Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
Polestar support geeft aan dat de verlagingsset binnen enkele weken in de webshop van Polestar te verkrijgen is. Nog geen verdere details over specificaties, prijs en hoe het gemonteerd moet gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:41
GuiltyNL schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:36:
Polestar support geeft aan dat de verlagingsset binnen enkele weken in de webshop van Polestar te verkrijgen is. Nog geen verdere details over specificaties, prijs en hoe het gemonteerd moet gaan worden.
Benieuwd of deze verschillen van de Heico set, zal toch nagenoeg hetzelfde zijn lijkt me.
-30mm normale onderstel en -25mm performance onderstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
iRenik schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:26:
[...]

Benieuwd of deze verschillen van de Heico set, zal toch nagenoeg hetzelfde zijn lijkt me.
-30mm normale onderstel en -25mm performance onderstel.
Wellicht ja. Maar vanwege de toch aanhoudende problemen met de Öhlins hier en daar, durf ik het vooralsnog niet aan om een setje van iemand anders eronder te doen. Als ik voor de set van Polestar kies, voorkom ik garantiediscussies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:41
ach-jee schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:23:
[...]

Mijn auto zat ook de hele ochtend zonder verbinding, maar heeft zichzelf in de loop van vanmiddag weer gerepareerd. Houd hoop ;)
Ik heb mezelf gejinxed, auto heeft nog steeds connectiviteitsproblemen. Een tiental keer geprobeerd om een TCAM reset te doen, maar dat lijkt ook niet te lukken, ongeacht hoe lang en op welk moment ik de ontwasemknop indruk. De SOS knop gaat nooit knipperen. Anderen hier ervaring mee? Wacht je tot de tiles op het scherm verschijnen? Of tot Polestar in beeld verschijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:46
GuiltyNL schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:36:
Hmmm, fijn is dat, heb net twee weken geleden de ohlins dempers eronder laten zetten.

Icm de standaard veren en standje v15 en a16 een prima combinatie overigens….

Binnenkort even back to back rijden met de mijne, een standaard, en een PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:45
De fiscalist schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:42:
[...]

Hmmm, fijn is dat, heb net twee weken geleden de ohlins dempers eronder laten zetten.

Icm de standaard veren en standje v15 en a16 een prima combinatie overigens….

Binnenkort even back to back rijden met de mijne, een standaard, en een PP
Heb jij ohlin dempers onder een non PP laten zetten? Was dit veel werk?

Ik overweeg om een set ohlins van een schade PP te kopen.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T4rsonis
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-12-2023
assn schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:56:
[...]

Ik heb dit ook gehad, best wel hard geluid alsof er iets tussen de banden zaten. We zijn toen na de garage gegaan en die gaven aan dat het de remschijven zijn die geroest waren. Er zat toen inderdaad veel roest op en na een stukje rijden met een paar keer heeel hard remmen, dus echt in de ankers was het geluid meteen weg.
Het advies van hen was toen om niet meer met OPD te rijden, maar dat werd hier al direct ontkracht. Het gaat er om dat je af en toe even goed doorremt, schijnbaar kunnen nieuwe auto's hier altijd last van hebben.
Ik zag ook dat er op mijn remschijven roest zat en heb ook een paar keer flink hard geremd omdat weer weg te krijgen. De auto laadt op door te remmen op de motor. De remschijven worden dus nauwelijks gebruikt.
Wat betekend OPD?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T4rsonis
  • Laatst online: 04-12-2023
ach-jee schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:13:
[...]

Ik heb mezelf gejinxed, auto heeft nog steeds connectiviteitsproblemen. Een tiental keer geprobeerd om een TCAM reset te doen, maar dat lijkt ook niet te lukken, ongeacht hoe lang en op welk moment ik de ontwasemknop indruk. De SOS knop gaat nooit knipperen. Anderen hier ervaring mee? Wacht je tot de tiles op het scherm verschijnen? Of tot Polestar in beeld verschijnt?
Bij mij gaat de SOS knop soms spontaan knipperen.. begrijp daar dus helemaal niks van.. als ik erop druk om het uit te zetten wil ie de service gaan bellen..

Ik heb eigenlijk wel legio vragen over deze auto.. zal ze eens proberen netjes op een rijtje te zetten. Waarschijnlijk weten jullie hier wel een hoop antwoorden erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:53
One pedal drive

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:46
Rene schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:45:
[...]

Heb jij ohlin dempers onder een non PP laten zetten? Was dit veel werk?

Ik overweeg om een set ohlins van een schade PP te kopen.
Yep,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qqp5y5692CDEWvv4_MC6qwJranc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nxLSH4wBxyGeFEapPtPSpKjz.jpg?f=fotoalbum_large

Ongeveer een dag werk, heb € 500 betaald voor de montage.

Als je weet wat je moet doen, kan het wel sneller. Wij hebben voor nix het interieur van de kofferbak verwijderd om er achter te komen dat je daar niet hoeft te zijn. Modderkuipen achter moeten los en daar zit een montagepunt voor de schokdemper. De veer blijft zitten, dit is snel klaar. Voorkant is rechttoe-rechtaan mcpherson

Zeker doen zou ik zeggen ;)

[ Voor 53% gewijzigd door De fiscalist op 25-03-2022 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
De fiscalist schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:56:
[...]

Yep,

[Afbeelding]

Ongeveer een dag werk, heb € 500 betaald voor de montage.

Als je weet wat je moet doen, kan het wel sneller. Wij hebben voor nix het interieur van de kofferbak verwijderd om er achter te komen dat je daar niet hoeft te zijn. Modderkuipen achter moeten los en daar zit een montagepunt voor de schokdemper. De veer blijft zitten, dit is snel klaar. Voorkant is rechttoe-rechtaan mcpherson

Zeker doen zou ik zeggen ;)
Top!! Ga is vrangen wat ze voor de set willen hebben 👍

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Laatst online: 11:01
VidaR-9 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:40:
Aankomend weekend retourtje Malmö op de planning staan. Volgens mij zijn er hier meerdere mensen die al eens die kant op zijn geweest met de Polestar. Het zal mijn eerste verre rit met de Polestar worden, ook een soort try out, dus ben erg benieuwd. Heb er wel zin in in ieder geval.
Vandaag de eerste 750km gereden en ik moet zeggen dat dat me erg goed bevallen is. In totaal 4x geladen, maar wel bewust voor gekozen om vaker even te stoppen met kortere stints en dan ook wat meer door te rijden. Op stukken waar het mocht ook wel flinke stukken 160-210 gereden, dat mocht toch bijna nergens. Als mijn vriendin reed ging het dan iets rustiger, die reed 150 op de cc. Verbruik over de rit 27.5/100.

Mijn grootste angst was volle laadstations, maar er waren altijd wel meerdere plaatsen vrij. Het vreemdste was een ladende EV6 die letterlijk tot 100% aan het laden was 🙄

Alles geladen bij Ionity voor 35ct met Plugsurfing. Volgens de app was het 48ct ofzo maar er is 35ct in rekening gebracht. Dikke prima dus.

