Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 210 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:46

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Over die 20" velgen he (non-PP). Ik heb dit weekend net als wat anderen de auto lekker met het handje schoongemaakt. Bij het poetsen van de velgen viel het mij op dat alle 4 de velgen al hele kleine beschadigingen hebben, terwijl ik never nooit in de buurt van een stoeprand kom. Zou dit dan echt komen door over obstakels (takken etc.) te rijden met de dunnere wand van de band ten opzichte van de 19" velg?

Op 1 van mijn velgen zag ik ook een soort van blaasjes, met de vinger niet te voelen maar wel zichtbaar.

@Rene Hoe zijn jouw velgen als je deze minutieus inspecteert?

[ Voor 5% gewijzigd door MisteRMeesteR op 07-03-2022 11:21 ]

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:13

Pixeltje

Woo-woohoo!

xsive schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:14:
[...]

Ga even naar Beesd, daar kun je met een SMLR rijden. Ik denk dat die voor jou precies in balans is aan de hand van wat je beschrijft.
Hij is nog altijd een volle sec sneller in zijn acceleratie t.o.v. een single motor Q4 of ID4/Enyaq. Bij laatstgenoemden mis ik net ff die kick die de single motor PS2 wel nog had. Verder heb je met de SM natuurlijk een top van 160km/h, maar eigenlijk hoef je ook niet harder dan dat en komende jaren zullen ze het alleen maar verder aan banden gaan leggen op de wegen.

Zaterdag vertelde de jongen die mijn overdracht deed in Beesd dat hij al een tijd geen DMs meer had uitgeleverd.

Ik had de uitlevering met 4 anderen, waren allen SMs en allemaal Thunder _O-

Ik wilde zelf ooit een keer een bruut snelle wagen, daarom ben ik voor de DM gegaan. Maar met een SM was ik zeker dik tevreden geweest.

Update: ik heb dan weer geen packs genomen, omdat ik meer dan tevreden ben met de standaarduitrusting en zowel de Plus als Pilot pack zaken bevat die ik absoluut niet zou hoeven/willen. Performance Pack ziet er super uit natuurlijk, maar voor mij is de auto het best in balans met de standaard 19 inch wielen. Meerdere malen uitvoerig getest. Ik heb natuurlijk niet al die Öhlin demper instellingen kunnen testen. Maar je zult veel professionele reviewers ook horen zeggen dat de Performance Pack niet voor de gemiddelde rijder is, maar echt voor de liefhebber.
Thanks,

Dat was dus ook mijn overweging; nog één keer een snelle kiezen voor alle fabrikanten zometeen alle 'normale' auto's elektrisch hebben en we weer terugvallen op de 115pk equivalenten van de diesels die er jaren verkocht zijn. Niet omdat ik nou elke dag als een dappere sjonnie de snelweg opstuif zonder oog voor de rest van de wereld maar eerlijk gezegd voor die 2 keer per jaar dat je een keer op de loudpedal stampt je ook wil dat er iets spectaculairs gebeurt. :+

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18-06 16:00
Meer mensen die al 2 dagen geen internet + GPS hebben?

TCAM reset lijkt niets te doen (niet te reageren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:40
MisteRMeesteR schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:20:
Over die 20" velgen he (non-PP). Ik heb dit weekend net als wat anderen de auto lekker met het handje schoongemaakt. Bij het poetsen van de velgen viel het mij op dat alle 4 de velgen al hele kleine beschadigingen hebben, terwijl ik never nooit in de buurt van een stoeprand kom. Zou dit dan echt komen door over obstakels (takken etc.) te rijden met de dunnere wand van de band ten opzichte van de 19" velg?

Op 1 van mijn velgen zag ik ook een soort van blaasjes, met de vinger niet te voelen maar wel zichtbaar.

Weet niet of het je helpt maar ik heb dus de 19" (steekt ietsje meer buiten de velg) maar zie ook op míjn velgen lichte "gebruikssporen" en ik blijf net als jij vérre van stoepranden of wat dan ook.

De velgen was ik met de microfiber https://nl.aliexpress.com...3BEUR%3Bsearch-mainSearch handschoenen in een aparte grid-emmer.

Ik snap er dan ook geen yotah van :?

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Hansieo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:48:
[...]

Weet niet of het je helpt maar ik heb dus de 19" (steekt ietsje meer buiten de velg) maar zie ook op míjn velgen lichte "gebruikssporen" en ik blijf net als jij vérre van stoepranden of wat dan ook.

De velgen was ik met de microfiber https://nl.aliexpress.com...3BEUR%3Bsearch-mainSearch handschoenen in een aparte grid-emmer.

Ik snap er dan ook geen yotah van :?
Ik was ze ook altijd als laatste met een nieuwe emmer sop met een opnieuw uitgespoelde washmitt;

https://www.carclean.com/...microfiber-wash-mitt.html

Daarna gaat deze altijd in de wasmachine samen met de droogdoeken.

Btw, op mijn voorgaande auto's altijd smetteloze velgen gehad na >100k km. Werden identiek behandeld qua reiniging/behandeling :S Nu nog niet eens 10k km op de klok en al kleine beschadigingen :'(

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:53
GuiltyNL schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:02:
Bij mij wordt trouwens nog steeds het batterijpercentage niet geüpdatet in de app als ik aan het laden ben, ook niet na 1.9.

Is dat een algemene bug, of is dat iets waar ik last van heb? Swipen om het scherm te updaten, app killen enzovoort haalt bij mij niets uit.
Heb ik ook. Digital key werkt al enkele maanden op 2x na. Gelukkig had ik mijn sleutel bij in een RFID zakje. Gegevens in app updaten het snelst als ik de app eerst even afsluit en opnieuw open. Maar batterijpercentage loopt heel wat achter tijdens het laden. Ik weet niet precies of het helemaal niet update tijdens laden of heel wat achterloopt maar en en toe wel update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:25
Hansieo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:14:
[...]

Pixel 6 Pro staat op mijn verlanglijstje.
Werk het contactloos opladen goed met de P2? (kort offTopic -O- : bevalt deze goed?)
Ja, contactloos laden werkt goed! Toestel wordt niet zo warm en laadt vrij vlot op. Toestel zelf is ook heel fijn. Alleen de zoomlens voor 4x zoom vind ik erg matig en werkt bovendien niet als je ermee wilt filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
MisteRMeesteR schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:13:
[...]

