Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 209 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 21:46
ach-jee schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:45:
Was de chocopastalak maar te fiksen met een OTA update :'(

[Afbeelding]
Als je de krassen nat maakt, komt de originele kleur dan (even) terug? Dan is het redelijk goed te krijgen met goed polijstwerk.

Ga daarvoor naar een detailer en niet naar een willekeurige poetser om de hoek. In welke regio zit je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:32

[Afbeelding]
Oei. Zo te zien per ongeluk met je broek erlangs gelopen.. :+

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-06 16:58
GuiltyNL schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:18:
[...]

Als je de krassen nat maakt, komt de originele kleur dan (even) terug? Dan is het redelijk goed te krijgen met goed polijstwerk.

Ga daarvoor naar een detailer en niet naar een willekeurige poetser om de hoek. In welke regio zit je?
Dan kom je op het eeuwenoude ‘hoeveel geef je uit aan je leaseauto’ dilemma :P Enig idee hoeveel zoiets zou kosten?
VidaR-9 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:43:
[...]

Oei. Zo te zien per ongeluk met je broek erlangs gelopen.. :+
Iets te hard uitgeademd in de richting van de auto vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
ach-jee schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:42:
[...]

Dan kom je op het eeuwenoude ‘hoeveel geef je uit aan je leaseauto’ dilemma :P Enig idee hoeveel zoiets zou kosten?

[...]

Iets te hard uitgeademd in de richting van de auto vrees ik.
Half uurtje werk, zeg zo'n € 30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31
Ziet er niet jofel uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-06 14:45
Zijn er meer mensen die na instappen heel kort een 'Geen internet verbinding' melding krijgen?

Ik heb dit al sinds ik de auto heb (september 2020). De melding blijft maar kort staan, want daarna is er al snel een internet verbinding (te zien aan het icoontje). Het enige wat er ik direct van merk is dat Spotify in een 'cannot display content' scherm schiet. Voor de rest natuurlijk wel irritant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-06 21:09
Nu de levering van m’n P2 dichterbij komt heb ik een vraag mbt (Google) accounts:
Ik ben een zakelijk lease rijder, en m’n werk email is gekoppeld aan de bestelling; die gebruik ik voor op het polestar portal in te loggen (en app). Maar dit kan geen Google account worden (company policy).
Ik heb wel een privé Google account. Kan ik deze dan gebruiken in de wagen, of ga ik dan dingen missen?
Dus voor alle contact met Polestar via m’n werk account en de auto zelf met m’n privé Google account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10:42
k-jah schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 16:07:
Nu de levering van m’n P2 dichterbij komt heb ik een vraag mbt (Google) accounts:
Ik ben een zakelijk lease rijder, en m’n werk email is gekoppeld aan de bestelling; die gebruik ik voor op het polestar portal in te loggen (en app). Maar dit kan geen Google account worden (company policy).
Ik heb wel een privé Google account. Kan ik deze dan gebruiken in de wagen, of ga ik dan dingen missen?
Dus voor alle contact met Polestar via m’n werk account en de auto zelf met m’n privé Google account.
Ik heb het zo, dus zakelijke email account voor Polestar ivm lease en prive Google account in de auto. Gaat dus prima en mooi alles synct mooi met prive Google account (maps zoekhistorie bijv)

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 11:51

MaxxMark

HT is Tof!

Sterker; je KAN niet eens je zakelijke account gebruiken. Alleen particuliere google accounts kan je koppelen.

Ik zat in hetzelfde schuitje. De aanvraag is gedaan op mn zakelijk mail adres (tevens een zakelijk google account) en heb daarnaast een privé (particulier) google account. Of je dingen gaat missen weet ik niet, want ik weet niet of de wagen iets met de informatie zou hebben gedaan :)

Als ik zou moeten gokken denk ik dat je niets gaat missen. Polestar/google is/zijn de komende tijd toch nog druk bezig om het platform überhaupt bruikbaar te maken, dan hebben ze toch geen tijd om nieuwe dingen te ontwikkelen die de zakelijke rijder blij kan maken ;)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Overigens met de huidige temperaturen het verbruik weer drastisch omlaag zien gaan.

En ik heb ook nu weer puur anekdotisch bemerkt dat het 'hengsten' op de regen/recuperatie een positief effect heeft op het verbruik. Ofwel; rustig maar vlot optrekken, en last-minute krachtig remmen (zonder in de remmen te gaan). Het resultaat is dat de verbruiksindicator hard omlaag gaat waardoor ik vrij snel in de <20kWh/100km zat. En ik blijf er bij dat de manier waarop ik dan rij effectief gezien helemaal niet zuiniger zou moeten zijn...

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-06 11:26

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Nee hoor, je mist volgens mij miets.
Ik heb een werkmail account waar mijn bestelling mee is gedaan. Dat is ook mijn Polestar account. Maar dat heeft geen enkele link met google (Godzijdank :) ).

Voor de wagen heb ik een google account aangemaakt en dat werkt prima. Prive heb ik ook nog een google account op mijn telefoon en dat gaat ook prima als ik die connect aan de wagen. Je zou deze 2 kunnen combineren in 1 zoals jij zegt. Werkt gewoon volgens mij.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
  • Laatst online: 08-06 21:09
Super, hartelijk dank voor de snelle reacties allemaal! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
RobboNL schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 14:53:
Zijn er meer mensen die na instappen heel kort een 'Geen internet verbinding' melding krijgen?

Ik heb dit al sinds ik de auto heb (september 2020). De melding blijft maar kort staan, want daarna is er al snel een internet verbinding (te zien aan het icoontje). Het enige wat er ik direct van merk is dat Spotify in een 'cannot display content' scherm schiet. Voor de rest natuurlijk wel irritant :)
Ja, ik heb dat altijd. Evenalsde issues met Spotify daardoor. Zijn er rijders die dit niet hebben dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

[Afbeelding]
Hier precies hetzelfde probleem. Ik heb vorige week letterlijk een krasje op de motorkap gekregen met mijn nagel 8)7

Zelf interesseert het me niet zo veel. Het is een lease auto en auto’s wassen doe ik niet heel vaak waardoor de krasjes niet opvallen.

Probleem is wel dat de leasemij moeilijk kan gaan doen met inleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

In principe koppel je je polestar account eerst om je sleutels aan te melden en zodat je de app kunt gebruiken. De google account staat daar los van (zoals ik het zie), die koppel je voor de Play Store en bijvoorbeeld je Google maps sync.

PS: je kunt overigens heel gemakkelijk het email adres wijzigen voor je Polestar account. Ze zullen gewoon je werkmail hebben doorgegeven voor de order status. Maar feitelijk is dat voor Polestar zelf niet relevant en voor de leasemaatschappij ook niet.

[ Voor 12% gewijzigd door xsive op 12-03-2022 23:35 ]

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:27
GuiltyNL schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:19:
[...]

Ja, ik heb dat altijd. Evenalsde issues met Spotify daardoor. Zijn er rijders die dit niet hebben dan?
Even geen internet is vrij normaal, maar een melding daarover heb ik nog nooit gehad. YouTube Music start slechts 1 op de 100 keer vanzelf na het instappen. 1 tot 3 keer op play drukken voordat deze start.

Verder blijft Youtube goed spelen, heb wel off-line opslag aan gezet.

Was ik onlangs nog vergeten in het rijtje niet opgeloste bugs in 1.9: als je bv. door een tunnel rijdt en het middendisplay daardoor van helderheid verandert, schakelt Youtube van Now Playing terug naar de lijstweergave.

[ Voor 5% gewijzigd door guido66 op 13-03-2022 08:42 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blue eyes
Aghanim schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:27:
[...]

