Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-10 22:40
Morales79 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 09:13:
[...]

Ik denk dat ik beide neem, en dan de pixel led en pro pack laat vallen. Moet alleen nog ff kijken naar de mogelijkheden voor trekhaak achteraf. Heb nog een paar weken om te beslissen.

Dus dan zou het worden:
LRSM
Vapour
Nappa light grey
Prime pack (Pilot, plus, climate pakket + privacy glas achter)
B&W audio

Dan hou ik nog een klein beetje budget voor een trekhaak over.
De MY26 upgrades geven toch wel de doorslag. Goed gedaan van Polestar.
Leuke spec, helaas laat mijn budget dit niet toe ;w

Maar goed, ruim 7 weken verder na plaatsen bestelling bij PS en bestelling is nog altijd niet geplaatst bij de fabriek.
Eerst zonder het verder te melden 6 weken in het bakje laten liggen bij PS ivm MY26 wijzingen.
Daarna weer een week agv miscommuncatie PS/Leasmij nav aanpassing plus naar prime.

Nu ligt de order er eindelijk goed (dat is een aanname...)maar heeft PS het (te) druk met het aanpassen van alle bestellingen van MY25 naar MY26 (duh...krijg je als je 6 weken lang alle orders op een stapel gooit en niets mee doet).
Sluit nu dus weer lekker achteraan in de rij aan en hou maar vast rekening met eind september want er worden wereldwijd nu dagelijks veel orders geplaatst agv MY26 wachtrij afgelopen weken en elke dag niet besteld is +1 week levertijd (just a guesstimate :/ )

Hopelijk helpt het dat PS2 niet meer geleverd wordt in de USA agv de importheffing :o

[ Voor 30% gewijzigd door FreeMen op 04-04-2025 15:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:55
Om het maar positief te zien; je krijgt iig een completere, fiscaal-vriendelijkere (neem ik aan) MY26, die ook geheel onverwacht (maar zeer terecht) geüpgraded is naar een krachtigere chip. En alles ook nog binnen de bijtellingsregels van 2025 ;)

En daarnaast schijnt het zonnetje ook nog eens :9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
ach-jee schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:51:
Om het maar positief te zien; je krijgt iig een completere, fiscaal-vriendelijkere (neem ik aan) MY26, die ook geheel onverwacht (maar zeer terecht) geüpgraded is naar een krachtigere chip. En alles ook nog binnen de bijtellingsregels van 2026 ;)

En daarnaast schijnt het zonnetje ook nog eens :9B
Heb mijzelf er maar bij neergelegd dat het loopt zoals het loopt inderdaad.

Fiscaal verschil is minimaal en ik heb LR ingewisseld voor SR om de prime passend te krijgen. Wel happy dat ik deze wissel door alle vertraging nog heb kunnen meepikken.

Nu alleen nog de silveren 20 inch van het "oude" pro pack zien te regelen met ze ipv de graphite. Dat wordt nog wel een dingetje vermoed ik naar wellicht is er hier iemand die ze tegen die tijd misschien wel wil omruilen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pavare
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 10:55
FreeMen schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:20:
[...]

Heb mijzelf er maar bij neergelegd dat het loopt zoals het loopt inderdaad.

Fiscaal verschil is minimaal en ik heb LR ingewisseld voor SR om de prime passend te krijgen. Wel happy dat ik deze wissel door alle vertraging nog heb kunnen meepikken.

Nu alleen nog de silveren 20 inch van het "oude" pro pack zien te regelen met ze ipv de graphite. Dat wordt nog wel een dingetje vermoed ik naar wellicht is er hier iemand die ze tegen die tijd misschien wel wil omruilen :)
Same here, heb wel m'n bestelde srsm met Plus, HK en Pro kunnen laten aanpassen naar Prime + Pro, en heb nu voor een tientje in de maand extra ook het Climate en Pilot pakket er bij. Da's wel lekker. De graphite pro-wielen (icm met Midnight) moest ik wel even aan wennen, maar dat komt wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchBB
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
Gisteren de LRDM met Prime pakket voor de lease besteld in kleur Space metallic, Plus Pack, trekhaak, activity key, winterbandenplan. Ik hoop dat het pakket met extra pk’s ook nog te bestellen is. Ben benieuwd wanneer de levering plaatsvindt.

P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
DutchBB schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 19:35:
Gisteren de LRDM met Prime pakket voor de lease besteld in kleur Space metallic, Plus Pack, trekhaak, activity key, winterbandenplan. Ik hoop dat het pakket met extra pk’s ook nog te bestellen is. Ben benieuwd wanneer de levering plaatsvindt.
Kijk aan, nog een returning customer, vraag me af hoeveel er daar van zullen zijn. Ben vooral benieuwd waar @Aghanim voor kiest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arms2Short
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:06
FreeMen schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:20:
[...]

Snap ik. Ik vind die graphite kleur beetje uitzien als een cheesy "tuning" velg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Arms2Short schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:36:
[...]

Snap ik. Ik vind die graphite kleur beetje uitzien als een cheesy "tuning" velg.
Ik vind ze qua kleur niet passen bij Snow (wit) waar ik de silveren versie er juist wel goed vind bij staan. Mijn Mustang MME heeft ook die kleur (maar dan 18inch) en is echt meh. Heb daarom ook zelf een 20inch set met banden eronder gekocht wat een duur grapje was. Net de banden moeten vervangen en dat gaat dus ook niet via de lease, weer een dure grap en dat wil ik eigenlijk niet nog een keer doen bij de PS.

Ze hebben bij de order vermeld de silveren versie te monteren indien beschikbaar maar ik verwacht er niet veel van. Tegen de tijd dat hij geleverd gaat worden maar eens met PS Beesd bellen of ze hem wellicht kunnen wisselen met een demo, die velgen zijn immers toch niet meer leverbaar dus hebben ze op de demo ook geen zin ;)

Mocht dat niet lukken dan ga ik ze als wintervelg gebruiken en schaf ik nog een silveren set of performance set aan via markplaats voor de zomer. Sowieso wil ik een extra set voor de winter/zomer dus ik kan nog alle kanten op maar als het even kan liever niet de graphite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:10
De velgen op de 19" die ik krijg zijn ook niet moeders mooiste. Maarja, er is helaas geen andere keuze dus it is what it is. Het zijn ook maar wielen gelukkig maar ik verlies 19" boven de 20". Bij die laatste vind ik de velgen ook nirt perse mooier. Dan moet je al die uit het Performance pack hebben maar dat vind ik veelste duur. Dan liever wat extra range met de 19" en leuke pakketten.

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 04-04-2025 23:52 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interFace
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19-07 23:52
Hansieo schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:58:
[...]

wat ik (soms) doe...
stoel helemaal naar voren en dan de leuning max omlaag, dat geeft bést wat ruimte.
Heb ik uiteindelijk ook gedaan maar ik vind het zo jammer/vreemd dat inklappen niet mogelijk is! 😭 ⁉️ 😢

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04:12
Ik overweeg om een tweedehands Polestar 2 aan te schaffen en ben benieuwd naar jullie ervaringen en inzichten. Wat ik me vooral afvraag: wat is jullie ervaring met een tweedehands Polestar 2, met name als het gaat om waardevermindering? Ik begrijp dat deze auto’s als occasion vaak een stuk voordeliger zijn, waardoor je de grootste afschrijving niet zelf hoeft op te vangen. Dat maakt een jonge tweedehands in mijn ogen juist interessant.

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die zelf een Polestar 2 tweedehands hebben gekocht. Wat waren voor jullie de voordelen, en zijn er ook nadelen waar ik rekening mee moet houden? Daarnaast heb ik een paar praktische vragen waar ik nog geen duidelijk antwoord op heb kunnen vinden:

- Is het mogelijk om inzicht te krijgen in de status van de accu bij een tweedehands model?
- Wat is volgens jullie een gezond maximaal aantal gereden kilometers om aan te houden bij aankoop?
- Welk bouwjaar is aan te raden, bijvoorbeeld vanwege software-updates, facelift of technische verbeteringen?
- En tot slot: is er binnen een budget van €25.000 tot €30.000 een betrouwbare Polestar 2 te vinden, of betekent dat automatisch inleveren op belangrijke specificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riminii
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17-10 11:54
[b]
Ik overweeg om een tweedehands Polestar 2 aan te schaffen en ben benieuwd naar jullie ervaringen en inzichten. Wat ik me vooral afvraag: wat is jullie ervaring met een tweedehands Polestar 2, met name als het gaat om waardevermindering? Ik begrijp dat deze auto’s als occasion vaak een stuk voordeliger zijn, waardoor je de grootste afschrijving niet zelf hoeft op te vangen. Dat maakt een jonge tweedehands in mijn ogen juist interessant.

