Vanmiddag was de verbinding ineens weer aanwezig, zal dus wel een storing zijn geweestPavare schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 10:32:
Sinds gisteren lijk ik ineens geen internetverbinding meer te hebben. Google maps is offline, en ook Spotify kan ik niet meer in. Hij geeft wel LTE verbinding aan, maar ook een uitroeptekentje lijkt het. Al 3x een tcam reset gedaan, maar dat helpt niet.
Iemand een idee?
Update:FirstEV schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 13:46:
[...]
Toevallig ook sinds gisteren, kan de app geen verbinding meer met de auto maken en geeft de app aan dat de auto offline is. Maar dat is niet het geval: internet aan boord doet het gewoon.
Polestar Support aanwijzingen opgevolgd:
1) app gedwongen stoppen (dus niet verwijderen en opnieuw installeren)
2) herstart van infotainmentsysteem
3) TCAM reset
Zonder resultaat :(
Nu dus maar advies nr. 4 volgen: de komende dagen afwachten of de app weer spontaan verbinding kan maken met de auto.
Ik start net de app op mijn (Android) telefoon, en ja hoor: het werkt weer. (D.w.z. het ziet dat mijn auto niet offline is.) Alleen jammer dat ik nu niet weet of dit een spontane gebeurtenis is, of dat het alsnog het gevolg is van de acties die ik eerder op de dag deed. Ik heb de auto vandaag, zowel voor als na de resets, niet gereden.
is er iemand die onderhoud moet plannen via de Ayvens App of website en kan je dan Volvo/Polestar dealer kiezen? ik krijg alleen lokale garagebedrijven, kwikfit en profile, maar moet vanwege garantie (rechter spiegel) toch al naar Polestar en wil dan gelijk onderhoud plannen, maar dat lukt nu niet.
Waarom maak je dan niet gewoon een afspraak bij de desbtreffende garage?izzy67 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 14:50:
is er iemand die onderhoud moet plannen via de Ayvens App of website en kan je dan Volvo/Polestar dealer kiezen? ik krijg alleen lokale garagebedrijven, kwikfit en profile, maar moet vanwege garantie (rechter spiegel) toch al naar Polestar en wil dan gelijk onderhoud plannen, maar dat lukt nu niet.
@DNLK Waarom maak je dan niet gewoon een afspraak bij de desbtreffende garage?
Omdat de garage aangeeft dat ze alleen een afspraak mogen accepteren die via Ayvens komt en niet rechtstreeks.
Ik kan dan wel de garantie claimen maar voor onderhoud moet ik alsnog naar de lokale garage op de hoek.
Omdat de garage aangeeft dat ze alleen een afspraak mogen accepteren die via Ayvens komt en niet rechtstreeks.
Ik kan dan wel de garantie claimen maar voor onderhoud moet ik alsnog naar de lokale garage op de hoek.
Ik heb de lokale Volvo Dealer rechtstreeks benaderd en dat ging prima. Contact ook via Ayvens. Overigens is mijn lokale Volvo Dealer ook een toereikend Polestar dealer.izzy67 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 15:06:
@DNLK Waarom maak je dan niet gewoon een afspraak bij de desbtreffende garage?
Omdat de garage aangeeft dat ze alleen een afspraak mogen accepteren die via Ayvens komt en niet rechtstreeks.
Ik kan dan wel de garantie claimen maar voor onderhoud moet ik alsnog naar de lokale garage op de hoek.
Het was me al eerder opgevallen maar vandaag nam ik weer eens plaats op de bijrijdersstoel en die zit heel oncomfortabel, het is net alsof er een dikke stang door het midden loopt. Door de stoel verder te kantelen en helemaal naar achteren te zitten wordt het wel wat beter. Mijn vrouw zit meestal daar en die heb ik er nooit over gehoord, zelf ben ik een stuk zwaarder. Ik begin er ook maar niet over tegen haar.
Volgens Gemini (lees korreltje zout misschien) zijn hier veel klachten over, maar in dit topic vond ik eigenlijk niks. De bestuurdersstoel heeft het gek genoeg niet.
Is er iemand met dezelfde ervaring die dit mogelijk heeft opgelost?
Volgens Gemini (lees korreltje zout misschien) zijn hier veel klachten over, maar in dit topic vond ik eigenlijk niks. De bestuurdersstoel heeft het gek genoeg niet.
Is er iemand met dezelfde ervaring die dit mogelijk heeft opgelost?
Ik heb dit ook op de bijrijdersstoel gehad, zowel in de polestar 2 als XC40. Uiteindelijk was in mijn geval de zitvlakverlenger het probleem. Als ik die ingeschoven laat had ik er geen last van.Chillko schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 08:24:
Het was me al eerder opgevallen maar vandaag nam ik weer eens plaats op de bijrijdersstoel en die zit heel oncomfortabel, het is net alsof er een dikke stang door het midden loopt. Door de stoel verder te kantelen en helemaal naar achteren te zitten wordt het wel wat beter. Mijn vrouw zit meestal daar en die heb ik er nooit over gehoord, zelf ben ik een stuk zwaarder. Ik begin er ook maar niet over tegen haar.
Volgens Gemini (lees korreltje zout misschien) zijn hier veel klachten over, maar in dit topic vond ik eigenlijk niks. De bestuurdersstoel heeft het gek genoeg niet.
Is er iemand met dezelfde ervaring die dit mogelijk heeft opgelost?
Thanks, die heb ik niet. Dus bij mij zal het een ander probleem zijn ben ik bangx0z8_ schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 08:30:
[...]
Ik heb dit ook op de bijrijdersstoel gehad, zowel in de polestar 2 als XC40. Uiteindelijk was in mijn geval de zitvlakverlenger het probleem. Als ik die ingeschoven laat had ik er geen last van.
Helemaal in het begin van de P2 waren er hier mensen met hetzelfde probleem in de bestuurdersstoel. Er zit een balk in die moet voorkomen dan je onder de gordel door schuift bij een aanrijding. Sommigen hebben hun stoel aan laten passen en de balk laten verwijderen. Ik heb er zelf nooit last van gehad.Chillko schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 08:24:
Het was me al eerder opgevallen maar vandaag nam ik weer eens plaats op de bijrijdersstoel en die zit heel oncomfortabel, het is net alsof er een dikke stang door het midden loopt. Door de stoel verder te kantelen en helemaal naar achteren te zitten wordt het wel wat beter. Mijn vrouw zit meestal daar en die heb ik er nooit over gehoord, zelf ben ik een stuk zwaarder. Ik begin er ook maar niet over tegen haar.
Volgens Gemini (lees korreltje zout misschien) zijn hier veel klachten over, maar in dit topic vond ik eigenlijk niks. De bestuurdersstoel heeft het gek genoeg niet.
Is er iemand met dezelfde ervaring die dit mogelijk heeft opgelost?
Doorzoek het mobiliteit gedeelte van dit forum maar eens op "submarine".
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Ayvens bellen, dan kunnen zij een nummertje naar de dealer sturen. Je moet wel aangeven dat ze een software update moeten doen, die kwikfit niet kan doen. Anders sturen ze je alsnog daarheen.izzy67 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 15:06:
@DNLK Waarom maak je dan niet gewoon een afspraak bij de desbtreffende garage?
Omdat de garage aangeeft dat ze alleen een afspraak mogen accepteren die via Ayvens komt en niet rechtstreeks.
Ik kan dan wel de garantie claimen maar voor onderhoud moet ik alsnog naar de lokale garage op de hoek.
Yep, ik heb de balk laten verwijderen uit beide stoelen van mijn Launch Performance P2. De anti submarine balk. Mijn nieuwe P2 van 2026 heeft hier geen last van (het lijkt wel of de zitting daar ook iets hoger/dikker is.guido66 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 15:53:
[...]
Helemaal in het begin van de P2 waren er hier mensen met hetzelfde probleem in de bestuurdersstoel. Er zit een balk in die moet voorkomen dan je onder de gordel door schuift bij een aanrijding. Sommigen hebben hun stoel aan laten passen en de balk laten verwijderen. Ik heb er zelf nooit last van gehad.