Ik was ze ook altijd als laatste met een nieuwe emmer sop met een opnieuw uitgespoelde washmitt;

https://www.carclean.com/...microfiber-wash-mitt.html

Daarna gaat deze altijd in de wasmachine samen met de droogdoeken.

Btw, op mijn voorgaande auto's altijd smetteloze velgen gehad na >100k km. Werden identiek behandeld qua reiniging/behandeling :S Nu nog niet eens 10k km op de klok en al kleine beschadigingen :'(
Heb je een foto van de beschadigingen? Die bubbeltjes zouden eventueel ook problemen kunnen zijn met de hechting van de lak.

Pak voor je velgen trouwens een andere mitt dan voor je lakwerk. Zou houdt je primaire mitt het langer vol en het scheelt risico op je lak (die toch al gevoelig is).

Zelf vind ik trouwens een wheel mittje of gewoon een losse microvezeldoek prettig voor de velgen. Of iets dat er tussenin zit zoals die Captain Crevice van Dodo Juice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Pixeltje schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:29:
[...]

Thanks,

Dat was dus ook mijn overweging; nog één keer een snelle kiezen voor alle fabrikanten zometeen alle 'normale' auto's elektrisch hebben en we weer terugvallen op de 115pk equivalenten van de diesels die er jaren verkocht zijn. Niet omdat ik nou elke dag als een dappere sjonnie de snelweg opstuif zonder oog voor de rest van de wereld maar eerlijk gezegd voor die 2 keer per jaar dat je een keer op de loudpedal stampt je ook wil dat er iets spectaculairs gebeurt. :+
Hahaha, gewoon een petje opzetten en stoel in ligstand, dan snappen mensen het wel _O-

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2F_94_Be4CJdiQQ9o5lr1X3XXOM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gjWPaPNNOTkevQ1m8wumzehy.png?f=fotoalbum_large

Lijk over iets heen gereden te hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NgXuG9FkJVyDGw9IWzPE-HL564Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PidkhIZP8DTXs3vbkPNTcWZ8.png?f=fotoalbum_large

Met de vinger is niets te voelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JXKHTYbOvCoX96w9GdINIIvieJU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VuSPYpR8GjJmYY6cASIXldXn.png?f=fotoalbum_large

Rare plek voor een beschadiging?

Verder ook her en der al ‘krassen’ op het ‘zilveren’ gedeelte van de velg. Echt zonde dat ze klaarblijkelijk van papier maché zijn gemaakt.

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
@MisteRMeesteR Dit is oxidatie van je aluminium onder de blanke lak. Normaal gesproken is dit garantie (velg vervangen).

Stoeprandschade is onwaarschijnlijk. Dan zou je zeker ook iets aan je band moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-06 20:26
Storing eCall. Iemand deze vaker gezien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a6g4VWQBdfuOqnbMcWynh0q4OAk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7IWpAk6NJqXgtbEMK7UQAnli.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:11
ob3lix schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:20:

[Afbeelding]
Zelf nog nooit gezien maar in het verleden hier wel ooit langs zien komen. Ik zou de instructie opvolgen. Hier trouwens alleen maar goede ervaringen met P1.9: app werkt zonder problemen, Digital Key doet het en ook geen PA issues.

[ Voor 11% gewijzigd door JTHZZ op 07-03-2022 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
Iemand al eens de bedrading van de achterruitverwarming gezien? Die van ons is een beetje te warm geworden. De isolatie is er redelijk vanaf gesmolten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xwy9zkLwqNhXgkRaYiJzZiax85w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OLPdrhcL7RMMSPOKSqyeBe9g.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is de bedrading van de bestuurderszijde, de andere kant heeft dit veel minder, maar nog wel iets.
Het is eenvoudig te zien door de middelste kap bij het remlicht te verwijderen.

Dat wordt weer een ritje naar de Volvo ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:53
MisteRMeesteR schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:20:

Ik zal er eens kritisch naar kijken als ik de banden wissel (liggen nu in de opslag).

Mijn 19” velgen was ik deze week (zitten onder de pekel) en zal daar ook eens naar kijken.

Overigens heb ik de zomerwielen laten coaten, hopelijk beschermt dat ook.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-06 15:42

[Afbeelding]
Dit had ik in 't begin heel veel. Gaat vanzelf weer weg...

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
kramon schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:06:
[...]

Alright. ;) 8)7 Wacht ik nog even af.
Mocht de meldig blijven zal ik toch een garage moeten opzoeken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pjotreke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:38
xsive schreef op maandag 7 maart 2022 @ 07:36:
[Afbeelding]

Afgelopen zaterdag deze magnesium LRDM bad boy opgehaald, zonder packs. Ik mis eigenlijk niets. Alle synchronisaties verliepen vlot.
Zaterdag was het natuurlijk perfect weer. Na ongeveer 310km (veelal snelweg met 105km/h gecombineerd met zo nu en dan wat brute acceleratie momenten, +/- helft met lichte recup en helft met std recup) had ik nog 18% van de 100% lading over. Even bij Ionity geladen icm McD, slechts een half uurtje had hij nodig om van 18% naar 83% te gaan. Gemiddelde verbruikscijfers van 18.4... Wat een geweldige auto!

Ik kan me alleen niet meer herinneren hoe ik het live verbruik kan tonen ipv gemiddelde. In de demo auto 6 maanden geleden was het me ineens gelukt, maar weet niet meer hoe :N
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KAZSBpTyNSShiJZVS-E3516JfLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V8BMAHaTD6r2sv8sdvmJbUMp.jpg?f=fotoalbum_large

Deze staat bijna klaar voor mij. Fijn om ook wat positiefs te lezen af en toe.

2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
[...]

In het begin werd de ecall accu niet goed bijgeladen soms maar dat is volgens mij opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espro
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-06 18:51
[...]

Inderdaad. Hier ook een tijdje aanwezig geweest. Uiteindelijk leek de hele auto een keer te crashen (nergens geluid meer, fout bij opladen, reageerde slecht) en na een nachtje slapen en alles resetten was de foutmelding ook verdwenen.