Hier precies hetzelfde probleem. Ik heb vorige week letterlijk een krasje op de motorkap gekregen met mijn nagel 8)7

Zelf interesseert het me niet zo veel. Het is een lease auto en auto’s wassen doe ik niet heel vaak waardoor de krasjes niet opvallen.

Zonde!

Ik maak zelf geen onderscheid tussen lease en eigendom, doet bijna net zo zeer en ben er 100% net zo zuinig op.
Dus ook regemlmatig wassen (hand).

Mijn ervaring met leasemij is, als je maar direct meldt, achteraf discussie is lastiger. En zeer zeker met de grotere zaken.

Ervaringsschade, bijv. steenslag op de snelweg is prima uit te leggen. Doen ze ook niet moeilijk over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Laatst online: 11:32
Wat een top lak dat Void! Gister auto in parkeergarage geparkeerd maar kwam er te laat achter dat een betonnen balk wat te laag was om mijn achterklep te openen. Vol er tegenaan, oeps..

Maar zowaar geen schrammetje of deukje te zien :o

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
blue eyes schreef op zondag 13 maart 2022 @ 08:46:
[...]

Zonde!

Ik maak zelf geen onderscheid tussen lease en eigendom, doet bijna net zo zeer en ben er 100% net zo zuinig op.

Mijn ervaring met leasemij is, als je maar direct meldt, achteraf discussie is lastiger. En zeer zeker met de grotere zaken.

Ervaringsschade, bijv. steenslag op de snelweg is prima uit te leggen. Doen ze ook niet moeilijk over.
Ik heb ondertussen ook voldoende ervaring met leasemaatschappijen en voor mijn gevoel zit dit in het grijze gebied van gebruiksschade. Daar zit dan ook mijn zorg. Waar ik het normaal meer dan redelijk vind om te betalen als ik een kras maak gebeurt er nu dusdanig vaak/eenvoudig dat een individuele schade melden geen zin heeft. Dan blijf ik bezig. Ga daarover wel contact opnemen met Polestar en de leasemij om er in elk geval proactief bij te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
VidaR-9 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 10:08:
Wat een top lak dat Void! Gister auto in parkeergarage geparkeerd maar kwam er te laat achter dat een betonnen balk wat te laag was om mijn achterklep te openen. Vol er tegenaan, oeps..

Maar zowaar geen schrammetje of deukje te zien :o
Ik heb laatst hetzelfde gehad in een parkeergarage. Ook void. Viel me ook mee, klonk best heftig toen ie het dak raakte en hij begon ook te piepen maar bijna niks te zien. Wel jammer dat je in de instellingen (nog) niet kan kiezen voor maximale openingshoogte zoals bij BMW wel kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:12
Gisteren 2x 210 km gereden. Heenweg ‘s ochtends om 10:15 gestart en totaal verbruik van 24,7 kWh (SoC 99 -> 29). Gemiddelde snelheid ‘iets’ boven het toegestane en de terugweg om 17:00 uur gestart met 87% en aankomst met 21% en 23,6 als gemiddeld verbruik. Tussen aankomst en vertrek continue aan de 11 kW lader gehangen. Heb voor de verandering de snelheid iets lager ingesteld en dat i.c.m. de iets hogere temperatuur een goede manier om te reizen. Voorheen stopte ik aan het einde van de heenreis altijd even bij de snellader om zo’n 30% bij te laden en dan aan de 11 kW lader bij de bestemming. Het oponthoud bij de snellader kan ik dus skippen en gevoelsmatig weegt dat op tegen de iets lagere gemiddelde snelheid. Met snijdt dus aan 2 kanten: geen tijdverlies en goedkoper laden 😊.

Verder dus 400 km met PA gereden en die is wel duidelijk verbeterd. Zeker bij het inhalen van een vrachtwagen blijft de auto in het midden en neigt niet meer naar rechts 👍.

Kortom, ik ben blij met de 1.9 update want de PA was één van de zwakkere punten in mijn beleving en dat lijkt opgelost.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
Je kunt toch wél bepalen hoe hoog je de achterklep wilt laten opengaan? Alleen niet per keer de ene keer volledig en de volgende keer half. Hij blijft dan op de ingestelde stand tot je die weer wijzigt.
Zelf had ik steeds de achterklep in de takken van de boom op onze oprit. Heb hem toen lager ingesteld maar dat beviel me niet en toen heb ik de takken maar weggesnoeid 😁

[ Voor 30% gewijzigd door Jehanthar op 13-03-2022 13:05 ]

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10:21
dnns85 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 12:28:
[...]

Ik heb laatst hetzelfde gehad in een parkeergarage. Ook void. Viel me ook mee, klonk best heftig toen ie het dak raakte en hij begon ook te piepen maar bijna niks te zien. Wel jammer dat je in de instellingen (nog) niet kan kiezen voor maximale openingshoogte zoals bij BMW wel kan.
https://www.polestar.com/...oor-achterklep-instellen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Gisteren is met het volgende opgevallen in de Maps navigatie. Heeft iemand dat al eerder gezien?

Op de bestuurdersconsole staat normaal in het midden een indicatie van de volgende afslag. Op het grote display staat de route.

Ik had 2x die rit dat me opviel dat een rotonde totaal verkeerd werd aangegeven. De route vertelde me bijvoorbeeld op de rotonde rechts, terwijl de indicatie op het bestuurderspaneel aangaf dat ik 3 kwart rond moest. Daarna had ik het nog een keer met rechtdoor op de rotonde terwijl op het bestuurdersdisplay helemaal rond stond aangegeven.

Leek wel of er een noord zuid issue was. Maar de afslagen links en rechts waren wel goed aangegeven. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 06-06 15:20
Paku schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:17:
Gisteren is met het volgende opgevallen in de Maps navigatie. Heeft iemand dat al eerder gezien?
...
Ja, is eind oktober ook al door iemand anders geconstateerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
Aghanim schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:27:
[...]

Gelukkig all-risk verzekerd via de werkgever. Ik omcirkel gewoon de hele auto op het schadeformulier tegen de tijd dat ik hem inlever. Ik baal er wel van, want ongeacht leaseauto ben ik er wel gewoon zuinig op. De ironie is dat deze krassen volgens mij veroorzaakt zijn door de wasstraat, koren op de molen voor de handwassers hier :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-06 23:52
Met een niet werkende sleutel houd ik m’n hart vast voor de DK…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fbjQQj_9KQieNCwN26w7-yk9C44=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/hE0CqTUFTTq7VR2yWfy9DPR6.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UOGAwXRwEctyjktAG13EZx6SBfg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A7hsSCVZKnle0ub1HbIFjvlW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ROVPRCZbY42tlBqpFfu32mNxHk8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/zqZUErzzFoqUW6awNf8ICuft.png?f=fotoalbum_tile

Tot nu toe werkt ie nog, al is het met enige (soms lange) vertraging. Er lijkt steeds meer uit te vallen

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:07
Na in de eerste week van januari met 35 kWh per 100km op en neer naar Zweden gereden te zijn met rotweer, ga ik deze week op herhaling. Overigens dit keer zonder Thule Onto op de trekhaak en we gaan dit keer maar tot Malmö ipv midden-Zweden. Ben benieuwd naar verbruik. Ik zat vandaag na 200km beetje rondrijden tussen de 20-21 kWh per 100km. Morgen dus wat langere stukken met hogere snelheid, alleen weer iets kouder weer. Zin in :-)

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-06 13:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MI94cvOqCv37AzlZMzj9J0R99e4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D8pbPdLJkW8dLHR1jT3Jy5dY.jpg?f=fotoalbum_large

Verbruik is echt enorm gedaald met dit weer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:09

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uzWkG7Ehh97fvZk6r1C4xF_W1-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/31Kq0hfZ57nWEBMdJ7XJX7Sw.jpg?f=fotoalbum_large

Hier ook, normaal tegen de 30kWh/100km, vandaag had ie genoeg aan 22.2. :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fkeizer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-01 23:37
blue eyes schreef op zondag 13 maart 2022 @ 08:46:
[...]

