Bel Veronica”
…. Ok, ik bel Veronica
Twee weken geleden de auto bij de garage gehad ivm niet werkende sleutels, app en de melding: “eCall niet beschikbaar. Service vereist” oid. Bleek een software module omgevallen.
Nu heb ik exact dezelfde problemen weer.. morgen maar weer bellen.
Heeft iemand hier ook last van, heb dit nu al een paar keer gehad. Als je nog niet para bent dan wordt je het wel!
https://geengeduld.nl//Picz/Tweakers/Polestar2/IMG_6759.mp4
Headsup display doet dan ook mee maar niet zo fanatiek.

[ Voor 3% gewijzigd door Kohen op 03-04-2022 16:00 ]
Wat is Google toch geweldig. Ook de spraak ondersteuning is op het moment niet in normaal Nederlands te krijgen.
en nu maar hopen dat de auto geen blaastest hoeft te doen....Kohen schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:58:
Heeft iemand hier ook last van, heb dit nu al een paar keer gehad. Als je nog niet para bent dan wordt je het wel!![]()
Verwijderd
Ja, ook gehad. Laatste tijd niet meer gezien maar ik gebruik maps ook niet zo vaak. Gelukkig geen last van (of mix met) buitenlandse taal, ze klinkt nog net als anders.Kohen schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:58:
Heeft iemand hier ook last van, heb dit nu al een paar keer gehad. Als je nog niet para bent dan wordt je het wel!![]()
Ik had dit laatst ook onderweg naar Amsterdam. Ik heb onderweg een paar keer geprobeerd de route opnieuw in te voeren maar het mocht niet baten. Ik had het vermoeden dat het te maken had met filevermijding.Kohen schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:58:
Op de terugweg naar huis 's avonds was het gelukkig weer weg. Daarna ook niet weer gezien (inmiddels is Google Maps ook geüpdatet).
Ik heb overigens wel het idee dat de auto niet altijd alle apps automatisch update. Als ik in de auto in de Playstore bij mijn apps kijk heeft ie altijd veel te updaten. Een aantal van de issues waar ik tegenaan loop zijn dan ook vaak verholpen na de update.
[ Voor 15% gewijzigd door Ewin op 03-04-2022 21:09 ]
Dat heb ik ook regelmatig. Meestal lost een TCAM reset het op bij mij. Jij zal dit al wel geprobeerd hebben, maar wellicht goed om te weten voor mede tweakersKtenolix schreef op zondag 3 april 2022 @ 12:01:
Twee weken geleden de auto bij de garage gehad ivm niet werkende sleutels, app en de melding: “eCall niet beschikbaar. Service vereist” oid. Bleek een software module omgevallen.
Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak
Vanmiddag was dit bij mij ook even het geval. Ging uiteindelijk weer vanzelf weg.Kohen schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:58:
Dit was overigns mijn eerste rit van 500 km waarbij ik ABRP ging gebruiken voor laden onderweg. Tijdens het laden was ik wat met de route aan het prutsen en zag ik het ook.
Ging het bij jou vanzelf weer weg?
Vandaag voor het eerst even geladen bij Fastned.
Ik had daar een probleempje met de 300kW lader met CCS steker, die wilde maar niet werken. Steeds kreeg ik een foutmelding dat ie de steker niet kon locken. Ik heb het een keer of 4 geprobeerd. Met de CCS steker die op een max 50kW paal stond was er geen probleem. Uiteindelijk die maar gebruikt.
Later vandaag 120kW geladen bij Ionity. Geen probleem.
Rotte steker misschien, alhoewel het er wel nieuw uit zag. Of deed ik iets vreemds?
Ik had daar een probleempje met de 300kW lader met CCS steker, die wilde maar niet werken. Steeds kreeg ik een foutmelding dat ie de steker niet kon locken. Ik heb het een keer of 4 geprobeerd. Met de CCS steker die op een max 50kW paal stond was er geen probleem. Uiteindelijk die maar gebruikt.
Rotte steker misschien, alhoewel het er wel nieuw uit zag. Of deed ik iets vreemds?
