Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Aankondiging van update die look&feel van Maps aanpast en naar alle Polestar modellen zou moeten komen de komende weken.
In de afbeelding wordt volgens mij ook een nieuwe lay-out van AAOS getoond met die vakken ipv elke applicatie schermvullend.
Die lay-out is van een P3, komt zeker niet naar de P2. Het gaat hier enkel over rebranding van de Google Maps app.SirLenncelot schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 06:04:
https://www.linkedin.com/..._mb_web&utm_campaign=copy
Aankondiging van update die look&feel van Maps aanpast en naar alle Polestar modellen zou moeten komen de komende weken.
In de afbeelding wordt volgens mij ook een nieuwe lay-out van AAOS getoond met die vakken ipv elke applicatie schermvullend.
[ Voor 4% gewijzigd door guido66 op 05-06-2025 06:24 ]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
In de LinkedIn post staat toch echt "all Polestars" en dat wordt in een comment nog een keer bevestigd specifiek voor een PS2 uit 2021guido66 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 06:22:
[...]
Die lay-out is van een P3, komt zeker niet naar de P2. Het gaat hier enkel over rebranding van de Google Maps app.
klopt, maar zoals @guido66 al aangeeft, het gaat alleen over google maps, oftewel het kaart gedeelte op de afbeelding. Niet AAOS.Arms2Short schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 08:14:
[...]
In de LinkedIn post staat toch echt "all Polestars" en dat wordt in een comment nog een keer bevestigd specifiek voor een PS2 uit 2021
Het zou mij erg verbazen als Polestar dit niet overneemt voor haar versie 2. Wat volgens mij volgen die 2 auto's elkaar aardig op qua updates. Dus waarom zou Polestar dit niet overnemen? Zou mij ook niks verbazen als er ook 1 ontwikkelteam is. Klinkt mij niet logisch.
https://www.media.volvoca...des-aan-in-modelprogramma
Verder lees ik in het bericht en in de comments incl antwoord van Polestar dat alle updates (dus niet enkel de Maps update) naar ALLE modellen komt. Zoals gezegd, het zou ook heel vreemd zijn om het niet te doen ontwikkelingstechnisch. Ik heb ook maar even navraag gedaan.
:strip_exif()/f/image/tWFrKYnMPEFNFgig05ZjJtav.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 75% gewijzigd door Juancho op 05-06-2025 10:03 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Gezien hoe die console op dit moment in mijn Lauch Edition P2 performt zou dat wel eens de nekslag voor de CPU kunnen zijn. Dat ding loopt al sinds de laatste software update op zijn tandvlees. Ik zou het dus zeker niet raar vinden als het niet zou worden doorgevoerd op de oudere modellen, maar je post geeft idd aan van wel. Ik ben benieuwd.Juancho schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 09:50:
Zou erg vreemd zijn. De Volvo XC40 krijgt namelijk ook die nieuwe AAOS UI schil. En die draait ook op trage verouderde hardware. Dit wordt later uitgerold voor alle Volvos.
Het zou mij erg verbazen als Polestar dit niet overneemt voor haar versie 2. Wat volgens mij volgen die 2 auto's elkaar aardig op qua updates. Dus waarom zou Polestar dit niet overnemen? Zou mij ook niks verbazen als er ook 1 ontwikkelteam is. Klinkt mij niet logisch.
https://www.media.volvoca...des-aan-in-modelprogramma
Verder lees ik in het bericht en in de comments incl antwoord van Polestar dat alle updates (dus niet enkel de Maps update) naar ALLE modellen komt. Zoals gezegd, het zou ook heel vreemd zijn om het niet te doen ontwikkelingstechnisch. Ik heb ook maar even navraag gedaan.
[Afbeelding]
Nog 5 maanden dan gaat een fantastisch rijdende auto met een waardeloze media-console terug naar de lease-maatschappij. Met gemengde gevoelens dus.
De oude XC40's, waaronder die van mij, loopt idd op het tandvlees. Het gaat nog we hoor, zeker als je eenmaal een paar minuten verder bent. Maar soms duurt opstarten ff. Of zoals nu met al een maand of twee alleen 3G verbinding (maar dat heeft niks met de chip te maken). Maar zelfs dan...ook mijn XC40 (1e generatie) krijgt die AAOS UI schil. Ik denk dat het niet eens heel veel meer CPU vraagt hoor, het is een wat andere indeling. Die UI schil moet ook niet groter gemaakt worden dan het is, het lijkt mij in praktijk alleen enorm veel prettiger en gebruiksvriendelijker werken.PvS_68 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 13:36:
[...]
Gezien hoe die console op dit moment in mijn Lauch Edition P2 performt zou dat wel eens de nekslag voor de CPU kunnen zijn. Dat ding loopt al sinds de laatste software update op zijn tandvlees. Ik zou het dus zeker niet raar vinden als het niet zou worden doorgevoerd op de oudere modellen, maar je post geeft idd aan van wel. Ik ben benieuwd.
Nog 5 maanden dan gaat een fantastisch rijdende auto met een waardeloze media-console terug naar de lease-maatschappij. Met gemengde gevoelens dus.
Onze bestelde MY26 Polestar 2 krijgt (gelukkig) wel een veel snellere chip dus ik ga er vanuit dat ik zeker de eerste tijd een snel AAOS systeem heb. Ik ben juist wel een AAOS fan en dat onze Polestar 2 dat straks ook heeft was ook 1 van de redenen om er voor te kiezen. Niet bepalend, maar wel een pluspunt.
[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 05-06-2025 14:04 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GULkovfDITBdlVtB0XEFxPwa.jpg?f=user_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 05-06-2025 16:52 ]
`Mooi om te lezen, alleen de periode wanneer ze dit gaan uitrollen zal nog wel een poos op zich laten wachten..Juancho schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:49:
Heb al reactie van Polestar en wat ik al verwachtte, ook de nieuwe AAOS UI schil komt naar ALLE Polestar 2 modellen. Dus ook de eerste generatie:
[Afbeelding]
Zal denk ik wel meevallen. Volvo rolt het al uit op de MY2026 modellen. Dus het is al gereed. In de loop van 2025 krijgen alle modellen het.Stormcagy schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:57:
[...]
`Mooi om te lezen, alleen de periode wanneer ze dit gaan uitrollen zal nog wel een poos op zich laten wachten..
Aangezien de eerste MY2026 PS2 wagens rind augustus uitgeleverd worden (incl die van mij) zal het me niks verbazen als MY2026 het direct al krijgt (met nieuwe hardware 👌🏽🙏) en dat de rest van de Polestars het in de loop van 2025 ook wel krijgen.