Zonde!

Ik heb een zwarte p2. Kan je me vertellen hoe je met de hand wast o. Krassen te voorkomen / lak mooi te houden. En welke spullen gebruik je? Ook Ik zou het eeuwig zonde vinden om onnodig krassen te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blue eyes
Hi, ik ben dan wel een thuiswasser, met de hand, maar niet conform de liefhebbers voorschriften.

Er is veel te vinden hoe dat te doen, met welke spullen, etc.

Met de hand is het imo net wat beter voor de auto (zoals ik dat doe) dan door de wasstraat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
fkeizer schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:16:
[...]

Ik heb een zwarte p2. Kan je me vertellen hoe je met de hand wast o. Krassen te voorkomen / lak mooi te houden. En welke spullen gebruik je? Ook Ik zou het eeuwig zonde vinden om onnodig krassen te maken.
Twee emmer systeem, microvezel washandschoen, microvezel droogdoek. Google op merken zoals Monello, Gyeon enzovoort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Ik pak sinds de p2 geen wasstraat meer, maar de wasbox. Neem dan meerdere microvezeldoekjes mee. Eerst grof wassen/spoelen. En daarna met de doekjes alle delen afgaan om wat intensiever te boenen.

Twee emmer systeem vond ik te veel werk. En de was straat te zonde. Of het de beste manier is weet ik niet, maar voor mij acceptabel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 07-06 20:43
Kijk even op een van de datailing fora zoals dat van carclean…. Genoeg tips om het zo gek te maken als je wilt…

Basis spullen:
- grid guard rooster voor in de emmer, geeft zand en vuiligheid ruimte te bezinken en verkleint de kans dat het in je spons raakt
- microfiber spons
- tweede spons voor de wielen (goedkoop ding)
- shampoo
- microfiber droogdoek

Ongeveer €40 aan spullen om te kunnen starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Nu online
Oh thx! Had verwacht dat vanuit een instellingenmenu te kunnen doen maar dit is ook goed. Gevalletje RTFM 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Nu online
Paku schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:17:
Hier ook hetzelfde. Op grote scherm staat de route gewoon goed, rotonde recht door en de pijlweergave op bestuurdersscherm geeft icoon van rotonde helemaal rond, dus omdraaien.

Heb wel vaker dat de GPS een beetje traag is of hij niet helemaal goed kan oriënteren en beetje ronddraait, maar dit lijkt meer een weergave-issue te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

dnns85 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 00:32:
[...]

Oh thx! Had verwacht dat vanuit een instellingenmenu te kunnen doen maar dit is ook goed. Gevalletje RTFM 😇
Had het gisteren weer bij dezelfde rotondes. De route in de blauwe lijn was goed. Het is een route die ik veel rijd dus ik zal eens kijken of ie het op mijn foon ook niet goed doet. Nu rijd ik op het grote scherm dus is het geen probleem maar wel gek.

Update: alle rotondes waren 180 graden verkeerd bleek vanochtend. Onderweg even gestopt, reset gedaan met de home button en het probleem is verdwenen.

[ Voor 18% gewijzigd door Paku op 14-03-2022 12:18 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:28
Kwam van het weekend een vintertest tegen. 6 EV's getest en de P2 kwam daar als winnaar uit. De test was behoorlijk lang en er is niet alleen naar het bereik gekeken, maar ook zaken als verlichting, besturing etc. kwamen aan bod.

Highlights:
Beste handling in kritieke situaties, beste verlichting en 1 van de beste verwarmingen. De P2 kreeg strafpunten voor het bereik en standaard uitrusting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZWIX-KRQqH4_yKKI-o75fbTdTbA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EaHqhMFk1gAoXnemhKbO60sn.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bDzM_2GzofXuNMhnMMrBxXc4wV0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pzma7UcVXTflKdKgaFtSqoNo.jpg?f=user_large

Verlichting:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M8rfADYCL7nTlI8sjBgw5obj_vA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x33r4SG8i2Gd74gQtMvmR4MT.jpg?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:48
Best handig die automatische ruitenwissers...
Stapte vanmorgen in de auto, maar terwijl het portier nog open was deden de ruitenwissers al even een slag omdat de voorruit nat was. Aardig, maar dan wordt dus wel alles tegen je openstaande portier geswipet 8)7

Zou handiger zijn dat ie even wacht tot het portier gesloten is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magnifique
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11:26
JeroenV_ schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:59:
Stapte vanmorgen in de auto, maar terwijl het portier nog open was deden de ruitenwissers al even een slag omdat de voorruit nat was. Aardig, maar dan wordt dus wel alles tegen je openstaande portier geswipet 8)7

Hier heb ik bij Polestar ook al een keer melding van gemaakt, heel vervelend idd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ericzone
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-05 09:01
Ik heb een nieuwe iPhone gekocht, alles overgezet. Maar nu blijkt de auto nog gekoppeld aan de oude telefoon (die ik nu niet meer heb en die is natuurlijk gewist).
Werkelijk alles geprobeerd, het complete systeem gereset in de auto. Maar ik krijg met geen mogelijkheid de app gekoppeld aan de auto, want er blijven maar meldingen komen dat deze al gekoppeld is, etc.

Polestar Support gebeld, moet ik hiervoor fysiek een afspraak maken bij een dealer... Ben ik nou gek, of is dit tamelijk absurd? Iemand hier ervaring mee?

Ik moet zeggen dat het hele digitale domein van deze auto echt zwaar teleurstellend is. Apps die slecht koppelen, TCAM module moeten laten her configureren bij de garage. Auto laten afslepen vanwege een kapotte omvormer. De hele bediening is eigenlijk veel te traag en laggy voor zo'n nieuwe auto. Na elke OTA update zijn een deel van de instellingen verdwenen. Nog steeds niet de lang beloofde Carplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
JeroenV_ schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:59:

Haha, ja dat gebeurt mij ook regelmatig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ericzone schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:44:
Ik heb een nieuwe iPhone gekocht, alles overgezet. Maar nu blijkt de auto nog gekoppeld aan de oude telefoon (die ik nu niet meer heb en die is natuurlijk gewist).
Werkelijk alles geprobeerd, het complete systeem gereset in de auto. Maar ik krijg met geen mogelijkheid de app gekoppeld aan de auto, want er blijven maar meldingen komen dat deze al gekoppeld is, etc.

Polestar Support gebeld, moet ik hiervoor fysiek een afspraak maken bij een dealer... Ben ik nou gek, of is dit tamelijk absurd? Iemand hier ervaring mee?

Ik moet zeggen dat het hele digitale domein van deze auto echt zwaar teleurstellend is. Apps die slecht koppelen, TCAM module moeten laten her configureren bij de garage. Auto laten afslepen vanwege een kapotte omvormer. De hele bediening is eigenlijk veel te traag en laggy voor zo'n nieuwe auto. Na elke OTA update zijn een deel van de instellingen verdwenen. Nog steeds niet de lang beloofde Carplay.
Als je een nieuw profiel aanmaakt, dan moet je daar als het goed is de boel aan kunnen koppelen. Dat profiel moet je dan adminrechten geven en dan zou je aan de slag moeten kunnen. Zodra dat gekoppeld is, kun je in de app de oude gebruiker die je gewist hebt ontkoppelen. Het blijft natuurlijk een gekke workaround. Je bent, net als ik, de zoveelste al die dit overkomen is.

