Hier word hij ook al aangeboden, straks even installeren. Lijkt er op dat ze de handschoenen hebben uitgetrokken wat betreft deployment snelheid!Niltag schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:42:
1.9 ook net aan het installeren. Benieuwd of er nog wat verborgen fixes in zitten want het gepubliceerde lijstje is wel een beetje summier.
Jij baseert dus dat de accu is voorverwarmd omdat het kristal symbool niet te zien is?Cello66 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:10:
[...]
Auto stond bij instappen op 98% en er was geen kristal in het accusymbool te zien, dus voorverwarmd.
Vorige week banden op 3 bar gezet en heb voor mijn doen rustig gereden 107 km/h ACC en OPD uit.
Ik was vanochtend de auto even verzetten, niks voorverwarmen of iets en ijs lag op het dag. Er was toen ook geen kristal te zien, dus het lijkt niet helemaal goed te gaan dan.
Nou, zeker niet. Als je nu eens een verre rit hebt moet je alsnog naar de auto om de laadgrens op te hogen. Sinds de introductie van het laadschema is dit wat mij betreft een hot feature request.Cello66 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:10:
[...]
Ben ik overigens de enige die de mogelijkheid om de laadgrens aan te passen in de app mist?
Zou graag een optie willen hebben bij het instellen van een klimaattimer ook aan te kunnen geven (vinkje) dat bij de opgegeven vertrektijd ook eenmalig de auto doorlaadt naar 100% en deze dus zelf kan berekenen hoe laat hij moet beginnen met laden en voorverwarmen.
Ik vergeet telkens na aanpassen deze weer terug te zetten met als gevolg dat de auto dagen lang 100% geladen voor de deur staat.
Sterker nog, ik heb het kristal nog nooit gezien bij mijn auto. Mensen die het kristal zien, hoe lang heeft de auto dan al stilgestaan?assn schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:35:
[...]
Jij baseert dus dat de accu is voorverwarmd omdat het kristal symbool niet te zien is?
Ik was vanochtend de auto even verzetten, niks voorverwarmen of iets en ijs lag op het dag. Er was toen ook geen kristal te zien, dus het lijkt niet helemaal goed te gaan dan.
Gewoon een nachtje.daniel14 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:45:
[...]
Sterker nog, ik heb het kristal nog nooit gezien bij mijn auto. Mensen die het kristal zien, hoe lang heeft de auto dan al stilgestaan?
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar goede kofferbakbescherming voor mijn nieuwe P2.
Kent iemand een goede optie die alles afdekt. Niet alleen de grond zoals de matten van Polestar zelf.
Er moet een border collie in de kofferbak kunnen die iets te graag zwemt en daarna in de modder rolt
Kent iemand een goede optie die alles afdekt. Niet alleen de grond zoals de matten van Polestar zelf.
Er moet een border collie in de kofferbak kunnen die iets te graag zwemt en daarna in de modder rolt
Porsche 718 Boxster | Polestar 2 Dual Motor Plus/Pilot/Performance
Ik heb deze erin liggen. Erg tevreden: https://www.amazon.de/-/n...=ppx_pop_mob_b_asin_titleErikAWD schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:00:
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar goede kofferbakbescherming voor mijn nieuwe P2.
Was er toen maar in 1 maat, dus weet niet precies welke je nu zou moeten kiezen. Prijs was toen maar € 26,-
Ik heb binnenkort een lange road trip gepland. Wat zijn de mogelijkheden om de actuele laadstatus te monitoren terwijl je niet bij de auto blijft ?
Wat ikzelf weet:
- Polestar app : SoC percentage niet altijd actueel is mijn ervaring thuis
- ABRP (free): een keer geprobeerd, maar zover ik heb getest enkel SoC beschikbaar wanneer je vlakbij de auto bent. (bluetooth range?)
Toch maar ABRP premium aanschaffen ? Of zijn er andere opties ? Ik zal voornamelijk Ionity gebruiken.
Wat ikzelf weet:
- Polestar app : SoC percentage niet altijd actueel is mijn ervaring thuis
- ABRP (free): een keer geprobeerd, maar zover ik heb getest enkel SoC beschikbaar wanneer je vlakbij de auto bent. (bluetooth range?)
Toch maar ABRP premium aanschaffen ? Of zijn er andere opties ? Ik zal voornamelijk Ionity gebruiken.
Wat betreft de (on)duidelijkheid van het sneeuwvlokje bij het batterij icoon, hier de uitleg van Polestar (uit de FB group).
:fill(white):strip_exif()/f/image/rAs4HBbC5vkgdMRD29MHF1YQ.png?f=user_large)
Kreeg hier net ook op de terugweg van de supermarkt 1.9 aangeboden. Staat nu al een half uurtje te installeren, zal over een uurtje eens gaan kijken hoe of wat.
De soc was 34% en zag net ergens een screenshot van iemand waar de update niet was gelukt omdat de soc meer dan 40% zou moeten zijn.
Update: installatie geslaagd
De soc was 34% en zag net ergens een screenshot van iemand waar de update niet was gelukt omdat de soc meer dan 40% zou moeten zijn.
Update: installatie geslaagd

[ Voor 22% gewijzigd door JeroenV_ op 04-03-2022 12:24 ]
Inclusief gratis batterij upgrade (nu op 35%JeroenV_ schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:08:
Kreeg hier net ook op de terugweg van de supermarkt 1.9 aangeboden. Staat nu al een half uurtje te installeren, zal over een uurtje eens gaan kijken hoe of wat.
Update: installatie geslaagd![]()
[Afbeelding]
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
1.9 stond hier al paar dagen klaar, maar nu pas tijd om hem aan te zetten. Staat sinds 13u te draaien, dus zal over uurtje eens kijken. Maar denk dat ik r weinig aan ga merken.
Je had geen foutmeldingen in je systeem? Luidspreker, vloeistof, bandenspanning etc?BartWNL schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:27:
Update bij mij helaas niet geslaagd, ben benieuwd waar het fout is gegaan. Vorige OTA’s gingen altijd probleemloos
[Afbeelding]
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Haha, zou mooi zijn. Maar de soc stijgt wel vaker een procentje ofzo nadat je de auto hebt stilgezet, is me al meer opgevallen als ik later in de app keek.
In 1.9 helaas nog geen fix voor het aantal "afstand tot voorganger" streepjes in de PA.
Die komen pas de tweede keer drukken in beeld terwijl het wel werkt. Heel irritant. Werkte altijd goed, maar nu al in 4 versies (1.7 / 1.8 / 1.8.1 (dealer) / 1.9 kapot bij mij.
Die komen pas de tweede keer drukken in beeld terwijl het wel werkt. Heel irritant. Werkte altijd goed, maar nu al in 4 versies (1.7 / 1.8 / 1.8.1 (dealer) / 1.9 kapot bij mij.
Nope!Rene schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:39:
[...]
Je had geen foutmeldingen in je systeem? Luidspreker, vloeistof, bandenspanning etc?
Het lezen van forums over Polestar doet mij geen goed!
Ik kom van een foutloze Model 3 en lees over de Polestar alleen maar gedoe.
Hoop dat het meevalt. Ik haal mijn nieuwe P2 woensdag op.
Gelukkig 14 dagen bedenktijd dus ik ga de eerste week heel goed testen.
