Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:51
Inmiddels zijn mijn beide hoedenplank koortjes gesneuveld / verloren. Nog nooit eerder gehad bij een auto.

De dealer maar eens bellen of ik die los kan bestellen. Over paar maanden moet de auto worden ingeleverd, zullen ze anders wel over zeuren.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Lutra schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:14:
[...]

Je hebt gewoon de verkeerde kabel bij de auto geleverd gekregen. Het zou wel heel raar zijn als je zou moeten betalen voor iets wat er bij hoort te zitten.
https://www.polestar-foru...part-numbers.10760/?tl=nl
Hier staan wat relevante Posts over de koordjes als los onderdeel meen ik.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:40
Terugroep actie voor de Polestar 2....

https://www.autoblog.nl/n...chteruitrijcamera-7107514

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Wat een vreemd sensatie artikel. Er is dus geen probleem met de P4 terwijl ze dat wel zo laten lijken. Bovendien is het missen van een achterruit niet eens zo heftig, geldt echt voor elke vrachtwagen, bestelbus etc. En dan is er voor de P4 ook nog eens twee camera’s (de parkeerscamera en de camera op het dak die de achteruitkijkspiegel vervangt). Daar wordt helemaal geen melding van gemaakt.

En dan terug naar de P2, ja die heeft een achterruit maar die is bij het inparkeren niets zo zinvol, ik zie in ieder geval helemaal niets daardoor… als de camera’s weigeren dan zal er iets gefixt moeten worden door Polestar. Al kom je met spiegels en parkeersensoren natuurlijk al een heel eind.

Maar iemand hier al eens gehad dat de camera helemaal weigerde?

[ Voor 3% gewijzigd door SirLenncelot op 07-05-2025 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
In de Volvo heb ik dat wel eens ja, dan staat er letterlijk in beeld Camera niet beschikbaar. En dat dan natuurlijk net op een moment dat je graag de camera wilt gebruiken...

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18:39
SirLenncelot schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 07:15:
[...]

Wat een vreemd sensatie artikel. Er is dus geen probleem met de P4 terwijl ze dat wel zo laten lijken. Bovendien is het missen van een achterruit niet eens zo heftig, geldt echt voor elke vrachtwagen, bestelbus etc. En dan is er voor de P4 ook nog eens twee camera’s (de parkeerscamera en de camera op het dak die de achteruitkijkspiegel vervangt). Daar wordt helemaal geen melding van gemaakt.

En dan terug naar de P2, ja die heeft een achterruit maar die is bij het inparkeren niets zo zinvol, ik zie in ieder geval helemaal niets daardoor… als de camera’s weigeren dan zal er iets gefixt moeten worden door Polestar. Al kom je met spiegels en parkeersensoren natuurlijk al een heel eind.

Maar iemand hier al eens gehad dat de camera helemaal weigerde?
Juancho schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:21:
In de Volvo heb ik dat wel eens ja, dan staat er letterlijk in beeld Camera niet beschikbaar. En dat dan natuurlijk net op een moment dat je graag de camera wilt gebruiken...
Heb ik op mijn P2 wel eens een keer of 3/4 gehad op een half jaar tijd, eigenlijk altijd als ik vooruit wil rijden. Bij achteruit rijden nog nooit voorgehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
Weigeren van de camera gebeurt bij mij 1 op de 10x. Even vooruit/achteruit schakelen of de cameraknop 2x indrukken en hij doet het weer.

Dit is eigenlijk altijd zo geweest sinds het begin bij alle software versies.

[ Voor 23% gewijzigd door guido66 op 07-05-2025 09:54 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:45
Hier af en toe ook wel eens een weigering, tops een handvol keer per jaar denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormcagy
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-09 16:49
Zojuist een bericht in de mail en app dat mijn auto naar de pre-productie fase is gegaan, evenals de aanpassing van de verwachte leverdatum van oktober naar september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

RigolleM schreef op maandag 5 mei 2025 @ 20:32:
[...]

Ben benieuwd hoe deze gaat reageren... Als hij een beetje commercant is dan gaat hij dit voor jou in orde brengen.
Ik hoop het, maar ga er eigenlijk niet standaard vanuit. De auto is recent ook van dealer veranderd dus vermoed dat hij het erop gaat gooien dat de vorige dealer dit in orde had moeten maken. Kastje muur verhaal. Maar: we gaan het zien :)

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:17
Snappie88 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:10:
[...]

Ik hoop het, maar ga er eigenlijk niet standaard vanuit. De auto is recent ook van dealer veranderd dus vermoed dat hij het erop gaat gooien dat de vorige dealer dit in orde had moeten maken. Kastje muur verhaal. Maar: we gaan het zien :)
Hij werd geleverd bij de wagen, dus heb je er 'recht' op, als het hetzelfde is als bij Volvo dan komt de wagen met een laadkabel type 2 en een granny kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Laatst online: 18-09 16:12
RigolleM schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:39:
[...]

Hij werd geleverd bij de wagen, dus heb je er 'recht' op, als het hetzelfde is als bij Volvo dan komt de wagen met een laadkabel type 2 en een granny kabel.
Op het moment dat je een used car koopt is het gewoon as-is, tenzij het verkocht is als een Volvo premium used car of hoe ze dat ook noemen. Dan mag je meer de originele set en features verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:38
Kaoh schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:54:
[...]

Op het moment dat je een used car koopt is het gewoon as-is, tenzij het verkocht is als een Volvo premium used car of hoe ze dat ook noemen. Dan mag je meer de originele set en features verwachten.
Deze kabel hoort niet bij de auto dus leverancier aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavare
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 19:47
Stormcagy schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:00:
Zojuist een bericht in de mail en app dat mijn auto naar de pre-productie fase is gegaan, evenals de aanpassing van de verwachte leverdatum van oktober naar september.
Ik kreeg vanochtend dezelfde melding, en ook voor september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:52
Is er in NL ook een actie op de performance update? Is hier in Noorwegen 40% goedkoper op het moment.

FOMO slaat weer toe… zal ik toch de upgrade kopen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pH-VHraM93pe3LsxK1tVJNj3yGk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0Lk0pyGyoQIkwqHk85KAKCZx.png?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:44
Rene schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:32:
Is er in NL ook een actie op de performance update? Is hier in Noorwegen 40% goedkoper op het moment.