Doorzoek het mobiliteit gedeelte van dit forum maar eens op "submarine".
Ik plan gewoon een afspraak via de Polestar site vanuit mijn profiel. Een afspraak bij de lokale garage heeft geen zin met deze auto. Tot op heden gaat dat altijd goed, nooit iets van Ayvens gehoord.izzy67 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 15:06:
@DNLK Waarom maak je dan niet gewoon een afspraak bij de desbtreffende garage?
Omdat de garage aangeeft dat ze alleen een afspraak mogen accepteren die via Ayvens komt en niet rechtstreeks.
Ik kan dan wel de garantie claimen maar voor onderhoud moet ik alsnog naar de lokale garage op de hoek.
Ik zit er zelf aan te denken om wat voering toe te laten voegen aan het zitvlak, heb je dat ook overwogen of zou dat te weinig doen? Ik rij binnenkort even langs een auto stoffeerder.petervanstuiven schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 21:56:
[...]
Yep, ik heb de balk laten verwijderen uit beide stoelen van mijn Launch Performance P2. De anti submarine balk. Mijn nieuwe P2 van 2026 heeft hier geen last van (het lijkt wel of de zitting daar ook iets hoger/dikker is.
Gezien de grootte van de stalen balk (ding is echt 5cm hoog) denk ik niet dat dat echt gaat werken. Ik heb deze eruit gehaald en de ruimte laten opvullen.Chillko schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 22:53:
[...]
Ik zit er zelf aan te denken om wat voering toe te laten voegen aan het zitvlak, heb je dat ook overwogen of zou dat te weinig doen? Ik rij binnenkort even langs een auto stoffeerder.
Oh wow, dat is echt een gigantische unit. En inderdaad precies wat ik voel. Ik denk dat je gelijk hebt. Het gekke is dat ik er in de bestuurdersstoel geen last van heb (wellicht is die daar al verwijderd). Goed om te weten dat dit in ieder geval een optie is en een haalbare oplossing!petervanstuiven schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 09:11:
[...]
Gezien de grootte van de stalen balk (ding is echt 5cm hoog) denk ik niet dat dat echt gaat werken. Ik heb deze eruit gehaald en de ruimte laten opvullen.[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Dat gaat goed zolang je nog in garantie zit en je het gratis onderhoud hebt. Zodra Ayvens moet betalen, gaat de garage om een Ayvens goedkeuring vragen.About2Break schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 22:01:
[...]
Ik plan gewoon een afspraak via de Polestar site vanuit mijn profiel. Een afspraak bij de lokale garage heeft geen zin met deze auto. Tot op heden gaat dat altijd goed, nooit iets van Ayvens gehoord.
Ik heb een occasion lease, modeljaar 2021 dus die garantie is al een tijdje over. Misschien dat Volvo Rotterdam het onderling met Ayvens heeft geregeld. Ik heb er i.i.g nooit actief iets voor moeten regelen en ondertussen heb ik op deze manier de buitenspiegel laten vervangen, de achterassen en een software update laten inplannen en ik ga nu een service afspraak inplannen.JTHZZ schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 09:37:
[...]
Dat gaat goed zolang je nog in garantie zit en je het gratis onderhoud hebt. Zodra Ayvens moet betalen, gaat de garage om een Ayvens goedkeuring vragen.
Interessant om te zien! Waarom zit die plaat erin dan? Ik neem aan dat het is om gaten af te dichten van de zitting-verlenging, maar het onderdeel lijkt verder geen structurele functie te hebben?petervanstuiven schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 09:11:
[...]
Gezien de grootte van de stalen balk (ding is echt 5cm hoog) denk ik niet dat dat echt gaat werken. Ik heb deze eruit gehaald en de ruimte laten opvullen.[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Het gaat dus hier om...Zinloos1 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:56:
[...]
Interessant om te zien! Waarom zit die plaat erin dan? Ik neem aan dat het is om gaten af te dichten van de zitting-verlenging, maar het onderdeel lijkt verder geen structurele functie te hebben?
Ik kan mijn telefoon goed aannemen met de center knop rechts op mijn stuur. De verbinding verbreken lukt niet meer met dezelfde knop. Wie iemand hoe dat komt?
P2 2026 Prime Space DMLR november 2025
Ik heb twee weken geleden de IHU-upgrade laten uitvoeren bij de dealer en qua snelheid is het echt een wereld van verschil. Vooral het wisselen tussen de twee aanwezige profielen gaat nu op normale snelheid, waar je voorheen eerst bijna een minuut moest wachten. De prijs was ook bijna €200 lager dan verwacht.
Tot zover het goede nieuws. Heeft iemand anders na de upgrade toevallig ook problemen ervaren met de BLE-verbinding voor de Digital Key en de (cloud)koppeling met de app?
Voor zover ik kan nagaan heb ik alle logische troubleshootingstappen geprobeerd, maar telkens nadat de koppeling volgens zowel de telefoon als de auto succesvol is afgerond, start het hele proces weer opnieuw.
Ter info: zowel de dealer als Polestar Support weten het vooralsnog ook niet, dus het lijkt erop dat de auto nog een keer terug moet.
Tot zover het goede nieuws. Heeft iemand anders na de upgrade toevallig ook problemen ervaren met de BLE-verbinding voor de Digital Key en de (cloud)koppeling met de app?
Voor zover ik kan nagaan heb ik alle logische troubleshootingstappen geprobeerd, maar telkens nadat de koppeling volgens zowel de telefoon als de auto succesvol is afgerond, start het hele proces weer opnieuw.
Ter info: zowel de dealer als Polestar Support weten het vooralsnog ook niet, dus het lijkt erop dat de auto nog een keer terug moet.
[ Voor 8% gewijzigd door Square_R3 op 05-06-2026 10:29 ]
Hier dan het process voor wie ook een sleutel heeft met een kapje wat iets omhoog komt omdat het binnenwerk van de sleutel deels los zit/zat.blauwe eend schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 22:24:
Heeft iemand al wel eens zijn (grote) Polestar sleutel (key fob) verder geopend dan alleen beide covers eraf? (zodat je de batterij kunt vervangen)
... <knip>
Na wat zoekwerk toch al wat extern gevonden wat waarschijnlijk wel helpt. Ik zal mijn bevindingen binnenkort posten.
Info o.b.v. vergelijkbare volvo sleutel
- Kijk waar hij los zit en stop er wat duns tussen. check rondom even waar hij wel en niet los zit.
- 'breek' hem open. Het makkelijkst vond ik dit met een klein spateltje. Deze heb ik ronde hoekjes gegeven en iets dunnere maar ronde voorkant gegeven.
- nieuwe lijm rondom & cover terug plaatsen
- lijmresten wegnemen & lijm laten drogen (bv met iets erop voor de druk)
- eventueel voordat de lijm echt droog is, de cover terug plaatsen en checken of deze op zijn plek geschoven kan worden / klikken. Daarna weer verwijderen tegen het vast lijmen van de cover.
- Nachtje drogen en klaar :-)
Ik zou in eerste instantie een reset uitvoeren via het infotainmentscherm. Negen van de tien onverklaarbare problemen worden daarmee opgelost.DutchBB schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:19:
Ik kan mijn telefoon goed aannemen met de center knop rechts op mijn stuur. De verbinding verbreken lukt niet meer met dezelfde knop. Wie iemand hoe dat komt?
Hmm interessant! Ik ben 195cm/75kg en voel ook soms iets hards in de bestuurderszetel.guido66 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 15:53:
[...]
Helemaal in het begin van de P2 waren er hier mensen met hetzelfde probleem in de bestuurdersstoel. Er zit een balk in die moet voorkomen dan je onder de gordel door schuift bij een aanrijding. Sommigen hebben hun stoel aan laten passen en de balk laten verwijderen. Ik heb er zelf nooit last van gehad.
Doorzoek het mobiliteit gedeelte van dit forum maar eens op "submarine".
