Haha, ja daar kan ik je niet zo mee helpen. 🤣
Bij mij werkt hij al een aantal maanden perfect op 3x na. De laatste keer viel het me op dat ik ook even geen internetverbinding had in de wagen op dat moment. Normaal heeft het er niets mee te maken maar het was wel opvallend. Eens opletten of dat weer zo is als het nog eens gebeurt. 😊Paku schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 23:24:
[...]
Ik heb een Android Samsung A71. Nee het kanaal is er nog maar verbindt niet meer met de phone. Vaak wel bij BT uit en aan zetten en weer verbinden. Maar een aantal keren dus ook niet. Misschien wel na een aantal keren proberen maar ik moest vanochtend echt weg.
Batterijverbruik viel me best mee inderdaad.
Net nog even geprobeerd en nu doet ie het weer wel. En dat nadat vanochtend de BT connectie niet goed verbond heeft ie hem toch weer vanzelf opgepikt. Verder heb ik de hele dag de sleutel op zak gehad. Ik zie er nog geen logica in.
Sinds gisteren laadt m'n auto ineens nog maar met 1 fase ipv 3 fase... Ik weet dat er meer mensen waren met dit probleem, maar kan het nergens terug vinden. Meer mensen die dit probleem hadden en het opgelost hebben?
Ik heb al een TCAM reset geprobeerd:
- Home knop ingedrukt houden tot het systeem uitgaat
- Als het systeem geboot is direct de voorruitverwarmingknop ingedrukt houden tot het SOS lampje gaat knipperen.
Dit heeft niet geholpen helaas.
Edit: vanmiddag een afspraak bij de Volvo dealer, ben benieuwd.
- Als het systeem geboot is direct de voorruitverwarmingknop ingedrukt houden tot het SOS lampje gaat knipperen.
[ Voor 6% gewijzigd door Shorteh op 21-03-2022 09:15 ]
Valt me op deze foto op dat de strip onder de gril chrome is. De mijne (ook SMSR maar zonder packs) heeft dat niet, is in de kleur meegespoten.Ktenolix schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:50:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Bij mij is het saharazand er ook weer af! Ik kon er niet langer dan twee dagen naar kijken. Gelukkig heeft de auto nu al ruim twee dagen een stralende lak, zonder uitwerpselen van vliegende wezentjes. (Afkloppen)
Is dat vanwege ontbreken van de packs?
Volgens mij verschil MY21/22 (voor sommige kleuren).MrLink schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:22:
[...]
Valt me op deze foto op dat de strip onder de gril chrome is. De mijne (ook SMSR maar zonder packs) heeft dat niet, is in de kleur meegespoten.
Is dat vanwege ontbreken van de packs?
Moet zeggen dat ik Moon wel beginnen appreciëren ben.
Ik haalde de info uit mijn account op de app. Maar mijn fleet manager heeft inmiddels bevestigd dat de levering inderdaad gewoon gepland staat voor April.desheba schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 21:08:
[...]
Van waar heb je deze info? Bij mij stond er namelijk ook plots oktober op hun website terwijl ik deze begin april verwacht. Ik heb toen support gecontacteerd en deze hebben bevestigd dat dit gewoon een bug in hun systeem is. Levering dus effectief april.
Hi All,
Ik ben nieuw in dit topic, ik kom van een Tesla Model 3 uit 2021.
Door een nieuwe baan, heb ik het geluk dat ik een Polestar 2 mag gaan rijden.
Het is een: 78KWH, 4WD, Pilot, Plus, September 2020.
Nu mijn vraag, weet iemand of dat deze uitvoering een warmte pomp heeft? of is dit pas vanaf 2021 modellen?
Alvast bedankt!
Nu mijn vraag, weet iemand of dat deze uitvoering een warmte pomp heeft? of is dit pas vanaf 2021 modellen?
Alvast bedankt!
Heeft ie niet, alleen de MY22 modellen.Nicklesz schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:22:
Hi All,
Alvast bedankt!
Scheelt, uit mijn hoofd, maximaal 30 kilometer range als je in het juiste temperatuurbereik zit (tussen de 0 en 15 graden was dat geloof ik, zoiets).
Inderdaad vrij verwaarloosbaar volgens mij. Als je je zorgen maakt om het bereik is het interessanter welke velgen er onder de auto zitten.
Goed om te lezen! Het verbruik maakt mij niet zo veel uit eerlijk gezegd. Ik heb een laadpaal aan huis en de baas betaald de energie
. Was meer benieuwd of de range nog steeds goed zal zijn, maar 30Km meer of minder is mij de 8% bijtelling wel waard.
Inderdaad jammer... maar je hebt nu wél een AWD onder je bips en geen 2+2

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Is er een verschil tussen de AWD en de dual motor?Hansieo schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:21:
[...]
Inderdaad jammer... maar je hebt nu wél een AWD onder je bips en geen 2+2
Probleem met niet werkende sleutel opgelost. TCAM herstarten bleek de oplossing.ob3lix schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:23:
[...]
Same here. Volgende week maandag afspraak bij de garage en tot die tijd hopen dat PAK blijft werken.
Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.
Ik meende altijd dat een AWD de wielen individueel aanstuurt terwijl een dual-motor/2x2 feitelijk gewoon 2 assen aanstuurt.Nicklesz schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:59:
[...]
Is er een verschil tussen de AWD en de dual motor?
Overigens is er volgens mij is het puur een marketing/naam-ding en is er geen noemenswaardig verschil tussen aandrijving van de "launch-edition" en "dual motor". Maar ik laat me graag corrigeren
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
klopt, er is geen enkel verschil tussen de AWD/ dual motor en dus MY21 en MY22 DMMaxxMark schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:10:
[...]
Ik meende altijd dat een AWD de wielen individueel aanstuurt terwijl een dual-motor/2x2 feitelijk gewoon 2 assen aanstuurt.
Overigens is er volgens mij is het puur een marketing/naam-ding en is er geen noemenswaardig verschil tussen aandrijving van de "launch-edition" en "dual motor". Maar ik laat me graag corrigeren
P2 thunder 20" non-PP
Zeer zeker. AWD / 4x4 / 2+2 (en status aparte quattro) zijn verschillende beestjes.Nicklesz schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:59:
[...]
Is er een verschil tussen de AWD en de dual motor?