En de traagheid van het infotainmentsysteem is denk ik maar beperkt op te lossen. de CPU die ze gebruikt hebben is een oude 2015 Intel Atom en het wordt gewoon niet veel sneller dan dit. En dan zijn er rijders die dan zeggen: als je goed en efficiënt programmeert, dan moet deze processor snel genoeg zijn. Maar dat is echt een utopie. Dat gaat niet meer gebeuren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JTHZZ
Maar welk gedeelte is dan traag en laggy? Als hij net opgestart is, wel eventjes ja maar daarna werkt het toch allemaal prima. Het kan altijd sneller maar traag en laggy herken ik echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-06 21:29
JTHZZ schreef op maandag 14 maart 2022 @ 12:25:
Maar welk gedeelte is dan traag en laggy? Als hij net opgestart is, wel eventjes ja maar daarna werkt het toch allemaal prima. Het kan altijd sneller maar traag en laggy herken ik echt niet.
Wat mij betreft is de opstartperformance echt niet acceptabel, moet voor m'n gevoel een minuut wachten voordat ik ergens heen kan navigeren. Zeker als de auto een tijdje niet aan heeft gestaan is het gewoon echt te traag voor een systeem uit 2021.

Als je eenmaal rijdt is het prima, niet geweldig, maar wel bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Shorteh schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:01:
[...]

Wat mij betreft is de opstartperformance echt niet acceptabel, moet voor m'n gevoel een minuut wachten voordat ik ergens heen kan navigeren. Zeker als de auto een tijdje niet aan heeft gestaan is het gewoon echt te traag voor een systeem uit 2021.

Ik herken dit niet, maar ik heb mijn auto pas 9 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Shorteh schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:01:
[...]

Minuut herken ik ook niet. Flitsmeister beta geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
JTHZZ schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:39:
[...]

Minuut herken ik ook niet. Flitsmeister beta geïnstalleerd?
Nope, ook nooit geinstalleerd gestaan. Las hier berichten over de traagheid dus besloten het niet te installeren. Heb sowieso weinig apps, eigenlijk alleen Easypark, Spotify en Vivaldi Browser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-06 23:52
Is er tussen launch edition en MY22 modellen eigenlijk een verschil qua hardware aan boord? Heb het idee dat de launch modellen vaker last hebben van issues, maar misschien is daar een verkeerd beeld dat ik heb.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11:30
Ktenolix schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:32:
Is er tussen launch edition en MY22 modellen eigenlijk een verschil qua hardware aan boord? Heb het idee dat de launch modellen vaker last hebben van issues, maar misschien is daar een verkeerd beeld dat ik heb.
September 2021 geleverd. Heb me nooit met DK en (gare) app ingelaten. NOOIT enig probleem gehad met internet of apps. Systeem dus ook never hoeven herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11:30
P2void19noPP schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:39:
[...]

September 2021 geleverd. Heb me nooit met DK en (gare) app ingelaten. NOOIT enig probleem gehad met internet of apps. Systeem dus ook never hoeven herstarten.
Sorry september 2020

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
2021 Launch Edition op 19” winterbanden. Je zou bijna denken dat ze softwarematig de TA hebben aangepast! Vgem is niet hoog, maar het was slechts 9 graden en niet voorverwarmd (20 eco).

Dit bereik (theoretisch 520km) was voorheen een utopie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/holOKmF9gyep1m6LUZbRxd32Gps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MbXAn2EabVj6kAzPKa8Yp0P3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotreke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:24
Vanmorgen aflevering gehad van de auto. Helaas bij de leasemaatschappij en geen handover met uitleg. Koste me even wat moeite maar met behulp van Google en wat geluk denk ik toch de connectie gemaakt met de telefoon. Vooralsnog werkt alles zoals het moet inclusief de digital key. Verbruik met af en toe flink doortrappen (Je neemt geen dual motor om als een oud wijf rond te rijden) rond de 20.0 dus dat valt me erg mee. Ook de kofferbaksensor zit er gewoon op. Enige klacht die ik heb is dat ABRP zo traag is dat hij onbruikbaar is en ik hey google niet een route naar huis kan laten uitzetten (Hey Google, route naar huis/thuis). Hij begrijpt het niet of stuurt me kompleet ergens anders heen. Ik heb thuis en werk wel erin gezet trouwens.

2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
JTHZZ schreef op maandag 14 maart 2022 @ 12:25:
Bij mij is alles aam de trage kant. Ik merk het met alles. Kan er ook niets anders van maken. Sorry, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-05-2023
Rene schreef op maandag 14 maart 2022 @ 17:53:
2021 Launch Edition op 19” winterbanden. Je zou bijna denken dat ze softwarematig de TA hebben aangepast! Vgem is niet hoog, maar het was slechts 9 graden en niet voorverwarmd (20 eco).

Dit bereik (theoretisch 520km) was voorheen een utopie.

[Afbeelding]
Maar wat deed het praktisch dan? Hoeveel procent batterij was je kwijt voor dit ritje? Ik zit met de huidige weersomstandigheden op zo'n 16,7-17,0. En dat klopt omgerekend exact met wat ik heb verbruikt als percentage. Ook op 1.9, launch, awd en 19".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
MarvinOA schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:46:
[...]

Maar wat deed het praktisch dan? Hoeveel procent batterij was je kwijt voor dit ritje? Ik zit met de huidige weersomstandigheden op zo'n 16,7-17,0. En dat klopt omgerekend exact met wat ik heb verbruikt als percentage. Ook op 1.9, launch, awd en 19".
Het klopt hier ook prima. Het was meer als grapje bedoeld dat ze de software hebben aangepast.

Ritje van 27 km en 5% batterij.

Dat is trouwens straks met de journey log app makkkelijk te checken. Deze geeft het totale verbruik in kWh :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Rene schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:53:
[...]
Dat is trouwens straks met de journey log app makkkelijk te checken. Deze geeft het totale verbruik in kWh :)
Waar blijft dat ding trouwens? Is al tijdje terug aangekondigd maar nog steeds alleen in een paar landen beschikbaar. Vreemd want eerder werden alle nieuwe apps meteen voor alle landen gereleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
De 1.9 update zorgde er bij mij voor dat mijn timers verdwenen uit de auto. Die heb ik erin teruggezet, maar het voorverwarmen werkt nu de ene dag wel en de andere dag niet.

Met de lente voor de deur is dat niet zo'n punt, maar ik vraag me af of meer rijders dit ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

GuiltyNL schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:24:
De 1.9 update zorgde er bij mij voor dat mijn timers verdwenen uit de auto. Die heb ik erin teruggezet, maar het voorverwarmen werkt nu de ene dag wel en de andere dag niet.

Met de lente voor de deur is dat niet zo'n punt, maar ik vraag me af of meer rijders dit ervaren.
Ik kan het nu even niet opzoeken maar werkt het voorverwarmen wel boven de 10 graden?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:29:
[...]

Ik kan het nu even niet opzoeken maar werkt het voorverwarmen wel boven de 10 graden?
Hmm dat weet ik niet, maar toen ik vanochtend in de auto stapte was het 7 graden.

Heb je nog het probleem met je velgen aan kunnen kaarten trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:09

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Welke ventieldopjes horen op de 19' inch velgen? Ik heb het gevoel alsof ze de originele vervangen hebben voor veel te korte rubbere dopjes. Zal wel te maken hebben met de problemen met de originele doppen.