FOMO slaat weer toe… zal ik toch de upgrade kopen?

[Afbeelding]
De peformance upgrade is een software update om de prestaties software matig te verbeteren voor een bepaalde uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Laatst online: 18-09 16:12
MR. RHS schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:47:
[...]

De peformance upgrade is een software update om de prestaties software matig te verbeteren voor een bepaalde uitvoering?
inderdaad zoals chip tuning maar dan OTA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR. RHS
Kaoh schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:49:
[...]

inderdaad zoals chip tuning maar dan OTA :)
Dat is vast zeker niet voor het instapmodel SRSM MY 2025 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
RigolleM schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:39:
[...]

Bij lease iig niet meer. Bij de configurator staat de kabel ook als losse accessoire. Ik heb daarover met Polestar gesproken want ik vind het belachelijk. Maar Polestar gaat een beetje de telefoon leveranciers achterna. Ze gaan er vanuit dat ondertussen de gemiddelde EV rijder wel een kabel heeft.

Mijn leasemaatschappij staat gelukkig achter mij en vinden het ook stom. Dus ik krijg er wel een standaard 11kW kabel + Granny bij die mij niks kost, maar toch. Ik blijf erbij dat een laadkabel gewoon hoort bij een (nieuwe) EV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Juancho schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:49:
[...]
Ze gaan er vanuit dat ondertussen de gemiddelde EV rijder wel een kabel heeft.
Normaal geef je bij overname de kabels terug mee met de LM, dus die vlieger gaat niet op.
Ze werden geleverd bij de wagen, dus ik ga ervan uit dat ze bij de wagen moeten blijven.

In de wagen die ik nu heb overgenomen lagen ook beide kabels netjes in de koffer, enkel de EHBO set ontbrak, maar die heeft de vorige eigenaar terug bezorgd. Ik heb de wagen gekocht bij een garage en die heeft die netjes terug ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie01
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-09 19:45
Juancho schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:27:
[...]

MY26 versie, ik heb er 1 in bestelling, heeft (helaas) geen technische aanpassingen waardoor de actieradius verhoogt is. Dat zal dus wel hetzelfde zijn als de MY25 variant. Ik krijg alleen wel van die kappen op de wielen ipv open velgen dus wellicht scheelt dat nog minimaal iets ;)
Gefeliciteerd met de aanschaf :)
Heb jij voor de Standard of Long range gekozen en waarom?
In vergelijking met je huidige P8, ga je er sowieso op vooruit qua range.

Ik rijd nu het eerste model P2 dual motor, met een range van 380 - 400km. Hiermee kom ik eigenlijk prima uit en overweeg daarom om de Standard Range te kiezen. Aan de andere kant heeft de Long range wel meer gemak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:09
Tijd om mij hier, na wat meelezen, ook te melden. Vanaf als het goed is gaat een P2 SRSM met Prime pakket mijn Mazda 3 sedan opvolgen.

Net als de Mazda niet op basis van de meest rationele argumenten gekozen, maar de zitpositie in de Polestar is voor mij (1.95m, relatief lange benen en korte armen) erg goed, kan het rijgedrag waarderen, trek de auto aan als een jas, en geen frustrerende interface. Eigenlijk vergelijkbaar als de Mazda destijds, ookal zo'n niet praktische auto... En met het Prime pakket in de lease ook gewoon een goede aanbieding.
Stormcagy schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:00:
Die van mij ook, zal wel een boot vol MY26 aan komen rond dezelfde tijd!
Juancho schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:49:
[...]

Bij lease iig niet meer. Bij de configurator staat de kabel ook als losse accessoire. Ik heb daarover met Polestar gesproken want ik vind het belachelijk. Maar Polestar gaat een beetje de telefoon leveranciers achterna. Ze gaan er vanuit dat ondertussen de gemiddelde EV rijder wel een kabel heeft.

Mijn leasemaatschappij staat gelukkig achter mij en vinden het ook stom. Dus ik krijg er wel een standaard 11kW kabel + Granny bij die mij niks kost, maar toch. Ik blijf erbij dat een laadkabel gewoon hoort bij een (nieuwe) EV.
Mijn leasemaatschappij gaf aan dat als ik nog geen laadkabel heb, ik vooral die moest aanvinken in de configurator, anders zou ik 'm niet krijgen. Jammer dat het zo moet, want ik neem aan dat iedereen die al een laadkabel heeft en een nieuwe auto koopt hem of met de oude auto mee geeft, of dat de oude auto in de tweedehands verkoop alsnog van een nieuwe kabel voorzien moet worden. Telefoon argument lijkt me niet helemaal op gaan. Aan de andere kant, voor die 200 euro over 5 jaar laat ik 'm niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik zou zelf voor een minder stugge kabel gekozen hebben. Ik zag laatst iemand met zo'n kabel die in kleine lussen opkrult en daardoor niet helemaal over de grond sleepte. Lijkte me ook makkelijker opbergen.

Maar ach, wat klaag ik, bij mijn P2 zat een kabel 😋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Tommie01 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 19:25:
[...]

Gefeliciteerd met de aanschaf :)
Heb jij voor de Standard of Long range gekozen en waarom?
In vergelijking met je huidige P8, ga je er sowieso op vooruit qua range.

Ik rijd nu het eerste model P2 dual motor, met een range van 380 - 400km. Hiermee kom ik eigenlijk prima uit en overweeg daarom om de Standard Range te kiezen. Aan de andere kant heeft de Long range wel meer gemak.
Dank je! Ik heb een long range single motor besteld, wel lease overigens. Reden is wat je zegt vooral de range en de hogere laadsnelheid. WLTP van toch dik 100km meer tov de SR (en ja, ik weet dat je WLTP niet als reallife range moet zien). De P8 (eerste versie) is echt een drama. In de zomer zitten we vaak op max 330km en in de herfst/winter zakt dat zo tussen de 220-280km max. Dus ik hoop er idd enorm op vooruit te gaan met toch wel 375-400km in de herfst/winter en ruim boven de 500km in lente/zomer. Tijdens de beide proefritten zat ik op een verbruik waarmee dat wel mogelijk zou moetenzijn. En 55kW sneller laden dan nu, alle beetjes helpen he ;).

