Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10:01
Rene schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:54:
[...]

Dikke prima eigenlijk. Versie 2.0 zal wel vanwege android zijn. Zo te zien updaten ze de belangrijkste problemen:
Ladingsgraad (SOC): stabiliteitsverbeteringen en realtime SOC-status beschikbaar tijdens opladen.
Stabiliteitsverbeteringen voor klimaattimers en hogere frequentie van statusupdates.

Ben benieuwd of de ACC realtime updated als je de afstand veranderd :+
Haha ja zou mooi zijn als dat bugje eruit is. Daarnaast zag ik bij de XC40 dat ze de (soms) verdwijnende kaart achter het stuur hebben opgelost maar zag iets anders staan bij de P2: “Verbeteringen in stabiliteit van navigatie op GPS-locatie en fix voor onderbreking van navigatie bij verandering van profiel. “
Misschien bedoelen ze hetzelfde. Lijkt me logisch dat de navigatie onderbreekt als je het profiel verandert dus dat lijkt me niet echt wat ze bedoelen.

[ Voor 16% gewijzigd door JTHZZ op 29-03-2022 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
ErikAWD schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:24:
[...]

Ook dat blok zie ik in de app. 'Je auto is nu nog beter...'
Maar ik hoor van iedereen dat ze een update hebben moeten autoriseren in de auto. Die heb ik dus niet gehad en ook de Volvo dealer zegt dat er sinds de 1.9 update niets OTA naar de auto is verstuurd.
Tja ik ben redelijk wat PKtjes gewend maar de 0-100 tijd is toch echt nog 4.6 seconden. Hetzelfde als de dag dat ik hem op heb gehaald. Gemeten met de Dragy meter die ik heb gekocht na de tune van mijn Porsche.
Wat is het batterijniveau van je auto op het moment van je tests? Het vermogen is beschikbaar boven de 70%, van 40 tot 70% is het extra vermogen deels beschikbaar en onder de 40% krijg je het normale vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:13
@JTHZZ Dat zou wel een mooie toevoeging zijn natuurlijk, als je met je partner van plek wisselt tijdens een lange rit. Er zou een optie moeten zijn om de navigatie dan door te laten lopen.

Maar ze doelen zeer waarschijnlijk op het zwarte scherm dat ik krijg na een profielwissel.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
guido66 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:05:
@JTHZZ Dat zou wel een mooie toevoeging zijn natuurlijk, als je met je partner van plek wisselt tijdens een lange rit. Er zou een optie moeten zijn om de navigatie dan door te laten lopen.

Maar ze doelen zeer waarschijnlijk op het zwarte scherm dat ik krijg na een profielwissel.
Nee nee, ik wil helemaal niet dat mijn vrouw ziet waar ik naar toe navigeer O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:01
Shorteh schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:19:
De dealer belde mij zojuist dat ik m'n auto weer kan ophalen. Hij gaf aan dat de update 2.0 al gister er op is gezet. Ik start net de Polestar app op en ik krijg echt instant (als in 0 seconden) de informatie te zien in de app. Zo snel is hij oprecht nog nooit geweest! Dat biedt hoop :)

Edit: nu nog een keer geopend, duurde nu +- 2 seconden. Nog steeds wel veel sneller dan eerst, maar eens kijken hoe hij het blijft doen.
Ben benieuwd.
Na elke app update ben ik ook enthousiast, want veel sneller. Volgens mij had ik vorige week nog update. Ging als een malle. Vandaag is het echter gewoon weer paar seconde wachten tot alle info verschijnt. Weet ook niet hoe dat komt.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikAWD
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-07-2022
GuiltyNL schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:04:
[...]

Wat is het batterijniveau van je auto op het moment van je tests? Het vermogen is beschikbaar boven de 70%, van 40 tot 70% is het extra vermogen deels beschikbaar en onder de 40% krijg je het normale vermogen.
Klopt, daar heb ik rekening mee gehouden.
Eerst tot 90% geladen. Daarna getest met een warme accu.

Porsche 718 Boxster | Polestar 2 Dual Motor Plus/Pilot/Performance

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaoZeetie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-08 13:27
Paku schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:52:
[...]

Dan hebben we dezelfde 8)

Profiel - Bewerken - Signature
Gelijk maar even gekopieerd als we toch dezelfde hebben.
Thanks!

Polestar 2 LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:42
guido66 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:05:

Daarvoor kun je dus de 2 memory buttons gebruiken om stoel en spiegelstanden onder hetzelfde profiel alsnog te kunnen wisselen:
M1: gebruiker van profiel1
M2: gebruiker van profiel 2

Als je onder profiel 1 rijdt en op M2 drukt kun je vrolijk door-navigeren, terwijl de stoel en spiegels zich aanpassen aan gebruiker 2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:46
JTHZZ schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:45:
[...]

Haha ja zou mooi zijn als dat bugje eruit is. Daarnaast zag ik bij de XC40 dat ze de (soms) verdwijnende kaart achter het stuur hebben opgelost maar zag iets anders staan bij de P2: “Verbeteringen in stabiliteit van navigatie op GPS-locatie en fix voor onderbreking van navigatie bij verandering van profiel. “
Misschien bedoelen ze hetzelfde. Lijkt me logisch dat de navigatie onderbreekt als je het profiel verandert dus dat lijkt me niet echt wat ze bedoelen.
Nee wij hebben het issue dat als je met profiel A rijdt en de auto afsluit en je vervolgens met profiel B (andere sleutel ook) gaat rijden, Maps soort van blijft hangen. Je moet dan letterlijk even de weergave veranderen zodat Maps opnieuw opstart. Kwestie van 2 seconden, maar natuurlijk wel een bug. En die schijnt nu opgelost te zijn.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 17:37:
[...]

Nee wij hebben het issue dat als je met profiel A rijdt en de auto afsluit en je vervolgens met profiel B (andere sleutel ook) gaat rijden, Maps soort van blijft hangen. Je moet dan letterlijk even de weergave veranderen zodat Maps opnieuw opstart. Kwestie van 2 seconden, maar natuurlijk wel een bug. En die schijnt nu opgelost te zijn.
Die issue is er ook in de P2 vandaar dat ik denk/hoop dat die ook bij ons is opgelost maar dat de Volvo release notes hierover duidelijker zijn geformuleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
Shorteh schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:45:
Changelog staat nu ook online voor de P2:

Updates in softwareversie P2.0
Android R: laatst beschikbare Android Automotive OS waarmee nieuwe categorieën apps en toekomstige functionaliteit mogelijk zijn.
Functionaliteitsverbeteringen in de auto:
Verbeteringen in stabiliteit van verbinding.
Verbeterde radio-ontvangst.
Verbeteringen in stabiliteit van navigatie op GPS-locatie en fix voor onderbreking van navigatie bij verandering van profiel.
Verbeteringen in functionaliteit van Polestar-app:
Ladingsgraad (SOC): stabiliteitsverbeteringen en realtime SOC-status beschikbaar tijdens opladen.
Stabiliteitsverbeteringen voor vergrendelingsstatus.
Stabiliteitsverbeteringen voor klimaattimers en hogere frequentie van statusupdates.

https://www.polestar.com/.../article/softwareUpdates/
Ik vind het toch wel tegenvallen. Eigenlijk alleen maar bug fixes en stabiliteit verbeteringen waarvan je zou mogen verwachten dat die 2 jaar na intro wel opgelost zouden zijn, zeker dingen zoals de timer of de app zoude inmiddels gewoon moeten werken. Had eigenlijk meer en nieuwe functionaliteit verwacht. Zaken die bij de verkoop beloofd zijn zoals car play zijn er nog steeds niet terwijl elke middenklasse auto of chinese after sale radio van 250 euro dit standaard heeft. Heb inmiddels 70 k gereden met veel rijplezier maar het wordt nu wel tijd dat beloftes ingelost worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Ik had vooral veel meer van Android 11 verwacht. Maar dat zijn vooral betere/strakkere looks. Maar puur qua nieuwe features en echt flinke verbeteringen in de huidige software blijven weg.