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-06 14:03
Ktenolix schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:25:
Met een niet werkende sleutel houd ik m’n hart vast voor de DK…

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Tot nu toe werkt ie nog, al is het met enige (soms lange) vertraging. Er lijkt steeds meer uit te vallen
Same here. Volgende week maandag afspraak bij de garage en tot die tijd hopen dat PAK blijft werken.
Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:02
Over een paar weken neem ik de Polestar over van een collega (die uit dienst gaat). Ik heb dus geen officiële overdracht van een dealer, van de leasemaatschappij verwacht ik alleen een administratieve afhandeling.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het overnemen van een 'tweedehands' Polestar? Zijn er tips over wat te doen met profielen/accounts wisselen? Ik weet niet zeker of de vertrekkende college ook bij de overdracht aanwezig is, dus ik weet ook niet hoe ik de auto aantref.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Highland schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:24:
Over een paar weken neem ik de Polestar over van een collega (die uit dienst gaat). Ik heb dus geen officiële overdracht van een dealer, van de leasemaatschappij verwacht ik alleen een administratieve afhandeling.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het overnemen van een 'tweedehands' Polestar? Zijn er tips over wat te doen met profielen/accounts wisselen? Ik weet niet zeker of de vertrekkende college ook bij de overdracht aanwezig is, dus ik weet ook niet hoe ik de auto aantref.
Ik denk eerst een nieuw profiel aanmaken en dan van daaruit op gegeven moment zijn/haar bestaande profiel verwijderen.

Als ze het netjes doen, hebben ze zijn/haar profiel al verwijderd, zodat jij een schone start kunt maken.

Verder even je stoel- en buitenspiegel
-instellingen middels de geheugenknoppen in de deur opslaan. Eerst op M drukken, dan op 1 of 2 om het op te slaan. Je kunt ook 2 posities voor jezelf opslaan en het mooie is dat je dan ook een soort van tussenvorm tussen beide kunt bereiken, omdat hoe ver hij naar stand 1 of 2 overgaat, afhangt van hoelang je deze knoppen blijft vasthouden. Dat was voor mij persoonlijk een nieuwe ervaring waar ik wel blij mee ben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GFYBsZgcM-PJsKIDcAe59bh8-E8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eUDQtzxWZseD9Q1U8NA7eLKo.jpg?f=fotoalbum_large

Hierbij nog de beloofde foto van de "nieuwe" frunkindeling, met +6 liter als gevolg. Ik weet niet precies sinds het zo wordt geleverd, maar het werd me vorige week zaterdag verteld dat dit vrij nieuw is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-06 18:06

Heb hetzelfde gehad, inderdaad eerst zelf een account maken met admin rechten, dan de ander verwijderen. Ging bij mij allemaal redelijk simpel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:26

Als je helemaal "nieuw" wilt beginnen kan je ook even naar de Volvo dealer en laat je een fabrieksreset uitvoeren. Die kan je overigens ook deels zelf doen, maar bij de dealer kunnen ze nog een niveautje dieper gaan. Dan is je systeem iig helemaal gewist en schoon. Evenals je tellers en meters wat wellicht ook handig is voor het bepalen van je eigen rijgedrag.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
xsive schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:12:
[Afbeelding]

Hierbij nog de beloofde foto van de "nieuwe" frunkindeling, met +6 liter als gevolg. Ik weet niet precies sinds het zo wordt geleverd, maar het werd me vorige week zaterdag verteld dat dit vrij nieuw is.
Ziet er goed uit en idd een stuk dieper dan de oude versie. Onderin zit bij de oude versie een valse vloer met daaronder de repair kit (zie foto). Die zou je ook los kunnen schroeven om extra ruimte te krijgen (want wie gaat die onderweg gebruiken?). Maar de nieuwe frunk is wel stuk praktischer en 6 liters is toch mooi meegenomen, goede aanpassing!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/unTbPXARCT8Vo5NBLwcEc7V_dmU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5rLUNV1eTKQfVedyqQJrrGVl.png?f=fotoalbum_large

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-04 11:27
AartJW schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:07:
[...]

Ziet er goed uit en idd een stuk dieper dan de oude versie. Onderin zit bij de oude versie een valse vloer met daaronder de repair kit (zie foto). Die zou je ook los kunnen schroeven om extra ruimte te krijgen (want wie gaat die onderweg gebruiken?). Maar de nieuwe frunk is wel stuk praktischer en 6 liters is toch mooi meegenomen, goede aanpassing!
[Afbeelding]
Ben zelf alleen geen fan van het open en sluiten van de frunk. Dat dicht duwen ... brrrr :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
Kohen schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:21:
[...]

Ben zelf alleen geen fan van het open en sluiten van de frunk. Dat dicht duwen ... brrrr :S
Nee bah, handen helemaal vies :+ Ik gebruik de frunk nauwelijks, maar voor vakantie handig voor laadkabels en wat zooi.

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL

Polestar zou met een OEM verlagingskit komen voor de P2?!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gnoesify
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-05 18:03
Ola! Ik heb geen keuzestress, de Polestar is de auto die ik wil hebben. Punt. Geen discussie! De top 2 bestond uit de Polestar en de Ionic 5. Geen keuzestress meer, mijn man heeft de Ionic 5 besteld en ik de Polestar (SMLR met pluspakket). We hebben aardig wat proefritten achter de rug en zo kwamen we op onze top 2. Misschien even tussen ons gezegd en gezwegen: stiekem zijn alle overige EV's saai en gewoon... Eenheidsworsten is een beter woord denk ik.
Na het doorharken van 287 pagina's wil ik echt heel graag iets weten:

Wat vind je het allergrootste voordeel én nadeel aan de Polestar? Je hoeft me niet te overtuigen om het vooral wel of niet te doen, ik ben gewoon nieuwsgierig. Wat ik ook nog wel wil weten, zijn er hier mensen die spijt hebben van hun keus? En zo ja, waarom?

SMLR | Midnight | Plus

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VonDutch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-06 10:11
Grootse voor- EN nadeel is bijna 500pk onder je voet hebben. :o

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Gnoesify schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:05:
Ola! Ik heb geen keuzestress, de Polestar is de auto die ik wil hebben. Punt. Geen discussie! De top 2 bestond uit de Polestar en de Ionic 5. Geen keuzestress meer, mijn man heeft de Ionic 5 besteld en ik de Polestar (SMLR met pluspakket). We hebben aardig wat proefritten achter de rug en zo kwamen we op onze top 2. Misschien even tussen ons gezegd en gezwegen: stiekem zijn alle overige EV's saai en gewoon... Eenheidsworsten is een beter woord denk ik.
Na het doorharken van 287 pagina's wil ik echt heel graag iets weten:

Wat vind je het allergrootste voordeel én nadeel aan de Polestar? Je hoeft me niet te overtuigen om het vooral wel of niet te doen, ik ben gewoon nieuwsgierig. Wat ik ook nog wel wil weten, zijn er hier mensen die spijt hebben van hun keus? En zo ja, waarom?
Grootste voordeel;
- De Polestar is een echte rijdersauto welke uitnodigt om 30kWh/100km te verbruiken :+

Grootste nadeel by far;
Geen panoramadak welke open kan. Grootste gemis en concessie welke * MisteRMeesteR heeft moeten doen :+ #fwp

www.google.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shorteh
Grootste voordeel: Hij rijdt heerlijk
Grootste nadeel: alles wat de software betreft is vooralsnog ruk.

Laatst werd mij ook gevraagd of ik de auto nog een keer zou bestellen als ik alles wist wat ik nu weet. Moest even nadenken, maar ik had de auto toch niet nog een keer besteld. De software is gewoon beneden niveau voor een auto van deze prijsklasse en dit jaartal. Veel dingen werken of niet, of heel traag. De app is hier natuurlijk veelbesproken, maar dat is ook echt een enorm irritatiepunt bij mij. Polestar krijgt het gewoon niet onder controle. Ze willen Tesla zijn, maar ze zijn eerder een Dacia. Nogmaals, dit gaat echt puur over de software.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ach-jee
Shorteh schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:12:
[...]