Er staat overigens in de post van Polestar zelf: in de komende weken. De vraag is of dat alleen die Maps UI schil is of geheel AAOS.
[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 05-06-2025 17:09 ]
Dat is juist het cynische eraan dat Apple gebruikers een betere ervaring hebben (of in ieder geval lange tijd hebben gehad) dan mensen uit het Google/Android ecosysteem.ach-jee schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 13:44:
Ik hou eerlijk gezegd ook m'n hart vast voor de upgrade naar de nieuwe chip, zal me niet verbazen als dat weer leidt tot een reeks nieuwe bugs en andere irritaties. Ook wel typerend om het commentaar van de P3 berijders te lezen in bovenstaande LinkedIn posts. Ik heb denk ik de mazzel dat ik voornamelijk een CarPlay gebruiker ben en verder niet zoveel te maken heb met AAOS.
Hopelijk wordt het er niet trager op 🫣Juancho schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:49:
Heb al reactie van Polestar en wat ik al verwachtte, ook de nieuwe AAOS UI schil komt naar ALLE Polestar 2 modellen. Dus ook de eerste generatie:
[Afbeelding]
dus...
Zelf wel een Apple gebruiker, maar Android Auto zal toch vergelijkbaar presteren? AAOS is afhankelijk van de chip van de auto, maar AA en CarPlay vooral van de rekenkracht telefoon.PvS_68 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 17:27:
[...]
Dat is juist het cynische eraan dat Apple gebruikers een betere ervaring hebben (of in ieder geval lange tijd hebben gehad) dan mensen uit het Google/Android ecosysteem.
Een stickertje uitgezocht bij ome Ali. Kwam op een opgerold velletje zonder instructie en vergezeld van een leeg flesje met een Chinees label. Console maar schoongemaakt met een ontvetter en daarna goed afgewreven. De sticker is verschrikkelijk onhandig om te plakken maar wonder boven wonder gelukt met een mini scheurtje. Er zitten ook stickers bij voor over de knoppen maar dan zie je de icoontjes eronder ook niet meer oplichten. Resultaat voor nu voldoende, benieuwd hoe lang het blijft zitten.
:strip_exif()/f/image/eSxnZJwEUkN7d8AkbCfBj9AU.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vraag me af of ze jouw vraag wel goed gelezen hebben. Dit antwoord staat ook onder een heel aantal andere vraagstellers die vroegen of de zojuist aangekondigde nieuwe look van Google Maps (met Polestar kleuren) ook naar de oudere P2s komt. Die staat echter los van die UI update, dus ik ben nog niet overtuigd dat dit echt komt.Juancho schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:49:
[Afbeelding]
Mwoah, dat is ook maar relatief. Ik gebruik carplay voor onder andere flitsmeister, en als ik van aaos naar carplay schakel stopt spotify met spelen (er is een fout opgetreden), valt het geluid van de richtingaanwijzers regelmatig weg en reageert de camera bij achteruitrijden nog beroerder dan als ik al in het homescreen van aaos zit. Reset heeft niks geholpen en polestar klantenservice kwam uiteindelijk uit op een factory reset. Daar heb ik nog geen zin en tijd voor gehad, dus nu mopper ik gewoon regelmatigPvS_68 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 17:27:
[...]
Dat is juist het cynische eraan dat Apple gebruikers een betere ervaring hebben (of in ieder geval lange tijd hebben gehad) dan mensen uit het Google/Android ecosysteem.
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Waarom gebruik je niet AAOS en draai je FM op je telefoon? Zo doe ik het al jaren. Natuurlijk zou het ideaal zijn als FM straks in die nieuwe UI schil een plekje kan krijgen maar het is al duidelijk dat FM sowieso niks meer doet met AAOS.Pixeltje schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:59:
[...]
Mwoah, dat is ook maar relatief. Ik gebruik carplay voor onder andere flitsmeister, en als ik van aaos naar carplay schakel stopt spotify met spelen (er is een fout opgetreden), valt het geluid van de richtingaanwijzers regelmatig weg en reageert de camera bij achteruitrijden nog beroerder dan als ik al in het homescreen van aaos zit. Reset heeft niks geholpen en polestar klantenservice kwam uiteindelijk uit op een factory reset. Daar heb ik nog geen zin en tijd voor gehad, dus nu mopper ik gewoon regelmatig
Bovendien moet je toch een betaald abonnement hebben bij FM om dat te kunnen draaien op CarPlay/AA?
Ik zie de meerwaarde er niet van om AAOS niet gewoon te gebruiken (straks helemaal met die nieuwe UI) en FM (geautomatiseerd) op je mobiel.
Ik wil wel FM in m'n zicht hebben dus enige wat ik straks nog moet doen is m'n mobiel juist kunnen plaatsen incl opladen in de beperkte ruimte van de PS2. maar dat zien we dan wel.
[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 05-06-2025 22:21 ]
Ik zie development wise totaal niet in waarom je het niet zou doen. En zoals ik zei, deze modellen van Volvo en Polestar volgen elkaar aardig. Als de eerste generatie XC40 dit ook al krijgen, waarom zou Polestar achterblijven?JTHZZ schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:41:
[...]
Ik vraag me af of ze jouw vraag wel goed gelezen hebben. Dit antwoord staat ook onder een heel aantal andere vraagstellers die vroegen of de zojuist aangekondigde nieuwe look van Google Maps (met Polestar kleuren) ook naar de oudere P2s komt. Die staat echter los van die UI update, dus ik ben nog niet overtuigd dat dit echt komt.
Het is gewoon een leuk, niet groter maken dan het is, UI upgrade van AAOS. Ik ben wel overtuigd dat die ook gewoon naar Polestar komt. Mijn vragen waren overigens vrij helder en specifiek, als de mensen van Polestar dat niet goed gelezen hebben zou het ook wel heel erg slecht zijn
Omdat ik mijn telefoon niet in een houder naast het scherm wil hebben, ten eerste wil ik de afleiding van mijn telefoon niet (het lukt me erg goed om niet aan dat ding te zitten tijdens het rijden en dat hou ik graag zo) en ten tweede vind ik de integratie in Carplay prima. Belt ook makkelijker dan aaos vind ik. Tis maar net wat je gewend bent denk ik?Juancho schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 22:20:
[...]