Ik gebruik zeer regelmatig Fastned (circa 4x per week) dit wat jij omschrijft 1x meegemaakt (300kw lader), auto toen omgezet naar de andere kant van de lader zodat ik de andere stekker kon gebruiken toen deed die het wel, dus dacht dat het wel aan de stekker zelf lag…Paku schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:49:
Stekker vastgehouden tot aan de lock? Dit kan net het verschil maken of de bovenste twee kleine communicatiepennen goed contact maken.Paku schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:49:
Ik krijg helaas de TCAM reset überhaupt niet voor elkaarespro schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:16:
[...]
Dat heb ik ook regelmatig. Meestal lost een TCAM reset het op bij mij. Jij zal dit al wel geprobeerd hebben, maar wellicht goed om te weten voor mede tweakers
Precies dat. Ik moest dit in het begin altijd doen en nu biiiijna nooit meer gelukkig. Ik doe t nog wel s uit automatisme.JTHZZ schreef op zondag 3 april 2022 @ 22:06:
[...]
Stekker vastgehouden tot aan de lock? Dit kan net het verschil maken of de bovenste twee kleine communicatiepennen goed contact maken.

XPENG G9 Performance 2024
Heb ik inderdaad niet gedaan. Zal het de volgende keer eens proberen als het weer gebeurd.kramon schreef op maandag 4 april 2022 @ 08:04:
[...]
Precies dat. Ik moest dit in het begin altijd doen en nu biiiijna nooit meer gelukkig. Ik doe t nog wel s uit automatisme.
Maar die 300kW CCS bij Fastned moet dus gewoon werken op de P2, zoals verwacht. Voelde me al een beetje dommig om daar zo staan te klunzen.
Bedankt voor de reakties!
Alles wat past zou gewoon moeten werken. Zelfs de Tesla Superchargers nu dus :-)Paku schreef op maandag 4 april 2022 @ 08:22:
[...]
Heb ik inderdaad niet gedaan. Zal het de volgende keer eens proberen als het weer gebeurd.
Maar die 300kW CCS bij Fastned moet dus gewoon werken op de P2, zoals verwacht. Voelde me al een beetje dommig om daar zo staan te klunzen.
Bedankt voor de reakties!
Wat je dus moet doen is kabel erin, kaart ervoor langshalen (of andersom, mag ook) en kabel vasthouden tot je je display groen ziet oplichten.
XPENG G9 Performance 2024
Vraag 1:
Ik weet dat dit al eerder voorbij is gekomen, maar wat gebruiken jullie als telefoon houder in de Polestar?
En dan vooral voor een Android telefoon, aangezien ik geen magsafe heb. Ben vooral benieuwd welke creative oplossingen zijn gevonden door jullie.
Vraag 2: Kan iemand mij vertellen waarom het 3 weken moet duren na inname van de lease auto om deze door te zetten naar de nieuwe eigennaar?
(waarschijnlijk omdat ze tientallen auto's per week innemen en ze deze moeten poetsen/schoonmaken?)
Ik weet dat dit al eerder voorbij is gekomen, maar wat gebruiken jullie als telefoon houder in de Polestar?
En dan vooral voor een Android telefoon, aangezien ik geen magsafe heb. Ben vooral benieuwd welke creative oplossingen zijn gevonden door jullie.
Vraag 2: Kan iemand mij vertellen waarom het 3 weken moet duren na inname van de lease auto om deze door te zetten naar de nieuwe eigennaar?
Ik gebruik naar volle tevredenheid de Phoneside. Staat hier op het forum met plaatjes weergegeven. Je klemt hem op je mediascherm. Gaat je auto uit de lease dan gebruik je hem gewoon op je laptop.Nicklesz schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:40:
Vraag 1:
Vraag 2: Kan iemand mij vertellen waarom het 3 weken moet duren na inname van de lease auto om deze door te zetten naar de nieuwe eigennaar?(waarschijnlijk omdat ze tientallen auto's per week innemen en ze deze moeten poetsen/schoonmaken?)