Laatst werd mij ook gevraagd of ik de auto nog een keer zou bestellen als ik alles wist wat ik nu weet. Moest even nadenken, maar ik had de auto toch niet nog een keer besteld. De software is gewoon beneden niveau voor een auto van deze prijsklasse en dit jaartal. Veel dingen werken of niet, of heel traag. De app is hier natuurlijk veelbesproken, maar dat is ook echt een enorm irritatiepunt bij mij. Polestar krijgt het gewoon niet onder controle. Ze willen Tesla zijn, maar ze zijn eerder een Dacia. Nogmaals, dit gaat echt puur over de software.
Over bovenstaande punt verschillen de meningen van van berijder tot berijder. Eigenlijk is de organisatie achter Polestar gewoon beneden peil. Gegeven het feit dat de P2 de goedkope instapper moet zijn hou ik mijn hart vast voor Polestar als ze met de huidige opzet/werkwijze duurdere auto's denken te gaan slijten. Qua communicatie (via FB :'), en nakomen van deadlines, oplossen van foutjes in de software), blijft het allemaal wat ondoorzichtig.

Het OS van de auto zelf stelt niet veel voor, maar doet de dingen die het moet doen voor mij. Ik snap nog steeds de toegevoegde waarde van Android Automotive niet na 1.5 jaar rijden, maar ik zal wel geen veeleisende gebruiker zijn. Ik gebruik ook geen van de downloadbare apps. Het touchscreen heeft niet de iOS 'snappyness', maar alles reageert wel gewoon snel. Tijdens het dagelijks gebruik van de auto heb ik de afgelopen maanden geen issues meer met de software. De app blijft minimaal, maar doet het enige dat ik relevant vind (op afstand afkoelen/opwarmen, SoC laten zien), dus soit.

De auto rijdt als een malle, waardoor de (tegenwoordig milde) inconvenience over al het bovenstaande voor mij in het niet valt. Het heeft wel voor mijn gevoel een jaar geduurd voordat we op dit punt zaten.

Auto: 9 (ik maak soms nog steeds expres omwegen :)), Polestar: 5.5, Software: 7.

Ik ben benieuwd of er bij de auto's van het nieuwe modeljaar ook evenveel variatie zit in de verbruikscijfers zoals bij de eerste launchmodellen wel het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weghorst
  • Laatst online: 05-07-2023
[...]

Eens. Daarnaast moet ik eerlijk bekennen dat nu ik weer meer rijd, ik mij ook irriteer aan het gebrek aan vakjes om troep in te doen of een bak koffie in te zetten. Verder is het qua rijden echt een top auto, rijdt heerlijk.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rene
Grappig om te lezen dat sommigen de software ruk vinden en andere helemaal top.

Ik vind de software zelf helemaal super. Ik herken me ook totaal niet in de claims dat het mega traag is allemaal. Het is geen i7 snelheid en 120hz perfomance maar traag wil ik het zeker niet noemen. Ook opstarten gaat hier gewoon soepel, voordat ik de auto in D zet is alles alweer up en running.

Ben verder benieuwd of iemand een autobouwer kan noemen welke ALLE punten kan afvinken:
- Werkende browser
- Streaming van de meeste streamingdiensten
- Ingebouwde Spotify, Tune-in en andere radioapps
- Easypark geintegreerd in het systeem
- ABRP geintegreerd in het systeem
- Google maps met voorverwarming van de batterij en realtime SOC/traffic updates

Nu ben ik een typisch N+1 geval. Maar alle drama's met TCAM problemen etc. zijn mij (vooralsnog) bespaard gebleven.

Zou zonder te twijfelen wederom een P2 kopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Grootste voordeel: Polestar (en volvo) weten hoe ze auto's moeten maken. Bij de overstap vanuit een Volvo V60 merk je gewoon dat ze dat snappen.
Vergelijkend zie je dat anderen daar steekjes laten vallen: Kia, MG, Skoda maar ook Tesla (wie bedenkt er nou dat je een spot-led-lampje als verlichting gebruikt die alleen maar verblindt!?)

Grootste nadeel: Je koopt een wagen met de belofte dat 'ze het beter gaan maken' (qua software etc.). Maar de kans blijft aanwezig dat die belofte niet/nooit waargemaakt wordt. Dat is een flinke leap of faith.

Spijt heb ik totaal niet! Ik stap nog steeds met een grote grijns in de auto en pak de wagen te pas en te onpas. Ook als het niet nodig is. Gewoon om er weer even in te rijden. En dat nog steeds na 1.5 jaar.

[ Voor 6% gewijzigd door MaxxMark op 16-03-2022 10:57 . Reden: Voorbeeld toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PS2Driver
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-05 22:14
Rene schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:49:

Ik vind de software zelf helemaal super. Ik herken me ook totaal niet in de claims dat het mega traag is allemaal. Het is geen i7 snelheid en 120hz perfomance maar traag wil ik het zeker niet noemen. Ook opstarten gaat hier gewoon soepel, voordat ik de auto in D zet is alles alweer up en running.

Ben verder benieuwd of iemand een autobouwer kan noemen welke ALLE punten kan afvinken:
- Werkende browser
- Streaming van de meeste streamingdiensten
- Ingebouwde Spotify, Tune-in en andere radioapps
- Easypark geintegreerd in het systeem
- ABRP geintegreerd in het systeem
- Google maps met voorverwarming van de batterij en realtime SOC/traffic updates

Nu ben ik een typisch N+1 geval. Maar alle drama's met TCAM problemen etc. zijn mij (vooralsnog) bespaard gebleven.

Zou zonder te twijfelen wederom een P2 kopen :)
Idemdito hier, ook bovenal positief t.a.v. de PS2, inclusief de software. Kan altijd beter dat laatste, maar doet voor mij precies wat het moet doen.

Polestar 2 Launch edition, PP, Snow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-06 16:01
Om toch Polestar een klein beetje te verdedigen (niet te veel, de klachten zijn best wel terecht). Mijn auto is geleverd in oktober 2020, toen was er alleen nog maar de (haast gebroken) belofte van een app. Ik heb zelfs een keer gehad dat de auto niet meer wilde rijden vanwege een of andere vage bug!

Sindsdien hebben ze niet stilgezeten wat betreft software. De app is (eindelijk...) redelijk stabiel na echt een heel lang traject van ellende en ook de auto zelf heeft aardig wat updates gehad inmiddels. Als ze nu eindelijk dat gedoe met die TCAM eens oplossen zijn we denk ik van het ergste gezeur af haha

Het duurt allemaal even, maar er zit wel degelijk verbetering in.

Verder wat hierboven ook al is geschreven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shorteh
Rene schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:49:
De eisen en wensen verschillen ook per persoon natuurlijk. Ik kan me écht oprecht niet voorstellen hoe jij de software super kan vinden. Het geheel is gewoon traag en onbetrouwbaar. Los van de traagheid zijn dit issues waar ik in de afgelopen 3 dagen nog last van heb gehad:

- 360 graden camera stopt er 2-3x mee als ik net in de auto stap. Hij is dan nog aan het laden of zo waardoor het scherm gewoon tijdelijk zwart wordt. Flink irritant als je achteruit wilt wegrijden.
- 360 graden camera geeft aan dat hij niet meer beschikbaar is als ik even de deur open doe. Komt ook niet meer terug.
- Gisteren kapte m'n bluetooth via de telefoon er gewoon compleet mee, zat net in een call voor werk, kon het met geen mogelijkheid meer herstellen
- LTE klapte er gisteren ineens uit nadat ik al drie kwartier aan het rijden was

Er zijn vast nog meer dingen, maar dit is puur van de afgelopen paar dagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Shorteh schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:59:
[...]

