Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 209 Laatste
Acties:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:48
Pssttt:

Spoiler (als je geen zin heb om een uur video te kijken:
spoiler:
Alledrie kiezen ze de Polestar als favoriet!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-06 16:32

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb een PS2 SMSR in bestelling (levering gepland voor augustus).

Ik heb een tijdje aan een Ioniq 5 zitten denken maar uiteindelijk vond ik het interieur tegenvallend. Ik hou van interieurs met een cockpitbeleving. Exact wat de Polestar te bieden heeft. De Polestar heeft voor mij de juiste combinatie van een minimalistische vormgeving met voldoende verfijning in materiaalkeuze om het een aangename plek te maken om in te verblijven. De Ioniq 5 zit aan het andere eind van het spectrum met een kaal vrachtwageninterieur. Qua exterieurvormgeving ben ik ook veel meer gecharmeerd van een sedan of coupé dan een hatchback. De PS2 heeft sedanlooks met hatcback-practicality.

Verder ben ik ook wel gecharmeerd van de designtaal van Polestar en de merkbeleving. Dat is een stukje emotie dat afwezig is bij Hyundai.

De EV6 vond ik gewoon geen mooie auto. Door de wielen die diep in de wielkasten staan en de wielkastomranding die verdiept in de carrosserie liggen heeft hij een iele onzekere stance en lijkt de auto smaller dan hij is. Het interieur is meer cockpit dan een Ioniq 5 maar ook druk en veel high gloss plastic. Het is me teveel Samsung-feel.

Ik was ooit een BMW-liefhebber. BMW heeft mij volledig kwijtgeraakt met hun decoratieve vormtaal waarbij de auto gemaakt wordt door een optelsom van onsamenhangende graphics in plaats van een elegant, doeltreffend en begrijpelijk lijnenspel. Wat Polestar met de O2 in gedachte heeft past mij beter dan de lompe grilles van de iX en i4/4-serie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kvdv88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 11:56
iqcgubon schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:04:
Whoops. Besteld in oktober. Initieel bericht gekregen dat hij in februari geleverd zou worden.

Dat werd al snel maart.

En dat is sinds gisteren plots oktober geworden...
Hier de SRSM + Pilot in midnight besteld in december en deze heb ik gisteren op kunnen halen.
Mis enkel de sensor bij de kofferbak om met de voet deze te kunnen openen.
Bij polestar vertelden ze mij dat ik hier nog verder bericht over zou ontvangen.

Tot zo ver een fijne auto om te rijden, het vermogen wat je hebt went snel en tot zo ver rijd deze heerlijk.
Ook geen problemen nog met software/digital key. Maar goed, heb er ook pas 100 km mee gereden.

Ik heb een lijstje met alle EV's voor mijzelf gemaakt welke binnen budget zouden vallen.
Ioniq5 - Hiervan vond ik het interieur voor mij echt té minimalistisch, technisch gezien een interessante keuze
EV6 - Voelde gewoon niet hetzelfde als de polestar van binnen, technisch gezien een interessante keuze
Enyaq - Voel ik me nog te jong voor
i4 - zou ik relatief kaal kunnen rijden, aangezien ik nu een auto had met meer opties was dit geen realistische auto voor mij
Tesla M3 - Leuk technisch maar 12 in een dozijn auto en ik vind hem persoonlijk lelijk.
Q4 - Hoe meer ik deze zag van ver af en dichtbij hoe minder mooi ik hem vond worden. Gaf niet het audi gevoel.
ID4 - Was voor mij geen optie aangezien ik de auto en de cockpit niet mooi vind.

Uiteindelijk is het dus daarom de PS2 geworden.

[ Voor 35% gewijzigd door Kvdv88 op 17-03-2022 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Whoops. Besteld in oktober. Initieel bericht gekregen dat hij in februari geleverd zou worden.

Dat werd al snel maart.

Zo dat is wel ernstig.

Mijne ook in oktober besteld, januari leveren werd begin maart en inmiddels in bezit. Ik heb dus wel zonder packs besteld, mogelijk is dat mijn redding geweest.

Auto werd gewoon geleverd met kofferbak voetsensor en heb alsnog DAB+ weten te regelen.

De Nederlandse wet vindt online radio blijkbaar acceptabel als alternatief voor DAB+. Ik kon gelukkig aantonen dat DAB+ nog tot de standaard uitrusting behoorde voor mijn bestelling naar de leasemaatschappij ging. Die datum telde gelukkig ipv de daadwerkelijke orderdatum bij Polestar.

[ Voor 28% gewijzigd door xsive op 17-03-2022 12:48 ]

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:20
Kvdv88 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:17:
[...]

Mis enkel de sensor bij de kofferbak om met de voet deze te kunnen openen.
Bij polestar vertelden ze mij dat ik hier nog verder bericht over zou ontvangen.
DAB+ radio dus wel gewoon aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvdv88
daniel14 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:40:
[...]

DAB+ radio dus wel gewoon aanwezig?
Jazeker, ik las eerder in dit forum dat de auto's die vanaf week 12-2022 geproduceerd worden pas deze chip zouden missen. DAB+ is gewoon aanwezig bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iqcgubon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 02-06 20:59
daniel14 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:33:
[...]

Zo toe maar, kan je niet wisselen naar een "snel leverbaar"(voorraad model)?
Meh, het is de LRSM Pilot Plus in de kleur die ik wil. Ik zou geen andere uitvoering willen eigenlijk.

Dat de werkgever maar een commerciële geste regelt :P Mijn VW Golf doet het nog prima.

Als ik echter geen DAB+ zou hebben zou ik wel zeer pissig zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door iqcgubon op 17-03-2022 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Kvdv88 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:46:
[...]

Jazeker, ik las eerder in dit forum dat de auto's die vanaf week 12-2022 geproduceerd worden pas deze chip zouden missen. DAB+ is gewoon aanwezig bij mij.
Weet je dat zeker, het eerdere statement was namelijk als volgt:
From production week 34 2021, DAB radio is not included on Polestar 2 cars produced for customers in Sweden, the Netherlands, Austria, and Switzerland, in order to free up semiconductors for other parts of the vehicle. DAB radio has been removed in these markets since there's not a legal requirement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kvdv88
xsive schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:50:
[...]