Gewoon even lief zijn voor je auto dan verdwijnt het vanzelf ;)

Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:44

backupdevice

Boeh!

pjotreke schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:45:
[...]

[Afbeelding]

Ik rij er nu sinds november in. Ik heb een AWD en ben eigenlijk wel tevreden over de auto.

Ik heb na problemen met de stoel een stand kunnen vinden die zeer acceptabel is en het grotendeels oplost. Dus dat heb ik achter mij gelaten.

Voor de rest. De auto rijdt heerlijk en alles werkt goed . Ga je veel plezier aan beleven

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03:33
MisteRMeesteR schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:55:
[Afbeelding]

Lijk over iets heen gereden te hebben?

[Afbeelding]

Met de vinger is niets te voelen.

[Afbeelding]

Rare plek voor een beschadiging?

Verder ook her en der al ‘krassen’ op het ‘zilveren’ gedeelte van de velg. Echt zonde dat ze klaarblijkelijk van papier maché zijn gemaakt.
Ik heb vergelijkbare plekjes op mijn naafkapje zag ik van de week toen ik die eraf haalde voor de bandenwissel. Dus absoluut geen velg schade bij mij maar gewoon slecht product.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

pjotreke schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:45:
[...]

[Afbeelding]

Nice! Congrats! Je kenteken loopt zelfs 36 auto's voor op mij :)

P = Polestar
FB = Fastback 8)

[ Voor 3% gewijzigd door xsive op 07-03-2022 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-06 21:15
Bij mij werkt de standaard sleutel helemaal niet meer. Batterij er opnieuw ingedaan (+ naar boven), maar zonder resultaat. Moet ik hem opnieuw programmeren ofzo? Staat niet in de handleiding.

Verder klappen m’n spiegels niet meer automatisch naar binnen bij het vergrendelen en zie ik op het display staan dat SoS call niet beschikbaar is. Sinds P1.9.

Gelukkig werkt DK (nog) wel.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Pixeltje schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:29:
[...]

Thanks,

Gewoon doen en desnoods wat bijtelling besparen door geen packs te nemen. Ik kan iedereen de auto aanraden met standaarduitrusting. Sta ook weer te kijken van de standaard audio. Alleen de treble in de 5 bands EQ (ipv 9 bij de HKA) maximaal gezet. Zal ook nog eens de audio op de achterbank checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
BartWNL schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:45:

Nee geen last van.
Als je een echte die-hard bent dan koppel je de 12V accu en de TCAM accu achterin even los maar voor de meeste mensen betekent dit helaas een tripje naar de Volvo garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertW3
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-01 08:09
BartWNL schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:45:

Paar weken terug ook gehad. En meerdere met mij.
Moest naar de dealer voor reset....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:13

Pixeltje

Woo-woohoo!

Als jullie het over ‘dealer’ hebben, waar gaat die auto dan heen? Een willekeurige volvogarage? De ‘store’ waar ik in Eindhoven was doet geen onderhoud neem ik aan :+

Ben er bijna uit, nog even een laatste reactie van de leasemaatschappij afwachten over de laadpaal en dan hoop ik een lrdm met ‘plus’ en ‘pilot lite’ te bestellen..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06 19:20

MaxxMark

HT is Tof!

Polestar heeft een lijst met voorkeursdealers (volgens mij gewoon allemaal Volvo-dealers/garages). Als je een voorkeurslocatie hebt die in die lijst staat dan kan dat gewoon. Daarnaast kan het zijn dat je Leasemaatschappij ook een voorkeurslijst heeft. Het is zaak dat je met hen ook afstemt dat je het onderhoud bij diezelfde garage wilt doen (voor mij was de volvo-garage die mijn voorkeur had hemelsbreed niet dezelfde als de dichtstbijzijnde). Daar werd overigens totaal geen probleem van gemaakt. Ik had zelfs het gevoel dat ik het eigenlijk niet eens had hoeven aangeven, maar better safe than sorry :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:54
MaxxMark schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 08:21:
Polestar heeft een lijst met voorkeursdealers (volgens mij gewoon allemaal Volvo-dealers/garages). Als je een voorkeurslocatie hebt die in die lijst staat dan kan dat gewoon. Daarnaast kan het zijn dat je Leasemaatschappij ook een voorkeurslijst heeft. Het is zaak dat je met hen ook afstemt dat je het onderhoud bij diezelfde garage wilt doen (voor mij was de volvo-garage die mijn voorkeur had hemelsbreed niet dezelfde als de dichtstbijzijnde). Daar werd overigens totaal geen probleem van gemaakt. Ik had zelfs het gevoel dat ik het eigenlijk niet eens had hoeven aangeven, maar better safe than sorry :)
De meeste Polestars, al dan niet allen, vallen toch nog onder de garantie, dus maakt het volgens mij niet uit bij welke Polestar (Volvo) locatie je gaat

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pjotreke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:38
xsive schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:15:
[...]

Gewoon doen en desnoods wat bijtelling besparen door geen packs te nemen. Ik kan iedereen de auto aanraden met standaarduitrusting. Sta ook weer te kijken van de standaard audio. Alleen de treble in de 5 bands EQ (ipv 9 bij de HKA) maximaal gezet. Zal ook nog eens de audio op de achterbank checken.
Ik heb ook besloten om de grenzen van mijn leasebudget op te zoeken omdat ik voor 1x iets bijzonders wil hebben gereden. Ik ga me de komende jaren blauw betalen hieraan qua bijtelling, maar dat interesseert me voor deze keer niets. Ik had ook nog leer of het performance pack kunnen nemen, maar dat vond ik veel te veel geld voor het gebodene. Misschien dat ik de performance upgrade nog vraag.

2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
pjotreke schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:47:
[...]

Ik heb ook besloten om de grenzen van mijn leasebudget op te zoeken omdat ik voor 1x iets bijzonders wil hebben gereden. Ik ga me de komende jaren blauw betalen hieraan qua bijtelling, maar dat interesseert me voor deze keer niets. Ik had ook nog leer of het performance pack kunnen nemen, maar dat vond ik veel te veel geld voor het gebodene. Misschien dat ik de performance upgrade nog vraag.
Zat in dezelfde situatie als jij. Ook een keer iets speciaals willen rijden. Geen standaard VW of uitgekleedde Audi. Aangezien ik prive koop en er in Noorwegen geen BTW is op electrische auto's was de keuze snel gemaakt.