Ik denk overigens zelfs dat de SRSM al iets verder komt dan mijn huidige P8 maar we willen gewoon graag een flinke stap vooruit maken qua range. De Polestar 2 is natuurlijk ongeveer even lang op de markt als de XC40 dus wat dat betreft geen nieuw model, nieuwe technieken en een echt EV platform. Dus daarom toch de LRSM gekozen.

Ik heb overigens ook liever wat meer actieradius dan bijv. het 800v snelladen. Als ik kijk hoevaak in bij een snellader sta...dat is heel beperkt. En met flink wat meer range zal dat straks in de PS2 alleen maar minder worden _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:09
Juancho schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 23:07:
[...]

Dank je! Ik heb een long range single motor besteld, wel lease overigens. Reden is wat je zegt vooral de range en de hogere laadsnelheid. WLTP van toch dik 100km meer tov de SR (en ja, ik weet dat je WLTP niet als reallife range moet zien).

[...]

Ik heb overigens ook liever wat meer actieradius dan bijv. het 800v snelladen. Als ik kijk hoevaak in bij een snellader sta...dat is heel beperkt. En met flink wat meer range zal dat straks in de PS2 alleen maar minder worden _/-\o_
Interessant, ik ben juist voor de SR gegaan omdat de LR wel iets meer range heeft en iets sneller kan laden, maar ik niet verwacht dat ik vaak tekort ga komen. Als ik dan keek wat het netto verschil in de lease was, vond ik de LR de meerprijs niet waard (t.o.v. een enkele keer bij de snellader staan). En in vergelijking met andere auto's liever kort bij de incidentele snellader staan dan op een echt lange (vakantie)rit de eerste stint ver komen maar dan ook lang moeten stoppen.

Als ik kijk naar het verbruik bij de proefrit (LRSM) en wat de auto's van collega's doen met een slechtere WLTP geeft het me nog geen range anxiety.

Zo maakt ieder zijn of haar eigen afweging, en het gebruik maakt daarbij natuurlijk veel uit.

Ik rij nu benzine, dus wellicht onderschat ik het, maar dat ga ik mee maken.

[ Voor 7% gewijzigd door jjkester op 07-05-2025 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamieater
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 13:34
Martijn77 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 22:16:
Meer Polestar rijders herkenning bij het volgende?

Sinds gisteren geen LTE meer in beeld. Alleen het tekentje met ontvangststerkte. Na reset zie je het LTE tekentje heel even in beeld en verdwijnt dan.

Wel gewoon internet in de auto. Alles werkt zoals het hoort te werken.

Viel mij op en was benieuwd of meer berijders dit hebben.
Herken ik en bij toeval het volgende gevonden. Mijn telefoon is verbonden via Bluetooth, en leek de internetverbinding te delen. Telefoon werd erg warm, en batterij ging vrij snel leeg. Nadat ik in mijn iPhone internet delen had uitgezet heb ik consequent meer LTE in beeld.

Say what you want to say, BUT don't speak!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18-09 10:14

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

SirLenncelot schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 20:11:
Ik zou zelf voor een minder stugge kabel gekozen hebben. Ik zag laatst iemand met zo'n kabel die in kleine lussen opkrult en daardoor niet helemaal over de grond sleepte. Lijkte me ook makkelijker opbergen.

Maar ach, wat klaag ik, bij mijn P2 zat een kabel 😋
Over het algemeen kun je kabels die flink wat stroom voeren beter niet oprollen. Dit ivm extra warmteontwikkeling als je er een spoel van maakt.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Paku schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:56:
[...]

Over het algemeen kun je kabels die flink wat stroom voeren beter niet oprollen. Dit ivm extra warmteontwikkeling als je er een spoel van maakt.
Zijn volgens mij allemaal 1-fase kabels.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
jjkester schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 23:40:
[...]

Interessant, ik ben juist voor de SR gegaan omdat de LR wel iets meer range heeft en iets sneller kan laden, maar ik niet verwacht dat ik vaak tekort ga komen. Als ik dan keek wat het netto verschil in de lease was, vond ik de LR de meerprijs niet waard (t.o.v. een enkele keer bij de snellader staan). En in vergelijking met andere auto's liever kort bij de incidentele snellader staan dan op een echt lange (vakantie)rit de eerste stint ver komen maar dan ook lang moeten stoppen.

Als ik kijk naar het verbruik bij de proefrit (LRSM) en wat de auto's van collega's doen met een slechtere WLTP geeft het me nog geen range anxiety.

Zo maakt ieder zijn of haar eigen afweging, en het gebruik maakt daarbij natuurlijk veel uit.

Ik rij nu benzine, dus wellicht onderschat ik het, maar dat ga ik mee maken.
Ik heb om soortgelijke reden mijn begin februari bestelde MY2025 LRSM plus met pro pack begin april om laten zetten naar MY2026 SRSM prime met pro pack. De reële extra 60-80 km heb ik dus ingeruild voor meer luxe (+warmtepomp). De mindere range los ik wel op door iets vaker te laden :+ .

Vanmiddag berichtje gehad dat de auto vandaag van de band is gerold en binnenkort op transport gaat. Verwachte levertijd nog altijd augustus. Geen idee hoelang het vanaf nu normaal gesproken nog kost maar augustus is nog 3 maanden wat nog best een tijd is.

NB, ik vermoed dat de meeste bestellingen wel sneller geleverd zullen gaan worden met het wegvallen van de USA markt.

[ Voor 6% gewijzigd door FreeMen op 08-05-2025 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormcagy
FreeMen schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:22:
[...]

NB, ik vermoed dat de meeste bestellingen wel sneller geleverd zullen gaan worden met het wegvallen van de USA markt.
Wegvallen USA markt? vanwege die importheffingen? deze zijn toch op hold gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Als een bestelling daadwerkelijk de fabriek in gaat, hoelang duurt het ongeveer voor de auto van de band rolt? Ik heb de prime met trekhaak en B&W Audio. Status is nog Bestelling ontvangen. Levering augustus/september.

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 09-05-2025 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Stormcagy schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:51:
[...]