Erg jammer.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ik geloof ook niet meer dat er veel nieuwe features gepland staan. Zoals de P2 nu is, dat is het pakket. De focus verschuift ook duidelijk nu naar de nieuwere modellen. Veel ontwikkeling omtrent de P2 verwacht ik niet meer.

En helaas gaat de ontwikkeling voor Automotive apps ook traag. Zelfs bij Flitsmeister zit er geen schot in. Fijne auto, maar in augustus heb ik 'm twee jaar en dan mag je toch wel concluderen dat ze qua tempo in de softwareontwikkeling de plank misgeslagen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
GuiltyNL schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:05:
Ik geloof ook niet meer dat er veel nieuwe features gepland staan. Zoals de P2 nu is, dat is het pakket. De focus verschuift ook duidelijk nu naar de nieuwere modellen. Veel ontwikkeling omtrent de P2 verwacht ik niet meer.

En helaas gaat de ontwikkeling voor Automotive apps ook traag. Zelfs bij Flitsmeister zit er geen schot in. Fijne auto, maar in augustus heb ik 'm twee jaar en dan mag je toch wel concluderen dat ze qua tempo in de softwareontwikkeling de plank misgeslagen hebben.
Klopt en het komt helaas ook wel overeen met wat Volvo vorig jaar een keer aangaf. In december 2021 nog 1 grote OTA, daarna Android update maar daar blijft het dan ook bij. Focus zou daarna gaan op nieuwe modellen of de modellen na de XC40 zoals de xc60/90. En zaken die daar voor gebouwt werden zouden niet naar de XC40 komen.

Dus daar lijkt het helaas wel op, ook bij Polestar. Behalve wat bugfixes her en der zal dit idd de wagens zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:18
Ik ben wellicht in de minderheid maar ik ben het niet eens met bovenstaande.

Toen ik de auto precies een jaar geleden bestelde was er nog geen:
- App
- Voorverwarming
- slechte laadcurve
- Geen DK
- Geen browser
- Geen TV app
Etc etc.

Als er 1 ding is wat mij nu nog irriteert is het wel de trage/afwezige SOC update welke in P2.0 wordt aangepakt. CarPlay ligt in de pipeline voor Q2 dus dat wordt ook meegenomen.

Dan is de vraag wat er nog aan ontbreekt?
- App functies? Deze worden hopelijk toegevoegd.
- Nieuwe apps? Dat ligt bij Google en zie ik ook wel verbeteren (ook al mis ik niet veel meer).

Dan ben ik wel door mijn lijstje heen. Ja ik had graag V2L gezien, of plug&charge. Welllicht nog sneller laden. Maar dit is nooit beloofd en ik neem het Polestar niet kwalijk als dit ook niet komt.

Na 1 jaar en 20.000 kilometer ben ik nog steeds dik tevreden :)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikAWD
Dit jaar gaan er veel Android automotive OS auto’s komen. Dan zal het app aanbod ook wel toenemen. Ik neem het ontwikkelaars niet kwalijk dat ze hun apps niet geschikt maken voor de ene auto op de weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
ErikAWD schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:46:
Dit jaar gaan er veel Android automotive OS auto’s komen. Dan zal het app aanbod ook wel toenemen. Ik neem het ontwikkelaars niet kwalijk dat ze hun apps niet geschikt maken voor de ene auto op de weg.
Inderdaad. Daar verdiend Polestar eigenlijk een behoorlijke vracht pluspunten. ABRP, Vivaldi, VideoPlayer etc. zijn onder eigen vlag uitgebracht. Dat zie ik zoals het er nu voor staat niet bij zusje Volvo gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
Stabielere app, stabielere DK en meer car config via de app bedienen. Denk voor dat laatste bijvoorbeeld aan max. laadpercentage aanpassen (prio 1 wat mij betreft) of climate settings. Met al die zaken doorgevoerd ben ik eigenlijk wel tevreden.
En dan aanvullend is er echt nog heel veel ruimte voor verbetering in de Maps app als het gaat om plannen van lange routes en de intelligentie voor laden op die route. Maar dat gaat vast via Google komen, al gaat dat ook niet zo snel als ik had gehoopt.
Verder totaalpakket van de auto eigenlijk best prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
Rene schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:40:

- App
- Voorverwarming
- slechte laadcurve
- Geen DK
- Geen browser
- Geen TV app
Etc etc.

Als er 1 ding is wat mij nu nog irriteert is het wel de trage/afwezige SOC update welke in P2.0 wordt aangepakt. CarPlay ligt in de pipeline voor Q2 dus dat wordt ook meegenomen.

- Nieuwe apps? Dat ligt bij Google en zie ik ook wel verbeteren (ook al mis ik niet veel meer).

Dan ben ik wel door mijn lijstje heen. Ja ik had graag V2L gezien, of plug&charge. Welllicht nog sneller laden. Maar dit is nooit beloofd en ik neem het Polestar niet kwalijk als dit ook niet komt.

Ik denk ook dat het beeld hier veel te negatief wordt geschetst, als je af mag gaan op wat de verschillende Polestar ontwikkelaars hebben aangegeven in de interviews op Facebook. En laten we in vredesnaam niet afgaan op wat die ene pipo bij Volvo NL heeft geroepen want die heeft al eerder bewezen onzin uitgekraamd. Zou al een half jaar geleden klaar zijn met ontwikkeling. En toen kwam bijv toch ineens de performance upgrade.

Het zou me echt tegenvallen als we de volgende dingen niet nog gaan zien omdat ze deels op Facebook door Polestar zijn genoemd:
- app functionaliteit: laadpercentage ook via app instelbaar, locatie van de auto, temperatuur binnen en buiten, pushmeldingen
- 360 camera en achtercamera in 1 scherm
- sterker voorverwarmen van de accu voor betere range bij koude start
- Netflix app
- journey log NL release
- Google Maps verbeteringen, bijv filters of laadplanning
- en CarPlay.. net als Tesla. Oh wacht.. 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GuiltyNL
Rene schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:40:

- App
- Voorverwarming
- slechte laadcurve
- Geen DK
- Geen browser
- Geen TV app
Etc etc.

Alles wat jij noemt had er tijdens de launch al op moeten zitten. Dat is het grootste punt. Daar hebben ze echt lang over gedaan en de DK werkt nog steeds niet lekker hoor. De TV app is ook niet zo super.

Voorverwarmen werkt ook regelmatig nog niet, timers verdwijnen, de app is pas sinds een paar weken redelijk, maar heel basic in functionaliteit.

Fijn dat ze jou ermee kunnen pamperen, maar ik vind het allemaal niet zo indrukwekkend. De software van de Pilot Assist en de ACC vind ik nog steeds matig. Mijn BMW uit 2013 was daar al beter in.

Begrijp me niet verkeerd, de auto is fijn en ik rij er graag in, maar de software ontwikkeling is echt niet voldoende.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 09:15
Juancho schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:56:
Ik had vooral veel meer van Android 11 verwacht. Maar dat zijn vooral betere/strakkere looks. Maar puur qua nieuwe features en echt flinke verbeteringen in de huidige software blijven weg.