PP vond ik ook te duur (als baal ik als een stekker dat ik deze niet gekozen heb ;)). Performance update koop ik van de zomer als de winterbanden eraf zijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:58
Gisteren de update naar P1.9 geinstalleerd, de volgende bugs zijn niet verdwenen:

Kaart in scherm cockpit op zwart na wisseling tussen profiel bestuurder: 2x op schermwisselknop op stuur drukken om te herstellen.

Profiel wisselen gaat ook niet vlekkeloos, soms blijft deze hangen op een andere bestuurder

ACC afstand instellen: bij de eerste knopdruk wordt de afstand niet weergegeven, pas bij de 2e komt deze tevoorschijn. De eerste knopdruk verandert wel de afstand.

Positief: een voorverwarmde stoel en de DK doet het voor het eerst sinds een half jaar weer.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18-06 13:38

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Rene schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:27:
[...]

Zat in dezelfde situatie als jij. Ook een keer iets speciaals willen rijden. Geen standaard VW of uitgekleedde Audi. Aangezien ik prive koop en er in Noorwegen geen BTW is op electrische auto's was de keuze snel gemaakt.

PP vond ik ook te duur (als baal ik als een stekker dat ik deze niet gekozen heb ;)). Performance update koop ik van de zomer als de winterbanden eraf zijn :)
Idem hier. Ik had de keuze tussen een P2 en een ID4 voor mezelf uit de lijst van beschikbare modellen. Maar de P2 was toch net wat leuker en spannender dan een VW... Die was met net een tikkie te degelijk. Kost me wel wat extra want ik heb voor een LR en een Pilot gekozen. Maar nu rijd ik wel wat bijzonders de komende jaren.
En tot nu toe met erg veel plezier. Ondanks de app issues en zo is het een geweldige bak.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-06 14:32
Weet iemand overigens hoeveel dagen het duurd voordat je de Performance OTA onvangt?

Ik heb het vorige week vrijdag besteld en betaald maar behalve de P1.9 update die toevallig dezelfde vrijdag starte heb ik nog geen Performance OTA zien downloaden. Volgens mijn profiel en Polestar app zou ik de OTA wel moeten bezitten (staat extra bij wagen specificaties) en ik heb inmiddels ook al de kwitantie PDF van Polestar ontvangen via mijn email adres.

Vreemd genoeg heb ik wel het idee alsof mijn P2 vlotter is sinds de update (1.9) die ik vrijdag ontving maar dat zal vast wel het placebo effect in werking zijn? ;)

P2 LRDM|Midnight|20"|Pilot,Plus,Per|Nappa|350KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PS2Driver
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-05 22:14
guido66 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:41:
Gisteren de update naar P1.9 geinstalleerd, de volgende bugs zijn niet verdwenen:

Kaart in scherm cockpit op zwart na wisseling tussen profiel bestuurder: 2x op schermwisselknop op stuur drukken om te herstellen.

Profiel wisselen gaat ook niet vlekkeloos, soms blijft deze hangen op een andere bestuurder

ACC afstand instellen: bij de eerste knopdruk wordt de afstand niet weergegeven, pas bij de 2e komt deze tevoorschijn. De eerste knopdruk verandert wel de afstand.

Positief: een voorverwarmde stoel en de DK doet het voor het eerst sinds een half jaar weer.
Exact hetzelfde hier!

Polestar 2 Launch edition, PP, Snow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix

[Afbeelding]
Naast deze melding werken de knoppen op de afstandbediening niet meer en kan ik de auto alleen nog ontgrendelen door mijn vinger op de handgreep te leggen. Ontgrendelen via de app werkt ook niet.

Even kijken wanneer de auto naar de Volvo dokter kan. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Was het hier eigenlijk al bekend dat de frunk 6 liter is toegenomen door iets andere indeling?
Ik zal binnenkort ff een foto maken als ik hem opendoe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

xsive schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:44:
Was het hier eigenlijk al bekend dat de frunk 6 liter is toegenomen door iets andere indeling?
Ik zal binnenkort ff een foto maken als ik hem opendoe.
Gebruikt iemand die? Ik heb hem alleen open gemaakt om de laadkabel eruit te halen op de dag van aflevering...

Scheelt wel weer 18 flessen bier trouwens 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-06 15:59
Paku schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:09:
[...]

Gebruikt iemand die? Ik heb hem alleen open gemaakt om de laadkabel eruit te halen op de dag van aflevering...
Het zelfde hier.... En ik ga hem zeker nog 1 keer gebruiken om de laadkabel terug in te leggen op het moment dat het lease-contract is afgelopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:53
guido66 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:41:

Niet heel ernstig, maar toch: Het welkomstpatroon van de achterlichten is ook nog steeds niet gefikst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

PvS_68 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:33:
[...]

Het zelfde hier.... En ik ga hem zeker nog 1 keer gebruiken om de laadkabel terug in te leggen op het moment dat het lease-contract is afgelopen...
En op vakanties als de kofferbak wél vol ligt met rotzooi :+ Dan is het een ideale plek voor je laadkabels :)

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vithar
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:13
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:56:
[...]

En op vakanties als de kofferbak wél vol ligt met rotzooi :+ Dan is het een ideale plek voor je laadkabels :)
En tijdens wintersport voor de sneeuwkettingen. Daarnaast is het in de winter de perfecte koelbox!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rene
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gi5cJwjvBQjocxy-MXZYKIaMW68=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ixw58t9wHiYedNVNrPG7f7f.jpg?f=fotoalbum_large

Toen we het nog zonder 430L dakkoffer deden :+

- Helsport tunnel tent
- 2 slaapzakken
- 2 ligmatten
- 2 opblaasbare kussens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Paku schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:09:
[...]

Scheelt wel weer 18 flessen bier trouwens 8)7
Huh? Zeker regelmatig in gebruik hier! Bijvoorbeeld als ik eten ergens ga halen. Scheelt een hoop gestink binnen in de auto wat je de volgende dag ook nog ruikt.