Er is ook een kortingscode voor: MYCARD20 , mocht je hem gaan bestellen.
https://gathering.tweaker...message/68366072#68366072
Goede tip, bedankt!
[ Voor 5% gewijzigd door Nicklesz op 04-04-2022 12:03 ]
Ik had dit laatst toevallig ook op de A2 bij Rosmalen.Kohen schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:58:
Misschien een stukje weg wat net verkeerd ligt in google maps waardoor hij denkt dat je net niet op de weg zit?
Porsche 718 Boxster | Polestar 2 Dual Motor Plus/Pilot/Performance
Gebruik ik ook naar tevredenheid.PvS_68 schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:50:
[...]
Ik gebruik naar volle tevredenheid de Phoneside. Staat hier op het forum met plaatjes weergegeven. Je klemt hem op je mediascherm. Gaat je auto uit de lease dan gebruik je hem gewoon op je laptop.
Er is ook een kortingscode voor: MYCARD20 , mocht je hem gaan bestellen.
https://gathering.tweaker...message/68366072#68366072
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Ja het gaat wel weer weg maar ziet er nogal vaag uit.Paku schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:22:
[...]
Vanmiddag was dit bij mij ook even het geval. Ging uiteindelijk weer vanzelf weg.
Dit was overigns mijn eerste rit van 500 km waarbij ik ABRP ging gebruiken voor laden onderweg. Tijdens het laden was ik wat met de route aan het prutsen en zag ik het ook.
Ging het bij jou vanzelf weer weg?
Zal het eens in de gaten houden, Ga binnenkort weer die kant uit.ErikAWD schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:03:
[...]
Ik had dit laatst toevallig ook op de A2 bij Rosmalen.
Misschien een stukje weg wat net verkeerd ligt in google maps waardoor hij denkt dat je net niet op de weg zit?
[ Voor 27% gewijzigd door Kohen op 04-04-2022 12:38 ]
Gefeliciteerd en geen zorgen, gewoon Ionity uitkiezen als laadpalen in BE en FR en lekker genieten.k-jah schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:18:
Eindelijk mag die “in bestelling” uit m’n handtekening!
Vandaag handover gehad.
Donderdag meteen richting de Vogezen, ik vind het wel spannend (eerste EV):
[Afbeelding]
PS mooie kleur en lekker glanzend nog
Zou je ionity verkiezen boven de Tesla superchargers?AartJW schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:20:
[...]
Gefeliciteerd en geen zorgen, gewoon Ionity uitkiezen als laadpalen..
Ik weet niet wat de praktijk is maar ik plan zelf om in FR te gaan voor de superchargers. Die gebruik ik al jaren en daar weet ik in ieder geval zeker dat er plek is omdat er 16-24 laadplekken zijn. Tegenover de standaard 2-4 van ionity. Neem voor een maandje een Tesla abo voor 12 euro en je kan laden voor (uit mn hoofd) 37 cent.
Gefelicteerd!k-jah schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:18:
Vandaag handover gehad.
[Afbeelding]
De eerste rit naar Frankrijk gewoon een beetje ruim laden voor de eigen gemoedsrust. Je zal er van vanzelf makkelijker in worden als je een paar keer hebt gemerkt dat het geen probleem is. Ik vond de eerste keer zuid Frankrijk ook best spannend.
Met Polestar krijg je 50% korting (nog steeds?) bij Ionity dus dat scheelt best wat, daarnaast zijn in het laagseizoen voldoende Ionity laadpalen beschikbaar. Superchargers voor Niet-Tesla's zijn er in FR en BE nog nauwelijks trouwens, zeker richting Vogezen.ErikAWD schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:30:
[...]
Zou je ionity verkiezen boven de Tesla superchargers?
Ik weet niet wat de praktijk is maar ik plan zelf om in FR te gaan voor de superchargers. Die gebruik ik al jaren en daar weet ik in ieder geval zeker dat er plek is omdat er 16-24 laadplekken zijn. Tegenover de standaard 2-4 van ionity. Neem voor een maandje een Tesla abo voor 12 euro en je kan laden voor (uit mn hoofd) 37 cent.
