Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 208 ... 210 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-06 12:40
MR. RHS schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 22:32:
Hi All,

Nog even een vraag, zijn er berijders die hun PS2 gebruiken in combinatie met een dynamisch energiecontract + eigen paal? Uit mijn eigen research ben ik tot inzicht gekomen dat Tibber samenwerkt met de PS2 om slim te kunnen laden. Frank Energie & Zonneplan bieden dit niet aan. Zijn er nog andere aanbieders?

Of hoort deze vraag eigenlijk in ander gedeelte van het forum thuis :?
Wij hebben inderdaad de combinatie Tibber, zonnepanelen met een polestar 2 en maken zeker gebruik van slim laden. De koppeling tussen Polestar en Tibber is volgens mij niet meer dan dat je een tegel van de Polestar in je Tibber dashboard krijgt en hij gegevens van de auto kan uitlezen.
Het werkt verder prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 10:19

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Oei, van de week had ik ineens een melding 'Fout in het aandrijfsysteem.', met een tekst erbij dat je voorzichtig moet afremmen omdat de auto gaat stoppen. En inderdaad hij deed toen ik stil stond helemaal niets meer.

Nu stond ik precies in een wegversmalling, met tegenover me een 120 tons telescoopkraan en een hele file erachter.

Afbeeldingslocatie: https://www.jacvdvegt.nl/wp-content/uploads/2015/05/IMG-20221111-WA0011-300x225.jpg

*slik*

Gelukkig deed hij het weer nadat ik een paar keer even uit de auto was gestapt en de boel op slot had gedaan. Maar we waren wel 5 min verder. Daarna op het ritje naar huis na een paar minuten nog een keer gehad. Nu al weer wat langere en kortere ritjes gehad zonder problemen, gelukkig. Maar zit nu wel met wat meer samengeknepen billen op de snelweg. Dit wil je niet meemaken als je op de linkerbaan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-06 13:03

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

sopsop schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:04:
Oei, van de week had ik ineens een melding 'Fout in het aandrijfsysteem.', met een tekst erbij dat je voorzichtig moet afremmen omdat de auto gaat stoppen. En inderdaad hij deed toen ik stil stond helemaal niets meer.

Nu stond ik precies in een wegversmalling, met tegenover me een 120 tons telescoopkraan en een hele file erachter.

[Afbeelding]

*slik*

Gelukkig deed hij het weer nadat ik een paar keer even uit de auto was gestapt en de boel op slot had gedaan. Maar we waren wel 5 min verder. Daarna op het ritje naar huis na een paar minuten nog een keer gehad. Nu al weer wat langere en kortere ritjes gehad zonder problemen, gelukkig. Maar zit nu wel met wat meer samengeknepen billen op de snelweg. Dit wil je niet meemaken als je op de linkerbaan zit.
Balen ja! Gelukkig was het snel weer weg in jouw geval. Alhoewel 5 minuten best lang is als je een file achter je hebt. Die kraan had je wagen nog wel wat opzij kunen zetten in geval het langer duurde. 8)
Verleden jaar heb ik hetzelfde gehad (zie ook op dit forum), maar dat was bij wegrijden. De auto af laten slepen en een week later teruggekregen zonder dat ze iets hebben gevonden. Sindsdien nooit meer gehad. Het duurt inderdaad wel even voor het vertrouwen weer terug is.
Succes ermee!!

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:36
Afspraakje gemaakt met de garage voor de zekerheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AteZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 20:42
Hi All,

Nog even een vraag, zijn er berijders die hun PS2 gebruiken in combinatie met een dynamisch energiecontract + eigen paal? Uit mijn eigen research ben ik tot inzicht gekomen dat Tibber samenwerkt met de PS2 om slim te kunnen laden. Frank Energie & Zonneplan bieden dit niet aan. Zijn er nog andere aanbieders?

Er zijn vele vormen hiervan, ik zelf laad de auto vol met mijn eigen opgewekte stroom, mijn systeem leest de slimme meter uit en houdt deze op nul. alle extra stroom gaat de auto in. meestal zit deze na anderhalve dag helemaal vol. Wek je zelf niet genoeg stroom op kan je kiezen voor een dynamisch contract erbij en dan laden wanneer de stroomprijs laag is. ik doe het zelf dus met Victron apparatuur waar deze functionaliteit in zit, je hebt dus niet perse een aanbieder nodig, sterker nog, het is beter om onafhankelijk van een bepaalde aanbieder te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door AteZ op 16-05-2025 10:29 ]

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirstEV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-06 13:30
Hi All,

Je zou hier kunnen informeren: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2116374

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-06 19:03

[Afbeelding]

*slik*

Dat is schrikken inderdaad. Ik heb dit een paar jaar geleden meegemaakt op de linkerbaan van de Autobahn :+. Reed volgas (164 km/h) en die melding kwam in beeld. Dan remt de auto ineens vol af alsof je gas loslaat met OPD aan, maar dan zonder de souplesse die er normaal softwarematig in wordt gestopt.

Door de snelheid die ik had, had ik gelukkig nog wel wat tijd om hem rustig de vluchtstrook op de rijden. Garage kon uiteindelijk niks vinden (was afgesleept), maar moest volgens de instructies van Polestar de firmware van allerlei aandrijvingsmodules updaten. Voelde in het begin niet prettig, je wilt liever dat er echt iets stuk was en vervangen kon worden, maar het is in de drie jaar daarna nooit meer teruggekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie89
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 07:04
Hi All,

Ik heb eenzelfde vraag. Misschien kan iemand bij ondersteunen? Rij een Polestar 2 en heb een Alfen Eve Single S laadpaal thuis. Op dit moment heb ik nog een vast energiecontract en laad ik de auto 'groen'. Dit betekent dat er bij een aantal beschikbaar kWh zonne-energie (we hebben 20 panelen) geladen wordt. Graag wil ik dat de auto 'slim gaat laden' en alle overcapaciteit de auto in laadt in combinatie met een dynamisch contract. Ik lees bij veel energieleveranciers dat Polestar niet samengaat of dat mijn laadpaal niet ondersteunt wordt. Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:41
Afgelopen week kreeg ik die melding ook opeens elke dag (geen PS2 nog, wel een XC40). Dealer wilde toch dat ik even langs kwam en wat bleek? Een steenmarter had 3 kabels en een zekering doorgebeten.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08:19
Toevallig nog mensen bij die we ruitenwissers willekeuring eens een keertje aan gaan? Ik had zaterdag de auto gewassen, zondag nog mooi proper maar tijdens normaal rijden op zacht asfalt ging plots de ruitenwisser een keertje heen en terug. Sensor staat uit, geheugenfunctie uit, ruit was proper dus totaal niet nodig. Tijdens die rit heb ik het nog eens 2 keer gemerkt, lijkt iets niet goed in die software te zitten. Zou het iets te maken kunnen hebben met de sterkte/inval van de zon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
deSenna24 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:39:
Toevallig nog mensen bij die we ruitenwissers willekeuring eens een keertje aan gaan? Ik had zaterdag de auto gewassen, zondag nog mooi proper maar tijdens normaal rijden op zacht asfalt ging plots de ruitenwisser een keertje heen en terug. Sensor staat uit, geheugenfunctie uit, ruit was proper dus totaal niet nodig. Tijdens die rit heb ik het nog eens 2 keer gemerkt, lijkt iets niet goed in die software te zitten. Zou het iets te maken kunnen hebben met de sterkte/inval van de zon?
Dat zou goed kunnen. Automatische ruitenwissers werken heel simpel: in dat blok midden bovenaan je voorruit zit een heel eenvoudige (goedkope) lichtsensor, vergelijkbaar met de sensor in je optische muis. Deze sensor meet niet echt of er druppels op je voorruit zitten, maar of de lichtinval verandert (wat wel gebeurt als het licht wordt gebroken door een druppel).