[ Voor 15% gewijzigd door ErikAWD op 04-03-2022 14:01 ]
Tussen de berichten door is er ook al een paar keer geconstateerd dat vooral negatieve ervaringen worden gedeeld. De auto zelf rijdt gewoon heerlijk. Stap er nog altijd met een grote glimlach in, maar het is helaas geen foutloze autoErikAWD schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:00:
Het lezen van forums over Polestar doet mij geen goed!![]()
Je leest hier natuurlijk veel dingen die beter kunnen of die we graag anders zouden zien, maar het is echt een hele fijne auto! 21K probleemloze km’s voor mij in ieder geval.ErikAWD schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:00:
Het lezen van forums over Polestar doet mij geen goed!![]()
Sinds wanneer is een Model 3 foutloos? Ruitenwisser, cameralag, autopilot in de file. Wordt bij Tesla vaak wel weer gefixt met een update maar dat geldt voor een P2 ook. Wat je hier leest (net als in de andere auto topics) zijn vooral problemen en klachten, waar lang niet iedereen last van heeft. Er zijn natuurlijk ook nog structurele fouten maar niets waar ik ooit last van heb. Maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereenShorteh schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:04:
[...]
Tussen de berichten door is er ook al een paar keer geconstateerd dat vooral negatieve ervaringen worden gedeeld. De auto zelf rijdt gewoon heerlijk. Stap er nog altijd met een grote glimlach in, maar het is helaas geen foutloze auto
Ik zeg nergens dat de Model 3 foutloos is, ik zeg alleen dat de Polestar 2 dat zeker niet is. Model 3 heb ik verder geen ervaring mee dus kan ik ook geen zinnig woord over zeggen.JTHZZ schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:19:
[...]
Sinds wanneer is een Model 3 foutloos? Ruitenwisser, cameralag, autopilot in de file. Wordt bij Tesla vaak wel weer gefixt met een update maar dat geldt voor een P2 ook. Wat je hier leest (net als in de andere auto topics) zijn vooral problemen en klachten, waar lang niet iedereen last van heeft. Er zijn natuurlijk ook nog structurele fouten maar niets waar ik ooit last van heb. Maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen
Sorry reageerde op de verkeerde post. @ErikAWD zei datShorteh schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:22:
[...]
Ik zeg nergens dat de Model 3 foutloos is, ik zeg alleen dat de Polestar 2 dat zeker niet is. Model 3 heb ik verder geen ervaring mee dus kan ik ook geen zinnig woord over zeggen.
Ik geniet er ook nog iedere keer van, daarnaast bestaat een foutloze auto in mijn ogen niet, misschien ben ik dan wel te kritisch....Shorteh schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:04:
[...]
Tussen de berichten door is er ook al een paar keer geconstateerd dat vooral negatieve ervaringen worden gedeeld. De auto zelf rijdt gewoon heerlijk. Stap er nog altijd met een grote glimlach in, maar het is helaas geen foutloze auto
Anders lezen!
IK kom uit een foutloze Model 3.
Cameralag? Nooit van gehoord.
Autopilot in de file? Ja die werkt in de file.
Ruitenwissers? Ja die doen het altijd.
Fijn om te horen! Na mijn proefrit had ik ook een flinke smile.Shorteh schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:04:
[...]
Ik heb er in ieder geval zin in!
Dual motor / Snow / Plus / Pilot / Performance.
Zo is mijn P2 eigenlijk ook 'foutloos'. Dus ze zijn er wel, je ziet hier gewoon met name de problemen voorbij komen, net zoals je dat in al die EV topics ziet.ErikAWD schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:56:
[...]
Anders lezen!
Ik heb alleen wat aan te merken op de app waar zeker nog wat ruimte voor verbetering is en mijn digital key werkt niet goed, maar die heb ik ook al een half jaar niet meer geprobeerd aan de praat te krijgen. Met de auto zelf eigenlijk geen problemen.
Ik hoop wel echt dat de phone key gaat werken!
De sleutel van de P2 ziet er echt niet uit en ik vind het zo fijn van de M3 dat ik geen sleutel mee hoef te nemen in m'n zak. Bij de M3 werkt de phone key zo goed dat ik in 3 jaar tijd nog nooit mijn pasje (sleutel) mee heb genomen tijdens normale ritten. Uiteraard wel mee op vakantie voor de zekerheid.
Bij het maken van de proefrit moest ik wel even lachten. Ik kreeg de sleutel in m'n handen gestopt en vroeg 'is dit een goedkope sleutel voor proefritten?'.... Eh nee meneer, dit is de echte sleutel.
Eigenlijk een onacceptabel stukje plastic. Maar ik heb gezien dat er genoeg mooie covers voor te krijgen zijn,
De sleutel van de P2 ziet er echt niet uit en ik vind het zo fijn van de M3 dat ik geen sleutel mee hoef te nemen in m'n zak. Bij de M3 werkt de phone key zo goed dat ik in 3 jaar tijd nog nooit mijn pasje (sleutel) mee heb genomen tijdens normale ritten. Uiteraard wel mee op vakantie voor de zekerheid.
Bij het maken van de proefrit moest ik wel even lachten. Ik kreeg de sleutel in m'n handen gestopt en vroeg 'is dit een goedkope sleutel voor proefritten?'.... Eh nee meneer, dit is de echte sleutel.
Eigenlijk een onacceptabel stukje plastic. Maar ik heb gezien dat er genoeg mooie covers voor te krijgen zijn,
Ze zijn écht hard aan het gaan met de 1.9 update. Bij mij kreeg ik de melding hem te downloaden. Heb toen nog geen 800 meter gereden in maximaal 5 minuten. Geparkeerd en weg gegaan.
1u15m later stapte ik weer in, en hij gaf de melding dat ie binnen was en ik kon updaten. Dus óf het was een kleine update óf ze hebben de max bandbreedte aangepakt, óf hij downloadt toch door als ie geparkeerd staat.
1u15m later stapte ik weer in, en hij gaf de melding dat ie binnen was en ik kon updaten. Dus óf het was een kleine update óf ze hebben de max bandbreedte aangepakt, óf hij downloadt toch door als ie geparkeerd staat.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Goedemiddag,
Sinds vier maanden ben ik in het bezit PS2, Al een tijdje vraag ik mezelf af wat het witte auto symbool betekent als ik wil wegrijden. In de handleiding van Polestar kan ik er niks over vinden. Weet iemand wat het is?
:fill(white):strip_exif()/f/image/gxUsRihrpAbu46z8LkrIOyuS.png?f=user_large)
Groet, Huub
Sinds vier maanden ben ik in het bezit PS2, Al een tijdje vraag ik mezelf af wat het witte auto symbool betekent als ik wil wegrijden. In de handleiding van Polestar kan ik er niks over vinden. Weet iemand wat het is?
:fill(white):strip_exif()/f/image/gxUsRihrpAbu46z8LkrIOyuS.png?f=user_large)
Groet, Huub
Anoniem: 1521590
Ik vermoed het laatste. Gisteren bij thuiskomst niets maar dan ook niets gezien van een beschikbare installatie en vanochtend bij het instappen was de update klaar om geïnstalleerd te worden.MaxxMark schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:58:
Ze zijn écht hard aan het gaan met de 1.9 update. Bij mij kreeg ik de melding hem te downloaden. Heb toen nog geen 800 meter gereden in maximaal 5 minuten. Geparkeerd en weg gegaan.