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die zelf een Polestar 2 tweedehands hebben gekocht. Wat waren voor jullie de voordelen, en zijn er ook nadelen waar ik rekening mee moet houden? Daarnaast heb ik een paar praktische vragen waar ik nog geen duidelijk antwoord op heb kunnen vinden:

- Is het mogelijk om inzicht te krijgen in de status van de accu bij een tweedehands model?
- Wat is volgens jullie een gezond maximaal aantal gereden kilometers om aan te houden bij aankoop?
- Welk bouwjaar is aan te raden, bijvoorbeeld vanwege software-updates, facelift of technische verbeteringen?
- En tot slot: is er binnen een budget van €25.000 tot €30.000 een betrouwbare Polestar 2 te vinden, of betekent dat automatisch inleveren op belangrijke specificaties?
Zelf recent een gebruikte PS2 uit 2023 gekocht.
Antwoord op je vragen (mijn idee, anderen kunnen hierop aanvullen):

- ik koop nooit een splinternieuwe auto maar juist een exemplaar waar 'de kop' af is, maar wel waar nog min 1 jaar (fabrieks of BOVAG) garantie zit. Je geeft het zelf al aan...
- bij voorkeur geen ex lease auto + wel van 1e eigenaar, niet omdat dit slecht zou zijn maar omdat ik hier best wat slechte ervaringen mee heb, uitzonderingen daargelaten (1 eigenaar, netjes OH beurten gehad etc)
- accu status (State Of Health/ SOH) kan je laten controleren, en daarvoor heb je redelijk goedkope manier (minder betrouwbaar) tot een heel uitgebreide (kost wat meer). Reken bij een PS2 van bv 2 jaar oud met gem km's gereden op een SOH van ergens tussen de 90-95%, dus 5-10% minder dan vanaf fabriek.
- los van de uitvoeringen heb je grofweg twee opties qua bouwjaarrange:
1. de originele (v.a. 2020/2021) met voorwielaandrijving (of AWD uiteraard). Deze kan je optisch oa herkennen aan de grille aan de voorkant.
2. de facelift (vanaf ik dacht midden 2023) met achterwielaandrijving (of AWD uiteraard). Hiervan is de grille dicht en in carrosseriekleur gespoten.
3. Software gaat grotendeels OTA dus krijg je deze mee.
4. Tussen 25k en 30k zijn er best PS2 te vinden met behoorlijk wat opties, maar reken op het pre-facelift model, en op >50k km gereden.

Belangrijke 'divider' qua uitvoering is of je voor de enkele motor (SM) gaat (afh van het bouwjaar dus voor- of achterwielaandrijving) of voor de Dual motor (DM). Ik heb uiteindelijk gekozen voor de SM omdat ik voor mezelf te weinig meerwaarde zag maar wel hogere kosten.
Verder werkt PS vooral met optiepakketten die (tot dit jaar althans) grofweg zijn te verdelen in:
- Pilot pack (pilot assist, speciale pixel LED lampen, 360 camera etc)
- Plus Pack (panorama dak, aparte bekleding/ stoelen etc)
- Climate Pack (stuurwiel en 4x stoelverwarming, verw ruitensproeiers etc)

Maar als jij in de markt ben voor een PS 2 dan is het advies: je goed inlezen (bv in dit forum) en proefritjes maken, kijken wat bij jou het beste past....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:49
impactftw schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 13:36:

Wat leuk dat je een PS2 occasion zou willen aanschaffen. Ik heb zelf nog geen 2 maanden geleden hetzelfde gedaan en was sinds december de markt goed aan het volgen.

Mijn ervaring is zeer goed. Het voordeel aan het kopen van een occasion is dat je tot op zoek kan gaan maar een exemplaar die jij echt wilt hebben. Het nadeel kan zijn om deze te vinden en daar was in mijn geval een gezond portie geduld voor nodig. Ik zocht een exemplaar rond de 50.000 - 75.000 kilometer, performance, pilot, plus met nappa. Kortom het complete plaatje. Ik vind gewoon de Brembo remmen en die geel/oranje gordels mooi en ik was van mening als we een berg geld uit gaan geven het wel iets moest zijn wat ik echt wilde hebben. Het probleem is dat veel van deze auto's uit de lease komen en er dus helaas veelal ergens bezuinigd is dus in dat geval moet je goed zoeken en geduld hebben. Gezien ik geen haast had met de aankoop was dit voor mij geen probleem. Ik heb uiteindelijk een auto van de eerste eigenaar kunnen kopen (geen lease, maar wel zakelijk gereden en aangeschaft). De dealer waar deze te koop stond verkocht de auto voor hem en zo heb ik wel gewoon garantie en aanschafwaarde garantie op mijn verzekering.

Ik had er al een tijdje 1 op het oog maar die viel net boven het budget wat ik eraan uit wilde geven. Over het algemeen vind je dit type auto niet voor onder de 35k. Uiteindelijk daalde hij nog iets verder in prijs en kon ik hem voor 29,5 mee nemen. Zoals je zegt is er dus 41,5k afgeschreven in 4 jaar tijd dus dan heb je veel auto voor je geld.

Bij een dealer zal er vaak een rapport zitten over de staat van de accu. Echter zou ik mij er niet heel druk om maken als dat er niet bij zit want elke PS2 occasion heeft nog een prima accu zelfs als ze 200.000 kilometer hebben gelopen. Qua gezonde kilometers is natuurlijk heel persoonlijk maar meer dan 100.000 kilometer vind ik ze vrij duur. Ik zou proberen daar onder te blijven.

Ik vermoed dat elke Polestar wel eens een TCAM reset of "tablet" reset nodig heeft. Ik wist dit van te voren en zie dat niet als extreem hinderlijk. Zolang je weet dat dat zo nu en dan moet en daarmee kan leven hoeft dan geen issue te zijn.

En binnen dat budget ga je zeker een mooie auto kunnen vinden. Ik ken zelfs een partij die er heel veel op voorraad heeft (maar niet het model wat ik zocht). PM voor info als je dat wilt.

Houd er verder ook rekening mee dat de verzekering van een PS2 met een catalogus waarde van 70.5k een stuk duurder is dan een exemplaar met een enkele motor en kleine accu. Je kan die prijs alvast laten berekenen op basis van kentekens. Dit moet een weloverwogen keus zijn. In mijn geval betaal ik met 19 schadevrij jaren voor all risk een whopping 131 euro per maand. Daarnaast zijn er clausules als klasse 3 alarm + jaarlijkse certificering op werking, keyless protect met certificaat en een clausule dat bestuurders onder de 24 jaar niet verzekerd zijn. Er zijn ook veel verzekeringen die de auto helemaal niet willen verzekeren omdat ze te duur zijn of te veel vermogen hebben zoals inshared.

[ Voor 11% gewijzigd door tormentor1985 op 05-04-2025 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 00:51
Ik heb afgelopen September mijn diesel kruisraket ingeruild op een 2021 LRDM Performance, een launch editie dus met alles er op en er aan. Met 48d km en wetende dat de auto particulier gereden werd maakte ik mij geen zorgen om de SOH. Ik heb ook contact gehad met een autobedrijf die z'n rapport (bijvoorbeeld Aviloo) maar lastig vond. Was ook een Launch Edition, met 59d km. Niet elk bedrijf heeft er zin in, en is in mijn mening ook niet nodig wanneer de kmstand laag is. Ga je echt een knoop doorhakken om 2% SOH? Ik denk van niet.

Als ik nu ga zoeken naar een vergelijkbare P2 als die van mij (de aanpassingen niet meegerekend) heb ik ook al flink afgeschreven. EV's schrijven eenmaal hard af.

Verzekering is zeker een ding. Een SRSM is een stuk goedkoper dan een LRDM. Cataloguswaarde en vermogen spelen de grootste rol. Voor die van mij is All-Risk nu 88eu/maand. Geen gedoe met alarm certificaten etc, en woon in het noorden. Een SRSM zou z'n 46eu/maand zijn. Een LRMD is wel iets duurder om te rijden. Voornamelijk het verbruik is stevig en banden willen wel slijten (30d km per set).

Dit alles is met de Pre-facelift. Een gefacelift model, met de meegespoten grill, is een stuk efficienter etc maar ook gelijk een stap duurder. Ik denk niet dat je daar op moet gaan mikken met een budget van max 30k.

Veel plezier met het zoeken en wachten. Uiteindelijk komt er wel een voorbij.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:02
Smotske schreef op zondag 6 april 2025 @ 00:15:
.....

Als ik nu ga zoeken naar een vergelijkbare P2 als die van mij (de aanpassingen niet meegerekend) heb ik ook al flink afgeschreven. EV's schrijven eenmaal hard af.

Verzekering is zeker een ding. Een SRSM is een stuk goedkoper dan een LRDM. Cataloguswaarde en vermogen spelen de grootste rol. Voor die van mij is All-Risk nu 88eu/maand. Geen gedoe met alarm certificaten etc, en woon in het noorden. Een SRSM zou z'n 46eu/maand zijn. Een LRMD is wel iets duurder om te rijden. Voornamelijk het verbruik is stevig en banden willen wel slijten (30d km per set).

Dit alles is met de Pre-facelift. Een gefacelift model, met de meegespoten grill, is een stuk efficienter etc maar ook gelijk een stap duurder. Ik denk niet dat je daar op moet gaan mikken met een budget van max 30k.