Daar het hier een Polestar forum is wil ik daar zo min mogelijk vanaf wijken,
maar zal toch even een érg beknopte (daardoor niet 100.0 compleet) opsomming geven.
Auto's 2 wiel aangedreven kwam eerst...
en wie was de bouwer van eerste 4 wiel aangedreven?? SPYKER, jawel Nederlands

Dan skip ik even vele jaren, tot waar Audi het nut inzag van 4 wiel aandrijving en wel met 3 differentieels!
waarmee de PERMANENTE 4 wiel drive geboren was,
ik denk dat iedereen de Audi quattro zegens wel kent.
(NIET permanente 4 wiel drives hadden 2 differentieels en konden dus alleen OFF-road gebruikt worden.
Andere merken wilde óók permanente 4 wiel drives hebben, maar quattro-concept was beschermd dus kwam o.a. VISCO koppeling op.
Dit is dus een 2 wiel aandrijving TOTDAT er een verschil optreed in de aandrijflijn en de visco de 2 set wieltjes bijzet.
Dus is dit eigenlijk 2+2.
En nu dus de ...POLESTAR..
woepiiii, een échte AWD omdat deze TEN ALLE TIJDE in 4WD mode is,
en dus geen "slim" pookje heeft om easy/relaxed/soepel of-wat-dan-ook heeft om tussen te kiezen.
één andere stand te kiezen: SPORT wat niks anders doet een beetje de kantjes er af lopen wat de ASR betreft (n.p.i) voor wie wat wil spinnen.
Wat is dan het Tesla 2+2? (Dual Motor)
Naar wat ik een keer van een Amerikaanse techneut las, (en ook hier een keer ergens voorbij zag komen)
gebruikt de Tesla ónder een bepaald vermogen 2WD....
en indien méér vermogen nodig is (of indien iets begint te spinnen/slippen op gladde ondergrond)
dán komt de 2e set wielen aandrijving er vlug bij.
Ik snapte in één klap waarom de Tesla dus zo makkelijk minder verbruikt... 2+2 simpel, maar met beperking.
Je rijd dus bijna alles 2WD, totdat....
Maar Tesla zou Tesla niet zijn als (chapeau) ze ook niet een SPORT stand hadden
waarbij de 2e set er PERMANENT aan meedoet.
In deze stand dus een échte 4WD... ten koste van verbruik.
Betere wegligging, en beter voorspelbaar gedrag zonder overgangen 2/4WD dus. Chapeau!
Hoe ze het regeneren hebben geregeld is mij niet duidelijk, of dan de 2 +2 krijgt of alleen via 2WD en bij stérk regeneren +2... geen idee, ik heb wel met Tesla een proefrit gemaakt maar dit niet getest.
De Polestar (gelukkig weer op het juiste track
dus ook regenereren kan deze als een ICE tegen de achterkant van een stilstaande tram.

Dat dit meer energie kost is duidelijk, maar zeg eens.. zou je om zuiniger te rijden je AWD op 2WD zetten?
Ik niet, ik rij al va 1983 quattro.. en wil NIKS meer zonder AWD (behalve dan een elektrafietsje)
Ik hoop dat dit wat duidelijkheid geeft.
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Er was was verwarring door de post die je had gequoot denk ik.Hansieo schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:55:
[...]
Zeer zeker. AWD / 4x4 / 2+2 (en status aparte quattro) zijn verschillende beestjes.
Daar het hier een Polestar forum is wil ik daar zo min mogelijk vanaf wijken,
maar zal toch even een érg beknopte (daardoor niet 100.0 compleet) opsomming geven.
Auto's 2 wiel aangedreven kwam eerst...
en wie was de bouwer van eerste 4 wiel aangedreven?? SPYKER, jawel Nederlands![]()
Dan skip ik even vele jaren, tot waar Audi het nut inzag van 4 wiel aandrijving en wel met 3 differentieels!
waarmee de PERMANENTE 4 wiel drive geboren was,
ik denk dat iedereen de Audi quattro zegens wel kent.
(NIET permanente 4 wiel drives hadden 2 differentieels en konden dus alleen OFF-road gebruikt worden.
Andere merken wilde óók permanente 4 wiel drives hebben, maar quattro-concept was beschermd dus kwam o.a. VISCO koppeling op.
Dit is dus een 2 wiel aandrijving TOTDAT er een verschil optreed in de aandrijflijn en de visco de 2 set wieltjes bijzet.
Dus is dit eigenlijk 2+2.
En nu dus de ...POLESTAR..
woepiiii, een échte AWD omdat deze TEN ALLE TIJDE in 4WD mode is,
en dus geen "slim" pookje heeft om easy/relaxed/soepel of-wat-dan-ook heeft om tussen te kiezen.
één andere stand te kiezen: SPORT wat niks anders doet een beetje de kantjes er af lopen wat de ASR betreft (n.p.i) voor wie wat wil spinnen.
Wat is dan het Tesla 2+2? (Dual Motor)
Naar wat ik een keer van een Amerikaanse techneut las, (en ook hier een keer ergens voorbij zag komen)
gebruikt de Tesla ónder een bepaald vermogen 2WD....
en indien méér vermogen nodig is (of indien iets begint te spinnen/slippen op gladde ondergrond)
dán komt de 2e set wielen aandrijving er vlug bij.
Ik snapte in één klap waarom de Tesla dus zo makkelijk minder verbruikt... 2+2 simpel, maar met beperking.
Je rijd dus bijna alles 2WD, totdat....
Maar Tesla zou Tesla niet zijn als (chapeau) ze ook niet een SPORT stand hadden
waarbij de 2e set er PERMANENT aan meedoet.
In deze stand dus een échte 4WD... ten koste van verbruik.
Betere wegligging, en beter voorspelbaar gedrag zonder overgangen 2/4WD dus. Chapeau!
Hoe ze het regeneren hebben geregeld is mij niet duidelijk, of dan de 2 +2 krijgt of alleen via 2WD en bij stérk regeneren +2... geen idee, ik heb wel met Tesla een proefrit gemaakt maar dit niet getest.
De Polestar (gelukkig weer op het juiste track) is dus permanent AWD,
dus ook regenereren kan deze als een ICE tegen de achterkant van een stilstaande tram.![]()
Dat dit meer energie kost is duidelijk, maar zeg eens.. zou je om zuiniger te rijden je AWD op 2WD zetten?