Aan de telefoon werd me al verteld te wachten op 1.9, omdat DK dan zou moeten werken. Waarempel, werkt al de hele dag (nog nooit gewerkt op de 1e dag na, ook na vorige updates niet), zonet voor een kleine rit geen sleutel mee gehad. Enigszins spannend.... 
Nou kan ik me herinneren dat iemand hier zei dat hij de batterij in de sleutel omgedraaid had zodat hij die alleen in geval van nood kon gebruiken voor als DK niet zou werken. Nou krijg ik 1 kapje er af om de fysieke noodsleutel te openbaren, maar ik krijg verder niks los om een batterij los te maken...
Wat mis ik?
Edit: nevermind: YouTube: Volvo Key Fob XE90 XC90 Key Battery Change HOW TO
Lipje opzij en beetje naar beneden schuiven net als voorkant. Sleutel is nu even onklaar gemaakt
Nou kan ik me herinneren dat iemand hier zei dat hij de batterij in de sleutel omgedraaid had zodat hij die alleen in geval van nood kon gebruiken voor als DK niet zou werken. Nou krijg ik 1 kapje er af om de fysieke noodsleutel te openbaren, maar ik krijg verder niks los om een batterij los te maken...
Wat mis ik?
Edit: nevermind: YouTube: Volvo Key Fob XE90 XC90 Key Battery Change HOW TO
Lipje opzij en beetje naar beneden schuiven net als voorkant. Sleutel is nu even onklaar gemaakt
[ Voor 16% gewijzigd door Loen op 04-03-2022 19:07 ]
En dat is dus precies het punt. In het tesla topic lees je van alles over deze issues, net als dat je die hier leest. Maar er zijn genoeg mensen die net als jij in je Tesla, geen problemen ervaren.ErikAWD schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:56:
[...]
Anders lezen!
Hier ook heel snel de update binnen en geïnstalleerd. Helaas nog niet mee gereden om PA en ACC te testen. DK werkte wel direct
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Ik heb de lelijke aan mijn wederhelft gegeven en heb zelf de mini sleutel (Transpondersleutel) aan mijn sleutelbos gedaan als backup. Ik kreeg er hier maar twee i.p.v. drie vanwege leaseautoErikAWD schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:51:
Ik hoop wel echt dat de phone key gaat werken!
https://www.polestar.com/...r-2/2021/article/Sleutel/
Met 23% SoC kon ik nog prima updaten net. Ging allemaal in 1x goed.
P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024
Ik heb 1.9 nu ook en op N wegen vind ik de Pilot Assist erg onrustig geworden. Vooral bij minder standaard belijning wordt er nu hard aan het stuur getrokken. Mijn vrouw was er dermate klaar mee, dat ze me vriendelijk vroeg om de PA uit te zetten voordat de auto een botsing veroorzaakte, zo onveilig voelde het voor haar.
Ik reed terug vanuit Zeeland met 1.9 en op de N-wegen daar heb je vaak één baan heen en één baan terug met een dubbele witte streep in het midden. De P2 rijdt nog net niet tegen de witte streep aan, maar ontzettend veel naar links. Helaas dus voor mij nog steeds ruim onvoldoende. Het is relaxter om alleen op ACC te rijden.
Ook de ACC met 1.9 remt nog vrij vroeg op voorgangers, maar minder gek dan 1.8 heb ik het idee.
Verder weinig te melden over 1.9 het is eigenlijk een bugfix release. DK moet ik nog gaan testen.
Ik reed terug vanuit Zeeland met 1.9 en op de N-wegen daar heb je vaak één baan heen en één baan terug met een dubbele witte streep in het midden. De P2 rijdt nog net niet tegen de witte streep aan, maar ontzettend veel naar links. Helaas dus voor mij nog steeds ruim onvoldoende. Het is relaxter om alleen op ACC te rijden.
Ook de ACC met 1.9 remt nog vrij vroeg op voorgangers, maar minder gek dan 1.8 heb ik het idee.
Verder weinig te melden over 1.9 het is eigenlijk een bugfix release. DK moet ik nog gaan testen.
Zojuist gezien dat m’n update ook goed gelukt is
Benieuwd hoe het rijdt!

Benieuwd hoe het rijdt!
[ Voor 196% gewijzigd door MaxxMark op 05-03-2022 00:58 ]
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Ik merk echt nul verschil met 1.9
DK gebruikte ik sowieso nooit.
DK gebruikte ik sowieso nooit.
Polestar 2 | OnePlus Nord 5
Wat wel lekker is, voorverwarmen verwarmt nu ook de bestuurdersstoel!
Sinds 1.8 (1.7 nooit gehad) ben ik ook meer tegen dat systeem aan het vechten. In het jaar ervoor heb ik dat nooit zo ervaren. Zeker die rukken aan het stuur zijn echt bizar. Bijv. soms als je langs een afrit rijdt.GuiltyNL schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 00:43:
Ik heb 1.9 nu ook en op N wegen vind ik de Pilot Assist erg onrustig geworden. Vooral bij minder standaard belijning wordt er nu hard aan het stuur getrokken. Mijn vrouw was er dermate klaar mee, dat ze me vriendelijk vroeg om de PA uit te zetten voordat de auto een botsing veroorzaakte, zo onveilig voelde het voor haar.
Al die hulpsystemen beginnen me flink tegen te staan. Hopelijk werkt levert het terugzetten op de inrit met 1.9 minder problemen op. Maar het liefst zou ik standaard heel die zooi allemaal uitzetten.
Mijn geplande laadsessie van vannacht ging mis na de 1.9 update. Stond op 23:00-7:00, heeft niet geladen. Op het display stond ineens iets van 21:15-21:15 o.i.d. Best rot als je op en neer naar een GGD tesstraat moet met 23%. Valt wel mee op zich, met 9% weer thuisgekomen, maar je zal maar met spoed naar t ziekenhuis moeten ofzo.kramon schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:49:
Met 23% SoC kon ik nog prima updaten net. Ging allemaal in 1x goed.
Geeft mij iig niet het vertrouwen om de auto met 10% (nodig voor dichtsbijzijnde ziekenhuis / snellader) of minder gepland te laten laden. Risico is te groot.
Vanmorgen de eerste rit met 1.9 gehad. Ik weet niet wat ze gedaan hebben met de ACC, maar het werkt nog beroerder dan voorheen. Als je 100 op de snelweg rijdt op de kortste afstand past er 1,5 vrachtwagen tussen. Dat is echt geen doen in NL. Ook lijkt hij nog eerder af te remmen bij het naderen van een voorligger.
Ik was er na 20km helemaal klaar mee en heb de ACC uitgezet. Ik rij voorlopig dus weer met oldskool cruise control.
Ik was er na 20km helemaal klaar mee en heb de ACC uitgezet. Ik rij voorlopig dus weer met oldskool cruise control.
@VidaR-9 Dit is bij mij altijd zo geweest. Ik heb nu standaard mijn voet op het pedaal om gas bij te geven, zonder dat werkt het echt voor geen meter voor mij.