Bij elke veeg van je ruitenwisser wordt de te monitoren waarde gereset naar de dan gemeten lichtinval. Zo wordt voorkomen dat een vuiltje op je ruit of laagstaande zon je ruitenwissers continu aanhouden. Wanneer het regent wordt door nieuwe druppels de lichtinval redelijk snel weer aangepast, en weet de auto dus dat het regent en de ruitenwissers aan moeten staan. Hoe harder het regent, hoe sneller de lichtinval door nieuwe druppels weer verstoord wordt na een veeg van de ruitenwissers, hoe korter de interval van de ruitenwissers wordt ingesteld.

Wanneer je wegrijdt, onderweg vuil op de ruit komt of de zon ineens anders schijnt oid dan kan de auto voor de zekerheid de ruitenwissers een keer heen en weer laten gaan. Hiermee wordt de nieuwe lichtinvalwaarde weer opgeslagen. Zo lang het niet echt regent zal die lichtinvalwaarde daarna hetzelfde blijven, en blijft het dus bij die ene veeg. Merk zelf dat vooral bij een voorruit met vuil erop wat vaker/sneller die 'controleveeg' wordt uitgevoerd. Maar heel vaak gebeurt dit niet (ergste geval één of twee keer bij een rit van een uur oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Koekhapperrr schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:26:
[...]

Dat zou goed kunnen. Automatische ruitenwissers werken heel simpel: in dat blok midden bovenaan je voorruit zit een heel eenvoudige (goedkope) lichtsensor, vergelijkbaar met de sensor in je optische muis. Deze sensor meet niet echt of er druppels op je voorruit zitten, maar of de lichtinval verandert (wat wel gebeurt als het licht wordt gebroken door een druppel).

Bij elke veeg van je ruitenwisser wordt de te monitoren waarde gereset naar de dan gemeten lichtinval. Zo wordt voorkomen dat een vuiltje op je ruit of laagstaande zon je ruitenwissers continu aanhouden. Wanneer het regent wordt door nieuwe druppels de lichtinval redelijk snel weer aangepast, en weet de auto dus dat het regent en de ruitenwissers aan moeten staan. Hoe harder het regent, hoe sneller de lichtinval door nieuwe druppels weer verstoord wordt na een veeg van de ruitenwissers, hoe korter de interval van de ruitenwissers wordt ingesteld.

Wanneer je wegrijdt, onderweg vuil op de ruit komt of de zon ineens anders schijnt oid dan kan de auto voor de zekerheid de ruitenwissers een keer heen en weer laten gaan. Hiermee wordt de nieuwe lichtinvalwaarde weer opgeslagen. Zo lang het niet echt regent zal die lichtinvalwaarde daarna hetzelfde blijven, en blijft het dus bij die ene veeg. Merk zelf dat vooral bij een voorruit met vuil erop wat vaker/sneller die 'controleveeg' wordt uitgevoerd. Maar heel vaak gebeurt dit niet (ergste geval één of twee keer bij een rit van een uur oid).
Klink alsof je er meer verstand van hebt dan ik, dus ik ben vooral benieuwd: Als die sensor met lichtinval werkt, waarom gaan de wissers dan niet aan wanneer het plots donker wordt omdat je een tunnel of garage in rijdt?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 17:25
Ollie89 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:24:
[...]

Ik heb eenzelfde vraag. Misschien kan iemand bij ondersteunen? Rij een Polestar 2 en heb een Alfen Eve Single S laadpaal thuis. Op dit moment heb ik nog een vast energiecontract en laad ik de auto 'groen'. Dit betekent dat er bij een aantal beschikbaar kWh zonne-energie (we hebben 20 panelen) geladen wordt. Graag wil ik dat de auto 'slim gaat laden' en alle overcapaciteit de auto in laadt in combinatie met een dynamisch contract. Ik lees bij veel energieleveranciers dat Polestar niet samengaat of dat mijn laadpaal niet ondersteunt wordt. Hoe doen jullie dit?
Ik heb specifiek mijn laadpaal er op uit gekozen. Zaptec is overigens de enige (volgens Tibber dan) die tegelijkertijd een OCPP koppeling (voor o.a. het afrekenen/payment provider) kan hebben en slim kan worden aangestuurd door bijvoorbeeld een energiemaatschappij. Je kan bij sommige auto's ook dat via je auto regelen, ik heb ook een Polestar 2 gekoppeld met Tibber, en dat werkt prima. Maar Tibber schakelt het wel via de Zaptec, ik heb geen manier nu te onderzoeken of het werkt met alleen de auto en de laadpaal eruit zonder die ook te verwijderen. EDIT: hierboven bevestigd iemand dat het ook werkt zonder de laadpaal in Tibber.

Overigens zo'n zaptec go toen voor 400 euro gekocht bij een zweedse club, goede deal en dus goed inzetbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:11
SirLenncelot schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:10:
[...]

Klink alsof je er meer verstand van hebt dan ik, dus ik ben vooral benieuwd: Als die sensor met lichtinval werkt, waarom gaan de wissers dan niet aan wanneer het plots donker wordt omdat je een tunnel of garage in rijdt?
Uitgebreide uitleg in deze video
YouTube: The simple, clever sensor behind automatic windshield wipers

Los daarvan: als de automatische wissers echt uit staan, mogen ze natuurlijk nooit uit zichzelf 1x wissen.

[ Voor 9% gewijzigd door guido66 op 19-05-2025 18:26 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08:13
N1traat schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:17:
[...]

Ik heb specifiek mijn laadpaal er op uit gekozen. Zaptec is overigens de enige (volgens Tibber dan) die tegelijkertijd een OCPP koppeling (voor o.a. het afrekenen/payment provider) kan hebben en slim kan worden aangestuurd door bijvoorbeeld een energiemaatschappij. Je kan bij sommige auto's ook dat via je auto regelen, ik heb ook een Polestar 2 gekoppeld met Tibber, en dat werkt prima. Maar Tibber schakelt het wel via de Zaptec, ik heb geen manier nu te onderzoeken of het werkt met alleen de auto en de laadpaal eruit zonder die ook te verwijderen. EDIT: hierboven bevestigd iemand dat het ook werkt zonder de laadpaal in Tibber.

Overigens zo'n zaptec go toen voor 400 euro gekocht bij een zweedse club, goede deal en dus goed inzetbaar.
Zo werkt slim laden met Tibber
De stroomprijs gaat de hele dag op en neer, afhankelijk van hoeveel stroom er wordt verbruikt en geproduceerd. Met onze Polestar Power-up samen met een verbonden laadpunt kun je slim laden activeren, wat betekent dat Tibber het opladen automatisch verplaatst naar de uren van de dag waarin de stroomprijs het laagst is. Het resultaat: aanzienlijk lagere laadkosten.
Kies in de Tibber-app hoe laat je auto de volgende dag klaar moet staan en Tibber zorgt ervoor dat je Volvo volledig is opgeladen tegen de laagst mogelijke kosten.
Let op: om je Polestar op te laden heb je een verbonden laadpunt nodig.
Lijkt inderdaad wel dat dit zonder een specifieke laadpaal moet kunnen werken. Zit zelf nog in de afweging tussen dynamisch en vast contract. De stroom voor de auto krijg ik vergoed voor Eneco. Maar hiermee gaat langzaam off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 17:25
MR. RHS schreef op maandag 19 mei 2025 @ 22:24:
[...]