Edit: laadcurve trouwens keer op keer top. Ook op de eerste stop waar ik met 30% aan kwam gelijk met 153KW starten. En daarna ook iedere stop. En pas rond de 80% zakte hij onder de 60kW.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v6Q2DXi8xc7bRAsGDmM_tYZerHY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZW5GvQtDELCoA2t7IISUT0Kv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door VidaR-9 op 26-03-2022 07:31 ]

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:55
Mooi verslagje @VidaR-9 :)

Bij mij is de P2 naar de dealer geweest een middagje voor een diagnose. Bleek een software module omgevallen te zijn (ik vermoed de TCAM module?). Anyway, inmiddels werkt alles weer naar behoren. Sleutels, internet, laadinstellingen en de app.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
info uit polestar UK facebook groep: (zou binnenkort bevestigd worden in persbericht)

23 Model year Updates:
Colour Changes -exterior

Moon and Void are now removed
Space (Black) and Jupiter (Grey) Added
Magnesium is now FOC (Free Of Charge)

Interior

Barley Leather is removed, Zinc (Light Grey) Leather is added.
Light Ash deco is added to accompany Zinc Ventilated Nappa Leather
•There are now no restrictions on any combination of exterior and interior colour choices.

Wheels -as below image

New 19" & 20" wheel Designs
Performance Pack now includes Performance Software Upgrade to 350kW.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dQuxBlTuvqPE6E5gMPuYttmSbqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CmGxfAvtsAtgpoNefNgZBYLz.jpg?f=fotoalbum_large

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

GeForceFX_BE schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 15:20:
info uit polestar UK facebook groep: (zou binnenkort bevestigd worden in persbericht)

23 Model year Updates:
Colour Changes -exterior

Interior

•There are now no restrictions on any combination of exterior and interior colour choices.

Wheels -as below image

[Afbeelding]
En ik voelde me nog wel enigszins uniek met mijn Magnesium lak

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12:24

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

xsive schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 16:23:
[...]

Toen ik moest kiezen vond ik Moon nog de mooiste kleur van alle 6 opties. Nu het zonnetje lekkker schijnt ben ik erg blij met deze kleur. Maar er komt niet veel variatie in het assortiment. Had gehoopt op een beetje meer afwisseling maar blijkbaar gaan ze volledig voor wit, grijs zwart variaties.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
xsive schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 16:23:
[...]

Vraag mij dan wel af of het dezelfde magnesium lak zal zijn, of ook zo een goedkopere versie, zoals nu het zwart.

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

GeForceFX_BE schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 17:00:
[...]

Vraag mij dan wel af of het dezelfde magnesium lak zal zijn, of ook zo een goedkopere versie, zoals nu het zwart.
Mogelijk geen metallic meer dan idd. Anderzijds geven de Koreanen wel standaard Metallic op de EV6 en IONIQ5. Wellicht is het nodig om de PS2 net aantrekkelijker te maken.

Sta wel echt te kijken van de directe kopie van de i4 velgen. Weinig origineel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
Iemand al een Photoshop met die 20” velgen? Moet eerlijk toegeven dat ik mijn huidige 20” een stuk draaien vind. Maar ik heb die nieuwe nog niet gemonteerd gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11:47
Nieuwe betaalfilters in Google Maps: oa Ionity, Smoov en Incharge(=Vattenfall)
Maar als ik bij mij op Ionity filter zie ik helemaal geen laders meer dus iets werkt er nog niet lekker

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 26-03-2022 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• espro
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-09 21:14
GeForceFX_BE schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 17:00:
[...]

Ik vermoed dat ze enkel nog metallic lak aan gaan bieden. Space black is een kleur die ook beschikbaar is/was voor de Polestar 1. Daar is het een metallic lak. Kan me niet voorstellen dat ze zoveel verwarring zouden gaan introduceren :p

Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:55
GeForceFX_BE schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 15:20:

23 Model year Updates:
Colour Changes -exterior

Interior

Wheels -as below image

[Afbeelding]
Ah kijk, m’n Moon kleur wordt nu nòg exclusiever. :+

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
GuiltyNL schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:08:
[...]

Wellicht ja. Maar vanwege de toch aanhoudende problemen met de Öhlins hier en daar, durf ik het vooralsnog niet aan om een setje van iemand anders eronder te doen. Als ik voor de set van Polestar kies, voorkom ik garantiediscussies.
Snap ik, dat is dan weer het voordeel van een leaseauto :P
Nog een maandje wachten en dan volgen de foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Zou dit dan softwarematig bij 'oudere' modellen ook gerealiseerd kunnen worden of is er hardwarematig iets anders in de MY2023 modellen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VidaR-9
iRenik schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:11:
[...]

Zou dit dan softwarematig bij 'oudere' modellen ook gerealiseerd kunnen worden of is er hardwarematig iets anders in de MY2023 modellen?
Dat kan al toch. Alleen moet je er dan voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
VidaR-9 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:13:
[...]

Dat kan al toch. Alleen moet je er dan voor betalen.
De huidige software upgrade is toch alleen een performance upgrade (pk's en Nm's).
Moet je straks weer 1K neerleggen om ook sneller te kunnen laden? 8)7

Nou ja merken het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
iRenik schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:26:
[...]

De huidige software upgrade is toch alleen een performance upgrade (pk's en Nm's).

Nou ja merken het wel...
Het performance pack zou gewoon nog 1000€ duurder worden volgens de geruchten.
Het zal sowieso niet zo zijn dat oude PP's het gratis gaan krijgen ;)
Maar inderdaad, we merken het binnenkort wel.

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-09 14:35
Rene schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 20:52:
Iemand al een Photoshop met die 20” velgen? Moet eerlijk toegeven dat ik mijn huidige 20” een stuk draaien vind. Maar ik heb die nieuwe nog niet gemonteerd gezien.
Snel wat gedaan in PowerPoint;

19:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UrxHO4TiIedCV4JGQRCqcUsCRnI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tUx94IAMiE2VImRWwHePZ5WP.png?f=fotoalbum_large

20:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ok8Xt07ZEOxIDnqp0ZSY7kluso4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sfbMTu928fHoRbZ1DQtJe7i2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
k-jah schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:40:
[...]

Snel wat gedaan in PowerPoint;

19:
[Afbeelding]

20:
[Afbeelding]
Die 19” velgen vallen me nog mee. Die 20” vind ik er persoonlijk niet uitzien. Ik blijf de huidige 20” non-PP de mooiste velgen vinden (lijken ook het meest op de P1 velgen) gevolgd door de PP velgen….

Verder is het net als met alle andere tech zaken. Dingen worden beter in nieuwere MY’s. Ik verwacht niet dat we altijd het nieuwste van het nieuwste via OTA krijgen, ook al vind ik we dat Polestar zich lang moet strekken. Ze hebben meermaals aangegeven dat hun filosofie gebaseerd is op het feit dat de auto’s niet vervangen hoeven te worden voor nieuwe features.