Ik weet niet hoe oude de P2 is de eerste generatie heeft de submarine balk (welke ik heb verwijderd), met de nieuwe 2026 heb ik er geen last van. Kennelijk iets gewijzigd. Je kan proberen om de zitverlenger in te schuiven, dan had ik er minder last van.meridin schreef op zondag 7 juni 2026 @ 10:04:
[...]
Hmm interessant! Ik ben 195cm/75kg en voel ook soms iets hards in de bestuurderszetel.
Waarom kan hier toch niet gewoon ff een push bericht van gestuurd worden? Ik snap dat gewoon niet he.... Hele nacht heeft de auto blijkbaar met het raam een stukje open gestaan. Los van regen zit je natuurlijk ook met verzekering etc als de auto wel gestolen wordt. Als de auto niet op slot staat kan het wel, waarom dan niet bij een raam dat blijkbaar (vanuit zichzelf) open is gegaan? Is dat nou echt zo moeilijk??
[ Voor 34% gewijzigd door Juancho op 09-06-2026 09:39 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik krijg daar gewoon een pushmelding van, hoor..Juancho schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 09:38:
Waarom kan hier toch niet gewoon ff een push bericht van gestuurd worden? Ik snap dat gewoon niet he.... Hele nacht heeft de auto blijkbaar met het raam een stukje open gestaan. Los van regen zit je natuurlijk ook met verzekering etc als de auto wel gestolen wordt. Als de auto niet op slot staat kan het wel, waarom dan niet bij een raam dat blijkbaar (vanuit zichzelf) open is gegaan? Is dat nou echt zo moeilijk??![]()
[Afbeelding]
Iphone zeker? Ik heb een Android telefoon en krijg geen meldingen van openstaande ramen. Er wil nogal eens verschil zitten tussen IOS en Android, al zou dat bij dit soort functionaliteiten natuurlijk nooit mogen.Ollie89 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:27:
[...]
Ik krijg daar gewoon een pushmelding van, hoor..
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik heb Android en ik heb toch ook al een melding gezien van een open raam.Juancho schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:50:
[...]
Iphone zeker? Ik heb een Android telefoon en krijg geen meldingen van openstaande ramen. Er wil nogal eens verschil zitten tussen IOS en Android, al zou dat bij dit soort functionaliteiten natuurlijk nooit mogen.
HIer ook, krijg gewoon een notificatie (zonder trillen oid).stefan3006 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 15:01:
[...]
Ik heb Android en ik heb toch ook al een melding gezien van een open raam.
No signature required.
Bijzonder, is daar dan een speciale setting voor in de app/auto? Want ik heb sinds ik gisteravond thuiskwam tot ik vanmorgen toevallig in de app keek geen push melding gehad van joh, je raam staat dicht zou je die niet ff dicht doen want het regen. Terwijl ik wel een melding krijg als de PS2 een tijdje onvergrendelt staat. Dan komt er netjes een push melding binnen,
[ Voor 19% gewijzigd door Juancho op 09-06-2026 15:38 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik heb bij zowel de MY21 als de MY26 alleen push berichten ontvangen van de ontgrendeling. Nooit van een open raam, dat ik zelf ook een paar keer heb meegemaakt. Tot nu toe gelukkig niet als het regende.Juancho schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 15:37:
Bijzonder, is daar dan een speciale setting voor in de app/auto? Want ik heb sinds ik gisteravond thuiskwam tot ik vanmorgen toevallig in de app keek geen push melding gehad van joh, je raam staat dicht zou je die niet ff dicht doen want het regen. Terwijl ik wel een melding krijg als de PS2 een tijdje onvergrendelt staat. Dan komt er netjes een push melding binnen,
Ja precies, ik dus ook. Daarom vind ik het zo vaag dat anderen hierboven het wel hebben.darwusch schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 07:48:
[...]
Ik heb bij zowel de MY21 als de MY26 alleen push berichten ontvangen van de ontgrendeling. Nooit van een open raam, dat ik zelf ook een paar keer heb meegemaakt. Tot nu toe gelukkig niet als het regende.
[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 10-06-2026 10:50 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Bij mij is het welbekende veerpootlager probleem opgekomen, lekker zo kort na aanschaf.
Gelukkig had ik bij de dealer waar ik hem heb gekocht toch voor de zekerheid zn garantie pakket genomen (autotrust). zowaar gaan ze de reparatie onder garantie oplossen.
Had ik ergens niet verwacht, meestal staan er tal van kleine letters waarom dat ene onderdeel of probleem toch niet onder garantie zou vallen.
2 veerpoot lagers, uitlijnen, klein materiaal en 5 arbeidsuren in totaal 1344euro, toch lekker om dat de te kunnen besparen.
Gelukkig had ik bij de dealer waar ik hem heb gekocht toch voor de zekerheid zn garantie pakket genomen (autotrust). zowaar gaan ze de reparatie onder garantie oplossen.
Had ik ergens niet verwacht, meestal staan er tal van kleine letters waarom dat ene onderdeel of probleem toch niet onder garantie zou vallen.
2 veerpoot lagers, uitlijnen, klein materiaal en 5 arbeidsuren in totaal 1344euro, toch lekker om dat de te kunnen besparen.
Polestar 2 LRDM Launch Edition
Ik had zelf ook een jaartje autotrust. Ik moet zeggen dat ik het niet nogmaals zou doen.Guthfox schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 12:02:
Bij mij is het welbekende veerpootlager probleem opgekomen, lekker zo kort na aanschaf.
Gelukkig had ik bij de dealer waar ik hem heb gekocht toch voor de zekerheid zn garantie pakket genomen (autotrust). zowaar gaan ze de reparatie onder garantie oplossen.
Had ik ergens niet verwacht, meestal staan er tal van kleine letters waarom dat ene onderdeel of probleem toch niet onder garantie zou vallen.
2 veerpoot lagers, uitlijnen, klein materiaal en 5 arbeidsuren in totaal 912euro, toch lekker om dat de te kunnen besparen.
Bij mij lag mn ashoes eraf. Je bent beperkt in garagekeuze maar kon gelukkig voor de diagnose snel terecht bij een garage wat verder uit de buurt.
Daarna een maand niet kunnen rijden omdat de aangesloten garages niet eerder tijd hadden. Opzicht is dat wat het is maar toen is de reparatie gedaan met een afwijkende ashoes die is vastgezet met tight wrap.
Waardeloos. Ik had beter meteen naar de Bovag garage om de hoek kunnen kijken voor een degelijke reparatie en onder de streep was het goedkoper geweest.
Ouch, dat is een vervelende ervaring zeg! Had je die tight wrap zelf ontdekt of een andere garage? Je zou zeggen als je dat constateerd dat ze dat gewoon kosteloos moeten herstellen?tormentor1985 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 13:34:
[...]
Ik had zelf ook een jaartje autotrust. Ik moet zeggen dat ik het niet nogmaals zou doen.
Bij mij lag mn ashoes eraf. Je bent beperkt in garagekeuze maar kon gelukkig voor de diagnose snel terecht bij een garage wat verder uit de buurt.
Daarna een maand niet kunnen rijden omdat de aangesloten garages niet eerder tijd hadden. Opzicht is dat wat het is maar toen is de reparatie gedaan met een afwijkende ashoes die is vastgezet met tight wrap.
Waardeloos. Ik had beter meteen naar de Bovag garage om de hoek kunnen kijken voor een degelijke reparatie en onder de streep was het goedkoper geweest.
Had zelf bij autotrust aangegeven dat ik een garage wil die bekend is met Polestars danwel EV's en anders naar de volvo dealer zou willen gaan, al werd dat niet 100% vergoed, dus heb voor nu het "risico" genomen. Had door de zekerheid een officiële document uitgeprint mbt tot de lagers, hoop dat mijn ervaring wat beter zal zijn dan die van jou.
Polestar 2 LRDM Launch Edition
3 dagen later en kosten ondertussen 2173eu, schijnbaar zijn het niet de alleen de lagers, maar de gehele schokdempers die vervangen zullen worden. Vooralsnog hoef ik geen euro bij te betalen, tot zover nog tevreden over autotrust.Guthfox schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 12:02:
Bij mij is het welbekende veerpootlager probleem opgekomen, lekker zo kort na aanschaf.