From production week 34 2021, DAB radio is not included on Polestar 2 cars produced for customers in Sweden, the Netherlands, Austria, and Switzerland, in order to free up semiconductors for other parts of the vehicle. DAB radio has been removed in these markets since there's not a legal requirement.
Ik zal het straks dubbelchecken voor de zekerheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

iqcgubon schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:50:
[...]

Meh, het is de LRSM Pilot Plus in de kleur die ik wil. Ik zou geen andere uitvoering willen eigenlijk.

Dat de werkgever maar een commerciële geste regelt :P Mijn VW Golf doet het nog prima.
Ik gok dat de pilot pack je bestelling vertraagt, gezien de Pixel LED koplampen niet leverbaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotreke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06 19:25
xsive schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:50:
[...]

De mijne is afgelopen Maandag geleverd met voetsensor maar zonder DAB+. Besteld half November.

2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-06 14:02
weet iemand of er problemen zijn met een IphoneSE (2020) en de polestar app?
Wat ik ook probeer, ik kan niet inloggen, terwijl het account en wachtwoord goed zijn (en ook geaccepteerd worden door een Ipad Pro 2020)

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 00:03
MAdD schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:06:
weet iemand of er problemen zijn met een IphoneSE (2020) en de polestar app?
Wat ik ook probeer, ik kan niet inloggen, terwijl het account en wachtwoord goed zijn (en ook geaccepteerd worden door een Ipad Pro 2020)
Ik heb een SE2020 en geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-06 14:02
_--[]--__ schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:42:
[...]

Ik heb een SE2020 en geen problemen
thanks... heb sinds gisteren een PS2, maar als ik met mijn account wil inloggen op de SE2020 geeft deze dus een error....

Ga nog wel eens navragen bij PS support

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1521590

MAdD schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:44:
[...]

thanks... heb sinds gisteren een PS2, maar als ik met mijn account wil inloggen op de SE2020 geeft deze dus een error....

Ga nog wel eens navragen bij PS support
Heb je misschien een wachtwoord met speciale tekens er in? In het verleden zijn daar problemen mee geweest, de Polestar accepteert niet alle tekens terwijl die elders, browser enz. , geen enkel probleem geven. Zonodig een ander wachtwoord kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-06 20:18
Iemand bij wie de kofferbaksensor al nageplaatst is? Vorige week gemaild met PS support, zij gaven aan nog geen informatie te kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-06 23:52
Ik krijg gemengde signalen…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OAV2vIH2WtN17v8nX0-kU4JHE1E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7pdQBXcFxroC6AYpiCfOO9WI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pGTwCXV2j2Dy2y5CCSeuez_fY6g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sjZz2HUvKy4OfQswexBXQDps.jpg?f=fotoalbum_tile

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09:02

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Limiet verschoven naar 80 toen je al op 90 zat? :)

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-06 23:52
Paku schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 18:51:
[...]

Limiet verschoven naar 80 toen je al op 90 zat? :)
Nee, voor het laden het limiet op 80% gezet. Vervolgens laad kabel erin gedrukt en toen zag ik na een tijdje dat ie 90% vol zat. Display achter het stuur geeft aan dat het laad limiet ingesteld staat op 100% :? Maar die staat dus op 80%, maar toch heeft de auto tot 90% geladen :p

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tweaker1975
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 02-10-2024
Check, Viaplay werkt in de browser. Mooi F1 kijken op vakantie!

PS2 Midnight 20" DM +PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvdberg
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:53

Dvdberg

PSN: dennisvandenb

Hier een heel tevreden, blije, Polestar Launch Edition rijder. Op veel vlakken een top-auto. Maar vandaag liet ie me volledig in de steek.

Na ruim een uur rijden (100-110) een korte sanitaire stop bij een tankstation waarna ik weer door wilde rijden. Toen verscheen deze melding. (zie foto) Ik was vorige week al met een soortgelijke melding bij de dealer geweest maar toen konden ze niks vinden. Toen reed de auto ook nog wel. Deze keer leek het bij het wegrijden of de rem er nog op stond, horten en stoten, daarna wel rollen. Ik was van plan om door te rijden naar een Volvo dealer maar richting snelweg bleef de snelheid steken op 40km/u. Dus gestopt en Polestar Assistance gebeld. Heel correct geholpen, auto afgevoerd, leenauto geregeld en nu afwachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MHI_uF4poPuqZDLQc0EnUk7acFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h7xGaX02ahvrYp1IkOvHGhIo.jpg?f=fotoalbum_large

Ik rijd nu een luxe Volvo V90 T4 als leenauto, niets te klagen...maar dan merk je toch echt dat de Polestar heel fijn rijdt. Enige wat ik wel zou willen meenemen zijn de stoelen uit de V90.

Heeft een van jullie ook al eens deze melding gehad? Wat zijn de ervaringen hiermee?

PSN: dennisvandenb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fkeizer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-06 21:09
MaxxMark schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:11:
Ik pak sinds de p2 geen wasstraat meer, maar de wasbox. Neem dan meerdere microvezeldoekjes mee. Eerst grof wassen/spoelen. En daarna met de doekjes alle delen afgaan om wat intensiever te boenen.

Twee emmer systeem vond ik te veel werk. En de was straat te zonde. Of het de beste manier is weet ik niet, maar voor mij acceptabel.
Waar koop je je doekjes? Is dat speciaal voor wassen / schoonmaken auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fkeizer
  • Laatst online: 11-06 21:09
Rene schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:49:
Grappig om te lezen dat sommigen de software ruk vinden en andere helemaal top.

Ik vind de software zelf helemaal super. Ik herken me ook totaal niet in de claims dat het mega traag is allemaal. Het is geen i7 snelheid en 120hz perfomance maar traag wil ik het zeker niet noemen. Ook opstarten gaat hier gewoon soepel, voordat ik de auto in D zet is alles alweer up en running.

Ben verder benieuwd of iemand een autobouwer kan noemen welke ALLE punten kan afvinken:
- Werkende browser
- Streaming van de meeste streamingdiensten
- Ingebouwde Spotify, Tune-in en andere radioapps
- Easypark geintegreerd in het systeem
- ABRP geintegreerd in het systeem
- Google maps met voorverwarming van de batterij en realtime SOC/traffic updates

Nu ben ik een typisch N+1 geval. Maar alle drama's met TCAM problemen etc. zijn mij (vooralsnog) bespaard gebleven.