We gaan het wel zien. Ongeacht wat MY 2023 te bieden heeft zal mijn auto er niet slechter door gaan rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
Mijn DK heeft het na de laatste OTA update een paar weken goed gedaan maar sinds gisteren (of vrijdag) is de verbinding weer verbroken en is het weer hetzelfde liedje als het al sinds de start van de app en DK is.

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
iRenik schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:26:
[...]

Nou ja merken het wel...
Eeeeeh 8)7 350kW(=477pk) gaat niet over het laden maar over het motorvermogen.. dus de software upgrade van 1000€ wordt standaard bij het performance pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 14:27
Jehanthar schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:35:
Mijn DK heeft het na de laatste OTA update een paar weken goed gedaan maar sinds gisteren (of vrijdag) is de verbinding weer verbroken en is het weer hetzelfde liedje als het al sinds de start van de app en DK is.
Hoe kan je dan de auto ontkoppelen in de app? Na de update had ik geen internet en moesten we naar de garage. Alles gereset maar nu geeft die in de auto aan dat er geen account is gekoppeld terwijl de app wel zegt dat ik met een Polestar 2 verbonden ben. Ik kan nergens in de app zien om de auto te ontkoppelen zodat ik opnieuw verbinding kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:56

MaxxMark

HT is Tof!

Stond zojuist omgeving Den Hoorn (/Delft) met een andere enthousiaste p2 rijder bij het verkeerslicht. Ik was een beetje absent-minded maar na een toetertje wel even kunnen zwaaien. Toevallig een forumgenoot?

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DGh0st
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-02 18:04
De zomertijd is weer ingegaan. Helaas zie ik in de auto dat de timers ook 1 uur naar voren zijn gegaan. Mocht je een timer aan hebben zou ik dit zeker even controleren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
@assn dat (ont)koppelen kan je doen op de pagina ‘beheren’ in de app. Die is te vinden onder het ‘poppetje-symbool’ en daarna bovenaan rechts. Tenminste als je dat bedoelt

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
JTHZZ schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:38:
[...]

Eeeeeh 8)7 350kW(=477pk) gaat niet over het laden maar over het motorvermogen.. dus de software upgrade van 1000€ wordt standaard bij het performance pack.
Owww… verkeerd begrepen. Nou de upgrade komt er al op dus ben helemaal ‘bij’ straks dan 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
DGh0st schreef op zondag 27 maart 2022 @ 15:11:
De zomertijd is weer ingegaan. Helaas zie ik in de auto dat de timers ook 1 uur naar voren zijn gegaan. Mocht je een timer aan hebben zou ik dit zeker even controleren
Gecontroleerd. Mijn timers zijn weer verdwenen. 🤔

Vandaag 150 kilometer gereden en de ghost braking blijft bij mijn auto een ding. Bloedirritant. Evenals 10 seconden te vroeg vanwege voorliggers van het gas af. Ook meermaals helemaal rechts tegen de stippellijn aan rijden.

Fijne rijdersauto, maar die hulpsystemen en de software blijven helaas niet best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
GuiltyNL schreef op zondag 27 maart 2022 @ 17:18:
[...]

Vandaag 150 kilometer gereden en de ghost braking blijft bij mijn auto een ding. Bloedirritant. Evenals 10 seconden te vroeg vanwege voorliggers van het gas af. Ook meermaals helemaal rechts tegen de stippellijn aan rijden.

Fijne rijdersauto, maar die hulpsystemen en de software blijven helaas niet best.
Wat bedoel je met ghost braking? Als de auto remt weet ik eigenlijk altijd wel waarom en is het een legitieme reden. Geen viaduct, schaduw of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 14:27
Jehanthar schreef op zondag 27 maart 2022 @ 15:48:
@assn dat (ont)koppelen kan je doen op de pagina ‘beheren’ in de app. Die is te vinden onder het ‘poppetje-symbool’ en daarna bovenaan rechts. Tenminste als je dat bedoelt
Ik had deze pagina gevonden, daar staat een Polestar 2 - Beheerder vierkantje en daaronder auto instellingen om de DK aan en uit te zetten. Daaronder polestar 2 gebruikers, als ik daar verbinding probeer te verbreken geeft het systeem aan dat het niet kan ontkoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
JTHZZ schreef op zondag 27 maart 2022 @ 18:23:
[...]

Wat bedoel je met ghost braking? Als de auto remt weet ik eigenlijk altijd wel waarom en is het een legitieme reden. Geen viaduct, schaduw of iets dergelijks.
Remmen zonder (geldige) reden / oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14-09 21:38
DGh0st schreef op zondag 27 maart 2022 @ 15:11:
Bedankt voor het melden. Bij mij zelfs 2 uren 🤔

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VidaR-9
VidaR-9 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:29:
[...]

Vandaag de eerste 750km gereden en ik moet zeggen dat dat me erg goed bevallen is. In totaal 4x geladen, maar wel bewust voor gekozen om vaker even te stoppen met kortere stints en dan ook wat meer door te rijden. Op stukken waar het mocht ook wel flinke stukken 160-210 gereden, dat mocht toch bijna nergens. Als mijn vriendin reed ging het dan iets rustiger, die reed 150 op de cc. Verbruik over de rit 27.5/100.

Mijn grootste angst was volle laadstations, maar er waren altijd wel meerdere plaatsen vrij. Het vreemdste was een ladende EV6 die letterlijk tot 100% aan het laden was 🙄

Alles geladen bij Ionity voor 35ct met Plugsurfing. Volgens de app was het 48ct ofzo maar er is 35ct in rekening gebracht. Dikke prima dus.

Edit: laadcurve trouwens keer op keer top. Ook op de eerste stop waar ik met 30% aan kwam gelijk met 153KW starten. En daarna ook iedere stop. En pas rond de 80% zakte hij onder de 60kW.

[Afbeelding]
Hieronder nog even de stats van weekend road-trip naar Zweden.

Terugreis zelfde ervaren als heenreis, dus positief.

Als ik minpunt moet bedenken is het toch het relatief hoge verbruik. We hebben aardig doorgereden, maar ook bij kruissnelheid 130km/u zat ik boven de 25kWh/100km.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uaWfuCF-qX88DLFuJz1E3KKSAko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XdQBU3Q9WLAseefQ4v828JpI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Bij mij ligt de app eruit. Pech of anderen zelfde issue?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
GuiltyNL schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:19:
Bij mij ligt de app eruit. Pech of anderen zelfde issue?
Werkt hier prima. Laad op mijn werk en ik zie zelfs de SOC geüpdatet worden….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweaker1975
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 02-10-2024
Bij mij liggen alle timers eruit en kan ze op dit moment niet instellen.

"Er is iets fout gegaan. Probeer het nog eens."

Bespaar je de moeite...