[...]

Lijkt inderdaad wel dat dit zonder een specifieke laadpaal moet kunnen werken. Zit zelf nog in de afweging tussen dynamisch en vast contract. De stroom voor de auto krijg ik vergoed voor Eneco. Maar hiermee gaat langzaam off-topic
heb je een laadpas voor een publieke laadpaal? Zo ja, dan kan je jouw laadpaal instellen alsof deze publiek is en zelf je tarief bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Juancho schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:35:
[...]

Afgelopen week kreeg ik die melding ook opeens elke dag (geen PS2 nog, wel een XC40). Dealer wilde toch dat ik even langs kwam en wat bleek? Een steenmarter had 3 kabels en een zekering doorgebeten.
Mijn vriendin kreeg na een week zonder problemen gisterenavond ineens de melding terwijl ze op een provinciale weg reed. En dan is het dus, ik ga stoppen, succes met een veilige plek zoeken. Gelukkig is dat net aan gelukt en kon ze na even uitstappen en op slot doen weer herstarten (bijna thuis), maar ik ga zo even met Polestar bellen dat ze hem op mogen komen halen, ik ga er niet meer mee rijden.

[ Voor 7% gewijzigd door sopsop op 20-05-2025 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
guido66 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 18:11:
[...]

Uitgebreide uitleg in deze video
YouTube: The simple, clever sensor behind automatic windshield wipers

Los daarvan: als de automatische wissers echt uit staan, mogen ze natuurlijk nooit uit zichzelf 1x wissen.
Vanmorgen op een rit van 20 minuten nog eens 2x voorgehad, misschien toch eens een dealer contacteren. Voor de upgrade naar 3.4.4 heb ik het maar 1 of 2 keer voorgehad op een half jaar tijd, na 3.4.4 toch al wekelijks een keer. Zondag op een rit van 2 uur een keer of 3-4, maandag niet, vandaag weer 2 keer al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
sopsop schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 07:57:
[...]

Mijn vriendin kreeg na een week zonder problemen gisterenavond ineens de melding terwijl ze op een provinciale weg reed. En dan is het dus, ik ga stoppen, succes met een veilige plek zoeken. Gelukkig is dat net aan gelukt en kon ze na even uitstappen en op slot doen weer herstarten (bijna thuis), maar ik ga zo even met Polestar bellen dat ze hem op mogen komen halen, ik ga er niet meer mee rijden.
Ja dat is erg vervelend. Ik kon gelukkig nog gewoon rijden maar ik kreeg het afgelopen week opeens ook bij elke rit dus dat voelt niet goed. En voor je het weet sta je ergens stil waar je niet stil wilt staan. Auto idd naar de dealer brengen lijkt me het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interFace
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20:51
Voor de laatste twee dagen bij mijn P2 LRSM 2025 geen internet of GPS locatie. WiFi helpt ook niet omdat auto ziet wifi netwerken niet. Reset van infotainment helpt niet...

Heeft iemand nog een handige tip wat kan ik doen?

[ Voor 34% gewijzigd door interFace op 25-05-2025 18:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
interFace schreef op zondag 25 mei 2025 @ 14:40:
Voor de laatste twee dagen bij mijn P2 LRSM 2025 geen internet of GPS locatie. WiFi helpt ook niet omdat auto ziet wifi netwerken niet. Reset van infotainment helpt niet...

Heeft iemand nog een handige tip wat kan ik doen?
Tcam reset ook al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interFace
daniel14 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 18:27:
[...]

Tcam reset ook al gedaan?
Well "home button" reset maar die andere doet niks. Meerdere keren geprobeerd om "Max defrost" voor 30 sec maar geen reactie en SOS knippert niet ... (???)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HKApef_iUAllNEZn1PM_nUSlvgQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EDY0ButAhLjbhwdE9bBagsOp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Nu ik die foto zie, hadden jullie in het begin ook dat je best vaak perongeluk de gevaren knipperlichten aan zette? Ik heb 2x een proefrit gedaan en zonder dat ik door had stonden de alarmlichten een keer of 4 aan 😁. Het zit ook een plek waar je het makkelijker perongeluk aanraakt ivm onze XC40. maar uiteraard is dat ook gewenning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-06 14:31
Juancho schreef op zondag 25 mei 2025 @ 19:40:
Nu ik die foto zie, hadden jullie in het begin ook dat je best vaak perongeluk de gevaren knipperlichten aan zette? Ik heb 2x een proefrit gedaan en zonder dat ik door had stonden de alarmlichten een keer of 4 aan 😁. Het zit ook een plek waar je het makkelijker perongeluk aanraakt ivm onze XC40. maar uiteraard is dat ook gewenning.
Haha nee nooit gehad. Nou moet ik ook zeggen dat ik de volume knop daar nooit gebruik. Die zit op een onhandige plek eigenlijk en sinds ik weet dat je precies dezelfde acties kan uitvoeren op je stuur gebruik ik enkel nog die. De enige keer dat ik de play knop nog gebruik is als uit de auto stap en de airco weer aan wil zetten omdat ik snel erna weer ga instappen of als er andere mensen in de auto achterblijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
interFace schreef op zondag 25 mei 2025 @ 19:17:
[...]

Well "home button" reset maar die andere doet niks. Meerdere keren geprobeerd om "Max defrost" voor 30 sec maar geen reactie en SOS knippert niet ... (???)

[Afbeelding]
Al geprobeerd om opnieuw aan te melden bij Tmobile? Zo uit mijn hoofd: instellingen -> privacy en internetvoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interFace
SirLenncelot schreef op zondag 25 mei 2025 @ 21:58:
[...]

Al geprobeerd om opnieuw aan te melden bij Tmobile? Zo uit mijn hoofd: instellingen -> privacy en internetvoorwaarden.
Nee, dat heb ik niet geprobeerd, en dat wilde ik na deze bericht proberen maar opeens werkt alles weer! Bedankt voor alle suggesties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deSenna24
In de winter met een iets lossere jas komt die er dikwijls aan de knoppen als ik die home toets op het display aanraak. Altijd een verrassing of ze aan gaan springen of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-06 09:31
ja dit heb ik wel gehad, en nog steeds. ook weleens als ik dus de voorruitontdooier aan deed in de winter. alsof die knipperlicht knop "onder water" veel groter is dan alleen het knopje.
Ook heb ik per ongeluk al aantal keer de stoelverwarming aan gezet omdat ik iets uit het vakje moest pakken. Dacht ik ineens, damn wat is dat warm :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

sopsop schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 07:57:
[...]

Uiteindelijk is mijn auto door de berger opgehaald (dat had nog wat voeten in de aarde, maar dat lag niet aan Polestar/Volvo). Auto is doorgemeten en de errorlog is bekeken: ze kunnen niets vinden. Monteur heeft er in het weekend nog 200km mee gereden: niets gevonden en geen fouten gelogd.

Hij vind het ook heel vervelend, maar ze kunnen er ook niets mee. Zo zit ik niet lekker in de auto kan ik je vertellen. Het idee dat hij er ieder moment mee kan nokken en je dan maar moet hopen dat het goed komt. Wat ontzettend vaag dat er helemaal niets in het log over te vinden is. Lijkt me nou niet het type melding dat je niet zou willen loggen.