Zou zonder te twijfelen wederom een P2 kopen :)
Helemaal mee eens.

Wel even wennen dat een auto software bugs kan hebben. Net als een telefoon eigenlijk. En inderdaad worden ze minder snel verholpen dan je bij een telefoon gewend bent.

App / digitale key gebruik ik niet.
Zelf zou ik het tof vinden om (veel) meer statistieken te kunnen zien mbt rijden. Maar dat is denk ik een bewuste keuze.

Bereik vond ik in de winter al ok. Nu is het meer dan voldoende. 1x per week thuis laden en bij lange ritten ga ik op de route langs een snellader

[ Voor 5% gewijzigd door fkeizer op 17-03-2022 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-06 13:51
Laatst op 1.9 hetzelfde probleem gehad. Wil ook met geen mogelijkheid meer doorladen naar 100%.
Laadtimers niet meer te bedienen en staat op uitgegrijst 6A max.
Duurde twee dagen - daarna werkte het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
Met 1.9 is de klimaatbediening in de App stuk bij mij.
Indien eerder gestart gaat hij nogmaals aan als de App opgestart wordt. Dan moet je hem 3x uit en aan zetten om hem uit te krijgen.
Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 07:08
Arie van Dijk schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:49:
[...]

Laatst op 1.9 hetzelfde probleem gehad. Wil ook met geen mogelijkheid meer doorladen naar 100%.
Laadtimers niet meer te bedienen en staat op uitgegrijst 6A max.
Duurde twee dagen - daarna werkte het weer.
Had je wel LTE toen? Daar zit vaak de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

tweaker1975 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:10:
Check, Viaplay werkt in de browser. Mooi F1 kijken op vakantie!
Ik stream weleens muziek via de Vivaldi browser van de Concertzender site. Als ik ga rijden blijf het gewoon streamen. Browser is niet meer toegankelijk en verdwijnt naar de achtergrond maar het geluid komt gewoon door. Er zit geen video op de site bij trouwens..

Geen idee of dit bij video ook werkt. Dan zou je het ook nog kunnen horen tijdens het rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-06 20:55
Paku schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 20:03:
[...]

Ik stream weleens muziek via de Vivaldi browser van de Concertzender site. Als ik ga rijden blijf het gewoon streamen. Browser is niet meer toegankelijk en verdwijnt naar de achtergrond maar het geluid komt gewoon door. Er zit geen video op de site bij trouwens..

Geen idee of dit bij video ook werkt. Dan zou je het ook nog kunnen horen tijdens het rijden.
Ook bij video, beeld verdwijnt idd zodra je gaat rijden, geluid gaat gewoon door.

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desheba
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-08-2022

Dat werd al snel maart.

Van waar heb je deze info? Bij mij stond er namelijk ook plots oktober op hun website terwijl ik deze begin april verwacht. Ik heb toen support gecontacteerd en deze hebben bevestigd dat dit gewoon een bug in hun systeem is. Levering dus effectief april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 15:56
Arie van Dijk schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:52:
Met 1.9 is de klimaatbediening in de App stuk bij mij.
Indien eerder gestart gaat hij nogmaals aan als de App opgestart wordt. Dan moet je hem 3x uit en aan zetten om hem uit te krijgen.
Meer mensen hier last van?
Heb hetzelfde met de app momenteel (android 12).

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23:23

Dat werd al snel maart.

Zelfde bij mij vorige week: k-jah in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic"

Werd een dag of 2 later weer april, glitch, no worries.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 11:51

MaxxMark

HT is Tof!

fkeizer schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:38:
[...]
Ik kreeg keuzenstress over wat ik nou moest nemen. Dus uiteindelijk heb ik gewoon een setje microvezeldoekjes bij de AH gehaald. Ze zijn niet speciaal voor wassen/schoonmaken van een auto. Maar ze mochten wel nat gebruikt worden.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeywezep
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-03-2024
Ik sta op het punt om een PS2 SMLR te bestellen.. Hoe is de audio van de PS2 zonder het plus pack? Zouden jullie het plus pack aanraden?

[ Voor 23% gewijzigd door joeywezep op 18-03-2022 08:16 ]

In bestelling: Polestar 2, LRSM, Magnesium, 19”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

joeywezep schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 08:05:
Ik sta op het punt om een PS2 SMLR te bestellen.. Hoe is de audio van de PS2 zonder het plus pack? Zouden jullie het plus pack aanraden?
Ik ben er uiterst tevreden mee, zeker met deze instellingen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fUCEiHfCWbDaiLCm6vcPQWnNQI4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EoizObtNHRmJv79z94BcTMk5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-06 22:05
fkeizer schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:38:
[...]

Ja, let op dat je geen goedkope microvezeldoeken pakt van de Action of Zeeman of wat dan ook. De vezel van dit soort goedkope doeken is anders van samenstelling en ook anders 'gesplitst'. Goedkopere doeken kunnen microkrasjes in je lak maken.

Kijk naar doeken van gerenommeerde merken zoals Monello, Microfiber Madness, Dodo Juice enzovoort. Deze doeken zijn te krijgen bij verschillende speciaalzaken, meestal online.

Voor wassen kijk je naar een microvezel washandschoen (wash mitt) of een wash pad. Laat je adviseren door een specialist.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oPweKd5BFzgxl6Sa4sQ9VIOKpRo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lyltc8uxoFzFc6ihyyyDWpuQ.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:08
GuiltyNL schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:26:
[...]

Ja, let op dat je geen goedkope microvezeldoeken pakt van de Action of Zeeman of wat dan ook. De vezel van dit soort goedkope doeken is anders van samenstelling en ook anders 'gesplitst'. Goedkopere doeken kunnen microkrasjes in je lak maken.

Kijk naar doeken van gerenommeerde merken zoals Monello, Microfiber Madness, Dodo Juice enzovoort. Deze doeken zijn te krijgen bij verschillende speciaalzaken, meestal online.

Voor wassen kijk je naar een microvezel washandschoen (wash mitt) of een wash pad. Laat je adviseren door een specialist.

[Afbeelding]
Ik heb exact deze handschoen, gebruik hem in een 2 emmer systeem met de Void lak. Tot nu toe geen problemen mee gehad! Wel zaak dat je de auto voor het wassen echt even goed schoon spuit om het ergste vuil er vanaf te halen. Zijn genoeg artikelen over te vinden op internet over hoe je goed je auto kan wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Shorteh schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:38:
[...]