PS2 Midnight 20" DM +PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:43
Ik had afgelopen vrijdag ook issues met m'n DK, voor het eerst sinds maanden eigenlijk. Ik kreeg 'm alleen nog met de app open. Wat bleek: bluetooth stond uit. M'n dochter had er mee lopen klooien toen ze op de bank zat te stoeien in de woonkamer. Als je met mijn telefoon in de woonkamer bent, dan is ie dus verbonden met de auto. Toen is bluetooth uitgezet en de verbinding verbroken.

Gewoon bluetooth aanzetten verhielp 't niet. Wat wel hielp was een reboot van de telefoon. Toen was alles weer in kannen en kruiken.

Dus misschien een tip voor anderen: als je bluetooth uitzet, terwijl je in verbinding staat met je auto, dan kan een reboot van de telefoon helpen om alles weer aan de praat te krijgen. Het gaat hierbij om een Pixel 6 Pro (android 12).

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

[...]

Het blijft wel verrassend hoeveel verschil er toch nog zit tussen auto's. Natuurlijk heb ik ook wel eens last van ghost-braking. Maar dat is dermate infrequent (of uiterst voorspelbaar) dat ik er totaal geen moeite mee heb. Zeker niet 'bloedirritant'.

Dat de wagen vroegtijdig van het gas af gaat herken ik ook niet. Zeker geen 10 seconden ;). Maar wat ik nog altijd wel heel erg mis is de voorligger-indicatie die de P8 wel heeft... Zeker in deze gevallen is die gigantisch nuttig en kan juist de ergernis die jij beschrijft wegnemen.

Wel merk ik dat de PilotAssist sinds de laatste update minder snel, maar wel intensiever corrigeert. Voorheen waren het vele micro-correcties die enigszins smooth waren (maar waar men zich aan ergerde omdat het onrustig voelde). Nu zijn er minder correcties, maar zijn die wel extremer :D ik ben er nog niet over uit of ik liever deze of de vorige situatie had

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
[...]

De gewone cruise control gebruiken scheelt mij een hoop frustratie 😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
VidaR-9 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:47:
[...]

Ja, dat ga ik denk ik ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
MaxxMark schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:28:
[...]

Het blijft wel verrassend hoeveel verschil er toch nog zit tussen auto's. Natuurlijk heb ik ook wel eens last van ghost-braking. Maar dat is dermate infrequent (of uiterst voorspelbaar) dat ik er totaal geen moeite mee heb. Zeker niet 'bloedirritant'.

Dat de wagen vroegtijdig van het gas af gaat herken ik ook niet. Zeker geen 10 seconden ;). Maar wat ik nog altijd wel heel erg mis is de voorligger-indicatie die de P8 wel heeft... Zeker in deze gevallen is die gigantisch nuttig en kan juist de ergernis die jij beschrijft wegnemen.

Wel merk ik dat de PilotAssist sinds de laatste update minder snel, maar wel intensiever corrigeert. Voorheen waren het vele micro-correcties die enigszins smooth waren (maar waar men zich aan ergerde omdat het onrustig voelde). Nu zijn er minder correcties, maar zijn die wel extremer :D ik ben er nog niet over uit of ik liever deze of de vorige situatie had
Ja, ik blijf het ook gek vinden. Hij is al een keer gekalibreerd door de dealer, maar geen resultaat. In de rit van zo'n 150 kilometer, heeft hij het denk ik een keer of 8 gedaan. Het zijn echt van die twijfelachtige remacties van een fractie van een seconde.

Dat vroegtijdig van het gas af, is wel afhankelijk van de snelheid. Ik vind 100 km/h echt geen fijne snelheid. Mijn 'interne klok' matcht daar niet mee zeg maar, ik kan het lastig uitleggen. Er is ooit een onderzoek naar geweest dat een 'te lage' snelheid ervoor zorgt dat je niet lekker in je ritme zit tijdens het rijden.

Ik rijd dus liever 120 a 130 op de teller (en ja ik snap dat ik dan te hard rijd), en met die snelheden remt hij dus een seconde of 10 te vroeg. Dat wil zeggen dat ik dan op dat remmoment het overbrug door een beetje gas te geven, en tegen de tijd dat ik naar links ga om in te halen, ben ik zo'n 10 seconden verder.

Die stuurcorrecties die heftiger zijn, heb ik veel op N-wegen en ik vind het systeem daardoor niet zo goed bruikbaar, op snelwegen valt dat weer mee, maar mijn auto reed wederom meermaals zo'n 15 cm van de stippellijn af. Zoiets ontstaat uit het niets en kan ook net zo snel weer verdwijnen. Mijn vrouw wordt er doodnerveus van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Rene schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:37:
[...]

Werkt hier prima. Laad op mijn werk en ik zie zelfs de SOC geüpdatet worden….
Een kwartiertje later had ik verbinding met mijn auto. Ik probeerde met de hand voor te verwarmen, omdat mijn timers er weer uit zijn verdwenen. Ik blijf dat toch wel gek vinden hoor, ik rijd nu 20 maanden in deze auto en dat dit soort dingetjes er nog steeds niet uit zijn is toch wel spijtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

GuiltyNL schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:53:
[...]

Er is ooit een onderzoek naar geweest dat een 'te lage' snelheid ervoor zorgt dat je niet lekker in je ritme zit tijdens het rijden.
Ik zou het gewoon proberen bij het CJIB :O :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
GuiltyNL schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:53:
[...]
Ik rijd dus liever 120 a 130 op de teller (en ja ik snap dat ik dan te hard rijd), en met die snelheden remt hij dus een seconde of 10 te vroeg. Dat wil zeggen dat ik dan op dat remmoment het overbrug door een beetje gas te geven, en tegen de tijd dat ik naar links ga om in te halen, ben ik zo'n 10 seconden verder.

Die stuurcorrecties die heftiger zijn, heb ik veel op N-wegen en ik vind het systeem daardoor niet zo goed bruikbaar, op snelwegen valt dat weer mee, maar mijn auto reed wederom meermaals zo'n 15 cm van de stippellijn af. Zoiets ontstaat uit het niets en kan ook net zo snel weer verdwijnen. Mijn vrouw wordt er doodnerveus van.
Dat eerst wat jij zegt heb ik ook regelmatig. Dat er een auto 20 auto lengtes voor me rijdt en dat hij dan te snel inhoudt. Ik geef dan idd ook gas bij, puur uit automatisme. Ik rij op de meest korte ACC stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjhx
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23-04 09:48
Bij de zomerbandenwissel bleek dat de landelijk bekende bandenboer (via de lease-maatschappij) bij de winterbandenwissel één voorwiel achter had gezet en dus niet gekeken heeft naar de duidelijke omschrijving in de velg. Er lijkt geen schade te zijn, maar auto rijdt nu wel veel rustiger. Ik gaf dus ten onrechte de schuld aan de stuggere winterbanden....

Tip: check zelf even. Achter de wieldoppen staat duidelijk of het een voor- of achterwiel is!

PS2 LRDM MY2022 Moon 20" PPP + upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:19
Een aantal van jullie zitten ook in de Polestar FB groep toch? En die is toch redelijk actief, ook qua response vanuit Polestar? Helaas doet/heeft Volvo dit niet maar misschien kunnen jullie dit eens vragen?