Gelukkig had ik bij de dealer waar ik hem heb gekocht toch voor de zekerheid zn garantie pakket genomen (autotrust). zowaar gaan ze de reparatie onder garantie oplossen.
Had ik ergens niet verwacht, meestal staan er tal van kleine letters waarom dat ene onderdeel of probleem toch niet onder garantie zou vallen.
2 veerpoot lagers, uitlijnen, klein materiaal en 5 arbeidsuren in totaal 1344euro, toch lekker om dat de te kunnen besparen.
Polestar 2 LRDM Launch Edition
hallo allemaal, mijn verlengde garantie loopt binnenkort af (LRDM2021) en nu wil ik daarvoor de auto laten keuren op zijn " zwakke plekken". Waar moet ik op letten (ashoezen, ratel aandrijving, en wat nog meer?) en waar kan ik een dergelijke keuring laten uitvoeren behalve dan bij de dealer?
De mijne is ook toevallig gisteren verlopen. Vanochtend heb ik genavigeerd via Android Auto vanaf mijn mobiel, maar een connect via hotspot is wellicht wat confortabeler. En bovendien transparanter met de eerdere situatie. Moet ik nog even instellen.lonehitman schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 12:24:
Voor de mensen waarbij de connect services verlopen is. Ik heb het volgende op mijn telefoon ingesteld en dit werkt prima.
[Afbeelding]
Het plaatje dat je deelde ziet er cool uit. Een ALS, DAN keuze... top. Zal ik nog even in duiken vandaag.
Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"
Dat is gewoon een standaard routine app optie van Android. Ik heb die ook ingesteld maar dan voor Flitsmeister aanzetten en weer afsluiten als ik de auto verlaat. Ik raak geen knop aan en FM staat altijd netjes aan. Handig voor meerdere dingen overigens en super simpel.Paku schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:14:
[...]
De mijne is ook toevallig gisteren verlopen. Vanochtend heb ik genavigeerd via Android Auto vanaf mijn mobiel, maar een connect via hotspot is wellicht wat confortabeler. En bovendien transparanter met de eerdere situatie. Moet ik nog even instellen.
Het plaatje dat je deelde ziet er cool uit. Een ALS, DAN keuze... top. Zal ik nog even in duiken vandaag.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Dat is volgens mij een Samsung feature.Juancho schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:35:
[...]
Dat is gewoon een standaard routine app optie van Android. Ik heb die ook ingesteld maar dan voor Flitsmeister aanzetten en weer afsluiten als ik de auto verlaat. Ik raak geen knop aan en FM staat altijd netjes aan. Handig voor meerdere dingen overigens en super simpel.
Zou ook kunnen, ik heb idd een Samsung
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Die opties zitten in iOS onder de “Opdrachten” app
De ecall foutmelding leek inderdaad (vooralsnog) het speakertje, deze was vlot vervangen en het was volgens mij geen duur onderdeel (het viel onder garantie). Bij mij kwam en ging de ecall service melding en vandaag tijdens de rit naar huis is hij niet meer verschenen. De melding kwam ook meteen bij het loskoppelen van de oude speaker en bij het uitlezen gaf hij duidelijk dit als oorzaak. Fingers crossed natuurliijk, maar voor een ieder goed om te weten dat het mogelijk niet altijd de backup batterij is van de 4g module (zoals het nu lijkt).Chillko schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 17:51:
[...]
Had verder geen respons, maar toch even een update voor de geïnteresseerden. Ik ben naar de garage geweest vanmorgen en "helaas" was de melding op dat moment weg. De melding komt en gaat en ze konden deze melding niet uitlezen als die niet aanwezig is. Dus ik moet nog een keer terug wanneer de melding er weer is. Ze gaven zelf aan dat het een probleem zou zijn met het speakertje van de sos call, maar online lees ik alleen maar batterij problemen. Nouja, hopelijk komt er meer informatie bij het uitlezen wanneer de melding wel aanwezig is. Ik zal even een update geven als het zover is.
edit:
Toch te vroeg gejuicht....
Toch te vroeg gejuicht....
Was inderdaad een andere garage waar ik normaal altijd kwam voor een "einde garantie check". Auto was verder in uitstekende staat maar dat was wel een punt wat ze gevonden hadden.Guthfox schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 14:00:
[...]
Ouch, dat is een vervelende ervaring zeg! Had je die tight wrap zelf ontdekt of een andere garage? Je zou zeggen als je dat constateerd dat ze dat gewoon kosteloos moeten herstellen?
En ergens had ik terug moeten gaan inderdaad maar aan de andere kant had ik zoiets laat maar voordat er nog meer fout gaat.
Goed idee, hoewel ik deze week merkte (mijn connected services zijn ook verlopen) dat de belangrijkste feature waar ik de hotspot voor aanzette nu ook via Android Auto werkt. En dat is het kunnen navigeren met Google Maps mét accupercentages. Sindskort krijgt Maps in Android Auto de huidige accustatus en verbruik door van de auto, waardoor deze identiek werkt als de ingebouwde.lonehitman schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 12:24:
Voor de mensen waarbij de connect services verlopen is. Ik heb het volgende op mijn telefoon ingesteld en dit werkt prima.
[Afbeelding]
Ik heb het een paar dagen met hotspot geprobeerd, maar vond de auto enorm traag scannen op beschikbare Wifi-verbindingen. De offline zoekfunctie in Maps is dan bijzonder matig, zo lang hij nog niet met je hotspot verbonden is. Grappig detail: zonder connected services of hotspot kun je wél een bestemming vanaf je telefoon-Maps naar de auto sturen. Het navigeren is vervolgens offline.
Omdat verder zonder connected services de Polestar app nog gewoon blijft werken, inclusief digital key en bediening op afstand en OTA updates nog steeds binnenkomen, mis je zonder connected services vrij weinig. Ik heb de auto ook nog maar een halfjaar, en je kunt enkel een jaarabonnement afsluiten (€120) die ook gekoppeld is aan het voertuig en niet aan je Polestar-account.
Wat ik mis zonder connected services of hotspot:
- Voice Assistent werkt niet (wel via Android Auto, maar die kan nog geen voertuigfuncties bedienen. Binnenkort wel)
- Google Maps achter het stuur, Flitsmeister via Android Auto op het middenscherm.
Op iOS werkt de nieuwe Maps-integratie overigens niet, Carplay krijgt niet het accupercentage en huidige verbruik binnen, voorspelt dus ook niet je aankomstpercentage en voegt niet automatisch laadstops toe.
dat staat los van connected services toch? Die integratie is er helemaal niet geïmplementeerd.Op iOS werkt de nieuwe Maps-integratie overigens niet, Carplay krijgt niet het accupercentage en huidige verbruik binnen, voorspelt dus ook niet je aankomstpercentage en voegt niet automatisch laadstops toe.
Klopt. Punt is dat je met een Android-telefoon nu via Android Auto dezelfde navigatie-ervaring hebt als met de ingebouwde Google Maps (EV-functies). Met iOS en Carplay werkt dat niet.SirLenncelot schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 11:29:
[...]
[...]
dat staat los van connected services toch? Die integratie is er helemaal niet geïmplementeerd.
Voor mij een belangrijke factor of ik een connected services-abo zou afsluiten, hotspot zou gebruiken, of geen van beiden (omdat Android Auto die functie nu heeft)
En het voorverwarmen van de batterij werkt ook via de telefoon?Koekhapperrr schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 11:22:
[...]
Goed idee, hoewel ik deze week merkte (mijn connected services zijn ook verlopen) dat de belangrijkste feature waar ik de hotspot voor aanzette nu ook via Android Auto werkt. En dat is het kunnen navigeren met Google Maps mét accupercentages. Sindskort krijgt Maps in Android Auto de huidige accustatus en verbruik door van de auto, waardoor deze identiek werkt als de ingebouwde.
