Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 206 207 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-05 15:36
Ik heb bijna altijd de Overzicht view van Google
Maps op het grote scherm staan. Fijn om te zien waar ik ongeveer ben op de route en wat me nog te wachten staat. Ook duidelijker om de alternatieve routes te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:12
Klopt, Maps toont ook meer info op hrt tablet scherm ivm de driversdisplay. Nu maar hopen dat ze net als Volvo met een UI update komen dat er een extra balkje onderin komt mrt oa media. Dat ben ik al erg tevreden. Had die nieuwe UI schil nog even bekeken en getest in een Volvo en dat werkt in praktijk gewoon zoveel beter.

Is er op social media nog wel eens contact met die ene meneer van Polestar? Als ik me niet vergis was daar altijd wel een redelijke communitie met ook mensen van Polestar waar je voorstellen en verbeteringen mee kon delen. Of is dat een beetje doodgebloed?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morales79
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09-05 23:07
Ik had deze week even de kans on mijn huidige Model 3 (2020) naast een P2 (ik denk ook 2020) te zetten en het viel me toch wel tegen.
Hoewel ik inmiddels wel erg uitgekeken ben op de Model 3 kan ik de P2 toch op zo’n vergelijk niet mooier vinden. Ook oogt hij veel kleiner zo dan als je hem los ziet staan. De Model 3 oogt al niet echt als een grote auto maar naast de P2 eigenlijk wel.
Nu is de P2 op de foto niet echt een mooie kleur dus misschien doet dat ook nog wel wat maar zeker als je het vergelijkt met enkele nieuwe modellen (BYD Seal, Zeekr 7x, Polestar 4) ziet de P2 er toch wel wat achterhaald uit.
Het brengt me toch wel weer aan het twijfelen, hoewel de carpolicy van mijn werkgever me niet veel meer opties geeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L7MWnUfbN2ZKLIDBoRUf0Dgj6yA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b3Ka30Chu3r8l6kAyqrqgr1f.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Morales79 op 17-04-2025 07:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• interFace
  • Laatst online: 24-04 07:59
Hebben jullie last van Spotify login? Voor de laatste week moet ik elke dag opnieuw inloggen. Ik heb al paar keer applicatie helemaal verwijderd, cache leeggemaakt, etc etc maar dat helpt niet!

Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:35
interFace schreef op donderdag 17 april 2025 @ 08:58:
Hebben jullie last van Spotify login? Voor de laatste week moet ik elke dag opnieuw inloggen. Ik heb al paar keer applicatie helemaal verwijderd, cache leeggemaakt, etc etc maar dat helpt niet!

Help!
Er was een algemene storing bij Spotify ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Morales79 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 07:32:
Ik had deze week even de kans on mijn huidige Model 3 (2020) naast een P2 (ik denk ook 2020) te zetten en het viel me toch wel tegen.
Hoewel ik inmiddels wel erg uitgekeken ben op de Model 3 kan ik de P2 toch op zo’n vergelijk niet mooier vinden. Ook oogt hij veel kleiner zo dan als je hem los ziet staan. De Model 3 oogt al niet echt als een grote auto maar naast de P2 eigenlijk wel.
Nu is de P2 op de foto niet echt een mooie kleur dus misschien doet dat ook nog wel wat maar zeker als je het vergelijkt met enkele nieuwe modellen (BYD Seal, Zeekr 7x, Polestar 4) ziet de P2 er toch wel wat achterhaald uit.
Het brengt me toch wel weer aan het twijfelen, hoewel de carpolicy van mijn werkgever me niet veel meer opties geeft.
M3 is 11,4cm langer, heeft een grotere wielbasis dan de PS2, die op hetzelfde platform staat als de EX40 (voordien XC40), en gaat in een ander kleur niet langer worden :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:08
Smaken verschillen zullen we maar zeggen O-) (maar een grote auto is het niet per se nee)

[ Voor 12% gewijzigd door ach-jee op 17-04-2025 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamtheater42
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-05 08:32

[Afbeelding]
Smaken mogen verschillen. Ik vind de P2 een stuk mooier dan de M3 (zeker het interieur), maar hij is zeker niet groter (zelfs een beetje kleiner). En ik vind dit eigenlijk ook een mooie kleur :)

"I think there is a world market for maybe five computers." - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
Het is juist top, niet zo'n lompe auto waarbij je de ruimte eigenlijk nooit benut maar dus wel voor betaalt. Heb je echt meer ruimte nodig, dan kan je schakelen naar de PS4 lijkt me. Ben juist blij dat de PS2 wat compacter en sportiever is. De looks is natuurlijk heel persoonlijk, maar net als de XC40 vind ik de PS2 voorlopig nog tijdloos. Daarom ook gekozen voor de PS2 tov bijv. een Xpeng G6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Juancho schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:07:
Het is juist top, niet zo'n lompe auto waarbij je de ruimte eigenlijk nooit benut maar dus wel voor betaalt. Heb je echt meer ruimte nodig, dan kan je schakelen naar de PS4 lijkt me.
Naja, voor wat meer ruimte 20k extra neerleggen als een M3 dat wel biedt...

Ik gebruik de P2 alleen zakelijk en dan maakt het formaat niet uit. Maar soms moet ik een autostoeltje monteren en dat is op de achterbank niet echt een optie. Als je ruimte nodig hebt is de P2 gewoon geen praktische keuze.

Al is het natuurlijk ook perspectief. Genoeg gezinnen in een Fiat Panda groot geworden.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-05 15:36
SirLenncelot schreef op donderdag 17 april 2025 @ 15:01:
[...]
Al is het natuurlijk ook perspectief. Genoeg gezinnen in een Fiat Panda groot geworden.
Ja, goede vergelijking, want een P2 biedt nauwelijks meer ruimte dan een fiat panda??
Hier al jaren met 2 kinderen en 2 kinderstoeltjes op de achterbank op zomervakantie geweest en geen moment ruimtegebrek gehad. Sterker nog, de M3 is bij ons afgevallen vanwege de onmogelijke sedan achterklep, waardoor je juist op het punt van grotere dingen transporteren altijd beperkt bent.
In de banana box test scoort de M3 met de bank plat slechter dan de P2 en met de bank omhoog even goed, afgezien van dat er bij de M3 net wel een doos in de frunk past.
Dus zo’n ruimtewonder is de Model 3 zeker niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
@JTHZZ ik bewaar mijn passagiers niet in de kofferbak maar op de achterbank. Die is gewoon niet bijzonder ruim in de P2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:09
Kind reminder, zullen we on-topic gaan. Lees net in het gele kader dat er andere topics zijn voor polestar vs tesla discussie 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
  • Laatst online: 21:38

De PS2 kan je inderdaad goed vergelijken met de BYD Seal en ja, de seal ziet er van binnen en buiten een stuk moderner uit maar is wel echt een modeproduct waarvan de houdbaarheid twijfelachtig is. De polestar is er ook al weer 5 jaar maar is nog steeds één van de beter uitziende EV's. Dat hij er achterhaald uit ziet kan ik niet zeggen, minder moderne look ja maar achterhaald...mwa. Enige waar ik "moeite" mee heb is het relatief grote plaatwerk boven de achterwielen, bij nagenoeg alle andere modellen wordt de raampartij verder naar achteren doorgetrokken wat een net wat een modernere en meer gestrekte look geeft.