De eisen en wensen verschillen ook per persoon natuurlijk. Ik kan me écht oprecht niet voorstellen hoe jij de software super kan vinden. Het geheel is gewoon traag en onbetrouwbaar. Los van de traagheid zijn dit issues waar ik in de afgelopen 3 dagen nog last van heb gehad:

- 360 graden camera stopt er 2-3x mee als ik net in de auto stap. Hij is dan nog aan het laden of zo waardoor het scherm gewoon tijdelijk zwart wordt. Flink irritant als je achteruit wilt wegrijden.
- 360 graden camera geeft aan dat hij niet meer beschikbaar is als ik even de deur open doe. Komt ook niet meer terug.
- Gisteren kapte m'n bluetooth via de telefoon er gewoon compleet mee, zat net in een call voor werk, kon het met geen mogelijkheid meer herstellen
- LTE klapte er gisteren ineens uit nadat ik al drie kwartier aan het rijden was

Er zijn vast nog meer dingen, maar dit is puur van de afgelopen paar dagen.
Dat heeft er mee te maken dat niet iedereen dezelfde problemen ervaart. Alles wat jij hierboven noemt maak ik nooit mee. En dat geldt voor veel andere klachten die hier langskomen. Ik ben net als @Rene ook heel positief over de P2 (dat irriteert hier sommige mensen blijkbaar). Hij heeft een aantal dingen die geen enkele andere auto heeft op dit moment, zoals altijd actuele navigatie zonder abonnement, preheating voor alle soorten snelladers, goede blended braking en nog wat dingen. Het rijdt gewoon heerlijk en de auto zit goed in elkaar. En de auto doet een aantal dingen ook duidelijk slechter dan andere auto’s, zoals bijv de app.

Ik ken geen perfecte auto in deze prijsklasse anders had ik die nu wel gehad dus voor mij was dit de beste keus. En ja, er zitten nog steeds bugs in de software, ook niets nieuws, maar ik kan me echt niet druk maken over een ACC afstandsstreepje wat niet meteen zichtbaar wordt als ik op het knopje druk. Na 9 OTA updates zijn voor mij alle storende dingen opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
  • Laatst online: 09:29
GuiltyNL schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:08:
[YouTube: OVERKILL? NEXT LEVEL GEAR!]

Polestar zou met een OEM verlagingskit komen voor de P2?!
Ben benieuwd! Krijg nu de Heico Sportiv set eronder, dat scheelt ook zo'n 20-30mm.
Maakt het net af (vind ik).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Autowina
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-06 16:14
..

Gefeliciteerd, fijne auto!
Grootste nadeel vind ik de stoelen, hoewel ik geen last van de balk heb vind ik ze echt tegenvallen.
Grootste voordeel: de auto rijdt erg fijn.

En een ander groot voordeel blijkt de hoge restwaarde te zijn. Ik heb deze week een BMW i4 besteld en de Polestar wordt daarop ingeruild. Ook een rijdersauto, maar dan ook nog met veel betere stoelen.
Levering zal wel eind van het jaar worden.

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08-06 23:57
Grootste voordeel: Rijd echt heerlijk, was niet iemand die voor zijn plezier een ritje maakte maar nu wel :)
Grootste Nadeel: Slechte laadpunt planning in Google maps op lange trips in buitenland :-(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AartJW
Nieuwe update voor de app beschikbaar voor Android en iOS, maar bij mij blijft het probleem van het niet updaten van de SOC tijdens laden (in 8uur tijd 1x update) |:( Alles werkt verder snel en redelijk stabiel, behalve dus de SOC tijdens laden. Alles al geprobeerd en begint beetje vermoeiend te worden. :X

Nog een vraag vanuit mijn kant: kan de radio app nou echt niet standaard met de favorieten lijst starten? En waarom kan je de volgorde van de favorieten niet verschuiven? Is het nou zo moeilijk om dit te implementeren of mis ik iets?

/rant

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-06 08:46
AartJW schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:30:
Nog een vraag vanuit mijn kant: kan de radio app nou echt niet standaard met de favorieten lijst starten? En waarom kan je de volgorde van de favorieten niet verschuiven? Is het nou zo moeilijk om dit te implementeren of mis ik iets?

/rant
Is hier al een verzoek tot ingediend bij Polestar vraag ik mij dan af? Mis het persoonlijk niet waardoor ik het ook niet zou verzoeken maar gebruik eigenlijk altijd spotify

Is er trouwens openbaar ergens inzichtelijk wat er allemaal aangevraagd is of is dat een blackbox?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shorteh
lubbertkramer schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:37:
[...]
Is er trouwens openbaar ergens inzichtelijk wat er allemaal aangevraagd is of is dat een blackbox?
Blackbox, maar op het Polestar forum houden ze wel een lijstje bij van wat mensen daar missen:
https://www.polestar-foru...sted-future-features.758/

Wordt volgens mij wel aardig bijgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

In de afgelopen 7 dagen heb ik tot 2x toe deze melding gekregen:
Exterior sound
The exterior sound system is malfunctioning
Bring the vehicle to a workshop
Het komt wel vaker voor dat er meldingen langskomen die weer weg gaan (parking assist met het schoonmaken van je sensoren, etc.). Maar lees op Facebook toevallig ook over deze melding en dat de externe speaker in sommige situaties voor 'ernstigere problemen' heeft gezorgd.

Wat is hier de consensus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
MaxxMark schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 17:35:
In de afgelopen 7 dagen heb ik tot 2x toe deze melding gekregen:

[...]

Het komt wel vaker voor dat er meldingen langskomen die weer weg gaan (parking assist met het schoonmaken van je sensoren, etc.). Maar lees op Facebook toevallig ook over deze melding en dat de externe speaker in sommige situaties voor 'ernstigere problemen' heeft gezorgd.

Wat is hier de consensus?
Eerste versie van de externe speaker is niet in alle situaties waterdicht (hogedrukreiniger, wasstraat, extreme weer etc) en is dus ook vervangen bij deze melding. Naar de garage is dus beste. Zie ook hier https://www.polestar-foru...er.1445/page-3#post-30259

[ Voor 6% gewijzigd door AartJW op 16-03-2022 17:56 ]

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Laatst online: 08:49
[...]

Oprechte vraag en geen kritiek. Welke auto zou je nu kopen als je terug kon naar het moment dat je de P2 kocht (dus toen beschikbaar) en welke auto zou je nu kopen als je hem in mocht leveren? Dus zelfde budget enz enz. Ik ben altijd nieuwsgierig als ik zoiets lees. Ik zou hem sowieso opnieuw kopen. Ik ben blij dat ik in 01/2020 niet gewacht heb op de Q4, i4, Ioniq,… Ik vind de P2 qua looks ook nog altijd veel beter. Software, prestaties,… kan ik niet vergelijken. 😊 Persoonlijk geen problemen gehad tot op heden wat natuurlijk meespeelt (hout vasthouden)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GerjanStam
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-05-2023
Ik heb ruim een jaar in een launch edition gereden. Een goed rijdende auto met in eerste instantie een slecht werkende app. Regelmatig updates en vanaf het moment dat de OTA updates mogelijk werden, ging dit nog beter. Een probleem met de converter gehad (vervangen) en toch regelmatig een melding dat een sensor/systeem niet werkte (o.a. Grootlicht assistent). Meestal niet zo spannend vond ik. De stoel vond ik wat minder worden (balk). Service van Volvo erg goed. De app haperde wel eens maar dat werd ook beter.
Sinds kort rij ik in een Kia EV6, opzich een prima auto maar ook hier de nodige irritaties. De app is erg uitgebreid en niet overzichtelijk. Voorverwarmen werkt niet hoewel je wel reactie krijgt dat deze aan staat.
De hulpsystemen (acc, dodehoek etc) zijn te nadrukkelijk aanwezig en niet zo in te stellen als ik wil. Het is net of mijn vrouw meerijdt en continue waarschuwdt (pas op!, heb je dat wel gezien etc. en aan het stuur trekt). Je kan zaken uitzetten maar die staan de volgende keer gewoon weer aan.
Ik wil weer terug naar de Polestar, de interface en de Google navigatie zijn in mijn optiek beter dan die van de Kia. Wel mis ik Apple CarPlay, dit heb ik op de Kia wel en dat bevalt. Dan geen behoefte aan apps op de polestar zelf. Ook een heads-up display is erg fijn (Kia wel Polestar niet).
Ik kan gelukkig iedere maand wisselen en zodra er een polestar beschikbaar komt pak ik die 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shorteh
Davy_Rx schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 18:40:
[...]