Wegvallen USA markt? vanwege die importheffingen? deze zijn toch op hold gezet?
EU met USA wel ja maar USA vs China zeker niet, die zijn zelfs nog verder verhoogd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Juancho schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:38:
Als een bestelling daadwerkelijk de fabriek in gaat, hoelang duurt het ongeveer voor de auto van de band rolt? Ik heb de prime met trekhaak en B&W Audio. Status is nog Bestelling ontvangen. Levering augustus/september.
Bij mij duurde het precies een maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
Hier lijkt de LM ook eindelijk z’n werk gedaan te hebben, nog een paar maanden om een nieuwe naam te verzinnen :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ty-97HvrL1c0eg_ntE3kUyeXDAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wkiema4ypJfNtyKpIXQLuXre.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:17

ST10©DE

Dus.............

Met dank aan @Stimulate14 !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7UasTbatQvBSpzxYbFd8onokFQo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jC8OJd1xuzWUzk1fX7X6vL9p.jpg?f=user_large

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
FreeMen schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 12:58:
[...]

Bij mij duurde het precies een maand.
Kreeg je daar ook bericht van? Dat je dus moment van fabriceren weet en dus ook, in jouw geval, een maand later, wat ongeveer de verwachte lever maand is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
Juancho schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 23:53:
[...]

Kreeg je daar ook bericht van? Dat je dus moment van fabriceren weet en dus ook, in jouw geval, een maand later, wat ongeveer de verwachte lever maand is?
Je krijgt een mail van Polestar met daarin de melding dat hij in productie gaat. In de app krijg je dat overigens ook te zien en update dan ook gelijk alle informatie/specs van je auto en toont ook je vin.

Hieronder de mail welke ik gisteren kreeg. Overigens is er niks verandert aan de verwachte leverdatum, deze staat nog sinds de preproductie status al op augustus en nu nog.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c3obJBV4Di2uXJhAxMEmiJvp7AE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/C99Vq6Mdjs2zlqEMTs1xWR4e.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door FreeMen op 10-05-2025 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKKN
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 31-05 18:42
Goedemiddag,

Na jarenlang meelezen (want 0,0 issues met mijn 2020 launch edition) eindelijk mijn eerste vraag:
Na de laatste update is de camera view bij het achteruit rijden split screen geworden met het bovenaanzicht en de camera er onder.
Sinds die tijd kan ik de 'whiplash stand' niet meer uitzetten bij het achteruit rijden. Iets wat helaas elke dag opnieuw moest (waarom kan dat niet vast in de settings?).
Ik wil graag door de wasstraat maar daarvoor moet ik de sensoren en botsalert wel uit kunnen zetten maar dat lukt me dus niet meer.

Iemand een idee? Kan het elders online niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
@JKKN
Split screen op een Launch Edition? Dat zou helemaal niet moeten kunnen, pas vanaf productiedatum 2022 wk 46. Ik hoop dat de dealer dit voor je recht kan zetten.

[ Voor 84% gewijzigd door guido66 op 10-05-2025 16:20 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dawid127
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:51
guido66 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 16:14:
@JKKN
Split screen op een Launch Edition? Dat zou helemaal niet moeten kunnen, pas vanaf productiedatum 2022 wk 46. Ik hoop dat de dealer dit voor je recht kan zetten.
2023 dacht ik? Of moet ik ergens een optie aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
JKKN schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 15:38:
Goedemiddag,

Na jarenlang meelezen (want 0,0 issues met mijn 2020 launch edition) eindelijk mijn eerste vraag:
Na de laatste update is de camera view bij het achteruit rijden split screen geworden met het bovenaanzicht en de camera er onder.
Sinds die tijd kan ik de 'whiplash stand' niet meer uitzetten bij het achteruit rijden. Iets wat helaas elke dag opnieuw moest (waarom kan dat niet vast in de settings?).
Ik wil graag door de wasstraat maar daarvoor moet ik de sensoren en botsalert wel uit kunnen zetten maar dat lukt me dus niet meer.

Is dat echt nodig ja? Bij mij huidige en vorige auto gingen de sensoren wel af in de wasstraat en kon ik ze met een druk op de knop uitzetten maar nodig was het niet. Is dat bij de PS2 wel nodig voordat je door de wasstraat gaat :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-09 09:52
JKKN schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 15:38:
Goedemiddag,

Ik ben met mijn Launch Edition 2020 al tig-keer door de wasstraat gegaan, en daar hoef ik niks voor te doen. Niks geen sensors uitzetten oid. Wasprogramma starten, in de auto afwachten, wegrijden.

Eind september loopt het leasecontract van m'n PS2 trouwens af. Dan bijna 5 jaar veel plezier gehad van m'n auto. Alleen bij herhaling de bekende problemen met de aandrijfassen/lagers. Veder alleen maar genoten van deze auto.

Heb nu een A6 e-tron besteld, benieuwd hoe dat gaat bevallen met alleen achterwielaandrijving en "slechts" 286pk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Er is nogal een verschil tussen een wasstraat waar je stilstaat in P en één waar je doorheen getrokken wordt terwijl je in N staat. Het advies om de automatische rem uit te zetten geldt dan ook voor de wasstraat waar je doorheen getrokken wordt.

Maar inderdaad, @JKKN jouw uitvoering zou geen split screen moeten hebben. Of heb je na de launch editie een nieuwe wagen? Als je er issues mee hebt zou ik ermee naar een dealer gaan. Hier in ieder geval gisteren nog door de wasstraat getrokken met uitgeschakelde rem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 15:33
SirLenncelot schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 21:28:
Er is nogal een verschil tussen een wasstraat waar je stilstaat in P en één waar je doorheen getrokken wordt terwijl je in N staat. Het advies om de automatische rem uit te zetten geldt dan ook voor de wasstraat waar je doorheen getrokken wordt.

Maar inderdaad, @JKKN jouw uitvoering zou geen split screen moeten hebben. Of heb je na de launch editie een nieuwe wagen? Als je er issues mee hebt zou ik ermee naar een dealer gaan. Hier in ieder geval gisteren nog door de wasstraat getrokken met uitgeschakelde rem.
In neutral werkt automatisch rem sowieso niet volgens mij. Maar ik zet ook altijd de parkeersensoren en auto rem alsnog uit.