Waarom gebruik je niet AAOS en draai je FM op je telefoon? Zo doe ik het al jaren. Natuurlijk zou het ideaal zijn als FM straks in die nieuwe UI schil een plekje kan krijgen maar het is al duidelijk dat FM sowieso niks meer doet met AAOS.
Bovendien moet je toch een betaald abonnement hebben bij FM om dat te kunnen draaien op CarPlay/AA?
Ik zie de meerwaarde er niet van om AAOS niet gewoon te gebruiken (straks helemaal met die nieuwe UI) en FM (geautomatiseerd) op je mobiel.
Ik wil wel FM in m'n zicht hebben dus enige wat ik straks nog moet doen is m'n mobiel juist kunnen plaatsen incl opladen in de beperkte ruimte van de PS2. maar dat zien we dan wel.
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Mijn leasetijd is nog 1.5 jaar dus ik zou het nog willen verlengen. Weet iemand al hoe dit werkt en hoeveel dat gaat kosten?
Met Android Auto kan ik ook wel mijn mobiele data gebruiken, dus heel hard is het niet nodig. Maar het is wel handiger als de wagen 'standalone' is.
Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"
Klopt, het is vergelijkbaar, maar de datum waarop het beschikbaar kwam niet. Carplay was er al veeeeeeeel eerder dan Android Auto. Ik denk dat daar wel 1,5 jaar tussen heeft gezeten.SirLenncelot schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 19:57:
[...]
Zelf wel een Apple gebruiker, maar Android Auto zal toch vergelijkbaar presteren? AAOS is afhankelijk van de chip van de auto, maar AA en CarPlay vooral van de rekenkracht telefoon.
Ziet er mooi uit...SirLenncelot schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:37:
Zojuist een sticker geplakt op het piano-zwarte paneel rondom het versnellingspookje. Ik werd wat kriegelig van de vlekken en stofjes daarop.
Een stickertje uitgezocht bij ome Ali. Kwam op een opgerold velletje zonder instructie en vergezeld van een leeg flesje met een Chinees label. Console maar schoongemaakt met een ontvetter en daarna goed afgewreven. De sticker is verschrikkelijk onhandig om te plakken maar wonder boven wonder gelukt met een mini scheurtje. Er zitten ook stickers bij voor over de knoppen maar dan zie je de icoontjes eronder ook niet meer oplichten. Resultaat voor nu voldoende, benieuwd hoe lang het blijft zitten. [Afbeelding]
is het ook weer verwijderbaar? (link naar item??)
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
https://nl.aliexpress.com...0jNY&gatewayAdapt=glo2nldHansieo schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:54:
[...]
Ziet er mooi uit...![]()
is het ook weer verwijderbaar? (link naar item??)
Tijdens het plakken een paar keer losgehaald om stukjes strakker te krijgen, dat ging heel makkelijk waardoor ik verwacht dat het na langere tijd ook weer kan.
Nog geen prijs bekend voor zover ik kan vinden. Bij Volvo kost het alvast 40euro.Paku schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:43:
Het schijnt data mijn data abonnement op de P2 afloopt eind juni. Initieel werd 3 jaar beloofd en ik zit nu op 3.5 jaar. Wat op zich gek is, is dat het een jaar geleden nog op eind 2026 stond op de site.
Mijn leasetijd is nog 1.5 jaar dus ik zou het nog willen verlengen. Weet iemand al hoe dit werkt en hoeveel dat gaat kosten?
Met Android Auto kan ik ook wel mijn mobiele data gebruiken, dus heel hard is het niet nodig. Maar het is wel handiger de wagen 'standalone' is.
Hier loopt het in september af.
Google maps werkt niet zonder premium abbo?

Wat ik dubieus vind is dat er staat "eerste 12 maanden", maw bij een nieuwe PS2 krijg je nog maar een jaar google maps en daarna mag je dokken? Volgens mij hebben allle huidige berijders dit er gratis bij zitten vanaf dag 1.Li1quid schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:11:
[...]
Nog geen prijs bekend voor zover ik kan vinden. Bij Volvo kost het alvast 40euro.
Hier loopt het in september af.
Google maps werkt niet zonder premium abbo?![]()
[Afbeelding]
Er loopt momenteel een aanbieding dat je 24 maanden extra gratis krijgt.FreeMen schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:14:
[...]
Wat ik dubieus vind is dat er staat "eerste 12 maanden", maw bij een nieuwe PS2 krijg je nog maar een jaar google maps en daarna mag je dokken? Volgens mij hebben allle huidige berijders dit er gratis bij zitten vanaf dag 1.
Misschien dat ze nog niet klaar zijn met hun systeem en onze datums ook worden verlengd.
Zijn vraag is anders toch wel heel helder en specifiek zonder google maps verbeteringen te benoemen en de reactie lijkt specifiek een antwoord hierop. Time will tell.JTHZZ schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:41:
[...]
Ik vraag me af of ze jouw vraag wel goed gelezen hebben. Dit antwoord staat ook onder een heel aantal andere vraagstellers die vroegen of de zojuist aangekondigde nieuwe look van Google Maps (met Polestar kleuren) ook naar de oudere P2s komt. Die staat echter los van die UI update, dus ik ben nog niet overtuigd dat dit echt komt.
Netjes, stof lijkt redelijk op de stof van de console.SirLenncelot schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:37:
Zojuist een sticker geplakt op het piano-zwarte paneel rondom het versnellingspookje. Ik werd wat kriegelig van de vlekken en stofjes daarop.
Een stickertje uitgezocht bij ome Ali. Kwam op een opgerold velletje zonder instructie en vergezeld van een leeg flesje met een Chinees label. Console maar schoongemaakt met een ontvetter en daarna goed afgewreven. De sticker is verschrikkelijk onhandig om te plakken maar wonder boven wonder gelukt met een mini scheurtje. Er zitten ook stickers bij voor over de knoppen maar dan zie je de icoontjes eronder ook niet meer oplichten. Resultaat voor nu voldoende, benieuwd hoe lang het blijft zitten. [Afbeelding]
In MY25/26 hebben ze het omgedraaid, zwart glimmend op de binnenkant en de structuur op bovenop. Betere keuze maar van mij had dat glimmende helemaal niet gehoeven, ook aan de binnenkant een vinger en stofmagneet heb ik gezien bij een collega.