Ik heb het een paar dagen met hotspot geprobeerd, maar vond de auto enorm traag scannen op beschikbare Wifi-verbindingen. De offline zoekfunctie in Maps is dan bijzonder matig, zo lang hij nog niet met je hotspot verbonden is. Grappig detail: zonder connected services of hotspot kun je wél een bestemming vanaf je telefoon-Maps naar de auto sturen. Het navigeren is vervolgens offline.
Omdat verder zonder connected services de Polestar app nog gewoon blijft werken, inclusief digital key en bediening op afstand en OTA updates nog steeds binnenkomen, mis je zonder connected services vrij weinig. Ik heb de auto ook nog maar een halfjaar, en je kunt enkel een jaarabonnement afsluiten (€120) die ook gekoppeld is aan het voertuig en niet aan je Polestar-account.
Wat ik mis zonder connected services of hotspot:
- Voice Assistent werkt niet (wel via Android Auto, maar die kan nog geen voertuigfuncties bedienen. Binnenkort wel)
- Google Maps achter het stuur, Flitsmeister via Android Auto op het middenscherm.
Op iOS werkt de nieuwe Maps-integratie overigens niet, Carplay krijgt niet het accupercentage en huidige verbruik binnen, voorspelt dus ook niet je aankomstpercentage en voegt niet automatisch laadstops toe.
Dat is altijd gratis. Of ja zo lang de levensduur van de auto volgens Polestarlonehitman schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 12:49:
[...]
En het voorverwarmen van de batterij werkt ook via de telefoon?
Ik bedoel het voorverwarmen van de batterij tijdens het navigeren met Android Auto op je telefoon.thomvh schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 12:50:
[...]
Dat is altijd gratis. Of ja zo lang de levensduur van de auto volgens Polestar
Oh nee dat werkt alleen met Google maps op de navigatie zelf. Android auto heeft die integratie niet.lonehitman schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 12:52:
[...]
Ik bedoel het voorverwarmen van de batterij tijdens het navigeren met Android Auto op je telefoon.
Nog niet geprobeerd. Het lijkt erop dat deze updates al langer beschikbaar waren voor oa. de Ford Mach-e. Deze kon in 2024 al met GMaps in Android Auto navigeren met alle EV-functies, incl. voorverwarmen van de accu "Can Google Maps precondition my vehicle's battery for Fast Charging?lonehitman schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 12:52:
[...]
Ik bedoel het voorverwarmen van de batterij tijdens het navigeren met Android Auto op je telefoon.
Yes, Google Maps EV Routing will trigger automatic preconditioning of your vehicle’s battery as it approaches a known DC Fast Charger. For more on battery preconditioning, see the How do I precondition my battery for DC Fast Charging? article."
Zou mij verbazen als een auto met Google Built-in, zoals de Polestar, dit niet zou kunnen.
Dat is wel nieuw dan. Heb al lang geen android auto meer gebruikt. Maar ik kan het komend weekend wel eens testen.Koekhapperrr schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 13:05:
[...]
Nog niet geprobeerd. Het lijkt erop dat deze updates al langer beschikbaar waren voor oa. de Ford Mach-e. Deze kon in 2024 al met GMaps in Android Auto navigeren met alle EV-functies, incl. voorverwarmen van de accu "Can Google Maps precondition my vehicle's battery for Fast Charging?
Yes, Google Maps EV Routing will trigger automatic preconditioning of your vehicle’s battery as it approaches a known DC Fast Charger. For more on battery preconditioning, see the How do I precondition my battery for DC Fast Charging? article."
Zou mij verbazen als een auto met Google Built-in, zoals de Polestar, dit niet zou kunnen.
Via het Polestar Community forum is aangegeven dat men geen plannen heeft daarvoor. Al is het waarschijnlijk meer dan een jaar geleden dat ik daar gekeken heb.Koekhapperrr schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 13:05:
[...]
Nog niet geprobeerd. Het lijkt erop dat deze updates al langer beschikbaar waren voor oa. de Ford Mach-e. Deze kon in 2024 al met GMaps in Android Auto navigeren met alle EV-functies, incl. voorverwarmen van de accu "Can Google Maps precondition my vehicle's battery for Fast Charging?
Yes, Google Maps EV Routing will trigger automatic preconditioning of your vehicle’s battery as it approaches a known DC Fast Charger. For more on battery preconditioning, see the How do I precondition my battery for DC Fast Charging? article."
Zou mij verbazen als een auto met Google Built-in, zoals de Polestar, dit niet zou kunnen.
Maar als je Android Auto gebruikt, dan verbruik je ook extra data van je eigen mobiele abonnement. Waarom zou je dan niet een slimme automatisering maken dat je mobiel hotspot wordt bij instappen zodat je alles van AAOS gewoon kan gebruiken zoals voorheen incl pre conditioning accu.
Dus die snap ik ff niet.
Dus die snap ik ff niet.
[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 12-06-2026 14:58 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Dat is ook gewoon een valide optie. Persoonlijk heeft Android Auto nu mijn voorkeur omdat:Juancho schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 14:57:
Maar als je Android Auto gebruikt, dan verbruik je ook extra data van je eigen mobiele abonnement. Waarom zou je dan niet een slimme automatisering maken dat je mobiel hotspot wordt bij instappen zodat je alles van AAOS gewoon kan gebruiken zoals voorheen incl pre conditioning accu.
Dus die snap ik ff niet.
- Ik m'n telefoon toch altijd al aan USB in auto legde
- Auto er bij mij vrij lang over doet om te herkennen dat mijn hotspot aanstaat (wifi scannen gebeurt niet zo vaak). Soms was ik al vijf minuten aan het rijden voor hij verbinding maakte. Verkeersdrukte heeft in mijn geval vaak invloed op welke kant ik een ringweg op rij. Die informatie mistte ik dan.
- Ik heb een MY22, oude SOC, dus Maps via Android Auto is véél responsiever dan de ingebouwde versie
En dus ga ik straks gewoon voor een tientje in de maand Connected Plus aanvragen. Ook heerlijk mijn muziek (alle muziek) via een prima kwaliteit af te spelen zonder dat ik alles op mijn telefoon moet zetten. Gemak dient de mens.Koekhapperrr schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 11:22:
[...]
Goed idee, hoewel ik deze week merkte (mijn connected services zijn ook verlopen) dat de belangrijkste feature waar ik de hotspot voor aanzette nu ook via Android Auto werkt. En dat is het kunnen navigeren met Google Maps mét accupercentages. Sindskort krijgt Maps in Android Auto de huidige accustatus en verbruik door van de auto, waardoor deze identiek werkt als de ingebouwde.
Ik heb het een paar dagen met hotspot geprobeerd, maar vond de auto enorm traag scannen op beschikbare Wifi-verbindingen. De offline zoekfunctie in Maps is dan bijzonder matig, zo lang hij nog niet met je hotspot verbonden is. Grappig detail: zonder connected services of hotspot kun je wél een bestemming vanaf je telefoon-Maps naar de auto sturen. Het navigeren is vervolgens offline.
Omdat verder zonder connected services de Polestar app nog gewoon blijft werken, inclusief digital key en bediening op afstand en OTA updates nog steeds binnenkomen, mis je zonder connected services vrij weinig. Ik heb de auto ook nog maar een halfjaar, en je kunt enkel een jaarabonnement afsluiten (€120) die ook gekoppeld is aan het voertuig en niet aan je Polestar-account.
Wat ik mis zonder connected services of hotspot:
- Voice Assistent werkt niet (wel via Android Auto, maar die kan nog geen voertuigfuncties bedienen. Binnenkort wel)
- Google Maps achter het stuur, Flitsmeister via Android Auto op het middenscherm.
Op iOS werkt de nieuwe Maps-integratie overigens niet, Carplay krijgt niet het accupercentage en huidige verbruik binnen, voorspelt dus ook niet je aankomstpercentage en voegt niet automatisch laadstops toe.