Ik had laatst hetzelfde issue dat mijn temperatuur / ventilatie bar onderin precies over de knoppen geprojecteerd stonden. Toen kon ik wel gewoon door de wasstraat zonder issues in neutral maar het was wel vervelend. Een infotainment reset verhielp het issue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

Gaaf man, ging het helaas voor mij niet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Ik kijk net even op mijn profiel bij Polestar en ik zie dat mijn PS2 een Chassisnummer heeft gekregen! Betekent dit normaliter dat de wagen daadwerkelijk nu in elkaar gezet wordt? En wordt de Polestar 2 eigenlijk gebouwd in China of net als Volvo in België?

[ Voor 18% gewijzigd door Juancho op 12-05-2025 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
Allemaal in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
AI jammer. Had gehoopt in België, dat zou nogal wat doorlooptijd schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Juancho schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:08:
Ik kijk net even op mijn profiel bij Polestar en ik zie dat mijn PS2 een Chassisnummer heeft gekregen! Betekent dit normaliter dat de wagen daadwerkelijk nu in elkaar gezet wordt? En wordt de Polestar 2 eigenlijk gebouwd in China of net als Volvo in België?
Goede vraag, ik kreeg hem volgens mij pas tegelijk met de mail van eind vorige week dat hij van de band was gerold maar zou kunnen zijn dat hij al eerder in de app stond maar was me iig niet eerder opgevallen.
Volgens mij krijg je geen nr "vooruit" toegewezen. Staat er bij jou nog pre-productie? Bij mij staat er sinds eind vorige week productie (nu nog steeds overigens) wat een beetje vreemd is icm de eerdere mail van 8 mei met de letterlijke header "heeft de fabriek verlaten".. :?

Jouw verwachte levertijd is september?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Juancho schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:33:
[...]

AI jammer. Had gehoopt in België, dat zou nogal wat doorlooptijd schelen.
Yup helaas, gaat een week of 6 duren.

De meeste polestars worden verscheept met Molace en die hebben een website waarop je obv je VIN de verscheping kan tracking over de wereld. Er is nog een rederij waar ze mee verschepen maar bij die kan je het helaas niet volgen.

https://www.molace.com/TRK/Search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
FreeMen schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:34:
[...]

Goede vraag, ik kreeg hem volgens mij pas tegelijk met de mail van eind vorige week dat hij van de band was gerold maar zou kunnen zijn dat hij al eerder in de app stond maar was me iig niet eerder opgevallen.
Volgens mij krijg je geen nr "vooruit" toegewezen. Staat er bij jou nog pre-productie? Bij mij staat er sinds eind vorige week productie (nu nog steeds overigens) wat een beetje vreemd is icm de eerdere mail van 8 mei met de letterlijke header "heeft de fabriek verlaten".. :?

Jouw verwachte levertijd is september?
Status is nog steeds order ontvangen (in de app). Op de website van Polestar stond bij mijn profiel vandaag dus opeens wel dat er een VIN nummer is. Lijkt me inhouden dat de wagen dus of heel snel gemaakt wordt of ze er al mee bezig zijn. Met 6 weken doorlooptijd vanuit China verschepen klopt het denk ik wel. Levering staat nu nog steeds op augustus/september. Volgens mij zit ik dan ook bij de eerste groep (Nederlandse) PS2 modelyear 2026 auto's. We gaan 3de week augustus een roadtrip maken naar omgeving Barcelona dus het zou wel leuk zijn in week 2 ofzo de PS2 te ontvangen. Nog even ene paar dagen om alles in te stellen en te testen en dan gaan. Als het goed is heeft deze auto een veeeeel betere range dan onze huidge eerste generatie xc40P8 😁.

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 12-05-2025 20:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Kleine toevoeging, hoorde idd van Polestar NL dat als de auto een VIN nummer heeft gekregen het productieproces is afgerond of zo goed als afgerond is. Tel daar nog een weekje bij. En idd wordt de auto gemaakt in China. Dus transport zal binnenkort gereed gemaakt worden en dan nog 6 weken tot de auto in Zeebrugge staat. Dan nog een paar weken voor mijn Polestar vestiging de auto krijgt. Als ik zo even de weken bij elkaar op tel zo begin augustus wel moeten lukken. Restrictiedatum van LM staat op 15 augustus dus dat zou perfect zijn. Nog een weekje speling om alles te testen, in te stellen etc. voor de roadtrip richting noordoostelijke deel van de Mediterraanse kust van Spanje begint :)

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 13-05-2025 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MR. RHS
Mooi vooruitzicht die roadtrip, ideale manier om de auto uitgebreid te leren kennen.

BTW, nog meer mensen de last hebben van het feit dat ze voor Spotify regelmatig moeten inloggen. Heb hier sinds vrijdag een aantal keer last van gehad...

En nog een vraag is er een manier om de muziek door te laten spelen als je uitstapt als bestuurder? Handig voor de kleintje achterin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
MR. RHS schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:17:
En nog een vraag is er een manier om de muziek door te laten spelen als je uitstapt als bestuurder? Handig voor de kleintje achterin ;)
Nog en keer op play drukken als je niet op de zitting zit.
Edit: maar bij afsluiten van de auto gaat de muziek dan weer uit

[ Voor 9% gewijzigd door SirLenncelot op 13-05-2025 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR. RHS
SirLenncelot schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:18:
[...]

Die workaround had ik scherp, hoopte eigenlijk dat er een manier is om te zorgen dat de audio niet stopt als ik uitstap, zo omslachtig om de play knop opnieuw in te drukken. #firstworldproblems :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
MR. RHS schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:17:
Mooi vooruitzicht die roadtrip, ideale manier om de auto uitgebreid te leren kennen.

BTW, nog meer mensen de last hebben van het feit dat ze voor Spotify regelmatig moeten inloggen. Heb hier sinds vrijdag een aantal keer last van gehad..
Vanuit het Volvo topic kwam de tip door anders in te loggen. Dus met gebruikersnaam/wachtwoord ipv QR code. Of dat het oplost weer ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tormentor1985
SirLenncelot schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:18:
[...]

En het alarm gaat af als je de kinderen in een afgesloten auto achter laat 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
tormentor1985 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 01:26:
[...]

En het alarm gaat af als je de kinderen in een afgesloten auto achter laat 😁
Oh haha klinkt logisch. Ik heb nooit passagiers in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Volgens de app is onze wagen nu echt in productie en de levertijd is aangepast van augustus/september naar augustus.