Ik heb exact deze handschoen, gebruik hem in een 2 emmer systeem met de Void lak. Tot nu toe geen problemen mee gehad! Wel zaak dat je de auto voor het wassen echt even goed schoon spuit om het ergste vuil er vanaf te halen. Zijn genoeg artikelen over te vinden op internet over hoe je goed je auto kan wassen.
Precies! Je kunt vooraf nog infoamen als je een hogedrukreiniger hebt en een foamlans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
GuiltyNL schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:56:
[...]

Precies! Je kunt vooraf nog infoamen als je een hogedrukreiniger hebt en een foamlans

[YouTube: Monello Lancia 2.0 foam gun]
Inderdaad. Ik spuit de auto vanaf heuphoogte in met ontvetter, vervolgens spuit ik met de schuimlans de auto in en spoel deze daarna af met de HR spuit.

Dan is 98% van het vuil verdwenen voordat ik begin met handwassen. In de zomer is het vaak genoeg met de schuimlans en afspoelen.

(Mijn P2 is we behandeld met een IGL kenzo+ ceramische coating, dat helpt natuurlijk ook).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:00
xsive schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 08:27:
[...]

Ik ben er uiterst tevreden mee, zeker met deze instellingen
[Afbeelding]
Ik blijf het vreemd vinden dat de Polestar met hetzelfde HK audiosysteem wel een extra EQ mag hebben maar de XC40 met dus ook dat HK systeem niet en dat gaat er ook niet komen want...het systeem van HK is al specifiek afgestemd. Wat mij betreft sowieso een lulverhaal en het wordt eigenlijk bevestigd dat het in de PS2 wel mogelijk is.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
Juancho schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:12:
[...]

Ik blijf het vreemd vinden dat de Polestar met hetzelfde HK audiosysteem wel een extra EQ mag hebben maar de XC40 met dus ook dat HK systeem niet en dat gaat er ook niet komen want...het systeem van HK is al specifiek afgestemd. Wat mij betreft sowieso een lulverhaal en het wordt eigenlijk bevestigd dat het in de PS2 wel mogelijk is.
Zeg je nou dat er in de Volvo helemaal geen EQ is? Ik weet dat de fader ontbreekt (ook op de P2) maar de equalizer maakt echt wel een verschil.

Ik heb vandeweek eens met de DB meter de speakers getest. Volume op 50% en er kwam tot de volgende conclusie:

- Centerspeaker: 75 db
- Front: 70-75 db
- Rear low: 75 db
- Rear high: 65 db
- Speakers boven de hoedenplan: 60 db

Er kwam dus zeker geluid van achter, en er was een merkbare en voelbare punch vanuit de rear low speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Rene schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:16:
[...]

Zeg je nou dat er in de Volvo helemaal geen EQ is? Ik weet dat de fader ontbreekt (ook op de P2) maar de equalizer maakt echt wel een verschil.

Ik heb vandeweek eens met de DB meter de speakers getest. Volume op 50% en er kwam tot de volgende conclusie:

Er kwam dus zeker geluid van achter, en er was een merkbare en voelbare punch vanuit de rear low speakers.
Jup dat zeg ik helaas. Alleen bass/low/mid/high maar niet de bands uit die de Polestar wel heeft. En daar maak je verschil mee, niet die lullige sliders.

Verder, had je Dolby aan/uit? Dat maakt nogal verschil namelijk. Wil je achterin geluid hebben moet je Dolby aan zetten. Anders horen de mensen achterin vrijwel niets. Dolby maakt echter, voor mij, het geluid behoorlijk "kapot" waardoor ik die normaal nooit aan heb. Alleen als we passagiers hebben moet het maar even aan.

[ Voor 17% gewijzigd door Juancho op 18-03-2022 11:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
Rene schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:16:
[...]

Hoe meet je dat zonder dat je geluid meepikt vanaf de andere speakers? En hoe recent is jouw auto?

Ik zal ook eens mijn dB metertje erbij pakken, maar bij mij doet achterin eigenlijk vrijwel niets (muv de subwoofer in de achterbak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:37
Koekhapperrr schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:56:
Iemand bij wie de kofferbaksensor al nageplaatst is? Vorige week gemaild met PS support, zij gaven aan nog geen informatie te kunnen geven.
Nope, hier ook nog niets gehoord en een collega van me met een PS2 ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
GuiltyNL schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:36:
[...]

Hoe meet je dat zonder dat je geluid meepikt vanaf de andere speakers? En hoe recent is jouw auto?

Ik zal ook eens mijn dB metertje erbij pakken, maar bij mij doet achterin eigenlijk vrijwel niets (muv de subwoofer in de achterbak).
Auto is van 04-2021 (LE)

Ik zal uiteraard wat geluid meepikken van de andere speakers, maar dit is niet overdreven veel (ik zie dat ik op 50cm van de speaker al onder de waardes van de andere speakers zit. Heb gemeten op ca. 5 cm van de speaker.

Ik moet overigens wel zeggen dat ik (hoogstwaarschijnlijk) de surround aan heb staan (welliswaar meest van voren). Ik vond het geluidsbeeld zo beter klinken met een solide soundstage uit de center en ruimtegevoel vanuit de overige speakers. Dit zou dus een deel kunnen verklaren. Ik zal dat na mijn werk even nakijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Juancho schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:12:
[...]

Dit is de 5 bands EQ van de standaard audio. De HK audio van het Plus Pack heeft een 9 bands EQ.

Ik heb trouwens wel de indruk dat bij de standaard audio geen tweeters achter zitten. Meen dat ik alleen geluid hoor achter uit de speakers onderin.

[ Voor 12% gewijzigd door xsive op 18-03-2022 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-06 20:18
joeywezep schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 08:05:
Ik heb alleen Pilot-pack (die ik wel zou aanraden). Plus-pack mis ik niet. In ieder geval niet genoeg om de grote extra uitgave te verantwoorden.

Geluid is meer dan prima, inderdaad vooral als je iets met de EQ speelt. Op hogere volumes valt het geluid wel een beetje uit elkaar, dan merk je wel dat het vermogen niet voldoende is om alles mooi aan te blijven sturen. Groot voordeel: geluid is zonder Plus-pack ook achterin goed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
xsive schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:52:
[...]