Ik niet, ik rij al va 1983 quattro.. en wil NIKS meer zonder AWD (behalve dan een elektrafietsje)
Ik hoop dat dit wat duidelijkheid geeft.
Jij het het dus over verschil tesla/polestar2 en Nicklesz had het wellicht over verschil p2 MY21/ en MY22
P2 thunder 20" non-PP
Ik krijg de TCAM niet gereset. Al een paar pogingen gedaan om direct na het opnieuw starten van het scherm de voorruitverwarming ingedrukt te houden, maar niks lijkt de reset te triggeren.ob3lix schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:01:
[...]
Probleem met niet werkende sleutel opgelost. TCAM herstarten bleek de oplossing.
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Nou, blijkbaar een onderdeel in de Polestar zelf kapot. Onderdeel is momenteel slecht leverbaar en staat in backorder. Tot die tijd een vervangende auto meegekregen. Zal me benieuwen hoe lang het gaat duren.Shorteh schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:53:
Sinds gisteren laadt m'n auto ineens nog maar met 1 fase ipv 3 fase... Ik weet dat er meer mensen waren met dit probleem, maar kan het nergens terug vinden. Meer mensen die dit probleem hadden en het opgelost hebben?
Ik heb ook wel eens dat er op schijnbaar 2 fase / 7,5Kwh geladen word (P2 display geeft wel 3~ aan).Shorteh schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:53:
Van alles geprobeerd inclusief de automaat van de laadpaal uit/aan gezet en meerdere keren de laadkabel af/aan gekoppeld. Het huis verbruikte op dat moment 1Kwh, dus de er zou 16Kwh beschikbaar moeten zijn.
Echter zonder verder iets te doen werkte het de volgende dag wel weer op 10 Kwh.

Gelukkig niet.
Nicklesz schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:22:
Hi All,
Alvast bedankt!
Aankomend weekend retourtje Malmö op de planning staan. Volgens mij zijn er hier meerdere mensen die al eens die kant op zijn geweest met de Polestar. Het zal mijn eerste verre rit met de Polestar worden, ook een soort try out, dus ben erg benieuwd. Heb er wel zin in in ieder geval.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Ben benieuwd naar je ervaringen, komende zomer ga ik dezelfde kant op alleen dan nog een 'stukkie' hoger in Zweden
Gezien het aantal Polestars (met mensen er in..
)
zouden "we" eigenlijk een tourrit moeten opzetten
, en lekker met z'n allen zo'n rit maken..

zouden "we" eigenlijk een tourrit moeten opzetten

De volvo dealer heeft dit voor mij gedaan, dus kan helaas niet zeggen hoe ze het precies hebben gedaan. Begreep wel dat ze de batterij hadden losgekoppeld.Ktenolix schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:31:
[...]
Ik krijg de TCAM niet gereset. Al een paar pogingen gedaan om direct na het opnieuw starten van het scherm de voorruitverwarming ingedrukt te houden, maar niks lijkt de reset te triggeren.
Best een leuk idee!Hansieo schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:20:
Gezien het aantal Polestars (met mensen er in..)
zouden "we" eigenlijk een tourrit moeten opzetten, en lekker met z'n allen zo'n rit maken..
Polestar 2, SRSM, Void, Pilot, Plus
Het zal een Ionity feestje worden denk ik. Ik reed Bremen - Hamburg - Lübeck - putgarten rodby boot - Kopenhagen - Malmö. Prima rit met overal ionity laders tegen (nog steeds) gunstig tarief.VidaR-9 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:40:
Aankomend weekend retourtje Malmö op de planning staan. Volgens mij zijn er hier meerdere mensen die al eens die kant op zijn geweest met de Polestar. Het zal mijn eerste verre rit met de Polestar worden, ook een soort try out, dus ben erg benieuwd. Heb er wel zin in in ieder geval.
Die boot ging ook altijd goed. Niet 1x volle boot gehad. Kon in 1x door.
Heb deze nu 2x gereden, waarvan 1x verder door naar Jönköping (ook allemaal ionity) en het leuke aan Duitsland vind ik altijd dat je dan nog even je accu kan leegracen als je toch met 15% lijkt aan te komen bij een laadpaal 😇, mits het niet te druk is natuurlijk. Hij gaat heel rap naar 210 en stopt dan abrupt 😇
XPENG G9 Performance 2024
Ik weet niet of deze al eens voorbij is gekomen.
Ik zoek een "kledinghaak". Zo'n ding dat je achter de stoel hangt om b.v. een colbertje aan op te hangen (zodat deze niet extra kreukt).
Bij mijn vorige auto (Mini Clubman) had ik deze (maar dan wel met Mini erop ipv bmw
)
https://www.dusseldorp-we...omfort-kledinghanger.html
Ik kan er geen van Polestar of Volvo vinden. Iemand anders iets passends (en moois) gevonden?
Ik zoek een "kledinghaak". Zo'n ding dat je achter de stoel hangt om b.v. een colbertje aan op te hangen (zodat deze niet extra kreukt).
Bij mijn vorige auto (Mini Clubman) had ik deze (maar dan wel met Mini erop ipv bmw
Ik kan er geen van Polestar of Volvo vinden. Iemand anders iets passends (en moois) gevonden?
Wij gaan via Kolding.kramon schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:58:
[...]
Het zal een Ionity feestje worden denk ik. Ik reed Bremen - Hamburg - Lübeck - putgarten rodby boot - Kopenhagen - Malmö. Prima rit met overal ionity laders tegen (nog steeds) gunstig tarief.
Die boot ging ook altijd goed. Niet 1x volle boot gehad. Kon in 1x door.
Heb deze nu 2x gereden, waarvan 1x verder door naar Jönköping (ook allemaal ionity) en het leuke aan Duitsland vind ik altijd dat je dan nog even je accu kan leegracen als je toch met 15% lijkt aan te komen bij een laadpaal 😇, mits het niet te druk is natuurlijk. Hij gaat heel rap naar 210 en stopt dan abrupt 😇
Ik kwam op allemaal IONITY laders uit vooralsnog. Eens zien of die Plugsurfing kaart werkt met korting, nog nooit gebruikt. In Nederland laad ik met druppel via het werk, maar die mag ik niet in het buitenland gebruiken.
Ik heb zelf die van mijn Peugeot 3008 overgezet, is gewoon clean en eenvoudig design zonder branding, vond hem net toevallig hier:Sjiefke schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:02:
Ik weet niet of deze al eens voorbij is gekomen.