[ Voor 24% gewijzigd door AartJW op 04-04-2022 15:40 ]
Alleen als je de meegeleverde plugsurfing kaart gebruikt. Ik dacht dat alle superchargers vrijgegeven waren maar kennelijk pas een deel. Naar het deel waar wij naartoe moeten (Charente-Maritime) is het volledig via Superchargers te doen. Jammer dat niet meteen alle locaties vrij zijn gegeven.AartJW schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:40:
[...]
Met Polestar krijg je 50% korting (nog steeds?) bij Ionity dus dat scheelt best wat, daarnaast zijn in het laagseizoen voldoende Ionity laadpalen beschikbaar. Superchargers voor Niet-Tesla's zijn er in FR en BE nog nauwelijks trouwens, zeker richting Vogezen.
Ik zie het ook nog wel gebeuren dat ze het gebruik weer intrekken. Er zijn nu zo veel nieuwe elektrische modellen dat Tesla het zonder het USP van de superchargers nog wel eens heel moeilijk kan gaan krijgen.
LRDM SMSR.... wat is de standaard?
Hébben we eigenlijk wel een standaard? Tuurlijk we begrijpen beide.
Maar wat is de "juiste" methode? éérst motoren dán het batterijpakket? of ?mosredna
Maar wat is de "juiste" methode? éérst motoren dán het batterijpakket? of ?mosredna

Ik zou zeggen range-motor. Hetzelfde als polestar gebruikt in de configurator. Dus in mijn geval LRSM.Hansieo schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:59:
Polestar 2 LRSM '21 Magnesium 19" Pilot (P3.6.4)
Het is zo ver! Morgen gaan ophalen bij Scancar in Wilrijk
Ik zou zeggen mosrednaHansieo schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:59:
Zoals @Cheetar ook zegt: range-motor. Zo staat het in ieder geval ook in de lijst met Polestars in de TS
[ Voor 3% gewijzigd door Ktenolix op 04-04-2022 18:40 ]
Ik heb Thunder nog nooit zo grijs waargenomen, staat hem goed!k-jah schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:18:
Vandaag handover gehad.
[Afbeelding]
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Oh jee moet ik hem weer aanpassenKtenolix schreef op maandag 4 april 2022 @ 18:39:
[...]
Ik zou zeggen mosredna
Zoals @Cheetar ook zegt: range-motor. Zo staat het in ieder geval ook in de lijst met Polestars in de TS

Het is idd jammer van de blauwe teint erdoorheen, een komo-grijze kleur ala 'Steel-grey' wat bijv. Skoda voert zou de PS2 zeker niet misstaanxsive schreef op maandag 4 april 2022 @ 19:08:
[...]
Ik heb Thunder nog nooit zo grijs waargenomen, staat hem goed!
/mening.
www.google.nl
Is dit nou een late 1-april grap? Want ik heb (ws. net als vele andere tweakers met PS2 onder de kont) vandaag als een idioot gepoogd te herkennen wat je hier zegt maar ik ervaar het niet zo. Mijn stuur staat recht voor mij.Ktenolix schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 17:18:
[Afbeelding]
Of mijn lichaam is krom
Resume, ik ben even krom als de PS2
www.google.nl
De eerste 1000 km staan er bijna op.
Afgelopen donderdag mijn P2 opgehaald. Ging allemaal snel omdat deze auto nog op voorraad stond. Binnen 4 weken van bestellen tot leveren.
Het is in het begin even wennen aan 'kan ik straks wel ergens laden', maar het voelt al beter. Verder erg blij met hoe hij rijdt.
Afgelopen donderdag mijn P2 opgehaald. Ging allemaal snel omdat deze auto nog op voorraad stond. Binnen 4 weken van bestellen tot leveren.
Het is in het begin even wennen aan 'kan ik straks wel ergens laden', maar het voelt al beter. Verder erg blij met hoe hij rijdt.
