• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14:58
Vullen ze niet ook even de ruitensproeiervloeistof bij voor €20??

ik heb alles er af laten halen

Filter, heb ik al gedaan, het was er tijd voor maar ik moet twee maanden wachten tot jullie eens tijd hebben. Daar wacht ik niet op in pollenseizoen (hoewel ik geen last heb van hooikoorts)

ruitenwissers, net nieuw, niet nodig.

Vloeistof, vol tot de max, krijg je geen druppel meer bij.

Enkel de service en apk s.v.p.

remvloeistof vervangen is niet erg veel te duur, let op de bedragen zijn ex btw ook nog hè

[ Voor 10% gewijzigd door De fiscalist op 16-06-2026 20:09 ]

• thomvh
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:44
DutchBB schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 18:26:
Mijn wagen (november 2025) krijgt geen OTA updates aangeboden. Ik zit nu op 4.2.13 en er is niets te updaten. De meest recente versie is 5.1.17. Contact gehad met klantenservice, advies is een afspraak maken bij een servicepunt voor de update.. kan op 17 augustus terecht. Nog meer mensen hier last van?
Ik ken dit alleen dat als je de update te lang negeert dan krijg je hem niet meer tot je een beurt hebt gehad.

• DutchBB
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
thomvh schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 20:18:
[...]

Ik ken dit alleen dat als je de update te lang negeert dan krijg je hem niet meer tot je een beurt hebt gehad.
Ik heb geen OTA melding gehad, als ik die krijg doe ik dat meteen

P2 2026 Prime Space DMLR november 2025

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:59
Hmm ik zit ook op 4.2.13 (modelyear 2026) en dus ook die hele 5.x reeks niet gehad. Zou wel vervelend zijn als met een nieuw model de OTAs al niet meer doorkomen. Is die 5.x misschien niet nodig voor MY26 PS2 wagens en dat die dus niet gepushd wordt?

[ Voor 21% gewijzigd door Juancho op 17-06-2026 10:56 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Um6c5gW4-FrBDXTmtkTH76mND4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NTc1TT7xFnD0FAGFq5AEy2tC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qa-JM6cp33iDdKc-kkXFmNge73w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GQcvCPAZC7n89xqJF1nYHyxK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5b65WYjqFYGSpWlrrVZzM6dWuSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KeygvA22kExu0cYILZHCEXuY.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb niet lang kunnen genieten van mijn refurbished accupakket. Na 1350km dezelfde aandrijving foutmelding, maar ditmaal viel er niet te dc of ac laden. Of ik nu een openbare laadpaal probeerde, een Tesla fastcharger of die van Fastned. Fout. Voor een milliseconde verschiet de on board charger van wit naar geel naar groen om te eindigen in rood. Lijkt erop dat ie nu faalt in de handshake fase. Dus terug naar de garage.

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:57
Voor het accupakket: Met 8% een tijd wegzetten wordt het er ook niet beter op. :-(

• Joosie200
  • Niet online
Arie van Dijk schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 09:19:
Voor het accupakket: Met 8% een tijd wegzetten wordt het er ook niet beter op. :-(
Ik wou dan ook gaan laden. Doe wel vaker laden tot 85%, oprijden tot 10% en dan pas laden. Je wilt toch 75% van de range kunnen gebruiken.

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:29
Zojuist kwam Gemini bij mijn P2 binnen, in het Nederlands.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• Joosie200
  • Niet online
Tis wel veel geregel: bergingsbedrijf wil toestemming van de alarmcentrale, alarmcentrale verwijst mij naar de verzekeraar, verzekeraar is enkel beschikbaar tot 12u en de verzekeraar wil dan weer dat de Volvo garage er vanaf weet.

Kortom ik heb mij een slag in de rondte gebeld maar hij gaat op transport naar Van Nieuwenhuijse. Morgen staat ie bij de garage. Ben benieuwd of het nu wederom ligt aan het accupakket, of dat het nu een faulty obc is of gewoon een software glitch. Wordt vervolgd.

En na lange tijd ev rijden is rondkachelen in een huur benzine bak toch een pak minder. Eens zien wat ik na 5 dagen kan regelen als vervanger.

• guido66
OBC is enkel voor AC laden. Als DC laden niet werkt is er (ook) iets anders mis.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• Pavare
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 23-06 21:16
Juancho schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 10:55:
Hmm ik zit ook op 4.2.13 (modelyear 2026) en dus ook die hele 5.x reeks niet gehad. Zou wel vervelend zijn als met een nieuw model de OTAs al niet meer doorkomen. Is die 5.x misschien niet nodig voor MY26 PS2 wagens en dat die dus niet gepushd wordt?
Mijn MY26 heeft alweer een tijdje wel 5.0.10, maar dat is in de garage gedaan toen hij daar toch was voor de storing in het aandrijfsysteem.

• Juancho
Pavare schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 22:18:
[...]

Mijn MY26 heeft alweer een tijdje wel 5.0.10, maar dat is in de garage gedaan toen hij daar toch was voor de storing in het aandrijfsysteem.
Wellicht zijn die 5.x updates dus niet perse bedoelt voor de MY26 wagens. En volgens mij mis je er ook niks aan. Ik wacht wel tot de eerste volgende grotere update. Komt die ook niet mogen ze de boel onderzoeken bij Volvo.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15:44

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Hansieo schreef op maandag 15 juni 2026 @ 15:45:
[...]

heb je enig idee hoeveel "data"je verbruikt op deze manier? maw heb je een onbeperkt abo nodig of kan het redelijk uit met een bundle?
Ik zag net dat het 1.15GB in de afgelopen 10 dagen was via tethering. Dus best wel fors. Ongeveer 1100 km gereden.