Bij mijn vorige auto (Mini Clubman) had ik deze (maar dan wel met Mini erop ipv bmw)
https://www.originalcarpa...-kledinghanger-1607938180
Je krijgt alleen de hoofdsteun dan niet meer in de onderste stand = voor mij zelf geen probleem in de eerste klik.
Ik kan eventueel een foto maken als ik weer bij de auto ben.
Deze lijkt iets meer op wat jij bedoelt:
https://www.originalcarpa...op-basishouder-000061127b
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Werkt prima. Pas aanbieden, stekker er in en laden maar!VidaR-9 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:06:
[...]
Wij gaan via Kolding.
Ik kwam op allemaal IONITY laders uit vooralsnog. Eens zien of die Plugsurfing kaart werkt met korting, nog nooit gebruikt. In Nederland laad ik met druppel via het werk, maar die mag ik niet in het buitenland gebruiken.
Zou die van Volkswagen passen?xsive schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:01:
[...]
Ik heb zelf die van mijn Peugeot 3008 overgezet, is gewoon clean en eenvoudig design zonder branding, vond hem net toevallig hier:
https://www.originalcarpa...-kledinghanger-1607938180
Je krijgt alleen de hoofdsteun dan niet meer in de onderste stand = voor mij zelf geen probleem in de eerste klik.
Ik kan eventueel een foto maken als ik weer bij de auto ben.
Deze lijkt iets meer op wat jij bedoelt:
https://www.originalcarpa...op-basishouder-000061127b
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HGn7B3b2CyBgz2OKpeZ0OZHK.jpg?f=user_large)
Hopelijk proberen ze hiermee de structurele problemen met de app op te lossen. Zou erg fijn zijn, want het blijft niet erg stabiel tot nu toe.
https://www.hln.be/drive/...p-vakantie-gaat~ad3683ca/
Kloppen die polestar bereik cijfers? @130km/u
P2 LR 254km
P2 LR dual engine 258km
P2 LR 254km
P2 LR dual engine 258km
Zou fijn zijn. En ook wel prettig om te weten dat ze dit morgen gaan doen, sleutel mee naar kantoor dus :-DAartJW schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:09:
[Afbeelding]
Hopelijk proberen ze hiermee de structurele problemen met de app op te lossen. Zou erg fijn zijn, want het blijft niet erg stabiel tot nu toe.
Polestar 2 Launch edition, PP, Snow
"won't have full fuctionality" niks nieuws dusAartJW schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:09:
[Afbeelding]

In de zomer klopt dat wel. In de winter natuurlijk niet.Koja78 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:23:
https://www.hln.be/drive/...p-vakantie-gaat~ad3683ca/
P2 LR 254km
P2 LR dual engine 258km
Mijn digitale sleutel is nu met 1.9 en de huidige versie van de app ermee gekapt. Na een kort onderzoek is gebleken dat het Polestar2 Bluetoothkanaal bij mij momenteel weer ontbreekt.
Je bent gewaarschuwd! In mijn auto lijkt het kanaal dus gecrasht.
Nee joh, dit zijn eerder cijfers voor in de winter dan voor de zomer.kramon schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:05:
[...]
In de zomer klopt dat wel. In de winter natuurlijk niet.
Als ik 130 rij in de zomer, dan is mijn verbruik zoiets als 22kwh, dus omgerekend 340 kilometer ofzo.
Zou het niet handig zijn zo'n bericht als een soort push-melding in de app zichtbaar te maken aan de gebruikers i.p.v. te hopen dat iedere P2 gebruiker dit op Facebook (of waar komt dit überhaupt vandaan) leest?AartJW schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:09:
[Afbeelding]

Mensen die dit bericht niet lezen verliezen hun vertrouwen in de app wel erg hard zo.
Ik bij lange na niet. Als ik nu mijn ABRP van deze zomer terugkijk in Frankrijk, dan zie ik alleen maar stukjes van +- 250km waar ik van 90% naar 10-15% ga. Van 100 naar 0 is natuurlijk een ander verhaal, maar totaal niet realistisch om te hanteren voor reizen.GuiltyNL schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:27:
[...]
Nee joh, dit zijn eerder cijfers voor in de winter dan voor de zomer.
Als ik 130 rij in de zomer, dan is mijn verbruik zoiets als 22kwh, dus omgerekend 340 kilometer ofzo.
Deze test gaat toch uit van 100% naar 0% accu? Of heb ik het verkeerd begrepen?kramon schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:49:
[...]
Ik bij lange na niet. Als ik nu mijn ABRP van deze zomer terugkijk in Frankrijk, dan zie ik alleen maar stukjes van +- 250km waar ik van 90% naar 10-15% ga. Van 100 naar 0 is natuurlijk een ander verhaal, maar totaal niet realistisch om te hanteren voor reizen.
Elke 250 kilometer laden, snap ik helemaal. Maar deze test heeft het over het volledige bereik van de accu volgens mij.
Het origineel van die test: https://www.autobild.de/a...po-130-km-h-20977681.html . Autobild heeft echter een aantal maanden geleden ook zo'n 130 km/h test gedaan en daar kwamen veel andere cijfers uit: https://www.autobild.de/a...-praxistest-20583789.html ; bijvoorbeeld:
- Ford Mustang Mach-E: 367km vs 440km
- Audi RS e-tron GT: 367km vs 291km
- Skoda Enyaq iV 80: 316km vs 352km
Heel apart dit. Bovendien zou uit de nieuwe test blijken dat de LRSM minder ver zou komen dan de LRDM terwijl dit in de praktijk echt niet zo is. Tenslotte zit ik bij 130 km/h met mijn LRSM op dit moment op zo'n 25 kWh/100km, oftewel zo'n 300 km rijbereik en dat is dan bij temperaturen net boven het vriespunt.
- Ford Mustang Mach-E: 367km vs 440km
- Audi RS e-tron GT: 367km vs 291km
- Skoda Enyaq iV 80: 316km vs 352km
Heel apart dit. Bovendien zou uit de nieuwe test blijken dat de LRSM minder ver zou komen dan de LRDM terwijl dit in de praktijk echt niet zo is. Tenslotte zit ik bij 130 km/h met mijn LRSM op dit moment op zo'n 25 kWh/100km, oftewel zo'n 300 km rijbereik en dat is dan bij temperaturen net boven het vriespunt.