Hij had echter een cm of 10 langer en paar cm hoger mogen zijn want hij oogt tussen de hedendaagse modellen inderdaad relatief klein. Met name de instap had wat extra centimeters mogen hebben (dat zie je ook goed op jouw foto waar de deurlengte van de M3 aanzienlijk langer is).
Voorin is (voelt) de seal dan ook ruimer maar achterin is het niet zo best toeven voor langere mensen want je kan je voeten niet onder de voorstoelen kwijt tenzij je de stoel een stuk omhoog zet maar dat gaat alleen als je relatief klein bent.

De andere 2 (zeekr 7x en polestar 4|) zijn echt een klasse hoger. Dat zie je in het prijsverschil a € 8 tot 10K meer maar ook in het formaat. De kan je dan ook niet met de PS2 vergelijken.

[ Voor 17% gewijzigd door FreeMen op 17-04-2025 23:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-05 21:04
Grappig, het grootste pluspunt van de P2 vind ik zijn looks!
Het infotainment is te traag, de ruimte is niet zo praktisch, de vering is te hard. Maar oh, hij ziet er elke dag nog mooi uit!

Zou ik nu opnieuw voor de P2 kiezen? Waarschijnlijk niet.
Maar 3 jaar geleden was het wel de juiste keuze.

[ Voor 22% gewijzigd door Li1quid op 18-04-2025 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Li1quid schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 08:37:
Grappig, het grootste pluspunt van de P2 vind ik zijn looks!
Het infotainment is te traag, de ruimte is niet zo praktisch, de vering is te hard. Maar oh, hij ziet er elke dag nog mooi uit!

Zou ik nu opnieuw voor de P2 kiezen? Waarschijnlijk niet.
Maar 3 jaar geleden was het wel de juiste keuze.
Alles is relatief, ik heb nu een 1e lichting van de Mustang Mach e en kan je zeggen dat de Polestar 2 en stuk comfortabeler onderstel heeft. Ruimte is wel een stuk minder maar echt nodig heb ik het niet. Kids kunnen achterin prima zitten.
Chipset issue is met de bestelde MY26 opgelost (MY25 welke ik nu van een collega te leen heb werkt ook soepel).

Grootste tegenvaller vind ik nog wel de camera's en sensoren. 360 camera beeld is kwalitatief echt niet best tov van alles wat ik tot nu toe gezien heb en ook tov mijn huidige MME voelt het als een stap terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
FreeMen schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 08:52:
[...]

Alles is relatief, ik heb nu een 1e lichting van de Mustang Mach e en kan je zeggen dat de Polestar 2 en stuk comfortabeler onderstel heeft. Ruimte is wel een stuk minder maar echt nodig heb ik het niet. Kids kunnen achterin prima zitten.
Chipset issue is met de bestelde MY26 opgelost (MY25 welke ik nu van een collega te leen heb werkt ook soepel).

Grootste tegenvaller vind ik nog wel de camera's en sensoren. 360 camera beeld is kwalitatief echt niet best tov van alles wat ik tot nu toe gezien heb en ook tov mijn huidige MME voelt het als een stap terug.
Het lijkt wel alsof we allemaal andere prioriteiten in een wagen zoeken! :P

Aan de camera stoor ik me dan weer niet. Het is niet de scherpste, maar het doet niets af aan de functionaliteit en alle obstakels zijn wel zichtbaar. Zou niet meer zonder 360 willen rijden.
Of ja, in het donker zijn ze bijna waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morales79
FreeMen schreef op donderdag 17 april 2025 @ 23:27:
[...]

De andere 2 (zeekr 7x en polestar 4|) zijn echt een klasse hoger. Dat zie je in het prijsverschil a € 8 tot 10K meer maar ook in het formaat. De kan je dan ook niet met de PS2 vergelijken.
Qua budget zou ik de 7x wel kunnen nemen en de P4 net niet. Voor een P2 heb ik een heel ruim budget waardoor ik vrijwel alle opties kan nemen, maar daardoor kijk ik met een schuin oog nog steeds naar andere wagens, zoals een Q4 etron en BMW IX1 en ook nog wel naar een KIA EV6 full option. Maar Zeekr en BYD worden gezien als chinees en mogen niet, net als Tesla. Polestar dus wel 7(8)7
Ik heb dus wel wat twijfels maar onder aan de streep is een full option P2 nog wel m’n eerste keus. Heb nog een week of 3 om te beslissen. Ga nog een paar ritjes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:28
Morales79 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 17:38:
[...]

Qua budget zou ik de 7x wel kunnen nemen en de P4 net niet. Voor een P2 heb ik een heel ruim budget waardoor ik vrijwel alle opties kan nemen, maar daardoor kijk ik met een schuin oog nog steeds naar andere wagens, zoals een Q4 etron en BMW IX1 en ook nog wel naar een KIA EV6 full option. Maar Zeekr en BYD worden gezien als chinees en mogen niet, net als Tesla. Polestar dus wel 7(8)7
Ik heb dus wel wat twijfels maar onder aan de streep is een full option P2 nog wel m’n eerste keus. Heb nog een week of 3 om te beslissen. Ga nog een paar ritjes maken.
Moet het een suv worden, id7 zijn paar leuke afgeprijsde varianten bij gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morales79
Spekkie99 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 17:54:
[...]

Moet het een suv worden, id7 zijn paar leuke afgeprijsde varianten bij gekomen.
Hoeft zeker niet per we SUV te zijn. Vandaar ook de P2. Maar die ID7 lees ik wel goede berichten over, het lijkt erop dat VW eindelijk een fatsoenlijke EV heeft weten te maken. Infotainment en app ben ik nog niet van overtuigd, maar misschien moet ik maar eens gaan kijken daar. De aanbiedingen zijn idd niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
[quote]Morales79 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 17:38:
[...]

Wel grappig dat jouw werkgever niet door heeft dat Zeekr en Polestar allebei uit dezelfde chinese stal komen van Geely. Je zou het kunnen aankaarten dat de Zeekr dan ook zou mogen maar je loopt het risico dat daarvoor in de plaats de Polestar ook van de lijst gaat :o

[ Voor 92% gewijzigd door FreeMen op 18-04-2025 21:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MR. RHS
MR. RHS schreef op donderdag 17 april 2025 @ 20:13:
Kind reminder, zullen we on-topic gaan. Lees net in het gele kader dat er andere topics zijn voor polestar vs tesla discussie 😉
En weer terug naar het onderwerp, de Polestar 2 d:)b

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FreeMen
Vandaag even langs PS Eindhoven gereden aangezien we daar toch in de buurt waren om te kijken of er toevallig een PS2 met pano dak buiten stond ivm om te kijken of het interieur daar wat "ruimer" van werd en in hoeverre het felle zonnetje van vandaag wel of niet hinderlijk zou zijn. Stonden er 3 buiten maar allemaal zonder panno dak, ik dacht altijd dat de meeste met waren maar blijkbaar toch niet. Binnen stond er één met panno dak maar dan onder kunstlicht dus voor wat dat betreft was de missie niet geslaagd.

Wat ik wel heb kunnen bekijken is de Graphite 20 inch van de pro-pack welke ik er nu ook op krijg ipv de zilveren versie en ook de microtech vs wavetech bekledingverschil kunnen zien.