Ik heb 2x gehad dat een geplande laadsessie mis ging tussen de melding dat de update voorhanden was en de installatie ervan. Ik dacht dat het daarmee te maken had en na de installatie ok zou zijn. Nadien voorlopig 1 geplande laadsessie die goed verlopen is. Bij jou was het dus nog na de installatie dat het misliep? Dit waren voor mij trouwens de eerste 2x dat het verkeerd liepkramon schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:25:
[...]
Mijn geplande laadsessie van vannacht ging mis na de 1.9 update. Stond op 23:00-7:00, heeft niet geladen. Op het display stond ineens iets van 21:15-21:15 o.i.d. Best rot als je op en neer naar een GGD tesstraat moet met 23%. Valt wel mee op zich, met 9% weer thuisgekomen, maar je zal maar met spoed naar t ziekenhuis moeten ofzo.
Geeft mij iig niet het vertrouwen om de auto met 10% (nodig voor dichtsbijzijnde ziekenhuis / snellader) of minder gepland te laten laden. Risico is te groot.
Ja er na inderdaad. Update was klaar. Daarna aan de oplader gehangen. Toen gaf hij ook het goede schema aan. Vanochtend niet meer.Davy_Rx schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:49:
[...]
Ik heb 2x gehad dat een geplande laadsessie mis ging tussen de melding dat de update voorhanden was en de installatie ervan. Ik dacht dat het daarmee te maken had en na de installatie ok zou zijn. Nadien voorlopig 1 geplande laadsessie die goed verlopen is. Bij jou was het dus nog na de installatie dat het misliep? Dit waren voor mij trouwens de eerste 2x dat het verkeerd liep
Mijn app denkt sinds 1.9 ook dat de auto altijd aan het voorverwarmen is, wanneer ik de app opstart. Als ik m dan uitzet, dan gaat ie écht voorverwarmen.
Had dat dus ook bij elke voorgaande poging, maar nu met 1.9 was het een seconde of 30 werk. Met 2 telefoons nu. Wel grappig, zie nu met wifiman netjes dat kanaal (Polestar2) altijd beschikbaar zijn. Daar zat echt iets raars in tot 1.8 (en jouw auto dus...)GuiltyNL schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 16:02:
Reboot, wachten, Bluetooth aan en uit en wachten, maar helaas. Timeouts en andere foutmeldingen.
Ja, het kanaal Polestar2 is er nu weer. Maar na 7 timeouts werkt hij plots! Ben benieuwd hoelang het kanaal in de lucht blijft. Fingers crossed.Loen schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 16:35:
[...]
Had dat dus ook bij elke voorgaande poging, maar nu met 1.9 was het een seconde of 30 werk. Met 2 telefoons nu. Wel grappig, zie nu met wifiman netjes dat kanaal (Polestar2) altijd beschikbaar zijn. Daar zat echt iets raars in tot 1.8 (en jouw auto dus...)
Vanmiddag heb ik heel trots voor het eerst de auto met de hand gewassen. Heerlijk in het zonnetje!
:strip_exif()/f/image/dr91xqFSgxYiwINV63Kgatns.jpg?f=fotoalbum_large)
Helaas kon ik er maar kort van genieten. Enkele uren later vond een vogel (of meerdere) het nodig om zowel zijn behoefte als zijn etenswaar op m’n auto te donderen.
Zo ondankbaar
:strip_exif()/f/image/dr91xqFSgxYiwINV63Kgatns.jpg?f=fotoalbum_large)
Helaas kon ik er maar kort van genieten. Enkele uren later vond een vogel (of meerdere) het nodig om zowel zijn behoefte als zijn etenswaar op m’n auto te donderen.
![]() | ![]() |
Zo ondankbaar
@Ktenolix Was je met het twee-emmer-systeem? De lak is gevoelig en heeft daar veel baat bij.
Vogelpoep enzovoort vochtige microvezeldoek op leggen en dan nog een half glas water op leeggieten. Half uurtje wachten en afnemen met detailer spray of een bird shit remover.
Vogelpoep enzovoort vochtige microvezeldoek op leggen en dan nog een half glas water op leeggieten. Half uurtje wachten en afnemen met detailer spray of een bird shit remover.
Ik vroeg me vanochtend al af of ik dat nou goed voelde of dat het de zon was die naar binnen scheen. Maar wel fijn! Is geen instelling volgens mij?GuiltyNL schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:40:
Wat wel lekker is, voorverwarmen verwarmt nu ook de bestuurdersstoel!
Jep! Spot de twee emmersGuiltyNL schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 19:50:
@Ktenolix Was je met het twee-emmer-systeem? De lak is gevoelig en heeft daar veel baat bij.
Ik heb een spons met handwarm water erop gelegd en laten weken. Daarna gewoon met dat water weggespoeld. Het kwam er volgens mij wel af, maar het is nu donker.
Heb nog geen wax of velgenreiniger oid in huis (of emmer met grit guard of hoe dat heet).
[ Voor 7% gewijzigd door Ktenolix op 05-03-2022 19:59 ]
Jeetje, die zwarte strip achter (en andere accenten) staan haar goed zeg!
Ja, maar sommigen hebben een was- en spoelemmer in één en gebruiken de tweede voor velgen, vandaar.Ktenolix schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 19:56:
[...]
Jep! Spot de twee emmers![]()
Ik heb een spons met handwarm water erop gelegd en laten weken. Daarna gewoon met dat water weggespoeld. Het kwam er volgens mij wel af, maar het is nu donker.
Nee, gaat gewoon zo volgens mij. Lekker hoor!dnns85 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 19:55:
[...]
Ik vroeg me vanochtend al af of ik dat nou goed voelde of dat het de zon was die naar binnen scheen. Maar wel fijn! Is geen instelling volgens mij?
Vind ik ook. Nog altijd erg blij mee. Een klus om die strip eraf te krijgen (hij is zwart gespoten).Ktenolix schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 19:58:
[...]
Jeetje, die zwarte strip achter (en andere accenten) staan haar goed zeg!
Grappige is dat de één het niets vindt en de ander vindt het supertof.
Als de lak zo kwetsbaar is he, hoe maken jullie dan de auto schoon? Welke wax, shampoo en/of velgenreiniger? Merk dat de velgen vooral best hardnekkig vies worden van het remmen. Heb het deftig met een velgenborsteltje gepoetst, maar volgens mij was het nog niet schoon..
Misschien ook maar eens kijken naar dat ghost foam oid
Ik denk dat het vooral de combi is van de kleur van de auto en het dak dat al zwart is. Bij mijn P2 zou ik het niet mooi vinden bijvoorbeeld.GuiltyNL schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:00:
[...]
Vind ik ook. Nog altijd erg blij mee. Een klus om die strip eraf te krijgen (hij is zwart gespoten).
Grappige is dat de één het niets vindt en de ander vindt het supertof.
Foamen met een foamlans en een goede neutrale snow foam, velgen met Monello Non Ferro of een andere goede deironizer.Ktenolix schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:01:
Als de lak zo kwetsbaar is he, hoe maken jullie dan de auto schoon? Welke wax, shampoo en/of velgenreiniger? Merk dat de velgen vooral best hardnekkig vies worden van het remmen. Heb het deftig met een velgenborsteltje gepoetst, maar volgens mij was het nog niet schoon..