Erg jammer.
Ik heb net de auto met 2.0 opgehaald, maar de eerste indruk van Android 11 zijn eigenlijk dat het exact hetzelfde is als Android 10. Ik zie echt geen verschillen op het eerste oog. Zie verder eigenlijk ook nergens iets anders. Viel me wel op dat Spotify er ineens 5 tot 10 seconden over deed om van liedje te wisselen. Hopen dat dat even tijdelijke issues zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikAWD
GuiltyNL schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 23:45:
[...]De software van de Pilot Assist en de ACC vind ik nog steeds matig. Mijn BMW uit 2013 was daar al beter in.
Wat vindt je matig aan de pilot en acc?
Ik vind hem juist een stukje fijnder dan bij Tesla. Vooral dat hij 'loslaat' bij het richting aangeven en hij de baan vanzelf weer oppakt na het wisselen. Veel beter dan bij Tesla waar je hem na het wisselen weer handmatig aan moet zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 08:53
De enige belofte van PS die ik me nog herinner van voor ik de auto geleverd kreeg is die van de app, en dat heeft ook lang moeten duren (en is ook nog steeds niet helemaal in orde).

Al het andere wat er tot nu toe is bijgekomen is wat mij betreft bonus, en zeer welkom ook (preheat voor snelladen bijv.)

Mijn verwachtingspatroon zal wel anders zijn, ik zit nog steeds in de early-adopter modus denk ik haha.

Enige dat ik nog graag zou zien is de inzet van Android als OS, want daar ligt nog een gigantische kans voor Google. Polestar heeft die kar tot nu toe zelf getrokken wat apps betreft (oa de browser).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 22:23

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

GuiltyNL schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 23:45:
[...]

De software van de Pilot Assist en de ACC vind ik nog steeds matig. Mijn BMW uit 2013 was daar al beter in.
Ik vond de ACC/PA in mijn Passat B8 met meest uitgebreide rijhulpsysteem-pakket ook fijner dan de ACC/PA in de Polestar.

In de VW reed het gewoon smoother, minder abrupt in zijn stuurbewegingen bij correcties en was het echt mogelijk om op de ACC heel natuurlijk te rijden. Op het moment dat je te dicht op je voorganger kroop was het richting aangeven al voldoende om de snelheid erin te houden en om van rijstrook te wisselen.

De Polestar remt gewoon te vroeg af waardoor het hele verhaal van 'rijden op de ACC' in duigen valt.

Resume, in de VW vond ik het fijner rijden/beter uitgekristalliseerd en gebruik ik het in de PS nauwelijks (zeker PA niet).

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
ErikAWD schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 08:54:
[...]

Wat vindt je matig aan de pilot en acc?
Ik vind hem juist een stukje fijnder dan bij Tesla. Vooral dat hij 'loslaat' bij het richting aangeven en hij de baan vanzelf weer oppakt na het wisselen. Veel beter dan bij Tesla waar je hem na het wisselen weer handmatig aan moet zetten.
Ik heb geen Tesla als referentie, maar vooral mijn Audi (en BMW).

ACC remt bij mij regelmatig uit het niets, ACC mindert 20 auto lengtes al af als er een auto wordt gedetecteerd, ACC accelereert heel laat als de auto voor je allang naar een rechter baan is verdwenen, zo laat dat ze achter me mij bijna op beginnen te duwen. Ik geef dan regelmatig zelf gas bij. Dit werkte, vooral bij mijn Audi, heel veel beter.

Pilot Assist is bij mij, nog steeds, regelmatig de weg kwijt. Dan rijdt hij zo ontzettend rechts in de baan, dat je de spiegel van andere rijders er bijna afrijdt. Meermaals daarvoor terug geweest, maar geen oplossing. Andere rijders melden dit probleem ook. Na de laatste update heb ik er zenuwachtige keuzes van PA bijgekregen. Zeker op N wegen wordt er plots aan het stuur gerukt, omdat de auto denkt ergens anders heen te moeten. Anderen melden weer dat PA doodleuk een afrit wil nemen, terwijl de auto gewoon rechtdoor moet. PA stuurt bij snellere bochten op de snelweg ook te ruim, waardoor je in de bocht ook weer langs de stippellijn rijdt. Het is voor mij eerder oncomfortabel dan dat het me helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
MisteRMeesteR schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:11:
[...]

Ik vond de ACC/PA in mijn Passat B8 met meest uitgebreide rijhulpsysteem-pakket ook fijner dan de ACC/PA in de Polestar.

In de VW reed het gewoon smoother, minder abrupt in zijn stuurbewegingen bij correcties en was het echt mogelijk om op de ACC heel natuurlijk te rijden. Op het moment dat je te dicht op je voorganger kroop was het richting aangeven al voldoende om de snelheid erin te houden en om van rijstrook te wisselen.

De Polestar remt gewoon te vroeg af waardoor het hele verhaal van 'rijden op de ACC' in duigen valt.

Resume, in de VW vond ik het fijner rijden/beter uitgekristalliseerd en gebruik ik het in de PS nauwelijks (zeker PA niet).
Ik denk dat VAG dat gewoon beter voor elkaar heeft. Mijn Audi had daar ook meerdere sensoren voor die daardoor beter de situatie in konden schatten. De P2 heeft één centrale sensor en dat lijkt in sommige gevallen niet voldoende.

En inderdaad, vooral het veel te vroeg remmen bij ACC maakt het systeem heel onrustig en onbruikbaar. Maar dat is wel rijstijl afhankelijk. Rijd je met de rest mee, dan werkt ACC een stuk beter. Rijd je steviger door en haal je dus veel rijders in, dan werkt ACC onvoldoende en kun je beter met de hand rijden. Mijn Audi deed dat fluitend, maar de P2 kan dat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Shorteh schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 08:40:
[...]

Ik heb net de auto met 2.0 opgehaald, maar de eerste indruk van Android 11 zijn eigenlijk dat het exact hetzelfde is als Android 10. Ik zie echt geen verschillen op het eerste oog. Zie verder eigenlijk ook nergens iets anders. Viel me wel op dat Spotify er ineens 5 tot 10 seconden over deed om van liedje te wisselen. Hopen dat dat even tijdelijke issues zijn.
Ik heb sowieso het idee dat de Spotify app ook stilstaat qua ontwikkeling. Kleine bugjes worden niet opgelost en ik vind de navigatie erin ook niet altijd even handig.

Vooral als je net in de auto stapt, kan de auto dus de playlist niet tonen en/of kun je geen nieuwe muziek zoeken / starten. Om weer beeld te krijgen moet je dan een paar keer heen en weer klikken om het menu een refresh te geven.

Andere vraag: de mensen die Flitsmeister gebruiken, is het performanceprobleem daarvan inmiddels opgelost?

[ Voor 6% gewijzigd door GuiltyNL op 30-03-2022 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JTHZZ schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 23:13:
- 360 camera en achtercamera in 1 scherm
Dit is idd een grote wens en ik had gehoopt dat het hiermee idd toegevoegd zou zijn:
Camera
Surround view. Capability has been added to display 360° surround view from multiple camera inputs.
Zelf nog niet kunnen testen, ik krijg volgende week vrijdag de update in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 14:27
kramon schreef op maandag 28 maart 2022 @ 19:38:
[...]