De wavetech is dus echt wat het woord zegt kwam ik achter, het is een geweven stof. Dat zie je goed al je inzoomed op onderstaande foto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/70bjRk3PFcKtqlwyOPWlDngBp_U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l0qvJI51E4xSsltSEJT8UTkD.jpg?f=fotoalbum_large

De microtech gaat daarintegen meer richting een leerlook met een zeer fijne structuur. Het heeft nog wel dezelfde suede details maar itt de wavetech een duidelijke witte dikke lining rondom en ook wit stiksel op sommige plekken. Op de rugleuning zitten de vierkantje, hoe dat in de werkelijkheid uit pakt is nog de vraag.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/amYyJb2k0aTkd-4zAC0BxMKoCvc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XLTZlEh2YZbsN4Nh67oL4b2S.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast ook de 20inch graphite velgen (MY26 enige optie bij het pro pack). De graphite kleur komt heel erg dicht in de buurt van de kunststof zwarte delen wat wellicht toch beter uit kan pakken op mijn snow kleur dan ik dacht maar de zwarte delen lijken op Snow wellicht meer zwart dan op de Void kleur. Benieuwd hoe het in de praktijk gaat uitpakken. Helaas nog geen enkele foto online te vinden van een PS2 met de graphite velgen (laat staan icm Snow) ook al zijn ze al ruim een jaar leverbaar en zou het de meeste gekozen kleur velg binnen het pro pack van MY 25 zijn aldus PS... :?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HnIBBpTlbjSDiGjCdj0rGYeJGkA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wNZd3JIf0AqxaAj0KPMSNoqD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JLGL5LuE559S6_mnwxiVz2ZHS2E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zeRSYpDQUOiy2lyW53R71ZDN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeek010
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-05 10:39
FreeMen schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 18:50:

De microtech gaat daarintegen meer richting een leerlook met een zeer fijne structuur. Het heeft nog wel dezelfde suede details maar itt de wavetech een duidelijke witte dikke lining rondom en ook wit stiksel op sommige plekken. Op de rugleuning zitten de vierkantje, hoe dat in de werkelijkheid uit pakt is nog de vraag.
[Afbeelding]
Nice, ik heb de bekleding nergens nog in het echt kunnen zien, maar deze foto geeft me een mooi beeld van wat ik heb besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arms2Short
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:55
FreeMen schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 18:50:
Vandaag even langs PS Eindhoven gereden aangezien we daar toch in de buurt waren om te kijken of er toevallig een PS2 met pano dak buiten stond ivm om te kijken of het interieur daar wat "ruimer" van werd en in hoeverre het felle zonnetje van vandaag wel of niet hinderlijk zou zijn. Stonden er 3 buiten maar allemaal zonder panno dak, ik dacht altijd dat de meeste met waren maar blijkbaar toch niet. Binnen stond er één met panno dak maar dan onder kunstlicht dus voor wat dat betreft was de missie niet geslaagd.

Wat ik wel heb kunnen bekijken is de Graphite 20 inch van de pro-pack welke ik er nu ook op krijg ipv de zilveren versie en ook de microtech vs wavetech bekledingverschil kunnen zien.

De wavetech is dus echt wat het woord zegt kwam ik achter, het is een geweven stof. Dat zie je goed al je inzoomed op onderstaande foto.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Daarnaast ook de 20inch graphite velgen (MY26 enige optie bij het pro pack). De graphite kleur komt heel erg dicht in de buurt van de kunststof zwarte delen wat wellicht toch beter uit kan pakken op mijn snow kleur dan ik dacht maar de zwarte delen lijken op Snow wellicht meer zwart dan op de Void kleur. Benieuwd hoe het in de praktijk gaat uitpakken. Helaas nog geen enkele foto online te vinden van een PS2 met de graphite velgen (laat staan icm Snow) ook al zijn ze al ruim een jaar leverbaar en zou het de meeste gekozen kleur velg binnen het pro pack van MY 25 zijn aldus PS... :?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bedankt voor de foto's! Geeft een mooi beeld van hoe de velgen er uit zien.
Persoonlijk vind ik het wel een achteruitgang. Ik hou meer van velgen in metaalkleur maar de standaard MY26 velgen zijn weer erg plastic. Aan de andere kant vind ik de meer prijs voor de performance pack echt overdreven. Dus als ik de PS2 ga nemen dan worden het waarschijnlijk toch de standaard velgen.
De velgen van de PS4 vind ik eindeloos mooie, zowel de 20 als 21 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ja ik heb de standaard 19" wielkappen ook maar geaccepteerd. Tis nirt anders dus je kan er ook weinig aan veranderen 😏. Dan maar hopen dat ze voor nog iets betere range kunnen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Arms2Short schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 21:18:
[...]

Persoonlijk vind ik het wel een achteruitgang. Ik hou meer van velgen in metaalkleur maar de standaard MY26 velgen zijn weer erg plastic. Aan de andere kant vind ik de meer prijs voor de performance pack echt overdreven. Dus als ik de PS2 ga nemen dan worden het waarschijnlijk toch de standaard velgen.
Ik moet zeggen dat alhoewel de foto's een beter beeld geven dan de plaatjes van de Polestar website ze in het echt beter tot hun recht komen. Zelfde geldt voor de zilveren versie maar ook ik zou op dit moment de silveren versie verkiezen boven de graphite.

Belangrijke reden dat ik ze toch gekozen heb is dat ik voor de winter en zomer een aparte set wil hebben en deze kan ik dan mooi als winterset gebruiken. Voor de zomer wil ik dan een silveren set of wellicht een performance set op de kop zien te tikken voor een schappelijke prijs. De staat van de band is niet relevant want ik kan er toch een nieuwe set banden in de winter op laten leggen (onderdeel van de leaseprijs).

Vorige week kwamen er 2 voorbij voor een redelijke prijs maar vond het nog net te vroeg om ze te kopen.

Mocht iemand nog een 20 inch silveren pro pack of performance set willen verkopen de komende maanden hoor ik het graag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeek010
Arms2Short schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 21:18:
[...]

Vind ik ook, ik stap van een MY22 met de 5-V Spoke Black Diamond Cut over naar een MY26 met de standaard wheel covers. Die covers vind ik echt niet mooi, maar een betaalbaar alternatief was er voor mij ook niet. Denk ook niet dat Athlon akkoord gaat met het overzetten van de velgen :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
rbeek010 schreef op zondag 20 april 2025 @ 10:40:
[...]

Vind ik ook, ik stap van een MY22 met de 5-V Spoke Black Diamond Cut over naar een MY26 met de standaard wheel covers. Die covers vind ik echt niet mooi, maar een betaalbaar alternatief was er voor mij ook niet. Denk ook niet dat Athlon akkoord gaat met het overzetten van de velgen :/
Velgen doen veel voor de auto, als je er zelf geld voor over zou hebben kan je wellicht een 19inch set op Marktplaats kopen, 19inch wordt regelmatig aangeboden. Hou je de standaard voor de winter en nieuwe voor de zomer (ervan uitgaande dat je zomer en winterbanden hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mochten er trouwens nog PS2 rijders zijn die binnenkort (iig voor augustus/september) de auto moeten inleveren en je hebt wat accessoires stuur me dan even een PM. Zoals ik al eerder aangaf vind ik een groot nadeel (we accepteren het maar) dat er beperkte opbergruimte is en ook de bekerhouders zijn idioot geplaatst. Net als de draadloze telefoonlader die sowieso al power te kort komt maar ook nog eens schuin naar beneden afloopt zodat je scherm niet zichtbaar is.