Let op: velgenborstels zijn vaak te ruw. Zeker met hoogglans zwarte delen van de velgen niet aan te raden. Pak een borstel van microvezel of gewoon een goede microvezeldoek.
Het zal zeker niet bij alle kleuren goed staan inderdaad.Ktenolix schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:10:
[...]
Ik denk dat het vooral de combi is van de kleur van de auto en het dak dat al zwart is. Bij mijn P2 zou ik het niet mooi vinden bijvoorbeeld.
Gisteren de P1.9 update gedaan. Vanavond gaat voor het eerst het alarm meerdere malen af. Heb de gevoeligheid maar verlaagd. Meer mensen hier last van?
Daarnaast is een oude bug weer terug. Lane keeping assist, bordherkenning en driver alert doen het standaard niet (foutmelding). Probleem startte met 1.8. Een bezoek en update bij de garage hielp eerder niet. Probleem is daarna ongemerkt opgelost maar sinds 1.9 weer terug. Is dit ook herkenbaar bij anderen en zo ja, wat is oplossing?
Daarnaast is een oude bug weer terug. Lane keeping assist, bordherkenning en driver alert doen het standaard niet (foutmelding). Probleem startte met 1.8. Een bezoek en update bij de garage hielp eerder niet. Probleem is daarna ongemerkt opgelost maar sinds 1.9 weer terug. Is dit ook herkenbaar bij anderen en zo ja, wat is oplossing?
[ Voor 3% gewijzigd door JoeMusashi op 05-03-2022 21:42 ]
Nee en nee, maar afgaande alarmen hebben soms iets met lege 12v accu’s te maken. Heeft hij langer stil gestaan? Anders werk voor het Polestar servicepunt, ik bedoel.. de Volvo garageJoeMusashi schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:41:
Gisteren de P1.9 update gedaan. Vanavond gaat voor het eerst het alarm meerdere malen af. Heb de gevoeligheid maar verlaagd. Meer mensen hier last van?
Nee, vandaag meer dan 200km gereden zelfs. Auto heeft tussendoor wel tijd geparkeerd gestaan vandaag. Geen alarm afgegaan toen. Gekke is dat het alarm vanavond pas een aantal keer afgegaan is. Geeft best veel geluid. Vind het vooral voor de buurt vervelend. Nu de gevoeligheid verlaagd. Morgen maar verder kijken.JTHZZ schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:46:
[...]
Nee en nee, maar afgaande alarmen hebben soms iets met lege 12v accu’s te maken. Heeft hij langer stil gestaan? Anders werk voor het Polestar servicepunt, ik bedoel.. de Volvo garage
Kun je zien welke plekken in de auto bezet zijn en wie de gordel wel/niet om heeft.huubv schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:21:
Goedemiddag,
[Afbeelding]
Groet, Huub
Leuk om na alle TV & audio topics ook deze te volgen. Inmiddels een P2 ingediend bij de LM en verwacht deze eind mei te kunnen gaan rijden! Het is Thunder Grey geworden (voorraad auto dus weinig keus maar verder helemaal compleet met performance software upgrade en heico verlaging) maar ben heel benieuwd. Proefrit was erg goed bevallen en vind het persoonlijk 'meer' auto dan de Tesla 3. Rij nu in een zwarte V60 met Polestar en Rica pakket dus we blijven een beetje bij het merk
. De lak bij de V60 was/is ook verschrikkelijk gevoelig en heb ik altijd in een glascoating gehouden, dit blijft 2 jaar zitten (met handwassen) en kun je tussendoor bijwerken indien nodig. Foto's volgen!
Gefeliciteerd! Sterkte met wachten 😉iRenik schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:31:
Leuk om na alle TV & audio topics ook deze te volgen. Inmiddels een P2 ingediend bij de LM en verwacht deze eind mei te kunnen gaan rijden! Het is Thunder Grey geworden (voorraad auto dus weinig keus maar verder helemaal compleet met performance software upgrade en heico verlaging) maar ben heel benieuwd. Proefrit was erg goed bevallen en vind het persoonlijk 'meer' auto dan de Tesla 3. Rij nu in een zwarte V60 met Polestar en Rica pakket dus we blijven een beetje bij het merk. De lak bij de V60 was/is ook verschrikkelijk gevoelig en heb ik altijd in een glascoating gehouden, dit blijft 2 jaar zitten (met handwassen) en kun je tussendoor bijwerken indien nodig. Foto's volgen!
Verwar trouwens het performance pack (hardware) niet met de performance software update, dat is een aparte update die je later zelf kan doen (tegen betaling van €1000) voor extra vermogen en nog niet af-fabriek op de auto zit. Ik heb de eerste niet en de 2e wel later gekocht.
Hoewel ik sinds de update naar P1.9 nog geen problemen ervaren heb met DK, kan ik via de app niet meer de auto ontgrendelen of klimaat inschakelen. Anderen hier last van?
Nou de DK werkt perfect bij mij, net de auto gewassen, bij ieder keer dat ik met de waterstraat de portier raak ging de auto open en dicht🤣 op een bepaald moment de telefoon maar weggelegd….
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en misschien is het onderwerp al eens eerder besproken.
Ik rij sinds Nov. 21 in een PS2 Dual Motor, waar ik zeer tevreden over ben. De auto is echter diverse keren terug moeten gaan naar de Volvo dealer (ook zeer tevreden over!) ivm een vervelend piepend geluid (zie link hieronder). Ik heb sowieso naar mijn mening veel last van piepende remmen, maar het ergste is het continue piepend geluid bij een snelheid tussen 30-50 km/h. Het piepend geluid komt van rechtsachter en de dealer had recent de wiellager vervangen. Na het vervangen van de wiellager leek het opgelost maar nu is het piepend geluid weer terug van weggeweest. Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn of heeft iemand een soortgelijk probleem?
Bedankt en groeten!
YouTube: Polestar 2 squeaking noise
Ik ben nieuw hier en misschien is het onderwerp al eens eerder besproken.
Ik rij sinds Nov. 21 in een PS2 Dual Motor, waar ik zeer tevreden over ben. De auto is echter diverse keren terug moeten gaan naar de Volvo dealer (ook zeer tevreden over!) ivm een vervelend piepend geluid (zie link hieronder). Ik heb sowieso naar mijn mening veel last van piepende remmen, maar het ergste is het continue piepend geluid bij een snelheid tussen 30-50 km/h. Het piepend geluid komt van rechtsachter en de dealer had recent de wiellager vervangen. Na het vervangen van de wiellager leek het opgelost maar nu is het piepend geluid weer terug van weggeweest. Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn of heeft iemand een soortgelijk probleem?
Bedankt en groeten!
YouTube: Polestar 2 squeaking noise
[ Voor 6% gewijzigd door myigit op 06-03-2022 22:04 ]
Thanks en heb beide inderdaad. Performance pack + de software update meteen 🦾dnns85 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:20:
[...]
Gefeliciteerd! Sterkte met wachten 😉
Verwar trouwens het performance pack (hardware) niet met de performance software update, dat is een aparte update die je later zelf kan doen (tegen betaling van €1000) voor extra vermogen en nog niet af-fabriek op de auto zit. Ik heb de eerste niet en de 2e wel later gekocht.