NH, vrijstaand, 182 m2 incl verw garage, 1 Quatt met T87M2018 thermostaat, alles OT, duurzaam in Quatt app aan met echte tarieven, HRE 36/30, 4950 wp panelen, vvw beneden met HR++, radiatoren boven, de koffie nog steeds op z’n Italiaans.
Auto weer terug van de garage, alles weer gefixt!
Heb nog een video van hoe de schokdemper klonk, ze vertelde mij dat dit voor hun onverwachts was.
https://youtube.com/shorts/tfTEFkF3y6o?si=-XOX5l_pHrurzSe0
Heb nog een video van hoe de schokdemper klonk, ze vertelde mij dat dit voor hun onverwachts was.
https://youtube.com/shorts/tfTEFkF3y6o?si=-XOX5l_pHrurzSe0
Polestar 2 LRDM Launch Edition
Bugje, gebeurt heel soms. Even reset doen van je systeem.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Nou ik heb welgeteld 700km kunnen rijden met het refurbished accupakket in mijn LRDM P2. De melding: aandrijving. Service vereist is weer terug. Sinds ik de Polestar 2 terug heb ik het accupakket een keer met AC laden van 5% tot 80% geladen en opnieuw leeggereden tot 15%. Kortom opnieuw maar naar de volvo garage toe.
Of dit hv accupakket is er ook klaar mee met teveel disbalans in de cellen of het zit hem in iets anders. Maar op deze manier kan ik nog niet eens langs familie in Europa op bezoek gaan voor ik weer stil kom te staan. Dat het originele pakket na 140k km en 6 jaar de geest kan geven is een ding. Maar dat de vervanging het nog niet eens 700km uithoudt is iets wat irritant aan het worden is.
Of dit hv accupakket is er ook klaar mee met teveel disbalans in de cellen of het zit hem in iets anders. Maar op deze manier kan ik nog niet eens langs familie in Europa op bezoek gaan voor ik weer stil kom te staan. Dat het originele pakket na 140k km en 6 jaar de geest kan geven is een ding. Maar dat de vervanging het nog niet eens 700km uithoudt is iets wat irritant aan het worden is.
Inmiddels 2 keer gedaan, waaronder ook gisteren voor het plaatsen van dit bericht maar heeft het helaas niet opgelost tot op hedenJuancho schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 00:19:
Bugje, gebeurt heel soms. Even reset doen van je systeem.
Maar goed, fijn om te lezen dat het in ieder geval niet de nieuwe standaard is.
Live, Laugh, Toaster bath.
afgelopen 6 jaar, ik dacht 2x gehad. Laatste keer was jaar geleden of zo.Donstil schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 11:48:
[...]
Inmiddels 2 keer gedaan, waaronder ook gisteren voor het plaatsen van dit bericht maar heeft het helaas niet opgelost tot op heden![]()
Maar goed, fijn om te lezen dat het in ieder geval niet de nieuwe standaard is.
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Ik had het deze week ook voor het eerst. Bij mij was het voldoende om even op de menu knop rechts op het stuur te drukken, zodat je naar de schermmodus gaat waar alleen je accupercentage en snelheidsmeter te zien zijn. Nog 1x drukken om weer terug te keren naar de kaartmodus en ik had weer de donkere kaart in beeld.Donstil schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 11:48:
[...]
Inmiddels 2 keer gedaan, waaronder ook gisteren voor het plaatsen van dit bericht maar heeft het helaas niet opgelost tot op heden![]()
Maar goed, fijn om te lezen dat het in ieder geval niet de nieuwe standaard is.
Ja daar rij ik nu mee idd, fraai is anders maar lost het wel op. Vandaag nog eens herstart maar helaas zonder resultaat.marco.n schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 19:25:
[...]
Ik had het deze week ook voor het eerst. Bij mij was het voldoende om even op de menu knop rechts op het stuur te drukken, zodat je naar de schermmodus gaat waar alleen je accupercentage en snelheidsmeter te zien zijn. Nog 1x drukken om weer terug te keren naar de kaartmodus en ik had weer de donkere kaart in beeld.
Live, Laugh, Toaster bath.
Heb ik dan pech of jij gelukHansieo schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 14:32:
[...]
afgelopen 6 jaar, ik dacht 2x gehad. Laatste keer was jaar geleden of zo.
Live, Laugh, Toaster bath.
Ik kreeg gisteren ook rare effecten in de kaart, hele kaartvlakken bleven zwart. Na parkeren in de garage Kreeg ik melding dat Gemini nu geactiveerd was, en die begon een heel verhaal over een geupdatete kaart met o.a. 'immersive 3D' modus. Een halfuurtje later deed de kaart weer normaal, dus het kan zijn dat de update nog last had van caching issues o.i.d.Donstil schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 23:53:
[Afbeelding]
Is dit nieuw? Want het is niet perse plezant om 23:30 tegen een volle bak licht aan te kijken![]()
Geen update van de auto geweest, geen instellingen aangepast.
Had Gemini eigenlijk nog niet verwacht in Europa. Iemand vroeg op welke taal onze auto is ingesteld, maar die staat gewoon op NL. Mijn Android telefoon staat dan weer wel op EN, dus nu vraag ik me af of die update daar mee te maken heeft.
Iemand anders al Gemini? Met welke AAOS / telefoon taalinstelling?
Op het Duitse Polestar forum was er ook al 1 melding van Gemini in het Duits op de P2.robinVerdegaal schreef op zondag 14 juni 2026 @ 14:36:
[...]
Ik kreeg gisteren ook rare effecten in de kaart, hele kaartvlakken bleven zwart. Na parkeren in de garage Kreeg ik melding dat Gemini nu geactiveerd was, en die begon een heel verhaal over een geupdatete kaart met o.a. 'immersive 3D' modus. Een halfuurtje later deed de kaart weer normaal, dus het kan zijn dat de update nog last had van caching issues o.i.d.
Had Gemini eigenlijk nog niet verwacht in Europa. Iemand vroeg op welke taal onze auto is ingesteld, maar die staat gewoon op NL. Mijn Android telefoon staat dan weer wel op EN, dus nu vraag ik me af of die update daar mee te maken heeft.
Iemand anders al Gemini? Met welke AAOS / telefoon taalinstelling?
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Ja maar geforceerd op Amerikaans Engels. Daardoor kreeg ik de update al een paar weken terug.robinVerdegaal schreef op zondag 14 juni 2026 @ 14:36:
[...]
Ik kreeg gisteren ook rare effecten in de kaart, hele kaartvlakken bleven zwart. Na parkeren in de garage Kreeg ik melding dat Gemini nu geactiveerd was, en die begon een heel verhaal over een geupdatete kaart met o.a. 'immersive 3D' modus. Een halfuurtje later deed de kaart weer normaal, dus het kan zijn dat de update nog last had van caching issues o.i.d.
Had Gemini eigenlijk nog niet verwacht in Europa. Iemand vroeg op welke taal onze auto is ingesteld, maar die staat gewoon op NL. Mijn Android telefoon staat dan weer wel op EN, dus nu vraag ik me af of die update daar mee te maken heeft.
Iemand anders al Gemini? Met welke AAOS / telefoon taalinstelling?
Vanuit het xc40 topic ook al eerste Nederlandse rijders die Gemini kregen. Had het niet nu al verwacht. Ben benieuwd wanneer het naar onze wagen gepushed wordt.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Oké, maar werkt het een beetje? En vooral zonder online connectiviteit. Volgens mij slaat het model dan heel snel terug op het nano model. Hoe gaat dat op de beperkte hardware die beschikbaar is.
Het liefst gebruikt ik alles op het console van de wagen zoals ik de afgelopen jaren heb gedaan. Android Auto vind ik wat onhandig in dat opzicht.pietjm schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 17:19:
[...]
En dus ga ik straks gewoon voor een tientje in de maand Connected Plus aanvragen. Ook heerlijk mijn muziek (alle muziek) via een prima kwaliteit af te spelen zonder dat ik alles op mijn telefoon moet zetten. Gemak dient de mens.