Ai, goed om te weten aangezien ik geen werkende sleutel heb en nu vertrouw op de DK. Al kan ik natuurlijk wel het portier openen met de fysieke sleutel.GuiltyNL schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:25:
Mijn digitale sleutel is nu met 1.9 en de huidige versie van de app ermee gekapt. Na een kort onderzoek is gebleken dat het Polestar2 Bluetoothkanaal bij mij momenteel weer ontbreekt.
Dan komt het idd meer in de buurt 👍GuiltyNL schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:54:
[...]
Deze test gaat toch uit van 100% naar 0% accu? Of heb ik het verkeerd begrepen?
Elke 250 kilometer laden, snap ik helemaal. Maar deze test heeft het over het volledige bereik van de accu volgens mij.
Dank je. Ik ga mijn sleutel even inpakkenGuiltyNL schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:25:
Vandaag met een ratelend geluid naar de dealer geweest. Bij lage snelheid klinkt het alsof er achter iets aanloopt. Zowel bij remmen als optrekken. Was al een tijdje maar leek steeds erger te worden.
Blijkt de motor achter te zijn, moet vervangen worden. Na bijna 50k km (LE van eind 2020). Onderdeel was niet in NL op voorraad maar komt volgende week binnen. Dan binnen een dag vervangen als alles goed gaat.
Al meer mensen gehad?
Blijkt de motor achter te zijn, moet vervangen worden. Na bijna 50k km (LE van eind 2020). Onderdeel was niet in NL op voorraad maar komt volgende week binnen. Dan binnen een dag vervangen als alles goed gaat.
Al meer mensen gehad?
Oh…. Hier ook als je langzaam rijd en vooral ook instuurt bij parkeren. Ik dacht aan aandrijfas hoes ofzo, toch maar eens langs de dealer.dnns85 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:26:
Vandaag met een ratelend geluid naar de dealer geweest. Bij lage snelheid klinkt het alsof er achter iets aanloopt. Zowel bij remmen als optrekken. Was al een tijdje maar leek steeds erger te worden.
Al meer mensen gehad?
Dit is echt een ratelend geluid bij rechtdoor. Zal eens proberen op te nemen. Bij insturen heb ik het ook maar daar kunnen ze niets vinden.
Ik durf het niet te zeggen maar kan me moeilijk voorstellen dat er veel verschil is hoe ver de spijlen uit elkaar staan bij die hoofdsteunen, aangezien er ook universele hoofdsteunen verkocht worden met ingebouwde dvd schermen. Deze reactie is nu wel een beetje 1999

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Dat is wat anders volgens mij. Ik heb dat ook al enkele keren gehad en de garage verhelpt dat door iets 'in te smeren'. Paar weken geleden nog bij mijn auto gedaan. Echter hoorde ik het vorige week alweer en wordt het dus opnieuw gedaan...EVdriver schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:27:
[...]
Oh…. Hier ook als je langzaam rijd en vooral ook instuurt bij parkeren. Ik dacht aan aandrijfas hoes ofzo, toch maar eens langs de dealer.
8 uur vanochtend was ie wel klaar...kramon schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:00:
Ik snap werkelijk niets van de laad timers. Ik stel dat ding op 23:00 tot 07:00 en het dashboard achter t stuur geeft aan dat ie gaat laden van 01:14 tot 09:14. Net alsof die tijd niet in sync is.
Het zal me benieuwen hoe het gegaan is morgenochtend.
[Afbeelding]

Bij mij hebben ze die rubbers gisteren gesmeerd. Zometeen meer eens horen of het weg is. Ik moet overigens over 14 dagen terug komen, dan smeren ze die nogmaals in. Schijnt een soort standaard procedure te zijn om na 14 dagen nog eens in te smeren?!kramon schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 06:52:
[...]
Dat is wat anders volgens mij. Ik heb dat ook al enkele keren gehad en de garage verhelpt dat door iets 'in te smeren'. Paar weken geleden nog bij mijn auto gedaan. Echter hoorde ik het vorige week alweer en wordt het dus opnieuw gedaan...
Overigens heb ik hier in het verleden al eens geklaagd dat mijn rechterspiegel een eigen leven heeft. Die hebben ze dus gisteren ook vervangen (klusje waar ze de auto de hele dag voor wilden hebben. Halve deur moet uit elkaar, schijnt het). Hij bewoog erg traag en kwam daardoor nooit terug in de juiste positie. Het lijkt er sterk op dat als je instapt en vrij snel de Drive inschakelt dat dat goed zetten van spiegels en stoelen stopt. Vooral bij profielwisselingen wil dat nog wel eens een ding zijn als je dochter een stuk kleiner is dan jezelf. Dan hebben die spiegels even nodig lijkt het. Maar goed, dat moet nu ook verholpen zijn.
Ja klopt, 2x. Alleen werd ik na de 1x teruggebeld dat de (volvo) garage was teruggefloten door Polestar, dat het maar 1x mocht. Dus nu heb ik 't euvel weer en kom ik alsnog een 2e keer langs.PvS_68 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:51:
[...]
Bij mij hebben ze die rubbers gisteren gesmeerd. Zometeen meer eens horen of het weg is. Ik moet overigens over 14 dagen terug komen, dan smeren ze die nogmaals in. Schijnt een soort standaard procedure te zijn om na 14 dagen nog eens in te smeren?!
[ Voor 3% gewijzigd door kramon op 23-03-2022 08:59 ]
Gisteren toen mijn DK niet werkte en BT kanaal weer was verdwenen, stond mijn auto aan de lader. Daarna met de normale sleutel gaan rijden en na de rit was het kanaal weer terug in de lucht. Het lijkt er dus op dat ze een soort reset ingebouwd hebben nu voor het kanaal.Ktenolix schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:02:
[...]
Ai, goed om te weten aangezien ik geen werkende sleutel heb en nu vertrouw op de DK. Al kan ik natuurlijk wel het portier openen met de fysieke sleutel.
Na wat rommelen in de app, kreeg ik de DK nu weer aan de praat.
Als ze nu slim zijn dan hangen ze de reset van dat BT kanaal aan de TCAM reset, zo kun je hopelijk in geval van nood met de app je auto ontgrendelen, resetten en daarna alsnog wegrijden met de DK.
