Shorteh schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:12:
[...]
Grootste voordeel: Hij rijdt heerlijk
Grootste nadeel: alles wat de software betreft is vooralsnog ruk.
Laatst werd mij ook gevraagd of ik de auto nog een keer zou bestellen als ik alles wist wat ik nu weet. Moest even nadenken, maar ik had de auto toch niet nog een keer besteld. De software is gewoon beneden niveau voor een auto van deze prijsklasse en dit jaartal. Veel dingen werken of niet, of heel traag. De app is hier natuurlijk veelbesproken, maar dat is ook echt een enorm irritatiepunt bij mij. Polestar krijgt het gewoon niet onder controle. Ze willen Tesla zijn, maar ze zijn eerder een Dacia. Nogmaals, dit gaat echt puur over de software.
Over bovenstaande punt verschillen de meningen van van berijder tot berijder. Eigenlijk is de organisatie achter Polestar gewoon beneden peil. Gegeven het feit dat de P2 de goedkope instapper moet zijn hou ik mijn hart vast voor Polestar als ze met de huidige opzet/werkwijze duurdere auto's denken te gaan slijten. Qua communicatie (via FB

, en nakomen van deadlines, oplossen van foutjes in de software), blijft het allemaal wat ondoorzichtig.
Het OS van de auto zelf stelt niet veel voor, maar doet de dingen die het moet doen voor mij. Ik snap nog steeds de toegevoegde waarde van Android Automotive niet na 1.5 jaar rijden, maar ik zal wel geen veeleisende gebruiker zijn. Ik gebruik ook geen van de downloadbare apps. Het touchscreen heeft niet de iOS 'snappyness', maar alles reageert wel gewoon snel. Tijdens het dagelijks gebruik van de auto heb ik de afgelopen maanden geen issues meer met de software. De app blijft minimaal, maar doet het enige dat ik relevant vind (op afstand afkoelen/opwarmen, SoC laten zien), dus soit.
De auto rijdt als een malle, waardoor de (tegenwoordig milde) inconvenience over al het bovenstaande voor mij in het niet valt. Het heeft wel voor mijn gevoel een jaar geduurd voordat we op dit punt zaten.
Auto: 9 (ik maak soms nog steeds expres omwegen

), Polestar: 5.5, Software: 7.
Ik ben benieuwd of er bij de auto's van het nieuwe modeljaar ook evenveel variatie zit in de verbruikscijfers zoals bij de eerste launchmodellen wel het geval was.