Dit is de 5 bands EQ van de standaard audio. De HK audio van het Plus Pack heeft een 9 bands EQ.

Ik heb trouwens wel de indruk dat bij de standaard audio geen tweeters achter zitten. Meen dat ik alleen geluid hoor achter uit de speakers onderin.
Nog vreemder dus. Volvo & HK willen niet dat je gaat tweaken want Dirac... Maar in de Polestar 2 die praktisch dezelfde wagen is mag het opeens wel. 🤔🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RgbWasabi
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 01-02-2023
Eerste post hier van mij, maar lees al een tijdje mee. SMLR, 20, midnight via de werkgever.

Las hier een tijd geleden dat de app Journey Log beschikbaar is, maar ik kom deze nog niet tegen in de App store, weet iemand hoe het hiermee zit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
xsive schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:52:
[...]

Dat klopt. Van de Polestar site:
Standaard heeft de Polestar 2 acht luidsprekers, met 250 watt totaal vermogen. In het dashboard zit een full-range 100 mm speaker. Onder de motorkap, vlak onder de voorruit, zit een 200 mm air woofer. In de voorportieren zitten mid-range 100mm speakers. In elke voorste dakstijl zitten 19 mm tweeters. In elk achterportier zitten full-range 150 mm speakers.
RgbWasabi schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:36:
Eerste post hier van mij, maar lees al een tijdje mee. SMLR, 20, midnight via de werkgever.

Las hier een tijd geleden dat de app Journey Log beschikbaar is, maar ik kom deze nog niet tegen in de App store, weet iemand hoe het hiermee zit?
Nog niet beschikbaar in NL :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kvdv88
Kvdv88 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:51:
[...]

Ik zal het straks dubbelchecken voor de zekerheid
Als ik de radio app open kan ik ook echt de DAB+ zenders ook daadwerkelijk zien en afspelen.
Kink / Radio 538 Top50 etc. zijn zichtbaar en af te spelen zonder problemen.

Het is wat ik zie ook de reguliere Radio app en geen Tune in variant of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meegluurder
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-03-2022
Ik zit te overwegen om een Polestar 2 DMLR aan te schaffen. Nou was ik benieuwd naar jullie ervaring met afdingen. Is dit mogelijk?

Polestar heeft het best slim aangepakt door het samenstellen overal (lees zowel op de website als in de showroom) hetzelfde te laten verkopen. Hierdoor lijkt het alsof er geen ruimte is voor eventuele kortingen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:30
meegluurder schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:30:
Ik zit te overwegen om een Polestar 2 DMLR aan te schaffen. Nou was ik benieuwd naar jullie ervaring met afdingen. Is dit mogelijk?
Aangezien je volgens mij altijd je bestelling via de site doet, is die mogelijkheid er ook niet.

Wat ik overigens heerlijk en wel zo eerlijk vind, afdingen vind ik persoonlijk een afschuwelijk vervelende mandemakers tactiek.

Weet overigens niet hoe het zit met inruil oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
meegluurder schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:30:

Polestar heeft het best slim aangepakt door het samenstellen overal (lees zowel op de website als in de showroom) hetzelfde te laten verkopen. Hierdoor lijkt het alsof er geen ruimte is voor eventuele kortingen.
Er is ook geen ruimte voor kortingen. Niemand heeft af kunnen dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
GuiltyNL schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:56:
Ik ben echt een luie wasser. 1x per 2 maanden rijd ik een wasbox in en doe ik:
- hogedruk met schuim
- borstel met schuim
- afspoelen met (osmose) water

De hele auto is dan netjes schoon behalve de zijkanten. Die zijn vaal en bevatten duidelijk vegen. Enig idee waar dit mis gaat en hoe ik dit op kan lossen zonder met de hand te moeten wassen? Of als ik 1x een bepaalde laag er af moet wassen met de hand vind ik het ook prima maar niet iedere keer.

Het ligt echt aan de auto (Void) want mijn vorige 3 metallic zwarte auto’s hadden dit probleem niet.
GuiltyNL schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 22:06:
Er is ook geen ruimte voor kortingen. Niemand heeft af kunnen dingen.
Sterker nog: je hebt betaald voor features die er niet zijn of niet werken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Aghanim schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 07:27:
[...]

- hogedruk met schuim
- borstel met schuim

De hele auto is dan netjes schoon behalve de zijkanten. Die zijn vaal en bevatten duidelijk vegen. Enig idee waar dit mis gaat en hoe ik dit op kan lossen zonder met de hand te moeten wassen? Of als ik 1x een bepaalde laag er af moet wassen met de hand vind ik het ook prima maar niet iedere keer.

Het ligt echt aan de auto (Void) want mijn vorige 3 metallic zwarte auto’s hadden dit probleem niet.

[...]

Sterker nog: je hebt betaald voor features die er niet zijn of niet werken :+
Het gaat mis bij de borstel, die dingen krassen / matteren. De lak is heel zacht en kwetsbaar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JTHZZ
Gisteren een rit van 600km gemaakt en voor het eerst alleen Google gebruikt, gewoon om eens te testen. Twee keer ong 20 min laden onderweg. Helaas niet opgelet en naar een 50kW lader genavigeerd. Gelukkig was Fastned ook dichtbij maar die had hij niet voorgesteld. Dat filter moet echt worden uitgebreid, irritant. Uiteindelijk toch weer de beproefde methode gepakt: plannen in ABRP en lader met Google Maps delen.
Verder zoals altijd heerlijk gereden: laden ‘like a boss’, altijd meteen 150kW, Google voorspelde aankomst SoC goed dus ben rustig op 4-10% aankomst genavigeerd. Wel wat schildpadjes gezien maar word ik niet nerveus van.
Oh ja, en hij gaat echt niet harder dan 210km/u op de teller 8)

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 19-03-2022 08:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07:59
JTHZZ schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 08:04:
Gisteren een rit van 600km gemaakt en voor het eerst alleen Google gebruikt, gewoon om eens te testen. Twee keer ong 20 min laden onderweg. Helaas niet opgelet en naar een 50kW lader genavigeerd. Gelukkig was Fastned ook dichtbij maar die had hij niet voorgesteld. Dat filter moet echt worden uitgebreid, irritant. Uiteindelijk toch weer de beproefde methode gepakt: plannen in ABRP en lader met Google Maps delen.
Verder zoals altijd heerlijk gereden: laden ‘like a boss’, altijd meteen 150kW, Google voorspelde aankomst SoC goed dus ben rustig op 4-10% aankomst genavigeerd. Wel wat schildpadjes gezien maar word ik niet nerveus van.
Oh ja, en hij gaat echt niet harder dan 210km/u op de teller 8)
bij jou ook niet harder dan 210?? bij mij óók niet... stomme bug :F

Dit model en met deze pk's moet volgens mij wel de 300 kunnen tikken. *O*

ps: op de Duitse 3-baans wegen soms lekker een snel porsje /beeëm /oudie plagen
zodra "onze" 2e strook er tijdelijk bijkomt dat je mag inhalen... sprintje 80-130-100 oid..... O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Hansieo op 19-03-2022 08:38 ]

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

[...]