Ontgrendelen doe ik niet met de app actief (met de knop dus) maar ik zie wel regelmatig geen goede connectie tussen wagen en app, ook met de laatste SW nog.Ktenolix schreef op zondag 6 maart 2022 @ 15:11:
Hoewel ik sinds de update naar P1.9 nog geen problemen ervaren heb met DK, kan ik via de app niet meer de auto ontgrendelen of klimaat inschakelen. Anderen hier last van?
Met SW 1.9 ben ik nu de DK meer aan het gebruiken. Natuurlijk neem ik mijn sleutel wel mee, gewikkeld in aluminiumfolie.
Wat ik merk is dat de wagen regelmatig niet op de telefoon reageert. Oplossing is dat ik mijn Bluetooth opnieuw uit en aan moet zetten op de telefoon om de wagen te kunnen ontgrendelen met de DK. Beetje gekke actie als je met een aantal mensen bij je wagen staat om in te stappen.
Hebben meer mensen dit? Is dit wellicht een instelling op de (Android) telefoon?
Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"
:strip_exif()/f/image/bwd1YZpYcR2taTrnMrE8j9f8.jpg?f=fotoalbum_large)
Afgelopen zaterdag deze magnesium LRDM bad boy opgehaald, zonder packs. Ik mis eigenlijk niets. Alle synchronisaties verliepen vlot.
Zaterdag was het natuurlijk perfect weer. Na ongeveer 310km (veelal snelweg met 105km/h gecombineerd met zo nu en dan wat brute acceleratie momenten, +/- helft met lichte recup en helft met std recup) had ik nog 18% van de 100% lading over. Even bij Ionity geladen icm McD, slechts een half uurtje had hij nodig om van 18% naar 83% te gaan. Gemiddelde verbruikscijfers van 18.4... Wat een geweldige auto!
Ik kan me alleen niet meer herinneren hoe ik het live verbruik kan tonen ipv gemiddelde. In de demo auto 6 maanden geleden was het me ineens gelukt, maar weet niet meer hoe

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Veel plezier met je nieuwe wagen! Mooie verbruikscijfers ook. Het actuele verbruik zit in de "Actieradius assistent" app (ben de echte naam even kwijt).xsive schreef op maandag 7 maart 2022 @ 07:36:
[Afbeelding]
Afgelopen zaterdag deze magnesium LRDM bad boy opgehaald, zonder packs. Ik mis eigenlijk niets. Alle synchronisaties verliepen vlot.
Zaterdag was het natuurlijk perfect weer. Na ongeveer 310km (veelal snelweg met 105km/h gecombineerd met zo nu en dan wat brute acceleratie momenten, +/- helft met lichte recup en helft met std recup) had ik nog 18% van de 100% lading over. Even bij Ionity geladen icm McD, slechts een half uurtje had hij nodig om van 18% naar 83% te gaan. Gemiddelde verbruikscijfers van 18.4... Wat een geweldige auto!
Ik kan me alleen niet meer herinneren hoe ik het live verbruik kon tonen ipv gemiddelde. In de demo auto 6 maanden geleden was het me ineens gelukt, maat weet niet meer hoe
Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak
Dankjewel!espro schreef op maandag 7 maart 2022 @ 07:39:
[...]
Veel plezier met je nieuwe wagen! Mooie verbruikscijfers ook. Het actuele verbruik zit in de "Actieradius assistent" app (ben de echte naam even kwijt).
Die app zag ik later ook idd, maar somehow herinner ik me dat het in het klein voor je neus kon worden weergegeven en dat dit met een knop op 1 van de pookjes achter het stuur ging, in mijn herinnering rechts bovenop, maar daar lijkt geen knopje te zitten bij mij, alleen op linker pookje aan de buitenkant, maar dat is om de tripcomputer te resetten.
De auto kwam overigens al direct met 1.9, mogelijk is die functionaliteit gewijzigd. Of ik gooi zaken van andere auto's door elkaar

Mag ik hier om advies vragen? Ik ben in de markt voor elektrische leaser en vind de polestar een prachtige wagen. Proefrit gemaakt in eindhoven onlangs in de lrdm, ook erg enthousiast over. Behalve het initiële geweld als je de snelweg oprijd verder ook een fijne rijdersauto. Althans, voor zover je dat in een halfuurtje kunt beoordelen.
Ik wil sowiezo het plus-pack erop omdat daar stoelverlengers in zitten, Ik ben 2 meter lang en heb rijdens de proefrit veel aandacht besteed aan het afstellen van de stoel. Kan er goed in zitten maar de stoelverlengers zijn daar wel debet aan.
Mijn woon-werkverkeer is 125km enkele reis en vooralsnog heb ik bij de bouwkeet geen mogelijkheid tot opladen (hooguit met de Grannycharger). Ook in de buurt is er niks. We zitten redelijk afgelegen nu. Ik rij ‘s ochtends vroeg weg en rij dus de eerste 30-40 minuten 130 waar dat mag. Terugweg is ‘s middags dus dan rij ik 100-110 op de cruise. Ik wil dus sowiezo de long-range versie van de Polestar 2, maar twijfel nog tussen de single of dual motor.
Het geweld van de dm is wel heerlijk voor wanneer het kan, de sm heb ik niet gereden maar lijkt me meer dan adequaat in dagelijks verkeer? Wat zijn hier de praktijkervaringen als het om actieradius gaat voor de lrdm?
De auto van de testrit had pilot, plus én performance packs, pilot lijkt me prettig in verband met de dimmende spiegels die je daar bij krijgt, performance smoelt mooi natuurlijk maar is ook een hoop geld. Mis ik iets essentieels als ik het performance pack niet neem?
Ik wil sowiezo het plus-pack erop omdat daar stoelverlengers in zitten, Ik ben 2 meter lang en heb rijdens de proefrit veel aandacht besteed aan het afstellen van de stoel. Kan er goed in zitten maar de stoelverlengers zijn daar wel debet aan.
Mijn woon-werkverkeer is 125km enkele reis en vooralsnog heb ik bij de bouwkeet geen mogelijkheid tot opladen (hooguit met de Grannycharger). Ook in de buurt is er niks. We zitten redelijk afgelegen nu. Ik rij ‘s ochtends vroeg weg en rij dus de eerste 30-40 minuten 130 waar dat mag. Terugweg is ‘s middags dus dan rij ik 100-110 op de cruise. Ik wil dus sowiezo de long-range versie van de Polestar 2, maar twijfel nog tussen de single of dual motor.
Het geweld van de dm is wel heerlijk voor wanneer het kan, de sm heb ik niet gereden maar lijkt me meer dan adequaat in dagelijks verkeer? Wat zijn hier de praktijkervaringen als het om actieradius gaat voor de lrdm?
De auto van de testrit had pilot, plus én performance packs, pilot lijkt me prettig in verband met de dimmende spiegels die je daar bij krijgt, performance smoelt mooi natuurlijk maar is ook een hoop geld. Mis ik iets essentieels als ik het performance pack niet neem?