/f/image/cZylvBcHoc5BjrSF8brNrDgA.png?f=fotoalbum_large)
Polestar 2 LRSM Moon Pilot 19"
Mooiste P2JaoZeetie schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:17:
De eerste 1000 km staan er bijna op.
[Afbeelding]
Is toch mooi en maar goed hoe de smaken verschillen. En eigenlijk is gewoon elke PS2 gewoon schitterend!

Heeft iemand software v2.0 al OTA ontvangen?
Nee, zelfs m’n P2 die ik gisteren heb opgehaald was nog voorzien van 1.9.Android16 schreef op maandag 4 april 2022 @ 23:02:
Heeft iemand software v2.0 al OTA ontvangen?
Ze zijn nooit zo nauwkeurig daarmee. Beetje gemakzuchtig zelfs.k-jah schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 07:20:
[...]
Nee, zelfs m’n P2 die ik gisteren heb opgehaald was nog voorzien van 1.9.
Mijn dealer voert elke keer standaard een software update uit als ik er ben. Hoef er niet om te vragen. Verschilt denk ik per dealerGuiltyNL schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 08:59:
[...]
Ze zijn nooit zo nauwkeurig daarmee. Beetje gemakzuchtig zelfs.
De realtime charge informatie in de app doet het goed trouwens. Van het weekend even bij de Fastned geladen en de app open gehouden van een afstandje. App update het accupercentage terwijl de app open staat.
Werkt het ook realtime bij langzaam laden (7,4/3,6/2,2 kW)?Shorteh schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:30:
[...]
De realtime charge informatie in de app doet het goed trouwens. Van het weekend even bij de Fastned geladen en de app open gehouden van een afstandje. App update het accupercentage terwijl de app open staat.
Voorheen werkte het hier al bij de snellader, maar onder de 10kW stopte het.
Ja, dat klopt, ik bedoelde vooral de uitlevering vanuit Polestar zelf (Beesd).Shorteh schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:30:
[...]
Mijn dealer voert elke keer standaard een software update uit als ik er ben. Hoef er niet om te vragen. Verschilt denk ik per dealer
Quick en misschien domme vraag maar stel je staat in een parkeer garage en je doet de klep open maar je ziet hij gaat iets raken, dan druk je op de knop. De klep stopt, maar als je nog een keer op de knop drukt gaat hij verder open.
Hoe krijg je de klep omlaag? Alleen met de hand?
Wielkap? Of bedoel je dat kleine logo plaatje? Vanochtend weer bij de bandenwissel geweest, vrienden keken me aan alsof ik gek was toen ik zei dat er verschil tussen de voor en achter velg zit. Even snel zelf controleren is dan wel prettig, maar dan is het wel handig als ik weet waar ik het kan zien.GuiltyNL schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:55:
[...]
Afhankelijk van de velg: trek je wielkappen eraf, bij mij staat binnenin of het een voor- of achtervelg betreft.
Correct, bij mij staat achter de naafkap of het een voor- of achterwiel betreft.weghorst schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:21:
[...]
Wielkap? Of bedoel je dat kleine logo plaatje? Vanochtend weer bij de bandenwissel geweest, vrienden keken me aan alsof ik gek was toen ik zei dat er verschil tussen de voor en achter velg zit. Even snel zelf controleren is dan wel prettig, maar dan is het wel handig als ik weet waar ik het kan zien.
Even buiten testen, maar ik dacht dat de knop vasthouden ervoor zorgt dat hij dicht gaat.Kohen schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:13:
Quick en misschien domme vraag maar stel je staat in een parkeer garage en je doet de klep open maar je ziet hij gaat iets raken, dan druk je op de knop. De klep stopt, maar als je nog een keer op de knop drukt gaat hij verder open.
Op de website van Polestar staat het volgende:
Weet iemand wat die updates zijn?Vanwege grote vraag is het momenteel niet mogelijk om een nieuwe bestelling te plaatsen. Vanaf 27 april zijn er nieuwe updates voor de Polestar 2 en is bestellen terug mogelijk
Nieuwe velgenriccy schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:50:
Op de website van Polestar staat het volgende:
[...]
Weet iemand wat die updates zijn?