Het gaat om het volgende, volgens mij wel bekende issue wbt Maps en meerdere stops plannen:

Een praktijk voorbeeld van mijn van afgelopen weekend. Ik had een route aangemaakt met 4 stops, netjes in juiste volgorde gezet via spraak (is verplicht) zodat je ook je % in kaart hebt over de hele rit incl laadstop etc. Ik had ons hotel (als 3de stop) ingevoerd maar de parkeergarage van het hotel zat in een andere straat. Kwamen we later achter en dat moest ik dus aanpassen. Echter, omdat je bestemmingen niet kan verplaatsen moet je dus de gehele route opnieuw in gaan lopen voeren. Super irritant natuurlijk.

Het systeem is touchscreen dus wij rijders (iig de XC Px rijders maar volgens mij ook veel PS2 rijders) vragen al heel lang af waarom het nog steeds niet mogelijk is om de bestemmingen net zoals op je telefoon te kunnen verplaatsen/rangschikken of iets te kunnen toevoegen in je rit op de juiste plek.

Wellicht dat ze bij Polestar wel moeite willen doen om dit eens bij Google na te vragen...? Bedankt alvast! Ik heb het ondertussen zelf ook maar weer eens bij Volvo en Google neergelegd maar kleine kans dat je daar iets van hoort..

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 28-03-2022 15:03 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Paku schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:54:
[...]

Ik heb er serieus wel aan gedacht om dat als reden op te voeren, ik denk dat ik alleen een glimlach krijg. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Polestar is (ook op facebook) heel selectief qua reageren. Vooral de kritische vragen, vragen die politiek gezien lastig liggen en vragen waar ze gewoonweg geen antwoord op kunnen geven negeren ze vaak gewoon.

Vaak geziene reacties:
Wanneer het gaat over wanneer X of Y komt: "We currently have nothing to share about the timeline on this"
Wanneer het gaat over een potentiele nieuwe feature: "We don't have this on the roadmap but will relay this to the team"

Een vraag over Google Maps zullen ze dikke kans negeren omdat ze het of niet weten, of niets over mogen zeggen van Google.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

VidaR-9 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:47:
[...]

Ik had zelf ook geen goede relatie met de adaptive cruise control tijdens diverse proefritten, ook de dodehoeksensoren stonden overdreven ruim/veilig afgesteld.

Zodoende geen pilot pack genomen. Maar ik zou toch best wel pissig worden als ik er dik voor betaald zou hebben en vervolgens moest terugvallen op standaard cc. (Die ik nu ook heb zonder pilot pack)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:06
xsive schreef op maandag 28 maart 2022 @ 17:14:
[...]

Ik had zelf ook geen goede relatie met de adaptive cruise control tijdens diverse proefritten, ook de dodehoeksensoren stonden overdreven ruim/veilig afgesteld.

Zodoende geen pilot pack genomen. Maar ik zou toch best wel pissig worden als ik er dik voor betaald zou hebben en vervolgens moest terugvallen op standaard cc. (Die ik nu ook heb zonder pilot pack)
Het volgens mij echt persoonlijke voorkeur hoor. Ik ben best tevreden met de rijhulpsystemen, inclusief Pilot Assist. Ik gebruik PA bijna altijd op de snelweg, autoweg en 80 km wegen met duidelijk belijnde rijbanen.Het werkt i.m.o. beter dan in mijn vorige auto's (een Audi A3 en Chevrolet Volt)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pjotreke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:15
Paku schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:54:
[...]

Ik heb het geprobeerd, Maandag 14 maart m’n nieuwe auto opgehaald en om 10:45 vertrokken naar huis. Vandaag al post van het CJIB met datum 14 maart om 11:15… :(

2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12:42
_--[]--__ schreef op maandag 28 maart 2022 @ 17:24:
[...]

Het volgens mij echt persoonlijke voorkeur hoor. Ik ben best tevreden met de rijhulpsystemen, inclusief Pilot Assist. Ik gebruik PA bijna altijd op de snelweg, autoweg en 80 km wegen met duidelijk belijnde rijbanen.Het werkt i.m.o. beter dan in mijn vorige auto's (een Audi A3 en Chevrolet Volt)
Hier ook een tevreden rijder. PA standaard aan op de snelweg, eigenlijk geen klachten over. Enige kleine irritatie die ik heb is wanneer iemand voor mij hard remt. De auto remt dan prima, maar blijft imo wat te lang op safe spelen terwijl de voorgangers soms alweer doorrijden. Gebeurt wel alleen bij een wat hardere remactie.

Vraag mij eigenlijk vooral af hoe mensen 'last' hebben van een te ruim afgestelde dodehoeksensor. Bij auto's die flink wat harder aan komen rijden op de linkerbaan gaat het lampje wat vroeger branden dan bij een klein snelheidsverschil, maar meer dan dit lampje is het ook niet toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

pjotreke schreef op maandag 28 maart 2022 @ 17:24:
[...]

Ik heb het geprobeerd, Maandag 14 maart m’n nieuwe auto opgehaald en om 10:45 vertrokken naar huis. Vandaag al post van het CJIB met datum 14 maart om 11:15… :(
Guiness Book of Records al gebeld? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Koekhapperrr schreef op maandag 28 maart 2022 @ 18:21:
[...]

Hier ook een tevreden rijder. PA standaard aan op de snelweg, eigenlijk geen klachten over. Enige kleine irritatie die ik heb is wanneer iemand voor mij hard remt. De auto remt dan prima, maar blijft imo wat te lang op safe spelen terwijl de voorgangers soms alweer doorrijden. Gebeurt wel alleen bij een wat hardere remactie.

Vraag mij eigenlijk vooral af hoe mensen 'last' hebben van een te ruim afgestelde dodehoeksensor. Bij auto's die flink wat harder aan komen rijden op de linkerbaan gaat het lampje wat vroeger branden dan bij een klein snelheidsverschil, maar meer dan dit lampje is het ook niet toch?
Ik ben ook een tevreden rijder, maar dan ook niets gewend vanuit een vorige wagen waar alleen parkeersensoren en een CC op zat.

Dat langzaam optrekken na een afrem-actie van de voorganger herken ik wel, de wagen gaat erg traag weer volgen. Meestal geeft ik zelf wat extra gas bij.