6 weken op de boot, ongeveer 2 weken voor gereedmaken en aflevering dealer in mijn woonplaats. Dan moet het allemaal wel begin augustus lukken 🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormcagy
Juancho schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 08:51:
Volgens de app is onze wagen nu echt in productie en de levertijd is aangepast van augustus/september naar augustus.

6 weken op de boot, ongeveer 2 weken voor gereedmaken en aflevering dealer in mijn woonplaats. Dan moet het allemaal wel begin augustus lukken 🙏
Klinkt goed, wanneer was de besteldatum van die van jou? de mijne staat nu ongeveer een week op Pre-Productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Stormcagy schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:09:
[...]

Klinkt goed, wanneer was de besteldatum van die van jou? de mijne staat nu ongeveer een week op Pre-Productie.
15 april door LM besteld bij Polestar. Dus op 1 dag na een maandje geleden. Als ik dan even uitga dat de auto al ver in het bouwproces is vind ik dat best rap eigenlijk. Dan duurt het versturen via boot vanuit China misschien wel langer :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormcagy
Juancho schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:13:
[...]

15 april door LM besteld bij Polestar. Dus op 1 dag na een maandje geleden. Als ik dan even uitga dat de auto al ver in het bouwproces is vind ik dat best rap eigenlijk. Dan duurt het versturen via boot vanuit China misschien wel langer :).
Duidelijk, jij de jouw LM heeft hem 10 dagen eerder besteld dan mijn LM. De mijne zal vast de komende dagen naar "Productie" schieten hoop ik.

Het zal ook wel aan de configuratie liggen denk ik zo.. ik heb een SMSR met alle opties behalve performance pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Stormcagy schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:18:
[...]

Duidelijk, jij de jouw LM heeft hem 10 dagen eerder besteld dan mijn LM. De mijne zal vast de komende dagen naar "Productie" schieten hoop ik.

Het zal ook wel aan de configuratie liggen denk ik zo.. ik heb een SMSR met alle opties behalve performance pack.
Als je in de portal kijkt, dus niet in de app, dan kan je zien of je al een VIN nummer hebt. Als je dat ziet, dan is je auto in productie gegaan en zal de status in de app ook vanzelf veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormcagy
Juancho schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:26:
[...]

Als je in de portal kijkt, dus niet in de app, dan kan je zien of je al een VIN nummer hebt. Als je dat ziet, dan is je auto in productie gegaan en zal de status in de app ook vanzelf veranderen.
Is een VIN nummer het zelfde als Chassisnummer? ik zie alleen Chassisnummer en kenteken staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deSenna24
Stormcagy schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:42:
[...]

Is een VIN nummer het zelfde als Chassisnummer? ik zie alleen Chassisnummer en kenteken staan.
VIN staat voor voertuigidentificatienummer. In de volksmond staat het ook wel bekend als chassisnummer of framenummer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Stormcagy schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:42:
[...]

Ja dat is hetzelfde!😁

[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 14-05-2025 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormcagy
deSenna24 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:55:
[...]

VIN staat voor voertuigidentificatienummer. In de volksmond staat het ook wel bekend als chassisnummer of framenummer
Thanks, weer wat geleerd!

Ik kijk echt uit naar de auto, ik krijg momenteel een EQB als poolauto, maar wat valt dat tegen zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Stormcagy schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:27:
[...]

Thanks, weer wat geleerd!

Ik kijk echt uit naar de auto, ik krijg momenteel een EQB als poolauto, maar wat valt dat tegen zeg..
Niet lullig bedoeld maar elke keer als ik die auto zie moet ik denken aan een lijkenwagen. Kan er niks aan doen, sorry.

Snap je opwinding over de Polestar 2! Heb het hier ook, al vind ik het ergens ook jammer om straks na bijna 5 jaar mijn Volvo XC40 P8 te moeten inleveren. Maar toen ik beide testenritten in de Polestar 2 stapte kreeg ik wel een heel fijn gevoel dus dat komt vast helemaal goed.

Ben ook zo benieuwd naar het nieuwe B&W audio systeem. Heb er €2000 voor betaald zonder het gehoord te hebben dus ik hoop maar dat het echt een flinke upgrade is tov HK wat ik nu ook heb en wat ook in de PS2 zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stormcagy
Juancho schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:29:
[...]

Niet lullig bedoeld maar elke keer als ik die auto zie moet ik denken aan een lijkenwagen. Kan er niks aan doen, sorry.
Ik geef je groot gelijk hoor, ik ben 33, maar als ik instap voel ik mij meteen 55. Had helaas geen keus en moet deze rijden tot de PS2 er is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Stormcagy schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:11:
[...]

Ik geef je groot gelijk hoor, ik ben 33, maar als ik instap voel ik mij meteen 55.
En hoe voelt dat om 55 te zijn, kan ik mij al voorbereiden voor volgend jaar? :+

Ik zie vaak jonge gezinnen met een EQB, staat hier zelfs één in de straat met kindjes van 3 en 5 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deSenna24
Stormcagy schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:11:
[...]

Ik geef je groot gelijk hoor, ik ben 33, maar als ik instap voel ik mij meteen 55. Had helaas geen keus en moet deze rijden tot de PS2 er is :/
Ik snap het Mercedes interieur niet zo. Uiterlijk allemaal prima, maar dat interieur alsof je in een ruimteschip zit vind ik maar niks, vrij druk en soort "futuristisch racen" uitstraling. Polestar en daar ook Mazda bij zijn lekker simplistisch, sereen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tormentor1985
Juancho schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:29:
[...]

Heb er €2000 voor betaald zonder het gehoord te hebben
Heb je er 2000 euro voor betaald? Koop jij die auto dan nieuw van privé geld? 🫨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormcagy
RigolleM schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:06:
[...]

En hoe voelt dat om 55 te zijn, kan ik mij al voorbereiden voor volgend jaar? :+

Ik zie vaak jonge gezinnen met een EQB, staat hier zelfs één in de straat met kindjes van 3 en 5 jaar.
Kwa ruimte is het een genot. Al een keer met 3 volwassenen en 2 jonge kinderen met kinderstoeltjes(waarvan 1 op de 3e rij) in de auto gezeten en iedereen had ruimte genoeg. Alleen in je achterbak past er op dat moment alleen nog een krant :D

Het voelt voor mij als allemaal net niet, terwijl ik ook een tijd een een A klasse sedan bezine heb gereden en dat was echt een genot.