Er zijn wel van die 3d printjes te verkrijgen voor bijv. een iets handiger opbergvakje, bekerhouders etc of misschien heeft iemand nog een handige telefoonhouder liggen. Als je straks dat spul niet meer nodig bent en het is nog in goede staat wil ik het wellicht wel overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR. RHS
Voor een alternatieve bekerhouder heb ik de silver bullet nog niet voorbij zien komen hier. Volgens mij is een houder die je kunt vastklikken aan de rechterzijde van de middentunnel iets wat een goeie oplossing zou kunnen zijn (wellicht iets minder voor de passagier).

Voor de telefoonhouder ben ik fan van deze van Lisen: https://www.bol.com/nl/nl...errer=socialshare_pdp_www

Er is volgens mij ook een variant waarmee jij ook kunt opladen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:19
Juancho schreef op maandag 21 april 2025 @ 17:56:
Net als de draadloze telefoonlader die sowieso al power te kort komt maar ook nog eens schuin naar beneden afloopt zodat je scherm niet zichtbaar is.
Daar hebben ze juist goed over nagedacht. Die telefoon blijft tenminste op zn plek liggen i.p.v. dat hij op de achterbank beland als je het gaspedaal tot de bodem intrapt. Daarnaast heb je die telefoon helemaal niet nodig tijdens het rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:37
Ik gebruik een 3D geprinte bekerhouder die aan het dashboardkastje is gemonteerd. Werkt voor €20 al 3 jaar prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
tormentor1985 schreef op maandag 21 april 2025 @ 20:34:
[...]

Daar hebben ze juist goed over nagedacht. Die telefoon blijft tenminste op zn plek liggen i.p.v. dat hij op de achterbank beland als je het gaspedaal tot de bodem intrapt. Daarnaast heb je die telefoon helemaal niet nodig tijdens het rijden.
1. de telefoon blijft ook gewoon liggen als die bijv. recht zou liggen. Dat is het probleem echt niet. Of had anders iets van een hellingshoek gemaakt met een klipje of dergelijke dat de telefoon vast zit. Vrijwel alle merken hebben en doen dat. De middentunnel is groot genoeg daarvoor zou je denken. Maargoed, vaker over gehad, helaas is het ontwerp zo geweest en is dat nooit aangepast in de PS2 dus dan moet je werken met alternatieven
2. ik heb graag FM in beeld (de home view met die Smiley) om direct in beeld te hebben wat er op mijn huidige weg aan de hand is/kan zijn. Helaas ondersteund AAOS dat niet en is Maps op gebied van al die meldingen ook nog erg matig. Dus ja, ik heb mijn telefoon daar wel voor nodig. Maar volgens mij wordt vaak gelijk gedacht dat iemand dan stoer aan het appen is ofzo tijdens het rijden. Laat dus bij deze duidelijk zijn dat dat beslist niet het geval is.

Maar heb je dat allemaal niet nodig en gooi je je mobiel in dat vakje, prima toch? Ieder z'n voorkeur.

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 21-04-2025 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
Juancho schreef op maandag 21 april 2025 @ 23:07:
[...]
Maar volgens mij wordt vaak gelijk gedacht dat iemand dan stoer aan het appen is ofzo tijdens het rijden. Laat dus bij deze duidelijk zijn dat dat beslist niet het geval is.

Maar heb je dat allemaal niet nodig en gooi je je mobiel in dat vakje, prima toch? Ieder z'n voorkeur.
Ik gebruik zelf ook FM maar heb genoeg aan de gesproken notificaties als "flitser bij 47.8" of "object op de weg" etc. Ook kijk ik voordat ik vertrek even snel op de map of er iets staat op het traject waar ik rij en ken ik inmiddels ook wel de plekken waar ze regelmatig staan te laseren.

Voor de wat langere ritten bijvoorbeeld over trajectcontroles koppel ik even een klein usb-c kabeltje en gebruik dan Android auto met FM op het scherm. Misschien voor jou ook een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12-05 16:58
Even een vraagje.
Ik sprak gisteren iemand met een Polestar (oude gril, 170kW, en ik dacht de std. stoelen) en die zei dat de Polestar gelukkig maar voor kort was, daar het in -uitstappen problemen geeft.
Zelfs al een paar keer de "covers" langs de portier spijl er af... (huh? wtf?)
Ik schatte hem net even onder 1.90 en 90 kg.
Hij is in afwachting van een EV Ford.

Kan.... het zijn dat de std. stoelen en andere instap hebben dan de luxe /geventileerde stoelen?
Ik ben zelf nl 1.90+ en heb géén probleem daarmee, maar ja, iets lichter gebouwd.
(aannemend dat hij weet dat het stuur prima te verstellen is?)

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Hansieo schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 08:38:
Even een vraagje.
Ik sprak gisteren iemand met een Polestar (oude gril, 170kW, en ik dacht de std. stoelen) en die zei dat de Polestar gelukkig maar voor kort was, daar het in -uitstappen problemen geeft.
Zelfs al een paar keer de "covers" langs de portier spijl er af... (huh? wtf?)
Ik schatte hem net even onder 1.90 en 90 kg.
Hij is in afwachting van een EV Ford.

Kan.... het zijn dat de std. stoelen en andere instap hebben dan de luxe /geventileerde stoelen?
Ik ben zelf nl 1.90+ en heb géén probleem daarmee, maar ja, iets lichter gebouwd.
(aannemend dat hij weet dat het stuur prima te verstellen is?)
Nee, zijn allemaal hetzelfde, althans, zover dat het het in- en uitstappen niet anders is. Dat is in ieder geval mijn ervaring met diverse proefritten in diverse uitvoeringen. De deuropening van de PS2 is relatief klein, in - en uitstappen moet ik telkens bewust doen (zelf 1,90m 77kg) want anders stoot ik mijn hoofd of schop ik tegen de deur met de punt van mijn voet.

Vwb de covers langs de portieren zou ik niet weten wat hij bedoelt🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbart
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 11-05 22:35
Bij het starten van een route via Maps zie ik heel mooi wat de verwachte batterij% is bij aankomst, maar ik zie ook het verwachte batterij% bij vertrek.

Als ik bijvoorbeeld van huis naar werk rij, staat er '80% bij aankomst, 78% bij vertrek' (even fictieve cijfers).

Wat is precies het percentage bij vertrek? Verliest de auto 2% in de tijd dat 'ie daar staat? Kost het me 2% batterij om daarna weer naar huis te vertrekken? :?

Ik kan in de handleiding eigenlijk niks vinden waar dat getal precies op slaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
tweakerbart schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:46:
Bij het starten van een route via Maps zie ik heel mooi wat de verwachte batterij% is bij aankomst, maar ik zie ook het verwachte batterij% bij vertrek.

Als ik bijvoorbeeld van huis naar werk rij, staat er '80% bij aankomst, 78% bij vertrek' (even fictieve cijfers).

Wat is precies het percentage bij vertrek? Verliest de auto 2% in de tijd dat 'ie daar staat? Kost het me 2% batterij om daarna weer naar huis te vertrekken? :?

Die 2de percentage is met hoeveel je weer op je terug bestemming zou aankomen (vanwaar je dus vertrok). Best handig! Dan weet je bijv. of je nog ergens moet bijladen voor bijv. de volgende dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

tweakerbart schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:46:

Het batterij percentage dat je hebt als je terug rijdt naar je vertrekpunt.

Dus je vertrekt thuis met 82, komt aan op je bestemming met 80, en zou dan indicatief weer thuis komen met 78.

Het is een beetje een rare vertaling of beschrijving.