Voor wat betreft de BLIS, werkt mijns inziens prima zoals je zegt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JTHZZ
Ze zijn nu goed op stoom bij Polestar. OTA P2.0 komt er al aan! Wordt in april uitgerold. Release notes helaas nog niet beschikbaar maar ik denk nieuwe Android versie en mogelijk CarPlay?
https://www.polestar.com/...port/over-the-air-updates
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KXbKpHJJUuxsJY0xylLAtTDv6UM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PRzszyd2Kn20I3Gsy4tTNayl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 28-03-2022 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
JTHZZ schreef op maandag 28 maart 2022 @ 19:35:
Ze zijn nu goed op stoom bij Polestar. OTA P2.0 komt er al aan! Wordt in april uitgerold. Release notes helaas nog niet beschikbaar maar ik denk nieuwe Android versie en mogelijk CarPlay?
[Afbeelding]
Oh interessant! Toevallig woensdag afspraak voor nieuwe AVAS speakers en eerste 'beurt'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
PA en ACC hier eigenlijk ook prima. Ik herken wel het genoemde gedrag van de ACC dat ie vroeg remt en langzaam weer accelereert, maar naar mijn mening is dat gewoon te verklaren door het feit dat ie aan de veilige kant staat afgesteld. Dat is prima met wat subtiel ingrijpen op te lossen als je het eenmaal herkent. Net wat extra gas blijven geven richting je voorganger, iets eerder gas bijgeven tot ie weer op snelheid is, etc.
En dat 'ghost braking' wordt naar mijn mening ook wel wat groot gemaakt. Bij mij is dat heel subtiel merkbaar doordat ie wat gaat afbreken omdat ie bijvoorbeeld net de auto op de strook ernaast pakt of zo. Kun je ook goed op anticiperen met het pedaal. PA gebruik ik regelmatig en is nog niet perfect, maar kan ik wel degelijk mee uit de voeten.

Toch af en toe ook maar wat positief tegengeluid geven..

[ Voor 3% gewijzigd door gerrit105 op 28-03-2022 19:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
[Afbeelding]
Zou niet teveel op CarPlay hopen ;) de XC40 heeft de releasenotes al online. Daar wordt CarPlay niet in genoemd.

Xc40:
Updates in software V2.0

Android R. Deze versie van het besturingssysteem omvat nieuwe functies en nieuwe app-categorieën.

Functie in de auto:
Verbeterd startverloop van OTA update-installaties.
Het wisselen tussen profielen verstoort niet langer de navigatieweergave op het bestuurdersdisplay.
Stabiliteitsverbetering van het audiosysteem.
Stabiliteitsverbeteringen van de timers voor het klimaat.
Verbeteringen van de radio-ontvangst.
Stabiliteitsverbeteringen van de cameratoepassing.
Bug parkeersensor is opgelost.
Verbeterd uitschakelgedrag van het middendisplay bij het afsluiten van de auto.
Functie in de mobiele app:
Stabiliteitsverbeteringen van de vergrendelstatus.
Frequentere updates van de klimaatstatus.

[ Voor 34% gewijzigd door Rene op 28-03-2022 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
Is er trouwens een manier waarop ik goed zou kunnen merken als de voor- en achterwielen zijn omgewisseld? Ben vorige week voor de bandenwissel geweest en verder niet gezegd of gecheckt. Afgelopen weekend wel retour Berlijn gedaan en ook met snelheden rond 170 km/u geen rare dingen gemerkt. Zou zeggen dat er dan wel iets te merken zou moeten zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
gerrit105 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 19:45:
Is er trouwens een manier waarop ik goed zou kunnen merken als de voor- en achterwielen zijn omgewisseld? Ben vorige week voor de bandenwissel geweest en verder niet gezegd of gecheckt. Afgelopen weekend wel retour Berlijn gedaan en ook met snelheden rond 170 km/u geen rare dingen gemerkt. Zou zeggen dat er dan wel iets te merken zou moeten zijn toch?
Als je het echt wilt weten kun je even de velgbreedte opmeten, dus meetlatje door de velg. Achter moet 1 inch breder zijn dan voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Rene schreef op maandag 28 maart 2022 @ 19:43:
[...]

Zou niet teveel op CarPlay hopen ;) de XC40 heeft de releasenotes al online. Daar wordt CarPlay niet in genoemd.

Xc40:
Updates in software V2.0

Android R. Deze versie van het besturingssysteem omvat nieuwe functies en nieuwe app-categorieën.

Functie in de auto:
Verbeterd startverloop van OTA update-installaties.
Het wisselen tussen profielen verstoort niet langer de navigatieweergave op het bestuurdersdisplay.
Stabiliteitsverbetering van het audiosysteem.
Stabiliteitsverbeteringen van de timers voor het klimaat.
Verbeteringen van de radio-ontvangst.
Stabiliteitsverbeteringen van de cameratoepassing.
Bug parkeersensor is opgelost.
Verbeterd uitschakelgedrag van het middendisplay bij het afsluiten van de auto.
Functie in de mobiele app:
Stabiliteitsverbeteringen van de vergrendelstatus.
Frequentere updates van de klimaatstatus.
OK de lente is nog maar net begonnen dus ze hebben nog 3 maanden voor CarPlay 8)
Verder veel bugfixes waar ik nooit last van had behalve die navigatieweergave soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
De naafkapjes eraf trekken. Daar staat het gewoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
@JTHZZ @VidaR-9
Bedankt voor de tips, maar ik doelde meer op het echte 'merken', dus tijdens het rijden ;)
Ben gewoon benieuwd of dit op enige manier is te merken aan het gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
_--[]--__ schreef op maandag 28 maart 2022 @ 17:24:
[...]

Ghost braking hoort niet en kan dus ook geen onderdeel zijn van je persoonlijke voorkeur. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:44

Pixeltje

Woo-woohoo!

GuiltyNL schreef op maandag 28 maart 2022 @ 22:57:
[...]

Ghost braking hoort niet en kan dus ook geen onderdeel zijn van je persoonlijke voorkeur. Toch?
Ik snap wel wat je bedoelt maar tot nu toe alle auto’s met adaptive cc of een pilot achtige functie die ik gereden heb doen dat. Ook de 508 die ik nu rij remt voor schaduw, vrachtwagens met extra achterlichten of gewoon omdat hij denkt dat de hemel naar beneden komt.

Hoort het? Nee, maar ik denk dat dit het gevolg is van ongereguleerde systemen, iedere fabrikant kan zoiets inbouwen en voor zover ik weet is er geen norm of standaard waar het systeem aan moet voldoen.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 09:15
[Afbeelding]
Nice, m'n auto staat momenteel nog bij de dealer ivm een defect onderdeel. Zal ze melden dat ze deze er gelijk op mogen zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Pixeltje schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 06:43:
[...]

Ik snap wel wat je bedoelt maar tot nu toe alle auto’s met adaptive cc of een pilot achtige functie die ik gereden heb doen dat. Ook de 508 die ik nu rij remt voor schaduw, vrachtwagens met extra achterlichten of gewoon omdat hij denkt dat de hemel naar beneden komt.

Hoort het? Nee, maar ik denk dat dit het gevolg is van ongereguleerde systemen, iedere fabrikant kan zoiets inbouwen en voor zover ik weet is er geen norm of standaard waar het systeem aan moet voldoen.
Ik heb het met mijn Audi en BMW nooit gehad. Dus ik heb dan een andere referentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:06
GuiltyNL schreef op maandag 28 maart 2022 @ 22:57:
[...]