Veel plezier met het zoeken en wachten. Uiteindelijk komt er wel een voorbij.
* mijn Allrisk = €75,35 /mnd voor een launch LRDM+
** mijn zomerbanden zitten nu op ca 5,5mm en 33.3377km, dus nog véél te gaan.

dus ik denk dat jouw informatie niet klopt.
(ja, LRDM permanente aandrijving, dus geen 2+2!! kost energie, maar je krijgt een hoop lol terug.. O-) )

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
De 20" performance banden zullen best stevig verslijten, maar op de 1e set standaard 19" zomerbanden heb ik ruim 81.000 km gereden.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Ik dácht... dat het gewoon wéér een glitch was, en na een reset/nachtrust weer over zou zijn...
of over een paar dagen.

Helaas, het is dus een échte BUG, ontstaan na de laatste update.

Open het performance screen en stel deze in op de laatste 20KM ...
en je ziet (althans bij mij..) rare onverklaarbare pieken van wel 60kWh, terwijl ik juist ruuuustig rij.

Klik op de laatste 40km setting... en je scherm zal 0.0 wijzigen....
klik op de laatste 100km setting... en je ziet wél het scherm wijzigen... maar het verbruik klopt nog niet.

Nogmaals een páár infotainment resets gedaan maar ze blijft stront eigenwijs fout weergeven. :(

commando "annuleer route" is óók weer fout...... "ok, maar u bent niét aan het navigeren" komt ze mee. :(:)

om dan 5 sec daarna te melden, ga nu rechts af... :F

Zullen al deze bugs ooit over zijn??
of moet ik de auto dan een vaste standplaats in de Efteling geven?? :+

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreeMen
Hansieo schreef op zondag 6 april 2025 @ 15:08:
Ik dácht... dat het gewoon wéér een glitch was, en na een reset/nachtrust weer over zou zijn...
of over een paar dagen.

Helaas, het is dus een échte BUG, ontstaan na de laatste update.

Open het performance screen en stel deze in op de laatste 20KM ...
en je ziet (althans bij mij..) rare onverklaarbare pieken van wel 60kWh, terwijl ik juist ruuuustig rij.

Klik op de laatste 40km setting... en je scherm zal 0.0 wijzigen....
klik op de laatste 100km setting... en je ziet wél het scherm wijzigen... maar het verbruik klopt nog niet.

Nogmaals een páár infotainment resets gedaan maar ze blijft stront eigenwijs fout weergeven. :(

commando "annuleer route" is óók weer fout...... "ok, maar u bent niét aan het navigeren" komt ze mee. :(:)

om dan 5 sec daarna te melden, ga nu rechts af... :F

Zullen al deze bugs ooit over zijn??
of moet ik de auto dan een vaste standplaats in de Efteling geven?? :+
Ach joh, zijn maar getallen, bij mijn Mustang MME is het niet anders. Vanaf dag 1 klopt er niks van de historische rij statistieken. Gewoon geen aandacht aan schenken, je kan er.toch weinig mee ook al zouden ze kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-10 14:57
Wat zijn de ervaringen qua bereik met een MY24 LRSM met dakkoffer?

Dit jaar staat de vakantie Zuid Frankrijk geboekt met vrouw, peuter van vier en een baby.

Ik moet dus een dakkoffer mee. Echter de vraag is, koop ik deze voor onze Polestar of voor de Mazda CX60 Phev (benzine)

Haal ik met de Polestar met dakkoffer en snelheid in frankrijk minimaal 200km bereik tussen 80-20%? Dat lijkt mij de maximale afstand dat een peuter het volhoudt en een baby ook. Doel is om in maximale twee dagen Zuid frankrijk te behalen.

Of heeft iemand een gouden tip voor een echte universele dakdragers die op een Polestar 2 en CX60 past, dan ga ik het verbruik van te voren even testen.

Eventuele afweging: Polestar heeft een EU laadpas van het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Lumics schreef op maandag 7 april 2025 @ 06:48:

Dit jaar staat de vakantie Zuid Frankrijk geboekt met vrouw, peuter van vier en een baby.

Ik moet dus een dakkoffer mee. Echter de vraag is, koop ik deze voor onze Polestar of voor de Mazda CX60 Phev (benzine)

Haal ik met de Polestar met dakkoffer en snelheid in frankrijk minimaal 200km bereik tussen 80-20%? Dat lijkt mij de maximale afstand dat een peuter het volhoudt en een baby ook. Doel is om in maximale twee dagen Zuid frankrijk te behalen.

Of heeft iemand een gouden tip voor een echte universele dakdragers die op een Polestar 2 en CX60 past, dan ga ik het verbruik van te voren even testen.

Met onze MY23 LRSM met dakkoffer en fietsendrager deden we rond de 200km (80-10%). Soms iets meer soms iets minder. 130kmh in Frankrijk is wel killing voor de range. Met 110 in NL zei hij dat we 300+ konden rijden (klopt wel ongeveer denk ik).

Overigens kan je hem wel verder dan 80% opladen met een peuter denk ik. Wij hadden hem bij elke stop gewoon tot 100, omdat we toch ruim een uur moesten stoppen met onze 5 maanden oude babies.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:28

Mijn ervaring leert, dat je langer bezig bent met de kinderen dan met laden. ik heb een MY22 SRSM, met dakkoffer redde ik in Duitsland sowieso wel 200km in de zomer. Je kan hem echt wel ook leger dan 20% rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Zojuist eerste verwachte leverdatum doorgekregen van de lease van mijn MY26 SMSR prime zijnde 1e week september. Ik vermoed dat dit een door de leasemij ingeschatte datum is want ik moet nog gebeld worden door PS voor goedkeuring/afstemming van de order (schijnbaar doen ze dit altijd).
Edit: zojuist gebeld en leverdatum is idd door Leasemy geschat. De status in de polestar app: leveratum augustus - september. )

Overigens heeft mijn collega zojuist zijn MY25 SMLR non plus (geen enkele optie) uitvoering geleverd gekregen.
Ik moet zeggen dat ik toch even weer moest slikken hoe laag de instap is en hoe "klein" de deuropening is, zeker als je in de auto wil instappen als hij naast een andere auto geparkeerd staat. Dat is toch wel een groot pluspunt van een SUV. Ook de enorme bezels rondom het scherm vielen mij direct weer op, voelt toch wel erg 1999 aan (ipad 1/2...).

Verder heb ook het idee dat het panoramadak echt veel doet tav het ruimtelijkheidsgevoel in de auto. Zijn versie heeft die niet en voelde behoorlijk krap aan van binnen. Ook bieden de stoelen in zijn versie weinig ondersteuning voor de benen wat ook al niet help, dat is bij de plus/prime versie gelukkig wel zo.

Met uitzondering van de de instap verhelpt de prime uitvoering hopelijk veel van de "min" punten maar had eigenlijk liever deze ervaring vandaag niet gehad, dit zet me toch weer aan het twijfelen of ik wel de juiste keuze heb gemaakt :S

Jullie gaan mij nu vast overtuigen dat dat wel het geval is :z

[ Voor 28% gewijzigd door FreeMen op 07-04-2025 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
@FreeMen ik weet niet hoelang je bent, maar de stoel kan best een stuk omhoog als je niet al te groot bent. Omdat de Polestar 2 toch echt al iets hoger op de poten staat...vonden wij het veschil best meevallen met onze huidige XC40 (echte SUV dus). Natuurlijk is de instap dan alsnog lager en zit je ook in de auto lager, maar overal vonden het meevallen want wij waren daar ook enorm bang voor. Met de juiste stoel/stuurhoogte zit je alsnog een beetje op de bok.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Laatst online: 17-10 23:23
FreeMen schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:23:
Met uitzondering van de de instap verhelpt de prime uitvoering hopelijk veel van de "min" punten maar had eigenlijk liever deze ervaring vandaag niet gehad, dit zet me toch weer aan het twijfelen of ik wel de juiste keuze heb gemaakt :S

Jullie gaan mij nu vast overtuigen dat dat wel het geval is :z
Bij twijfel niet inhalen en gewoon een MME 26 bestellen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Waps61 schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:39:
[...]

Bij twijfel niet inhalen en gewoon een MME 26 bestellen :9
Haha, ja daar heb ik zowaar nog even over getwijfeld. De huidige MME schijnt qua comfort ook een stuk beter te zijn en electrische stoelen zitten nu ook in de goedkopere uitvoeringen maar nog 4 jaar in "dezelfde" auto voor aanzienlijk hogere bijtelling voelt ook niet als de juiste keuze.