No signature required.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Juancho
Vanmorgen gebeld door Polestar, de order doorgenomen en er is nu een plekje "gereserveerd" in de fabriek! Nu begint het lange wachten dus. Inschatting van de dame aan de telefoon was, net zoals op de site staat, augustus/september. Het gaat dus om het nieuwe MY2026 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR. RHS
FreeMen schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:45:
[...]

Nee, zijn allemaal hetzelfde, althans, zover dat het het in- en uitstappen niet anders is. Dat is in ieder geval mijn ervaring met diverse proefritten in diverse uitvoeringen. De deuropening van de PS2 is relatief klein, in - en uitstappen moet ik telkens bewust doen (zelf 1,90m 77kg) want anders stoot ik mijn hoofd of schop ik tegen de deur met de punt van mijn voet.

Vwb de covers langs de portieren zou ik niet weten wat hij bedoelt🤨
Hiervoor een KIA EV6 gereden die had heel handig dat de elektrisch verstelbare stoel naar achteren schoof om het in en uitstappen te vergemakkelijken. Ik ga eens proberen of ik met de twee instelmogelijkheden voor de bestuurdersstoel dit nabootsen, standje 1 als driver position en standje 2 als in- en uitstappen, hiervoor is het indrukken van de knoppen dan wel noodzakelijk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
tormentor1985 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 08:18:
[...]
Voor de wat langere ritten bijvoorbeeld over trajectcontroles koppel ik even een klein usb-c kabeltje en gebruik dan Android auto met FM op het scherm. Misschien voor jou ook een oplossing.
Zou je wellicht een foto kunnen maken van hoe AA er op de Polestar 2 uitziet met in beeld (als het kan): Maps op een groter deel en daaronder bijv. Spotify en Flitsmeister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR. RHS
MR. RHS schreef op maandag 17 maart 2025 @ 16:32:
[...]

[Afbeelding]

De update is ook hier onderweg.
Mijn telefoon klik in de houder met behulp van magsafe, kabel eraan en dan draai ik FM op het derde scherm. Werkt perfect 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbeek010
Voor u is een nieuwe Polestar Polestar 2 door ons besteld. De verwachte leverdatum is gewijzigd naar 30 september 2025.
*O*
Highland schreef op maandag 21 april 2025 @ 22:34:
Ik gebruik een 3D geprinte bekerhouder die aan het dashboardkastje is gemonteerd. Werkt voor €20 al 3 jaar prima.
Deze toevallig? 8) Aanrader!
Werkt erg goed, ik gebruik eigenlijk alleen deze bekerhouder nog maar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MSdQa0JW7FRvmzvyqS8EbLJi_N4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S6OttwLYURlMnTNYsAZ46WCt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O-GLfDaB3PXjEchl7IZfT1TPaXQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/26C2owKsAT0BSagfXLKaMYy0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door rbeek010 op 22-04-2025 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR. RHS
rbeek010 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 12:47:
[...]

*O*

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice, is deze ergens te bestellen? En welke telefoonhouder + laadoplossing gebruik je hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeek010
MR. RHS schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:21:
[...]

Nice, is deze ergens te bestellen? En welke telefoonhouder + laadoplossing gebruik je hier?
Ik heb de bekerhouder zelf geprint (eigen 3d printer) vanaf een bestaand model.

De telefoonhouder is een Spigen MagSafe draadloze oplader. Deze kwam met een specifieke hoek-montageplaat voor Tesla schermen die niet achter de hoeken van het Polestar scherm past ivm ruimtegebrek tussen scherm en dashboard. Dus ik heb zelf een dunner plaatje gemodelleerd en geprint zodat ik de rest van de mount wel kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
rbeek010 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 12:47:
[...]

*O*

[...]

Iets soortgelijks. Iets minder fraai, geprint door een 14-jarige buurjongen. Hij is makkelijk te verwijderen, handig wanneer er een groot iemand op de passagiersstoel zit. De bekerhouders onder de armsteun heb ik nooit gebruikt, want die zitten op onmogelijke plekken.

Enige andere accessoire in de auto is het oplaadsnoertje voor de telefoon. En vooruit, mijn subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:28
Highland schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:52:
[...]

Iets soortgelijks. Iets minder fraai, geprint door een 14-jarige buurjongen. Hij is makkelijk te verwijderen, handig wanneer er een groot iemand op de passagiersstoel zit. De bekerhouders onder de armsteun heb ik nooit gebruikt, want die zitten op onmogelijke plekken.

Enige andere accessoire in de auto is het oplaadsnoertje voor de telefoon. En vooruit, mijn subwoofer.
Heb je zelf een sub toegevoegd? Welk sound systeem heb je in je ps2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highland
Spekkie99 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 17:24:
[...]

Ik heb het standaard geluidssysteem (my22) en een extra subwoofer (Blam CR20) in de kofferbak voor het betere petjesgeluid. Dus geen maatwerk systeem. Omdat ik de sub al had, had ik voor alleen de inbouwkosten wel meer luisterplezier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-05 16:16

Pixeltje

Woo-woohoo!

Spekkie99 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 17:24:
[...]

Ik heb ook lang overwogen om het HK systeem te upgraden met een goede installatie, maar de kosten wogen voor mij niet op tegen de verwachte lease tijd ivm mijn vele kilometers. Het hele systeem in de polestar loopt via een proprietaire optische aansluiting tot aan de DSP achterin. Dat zou betekenen dat je alle kanalen pas na de versterker en DSP van Polestar kan onderscheppen, én dat je een serieuze DSP en versterker in moet bouwen om alle kanalen te gebruiken.

Dat gezegd hebbende is na de laatste software-update het geluid in de auto aanzienlijk verbeterd. De achterspeakers doen ineens wat, en het lijkt wel alsof de subwoofers nu pas aangezet zijn, want de bass is ineens ook goed vertegenwoordigd.

Ik heb in mijn vorige auto’s altijd een custom geluidsinstallatie gehad en daar kan de Polestar (MY 2023 met HK dus) nog echt niet aan tippen, maar het is serieus verbeterd.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
In dat kader enorm nieuwschierig naar het nieuwe Bowers & Wilkins audio systeem die nieuw en speciaal voor de PS2 is ontwikkeld. Ik heb het in een duurdere Volvo gehoord en dat klonk echt wel een niveautje of wat beter dan m'n HK systeem die dus de PS2 ook heeft.

Voor €2000 mag je ook wel wat meer kwaliteit en klasse verwachten natuurlijk 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR. RHS
rbeek010 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:31:
[...]

Ik heb de bekerhouder zelf geprint (eigen 3d printer) vanaf een bestaand model.

De telefoonhouder is een Spigen MagSafe draadloze oplader. Deze kwam met een specifieke hoek-montageplaat voor Tesla schermen die niet achter de hoeken van het Polestar scherm past ivm ruimtegebrek tussen scherm en dashboard. Dus ik heb zelf een dunner plaatje gemodelleerd en geprint zodat ik de rest van de mount wel kan gebruiken.
Ik stuur je een DM :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:07

ST10©DE

Dus.............

Juancho schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 21:13:
In dat kader enorm nieuwschierig naar het nieuwe Bowers & Wilkins audio systeem die nieuw en speciaal voor de PS2 is ontwikkeld. Ik heb het in een duurdere Volvo gehoord en dat klonk echt wel een niveautje of wat beter dan m'n HK systeem die dus de PS2 ook heeft.

Voor €2000 mag je ook wel wat meer kwaliteit en klasse verwachten natuurlijk 😁
Ben vooral benieuwd welke geluidsbron je wil gaan gebruiken…..