Moon kleur gratis
Void wordt metallic kleur
Verder weten we nog niets
(ergens in dit topic zweeft een afbeelding van de velgen/kleuren)
[ Voor 10% gewijzigd door Li1quid op 05-04-2022 13:38 ]
Nieuwe kleur leer (wit), beige vervaltLi1quid schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:35:
[...]
Nieuwe velgen
Moon Magnesium kleur gratis
Void wordt metallic kleur
Verder weten we nog niets
(ergens in dit topic zweeft een afbeelding van de velgen/kleuren)
performance upgrade incusief in PP
Waarschijnlijk duurder
Zouden ze die verlagingsset tegelijkertijd met de andere updates op de 27e online zetten?
[ Voor 165% gewijzigd door GuiltyNL op 05-04-2022 14:12 ]
Net even vluchtig gekeken... áls het al is.. dan is het bij mij minimaal, en idd hebben meerdere auto's dat.Ktenolix schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 17:18:
[Afbeelding]
Of mijn lichaam is krom
(nappa stoelen.. voor het geval dat er mee te maken kan hebben...)
Is er een mogelijkheid om de kaart in 2D te hebben, met rijrichting?
Ik zie nu alleen mogelijkheid voor 3D met rijrichting of 2D met noorden naar boven.
Ik zie nu alleen mogelijkheid voor 3D met rijrichting of 2D met noorden naar boven.
Hij gaat volgens mij niet verder open maar weer dicht als je de tweede keer op de knop drukt. Er is dus over nagedacht.Kohen schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:13:
Dit kan ik bevestigen. De kofferklep van mijn A5 stopte overigens vanzelf (had volgens mij een sensor). Ik ging er van uit dat dit voor mijn Polestar ook zo was. Helaas ging het in de parkeergarage van ons kantoor in Amsterdam een keer mis. Hier deed ik de klep open met de knop op mijn dashboard en stapte vervolgens uit om nog net de achterklep tegen het betonnen plafond te zien klappenArie van Dijk schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:09:
[...]
Hij gaat volgens mij niet verder open maar weer dicht als je de tweede keer op de knop drukt. Er is dus over nagedacht.
In parkeergarages werk ik in het vervolg dus met de knop in de klep om hem te stoppen
Ik zag in de Facebook groep dat de app weer is bijgewerkt (Versie 3.1.0). Gelijk geüpdatet en lijkt weer een stukje verbeterd/sneller te zijn. We komen er wel
Hehe. Ergens wil ik het nu exact opmeten, maar ergens ook weer nietHansieo schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:49:
[...]
Net even vluchtig gekeken... áls het al is.. dan is het bij mij minimaal, en idd hebben meerdere auto's dat.
(nappa stoelen.. voor het geval dat er mee te maken kan hebben...)
Moest net ergens naartoe en heb al de gevreesde driehoek met het kruisje
Tcam reset werkt niet (of ik doe iets verkeerd). Zal maar nachtje laten staan en hopelijk morgen opgelost.
Tcam reset werkt niet (of ik doe iets verkeerd). Zal maar nachtje laten staan en hopelijk morgen opgelost.
Zo even proberen, was gister een aardige uitdaging in een lage parkeergarage.Ditmaal handmatig dicht gedaan, zou toch moeten kunnen met een knoppieGuiltyNL schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:25:
[...]
Even buiten testen, maar ik dacht dat de knop vasthouden ervoor zorgt dat hij dicht gaat.
Herkent iemand dit?
Ik probeer altijd de achterklep te openen met een voet beweging onder de achterzijde van de auto langs. En 9 van de 10 x lukt dit dus niet.
Echter het gebeurt regelmatig als ik dicht langs de achter kant van de wagen loop dat de achterklep dan wel spontaan open gaat
Ik probeer altijd de achterklep te openen met een voet beweging onder de achterzijde van de auto langs. En 9 van de 10 x lukt dit dus niet.
Echter het gebeurt regelmatig als ik dicht langs de achter kant van de wagen loop dat de achterklep dan wel spontaan open gaat
Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.