Nog beter zou het zijn als ze een secundaire verificatiemethode voor de DK inbouwen. Bijvoorbeeld dat de app via de cloud kan verifiëren/unlocked/starten als BT uit de lucht is. Dit duurt wellicht wat langer maar zodoende zal de beschikbaarheid drastisch omhoog gaan. (Immers zou dan BT en de APP tegelijk moeten uitvallen).GuiltyNL schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:50:
[...]
Gisteren toen mijn DK niet werkte en BT kanaal weer was verdwenen, stond mijn auto aan de lader. Daarna met de normale sleutel gaan rijden en na de rit was het kanaal weer terug in de lucht. Het lijkt er dus op dat ze een soort reset ingebouwd hebben nu voor het kanaal.
Na wat rommelen in de app, kreeg ik de DK nu weer aan de praat.
Als ze nu slim zijn dan hangen ze de reset van dat BT kanaal aan de TCAM reset, zo kun je hopelijk in geval van nood met de app je auto ontgrendelen, resetten en daarna alsnog wegrijden met de DK.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Maar als het BT-kanaal van de auto uit de lucht is, hoe weet je dan wanneer je bij de auto staat en dus via de app en de cloud zou moeten unlocken?! Dat kan dus niet.Rene schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:02:
[...]
Nog beter zou het zijn als ze een secundaire verificatiemethode voor de DK inbouwen. Bijvoorbeeld dat de app via de cloud kan verifiëren/unlocked/starten als BT uit de lucht is. Dit duurt wellicht wat langer maar zodoende zal de beschikbaarheid drastisch omhoog gaan. (Immers zou dan BT en de APP tegelijk moeten uitvallen).
De enige mogelijkheid dan is om zelf de app op te starten en regulier te unlocken in de app.
Als dat teruggefloten dan maar niet met geld te maken heeft..... Uiteindelijk gaat Polestar een rekening van de Volvo dealer krijgen voor werkzaamheden onder garantie. Misschien proberen ze op die manier de kosten te drukken (korte termijn). Als je dan vervolgens een half jaar later alsnog moet........kramon schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:59:
[...]
Ja klopt, 2x. Alleen werd ik na de 1x teruggebeld dat de (volvo) garage was teruggefloten door Polestar, dat het maar 1x mocht. Dus nu heb ik 't euvel weer en kom ik alsnog een 2e keer langs.
Iemand de nieuwe app versie al getest? Vanochtend waren de serverwerkzaamheden en met deze nieuwe versie werkt de app bij mij heel veel sneller! Heb nog niet getest met AC laden of de SoC ook sneller wordt ge-update maar de responsetijden van laadschema of klimaattimers ophalen zijn veel korter geworden. Of was dat al zo?
[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 23-03-2022 12:16 ]
Absoluut merkbaar sneller bij mijJTHZZ schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:16:
Iemand de nieuwe app versie al getest? Vanochtend waren de serverwerkzaamheden en met deze nieuwe versie werkt de app bij mij heel veel sneller! Heb nog niet getest met AC laden of de SoC ook sneller wordt ge-update maar de responsetijden van laadschema of klimaattimers ophalen zijn veel korter geworden. Of was dat al zo?
Nu hopen dat het stabiel blijft. Ik ga hem zo even aan de lader hangen om te zien of soc refresh ook sneller gaat.
Portieren en klimaat lijkt sneller, accustatus bij mij nog steeds vrij traag (seconde of 10).JTHZZ schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:16:
Bij mij alle 3 echt binnen 1-2 seconde. Zo snel is t nog nooit geweest.GuiltyNL schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:25:
[...]
Portieren en klimaat lijkt sneller, accustatus bij mij nog steeds vrij traag (seconde of 10).
Hier gaat het ook lekker snel. Dit is prima en hopelijk blijft het zo.VidaR-9 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:26:
[...]
Bij mij alle 3 echt binnen 1-2 seconde. Zo snel is t nog nooit geweest.
Hier zelfs instant een grijs scherm met alles disabled.
Mijn hele TCAM module lijkt omgevallen. DK werkt echter nog wel. Maar geen internet of wat dan ook. Tijd van het systeem is ook compleet verkeerd.
Mijn hele TCAM module lijkt omgevallen. DK werkt echter nog wel. Maar geen internet of wat dan ook. Tijd van het systeem is ook compleet verkeerd.
Echt bizar snel die app ineens. Alsof het uit cache komt...
Ik weet niet of de PS2 en XC40 app onder water gelijk lopen en/of misschien wel tegelijk door ontwikkeld en uitgerold worden, maar hier ook een Volvo app update en het % staat binnen 1 of 2 tel al in de app.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Updaten van % tijdens laden lijkt nog niet up to date. Althans dat hoop ik anders heb ik maar 2% geladen afgelopen uur.
Ik heb dit ook met mijn SRSM, slechts een keer gehad en dat kwam nadat ik een kwartiertje de auto er flink van langs had gegeven. Het geluid is niet meer teruggekomen trouwens.. Als dat wel gebeurd ga ik er alsnog mee naar de dealer.dnns85 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:46:
Dit is echt een ratelend geluid bij rechtdoor. Zal eens proberen op te nemen. Bij insturen heb ik het ook maar daar kunnen ze niets vinden.
Ik heb dit laatst linksvoor gehad. Kwam nadat ik een drenpel iets te hard nam. Dacht zelf dat er een blikje ofzo tussen de band zat. Na 5 minuten was het weg. Zal binnenkort met de bandenwissel wel aan de jongens vragen of ze iets raars zien,T4rsonis schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:05:
[...]
Ik heb dit ook met mijn SRSM, slechts een keer gehad en dat kwam nadat ik een kwartiertje de auto er flink van langs had gegeven. Het geluid is niet meer teruggekomen trouwens.. Als dat wel gebeurd ga ik er alsnog mee naar de dealer.
Mijn auto zat ook de hele ochtend zonder verbinding, maar heeft zichzelf in de loop van vanmiddag weer gerepareerd. Houd hoopKtenolix schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:17:
Hier zelfs instant een grijs scherm met alles disabled.![]()
Status tijdens laden is nog steeds bingo
toch jammer dat ze dat niet gelijk aangepakt hebben.