Helaas is dit niet zo makkelijk van een sticker te voorzien al heb ik wel gezien dat je dit onderdeel los kan kopen (net zoals alle andere onderdelen) maar met € 200 redelijk prijzig (de bovenkant kost hetzelfde overigens).
https://www.vstore.nl/panelen-polestar-2
[ Voor 3% gewijzigd door FreeMen op 06-06-2025 09:58 ]
Ja dit vond ik ook jammer! Ik was wel heel blij dat het nieuwe midyear model iig een stuk minder piano zwart heeft, standaard krijg je nu bijv in de middenconsole mat. Dat scheelt al enorm. Die binnenkant is jammer dat ze dat niet gelijk mee genomen hebben maar ok. Ziet er iig al een stuk beter uit zo.FreeMen schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:20:
[...]
Netjes, stof lijkt redelijk op de stof van de console.
In MY25/26 hebben ze het omgedraaid, zwart glimmend op de binnenkant en de structuur op bovenop. Betere keuze maar van mij had dat glimmende helemaal niet gehoeven, ook aan de binnenkant een vinger en stofmagneet heb ik gezien bij een collega.
Helaas is dit niet zo makkelijk van een sticker te voorzien al heb ik wel gezien dat je dit onderdeel los kan kopen (net zoals alle andere onderdelen) maar met € 200 redelijk prijzig (de bovenkant kost hetzelfde overigens).
https://www.vstore.nl/panelen-polestar-2
Heb MY26 nog niet in het echt gezien, wij zijn volgens mij 1 van de 1e ontvangers, maar ergens ben ik een beetje bang dat het van binnen door Black ash best donker is. Er zit ook wat stoffen delen in het interieur, hopelijk is dat wel een stuk lichter.
Die lichte panelen die je kan bestellen zijn wel gaaf, lijkt me een mooie combi. Maar ik vind die prijzen echt te hoog voor een leaseauto. Misschien dat er nog soortgelijk spul op Ali/Amazon etc komt.
Maargoed, misschien valt het in praktijk mee en is juist de nieuwe samenstelling van MY26 erg mooi. Nog een maandje of 2 wachten! 😬
Zal dit iets zijn om mij zorgen over te maken?
Dit had ik ook. In de app staat bij mij bijv. niet het B&W audio systeem. Je moet even in de browser naar je Polestar profiel gaan en daar kan je de bestelling volledig zien. Als die klopt is er niks aan de hand. Klopt die ook niet...zou ik even Polestar contacten.Stormcagy schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:03:
Zojuist is mijn bestelling geüpdatet, de auto is nu ook te vinden onder "auto's" in de app. Alleen komen daar de gekozen pakketen niet overeen met wat er in de bestelling staat. Zo mis ik in de auto sectie de pakketten prime en pro.
Zal dit iets zijn om mij zorgen over te maken?
Even afwachten dus want ze geven niet aan dat het absoluut niet naar de Polestar 2 komt.
[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 06-06-2025 15:03 ]
Maar als er nood aan de man is, kan het fijn zijn ergens anders (bijvoorbeeld op de camping) wat bij te kunnen laden om vervolgens naar een knappe lader te kunnen komen. Wellicht toch handig er eentje te hebben.
Elke granny moet werken, niets daaraan is speciaal voor Polestar. Die van mijn Polestar werkt op mijn Fiat en ook v.v.1234Rob5678 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 00:44:
Heeft iemand ervaring met een niet Polestar granny lader? Zo ja welke? Polestar vraagt er de hoofdprijs voor. Bij de auto zat er geen een. Ik ben niet voornemens deze te gebruiken, want de lease maatschappij betaald alle kWh’s. Dus ik kan gewoon 11kW- of snelladen als het moet.
Maar als er nood aan de man is, kan het fijn zijn ergens anders (bijvoorbeeld op de camping) wat bij te kunnen laden om vervolgens naar een knappe lader te kunnen komen. Wellicht toch handig er eentje te hebben.
Deze vraag is meer voor het thuisladen topic. Krijg je meteen te horen dat dit niks wordt op een camping.
[ Voor 5% gewijzigd door guido66 op 10-06-2025 06:12 ]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Ooit een bij Lidl in Duitsland gescoord voor 50€. Eén keer getest dat het werkt daarna nooit meer aangeraakt…1234Rob5678 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 00:44:
Heeft iemand ervaring met een niet Polestar granny lader? Zo ja welke? Polestar vraagt er de hoofdprijs voor. Bij de auto zat er geen een. Ik ben niet voornemens deze te gebruiken, want de lease maatschappij betaald alle kWh’s. Dus ik kan gewoon 11kW- of snelladen als het moet.
Wel apart als ik bij molace kijk om mijn VIN te tracken kan ik maar maximaal 15 nummers opgeven. maar de vin die bij mijn polestar account staat is 17 nummers lang.
[ Voor 34% gewijzigd door Stormcagy op 10-06-2025 08:14 ]
Ben niet 100% zeker maar ik vermoed dat ze momenteel verschepen met Wallenius willemsen. Mijn auto is 26 mei vertrokken volgens Polestar en staat 99% zeker op de arc honor.Stormcagy schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 07:54:
Zojuist de mail gehad dat de auto de fabriek verlaten heeft. Leverdatum staat nog op september, maar heb goede hoop dat deze eerder komt als de informatie klopt!
Wel apart als ik bij molace kijk om mijn VIN te tracken kan ik maar maximaal 15 nummers opgeven. maar de vin die bij mijn polestar account staat is 17 nummers lang.
Overigens duurt het nog een week of 2 voordat je de mail krijgt dat hij op transport is nadat hij de fabriek heeft verlaten. Deze krijg je zodra hij de haven heeft verlaten.
[ Voor 13% gewijzigd door FreeMen op 10-06-2025 18:57 ]
Ik kreeg het bericht ook vandaag, dus zullen ze wel samen optrekken op hun wereldreis richting NLStormcagy schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 07:54:
Zojuist de mail gehad dat de auto de fabriek verlaten heeft. Leverdatum staat nog op september, maar heb goede hoop dat deze eerder komt als de informatie klopt!
Ook bij mij trouwens een vin code met 17 karakters.
Hier hetzelfde! Leverdatum is bijgesteld naar eind augustusPavare schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:11:
[...]
Ik kreeg het bericht ook vandaag, dus zullen ze wel samen optrekken op hun wereldreis richting NL![]()
Ook bij mij trouwens een vin code met 17 karakters.
Die van mij is ook de boot….Shrek schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:11:
[...]
Hier hetzelfde! Leverdatum is bijgesteld naar eind augustus
P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020
Die van mij ook vertrokken. Direct even gekeken op Marine Traffic, en de boot die ik al gokte (eerstvolgende op de route van Wallenius Wilhelmsen) was net weg. Dikke kans dat ze daar op staan dus. Dat zou 20 juli in Zeebrugge betekenen.Stormcagy schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 07:54:
Leverdatum staar bij mij op begin september nu, maar dat zou kunnen omdat ik hem niet eerder mag krijgen van de leasemaatschappij, huidige auto loopt tot dan.