Omgerekend 1MB per kilometer 8) ((100MB+17kWh)/100km)

Gebruik altijd navigatie en Spotify 50% van de tijd.

SIMkaart van de baas gelukkig, geen idee wat de bundel is om eerlijk te zijn. Hij gaf wel een bericht bij 2GB gisteren.

[ Voor 11% gewijzigd door Paku op 19-06-2026 12:53 ]

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

• thomvh
Paku schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 12:52:
[...]

Ik zag net dat het 1.15GB in de afgelopen 10 dagen was via tethering. Dus best wel fors. Ongeveer 1100 km gereden.

SIMkaart van de baas gelukkig, geen idee wat de bundel is om eerlijk te zijn. Hij gaf wel een bericht bij 2GB gisteren.
Vind ik best meevallen als je Spotify streamt om heel eerlijk te zijn.

• Juancho
Paku schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 12:52:
[...]

Grote kans dat die melding van je telefoon komt, dat kan je instellen namelijk en heeft verder niks met je daadwerkelijke data bundel te maken. Als je zakelijk hebt, ik ook, dan is het vaak onbeperkt of een beetje op basis van fair use policy wat eigenlijk ook gewoon onbeperkt betekent 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hDN5O2IL8pkhuuH1lLFevUIUeuk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PHgHZcsLO1CWnlUNc2ln0pyz.jpg?f=fotoalbum_large

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Juancho schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 14:38:
[...]

Grote kans dat die melding van je telefoon komt, dat kan je instellen namelijk en heeft verder niks met je daadwerkelijke data bundel te maken. Als je zakelijk hebt, ik ook, dan is het vaak onbeperkt of een beetje op basis van fair use policy wat eigenlijk ook gewoon onbeperkt betekent 😁

[Afbeelding]
Ja klopt inderdaad, ik heb de limiet op mijn telefoon van 2GB naar 5GB gezet voor de waarschuwing.

Bij Telenet Business hangt de datalimiet voor mobiele telefoons af van het gekozen abonnement. Ze bieden specifieke databundels aan, variërend van 15 GB tot 300 GB per maand.

Dus ik ga me over die 3-5GB per maand voor de wagen geen zorgen maken. De rest van de tijd zit de telefoon toch aan de WiFi.

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GtsxYEsY-OYaCasCxur2xakS1hA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/p6lEnUrGg5dchiRvxAy5zKUt.jpg?f=user_large

Gisteren kreeg ik van een gewaardeerde collega deze sticker. "Uhh, jij hebt toch een Polestar?"

Ik geloof niet dat ik 'm op de wagen ga plakken.

8-)

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:27
thomvh schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 13:09:
[...]

Vind ik best meevallen als je Spotify streamt om heel eerlijk te zijn.
Dan download je de muziek toch naar je telefoon. Hoef je daarvoor geen data te gebruiken.

IONIQ 5 Lounge 73kw & Polestar 2 LRDM Launch Edition

• Juancho
Vraagje over publiek laden. Ik sta hier in de straat altijd aan een Type 2· 11 kW laadpaal van Vattenvall. Ik laad vaak als ik thuiswerk en dan ben ik bijna altijd de enige aan die paal. Maar de laadsnelheid blijft altijd hangen rond 9,5-9,8kW en nooit de 11kW die de paal en auto aan moeten kunnen. Niet dat het voor mij enorm veel uitmaakt hoor, maar ik ben gewoon benieuwd waar die andere 1,5kW dan blijft.... Nu ook weer....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TMRWsUWGnVxWxV4FJSKa2dPZiB4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/agfkqpB7GZuZibpHq1oYeaFr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Juancho op 22-06-2026 13:54 ]

• thomvh
Juancho schreef op maandag 22 juni 2026 @ 13:53:
Vraagje over publiek laden. Ik sta hier in de straat altijd aan een Type 2· 11 kW laadpaal van Vattenvall. Ik laad vaak als ik thuiswerk en dan ben ik bijna altijd de enige aan die paal. Maar de laadsnelheid blijft altijd hangen rond 9,5-9,8kW en nooit de 11kW die de paal en auto aan moeten kunnen. Niet dat het voor mij enorm veel uitmaakt hoor, maar ik ben gewoon benieuwd waar die andere 1,5kW dan blijft.... Nu ook weer....

[Afbeelding]
Ik heb hier ook eens over na zitten te denken. Wat zou kunnen is dat dit aan de DC kant gemeten wordt en dat het dus het verlies van de conversie AC-DC is. Maar dit is ook maar echt gokken.

• vithar
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:44
Juancho schreef op maandag 22 juni 2026 @ 13:53:

[Afbeelding]
Er schieten mij 2 mogelijkheden te binnen:
  • Er wordt wel met 3x16 Ampere geladen, maar het voltage is relatief laag (bijv 215V) waardoor de kW lager dan 11 kW uitkomt. Als je in de Laden-tile van de Polestar app op de puntjes klikt, krijg je te zien met hoeveel ampere er geladen wordt
  • Vattenfall past load balancing toe afhankelijk van hoeveel goedkope stroom beschikbaar is (staat dus los van hoeveel auto’s er aan de laadpaal staan); dit kan ook zorgen voor een lager beschikbaar vermogen

• Juancho
Zou kunnen maar juist overdag lijkt het me dat ze eerder de beperking eraf halen en juist tijdens piekuren er weer opzetten. Ik mis die 1,5kW niet hoor maar vroeg het me gewoon af omdat ik eigenlijk nooit 10+kW zie.