Oh interessant! Toevallig woensdag afspraak voor nieuwe AVAS speakers en eerste 'beurt'.
Wat heb jij aangegeven bij de garage? Ik was er laatst vanwege banden en TCAM reset die zij moesten doen. Ik gaf toen ook aan dat er een geluid moet zijn bij stapvoets rijden. De beste man keek mij aan alsof ik gek was en heeft het getest, kwam toen terug en zei dat hij er niks vanaf wist en dat het alleen bij achteruit rijden zou moeten zijn. Maar ik meen dat het noujuist is bij voorwaartse beweging, dat is er nu niet en dus onze speaker doet het ook niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shorteh
Juancho schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:27:
[...]

Dit is idd een grote wens en ik had gehoopt dat het hiermee idd toegevoegd zou zijn:

[...]

Zelf nog niet kunnen testen, ik krijg volgende week vrijdag de update in de auto.
Is ongewijzigd helaas. Nog steeds enkel de 360 graden camera of een andere camera view.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErikAWD
GuiltyNL schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:32:
[...]
ACC remt bij mij regelmatig uit het niets, ACC mindert 20 auto lengtes al af als er een auto wordt gedetecteerd, ACC accelereert heel laat als de auto voor je allang naar een rechter baan is verdwenen, zo laat dat ze achter me mij bijna op beginnen te duwen. Ik geef dan regelmatig zelf gas bij. Dit werkte, vooral bij mijn Audi, heel veel beter.
Hmm.. nu je het zegt, hij is wel wat terughoudend. Misschien stoort me dat niet omdat ik al lang geleden mijn rijstijl heb aangepast om me niet continu opgejaagd te voelen. Je kan duwen wat je wil maar als ik me aan de maximum snelheid houd dan heb je het er maar mee te doen en ik voel me ook niet verplicht om ieder gat meteen dicht te rijden. Vind het inmiddels zelfs wel entertaining als ik in de spiegel iemand paars aan zie lopen omdat hij opgefokt van kantoor naar huis aan het razen is ;)

De pilot assist is niet zo 'zeker van z'n zaak' als de Tesla auto pilot maar ik vind het zeer acceptabel. Maar ik gebruik hem eigenlijk ook alleen maar op de snelweg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
GuiltyNL schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:35:
[...]

Ik denk dat VAG dat gewoon beter voor elkaar heeft. Mijn Audi had daar ook meerdere sensoren voor die daardoor beter de situatie in konden schatten. De P2 heeft één centrale sensor en dat lijkt in sommige gevallen niet voldoende.

En inderdaad, vooral het veel te vroeg remmen bij ACC maakt het systeem heel onrustig en onbruikbaar. Maar dat is wel rijstijl afhankelijk. Rijd je met de rest mee, dan werkt ACC een stuk beter. Rijd je steviger door en haal je dus veel rijders in, dan werkt ACC onvoldoende en kun je beter met de hand rijden. Mijn Audi deed dat fluitend, maar de P2 kan dat dus niet.
Dit is standaard Volvo behavior, heb het ook in een V60 gemerkt. Voor mij ook aan de vroege kant maar dat vond ik in de VW Passat eerlijk gezegd ook. Niet echt beter maar misschien is Audi wel beter. Het is ook niet dat de auto abrupt wordt afgeremd maar dat hij vrij vroeg heel rustig 1 of 2 km/u afzakt. Dat voel je en is voor mij het signaal om even te knipperen, auto versnelt weer en ik ga naar links. Alleen bij 130+ ga je dan voor je gevoel vroeg naar links dus dan rij ik zonder ACC of zet hem op standaard CC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
assn schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:47:
[...]

Wat heb jij aangegeven bij de garage? Ik was er laatst vanwege banden en TCAM reset die zij moesten doen. Ik gaf toen ook aan dat er een geluid moet zijn bij stapvoets rijden. De beste man keek mij aan alsof ik gek was en heeft het getest, kwam toen terug en zei dat hij er niks vanaf wist en dat het alleen bij achteruit rijden zou moeten zijn. Maar ik meen dat het noujuist is bij voorwaartse beweging, dat is er nu niet en dus onze speaker doet het ook niet?
Bluekens in Breda? Bij mij exact hetzelfde. Hij beweerde dat de XC40 het ook niet had en daar was de kous mee af voor hem. Verder een prima service daar, overigens. Ik heb een vraag uit staan Bij Polestar hoe het kan dat de garages niet op de hoogte zijn en hoe dit voor mij hersteld gaat worden. Ben benieuwd wanneer er reactie komt

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
ErikAWD schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:45:
[...]

Hmm.. nu je het zegt, hij is wel wat terughoudend. Misschien stoort me dat niet omdat ik al lang geleden mijn rijstijl heb aangepast om me niet continu opgejaagd te voelen. Je kan duwen wat je wil maar als ik me aan de maximum snelheid houd dan heb je het er maar mee te doen en ik voel me ook niet verplicht om ieder gat meteen dicht te rijden. Vind het inmiddels zelfs wel entertaining als ik in de spiegel iemand paars aan zie lopen omdat hij opgefokt van kantoor naar huis aan het razen is ;)

De pilot assist is niet zo 'zeker van z'n zaak' als de Tesla auto pilot maar ik vind het zeer acceptabel. Maar ik gebruik hem eigenlijk ook alleen maar op de snelweg.
Ik snap je rijstijl hoor. Ik ben een ontspannen rijder en maak me ook echt niet druk om andere weggebruikers, maar ik vind het gewoon fijn om 130 te rijden en als iemand 160 wil rijden, ga ik gewoon netjes aan de kant. 100 is voor mij een te laag tempo en daarmee kom ik echt niet lekker in mijn ritme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
[...]

Dan ben ik wel benieuwd. Ikzelf heb AVAS bij vooruitrijden nog nooit gehoord (achteruit wel) en kreeg 2 weken geleden de volgende opmerking terug van de garage toen ik het als aandachtspunt bij de 1e onderhoudsbeurt had opgegeven:

Avas geluid vooruit rijden is licht hoorbaar. Bij Polestar's die vanaf juli 2021 op kenteken zijn gezet is het wettelijk verplicht dat Avas aanwezig moet zijn. Deze auto's hebben vanaf softwareversie 1.8 een harder geluid van de Avas speaker. Uw auto is van september 2020, dus is dit niet van toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
PvS_68 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:18:
[...]

Dan ben ik wel benieuwd. Ikzelf heb AVAS bij vooruitrijden nog nooit gehoord (achteruit wel) en kreeg 2 weken geleden de volgende opmerking terug van de garage toen ik het als aandachtspunt bij de 1e onderhoudsbeurt had opgegeven:

Avas geluid vooruit rijden is licht hoorbaar. Bij Polestar's die vanaf juli 2021 op kenteken zijn gezet is het wettelijk verplicht dat Avas aanwezig moet zijn. Deze auto's hebben vanaf softwareversie 1.8 een harder geluid van de Avas speaker. Uw auto is van september 2020, dus is dit niet van toepassing.
Dit klopt niet, mijn P2 is ook uit 2020 en het betreft gewoon een kapotte speaker aan de voorzijde. De eerste versie speaker was niet waterdicht en ging daardoor snel kapot, de tweede versie speaker bleek ook wat mee mis te zijn (die hadden ze in mijn auto gezet) en de derde versie van de speaker werkt naar behoren en heb ik ook gratis onder garantie gemonteerd gekregen.

Je garage stuurt je dus met een kluitje in het riet.

Mail Polestar support dat je een niet werkende AVAS speaker hebt aan de voorzijde, dan zetten ze dat in het systeem en kan je dealer de speaker gewoon bestellen en vervangen.