Aangezien ze geen Mol Ace lijken te gebruiken op dit moment is het wellicht overbodig, maar die tracker vraagt niet om m ax 15 karakters, maar max 15 VINs voor zover ik begrijp. [/offtopic]
Lijkt heel erg op dat ze na productie (en transport naar de haven) met de eerstvolgende boot mee gaan. En er gaat er circa elke 10 dagen 1: https://www.walleniuswilhelmsen.com/schedulesJuancho schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 23:02:
Leuk hoor! Allemaal dus ook de midyear 2026 versie. Zijn we de eersten! En ook grappig, de bootjes rijden allemaal achter elkaar dan. Eerst die van @FreeMen , dan die van mij die een week later vertrok en daarachter weer de boten waar jullie wagens op staan
Voorbeeld:
LRSM Prime in Storm. Helaas kun je de pixel lampen niet toevoegen, dan wordt de levering ineens oktober-november.
[ Voor 11% gewijzigd door Arms2Short op 11-06-2025 01:04 ]
welke boot denk je dat het is? heb je een linkje? vind ik wel leuk om te volgenjjkester schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 23:05:
[...]
Die van mij ook vertrokken. Direct even gekeken op Marine Traffic, en de boot die ik al gokte (eerstvolgende op de route van Wallenius Wilhelmsen) was net weg. Dikke kans dat ze daar op staan dus. Dat zou 20 juli in Zeebrugge betekenen.
Zijn er helemaal geen DC of AC laders aanwezig in de buurt waar je zit dan?1234Rob5678 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 00:44:
Op de camping waar wij dit jaar heen gaan is een laadpunt aanwezig, maar omdat het afrekenen via de camping verloopt wil ik deze eigenlijk niet gebruiken (gedoe met declareren enzo). Vanaf de camping kan ik 2 kanten op het dal in (Oostenrijk) en beide kanten hebben op ongeveer 20 minuten rijden een snellader. Omdat we daar toch altijd wel langs komen tijdens dagtochtjes zullen dat ook de punten zijn waar ik eind van de dag weer een beetje ga bijladen.
Als backup zijn er in de tussenliggende dropjes nog wat AC laders, maar dan moet ik wel echt wanhopig zijn. Ik zou gelet op de vele grindwegen die we daar rijden nog eerder een thuiskomer willen meenemen dan een granny.
)
Ah joh, het is hier anders zo stil, nu is er tenminste nog iets te lezendaniel14 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:04:
Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic daar kunnen jullie het er mooi over hebben en volgen
Rijden zónder granny zou IK (persoonlijk) nooit doen.1234Rob5678 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 00:44:
Je zal maar nét bij een station komen welke het niet doet, of je kaart/pas/druppel niet, of-wat-dan-ook.
Ih heb Granny dus áltijd bij mij, en afhankelijk wat ik zou-kunnen verwachten... nog een stevige 25mtr verleng. Dan kan ik altijd nog bij een huis aanbellen en van daaruit wat regelen.
Die lange kabel gaat dus níet in de PSU, dus optioneel.
En 2e hands marktplaats kost het nagenoeg niks.
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Ik zal je leasemaatschappij gewoon vragen of ze een granny kunnen leveren of wellicht hebben ze er nog 1 liggen van een andere wagen. Ik heb laatst een nieuwe PS2 besteld en idd, je moet extra betalen voor een 3 fase kabel en ook een Granny kost extra geld. Ik vond echter dat dit beslist bij een EV hoort en gelukkig was mijn leasemaatschappij het met mij eens. Dus die kosten zijn voor hun, de auto is immers ook van hun. En wat moeten ze straks na 5 jaar met een EV wagen zonder laadkabels...1234Rob5678 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 00:44:

Ik vind het echt volkomen logisch dat je die granny charger er niet bij krijgt. Je krijgt een normale ac 3 fase lader erbij waar je overal mee kan laden. Ik denk dat 95% die granny nooit heeft gebruikt dus doe mij maar korting op de auto en doe hem er niet bij.Juancho schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 15:29:
[...]
Ik zal je leasemaatschappij gewoon vragen of ze een granny kunnen leveren of wellicht hebben ze er nog 1 liggen van een andere wagen. Ik heb laatst een nieuwe PS2 besteld en idd, je moet extra betalen voor een 3 fase kabel en ook een Granny kost extra geld. Ik vond echter dat dit beslist bij een EV hoort en gelukkig was mijn leasemaatschappij het met mij eens. Dus die kosten zijn voor hun, de auto is immers ook van hun. En wat moeten ze straks na 5 jaar met een EV wagen zonder laadkabels...
Kanttekening. Polestar 2 lr is natuurlijk ook een wagen met een kanon van een range dus die van mij trek ik eigenlijk ook nooit tot 1% leeg.
Dit klopt dus niet wat je zegt. Voor de 3 fase lader mag je bijlappen. Vink je die niet aan, zit er geen laadkabel bij je auto.Rvzoggie schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 15:56:
[...]
Ik vind het echt volkomen logisch dat je die granny charger er niet bij krijgt. Je krijgt een normale ac 3 fase lader erbij waar je overal mee kan laden. Ik denk dat 95% die granny nooit heeft gebruikt dus doe mij maar korting op de auto en doe hem er niet bij.
Over de granny kan je discussiëren. Persoonlijk vind ik dat ze er beide gewoon standaard bij horen en onderdeel zijn van je auto.
Dat is inderdaad wel vreemd. Anders kan je inderdaad nergens publiek laden. Vroeger zat namelijk de granny charger er ook altijd bij die je nu niet meer krijgt. Bij mij zat vorig jaar de normale AC kabel er wel bij. MY24 dus.Juancho schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:37:
[...]
Dit klopt dus niet wat je zegt. Voor de 3 fase lader mag je bijlappen. Vink je die niet aan, zit er geen laadkabel bij je auto.
Over de granny kan je discussiëren. Persoonlijk vind ik dat ze er beide gewoon standaard bij horen en onderdeel zijn van je auto.
Klopt hoor, toen ik mijn XC40 4,5 jaar geleden kreeg zat er ook een AC kabel bij. En ook een granny. Allemaal gewoon gratis bij de auto. Al blijf ik het niet gratis vinden want het hoort gewoon bij een EV vind ik en daar betaal je dus voor.Rvzoggie schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:29:
[...]