Ik ben overigens wederom helemaal klaar met digital key. Even snel naar de winkel met de telefoon als sleutel, werkt de boel weer eens niet. Sta je dan. Ik heb het Polestar ook gelijk laten weten maargoed, het standaard antwoord kan ik zelf wel invullen: goh wat vervelend, we kunnen zo niks, ga maar naar de dealer. Tis goed met ze... Zoals eerder gezegd, dit moet gewoon altijd werken en anders moet je het niet aanbieden en je klanten er voor laten betalen. Alles zelf al nagekeken want de vorige keer was de functie in de app opeens vanzelf uit. Dat was nu niet het geval, iets met niet in range. Wat dat ook mag betekenen want ik stond letterlijk naast en later in de auto. Fix je shit Polestar!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X64GJpblb62NWPW5Nf4okJ5Mkq8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BuIJlDPAVcQOCrDeSqpSAj3o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4drMhZS6AcbQht2vx6CGpNHdEMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d9YoZPwwghAWULlbUoM0Us1H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IHlTSnLSvHmByFpTlt2-nxGd8Vg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WW5rCfGRL8TodVfdPqCoAy0e.jpg?f=fotoalbum_large

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:27
Juancho schreef op maandag 22 juni 2026 @ 15:38:
Zou kunnen maar juist overdag lijkt het me dat ze eerder de beperking eraf halen en juist tijdens piekuren er weer opzetten. Ik mis die 1,5kW niet hoor maar vroeg het me gewoon af omdat ik eigenlijk nooit 10+kW zie.

Ik ben overigens wederom helemaal klaar met digital key. Even snel naar de winkel met de telefoon als sleutel, werkt de boel weer eens niet. Sta je dan. Ik heb het Polestar ook gelijk laten weten maargoed, het standaard antwoord kan ik zelf wel invullen: goh wat vervelend, we kunnen zo niks, ga maar naar de dealer. Tis goed met ze... Zoals eerder gezegd, dit moet gewoon altijd werken en anders moet je het niet aanbieden en je klanten er voor laten betalen. Alles zelf al nagekeken want de vorige keer was de functie in de app opeens vanzelf uit. Dat was nu niet het geval, iets met niet in range. Wat dat ook mag betekenen want ik stond letterlijk naast en later in de auto. Fix je shit Polestar!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als je in de auto zit dan de auto met je telefoon op slot doen en daarna weer van het slot. Dit werkte vorige week bij mij.

• AteZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 17:45
Juancho schreef op maandag 22 juni 2026 @ 15:38:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zie een S23, is dat een gewone ? of een Ultra? een gewone heeft alleen BLE en werkt anders met bluetooth dan een S23 Ultra die UWB beveiliging op bluetooth toepast en dus stabieler en veiliger is. Bij android ben je ook afhankelijk van de hardware die fabrikant toepast, bij apple is dat minder divers. ik heb namelijk nooit problemen.

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

• Juancho
AteZ schreef op maandag 22 juni 2026 @ 16:43:
[...]

Ik zie een S23, is dat een gewone ? of een Ultra? een gewone heeft alleen BLE en werkt anders met bluetooth dan een S23 Ultra die UWB beveiliging op bluetooth toepast en dus stabieler en veiliger is. Bij android ben je ook afhankelijk van de hardware die fabrikant toepast, bij apple is dat minder divers. ik heb namelijk nooit problemen.
Gewone S23. Ik heb de PS2 nu bijna een jaartje. Eerste maanden nooit issues met DK, laatste maanden wat vaker. Dus ik neem eigenlijk al nooit meer de gok zonder sleutel weg te gaan, maar soms wil je wat uit de auto halen of als ik alleen ff naar de laadpaal in de straat rij doe ik dat ook vaak zonder sleutel. Moet het wel werken en niet de ene keer wel en de andere keer niet. Dan zou Polestar gewoon moeten bepalen welke merken, types mobiele telefoons wel ondersteunt worden en welke niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 22-06-2026 17:00 ]

• thomvh
Juancho schreef op maandag 22 juni 2026 @ 16:59:
[...]

Gewone S23. Ik heb de PS2 nu bijna een jaartje. Eerste maanden nooit issues met DK, laatste maanden wat vaker. Dus ik neem eigenlijk al nooit meer de gok zonder sleutel weg te gaan, maar soms wil je wat uit de auto halen of als ik alleen ff naar de laadpaal in de straat rij doe ik dat ook vaak zonder sleutel. Moet het wel werken en niet de ene keer wel en de andere keer niet. Dan zou Polestar gewoon moeten bepalen welke merken, types mobiele telefoons wel ondersteunt worden en welke niet.
Merk bij mij dat ik soms even wat handgrepen moet proberen alsof die nog aan het verbinden is en dan doet die het vaak wel. Google Pixel 9 though. Anders open ik de auto vaak met de app. Dan kom ik er ook in, wegrijden is nog nooit een probleem geweest.

• Juancho
thomvh schreef op maandag 22 juni 2026 @ 17:05:
[...]