Citaat van het antwoord van Polestar op mijn niet werkende speaker:
Wel is er een nieuwe versie van het AVAS-systeem beschikbaar waardoor dit probleem na vervanging verholpen moet zijn, het kan dus zijn dat deze nieuwe versie tijdens de afgelopen reparatie nog niet beschikbaar was en daardoor is vervangen door het oudere type AVAS. Vandaar dat ik je toch wil adviseren om een afspraak in te plannen.

[ Voor 14% gewijzigd door GuiltyNL op 30-03-2022 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Ik moet nog 9.000km voor m’n eerste beurt. M’n lijstje groeit gestaag:

- ventieldopjes zijn kaal
- naaf afdekking begint lak te beschadigen
- avas werkt niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikAWD
GuiltyNL schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:16:
[...]
Ik snap je rijstijl hoor. Ik ben een ontspannen rijder en maak me ook echt niet druk om andere weggebruikers, maar ik vind het gewoon fijn om 130 te rijden en als iemand 160 wil rijden, ga ik gewoon netjes aan de kant. 100 is voor mij een te laag tempo en daarmee kom ik echt niet lekker in mijn ritme.
Het ligt echt helemaal aan de auto waarin ik rij. In de Polestar op de snelweg vind ik 100 echt helemaal prima. Lekker relaxed op de rechterbaan op de ACC/pilot. Die paar minuten extra op een gemiddelde rit kunnen me gestolen worden. Rechtuit rijden op de snelweg kan mij echt totaal niet boeien. Maar in de Porsche op leuke landweggetjes is het een ander verhaal en weet ik het gas wel te vinden >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09:54
[...]

Ik heb tijdens mijn eerste onderhoudsbeurt een maand geleden (P2 van okt 2020) aangegeven dat AVAS niet hoorbaar was en ze hebben de speaker vervangen. Nu is AVAS duidelijk te horen, zelfs in parkeergarage met dichte ramen. Heb wel het idee dat Polestar iets terug begint te krabbelen mbt garantie. Begreep hier dat de tweede keer de stuurinrichting invetten ook niet altijd meer wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
AartJW schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:44:
[...]

Ik heb tijdens mijn eerste onderhoudsbeurt een maand geleden (P2 van okt 2020) aangegeven dat AVAS niet hoorbaar was en ze hebben de speaker vervangen. Nu is AVAS duidelijk te horen, zelfs in parkeergarage met dichte ramen. Heb wel het idee dat Polestar iets terug begint te krabbelen mbt garantie. Begreep hier dat de tweede keer de stuurinrichting invetten ook niet altijd meer wordt gedaan.
Bij mij zijn de ashoezen twee keer ingevet, zat twee weken tussen.

Ik heb trouwens wel dat de voorkant blijft ruisen / zoemen als je door een bocht gaat (rotondes en andere snellere bochten). Het klinkt niet zoals een brom van een wiellager, maar het is wel opvallend. Ervaren anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
GuiltyNL schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 17:16:
[...]

Bij mij zijn de ashoezen twee keer ingevet, zat twee weken tussen.

Ik heb trouwens wel dat de voorkant blijft ruisen / zoemen als je door een bocht gaat (rotondes en andere snellere bochten). Het klinkt niet zoals een brom van een wiellager, maar het is wel opvallend. Ervaren anderen dit ook?
Ja hier ook, met name bij bochten naar links, bv op de rotondes en een beetje snelheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:09
[...]

Ik heb een nieuwe speaker nu hij doet het. Ik heb daar wel 2x voor langs gemoeten idd. Toen ik t de eerste keer aangaf hadden ze de speakers in de auto gechecked 8)7 Daarna bij de volgende keer de daadwerkelijke front AVAS speaker laten checken. Die moest vervolgens besteld worden en is er nu onder gezet.

Verder Polestar 2.0 software erop, inclusief Android 11 die op Security update van dec '21 staat...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ViCGluGPMKWyqipZZixltgvKH0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tB7GoKDBYbyd0aS9Ymgw68d3.jpg?f=fotoalbum_large

Ook zijn de aandrijfas rubbers weer ingespoten, waardoor ik nu voor de time being geen rare geluiden meer heb als ik instuur. Monteur gaf aan dat het een kwestie van tijd is dat het er weer is... ;( Goudkleurige ventieldopjes ben ik vergeten te melden, dus daar mail ik Polestar nog wel even over.

Qua 2.0 en Android 11 zie ik geen veranderingen, behalve wat menu dingen, zoals hierboven te zien is.

Verder zag alles er na 31.000 km goed uit, aldus de monteur (y) Zo ervaar ik dat zo ook.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
petervanstuiven schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 18:07:
[...]

Ja hier ook, met name bij bochten naar links op de rotondes en een beetje snelheid.
Jup... Schijnt dus een 'designfout' te zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 00:19
[...]

Ja hier ook, met name bij bochten naar links op de rotondes en een beetje snelheid.
Als je een rotonde rijdt is de bocht altijd naar links :D

Sorry :P ;)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• gerrit105
Net een babbeltje met oom motoragent na een stoplichtsprintje. Zegt ie dat ik inmiddels wel te oud ben voor dat soort dingen. Hoe kun je daar nu te oud voor zijn!? :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 15:25
gerrit105 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 18:20:
Net een babbeltje met oom motoragent na een stoplichtsprintje. Zegt ie dat ik inmiddels wel te oud ben voor dat soort dingen. Hoe kun je daar nu te oud voor zijn!? :+
Oom motoragent had de sprint zeker verloren :P

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

[...]

Ja hier ook, met name bij bochten naar links, bv op de rotondes en een beetje snelheid.
Ik dacht (verdenk) juist de brede banden bij het nemen van bochten op lage(re) snelheid.. maar is dus niet zo. Of we bedoelen wat anders :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14-09 22:21
Heb het ook gepost in de leveringstopic, maar denk dat het hier ook wel op z'n plaats is.

Een vraagje over de Telekom Hotspot: aangezien we al een XC40 P8 hebben, hebben we dus ook al een account bij Telekom Hotspot. Polestar raadt aan om een nieuw account voor de Polestar 2 te maken, Telekom Hotspot zelf zegt dat 2 wagens op 1 account geen probleem is.
Iemand al ervaring hiermee?

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
[...]

Ja, hier ook voornamelijk links. Het lijkt op verhoogde weerstand in de wiellager, maar dan meer suizend dan brommend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
kramon schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 18:12:
[...]

Jup... Schijnt dus een 'designfout' te zijn.
Nee, die fout is volgens mij met de ashoezen, dit is duidelijk een ander euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
GuiltyNL schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:26:
[...]

Nee, die fout is volgens mij met de ashoezen, dit is duidelijk een ander euvel.
Hmpf, okay. Lekker dan dat ik te horen krijg dat ik maar weer moet bellen als 't weer gebeurt en dat 't gegarandeerd weer gebeurt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De garage is niet (goed) op de hoogte, Avas is inderdaad vanaf 1 juli 2021 verplicht voor alle nieuwe hybride- en elektrische auto's maar al vanaf 1 juli 2019 gelden er strenge eisen aan het systeem indien er alvast auto's met Avas uitgerust worden en daar valt ook het geluid bij vooruit rijden onder. Zie hier twee schermafdrukjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gifwqifXUak0XildThglDoY-1S8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Pvyz8Klzoi5FTyJCYgMkxzM8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0mrZArKQtdOMq35Mm9XtsDF0RqM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lP5JRVic8iIGMJj4W3zDjX6I.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Waarom zijn jullie eigenlijk zo happig op dat AVAS? Ik moet telkens lachen als ik zo’n Renault Zoe als een soort UFO de straat in hoor rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kramon
JTHZZ schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:55:
Waarom zijn jullie eigenlijk zo happig op dat AVAS? Ik moet telkens lachen als ik zo’n Renault Zoe als een soort UFO de straat in hoor rijden.
Ik ben nu in wat drukke steden geweest met veel voetgangers en fietsers en dat is gewoon doodeng. Niemand die doorheeft dat je achter hun rijdt en dus springen veel mensen domweg voor je auto. Hele gevaarlijke situaties dus.