Ik ben maar alleen en deze auto is gewoon te groot voor mij 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
tormentor1985 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:18:
[...]

Nee lease maar dat bedrag komt natuurlijk wel bij de leaseprijs op, uitgesmeerd over 5 jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

tormentor1985 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:18:
[...]

Dat niet alleen, hij heeft dus blijkbaar nu al “betaald “ terwijl hij de auto pas in augustus krijgt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Juancho schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:55:
[...]

Nee lease maar dat bedrag komt natuurlijk wel bij de leaseprijs op, uitgesmeerd over 5 jaar ;)
En de leaseprijs betaal jij? Of je werkgever?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arms2Short
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:55
ST10©DE schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:07:
[...]

En de leaseprijs betaal jij? Of je werkgever?
Maar je betaalt wel de bijtelling. 2000 euro hogere cataloguswaarde zou voor mij 18 euro netto per maand extra betekenen. Over een looptijd van 5 jaar betaal je dan 1100 euro voor die upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
Juancho schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:55:
[...]

Check, je schreef het zo op dat ik dacht hebben we tussen alle lease rijders hier ineens iemand die prive een nieuwe Polestar koopt 😅

Moet zeggen dat ik wel schrik van de netto bijtellingskosten inmiddels. Een auto van 50k kost gewoon netto 391 per maand? Bij een lease termijn van 5 jaar is dat een whopping 23k afgerond naar beneden.

Als ik naar mijn eigen uitvoering kijk zou het zelfs € 601 per maand zijn op basis van de catalogus waarde van 70.500. Dat is 36k in 5 jaar. Men zegt wel eens dat je eigenlijk nooit een nieuwe auto moet kopen omdat hij zoveel in waarde verminderd maar 36k in 5 jaar is nou precies de afschrijving die je dan min of meer zelf financiert 🙃 de meeste full option modellen van 2021 staan immers rond de 35k te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Arms2Short schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:40:
[...]

Maar je betaalt wel de bijtelling. 2000 euro hogere cataloguswaarde zou voor mij 18 euro netto per maand extra betekenen. Over een looptijd van 5 jaar betaal je dan 1100 euro voor die upgrade.
Bedankt, maar je hoeft mij niks uit te leggen over bijtelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
tormentor1985 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:01:
[...]

Check, je schreef het zo op dat ik dacht hebben we tussen alle lease rijders hier ineens iemand die prive een nieuwe Polestar koopt 😅
Ik weet dat er veel leaserijders zijn, ook bij de PS2. Maar ook dan betaal je zelf een flinke smak geld. Dat verklaar je ook zelf hieronder ;). Dus ja, ik betaal ook (mee) aan die upgrade van het audio systeem. Enorm benieuwd of dat echt een klasse beter is dan HK! Als muziek gek kon ik het alleen niet laten :p.
Moet zeggen dat ik wel schrik van de netto bijtellingskosten inmiddels. Een auto van 50k kost gewoon netto 391 per maand? Bij een lease termijn van 5 jaar is dat een whopping 23k afgerond naar beneden.
Mijn PS2 in de eerder genoemde configurator zat volgens mij op 55k fiscale waarde en ik betaal overal €430 p/m ongeveer. Vind dat nog enigsinds meevallen. Ik betaal nu meer voor de XC40 (10k duurder) maar wel 8% bijtelling vs 16% over een groter deel straks. Dus in dat kader... ik ga er op vooruit ;).

Natuurlijk is dat alsnog veel geld, maar alles zit er wel bij in. Incl. laden in het buitenland, onbeperkt privé KMs en al het gemak bij issues. Dat is me voor nu wel meer waard. Het kan wel zijn dat de PS2 straks mijn laatste leaseauto wordt overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
tormentor1985 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:01:
[...]

Ik weet dat er veel leaserijders zijn, ook bij de PS2. Maar ook dan betaal je zelf een flinke smak geld. Dat verklaar je ook zelf hieronder ;). Dus ja, ik betaal ook (mee) aan die upgrade van het audio systeem. Enorm benieuwd of dat echt een klasse beter is dan HK! Als muziek gek kon ik het alleen niet laten :p. Ik wilde eigenlijk ook nog het lichtere nappa interieur incl. die stoelen maar dat vond ik echt veelste duur voor wat je krijgt. Over 5 jaar bekeken kunnen we van dat geld een hele mooie reis maken.
Mijn PS2 in de eerder genoemde configurator zat volgens mij op 55k fiscale waarde en ik betaal overal €430 p/m ongeveer. Vind dat nog enigsinds meevallen. Ik betaal nu meer voor de XC40 (10k duurder) maar wel 8% bijtelling vs 16% over een groter deel straks. Dus in dat kader... ik ga er op vooruit ;).

Natuurlijk is dat alsnog veel geld, maar alles zit er wel bij in. Incl. laden in het buitenland, onbeperkt privé KMs en al het gemak bij issues. Dat is me voor nu wel meer waard. Het kan wel zijn dat de PS2 straks mijn laatste leaseauto wordt overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Nou het gaat opeens hard! Er vliegt net een mailtje binnen van Polestar dat mijn auto helemaal geassembleerd is en gereed gemaakt wordt voor transport 🙌🏽🥳

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arms2Short
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:55
Juancho schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 17:20:
Nou het gaat opeens hard! Er vliegt net een mailtje binnen van Polestar dat mijn auto helemaal geassembleerd is en gereed gemaakt wordt voor transport 🙌🏽🥳
Jammer dat die boot zo langzaam vaart :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR. RHS
Super, maar dit is volgens mij voor t leveringen topic :Y

Iemand ook een mail gehad van Polestar om uitlezen op afstand te activeren?
Activeer uitlezen op afstand
Hallo,

Het is nu mogelijk om de functionaliteit voor diagnose en foutopsporing op afstand te activeren in je Polestar 2. Hiermee kunnen Polestar-servicemedewerkers op afstand een voertuigcontrole uitvoeren, zonder dat je auto fysiek naar de werkplaats hoeft. Dit maakt het plannen en voorbereiden van werkplaatsbezoeken een stuk eenvoudiger.

We raden je aan om deze functie te activeren. Dit doe je gemakkelijk via het centrale display van je Polestar.