Als het nog eens gebeurt wil ik hem niet terug voordat ze aan kunnen tonen wat er fout is en hoe ze het gerepareerd hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door sopsop op 26-05-2025 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR. RHS
sopsop schreef op maandag 26 mei 2025 @ 12:50:
[...]

Uiteindelijk is mijn auto door de berger opgehaald (dat had nog wat voeten in de aarde, maar dat lag niet aan Polestar/Volvo). Auto is doorgemeten en de errorlog is bekeken: ze kunnen niets vinden. Monteur heeft er in het weekend nog 200km mee gereden: niets gevonden en geen fouten gelogd.

Hij vind het ook heel vervelend, maar ze kunnen er ook niets mee. Zo zit ik niet lekker in de auto kan ik je vertellen. Het idee dat hij er ieder moment mee kan nokken en je dan maar moet hopen dat het goed komt. Wat ontzettend vaag dat er helemaal niets in het log over te vinden is. Lijkt me nou niet het type melding dat je niet zou willen loggen.

Als het nog eens gebeurt wil ik hem niet terug voordat ze aan kunnen tonen wat er fout is en hoe ze het gerepareerd hebben.
Bijzonder, zit er tegenwoordig ook niet een zogenaamde zwarte doos in auto’s? Snap je onveilige gevoel zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tormentor1985
MR. RHS schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:31:
[...]

Bijzonder, zit er tegenwoordig ook niet een zogenaamde zwarte doos in auto’s? Snap je onveilige gevoel zeker.
Die slaat enkel een paar seconden voor het ongeluk en enkele milliseconden na een ongeluk op. Het is hoofdzakelijk bedoeld om te dienen als bewijs bij bijvoorbeeld dodelijke ongelukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
sopsop schreef op maandag 26 mei 2025 @ 12:50:
[...]

Had dit gevoel ook toen het bij mij gebeurd was. Afgesleept, garage kon niks vinden, vertelde dat ze alleen volgens de instructies van Polestar van een aantal onderdelen in de aandrijflijn de firmware geüpdatet hadden.

Inmiddels bijna 50.000km verder en nooit meer een probleem geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-06 13:44
Ugh, om het probleem met 'Camera unavailable' op te lossen gaan ze default de achteruitrijcamera tonen ipv 360.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/s3aaeKt.png

bron
https://www.polestar-foru...ost_id=308288#post-308288

[ Voor 25% gewijzigd door Li1quid op 27-05-2025 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasmit12
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-06 13:27
Hoi,
Al een paar dagen heb ik alleen 3g verbinding,
Weten jullie de oplossing om terug te gaan naar LTE? Ik weet dat het hier ergens is beproken, maar kan het zo snel niet vinden
Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:00
Li1quid schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:55:
Ugh, om het probleem met 'Camera unavailable' op te lossen gaan ze default de achteruitrijcamera tonen ipv 360.
[Afbeelding]

bron
Fu..... :'( waarom niet instelbaar naar wens??

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:27
[Afbeelding]

bron
Hmm, ben ik ook niet echt blij mee.
Toch suf dat we nu door de relatief beperkte hardware gedwongen worden om de camera's in een suboptimale manier te gebruiken. Nu overigens totaal geen problemen met camera's niet beschikbaar hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik had overigens Polestar nog gevraagd of de nieuwe UI schil van AAOS die Volvo krijgt (ook de oudere modellen) ook naar Polestar komt. Immers, zelfde platform alleen iets ander tablet scherm in beide auto's. Helaas zijn die plannen er nog niet bij Polestar. Maar het zou mij ergens toch verbazen als het niet alsnog ook naar Polestar komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik lees die releasenote als:
  • Default: Achteruitrijcamera wanneer je in achteruit zet.
  • Behalve wanneer auto split screen ondersteunt dan split screen.
Dus eigenlijk zoals het nu al zou moeten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-06 09:53

Stimulate14

⭐⭐⭐

En waar onderscheid het ondersteunen hier van? MY?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zinloos1
SirLenncelot schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 14:31:
Ik lees die releasenote als:
  • Default: Achteruitrijcamera wanneer je in achteruit zet.
  • Behalve wanneer auto split screen ondersteunt dan split screen.
Dus eigenlijk zoals het nu al zou moeten werken...
Ik weet niet, ik ken meerdere auto's waar de default bij achteruitrijden ook gewoon 360 graden camera is, of dat het gewoon in te stellen is. Ik gebruik de 360 graden 99% van de tijd omdat dat voor achteruitrijden veel meer informatie geeft dan alleen de achteruitrijcamera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Stimulate14 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 14:49:
En waar onderscheid het ondersteunen hier van? MY?
https://www.polestar.com/...r-2/2022/software-updates
Parking view with split screen introduced, applicable only on cars built from 23w46 onwards
Zinloos1 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:05:
[...]

Ik weet niet, ik ken meerdere auto's waar de default bij achteruitrijden ook gewoon 360 graden camera is, of dat het gewoon in te stellen is. Ik gebruik de 360 graden 99% van de tijd omdat dat voor achteruitrijden veel meer informatie geeft dan alleen de achteruitrijcamera.
Ik bedoel meer dat de werking zoals het nu is niet verandert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zinloos1
SirLenncelot schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:07:
[...]

https://www.polestar.com/...r-2/2022/software-updates

[...]

[...]

Ik bedoel meer dat de werking zoals het nu is niet verandert.
Maar nu heb je toch 360 graden camera als je hem in zijn achteruit zet? Dat doet die van mij in ieder geval wel altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tormentor1985
Zinloos1 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:45:
[...]

Maar nu heb je toch 360 graden camera als je hem in zijn achteruit zet? Dat doet die van mij in ieder geval wel altijd.
Exact, dat mag van mij wel zo blijven of als ze het al willen veranderen op z'n minst instelbaar. Ik zou het tamelijk vervelend vinden als ik straks iedere keer op een 360 knopje moet drukken als ik achteruit wil rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Werkt hier toch echt als volgt:
  • Achteruit is splitscreen
  • Manouvreren is 360 camera
Model van April ‘24

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-06 17:22
Met een doorlooptijd van 10 werkdagen zitten de eerste 1500 km's er op.
Ik ben een blije rijder met een gemiddeld verbruik van 15,3 kWh/100 km. Daar kon ik met de Mach-e (SMSR 18" velgen) niets eens van dromen. Onder dezelfde omstandigheden moest ik erg mijn best doen om überhaupt onder de 20 kWh / 100 km te komen. Voornamelijk snelwegen.
Ook het stuiteren is verleden tijd en dat maakt het rijden weer een stuk leuker en comfortabeler. Dat komt ook dooor de stoelen die betere ondersteuning bieden en meet verstel mogelijkheden, waaronder kantelen. Dat was bij de MAch-e niet mogelijk.
Het geluid uit de HK vs de Bose is in mijn oren gelijkwaardig (maar dat zegt helemaal niets ...)
Ook het versnellen (maar ook de acceleratie uit stilstand) voelt rapper an dan in de Mach-e.

Geluidniveau zit op gelijke waarde zo rond de 66-67 dB gemeten met mijn iWatch bij het raam aan de bestuurderzijde bij 100km/uur. Carosserie lijkt we l stijver te zijn. In de Mach-e kon ik de raamstijl aan de bovenkant voelen trillen tijdens het rijden, dat heb ik niet bij de Polestar 2 (LRSM).