En op vakantie welkome aanvulling, net als dat diepe vak onder de kofferbak. En de laadkabel kun je strak oprollen dat ze in het bovenste kleine bakje van de frunk passen dan heb je dat andere vak voor extra spullen over.

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 08-03-2022 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Ik rij sinds 1.9 met gewone CC i.p.v. ACC maar vanmiddag reed ik stukje file en dan is ACC toch wel lekker. Dus ACC aangezet in het menu, toen ik wat vlotter reed ook daadwerkelijk aangezet met knopje op het stuur en ik stel dan gelijk de snelheid hoger in zodat je er niet meer naar hoeft om te kijken. Maar tot mijn schrik begon de auto gewoon op te trekken en zat ik dus bijna achterin de VW T-Cross voor me 8)7

Nog een paar keer geprobeerd maar ACC wou niet werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
vithar schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:04:
[...]

En tijdens wintersport voor de sneeuwkettingen. Daarnaast is het in de winter de perfecte koelbox!
Dat valt wel mee, dat vak krijgt nog wel wat warmte van de onderliggende onderdelen heb ik gemerkt. Eten koelt nauwelijks af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
VidaR-9 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 18:14:
Ik rij sinds 1.9 met gewone CC i.p.v. ACC maar vanmiddag reed ik stukje file en dan is ACC toch wel lekker. Dus ACC aangezet in het menu, toen ik wat vlotter reed ook daadwerkelijk aangezet met knopje op het stuur en ik stel dan gelijk de snelheid hoger in zodat je er niet meer naar hoeft om te kijken. Maar tot mijn schrik begon de auto gewoon op te trekken en zat ik dus bijna achterin de VW T-Cross voor me 8)7

Als de voorganger stilstaat kan de radar die niet herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
JTHZZ schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 18:36:
[...]

Als de voorganger stilstaat kan de radar die niet herkennen.
Die stond ook niet stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
VidaR-9 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 18:38:
[...]

Die stond ook niet stil.
Ok, ik dacht misschien een stilstaande auto in de file. Dan wordt het toch een gevalletje Volvo-garage vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Het was niet de inhaal assistent? Toevallig je richtingwijzer aan toen je de snelheid verhoogde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Rene schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 18:59:
Het was niet de inhaal assistent? Toevallig je richtingwijzer aan toen je de snelheid verhoogde?
Nop. Eenbaans N weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-04 11:27
pjotreke schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:47:
[...]

Leer?! Damn die optie had er moeten zijn bij de first editions :X
Door de corona geneuzel rij ik niet meer zoveel maar vind de stoelen er behoorlijk geleefd uitzien, en dat na 1,5 jaar en maar 20k km. Meer mensen last van?
*kleine extra info ben 1.80 en weeg 90kg dus geen 400kg ofzo 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-06 12:37
Kohen schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:14:
[...]

Door de corona geneuzel rij ik niet meer zoveel maar vind de stoelen er behoorlijk geleefd uitzien, en dat na 1,5 jaar en maar 20k km. Meer mensen last van?
Is gewoon te regelen, dat leer…!!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5jGfNQPdZJ5XOdXR4fOMu_AT8ZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ojGQxvZwiNZoUlXL3rKBdemt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7at2OiISMGpcVM16UEaaiITnmpc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nFzOuwCFFuVd3IiqsA96mry1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07-2024

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

Kohen schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:14:
[...]

Ik heb een launch edition met leer. Was destijds gewoon als optie aan te vinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
Uiteraard. Maar dat is geen P2 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
VidaR-9 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 18:14:

Net weet even getest op de N11. Zelfde issue. Het werkt gewoon niet meer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:30
VidaR-9 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:54:
[...]

Net weet even getest op de N11. Zelfde issue. Het werkt gewoon niet meer. :(
Oh ik dacht dat ik gek werd, van 't weekend met 1.9 hield m'n ACC ongeveer 2 vrachtwagens afstand, maar gister zat ik ineens bijna bij iemand op de trekhaak. Het werkt hier wel, maar wel ongelooflijk onbetrouwbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiMe65
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18-06 14:41
Shorteh schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:01:
[...]

Oh ik dacht dat ik gek werd, van 't weekend met 1.9 hield m'n ACC ongeveer 2 vrachtwagens afstand, maar gister zat ik ineens bijna bij iemand op de trekhaak. Het werkt hier wel, maar wel ongelooflijk onbetrouwbaar.
Wat me opvalt is dat er zoveel verschillende ervaringen zijn met AAC. Bij mij is hij juist stabieler/rustiger/betrouwbaarder geworden met 1.9. Ook met 1.8 reed ik vele kilometers vrijwel probleemloos met AAC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Hier werkt de ACC ook naar behoren, remt netjes en gecontroleerd af tot stilstand.

Wel jammer dat bugs als de animatie van het achterlicht en het dubbel moeten klikken om de afstand van de ACC te zien niet worden/zijn opgelost.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-04 11:27
dagobert1966 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:38:
[...]

Ik heb een launch edition met leer. Was destijds gewoon als optie aan te vinken.
Dat is gek, toen ik de mijne bestelde waren er maar 2 opties, licht of donkere bekleding...
Wel jammer want dan had ik zeker leer gekozen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Kohen schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:00:
[...]