Blijven hopen dat ze dit in V4.0 oplossen
Blijven hopen dat ze dit in V4.0 oplossen
Als jullie een langere rit rijden, navigeren jullie dan van laadpunt naar laadpunt of gewoon obv de eindbestemming?
Mijn eerste idee was om van laadpunt naar laadpunt te navigeren. Maar dan mis je eventuele gebeurtenissen (file, afsluiting) op de totale rit misschien.
Mijn eerste idee was om van laadpunt naar laadpunt te navigeren. Maar dan mis je eventuele gebeurtenissen (file, afsluiting) op de totale rit misschien.
Ik navigeer met ABRP in de auto naar de eindbestemming en stuur de eerstvolgende laadpaal naar Google Maps. Bij de laadpaal aangekomen plan ik opnieuw met ABRP en stuur de volgende weer door. ABRP neemt standaard geen file of werkzaamheden mee dus als ik tijd over heb doe ik ook even een planning in Maps.VidaR-9 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 20:51:
Als jullie een langere rit rijden, navigeren jullie dan van laadpunt naar laadpunt of gewoon obv de eindbestemming?
Laatst een keer alleen Google Maps gebruikt maar toen stuurde hij me naar een 50kW lader omdat hij filtert op >50kW en niet altijd kijkt wat optimaal is. Je kunt dat voorkomen als je gewoon even kijkt of het een ‘snel’ of een ‘zeer snel’ laadpunt is in Google Maps. Snel is 50kW. Ik had daar toen niet goed naar gekeken. Voordeel van Google is dat de SoC voorspelling superstrak is en hij rekening houdt met werkzaamheden en verkeer. Moet je bij ABRP voor betalen
Hoe hou je in de gaten hoe ver de SoC is? Of blijf je in je auto zitten ?JTHZZ schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 21:38:
[...]
Ik navigeer met ABRP in de auto naar de eindbestemming en stuur de eerstvolgende laadpaal naar Google Maps. Bij de laadpaal aangekomen plan ik opnieuw met ABRP en stuur de volgende weer door. ABRP neemt standaard geen file of werkzaamheden mee dus als ik tijd over heb doe ik ook even een planning in Maps.
Laatst een keer alleen Google Maps gebruikt maar toen stuurde hij me naar een 50kW lader omdat hij filtert op >50kW en niet altijd kijkt wat optimaal is. Je kunt dat voorkomen als je gewoon even kijkt of het een ‘snel’ of een ‘zeer snel’ laadpunt is in Google Maps. Snel is 50kW. Ik had daar toen niet goed naar gekeken. Voordeel van Google is dat de SoC voorspelling superstrak is en hij rekening houdt met werkzaamheden en verkeer. Moet je bij ABRP voor betalen
ABRP geeft aan hoe ver je moet laden voor het volgende laadpunt en dat hou ik in mijn hoofd als ik ga koffie drinken. Via de app kijk ik af en toe hoe ver de SoC is. Gaat bij snelladen realtime. Als ik weer terug ben even het nieuwe laadpunt in Google Maps en ik zie de aankomst SoC. Zodra die boven 0 is, vertrekken maar!RobboNL schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 21:59:
[...]
Hoe hou je in de gaten hoe ver de SoC is? Of blijf je in je auto zitten ?
Gebruik je voor de SoC de Polestar app of ABRP app ?JTHZZ schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 22:27:
[...]
ABRP geeft aan hoe ver je moet laden voor het volgende laadpunt en dat hou ik in mijn hoofd als ik ga koffie drinken. Via de app kijk ik af en toe hoe ver de SoC is. Gaat bij snelladen realtime. Als ik weer terug ben even het nieuwe laadpunt in Google Maps en ik zie de aankomst SoC. Zodra die boven 0 is, vertrekken maar!
Polestar app.RobboNL schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 23:19:
[...]
Gebruik je voor de SoC de Polestar app of ABRP app ?
Ben ik 1 van de weinige die totaal niet kijkt naar het verbruik?
(denk overigens dat mijn verbruik insane is) Pedaal kent denk ik maar 3 standen, uit, aan en midden.
(denk overigens dat mijn verbruik insane is) Pedaal kent denk ik maar 3 standen, uit, aan en midden.
Ik ben nu van plan om Maps te laten navigeren naar het volgende laadpunt en dan Maps op mijn telefoon te laten navigeren naar het eindpunt.
De laadpunten zelf zal ik via ABRP bekijken en misschien ook aanpassen tijdens de reis.
We gaan t zien.. 😬
De laadpunten zelf zal ik via ABRP bekijken en misschien ook aanpassen tijdens de reis.
We gaan t zien.. 😬
Nee dat ben je niet. Snel optrekken doet niet zo bizar veel met het vebruik bij mij, het is meer de hoge kruis snelheden.Kohen schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:39:
Soms zit ik in de modus: drive it like you stole it. Want met die Öhlins en Brembo's nodigt het gewoon uit om te planken. Mijn verbruik gaat dan wel rustig naar >40 kWh/100km haha.VidaR-9 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:40:
[...]
Nee dat ben je niet. Snel optrekken doet niet zo bizar veel met het vebruik bij mij, het is meer de hoge kruis snelheden.
Ik snap ook het commentaar niet dat mensen het geen rijdersauto vinden, omdat ie niet zo zenuwachtig stuurt zoals een BMW doet. Misschien dat de normale P2 heel anders rijdt, maar ik kan me niet voorstellen dat die verschillen enorm zullen zijn?
Ik ben nog een keertje met de DK aan de slag gegaan, ik heb dus gemerkt dat bij mij soms het BT kanaal uit de lucht gaat, maar die wordt dan ergens weer online geholpen door de auto. Maar ook als het BT kanaal aanwezig is, wil de DK lang niet altijd werken.
Wat bij mij dan de oplossing is, is om in je Bluetooth menu even naar aanwezige Bluetooth devices te zoeken. Zodra ik dat heb gedaan, werkt de DK direct erna weer.
[ Voor 24% gewijzigd door GuiltyNL op 24-03-2022 09:15 ]
Als die verschillen niet groot zouden zijn....... Dan zijn het wel heel erg veel euros - 6000 euro voor Brembo's, Ohlin en wat kleurtjes....GuiltyNL schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:14:
[...]
Soms zit ik in de modus: drive it like you stole it. Want met die Öhlins en Brembo's nodigt het gewoon uit om te planken. Mijn verbruik gaat dan wel rustig naar >40 kWh/100km haha.