Ik ben echt een luie wasser.

De hele auto is dan netjes schoon behalve de zijkanten.
Luie wasser reporting for duty! :Y

Wat betreft het vale/grauwe; dat had ik dus ook (thunder) en ben daarom voor m’n microvezeldoekjes gegaan. Dat scheelde een slok op een borrel. Er kwam dan veel meer vuil van de auto af die niet los kwam met de hogedrukspuit.

Het viel mij vooral op op de achterbumper. Daar kwamen grauwzwarte pikkeltjes die niet loskwamen veel als ik met m’n hand wat veegde. Dus zodoende maar een doekje gekocht :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lutra
[...]

- hogedruk met schuim
- borstel met schuim

Voor luie wassers zijn wasstraten uitgevonden, en bij een moderne wasstraat heb je minder kans op krassen dan bij een wasbox.
Zorgen dat de auto goed in de was staat maakt hem ook gemakkelijker schoon. Het vuil hecht dan minder aan de lak en dus ook minder kans op krassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 15:56
Ik was mijn P2 altijd in de wasstraat. Nog geen rare beschadigingen gezien. Ongetwijfeld zie je lichte krasjes met een vergrootglas, maar ik heb er geen last van. Mogelijk dat ik er anders over zou denken als ik m niet in de lease had.

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:31
Hansieo schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 08:34:
[...]

zodra "onze" 2e strook er tijdelijk bijkomt dat je mag inhalen... sprintje 80-130-100 oid..... O-)
500 pk was ik mijn vorige auto genoeg om > 300 te rijden …;)

Stukje achteruitgang dus op dat punt ;)
En op de ruimte
En op het gemis aan head up display
En de Polestar is een stuk minder exclusief.

Maar dat is het dan ook wel zo’n beetje
** Offtopic. **

[ Voor 21% gewijzigd door Taro op 19-03-2022 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

De wasstraten en pro-wasstraatgebruikers claimen inderdaad dat ze veilig zijn. De anti wasstraatgebruikers claimen dat ze toch krasjes achterlaten.

Ik weet het niet en hou het in het midden door meestal naar de box te gaan en maar af en toe door de wasstraat.

Met m’n v60 had ik ook microkrasjes die aldus de polijster dikke kans waren gekomen door wasstraatgebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
** Offtopic. **

[ Voor 99% gewijzigd door Taro op 19-03-2022 11:41 ]

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-06 16:32

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

** Offtopic ;) **

[ Voor 90% gewijzigd door Taro op 19-03-2022 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De fiscalist
** Offtopic. **

[ Voor 96% gewijzigd door Taro op 19-03-2022 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Mag dit in het BMW topic aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
Dit gaat over hoe de P2 zich verhoudt tot andere auto’s …

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RgbWasabi
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 01-02-2023
Net de laatste app update uitgevoerd. Ik krijg nu alleen nog maar een percentage te zien, de rest start niet meer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
MaxxMark schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:02:
De wasstraten en pro-wasstraatgebruikers claimen inderdaad dat ze veilig zijn. De anti wasstraatgebruikers claimen dat ze toch krasjes achterlaten.

Ik weet het niet en hou het in het midden door meestal naar de box te gaan en maar af en toe door de wasstraat.

Met m’n v60 had ik ook microkrasjes die aldus de polijster dikke kans waren gekomen door wasstraatgebruik
Hoe goed een wasstraat ook is, ze zijn altijd minder goed voor je lak dan wanneer je met de juiste spullen met de hand wast.

Probleem is alleen dat 98% van de handwassers of niet met de juiste techniek wast en/of niet de juiste spullen gebruikt. En dan is een wasstraat 'beter' voor je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
RgbWasabi schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:19:
Net de laatste app update uitgevoerd. Ik krijg nu alleen nog maar een percentage te zien, de rest start niet meer op.
Hier ook, duurde bij mij twee minuten en toen had ik weer beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
De fiscalist schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:15:
Dit gaat over hoe de P2 zich verhoudt tot andere auto’s …
Dat slaat nergens op. Kan ik ook wel een foto van mijn twingo motorkap sturen. Hoe verhoudt zich dat tot de P2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vithar
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-06 17:14
[...]

Ik heb de LRSM, welke volgens specs als top 160 heeft; in de praktijk is het 164, maar dit is geen begrenzer: in Duitsland in heuvelachtig terrein de 174 kunnen aantikken bij een steile helling omlaag.

Ik heb van Polestar op de FB groep begrepen dat ze niet begrensd zijn, maar geoptimaliseerd voor snel optrekken, waardoor ze een lagere topsnelheid hebben; ik vond 160 voor een 231 pk auto ook erg laag, maar dit is dus niet begrensd, maar gewoon de max van de elektromotor bij deze afstelling door Polestar…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
JTHZZ schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:40:
[...]

Dat slaat nergens op. Kan ik ook wel een foto van mijn twingo motorkap sturen. Hoe verhoudt zich dat tot de P2
Ben wel nieuwsgierig: hoe verhoudt de P2 zich tov de twingo??

Voordelen?
Nadelen?

Eigenlijk ook niet, laat maar….

[ Voor 5% gewijzigd door De fiscalist op 19-03-2022 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@De fiscalist Zie de topicwarning.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Li1quid
  • Laatst online: 22:07
Bestelling is bevestigd.

LRSM, Thunder, Pilot light.

Verwachte leverdatum augustus.
Maar zelf verwacht ik wel wat vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

GuiltyNL schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:38:
[...]