Merk bij mij dat ik soms even wat handgrepen moet proberen alsof die nog aan het verbinden is en dan doet die het vaak wel. Google Pixel 9 though. Anders open ik de auto vaak met de app. Dan kom ik er ook in, wegrijden is nog nooit een probleem geweest.
Dat is natuurlijk vreemd. Als je de deur niet kan openen met de DK, wel met de app en vervolgens ook nog kan wegrijden. Ik kan de deur dus niet openen met DK, wel handmatig via de app maar natuurlijk niet vervolgens wegrijden. Want DK werkt niet.

Ik blijf het maar een vaag verhaal vinden allemaal met zo'n DK.

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20
Juancho schreef op maandag 22 juni 2026 @ 17:07:
[...]

Dat is natuurlijk vreemd. Als je de deur niet kan openen met de DK, wel met de app en vervolgens ook nog kan wegrijden. Ik kan de deur dus niet openen met DK, wel handmatig via de app maar natuurlijk niet vervolgens wegrijden. Want DK werkt niet.

Ik heb DK alleen in de eerst week even gebruikt, maar toen ik erachter kwam dat mijn locatie continu richting Polestar werd gestuurd, heb ik dat snel uitgeschakeld.

De gewone transponder hing al aan m'n sleutelbos en sindsdien geen enkel probleem gehad met het sluiten en ontsluiten van de auto. Het feit dat elke handgreep een sensor heeft waarmee de auto is vergrendelen en ontgrendelen is, is voor mij meer dan voldoende. Je moet de handgreep tenslotte toch gebruiken om de deur te openen. :)

Een knop op de transponder waarmee de achterklep te openen en te sluiten is, vind ik ook erg handig. De sensor onder de bumper werkt ook goed wanneer je je handen vol hebt!

Bij de EX30 was dit een stuk minder handig allemaal, er zat alleen een sensor in de deur van de berijder en de transponder weigerde heel vaak dienst. Voor mij is de P2 dus weer een vooruitgang. :)

• MrMGeeIsTheName
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-06 16:28
guido66 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 13:21:
Zojuist kwam Gemini bij mijn P2 binnen, in het Nederlands.
Is dat een nieuwe firmware update oid? Ik dacht dat de laatste firmware 5.0.10 was, is er al een nieuwere of zit die Gemini update ergens anders in (Update van Google Maps??)

• thomvh
MrMGeeIsTheName schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 15:06:
[...]

Is dat een nieuwe firmware update oid? Ik dacht dat de laatste firmware 5.0.10 was, is er al een nieuwere of zit die Gemini update ergens anders in (Update van Google Maps??)
Zit in de Google Apps die updaten. Er is wel een nieuwe Software vanuit Polestar maar die is nog niet via OTA beschikbaar voor zover ik weet.

• MrMGeeIsTheName
thomvh schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 15:09:
[...]

Zit in de Google Apps die updaten. Er is wel een nieuwe Software vanuit Polestar maar die is nog niet via OTA beschikbaar voor zover ik weet.
Thanks voor de snelle reactie. _/-\o_ _/-\o_ Ben heel benieuwd naar Gemini in de PS2. Was/is het heel duidelijk als Gemini actief wordt? Duidelijk in beeld of verstopt en kom je er bij toeval achter?
(misschien heb ik het al maar is het niet opgevallen :) )

• thomvh
MrMGeeIsTheName schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 15:14:
[...]

Thanks voor de snelle reactie. _/-\o_ _/-\o_ Ben heel benieuwd naar Gemini in de PS2. Was/is het heel duidelijk als Gemini actief wordt? Duidelijk in beeld of verstopt en kom je er bij toeval achter?
Ik kon hem forceren. Door de auto op United States als taal te zetten. Dan kun je in de Google instellingen switchen naar Gemini, dit staat dan bovenaan, spreekt vrij voor zich.

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:27
thomvh schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 15:19:
[...]

Ik kon hem forceren. Door de auto op United States als taal te zetten. Dan kun je in de Google instellingen switchen naar Gemini, dit staat dan bovenaan, spreekt vrij voor zich.
En als je hem dan terugzet naar Nederlands? Is dan Gemini weer weg?

• guido66
[...]

Mijn P2 heeft altijd gewoon op Nederlands gestaan. Er verschijnt een duidelijk pop-up en je moet de keuze maken tussen Gemini of blijven bij de oude assistant. Je kunt altijd nog terug via de instellingen.

En het heeft inderdaad niks met de software-update van Polestar te doen. Is gewoon een playstore update van Google Assistant.

• izzy67
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:09
Mijn PS2 MY26 heeft net eerste 30k onderhoud gehad, rechter spiegel gerepareerd (hoop ik) en software update naar 5.1.17. Visueel zie ik nog niets nieuws.

[img=248,268]blob:https://gathering.tweakers.net/b7aa5995-0470-4e72-bb2e-8e3cfb536eb7[/img]

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:09
Juancho schreef op maandag 22 juni 2026 @ 17:07:
[...]

Probleem is dan vaak dat de bluetooth-verbinding nog niet gemaakt is. Wanneer je eenmaal in de auto zit, is 'ie altijd wel tot stand gekomen en kun je dus wegrijden.

Rij al bijna 5 jaar enkel met DK. Incidenteel hapert 'ie wel eens; bluetooth uit/aan of dat schuifje bij Digital Key in de app uit/aan zetten verhelpt het altijd in de hardnekkige gevallen.

Ideaal? Nee. Komt bij mij alleen net sporadisch genoeg voor dat ik het niet irritant vind. En kan het altijd snel oplossen.