Samengevat: oOo

[ Voor 0% gewijzigd door Waps61 op 27-05-2025 21:35 . Reden: aanvulling type P2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Vraagje, tijdens de proefritten niet gezien. Maar heeft de Polestar 2 ook lichtjes in de deur hendels? Dus van buiten? Heeft onze XC40 nu wel.

Verder begreep ik dat de boot vanuit China onderweg is met de eerste MY2026 modellen. Die komen met ongeveer een maand aan. De mijne staat er helaas nog niet op, dus hopelijk op de volgende boot!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-06 22:58
[Afbeelding]

bron
En nu is deze update weer van de website verdwenen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deSenna24
Juancho schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 21:08:
Vraagje, tijdens de proefritten niet gezien. Maar heeft de Polestar 2 ook lichtjes in de deur hendels? Dus van buiten? Heeft onze XC40 nu wel.

Verder begreep ik dat de boot vanuit China onderweg is met de eerste MY2026 modellen. Die komen met ongeveer een maand aan. De mijne staat er helaas nog niet op, dus hopelijk op de volgende boot!
Mijn P2 van 2022 heeft lichtjes aan de handvaten (LRSM met plus pack) dus ga er vanuit dat die op de nieuwe nog zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
Waps61 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 20:57:
Ik ben een blije rijder met een gemiddeld verbruik van 15,3 kWh/100 km.
Dan heb je de single motor neem ik aan 🤪 Ik kom met redelijk sportief rijden met dual motor en performance 20 inch gemiddeld op 20 - 21 kWh/100km. Als ik cruise control aan op b wegen rijd kom ik er wel net onder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waps61
tormentor1985 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 21:26:
[...]

Dan heb je de single motor neem ik aan 🤪
Klopt idd. Dit is het gemiddelde over de 1500 km. Ik heb tijdens ritten gewoon 12,9 kWh/100 km gezien met 100 op de snelweg (wel met mooi weer een geen wind en op de ACC), maar ook 29,3 kWh met 135 en wind tegen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:14
Ik heb vandaag Polestar Charge abonnement afgesloten voor de 30% korting op Tesla. Echter, hoe koppel ik deze aan de Tesla app. De instructies zijn op de supercharger klikken, details en dan de kaart koppelen. Ik krijg het echter niet te zien in de app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:22
Waps61 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 20:57:
Met een doorlooptijd van 10 werkdagen zitten de eerste 1500 km's er op.
Ik ben een blije rijder met een gemiddeld verbruik van 15,3 kWh/100 km. Daar kon ik met de Mach-e (SMSR 18" velgen) niets eens van dromen. Onder dezelfde omstandigheden moest ik erg mijn best doen om überhaupt onder de 20 kWh / 100 km te komen. Voornamelijk snelwegen.
Ook het stuiteren is verleden tijd en dat maakt het rijden weer een stuk leuker en comfortabeler. Dat komt ook dooor de stoelen die betere ondersteuning bieden en meet verstel mogelijkheden, waaronder kantelen. Dat was bij de MAch-e niet mogelijk.
Het geluid uit de HK vs de Bose is in mijn oren gelijkwaardig (maar dat zegt helemaal niets ...)
Ook het versnellen (maar ook de acceleratie uit stilstand) voelt rapper an dan in de Mach-e.

Geluidniveau zit op gelijke waarde zo rond de 66-67 dB gemeten met mijn iWatch bij het raam aan de bestuurderzijde bij 100km/uur. Carosserie lijkt we l stijver te zijn. In de Mach-e kon ik de raamstijl aan de bovenkant voelen trillen tijdens het rijden, dat heb ik niet bij de Polestar 2 (LRSM).

Samengevat: oOo
Goed te horen dat de overgang van de MME naar de PS2 je goed bevalt, hopelijk kan ik dezelfde conclusie trekken over een maand of 2. Gisteren berichtje gehad dat de mijne (MY26) de haven in Shanghai heeft verlaten. Als ik de boot goed heb weten te "gokken" zou hij 2 juli aan moeten komen in Zeebrugge. Leverdatum staat nog op Augustus maar misschien is eind juli haalbaar en kan ik hem gelijk ophalen na terugkomst van vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
Waps61 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 21:34:
[...]

Klopt idd. Dit is het gemiddelde over de 1500 km. Ik heb tijdens ritten gewoon 12,9 kWh/100 km gezien met 100 op de snelweg (wel met mooi weer een geen wind en op de ACC), maar ook 29,3 kWh met 135 en wind tegen....
Hier voornamelijk kortere ritten met wegen van 50 en 70. Op snelweg 100 zit ik rond 14.5 a 15kWh/100km. Op 120 gaat dat al snel boven de 22kWh/100km. Huidige gemiddelde sinds reset nu 13.8 over meer dan 500km (ja boordcomputer, realistisch hou ik niet bij momenteel) 😁

SMLR van 2022 dus voorwielaangedreven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uBSZndLjkg1Iv56xZHddz0jloHE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7226gQ6wmx4LX10Q33n3nc0N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Square_R3
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-06 09:57
Boinkie schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 22:30:
Ik heb vandaag Polestar Charge abonnement afgesloten voor de 30% korting op Tesla. Echter, hoe koppel ik deze aan de Tesla app. De instructies zijn op de supercharger klikken, details en dan de kaart koppelen. Ik krijg het echter niet te zien in de app?
Ik kan het mis hebben, maar sinds de recente aanpassingen aan het abonnement is Tesla hier geen onderdeel meer van.

Volgens deze pagina zijn de volgende aanbieders (in Nederland) onderdeel van het abonnement:

1. IONITY
2. Fastned
3. Allego
4. E-flux
5. Shell
6. Vattenfall

Persoonlijk is het mij vóór die tijd ook nooit gelukt om de koppeling succesvol te voltooien. Polestar Charge Support gaf begin van dit jaar aan dat er problemen waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poolster
  • Laatst online: 29-05 08:17
hasmit12 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 11:27:
Hoi,
Weten jullie de oplossing om terug te gaan naar LTE? Ik weet dat het hier ergens is beproken, maar kan het zo snel niet vinden
Alvast bedankt
ik heb het ook meegemaakt en het komt vlg. Polestar vaker voor na een rit in het buitenland.
Dan moet de communicatiemodule opnieuw worden opgestart

1) druk de voorruitontwasemknop ongeveer 20-30 sec in
2) houd hem ingedrukt totdat de SOS-knop aan het plafond begint te knipperen
3) laat de voorruitontwasemknop los
4) wacht ongeveer 2 minuten. Als de SOS-knop stopt met knipperen en het LTE-symbool in de statusbalk van het middendisplay terug is, is de communicatiemodule herstart.

Ikzelf moest dit meerdere keren doen voordat ik weer LTE had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
poolster schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:58:
[...]

ik heb het ook meegemaakt en het komt vlg. Polestar vaker voor na een rit in het buitenland.

4) wacht ongeveer 2 minuten. Als de SOS-knop stopt met knipperen en het LTE-symbool in de statusbalk van het middendisplay terug is, is de communicatiemodule herstart.

Je moet het maar weten...
Auto's worden / zijn feitelijk grote PCs alleen kan je ze niet even eenvoudig volledig rebooten. Zouden ze eigenlijk moeten inbouwen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasmit12
poolster schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:58:
[...]

Aha, dat zal dan kloppen. Ik ga dit straks proberen. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
hasmit12 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 11:27:
Hoi,
Alvast bedankt
In onze XC40 ondertussen ook al bijna een maand alleen maar 3g. De beide resets (is gelijk aan de Polestar) doen helemaal niks meer. Voorheen hielp dit altijd wel. Vandaag contact gehad met Volvo maar die zeggen letterlijk: Op uw punt 3g/4g ontvangst is niets te doen. |:( ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Square_R3 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:25:
[...]