Dat is gek, toen ik de mijne bestelde waren er maar 2 opties, licht of donkere bekleding...
Wel jammer want dan had ik zeker leer gekozen ;(
Leer was/is alleen te krijgen in lichtbruin / beige, met perforatie en ventilatie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2P3-bCv8mpfPpuFDiXtBQi3tuQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e6GFZX16T1R38YNqR16d3m0W.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door GuiltyNL op 09-03-2022 11:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ik vind trouwens de stoelen van de C40 erg mooi. Mooier dan de bekleding van de P2. Wat vinden jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5IIiJyJu8yYs2vAUDCjXDjivLrM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wpOpQC6XVmNE5FkNfgn5Akxf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/imEb8pPzzM-T1ETPBj6oSs2p6ck=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9hUw2lfOGQFBVD2JkrEF2MoF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iqxhxji_PSN_DiU01ZKR7qrEtSg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P8KSYevdiQ6Mouh110CEgmWU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qxtmeZBAH0wnySAJhJc0VGPWqQ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AdW0MQmMZ3wnPsVTosT5CG8F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnns85
  • Laatst online: 00:52
GuiltyNL schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:37:
Ik vind trouwens de stoelen van de C40 erg mooi. Mooier dan de bekleding van de P2. Wat vinden jullie?
Zeker mooier. Oogt veel luxer en meer premium dan de vegan bekleding van de P2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
Nou, ik heb de auto een ochtendje bij de garage gehad i.v.m. een niet werkende sleutel. Probleem is nog niet gevonden. Nieuwe batterij ingedaan en opnieuw programmeren hebben niet geholpen. Zelfs de activity key geeft geen toegang tot de auto, maar laat je wel de auto starten als je de sleutel in het vakje legt. Nieuwe sleutel wordt besteld, maar lange levertijden vanwege chiptekorten. Eind vd maand gaan ze de auto een weekendje uitlichten. :/

Gelukkig werkt DK nog steeds (hopelijk lang) en heb ik desnoods nog de fysieke sleutel om de deur te ontgrendelen.

Daarnaast kon ik weer eens geen amperage of laadschema aanpassen in de auto, terwijl ik wel gewoon een werkende TCAM module heb. Auto laadt wel op 3x16A. De app lijkt ook niet veel meer te doen.

Sinds december weinig issues gehad met de auto, maar kennelijk ben ik nu voorbij een honeymoon phase ofzo en laat de auto haar ware gezicht zien? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
Ja, ik had ook liever de Volvostoelen en armsteun gehad. Maar verder niets. Heb me in september 2020 nog wel even georiënteerd op de XC40 maar na een live kennismaking in een Polestar Space gekozen voor de P2. Ben na ruim een jaar rijden nog steeds heel tevreden, ook omdat ik geen echte issues heb gehad (behalve met de app en DK)

[ Voor 22% gewijzigd door Jehanthar op 09-03-2022 16:51 ]

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autowina
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:57
Mickvanderveen schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:29:
[...]

Is gewoon te regelen, dat leer…!!
In mijn V60 had ik precies dezelfde stoelen en kleur. Die zaten heel veel beter dan de stoelen in de Polestar!

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:12
GuiltyNL schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:29:
[...]

Leer was/is alleen te krijgen in lichtbruin / beige, met perforatie en ventilatie.
[Afbeelding]
€ 2500 naar lederinbouw Nederland brengen en je krijg leer in welke kleur je maar hebben wil….

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:54
De temperatuur gaat omhoog, meteen te zien in het verbruik Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W5ZrAoW6Ohzd_j5q8Z7wFZq4lR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M1lYyfywAOV9GvQEqoRr4IBO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ewdevries
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-06 10:17
In de Facebook groep Polestar 2 NL/B Club is er eerder een actie geweest met de “Golden Polestar” stickers.

Nu is er naar voorbeeld bij onze Noorse Polestar collega’s een goed initiatief: Stickers met de Oekraïense vlag voor op de grille van Polestars om zo onze steun voor hun te betuigen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c1mPwdlw_t2GprKYcCyBntkU0nY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8EephXNz4IvEbWyJlQr5a4vs.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vj9vdJhwUYTj0zYlE2NljO2iVow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0dM02sxO2za85ER87zLFhqqb.jpg?f=fotoalbum_large

Er is inmiddels contact geweest met de ‘hofleverancier’ van de FB Polestar 2 NL/B club. Ze gaan belangenloos dit initiatief steunen en zullen gratis deze sticker maken. Op deze manier kan de volledige opbrengst (minus portokosten) van de verkoop overgemaakt worden op giro 555.

Het idee is om deze Oekraïense vlag stickers voor €5,55 per stuk excl. verzendkosten te gaan verkopen.

Bij interesse vul dan ook de bestellijst in:
https://docs.google.com/f...nZ-tZt1K9Po9m2OA/viewform

[ Voor 7% gewijzigd door ewdevries op 09-03-2022 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Meerdere mensen al gehad (sinds 1.9) dat de oplaadtimers niet gehonoreerd worden?

Ik kom vanavond rond 18h thuis, stel de timers in, 23h15 - 06h45 (lees: daltarief :+), plug de kabel in, dashboard en LED bij laadpoort kleuren zoals verwacht blauw, maar de paal gaat direct vrolijk 11kW staan pompen :? dashboard 'kring' en laadpoort nog steeds blauw brandend :+

Pas na 3 keer proberen en telkens de laadsessie te hebben afgebroken bleef de laadpaal in wachtmodus bij de 4e keer, tot nu;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7J3lqzebwrMGG-omYXOl0e25zNs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iuRPN623AE4rI5EE3OlK5RrL.jpg?f=user_large

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Ehhh, bugje erbij? Deze LED strip brand als enige nog, terwijl de auto al uren afgesloten stilstaat :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p1dz6GEB6PTPPe7Oftl0ejeZNVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AARGz85TZaMkuNILiL0fHLRH.jpg?f=fotoalbum_large

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sinds 1.7 heb ik steeds hetzelfde patroon met de DK. Na de update werkt deze 1x om daarna weer compleet dienst te weigeren. Bij 1.8 en 1.9 dus precies hetzelfde. Aan de telefoon ligt het denk ik niet omdat ik tussentijds mijn iPhone XS heb vervangen voor een 13 en toen de DK opnieuw heb gekoppeld (hele proces doorlopen).

Aangezien het bij anderen nu wel prima werkt (?) ben ik toch wel benieuwd wat bij mij mis gaat. Ga straks nog maar een keer het hele proces doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
Ktenolix schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:28:
Nou, ik heb de auto een ochtendje bij de garage gehad i.v.m. een niet werkende sleutel. Probleem is nog niet gevonden. Nieuwe batterij ingedaan en opnieuw programmeren hebben niet geholpen. Zelfs de activity key geeft geen toegang tot de auto, maar laat je wel de auto starten als je de sleutel in het vakje legt. Nieuwe sleutel wordt besteld, maar lange levertijden vanwege chiptekorten. Eind vd maand gaan ze de auto een weekendje uitlichten. :/

Gelukkig werkt DK nog steeds (hopelijk lang) en heb ik desnoods nog de fysieke sleutel om de deur te ontgrendelen.