Nagenoeg alle andere beetje leuk aangeklede SUV's met een schappelijke effectieve range (va ca 400km) vallen helaas buiten budget. Tesla model Y past wel maar ja, niet mijn ding van binnen buiten de hele politieke vraag rondom Tesla.
Juancho schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:33:
@FreeMen ik weet niet hoelang je bent, maar de stoel kan best een stuk omhoog als je niet al te groot bent. Omdat de Polestar 2 toch echt al iets hoger op de poten staat...vonden wij het veschil best meevallen met onze huidige XC40 (echte SUV dus). Natuurlijk is de instap dan alsnog lager en zit je ook in de auto lager, maar overal vonden het meevallen want wij waren daar ook enorm bang voor. Met de juiste stoel/stuurhoogte zit je alsnog een beetje op de bok.
1.90m dus dat zit er helaas niet in. Het panoramadak zorgt wel voor net wat meer hoofdruimte heb ik gezien. Zonder pano heb ik nog maar een cm of 3 over op de laagste stand.

Ik moet zeggen dat ik het bij de proefrit ook iets anders ervaren heb dan vanmorgen dus alle hoop is op het prime pakket gevestigd.

[ Voor 3% gewijzigd door FreeMen op 07-04-2025 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
FreeMen schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:56:
[...]

Haha, ja daar heb ik zowaar nog even over getwijfeld. De huidige MME schijnt qua comfort ook een stuk beter te zijn en electrische stoelen zitten nu ook in de goedkopere uitvoeringen maar nog 4 jaar in "dezelfde" auto voor aanzienlijk hogere bijtelling voelt ook niet als de juiste keuze.

Nagenoeg alle andere beetje leuk aangeklede SUV's met een schappelijke effectieve range (va ca 400km) vallen helaas buiten budget. Tesla model Y past wel maar ja, niet mijn ding van binnen buiten de hele politieke vraag rondom Tesla.

[...]

1.90m dus dat zit er helaas niet in. Het panoramadak zorgt wel voor net wat meer hoofdruimte heb ik gezien. Zonder pano heb ik nog maar een cm of 3 over op de laagste stand.

Ik moet zeggen dat ik het bij de proefrit ook iets anders ervaren heb dan vanmorgen dus alle hoop is op het prime pakket gevestigd.
1.92 hiero, en ja de stoel laag, maar zit verder prima.

Bij instap nog steeds, als ik op de stoel zit en benen buitenboord, een 90° van mijn benen. (ik hoop dat ik het juist omschreef... 8)7 )

Dit is voor mij (pensionado) het criterium om comfortabel in/uit te kunnen stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Bestelling is goedgekeurd en onderweg naar Polestar. Benieuwd wat de eerste verwachte leverdatum zal zijn. Heeft het al zin om nu een Polestar account aan te maken? Of kan dat pas na bevestiging van Polestar zelf met daarin bijv een bestel ID die aan je account gekoppeld moet zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Juancho schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:46:
Bestelling is goedkeurend en onderweg naar Polestar. Benieuwd wat de eerste verwachte leverdatum zal zijn. Heeft het al zin om nu een Polestar account aan te maken? Of kan dat pas na bevestiging van Polestar zelf met daarin bijv een bestel ID die aan je account gekoppeld moet zijn?
Uit eigen ervaring van vandaag kan ik je zeggen dat je die uitnodiging automatisch krijgt nadat de auto door Polestar Beesd in behandeling is genomen. Ze bellen je daarvoor persoonlijk op om de order door te nemen waarna je direct een mail krijgt om je Polestar ID aan te maken. Daarin wordt dan direct je bestelling gekoppeld.

Mijn verwachte leverdatum volgens de app: augustus-september. Exactere datum zullen we krijgen na productie planning vermoed ik.

[ Voor 8% gewijzigd door FreeMen op 07-04-2025 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
FreeMen schreef op maandag 7 april 2025 @ 21:28:
[...]

Uit eigen ervaring van vandaag kan ik je zeggen dat je die uitnodiging automatisch krijgt nadat de auto door Polestar Beesd in behandeling is genomen. Ze bellen je daarvoor persoonlijk op om de order door te nemen waarna je direct een mail krijgt om je Polestar ID aan te maken. Daarin wordt dan direct je bestelling gekoppeld.

Mijn verwachte leverdatum volgens de app: augustus-september. Exactere datum zullen we krijgen na productie planning vermoed ik.
Top dank je! Dan wacht ik hun belletje even af. Gebeurt dat vanaf een standaard nummer? Dan voeg ik die even toe. De laatste tijd word ik namelijk weer helemaal gek van al die span belletjes dat ik een onbekend nummer nirt eens meer opneem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Juancho schreef op maandag 7 april 2025 @ 21:53:
[...]

Top dank je! Dan wacht ik hun belletje even af. Gebeurt dat vanaf een standaard nummer? Dan voeg ik die even toe. De laatste tijd word ik namelijk weer helemaal gek van al die span belletjes dat ik een onbekend nummer nirt eens meer opneem.
Volgens mij bellen ze met een call id Polestar. Ik heb ze namelijk niet toegevoegd aan mijn contacten maar de naam kwam wel in mijn scherm toen ze beide. Nummer is +31 345 744 048

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardleers
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-10 09:47
Sinds een paar dagen een probleem met Spotify. Elke keer als ik na een x aantal uur bij de auto aankom moet ik aan het begin opnieuw inloggen in spotify. Alsof hij mijn profiel niet onthoud. Alles is geupdate naar de laatste versies (3.4.4). Spotify ook. Iemand anders bekend met dit euvel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Hardleers schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:57:
Sinds een paar dagen een probleem met Spotify. Elke keer als ik na een x aantal uur bij de auto aankom moet ik aan het begin opnieuw inloggen in spotify. Alsof hij mijn profiel niet onthoud. Alles is geupdate naar de laatste versies (3.4.4). Spotify ook. Iemand anders bekend met dit euvel?
Toevallig hebben wat rijders vanuit het XC/C40 topic hier ook last van. Ik zelf overigens niet in mijn XC40. Heb je al eens de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hardleers
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-10 09:47
Thnx, was mn eerste idee ook, als ik straks weer instap. Was even benieuwd. Bekende issue dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
FreeMen schreef op maandag 7 april 2025 @ 23:17:
[...]

Volgens mij bellen ze met een call id Polestar. Ik heb ze namelijk niet toegevoegd aan mijn contacten maar de naam kwam wel in mijn scherm toen ze beide. Nummer is +31 345 744 048
Mag ik vragen hoelang dit bij jou duurde? Ik krijg net van onze LM de bevestiging dat de PS2 is besteld in Beesd. Dus nu is Polestar aan zet...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bamieater
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-10 12:42
Ik ben recent in aanraking gekomen met Polestar doordat mijn auto stuk was. De verhuurder vroeg: "Is een elektrische auto ook goed?" en ik kreeg een Polestar mee. Wat me direct opviel en overtuigde, was hoe solide en nieuw de auto eruitzag na meer dan 90.000 kilometer op de teller. En daarnaast was het een mooie kans om de auto in de praktijk te testen.

Uiteindelijk beviel het zo goed dat ik inmiddels een occasion heb gekocht, en die ga ik morgen ophalen! 🎉
Vreemde ervaring bij laadplek
Ik ben nog vrij nieuw in de wereld van EV's, maar ik ben wel iets raars tegengekomen. Laat me de situatie schetsen:
  • Bij de zwemles van mijn dochter zijn vier laadplekken (twee palen).
  • Paal 1: Eén auto aan het laden, de andere parkeerplek werd geblokkeerd door een auto zonder te laden (zag ik later).
  • Paal 2: Twee vrije plekken. Ik parkeer, wil de kabel aansluiten en zie een sticker: "Paal buiten gebruik."
  • Ik besloot de auto daar te laten staan, omdat er verder toch niet geladen kon worden.
  • Toen ik terugkwam, zat er een grote kras op de laadklep.
Ik snap dat het frustrerend kan zijn als laadplekken worden geblokkeerd door auto's die niet laden, maar dit soort agressie lijkt me totaal onnodig. Ik vraag me af of dit soort gedrag vaker voorkomt, of dat het misschien gericht is tegen bepaalde merken zoals Polestar? Of is dit gewoon pech?
Nog iets anders: laadpoortpositie
Wat me ook opviel is de positie van de laadpoort. Die zit aan de linkerkant achter, en dat kan best een uitdaging zijn bij laadpalen aan de rechterkant van een eenrichtingsweg. De kabel steekt dan verder uit dan de spiegel, en dat voelt niet helemaal ideaal.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips!

Say what you want to say, BUT don't speak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:06
Ik heb het tot nu toe één keer gehad. Ik ga het in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Juancho schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:42:
[...]

Mag ik vragen hoelang dit bij jou duurde? Ik krijg net van onze LM de bevestiging dat de PS2 is besteld in Beesd. Dus nu is Polestar aan zet...
Ze hebben het erg druk met de bestellingen van MY26. Mijn bestelling was vorige week woensdagmiddag ingestuurd naar Polestar en ik ben gisterochtend gebeld. Al met al een dag of 2-3 dus vrij snel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dutchnoob017
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-10 16:40

Als je de dakkoffer nog moet aanschaffen, is het wellicht ook de moeite om te kijken naar een trekhaakkoffer. Biedt ook een hoop extra ruimte, maar dan zonder het verlies in rijbereik. Al gaat dit natuurlijk vooral op als je al een trekhaak hebt, anders is het vrij duur.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar uit testen met elektrische auto's komt steevast dat een trekhaakkoffer amper rijbereik kost. Je kan bijvoorbeeld zoeken op Bjorn Nyland, die had zelfs een betere efficiëntie met een Skoda Enyaq met trekhaakkoffer dan zonder, waarschijnlijk omdat die trekhaakkoffer het geheel meer op een druppelvorm doet lijken.