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchBB
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
Vandaag bericht van de leasemaatschappij dat ze mn 2e Polestar 2 gaan bestellen😀

P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ST10©DE schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 22:09:
[...]

Ben vooral benieuwd welke geluidsbron je wil gaan gebruiken…..
Sowieso om te testen straks zo'n beetje alle opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bsQB2L-z1SKGNoCAZ3gmCrTZ2l8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H6JEIJ2qxV4c3XzNxIWfeRGa.jpg?f=fotoalbum_large
Prima update van de app dit. Ik begin zelfs te geloven dat de notificatie wanneer laden gereed is ooit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:57
SirLenncelot schreef op donderdag 24 april 2025 @ 22:47:
[Afbeelding]
Prima update van de app dit. Ik begin zelfs te geloven dat de notificatie wanneer laden gereed is ooit gaat komen.
Werd ook tijd, maar nu zit ik met een permanente melding dat de auto niet binne bereik is. Er is nergens een optie om dat af te zetten (niet in app en niet bij meldingen in settings app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:11
deSenna24 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 07:50:
[...]

Werd ook tijd, maar nu zit ik met een permanente melding dat de auto niet binne bereik is. Er is nergens een optie om dat af te zetten (niet in app en niet bij meldingen in settings app).
Die heb ik al jaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
Al jaren? Sinds de app update van 17 april (ik heb em van gisteren) zijn er push meldingen bijgekomen. Op Reddit zie ik screenshots van anderen die de melding van out of range of die "digital key ingeschakeld" afzetten, zou in de settings app van Android moeten staan maar bij mij staat er niks van deze opties bij. Iemand een idee? Is een S22 met Android 14 (OneUI 6.1).

Eerste screenshot is de mijne, tweede screenshot die van een Reddit user

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uATjSMaT6MDPtWoO7iZDyrkUkjA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0e90Oh0JxFHQJYZIz9XU41Lf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/osEfg5Qw1mfhPrJ1aooX9TRVmXU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uXJlUHYBd9rtGRnpzMOz1Wel.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:11
deSenna24 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 08:46:
[...]

Al jaren? Sinds de app update van 17 april (ik heb em van gisteren) zijn er push meldingen bijgekomen. Op Reddit zie ik screenshots van anderen die de melding van out of range of die "digital key ingeschakeld" afzetten, zou in de settings app van Android moeten staan maar bij mij staat er niks van deze opties bij. Iemand een idee? Is een S22 met Android 14 (OneUI 6.1).

Eerste screenshot is de mijne, tweede screenshot die van een Reddit user

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja, de '<autonaam> out of range' of '<autonaam> verbonden' notificatie omtrent DK zie ik al sinds ik de app heb (~2 jaar geleden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deSenna24
deSenna24 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 08:46:
[...]

Probleem opgelost, in de Android settings bij notifications > advanced settings > notification categories for each app aanvinken, daarna kwamen ze tevoorschijn. Vreemd dat dat uit stond, heb in het verleden al aparte meldingen per app ingesteld gehad, misschien met een Android update. Alles dus in orde :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stormcagy
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-05 16:00
Vandaag eindelijk de bevestiging vanuit Polestar gehad voor mijn MY26 met alle opties behalve de B&W speakers.

Verwachte levering is op dit moment September-Oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavare
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 17:57
Stormcagy schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:03:
Vandaag eindelijk de bevestiging vanuit Polestar gehad voor mijn MY26 met alle opties behalve de B&W speakers.

Verwachte levering is op dit moment September-Oktober.
Ik kan mijn bevestiging ook elk moment verwachten volgens de LM. Ben je gebeld door Polestar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Pavare schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:56:
[...]

Ik kan mijn bevestiging ook elk moment verwachten volgens de LM. Ben je gebeld door Polestar?
Als de LM de bestelling definitief heeft doorgezet naar Polestar word je idd binnen een paar dagen gebeld door Polestar om hrt door te nemen en de aflevering locatie alvast te bepalen.

Mijne staat nu gepland voor levering augustus / september. Model year 2026

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Gister stond de status van mijn order nog op verwachte leverdatum augustus/september. Nu staat er dit, betekent dat nog iets nieuws?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A2uHxYYp2C398Z2mBSXNnHim1Y4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/66UTRUjj4gGdwzywOlZCf9qB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l-B7YC3PjxKR-DytWo4XY_Qfb3c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4KyzZrZjNessJgFIYJozPc7S.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door Juancho op 29-04-2025 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Juancho schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 15:39:
Gister stond de status van mijn order nog op verwachte leverdatum augustus/september. Nu staat er dit, betekent dat nog iets nieuws?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou niet te veel naar die statussen kijken (al zal dat moeilijk zijn) die sprong bij mijn order ook heen en weer en week steeds af van de status bij de order van de LM. En opeens kreeg ik het belletje dat ie er was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormcagy
Pavare schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:56:
[...]

Nee ik ben nog niet gebeld door Polestar, wel allemaal mails gehad en een ID aan kunnen maken.
Zo ook kan ik nu de status in de app zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
SirLenncelot schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 16:15:
[...]

Ik zou niet te veel naar die statussen kijken (al zal dat moeilijk zijn) die sprong bij mijn order ook heen en weer en week steeds af van de status bij de order van de LM. En opeens kreeg ik het belletje dat ie er was.
Haha ja ook last en elke dag toch ff checken teerwijl je ook wel weet dat de auto echt niet voor augustus al geleverd wordt ;) _O- oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavare
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 17:57
Stormcagy schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 16:22:
[...]

Nee ik ben nog niet gebeld door Polestar, wel allemaal mails gehad en een ID aan kunnen maken.
Zo ook kan ik nu de status in de app zien.
Ahh, dat belletje en (of) mails moet ik dan nog krijgen, wel vanochtend van de LM bevestiging gekregen dat hij voor levering 18 september zou staan....for what it's worth.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormcagy
Pavare schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 18:24:
[...]

Ahh, dat belletje en (of) mails moet ik dan nog krijgen, wel vanochtend van de LM bevestiging gekregen dat hij voor levering 18 september zou staan....for what it's worth.....
Ja ik neem die leveringsdata van de LM niet serieus. De mijne zal pas op 31 Oktober komen volgens hun.
De app van Polestar zal er wel dichterbij in de buurt zitten. Die geeft nu aan September-Oktober

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MR. RHS
Stormcagy schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 06:46:
[...]

Ja ik neem die leveringsdata van de LM niet serieus. De mijne zal pas op 31 Oktober komen volgens hun.
De app van Polestar zal er wel dichterbij in de buurt zitten. Die geeft nu aan September-Oktober
Ik heb een tip, er is een leveringen topic voor de P2/EX40. Kunnen we hier weer verder over de ervaringen _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
MR. RHS schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 15:34:
[...]

Ik heb een tip, er is een leveringen topic voor de P2/EX40. Kunnen we hier weer verder over de ervaringen _/-\o_
Waar het verdacht stil over is 😏

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DutchBB
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
Net de bevestiging van de leasemaatschappij ontvangen, levering wk 45

Polestar 2 Longe Range Dual Motor Prime
Space Metallic, Charcoal with black ash deco
Plus Pack, Activity key, Elektrische trekhaak

Als ik deze deze heb afgereden heb ik er 10 jaar Polestar 2 op zitten, wat een genot😀

P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wors
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11-05 21:57
Hier ook voor een tweede termijn Polestar 2 gekozen. Vijf geleden had ik niet verwacht weer een Polestar te bestellen aan het einde van de termijn, maar hij is toch wel erg goed bevallen. Daarnaast is het nog steeds een erg goed aanbod vergeleken met de concurrentie.