Daarnaast kon ik weer eens geen amperage of laadschema aanpassen in de auto, terwijl ik wel gewoon een werkende TCAM module heb. Auto laadt wel op 3x16A. De app lijkt ook niet veel meer te doen.

Sinds december weinig issues gehad met de auto, maar kennelijk ben ik nu voorbij een honeymoon phase ofzo en laat de auto haar ware gezicht zien? :P
Mijn sleutel werkt ook niet meer sinds 1.9. Kan de auto alleen nog vergrendelen met de handgreep.
Zo te lezen hebben we hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Auto pas sinds zaterdag in bezit, maar DK werkt vooralsnog zoals het hoort (1.9)

Wel was voor mijn gevoel de Polestar app 3.8.1 (android) beter dan 3.9.0, waarbij plaatjes zijn verdwenen en de verbinding iets trager lijkt te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
Aghanim schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 07:50:
Sinds 1.7 heb ik steeds hetzelfde patroon met de DK. Na de update werkt deze 1x om daarna weer compleet dienst te weigeren. Bij 1.8 en 1.9 dus precies hetzelfde. Aan de telefoon ligt het denk ik niet omdat ik tussentijds mijn iPhone XS heb vervangen voor een 13 en toen de DK opnieuw heb gekoppeld (hele proces doorlopen).

Aangezien het bij anderen nu wel prima werkt (?) ben ik toch wel benieuwd wat bij mij mis gaat. Ga straks nog maar een keer het hele proces doorlopen.
Hier werkt het ook prima (iPhone 12) met de kanttekening dat ik elke keer de app opnieuw moest openen... Voorheen was dit niet het geval.

Na wat puzzelen kwam ik erachter dat ik zo slim was geweest om de locatie voor de P2 app in te stellen op 'bij gebruik' en niet 'altijd aan' 8)7

Ndat ik het had teruggezet hoorde ik bij het naderen van de auto al wat relais schakelen en de deur opende zonder issues. Wellicht iets om naar te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Laatst online: 00:52
MisteRMeesteR schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 23:35:
Ehhh, bugje erbij? Deze LED strip brand als enige nog, terwijl de auto al uren afgesloten stilstaat :+

[Afbeelding]
Dit heb ik ook een hele tijd (gehad?), al sinds een paar versies geleden. Heb het toen maar gelaten en vond het wel gezellig staan op de oprit. Zal eens kijken of het nog steeds is, maar bij mij was dit al een jaar geleden zo en niet pas sinds 1.9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
dnns85 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:38:
[...]

Dit heb ik ook een hele tijd (gehad?), al sinds een paar versies geleden. Heb het toen maar gelaten en vond het wel gezellig staan op de oprit. Zal eens kijken of het nog steeds is, maar bij mij was dit al een jaar geleden zo en niet pas sinds 1.9.
Ja 1 of 2 keer gezien maar zodra de auto in diepe(re) slaap gaat, gaat hij uit. Wat ik begreep is dat de sfeerverlichting ook door Android wordt aangestuurd en daar vallen wel eens wat bitjes om die na een reset weer recht staan. Daarom heb ik ook een iPhone :Y

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 10-03-2022 08:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Rene schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:20:
[...]

Hier werkt het ook prima (iPhone 12) met de kanttekening dat ik elke keer de app opnieuw moest openen... Voorheen was dit niet het geval.

Na wat puzzelen kwam ik erachter dat ik zo slim was geweest om de locatie voor de P2 app in te stellen op 'bij gebruik' en niet 'altijd aan' 8)7

Ndat ik het had teruggezet hoorde ik bij het naderen van de auto al wat relais schakelen en de deur opende zonder issues. Wellicht iets om naar te kijken?
Vervelende designkeuze van Apple: achtergrondactiviteit om bluetooth/BTLE te monitoren (of de auto in de buurt is) kan alleen als een app altijd locatietoegang heeft. Zelfs als de app eigenlijk geen GPS locatie nodig heeft. Volgens mij is dat bij de laatste Android versie uit elkaar getrokken met een aparte Bluetooth permission maar iOS niet.

[ Voor 6% gewijzigd door JTHZZ op 10-03-2022 08:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Rene schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:20:
[...]

Ben nu bijna 2 weken full time de DK aan het gebruiken en het verrast me dat het wel aardig werkt. De sleutel heb ik in alu-folie gewikkeld wel altijd bij me. Just in case. Ondertussen heb ik 1.9 ook geinstalleerd maar ik merk geen verschil.

De reaktie van de wagen is een beetje trager bij de DK vergeleken met de sleutel lijkt me. Soms moet ik een seconde extra wachten voordat de wagen open gaat bij het vastpakken van de handle.

Een paar keer was ik de Bluetooth connectie kwijt met de wagen en moest ik even BT uit en aan zetten en connecten. Dat is wel vervelend. Ik sluit op mijn Android telefoon ook nog weleens al mijn apps, maar de PS app zet ik toch maar telkens weer actief. Misschien was dat aan elkaar gelinked.

Mijn locatie staat ook altijd aan maar ik hoor de wagen niet schakelen als ik aan kom lopen zoals jij wel hebt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:23
De verbruiksproblemen zijn voorbij!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGwR28GRGGjoPsYohzazSsfdBFw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k43lTy3hNuGjRl7vEGW0eNcX.jpg?f=fotoalbum_large

🤡

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Paku schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:40:
[...]

Ben nu bijna 2 weken full time de DK aan het gebruiken en het verrast me dat het wel aardig werkt. De sleutel heb ik in alu-folie gewikkeld wel altijd bij me. Just in case. Ondertussen heb ik 1.9 ook geinstalleerd maar ik merk geen verschil.
Polestar2 kanaal blijft ook werken bij mijn auto. De DK blijft ook werken, maar ik heb de achtergrond processen weer moeten beperken, omdat de app bij mij 22% van mijn batterij gebruikt en dat is nogal flink.