Praktisch werkt het natuurlijk net wat anders dan een dakkoffer, maar als ik de ruimte in de toekomst nodig ga hebben zou mijn voorkeur zeker uitgaan naar een trekhaakkoffer. Ook makkelijk tussen auto's te wisselen, dus wat dat betreft ook ideaal voor je twee-auto-dilemma 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10 14:47

Smurf

Detri

Trekhaakkoffer is inderdaad veel fijner dan een dakkoffer. Hoef je je schoonmoeder ook niet zo hoog te tillen. :+

Ik ben jarenlang met de tent op een mulitfunctionele bagagedrager voor op de trekhaak op vakantie geweest. Was zo'n model met platte goten waar ik de tent (en wat andere volume spullen) in een bouwzeil op vastgebonden had. En voor dagtripjes de rest van het jaar konden de fietsen er eventueel ook op.
(Je mag niet zeggen dat het een fietsendrager is, iets met beoogd gebruik enzo.)

Naast het verbruik maakt het ook op hoge snelheid geen extra herrie.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-10 16:58

Stimulate14

⭐⭐⭐

Idem hier, gebruik nu CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-10 11:47

sopsop

[v] [;,,;] [v]

About2Break schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 18:08:
[...]

Ik heb het tot nu toe één keer gehad. Ik ga het in de gaten houden.
Ik ook één keer nu inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Ter indicatie voor degene die een MY26 besteld hebben of gaan bestellen, zojuist heb ik van PS een update gehad waarbij de auto de status pre-productie heeft gekregen met aanpassing verwachte leverdatum van augustus-september naar augustus.

NB. Gisteren kreeg ik nog een berichtje van de Leasemy met verwachte leverdatum week 40 (laatste week aug/1st sept) maar dat zal wel zelf verzonnen zijn geweest nav de eerste verwachte leverdatum augustus - september waarbij ze voor de zekerheid maar de laatste week hebben aangehouden.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Pluginbaby
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-10 16:11
Vandaag was het zo ver *O*
Ik had net genoeg tijd voor de handover thuis en toen meteen terug naar kantoor. Vanavond maar eens even rustig alle instellingen uitpluizen en een rondje door de polder 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zW3PF-kdgXlRxgezEn263EgLF8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bxguguy6sGWQOHCHxZhKvp44.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Pluginbaby schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:38:
Ik had net genoeg tijd voor de handover thuis en toen meteen terug naar kantoor. Vanavond maar eens even rustig alle instellingen uitpluizen en een rondje door de polder 8)

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Mooi kleurtje ook, Midnight toch? Neem aan dat jij nog net het 2025 model hebt? Veel rijplezier in deze prachtige wagen! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waps61
  • Laatst online: 17-10 23:23
Pluginbaby schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:38:

[Afbeelding]
Nice! nog een goeie 4 weken en dan staat ie in die kleur voor de deur :Y
Is er al een midnightclubje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Waps61 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 18:59:
[...]

Poeh ik heb zo enorm lopen twijfelen! Heb beide gezien in de Polestar store. Midnight en de nieuwe 2025 Vapour kleur. Tis die laatste kleur geworden omdat het anders weer extra geld koste (kies liever voor B&W audio systeem) maar vooral ook omdat ik die nieuwe standaard kleur eigenlijk super mooi vond. Beetje beton look grijs, maar als de zon er op staat lijkt het een beetje groen achtig. Heel apart, maar wel gave kleur!

Neemt niet weg dat Midnight ook schitterend is! Hoorde wel van de Polestar verkoper dat die kleur enorm gevoelig is voor krasjes etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arms2Short
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:06
Juancho schreef op donderdag 10 april 2025 @ 19:18:
[...]
Hoorde wel van de Polestar verkoper dat die kleur enorm gevoelig is voor krasjes etc.
Dat geldt voor vrijwel alles met een donkere glanzende lak: auto's, meubels, telefoons, noem maar op.
Lichte kleuren hebben weer zo hun eigen nadelen. Zoals het slagveld van insecten dat je in de zomer op de voorkant hebt zitten. Valt een stuk minder op bij een donkere kleur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Het lijkt wel slechter geworden door de tijd. Volgens mij iets met milieueisen aan autolak. Minder lagen, andere samenstelling etc.

Mijn ouders hadden een ‘92 E-klasse (tot ergens 2010, meer dan 600.000 op de teller) in zwart die wel iets verkleurd was door de zon maar niet veel krassen en/steenslag . Ja natuurlijk n=1 maar toch :P

[ Voor 5% gewijzigd door SirLenncelot op 10-04-2025 21:00 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
[...]

Poeh ik heb zo enorm lopen twijfelen! Heb beide gezien in de Polestar store. Midnight en de nieuwe 2025 Vapour kleur. Tis die laatste kleur geworden omdat het anders weer extra geld koste (kies liever voor B&W audio systeem) maar vooral ook omdat ik die nieuwe standaard kleur eigenlijk super mooi vond. Beetje beton look grijs, maar als de zon er op staat lijkt het een beetje groen achtig. Heel apart, maar wel gave kleur!

Neemt niet weg dat Midnight ook schitterend is! Hoorde wel van de Polestar verkoper dat die kleur enorm gevoelig is voor krasjes etc.
Vapour is echt een mooie kleur. Bij ons mag het elke kleur zijn zolang het maar wit is, maakt de kleurkeuze altijd wel erg makkelijk :o.
Wit staat niet op elke auto, maar bij de meeste kom je redelijk goed weg.

[ Voor 4% gewijzigd door FreeMen op 10-04-2025 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
FreeMen schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:04:
[...]

Vapour is echt een mooie kleur. Bij ons mag het elke kleur zijn zolang het maar wit is, maakt de kleurkeuze altijd wel erg makkelijk :o.
Je hebt wit en wit hè. Bestelbuswit of de pearl, metallic, blanc nacre, snow etc is dan vaak het “mooie” wit wat ik ook wel graag zie 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
SirLenncelot schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:08:
[...]

Je hebt wit en wit hè. Bestelbuswit of de pearl, metallic, blanc nacre, snow etc is dan vaak het “mooie” wit wat ik ook wel graag zie 🙂
Klopt idd, mij huidige Mustand MME is parelmoer wit, zeker met laagstaande zon is hij mij altijd net wat te "geel". Polestar heeft gelukkig een mooiere variant metallic wit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-10 21:52
[...]

Waarschijnlijk wel niet zo gevoelig als de Void-kleur (zwart, non-metallic!) bij de eerste 2 modeljaren. Dat is een echte krassenmagneet. ;(

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pluginbaby
Juancho schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:48:
[...]

Gefeliciteerd! Mooi kleurtje ook, Midnight toch? Neem aan dat jij nog net het 2025 model hebt? Veel rijplezier in deze prachtige wagen! _/-\o_
Klopt, dit is Midnight. LRSM 2025 inderdaad.

Dat rijplezier gaat zeker lukken! Iemand een indicatie hoe lang het gaat duren voor die stoplicht sprintjes gaan vervelen? 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
Pluginbaby schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 09:57:
[...]

Dat rijplezier gaat zeker lukken! Iemand een indicatie hoe lang het gaat duren voor die stoplicht sprintjes gaan vervelen? 8)
.... bij de éérste banden wissel ??? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik vind het overigens wel schandalig dat je geen 11kW kabel (en ook geen granny) bij de auto krijgt. Het is notabene een EV, dan hoort een laadkabel er toch gewoon bij? Alsof je een tv koopt maar nog wel even zelf langs de kabelboer moet om een power kabel te kopen. Gaat nergens over wat mij betreft.

Bijna 5 jaar terug kreeg ik bij m'n Volvo wel beide kabels netjes bij aflevering. Zonder extra kosten.

[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 11-04-2025 10:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tormentor1985
Pluginbaby schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 09:57:
[...]

Ik heb een LRDM en moet zeggen dat het niet gaat vervelen maar het wel net zo snel went als een grotere tv >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamieater
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-10 12:42
Juancho schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:31:
Ik vind het overigens wel schandalig dat je geen 11kW kabel (en ook geen granny) bij de auto krijgt. Het is notabene een EV, dan hoort een laadkabel er toch gewoon bij? Alsof je een tv koopt maar nog wel even zelf langs de kabelboer moet om een power kabel te kopen. Gaat nergens over wat mij betreft.

Bijna 5 jaar terug kreeg ik bij m'n Volvo wel beide kabels netjes bij aflevering. Zonder extra kosten.
Zelf heb ik het onderhandeld als korting.