Vijf jaar geleden hadden we nog een bonus van 20% meer leasebudget als je een elektrische auto bestelde, maar die is er nu af en helaas is het budget ook niet geïndexeerd. :-(

Van een Tunder Launch Edition met Performance Pakket, Performance Upgrade en after market lederen interieur naar een Vapour LRSM Prime. Ik lever bijna 200 pk in, maar krijg er 200 km meer range en een hogere laadsnelheid voor terug. :-)

Ook bij de nieuwe wat personalisatie gekozen, maar dat laat ik wel zien als hij binnen is. Hopelijk kan ik ze nog naast elkaar op een fotootje krijgen. Ergens in november vindt de wissel plaats. Ik heb geen proefrit gemaakt, dus hopelijk valt het vermogensverschil en het ontbreken van de Öhlins niet tegen.

Oja, door een goedkoper model te nemen is de bijtelling vrijwel gelijk gebleven..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MR. RHS
Ik vind dit toch wel gaaf om te lezen dat de ervaringen zo goed zijn dat je voor een tweede ronde gaat. Veel plezier ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
De SMLR heeft 300pk. Dat is echt meer dan genoeg hoor. Onze xc40P8 heeft 408PK (de eerste modellen PS2 toch ook?) en dat verschil is echt minimaal. Ik miste het totaal niet tijdens de proefritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:37
Juancho schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 00:14:
De SMLR heeft 300pk. Dat is echt meer dan genoeg hoor. Onze xc40P8 heeft 408PK (de eerste modellen PS2 toch ook?) en dat verschil is echt minimaal. Ik miste het totaal niet tijdens de proefritten.
Qua pk's is dat inderdaad meer dan genoeg, maar bij de DM heb je wel 4wd (bij de pre 2024 modellen zelfs permanent, gaat wel ten koste van de actieradius, maar kom :) ).

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Cpt. Peacock schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 21:29:
[...]

Qua pk's is dat inderdaad meer dan genoeg, maar bij de DM heb je wel 4wd (bij de pre 2024 modellen zelfs permanent, gaat wel ten koste van de actieradius, maar kom :) ).
Klopt, heb ik nu ook op m'n Volvo xc40 P8 eerste generatie. Heb je het nodig in Nederland? Dnek het voor 99% niet, misschien in heel specifieke gevallen. Ik heb het met 2 uur proefrijden in de PS MY25 ook geen moment gemist.

Waar ik het wel miste was tijdens de proefrit in de Renault Scenic etech met voorwielaandrijving. Dat was gewoon een paar keer spinnen (bewust) bij een rotonde. Met de PS2 op dezelfde rotonde geen centje pijn. En dat met meer PK dan de Renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 22:15

Snappie88

Mr. Hollywood

Mijnn vrouw heeft sinds enkele weken nu haar (tweedehands, 2022) PoleStar 2. We hebben deze vorige week voor het eerst aan de laadpaal gehangen, maar deze trok maar 1.xx kw/u. De (gele) kabel is ook aanzienlijk dunner dan de kabel welke ik bij mijn elektrische BMW iX2 kreeg. Kan iemand mij vertellen of dit de standaard bijgeleverde kabel is, of dat we een of andere random oplaadkabel erbij hebben ontvangen? Opladen naar ~80% duurt nu gewoon een volle dag...

Surfin' paradise!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
@Snappie88

Als eerste gefeliciteerd met de P2.

Wat bedoel je precies met laadpaal? Je eigen "thuis laadpaal" en zo ja, welke is dat?

Of bedoel je met laadpaal, een openbare paal bij bv een winkelcentrum?
Die kunnen meestal 11kW leveren (soms ook semi-snel) , maar is ook vaak afhankelijk of je met meerdere auto's op dezelfde laadpaal staat.

Of bedoel je een snellaadpaal? meestal langs snelwegen en soms ook op bv een industrie terrein.

Als laatse, kan je een foto plaatsen van je laadkabel, en dan indien mogelijk een opdruk.

(ps: een auto kan niet lager dan ~1.4kW laadstroom aan, dus wat zie je precies? tip: BMW kabel proberen?)

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie01
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:23
Na (bijna) 5 jaar met veel plezier in de Dual Motor gereden, gisteren proefrit gemaakt in de LRSM. Helaas was dit nog niet de MY26.

Weten jullie of er verschil zit in actieradius tussen de MY25 en MY26? Het viel mij namelijk op dat bij 100% accu, er 550km werd aangegeven. Ik ben benieuwd of we bij MY26 hetzelfde kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Heeft er iemand al meer weet over de prijs van `Connected Services plus`?
In september verloopt mijn 3 jaar gratis abbo.

Het laatste dat ik had gelezen is dat ze technisch nog niet klaar waren met de abbo's en het voorlopig gratis bleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

@Hansieo - Thanks :-) ik had inderdaad iets vollediger kunnen zijn: ik bedoel de 11kW (openbare) paal die in onze wijk staat. Met de BMW laadkabel pakt ié ~6kW op en is dus aanzienlijk sneller met laden, maar met de 'eigen' kabel dus aanzienlijk minder snel; ergens tussen de 1 en 2kW. Foto kan ik delen wanneer ik weer thuis ben!

Surfin' paradise!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deSenna24
Snappie88 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 10:38:
@Hansieo - Thanks :-) ik had inderdaad iets vollediger kunnen zijn: ik bedoel de 11kW (openbare) paal die in onze wijk staat. Met de BMW laadkabel pakt ié ~6kW op en is dus aanzienlijk sneller met laden, maar met de 'eigen' kabel dus aanzienlijk minder snel; ergens tussen de 1 en 2kW. Foto kan ik delen wanneer ik weer thuis ben!
Toevallig geen maximum amperage ingesteld op de auto/app? Zo kun je namelijk ook opladen vertragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
deSenna24 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 10:45:
[...]

Toevallig geen maximum amperage ingesteld op de auto/app? Zo kun je namelijk ook opladen vertragen.
Hij schrijft dat met andere kabel aan 6 kWh laadt, dus dat zal het probleem niet zijn.
Zijn die gele niet van VAW auto's? Die zijn dunner dan deze die ik al gebruikt heb (Volvo, Tesla,..), maar zouden dezelfde snelheid moet kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
RigolleM schreef op maandag 5 mei 2025 @ 11:52:
[...]

Hij schrijft dat met andere kabel aan 6 kWh laadt, dus dat zal het probleem niet zijn.
Zijn die gele niet van VAW auto's? Die zijn dunner dan deze die ik al gebruikt heb (Volvo, Tesla,..), maar zouden dezelfde snelheid moet kunnen leveren.
Hmm juist, goed punt. Mogelijk toch iets aan de kabel dan. Ik heb er zelf 2 kabels bijgekregen (tweedehands MY22) en die haalt perfect 11kW en 2kW (granny). Geen idee of dat de standaard Polestar kabels zijn of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
deSenna24 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 12:07:
[...]