EDIT: Zie dat de P4 gebruik maakt van de native UWB DK die tegenwoordig in Android en iOS zit. Stiekem toch wel benieuwd of dat veel soepeler en stabieler werkt. Zou in theorie veel beter moeten werken dan een bluetooth handshake waarbij ook nog eens bepaald moet worden of het bluetooth-apparaat zich binnen of buiten de auto bevindt.

[ Voor 15% gewijzigd door Koekhapperrr op 23-06-2026 16:54 ]

• Vincm
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:46
Oh een topic waar ik me in kan melden! Sinds 2 maanden (en ~ 4000 km) rijd ik een PS2 uit December 2021. Ik veranderde van baan en had daardoor geen auto van de zaak meer, wilde wel graag elektrisch rijden. Dat bevalt prima!

Ik dacht dat het even afzien zou zijn om thuis met een schuko lader te laden tot ik mijn wallbox kon installeren, maar dat valt eigenlijk best mee. Ik heb pas 1 keer ergens aan een laadpaal hoeven hangen in een weekend, en op een weekje vakantie naar de Ardennen een paar keer daar. Verder altijd thuis. Scheelt dat mijn meeste ritjes maximaal ~ 65 kilometer zijn, soms uitschieters naar ~ 200. Omdat het zo mee viel hangt de wallbox ook nog niet, heb pas 2 weken geleden een nieuwe groep in de meterkast gemaakt. Ik doe het vooral voor de ERE certificaten.

• Juancho
Digital Key werkt weer. Heb de hele verbinding eruit gegooid in de wagen, opnieuw opgezet en nou staat er weer verbonden als ik in de buurt van de auto ben. Bijzonder toch dat dit zomaar niet meer kan werken.

Ik heb overigens de laatste 3 OTAs niet ontvangen. Is dit normaal voor een my26? Volgens mij waren ze namelijk niet alle 3 geschikt voor my26. Overigens ook nog geen Gemini hier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LH9fe1zPYJ7mim8eEo1x34lN-0w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UG33GiGnlfoIHaACX9DBWNFN.jpg?f=fotoalbum_large

• Juancho
Koekhapperrr schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 16:48:
[...]

Probleem is dan vaak dat de bluetooth-verbinding nog niet gemaakt is. Wanneer je eenmaal in de auto zit, is 'ie altijd wel tot stand gekomen en kun je dus wegrijden.
Dot klopt dus niet. Iig niet bij mij. Logisch ook want de digital Key is niet verbonden. Maar je kan de auto wel openen via de app (dusver is wel bluetooth). Weg rijden kan dan echt niet, transponder sleutel wordt immers niet gevonden.

• jjkester
  • Laatst online: 07:35
Juancho schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 21:10:
[...]

Ik heb overigens de laatste 3 OTAs niet ontvangen. Is dit normaal voor een my26? Volgens mij waren ze namelijk niet alle 3 geschikt voor my26. [...]
Ik heb ze ook nog niet. Contact gehad met Polestar Support daarover. In de release notes zie ik namelijk fixes voor bugs die ik toch wel regelmatig ervaar. Nou kan ik nog wel even wachten, maar wachten op een update die door een issue nooit komt is zonde.

Ik twijfel of ze wisten of die al uitgegeven zouden moeten zijn (niet expliciet gevraagd), of er echt sprake is van een issue aan mijn auto weet ik dus niet. Advies was naast het gebruikelijke instellingen checken om langs een servicepunt te gaan voor de update, en expliciet te vragen dat ze checken of er een "blokkade" is waardoor ik niks OTA krijg. Geen idee wat dat betekent, maar dat heb ik bij de afspraak bijgevoegd.

Kan er halverwege volgende maand terecht, mocht de update in de tussentijd alsnog binnen komen annuleer ik de afspraak gewoon weer.

[ Voor 3% gewijzigd door jjkester op 23-06-2026 21:35 ]

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:57
Juancho schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 21:12:
[...]

Dot klopt dus niet. Iig niet bij mij. Logisch ook want de digital Key is niet verbonden. Maar je kan de auto wel openen via de app (dusver is wel bluetooth). Weg rijden kan dan echt niet, transponder sleutel wordt immers niet gevonden.
Via de app is niet via bluetooth hé. Dat gaat via de dataverbinding.

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

• Juancho
Cpt. Peacock schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 21:50:
[...]

Via de app is niet via bluetooth hé. Dat gaat via de dataverbinding.
Ok maar dan is het toch alsnog logisch dat je wel kan wegrijden als je de auto kan openen met DK. Dan ligt die verbinding er gewoon. Zonder werkende DK kan je namelijk echt niet weg rijden natuurlijk.

• Juancho
jjkester schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 21:34:
[...]

Ik heb ze ook nog niet. Contact gehad met Polestar Support daarover. In de release notes zie ik namelijk fixes voor bugs die ik toch wel regelmatig ervaar. Nou kan ik nog wel even wachten, maar wachten op een update die door een issue nooit komt is zonde.

Ik twijfel of ze wisten of die al uitgegeven zouden moeten zijn (niet expliciet gevraagd), of er echt sprake is van een issue aan mijn auto weet ik dus niet. Advies was naast het gebruikelijke instellingen checken om langs een servicepunt te gaan voor de update, en expliciet te vragen dat ze checken of er een "blokkade" is waardoor ik niks OTA krijg. Geen idee wat dat betekent, maar dat heb ik bij de afspraak bijgevoegd.