Ik kan het mis hebben, maar sinds de recente aanpassingen aan het abonnement is Tesla hier geen onderdeel meer van.

Volgens deze pagina zijn de volgende aanbieders (in Nederland) onderdeel van het abonnement:

1. IONITY
2. Fastned
3. Allego
4. E-flux
5. Shell
6. Vattenfall

Persoonlijk is het mij vóór die tijd ook nooit gelukt om de koppeling succesvol te voltooien. Polestar Charge Support gaf begin van dit jaar aan dat er problemen waren.
Oh dat had ik helemaal niet meegekregen, ik heb toch een paar keer bij een SC geladen via Polestar Charge. Jammer dat ze eruit gehaald zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
FreeMen schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:05:
[...]

Goed te horen dat de overgang van de MME naar de PS2 je goed bevalt, hopelijk kan ik dezelfde conclusie trekken over een maand of 2. Gisteren berichtje gehad dat de mijne (MY26) de haven in Shanghai heeft verlaten. Als ik de boot goed heb weten te "gokken" zou hij 2 juli aan moeten komen in Zeebrugge. Leverdatum staat nog op Augustus maar misschien is eind juli haalbaar en kan ik hem gelijk ophalen na terugkomst van vakantie :)
Komende van een Mach-e ga je er geen spijt van krijgen. De auto voelt intussen als een goed passende jas. Het is weer een rijders auto <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie89
Vandaag voor het eerst problemen ervaren met onze Polestar 2 LRSM 2024 editie. Kreeg op de snelweg melding: stop veilig, auto zal stoppen, fout in aandrijfsysteem. Daarna direct vermogen weg en richting vluchtstrook genavigeerd. Bij bijna stilstand om neer te zetten gingen alle meldingen abrupt weg en deed alles het weer. Polestar Assistence geeft aan de auto uit te laten lezen. Enig idee wat het zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Ollie89 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 21:52:
Vandaag voor het eerst problemen ervaren met onze Polestar 2 LRSM 2024 editie. Kreeg op de snelweg melding: stop veilig, auto zal stoppen, fout in aandrijfsysteem. Daarna direct vermogen weg en richting vluchtstrook genavigeerd. Bij bijna stilstand om neer te zetten gingen alle meldingen abrupt weg en deed alles het weer. Polestar Assistence geeft aan de auto uit te laten lezen. Enig idee wat het zou kunnen zijn?
Hmm, dit is de zoveelste post die ik zie met een dergelijke issue. Vaak 12 volt gerelateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie89
FreeMen schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 22:32:
[...]

Hmm, dit is de zoveelste post die ik zie met een dergelijke issue. Vaak 12 volt gerelateerd.
Polestar Assistence gaf aan dat het een softwareprobleem is. Update bij de dealer zou het moeten verhelpen indien uitlezen hetzelfde aangaf. Geen idee. Anderen zelfde issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Maar heb je daadwerkelijk na een korte periode geen vermogen meer? Lijkt me gewoon levensgevaarlijk. Zou toch niet mogen lijkt me. Als je motor echt aan gort is snap ik het, maar dit is gewoon een software issue? Dan wordt het wat mij betreft wel wat anders. Zeker als de wagen zich na x periode vanzelf weer hersteld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Morales79
  • Laatst online: 08:05
Bestelling geplaatst bij de LM

P2 SMLR
Vapour
MicroTech in Charcoal met Black Ash-accenten
Prime pack
Pro pack
Bowers & Wilkins
Semi electrische trekhaak

Het lange wachten kan beginnen, mijn huidige contract van de Model 3 loopt tot 1 nov.

[ Voor 4% gewijzigd door Morales79 op 29-05-2025 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:59

Pixeltje

Woo-woohoo!

Juancho schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 22:51:
Maar heb je daadwerkelijk na een korte periode geen vermogen meer? Lijkt me gewoon levensgevaarlijk. Zou toch niet mogen lijkt me. Als je motor echt aan gort is snap ik het, maar dit is gewoon een software issue? Dan wordt het wat mij betreft wel wat anders. Zeker als de wagen zich na x periode vanzelf weer hersteld.
Dat is maar net wat er aan de hand is. Dat beveiligingsmechanisme (aan de hand van sensoren) zit er met een reden in. De computer heeft dus reden gehad om aan te nemen dat er iets mis was. Bij een verbrandingsmotor kan je vermogen ook wegvallen als gevolg van conputerpaniek (zelf ook gehad met een peugeot en een volkswagen).

Zeker onhandig, maar niet om de bestuurder te pesten denk ik dan.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Morales79 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 16:42:
Bestelling geplaatst bij de LM

P2 SMLR
Vapour
MicroTech in Charcoal met Black Ash-accenten
Prime pack
Pro pack
Bowers & Wilkins
Semi electrische trekhaak

Het lange wachten kan beginnen, mijn huidige contract van de Model 3 loopt tot 1 nov.
Nice! Dezelfde configuratie als mij, behalve dat ik geen pro pack genomen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Ollie89 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 22:36:
[...]

Polestar Assistence gaf aan dat het een softwareprobleem is. Update bij de dealer zou het moeten verhelpen indien uitlezen hetzelfde aangaf. Geen idee. Anderen zelfde issues?
Op Polestar uk forum start toevallig ook weer een post met als reden een defecte inverter, veel reacties met dezelfde issue. Vrij veel voorkomende issue lijkt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:00
FreeMen schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 22:49:
[...]

Op Polestar uk forum start toevallig ook weer een post met als reden een defecte inverter, veel reacties met dezelfde issue. Vrij veel voorkomende issue lijkt het op.
meer Polestars op de weg = meer storingen, te kort door de bocht om er een conclusie uit te trekken.

Je zou het % moeten vergelijken met andere merken. Kia bv heeft (lijkt) er momenteel veel last van te hebben, maar kan dus óók door aantallen komen....

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 12:19
Ollie89 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 21:52:
Zelfde melding gisteren gehad, LRSM 2024 stop veilig, auto zal stoppen, fout in aandrijfsysteem.
Na de melding kon ik niks met de auto, toen uit gestapt, auto op slot en 3-4 minuten buiten gewacht, auto open en rijden alsof er niets was gebeurt en melding weg, vandaag polestar gebeld en 16 juni gaat hij aan de computer om uit te lezen, datum ivm met eigen drukke planning. Als ik meer weet zal ik hier laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morales79
  • Laatst online: 08:05
Er is natuurlijk ook een enorme prijsdruk in de wereld van EV’s momenteel. Als je de prijsverlagingen van de P2 alleen al bekijkt over de laatste paar jaar, dan ligt het natuurlijk ook de loer dat er naar goedkopere onderdelen gezocht wordt om de marges te beschermen. Dit zal dan vaak gezocht worden in zaken die in eerste instantie niet in het oog springen. Het risico op technische problemen die na een tijdje hierdoor ontstaan neemt dan toe. Het is natuurlijk op individueel niveau speculatie maar helaas werkt het in algemene zin vaak wel zo.
De P2 die ik nu geconfigureerd heb kost 56k, als je deze 2 jaar geleden had gekocht was hij tegen de 70k. Die prijsstelling had deels wel te maken met de fiscale voordelen en was ook hoger in NL dan in sommige andere kanden. Maar intussen is de factor arbeid sterk gestegen en is er daarnaast in bredere zin sprake een bovengemiddelde inflatie. Geely is een beursgenoteerd bedrijf, dus het moet uit de lengte of de breedte komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ollie89
Petertje750 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:04:
[...]