En ja, de Zoe is verschrikkelijk qua geluid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

JTHZZ schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:55:
Het is verplicht, daarom. Wie gaat de reparatie betalen als de auto bij de eerste de beste APK hierop afgekeurd wordt? En wat als er iemand aangereden wordt omdat het systeem niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Cpt. Peacock schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:15:
Heb het ook gepost in de leveringstopic, maar denk dat het hier ook wel op z'n plaats is.

Een vraagje over de Telekom Hotspot: aangezien we al een XC40 P8 hebben, hebben we dus ook al een account bij Telekom Hotspot. Polestar raadt aan om een nieuw account voor de Polestar 2 te maken, Telekom Hotspot zelf zegt dat 2 wagens op 1 account geen probleem is.
België? In Nederland heb je helemaal geen account nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paku
  • Laatst online: 12-09 11:47

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Cpt. Peacock schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:15:

Je moet inderdaad een wagen koppelen aan een account. Volgens mij kunnen dat er inderdaad meer zijn.
Toen ik de wagen ging ophalen ik Brussel was er een probleem met mijn account blijkbaar. Ze hebben mijn wagen toen gekoppeld aan een account van de garage.
Hoe dat ze dat bij T Mobile dan splitsen per wagen wat je nog te goed hebt weet ik niet. Maar technisch kan het dus. Na een paar dagen was mijn account gefixt en heb ik de wagen overgezet.

[ Voor 3% gewijzigd door Paku op 30-03-2022 21:28 ]

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
kramon schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:59:
[...]

Ik ben nu in wat drukke steden geweest met veel voetgangers en fietsers en dat is gewoon doodeng. Niemand die doorheeft dat je achter hun rijdt en dus springen veel mensen domweg voor je auto. Hele gevaarlijke situaties dus..
Ik heb dat nog niet meegemaakt en kom ook in de stad. Juist daar hoor je de AVAS van alle elektrische auto’s (behalve een Zoe) niet vanwege alle andere geluiden. Het werkt ook maar tot 20 km/u.
Daarnaast maakt een auto ook zonder verbrandingsmotor geluid. In die zin nauwelijks verschil met een moderne kleine stille benzinemotor. Ik vind dat het nut van dat onhoorbare geluid nogal wordt overdreven.
En het is geen APK eis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14-09 22:21
guido66 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:13:
[...]

België? In Nederland heb je helemaal geen account nodig.
België inderdaad. In Nederland is dat niet nodig? :?

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JTHZZ schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:36:
[...]

Ik heb dat nog niet meegemaakt en kom ook in de stad. Juist daar hoor je de AVAS van alle elektrische auto’s (behalve een Zoe) niet vanwege alle andere geluiden. Het werkt ook maar tot 20 km/u.
Daarnaast maakt een auto ook zonder verbrandingsmotor geluid. In die zin nauwelijks verschil met een moderne kleine stille benzinemotor. Ik vind dat het nut van dat onhoorbare geluid nogal wordt overdreven.
En het is geen APK eis.
Ik verwacht dat op het moment dat de eerste auto's die verplicht uitgerust zijn met Avas toe zijn aan hun APK, vanaf 1 juli 2023 dus, Avas onderdeel zal uitmaken van de APK.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
Cpt. Peacock schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:50:
[...]

België inderdaad. In Nederland is dat niet nodig? :?
Volgens mij is de reden dat anonieme SIM kaarten in België ivm terrorismewetgeving niet zijn toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 22:11:
[...]

Ik verwacht dat op het moment dat de eerste auto's die verplicht uitgerust zijn met Avas toe zijn aan hun APK, vanaf 1 juli 2023 dus, Avas onderdeel zal uitmaken van de APK.
Dat vraag ik me ten zeerste af. Zal de APK flink duurder maken als er iemand met microfoons aan de buitenkant decibellen moet gaan meten tijdens het vooruit rijden en dan ook nog precies moet weten waarnaar hij moet luisteren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErikAWD
Ik vind het geluid van de PS2 wel oké. Een stuk minder storend dan bij de zoe of de Kia’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
JTHZZ schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:36:
[...]

En het is geen APK eis.
Dan komen we andere mensen tegen. Niet alleen in steden trouwens. Ik heb t overal zwaar je dicht in de buurt komt van fietsers en voetgangers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:44

Pixeltje

Woo-woohoo!

Goedemorgen, de P2 lijkt nu toch echt besteld te zijn en ik werd gebeld door een installateur van laadpalen om te overleggen wat de thuissituatie is en of er ruimte is voor een laadpaal. Die is er gelukkig maar nu vraag ik me af zijn er laadpalen die specifiek goed bij de P2 passen, of maakt dat niet uit?

Voor de rest van de info rondom laadpalen duik ik even het Het grote "thuis laden van je EV" topic. in, maar omdat hier de P2 rijders verzameld zijn leek me bovenstaande vraag wel handig om hier te stellen.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Er is geen specifiek passende paal, puur persoonlijke voorkeur dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErikAWD
Het hele AVAS verhaal voegt volgens mij niet veel toe. Het volume is laag en de gemiddelde persoon waarvoor je op moet letten (jongeren, al dan niet op de fiets) hebben toch allemaal earbuds in en zitten vaak zo diep in hun telefoon verzonken dat ze het niet eens door hebben als ze omvergereden worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09:54
Voor de liefhebbers van Apple CarPlay:
Chris Dauerer een VP van Volvo America heeft op het XC40 forum aangegeven dat CarPlay gepland is voor week 20. Het gaat dan om CarPlay bedraad en dus nog de vraag wanneer het komt voor Polestar.

https://www.xc40forum.com...pdate-2-0.4222/post-40933

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
GuiltyNL schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:28:
[...]

Dit klopt niet, mijn P2 is ook uit 2020 en het betreft gewoon een kapotte speaker aan de voorzijde. De eerste versie speaker was niet waterdicht en ging daardoor snel kapot, de tweede versie speaker bleek ook wat mee mis te zijn (die hadden ze in mijn auto gezet) en de derde versie van de speaker werkt naar behoren en heb ik ook gratis onder garantie gemonteerd gekregen.

Je garage stuurt je dus met een kluitje in het riet.

Mail Polestar support dat je een niet werkende AVAS speaker hebt aan de voorzijde, dan zetten ze dat in het systeem en kan je dealer de speaker gewoon bestellen en vervangen.

Citaat van het antwoord van Polestar op mijn niet werkende speaker:

[...]
Ik heb gisteren nog eens geluisterd met mijn zoon samen (hij langzaam vooruit rijden) en ik hoor idd nu wel AVAS, redelijk goed als ik naast de auto sta. Zou zelfs hoorbaar moeten zijn in de auto als de raam open staat. Eerder deed hij het zeker niet, dus waarschijnlijk heeft mijn auto met release 1.8 ook die AVAS update gehad. Ik had het alleen nooit meer gehoord... :|

Klopt dus dat de garage zegt dat het hoorbaar is, maar klopt dus niet dat mijn auto het niet hoeft te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-09 15:32
PvS_68 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:31:
[...]