Maar goed, ik vind het al een fijne gedachte dat ik de DK nu als backup kan gebruiken, mocht ik ooit mijn sleutel kwijtraken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:27
Wat een hoog verbruik, ik zit op 0.3 kWh/100km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Hoe krijg je rechtsonderin die 25.8 kWh/100km?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
xsive schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:39:
[...]

Hoe krijg je rechtsonderin die 25.8 kWh/100km?
Instellingen->Scherm->tripcomputer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

JTHZZ schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:52:
[...]

Instellingen->Scherm->tripcomputer
Sodeju daar heb ik lang naar gezocht! Super bedankt!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

xsive schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:22:
[...]

Sodeju daar heb ik lang naar gezocht! Super bedankt!
xsive schreef op maandag 7 maart 2022 @ 07:36:
[Afbeelding]

Afgelopen zaterdag deze magnesium LRDM bad boy opgehaald, zonder packs. Ik mis eigenlijk niets. Alle synchronisaties verliepen vlot.
Zaterdag was het natuurlijk perfect weer. Na ongeveer 310km (veelal snelweg met 105km/h gecombineerd met zo nu en dan wat brute acceleratie momenten, +/- helft met lichte recup en helft met std recup) had ik nog 18% van de 100% lading over. Even bij Ionity geladen icm McD, slechts een half uurtje had hij nodig om van 18% naar 83% te gaan. Gemiddelde verbruikscijfers van 18.4... Wat een geweldige auto!

Ik kan me alleen niet meer herinneren hoe ik het live verbruik kan tonen ipv gemiddelde. In de demo auto 6 maanden geleden was het me ineens gelukt, maar weet niet meer hoe :N
Pfff, jij bent ook niets gewend :+

www.google.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rene
Hier ook weer tevreden over het verbruik. 4 personen in de auto, maximaal afgeladen en een Thule Dynamic op het dak met alle skies, slee en toebehoren:

177km gereden met een verbruik van 20.1 kWh/100km.

Snap niet dat jullie 6x moeten laden voor de wintersport. Ik red het heen en weer op 1 lading :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-06 12:37
Rene schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 20:55:
Hier ook weer tevreden over het verbruik. 4 personen in de auto, maximaal afgeladen en een Thule Dynamic op het dak met alle skies, slee en toebehoren:

177km gereden met een verbruik van 20.1 kWh/100km.

Snap niet dat jullie 6x moeten laden voor de wintersport. Ik red het heen en weer op 1 lading :+
Zeker Wintersport in Zuid-Limburg? 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06 19:20

MaxxMark

HT is Tof!

Ja, heb het ook. Mijn vermoeden is dat de wagen "because of reasons" zijn totaal verbruik vergeet met dit als gevolg. Beetje een bummer omdat ik het gebruikte als indicator voor mn life-time verbruik. Ik hoopte dat de recente update het misschien zou oplossen, maar helaas. Dus er zit niets anders op dan m'n TM maar weer eens te resetten :(

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Rene
Mickvanderveen schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 05:56:
[...]

Zeker Wintersport in Zuid-Limburg? 😂
Nee! Sneeuw zat hier (in Noorwegen) 👍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DIpaCM0hhneZfWbPGHlG8mfSWaw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KC9JwXqxCuooVjOVeLXX8Tp2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-zUK3avBV4LDsbYFj4Y3kS3EIVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VSzPDOdwroNVp1URW5QubzFV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
-

[ Voor 99% gewijzigd door Rene op 11-03-2022 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker1975
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 02-10-2024
Goedemiddag mede Polestar-rijders,

Bij aflevering stond er water in de frunk, heb toen alles eruit gehaald om te laten drogen, en verder helemaal vergeten alles weer terug te plaatsen tot ik laatst de garage aan het opruimen was en die spullen weer tegenkwam. Heb nu alles weer in de houder zitten maar heb het idee dat ik wat spullen mis, bijvoorbeeld de sleutel voor de wielmoeren. En zo zijn er nog wat andere vakjes leeg. Kan iemand helpen door een foto door te sturen van zijn of haar frunk zodat ik kan zien wat er mist? Alvast bedankt.

PS2 Midnight 20" DM +PSU

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kramon
tweaker1975 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:29:
Goedemiddag mede Polestar-rijders,

Bij aflevering stond er water in de frunk, heb toen alles eruit gehaald om te laten drogen, en verder helemaal vergeten alles weer terug te plaatsen tot ik laatst de garage aan het opruimen was en die spullen weer tegenkwam. Heb nu alles weer in de houder zitten maar heb het idee dat ik wat spullen mis, bijvoorbeeld de sleutel voor de wielmoeren. En zo zijn er nog wat andere vakjes leeg. Kan iemand helpen door een foto door te sturen van zijn of haar frunk zodat ik kan zien wat er mist? Alvast bedankt.
Klote dat er water in zat... Hoe dan?

Dit zit er bij mij in:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QNxMEdtRZWC14pk80tXcopRkGkA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UdN4BRW1YuZaJ7itWelVGNxG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
kramon schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:06:
[...]

Klote dat er water in zat... Hoe dan?

Dit zit er bij mij in:

[Afbeelding]
Ik ben trouwens zo'n idioot die daar nooit kijkt, z'n eigen banden nog nooit opgepompt heeft, etc. Maar is dat een bandenspanning meter links? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker1975
Bedankt voor de foto!

Nee dat is geen bandenspanningsmeter, maar om je banden op te pompen met het spul in dat flesje als je een lekke band hebt. Instructies staan erop.

PS2 Midnight 20" DM +PSU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweaker1975
Je krijgt water in je frunk als je hem niet goed afsluit en bijvoorbeeld door de wasstraat gaat.
Moet echt goed dichtgedrukt worden aan beide kanten.

PS2 Midnight 20" DM +PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:53
Was de chocopastalak maar te fiksen met een OTA update :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sJGpi4_4i4bYsx5gTJ27ud3aM0c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l9pYrltNMcZiLuLcS14TrNmo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker1975
ach-jee schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:45:

[Afbeelding]
Oei dat is zonde

PS2 Midnight 20" DM +PSU

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ktenolix
ach-jee schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:45:

[Afbeelding]
Ach jee! Zuur man

Pagina: 1 ... 71 ... 210 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.