Dat is inderdaad wel vreemd. Anders kan je inderdaad nergens publiek laden. Vroeger zat namelijk de granny charger er ook altijd bij die je nu niet meer krijgt. Bij mij zat vorig jaar de normale AC kabel er wel bij. MY24 dus.
Tegenwoordig krijg je die kabels er idd vaak niet meer bij of je moet het zo kunnen onderhandelen bij eigen koop. In geval van lease, wat ik dus heb, heb ik gewoon mijn verhaal gedaan bij de leasemaatschappij en gelukkig stonden ze volledig achter mijn mening. Dus die kabels zijn er bij besteld maar niet op mijn kosten. Het hadden van mij overigens ook gewoon gebruikte kabels mogen zijn, zolang ze maar in de kofferbak liggen
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be
Weer je dat zeker? Het is juist een extra optie geworden die je zelf moet aanvinken... De granny staat onder extra's - - >ladenIbex schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:41:
Bij de bestelling van mij P2 MY26 dat die er wel standaard bij. Ik dacht dat ik het zelfs niet kon uitvinken bij de bestelling.
:strip_exif()/f/image/jjAVAxsgZ1eW08gsawLjfwbr.jpg?f=fotoalbum_large)
Ah ok ja als jij uit BE komt kan het daar natuurlijk anders zijn. Geen idee eerlijk gezegd, ik kom zelf uit NederlandIbex schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:51:
Zonet nog eens gekeken, en er zit hirr inderdaad een 3 fase AC laadkabel bij die niet afvinkbaar is. Misschien verschil tussen Belgisch en Nederlandse site (misschien landelijke wetgevingen, gewoontes of reactie op concurrerende merken)?
Welke EV doet dat dan wel goed? Volgens mij is het eerder een algemeen iets: neem je een carravan mee achter je EV, moet je rekening houden met om zo'n beetje de 1,5 uur rijden te laden toch? Wil je dat niet en je gaat vaak met de caravan weg...dan is een hybride misschien beter geschikt. Ga je 1x per jaar op zomervakantie met een caravan, misschien dan de auto tijdelijk even inwisselen.1234Rob5678 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 22:23:
maar dit jaar gaan we met een caravan op pad en de range van een polestar mag dan wel oké zijn, maar met een caravan valt die toch reuze tegen.
Wij gaan wederom deze zomer met de EV naar noord/oost Spanje (vorig jaar de andere kant met eerste generatie XC40) maar echt 0,0 problemen. Dat zal straks in de PS2 MY2026 nog tig keer beter zijn ook. Dan is het niet eens meer kwestie van moeten laden, maar eerder een kwestie van na 2,5 uur even willen laden omdat we even uit de auto willen.
Zo'n granny is dan wel mega handig als je op een locatie staat waar weinig tot geen laadpalen staan maar je wel via een normaal stopcontact mag laden. Voor die situaties wil ik ook zo'n granny hebben. Al gebruik je het een paar keer of maar 1x in het jaar.
[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 12-06-2025 23:01 ]
Ik denk dat het grootste probleem nog is om 'drive-through' snellaadpalen te vinden in het buitenland, zodat je niet moeilijk hoeft te doen bij het laden, zoals bijvoorbeeld het afkoppelen. Word wel steeds beter, maar in Duitsland viel mij het wel op dat het nog wel lastig is.Juancho schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 23:00:
[...]
Welke EV doet dat dan wel goed? Volgens mij is het eerder een algemeen iets: neem je een carravan mee achter je EV, moet je rekening houden met om zo'n beetje de 1,5 uur rijden te laden toch? Wil je dat niet en je gaat vaak met de caravan weg...dan is een hybride misschien beter geschikt. Ga je 1x per jaar op zomervakantie met een caravan, misschien dan de auto tijdelijk even inwisselen.
Wij gaan wederom deze zomer met de EV naar noord/oost Spanje (vorig jaar de andere kant met eerste generatie XC40) maar echt 0,0 problemen. Dat zal straks in de PS2 MY2026 nog tig keer beter zijn ook. Dan is het niet eens meer kwestie van moeten laden, maar eerder een kwestie van na 2,5 uur even willen laden omdat we even uit de auto willen.
[ Voor 4% gewijzigd door N1traat op 12-06-2025 23:03 ]
Klopt maar daarom zou ik denk ik nooit met een EV en caravan op vakantie gaan naar het buitenland. Te veel gedoe, dan maar even de auto voor die periode wisselen. Met een dakkoffer/trekhaakkoffer is het overigens wel prima te doen.N1traat schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 23:02:
[...]
Ik denk dat het grootste probleem nog is om 'drive-through' snellaadpalen te vinden, zodat je niet moeilijk hoeft te doen bij het laden, zoals bijvoorbeeld het afkoppelen.
Afkoppelen vind ik geen probleem, maar je moet wel de caravan ergens kunnen laten. Soms moet je dan tegen de richting terug naar de laadpaal. Dat vind ik wel wat minder, maar ja je moet toch laden daar dus geen keuze.
Een brandstof trekauto staat wel op het wensenlijstje, maar nu gaan we het met de polestar proberen (en wat rijd die lekker met een caravan, dat dan weer wel) en misschien valt het reuze mee en heb ik ten onrechte range-angst. Binnen Nederland is het vooralsnog geen probleem geweest en ook niet met laden op de campings. Het is niet erg om bijna leeg aan te komen als je weet dat je er kan laden of vlak bij.
Bij Fastned kan je laadpalen uitzoeken die geschikt zijn voor met een aanhanger.N1traat schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 23:02:
[...]
Ik denk dat het grootste probleem nog is om 'drive-through' snellaadpalen te vinden in het buitenland, zodat je niet moeilijk hoeft te doen bij het laden, zoals bijvoorbeeld het afkoppelen. Word wel steeds beter, maar in Duitsland viel mij het wel op dat het nog wel lastig is.
Heb je haast op vakantie? nee? pas je snelheid aan en je komt best nog ver per stent1234Rob5678 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 22:23:
Ik heb er gelukkig wel een laadkabel bij gekregen (vast en zeker in de prijs inbegrepen) en ik vind ook dat dat erbij hoort. Vorig jaar in het buitenland prima kunnen laden, zelfs snelladers bij de supermarkt, maar dit jaar gaan we met een caravan op pad en
de range van een polestar mag dan wel oké zijn, maar met een caravan valt die toch reuze tegen.