Ik snap ook het commentaar niet dat mensen het geen rijdersauto vinden, omdat ie niet zo zenuwachtig stuurt zoals een BMW doet. Misschien dat de normale P2 heel anders rijdt, maar ik kan me niet voorstellen dat die verschillen enorm zullen zijn?
Ik ben nog een keertje met de DK aan de slag gegaan, ik heb dus gemerkt dat bij mij soms het BT kanaal uit de lucht gaat, maar die wordt dan ergens weer online geholpen door de auto. Maar ook als het BT kanaal aanwezig is, wil de DK lang niet altijd werken.
Wat bij mij dan de oplossing is, is om in je Bluetooth menu even naar aanwezige Bluetooth devices te zoeken. Zodra ik dat heb gedaan, werkt de DK direct erna weer.
Daar heb je een punt.blue eyes schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:08:
[...]
Als die verschillen niet groot zouden zijn....... Dan zijn het wel heel erg veel euros - 6000 euro voor Brembo's, Ohlin en wat kleurtjes....
![]()
Niet:Kohen schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:39:
Aan.....Twijfel.twijfel.....UIT!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb dit ook gehad, best wel hard geluid alsof er iets tussen de banden zaten. We zijn toen na de garage gegaan en die gaven aan dat het de remschijven zijn die geroest waren. Er zat toen inderdaad veel roest op en na een stukje rijden met een paar keer heeel hard remmen, dus echt in de ankers was het geluid meteen weg.T4rsonis schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:05:
[...]
Ik heb dit ook met mijn SRSM, slechts een keer gehad en dat kwam nadat ik een kwartiertje de auto er flink van langs had gegeven. Het geluid is niet meer teruggekomen trouwens.. Als dat wel gebeurd ga ik er alsnog mee naar de dealer.
Het advies van hen was toen om niet meer met OPD te rijden, maar dat werd hier al direct ontkracht. Het gaat er om dat je af en toe even goed doorremt, schijnbaar kunnen nieuwe auto's hier altijd last van hebben.
Mijn zoontje van 10 is de schuldige van het hoge verbruik.
Kijk pap hier kunnen we de LC weer proberen, zullen we?
En wéér een 0-100 onder de 5s.
Kijk pap hier kunnen we de LC weer proberen, zullen we?
En wéér een 0-100 onder de 5s.
PS2 Midnight 20" DM +PSU
Stokbrood AAP??assn schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:56:
[...]
Ik heb dit ook gehad, best wel hard geluid alsof er iets tussen de banden zaten. We zijn toen na de garage gegaan en die gaven aan dat het de remschijven zijn die geroest waren. Er zat toen inderdaad veel roest op en na een stukje rijden met een paar keer heeel hard remmen, dus echt in de ankers was het geluid meteen weg.
Het advies van hen was toen om niet meer met OPD te rijden, maar dat werd hier al direct ontkracht. Het gaat er om dat je af en toe even goed doorremt, schijnbaar kunnen nieuwe auto's hier altijd last van hebben.
12.000km, en denk ik 3x de rem gebruikt (FULL OPD standje, alleen soms nét wat bij-remmen)
dus zou ik ab-so-luut problemen moeten hebben.
maar....niks nada hier. (zag wél eens iets vliegroest na grondige wasbeurt en gelijk wegzetten)
De auto doet zélf af-en-toe lichtjes "schuren-van-de-remschijven" en dat zou genoeg moeten zijn.
Wellicht dat andere hier hún ervaringen kunnen delen,
dan kan je zelf een inschatting maken in welke richting te zoeken.
suc6
Gewoon af en toe de auto tijdens rijden in N zetten en van 100-0 remmen.
Als de auto in N staat is regeneratief remmen uitgeschakeld 👍
Dat is niet echt heel relaxed want je moet eerst remmen voordat je in N kunt schakelen. En dan bij 100 per uur op een snelweg naar 0 remmen? Dat kan misschien ergens in Noorwegen ver van de bewoonde wereld maar in NL zijn daar niet echt veel geschikte plekken voor.Rene schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:51:
Gewoon af en toe de auto tijdens rijden in N zetten en van 100-0 remmen.
Wat updates van de Polestar Facebook groep:
- 155 kW lijkt de maximale laadsnelheid. Wellicht nog wat tweaks in de curve.
- Geen V2G / V2L via OTA. Niet gepland voor de P2
- geen significant verschil tussen 80 en 90% laad limiet. Auto kan dus altijd op 90% staan.
- Geen probleem om de auto tot 100% op te laden.
- Android systeem update gepland in de eerstvolgende update later deze lente
- CarPlay gepland deze lente (in de volgende update?
- Polestar is bezig om de sattelietkaart beschikbaar te maken voor de P2 in maps
- Polestar geeft expliciet aan dat de P2 nog lang niet EOL is en er doorontwikkeld word aan de software.
Fijne avond
- geen significant verschil tussen 80 en 90% laad limiet. Auto kan dus altijd op 90% staan.
- Polestar is bezig om de sattelietkaart beschikbaar te maken voor de P2 in maps
- Polestar geeft expliciet aan dat de P2 nog lang niet EOL is en er doorontwikkeld word aan de software.
Fijne avond
Die eerste 2 punten zijn hardware gerelateerd, dus het houdt een keer op natuurlijk wat er kan met de auto.Rene schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 22:38:
Fijne avond
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Bij discussies over acceleratie en regeneratie moet ik altijd denken aan een stelling die Elon Musk maakte over een space elevator. Het ging dan over de hoeveelheid energie die nodig is om de lift Low Earth Orbit (LEO) te krijgen. Daarbij zei hij dat het feit dat je 'omhoog' gaat niet zo heel veel doet met het verbruik en dat het grootste gedeelte toch terug wordt gewonnen.VidaR-9 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:40:
[...]
Nee dat ben je niet. Snel optrekken doet niet zo bizar veel met het vebruik bij mij, het is meer de hoge kruis snelheden.
Eigenlijk had bij de Q&A met de battery-expert die gisteren was de vraag gesteld moeten worden hoe efficient regeneration is... Stom dat ik daar nu pas aan denk
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
nog eentje:Rene schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 22:38:
Fijne avond
-Er komt een battery state of health weergave.
Wellicht vooral interessant voor de mensen die de auto gekocht hebben en niet geleased
P2 thunder 20" non-PP
Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.