Volg onderstaande stappen om uitlezen op afstand te activeren:
Ga vanaf het startscherm naar:

01. App Menu Instellingen Privacy Polestar Privacy-instellingen Service & Onderhoud
02. Zet Service en Onderhoud op ON
Krijg je de melding "Om deze instelling te wijzigen, log in op je Polestar-account", volg dan deze stappen om in te loggen:

Vanaf het startscherm, ga naar:

01. Profiel Admin Accounts Account toevoegen Polestar
02. Log in met je Polestar ID
03. Herhaal de stappen voor activatie, zoals hierboven gespecificeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r6aw
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 20:11
Arms2Short schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 17:40:
[...]

Jammer dat die boot zo langzaam vaart :+
Heel langzaam inderdaad, ik kreeg 19 maart een berichtje U polestar heeft de haven verlaten en hij staat er nog steeds op…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
r6aw schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 20:15:
[...]

Heel langzaam inderdaad, ik kreeg 19 maart een berichtje U polestar heeft de haven verlaten en hij staat er nog steeds op…
Met een beetje mazzel kan je hem tracken met je VIN
https://www.molace.com/TRK/Search

Ik vermoed dat de MY26 bestellingen voor iedereen vrij snel gereed zullen zijn. Op een PS2 facebookpost van polestar zelf vroeg iemand uit de USA wanneer MY26 ben hen te bestellen zou zijn waarop de reactie van PS zelf was dat MY26 in de USA niet geleverd gaat worden maar tot mijn verbazing ook niet in China aldus de post...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G10aMMihQ4CI8C1hAFrcsfD2vpg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TWupPEOYUnhwSfBgjcI2FZIv.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door FreeMen op 14-05-2025 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:57
MR. RHS schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:50:

[...]
Yep, niet gedaan vooralsnog.

Auto geeft geen problemen, dus uitlezen niet nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-09 16:26

[...]
Hier ook idd. Weet nog niet wat ik ermee aan moet, dus nog niet gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

[...]
Ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik vind zo'n strakke dichte voorkant super mooi, maar mijn god wat een kerkhof. Je blijft wassen, zeker met dit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morales79
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17-09 15:26
Kan iemand me obv eigen ervaring vertellen of het mogelijk is een fiets in de P2 te leggen zonder het voorwiel te verwijderen?
Specifiek ook een 29” mountainbike
Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
Morales79 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:33:
Kan iemand me obv eigen ervaring vertellen of het mogelijk is een fiets in de P2 te leggen zonder het voorwiel te verwijderen?
Alvast bedankt.
Wordt vaak een grote 29” MTB in Pollie geschoven hier, maar het lukt mij niet zonder het voorwiel eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Morales79 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:33:
Alvast bedankt.
Waarom is het zo erg om een voorwiel er uit te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 16:38
Vraagje voor de Polestar-Charge mensen die (nog??) een ontvangen bonus tegoed op hun kaart hebben.

Ik zie bij een Vattenfall paal staan dat als je deze Polestar-Charge kaart gebruikt, dat :

" 30,= wordt tijdens de laadsessie op uw kaart gereserveerd"

nu héb ik ~2 jaar geleden een keer het probleem gehad dat het station niet wilde laden (Duitsland)...
en ik denk dat het met die reservering te maken had en dat je dus óók een bank gekoppeld moet hebben.
(weet ik niet zeker meer... ) maar... als je ruim op je kaart hebt, moet die toch gewoon je kaart tegoed gebruiken voor de reservering? of zie ik dat verkeerd?

tia

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16-09 22:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/90_rvE-ymsZXZU44okAM8u4XL5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4HGIleG33YcGUva6dJnDF1PA.jpg?f=fotoalbum_large
Vandaag “afscheid genomen” van de Polestar. Vervanger is een Audi Q4. Lang getwijfeld of de Audi of weer een P2. Wilde eigenlijk geen suv, maar ook niet weer 4 jaar in dezelfde auto rijden. Na 1000 km nog geen spijt. Totaal andere auto en rijervaring. Pluspunten van de Audi zijn comfort, stilte en met name de interieur- en kofferruimte. Minpunten minder sportief en snel (maar nog steeds snel genoeg) en geen ingebouwde navigatie meer van Google Maps. Draadloos CarPlay maakt dat ten dele weer goed.

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:59
FEESTJE! Vandaag opgehaald PPC pack LRSM, NightBlue, pixel led ,HK en getinte achterruit. Mijn laatste lease auto voor de komende jaren Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZaeaRsHHTFQ4a42UUzDlIV_9Kw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b86jg4kFatf0oi80Fxv4uH4i.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Waps61 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:14:
FEESTJE! Vandaag opgehaald PPC pack LRSM, NightBlue, pixel led ,HK en getinte achterruit. Mijn laatste lease auto voor de komende jaren [Afbeelding]
Dat was nog eens een snelle levering, weekje of 8 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR. RHS
Hi All,

Nog even een vraag, zijn er berijders die hun PS2 gebruiken in combinatie met een dynamisch energiecontract + eigen paal? Uit mijn eigen research ben ik tot inzicht gekomen dat Tibber samenwerkt met de PS2 om slim te kunnen laden. Frank Energie & Zonneplan bieden dit niet aan. Zijn er nog andere aanbieders?

Of hoort deze vraag eigenlijk in ander gedeelte van het forum thuis :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:59
FreeMen schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 21:55:
[...]

Dat was nog eens een snelle levering, weekje of 8 ?
10 weken vanaf 27 feb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvzoggie
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 18-09 09:12
MR. RHS schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 22:32:
Hi All,

Nog even een vraag, zijn er berijders die hun PS2 gebruiken in combinatie met een dynamisch energiecontract + eigen paal? Uit mijn eigen research ben ik tot inzicht gekomen dat Tibber samenwerkt met de PS2 om slim te kunnen laden. Frank Energie & Zonneplan bieden dit niet aan. Zijn er nog andere aanbieders?

Of hoort deze vraag eigenlijk in ander gedeelte van het forum thuis :?
Slim laden staat los van de auto die je hebt. Heb zelf zonneplan contract en laadpaal met de polestar. Werkt perfect. Heb zelf de 80kwh accu en kan goed voordelig laden. Afgelopen weekend zelfs geld toe gekregen om te laden.
Pagina: 1 ... 207 ... 219 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.