Ik heb gisteren nog eens geluisterd met mijn zoon samen (hij langzaam vooruit rijden) en ik hoor idd nu wel AVAS, redelijk goed als ik naast de auto sta. Zou zelfs hoorbaar moeten zijn in de auto als de raam open staat. Eerder deed hij het zeker niet, dus waarschijnlijk heeft mijn auto met release 1.8 ook die AVAS update gehad. Ik had het alleen nooit meer gehoord... :|

Klopt dus dat de garage zegt dat het hoorbaar is, maar klopt dus niet dat mijn auto het niet hoeft te hebben.
Met raam open zou je de AVAS idd goed moeten horen. Eerste keer dat het mij opviel was toen ik een parkeergarage in reed met raam nog open (vanwege het kaartje).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjotreke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:15
blue eyes schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 18:19:
[...]

Als je een rotonde rijdt is de bocht altijd naar links :D

Sorry :P ;)
Behalve als je de rotonde verlaat hé?

2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Wanneer droppen jullie bij snelladers eigenlijk onder de 80kW laadsnelheid? Ik heb dat bij 60% SoC al. Vraag me eigenlijk al een tijdje af hoe dat bij andere gaat. Elke keer als het gebeurt, ben ik teleurgesteld :-P

//edit
Bij 70% SoC gaat ie naar 60 kW

[ Voor 8% gewijzigd door kramon op 31-03-2022 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikAWD
kramon schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:44:
Wanneer droppen jullie bij snelladers eigenlijk onder de 80kW laadsnelheid? Ik heb dat bij 60% SoC al. Vraag me eigenlijk al een tijdje af hoe dat bij andere gaat. Elke keer als het gebeurt, ben ik teleurgesteld :-P

//edit
Ik heb pas één keer een snellader geprobeerd en bij 50% zat hij al onder 70kwh.
In de auto gaf hij tussen de 80 en 85 aan maar op het scherm van de ionity lader stond ~70.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
Auto reageert de laatste tijd echt vrijwel direct op de DK. Ik hoef niet eens meer de app eerst te openen of met m’n telefoon te spelen.

Wel lijkt de TCAM weer eens niet te doen verder; geen connectiviteit in de auto. Zal het met de regen te maken hebben? Las eens een keer iets over de afsluiting bij de antenne op het dak dat niet helemaal goed zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9

//edit
Niet op gelet. Wel dat hij bij 80% onder de 60 zakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ktenolix schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:58:
Auto reageert de laatste tijd echt vrijwel direct op de DK. Ik hoef niet eens meer de app eerst te openen of met m’n telefoon te spelen.

Wel lijkt de TCAM weer eens niet te doen verder; geen connectiviteit in de auto. Zal het met de regen te maken hebben? Las eens een keer iets over de afsluiting bij de antenne op het dak dat niet helemaal goed zat.
Android of Apple? Ik moet altijd een beetje rommelen met de app en Bluetooth. Maar dan werkt het uiteindelijk altijd wel. Soms sta ik wel 3 minuten te rotzooien, haha.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ

//edit
Tot 40% 150kW, dan tot 60% blijf ik boven de 100, misschien aan het eind net iets eronder. Zie ook TeslaBjorn: https://youtu.be/eNpULosNUCA
Bij 71% haalt hij nog 80kW met een buitentemp van 8 graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
GuiltyNL schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:23:
[...]

Android of Apple? Ik moet altijd een beetje rommelen met de app en Bluetooth. Maar dan werkt het uiteindelijk altijd wel. Soms sta ik wel 3 minuten te rotzooien, haha.
iPhone. Voorheen moest ik ook zo nu en dan even rommelen met de telefoon. Echter nooit zo lang als jij :p

[ Voor 14% gewijzigd door Ktenolix op 31-03-2022 18:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Zo, zomerbandjes er ook weer onder. Lekker met de sneeuw van vandaag/morgen op komst :+

Lokale fastfitter (dealert is te duur aldus leasemy :+ :') ) had er de vorige keer chrome plakloodjes opgeplakt, daar ben ik dus mee teruggegaan, geen porem op het zwarte velgbed van de 20" non-PP. Vanmorgen dus maar het zakje met zwarte plakloodjes direct afgegeven samen met de sleutel :+

Monteur had er al wel van gehoord (van die lastige zeurderige klant want het is toch maar een leaseauto :? ) en moest er wel om lachen maar begreep het zeker. Het is helaasch company policy om maar 1 soort (chroom) plakloodjes te monteren, handig met al die donkere velgen van tegenwoordig :+

Ik had van tevoren de velgen gemarkeerd om zeker te weten dat ze ook weer op de juist positie teruggeplaatst zouden worden, wat ook zo was bleek na controle.

We kunnen weer 6 maand met een gerust hart slapen tot de winterwissel >:)

"Het is toch maar een leaseauto.." hoor het zijn collega nog zeggen ;w |:(

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-08 18:57
Laat de sneeuw maar komen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sngZqZZ8ZVc0rJXjWKdZSuw6TLw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1U52ySKYDODXpHBnzUXK2YPt.jpg?f=user_large

Laden was vandaag geen succes met die kou. Navigatie op snellader ingesteld maar bij de eerste niet boven de 65 kW gekomen (350 kW lader!) dus maar snel doorgereden na 10% laden. De tweede bleef steken bij 120 kW (18% SoC) en de derde ging richting de 140 kW (bij 20% SoC). Het verbruik was weer giga hoog en met name bij nat wegdek merk ik dat ik zo’n 3 kWh/100 km hoger zit.

Maar goed, binnenkort is het weer zomer ☀️ 😎☀️

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
P2Hattem schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 19:13:
Laat de sneeuw maar komen!

[Afbeelding]

Laden was vandaag geen succes met die kou. Navigatie op snellader ingesteld maar bij de eerste niet boven de 65 kW gekomen (350 kW lader!) dus maar snel doorgereden na 10% laden. De tweede bleef steken bij 120 kW (18% SoC) en de derde ging richting de 140 kW (bij 20% SoC). Het verbruik was weer giga hoog en met name bij nat wegdek merk ik dat ik zo’n 3 kWh/100 km hoger zit.

Maar goed, binnenkort is het weer zomer ☀️ 😎☀️
Heeft de accu genoeg tijd gehad om voor te verwarmen? 150kW haal ik ook bij vorst en ook teslabjorn haalt op zijn 1000km trips naar het noorden gewoon volle bak. Maar opwarmen heb je wel geschat 20-30min rijden voor nodig, misschien wel meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
JTHZZ schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 19:20:
[...]

Heeft de accu genoeg tijd gehad om voor te verwarmen? 150kW haal ik ook bij vorst en ook teslabjorn haalt op zijn 1000km trips naar het noorden gewoon volle bak. Maar opwarmen heb je wel geschat 20-30min rijden voor nodig, misschien wel meer
De eerste was na 20-25 min als bestemming ingevoerd, de tweede een half uur daarna (grotendeels snelweg en met een korte tussenstop). De derde was na een uur snelweg en een half uur tussenstop. Toen was de batterij waarschijnlijk warm genoeg door het eerdere laden.
Je schrikt dan wel van de kosten van zo’n snellader, maar ja, de mensen aan de pomp schrikken vaker én meer denk ik 🧐/😆

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14-09 22:15
dnns85 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:26:
Vandaag met een ratelend geluid naar de dealer geweest. Bij lage snelheid klinkt het alsof er achter iets aanloopt. Zowel bij remmen als optrekken. Was al een tijdje maar leek steeds erger te worden.