Say what you want to say, BUT don't speak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Bamieater schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 11:02:
[...]

Zelf heb ik het onderhandeld als korting.
Ja ik heb wel afspraken gemaakt met de LM maar als Polestar mij binnenkort belt om de order als check nog 1x door te nemen voor het naar de fabriek gaat zal ik dat ook wel proberen. Ik wil er gewoon weer een 11kW + granny kabel bij. En ik vind dat het eigenlijk ook gewoon hoort bij een EV.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 11-04-2025 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo

bij Polestar kreeg je "vroeger" óók beide.

Ik denk dat ze er van uitgaan dat de "meeste" dat nu al zélf hebben,
of goedkoop via via naar behoefte /wens aanschaffen.
Dus niks extra betalen op de nogal stevige EV prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik heb er een kabel bijgekregen, niet voor betaald.
Maar geen idee of het een granny is, weet niet eens wat dat betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Waps61 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 18:59:
[...]

Present! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Sinds een paar dagen doet Google maps het niet meer op het display achter het stuur. De navigatie instructies doen het nog wel, maar de kaart wordt niet meer getoont. Ik zie gewoon een zwart scherm.

Ik heb de infotainment al een aantal keer gereset, iemand anders toevallig een idee wat ik nog kan proberen?

No signature required.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17:49
Stimulate14 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 11:15:
[...]

Met granny kabel wordt de kabel voor standaard stopcontact bedoeld, die gaat maar tegen 1.4kW als ik mij niet vergis. Gaat heel traag, vandaar granny :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:13

Pixeltje

Woo-woohoo!

M3rcury schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 11:19:
Sinds een paar dagen doet Google maps het niet meer op het display achter het stuur. De navigatie instructies doen het nog wel, maar de kaart wordt niet meer getoont. Ik zie gewoon een zwart scherm.

Ik heb de infotainment al een aantal keer gereset, iemand anders toevallig een idee wat ik nog kan proberen?
Wissels eens een keer van weergave met de knop op het stuur. De kaart verdwijnt dan, en de snelheidsweergave wordt groter. Daarna terugwisselen. Dat lost het bij mij altijd op. Heb dit nu een 3-4 keer gehad in 100.000 km.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

FreeMen schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:04:
[...]

Kom net van een witte Kodiaq af. Vers gewassen en met de zon erop vond ik het echt wel een mooie kleur, maar vooral dat "vers gewassen" stuk was nog wel eens een probleem. In de winter gaf ik wassen maar gewoon op. Dan maar een grijze auto. Al is er dan altijd weer iemand die niet door heeft dat de achterklep electrisch dicht kan en deze dan voorziet van zo'n mooi rijtje vingers op de onderkant :F

Nu heb ik Vapour, wat prima in de categorie niettevaakwassengrijs valt. Vooral aan de achterkant duurt het nu toch een paar regenbuitjes langer voordat de hoeveelheid vuil me gaat irriteren.

@Pluginbaby De teller staat vandaag op precies 2 maanden. Nog geen spoor van verminderd plezier gemerkt tot nu toe.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

deSenna24 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 11:36:
[...]

Met granny kabel wordt de kabel voor standaard stopcontact bedoeld, die gaat maar tegen 1.4kW als ik mij niet vergis. Gaat heel traag, vandaar granny :)
Volgens mij komt de naam van de mogelijkheid om "bij oma" op te kunnen laden tijdens de bezoekjes op zondagmiddag.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
deSenna24 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 11:36:
[...]

10 Ampere dus die schommelt een beetje tussen 2,2 - 2,4 kw. Voor een long range doet hij ongeveer 10% bijladen in 4 uur tijd. Ik gebruik hem zeer regelmatig en het is altijd voldoende snel om de dagelijks gereden kilometers weer aan te vullen.

Bij vattenfall met blijven loont zit ik inmiddels met een variabel contract op 0,23 per kwh. Voor mij de meest goedkope manier van autorijden op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17:49
tormentor1985 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 11:56:
[...]

10 Ampere dus die schommelt een beetje tussen 2,2 - 2,4 kw. Voor een long range doet hij ongeveer 10% bijladen in 4 uur tijd. Ik gebruik hem zeer regelmatig en het is altijd voldoende snel om de dagelijks gereden kilometers weer aan te vullen.

Bij vattenfall met blijven loont zit ik inmiddels met een variabel contract op 0,23 per kwh. Voor mij de meest goedkope manier van autorijden op dit moment.
Oh juist ja, ligt rond de 2kW, die 1.4kW is het minimum als ik mijn laadpaal op enkele fase gebruik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
De granny kabel is, voor ons, vooral handig als je bijv. op een camping staat of bij een huisje bent waar de auto een x aantal dagen staat en in de buurt geen laadopties zijn. Dan hang je de wagen aan de granny in het stopcontact en laad de auto rustig bij. Beetje als backup ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Pixeltje schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 11:37:
[...]

Wissels eens een keer van weergave met de knop op het stuur. De kaart verdwijnt dan, en de snelheidsweergave wordt groter. Daarna terugwisselen. Dat lost het bij mij altijd op. Heb dit nu een 3-4 keer gehad in 100.000 km.
Nope, helaas. Net gebeld met Polestar, raden aan om de auto te herstellen naar fabrieksinstellingen. Straks maar eens kijken

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamtheater42
  • Laatst online: 10-10 16:28
Goede start van het jaar voor Polestar:
https://media.polestar.co...utm_content=press_q1_2025

Althans 12k verkochte auto's in Q1 2025 ten opzicht van 7k in Q1 2024 - dat is op zich mooi. Natuurlijk zijn wel de P3 en de P4 op de markt gekomen, wat ook flink zal bijdragen.

Hopelijk kan Polestar deze lijn doortrekken - ik vind het een mooi merk met goede auto's, al zijn ze een beetje aan de dure kant.

"I think there is a world market for maybe five computers." - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-10 21:52
Om nog even terug te komen op het verplaatste icoontje van OpenRadio...
Ik heb het dus kunnen terugplaatsen in het normale vak, maar wat blijkt nu? Deze app kan niet gebruikt worden tijdens het rijden. Om 1 of andere reden wordt deze app nu gemarkeerd in de video-categorie, die dus enkel maar bij stilstand kan gebruikt worden.

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:43
Cpt. Peacock schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 19:50:
Om nog even terug te komen op het verplaatste icoontje van OpenRadio...
Ik heb het dus kunnen terugplaatsen in het normale vak, maar wat blijkt nu? Deze app kan niet gebruikt worden tijdens het rijden. Om 1 of andere reden wordt deze app nu gemarkeerd in de video-categorie, die dus enkel maar bij stilstand kan gebruikt worden.
Ik heb een paar weken geleden de app opnieuw geïnstalleerd, daarna werkte hij weer probleemloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter74
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-10 08:25
Zo net bericht van Polestar dat mijn auto is geproduceerd en nu op transport gaat. Denk dat ik dan nog MY 2025 zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
wouter74 schreef op maandag 14 april 2025 @ 10:05:
Zo net bericht van Polestar dat mijn auto is geproduceerd en nu op transport gaat. Denk dat ik dan nog MY 2025 zal hebben.
Ja, MY26 wordt pas vanaf augustus/september uitgeleverd. Ik wacht nog op het belletje van Polestar om de order nog een laatste keer door te nemen :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakerbart
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 17-10 14:44
Ik rij nu sinds vorige week een MY25 SRSM Plus, de rijervaring is fenomenaal! Mijn eerste elektrische auto, dus ik had een paar praktische bedenkingen maar alle zorgen die ik van te voren had waren na twee dagen eigenlijk verdwenen.

Android Automotive werkt ook top, ik mis wel één ding wat ik graag op de backlog van de developers zou zien: het kunnen switchen tussen day/night mode op maps. Ik ben fervent dark mode user, maar helaas kan ik dit overdag niet instellen. Iemand enig idee of dit via een workaround toch mogelijk is?

Ook merk ik dat de keyless entry niet elke dag even snel reageert. Hoewel dit 95% van de tijd probleemloos werkt moet ik soms toch even op het knopje van de sleutel duwen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

@tweakerbart Ik heb zelf liever de dagmodus van Maps maar zit een beetje met hetzelfde. Je kan dit niet vastzetten en bij elk viaduct ongeveer schakelt hij even naar nachtmodus en weer terug.
Ik heb als work-around de kaart nu maar in satteliet mode gezet, dan doet hij alleen de brightness hoger/lager. Wat ik prima vind.