Hmm juist, goed punt. Mogelijk toch iets aan de kabel dan. Ik heb er zelf 2 kabels bijgekregen (tweedehands MY22) en die haalt perfect 11kW en 2kW (granny). Geen idee of dat de standaard Polestar kabels zijn of niet.
Ik bedoelde VAG groep, zat met VW in mijn hoofd en er een mix van gemaakt :F

Ik heb de mijne van de Volvo ook terug gegeven aan de LM, kon die perfect achterhouden, maar wat doe ik er mee? In mijn huidige wagen lagen ook 2 kabels, en de laadpaal is een vaste kabel. Geen idee of er merken/modellen zijn waar ze geen CCS laadkabel bijgeven? Dat ze de granny nalaten kan ik nog begrijpen maar de CCS kabel, is toch basis gereedschap om de wagen te laden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheetar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:06
RigolleM schreef op maandag 5 mei 2025 @ 11:52:
[...]

Waarschijnlijk is de gele kabel een 1 fase kabel, dat zou verklaren dat er 1/3 van de snelheid gehaald wordt.

Daarnaast zou er ook een amperage limiet moeten zijn, hetzij in de auto, hetzij bij de laadpaal, anders had ik voor 1 fase rond 3,5 verwacht en rond 11 voor de andere kabel.

De standaard kabel is zwart met klittenband om kabel opgerold te houden.

[ Voor 5% gewijzigd door Cheetar op 05-05-2025 12:19 ]

Polestar 2 LRSM '21 Magnesium 19" Pilot (P3.4.4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
Cheetar schreef op maandag 5 mei 2025 @ 12:17:
[...]

Waarschijnlijk is de gele kabel een 1 fase kabel, dat zou verklaren dat er 1/3 van de snelheid gehaald wordt.

Daarnaast zou er ook een amperage limiet moeten zijn, hetzij in de auto, hetzij bij de laadpaal, anders had ik voor 1 fase rond 3,5 verwacht en rond 11 voor de andere kabel.

Dit zal het antwoord wel zijn, klinkt veel aannemelijker. Als je met andere kabel/auto 6kW haalt en nu 1/3 kan de fase een limiet zijn. Daarnaast ook laadpaal. Misschien ook nog 11kW laadpaal met 2 aansluitingen die 2 auto's gaat laden aan 1/2 snelheid? Dat zou ca. 6kW voor 2 auto's wel kunnen verklaren ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
[...]
Eéntje uit een (plug-in) hybrid dan.. Jammer dat zo'n zaken gebeuren ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
Juancho schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 00:14:
lol. P2 hier met de power optie dus max 475pk. MAAR!! dat is alleen bij tjokvolle batt.

Kom je (dacht ik) onder 70%? dan is die bonus van 75pk weg.
en dat mérk je... op de autobahn.... O-)

Hoe leger de batterij hoe minder power ook ónder de 400pk... helaas...

maar het blijft altijd nog leuk.... (andere merken moeten BOOST oid indrukken en dan nóg beperkt 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

[...]

Dit klinkt logisch, dank je wel. De kabel is geel dus dat zal dan sowieso niet de standaard geleverde kabel zijn.

Morgen even de dealer bellen maar vermoed dat we gewoon een nieuwe kabel erbij moeten bestellen :(

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Snappie88 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 20:01:
[...]
Morgen even de dealer bellen maar vermoed dat we gewoon een nieuwe kabel erbij moeten bestellen :(
Ben benieuwd hoe deze gaat reageren... Als hij een beetje commercant is dan gaat hij dit voor jou in orde brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tormentor1985
Hansieo schreef op maandag 5 mei 2025 @ 17:02:
[...]

lol. P2 hier met de power optie dus max 475pk. MAAR!! dat is alleen bij tjokvolle batt.

maar het blijft altijd nog leuk.... (andere merken moeten BOOST oid indrukken en dan nóg beperkt 8) )
Van 70% tot 100% heb je het volle vermogen beschikbaar. Tussen 40% en 70% gaat het vermogen stapsgewijs terug (je bent niet alles in 1 keer kwijt) en onder de 40% heb je 408pk.

Pas als je onder de 15% komt zal je in je display gaan zien dat niet langer al het vermogen beschikbaar is maar dat niveau bereik ik bijna nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
tormentor1985 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 21:09:
[...]

Van 70% tot 100% heb je het volle vermogen beschikbaar. Tussen 40% en 70% gaat het vermogen stapsgewijs terug (je bent niet alles in 1 keer kwijt) en onder de 40% heb je 408pk.

Pas als je onder de 15% komt zal je in je display gaan zien dat niet langer al het vermogen beschikbaar is maar dat niveau bereik ik bijna nooit.
@tormentor1985
Je zal deze gegevens best ergens officieel gevonden hebben, maar ik heb dus éérst maanden 408pk gereden en had na de upgrade het idee (?) dat ik op de autobahn met SoC 50% de 120>>> mínder snel was,
dan mijn "oude" 408pk met SoC50% en 120>>>

Maar nogmaals, kán idee zijn daar 475pk 120>>> met SoC80% wel héuul vlot gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tormentor1985
Hansieo schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 09:03:
[...]

@tormentor1985
Je zal deze gegevens best ergens officieel gevonden hebben, maar ik heb dus éérst maanden 408pk gereden en had na de upgrade het idee (?) dat ik op de autobahn met SoC 50% de 120>>> mínder snel was,
dan mijn "oude" 408pk met SoC50% en 120>>>

Maar nogmaals, kán idee zijn daar 475pk 120>>> met SoC80% wel héuul vlot gaat.
Als je zoekt kan je die gegevens wel vinden inderdaad en er is ook een youtube filmpje van iemand die 0-100 runs doet tussen 90% en 10%.

Het zit tussen je oren 😅 Dat is ook niet heel gek want toen ik net in deze auto ging rijden vond ik hem ook snel maar na een aantal dagen is het "normaal". Als je gewend bent aan 476 pk en ineens terug zakt naar 408 voelt dat waarschijnlijk "trager" dan je dacht dat het ooit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Tommie01 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 10:01:
Na (bijna) 5 jaar met veel plezier in de Dual Motor gereden, gisteren proefrit gemaakt in de LRSM. Helaas was dit nog niet de MY26.

Weten jullie of er verschil zit in actieradius tussen de MY25 en MY26? Het viel mij namelijk op dat bij 100% accu, er 550km werd aangegeven. Ik ben benieuwd of we bij MY26 hetzelfde kunnen verwachten.
MY26 versie, ik heb er 1 in bestelling, heeft (helaas) geen technische aanpassingen waardoor de actieradius verhoogt is. Dat zal dus wel hetzelfde zijn als de MY25 variant. Ik krijg alleen wel van die kappen op de wielen ipv open velgen dus wellicht scheelt dat nog minimaal iets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Hansieo schreef op maandag 5 mei 2025 @ 17:02:
[...]

Ik heb dit niet bij de XC40 P8 met 408pk. Ik heb eigenlijk altijd vol vermogen, behalve als ik onder de 15 of 10 of 5% zak, dan zie je het bekende schildpadje en dan heb je fors minder vermogen. Maar tot die tijd... ik ga er vanuit dat dat in mijn PS2 straks ook wel het geval zal zijn en dan heb je met 300pk meer dan genoeg power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22:08
Snappie88 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 20:01:
[...]

Dit klinkt logisch, dank je wel. De kabel is geel dus dat zal dan sowieso niet de standaard geleverde kabel zijn.

Je hebt gewoon de verkeerde kabel bij de auto geleverd gekregen. Het zou wel heel raar zijn als je zou moeten betalen voor iets wat er bij hoort te zitten.

P2 Void 19“ 2021 Launch Edition

Pagina: 1 ... 206 207 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.