[ Voor 11% gewijzigd door Pixeltje op 07-03-2022 08:03 ]
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Die 2x125km op een dag haal je wel. Ik haal met 100-110 zo’n 340km als het rond 0 is en in de zomer 400km. 40 minuten 130 rijden gaat je wel flink procenten kosten maar als je in de winter ook nog 8 uur aan de granny kunt, das ook weer 18kWh dus zo’n 75km in de winter erbij. Neem alleen geen 20 inch velgen of performance pack, dat kost serieus range.Pixeltje schreef op maandag 7 maart 2022 @ 07:59:
Mag ik hier om advies vragen? Ik ben in de markt voor elektrische leaser en vind de polestar een prachtige wagen. Proefrit gemaakt in eindhoven onlangs in de lrdm, ook erg enthousiast over. Behalve het initiële geweld als je de snelweg oprijd verder ook een fijne rijdersauto. Althans, voor zover je dat in een halfuurtje kunt beoordelen.
Vanmorgen iets vreemds opgemerkt:
Terwijl ik in de keuken stond, zag ik dat onze P2 zichzelf ontgrendelde. Lichten gingen aan, spiegels klapten uit. Ik keek op m'n telefoon, maar in de app stond de auto als vergrendeld. Nog voordat ik naar buiten wilde lopen om de auto te checken, ging hij weer vanzelf op slot.
Na ongeveer een half uur zag ik tot m'n stomme verbazing dat het vanzelf ontgrendelen en vergrendelen weer herhaalde.
Iemand dit ook al eens meegemaakt?
(Ik ben ondertussen update 1.9 maar aan het installeren, in de hoop dat het dan gefixt is)
Terwijl ik in de keuken stond, zag ik dat onze P2 zichzelf ontgrendelde. Lichten gingen aan, spiegels klapten uit. Ik keek op m'n telefoon, maar in de app stond de auto als vergrendeld. Nog voordat ik naar buiten wilde lopen om de auto te checken, ging hij weer vanzelf op slot.
Na ongeveer een half uur zag ik tot m'n stomme verbazing dat het vanzelf ontgrendelen en vergrendelen weer herhaalde.
(Ik ben ondertussen update 1.9 maar aan het installeren, in de hoop dat het dan gefixt is)
Toevallig je sleutel in een te volle tas? Dat heeft mijn vrouw een keer gehad, waardoor het knopje van de sleutel soms werd ingedrukt.Johnbeer schreef op maandag 7 maart 2022 @ 08:35:
Vanmorgen iets vreemds opgemerkt:
Brrrrrrrrrr wat was het vanochtend koud! Dus ik stapte blij en tevreden in mijn lekker voorverwamde auto, dacht ik.
KOUD!
Nondeju! Timers verdwenen.
Dus maar even opnieuw ingesteld.
KOUD!
Nondeju! Timers verdwenen.

Dus maar even opnieuw ingesteld.
Net contact gehad met Polestar over de performance upgrade. Blijkbaar is dit een issue voor tweedehands en geïmporteerde auto’s. Of leaseauto’s uit een pool, zoals bij mij. Zou half april gefixt moeten zijn. En gewoon bestelbaar via de webshop. We gaan het zien.
Ja dat zit een beetje verstopt, maar zie laatste alinea hier om de data die je wilt altijd onderin beeld te hebben:xsive schreef op maandag 7 maart 2022 @ 07:44:
[...]
Dankjewel!
Die app zag ik later ook idd, maar somehow herinner ik me dat het in het klein voor je neus kon worden weergegeven en dat dit met een knop op 1 van de pookjes achter het stuur ging, in mijn herinnering rechts bovenop, maar daar lijkt geen knopje te zitten bij mij, alleen op linker pookje aan de buitenkant, maar dat is om de tripcomputer te resetten.
De auto kwam overigens al direct met 1.9, mogelijk is die functionaliteit gewijzigd. Of ik gooi zaken van andere auto's door elkaar
https://www.polestar.com/...-voor-bestuurdersdisplay/
P2 LRDM Thunder 20"
Weet iemand trouwens of Flitsmeister Beta al wat updates heeft gehad zodat deze geen performance issues meer geeft?
Dank voor je reactie, wat maakt dat het performance pack nog zoveel range kost? Dat is behalve de visuele zaken toch vooral grotere remmen en andere dempers?JTHZZ schreef op maandag 7 maart 2022 @ 08:13:
[...]
Die 2x125km op een dag haal je wel. Ik haal met 100-110 zo’n 340km als het rond 0 is en in de zomer 400km. 40 minuten 130 rijden gaat je wel flink procenten kosten maar als je in de winter ook nog 8 uur aan de granny kunt, das ook weer 18kWh dus zo’n 75km in de winter erbij. Neem alleen geen 20 inch velgen of performance pack, dat kost serieus range.
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Ik reed gister van Amsterdam richting Apeldoorn, ten hoogte van Hilversum zat er een bochtje in de snelweg. Pilot Assist netjes dat bochtje nemen, maar hij stuurde gewoon door waardoor hij me zo de afrit op duwde. Dit heb ik met eerdere updates eigenlijk nog nooit gehad. Denk dat ik Pilot Assist voorlopig maar weer even uit laat.GuiltyNL schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 00:43:
Niemand die het echt weet, vermoed wordt dat het door de luchtverstoring van de velgen komt.Pixeltje schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:29:
[...]
Dank voor je reactie, wat maakt dat het performance pack nog zoveel range kost? Dat is behalve de visuele zaken toch vooral grotere remmen en andere dempers?
Ik heb afgelopen week meerdere lange afstanden gereden (2x 105, 2x 130 en 2x 80 kilometer), mijn verbruik kwam uit tussen de 23 en 27 voor deze afstanden. Toegegeven, soms wel 115 tot 130 gereden. Maar niet altijd en niet overal. Ik vind het inmiddels allemaal wel prima. Maar het blijft voor mij een slurpbak.
Ga even naar Beesd, daar kun je met een SMLR rijden. Ik denk dat die voor jou precies in balans is aan de hand van wat je beschrijft.Pixeltje schreef op maandag 7 maart 2022 @ 07:59:
Hij is nog altijd een volle sec sneller in zijn acceleratie t.o.v. een single motor Q4 of ID4/Enyaq. Bij laatstgenoemden mis ik net ff die kick die de single motor PS2 wel nog had. Verder heb je met de SM natuurlijk een top van 160km/h, maar eigenlijk hoef je ook niet harder dan dat en komende jaren zullen ze het alleen maar verder aan banden gaan leggen op de wegen.
Zaterdag vertelde de jongen die mijn overdracht deed in Beesd dat hij al een tijd geen DMs meer had uitgeleverd.
Ik had de uitlevering met 4 anderen, waren allen SMs en allemaal Thunder

Ik wilde zelf ooit een keer een bruut snelle wagen, daarom ben ik voor de DM gegaan. Maar met een SM was ik zeker dik tevreden geweest.
Update: ik heb dan weer geen packs genomen, omdat ik meer dan tevreden ben met de standaarduitrusting en zowel de Plus als Pilot pack zaken bevat die ik absoluut niet zou hoeven/willen. Performance Pack ziet er super uit natuurlijk, maar voor mij is de auto het best in balans met de standaard 19 inch wielen. Meerdere malen uitvoerig getest. Ik heb natuurlijk niet al die Öhlin demper instellingen kunnen testen. Maar je zult veel professionele reviewers ook horen zeggen dat de Performance Pack niet voor de gemiddelde rijder is, maar echt voor de liefhebber.