Hoe goed een wasstraat ook is, ze zijn altijd minder goed voor je lak dan wanneer je met de juiste spullen met de hand wast.

Probleem is alleen dat 98% van de handwassers of niet met de juiste techniek wast en/of niet de juiste spullen gebruikt. En dan is een wasstraat 'beter' voor je auto.
En dat is dus meteen mijn probleem :D

Ik wil m’n auto goed onderhouden en dan is voor een topresultaat de wasstraat niet goed.

Maar voor de handwas heb ik te weinig kennis, producten en geduld om het goed te doen.

En tot overmaat van ramp is de lak van de P2 ook nog eens vrij zacht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31
[...]

Ik had (tuning etc. inmiddels verwijderd) in mijn huidige BMW 435 vergelijkbaar vermogen en koppel, veel gestroomlijnder en 500 kg lichter. Ik haal op de GPS 275-280.....

De Polestar gaat never nooit niet, onbegrensd de 300 aantikken.

[ Voor 3% gewijzigd door blue eyes op 19-03-2022 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
blue eyes schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 14:45:
[...]

Dat klopt, het toerental van de elektromotoren zit op zijn max en hij heeft maar 1 versnelling. Het is alsof je probeert 120 te rijden in zijn 1, dat lukt ook niet met een >500pk benzineauto. Het is dus niet zoals bij de Volvo’s een softwarematige begrenzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
MaxxMark schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 12:52:
[...]

En dat is dus meteen mijn probleem :D

Ik wil m’n auto goed onderhouden en dan is voor een topresultaat de wasstraat niet goed.

Maar voor de handwas heb ik te weinig kennis, producten en geduld om het goed te doen.

En tot overmaat van ramp is de lak van de P2 ook nog eens vrij zacht :(
Dat is te leren, toch? Lees op car care forums en je bent al een eind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
blue eyes schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 14:45:
[...]

Ik had (tuning etc. inmiddels verwijderd) in mijn huidige BMW 435 vergelijkbaar vermogen en koppel, veel gestroomlijnder en 500 kg lichter. Ik haal op de GPS 275-280.....

P3 2-speed??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31
Ik doelde op de PS2, te zwaar, niet gestroomlijnd genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Bij mij blijft de nieuwe versie van de app traag met synchroniseren. Wel lijkt de battery drain te zijn verdwenen (Android). DK nog niet getest na de update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
GuiltyNL schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 15:15:
Bij blijft de nieuwe versie van de app traag met synchroniseren. Wel lijkt de battery drain te zijn verdwenen (Android). DK nog niet getest na de update.
DK werkt hier sinds de update als een zonnetje. Hopelijk blijft dit keer het Polestar2 BT kanaal gewoon in de lucht. Zou mooi zijn als iemand dat hier kan melden als dat gebeurt na de P1.9 OTA want dan weet ik dat ik hem nog niet kan vertrouwen. Nu krijgt DK nog het voordeel van de twijfel en neem ik geen sleutel mee op korte trips.

[ Voor 4% gewijzigd door JTHZZ op 19-03-2022 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
JTHZZ schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 15:18:
[...]

DK werkt hier sinds de update als een zonnetje. Hopelijk blijft dit keer het Polestar2 BT kanaal gewoon in de lucht. Zou mooi zijn als iemand dat hier kan melden als dat gebeurt na de P1.9 OTA want dan weet ik dat ik hem nog niet kan vertrouwen. Nu krijgt DK nog het voordeel van de twijfel en neem ik geen sleutel mee op korte trips.
Tot nu toe blijft het kanaal bij mij actief, maar soms moet ik dan wel wat rommelen met de app om de DK aan de gang te krijgen. Maar goed, in geval van nood is dat een prima oplossing!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gnoesify
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-05 18:03
Ondanks dat de SMLR (of is het LRSM zoals ik sommigen ‘m noemen?) al in bestelling staat heb ik afgelopen vrijdag nog een proefritje gemaakt. Met daarbij in mijn achterhoofd de voor- en nadelen zoals deze hier werden benoemd door deze en gene. Zodra ik ging zitten verscheen er weer een grijns van oor tot oor! Die grijns werd tijdens het rijden alleen maar groter. Fenomenaal, wat een apparaat is het. Flitsmeister aan en gaan, want mijn voet is in ‘De Snor’ (zoals ik ‘m liefkozend noem) echt ineens van beton.
Even terug naar de proefrit, topservice van Polestar om na te bellen en te vragen naar de ervaring. Niet eerder zo meegemaakt. Ook de opmerking dat ik tijdens het wachten om mijn eigen PS2 nog wel een paar proefritjes mocht plannen deed mij grijnzen.
Na de proefrit konden mijn vragen door het personeel niet worden beantwoord. Ik wilde o.a. weten of je de mini-map voor je ook kan uitschakelen. Want OMG, wat een drukte in dat kleine scherm. Weet iemand hier misschien of dat kan?
Een ieniemini irritatiepunt is het gebrek aan opbergruimte. Mijn man maakte enkel de opmerking dat het wellicht goed voor me zou zijn. Geen commentaar verder 😤
Ik vind de software voor zover ik dat tot nu toe kan beoordelen prima. Niet razendsnel, maar in de testauto werkte het soepel en ik vind het erg gebruiksvriendelijk.
Ik ga niks missen aan het Pilot-pakket. Ik rij nog 1,5 week in een ID3 (daarna krijg ik een andere voorloper) en de ACC is echt bloedirritant. Of ik kan er niet mee omgaan, maar dat is een andere discussie 😏
Ik snap overigens ook dat men last kan hebben van de genoemde balk in de stoel. Dit is wat mij betreft echt iets wat je met de instelling kan fixen. Had er daarna geen last meer van.
Moet nog even wachten, maar sta te trappelen van ongeduld!