Ik heb geprobeerd om de hotspot routine op de Samsung aan de praat te krijgen. Het werkt goed, maar de wagen roept steeds dat ie geen internet heeft. Terwijl de telefoon netjes the hotspot aanzet, en de wagen verbind, ziet ie geen internet. Ik gebruik de hotspot ook weleens voor mijn laptop en die heeft geen problemen. Dus geen limitatie op mijn abonnement of zo. Vreemd.
Dus... methode 3 geprobeerd: Bluetooth tethering aangezet op mijn telefoon.
Deze methode werkt geweldig!! Connect meteen met de wagen en voordat ik goed en wel gesettled ben om weg te rijden heb ik verbinding. Google Maps werkt, Podcasts, Spotify. Geen enkel verschil met voorheen.
Het is nog 6 maanden voor mijn lease afloopt, dus dat overleef ik zo wel.
[ Voor 3% gewijzigd door Paku op 15-06-2026 12:19 ]
Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"
Die van mij kwam afgelopen weekend.Juancho schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:38:
Vanuit het xc40 topic ook al eerste Nederlandse rijders die Gemini kregen. Had het niet nu al verwacht. Ben benieuwd wanneer het naar onze wagen gepushed wordt.
Al eens tot 100% geladen? Dat dwingt namelijk alle cellen weer in balans, tussen de 20 en 80% heeft een BMS moeite om dat zelf te doen vanwege de kleine verschillen.Joosie200 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 00:23:
Nou ik heb welgeteld 700km kunnen rijden met het refurbished accupakket in mijn LRDM P2. De melding: aandrijving. Service vereist is weer terug. Sinds ik de Polestar 2 terug heb ik het accupakket een keer met AC laden van 5% tot 80% geladen en opnieuw leeggereden tot 15%. Kortom opnieuw maar naar de volvo garage toe.
Of dit hv accupakket is er ook klaar mee met teveel disbalans in de cellen of het zit hem in iets anders. Maar op deze manier kan ik nog niet eens langs familie in Europa op bezoek gaan voor ik weer stil kom te staan. Dat het originele pakket na 140k km en 6 jaar de geest kan geven is een ding. Maar dat de vervanging het nog niet eens 700km uithoudt is iets wat irritant aan het worden is.
sexy: use feather kinky:use entire chicken ...
Voornamelijk bij LFP zijn die verschillen echt klein. Bij Polestar met NMC valt dat wel mee.AteZ schreef op maandag 15 juni 2026 @ 10:16:
[...]
Al eens tot 100% geladen? Dat dwingt namelijk alle cellen weer in balans, tussen de 20 en 80% heeft een BMS moeite om dat zelf te doen vanwege de kleine verschillen.
Specifiek het voorverwarmen? Of überhaupt de EV integratie in Maps binnen Android Auto? Want er zit nu dus EV integratie voor de Polestar in Android Auto, en het lijkt erop dat die functionaliteit al langer geleden voor andere merken is ontwikkeld.SirLenncelot schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 13:27:
[...]
Via het Polestar Community forum is aangegeven dat men geen plannen heeft daarvoor. Al is het waarschijnlijk meer dan een jaar geleden dat ik daar gekeken heb.
De laatste keer dat ik tot 100% laadde (wilde naar Frankrijk gaan rijden met een eerste lange stint) gaf hij de foutmelding voor het eerst met accu swap tot gevolg. Dus nee, van het weekend via AC laden de limiet op 90% ingesteld en toch de foutmelding terug.AteZ schreef op maandag 15 juni 2026 @ 10:16:
[...]
Al eens tot 100% geladen? Dat dwingt namelijk alle cellen weer in balans, tussen de 20 en 80% heeft een BMS moeite om dat zelf te doen vanwege de kleine verschillen.
Op het Polestar forum las ik over bepaalde koelvloeistof rondom het accupakket. Als daar iets van lucht bij komt gaan sensoren piepen en krijg je deze melding ook. Enfin ik heb nog wel op en neer kunnen kachelen richting familie van het weekend. Dus het is nog geen melding van het kaliber: auto valt stil en je bent echt gestrand. *afkloppen
Verder heeft het launch model geen lfp accu voor zover ik weet. Dus ik ben benieuwd. Software glitch, toch een mankement. Ik heb geen spullen om de P2 uit te lezen dus op naar de volvo garage.
Voor Gemini, maar ook de Assistent, heb je toch gewoon online connectiviteit nodig. Dus ik snap je vraag niet helemaal.SirLenncelot schreef op maandag 15 juni 2026 @ 06:41:
Oké, maar werkt het een beetje? En vooral zonder online connectiviteit. Volgens mij slaat het model dan heel snel terug op het nano model. Hoe gaat dat op de beperkte hardware die beschikbaar is.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Al een beetje getest? Benieuwd of het net zo handig werkt als Gemini (of een andere AI assistent) op je telefoon/laptop. Ik kan me wel zo echt duidelijke voordelen tov de Google Assistent verzinnen. Veel minder specifiek dingen vragen/invoeren en veel meer interactie.
Ben ook benieuwd hoe dat bijv. helpt met tijdens het rijden de juiste snelladers te kiezen op een langere roadtrip. Zoals bekend wilde Maps dat zelf wel eens heel vreemd plannen met omwegen terwijl je letterlijk langs betere snelladers komt. Dus dat je dit, tijdens het rijden, gewoon via Gemini 'samen' kan afstemmen zonder ook maar een knop aan te raken en alsnog de juiste/beste optie te zien.
[ Voor 39% gewijzigd door Juancho op 15-06-2026 11:31 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Hij komt met nuttige antwoorden. In vergelijking tot assistant die de hele tijd zei dat die het niet snapte.Juancho schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:30:
[...]
Al een beetje getest? Benieuwd of het net zo handig werkt als Gemini (of een andere AI assistent) op je telefoon/laptop. Ik kan me wel zo echt duidelijke voordelen tov de Google Assistent verzinnen. Veel minder specifiek dingen vragen/invoeren en veel meer interactie.
Ben ook benieuwd hoe dat bijv. helpt met tijdens het rijden de juiste snelladers te kiezen op een langere roadtrip. Zoals bekend wilde Maps dat zelf wel eens heel vreemd plannen met omwegen terwijl je letterlijk langs betere snelladers komt. Dus dat je dit, tijdens het rijden, gewoon via Gemini 'samen' kan afstemmen zonder ook maar een knop aan te raken en alsnog de juiste/beste optie te zien.
Ik meen ergens meegekregen te hebben dat GeminiNano on-device verwerking doet en je helpt met basale zaken. Dus dat je wel commando's kunt geven en bepaalde settings kunt aanpassen wanneer je geen netwerkverbinding hebt. Bijvoorbeeld in een tunnel nog je airco aanpassen via Gemini door het nano model.Juancho schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:29:
[...]
Voor Gemini, maar ook de Assistent, heb je toch gewoon online connectiviteit nodig. Dus ik snap je vraag niet helemaal.
Geen idee, maar je kan dat soort basis zaken van de auto natuurlijk altijd gewoon zelf via de knoppen en/of het menu regelen.SirLenncelot schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:07:
[...]
Ik meen ergens meegekregen te hebben dat GeminiNano on-device verwerking doet en je helpt met basale zaken. Dus dat je wel commando's kunt geven en bepaalde settings kunt aanpassen wanneer je geen netwerkverbinding hebt. Bijvoorbeeld in een tunnel nog je airco aanpassen via Gemini door het nano model.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
heb je enig idee hoeveel "data"je verbruikt op deze manier? maw heb je een onbeperkt abo nodig of kan het redelijk uit met een bundle?Paku schreef op maandag 15 juni 2026 @ 09:29:
[...]
Het liefst gebruikt ik alles op het console van de wagen zoals ik de afgelopen jaren heb gedaan. Android Auto vind ik wat onhandig in dat opzicht.
Ik heb geprobeerd om de hotspot routine op de Samsung aan de praat te krijgen. Het werkt goed, maar de wagen roept steeds dat ie geen internet heeft. Terwijl de telefoon netjes the hotspot aanzet, en de wagen verbind, ziet ie geen internet. Ik gebruik de hotspot ook weleens voor mijn laptop en die heeft geen problemen. Dus geen limitatie op mijn abonnement of zo. Vreemd.