Oprechte vraag en geen kritiek. Welke auto zou je nu kopen als je terug kon naar het moment dat je de P2 kocht (dus toen beschikbaar) en welke auto zou je nu kopen als je hem in mocht leveren? Dus zelfde budget enz enz. Ik ben altijd nieuwsgierig als ik zoiets lees. Ik zou hem sowieso opnieuw kopen. Ik ben blij dat ik in 01/2020 niet gewacht heb op de Q4, i4, Ioniq,… Ik vind de P2 qua looks ook nog altijd veel beter. Software, prestaties,… kan ik niet vergelijken. 😊 Persoonlijk geen problemen gehad tot op heden wat natuurlijk meespeelt (hout vasthouden)
Goede vraag! De Polestar 2 was de enige elektrische auto op mijn lijstje eigenlijk. Ik vond destijds (besteld in Juni 2020 ongeveer) de Model 3 al dertien in een dozijn. Verder was er best weinig aanbod nog qua elektrische auto's, dus het enige alternatief wat ik serieus heb bekeken is de nieuwe Seat Leon FR. Icm Carplay is dit qua techniek meer dan genoeg, en ik weet dat Carplay prima werkt op een Seat aangezien ik deze een tijdje heb gereden.

Als ik nu zou moeten kiezen had ik in ieder geval de BMW i4 goed bekeken. Ik vind deze auto erg interessant, maar verder geen idee hoe die qua techniek is eigenlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WiMe65
  • Laatst online: 07-06 17:41
Davy_Rx schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 18:40:
[...]

Vorig jaar juli de P2 PP besteld na 2x proefrijden en in oktober afgeleverd. M’n eerste EV, m’n eerste nieuwe privé auto. Ik rij relatief veel (4500/mnd) en nog steeds met heel veel plezier. Ik lees hier regelmatig over storingen, meldingen etc. Afkloppen, want ik herken dat nauwelijks. Ja de app, maar daar is al zoveel over gezegd. Ik heb de Model 3 niet eens overwogen, zoals hierboven al werd gezegd 13 in een dozijn, maar ik vind ‘m gewoon niet mooi.

Als ik nu een nieuwe zou moeten kiezen zou ik in ieder geval gaan proefrijden in een EV6 en een i4 en Ioniq5 , met name de i4 spreekt me erg aan. Maar de Polestar doet zeker nog mee in de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:56
GerjanStam schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:02:
Ik heb ruim een jaar in een launch edition gereden. Een goed rijdende auto met in eerste instantie een slecht werkende app. Regelmatig updates en vanaf het moment dat de OTA updates mogelijk werden, ging dit nog beter. Een probleem met de converter gehad (vervangen) en toch regelmatig een melding dat een sensor/systeem niet werkte (o.a. Grootlicht assistent). Meestal niet zo spannend vond ik. De stoel vond ik wat minder worden (balk). Service van Volvo erg goed. De app haperde wel eens maar dat werd ook beter.
Sinds kort rij ik in een Kia EV6, opzich een prima auto maar ook hier de nodige irritaties. De app is erg uitgebreid en niet overzichtelijk. Voorverwarmen werkt niet hoewel je wel reactie krijgt dat deze aan staat.
De hulpsystemen (acc, dodehoek etc) zijn te nadrukkelijk aanwezig en niet zo in te stellen als ik wil. Het is net of mijn vrouw meerijdt en continue waarschuwdt (pas op!, heb je dat wel gezien etc. en aan het stuur trekt). Je kan zaken uitzetten maar die staan de volgende keer gewoon weer aan.
Ik wil weer terug naar de Polestar, de interface en de Google navigatie zijn in mijn optiek beter dan die van de Kia. Wel mis ik Apple CarPlay, dit heb ik op de Kia wel en dat bevalt. Dan geen behoefte aan apps op de polestar zelf. Ook een heads-up display is erg fijn (Kia wel Polestar niet).
Ik kan gelukkig iedere maand wisselen en zodra er een polestar beschikbaar komt pak ik die 😬
Heel fijn dit te lezen. d:)b

Ikzelf speel óók met het idee van inleveren Polestar en een Kia EV6 GT ( NIET de line, maar de échte 8) )
te nemen. Zodra deze te proefrijden is sta ik vooraan om uit te proberen.

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Ik heb excels gemaakt een half jaar geleden totdat ik een ons woog

De Koreanen zijn mijn inziens vooral een rationele keuze, 0 emotie had ik erbij. Desondanks zou ik achteraf wel eerder voor de IONIQ5 gaan dan voor de EV6. Ondanks dat de EV6 mij in eerste instantie de betere auto leek.

De Polestar 2 bleef maar groeien en groeien aan me en merkte dat hij me keer op keer zoveel rijplezier gaf dat ik hem eventuele mindere zaken bereid was om te vergeven. Ik zou hem zo weer opnieuw zonder packs bestellen, het lijkt erop dat je dat veel ergernis kan voorkomen en je bent nog steeds heel rijk uitgerust.

Audi Q4 vond ik totaal niet Audi waardig. Slecht afgewerkt, matig interieur, matige infotainment. Daarnaast vond ik de single motor veel te traag. Zusjes ID4 en Enyaq waren eigenlijk een betere deal. Bij de ID4 kon je dan tenminste nog naar de GTX. De Enyaq had van deze 3 eigenlijk het beste interieur.

De BMW i4 in een closed room kunnen bezichtigen, absoluut waanzinnige auto en in de basis ook zeer compleet al. Maar toch wel een pak duurder en dan miste er ten aanzien van de PS2 alsnog behoorlijk wat. Wat me zo al te binnen schiet:

Elektrische stoelen forse meerprijs
Stoelverwarming bescheiden meerprijs
19 inch wielen forse meerprijs
Digital Key / Comfort access bescheiden meerprijs
Minder pk's (nog steeds genoeg, maar toch)

Verder vind ik het uiterlijk van de i4 redelijk nietszeggend, terwijl het design van de ps2 eigenlijk steeds specialer wordt als je op allerlei kleine subtiele maar briljante elementen gaat letten. Hij is in het echt nog eens mooier dan op welke foto dan ook.

Ik vind de Polestar ook net iets sympathieker/vriendelijker ogen dan de BMW, is heel persoonlijk of je dat een voordeel of juist een nadeel vindt.

Bij BMW absoluut de beste service in alle opzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 02-06 20:59
Whoops. Besteld in oktober. Initieel bericht gekregen dat hij in februari geleverd zou worden.

Dat werd al snel maart.

En dat is sinds gisteren plots oktober geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-06 18:06
iqcgubon schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:04:
Whoops. Besteld in oktober. Initieel bericht gekregen dat hij in februari geleverd zou worden.

Dat werd al snel maart.

En dat is sinds gisteren plots oktober geworden...
Zo toe maar, kan je niet wisselen naar een "snel leverbaar"(voorraad model)?
Pagina: 1 ... 72 ... 209 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.