Kan er halverwege volgende maand terecht, mocht de update in de tussentijd alsnog binnen komen annuleer ik de afspraak gewoon weer.
Vandaag ook contact gehad met Polestar support maar ook bij mij gaven ze een wat warrig verhaal en dat ik anders maar langs de Volvo dealer moest. Heb ik nu alleen ff geen zin in en die 3 OTAs die ik niet heb, daar mis ik bar weinig aan. Gaat me meer om dat er niet idd een blokkade is richting komende OTAs die ik wel graag wil. Dus ik wacht sowieso af tot de eerste volgende OTA. Krijg ik die ook niet...dan ga ik me wel melden bij Volvo.

Mocht jouw afspraak doorgaan , kan je dan even doorgeven wat de monteur al dan niet gevonden heeft? 🙏🏻

• ErnstHE
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23:10
jjkester schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 21:34:
[...]

Zelfde bij mijn MY26. Polestar support gaf hetzelfde advies aan mij en dat er mogelijk sprake is van een blokkade. Afspraak staat nu voor half juli. De 5.0.10-versie heeft expliciet verbeteringen voor MY26, zoals “Verbeteringen aan Apple CarPlay-verbindingen”.

• Juancho
Ja daarom boeit me die OTA niks als Android gebruiker 😆

Sowieso mag er wel eens wat actie komen bij de developers van AAOS apps. Wij twijfelen bijv om tijdelijk een Podimo abonnement te nemen. Dus ik kijken in de AAOS Store... Geen Podimo app. Om over de vrij triest uitgeklede Spotify app maar te zwijgen. Maargoed, ik heb de hoop al opgegeven dat AAOS echt een volwaardige vervanger kan zijn van AA. Echt jammer en een gemiste kans wat mij betreft.

[ Voor 77% gewijzigd door Juancho op 23-06-2026 22:31 ]

• ErnstHE
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23:10
Juancho schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 22:28:
Ja daarom boeit me die OTA niks als Android gebruiker 😆

Sowieso mag er wel eens wat actie komen bij de developers van AAOS apps. Wij twijfelen bijv om tijdelijk een Podimo abonnement te nemen. Dus ik kijken in de AAOS Store... Geen Podimo app. Om over de vrij triest uitgeklede Spotify app maar te zwijgen. Maargoed, ik heb de hoop al opgegeven dat AAOS echt een volwaardige vervanger kan zijn van AA. Echt jammer en een gemiste kans wat mij betreft.
Deze bugfix is toch ook wel fijn als deze is opgelost:

Bugfix voor Range assistent, inclusief historische gegevens die nu de juiste verbruikscijfers tonen in de weergaven voor 20 km en 40 km.

En dat de beveiligingsupdate iets nieuwer is dan 2025!

[ Voor 3% gewijzigd door ErnstHE op 23-06-2026 22:38 ]

• jjkester
  • Laatst online: 07:35
Range assistent inderdaad, maar ik heb (met een losse prive en werk telefoon) ook regelmatig issues met Bluetooth koppelen, wisselen tussen telefoons en contacten synchroniseren, dat werkte toen ik de auto kreeg vlekkeloos. En af en toe klinkt te audio bagger en is een reset van infotainment nodig. Die fixes zitten ook in 5.0.10 afgaande op de beschrijving.

• Juancho
Ik moet regelmatig het systeem herstarten omdat de Spotify app kuren heeft. Dan zie je niks meer in je playlists etc behalve een streepje in het scherm. Heel vaag. Even de boel herstarten en het werkt weer met alleen wel soms het vervelende dat je opnieuw moet inloggen want al rijdend niet kan. Maargoed, dit is een Spotify issue dus dat zal wel nooit opgelost worden.

• thomvh
Juancho schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:18:
Ik moet regelmatig het systeem herstarten omdat de Spotify app kuren heeft. Dan zie je niks meer in je playlists etc behalve een streepje in het scherm. Heel vaag. Even de boel herstarten en het werkt weer met alleen wel soms het vervelende dat je opnieuw moet inloggen want al rijdend niet kan. Maargoed, dit is een Spotify issue dus dat zal wel nooit opgelost worden.
Ik denk oprecht dat jij met de 5.0.11 update heel veel gelukkiger zou zijn. Al mijn "issues" zijn sindsdien opgehouden. Behalve dat ik een keer geen 4G kreeg na dat ik in de middle of nowhere engeland was afgelopen maand. Dus weet niet of dat helemaal aan de auto te verwijten is. Alle latere updates heb ik ook nog niet gehad. Maar heb nog niemand gehoord die die heeft gehad behalve bij de dealer.

[ Voor 7% gewijzigd door thomvh op 24-06-2026 09:27 ]

• N1traat
  • Registratie: September 2003
[...]

Het is mij opgevallen dat als je google maps in de auto opent, dat je linksbovenin (zegmaar boven de meldingen dempenknop) het spraakassistentknop/logo met het gemini logo 'spark' logo is vervangen.

Wanneer je de assistent knop gebruikt of 'hey google' zegt, zie je ook onderin het scherm gemini staan.

• MrMGeeIsTheName
N1traat schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:43:
[...]

Het is mij opgevallen dat als je google maps in de auto opent, dat je linksbovenin (zegmaar boven de meldingen dempenknop) het spraakassistentknop/logo met het gemini logo 'spark' logo is vervangen.

Wanneer je de assistent knop gebruikt of 'hey google' zegt, zie je ook onderin het scherm gemini staan.
Thanks, duidelijk verhaal, kan ik wat mee :)

Conclusie, ik heb nog geen Gemini helaas.