[ Voor 10% gewijzigd door xsive op 07-03-2022 10:19 ]
Er zitten andere velgen (20") en andere banden onder. Ten opzichte van 19" zal een 20" velg altijd meer verbruiken, bijna iedere hier met 20"rijdt 5-10% onzuiniger.Pixeltje schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:29:
[...]
Dank voor je reactie, wat maakt dat het performance pack nog zoveel range kost? Dat is behalve de visuele zaken toch vooral grotere remmen en andere dempers?
Tevens zijn de banden van de PP meer "sticky" en zachter, waardoor deze een hogere rolweerstand zullen hebben.
Thanks voor de hulp, maar dit was idd al bekend, maar dat zijn alleen gemiddelden toch en niet realtime zodat je meteen ziet wat je rechtervoet of de luchtweerstand van dat moment voor impact hebben?AartJW schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:19:
[...]
Ja dat zit een beetje verstopt, maar zie laatste alinea hier om de data die je wilt altijd onderin beeld te hebben:
https://www.polestar.com/...-voor-bestuurdersdisplay/
Ik meen me echt te herinneren dat het kon (kleiner windowtje) en dat ik het vorig jaar zomer met de testritten ineens gevonden had...

Bij de app rij assistent kan je dat toch redelijk real time zien? Bij mij een icontje rechts bovenxsive schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:23:
[...]
Thanks voor de hulp, maar dit was idd al bekend, maar dat zijn alleen gemiddelden toch en niet realtime zodat je meteen ziet wat je rechtervoet of de luchtweerstand van dat moment voor impact hebben?
Ik meen me echt te herinneren dat het kon (kleiner windowtje) en dat ik het vorig jaar zomer met de testritten ineens gevonden had...
Ga ik het daar gewoon mee doen! Ik schat dat ik het me gewoon verkeerd herinner.petervanstuiven schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:24:
[...]
Bij de app rij assistent kan je dat toch redelijk real time zien? Bij mij een icontje rechts boven
Ik had het vanmorgen nog. Vertelde trots dat DK weer fatsoenlijk werkte en ik de batterij in de sleutel omgedraaid had. Willen we wegrijden, reageert de auto niet op de telefoon. Telefoon uit de zak gehaald en de handgreep weer vastgepakt, toen lukte het wel..Paku schreef op maandag 7 maart 2022 @ 07:28:
[...]
Ontgrendelen doe ik niet met de app actief (met de knop dus) maar ik zie wel regelmatig geen goede connectie tussen wagen en app, ook met de laatste SW nog.
Met SW 1.9 ben ik nu de DK meer aan het gebruiken. Natuurlijk neem ik mijn sleutel wel mee, gewikkeld in aluminiumfolie.
Wat ik merk is dat de wagen regelmatig niet op de telefoon reageert. Oplossing is dat ik mijn Bluetooth opnieuw uit en aan moet zetten op de telefoon om de wagen te kunnen ontgrendelen met de DK. Beetje gekke actie als je met een aantal mensen bij je wagen staat om in te stappen.
Hebben meer mensen dit? Is dit wellicht een instelling op de (Android) telefoon?
Bij mij wordt trouwens nog steeds het batterijpercentage niet geüpdatet in de app als ik aan het laden ben, ook niet na 1.9.
Is dat een algemene bug, of is dat iets waar ik last van heb? Swipen om het scherm te updaten, app killen enzovoort haalt bij mij niets uit.
Is dat een algemene bug, of is dat iets waar ik last van heb? Swipen om het scherm te updaten, app killen enzovoort haalt bij mij niets uit.
Ik had iets van 3 verschillende polestar bluetooth devices in mijn telefoon staan nadat ik alles bij de overdracht gekoppeld had. Dus ik dacht ik doe er 2 weg op mijn telefoon, omdat die wellicht nog van de demoritten waren. Nou dat heb ik geweten.Ktenolix schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:30:
[...]
Ik had het vanmorgen nog. Vertelde trots dat DK weer fatsoenlijk werkte en ik de batterij in de sleutel omgedraaid had. Willen we wegrijden, reageert de auto niet op de telefoon. Telefoon uit de zak gehaald en de handgreep weer vastgepakt, toen lukte het wel..Had wel weer zoiets van: oh,.. misschien toch DK nog niet super verfijnd..
Vervolgens werkte de DK alleen nog voor vergrendelen en ontgrendelen, maar zodra ik de auto in Drive probeerde te zetten gaf hij een melding in de auto dat er geen transponder key werd gedetecteerd.
Je moet dus echt 2 bluetooth devices hebben met elk een ander icoontje, eentje is zuiver voor het bellen.
Toen maar alles verwijderd en alles opnieuw proberen te doen, maar heb uiteindelijk heel de app van mijn telefoon moeten gooien voor een volledig succesvol proces.
Het is daarnaast eigenlijk absoluut kritisch dat je permanent je locatie en bluetooth aanhebt en de polestar app uitgesloten is van energiebesparing op je telefoon (in mijn geval een LG G8s met Android 11). Desondanks kun je toch wel je locatie en bluetooth tussentijds uitschakelen en kun je toch verbinding maken/behouden voor manueel de portieren in de app, clima en batterijlading. Alleen niet rijden.
Zodra je bluetooth en locatie weer aanzet, herkent de auto vrij vlot dat de telefoon voldoende in de buurt is en kun je dus ook gewoon de handvaten weer gebruiken alsmede rijden.
Sinds gisteren (tweede dag in bezit) werkt de DK dus eigenlijk vlekkeloos.
Maar ga het zeker de komende dagen verder bijhouden. Ook zeker qua hoeveel batterij het vergt van mijn telefoon.
De jongen die hem overdroeg zaterdag in Beesd was er wel heel eerlijk over dat hij vooralsnog aanraadt om een sleutel mee te pakken.
EXACT wat ik al va het beging van mijn P2 heb. (ook niet na hun tip van killen..)GuiltyNL schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:02:
Bij mij wordt trouwens nog steeds het batterijpercentage niet geüpdatet in de app als ik aan het laden ben, ook niet na 1.9.
Ik heb ook de Support hier al T_I_G keer van op de hoogte gebracht maar krijg steevast :
-we werken er hard aan
-& app is toch minder belangrijk dan hoe de auto rijd?
- ook: We hebben al wel ándere dingen toegevoegd..... (DAAR VRAAG IK NIET OM!!)
idioot dat zoiets cruciaals na 1,5 jaar nog steeds niet rond is..
so, i hear you
(ps: va gisteren 1.9 lijkt het te werken... maar dat was wel vaker als tussendoortje..)
10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Bij mij gisteren 17% batterij. Dat verloopt dus op mijn telefoon (Pixel 6 Pro) nog niet helemaal zoals gehoopt.xsive schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:05:
[...]
Maar ga het zeker de komende dagen verder bijhouden. Ook zeker qua hoeveel batterij het vergt van mijn telefoon.
Pixel 6 Pro staat op mijn verlanglijstje.GuiltyNL schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:11:
[...]
Bij mij gisteren 17% batterij. Dat verloopt dus op mijn telefoon (Pixel 6 Pro) nog niet helemaal zoals gehoopt.
Werk het contactloos opladen goed met de P2? (kort offTopic

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.