Blijkt de motor achter te zijn, moet vervangen worden. Na bijna 50k km (LE van eind 2020). Onderdeel was niet in NL op voorraad maar komt volgende week binnen. Dan binnen een dag vervangen als alles goed gaat.
Afgelopen dinsdag heeft de auto bij de dealer gestaan maar helaas niets aan gedaan. Er blijken meerdere P2's te zijn met dit probleem waarvan het betreffende onderdeel (een deel van de motor) is vervangen, maar wat geen effect had. Vanuit Polestar dus geen akkoord om dit te vervangen, wat ik wel snap.

Dus nu afwachten op bericht vanuit Zweden wat te doen. Kan er ondertussen wel mee rijden want het kan op korte termijn geen kwaad. Wel het idee dat het erger wordt.

Overigens heb ik ook last van het krakende geluid bij het (in)sturen, maar de dealer wijdt dat aan het gewicht van de auto en zegt niets te kunnen doen (?), dus maar accepteren. Zo te lezen helpt het invetten ook maar tijdelijk en kan het geen kwaad.

Tot slot, de app doet het hier de laatste dagen heel slecht. Bijna niet voor te verwarmen of SOC te raadplegen, vaak de app killen. Misschien is de collectieve databundel weer op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Nagekomen bericht: na een paar minuten in de natte sneeuw op de snelweg werd ACC al uitgeschakeld vanwege een afgedekte sensor. De verwarming van de radar doet dus niets of iig veel te weinig en daardoor heb je dus niets aan het ACC systeem wat wel jammer is. Je zou toch verwachten dat ze daar in Scandinavië wel rekening mee zouden houden?!

En als je dan langzamer rijdt, dan komt er een melding dat de parkeersensoren het niet doen en dan druk je de melding weg en de eerstvolgende keer dat je onder de x km/uur komt, dan krijg je de melding weer … zucht 😞

Allemaal 1e wereld problemen, I know, maar jammer dat dit soort dingen allemaal het gevolg zijn agv een l#llige hoeveelheid sneeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
P2Hattem schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:45:
Nagekomen bericht: na een paar minuten in de natte sneeuw op de snelweg werd ACC al uitgeschakeld vanwege een afgedekte sensor. De verwarming van de radar doet dus niets of iig veel te weinig en daardoor heb je dus niets aan het ACC systeem wat wel jammer is. Je zou toch verwachten dat ze daar in Scandinavië wel rekening mee zouden houden?!

En als je dan langzamer rijdt, dan komt er een melding dat de parkeersensoren het niet doen en dan druk je de melding weg en de eerstvolgende keer dat je onder de x km/uur komt, dan krijg je de melding weer … zucht 😞

Allemaal 1e wereld problemen, I know, maar jammer dat dit soort dingen allemaal het gevolg zijn agv een l#llige hoeveelheid sneeuw.
Haha ja, dat is echt waardeloos. Ik had 't in Zweden in januari ook al en vandaag inderdaad ook... Overigens had ik dit op m'n Passat GTE ook en kun je hier niet echt omheen gok ik, behalve als je er mini ruitenwissers op plakt oid.

[ Voor 6% gewijzigd door kramon op 31-03-2022 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
ACC sensor is hier gewoon verwarmd :). Genoeg door de sneeuw gereden en de radar is gewoon ontdooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Rene schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:28:
ACC sensor is hier gewoon verwarmd :). Genoeg door de sneeuw gereden en de radar is gewoon ontdooid.
Volgens mij gaat het mis als de buitentemperatuur te hoog is of als de ruitenwisser niet aan staat. Daar heb jij in Noorwegen niet vaak last van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
JTHZZ schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 22:14:
[...]

Volgens mij gaat het mis als de buitentemperatuur te hoog is of als de ruitenwisser niet aan staat. Daar heb jij in Noorwegen niet vaak last van. :)
De ruitenwisser stond op Automatisch en temperatuur was 1-3 graden … is dat het grijze gebied 😵‍💫?!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
P2Hattem schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 22:19:
[...]

De ruitenwisser stond op Automatisch en temperatuur was 1-3 graden … is dat het grijze gebied 😵‍💫?!
Ja! Ruitenwisser moet op de interval stand staan. Niet automatisch.

Ik heb dat op de Polestar Facebook al een keer aangegeven dat ze dat aan moeten passen. Bij hevige sneeuw zet ik de ruitenwisser op standje handmatig.

Zie hier (fb members only):
https://www.facebook.com/...rmalink/1028005177793984/

[ Voor 11% gewijzigd door Rene op 31-03-2022 22:31 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• JTHZZ
Via via hoorde ik dat er vandaag een speciale ‘long range OTA’ beschikbaar komt. Door verbeterde software komt er ca 75-100km range bij! Je kunt deze OTA update verkrijgen door vandaag minstens 450km ononderbroken te rijden om jezelf als ‘long range’ rijder te kwalificeren. De OTA zal dan in de loop van vandaag op je scherm verschijnen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• gerrit105
JTHZZ schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 07:13:
Via via hoorde ik dat er vandaag een speciale ‘long range OTA’ beschikbaar komt. Door verbeterde software komt er ca 75-100km range bij! Je kunt deze OTA update verkrijgen door vandaag minstens 450km ononderbroken te rijden om jezelf als ‘long range’ rijder te kwalificeren. De OTA zal dan in de loop van vandaag op je scherm verschijnen.
Ja en met diezelfde update wordt in de software ook overal Polestar vervangen door Pornstar.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rene
JTHZZ schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 07:13:
En voor de mensen met lange adem is er een battery upgrade:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NtKDegtpEk4uOs4UfC1CDyihzeI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kt3JJQVk84TasAQ6gfsvmtuJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
Rene schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 07:50:
[...]

[Afbeelding]
Die moet ik niet. Zit het verkeerde logo op. O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paku
  • Laatst online: 12-09 11:47

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

[...]

[Afbeelding]
20% meer accu, 30% meer verbruik.
Hebben ze geen verlengsnoer in het upgrade pakket zitten 8)7 :)

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WiMe65
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-09 20:37
[...]

[Afbeelding]
Heb je gezien welke datum het is vandaag ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
[...]

[Afbeelding]
Dat was vorig jaar en dat bleek later een grap te zijn! Zo flauw. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

gerrit105 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 07:44:
[...]

Ja en met diezelfde update wordt in de software ook overal Polestar vervangen door Pornstar.
Niet Poledancer? 8)7

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

[...]

[Afbeelding]
Ik hoorde over een diesel aggregaat voor achter de auto... Net zoals de EU top hun auto's oplaadt op locatie. Goed voorbeeld doet goed volgen oOo

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:55
die van het dak was wel leuk bedacht... _O-

maar die andere lag er "te dik" op.... :+

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shorteh
Vanochtend helaas weer aardig met de klimaatregeling aan het stoeien geweest ondanks dat ik de meest recente app update en softwareversie P2.0 in de auto heb geinstalleerd.

Moest de app uiteindelijk 4 keer opnieuw opstarten voordat ik uberhaupt de knoppen in beeld kreeg, toen nog 2 keer opnieuw opstarten voordat de klimaatregeling ook daadwerkelijk aanging. The story continues
Pagina: 1 ... 76 ... 219 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.