• Juancho
Heb ook maar even voor de zekerheid alvast een afspraak bij Volvo gepland voor niet doorkomen laatste 3 OTA's. Kon pas terecht op 18 augustus maar dat is nog wel net voor we op vakantie gaan.

• Riminii
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 24-06 19:16
Vandaag tijdens een ritje begon mijn aircopomp geluid te maken. Na uitzetten van de airco verdween het geluid weer. Natuurlijk is het erg warm en moet een aircopomp hard werken maar toch, het geluid (zwaar zoemend) was niet fijn. Op enig moment leek het alsof de auto iets aan vermogen verloor. DUs snel naar de dealer en daar hebben ze een korte diagnose + proefritje gedaan, maar niets gevonden. Heeft iemand anders vergelijkbare ervaringen? Kan de aircopomp er ineens mee uitscheiden? Zo ja, wat dan? Ik heb meteen wel een afspraak gemaakt voor een uitgebreidere check-up.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Riminii schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 19:16:
Vandaag tijdens een ritje begon mijn aircopomp geluid te maken. Na uitzetten van de airco verdween het geluid weer. Natuurlijk is het erg warm en moet een aircopomp hard werken maar toch, het geluid (zwaar zoemend) was niet fijn. Op enig moment leek het alsof de auto iets aan vermogen verloor. DUs snel naar de dealer en daar hebben ze een korte diagnose + proefritje gedaan, maar niets gevonden. Heeft iemand anders vergelijkbare ervaringen? Kan de aircopomp er ineens mee uitscheiden? Zo ja, wat dan? Ik heb meteen wel een afspraak gemaakt voor een uitgebreidere check-up.
Ik ben nu in Frankrijk in 40+ graden, en de airco maakt echt een boel lawaai. Vermogen missen doe ik niet, omdat je het op deze wegen toch niet kwijt kan (overal is grind gestort in de omgeving). Het zoem geluid is soms hard (echt hard) en soms redelijk normaal (vergelijkbaar met andere autos hier).

Het is zelfs zo erg dat de auto actief gaat koelen (ik neem aan de batterij) als hij stil staat (en uit).

No signature required.

• Cpt. Peacock
Riminii schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 19:16:
Vorig jaar gehad dat de airco er opeens mee ophield na +-3/4 van een lange rit (900km). Blazers werkten nog normaal, maar er was geen airco meer. Bij een temperatuur van 34° niet zo aangenaam natuurlijk. :)

Eerstvolgende aire even gepauzeerd en de wagen vergrendeld voor 10 minuten en niet in de buurt van de wagen gebleven. Na die 10 minuten werkte de airco terug normaal.

• Cpt. Peacock
Juancho schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 22:01:
[...]

Ok maar dan is het toch alsnog logisch dat je wel kan wegrijden als je de auto kan openen met DK. Dan ligt die verbinding er gewoon. Zonder werkende DK kan je namelijk echt niet weg rijden natuurlijk.
Nee, het gaat erover dat als je DK niet werkt, je wel nog de wagen kan openen met de app, omdat die manier niet via Bluetooth werkt itt de DK. Eenmaal in de wagen kan je dan de bluetooth optie van de wagen zelf even uit- en terug aanzetten.

• Juancho
Cpt. Peacock schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:03:
[...]

Nee, het gaat erover dat als je DK niet werkt, je wel nog de wagen kan openen met de app, omdat die manier niet via Bluetooth werkt itt de DK. Eenmaal in de wagen kan je dan de bluetooth optie van de wagen zelf even uit- en terug aanzetten.
ja dat weet ik, ik kan ook met de app in de auto zoals gepost. Ik dacht even dat er gedacht werd dat als je eenmaal in de auto zit je dan ook kan wegrijden zonder sleutel. En dat kan natuurlijk niet. Daarvoor moet digital key werken.

Maar wel een goede tip om als DK weer eens niet werkt BT uit/aan te zetten op je mobiel zodat de connectie opnieuw opgezet wordt. Ik had dus vanmorgen weer dat het niet werkte terwijl het gisteravond eindelijk weer werkte. Sta je dan, auto wil weer niet open. Toen even BT uit/aan gedaan en opeens stond er verbonden.

Wel erg irritant natuurlijk, maar wellicht ligt het ook aan een Android update waardoor het erger is geworden.

• NokiaFan
izzy67 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 16:41:
Mijn PS2 MY26 heeft net eerste 30k onderhoud gehad, rechter spiegel gerepareerd (hoop ik) en software update naar 5.1.17. Visueel zie ik nog niets nieuws.

[[url="blob:https://gathering.tweakers.net/b7aa5995-0470-4e72-bb2e-8e3cfb536eb7"]Afbeelding[/url]]
Klapte jouw rechter buitenspiegel ook niet meer open bij het openen van de auto?

• izzy67
@NokiaFan Ja rechterbuitenspiegel klapte vaak niet uit, ik heb deze toen maar uitgezet. Ook alle opties als draaien bij achteruitrijden. Gekke was wel dat sinds enkele weken als ik in de auto stapte de spiegel verdraaid was. Nu na de 5.1.17 update is dat verhoplen (was software volgens dealer). ook de spiegel is gesmeerd en werkt nu goed, maar dat zien we pas goed als het ok kouder wordt.

• izzy67
@Juancho volgens dealer is de OWA nog niet uitgerold naar de MY26 modellen, ik zag ook ergens op een forum dat deze problemen had gegeven of de MY26, misschien dat ze hem daarom nog niet uitrollen. Vandaar dat ik hem met onderhoud heb laten updaten. Nu de 5.1.17 met verbeterde BT en USB.