Zelfde melding gisteren gehad, LRSM 2024 stop veilig, auto zal stoppen, fout in aandrijfsysteem.
Na de melding kon ik niks met de auto, toen uit gestapt, auto op slot en 3-4 minuten buiten gewacht, auto open en rijden alsof er niets was gebeurt en melding weg, vandaag polestar gebeld en 16 juni gaat hij aan de computer om uit te lezen, datum ivm met eigen drukke planning. Als ik meer weet zal ik hier laten weten.
Net bij Volvo geweest en laten uitlezen. Melding was opgeslagen en 1x voorgekomen. Ze kunnen de storing niet zelf 'opwekken'. Software is geüpdatet naar de nieuwste versie. Zou nu opgelost moeten zijn. Mocht het nogmaals voorkomen, dan gaan ze verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 12:19
Ollie89 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:35:
[...]

Net bij Volvo geweest en laten uitlezen. Melding was opgeslagen en 1x voorgekomen. Ze kunnen de storing niet zelf 'opwekken'. Software is geüpdatet naar de nieuwste versie. Zou nu opgelost moeten zijn. Mocht het nogmaals voorkomen, dan gaan ze verder zoeken.
Weet je toevallig ook wat ze hebben geupgrade?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ollie89
Petertje750 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 14:34:
[...]

Weet je toevallig ook wat ze hebben geupgrade?
Geen idee. In ieder geval software intern naar 3.5.24 (was 3.4.4) en kalibratie van de achteras.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06 20:09
[...]

Fantastisch. Geen idee wat de oorzaak is van een probleem, niet reproduceerbaar, maar wel “het zou nu opgelost moeten zijn” ;) gotta love it! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06 20:09
Morales79 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:30:
Er is natuurlijk ook een enorme prijsdruk in de wereld van EV’s momenteel. Als je de prijsverlagingen van de P2 alleen al bekijkt over de laatste paar jaar, dan ligt het natuurlijk ook de loer dat er naar goedkopere onderdelen gezocht wordt om de marges te beschermen. Dit zal dan vaak gezocht worden in zaken die in eerste instantie niet in het oog springen. Het risico op technische problemen die na een tijdje hierdoor ontstaan neemt dan toe. Het is natuurlijk op individueel niveau speculatie maar helaas werkt het in algemene zin vaak wel zo.
De P2 die ik nu geconfigureerd heb kost 56k, als je deze 2 jaar geleden had gekocht was hij tegen de 70k. Die prijsstelling had deels wel te maken met de fiscale voordelen en was ook hoger in NL dan in sommige andere kanden. Maar intussen is de factor arbeid sterk gestegen en is er daarnaast in bredere zin sprake een bovengemiddelde inflatie. Geely is een beursgenoteerd bedrijf, dus het moet uit de lengte of de breedte komen.
Je vergeet nog 1 ding: marges kun je ook verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ja de Polestars en Volvos hebben de eigenschap om issues zelf op te lossen met een nachtje rust. Of dat positief of negatief is mag een ieder zelf bepalen 😁. De mijne staat nu ook op de boot richting Zeebrugge. Vanmorgen status update in de app. Levering nu begin augustus.

Volgens mij ben ik, en wat anderen die MY2026 ook besteld hebben, dan de eerste rijders van deze MY26 upgrade. Ook op YouTube nog geen reviews etc.

[ Voor 21% gewijzigd door Juancho op 30-05-2025 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie89
olafmol schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:06:
[...]

Fantastisch. Geen idee wat de oorzaak is van een probleem, niet reproduceerbaar, maar wel “het zou nu opgelost moeten zijn” ;) gotta love it! ;)
Tsja, wat wil je dan dat ze doen? 😊

Er is eenmaal een melding geweest. Kan ze moeilijk een jaar in m’n auto laten rijden. Als de melding nogmaals komt gaan ze verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie89
olafmol schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:07:
[...]

Je vergeet nog 1 ding: marges kun je ook verminderen.
Precies. Daarnaast zin de prijzen van accu’s ook aan het verminderen en nemen bij Polestar de ontwikkelkosten af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tormentor1985
Hebben jullie ook dat je in de app niet meer de lichten kan laten knipperen en/of toeteren. In had die optie onlangs gekregen maar kan ze nu nergens meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
tormentor1985 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:07:
Hebben jullie ook dat je in de app niet meer de lichten kan laten knipperen en/of toeteren. In had die optie onlangs gekregen maar kan ze nu nergens meer vinden.
Is er bij Volvo idd weer uitgesloopt. Zal bjj Polestar dus ook wel zijn. Geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR. RHS
Iemand al ervaring met opladen met behulp van de polestar Energy app? Ik zou graag alleen zelf opgewekte stroom willen laden maar krijg dit niet werkend. Vermoedelijk vanwege het feit dat de Aflen laadpaal niet wordt ondersteund.
Bij de lancering is er geschreven dat ze continue werken aan het uitbreiden van ondersteunde laadpalen, in de praktijk zijn het nog steeds de drie bij lancering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-06 16:42
MR. RHS schreef op zondag 1 juni 2025 @ 21:25:
Iemand al ervaring met opladen met behulp van de polestar Energy app? Ik zou graag alleen zelf opgewekte stroom willen laden maar krijg dit niet werkend. Vermoedelijk vanwege het feit dat de Aflen laadpaal niet wordt ondersteund.
Bij de lancering is er geschreven dat ze continue werken aan het uitbreiden van ondersteunde laadpalen, in de praktijk zijn het nog steeds de drie bij lancering.
Eve Connect app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie89
Die laadt alleen wel altijd met minimaal 4kwh bij overcapaciteit van minimaal 800wh. Krijg mijn Polestar overigens ook niet slim te laden met een alfen paal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Petertje750 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:04:
[...]

[...]

Hmm, dat is al de derde in 1 a 2 weken tijd in deze thread. Dat is toch wel zorgwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
sopsop schreef op maandag 2 juni 2025 @ 10:05:
[...]

[...]

Hmm, dat is al de derde in 1 a 2 weken tijd in deze thread. Dat is toch wel zorgwekkend.
Dan zou je toch denken, als het puur softwarematig is, dat ze er even een OTA uitgooien. Of iig aangeven dat je even langs de dealer moet voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
sopsop schreef op maandag 2 juni 2025 @ 10:05:
[...]

[...]

Niet alleen hier, ook op de facebook groups lees je het (te) vaak.
Natuurlijk hoor je niet bij wie het niet speelt en wat er eerder aangehaald is, hoe meer auto's er verkocht zijn hoe vaker je iets zult lezen, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abby67
  • Laatst online: 03-06 15:23
Pluginbaby schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:18:
[...]

Heb je hier nog een oplossing voor gevonden? Ik zit sinds de aflevering vorige week donderdag ook alleen op 3G.

Volgens de dame van de Volvo dealer zou dat vanzelf opgelost worden als ik het T-mobile contractje voor het internet bevestigd had maar dat bleek niet het geval. Ik heb gister nog even gebeld en toen de TCAM unit herstart maar ook zonder resultaat. Uiteindelijk nog een keer terug gebeld en toen kreeg ik te horen dat het dan waarschijnlijk vanzelf wel recht zou trekken na een tijdje maar daar heb ik niet echt vertrouwen in...
Hier hetzelfde probleem. Al een dikke maand en volgens mij ontstaan na de laatste OTA update. Moest bij de Volvodealer zijn voor normaal onderhoud. Daar werd mij verteld veel gehoorde klacht na de update en dat polestar er niets aan deed. Er is immers verbinding. Zou wel zijn opgelost na een volgende OTA update?!?
Heb even gekeken naar "contractje goedkeuren". Hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasmit12
Abby67 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 18:49:
[...]