En dit weekend ook de eerste korte test gedaan met de caravan er achter. Gelijk na ophalen uit de stalling via de snelweg terug en even een paar afritten verder doorrijden dan normaal. Ongeveer 60 km gereden waarvan 50 snelweg. ACC op 90 en zoveel mogelijk in vrije lucht proberen te blijven. Kwam uiteindelijk uit op een verbruik van 302 Wh/km.
We hebben geen hele grote caravan (TEC Tour 420) en hij is "maar" 2m20 breed en niet heel hoekig, dus dat zal ongetwijfeld helpen.
Had er vooraf al wat bierviltjes-wiskunde op losgelaten en verwachtte al ergens tussen de 300 en 350 Wh/km uit te komen, dus dit viel me niks tegen.
Plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/osA7GmTCV2PdjUOCsLTyTDcIRQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NcPiTOQHyBayY5FE5HViZR3v.jpg?f=fotoalbum_large

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mooi kleurtje @Smurf , is dat ook Vapour?Ik ben normaal niet van saai grijs (of zwart/wit) maar vapour heeft een soort beton achtige look wat ook soms net wat anders valt met de zon erop. Erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Smurf schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:27:
@tweakerbart Ik heb zelf liever de dagmodus van Maps maar zit een beetje met hetzelfde. Je kan dit niet vastzetten en bij elk viaduct ongeveer schakelt hij even naar nachtmodus en weer terug.
Ik heb als work-around de kaart nu maar in satteliet mode gezet, dan doet hij alleen de brightness hoger/lager. Wat ik prima vind.

En dit weekend ook de eerste korte test gedaan met de caravan er achter. Gelijk na ophalen uit de stalling via de snelweg terug en even een paar afritten verder doorrijden dan normaal. Ongeveer 60 km gereden waarvan 50 snelweg. ACC op 90 en zoveel mogelijk in vrije lucht proberen te blijven. Kwam uiteindelijk uit op een verbruik van 302 Wh/km.
We hebben geen hele grote caravan (TEC Tour 420) en hij is "maar" 2m20 breed en niet heel hoekig, dus dat zal ongetwijfeld helpen.
Had er vooraf al wat bierviltjes-wiskunde op losgelaten en verwachtte al ergens tussen de 300 en 350 Wh/km uit te komen, dus dit viel me niks tegen.
Plaatje:
[Afbeelding]
wat voor uitvoering? LRDM?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakerbart
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 17-10 14:44
Juancho schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:37:
Mooi kleurtje @Smurf , is dat ook Vapour?Ik ben normaal niet van saai grijs (of zwart/wit) maar vapour heeft een soort beton achtige look wat ook soms net wat anders valt met de zon erop. Erg mooi.
De vapour kleur is echt prachtig IMO. Ik heb ‘m gekozen op basis van een foto en was positief verrast. Dit is vapour, nog in het handover center:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Qa2EiqYmRp6u6klE61AA4XmIfk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EaGqYTKBOr4SkK64KK6k84IW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
tweakerbart schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:13:
[...]

De vapour kleur is echt prachtig IMO. Ik heb ‘m gekozen op basis van een foto en was positief verrast. Dit is vapour, nog in het handover center:

[Afbeelding]
Ah ja mooi! Ik vond het op de foto's in de Polestar configurator juist niet zo mooi. leek me dus een saaie kleur en ik dacht, dat wordt de Thunder. Maar eenmaal de eerste keer bij Polestar voor de 1e proefrit stond de nieuwe 2025 Vapour kleur daar en ik vroeg dus, wat is dat voor mooie kleur? Bleek het dus de nieuwe standaard Vapour kleur te zijn. Was toen al verkocht ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-10 15:41
Juancho schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 11:04:
[...]

Ja ik heb wel afspraken gemaakt met de LM maar als Polestar mij binnenkort belt om de order als check nog 1x door te nemen voor het naar de fabriek gaat zal ik dat ook wel proberen. Ik wil er gewoon weer een 11kW + granny kabel bij. En ik vind dat het eigenlijk ook gewoon hoort bij een EV.
Ben het helemaal met je eens! Je levert tenslotte ook een wagen met 2 kabels in!
Ik zou die kabels van de Volvo gewoon houden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-10 15:41
Stimulate14 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 11:15:
[...]

Een “Granny” plug je in een geaard stopcontact. Met wat geluk zit binnen 36 uur je accu dan vol… vandaar de naam, want hoewel zeer gerespecteerd is oma ook niet de snelste meer… 👵

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

Juancho schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:37:
Dit is inderdaad Vapour. Absoluut geen straf dat dat de standaardkleur is geworden toen mijn bestelling omgezet moest worden van MY 24 naar 25. Gecombineerd met de zwarte elementen op de auto vind ik het echt een mooi geheel. Zeker met het zonnetje erop.

@Hansieo wel long range, maar single motor. Dual motor paste niet meer in het budget. Misschien maar goed ook want deze is al rap zat :)

[ Voor 8% gewijzigd door Smurf op 14-04-2025 18:12 ]

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mickvanderveen schreef op maandag 14 april 2025 @ 17:43:
[...]

Ben het helemaal met je eens! Je levert tenslotte ook een wagen met 2 kabels in!
Ik zou die kabels van de Volvo gewoon houden!
Ja nou de standaard kabel hoort volgens mij bij de auto maar de granny kreeg ik er toen (gratis) van Volvo bij. Als ik de auto bij de LM inlever zullen ze die kabel denk ik niet eens missen dus misschien houd ik die idd wel gewoon.

Idealiter heb ik wel na 5 jaar een nieuwe kabel die bij de Polestar behoort mee te komen. Ik hoef die gelukkig (maar ook terecht vind ik) ook niet zelf te betalen. Die hoort bij de auto dus van de leasemaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter74
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-10 08:25
Mijn polestar is dus afgelopen week geproduceerd, dus nog MY 2025. Heeft ie dan ook nog de oude chip (las ik hier op de site dat MY2026 nieuwe chip zou hebben voor entertainment systeem) of zouden ze die wel al vernieuwd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
wouter74 schreef op maandag 14 april 2025 @ 21:00:
Mijn polestar is dus afgelopen week geproduceerd, dus nog MY 2025. Heeft ie dan ook nog de oude chip (las ik hier op de site dat MY2026 nieuwe chip zou hebben voor entertainment systeem) of zouden ze die wel al vernieuwd hebben?
Denk dat de kans klein is dat die erin zit, die is echt nieuw voor MY26. Wanneer die productieswitch plaats vindt is volgens mij niet bekend maar ik vermoed ergens in mei/juni pas gezien de eerste leveringen pas in augustus zijn.
Juancho schreef op maandag 14 april 2025 @ 20:39:
[...]

Ja nou de standaard kabel hoort volgens mij bij de auto maar de granny kreeg ik er toen (gratis) van Volvo bij. Als ik de auto bij de LM inlever zullen ze die kabel denk ik niet eens missen dus misschien houd ik die idd wel gewoon.

Idealiter heb ik wel na 5 jaar een nieuwe kabel die bij de Polestar behoort mee te komen. Ik hoef die gelukkig (maar ook terecht vind ik) ook niet zelf te betalen. Die hoort bij de auto dus van de leasemaatschappij.
Zelfs de "standaard" kabel is niet standaard meer bij PS. Ik moest er € 200 voor bijlappen via de lease. De eerste order was nog zonder kabel geplaatst omdat die niet meer in het budget paste en bij PS vroegen ze toen nog of dat wel juist was want dan zou ik geen kabel hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Overigens, de Polestar heeft geen automatisch zonnescherm toch? Ik kon dat iig niet vinden. Mijn huidige Volvo heeft dat namelijk wel, kan je met het knopje waarmee ook het dakraam open kan (ook dat kan niet bij de Polestar) ook een zonnescherm laten sluiten/openen. Ideaal in de zomer, ook gaat dat scherm automatisch als de zon voor x periode op de auto staat en het x temperatuur bereikt.

Of is dat in de nieuwe Polestars niet meer nodig en weert het dakglas de zon al genoeg? Een Renault Scienic Etec heeft dat wel heel mooi gedaan met een dakglas raam wat via een knopje in verschillende standen gezet kan worden qua doorlaten licht/warmte.

[ Voor 28% gewijzigd door Juancho op 14-04-2025 23:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-10 11:47

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Polestar heeft deze oplossing: https://www.polestar.com/nl/shop/extras/polestar-2/461/

Ik zelf heb overigens geen last van te hoge temperaturen in de auto. Tijdens het rijden sowieso niet en als hij in het zonnetje geparkeerd staat, zet ik meestal de klimaatbeheersing even van tevoren aan en sinds kort kun je via de app ook de raampjes open (en dicht) doen, dat scheelt ook al enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
sopsop schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 12:45:
Polestar heeft deze oplossing: https://www.polestar.com/nl/shop/extras/polestar-2/461/

Ik zelf heb overigens geen last van te hoge temperaturen in de auto. Tijdens het rijden sowieso niet en als hij in het zonnetje geparkeerd staat, zet ik meestal de klimaatbeheersing even van tevoren aan en sinds kort kun je via de app ook de raampjes open (en dicht) doen, dat scheelt ook al enorm.
Hmm ja dat lijkt me in praktijk niet heul handig eigenlijk. Nu sluit ik dat zonnescherm nog wel eens tijdens het rijden als bijv. de hond op de achterbank zit. Om dan te stoppen en zo'n scherm handmatig telkens te plaatsen... Dan laat ik die nu eerst weg en bekijk het wel als we de wagen hebben of het nog achteraf nodig is om aan te schaffen. Ik ga het niet bij de lease doen iig. Wel jammer dat het niet mooi is meegenomen bij het glazen dak als automatisch zonnescherm. Hadden de eerste versies van de Polestar 2 dat ook niet?