Dat lijkt me inderdaad niet nee, ik heb er alleen (bijna) geen last van. De enige keren dat ik dat een paar keer gemerkt heb is binnen de bebouwde kom als er een auto in een parkeervak rechts direct na een rotonde staat, maar daar is de PA ook eigenlijk niet voor bedoeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:44

Pixeltje

Woo-woohoo!

GuiltyNL schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:04:
[...]

Ik heb het met mijn Audi en BMW nooit gehad. Dus ik heb dan een andere referentie.
Dan heb ik misschien gewoon pech gehad met Ford en Peugeot. Het is wel de reden dat ik niet met automagische cc kan rijden in ieder geval, erger me kapot aan het remgedrag en het extreem vroege inhouden als er een auto in zicht komt.

Ik heb wel het pilot-pakket besteld op de P2 voor de dimmende buitenspiegels en de parkeerhulp/camera's (die laatste vooral voor de baas thuis die vindt dat prettig). Maar alleen nadat ik ervan verzekerd was dat de automagische cc uit kon en dat gewone cc dan nog beschikbaar is. Dat was in de Ford en is in de 508 niet het geval.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Op basis van de XC40 releasenotes valt die 2.0 update juist aardig tegen met vooral fixes en weinig nieuwe dingen. Daarvoor moet je wachten op de volledig nieuwe Android 11 update:

https://source.android.co...utomotive/start/r_release

Edit: in de URL staat dus wel r_release. Dat zou dan weer betekenen dat Android R eigenlijk Android 11 is en je dus met de volgende update ook Android 11 krijgt... 8)7 |:(

[ Voor 62% gewijzigd door Juancho op 29-03-2022 10:50 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Pixeltje schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:05:
[...]

Dan heb ik misschien gewoon pech gehad met Ford en Peugeot. Het is wel de reden dat ik niet met automagische cc kan rijden in ieder geval, erger me kapot aan het remgedrag en het extreem vroege inhouden als er een auto in zicht komt.

Ik heb wel het pilot-pakket besteld op de P2 voor de dimmende buitenspiegels en de parkeerhulp/camera's (die laatste vooral voor de baas thuis die vindt dat prettig). Maar alleen nadat ik ervan verzekerd was dat de automagische cc uit kon en dat gewone cc dan nog beschikbaar is. Dat was in de Ford en is in de 508 niet het geval.
Ghost braking geen last van, niet zoals ik dat in bijv een Tesla heb ervaren. Als hij eventjes inhoudt is het omdat ik iets langzamer van baan aan het wisselen ben en de richtingaanwijzer aan staat.
De afstand vind ik groot maar dat zie je bij alle merken en we zijn in ons kikkerlandje helaas gewend om veel te dicht op voorgangers te rijden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ErikAWD
  • Laatst online: 07-07-2022
Ik rij sinds een maandje mijn nieuwe PS2. Tot nu toe redelijk tevreden.
Rijkwaliteiten een stuk beter dan mijn oude Model 3. Uiteraard ook de materialen en afwerking.
Waar het nog niet helemaal lekker gaat is de customer service. Ik heb meteen een performance update gekocht en die is na een maand nog steeds niet geinstalleerd. Contact met support is hopeloos. Inmiddels is er duidelijk dat ik naar een Volvo dealer moet om hem te installeren maar de lokale Volvo dealer heeft geen idee wat ie ermee moet en kon pas over meer dan een maand tijd voor me maken. Dus nu ga ik volgende week naar een Volvo dealer 60km verderop in de hoop dat ze het kunnen fixen. Zelf hadden ze niet veel hoop...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RSXXLutZKRZt_JAMh5GxdqPddH8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/24pav4ftMACwWUQEuDaIW5st.jpg?f=fotoalbum_large

Oud, nieuw een weekend samen ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mbgsSwXv4F8IRCfpx1RbPkVjtPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IqToqasMxcczRYhWEAp0T9Gd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door ErikAWD op 29-03-2022 11:17 ]

Porsche 718 Boxster | Polestar 2 Dual Motor Plus/Pilot/Performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjhx
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23-04 09:48
Meetlat werkt, maar onder de wieldoppen staat met grote letters front of rear wheel

PS2 LRDM MY2022 Moon 20" PPP + upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikAWD schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:00:
Ik rij sinds een maandje mijn nieuwe PS2. Tot nu toe redelijk tevreden.
Rijkwaliteiten een stuk beter dan mijn oude Model 3. Uiteraard ook de materialen en afwerking.
Waar het nog niet helemaal lekker gaat is de customer service. Ik heb meteen een performance update gekocht en die is na een maand nog steeds niet geinstalleerd. Contact met support is hopeloos. Inmiddels is er duidelijk dat ik naar een Volvo dealer moet om hem te installeren maar de lokale Volvo dealer heeft geen idee wat ie ermee moet en kon pas over meer dan een maand tijd voor me maken. Dus nu ga ik volgende week naar een Volvo dealer 60km verderop in de hoop dat ze het kunnen fixen. Zelf hadden ze niet veel hoop...

[Afbeelding]

Oud, nieuw een weekend samen ;)
[Afbeelding]
Ook bij mij kwam de performance upgrade maar niet. Op aanraden van Support een Tcam reset uitgevoerd, de software update kwam daarna gelijk binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikAWD
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:45:
[...]

Ook bij mij kwam de performance upgrade maar niet. Op aanraden van Support een Tcam reset uitgevoerd, de software update kwam daarna gelijk binnen.
Je kreeg hem dus echt als notificatie en handmatige installatie in je auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Juancho schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:40:
Op basis van de XC40 releasenotes valt die 2.0 update juist aardig tegen met vooral fixes en weinig nieuwe dingen. Daarvoor moet je wachten op de volledig nieuwe Android 11 update:

https://source.android.co...utomotive/start/r_release

Edit: in de URL staat dus wel r_release. Dat zou dan weer betekenen dat Android R eigenlijk Android 11 is en je dus met de volgende update ook Android 11 krijgt... 8)7 |:(
Android 12 (S-Release) voor AAOS is ook alweer een tijdje geleden uitgebracht. Dit laat goed zien hoe lang het duurt voordat het gereleased kan worden aan de eindgebruikers.

https://source.android.co...utomotive/start/s_release

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
Krijg net door van de Volvo dealer dat de update al klaar staat voor Android 11. Dus dat zal voor Polestar niet anders zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Afhankelijk van de velg: trek je wielkappen eraf, bij mij staat binnenin of het een voor- of achtervelg betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ErikAWD schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:51:
[...]

Je kreeg hem dus echt als notificatie en handmatige installatie in je auto?
Inderdaad! Ik heb automatisch downloaden van updates wel aanstaan maar dat lijkt mij verder geen enkel verschil uit te maken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2022 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikAWD
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:14:
[...]