SMLR | Midnight | Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lutra
Gnoesify schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:01:
Na de proefrit konden mijn vragen door het personeel niet worden beantwoord. Ik wilde o.a. weten of je de mini-map voor je ook kan uitschakelen. Want OMG, wat een drukte in dat kleine scherm. Weet iemand hier misschien of dat kan?
Een ieniemini irritatiepunt is het gebrek aan opbergruimte. Mijn man maakte enkel de opmerking dat het wellicht goed voor me zou zijn. Geen commentaar verder 😤
Ik vind de software voor zover ik dat tot nu toe kan beoordelen prima. Niet razendsnel, maar in de testauto werkte het soepel en ik vind het erg gebruiksvriendelijk.
Ik ga niks missen aan het Pilot-pakket. Ik rij nog 1,5 week in een ID3 (daarna krijg ik een andere voorloper) en de ACC is echt bloedirritant. Of ik kan er niet mee omgaan, maar dat is een andere discussie 😏
Ik snap overigens ook dat men last kan hebben van de genoemde balk in de stoel. Dit is wat mij betreft echt iets wat je met de instelling kan fixen. Had er daarna geen last meer van.
Moet nog even wachten, maar sta te trappelen van ongeduld!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OAO50x_Ug72Byq4P0U4Vo29AwkU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MjPsVm4MxcAaWyTXeqT3Ho1X.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

[...]

Na overdracht begin maart werkt de DK nog steeds perfect. Ik weet dat mijn korte periode niet bepaald representatief is voor de gevestigde orde hier.

Mocht iemand er iets aan hebben als back-up tip: de transponder key past precies in een Smint blikje (heb nog wel een kleine sealbag om de sleutel gedaan zodat hij niet kan beschadigen in het blikje). Als ik het dekseltje van het smint blikje opendoe, wordt de transponder key gedetecteerd, doe ik hem dicht = meteen geen detectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnoesify
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-05 18:03
Held! Mijn dank is groot en mijn hoofd weer wat rustiger 😊

SMLR | Midnight | Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:29
Gnoesify schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:23:
[...]

Held! Mijn dank is groot en mijn hoofd weer wat rustiger 😊
Mijn vriendin heeft precies hetzelfde. Die rijdt ook zonder de kaart.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
[...]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Ik heb maanden met zo’n sleutel gereden. Ik had hem bij de boekjes in dat vak boven het handschoenenvakje gestopt, maar eigenlijk nooit nodig gehad tot die ene keer met P1.8 dat het kanaal er mee stopte. Maar eigenlijk vind ik gewoon dat ik die niet meer nodig heb nu :)

[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 19-03-2022 19:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Gisteren trouwens met 3 P2s bij elkaar op de A50, 2 links en 1tje rechts. Het worden er steeds meer!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie van Dijk
Als de auto gestolen wordt kan je niet al je sleutels laten zien aan de verzekeringsmaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:33

Pixeltje

Woo-woohoo!

Het gaat hier wel eens over een ‘balk’ en de stoelen, wat wordt daarmee bedoeld?

Ik heb de dual motor long range besteld, nu moet de leasemij doe nog doorzetten.. hoop dat ik rond de zomer kan rijden :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:30
Pixeltje schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 21:16:
Het gaat hier wel eens over een ‘balk’ en de stoelen, wat wordt daarmee bedoeld?
Wat langere en zwaardere mensen voelen, zeker met de stoelverlenging uit, een balk onder hun billen in de stoel. Is onderdeel van een systeem om te voorkomen dat je bij een ongeluk onder je riem door kan schuiven... Ik ben lang en (iets te) zwaar, en voelde hem in de LE van proefrit wel, maar in mijn eigen my2022 totaal (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:33

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ah thanks. Ik ben ook lang (2 meter) maar met 88 kg moet dat wel goedkomen dus.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

[...]

Ben een week of 4 nu continue de DK aan het uitproberen. Vanochtend stond ik weer te stakkeren bij de wagen met mijn foon. Geen respons... BT uit en weer connecten. Meestal werkt dat wel maar nu niet. Noppes.Gelukkig had ik de sleutel nog ergens bij me, in folie gewikkeld.

Dit is de 3e en laatste keer. Ben er helemaal klaar mee met die DK. Wat een fiasco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Paku schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 22:40:
[...]

Ben een week of 4 nu continue de DK aan het uitproberen. Vanochtend stond ik weer te stakkeren bij de wagen met mijn foon. Geen respons... BT uit en weer connecten. Meestal werkt dat wel maar nu niet. Noppes.Gelukkig had ik de sleutel nog ergens bij me, in folie gewikkeld.

Dit is de 3e en laatste keer. Ben er helemaal klaar mee met die DK. Wat een fiasco.
Is het Polestar2 kanaal verdwenen of een ander probleem? En heb je een iPhone? Ik had tot nu toe alleen het probleem met P1.8 dat dat Bluetooth kanaal ermee stopt en niet meer terugkomt. De app deed het eigenlijk prima en ook met weinig batterijverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

JTHZZ schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 23:07:
[...]

Is het Polestar2 kanaal verdwenen of een ander probleem? En heb je een iPhone? Ik had tot nu toe alleen het probleem met P1.8 dat dat Bluetooth kanaal ermee stopt en niet meer terugkomt. De app deed het eigenlijk prima en ook met weinig batterijverbruik.
Ik heb een Android Samsung A71. Nee het kanaal is er nog maar verbindt niet meer met de phone. Vaak wel bij BT uit en aan zetten en weer verbinden. Maar een aantal keren dus ook niet. Misschien wel na een aantal keren proberen maar ik moest vanochtend echt weg.

Batterijverbruik viel me best mee inderdaad.

Net nog even geprobeerd en nu doet ie het weer wel. En dat nadat vanochtend de BT connectie niet goed verbond heeft ie hem toch weer vanzelf opgepikt. Verder heb ik de hele dag de sleutel op zak gehad. Ik zie er nog geen logica in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

GuiltyNL schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 14:51:
[...]

Dat is te leren, toch? Lees op car care forums en je bent al een eind!
haha, ja dat snap ik ;)

Maar dat conflicteert met mijn geduld/zin/motivatie óm het te leren (de "luie wasser").

Het punt is dat ik (en sommige anderen) geen zin heb om er tijd en moeite in te steken. Maar tegelijkertijd wel zou willen dat hij mooi en netjes blijft. Een mooi voorbeeld van "you can't have your cake and eat it". En daar ben ik me bewust van.

Overigens heb ik gisteren in het zonnetje voor de deur m'n auto, na afspoelen bij de wasbox want hij was nog vrij vuil op plekjes, nog even handmatig onder handen genomen met het twee-emmer-principe. Conclusie was weer dat ik er niet geduldig genoeg voor ben :X

Pagina: 1 ... 73 ... 209 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.