Hier hetzelfde probleem. Al een dikke maand en volgens mij ontstaan na de laatste OTA update. Moest bij de Volvodealer zijn voor normaal onderhoud. Daar werd mij verteld veel gehoorde klacht na de update en dat polestar er niets aan deed. Er is immers verbinding. Zou wel zijn opgelost na een volgende OTA update?!?
Heb even gekeken naar "contractje goedkeuren". Hoe doe je dat?
Na 2 weken met 3G hebben gereden, heb ik vandaag 4x tevergeefs een TCAM reset gedaan. Resultaat: nog steeds 3G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abby67
hasmit12 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 12:58:
[...]

Na 2 weken met 3G hebben gereden, heb ik vandaag 4x tevergeefs een TCAM reset gedaan. Resultaat: nog steeds 3G
Same here! Misschien dat ik toch maar eens met Polestar bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasmit12
Abby67 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 14:31:
[...]

Same here! Misschien dat ik toch maar eens met Polestar bel.
Heb ik gedaan e die verwijzen me naar de garage voor een fysieke inspectie van de module..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abby67
hasmit12 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 15:16:
[...]

Heb ik gedaan e die verwijzen me naar de garage voor een fysieke inspectie van de module..
En, ben je er geweest? Mijn garage zegt, zoals ik al zei: "doen we niets aan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
hasmit12 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 15:16:
[...]

Same here met de XC40. Dealer wil de auto gaan onderzoeken. Maar gezien er best veel mensen last van hebben met hun Volvo/Polestar 2 kan het maar zo liggen aan Tmobile of een combinatie van beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PickMeh
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-06 12:08
Binnenkort zal ik mijn 2dehands Polestar 2 DM MY22 (met performance software upgrade) in ontvangst nemen. Dit zal mijn eerste bedrijfswagen worden als nieuw zelfstandige en zal dus in mijn onderneming ingebracht worden.

Momenteel probeer ik mijzelf beter in te werken in de wereld van laadpassen en laadabonnementen, gezien er precies vaak onduidelijk/verdoken kosten bijgeteld worden.

Met het Polestar Charge abonnement van € 13/maand wordt een 30% korting gegeven op de tarieven. Is dit echter altijd 30% korting en op basis van welke tarieven zal de korting verlopen?
Gezien ik het voertuig nog niet heb en dus niet via de Polestar Charge app ver kan geraken, is dit behoorlijk onduidelijk allemaal. 😵‍💫

Momenteel kom ik gemiddeld aan zo'n 850-1.000km/maand met mijn vorig voertuig.
Snelladen zal niet nodig zijn voor mijn gebruik.
Ik probeer te weten te komen of Polestar Charge het geld waard is in mijn geval.

[ Voor 20% gewijzigd door PickMeh op 03-06-2025 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvzoggie
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 16-06 19:14
PickMeh schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:14:
Binnenkort zal ik mijn 2dehands Polestar 2 DM MY22 (met performance software upgrade) in ontvangst nemen. Dit zal mijn eerste bedrijfswagen worden als nieuw zelfstandige en zal dus in mijn onderneming ingebracht worden.

Momenteel probeer ik mijzelf beter in te werken in de wereld van laadpassen en laadabonnementen, gezien er precies vaak onduidelijk/verdoken kosten bijgeteld worden.

Met het Polestar Charge abonnement van € 13/maand wordt een 30% korting gegeven op de tarieven. Is dit echter altijd 30% korting en op basis van welke tarieven zal de korting verlopen?
Gezien ik het voertuig nog niet heb en dus niet via de Polestar Charge app ver kan geraken, is dit behoorlijk onduidelijk allemaal. 😵‍💫

Momenteel kom ik gemiddeld aan zo'n 850-1.000km/maand met mijn vorig voertuig.
Snelladen zal niet nodig zijn voor mijn gebruik.
Ik probeer te weten te komen of Polestar Charge het geld waard is in mijn geval.
Als je niet hoeft snel te laden zou ik lekker een dynamisch energie contract nemen en thuis op goedkope momenten laden.

Als je toch wil snelladen, abonnement van Tesla nemen en opladen. Dat is verreweg het goedkoopste. Is bij mij 2x zo goedkoop als in de woonwijk laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PickMeh
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-06 12:08
Rvzoggie schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 18:08:
[...]

Als je niet hoeft snel te laden zou ik lekker een dynamisch energie contract nemen en thuis op goedkope momenten laden.

Als je toch wil snelladen, abonnement van Tesla nemen en opladen. Dat is verreweg het goedkoopste. Is bij mij 2x zo goedkoop als in de woonwijk laden.
Even vergeten te verduidelijken dat ik geen lader kan plaatsen (klein appartementsgebouw zonder garage). Voor de deur staat een publieke 22kw lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasmit12
Abby67 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 15:23:
[...]

En, ben je er geweest? Mijn garage zegt, zoals ik al zei: "doen we niets aan"
Nee, nog niet. Ik bel vandaag even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatburner
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17-06 16:56
De afgelopen meivakantie erachter gekomen dat de laadpoort van mijn PS2 launch edition (2020) in storing gaat zodra de kabel vanuit de laadpoort gezien naar links wordt getrokken. Blijkbaar is dit bij eerdere laadsessies net goed gegaan en bij de laatste 2x laden was dit ineens hardnekkig. Ik kwam er toen achter dat het hielp om de trek naar links in de kabel weg te nemen. Bij een rechthangende kabel ging het wel goed.

Is dit het bekende issue met de laadpoort en de pinnetjes? Of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn? Dan kan ik dat meenemen richting de Volvo dealer. Die zijn niet altijd op de hoogte van de PS2 kwaaltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Fatburner schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 12:25:
De afgelopen meivakantie erachter gekomen dat de laadpoort van mijn PS2 launch edition (2020) in storing gaat zodra de kabel vanuit de laadpoort gezien naar links wordt getrokken. Blijkbaar is dit bij eerdere laadsessies net goed gegaan en bij de laatste 2x laden was dit ineens hardnekkig. Ik kwam er toen achter dat het hielp om de trek naar links in de kabel weg te nemen. Bij een rechthangende kabel ging het wel goed.

Is dit het bekende issue met de laadpoort en de pinnetjes? Of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn? Dan kan ik dat meenemen richting de Volvo dealer. Die zijn niet altijd op de hoogte van de PS2 kwaaltjes.
Gaat hier dan over bij het snelladen (met name Fastned)? Zoja redelijk bekend probleem, fix van 2 minuten door een volvo dealer, die een pin bij buigt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fatburner
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17-06 16:56
daniel14 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 12:27:
[...]

Gaat hier dan over bij het snelladen (met name Fastned)? Zoja redelijk bekend probleem, fix van 2 minuten door een volvo dealer, die een pin bij buigt.
Ja, dat is inderdaad bij het snelladen. Zodra die zware kabels wat naar links trekken dan stopt het laden.
Ok, dat is goed om te horen. Dan verwijs ik er naar dat dit waarschijnlijk het bekende issue is met het bijbuigen van een pin.
Pagina: 1 ... 208 ... 210 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.