Gemini wordt pas ondersteund vanad de 5.x.x software, de nederlandse versie wordt nu blijkbaar langzaam uitgerold. Ik heb alle geforceerde opties (hulp copilot) geprobeerd. Bij mij werkt de Engels (int) wel, maar zodra ik de taal weer op NL zet dan wijzigd het logo na een paar minuten weer terug naar het microfoontje. Dus of (Eng Int) gebruiken als invoer taal of wachten totdat NL binnenkomt.

• Juancho
izzy67 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 08:46:
@Juancho volgens dealer is de OWA nog niet uitgerold naar de MY26 modellen, ik zag ook ergens op een forum dat deze problemen had gegeven of de MY26, misschien dat ze hem daarom nog niet uitrollen. Vandaar dat ik hem met onderhoud heb laten updaten. Nu de 5.1.17 met verbeterde BT en USB.

Gemini wordt pas ondersteund vanad de 5.x.x software, de nederlandse versie wordt nu blijkbaar langzaam uitgerold. Ik heb alle geforceerde opties (hulp copilot) geprobeerd. Bij mij werkt de Engels (int) wel, maar zodra ik de taal weer op NL zet dan wijzigd het logo na een paar minuten weer terug naar het microfoontje. Dus of (Eng Int) gebruiken als invoer taal of wachten totdat NL binnenkomt.
Toch tamelijk bizar dat Polestar support dit zelf niet aangeeft.

• Chillko
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:42
Juancho schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:18:
Zou het kunnen dat je een brakke app hebt geïnstalleerd? Ik had bijvoorbeeld die roze parkeer app (ben even de naam kwijt) geïnstalleerd en die liet mijn hele systeem vastlopen. Nu ik die niet meer heb gaat het veel beter, wellicht geeft een andere app die op de achtergrond draait wel problemen. De optimalisatie van de meeste apps is om te huilen. Ik snap het ook oprecht niet want Android automotive lijkt echt al heel lang stil te staan terwijl het voor Google een ideale manier is om mensen in hun ecosysteem te krijgen/houden maar het zou me niks verbazen als dit over een paar jaar ook op de graveyard ligt.

• Juancho
Chillko schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:46:
[...]

Zou het kunnen dat je een brakke app hebt geïnstalleerd? Ik had bijvoorbeeld die roze parkeer app (ben even de naam kwijt) geïnstalleerd en die liet mijn hele systeem vastlopen. Nu ik die niet meer heb gaat het veel beter, wellicht geeft een andere app die op de achtergrond draait wel problemen. De optimalisatie van de meeste apps is om te huilen. Ik snap het ook oprecht niet want Android automotive lijkt echt al heel lang stil te staan terwijl het voor Google een ideale manier is om mensen in hun ecosysteem te krijgen/houden maar het zou me niks verbazen als dit over een paar jaar ook op de graveyard ligt.
Nee dit lijkt me niet. Ik heb geen brakke apps geïnstalleerd buiten Maps/Spotify en die ritten app om. Er is sowieso verder helemaal niks in de Store wat interessant is dus wat er wel in staat qua zooi blijf ik ver weg van. Bovendien had ik dit issue vorig jaar na aflevering ook al, het is gewoon puur en alleen in Spotify die wel meerdere vage dingen heeft. Spotify voor AAOS is gewoon echt zwaar tegenvallend. Je kan niet eens sorteren van oud naar nieuw in je afspeellijst. Ik bedoel, hoe dan!

Verder eens met je mening over AAOS. Zoals eerder al gepost, het had zo mooi kunnen zijn en echt een toevoeging aan het Android (eco) systeem. Maar helaas is het volledig stil gevallen eigenlijk. Het was voor mij 6 jaar geleden een reden om te kiezen voor de XC40 met AAOS. In de basis vond ik het zo fijn dat ik met met de PS2 dit weer heb meegenomen. Maar ik moet nu na een jaar PS2 wel zeggen dat AAOS voor de volgende wagen niet perse een harde eis meer is. Nou zijn de systemen van andere merken ook vaak erg matig, maar dan gebruik je gewoon Android Auto via je mobiel. Zeker als die ook auto data kan/mag uitlezen.

Al zullen Volvo en Polestar met hun nieuwe modellen nog wel vasthouden aan AAOS lijkt me. Dus als het wel 1 van die merken wordt, dan zal AAOS nog wel even gebruikt worden door mij.

[ Voor 24% gewijzigd door Juancho op 25-06-2026 11:46 ]

• NokiaFan
izzy67 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 08:39:
@NokiaFan Ja rechterbuitenspiegel klapte vaak niet uit, ik heb deze toen maar uitgezet. Ook alle opties als draaien bij achteruitrijden. Gekke was wel dat sinds enkele weken als ik in de auto stapte de spiegel verdraaid was. Nu na de 5.1.17 update is dat verhoplen (was software volgens dealer). ook de spiegel is gesmeerd en werkt nu goed, maar dat zien we pas goed als het ok kouder wordt.
Interessant. Volgens mij hebben meerdere P2 bezitters inmiddels een nieuwe rechter buitenspiegel geïnstalleerd gekregen, omdat deze niet meer automatisch uitklapte. Zo ook die van mij, een maand geleden. Het zou wel wat duurzamer zijn wanneer dit met een software update kan worden opgelost.
Pagina: 1 ... 245 246 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.