Een granny zie ik meer als verzekering, je hoopt het nooit nodig te hebben. Maar als je het nodig hebt wil je er wel eentje die werkt. Op MP vond ik geen originele polestar granny’s en op sommige sites met goedkopere granny’s zie je reviews van gesmolten stekkers. Uiteraard kan dit ook door een slecht stopcontact komen, maar als het slecht spul is wil je er ook niet mee op pad.
(er zijn voorbeelden /ervaringen van Polestar (EV) rijders met aanhangers /huifaanhangers en caravans.)
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Hoewel er steeds meer fastneds buiten Nederland zijn, ben je vaak op andere merken aangewezen. Voornamelijk in Duitsland, zijn die vaak geplaatst op parkeerplaatsen met een enkel parkeervak haaks op de rijrichting, met een paal aan de kopse kant zegmaar. (niet ernaast)daniel14 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 08:26:
[...]
Bij Fastned kan je laadpalen uitzoeken die geschikt zijn voor met een aanhanger.
Ja, maar dat was via Volvo doordat ik een regulier onderhoudsmoment had. Niet OTA, dus.ST10©DE schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:26:
Zijn er al mensen die 3.5.24 hebben?
Weet je of deze wel ook als OTA komt?Bastiaan schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 13:36:
[...]
Ja, maar dat was via Volvo doordat ik een regulier onderhoudsmoment had. Niet OTA, dus.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Aan de andere kant: het is ook niet méér buggy dan dat het al was
Alvast bedankt!
:strip_exif()/f/image/ofSo3o2AQojU7B8HK44M8oV3.jpg?f=fotoalbum_large)
Acht de kans klein dat je daar uberhaupt een oplader kan plaatsen, de binnenkant van de console is curved.Juancho schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 15:03:
Vraagje voor de mensen die nu een Polestar 2 rijden. Kan iemand eens bekijken of een draadloze oplader zou kunnen passen op onderstaand punt van de middenconsole zonder dat de telefoon het tablet scherm blokkeert/zicht blokkeert? Dat je de houder dus tegen de binnenkant van de middenconsole plakt met de telefoon daar ingezet.
Alvast bedankt!
[Afbeelding]
Mijn laaddruppel is van Leaseplan met EU DKV. Hoe is jullie ervaring met laden in DE? Is het allemaal goed toegankelijk? Moet ik de pas ook meenemen voor de zekerheid?
Dank jullie wel!
Ik heb in Dld Maingau en Ionity gebruikt. Gewoon met hun app. werkte prima. Zitten vaak (net als Tesla in NL) bij restaurants net naast de snelweg, dus niet op de rustplaatsen.Stimulate14 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 09:39:
Even wellicht (domme) vraag. Ik ga over een paar weken een weekend raven in Berlijn en ga met de PS2 die kant op.
Mijn laaddruppel is van Leaseplan met EU DKV. Hoe is jullie ervaring met laden in DE? Is het allemaal goed toegankelijk? Moet ik de pas ook meenemen voor de zekerheid?
Dank jullie wel!
Mijn vriendin woont in Frankfurt, en ik rijd dus de helft van mijn tijd in Duitsland rond. De laadvoorzieningen zijn echt wel goed. Niet zo goed als in Nederland (als in: uitgebreid of wisselend qua aantal laders per station - en wellicht in jouw geval ook: hotels), maar nooit problemen gehad met iets tijdig vinden. Wel merk je vlot langs de autobahnen dat laders makkelijk allemaal bezet zijn, dus het loont zich wel om een laadpunt te pakken welke iets van de snelweg af ligt. Moet dat ook een snellader zijn, kan het zijn dat dat wel even iets beter zoeken is. In bijvoorbeeld de grotere parkeergarages zijn de voorzieningen vaak ook erg goed, maar over het algemeen alleen 11/22 kW-laders (eigenlijk net zoals in NL), dus.Stimulate14 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 09:39:
Even wellicht (domme) vraag. Ik ga over een paar weken een weekend raven in Berlijn en ga met de PS2 die kant op.
Dank jullie wel!
Ik hoef niet te kijken naar leveranciers, dus hoe dat expliciet met jouw druppel zit durf ik niet te zeggen. Maar als je je daarvan minder afhankelijk kan maken, zou laden an sich geen probleem moeten opleveren.
Ik hoef ook niet te kijken naar leveranciers, de druppel is voor heel Europa en elk station wat is aangesloten bij DKV kan ik gebruiken.Bastiaan schreef op maandag 16 juni 2025 @ 10:32:
[...]
Mijn vriendin woont in Frankfurt, en ik rijd dus de helft van mijn tijd in Duitsland rond. De laadvoorzieningen zijn echt wel goed. Niet zo goed als in Nederland (als in: uitgebreid of wisselend qua aantal laders per station - en wellicht in jouw geval ook: hotels), maar nooit problemen gehad met iets tijdig vinden. Wel merk je vlot langs de autobahnen dat laders makkelijk allemaal bezet zijn, dus het loont zich wel om een laadpunt te pakken welke iets van de snelweg af ligt. Moet dat ook een snellader zijn, kan het zijn dat dat wel even iets beter zoeken is. In bijvoorbeeld de grotere parkeergarages zijn de voorzieningen vaak ook erg goed, maar over het algemeen alleen 11/22 kW-laders (eigenlijk net zoals in NL), dus.
Ik hoef niet te kijken naar leveranciers, dus hoe dat expliciet met jouw druppel zit durf ik niet te zeggen. Maar als je je daarvan minder afhankelijk kan maken, zou laden an sich geen probleem moeten opleveren.
Goed om te weten dat de voorzieningen goed zijn en ook met een druppel werken.
Ik heb ook een laadpas van mijn leasemaatschappij, expliciet voor alleen NL: die doet het ook gewoon in het buitenland (ik krijg de buitenlandse kosten overigens sowieso vergoed tot een bepaald bedrag, dus dit scheelt weer administratie).SirLenncelot schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:38:
Beetje offtopic, maar ik heb gemerkt dat alle laadpassen, ook niet dkv het gewoon kunnen doen in het buitenland. Totdat mijn werkgever het ook doorheeft natuurlijk
Nee, de app op je mobiel werkt ook als digitale sleutel. De 'digital key' noemen ze die. Dus als je jouw mobiel bij je houd dan werkt het ook. Maar persoonlijk vertrouw ik er niet op.Morales79 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 19:07:
Wat is jullie ervaring met de activity key? Mijn P2 is besteld bij de LM maar ik ben de deze vergeten te bestellen. Ik rij al jaren Tesla en heb nooit een sleutel bij, altijd gewoon met telefoon toegang. Is de activity key een must? Ik kan hem denk ik nog wel nabstellen
oh dat weet ik niet.Ibex schreef op maandag 16 juni 2025 @ 19:48:
Is dacht ik enkel beschikbaar met het Plus pakket.