Inderdaad! Ik heb automatisch downloaden van updates wel aanstaan maar dat lijkt mij verder geen enkel verschil uit te maken.
Zojuist een TCAM reset gedaan (defroster inhouden) maar na het terugkeren van de connectie helaas geen updates beschikbaar. Mijn auto-updates staan ook aan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JaoZeetie
  • Laatst online: 29-08 13:27
Overmorgen is het eindelijk zover, het ophalen van mijn SMLR (Moon) met Pilot pack. Heb er enorm veel zin in. Ik heb een afspraak in Beesd, zijn er nog tips of zaken waar ik rekening mee moet houden?

Bij sommige van jullie zie ik onderaan je post o.a. welke auto je nu hebt. Waar kan ik dat straks invullen?

Polestar 2 LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:59
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:14:
[...]

Ik onderschrijf bovenstaande.

Bij mij kwam de OTA update uiteindelijk 4-5 werkdagen later dan besteld. Ik moest het wel handmatig akkoord geven voor installatie. En je ziet volgens mij zoals ik me het herinner ook niet specifiek in beeld staan dat het specifiek de performance update betreft (al voel je na afloop natuurlijk wel behoorlijk wat verschil :) ).

Als het goed is krijg je naderhand nog een soort van Polestar Manufacturer certificaat in pdf formaat welke zichtbaar is bij je 'Auto's' tab blad in je account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikAWD
dutchman666 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:13:
[...]
Als het goed is krijg je naderhand nog een soort van Polestar Manufacturer certificaat in pdf formaat welke zichtbaar is bij je 'Auto's' tab blad in je account.
Die heb ik dan weer wel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I-ISISEjFqk7Er72da6WDItDngc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qhFiuBprSmRTfRDsnE8wvluC.png?f=fotoalbum_large
Vreemd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
JaoZeetie schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:02:
Overmorgen is het eindelijk zover, het ophalen van mijn SMLR (Moon) met Pilot pack. Heb er enorm veel zin in. Ik heb een afspraak in Beesd, zijn er nog tips of zaken waar ik rekening mee moet houden?

Bij sommige van jullie zie ik onderaan je post o.a. welke auto je nu hebt. Waar kan ik dat straks invullen?
Kijk even goed naar je lak, schijn met een lampje op de lak om imperfecties goed te kunnen zien. Daar wil het nog wel eens aan schorten en dat kun je dan melden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:59
ErikAWD schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:28:
[...]

Die heb ik dan weer wel:
[Afbeelding]
Vreemd!
Ik denk dan eerlijk gezegd dat je de update toch echt wel al bezit. Anders zou polestar een zwaar juridisch probleem krijgen wegens het niet leveren van gekochte diensten. Ik vermoed dat je het verschil mogelijk niet hebt gemerkt. Mogelijk was je al snelle wagens gewend? :P

Via je APP op je mobiel zie je bij de voertuig specificatie ook nog een soort van (!) grijzige text blok waarin nog even wordt benadrukt dat je de extra pk's en NM's bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchman666 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:45:
[...]

Ik denk dan eerlijk gezegd dat je de update toch echt wel al bezit. Anders zou polestar een zwaar juridisch probleem krijgen wegens het niet leveren van gekochte diensten. Ik vermoed dat je het verschil mogelijk niet hebt gemerkt. Mogelijk was je al snelle wagens gewend? :P

Via je APP op je mobiel zie je bij de voertuig specificatie ook nog een soort van (!) grijzige text blok waarin nog even wordt benadrukt dat je de extra pk's en NM's bezit.
Ik begin hetzelfde te denken...... Over het zichtbaar zijn van de upgrade binnen de app weet ik niets want die gebruik ik al even niet meer ☺.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikAWD
dutchman666 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:45:
[...]

Ook dat blok zie ik in de app. 'Je auto is nu nog beter...'
Maar ik hoor van iedereen dat ze een update hebben moeten autoriseren in de auto. Die heb ik dus niet gehad en ook de Volvo dealer zegt dat er sinds de 1.9 update niets OTA naar de auto is verstuurd.
Tja ik ben redelijk wat PKtjes gewend maar de 0-100 tijd is toch echt nog 4.6 seconden. Hetzelfde als de dag dat ik hem op heb gehaald. Gemeten met de Dragy meter die ik heb gekocht na de tune van mijn Porsche.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Shorteh
Changelog staat nu ook online voor de P2:

Updates in softwareversie P2.0
Android R: laatst beschikbare Android Automotive OS waarmee nieuwe categorieën apps en toekomstige functionaliteit mogelijk zijn.
Functionaliteitsverbeteringen in de auto:
Verbeteringen in stabiliteit van verbinding.
Verbeterde radio-ontvangst.
Verbeteringen in stabiliteit van navigatie op GPS-locatie en fix voor onderbreking van navigatie bij verandering van profiel.
Verbeteringen in functionaliteit van Polestar-app:
Ladingsgraad (SOC): stabiliteitsverbeteringen en realtime SOC-status beschikbaar tijdens opladen.
Stabiliteitsverbeteringen voor vergrendelingsstatus.
Stabiliteitsverbeteringen voor klimaattimers en hogere frequentie van statusupdates.

https://www.polestar.com/.../article/softwareUpdates/

[ Voor 5% gewijzigd door Shorteh op 29-03-2022 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

JaoZeetie schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:02:

Dan hebben we dezelfde 8)

Profiel - Bewerken - Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
Shorteh schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:45:
Changelog staat nu ook online voor de P2:

Updates in softwareversie P2.0
Android R: laatst beschikbare Android Automotive OS waarmee nieuwe categorieën apps en toekomstige functionaliteit mogelijk zijn.
Functionaliteitsverbeteringen in de auto:
Verbeteringen in stabiliteit van verbinding.
Verbeterde radio-ontvangst.
Verbeteringen in stabiliteit van navigatie op GPS-locatie en fix voor onderbreking van navigatie bij verandering van profiel.
Verbeteringen in functionaliteit van Polestar-app:
Ladingsgraad (SOC): stabiliteitsverbeteringen en realtime SOC-status beschikbaar tijdens opladen.
Stabiliteitsverbeteringen voor vergrendelingsstatus.
Stabiliteitsverbeteringen voor klimaattimers en hogere frequentie van statusupdates.

https://www.polestar.com/.../article/softwareUpdates/
Dikke prima eigenlijk. Versie 2.0 zal wel vanwege android zijn. Zo te zien updaten ze de belangrijkste problemen:

Ben benieuwd of de ACC realtime updated als je de afstand veranderd :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shorteh
De dealer belde mij zojuist dat ik m'n auto weer kan ophalen. Hij gaf aan dat de update 2.0 al gister er op is gezet. Ik start net de Polestar app op en ik krijg echt instant (als in 0 seconden) de informatie te zien in de app. Zo snel is hij oprecht nog nooit geweest! Dat biedt hoop :)

Edit: nu nog een keer geopend, duurde nu +- 2 seconden. Nog steeds wel veel sneller dan eerst, maar eens kijken hoe hij het blijft doen.

[ Voor 19% gewijzigd door Shorteh op 29-03-2022 15:24 ]

Pagina: 1 ... 75 ... 219 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.