Dus... methode 3 geprobeerd: Bluetooth tethering aangezet op mijn telefoon.
Deze methode werkt geweldig!! Connect meteen met de wagen en voordat ik goed en wel gesettled ben om weg te rijden heb ik verbinding. Google Maps werkt, Podcasts, Spotify. Geen enkel verschil met voorheen.
Het is nog 6 maanden voor mijn lease afloopt, dus dat overleef ik zo wel.
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Ik heb een offerte voor onderhoud opgevraagd bij de Volvo garage en die berekenen ruim € 600,- voor remvloeistof, een luchtfilter en ruitenwisserbladen.
Daarnaast staat er originele service op de offerte en service 2.0.
Is dit een normaal bedrag? De auto is bijna 4 jaar oud.
Ik weet dat hetzelfde onderhoud bij Bosch Carservice goedkoper uit kan laten voeren maar weet niet of dat nadelige consequenties heeft.
Daarnaast staat er originele service op de offerte en service 2.0.
Is dit een normaal bedrag? De auto is bijna 4 jaar oud.
Ik weet dat hetzelfde onderhoud bij Bosch Carservice goedkoper uit kan laten voeren maar weet niet of dat nadelige consequenties heeft.
Ik zat in januari op €515 voor luchtfilter, remvloeistof en software update. Maakt het imo dure ruitenwisserbladen.MartinV schreef op maandag 15 juni 2026 @ 17:16:
Ik heb een offerte voor onderhoud opgevraagd bij de Volvo garage en die berekenen ruim € 600,- voor remvloeistof, een luchtfilter en ruitenwisserbladen.
Daarnaast staat er originele service op de offerte en service 2.0.
Is dit een normaal bedrag? De auto is bijna 4 jaar oud.
Ik weet dat hetzelfde onderhoud bij Bosch Carservice goedkoper uit kan laten voeren maar weet niet of dat nadelige consequenties heeft.
Joosie200 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 19:19:
[...]
Ik zat in januari op €515 voor luchtfilter, remvloeistof en software update. Maakt het imo dure ruitenwisserbladen.
Dit is de offerte
Ja, ik had dezelfde bedragen voor de dingen die ik opnoemde. Maar dan is het dus €12 monteren en €68 voor de nieuwe wissers. Heb geen idee of dat veel of weinig is. Maar voor wat simpels als dat klinkt het als duur. Zeker als ik bij Amazon en andere websites zo'n €25/€30 zie voor generieke Bosch ruitenwissers. Maargoed originele onderdelen zie ik dan weer op €65-€70 staan dus tja.
Moet niet veel anders zijn dan CarPlay toch? Dat red ik prima met een 10GB bundel en ik rij zo’n 30000 km per jaar. Navigatie + audio streamen.Hansieo schreef op maandag 15 juni 2026 @ 15:45:
[...]
heb je enig idee hoeveel "data"je verbruikt op deze manier? maw heb je een onbeperkt abo nodig of kan het redelijk uit met een bundle?
Origineel betekend niet altijd beter though... Soms is dat gewoon de marge die ze pakken. Ruitenwisserbladen kun je echt makkelijk zelf vervangen denk ik altijd...Joosie200 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 20:13:
[...]
Ja, ik had dezelfde bedragen voor de dingen die ik opnoemde. Maar dan is het dus €12 monteren en €68 voor de nieuwe wissers. Heb geen idee of dat veel of weinig is. Maar voor wat simpels als dat klinkt het als duur. Zeker als ik bij Amazon en andere websites zo'n €25/€30 zie voor generieke Bosch ruitenwissers. Maargoed originele onderdelen zie ik dan weer op €65-€70 staan dus tja.
Enig idee hoeveel data dat kost van de telefoon? Ik gebruik ook Tidal voor mijn muziek.Paku schreef op maandag 15 juni 2026 @ 09:29:
[...]
Het liefst gebruikt ik alles op het console van de wagen zoals ik de afgelopen jaren heb gedaan. Android Auto vind ik wat onhandig in dat opzicht.
Ik heb geprobeerd om de hotspot routine op de Samsung aan de praat te krijgen. Het werkt goed, maar de wagen roept steeds dat ie geen internet heeft. Terwijl de telefoon netjes the hotspot aanzet, en de wagen verbind, ziet ie geen internet. Ik gebruik de hotspot ook weleens voor mijn laptop en die heeft geen problemen. Dus geen limitatie op mijn abonnement of zo. Vreemd.
Dus... methode 3 geprobeerd: Bluetooth tethering aangezet op mijn telefoon.
Deze methode werkt geweldig!! Connect meteen met de wagen en voordat ik goed en wel gesettled ben om weg te rijden heb ik verbinding. Google Maps werkt, Podcasts, Spotify. Geen enkel verschil met voorheen.
Het is nog 6 maanden voor mijn lease afloopt, dus dat overleef ik zo wel.
EDIT: beetje domme vraag van mij. Ligt er natuurlijk aan met welke kwaliteit je wilt afspelen. Ik ga tethering toch ook maar proberen.
[ Voor 5% gewijzigd door pietjm op 16-06-2026 18:47 ]
NH, vrijstaand, 182 m2 incl verw garage, 1 Quatt met T87M2018 thermostaat, alles OT, duurzaam in Quatt app aan met echte tarieven, HRE 36/30, 4950 wp panelen, vvw beneden met HR++, radiatoren boven, de koffie nog steeds op z’n Italiaans.
Ja eens hoor. En anderen doen dat al met de filters in de P2 liever zelf. Wisserbladen vervangen zou ik zelf doen. Scheelt toch weer.thomvh schreef op maandag 15 juni 2026 @ 21:00:
[...]
Origineel betekend niet altijd beter though... Soms is dat gewoon de marge die ze pakken. Ruitenwisserbladen kun je echt makkelijk zelf vervangen denk ik altijd...
Die ruitenwissers ga ik idd zelf doen. Dat is waarschijnlijk nog niet eens nodig.Joosie200 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 21:02:
[...]
Ja eens hoor. En anderen doen dat al met de filters in de P2 liever zelf. Wisserbladen vervangen zou ik zelf doen. Scheelt toch weer.
Bedankt voor het meedenken
Heb goede dingen gehoord over silicone ruitenwisserbladen. Zijn duurder maar gaan jaren mee blijkbaar. Alleen nog niet echt gevonden waar je deze in NL kunt halen.
Gebruik zelf de volgende site voor onderdelen, Laatst hier ook nieuwe setje hoedenplank kabels gekocht, netjes verpakt in originele volvo verpakking, was er binnen 3 werkdagen!MartinV schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 11:57:
[...]
Die ruitenwissers ga ik idd zelf doen. Dat is waarschijnlijk nog niet eens nodig.
Bedankt voor het meedenken
https://mamoparts.com/nl/...-32396438?number=32396438
Polestar 2 LRDM Launch Edition
Die site had ik net ook gevonden.Guthfox schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 12:25:
[...]
Gebruik zelf de volgende site voor onderdelen, Laatst hier ook nieuwe setje hoedenplank kabels gekocht, netjes verpakt in originele volvo verpakking, was er binnen 3 werkdagen!
https://mamoparts.com/nl/...-32396438?number=32396438
Scheelt weer en vervangen is niet ingewikkeld.
Mijn wagen (november 2025) krijgt geen OTA updates aangeboden. Ik zit nu op 4.2.13 en er is niets te updaten. De meest recente versie is 5.1.17. Contact gehad met klantenservice, advies is een afspraak maken bij een servicepunt voor de update.. kan op 17 augustus terecht. Nog meer mensen hier last van?
P2 2026 Prime Space DMLR november 2025
Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/UBQ4RNr3YcYycHi1qTiGGlXH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LtMEZ8E0TEvfRTTQRGg5DkT5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oGAaUr3QBSUoup8WCRVzRzCv.jpg?f=fotoalbum_large)