Heb je het pluspakket of het overkoepelende Prima pakket? Zoja, dan zit het erbij. Zonee? Heb je denk ik pech gehad als de bestelling al richting fabriek is...Morales79 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 19:07:
Wat is jullie ervaring met de activity key? Mijn P2 is besteld bij de LM maar ik ben de deze vergeten te bestellen. Ik rij al jaren Tesla en heb nooit een sleutel bij, altijd gewoon met telefoon toegang. Is de activity key een must? Ik kan hem denk ik nog wel nabstellen
Polestar Digital Key
Ontgrendel sleutelvrij autorijden. Het Plus pack geeft de hardware van de Polestar 2 een upgrade waardoor je je smartphone kunt gebruiken als sleutel. Nadat de Polestar-app is geïnstalleerd en ingesteld, herkent de auto je telefoon zodra je dichtbij komt. Nu kunnen de deuren worden ontgrendeld door de handgreep aan te raken.
Ja heb alle pakketten behalve performance dus die digital key is geen probleem. Maar mijn vraag ging over die activity key, dat is een los te bestellen accessoire. Ik weet niet hoe betrouwbaar die digital key is bij Polestar, ik dacht in dit topic al eens gelezen te hebben dat het allemaal niet super stabiel is met die app.Juancho schreef op maandag 16 juni 2025 @ 23:01:
[...]
Heb je het pluspakket of het overkoepelende Prima pakket? Zoja, dan zit het erbij. Zonee? Heb je denk ik pech gehad als de bestelling al richting fabriek is...
[...]
Ik heb er veel problemen gehad om het te installeren. Sindsdien draait t perfect!Morales79 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 08:19:
[...]
Ja heb alle pakketten behalve performance dus die digital key is geen probleem. Maar mijn vraag ging over die activity key, dat is een los te bestellen accessoire. Ik weet niet hoe betrouwbaar die digital key is bij Polestar, ik dacht in dit topic al eens gelezen te hebben dat het allemaal niet super stabiel is met die app.
Ah ok, die sleutel kende ik niet. Ik weet ook niet of die er tegenwoordig nog steeds is? Ik hoop iig wel dat je er sowieso standaard 2 sleutels bij krijgt, 1 voor mezelf en 1 voor mijn vriendin, om zo de profielen op te kunnen slaan. Die digital key kan dan ook op beide telefoons.Morales79 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 08:19:
[...]
Ja heb alle pakketten behalve performance dus die digital key is geen probleem. Maar mijn vraag ging over die activity key, dat is een los te bestellen accessoire. Ik weet niet hoe betrouwbaar die digital key is bij Polestar, ik dacht in dit topic al eens gelezen te hebben dat het allemaal niet super stabiel is met die app.
Maar zo'n specifieke activity key is wel handig, ook als je gaat sporten etc. Benieuwd of je die bij het plus pakket krijgt. Volgens Gemini wel:
Ja, de Polestar 2 wordt geleverd met een activity key, ook wel bekend als de Digital Key. Deze is echter niet meer standaard inbegrepen, maar maakt nu deel uit van het Plus pack. De Polestar 2 wordt ook nog steeds geleverd met een fysieke sleutel voor extra veiligheid
[ Voor 15% gewijzigd door Juancho op 17-06-2025 09:22 ]
sopsop schreef op maandag 16 juni 2025 @ 16:15:
[...]
Ik heb ook een laadpas van mijn leasemaatschappij, expliciet voor alleen NL: die doet het ook gewoon in het buitenland (ik krijg de buitenlandse kosten overigens sowieso vergoed tot een bepaald bedrag, dus dit scheelt weer administratie).
Maar de pas of de druppel?SirLenncelot schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:38:
Beetje offtopic, maar ik heb gemerkt dat alle laadpassen, ook niet dkv het gewoon kunnen doen in het buitenland. Totdat mijn werkgever het ook doorheeft natuurlijk
Laadpas == druppel in mijn geval
Morales79 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 08:19:
[...]
Ik neem eerdere ergens gelezen te hebben dat de activity key ( kleine variant van de fysieke sleutel maar dan zonder knoppen) vervangen is door de Digital key (telefoon).Morales79 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 19:07:
Enige echte nadeel is dat die standaard keyfob heftig groot is. Daar heb ik toch wel al betere ontwerpen van in handen gehad.
Iemand nog tips? Heb alle standaard zaken al geprobeerd en aan DC laden gaat zonder problemen. Hij moet volgende week voor onderhoud, maar tot die tijd is het aardig irritant.
Thanks
[ Voor 10% gewijzigd door AartJW op 17-06-2025 22:17 ]
Bij mij was het de 2e fase die problemen gaf, dus kon ik toen nog wel met de granny lader zonder problemen laden. Is 2 jaar geleden onder garantie vervangen.
[ Voor 48% gewijzigd door guido66 op 17-06-2025 22:35 ]
Ben hier ook bang voor. Heeft het dan toch 4,5 jaar volgehouden en meer dan 170k km. Gelukkig een leaseauto maar jammer dat die dingen toch vaak kapot gaan.guido66 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 22:33:
@AartJW klinkt als een bijna gesneuvelde OBC. Die wordt bij DC laden niet gebruikt.
Bij mij was het de 2e fase die problemen gaf, dus kon ik toen nog wel met de granny lader zonder problemen laden. Is 2 jaar geleden onder garantie vervangen.
Podcast wil je over het algemeen goed kunnen volgen.1234Rob5678 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 07:29:
Wat is het verschil tussen een podcast, gewoon radio of bellen? Met de standaard audio is niks mis. Het kan beter, maar het is ook niet slecht. Ik,luister geen podcasts, maar kan me niet voorstellen dat je daar dure audio,voor nodig hebt.
Het gaat me vooral om deze specifieke combinatie, dus op de snelweg, standaard audio en podcasts, omdat ik daar zelf mee te maken ga krijgen.
Achtergrond: in het kort komt het er op neer dat ik een auto heb gekocht, waarbij initieel H&K aanwezig zou zijn, maar nu blijkt dit niet meer het geval te zijn. Het wordt volgens de verkoper opgelost, ik hoor morgen wat hun voorstel wordt.
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.