Tijd om mij hier, na wat meelezen, ook te melden. Vanaf als het goed is gaat een P2 SRSM met Prime pakket mijn Mazda 3 sedan opvolgen.
Net als de Mazda niet op basis van de meest rationele argumenten gekozen, maar de zitpositie in de Polestar is voor mij (1.95m, relatief lange benen en korte armen) erg goed, kan het rijgedrag waarderen, trek de auto aan als een jas, en geen frustrerende interface. Eigenlijk vergelijkbaar als de Mazda destijds, ookal zo'n niet praktische auto... En met het Prime pakket in de lease ook gewoon een goede aanbieding.
Die van mij ook, zal wel een boot vol MY26 aan komen rond dezelfde tijd!
Juancho schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:49:
[...]
Bij lease iig niet meer. Bij de configurator staat de kabel ook als losse accessoire. Ik heb daarover met Polestar gesproken want ik vind het belachelijk. Maar Polestar gaat een beetje de telefoon leveranciers achterna. Ze gaan er vanuit dat ondertussen de gemiddelde EV rijder wel een kabel heeft.
Mijn leasemaatschappij staat gelukkig achter mij en vinden het ook stom. Dus ik krijg er wel een standaard 11kW kabel + Granny bij die mij niks kost, maar toch. Ik blijf erbij dat een laadkabel gewoon hoort bij een (nieuwe) EV.
Mijn leasemaatschappij gaf aan dat als ik nog geen laadkabel heb, ik vooral die moest aanvinken in de configurator, anders zou ik 'm niet krijgen. Jammer dat het zo moet, want ik neem aan dat iedereen die al een laadkabel heeft en een nieuwe auto koopt hem of met de oude auto mee geeft, of dat de oude auto in de tweedehands verkoop alsnog van een nieuwe kabel voorzien moet worden. Telefoon argument lijkt me niet helemaal op gaan. Aan de andere kant, voor die 200 euro over 5 jaar laat ik 'm niet staan.