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 15-04-2025 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
Juancho schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:24:
[...]

Hmm ja dat lijkt me in praktijk niet heul handig eigenlijk. Nu sluit ik dat zonnescherm nog wel eens tijdens het rijden als bijv. de hond op de achterbank zit. Om dan te stoppen en zo'n scherm handmatig telkens te plaatsen... Dan laat ik die nu eerst weg en bekijk het wel als we de wagen hebben of het nog achteraf nodig is om aan te schaffen. Ik ga het niet bij de lease doen iig. Wel jammer dat het niet mooi is meegenomen bij het glazen dak als automatisch zonnescherm. Hadden de eerste versies van de Polestar 2 dat ook niet?
Nope, heeft er nooit ingezeten. Ik heb zelf in die 4.5 jaar overigens geen last gehad van de zon door het glazen dak, en ik ben niet gezegend met een weelderige bos UV-blokkerend haar. Van passagiers ook geen klachten. Als de auto stilstaat is het een ander verhaal natuurlijk, maar dan koken je honden, kinderen, partners, boodschappen toch, ongeacht of er een glazen dak in zit of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Juancho schreef op maandag 14 april 2025 @ 23:11:
Overigens, de Polestar heeft geen automatisch zonnescherm toch? Ik kon dat iig niet vinden. Mijn huidige Volvo heeft dat namelijk wel, kan je met het knopje waarmee ook het dakraam open kan (ook dat kan niet bij de Polestar) ook een zonnescherm laten sluiten/openen. Ideaal in de zomer, ook gaat dat scherm automatisch als de zon voor x periode op de auto staat en het x temperatuur bereikt.

Of is dat in de nieuwe Polestars niet meer nodig en weert het dakglas de zon al genoeg? Een Renault Scienic Etec heeft dat wel heel mooi gedaan met een dakglas raam wat via een knopje in verschillende standen gezet kan worden qua doorlaten licht/warmte.
Ik vroeg mij dit ook af, ik heb een dergelijk dak nooit gemist in mijn andere autos maar in de PS2 lijkt het mij wel een groot pluspunt gezien het "krappe" interieur zeker icm zwarte bekleding en zwarte hemel. Het dak schijnt behoorlijk goed de warmte buiten te houden maar zo goed als met een (wit) stalen dak zal het natuurlijk nooit worden. Het is gelukkig een klacht die ik amper ben tegengekomen online dus ik vermoed dat het wel los zal lopen maar een optie om het dicht te doen was beter geweest. Time will tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
iOS 18.4 zou een extra rij iconen toevoegen aan CarPlay op grote displays. Ik had eigenlijk toch wel verwacht dat het 11” portrait display van de P2 daar bij zou zitten. Helaas bij mij nog niet.
Anderen toevallig wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluginbaby
zokmer schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 12:40:
Sinds de OTA update begin deze week alleen nog maar 3g verbinding (ipv het snellere LTE/4g). Heeft een negatieve impact op prestaties (laadsnelheid) van Google Maps en ook Spotify. Meer mensen die hier last van hebben? Het is niet lokaal. Ik heb het door heel Nederland.
Heb je hier nog een oplossing voor gevonden? Ik zit sinds de aflevering vorige week donderdag ook alleen op 3G.

Volgens de dame van de Volvo dealer zou dat vanzelf opgelost worden als ik het T-mobile contractje voor het internet bevestigd had maar dat bleek niet het geval. Ik heb gister nog even gebeld en toen de TCAM unit herstart maar ook zonder resultaat. Uiteindelijk nog een keer terug gebeld en toen kreeg ik te horen dat het dan waarschijnlijk vanzelf wel recht zou trekken na een tijdje maar daar heb ik niet echt vertrouwen in...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Pluginbaby schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:18:
[...]

Heb je hier nog een oplossing voor gevonden? Ik zit sinds de aflevering vorige week donderdag ook alleen op 3G.

Volgens de dame van de Volvo dealer zou dat vanzelf opgelost worden als ik het T-mobile contractje voor het internet bevestigd had maar dat bleek niet het geval. Ik heb gister nog even gebeld en toen de TCAM unit herstart maar ook zonder resultaat. Uiteindelijk nog een keer terug gebeld en toen kreeg ik te horen dat het dan waarschijnlijk vanzelf wel recht zou trekken na een tijdje maar daar heb ik niet echt vertrouwen in...
Heeft mijn Volvo XC40 ook opeens sinds een paar weken. Alleen maar 3G. Maar uit ervaring weet ik dat dit idd vanzelf wel weer LTE/4G wordt. Af en toe eens een Tcam reset uitvoeren wil nog wel eens helpen, niet altijd. Maar normaliter komt het altijd vanzelf wel weer goed en kan je er ook weinig zelf aan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pluginbaby
Juancho schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:21:
[...]

Heeft mijn Volvo XC40 ook opeens sinds een paar weken. Alleen maar 3G. Maar uit ervaring weet ik dat dit idd vanzelf wel weer LTE/4G wordt. Af en toe eens een Tcam reset uitvoeren wil nog wel eens helpen, niet altijd. Maar normaliter komt het altijd vanzelf wel weer goed en kan je er ook weinig zelf aan doen.
Hhaha ok, goed om te weten. In dat geval wacht ik het daadwerkelijk even rustig af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrik1
  • Laatst online: 08-10 11:59
SirLenncelot schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 21:33:
iOS 18.4 zou een extra rij iconen toevoegen aan CarPlay op grote displays. Ik had eigenlijk toch wel verwacht dat het 11” portrait display van de P2 daar bij zou zitten. Helaas bij mij nog niet.
Anderen toevallig wel?
Volgens mij heeft het niet zoveel met de grootte van het scherm te maken maar met de resolutie. Mijn ervaring met Apple carplay in verschillende auto's is dat de app icoontjes op het ene scherm kleiner zijn (en dus meer iconen kunnen tonen) bijv in een bmw, dan bij andere. Helaas wordt Carplay in de polestar 2 met grote duplo-iconen weergegeven, daar gaat dus geen derde rij bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik had nog aan Polestar gevraagd of de nieuwe UI van Volvo ook naar de Polestar komt maar helaas. Had daar stiekem wel op gehoopt zodat je iig navigatie en je media (bijv. Spotify) in 1 scherm hebt aangezien het drivers display ook maar minimaal ingezet wordt helaas.

Wellicht dat die UI later nog naar de Polestars komt, ik hoop het wel. Echt een stuk gebruiksvriendelijker omdat je veel minder heen en weer hoeft in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Juancho schreef op woensdag 16 april 2025 @ 15:37:
Ik had nog aan Polestar gevraagd of de nieuwe UI van Volvo ook naar de Polestar komt maar helaas. Had daar stiekem wel op gehoopt zodat je iig navigatie en je media (bijv. Spotify) in 1 scherm hebt aangezien het drivers display ook maar minimaal ingezet wordt helaas.

Wellicht dat die UI later nog naar de Polestars komt, ik hoop het wel. Echt een stuk gebruiksvriendelijker omdat je veel minder heen en weer hoeft in het scherm.
Ik moet zeggen dat ik tijdens de proefritten voldoende had aan de navigatie achter het stuur. Op het grote scherm is dubbelop dus daar kan dan prima spotify of de radio op staan.
Langer praktijkgebruik zal het later moeten uitwijzen. Ben allang blij dat de basisfuncties als temperatuur altijd beschikbaar zijn onderop het scherm.

Wellicht dat er nog meer extra functies beschikbaar gaan komen op de nieuwe chipset net zoals met de extra camera beelding op het scherm vanaf MY25 (MY24?) agv meer geheugen vanaf die modellen.

[ Voor 10% gewijzigd door FreeMen op 16-04-2025 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
FreeMen schreef op woensdag 16 april 2025 @ 15:53:
[...]

Ik moet zeggen dat ik tijdens de proefritten voldoende had aan de navigatie achter het stuur. Op het grote scherm is dubbelop dus daar kan dan prima spotify of de radio op staan.
Langer praktijkgebruik zal het later moeten uitwijzen. Ben allang blij dat de basisfuncties als temperatuur altijd beschikbaar zijn onderop het scherm.

Wellicht dat er nog meer extra functies beschikbaar gaan komen op de nieuwe chipset net zoals met de extra camera beelding op het scherm vanaf MY25 (MY24?) agv meer geheugen vanaf die modellen.
Mwah ik heb nu hetzelfde in de XC40 en heb altijd Maps op het grotere scherm staan omdat die ook in sataliet view kan en het gewoon net wat groter is waardoor je beter vooruit kan kijken incl. auto data. Dat heeft het scherm voor je neus niet. Idealiter zou je daar een scherm willen met multimedia etc maar dat kan helaas ook bij Polestar niet.

Pagina: 1 ... 205 ... 222 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.